Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Blokkeerfriezen in partybus naar rechtbank

Als het OM filmpjes kan maken over De Rechtszaak Van De Eeuw, dan kunnen wij dat ook! We zingen, we springen, we zijn zo blij en alle stoute kinderen gingen vandaag met juffrouw Jenny de bus in naar de rechtbank in Leeuwarden. Tom Staal was er uiteraard ook en sprak met alle (1) Anti-Zwarte Pietactivist, La Douwes zelf, het Grote Maatschappij Orakel W. Duk alsmede nog wat andere demonstranten want het moet wel een kinderfeest blijven ja. Kijk dan!

Reaguursels

Inloggen

Het OM gebruikt de WET om wederom een wig te slaan in de samenkeving.
Zoals opgedragen van hogerhand.

boerk | 09-10-18 | 08:58

OM, veel succes nog met jullie geloofwaardigheid.
Niemand in dit land, behalve een paar beroepsactivisten en hun fans, begrijpt jullie nog.
Gaat niet helemaal goed zo, of zie ik dat verkeerd.

uglyleftbasher | 09-10-18 | 02:06

Bij éénvandaag een tendentieuze reportage, de strekking van het verhaal (uiteraard uitgekraamd door PC universitair docenten) is dat het pro-zwarte pietenkamp bestaat uit hooligans en mensen zonder respect voor de rechtsstaat.....schaf ipv zwarte piet, alsjeblieft de publieke omroep af! Ik hoor de reaguurders al: kijkt er dan nog iemand naar de publieke omroep??? Excuseert u mij, ik ben bijna 46.....

decksmann | 09-10-18 | 01:46

Ach, ik zit in de zestig en ik kijk NOOIT naar NPO. Met oogkleppen op blijven drammen met hun politieke linkse mantra om het establishment te feteren en subsidie te kunnen blijven slurpen. Kan ik niet tegen, trek ik niet en dus kijk ik niet.

Maar goed, inmiddels wordt de Rechtsstaat wel gewoon ten grave gedragen.

Kinkfactor | 09-10-18 | 02:52

Hadden ze alleen maar een geit van achteren genomen op de A7 dan was dir gewoon geseponeerd. Wat mag er tegenwoordig eigenlijk nog wel in dit land?

JvanDeventer | 09-10-18 | 00:31

Of die geit van haar clitoris ontdoen?

decksmann | 09-10-18 | 01:47

Gelukkig zitten ze bij het OM, de recherche en het gerecht niet met achterstanden en hebben ze alles zo goed voor elkaar dat ze zelfs voor dit soort kleine zaken tijd hebben. Geen misdadiger meer op straat te vinden. Hulde.

Blasfemie | 08-10-18 | 22:45

Een overschot aam mankracht waarschijnlijk, anders breng je zo'n kwajongens streek niet 4 dagen lang voor het gerecht. Wat is het volgende proces van de eeuw, bengels die belletje trekken ?

Ben echt benieuwd hoe dit gaat aflopen, hoe serieus ze zichzelf nemen bij het OM en de rechtbank.

sprietatoom | 08-10-18 | 23:15

Het gevoel dat lijkt te overheersen is dat het gelijkheidsbeginsel in de huidige samenleving ver te zoeken is. De actualiteit suggereert dat de balans hierin doorslaat naar de partijen die met tijd van leven en gebruikmakend van de door onze samenleving geboden middelen hun eigen zienswijze op weten te leggen aan het andere veelal tolerante deel van deze samenleving.
Hierin lijkt een duidelijk georganiseerd tegengeluid te ontbreken waardoor de bestuurlijke macht deze tendens lijkt te volgen.

Een georganiseerde juridische vertegenwoordiging van dat deel van de maatschappij dat het niet eens is met eerder genoemde verschuiving zou een goed begin zijn om het gelijkheidsbeginsel te herstellen.

ArtikelKaas | 08-10-18 | 22:13

Wat deed het OM in 2004 bij de actie van de bewoners van Vinkenslag die de A2 blokkeerden?

mozaard | 08-10-18 | 20:56

Ah, op fok.nl lees ik dat L1 meldde dat er op 15 april 2014 zestien kampbewoners waren opgepakt. Maar over een veroordeling kan ik niets vinden.

mozaard | 08-10-18 | 21:09

Waar in veel gevallen de andere kant op wordt gekeken en wat krom is letterlijk recht gepraat wordt. Gaat ons OM hier even zeer selectief puriteins handhaven.
-
Ik ben erg benieuwd of de rechterlijke macht letterlijk het gezond verstand uit het oog heeft verloren en meegaat in het uit vergroten van deze daad of wikt en weeg en de context mee kan nemen in haar oordeel.
-
Dit bepaald in hoge mate het aanzien van de huidige kwaliteit van de rechtstaat. Het past niet om in veel ernstigere gevallen niet op te treden, want we moeten deescalerend handelen (politie) en bij deze normale burgers die verder geen grote bek of voor grotere problemen zullen zorgen gaan we effe lekker ons gram halen als jusitie?
Lekker intimiderend een rechtszaak aanspannen, mhhh.
-
Hooguit een boete is op z'n plaats, want ok een wet is overtreden. Maar hou het proportioneel, ik ben echt benieuwd.

bananabanana | 08-10-18 | 20:40

Wat stond die ene gast die niet in beeld wou nou offtopic met zijn bordje..!?

timmey | 08-10-18 | 20:39

Blokkeren van VvMU door verhinderen van de toegang richting stad. Wat was de eis van het OM? Is deze al bekend? Is er een update?

Ga er van uit dat langzaam rijdende toeterende Nederlanders met een migratieachtergrond vanaf nu ook voor de rechter mogen worden gedaagd door degenen onderweg naar een demonstratie die er achter rijden i.p.v. dat ze alleen een boete krijgen? En demonstrerende vlaggenzwaaiers op een plein en doorgaandverkeerstraat zonder vergunning tot demonstratie ook gewoon voor de rechter komen m.b.t. blokkade van anderen? Want ja, jurisprudentie geldt voor iedereen, niet voor een selectieve groep Nederlanders die voor zwarte piet zijn?

Jan, Leiden | 08-10-18 | 20:33

Helaas. Daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien met dank aan alle landverraders.

Musashi | 08-10-18 | 20:43

Helaas. Daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien met dank aan alle landverraders.

Musashi | 08-10-18 | 20:43

Als jullie echt goed onderzoek doen, dan kom je erachter dat 75% van de anti-demonstanten betaald hebben gekregen.

ik zei het toch | 08-10-18 | 18:57

Door Soros, Bilderberg of Rothschild?

Ardbeg | 08-10-18 | 19:11

Hulde voor deze verzetshelden in deze donkere tijden!

andrewdicec | 08-10-18 | 18:42

Rechters kunnen dit gedrag moeilijk toestaan, dat weten jullie ook.

Ardbeg | 08-10-18 | 19:11

@Ardbeg | 08-10-18 | 19:11

Rechters kunnen dit uitstekend toestaan omdat de Friese Helden overduidelijk hebben gemaakt dat er gedomstreerd mocht worden. Alleen niet op een kinderfeest. Kinderen van 8 en jonger hebben het onvervreembare natuurrecht niet het doelwit van een aggressieve demonstratie te zijn

omanders | 08-10-18 | 20:12

Wanneer bestuurders zo'n antipietdemonst atie toestaan, dan mag de burger van mij ingrijpen. Dit wordt te gek voor woorden.

Mart6037 | 08-10-18 | 23:00
▼ 1 antwoord verborgen

Het gaat om het gelijkheidsbeginsel. En daar gaat het voortdurend mis in Nederland. Anti zwartepietdemo, niet aangevraagd. Toch blokkeren van Erasmusbrug. Het verhinderen van een pegidademo, wel aangevraagd, in Amsterdam aangevallen door Antifa, 0 arrestaties en afbreken van demo. Aangevraagde en toegestane pegida demo in Utrecht; 150 relschoppers enz. 0 arrestaties. Geweldadig einde aan demo.
Blokkade van snelwegen door politie om salariseisen bij te zetten.
Oh, ja, en de blokkades van allerlei wegen inclusief snelwegen voor Turkse en Marokkaanse bruiloften.

Enz. Enz. En nu dit showproces. De burgemeester heeft kilo’s boter op het hoofd.
Dit gaat mijlen te ver. Wie wind zaait zal storm oogsten. De Friezen zullen dit niet pikken.

ristretto | 08-10-18 | 18:39

Ik las net in een of ander plaatselijk suffertje dat ze in Zaandam deels met roetveegpieten en deels met echte pieten willen werken. Echter, alleen als organisatie je met roetveegpieten werkt kun je subsidie voor de kleding voor de Pieten krijgen.

Sans Comique | 08-10-18 | 18:03

Beetje crowdfunding lost dat probleem snel op. Zal meer in de kas brengen dan die subsidie, zo waag ik te voorspellen.

Schoorsteenveger | 08-10-18 | 18:50

Schoorsteenveger | 08-10-18 | 18:50
Met een beetje geluk halen ze er dan ook nog een vakantie uit.
Wel de schmink en het Pietenpak thuislaten dan. In de rest van de wereld zijn ze wat minder tolerant tegenover Zwarte Piet.

Ardbeg | 08-10-18 | 19:04

In de rest van de wereld zijn ze wat minder tolerant tegenover Zwarte Piet.
Ardbeg | 08-10-18 | 19:04
Ja nou, zeker op Curaçao, daar hebben de mensen een bloedhekel aan dit feest. www.youtube.com/watch?v=0oCw-Ib6jlA

JI-HAAT | 08-10-18 | 19:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Voor de rechter is dit natuurlijk een vrij simpele zaak. Hij moet toetsen in hoeverre de letter van de wet is overtreden. Of de aanklacht stand houdt. Vrijspraak kan het nooit worden. Het is natuurlijk strafbaar om de snelweg te blokkeren. Heiligt het doel de middelen in deze ? Wat voor een straffen gaan er komen. Dat zal echt wel meevallen. Een paar lullige boetes, meer verwacht ik echt niet.

Het OM zijn degenen met boter op hun hoofd. Het zijn schijnheilige opruiers. Immers de snelweg wordt vaker geblokkeerd om een punt te maken. In het verleden is gebleken dat dit het OM eigenlijk nooit aanleiding gaf te vervolgen. De openbare orde moet wel heel ernstig verstoord worden om opeens grote groepen te dagvaarden.

Waarom dan nu opeens die kentering in het beleid ? Omdat hier politiek gescoord kan worden. Omdat de dames en heren van het OM hier hun macht optimaal kunnen manifesteren.

Croisantneuf | 08-10-18 | 17:47

De mensen in Kedichem kwamen er heel goed vanaf, daar horen we Ardbeg niet over.

lingo star | 08-10-18 | 18:29

lingo star | 08-10-18 | 18:29
Wat is Kedichem nou weer en wat moet ik daar van vinden?

Ardbeg | 08-10-18 | 18:47

In Kedichem maakten antifascisten er een grote puinhoop van, mevr Schuurman werd voor het leven invalide en de activisten werden nauwelijks bestraft . Extreem linkse activisten zijn gewelddadig maar worden altijd met fluwelen handschoentjes aangepakt. De blokkeerfriezen doen iets en ja hoor gelijk Ardbeg vol op het orgel.

lingo star | 08-10-18 | 18:57
▼ 2 antwoorden verborgen

De blokkeerFriezen moeten op hun beurt ook het recht hebben om hun mening te uiten over de anti Zwarte Piet activisten.

de honden blaffen... | 08-10-18 | 17:45

Mogen ze doen en doen ze ook. Ze hebben al aangegeven dat die fotograaf volgens hen aan het provoceren was. Nadat zijn camera de noodstop niet had overleefd. Verder is er niks gebeurd daar op de snelweg. Want daar gaat het om. Het is geen proces voor of tegen Zwarte Piet. Ze worden verdacht van het blokkeren van een snelweg en en het met geweld of dwang verhinderen van een demonstratie. Of er in die bus nou anti-ZP-gekkies zaten of Pegida-gekkies is totaal niet relevant. Bewaar die Pietendiscussie maar voor Twitter.

Ardbeg | 08-10-18 | 18:05

Deze blokkade is wel degelijk 100% zwarte piet discussie : als er geen zwarte piet discussie was , dan was de blokkade er niet geweest.

Deze blokkade is een rechtstreeks gevolg van het feit dat democratie niet meer bestaat in NL.

Door een minderheid is ten nadele van de meerderheid er door heen gedrukt:
- verdrag van lissabon
- oekraïne verdrag
- eu beleid inzake migratie
- de euro
- nu de wens om zwarte piet af te schaffen.

Nederland pikt het niet meer !

De anti piet demonstranten hoorden gewoon niet thuis in dokkum.

Je geeft toch ook geen toestemming om anti voetbal demonstranten tijdens de wk finale op het veld tijdens de wedstrijd te demonstreren !

De overheid faalt vaak: zie ook Geldermalsen.

Verder blijkt dat pvda burgemeesters, net als de pvda, niet opkomen voor hun achterban, maar vaak optreden ten nadele van hun achterban om allerlei mislukkende idealen na te jagen.

Tee Of Cup | 08-10-18 | 19:13

De staatsvijanden aka onze overheid snappen werkelijk helemaal niets van wat de bevolking bezig houdt, dit proces is DE manier om te polariseren, waarom al die moeite om een paar dwarsliggende steuntrekkers het naar de zin te maken, bizar.
Zal mij benieuwen hoe het met de Pvda-ster Waanders af gaat lopen.

Uw Verzekeringsadvis | 08-10-18 | 17:11

"Voor het staartje van de zaak voor vandaag is nog maar een handjevol publiek over. De 3 verdachten die nog aan de beurt zouden komen, zijn vertrokken omdat ze zich geïntimideerd voelden door de manier van ondervragen door de rechtbank. #blokkeerfriezen"
LOL! Softe D66-rechters blijken in het echte leven toch niet zo soft te zijn.

Ardbeg | 08-10-18 | 16:32

Nee als het gaat om blokkeerfriezen zijn ze hard als het gaat om antiracisme activisten boterzacht

lingo star | 08-10-18 | 18:40

Jij vindt dat leuk?

VolleKracht | 08-10-18 | 18:45

Gelijk hebben ze wanneer ze het gevoel krijgen in een showproces te zitten. Laat ze het dan uitzoeken in die rechtbank. Doei!!!!!!!!

Mart6037 | 08-10-18 | 23:10

De rechter stelt al de hele dag domme vragen. Wat heeft dat voor nut? Zodra iemand iets te patriottisch is een extreem rechts frame proberen? Op zoek naar 'racistische' uitspraken? Het is duidelijk wat er gebeurd is. Niemand ontkend de snelweg te hebben geblokkeerd of dat hij er niet was.

Repetitive Beats | 08-10-18 | 15:41

@ardbeg, leuk geprobeerd, maar politieke showprocessen proberen te vergoelijken is not done. Blijf dan neutraal. Dan ben je tenminste een neutrale lutser. Dat is ook wat.

ristretto | 08-10-18 | 18:32

@Ardbeg | 08-10-18 | 18:28

Het concept heet een "Natural Right". Bijvoorbeeld het recht om niet gemarteld te worden vanwege een mening is er zo een, ook als dat recht niet gecodificeerd zou zijn geweest. Het concept is al zo oud als de Grieken. Ik poneer dat er een natuurlijk recht bestaat op een ongestoord kinderfeest.

en.wikipedia.org/wiki/Natural_and_leg...

Als we dus gevoegelijk kunnen constateren dat niet iedereen die een demonstratie voorkomt voor de rechtbank komt maar de Friese Helden wel, en we kunnen constateren dat een kinderfeest *minimaal* in een scheldkannonade was ontaard dankzij een burgermeester die zich waarschijnlijk aan opruiing schuldig heeft gemaakt is het zonneklaar dat dit een showproces is. En dus steun jij een showproces, wat jou - ik herhaal het maar even - een laag en verwerpelijk mens maakt.

omanders | 08-10-18 | 19:41
▼ 8 antwoorden verborgen

Goeie objectieve verslaggeving van Tom Staal. Hulde.

Stormageddon | 08-10-18 | 15:33

Ik heb een vraag voor de rechter. Stel je wilt op een geweldloze wijze ervoor zorgen dat kinderen een ongestoord Sinterklaasfeest kunnen vieren, maar een opstopping veroorzaken op de A7 is geen optie. Wat zou dan het alternatief zijn?

JackStick | 08-10-18 | 15:31

Ze hadden eigenlijk heel langzaam moeten gaan rijden. Dat is hooguit een boete. Je brengt ze immers niet "tot staan" maar vertraagd alleen maar. En dat die mensen in de bus naar een demonstratie op weg waren, wel, dat wist je natuurlijk niet.

jello624 | 08-10-18 | 17:20

jello624 | 08-10-18 | 17:20
Of wachten tot ze van de snelweg af zijn en dan een kruispunt blokkeren?

F. Jacobse | 08-10-18 | 18:19

Kan een kerk (de Paus) st.Nicolaas heilig verklaren? Zo ja hoe?

Is dit nog nieuws? | 08-10-18 | 15:19

Hij is reeds heilig verklaard.

artie | 08-10-18 | 15:21

'Sinterklaas Goed HEILIG man' trek je beste tabbert an'.. Sint betekent Heilig!

fikkieblijf! | 08-10-18 | 15:28

Kan allemaal. Eerst wordt men zalig verklaard naar aanleiding van een aantal wonderen die je zou hebben verricht en op zo'n zaligverklaring kan dan een heiligverklaring volgen. De hele procedure wordt per geval begroot op ongeveer 250.000 euro en wordt door het bisdom betaald. Wordt dus weer flink doneren door de gelovigen elke zondag in de kerk. Tegenwoordig doet de kerk het niet zo gemakkelijk meer als vroeger. Er zijn minder gelovigen en er worden ook veel schadevergoedingen uitbetaald aan de slachtoffers van misbruik en dat schijnt ook aardig in de papieren te lopen. Nee, de kerk heeft het niet gemakkelijk. Vroeger deed de pastoor het misbruik af met een reep chocolade en wat bedreigingen ( hel, vagevuur) ,maar de jeugd wordt steeds mondiger en laat zich niet meer afschepen met een mars of een nuts.

beau van rtl | 08-10-18 | 15:39

Wat een barbarij allemaal. En de overheid wil doen geloven dat het wel meevalt met de criminaliteit in NL

B0bBer | 08-10-18 | 15:11

Heeft de Raad van de Kinderbescherming zich al geroerd?

bodemloos | 08-10-18 | 15:05

Iemand eine ahnung wanneer de uitspraak zal zijn? Als er aanleiding komt tot een nieuwe Kneppelfreed dan zou het zonde zijn de boot te missen, nein?

Swartjas | 08-10-18 | 15:05


Verkrachting van geeselijk gehandicapt meisje.
Eis: 24 mnd.

Erasmus brug blokkeren/verkeer stilleggen om te vieren en te demonstreren (Turken & KOZP demonstranten
Eis: 0

Weg blokkeren/Verkeer stil leggen als demonstratie (zoals politie wk ervoor ook deed)
Eis: 9 jr

Gestoord

serieusgenomen | 08-10-18 | 15:02

Hoe kom je aan deze informatie? Waar is 9 jaar geeist?

Mozes Langebroek | 08-10-18 | 15:04

Er is nog geen eis neergelegd. Voor de beschuldigingen *kan* het OM een straf tot 9 jaar eisen, en de rechter *kan* dat opleggen. Mag hopen dat het OM en de rechter verstandig genoeg zijn om dat niet te doen.

marcoplarco | 08-10-18 | 16:54

Je kent toch wel op je klomp’n aanvoel’n dat de rjochter geen vrijspraek gaet eis’n voor die Pietivist’n.

Nivelleermarionet | 08-10-18 | 14:56

De rechter eist helemaal niets. De rechter legt op. In dit geval zal de openbaar aanklager de eis onderbouwd moeten voorleggen aan de rechter.

Badderbeest! | 08-10-18 | 17:17

Zijn Berbaar en DKS op huwelijksreis of zitten ze saampjes in het banhok?

Gulliver | 08-10-18 | 14:53

Als dat maar geen kleine trolletjes oplevert!

miss error | 08-10-18 | 15:18

Triootje met Koreaanse Slet

Kopieerapparaat | 08-10-18 | 18:56

''Donnie S. droeg vanmorgen een T-shirt met daarop: “Ik heb er niet voor gekozen om een Fries te zijn. Ik heb gewoon geluk gehad.” Mocht hij niet aanhouden van de beveiliging, zegt hij. Daar doet hij nu zijn beklag over. #blokkeerfriezen''
Je moet er toch niet aan denken wat er in de media was gebeurd als er iemand een T-shirt met bv proud to be blacjk had moeten uittrekken. Media hausse 24/7

B0bBer | 08-10-18 | 14:53

@B0bBer,
De beveiliging gaat ook al over kledij?
Als er een anti-PietPiet zijn shirt had moeten uittrekken, dan was er grote ophef ontstaan in alle talkshows.
Nu ja een bomvest mag waarschijnlijk niet, dan natuurlijk ook geen shirt met opruiende tekst over Friese afkomst! Niet met twee maten meten natuurlijk!¡

kleurdoosje | 08-10-18 | 16:34

De blokkeerFriezen zijn geen helden, het zijn bengels. Ze zijn stout geweest en hadden 10 maanden geleden al een verkeersboete moeten krijgen. En daarmee afgedaan.

koeberg | 08-10-18 | 14:53

Ze waren stout, maar wilden stout zijn met een bijzonder duidelijk en niet mis te verstaan doel voor ogen. Dit proces gaat ook eigenlijk helemaal niet over de overtreding als zodanig maar over het doel van die helden/bengels.

Schoorsteenveger | 08-10-18 | 15:14

Of was het een goed gelukte poets?

EEnzame SchizofrEEN | 08-10-18 | 16:08

Via Belleman : 'Donnie S. droeg vanmorgen een T-shirt met daarop: “Ik heb er niet voor gekozen om een Fries te zijn. Ik heb gewoon geluk gehad.” Mocht hij niet aanhouden van de beveiliging'.

artie | 08-10-18 | 14:38

Willen we meer of minder Friezen?

Gulliver | 08-10-18 | 15:07

Gulliver | 08-10-18 | 15:07
Meer.. liket my dúdlik

BakkerHenk | 08-10-18 | 15:23

Mocht niet van de beveiliging.
Was die soms bang dat de tekst dermate schokkend was dat er levensbedreigende situaties uit voort komen? Griffier rochelend en reutelend op de grond, schuim rond de lippen, rechter over het bureel met bloedende ogen, krijsend en plukken haar in de handen?

EEnzame SchizofrEEN | 08-10-18 | 16:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Saskia Belleman via Twitter vanuit de rechtszaal: "Lieuwe P. is vrachtwagenchauffeur en net vader geworden. Op de vraag of hij ook aan sport doet, antwoordde hij: “Ja, transport.” #blokkeerfriezen "

Simon_GS | 08-10-18 | 14:36

*grinnik*.

Graaisnaaiert | 08-10-18 | 14:39

lol

Gulliver | 08-10-18 | 15:08

Haahaha, hoe werd er gereageerd? 'Stilte in de zaal!' ?

kleurdoosje | 08-10-18 | 16:38

Wel treffend, die Anti-Piet zielepoot met zijn eenmansactie voor de afvalbakken.
En natuurlijk is ieder weldenkend mens tegen discriminatie van kinderen maar daar gaat het hier niet om.

Graaisnaaiert | 08-10-18 | 14:36

Ga helemaal stuk, schitterend die friezen.
Maken der gewoon een feestje en een dagje uit van.

pianist | 08-10-18 | 14:32

Minachting van de Rechtbank; dat is wat het is. Insubordinatie.

kweethetooknietbeter | 08-10-18 | 14:44

kweethetooknietbeter | 08-10-18 | 14:44
U begrijpt de term 'insubordinatie' niet helemaal.

BakkerHenk | 08-10-18 | 14:47

Hahaha minachting en insubordinatie, ga weer helemaal stuk.
Maar ach je kweethetooknietbeter, toch : )

pianist | 08-10-18 | 17:05
-weggejorist-
BaldEagle | 08-10-18 | 14:31

Marokkanen die in Amsterdam het Mercatorplein onveilig maken met verkeersopstoppingen, vuurwerkbommen en intimidatie. Turken die de Erasmusbrug bezetten niemand doorlaten. Mag allemaal. Maar als een paar blanke Nederlanders gaan demonstreren en verkeer ophouden worden ze als criminelen aangepakt.

witdusracist | 08-10-18 | 14:30

Wij autochtonen hebben een voorbeeldfunctie t.o.v. de nieuwe ingezetenen !

Acidbrain | 08-10-18 | 15:08

Ik zag toevallig in Culenborg op zaterdag zo'n stel marokkanen met auto-agressiviteit: uitlaat met nauwelijks getemperde explosiemotor, piepende banden, groepsgewijs door de straten van een provinciestadje jakkeren met ellendig claxongebruik. Volgens de marktkoopman gebeurt dat wekelijks. Ik schat in dat dat op honderden plekken in Nederland gebeurt.

bodemloos | 08-10-18 | 15:16

Ja maar die Friezen waren geweldloos, dan word je opgepakt.

echtpaul | 08-10-18 | 16:04

Ik lees ondertussen bij Saskia over de opdruk op het t-shirt van één van de Friezen (skull). Ter info: Bij KOZP ("wat wij willen doen is gewoon op een vreedzame manier onze mening uiten"), droeg men destijds ook vestjes met doodshoofd, in de 1% MC stijl (die door daadwerkelijke MC's onlangs niet eens meer gedragen mochten worden). Grappig ook dat de rol van de provocerende KOZP-cameraman ter sprake komt vanuit de Friezen. Toen die door de politie weg gesommeerd werd, ging het los in de bus: "ze vallen kevin aan, ze vallen kevin aan!"...."voorbereide actie, politie zit erin!".. Het iedereen-is-tegen-ons-complex is zo groot bij dit groepje, die gun je toch een lolly. Kom maar door met die boetes.

dopinie | 08-10-18 | 14:17

Het feest verheerlijkt dood en verderf, zegt het clubje met een Romeins martelwerktuig als beeldmerk.

koeberg | 08-10-18 | 14:47

Er schijnen in NL geen echte problemen te zijn. Deze clubjes komen voort uit verveling.

viejohuevon | 08-10-18 | 15:20

Jammer dat ze zo weinig steun krijgen, de pleinen hadden vol moeten staan met medestanders. Laat wel zien dat de gemiddelde "Nederlander" instemt met de dood van een traditie.

Commonlogic | 08-10-18 | 13:59

@Commonlogic | 08-10-18 | 13:59
Vrees dat de "gemiddelde Nederlander" gewoon werkt op maandag.

mvdwarsligger | 08-10-18 | 14:06

In Engeland kan het wel -zie de Tommy Robinson protesten en ook as massa-manifestaties buiten het gerechtsgebouw op 23 oktober in London. Nederland slaapt nog? Als alleen de mossels de straat op komen werk je natuurlijk de dubbele moraal wel in de hand want fysieke aanwezigheid telt ook nu nog. Wanneer is het volgende moment dat 'Nederlanders' van zich kunnen laten horen?

Analysis | 08-10-18 | 14:15

@Commonlogic Klopt. Maar VVMU en democratie zijn zaken die bevochten zijn en steeds opnieuw bevochten moet worden. Vandaar dat de knop bij de 'gemiddelde Nederlander' om moet en hij/zij moet gaan betalen voor alternatief nieuws incl GS maar ook andere channels en af en toe zich laten zien. De Engelsen kondigen de demonstratie op 23 okt. tijdig aan zodat mensen vrij kunnen nemen. Dat zou ook hier moeten gebeuren. Dagje uit.. voor het goede doel..

Analysis | 08-10-18 | 19:40
▼ 1 antwoord verborgen

Ze moesten hun klompen uit doen en toen werd er een rechter onwel.

marjen | 08-10-18 | 13:57

Humor met een t.. oftewel niet grappig

GeilRamkonijn | 08-10-18 | 14:16

LOL

echtpaul | 08-10-18 | 16:06

Wierd duk. Voor het grote geld en misschien een beetje onder dwang, van kritische journalist, geworden tot smeeroliemannetje van onze verrotte elite.
Duk is een lul van het kaliber peter rrrrr. Onbetrouwbaar.

beau van rtl | 08-10-18 | 13:56

M.b.t. peter of wierd, je moet wel duidelijk zijn als je een slimme vraag wil stellen. En denk zelf ook eens een beetje na. Dat ga je misschien vanzelf weer doen als je niet zoveel dwdd, twanneke huys en jeroen poauw kijkt. Bijdehand.

beau van rtl | 08-10-18 | 14:08

Of denken jullie werkelijk dat onze kritische journalist, vrijwillig, samen met robert van de roer of robbie de wijk bij de meisjes van wnl ontbijt t.v. gaat zitten onbenullen.

beau van rtl | 08-10-18 | 14:14

jackStick en Bat Adam. Jullie zijn ook snel te overtuigen.

beau van rtl | 08-10-18 | 14:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Heroes!

derkccs | 08-10-18 | 13:54

Zeker weten. Deze mensen zet ik ver boven bijvoorbeeld een overspannen bokkelul als marco kroon die zich per ongeluk door een talibanner in zijn kont heeft laten pakken. Dan moet je ook gewoon je verlies nemen en niet later terug gaan om hem af te knallen. Is strafbaar he, voor eigen rechter spelen.

beau van rtl | 08-10-18 | 14:03

@beau van rtl: ik begrijp niet helemaal wat Marco Kroon hiermee te mken heeft! Lekker offtopic nog even zeiken over iets wat je alleen van horen zeggen hebt, waar je niet bij was en waar je verder geen verstand van hebt! Sneu!

BaldEagle | 08-10-18 | 14:33

Baldeagle. Direct heeft kroon hier idd niets mee te maken. Het gaat mij om de manier waarop veel mensen hun helden kiezen en ik vind die Friezen helden. kroo heb ik voor het gemak als voorbeeld genomen en wat hij allemaal geflikt heeft zal nooit iemand precies weten, maar de vertoning met dat ridder slaan door beatrix, was natuurlijk belachelijk. Mag je verder best sneu vinden, maar ik vind kroon fans sneu.

beau van rtl | 08-10-18 | 14:52

Jenny is echt een heerlijke vrouw. Waren alle vrouwen in NL maar zo.

Vespukki | 08-10-18 | 13:54

Alle Friezen zijn racisten, en daarmee is met dit proces racisme eindelijk normaal geworden (in Gaussiaanse zin, dwz waar er het meest van zijn). Bedankt voor het oprekken van het begrip allemaal!

skoftig | 08-10-18 | 13:53

Foute actie ansich, puur juridisch gezien dan. Een bus vol met volidioten toegang geven tot een kinderfeest: gewoon nót done.
Goede actie en voor herhaling vatbaar, het zij in iets andere vorm.

Bat-Adam | 08-10-18 | 13:51

Het is trouwens racisme om van iedere blanke die geen demonstraties op een kinderfeestje wil, automatisch als racist te bestempelen. Als die blokkade door anders gepigmenteerden was gedaan, had niemand die discriminatiekaart gespeeld.

Feynman | 08-10-18 | 13:48

Lazio (zie tweets van Saskia) klinkt nou ook niet bepaald Fries of blank.

Bijtendehond | 08-10-18 | 13:53

Niemand is nog verbaasd over dubbele standaarden.

Winter_is_coming | 08-10-18 | 13:54

"racist"...
De grootste begripsinflatie sinds "respect"
Stelt niets meer voor.

Rico Tampeloerus | 08-10-18 | 14:04

Je kan van alles vinden van die blokkade. Ik zie er geen gevaar in. Als een arrestatieteam op een snelweg een stel criminelen aan wil houden, vormt de politie daarachter ook een blokkade.
Misschien hadden de actievoerders rekening moeten houden met mensen die naar een begrafenis of een ziekenhuis moesten. Een kleine doorgang moeten openlaten voor dringende gevallen. Het ging per slot van rekening om de bussen.

Graaf van Egmont | 08-10-18 | 13:47

Er ontstaan op elk moment van elke dag files op de Nederlandse wegen. Nooit gehoord dat deze allemaal staatsgevaarlijk zijn. En een georganiseerde file wel ???

Leffe Blonde | 08-10-18 | 15:28

Er staat me iets bij dat de politie dit jaar bewust file op de snelweg wilden creeeren om zodoende een paar euro-tjes salaris per maand af te dwingen. En dat is dan ineens niet gevaarlijk?!

Turky-moe | 08-10-18 | 20:29

Vluchtstrook was gewoon vrij. Kind moest naar voetbal, mocht langs, campina melkwagen mocht langs. Dus ik geloof niet dat iemand zich voor begrafenis /ziekenhuis gemeld heeft.

ik.zou.haar.doen | 08-10-18 | 23:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Open een 555 gironummer; " Weg met de zeurpieten!" waar de Nederlander een donatie kan doen om eventuele boetes te betalen.

vigilantes | 08-10-18 | 13:44

Er is al lang geld ingezameld voor de eventuele boetes. Als ik e goed herinner is tegen de 40.000 euro opgehaald, waarna de actie is gestopt. Dit in de veronderstelling dat dit wel genoeg zou zijn. Ben zelf een van de enthousiaste donateurs.

Paramaribo | 08-10-18 | 14:09

Paramaribo,mijn dank is groot!

vigilantes | 08-10-18 | 16:01

Goed gedaan Paramaribo

lingo star | 08-10-18 | 19:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Sinterklaas = Sint Nicolaas
= Aartsbisschop van Myra
dus vrijheid van godsdienst?
Iemand? Correct?

Is dit nog nieuws? | 08-10-18 | 13:44

Natuurlijk wel. Ga jij nu voor mij uitmaken wat wel en niet bij mijn religie hoort? Ik bid bij mijn schoentje. Ik vraag vergiffenis. Ik vrees straf. Ik dicht zwarte piet bovenmenselijke gaven toe. Wat wil je nog meer.

Knufter | 08-10-18 | 14:00

@menage
"Niemand protesteert tegen Sinterklaas."
Nou, De Grauwe Eeuw wilde hem anders zelfs doodschieten.

MAD1950 | 08-10-18 | 16:00

@MAD1950,
Ja: '.. Sinterklaas vermoorden...' was de oproep.
Activist Michael van Zeijl van De Grauwe Eeuw had in het najaar van 2017 een oproep geplaatst op FB om Sinterklaas te vermoorden tijdens de nationale intocht van de Sint in Dokkum, temidden van de kinderen en voor het oog van de televisiekijkers en het aanwezige feestvierende publiek.
'Zodat bloedspatten en stukjes hersenen op de kinderen terecht komen. Dan zijn we voorgoed van dat Sinterklaasfeest af!' Aldus Van Zeijl.
Die ook voor dit jaar 2018 al plannen bekend heeft gemaakt:
Michael van Zeijl is hedentendage zéer ontevreden over de roetveeg Pieten, die wat hem betreft nog steeds 'Black Faces' zijn en wat hem betreft gaat dat lang niet ver genoeg, het Sinterklaasfeest moet helemaal verdwijnen en hij is er nu hélemaal klaar mee: zijn geduld is op! Daarom gaat hij niet meer 'demonstreren maar er volgen ácties' om de intocht helemáal te stoppen en onmogelijk te maken.
Ik hoop dat de AIVD dit personage Michael van Zeijl en consorten goed in de smiezen heeft, want wat ik kon opmaken uit Twitter- en FB-berichten is dat er plannen zijn om de Stoomboot te saboteren, zodat hij niet aankomt in de haven.
Aangezien deze lui niet schuwen om aan geweld te denken, en Van Zeijl mogelijk nog radicaler is, omdat hij nu helemaal boos is, vrees ik echt voor de veiligheid van de opvarenden op de Stoomboot.
De vorige keer schijnt hij vijf dagen vast te hebben gezeten rond Sinterklaas, dat wijt hij aan racisme van de politie en niet aan zijn geweldsoproepen.
Deze gast is echt niet goed snik en gevaarlijk, niet voor niks staat zijn De Grauwe Eeuw op de lijst van terroristische groepen, samen met KOZP.
Oh ow! Schreef ik daar bijna, fonetisch: KOSP, Kick Out Soewarte Piet, foei toch, zo racistisch ja?

kleurdoosje | 08-10-18 | 18:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Natuurlijk worden ze schuldig bevonden, dat zijn ze ook. Hopelijk wegen de rechters wel mee dat ze het deden om gewelddadigheden in bijzijn van kinderen te voorkomen en dat vergelijkbare incidenten niet vervolgt worden. Dit zou moeten leiden tot geen of voorwaardelijke straf maar ik ben benieuwd hoe dapper die rechters zijn.

Ben Hetzat | 08-10-18 | 13:43

-t +d

Ben Hetzat | 08-10-18 | 13:51

Hangt een beetje af van de aanklachten. En de strafmaat al helemaal. Als ze op alle punten schuldig worden bevonden mogen we hopen dat de rechter in elk geval gangbare straffen oplegt, en geen "voorbeeld stelt". Want de gangbare straf voor het verhinderen van een demonstratie is namelijk helemaal niets, en voor het blokkeren van een weg uit protest wordt doorgaans ook niet of nauwelijks gestraft.

Ben alleen bang dat de rechter wel degelijk een signaal zal willen afgeven.

Muxje | 08-10-18 | 14:08

Schuldig misschien wel maar de rechter zal toch een vergelijking moeten trekken met soortgelijke gevallen.

Simon_GS | 08-10-18 | 14:26

Echte blokkeerfriezen blokkeren geen snelwegen.

RickTheDick | 08-10-18 | 13:42

"Bij actie Friese blokkeerders viel ook een gewonde", kopt de Telegraaf. Iemand verloor bij het remmen van de bus z'n evenwicht en viel. "Daardoor zou hij een hersenschudding hebben opgelopen." Nee, natuurlijk niet. Je reinste flauwekul, maar die gastjes van de KOZP doen alles om het allemaal zo zwaar mogelijk over te doen komen. Hun Facebook-stream destijds rechtstreeks vanuit de bus, die zou het OM ook wel eens op hebben mogen vragen. Daarop ook wel wat interessante quotes uit die 'vreedzame' KOZP-hoek: "Bekras hun autos", "Eey trap die lul met dat blauw jack ff kapot aub, zijn kop is irritant", en toen toen een kale agent met baard verscheen: "Wat is die agent voor viking dan" (.. racisme!).

Volgens KOZP is Nederland kut zolang het merendeel van de bevolking wit is, en volgens de Friezen is Nederland prachtig zoals het was. Het OM en de rechters zijn ook merendeels wit, maar in tegenstelling tot de Friezen, zijn de meeste witte mensen angstige policor broekpoepers, en dus worden op advies van 'onze' inlichtingendienst de boze kleurlingen kalm gehouden met een fopveroordeling. Stel je immers eens voor, dat deze 'strijders' nog verder gefrustreerd zouden worden.. dat levert maar weer meer herrie en schandaal op.. moeten 'we' niet willen met z'n allen, etc.

dopinie | 08-10-18 | 13:42

Ze zaten in een bus. Er was een file. File happens. Er reed geen tank en er is niet geschoten.

Als je te dom bent om in een bus te zitten moet je dat ook niet doen.

Knufter | 08-10-18 | 13:47

Hou es op met dat gewit ! Of werk je bij de NPO ? We zijn blank !

Jackson | 08-10-18 | 13:55

Geen gordel om dus boete voor die gast met hersenschudding. Om zo'n klacht zou men hard moeten lachen.

Deflatiemonster | 08-10-18 | 14:22


Het OM beticht JennyDouwes van opruiing en zij moet zich verantwoorden voor de rechtbank… terwijl de echte opruier (en intrigant achter de schermen), de PvdA burgemeester van Dokkum, thuis zit...
Deze burgemeester moet oneervol ontslagen worden voor het uitnodigen van KOZP en de NVU voor het houden van demonstraties tijdens een aloud kinderfeest. Ultra-Linkse politiek bedrijven over de hoofden van dol enthousiaste blanke kindertjes uit Dokkum en omstreken.
Volgens mij heeft Bonifacius het daar ook niet gered; waarom denkt deze Partij van de Afrikanen burgemeester dat zij wél in staat is de Friezen te bekeren tot de linkse kerk ?

Eendragtmaaktmagt | 08-10-18 | 13:42

Deze burgemeester gaat inderdaad het veld ruimen. Niet vanwege de ophef of gemaakte fouten, maar om in een andere Friese elfstedenstad de scepter te zwaaien www.lc.nl/friesland/Marga-Waanders-ni...

Gezwel | 08-10-18 | 15:34

Thanx

Simon_GS | 08-10-18 | 14:29

Vrijspraak is onmogelijk. Wat wel kan is dat ze 3 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar krijgen. En voor Jenny Douwes, als aanvoerster, wordt dat dan 6 maanden voorwaardelijk, proeftijd van 3 jaar en elke drie weken een gesprek met de reclassering.

kweethetooknietbeter | 08-10-18 | 13:39

Toch lief van de reclassering, dat ze in dat geval zelfs meer tijd vrij maken voor Jenny dan voor Volkert van der G. Jenny is dan ook staatsvijand nummer 1, maar da’s logisch.

Kapitein Stijlvol | 08-10-18 | 13:42

Het filmpje van Tom Staal voelt aan als dat Jenny me bedankt. Tom mag van mij een lintje krijgen dat hij in de bus namens ook mij de steun uitsprak aan de mensen daar. Jenny met d'r hoge hakken is om verliefd op te worden. Ik hoop maar één ding voor haar, dat ze de oermoeder mag worden van een hele nieuwe generatie echte Friezen.

Ikbeneenzelfbouwer | 08-10-18 | 13:38

Helemaal mee eens, Jenny is een topper!

JackStick | 08-10-18 | 13:41

Discussie over demonstratierecht, recht in eigen hand en andere juridische scherpslijperij nemen het zicht op die heeeeele grooooote olifant in de kamer weg. Die olifant waarbij de steuntrekkende minderheid dicteert(!) wat de belastingbetalende meerderheid mag denken, zeggen of doen.

Winter_is_coming | 08-10-18 | 13:38

Bij een eventuele volgende keer moten er gewoon wat auto’s opgeofferd door wat kop / start botsingen omdat er een emend Lang’s Kwai vliegen. Wel met bojvoorbeeld Volvo’s doen zodat de inzittende niks hebben.

Snap_het_ook_niet | 08-10-18 | 13:38

Proost!

BakkerHenk | 08-10-18 | 13:38

""""""oeps"""""". +1 voor jou!

Knisperende_Tissue | 08-10-18 | 13:43

De rest lag nog in zijn nest te ruften. Toch geen baan om naartoe te gaan dus waarom vroeg opstaan?!

Bezorgde vader | 08-10-18 | 13:37

Worden die partybussen ook tegengehouden? #dtv

Feynman | 08-10-18 | 13:35

En dat alles om een kinderfeestje. Kennelijk heeft het O.M. niets beters te doen. Hersenen op de hoofden van kinderen. Die partij van bij1 die wil dat mensen aangegeven worden bij ze als ze als zwarte piet rondlopen..... Nederland is echt mijn land niet meer.

Helaas-Nederlander | 08-10-18 | 13:35

Ja walgelijk die Zwarte Piet kliklijn, bovendien wordt daarin de suggestie gedaan om geweld te gebruiken en dan zou je verwachten dat daar in de media wel wat ophef over zou ontstaan, maar nee hoor... Stilte !

Jackson | 08-10-18 | 14:05

Uiteraard hoor je daar verder niets over. Maar als ik ( blank, man, oud ) zoiets zou opzetten over iets dat niet over blank, man, oud zou gaan was de wereld te klein. Dan ben ik dus een NSB-er, en daarmee is de discussie gesloten.

Helaas-Nederlander | 08-10-18 | 15:23

Het enige doel van deze zo door de overheid opgeblazen zaak is om het gewone klootjesvolk onder de duim te houden. De straffen zullen dan helaas ook niet mild zijn.

2voor12 | 08-10-18 | 13:34

"De voorste bus van de actievoerders werd op de A7 afgesneden door een wit bestelbusje dat de bus via de vluchtstrook inhaalde, en afsneed. Daarna remde het bestelbusje hard. #blokkeerfriezen"

"Ook een motorrijder gedroeg zich agressief, en de bussen werden op enig moment omringd door auto’s die er omheen zwermden. Een buschauffeur moest een noodstop maken. Een cameraman viel tegen de voorruit die kapotging, iemand raakte lichtgewond. #blokkeerfriezen"

"De rechtbankvoorzitter leest voor dat de #blokkeerfriezen zich agressief gedroegen en bivakmutsen droegen. Inzittenden van de auto’s schudden met gebalde vuisten naar de bussen."

"Bij de politie kwamen meerdere meldingen binnen. Van mensen die naar een begrafenis moesten, van iemand die naar het ziekenhuis moest en van een automobilist die een angstaanval kreeg. Ze stonden allemaal vast op de snelweg. #blokkeerfriezen"

Mag allemaal van Wierd Duk. Wat een helden zijn het.

Blokkeerfriezen komen niet veel verder dan 'zwijgrecht' en de voorste chauffeurs de schuld geven. Misschien maar beter ook dat zwijgen:

“Ik ben me er wel van bewust dat we fout zaten”, zei hij tegen de politie over het stopzetten van het verkeer op de snelweg. En ook realiseerde hij zich dat het best gevaarlijk kon zijn. #blokkeerfriezen

Nou, hier zijn we zo mee klaar lijkt me. Zal wel weer een taakstrafje worden die D66-rechters kennende omdat ze al genoeg gestraft zijn in de media.

Ardbeg | 08-10-18 | 13:33

Wie zegt dat die telefoontjes niet afkomstig waren van de KOZP activisten om het dramatische effect wat te vergroten zodat de politie de weg onmiddellijk vrij zou maken ? Zolang hierover geen ondertekende p.v's bij de rechtbank worden ingebracht hecht ik er weinig geloof aan.

Jackson | 08-10-18 | 14:13

DankeSchon | 08-10-18 | 13:50

Valt het iemand ook op dat Ardbeg mijn bericht negeert, puur omdat het niet past in de beeldvorming die hij poogt te bewerkstelligen?

DankeSchon | 08-10-18 | 14:17

Toen ik in mijn jeugdtijd nog regelmatig wat rondhing met wat vrienden in het weekend moest ik weekelijks wel 1 of 2 keer mijn id tonen. Even laten zien wie je was en klaar. Moet ik mij nou ook zielig voelen?

CleanUpTime | 08-10-18 | 19:01
▼ 13 antwoorden verborgen

Zucht, had die lui gewoon 250,- Eur boete gegeven, en niemand had er wat van kunnen zeggen. Nu maakt het OM zichzelf belachelijk (want geen vervolging stakende agenten, weg blokkerende mossel bruiloftstoeten, demo ontmogelijke makende Afa's en mossels) en is straks iedereen boos. Want voor de anti-pieten is geen straf(eis) hoog genoeg en hebben zij weer nieuwe munitie voor hun racisme betoog. En voor iedere straf(eis) hoger dan een boete zal vrijwel iedere Nederlander dit zien als een politiek process voor de deugbuhne

trottle | 08-10-18 | 13:32

Zijn die boetes dan voldoende om de kosten van dat filmpje te dekken?

Winter_is_coming | 08-10-18 | 13:34

Hoop het niet, dat filmpje wordt gewoon door de belastingbetaler betaald. Het zal wel uitbesteed zijn aan een vriendje voor grof geld.

voldemort | 08-10-18 | 16:12

Donderdag ga ik erheen, doneer ook wat meer dan vroeger aan rechts en lid van Fvd, stem Geert en nog euforisch door pechkechs zielige tronie.
Ik ben te herkennen aan geweldloos stil protest.

28 | 08-10-18 | 13:30

Hm, volgens de Gutmenschen ben je al extreem gewelddadig door het niet met ze eens te zijn. In Amerika zijn ze veel verder in de linkse wetenschap op de toonaangevende Universiteiten, daar noemen zij dat "micro-agression".

Jan Passant mk2 | 08-10-18 | 13:36

Inconsequent handelen doet het rechtsgevoel en het vertrouwen in de rechtspraak ernstig wankelen. Dus: ofwel alle verstoorders van demonstraties/openbare orde gelijk aanpakken (Erasmusbrug, tütertürken, AFA, etc) ofwel anarchie toestaan. Als je de rechtstaat en het demonstratierecht wilt beschermen, kies dan voor het eerste.

Winter_is_coming | 08-10-18 | 13:30

En wat was de uitspraak van de rechter, Ardbeg?

Winter_is_coming | 08-10-18 | 13:39

@drastic Te hard rijden mag van mijn geloof dat is traditie. Daar denkt de politie ook heel anders over.

voldemort | 08-10-18 | 16:03
▼ 2 antwoorden verborgen

De slag bij Dokkum .... de verjaardag van de zus van de medewerker van de broodafdeling bij de Appie is belangrijker.

Koos Knak | 08-10-18 | 13:27

Hilarisch. Wat een vertoning. Slappe softe bestuurders die allen, willen deugen. In elk geval deugen doen zij niet. Verre van dat. Verraders van het Volk. De Friese wal zal het DEUGSCHIP keren.

De Evangelist | 08-10-18 | 13:26

Het volk wil vrijheid van meningsuiting. Met je deugschip.

Ardbeg | 08-10-18 | 13:55

Evangelist: zeker weten !

Eendragtmaaktmagt | 08-10-18 | 14:01

Een politiek proces, anders kun je het niet noemen. Het volk moet linksom worden gestuurd, op wat voor manier dan ook.

Sytsevandekameleon | 08-10-18 | 13:25

Laat dks her niet horen. Die vindt het heel behoorlijk dat het "om zijn werk doet" en dan netjes "de rechter beslist". Totaal voorbijgaand aan alles wat met de werkelijke dynamiek te maken heeft.

Knufter | 08-10-18 | 13:28

Waar ik nog het meest van sta te kijken is de timing van dit proces. Zo vlak voor de start van onze traditionele Zwarte Piet welles-nietes. Goeie timing OM!

ScumbaggusMaximus | 08-10-18 | 13:25

Als je het aantal verdachten ziet dan weet je waarom het zo lang heeft geduurd om de zaak op papier te zetten. Weet je meteen waarom asielprocedures zo lang duren, dat ligt niet aan de asielzoeker zelf.

Ardbeg | 08-10-18 | 13:55

@Ardbeg: 'dat ligt niet aan de asielzoeker zelf'? Het feit dat ze hun identiteitsbewijzen willens en wetens weggooien en daarna gaan zitten liegen over waar ze vandaan komen maakt juist dat de asielprocedures langer duren!

BaldEagle | 08-10-18 | 14:52

Zeker goeie timing. OM gaat er wellicht vanuit dat ze vóór de volgende intocht een veroordeling hebben, wat wellicht potentiële Coentunnel/blokkeerders e.d. dan zal afschrikken. Aan de andere kant, als de straffen mee vallen (lage geldboetes ofzo, die betaald worden via crowdfunding) dan zal het alleen maar aanmoedigen. Toch een risico dus wat het OM neemt hiermee.

RaymyJanssen | 08-10-18 | 18:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Lol... Tom moet objectief verslag doen en hoe begrijpelijk ook, geen partij kiezen in deze zaak.

Amsterdamsko | 08-10-18 | 13:24

Dan moet u ook objectief reaguren.

JackStick | 08-10-18 | 13:45

Waarom? Hoeft helemaal niet, zolang je er maar eerlijk over bent en Geenstijl heeft duidelijk aangegeven waar ze staan in dit debat.

Ardbeg | 08-10-18 | 13:53

Tom moet helemaaal nehks. Behalve misschien meer prima foodfilmpjes maken zoals remekerkaasjes in de maak. Maar dat is iemand zijn/haar/het kwaliteit er dubbeldik bovenop willen leggen. Heel ander verhaal.

chicago river | 08-10-18 | 14:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Worden nu ook al die Ali's en Moh's van hun bed gelicht omdat ze de demonstratie van Pegida verstoorde bij die gezellige moskee? Met flessen, blikjes en vuurwerk. Niet dat ik het eens ben met die club, maar gelijke monniken gelijke kappen.

chickenlover | 08-10-18 | 13:22

Nee want de nederlandse overheid heeft onder leiding van Brussel bepaald dat Europa moet islamiseren en de huidige cultuuruitingen in de diverse landen moet worden vernietigd.

2voor12 | 08-10-18 | 13:28

Joh, "kraaienpootjes en hondenpoep gooien" ludiek noemen.
Schiet mij maar lek maar dan hoor je toch gewoon in het gesticht thuis?

two ball cane | 08-10-18 | 13:22

Ja dat gaat veel te ver.

Dan maar zo! | 08-10-18 | 13:24

Gooien gaat te ver ja, neerleggen mag wat bij betreft.

Sytsevandekameleon | 08-10-18 | 13:31

Het is wel op z'n minst frappant te noemen dat het OM er blijkbaar geen moeite mee heeft dat bijvoorbeeld de toegestane demonstratie van pagida onlangs op wrede wijze onmogelijk werd gemaakt...

vanFleppensteijn | 08-10-18 | 13:21

Je kunt dit simpel oplossen door in november deze personen op de zaterdag dat de inhuldiging van sinterklaas op TV komt... in hechtenis nemen.

sociaal_econoom | 08-10-18 | 13:19

Volksmenner Wierd Duk is ook aanwezig zie ik. Staat op de barricade om de vrijheid van meningsuiting van neo-nazi's te verdedigen en staat vooraan om gekwetste Moslims een draai om de oren te geven wanneer er weer eens een cartoon is getekend. Tot hij zelf een keer het slachtoffer is van een andere mening en kritiek op zijn eigen sprookjesfiguur, dan kan hij zich opeens heel goed in een radicale Moslim verplaatsen en is het verstoren van demonstraties opeens wel geoorloofd. Weten we ook weer hoe serieus we journa ehh activist Wierd Duk voortaan moeten nemen. Je verwacht van een journalist die in Rusland heeft gewerkt toch wat meer gezond verstand.

Ardbeg | 08-10-18 | 13:19

Eendragtmaaktmagt | 08-10-18 | 14:10
Ik ben linkser dan de meeste handophouders hier. Links of rechts heeft niks met pro- of anti-ZP of pro- of anti-immigratie of wel of niet racistisch te maken maar alles met je eigen geld verdienen, hard werken, initiatief tonen, risico durven nemen, investeren, vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en niet altijd maar naar de overheid wijzen als er iets tegenzit zoals hier dag in dag uit gebeurd. Nederland is voor rechtse mensen dan ook een geweldig land met alle kansen. Ik beschouw mezelf als een liberaal rechts van het midden, vandaar dat ik ook in tegenstelling tot de meeste hier pro-VVMU ben. En vandaar dat ik andersdenkenden dezelfde vrijheid gun als ik zelf heb, ook al hebben ze een andere mening. Dus vandaar mijn kritiek op Erdogan, Orban en Trump. Of Thierry Baudet die andersdenkenden leraren, professoren, weermannen en journalisten wil vervangen door Thierry Baudet-gezinde schaapjes.

Ardbeg | 08-10-18 | 14:48

Jackson | 08-10-18 | 14:31
Nee, Friezen zijn zielig en gekwetst.

Ardbeg | 08-10-18 | 14:48

Net zoals de VVD zichzelf beschouwt als liberaal rechts van het midden terwijl het toch gewoon een extreem-linkse partij is.

Elessir | 08-10-18 | 17:05
▼ 11 antwoorden verborgen

.. toch is het mooi te zien dat Onze Overheid wel degelijk in actie kan komen. Jammer wel, dat die daadkracht alleen in beeld komt wanneer gewone burgers het zat zijn iedere dag weer de les gelezen te worden door de linkse media en zich zelfs organiseerden tegen gevaarlijke klaplopers die hun brood verdienen met tegen de westerse samenleving te strijden.

Dat deze burgers zo ongehoorzaam waren om extremisten tegen te houden die zelfs met vuurwapengeweld dreigden tegen Sinterklaas en kinderen, dat KAN natuurlijk niet getolereerd worden in een met opzet verloederende samenleving.

Ik vraag mij af of die rechter onwel werd omdat hij/zij/het medeplichtig werd gemaakt aan dit misselijke spektakel, of gewoon omdat ziek-zijn als rechter erbij zou kunnen horen.

Jan Passant mk2 | 08-10-18 | 13:18

De D-66 rechter werd misselijk toen hij in de rechtbank werd geconfronteerd met zoveel racisten.

Tietmier | 08-10-18 | 13:22

.. je zou zeggen dat D66 rechters voldoende ellende dagelijks in hun spiegel zien om wat steviger in hun linker schoen te staan.

Jan Passant mk2 | 08-10-18 | 13:28

Misschien was hij wel met terugwerkende kracht onwel omdat De Grote Leider z'n kliek in de steek heeft gelaten? Dat hakt erin hoor, bij die (S)link(s)miegels!

BaldEagle | 08-10-18 | 14:44
▼ 1 antwoord verborgen

Denk dat Jenny binnenkort van der bed wordt gelicht en het gevang wordt gesmeten. Dat met 2 maten meten gaat als een boomerang terugkomen en dan heeft een overheid nog maar 1 mogelijkheid... das geweld. En dat si de volgende stap. Of de overheid moet de hand in eigen boezem steken, maar dat zal niet gebeuren. Dus er is maar 1 einde mogelijk..

Mark_D_NL | 08-10-18 | 13:18

Geweldig hoe Saskia Belleman telkens zo serieus op gekkies met de meest wilde complottheorieën reageert. Wat een vakvrouw. Maar het gaat deze week puur en alleen om dit en niks anders:

Saskia Belleman:

Voor alle duidelijkheid: het gaat deze week niet om de vraag of zwarte Piet wel of niet is toegestaan. Het gaat puur om het blokkeren van een snelweg, en het met geweld of dwang verhinderen van een demonstratie.

Het OM:

Het Openbaar Ministerie zegt dat het hier niet gaat om welke mening mensen hebben, maar dát ze een mening mogen hebben, en dat ze die mogen uitdragen. “Daar hebben deze verdachten inbreuk op gemaakt. "

Daar heeft het OM toch gewoon gelijk in en daar zijn we het toch allemaal wel mee eens? Of zijn we nu opeens wel pro-demonstraties verstoren. Of alleen wanneer het om de eigen mening gaat? Dat is wel heel hypocriet. Dat is een vrijbrief voor AFA om iedere Pegida demonstratie te verstoren. Want Pegida is maar een kleine minderheid, veel mensen nemen aanstoot aan hun mening en het is hun mening toch niet. Zijn dat de criteria waarbij je demonstraties mag verhinderen? En kom hier niet met dat kinderfeest-gedoe aan, de vrijheid van meningsuiting weegt wel eventjes wat zwaarder. Deze zaak lijkt me zo klaar als een klontje.

Ardbeg | 08-10-18 | 13:16

Jan Passant mk2 | 08-10-18 | 13:47
Vooruit Erdogan-light. Erdogan verbied kritische media, Orban koopt ze op en maakt ze regeringsgezind waardoor je steeds minder kritische geluiden hoort.

Ardbeg | 08-10-18 | 13:51

Wat raar dan dat de EU hun panty's zo in een knoop krijgen van Orban, de man doet, volgens jou, dus precies wat de EU actueel doet om solidariteit te kweken met de Opperste Sovjet te Brussel.

Jan Passant mk2 | 08-10-18 | 14:01

@Ardbeg | 08-10-18 | 13:16

Het zijn alleen deze blookeerders die een dergelijke behandeling krijgt. Nooit antifa's die demo's kapot maken. Nooit. Daarom is dit een showproces.

omanders | 08-10-18 | 15:53
▼ 14 antwoorden verborgen

"monsterproces van de eeuw"
mooi!
En dan ook nog op zijn beste peterr-nasaals uitgesproken.

drastic | 08-10-18 | 13:14

Blokkeer je een weg met een Turkse vlag in je klauwen dan is er niks aan de hand, blokkeer je een weg om een confrontatie te voorkomen dan ben je de lul.. Scheef land dat Nederland.

Crematorium-de-Asbak | 08-10-18 | 13:12

Maakt je jeugd een vreedzame demonstratie onmogelijk doordat ze met tomaten en eieren gaan gooien, wordt er ook niemand vervolgd. Inderdaad, scheef land.

zwarte_weduwe | 08-10-18 | 13:19

Rechter al flauwgevallen.

gato | 08-10-18 | 13:11

Het valt ook niet mee om een NSB uitspraak te maken doen als onafhankelijk rechter zijnde.

Foolonthehill | 08-10-18 | 13:14

De friezen moesten hun klompen uit doen in de linkszaal. zal niet meegevallen zijn qua lucht...

Behangdelul | 08-10-18 | 13:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken