Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Foto die je van Jeanine niet mag zien: Hennis met een hoofddoek bij de haatbaarden in Iran

Haatbaard & Plasschaert

Westers feminisme is echt morsdood

Iedere Witte Woensdag opnieuw ontsnappen steeds meer Iraanse vrouwen zingend en dansend maar met gevaar voor eigen leven uit hun gestoffeerde gevangenis waar het boze baardenregime van Iran ze in gedwongen heeft. Achttienjarige Saudische heldinnen vluchten voor de eerwraak van hun broers uit hun achterlijke zandbak richting vrijheid en gelijkwaardigheid. Dagelijks lees je berichten over groepsverkrachtingen in India, stenigingen van "overspelige" vrouwen in Pakistan of, zoals vandaag, hoe een vrouw in Saudie-Arabië onthoofd dreigt te worden omdat ze meedeed aan een demonstratie voor meer democratie. Steeds vaker en steeds luider hoor je Arabische en islamitische vrouwen in het Westen zich uitspreken tegen de regressie, onderdrukking en opsluiting van vrouwen in de islam. Denk aan de dappere Fidan Ekiz, de onvermoeibare gelijkheidsstrijder Shirin Mussa of de felle Charlie-survivor Zineb el Rhazoui. En wat doet "onze" liberale vvd-blondine Jeanine Hennis, in haar nieuwe bijrol als Something Whatever bij de VN? Die deelt de ene na de andere gezellige Thee met de Theedoeken-foto op haar timeline, maar "vergeet" net die ene te delen waarop ze in Iran met een kopvod omgebonden als een kech konijn in de koplampen van de PR-protocollen zit te kijken. We snappen het allemaal wel hoor, qua dit zijn de regels van dat land, zo werkt diplomatieke etiquette en "het belang van de BV Nederland" en zo. Maar het tuig dat hun staatsburgers vermoordt in onze poldersteden verdient dit respect niet. En als westerse liberale feminist ben je geen knip voor de neus waard als je met zo'n kopvod omgebonden op de koffie gaat bij het Iraanse baardenpatriarchaat en de foto's daarvan lekker veilig uit je timeline houdt omdat je weet dat het dit soort topics op kan leveren. Bij dezen en vooral geen dank.

Social

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand...

..wie is de schijnheiligste in dit land

Reaguursels

Inloggen

Staat haar beeldig... Dat ze daar meteen blijft...!

Nemo_Tenetur | 14-01-19 | 13:50

's Lands wijs, 's lands eer. Prima dat Hennis zich aanpast aan de stijl en mores van het land dat ze bezoekt. Nu nog andersom!

Tychikus | 14-01-19 | 12:48

Jeanine is nu een dik betaalde VN-ambassadeur. Die heeft geen principes meer. Geld stinkt niet.

Dutch_Viscount | 14-01-19 | 11:46

Die mannen zijn best normaal gekleed (wel stropdas vergeten). Waarom die secretaresse dan niet?

Pislinq | 14-01-19 | 11:30

En wederom staan we als landje te bukken voor de Islam! Maar Jasmina El-Hennis heeft exact 4 jaar Schroevers opleiding op haar CV dus die weet als gediplomeerd secretaresse gelukkig heel goed hoe ze moet bukken voor de baas...

Mark zit te Dutten | 14-01-19 | 11:08
-weggejorist-
Mikayla_Purcell | 14-01-19 | 11:01

Jeanientje toch, laat jij je ook al door die achterlijke rif baardapen de les lezen? Laat ze toch de pleuris krijgen met hun achterlijke oplegging om vrouwen de les te lezen. Ik dacht dat je zo'n feminist was. Laat je "ballen" zien aan die achterlijke geiteneukers. Ow, dat is waar ook: Ze hebben geen ballen.

jale | 14-01-19 | 10:51

Die gasten lachen zich toch helemaal gek om landjes zoals de onze.

Uw Verzekeringsadvis | 14-01-19 | 10:38 | 1

Als het alleen bij lachen bleef was het allemaal niet zo erg!

BaldEagle | 14-01-19 | 14:11

Lachwekkend. Het laat voor de zoveelste keer zien hoe snel vrouwelijke politici hun principes laten varen zodra ze in het gezelschap van extreme moslims verkeren. Kijk haar eens met dat minzame glimlachje in zo'n pompeuze Arnoud-van-Doornfauteuil zitten. Ze had, als teken van solidariteit met de homo's die in Iran aan kranen worden opgehangen, op zijn minst even een regenboogvlagje op d'r zwarte moslima-outfit kunnen plakken. Maar nee, dat soort acties bewaren we liever voor braaf, gezagsgetrouw en schuchter SGP-volk uit Urk of Staphorst.

jochum1980 | 14-01-19 | 10:24 | 1

Juist, daar tegenaan trappen kan zonder consequenties

Dirk III | 14-01-19 | 11:46

Gek genoeg stoorde me dit bij Kaag wel en bij Hennis niet.

Blasfemie | 14-01-19 | 08:13 | 2

Kaag straalde totale onderwerping en onderdanigheid uit doordat ze ook op de foto's met het hoofd licht naar beneden of in ieder geval licht gebukt stond. Ze straalde nederigheid uit. Hennis staat rechter en straalt daarmee minder onderdanigheid uit. Had ze het hoofddoekje weggelaten dan had ze eindelijk punten gescoord.

Dirk III | 14-01-19 | 08:38

Ik zie het heel simpel, als zo shithole iets van je nodig hebtt pas je je niet aan.
Kom je neutraal pas je je niet aan.
Heb je wat van ze nodig kun je het overwegen.
De voorkeur heeft natuurlijk helemaal niet naar zo shithole.

marrretje | 14-01-19 | 08:04

Van Rossem, je bent een weggooier eerste klasse, als je elke dag de claim legt op je hogere ontwikkeldheid, en je hogere begaafdheid, en je hogere scholing, maar niet verder komt dan als een zielig boos onderontwikkeld kereltje kopvod roepen bij het ontwaren van een hoofddoek.

Dr.Tatta.Macamba | 14-01-19 | 08:03

Ik vind het prima.
Als je in een land komt, dan is het beleefd en netjes om je aan de gebruiken te houden.
Volgens die regel wil ik ook graag dat buitenlanders zich hier gedragen.

mark1487 | 14-01-19 | 07:55

Domme blonde doos. Je bent af

pibasso | 14-01-19 | 07:51

Tolerantie van intolerantie is de weg naar totale onderdrukking.

Go_Vegan2.0 | 14-01-19 | 07:42

Zum kotsen!

Madamjanet | 14-01-19 | 01:21 | 1

VVD... Tsja

Wemibono | 14-01-19 | 03:08

Hoofddoeken zijn handig als serviet, als zakdoek, hulp op het toilet, kortom fantastisch als rijke bron van bacteriën. Je mag dan ook hopen dat de heren niet onwel waren na dat bezoek.

MistaRazista | 14-01-19 | 00:29

Zou dat dan de reden zijn dat zoveel vrouwen op GroenLinks stemmen..?

Juist omdat ze er van bewust zijn dat ze dan worden onderdrukt, geslagen en achtergesteld door die ideologie die links en masse wil importeren..?

Zouden ze echt zo ziek in het hoofd zijn?

"Maar Jesse heeft zo'n leuke bos haar...!" :-/

Padjepejer | 14-01-19 | 00:27

Tags: jeanine hennis, vvd, islam, kopvod, fopfeminisme
Wel fijn dat GeenStijl strikt neutraal in dit onderwerp staat.

JvanDeventer | 13-01-19 | 23:12

Het blijft een lelijk mens.

Muuke | 13-01-19 | 23:08 | 1

Ze heeft wel wat van een breedbek kikker. Daarbij mag ze daar blijven met die mislukte Mali missies en kapotte defensie maar wel brakke straaljagers bestellen voor x miljard.

Dirk III | 14-01-19 | 00:58

Schaamte voor de slappe knieën.

Montesquieue | 13-01-19 | 23:06

Met zo'n zuur glimlachje krampachtig blij zitten wezen onder een hoofddoek. Zal wel een beetje knellen hè.

Deksmaat | 13-01-19 | 22:35

Nou, Kaag en Hennis kunnen een clubje oprichten. Gewoon geen wijv0n in een vertegenwoordigende rol meer naar Iran sturen. Dat vraagt om moeilijkheden.

JvanDeventer | 13-01-19 | 22:23

Misschien is het niet ALTIJD handig om als je voor diplomatiek overleg moet praten met wat oudere kerels in een islamitisch land, over allerlei zaken dat je niet ALTIJD een - voor hen - belerend statement maakt.

Ja, principes dit en principes dat maar diplomatiek verkeer is meer dan de hele tijd maar met je eigen normen ergens komen binnenwalsen en de mensen daar de les gaan lezen over vrouwenrechten. Je bereikt waarschijnlijk meer door eerst met respect je als gast te gedragen. Dat wekt meer sympathie, want ook die oude kerels weten heus dat jij thuis geen hoofddoek draagt en daar het jouwe over denkt.

Beste_Landgenoten | 13-01-19 | 22:22 | 6

Ze had een man kunnen sturen, geen hoofddoek om kunnen doen, een videoverleg kunnen houden, of ergens anders kunnen afspreken.
Dit is typisch rubberen VVD gedrag. Om te kotsen.

D.A.A.R. | 13-01-19 | 22:51

In dat geval had men ook de Italiaanse marmeren naakten niet hoeven te bedekken toen in Rome/Vaticaan/weet het niet meer precies, middenoostiërs op bezoek kwamen. Je past je maar aan aan je gastland tenslotte, nietwaar?

Braboblanke | 13-01-19 | 23:04

De vraag is wat je wil bereiken. Dat werkt niet op zijn Wilders' door heel Pakistan in vuur en vlam te zetten door de koran te beledigen. Het is in de diplomatie gewoon niet handig, je maakt jezelf ongewenst, zet jezelf totaal buitenspel en je bereikt uiteindelijk niks. Je kunt ook effectief opereren en meer bereiken dan door je als een schoolmeester te komen misdragen. Dat werkt gewoon niet. In de echte wereld dan.

Om dan toch even aan te stippen wat te ver gaat: Een gruwelijke moord goedlullen met het argument dat het toch uiteindelijk om de centen gaat: MBS/Trump. Dan ga je te ver. Maar een hoofdoekje op doen als beleefd gebaar, je bereikt er meer mee dan meteen de kont maar tegen de krib te gooien.

Beste_Landgenoten | 13-01-19 | 23:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een ophef eigenlijk om een stom kledingstukje van een mevrouw. Wij moeten bij zakelijke besprekingen ook altijd toppie toetoe met stropdas en billentikker en daar hoor je niemand over.

Breinbrouwsels | 13-01-19 | 21:27 | 3

Met dat hoofddoekje komen die opgepimpte zuiglippen van Jeanine wel beter uit.

Pelforth | 13-01-19 | 21:45

Stropdas en billentikker zijn geen kledingstukken met een religieus karakter. Een hoofddoek is dat wel. Het is een kuisheidssymbool, een zedigheidsding. En als je naar Iran kijkt wordt al snel duidelijk dat de hoofddoek allesbehalve een neutraal stukje stof is. Terecht dat er ophef over is als een niet-islamitische vrouw en een politicus bovendien, zoiets draagt.

Braboblanke | 13-01-19 | 21:55

Schützstaffelinsigne is ook maar een stukje textiel. Net als een pochet bijvoorbeeld.

sockpuppet | 13-01-19 | 23:11

Eeen VVD-ster feministisch? Dat zou echt nieuws zijn. En hoofddoek of niet, dat hooggeplaatste Nederlandse vrouwen tevens de feministische voorhoede zijn is ook onzin. En wonderlijk dat je de aldoor gehoofddoekte Shirin Musa opvoert. Die heeft trouwens nog wel wat azijn voor Nederlandse vrouwen.

En ja, Nederlandse politieke vertegenwoordigers behoren de Nederlandse wet van gelijkheid voor vrouwen ook in het buitenland voor te leven. En als ze ergens nog wat van ons kunnen leren, dan is het bij de antisemitische VN wel.

eastender | 13-01-19 | 21:27 | 1

Een VVD-ster kan best feministisch zijn... tegenwoordig kan een VVD-ster (en een VVD-er) alles zijn, het is maar net hoe de wind waait. Groen, rood, paars, christelijk, populistisch, al naar gelang de tijden van het jaar (of wanneer er verkiezingen zijn) kan het allemaal. Neem Robbie, daar kan je toch alle kanten mee opglijden? En de rest van de partij heeft dat van harte overgenomen. Klaassie!! maak jij nog even een statement?

ikpislauwbier | 13-01-19 | 22:47

jaja, hoofddoek erg.
Maar waar hebben ze het over gehad?

kloopindeslootjijook | 13-01-19 | 21:21

Welnee, is 50/50. Je kunt de helft van haar haar zien.

kloopindeslootjijook | 13-01-19 | 21:20

Deugkut! Als veteraan kon ik destijds toen al niet te geloven dat er een vrouw minister van Defensie werd. Een blonde vrouw, met opgespoten lippen nota bene, die onze jongens wel eens zou aanvoeren...

Het enige wat ze zou kunnen betekenen op werkbezoek voor onze jongens is wellicht fapvoer, bij gebrek aan vrouwen. Oh nee, die zitten tegenwoordig ook gewoon erbij....

En nu zit die nukubu gezellig bij onze aller vijand de deugkut te spelen. Ik snap niks meer van deze wereld.

TonyMontana010 | 13-01-19 | 21:04 | 1

Stomme blonde trol inderdaad! Nul komma nul kennis van zaken en dan maar rondparaderen in een gevechtspak met zo'n kop van 'kijk mij eens geweldig zijn'! Ze heeft Defensie mede kapot gemaakt alvorens naar het volgende vetbetaalde baantje geschoven te worden waar ze te stom voor is en dan in Iran met een hoofddoek om gaan zitten orakelen met die haatbaarden daar? Echt ongelooflijk! Totaal ongeloofwaardig die hele 'regering' en aanverwanten!

BaldEagle | 13-01-19 | 22:45

@vanrossum: @reaguurders: Iedereen ineens last van een dubbele moraal?
Ik dacht dat iedereen het met elkaar eens is dat buitenlanders zich moeten aanpassen in Nederland. Waarom zou dat dan voor Nederlanders in het buitenland niet gelden????
Ik heb er geen probleem mee dat zij daar een hoofddoek opzet als dat de heersende opvatting is.

wolfjemidas | 13-01-19 | 20:54 | 4

Niks dubbele moraal. Ze is VN-ambassadeur. Ze is geen gast die op bezoek komt, maar een hoge boodschapper-vertegenwoordiger. Volkomen ongebruikelijk dat je je dan gaat “aanpassen”.

Mijn klomp breekt | 13-01-19 | 21:06

Elke hoge Arabier die hier op bezoek komt mag van mij zijn theedoek ophouden. Maar dan hoef ik er geen om als ik bij hem op bezoek kom.

JvanDeventer | 13-01-19 | 22:41

Mijn klomp breekt | 13-01-19 | 21:06
Dit dus. +1

D.A.A.R. | 13-01-19 | 22:45
▼ 1 antwoord verborgen

Aanpassen wordt nog eens onze dood....

laurentius | 13-01-19 | 20:28

Ook mevrouw Obama deed geen hoofddoek om.
Wat is Nederland dan toch blijvend het kruipende handelsmannetje.
Het legt ons geen windeieren, dat weer wel.

marjen | 13-01-19 | 19:59 | 2

Maakt geen reet uit hoe 'goed' we het doen. Alle financiële overschotten moeten overmaken naar dat tyfus eurabia.

WayneGretzky*99* | 13-01-19 | 20:07

@Ma deed ook een hoofddoek om haar schotel, vanwege handel. En kreeg NL die concessie voor die haven? Nee maar België wel, voor 30 jaar.

eastender | 13-01-19 | 21:35

Bukken en buigen. Heel normaal. Bij de VVD.

Cor Netto | 13-01-19 | 19:57 | 2

De vv(d) kan bij mij op weinig sympathie rekenen, maar, als je naar zo'n land toegaat, dan is het niet vreemd om je een beetje aan te passen naar wat daar gangbaar is. Voor de rest blijft de vv(d) vol met volgzaam aliberaal demofoob kartelstemvee.

O2Neutraal | 13-01-19 | 20:25

Principes zijn voor vvders alleen maar een sta in de weg.

Pelforth | 13-01-19 | 21:46

Vooral blijven bukken, blijven bukken. Liefst met kopvod om richting (ge)Mekk(er)a. Slecht voor mijn bloeddruk dit.

Jemoesteensweten | 13-01-19 | 19:47

En dan ook nog dat dwaze rugzakje tegen die enorme kampers-fauteuil. Wat een NL vertoning.

John Hawkwood | 13-01-19 | 19:46 | 2

Ja, goed gespot, @Hawkwood, het Vogelaarsrugzakje. Kostte PvdA Ella nogal wat VVD aanzien destijds wegens 'ongehoord, een minister met een rugzak'. Typisch NL, idd.

eastender | 13-01-19 | 21:40

Het meubilair zou inderdaad niet misstaan in de gemiddelde woonwagen.

staat het bier koud? | 14-01-19 | 07:09

Je laat gewoon even al het bij elkaar gesprokkeld feminisme los..

BozePaarseMan | 13-01-19 | 19:39

Ze lijkt wel op een heks met dikke lippen...

Nefret | 13-01-19 | 19:36

Dat heet RESPECT !
Volgens de islam hoeft dat niet perse wederzijds te zijn.

Jahowiseffe | 13-01-19 | 19:15 | 1

whahahaha

Willem_Oltmans | 13-01-19 | 19:38

Weerzinwekkend. Iets anders kun je dit niet noemen. Aanpassen aan de cultuur van je gastheer doe je niet. Het is immers zijn cultuur, niet de jouwe. Hier is geen excuus voor. En het is weer de VVD, die overal maling aan heeft, als het maar een paar centen opbrengt. Wat een partij. Wat een afgang.

BrabantsVerzet | 13-01-19 | 19:07 | 1

Lol, 'aanpassen aan de cultuur van je gastheer doe je niet.' Ik dacht werkelijk even dat uw opmerking ironisch was. Maar ik vrees van niet. Ik begrijp dus goed dat u geen enkele moeite heeft met zandbak moraal, in Rotterdam? Sharia in Utrecht....

Dr_Prepper | 13-01-19 | 20:17

"Uit respect voor hun cultuur".
Hoor je elke keer weer als een westerse hooggeplaatste dame zichzelf én haar eigen cultuur vernedert & verloochent door een kopvod om te gooien.

Eén van de (vele) negatieve kenmerken van de islamitische cultuur is, afgezien van een op niets gebaseerd en volkomen onterecht meerderwaardigheidscomplex, het totale gebrek aan wederkerigheid.

Als een niet-islamitische man een islamitische vrouw wilt trouwen, moet ie zich aanpassen aan de islam en verplicht moslim worden (met inlevering van zijn voorhuid).

Nooit andersom.

Als een niet-islamitische vrouw een islamitische man wilt trouwen, moet ze zich aanpassen aan de islam en verplicht moslima worden. Met inlevering van haar gelijkwaardigheid en vrijheid.

Nooit andersom.

Als niet-moslims een moslimland bezoeken, moeten ze rekening houden en/of zich aanpassen aan de mores van de islam.

Nooit andersom:
Moslims in een niet-moslimland gaan stug door met moslim zijn. Sterker: ze eisen dat de niet-moslims in het niet-moslimland rekening houden en/of zich aanpassen aan hun muffe, achterlijke cultuur op straffe van sociale onrust, straatrellen of zelfs aanslagen.

Ik zou weleens willen weten (hoewel ik dat wel kan raden) hoe moslims in een moslimland zullen reageren als een christelijke minderheid op elke straathoek een kerk wil bouwen, als christelijke vrouwen in luchtige zomerjurkjes door de stad willen banjeren, als christelijke studenten op elke hogeschool of universiteit (of wat daarvoor moet doorgaan) een gebedsruimte eisen, of als christelijke gelovigen op straat massale gebedsdiensten houden.

Moslims hebben geen enkel respect voor andere, niet-islamitische culturen.
Maar verlangen wél, nee, éisen dat niet-islamieten respect hebben voor hun regressieve, op dreiging, intimidatie en geweld gebaseerde "geloof".

Als ik een hooggeplaatste dame was (maar gelukkig ben ik dat niet) zou ik, bij een bezoek aan een moslim-land van tevoren eisen dat ik daar óngehoofddoekt mijn programma kan afwerken. Als dit niet wordt toegestaan, jammer dan, maar dan kom ik gewoon niet. Handelsbelangen of niet; ik ga niet mijn ziel verkopen voor wat rotcenten.

Westerlingen doen al decennia lang niets anders dan hun principes verkopen, hun cultuur verraden en zich schikken in vrijwillig gekozen onderdanigheid. En slepen daarmee grote groepen medeburgers ongewild en ongevraagd daarin mee.

Daar is een woord voor: 'Verraad'.

Het moet gewoon eens ophouden; deze collectieve sociaal-culturele zelfmoord, deze onvoorwaardelijke, laffe overgave aan de barbarij van een woestijncultuur die in de donkere middeleeuwen is blijven hangen, zal in de toekomst één der grootste schandvlekken zijn in de geschiedenis van de westerse beschaving.
Die dan zélf ook geschiedenis zal zijn.

Peter Emile | 13-01-19 | 18:59 | 2

Respect voor Milana Trump, zij liet zich niet vernederen d.m.v. het kopvod toen zij indertijd het sharia-land bezocht.

ebonk | 13-01-19 | 19:38

Je hebt groot gelijk, op één klein puntje na. Een joodse of christelijke vrouw mag trouwen met een islamitische man en hoeft dan niet islamitisch te worden. Dat is natuurlijk wel wenselijk maar geen verplichting. De kinderen dienen evenwel islamitisch te worden.

staat het bier koud? | 14-01-19 | 07:14

Prachtig land Iran/Perzië. Aardige mensen,mooie oude cultuur mede door de Amerikanen die de Sjah ondersteunden volledig naar de kloten geholpen. Chomeini werd in Parijs door de Sureté gecoached en beschermt en door hen naar Iran gebracht als " Retourkutsche " voor Diem Bien Phu,waar de Fransen door de Vietminh,ondersteund door de CIA,in de pan gehakt werden door " ome Ho".
Of Hennis daar nu een hoofddoek draagt of niet vind ok niet zo spannend.Uiteindelijk brengen al deze oorlogen alleen maar ellende. Het motto van de Engelsen is altijd geweest" don't fight your enemy,trade with him". De boycot van de Amerikanen is al een defacto oorlogsverklaring.
De Perzen hebben militaire bijstandsverdragen met China en... India... beiden atoommachten.
Een oorlog in het M.O. met de Shiitische landen kan heel wel de 3e Wereld Oorlog veroorzaken.Lijkt mij niet in het belang van Europa. Goed dus dat Hennis met deze lieden in gesprek is,met of zonder hoofddoek.

Eendragtmaaktmagt | 13-01-19 | 18:59 | 2

Oh, die dekselse Yanks zitten er weer achter? Hebben ze eerst de Frambozen aangezet om Iran te laten islamiseren door die lijzige Fatwapipo en nu zitten ze weer achter de Derde Wereldoorlog. Nou maar goed dat Nederland daar een gedrapeerd tafelkleedje naar toe heeft gestuurd om ze dat uit hun hoofd te mompelen.

Mazzelstof | 13-01-19 | 19:30

Mazzeltof: is geschiedenis. de Russen hebben de vader van de Shah van Perzië op de troon gezet en de Yankeesjes hebben de laatste Shah opvdee Pauwentroon gesteund en bewapend.De Fransozen hadden nog een appeltje te schillen met de Yankees die de Vietminh/Vietcong steunden tegen de koloniale bezitter van Vietnam,Frankrijk die moesten afdruipen.
De CIA heeft nooit zo'n gelukkige hand gehad in de keuze van haar bondgenoten. De Vietcong,de Mujuhadeen ( Al Qaida),en recent ISIS..

Eendragtmaaktmagt | 13-01-19 | 21:01

Ik zie het probleem niet. Dit is gewoon respect hebben voor je gastheer, niets mis mee. Dat is zijn cultuur en je bent bij hem op bezoek.

Het probleem zit aan de andere kant, namelijk wat dat tuig doet als het hier komt.

zik | 13-01-19 | 18:56 | 4

Het probleem is wat mij betreft veel eenvoudiger. Je gaat gewoon NIET op bezoek. Met schoften moet je niet onderhandelen.

DeDenkerT | 13-01-19 | 21:09

Hoofddoek heeft niets met vrouwenonderdrukking te maken, de islam wel. In nederland werden al hoofddoekjes gedragen voor men hier ooit van de Islam gehoord had.

@DeDenkerT: het hangt er vanaf. Als je er zelf voordeel uit haalt, ga je dus wél.

zik | 13-01-19 | 21:26

@zik | 13-01-19 | 21:26

Ja dat heeft het wel, op dit moment worden er vrouwen gedood daar vanwege de protesten tegen die hoofddoek en omdat vrouwen die hoofddoek daar af doen, het heeft er alles mee te maken.

iew | 13-01-19 | 22:22
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
eikenloof | 13-01-19 | 18:56 | 1

Hot Lips in hoofddoek, de definitieve nederlaag van het vrije westen. Ik hoop dat de overige MASH karakters dit niet meer hoeven zien...

Graaf_van_Hogendorp | 13-01-19 | 18:55

Natuurlijk pas je je aan. Daarom zie je hier ook geen hoofddoeken....

Ko.Nein | 13-01-19 | 18:46 | 1

Er wordt hier ook aangepast hoor, de autochtoon past zich keurig aan den allochtoon. Geef het nog 5-10 jaar en in de (middel)grote steden lopen tata tanga's ook gewoon met doekkie op. Uit "respect" natuurlijk... maar de ware reden is om niet lastig gevallen te worden door de hordes jongeheren die MarxRutte , Vaas Dijkmof, Stemra Buma en Rob(ot)Jetten aan het importeren zijn uit Afrika en de Levant.

Graaf_van_Hogendorp | 13-01-19 | 18:57

Wat is trouwens het nut? Je ziet gewoon haar dat ze had moeten bedekken? Maakt het allemaal dubbel blöd! En dan ook nog die kale homo’s erbij! Jazeker, homo’s, want alleen vrouwenhatende homo’s verwachten dat een vrouw zich zo nutteloos inpakt!

Accident_Prone | 13-01-19 | 18:45

Jaenine Heeft het in haar Plassert is totaal niet meer relevant.

Baron Clappique | 13-01-19 | 18:45

Als mijn moeder zoiets zou doen, dan zou ik haar niet meer willen zien.

sociaal_econoom | 13-01-19 | 18:37

Het is ook op diplomatiek vlak een eigen keuze of je dit symbool van vrouwenonderdrukking draagt. Melania Trump droeg het niet in Saoedi Arabië.

sprietatoom | 13-01-19 | 18:36 | 2

Melania is niet achterlijk! Bewondering voor die 1st lady!

Accident_Prone | 13-01-19 | 18:47

Juist, het is Melania waar je respect voor moet hebben.

ebonk | 13-01-19 | 19:43

Jeanine is geboren te Heerlen (Limburg) in 1973--> dit zijn verzachtende omstandigheden.

sociaal_econoom | 13-01-19 | 18:35 | 3

De in Heerlen geboren Hennis-Plasschaert groeide op in Bodegraven .
dus je zwets weer . En ze zat in Gouda op school ook zo Murkenmeuk plaats.

liegende lippen | 13-01-19 | 18:48

Bodegraven en in Gouda op school... dat maakt het nog erger.

sociaal_econoom | 13-01-19 | 18:53

Maar haar dna stamt dan wel uit limbabwe. Net 1 cel meer dan een garnaal dus.

WayneGretzky*99* | 13-01-19 | 20:11

Dat doet ze zeker! Ze laat die kerels een hoofddoek dragen!
Kijk, da's een vrouw met ballen.

demaup | 13-01-19 | 18:56

Melania kent de hogere moraal van de kerk.
Aldus kan ze glimlachend neerzien op de barbaarse moraal van de islam. Maar die hogere moraal vereist wel dat je met veel respect voor elk mens - als geschapen door God naar Zijn evenbeeld - tegemoet treedt.
Melania weet dat kennelijk. Ik zag haar in tranen bij een Rooms Katholieke eredienst, Dan weet je gewoon dat met een groot mens te maken hebt.

marjen | 13-01-19 | 19:40

marjen - Melania is inderdaad een prachtig mens, mooi van binnen en een plaatje van buiten.

Maris v.d Hof5393 | 14-01-19 | 01:14
▼ 1 antwoord verborgen

Ze had een heel kort strak leren rokje aan moeten doen met zwarte pantys, strak truitje met flink decolleté en geile naaldhakken.

Gemeen Mosje | 13-01-19 | 18:29 | 1

Op een torpedo, en die dan beweegt als een rodeostier ;)

Canis.bonus.es | 13-01-19 | 20:05

Zal Nederstan wel weer Geld kosten i.p.v. dat het ons oplevert .

liegende lippen | 13-01-19 | 18:29

Kun je zien hoe achterlijk onze minister Hennis wel niet is. En dat moet ons land besturen ?
Hersens 0,0 een strontvlieg heb ik hoger in aanzien dan deze trol.

Mo het varken | 13-01-19 | 18:23

Ik vind dit netjes, je bent daar te gast en past je dus aan 's lands regels en gewoonten.... Net zoals ik dat verwacht van mensen die hier naartoe komen.. Of werkt dat voor al die mensen hier ineens maar 1 kant op?

Aatje | 13-01-19 | 18:23 | 4

Je hebt niks te zoeken in de Middeleeuwen. Wegblijven, olie kopen als dat nodig is en aannemers zelf hun sales laten doen.

Willem_Oltmans | 13-01-19 | 18:37

Dan lopen jouw iraanse collegas zeker met zo'n doek voor hun ogen.

eh.dinges | 13-01-19 | 18:38

Je moet eens aan je Iraanse collega’s vragen waarom ze hier zitten en niet daar...

TonyMontana010 | 13-01-19 | 21:27
▼ 1 antwoord verborgen

Gadver. Ga er toch niet naar toe.

van Oeffelen | 13-01-19 | 18:21

Wat achterlijk.Zo zie je maar slappe hap op al die vieze mannetjes met een vieze baard van een paar dagen.

flesje | 13-01-19 | 18:21

Probeert Mark Rutte namens de VVD stoer te doen... van ik sla ze in elkaar en nu gaat Jeanine alles weer verpesten.

sociaal_econoom | 13-01-19 | 18:17 | 1

Ik kan de VVD niet meer volgen... Mark Rutte zegt iets en dan gaan Klaas Dijkhoff en Jeanine Hennis-Plasvaak dit tegen werken.

sociaal_econoom | 13-01-19 | 18:25

Zie je die ene baardmans zitten? Met de schoenzalen richting Hennis. En wat betekent dat ook al weer in de LOKALE gewoontes?

Butchijo | 13-01-19 | 18:16

Slappe knieën, zo ziet dat eruit.

priks | 13-01-19 | 18:10

Jeanine Hennis is op haar achterhoofd gevallen en heeft daarom haar achterhoofd met boerinnenslimheid ingepakt. Maar let op, let op: haar voorhoofd is zo VVD vrij als VVD vrij maar zijn kan. Bij D66-metootje Sigrid Kaag zat het voor- en achterhoofd gewikkeld in doeken en liggend in een kribbige grimlach, maar bij Jeanine plopt het voorhoofd de VVD vrijheid in. VVD, daar is halfwassenheid de norm en de waarde. Een scheutje dictatuur, ietsiepietsie vrouwenonderdrukking, dat moet kunnen, maar we benne ook best we pleuroppig en vaasjesbrekebenend en ik-zou-je-wel-in-elkaar-willen-slaanderig. Daarvoor staat de blonde kuif aan de voorkant. Halfwas, van twee wallen willen eten, ruggengraatloos, ja-ja-klimaa...-nee-nee.

Eeuwig..Op..Vakantie | 13-01-19 | 18:09 | 1

Alles voor die heerlijke macht

Kladderadatsch | 13-01-19 | 18:12

Goed dat ze er was om die Iraniers even de les te lezen ; ik neem aan dat er direct na het gesprek een vergadering werd gepland op het hoogste nivo om de standpunten van UN eens door te nemen...

Koning BongoBongo | 13-01-19 | 18:08

Het wachten is op Kasja Ollongren - ben benieuwd hoe haar een hoofddoek zal staan? Van Maxima en Beatrix weet ik dit inmiddels.

sociaal_econoom | 13-01-19 | 18:06 | 5
-weggejorist-
Willem_Oltmans | 13-01-19 | 18:41

Kasja wordt niet head first de flat afgedonderd want dit soort foute mannen vinden lesbische vrouwen nog wel iets geils hebben omdat ze denken aan patriarchale rijden waarin een man dan maar beide vrouwen neemt. Echter zo is het niet. Kajsa zou als man head first gaan. En het is een gotspe dat ze het niet voor haar broeders opneemt.

Willem_Oltmans | 13-01-19 | 18:41

@Marjen, Beatrix een feministe ondanks die hoofddoek om haar schotel? Hoe krijg je het voor elkaar. Een van VVD niveau wellicht: Feminisme is voor pauper vrouwen, met geld koop je de wereld.

eastender | 13-01-19 | 21:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is er in godsnaam met haar rechtervoet gebeurd? Of is dit een photosoep alleen bedoeld om ons boos te maken? Zijn rechtervoet is ook heel slordig uitgeknipt, had beter gekund.

Mr_Natural | 13-01-19 | 18:06 | 4

Niet alleen de voet is raar, maar in het hoofd ( wat je daarvan nog kunt zien ) zit het ook niet goed.

G KOLKS676469474546 | 13-01-19 | 18:17

Ik vind haar linkse 6 vingerhand anders ook aardig gek.

Wasbakplasser | 13-01-19 | 18:23

Hennis is ex min def he! Opgeleid in guerilla warfare, expert in infiltratie en getraind om te doden! In haar broekspijp draagt ze een mossberg 500...

TonyMontana010 | 13-01-19 | 21:31
▼ 1 antwoord verborgen

Totaal respectloos tov de westerse vrijheden. Je past je niet aan aan de onbeschaafde islam.

wieowie123 | 13-01-19 | 18:03

.. Europa, of eigenlijk het schadelijke bestanddeel EU, is het voorfront van de aanstormende achterlijkheid met islam & immigratie. Het "Stormfront" van de islam, zeg maar.
Vooral "onze" regenten vinden dat gewenst & inclusief en stimuleren de massa-immigratie van meer meer meer van dat. Wat kan hun het ook schelen achter de hoge hekken van hun gated communities. Met een huis of wat extra in de buitenlanden.

Poepgatlanden als Iran en Saudi-Arabië, alleen daar heeft de Verlichting van de islam nog een kans op te bloeien tussen de middenklasse van (relatief) normale burgers.

Hier wordt de baardigste haatbaard voorzien van gratis inkomen, huis, moskee, politieke macht. Wordt zelfs "bruggenbouwer" met een vet inkomen - en voorzitter van suffe commissies.
Gratis invloed voor de Boze Profeet, een winner hier - een loser daar.

Jan Passant mk2 | 13-01-19 | 18:02 | 3

Jan, het is dat jij dit zegt... zoiets durf ik niet te schrijven.
De AIVD leest deze berichten en zet daar een kruisje bij.
Ik geef altijd politici in Den Haag hiervan de schuld, dat mag van de rechter.

sociaal_econoom | 13-01-19 | 18:13

@sociaal econoom, er ligt een plan voor Europa dat door de EU wordt doorgevoerd. Eurabia, Coudenhove-Kalergi, Marrakesj

eastender | 13-01-19 | 21:59

... het is in volle gang en de bevolking mag het niet weten. De AIVD leest maar mee, who cares. Het is een genocidaal plan en in NL is inmiddels 25 procent omgevolkt, het gaat snel door de enorme import. Totaal bespottelijk hoe dit land kapot wordt gemaakt. En niemand heeft ons kunnen uitleggen waarom, waarvoor en wie wij moeten pleasen. De politiek weet van niets dus menen zij ook geen verantwoording te hoeven geven. De AIVD bestaat uit gewone jongends die kruisjes zetten. Ze gaan hun gang maar, ze kunnen hier veel leren. En dan een fatsoenlijke baan zoeken.

eastender | 13-01-19 | 22:03

Ik heb er geen problemen mee dat bij bezoek aan een ander land met een andere cultuur je ook de regels van dat land of die cultuur naleeft. Wanneer je op vakantie de korte broek of rok tijdelijk moet verruilen voor een lange broek wanneer je bijvoorbeeld een tempel of kerk bezoekt dan doe je dat ook. Of niet, maar dan heb je er verder ook niets te zoeken.
Waar ik wel problemen mee heb is met al die klootzakken (m/v) die onze regels en cultuur minachten. Van die idioten die weigeren aan een tafel te gaan zitten wanneer iemand daaraan een wijntje drinkt in plaats van een glas water.
En waar ik nog de meeste minachting voor heb zijn lafbekken als Jeroen Pauw joop.bnnvara.nl/opinies/pauw-stemt-in..., die instemmen met deze minachting. Deze laatste groep zijn de hoofdoorzaak van het in stand houden en zelfs laten groeien van de problemen die met moslims ontstaan. Niet een minister die zich houdt aan regels en de cultuur respecteert.

De waard zijn gast | 13-01-19 | 18:01

Niet aanpassen als vertegenwoordiger van zowat alle landen ter wereld! Hoe onderworpen kun je zijn. Gewoon je eigen nette kleding aan. Gaat ze als ze de Zulu,s bezoekt ook met een rieten rokje en een speer lopen? Snap het toch. Dit is weer die onderwerping aan het meest benepen gefrustreerde geloof ter wereld. Niet doen!

Rest In Privacy | 13-01-19 | 17:59

Doet me altijd denken aan dat kindertijd gevoel. Dat iemand mijn bal stal en dat ik dan kwaad werd, en mijn bal terugpakte met (misschien wel, of niet geweld) en dat die daarna nog liep te janken dat hij geen bal had om mee te spelen. Daarna ging hij uiteraard vertellen aan iedereen dat ik wel eens mieren at voor de lol, want dat had ik geleerd in Zuid-Frankrijk, maar dat vonden de meisjes veel stoerder. Zoals eigenlijk alles weldenkend, zeurende wijven en zeurende mannen niet stoer vindt. Dat zijn van die net niet nietjes...

goo.gl/images/nikqeT

De Koreaanse Slet | 13-01-19 | 17:59 | 4

Dat mierenzuur blijft aardig hangen hè?

Mr_Natural | 13-01-19 | 18:02

Ik weet niet wat jou 'hier altijd aan doet denken' maar wat ik wel weet is dat miereneten pas stoer is wanneer dit Bullet Ants zijn. Dat de meisjes daarna hard wegrennen omdat, ondanks dat het er stoer uit ziet, de miereneter in kwestie als een speenvarken begint te gillen is dan helaas de koude werkelijkheid.

De waard zijn gast | 13-01-19 | 18:12

Maar wat heeft dat oninteressante verhaal met bovenstaand artikel te maken dan?

BaldEagle | 13-01-19 | 23:10
▼ 1 antwoord verborgen

Wel even opletten. Hennis heeft de doek ver naar achteren. En man helemaal rechts hangt onderuit. Maar erger nog, hij laat de onderkant van zijn schoenen zien. Dat is een zeer grove belediging in die streken. Dus niet echt een gezellig samenzijn daar.

Mart6037 | 13-01-19 | 17:58 | 2

Doek ver naar achteren is de Iraanse dracht. Niks anders

Rest In Privacy | 13-01-19 | 18:01

is dit recentelijk ? Ik dacht dat we (terecht) vijanden waren van Iran ivm de moorden in nl...

Schepvogel | 13-01-19 | 17:58 | 1

De integratie van vrouwen en politici in Nederland begint gestalte te krijgen.
Over 10 jaar lopen veel dames in Nederland met een hoofddoekje om.

sociaal_econoom | 13-01-19 | 17:56 | 1

Excuses de dames worden boos--> veel jonge mannen tussen de 20 en 30 die ik nu in Nederland op TV zie... dragen een baard, ook zij passen zich aan.

sociaal_econoom | 13-01-19 | 18:02

VVD, voorspelt zoetigheid terwijl ze in een vat zoutzuur roert.

bergsbeklimmer | 13-01-19 | 17:56

Je laat je vernederen.

"Ja maar het is gewoon de wet"

Je laat je vernederen.

Iran heeft wetten die vrouwen vernederen (want een hoofddoek is geen keuze). Je had kunnen zeggen: ik kleed me zoals ik me gewoonlijk kleed, en als dat niet mag dan kom ik niet.

Rest In Privacy | 13-01-19 | 17:55

Lekker... Gaat goed zie ik onder de boosmensjes.

De Koreaanse Slet | 13-01-19 | 17:54 | 1

Als jij een vrouw zou hebben, zou ze ook een niqaab of hoofddoek moeten dragen, dus ik begrijp waarom je spreekt over boosmensjes.

NeedIsaymore? | 13-01-19 | 19:13

Doekje dr bij!!..

Nee maar eerlijk.. dit is te gek!.. want dit land ziet dit graag.

pacmann | 13-01-19 | 17:52

Islam =/is macht voor mannen.

frisenfruitig | 13-01-19 | 17:52

Misschien heeft ze daar nog een publieke ophanging aan bouwkranen bijgewoond.

de uitbater | 13-01-19 | 17:51 | 1

Die dingen moeten ook verkocht worden
/VVD modus off

radiatorknopje | 13-01-19 | 17:59

Mevrouw Hennis is omhoog gevallen, en om daar te komen en te blijven moet je soms iets slikken. Ze heeft er geen problemen mee, dus bij terugkomst kan ze weer verder aan haar "carrière" werken.

Bennie Boos | 13-01-19 | 17:51

Knusjes ingepakt hoor.

Islambillenlikken. Daar houden ze van in blanke, westerse landen.

Rest In Privacy | 13-01-19 | 17:50

M'n handen jeuken....

Ommezwaai | 13-01-19 | 17:46

Ik zie ondanks de kopvod nog best veel haren bij die slet , mag niet , dus ofwel een deugdelijk kopvod ( alle haartjes eronder ) , of geen kopvod .
( 't blijft nog steeds een lekkere milf , dat dan weer wel )

Hurdy Gurdy Man | 13-01-19 | 17:43

Hoe zeer ik ook kots op de VVD: als je in een ander land bent, pas je je aan. Als je in een ander land bent, pas je je aan. Je past je aan als je in een ander land bent. Land----- ✓ van een ander....... ✓ Aanpassen....... ✓

kotelet | 13-01-19 | 17:43 | 9

einStina | 13-01-19 | 17:56
Irak ?? Het is maar 1 lettertje verschil, maar er is een groot verschil tussen Irak en Iran.

the namster | 13-01-19 | 18:33

the namster | 13-01-19 | 18:33
@Einstina - klopt wel, Bart zou dit moeten corrigeren.

the namster | 13-01-19 | 18:52

Namster, de heren letten wel vaker slecht op. Die letter maakt het wel extra erg.

Rest In Privacy | 13-01-19 | 19:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Kan Tom Staal, verkleed als ajatolla tijdens karnaval haar niet eens aanspreken - met een hoofddoek paraat - , met verzoek die eens om te doen. Ze ziet er zo werkelijk charmant uit!

HogeNood | 13-01-19 | 17:43

VVD = Vereniging van Doekjesvrouwen

Nelis SplitBloes | 13-01-19 | 17:41 | 1

De VVD is eigenlijk een SGP in schaapskleren...

iew | 13-01-19 | 22:33

nou ja het is dan ook een intolerant land, net als andere islamitische landen..

Rene046 | 13-01-19 | 17:41

die ene haatbaard ligt als een zak aardappels in de stoel ... ik zou zeggen , als verwacht , respectloos.

daytripper | 13-01-19 | 17:41 | 2

Die gasten zitten er zeer disrespectvol bij, ook nog zonder stropdas.
Dan is er geen enkele noodzaak voor Janine om kruiperig te doen.
Zolang je je gastheren met respect en beleefdheid tegemoet kunt treden, zullen ze begrijpen dat je als westerling gekleed bent. In die kringen dus. Niet als je een ordinaire toerist bent; hoewel ik denk dat je als rijke toerist ook gewoon je eigen maatstaven kunt handhaven. Kijk eens hoe graag ze alcohol schenken aan de toerist.

marjen | 13-01-19 | 17:54

Ze zien haar ook gewoon als hoer... Anders toon je niet je voetzolen naar een gast.

beter-laat-dan-nooit | 13-01-19 | 19:02

VVD = Vereniging van Doekdragers

Nelis SplitBloes | 13-01-19 | 17:41 | 1

Vereniging van Deugtrutten

Botte Hork | 13-01-19 | 17:45

Maak je niet zo druk. Het duurt nog zeker wel 20 tot misschien wel 30 jaar voordat vrouwen hier allemaal verplicht een hoofddoek moeten dragen.

Rest In Privacy | 13-01-19 | 17:39 | 2

Tenzij je op 21 maart niet op de vvd/d666 kliek stemt. Dan is de angel uit het verraad aan Nederland er in elk geval uit.

daytripper | 13-01-19 | 17:43

Gelukkig zijn alle verstandige Nederlanders tegen die tijd geëmigreerd!

BaldEagle | 14-01-19 | 14:18

Ik vind het wel goed dat J. hennis zich aanpast aan de normen van een ander land.
Ik hoop dat ze het daarom eens is dat we in Nederland hoofddoekjes zouden moeten verbieden, evenals Moskeeën, besnijdingen en andere gebruiken bij uitheemse geloofsovertuigingen.
Een andere optie van J. Hennis zou kunnen zijn: geen hoofddoekje en hoge heren aanspreken op bv vrouwenrechten en democratie.
Maar zoals voorspelbaar toont onze Hennis zich als hypocriet, een verrader van eigen Volk, risico analist wat betreft eigenbelang en die van een paar partners.
Dus maw weer een foto die meer zegt over onze politiek, dan over hetgeen waar ze de bonnetjes voor gaan declareren.

ET007 | 13-01-19 | 17:38

Voor de zuiverheid van de discussie: in tegenstelling tot Saoedie arabie en meer dergelijke landen, is het in Iran voor alle vrouwen verplicht om een hoofddoek te dragen. De keus is dus: helemaal niet naar Iran gaan, of naar Iran met hoofddoek. Daar verschillen de meningen over, maar naar Iran zonder hoofddoek kan iig niet.

logisch | 13-01-19 | 17:37 | 4

Klopt. Ik heb vele jaren geleden alweer eens iets moois gehad met een KLM stewardess, en van haar hoorde ik dat als ze op Teheran vliegen, alle stewardessen een aangepast kostuum aan hebben, dat wil dus zeggen, met een soort hoofdbedekking.

Dr_Johnson | 13-01-19 | 17:43

Sinds een jaar worden vrouwen zonder hoofdsjaal niet meer gearresteerd. Dit is een verandering van de overheid richting meer tolerantie, hoewel het officieel nog wel moet. Westerse vrouwelijke leiders zouden hier natuurlijk wat mee kunnen doen.
Daarnaast ontmoet ze de ambassadeur van Iran in Irak. Daar is de hoofddoek niet verplicht. Dusss.

Rest In Privacy | 13-01-19 | 17:53
▼ 1 antwoord verborgen

Hennis is een nette gast en wanneer ze in een vreemde cultuur is past zij zich aan.

Dit is precies wat menig reaguurder van 'gasten' in NL verwacht. Waar het wringt is dat niet alle gasten uit die regio zich aanpassen aan NL omgangsvormen.

StuggeRob | 13-01-19 | 17:36

Mevrouw Trump hat bij de diverse haatbaarden toch ook een hoofddoek om?

Donkersloot | 13-01-19 | 17:34

Lekker ding ook wel, die Masjedi:
-
SardarIraj MasjediIranian Ambassador to IraqIncumbent Assumed office
18 April 2017: Born 1956/1957 (age 61–62) Khuzestan, Iran Military service
Allegiance Iran Service/branchRevolutionary Guards Years of service 1982–2017 Brigadier general, Quds Force Commands Quds Base, Ramazan Base
Battles/wars Iran–Iraq War[2] Iraqi insurgency (2003–11)[3]
Iraj Masjedi (Persian: ایرج مسجدی‎) is the current Iranian ambassador to Iraq, having previously served in the Revolutionary Guards for 35 years.[4] A veteran of Iran–Iraq War, Masjedi was a senior Quds Force commander and served as a top advisor to Qassem Soleimani.[4] He was designated as the ambassador to Iraq in January 2017[5] and assumed office in April 2017.[4]

bisbisbis | 13-01-19 | 17:33

Ja maar als die lui bij ons op bezoek komen dan passen zij zich aan aan onze gewoonten.

Oh wacht.

Mokum Kosher | 13-01-19 | 17:32 | 1

Precies. "Where do i buy lot of whiskey and where are all these horney hookers ? Red light district. I pay you good ! We are on holidays now."

suscrofa | 13-01-19 | 17:36

De zoveelste onwaarachtigheid van een VVD-er.
God. Wat ben ik die club zat.
Vanmorgen weer naar het walgelijke gedraai van Rutte zitten kijken.
-Ja hoor, het was spontaan dat 'in elkaar slaan'- Ik dacht voor het wekelijks interview: Hoe kan ik nou eens laten merken dat ik het ook zat ben.- Oh, u had het al van te voren bedacht? Nee hoor, het was spontaan.
-Als ik het goed begrijp wil Dijkhoff het kabinet hierover laten vallen?
Eh, nee u moet het zo begrijpen, technisch is er nog geen accoord en Bla Bla Bla.

Roadblock | 13-01-19 | 17:31 | 1

De Bedriegertjes Rosendael zijn verplaatst naar Den Haag.

FreeVogelaar | 13-01-19 | 17:38

Gehoorzamen aan je baas wordt erin gestampt bij Schoevers

Wim_Kut | 13-01-19 | 17:30

Mij verbaast dan altijd weer de totale wansmaak, qua meubilair in dit soort landen.

DebraCadabra | 13-01-19 | 17:29 | 2

LOL!
Daar zou ik ook over beginnen als ik op visite was. Houden jullie van bruin, jongens?

Poesmobiel | 13-01-19 | 17:43

Hoe zou de IKEA er in die landen uitzien?
En de handleidingen?
En de namen van de meubels?

Mr_Natural | 13-01-19 | 17:54

Praat die vvd-ert nou met figuren van een regime dat de Nashville-verklaring al decennia geleden heeft geimplementeerd en daar nog een aantal schepjes boven op deed?
.
Waar is de ophef?

Parel van het Zuiden | 13-01-19 | 17:29 | 1

Dat is een goede vraag.
Zijn er nog meer vragen?
Nee? Gaan we door.

RickyLaRue | 13-01-19 | 18:57

Op haar knieën gaat ze. Staatsvrouw.

Willem_Oltmans | 13-01-19 | 17:29 | 1

Ooit eerste 'man' van het leger. Te doen met die zandhazen.. wat een gezichtsverlies..

suscrofa | 13-01-19 | 17:37

Waarom geen Volendams costuum? Geldt toch als nationale klederdracht van Nederland in het buitenland. Lange rok en hoofd bedekt, zonder dat je kruipt voor de islamisten.

dagpauwoog | 13-01-19 | 17:29

"Steeds vaker en steeds luider hoor je Arabische en islamitische vrouwen in het Westen zich uitspreken tegen de regressie, onderdrukking en opsluiting van vrouwen in de islam."

Vreemd. Dat hoor ik nou werkelijk nooit. Wel lees ik (van het SCP, dacht ik) dat jonge moslims en moslima's over het algemeen steeds religieuzer worden (en zich natuurlijk ook zo gedragen).

"Denk aan de dappere Fidan Ekiz, de onvermoeibare gelijkheidsstrijder Shirin Mussa of de felle Charlie-survivor Zineb el Rhazoui."

Ja, maar dan heb je ze ook wel allemaal zo'n beetje gehad. Nou ja, ik kan Ebru Umar nog bedenken. En Ayaan Hirsi Ali, maar die werd te groot voor het kleine, bekrompen Nederland, en viert nu al jaren triomfen in de VS.

Dr_Johnson | 13-01-19 | 17:27

Ze ziet eruit als een mislukte Barbamama.
Daarnaast " niet geschikt'. Toen niet, nu niet, nooit niet.

MoonBeebe | 13-01-19 | 17:23

De echte VVD in beeld, onthoud dit!

smdyasc | 13-01-19 | 17:21

Handje schudden ook geweigerd neem ik aan? Ach, elke hoer heeft haar prijs he?

spinselsinjehoofd | 13-01-19 | 17:21

Slappe bange leiders.

Ray69 | 13-01-19 | 17:20 | 1

#metoo eigenlijk..

suscrofa | 13-01-19 | 17:38

Ik heb deze mislukte Barbie nooit op iets zinnigs als ruggengraat kunnen betrappen. Typisch een VVD-er die door te weinig inhoud naar boven drijft. Dat ze zich door mullahs laat vertellen wat ze moet dragen, verbaast mij niet. Nog even en ze loopt over een Israëlische vlag en hangt ze wat dissidenten op. ‘s Lands wijs, ‘s lands eer.

El Rico Grande | 13-01-19 | 17:20

Walgelijk deuggedrag... hoe komen we toch tot dit soort idioterie? Buigen voor dat k#tgeloof...

Lompiedompie | 13-01-19 | 17:19

Hennis zonder hoofddoek was zeker geen keuze?

Is dit nog nieuws? | 13-01-19 | 17:19

Ahh de baantjescaroussel draait nog lekker rond voor de incompetente afzwaaiers.

Barbarous_Relic | 13-01-19 | 17:18

Als dat volk hier zijn, hebben ze schijt aan ONZE waarden!

vluchtelingallergie | 13-01-19 | 17:17

Die rechtse op de foto zit onderuitgezakt en kijkt duidelijk met minachting naar de hoer uit het westen. Iraniërs doen zich vaak leuk voor maar het blijven kudtmoslims.

de uitbater | 13-01-19 | 17:17 | 2

Wij noemen zo'n ongeïnteresseerde en denigrerende houding onbeschoft.
Maar wij doen er niet toe.

NPOlitiekgekleurd | 13-01-19 | 17:21

Als ik vroeger thuis zo in de bank ging hangen als er visite was had ik van mijn vader binnen drie tellen een draai om m'n oren te pakken.

NPOlitiekgekleurd | 13-01-19 | 17:24

Onder andere Merkel, Michelle Obama en Melania Trump hebben al laten zien dat je helemaal geen lap om hoeft als je een islamitisch land bezoekt. Juist omdat je in een andere positie zit dan een gewone vrouw kun je daarmee wegkomen en moet je het dus niet doen. Het is niet respectloos. Van vrouwen verwachten dat ze zich voor jou in lelijke lappen wikkelen, dat is pas respectloos.

Poesmobiel | 13-01-19 | 17:17 | 5

Ik begrijp dat je dat idee hebt, maar Iran is uniek in zijn wetgeving aangaande hoofdbedekking. In de golfstaten en SA is het niet verplicht voor iedere (niet-moslim) vrouw. Daar kunnen merkel en co dus prima zonder hoofddoek rondlopen.

logisch | 13-01-19 | 17:41

Merkel kan overal zonder hoofddoek lopen. Weet het nu nog steeds niet. Is het een man ,een vrouw of toch genderneutraal.

tweetybird | 13-01-19 | 17:50

logisch | 13-01-19 | 17:41
Heb me gek gezocht, maar denk dat je gelijk hebt. Er is een foto van Theresa May zonder hoofddoek in gesprek met Rouhani, maar dat is niet in Iran.
Maar goed, dan heb je de keus tussen niet gaan, een gesprek voeren elders of erop staan dat je geen lappie doet en kijken wat er gebeurt. Dit is niks in elk geval.

Poesmobiel | 13-01-19 | 17:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Aanpassen aan je gasten is niets mis mee.
Deden die import gasten hier dat nu ook maar eens!!

Oepsie1234 | 13-01-19 | 17:17 | 2

Aan je gastheer. Druif.

Willem_Oltmans | 13-01-19 | 17:30

Er zijn grenzen. Zo'n hoofddoek is een religieus symbool. Je krijgt samen met zo'n gedwongen hoofddoek ook een religie opgedrongen. Dat is vernederend.

Rest In Privacy | 13-01-19 | 18:02

Nog wel in het zwart ook...
Burka s zijn ook meestal in het zwart, terwijl de olieboertjes in witte jurken rondlopen.
Gelijk hebben ze, ze weten dat donkere kleuren veel meer warmte opnemen dan lichte, wat in de woestijn toch wel een dingetje is.

snapal | 13-01-19 | 17:16 | 1

Maar 's nachts is het behoorlijk koud in de woestijn en dan heb je weer veel plezier van je zwarte opgewarmde kleding!

BaldEagle | 13-01-19 | 23:17

Laffe bakvis, ze is een belediging voor alle vrouwen in Iran die wel opkomen voor hun vrijheid, maar ja wat wil je met een VVD er, grote bekken maar bange kwezels.
Ik mag hopen als mensen 20 maart gaan stemmen hiermee rekening houden dat een stem op de VVD een stem is op de algehele lafheid.

oakmont | 13-01-19 | 17:14 | 7

Botbot zo dachten ze bij defensie als ze op bezoek ging. Leuk daar komt de paaldanseres.Hadden werkelijk geen idee dat het de minister bleek te zijn.Maar na de afbraak van defensie hadden ze dat snel door. Dat moet er vast 1 geweest zijn van de faal VVD.

tweetybird | 13-01-19 | 17:55

tweetybird | 13-01-19 | 17:55 |
Als ik mijn verstand terug schroef kan ik u volgen.
Iedereen moet inleveren tijdens een recessie behalve de krijgsmacht.

botbot | 13-01-19 | 18:11

die hele dolle mina beweging hoor je niet over de Islamisering en hun eigen besluiering .

liegende lippen | 13-01-19 | 18:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Opkomen voor vrouwenrechten, ammahoela! Principes zijn er om weg te gooien. Bij de VVD is haar dat goed aangeleerd. Jeanine Hennis is een sneu mens. En het toont gelijk het failliet van de VN.

Deflatiemonster | 13-01-19 | 17:14

Hennis doet een Kaagje.
Wéér een dikke vinger naar vrouwen die zich vrij willen vechten in Iran.
Wat een laffe vertoning, je wordt bedankt, Jeanine.

NPOlitiekgekleurd | 13-01-19 | 17:12 | 1

Jaa, kon ff niet op die naam komen. Is toch die moslimkruiper van d666?

bqbq | 13-01-19 | 17:23

Nou die kan zo de harem in van zo'n machoman. Eindelijk heeft ze haar plaats gevonden. Doei Jeanine.

suscrofa | 13-01-19 | 17:11

An inconvient truth 2.0

postmodernismisdead | 13-01-19 | 17:11 | 1

An inconvenient trut!

Rest In Privacy | 13-01-19 | 18:04

"Westers feminisme is echt morsdood"

Feministen hebben altijd al extreem vrouwenhatend gedrag van niet-westerse mannen getolereerd omdat het van niet-westerse mannen afkomstig is. Feminisme is een aanval op "witte mannen", niet een aanval op alle mannen, en al helemaal niet een beweging die *voor* vrouwen is.

Bewijs: www.frontpagemag.com/fpm/271596/glori...

omanders | 13-01-19 | 17:10 | 1

Als je te gast bent in een ander land, dan moet je hun gewoontes accepteren of niet? Vragen we ook van onze medelanders toch.

BasBr | 13-01-19 | 17:08 | 6

Dat vind ik dus ook, hun gebruiken. Ik hoop wel dat Iranische meiden er snel van af zijn. Hotlips draagt verder trouwens de casual variant, dat kan een Iraanse meid echt in de problemen brengen, zo laf is hotlips niet

Bokito ergo sum | 13-01-19 | 17:19

BasBr | 13-01-19 | 17:08
Nou nou, wat vragen we toch veel van onze medelanders:
www.kis.nl/artikel/een-syrisch-gezin-...
(gefinancierd door het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid)
\sarcasme off

radiatorknopje | 13-01-19 | 17:24

"Te gast zijn" als in "een bezoek brengen aan", bijvoorbeeld als toerist of als vertegenwoordig(st)er van een land aan een ander land op een of andere bijeenkomst, is voor mij niet hetzelfde als "te gast zijn" in de zin van voor langere duur in een land verblijven. Van toeristen en buitenlandse afgezanten verwacht ik bijvoorbeeld niet dat zij bij hun verblijf in Nederland ook maar meteen de taal gaan leren en deze zich toe-eigenen en zich zoveel als mogelijk schikken naar de cultuurnormen van het land van bestemming (in die zin dat zij bijvoorbeeld de scheiding van kerk en staat omarmen). Dit is anders in het geval dat mensen hierheen komen voor verblijf van langere of permanente duur. Je kunt deze mensen dan ook wel aanduiden als "gasten" of medelanders maar de context is wel wezenlijk verschillend.

Daarom is deze vertoning van Hennis nu ook wel enigszins teleurstellend te noemen: dat je graag respect wenst te tonen jegens de cultuur van het land waar je op bezoek bent, ok, maar er zijn grenzen. Je bent er ook als afgezant van een land dat zichzelf prijst omwille van hard bevochten rechten als de gelijkheid tussen man en vrouw. Als je dat statement ook wilt uitdragen aldaar dan verlies je wel (enige) geloofwaardigheid als je je vervolgens uitdost met een religieus getint kledingstuk dat juist als discriminerend en vrouwonvriendelijk kan worden opgevat. Het is niet zo dat van mevrouw Hennis ook echt verwacht kon worden dat zij dit wel droeg, omdat, zoals gezegd, ze er niet is om aldaar te verblijven (wat aanpassing aan de cultuurnormen van het land veel logischer maakt), maar slechts op bezoek is en daarbij ook nog eens een ander land vertegenwoordigt met haar eigen normen- en waardenstelsel. Bij dit soort tijdelijke bezoekjes hoef je ten opzichte van dat normen- en waardenstelsel nu ook weer niet zulke drastische concessies te doen: gedraag je als een fatsoenlijk mens, maar als je er niet komt om er te wonen, dan hoef je niet gelijk je volledig te committeren aan hoe de zaken er daar aan toe gaan.

countus | 13-01-19 | 17:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Begrijplijk.
She is much sexier that way...

wezen | 13-01-19 | 17:07

Echt ongelofelijk treurig dit was de minister van defensie lachend als een bakvis met kiespijn geflankeerd door twee mossels waarvan de minachting op hun smoelen is af te lezen, maar gelukkig is zij opgevolgd door Ank die wel haar Schoevers diploma heeft gehaald!, je zal als legerleiding maar met dit soort figuren aan een tafel moeten zitten, en iedereen maar vragen waarom er zo'n leegloop is bij het leger.

kapt.Jerkoff | 13-01-19 | 17:05 | 1

"Het moet wel een vrouw zijn".
En dan krijg je de secretaresse.

marjen | 13-01-19 | 17:13

Respect..
Denk maar niet dat er ooit 1 witjurk in westerse kleding gaat lopen, als hij andere landen bezoekt.
Die vanzelfsprekendheid dat dat zo is, is om te kotsen.

snapal | 13-01-19 | 17:05 | 2

Zo is dat.

NPOlitiekgekleurd | 13-01-19 | 17:18

Precies!

BaldEagle | 14-01-19 | 14:24

Eigenlijk vind ik het walgelijk maar je moet je toch schikken naar de gewoontes van een land. Ik wens die Iraanse babes verder niks dan hun vrijheid

Bokito ergo sum | 13-01-19 | 17:04

Je schoenzolen laten zien is toch een teken van respectloosheid? Nou, Iraj Masjedi doet het vrij duidelijk en onderuitgezakt.

TheseDays00 | 13-01-19 | 17:04 | 2

En Hennis maar ultragelukkig glunderen. Wat zou ze op hebben?

Rest In Privacy | 13-01-19 | 17:08

@einStina
Volgens mij ligt dat in haar aard. Hondjes worden dolblij zodra ze hun baas zien.

obominotie | 13-01-19 | 17:11

en dan zijn we verbaasd dat de Iraanse geheime dienst geen enkel respect heeft voor Nederlandse leger eninlichtingendiensten.?

R van Perzie | 13-01-19 | 17:04

Wat zijn Nederlanders toch een walgelijk laf volkje... geen enkel principe... en maar inlikken overal... BAH

Roger Gene II | 13-01-19 | 17:01

Hennis Plassert, 'n beetje man is feministischer dan heur.

LJBrinkhorst | 13-01-19 | 17:01 | 1

Ze heeft wel een broek aan.
Hoofddoek hangt bijna op haar bips.
Denk dat menig Iraniër in de war danwel geyl geworden is.

RickyLaRue | 13-01-19 | 17:46

De VN wil een nieuwe wereldorde.

JohnWalker | 13-01-19 | 17:01

Sjenien zit er niet namens Nederland maar werkt in opdracht van de VN voor Irak. Kennelijk moet buurman Iran gepaaid worden om mee te werken aan de situatie in Irak. Op de foto's van haar meeting in Irak zit ze overigens zonder hoofddoek. Dacht dat deze nuancerende observatie wel nuttig was.

Joris Beltsin | 13-01-19 | 17:01 | 5

"Jeetje man feiten, niet doen!"
Die foto met lap is natuurlijk gefotoshopt, Berbaar? Wat wil je nou zeggen met je uitroep, top pikkie?

piloot47 | 13-01-19 | 17:37

@ Berbaar

Vertelt u ons dan eens op wat voor manier het feit dat mevrouw Hennis geen hoofddoek droeg in Irak, enige afbreuk doet aan het feit dat mevrouw Hennis dit wel deed in Iran en daarmee toch wel een vrij betreurenswaardig signaal uitzendt ten aanzien van de emancipatie van de vrouw (door zich vrijwillig te onderwerpen aan een discriminatoir en vrouwonvriendelijk symbool). Even voor de duidelijkheid: diplomatie of niet, het is niet zo dat mevrouw Hennis nu ook echt gehouden zou zijn om een hoofddoek te dragen als vertegenwoordigster van de VN (of een of meer landen for that matter). Als diplomaat ben je een vertegenwoordiger van een andere orde en hoef je je niet te binden aan dit soort culturele normen. Het zou in elk geval wel een wat positiever signaal uitzenden indien mevrouw dit niet had gedaan (zie het maar als een subtiel statement jegens de vrouwen in Iran die wel gebukt gaan onder verdrukkende regels).

countus | 13-01-19 | 17:47

@Berbaar: over het algemeen kun je zelf ook niet zo goed tegen feiten als ik me wel herinner!

BaldEagle | 13-01-19 | 23:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie jokt hier op die laatste foto?
Ze geven allebei handseinen die wij vroeger ook gebruikten in de Jo's Kelders als we terugkwamen van het frietje eten op 't Groene Balkon om aan t geven hoe duk van het een of het ander.
Gekruiste vingers lieten aan de hele kroeg het aantal handmatige pogingen weten en gestrekte vingers het aantal ouw jonges krentenbrood invasies.
Op deze foto laat mevrouw weten weet te hebben van 3 vingerlingen terwijl meneer gebaar(d)t van 2 en een halve knaller.
Wie liegt?

Breinbrouwsels | 13-01-19 | 17:01 | 2

Juist ja,.....
Duidelijk.

miko | 13-01-19 | 17:17

De vraag was hoe vaak ze met die dikke heeft liggen rollen.

Breinbrouwsels | 13-01-19 | 21:24

Vrijwillig aftreden om eigenlijk Speciaal Vertegenwoordiger van de Secretaris-Generaal van de Verenigde Naties te worden. Voor de buhne mevrouw, voor de buhne.

Bill Cosby | 13-01-19 | 17:01
-weggejorist-
Lasagnacat | 13-01-19 | 17:00

Begrijp ik nu uit de Twittertekst dat ze niet in Iran zit (zoals Rossem beweert) maar 'gewoon' in Irak en daar de Iraanse ambassadeur ontvangt? En daarom dus een hoofddoek draagt/op zet? Dat maakt het nog erger.

nelson | 13-01-19 | 17:00 | 1

Ze werkt in Irak en ontmoet de ambassadeur van Iran over de regio. Vermoedelijk is de ontmoeting in Irak, waar hoofddoeken niet verplicht zijn, maar de locatie is niet op te maken uit het draadje. Dat zou het inderdaad extra kruiperig maken.

Rest In Privacy | 13-01-19 | 17:41

Juffrouw Jannie hebben ze hier ooit zelfs Minister van Defensie gemaakt. Hoogst genoten opleiding van juffrouw Jannie was Schoevers, baliemedewerker.

Haar voorganger, Minister Middenkoop van de Gristen Unie, was ooit zelf dienstweigeraar en die werd ook Minister van Defensie.

Het schijnt mij toe dat je volslagen mislukt moet zijn, of een totale Nitwit, of beide, voordat je in Nederland Minister van Defensie kunt worden.

Heppie-even-voor-mij | 13-01-19 | 17:00 | 2

Volslagen mislukt is een basis voorwaarde voor het gehele kabinet, anders ga je wel wat doen wat wel goed betaald..

ZwarteDag | 13-01-19 | 17:07

@ zwarte dag. Dank voor uw bijdrage. Ik dacht even een paar spelfouten tegen te komen in uw reactie, maar inhoudelijk gezien zitten we wél op 1 lijn

Heppie-even-voor-mij | 13-01-19 | 17:20

"Maar het tuig dat hun staatsburgers vermoordt in onze poldersteden verdient dit respect niet", ik lees zo her en der dat die staatsburgers ook geen vriendelijke strafbladvrije jongens waren, om het nog netjes uit te drukken.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-01-19 | 16:59

Wellicht heeft ze, om voor haar gevoel e.e.a. te compenseren, een spannend lingeriesetje aan onder die doeken.

Rest In Privacy | 13-01-19 | 16:59 | 1

Wow, en een trilei in wonderlampuitvoering.

Breinbrouwsels | 13-01-19 | 17:04

Verrader.

Kaas de Vies | 13-01-19 | 16:58 | 2

Doe eens inclusief! Onderstreep dat het een vrouw is.

Rest In Privacy | 13-01-19 | 17:00

Ja, ja !!!! Ik snap hem. +1

JohnJames_001 | 13-01-19 | 17:15

Moet wel zeggen. Zelfs met hoofddoek is het geen verbetering. Leuk geprobeerd natuurlijk. Maar ik zou volgende keer toch een geheel dicht gordijn (burka) nemen.Doen ze ons nog enig plezier met die afgebruikte vvd-er

tweetybird | 13-01-19 | 16:56

Zakendoen vereist de juiste werkkleding, zou een hoer zeggen.

snapal | 13-01-19 | 16:56

Zucht.... we worrden geregeerd voor volidioten..
Maar goed, ik zie het al weer "UN Iraq" de verenigde nazi's...

Mastermattie | 13-01-19 | 16:55

Hennis is een masochiste. Ze ziet het lieftst vrouwen onderdrukt worden. Waarschijnlijk geniet ze er van. Het is evident dat ze daar soppend op die stoel zit.

Lafayette | 13-01-19 | 16:55

Heeft die doek gewerkt. Of hebben ze haar lopen spiesen als een paal kebabvlees?

RickTheDick | 13-01-19 | 16:55

Das een pornohoofddoek, ik zie haar haar.

marrretje | 13-01-19 | 16:55

@Redactie: de twitter timeline is pas na inlog zichtbaar. Spiegeltje graag!

Frau Merkel | 13-01-19 | 16:54 | 1

Ik vind het een beetje een zwabber verhaal. Ze is daar op bezoek, dus pas je je aan. Als je in Griekenland een kerkje bezoekt, zorg je ook dat je er een beetje netjes uitziet. Zoiets heet respect tonen, hoe zeer het je misschien ook tegenstaat, je bent te gast. Het zou pas idioot zijn als Nederlandse vertegenwoordigers in Nederland zich aanpassen, maar dat geeft Van Rossem in het schrijfsel zelf ook al aan. Dus wat is het punt ? Dat Nederlanders de Nederlandse normen en waarden aan het buitenland moeten gaan opdringen ? Het Westen probeert al meer dan voldoende een soort van democratie op te dringen in zandbak-landen en overal blijft het een puinhoop. Een democratie die qua betekenis sowieso in Europa al behoorlijk aan betekenis heeft ingeboet.

Ruikbaard | 13-01-19 | 16:54 | 6

U reageert als een struisvogel. "Dat Nederlanders de Nederlandse normen en waarden aan het buitenland moeten gaan opdringen?" U bedoelt: "Ik zou ze wel in elkaar willen slaan?" en dat soort beste-stuurman-staat-aan-wal ronkretoriek? Wie in de wereld heeft in Nederland normen en waarden? Maar ja, met de kop in het zand is dat lastig vast te stellen. Mevr. Hennis wist en weet van de kop-eraf-situatie die in Iran geldt voor vrije westers genormde en gewaarde vrouwen. Zij dacht alleen maar aan haar eigen carrière. VVD-ers zijn struisvogels. Bij naderend gevaar (vuurtornado's) verblijven ze ondergronds.

Eeuwig..Op..Vakantie | 13-01-19 | 17:53

@Ruikbaard | 13-01-19 | 17:34
Als je je niet wilt 'bemoeien' met wat er in een land gebeurt, waarom dan wel het hoofddoek dragen terwijl je dat in Nederland niet zou doen? De hoofddoek is immers een duidelijk een statement dat je een deel van Iran wilt 'pleasen' en een ander deel uit sluit. Uw argumentatie gaat daarom mank. Ga er dan gewoon niet heen. Integriteit heet dat.
Excuus voor de Godwin, maar diplomaten en politici die Nazi's in de jaren 30 begroeten met de Hitlergroet zijn niet veel anders dan wat Hennis hier doet.

Lafayette | 13-01-19 | 18:21

Men slaat elkaar ook in zandbaklanden waar het westen niet komt al 1400 jaar de hersens in, meestal gaat het westen zich ermee bemoeien wanneer dat soort slachtingen in die landen uit de hand lopen.

iew | 13-01-19 | 22:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Tsja zo werken die dingetjes in de diplomatie.
Wel grappig dat ze die hoofddoek maar half op heeft zodat je heur haar toch ziet.
Ondeugend Janine ;)

Berbaar | 13-01-19 | 16:53 | 9

Berbaar pronkt met wijsheid die hem ook pas sinds Joris Beltsin om 17.01 uur bekend is geworden.

marjen | 13-01-19 | 17:22

@lafayette | 13-01-19 | 17:12
She has been there and done that.
Jeanine heeft nu geroken aan het internationale VN speelveld en dat is leuker en lucratiever dan in ons polderlandje.

Berbaar | 13-01-19 | 17:22

U praat maar wat Berbaar maar hoerig is ze. Tweeërlei zelfs! Jezelf verloochenen is hoerig. Ten tweede, die pluk haar dat kan niet, ook hoerig!!

Rest In Privacy | 13-01-19 | 17:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Leest u mee mevrouw Kaag?

Rest In Privacy | 13-01-19 | 16:53

Kom, laat ik eens mild zijn. In Iran is het gebruik dat vrouwen gesluierd door het (openbare) leven gaan. Dus dan is het een kwestie van respect van minister Hennis om daar een beetje rekening mee te houden (al heb ik nog nooit een Nederlandse mannelijke minister(-president) zich op bezoek in een land als Saudi Arabië zien hullen in zo'n wit jurk-achtig gewaad - raar eigenlijk!). Maar dan zou je ook verwachten dat vrouwelijke ministers uit islamitische landen (oh wacht... Nou ja, misschien de vrouw-van dan in elk geval, bijv. me. Erdogan) in Nederland zónder sluier staatsbezoeken afleggen: dat is hier immers gebruik.

Waar gaat het hier fout?

henkvaningrid | 13-01-19 | 16:53

Dit is nog maar de foto van de officiele ontmoeting.
Dat ze een kwartiertje later die ongewassen voeten in haar mond neemt is pas onfris.

bodemloos | 13-01-19 | 16:52

De secretaresse is daar namens de VN, het verlengstuk van de Moslimbroederschap. Dat moet het huppelkutje het kopvod omdoen. Wat we daar nog te zoeken hebben is mij een raadsel. Nederland profileert zich zo graag als voorloper als het om recht gaat, maar schoffeert de eigen bevolking keer op keer.
De PR van de VVD mag het huppeltje wel even bijbrengen dat ze wat beter op de foto's dient te staan. Rechtop, beide poten op de grond, schouders naar achteren, duidelijke handgreep en minimaal naast de haatbaard. Nu staat ze als een schoolmeisje verlegen met haar pootje te draaien terwijl ze met de belangrijke meneer op de foto mag staan. Dat kopvod ook nog thuis laten, dan wordt het nog eens wat.

Frau Merkel | 13-01-19 | 16:52 | 1

"Nederland profileert zich zo graag als voorloper als het om recht gaat, maar schoffeert de eigen bevolking keer op keer."

Volgens mij schoffeert ze sowieso eerst haar eigen recht om als westerse niet islamitische moderne vrouw uit een partij met Vrijheid in de naam,een schaamlap om haar hoofd te doen. Moeten wij hun eens inpeperen om op klompen te komen,met een kruis om hun nek en een keppeltje op.

Welles! Nietes! | 13-01-19 | 16:58

We hebben al de fout begaan, dit soort geloofswaanzinnig volk in (te) grote getale hier binnen te halen. Nu nog een keer, na de kech van d66 weer in de fout gaan om de religieuze fratsen en achterlijke gewoontes te volgen.

bqbq | 13-01-19 | 16:52 | 1

Vergeet koningin Beatrix niet die begon er mee in 2012 en de zei ook nog eens dat de hoofddoek in Oman helemaal geen teken van onderdrukking is.

sprietatoom | 13-01-19 | 18:29

Je principes aan je laars lappen voor je salaris. Hoer!

Prof. v.d. Neuq | 13-01-19 | 16:50 | 2

Had ze die dan? Dat is mij eerlijk gezegd ontgaan.

Papierversnipperaar | 13-01-19 | 16:55

U heeft gelijk, ik neem dat "hoer" terug. In tegenstelling tot deze kuDt hebben prostituees wel principes betreffende wat ze wel en niet doen voor geld.

Prof. v.d. Neuq | 13-01-19 | 17:06

Zijne excellentie Vrolijkaini Fransiani?

Rest In Privacy | 13-01-19 | 16:49

Wat gaan ze doen dan als ze die hoofddoek afgooit of beter nog gewoon arriveert zonder?

devil13 | 13-01-19 | 16:49 | 2

De man in het midden is snelrechter tevens instantbeul.

Rest In Privacy | 13-01-19 | 16:51

Ja, daar heeft zo'n Iraanse opiniemaker, die wel eens voor de Volkskrant schrijft, ook al gewag van gemaakt.

Rest In Privacy | 13-01-19 | 17:48

Ja dit is de vvd manier van een kopje thee drinken.

tweetybird | 13-01-19 | 16:49

Heb bij 8 landelijke verkiezingen VVD gestemt maar niemals wieder. Het wordt Thierry of Geert.

i-Wonder | 13-01-19 | 16:48 | 8

Hypotheek afbetaald? Dan heb je inderdaad geen reden meer om VVD te stemmen. Je hebt de HRA buit immers al ruim binnen...

Vuurwezel | 13-01-19 | 17:37

Beschouw mezelf als liberaal. Trouw stemmer voor Hans. Later Frits. Had niks met Ed, Joris of Hans 2. Toen glibber Mark chef werd heb ik 1 x uitgeweken naar Hans van Baalen. Na het echec van Geert een voor mij logische keuze. Geert te eenzijdig. Jammer. Maar toen kregen we Maidan. VVD ontmaskert. Geen greintje liberaal meer aanwezig. Slechts belangenbehartiging.
Dus nooit geen VVD in deze omstandigheden. Maar wat dan ??

reservebelgië | 13-01-19 | 19:34

reservebelgië - hoezo is Geert Wilders te eenzijdig? Hij is nu eenmaal de woordvoerder als het gaat over o.a. de islamisering en de islam. Fleur Agema doet de zorg, Harm Beertema onderwijs, Dion Graus zet zich met hart en ziel in voor de dieren en dan heb je nog prima mensen als de heren Fritsma en Bosma die weer andere portefeuilles hebben. De PVV is keiveelzijdig en momenteel de beste keus.

Maris v.d Hof5393 | 14-01-19 | 02:03
▼ 5 antwoorden verborgen

Nou meneer Hennis, daar staat je ambitieuze vrouwtje dan.
Was het een trots gevoel haar te zien staan tussen de bikkels van de strijdmacht.
Had ze nu maar in burka gestaan dan had het later nog ontkent kunnen worden..
Tja, iets met zelfrespect en gelijkheid en vrijheid in je politieke partij da's moeilijk uitdragen in je machtige positie als politicus toch?
Hoe in vredesnaam kunnen vrouwen ooit die kopvod aftrekken om vrij te zijn, als dit onderkruipsel tegen een dik salaris de onderdrukking respecteert en vrouwen het signaal geeft dat dit legitiem is.

Welles! Nietes! | 13-01-19 | 16:48

Heeft ze daar leren pijpen? Gvd, wat een teringwijf. Sorry* hoor, dit zeg ik uit "pure emotie".

*Naschrift: excuus hoeft niet meer sinds vandaag!

JohnJames_001 | 13-01-19 | 16:47

Dacht even dat dit in de woonwagen van Frans Bauer was, die heeft dezelfde interieur smaak als dat woestijn volk.

Botte Hork | 13-01-19 | 16:47

Heeft ze zichzelf nou bij die hoofddoek een bijpassende klompvoet aangemeten?!

Rest In Privacy | 13-01-19 | 16:46

Dit is inderdaad heel dom. ik snap niet dat geëmancipeerde vrouwen meegaan in die hoofddoek-waanzin.

Rest In Privacy | 13-01-19 | 16:46 | 4

Jij vond hoofddoeken toch sexy? En ze is vvd, jouw partij. Staat ze al op je verloofdenlijst?

Rest In Privacy | 13-01-19 | 16:54

Dat is progressief liberaal D66 en VVD vrouwen houden ervan te kruipen voor haatbaarden. Dat is feministisch

Rest In Privacy | 13-01-19 | 16:56

Hennis draagt normaliter geen hoofddoek, waarom doet ze het in het buitenland dan wel?

Rest In Privacy | 13-01-19 | 17:37
▼ 1 antwoord verborgen

Land/volks/cultuur/budget-verraad. Allemaal VVD.
Ze zijn wel consequent bezig bij de VVD. Op z'n D66/GroenLinks/PvdA's.

Fijnstoffer | 13-01-19 | 16:45

Van die rechter spat het respect af.

Boemibol | 13-01-19 | 16:44 | 1

Die denkt waarschijnlijk hetzelfde als wij: Wat doet die stomme doos hier?

VanBukkem | 13-01-19 | 16:52

Nederlandse vrouwelijke (ex)defensieministers die de uitstraling hebben van een libelle lezeres op bezoek bij de huishoudbeurs op zoek naar gratis hapjes en groenteschillers, om over vakinhoudelijke kennis het tevens ook te hebben, die niet van belang blijkt te zijn. De Iraanse counterpart zit onderuitgezakt net niet hoofdschuddend naar het zeeuws klederdracht popje te kijken wanneer hij een blokje kaas krijgt

HetOorAakel | 13-01-19 | 16:44

Goh, wat is die DIK geworden zeg!

Weerduivel | 13-01-19 | 16:44

Een echte liberaal, roepen dat je tegen vrouwenonderdrukking bem, maar ondertussen vrolijk meehelpen het wereldwijd te implementeren.

Bon-sens | 13-01-19 | 16:44

Tja Iraniërs passen zich hier ook geweldig aan aan onze normen en waarden.

de uitbater | 13-01-19 | 16:43 | 3

Het grappige is: Iraniërs meestal wel.
Die zijn vaak hoogopgeleid en hebben niets met de radicale islam. Mogen vaak ook niet meer terug naar Iran, want gevlucht.
Iraniërs zijn vaak liberaler dan een gemiddelde VVD'er.
Al is dat laatste tegenwoordig niet zo moeilijk meer.

Bon-sens | 13-01-19 | 16:48

Ik ken er aardig wat die prima zijn. Lekkere vrouwtjes ook.

miko | 13-01-19 | 16:56

@Bon-sens | 13-01-19 | 16:48
Dit kan ik bevestigen. Nou is dat niet zo heel moeilijk. De VVD is helemaal geen liberale partij.

Lafayette | 13-01-19 | 17:15

En van die achterlijke geloofsidioten moeten wij hier ook zo nodig ruimte geven.We hebben onze eigen geloofsverdwaalden al en daar hebben we al zat aan.

van stampij | 13-01-19 | 16:43 | 1

Yup,de gelovigen zorgen voor elkaar. In België zijn de Katholieke de verdedigers van de hoofddoek. Gristenen,...
www.youtube.com/watch?v=v8c3RrBhfMY

miko | 13-01-19 | 16:55

Janine Hennis. Ja dat die aan de verkeerde kant vd geschiedenis staat wisten we in elk geval al. Maar! Je kan het niet vaak genoeg herhalen en bevestigen.

Botte Hork | 13-01-19 | 16:42

's lands wijs, 's lands eer. En aangezien +31 ook als een moslimland wordt gezien, moeten de vrouwen ook aan het kopvod of 1-persoons tent.

Niets te zien hier, wilt u aub verder lopen?

ScumbaggusMaximus | 13-01-19 | 16:42

Walgelijk, zo'n geflipte VVD'er die met een EU secretaresse cursus minister van defensie kon worden! Pure minachting voor iedere militair. Politiek deugt niet!

Lexus01 | 13-01-19 | 16:40

Jeanientje pijp machientje

ZwarteRiek | 13-01-19 | 16:39 | 1

^voormalig

Rest In Privacy | 13-01-19 | 16:47

Nashville declaratie vs homo's die aan kranen hangen.

Oeleflaffel | 13-01-19 | 16:39

Lekker Onderdanig maar niet danig lekker!
Lekker ondergeschikt maken,doe je goed,succes met je werkloosheid vanaf juni schat ik.
Kun je fijn onderdanige reisjes maken met je wachtgeld.

Xanadu | 13-01-19 | 16:38

Hennis, ongelofelijke hypocriet dat je dr bent!

lanexx | 13-01-19 | 16:37

Ze zal vast niet hebben gezegd dat Teheran geen moorden mag plegen in Nederland.

Guido | 13-01-19 | 16:37

Ik snap wel dat die achterbakse, kruiperige geit zich als een vis in het water voelt bij de VVD. De zelfhaat spat er vanaf.

obominotie | 13-01-19 | 16:37

Hoe ver kun je zinken als je vrijwillig voor de UN in zo'n zandbak land gaat werken?

bocikam | 13-01-19 | 16:36 | 1

Ze pakt makkelijk 20k per maand. Belastingvrij. Lang leve de VN.

Ebert de R | 13-01-19 | 16:43

Jaja, Nederland blaast weer een patijtje mee op het wereldtoneel.
Jufrouw Jannie vraagt vast of er nog ergens een enclave verdedigd kan worden. Liefst een safe haven ofzo.

Pedronegro | 13-01-19 | 16:36

Tijdens haar secretaresse opleiding werd hier denk ik weinig aandacht aan besteed. Kan zij verder ook niet zoveel aan doen.

Rohin | 13-01-19 | 16:35 | 2

Dat ging vooral over glazen plafonds......



Het bureaublad van de directeur...

Mastermattie | 13-01-19 | 17:01

Onder heb buroblad toch? Volgens mij had ze een 10 in zuigen.

lovekila | 13-01-19 | 19:30

Volgens mij is Geen Stijl een beetje de weg kwijt.
Wij geven toch vooral jonge mannen van zeg 18-30 jaar uit dit soort landen hier in Nederland asiel omdat ze het zo moeilijk hebben. Waarom zouden laten we dan vooral mannen toe uit dit soort landen als juist de vrouwen het daar zo slecht hebben? Kan dus nooit waar zijn dat vrouwen daar het zo slecht hebben, anders zouden we in Nederland toch een heel ander asielbeleid voeren?

ZomaarEen | 13-01-19 | 16:35 | 4

De enige logica in het Nederlandse asielbeleid is dat het binnenhalen van haatbaarden onder druk van de zieligheidsindustrie de hoogste prioriteit heeft. De rest is waanzin.

Frau Merkel | 13-01-19 | 16:45

Je ziet toch ook dat de vrouwen daar het steeds beter krijgen. het meeste van dat onderdrukkende tuig zit al hier.

lovekila | 13-01-19 | 19:29

Hàdden we hier maar een asielbeleid!

BaldEagle | 13-01-19 | 23:26
▼ 1 antwoord verborgen

"What? Who you, Yanina Shenniz Bashaard? Ah very well, you from Holland. Écoute bien, putain!; here ien Irraan we cut women open for breakfast, ya understand? Good, can I haz some money now first?"

Boris Poepnagel | 13-01-19 | 16:35

In principe is het niet meer dan normaal om je aan de gebruiken en gewoontes van het gastland aan te passen, is wel zo fatsoenlijk. Ik heb echter 2 kanttekeningen. 1: dat zou wederkerig moeten zijn en b: ISlam, dus pleurt lekker een end op.

Graaisnaaiert | 13-01-19 | 16:35

Niet zeuren. Als je wilt dat Iraniërs en andere buitenlanders zich aan onze regels houden als ze hier zijn, moeten wij ons ook aan hun regels houden als wij daar zijn.

lulleficatie | 13-01-19 | 16:35 | 3

En Joden die in de jaren '40 naar Duitsland wilden moesten zich maar gewoon laten vergassen. Regels zijn regels. En alle regels zijn gelijk. Cultuurrelativist.

obominotie | 13-01-19 | 16:40

Maar dat doen ze dus niet en dus zouden wij het daar ook niet moeten doen.

witwas | 13-01-19 | 16:44

Dat is waar helaas werkt dit eenzijdig.
Eigenlijk hebben we ook helemaal niets in die landen te zoeken, lekker in hun eigen sop gaar laten koken.

Mastermattie | 13-01-19 | 16:58

Wat Europa in Iran heeft te zoeken met het huidige onderdrukkende regime is voor mij een raadsel ( dikke vette handels akkoorden , Trump bashen , potente Jodenhaat ? ) ... ik kan het niet plaatsen.

pontius | 13-01-19 | 16:34 | 2

Het is wel in lijn met het Europese beleid om uitstekende betrekkingen aan te knopen met vijandelijke, mensenrechtenschendende regimes, bij voorkeur regimes die op massale schaal wapens leveren aan Islamitische terreur-organisaties - zoals de Europese landen zelf ook doen. Als Turkije kandidaat-lid van de EU mag zijn, dan horen vergelijkbare landen als Saoedi-Arabië en Iran niet achter te blijven.

obominotie | 13-01-19 | 16:44

Inspiratie opdoen voor het beleid dat ze hier willen voeren.

Mastermattie | 13-01-19 | 16:57

Aanpassen of oprotten !
Oh nee,dat geldt alleen daar...

Jimmy Mc Clure | 13-01-19 | 16:34 | 1

Hennis kan beter maar in Iran blijven. Wat een droefenis dat mokkel.

Ommezwaai | 13-01-19 | 17:45

Lekker onderuitgezakt, ongeïnteresseerd , minachtend kijkend naar Hennis.
Dat we überhaupt nog contact hebben met deze sponsor van terroristen.

Ruimedenker | 13-01-19 | 16:32 | 1

Ach en zo hebben we naast een hoer van amsterdam ook een hoer van den haag. Maar dat is een btj oud nieuws toch?

lovekila | 13-01-19 | 19:26

Ik zou m'n hond nog van dat wijf af slaan.

En ik heb niet eens een hond.

Kun je nagaan.

Parsons | 13-01-19 | 16:31 | 3

Ahhhh, en zelf? Ook niet??

J-van-de-Bontekoe | 13-01-19 | 16:32

Ach doe ik het wel,..

miko | 13-01-19 | 16:45

@ Parsons die nee zegt ?
Opmerkelijk...

Wijze uit het Oosten | 13-01-19 | 17:23

Mijn grote blonde god...

Ronnie uit Helmond | 13-01-19 | 16:30 | 1

Jeanine Hennis. Vindt zichzelf een hele liberale feministe en is natuurlijk van de VVD.

Van Zessen Klaar. | 13-01-19 | 19:06

Wat ziet zij er belachelijk uit. Wat moest zij daar doen met die jihadisten? Geitje spelen?

TRUMP | 13-01-19 | 16:30 | 6
-weggejorist-
De musso linie | 13-01-19 | 17:50

Is Sjennien via de baantjescaroussel aan een mooi nieuw vetbetaald baantje geholpen?

Raar toch he, dat je nooit iemand naar het bedrijfsleven ziet overstappen, maar dat je ze altijd een nog grotere graai in de belastingpotten ziet doen.

James Lastig | 13-01-19 | 18:57

Als ik de tweet goed lees is dit niet eens in Iran, maar in Irak waar ze een gesprek had met de ambassadeur van Iran. Gelijke diplomatieke rang op neutraal grondgebied.

Synecdoche | 13-01-19 | 19:19
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland