Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Harald Doornbos wint het internet vandaag

Onze Man in het Midden-Oosten duwt Hollandse MilieuGekte om

bonk bonk bonk bonk

Social

Headdeskend wakker worden om de zoveelste litanie van de losgeslagen klimaatreligekkies. Uw huisdieren moeten van de airmilesvirtuozen van De Persgroep nu ook al dood, om de ijsbeerpuppies te redden, of zo. BOYS! Wie tikt er even wat? Ben boom aan het omzagen (Pritt). Eh.... ik heb er de kracht niet voor, en zit in Japan om een hond uit te zoeken (Van Rossem). Ben aan het narekenen, kan ff duren (Ronaldo). Geen tijd, ik zit Gladiator voor de 88ste keer te kijken ivm interview Jordan Peterson morgen (Spartacus). Wel een schattig poesje, die Bonne, maar nu ben ik bevooroordeeld, dus dat wordt niks (Mosterd). Gelukkig is daar altijd nog Harald Doornbos. Kom terug Harald. Dit land is idd gek geworden. HALP!

Reaguursels

Inloggen

Geen migrant meer binnen halen want die stoot CO2 uit en dat willen we minderen.

jaap932057795966 | 07-01-19 | 09:07

nou die rekensom is al lang van koeien bekend ,00k zon 20.000 km uitstoot c02 en methaan . Nou ik wordt liever vegetarisch dan dat ik de auto opdoek .totaal zit er tegen een miljard mestdieren in de NL van kip tot koe.

pedro300 | 06-01-19 | 15:43

Prima visualisatie. Mensen mogen verder zelf bedenken hoe ze er mee omgaan.

Hoeveel kilometer is een mens trouwens? Ik heb ergens gelezen dat mensen uit een lagere sociaaleconomische klasse minder CO2 uitstoten.

Diotima | 06-01-19 | 14:21 | 2

Zo bezien is genocide zo gek nog niet.

HypoPseudo | 06-01-19 | 19:23

Ja duh, die lui hebben geen cent te makken. Arm zijn is de beste manier om je CO2-uitstoot te beperken (tenzij je een heleboel kinderen krijgt).

Watunbidanwenu | 06-01-19 | 20:59

Als je geen vriendin hebt, wat voor de meeste reaguurders geldt, dan mag je er weer 400.000 km per jaar van af trekken.

Watching the Wheels | 06-01-19 | 13:24 | 1

Gewoon het deurtje van het kooitje open zetten en haar net zo lang onaardig behandelen tot ze haar CO2 bij een ander gaat uitstoten.

Watching the Wheels | 06-01-19 | 13:27

Verbasingwekend hoe ze deze nummers zo precies weten uittezoeken en ons dan tevertellen hoe slecht het wel niet is. Maar zodra het aankomt op de groot gebruikers die net zo veel vervuilen als een miljoen Nederlanders bij elkaar (kijk ik kan ook vergelijken) dan is dat geen probleem? Of wordt het in ieder geval nooit op gebracht als een argument waarom hun dan ook hun eerlijke deel moeten betalen.

Fosite | 06-01-19 | 12:42

Asiel eiser/690 km
Die neuken namelijk als konijnen maar wil de konijnen niet beledigen.

loze stijl | 06-01-19 | 12:10

Beste Pritt,
wat is in Godsnaam "headdeskend" wakker worden? Ik haal me voor de geest op welke verschillende manieren ik in de loop van mijn vrij lange leven wakker ben geworden, maar er schiet me niets te binnen wat op "headdeskend" zou wijzen.
Ik kan wel zelf van alles gaan verzinnen, maar het is tegenover de lezers aardiger om gewoon een woord uit je moerstaal te gebruiken.

JvanDeventer | 06-01-19 | 11:45

Hoe komt men aan al die cijfers? En wat voor vergelijking, wat voor meettijden, wat voor bullshit. Wat voor SUV? WTF?
Klimaatgekkies boeit het niet wat voor bullshit ze openbaren. Zieke mensen ....

ET007 | 06-01-19 | 11:26 | 2

Wat leven er sneue mensen op deze wereld

ET007 | 06-01-19 | 11:31

Dit. Een docente maatschappijleer vertelde me ooit dat op en neer vliegen naar Bali per persoon even veel schade voor het milieu geeft als het kappen van 10.000 bomen.

Toen ik haar vroeg wat voor bomen, een kerstboompje dat in de woonkamer past of een eik van 80 jaar, wist ze het niet te vertellen. Maar het was wetenschappelijk en ze had het ergens gelezen, dus het klopte.

Historicuck_Han | 06-01-19 | 12:47

Mijn anaconda staat niet in het lijstje.
Ben ik blij dat ik een klimaatneutraal huisdier heb!

Bon-sens | 06-01-19 | 11:10 | 2

Je geeft 'm toch wel vegetarische brokjes? Dan valt de uitstoot mee. Levende ratten voeren = uitstoot per rat x het aantal ratten dat je hem voert.

Watunbidanwenu | 06-01-19 | 21:02

Als je 'm buurtkatten voert, haalt hij netto meer CO2 uit de lucht dan hij uitstoot.

Watunbidanwenu | 06-01-19 | 21:03

Goed, we trekken deze redenering door.
*Wat zijn dan de kosten in milieutechnische zin van de immigratie? Hoeveel kost dit per persoon? Overtocht, overbevolking hier. Enz.
De carbonprint van een mens in Nederland is vele malen hoger dan in Afrika.
Niks emotioneels, gewoon rationeel naar de kosten kijken.

*Wat zijn de kosten qua milieu van de wintersport? Gigantisch kan ik u nu al vertellen.
Sinds de jaren 80 al lid van Alpen en milieu en de gevolgen zijn gigantisch.
Gelukkig zijn de alpenlanden conservatief én innovatief gebleken. En is er draagvlak.
Iets wat hier in de discussie en maatregelen ontbreekt.

*Wat als je deze maatregelen laat voor wat ze zijn maar een oplossing zoekt die én draagvlak heeft én de emmissiedoelen haalt én geen nadelige sociale effecten heeft én Nederland weer gidsland maakt;

Investeer de miljarden die je anders in de maatregelen zou stoppen in GOED en GRATIS, openbaar vervoer. Nederland is klein en overzichtelijk. Het zou aanschaf van nieuwe (Jaha, ook een nieuwe elektrische auto is consumptie ) auto’s overbodig maken.
We kunnen minder vlees eten, minder uitstoot produceren, meer fietsen, en vooral makkelijk en gratis reizen, goed voor de minder draagkrachtigen en efficiënt. Meer trein, tram metro bus en boot. De industrie blij met de opdracht en het is duurzaam. Minder investeren in asfalt enz. Denk maar eens mee. Win win.

Beter dit dan in niet werkende dure warmtepompen investeren.

ristretto | 06-01-19 | 10:27 | 2

Helemaal mee eens. Snap trouwens niet waarom men niet doordenkt over thorium kerncentrales. Zijn economisch good verkoopbaar aan investeerders dus geen belastinggelden mee gemoeid, kunnen de energie kosten voor de nederlander flink omlaag halen.

viejohuevon | 06-01-19 | 11:08

Daar zit hem nu juist de crux; het is in het geheel NIET de bedoeling dat we als maatschappij minder gaan consumeren. Dat is de enorme olifant in de kamer en de onmógelijke spagaat waaruit de politiek zich probeert te lullen. Het is natuurlijk feitelijk krankzinnig om uit het oogpunt van duurzaamheid een gigantische berg uitstekend functionerende en dure apparatuur, HR ketels, auto's, geforceerd te gaan afdanken om die te gaan vervangen door andere, minder goed en minder renderende apparatuur. Zelfs al zouden de nieuwe elektrische "oplossingen" even goed zijn; dan nog is het waanzin om goed functionerend materiaal te gaan weggooien. Zie daar het vreemde plan wat de overheid heeft bekokstoofd. Om minder te consumeren, gaan we de mensen verplichten om méér te consumeren. Rutte riep een paar jaar geleden; mensen koop die auto, koop dat huis! Nu, een paar jaar later vraagt hij het niet meer. Hij zegt; mensen U bent verplicht om dat huis op te knappen en U bent verplicht om een (andere) auto te kopen. Blijkbaar is het geduld echt op. Er MOET geconsumeerd worden, zoveel als mogelijk. Dat ze dat ophangen aan "het milieu verbeteren" is een gotspe van jewelste en heel erg bijzonder dat zoveel mensen erin geloven.

Dutchbeaurouge | 06-01-19 | 11:09

ik begin dat milieu- en klimaatgezeik zo ontzettend spuugzat te worden!!

langzullenweleven | 06-01-19 | 09:28

Laat de Duitsers weer wat (klimaatneutrale) concentratiekampen bouwen. Eerst de huisdieren, straks de houtkachelstokers.

Zeddegeizot | 06-01-19 | 09:26

En als ik met de SUV ga en ik neem een varken mee naar Marokko?
Of als ik sidderalen in m'n tank doe?

Mr_Natural | 06-01-19 | 09:24

Dus binnenkort kunnen we topicschrijfster Bonnie Flex verwelkomen..

kaasfondue | 06-01-19 | 09:17

Met een suv naar Marokko? Wie wil dat nou

peetjoh | 06-01-19 | 08:11 | 2

Daarom hebben wij twee honden.
Nivelleren is een feestje!

EEnzame SchizofrEEN | 06-01-19 | 08:20

Daarom vreten ze honden in Korea

mondkapje | 06-01-19 | 07:32

Mijn kat gaat eens per jaar met mij mee in de auto naar haar geboorteland. Kan ik haar kilometers van die van mij aftrekken?

Ruud Hazes56616330 | 06-01-19 | 07:25

Oude zwevers met een hond zijn zeer aantrekkelijk..

sprietatoom | 06-01-19 | 05:44

Een paard is schadelijker voor het milieu dan een hond... als ik in de bossen ben dan fiets ik over zandwegen met paardenhoeven en paardenstront.

In het bovenstaand rijtje van paard, hond en kat... staan koeien en varkens niet vermeld - ik vrees dat deze twee voor het milieu erger zijn dan een paard.

sociaal_econoom | 06-01-19 | 05:17 | 2

Mijn zuster is een ezel. Ze schijt niet heel veel, maar ik vind het een zwaar belastend beest.
Dat balkt de hele dag uit haar nek.

Ruimedenker | 06-01-19 | 06:45

Idd, varkens en koeien produceren meer dan paarden tot vissen, echter dit neemt natuurlijk niet weg dat Nederland/Europa van plan is om alle leuke dingen af te nemen.
U behoort te werken, meneertje, u bent een slaaf en niet meer of minder!

Care | 06-01-19 | 08:06

Woonde in België en de man met 7 wolven of waren het honden was een leuke over overbuurman. Verder nog iets mevrouw ?

sprietatoom | 06-01-19 | 03:56

Ik kan zo een lijstje maken met maatregelen die veel opleveren en de leverskwaliteit niet zwaar beiinvloeden.
Te beginnen met stoppen enorme bevolkingsaanwas in veelal islamitische derde wereld landen, daar terug naar max 2 kinderen per gezin. Mede ook omdat de achterlijke ontwikkeling cq. Gebrek aan ontwikkeling geen enkele bijdrage of schadeberking aan de natuur op levert op op zal leveren. Dit geldt helaas ook voor India.
China laat wel zien dat je tegelijkertijd hard aan welvaart, bevolkingsbeperking en milieu kunt werken.
Twee; allemaal iets minder vlees eten, 20% is al een flink verschil, en merken we nauwelijks. Drie; minder voedsel weggooien, minder verpakkingsmateriaal (tbv marketing, promotie) enzv. Vier; geen 300 pk auto’s meer, met 150pk kun je ook best rijden.
Vijf; een flink deel minder consultants, die met gebakken luchts geld rondpompen en weinig bijdragen maar veel consumeren. Als laatste; minder oorlog, Elk land bemoeit zich voornamelijk met zichzelf.
Als we dit realiseren is er geen vuiltje aan de lucht en kunnen we allemaal een huisdier hebben als we dat leukvinden, of gewoon en auto kopen en een royale eigen woning hebben.

Ray Skak | 06-01-19 | 02:45 | 1

Spijker op zijn kop geslagen. Nu nog de diverse regeringen overtuigen.

ljcoster | 06-01-19 | 09:19

Het klimaatproblleem zit 'm in de klimaatclubjes. Als we die clubjes afschaffen, bestaat het klimaatprobleem ook niet!

Mastermattie | 06-01-19 | 02:44

Huisdieren zijn vaak een vervanging voor kinderen.
Mensen zijn knettergek maar kunnen dat gelukkig voor henzelf goed verwoorden.

Ongeblustekalk | 06-01-19 | 00:56 | 2

Ah je bent maar gewoon naar een ander topic gevlucht? Je gaat de vraagstelling in het Feynman topic niet beantwoorden zeker? Ouwe "liberaal"! *proest*

knutsel_ | 06-01-19 | 02:07

Begraaf, begraaft en begraven in jezelf. Mensen zijn zo gek nog niet..

sprietatoom | 06-01-19 | 05:33

Kun je na gaan wat Timmerfrans uitstoot.
Hij vreet voor tien ,heeft een koe als vrouw
Vliegt heel regelmatig .en is lelijk

geenhakbar | 06-01-19 | 00:54 | 3

Lelijk zijn levert geen extra kilometers op maar hij zuipt wel als een tempelier.

BozePaarseMan | 06-01-19 | 01:25

Was het maar een Tempelier, nu begrijp ik waarom deze man nog leeft, men vreest dat hij echt gek is aan zijn spiegelbeeld te zien.. ze weten dat hij onrecht zeker met iets wat veel erger is beslecht..

sprietatoom | 06-01-19 | 04:33

Gouden hart enerzijds, de andere zijde hoeft en wil men niet kennen.

sprietatoom | 06-01-19 | 04:54

hoeveel KM is zo'n linkse hipster elk jaar wel niet. laat ze lekker van het dak springen, dan redden ze ook super veel CO2...

Joostmochtnietsweten | 06-01-19 | 00:24

Zou Jetten meer kilometers zijn dan Klaver?

BozePaarseMan | 06-01-19 | 00:20

We moeten geen huisdieren afschaffen, we moeten de wereld bevolking terug brengen naar 4 miljard max. Dat zou schelen... De rest van alle tot nu toe voorgestelde en uitgevoerde ideeën NIET

peterdh | 06-01-19 | 00:09 | 1

Dus geen hulp/medicijnen /eten meer naar Afrika en Azië stel ik voor

peetjoh | 06-01-19 | 08:10

Heeft iemand van het reaguurdersleger al nagezocht of hier sjoemeldieren bij zijn gebruikt?

NiCeY | 06-01-19 | 00:03

Ik ml gdrd

Jack Horner | 05-01-19 | 23:24

Welkom in het antropoceen, komt idd heel wat bij kijken. Kan trouwens nergens de omrekenfactor vinden tussen de standaard hond die de zwiters gebruikt hebben en mupshonden.

Pedro el Negro | 05-01-19 | 23:21

Verplicht voortaan dus ook elektrische huisdieren. Dat kan best met een robot.

Rest In Privacy | 05-01-19 | 23:19 | 1

Ik neem jetten niet in huis hoor.

Muuke | 05-01-19 | 23:49

Terug naar de Middeleeuwen voor het klimaat? Geen dieren meer houden, tel er dan maar 10-20 duizend jaar terug bij op. Ultieme armoede voor het klimaat.

En de Volkskrant maar campagne voeren voor dat we best naar een wereldbevolking van 10+ miljard mensen kunnen groeien. En geen klimaatbehouder die er wat van zegt. Laf en dom.

Rest In Privacy | 05-01-19 | 23:13

Als wij morgen alle honden afschaffen (op wat nuttige speur - en geleidehonden na) dan halen wij ALLE milieudoelen op onze sloffen. Als wij ook nog eens alle katten afschaffen, dan zijn er meteen ook geen 'bedreigde' vogelsoorten meer in dit land.

bisbisbis | 05-01-19 | 21:59 | 1

Maar stikt het van de muizen en ratten.

Muuke | 05-01-19 | 23:30

Die klimaatgekkies kunnen maar beter zelf dood gaan, win-win situatie.

poisonivy | 05-01-19 | 21:49

Ik heb ergens gelezen dat afzien van het nemen van een kind de meeste winst oplevert, qua milieuwinst. Het wachten is dus dat de milieukerk kleine gezinnen gaat propageren.

matatwork | 05-01-19 | 21:27 | 3

Een wereldwijd verbod op meer dan 2 kinderen lijkt me de meest nuttige maatregel. Dan blijft de bevolking zoals ie nu is constant, we zijn al met meer dan genoeg. En dan kunnen we eens rustig aan kijken hoe we op een normale manier wat duurzamer kunnen gaan leven, i p.v. dit hals over kop gedoe.

Timide_Aso | 05-01-19 | 22:15

We maken al te weinig kinderen om verder te groeien inmiddels, behalve bij de negertjes. Maar ook daar neemt het aantal kinderen per stel af. Het kwaad is echter al geschied in de afgelopen 40 jaar, duurt even voordat die golf voorbij is. Daarna gaat de wereld bevolking peu a peu afnemen - maar dat duurt nog 100 jaar.

BenPakdee | 06-01-19 | 00:03

die klooiers aborteren de bevolking hier bij de lopende band ,en dan moeten er handen uit het buitenland komen.hoezo idioten en volksverraders

pedro300 | 06-01-19 | 15:10

Dan zijn die Koreanen toch eigenlijk best wel goed bezig. Die eten honden en bouwen elektrische auto's. Daar zou toch elke milieufanaat vochtige plekken van in zijn of haar broekje moeten krijgen.

FrankVeer | 05-01-19 | 21:23

Denk dat een ijsbeer goed is voor 30 a 40k km dus gewoon alle "male white supreme ursus arctos" afschieten. Kunnen we lekker doortuffen. Vraag me trouwens af voor hoeveel km een moslim in de boeken staat

Ben Hetzat | 05-01-19 | 21:18

Ik denk dat ik zo tegen de 12.500 km zit. Per jaar. Hoeveel kansenparels kunnen we daarvoor klimaatneutraal terug naar Marokko rijden? Ik wilde namelijk het dubbele aantal huisdieren nemen, maar ik ben bereid daar voor het goede doel vanaf te zien.

Robin Hood | 05-01-19 | 21:13

Indien onderstaand infographic over de verdeling naar gewicht van landdieren klopt.
whyevolutionistrue.files.wordpress.co...

Dan is de balans inderdaad behoorlijk beroerd.

Het klimaat effect daar gelaten, heb je als land wél effect op de natuur en biodiversiteit binnen eigen grenzen.

Ik zeg éérst werk maken van het aantal mensen met zeer selectief immigratiebeleid en emigratie van oud zeer stimuleren; e.g. 25K als een kansenparel z'n paspoort inlevert. Dat geld heb je binnen het jaar terug verdiend.

Op naar 15 miljoen mensen op dit hele kleine stukje aarde!

StuggeRob | 05-01-19 | 20:37 | 2

Dat is nog eens een Beste Wens voor 2019.
(en daarna)

Theo-Pim-Riv | 05-01-19 | 20:40

Dat is een begin. Persoonlijk denk ik dat 8 miljoen de bovengrens zou moeten zijn. Dat gaat natuurlijk niet, want met de influx zal het alleen maar meer worden. Over het hoe en of het wel naar 8 miljoen kan komen, is een geheel andere discussie. Maar het moet wel gevoerd kunnen worden, met alle extremen die dat met zich meebrengt. Een soort concept, om vandaaruit verdere stappen te ondernemen. Kijk, mijn doel is om lekker vrijstaand, zonder buren op mijn lip, te kunnen leven. Lekker houthakken en met een shotgun op die kutkat kunnen schieten, omdat ie altijd naar binnen zit te gluren in het donker. Kolerebeest.

lokoolokie | 05-01-19 | 20:49

Beste Harald,
Kun je mij vertellen hoe belastend een vrachtauto vol garnalen, uit Zoutkamp , gepeld in Marokko, en weer terug naar Zoutkamp, is?
Of varkens uit Someren, naar Parma en terug?
Ik vind het allemaal zo lekker, maar ik raak helemaal in de war.

Ruimedenker | 05-01-19 | 20:35 | 2

Had toch iemand een machientje voor gemaakt? En die Vietnamese garnalen worden ook machinaal gepeld aan boord.

Oprisp | 05-01-19 | 20:42

Haha vleeskenner. Heerlijke nuance van u.

BrutusMaximus180 | 05-01-19 | 22:34

En koeien dan?

ZZP-er | 05-01-19 | 20:30 | 2

Verkopen aan Pakistan en zeggen als ze ze niet kopen wij daar een cartoonwedstrijd over houden.

Theo-Pim-Riv | 05-01-19 | 20:32

Het zijn alleen de burgers die zeer vervuilend bezig zijn.

JI-HAAT | 05-01-19 | 20:35

Waar mijn deugdgeweten ook aan knaagt, mag ik nog wel spruiten, bonen en kool eten ivm mijn winderigheid.

BrutusBosch | 05-01-19 | 20:26 | 4

Alleen als u uzelf op de gasgestookte cv-ketel aansluit.

Papa Jones | 05-01-19 | 20:30

Als U de Anus maar wel naar het Oosten richt.

Pelforth | 05-01-19 | 20:32

En lachen dan, stoot ik dan extra uit?

Poesmobiel | 05-01-19 | 20:32
▼ 1 antwoord verborgen

Maar eerlijk is eerlijk. De hoge sneuneuzen hebben het voorbeeld laten zien. De oostervaarderplassen. Je zou bijna denken na dat afschot moet de wereld toch haast gered zijn van die opwarming.Die zitten nu trots in oostenrijk en zo in meters sneeuw want dat is vast door hun goede werk. Daar is de aarde al weer afgekoeld.Maar ja binnenkort is kabinet klimaatgekte weer terug van vakantie.

tweetybird | 05-01-19 | 20:23

Zolang de honden maar aangelijnd zijn.

Datkanjenietmenen | 05-01-19 | 20:20

Smerige kutvissen ook. Je moet iedere 14 kilometer een goudvis ombrengen om je rit naar Marokko te verantwoorden. Nee geeft mij dan maar een paard, daar moet je letterlijk de halve wereld voor om rijden voor je rit naar Marokko schadelijk wordt.

Osdorpertje | 05-01-19 | 20:19 | 3

Ik krijg een geniaal idee. Een klimaatneutrale autoralley met om de 14 kilometer een haringkar.

Papa Jones | 05-01-19 | 20:23

In de Amsterdamse gemeenteraad zit anders wel een aardige paardenlul.

Pelforth | 05-01-19 | 20:24

Lol.

Muuke | 05-01-19 | 20:55

Ik vraag mij dan af hoe de aarde uberhaupt de dinosauriers heeft kunnen overleven. Met die beesten zou de ozonlaag al lang verdwenen moeten zijn.

Sinclair | 05-01-19 | 20:17 | 2

Verdikkie, dat Einstein daar ook niet aan heeft gedacht.

Pelforth | 05-01-19 | 20:25

Toen kon je ook weleens in een zure regenbui terechtkomen, maar dan stond je onder een dinosaurus.

Mr_Natural | 06-01-19 | 09:18

Weet u nog de Huronian ijstijd?
Toen we te weinig auto reden. En iedereen en zijn moeder een warmtepomp had.

oplichter | 05-01-19 | 20:15

Die Ark van Noach was dus eigenlijk het begin van het Einde?.

Pelforth | 05-01-19 | 20:15 | 1

Altijd al gepiekerd hoe dat gevaarte voortbewoog. Nu weten we 't: een gasturbine. Er zat ook een dak op met een luik dat werd afgesloten. Ughe, ughe. Noach kookte zijn kooksel op kamelenkeutels.

Eeuwig..Op..Vakantie | 05-01-19 | 20:42

Prins Bernard was een godsgeschenk voor het milieu. Die knalde the big 5 aan de lopende band neer.... zonder hem was het nu al zeker 0,00004 graden warmer geweest! Moge God zijn ziel hebben.

Oepsie1234 | 05-01-19 | 20:11 | 5

Integere man, die wist wanneer de tijd rijp was.

Pelforth | 05-01-19 | 20:16

Nou nou, niet zo negatief over onze prins he. Deze mensen kunnen zich niet verdedigen en hij al helemaal niet meer dus.

beau van rtl | 05-01-19 | 20:18

Bernard is dat niet die knuppel die je liet betalen voor het redden vsn een olifant om drie weken later met die dode olifant op de foto te staan. Afgeknald door hem.Iets van WNF. Daarvoor zeg ik altijd. Geef niet aan die goede doelen want je betaald die knuppels.Dat goede doel is enkel een tranentrekker om jou centen los te rukken.

tweetybird | 05-01-19 | 20:28
▼ 2 antwoorden verborgen

We mogen wel een beetje om het milieu denken. Dan bieden we Marokkanen alleen nog maar enkele reizen aan. Hoeven we ons ook niet schuldig te voelen om onze viervoeters.

klowiepowie | 05-01-19 | 20:11 | 4

We laten ze daar. Dan kunnen we ieder jaar 2 puppies laten leven.

klowiepowie | 05-01-19 | 20:18
-weggejorist-
Rest In Privacy | 05-01-19 | 20:25

Oeps, verkeerd.

Rest In Privacy | 05-01-19 | 20:26
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien moeten we ons zo langzamerhand eens af gaan vragen, wat wel van de islam mag en wat niet van de islam mag. Gaat een stuk sneller, dan al die plakjes_theoriën, we raken toch stukje bij beetje bij stukje Onze cultuur en Onze normen kwijt.
Misschien integreren Wij dan sneller in de islam.

Theo-Pim-Riv | 05-01-19 | 20:11 | 2

Misschien moet u zich zonlangzamerhand eens af gaan vragen waarom u de godganse dag met de islam in uw hoofd rond loopt. Pleur eens op met de islam, koekwaus

Dr.Tatta.Macamba | 06-01-19 | 00:05

@Dr.Tatta.Macamba | 06-01-19 | 00:05
Echter heeft hij wel gelijk, het kalergi plan is stof tot nadenken.
U behoort slaafs te zijn en gewoon te slikken wat de overheid u geeft, kom kom.

Care | 06-01-19 | 08:10

Alle dieren moeten dood. Is goed voor de CO2 uitstoot en we kunnen dan ook geen vlees meer eten. Alleen maar winnaars.

Hark_van_Rommel | 05-01-19 | 20:10 | 2

Hoe zit dat dan met Rifapen?

Theo-Pim-Riv | 05-01-19 | 20:31

@Theo-Pim-Riv | 05-01-19 | 20:31 , rifapen zijn geen dieren maar beesten.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 05-01-19 | 23:29

Was een leuke B-film dat Virus. Hadden wel gelijk.

De Koreaanse Slet | 05-01-19 | 20:09 | 1

Mooie film, alleen het geluid was niet top.

Pelforth | 05-01-19 | 20:10

E: een warmtepomp

Sliptong | 05-01-19 | 20:08 | 4

F: neuqen

Sliptong | 05-01-19 | 20:17

een goed alternatief

Pelforth | 05-01-19 | 20:26

Je krijgt het er nog warm van ook.

Sliptong | 05-01-19 | 20:32
▼ 1 antwoord verborgen

*Naar Poekie kijken doet*
Nou dikkop, ik moet je offeren. In naam van het Klimaat, het Milieu en de Carbon Footprint. *Story of Isaac*

Rest In Privacy | 05-01-19 | 20:07 | 5

Dat is ook niet zijn naam. Maar daar gaat het hier niet om!!11!

Rest In Privacy | 05-01-19 | 20:25

Oh, de naam van de kat is om privacyredenen gefingeerd?

Sliptong | 05-01-19 | 20:46

Het is dan ook niet zo maar een kat hé

Rest In Privacy | 05-01-19 | 20:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Milieuactivisten tegen de dierenactivisten bij de oostvaardersplassen. Als ze weer een paar dieren willen abknallen voor de co2 reductie. Spannend.

Wim Venijn | 05-01-19 | 20:07 | 1

Kickboksen is verleden tijd.

Pelforth | 05-01-19 | 20:10
-weggejorist-
Theo-Pim-Riv | 05-01-19 | 20:07 | 2

Je mag alleen nog lone wolfs.

Poesmobiel | 05-01-19 | 20:02 | 1

lol

BlowingBubbles | 05-01-19 | 20:08

Kennelijk gaat het klimafaat nog verder dan het kalifaat als zelfs de vriendelijke vredelievende katten het moeten ontgelden.

Maar ja, het volk heeft hiervoor wel gestemd. Het volk had het kunnen en moeten weten welke gevolgen het klimafaat heeft. De wil van het volk.

RIP The Cat.

ProAsfalt | 05-01-19 | 20:01 | 5

Liedje van Al Stewart.

Muuke | 05-01-19 | 20:51

Ehm, niet om het een of ander, maar bent u niet vergeten dat dat moestuintjes relikwie van de PvdA in werkelijkheid schuldig is aan alles. Het volk, wat de neuk dat ook mogen inhouden, treft geen blaam.

Dr.Tatta.Macamba | 06-01-19 | 00:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe is dit trouwens bij mensen? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een Surinamer veel milieuvriendelijker is omdat ie minder energie verbruikt.

Wim_Kut | 05-01-19 | 20:00 | 4

Wel als ie hem er wat minder inhangt.

Pelforth | 05-01-19 | 20:06

Gel*l Wim Surinamers, tenminste die ik ken, stoken hun huis op tot 23 graden plus.
Moeten ze lekker zelf weten, dat dan weer wel.

Berbaar | 05-01-19 | 20:13

Ssssst Harry, dalijk breng je groenlinks66 nog op ideeën en gaan ze chili con carne verbieden.

Wim_Kut | 05-01-19 | 20:34
▼ 1 antwoord verborgen

Een kind nemen. Dat geeft pas een carbon footprint.

de_landloper | 05-01-19 | 20:00 | 1

Honderdduizenden immigranten per jaar binnenhalen; Dat geeft pas een carbon footprint

telelezer | 05-01-19 | 20:27

Denk dat een homo sapiens jong schadelijker voor het milieu is dan 10 felis catus en canis familiaris bij elkaar. Geboortebeperking dus... of is dat nou net weer onbespreekbaar voor de klimaatjihadi's?

Graaf_van_Hogendorp | 05-01-19 | 19:59 | 1

Klopt, maar dat riedeltje over een schadelijke homo sapiens wordt al jaren afgedraaid. Dat van huisdieren is weer nieuw.

Papa Jones | 05-01-19 | 20:14

Weten jullie wie nog erger was dan Hitler? Antwoord: de hond van Hitler (Blondi) en.wikipedia.org/wiki/Blondi. En foei, Lenin hield van katten. www.ranker.com/list/dictator-pets/ann... Een echte stink 'm erin was Mussolini, want die had een leeuwenwelp (met leeuwenwelpuitwerpsels, ughe, ughe). Dat leeuwtje heette 'Ras'. (fouterdanfout). Stalin hield ervan om zijn honden aan te kleden met bomvesten en ze vervolgens headbangend achter Nazi tanks aan te laten blaffen. Echt linke soep waren de nijlpaarden van drugsbaron Pablo Escobar. Zeer gevaarlijk en ze verslaan de paardenkilometers qua meuren met gemak. Khadaffi had iets met struisvogels. Kim-Jong-Il gaf z'n lievelingshonden 20 kilogram biefstuk per dag, meer dan alle Noord Koreanen ooit in hun leven bij elkaar gezien hebben. Fidel Castro had een koe. Idi Amin bezat een vijver vol mensetende krokodillen, wat weer voor aftrek zorgt in de kilometrage. Tenslotte verhief de Partij voor de Dieren Keizer Caligula zijn geliefde paard Incitatus tot consul.

Eeuwig..Op..Vakantie | 05-01-19 | 19:58 | 3

https://www.google.com/search?q=teckel+kaiser+wilhelm&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjvqLWfrdffAhUOmbQKHTerBh4Q_AUIDigB&biw=1525&bih=744#imgrc=ZtaozdgXhIqThM:

Oprisp | 05-01-19 | 20:17

Rutte heeft schaamluis.

Ruimedenker | 05-01-19 | 20:20

Bedankt voor deze leerzame geschiedenisles !

Dolfie | 06-01-19 | 01:43

Hoe zit het eigenlijk met kinderen. Hoeveel moet je daarvoor in een SUV aanrijden om klimaatneutraal te zijn?

azijnseikerT | 05-01-19 | 19:57

En milieuridder Klaver krijgt binnenkort zn derde kind. Dat zijn weer een paar rondjes evenaar in de ouwe diesel van Halsema. Die gasten zullen wel knallende koppijn krijgen van de hele dag dit soort neurotische rekensommetjes maken.

kokkie klaphaak | 05-01-19 | 19:56

Henk en Ingrid roken, drinken en hebben huisdieren. Dat zal de frame worden. Met veel beelden van 'nieuwkomers' die geen huisdieren hebben en niet mogen roken en drinken van allah. 'Daar zou u een voorbeeld aan moeten nemen!'

BlowingBubbles | 05-01-19 | 19:55 | 2

Jezus C, de islam er weer bij slepen. Wordt u ondertussen niet extreem moe van uzelf, en uw alles langs de maatlat van hetgeen u haat te leggen. Pleur eens op met uw ziekelijke focus op dat woestijngeloof, u lijkt wel religieus verward.

Dr.Tatta.Macamba | 05-01-19 | 23:56

@Dr.Tatta.Macamba | 05-01-19 | 23:56 |
Heb ik van jouw niet nog een erfenis van een of andere prins uit Afrika te goed?

Rest In Privacy | 06-01-19 | 13:33

Hilarisch!!!

Levende wezens zijn dus slecht voor het milieu. Staat dit echt in een krant?

Dutchbeaurouge | 05-01-19 | 19:53 | 2

Intensieve veeteelt, varkensflat, mestoverschot, fosfaatwet etc.
Allemaal nog nooit van gehoord?

Joris Beltsin | 05-01-19 | 20:03

Het gaat over gezelschapsdieren voor thuis, niet over 20.000 op elkaar gepropte varkens of 150.000 kippen.

Dutchbeaurouge | 06-01-19 | 10:53

Vandaag trouwens nog (stukje) paard gegeten. Lekker.

Is dit nog nieuws? | 05-01-19 | 19:52

Als Rutte dat maar niet gaat gebruiken als sluw alibi om de hondenbelastng te verhogen; of mogen we geen hiusdieren meer hebben na 2030?

telelezer | 05-01-19 | 19:51

1 vis 14 km?
Eet meer vis!

Is dit nog nieuws? | 05-01-19 | 19:51

Een wereldwijde kernoorlog waarbij de mens wordt uitgeroeid, dat is pas goed voor het milieu.

de visser | 05-01-19 | 19:50 | 1

Waar! Planten schijnen uitstekend te draaien op een beetje straling. Tsjernobyl is ook groener dan ooit.

kokkie klaphaak | 05-01-19 | 19:59

Dan maar meer slachterijen bijbouwen!!!!

gert007 | 05-01-19 | 19:50

Hoeveel honden voor een Fin?

Yalimba | 05-01-19 | 19:49 | 1

De Finse bloedbak terrier is heel populair in de west Europese banlieus.

Pelforth | 05-01-19 | 20:04

We kunnen beter al die Groen-Linksers of ook wel genoemd, de Neanderthalers afmaken, dat zou voor de aarde een win win situatie op leveren en heel wat gezeik schelen.

Niet links | 05-01-19 | 19:49

De kans dat ik naar Marokko ga is net zo groot als de kans dat ik de Staatsloterij win.

Swoop | 05-01-19 | 19:48 | 1

Dus als u de Staatsloterij wint, gaat u naar Marokko? Dat is nog eens bescheiden.

Papa Jones | 05-01-19 | 20:00

Door iedere dag geen 10 honden te nemen, deug ik enorm.
Compenseert mijn auto hobby een beetje.

Nuchternederland | 05-01-19 | 19:46

Dan moet je wel puppies doodrijden want die oudere honden hebben hun vervuiling al voor het grootste gedeelte achter de rug.

down | 05-01-19 | 19:45

Geniale berekening... zeik on mn broek !!

kat-de-kat | 05-01-19 | 19:45

Al dat milieugeklets heeft een duidelijke reden...
"Global warming" betekend niets meer of minder dan een parafrase. De aarde opwarmen voor het Globalisme. Doe ik niet aan mee.

kotelet | 05-01-19 | 19:45

Ik neem wel een ijsbeer in huis. Deug ik nou?

Normpje | 05-01-19 | 19:42 | 3

Geen chocolade ijs geven, dan zijn ze niet meer te houden.

Pelforth | 05-01-19 | 19:44

Pas op met uw belofte want voor u het weet zit uw huis helemaal vol met ijsberen aangezien de populatie sterk is toegenomen sinds de (volgens onze politici) klimaatramp zich aan het voltrekken is.

devil13 | 05-01-19 | 19:48

Pas op met uw belofte want voor u het weet zit uw huis helemaal vol met ijsberen aangezien de populatie sterk is toegenomen sinds de (volgens onze politici) klimaatramp zich aan het voltrekken is.

devil13 | 05-01-19 | 19:48

Ik had al begrepen dat de klimaatreligie de mens beschouwd als vijand van de planeet maar om nu andere planeetbewoners, dieren, ook als zodanig te beschouwen doet nog een schepje bovenop de reeds doorgeslagen these dat het menselijk aandeel CO2 verantwoordelijk is voor het mogelijke probleem dat klimaatverandering teweegbrengt. Het is een stapeling van aannames waarbij elke stapeling ons verder brengt van rede, feitelijkheden en observaties.

devil13 | 05-01-19 | 19:42

De één een hond, de ander een biefstuk.
Laten we wat minder wijzen naar elkaar.
Het is al zo’n hullie en zullie.

Ruimedenker | 05-01-19 | 19:41 | 4

Qua maag of qua emotie?

kokkie klaphaak | 05-01-19 | 19:49

Pure emotie, alles gegeten ook Orka, maar hond ging me te ver.

Pelforth | 05-01-19 | 20:13

Orka lijkt mij wel lekker.
Voor in de sushi.

Ruimedenker | 05-01-19 | 20:26
▼ 1 antwoord verborgen

Wel eens afgevraagd wat een alien zou denken over een hondenbezitter?
De een gaat de hele dag werken om de brokken te kunnen kopen, de ander ligt de godsganse dag in de mand.
De een schijt lekker op straat en de ander ruimt dat met een zakje op.
De een wordt (waneer het een klein kuthondje betreft) in designer handtassen gedragen, de ander moet het kutkaffertje, eeh kutkeffertje die altijd en iedereen de moeder keft constant beschermen tegen echte honden groter dan 10 cm hoog
Who's the boss now, bitches?

Olleke | 05-01-19 | 19:39 | 8

Als ie maar kan happen.

Pelforth | 05-01-19 | 19:59

en de weg naar huis weet.

Pelforth | 05-01-19 | 20:00

Ik word van de bubbels altijd een beetje melancholiek en krijg dan de neiging om door te zakken.

Pelforth | 05-01-19 | 20:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik heb mijn oog een tijd geleden laten vallen op de nieuwste Toyota Hilux. Is alleen voor lokaal gebruik, dus dit bericht stelt mij wat gerust.

JJMS | 05-01-19 | 19:38 | 2

Dat is inderdaad een top auto! Beetje lastig inparkeren, maar wat een beest!

bocikam | 05-01-19 | 19:40

@bocikam

Je neemt die wagen niet voor in de stad inderdaad. Maar sinds mijn eerste Toyota Landcruiser uit '89 ben ik hopeloos verliefd op de échte auto's van Toyota.

JJMS | 05-01-19 | 19:56

Mijn vrouw is een beest.
Ik kan niet kiezen, één auto eruit of dat beest.
Ha, en ze rijdt ook als een beest.
Ik houd ze allebei!

Ruimedenker | 05-01-19 | 19:38 | 2

Milieuvervuiler!

Mart6037 | 05-01-19 | 19:40

Kijk, dat is nou liefde.

Pelforth | 05-01-19 | 19:40

Effe Annie Schreijer-Pierik vragen die wil onze wolf ook al om zeep helpen.

pa_niek | 05-01-19 | 19:37 | 2

Heb het niet zo op dat mens, maar dit keer wel.

Oprisp | 05-01-19 | 19:44

CDA toch? Altijd oppassen dus.

Mart6037 | 05-01-19 | 20:15

Tering, wat een achterlijkheid.

PijlVader | 05-01-19 | 19:36 | 1

Tja, het zijn verwarrende tijden.

Pelforth | 05-01-19 | 20:29

Moet je wel een pasgeboren puppie doodrijden, Harald, anders heeft hij al een deel van zijn CO2 geleverd. Of gewoon wat vaker een oudere hond doodrijden.

The_Black_Knight | 05-01-19 | 19:36 | 2

Ik zou de terriers voorlopig met rust laten.

Pelforth | 05-01-19 | 19:39

Eigenaar van?

Muuke | 05-01-19 | 21:04

De regering heeft geschokt op dit overzicht gereageerd, en heeft besloten dit jaar225..000 extra Noord-Afrikaanse cultuurverrijkers te verwelkomen.
Dat zal ons leren met die kudthuisdieren!

Slipsnifter | 05-01-19 | 19:36 | 7

Reactie pas na 13 minuten........ dat kan beter, Berbaar!

Slipsnifter | 05-01-19 | 21:51

@Slipsnifter

Beschermbengel doelde u op, neem ik aan?

Dr.Tatta.Macamba | 05-01-19 | 23:48

Of beschermdebiel....

Slipsnifter | 07-01-19 | 00:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Op BNNVara mooi programma nu, kassa heet het. Ze zijn weer lekker met de hele crew naar Bonaire geweest, van onze belastingcenten. Om toch te deugen hebben ze alle 400 wilde ezels daar doodgeknuppeld hoorde ik. Vieze hypocrieten.

Sinterbikske | 05-01-19 | 19:36

Zal die maurice de hond blij mee zijn. Onderzoekje komt vast en zeker niet uit zijn koker.Die brengt meestal weer andere onzin.

tweetybird | 05-01-19 | 19:35 | 2

O & I research. Draait vaak van die links deugende uitkomsten uit.

Mart6037 | 05-01-19 | 19:38

Of I & O.

Mart6037 | 05-01-19 | 19:39

zo had ene AH al een manier gevonden om zijn autobahnen klimaatneutraal te maken...

Wim_Kut | 05-01-19 | 19:35 | 2

Daarna was er ook een tijd dat gemiddelde temperatuur op aarde daalde. Vanaf ‘68 begon ie weer te stijgen.

Sinterbikske | 05-01-19 | 19:38

Komt door de massa immigratie die toen net opgang begon te komen.

Monsarrat | 05-01-19 | 19:48

Een mens dan 6000 km? En wanneer wordt Edith schippers als opvolger gepresenteerd?

Mart6037 | 05-01-19 | 19:35

Dus stemmen op Partij van de Dieren is dus hartstikke anti milieu begrijp ik?

Kamikazepiloot | 05-01-19 | 19:33 | 1

Correct!!

Pelforth | 05-01-19 | 19:47

Wat elke reu weet: zelfs zonder ballen kun je nog kwispelstaarten. #likkenalslassie

Rest In Privacy | 05-01-19 | 19:33 | 1

Ga jij Bibi nou gewoon liggen aanduwen vannacht, met je likken als lassie. Dat beest ligt al jaren wormenvoer te zijn, die likt niks meer.

Dr.Tatta.Macamba | 05-01-19 | 23:44

Huisdieren belasting de volgende melkkoe ?

glaswasser | 05-01-19 | 19:31 | 4

Hmmmm zit er dik in.

nikolaos | 05-01-19 | 19:32

Melkkoe als woord mag natuurlijk al lang niet meer van Peta.
U bedoelt Sojabelasting-plant.

Dick Luyenlomp | 05-01-19 | 19:33

Babybelasting i,p.v. kinderbijslag!

Rest In Privacy | 05-01-19 | 19:45
▼ 1 antwoord verborgen

Huisdiergekte is in NL idd volledig doorgeslagen. Tenminste 10 katten in de achtertuin en herders op 3 hoog. Echt te gek.

redanx | 05-01-19 | 19:29 | 2

En maar klagen dat ze niet rond kunnen komen van hun uitkering, terwijl ze nog een sjekkie draaien.

Slipsnifter | 05-01-19 | 19:31

De hoeveelheid mensen dat is het probleem. Jullie reageren als de te vele muizen in een kleine kooi. Vallen elkaar ook aan.

Rest In Privacy | 05-01-19 | 21:15

Ik kan met mijn SUV op wereldreis: 1 paard, vier honden, een kat en milieutechnisch een lastige hamster.
*koffers pakken doet*

Compos mentis | 05-01-19 | 19:28 | 2

Maar hoe ga je dat allemaal meenemen dan?

Dick Luyenlomp | 05-01-19 | 19:30

Aanhanger - reden te meer om niet elektrisch te rijden.

Compos mentis | 05-01-19 | 20:15

Nooit goed begrepen.
Stopt er slachtafval in aan de voorkant.
Doet er een touwtje om laat je naar buiten trekken.
Leeg laten lopen.
Herhaal.

oplichter | 05-01-19 | 19:28 | 1

Mijn hond heeft liever biefstuk, als we wandelen genieten we van de natuur, en poepen doet hij bij voorkeur in alle privacy in het bos. Klinkt al stukje anders, toch?

bocikam | 05-01-19 | 19:39

Kind: 643677444 km?

Is dit nog nieuws? | 05-01-19 | 19:28

Wat vindt Gerrit Hiemstra hiervan ???

Graaf Monte Cristo | 05-01-19 | 19:27 | 1

Overwegend bewolkt, mogelijk wat zonneschijn en temperatuur in lijn met de klimaatverwachting

bocikam | 05-01-19 | 19:44

Hm, ik weet een bevolkingsgroep, die bij het in de ban doen van honden en drank staat te juichen in de zijlijn.

Roadblock | 05-01-19 | 19:25 | 2

Jij geeft de Joden overal de schuld van.

Pelforth | 05-01-19 | 19:26

Vergeten de uitstoot van geiten, schapen en kamelen te vermelden

bqbq | 05-01-19 | 19:27

* knuffelt de huisbeestjes nog een keer *

Gek, voel me nog steeds niet de Pol Pot van de CO2 productie..

* nee hoor beestjes.. laat die gekkie's maar praten *

* stapt in ouwe 6 cilinder auto om met één van de pluisjes nog even over het strand te lopen *

Gekken...

rammelbakje1 | 05-01-19 | 19:25 | 1

Heb je een bril?.

Pelforth | 05-01-19 | 19:25

Kan je nagaan hoe slecht die immigratiestroom vanuit Afrika is voor het milieu, vooral als ze hier meer gaan consumeren van ons gratis geld. GroenLinksers zijn gewoon milieuterroristen.

Monsarrat | 05-01-19 | 19:24 | 2

Als we GL opofferen is er geen milieu probleem meer.

Pelforth | 05-01-19 | 19:26

Opgelost.

Muuke | 05-01-19 | 21:07

De grote olifant wordt nog steeds gemeden; de absurde en abjecte bevolkingsexplosie.
Maar je, met "minder mensen" valt geen geld mee te verdienen.

Rico Tampeloerus | 05-01-19 | 19:24 | 3

Je=ja

Rico Tampeloerus | 05-01-19 | 19:25

Dat onderwerp is niet politiek correct, en wordt dus ten koste van alles verzwegen.

Slipsnifter | 05-01-19 | 19:27

Zie Jesse Klaver met z’n vierde op komst.

Sinterbikske | 05-01-19 | 19:29

Ik mis de mens nog in dit lijstje, die zal waarschijnlijk nog veel vervuilender zijn dan een paard.
Een paard verbruikt immers geen electiciteit, batterijen, benzine, kerosine, etc. etc. etc........

Slipsnifter | 05-01-19 | 19:23 | 9

Als nu al die milieu gekkies gezamelijk zelfmoord plegen dan doen zij het milieu een zeer goede dienst bewijzen, EN MIJ OOK...

Graaf Monte Cristo | 05-01-19 | 19:29

wijsvinger | 05-01-19 | 19:28 Daar weet u helemaal niets van.

Slipsnifter | 05-01-19 | 19:30

Mr. Ed die kon tenminste lachen .... in tegenstelling tot al die zure milieugekkies.

Graaf Monte Cristo | 05-01-19 | 19:30
▼ 6 antwoorden verborgen

Heb hier nog een paar emmers oude verf staan. Die gooi ik morgen in de sloot. Dat zal ze leren, die kolere vissen, met hun CO2 uitstoot.

Sinterbikske | 05-01-19 | 19:22 | 2

Die XTC labs hebben toch nog een voordeel.

Pelforth | 05-01-19 | 19:24

Ja pelforth, hier in Brabant zijn wij klimaatneutraal bezig lol.

Sinterbikske | 05-01-19 | 19:27

Opmerkelijk dat uitgerekend in landen die het minst met het milieu hebben (denk China, Afrika) huisdieren nagenoeg afwezig zijn (en andersom), of onderdeel zijn van de menselijke voedselketen. Je zou dit dus eigenlijk moeten omdraaien.

zimmerschwanz | 05-01-19 | 19:21 | 3

De rat komt daar wat meer voor.

Pelforth | 05-01-19 | 19:22

De rat is in nl ook met een stevige opmars bezig...

Slipsnifter | 05-01-19 | 19:26

klopt rat jetten!

riesepies | 05-01-19 | 19:35

Beter tien honden in de mand dan Marokko als vakantieland!

potjandorienogantoe | 05-01-19 | 19:21 | 1

De groeiende overbevolking is pas de ECHTE milieuvervuiling

telelezer | 05-01-19 | 19:24

Die klimaatdwazen verdienen het om kapot geslagen te worden met een levende zeehond.

Hellooder | 05-01-19 | 19:20 | 3

Liever een dode zeehond, anders vind ik het zielig voor het beestje.

Slipsnifter | 05-01-19 | 19:24

Ik vind het een goed voorstel. Misschien de scherpe randjes bijvijlen.

oplichter | 05-01-19 | 19:34

Op verzoek van oplichter dus graag de klmaatdwazen monddood slaan met een reeds overleden zeehond. Voordat je het weet komen er weer allerlei xenofobie achtige termen bij om de niet klimaat verdwaasden te duiden als de volgende adolf.

Dr.Tatta.Macamba | 05-01-19 | 23:37

Maar, laat dit niet zien hoe milieuvriendelijk een moderne SUV is? Voor de vervuiling van 1 hond kan ik van hier naar Spanje en weer terug rijden. COOL!

moitambien | 05-01-19 | 19:20 | 1

Dat dan wel elk jaar. Zo lang als die hond zou leven.

hassangenghis | 05-01-19 | 19:33

Zoals beloofd:

Natuur: De aanwezige flora en fauna.

Milieu: (natuurlijke) omgeving waarin we leven.

Atmosfeer: Het totaal van de omhullende gassen die zich om een vast hemellichaam bevinden. Op aarde ook wel de dampkring genoemd.

Weer: De toestand (temperatuur, bewolking, windsnelheid en vochtigheid) van de dampkring op een bepaald tijdstip op een bepaalde plaats.

Klimaat: De gemiddelde situatie van het weer in een bepaalde plaats of streek gedurende een langere periode (minimaal 30 jaar).

knutsel_ | 05-01-19 | 19:20

Er zit wel een kern van waarheid in natuurlijk.
Blinde mensen zonder een geleidehond lopen vaker onder een tram, bus of iets anders dodelijks.
Win win, volgens de nieuwe klimaat-religie.

Jackanders | 05-01-19 | 19:20

.. ik vermoed dat er ten tijde van den ondergang van het Romeinse Rijk ook wel mensen waren die wilden voorkomen dat de megalomane gekken & dronkaards in de regering / de senaat alles ten onder zouden doen gaan. Met boze opzet.

Het is ze niet gelukt en vandaag de dag zouden wij die eens moeten opgraven om te vragen of ze nog een laatste tip hebben om hun vorige missie dit keer een beter kansje te geven.

Jan Passant mk2 | 05-01-19 | 19:18 | 4

.. zat Gajes niet in de amfora van GroenLinks?

Jan Passant mk2 | 05-01-19 | 19:23

Dat zou me niet verbazen.

Pelforth | 05-01-19 | 19:31

Dus een paard kan geen consul meer worden?

Basil Fawlty | 05-01-19 | 19:36
▼ 1 antwoord verborgen

Weet je wat pas slecht voor het milieu is? Jesse Klaver die zijn 4de kindje gaat krijgen. Daar weegt geen huisdier tegen op.

Osdorpertje | 05-01-19 | 19:18 | 5

Oh dat wist ik niet, gefeliciflapstaart alvast.

Berbaar | 05-01-19 | 19:44

Jesse Klaver klinkt wel lief, maar dat is slechts zijn artiesten naam. Deze linkse lul heet gewoon Yasser feras, alleen daar trek je geen stemmen mee

bocikam | 05-01-19 | 19:49

Ze fokken te hard, net als Afrikanen, daarom ook daar laten.

Superkwatta | 05-01-19 | 20:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Zullen we klimaatdiscussie na deze natte scheet, gewoon gaan sluiten..... niemand heeft gelijk, niemand heeft gewonnen..... Klimaatwet en Klimaatakkoord (niet in mijn naam) de prullenbak in....... Deal?

Fatwabuster | 05-01-19 | 19:18 | 2

Neej, mond open anders kan men het niet aanduwen. Slik en we praten later verder.

Dr. Blechtrummel | 05-01-19 | 19:52

Hahaha, hij denkt keuze te hebben.

Care | 06-01-19 | 08:15

De nieuwe melkkoe ... je huisdier.. voor het milieu!

fikkieblijf! | 05-01-19 | 19:18

“Dus als je met je SUV tenminste elke 3.677 km een hond doodrijdt, rijd je milieuneutraal!”
———
LOL! Ik vind het echt een prachtige tweet van Harald Doornbos!
De klimaatgekte lijkt op een virus en de hele regering in Nederlandje is aangetast.

