Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Scheveningen 2016: 25K pallets. Per vreugdevuur

Scheveningen 2018: 100.000+ pallets. Per vreugdevuur. Oei.

Social

Interessante raadsnotulen zijn interessant. Vier jaar geleden werd de jaarwisseling van 2016 in de Haagse raad geëvoluflapstaart, en ook toen bleken die Scheveningezen en Duindorpiërs zich niet aan de afspraken te houden - iets waar BM Krikke zich ook nu beroept. De deal was destijds max. 25K pallets en om 1600 uur kappen met stapelen. Goes without saying dat die kansenwijkies de dikke vinger opstaken naar de afspraken. NotulenQuote: Beide organisaties schonden de afspraak, dat een vuurstapel maximaal 25.000 pallets mag bevatten. Bij beide stapels is hier zelfs ver aan voorbij gegaan.

Neuzen we nog wat verder in de archieven dan komen we dit tegen, op Delpher. Het is 1994 en de vuurstapels mogen maar 5 x 5 en 3 meter hoog zijn (lol), en mogen geen pallets bevatten (lolol). Goes without saying dat die hemdloze SudetenHagenezen zich daar toen ook al gein ene moeâhr van aantrokken.

Vreugdevuur 1994. Mooi was die tijd.

Duidelijk. Gepamperde kansenparels die steeds meer meer meer willen, en een overheid die steeds minder minder minder handhaaft. Burgemeester Van Aartsen dreigde in 2016 "desnoods de mobiele eenheid uit Groningen [te halen] om te handhaven" als de vuurstapelbouwers zich wéér niet aan de afspraken zouden houden. (Omroep West). Goes without saying dat die mobiele eenheid nu nog steeds in Groningen zit, en de stapels jaar na jaar groter werden. En als ze op het Haagse stadhuis roepen "wir haben es nicht gewoest" dan is dat onzin. Daar hebben ze mensen voor in dienst.

Social

We verheugen ons nu al op de jaarwisseling 2019/2020, als de vreugdevuren maar liefst 55 meter hoog worden. Mochten de vreugdevuren alsnog VERBOTEN worden dan gaat Den Haag helemaal een war zone worden, met strijdende facties uit Duindorp en Scheveningen: Win-Win & Zin-in. Laat het maar weer lekker fikke, Krikke!

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Het heeft me verbaast dat er ook veel bijna nieuwe pallet de fik in gingen en die dingen kosten toch iets van 10 euro pers stuk als ik een beetje rondneus.

Wekkertje | 03-01-19 | 10:05

Dat veel pallets chemisch afval zijn en niet verbrand mogen ,omdat ze vervuild zijn door de lading en of behandeld met pesticiden tegen invoer van insecten, maakt ineens geen moer uit bij die geldinners.
beleid wordt alleen afgedwongen bij de loonslaaf en andere gehorigen.

pedro300 | 03-01-19 | 06:45

En wie gaat dit onderzoek doen, een bureautje op naam van Krikke zelf of haar echtgenoot? Iets wat ze ook al deed in Arnhem? en in Amsterdam? Deze dame: drugs, gefaald bij scheepvaartmuseum, toegeschoven baantje over touringcars van vriendje Wiebes, zogenaamd ZZP, erebaantje van vriendinnetje Schultz, talloze bijbaantjes, vastgoeddeal Munie, Sietze Planting, leuke reactie op zelfdoding, ik noem maar wat. Kortom een rasechte VVD'er.

dathoujetoch | 03-01-19 | 02:25
-weggejorist-
alphenaandenrijn | 03-01-19 | 00:47

Waarom denk ik nu terug aan de reactie van een burgemeester na de zelfdoding van Willie Dille? En waarom schiet me dat nu in mijn gedachten?

Jan, Leiden | 03-01-19 | 00:10

Mw. Krikke laat het onderzoeken, "dit gaat langer duren dan we zouden willen", aldus de burgemeester. Dus helaas kan ze het komende half jaar niet uitleggen wat de reden was, tot haar grote spijt, hangende het onderzoeksrapport.

Gemsenherder | 02-01-19 | 23:32

Volgend jaar, wanneer de pallets op zijn, gewoon schijt hebben aan de regels en doorstapelen met Nederlands brandhout van de soort 'Uitschottium Kansenparellia'.
Vanaf die dag zal het een stuk mooier, rustiger en veiliger zijn in Regio Hagestan.

De waard zijn gast | 02-01-19 | 23:09

Dit land heeft een Bolsenaro of Duterte nodig.

Bigi Bana Boy | 02-01-19 | 22:36 | 2

Ja die gaat komen maar hij houdt zich nog even stil, anders komen er Fortuyn toestanden. Als de tijd rijp is en men er echt genoeg van heeft, dan komt hij!

AMX pri | 02-01-19 | 23:20

Heeft u al een lijstje van mensen die dood moeten?

JvanDeventer | 02-01-19 | 23:38

Autochtoon of niet. De knuppel of rubberkogels over die Tokkies. Dat gedreig en geïntimideer van dat Janhagel gaat alle perken te buiten. De overheid moet met ijzeren vuist tonen wie hier de baas is in dit land.

Bigi Bana Boy | 02-01-19 | 22:23

Mooi man, afschaffen die georganiseerde rotzooi en weer lekker net als vroegah op kegsbomuhjag! Dat hoorde bij je opvoeding en was een leuke traditie. Hier en daar wat smeltende ramen en kapot asfalt, maar toch.

Quantum Suicide | 02-01-19 | 22:14

Meer ME, meer knuppels en meer lange latten.Begeleid door een peleton strijdlustige mariniers. Dat ruimt lekker op.

ljcoster | 02-01-19 | 21:03 | 1

Alleen mariniers, dat is genoeg. Moet jij eens proberen om een BBQ op het strand te houden of een beetje tuinafval te verbranden. Maar als je in dit land maar een grote bek hebt of dreigt kom je er wel mee weg.

Jan Lange3373 | 03-01-19 | 10:43

Te gek voor woorden dat dit moet om een horde wilden koest te houden.

van Oeffelen | 02-01-19 | 20:19 | 1

Wij hebben het Janhagel op het schild gehesen en nu schijnen zij de dienst uit te maken. Vroeger hakte de bereden Marechaussee er met sabels op in, tegenwoordig schijt de politie in hun broek. Wat mij betreft schiet de politie met scherp op dit geteisem.

Bigi Bana Boy | 02-01-19 | 22:27

Prachtige torens volgende keer op het Binnenhof

ZwarteRiek | 02-01-19 | 20:06 | 1

Das nog mooier.

schoon-schip-maken | 02-01-19 | 21:49

Heel Scheveningen afsteken en de zee in duwen! En dat mag, wat gemeentegrens betreft, best ruim bemeten worden!

Stijlloze bezoeker | 02-01-19 | 19:46

Burgemeester Krikke was te scheiterig om het tegen te houden. En dat is dan de hoogste baas handhaving... Niks 'lessen geleerd'. Gewoon een laffe angsthaas op een positie waar je in moet grijpen als het nodig is. Misschien een keer wat minder wijven op burgemeesterposten zetten?

van heinde en verre | 02-01-19 | 19:38

Prachtige foto van Dick Teske. Ik kan me een schilderij herinneren over de val van de toren van Babylon. Treffende gelijkenis.

DebraCadabra | 02-01-19 | 19:28 | 1

In Den Haag praat ook iedereen in een andere taal.

Oepsie1234 | 02-01-19 | 23:27

Zonde van al die pallets. Daar hadden we een zeewaardige zeeschuimer van kunnen bouwen. Een ark van NO! .. ach we brengen ze terug. Want zo aardig zijn we dan ook weer.

suscrofa | 02-01-19 | 19:18

Dat zijn geen brandstapels meer, maar pyramides! Toch knap dat men in Scheveningen zulke hoge bouwsels neer kan zetten. Ik dacht trouwens dat pallets geld waard zijn? Beetje dom om die dan op te stoken.

Toos Bevergeil | 02-01-19 | 19:04 | 1

Farao's werden niet gecremeerd overigens. Gebalsemd en gemummificeerd. Dat mocht ook alles kosten. Zelfs levens van de hele hofhuishouding, simon de kat van de farao en een bevoorrecht deel van de arbeiders. In die zin zie ik uw vergelijking wel enigszins met onze dolgedraaide wijze van nieuwjaarsviering wel. Het is tamelijk bombastisch en ancient aan het worden.

suscrofa | 02-01-19 | 19:27

Tocht wel een trend aan het worden in Nederland. Een handvol burgers uit Friesland die een kinderfeestje beschermen of een paar gele hesjes die bij het Binnenhof gaan staan, daar durft de bestuurlijke elite nog met man, macht en D66-rechtspraak buitenproportioneel met veel intimidatie en overkill tegen op te treden. Zodra grote groepen in verzet dreigen te komen loopt het hun dun door de broek zoals we allemaal in Den Hagistan mochten aanschouwen.

B.Spiritus | 02-01-19 | 18:32 | 1

Een trend die gebroken dient te worden.
Grote groepen lijken mij toch ook gemakkelijk aan te pakken.
Zeker geen expert, maar een waterkanon + traangas jaagt de meeste relnichten wel naar hun verwarmd huisje lijk mij.
Hoe bezopen je ook bent.

Tilburgse bluf | 02-01-19 | 19:02

Jacobse en van Es wisten het al. Een sterke man, dat hebben we nodig, of een mooi wijf. Beide niet te vinden in bestuurlijk den Haag.
De meeste mensen hebben duidelijke sturing nodig, anders gaan ze dwalen. Een sterke man, eventueel samen met een mooi wijf hebben we nodig.

Peerkeoud | 02-01-19 | 18:26

Weer een reden om een burgemeester te kiezen! Komen wij misschien eens van dat nepotisme af! Krikke moet natuurlijk weg!

Lexus01 | 02-01-19 | 18:18

Ooit was er een repressief beleid het Haagse, zo leer ik van het journaal.
Dit werkte echter niet en juist daarom werden er afspraken gemaakt voor dergelijke wedstrijden: wie heeft de hoogste die in de fik mag.
En het is jarenlang goed gegaan.
Niemand had vuurtornado's verwacht, dus zeker de burgemeester niet.
Een kwestie van 'jammer maar helaas'.
Storm in een glas water.

marjen | 02-01-19 | 18:14 | 2

Precies. Volgende keer gewoon de Brandweer buiten schot laten en hel hele gebeuren - Duindorp en Scheveningen - gecontroleerd laten afbranden. Jammer maar helaas.

redanx | 02-01-19 | 19:41

Totdat het huis van 'redanx' afbrandt natuurlijk.
Dan staan de radanxen van Nederland op hun achterste benen om de guillotines voor de burgemeesters uit het vet te halen.
Soms weet je hier niet of reacties serieus zijn of sarcastisch.
Hermans pleitte al voor een algemeen aanvaard ironie-teken in de geschreven taal. Of was het Reve?

marjen | 02-01-19 | 20:00

Het is wel weer een mooi verhaal die je later aan je kinderen kan vertellen, heb je toch nog wat meegemaakt.

Sjonie01 | 02-01-19 | 18:06

Barbie komt toch uit Duindorp?
Nou dan.

Nonik Neem | 02-01-19 | 18:04 | 1

Barbie is gesmolten, te dicht bij het fikkie gestaan.

pianist | 02-01-19 | 18:38

Helemaal verbieden die vuurtjes daar in Denhagistan!!
ik stel graag witte toyota's ter beschikking om de pallets door de stad te laten vervoeren.

Cobalt bomb | 02-01-19 | 17:35

Zoveel pallets zijn er volgend jaar niet meer beschikbaar...... dan heeft iedereen een houtkachel thuis om die dingen te verbranden voor de warmte. Aangezien gas knettertje duur wordt.

Oepsie1234 | 02-01-19 | 17:33

De desbetreffende gemeente-ambtenaar inzake dossier 'max. hoogte vreugdevuren jaarwisseling' (de heer J. Oliebol) is nog eens in de pampieren gedoken en oioioi, wat hij daar aantrof! Gelukkig voor de heer Oliebol gingen juist op dát moment de wijzers van zijn bureauklok in de juiste stand staan zodat hij fluks zijn flexplek kon leegruimen, dossier opbergen en bij moeder de vrouw voor het klimaatneutrale kacheltje de klok van 12 kon gaan zitten afwachten. Volgend jaar nieuwe kansen nieuwe prijzen!

Zenzeo | 02-01-19 | 17:21

Incl zwarte piet moet blijven spandoek

HdJ | 02-01-19 | 19:07

En rij vooral niet te hard want die prent krijg je automatisch thuisgestuurd. Kutland en kutbestuur.

Masturwasbeert | 02-01-19 | 17:16 | 2

De eerste zes woorden van je reaguursel kan ik volledig wisselen, de rest is overbodig.

Zenzeo | 02-01-19 | 17:22

Eens corrupte kutzooi! Dus in maart massaal PVV of FvD stemmen! Ook inzake de klimaat hysterie!

Lexus01 | 02-01-19 | 18:27

Ik zeg, volgend jaar nog hoger en groter. Dat zal een leuk spektakel worden.

Kop Kaaz | 02-01-19 | 17:12

Ach ja, van de andere kant bezien, het is maar gewoon Den Haag wat af fikt. Op naar de 100 meter!

Oepsie1234 | 02-01-19 | 17:06

Bij het topic over die kansenparel met z'n pistool oid gepost en kan weer hetzelfde herhalen : het is hier een slampeloeriezootje en zowel eerstgenoemde als die schattige jongeren uit Duindorp ed weten dat .. Dit land is rijp voor een harde hand . De zonnekoningkjes en plucheklevertjes moeten opgeruimd .

daytripper | 02-01-19 | 16:56

Al dat gezeik over Krikke, dat arme mens is geen Deskundige , als het gaat om professioneel Vuurtje Stoken !
De Brandweer Commandant heeft liggen slapen !
Enkel hij is verwijtbaar, en heeft deze grote verantwoording aan anderen over gelaten !
Het Scheveningse Vreugdevuur had nooit aangestoken mogen worden met deze Windrichting en Snelheid, vuurhaard is hoger dan de gemiddelde woningen aldaar .
Is het bij Duindorp wel zonder gevolgen gebleven?

Torquemada | 02-01-19 | 16:45 | 3

Kunnen we niet afspreken dat we na onze geboorte gewoon gelijk in een door aardwarmte verwarmt graf kunnen gaan liggen tot de dood ons komt halen??

Schijndooie.

schoon-schip-maken | 02-01-19 | 16:54

Er is geen enkel probleem geweest bij Duindorp.

Lupuslupus | 02-01-19 | 16:55

Zou me helemaal niet verbazen als straks blijkt dat de brandweercommandant heeft gewaarschuwd maar dat hij door dat enge krikke fikke mensch is overruled.

Schuldenbrau | 02-01-19 | 21:55

Mevrouw Krikke (VVD) kennen wij nog uit de tijd dat ze burgemeester van Arnhem was. Het was destijds een enorme puinhoop bij politie Gelderland-Midden: sexuele intimidatie binnen het korps, diefstal van verdachten, vernielingen door dienders, corruptie enz. Om de chaos en corruptie het hoofd te kunnen bieden hadden KvK van gelderland, de heer Cornielje (VVD) aan destijdse minister van Binnenlandse Zaken Remkes (VVD) gevraagd om te interveniëren. De rest laat zich raden. De incompete burgemeester Krikke trof geen blaam, enkele agenten werden overgeplaatst en de weggepeste agenten die zuiver op de graat wilde blijven hebben een andere baan moeten zoeken.
Den Haag: veel sterkte, onze gedachten gaan naar jullie uit.

Red shirt | 02-01-19 | 16:31 | 3

In 020 is het ook niet beter... ze moeten eens een juist functieprofiel opstellen die de wensen van de stadbewoners weerspiegelen. Maar ja, benoeming door de eigen oude kliek is belangrijker want stel je voor dat er naar het volk geluisterd dient te worden. Ons hele politieke systeem is verrot inmiddels.

Matwetwe | 02-01-19 | 16:41

Bij het scheepvaartmuseum in 020 (god hebbe de ziel van die ooit zo mooie stad) kennen ze haar ook goed. Ze was daar een luie hand, die met minimale inspanning het maximale eruit wilde halen. Tja, als handhavende burgemeester is dat gebrek aan doe-kracht niet echt handig. Foute burgemeester dus.

Graaier | 02-01-19 | 16:43

hear hear
Overheid, doe er eens iets aan. Oh wacht.. shit. Dat gaat niet meer goed komen dus...

snars | 03-01-19 | 00:24

Ooit in mijn jeugd door mijn ouders meesleept naar Scheveningen, want het was daar altijd zo gezellig. Dat was eens maar nooit meer. Zelfs pa en ma zagen toen al de teloorgang. Wat een zooitje. Het is er dus in al die vele jaren niet beter op geworden.

Muuke | 02-01-19 | 16:30 | 2

Ik vrees dat het over de gehele linie slecht met U genieten is..
Tamme hamster.

schoon-schip-maken | 02-01-19 | 16:50

Lol.

Muuke | 02-01-19 | 17:44

Toren van Babel-achtig tafereel die twin-towers op de eerste foto.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 16:26 | 1

Absurd, en dat, naar verluidt, alleen om het gajes bezig te houden. In triest.

Muuke | 02-01-19 | 16:34

Krikke zal niet worden weggestuurd om haar blunder met de Twin Towers, Maar het blijft wel aan haar kleven. Het heeft haar wel beschadigd.

van Oeffelen | 02-01-19 | 16:21 | 1

Ach, elke VVD'er is beschadigd, en blijft gewoon.

Muuke | 02-01-19 | 16:31

Zodra de handhaving in gebreke blijft zie je de burgemeesters onmiddellijk naar "de daders" wijzen. Neem zo'n Depla. Vergat even te vermelden dat het vak met de opgefokte kruiken veel korter dicht bleef dan volgens het protocol mocht worden verwacht. Met als gevolg 2 opgefokte harde kernen en een bange ME, die nu hun gelijk moeten halen.

van Oeffelen | 02-01-19 | 16:19

Ach, het zijn een soort toeter-Turken, die worden ook geen strobreed in de weg gelegd.

gestoptmetroken | 02-01-19 | 16:14 | 2

Zo'n toren bouwen is anders goed doorpoken.
Heel wat anders dan met je luie reet t verkeer hinderen en tüttertje rammen

schoon-schip-maken | 02-01-19 | 16:16

Maar net zo nuttig als toeteren. En net zo achterlijk.

redanx | 02-01-19 | 19:48

Een goed burgemeester kent haar inwoners, en had dus ook geweten dat deze jongens een elastieke rolmaat zullen gebruiken en creatief gaan rekenen.
Daarnaast is er nog zoiets als controle en handhaving.
Krikke is als verantwoordelijke in gebreke gebleven.
En ze weet ook dat haar dit aan te rekenen is en dat haar positie ter discussie gesteld kan gaan worden en gaat daarom alvast preventief met een gestrekt been in de aanval door te stellen dat de bouwers/organisatie zich niet aan de regels gehouden heeft.
Nee, U mevrouw Krikke, U heeft zich niet aan de regels gehouden en uw verantwoording niet genomen, u valt wat te verwijten.
(als je een kleuterklas in een snoepwinkel neerzet zonder toezicht met de mededeling dat er nergens aangezeten mag worden wat verwacht je dan aan te treffen bij terugkomst....?)

die_kale | 02-01-19 | 16:11 | 1

Wie of wat en hoe Krikke daar terecht is gekomen zal wel voor altijd een raadsel blijven, als of er niks beters te vinden was.

Uw Verzekeringsadvis | 02-01-19 | 16:16

Snap ophef niet. Het zijn scheveningers die de eigen woonomgeving danwel die van directe familie indirect via een vreugdevuur onbedoeld in de hens zetten. Dit gaan ze volgend jaar prima zef in de hand houden.

NerdAlert | 02-01-19 | 16:06 | 2

Ook waar. Ver van mn bed show.

Muuke | 02-01-19 | 16:37

Maar wel een hoop babbels over Scheveningen.....(Na er één keer geweest te zijn). Gewoon hilarisch.

Lupuslupus | 02-01-19 | 17:04

@ lupuslupus, als je als volwassen kerel in een trainingspak gaat 'strijden' tegen een andere buurt over wie de grootste fik kan maken (ter vervanging van elkaar bewerken met honkbalknuppels) dan ben je gewoon uitschot. Als je ego dusdanig groot is, dat je de boel vervolgens meer dan 50! meter hoog opstapelt, de fik erin steekt, en achter dranghekken vervolgens een beetje gaat zitten toekijken, snuiven en zuipen terwijl de halve buurt affikt door jouw bouwwerk, dan ben je uitschot. En niks anders dan dat.

kotelet | 02-01-19 | 16:04 | 5

Gast.
Een kiosk, een auto en wat kleine brandjes.

Wat denk je dat de schade van t vuurwerk was in pak m beet elke willekeurige stad in Nederland.
Gaat nergens over. Ook uitgerekend op t gereguleerde noorderstrand. Op duindorp is t allemaal heel wat rauwer en niks aan t handje.

schoon-schip-maken | 02-01-19 | 16:58

In heel Nederland heeft Oud en Nieuw 20 miljoen(!) schade veroorzaakt. Dus waar gaat deze heisa over!

Lupuslupus | 02-01-19 | 17:01

Scheveningen legt het toch ieder jaar tegen Duindorp af. Vandaar ook het venijn - niet alleen hebben ze bijna hun eigen dorpje in de fik gestoken - Duindorp heeft ze weer verslaan.

redanx | 02-01-19 | 19:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Paulien Krikke is ook bekend van het grootschalig tolereren van de georganiseerde misdaad in haar voormalige stad/gemeente Arnhem. En dan met name de Turkse- en Marokkaanse bendes konden door Paulientje alleen al even aan te kijken rekenen op volledige vrijstelling van activiteiten. Vooral het jaar 2003 en 2004 stond in het teken van de bende rondom Geza C., een Turkse crimineel die grote partijen hard drugs doorsluisde naar Duitsland en zijn thuisbasis had in het Arnhemse. Deze bende kwam in 2002 onder de loep te liggen van de Arnhemse politie maar wist in 2003 op mysterieuze wijze aan de aandacht te ontglippen van justitie. In 2004 kwam aan het licht dat Turkse criminelen, waaronder deze C., in contact waren getreden met gemeentesecretarissen. In datzelfde jaar in oktober leidde dat tot een nachtelijk gemeenteconsult waarin de gehele gemeenteraad een motie van wantrouwen uitsprak tegen Krikke. In de vroege ochtend werd de motie achter gesloten deuren ingetrokken en men ging weer gewoon verder alsof er niks was gebeurd. Zelfs een opgetrommelde Peter R. de Vries werd met een boeketje in een kwetsbaar vaasje terug in zijn BMW-tje gedreven. Later, in maart 2005, zou blijken dat ook een Marokkaanse straatbende contact zou hebben gezocht met het gemeentebestuur van Arnhem ten einde succesvol vervolgingsvrij te kunnen opereren. Dit leidde in mei 2005 tot hernieuwde ophef en enkele leden van de bende werden alsnog opgepakt. Krikke bleef wederom buiten schot.

Boris Poepnagel | 02-01-19 | 15:58 | 4

Zo. Dat is nog eens een boekje open doen.

Lupuslupus | 02-01-19 | 16:17

Geen onderzoek naar omkoping of andere vormen van corruptie? Klinkt als voldoende aanleiding.

Noltie | 02-01-19 | 16:21

VVD'ers blijven altijd ongeschonden, PVV'ers worden vervolgd.

Muuke | 02-01-19 | 16:48
▼ 1 antwoord verborgen

Die belachelijke hout/boom-verbrandingen op het strand hadden al jaren geleden verboden moeten zijn. Zoveel overlast! Maar uit angst voor een klein groepje aso's wordt geen verbod afgekondigd. Even door de zure appel heen bijten, Den Haag: verbieden en volgend jaar met veel politie-inzet handhaven. Misschien het jaar daarop ook en dan sterft het vanzelf uit.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 15:57 | 4

Ja preventief opsluiten zouden ze inderdaad vaker moeten doen. Vooral degenen die daar om zeiken.

Lupuslupus | 02-01-19 | 16:59

Typisch weer. Gewoon door laten gaan maar wat kleiner. Gewoon de middenweg. Niet eerst extreem wel en daarna extreem niet

Mark van Leeuwen | 02-01-19 | 17:30

Geef ze n ticket naar Cherso en film hun gebeurtenissen. Kan de jalouzie naar Duindorp ook ns stoppen.

Shoarmamasutra | 02-01-19 | 17:51
▼ 1 antwoord verborgen

Dit jaar gemist maar volgend jaar zit ik opzeker weer op duindorp.
Fikkie poken is zoveel beter dan kudtvuurwerk.

Op naar de 50 meter.

schoon-schip-maken | 02-01-19 | 15:56 | 1

lol. Succes hoor.

Lupuslupus | 02-01-19 | 16:19

Burgemeesters zijn er toch alleen maar om lintjes door te knippen en de plisie
in te zetten tegen de gele hesjes.
Gewoon opzouten Krikke, je bent voor de zoveelste keer af.

oakmont | 02-01-19 | 15:55 | 1

Zo'n gezellige Surinaamse moeke met mattenklopper of deegroller, dat zal ze leren.

Muuke | 02-01-19 | 16:52

VVD hard roepen en nooit handhaven. Pauline Krikke slechte burgemeester ooit van Arnhem. Daar heeft zij ook een bende gemaakt. Baantjes carousel.

franck7020 | 02-01-19 | 15:48

Jammer dat de overheid hierdoor weer met de vinger kan wijzen naar de ‘tokkies’ en ‘boze witte mannen’, terwijl dit in vergelijking met alle islamitische ‘incidenten’ pas echt een incident is.

Toninhocerezo | 02-01-19 | 15:44 | 3

Nou ik vind dit ook een incident

Bloed-Zweet-Tranen | 02-01-19 | 15:51

Een incident 1x per jaar, de andere incidenten 365 dagen per jaar.

Lupuslupus | 02-01-19 | 16:22

Ach ja lupus. Straks krijg je weer die malloot die iets met witte kruisen wil doen op dodenherdenking. Het is in dit land altijd feest.

Muuke | 02-01-19 | 17:04

Paupers en Tokkies.

Von Knarrenstein | 02-01-19 | 15:38 | 6

Mensen die dat zeggen doen me alleen maar denken aan zo een Marcel van Dametje trieste figuren.

Sjonie01 | 02-01-19 | 16:32

Daar heeft lupus wel een punt. Nóóit geloven we de msm, en nu ineens wel. Das toch raar?

Muuke | 02-01-19 | 17:08

Nou - wel een mooie metafoor met deze torens. Success vanaf je high stack!

redanx | 02-01-19 | 19:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Krikke komt pas na 'een grondige evaluatie' met een reactie. Tijd winnen heet dat, hopen dat dit ook over waait en de scherpe kantjes er vanaf zijn. Hoe is het eigenlijk afgelopen met het gemeenteraadslid die zelfmoord gepleegd heeft? Ook zoiets waar je niets meer over hoort. Zou mooi zijn als besturen echt brsturen was en geen pluce kleverij met vrindjes. Volgend jaar weer zo'n vuur, maar dan minder hoog en risico's van te voren inschatten en kalt stellen. Regeren is tenslotte vooruit zien.

Mark van Leeuwen | 02-01-19 | 15:32 | 2

Het was niet nodig (volgens B&W) om de zelfmoord van Willie Dille te onderzoeken want ze was van de PVV.

Lupuslupus | 02-01-19 | 15:39

Lupuslupus | 02-01-19 | 15:39

Ah, ja, dat verandert de situatie natuurlijk wel ja.

Mark van Leeuwen | 02-01-19 | 15:59

Aheum, kent U dit gezegde, Vreugdevuur is Nationaal Erfgoed?

"Op zaterdag 27 december 2014 (de 1e dag van de opbouw) werd bekend gemaakt dat Vreugdevuur Scheveningen Noorderstrand als eerste vreugdevuur in Nederland geplaatst zou worden op de Nationale Inventaris Immaterieel Cultureel Erfgoed. Dat maakte het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed (VIE) die dag bekend. Zowel de lokale als landelijke media hebben dit goed opgepakt en RTL4, SBS6 en Omroep Scheveningen kwamen allemaal filmen voor de nieuwszenders, maar ook de landelijke kranten en het internet waren deze dag goed gevuld met onze mooie traditie."
Ja en cultuur moet gesloopt worden natuurlijk, maar vijf meter hoog lijkt mij ook al een prachtig vreugdevuur, vooral als je het even vier meter ingraaft daar op het strand en dan kunnen de kinderen nog marsmallohsdingessen doen ook.

Theo-Pim-Riv | 02-01-19 | 15:32

Tis toch wat dat je als voorzitter van het Strategisch Adviescollege Verbond van Verzekeraars (wat overigens niet al nevenfunctie staat vermeld bij de gemeente Den Haag) dit hebt toegelaten.
En blijkt zij ook nog eens opdracht gegeven te hebben tot het opschuiven van de hekken rondom het vreugdevuur om de mensen te beschermen tegen de warmte...

Ik denk dat me Krikke hier iets heeft uit te leggen, niet alleen als voorzitten van de onderliggende partijen van het verbond van verzekeraars maar ook als burgemeester die in hoort te staan voor de veiligheid van haar burgers.

pickalilly | 02-01-19 | 15:30 | 1

Dit slaat werkelijk alles... het zal er warm aan toe gaan op de volgende vergadering.

Lt-Kol Kilgore | 02-01-19 | 15:58

Werd er overigens ook gecontrolleerd of de pallets vrij van schadelijke chemicaliën waren? Dit lijkt mij minstens zo belangrijk als, zo niet belangrijker dan, de zorgen over brandgevaar?

VriendvanPoetin | 02-01-19 | 15:29 | 2

Laat het maar door Pediga organiseren, dan weet je zeker, dat er tijdens het Vreugdevuur geen vuiltje in de lucht zit.

Theo-Pim-Riv | 02-01-19 | 15:35

Vaak zijn ze geïmpregneerd ja.

Shoarmamasutra | 02-01-19 | 20:19

"Neuzen we nog wat verder in de archieven dan komen we dit tegen, op Delpher. Het is 1994 en de vuurstapels mogen maar 5 x 5 en 3 meter hoog zijn (lol), en mogen geen pallets bevatten (lolol)."

Die regel gold toen voor vuren in de wijk op kruispunten dicht bij huizen zodat de ramen er niet meer uitklapte door de hitte van het vuur omdat er gestapeld werd tot 3 etages hoog of tot dakrand. Gevold van ''maar" 3 meter hoog was dat hele nacht werd bijgegooid en het vuur hoog bleef. De volgen stap was dat het alleen nog maar op veldjes in de wijk mocht waar genoeg ruimte was en toen haakten veel groepen af omdat het bijna nergens meer kon.

vinzDH | 02-01-19 | 15:27

Volgens mij hebben ze heeeeeele stoere grote mannen en vrouwen bij de pliesie in Den Haag die er op los meppen als dat nodig is. De politiek kiest alleen iedere keer de verkeerde doelen uit om op te handhaven.

ristretto | 02-01-19 | 15:15 | 1

O zo waar.

Lupuslupus | 02-01-19 | 15:43

Kotsziek word ik van al die zogenaaamde deugende reaguurders die iedereen die niet aan hun bekrompen maatstaven doet wegzetten al Tokkies, onderklasse of paupers, maar uit eigenbelang vergeten dat door appende wegmisbruikers, hardrijders, roodrijders, alcomobilisten, pedosexuelen, priesters, foute ondernemers en incapabele beleidsbepalers jaarlijks veel meer schade is én slachtoffers vallen.
Als je je argumenten moet bekrachtigen met zulke denigrerende woorden dan schat je jezelf wellicht ietwat te hoog in.

Promedio | 02-01-19 | 15:13 | 13

Doe toch normal @Lupuslupus Die limieten lagen er allang. Eerst de artikeltjes LEZÔN voor je reaguurt. Probleem is niet dat er ineens iets niet meer mag. Probleem is die natte kwisperbollen die gewoon hun huis niet eens zouden kunnen runnen, laat staan een gemeente of een land.

Elke opvoeder weet dat je naast grenzen stellen ze ook een keer moet handhaven (consequent zijn heet dat) omdat ze anders steeds verder opgrekt worden. Dat is voor een burgemeester van een smeltvat vol bontkraagjes en paupers niet anders. En dat handhaven heeft al veel te lang op zich laten wachten. Geef de politie nou eens mandaat om écht te handhaven, compleet met wapenstok en , als het nodig is, een pistool. Als er niet langzamerhand écht opgetreden gaat worden komt er een moment dat het echt niet meer kan zonder meteen een burgeroorlog te veroorzaken.

Glennfiddich | 02-01-19 | 15:33

Bekrompen maatstaven en rubberen tegels zijn van een andere orde dan de hele mieterse boel in de hens zetten, waarde.

kotelet | 02-01-19 | 15:50

Je moet geen Dr in de scheikunde of kern fysicus te zijn om te weten dat zoiets gruwelijk fout kan gaan. Als je dan vierkant je laarzen lapt aan adviezen dan ben je inderdaad een complete idioot.

Lt-Kol Kilgore | 02-01-19 | 16:03
▼ 10 antwoorden verborgen

Die bovenste foto is prachtig, surrealistisch, post apocalyptisch bijna, een beetje Bijbel meets Hieronymus Bosch.
Doodzonde dat daar de hens in is gestoken, eigenlijk...

Graaisnaaiert | 02-01-19 | 15:12 | 3

Een pyramide aan het Scheveningse strand. Prachtig toch? Ja echt jammer dat hij verbrand is, zou een mooie toeristische attractie hebben kunnen zijn.

Lupuslupus | 02-01-19 | 15:17

Eensch

Madrox | 02-01-19 | 15:17

Het prikkelt inderdaad de fantasie. Onbedoelde kunst.

Patje2011 | 02-01-19 | 15:18

Het is kiezen, of een een paar meter te hoge palletstapel met een klein risico op een vonkenregentje, of Molenbeekse toestanden https://www.dumpert.nl/mediabase/7594087/7c4158f4/molenbeek_viert_nieuwjaar.html

Sbas | 02-01-19 | 15:02 | 4

Er zijn duidelijke afspraken gemaakt.

RandyBiel | 02-01-19 | 15:08

ja die lui zijn het gewent hun eigen dorp in de fik te steken . die tellen niet mee.. lol

newray | 02-01-19 | 15:10

Ja Newray woont daar dus die heeft alle 'dreigementen' van de Scheveningers gehoord. Echt waar.

Lupuslupus | 02-01-19 | 15:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ook wel lachen dat die andere vvd'er Van Aartsen bang was dat er mensen tijdens het bouwen vanaf zouden "kukelen" en dan zou Jozias erop aangekeken worden en dat wilde hij niet. Daarom heeft Van Aartsen die 35 meter hoogte ingesteld (proest, kop in het zand, zachte landing) www.omroepwest.nl/nieuws/3747507/Van-...

Watching the Wheels | 02-01-19 | 15:00 | 4

Vanaf 5 meter kun je je nek al breken dus inderdaad bespottelijk om de grens bij 35 meter te stellen. Typisch VVD. EN er is in al die jaren nog nooit(!) iemand van die stapels gevallen.

Lupuslupus | 02-01-19 | 15:10

Keukentrapjes zijn ook beperkt.

Baron Clappique | 02-01-19 | 15:27

Zeker. Alleen komen de doden.door.keukentrapjes. zelden in het nieuws.

Lupuslupus | 02-01-19 | 15:36
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap m ook niet zo goed in het kader van discussies over, noem maar wat, houtstookoverlast, fijnstof, energiebesparing enz. enz. Godverdomme man, hier had Den Haag een heel jaar lang van kunnen stoken. En meer rook dan al die kolencentrales van hier tot Oekraine van een jaar lang. Mooi fikkie maar wat een logica.

kokkie klaphaak | 02-01-19 | 15:00 | 2

Mee eens. Zelfde geldt voor al die plastic vuurpijl koppen die nu op de bodem van alle sloten liggen, maar een plastic tasje bij je boodschappen moet je kopen want dat kan eigenlijk echt niet meer.

Watching the Wheels | 02-01-19 | 15:13

Hier alles keurig opgeruimd hoor. En plastic bij plastic.

Muuke | 02-01-19 | 17:16

Duizenden pallets opstapelen, hulde voor de bouwers!! Niet lullen maar bouwen. lol. Heel knap gedaan mensuh. En laat de azijnzeikers die helemaal niet in Den Haag wonen maar van (zeer) verre ach en wee roepen, maar gewoon kletsen. Met de stapel van Duindorp is helemaal niets mis gegaan en Scheveningen had vette pech. Maar er zijn dáár geen dooien gevallen en de rest is verzekeringskwestie.

Lupuslupus | 02-01-19 | 14:59 | 8

Ik woon er allang niet meer maar ben in Den Haag geboren (en heb er de 1e 30 jaar van mijn leven gewoond) dus ben in mijn hart altijd Hagenees gebleven.

Lupuslupus | 02-01-19 | 15:49

Nederlandse bouwkunst lol. Lijkt net een parkeergarage... .

redanx | 02-01-19 | 19:58

Tuurlijk joh. Veroorzaak grote schade en laat anderen (lees verzekeringsmaatschappijen) maar betalen. Het is precies die mentaliteit die dit land tot zo’n hel heeft gemaakt.

Bigi Bana Boy | 02-01-19 | 22:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Er zijn ook 3 miljoen marshmallows half verbrand opgevreten maar daar hoor je niemand over.

Patje2011 | 02-01-19 | 14:56

Als ik bewoner en gedupeerde zou zijn , dan zou ik de Gemeente Den Haag aansprakelijk stellen voor alle financiele en immateriele schade. Als verzekeraar zou ik ook alle schade op die VVD muts verhalen .... Onbenul partij mutsen en petten in het stadsbestuur moet zelf maar betalen voor haar/hun falen ! Anders gaan volgens jaar de verzekeringspremies weer forser omhoog ....

FrankOngerust | 02-01-19 | 14:55 | 2

Uiteindelijk hoop ik wel dat die organisatoren goed verzekerd zijn... (wat vrijwel zeker niet het geval zal zijn.) want de eindverantwoordelijkheid zal keuring in hun strandslippers geschoven worden. Wegens flagrant schenden van de regels.

Lt-Kol Kilgore | 02-01-19 | 15:03

Vraag mij af waar de Duindorpers en Scheveningers al die pallets stelen. Het lijkt mij sterk dan ze die van hun eigen geld hebben gekocht.

Osdorpertje | 02-01-19 | 14:54 | 2

Die worden gekocht of gedoneerd.

Barkruk2 | 02-01-19 | 14:57

Dan is dit zeker het eerste artikel wat je er over hebt kunnen lezen?

Promedio | 02-01-19 | 15:02

'4 jaar geleden werd de jaarwisseling van 2016 geëvalueerd'

Best knap.

Braboblanke | 02-01-19 | 14:54 | 2

lol. U hebt heel goed opgelet :-)

Lupuslupus | 02-01-19 | 15:03

Danku danku :-)

Braboblanke | 02-01-19 | 22:54

Blijft lachen hier de ene dag zijn de Friezen geweldig want fuck de overheid nu moet de overheid ingrijpen want zogenaamde Tokkies.
Joh het is een apart volks gebeuren daar in Scheveningen en Duindorp maar ik heb er altijd wel een bepaalde waardering voor.

Barkruk2 | 02-01-19 | 14:53 | 5

Er komt een politieagent die zegt joh niet de snelweg blokkeren want gevaarlijk en ongelukkigen... nou ja je begrijpt me punt.
Om alles en iedereen maar voor ongeleerd en Tokkie uit te gaan maken omdat ze niet met oud en nieuw met hun schoonmoeder aan het sjoelen zijn vind ik kortzichtig en op een enge manier elitair.
.
Daarbuiten hebben jullie gewoon een punt er is door hoogmoed/enthousiasme een risico genomen en dat heeft dit tot gevolg. Het zal ze sieren als ze nu ook hun verantwoording en een bezem pakken. Doen ze dat niet ja dan zijn het inderdaad een stelletje tokkies.

Wil je het over echte asociale klootzakken hebben kijk dan naar die lui die overal vuurwerkbommen neer pleuren alleen maar om de zooi te beschadigen.

Barkruk2 | 02-01-19 | 15:15

Barkruk2 | 02-01-19 | 15:15
100% mee eens. Iedereen die niet binnen de lijntjes kleurt wordt hier voor Tokkie uitgemaakt. Ik zou hen willen vragen: 'kent u de bouwers van de torens persoonlijk?', zo niet (en dat is 100% niet het geval), hou je waffel dan.
Die bouwers hebben de - voor de rest van Nederland allang verloren - VOC mentaliteit. Hulde hoor mannen! Jammer dat het in Scheveningen een beetje mis ging maar dit jaar beter. De bliksem slaat nooit 2x op dezelfde plaats in. Dus moedig voorwaarts.

Lupuslupus | 02-01-19 | 15:34

@Lupuslupus | 02-01-19 | 15:34
Zo is het! Laten we het maar houden op iets Haags.

Barkruk2 | 02-01-19 | 16:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit krijg je dus wanneer je je oren teveel laat hangen naar de behoeften van de onderklasse. Of zoals ze zichzelf graag noemen 'het volk' of 'de gewone Nederlander'. De gemeente is compleet de regie kwijt, en dat is 100x erger dan die vonkenregen. Tijd dat de overheid de macht weer terugpakt, en daar is een sterkere burgemeester voor nodig. Doei Krikke. www.nu.nl/jaarwisseling/5660594/den-h...

Ardbeg | 02-01-19 | 14:53

beide stapels evenhoog .1 geeft vuurregen , ik denk aan foute pallets.

newray | 02-01-19 | 14:53 | 1

Ik denk eerder de positie op het strand en stand t.o.v de windrichting. Bomber Harris wist alles over hoe je een vuurstorm moet creeren, Daarbij is de stand en afstand ten opzichte van de andere stapel ook belangrijk. Je krijgt een vortex door koude en warme lucht die tegen elkaar opbotst. Een palet is een palet, gemaakt van het goedkoopste hout. De een droger als de ander, al dan niet geimpregneerd. Wat die palet wel doet is optimaal lucht doorlaten in alle richtingen.

Lt-Kol Kilgore | 02-01-19 | 15:08

Volgend jaar gewoon een muur van 10 KM meter plastic afval in de fik steken.

Baron Clappique | 02-01-19 | 14:52 | 5

Kinderen branden niet zo goed.

Papa Jones | 02-01-19 | 14:59

scheveningen staat 1-0 voor., wie steekt z'n eigen dorp nou in de fik.?

newray | 02-01-19 | 15:01

Vind ik een heel goed idee! En Tilburgse bluf; dat is weer zoiets dat elke discussie doodslaat. Kinderen. Die merken niks, die slapen tegen die tijd.

horsteknots | 02-01-19 | 15:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Handhaving. Alleen voor de witmangs die zijn hypotheek moet betalen.

ScumbaggusMaximus | 02-01-19 | 14:50 | 1

Of de witmang die op weg naar zijn werk 3 kilometer per uur te hard reed.

Tietmier | 02-01-19 | 15:17

De KMar heeft een speciale eenheid voor dit soort 'uitdagingen'...

Petrus Poortwachter | 02-01-19 | 14:50

Ach wat nou tokkies? Het zijn enthousiaste mensen die met pallets kunnen slepen en ze zullen daarom normaal vast wel in één of ander magazijn werken. Wees blij dat ze hun kostbare snipperdagen willen opofferen om voor Nederland dit waardevolle culturele erfgoed in ere te houden.

Joris Beltsin | 02-01-19 | 14:49 | 4

OK, als ze ook de schade even vergoeden.

JTKDM | 02-01-19 | 14:51

Ontbreken van hersencellen is op zich ook niet strafbaar.

Papa Jones | 02-01-19 | 14:52

Ben het 100% eens met Joris Beltsin | 02-01-19 | 14:49

Lupuslupus | 02-01-19 | 15:52
▼ 1 antwoord verborgen

De regels worden overal met handen en voeten getreden door de gebruikelijke verdachten (dom blanke tokkies met of zonder uitkering in dit geval) en uit angst voor rellen mag het inderdaad doorgaan. Als we een keer de domme manager praatjes naar de prullenbak verwijzen en gewoon handhaven (dan maar wel rellen en zoveel “kosten” om de orde te handhaven) zou je het probleem oplossen; dan kan je zowel een normale vreugdevuur voor die tokkies houden en kan de rest van Nederland normaal vuurwerk afsteken. Het probleem ligt geheel aan het gevoel van eigen verantwoording en taak van de overheid welke beide compleet lijken af te brokkelen de laatste decennia.

HaatAth3ist | 02-01-19 | 14:48

Die vuurstapel, vuurberg of hoe zo’n ontzettend hoge stapel brandende pallets ook mag heten was zo hoog als een flatgebouw van 11 à 12 verdiepingen. Was vanuit de wijde omgeving te zien omdat ie zo ver boven de huizen uit stak.
Maar verbieden was geen optie omdat de organisatoren anders niet voor de gevolgen instaan.

Osdorpertje | 02-01-19 | 14:46 | 2

Wel lekker hoge vediepingen. Het lijkt mij dat 48 meter al gauw 18 hoog is.

Glasgow Argus | 02-01-19 | 14:48

Vuurwolkenkrabber - stop de klok!

ScumbaggusMaximus | 02-01-19 | 14:52

Als dingen niet af en toe fout gaan blijven mensen zeuren over betutteling.

JTKDM | 02-01-19 | 14:44 | 4

Betutteling heeft hier niets mee te maken. Hier heeft de gemeente Duh Haag (wederom) bunkerhard gefaald in risico-analyse en handhaving. De typische "horen-zien-zwijgen" aanpak richting kansenpareltjes want aan banden leggen/verbieden van zo'n megafik pal naast een woonwijk levert diverse "posses on the rampage" op in de residentie op oudejaarsnacht. Los van het gemeentelijke faalhaas gedrag vooraf, was de ingestudeerde reactie van de 070 burgermoeke weer tenenkrommend, behoorlijk regentesk, redelijk hautain en typisch tegelijk. Maar goed: vraagje in de gemeenteraad hier, omroep West plopkapje daar met ongetwijfeld een "glas-plas-was"-verloop en de obligate "hier moeten we van leren"-conclusie. Dit jaar opnieuw mega brandstapels maar dan "onder strikte & strenge voorwaarden". Echt. "Origineel waar hoor".

Grijskijkert | 02-01-19 | 15:02

@Grijskijkert | 02-01-19 | 15:02
En het zijn niet eens kansenpareltjes, die gasten krijgen gewoon goede banen aangeboden in de netwerkjes rond ADO en de gemeente, Google maar eens naar de familie IJzendoorn en je komt ze overal tegen op de foto met allerlei bobo's www.trouw.nl/samenleving/regeltjes-ma... en www.de-scheveninger.nl/2017/09/16/sch... want dat is altijd het smerige van die k*tpolitiek ... ze schurken maar al te graag aan tegen die "boefjes", zodat hun eigen witte boordencriminaliteit niet zo opvalt en ook geaccepteerd wordt.

Watching the Wheels | 02-01-19 | 15:20

Watching the Wheels | 02-01-19 | 14:54,
Die mensen met hersenen worden toch niet geloofd, want deskundigheid is ook maar een mening en feiten worden beantwoord met alternatieve feiten.

JTKDM | 02-01-19 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

"Op oudjaarsavond fikkie stoken, vooral die autobanden rookten fijn ..."

Watching the Wheels | 02-01-19 | 14:43 | 1

Pauline Fikke

Watching the Wheels | 02-01-19 | 14:45

We zitten nu met een generatie bestuurders/politici die hun vak geleerd hebben in een tijd (90'er jaren) waar men problemen "oploste" met wegkijken, weg relativeren, geen daadkracht tentoonspreiden en vooral politiek correct zijn. Het is een incompetente generatie bestuurders die nooit hebben geleerd een probleem op te lossen door enige daadkracht of realisme te tonen. (al helemaal niet als er mogelijk allochtonen in het spel zijn). Deze generatie bestuurders moet eerst uitsterven voordat we kunnen hopen op nieuwe kundige bestuurders.

moitambien | 02-01-19 | 14:43 | 2

Je zou ook gewoon de regels kunnen afdwingen... maar dat vereist daadkracht... een probleem voor de moderne bestuurder.

moitambien | 02-01-19 | 14:45

Volkomen mee eens!

vluchtelingallergie | 02-01-19 | 15:27

Je kan i.p.v. een heel hoog vuur ook wel een heel lang vuur maken. Ook mooi.

Leptob | 02-01-19 | 14:43 | 1

Ja misschien is dat een idee voor dit jaar. Maar dan rijst de vraag 'hebben we zoveel strand'? Denk het niet. Duindorp kan naar het Noorden maar Scheveningen loopt al snel vast.

Lupuslupus | 02-01-19 | 15:55

Handhaving in NL is een lachertje. De politie doet steeds minder en gemeenten laten (daardoor gedwongen) steeds meer handhaving door BOA’s doen die minder getrained en geequipeeerd zijn.

postmodernismisdead | 02-01-19 | 14:42

Duindorp de gekste!

Armageddon | 02-01-19 | 14:39

De VVD noemt zichzelf een/de partij van handhaving. Maar de realiteit is dat Defensie is uitgekleed onder het juk van de VVD.
(Zie linkje hieronder) "Géén van die brigades is momenteel gereed en in staat om ingezet te worden voor de eerste hoofdtaak, de bescherming van het eigen en bondgenootschappelijk grondgebied."

Daarnaast wordt er telkens op taken van de politie is bezuinigd. Nu willen steeds meer gemeenten boa's gaan bewapenen, omdat e.e.a. gierend uit de klauwen begint te lopen. En die boa's verdienen minder dan agenten, dus de VVD vind dat een puik plan. (In tegenstelling tot de Politie, zie linkje hieronder.)

(Steeds meer) Belasting heffen bij hardwerkende Nedrlanders, daar is de VVD wel goed in! Man, man, man.

VVD trollen in 3,2,1.....

www.nederlandseofficierenvereniging.n...

www.bndestem.nl/breda/breda-blijft-zi...
www.hartvannederland.nl/nieuws/2018/p...

www.trouw.nl/home/nooit-eerder-betaal...

benjeallanggek | 02-01-19 | 14:38 | 4

Dat de VVD een handhavingspartij is klopt wel... Ze handhaven het uitmelken van de burger ten gunste van het grootkapitaal en de staatskas.

normanius | 02-01-19 | 14:51

benjeallanggek | 02-01-19 | 14:38 | reageer

Zegt het principe regeerakkoord u iets? Zoiets verzint de VVD niet in haar eentje he?

Papa Jones | 02-01-19 | 14:59

@Papa
Is de VVD gedwongen om met D666 , cdA en Cu te regeren dan?

benjeallanggek | 02-01-19 | 16:42
▼ 1 antwoord verborgen

31 december stelde omroep West in een uitzending al de vraag waarom de gemeente niet ingreep daar de afspraken geschonden waren: youtu.be/c8bHXromrUc?t=52

Simon_GS | 02-01-19 | 14:37 | 3

Interessant, je kunt nu stellen dat de Gemeente volledig aansprakelijk is voor alle schade: immers ze wisten dit van te voren en hebben niet ingegrepen.

contactverbod | 02-01-19 | 14:41

Klopt! Krikke was blijkbaar op de hoogte voordat de boel in de hens ging.

Simon_GS | 02-01-19 | 14:44

Zal wel kort van memorie zijn, ook zo'n VVD dingetje.

Muuke | 02-01-19 | 17:33

2 jaar geleden een stapel van 1 pallet hoog ( 0.144 meter i.p.v. 47 meter) in brand gestoken op mijn volkstuin. Hier nog een gebroken bezemsteel, 20 takken en 3 schone latjes van mijn schutting bij gegooid. Direct een helikopter erboven en daarna een snel interventie team van de politie dat de tuin binnenviel met veel poeha. Uitmaken die hap en een boete van € 285 euro omdat ik natuurlijk de aarde met bijbehorend klimaat regelrecht naar de klote hielp op deze manier. Een vonkenregen over de 4 kilometer verderop gelegen stad was hiermee ternauwernood voorkomen. De verhoudingen zijn een beetje zoek hier heb ik zo het idee.

Texacoballletje | 02-01-19 | 14:36

Die stapels zijn te gek. Zo hoog. Alsof de nieuwe Troje er wordt opgenomen. Volgend jaar gewoon op een vlot opbouwen en die een 500m in zetrekken. Dit dossier wordt iets opgeblazen hoor.

de Voorzittert | 02-01-19 | 14:35 | 1

Met een aanlandige wind waaien de vonken nog steeds richting bewoond gebied, slimpie. En met een redelijke golfslag dondert de zaak snel om. Nog een beetje meegekregen wat voor resten er achterblijven na zo'n fik ? Drijft lekker de zee in met flink wat aangespoelde zooi aan de waterlijn.

Grijskijkert | 02-01-19 | 15:09

Deze toren doet me denken aan de Toren van Babel... toen ging het ook mis.

sociaal_econoom | 02-01-19 | 14:35 | 1

Straks spreekt weer iedereen een andere taal...

Bill le Koek | 02-01-19 | 14:38

Natuurlijk hadden die tokkie's zich aan de afspraken moeten houden. Desalniettemin was een beetje handhaving ook niet verkeerd geweest. Ieder blind paard met terminale glaucoom kon zien dat die stapels niet aan de regels voldeden. Als je dan toestemming geeft om de boel in de fik te steken moet je ook niet janken als het misgaat.

His Lordship | 02-01-19 | 14:34 | 2

Het gaat niet om “afspraken” - een vreugdevuur is een vergunningplichtig iets. En aan de vergunning zitten “voorwaarden”, niet aan de “voorwaarden” houden, dan ook geen vuur.

Het gaat erom dat de gemeente te laf is geweest om de gestelde “voorwaarden” te controleren, te laf is geweest om de orde te handhaven en nu lafweg probeert onder de verantwoordelijkheid uit te komen.

De gemeente heeft het fenomeen van de vreugdevuren in het leven geroepen om van de kerstboomgevechten af te komen en dat probleem ingeruild met de brandnde torens van mordor. Zo zit het en niet anders.

Glasgow Argus | 02-01-19 | 14:40

In Duindorp fikte de stapel voorbeeldig.

Grijskijkert | 02-01-19 | 15:11

Ik begrijp het niet - dat zo iets in Den Haag kan gebeuren.

Hoezo is er nog geen raamambtenaar op het idee gekomen een statiegeld van 100 Euro per pallet te heven, een verbrandingskwartje van Krikke, een milieuontheffingsopslag van 20 Eurp per pallet, een evenementenbijdrage van 12,99 Euro per bezoeker, een veiligheidscheckaccijns van 9,99 per bezoeker, een bladibla bladiblabladibla

En natuurlijk geen soepsidie - ik denk dat de brandstapel volgend jaar ca. 30 cm hoog wordt.

hangtiet met knoop | 02-01-19 | 14:34 | 2

Zodra wij 5 kilometer te hard rijden... krijgen we via Den Haag een boete thuis gestuurd.

sociaal_econoom | 02-01-19 | 14:37

Uitleg is simpel. Omdat je dan teruggaat naar de situatie van jaren 70 en 80. Overal in de stad opslag van brandbaar materiaal wat enkele uren voor middernacht opgebouwd wordt. Dus niet twee stapels van 48 meter maar honderd+ stapels van 3-4 meter op alle kruispunten. Nog minder beheersbaar en gevaar op honderd+ Locaties en idem schade. Keuze uit twee kwaden voor de gemeente. Toen was het pas echt Gaza.

Moresnetunited | 03-01-19 | 05:36

Geschiedenisles over hoe het er vroeger aan toen ging, docu De Magneet:
youtu.be/VozIBoNReKE

Harry Turtle | 02-01-19 | 14:31

We hadden hier met carnaval een feest in een flinke zaal. Ter versiering waren en een paar honderd cd's met tie-raps aan het plafond gehangen. Lampie erop, hartstikke mooi.
De brandweercommandant kwam binnen, zag de cd's en zei heel kort: Die cd's moeten eraf, anders gaat het feest niet door.
Als er brand ontstaat vallen al die cd's naar beneden...
Mja, wij waren geen tokkies.

Petrus Poortwachter | 02-01-19 | 14:31 | 1

Normale gang van zake, controle net voor zo'n feest vindt vrijwel overal plaats.
(trouwens alsof een feestvierder, verkerende in prettige sferen, binnen blijft bij brand)
Maar serieus, zie wat er in Volendam gebeurde!

Tilburgse bluf | 02-01-19 | 14:53

Heb nog niemand gehoord over de klimaat schade. De Noordpool gaat er van smelten en het water in de Noordzee gaat stijgen. Dan lost het "probleem" zich zelf wel op.

Toetsiemonster | 02-01-19 | 14:30

Ik ken wel een beproefde VVD methode om problemen op te lossen: verhoog de belastingen.
Krikke is een prutser die haar sherry had moeten laten staan en moeten gaan handhaven.

El Rico Grande | 02-01-19 | 14:29 | 1

De VVD verbiedt niet - want "liberaal" maar beprijst. Gewenst gedrag iets minder dan onbegewenst gedrag maar betalen zullen we. Allemaal.

Graaisnaaiert | 02-01-19 | 15:18

Het is een tokkiezinnig fenomeen: heb je zo,n mooi gebied aan zee, en maak je er een complete Gazastrook van. Aan de andere kant: dat uitschot zit daar nou eenmaal, en dan kun je ze maar beter gecontroleerd en gecentraliseerd hun uitspatting gunnen. Weet iemand trouwens hoe dat ooit heeft kunnen gebeuren: zo,n tuigwijk op zo,n mooie locatie?

kotelet | 02-01-19 | 14:28 | 7

De helft is een berber

peetjoh | 02-01-19 | 14:37

Na WOII werden NSB-ers en andere landverraders in Duindorp geparkeerd. Hek er omheen. Dat hek is later weggehaald.
nl.wikipedia.org/wiki/Kamp_Duindorp

Predateur | 02-01-19 | 14:37

@ Predateur, aha! Zou Mark Rutte ook wortels in Duindorp hebben liggen?

kotelet | 02-01-19 | 14:44
▼ 4 antwoorden verborgen

1994, mooie tijd inderdaad; roken mocht, drinken op je 16e, dieselauto's waren goed (want zuinig), een biertje kostte maximaal 2 gulden, van Al Quada/IS/Daesh had niemand gehoord, Windows 3.11/MS-DOS, ISDN is state-of-the-art internetverbinding, geen iPhone-zombies, reaguren deed je per brief(kaart).....

kapotte_stofzuiger | 02-01-19 | 14:28 | 5

Daarom haalt de NL staat zoveel moslims naar nederland. Omdat iedereen zegt dat vroeger alles beter was, des te meer moslims er komen des te verder we terug gaan in de tijd. Eens kijken of vroeger echt alles beter was

brie-de-penis | 02-01-19 | 14:41

brie-de-penis | 02-01-19 | 14:41
Ok,..... de reaguursels waren vroeger een stuk beter.

miko | 02-01-19 | 14:55

Het nadeel van een gelukkige jeugd is dat je ernaar terugverlangt. Dat bekende deuntje "langs het tuinpad van mijn vader".

ik_wacht_niet | 02-01-19 | 14:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Brandhout dat volk.

De Profundus | 02-01-19 | 14:32

Wat een coole foto. Lijkt wel een Inca-tempel. Dus cultuur.
Trouwens: er zijn nu veel Captain Hindsights. Maar betutteling mag toch ook?

appelboor | 02-01-19 | 14:27 | 1

Eerder Maya, Petén-stijl, maar dan wat meer vierkant. Volgend jaar weer, maar dan met mensenoffers.

wijsvinger | 02-01-19 | 14:50

Nederland, het land van regeltjes, certificaten en vergunningen en NIET handhaven.

Risingson | 02-01-19 | 14:26

Heeft iemand al eens aan de brandweercommandant van Hagistan gevraagd wat zijn mening is? Lijkt me interessanter dan de mening van Krikke. Zou wel eens kunnen dat hij gewaarschuwd heeft maar de politiek het niet opportuun vond om zijn waarschuwing op te volgen.

Schadenfreude | 02-01-19 | 14:26 | 3

Niets mee gedaan uit angst voor rellen van die bavianen. In plaats van die gewoon in elkaar te laten knuppelen door de ME hebben ze deze bijna-ramp gewoon laten gebeuren. Want met gewone inwoners hoef je geen rekening mee te houden.

2voor12 | 02-01-19 | 14:30

Precies dit dus,waarschuwing in de politieke deugdzaamheid wind weggevaagd.

De Profundus | 02-01-19 | 14:35

De brandweercommandant zit in de driehoek samen met pliesie en burrie dus die heeft er vast al zijn plasje over gedaan.

Papa Jones | 02-01-19 | 14:55

Ik moet meer betalen voor gas en electra maar in den haag mogen ze de halve Veluwe voor de lol verbranden?

MeneerGuggenheimer | 02-01-19 | 14:26

Dit filmpje uit 2016 had ook gisteren gefilmd kunnen worden qua politieke reacties: youtu.be/sLRrppK92oA

Simon_GS | 02-01-19 | 14:25 | 2

In het filmpje zie je wat ik in mijn post bedoel, Jongens lopen ongezekerd te stapelen. Pallets zakken in bepaalde lagen volledig door het gewicht in elkaar. Ze mogen blij zijn dat er nu door dit incident de ogen open gaan, met alleen materiele schade. Beter dan dat zo'n stapel tijdens het opbouwen omflikkert met een tiental doden erbij..

Abu Munbroek Zaktav | 02-01-19 | 14:32

Abu Munbroek Zaktav | 02-01-19 | 14:32
Ach wat, een beetje risico maakt dat je voelt dat je leeft. Laat die gasten toch. En Den Haag heeft net weer een paar duizend man positief op de balans.

miko | 02-01-19 | 14:51

Zie hier wat generaties lang tokkie-inteelt met een dorp doet.

2voor12 | 02-01-19 | 14:25

Wie is er eindverantwoordelijk voor de veiligheid in de regio Den Haag? Wie adviseren deze eindverantwoordelijke?

Indien iemand zich in bovenstaande verantwoordelijkheden herkent,mogen wij aannemen dat zij deze verantwoordelijkheid ook nemen, na het debakel van nieuwjaarsnacht.

Glasgow Argus | 02-01-19 | 14:22

Ach ja het heeft ook wel wat moois toch? Jarenlang is het goed gegaan en nu gaat het een keertje fout.

Barkruk2 | 02-01-19 | 14:21 | 3

Nou er is eerder zo'n brandende stapel omgevallen richting publiek. Er staan mensen op grote hoogte bij de opbouw te werken zonder enige zekering. Dat kan je als gemeente nooit goedkeuren.

Simon_GS | 02-01-19 | 14:28

Het mag zeker veiliger/professioneler maar het hele gebeuren blijf ik mooi vinden.
Overigens zijn er na het omvallen van de stapels extra veiligheidsmaatregelen genomen.
op vreugdevuur-scheveningen.nl/ valt het één en ander er over te lezen.

Barkruk2 | 02-01-19 | 14:36

Veiligheidsafspraken hebben weinig zin als die vervolgens geschonden worden en de gemeente niet ingrijpt. VOOR het aansteken was al bekend dat die stapels veel te hoog waren en Krikke wist dat ook.

Simon_GS | 02-01-19 | 14:43

Handelingsverlegenheid!

Mogwai | 02-01-19 | 14:21

Volgend jaar gewoon max. 35 meter en wie het eerst klaar is heeft gewonnen.

grep | 02-01-19 | 14:20 | 4

@Patje2011 | 02-01-19 | 14:21
heb je daar een bron voor?
volgens mij is dat uit de grote duim gezogen.

watergeus | 02-01-19 | 14:29

watergeus
U kunt ook zelf de linkjes aanklikken.
m.omroepwest.nl/nieuws/3747507

Daarom komt er een convenant met een maximum aan de hoogte en omvang van de brandstapels: 35 meter en 10.000 kuub. Het wedstrijdelement tussen Scheveningen en Duindorp zou 'm in het vervolg moeten komen te zitten in de snelheid waarmee de maximale omvang wordt bereikt.

Maar de fanatieke Scheveningse en Duindorpse bouwers halen geen voldoening uit 'de snelste' zijn. Nee, zij willen hogere en grotere stapels bouwen - in ieder geval dan de concurrent aan de andere kant van het Havenhoofd. In de zucht om hun groepen maximaal te plezieren gaan de leiders van de vreugdevuren ver. Een van hen laat afgelopen week ronduit weten dat hij niet kan leven met de afspraken met de gemeente, omdat hij bang is dat zijn bouwers gaan muiten.

Patje2011 | 02-01-19 | 14:34

Wie het langst boven kan blijven na het aansteken heeft gewonnen.

Schadenfreude | 02-01-19 | 14:41
▼ 1 antwoord verborgen

Je moet offers brengen om er voor te zorgen dat het tuig geen herrie gaat schoppen in de wijken.

Hark_van_Rommel | 02-01-19 | 14:20 | 5

@ Cheeky, ik zeg thee drinken.

Zapata10 | 02-01-19 | 14:28

Cheeky Bastard | 02-01-19 | 14:24
Dan wel van gewapend beton s.v.p. Hebben ze in het Schilderswijk ook geprobeerd (voor het Berber tijdperk). 3x in de fik gestoken.

the namster | 02-01-19 | 15:16

Ik zeg rubberkogels

Bigi Bana Boy | 02-01-19 | 22:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik verbaas mij al jaren over de gang van zaken met die hoge stapels. Ze worden opgebouwd door mannen, zonder enige vorm van valbeveiliging. Gasten staan te stapelen en te schroeven, ligt geen berekening ten grondslag aan die toren.
Ben zelf hoofduitvoerder in de betonbouw, vind het te gek voor woorden dat deze manier van werken geaccepteerd word. Dit had heel anders af kunnen lopen..
manmanman

Abu Munbroek Zaktav | 02-01-19 | 14:20 | 3

Lijkt me niet zo'n probleem als er een paar hard vallen.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 14:22

Tja als zo een toren in elkaar lazert,....

miko | 02-01-19 | 14:25

miko | 02-01-19 | 14:25
Bekend gezegde in Scheveningen : wie een toren bouwt voor een ander, lazert er zelf vanaf.

the namster | 02-01-19 | 15:17

Ben wel benieuwd of er nog iets tegen de bedrijven gezegd wordt die de zooi hebben geleverd. Of blijven die weer buiten schot? Voel sterk de behoefte hier nu een godwin te plaatsen want ....

zucht... laat ook maar...

Glennfiddich | 02-01-19 | 14:19

Tsja, mevrouw Krikke heeft "Veiligheid" in haar portefeuille zitten.

Maar bestuurders die geen zin hebben in verantwoordelijkheid, roepen altijd dat ze graag lessen willen trekken voor de toekomst. Wel een duur lesje deze keer.

wapster | 02-01-19 | 14:18

Je hebt toezicht & handhaving. Bestuursrechtelijk twee aparte trajecten, nadat je op de vingers getikt bent moet er ook nog een uitvoeringsbesluit genomen worden. En dat laten die zwakke ballen burgemeesters allemaal na. Want dat betekent dat je met de cavalerie dat strand op moet om dat hele tyfus fikkie te voorkomen. Leuk fikkie trouwens. :D

tragic1911 | 02-01-19 | 14:17

Zet een tuinhuisje neer die 1 cm boven je schutting uitsteekt en je hebt een heel leger handhavers aan je deur om je een lesje sommeren te leren.

brutus68 | 02-01-19 | 14:16 | 2

En terecht.

Papa Jones | 02-01-19 | 14:16

brutus68 | 02-01-19 | 14:16
In de jaren '60, in het Laakkwartier stond je tuinhuisje er eind december niet meer. Hoppa, op de stapel.

the namster | 02-01-19 | 15:20

De palletpyramides van Cheops.

Cheeky Bastard | 02-01-19 | 14:15

Allemaal gejankebal volgens ooggetuige en tobreaguurder Berbaar........

Fatwabuster | 02-01-19 | 14:13 | 2

die gaat de schade waarschijnlijk betalen aan de bewoners die daar toevallig net aan het strand hun stulp hebben.. wie anders!

fikkieblijf! | 02-01-19 | 14:21

Gewoon de organisatoren hoofdelijk aansprakelijk stellen voor de schade. Dan verkopen ze hun Opel en XBox maar

2voor12 | 02-01-19 | 14:27

Zoals ik al zeg,we zijn gewoon meer EU nodig dan kan dit niet gebeuren.

rein9576 | 02-01-19 | 14:12 | 1

Trouwens mij valt ook op dat er geen kleur was op de stapel,bizar.

rein9576 | 02-01-19 | 14:13

Krikke op non actief zetten.

meneer Q | 02-01-19 | 14:11

We hebben meer Macrons nodig in Nederland.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 14:10

Er wordt inderdaad niet gehandhaafd zoals dat alsmaar blijft gebeuren in dit land. Waarom luisteren naar schreeuwende tokkies die eisen dat ze een stapel hout in de fik mogen steken en vervolgens beweren dat het cultuur is...

Oh wacht, er is een gebrek aan balans in dit slappe land waardoor iedereen tegenwoordig klaagt en de argumentatie schaart onder cultuur.

Neusballetje | 02-01-19 | 14:10 | 2

Jozias heeft de brandstapels zelf tot 'cultureel erfgoed' laten verklaren. Den Haag ziet er namelijk een toeristische trekpleister in, passend bij het pretpark dat ze van het oude dorp hebben gemaakt.

Guido | 02-01-19 | 14:18

Er wordt wel gehandhaafd. Kijk maar eens naar het enorme aantal snelheidsboetes. En zonder aanziens des persoons. Zelfs een BNer als Peter Rrrrrrrr kreeg er eentje.

Leffe Blonde | 02-01-19 | 14:48

Zo is koeltoer hè. Stop zwakbegaafde witte Nederlanders met elkaar in een achterstandswijk en je krijgt uiteindelijk vanzelf dit soort praktijken.

Romanov | 02-01-19 | 14:10 | 2

Gewoon een hek om zetten en af laten fikken volgend jaar.

Papa Jones | 02-01-19 | 14:11

Ik woon zelf liever niet tussen dat soort mensen, dus mij hoor je niet klagen.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 14:19

Vreugde vuren en oudejaarsnacht is zo 2018! Gaan we nu tot in de treurnis horen over hoe slecht dit toch allemaal wel niet is etc etc etc? Ja het is nu fout gegaan, je verlies nemen en zeggen dat tot max 50 meter mag worden gebouwd. Eerste die 50 meter weet te bereiken wint. Voor de rest moeten er dan maar strenger worden gehandhaafd. Overigens, waar maak ik me druk om. Het is maar Den Haag.

Indoneesje | 02-01-19 | 14:10

Volgend jaar vanaf de Pier totdat-ie zinkt.

van Oeffelen | 02-01-19 | 14:09 | 2

Pontons eind voor de kust,en al duindorpse schevingers ook aan boord,lachen.

De Profundus | 02-01-19 | 14:28

Of even een zandbankje opspuiten voor de kust - zo laag dat het bij vloed onderloopt en de brand zelf blust.

Synecdoche | 02-01-19 | 14:46

Schitterende foto en die stapels zijn echt indrukwekkend hoog.

Barbarous_Relic | 02-01-19 | 14:09 | 7

Ja mooi.

Mammeloe | 02-01-19 | 15:23

Ziet ineens de ontstaansgeschiedenis van Hindoetempels voor zich...

kaasfondue | 02-01-19 | 15:56

Maar goed, bij het zien van deze foto, als jij als bouwer, als omwonende, als vergunningverlener of als toezichthouder het idee hebt dat dit niet verkeerd gaat ben je een ongelooflijke randdebiel.

J-van-de-Bontekoe | 02-01-19 | 21:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Als het om die vuren gaat willen ze wel werken.

Sunir | 02-01-19 | 14:08

Dus de burgermoeder, de hoeder van de openbare orde, laat het na om te handhaven en gaat nu de schuld geven aan de 'overtreders'?

keizeradmiraal4 | 02-01-19 | 14:08 | 4

ehhmmm.... Want volgens jouw is de overtreder níet degene die de overtreding begaat?

Glennfiddich | 02-01-19 | 14:12

Glennfiddich zeker wel, maar ze heeft de bevoegdheden om te handhaven en had dat hier ook zeker moeten doen. Het is niet zo dat een dergelijke toren van babel er binnen 2 minuten staat he?

keizeradmiraal4 | 02-01-19 | 14:16

ja en met schuld ook de rekening dienen te betalen aan al die getroffen burgers.. kun je al voorspellen wat dan gaat gebeuren... jongeren die geen cent te makken hebben moeten gaan betalen.. vergeet het maar!

fikkieblijf! | 02-01-19 | 14:25
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga ook maar groenlinks stemmen. Hoe eerder die burgeroorlog komt hoe beter.

harry19612 | 02-01-19 | 14:07

Lekker bezig. Elk jaar een nieuwe burgemeester!

Papa Jones | 02-01-19 | 14:07

"We hebben al goede regels, er wordt slecht gehandhaafd".

Fredje Vos zegt het gewoon!

NeetNormaal | 02-01-19 | 14:07 | 4

Preaching to the choir..

We hebben niet méér regels nodig, maar minder.
Meer handhaving hebben we nodig. Zichtbaar. Flink bijschalen qua politie, meer beloning voor deze maatschappelijke helden, voorbeelden stellen, zorgen voor daling criminaliteit i.p.v. daling aantal aangiftes en zodra we weer in controle zijn (de overheid als beschermer van het volk), dan kunnen we weer wat terugschalen qua capaciteit.

Nu is het spreekwoordelijk brandjes blussen en de gevolgen "managen" in de media.

NeetNormaal | 02-01-19 | 14:37

@DMaN | 02-01-19 | 14:29
Nieuwsflits: Nederland ligt in zijn geheel op het oostelijk halfrond.

Kees Maf | 02-01-19 | 14:39

Maar Fred bedoelde eigenlijk: er wordt NIET gehandhaafd.

The7thGuest | 02-01-19 | 18:01
▼ 1 antwoord verborgen

Oh, oh, Den Haag.

Croxifoxio | 02-01-19 | 14:06 | 1

Scheveningen hè, niet Den Haag.

Dr_Johnson | 02-01-19 | 17:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken