BlokkeerBurgemeester stopt Bus Demonstranten
OPHEF! Identitair Verzet mag NIET demonstreren bij moskee
Social
Onze klomp breekt! De BlokkeerFriezen moeten nog veroordeeld worden door Het OM voor de historische A7-blokkade (een OM overigens dat 110% inzet op het recht op demonstratie) en daar is dan opeens jurisprudentiële hulp uit onverwachte hoek. Burgemeester Pauline Krikke van Den Haag trapt vol op de rem van haar bestuurlijke Opel en belet de gehuurde touringcar van Identitair Verzet verder te rijden naar de As Soennah Moskee te Den Haag. Ja maar. Ja maar. Ja maar. Het Recht op Demonstratie was toch heilig in dit land? Bovendien is Den Haag 'sowieso terughoudend met demonstraties met een sterk provocatief karakter dwars door woonwijken', aldus de burgemeester. Hey, was dat nou niet exact het argument van de BlokkeerFriezen? Wij wensen de rechtertjes te Leeuwarden veel wijsheid met hun vonnis op 9 november.
Reaguursels
InloggenNederland is allang geen rechtstaat meer! Dat bewijzen die nep rechters straks in Leeuwarden! En ook geen democratie meer! Dat heeft Rutte met zijn bende politieke struikrovers keer op keer bewezen ! Nederland is afgezakt tot een corrupte "Nep" democratische bananen monarchie!
Nog meer blokkeergekkies in Den Haag: www.indymedia.nl/node/44532 Laat ze niet lopen!
In het stukje staat dat IDV een begraafplaats zou hebben beklad. Dat verwijst naar een gebeurtenis in 2006.
IDV werd in 2012 opgericht dus ... fake news!
IndyMedia, Kafka, Kick Out Zwarte Piet, De Grauwe Eeuw, Laat ze niet lopen, Doorbraak.....
Allemaal links tuigh wat nog nooit een loonstrookje van dichtbij heeft gezien en tot laat in de ochtend in hun vrijplaats ligt te rotten.
De bus met KOZP demonstranten was al te laat (vroeg opstaan is ze onbekend) voordat de Friezen de snelweg bij de BP opgingen. Om deze reden was hun demo ook al eerder verboden.
Dit is aanzetten tot belemmering van een demonstratie, iemand staat daarvoor nu voor de rechter, gelijke monniken gelijke kappen toch?
allesofniks | 19-10-18 | 12:08
Dat geld tegenwoordig alleen voor mensen die op Rutte of een linkse partij stemmen. Ieder ander met een ook maar piep klein beetje onwelgevallige mening moet de cel in. Of taakstraf.
Het begint hier beetje bij beetje steeds meer op Saoedi Arabië te lijken, het land dat kritische mensen omwille van hun kritiek vermoord.
Die Indy-bekendmaking, daarin wordt toch regelrecht oproepen om een demonstratie onmogelijk te maken?
Zit geen letter chinees tussen: "blokkeer" en "Eerdere nazi demonstraties zijn door toedoen van tegenacties altijd vrij beperkt gebleven".
OM zal wel klaarzitten om alle aangiftes te verwerken. Sterker nog, voorbedrukte formulieren overal verkrijgbaar. Klachtenbureau RADAR, hier wordt een specifieke groep gediscrimineerd!
Artikel 143 Sr.
En oproep tot het plegen van een misdrijf! Misschien ook nog opruiing?
Het is ook maar hoe je de boodschap verkoopt. Kijk hier maar eens hoe Jenny Douwes voorgesteld wordt in het Limburgs Dagblad.
pbs.twimg.com/media/DpxveabX4AA3sA_.j...
Huh??? Maar dat is Jenny toch niet?
Het Limburgs Dagblad? Wat dacht je van ... Saskia Belleman ...?
@Gaffelbaard : Nee, dat is bewuste misleiding door de media. Framen heet dat.
@laagopg. Saskia Belleman heeft verslag gedaan. Die kiest niet de foto's bij het artikel. Dat doet de redactie van het Limburgs Dagblad.
Artie,
Er staat in dat artikel dat men niet het recht van VVMU van anderen mag beknotten. Als dat zo is, dan moet het Och voortaan ook de tegendemonstraties van de AFA verbieden. En ook eventuele tegendemonstratie door moslims tegen de IDV demonstratie.
Dat regeltje in dat artikel geld dus niet voor iedereen en 'zonder aanzien des persoon, maar alleen voor hun 'vriendjes'.
Och = OM
@artie 11:20 Juist, dat bedoel ik. Maar ..., wie zet hier de toon, of "verkoopt de boodschap", zoals jij dat noemt. Dat is toch overduidelijk Saskia B. (samen met een "verwarde" hoofdredacteur, ja dat dan weer wel) En je verward mij vwb. "Blauwe Jenny" waarschijnlijk met @gaffelbaard 10:44 ...
Het gaat mij erom welke foto ze afdrukken. Dat is Jenny niet, dat is een gekke activiste met blauw haar.
Burgemeesteres Krikke legt de zweep erover. Mag niet. Af, slaaf. Of in dit geval: bek houwe, onnozel pauperplebs.
Krikken is denk ik in de war.
Ach, ze doen het nu openlijk, de rechterlijke macht en de overheid hebben handjeklap een politiek agenda, alles wat kritisch naar de islam of "donker" is plat verbieden. Zij zijn de angstigen, de lafaards, en de kruipers naar de islam. Burgemeester Krikke, het grote voorbeeld van de glibberende angsthaas zonder ruggengraat of moed.
Die politieke anti-islamofobie agenda is dezelfde als die van de OIC. Dus laten de regering de oren hangen naar de OIC. Zich er niet van bewust dat de echte poliepen OIC agenda het bereiken van een globale ummah is waarin er voor moslims en niet-moslims andere wetten zullen zijn, een soort van islamitisch apartheidssyteem, een wereld waarin vele vrijheden (VVMU, demonstratie, lichamelijke integriteit, etc) of zullen worden afgeschaft of omheind door de kaders van de Sha'ria.
Onderschat de OIC niet. Dat bestaat uit 53 landen, en heeft overal ter wereld zijn marionetten en spionnen. Ook hier in NL. Daar ben ik van overtuigd.
Onze elite heeft gewoon een heel duidelijke linksige mening, en bovendien geeft onze elite toe aan bedreigingen.
Onze elite is niet dom, maar kwaadaardig.
Denken we nou echt dat er niet een of ander krom stukje tekst in de wet uit z'n verband wordt gerukt om hier gewoon klassejustitie toe te passen?
een burgemeester(m/v/x) mag gewoon discretionair ingrijpen (soort wetgevende regent die alles kan maken wat voor plebs verboden is). Met andere woorden: de Friezen, lees: het Gewone Volk, is gewoon de sjaak.
Terechte vergelijking maar beetje naïef.
Och och och, en de heersende macht laat zich zo wel weer lekker in de kaart kijken he.
Extreem rechts..
Die blokkeer Friezen waren vast ook extreem recht, in ieder geval bij voorbaat tokkies en racisten.
Wel vreemd dat de gemeente geen contact heeft gezocht met de contactpersoon van IDV (tevens degene waarmee men om de tafel heeft gezeten om alles te bespreken) en dat dit nu opeens via de media bekend wordt gamaakt.
Ik denk dat dit nog een leuke rechtszaak kan gaan worden.
Eerst maar eens proberen dit belachelijke besluit via een kort geding van tafel te vegen.
Succes. Misschien dat het benadrukken van de geweldloze ludieke IDV acties tegenover de discriminatoire elementen van de Islam (t.o niet-moslims, vrouwen, homo's, afvalligen), het goedkeuren van geweld (eerwraak bijvoorbeeld) dan helpt. Men beeld IDV af als ware het nazi's die moslims willen vergassen. Maar de nazi's zijn de haatpredikers en hun volgelingen. Dus terwijl men IDV neerzet als racisten, zijn het juist de IDVers die fel gekant zijn tegen (islamitisch) racisme.
#ERROR wederom
Bovendien is Den Haag 'sowieso terughoudend met demonstraties met een sterk provocatief karakter dwars door woonwijken'.
Angst is een slechte raadgever.
www.geenstijl.nl/5138854/islamitische...
Ze hebben lievers deze feestelijke optochten in t , Haagje
Wanneer wordt die haatzaaiende As-Soennah moskee waar extremistische zaken worden gepredikt gesloten, vraag ik me af? In deze moskee wordt geloofsgestoorden verteld dat vrouwenbesnijdenis niet verplicht is maar dat het wel wenselijk is, om maar eens iets te noemen. Onbegrijpelijk dat ze nog steeds open zijn en mensen kunnen vergiftigen met woorden!
www.omroepwest.nl/nieuws/3626130/Dile...
Nooit, zolang types als Pauline Krikke of andere politiek correcte en alleen op eigen (carrière) belang uit zijnde, VVD'ers en D66'ers de macht hebben. Mensen, je weet wat je moet doen, oefen je enige 'macht' uit, stem niet meer op deze partijen, maar op een partij die wel respect heeft voor jouw stem!
Besnijdenis moet Sowieso strafbaar worden gesteld. God heeft ons niet voor niets een voorhuid/clit geschonken. Hoe haal je het in je hoofd deze weg te nemen of hier aan mee te werken?
Eens. Kindermishandeling hoort niet thuis in een 'beschaafd' land.
Als Shirin Musa voor deze moskee met zieke predikers wil gaan demonstreren (vrouwenbesnijdenis) dan noemt MorcoGS dat vast ook provoceren.
Nu ben ik geen held. Ik zie mezelf niet op straat lopen met een spandoek om te protesteren tegen misstanden in ons landje. Zo nu en dan lees ik een berichtje dat sommige mensen dit wel doen. Wel de moed hebben om voor hun standpunt uit te komen. Zoals Identitair Verzet. Ze vinden salafisten maar niets. Deze orthodoxe islamieten die van vrouwen, alle vrouwen, verwachten dat ze zich onderwerpen. Die homo’s van een flatgebouw gooien. Die een andere, niet democratische samenleving, willen in Nederland en daar openlijk voor uitkomen en naar streven. Daar protesteren de ID-verzet mensen tegen. Ze protesteren tegen illegalen in Nederland die blijkbaar zonder juridische gevolgen kraken, inbreken, mensen intimideren, geweld gebruiken tegen goederen en personen. Ze steunen de internationale dag tegen racisme en discriminatie en vragen aandacht voor het racisme en discriminatie waar ook Afrikaners (blanken) op steeds grotere schaal aan worden blootgesteld. Zelfs in grote getalen vermoord worden.
Ze steunen Zwarte Piet, want ‘ wie onze cultuur niet eert, is ons land niet weerd’…
Ze bezetten een gebouw waar een islamitische middelbare school zal worden gevestigd omdat de bestuursleden sympathie hebben voor het salafisme. Daar zullen dus er leervakken op het rooster staan die onze democratie afwijzen en vertellen hoe er verandering kan plaatsvinden..
Nu blijkt dat deze actiegroep Extreem Rechts is. Dat moet wel heel erg zijn. Dealen ze in drugs, horen ze bij de onderwereld, bij de mafia? Hebben zij een geheime agenda, net als de salafisten, die onze democratie ondermijnt? Gebruiken ze geweld? Hoeveel mensen hebben ze al het ziekenhuis ingestuurd, gedood, vermoord? Proberen ze onze identiteit om zeep te helpen, Nederlanders uit te roeien? Zijn het racisten, of nog erger, discrimineren zij? Handelen ze in wapens?
Burgemeester Krikke moet wel het een en ander weten, als ze zo angstig is dat ID-verzet de straat op gaat. Ik wacht op meer informatie. Als burger heb ik het recht te weten wie gevaarlijk is in Nederland en wie niet.
Zijn de Friezen gevaarlijk? Is Id-verzet gevaarlijk? Ik hoor het graag.
Die mensen hebben misschien naar dit soort filmpjes gekeken en dat zouden meer mensen moeten doen:
www.youtube.com/watch?v=abyBT0-_nyA
ID verzet is niet gevaarlijk, maar het is nu ook niet meteen volk waar je tussen wilt lopen of mee geassocieerd en geïdentificeerd wilt worden. Althans, ik niet.
En zij staan voor een type identity politics, hetzelfde spelletje spelen als de SJW/NPC nono’s. Beetje vreemd.
Ach als je het verschil niet ziet tussen een bestuurlijk verbod en eigenrichting dan zullen deze twee zaken ongetwijfeld veel op elkaar lijken.
Dat is een beetje de willekeur van de activisten die onze volksvertegenwoordigers zijn geworden. Demonstreren is voor alle meningen niet alleen de meningen die onze "bestuurders" welgevallig vinden.
kwaaie_eend | 19-10-18 | 08:40 |
Dat is dus onzin.
Bestuurders hebben het monopolie op verbieden. Zo werkt dat nou eenmaal in een land waar ook mensen wonen die niet allemaal jouw mening delen. Jenny Douwes bepaalt dat niet en zeker niet door een snelweg af te zetten. Een burgemeester bepaalt dat wel.
Dit land is zo stuk. Omgekeerd redeneren. Slachtoffers worden daders. De eenling, de uitzondering wordt regel.
De eenling...
Kijk, ik ben voor het beschermen van minderheden. Homo's, gehandicapten bijvoorbeeld moeten evenveel rechten en vrijheden hebben als anderen.
Maar wat er tegenwoordig gebeurd is dat er minderheidsgroepen zijn die op basis van hun religie (islam bijvoorbeeld) en (misbruik van) het recht op vrijheid van religie proberen een recht te verwerven anderen te discrimineren (Zoals binnen Islam vrouwen, homo's, afvalligen en andersgelovigen gediscrimineerd worden). Of zoals een minderheidsclub KOZP die op basis van hun huidskleur en vermeende slavernijtrauma's van eeuwen terug, misbruik maken van het demonstratierecht ten behoeve van hun racistische anti-witte agenda en daar het oproepen en gebruik van geweld niet schuwen, blanke kinderen uitschelden voor racisten en op andere manieren terreur en angst aanjagen bij de bevolking.
Zulke minderheden verdienen geen uitzondering, mogen geen regel worden, maar moeten vervolgd en verboden worden.
Tsja, VVD ster die Krikke. Dan kan je een knieval voor de islam verwachten, zeker in Den Haag. Kijk naar de vorige: een van de grootste moslimknuffelaars van Nederland. Salafistenvrindje.
Hmm. Ik heb er vraagtekens bij want ik zie verschillen.
KOZP pleegt bij demonstraties geweld. Heb ik bij Identitair verzet nog niet over gehoord.
Identiteit Verzet probeert met ludieke acties een standpunt te maken. KOZP probeert met geweld, terreur en kinderen angst aan te jagen haar standpunt kwaadschiks anderen door de strot te rammen.
Identiteit Verzet is o.m. tegen in de Islam overheersende discriminatoire aspect; anti-home, tegen niet-moslims, doodverklaringen en bedreigingen van afvallige moslims, doodverklaringen en bedreigingen aan bekeerde moslims, eerwraak, etc.
KOZP zegt te demonstreren tegen zwarte Piet maar feitelijk zijn het anti-witte racisten, met een diepgewortelde haat tegen blanke, etnische Nederlanders, hun geschiedenis, hun cultuur en al het andere dat hun identiteit maakt.
Was ik burgemeester, dan had ik juist andersom besloten. Dan had ik op basis van voorgaande Identiteit Verzet WEL toestemming gegeven en KOZP dus NIET.
In Nederland moet geen plaats zijn voor racisten. Ook niet voor de anti-witte racisten van KOZP. Ook niet voor het racisme en fascisme binnen de Islam.
Daarom dus zou ik KOZP en islamitische fascistische haatcub demonstraties niet toestaan en die van Identiteit Verzet WEL.
Het verschil zit hem in beoogde doelen, het gebruik van geweld en terreur. En daarvoor moet je niet zijn bij Identitair Verzet, maar wel bij islamitische jaarclub en KOZP.
Het maakt niet uit hoe of wat je doet, als je maar het juiste kleurtje hebt... er kwam ooit zo’n kleurenwaaier voorbij, daaraan kon je precies zien hoe zielig iemand was, of op z’n minst zou moeten zijn...
Demonstratierecht geld alleen voor mensen met een links progressieve deug agenda, die de Nederlandse identiteit en cultuur willen kapotmaken. Anders is het xenofoob ofzo.
laat Het maar eens uit de klauwe lopen.
En ik geef je op een briefje:
De eerste zwaargewonde die bij zo'n demo gaat vallen is een bleekneus (geen multi-culti)...
Dat weet de burgemeester ook natuurlijk, dus daarom worden de culti's 'tegen zichzelf beschermd', en het democratisch recht van bleekneuzen ingeperkt.
Het volgende stukje is van de Al-Yageen site geplukt :
" De gelukkigen zijn degenen die alleen de fatsoenlijkste en beste woorden spreken en aanhoren. Zij sorteren hun uitspraken, zoals de beste vruchten worden gesorteerd (van andere vruchten) "
Contact : Fruitweg 5 2525KE Den Haag
Contactadres moet zijn: onzecentenweg 5.
en zaanstad nodigt zelfs demonstranten uit. ook die knakkers van de grauwe eeuw. waarom?
Ze nodigen ook pro-piet demonstranten uit. Reden lijkt me logisch: de gemeente wil de risico's kunnen inschatten en vervolgens verkleinen / beheersen. Zo'n Michael van Zijl wil je 24/7 in de gaten houden bij de intocht.
Intocht is stiekem ergens anders, in Zaanstad wordt deze Battle Royal uitgevochten...
Iedereen begrijpt dat een dergelijke demonstratie tot geweld leidt aangezet door onze geliefde immigranten, zie Utrecht.
Recht van demonstreren vervalt hierbij door escalatie gevaar wat de conclusie geeft; geweld en intimidatie loont!
Eigenlijk zou een KOZP demonstratie moeten eindigen in 1 groot slagveld, op dat moment zal een burgemeester een dergelijke demonstratie in de toekomst gaan verbieden.
Hieruit kan je dus ook opmaken dat tolerantie op een andere gedachten niet zit bij de tegenpartij van de verbode demonstrerende groep.
Het demonstratierecht is heilig zolang het een klein groepje extreem linkse activisten betreft. Niemand betwist het demonstratierecht, wel het moment dat wordt afgedwongen. Een feest misbruiken om aandacht te krijgen is geen recht. Het is een beproefde tactiek die ook de Westboro Baptist Church toepast: op de meest ongepaste momenten demonstreren zodat je maximale aandacht genereert. Het verschil met de VS is dat in Nederland het de politiek is die de rode loper ook nog eens voor ze uitrolt (zie Waanders, zie ook Zaanstad die nu met de Grauwe Eeuw praat).
Het is een nacht, die je normaal alleen in fillems ziet
"Met een miljoenmiljard paupers"
Rumah Saya
een Geus boven de evenaar is meestal maar een Trechterbekeraar.
Een heitje was een kwartje
Een gulden was soms een daalder waard
Maar nu is er de euro
Een fluitje van een cent
"The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn."
Ik had niet anders verwacht van een laf VVD' ertje.
Waar staat Moskee? Ik zie alleen Stichting staan.
Dus je mag niet demonstreren voor de deuren van een Stichting?
Want kans op geweld? Pre-deescalatie constructie of censuur?
Ik zou daar trouwens ook nooit willen demonstreren. Slechte Feng Shui. Voel je zo.
Woehahahahaha..... het moet niet gekker worden..... o wacht.. Nederland is ál zo gek!!
Tsjonge jonge jonge jonge, niet te geleuven, is er nog plek tussen de sterren waar ik heen kan gaan?
Maar nu de vraag; 'Zou u haar krikke?
Conclusie is dat we een volstrekt onbetrouwbare overheid hebben. Telkens weer.
Sta er een beetje half in. Demonstreren mag, maar de burgemeester verbood het. Maar was een gedeelte van het betoog van de blokkeer Friezen niet, dat zei niks te maken hadden met het verbieden van het “statische” gedeelte. ( die gasten waren te laat vertrokken voor het dynamische vanuit de bakfiets steden) Die beslissing was genomen doordat er andere mensen rond liepen met schijnbaar zwaar vuurwerk die niks met de blokkeer Friezen te maken hadden. Er is tenminste Niemand aangeklaagd die in Dokkum zelf die demonstratie wou verstoren. Dus eigenlijk doet krikke hetzelfde als de loco burgemeester van Dokkum domenstratie verbieden ivm openbare orde. OM en heel de linkse media wil juist laten denken dat het die Blokkeer Friezen waren terwijl die niks met de beslissing te maken had. Krikke die dit nu verbied doet juist precies hetzelfde. Die gasten gaan alleen maar provoceren bin die moskee, net zoals KOZP zou doen in Dokkum wT een tegen reactie zou veroorzaken en wordt daarom verboden. Staat los van de blokkade zeker als je de tijdlijn in acht neemt
Snap geen drol van je verhaal.
Je verwart de aanklacht met de verdediging. Het OM zet zwaar in op het feit dat ze een demonstratie wilden verstoren, tot in hoeverre dit wel of niet gelukt is doet dus niets af aan de aanklacht.
Wanneer onze overheid zegt het demonstratierecht zo belangrijk te vinden mag je er dus vanuit gaan dat ze alles in het werk stellen om deze toch gewoon door te laten gaan.
Minimaal zouden nu dus in ieder geval al die mensen die oproepen op internet plaatsen aangehouden moeten worden wegens opruiing, gelijk aan Jenny.
Als een Nederlander over moslims zou twitteren wat imams hier dagelijks over ongelovigen verkondigen, zou voor dat geval een zeer zware gevangenisstraf volgen.
Hier in oud West waren ze ook niet welkom .en terecht.
U bent een goed mens. U deugt.
Extreem rechts. Als rechts echt extreem is, dan komt het toch weer bij links uit, of niet? De aarde is nog steeds rond.
De draadjes in een notendop: Schande. Je mag mensen het recht om te demonstreren niet afpakken. Behalve op de A7 in Friesland. Daar wel. Want dat is anders. Burgeroorlog. Revolutie. We gaan ten onder.
Ja het wordt tijd voor een revolutie wij Nederlanders die hier hun voorouders hebben zijn verraden door de "linkse zichzelfnoemende intellectuelen"" dat stadium zijn we al gepasseerd de grote steden behoren al aan de moslim_enclaves , je mag ze geen duimbreed in de weg liggen die moslims anders krijg je met de landverraders van het kabinet en de 2e kamer te maken!!
Het punt is dat KOZP in Friesland uitgenodigd werd door de burgemeester.
En vrijwel altijd tussen het publiek bij de intocht mag demonstreren.
En in dit geval worden de demonstranten door de burgemeester bij voorbaat naar een kilometers verder gelegen park gedirigeerd.
Vrouwe Justitia heeft haar blinddoek afgedaan.
nee joh het is tijd dat we gewoon weer eens normaal na gaan denken in plaats van elke keer met je eigen groepje mee te klappen want zeg nou zelf het is toch een beetje overdreven om zonder interpunctie te doen alsof de wereld vergaat door zulke pietluttigheden er wordt wel erg theatraal gedaan door ons zo nuchtere Hollanders maar goed het is ook wel lekker om gewoon met de wolven mee te janken.
@Ggroengras; woehahaha, Pietluttigheden...!!!
Inderdaad. De wereld staat in brand... in Schubbekutteveen.
Voor BlokkeerFriezen kunnen gemeenten geen subsidie vangen..
Dus zelfs als minderheid zijn ze geen drol waard.
vng.nl/onderwerpenindex/europa/nieuws...
Met een miljoenmiljard paupers die het hele jaar door demonstreren hier, bepalen WIJ hier waar dat mag of niet.
Lekker op het Koekamp (lees Malieveld) dus, stoort het ons inwoners van dit fraaie stadje achter de duinen het minste.
Daar zijn wetten voor heb ik wel eens een betweterig mannetje die Berbaar heet horen zeggen. Gelijkheid en gelijkwaardigheid en zo. In gelijke gevallen gelijke behandeling.
Maar ja, als het Berbaar zo uitkomt heb je er schijt aan of niet.
Wie is "wij" en "ons"? De deugers, de Berbers ( marrokanen), de adel, bilderbergkliek?
Moet jij niet verhuizen naar Amsterdam? Wat een grootheidswaanzin. Je mag blij zijn dat jullie Scheveningen, de demonstranten en die 150+75 schooiers in huis hebben, anders is Den Haag een soort Helmond.
@Berbaar | 18-10-18 | 22:58
Misschien kun je dat stukje over "wij bepalen" even gaan uitleggen in de Schilderswijk. Neem een 'tawheed' vlag mee, dan luisteren ze misschien zelfs naar je.
De kuil die de FAKE NEWS media samen met het FAKE RECHT departement gegraven hebben is zo diep dat geen van beiden daar nog uit zal komen.
OM: policordom draaft hun "goede naam" naar de einder.
Hahahaha als t niet over onze eigen bestaansrecht zou gaan zou t om te gieren zijn.
Hrikke is een aantal malen gewogen en te licht bevonden. Faal na faal. Mogelijk dat de ambtswoning van deze faal-burgemeester nog niet gecheckt is op veiligheid, maar voor de zekerheid kiest ze duidelijk lafjes partij voor getint Den Haag. Heerlijk alvast een precedent scheppen nog voor het wijzen van vonnis tegen de blokkeerfriezen. Dit kan nu haast niet anders meer dan vrijspraak worden. Het argument dat demonstratie altijd is toegestaan mits er mogelijk kinderen in gevaar komen is blijkbaar ook beleid. Iets waar de blokkeerfriezen echter wel op worden afgerekend als het aan de losers van het OM ligt. Alweer een burgemeester als oorzaak van problemen rondom het recht op demonstratie en het recht van burgers om demonstraties te voorkomen zodra kinderen in gevaar dreigen te komen. Lekker bezig ongekozen labbekakken.
Toch gaat ze er als eerste aan. Zwakte wordt afgestraft.
Vragen van het lid Wilders (Groep Wilders) aan de ministers van Justitie en voor Vreemdelingenzaken en Integratie over de uitspraken van imam Fawaz Jneid in de As Soennah-moskee een paar weken voor de moord op Theo van Gogh. (Ingezonden 1 november 2006)
Heeft u kennisgenomen van het artikel waarin wordt gemeld dat imam Fawaz Jneid van de As Soennah-moskee in Den Haag Theo van Gogh heeft vervloekt met de woorden 'O God, bezorg Van Gogh een ziekte die door alle bewoners van de aarde niet kan worden genezen' en dat de moordenaar van Theo van Gogh – Mohammed B. bij die preek aanwezig was?
zoek.officielebekendmakingen.nl/kv-20...
Het schijnheilige OM gaat hier vanzelf niet tegen optreden, want.... tja de burgemeester is de baas toch? En al die blokkeervriezen dat zijn toch maar tokkies. Het is gewoonweg klasse justitie, bah!
De burgemeester is op dit vlak inderdaad de baas. "Tokkies" zijn dat niet. De burgemeester voert zijn functie uit, de Friezen zijn strafbaar. Wie o wie zou het OM toch kunnen vervolgen... ?
Het meten met twee maten geeft maar aan hoe corrupt onze overheid is, ongeacht welke afdeling van die overheid.
Wederom blijkt het volgende overheidsbeleid:
- buitenlanders eerst, dan pas eigen volk
- ook in 2018 en 2019 hebben buitenlanders het hier weer voor het zeggen .
Ik merk wel van mijzelf dat ik door het overheidsgedoe steeds minder tolerant word. Jesse zal wel zeggen: dus ben je een racist.
Jep, dit toont prima het disrciminatioire denken van deugmensen aan:
De openbare orde beschermen rond minderheden, wanneer aangesproken door bleekneuzen kan resoluut en direct,
De openbare orde beschermen rond witte ouders met kinderen, wanneer aangesproken door andere culturen durft men niet. En eigenhandigheid daarin wordt vervolgd,
Bah,
Blanke ouders. Geen witte.
@brabantsverzet respect voor je volhardendheid. Je bent de Joris maar dan op zoek naar 'witte'.
It's a dirty job.
Met andere woorden: Het leven en welzijn van de aanhangers van de zieke ideologie is de overheid meer waard dan dat van onze eigen kleine kinderen. Veel vertrouwen geeft dit dan ook niet voor 9 november aangezien de rechtertjes van d66 nog minder volk- en vaderlandsliefde in hun mars hebben, dan de burgemeesters van de vvd.
Lul niet zo dom. In Utrecht mocht men bij de moskee demonstreren.
Rotterdam ook. Toen kwamen ze niet.
In Utrecht werd de demonstratie onmogelijk gemaakt door importtuig, hoeveel zijn er daarvan opgepakt en staan nu voor het bankje?
Er is dus een zeer selectief beleid, en dat is fout, zeker indien je meeweegt wat een ellende het moslim geloof met zich medebrengt ivm zwarte piet
Stil op JOOP...
Ja maaaaaaaaaaar deze demonstranten zijn (beter: worden geframed als) Extreem rechts!
Daar mag, nee MOET je tegen demonstreren want racistisch/ raciess!!.
Dat islamitische fundamentalisten nog minder hebben met de rechten van minderheden / vrouwen/ andersneukenden 'vergeten' we gemakshalve. Links is niet 'pro vrijheid' maar vooral ANTI alles wat zij als 'rechts' framen.
Ik zie ook de nieuwswaarde niet.
Ze hebben 10 dagen om zoveel mogelijk politieagenten, ME'ers, soldaten, Toyota hilux -en met luchafweergeschut en jsf's naar den haag te halen, als er dan nog steeds onrust komt, eet ik mijn sokken op.
Demonstraties en tegendemonstraties dienen vanaf nu allemaal op dat mooie weiland bij Beverwijk plaats te vinden waarbij de gemeente vooraf aan alle demonstranten echte Picornie-hamers uitdeelt.
Carlo Picornie. Doordeweeks was hij een brave huisvader, in het weekend ging hij vechten voor een voetbalclub.
En al weer een tijd dood.
@Gematigd: zijn hele gezin aan diggelen.
Gewoon zeggen dat je tegen Zwarte Piet gaat demonstreren bij die moskee, dan krijg je alle hulp van Krikke en wordt je uitgenodigd bij de talkshows om je verhaal te doen. Of verzin maar iets, als het maar tegen Nederland is, dan is het goed.
Helaas moet ik er vandoor (werk, slaap, burgermans etc) maar er lopen wel wat interessante discussies. Als mensen nog willen reageren op wat ik heb gesteld/gezegd/beargumenteerd; doe dat hieronder even, dan kan ik het morgen makkelijk terug vinden.
Fijne avond!
Nou ik vind het vooral domme discussies.
@Papa Jones | 18-10-18 | 22:37
Dat mag.
Met dergelijke non-inhoudelijke dooddoeners kan ik echter niks. Fijne dag!
@ redactie. Jullie zijn ook racistisch bezig. Als ik een trol block dan kan ik niet meer in zijn draadje reageren. (= ok!) Maar "het" kan dan nog wel in mijn plempsel reageren. Ik wil daar graag huilie huilie over doen.
:)
Dat doe je dan ook elke dag zo’n beetje.
Yeah, leuk, een trol in mijn draadje. Ga je morgen met je Stint naar het werk zoals afgesproken? Oh wacht,.. werk..
;)
Mevrouw Krikke kiest partij en dat is niet voor autochtone blanke mensen.
Deugen! Het gaat er alleen maar om of je om een deugdelijk doel wil demonstreren. Deugen met een grote D. De D van Darkroom66
Opkomen voor de oorspronkelijke bevolking is een deugdelijk doel. Voor ons dan.
In dit geval (en teveel andere) Dhimmi666.
Alsook: Deugen666
Inderdaad de D van Deugen. En van Debiel.
Maakt me niet uit hoe het begint.
Een terreuraanslag?
Een laffe moord?
Een afgebrande madrassa?
Maar dat begin zal het einde van islam in NL inluiden.
Een laffe moord?
Theo?
Ik snap wat je bedoelt maar het is al lang begonnen. En de verheerlijking is alleen maar erger geworden..
Ze zijn bang dat de booslims de demonstratie gaan verhinderen (understatement) en om dat te voorkomen, verbieden ze de demonstratie dus maar. Geheel consistent dus, zie je? ;-)
2x - is + zoiets?
Ik weet niet of dit iets met de discussie over zwarte Piet te maken heeft, maar het interesseert me ook niet.
Hoe dan ook: ik ben die discussie méér dan zat. Steken jullie die pepernoten en chocoladeletters allemaal maar in je reet. Ik doe daar niet meer aan mee.
Ik ga nog wel naar de Jumbo of Appie voor kerstzaken. Maar als daar straks dezelfde discussie over ontstaat ("de kerstman is wel erg blank"), dan houd ik daar ook mee op.
Kies maar.
dat is misschien precies wat ze willen bereiken, je murm slaan tot je het opgeeft en als het met dit gelukt is de volgende stap....
De discussie over de kerstman is al jaren gaande in de VS. Succes.
Kerst? Islamofoob! Het is Winterlichtjesfeest!
Als je snapt wat die Krikke doet, leg dan die andere ten laste legging maar eens uit!
-
Kan die Krikke dan ook eens met gedachten wisselen met die Waanders, die juist wel van die zuig demonstraties wil? En dan vooral dat deel waarin die Waanders graag die extreemrechtse groep erbij had wilen hebben? Was dat enkel om zelf lekker te deugen en de andersdenkenden te associëren met nazi's? Zou ze echt zo zielig zijn?
Werkelijk? 1.Krikke is burgemeester, verantwoordelijk voor de openbare orde. Zij heeft het recht demonstraties te verbieden in een bepaald gebied te als dat gevaar oplevert voor de openbare orde. Overigens verbiedt zij niet het uiten van de mening, want dat mag maar op een andere plek.
2. Itt de blokkeerfriezen kan je tegen dit overheidsbesluit in beroep.
3. Wat Waanders heeft gedaan deugt van geen kanten, maar feit blijft dat we de overheid bepaalde rec
@ECLP
-
Maak uw zin eens af?
@banana
Ze is niet zielig maar voert gewoon haar opdracht uit.
Tsja, da's niet zo slim he, Paulientje?
Maar dan nog, die Pauline "ik weet van niks" "er is niks aan de hand" Krikke is sowieso niet helemaal helder in d'r bovenkamer sinds ze daar zit.
Dit is 1 van de twee mogelijkheden die ze had. Ofwel verbieden in het kader van handhaving van de openbare orde, of het recht op demonstreren beschermen, en dat gaat de gemeente (lees: de belastingbetaler) dan een paar ton aan politie inzet kosten.
Ik vind demonstreren op straat sowieso een beetje sneu. Beetje geprogrammeerd als een NPC leuzen roepen met spandoeken, in een groepje met mensen die je eigenlijk niet kent en ook niet weet wat voo achterlijk tuig erbij komt meelopen en waar je dus mee geassocieerd gaat worden, dat is een beetje zielig in een democratisch land met een vrije pers en ongecontroleerd internet. En als dat dan ook nog eens tonnen kost om de orde te bewaken, dan is het punt dus online al gemaakt voordat er daadwerkelijk gedemonstreerd hoeft te worden: islamieten zijn onverdraagzame klootzakken en hun tempels haathutten. Nou dat wisten al, dus kan iedereen gewoon thuisblijven.
off topic, en ook weer niet:
Martin Bosma (PVV) legt weergaloos uit in een debat van zojuist, dat D66 een racistische partij is.
D66 wenst "minder blanken als ambtenaren op de ministeries....."
Kijk en verbaas je over de reactie van Kees Verhoeven.
youtu.be/cAfXC0lvs9E
Zojuist gekeken. Wat een afgang voor 66. Dat vrouwtje durfde niet. Wat een pauperzooitje. Trouwens die van Denk komt uit een achterbuurt van Roermond, die weet niet eens wat die zegt. Luister eensgoed, je lacht je rot!
Baardvansinterklaas | 18-10-18 | 21:16
Bedankt voor de link. Een aanrader voor iedereen. Uitstekend betoog van Martin Bosma (en niet Bosman zoals die lul van Denk twee keer zei) met keiharde feiten. Hopelijk leren D66-stemmers hier wat van.
Aan die sukkel van ‘denk’ zie en hoor je dat jaaaaaaaaarenlange ontwikkelingshulp volstrekt zinloos is.
Stokkie eraan maken en als pleeborstel gebruiken!
@hoogstetijd | 18-10-18 | 21:46
Die lullo van DENK is aanzienlijk hypocriet, want het beledigen en beschuldigen van mede parlementariërs zit hem praktisch in het bloed.
TeeJee | 18-10-18 | 21:52
Juist. Afgezien daarvan is het al schrijnend genoeg dat een extreme Turkse partij deel uitmaakt van het Nederlandse parlement.
Dat moet je eens andersom zeggen, dat je ergens minder van wil.
De Koekamp is op kilometers afstand van de moskee.
Men kan er wel een punt van maken maar er is geen punt.
Een burgemeester heeft nu eenmaal zijn bevoegdheden.
Als men het er niet mee eens is kan men naar de rechter stappen of de raadsleden aanspreken.
Mijn persoonlijke mening is dat die bruinhemden alleen willen provoceren en niet in staat zijn om te beseffen dat dit geen enkele oplossing bied.
Sterker nog de moslims zullen hun hakken in het zand zetten zodat er niets meer te bespreken valt.
Dit soort zaken bespreek je aan een tafel.
Met moslims valt er niet te praten. Ook niet aan een tafel.
Met moslims iets bespreken aan tafel. Je mag van geluk spreken als er geen bom onder hangt. Whehehe, welterusten botbot. Op naar de Joop.
kwark001 | 18-10-18 | 21:18
Dit is een heel goedkope opmerking.
Die KOZP malloten komen ook alleen maar provoceren en zijn ook niet in staat om te beseffen dat hun gedram geen enkele oplossing bied. (Kan ook niet, want er is geen probleem met de kleur van Zwarte Piet).
Met moslims is sowieso niks te bespreken. Dus die vergelijking gaat ook al mank.
Kopieerapparaat | 18-10-18 | 21:23
Ik kan allen bewondering voor uw fantasie hebben, meer niet.
Stormageddon | 18-10-18 | 21:26
Dus provoceren is de oplossing ,man,man,man.
Nee. Eruit schoppen is de oplossing. Nou ja, een oplossing.
Maar het gaat niet om oplossingen, het gaat om het recht je ongenoegen in het openbaar te kunnen uiten en de uitzonderlijke omstandigheden waarmee een burgemeester dat kan verbieden.
Bruinhemden? En de zwarthemden dan? Nee die gaan lekker idioot!
Kortom, bb zou nog met nazi,s willen onderhandelen.
Stormageddon | 18-10-18 | 21:39
Dat zeg ik toch als je het er niet mee eens bent stapje naar de rechter.
Dat zeg niet, je zegt dat deze demonstratie, en daarmee elke demonstratie tot doel heeft iets op te lossen. Dat heeft het niet. Alle demonstreren is provoceren. En dat je met moslims om tafel kunt om een probleem te bespreken. Dat kan niet, er is niks te bespreken.
Dat zeg *je* niet.
(@red.: Waarom krijgen anonieme donateurs geen edit-knopje? Ik wil dus geen kroontje)
@ Stormageddon | 18-10-18 | 21:56
Alleen als je niet anoniem doneert, krijg je de mogelijkheid om je kroontje uit te zetten.
Stormageddon | 18-10-18 | 21:56
Dus een demonstratie tegen geweld om een burgemeester een riem onder zijn hart te steken is provoceren.
Een demonstratie tegen het kappen van een bos of uitbreiding van een ..... is provoceren.
Weer wat geleerd.
@botbot | 18-10-18 | 22:22
Ja, dat heb je helemaal goed. Zo’n Haarlemse burgemeester moet het crime-fighten aan zijn Officier van Justitie overlaten. Hij deed het zelf en is dan verbaasd dat criminelen hem gaan bedreigen? Dan kun je wel gaan demonstreren voor zo’n burgemeester, maar wat lost dat op dan? Dan gaan die criminelen daar mee stoppen?
En ja, demonstreren tegen het kappen van een bos is provoceren tegen het democratisch proces waarbij is besloten tot het kappen van, of het uitbreiden van een dorp of stad.
Als de meerderheid heeft besloten dat het gaat gebeuren dan gebeurt het. En we hebben dit land ook wetten die bepalen dat bomenkap gecompenseerd moet worden, dat natuur beschermd wordt, dat de bodem onderzocht moet zijn (op vervuiling en archeologie), en zoveel inspraakmogelijkheden dat sommige bestemmingsplannen dikker zijn dan het volledig werk van Vestdijk en dan nog is er beroep mogelijk tot aan de raad van state, dat elke demonstratie daarbovenop een dikke provocatieve vinger is naar het democratische en bestuurlijke proces en dus naar je medeburger.
Dus eh ja... demonstreren is meestal provoceren. In elk geval is het nooit en te nimmer bedoeld om een probleem op te lossen. Het gaat bij demonstraties nooit om oplossingen, maar vaak juist om meer problemen te scheppen.
Je verwacht het niet hè. Tjonge wat zal de rechter toch ingrijpen.
"Linkse" demonstraties worden ongezien toegestaan. "Extreem-rechts" die de boel komt verstoren wordt meedogenloos afgeranseld door de ME want we willen geen problemen. Echter, linkse demonstraties lopen niet zelden ongestraft uit op vernielingen, brandstichting en mishandelingen.
"Rechtse" demonstraties worden bij voorbaat verboden of op een trapveldje buiten de gemeente toegestaan omdat "Links" tuig voor problemen zou kunnen zorgen.
Dus linksom of rechtsom, Links (geweld) wint altijd. Met steun van de overheid.
Waarom bang zijn voor oprukkende Islam, als onze 'hoeders' zelf heel goed in staat zijn om dit land naar de gallemiezen te helpen.
Met Hamburg nog vers in het geheugen, valt hier geen speld tussen te krijgen..
Evenals Jan Slot | 18-10-18 | 20:54 is ook deze posting spijker, kop. Het lijkt er sterk op dat de gezagsdragers en Justitie doodsbenauwd zijn voor de agressieve bedreigingen van dat linkse tuig. Velen van hen willen hun tijd zonder kleerscheuren uitzitten en dan veilig met pensioen. Wat de impact van hun laffe beslissingen is, zal ze 'worst wezen'.
Zelfs de grauwe eeuw mag bij inkomst sinterklaas demonstreren.
De burgemeester heeft zelfs contact gezocht.
Grauwe eeuw waarvan vorig jaar opgeroepen werdt door de voorman om sinterklaas te vermoorden.
Om heeft hem maar liefst 300 euro boete opgelegd wegens aanzetten tot moord en doodslag.
Omg je gaat toch dan de grauwe eeuw verbieden om te komen demonstreren.
300 euro ongelovelijk
@hoogstetijd
Het verklaart ook waarom gezagsdragers met reserves ten aanzien van het 'ideologische gehalte' van Links deze pas na hun actieve loopbaan naar voren brengen.
Ten eerste: het is pas jurisprudentie als een juridisch gegeven is. Hier heeft nog geen rechter zich over gebogen.
Ten tweede: allemaal goede argumenten voor de burgemeester van Dokkum (Marga Waanders, PvdA) om destijds de demonstraties tijdens de intocht te weigeren. Maar dat deed ze dus niet.
Dit wil dus vooral zeggen dat Den Haag een betere burgemeester heeft dan Dokkum. Maar voor de blokkeerfriezen helpt het geen moer, helaas...
Een beslissing van een ambtenaar in functie, is 100% zeker een steekhoudend argument in een rechtszaal.
En deze burgemeesters is GEEN burgemeester. Ze wordt gestuurd door de vvd. Partijkartel as such.
Ja, maar goed... de burgemeester heeft de bevoegdheid om demonstraties te verbieden in het belang van de openbare orde. Dat heeft Krikke dus begrepen en die PvdA snol in Dokkum niet. Blijft staan dat een burgemeester die beslissing moet nemen en dat burgers dat niet op eigen houtje mogen doen.
Het enige wat dit aantoont is dat het recht op demonstratie niet absoluut is en dat dat dus ook niet afgedwongen en geëist kan worden. De bussen zogenaamde benadeelde partijen in Friesland kunnen zich er niet op beroepen.
@ Stormageddon | 18-10-18 | 21:18
De willekeur, that, is the quistion.
@Ce ca! | 18-10-18 | 22:18
Elke gemeente is, binnen de grenzen van de wet, een autonoom bestuursorgaan, en elke burgemeester heeft binnen de grenzen van de wet bevoegdheden in de openbare ruimte van die gemeente. Dat is geen willekeur, dat is een afweging van specifieke gevallen.
"Het Recht op Demonstratie was toch heilig in dit land?"
Ze hebben toestemming te demonstreren op de Koekamp, volgens Krikke, dus ik zie niet hoe Identitair Verzet in hun "recht" wordt aangetast. Dat Krikke ze verbiedt om voor een moskee te demonstreren wat IV graag zou willen, is het goed recht van een burgemeester om onrust zo veel mogelijk te voorkomen.
Precies zo wil ik dat de anti-zwartepieten activisten niet wordt verboden om tegen ZP te demonstreren - dat is hun democratische recht - maar het moet ze wel verboden worden om te demonstreren tijdens een daadwerkelijke intocht van sinterklaas wanneer er honderden kleine kinderen met hun ouders langs de route staan.
IV wordt niets verboden, alleen de plaats om te demonstreren mogen ze niet zelf bepalen, big deal. Kom op zeg, je kunt ook gaan lopen zeiken om niks.
@Dr_Johnson | 18-10-18 | 21:01
Als u het artikel leest dan zouden er wat rode vlaggen bij u op moeten gaan. Namelijk dat dit besluit voornamelijk wordt genomen omdat er op social media stemmen op gaan, bij andere groepen, om deze demonstratie komen te verstoren.
Dat er wordt gekeken naar een demonstratie van Pegida, die keurig was aangekondigd en waar niks bijzonders gebeurde vanuit de demonstranten, die werd verstoord door een agressieve groep mensen.
Ik geef u de glijdende schaal alvast;
wat als deze groepen hoe dan ook, waar dan ook, demonstraties komen verstoren op agressieve wijze? Het interesseert me even niet van welke politieke snit de demo is; gaan de burgemeesters van Nederland voortaan dan TOCH demonstraties verbieden, of verplaatsen naar industrieterreinen en weilandjes achteraf? Dat lijkt mij een uitholling van een democratisch recht.
Tevens, faalt de Staat dan niet gewoon in het verdedigen van een recht, waarbij er toegegeven wordt aan de agressiviteit van (specifieke) subgroepen.
Hoezo geen "big deal"? Zegt u het maar.
@TeeJee | 18-10-18 | 21:09
Wat een dom gelul, TeeJee. Ja, er zijn genoeg voorbeelden van demo's van kleine sneue groepjes kaalkoppen die worden verstoord door zg tegendemonstraties van antifa's - waarvoor vaak geen toestemming is aangevraagd - die ook meestal het geweld entameren. De politie moet ze dan zo goed en zo kwaad als het gaat uit elkaar houden. Maar die sneue kaalkoppen MOGEN demonstreren, net als dat IV hier in Den Haag. Ik geloof niet dat die zg social media van jou, een reden zijn voor dat besluit om de Koekamp toe te wijzen. Ook daar kunnen de antifa's namelijk stennis komen schoppen. Het betekent alleen dat er weer een enorme politiemacht op de been moet worden gebracht.
En je "glijdende schaal" is puur speculatief. Er is geen enkele indicatie dat demo's verboden gaan worden omdat verstoring dreigt. Want nogmaals, dat is al jaren zo.
Ik geloof niet dat die zg social media van jou, een reden zijn voor dat besluit om de Koekamp toe te wijzen.
@Dr_Johnson | 18-10-18 | 21:20
Ik citeer even voor u uit het artikel van Omroep West;
"Maar dat komt hier in het geding nu er op sociale media al door verschillende groepen is opgeroepen tot verzet tegen de demonstratie van de volksnationalisten."
Dus wellicht moet u even in de spiegel kijken, want u roept iets over "dom gelul" terwijl u klaarblijkelijk het achterliggende artikel niet eens gelezen heeft. Struikelt u toch even in de discussie.
Die glijdende schaal bestaat dus al, mijn epistel was enigszins retorisch, want we weten beide dat er demonstraties onderbroken worden vanwege agressieve acties van andere subgroepen.
Burgemeester Krikke wordt er hier mee geconfronteerd en verplaatst de demonstratie.
Zullen we kijken of de demo op de 28e onderbroken moet worden? De Staat heeft tenslotte al vaker gefaald om een demonstratie te verdedigen tegen degenen die anderen daadwerkelijk de mond willen snoeren.
Een discussie op zijn scherpst.
+veel!
Dat is toch simpel. Als je tegen Albert Heijn wilt demonstreren is het toch ook logisch dat je bij de AH voor de deur gaat staan en niet bij de Jumbo?
U raadt het al, het gaat weer eens over Zwartepiet. Elk jaar komen gesubsidieerde uitvreters en ander geteisem uit hun Randstedelijke holen gekropen om die racistische witte mensen, die dagelijks hard moeten werken om de uitkeringen voor het tuig op te hoesten, met behulp van een volstrekt met twee maten metend Openbaar Ministerie, in het deugjournaal.
Witte mensen werken niet. Die liggen op het kerkhof. Blanke mensen, die werken wel.
Dit verbod mag gewoon uitgevaardigd worden door een BM. De rechters in L'warden gaan hier echt geen rekening mee houden. Appels en peren.
Hè hè. Eén van de weinigen die het begrijpt.
@DrumPiet | 18-10-18 | 21:02
Argumentloos zwetsen betekent niet "gelijk hebben". Hoe graag je dat ook zou willen.
TeeJee | 18-10-18 | 21:11
En uw argumenten zijn?
@DrumPiet | 18-10-18 | 21:30
Het staat her en der al verspreid, ook al geplaatst door anderen. KOZP naast een intocht is net zo provocatief als IV naast een moskee.
Dat is een hele simpele en terecht vergelijking, want beide groepen vinden dat hetgeen waar ze tegen demonstreren geen plek behoort te hebben in Nederland, beide groepen willen het weg hebben, en beide groepen hebben weinig probleem met provocerende teksten, zeer negatieve uitingen en een zekere mate van geweld.
De vergelijking tussen de twee groepen is geen appels en peren, het gaat gewoon 100% op. De burgemeester mag inderdaad een demo verbieden of een andere locatie aanwijzen.
Maar dan rijst de vraag; waarom is er landelijk dan zoveel ruimte voor een burgemeester om te bepalen wat wel/niet een verstoring van openbare orde tot gevolg kan hebben? Waarom is een KOZP, bewezen verstorend gelet op resultaten uit het verleden, dan anders dan een IV, bewezen verstorend gelet op resultaten uit het verleden?
Of je beschermt elke demo zodat ze hun gang kunnen gaan, of je verplaatst elke demo die mogelijk verstorend is.
Dus, uw argumenten?
@TeeJee. Ik snap uw emotie maar u blijft een appel met een peer vergelijken.
@BozePaarseMan | 18-10-18 | 23:49
Emotie? Inhoudelijke argumenten bedoelt u. U weet wel, van het soort waar u er nog geen één van geplaatst hebt.
In een enkele zin een standpunt herhalen zonder dat te onderbouwen, of mijn standpunten daadwerkelijk te weerleggen, geeft slechts aan dat uw standpunt blijkbaar niet zo sterk is, of goed doordacht. Beetje jammer.
Snap het nou ook eens een keer, stelletje sudderds. Ik leg het nog een keertje uit:
-Demonstraties van "links" zijn altijd goed, zelfs als er geweld gebruikt wordt.
-Demonstraties van "rechts" zijn altijd fout, zelfs als het volkomen vreedzaam is.
-Geweld gebruikt door "links" bij tegen-demonstraties tegen "rechts" is altijd per definitie de schuld van "rechts", want die hebben het uitgelokt met hun verkeerde mening.
-De VvMU is alleen van toepassing op de juiste mening, waarbij juist gedefinieerd is als "links". Op "dingen die we niet moeten willen met z'n allen" is de VvMU niet van toepassing. Deze dingen zijn "rechtse" dingen.
-Het blokkeren, bedreigen of hinderen van een demonstratie is alleen toegestaan als "links" dat doet. Als "rechts" het doet, dan is het onacceptabel en dient er tegen te worden opgetreden.
-Als bij een demonstratie van welke kant dan ook er ongeregeldheden dreigen door geweld van, voor of tegen de tegen-demonstratie dan wordt de demonstratie van "rechts" van de plaats verwijderd, want die zijn dan schuldig.
-Als er van zowel "links" als "rechts" een demonstratie aangevraagd wordt over hetzelfde onderwerp, dan wordt die van "links" toegestaan op de Dam of de Kalverstraat op zaterdagmiddag, en die van "rechts" uitsluitend op zondagochtend op een tochtig, afgelegen en normaliter op dat moment gesloten industrieterrein waar geen hond komt.
-Als je dit allemaal niet eerlijk vind, dan ben je een racistische xenofoob en potentieel gevaarlijk en is dat voldoende reden om verdere aanvragen voor demonstratievergunningen bij voorbaat af te wijzen.
Calimero!
100%
U vergeet te vermelden dat geweld van links burgerlijke ongehoorzaamheid heet en geweld van rechts extreem rechtse haat.
Exact. Waarvan akte. Topposting.
Jones
Bent u zo klein? Nee toch!
Het verschil is uiteraard dat de BF geen burgemeester zijn met een mandaat op het gebied van verbieden van demonstraties. Krikke is dat wel. jemig mensen is het nu echt ZO moeilijk te begrijpen hoe dat zit? Of doen jullie nu expres alsof jullie dom geboren zijn?
Hulde
Nou, dan weet de burgemeester van Zaanstad nu ook dat hij die 10 (!) demonstraties kan verbieden.
Zal vast gebeuren!
Het is moeilijk te accepteren dat mensen waar je het niet mee eens bent ook rechten hebben. Denk ik.
Bullshit, de bugermeester zou gewoon kunnen doen waar ze voor aangesteld is en de openbare orde handhaven én het recht op demonstreren beschermen. Nu buigt ze weer bijvoorbaat voor het moskeetuig.
Precies. Ze laten zich weer lekker opnaaien door de Prittster.
Wat zijn de rechten van burgers die naast die in de buurt van de moskee wonen? Die houden de boel graag heel, kan ik mij voorstellen.
Ach, verkeerde draadje. Excuus.
KOZP zet je ook niet voor de loopplank van de pakjesboot. Die staan ook ergens weggemoffeld.
hopen we dan maar, anders krijgen we mischien blokeer Hollanders...
Als het vonnis maar niet overstemd raakt door zoiets als 9/11.
1500 demonstratie's worden gefaciliteerd, behalve als het ergens over gaat, natuurlijk.
Een demonstratie zonder provocatie is geen demonstratie natuurlijk. Dat weet KOtZP ook. of iedere maagdenhuisbezettende afastinkhippie.
Als je een demonstratie organiseert is het wél handig om dit aan te melden bij de gemeente. En om goedkeuring te krijgen. Anders loop je kans dat de bus wordt teruggestuurd inderdaad.
Het is niet handig, want de neonazi's hebben vergunning gevraagd, maar die is geweigerd in de verwachting dat er illegale tegendemonstranten rotzooi komen trappen.
exact. en daarom mag Krikke dit wel maar de BF dit niet zomaar doen.
Guido, heb je je wel eens verdiept in de standpunten van IV. Om dat nou neo nazi's te noemen. Misschien toch eerst eens wat kennis op doen in plaats van nablaten.
Deze demonstratie was in overleg met de gemeente en de politie. Op verzoek van deze partijen is de route zelfs nog gewijzigd. Het feit dat Krikke nu dit kunstje uithaalt is pure politieke motivatie.
Krikke wil die lui duidelijk niet voor de deur van die haathut. Begrijpelijk, dat wel, ze wil geen gedoe, maar als je deze houding direct vergelijkt met die van Waanders, dan frons je wel je wenkbrauwen.
"Bovendien is Den Haag sowieso terughoudend met demonstraties met een sterk provocatief karakter dwars door woonwijken" zegt Krikke, om maar het idee te geven dat haar besluit een algemeen karakter draagt, maar dan frons je de wenkbrauwen nog een beetje méér. Want Waanders had helemaal geen moeite met het binnenhalen van demonstraties met een sterk provocatief karakter. Ze wilde zelfs twee van die demonstraties tegelijk! Midden in een woonwijk, en midden tussen onschuldige kindertjes!
Hier zien we dat onze bestuurders naar eigenwillekeur kunnen beslissen of een demonstratie op een bepaalde plek op een bepaald moment kan of niet kan, mag of niet mag. Krikke wil geen gedoe, Waanders wilde juist wél gedoe. En de brave burger moet maar accepteren wat toevallig de willekeur is. Als die blokkeerfriezen niet met Waanders maar met krikke te maken hadden gehad, dan was mogelijk beslist dat dat KOZP-tuig niet tijdens de Sinterklaasintocht had mogen demonstreren. Maar ze hadden pech, ze moesten dealen met de willekeur van Waanders.
Als die blokkeerfriezen al vonden dat ze volkomen terecht zich niet neer wilden leggen bij de willekeur van Waanders, dan zullen ze in het licht van wat Krikke hier beslist heeft helemáál vinden dat ze het juiste hebben gedaan.
Willekeur is toch wel het woord, dat het in 1 keer samenvat.
Goed gezien.
Er is helemaal geen bestuurlijk willekeur dit is beleid. "Populisten"/alt-right/nationalisten tegenwerken en gewelddadige voorvechters voor multiculti, globalisme, ieslaaaaam, EU en de vernietiging van westerse culturen steunen.
Waanders noemde tataland al racistisch en was het roerend eens met KoZP. Het was volledig de bedoeling om het uit de hand te laten lopen zodat een meerderheid van de witte bevolking vrijwillig black pete maar zou jorissen om toekomstig geweld te voorkomen.
Het plan mislukte volledig en de OM in dienst van onze beteren, neemt nu wraak op de blokkeerfriesen die het plannetje van onze meerderen (uitgevoerd door Waanders) hebben gedwarsboomd.
van Hogendorp
Zou zo maar kunnen. Waar zou je in dit nederland nog van moeten opkijken?!
Nou, ik zeg volgend jaar de intocht in Den Haag, dan kan mevrouw Krikke gelijk bewijzen dat ze niet willekeurig handelt.
En als ze dan zo handelt, hulde voor je tegel!
"Als die blokkeerfriezen niet met Waanders maar met krikke te maken hadden gehad, dan was mogelijk beslist dat dat KOZP-tuig niet tijdens de Sinterklaasintocht had mogen demonstreren."
Dat zou het geval zijn als Krikke neutraal zou zijn en boven de partijen zou staan. Dat is natuurlijk niet zo dus ik vraag u, bent u zo onnozel? Of doet u alsof? Bent u zo geboren of bent u als kind gekopschopt?
dit zegt meer over de stad die Krikke runt..
Ze zijn inmiddels daar zo bang geworden voor rellen van de salafsiten, extremisten en moslims, dat men tegenstanders en het liefst bovenstaande groepen niet wil laten demonstreren.
.
Met andere woorden ze hebben hun eigen stad niet meer zelf in hun hand. Dit geeft dus ook een signaal dat handhaving daar ook niet meer in staat is om de boel te sussen als er ooit een grote groep de straat op gaat, althans niet zonder geweld te gebruiken... Zoals meerdere steden.... noem het maar dat ze in een policor spagaat zitten, Ze hebben voor bergen geld gekozen door zulke mensen in hun stad "getto's" te plaatsen, en zijn daardoor hun macht verloren, plannen om zulke mensen door de gehele stad te verdelen zijn mislukt.
Het is al een schande dat men salafistische tempels, extremisten, de kans geeft zicht te huisvesten in een land als ons mooi Nederland, zei zijn diegene die juist zorgen Nederlanders geen enkele moslim meer vertrouwen, want wie gaat er wel of niet naar z'n haat tent.... zelfs de zogenaamde gematigde moslims zwijgen, omdat ze niet alle volgelingen kunnen vertrouwen.
Ik persoonlijk denk sluit al die haat tenten geef een duidelijk signaal,. en HANDHAAF...
Sans Comique | 18-10-18 | 20:59 |
Ze zijn beiden niet neutraal. Maar Krikke veralgemeniseert haar willekeur woordelijk naar een algemene houding richting "demonstraties met een sterk provocatief karakter". Dat schept een precedent dat haar veronderstelde willekeur ondermijnt. De onnozelen onder ons zien dat niet al te scherp.
Krikke makkig.
Ongezien.
'Het demonstratierecht staat in Den Haag hoog in het vaandel', schrijft de burgemeester aan de groep.
en
Volgens burgemeester Pauline Krikke van Den Haag zou een demonstratie bij de moskee te veel onrust veroorzaken
Rijmen totaal niet met elkaar. Mijn vermoeden is dat alleen als de boodschap van de demonstratie in het straatje past dat de eerste statement wordt gevolgd. Jammer wel.
Het OM kan niet anders dan Krikke terstond laten oppakken!
Het verschil is dar hier een burgemeester - degene die we met zijn allen die bevoegdheid hebben geven - beslist dat dit niet mag. Dat is toch ietsjes anders dan 34 willekeurige Friezen die bepalen wie er wel en niet mag demonstreren.
@Ggroengras | 18-10-18 | 20:31
Goed punt. Hoe komt het dan dat een demonstratie wel wordt toegestaan van KOZP, een groepering die aantoonbaar (zie voorgaande jaren) voor verstoring van de openbare orde heeft veroorzaakt?
Klets niet zo dom, het demonstratieverbod is door de loco-burgemeester afgegeven. Verder zou geen enkel normaal functionerend mens een opgehitste, agressief krijsende horde tussen verwachtingsvolle kleine kindjes toelaten.
@Dankeschon: dat moet je aan de burgemeester van Dokkum vragen.
@Maris: ze demonstreren al wat langer dan vorig jaar. Een burgemeester maakt de afweging tussen het inperken van een grondrecht en het belang van de openbare orde. In dit geval vindt Krikke dat het laatste doorslaggevend is, in Dokkum was het het recht om te demonstreren, overigens tot de openbare orde toch dusdanig verstoord leek te worden en de demonstratie is verboden.
Ggroengras
Hoe kijkt u eigenlijk naar dit nederland en hoe ziet u het volgens uw wens zich ontwikkelen? Dat er iets in ontwikkeling is daar bent u het mee eens lijkt me. We bevinden ons n.l. duidelijk niet op een dood punt in de geschiedenis.
Ggroengras | 18-10-18 | 20:53
Lekker makkelijk weer.
Over jouw reactie op Maris: Volgens mij geldt dat net zo voor KOZP. Begint je nog steeds niet iets te over dubbele maatstaven?
@DankeSchon: er is 1 maatstaf en dat is dat de burgemeester dit beslist. Andere gemeente, andere burgemeester. Niet mee eens? Vraag het de rechter. Het is niet zo ingewikkeld.
Ggroengras
Geen antwoord? Jammer!
@CJane: het helpt als je niet van die vage vragen stelt.
Krikke is van de vvd. De activistische burgermoeder te Dokkum van de pvda,
Ik dacht altijd dat strijden tegen het oprukkend fascisme een zaak van links was. Maar als het om de islam gaat schijnen Gutmenschen ineens de regels van de redeneerlogica te vergeten. Nu is strijden tegen het islamfascisme ineens een zaak van extreem-rechts. Links heeft een pact met het fascisme gesloten. De nieuwe NSB komt van links.
Ik begrijp dat mevrouw geen teringzooi wil in haar stad.
De demonstranten mogen wel op een andere plek demonstreren, niet voor de deur van de moskee.
Zo leren we dat de veroorzakers van de eventuele teringzooi hoogstwaarschijnlijk moskeebezoekers en meelopers zijn.
Sluiten dus die salafistische haathut.
Een gevaar voor de samenleving.
Nu krijgt het voorstel van de PVV, om geen demonstraties bij de Sinterklaas intocht toe te laten, meer kans.
Dank u wel burgemeester voor dit precedent.
En anders doe ik nu een oproep, aan alle witte mensen, om die dag naar Zaanstad te komen.
Proest!
Ik zie er ook die leuke jurisprudentie in. Dat was mbt Dokkum vorig jaar een heel best argument geweest voor de burgermeesteres. Maar we weten inmiddels dat linkse gevoelens zwaarder wegen dan rationele argumenten.
@ jamesgleick | 18-10-18 | 20:40
Ik zeg,draai de boel om.
Start rechtszaak na rechtszaak en ga elke keer voor hoger beroep. De EU de VN enz.
De geschiedenis leert dat wanneer mensen niet meer kunnen vertrouwen op zuiver recht en een integere staat, het volk dan zelf maar de touwtjes in handen neemt. De grootste angst van onze "bovengestelden".
Die tijd nadert dames en heren.
Moet u eens opletten, na de eerste echt grote aanslag van onze medefinnen.
Die "haathut" - in dit geval echt - staat niet echt tussen woonhuizen: www.telegraaf.nl/images/840x473/filte...
Totaal niet met elkaar te vergelijken. De extreem rechtse groep Identitair Verzet komt daar puur voor de provocatie.
In het belang van de openbare orde heeft de burgemeester juist gehandeld door deze demonstratie op die plek te verbieden.
Alle haatpaleizen provoceren.....!
Kun jij niet in Marrakesh met twee maten gaan meten.
Natuurlijk. En stenengooiende “Noord-afrikaantjes” kraait geen haan naar, laat staan dat er juridische consequenties waren. Over provoceren gesproken....
Ah ok, en KOZP komt naakt dansen met bloemetjes in hun haar. Ik snap t. Ruim baan voor jerry en Nederland wordt slechter.
Als de koster (of hoe zo'n beheerder van een moskee moge heten) gewoon de deuren even sluit en binnen blijft, valt er niet veel te provoceren. Het probleem hier is antifa, en wellicht wat jonge moslims, die een illegale tegendemonstratie willen houden. Aangezien de overheid die groepen per se NIET wil aanhouden, zal Krikke de aangevraagde demonstratie van de nazi's weigeren.
De Koekamp is overigens al iets beter dan het gebruikelijke industrieterrein op zaterdagochtend voor die clubs.
mocroGS | 18-10-18 | 20:27
Ach, ga toch koken Lucassen!
Guido | 18-10-18 | 20:33
Tegendemonstratie waar heb je het over. Moslims die de moskee bezoeken zijn daar op een locatie waar ze altijd komen.
Identitair Verzet komt daar slechts om moskeegangers te provoceren.
geloof dat de vergelijking met de anti zwarte piet demonstranten dan wel op gaat, dus dat kan ook niet meer tussen de kinderen maar ergens 50 km weg...
@mocroGS | 18-10-18 | 20:27
KOZP wil altijd een plekje NAAST de route, vol in het zicht en om te provoceren.
Zet je oogkleppen af, zet je indoctrinatie even uit; welkom in de realiteit van activistische gekkie groepjes.
Vervolgens de ene groep wel tegen houden en de andere groep knuffelen is rechtsongelijkheid en willekeur. Zo simpel dat zelfs jij het kan begrijpen.
Chemokar | 18-10-18 | 20:32
Anti-zwarte pieten demonstranten die provoceerden zijn vaak genoeg aangehouden en opgepakt. www.youtube.com/watch?v=qs2J6VnSYwM
TeeJee | 18-10-18 | 20:47
Je weet dat je tegen een whiteyhelper met dovemansoren praat?
Nu zijn moskeegangers al te provoceren met een kindertekening of een varkensworstje op de BBQ. Zouden die mensen misschien een keertje een millimeter onze kant op kunnen toegeven beste mocrogs?
@mocroGS | 18-10-18 | 20:46
Nu draai je het een beetje om. Het feit dat die bezoekers geen tegenspraak dulden, maakt het nog niet dat het om provoceren gaat. Of ga je nu zeggen dat ze geweldloos blijven toekijken hoe er bijv. een bepaald boek wordt verbrand?
Repetitive Beats | 18-10-18 | 20:51
Iedereen is te provoceren. Als ik in de Ajax arena een Feyenoord sjaal omdoe moet ik rennen voor mijn leven. Dus wat is nu je punt?
@Cobalt bomb | 18-10-18 | 20:50
Wellicht, maar er zijn meer mensen die hier lezen, en die verdienen betere argumenten dan het gebrabbel van mocroGS.
TeeJee | 18-10-18 | 20:59
Ik heb altijd de wet aan mijn kant staan. Daarom zijn mijn argumenten niet te weerleggen.
@mocroGS | 18-10-18 | 21:05 |
Je argumenten zijn moeiteloos al meerdere malen onderuit geschoffeld. Dat je aan waanbeelden lijdt is niet ons probleem.
Extreem rechts. Oei, goed dat je dat zegt. Want dan steun ik deze actie direct niet meer.
Huh, wat denkt u eigenlijk, dat het nog de jaren 80 zijn? Extreem rechts en blanke identiteitspolitiek is levend en wel.
mocroGS | 18-10-18 | 21:05 |
Je hebt niet de wet aan jouw kant maar wel de, rechters en dat is nou juist het enge aan het hele verhaal
Ben Hetzat | 18-10-18 | 21:47
Hahaha, rechters zijn altijd fout bij PVV minded Nederland wanneer het jullie niet uitkomt.
Dus Nederland is een bananen republiek. Goed om te weten.
Identair verzet heeft nog nooit geweld gebruikt.Of opgeroepen tot geweld.
Extreem rechts?Zal dan wel
En ik vindt ze enorm dapper.
Ach daar is gemankeerd IQtje weer, hap, hap.
Die fascisten van KOZP gingen ook voor de provocatie, wat is het verschil?
OMG... begeleidend artikel ook even gelezen. Wat een hypocrisie weer...
Highlights:
- Het demonstratierecht staat in Den Haag hoog in het vaandel'.
- Bij de beoordeling van demonstraties speelt de inhoudelijke boodschap geen rol. Het is louter de taak van de burgemeester om samen met de politie te zorgen voor een veilig verloop.'
- dat komt hier in het geding nu er op sociale media al door verschillende groepen is opgeroepen tot verzet tegen de demonstratie van de volksnationalisten.
- De burgemeester kijkt daarbij ook naar het verloop van een Pegida-demonstratie, onlangs in Utrecht. Dat liep toen uit de hand dat de politie op last van de burgemeester de demonstratie voortijdig moest afbreken.
Dus, wat leren we hiervan?
- Oproep tot verzet via social media is voldoende om een demonstratie te verhinderen... (Dus Jenny, aanklacht is van tafel...)
- Een lopend demonstratie kun je straffeloos beëindigen door zorgen voor dreigende situatie. (Uhm... verdere uitleg niet nodig...
Dit is toch allemaal werkelijk schrijnend?
Schrijnend en totale willekeur. In ieder geval geeft de angst die de overheid heeft voor gewelddadig links en de islam niet echt een prettig gevoel.
DankeSchon | 18-10-18 | 20:25
"Een lopend demonstratie kun je straffeloos beëindigen door zorgen voor dreigende situatie. (Uhm... verdere uitleg niet nodig..."
-
Dit is al jaren staand beleid. AFAtuig is niet voor niks al jaren de onofficiele ordetroep van de overheid! Daar marcheren de principiele laarzen weer door de straat in het bekende zwarte tenue.
Precies. AFA is de nieuwe SA die vuile klussen voor de overheid aanneemt en uitvoert. De linkse overheid.
Krikke, dat is toch die verwarde vrouw?
Wijsheid...?
In een showproces staat de strafmaat al vast.
Krikke? Die dame die Willie Dille kende? En die hakbarsteker Malek F. een verwarde man vond? Die Krikke? Nee, dan zal het wel goed zijn.
Sja, als bestuurder is die mevrouw niet bepaald van erediviseiniveau. Ze zal wel haar nut hebben binnen bepaalde kringen.
Een fikse taakstraf lijkt mij op z'n plek. Wat in Friesland geldt, geldt ook in Den Haag.
Dan adviseer ik de demonstranten en rechtzaak te beginnen,
Juist.
Dan mogen ze wel opschieten...
Kort geding gaat komen, let maar op.
Ach ach. Lees je eens een beetje in.
Het werkt net ietsje anders dan dat.
Een burgemeester hoeft demonstraties helemaal niet toe te staan. Maar door net te doen alsof het hartstikke heilig is voor de groep die bekend gaat onder de Engelse vertaling van 'trap zwarte Piet eruit'. Terwijl er in het land om de haverklap demonstraties worden tegengehouden.
Dat schoffelt het punt onderuit dat KOZP toch oh zo nodig naar Friesland moest en dat hun demonstratie ontzettend belangrijk was en dat het echt niet de bedoeling is om dat te verstoren. Terwijl het gewoon een provocatieve demonstratie was. Die tegengehouden werd door burgers op dezelfde gronden waar een burgemeester demonstraties op zou verbieden.
Euh, neen. De afwijzing door Krikke is op zich te billijken, gezien de verwachte verstoring van de openbare orde. Zuur voor de demonstranten, die zich benadeeld mogen voelen, maar helaas werkt het wel zo. Fout zou zijn als het enige argument zou zijn dat de demonstratie "provocatief" zou zijn - Den Haag liet ook opruiende antisemieten voor de Israëlische Ambassade marcheren.
En natuurlijk is nog fouter dat de gemeente deze 'foute' demonstranten niet wil beschermen tegen agressieve tegendemonstranten (maar daarvoor zullen ze wel capaciteitsproblemen voor oproepen).
Twan Huys krijgt ze gewoon aan 1 tafel, weet het zeker.
Twan Huys geeft niet thuis!
Klassejustitie . Waar zijn die boe roepers nu ?
Stom lelijk achterbakse heks neemt kut besluit. Tja, van de VVD moet je het hebben. Godskolere wat een bestuurlijke en laffe NSB houding. Nederland is hard op weg naar de afgrond. Wat een imbecielen leven we mee die ons gave land besturen. Kotsmisselijk word je hiervan.
De grootste imbecielen zijn burgers die de wet niet kennen.
...... zijn burgers die op de verkeerde partij stemmen en dan gaan klagen.
Mooi! Als dit kan, dan kan bij de komende intocht van Sinterklaas in Zaanstad ook een verbod gaan gelden voor anti Zwarte Piet protest negerTs.. Eens kijken of burgemeester Jan Hamming daar de ballen voor heeft....
Zou zomaar kunnen. En die demonstranten kunnen dan via de rechter een demonstratie af proberen te dwingen. De rechter doet dan uitspraak. Zo gaat dat in een rechtsstaat.
www.telegraaf.nl/nieuws/2700496/zaans... uhu..
DrumPiet | 18-10-18 | 20:22
De burgemeester heeft altijd het recht om -als het om de veiligheid gaat- een demonstratie op het laatste moment af te blazen en dan valt er niets meer gerechtelijk af te dwingen (zie Krikke). Alleen komt dit wel op een behoorlijk fout moment.
Preventief oppakken, die gek van de Grauwe Eeuw. Verder natuurlijk een win-win voor Identitair Verzet; bij doorgang hadden ze hun zin, bij verbod ook. Playing the system, heet zoiets...
@jack and friends | 18-10-18 | 20:24
Ik kan me werkelijk op geen ENKELE wijze voorstellen waarom je actiegroepen, pro- of anti-, langs de route toe zou willen laten.
Ik zou ze gewoon uitnodigen zowel de pro als tegen zwarte piet activisten. Blijkbaar heeft de burgemeester daar ook geen problemen mee aangezien hij met beide in gesprek is. Voor mij , en ik denk, vele andere ouders Zaanstad gewoon lekker te mijden en ergens anders een fijne intocht bezoeken , zodat ik zeker weet dat mijn kind niets meekrijgt van al die ellende en een leuke dag heeft met echte zwarte pieten, zoals het hoort!
Hee George Orwell
Mag de NVU wel komen?
LOL, zou krikke ze al gebeld hebben?
Heeft ze geprobeerd maar verder dan 088-14 kwam ze niet.
Fake Justice
Compleet incompetent dat mens.
Hiep, hiep hiep.. hypocratieeeeeeeee!
Is geen linkse club, dus mogen ze niet demonstreren..
Pauline Krikke (Den Haag) is van de VVD... de burgemeester van de zwarte pieten in Friesland was van de PvdA - daar zit een groot verschil tussen.
Geen verschil econoom. Niet meer!
Droom verder.... zolang het geen FdV of PVV burgemeester is, is het één pot nat!
Krikke is een vergisburgemeester.
Ze kan niets alleen schijnt ze wel goed te zijn in krikke(n). Autos en zo.
Dat was in mijn ver-in-mijn-aertsen ook. En die kwam niet terug van verkansie toen de Jihad door de straten liep.
Het nieuwe liberalisme
Bon-sens | 18-10-18 | 21:03
Ja, ik zou me zo ongelukkig voelen als ik geen hamer, beitel, schroevendraaier, klopboormachine in mijn klauwen zou kunnen houden. Deze lui zijn totaal ongeschikt voor de groei van de economie. Lapswanzen. Alleen maar poep praat.
Het meest ergerlijke is nog dat ze zichzelf fantastisch voelen. Kijk maar eens goed naar die doorgesnoven kop van De Jonge. Hij heeft wel waarschijnlijk toegamg tot de medicijnenkast bij de huisartsen post. Man, man, man.
Ik vermoed dat er in deze zaak sowieso geen toestemming is geweest tot demonstratie dus is het terecht dat deze bus is gestopt.
Daar gaat eventuele jurisprudentie.
ID verzet had wel toestemming als ik me niet vergis.
@Gematigd Ja, IDV heeft meerdere malen met "de driehoek" om de tafel gezeten. Sterker nog, er zijn op verzoek van de gemeente en politie nog wijzigingen doorgevoerd in de route. Naar aanleiding van deze wijzigingen is een akkoord gegeven voor de demo. IDV is na dit akkoort campagne gaan voeren voor deze demo. Het feit dat de contactpersoon van IDV niet is benaderd maar dit bericht via de media teruggelezen moet worden is uiterst merkwaardig!
“Ja maar. Ja maar. Ja maar. Dit is een totaal andere situatie...”.
Aldus een Linksmensch.
Is ook gewoon zo. Verdiep je eens in de materie in plaats van je op te laten naaien door Pritt. Zal een wereld voor je opengaan.
DrumPiet | 18-10-18 | 20:19
Vertel eens shag trommelende pseudo-intellectueel, u heeft zich wel in de materie verdiept? Ik ben erg benieuwd wat uw waardevolle conclusies in deze zaak dan wel zijn...
Ommezwaai | 18-10-18 | 20:24
Er is geen zaak. Dat is nu net het punt.
@DrumPiet | 18-10-18 | 20:19
Begeleidend artikel ook gelezen? Er gaat een wereld voor je open...
DrumPiet | 18-10-18 | 20:28
Daar maakt u zich wel erg gemakkelijk van af op deze manier. Probeer het nogmaals, zou ik zeggen.
Ommezwaai | 18-10-18 | 20:3
Burgemeester
34 willekeurige burgers
Rechter
U mag zelf de bevoegdheden en taken erbij invullen.
@DrumPiet | 18-10-18 | 20:39
Ach, ik zie het al. Je hebt de strekking gemist...
- Burgemeester
- Veelvoud van 34 willekeurige islamitische burgers
- Geen rechter
Vertel eens, wat is er anders?
DrumPiet | 18-10-18 | 20:39 |
U vergeet als eerste te vermelden, dus voor de burgemeester :
Partijdoctrine
Baantjescarrousel
En dan de rest van uw lijstje.
Kunt u ook duiden wat de bevoegdheden en de taken zijn van deze twee?
Drumpiet, het is gewoon wat DankeSchon hier zegt... U had het in den beginne niet begrepen. Zeg dat dan gewoon in plaats van raadsels rond te strooien.
Ommezwaai | 18-10-18 | 21:44
Wat een enorm zwaktebod.
Zal wel een racistisch motief komen, "ja maar dit zijn geen zwarte demonstranten"
Deze demonstranten zijn niet bij voorbaat zielig en slachtoffer en ex-slaaf, dus daar kun je gerust nee tegen zeggen.
Pauline Krikke zal nu ongetwijfeld door het OM vervolgd worden wegens het verhinderen van een demonstratie. Of misschien toch niet?
Iets met APV mompelt.. Next.
Wat staat daar dan in? Betweter? Relevant(e) artikel(en) graag.
Afdeling 2: Betoging
Artikel 2:3 Kennisgeving betogingen en vergaderingen op openbare plaatsen
1.
Degene die het voornemen heeft op een openbare plaats, als bedoeld in artikel 1 Wet openbare manifestaties, een betoging of vergadering te houden, als bedoeld in de artikelen 3 en 4 Wet openbare manifestaties, moet vóór de openbare aankondiging van deze vergadering of betoging en tenminste 4 x 24 uur voordat deze zal worden gehouden, de burgemeester hiervan schriftelijk kennis geven.
2.
Indien aard of omvang van de betoging of vergadering zulks rechtvaardigen, kan de burgemeester de termijn van 4 x 24 uur bekorten.
3.
De kennisgeving ( Zie bijgevoegde kennisgeving ) moet tenminste bevatten:
a.
naam, adres en telefoonnummer (en zo mogelijk) faxnummer en e-mailadres van de organisator en kennisgever van de vergadering of betoging;
b.
doel van de vergadering of betoging;
c.
datum waarop de vergadering of betoging wordt gehouden en het tijdstip van aanvang en beëindiging;
d.
de plaats en, voorzover van toepassing, de gewenste route en de plaats van beëindiging;
e.
het aantal te verwachten deelnemers en de wijze van samenstelling van de vergadering of betoging;
f.
de middelen van vervoer van de deelnemers aan de vergadering of betoging;
g.
door de organisatie zelf te nemen maatregelen om een ordelijk verloop van de vergadering of betoging te bevorderen.
4.
Op de kennisgeving wordt door het Regiokorps Politie Haaglanden de datum en het tijdstip van inlevering vermeld en een kopie daarvan wordt terstond overhandigd of toegezonden aan degene, die de kennisgeving heeft gedaan.
5.
Zo mogelijk na mondeling overleg met degene, die de kennisgeving heeft gedaan, wordt hem zo spoedig mogelijk schriftelijk de volgende stukken toegezonden:
a.
de algemene voorschriften van de burgemeester op grond van de wet;
b.
eventuele met de organisator gemaakte afspraken over een ordelijk verloop en eventuele door de burgemeester gestelde voorschriften of beperkingen.
Uiteraard is bovenstaande de APV van de gemeente 's-Gravenhage.
Dit gaat niet over de regelgeving of bevoegdheden an sich, maar over de willekeur van het uitvoeren. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen dacht ik.
Vreemd dat justitie bij de Friezen op de ideële toer gaat en grandioze verklaringen aflegt omtrent de plaats van demonstratierecht in een democratie en elders gemeentelijke reglementaire bepalingen waar met dat ideaal de reet wordt afgeveegd moet prevaleren.
In ieder geval kan niemand beweren dat links ook hier niet afwijkt van de haar zo typerende hypocrisie en dat is denk ik het voornaamste. Consequente moslimknuffels evenwel.
REAGEER OOK