Superkwatta | 05-01-19 | 19:17 | 6

Harald Doornbos is een van de weinige normale journalisten.
En al dat verwarrende gedoe over links en rechts. Politiek is altijd links.
Echte volksvertegenwoordiging bestaat al lang niet meer.
Het volk is rechts (lees: slecht), de politiek links (lees: goed)
En het verwarrende is dat het natuurlijk eigenlijk precies andersom is.

keestelpro | 05-01-19 | 19:40

VVD en CDA zijn tegenwoordig zo links als de neten. Dat blijkt onder andere uit de klimaatwaanzin. Rutte is een enorme apologeet van de EU en de EU is een links totalitair project geworden. Geen wonder dat Soros er zo enthousiast over is. De raspoetin van onze tijd.

Superkwatta | 05-01-19 | 20:07

Precies Superkwatta en het verleden heeft meerdere malen geleerd wat er komt van linkse totalitair projecten: dood en verderf! #lenin #stalin #mao

keestelpro | 05-01-19 | 20:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Alle dieren uitmoorden is goed voor het klimaat. Daarom zijn die klimaatgekkies ook zo gevaarlijk.

tipo | 05-01-19 | 19:17

Hondenstront is prima , koeienstront is slecht , typisch links.

Ghibli | 05-01-19 | 19:17 | 5

Basil, dat slaat nergens op. Haha.

HoerieHarry | 05-01-19 | 19:38

Een goeie koe stemt niet Links.

Pelforth | 05-01-19 | 19:50

@HoerieHarry | 05-01-19 | 19:38
Ah joh! ;-)

Basil Fawlty | 05-01-19 | 19:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb wel een hond maar ik gebruik hem alleen op zon- en feestdagen.

Mr_Natural | 05-01-19 | 19:17

Reken nou s uit wat de Etna en de Anak Krakatou bijdragen aan de uitstoot. Nitriet, zwavel en CO2. Moet voor de gelovigen toch niet zo moeilijk zijn. Kunnen ze berekenen wat Italië moet betalen en hoelang Indonesië niet met auto/brommer mag rijden. Waarom altijd die weg met ons onderzoekjes?? Omdat hier wat te halen valt mss?

reservebelgië | 05-01-19 | 19:16 | 4

Weet niet in hoever dit wetenschap is. Als in de middeleeuwen een vulkaanuitbarting een kleine ijstijd veroorzaakt moet daar toch een gruwelijke piek in zichtbaar zijn. Als Pompeï en anderen als kleine schommelingen worden aangemerkt dan moet toch de menselijke bijdrage van 29 billion toch al lang een gruwelijke ijstijd veroorzaakt moeten hebben, als de minimale, volgens deze wetenschapper, uitbarstingen al voor een kleine ijstijd kunnen zorgen. Of mis ik iets ?

reservebelgië | 05-01-19 | 20:07

reservebelgië | 05-01-19 | 20:07
Rookpluimen en de zichtbare troep die vulkanen uitstoten vallen niet mee en kunnen de temperatuur op de planeet verlagen. De CO2 uitstoot van vulkanen, die we niet kunnen zien, is nihil in vergelijking tot de menselijke uitstoot. Die laatste is per DAG equivalent met 3x Mount St Helens plus 1 x Pinatubo eruptie.

Joris Beltsin | 05-01-19 | 20:40

Zou dat feitelijk betekenen dat we de opwarming (kuch) van de aarde simpelweg kunnen stoppen door een paar vulkanen te kietelen ? CO2 nihil en afkoeling gegarandeerd. Iedereen blij!

reservebelgië | 05-01-19 | 21:14
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik leraar op school was en een leerling leverde een dergelijk stukje zoals dat stukje van Bonne Kerstens in het AD dan zou ik meteen alarm slaan bij de schooldirectie en vragen om haar over te plaatsen naar een inrichting voor speciaal psychiatrisch onderwijs.

keestelpro | 05-01-19 | 19:16 | 1

Dat is ook prima, want daar haalt het AD zijn medewerkers ook vandaan!

Superkwatta | 05-01-19 | 19:42

Nu zijn het weer de huisdieren, what's next? Ik krijg een beetje een Jim Jones gevoel.

Mr_Natural | 05-01-19 | 19:16 | 2

What’s next? Moeten we afwachten. Maar het is een spoor dat richting mensen loopt.

Superkwatta | 05-01-19 | 19:20

Het blijkt dat uw ademhaling slecht is voor het milieu, of u daar subiet mee op wilt houden dat adem halen.

Dr.Tatta.Macamba | 05-01-19 | 23:27

LOL, laten we beginnen met al die nutteloze Panda's af te maken. Daarna gaan we excuses aanbieden aan al die robbenjagers want die sloegen die zeehondjes dood om ons milieu te redden.
-
Man, man, die milieu"wetenschap" weet van gekkigheid niet meer wat ze moeten uitkramen.

moitambien | 05-01-19 | 19:15 | 2

Een beetje bamboe vreten op onze kosten, wat denken ze wel niet.

Pelforth | 05-01-19 | 19:16

Pelforth

Alles wordt er voor die kutpanda's gedaan,
en het enige wat ze hoeven te doen is een beetje te neuken,
maar daar zijn ze zelfs te lui voor, nutteloze kutbeesten!

Halul gebakken | 05-01-19 | 19:26

Ja wat is het nou? Milieu of klimaat. Dodelijk vermoeiend.

knutsel_ | 05-01-19 | 19:15 | 2

Het Milieu heeft schijt aan het Klimaat.

Pelforth | 05-01-19 | 19:17

En het klimaat heeft schijt aan ons.

Schuldenbrau | 05-01-19 | 19:25

waarom zou je in allah's naam naar Marokko willen rijden, dat zou ik alleen maar doen om mezelf in godsnaam ergens op een drukke markt op te blazen, als ik even niet lekker in mn vel zit of slecht heb geslapen ofzo.

Halul gebakken | 05-01-19 | 19:15 | 3

Ik weet wel een reden. In tegenstelling tot die sukkels van We Gaan Ze Halen, kunnen we natuurlijk ook zo'n karavaan oprichten voor We Gaan Ze Wegbrengen.

Monsarrat | 05-01-19 | 19:27

We kunnen ook een ommetje met ze maken.

Pelforth | 05-01-19 | 19:35

Ik ga er geen paar duizend km mee in een auto zitten heur. Ben kafir.

Superkwatta | 05-01-19 | 19:37

Onze buren gaan wel drie, vier keer per jaar met de SUV naar Marokko.. dat betekent dat ik dus gewoon een leeuwin als huisdier kan nemen en dan ook nog zuiniger met het milieu omga dan hun.

mortgage_freeman | 05-01-19 | 19:15

Laat die gast lekker daar in die oorlogen rondbanjeren. Hij en zijn vrouw zijn de laatste der oorlogverslaggevers van ons land. Iemand die met zijn poten tussen het bloedvergieten staat en zijn vrouw een mortier laat wegkoppen in Raqqa, gewoon omdat het niet anders kan. De oorlogsverslaggever van de NPO/NOS zit 3500 km verderop in een bezemkast in Hilversum noordoost. Da's leuk, maar daar heb je niks aan qua echt nieuws. Het blijft eeuwig zonde dat Arnold Karskens een beetje gek uit Afghanistan is gekomen, anders zou ik hem ook aanbevelen. Deed ook niet aan embeddedte staatscensuur, maar liep gewoon in burka dwars door de frontlinie heen.

lokoolokie | 05-01-19 | 19:15 | 1

Volgens mij is Karskens terug gekomen naar een beetje gek geworden maatschappij. Of bedoelde je dat te schrijven?!

Dr.Tatta.Macamba | 05-01-19 | 23:24

Dit soort onderzoek is zo absurt, dat ik echt geen ene fuck meer geef om dat hele milieu.
Nou vooruit, plastic soep en overbevissing raken me nog licht, maar dat anti mobiliteits- , antivlees-, antihuisidieren-, anti-hout-stook, anti-alles-wat-leuk-is gelul hangt me dusdanig de keel uit dat hier geen ene single fuck meer gegeven wordt.
Zak er maar in, met je anti-alles. Ik ben pro-life! Ik wil gewoon een beetje genieten van alles, zonder me overal bij af te hoeven vragen of het nog wel mag en kan.
En ja. Ik k heb kinderen. Nog verdomd goeie ook.

Dick Luyenlomp | 05-01-19 | 19:14 | 2

Hear hear.

Muuke | 05-01-19 | 21:13

Muuke | 05-01-19 | 21:13
Wat Muuke zegt.

Cobalt bomb | 05-01-19 | 21:54

2 honden maar rij elektrisch en heb zonnepanelen.
Dan mag het ;)

Berbaar | 05-01-19 | 19:14 | 5

@CalamityJane | 05-01-19 | 19:53
Tuurlijk, we zijn dol op de twee deugnieten.
Beetje jammer is dat ze af en toe de tuin onder schijten en er dan opgeruimd moet worden.
Sh!t happens, zeg maar ;)

Berbaar | 05-01-19 | 19:59

Jahaaaa, je hebt een Tesla. Nu weten we het wel, jij deugt van geen meter met je soepsidie penis compensatie product.

Dr.Tatta.Macamba | 05-01-19 | 23:20

En geen kinderen mag ik hopen.

kaasfondue | 06-01-19 | 09:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Gekkies...... het wordt nog eens onze ondergang. Huisdieren zijn voor veel mensen onmisbaar inzake het geven en ontvangen van liefde. Gaan die gekkies die plek innemen?

BlowingBubbles | 05-01-19 | 19:12 | 5

West Ham blijft altijd een echte club, mag wat kosten.

Pelforth | 05-01-19 | 19:52

U is liefhebber begrijp ik.

BlowingBubbles | 05-01-19 | 20:04

Echt wel

Pelforth | 05-01-19 | 20:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Heeft Rob Jetten zijn hond al laten inslapen om de aarde te redden?

Rest In Privacy | 05-01-19 | 19:12 | 5

@Gulliver

Robbie rijdt ook een 40 jaar oude Chevy, als ik me niet vergis. Het is allemaal zo voorspelbaar, dat gevingerwap, vanuit een bevoorrechte positie.

JJMS | 05-01-19 | 19:36

Rob J. heeft een poes.

Pelforth | 05-01-19 | 19:36

Rob heeft een hond op zonne-energie, want dan hoeft hij hem niet uit te laten als het regent.

Mr_Natural | 06-01-19 | 09:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Zal mijn katten er vanavond op aanspreken

Orderic | 05-01-19 | 19:11 | 1

Ik ben gek op bull terriers.

Pelforth | 05-01-19 | 19:12

Vooral zwarte poezen zijn extra belastend.

Eigenaar_IJsland | 05-01-19 | 19:11 | 4

Klein streepje haar over het ruggetje....

HoerieHarry | 05-01-19 | 19:13

Bep, waar ben je?.

Pelforth | 05-01-19 | 19:15

HoerieHarry | 05-01-19 | 19:13
Ah! The landing strip.

Basil Fawlty | 05-01-19 | 19:22
▼ 1 antwoord verborgen

Belgenkranten en kabinet gaan voor bangmaken. Stem voor dit akkoord of we gaan achter jullie huisdieren aan.

Puntjes-maker | 05-01-19 | 19:10 | 4

In Azië eten ze massaal hond. Goed voor het milieu dus! Dierenactivisten uitgeluld. Ow wacht, vreten uit dezelfde ruif als de milieu-idioten.

reservebelgië | 05-01-19 | 19:21

En als de huisdieren zijn opgeruimd, komen ze uw kinderen halen.

Superkwatta | 05-01-19 | 19:34

Puntjes-maker | 05-01-19 | 19:13
Het schijnt dan ook dat Volkert volledig in paniek is momenteel.

BlowingBubbles | 05-01-19 | 19:48
▼ 1 antwoord verborgen

Dus dieren moeten afgemaakt worden om het milieu te redden?....
-
Die milieu hysterie begint nu echt onzinnige te worden. Flikker die milieu "wetenschap" toch bij het groot vuil, die kan je toch niet meer serieus nemen!

moitambien | 05-01-19 | 19:10

Ik neem geen 10 honden maar een suv. Mooi. Ik heb de norm gehaald. Heel milieuneutraal. Waar is de soepsidi?

Wim Venijn | 05-01-19 | 19:10 | 1

En je rijdt ermee naar Marakkech?

Bijtendehond | 05-01-19 | 21:51

Als ik een vrouwtjeshond zou hebben zou ik haar Frits noemen.

HoerieHarry | 05-01-19 | 19:09 | 1

Frits? Niet Fred? Fred Teef?

Nuchternederland | 05-01-19 | 19:44

Hier lopen nog wel wat grotere huisdieren rond met mijn open haard en een aanstaande houtgestookte CV steek ik een vinger op tegen de groenen.

botbot | 05-01-19 | 19:09 | 3

Graag meer duidelijkheid.

Pelforth | 05-01-19 | 19:11

Geiten schapen en pony's en tig katten.

botbot | 05-01-19 | 19:16

Net Mo’s bordeel bij botbot thuis.

Superkwatta | 05-01-19 | 19:33

Als alle klimaatgekkies collectief uit het leven stappen dan doen ze ook iets goeds voor het milieu en de overmaat van CO2.

moi6666 | 05-01-19 | 19:09 | 2

Touw is recycleerbaar.

Superkwatta | 05-01-19 | 19:29

Superkwatta | 05-01-19 | 19:29
Dat heet duurzaam.

bergsbeklimmer | 06-01-19 | 07:31

Weg met al die milieuterroriserende beesten. We vreten ze allemaal op!

medusa324 | 05-01-19 | 19:07 | 1

Zonder katten zou je buurt vol ratten en muizen zittten. Beter kattenschijt in je tuin dan dan een tuin vol ratten en muizen
Omdat katten de graanvoorraden beschermden hadden de oude Egyptenaren deze dieren "onschendbaar" verklaard

telelezer | 05-01-19 | 19:17

Blijf met je gore poten van mijn KAT af... Je kan te ver gaan met je milieu FAKE NEWS

Crematorium-de-Asbak | 05-01-19 | 19:07 | 2

Als een kat 2 muizen en een linkse rat per dag pakt, is ie milieu vriendelijk bezig.

Pelforth | 05-01-19 | 19:09

Onze zwarte kater de nachtbraker was dus ver voor zijn tijd. Een milieubewusst roofdier avant la lettre.
Goh. Zo had ik er nooit tegenaan kunnen kijken. Oh... zo zal ik er nooit tegenaan kijken.
Met z'n halfdode eenden, tuinvogels, kikkers, muizen, ratten, spinnen en traagvliegend volk.

chicago river | 05-01-19 | 20:33

Sinds wanneer is een paard een huisdier (als het tenminste niet het gleufhoefdier naast je op de bank betreft)?

Olleke | 05-01-19 | 19:07 | 4

Guido, de helft van de reaguurders heeft nog nooit van Jan Blaaser gehoord.

dreistein34 | 05-01-19 | 19:23

Jawel. Jan Blaaser is de Duitse pornoacteur die n heameaux films speelt

Olleke | 05-01-19 | 20:11
▼ 1 antwoord verborgen

Het probleem zit hem voornamelijk in het voer wat de dieren krijgen?

Rest In Privacy | 05-01-19 | 19:06 | 1

Nee, het probleem zit hem in de hoofden van de milieugekken. Wat daarin ontbreekt eigenlijk.

Superkwatta | 05-01-19 | 19:30

Dus, als al die SUV's en niet-SUV's die naar Marokko rijden, daar gewoon blijven (=minder, minder, minder), dan kunnen we gewoon onze huisdieren houden.

Fijnstoffer | 05-01-19 | 19:06

Maar je huisdier levert wel oneindig meer vreugde op dan de gemiddelde Marokkaan. Zelfs onze goudvissen, kun je nagaan.

MickeyGouda | 05-01-19 | 19:05 | 2

MickeyGouda | 05-01-19 | 19:05
Heerlijk dit. Een waarheid als een koe.
Tja. Enige visjes in mijn huis heb ik vers uit de Noordzee gehengeld, dus daardoor kan ik met een gezond gemoed weer naar Rotterdam kachelen.
Wat is het leven toch simpel.

chicago river | 05-01-19 | 20:26

gewoon ene hoind aanschaffen die groot genoeg is, doet wonderen. je huis is een stik veiliger, en divers pluimage loopt direct met een bocht om je heen. Hondjes = de last resort in Nieuw Eurabië :)

lovekila | 06-01-19 | 09:25

Werken er nog wel mensen met verstand bij de Persgroep?

TRUMP | 05-01-19 | 19:05 | 1

Sinds ze GeenStijl afgestoten hebben lijken ze compleet de weg kwijt.
Totaal van de pot gerukt dit soort berichten!

keestelpro | 05-01-19 | 19:20
-weggejorist-
de directeur | 05-01-19 | 19:04

Ehh.. hoe schadelijk zijn aapachtige dan?

Welles! Nietes! | 05-01-19 | 19:02 | 3

De mens is de meest verwoestende primaat op deze aarde en zonder zou een zegening zijn, dood aan de mensen omwille van de natuur?

Halul gebakken | 05-01-19 | 19:07

Halul gebakken | 05-01-19 | 19:07
Ik had het meer over dit soort... en de grotere dieren in dat opzicht natuurlijk allemaal gelul want zonder mens en dier geen leven,en zonder leven geen CO2 en zonder CO2 geen leven,dus geen bestaan.. en heel veel touw nodig.
www.wnf.nl/dieren/dierenbieb-zoogdier...

Welles! Nietes! | 05-01-19 | 19:30

Welles! Nietes! | 05-01-19 | 19:30

Mensen zijn ook dieren, mens is gewoon een soortnaam, maar wij zijn zoogdieren. Maar mensen kunnen dan wel weer beesten zijn, terwijl beesten geen mensen kunsen zijn. Alhoewel...

Bijtendehond | 05-01-19 | 21:49

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl