Dilan Yesilgoz (VVD) over de kook om "gasverbod"
Zou ze aandelen inductie hebben?
Feit. Gas is VERBODEN door de VVD. U hebt het binnenkort koud, met dank aan de VVD. Als er weldra koud water uit uw douche komt, is dat de schuld van de VVD. Het lukt u straks niet meer om eten te bereiden voor uw kinderen, want er is niet genoeg stroom voor uw kookplaat, want er hangen teveel Tesla's aan het elektriciteitsnet. Komt door het GASVERBOD, met dank aan de VVD. Het gasverbod (door de VVD) is de grootste fout in de geschiedenis van Nederland (na het opgeven van Indië, de NPO en de roetveegpiet). Volgens Dilan Yesilgoz (VVD) is er helemaal geen gasverbod. Terwijl er toch echt 'verboten door de vvd' op het plaatje staat. Want de VVD heeft gas verboden. Dilan Yesilgoz heeft gas verboden, want Dilan = VVD. Maar owee als je zegt dat de VVD gas heeft verboden. Daarom allemaal even tegen Dilan Yesilgoz (VVD) zeggen: "HEE @DilanYesilgoz. WAAROM HEBBEN JULLIE BIJ DE VVD HET GAS VERBODEN?"
Social
Reaguursels
InloggenIk ontwerp 10 villa's per jaar. Ik bevestig dat een gasaansluiting verboden is. Dit, terwijl een warmtepomp een afschrijving van 15 jaar heeft en isolatie een afschrijving van 50 jaar. Voor het geld van 3 warmtepompen kan ik een villa extra isoleren wat meer CO2 bespaart met CV.
Rustig, rustig. Die warmtepompen komen er rustig aan. De derde generatie past gewoon op het plekje van de CV ketel die er nu hangt. Mijn CV ketel die er nu hangt is half zo groot, verbruikt veel minder en maakt minder lawaai.
De eerste CV ketel was ook een ramp vergeleken met die geweldige gaskachels van toen. Vreselijk al die gaten door je muren, en die buizen dan, dat gaat lekken!
Die Dilan staat te liegen of het gedrukt staat. Zij weet net zo goed als wij allemaal dat volgens het akkoord ALLE woningen van het gas moeten. Dus ook alle bestaande.
Dat dit krankzinnige plan electorale consequenties moet hebben moge duidelijk zijn.
Iets om over na te denken als je straks weer in het stemhokje staat.
Aantal jaren geleden hebben we die vervloekte PvdA al een flinke kop kleiner gemaakt, dat kunnen we weer doen nu met de VVD.
Landgenoten laten we ons weer eens belazeren door die narcist Rutten, met zijn boevenclub.
Nederland heeft een gascontract tot 2050, misschien voor 5 cent de kub.!!!!!
Griekenland heeft enorme gasvelden liggen, die daar straks bijkomen.
Half Duitsland stookt nog op brikketten en hout, zwijgen van de rest van Europa.
Rutten,heeft eens les gehad in staatskunde van Putin en van die tijd loop hij met een complex rond.
Een pomp pompt, een compressor comprimeerd. Wie heeft dat ellendige ding eigenlijk 'warmtepomp' genoemd?
"Nieuwbouw wordt niet meer aangesloten op gas en dat scheelt woningeigenaren onnodige extra kosten. Dit oa omdat we van onveilig Gronings gas af moeten."
Tuurlijk, joh! Gas afsluiten, probleem opgelost. Nadenken over hoe men dan zonder gas door het leven moet? "Dan moeten we tzt kijken hoe we daarmee omgaan". Dat betekent zoiets als "geen idee".
Wat een leider van wereldkaliber, die Yesilgoz, pfff.
Het verhaal begon goed, maar dan opeens de zelfde gore angszaaitactiek toepassen door Gronings gas onveilig te noemen.
Waar slaat dat op? Hoe doorzichtig dom ben je dan? Daar trappen Telegraaf lezers niet eens in..
Nee, klopt. Maar voor je weer een anti Telegraaf sneer uitdeelt bedenk dan eerst even dat die dode boom toevallig wel de enige is in MSM-land die voor rede vatbaar is en de klimaatsalafisten van repliek dient. Dank u.
In Baarle-Hertog; het Belgische deel van het tweeling-enclave dorp Baarle-Nassau/Baarle-Hertog was ophef ontstaan over de in Nederland sinds kort van kracht zijnde opheffing van de aansluitplicht voor gas. Belgen dachten dat deze ook in België zou worden ingevoerd. De Vlaamse overheid heeft per omgaande laten weten, dat daar geen sprake van is. En wij hier maar volhouden, dat Belgen dom zijn.
Ik vind een aansluitplicht toch iets anders SAN een afnameverbod. Kan aan mij liggen maar een hoop mensen weten gewoon het verschil in dat belangrijke stukje semantiek wel.
Je scoort er natuurlijk niet mee als je mee wilt schreeuwen met de meute.. maar leer eens Nederlands zou ik zeggen... scheelt een hoop zorgen
@ Epistulae_Morales
Wanneer het opheffen van een aansluitplicht er feitelijk toe leidt dat er door netwerkbeheerders geen nieuwe aansluitingen meer worden aangelegd, is het in wezen natuurlijk wel een verbod. Dat de letter van de wet iets anders zegt, doet niks af aan de gevolgen in de praktijk. Want netbeheerders gaan geen aansluitingen meer aanleggen, omdat er volgens de Rijksoverheid zelf een verbod is.
Kunnen we, voor die 1000 miljard doe het minimaal gaat koste, niet beter de Groningers evacueren en elders herhuisvesten. Dan kunnen we Ter Apel ook direct ontruimen en de inwoners naar hun thuisland sturen. Lijkt mij een stuk goedkoper en we houden er, nadat er een stuk of 700 aardbevingen hebben plaatsgevonden, een mooi ruig stuk natuur aan over.
Hum, zat hier ook een beetje te fantaseren: is het dan niet mogelijk de leeggehaalde Groninger gasgrot vol te pompen met Russisch gas?
Stabiliseert lekker en wanneer we daarna even niet meer van Rusland afhankelijk willen zijn hebben we fijne voorraad...
@canis: Dit gebeurd al echter in bergermeer.
Gegoogled, u heeft gelijk! Nou das de oplossing, dunkt me! Dank
@Canis.bonus.es
En aan de andere kant van de grens pompen de Duitsers het er weer uit...
Maar goed, als je een complete burgeroorlog wilt ontketenen, moet je gewoon al je burgers van het gasnet halen en een niet werkend alternatief bieden wat een investering van gemiddeld 60.000euro kost die je zelf mag ophoesten en daarnaast een Tesla van 80.000 mag kopen, maar wel met 6000,- soepstudie.
Ja, zoiets, hooivork al gevonden in schuurtje. Probleem is dat ik geen gekke dingen meer mag doen van juf cardiologe. Ach, maak ik zelf wel uit! Oude tweedehandse guillotine die nog ergens moet liggen zoeken gaat. Mijn gasaansluiting blijft, en blijft ook werken. Punt.
Ben ik even blij dat de gasleidingen hier een maand geleden allemaal vernieuwd zijn in de wijk.... kan er allemaal mooi weer 40 jaar tegenaan! Een wijk verder liggen gasloze nieuwbouw kavels te koop..... geen hond die het koopt.
Supermooi van Dilan dat zij als vluchteling, oud SP-lid en oud-Amnesty medewerkster zegt dat linkse groepen hun bestaansrecht halen uit andermans slachtofferschap. Dan is het waar! www.trouw.nl/home/gevlucht-naar-de-vv...
De van 't gas los beweging is alleen wel een beetje plots; top dat we solidair zijn met de Groningers en ze niet hun provincie uitschudden met gaswinning. Dit is alleen geen reden om daarvoor in de plaats Duitse bruinkoolstroom te importeren voor dure, inefficiente en luidruchtige lucht-warmtepompen.
Bij de VVD word je inkomen niet afgeroomd door de organisatie, bij de SP verdwijnt het in de "gezamelijke" kas, want communisme enzo.
Gelukkig woon ik in een van de groenste buurten van 020; als ik van het gas af moet, en mijn huur verdubbeld gaat worden vanwege de peperdure dwangmaatregelen van de klimaat-taliban en ik daardoor geen geld meer heb om mijn huis te kunnen verwarmen en niks meer te vreten heb omdat ik de blikken bruine & witte bonen die ik bij de supermarkt moest jatten niet eens meer kan opwarmen, kan ik altijd nog, samen met wat lotgenoten, de houtvoorraad van duizenden platanen en iepen aanspreken zodat ik een houtvuur kan maken om mijn huis mee te verwarmen en om op te koken.
En de bijlen en kettingzagen die ik daarvoor nodig heb, kan ik wellicht ook nog inzetten tegen het straattuig dat zich gaat manifesteren zodra de intifada in de Europese steden losbarst.
Peter Emile: iepen, waar staan bij u in de buurt iepen?
De VVD excuus-Turk roept weer wat. Wat een griezel is dat. Hoef je geen mensenkennis voor te hebben.
Het volk heeft op de groene Khmer gestemd waaronder de VVD.
Dan gaan wij gewoon van het onveilige Groningse gas af als of gas uit Rusland wel veilig is.
Maar goed, de Groene Khmer oftewel het klimafaat wil helemaal geen gas meer. Wat zij wel willen zijn windmolens. En ander spul ter waarde van e 25 miljard per jaar.
Elk jaar de nieuwe Apple, een elektrische auto, lekker op en neer vliegen en de oude rommel onder het mom van goede daden dumpen bij het plebs, om die vervolgens te naaien en hard uit te lachen. Dat is Groenlinks.
Bodemdaling in Rusland is voor mij als Groninger veilig.
Jaag mensen geen onnodig angst aan Syp, jengelt Dilan.
De boodschapper krijgt weer eens de schuld.
In plaats van met een Energie Plan te komen wordt de gaskraan dicht gedraaid, alleen maar om de Linkse Kerk te paaien.
Dilan is van de vv(d). Dus als het om angst aanpraten gaat weet ze waar ze het over heeft. Helaas voor Dilan heeft de vv(d) deze keer zelfs de partijkrant (De Telegraaf) tegen zich. Dilan kan zich beter inzetten voor het in gebruik nemen van de door ons allen betaalde gasrotonde.
Nee drol.. leer het nu eens. We moeten onafhankelijk van gas worden omdat dat gas straks voor 90% uit Rusland komt en Poetin, crazy Ivan, zit aan de knoppen terwijl hij ( zoals nu nog niet) straks wel een afzetmarkt in China heeft..
@Epistulae_Morales Als de overheid strategisch zou willen handelen kopen ze gas in zodra die fijne nieuwe leiding klaar is en pompen dat in Groningen juist in de grond.
Daarmee zorgen ze ervoor dat de boel daar minder snel destabiliseert en er is een buffer die genoeg kan zijn voor jaren aan gas, zo lang men maar wil investeren.
Vervolgens koop je ook 'operationeel' gas van ome Vlad en mocht hij plotseling een kronkel in zijn kop krijgen dan heb je een buffer die zo groot is als de investering die je hebt willen doen.
Er zijn oplossingen voor problemen.. zo lang je ze maar op wíl lossen..
U is de drol.
Gaskraan wordt niet dichtgedraaid. Er komt extra capaciteit aan gasgestookte electriciteitscentrales als achtervang van windmolens en zonnepanelen voor windstille nachten en windstille winterdagen. Ondertussen wordt gestimuleerd dat transport ook electrisch wordt, naast verwarming van huizen, terwijl de Nederlandse electrciteit nu al voor bijna 50% uit gasgestookte centrales komt en voor 25% uit kolengestookte centrales.
Heb mijn verwarming nu twee graden lager gezet op 17 graden... maar nu klagen vrouw en kinderen over koude voeten en tintelende vingers.
Heb aan Rutte gevraagd wat we nu het beste kunnen doen?
Mark zegt - je hebt bij Kruidvat en Action vaasjes met watten aan de binnenkant, daar kun je je voeten en handen in steken.
Ik vroeg aan Mark Rutte - kunt u niet de gasprijs en BTW ietsjes verlagen?
Mark zegt - zou dit wel willen, maar dat mag ik niet van Rob Jetten van D66.
Ik zeg... maar in een AZC is het wel lekker warm binnen.
Mark zegt - Rob Jetten en Jesse Klaver willen dat het 20 graden is omdat de mensen daar geen kou gewend zijn.
Laat een allesbrander installeren - en laat dat ding iedere avond loeien. Nog leuk ook.
En het probleem is?....
Den Haag is altijd veel te goedkoop geweest met ons gas uit Groningen richting het buitenland.
Daar hebben ze spijt van, daarom gaan ze nu het beetje gas wat ze nog over hebben extra duur verkopen aan de mensen in Nederland.
Wat zou Folkert vd G. eigenlijk van deze klimaatplannen vinden? Waar zit hij trouwens? Weet de overheid dat wel, opdat ze de desbetreffende betrokken politici kunnen beschermen.
Volkert zit in een warm land (Spanje of Thailand ).... als milieu man weet hij dat je daar minder hoeft te stoken.
Waar haalt die man zijn geld vandaan, hij heeft nog nooit gewerkt volgens een collega.
Gekkies. Er komt ook helemaal geen gasverbod. Alleen gaat de gemeente u gewoon collectief afsluiten en gaat u een 'alternatief' aan bieden. Tot die tijd wordt de prijs van gas zo verhoogd dat de meesten vanzelf al afhaken. Maar Je kan gewoon butagasflessen en petrolium in Belgie kopen of hout sprokkelen zoals in de hongerwinter.
Neen maar van een verbod is geen sprake
In België kun je stookolie (mazoet) kopen voor 60 cent per liter... kost hier 1,25 euro.
Als je een oliekachel hebt of een Zibro Kaminkacheltje dan is het nog om te doen.
De gemeente gaat niet over het gasnet maar de Gasunie en de netbeheerders ( Enexis, liander. Etc.)
dus lul niet zo dom.
Her valt me op dat echt 99% van de Nederlanders echt geen benul heeft hie dit land werkt
@Epistulae_Morales idd jammer van die 99% waar je zelf ook blijkbaar bij hoort
Besluit per wijk
Gemeenten stellen, zo staat in het akkoord, uiterlijk in 2021 een ‘transitievisie warmte’ vast. ‘Per wijk besluit de gemeenteraad in een uitvoeringsplan op wijkniveau over de alternatieve energie-infrastructuur. Dit biedt het kader waarbinnen gebouweigenaren, netbeheerders, warmtebedrijven, gemeente en andere partijen investeringsbeslissingen nemen.’
groenestroomleugen.nl/2018/12/13/groen...
Ter informatie, bovenstaande link gaat over 'groene stroom' en niet over gas.
Dure warmtepomp en dure isolatie en steeds duurdere energie voor iedereen? Het is gewoon geopolitiek; daar gaat immers de hele oorlog in Syrie over: de gaspijpleiding die Rusland en hun (sjiitische) vriendjes (Quatar, Iran) daar willen aanleggen voor doorvoer naar Europa, en daar balen (het soenitische) Saoudi-Arabie en hun vriendje USA van, dus WIJ moeten daarom boeten en van het gas af om Poetin c.s. te pesten.
Nederland als gidsland? om je rot te lachen
Juist!
Sowieso hoor je de laatste jaren weer steeds vaker koude oorlog 2.0 berichten met de strekking: "De Russen zijn de vijand!"
Wat is een Yesilgoz?
een import Turk(se)
Je zal de afgelopen keer maar op de VVD hebben gestemd. Hahahahahahahahah
Mijn zoon zit op zijn kamer met een deken om. Waarom? het is 22 graden op zijn kamer. Ik geef uit aan elektra 51 euro per maand en koop 6 m3 voor 260 euro. Hiermee doe ik wel 2 winters! Maar ja, geen Nederland hé!
Tekst “geleend” van iemand die claimt er meer van te weten
Van Bert Seip.
Al vanaf 1980 ben ik beroepsmatig geïnformeerd over de ontwikkelingen van warmtepompen. En geloof me als ik zeg dat de huidige plannen van dit kabinet totale onzin is. Dat Diederik Samsom en Ed Nijpels je sprookjes proberen te verkopen door te vertellen dat je de investeringen voor een warmtepomp weer terug verdiend, kan ik snel naar het land der fabelen helpen. Elektrisch verwarmen of opwarmen is normaal vrij kostbaar. Een warmtepomp is echter in staat om met elektriciteit te verwarmen of op te warmen tegen ongeveer dezelfde kostprijs als een HR ketel op aardgas, ECHTER .....
kan een warmtepomp dit maar tot ca. 55° C. Dat betekend dat je een woning moet kunnen verwarmen op een lage temperatuur. Om een woning op een lage temperatuur te kunnen verwarmen, zal deze woning maximaal geïsoleerd moeten worden. Gevolg van maximale isolatie is dat je geforceerd zal moeten ventileren om de boel leefbaar te houden. Om de moeizaam verkregen warmte weer niet met de ventilatielucht naar buiten te blazen, zal er een gebalanceerde ventilatie met een Warmte Terug Win (WTW) apparaat moeten worden geïnstalleerd.
Huizen gebouwd voor het jaar 2000 kunnen het eigenlijk sowieso vergeten, maar ook huizen die daarna zijn gebouwd en niet voorzien van een gebalanceerde WTW, zal ingrijpend en zeer kostbaar zijn. Eerst even over de kosten welke terug zouden zijn te verdienen.
Er moet dus eerst flink worden geïnvesteerd in isolatie en een WTW unit met een gebalanceerd buizen systeem (met een flinke diameter) plus daarbij dus een Warmtepomp om op dezelfde energie kostprijs van een HR ketel op aardgas te kunnen verwarmen. Het aandeel gaskosten vervalt, maar veranderd aan dezelfde kosten naar elektriciteit.
ER IS DUS GEEN BESPARING OP DE TOTALE ENERGIE REKENING !!
Alle investeringen die gedaan zijn om voor dezelfde kosten elektrisch te kunnen verwarmen, worden dus nooit meer terugverdiend. De kosten zouden nog wat gedrukt kunnen worden door de aanschaf van PV zonnepanelen, maar dat betekend NOG MEER investering. Daarnaast heeft het kabinet al besloten dat vanaf 2020 de terug geleverde elektriciteit voor de lagere inkoopprijs zal worden verrekend. Aangezien de terug te leveren stroom hoofdzakelijk zomers plaats vindt, betekend dat je voor de stroom in de winter voor verwarming de volle mep betaald.
Dus waar komt die beloofde besparing vandaan ? Ja zeggen ze dan, de besparing door de isolatie. Dat klopt dus niet. Dat zou alleen maar opgaan bij het blijven stoken op gas, want bij ombouw naar een warmtepomp is het isoleren niet voor besparing maar als noodzaak om überhaupt met een warmtepomp te kunnen verwarmen voor de kosten zoals nu op gas.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de warmwater voorziening om te douchen.
Voor een woning uit ‘de jaren dertig’ zoals die van mij, zou dit betekenen dat de woning totaal leeg moet worden gehaald om de kale woning weer op te bouwen met alle benodigde voorzieningen en aanpassingen, zoals isolatie, vloerverwarming, ventilatiekanalen (waar laat ik ze ?), stroom, WTW unit, (flinke) warmtepomp en boiler voor warmwater.
Ik schat de kosten voor mijn woning tussen de € 60.000 en € 80.000.
En dat alleen maar om dezelfde energierekening te houden !!!
Wat zou nu de echte reden zijn van deze voorgenomen belachelijke maatregelen ?
Ik vermoed dat ze een manier proberen te vinden om dezelfde winst te houden op het Groningse gas ondanks de lagere afzet.
In ieder geval, als je niet gedwongen wilt worden om een hele grote (niet terug te verdienen) investering te doen of een torenhoge gasprijs te betalen, stem dan op 20 maart absoluut NIET op GroenLinks, D’66, CDA, VVD, CU of PvdA ! Indien je toch op één van deze partijen stemt, ben je verantwoordelijk voor je eigen faillissement !
Juist ja ..... en mocht je huidige HR-ketel het in de tussentijd begeven, dan koop je gewoon een nieuwe voor €1000,- die je in 15 jaar afschrijft.
Ik heb een woning van 100 m2, met 4 slaapkamers. Per kamer kostte het mij 1000 euro (warmtepomp + aansluiting). De warmtepompen werken air/air, dus blazen warme lucht in huis. In de zomer (voordeel: koude lucht!). De warmtepompen hebben zelf geinstalleerd, en is echt niet moeilijk.
Ik ben dus 6 keer 1000 euro kwijt voor verwarming hele huis, en stook elektra voor 51 euro per maand. Voor komen heb ik flessengas, 2x ad 30 euro per jaar. Maar ja, ik woon wel in Frankrijk!
Allemaal een draagbare gaskachel en kooktoestel kopen die werken op grote gasflessen (zoals in Spanje) dan ben je onafhankelijk van de dure warmtepomp ellende
Ik heb 6000 euro geinvesteerd in 6 warmtepompen voor het hele huis. Per maand bespaar ik 70 euro, door die warmtepompen. Dat is 840 euro per jaar. 6000/840 = binnen 7,14 jaar heb ik de kosten er uit. De warmtepompen hebben we wel zelf geplaatst, dat is echt niet moeilijk, ook niet voor deze leek.
"kan een warmtepomp dit maar tot ca. 55° C"
@ Hebbiehemookweer
Hoorde onlangs van een arts dat je douche/bad-boiler minstens op 80 graden celsius moet verwarmen anders krijg je bacteriegroei met mogelijk de gevaarlijke legionairsziekte als gevolg.
"Legionellosis is the collective name given to the pneumonia like illness caused by legionella bacteria, including the most serious Legionnaires' disease. Infection is caused by breathing in small droplets of water contaminated by the bacteria." (bron: wiki)
@Hebbiehemookweer
Helder.
Dank u voor deze tegel.
Zij bevestigt alles wat ik, als totale leek op dit gebied, al dacht.
Het gaat gewoon niet werken met de huidige beschikbare techniek.
Andere deskundigen zullen dit ook wel weten.
En het is mij eerlijk een raadsel waarom zij dit niet naar buiten brengen, zoals u dat hier wel doet.
Deze tegel van u moesten ze op de voorpagina van alle kranten zetten!
#Pollie4... 6 warmtepompen voor €6000? Laat de rekeningen eens even zien. Die dingen kosten minimaal €4000 per stuk.
Politie4 heeft het over een airco die kan koelen en verwarmen. Heb je beneden de min 15 niks aan want dan werkt die niet meer.
Warmwater MOET minimaal 70c zijn ivm legionella ontwikkeling.
Als het buiten kouder dan 5c wordt dan werken lucht/water warmtepompen niet meer goed, dan stook je steeds meer op puur electriciteit. De COP (rendement) daalt dan sterk, tot het bijna 1 is en dus dan geheel alleen op elektriciteit werkt (knetterduur).
Electrisch verwarmen wordt relatief steeds goedkoper omdat er een enorme overproductie van electriciteit is en een groeiend tekort aan gas ( los van toekomstige leveringszekerheid).
Maar eens.. een lucht-warmtepomp is niet geschikt voor totale verwarming. Bijverwarming of basisverwarming zeer zeker wel. Gas of houtkachel als backup is noodzakelijk.
Aangezien je de toekomstige prijs van gas niet kunt voorspellen maar het vrij zeker is dat electriciteit nog goedkoper zal worden groter is ( dwz basisprijs - niet de belasting a 400%)
2 speksteenkachels a 2000 t stuk lijken mij wel wat
Rutte heeft een enorme MH17 frustratie. Hij heeft nooit de onderste steen boven gekregen. NL is e klein en te onbelangrijk. Daardoor moet worden voorkomen dat we Russisch gas gaan gebruiken.
komen, moet koken zijn.
U denkt dat Prutte heeft geprobeerd de onderste steen te vinden? U bent een optimist, dat is te prijzen.
Ik denk dat Putin dat gaat voorkomen...
"Hallo mevrouwtje, wij komen uw huis klimaatneutraal maken ! Jazeker, u heeft dan ook nieuwe vloerbedekking nodig. En ook een nieuwe trap, anders kan de buis er niet langs. En oordopjes voor het geluid van de buitenunit. En vergeet u niet de electra-aansluiting op uw nieuwe parkeerplaats aan te leggen ? Verhuisbedrijf Verhagen waar wij mee werken, geeft u korting voor de tijdelijke opslag van uw inboedel. Nee, die 47.485 is het kale bedrag, daar komt de btw-verhoging nog overheen en de klimaataccijns. Want onze elektrische auto's moeten ook betaald worden, anders is Ajorritsmabouw zo failliet. Wanneer u aangesloten wordt op het nieuwe elektriciteitsnet ? Geen idee mevrouw, maar wij verhuren ook gaskachels als u het koud krijgt. Maar morgen gaan we met ons bedrijfsuitje een maand naar Aruba, dus u kunt beter even wachten. Dag mevrouw."
Misschien worden draagbare gaskachels en kookstellen die werken op grote gasflessen
waar je maandenlang mee kunt doen (zoals bv in Spanje, Ierland enz) wel de oplossing voor de "gewone man"
Dan ben je onafhankelijk van de warmtepomp ellende, en die gasflessen breng je dan 1x per jaar per tien stuks mee van je vakantie in Spanje; en misschien verkopen ze die ook dichterbj in Belgie en Duitsland? Lekker dikke puh voor het Haagse klmaatdievenkartel
Ik vond haar ooit best wel nuchter maar nu in de kamer holt ze gewoon achter de meute aan. Niks waard die kamerleden als ze toch alleen maar doen wat de fractie wil. Maar aan het einde van de 4 jaar zullen er wel weer wat onverkiesbare lui zijn die dan pas beseffen dat ze gebruikt zijn als stempaal en het er eigenlijk helemaal niet mee eens zijn. Fuck dit systeem.
Gas fles kost 30 euro. Ik gebruik er 2 per jaar om te koken.
#Pollie, uit andere tegels van je begrijp ik dat je in Frankrijk woont. Je begrijpt niet wat een warmtepomp is. Wat jij hebt geïnstalleerd zijn airco’s die ook kunnen verwarmen. Die kosten idd 1000 euro per stuk. Koken op gasflessen is in Frankrijk hier en daar nog de norm maar in NL niet. Je verhaal en oplossingen gelden niet voor NL.
Maar wat is dan het alternatief voor deze woningen? Ik neem aan dat ze niet onverwarmd hoeven te blijven?
Gewoon een voorbeeld nemen aan (teveel) oudjes die alleen maar een AOWtje hebben: die hebben (zoals mijn tante van 71) al vele jaren lang opeenvolgend steeds minder koopkracht en amper geld om nog fatsoenlijk te kunnen eten en moeten daarom de hele winter hun verwarming uitzetten en met twee truien en een dikke jas aan zitten kleumen en hopen dat de zomer weer gauw komt.
Nederland het grote gidsland.....!
@telelezer |
Ik heb het je al vaker gezegd: wie "alleen AOW" heeft, krijgt tevens de hele rambam aan maximale toeslagen, kwijtscheldingen en gemeentelijke regelingen toebedeeld. Dus je moet me toch eens uitleggen hoe het komt dat tante hoegenaamd amper geld heeft om nog fatsoenlijk te kunnen eten.
Gas is nog altijd schoon.Rusland/USA heeft voor 1000 jaar gas voorraad. voor de hele wereld.
Bij de volgende verkiezingen staat de vvd toch buiten.
Klopt. Er is nog heel veel gas in de wereld. Genoeg voor honderden jaren. Het is prachtig spul. Kost haast niets om het van A naar B te brengen. Het levert veel en snel energie en weinig CO2. Quatar en Iran hebben overigens een mega mega mega groot gasveld. Die willen dat de komende eeuwen ook graag en voor weinig verkopen. Afijn, wij zitten hier met milieugekkies aan de tafels van de macht. Helaas. Concurrerende landen lachen zich dood om die idioten in Nederland die denken dat de wereld vergaat als ze niet direct en radicaal op zonnecellen en molens overstappen.
"Quatar en Iran hebben overigens een mega mega mega groot gasveld."
@ graaier
Waarom denk je dat we van het gas of moeten! immers Quatar en Iran zijn vriendjes van Rusland en ""dat moeten we natuurlijk met zn allen niet willen""
Alle gas uit Rusland en hun bevriende landen wil Den Haag (auf Befehl van Brussel saboteren. En het consumentenplebs moet daar weer voor opdraaien: smerige geopolitiek dus.
Daar gaat immers de hele oorlog in Syrie over: de gaspijpleiding die Rusland en hun (sjiitische) vriendjes daar willen aanleggen voor de doorvoer naar Europa, en daar baalt het soenitische Soudi-Arabie (en hun vriendje USA) van
Klopt Telelezer. Dat is de geopolitiek achter de Syrie oorlog. En daarom zijn alle grote mogendheden daar zich aan het positioneren. Helaas voor de Islamofascisten van het huis Saoud, hun vriendjes uit de US of A en Turkije, heeft Iran met Qatar straks met via Noord Irak, Syrie, Hezbollah in Libanon een rechtsstreekse lijn naar de Middenlandse zee en Turkije. Die lijn is miljarden in het kwadraat waard. En er is een gordel om de Soennieten van Saoud gelegd. Ook dat ligt ze daar niet lekker. Want extreme geloof is dan moeilijker te verkopen.
Hoezo 'onnodige hoge kosten' voor een gas aansluiting, ik zit zelf op een warmte centrale en kan je uit ervaring vertellen dat dat een stuk duurder is dan een simpele gasleiding
Ik betaal in Frankrijk 260 euro voor 6 steres gedroogd eikenhout (1 stere = ongeveer 1m3).
#dontcare
Een houtkachel + kettingzaag kost nog geen tiende van een warmtepomp.
#bomenzat
Die dan geen CO2 meer opnemen, slimme actie van je.
Die gaat de overheid vroeg of laat ook verbieden.
Moet je ook wel een schoorsteen in je huis hebben. Dat wordt voor die vele duizenden flats nog een dingetje.
Onveilig. ff checken. Auto laten rijden op waterstof? Niet onveilig, want: geen CO2 uitlaatgas. Tesla, electrisch, accu's, accuzuur? Niet onveilig, want geen CO2 uitlaatgas. Gronings gas? Onveilig, want CO2!!!! Werkelijk, de VVD lijdt aan hersenverweking, wie weet vanwege paddo's, coke of andere genotsmiddelen. Die hele klimaat hysterie is opgefokt, gedrogeerd.
Dat zuur zit in een loodaccu om de elektronen van de ene naar de andere lood plaat te krijgen. In een li-ion accu worden daar lithium ionen voor gebruikt, en daar zit dan ook geen zuur in. Heel veel lithium zit er ook niet in, ongeveer 5%.
In een lood accu zit ook heel weinig zuur, het is grotendeels water, zonder kalk om kalkaanslag op de platen lood te voorkomen. Ik zou het niet drinken maar als je het "zuur" op je handen krijgt gebeurd er niets.
W_F | 04-01-19 | 14:45
Een 'lood om oud ijzer' argument. Geen zuur, maar des te meer lood. Dat is prachtig voor het milieu, het klimaat. Gewoon al die auto's van puur lood. Het gewicht doet er niet toe. Het botst te gek: twee looiige tanks op volle snelheid tegen elkaar. Maar zonder gekheid: u begrijpt toch ook, dat lood en lithium hardstikke hardstikke giftig is en niet af te breken is of om te zetten naar iets anders.
Ik vermoed, dat Prutte en zijn demofobe vrindjes bedoelen, dat het onveilig is voor de Groningers, die zijn partij en de rest van het kartel, al een jaar of twintig compleet negeert. Zo zie je maar, met de tijd komt wijsheid.
Het vervuilingsprobleem met gas zit em niet in CO2 maar in NOx. Kankerverwekkend en de oorzaak van zure regen.
Overigens produceren waterstofautos dat ook. Electriciteitscentrales (die 2/3 op gas draaien) ook.. maar dat adem ik niet in in de stad als ik achter zon auto sta.
Steeds meer landen haken af van de bizarre Klimaateisen van Parijs waarbij we in 2050 geen fossiele brandstoffen... kolen, olie (benzine) en gas meer mogen gebruiken.
Nederland is vanaf 1960 (Slochteren) HET gasland van de EU geweest.
Amerika en Rusland doen niet mee... Polen en Oost-Europa lachen om Parijs en Timmermans.
Landen om ons heen zoals België blijven gewoon aardgas gebruiken... België is blij dat 75% van de Belgen gestopt zijn met hun kolenkachel en olieverwarming (mazoet). Ze gebruiken nu het schone aardgas.
Dat je in nieuwe woningen warmtepompen en vloerverwarming doet dat is begrijpelijk - maar laat de oude woningen met rust.
Er is voldoende gas en schaliegas in Rusland en Noorwegen.
Ook in Nederland is schaliegas aanwezig.
Het zou vreselijk zijn als wij dadelijk het eerste en ENIGE land zijn in de EU... waar de gaskraan wordt dichtgedraaid terwijl de leidingen en gasaansluitingen overal aanwezig zijn.
Stel je voor dat Rutte, Nijpels, Samsom... Jetten en Klaver dadelijk zeggen:
vanaf 2030 mag er in Holland geen Hollandse Nieuwe Haring meer gegeten worden - want de Klimaatjongens van Parijs zijn hierop tegen.
Ha, ha, ha, Hollanders.... jullie krijgen waar je voor gestemd hebt. Wat? Niet gestemd voor deze klimaat onzin? Tja, dan moet je maar, net als wij in Frankrijk, de straat op in gele hesjes.
Wij in Frankrijk? Nee dan heb je het voor elkaar, als (voormalig mag ik hopen) Nederlander in Frankrijk de straat op in een geel hesje...… Bent u daar klaar over of zoiets? Mafklapper.
En zo fijn dat al die elektriciteits centrale's niet voor vervuiling zorgen! Al die stroom die straks opgewekt moet worden dat gaat ook ergens vandaan komen. Maar ja dat is vast ''groene'' stroom.
Elektra wordt opgewekt met (schone) kolencentrale's!
Daarom snap ik ook niet waarom een kolenmagnaat als Trump weinig ziet in elektrische auto's. Het zijn de enige auto's die op kolen kunnen rijden
Niet groen, maar wel veel groener.
Electriciteitscentrales zijn nu eenmaal enorm efficiënt vergeleken met elk alternatief op kleinere schaal
Jarenlang VVD gestemd; momenteel zijn ook de huidige bestuurders van deze partij volkomen van de pot gerukt.
In dit jaar gaan China en India miljarden kubieke -meters methaan meer verbruiken.
Onze hardwerkende bevolking moet van het gas af en miljarden aan extra belastingen gaan ophoesten!
Vervolgens wil men ons perfecte gasnet/ 250mmWk/ 3-8 bar/64 bar in een klap afschrijven; schade € 1500.000.000.
Bij de linkse NPO hoort men geen deskundigen.
Het is van groot belang, de kartel partijen te decimeren bij de volgende verkiezingen.
Jarenlang VVD gestemd? Sorry hoor, maar ik was er al meer dan 10 jaar geleden er achter dat je ook die club niet kan vertrouwen. Op wie moet je nog stemmen? Niet op: VVD, CDA, CU, D'66. Groen link (s), PvdA, Dierenpartij, SP, DENK (vooral niet), SGP. Dus kies maar uit wat er overblijft. Met PVV wil niemand, FvD te klein, 55+: ach die oudjes, en ben ik nog iemand vergeten?
Nooit meer VVD. Nooit meer. Huichelachtige kruipers voor EU en Islam en nu ook voor de milieumaffia.
@pollie4 13:56
"Met PVV wil niemand, FvD te klein, 55+: ach die oudjes"
Tjà pollie, een ui, met het denkvermogen van een amoebe, zal ook slecht keuzes kunnen maken ...!
@HaatbaardKnipper | 04-01-19 |
Het zijn geen kruipers, maar erger ze zijn partner/deelgenoot. Dat het steeds duidelijker wordt wat een gore rol die partij heeft gehad in de destructie van Nederland, wil niet zeggen dat je als stemmer dit niet eerder had kunnen weten. Fortuyn had al heel goed onder woorden gebracht wat voor puinhoop Paars had gebracht. En ze hebben hem er voor afgemaakt.
Ik ga 's morgens naar de bakker voor een heel gesneden volkoren. De bakker zegt: ik heb geen brood! Maar er is geen brood verbod hoor! Duidelijk?
Dit.
Mijn nieuwbouwhuis wordt niet meer aangesloten op het gasnetwerk, waarvoor dank VVD< CDA< CU en D'66! Hoe je boel moet verwarmen moet je zelf maar uit zoeken, maar 1 ding is duidelijk: er is GEEN gasverbod. Duidelijk?
Propaangas tank in de tuin aanleggen.
Ondertussen in Wijchen/Alverna: www.gelderlander.nl/wijchen/ruzie-op-...
Wat een kut artikel. wat is nou dan de beweegreden tot deze actie? Welke zin moet er door gedreven worden.
"in andere huizen loeien de straalkacheltjes, in de haast aangeschaft toen het gas werd afgesloten. Tot overmaat van ramp kan het stroomnet op het recreatiepark die plotselinge piek in de belasting niet aan, waardoor bij enkele woningen ook de elektriciteit is uitgevallen" ... :))
Kan karma ook al op zaken vooruitlopen? moet toch niet gekker worden ...
Als heer Wynia stelt dat er sprake is van een gasverbod omdat huizen niet meer mogen worden aangesloten heeft hij juridisch gezien volkomen gelijk in dat geval.
En het gebruik van gas ongekend extra belast wordt. Is ook een verkapte vorm van verbieden.
Niet mogen, niet hoeven.. dat is nogal een verschil.
Onze buren hebben net hun huis verbouwd en gas aangelegd. Hadden zo nog niet....
Een Turkin gaat ons uitleggen wat de waarheid is. DENK 't niet.
Is in 1984 gevlucht uit Turkinstan wegens de "twee daagse oorlog" ...
De reis hierheen duurde nog langer denk ik
Fix de boel gewoon in Groningen als overheid, kost een paar miljard maar is wel eenmalig. Maar tja, de overheid wil geen helemaal geen geld uitgeven aan Groningen en bedenkt een 'fantastisch' plan om via een andere weg de staatskas te spekken en de burger er voor te laten betalen (laten bloeden).
Als de boel nu gewoon adequaat was aangepakt in 2012, dan was die versterkingsoperatie al zo goed als klaar geweest. Nu worden er miljoenen uitgegeven aan allerlei ambtelijke zaken, commissies en onderzoeken terwijl de burger met lege handen staat. Dat de Groningers nog steeds zo 'vriendelijk' acties voeren is mij wel een raadsel (of compleet wurm geslagen).
Daarna het gas hoofdzakelijk voor binnenlandse gebruik gebruiken en de onrendabele contracten met Italië opzeggen / afkopen. Haak bij de Duitsers aan in het Nord Stream project. Dan kan de Nederland nog steeds een rol spelen in de gashandel (GasTerra) en geld blijven verdienen.
Het kleine velden beleid van de overheid heeft nu tot gevolg dat Drenthe en Overijssel straks dezelfde lange weg moeten bewandelen als wat nu er in Groningen gebeurt. Overheid weigert om het Groninger plan ook voor Drenthe en Overijssel te laten gelden (en toekomstig andere provincies).
De burger moet kost wat kost aan de warmte pomp (en daarbij alle andere noodzakelijk aanpassingen), elektrisch koken etc.
Dan is het wachten op een grote black out, benieuwd hoe Nederland dat doorstaat (vrees het ergste daarin).
De VS willen ons vloeibaar gas leveren. Kost nauwelijks meer voor ons als consument als wat we nu voor Gronings gas betalen en kunnen we nog tientallen jaren mee vooruit.
Daarom ook die belachelijke rekenrente bij de pensioenfondsen. In de wet staat nl. als de pensioenfondsen niet meer aan de verplichtingen kunnen voldoen, moet de overheid bijspringen. En dat is een heeeeel vies woord in Den Haag. Daarom worden de pensioenfondsen verplicht miljarden extra in kas te hebben en te werken met een onrealistische rekenrente.
Half Europa gaat aan het Gas, onze prima werkende gas infrastructuur wordt in een klap afgeschreven (Economische schadepost waar niemand het over heeft).
Pensioenfondsen die inderdaad verplicht miljoenen extra in kas te moeten hebben zodat de overheid zijn verantwoording niet hoeft te nemen.
Complete waanzin, lijkt wel een gekkenhuis dit Nederland.
De NAM die de schade in Groningen moet betalen, totdat Shell en ExonMobil besluiten om de Joint Venture maar te stoppen. Dan is de NAM een lege huls met een x miljoen in kas wat zo op is. Het NAM hoofdkantoor is toch al eigendom van de Shell en de meeste NAM medewerkers zijn in dienst van de Shell of van een externe partij. De IT valt ook al onder Shell's zijn verantwoording. Blijft niet veel van de NAM over in deze en al helemaal niet om de schade te vergoeden.
In Drenthe en Overijssel wordt er door buitenlandse bedrijven naar gas geboord. Deze bedrijven willen geen de huidige staat van huizen opnemen dus als over een paar jaar je huis gaat scheuren dan zeggen die dat die scheuren er al in zaten en heffen ze meteen hun Nederlandse bv'tje op. Het schade/herstel plan van Groningen is ook niet van toepassing, het enige wat de overheid doe is je WOZ ophoogschroeven terwijl je huis aan het instorten is. Wat is de waarde van een huis dat over een paar jaar (op kosten dan eigenaar) misschien gesloopt moet worden? Dan zit je al snel aan een negatieve waarde.
Met het mes op de keel -jaarlijks verhogen van de energierekening/belasting- mensen dwingen tot onbetaalbare klimaatmaatregelen, is vragen om problemen. Jan Modaal kan geen nieuwe auto, laat staan een elektrische auto, betalen. En ook niet alle extra kosten die het klimaatneutraal maken van woningen met zich meebrengt. Er is niet realistisch/pragmatisch over dingen nagedacht aan de klimaattafel. Aan de burger de keuze: de progressieve armoede of de demagogische status quo.
Tja, als jullie Hollanders dat pikken, gaat Rutte nog wel even door. "Onze" president E. Macron, dacht ook te doen wat M. Rutte in Nederland flikt. Nou daar moet je bij de Fransen mee aankomen! Dus doe net als wij, blokker alles in Nederland, trek op naar het binnenhof, dan krijgen jullie (heel misschien) ook alle bezuinigingen op jullie leven terug gedraaid.
Als gas weg moet omdat t gevaarlijk/onveilig zou zijn. Lijkt t mij dat er nog wel iets weg kan wat de samenleving onveilig maakt. Dus dilan ga maar alvast pakken.
peetjoh | 04-01-19 | 13:21
Hey, dat ze VVDer is daar kan ze als vrouwke toch ook niks aan doen. Want vrouw. *wegduikt voor rondvliegende afwasborstels en nietmachines*
Gronings gas mee eens. Russisch gas? Idee?
Totdat crazy Ivan de kraan dichtdraait..... zolang hij dat gas niet ergens anders kwijt kan doet ie dat natuurlijk niet maar straks neemt China het af en kan ie dat dien, en zal ie dat doen want hij weet dat de EU dan enorme schade oploopt.. vooral Duitsland
Anderhalf jaar geleden klapte een PvdA bobo uit Heerlen op Joop.nl uit de school in een schrijfsel over wat hij ''de klimaatpaupers'' noemde. Meneer had met Zwamson, Nijpels en een paar anderen uit een of andere vage commissie aan tafel gezeten. Hij somde een aantal punten op waar Ab het bij voorbaat al steenkoud van kreeg.
Dacht dat ze stapelgek waren geworden en dat die commissie een marginaal kluppie van uitgerangeerde bobo's was die door niemand serieus zou worden genomen. Maar nu blijkt dus dat alle waanzin die door deze commissie is verzonnen vigerend regeringsbeleid moet worden!!!
En dat zelfs de VVD hierin nog meegaat, want Shell, energiebedrijven, bouwbedrijven en installatiebedrijven krijgen een kluif toegeworpen.
En natuurlijk ook het CDA, want de RABO-hypotheekbloedzuigers en andere banken krijgen zo weer een kans om huizenbezitters wurgleningen te verstrekken vanwege de gedwongen ombouw. Omdat veel mensen kopschuw zijn gemaakt om zich diep in de schulden te moeten steken voor een veel en veel te dure hoop stenen op een lappie grond zit de huizenmarkt vast en kunnen ze niet genoeg hypotheekmelkkoetjes meer op stal zetten.
Maar, geen nood; de (r)overheid snelt de banken te hulp.
Om met Youp van `t Hek te spreken; ''Lenen, lenen; betalen, betalen!''
Deze hele strontschuit wordt dan toegedekt met de deugvlag van milieu en klimaat. En op de MSM, tot aan de reclames toe, er bij de kijkbuiskindertjes ingeramd.
Daar komt nog bij dat die ellendige burgers de laatste tijd veel te kritisch zijn geworden op de EU/NWO agenda. Welaan; ze zullen ze nu eens wat anders geven om zich zorgen over te maken. Kruipen! Betalen! En je mond houden!
Anders gaan wij jullie bestoken met onze ambtelijke enveloppenterreur van aanmaningen, opcenten, rente op rente en wurgboetes van deurwaarders en het CJIB. Net zo lang tot jullie wel deugen willen. En voortaan alles slikken wat wij jullie opleggen.
Ab heeft nog een beetje hoop dat de bedenkers van deze boosaardige waanzin via de stembus zullen worden gecorrigeerd. Maar het agitprop-apparaat van lynxe media en grootkapitaal zijn hier een monsterverbond aangegaan.
En het valt te vrezen dat Ab en anderen hier machteloos tegenover staan.
ik vrees dat wat uit die stembus gaat komen met 1 klik op de knop zal worden weggevaagd alszijnde populisten en we nemen notie van maar.. het klimaat akkoord is zo hoog gezet dat iedereen nu vast kan scoren met 'we gaan het volk redden prietpraat' na de verkiezingen blijkt dan dat ze dat wel gaan doen door niet 100% ja te zeggen tegen dat akoord maar 90% .. die 10% zal dan ooit voor het volk tot praktijk leiden mits, mits mits.. 1 grote machtbolwerk in Den Haag die voorop met de deugvlag wil lopen in de hele nieuwe WereldOrde.. we krijgen weer paupers en loonslaven en daarboven een klein groepje regenten die met de zweep de boel in de orde houden.
De snelheid waarmee dit wordt doorgeklapt is ook hoogst verontrustend. Meestal is de overheid zo traag als stront. Rutte had toch geen visie?
@Mammeloe
Komt dan ook niet uit Den Haag, maar uit Brussel/Berlijn en de Amerikaanse NWO/deep state. Heeft een beetje vertraging opgelopen omdat Killary, tegen alle verwachtingen in, niet is gekozen. Maar wordt nu met haastige spoed doorgezet.
Duitse Energiewende hapert en klappert aan alle kanten. Want land te groot en te weinig technische innovatie en bereidheid van Duitse bedrijfsleven (vaak energie-intensieve maakindustrie) om hier voor 100% aan mee te werken.
In Frankrijk lukt dat ook al niet, want de burgers liggen dwars
Nederland; klein en overzichtelijk landje met dociele en extreem gezagsgetrouwe bevolking, die grondig door het culturele marxisme is gehersenspoeld. Ideaal gebied voor een experiment om een nog radicalere energie-agenda dan in Duitsland erdoor te drukken.
En wanneer dit landje daarmee dan in de ellende verzinkt, en een soort van Albanie/Libanon aan de Noordzee wordt, is dat niet zo erg als wanneer het in Frankrijk of Duitsland vastloopt.
Ook ik hoop nog een beetje met Ab mee dat enorme paardenlul Mathijs op 21 maart roept: 'waarom hebben "wij" dit met zijn allen niet aan zien komen'. Groetjes Ab, altijd leuk te lezen.
Ab Sconditus | 04-01-19 | 13:53
De arrogantie is stuitend, zelfs Duitsland, verslikt zich in hun eigen poging tot 'vergroening'. Een land met een grote technische traditie en dan zal dit land, vol met pennenlikkers en boekhouders, het wel voor elkaar krijgen?
Gas is Russisch. En de Russen zijn slecht.
De pijpleiding vanaf Qatar komt er niet omdat Assad - die wil geen pijpleiding naar Turkije vanaf Qatar - nog de macht heeft in Syrië (Hallo Putin en steun). Dus geen alternatief voor Russisch gas, dus dan maar gas verbieden.
Logisch.
Jetten pijpen ?
Kijk uit wat je zegt, straks wordt je nog aangeklaagd wegens racisme van Russen
Kijk maar uit, Jetten draait zo de boel om!
doe er wat aan, stem en deel www.petities24.com/weiger_akkoord
Uhh heb al eens getekent . Iets met oekraine. Uhhh nou daar hebben ze hun kont mee afgeveegt. Letterlijk. Je kunt beter in maart gaan stemmen om ze de meerderheid in die eerste kamer te ontnemen.Dan die je pas wat. Petities hebben geen nut. Zo blijkt keer op keer. Ook hier wil namelijk een kleine minderheid de meerderheid iets opdringen. En je weet zo'n minderheid heeft veel macht.Wij vinden het klimaatgekte en zij zien het als nieuw verdienmodel om de bevolking uit te persen en die bevolking letterlijk in de kou te zetten. Het heeft werkelijk geen flikker te maken met de opwarming van de aarde. Wij als klein landje op die grote planeet maken werkelijk nul komma nul het verschil. Het enigste verschil wat optreed is dat je straks op de noord of zuidpool nog warmer zit. In een iglo.
U kunt ook allebei doen. Niets doen en afwachten, dat werkt sowieso niet.
Als we er al in slagen om in maart dit regime zijn meerderheid te ontnemen, voorzie ik eerder een nog grotere ramp. PvdA en GL zullen dan aanschuiven en eisen gaan stellen. En die eisen gaan ons als bevolking nog véééél meer geld gaan kosten. En reken maar dat rubberen Mark bij het kruisje tekent want blabla landsbelang blabla. We are doomed.
We hebben het beste aardgasdistributie netwerk ter wereld. Russisch gas is ook nog eens erg goedkoop.
in Duitsland gaan ze van olie en bruinkool af en op het gas, en wij ???? laat je stem horen en deel www.petities24.com/weiger_akkoord
We kunnen LNG uit de VS importeren. Is net zo duur als ons eigen gas voor ons als consument.
Ja en hoe komt dat gas uit de VS hier? Liggen er al leidingen op de bodem van de oceaan?
De Gasunie droomt hardop dat daar straks waterstofgas doorheen stroomt.. gemaakt in windparken op de Noordzee
Alwaar paarse unicorns dansen om de wapperende wieken....
Mark hahaha Rutte zal dit hahaha ongetwijfeld weer hahaha erg leuk, grappig en hahaha om te lachen vinden. Hahaha, die Mark is toch altijd zo hahaha vrolijk en goedlachs. Hahaha.
Hij lacht volgens mij ook om zijn eigen scheet.
Je als land afhankelijk maken van Russisch gas, met Putin aan de knoppen, dat zou pas verstandig zijn.
Je kan ook tankers met LNG laten komen. Het alternatief dat je nu door de strot geduwd wordt, is geen alternatief.
Uhhh denk dat putin heel aardig is als hij verdient aan dat gas. Zal dan de laatste zijn die gekke dingen gaat doen om zijn inkomsten te grabbel te gooien. Dus pure onzin.
Superior Bastard | 04-01-19 | 13:09
Jij bent wel snel bang van een klein mannetje. Boeh!!
Syp mag demense geen angst aanpraten. Dat mag alleen de regering. Met iedere week een of ander ongevraagd debiel duur plan, allerlei pacten waar niemand op zit te wachten of gemanipuleerde cijfers van het SCP. Zijn de spindocters op? Waar is de regie?
We zijn een hysterisch land geworden.
Bang en laf
Een zinkend schip met de verkeerde mensen aan het roer.
En een kapitein van lik me vessie.
We hebben een berger nodig die dit schip nog kan redden, de bemanning overboord flikkert en de kapitein ook aan de haaien voert.
Met een nieuwe bemanning en een nieuwe kapitein is dit schip wellicht nog te redden.
Anders zie ik het somber in .
Zo waarlijk helpe mij God almachtig....
Waar kan je op besparen als burger? Op gas vooral dus logisch dat deze keuze je ontnomen wordt. Zo doorzichtig allemaal.
Gaat er in the end toch niet komen die volledige ombouw naar gasloos wonen. Kabinet gaat de rit toch niet uitzitten. En terecht.
Denk ik ook telkens. Kan toch haast niet dat men dit laat gebeuren? Je blijft toch geen VVD stemmen met zulke belachelijke beslissingen? Mag hopen dat het volgende kabinet wel verstandig is.
En geen groen Links en geen D66
VVD: misschien wel de grootste KUT partij van Nederland!
"er is technisch gezien geen verbod, je moet wel alleen zelf je gasleiding leggen" ha-ha.
hmm, dat kan wellicht nog lonen.
Duitsland is niet ver.
Volgens mij zitten ze bij de VVD allemaal aan het lachgas: helder nadenken kan niet meer, alleen maar alles weglachen
Met een beetje slimmigheid zou u kunnen bedenken dat de tweede kamer besluiten neemt en niet allen de VVD.
En dan hebben we ook nog de eerste kamer die ook nog een duit in het zakje kan doen.
@botbot
Dat weet ik, in de eerste kamer gaan ze ook aan het lachgas.
De VVD had als grootste partij ook voor deze achterlijke regels kunnen gaan liggen, maar dat hebben ze niet gedaan.
Zaten ze maar aan het lachgas. Maar ik heb nu begrepen dat ze niet meer er op mogen worden aangesloten. Maar je weet volgens die pinokkio ruttegraat partij is dat geen verboten.
Gas is racisme! Weet je wie ook gas gebruikten?
De Nazis gebruikten Zyklon B om kleding te ontsmetten. Bedoel je dat?
De Duitserts? Iets met een grote partyballon ofzo. of doel je op de CIA in Syrie?
Ben blij dat Felix Gasselich niet meer bij Ajax speelt.
@DilanYesilgoz
Wij moeten van ons Gronings gas af, maar we blijven wel wel gas voor een appel en ei leveren aan bv Italie ,de groot industrie en tuinbouw?
We hebben voor de Nederlandse huishoudens voldoende gas om de komende 50 jaar rustig over te stappen op iets anders.
Tuurlijk. En de Amerikanen staan te popelen om hun schaliegas (LNG) aan ons te verkopen. De Duitsers schakelen (na de volkomen geflopte Energiewende) massaal over op gas.
Lijkt erop dat de VVD langzamerhand in paniek begint te raken, gezien deze slechte poging tot damage control. Je vraagt je hoe losgezongen je moet zijn om dit niet vooraf te hebben kunnen inschatten. Gezien de komende verkiezingen denk ik dat we binnenkort wel een draai kunnen verwachten op dit topic, uiteraard gepresenteerd als een "we hebben geluisterd naar het volk en nog eens nagedacht" item door die aimabele Klaas Dijkhoff.
Dijkhoff zn krediet is al bijna op, de clown-met-trendy-vestje en 'ik ben een gewone man met een biertje' heeft zoveel gasgevulde ballonnetjes opgelaten dat hij echt een tijdje zn muil moet houden om niet alle geloofwaardigheid te verliezen.
Dutchbeaurouge | 04-01-19 | 12:51
Te veel helium snoepen ga je gek van praten. QED. Voor de kenners: nl.wikipedia.org/wiki/De_blaasgeest
VVD en D’66 zijn gewoon op zoek naar ‘common ground’ met GroenLinks. Dit met een regering Dijkhof-Klaver-Jetten als doel. Helaas zijn er nog steeds hordes mensen die geloven dat de VVD rechts, liberaal en een ondernemerspartij is. Dus ik verwacht dat het uitsluiten van de PVV/FvD wel even blijft.
Nord Stream 2 is eind dit jaar klaar.
Snapt u het nog?
De VVD heeft nog teveel zetels, daar willen ze ook van af.
Tuurlijk snap ik het,ze willen geen geld voor evil.. Poetin maar een firma in eigen land die straks een monopolie heeft op alle groene rommel.
En dan gaat de prijs pas goed omhoog.
VS wil geen nauwe banden Duitsland (Nederland) met Rusland. Dat is economisch veel te link voor ze.
Ik zou wel eens wat meer over de feiten willen weten wat betreft het argument over de leverzekerheid van de Russen. Ik zelf denk dat dat zo maar eens mee gaat vallen.
Merkel importeert gewoon Russisch gas.
Lupuslupus | 04-01-19 | 12:55
En terecht! Zou ik ook doen.
Dat. U bent op de hoogte.
Het argument is dat Putin de gaskraan kan dichtdraaien. Ze vergeten dat de afnemers dat ook kunnen. Putin wil zijn afnemers echt niet boos maken.
Hey, is de VVD nazorg nog niet in de pamelen aanwezig? Of is Dilan niet waardig genoeg? Ik ruik racisminatie.
Berbaar is zijn huis nog aan het overschilderen na de pelletverbranding.
Dutchbeaurouge | 04-01-19 | 12:40
Maar waar zijn DKS en kuifje in oblivion alias Rest in privacy (proest)?
Die kiezen hun topics volgens de partijlijn.
Inderdaad, het VVD webcareteam heeft waarschijnlijk receptie.
Waar moet al deze klimaatkolder ons eigenlijk van afleiden?
Van de werkelijke destructie van de natuur; het volbouwen van heel Nederland met huizen, wegen, industrieterreinen, windmolens etc
De rekening voor onze bejubelde EURO-munt. De EU is al een tijdje gericht op inflatie maar alle miljarden die de ECB bijdrukt ten spijt, het enige dat tot nu toe aan inflatie onderhevig was zijn de assets (huizen, aandelen etc.) en niet de prijzen voor onze activiteiten omdat het kennelijk niet goed genoeg gaat. Nu de ECB moet gaan afbouwen, is ook inflatoire groei van de economische activiteiten nodig om de nationale schulden van de weigerachtige knoflooklanden een beetje in proportie te krijgen. Wat zou u kiezen om het algemene prijsniveau in een economie op te drijven en een loon-prijs spiraal op gang te brengen?
Die Canadese Jesse Klaver is ander wat blij met die enorme investering van 27 miljard door o.a Shell in het LNG project.
youtu.be/k-liVZZRvSo?t=1587
Gas is de nieuwe Joden.
Kan gas op de plank nog?.
"... omdat we van onveilig Gronings gas afmoeten" Moehahaha, (een) VVD'er die zich druk maakt om de veiligheid van het klootjesvolk ten nadele van het grootkapitaal
Godvergeten achterbakse hypocriete hufterpartij
Nie Wieder
@litebyte. Kernachtig en waar.
Nee hoor drinkwater is niet verboden. We bouwen alleen geen huizen meer met wateraansluiting.
Ondanks alles is Dilan een heerlijk wijf.
Dan kan ze beter in de porno of prostitutie gaan werken. Dan hebben we er ook nog wat aan.
Net zo geil als de now-a-days Yvonne van Gennip.
Je krijgt veel rimpels van anabolengebruik.
Nee joh, Yvonne is uitgedroogd.
Weet u het nog , een tijdje terug ? Stadsbussen op aardgas. Iedereen blij . Burgemeesters , ondernemers , politiek. Wat een euforie nog niet zo lang geleden over deze oplossing om het openbaarvervoersbedrijf zo milieuvriendelijk mogelijk te krijgen. En dan nu zou aardgas verschrikkelijk slecht zijn ? De politiekewaan van deze dag is gecreëerd om een verdienmodel te verbergen en te faciliteren .
Sho in dat Twitter draadje gedraagd ze zich als een kip zonder kop, ze kan beter haar stelling plempen en niet meer reageren.
Meestal hebben populisten als Dilan de inhoud van een etalagepop, ze lijkt er ook nog eens op.
"Jaag mensen niet onnodig angst aan" roeptoetert het VVD uithangbordje dapper. Ze vergeet heel bewust erbij te vermelden dat als er wel iets de mensen angst aanjaagt, het de schrijnende financiële onzekerheid is die zij en haar mede VVD'ers schept. Ik lees hier en op andere media verhalen van mensen die letterlijk pijn in hun buik krijgen van de naderende onheilsrekeningen voor energie. Omdat ze nú al niet genoeg geld hebben om alles te betalen, laat staan én hogere energierekeningen, én verplichte investeringen van tienduizenden in je huis, én een elektrische auto van 30K, én weet ik veel wat voor rekeningen er nog meer uit de hoge hoed komen.
Dat is angst aanjagen! Onredelijke angst promoten, mensen bang maken, mensen intimideren, je macht misbruiken.
Mijn moeder van 76 die in een prachtig landelijk gelegen huis woont en laatst zat te huilen omdat ze denkt dat haar huis over een paar jaar geen cent meer waard is. En ze zo lang de zekerheid had dat dát de erfenis voor haar kinderen zou zijn. Dat ze die een appeltje voor de dorst kon nalaten en zich daar rustig en fijn bij voelde. "Voor als ik dood ben" zei ze dan, "dan hebben jullie ook wat". Nu heeft ze navraag gedaan en nee het huis kán niet geschikt gemaakt worden voor warmtepomp en navenante milieu kwakzalverij zonder dat het bijna geheel gesloopt moet worden. Dus deze vrouw, zelfstandig ondernemer geweest een leven lang, met een pracht van een woonboerderij die een paar jaar geleden nog een klein fortuin waard zou zijn is nu het gevoel aangepraat dat alles waar ze voor gewerkt heeft, belasting voor heeft betaald, gespaard heeft, wáárdeloos is geworden.
Dát is gvd mensen pure angst aanjagen. En waarom? Omdat we ineens heilig zijn geworden en de Groningers moeten redden? Oh nee het gaat om het milieu wat gered moet worden! Oh nee het gaat erom dat "we" een voorbeeldrol willen vervullen! Oh nee het gaat erom dat "we" anders vervuilende brandstoffen gebruiken! Oh nee het gaar erom dat we anders "van de Russen afhankelijk worden"
Ach nee "denk toch om Uw kinderen!
Dat heeft mn moeder dus een leven lang gedaan. En wat krijgt ze ervoor terug?
Keiharde in your face leugens en geldboetes.
Ik ben in deze liever van de Russen afhankelijk dan van de bende van Nijpels of liegende Rutte . Of onze eigen onbetrouwbare overheid.
IK hoop dat je moeder heel erg lang gezond blijft want anders gaat dat huis op aan zorgkosten en als ze het geld aan de kinderen nalaat gaan die er heel veel belasting over betalen want betalen zul je. Laat ze het huis direct verkopen en het geld dan in kleine porties cash aan de kinderen geven dan pas echt heeft ze niet voor niets gespaard en gewerkt
Russen zijn mannen van stavast die geld willen verdienen en loyaal zijn naar hun bondgenoten en vrienden, zie Syrië. En natuurlijk hebben ze een belang daar en dat mag.
Dit politiek fenomeen speelt in het hele (rijke) Westen. De overheden voeren slechts internationale afspraken en akkoorden uit zoals VN Agenda 21 en Agenda 30. Op weg naar de overheveling van ongekozen EU macht naar een VN wereldregering met nog slechts 2 klassen: de elite en de plebs:
youtu.be/govL-fUAwMA
Mijn lieve oude moedertje kan niet meer slapen. Elke keer als ik daar kom begint ze over die kut warmtepomp. Dan proberen we haar gerust te stellen dat het niet zo'n vaart loopt. Zielig hoor, oude mensen die het allemaal niet meer zo snappen angst aan jagen om de eigen diepe kartel-zakken te kunnen vullen.
Zolang er nog een gasleiding is kan er gestookt worden het zal wel duurder worden. Opties zijn een dieselkachel neerzetten en een tank in de tuin. Of propaan stoken, alleen dan ben je ook van een leverancier afhankelijk ze vullen elkaars tanken niet.
@Dutchbeaurouge
Dan is uw moeder in ieder geval nog goed bij de pinken.
Want ze weet precies wat de gevolgen van deze waanzin zullen zijn.
Dit in flagrante tegenstelling tot veel (vreselijk veel!) van onze landgenoten, die het klimaatgeloof aanhangen. En denken dat wij de Natuur, het Milieu en het Klimaat moeten redden. In de richting van een socialistisch Europees Utopia, waarin NL een gidsfunctie vervullen zal en een voorbeeld voor de rest van de wereld zal zijn.
Die zullen nog van een heel koude (letterlijk koude) kermis thuiskomen.
Wanneer ze straks in hun groene klimaatbunkertjes zitten te klappertanden in het donker, met het permanente gebrom van de peperdure monstre sacre warmtepomp op de achtergrond, met maag- en hartkrampen de rekeningen van hun torenhoge vaste lasten bekijken.
Mij hebben ze niet met dat verplicht van het gas af. Om het huis te verwarmen haal ik het gas gewoon uit de plastic wegwerpaanstekers!
Maar even serieus nu. Kijk en HUIVER naar hoe alles tot stand wordt gebracht: WNL Haagse Lobby - Klimaattafels:
video: www.npostart.nl/haagse-lobby/09-11-20...
Voordat Dilan op het pluche ging zitten zei ze nog weleens wat zinnigs maar ja
nu moet ze keffen van haar baasje om haar zeteltje te behouden.
Hoezo principes Dilan?
Labbekakker Hans de Boer heeft al aangegeven dat er grote kansen liggen voor het Nederlandse bedrijfsleven ivm de economietrans... sorry ik bedoel te zeggen energietranssitie
Met die deegbal ben ik wel zo klaar, dat is alleen maar opportunisme. Natuurlijk liggen er kansen als de overheid 17 miljoen mensen gaat verplichten producten te kopen bij door de overheid aangewezen bedrijven. Daar hoef je geen zakenman voor te zijn.
Nadat de onrendabele troosteloze vakantieparken ( VVD eigenaren ), waar geen Nederlander naar toe wilde, werden omgebouwd tot opvangcentra voor asielzoekers rees bij de VVD top het lumineuze idee, dat men sloten met geld kan verdienen aan linkse waanideeën.
De tweede goocheltruc inzetten op windmolens etc. grof geld aan te verdienen door de grote bedrijven en hun VVD aandeelhouders.
De derde geld opleverende goocheltruc, gas de prullenbak in, en aan de warmtepomp met het klimaat als, door links aangedragen, excuus.
De kassa rinkelt waar de VVD verschijnt, alleen niet voor de burgers in het land.
De Duitse economie draaide ook prima in 1938. Was ook een prima injectie voor het bedrijfsleven, die oorlogsindustrie.
Tja, en gas uit Rusland importeren, daar rust een E.U. embargo op, dus schaft de Politiek het gebruik van gas maar af. En bij de VVD zijn ze door hun Linkse wanbeleid natuurlijk extra bang voor gas geworden, maar dat gebeurde alleen in de tweede wereldoorlog hoor.
Dit heeft niets met links of rechts te maken, ordinaire belangenverstrengeling, vriendjespolitiek, lobby industrie oftewel corruptie.
Merkel importeert gewoon gas uit Rusland.
Niet alleen Merkel Lupuslupus,heel oost Europa.
Het beleid van de VVD zorgt eigenlijk voor een verbod op het prima en schone product aardgas.
Weer een VVD leugen dus die Dilan Yezilgoz hier uitspuugt.
Stop met liegen voor de VVD Dilan. Liegen is een zonde.
Is die vrouw eigen moslim, dan kan ze het nog op takiyya gooien jegens die inferieure kafirs.
Verder is de stelling dat Gronings aardgas onveilig is, ook al een leugen.
Ze is zeker bij die kasthomo van de VVD in de leer geweest. Die begint ook pathologisch te liegen als zijn mond open gaat.
Er zijn trouwens gigantische voorraden aardgas in de wereld die we prima kunnen gebruiken. Milieuvriendelijk aardgas. Ondertussen pompt scheepvaart en luchtvaart echte troep de lucht in en daar doen ze niks aan bij de VVD.
Industrien en veeteelt? Allemaal grotere vervuilers. Doen ze niks aan.
Bevolkingsexplosie Afrika? Doen ze niks aan. Oceaanplastic uit voor 90% Aziatische en Afrikaanse rivieren, doen ze niks aan.
China en India, samen 2,7 miljard inwoners! Doen ze niks aan.
Maar de Nederlandse burger moet van het aardgas af en moet dokken en veel voor een waanzinnig klimaatakkoord.
Jammer dat mijn medeburgers voor een enorm deel zulke goedgelovige sukkels zijn die zich niet goed informeren.
Goegelovige sukkel moet de naheffing van 400 Euro wel betalen, anders kan ik niet meer douchen en wassen.
Weet u wel wat Gasvacuümbommen doen?
Nou?!1?
Dan gaat het licht uit?.
Vacuümbommen daar weet prutte alles van.
Take care.
Niet dat IEMAND het doet, maar let op. Je betaalt €500 voor een Géén Gasaansluiting als je niet oplet. En er zijn berichten van mensen die duizenden euro's kwijt zijn aan afsluiting. En er zijn berichten van mensen die toch betaalden voor een geen-gas-aansluiting- van hun 2018/19 nieuwbouwwoning maar die kon ik ff niet vinden. www.eigenhuis.nl/actueel/blogs/2018/0...
Nou ik ben bijna zo ver om van het gas af te gaan , deze wist ik nog niet , ik dacht afzegelen en klaar , weer genaaid .
Even na gezocht .... niet normaal .
De werkzaamheden van Liander bestaan uit het weghalen van de meter, de aansluitkast en de leiding in de grond.
Soort verwijdering Tarief incl. btw
Regulier verwijderen t/m G25 laagbouw (uitvoering na 10 werkdagen) € 687,00
Jet, verdiep u er eens in, u moet ervoor zorgen dat uzelf geen opdracht geeft tot afsluiting maar het de netbeheerder zelf laten doen.
Dat schijnt mogelijk te zijn met overstappen en dan geen gas meer te nemen bij uw nieuwe energieboer.
@Jetstream, Op het moment dat u de rekening niet meer kan betalen sluiten ze u direct af. Kwestie van tijd met dit beleid.
Dilan, je bent toch wel een beetje naïef wat betreft je eigen partij!
"Mevrouw, ga lekker naar huis, electrisch koken, veel beter."
Als iedereen om 18.00 thuiskomend zijn auto in de laadpaal plugt, de verwarming omhoog draait, de aardappels opzet en de computer en TV start wat voor giga piek gaat dat wel niet geven ? Hoe dik moeten de kabels dan niet worden ? Snel van het gas af is niet alleen dom maar ook totaal onrealistisch.
Om 18:00 uur thuiskomen wordt opgelost door meer files. Of door de werkbijen de vertraagde trein in te jagen. Sterph burger, sterph.
Uhhh zijn auto inplugt zal er voor de meeste niet zijn en een beetje licht bij het inpluggen zou best helpen. Maar dat is nu juist uit. Omdat ze inpluggen. Mooi man.
"onveilig" gronings gas ??
Precies. En, wat dan nog? Dan kopen we het toch in bij de Noren of de Russen? Die hebben nog genoeg gas.
Ja het brandt, dat mag blijkbaar niet van de VVD.
Brandgevaarlijk.
Yep maar ze bedoelt eigenlijk de gaswinning is onveilig. Uhhh VVD die zich zorgen maakt om het welzijn van groningers. Nee hoor. Nieuw verdien model. Want je zou dan zeggen. Hup rusland veel gas . Veilig en willen graag leveren. Dus het gaat niet om het onveilig want anders zou je wel overgaan op veilig. Nee het gaat puur om een nieuw verdienmodel. Waar de zware industrie ,de grote vervuilers nog een bonus krijgen en wij de burgers die bonus mogen dokken. Zeg maar eindelijk het verdienmodel zoals de VVD het graag ziet. De multinationals en grootvervuilers(verbruikers) rijker en de burgers armer.
Ik wil niet meer bij een Shell tankstation gezien worden.
Daar ben ik al maanden geleden mee gestopt.
Take care.
Het gaat snel. In amper een half uur tijd 100 plempsels. U slaat aan!
Wat een gekkie. Normaal gesproken hebben VVD-vrouwen een portie goed verstand.
Oh? Netelenbos, SmitKroespeper, enz, need I say more?
Nuchternederland | 04-01-19 | 12:32
Ja, ga dóór !!
Hoe ze telkens weer lekker tegen Jesses aanschoof is wel leuk.
Vroeger wel. Tegenwoordig zijn politici deel van de afvoerput van werkend Nederland, een soort sociale werkplaats voir narcistische fantasten.
Aanschoof = aanschopt.
“Nieuwbouw wordt niet meer aangesloten op het gas en dat scheelt woningeigenaren onnodige extra kosten”. En de extra isolatie die moet worden aangebracht in de woning om het huis te verwarmen, is die gratis volgens dit kamerlid? Wat een droefenis..
En weet je wel hoe ongezond een totaal geïsoleerd huis is?
Zo weet ik er nog wel één: een uitkering vangen en geen reet uitvoeren scheelt onnodig belasting betalen.
@azijnseikerT, Ja, wil er daarom ook niet in wonen. Net zoals met houtkachels en allesbranders is ook hier de gezondheid het kind van de rekening.
Hoezo geen gasverbod?
www.ad.nl/nijmegen/deze-vijf-nijmeegs...
Die Nijmegenaren zijn als een van de eersten de sjaak. De gaskraan wordt "in overleg" wel degelijk dichtgedraaid. En als je niet in de kou wilt komen te zitten, dan word je gedwongen op kosten gejaagd. Had je net bijna je hypotheek afgelost, kun je je weer gedwongen in de schulden steken.
Overigens, dat het allemaal gaat lukken is nog maar de vraag. "De route is niet in beton gegoten, want er is nog heel veel onzeker, en de technische ontwikkelingen staan niet stil." Chaos dus.
Nijmegen is de broedplaats van ectreem linksche mafklappers
Extreem... typo
Jaag niet mensen onnodig angst aan... Gronings gas is onveilig... In 1 tweet...
Van die mensen die elke mening accepteren, zolang het maar de hunne is.
Leren uit eerdere lessen; de milieuvriendelijke stadsverwarming. Tweedehands restwarmte via het Gemeentelijk Energiebedrijf. Klonk mooi. Nu verplicht af te nemen bij monopolist Nuon ( moederbedrijf het Zweedse Fattenvall). Overstappen kan niet. De Consumentenbond heeft uitgerekend dat gezinnen € 300 per jaar teveel betalen voor deze groene energie. De prijs is gekoppeld aan de gasprijs dus dat wordt alleen maar erger. Gaaf.
leuker kunnen we het niet maken, wel duurder en onsympatieker.
Gewoon vriendjes worden met Poetin.
Die heeft gas zat.
Aardgas ( waterdamp en CO2) is ook een vieze brandstof volgens
twitter.com/DilanYesilgoz/status/1057...
Wat een dom, dom mens. Of gewoon oneerlijk, dat kan ook.
In ieder geval belachelijk dat zij op die plek in de kamer zit, met haar ontbrekende feitenkennis, en dan woordvoerder VVD voor Klimaat en discriminatie zijn (aparte combinatie trouwens)
Mevrouw heeft waarschijnlijk geschiedenis gestudeerd.
Dus nul komma nul kennis van scheikunde. En in de geschiedenis heeft gas al snel een vieze connotatie.
Een VVD die een semantische discussie gaat voeren en dhr. Wynja vertelt mensen geen angst aan te praten. Het moet niet veel gekker worden. Of mw. Yesilgoz weet niet waar ze over praat (dat heb je met politici wel vaker) of ze liegt bewust of in commissie (dat heb je met politici wel vaker).
Sinds 1 juli 2018 is de plicht voor netbeheerders om nieuwbouw woningen op het aardgasnet aan te sluiten vervallen. Netbeheerders mogen alleen wettelijke taken uitvoeren. Nieuwbouw woningen worden niet meer aangesloten. Om die reden is er de facto een verbod op aardgas.
Het is duidelijk dat je behalve voor eerlijkheid ook voor vrijheid niet bij de VVD moet zijn.
Misschien een rondje kamervragen waard?
Schone energie ruilen tegen vervuilende energie.
Best een logische stap dacht ik,Rusland is natuurlijk zoooo on-Hollands.
Krijgen we dan ook een gaspolitie?
"Zo zo meneertje, wat waren wij daar aan het doen, wat ruik ik daar?"
"een scheet, meneer de agent, sorry"
Gas is in principe reukloos, er wordt een geur aan toegevoegd
Wist niet dat Gronings gas onveilig is.
Heb daar nog niks over gehoord van de NPO en die kunnen het weten.
Nee joh, Gronings gas is in de vorige eeuw middels contracten spotgoedkoop verkocht aan de landen om ons heen.. nu de Groningen in de aarde zakken doordat hierdoor de grond onder hun voeten wordt gepompt ( heel gevaarlijk) draait Kwiebus de kraan dicht maar er dient nog steeds goedkoop Gronings gas aan de buurlanden te worden geleverd.. volgens mij tot ergens ver in deze eeuw. Gevaarlijk is het Gronings gas dus wel.. als men ook de Hollanders nog aan het gas wil houden.. Grote mond van Nederland heeft gemaakt dat de Russen geboycot worden in van alles en nog wat en nu daar aankloppen voor gas gaat de grote beer natuurlijk wel de rekening flink presenteren.. vandaar dat de Nl huishoudens van het gas moeten en de kosten ervan volledig voor eigen rekening dienen te nemen.. onze vertegenwoordigers in Den Haag weten wat goed is voor het land ook al vriest de bewoner de huiskamers uit.. gewoon nog meer gaan werken om de energierekening en schulden te betalen.. dan heb je het vanzelf wel weer warm!
Mafkees Joop den Huil was verantwoordelijk hiervoor
De auto vervangen door een electrische variant en het huis verbouwen (vloerverwarming, warmtepomp). Het gaat zo 40.000 euro kosten. Ik ben op zoek naar een politieke partij waar ik dit simpelweg dit niet hoeft te doen. Een partij dat Russisch gas en kernenergie promoot. Het is bovendien ook nog eens goed voor het milieu. Kernenergie levert zeer weinig afval op en kan zo de resterende 99% energiebehoefte vervangen en gas is ideaal omdat het goedkoop is en een prima alternatief kan zijn voor electrische auto's. Het vervaardigen van zo'n auto met accu's levert veel meer CO2 uitstoot dan normaal.
FVD.
Productie van een Tesla accu levert 8 jaar Co2 uitstoot van een normale brandstof auto met gemiddelde kilometrage, las ik onlangs.
Weet niet of het waar is, en hoe lang zo'n accu meegaat, maar daar stond ik wel even van te kijken.
Ik zie nog nergens graafwerkzaamheden om het electriciteitsnet aan te passen aan de verwachte vraag.
Had u dat verwacht dan? Of gehoopt? Er komen voorlopig nog geen zwaardere transportkabels. Eerst een elektriciteitstekort creëren, dan is er een excuus om de prijs te verhogen.
Dit hoerenkind moet eens zich druk maken over een fatsoenlijke afhandeling van de Groningers. Maar daar heeft die partij zich nooit voor ingezet. En het gas is niet onveilig, maar de winning van het gas.
Hoerenkind. Af.
Dat bepaal jij niet. Wie denk je überhaupt wie je bent snotjoch. Om hier even een wapperend vingertje op te houden voor deze dramatische situatie van de Groningers. Als alle redelijkheid verdwenen is, is dat bij mij ook het geval. Hoerenkind dus.
Nederland leidt aan morele grootheidswaanzin. Kost heel veel poen, levert werkelijk niets op. Jammer.
@ Zedde. M’gool. “IJ”.
Niet Nederland, de idioten in Den Haag.
Zij zijn met meer...
Het onveilige gas?
Wat is er onveilig aan gasdistributie in Nederland?
Neederland, de gasrotonde van Europa. Gut wat waren we trots erop. Maar binnen 3 maanden is gas "onveilig".
Miepje heeft het in haar Twitterfeed overigens over "de gaswinning is onveilig" want keiziellig (ineens??) voor de Groningers. Dus nadat de hele politiek eensgezing 20 jaar lang de Groningse aardbevingsklachten genegeerd, gebagatelliseerd en getraineerd heeft, gaan ze nu, ineens, op het morele paard zitten en de Groningers redden. En dat Gronings probleem is vanzelfsprekend de schuld van álle Nederlanders. Dus of we maar even willen schokken (excuus voor woordgebruik).
Verzakkende huizen, aardbevingen. Je hebt onder een steen gezeten?
Superior Bastard | 04-01-19 | 12:33
Verzakkende huizen en aardbevingen door gas distributie? Distributie.
Of las u er bewust overheen, om een punt te maken?
Dick Luyenlomp | 04-01-19 | 12:38
Winning komt voor distributie. Dat begrijp jij vast wel.
Dus als Nederland Noors, Duits of Russisch gas distribueert, dan verzakken in Groningen de huizen.
Nee. Die snap ik niet. Leg eens uit.
Dick Luyenlomp | 04-01-19 | 12:46
“Onveilig Gronings gas”.
Zucht.
Mooie aanleiding om dit kabinet te laten vallen zou ik zeggen. Weg met die lamzakken. Bodemverzakking in Groningen stopt niet; pomp er maar CO2 in; dat lijkt me beter. En repareer eens snel die paar duizend huizen, gewoon met overheidsgeld. O, jullie hebben al die miljarden aan gasopbrengsten al opgemaakt? Overgemaakt aan de EU zeker?
En aan ontwikkelingshulp, oftewel dictatorsubsidie. En aan "kunst en cultuur". En aan import van kanslozen. En aan nutteloze raamambtenaren. En aan straathoekwerkers. En aan de betuwelijn. Enz. enz. enz.
De enige fout die de VVD mevrouw maakt is dat ze een bevooroordeelde ondeskundige in 240 tekens uitleg wil geven. Dat lukt nooit.
Ah. En ze heeft zelf gaskunde gestudeerd ofzo?
Mevrouw is een leek op dit gebied, dat blijkt wel uit haar tweet.
Die VVD mevrouw is opgevreten door het kartel.
VVD-mevrouw*
komma tussen twee persoonsvormen*
'ondeskundige' is geen bestaand zelfstandignaamwoord. Amateur, dilettant, beunhaas of leek.*
Kijk, ik kan het ook! Leuk, hè! Tot uw dienst.
@einstina lol...
*Leuk hè? Zonder komma, met vraagteken.
Mutsje.
Basterd. Voor uitroepen horen altijd komma's en daarachter mogen zowel vraagtekens als uitroeptekens.
Het is zo flauw om op spelling te reageren en niet op inhoud. Mensen typen op (kleine) devices tussen werkzaamheden door, dan gaat er weleens iets mis. Ook een beetje lullig dat je daarbij pun-intededs over het hoofd ziet en vaak ongelijk hebt. Bovendien schijnheilig om anderen, zoals mij, aan te spreken als je zelf soortgelijke fouten maakt.
Ik stel je voor dat je je gaat richten op inhoudelijke tegels en reacties. Wie weet doe je dan ook nog wat vrienden op. Zet 'm op!
einStina | 04-01-19 | 12:51
Zoals jij bedoel je? Zo inhoudelijk is dat allemaal niet hoor. Iets met een pakketje schroot en een dun laagje chroom.
Ik heb net sinds twee weken weer eens gedoucht. Waar kan ik mij zelf aangeven voor het in gevaar brengen van mijn medelanders?
En heb je na 2 weken ook een schone onderbroek aangetrokken?
De Dylan is niet het scherpste mes in de keueknla. Even die timeline i haar twitters bekeken. Dat is Jeugdjournaal niveau. Wat simpele argumentjes met wat bangmakerij is haar cocktail van dommigheid.
Maar goed, ze is relatief lekker, vrouw en nog allochtoons ook.
Dus dubbele punten voor de VVD, die overigens in zijn geheel niet bestaat uit de scherpste messen.
Kleine tetten hoor deze VVD mevrouw, Dick. En een ingevallen kippenborst. maar uiterlijk doet er niet toe toch, gaat om het karakter.
@Dick Luyenlomp
Dubbele punten voor de VVD? Dat is alleen in deugland dubbele punten, bij de normale Nederlander is dat punten aftrek.
Kijk maar naar de peilingen
Gewoon een belastingverhoging. Van het gas af zijn is op zich niet slecht ben het al jaren. Warmtepompen zijn onzin maar infrarood panelen werken prima. Aan inductie kookplaten kan ik echter maar niet wennen, koken is veel minder leuk
Interessant, infrarood als verwarming die kende ik nog niet (buiten de terrasverwarming). Vreet het geen stroom?
Werkt ook nog niet goed en zijn hoop voorwaardes aan. Zoals een erg goed geisoleerd huis. Behoeft ook nog verbetering dus heb je geen flikker aan als vervanging want heeft ook vele nadelen.Net als de warmtepomp. Eigenlijk geen ruk beter dus.Want niet geschikt voor het grote publiek.
Nee kost amper wat, het verwarmt niet de lucht maar objecten, mijn raam staat om bij mij 10 gewoon open
De effectiviteit van electrische verwarmingsmethoden wordt uitgedrukt in COP. Warmtepompen zijn tegenwoordig ongeveer COP 5, wat betekent dat voor elke eenheid energie die je er in stopt er 5 keer zo veel aan warmte uit komt. Infrarood panelen zijn COP 1, maar hebben als voordeel dat ze zeer lokaal comfort geven. Stelregel is dat als je een gezin hebt je beter een warmtepomp kunt nemen (de nieuwste generatie kan al zonder aanleg van vloerverwarming rechtstreeks op je oude radiatoren aangesloten worden, scheelt veel in de kosten) en als je alleenstaand bent en alleen in de avond thuis heb je meer aan een combi van een electrische boiler en infrarood panelen.
@tweey, kan zijn dat je een extra stroom groep in je meterkast moet maken, maar werkt prima hoor. Heb er ook 1 in de spiegel van badkamer, je hoeft je nauwelijks af te drogen
Cool... infrarode vloerverwarming. Net een hoerenkast.
Dus een warmtepomp met COP 5 mag wel, een gloeilamp niet?
Ja bokito. Maar feit blijft dat je huis erg goed geisoleerd moet zijn. En dat zijn vele huizen niet. De kosten daarvan moet je er bij optellen. Voor vele is het gewoon niet haalbaar. En blijft het de zelfde discusie als met de warmtepomp. En jij weet ook. Als gas weg is wordt stroom driedubbel belast. Want dokken zul je.De kans dat het mischien iets haalbaarder is zal best maar nu voor vele nog niet. Het is en blijft voor vele nog steeds een onhaalbare investering. Niet iedereen tovert zo maar geld uit de hoge hoed vanwege een kabinets klimaatgekte die nergens op slaat.
Het kan in ieder geval een alternatief gaan vormen voor de waterpomp vooral in oudere woningen of appartementen.
Als ik de prijzen even vergelijk kan ik voor het geld van een waterpomp op elke verdieping infrarood vloerverwarming leggen met paar infrarood panelen erbij om vervolgens nog een paar zonnepanelen te laten installeren.
@tweetybird | 04-01-19 | 12:52
Dat was dan ook een verstandige manier geweest, isolatie en zonnepanelen voor je huis promoten en subsidiëren.
@tweety, mijn raam staat altijd open omdat ik drie katten heb die naar buiten moeten kunnen want ik woon vrij klein. Wat de temperatuur buiten ook is het maakt niet uit het werkt anders. Voor een normaal zal het hooguit 2000 kosten
@Ronnie uit Helmond | 04-01-19 | 12:45
COP is Coefficient of Production, Bij een COP van 5 wordt er voor elke kiloWatt die er ingestopt wordt 5 kiloWatt aan warmte (of kou) verplaatst. Maar juist als het koud is en je de warmte nodig hebt halen ze de COP van 5 bij lange na niet.
Dus dan moet er elektrisch bijverwarmt worden (met een COP van 1) Ook zijn hogere temperaturen zoals warm tapwater moeilijker. Dus goed isoleren en een fijn gasgestookt combiketeltje is zo gek nog niet.
Geen aansluitplicht?!? En dat zou geen verbod inhouden?!? Deze dame is negatief stereotyperend voor haar geslacht. Vele andere dames in de politiek hebben wel hersens.
"Dit houdt in dat Stedin geen nieuwe gebouwen en panden na splitsing meer mag aansluiten op het aardgasnetwerk"
"Deze aansluitingen kunt u niet langer aanvragen" www.stedin.net/duurzaamheid-bij-u-thu...
Dat is dus gewoon een volledig gasverbod. Deze politicus is stuk. Gaarne per direct een nieuwe.
Ze liegt de bevolking voor, dus volgens mij functioneert ze uitstekend als VVD-politicus.
Ik denk dat ze bedoelt dat je nog steeds scheten mag laten. En dat je ze ook nog aan mag steken. En wie weet kun je er dan op koken.
Nogmaals, terug naar de stoof en allesbrander.
@Sitting_targets
Scheten bestaan uit puur methaangas. Dat kun je inderdaad stoken. Wel van tevoren Mexicaanse bonenschotel eten, anders ontstaat er een brandstoftekort.
Je krijgt pas nieuwe politici als de MSM eerlijk gaan berichten over deze faalhazen.
Dan gaan mensen pas anders stemmen. Als hun leugens worden bloot gelegd.
Dan kun je de huidige lichting prutsers naar huis sturen.
Daarna zul je competente mensen moeten zoeken.
En die moet je goed betalen.
Dat betaalt zich uiteindelijk altijd heel erg dik terug.
Hoezó "we stoppen met gas vanwege de veiligheid" wat is dat nou weer voor een imbeciele reden? Eerst was het vanwege het milieu, toen vanwege 'ze russians' en nu weer gelul over "veiligheid"??
Vertel nou gvd toch eens gewoon de waarheid! Dat constante gelieg alsof alle Nederlanders een stel kleuters zijn. Je zou er toch gewoon agressief van worden zo langzamerhand.
En nee, je hóeft niet van het gas zegt deze mevrouw-met-kapsel, maar ze zegt er liefjes niet bij dat als je het gore lef hebt om je kraan niet dicht te draaien je je dan helemaal de touwtiefus gaat betalen aan strafbelasting. Kortom: je MOET van het gas af. Is net zoiets als zeggen "je hoeft niet perse 100 te rijden op de A2 hoor, maar als je het niet doet, dan zijn de consequenties voor jezelf" ja tuurlijk moppie: unne dikke stèrt kunde krijge., in goed Brabants.
Kletspraat, niks als leugens en kletspraat krijgen we terug van de politiek in ruil voor torenhoge belastingen die nul milieu effect gaan hebben. Eerst krijg je leugens, op basis van de leugens krijg je een rekening, en die rekening wordt gemotiveerd met nóg meer leugens. Stelletje liegende draaiende klootzakken. Neem toch eens échte verantwoordelijkheid!
Ha, joe is alweer lekker op dreef vandaag.
"we stoppen met gas vanwege de veiligheid - daarmee doelt ze op de russen.... Ze zei later dat we toch niet moeten willen dat we voor ALTIJD, altijd dus lol, afhankelijk moeten zijn van de Russen. Ook Dylan had Nostradamus moeten heten en ze heeft ook een glazen bol op der werkkamer. Ze kunnen allemaal perfect de toekomst voorspelen die eu werknemertjes in de 2e kamer. Amazing!
Je hoeft niet perse max 100 te rijden op de snelweg, maar als je harder rijdt word je langs de kant van de weg doodgeschoten. Maar het hoeft echt niet hoor!
Toen we nog op kolenkachels stookte was dat dan weer 1 van de redenen om op aardgas over te gaan. Mooi man. Om nu te horen dat ze toen ook al jokte om je van kolen naar het schone aardgas te krijgen . En het was nog eens veel veiliger ook.
Alleen geen aansluitplicht meer. De lafheid!
Scheelt onnodige extra kosten. De volksverlakkerij!
Om te kotsen.
Volkspartij voor Volksverlakkerij en Dictatuur
Nederland moet van het Groningse gas af omdat Shell niet wil bijdragen in de aardbevingsschade. Dat was de hele inzet aan de klimaattafel, dus wanneer u ontevreden bent over de kosten, Shell helpt lekker niet. Shell helpt alleen zichzelf. En de belastingslaven mogen ervoor opdraaien.
De voorstellen van de klimaattafel hebben niks, nada, noppes met klimaat te maken of met idealisme. Het gaat er gewoon om wie de baas is in dit land. En dat is de Royal Dutch Shell Group.
En Shell helpt de Oranjes.
Shell is onze engel en onze duivel.
Mijn hemel. Eerst laten ze die Groningers decennia lang met huist en al in de grond zakken, maar nu hebben ze het plots over "onveilig Gronings gas"? Zo gaat dat dus. Voor je het weet staan ze zich in den Haag op de borst te kloppen op te komen voor de veiligheid der Groninger en krijgen wij, machteloze boze burgers, het verwijt naar het hoofd geslingerd dat we alle Groningers willen vermoorden met "onveilig gas".
.... en ze wisten het al hè, al die jaren, al die jaren.
Ja echt, dat scenario gaat komen ik zweer het je. Over een paar jaar staat er een Rob Jetten te oreren dat hij en hij alleen alle Gunners heeft gered van de ondergang. En dat "wij" daar de verantwoordelijkheid voor dragen. Gvd.
Dat is natuurlijk precies de insteek!
De grap is natuurlijk dat het gedeelte van de bevolking dat nog echt weet hoe het werkelijk zit, vanzelf op den duur uitsterft.
Al in 1965 lag er een rapport van wetenschappers dat die gasboringen in Groningen wellicht wel eens zouden kunnen leiden tot aardbevingen, maar door de kongsi van NAM - overheid werd dat rapport natuurlijk direct in de onderste la geschoven, om er pas weer uit te komen toen bleek dat het ontkennen van het verband gasboringen - aardbevingen, voorheen zeer zeldzaam in NL, niet meer te ontkennen viel.
De overheid heeft dus kilo's boter op zijn hoofd, en het worden er nòg meer als diezelfde overheid zich ineens gaat opwerpen als 'redder van de burgers' door dat 'onveilige' gas te gaan verbieden.
Over een jaartje of 20, 30, is echter iedereen die de hele NAM-gasboringen-saga bewust heeft meegemaakt zo langzamerhand bejaard dan wel deaud, en zijn er alleen nog maar jonkies over die alles wat de Klavertjes, pRutjes en Jetjes voorkauwen, voor zoete koek slikken. Het onderwijs is immers ook al afgeschaft en geschiedenis en onafhankelijk onderzoeken wordt niet meer gedoceerd.
Te moeluk!
EefjeWentelteefje | 04-01-19 | 12:20 |
Juist. Gas wordt taboe, en de gasverbruiker wordt gedemoniseerd. "Wil jij niet van het gas af? Dan deug je niet!"
Het is een beetje een kromme redenering want er komt inderdaad geen algeheel verbod.
De burgerij moet wel (via verbod op aansluiten nieuwbouwwoningen) op termijn van het gas af maar tegelijkertijd zullen er een aantal gascentrales bij gebouwd moeten worden om het capaciteitsverlies van de te sluiten kolencentrales, en stijging van elektra gebruik op te vangen. (Men wil immers geen kerncentrales en zon/wind energie levert niet genoeg op)
Per saldo gaan we dus en meer gas verstoken en meer CO2 uitstoten...
Zie hier waarom die hele klimaat gekkigheid totaal van de pot gerukt is.
Kost maar een factor 7, om gas om te zetten in electriciteit voor het stopcontact.
Het rendement van een CV ketel is meer dan 95%. Aardgas gebruiken om gebouwen mee te verwarmen is dus bijzonder efficiënt.
Verder over de CO2 hoax:
Michael Limburg vice voorzitter van EIKE:
m.youtube.com/watch?v=N-0Md4WSe-g
Ze gaan hout stoken in kolencentrales, stelletje milieucriminelen.
Daarom een Klimaat Volksreferendum
www.burgercomitenl.nl
Je kunt overigens gewoon doorgaan met reaguren.
Een volksreferendum waarvan je nu al weet dat het geen politiek draagvlak heeft en totaal genegeerd zal worden.
Kansloos. Je kan beter je tijd steken in een cursus bloemschikken.
Waarom heb ik het idee dat het binnen paar jaar blijkt dat de hele VVD aandelen heeft in een warmtepomp bedrijf.
Anders komen ze binnenkort met een "goedkoper" alternatief dan de warmtepomp.. je moet toch je eigen markt creëren.
Een huis zonder schoorsteen is geen huis.
Helemaal mee eens.
Juist, een schoorsteen moet roken.
Milieuvriendelijk recycleerbare roetfilters verplichten voor elk huis met een schoorsteen of anderssoortige rookafvoer. Dat zal de plebsburger leren. Parbleu.
"onveilig Gronings gas"... Ah, dus die kant willen ze nu op. Angst is een slechte raadgever, maar een prima politiek middel. Wat slecht dit.
ZIe ook mijn tegel, inderdaad idioot en vooral ook VALS.
Het lijkt echter maar weinig mensen op te vallen, of gaat dan nog komen hier?
Tja, wat is er onveilig aan Gronings gas? Is toch net zo veilig als al het andere gas? Nederland verdient miljarden aan het doorvoeren van gas naar andere landen. En dat is dan wél veilig?
Laat de VVD in maart voelen (en trouwens ook de andere regeringspartijen) dat wij deze leugens niet pikken.
Belachelijk dit.
Karin! Nepnieuws!
Handelaren in angst, dat zijn het inderdaad, "onze" globalistische leiders van de Verenigde Nazi's en de EU.
Wanneer is de volgende geheime bespreking van het geheime genootschap? Deugend Bilderberg dat ongehinderd door ongewenste democratie beter kan weten dan u wat goed is voor u.
Wat fijn dat zij er zijn en voor slechts kleine emolumenten als de macht en zeggenschap over gemeenschapsgelden de wereld gaan verbeteren.
@ EefjeWentelteefje | 04-01-19 | 12:11 |
Beetje spijkers op laag water zoeken dit...
Het is Twitter. Alle context in één tweet plempen resulteert nogal eens in ongelukkige woordkeuzes...
Mevrouw bedoelt hier namelijk "onveilig voor Groningers" en dat weet u zelf ook wel maar dat rant niet zo lekker natuurlijk dus dan maar de letterlijke interpretatie gebruiken om lekker af te kunnen geven.
@ normanius
Ga je deze volksmenner van de VVD nog verschonen ook?
@normanius | 04-01-19 | 12:27
Je neemt aan dat mevrouw het ietwat ongelukkig heeft geformuleerd. Ik help je het hopen, maar dat hoeft helemaal niet. Ook Rob Jette deze week bij Jinek verdedigde het gasloos maken van de huishoudens met het argument dat we in 2030 stoppen met het winnen van Groninger gas (alsof er dan geen kubieke meter aardgas meer voorhanden zou zijn in de wereld).
Ik ben het met EefjeWentelteeje en John McClane eens dat de koppeling van Groninger gas aan veiligheid en gasloos maken van Nederland een hele onfatsoenlijke (en onware) koppeling is. Maar ja, bij gebrek aan argumenten moet je natuurlijk wat verzinnen.
mevrouw heeft natuurlijk gelijk... is niet verboden maar de belasting op dat blauwe Goud zorgt ervan zelf wel voor dat u het gas niet meer gaat gebruiken of alleen maar op gezetten tijden als het echt niet anders kan.
we krijgen dan weer taferelen uit de Gouden Eeuw.. Daar waar partijleider van de VVD al jaren op kikt.. de Gouden 21e Eeuw voor regenten en bedrijven .
Is het niet Gronings gas dat geexporteerd wordt? Dit hele gedoe is een fucking hype. Maar daar komen ze over tien jaar wel achter, wanneer er meer problemen voordoen dan de immigratie.
Ik hoor nooit iemand over de productie van al deze zogenaamde schone utiliteiten. Volgens mij is de productie van en het gebruik van een warmtepomp, A++ wasmachine, droger, tv, windmolen, zonnepanelen, isolatie van het huis en de elektrische auto ook gewoon milieu belastend.
Het voortijdig afschrijven van alles waar gas, kerosine of olie aan kleeft is mogelijk de meest milieu belastende organisatie ooit. Want of het gaat allemaal naar het buitenland of het moet worden vernietigd.
Helemaal mee eens! Het is het ultieme vorm van de wegwerpmentaliteit, waarmee we tegenwoordig moeten leven. Net zo iets als het elk jaar aanschaffen van de nieuwste versie van van je iphone!
.. toch zal de VVD het wel warm krijgen met het afsluiten van het gas. Niet in de laatste plaats omdat zij vast heel mooie afspraken hebben gemaakt met monopolisten in het bedrijfsleven die u graag een product verkopen dat u verplicht wordt door de overheid. U bemerkt de prijs daarvoor nog wel, t.z.t.
Betere Marktwerking bestaat er niet dan marktwerking in een socialistische omgeving. De VVD is een lerend organisme.
Dus als u het allemaal "te links" vindt worden - blijf dan vooral VVD stemmen zonder voorbij de olijke schaterlach van de minister president te kijken.
Lekkere MILF verder wel. Natuurlijk is dat raar van de NOS dat de luchtm... O wat gas? Ik ben ook voor meer schaliegas Dilan!!!
"Dit oa omdat we van onveilig Gronings gas af moeten."
Nee dom kutwijf. Gronings gas is niet onveilig.
En al zouden we stoppen met gas oppompen uit Groningen, dan nog kunnen we gas spotgoedkoop, schoon, veilig en betrouwbaar importeren uit Rusland of Noorwegen.
Er is daar voor nog honderden jaren gas voorraad. De landen om ons heen maken daar graag gebruik van, maar de Groene Kmer heeft gesproken.
Verbaas mij iedere keer weer hoe dit soort oerdomme figuren in de tweede kamer komen.
Het ruilen van Nieuw Amsterdam voor Suriname hoort ook nog in het rijtje grootste fouten. En de overgang van republiek naar monarchie. Oke, deze lijst wordt lang.
Stemrecht voor migranten in 1986.
Wat een redenatie. Want jij weet hoe het was gegaan als deze keuzes niet waren gemaakt?
Het algemeen kiesrecht!
Of het kiezen van Rutte als partijvoorzitter,
ipv Rita (metermaid)...
Superior Bastard | 04-01-19 | 12:12
Dan was de Bijlmer een stuk leger en hadden we nu een president.
@Mammeloe @Kanarie zie, ik was nog van alles vergeten.
@Joris Bedoel je passief of actief kiesrecht? In beide gevallen heb je erg gelijk. Zo zouden papegaaien uitgesloten moeten worden, net als naaktslakken en lama's.
einStina | 04-01-19 | 12:18
Actief kiesrecht voor jongens en meisjes en hun stem naar rato van hun inkomstenbelastingsaanslag. Passief voor jongens en ik twijfel nog over meisjes want onze samenleving is daar zo hysterisch gefeminiseerd van geworden. Kijk bijvoorbeeld maar naar de vrouwtjes Jetje en Klavertje.
@Joris Ik mag uw gedachtegang. Maar... soms zijn rijken slecht en armen verstandig. Misschien een drempel op basis van meerdere maatschappelijke bijdragen?
einStina | 04-01-19 | 12:28
Iedereen 1 basisstem en daarbovenop extra stemmen te verdienen naar rato van de afdrachten. Als er van je verlangd wordt progressief (lees: meer dan evenredig) bij te dragen in de welvaart van ons allemaal is het niet meer dan fair dat je er iets meer over te zeggen krijgt.
Censuskiesrecht. Uitkeringtrekkers, subsidieslurpers en ambtenaren zouden niet moeten mogen stemmen.
@Joris Klinkt oke. Strafbladen uitsluiten en mensen die zich op bepaalde manieren vrijwillig inzetten of bepaalde immateriele dingen hebben gepreateerd belonen. Ik vrees alleen dat de commissie zo corrupt als de EU gaat zijn... maar dromen mag.
@Superkwatta Eensch! Die hebben teveel eigenbelangen.
Er is geen gasverbod. Punt.
Het is formeel geen verbod, maar gas zo duur maken dat het niet meer opgebracht kan worden voor gebruik, komt op hetzelfde neer, opruiend sulletje.
Klopt, er is geen wettelijk verbod.
Maar alle maatregelen hebben uiteindelijk wel dat effect, en als je dat niet ziet en of begrijpt (of wil begrijpen), ben je een VVD'er.
DrumPiet,
Je zwalkt een beetje welke nick je gebruikt. De ene dag is het TrommelPiet, de andere dag weer InferiourBastard.
Make up your mind.
Het komt op hetzelfde neer als een verbod als je het onbetaalbaar en onmogelijk maakt, simpele.
Vooruitlopend op het klimaatakkoord en de verplichting nieuwbouw woningen zonder gasaansluiting te bouwen (met ingang van juli 2018 al van kracht) zijn er tal van gemeenten die al enkele jaren verplichten dat elke nieuwbouw woningontwikkeling gasloos dient te zijn. Het is geen verbod op woningen aansluiten op aardgas, wel een verplichting gasloos te bouwen.
In die zin is er zeker sprake van dwang, en is het resultaat bij nieuwbouw hetzelfde als een verbod.
Je slaat de plank alweer mis @SB. Punt. Nieuwbouw mag niet meer worden aangesloten op gas. Zie ook de reactie van Plasterk op de tweet van Dilan Yesilgoz:
"Het staat er inderdaad wel.
“Omdat netbeheerders enkel wettelijke taken mogen uitvoeren, functioneert deze wetswijziging als een verbod op aardgas.”
abonneren.rijksoverheid.nl/nieuwsbrie... …
twitter.com/RPlasterk/status/10808433...
Wijze uit het Oosten | 04-01-19 | 12:26
Soms is het ene bij-de-handje eerder aan de knoppen dan de andere. Powerstruggle in Drenthe. Moehaha (ook eens een bosatlas uit 1970 opengeslagen)
Als er geen aansluitplicht is dan komt het er ook niet spontaan. Zelfde met de balkonnetjes toen een buitenruimte op een flat niet meer nodig was. Die werden ook meteen geschrapt.
Onveilig Gronings gas. Als je er een vuurtje bijhoudt gaat het branden.
grappige van dat verhaal is, dat Gronings gas laagcalorisch is, en dus minder hard brandt dan ander aardgas. Dus eigenlijk veiliger is.
Als je de (keuken)ruimte ermee vult en er komt een vonkje bij zegt het BOEM.
Mevrouw Yesilgoz kent de wet en de breedgedragen motie waar ook zij voor heeft gestemd niet. Althans de gevolgen dat dit een gasverbod op nieuwbouw inhield heeft ze niet overzien. Dat noemt zich dan volksvertegenwoordiger. Weet waarover je stemt, voordat je ergens akkoord op geeft.
Weet iemand eigenlijk de redenen waarom de doorrekening van het Klimaatakkoord NA de Statenverkiezingen gaan plaatsvinden?
De Statenverkiezingen verbieden lukte Karin O. niet.
Gewoon, omdat de kiezer niet van tevoren mag weten wat de consequenties van zijn stemgedrag zijn.
Kerncentrales en russisch gas, linksom of rechtsom gaan we daar hoe dan ook gebruik van maken
En dat allemaal om te voorkomen dat andere europeanen vriendjes zouden worden van rusland (gaspact den Uyl met italië). Geweldig toch?
@dezenaamhier De gaspact van den Uyl is nog steeds een dingetje tot 8 jaar laaide de discussie vanuit Italie weer op
italie.blog.nl/politica/2010/05/08/ned...
De 1e V in VVD staat voor Verneuken......!
Volkspartij (hahaha)
Fatwabuster | 04-01-19 | 12:04 | En dan te bedenken dat sommige mensen de VVD nog steeds zien als de partij van Hans Wiegel en Frits Bolkestein terwijl de huidige VVD ver is afgedwaald van waar het vroeger nog voor stond. De macht binnen de VVD is gegrepen door onze Pinokkio en zijn linkse globalistische vriendjes.
Mark denkt blijkbaar vieze vuile dieven partij
Zoooo, dus nu is gas uit Groningen ineens ook nog 'onveilig'???
Waar heeft dat mens het over?
Ik had 'r ooit best hoog zitten (voor een vvd'er dan), maar dat is dus nu ook subiet over.
Niet het gas zelf is onveilig, maar het winnen ervan. Onveilig voor de financiële positie van de NAM-aandeelhouders. Vanwege de inzakkende huizen van den Grooningschen belastingbetaler.
@Nivelleermarionet |
UIteraard. Maar dàt zegt mevrouw niet. Nee, de weigeraar-van-het-gas-af-te-gaan wordt alvast gedemoniseerd, "wat jij nukubu, jij blijft Onveilig Gas gebruiken?"
Nivelleermarionet | 04-01-19 | 12:39
Niet ruzien met Eefje, die is erg goed in taalnuances als juriste ;)
Dan nemen we Deens noordzeegas heeft een nog een hogere verbrandingswaarde ook 12kWh ipv 10kWh per m3. Overbelaste elektra-aansluitingen zijn onveiliger.
VVD's eigenste piepmuis Dilan Yesilgoz (verder een lievvve meid, daar niet van)
kwaakt de eigen parteikoers na door over 'onveilig gas' te beginnen
Over bangmaken gestropen, Dilan
Voorts ben ik van mening dat we gewoon door moeten gaan met het oppompen van Grunings gas, tot er geen burp meer in de grond zit
zolang we maar gul & ruimhartig de ontstane schade vergoeden aan de huiseigenaren, kan immers best van de baten af
EefjeWentelteefje | 04-01-19 | 12:04 |
Koppel die gasslang eens van je kookplaat af en laat de gaskraan open staan en wacht op het vonkje van de koelkastcompressor...
Leg de overheid maar aan het gas.
Mijn excuses, niet goed onderbouwd dat bovenstaande statement.
De overheid zit al aan het lachgas.
Krijg zelf last van gas door al die onzalige plannen. Slaat op mijn darmen. Als ik een buis in mijn reedt douw, kan ik mezelf aan de CV koppelen om mijn huis te verwarmen. Gratis gas!
REAGEER OOK