Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Syrische boter op Ruttes jihadsponsorhoofd

O o o wat zijn ze geschrokken. Wie had dit nou kunnen zien aankomen. Al die schitterende Toyota's en uniformen zijn in handen gevallen van Al Qaeda-vriendjes en terroristenclubs. Surprise surprise. Maar niet heus. Zo diende die brave Joël Voordewind in 2015 nog een motie in om te stoppen met het financieren van gewapende groeperingen in Syrië. 110 van de 150 Kamerleden waren tegen. Terwijl 150 van de 150 Kamerleden nu ach en wee staan te roepen, terwijl Rutte vertelt dat hij 'het uit gaat zoeken'. Dat had je moeten doen vóórdat je de jihad financierde, Mark, het uitzoeken. Tijd voor Tom Staal om eens wat boter van de 'geschokte' hoofden in Den Haag te schrapen.  

Reaguursels

Inloggen

Wat ook nog van de gekke is, is dat die stenotypiste (Hennus) , die indertijd natuurlijk ook verantwoordelijk was, met alle eerbetoon en lof wordt uitgezwaaid. gaat lekker geld verdienen met een luizebaantje.

0112358 | 12-09-18 | 15:30

2:01 Werkt Jan Roos nu voor de NPO? Hij heeft een microfoon met Radio 1 plopkap in zijn hand.

Mijn GS nick magnie | 12-09-18 | 15:03

De overheid heeft hiermee zo ontiegelijk veel bloed aan haar handen, daar is Srebrenica niets bij vergelijken. De boel compleet kapot gedestabiliseerd en islamitische extremisten hun islamitische gang laten gaan met alle bloederige gevolgen van dien. Om je kapot te schamen.

Haatejaculaat | 12-09-18 | 13:40

En zoals de NL overheid syrië-gangers (aka. jihadisten) steunde, zo zal deze zelfde overheid niet schuwen deze types binnen de eigen grenzen te bewapenen en op te zetten tegen de NL-bevolking. Blijf allemaal maar lekker stemmen op de 'gevestigde' zooi in Den Haag, dan gaat het vàst goed komen met onze welverdiende onbezorgde oude dag.

Nieuwe Bezems | 12-09-18 | 13:39

Rutte is primair verantwoordelijk voor deze daad en moet opstappen! Dat de man hier ook al mee weg komt, zou een schande zijn! Ik heb 30 jaar op de VVD gestemd en zou mijzelf een NSB' er voelen, als ik dat weer zou doen!

Lexus01 | 12-09-18 | 13:17 | 1

Het zou fijn zijn als de rest van Nederland deze demofoben ook de rug toe zou keren.

O2Neutraal | 12-09-18 | 13:53

Het wordt tijd dat deze EU-lakei opstapt.

Bataaf | 12-09-18 | 12:46

hoe komt het dat deze man overal mee weg komt
hij kan doen wat hij wil liegen bedriegen de wet aan zijn laars lappen , ongelofelijk, moet jij eens proberen , dit gaat ook nooit ten kosten van de VVD die blijft de grootste partij

Rinaldoo75 | 12-09-18 | 12:14 | 2

Dat komt omdat dit omhooggevallen geschiedenisleraartje vanuit Brussel in het zadel is geholpen en ze hem daar ook houden! Die 'ze' dat zijn o.a. Juncker, Merkel en die aan een Oedipus-complex lijdende gladde griezel uit Frankrijk, Macron! De EU is namelijk het Kwaad!

BaldEagle | 12-09-18 | 12:20

Wat een gelul. Rutte is al premier sinds 2010 en was bij twee verkiezingen de grootste. Nederlanders hebben hem gekozen (of liever: er zijn zoveel kleine kutsplinterpartijtjes waar de mense op stemmen dat een partij met 25% van de stemmen al snel de grootste is en dus de premier levert. Verrassing... dat is keer op de keer de VVD)
Macron is pas sinds vorig jaar president en Juncker is pas sinds 2014 commissievoorzitter. Die hebben met de verkiezing van Mark niks te maken. En tante Angela had heus een CDA man voorgesteld, als opvolger voor Balkenende.

Stormageddon | 12-09-18 | 12:50

Rutte zoekt weer een geitenpaadje, helaas blijken die geiten ritueel geslacht/verkracht te zijn. Maar de uitkomst is helder: glas/plas/was

Kiwi45 | 12-09-18 | 11:36

Rutte bedoelt natuurlijk te zeggen; proberen onder het tapijt vegen en kijken hoe we het Geert Wilders en Thierry Baudet in hun schoenen kan schuiven.

Boy Cot | 12-09-18 | 11:33 | 1

Plan b ligt al klaar, namelijk verder gaan met haat en verdeeldheid zaaien in de hoop dat mensen stemmen voor een 'veilige keus'. Misschien kan Dijkhoff naar doen tegen Erdogan als hij ons allemaal uitscheld deze keer? Dat werkte de vorige keer ook zo goed.

O2Neutraal | 12-09-18 | 13:55

Ik zou zeggen, hoog tijd voor een inlegvelletje.

BosrandDirk | 12-09-18 | 11:11

Je alleen tot Rutte beperken is naïef. In dit interview zie je gewoon al dat het gehele politieke systeem vuile handen heeft. Andere kant van dit verhaal is natuurlijk wel dat we door deze houding en de belangenverstrengeling die bestaat tussen Nederlandse samenleving en terroristische groeperingen er in geslaagd zijn ( bedoeld of onbedoeld) grote aanslagen te voorkomen. Moraal van dit verhaal... misdaad loont.

ronin1962 | 12-09-18 | 10:38

Wat boter kan Markske altijd creatief gebruiken.

Notenkraker | 12-09-18 | 10:10

Gloeiende!

Hoor je zo''n meneer Klaver weer: "Moet naar de juiste mensen gaan"

Alsof het ook maar werkelijk mogelijk is de strijd daar, de schoenen op de grond, werkelijk te doorgronden vanaf zijn stoeltje hier. Dhr. Voordewind deed dus indertijd een poging en kwam toen al met zijn conclusies.

Al die onderscheiden strijdgroepen met allerlei wisselende conacten, ook nog eens ideologisch aldoor vreemd gaand, dan weer met die dan weer met die groep, want het gaat sommigen gewoon allen maar om het knokken; ook dat nog eens.

Weet zo gauw niet waar ik dat boek van die BBC corrspondent heb, die radiocontact waarnam tussen goepen die al vechtend vriendelijke contacten behielden. Nou, ja, moet aan het werk. Geen tijd.
Blijft goor schandaal.
Regering moet vallen en vlug ook! Evocatus

Evocatus | 12-09-18 | 09:27 | 2

Beste Evocatus: als de regering valt dan nemen in no-time weer andere losers die plekken in om de kwalijke plannetjes van de EU verder ten uitvoer te brengen! De Nederlandse regering zit er voor de bühne, heeft niets in te brengen en doet precies wat Brussel wil, namelijk Nederland ten val brengen! Ga alle 'maatregelen' van de laatste jaren maar na! Het Masterplan is om heel Europa ten val te brengen in het kader van het Coudenhove-Kalergi Plan! Waar we met z'n allen - en dan bedoel ik alle autochtone Europese volkeren - héél snel vanaf moeten is die walgelijke criminele kliek in Brussel! Dat is prioriteit nummer één! Zo niet, dan gaat het hier helemaal fout aflopen!

BaldEagle | 12-09-18 | 12:38

Dat boek wil ik wel lezen, mocht u het terug vinden, hoor ik het graag.

O2Neutraal | 12-09-18 | 13:56

Het is toch geniaal !? Lever ze voertuigen en satelliettelefoons en je weet precies waar ze zijn en wat ze gaan doen. Dat mensen niet doorzien dat dit eigenlijk gewoon een inlichtingenoperatie was.. dat snap ik dan weer niet helemaal.

Cuban8 | 12-09-18 | 09:15 | 1

Ik heb het even een beetje voor je aangepast zodat de rest het ook doorziet ;)

Het is toch geniaal !? Lever ze voertuigen en satelliettelefoons en geef ze orders. Dat mensen niet doorzien dat dit eigenlijk gewoon een smerige proxy oorlog is waarbij wij aan de zijde van de jihad staan.. dat snap ik dan weer niet helemaal.

INTP | 12-09-18 | 12:37

@Aa&Hunze

De Nederlandse bevolking wordt beïnvloed door onze staatsomroep.... de NPO laat niet de werkelijkheid zien.
Ze laten ons niet zien hoeveel geld ermee gemoeid is met hetgeen we besteden aan moslimlanden, bootvluchtelingen vanuit Afrika, de vluchtelingopvang in Griekenland en Turkije, vredesmissies etc.
Ze laten ons ook niet zien hoeveel miljard we ieder jaar kwijt zijn voor opvang, huisvesting, zorg, aandacht en bijstandsuitkeringen ten behoeve migranten... die hier onder de noemer van "vluchteling'' in de watten worden gelegd.

Zo kun je een volk lang onwetend en dom houden... maar de werkelijkheid is totaal anders.
Over een paar jaar loopt het financieel en maatschappelijk helemaal fout... je maakt me niet wijs dat Rutte, Den Haag en onze bestuurders dit niet zien - maar er is niemand die zijn mond open doet... zolang ze het zelf maar goed hebben met een riant pensioen - foei toch!

Hoe onze kinderen straks hier moeten leven, daar staan ze niet bij stil.
Geen woning, geen studiefinanciering, geen bijstandsuitkering met hoge tarieven en heffingen. Terwijl ''vluchtelingen'' afkomstig uit Afrika en moslimlanden automatisch een woning met een langdurige bijstandsuitkering krijgen.
Dit verhaal wordt bij de NPO niet verteld en hier hoor je geen discussies over - we missen nu een man als Pim Fortuyn die zou dit op radio en TV bespreekbaar maken.
Wilders is drie keer niks - hij roept wat en loopt dan boos weg, hierdoor krijg je geen discussie maar een spreekangst... in Nederland.

sociaal_econoom | 12-09-18 | 08:58

Vergeet die Kamerleden. De meeste uit die tijd zijn allang uit de 2e kamer verdwenen. Het zijn de fracties die stemopdracht afspreken. Dit gebeurt tijdens de fractievergaderingen. Moeten we stemmen over meer geld voor verbouwing AZC? Discussie, voorstel, voor of tegen? We stemmen dus MET z'n allen voor. Zo iets gaat of heel democratisch of onder dwang van afspraken met de coalitie.
Dan houdt je eigen inbreng als 2e kamerlid op. Vergeet zonder 'ruggespraak'.... want ze doen daar niet anders dan juist met ruggespraak. Kortom, het is iets dat door de top van een partij wordt uitgezet en daar kun je je als Kamerlid beter aan houden. Anders verdwijn je vogende keer van de Kieslijst. Wilt u het allemaal anders, stem dan niet meer oppartijen die alles fout doen.

Aa@Hunze | 12-09-18 | 08:39 | 3

Daarom staat "zonder ruggespraak" ook al sinds 1983 niet meer in de grondwet.

Berbaar | 12-09-18 | 08:45

Onjuist Berbaar, het is nl de zinsnede die leidde tot de Nacht van Wiegel in 1999.

Braboblanke | 12-09-18 | 09:51

Berbaar | 12-09-18 | 08:45
Er staat nog steeds wel "De leden stemmen zonder last." En dat laat zich toch moeilijk verenigen met stemmen volgens fractieopdracht en regeerakkoorden die we tegenwoordig zien.

Schmalz | 12-09-18 | 09:54

De meeste in de tweede slaapkamer zijn wauwelende syndromen.
Wat moet je dan als blanke racist?

kwark001 | 12-09-18 | 08:33

De Nederlandse staat financiert ook al jaren het Palestijnse terreur. Dus hier is niks geks aan lijkt mij...

Tribion | 12-09-18 | 08:23 | 2

Inmiddels zelfs een minister van Palestijnse zaken, kopvod dragend met regelmaat.

HaatbaardKnipper | 12-09-18 | 09:04

Dat is ook heel erg, van mijn geld.

Pislinq | 12-09-18 | 10:02

Bij Rutte II met de PvdA (Partij van de Anderen) was het begrijpelijk dat veel geld ging naar moslimlanden en moslimmigranten.

Echter bij Rutte III met CDA, ChristenUnie en de linkse D66 is het net zo erg.
Met als gevolg dat wij als bevolking ongelooflijk veel geld moeten ophoesten voor buitenland en buitenlanders (migranten).

Den Haag denkt dat ze sociaal is... maar ze maken het voor ons onbetaalbaar met een steeds duurdere BTW, energieheffing, zorgpremie en accijns op rookwaar en alcohol.
Straks wordt de economie slechter met meer werklozen... en wordt dit verhaal onbetaalbaar.
Waar zijn Rutte en Den Haag mee bezig? Als je een beetje fatsoen en respect hebt voor je eigen bevolking dan doe je zoiets niet.
Polen doet nagenoeg niets voor moslimlanden, zij verlenen aan moslimmigranten geen opvang, huisvesting met een uitkering.

Nederland is echt bizar met als gevolg dat in de toekomst steeds meer Nederlanders met hun gezin dit land zullen ontvluchten.
Rutte is intelligent - hij ziet ook dat het deze kant opgaat... als premier moet je op een bepaald moment in het belang van de toekomstige kinderen je verantwoordelijkheid nemen.... hoe is NL over 5 jaar?

sociaal_econoom | 12-09-18 | 08:21 | 1

Rutte heeft geen gezin en geen kinderen.. Rutte heeft zichzelf en kan zich totaal niet inleven hoe de volgende generatie oorspronkelijke Nederlanders ook in eigen vaderland willen wonen en leven. Rutte is straks lekker pleite uit dit land. De hele wereld is Rutte en Rutte is van de hele wereld..
zijn nalatenschap is niet voor zijn kinderen maar voor die van u en mij..

fikkieblijf! | 12-09-18 | 08:26

Incompetentie regeert.

frisenfruitig | 12-09-18 | 07:51

Incompetente regeert. Lege praatjesmakers die gebakken lucht verkopen.

frisenfruitig | 12-09-18 | 07:51

Deze regering heeft het willens en wetens gedaan. Ze zouden een paar deuren verder naar het Internationaal gerechtshof gebracht moeten worden.
N. b. De 'vluchtelingen' stroom wordt ook willens en wetens aan de gang gehouden.
Voor het verhoogde aantal aanslagen, moorden en verkrachtingen in Europa zijn ze ook mede verantwoordelijk.

watergeus | 12-09-18 | 07:46

Trump zegt: ''America first'' waarbij Donald de belastingtarieven verlaagt.

Rutte zegt: ''buitenland en buitenlanders eerst'' waarbij in 2019 de BTW, energieheffing, alcoholaccijns en zorgpremie duurder worden.
Rutte III en onze Kamerleden denken dat ze sociaal bezig zijn door miljarden te geven aan moslimlanden en aan moslimmigranten die in NL opvang, huisvesting, zorg plus een uitkering krijgen.
Ze beseffen niet dat onze autochtone en allochtone kinderen het heel, heel erg moeilijk krijgen in een volgepropt land met een onbetaalbaar kostenplaatje.... waarbij je zult zien dat Nederlanders met hun gezin dit land zullen ontvluchten.

Rutte is nota bene van de VVD... heeft die vent echt niet meer verstand?

sociaal_econoom | 12-09-18 | 07:39 | 5

Eerlijkheid en VVD zijn inderdaad als water en vuur, maar door die kliek vooraf ingevulde stembiljetten??

HaatbaardKnipper | 12-09-18 | 08:54

Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat het overal eerlijk is gegaan. Ik ken iemand die als stemmenteller/ambtenaar op zo'n bureau zat en vertelde dat hij sterk de neiging had om pvv-stemmen weg te gooien. En als hij ervoor uitkomt, dan zullen er ongetwijfeld anderen zijn die dat ook daadwerkelijk doen. En misschien nog niet eens het echt weggooien, maar subtieler, bv net iets sneller het biljet ongeldig verklaren. Baudet en Hiddema wilden de laatste keer bij het tellen aanwezig zijn (wat een wettelijk recht is van elke burger) en ze werden niet bepaald vriendelijk bejegend (daar is beeld van) Dus nee, ik geloof ook niet dat de verkiezingen eerlijk zijn gegaan. Tenslotte hebben we al zo verschrikkelijk veel leugens van Rutte en co gehad de laatste jaren dat dit me ook niet meer zou verbazen. En als dan blijkt dat er onregelmatigheden zijn geweest, 'gaan ze het uitzoeken'. Maar ondertussen hebben ze dan wel weer 4 jaar in de regering gezeten dus hun beleid is dan toch al uitgevoerd.

Braboblanke | 12-09-18 | 10:02

Ik geloof het ook niet.

gato | 12-09-18 | 10:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Als het kabinet nu niet valt!? Dit kabinet moet nu echt vallen, er is al zoveel gebeurd waarbij ze net aan konden blijven, maar dit is bepaald geen druppel. Echt onacceptabel dit.

pjisonline | 12-09-18 | 07:39

Het ergste is nog, dat zo een onderzoekje gauw 4 jaar gaat duren, dus we blijven mooi met deze regering zitten en iedereen is het dan weer vergeten,

gato | 12-09-18 | 07:36 | 1

Dit is een slimme tactiek... een onderzoek en een commissie instellen die daar 1,5 jaar over doen - zodat de meesten dit voorval weer vergeten zijn.

Hetzelfde verhaal als met de MH17... dit onderzoek waarbij ze de MH17 als een legpuzzel in elkaar hebben gezet heeft 8 miljoen euro gekost en na 4 jaar weten we nog steeds niet wie de echte daders zijn?
Feit is dat de MH17 in dit oorlogsgebied nooit had mogen vliegen.

sociaal_econoom | 12-09-18 | 07:49

zie ik het nu goed. Rutte loopt steeds krommer.. al die stenen die omhoog moeten worden gehaald..
het worden er steeds meer.
MH17 nog diep en diep onder de grond
Dividendbelasting afschaffing vanaf 2001 onderonsje met het grootcapitel
en nu weer
onderhouden van terroristen en schending van de mensenrechten door nederland. Deelname aan terroristische groeperingen.
gaaf land!
2019 gaat een knal jaar worden.
belastingdruk zo giga dat Nederlandse burgers zich verder in de schulden steken en de staatskas zo bomvol raakt dat de EU nog meer wil van dit k*tland om nog meer en meer en meer migranten dit land binnen te laten.

fikkieblijf! | 12-09-18 | 07:33 | 1

En dan moeten we ook nog in de schulden voor warmtepompen, niet doen, blijf af, beste gasleiding die er is, Merkel is al dikke vriendjes met Putin, krijgt gewoon gas.

gato | 12-09-18 | 07:38

G*dT, het wordt moeilijk om niet in herhalingen te vervallen;-) Naïve incompetente ethische politieke weekdieren worden verneukt door arabieren cum suis...
Zolang er soepsidie-socialisten, nep-liberalen en gruwelijke gristelijke en paapse gluipkoppen(confessionelen)zijn met goede bedoelingen zal de weg naar de hel geplaveid blijven worden...
*CcMed*

kapitein oosterlng | 12-09-18 | 06:36 | 2

Je viel in herhaling..

Shareholder II | 12-09-18 | 06:42

MultiKul is dagelijks herhalen van steeds grotere Kul. En erger uiteraard. Maar maak je geen zorgen, Rutte's zijn de allerlaatste mensen die last krijgen van wat zij veroorzaken.

Jan Passant mk2 | 12-09-18 | 07:04

Jottum ende gniffel, die politiek toch. Al dagen mooi op koers.

Voordewind haalt zijn gram. Hij kan niet spellen en hij zit te vaak in Israël. Maar hier scoort ie wel punten, als je de motie leest.
Maar vraag me af.. als ik nou ook zetelsnurker zou zijn.. krijg ik dan alleen die motietekst ter info ende ter stemming voor me ? Of is het zo dat Voordewind dit veel verder onderbouwde in de Kamer? Nog afgezien of iedereen daarbij was, of alleen kwam/liet stemmen. Je zou toch denken dat er wat eerder iemand es wat controleert !? Ergo demense ontstemd, rieken en hooivork worden geplempd.

Shareholder II | 12-09-18 | 06:31 | 1

En de gezondheidszorg, ineens zijn er geen medicijnen, ja, als we meer betalen, kunnen ze de boel weer duurder maken, Nooit iets van gemerkt toen we het ziekenfonds hadden.

gato | 12-09-18 | 07:41

Wat een arrogant mannetje ook eigenlijk, die Rutte. Het wordt tijd dat die een paar toontjes lager gaat zingen en eens gaat inzien wat voor opportunistische charlatan het is! Hij zou zich de ogen uit de kop moeten schamen.

Accident_Prone | 12-09-18 | 06:11 | 1

Behalve een narctist..

14. Hebben behoefte aan aandacht, bewondering en erkenning; ze zijn vaak succesvol in hun werk door zelfvertrouwen, flair en sociale dominantie. Ze hebben minder behoefte aan sympathie, genegenheid of verbondenheid.
15. Hebben behoefte aan macht en controle en zijn mede daardoor snel jaloers.
17. Liegen, draaien en komen hun beloftes niet na.
19. Kunnen extreem boos worden als ze kritiek krijgen of onvoldoende erkenning. Dat mondt uit in narcissistic rage: vijandig en boos gedrag waarin je bijvoorbeeld wordt doodgezwegen. (Doe toch zelf normaal!)
21. Hebben geen berouw en doen niet aan zelfreflectie.
www.psychologiemagazine.nl/artikel/21...

boerk | 12-09-18 | 07:07

Als Rutte dan toch aan het woord is laat hem meteen even uitleggen waarom de Nederlandse bank meewerkte bij het converteren van 2 (?) Miljard dollar in euro’s , je weet wel Mark , dat geld van Obama’s Iran deal , en vertel dan meteen ook waar het geld beland is van dat ene vliegtuig dat NIET in Iran aankwam.
Lijkt me interessant te weten via welk geitepaadje dat nou weer gegaan is.

Je kunt natuurlijk ook wachten tot Trump het ons vertelt , weet alleen niet of het daar beter van wordt.

enorme sukkelzak | 12-09-18 | 05:44

Er zal niets veranderen. Daar is dit paneel exemplarisch voor. Nergens ook maar een greintje “zelfkritiek”.
.
Wie verlengden Rutte ook alweer voor een derde termijn na twee termijnen kiezersbedrog, schandalen en opstappende bewindslieden?
.
Wie waren er ook al weer te laf om gewoon eens te breken met vvd, pvda, d66, cda en consorten die dit soort kunstjes al decennia flikken?

Parel van het Zuiden | 12-09-18 | 05:29

Ja maar met de kennis van nu

Mark van Leeuwen | 12-09-18 | 05:18 | 1

Verdomd..

Shareholder II | 12-09-18 | 06:37

Ook dat moet, waarom al die vluchtelingen uit landen waar geen oorlog is, nooit begrepen.

gato | 12-09-18 | 07:43

Witte meisjes klinkt best geil.

Pislinq | 12-09-18 | 10:05

Ruxit, nu!

Ray Skak | 12-09-18 | 02:55

2015:
MH17 is nog geen jaar geleden.
De Russische sancties zijn een feit.
Het volk wordt steeds meer opgehitst.

Bert Koenders en Rutte genieten van hun gevaarlijke spelletje geopolitieke monopoly. Samen kruipen ze in de reet van Clinton en Kerry. Lekker warm.

Waarin een klein land groot kan zijn. Als Clinton volgend jaar de verkiezingen wint zitten Beavis and Butthead gebeiteld.

Nu nog de Syrische pijpleidingen afpakken, maar Asad zit in de weg, en hij heeft een vrij sterke vriend.

Putin moet op de knieën. Desnoods gaan alle Nederlanders aan de warmtepomp.

Shell is Sakhalin-2 in 2006 natuurlijk nog niet vergeten.
Ging trouwens om 2 miljard.

Ben-Bataaf | 12-09-18 | 01:42 | 3

"Desnoods gaan alle Nederlanders aan de warmtepomp."
Deze zal ik onthouden, nice!

Maakt u zich verder diet druk om clinton, meteertje Trump gaat gewoon zijn acht jaar dienen hij heeft alleen nog maar een oorlog nodig. Syrié word niet die oorlog denk ik. Hooguit zal hij daar nog militaire vergeldingen inzetten (voor de komende chemische aanval). Trump moet voor de deep-state de schijn enigzins ophouden momenteel.

WijnVlekWrijver | 12-09-18 | 01:52

Als Clinton volgend jaar de verkiezingen wint????

Volgend jaar zijn er geen verkiezingen in de USA, dus hoe kom je daar nu bij?

Methylfenidaat | 12-09-18 | 08:50

Ik schetste 2015...

Ben-Bataaf | 12-09-18 | 10:32

De grap is bezuinigen op je eigen defensie. En nu Verontwaardigd pangpang politici horen janken. Hey politiek niveau als het om defensie gaat.

franck7020 | 12-09-18 | 01:25

Rutte heeft te veel Bassie en Adriaan gekeken toen ie jong was. Dat ene regeltje is e'm altijd bij gebleven.. Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen.
Iedere ochtend smeert ie zichzelf in met Teflonzeep, de gladde aal.

Hiesjes | 12-09-18 | 01:17 | 3

Rutte heeft een stoornis. Hij antwoordt te snel. Hij denkt zijn 'de vraag al te snappen' eigenschap te onderdrukken met een spontaan verhaal als bijv. vacuümbommen, of anders in fantastische liegerij weg te komen.
Hij is vatbaar gebleken voor lui die dat in de gaten kregen, en hem misbruiken.
I'm telling you.

Oprisp | 12-09-18 | 01:43

Typisch narcist, die zijn super in draaien en dralen.

boerk | 12-09-18 | 07:10

Maar hij heeft niet goed opgelet bij Bassie en Adriaan.
Het moet zijn alles is voor Bassie en niet alles is voor Shell

Jacktheflipper | 12-09-18 | 07:30

Ik voel nu al rechtzaken aankomen. Terugkerende bruiden en EHBO-jihadi's. Advocaat; Ik kan aantonen dan mijn cliënt werkzaam was voor één van de organisaties die werd gesteund door onze regering.

Dat word schoffelen.

WijnVlekWrijver | 12-09-18 | 01:08 | 2

Aanklacht wordt deelname aan een criminele organisatie met terroristisch oogmerk.
Financiering van een terroristische organisatie
Witwassen
Hoogverraad

Jacktheflipper | 12-09-18 | 07:34

Yep.. en sinds vorig jaar staat Veiligheid achter Justitie in dit ministerie.. dus uw en mijn veiligheid op de 2e plaats en justice for all... zet de deuren maar open voor alle jihadisten die het slagveld verlaten en hun bruiden/kinderen.. welkom in Nederland waar u niet berecht kunt worden want.. juist!

echt dat dit kabinet zijn verantwoording niet neemt en hierop niet valt .. maar goed eerst 10 jaar een onderzoek van wc eend

fikkieblijf! | 12-09-18 | 07:38

Oh trouwens, wat heeft Geert voor pigmentvlekken rechts bij en onder zijn oog?
Make-up?
Lichtinval?
Of toch maar eens even naar de huisarts?
https://youtu.be/Ka-IzNeW0M0?t=279

Is dit nog nieuws? | 12-09-18 | 01:04 | 2

Dat gebeurt vanzelf, dat heet ouderdom.

Hiesjes | 12-09-18 | 01:18

Hij is in een Marokkaan aan het veranderen.
Tijdens het douchen is zijn voorhuid er al afgevallen en hij begint spontaan hoerrrrr te roepen als hij een vrouw ziet.

Rest In Privacy | 12-09-18 | 04:47

Tussen 2.11 en 2.13 lopen er rechtsonder in beeld 2 supergeheime spionnen met het GeenStijl dossier.
https://www.youtube.com/watch?v=Ka-IzNeW0M0&feature=youtu.be&t=131
*aluhoedje opzetten doet.*

Is dit nog nieuws? | 12-09-18 | 00:58

Goed werk, Tom!

RazorJack | 12-09-18 | 00:58

Als dat nou het enige pakje boter was dat die hufter op z'n hoofd heeft... Vvdpvda66glsgpenzo stemmers zijn hiervoor verantwoordelijk. Individueel en persoonlijk!

Retepsteeltje | 12-09-18 | 00:51

www.dewereldmorgen.be/artikel/2016/08/...
.
Kan deze voortaan bij ieder Syrie-topic geplempt worden ?
Met dit artikel erbij kunt u zelf afleiden welke variant er van u en mijn belastinggeld gesteund wordt.

De Briemusketier | 12-09-18 | 00:50 | 1

Shell belangen? Of ga ik nu echt te kort door de bocht

Jacktheflipper | 12-09-18 | 07:37

Komt allemaal door die stoute rechtse media.

Waarom horen we niets van witte Nederlanders die islamitische homo's in elkaar slaan met een betonschaar?

Waarom horen we niets van witte Nederlanders die islamitische grensrechters doodschoppen?

Waarom horen we niets van witte Nederlanders die islamitische filmmakers van de fiets knallen om ze daarna een mes in de buik te steken, met een nogal onsamenhangende brief eraan?

Bah. rechts is stout..!

Padjepejer | 12-09-18 | 00:44 | 1

Omdat witte Nederlanders niet bestaan en blanke Nederlander de meeste dan zich gedragen.
De meeste is met uitzondering Yvo T, mega lul panhuis

Jacktheflipper | 12-09-18 | 07:41

Wat doet Nederland het goed als het gaat hoe het niet moet.
Nederland is koploper als het gaat om de productie van synthetische drugs, omzet 19 miljard.
Nederlands groootste bank, de ING bank, ook wel de bank van de onderwereld genoemd, faciliteerd het witwassen en het exporteren van deze drugsgelden.
Nederland steunt jihadisten in Syrië, bijna de hele tweede kamer steunde deze onderneming, ook de PVV.
Iedereen is piswoedend of juichend dat twee kinderen in Nederland mogen blijven.
En dat alles in één week tijd.

Jan Dribbel | 12-09-18 | 00:38 | 2

Jan Dribbel: NL een land vol hypochrieten en wegkijkers. NL steunt Jihadisten van al-Qaida op verzoek van de Amerikanen,die en masse vergeten zijn dat volgens George W al-Qaida verantwoordelijk waren voor de aanslagen van 11 september 2001. Ca. 3.000 Amerikanen stierven bij de aanslag waarop de VS Afghanistan en Irak binnen viel met > 1 mio doden tot gevolg: kosten US$ 1,5 triljard.
Nu steunt de VS de Jihadisten in Idlib en is al-Qaida ( de daders van 9/11) in de Westerse media omgevormd tot "het laatste rebellen bolwerk in Syrië " tegen Assad,die zijn land volledig terecht bevrijdt van dit schorem en uitschot. Deze " regime change" oorlog begonnen door het Westen is een grote schande voor aan het handje van de Amerikanen lopende landen als Nederland. ISIS heeft honderduizenden burgerschlachtoffers gemaakt door ze te ontkoppen,executeren of levend te verbranden. Hoe kan Rutte deze steun rechtvaardigen ? Kan hij niet en daarom is deze actie tot " staatsgeheim" gebombardeerd.
Hoe laag is NL gezonken....

Eendragtmaaktmagt | 12-09-18 | 07:08

Hey Rutte, ik wens niet mee te betalen aan deze rotzooi.
Kan ik effe terug ontvangen???

wiener mit pommes | 12-09-18 | 00:27 | 1

Inderdaad! Daar zit gewoon je geld in, terug ermee!

pjisonline | 12-09-18 | 07:40

Zijn er al beelden beschikbaar van die desbetreffende Islamistische terroristen dat ze met een bot mes onschuldige mensenhoofden afkappen.... Dan is het gedaan met Rutte

Oepsie1234 | 12-09-18 | 00:25

Ruggen graten dat is een kostbaar iets waar je als mens van afhankelijk bent anders val je om. De ruggen graat van de Nederlandse politiek laat ons Nederlanders op alle fronten omvallen .. Wij kunnen het ons hier over opwinden en terecht.Het probleem is we kiezen er zelf voor. Kies voor rechte ruggen .

foxhunter | 12-09-18 | 00:24

Oplossing is een parlementaire enquete! Dan doen we wat (leren we onze lessen), en dan is deze kabinetsperiode voorbij, en de verkiezingen weer achter de rug. Wie dan leeft, dan zorgt.... (cynische modus nu uit..)

Radagast | 12-09-18 | 00:22

Gisteren wist ik niet beter dan dat we IS bestreden, nu blijkt dat we in oorlog zijn met het Syrië van Assad.

Ik geef toe, ik ben een kniesoor (wat dat ook moge betekenen).

SergeantPierlala | 12-09-18 | 00:13

Het regende weer eens Nederlands belastinggeld in Verweggistan, lees ik hier.
Goh hé, wat een verrassing, zoiets verwacht je niet !

De Briemusketier | 12-09-18 | 00:12

Als wij op die pick-ups rode kruisen hadden geschilderd dan hadden wij zeker geweten dat ze uitsluitend als ambulance zouden worden gebruikt. Of is dat ook naief ?

A.S. Perien | 12-09-18 | 00:11 | 1

Zeer naïef. In het Midden-Oosten en Afrika staan transportmiddelen voorzien van een rood kruis bekend als ticket naar Europa.

koosnaam | 12-09-18 | 01:10

Ik blijf het maar gewoon herhalen: De VVD is de club van de Lachende Naaiers. Die Joritsma had ook zo'n lekker bekkie... Valse grimassen.

Rest In Privacy | 11-09-18 | 23:59

Jesse hassan klaver wat een mongool

Captain_Dipshit | 11-09-18 | 23:58 | 2

Wijnand Duyvendak, campagneleider van Groenlinks en souffleur van Jesse Klaver streed in betere tijden nog tegen militarisme en openbaarde geheimen van defensie.

Arnold Layne | 12-09-18 | 00:50

@Arnold Layne | 12-09-18 | 00:50

En was betrokken bij aanslagen op mensen wiens opinie en beleid hem niet zinde.
Sorry leek me toch even van belang om u weg te zetten zoals het hoort. Als geweldsvergoeilijker.

Parel van het Zuiden | 12-09-18 | 04:56
-weggejorist-
groterodeslurf | 11-09-18 | 23:57 | 1

NL bombardementen op Syrie - hoe zit dat?

J3Pinter | 11-09-18 | 23:56 | 1

Ach die waren er bij voor de vorm

Captain_Dipshit | 12-09-18 | 00:06

Ook Tom heef het bij het compleet verkeerde eind. “Een deel van het geld is terecht gekomen bij de “verkeerde” rebellen”... Niks “verkeerde” rebellen. Ons geld heeft die hele rebellie tegen Assad gemaakt, vol bewust zijn Moslims met de complete onzin propaganda overspoelt dat hun volk werd uitgemoord door Assad. Kun je zeggen dat zij dom zijn, maar ik denk dat je dan de macht van media en hun beeldvormingen onderschat. Kijk maar naar al die “intelligentio’s” die er hier van overtuigd zijn dat Assad zijn eigen volk vermoordde.

Ik dacht toen Tom dat blonde napraat wijf met zeer waarschijnlijk een universitaire studie onderbrak dat hij ging zeggen dat Assad zijn eigen mensen helemaal niet vermoordde, maar ook hij hamert louter op het feit dat er destijds bezwaar is gemaakt omdat niet de “goeie” “rebellen” zouden zijn gesteund. Blijkgevend van de visie dat de intentie om op zo’n manier een zogenaamde dictator te wippen wèl een goed idee is.

Dit hele media circus, waar GS net zo aan mee werkt, is puur een afleidingsmanoeuvre die naar eigen hand wordt gezet op deze manier.

Voor de strijd tussen Links en Rechts geldt precies hetzelfde. Doen alsof er maar 2 kampen zijn, om het 3de kamp onzichtbaar te maken. Ik zeg je dat dat 3de kamp er uiteindelijk met het been vandoor zal gaan. De waarheid onderdruk je niet zomaar.

Balgesjaakt | 11-09-18 | 23:55 | 3

Touché, touché

Bakje Friet | 12-09-18 | 00:19

Verdomd goede tegel.

Waar was de NPO (nieuwsuur) toen het er toe deed? komen ze nu achteraf (ge-timed) aan met een stukje onderzoeksjournalistiek dat, á in 2013 gedaan had moeten worden. En b, iedereen en zijn moeder bij aanvang van de oorlog al vermoedde. Of is Rutte vergeten dan de ISIS onthoofdingen ons toen nog vers op ons netvlies gebrand stond? Dat je ons volk wijs kon maken dat die ene alla-ahkbar roepende rebel met zijn ak-47 er veel vriendelijker bedoelingen op nahoudt dan die andere eveneens alla-ahkbar huilende Terrorist?

WijnVlekWrijver | 12-09-18 | 01:25

de "ak-47" is voor de professionele terrorist geen aanrader. Hapert net zo vaak als m'n typvaardigheid

WijnVlekWrijver | 12-09-18 | 01:44

Rutte gaat wederom op zoek naar de onderste steen. Rutte fixt het, want hij breekt nooit beloftes en liegt ook nooit.

Kopieerapparaat | 11-09-18 | 23:48 | 3

Rutte vaart graag op bootjes met zijn vrinden.... Mag hij ook wel eens gas geven en sturen? *Proest*

Rest In Privacy | 12-09-18 | 00:21

Onder het tapijt zal hij niet zoeken.

Rest In Privacy | 12-09-18 | 04:51

Denk dat die filmpjes ook fake waren, we zagen niet echt onthoofde mensen liggen, ja oranje pakken, he oranje, ook al van Nederland.Net als die couveuse babies, in Koeweit. Al die tijd zijn we belazerd voor een leiding en Gelukkig trapte Putin er niet in . Amerikaanse bommenwerpers boven de woestijn, waar geen mens zat. We hadden zelf beter moeten weten, Irak, chemische wapens, nooit gevonden. Rutte en regering moeten echt opstappen, hoe, weet ik niet, maar onderzoek gaat nog jaren duren, zijn we zo 4 jaar verder, iedereen vergeten en stemmen weer op dit kluitje.

gato | 12-09-18 | 07:29

What happens in Syria, stays in Syria!!! Ow nee, toch niet.

Denkhetnjet | 11-09-18 | 23:44 | 1

IDD. Want zie volgend artikel op GS.

SaintNick | 12-09-18 | 00:11

het failliet van de ned. politiek ... een schiettent op een boerenbruiloft............

grapjasz | 11-09-18 | 23:44

De enige goede doelen om Nederlands geld aan uit te geven zijn in Nederland zelf: (ouderen)zorg, onderwijs, grenzen beschermen, veiligheid en defensie, werkgelegenheid en armoedebestrijding in eigen land! Pas als dat op orde is, en er is geld over, dan zou je eens kunnen doen aan buitenlandse doelen. Maar dan nog snap ik niet waarom geld naar malafide, corrupte en (zoals in deze gevallen) terroristische organisaties gaat. Allemaal vanuit foute ideologieën van Rutte en co.

BluRay | 11-09-18 | 23:43 | 1

BluRay | 11-09-18 | 23:43
Klopt. Als jij je zo gedragen jegens je eigen gezin werd je onder curatele gesteld of ms zelfs opgesloten.
Maar als chef van dit kutland kom je ermee weg, met een big smile en een vette baan in het vooruitzicht.

Eric Newby | 11-09-18 | 23:58

Toch frappant dat op de verjaardag van 911, een aanslag gepleegd door Al Qaida, blijkt dat wij wapens, uniformen en voertuigen hebben gegeven aan de Syrische branche van Al Qaida.

Osdorpertje | 11-09-18 | 23:39 | 1

Door die verstrekking van wapens, uniformen en voertuigen kon dat geboefte geld uitsparen, dat in extra kogels en mitrailleurs kon worden geïnvesteerd. Alles hangt met alles samen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-09-18 | 23:50

Rutte heeft zijn fles gesponsorde WC-eend opgestuurd om een chlooraanval te stimuleren.

Oepsie1234 | 11-09-18 | 23:45

Andre Nollkaemper, onze (FTE?) zeer hooggeachte Volkenrechtelijk Regeringsadviseur, heeft het vanavond in Nieuwsuur over "ons verbod op non-interventie". Que?!
Geen wonder dat ze hem niet hebben geraadpleegd.

Maar trouwens, voor die aanstelling en ongetwijfelde banencarrouselbeloning, is het dan ook niet zijn taak om (een beetje) proactief toe te zien en de regering te waarschuwen?

SaintNick | 11-09-18 | 23:31 | 1

Kan iemand deze zin van hem begrijpen?
"Maar ik merk in algemene zin op dat terroristische bedreigingen door een niet-statelijke actor geen
grondslag bieden voor het recht op zelfverdediging, zonder instemming van de staat in kwestie,
indien die bedreigingen niet leiden tot een daadwerkelijke dan wel onmiddellijk op handen zijnde
gewapende aanval"

Dat schreef hij in zjn advies in 2014, over het bombarderen van ISIS in Irak en Syrië.

Bron hier: zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-3...

Inclusief spelfouten zoals "sitiatie". Maar ach...

SaintNick | 12-09-18 | 00:09

Tom & Co, goed filmpje! Jammer alleen, dat dit falen wederom zonder consequenties zal blijven, omdat 76 mensen denken dat ze betaald worden om een stoeltje warm te houden... Ik begrijp dat de ING een hoge boete moet betalen omdat ze hun rekening houders onvoldoende gecontroleerd hebben. Je zou je haast afvragen of een soortgelijke boete niet zou moeten gelden voor kamerleden die hun regering onvoldoende controleren.....

EenGoedBegin | 11-09-18 | 23:25 | 3

In de Romeinse Senaat (antieke oudheid) zaten senatoren die persoonlijk aansprakelijk waren voor het wel (dan mochten ze profijt trekken) maar ook voor het wee (dan moesten ze uit eigen zak de schade vergoeden) van de stad Rome. Waar het nu aan ontbreekt is persoonlijke verantwoordelijkheid. Men netflixt het land naar de blixem.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-09-18 | 23:31

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 11-09-18 | 23:31, Hoewel het profijt trekken me een beetje tegen staat, ben ik het helemaal met je eens. Het is treurig om te zien hoe deze mensen weigeren om de verantwoordelijkheden te dragen die bij een kamer lidmaatschap horen. Dat gezegd hebbende: Het is nog treuriger om te zien hoe weinig stemmers dit een rol laten spelen als ze hun stem uitbrengen.

EenGoedBegin | 11-09-18 | 23:36

EenGoedBegin | 11-09-18 | 23:36
Misschien kunnen dit soort catastrofes (ongecontroleerd uit de klauwen laten lopen van onheil) als een soort catharsis gaan werken: lid zijn van de Tweede Kamer betekent wel degelijk een hoge verantwoording dragen. Nu is de tijd van verantwoording afleggen. Door het falen van kamerleden is er in Syrië met Nederlandse 'niet-dodelijke' hulp moord en brand gesticht.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-09-18 | 23:46

Nederland wil blijkbaar nog met de grote jongens mee doen, maar staat mondiaal opnieuw voor *u*! Het hele MO is één groot wespennest waar we ver vandaan moeten blijven. Laat ze daar eerst maar eens een soort van Verlichting zien te bereiken. (Wat ik zeer sterk betwijfel, gezien de insteek van de islam.) Voor die tijd is alle energie en geld die daar besteed wordt, zand naar de woestijn dragen.

benjeallanggek | 11-09-18 | 23:17 | 1

Precies, een groot hek eromheen zetten en zelf laten uitzoeken.

Rest In Privacy | 12-09-18 | 00:26

Als Rusland Facebook-advertenties inkoopt om onze verkiezingen te beïnvloeden is dat slecht. Als wij wapens cadeau doen aan boeven om Assad weg te krijgen, is dat goed.

Guido | 11-09-18 | 23:17 | 1

Van de ene kant is het een 6 van de andere kant een 9.

Hiesjes | 12-09-18 | 01:25

De tweede kamer mist een systeem van incentives waardoor het aantrekkelijker gemaakt wordt figuren als Rutte erbij te lappen ipv ze te steunen. Ik stel voor dat de zetel van een gevallen kamerlid toebedeeld wordt aan de oppositiepartij die de informatie benodigd voor de val heeft aangeleverd.

ArtikelKaas | 11-09-18 | 23:10 | 4

Om de 2 jaar verkiezingen ipv 4 (we leven niet meer in 1815), districtenstelsel, bindend referendum (jaja Penthouse™ fans), constitutioneel hof ipv 1e slaapkamer, gekozen burgemeester. Daarna gaan we eens een keer kijken wat we met Willy&Max doen. En kennelijk onze overlords in Brussel, Berlijn en Parijs.

Graaf_van_Hogendorp | 11-09-18 | 23:13

Goed punt! Het zou beter zijn om als een kamerlid halverwege weg valt, de zetel eenvoudig weg onbezet te laten tot de volgende verkiezing.

EenGoedBegin | 11-09-18 | 23:32

@Graaf_van_Hogendorp | 11-09-18 | 23:13
Het duurt een jaar voor een nieuwe regering om een nieuwe begroting te maken gebaseerd op het regeerakkoord en de verkiezingsprogramma’s, een begroting die in september wordt gepresenteerd, en dan pas in januari ingaat, omdat de ministeries de tijd moeten hebben om alle maatregelen plus de aanpassingen na de algemene beschouwingen met de moties in te kunnen voeren. Het effect van die begroting is pas een jaar later merkbaar. Maar zonder dat er resultaat is, moeten de partijen in jouw plannen dan al aan de slag met de campagne voor verkiezingen. Maar waarmee dan? Er ligt nog niks gelukte of mislukte plannen. Zowel voor coalitiepartijen als oppositie is er niks tastbaars om een programma mee te maken. Lijkt me onwerkbaar om elke 2 jaar verkiezingen te hebben voor de kamer. En we hebben al bijna elk jaar verkiezingen (2e kamer, provincie, gemeente en EP), die vrijwel altijd ook een politieke boodschap is voor de regering. Dat ten eerste.

Dan een districtenstelsel: als we dat hadden gehad bij de laatste verkiezingen, dan had de VVD de absolute meerderheid gehad, met een gigantische marge. stukroodvlees.nl/als-nederland-britse-...
Met zo’n marge gaat geen enkele partij elke 2 jaar nieuwe verkiezingen willen. Er zitten zeker voordelen aan een districtenstelsel, en dan gaan partijen en kiezers heel andere keuzes maken. Het kan wel, maar dan met grotere districten en meerdere zetels per district zodat je de nadelen kan ondervangen en de vertegenwoordiging iets representatiever is. Zo simpel als het Engelse systeem (of het Amerikaanse) werkt alleen als je feitelijk 2 partijen hebt (hoewel dat vanzelf gaat ontstaan omdat geen mens dan nog op splinterpartijen gaat stemmen, die komen dan nooit in de kamer, ook al hebben ze achterban van 20%. Denk aan UKIP, die heeft een gigantische achterban, en slechts 1 zeteltje in het Britse parlement - dus zeg maar dag PVV, FVD, 50+, DENK, PvdD, GL., PvdA, CU, SGP - dan houden we effectief alleen VVD, CDA en SP over.)

Wat je zou willen is de best of both worlds (grotere districten -ca. 500.000 kiezers- met zetels per district). En een gekozen premier, die zijn eigen kabinet kan samenstellen, en onafhankelijk van het parlement en parlementsverkiezingen zijn werk kan doen. Dqn lrijg je in elk geval continuïteit en de mogelijkheid voor een regering meerdere begrotingen te kunnen maken. En dan kun je, gelijk de VS elke 2 jaar een deel (50 zetels van de 2e kamer en een derde, dus 33 zetels van de 1e kamer) van het parlement laten kiezen, zoals in de VS. Aangevuld met referenda (landelijk, regionaal en lokaal). Die kun je dan gelijktijdig met reguliere verkiezingen organiseren), naar Zwitsers model.

En dan heb je, gelijk de Bondsrepubliek en de VS ook nog een constitioneel hof nodig. Niet in plaats van de eerste kamer, die doet de toetsing van nieuwe wetten vooraf, maar als toetsing achteraf in specifieke zaken en tevens het hoogste hof in bestuurszaken. Dat zou een stevige verbouwing van het democratisch bestel zijn, die meteen de Raad van State en de facto ook de monarchie overbodig maakt. Ik kan je nu al voorspellen dat de commissie Remkes lang niet zover gaat.

Stormageddon | 12-09-18 | 01:43
▼ 1 antwoord verborgen

Man man man man man... Dat volk kan ook echt helemaal niks.

RenHoek | 11-09-18 | 23:09

Waar zijn ze in Den Haag mee bezig....?
Steeds meer geld aan het buitenland en buitenlanders (migranten) en intussen verhogen ze hier de BTW, heffingen, accijnzen en de zorgpremie.
Vroeger waren het alleen de linkse partijen zoals PvdA, GroenLinks en D66 die dit deden... maar de VVD, CDA en de CU doen nu net zo hard mee.
Al ons geld voor buitenland en buitenlanders.

sociaal_econoom | 11-09-18 | 23:07 | 5

@Dribbel
Als je jaarlijks 25 jaar lang gemiddeld 30.000 mensen binnenhaalt die meer kosten dan ze opbrengen, dan worden de zorgpremies wel degelijk door dit en eerdere kabinetten verhoogd.

benjeallanggek | 11-09-18 | 23:25

Gast snap je het nog niet..... de middenklasse moet weg. Iedereen moet afhankelijk zijn van de heilstaat..... van piet modaal naar ...... wakkker worden wakker worden wakker worden.... keer het tij voordat het te laat is

Captain_Dipshit | 12-09-18 | 00:04

Ons geld stelt niks meer voor, zijn alleen maar nummertjes op de balans. De geldpersen drukken miljarden euro's uit het niks.

Hiesjes | 12-09-18 | 01:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Die video-still met die grijnzende kop van Rutte toont in 1 foto hoe Rutte tegen dit hele verhaal aankijkt. Het kan hem geen ene rutte schelen en lacht om kritische vragen omdat hij weet dat niets hem uit zijn positie kan krijgen. Iedereen houdt elkaar een hand boven het hoofd in Den Haag en hij glipt er weer tussendoor met een ingestudeerd standaard zinnetje: "we gaan het uitzoeken" = boeit me niet en je hoort hier nooit meer wat over/ na mij de zondvloed. Rutte te voeten uit.

Dirk III | 11-09-18 | 23:05 | 1

De lachende Naaier. Zalm was zijn leermeester. Dan weet je het wel. Ook die Ben verwaaijen is zo'n fijne vrind van hun...

Rest In Privacy | 12-09-18 | 00:38

Aan de andere kant is het ook jammer dat de VS het internationaal strafhof in Den Haag niet erkent, anders had Rutte er ook kunnen hangen.

smdyasc | 11-09-18 | 23:04

Rutte III loopt aan de leiband van Amerikaanse neoconservatieven. Dankzij Parsifal, de heilige dwaas: Donald Trump loopt dit geitenpaadje niet meer zo lekker achterbaks. Nu zullen de achterbakse neoconservatieve kistjeslikkers voorbaks geconfronteerd worden met hun bereidheid om het de dood injagen van onschuldige vrouwen en kinderen te verpickuppen: het smaakt alsof leden van een staatsgeheim genootschap (een soort Boekestein vrijmetselaars) in NL met allerlei duistere spreuken en wissewitwasjes een heel onschuldig ritueel opvoeren. Maar dit ritueel van geheimdoenerij heeft als rechtstreeks gevolg dat een onafzienbare rij van pickups als sprinkhanen de woestijn van Syrië gaan bedekken. Alles verwoestend. Nu vergadert het staatsgeheim genootschap koortsachtig hoe ze hun lange arm, die daar het bloedvergieten hielp aansturen, hoe ze die lange arm weer in de doofpot kunnen wegstoppen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-09-18 | 23:02 | 2

Sarcasme?

smdyasc | 11-09-18 | 23:06

smdyasc | 11-09-18 | 23:06
Ach, links luistert alleen naar duizend-en-een-nacht sprookjes. Daarom moet je het sprookjesachtig vertellen. Denkt u dat Klaver in zijn eikeltjestenue de gedachte kan verdragen dat hij mensenrechten heeft helpen schenden? Daarom, vanwege die onverdraaglijkheid is het nodig de verleiding van Scheherazade toe te passen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-09-18 | 23:18

Je moet in die regio sowieso niks financieren van dat soort clubjes. Ze hebben altijd meerdere belangen en een dubbele agenda en bovendien meng je jezelf als buitenland zijnde in een binnenlandse strijd. Niet doen. Loopt altijd verkeerd af.
De enigen die ze wel mogen/moeten financieren zijn christelijke organisaties, initiatieven op het gebied van mensenrechten en vrije pers. En ja, dat soort zaken mogen zeker wel gefinancierd worden vanuit hier, zolang men vanuit die regio fundamentalistische islamitische clubs in Europa sponsort.

Braboblanke | 11-09-18 | 23:00

Het zal wel nooit doordringen bij de meeste kamerleden dat de oorzaak van alle ellende in moslim-landen en moslim-ellende in dit land, de islam is.

Jan Dribbel | 11-09-18 | 22:58

Maar de Russen zijn slecht en de vijand zeker. Het lijkt er meer op dat de NSb 2.0 aan de macht is in NL. Wederom wordt de bezetter en het kwaad gesteund.

kempenaer | 11-09-18 | 22:55 | 3

Juist.

Lupuslupus | 11-09-18 | 23:01

Amen!

benjeallanggek | 11-09-18 | 23:09

De Amerikanen geven ons een briefje en Nederland voert het uit.
Welk kabinet er ook zit.

LuckyGirl | 11-09-18 | 23:14

Rutte begint zoals hij dat altijd doet.
"We gaan het uitzoeken".
Het grote vooruit schuiven is begonnen.

demaup | 11-09-18 | 22:51 | 1

Rutte kan niets behalve politiek bedrijven. De leegte die hij moet voelen zal immens zijn. Je hele leven lang liegen gaat aan je vreten op den duur en karma zal dan ook ooit zijn deel zijn.

Dirk III | 11-09-18 | 23:00

En Nederland slaapt rustig door.

Ton8695 | 11-09-18 | 22:46

Waarom in NL nog geen serieuze aanslag? Omdat NL de aanslagplegers ondersteunt, feeding the croc. Wat gebeurt er als de hulp stopt? Boem!

isitsoornot | 11-09-18 | 22:45 | 2

Nou nee, er zijn al een aantal suikerspiegelaanslagen geweeest. Dus die 'boem!' is al geweest, maar het was wel zo prettig om dat niet als BOEM te ervaren.

Maartenalsoptwitter | 11-09-18 | 22:53

Maartenalsoptwitter | Dat is klein grut. Ik dacht meer grootschalig, zoiets als Nice. Gebleken is inmiddels dat Merkel-Lego niet helpt.

isitsoornot | 11-09-18 | 23:06

Met een mix van symboolpolletiek en opportuun baantjes jagen je als land gaan mengen in een gewapend conflict.
Waar hebben we dat ook alweer eerder gezien.

Harry Turtle | 11-09-18 | 22:45

Oh, trouwens, nu het nog kan: happy 9/11!

LuckyGirl | 11-09-18 | 22:44

Nou snap ik ook waar die vette grijns vandaan komt.

Deksmaat | 11-09-18 | 22:43

Iedereen die zijn klauwen brandt aan een gewapend conflict, of men nu washandjes levert of vacuüm bommen; je bent betrokken, je bent onderdeel geworden van het conflict. Je kiest partij, en als je beoogt een toegevoegde waarde te leveren, dan ben je ook 100% partij. En kom niet met humanitaire doelstellingen, want een oorlog gaat niet over mensen. Nederland is in zoveel conflicten partij geweest en vaak als zogenaamde non combattant, dat men zo langzamerhand eens wat wijzer zou moeten zijn geworden. Maar valse hoop. Kan me in het geval Syrië niet voorstellen dat iemand alhier het vreselijk vindt dat islammers elkaar onderling afmaken, hoe meer hoe liever zou men eerder zeggen.
Dan is er een andere reden geweest on Assad te wippen.

Memek | 11-09-18 | 22:39 | 3

Petrodollar. Olie en geld. Syrië had de euvel moed om die te wippen. Irak deed dat al eerder. We zien wat er van terecht is gekomen. Libië later, ghadaffi is dood. Iran staat als volgende op de lijst.

Wim Venijn | 11-09-18 | 22:48

Wim Venijn
Turkije dreigt dat ook te doen.
Misschien is dat de deal ook wel: wij blijven de petrodollar handhaven als we maar alle Koerden mogen vermoorden.

LuckyGirl | 11-09-18 | 23:13

Betrokken - vergeet ook niet de NL bombardementen op Syrie

J3Pinter | 12-09-18 | 00:07

Markie heeft de onderste steen van MH17 nog niet eens boven....... hij is degene die alles juist diep weg stopt! Heulen met de vijand, landverraad!

Oepsie1234 | 11-09-18 | 22:32

Kan de minister één gematigde Syriër te voorschijn toveren, die voldoet aan de Nederlandse gematigheidseisen? Indien niet, dat heeft Geert Wilders wederom het ten hemel schreiende gelijk aan zijn zijde: Waar o waar zijn die zogenaamde gematigde moslims, die niet bestaan als wensdroom-djinn in de hoofden van politici, maar gewoon 'in het wild' leven? Wanneer gaan die politici eens te rade bij zichzelf of ze zichzelf niet met opzet doof, blind en niet-ruikend maken en niet-bestaande djinns aanbidden? Gooi die linkse make-believe toch eens terzijde. Wordt wijzer door de waarheid onder ogen te zien. De waarheid te horen en te ruiken. Ruik bijvoorbeeld eens hoe dood en verderf in Syrië ruikt.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-09-18 | 22:28 | 7

Volgens mij was Assad een leider die met een scheef oog naar het westen keek. Noem het gematigd, hoewel ik me weinig kan voorstellen bij gematigdheid, ook in het westen. In ieder geval was Syrië in vergelijk met vele andere islamitische landen vrij modern en behoorlijk ontwikkeld. Sinds de 6 daagse oorlog van 1967 vriendjes met de USSR/Rusland. En eigenlijk niet veel vuiltjes aan de lucht.
Nu heeft Assad fouten gemaakt, net als zijn vader, hij gaat niet vrijuit, maar hij is nog niet half zo slecht als diegenen die hem veroordelen.

Memek | 11-09-18 | 22:49

Memek | 11-09-18 | 22:49
Let op hoe politici als Klaver en Kuiken nu nog de demoniseermachine aanzwengelen om Assad als de echte boosdoener uit te vergroten, waarachter ze hun eigen giga falen en medeplichtig zijn aan mensenrechtenschendingen proberen te weg te schuiven.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-09-18 | 23:09

Assad zat in Team Poetin en Team Iran. Dus fout ( in "onze" ogen ) dus moest hij vertrekken. Iran is de volgende op de lijst - al heb ik daar geen moeite mee, aangezien dat volk pas echt lijdt onder die afgrijselijke Ayatollah's met hun Shariahpolizei -. Geopolitiek is een heel goor spel.

Graaisnaaiert | 12-09-18 | 04:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Nederland verdient Rutte. Niemand gaat protesteren, er zijn geen massa protesten. En maar blijven stemmen op dezelfde mensen.

hansjansen2 | 11-09-18 | 22:24 | 2

Iedereen is te druk met consumeren.

Ton8695 | 11-09-18 | 22:45

Nederlanders zijn goed opgevoede consumenten.

Mark_D_NL | 11-09-18 | 22:59

Nederland kan het maar niet laten, het zit blijkbaar in de genen van de politici, die ons land vertegenwoordigen, om keer, op keer, op keer, zich maar weer met van alles en nog wat te bemoeien, zeker als het om gewapende conflicten gaat.
We staan vooraan te dringen, we zetten Nederland weer even op de kaart. My arse!
Geld en middelen hier, manschappen daar, en altijd met zo'n schijnheilige omlijsting dat we niet aan de strijd meedoen. Kunduz/Mali/Sudan/Syrië. Nee, we spelen voor barmhartige samaritaan. We zijn de gedoodverfde vredesmissie.
Islam is vrede maar Nederland is dat nog veel meer.
Geld naar Palestijnen die Israël het leven zuur maken, middelen naar jihad groeperingen, het houdt niet op.
En daar heeft Nederland wel zo'n beetje een hele trieste historie in, welke ook nogal wat mensenlevens heeft gekost.
Maar ja veel mensen vinden het geweldig wanneer "onze jongens en meiden" zich weer eens kunnen uitleven in een of andere wespennest of zandbak,

Memek | 11-09-18 | 22:22 | 3

Misschien is het allemaal wel met voorbedachte rade gegaan, was er een pact met die idiote salafisten gesloten om hier geen grote BOEM te laten gebeuren. Zoals nederland zich in al haar oorlogen gedroeg, namelijk deels (en voldoende) meeheulen met den vijand, waarom ook niet in deze stille huidige WW3...

Rest In Privacy | 11-09-18 | 22:38

Dat zou heel goed kunnen.

Lupuslupus | 11-09-18 | 22:41

Ik kan me daar niet in vinden, te speculatief
Aanslagen zijn van alle tijden en troffen vele landen, Nederland is vooralsnog het ergste bespaard gebleven. Wat we overigens niet weten is welke aanslagen (met welke impact) voorkomen zijn.
Toegegeven de alom bekende schijn van heiligheid kan de NL regering zeer goed ten toon spreiden, in dat verband past het geld dat naar de Palestijnen is gegaan, en de lankmoedige houding versus teruggekeerde jihadisten.
Maar dat laatste doen Duitsland en Frankrijk ook, en die hebben nogal wat aanslagen te verduren gehad.. Ik kan me ook niet voorstellen dat onze bondgenoten een NL houding weten te waarderen van - kijk ons eens schijnheilig zijn - hebben wij lekker geen last, terwijl in Duitsland de ene na de aanslag plaatsvond/vindt.
Volgens mij we elkaar bondgenoten.

Memek | 11-09-18 | 23:00

Er wordt veel herhaald in de vorige topics, dus ik leg ook nog maar een keer uit welk kip of ei er eerder was. Die hele zogenaamde burger oorlog, ISIS of welke “rebellen” groepering dan ook daar, had niet bestaan als NL en de rest van de Westerse kliek niet met hun anti Assad propaganda, “middelen” en wapens hadden geprobeerd ook in Syrië een zogenaamd Arabische lente te veroorzaken. Syrië is niet anders dan Libië, niet anders dan Irak en Afghanistan, Ukraine en zal niet anders zijn dan nog een handvol te komen landen en Iran.

ISIS en de Islam waren een doel, daarna een middel en de terugslag daarvan gaat harder zijn dan Moslims hadden durven dromen. De waarheid komt blijkbaar altijd boven drijven. Wie de bal kaatst, krijgt uiteindelijk enorme pijn aan zn kontgaatje.

En een handje vol reaguurders waar vooral massaal vaak op gereageerd wordt met woorden als “wat een onzin” of “wat heb jij gerookt”. Hebben dit altijd beweerd.

Balgesjaakt | 11-09-18 | 22:20 | 2

hear hear.!

Lupuslupus | 11-09-18 | 22:23

@Balsjaakt,
Je vergeet nog 'Aluhoedje'
Ik zag het met de omverwerping van Kadhafi. En eerder al met Bush sr. in Irak, die onder valse voorwendselen daar binnen viel. Natuurlijk zijn daar in die landen misstanden met dictators, maar zoals iedereen heeft kunnen zien destijds in Perzië, maar ook Afghanistan, Egypte, Syrië, wanneer het zittende regime verdwijnt wordt het machts vacuüm opgevuld met allerlei extreme Islamisten. Het financieren van allerlei rebellen en zelfs terroristen van onze belastingsgelden is niet wat het gros van onze bevolking wil zien van onze volksvertegenwoordigers. De Geopolitiek van de vorige, vreselijk agressieve regering, Obama en Hillary in de VS in samenwerking met de EU is gelukkig voorbij, nu rest nog het puinruimen overal.

kleurdoosje | 12-09-18 | 10:06

Mark ... zoek het uit!

Watching the Wheels | 11-09-18 | 22:19

Laat me raden, Rutte zal pas rusten als de onderste steen boven is? Gaaaaaaap.

priks | 11-09-18 | 22:19

@Watching, dat is natuurlijk ook helemaal toppie hoor. Eigenlijk had ik moeten schrijven 'steun GS'.

Lupuslupus | 11-09-18 | 22:55

Beste nieuws van de dag.

LuckyGirl | 11-09-18 | 23:27

Wel vreemd dat dat nieuws niet via deze site naar buiten komt. In ieder geval veel succes!

EenGoedBegin | 11-09-18 | 23:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Rutte kan helemaal niet uitzoeken of er met de niet-dodelijke steun aan strijders mensenrechtenschendingen zijn gefaciliteerd, omdat de monitoring door die strijders zelf heeft plaatsgevonden en niet door Nederland. Dat staat in de kamerbrief van Blok van 1 augustus 2018.

Ja, Rutte kan natuurlijk naar de Nederlandse telefoons van Abu 1,2 en 3 bellen, maar die zullen heus niet zeggen dat zij net een hoofd aan het afhakken zijn.
www.rijksoverheid.nl/documenten/kamer...

tipo | 11-09-18 | 22:10 | 7

@tipo | 11-09-18 | 22:33
Vooral die wederkerigheid op de kamer zelf zal in deze van doorslaggevende betekenis zijn.
Kamer was OK, kamer is ingelicht gedurende het programma, NLA is al stopgezet en met de wetenschap van achteraf.........

Berbaar | 11-09-18 | 22:59

@accijnstoerist | 11-09-18 | 22:40
U kunt zo veel willen en vinden maar de realiteit zal zoals zo vaak weer eens heel anders blijken te zijn.

Berbaar | 11-09-18 | 23:00

@accijnstoerist U kunt Rutte wegzetten wat u wilt, maar hij deed enkel wat Obama van hem verlangde. Nederland stopte het NLA-programma op precies dezelfde dag als Trump. Toevallig he? www.geotrendlines.nl/trump-stopt-bewa...

tipo | 11-09-18 | 23:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Check Nieuwsuur nu. Nederland steunde ook Sultan Murad Brigade: 'We verbranden alcohol van de varkens!!' Vuren raketten af op woonwijken en gebruiken burgers als menselijk schild.

Nederland: ''Hier nog méér pick-up trucks!''

Wat een teringzooi is dit zeg joh!

rachid82 | 11-09-18 | 22:07 | 6

Dat kan zo zijn maar dat verandert niet dat zonder Poetin pres. Assad geen president meer zou zijn geweest en de terroristen hadden gewonnen. De reden voor de hulp is irrelevant, alleen het einddoel geldt. En dat is gehaald, op Ildip na dan. Maar ook dat komt goed.

Lupuslupus | 11-09-18 | 23:00

De meeste mensen hebben geen besef wie onze vrienden zijn, zij moeten verder kijken dan de NPO,

smdyasc | 11-09-18 | 23:00

@Watching the Wheels | 11-09-18 | 22:18: Als we alleen Syrië, Irak en Afghanistan nemen, dan zit je ongeveer op dertig organisaties. Waarschijnlijk wel meer, maar het zullen er zeker niet heel veel minder zijn. En vooruit, dan reken ik de witte helmcriminelen nog niet eens volwaardig mee, want dat is een propagandamiddel van vele soenitische oorlogsmisdadigers. En dan duikt ook weer ome Erdogan op in het verhaal. Maar dat is een volgend hoofdstuk in het verhaal.

lokoolokie | 11-09-18 | 23:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Zijn er al voorgedrukte aangiftes tegen Rutte beschikbaar voor het financieel steunen van terroristische groeperingen en de volkerenmoord op Syrische minderheden?

Blasfemie | 11-09-18 | 22:05 | 2

Dat vraag ik mij ook af.

Lupuslupus | 11-09-18 | 22:24

Nee, en het feit dat de regering Rutte nog niet gearresteerd is wegens hoogverraad bewijst dat het parlement ook geen interesse heeft in deze kwestie.

obominotie | 11-09-18 | 23:11

Waarom het niet meteen afmaken en terroristische aanslagen in Europa financieren?
Veel efficiënter.

LuckyGirl | 11-09-18 | 22:01 | 1

Dat gebeurde heus ook wel. Alleen als er chaos is, dan zijn zij nodig om zogenaamde orde in de chaos te scheppen. Order by disorder (Joy Division).

Watching the Wheels | 11-09-18 | 22:06

Je moet het probleem bij de broen aanpakken, we steunen niet de verkeerde groeperingen in Sirië maar we steunen de verkeerde politieke partijen in Nederland.

Sinclair | 11-09-18 | 22:00 | 2

Ondanks de taalfout helemaal eensh. De grootste club Nederlanders wil dit.

HaatbaardKnipper | 11-09-18 | 22:15

Met de VVD-ers voorop.

Lupuslupus | 11-09-18 | 22:25

Minister Bord heeft wel een redelijk groot Blok voor z'n kop.

Watching the Wheels | 11-09-18 | 21:56 | 1

Rutte wordt met de dag schijnheiliger. Onvoorstelbaar dat die schijnheiligen zo'n Voordewindt gewoon maar laten kletsen al die tijd, omdat ze weten dat ze met tijdrekken er altijd komen. Eigenlijk weer hetzelfde probleem als met die asielzoekers, ze zouden niet moeten mogen tijdrekken. Nu duurt het weer 2 weken voordat er een debat kan komen. Hebben ze weer alle tijd om een verdedigingsstrategie met elkaar af te spreken. Systeem deugt gewoon niet, ze hadden vanavond meteen dat debat moeten doen, dan krijg je spontane politiek en dan blijft er helemaal niks over van al die acteurs. Bedriegers zijn het, dat kun je aan het hoofd van Rutte gewoon zien. Ze hebben bewust terroristen gesteund voor geopolitieke en Shell-belangen en ze zijn even vergeten dat je dan beter geen mensen van dezelfde club kunt laten oppakken. Foutje bedankt.

Watching the Wheels | 11-09-18 | 22:05

De heer Omtzigt en in mindere mate ook Voordescheet, hebben dezelfde benadering.
Zet het kabinet al vragen stellend en motie indienend voor het blok en du moment het echt spannend wordt, zijn ze zo mak als een lammetje.
Ze stemmen desnoods tegen moties, die een compilatie bevatten van hun vragen.
Als Omtzigt een man is met een minimaal restje geweten, hoe bizar het ook klinkt voor een politicus, dan stop je een keer met het accepteren dat Rutte en zijn vriendjes over je heen lopen. Dan zeg je tot hier en niet verder. Wat ben je anders voor een vent. Het CDA, kijkend naar de peilingen, heeft alleen nog maar meer te verliezen, dat wordt echt niet beter. Daar kunnen ze nu in een klap schoon schip mee maken door ook deze stekker eruit te trekken.
Ik vraag me af hoe Buma als leider en Omtzigt dit met droge ogen aan hun achterban kunnen blijven verkopen.

Memek | 11-09-18 | 21:52 | 3

Is toch prima als het CDA gigantisch verliest? Minstens de helft van die stemmen gaat naar FvD en PVV.

Q.Bert | 11-09-18 | 21:56

Is toch prima als het CDA gigantisch verliest?
Q.Bert | 11-09-18 | 21:56

Het verlies van het CDA is loon naar werken. Wat ik er grappig aan vind is dat Buma na de TK verkiezingen zijn collega Asscher opbeurde, die met een gruwelijk (terecht) verlies zat. Buma zei dat het CDA het ook had meegemaakt en de klap te boven was gekomen, en dat wenste hij Asscher ook toe. Thans staat Buma lager dan de PvdA in de peilingen en lager dan het CDA ooit heeft gestaan.
Of CDA stemmen automatisch naar PVV of FvD gaan is speculatief, daar merk je in de peilingen bij de PVV niets van.

Memek | 11-09-18 | 22:13

Peilingen zijn niets anders dan manipulatie. Dat is toch al zó vaak gebleken.

Lupuslupus | 11-09-18 | 22:28

Dat gelul ook van onze politieke elite over “internationale vrede”...
Wtf betekent dat?

Desmoulins | 11-09-18 | 21:52

Eerst 70 miljoen erheen voor wapentuig, daarna miljoenen kwijt aan het opvangen van levenslang nutteloze vluchtelingen, straks tientallen miljoenen erheen op te helpen met de wederopbouw.

Mag wat kosten. En onder de streep schiet de nettobetaler er niets mee op.

DKP | 11-09-18 | 21:52 | 1

Het gaat niet eens meer om geld.
Het is schandaal op schandaal

Vonporumtotalos | 11-09-18 | 22:35

Ik begrijp sowieso niet dat we überhaupt moeten bepalen welke partij daar het 'minst slecht' is, om die daarna te gaan financieren.

Waarom het geld niet gewoon uitgeven aan dingen die in Nederland nodig zijn. Keer op keer horen we "er ist geen geld voor dit en dat...".
Nou dat is er dus wel.
Als je niet alles weggeeft aan mensen die ons niet moeten.

Q.Bert | 11-09-18 | 21:50

Wat een gekte binnen al de gekte: waar is het staatsgeheim gebleven? Gaan we nu opeens het spelletje spelen alsof dat er nooit geweest is? Zo van zoek - zoek - zoek, foetsie is het staatsgeheim; het is er nooit geweest: het was immers pure fake. Rutte III heeft zich achter pure fake verscholen, laat Rutte III nu eens uitleggen hoe ze zelf ernstig omgaan met staatsgeheimen. Ze hebben de Nederlandse staat bezoedeld door organisaties met miljoenen Euro's te steunen die de mensenrechten met de voeten treden, die Koerdische burgers afslachten enkel om het feit dat ze Koerdische burgers zijn. Om die Koerden kwaad te kunnen aandoen, waren er vervoermiddelen nodig: die vervoermiddelen heeft de Nederlandse staat gesponsord en ingezegend. Waarom staat er niet op elke Suzuki en Mitsubishi: "Non Lethal Gift of the Netherlands". Dan weten de nabestaanden van de omgebrachte Koerden wie mede-verantwoordelijk was voor het onheil dat onverhoeds (die pickups rijden snel als de hel) over hun geliefden, hun vrouwen en kinderen, kwam. Luister Klaver, luister Asscher en Kuiken, luister kamerleden die tegengestemd hebben: jullie hebben bloed aan je handen. Asscher, het is nu Joods Nieuwjaar. De zware dagen zijn aangebroken. Ga boete doen. Ga bidden dat je ziel in het boek van de levenden mag worden ingeschreven. En herdenk de ziel van Abel, waarvan het bloed uit de aarde omhoog schreeuwt. Jullie hebt met jullie stemgedrag en jullie wegkijken en jullie dommetje spelen ontelbare doden op jullie geweten. Wat is het belang van de Nederlandse staat om in Syrië vuile handen te gaan maken? Niets. Het is het eigenbelang van Koenders, Zijlstra, Rutte en nog veel meer: ze willen ingeschreven worden in de hemelse baantjes van de VN, van de internationale glitter & glamour. Daarom waren jullie bereid om de weg naar de hel te gaan plaveien met ontelbare pickups, waarop zo'n mitrailleur vliegensvlug dood en verderf kan zaaien.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-09-18 | 21:47 | 1

Misschien dat het Internationaal Strafhof Rutte c.s. alvast van straat kan plukken. Ze hoeven niet ver te zoeken, en je moet ergens beginnen.

Rest In Privacy | 11-09-18 | 21:58

Die Blok is in een maand een paar jaar ouder geworden. Hij had toch beter de eer aan zichzelf kunnen houden.

spanarchist | 11-09-18 | 21:47 | 3

Die struikelt wel over een volgend akkefietje. Niet gehaaid genoeg deze schoolmeester.

HaatbaardKnipper | 11-09-18 | 21:57

Hij had er gezien zijn gebrekkige buitenland-ervaring zelfs nooit aan moeten beginnen. Maar ja, sommige saaie lullen zijn ook ijdel.

Rest In Privacy | 11-09-18 | 22:00

Na al de schandalen waar menig bestuurder in een zelfrespecterend land het veld voor zou moeten ruimen, komen ze hier ook weer mee weg. Hij lacht het weg en de rest van de weg-met-ons’ers vinden het allemaal best.
De jihadisten hebben immers via een formuliertje aangetoond dat ze er geen radicale ideeën op nahouden. Bovendien hielden ambtenaren op het ministerie van BuZa streng toezicht op de niet radicale jihadisten in Syrië. Hoe precies boeit natuurlijk niemand iets.
Een klucht dekt in ieder geval de lading niet.

Desmoulins | 11-09-18 | 21:46 | 1

‘We’ zijn er toch in juni van dit jaar mee gestopt is het spitsvondige politieke verweer hier. Samen met het grijsgedraaide ‘ met de kennis van nu ‘ jankverhaal. Wat een kneuzen.

HaatbaardKnipper | 11-09-18 | 22:00

Rutte zegt dat de onderste steen boven komt maar de onderste steen komt nooit boven, want als de onderste steen boven komt, is weer een andere steen de onderste steen.

Mr_Natural | 11-09-18 | 21:45

Het gras is hier al tig keer voor mijn voeten weggemaaid, ik ga maar naar bed.

Rest In Privacy | 11-09-18 | 21:44 | 3

Ik hoop dat je net zo lekker slaapt als Rutte.

LuckyGirl | 11-09-18 | 21:45

LuckyGirl | 11-09-18 | 21:45
Dank je wel. Ik hoop hetzelfde voor jou.

Rest In Privacy | 11-09-18 | 21:50

Geluksvogel. Stuur ze bij mij ook even langs, zat te maaien hier.

Mr_Natural | 11-09-18 | 21:57

Rutte gaat het weer onderzoeken. Dat wordt weer lang wachten op een onderste steen. De poppetjes speelden allemaal weer netjes hun rol.

A.U.EnLeven | 11-09-18 | 21:43

Gewoon doorgaan met dom lachen, Mark. Er zijn toch genoeg idioten die op je verrotte partij blijven stemmen.

Fijnstoffer | 11-09-18 | 21:40

Misschien ben ik helderziend ofzo, maar ik weet al een jaar of vijf dat we de verkeerde mensen steunen daar in Syrië. Ik roep al jaren dat meneer Assad the voice of reason is daar in die contreien. Zie bijvoorbeeld dat interview met hem door zo'n Engelse journalist. Daar zie je een hele redelijke meneer Assad die alle suggestieve vragen van die journalist moeiteloos weet te pareren.
Maar ja goed, dat soort interviews worden natuurlijk niet uitgezonden door de propaganda omroep, want ja, past niet in het straatje.

VanBukkem | 11-09-18 | 21:40 | 5

Bosnië...

VanBukkem | 11-09-18 | 22:16

@LuckyGirl
Exact. En een stem op VVD, CDA of PvdA betekent steun aan dat beleid.

obominotie | 11-09-18 | 23:19

Eens

J3Pinter | 12-09-18 | 00:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Beste stukje van de repo is Blok's advies aan Tom Staal.
"Als U 10 keer dezelfde vraag stelt krijgt U 10x hetzelfde antwoord" dat is namelijk al tijden de makke met Staal hij blijft maar de vraag herhalen.
We zullen wel zien wat er van komt, niks te traceren daar, staatsgeheim, met de wetenschap van achteraf etc etc....
Verwacht dat het akkefietje een stille deaud sterft.

Berbaar | 11-09-18 | 21:35 | 8

@ LuckyGirl; aanvulling, bevredigend en volwaardig antwoord.

Dr. Blechtrummel | 11-09-18 | 21:51

@gato | 11-09-18 | 21:49
Daar zijn bruggen verbrand en straks is daar geen geld meer voor ook.

Berbaar | 11-09-18 | 21:56

Jan Roos.
Ooit met matrozenboekje ingescheept, maar door egokwetsie gekielhaald en geveld aan zee.

Oprisp | 11-09-18 | 23:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Weet je wat nog het ergste is? De overheid heeft nog gelijk ook: demense vergeten snel. Ik ook. Ik weet echt niet meer wie of wat Houwers is
www.tweedekamer.nl/kamerstukken/motie...
29 april 2015, motie Joël Voordewind, CU

Deksmaat | 11-09-18 | 21:33

Voor 2 miljard euro dividendbelasting kon elke B-rijbewijs houdende Nederlander een nieuwe zeer duurzame Toyota 4x4 staatsauto rijden. Ipv een vervuilende gebruikte auto.
Gemiste milieudoelstelling Rutte.

steekmug | 11-09-18 | 21:32

Het vervelende is dat als je mensen oproept om te protesteren en verandering wilt bij de narcistische, liegende en wereldvreemde elite dat er enge mannetjes met zwart busje je 's nachts op komen halen in dit vrije land. En als het je lukt om door de grote NPO filter heen te komen en je krijgt teveel aandacht dan maak je kans op een Volkertje. Zelfs een gepeperde mening in de comments kan je op een WIV volglijstje zetten. Zo duurt het dus nog wel even voordat er iets gebeurd, iedereen gaat morgen weer braaf in de file staan. Het zou in elk geval fijn zijn als mijn belastinggeld voor goede dingen word gebruikt en dat competente bestuurders dit land op een eerlijke manier helpen verbeteren ipv de afgrond inwerken.

kaas89 | 11-09-18 | 21:31 | 1

Bij mij verwacht ik minimaal een mat zwarte Cougar om mij mee te nemen voor ondervraging door Merkel op haar collega's vliegkampschip Charles de Gaulle om daarna door een Growler overgebracht te worden naar de UN in New York.

steekmug | 11-09-18 | 21:41

Jemig de pemig, ik dacht eerst dat dit een geenstijls plagerijtje was, maar de NOS-app zegt het ook. Hel en verdoemenis, dit is internationaal helemaal fout. Dit wordt een parlementaire enquete, Rutte III gaat vallen.

DitjaarkrijgikAOW | 11-09-18 | 21:29 | 5

LuckyGirl | 11-09-18 | 21:32

Kok was al demissionair als ik het mij goed herinner.

Knufter | 11-09-18 | 21:33

Welnee, dit is gewoon "business as usual". Dit gebeurt aan de lopende band, in deze tijd van hybride oorlogvoering.

decksmann | 11-09-18 | 21:44

@decksmann | 11-09-18 | 21:44
Bingo, men steunt in overleg met de Yanks wat strijdgroepen die op een lijst van die Amerikanen stonden.
Blijken ze daarna allerlei allianties te vormen en achteraf deels minder frisse jongens.
Ik voorzie weinig problemen met dit dossier.

Berbaar | 11-09-18 | 21:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Stom PvdA-mens: "Assad moordt zijn eigen mensen uit." Ja duuuh, daarom noemen we het ook een burgeroorlog. Wie moet ie anders uitmoorden? De Turken? En wat kan ie anders doen dan ze uitmoorden? Vragen of ze asjeblieft op willen houden?
Die mevrouw is volkomen wereldvreemd als je het mij vraagt.

VanBukkem | 11-09-18 | 21:29 | 1

Behalve dan dat het niet waar is en het geen burgeroorlog is. Je moet jezelf ook nog een beetje informeren.

XaleX_2 | 11-09-18 | 21:59

Niet touché voor Blok, Tom Staal, hij geeft tien keer geen antwoord op jouw vraag en dan zeg jij touché? De man zal het grote falen van het kabinet natuurlijk nooit toegeven, maar jij vroeg juist goed door!

Elvi | 11-09-18 | 21:28 | 2

In enkele zinnen kan Staal precies de vinger op de zere plek leggen.
Beter dan menig "echte" journalist.

LuckyGirl | 11-09-18 | 21:31

De gladjakkers.
Miljoenen over de balk geflikkerd, maar reageren alsof het over een rolletje snoep gaat. En Klavertje stond ook mooi even met z'n mond vol tanden, over het controleren van wat het kabinet als waarheden verkondigd.

Knoppenbonker | 11-09-18 | 21:39

Het enige wat Rutte kan is problemen weg lachen. Confronteer hem met een probleem en hij lacht het weg. Hij doet niet eens de moeite om een (geloofwaardig) excuus te verzinnen. En daarna doet ie net of ie een denkbeeldige kennis in de verte ziet en loopt ie weg.

Osdorpertje | 11-09-18 | 21:27

Mark, de onderste steen, gaat het uitzoeken.
Komen weer de geheime contracten, en informatie die hij niet mag geven. Laat rutte maar schuiven, dat laat hij verdwijnen onder honderd onderste stenen.

Wim Venijn | 11-09-18 | 21:26

Wales redding bergtop
zo . pappa's geld ook weer op.

newray | 11-09-18 | 21:24

Dit zijn toch dezelfde mensen die beslissen dat je langer moet doorwerken omdat de AOW anders onbetaalbaar is ?

ja,diedus! | 11-09-18 | 21:22

<weggejorist>

Rest In Privacy | 11-09-18 | 21:20

Meerdere keren heb ik al horen zeggen door zowel politici als juristen, zo ook in dit fragment:
"Het is natuurlijk wel lastig om mensen te vervolgen voor deelname aan organisaties die we zelf steunden."
Waarom wordt niet gesteld:
" We zullen de verantwoordelijken politici hiervoor moeten vervolgen aangezien de deelnemers van deze organisaties ook zijn vervolgd."
Is het niet zo dat leiders en geldschieters van georganiseerde misdaad doorgaans zwaarder gestraft dienen te worden dan de loopjongens zelf?

Onze overheid komt er mee weg en die jihadisten krijgen straks vrijspraak, en plain public.

INTP | 11-09-18 | 21:19

Als Rutte iets gaat uitzoeken, nou dan weet je wel.
Er blijft geen steen onaangeroerd op z'n plek liggen, want de waarheid zal boven water komen.
Je kunt hem op zijn woord vertrouwen. Echt waar...

Knoppenbonker | 11-09-18 | 21:15 | 1

Als Rutte iets uitzoekt, dan zoekt hij uit hoe hij zich hieruit kan draaien.

El Rico Grande | 11-09-18 | 21:35

Men vindt het vast niet erg dat ik deze link hier even achter laat.
destillewaarheid.nl/
Een hoop te lezen voor de woke menschen. Een hoop wat er in de MSM niet gezegd wordt..

NiCeY | 11-09-18 | 21:15 | 3

Mooie site, heb hem bij mijn favorieten gezet. Dank voor de link.

Lupuslupus | 11-09-18 | 21:18

Hahahaha, die site is niet ironisch bedoeld?

decksmann | 11-09-18 | 21:56

Nee zeker niet. Er staan zaken op die jaren geleden al bekend waren maar nooit de msm haalden. En nog niet natuurlijk.

Lupuslupus | 11-09-18 | 22:38

Hoeveel schandalen zijn er nog nodig voordat het duidelijk is dat het huidige politieke systeem failliet is? Niet alleen Rutte is hier debet aan, er zitten blijkbaar 150 totaal disfunctionerende idioten in dat parlement die niets anders doen dan stemmen volgens partijlijnen. De Doema is er niets bij.

medusa324 | 11-09-18 | 21:12 | 2

150 is te veel , tel PVV , FvD , Omtzigt en van Helvert er van af , maar dan blijft er toch een hoop klapvee over.

15121937 | 11-09-18 | 21:18

Omtzigt keft leuk, maar stemt vervolgens braaf volgens de partijlijn van het CDA.

medusa324 | 11-09-18 | 21:30

Net als met Irak zijn we gewoon weer blind achter VS beleid aan gaan huppelen.
Als dat het beleid is, waarom hebben we dan in godsnaam 150 kamerleden nodig?

LuckyGirl | 11-09-18 | 21:11

Ga er van uit dat ze allemaal precies wisten wat er gaande is. Wat je nu ziet in een stukje theater op jouw eigen kosten. Ze hebben niks goed voor met de burgers, daar gaat het ze niet om. Het gaat om geld.

LifeCatcher | 11-09-18 | 21:06 | 1

Rutte zit er voor Shell en Unilever,
Buma zit er voor de landbouwers (niet verkeerd overigens),
Slob zit er voor de asielindustrie,
Pechtold zit er voor Juncker/Soros.

smdyasc | 11-09-18 | 21:13

Godver zeg! Weg met die kliek! Wanneer valt het kabinet en kunnen we vervroegd stemmen??

Injegezicht | 11-09-18 | 21:05 | 4

Jahoor en dan gaat iedereen weer stemmen op VVD, PvdA, Groenlinks en D66. dus volgend kabinet is weer de volgende shitzooi.

homieguerneville | 11-09-18 | 21:26

Wie heeft er gestemd voor het afschaffen van de dividendbelasting?

medusa324 | 11-09-18 | 21:32

120 van de 150 zetels willen op hoofdlijnen hetzelfde, 20 worden geboycot en 10 zijn niet serieus te nemen. Stem ze ( en ja, dat doe ik ook braaf ) maar verwacht er niets van, want u gaat opnieuw teleurgesteld worden.

Graaisnaaiert | 12-09-18 | 04:05
▼ 1 antwoord verborgen

blok zegt; we zoeken het even uit.
dus hij is ermee gestopt zonder te weten waarom?

Einde van de Domheid | 11-09-18 | 21:05 | 1

“We zoeken het even uit” is newspeak voor “we stoppen het net zo lang in de doofpot totdat Rutte ongeschonden weg is richting topbaantje in Brussel”.

medusa324 | 11-09-18 | 21:16

Absurd is het hoe men de domheid met de meest geavanceerde wapens optuigt.

Oprisp | 11-09-18 | 22:56

Ergens op de achtergrond hebben de salafisten van Saoedie-Arabie de EU leiders bij de ballen. Is het de olie? Kan toch bijna niet anders

BASinnic | 11-09-18 | 21:03 | 1

Denk aan films van wat EU landen soldaten daar allemaal uitgespookt hebben en elders in afrika.

LifeCatcher | 11-09-18 | 21:26

Attje Keukens zegt: 'Assad vermoorde zijn eigen mensen'. Dit is een van buiten uit opgestookte oorlog met buitenlandse huurlingen, de meeste mensen in Syrië zelf zijn juist pro-Assad en hij is juist een gematigde seculiere leider die voor stabiliteit zorgde. Of dit PVDA wijf zit bewust te liegen of heeft echt totaal geen idee waar deze oorlog over gaat.

XaleX_2 | 11-09-18 | 21:02 | 1

leuk smoeltje Kuiken had zich er nog niet in verdiept , was dat gebeurd dan moest de linkse meetlat nog in selling gebracht worden

15121937 | 11-09-18 | 21:20

Den vijand faciliteren. Den criminele systeembanken den wetteksten (mee) laten schrijvuh. Leven den VVD.

TizzumTog | 11-09-18 | 21:02

Kan hier godverredomme zo kwaad om worden.
Bij elk beetje kritiek ben je een xenofoob of nazi en puntje bij paaltje zagen ze t niet aankomen.
Je zou toch gvd bijna God je eigen leven geven uit solidariteit om deze regentenpus van de aardkloot af te helpen.
Ok.
Als god bestaan zou dan. Verder is het gewoon dromen op een bouwfout in de 2e kamer en t EU parlement..

schoon-schip-maken | 11-09-18 | 21:02

Ondertussen geeft de vrouw van Harald Doornbos op Twitter een leuke uitwijding, hoe ze 17 aanvallers van Ansar al-Sharia die de USA ambassade in Benghazi hebben overvallen en 4 medewerkers slachtten. Namen, rugnummers, afkomst en de huidige verblijfplaats van enkelen, anno nu. Kijk, dat is zinnig en waardevol onderzoek. Zeker de Amerikanen gaan dit kunnen waarderen. Zeker de nabestaanden.

lokoolokie | 11-09-18 | 21:01

Dat krijg je als je je klauw in een wespennest steekt.
Dan loop je de kans dat je dat moet gaan uitleggen naar je eigen bevolking.
Mag ik een nieuwe planeet..
Deze is hard-stik-ke mol.
Om geld.

NiCeY | 11-09-18 | 20:58

Heel het partijkartel is nu aan het downplayen en stuurt aan op naïviteit en zo, dat terwijl het tot Staatsgeheim was verklaart omdat ze wisten waar de steun naartoe ging. Ik weet nu al in ieder geval dat het een dikke glas, plas, was gaat worden en dat het Kabinet zonder rollende koppen weer fijn verder gaat, zo rolt de politiek in NL.

XaleX_2 | 11-09-18 | 20:56

Verder lopen bij een vraag van een journalist. How rude.

DickTeder | 11-09-18 | 20:53 | 3

Staal een journalist noemen. How funny.

DrumPiet | 11-09-18 | 20:59

Dürümpietje. Tom Staal is meer journalist dan dat jij bestuurder bent. Trol.

rokertje | 11-09-18 | 23:35

Reaguurder dus.

rokertje | 11-09-18 | 23:35

Nederland is gewoon door de US onder druk gezet om te steunen. Want anders....

ardeverb | 11-09-18 | 20:51 | 2

Dat denk ik ook, maar wat waren de drukmiddelen?

Pimp my Voortuin | 11-09-18 | 20:56

Nederland loopt altijd slaafs achter de VS aan, daar hoeft helemaal geen druk bij nodig te zijn geweest.

Lupuslupus | 11-09-18 | 21:07

Oorlog is altijd onredelijk, achterbaks, gevuld met leugen, bedrog en propaganda en immoreel.
Dus is dit niets nieuws of bijzonders.

Bauchschmertzen | 11-09-18 | 20:50 | 1

Ja. Maar wat hebben wij te zoeken in die zandbak? Laten ze het daar lekker zelf uitzoeken. Dit is niet onze oorlog vriend.

zwartzondersuiker | 11-09-18 | 21:03

Als Rutte zegt dat hij het uit gaat zoeken en dat de onderste steen boven komt...
dan weten wij al wat de uitkomst wordt.

sociaal_econoom | 11-09-18 | 20:49 | 2

Voordat die onderste steen er echt is zit Mark Lachband al lekker veilig in Brussel bij zijn echte meesters.

Rest In Privacy | 11-09-18 | 20:59

@sociaal_econoom,
Makkie, dankzij Rutte's en Koenders' beleid ligt die onderste steen in Syrië in iedergeval al bovenop een puinhoop.

kleurdoosje | 11-09-18 | 22:51

Ik dacht eerst dat ik lui was maar ik ben gewoon de tel kwijt hoe vaak Rutte schandalen heeft weggelachen dus wie heeft een lijstje?

Deflatiemonster | 11-09-18 | 20:49

US government asks Toyota: Why does Isil have so many of the company's vehicles? - Rutte krijgt binnenkort wat vragen...

Mark_D_NL | 11-09-18 | 20:49 | 1

Volgende keer beveelt Rutte Volkswagens aan. Die moeten toch ergens worden gedumpt.

Baron Clappique | 11-09-18 | 20:51

Kijk, het kabinet mag gewoon niet vallen. Slecht voor het imago van Rutte en sneu voor al die mensen met gemaksbanen die misschien net een nieuw huis hebben gekocht. Dus glas plas alles blijft hoe het was.

Baron Clappique | 11-09-18 | 20:48

Mja het klinkt allemaal stoer.

We, met nadruk op "we" steunden coalities tegen Bashar Al Assad. Erg populair onder veel reaguurders (iets met Russische "informatie") en deden exact wat tactisch gezien juist was. Namelijk knokploegen tegen Daesh en Al Qaida steunen. Vooral tegen Daesh. Iets wat Israëlische leger ook deed.

De Koreaanse Slet | 11-09-18 | 20:47 | 4

Dat was tactisch gezien helemaal niet juist en dat wisten “we” toen ook al. Als je het gajes steunt dat uit de krochten van 020-Gaza en Sweetlakecity afreist om hoofden te hakken dan weet je dat heel fout bezig bent. Heel fout.

medusa324 | 11-09-18 | 21:03

@Pimp my Voortuin | 11-09-18 | 20:58
Zou er niet op wachten, die domme meid kan dat niet.

smdyasc | 11-09-18 | 21:04

Pimp my Voortuin | 11-09-18 | 20:58
Dat is hetzelfde als een kruisraket een kruisvluchtwapen noemen, kernenergie uitspreken als kernenerchie, Papoea's PapÓEa's noemen, de koningin de konichin noemen, Mali Malí noemen, oftewel, laten blijken dat je boven dat domme klootjesvolk staat dat niet weet hoe je een naam of begrip uitspreekt. Verwatenheid, schijn-elitair vertoon. Maar zó doorzichtig.... en zo sneu.

piloot47 | 11-09-18 | 21:48
▼ 1 antwoord verborgen

Haha, wat is Klaver naief. Hij denkt dat er mensen in Syrie zijn met wapens en baarden, die niet verkeerd zijn. En z'n schouders maar ophalen. Assad is het minst slechte alternatief voordat we in een drijfzandsituatie als Libië terecht komen.

ches | 11-09-18 | 20:47 | 1

Klaver 'geloofde' het kabinet i.p.v. het te controleren. De enige partij die al 5 jaar geleden wakker was, was de PVV- Raymond de Roon. Wilders was ook duidelijk waarom zijn partij de motie van Voordewind niet steunde. Had alles niet meer zo op mijn netvlies dus verbaasde mij dat de PVV Voordewind niet gesteund had maar nu is het dus helemaal duidelijk.

Lupuslupus | 11-09-18 | 20:59

Jokken, liegen, rutte.

The2Amendment | 11-09-18 | 20:47 | 1

En lachen.

gato | 11-09-18 | 21:05

Onderste steen hoeft niet boven, treedt maar af. Totaal bewijs van onvermogen hoe hier met NL belastinggeld werd gespeeld.

suscrofa | 11-09-18 | 20:45 | 4

@econoom
Een paar tientjes erbij en ondertussen wordt alles duurder. U kunt ons vast wel vertellen welk geniaal economisch model daaraan ten grondslag ligt.

medusa324 | 11-09-18 | 21:07

@sociaal_econoom
Je zou verwachten dat in (glorende.. niet veel meer dan dat hoor) tijden van aantrekkende economie de belastingdruk wordt verlaagd en dat zeker als de liberalen aan de macht heten te zijn. Ja, wel een toename van miljonairs in dit land, maar een nog sterker groeiende groep klootjesvolk die het allemaal bij elkaar mag schrapen voor de happy few, terwijl er in de straten van het gewone volk steeds meer onproductief volk van elders wordt geïmporteerd mede omdat onze regering hun een handje meehelpt er in eigen land zo'n idiote puinzooi te maken. Komen ze met hun smalende smoelwerk ook nog vertellen dat we onze armen open moeten houden voor die arme vluchtelingen. Weg met Rutte & co. en snel graag. Ze maken dit land met hulp van de eu in een snel tempo kapot.

suscrofa | 11-09-18 | 22:11

let wel hoe meer mensen straks in de stront zitten door geen baan of ontslag, des te meer mensen die niks meer te verliezen hebben en op straat gaan protesteren...

Rene046 | 12-09-18 | 21:51
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is Klaver toch een stuk diarree.

smdyasc | 11-09-18 | 20:45 | 4

Lol, kan niet meer veranderen, maar lees: plak.

smdyasc | 11-09-18 | 20:52

Een strontjong noemden wij dat vroeger.

Rest In Privacy | 11-09-18 | 20:56

Ik zie hem nu voor me: bedremmeld en beteuterd met een dikke strontplakkaat in zijn eikeltjeshansopje: 'Tom Staal heeft me bestookt met logica, mèèh'

kleurdoosje | 11-09-18 | 22:26
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een treurnis is dit land toch geworden. En zo modderen maar een beetje aan. Wij Nederlanders hebben niet op onze saeck gelet en nu is ie stuk, en nee,
we krijgen geen nieuwe!

Zwezerik | 11-09-18 | 20:43

Loopt hij nu gewoon te lachen. Ik ben verbijsterd.

gato | 11-09-18 | 20:43 | 5

DrumPiet | 11-09-18 | 21:02
Zou voor het eerst zijn dat er een grimas op uw gezicht te zien is hier.... Zure sjekdraaierT.

Ommezwaai | 11-09-18 | 22:09

Is het een stomme grijns ? Of is het pure arrogantie ? Die lach van Mark.. hij had clown moeten worden. Bij Circus Renz.

suscrofa | 11-09-18 | 22:14

@Drumpiet,
@gato, heeft gelijk, het is echt niet normaal om in zo'n ernstige situatie te lopen lachen, en de antwoorden sloegen ook nergens op. 'Dat gaan we dan nú uitzoeken.. blabla.'
Dat is dan vijf jaar te laat! Maar hij wist het wel: daarom heeft de geniepigerd er een staatsgeheim van gemaakt. Het enige wat hij uitzoekt is welke leugens hij het volk op de mouw kan spellen. PVV had beter de motie van Voordewind kunnen steunen, goede opvang in de regio is te préfereren boven stromen vluchtelingen deze kant op. Wilders doet er goed aan eens te gaan zeilen: dan leert hij dat een regelrechte koers niet altijd de juiste is, met laveren komt men nog wél vooruit.
Allemaal uitstekende interviews van @Tom Staal, dankjewel Tom. Ik hoop dat je de volgende keer Rutte flink kan vloeren, figuurlijk uiteraard.

kleurdoosje | 11-09-18 | 22:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Als de CU en Voordewind ruggengraat hebben, blazen ze op basis van deze misdadige steun, het kabinet op.

smdyasc | 11-09-18 | 20:43 | 2

Voordewind is als een kin zo blij dat de CU mee mag regeren, die laat het kabinet echt niet vallen. En Segers blijft maar meloenen doorslikken....

Lupuslupus | 11-09-18 | 21:11

Jij gelooft dan ook in die gozert die over het water kon lopen? Een christen met ruggegraat die bestaat ook niet.

beter-laat-dan-nooit | 11-09-18 | 21:21

In feite zouden deze 110 kamerleden aangeklaagd moeten worden wegens het faciliteren van terrordaden en genocide. Waar kan ik een aanklacht indienen?

Painauchocolat | 11-09-18 | 20:41 | 2

Ja, dat is wel raar. Als je ING wegens verzuim aanpakt, dan mogen er hier wel een paar de cel in. Het gaat om misdaden tegen de "mens(elijk)heid".

Rommelende Onderbuik | 11-09-18 | 20:44

klopt, er zijn immer vele doden gevallen door deze actie..

Rene046 | 12-09-18 | 21:47

Geen geld nodig vanuit dividendbelasting. Gratis geld voor jihadisten. Geld voor Griekenland. Geld voor de EU. Ons geld klotst over de dijken de zee in.

Maar het kwartje van Kok zie je nooit terug. Evenals die 1000 euro van Rutte.

Feynman | 11-09-18 | 20:41 | 3

Als teveel geld is wordt het verkeerd uitgegeven.
Er is hier geld zat, het gaat alleen structureel naar de verkeerde doelen. Grote schande, snel weg met dit kabinet.

oranjerood | 11-09-18 | 20:58

BTW (nog verder) omhoog en de problemen zijn weer opgelost.

NeedIsaymore? | 11-09-18 | 21:02

Werken tot je 70e!

Ommezwaai | 11-09-18 | 22:07

Wat is die Klaver toch een hypocriete domme eikel. Piep piep. Yasser Feras.

Rommelende Onderbuik | 11-09-18 | 20:39 | 1

Wat is er hypocriet dan? Hij zegt duidelijk dat hij tegen Assad is en daarom goed dacht te doen om terroristen te steunen die tegen Assad zijn. Hij ziet er weinig kwaad in. Volgens mij vindt hij het ook prima dat deze ‘rebellen’ samen met Turkije nog even wat Koerden hebben uitgeschakeld. Het begint natuurlijk al fout te gaan doordat mensen als Jesse Klaver deze Jihadisten en salafistische terroristen liever rebellen of strijders noemen. Die woorden roepen shmphatie op. Net zoals ze zelf geen links-extremisten worden genoemd maar activisten. Mede dankzij de linkse media die er dit romantische beeld van maken.

BluRay | 11-09-18 | 23:38

Daar verdient Voordewind dan toch wel even een dikke veer in zijn reedt voor de motie. Hoe in vredesnaam is het mogelijk dat 110 andere mensen de motie niet wilden aannemen om tuig van wapens te voorzien? Oh wacht... politiek.

Tisnietanders | 11-09-18 | 20:37 | 3

Als hij die zinsnede dat het geld naar vluchtelingenkampen zou moeten gaan, er uit gelaten had, zou de PVV vóór de motie hebben gestemd. En de rest van de kliek 'geloofde' het kabinet i.p.v. het te controleren zoals Voordewind deed.

Lupuslupus | 11-09-18 | 21:13

Wat ik dan wel weer mooi vind, is dat Denk bij die 110 zat. Weet papa Erdo dit wel?

Bubba | 12-09-18 | 06:11

mooi toch... en straks krijgen we te horen dat Den Haag ook terroristen steunt, via diverse sallafistische moskeeën die ze ongemoeid laten... let maar op...
Den Haag is gewoon net zo corrupt als Turkije, Hongarije.

Rene046 | 12-09-18 | 21:43

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl