Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Ruttes Toyota Terreur Debat in Kamer

Eindelijk. Chips, bier & in een mobiele bakkerij gemaakte nootjes voor het grote Toyota HiLux Debat.

toe dan

U las hier op de GeenStijl al zo veel en zo vaak over de steun van Onze Diplomaten (m/v) aan de Syrische jihadisten te Syrië. U zag doorbijtende en doorvragende Kamerleden voorbij komen. U kreeg college van journalisten die met eigen ogen gezien hebben waar onze Non Leathal Dollars terechtkomen. En u zag het totale kulverhaal over 'gematigde rebellen' compleet, maar dan ook compleet uit elkaar vallen, tot aan de mobiele bakkerij aan toe. U las ook over onrust in de coalitie, en vandaag gaan we zien hoe gemeend die onrust is. Debattijd! Pieter Omtzigt, bekend van Omtzigt-man zijn, heeft op het laatste moment Martijn van Helvert vervangen en bijt het spits af.  Weten we meteen hoe de vork bij de meest kritische regeringspartij in de dualistische steel zit. Rutte zelf laat overigens MinBuZa Blok de Syrische kastanjes uit het door Bert Koenders aangestoken vuur halen, dus die is er niet bij. Live meekijken kan bij de Kamer zelf of via TOYOTAHILUX24
UPDATE: Dat was eerste termijn Omtzigt. Hij had genoeg meel in zijn mond voor een complete mobiele bakkerij.
UPDATE: Schorsing tot 20u10! Dan is Blok aan de beurt.
UPDATE: Kamer was streng voor Blok tijdens de beantwoording, maar blijft vastlopen tegen het probleem dat het vooral de erfenis uit het kabinet Rutte-2 is. CDA, D66 & ChristenUnie waren vanavond dus eigenlijk de oppositie, en PvdA deed nog een beetje regentesk. Degene die toen ook verantwoordelijk was (Rutte) ontbrak. Dus schoof Blok de bonnetjes onder het 'de Kamer is vertrouwelijke geïnformeerd'-tapijt, ging hij een beetje door het stof, werden er wat lessen voor de toekomst geformuleerd en glassen, plassen & wassen we de nacht in. Toet toet Toyota! Nu een korte schorsing, straks tweede termijn.
UPDATE: Er komt nog wel een onderzoekje:

Social

UPDATE: SP dient motie van wantrouwen in.
UPDATE: Kuzu gaat nog verder, zegt aangifte tegen minister te willen indienen.
LOL-UPDATE: Omtizgt legt Kuzu uit dat ie tegen de verkeerde minister aangifte gaat doen.
UPDATE: PVV steunt motie SP wegens told you so.
UPDATE: Baudet dient een motie in om OM onderzoek te laten doen naar nalatigheid ministers en voegt er nog een Hup Assad-motie aan toe.
UPDATE: Dat was 't. Straks wordt de motie van de SP weggestemd en dan kunnen we naar bed.

Video Omtzigt

Spanning in de coalitie

Social

Sprrrekerslijst

hee van helvert is weg

Reaguursels

Inloggen

Ziet iemand dat het CDA zijn paadje schoonveegt en daarvoor Omtzigt misbruikt? Ook het CDA stemde VOOR en Omtzigt stemde VOOR.
Jezus wat zijn we blind...

Mocro070 | 03-10-18 | 09:06 | 1

Toch blijft Omtzigt een van de handvol parlementariers die de regering controleert. Dat hij ze niet ook probeert weg te sturen na x 'incidenten' en algemeen betoonde burgerhaat is het enige dat hem is aan te rekenen, voor de rest is hij beter bezig dan de rest. 2018.

O2Neutraal | 03-10-18 | 16:12

Wat gebeurt er met gewapend opstandelingen die de troon van Nederland wil veroveringen? Juist die schiet men neer. Wat deed de Nederlandse regering met opstandelingen in Syrië ze steunen en ze vervolgens asiel aanbieden?

ogeon | 03-10-18 | 08:23

De regering zou wat mij betreft ook excuses moeten aanbieden aan het Syrische volk. En een flink bedrag daar aan toevoegen voor de wederopbouw van het land en schadeloosstellingen voor de weduwen en wezen.

Graaier | 03-10-18 | 07:54 | 2

Ja, nog meer geld. Dat zal vast goed terecht komen...

Steakduboeuff | 03-10-18 | 08:28

Komt goed. We hebben Kaag, de sinterklaas van het kabinet.

Nalek | 03-10-18 | 08:55

Eigenlijk is dit natuurlijk gewoon werk voor het internationale gerechtshof
Aanklacht ; medeplichtigheid aan misdaden tegen de menselijkheid , cq medeplichtigheid aan genocide
Punt is uiteraard ; het internationale gerechtshof is deel v.d. ( door de deepstate gecontroleerde) totaal corrupte VN , deel van het misdadige systeem dat deze misdaden veroorzaakt.
Hopelijk heeft Trump spoedig de rechts orde in de VS herstelt en er de corruptie uitgebannen.
Daarna is de VN aan de beurt om uitgemest te worden , is dat gebeurd dan
kunnen Rutte , Koenders ed eindelijk voor de rechter.

enorme sukkelzak | 03-10-18 | 06:36

Weer zoiets... 60mln. naar de islam-haaien.

Het moet eerlijker, zei ik PvdA? Juist, laat die partij het verspilde gemeenschapsgeld + smartengeld richting de slachtoffers maar uit de eigen partijkas terugstorten, dit wegens moedwillige onzin-uitgave aan vijandelijke groeperingen: ernstig plichtsverzuim, zo niet verraad, dat is het.

Wat voor drugs gebruiken die gasten eigenlijk?

Veluwse-Eikel | 03-10-18 | 05:44 | 1

Vast geen lavendel

boerk | 03-10-18 | 08:35

Bij een dictatuur drijven ze hun wil door door mensen eenvoudig te verbieden iets te zeggen. Bij een democratie als de onze doen ze precies hetzelfde door eenvoudig niet te luisteren naar de mensen. Debatjes als deze tonen dat altijd weer eenvoudig aan.

0112358 | 03-10-18 | 02:47

De exacte groeperingen aan wie iets geleverd werd, was niet belangrijk. Vanuit geo-politiek oogpunt moest de Assad oppositie versterkt worden. Openlijk met wapens was een brug te ver. Dan maar nla.
Dit debat was bij voorbaat al zinloos. Natuurlijk wist NL regering dat de hulp in extremistische handen zou kunnen vallen, maar dat was een risico dat ze maar al te graag wilden nemen. Zolang het de positie van Rusland maar verzwakte.

SamV | 02-10-18 | 23:58 | 1

Zolang het de positie van Rusland maar verzwakte.

SamV | 02-10-18 | 23:58 |

Zou verzwakken. Maar zelfs daarvan konden ze weten dat dit niet zou gebeuren. Assad en Poetin lachen zich suf nu als winnaars. En volkerenrechten zijn intussen wel geschonden doordat materieel in verkeerde handen viel, dat was ook te verwachten.

Jan, Leiden | 03-10-18 | 00:07

Ik had niets verwacht van dit debat en toch teleurgesteld. Nul schaamte en verantwoording van de regering ten aanzien van zeer kwalijke praktijken.

Ofzo2 | 02-10-18 | 23:46 | 4

We hádden ook niet hoeven verwachten dat er verantwoordelijk zou worden genomen. Maar wel goed dat pvv sp en fvd de motie van wantrouwen ondersteunden.

Jan, Leiden | 02-10-18 | 23:51

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 23:50
Dagje circus? Ik heb geen wilde dieren gezien, geen mannen uit een kanonsloop, geen trapeze werk. Enkel clowns.
Wat kost dat gedoe met die clowns eigenlijk in relatie tot een echt circus af en toe?

F. Jacobse | 03-10-18 | 00:06

F. Jacobse | 03-10-18 | 00:06 |

Misschien een overweging om na restauratie van de tweede kamer er hoepels op te hangen om te kijken welke kartelcoalitiekamerleden erdoor willen springen?

Jan, Leiden | 03-10-18 | 00:11
▼ 1 antwoord verborgen

Nou Baudet, stem voor de motie van wantrouwen, want het zou vreemd zijn als je wel wil vervolgen voor een ambtsmisdrijf, maar hem wel wil laten zitten.. of zoiets.

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 23:45

Pats, die was wel heel sterk van Baudet. Geen bijval verder ( over de steun aan Jihadistische groeperingen door de staat terwijl een deelnemer aan zo'n groepering op dit moment voor de rechter staat ).

Graaisnaaiert | 02-10-18 | 23:41 | 3

Minder sterk, zo niet bezopen, is zijn laatste bijdrage, voor de stemming.
Baudet wilde een langere schorsing, om te overleggen met de andere fracties hoe te stemmen!

demaup | 02-10-18 | 23:45

Als je andere oppositiepartijen kan meekrijgen in de motie van wantrouwen dan is het overtuigender. Zijn argumentatie over 'nadenken' was inderdaad vreemd.

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 23:48

Dat heb ik niet meer gezien, iets met een haperende link...

Graaisnaaiert | 02-10-18 | 23:57

Als Blok ergens nog eens aan ten onder gaat is het zijn eigen stuitende arrogantie. Verder is hij goed in de leer gegaan bij Teflon Mark.
Maar goed, had er al niets van verwacht, dus...

Graaisnaaiert | 02-10-18 | 23:31

Baudet +veel. Goede motivatie voor de ambtsmisdrijven motie!

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 23:17 | 1

Moties gaan het niet halen, maar goed dat hij ze wel indient. Plus veel !

Jan, Leiden | 02-10-18 | 23:25

Onderzoekje, plas, was.
The show must go on.

jip_86 | 02-10-18 | 23:14

Enige keer dat ik het met Kuzu eens ben. Aanklagen die zooi.

Ofzo2 | 02-10-18 | 22:54 | 6

Een egomane minister (Koenders) heeft ondanks alle waarschuwingen van meerdere partijen besloten meerdere terroristische groeperingen te steunen met ons belastinggeld. Er zijn doden door gevallen. Dat is meer dan vervolgingswaardig.

Ofzo2 | 02-10-18 | 23:13

Kijk, het is bijzonder waarschijnlijk dat door aan 22 groepen materieel te verstrekken het in verkeerde handen is terechtgekomen en dat volkenrechten met hulp van die goederen zijn geschonden. Nu blijkt voor een deel van die 22 dat ze niet zijn getoetst op de 3 punten, maar dat het is gebaseerd op aanname van informatie vanuit Engeland. De minister wimpelt het af door niet paraat hebben van die informatie.

Toch zal het OM noch Koenders, noch deze minister gaan onderzoeken en zullen ze het niet ontvankelijk verklaren. Wellicht onder het mom van wellicht niet meer achterhaalbare informatie omdat milities er grootdeels niet meer zullen zijn en te ingewikkeld.

Jan, Leiden | 02-10-18 | 23:35

Jan, Leiden | 02-10-18 | 23:35
Waarom niet de trajectcontrole en ANPR camera's in de desbetreffende gebieden laten controleren op de aanwezigheid van deze NLV met geschuts toepassingen?
Oh, wacht ...

F. Jacobse | 03-10-18 | 00:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Toch een bijzondere redenatie die Blok er op na houdt m.b.t. het stopzetten van de hulp. Blijkbaar is het nodig dat onomstotelijk, strafrechterlijk zelfs, aangetoond moest zijn dat strijdgroepen daadwerkelijk oorlogsmisdaden hadden gepleegd. Eigen filmpjes/promotiemateriaal van strijdgroepen waarop dergelijke misdaden met de wereld werden gedeeld waren daarvoor niet genoeg. Diezelfde groepen werden wel op de woestijnbruine ogen geloofd toen zij moesten beloven dat zij aan de 3 criteria, die Nederland zelf stelde als voorwaarde, voldeden. Bewijs daarvoor was toen niet nodig.

Merkwaardig ook dat Blok opnieuw even de openbare bron moet opzoeken die het bewuste filmpje blijkbaar tegenspreekt/ontkracht, terwijl hij die bron zelf blijkbaar 3 x als argument op dat specifieke onderwerp heeft opgevoerd.

Wolveshead | 02-10-18 | 22:25 | 3

Ongelooflijk inderdaad. De regering houdt lekker vol dat het juist gehandeld heeft terwijl iedereen wel beter weet.

Ofzo2 | 02-10-18 | 22:29

Filmpje? Welk filmpje? Zit dat wel ergens in het archief? Welk archief? En heeft die groep niet die 3 boxjes aangetikt dat ze aan de voorwaarden van aanvraag zouden voldoen?

Hoeveel jonge licht verstandelijk beperkten hadden voor dat weggegooide geld gewoon uit de Wajong kunnen blijven en gewoon nog op een sociale werkplaats kunnen blijven werken? Zodat ze op zichzelf kunnen wonen door voldoende inkomsten? Dit maar als voorbeeld omdat het vandaag toevallig weer in de actualiteit was....

Jan, Leiden | 02-10-18 | 22:37

We hebben toch een kamer vol met verstandelijk beperkten aan het werk?!

boerk | 03-10-18 | 08:39

Dus de white helmets zijn toch niet helemaal zuiver volgens blok? Hebben wel geleid tot een bombardement op syrie van de coalitie.

Ofzo2 | 02-10-18 | 22:19

Conclusie is toch wel dat bij dit debat waar het vuur aan de schenen kon worden gelegd, zij het heeft laten afweten, dan wel niet aanwezig was. Blok rond nu af met zijn blok "in toekomst voorkomen"... De Here zij met u. Ook met u zij de Heer. Etc.

Jan, Leiden | 02-10-18 | 22:16

Ik zou nu het gezicht van Harald Doornbos wel eens willen zien.

HenkyPanky | 02-10-18 | 22:07 | 3

Pissed of onweer?

Jan, Leiden | 02-10-18 | 22:17

Die stopt met journalistiek want het maakt toch niets uit. Het hele volk hangt aan Rutte zijn lippen en gelooft alles wat hij zegt in combi met de msm.

Ofzo2 | 02-10-18 | 22:31

Die ‘spindoktoren’ van de VVD zijn weer hard aan het werk geweest.

Cunts-en-kitsch | 02-10-18 | 22:06

Het is dus duidelijk. We hebben steun gegeven aan veel meer foute groepen dan tot nu toe bekend. Misschien wel alle 22. Maar dat Blok niet zeggen want geheim en de burger mag het niet weten.

Ofzo2 | 02-10-18 | 21:53 | 1

Neen, allemaal vertrouwelijk ! Mjah... lijkt me duidelijk.

Jan, Leiden | 02-10-18 | 22:05

Blok raakt geirriteerd en lijkt het zichzelf alsnog moeilijk te gaan maken door de wijze waarop hij de Kamerleden nu antwoordt. Wellicht wordt er zo toch nog hoofdelijk gestemd.

Wolveshead | 02-10-18 | 21:52

Ik realiseer me dat deze bijdrage weinig inhoud heeft. Eén woord: Hufters.
Geven mijn geld uit aan oorlogsmisdadigers. Dat moet echt anders.

Maar, wat kunnen we doen?

Rest In Privacy | 02-10-18 | 21:41 | 2

Stoppen met stemmen op de hufters.

Foolonthehill | 02-10-18 | 21:49

Foolonthehill | 02-10-18 | 21:49
Bij de volgende verkiezingen is "men" dit allang weer vergeten.

Is dit nog nieuws? | 02-10-18 | 23:05

het strafhof is om de hoek. Geef uzelf aan mr. Blok. Hoeveel onschuldige levens heeft mijn belastinggeld opgeleverd? Nederland is nooit uitgenodigd om zich te mengen in een oorlog in Syrië. Zonder de inmenging van U.S., en bondgenoten was de burgeroorlog allang beëindigd. En hadden we de miljoenen aan Toyota's beter kunnen besteden aan de wederopbouw van het land. Sorry, ik kan mijn Syrische vrienden niet uitleggen waarom de Nederlandse regering zo kortzichtig is.

HenkyPanky | 02-10-18 | 21:40 | 2

HenkyPanky | 02-10-18 | 21:40

Hij heeft ministeriële verantwoordelijkheid, maar verdedigt nog het beleid van Koenders destijds. Nou ja, poogt.

Jan, Leiden | 02-10-18 | 22:07

Jan, Leiden
Tja, Mijn vriend Safwan uit Hama, kent noch Blok, noch Koenders

HenkyPanky | 02-10-18 | 22:24

DIt debat gaat helemaal nergens over. Backbenchers aan het woord, behalve bij denk en FvD. Stoppen met de poppenkast. Waar is Karabulut op uit met deze herhaling van zetten. Pffff.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 21:38 | 2

Die backbenchers zijn de fractiewoordvoerders met deze portefeuille, die vanuit die rol ook de hoorzitting ter voorbereiding op dit debat hebben bijgewoond. Zo gek is het dus niet dat zij dit debat met de minister voeren, staande praktijk zelfs. Karabulut heeft gelijk maar krijgt geen antwoord, niet vreemd dat zij het dus meermaals probeert.

Wolveshead | 02-10-18 | 21:44

Weet ik weet ik. Echter, als er beleefd werd dat er iets te halen was, zouden de woordvoerders op de portefeuilles niet aan het woord zijn geweest. Kleine signalering. Kabinet is niet in het minste in het gevaar op dit onderwerp. Blok sust de laatste aanwezigen hoogstpersoonlijk in slaap. Wolveshead. Dit is pure symboliek. Erg langdurige symboliek. Non debat startte om 16h00.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 21:59

Hahaha we gaan gewoon door, het plebs heeft het nakijken hahaha

Rest In Privacy | 02-10-18 | 21:24

Hoofdelijke stemming motie van wantrouwen, als Pieter Omtzigt na dit alles, en de leugens die hij ook openlijk detecteert en benoemt, nog tegen stemt dan is hij alle geloofwaardigheid kwijt. Wel blaffen niet bijten, want aan de riem van baasje?

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 21:23 | 2

Hij doet 't leuk in z'n rol als "razende reporter van het volk" maar het is ook niet meer dan dat: een rol voor de bühne. UIteindelijk zit hij er ook in dienst van de partij, het kartel en de leugen. Een stuk gereedschap zodat het lijkt of er nog iemand iets doet maar ondertussen is het patroon wel duidelijk: de chef bepaalt hoe ver hij mag gaan en daarna gewoon weer bek dicht en meestemmen.

elfenstein | 02-10-18 | 21:43

@GroetenVanUrk | 02-10-18 | 21:23
Je gaat je zin krijgen v.w.b. de motie, ik zie Omtzigt echter niet voor die motie stemmen. Zijn geloofwaardigheid wordt dus wederom onderuit gehaald.

Wolveshead | 02-10-18 | 22:48

Thierry snapt het wel en stelt ook juiste vragen, maar ze zullen het altijd blijven ombuigen en het ontkennen.

XaleX_2 | 02-10-18 | 21:10 | 1

Het heeft klaarblijkelijk geen zin meer om te proberen met zinnige vragen de verantwoordelijke minister door te zagen. Die brabbelt wat vaags over vertrouwelijke stukken, niemand doet er iets mee en rekenschap afleggen? Ho maar, hoeft niet meer. Thierry is nog zo naief te denken dat hij ooit een antwoord op niveau gaat krijgen. Leer van Greet, die weet allang dat het enige wat je kan doen is je eigen geluid blijven verkondigen in de hoop dat genoeg mensen op je stemmen en je steunen. Alleen zo krijg je dit kartel nog ooit weg: met een overmacht.

elfenstein | 02-10-18 | 21:47

Ik zit te kijken naar de interruptie van Baudet en ik krijg toch de indruk dat 'ie wel een goede Chardonnay heeft open getrokken. Mag best, maakt het allemaal wat 'losser' :-)

Padjepejer | 02-10-18 | 21:09 | 2

Op het toilet aldaar kan je in het voegwerk ook nog wel het een en ander aan inspiratie vinden.

elfenstein | 02-10-18 | 21:18

Vraag kan nóg zo oprecht en goed zijn bedoeld, enige wat dan klem zit is de kurk, niet de minister. Die riedelt te gemakkelijk weg. Terry moet cursus klemrijden doen?

Jan, Leiden | 02-10-18 | 21:19

Op dit punt gaat Pieter Omtzigt het kabinet niet laten vallen dus. Wat alleen maar kan betekenen dat hij iets anders weet. Voor wie dit leest: zorg dat deze man onder ons blijft. Alstublieft?

Rest In Privacy | 02-10-18 | 21:08 | 1

Ow... we wilden groepen ondersteunen zodat we weer richting een onderhandelingspositie konden komen met Assad waarvan we toen al wisten dat ie gesteund werd door Poetin! Zeg dat dan meteen, minister.... Een onderhandelingspositie! Ahum....

Jan, Leiden | 02-10-18 | 21:17

Och god, Neerlands Hoop in de bocht!

Petrus Poortwachter | 02-10-18 | 21:07

Nu hebben we toch een deskundige gehad die aangaf dat alle steun aan de al in het nauw gedreven gematigde groepen totaal zinloos was bij die bijzondere kamerbijeenkomst. Is er nou niemand die de minister ter verantwoording roept op destijds gevoerd beleid dat het al totaal nutteloos eas om toen nog die gematigden te steunen? En waar is de hele oppositie eigenlijk?

Jan, Leiden | 02-10-18 | 20:48 | 7

Ofzo2 | 02-10-18 | 20:56 |

Die journalist met voeten in oorlogsklei is geheel voor niets gekimen bkijkbaar en weer kijken we naar een poppenkast. Maar inderdaad ook door een afwezige of niet actieve oppositie.

Jan, Leiden | 02-10-18 | 21:04

Graaisnaaiert | 02-10-18 | 20:56 | favorietblock

Wanneer ze de situatie ter plekke beter hadden beoorderld in 2015 en de tweede kamer juist was geïnformeerd zoals die journalist aangaf wisten ze dat deze civviele ondersteuning al geheel zinloos was wegens overheersing van IS gerelateerde groepen.

Jan, Leiden | 02-10-18 | 21:07

@Jan: ik ben daar nooit geweest maar wist zonder die lokale kennis al dat het daar een grote Jihadistentienertoer was. Is al heel lang bekend, is al voor gewaarschuwd na de val van Saddam, we hebben het gezien in Tunesie, Lybie, de Moslim Broederschap in Egypte, de aanslagen in Europa en ga zo maar door. Die grenzen zijn er alleen op papier voor ons westerlingen, die zijn er niet voor Arabieren; ze zien zichzelf allemaal als broeders en zusters, als slachtoffer van de koloniale machten die de grenzen hebben getrokken etc. etc. De lulkoek dat we er democratie gingen brengen is dan ook gewoon wat het is, pure lulkoek. Gaat gewoon om geopolitiek. Als Assad braaf had gedaan wat de EU wilde was hij onze beste vriend daar en hadden we gewoon onze bek gehouden over zijn binnenlandse activiteiten. De Saoedi's zijn toch ook heel dik met nota bene onze Eerste Familie?

Graaisnaaiert | 02-10-18 | 23:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Pijnlijk verhaal hoor. Als ik volgende keer te hard rijd zal ik daar direct mee stoppen als de politie constateert dat ik verkeerswettelijk te hard rijd. Krijg dan uiteraard geen straf.

jip_86 | 02-10-18 | 20:47 | 1

Of u mag toch wel gematigde steun hiervoor verwachten van de overheid?

Jan, Leiden | 02-10-18 | 21:33

Zegt Blok nou werkelijk dat de kindsoldaten uitsluitend werkten in de keukens? Ja, vast, net zoals de jihadistische Syriëganger vrouwen die op scholen en in ziekenhuizen zouden werken. Doe even normaal man.

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 20:42 | 1

Ja, en ze laten hem er nog mee wegkomen ook.

Jan, Leiden | 02-10-18 | 20:49

Afijn, het is duidelijk dat hier geen bijzondere wendingen te verwachten zijn. Omtzigt heeft zijn marsorders gekregen en is keurig binnen de lijntjes gebleven. Wat er verder dus nog moge gebeuren, de coalitie zal geen moment in gevaar komen. Het grootste gevaar voor Blok vanavond is Blok zelf. Mocht hij het te bont maken met arrogant gedrag richting de Kamer dan kan er nog wat licht vuurwerk volgen, als hij zich enigszins in weet te houden zijn we snel klaar.
Kan Sjoerdsma zich snel verder voorbereiden op zaterdag als hij zich tijdens zijn partijcongres in de picture kan zetten als mogelijk opvolger van Pechtold.

Wolveshead | 02-10-18 | 20:34 | 3

Er gebeurt helemaal niks omdat alles wordt gegooid op vertrouwelijkheid. Die kindsoldaten stonden volgens Blok nu ineens alleen maar in de keukens.

Jan, Leiden | 02-10-18 | 20:43

Jan, Leiden | 02-10-18 | 20:43 | favorietblock
Er zijn beelden van o.a. uit Idlib uit 2015 waar kinderen de hoofden afhakten aan de zijde van 'de rebellen' (ik zal je de link besparen). Nederland evenals andere westerse landen hebben hier gewoon aan meegewerkt. Ze hebben dan niet de kapmessen gegeven, maar ze hebben die middeleeuwse jihadisten gesteund en zijn dus moreel schuldig. En ze klagen zo over die Assad en dat het geen fijne jongen is, maar vergeten even dat autoritaire regimes in die regio noodzakelijk zijn. Een beschaafd inclusief democratisch regime zal direct overlopen worden in die regio. Assad voert een autoritair regime uit noodzaak. En intussen opent een dictator als Erdogan moskeeën in de EU en geeft de EU miljarden aan Turkije. Zegt wel genoeg over ons corrupte westen en ons corrupte kutlandje dacht ik zo.

XaleX_2 | 02-10-18 | 21:04

XaleX_2 | 02-10-18 | 21:04 |

Het geeft in alles aan welke kant we opgaan, helaas. Ome Erdo kan tevreden zijn.

Jan, Leiden | 02-10-18 | 21:35

Blok heeft geen schijn van kans. Niet dat het wat uitmaakt als ze hem vanavond wegsturen, want er staat al weer een andere corrupte vvd er klaar.
Wel een beetje zielig voor steffie de luchthapper.

beau van rtl | 02-10-18 | 20:30 | 4

Zal ook weinig uithalen, maar misschien heb je gelijk. We gaan het zien.

beau van rtl | 02-10-18 | 20:36

Als ze Blok wegsturen krijgen we volgens mij Kaag en of dat nou een verbetering is... Zo draait de baantjes carrousel weer door zal ik maar zeggen.

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 20:38

Daarom.

beau van rtl | 02-10-18 | 20:41
▼ 1 antwoord verborgen

Beter geen pauzes meer. Mevrouw Karublublub is in de pauze aangevallen door haar make-up doos.

Petrus Poortwachter | 02-10-18 | 20:22

Er is overigens maar 1 werkende manier. Respecteer souvereine staten. Gebruik alleen economische maatregelen om visies te veranderen. Dit heeft enigszins geholpen in Noord-Korea, Myanmar en Zuid-Afrika. Interventie (militair of steunen van rebellen) heeft nooit geholpen zoals in Irak, Afghanistan, Syrie, Libie, Oekraiene etc...
Onnodig langer en meer leed. Een bevolking moet hetzelf doen en anders help je de ene groep de andere te domineren of het wordt een complete chaos en ellende.

Ofzo2 | 02-10-18 | 20:17

Nou, tis wachten tot Pia de sprekers weer gaat afkappen ... net wanneer het spannend wordt.

liggend_streepje | 02-10-18 | 20:15

Ik heb er niets van gevolgd. En ga ik ook niet doen. Maakt niet uit hoe erg het vergrijp. De uitkomst is altijd hetzelfde. Steeds. Maar. Weer.

PremierKutte | 02-10-18 | 20:15

Thierry moet wel een tandje bijzetten. Niet alleen laaghangend fruit.

oplichter | 02-10-18 | 20:05

Al met al dus weer glas, plas, was. Ik vind dat Bert Koenders en de Staat aangeklaagd moeten worden voor het steunen van terroristische groeperingen. Niet in de laatste plaats omdat ze alle adviezen, rapporten en info bewust genegeerd hebben. Daarnaast vind ik het onacceptabel dat alles geheim gehouden moet worden. We leven hier niet in een dictatuur zodat Rutte even kan bepalen wat het volk wel of niet mag weten. Wat denken ze wel gvd. We zijn geen haar beter dan welke verotte dictatuur dan ook. Het volk mag niets weten en vooral geen vervelende vragen stellen. Ik vrees dat alle rechtzaken tegen syriegangers volledig op losse schroeven staan door de egomane acties van Koenders en Rutte. Vervolgen, vervolgen en nog eens vervolgen. Niemand staat boven de wet en anders hebben we dus wel een dictatuur blijkbaar.

Ofzo2 | 02-10-18 | 19:47 | 2

Helaas zullen er nooit genoeg schapen zijn om zoiets door te zetten. Moet eerlijk bekennen, bijkomend effect zou zijn dat niemand er meer op zit te wachten om de politiek in te gaan, als je voor je besluiten ook nog eens persoonlijk aansprakelijk bent.

liggend_streepje | 02-10-18 | 20:11

Er is hier echt een grens overgegaan door Koenders. Niet zomaar een domme beslissing.

Ofzo2 | 02-10-18 | 20:21

.. sommige politici mogen dan intelligente mensen zijn die weten waar het om gaat, maar daar heeft helemaal niemand wat aan, want het blijven politici van machtspartijen die altijd weer "in opspraak" geraken en "sorry" moeten zeggen wegens het uitspreken van feitelijke juistheden.

Jan Passant mk2 | 02-10-18 | 19:41

Laffe Rutte durft zelf niet eens naar de kamer te komen.
Moest even zijn tanden opnieuw laten bleken zeker.

abnormal me | 02-10-18 | 19:38

Blok zijn hoofd op het blok hopelijk ( Figuurlijk uiteraard )

Yperiet | 02-10-18 | 19:37 | 1

Baudet had het al over ambtsmisdrijven en vervolgen voor steun aan criminele organisations met terroristisch oogmerk. Ik hoop dat hij zijn motie doorzet en dat deze in ieder geval bij de oppositie breed gesteund zal worden. Zal vast niet, maar we zullen zien.

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 19:43

Glas, Plas, Was. Omzigt stelt wel vragen en probeert zogenaamd wel de onderste steen boven te krijgen, maar helaas heeft hij geen ballen genoeg om het de coalitie moeilijk te maken.

Zapata10 | 02-10-18 | 19:19 | 3

Het CDA heeft slechts 1 persoon met ballen gekend: Ruud Lubbers.

Musset | 02-10-18 | 19:26

Nou nou, Bakellende had ook ballen hoor, ging toch maar mooi op een skateboard staan.

Wokpan1975 | 02-10-18 | 20:00

Musset: je bedoelt toch zeker "met billen"?

liggend_streepje | 02-10-18 | 20:12

Het is zo intens naïef te denken dat de vijand van je vijand je vriend is. En dat is toch wel de TL;DW van dit debat. Het is niet zwart wit, het is zwart zwart, een mierennest waar je je handen niet in moet steken.

GrowNoodlyAppendages | 02-10-18 | 19:11

Nou, de inbreng van Thierry en de beantwoording van de interrupties vond ik dan wel weer goed gedaan en sterk verwoord. Jammer dat de andere Kamerleden met vooroordelen en een extra dosis cynisme hem tegemoetkomen, terwijl S. Karabulut van de SP eigenlijk dezelfde punten en argumentatie ook al opwierp zonder zo'n lading kritiek te krijgen.

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 19:10 | 6

Berbaar | 02-10-18 | 19:30
Dat spreekt dan des te meer voor Baudet zijn punt over de poppenkast, de selectieve verontwaardiging en het politiek spel wat boven de inhoud gaat. We hebben het hier over Syrië en mensenrechtenschendingen, maar blijkbaar vinden de anderen dat aantonen dat Baudet een 'slecht mens' is waar Nederlanders niet op moeten stemmen belangrijker dan de gevolgen die hun eigen beleid veroorzaakt.

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 19:40

@GroetenVanUrk
P'cies. Rancuneus tot op het bot daar.

Basil Fawlty | 02-10-18 | 19:44

Misschien dat jij zulke collega’s wilt hebben.
Ik zou ze ook onderkotsen en zware minachtig voor hebben. Hij heeft gewoon groot gelijk.

Wokpan1975 | 02-10-18 | 20:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Omtzigt is wel pikverslappend gezagsgetrouw. Helaas is Terry nog levenslustiger dan een kwijlende Paul Mccartney dus daar hoeft de ware doodsverachting ook niet van verwacht te worden.

kaasfondue | 02-10-18 | 19:02

Waarom heeft die CU vent het dan niet over de Rohingya, Jemen of Saudie Arabië als het over genocide en mensenrechtenschendingen gaat?

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 18:59 | 2

Selectieve verontwaardiging zeg ik dan maar.

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 19:00

Amerika heeft iets van 20 miljoen doden op zijn geweten sinds WW2.... over agressors en mensenrechten gesproken. Het is een grote bloederige klucht over de rug van de mensheid.

XaleX_2 | 02-10-18 | 19:15

Flut, ik heb paar minuten gemist.

paridae | 02-10-18 | 18:56

Yo, mijn verbinding met NPO valt weg!

paridae | 02-10-18 | 18:55 | 4

Dus 52 minuten spreektijd in totaal voor Kamerleden?En dit gaat over wapens en Toyota's aan gematigde gewapende Syrische groepen?27,5 miljoen euro.En die Syrische groepen hebben vluchtelingen naar Nederland gejaagd?En die zitten nu met uitkering en sociale huurwoning in Nederland?Totale kosten meer dan 800 miljoen?En hiervoor 52 minuten spreektijd?Soms praten ze over een paar miljoen uren.

Jan59 | 02-10-18 | 19:02

Zwitsal hep een punt, ik bedacht me ook net dat 2x een krap uurtje slap lullen met een dik uur pauze ertussen wel heel magertjes is voor heulen met een vijandelijke krijgsmacht. En het makkelijkste baantje ooit ever, zeker gezien de beloning en bijkomende voordeeltjes.

elfenstein | 02-10-18 | 19:19

@elfenstein | 02-10-18 | 19:19
Niet te vergeten al die mooie dingen die je als Kamerlid, en je kids als je je doel hebt bereikt, in de gaande dynastie-vorming ten deel vallen: burgemeester, Commissaris van de Koning, leuk baantje bij bijvoorbeeld Unilever, of een k*t baantje bij de EU. Alles voor de BV-IK Vooruit.

paridae | 02-10-18 | 19:33
▼ 1 antwoord verborgen

Benieuwd of/hoe Arib straks Baudet gaat onderbreken en afkappen.

Padjepejer | 02-10-18 | 18:42 | 5

Thierry systematisch onderbreken is haar glansrol

telelezer | 02-10-18 | 18:51

Hoorde net op EenVandaag dat Gijs met z' n steekproeven de wil van het volk vertolkt.60% van de deelnemers van de steekproef waren voor EU grondwet en 60% van de Kamer was voor maar 60% van het volk in referendum was tegen.Hetzelfde met referendum Oekraine .So Gijs where did it go wrong?Teveel deelnemers uit Wassenaar?Scheve verdeling?En dan die voorspellingen over de verkiezingen.Erg leidend.Voor hoeveel maken multinationals reclame bij de NPO?En dan de verkiezingen zelf.Waarom niet per computer stemmen?Dan heb je de uitslag binnen een paar minuten ipv 6 uur.In die 6 uur kan je veel manipuleren.Uitslagen Gijs;"70% voor koningshuis,54% voor EU,60% voor opvang vluchtelingen etc.?Wie telt die stemmen tijdens verkiezingen?Leden van gevestigde partijen(293.000 leden)?

Jan59 | 02-10-18 | 18:55

Jan59 | 02-10-18 | 18:55 |

Ze hebben meen ik bij 1Vandaag een door mensen zelf opgegeven en daarmee toch behoorlijk vermoedelijk gekleurd opiniepannel, veelal trouwe opinieleden npo kijkers reageren op hun polls. Vond dat ze als vertegenwoordiging zichzelf veel te serieus namen vandaag, bijna opvallend.

Moet er alleen maar telkens om grinneken, zelfde soort vragen bij Maurice de Hond en je krijgt heel andere resultaten.

Jan, Leiden | 02-10-18 | 20:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus we voorzien terroristen van deugdelijk materiaal en laten onze eigen jongens in de grond zakken met conserven blikjes als helm. Onze regering, waar de plo ook ztting in heeft, doet dat omdat onze veiligheidsdiensten nog geen deuk in een pakje boter slaan. De 7 terroristen van de vorige week ( kwam dat effe goed uit) zijn naar mijn mening opgepakt omdat ze verraden zijn door een van de concurerende groeperingen, die door rutte zijn voorzien van materieel wat eigenlijk ons leger zou moeten krijgen.

B.Bloedworst | 02-10-18 | 18:41

@ Padjepejer: Net als de VVD stemmers

paridae | 02-10-18 | 18:39 | 1

Inderdaad. Al schandalen van de laatste tijd zijn gebeurd in een kabinet waar Rutte cum suis de grootste was...

Quichegerechtigde | 02-10-18 | 18:49

PvdA naar 0 zetels svp.

paridae | 02-10-18 | 18:37 | 4

""veel kiezers het geheugen van een goudvis.""
@ Padjepejer | 02-10-18 | 18:38
Dat is helaas de oorzaak van de meeste ellende in Nederland

telelezer | 02-10-18 | 18:43

Geheugen van een goudvis geldt ook voor de VVD-stemmers...

Quichegerechtigde | 02-10-18 | 18:49

De Bond van Goudvissen wenst mede te delen dat hun geheugen, in tegenstelling tot de mythe, uitstekend functioneert.

elfenstein | 02-10-18 | 18:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wacht nog even op Baudet en dan is het mooi geweest. Wanneer begint het reces van de Kamer weer?

Mannes | 02-10-18 | 18:37 | 3

Doe ik ook. Lauwe hap. Ook op GS.

paridae | 02-10-18 | 18:38

Het gaat idd weer nergens over, behalve de bevestiging dat er allemaal hypocriete hufters in de Kamer zitten die zaken bespreken dat boven hun kunde en inzicht gaat.

XaleX_2 | 02-10-18 | 18:38

@ Mannes | 02-10-18 | 18:37
ze rekken hun gezwets zo lang mogelijk uit zodat Thierry, die als laatste komt, pas kan spreken als iedereen zit te eten.

telelezer | 02-10-18 | 18:42

Geen knap kippie...

Wokpan1975 | 02-10-18 | 18:34

Kuzu maakt de klassieke fout van het teveel gel in je haar smeren. Daardoor lijkt het alsof je diffuus kaal aan het worden bent.

Maar dat terzijde.

Padjepejer | 02-10-18 | 18:34 | 1

Maar hij maakte een "goedje" door te zeggen dat "we" daar in het M.Oosten zitten vanwege..... jawel, de olie.

Musset | 02-10-18 | 18:41

Een Glas, een Plas en alles bleef hoe het was. Wat een huichelaars. Draaien, en nog een draaien, ja maar weliswaar op gespannen voet, wellicht buiten het mandaat of misschien er toch in, enz. enz. Nogmaals blijft dat we inmiddels al decennia geleid worden door slapjanussen en bestuurders en politici die lichtjaren afstaan van de echte samenleving/wereld. Tenenkrommend om het te horen. Dit land loopt over van de incompetente bestuurders en politici.

De Evangelist | 02-10-18 | 18:33

In Syrië speelt op de achtergrond dezelfde kwestie als in de EU: de soevereiniteit van een natie-staat wordt niet (meer) gerespecteerd. Rusland respecteert wèl de soevereiniteit van Syrië, de rest van de VS-vazallen doet dat niet. Dat is de eerste en definitieve schending van het internationale recht. Wat heeft NL te zoeken in Syrië? Waarom begint NL niet met te respecteren wat gerespecteerd moet worden: de soevereiniteit van de Syrische natie-staat? Wat nu gebeurt, het gesteun van Ali Baba's en nog meer rovers, dat is ook een afspiegeling van hoe de EU-ambtenarij + parlement de voeten treedt met het respecteren van de soevereiniteit van zeg, Hongarije, Polen en andere natie-staten. Ze behandelen Orbàn als een kwalijke Ali Baba i.p.v. de rechtmatig gekozen president van HU. Syrië lijkt op Spanje tijdens de Spaanse Burgeroorlog, waar Nazi-Duitsland zijn nieuwste militaire wapens kon uitproberen op Guernica en andere steden. Nazi-Duitsland had lak aan internationaal recht en respect voor soevereiniteit van natie-staten. De VS doet hetzelfde met alle niet-VS landen en de EU holt achter de VS aan als een tandenloze teckel.

Eeuwig..Op..Vakantie | 02-10-18 | 18:32 | 1

interessante vergelijking!

telelezer | 02-10-18 | 18:34

Dat gejank over vatenbommen en gifgas komt mij de strot uit. Die eerste zijn gewoon 'poor man's bombs', en zwakker dan wat onze F16's afgooien. En dat gifgas was in mijn optiek niet Assad, maar de 'White Helmets', teneinde Amerika in het conflict te trekken.

Abject | 02-10-18 | 18:30

Sorry, bij Kuzu zie elke keer dat getekende mannetje uit Asterix en Obelix: De Intrigant.

paridae | 02-10-18 | 18:29 | 3

@eeuwig et al: grijns grijns

paridae | 02-10-18 | 18:48

paridae | 02-10-18 | 18:48
Oh, ik dacht deze:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/da/Gargamel_and_Azrael_from_the_Smurfs.jpg/250px-Gargamel_and_Azrael_from_the_Smurfs.jpg

Is dit nog nieuws? | 02-10-18 | 23:06

Kuzu: 'ons'. Over welk paspoort heb je het nu?

paridae | 02-10-18 | 18:28 | 1

paridae | 02-10-18 | 18:28 |
Turks: Steun aan "terroristen" PKK....

Is dit nog nieuws? | 02-10-18 | 23:07

Gaat niets uitkomen..... Fopdepat door Fopparlement.

Oepsie1234 | 02-10-18 | 18:19 | 2

Maar oh wee als je zegt dat je een Fopdebat door een Fopparlement beneden je waardigheid vind om aan mee te doen. Dan valt elke Fop Parlementariër over je heen en heeft zelfs de walgelijke behoefte een poging te doen je uit te lachen.
Niet dat een gewone burger deze 150 + 75 mensen nog serieus neemt.

Beroep = Boerenlul | 02-10-18 | 18:28

inderdaad. en wat mij ook opvalt is dat ze hun gezwets zo lang mogelijk uitrekken zodat Thierry, die als laatste komt, pas kan spreken als iedereen zit te eten.

telelezer | 02-10-18 | 18:33

Özturk, wat een schijnheilige vent is dat toch. Zo'n zoet gevoosd braaf stemmetje, zo geheel niet in overeenstemming met zijn manier van doen. Dit was mijn stijlloze bijdrage.

Moestuinier | 02-10-18 | 18:14

Een Nederlander volksvertegenwoordiger moet zich in het Nederlandse parlement verdedigen tegen een Turkse volksvertegenwoordiger. Het moet niet gekker worden! Afgelopen toch met die tweede paspoorten dan wel iedere Nederlander krijgt een tweede paspoort.

JohnWalker | 02-10-18 | 18:11 | 1

Een Nederlandse volksvertegenwoordiger wordt door een Turkse volksvertegenwoordiger ter verantwoording geroepen omdat hij de Turkse belangen onvoldoende diende. Kun je nagaan hoe ver hij van de Nederlandse belangen is verwijderd.

Wim_Kut | 02-10-18 | 18:54

Waarom schakelt de NPO politiek camera telkens over naar het publiek waar 2 mensen zitten, een Syriër en z'n blanke vrouw? Speelt dit debat niet in die kringen of zijn zij een soort afgevaardigden?

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 18:09 | 3

Die twee zijn Milena Holdert en Ghassan Dahnan van Nieuwsuur dwaas. Hele reden dat dit debat wordt gehouden

Lucas_Aurelius | 02-10-18 | 18:27

Top. bedankt!

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 18:33

Zodat onze dochters alvast kunnen wennen aan het feit dat zij in de toekomst bezwangerd zullen worden door een Syriër. Iets van " als de oorspronkelijke inwoners te intelligent worden om in de toekomst te blijven beheersen, dan voeg je wat ander DNA toe om het volk wat onderdaniger te krijgen. Zoiets als het mengen van een Duitse herder met een labrador. Blijkbaar werkt dat wel met karakter trekken in dieren. Maar ooh wee, als het om mensen gaat zijn we allemaal gelijk. Niet dus. Wen er maar aan. Het toekomstige straatbeeld en Nederlandse fenotype zal binnen 40 jaar sterk veranderen door systematische omvolking. Hoe ga je anders de verenigde staten van Europa er door heen trappen? Oorlog heeft nooit wat teweeg gebracht, dus, je breekt de nationaliteiten, de volkeren, de bloedlijn en roots, en tadaaaaa. Een nieuw volk met nieuwe haplogroepen niet verbonden aan ras, cultuur, roots, en allemaal trouw aan de Europese vlag.

Daarom dus

Schraapmaad | 02-10-18 | 18:35

Als je geen visie hebt krijg je deze discussies. Achteraf. De moedige en loyale burger wist al eerder waar het misging Maar die burger wordt willens en wetens monddood gemakt om het pluche in het zadel te houden.

JohnWalker | 02-10-18 | 18:06

Inmiddels zijn de winnaars al bezig met de toekomst. Rusland, Iran en China zijn bezig met hun investeringen vast te leggen. En achter de schermen zijn bedrijven uit Westerse landen alweer contacten aan het leggen om het land op te bouwen. Het enige terroristenbolwerk Idlib waar al het tuig zich met families heeft verzameld wordt nu langzaam leeggeknepen. Hopelijk hebben de christenen die Assad steunden het overleefd. Ook al steunden hun broeders van CU en CDA hun vijanden.

Graaier | 02-10-18 | 18:05 | 1

Die christenen zijn in elk geval in NL weinig tot niet opgevangen.

paridae | 02-10-18 | 18:11

De Roon: goede verwijzing naar de tekorten bij Defensie.

paridae | 02-10-18 | 18:01 | 2

De Roon (PVV) deed het goed; jammer dat Wilders niet zelf sprak

telelezer | 02-10-18 | 18:08

@telelezer Mee eens. Maar het lijkt hier allemaal tweede garnituur (niet rot bedoeld).

paridae | 02-10-18 | 18:24

Niet dat het hier iets mee te maken heeft maar we hebben weer een Integere VVD'er:

Minister Bruno Bruins (Medische Zorg) zwijgt in alle talen over fraude die met WW-uitkeringen is gepleegd toen hij nog baas was bij het UWV. De VVD’er trad vorig jaar aan als minister. Voor die tijd zwaaide hij jarenlang de scepter bij uitkeringsinstantie UWV.
Bij dat UWV is het de afgelopen jaren vreselijk mis gegaan, bevestigde minister Wouter Koolmees (Sociale Zaken) maandag. Poolse arbeidsmigranten fraudeerden op grote schaal met WW-uitkeringen. Zij hebben recht op zo’n uitkering als zij hier gewerkt hebben, maar ze moeten in Nederland zijn om die te mogen incasseren. Die voorwaarde omzeilden ze door tussenpersonen hun uitkering te laten aanvragen. Op die manier kregen ze geld van het UWV, terwijl ze al lang weer in Polen zaten.
Volgens Koolmees controleerde het UWV amper op mogelijke fraude. En als er dan wél fraude werd ontdekt, werd het ten onrechte uitgekeerde bedrag slechts mondjesmaat teruggevorderd. Van de 370 miljoen euro aan valse uitkeringen is namelijk maar 2,4 miljoen teruggevloeid.
Gevraagd naar zijn rol zegt minister Bruins ’geen commentaar’ te willen geven. De VVD-bewindsman weigert eenvoudigweg om terug te blikken op de affaire.
Bij de PVV is Kamerlid Léon de Jong ontstemd. „Bruins faalde, maar in plaats van ontslag kreeg hij een mooi baantje als minister.”

Beroep = Boerenlul | 02-10-18 | 17:51 | 1

Een integer VVD... dat zal niet meevallen.
Dit is hetzelfde of je aan Jesse Klaver gaat vragen of ze een strenger migratiebeleid willen?

sociaal_econoom | 02-10-18 | 18:03

Thierry als laatst. Zou hij weer zeggen dat t debat beneden zijn stand is? Spannend.

Europees_Aanbesteed | 02-10-18 | 17:50 | 3

Poppenkast is vanaf mijn tiende jaar ongeveer beneden mijn stand. Anderen ontgroeien dat stadium nooit of te nimmer.

Foolonthehill | 02-10-18 | 17:58

Thierry was wel wat zenuwachtig, althans zo kwam hij wel over. Beetje nerveus aan de grote mensen zijn merkwaardige vragen stellen. Wat een rare omweg maakt hij door het complexe te simplificeren. Valt me wel wat tegen.

Peerkeoud | 02-10-18 | 18:04

@Peerkeoud Simplificeren? Baudet stelt de meeste belangrijke vraag. Als je besluit de rebellen te steunen om Assad omver te werpen, en naar nu blijken al die rebellen gelieerd te zijn aan IS, was het dan goed om die rebellen te steunen? Hoe zou Syrie eruit zien als Assad gevallen was in 2015, en een van die groepen was aan de macht gekomen? Dus wie zou de macht in Syrie moeten hebben? Assad, of een van die IS-gelieerde groepen?

Foolonthehill | 02-10-18 | 18:15

Handen omhoog van iedereen die denkt dat hier iets nuttigs uit gaat komen.

Datsun_Cherry | 02-10-18 | 17:48

Kuzu is een intrigant voor Erdogan. Dat is het enige waar hij goed in is. Tot nu toe. Want het begint op te vallen.

paridae | 02-10-18 | 17:46 | 1

Vraag een keer aan kuzu wat zijn z'n beef is met de YPG. Dat is namelijk z'n achilleshiel

Chemokar | 02-10-18 | 17:48

In een wereld waar eerlijkheid,oprechtheid en integriteit een rol spelen zou er nooit plaats zijn voor de bende die nu aan het roer van het land staat.
Sterker nog,ze zouden met pek en veren aan een schandpaal hangen tot dat het volk zich zou afwenden in walging.
Dus stem nooit meer op dit kliekje onbenullen dat zich een kabinet noemt.

pejoar | 02-10-18 | 17:46
-weggejorist-
B.Spiritus | 02-10-18 | 17:45 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Misschien dat de FIOD ook Kuzu's Turkse kadastergegevens eens zou moeten opvragen, die heeft geheid een klein paleisje gekregen van Ome Erdolf, voor al die bewezen diensten.

Abject | 02-10-18 | 17:44 | 1

Goed plan

paridae | 02-10-18 | 17:48

Wat een totaal debiel verhaal. Rot op Kuzu. Ga weg. Ga Erdogans billen likken.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 17:44

Kuzu: je grote leider heeft ook niks met internationaal recht.

paridae | 02-10-18 | 17:42 | 2

De hoeveelheid boter op z'n hoofd is echt van onmetelijke proporties...

Masturwasbeert | 02-10-18 | 17:45

Janken over Nederlandse Toyota's, maar Turkse tanks zijn top.

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 17:46

Totaal oninteressant dit hele debat want er gaat natuurlijk niks uitkomen of ook maar iets aan de zaak veranderen. Je raakt er aan gewend.

Super Vaagstra | 02-10-18 | 17:42

MogeWijEveOvergeve | 02-10-18 | 17:53
Maar hoe ziet dan zo'n mobiele bakkerij eruit? De meeste bakkerijen daar zien eruit als in de tijd van Abraham. Misschien wordt een rijdende poffertjeskraam / pannenkoekenkraam bedoeld en dan is ook meteen duidelijk waarom Al Nusra (Al Qaida) die terugstuurde: totaal onaangepast aan de Syrische broodsmaak.

Eeuwig..Op..Vakantie | 02-10-18 | 18:01

Als we nou die graanmolen en die mobiele haathut combineren?

elfenstein | 02-10-18 | 19:27

Och gossie, Kuzu huilt weer eens over de val van het Ottomaanse Rijk.

Abject | 02-10-18 | 17:39

Waarmee de rol van de heer Baudet duidelijk is. Het gaat om de trailer van Life of Brian: to make Ben Hur look like an Epic.

Waarmee ik de heer Baudet niet op 1 lijn wens te stellen met op bijvoorbeeld Graham Chapman. Zoals u weet was Monthy Python een meester in het ten principale ontwijken van een pointe. Ik ga kokkerellen.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 17:38 | 2

Ach en de Jezus. Lawrence of Arabia aangehaald door den Turk Kuzu. Ik ga me nu echt bezatten. Fuck.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 17:40

Ik heb in het bed van Lawrence of Arabia geslapen in The Baron in Aleppo. Toen al onveilige buurt, maar hotel bestaat niet meer.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 17:42

Hello Ankara

Rest In Privacy | 02-10-18 | 17:38

Die VVD'er lult weer lekker om de hete brei heen. Nog even Baudet wat in de schoenen schuiven en je eigen straatje schoonvegen. Wat een armoe.

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 17:36 | 3

Lijkt wel een politiek debat.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 17:36

Touché.

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 17:38

Heb er zeer kort op gezeten en werd er doodongelukkig van en ben heel hard een andere kant opgelopen/gerend.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 17:39

Men drinkt even een glas. Doet straks een plas..

Shareholder II | 02-10-18 | 17:34

Jezus Koopmans, het was godbetere Sigrid Kaag die meteen riep waar we zijn we met die steun nou helemaal mee bezig? Heej en omsingelden op een berg? Ik ken een joods equivalent. Dat laatste is overigens een mooi staaltje overlevering.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 17:33 | 1

Er was brand in de herberg. Wat een metafoor !!

Predeker | 02-10-18 | 17:36

Het hele bullshit verhaal komt neer op 1 ding: de rebellen moesten worden gesteund simpelweg omdat ze tegen een vriendje van Rusland vechten, Want "Rusland is immers slecht"
Het is gewoon en proxy oorlog tussen vriendjes van Rusland en vriendjes van Amerika, o.a. NL, (want gasleidingen)

telelezer | 02-10-18 | 17:25 | 3

Vergeet de rol die israel hierin speelt niet. Assad is een doorn in het oog van het buurland vanwege de rol die Iran speelt in de regio. Iran bewapend hezbollah weer, en die bleken gevaarlijke tegenstanders in de Libanon oorlog.

Om de Internationale gemeenschap van dit gevaar te overtuigen, komt meneer Netanyahu met wel erg merkwaardige claims over atoombommen en meer halve waarheden.

En wie is de grootste bondgenoot van israel....

Sceptische_autist | 02-10-18 | 17:35

Vergeet niet dat het huis Saoud hoopte dat ze hun Soennitische en Wahabistische doctrines in Syrie konden vestigen. Daar zijn ze al bijna 40 jaar succesvol mee tot en met onze deuren aan toe. Daarnaast zijn er de belangen in de olie en gasindustrie om pijpleidingen onder het beheer van de Soennieten in Syrie te krijgen. En ten derde speelt dat Iran klein moet worden gehouden. Helaas hebben de sjietten het niet laten gebeuren. Samen met Rusland en de Syriers die achter Assad staan hebben ze de Soennitische terroristen nagenoeg verslagen. Het opzetje van de Soennieten is gelukkig mislukt. En de Yankees en de Nederlanders hebben gelukkig hun pijpleidingen en contracten niet gekregen. Iran en de Sjietten zijn de grote winnaars. Van Iran tot en met Libanon hebben ze nu onafgebroken land waar geloofsgenoten de baas zijn.

Graaier | 02-10-18 | 17:41

Sceptische_autist | 02-10-18 | 17:35 Goed gezien. De White Helmets zijn bijvoorbeeld via Israel uit oorlogsgebied gehaald. Mooie bondgenoot hoor...

Gematigd | 02-10-18 | 21:51

Die Omzicht is volledig afgericht door Buma en bijt niet meer zonder het duidelijke bevel pak hem!!
Voor de rest mag hij alleen ernaast gaan zitten en blaffen als daartoe het bevel gegeven word.
Overigens de rest van de Christelijke horde in de tweede kamer doet ook niks.

likdoorn | 02-10-18 | 17:23 | 2

In de glazen stulp is wat in de buitenwereld in het echie gebeurt niet van belang. Zolang je zorgt voor de helft plus 1 kun je je eigen waarheid maken. En Omtzigt is de blaffende hond die niet bijt. Voor de buhne mag hij wat vragen stellen. Het antwoord op al die vragen en wat daar mee gebeurt bepaalt Rutte. Boring.

Graaier | 02-10-18 | 17:45

Die Omzicht geloof ik niet meer in. Had allang stellig kunnen innemen en vertrekken uit die Gristelijke Puinbak CDA. Overigens is die Seegers net zo'n Christelijk Onbetrouwbaar Persoon (COP).

Rest In Privacy | 02-10-18 | 20:03

Kunnen we niet een paar fauteuils uit de tweede kamer per opbod verkopen.

HenkyPanky | 02-10-18 | 17:21 | 2

Nee, alleen 1e kamer zetels worden per opbod verkocht, al naar gelang welke wet gepasseerd moet worden.

Winter_is_coming | 02-10-18 | 17:39

Die hele zooi in de verkoop. Nep parlement. Zwitsers model invoeren.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 20:08

Nee Koopmans, het gaat er niet om wat we kunnen leren maar dat er consequenties en strafmaatregelen worden genomen tegen de staat en de verantwoordelijken zoals Koenders.

Ofzo2 | 02-10-18 | 17:19 | 1

Jij snapt het! Mogen ze gelijk het verspilde geld aan de Nederlandse belastingbetaler terugbetalen.

zwenkwieltje | 02-10-18 | 18:21

Nou ja zeg, de vvd doet een Baudetje. Nou breekt mijn klomp. Niet dat ik wat tegen beeldspraak heb. Ik heb een hekel aan de vvd, had iK at al eens gememoreerd? Klopt dat nog? Is er iets fout gegaan? Het blijven vragen.

De les: STERF vvd!

Rest In Privacy | 02-10-18 | 17:18

Stel je hebt een niet gematigde strijdgroep en een gematigde strijdgroep die elkaar bevechten. Wat stel je je daarbij voor.
Is het zoiets als A schiet je dood nadat hij eerst gewaarschuwd heeft en B schiet zonder waarschuwing. Maar hoe dan ook, in een oorlogs conflict gaat het er nimmer gematigd aan toe. Dat hebben vele eerdere oorlogen ons bewezen. Of zijn ze dat in den Haag vergeten.

Memek | 02-10-18 | 17:18

De vvd stuurt een lulletje rozewater

Ofzo2 | 02-10-18 | 17:15 | 2

Lijkt wel op de plaaggeest van Bassie en Adriaan.

Yperiet | 02-10-18 | 17:16

Die lul had het over het bestrijden van een brand, we steunden de brandweer. Het was echter geen blussen, maar de pyromaan steunen.

Predeker | 02-10-18 | 17:22

Dr. Thierry had op het eind Groen Links van Ojik even bij den taas.

Musset | 02-10-18 | 17:13 | 4

Hetkanverkeren | 02-10-18 | 17:15
Dat van Ojik nog steeds in een fantasiewereld leeft met de hoop dat steun aan 'activisten' en 'gematigde groepen' nog steeds regime change kan bewerkstelligen. Van Ojik wil er niet aan dat een vredige minderheid niet aan de macht kan komen om Assad te vervangen. Steun ze en het gebeurt vredig is zijn standpunt.

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 17:20

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 17:20 Neen! De woorden van dhr. Baudet. Het feit dat Van Oijk niet deugt maakt de heer Baudet beslist geen capabele volksvertegenwoordiger. Anders kunnen we net zo goed de fvd meteen 150 zetels geven. Hopelijk dat god ons dan verhoede. Want de heer Baudet zegt zoals gewoonlijk weer eens helemaal niets, INHOUDELIJK!

Rest In Privacy | 02-10-18 | 17:28

Hetkanverkeren | 02-10-18 | 17:28
Dat van Oijk niet deugt is volgens mij uw eigen opvatting, maar los daarvan moet Baudet nog aan zijn eigen inbreng beginnen. Tot nu toe zijn het interrupties om de standpunten van de anderen te verduidelijken.

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 17:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ze weten Baudet zijn vraag wel te omzeilen met verdraaiingen van de vraag (vraag: wat wil je, antwoord: wat willen we niet) of verdraaiingen van Baudet zijn standpunt alsof hij enthousiast Assad steunt.

Nee, het is gebrek aan beter en een gebrek aan een realistisch alternatief. Een stel activisten met een piraten radio zender of ondergronds krantje gaat Assad niet op korte termijn vervangen.. En de 'white helmets' zijn volgens mij ook allang geen 'gematigd' alternatief gebleken.

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 17:10 | 1

Het steunen van een ondergronds blaadje in Damascus leidt louter tot een eerdere dood van de redacteur. Dat is de realiteit.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 17:11

Dat opgeklopte, gevleugelde woord "gematigde" is een farce.
Gematigde moslims, gematigde strijdgroepen, gematigde oorlogsvoering, gematigde wapens, gematigde extremisten bestaan niet en hebben nooit bestaan. In het Midden Oosten is NIETS gematigd.
En degeen die dat niet gelooft heeft kilo's dikke stront in zijn ogen.
En daar loopt onze regering in voorop.

Memek | 02-10-18 | 17:10 | 1

U heb gelijk. Al 5000 jaar oorlog daar, ze willen niet anders.

Peerkeoud | 02-10-18 | 18:11

Niks aan de hand in de geschonken veldbakkerij van Koenders en Ploumen werden zoete en Turksbrood gebakken voor de strijdbare Koerden, het meel hiervoor is voorgekauwd door de CDA fractievoorzitter Buma. En Pechtold met zijn 9 zetels past precies in een afgekeurd Stintvoertuig zonder dodemansknop.

Goedverdoemme | 02-10-18 | 17:09

Waarom zit er geen hond in die kamer?

Bobdesloper | 02-10-18 | 17:09

Manmanman, beste meneer Baudet. Richt je pijlen nou toch eens op de juiste doelen. Zie de regering als een jongenskutje. Goed voormasseren, mogelijk niet de eerste keer meteen erin (met een lekkere pijpbeurt is niks mis), maar eerst 1 vinger, dan 2 vingers, een goed glijmiddel en het woord premier krijgt vanzelf een betekenis.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 17:08 | 2

Dit is heel onsmakelijk en ik hoop niet dat het iets zegt over je eigen fantasie.

ILF2 | 02-10-18 | 18:08

Het verkeert volgens mij in homokringen. Dit soort praat hoor ik wel eens van sommige van m'n maatjes die d'r van zijn. Niks mis mee verder maar verschoon ons van de homo-erotica, ik vermoed dat het overgrote deel der stijllozen daar geen, al dan niet afgesneden, zak aan vindt.

elfenstein | 02-10-18 | 19:35

Men had Assad nooit weg moeten halen. Niet voor niets is zowat alles in het MO een dictatuur. Anders hou je dat zooitje religieus ongeregeld nooit in de hand.
Of gaat dit kabinet ook de strijd tegen alle andere dictaturen in het MO steunen?

Chemokar | 02-10-18 | 17:07 | 1

Assad is er nog...
.
het is zo’n beetje als met alles wat politiekcorrecten doen. Voor dingen die ze graag willen, verkrachten ze de rechtstaat en democratie, rijgen leugens, laster en smaad aan elkaar en misbruiken ze bestuurlijke macht, mandaten en middelen. EU, klimaat, immigratie, integratie, emancipatie, de voorbeelden zijn legio.
.
En zelfs dan, met de meest groteske tactieken, lukt het ze niet. Altijd falen.
.
They are the least of us, unfortunately also the loudest of us.

Parel van het Zuiden | 02-10-18 | 17:23

Baudet begint echt als een stukke plaat te klinken.

Blasfemie | 02-10-18 | 17:06 | 4

Hij treedt zwak op, en komt onvoorbereid over.
Hij hangt zichzelf.

Memek | 02-10-18 | 17:11

De ontwijkende antwoorden ten spijt. In praktijk is of was het inderdaad een keuze tussen twee kwaden gebleken omdat alle tussen opties kapot gedrukt worden tussen de twee extremen.

Mijn interpretatie is dat Baudet probeert te laten zien met wat voor naïef wereldbeeld onze politici 'gematigde' rebellen steunen en ze regimes omver proberen te werpen met alle gevolgen van dien. Het eindigt met landen waar de macht is verdreven en waar burgeroorlog heerst, waar geen 'gematigde, democratische en inclusieve' groepering maar aan te pas komt.

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 17:15

Ik geef het je te doen, optreden voor zo'n stel varkens die er alleen maar op uit zijn om je op de man kapot te spelen ipv inhoudelijk antwoord te geven op immer dezelfde relevante vragen. Ik zou ze allang met hun kop over de tafel getrokken hebben en op het hakblok een koppie kleiner gemaakt hebben naar goed mohammedaans voorbeeld.
*ah, de deurbel gaat*

elfenstein | 02-10-18 | 19:39
▼ 1 antwoord verborgen

Het HiLux-schandaal is gewoon weer een totaalfaal van onze naïeve Overheid. Kan op de torenhoge stapel met andere totaalfalen.
.
Wat mij meer interesseert is: wat heeft Volkert van der Graaf uitgeruild tegen de boterzachte meldplicht (per email, 1 x in de twee maanden) die er nu definitief voor zorgt dat de moordenaar van onze democratie weer lekker zijn ongoddelijke gang kan gaan?

Brou Is Back | 02-10-18 | 17:04 | 2

Niks uitgeruild. Hij kent de opdrachtgever, dus...

Bill le Koek | 02-10-18 | 17:07

Bill le Koek | 02-10-18 | 17:07
Nog erger. Waarschijnlijk weet hij ook waar zijn huis woont en kinderen op school zitten.

F. Jacobse | 02-10-18 | 17:39

Best een belangrijk debat met een bijna lege kamer. Tjemig, die lui verdienen klauwen met geld van onze belastingcenten en dan zijn ze er massaal niet nij. Kan ik mijn geld terug vragen?

Sinclair | 02-10-18 | 17:03 | 3

Belangrijk valt over te twisten, bovendien gebeurt er in dat gebouwtje (en daarbuiten) nog wat meer dan louter in de plenaire zaal. Kijk maar eens in de agenda van de commissievergaderingen.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 17:08

puur voor de sjow sjow sjow.. en wegblijven voorkomt een hoop gegaap en getinder terwijl je collega het gaat hebben over 'doe normaal'en ontzetting veinzen en bij sommige collega's je even op moet kijken om weer terug te gaan naar je phone's twitters en blote.. enniewee.
dit is puur nog voor de sjow daar in Den Haag.. verantwoording afleggen aan het volk.. mwhahaha mhaahah

fikkieblijf! | 02-10-18 | 17:09

Het is nog steeds een natte droom van me dat op 1 dag, het complete volk opstaat en zegt "Nu opgetyft met dit leugenachtige stel volksverlakkers". Iedere "volksvertegenwoordiger" met minder dan 20 vragen dat jaar: ER UIT! Opgeflikkerd. Ga maar aantonen dat je de regering gecontroleerd hebt en zo niet dan opgebokt, u wordt bedankt en gaat niet langs start. Geen wachtgeld voor mensen die hun werk niet gedaan hebben.

liggend_streepje | 02-10-18 | 20:27

Heej en links houdt mekaar de hand boven het hoofd. Je verwacht het niet.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 17:03

Wat twee jaar geleden nog complottheorieën waren, zijn nu gewoon de keiharde feiten. Ik snap niet dat het kabinet hier mee weg komt.

Viraal-Optimaal | 02-10-18 | 17:02 | 4

@Berbaar | 02-10-18 | 17:03
Welk bier en welke wetenschap?
Het is nogal een vaag antwoord, zeker als je dit aan iemand richt die net nieuw is en misschien niet bekend is met jou bijdragen.

MogeWijEveOvergeve | 02-10-18 | 17:09

@Berbaar
Ik kan je uitleg onder de andere "topikkies" niet vinden.
@MogeWijEveOvergeve
ik ben (al) bekend met de niet inhoudelijke reacties van Berbaar.

Viraal-Optimaal | 02-10-18 | 17:30

Hij gaat ook niet echt meer reageren wel? Hit and run... typische strategie van een laffe troll.

liggend_streepje | 02-10-18 | 20:24
▼ 1 antwoord verborgen

Groen Links wil the white helmets steunen. Dus een andere terroristische organisatie!!!

HenkyPanky | 02-10-18 | 16:59

Wat die mevrouw Kalekibboets zegt: Wir haben es nicht gewusst? Lang leve de 800 miljoen euro voor de MSM. Wat kost die Tweede Kamer eigenlijk?

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:59

Nep parlement. Zo is het gewoon. Wordt tijd dat het achterlijk kiesstelsel en kamers op de schop komt. 1848 spreken we over. Anno 2018 totaal achterhaald. Zwitsers model invoeren.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:56 | 4

Dan kunt U beter naar Zwitserland verhuizen want dat gaat niet gebeuren hier want geen draagvlak voor.

Berbaar | 02-10-18 | 17:02

@Berbaar
Vrees dat ook. Door en door verrot systeem. Daarnaast heb je dan nog een peleton waardeloze topambtenaren van de oude kliek (partijkartels) die de modernisering tegenhouden. Het lijkt wel op zelfmoord van Nederland want nu plaatsvindt. Vraag me af wat de andere agenda hierachter is.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 17:07

Hier is een wederkerende 4 jarige dictatuur en dat zal het blijven. Macht is verslavend.

wieowie123 | 02-10-18 | 17:16
▼ 1 antwoord verborgen

Mark is z'n auto en fiets sleutel kwijt, hij kan dus niet antwoorden.

pienterpookje | 02-10-18 | 16:56

Blok was destijds minister op een ander ministerie.
Die linkse ijdeltuit Koenders moet aangepakt worden, evenals Rutte, de slappe VVD'er die zich altijd achter alles verschuilt.
Daarom kots ik van dit politieke systeem; baantjesjagers, ijdeltuiten en brokkenmakers zoals Koenders, kakken vier jaar de boel onder en fladderen dan weer verder naar de volgende positie.
Het wordt tijd dat de politieke "kakkers" uit het verleden eens aangepakt worden en niet een het tijdelijke zetbaasje van dit moment.

VanGeuzen | 02-10-18 | 16:55 | 5

Inderdaad, eens. Bijna iedere minister of staatssecretaris die struikelt en af moet treden, treedt af op portefeuilles die door zijn of haar voorgangers zijn verneukt. Ministriele verantwoordelijkheid is min of meer hetzelfde als het studentencorps principe dat je problemen afschuift op de eerstejaars.

Sjors W. | 02-10-18 | 17:10

Mee eens.

ademende aarde | 02-10-18 | 19:18

@Sjors W.: precies en dát is nu de werkelijke reden achter die 4 jaar. Niet omdat ze graag hun positie afstaan, maar omdat als ze nog langer blijven zitten, alle shit naar bovenkomt die ze gedaan (of juist nagelaten) hebben. Lodewijk Asscher anyone?

liggend_streepje | 02-10-18 | 20:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Shit. Groenlinks dat het hele monitoringverhaal ter discussie stelt. Hypocrieter gaat het niet worden. Machiavelli: het is dwaas om te veronderstellen dat je door derden wordt opgevangen. Lees dat boek toch gvd eens.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:55 | 2

Ojik heeft het zelfs over die 'goede whitehelmets'. Ben je dan wereldvreemd en van het padje af of niet.

XaleX_2 | 02-10-18 | 16:57

Die Oijnk is met zijn zuipkop zowieso af.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:59

Ik realiseer me opeens dat de Kuzu en Ozturk nog lid waren van de PvdA fractie toen de eerste steun naar Sultan ging (door partijgenoten Koenders en Ploumen). Geslaagde mollenstreek. En nu nog een keer gebruik van kunnen maken voor DENK gebruik. Meesterlijk.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:55

Man man man, tegen Thierry "zou je onder Assad en zijn 'vatenbommen' of onder al qaida willen leven?". M.a.w, al qaida is goed en regime change is noodzakelijk. Ze steunen dus openlijk koppensnellers en mensen die homo's van gebouwen afgooien onder het mom van 'bescherming van mensenrechten'. Ik zit echt met mijn oren te klapperen dat openlijk middeleeuwse jihadisten steun genieten, 'omdat Assad weg moet'. Heel de Kamer die dit steunt oppakken en in de cel pleuren, dit zijn moreel corrupte criminelen, geen volksvertegenwoordigers.

XaleX_2 | 02-10-18 | 16:54 | 5

@XaleX_2 | 02-10-18 | 17:05
Als U het denkt gehoord te hebben dan is het ook de bedoeling dat U er iets mee doet in die kersenpit van U.
Uw conclusie "al qaida is goed dus" als uitkomst betekent dat U er geen reedt van begrepen hebt.
Veel plezier verder, ik ben klaar met U.

Berbaar | 02-10-18 | 17:15

Beste 2e Kamerlid van D66 Berbaar, 'U' schrijf je zonder hoofdletter in een zin. Erg slordig weer. En we kennen je riedeltje nu wel met je onvoorwaardelijke steun aan het corrupte partijkartel. Nogmaals, ik hoorde het prima, kijk het maar terug zou ik zeggen. Die CU knuppel somde namelijk op hoe slecht Assad wel niet is met zijn 'vaatbommen', suggererende dus dat de steun aan 'rebellen' (terroristen) legitiem is, want anders steun je Assad 'en kom je niet op voor mensenrechten'. Dat soort zieke redenaties van die CU knuppelt toont aan hoe ver van hij de werkelijkheid afstaat.

XaleX_2 | 02-10-18 | 18:03

Maar XaleX, daar is Thierry zelf mee begonnen. Hij stelde tijdens het verhaal van Omtzigt als eerste die vraag.

Peerkeoud | 02-10-18 | 18:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Zei Voordewind van de CU nou net echt dat wij bij meldingen van schendingen van mensenrechten o.a. 'mensenrechtentrainers' gestuurd hebben naar Syrië?

nedpol | 02-10-18 | 16:54

Hoop bla bla, daarna samen een glas en een plas en morgen gezond weer op.

priks | 02-10-18 | 16:53 | 1

Exact! Wie ook maar iets anders verwacht is behoorlijk naief of hoopvol. Naargelangje hier naar kijkt...

iustus | 02-10-18 | 16:54

Kan de minister aangeven waarom de bonnetjes van levering steun aan rebellen tot staatsgeheim werd verklaard?
Kan de minister mee instemmen dat juist de openbaring van deze bonnetjes zou bijdragen aan het controleren van de regering door het parlement.

Bent u van mening dat het tot staatsgeheim verklaren van deze bonnetjes, dit het parlement ernstig belemmert, zelfs tegen worden gewerkt, in het uitvoeren van hun taak als controlerend orgaan van de regering.

Kamikazepiloot | 02-10-18 | 16:52

Kan GS alsjeblieft de obsessie voor Omtzigt laten varen? Ook nu bijt hij weer niet door.

rhov-ion | 02-10-18 | 16:51 | 2

Ze laten hem wel blaffen maar dreigen hem met een muilkorf als hij dreigt te bijten. Of hij is gewoon net-niet-stoer genoeg...

iustus | 02-10-18 | 16:55

Het eerste, ongetwijfeld. En je kunt je afvragen hoeveel je kunt doen als je helemaal niet meer mee mag spelen. Helaas worden onder dat mom, veel deals met de duivel gesloten.

liggend_streepje | 02-10-18 | 20:36

Hey, meneer Baudet. Laten we Toyota's naar de VS sturen. Krijgen ze daar misschien ook eens een democratisch regime. Met al uw liefde voor zelfbenoemde alfamannetjes.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:51 | 1

Waarom gebeurt er in de VSA nooit een kleurenrevolutie? Omdat de VSA daar geen ambassade heeft.

Gematigd | 02-10-18 | 21:43

Verschrikkelijk natuurlijk deze z.g. steun aan 'gematigde rebellen', maar laten we vooral niet vergeten waar die steun vandaan kwam: de moslim-lovers van de PvdA en meer in het bijzonder, de onbenullen Koenders en Timmermans.

Thans proberen krachten uit diezelfde smerige hoek (NPO, Nieuwsuur), Blok van de VVD hierop te laten struikelen en te vervangen door een nog stuitender moslim likkertje en Ayatolla buigertje, te weten Mevr. Kaag van de D66.

echt_links | 02-10-18 | 16:50

De grootste schuldigen aan het leveren van goederen aan foute organisaties ( en verzuimen om controle hierop te houden) , zijn Koenders en Ploumen, beiden van de PvdA. Tot nu toe geen enkele vingerwijzing in die richting. Ik ben erg benieuwd naar de latere inbreng van de PvdA, en de interrupties. Helaas vrees ik, dat het e.e.a. weer met een sisser afloopt.

Predeker | 02-10-18 | 16:47 | 6
-weggejorist-
aamert | 02-10-18 | 17:32

PVDA = Partij voor de Arabieren.

Graaisnaaiert | 02-10-18 | 18:12

You don't shit where you eat. Stond gewoon zelfs al in het oude testament, zo oud is die tegeltjes wijsheid.

liggend_streepje | 02-10-18 | 20:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Hou op schei uit, wat een poppenkast.

hier openen | 02-10-18 | 16:46

Aanbieden van mensenrechtentrainers aan gevechtsmilities van extreem islamitische organisaties?
Sporen ze daar eigenlijk wel? De vraag stellen is hem beantwoorden geloof ik.

bwanabanjo | 02-10-18 | 16:45

Het staat al in de bijbel, de wereld gaat aan leugens ten onder.
Tegenwoordig noemt men leugens politiek.

watergeus | 02-10-18 | 16:45

Sultan Murad Brigade is voor de volle 100% het privé-speeltje van Tunahan Kuzu &Selçuk Öztürk's suikeroom Erfdolf.

"Murat IV was sultan van het Ottomaanse Rijk vanaf 1623 tot 1640. Hij werd zowel bekend vanwege het herstellen van de autoriteit in het rijk als vanwege zijn gewelddadigheid."
nl.wikipedia.org/wiki/Murat_IV

Abject | 02-10-18 | 16:43

Omtzigt en andere CDA-ers zullen niet te hard bijten. Leuke burgemeesterspost na zijn/hun kamerlidmaatschap doet wonderen.

Stratum | 02-10-18 | 16:42

Wanneer gaan we gewoon weer eens ONS belastinggeld in ons eigen land steken? Dat lijkt mij de meest belangrijke vraag.

overVecht | 02-10-18 | 16:42 | 1

Ja, zodat onze eigen militairen hun uitrusting niet bij de Perry Sport hoeven te kopen...

Brou Is Back | 02-10-18 | 16:50

Mobiele bakkerij, hoe verzin je het.
Het is net alsof je naar Britse comedy zit te kijken ergens in de jaren tachtig.

MogeWijEveOvergeve | 02-10-18 | 16:42 | 3

Je bedoelt "Yes, Minister..."? Maar ook "House of Cards" kan hier goed helpen e.e.a. te duiden.

Brou Is Back | 02-10-18 | 16:51

Ik dacht meer aan Benny Hill.

Baron Clappique | 02-10-18 | 16:55

@Brou Is Back | 02-10-18 | 16:51
@Baron Clappique | 02-10-18 | 16:55
Er zijn zoveel series uit die tijd waar dit op lijkt.
Maar het is allemaal zo absurd dat het gewoon beelden bij me oproept uit mijn jeugd.

MogeWijEveOvergeve | 02-10-18 | 17:01

De onophoudelijke bemoeizucht van Nederland met conflicten waar ook ter wereld; Sudan, Afghanistan, Syrië, Mali, de Balkan etc. etc., heeft ons al zo vaak in de problemen gebracht dat het is toch echt de hoogste tijd wordt om daar eens de hoogste terughoudend in te betrachten.
En altijd van die schijnheilige non-combatant padvinderij achtige inmenging, waar we uiteindelijk toch flink onze handen aan branden.
O wat zijn we toch trots op 'onze' jongens en meiden als ze weer eens in een wespennest worden gestuurd.

Memek | 02-10-18 | 16:41 | 5

Is er ooit berekend wat deze bemoeizucht Nederland allemaal gekost heeft?
Het zijn overigens geen vredesmissies, er wordt wij alleen voor instabiliteit en een grote puinhoop gezorgd met als gevolg dat er grote groepen mensen in beweging komen. Onder Gadhafi kwamen er geen vluchtelingen door, zie nu wat er gebeurd.

JI-HAAT | 02-10-18 | 16:51

Uitruil, Memek. Het is niet eens bemoeizucht, noch effectbejag. Het gaat puur om het meedoen, zodat we weer elders mogen aanschuiven, weer eens een maandje voorzitter van de VN veiligheidsraad mogen zijn (Maart 2018). Wat er met die steun gebeurt, of er een probleem wordt opgelost, het interesseert ze niks. En een paar jongens die op een bermbon rijden is de foto-opportunity met de (toen nog levende) Kofi Annan's van de wereld wel waard.

Sjors W. | 02-10-18 | 17:15

Memek | 02-10-18 | 16:41 Mee eens.

Gematigd | 02-10-18 | 21:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarschijnlijk gaan ze allemaal weer gewoon vrijuit terwjil dit kabinet -en het vorige- gewoon genocide gefinanceerd heeft.

Bobdesloper | 02-10-18 | 16:40

Kuzu ( haat koerden, net als de het grote voorbeeld ) , GL Pro Koerden, Tjerrie pro Assad. haal die 3 er nu maar uit, want die gaan alweer voor eigen gewin .

Chemokar | 02-10-18 | 16:38

Dat hele weglachen gaat nog eens heel groot worden!

benjeallanggek | 02-10-18 | 16:38 | 2

Hahahaha

Ton8695 | 02-10-18 | 16:43

Hihihihi

nope | 02-10-18 | 17:08

Heren, maar de hamvraag is en blijft: Wat moeten we daar als Nederland? Laat Al Qaida Turkije binnentrekken, dan kunnen we er als NAVO eindelijk echt eens wat mee.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:36 | 4

Die Bertje Koenders is een van de grootste flapdrollen die NL heeft voortgebracht. Wat een lul.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:47

Nee. Laat Al Qaida Turkije binnentrekken. Dat zijn zoveel vliegen in 1 klap dat zelfs de heer Rutte voorzitter van de NAVO zou kunnen zijn. En er dan als Europa ook echt beter van te worden.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:49

Al Qaida zit al voor een deel in Turkije. In ieder geval qua handel en smokkel van wapens, olie en jihadi's. Erdolf is de grootste bondgenoot van Al Qaida/IS in die regio, voornamelijk vanwege geopolitieke belangen maar ook voor een deel ideologisch. Bekijk waar Erdolf in het westen met mosketen mee bezig is.... A.Q. en IS zijn niets anders dan de stoottroepen van Erdolf, of, in het meest gunstige geval, nuttige idioten voor hem.

Graaisnaaiert | 02-10-18 | 18:00
▼ 1 antwoord verborgen

Omtzigt kiest niet, maar de coalitie heeft destijds voor islamitische rebellen gekozen en CDA stemde tegen, dus was indirect voor Assad, maak ik daaruit op.

Maar Baudet moet zich focussen op het aanpakken van de coalitie en verantwoordelijken, niet op Omtzigt die deze zaak juist zo hard aan de kaak stelt of het 'aan zijn zijde krijgen' van Omtzigt als krediet.

Baudet moet zich focussen op inhoud, (onbekende) feiten, logica en aanvulling geven bij degenen met kritiek. Nu is niet het moment voor 'ik had gelijk' of iets in die trant. Want zoals Omtzigt ook enigszins terecht zij, daar had je 1,5 jaar de tijd voor om te berde te brengen.

GroetenVanUrk | 02-10-18 | 16:36 | 1

Ja Thierry valt (weer) door de mand als vertegenwoordiger van het volk die boven de kamer leden staat. Voor de inhoudelijke debatten moet je bij Hiddema zijn, daar moet Thierry nog veel van leren. Valt natuurlijk ook niet mee, met z'n tweetjes en dan nog piano spelen en wijntjes drinken ook nog als belangrijk.

Peerkeoud | 02-10-18 | 18:29

Die meneer Kuzu, met het vuistje van Erdogan in zijn bipsje.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:33

Kuzu kreeg een berichtje uit Ankara zojuist.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:33

Ik weet de uitkomst al. 1. De dividendbelasting voor Toyota wordt afgeschaft. 2. Binnen 2 jaar kosteloze omruil naar elektrische modellen. 3. Levenslange garantie op alle modellen. 4. Extra's naar keuze.

Baron Clappique | 02-10-18 | 16:32

Ik vind dit zo'n non-topic, zeker gezien de aandacht die het krijgt. Er zijn zulke principiele, Nederlandse levens wijzigende onderwerpen die bediscussieerd moeten worden, en we hebben het met zijn allen over een paar Toyota's.

Met die Toyota's heeft Nederland een plekje in de 'good boy' corner gekocht. Rutte kan nooit zeggen 'daarom zat er iemand van ons daar aan tafel' omdat we nooit willen toegeven dat je dit soort zaken zo moet uitruilen.

Gelederen zijn al gesloten, waarheid komt nooit boven tafel, als Vak K het gewoon op de vlakte houdt tekenen de coalitiepartijen bij het kruisje, en de oppositie staat impotent te keffen over een marginaal bedrag.

Dat is heel krom, maar laat ze het over een onderwerp hebben waar nog wat te winnen valt, en waar nog beleid op gemaakt wordt.

Sjors W. | 02-10-18 | 16:32 | 5

Dat klopt allemaal wel, maar dit gaat niet zozeer over de Toyota's, de miljoenen zakgeld en de mobiele bakkerijen. Dit gaat over het totaal wanpresteren van onze overheid. Als het niet over Toyota's e.d. gaat pakken ze de echte onderwerpen ook niet op. Dit gaat over een corrupt kartel dat de Nederlandse burger keer op keer intens hard bedriegt en verraad.

Ton8695 | 02-10-18 | 16:41

Principes in de politiek? Dit is ook een rookschermdebatje. Het gaat helemaal nergens over en de TK is er lekker druk mee (ipv bijvoorbeeld te gaan praten over de uitgemergelde staat van de gehele publieke sector)

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:42

@ Ton8695 | 02-10-18 | 16:41
Ze pakken de Toyota's op omdat ze het snappen en omdat ze er aandacht voor krijgen. Complexere onderwerpen gaan de Krol's van deze wereld boven de pet en de Terry's zijn er iets te lui voor. Had de pers stil gebleven, dan was de politieke wil om er wat mee te doen al lang een stille dood gestorven. Dit debat was er niet geweest.

Sjors W. | 02-10-18 | 16:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Meneer Voordewind, wat heeft u nou precies tegen de Heilige Moederkerk? Ook uw hart zit op de goede plek. #sterrederzee

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:30

Een 'mobiele bakkerij' om brood te bakken is geen oorlogs misdaad. Wie probeert hier de boel de spinnen ?

rmstock | 02-10-18 | 16:29

Biertje en kaasplankje staan klaar. Hier ga ik eens lekker voor zitten.

Bobdesloper | 02-10-18 | 16:28

Baudet wordt hier wel op zijn nummer gezet door Omtzigt

Ofzo2 | 02-10-18 | 16:28 | 3

Heeft Baudet over zichzelf afgeroepen. Beroepspolitici hebben doorgaans een héél erg goed geheugen.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:30

Nee. Omtzigt kletst zich eruit. Het is en blijf een CDAer!

Musset | 02-10-18 | 16:31

U volgt het debat kennelijk niet Musset. Of u kijkt wel maar begrijpt het niet.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:34

Was het al een nepparlement, nu maakt baudet er ook nog een circus van...

Petrus Poortwachter | 02-10-18 | 16:28

Gristus Baudet, zak toch in de stront man.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:25 | 1

Argument?

Musset | 02-10-18 | 16:32

Een debat over de mobiele bakkerij. Afgepakte overdrachtsbewijzen van auto's aan terroristen. Ik haak af.

Laat Rutte en zijn kliek maar zitten en de belasting verhogen.

El Rico Grande | 02-10-18 | 16:25

Hoe heeft de partij van de voorgaande mevrouw bij de oorspronkelijke subsidiebeschikking gestemd?

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:24

Concrete acties graag. Praten kan ik ook. Wordt er alleen niet voor betaald.

JohnWalker | 02-10-18 | 16:20

Maar is nu de de Omtzigtman de woordvoerder voor Rutte? Wat is dit nu weer voor shitshow?

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:20 | 2

Omtzigt is een eersteklas hufter. Geregisseerd Blaffen, en dus nooit happen. Ze noemen hem in het torentje wel eens gekscherend Mister BliksemAfleider.

Mark_D_NL | 02-10-18 | 16:23

Mark_D_NL Het is de aardige Judas van het CDA.

Musset | 02-10-18 | 16:34

We krijgen het bekende scenario, Rutte lacht het probleem weg, en er zijn geen concequenties.

Osdorpertje | 02-10-18 | 16:20

Kuzu heeft een punt, Omzigt praat met meel in de mond...... nu er kan worden doorgebeten, verdomd hij dat....... coalitiebelang, bah!

Fatwabuster | 02-10-18 | 16:18 | 2

Debat is al dood door de compliment van Omtzigt aan Blok voor staken steun rebellen. Eerste zin spreektekst van de eerste spreker. PvdA is ook in tas coalitie want Koenderserfenis. Zou heel ongeloofwaardig worden anderszins. In dit debat valt niets te halen, buiten transparanter beeld.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:20

Mee eens. De slotconclusie van het debat is ook al voorbijgekomen: we moeten in de toekomst de procedures voor steun aan strijdgroepen aanscherpen.
Schoonheidsprijs, lessen trekken, eens maar nooit weer - ach, laat maar zitten.

Iedereen dus nu lekker naar huis, bordje boerenkool met hemaworst en spekkies en op tijd naar bed. Welterusten, Tweede Slaapkamer.

piloot47 | 02-10-18 | 16:32

Oké, leuk verhaal, maar hoe zat het nou ook weer met de dividendbelasting?

       «« | 02-10-18 | 16:16

We wachten op de Kus des Doods van Rutte voor Blok... ?

Mark_D_NL | 02-10-18 | 16:15

Kuzu snapt het heel goed hier.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:15

Dit wordt een glas , plas, was. Want baantjescarrousel voor het leven.

Earl_of_Doncaster | 02-10-18 | 16:15

Eens kijken hoe de PvdA zich opstelt in dit debat. Vermoed heeeel erg stilletjes en het kabinet steunend.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:14 | 2

PvdA is altijd heel fel als ze in de oppositie zitten en vergeten voor het gemak dat ze zelf het probleem hebben veroorzaakt.

Osdorpertje | 02-10-18 | 16:36

Zijn voorlopig nog niet bij de interruptiemicrofoon gesignaleerd.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:46

Men wil helemaal geen gematigde rebellen steunen. Hannie Schaft was een moordenares die stond voor een dictatoriaal regime dat meer moorden op het "geweten" had dan datgene waar zij tegen streed.

Desalniettemin is zij een nationale heldin. Omdat de Duitsers verloren hadden en de Russen op tijd waren gestopt. Zo werken die dingen binnen de politiek

Arnold Layne | 02-10-18 | 16:14

De suggestie dat de heer Rutte het waard is om de heer Omtzigt zijn schoenen te poetsen, laat staan wat @ronaldo (de #metoo flikker) qua intermannelijke onskentons insinuaties meent te moeten insinueren en ik ben de draad kwijt. Tijd om het stokje aan de professionals over te dragen. Lullen omdat je er voor betaald wordt.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:13

Pieter, jongen. Doe nu eens wat het volk van je verwacht en niet wat Buma wil.

Gematigd | 02-10-18 | 16:11 | 2

Denk het niet. heeft vermoedelijk via via te horen gekregen dat het ivoren torentje zijn kritiek niet op prijs stelt.
Hij is tenminste driftig bezig zijn keutel in te trekken.

Toontje-S | 02-10-18 | 19:29

Na, was ook wel te verwachten. Jammer Omtzigt, te vaak heb je me teleurgesteld. De opbloeiende liefde is al weer over (no homo).

Gematigd | 02-10-18 | 21:37

Overigens ben ik van mening dat Nederland weer een republiek moet worden.

vliegende knorrepot | 02-10-18 | 16:11 | 2

Een kenner! Het res publica, met in deze republikeinse traditie het regimen mixtum! Of bedoelt u dat treurige uit verband getrokken begrip waaronder een pleidooi voor een feitelijk direct gekozen staatshoofd valt... dan haak ik af.

mr. exp. | 02-10-18 | 16:38

Democratie zou ook al leuk zijn.

Gloweye | 02-10-18 | 16:50

Ha ha ha ha en nog eensch Ha.
Allemaal theater en aan het einde........
Raad eensch? (Spoiler Alert!)
Glas. Plas. Was.

vliegende knorrepot | 02-10-18 | 16:10 | 2

Mooi he... En nog ziet men het niet. Heerlijk, pang, pang, penthouse, demmink, meloen voor de prinses...

Mark_D_NL | 02-10-18 | 16:12

Natuurlijk zie ik het wel en weet ik het ook en sterker , ik weet nog veel meer.

gato | 02-10-18 | 17:22

Laten we ook even kijken naar het stemgedrag van Pieter Omtzigt. 100% in fractiediscipline. Las, plas, was, want het CDA staat op groot verlies in de peilings..

Omtzigt geeft pas echt invulling aan zijn rol als kamerlid wanneer hij een motie indient om de vervolging wegens ambtsmisdrijf van Rutte, Timmermans en Koenders te laten starten.

Glasgow Argus | 02-10-18 | 16:10 | 1

Reken er niet op. Omzigt is een boekhouder, hij checkt op alles op papier onder de streep cijfermatig klopt. Hij is echt geen idealist hoor, wat velen hier schijnen te denken.

Graaisnaaiert | 02-10-18 | 17:41

Bij Geenstijl zitten voornamelijk gematigde Rebellen die strijden tegen een fascistische overheid (CDA/VVD/PVDA/GL) en oranje dictatuur.

Waar blijven onze Toyota`s !

Obsi | 02-10-18 | 16:09 | 5

De niva graag met setje dopsleutels, ijzerdraad en ductape graag. Schietkoepel niet gewenst.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:12

Een Defender natuurlijk, amateurs. Vraag maar aan de mariniers. (en SAS)

uisge baugh | 02-10-18 | 16:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Nog een top 10 lijstje waar Nederland trots op mag zijn. Nederland wordt gezien als de op 2 na grootste financier van ISIS (Daesh voor DKS). Officieel rapport van de Organisatie ter bevordering van de rechten van de mens. En die organisatie wordt financieel ondersteund door de VN en het Bilaterale West-Europa overleg orgaan. Dit wordt dus wel een dingetje.

Mark_D_NL | 02-10-18 | 16:09 | 1

Denk je dat rubberen Mark dit als een last zal ervaren? Ik denk het niet

pibasso | 02-10-18 | 16:34

Niet dus. Angel is er al uit.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:09

Heb nooit begrepen dat ons geld gaat naar islamitische rebellen in Syrië. Gaf mij toen al geen goed gevoel.

JohnWalker | 02-10-18 | 16:08 | 1

Zoiets als 'gematigd' bestaat niet. Het is hooguit een aanduiding om ons als westerling een goed gevoel te geven. In zulke streken bestaat niet zoiets als 'good guys''of 'bad guys'. Zoiets wordt alleen gepropageerd om hun eigen politieke agenda door te drukken. De vraag is of we bij zoiets gebaat zijn??

DeutschlandUberAlles | 02-10-18 | 16:35

Als Rutte een APK keurmeester was, kwam ik met een mesthoop op vier wielen aangedreven door een lekkende kernreactor met vlag en wimpel door de keuring.

Datsun_Cherry | 02-10-18 | 16:08 | 2

Sterker nog, dan mocht u kleuters vervoeren voor de BSO.

Voorjaarsmoe | 02-10-18 | 16:14

Nog sterker, dan mocht Mikelsons kleuters vervoeren voor de Lolita Express van Jeffrey Epstein en werd na gebruik het overblijfsel verhandeld door D66.nl (uw online warenhuis in voltooide levens).

Datsun_Cherry | 02-10-18 | 17:47

De oplossing word om nog meer geld aan echt iedereen in Syrië te geven zodat er in ieder geval een deel(tje) toch op de goede plek zal terechtkomen.

2voor12 | 02-10-18 | 16:06

Mag Blok nu de kastanjes uit het vuur halen voor rubberen Markie ?

Wijze uit het Oosten | 02-10-18 | 16:04 | 1

Stel je voor dat @MinPres het even niet meer zo gaaf vindt.

Rest In Privacy | 02-10-18 | 16:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland