Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE Vragenuur. Rutte sponsort terroristen

Heeft u nog een kwartje voor het kalifaat?

Nederland sponsorde islamitische radicalen, de inzet van kindsoldaten en de bombardementen op Syrische burgerdoelen met miljoenen. Veel pijnlijker worden waarheden niet, maar in politiek Den Haag is de hoofdboter niet aan te slepen.

Al de gehele Syrische burgeroorlog ziet het internet het al mis gaan: zogenaamde "gematigde" groeperingen die door het westen gesteund worden en dan toch bij Al-Nusra of Al-Kaida blijken te horen. Vermeende bondgenoten, die dan toch ineens samen met de Turken een gebied vol Koerden uitmoorden. Strijders tegen Assad die dorpen en steden in de as leggen. Overlopers naar ISIS. Niet te ontwarren kluwens aan naambadges, brigades en belangen in een bloederige burgeroorlog die maar voort blijft slepen. En daar gaven "wij" dan jarenlang tientallen miljoenen aan uit, op hoop van zege en ondanks de meewarige blikken van mensen die hun gezond verstand gebruiken in combinatie met hun kennis & ervaring. Zoals Harald Doornbos, die keihard concludeert dat dit soort Westerse "hulp" er alleen maar toe geleid heeft dat de strijd in Syrië langer en heviger werd.

Rutte' Middelvingerkleurige Stiften
Toen er eenmaal vragen begonnen te rijzen over het nut en de bestemming van de 70 miljoen euro die de afgelopen jaren richting Levant zijn overgeboekt (nou ja, de White Helmets hebben gewoon een postbus in Nederland waar die 12,5 miljoen heen kon), begon het inmiddels welbekende ontkennen, afdekken & geheim verklaren. Mark Rutte kwam middelvingerkleurige stiften tekort om de onderste steen onder te houden: "Geen enkele van de acht Wob-verzoeken is gehonoreerd, of binnen de wettelijke termijn beantwoord", schrijft Trouw. En het zogenaamde NLA-programma werd plots staatsgeheim verklaard toen journo's (en de Nationale Omtzigtman) gingen graven. De jihadistische rebellen waar de krant mee sprak, waren openhartiger & transparanter over de Toyota's & walkietalkies die ze van Nederland gekregen hebben, dan onze eigen democratische overheid. 

In 2015 riep de ChristenUnie het kabinet in een motie op om te stoppen met de steun aan "gematigde" rebellen, omdat "het verstrekken van middelen aan het Vrije Syrische Leger grote risico’s met zich meebrengt, bijvoorbeeld dat de steun contraproductief is en in de verkeerde handen kan vallen." Het geld kon wat de CU betrof beter naar "humanitaire hulp in vluchtelingenkampen in en rondom Syrië." De motie werd met 109 tegen 40 weggestemd, onder andere door de vvd en D'66 - twee partijen die nu de grootste verbazing veinzen. We see you, Sjoerd Sjoerdsma.

Géén vragen over Rutte's terrorismefinanciering
Erger nog dan de geveinsde naïviteit van D'66, is de vlucht naar voren van de vvd: Bente Becker wil een debat met de coalitie, en voorkomt daarmee dat Rutte vandaag in het Vragenuurtje moet opdraven: nul vragen over hoe de MinPres terrorisme financiert. Kan gewoon, in deze banananrepubliek. In dezelfde tweet toont Becker zich al tevreden met het stopzetten van de Nederlandse terrorismefinanciering. Let wel: dat gebeurde pas nádat er rumoer ontstond. Ambtgenoot Baudet voelde de bui van miezerige smoesjes al hangen en wil een flitsprocedure starten om alle betrokkenen onder ede te verhoren. Lijkt ons volkomen terecht. Er liggen trouwens ook nog steeds onbeantwoorde Kamervragen van het CDA. Jep, de huidige coalitie lijkt wel de Free Syrian Army, qua tegenstrijdige belangen die ieder moment bloederig kunnen uitpakken.

Toch vragenuur kijken? Hierrr. Maar in de Eerste Kamer is tegelijkertijd ook een debat (hier live vanaf 14u15) over hoe terrorisme strafrechtelijk harder kan worden aangepakt. Als dat straks verdachten zijn die eerst een Toyota Hi-Lux van Mark Rutte hebben gekregen, kon dat 'harder aanpakken' juist wel eens een stuk lastiger worden. Iets terug doen om de veiligheid van ons land (én in Syrië) te verbeteren, door aangifte te doen tegen Timmerfrans, Koenders, Blok, Kaag en/of Rutte? Dat kan, mits goed onderbouwd. Hierrr staan de spelregels.

Reaguursels

Inloggen

De pareltjes bij MH17 waren bedenkelijk. Ik denk dat Omzigt gekocht is inmiddels.

De Koreaanse Slet | 11-09-18 | 20:58 | 1

Wees niet lui Slet. Meneer heet Omtzigt.
Je angst voor de Rus, die grote Beer, was al bekend, en neemt nu groteske vormen aan. Leg dat te krappe alu hoedje van je VVD'tje vooral tijdens de slaap eens af joh.
#talktothehand

chicago river | 11-09-18 | 22:11

Wat eigenlijk onderzocht moet worden is Meneer Omzigt zijn financiën.

Eventjes afgezien van alles doen zijn "vragen" er mij toe denken dat hij op de loonlijst staat van de Russen.

Ik heb dan ook een officieel onderzoek aangevraagd bij justitie.

De Koreaanse Slet | 11-09-18 | 20:55

@Parel van het Zuiden | 11-09-18 | 16:12
Ja ren maar weer snel weg internetheldje lol
Toedels!

Berbaar | 11-09-18 | 16:25

Mja ik denk dat Nederland het verdient te weten.

De Koreaanse Slet | 11-09-18 | 20:53

De Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme bestaat ook in Nederland. Maar voor wie geldt dat?

Yoo2621 | 11-09-18 | 19:20 | 1

Wat ernstiger is dat onze "black ops" publiek bekend worden.

De Koreaanse Slet | 11-09-18 | 20:49

Maar Sargentini neemt ondertussen Orban de maat in het EP....

Reaganmania | 11-09-18 | 18:28 | 1

Orban is een fascist.

De Koreaanse Slet | 11-09-18 | 20:49

Over 5 jaar lopen 'onze jihadisten' vol trots mee in de veteranenparade.

ronin1962 | 11-09-18 | 18:02 | 1

LOL!!

Oepsie1234 | 11-09-18 | 18:25

dit is een regelrechte boosmakert. Vies volk die politici.

Rest In Privacy | 11-09-18 | 17:49

Kan 'the Donald' niet even een arrestatieteam sturen?

modderator | 11-09-18 | 17:47 | 1

Nee. Dikke nietsnut met Hitleresque populisme dingetjes. En mensen zien dat.

De Koreaanse Slet | 11-09-18 | 20:50

Je zou kunnen zeggen dat het kabinet een terroristische organisatie is. Maar hier komen ze ook mee weg, don’t worry.

LegoBlokje81 | 11-09-18 | 17:35

Wat zou het toch mooi zijn als ik nog zou meemaken dat een Syriëtribunaal Oboema, Merkel, Hollande (voor wie het niet meer weet: dat was de voorganger van Macron), Juncker, Rutte en Erdogan berecht voor genocide op het Syrische volk!
(Zakt weg in een heerlijke droom...)

MAD1950 | 11-09-18 | 17:17 | 1

Ja idd! Vergeet McCain niet !

Bolder | 11-09-18 | 17:44

Een paar jaar terug was er al een reportage over Syrië. Daarin werd ook Assad geïnterviewd. En die sprak de historische woorden: Gematigde rebellen? Kent U die? Ik niet. Die bestaan niet.

koetje4040 | 11-09-18 | 17:07 | 1

Maar Rutte blijft ze gewoon binnenhalen.
Ik citeer:
""Gespannen zat de (..) in Ethiopië geboren Kirubel S. dinsdagmiddag tegenover drie vrouwelijke rechters die over zijn lot zullen beslissen. De student uit Oldenzaal hangt 10 jaar celstraf boven het hoofd voor onder meer een uiterst gewelddadige verkrachting van een studente in de nacht van 3 op 4 april 2018, iets wat hij toegegeven heeft. ""
www.telegraaf.nl/nieuws/2544038/geado...

telelezer | 11-09-18 | 17:47

Zou er geld zijn overgemaakt via ING???

Tjemig | 11-09-18 | 16:47

Democratie is ook slechts maar een illusie wat de waan creëert van vrije keuze die door middel van massamedia kapot wordt gemanipuleerd. In de 4 jaar doen de Rutte en
co precies wat zij willen (worden opgedragen). En over 4 jaar hebben we weer een mogelijkheid. Maar in die 4 jaar mogen zij even grof gezegd het land naar de kanker helpen. En de media zal er alles aan doen om alles wat maar rechts is af te doen als nazi racist etc.

Deze cyclus van 4 jaar is al meerdere decennia aan de gang. En de illusie van vrije democratie blijft maar bestaan. Ongelooflijk. Het is niks meer dan een EU dictatuur wat deze illusionaire waanzin in stand houdt.

Schraapmaad | 11-09-18 | 16:23 | 1

hear hear.

Lupuslupus | 11-09-18 | 16:25

Het wordt in ieder geval wel steeds duidelijker dat Rutte er in ieder geval niet zit om de belangen van de Nederlandse bevolking te dienen. Eerder het tegenovergestelde.

En het feit dat hij al jaren met de afschaffing van de dividendbelasting rondloopt en dat nu zomaar ineens door heeft gevoerd, kan volgens mij maar 1 ding betekenen: En dat is dat hij binnenkort gaat vertrekken.

Ben erg benieuwd waar deze zware crimineel straks de dienst uit gaat maken. Hetzij in Brussel hetzij in een grote (koninklijke) multinational?

BonHomme | 11-09-18 | 16:18

We leven in een nep-democratie met dank aan de EUnie/Brussel/Euro

frisenfruitig | 11-09-18 | 15:51 | 1

Zo de grootste Maffia bewegingen en het grooste tuig van welke samenleving dan ook is het de politiek wel

nico.ronda | 11-09-18 | 16:11

Het is gewoon bizar waarmee Rutte en co allemaal wegkomen. Asielwaanzin, dividentdouceurtjes en nu het sponsoren van terroristen van uw en mijn belastinggeld: het kan allemaal aan het Binnenhof. Én de VVD blijft gewoon de grootste in de peilingen. Als ik tegelijkertijd in de krant lees dat het aantal miljonairs weer eens in gestegen weet ik meteen weer waar de prioriteit en de loyaliteit van de Nederlander liggen: de eigen portemonnee. Zolang het daar niet slecht mee gaat zijn de regering en het partijkartel kennelijk immuun. Verbijsterend! Dit ruggengraatloze volk is verloren..

duh! | 11-09-18 | 15:46 | 1

Ik denk dat het tijd wordt voor een motie van wantrouwen. Maar daar komt die gladde aal van een Rutte toch wel weer onderuit.

Kansloze Reaguurder | 11-09-18 | 15:59

Zoals al voorspeld leidt dit tot niks.
Onderzoek, debatje en einde verhaal.
Het idee was gematigde rebellen te steunen waar er 70 groepen van op een Amerikaanse lijst stonden.
Alleen bleken de gesteunde groepen nogal eens van kant en alliantie te wisselen, goh verrassend NOT!
Moeten we maar niet meer doen en men is er inmiddels mee gestopt.
That's all folks!

Berbaar | 11-09-18 | 15:44 | 2

En we gaan weer over tot de orde van de dag. Het leven van een VVD'er is erg simplistisch.

sprietatoom | 11-09-18 | 15:46

U heeft gelijk, maar het blijft wel raar. Er zijn aardig wat doden gevallen door deze idiotie. In de rechtzaal haal je het toch ook niet met 'ik ben toch gestopt met moorden'

Blasfemie | 11-09-18 | 16:10

En de wegkijkers? Die stemmen straks gewoon weer partijkartel.
Wat stemde jij vóór de burgeroorlog opa?

benjeallanggek | 11-09-18 | 15:40 | 2

Buiten het kartel, jongen. Gelukkig waren we klaar voor de burgeroorlog. Daarom kan je het nu vragen.

Parel van het Zuiden | 11-09-18 | 15:49

Fijn opa, ik ben trots op je!

benjeallanggek | 11-09-18 | 15:50

Prins Bernhard (de opa van Willem) zou trots zijn op het kabinet, hoewel hij er voor zichzelf waarschijnlijk veel meer uitgesleept zou hebben.

Baron Clappique | 11-09-18 | 15:32 | 2

Minstens een paar Lockheeds.

piloot47 | 11-09-18 | 15:35

Maar hij zorgde er wel voor dat NL bravoure uitstraalde. Dat kun je van de huidige schoothondjes niet zeggen.

Reaganmania | 11-09-18 | 18:30

Ik word werkelijk kots en kots misselijk van die achterbakse hufterige smeerlap van een Rutte.
Pek en veren is nog een miljard maal te goed voor deze zware crimineel

BonHomme | 11-09-18 | 15:31

Wat mij opvalt is dat niemand aanslaat op de leugen die de regering nu al bekend heeft en waarvoor ze dus per ommegaande vervolgd moet worden.
.
Nederland zou politieke en militaire steun bieden aan het verslaan van IS. Nooit is er afgesproken dat Assad het doelwit was. Nu spreken ze van de intentie Assad te wippen en is IS uit beeld.
.
Regime change in Nederland, nu!

Parel van het Zuiden | 11-09-18 | 15:22 | 6

@Pareltje
Zoek de betekenis van het woord "rebellen" eens op mijn beste en over de inzet gaat niet de gever maar de ontvanger.
Het is allemaal niet zo moeilijk knul.
Sterkte!

Berbaar | 11-09-18 | 16:10

@Berbaar | 11-09-18 | 16:10

Dag nitwit

Parel van het Zuiden | 11-09-18 | 16:12

@Parel van het Zuiden | 11-09-18 | 16:12
Ja ren maar weer snel weg internetheldje lol
Toedels!

Berbaar | 11-09-18 | 16:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Zojuist een verbijsterend debatje tussen Tineke Strik van GL en dhr René Dercksen van de PVV in de Eerste Kamer. Dercksen vroeg mevrouw Strik recht op de vrouw af of GL nog steeds achter de Sargentini-tweet staat over de terroristen onder de immigranten. Ze is nu nog aan het woord, maar als iemand naar een opname van dit debatje kan linken dan graag. Zie en hoor het gekronkel van deze GL-doos.... tenzij je een zwakke maag hebt.
Overigens was de eigen bijdrage van Dercksen zeer de moeite waard: spijker op de kop.

piloot47 | 11-09-18 | 15:17 | 2

Dank, de livestream: daar kijk ik ook naar. Maar hoe kom je aan de opname van het debatje..... misschien via twitter Martin Bosma?

piloot47 | 11-09-18 | 15:34

Als robotten zelf robotten kunnen maken dan is het over en uit met de mensheid. En dat is een goed vooruitzicht.

KLK3 | 11-09-18 | 15:16 | 4

en Robbie Jetten

piloot47 | 11-09-18 | 15:21

Vergeet Ollongren niet.
Cyberdine zou er jaloers van worden.

LuckyGirl | 11-09-18 | 15:44

@ LuckyGirl
Ik dacht altijd dat Ollongren een alien was:
www.actiefront.nl/?p=7194
Maar inderdaad, een robot kan ook.

MAD1950 | 11-09-18 | 19:39
▼ 1 antwoord verborgen

Staat er trouwens niemand bij stil dat het vandaag weer 11 september is?

tractorband | 11-09-18 | 15:10 | 4

Je blijft bezig met zoveel aanslagen. 11 september was misschien de grootste. Maar zijn de andere dan minder erg? Stond jij er bij stil toen het 17 augustus was?

BluRay | 11-09-18 | 15:15

Dankzij de moslimterroristen en hun helpers in het westen is het elke dag prijs.

Pelforth | 11-09-18 | 15:20

Aanslagen in het westen zijn er nu bijna dagelijks en de politiek heeft via diverse besluiten en handelingen bevestigd dat dit de bedoeling is en nog veel verder moet escaleren. De bevolking laat die politiek zitten.
.
Ik hoef niets te herdenken. Het is actueel.

Parel van het Zuiden | 11-09-18 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

De grote vraag blijft toch echt waarom? Welk belang dient de regering (of waarschijnlijk moet ik zeggen: de EU) met deze actie? Waarom zijn ze zo tegen Assad? Waarom zijn ze zo gretig om Syriërs in Nederland toe te laten? Waarom zijn de koerden niet beschermd? Waarom hebben ze niet juist Assad gesteund tegen IS?

BluRay | 11-09-18 | 15:10 | 2

Assad is de minst slechte oplossing daar. Een stuk beheerster in elk geval ook dan Erdogan.

Reaganmania | 11-09-18 | 18:33

Mocht je even de tijd hebben, Syrië in een ander licht:
youtu.be/FR_s9Uff5NQ

marcoplarco | 11-09-18 | 15:05 | 3

Thanx!

toetssteen | 11-09-18 | 16:17

Dank voor de link.
Verplicht voer, dames en heren.

LuckyGirl | 11-09-18 | 16:58

Zonder een mening te geven is het zeker interessant.
Maar die vertaling!
He has left wordt 'hij heeft links'.
Alewieten wordt 'all whites'.
Vergaste wordt vergastte.
Erdogan wordt Errowan.

marjen | 11-09-18 | 19:20

De islam, die ieder vrij mens hier bedreigt, gesteund door je eigen regering. Maar het is al bijna niet verrassend meer, dat zegt al een hoop. Dadelijk komen er een paar gezellige jihadisten nog vrij ook. En die zijn boos. Zó boos, dat er alleen nog een kogel tegen helpt. Maar ja.. rechtsstaat he? Daar wordt handig gebruik van gemaakt op een hoop verkeerde fronten.

NiCeY | 11-09-18 | 15:05

Qua glibberigheid kan Pinokkio Mark pRutte wedijveren met Teflon Tony Blair...

Wijze uit het Oosten | 11-09-18 | 14:58 | 1


Rutte, de bankwereld, Shell, ze gaan allemaal vrijuit, hun daden hebben geen consequenties. Zolang dit voortduurt is Nederland verloren.

Pieter Woerden | 11-09-18 | 14:58

.. hoor ik nu een hyena lachen, of is het Rutte weer.

Jan Passant mk2 | 11-09-18 | 14:56

Over de afschaffing van de dividendbelasting nog even, die is nog kutter dan vaak naar voren komt. De afschaffing komt namelijk slechts voor een klein deel ten goede van de aandeelhouder en voor een groot deel ten goede van een buitenlandse belastingdienst. Dat zit namelijk zo: in de meeste landen verreken je dividendbelasting die je betaalt (waar dan ook) met de belastingen in je eigen land. Dus een Amerikaans bedrijf welke hier dividendbelasting betaalt verrekent dat met (bijv.) Amerikaanse winstbelastingen. Wij houden dat geld dus fijn, de Amerikaan wordt er niet slechter van want Amerika verleent een soort van belastingkorting op al betaalde belasting. In slechts enkele gevallen (met name wanneer de aandeelhouder Brits is waar ze deze verrekening niet kennen of geen verrekenbare belastingen heeft) heeft het voor de aandeelhouder zin. Zie ook: economie.rabobank.com/publicaties/201... . Het idiote is dat de Engelse aandeelhouder, die geen mogelijkheid tot verrekening heeft, in Engeland een stuk minder belasting betaalt over de dividenden hier ontvangen dan de Nederlander. Want de Nederlander betaalt uiteindelijk andere belastingen die omhoog gaan zodat het voor hem ook geen zin heeft deze hele afschaffing.

Dus van de 2 miljard die elk jaar verloren gaat nu, daarvan gaat zeg 1,8 miljard naar Amerika, Frankrijk, Duitsland en 200 miljoen naar de aandeelhouder. In plaats van dat Engeland zelf een verrekening invoert (zoals elk ander normaal land) schaffen wij het voor iedereen af. Maar nogmaals, de grootste gotspe welke nooit naar voren komt is dat het geen cadeau is voor buitenlandse aandeelhouders, maar voor buitenlandse overheden.

Rest In Privacy | 11-09-18 | 14:55 | 5

Ja maar daarmee behouden we dus werk gelegenheid, zei Rutte
(terwijl zijn neus groeide)

B0bBer | 11-09-18 | 15:02

Klopt, voor 90% van die aandeelhouders. Dat doet te meer vermoeden dat het echt alleen maar gaat om de 10% andere aandeelhouders, die wellicht een disproportioneel deel van het dividend ontvangen.

Dat het echt niet om vestigingsklimaat na Brexit gaat wordt wel bewezen door het feit dat al sinds 2004 wordt gesproken door het kabinet over afschaffing van de dividendbelasting.

Glasgow Argus | 11-09-18 | 15:03

Glasgow Argus | 11-09-18 | 15:03
Inderdaad. Het is héél extreem toevallig alleen belangrijk voor bedrijven die zowel Nederlands als Brits zijn en die om de zoveel tijd vestigingsplaats-discussies hebben. Unilever en Shell dus. Het gaat niet eens om banen (dat zijn er in totaal nog geen 1.000, een uiteindelijke vestigingsplaats creëert maar beperkt aantal extra banen), maar om prestige. Maar dan is 2 miljard euro per jaar wel heel veel geld voor het te kunnen claimen dat Shell en Unilever Nederlands zijn. Het is allemaal onbegrijpelijk.

Rest In Privacy | 11-09-18 | 15:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Man,man,man………….. typisch weer iets voor de Vvd.
Hoeveel bloed zou onze minister Blok hiermee aan zijn handen hebben?

m.paap | 11-09-18 | 14:55 | 1

Dat bloed droop eerst van de handen van Timmermanz en Bertje Koenders.

Pelforth | 11-09-18 | 15:30

Op een dag zijn ze oud en is iedereen de verantwoordlijke Politici vergeten, niamd die ze het meer waard vindt te beschermen, dan hoop ik dat 1 of andere gek ze nog eens een bezoekje brengt.

Hiesjes | 11-09-18 | 14:52 | 2

Doe eens normaal man. Het is maar politieke, het zijn maar mensen zoals jij en ik.

Mark_D_NL | 11-09-18 | 15:03

Tegen de tijd dat de verantwoordelijke politici oud zijn, heeft niemand meer interesse in hen. Echt helemaal niemand. Ze dwarrelen nog een tijdje rond op aarde en daarna zullen ze rekenschap moeten afleggen van hun daden.

Lupuslupus | 11-09-18 | 15:18

Waar komt toch die onvoorstelbare naïviteit vandaan?
Denken ze nu echt dat het bevrijdings strijders zijn. Lieve mensen die opstaan tegen de dictator?

Jacktheflipper | 11-09-18 | 14:52 | 4

@Lupuslupus | 11-09-18 | 15:07 |

Je schildert Assad bijna als een heilige af.

sprietatoom | 11-09-18 | 15:23

Eens zal blijken dat Assad als een leeuw gevochten heeft om zijn land uit de klauwen van het moslimextremisme te houden. Hij zal door de hele westerse wereld geëerd worden als een held die de moslims voor de poorten van Bagdad heeft tegengehouden. Bij Assad begon de victorie!

piloot47 | 11-09-18 | 15:56
▼ 1 antwoord verborgen

"De terreurbestrijder waarschuwt dat Nederlandse jihadisten misschien gevoelig zijn voor het verhaal dat het Westen met aanslagen gestraft moet worden voor het verslaan van het IS-kalifaat."
BRON: www.telegraaf.nl/nieuws/2538820/duize...

Wat is er gebeurd met die almachtige Allah van die mongolen? Zien ze niet in dat hij óf niet bestaat óf ze de rug heeft toegekeerd en het kalifaat opzettelijk heeft laten mislukken omdat IS de-islam-onwaardig bezig was met het moorden, martelen, verkrachten, plegen van genocide, drugs- en drankgebruik, walgelijke en inhumane openbare executies, vermoorden van talloze andere moslims en goedgelovigen en ga nog maar even door.
Misschien moet dat tyfustuig maar eens beseffen dat ze in hun 'beloofde gebied' verloren en dat hier in Europa ook gaan doen. Net zo lang tot er geen teringterrorist meer in leven is. Want we zijn echt met meer en dichter bevolkt dan die woestijnen van Syrië en Irak en als de shit het plafond raakt ook in staat om massaal dat gajes over de kling te jagen. wat denken ze wel, met hun 'speldenprikken'.

De waard zijn gast | 11-09-18 | 14:51 | 6

Beter nu die rellen dan wanneer de islam in de meerderheid is. Wil ik een burgeroorlog? Natuurlijk niet. Maar het draait er wel op uit. Dat kan zelfs een blind paard nog wel zien. Kijk naar Duitsland, de opstand tegen de moordende islamieten staat nog maar in de kinderschoenen. Hoe meer moorden door islamieten, des te groter zal de opstand daartegen worden.

Lupuslupus | 11-09-18 | 15:20

Hiesjes | 11-09-18 | 15:00 |
Die 'ooit gewone mensen tot ze niks meer te vreten hadden' bestonden voor een groot deel uit moslims die uit min of meer welvarende landen kwamen om hun bloedlust te botvieren uit naam van hun kutgod en een profetische belofte aan zichzelf dat dat gebied hen toebehoort. Maar ga jij de boel maar weer downplayen door te zeggen dat iedere IS-strijder een tot op het bot door het westen vernederd en ondervoed slachtoffer is. Kruip eens uit je ei.
-2 voor jou van mij er bovenop.

De waard zijn gast | 11-09-18 | 16:09

Hiesjes | 11-09-18 | 15:00 |
En nog wat: wat heeft het uitmoorden door IS van voornamelijk andere moslims zoals de Jezidi, de Koerden of sjiieten te maken met de westerse interventie in Irak? IS heeft geprofiteerd van de door het westen veroorzaakte chaos zoals jij beschrijft, maar ga ze nou niet prolongeren als een stel slachtoffers. Het zijn moordlustige wilden, niet meer en niet minder.

De waard zijn gast | 11-09-18 | 16:18
▼ 3 antwoorden verborgen

OK! En nu wil ik namen en rugnummers: wie heeft Nieuwsuur de opdracht gegeven om dit onderzoek nú naar buiten te brengen?

Zowel Kereltjes Abortus, als de Dividendbelasting staan niet meer op de media-radar. Het draait om oud-ministers die helaas geen verantwoording meer kunnen afleggen en huidige ministers die 'meteen zijn gestopt toen het bekent werd'.

Grote storm, glas-plas-was en intussen Alexander Penthouse en de multinationals er door geglipt.

dus: wie-o-wie was het die de staatsomroep heeft omgekocht?

Rest In Privacy | 11-09-18 | 14:48 | 3

We hebben te maken met een regering die steun verleent aan terreur-organisaties, en jij mekkert over dividend?

obominotie | 11-09-18 | 14:58

Onze regering die steun verleent aan terroristen zou de allerhoogste prioriteit dienen te hebben. Maar zelfs in het vragenuurtje geen woord daarover. Misschien volgende week tijdens de algemene politieke beschouwingen? Dat kan alleen gebeuren door de partijen die géén steun hebben gegeven. Maar zelfs de PVV deed dat wel. Beschamend!

Lupuslupus | 11-09-18 | 15:26

@obominotie @lupuslupusSchattig klootjesvolk, die Nederlanders...

Nederland is (per hoofd van de bevolking) één van de grootste wapenhandelaren van de wereld. Zo'n 1 miljard euro per jaar aan dood en verderf wordt er verhandeld aan staten als Saudi Arabië, Egypte, Colombia, Bahrein, Turkije, Nigeria, Pakistan, Kazachstan, Libanon, Israël, enz.

En dan zeuren we nu over "Oeioeioei mensen die met wapens schieten!" Is de supermarkt die het mes aan een Parijs- of AmsterdamAfghaan verkocht ook een "supermarktketen die steun verleent aan terreur-organisaties"? Is Toyota ook een "autofabrikant die steun verleent aan terreur-organisaties"? Ze rijden immers bijna allemaal in Toyota's en de lokale dealer zal ze niet gratis hebben weggegeven.

Ja, het is dom. Nee, het is niet bewezen maar het klootjesvolk dendert massaal op de staatsomroephype mee. Heerlijk uitgesmeerd over meerdere uitzendingen.

En uiteindelijk is de conclusie: er is geld van ons die kant op gegaan, zoals we al 100en jaren doen, daar zijn spullen van gekocht. Dat de auto's niet als ambulance maar als volautomatische grasmaaier zijn ingezet was niet de afspraak. Helaas, dom van de oud-ministers... We hebben er een punt achter gezet.

Je kunt verontwaardigd doen wat je wil, maar hier gaat geen politieke kop om rollen.
Dus inderdaad: in plaats van me druk te maken over foutjes in de wereldwijde wapenhandel die sowieso in-en-in slecht is waar het NL bedrijfsleven jaarlijks 1 miljard mee omzet, maak ik me liever druk om jaarlijks 2 miljard gemiste lerarensalarisen, in de broek schijtende bejaarden, minder blauw op straat etc.

Klopt!

Rest In Privacy | 11-09-18 | 16:08

In wat voor prachtig land leven we toch. Met een beperking kan je hier gewoon premier worden en blijven. 's Lands bekendste Alzheimer patiënt Mark Rutte kan hier gewoon premier worden en vooralsnog blijven.
Het gaat dan ook bijzonder lekker deze week voor de lachende Jakhals.
In het weekend worden de Rechtsstaat, Rechtsgelijkheid en de juridische keten afgeserveerd met een onbegrijpelijke draai. Bijzonder grappig dat de hoogste bestuursrechter de RvS misbruikt is en als een krullenjongen het bos is in gestuurd.
Op maandag blijkt zonneklaar dat Nederland actief extremistische moslims steunt die ze gelijktijdig ook zegt te bestrijden en dus meehelpt om een coupe te plegen (kijk o.a. nog even naar Libië of je dat nou zo'n goed idee moet vinden), schendt hiermee dus elk denkbare rechtsorde en internationale verdragen en het moreel verheven vingertje is afgehakt op een blok in Raqqa en elk recht van spreken is hiermee verspeeld.
Dinsdag 11 september, het vragenuurtje waarin wederom de voorgenomen afschaffing van de dividendbelasting besproken wordt met de man die geen enkele actieve herinnering heeft in dit dossier aangaande zijn eigen handelen en voorkeuren die naar nu gebleken zijn reeds stammen uit zijn eerste kabinet's periode's (aantoonbaar dus vanaf 2010). 's Lands prominentste Oost-Indische Alzheimer patiënt zal, voor zover nog mogelijk, zichzelf weer verder te kakken zetten door op geen enkele vraag een (duidelijk) antwoord te gaan geven.
Om zijn eigen woorden aan te halen; bizar.
En dat is het: dat dit kabinet met deze volkomen ongeloofwaardige "leider" nog in staat gesteld wordt dit land nog verder naar de Filistijnen te helpen.
CU en CDA neemt uw verantwoordelijkheid en trek de stop eruit, u steunde de motie om niet langer steun te verlenen aan vermeende rebellen (lees islamistische extremisten) uw 2 coalitiegenoten niet, sterker nog er wordt actief beleid gevoerd om alles onder de pet te houden. Gelukkig tevergeefs maar u wordt medeplichtig indien u hieraan meewerkt.

bwanabanjo | 11-09-18 | 14:45

Zucht, soms denk ik, laat de wereld nog maar eens Breken. Het vaderlandse leiderschap is echt niet meer serieus te nemen. Maar dat is het eigenlijk al jaren niet meer.

LewsTherinTelamon | 11-09-18 | 14:43

Dat onderwerp is ook niet echt geschikt voor het vragenuur, waarbij het even in 10 minuten moet worden afgewerkt. Gewoon een plenair debat is veel beter.
Gaat ook niks uitkomen, want staatsgeheim, dus de premier en minister van BuZa kunnen niks zeggen. Dat zou dan namelijk een ambtsmisdrijf zijn. De kamer heeft dan alleen nog de enquête als middel. Daar zal het wel op aankomen.

Stormageddon | 11-09-18 | 14:41

@drs kwenie | 11-09-18 | 15:01
Ik zou m’n rekening goed in de gaten houden de komende tijd als ik jou was. Die bescheiden steun kan wel eens fiks omhoog gaan.

Stormageddon | 11-09-18 | 15:21

Stormageddon Ach, had wel wat moeite met het indirect steunen van de Telebelg maar aan een onafhankelijk geenstijl wil ik wel bijdragen. Vind het toch wel een onmisbaar platform binnen ons vaderlandsch medialandschap. Veel topics hier belichten zaken van een andere kant dan de MSM.Vaak hebben de medewerkers nieuws eerder of zijn er hier zelfs regelrechte scoops. Soms diepgang, vaak ongein.... allemaal goed. Ok,ook hier kom je crackpots en aluhoedjes tegen maar die heb je overal. Veel reaguurders zijn behoorlijk lezenswaardig. Veelal mee oneens.... vaak ook niet. Lees toch wel elke dag mee tijdens mijn dagelijks rondje media op de laptop. Jij ook,zo te zien. Waardeer je reaguursels altijd zeer.

drs kwenie | 11-09-18 | 16:29

Haha, gefeli jongens van de redactie en wij allemaal ook!

kleurdoosje | 11-09-18 | 18:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Is Geenstijl gekocht/overgenomen?

Mark_D_NL | 11-09-18 | 14:40 | 2

Door wie dan?

Lupuslupus | 11-09-18 | 15:28

Men is in onderhandeling.

kleurdoosje | 11-09-18 | 17:34

"Brussels only understands the language of money". Deze woorden van Matteo Salvini www.rt.com/news/438136-matteo-salvini... gelden mutatis mutandis voor Rutte I, II, III. Nu zitten er naast een typische carnavalspartij van en voor geldtellers drie partijen in de coalitie van Rutte III, die beweren echt op te komen voor waarden, principes en solidariteit. Deze drie partijen worden door die carnavalspartij aan de lopende band gedwongen om hun waarden, principes en solidariteit op te geven voor poen. Poen richting multinationals en poen richting pickups waarmee jihadisten hun jihad in beweging kunnen zetten. Ja, ze respecteren geen mensenrechten, ze schieten op Koerdische vrouwen en kinderen omdat ze Koerdisch zijn. Hoe zat dat ook alweer in de compound van Srebrenica? Die moslimmannen werden in handen van de boze uitgeleverd, omdat hun mensenrechten daar in goede handen zouden zijn. VVD is de carnavalspartij voor en van geldtellers. Zij feesten en zuipen, terwijl zij geld rond strooien aan hen die maling hebben aan mensen. Kom op, wees geen handlanger van de boze.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-09-18 | 14:39

Nu ratelde Rutte weer zijn verhaaltje over de dividendbelasting af.
Of die belasting al of niet wordt afgeschaft, het doet me niet zo veel. Wat me wel raakt is de manier waarop dit land door de coalitie, met Rutte voorop, bestuurd wordt.
Evenals de Pechtold affaire. Wat die man in zijn slaapkam(s) uivreet, gaat me niet aan, hoe hij zijn partners behandelt, is mijn zaak niet. Maar wat wel raakt is de huichelarij van zijn karakter.
Ik heb Rutte als mens en MP allang afgeschreven, wat een vuige schoft dat is.
Pechtold, ach, hij loopt op z'n laatste benen. Wat erger is, is D66 met Ollonkreng, Kaag, Sjoerdsma, Jetten etc. die het nog eens dunnetjes over gaan doen. Vooral die Kaag en Ollonkreng zie ik als een enorm gevaar.

Memek | 11-09-18 | 14:37

Storm in een glas water. Dat deze informatie via de publieke omroep naar buiten is gekomen, betekent dat de publicatie door de regering is toegestaan en de risico's op politieke schade al zijn afgedekt.

jemagookniksmeer | 11-09-18 | 14:36 | 2

Dat dus.

Mark_D_NL | 11-09-18 | 14:37

Nou, er zijn 1000 mensen in Nederland die vinden dat we een rechts kabinet hebben. Toevallig lopen die allemaal in de media rond. Zolang GL geen premier levert, zou ik niet zo zeker zijn van deze stelling.

Rest In Privacy | 11-09-18 | 14:40

Waarom is men zich wel aan het beraadslagen over een eventuele impeachment van Trump (veel succes daarmee trouwens), maar lijkt iets soortgelijks niet aan de orde te zijn binnen ons politieke stelsel? Hoe kun je als Tweede Kamerlid in godsnaam nog onderbouwen waarom je een motie van wantrouwen NIET zou ondersteunen, en wordt het nog serieus genomen ook?

JackStick | 11-09-18 | 14:35 | 1

Ja, lekker populistisch roeptoeteren "boehoe boehoe" maar een motie steunen, ho maar..

boerk | 11-09-18 | 14:52

Dat hele ministerie zit vol met linkswappies die werkelijk alles geloven. Plus het zijn ambtenaartjes en beide samen (plus gratis geld = belasting geld) geeft de garantie dat het ergens mis goed loopt. Niemand heeft het gedaan nog is het terug te traceren. Nu moet Blok voor het blok.... terwijl hij er niets mee te maken had. je zult de eerste laag onder de minister moeten aanpakken. Gooi de helft er uit na elke misser en je zult verandering zien.

Blonde Nel | 11-09-18 | 14:35 | 1

goed mis

Blonde Nel | 11-09-18 | 14:35

Die Han ten Broeke zal nu ook wel denken van, 'WTF, ik mag geen wulpse stagiaire bepotelen na een feestje maar die Rutte mag wel gewoon een fortuin overmaken aan terroristen zonder gevolgen #oneerlijk!'

Rest In Privacy | 11-09-18 | 14:34 | 1

Dit debat ging niet over het overmaken van de gelden aan groeperingen in Syrie, maar over de dividendbelasting. Vingers uit de oren en opletten.

Foolonthehill | 11-09-18 | 14:41

Dat tekeningetje impliceert vrijwillige afdracht. De realiteit is dat het geld aan ons ontnomen wordt als organen uit een nog warm lichaam.

Joffri | 11-09-18 | 14:33

Als staat begint Nederland behoorlijk te falen.

squadra | 11-09-18 | 14:33

Nederland, maar waarom die afschaffing van dividendbelasting? Rutte, omdat ik het zeg. Verder komt hij niet. Verschrikkelijk die man is op, het is uit, hij moet weg. Het is een schande dat er op geen enkele vraag een fatsoenlijk antwoord komt.

osolemio | 11-09-18 | 14:33 | 1

Het blijft een opperbabbelaar die uitblinkt in nietszeggende antwoorden. Een gladjanus eerste klas. Misschien wel de slechtste premier ooit.

sprietatoom | 11-09-18 | 14:38

Wat een kolderieke wanvertoning weer van gemeentelijk niveau. Rutte, je hebt TERRORISME GEFINANCIERD. Dringt dat tot je door? Je hebt de vijand geholpen. Die Fries of zo die de Koerden wilde helpen tegen IS die werd bedreigd door de staat met gevangenisstraf en afpakken paspoort en nu blijkt dat Rutte zelf de IS-gerelateerde terroristen tientallen miljoenen heeft overgemaakt.

In elk normaal land ben je dan gewoon af. Klaar. In het beste geval. In het normale geval mag je het een en ander uitleggen aan de rechter. In het slechtste geval ben je een aantal jaar zoet achter tralies. Maar dat onze rechtelijke macht niet zoveel te zeggen heeft dat weten we na die twee Armeense kids ook wel weer.

Rest In Privacy | 11-09-18 | 14:32 | 1

U heeft perongeluk "Het Beste" en "Het Slechtste" omgedraaid.

Lochos | 11-09-18 | 14:55

Het sponsoren van terroristen, wat staat daar zo voor? Maar goed, het maakt niet uit, want men komt er toch wel mee weg. Zoals het witwassen van miljarden ok is, terwijl een sukkelaar die een komma verkeerd plaatst en zn belasting daarom niet op tijd betaald in een kerker gegooid wordt.

dyslexieman | 11-09-18 | 14:30

Rutte is aardig geïrriteerd zoals hij praat. Maar welk recht heeft hij om zoveel geld te verkwansen zonder dat in het verkiezingprogramma op te nemen?
En veer verschuilen achter zaken waardoor hij niets kan en mag vertellen.

Sinclair | 11-09-18 | 14:27 | 2

Shell is bezig het hoofdkantoor in 070 op te knappen uit te breiden, kost tig miljoen, die gaan echt niet vertrekken.

Uw Verzekeringsadvis | 11-09-18 | 14:29

@Uw Verzekeringsadvis

Het zou mij niets verbazen dat de Nederlandse overheid dat pand gaat huren voor de hoofdprijs. Ze zullen toch een onderkomen moeten hebben in 070 als het 2de kamergebouw wordt gerenoveerd. Win Win voor Shell en Mark R.

Lochos | 11-09-18 | 14:53

De feiten van Rutte zitten in zijn vezels.

El Rico Grande | 11-09-18 | 14:27

Heb de beelden nog eens goed bekeken, en het is duidelijk te zien dat er geen boeings maar toyota's die torens in vlogen.

Stompe_Loeres | 11-09-18 | 14:27

Hij lult veel maar beantwoord geen vragen.... wat een walgelijke kerel is Rutte toch

Snap je!? | 11-09-18 | 14:26 | 1

Dat heet politiek. Heel veel praten en niets zeggen.

Lupuslupus | 11-09-18 | 15:31

Godverdegodver als je toch met woordspelletjes je gelijk moet halen. Razend word ik er van.

jip_86 | 11-09-18 | 14:26

Rutte, jouw moeilijke maatregelen zijn belastingverhoging en bezuiniging geweest. De banengroei er ondanks je beleid geweest, niet dankzij je beleid.

El Rico Grande | 11-09-18 | 14:26 | 1

Correct, we golven slechts mee op de wereldeconomie.

sprietatoom | 11-09-18 | 14:28

De taxatie van Rutte is nog minder waard dan die van Pechtold. Die laatste was ten minste nog veilingmeester.

El Rico Grande | 11-09-18 | 14:23

Ze zijn hoe dan ook niet weg te krijgen, Rutte en Pechdrol. Oud-politici moeten dit toch zeker met ongeloof aanzien?

Oorzaak: een wankel 76-zetelig kabinet dat in de peilingen op verlies staat. Kijk maar naar de laatste peling van De Hond: alleen het motorblok mét GL en mét PvdA kan nu een meerderheid krijgen. Het huidige kabinet mág dus helemaal niet vallen. De Nederlandse deep state, waar ook vooraanstaande journalisten en presentatoren in zitten, werkt daar braaf aan mee.
Zo'n breed kabinet komt er dan ook wel weer. Al die partijen zijn ininwisselbaar, tenslotte.

Maar de kruik gaat zolang te water tot hij barst.

Gajus | 11-09-18 | 14:23

Ik hoor nu Rutte al een keer of vijf dezelfde riedel afdraaien op verschillende vragen. De bekende truuk. En waarom kapt die Arib alleen de kamerleden af en nooit de zwetsende Rutte? Zet er anders een kookwekker neer.
Wat een vertoning weer.

Schmalz | 11-09-18 | 14:23

Nog los van het feit dat het met staatsgeheimen onderbouwen van een aangifte voor de gemiddelde burger best wel lastig is, deze meneer is Procureur-generaal bij de Hoge Raad: nl.wikipedia.org/wiki/Jos_Silvis Nu maakt iedereen fouten, maar als je in Nederland gespecialiseerd bent in drugsbeleid heb je wat uit te leggen. Die specifieke publicaties ken ik niet maar wat een korte speurtocht op google oplevert, riekt wel heel erg naar een mantelderliefdejurist.

Maar hopelijk zie ik het nu wat al te cynisch in.

Rest In Privacy | 11-09-18 | 14:23

Die journalisten van nieuwzuur moeten opgepakt worden voor Landverraad. Zomaar allerlei staatsgeheimen op straat gooien die dan nog niet gecheckt zijn. Ook het feit dat 1 der journalisten wel heel innige banden heeft met het Syrische regime. Dit zaakje stinkt.

Mark_D_NL | 11-09-18 | 14:22

Nu zelfs de MSM er induikt kan het wel eens lastig worden, willen ze die 40 miljoen al terug

Bokito ergo sum | 11-09-18 | 14:22

We lopen te pruttelen over een genocide van 100 jaar geleden terwijl we de huidige genocide helpen financieren.
Wat een farce.

LuckyGirl | 11-09-18 | 14:18 | 1

100 jaar geleden hielpen de Duitserts, nu hun westerburen.

Pelforth | 11-09-18 | 14:20

Thieme is toch wel een lekker ding... Zou ik zeker doen.... Meerdere keren.... Achter elkaar.. Rutte zwetst weer zoals gewoonlijk..

PijlVader | 11-09-18 | 14:14 | 2

Het kenmerk van de oplichter, veel mooi praten en weinig wezenlijks zeggen

Pelforth | 11-09-18 | 14:19

Ik moet het via een brakke VPN bekijken. Maar je ziet hoe smerig sluw Rutte iedere keer weer werkt - stug zijn leugen vol houden en elk commentaar van de 'oppositie' afdoen met complimentjes (het samen gevoel 'wij' duidelijk maken)

litebyte | 11-09-18 | 14:22

Mooi. De Panhuis Papers, Penthouse en Toyota Hi-Luxen; GeenStijl op dreef. Blijven roeren graag.

Klapsigaar | 11-09-18 | 14:14 | 2

Gaaf landje, waar het lekker ruikt.....

Pelforth | 11-09-18 | 14:14

Ja. Ze zijn wel lekker op stoom de laatste tijd. Ze lijken steeds meer weer te gaan doen waar ze ooit groot mee zijn geworden.

overVecht | 11-09-18 | 14:38

Met hulp van wie deze keer?.

Pelforth | 11-09-18 | 14:15

Met hulp van de pers en de witte helmen.

Pimp my Voortuin | 11-09-18 | 14:53


The White Helmets willen weer een Oscar.

kleurdoosje | 11-09-18 | 17:20

Zei Rutte nu echt dat we een restrictief migratiebeleid hebben?

Snap je!? | 11-09-18 | 14:12 | 1

Niet gehoord maar ook niet waar dus het zou kunnen, het gaat over de dividendbelasting toch ? Uit Elsevier: Als het zo doorgaat met de bevolkingsgroei, telt Nederland in 2100 mogelijk 24 miljoen mensen, de helft allochtoon..

sprietatoom | 11-09-18 | 14:16

Het is stom dat erin geslopen is dat meer militair materiaal meer veiligheid zou geven. Net zoals dat stupide trainen van legers overal. Dus of niets doen, of gewoon net zoals Japan en Duitsland doen; jullie geen leger, en we zijn hier de komende 50 jaar. Maar geen politicus die daarmee een volgende termijn haalt.

Alquest | 11-09-18 | 14:11

Wie moet eigenlijk de aanklacht indien bij het internationaal strafhof? Of kunnen we als burger gewoon aangifte doen tegen de Nederlandse staat voor het financieren van terrorisme en medeplichtigheid aan oorlogsmisdaden? Want dat is dit gewoon.

Gregovic | 11-09-18 | 14:11 | 1

Syrië erkent het internationaal hof niet. Kansloos.

kwark001 | 11-09-18 | 14:14

Inderdaad. Baudet heeft gelijk met zijn flitsprocedure. Alle betrokken ministers en ambtenaren onder ede horen... Ik begrijp dat Rutte dit tot " staatsgeheim" gebombardeerd heeft,maar achter gesloten deuren zal hij toch inzage moeten verstrekken,anders heeft het Demos en haar afgevaardigden geen controle meer over 's Lands Bestuur en leven wij in een defacto oligarchie ook wel dictatuur genaamd.

Eendragtmaaktmagt | 11-09-18 | 14:09 | 1

Het feit dat het Staatsgeheim is geworden zegt al wel genoeg. Alleen informatie die een bewindspersoon of ministerie kan schaden krijgt die stempel. Rutte wist heel goed waar dat materieel heen ging.

Rest In Privacy | 11-09-18 | 14:13

Kan iemand die aangiftes niet even voordrukken zoals destijds ook met de aangiftes tegen Wilders is gebeurd?

BluRay | 11-09-18 | 14:06 | 1

Zinloos. Die aangiftes zijn direct staatsgeheim en zullen dus niet in behandeling genomen kunnen worden.

El Rico Grande | 11-09-18 | 14:30

Heeft Rutte eigenlijk een soort extra-grote Tenalady om, zodat de glas, plas, was alsmaar kan doorgaan?

hangtiet met knoop | 11-09-18 | 14:05 | 1

Hij is een cyborg.

Stompe_Loeres | 11-09-18 | 14:27

Die bananen onder de onderste steen zijn nu wel erg plat.

kwark001 | 11-09-18 | 14:04

Wederom een knap staaltje onderzoeksjournalistiek van de journalistieke helden van Nieuwsuur (NPO) en Trouw. Toont maar weer eens aan hoe belangrijk het is dat de media investeert in kwaliteitsjournalistiek in een tijdperk waarin we worden doodgegooid met goedkope clickbait opinies die voor snelle clicks en advertentieinkomsten moeten zorgen.

Ardbeg | 11-09-18 | 14:03 | 5

Een van de journalisten, google zelf maar wie, heeft zeer nauwe banden met het Syrische regime. lekker hoorrr. Daar gaat je staaltje knap onderzoeksjournalistiek.

Mark_D_NL | 11-09-18 | 14:19

Angst voor een shitstorm aan op handen zijnde publicaties.

Pimp my Voortuin | 11-09-18 | 14:55

En één van de journalisten heeft zeer nauwe banden met het Nederlandse regime. Wat wil je nu eigenlijk suggereren?

obominotie | 11-09-18 | 15:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben alle politici beu, of ze nu in de oppositie zitten of in het kabinet, iedere keer weer schudden de kabinetspartijen alle kritiek van zich af en gaat men door met de gang van zaken. Prutsers allemaal!

pibasso | 11-09-18 | 14:00

Het is een bananenmonarchie, geen republiek. Was het maar een republiek, dan hadden we nu ook geen discussie over de afschaffing van de dividendbelasting.

Glasgow Argus | 11-09-18 | 14:00 | 1

Unilever heeft ook wel een ietsje breder assortiment producten dan Chiquita. Was het maar slechts één bedrijf dat we eruit moesten schoppen.

OverdaanDerOnderheid | 11-09-18 | 14:25

En en hiermee is het kabinet gewoon schuldig aan terrorisme... Als ze hierover niet vallen dan heeft stemmen ook nooit meer zin...

mrXL | 11-09-18 | 13:59 | 2

Hier valt het nepkabinet niet over, meerderheid van de kamer met partij discipline kortom glas plas alles blijft zoals het was. Mochten er een paar dissidenten zijn zou dat mij heel erg verbazen

Rest In Privacy | 11-09-18 | 15:06

Nee hoor, er gebeurt helemaal niets.
Politiek en democratie zijn dood in dit land.

J-van-de-Bontekoe | 11-09-18 | 15:16

Als Rutte hier niet voor moet aftreden dan is het wel om zijn kruistocht tegen de dividentbelasting waar hij sinds 2008 mee bezig is. Kan hij daarna mooi aan de slag bij unilever voor 600K per jaar.

JWZ_JMK | 11-09-18 | 13:59 | 2

Sedert 2004 al volgens sommige berichten

Gregovic | 11-09-18 | 14:10

Rutte werkt allang voor Unilever. Staat er alleen niet op de loonlijst.

Cor Netto | 11-09-18 | 14:20

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl