Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte regelde ook Toyota's HiLuxen voor met Al Qaeda samenwerkende oorlogsmisdadigers

groetjes van de sultan

Na Jabhat al-Shamiya presenteren Nieuwsuur en Trouw ons vandaag: de Sultan Murad Brigade. 

Weet u nog dat wij u zeiden dat Rutte wilde verbloemen dat Nederland allerlei jihadistentuig steunt in Syrië? Nou. Vandaag blijkt opnieuw dat Rutte wilde verbloemen dat Nederland allerlei jihadistentuig steunt in Syrië. Nieuwsuur en Trouw onthullen dat het Mark Rutte Uniform Hulpprogramma ook is gebruikt voor steun aan de vriendelijke vrienden van de Sultan Murad Brigade, die nog wat moeilijker te draadnuanceren zijn alsdan Jabhat al-Shamiya. "De brigade zette in de strijd kindsoldaten in en was actief betrokken bij aanvallen op de Koerdische woonwijk Sheikh Maqsoud, waarbij 83 burgers, onder wie 30 kinderen, werden gedood." En als bomgordel op de vuurpijl: "Zo sloot de door Nederland gesteunde Sultan Murad Brigade in 2015 een militair verbond met Al-Qaeda." Denkt u daar maar eens over na bij het bekijken van uw volgende belastingaanslag.

Reaguursels

Inloggen

NL geeft steun omdat Assad weg moet en de reden?

Dus Nederland ging "gematigde rebellen*" steunen.
*deneuq zijn gematigde rebellen? IS/DAESH is te extreem en Al-Quida ook, maar de rest is wel oké ofzo? Of is er een soort van schaalverdeling?

(Lijstje van rebellengroepen sorteren: Nee, nee, nee, mwoh, nee, ja!, nee, nee?)
Waarom is Rusland slecht? Provocaties? NAVO oefeningen in Oost-Europa, Scandinavië, Korea's...
NL wil af van het Russische gas, want Rusland schijnt slecht te zijn.
NL blijft Rusland demoniseren, MH-17 was niet het begin.
Dus gas uit Qatar? Via een pijpleiding Europa in via Turkije.
Door Syrië.
Maar Assad wilde die pijpleiding niet, want geen inkomsten en vriendje Rusland verkoopt dan minder of geen gas meer aan Europa.
Dus Assad gesteund door Putin.

Nederland tegen Assad = proxy oorlog tegen Rusland?

Gaf Nederland ook steun aan de Koerden/Koerdische Rebellen/Pkk/YPG of andere, door Turkije benoemde terroristengroepen?
Of heldhaftige vrijheidsstrijders al naar gelang de (politieke/media) invalshoek?

Nederland tegen Assad = proxy oorlog tegen Turkije?
Wat is de reactie van DENK* ?
(*Door het volk gekozen dus als u Turkije (NAVO-lid) moet gaan verdedigen: Succes!

Ismael Ilgun : "Soldaat van Erdogan". Joehoeeee! Waar ben je?
Tufu Dhimmie, Joeeehoeee... Waar ben je?

Al op de Hadj geweest? Biertje gehad? Alles goed in de relationele sfeer hoop ik?

Hihi ha-ha-ha 'k stond erbij en ik keer ernaar.

En Rutte maar vriendelijk lachen.
Wat zijn we toch een fan-tas-tisch land. Hoezee!

Is dit nog nieuws? | 12-09-18 | 00:47

Vroeger bedankten malle in jurken gestoken mannen ons nog wel eens met een "bedankt voor die mooie bloemen", nu voor de mooie auto's, en schietgeweren.

Lekker bezig Rutte!

Nuuk | 11-09-18 | 23:05

Ik weet het nog goed 2015... ik moest bijstand aanvragen want de ww hield op. Na minder dan 8 maanden. Na 10 jaar werken. Want ik had de tegennatuurlijke daad begaan van 35- zijn.
Ik had zuinigjes geleefd en daardoor nog wel 7000 euro spaargeld. Dat moest ik eerst opmaken zei de gemeente Amsterdam. Bijstand in zo',n luxueuze situatie... Dat kunnen we ons niet veroorloven want we krijgen geen geld van Mark Rutte want hij moet ten strijde trekken tegen het gewelddadige regime van Assad en daarom andere gewelddadige groepen autootjes geven.

zazkia | 11-09-18 | 23:04

Jullie snappen er ook niks van. Geef beide partijen in een oorlog flink wat wapens en ze ruimen elkaar op. Bij de wederopbouw kun je 100 keer zoveel weer terug verdienen.

Crazybytes | 11-09-18 | 17:41
-weggejorist-
Ikbenhet6 | 11-09-18 | 18:32

"Zo sloot de door Nederland gesteunde Sultan Murad Brigade in 2015 een militair verbond met Al-Qaeda." Denkt u daar maar eens over na bij het bekijken van uw volgende belastingaanslag."
-
Hier denk ik al jaren over na... terreurgroeperingen die een paar jaar daarvoor nog vielen onder 'war on terror' en de absolute drang van de globalisten naar een Arabische lente, waarvan je na vooral Egypte al kon concluderen dat het vooral een machtsverschuiving is naar de politieke/radicale islam. Dus verder dan complexe/vage complottheorieën kom ik zelf niet.

First Contact | 11-09-18 | 17:06

Dus die Sultan Murad Brigade maakt gebruik van kindsoldaten?

Waar zou toch het woord infanterie vandaan komen?

Ben-Bataaf | 11-09-18 | 16:56

Precies

Jacktheflipper | 11-09-18 | 19:39

Liefde op eerste gezicht. De mense, met hoofd vooruit, vanaf een flat, is top orgasme.

biltong | 11-09-18 | 15:50

@Berbaar | 11-09-18 | 12:53
De wijsheid van achteraf? De stommiteiten van toen, bedoelt u zeker. Men wist al in een heel vroeg stadium wat voor gruweldaden die vrome Moslims / "rebellen" begingen. De houding van de toenmalige regering was dezelfde als de houding van Erdogan: De vijanden van onze vijanden zijn onze vrienden en dat ze roven, moorden en verkrachten voor hun profeet/geloof van de liefde, maakt niets uit. De vijand van NL was Assad (niemand weet eigenlijk echt waarom, behalve Jihadistenvriendje/Moslimbroederfan Bertus Hendriks van Instituut Clingendael) dus ga je een stelletje koppensnellers logistieke steun geven. Erdogan doet het ook zo. Hij bombardeerde de Koerden die tenminste echt tegen Islamitische Staat vochten en maakte Islamitische Staat daarmee sterker, terwijl de coalitie tegen ISIS zwakker werd gemaakt. De regering wist toch twee dingen al voordat ze zich met dit conflict inlieten, nl dat je Moslims en Arabieren niet kunt vertrouwen en dat het ondersteunen van de strijdende partijen het geweld echt niet doet afnemen.

Heiner | 11-09-18 | 15:25

Zojuist een verbijsterend debatje tussen Tineke Strik van GL en dhr René Dercksen van de PVV in de Eerste Kamer. Dercksen vroeg mevrouw Strik recht op de vrouw af of GL nog steeds achter de Sargentini-tweet staat over de terroristen onder de immigranten. Ze is nu nog aan het woord, maar als iemand naar een opname van dit debatje kan linken dan graag. Zie en hoor het gekronkel van deze GL-doos.... tenzij je een zwakke maag hebt.
Overigens was de eigen bijdrage van Dercksen zeer de moeite waard: spijker op de kop.

piloot47 | 11-09-18 | 15:14

GroenLinks maakt zich met name druk over de vraag waarom er geen elektrische of hybride auto’s zijn geleverd. De steun aan de jihadi’s was natuurlijk helemaal in de haak. Want anders hadden ze wel vóór de CU motie gestemd, maar ze stemden vrolijk mee met de VVD.

Stormageddon | 11-09-18 | 14:04

ik denk niet dat rutte ervan wist ,want dat was dan iets waar ie wel wat van wist,En dat lijkt me sterk

pedro300 | 11-09-18 | 13:52

Premier Rutte:
dat is een privékwestie van € 1.000,- met een onderste MH17 steen zonder dividendbelasting en vacuüm gebombardeerde Toyota's waar we geen actieve herinnering aan wensen te hebben.
Wat is deze man werkelijk denkende vraag ik me inmiddels af.
Evenals het dolende plebs wat deze man in het pluche heeft gehesen, wellicht bedwelmt door de opgevoerde acts in het mediatheater?

Eppo | 11-09-18 | 13:52

Holland got talent etc. kijken is niet best voor een kritische kijk op de wereld.

Pelforth | 11-09-18 | 13:59

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier opzet achter zit. Overal fikkie steken zodat iedereen voor iedereen op de vlucht slaat. Volgende stap is dat wij voor de vluchtelingen vluchten. Alle rassen en culturen wereldwijd door elkaar heen. Gaat vast een groot succes worden. Ook wel fijn dat ze dit plan met de westerse bevolking zo gedeeld hebben.

Arnold9638 | 11-09-18 | 13:46

Die gedachte heb ik ook wel : er wordt wat met AK 47 's in de lucht geschoten of met Heckler & Kochs ( uit Duitsland ) of met van alles en nog wat vanaf Toyota 's en de Islam verspreidt zich als een inktvlek. Zo makkelijk is het . Onschuldige burgers die veiligheid zoeken voor hun gezinnetje valt niet zoveel te verwijten , Rutte c.s. wel .

Ikbenhet6 | 11-09-18 | 18:16

Als je financiële steun gaat geven aan bepaalde strijdgroepen in een oorlog van moslims onderling, weet je nooit of het geld wel bij diegene aankomt waarvoor het bedoelt is, of dat ze zich houden aan de gestelde voorwaarden of dat ze werkelijk zijn zoals ze zich voordoen. Arabieren zijn hoogst onbetrouwbaar en opportunistisch en wisselen makkelijker van strijdmakkers dan van onderbroeken.

Jackson | 11-09-18 | 13:46

Arabieren dragen meestal geen onderbroeken.

Pelforth | 11-09-18 | 13:51

 "Denkt u daar maar eens over na bij het bekijken van uw volgende belastingaanslag"

Godzijdank betaal ik geen belasting. Dit gezegd hebbende begrijp ik niet, waarom het dociele Nederlandse volk niet in opstand komt tegen het vuilnis dat namens- en betaald door het volk, het touw weggeeft, waarmee het volk zelf opgeknoopt zal worden.

echt_links | 11-09-18 | 13:39

Maar waarom zou je überhaupt een strijdende partij in een ver Zandland steunen? Iedereen haat je daar sowieso en ze gaan elkaar nog uitmoorden tot eeuwen hierna om helemaal niks.

Repetitive Beats | 11-09-18 | 13:34

Rutte voelt zich een groot staatsman en heeft ambities om de Fuhrer van het 4e rijk te worden?.

Pelforth | 11-09-18 | 13:53

Zeker als dit leidt tot terechte seponeringen in zaken tegen polderjihadisten, dan kan het toch niet anders dan dat Rutte binnen een paar maanden naar Wim-Lex gaat om het ontslag van zijn regering aan te bieden?

Oh wacht ff. Dit kabinet treedt NERGENS om af.

LJBrinkhorst | 11-09-18 | 13:31

Hoe zullen de komende peilingen van Maurice de Hond eruit zien?

Sinclair | 11-09-18 | 13:29

Nou, dat zal allemaal wel meevallen hoor. Als Mark 'terreurleverancier' Rutte een keer 'HRA blijft' roept is iedereen weer dolblij met het leugenachtige lachebekje met bloed aan zijn handen bij u in NL.

litebyte | 11-09-18 | 13:32

Dus elke jihadist gaat straks in de Nederlandse rechtszaal zeggen: "Jullie hebben mij materiaal gegeven om dit mee te doen, jullie kunnen mij er dus niet voor veroordelen".
En dan hebben ze nog gelijk ook.

mark1487 | 11-09-18 | 13:25

Ze zouden nog een lintje moeten krijgen ook...

Jeff Hawke | 11-09-18 | 13:29

En een dik pensioen en mee lopen op de veteranendagen.

Pelforth | 11-09-18 | 13:54

Je zou maar militair zijn in het NL leger en al jaren lopen te klagen over het tekort aan materieel en slecht onderhoud en dan zo'n godvergeten lul hebben als premier die dan tientallen miljoenen (in opdracht van) eventjes weggeeft aan een stel relifascisten waar je (wie weet) in de toekomst ook nog eens tegen moet vechten.

en ook nog eens probeert weg te komen met... staatsgeheim PRICELESS!

litebyte | 11-09-18 | 13:25

Hier kan maar één gepaste reactie op komen. Het voltallige kabinet treedt per direct af en houdt zich beschikbaar voor strafrechtelijke vervolging. Iets anders is niet met goed fatsoen aan alle slachtoffers in zowel in het M.O. als elders uit te leggen.

Sjefke7807 | 11-09-18 | 13:22

Strafrechtelijke vervolging lijkt me evident van iig een aantal 'kop'stukken.

Als je terecht een Nederlandse ondernemer gaat vervolgen die jarenlang allerlei wapens en materieel heeft geleverd aan terreurgroepen in Africa die verbleken bij het relifascistsiche tuig in Syria waar je als 'volksvertegenwoordiger' aan geleverd hebt. Dan is strafrechtelijke vervolging geen optie maar een feit.

litebyte | 11-09-18 | 13:29

Die van Kouwenhoven heeft levenslang gekregen.
Rutte is een gevierd staatsman.

Pelforth | 11-09-18 | 13:55

En Abortus Penthouse haalt opgelucht adem. Even uit de schijnwerpers...

Mark_D_NL | 11-09-18 | 13:18

Dua we hebben nu al de Toyota Mark I, en de Toyota Mark II.

Schoorsteenveger | 11-09-18 | 13:17

De Mark II is er nu ook in Metallic Roze.

Mark_D_NL | 11-09-18 | 13:19

Met gestroomlijnde uitlaat.

Pelforth | 11-09-18 | 13:56

Eigen defensie helemaal naar de kloten bezuinigen, maar wel 70 miljoen+ euro in een stel moordende haatbaarden steken. Lekker hoor, Rutte & co! En dat allemaal onder leiding van die fantastische Amerikaanse vredesduif Obama.

KlunsJohannus | 11-09-18 | 13:17

Bedenk eens wat die luchtoorlog tegen ISIS heeft gekost...

Beste_Landgenoten | 11-09-18 | 14:06

Ik baal van de lichtgevoeligheid van Joris de laatste tijd. Moet ik dan policor gaan schrijven op GeenStijl? Nou, dan krijg je het.
Foei Rutte!

Dirk III | 11-09-18 | 13:09

Rutte Molenaar!!!.

Pelforth | 11-09-18 | 13:15

Dirk III | 11-09-18 | 13:09
Hoi Dirk, vannacht was je -opgerot- en nu alweer terug in de panelen. Wat heeft je dat gekost ??

Predeker | 11-09-18 | 13:27

Logisch toch, 1 + 1 = 2 !!
Ze moesten immers heelhuids aankomen in Europa.
/sarcasm

poiuytrewq | 11-09-18 | 13:09

Het wordt tijd voor nieuwe verkiezingen .

Bataaf | 11-09-18 | 13:08

Over een half jaar komt er weer een mediaoffensief van de VVD, Telegraaf etc. en is iedereen weer vergeten, dat de kabinetten Rutte onze moordenaars steunt.

Pelforth | 11-09-18 | 13:17

Laat mij dan maar voor de Thierry of op Wilders stemmen, stem ik in ieder geval niet op een oorlogsmisdadiger en landverrader.

swebe | 11-09-18 | 13:07

Stemmen heeft ook zo veel zin. Je woont in een Koninkrijk, weet je nog...

Mark_D_NL | 11-09-18 | 13:11

rutte heeft inmiddels een half huis aan stenen die boven moeten komen

MH17

Dividendbelasting Afschaf

Steun Jihadisten voor het plegen van misdaden tegen de menselijkheid

En dat op 9/11!!

fikkieblijf! | 11-09-18 | 13:05

Rutte kan zo die dronkenlap in Brussel op volgen.

Pelforth | 11-09-18 | 13:18

Propaganda werkt. Zo makkelijk is het. Wat lullen over geld en macht, wat spelen met emoties en poef, weer wat volgers erbij.

A.U.EnLeven | 11-09-18 | 13:05

Wat nu blijkt is dat oa Pinokkio Rutte als hoofdverantwoordelijke Bloed aan zijn handen heeft kleven.
Dat moeten we in Nederland toch helemaal niet willen!
Daarom hebben we hier dus nooit grote aanslagen.Ze worden indirect afgekocht.Nog een salafistisch Moskeetje?Geen probleem.Wat krijgen we er voor terug?
Dit is zo ernstig dat het voltallige kabinet moet aftreden.
Hoeveel mensen zouden er gemarteld en vermoord zijn met deze gelden?

hetwerktniet | 11-09-18 | 13:04

Misschien hadden ze het geld, beter aan goede mortiergranaten kunnen besteden.

Ce ca! | 11-09-18 | 13:04

Wat aanvullende gegevens: Syrië komt niet in het lijstje partnerlanden voor: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ontw... Op zich niet zo schokkend. Blijkt Buitenlandse Zaken over zijn eigen potjes te beschikken: www.rekenkamer.nl/publicaties/rapport... De vraag is welk beleid er achter toekenningen steekt. Als dat er al is: www.rekenkamer.nl/actueel/nieuws/2018... Over zinnige verantwoording van deze uitgaven hoef je dan al niet eens meer te beginnen.

Kortom Tweede Kamer: ga eens aan het werk!

Hetkanverkeren | 11-09-18 | 13:03

9/11-2001

het begin van de islamitische oorlog tegen het Westen
toch..

Bij de aanslagen op 11 september 2001 lieten bijna 3.000 mensen het leven

9/11-2018

ze worden gesteund door Westerse regeringen in deze oorlog.

fikkieblijf! | 11-09-18 | 13:02

Ja, zelfs piloten van die toestellen deden in Nederland hun vliegopleiding.

FreeVogelaar | 11-09-18 | 13:07

Als ik het me goed herinner, was de eigenaar van de vliegschool idd een Nederlander, maar de vliegschool was in de US gevestigd...

Pierre Lebon | 11-09-18 | 13:15

En de Joden kregen de schuld, maar het waren onze westerse regeringen, die de moordenaars van onschuldige burgers naar Europa haalden.

Pelforth | 11-09-18 | 13:20
▼ 1 antwoord verborgen

Ik schreef 15 jaar geleden al; "Eéns zullen de grootste waarheden de grootste leugens blijken te zijn en de grootste leugens de grootste waarheid".....

Een waarheid als een koe (blijkt altijd achteraf)....

A333aan | 11-09-18 | 13:02

Ik ben super trots. Wanneer ik nu een witte toyota met haatbaarden en ak's zie rijden denk ik.. heb ik aan meegeholpen. Trots! We zijn allemaal investeerders in een kekke Oorlog.. Heb mijn Linkedin ook al aangepast: "Defence Technology Entrepreneur and Investor".

Mark_D_NL | 11-09-18 | 12:59

Lol.....

A333aan | 11-09-18 | 13:03

Special Funeral Adviser

Pelforth | 11-09-18 | 13:21

Maar hopen dat ze met Russisch belastinggeld naar de eeuwige 4WD velden zijn gestuurd

Jacktheflipper | 11-09-18 | 19:42
▼ 1 antwoord verborgen

Ik begreep van die advocaat gisteren bij nieuwsuur dat nu Nederland officieel juridisch gezien geen enkele jihadist nog kan berechten. Immers ze hebben steun gekregen van de Nl staat hiervoor.
Verder dat hiervoor koppen kunnen rollen van ambtenaren (ministers) die hier hun fiat aan hebben gegeven en miljoenen hebben overgemaakt van de staatskas Nederland als steun. Dat blijkt o.a Frans Timmermans en van de Broek te zijn. Die eerste heeft een grote rol in de EUropese krochten en die tweede een dochter als prinses.. toch!
nou buitenlui en plebs.. denk maar niet dat die koppen gaan rollen.. er zullen een hoop jihadisten terugkeren en met uitkering dit land superveilig gaan maken.. want berechten voor misdaden tegen de menselijkheid gaat het hem niet meer worden als de financiële steun daarvoor uit Nederland is gekomen.

fikkieblijf! | 11-09-18 | 12:57

Dat zou zomaar ook nog eens kunnen door dat faalhaasbeleid van de Nederlandse staat.

sprietatoom | 11-09-18 | 13:05

En dan dus maar hopen dat er niet alsnog koppen gaan rollen. Van onschuldige burgers dan in dit geval. Aan het mes van de mafketels die we dus nu niet meer kunnen berechten voor de misdaden die ze hebben begaan.

En dan blijft de vraag staan: Waarom laten we die mafklappers in de eerste plaats terug komen. Gewoon schrappen uit het register en keihard ontkennen dat ze ooit in Nederland zijn geweest.

Gregovic | 11-09-18 | 13:16

Gaaf landje, dat NL.
Terroristen steunen.
Banken die geld witwassen voor drugshandelaren.
Politici die hun vrouwen, bedriegen met stagiaires.
Politici, die hun vriendinnetjes dwingen tot abortussen.
Illegalen, die nooit worden uitgezet, omdat ze stemmen opleveren.
Met recht een gaaf landje.

Pelforth | 11-09-18 | 13:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou maar hopen dat er koppen gaan rollen in de tweede kamer.
Om in de extremistische sfeer te blijven.

zoalsikhetzeg | 11-09-18 | 12:57

nee hoor..

fikkieblijf! | 11-09-18 | 12:58

Iedereen, behalve een klein partijtje, heeft kilo's boter op hun hoofd.
Zwijgen is goud.

Pelforth | 11-09-18 | 13:35

Herinner me nog het filmpje van ABC News, Oct 6, 2015
Waarbij de vraag was;
Officials: How Did ISIS Get So Many Toyotas?

Hele eindeloze rijen witte nieuwe Toyota's volgehezen met moordllustige, zwaarbewapende strijders en zwarte ISIS vlaggen kwamen voorbij.
Hun conclusie toen ter tijd; ISIS supporters are buying them at dealers.

Nou, dat was dus ISIS supporter Rutte, de oorlogsoppertunist die Assad nog erger vond dan ISIS. Dat zegt toch ook wel wat.

Yumi | 11-09-18 | 12:56

Is dit nog nieuws? | 11-09-18 | 13:03
Die ja :)

Yumi | 11-09-18 | 13:06

@Cobarde | 11-09-18 | 13:01

Ben nu eerder benieuwd hoeveel doden heeft Rutte & Co. (mede) op zijn geweten o.a. door de leverancies van 313 ZZP klusbedrijf auto's aan rechts extremistische relifascisten.

litebyte | 11-09-18 | 13:12

Nou weten we ook waarom de onderste steen van de MH 17 ook niet boven water komt.

Pelforth | 11-09-18 | 13:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Nu is het ook duidelijk waarom al die geëxecuteerden in oranje overalls werden gehesen

Pierre Lebon | 11-09-18 | 12:55

Ik dacht ook al waar dit jaar het oranjelegioen uithing.

F5-toets | 11-09-18 | 13:02

@Pierre,...
Toevallig zei ik dat nog een uurtje geleden tegen mijn vrouw...

A333aan | 11-09-18 | 13:06

Holland Promotion door terroristen, dat zal Rutte deugd hebben gedaan.
Onze jongens met de COC mentaliteit.

Pelforth | 11-09-18 | 13:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Is zo'n een Toyota Hilux vacuüm bom bestendig?

Memek | 11-09-18 | 12:55

En tegen ons wel moeilijk doen over die 1000 euro

Ramsesz | 11-09-18 | 12:54

Meer van hetzelfde dus in deel 2.

Diverse landen kozen destijds partij om Assad te wippen en kozen er voor partijen die anti-Assad waren te steunen.
Nu blijken alle fracties geregeld van samenstelling en alliantie te veranderen, jeetje.
Met de wijsheid van achteraf had je het dus niet moeten doen.
Verder geen bewijs, een paar telefoontjes met niet te verifiëren types op foto's en verder staatsgeheim.
Ik voorspel: debatje, mogen wat partijtjes een puntje voor de bühne maken en we gaan over tot de orde van de dag.
Iets anders zou me verbazen maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Berbaar | 11-09-18 | 12:53

Berbaar
Als Nieuwsuur goed onderzoek had gedaan dan zouden ze ook met een lijst zijn gekomen van andere landen die dezelfde soort steun gaven.
Het zal destijds, wat je zegt, wel een gezamelijke missie zijn geweest.
Snap overigens niet waarom je je er mee moet bemoeien.

HoerieHarry | 11-09-18 | 13:02

Met de wijsheid van toen was dat eigenlijk ook al wel duidelijk

Mr.Major | 11-09-18 | 13:04

Er moet toch ergens een dealer 300 witte toyota`s uit zijn boeken hebben geschreven. zo moeilijk kan dat niet zijn.

Lt-Kol Kilgore | 11-09-18 | 13:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ik mis hier de complimenten voor het goede journalistieke werk van Nieuwsuur (NPO!). Samen met Zembla worden er nogal eens schandalen onthuld. Is nog ergens te achterhalen welke partijen destijds hebben ingestemd met de steun? Dat zijn toch niet de partijen die nu kritiek hebben? Zal ongetwijfeld in het fameuze Vragenuurtje aan de orde komen.

Mannes | 11-09-18 | 12:52

Als Nieuwsuur eens wat onderzoekt dat in het straatje past is er geen kritiek. Verder is Nieuwsuur natuurlijk NPO, slecht, corrupt, aan de leiband van de elite enzovoort maar nu dus even niet. Selectieve verontwaardiging heet dat.

Beste_Landgenoten | 11-09-18 | 13:01

Of we beoordelen de omroep gewoon op wat ze doen, ipv ze af te fakkelen ongeacht hoe het gaat. Dat betekent dat je vaak kritisch kan zijn, maar soms ook een compliment kan geven. Het getuigd eerder van onderbouwde kritiek dan selectieve verontwaardiging.

Mr.Major | 11-09-18 | 13:08

De SP in ieder geval niet, maar de rest zal wel eensgezind zijn geweest, of gechanteerd. Verder vind ik dat de NOS/NPO helemaal geen compliment hoort te krijgen. Dit zaakje is al jaren bekend en met een middagje grasduinen op het net kom je als leek ook een heel eind. Kijk, een programma als Argos verdient een veer in de reet, omdat ze al 23 jaar aan het graven en spitten zijn in het Srebrenica verhaal. Dat is iets anders, dan dat Nieuwsuur een keer een scoop denkt te hebben, samen met de Trouw.

lokoolokie | 11-09-18 | 14:10

Voor en tegenstanders van Rutte zullen het toch over eens zijn dat Rutte de slimste van allemaal is?

demaup | 11-09-18 | 12:52

Nou, slim niet alleen, maar zeker ook doortrapt.

FreeVogelaar | 11-09-18 | 12:55

Nee dat is Peter R de Vries al.

Beste_Landgenoten | 11-09-18 | 13:01

11 september 2018 en wereldwijd zitten we inmiddels zo diep in de shit. islam groeit en groeit. Radicale islam groeit en groeit. En wij, wij zitten bij monde van een enorme minderheid al zo goed als op de knietjes en moeten eigenlijk nog steeds Assad de gemene man vinden...

Lood om oud ijzer | 11-09-18 | 12:52

Het spijt mij allemaal zeer, maar alle bronnen rondom dit onderzoek en alle namen die hun zegje mogen doen (Pestman, de clown van NL bekent kleur), Nieuwsuur dat al decenia lang nep nieuws voorschoteld, het feit dat dit zogenaamde staatsgeheim zomaar op prime time op staats tv komt en nog een heleboel andere bijzaken maken mij alleen maar skeptisch.

Er zal echt wel een beerput zijn en er zal echt wel iets onder het tapijt geveegd moeten worden, maar zeker niet zoals dat nu wordt gepresenteerd.

LinkeLotje | 11-09-18 | 12:52

Ja.ik vraag me af van welk schandaal de aandacht onttrokken moet worden.

marrretje | 11-09-18 | 13:18

Met die zestig miljoen, hadden veel bejaardenhuizen open kunnen worden gehouden, en hoeveel extra handen aan het bed kun je daar mee betalen.
wanneer worden de burgers van Nederland eindelijk eens wakker, dan reken ik al die linkse goedmensen natuurlijk even niet mee. Die hebben toch niets op met ons land en de eigen bevolking.

FreeVogelaar | 11-09-18 | 12:51

Ja met het geld van Wilders' beveiliging ook. Maar Wilders is zo'n egoist dat hij liever beveiligd wordt dan arme bejaarden extra begeleid laat pissen.
Zo.

Beste_Landgenoten | 11-09-18 | 13:02

Beste_Landgenoten | 11-09-18 | 13:02
Als wij niet zulke figuren als jij "Wilders hater"" hadden, was ook zijn beveiliging niet nodig.

FreeVogelaar | 11-09-18 | 13:12

FreeVogelaar | 11-09-18 | 13:12
Nee maar alles kost geld maar bij de beveliging van Wilders krijgen we nooit de obligate vergelijking over die arme oudjes die in hun vuil liggen.

Beste_Landgenoten | 11-09-18 | 14:02

Zucht. Het is Rutte. Wie nu nog verbaasd is heeft de afgelopen jaren onder een steen geleefd. Jokken, liegen, rutte.

The2Amendment | 11-09-18 | 12:50

Liegen, leugen en leugenaar worden dan ook vervangen door respectievelijk:
Rutten, (een) rutte en (hij/zij is een) ruttenaar.

normanius | 11-09-18 | 12:54

Soms moet je vuur met vuur bestrijden. Er zijn geen "goede" partijen in het midden oosten, behalve Israël.
Lange leve Israël!, ongezien de tyfus voor alle moSSlims!
En dan druk ik me nog genuanceerd uit.

Rest In Privacy | 11-09-18 | 12:49

Vind het wel meevallen.

Pelforth | 11-09-18 | 13:44

Nu snap ik ook dat ene vingertje in de lucht van die jihad gasten.
Die heeft in de reet van rutte gezeten.

Ce ca! | 11-09-18 | 12:49

Takfir voor Rutte!!.

Pelforth | 11-09-18 | 13:44

Voor de VVD maakt het niet uit als je dom bent. Je komt gewoon in de 2e kamer en daarvandaan in de regering. Vroeger kon je de regering dit soort zaken nog kwalijk nemen, want er zaten competente mensen in de regering. Nu kan je niet meer doen dan je schouders ophalen. Het gemiddeld iq van parlement en kabinet samen is hoogst waarschijnlijk lager dan de bekende nederlanders in de nationale iq-test. Eén Hiddemaister verandert daar niets aan.

Dommedaris | 11-09-18 | 12:45

Of het nu 10 jaar 1 miljard coke/XTC-handel witwassen is via een staatsbank, of vakantievliegtuig-corridor open houden boven oorlogsgebied, of de keeldoorsnijders van dure pick-uptrucks voorzien... iedereen die denkt dat de slapjanussen in Den Haag dat regelen zit mis; er is een soort deepstate en diverse door en door slechte personen komen daar al jaren mee weg, zal nu ook weer zo zijn.

hagelkruis | 11-09-18 | 12:45

Ja, die deepstate heet 'geld'. En die 'slechte' mensen zijn geldwolven. Meer is het niet. Echt niet. Moraliteit is een geloof, net als democratie.

A.U.EnLeven | 11-09-18 | 12:50

Pinokkio, blijkt nu een handlangers van moordenaars en terroristen te zijn.
Wie wil er nu nog op zo'n partij stemmen?.
Geldt overigens ook voor de PvdA, CDA, D66.
Stem je er op dan ben je feitelijk niks minder dan een medeplichtige,

Pelforth | 11-09-18 | 13:49

Als je nu nog aan durft te blijven als hoofd verantwoordelijk leugenaar namens de BV Nederland dan ben je gewoon een debiele narcist.

litebyte | 11-09-18 | 12:43

@KanslozeReaguurder Alles. Daar draait het jullie naïeve nederlandertjes toch om?Oh, Oh, Ophef, Wat eruuug... de NL regering heeft een groepering die pang pang doet een mensen doodvermoord wat materiaal gegeven. Dat gebeurt dagelijks, letterlijk al eeuwen jankerd. Jezus wat zijn Nederlanders naïef.

Mark_D_NL | 11-09-18 | 12:55

Mark_D_NL | 11-09-18 | 12:48
De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.

GroetenVanUrk | 11-09-18 | 12:56

@Mark_D_NL | 11-09-18 | 12:48

Kom nou toch, Hij deed dit in opdracht van 'u vraagt wij draaien' in VSEU verband. Uit deze leveringen is geen enkel veiligheidsbelang uit te herleiden. Gewoon smerige verrotte geo politiek in opdracht van.

Rutte maar ook o.a. Koenders zouden tevens strafrechtelijk vervolgd moeten worden. Geweldige blamage als je als premier 'van Nederland' als terroristenleverancier nu nog durft aan te blijven.

Door deze leveringen is de oorlog die nooit gewonnen kon worden door de door het westen gesteunde relifascistische terreurorg. verlengd met hierdoor vele malen meer doden en vluchtelingen tot gevolg. Dankzij misselijkmakende leugenaars als Mark 'terroristenleverancier' Rutte.

litebyte | 11-09-18 | 13:03
▼ 5 antwoorden verborgen

De Hoeren van het Bedrijfsleven deel ..?
En het ergste van alles is, ook al rot hij op, de volgende is net zo.. hebben we het al door? Zowat elke politicus laat zijn invloed kopen, gelden en is daarna vertrokken als speciaal adviseur. Sommigen zijn bewust de politiek in gegaan/gestuurd, of niet Rutte? Ik kan mij momenteel wereldwijd geen grotere groep sell-outs bedenken dan de dames en heren politici.
En ik kan me geen betere handjesklap-deal voorstellen dan een huwelijk tussen politiek en bedrijfsleven, dat huwelijk is al lang geleden aangegaan. Spelen met procentjes op een miljoenenbasis, ker-ching.
De politiek is opgegeten, die bestaat voor mij niet meer. Wat rest zijn neppers, acteurs.

Kouwe Kees | 11-09-18 | 12:43

Soms moet je hard zijn.
Met de kennis van nu blabla hahaha volgende vraag...

Is dit nog nieuws? | 11-09-18 | 12:41

Maaaaar, voldeden die PickUps we aan de milieueisen

NatNiks | 11-09-18 | 12:39

Het waren afgekeurde modellen met gevaarlijke productiefouten, de eerste schadeclaims liggen al in Den Haag.

Ton8695 | 11-09-18 | 12:45

De volgende die aangeklaagd worden zijn de ANWB omdat de jihadisten korting kregen op de wegenwacht.

F5-toets | 11-09-18 | 12:53

Gewoon sjoemeldiesels.

drs kwenie | 11-09-18 | 14:34

Ik vind dit echt schokkend!! en dat terwijl normaliter alleen Rutte c.s. 'geschokt en bedroefd' zijn. Maar goed, van een geschokte kutburger trekt niemand in Den Haag zich nog wat aan

pigadaki | 11-09-18 | 12:39

Het probleem is dat de burgeroorlog daar veranderd is: In het begin ging het vooral om zich verzettende burgers, later zijn allerlei jihadisten op de chaos afgekomen en hebben de strijd gaandeweg overgenomen. In die eerste periode zijn de contacten gelegd met de anti-Assad coalitie, maar er is kennelijk onvoldoende gecheckt in hoeverre de "partners" nog voldeden aan de criteria. Jihadisme kan niet het doel zijn en dat is het vast ook niet geweest.

Het is veel te gemakkelijk om direct maar weer uit te gaan van doofpotten, geheime zaken en achterhouden van informatie. De reaguurders gaan uiteraard altijd weer los op dit soort verhalen om vooral maar weer het stokpaardje te kunnen berijden van de corrupte overheid die niet naar "het volk" luistert. Dat zogenaamde volk dat het altijd beter schijnt te weten.

Beste_Landgenoten | 11-09-18 | 12:39

Beste_Landgenoten | 11-09-18 | 12:52
Naast dat je "volk" generaliseert op basis van ingebeelde eigenschappen... laat het zo zijn dat volk wantrouwig is. Hoe zou dat komen? Door een macht die hen werkelijk representeert, of een macht die zichtbaar liegt, bedriegt, geld verkwist, belastingen verhoogt, graaiers stimuleert, zorg afbreekt, pensioenen laat slinken, banken laat wegkomen met 0,001% spaarrente, enz enz?
Het feit alleen al dat de discussies enkel over geld, buitenland en buitenlanders gaan, laat zien dat een "volk" alle reden heeft tot wantrouwen.
De andere zijde is altijd uitgaan van goede intenties en naar oplossingen zoeken waar je zelf geen enkele invloed op hebt; en mensen met een andere mening als minderwaardig neerzetten.
Types die denken zoals jij vergeten altijd dat een samenleving pas naar de klote gaat wanneer 'het midden' niet meer betaalt. Het midden'volk': wat werkt, leeft, en zich ver buiten al die onzinnige discussies houdt. Dát volk kan wel degelijk een grotere wijsheid hebben wanneer puntje bij paaltje komt: dat volk begrijpt het leven, in plaats van geld, politiek en macht. Niet iedereen die niets met politiek heeft is wantrouwend of complotdenker. Sommige mensen aanschouwen de lijn der ontwikkeling en erkennen hun eigen onmacht. Gewoonweg omdat ze 30 jaar geleden ook niet met Syrië bezig waren.

A.U.EnLeven | 11-09-18 | 13:22

A.U.EnLeven | 11-09-18 | 13:22
Het komt van twee kanten. De overheid moet niet liegen en de boel belazeren en de burger moet niet steevast overal wat achter zoeken als er niks aan de hand is.

Beste_Landgenoten | 11-09-18 | 14:04

Beste_Landgenoten | 11-09-18 | 14:04
Dichotoom denken is een ziekte. Niet te genezen, maar veel plezier ermee dan.

A.U.EnLeven | 11-09-18 | 14:20
▼ 21 antwoorden verborgen

Een beerput is een meurend ding waar geen mens het bij uit kan houden vanwege de onverdraaglijke stank. Maar hoe noem je een put die gevuld is met neergeschoten Koerdische vrouwen en kinderen - alleen omdat ze Koerdisch waren -, die gevuld is met kindsoldaten en die gevuld is met chloorgas? Zo'n put dek je af met het begrip 'staatsgeheim'.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-09-18 | 12:38

En dan stinkt ie niet meer. Sterker nog.. de brave burger ziet het positief, zo hebben ze dat geleerd in hun heppy de peppy omgeving, want op de plek van dat massagraf is de grond lekker vruchtbaar. En uit vruchtbare grond komen mooie nieuwe dingen... Dus... geen opstand, geem protest, geem boosheid... en ze regeerden nog lang en gelukkig.

Ton8695 | 11-09-18 | 12:42

Die beerput heet oorlog. Dat moet je niet willen. Toch zijn we dat met rubberboten tegelijk aan het importeren

Rest In Privacy | 11-09-18 | 13:01

Hoe zat het met de aanbesteding?

Is dit nog nieuws? | 11-09-18 | 12:36

Het was zowiezo een koopje, van een oud vrouwtje,

Lt-Kol Kilgore | 11-09-18 | 13:57

Het was destijds, aan het begin van de opstand, al bijna niet mogelijk te ontdekken wie nou de goeden en wie de kwaden waren. Het zou dus erg slim geweest zijn om er ver vandaan te blijven.

Sqbar | 11-09-18 | 12:36

Ja... dan was die vluchtelingenstroom nooit zo goed op gang gekomen en dat was nu juist het doel.

Ton8695 | 11-09-18 | 12:43

Wel eindelijk een concreet voorbeeld van dingen die met ons belastinggeld worden gedaan.

Omebert | 11-09-18 | 12:36

Belasting betalen is hiermee direct een oorlogsmisdaad geworden.
Doe. Het. Niet!

Botte Hork | 11-09-18 | 12:36

Zijn er eigenlijk nog meer landen die zonodig 'gematigde rebellen' moesten steunen? Of waren we weer 'ns het lichtend voorbeeld daarin?

KirkOlson | 11-09-18 | 12:34

En daarom is de Staat der Nederlanden zelf de grootste witwasser, want deze en andere operaties moeten financieel natuurlijk wel buiten de boeken blijven. Daarin is dit land uiteraard niet uniek want vele landen laten wapentransacties en dingetjes die buiten de publieke aandacht moeten blijven via cyprus, singapore of zelfs de worldbank lopen. Het is heel gebruikelijk dat deze projecten worden gefinancierd met fondsen uit dubieuze origine.

isitsoornot | 11-09-18 | 12:34

Één ding begrijp ik niet van veel reaguurders hier; Zo vaak lees ik dat wij hier zelf voor kiezen.....
Maar, er wordt zó vaak gelogen, bedrogen, zaken weggelaten in het nieuws, gemanipuleerd, etc.etc.etc.
En toch gaat klaarblijkelijk iedereen er vanuit dat die verkiezingsuitslagen niet gemanipuleerd zijn en wij zelf ervoor kiezen.
Dáár geloof ik nu al jaren niet meer in.
Politici die zo hun gang gaan zijn zeer zeker in staat om ook die verkiezingsuitslagen te bewerken.
Nóg een keer de vraag; Hoe snel zijn de vorige stemformulieren vernietigd na verkiezingsdag ?
Binnen één week, dacht ik.
Geen controle meer mogelijk, of weet iemand het beter ?

A333aan | 11-09-18 | 12:34

Wat een paranoia zeg, het is hier geen Venezuela.
Beste_Landgenoten | 11-09-18 | 12:35
Nog niet. Maar dezelfde figuren die Venezuela zo bejubelden een paar jaar geleden (en die nu wijselijk hun bek houden) zijn nu aan de macht in Nederland en de eu... Dus we zullen zien hoe NL zich ontwikkeld.

Mark_D_NL | 11-09-18 | 12:44

Nee, geen controle meer mogelijk. Het stelsel is al te lang verrot en de bevolking al te lang geïndoctrineerd met de religie van democratie.

A.U.EnLeven | 11-09-18 | 12:46

Ze hoeven de verkiezingsuitslagen helemaal niet te manipuleren. Dit slappe puddingvolkje stemt toch VVD als ze een hypotheekje hebben. Ik heb in het bedrijfsleven volwassen kerels de grootste vernederingen zien slikken zodat ze hun hypotheekje maar konden blijven betalen.l

Rest In Privacy | 11-09-18 | 13:05
▼ 5 antwoorden verborgen

Een wereld zonder geld en macht bestaat niet. Vrijheid bestaat enkel in de geest.
Totaal gevoelloos geworden voor dit soort geldgejank. Gewoon ongeldig stemmen en je verder niet zo druk maken om die EU-laven en geopolitieke reetridders.

A.U.EnLeven | 11-09-18 | 12:33

Dus als ik het goed begrijp..
Ik mag geen belasting neer betalen want danders steun ik (indirect) terroristische organisaties en ben ik strafbaar?

boerk | 11-09-18 | 12:32

Zit dat voormalig ambtenaartje Jamina Haifi (ISIS = zionistisch complot) toch een beetje in de richting. ISIS is een Rutte-complot !!

Zoontje Melkert | 11-09-18 | 12:32

Juist, dat probeerde ik gisteren ook al duidelijk te maken. Achteraf bekeken is die door ons allen verguisde uitspraak helemaal niet zo gek. Daar baal ik nog het meeste van; dat deze zogenaamde complotdenkers eigenlijk gelijk hebben. Nou, bedankt, Rutte!

Amsterdamsko | 11-09-18 | 12:47

Ik was op z'n zachts gezegd al geen fanboy van die Unilever stagiair... maar dit gaat werkelijk alle perken te buiten. Als rechtgeaard reaguurder ben ik niet van m'n zolderkamer af te branden, maar de verontwaardiging voor de vuile ondershandse konkelende politici die nu hier de macht hebben... ik zou bijna mijn ongenoegen in Den Haag gaan demonstreren.... nu nog iemand vinden die dat voor mij organiseert...

Lieverdekeudandebal | 11-09-18 | 12:32

Ja ik ga ook mee, ik wil dat ook eens meemaken. Demonstreren tegen iets. En dan al mijn frustratie eruit gooien. Mischien lucht het op.

revoluta | 11-09-18 | 15:55

Rutte neemt die beslissingen niet zelf. Gaat in Navo overleg wie wat doet en hoe het aan het eigen land pr-technisch verkocht kan worden. Zou me niets verbazen wanneer Amerika bepaalt en eist.

Premier Trutte | 11-09-18 | 12:31

Premier Trutte | 11-09-18 | 12:31
Iets te veel pilletjes??

*101# | 11-09-18 | 12:35

Ja, een huurmoordenaar heeft ook een opdrachtgever. Wil niet zeggen dat dat de huurmoordenaar vrij pleidt

Oepsie1234 | 11-09-18 | 12:44

Volgens mij moet de vraag zijn waarom je je als land moet bemoeien met conflicten in dat soort gebieden.

Het zijn vreselijke broeinesten vol met idioten.
Het is van de zotte dat wij daar betrokken bij willen zijn.

HoerieHarry | 11-09-18 | 12:31

Het vervelende is dat het vaak MOET vanwege een artikel 5 procedure via de VN.

normanius | 11-09-18 | 12:37

Ik begin stilaan de indruk te krijgen dat jullie wel eens vervroegd verkiezingen gaan krijgen.

Lt-Kol Kilgore | 11-09-18 | 12:31

Zo naïef om te denken dat het enige doel Assad omverwerpen was.
Hoe zit het met de kogelwerende vesten? Aan welke jihadisten zijn die geleverd?

Is dit nog nieuws? | 11-09-18 | 12:31

Zijn aan 911 jihadisten geleverd.

Theo-Pim-Riv | 11-09-18 | 12:32

Ook dit is nog maar het topje van de ijsberg, maar ik ben blij dat ook een klein beetje info al voor ophef kan zorgen. Blijven spitten, en uiteindelijk kan je met een mooi dossier naar het Internationale Strafhof. Die gaan dan het echte uitzoekwerk doen. Het zal wel niet, maar je mag als mens natuurlijk wel hopen. Daar is nog nooit iemand het slachtoffer van geworden.

lokoolokie | 11-09-18 | 12:30

Ach, wat is een Rutte. Een paar Toyota’s is kruimelwerk voor de kameraden van ISIS, die zijn betere cadeaus gewend van hun bondgenoten. De EU heeft ze bewapend, nadat 0bama vrijwel single-handed de Islamitische Staat heeft opgericht en macht gegeven over grote delen van het Midden Oosten. De EU in Brussel heeft namelijk heel ernstig de immigranten nodig die ISIS ons kan zenden.

Jammer wel van president Donald J. Trump, deze man verstoort vrijwel dagelijks de inclusieve plannen om de hele wereld in een globalistisch Utopia te veranderen. Daarom wordt hij zo gloeiend gehaat door iedere schoftenploert. Strijdmakkers, die eerst de westerse samenlevingen omver moeten duwen omdat die Utopia in de weg staan.

Jan Passant mk2 | 11-09-18 | 12:29

het kwam ook gewoon goed uit dat onze vriend gaddafi zo ontzettend veel wapens op vooraad had liggen. die zijn via de CIA express rechtstreeks in Syria terecht gekomen.

Captain_Dipshit | 11-09-18 | 12:32

Ja, de CIA staat in ieder geval nog achter Hillary en Barry in den stryd tegen het Westen.

Jan Passant mk2 | 11-09-18 | 12:35

Bolton heeft met ICC en Afghanistan al schot voor de boeg gegeven aan strafhof Den Haag, elk onderzoek VS en verband mogelijke schending mensenrechten: usmc land op het strand bij het appartement Pechtold, us tegoeden worden bevroren van rechters , geen visa verstrekking en andere schuimbekkende sancties. Rutte zegt gewoon daar heb ik geen toyota bonnetjes van gezien

HetOorAakel | 11-09-18 | 12:42

Ja, maar dit is eigenlijk een privé aangelegenheid en deze giften hoeven niet in het geschenkregister te worden opgenomen.

GroetenVanUrk | 11-09-18 | 12:28

Ach ja binnenkort zijn de aan Al-queda gelieerde white helmets gewoon bij u te vinden in de plaatselijke supermarkt. want israel heeft ze en masse geevacueerd

www.cbsnews.com/news/hundreds-of-syri...

De hele westerse wereld heeft ontzettende vieze handen gemaakt in Syrie en dat voor de belangen van een paar Multi Nationals en enkele golfstaten..

Captain_Dipshit | 11-09-18 | 12:28

Rutte en cs... geen visie ( wel opportunisme ) geen moreel kompar ( wel moreel failliet) met overgrote steun van de Nederlandse bevolking. die in z'n happybubble wil blijven (gaaf land).

ronin1962 | 11-09-18 | 12:28

Allemaal gejank over niets. Wanneer Je echt hierover een mening wilt kunnen hebben graaf dan even, zeg, 30 jaar terug. En ga alle conflicten eens langs in het MO en check hoe NL was betrokken.
--
Tevens, kom op zeg het is oud nieuws en gij geleuft een paar syrische informanten. Waar komen die lui vandaan, hebben ze banden met bijvoorbeeld IS of Assad. Heb begrepen dat 1 van de docu makers nauwe banden heeft met het Assad regime. Dus die heeft een agenda. En het is nog steeds de NOS.
--
Ja, NL moet soms belangen beschermen en dan maak je niet altijd de juiste keuze.
--
Het is en blijft een oorlog. En wat sneuvelde ook al weer als eerste in een oorlog..
--
Dit is niets. Rutte lacht dit weg, en terecht.

Mark_D_NL | 11-09-18 | 12:27

Waarom moest er überhaupt geld heen? Denk je dat Assad of zn oppositie geld en hulpgoederen naar europa stuurt als hier de pleuris uitbreekt. Dat er überhaupt geld wordt toegestopt moet je al stevige vragen over stellen. We hebben niks met of aan Syrië... waarom moet er belastinggeld naar Syrië als we hier belastinggeld tekort komen. U vertroebeld de discussie, maar gezien uw reacties is dat volgens mij uw dagtaak.

Ton8695 | 11-09-18 | 12:35

Ik heb de NPO nog nooit kunnen betrappen op deugdelijke journalistiek. Over een nieuwsfeit publiceert met veelal halve waarheden en hele leugens. Deze repo lijkt legit. Maar dan vraag ik me wel meteen af: wat zou erachter steken?

Ars Vivendi | 11-09-18 | 12:36

@Ton8695 Waarom? Nederlandse steunde de plannen van de grote broer, USA. gebeurt heel veel. Die pijplijn door Syria, USA variant, is belangrijk voor Nederland.Nederland heeft financiële en strategische belangen in die hoek. Shell opereert daar. Et Cetera....

Mark_D_NL | 11-09-18 | 12:41
▼ 1 antwoord verborgen

Gek hé dat niet alle vluchtelingen het beste met ons voor hebben?
Wij hebben die reli-idioten de middelen gegeven hun levens (over en weer) te verwoesten. Dat is niet van de laatste jaren, dat doen we al decennia.

Hiesjes | 11-09-18 | 12:27

Er zijn dus wel politieke partijen geweest die de gevaren zagen.
Dat de regering Rutte 2 desondanks de steun doorzette, waardoor we terreur en oorlogsmisdaden hebben gesteund, is des te kwalijker.
Dit is heel ernstig. Aftreden is de enige optie.

marjen | 11-09-18 | 12:27

Het kabinet Rutte2 is verantwoordelijk voor de moordpartijen die zijn uitgevoerd met het door ons gesponsorde materieel. Ik hoop dat ze daar nog lang aan herrinnerd worden.

Hiesjes | 11-09-18 | 12:31

Een enge bloederige oorlogsfoto met een van die Rutte-Toyota's erop afgebeeld, dat zou erg helpen.

Schoorsteenveger | 11-09-18 | 12:27

Die pick-ups met kanonnen aan boord, zegt dat eigenlijk niet genoeg?

Ars Vivendi | 11-09-18 | 12:42

Rutte is straks nog eerder weg dan Hamers en Pechtold ...

Watching the Wheels | 11-09-18 | 12:25

Geweldig zo als Mark Ettur zijn vrinden met door corruptie verkregen Penthouse en ondergeschikte neukonden, uit de mediawind kan houden. Hij offert bijna zichzelf op, not, want staatsgeheim en Privé.
Hoppa op naar de volgende stagiaire, jong panties pang pang abortuspil en de wel of niet doos mislims verkrachtte rip mvr Dille is al lang geschiedenis.

Theo-Pim-Riv | 11-09-18 | 12:25

Maar is de moslimterroristen vlucht op 9-11 ook al compleet vergeten?
Rust in Vrede alle moslimterroristen slachtoffers.

Theo-Pim-Riv | 11-09-18 | 12:28

Volgens mij is het hulp bieden aan een terroristische organisatie strafbaar. Beste OM gaat u het kabinet aanklagen?

Nebuchednezzar | 11-09-18 | 12:24

Mark_D_NL | 11-09-18 | 12:31

Onze overheid is een terroristische organisatie. Regeren met angst, corruptie, manipulatie en leugens...

Ton8695 | 11-09-18 | 12:38

Los daarvan heeft hij oorlogsmisdaden gefinancierd. Eigenlijk hoort hij voor het international strafhof in Den Haagistan te verschijnen.

Lt-Kol Kilgore | 11-09-18 | 12:40

Ton8695 Regering is geen terroristische organisatie man. Doe niet zo raar. Nederland is een koninkrijk. En daar is alles mee gezegd.

Mark_D_NL | 11-09-18 | 12:51
▼ 2 antwoorden verborgen

NL is inmiddels een failed state van de EU...

Ton8695 | 11-09-18 | 12:24

Failed buitengebiedje van Merkel's 4e Rijk.

Kapitein Stijlvol | 11-09-18 | 12:36

Hup Wilders of Baudet. Klaag de staat aan voor hulp aan terrorisme en ondermijnen van de staatsveiligheid. En daarnaast ook hoofdverantwoordelijke Bert Koenders. Het wordt eens tijd dat een politicus echt gaat boeten voor zijn falende beleid en maar eens de gevangenis ingaat als strafrecht dat zo bepaalt. Dit keer eens geen glas, plas en was. Anders kunnen alle strafzaken tegen syriegangers linea recta de prullenbak in en komen ze allemaal vrij in de samenleving die daar niet op zit te wachten.

Ofzo2 | 11-09-18 | 12:23

Koenders en die andere Sinterklaas Ploumen zul je niet kunnen schaden, die zitten achter de firewall van de partij van de arabieren, goed geprobeerd.

Theo-Pim-Riv | 11-09-18 | 12:31

Wilders was ook voor steun aan Syrische millities en heeft net zo goed kinderbloed aan zijn handen als die andere 110 voorstanders in de Tweede Kamer.

tipo | 11-09-18 | 12:34

Waar ik wel benieuwd naar ben is of andere EU landen deze 'donaties' ook doen.

HoerieHarry | 11-09-18 | 12:21

Jihadi John (de man die Jozias van Aartsen bijna cartoonesk onthoofde) kwam nota bene uit London en klonk ook nooit Syrisch. En later was hij dan zogenaamd dood ... we hebben zeer waarschijnlijk jarenlang naar een toneelstuk zitten kijken, waarbij in Syrie gestreden werd om olie- en gas op/ten koste(n) van burgers zowel hier als daar. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen ... we hoeven jullie olie- en gas niet ... oh wacht ... dat kon natuurlijk niet, want we moeten groeien.

Watching the Wheels | 11-09-18 | 12:32

onthoofdde

Watching the Wheels | 11-09-18 | 12:33

duitsland ook gewoon

Captain_Dipshit | 11-09-18 | 12:39
▼ 1 antwoord verborgen

VVD pompt komende weken alle rottende ellende eruit en gaat daarna full election mode. Resultaat zal blijken dat de vvd veruit de grootste blijft.

Langshetrandje | 11-09-18 | 12:21

Helaas heeft u waarschijnlijk gelijk... de schapen verwarren het slachthuis met een veilige stal en lopen democratisch en uit vrije wil hun dood tegemoet.

Ton8695 | 11-09-18 | 12:26

#ikwilmijnbelastinggeldterug

deministerpresident | 11-09-18 | 12:19

een grappige reactie gezien uw nick. @deministerpresident

am*dam | 11-09-18 | 12:21

Rutte liegt niet, Rutte is voorbarig.

Dutch_Holland | 11-09-18 | 12:19

Hij liegt inderdaad niet, zo is hij geboren.

FreeVogelaar | 11-09-18 | 12:20

Narcisten liegen nooit... anderen begrijpen de waarheid gewoon niet.

Ton8695 | 11-09-18 | 12:28

vrt.be: Voor de correctionele rechtbank van Brussel is deze namiddag het proces van start gegaan tegen Mohamed Abdeslam – broer van terrorist Salah Abdeslam – voor de overval op een onbeveiligd geldtransport van de gemeente Sint-Jans-Molenbeek. Daarbij werd zo’n 70.000 euro buitgemaakt. Abdeslam geeft de feiten toe en zegt dat zijn medebeklaagden betrokken waren, maar die ontkennen staalhard.
--
Het geld is nog steeds weg.

paartjehop | 11-09-18 | 12:18

Een moslim zal als hij betrapt wordt altijd staalhard ontkennen.

swassannuf | 11-09-18 | 12:21

Rutte ook.

B0bBer | 11-09-18 | 12:35

Was volgens mij nog in de tijd dat barack hussein obama de sjeik van de VS was.
Je weet wel,die oorlog ophitser met zijn zg arabische lente enz enz.
Bij het vierde reich te brussel deden ze er volop aan mee en waren toen nog in de veronderstelling dat killary clinton de opvolgster zou zijn van barack hussein obama om het karwei af te maken.
Gelukkig werden de amerikanen net op tijd wakker en kozen ze voor Trump.

komtdatschot | 11-09-18 | 12:17

Stemden tegen Billary en kregen LPF goes America.

Al_Capsone | 11-09-18 | 12:28

De kutdburger hoeft dit allemaal niet te weten..
Rutte is ook maar gewoon in dienst van Soros e.a.

bwi | 11-09-18 | 12:17

En zolang hij Links maar hun gang laat gaan, mag hij voor President spelen. Hij koopt voor Links zelfs twee kinderen voor 1 miljard per stuk, zolang hij zijn vrienden maar tot vriend kan houden.

FreeVogelaar | 11-09-18 | 12:23

Rutte opzouten! Ik heb ING medewerkers er voor minder zien uitvliegen!

Henk P | 11-09-18 | 12:17

Met mijn geld zijn kinderen vermoord. Met dank aan Rutte. Tegen wil en dank medeplichtig. Ik slaap vanavond niet goed.

Snorkle | 11-09-18 | 12:16

Daarom houden Moslims zo van Nederland. En graait iedereen hier raak voor een knaak. Nederlanders zo fucking naief...

Mark_D_NL | 11-09-18 | 12:22

Daarom hebben wij in Nederland tot heden geen grote aanslagen, hooguit een persoon met een te lage suikerspiegel.

FreeVogelaar | 11-09-18 | 12:42

Ergens kan ik nog begrijpen dat in een conflictgebied waar de samenwerkingsverbanden nogal dynamisch zijn (als in vandaag werken die en die samen en morgen knallen ze elkaar de kop weer af) het lastig is om grip te houden op aan wie je je steungeld aan uitgeeft.
Wat ik niet begrijp is waarom NL steungeld geeft aan groepen in conflictgebieden.

normanius | 11-09-18 | 12:16

Omdat het kan?(van andermans, lees ons,geld)

swassannuf | 11-09-18 | 12:18

Omdat... manipulatie en een eigen agenda... Nederland is maar een schakel in het geheel. Met het steungeld destabiliseerden ze de regio, met als gevolg een vluchtelingenstroom om de EU te kunnen verdelen en te beheersen.

Ton8695 | 11-09-18 | 12:22

Vandaar dat hier gelukkig nog geen grote terreuraanslag is geweest. VOC mentaliteit (drugs, jihadisten) gaat ons redden...

Matwetwe | 11-09-18 | 12:16

ssst Bejaarden opproppen, zwarte piet........... het houd niet op, niet vanzelf

am*dam | 11-09-18 | 12:16

Rutte moet aftreden, hij na de zoveelste doofpot is chantabel gebleken.
Gewone ambtenaren gaan ook de laan uit als ze niet integer blijken te zijn.

Hiesjes | 11-09-18 | 12:15

Ja... en de integriteitscommissie zal dat wel ff afhandelen....

Sarcasme modus uit..

Ton8695 | 11-09-18 | 12:18

Hier moet een kabinet toch voor vallen. Toch?

Vreetkonijn | 11-09-18 | 12:15

Normaliter wel. Maar dit is Nederland he.

Steakduboeuff | 11-09-18 | 12:15

Ja.

deministerpresident | 11-09-18 | 12:16

Plas, glas.. en alles blijft zoals het was.

Hiesjes | 11-09-18 | 12:33

Heeft Rutte de BPM afgedragen?

Ollie B. Bommel | 11-09-18 | 12:14

Het zijn "bedrijfsauto's" ;-)

rustzacht6 | 11-09-18 | 12:31

Ik geloof niet dat hier politiek iemand consequenties voor gaat dragen.
Onze rubberen ruggengraat zeker niet.

Wijze uit het Oosten | 11-09-18 | 12:13

En ze regeerden nog lang en gelukkig..

Ton8695 | 11-09-18 | 12:14

De eerste die je met een puntschoen naar het Midden-Oosten moet sturen is een zekere Kaag.

Matwetwe | 11-09-18 | 12:18

Waarom moest dit onder de pet gehouden worden anders dan dat het absurd is dat we terroristen steunen?
"Nee, de waarheid vertellen we niet, want die is kwalijk en toont aan dat we fout bezig zijn."
Oh, ik begrijp het, laat maar zitten dan...

Nuchternederland | 11-09-18 | 12:12

Omdat als men hierin gaat graven, er dingen zichtbaar worden die de vluchtelingenstroom gaan duiden... Die vluchtelingenstroom is met deze constructie aangejaagd.

Ton8695 | 11-09-18 | 12:16

Oftewel... dit is beleid en dat kan beter onder de pet blijven.

Ton8695 | 11-09-18 | 12:17

Ik was vroeger een fervent VVD-stemmer. Sinds Rutte echter jaren geleden naar voren is geschoven om de partij te leiden, ben ik hoe langer hoe meer teleurgesteld geraakt in dit zooitje leugenaars, verdraaiers en opportunisten. Man, man, man, die beerput wordt maar groter en groter. Wat een compleet fiasco is dát geworden...! Ik hoop van ganser harte dat bij het ‘gewone stemvee’, net als bij mij, de schellen van de ogen vallen c.q. reeds gevallen zijn en dat men deze leugenaarsbende hun stem onthoudt. Er is onlangs een prima alternatief op rechts opgestaan, dunkt mij zo....

Vanillestront | 11-09-18 | 12:10

Klopt,je zal zien dat het uit de fractie flikkeren van Rita Verdonk nog Ruttes Waterloo wordt,en terecht.Was een zeer smerige zaak van Captain Calvé en meelopende hielenlikkers.

swassannuf | 11-09-18 | 12:16

Je zou bijna die van marijnissen gaan stemmen. Bijna dan he!! ik zou haar trouwens wel doen, dat dan weer wel.

dorstig! | 11-09-18 | 13:05

Met de juiste documenten in het Rutte-dossier kunnen de mensen achter de schermen aan elk touwtje bij hem trekken.

Pimp my Voortuin | 11-09-18 | 12:10

Rutte: Daar heb ik geen herinnering aan.

Harkstede! | 11-09-18 | 12:09

Met de kennis van nu niet te vergeten

Ruikbaard | 11-09-18 | 12:13

Maar ik heb wel begrip dat de ontstane situatie vragen opwerpt.

deministerpresident | 11-09-18 | 12:18

Nu nog even een lading nieuwe trucks naar de Afghanen en klaar is het met de messenstekers hier.

HoerieHarry | 11-09-18 | 12:09

We zouden die trucks ook hier al met Afghanen kunnen vullen, lost ook dat probleem op.

Nuchternederland | 11-09-18 | 12:13

Privékwestie.

RenHoek | 11-09-18 | 12:09

Hoe kan Rutte leven met zichzelf en al die leugens?

De Vrijlansier | 11-09-18 | 12:08

Narcisten leggen alles in eigen voordeel uit.

Ton8695 | 11-09-18 | 12:13

Ik zie plausibele verklaringen.

De Vrijlansier | 11-09-18 | 12:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Gek hè.. hoe ontstaan al die terroristische organisaties en al oorlogen toch en waar komen al die vluchtelingen toch vandaan.. hmmmm... hoe en waarom? Ow.. oeps.. dat zijn vragen die burgers niet horen te stellen.

Ton8695 | 11-09-18 | 12:08

en dat op 9/11-day....

Pimp my Voortuin | 11-09-18 | 12:08

Toeval bestaat niey

Ton8695 | 11-09-18 | 12:09

Blijkens het stemgedrag bij respectievelijke verkiezingen gedurende de afgelopen 20 jaar vindt de Nederlandse bevolking dit allemaal prima.

Ars Vivendi | 11-09-18 | 12:07

Nu weten we in ieder geval wel zeker dat de Amerikanen niet schuldig zijn voor het bewapenen van ISIS en z'n soortgenootjes. Nederland is het weer eens geweest...

Jostifiel | 11-09-18 | 12:07
-weggejorist-
Bloedgezellig | 11-09-18 | 12:06

Net als in het vorige topic, kunnen ze niet voorgoed op reces daar in Den Haag,ze draaien zonder uitzondering compleet door.
Politici maken alles kapot
Overal
Altijd

swassannuf | 11-09-18 | 12:06

Rutte weet in elk geval wel wat vacuümbommen zijn.

El Rico Grande | 11-09-18 | 12:05

In het geval van Rutte denk ik eerder aan een vacuümpomp.

Ruikbaard | 11-09-18 | 12:10

Dit verklaart waarom er geen aanslagen geweest zijn in die periode!

Chris1 | 11-09-18 | 12:05

Betekent dit nu dat er eigenlijk wordt gesteld dat geen enkele islamitisch geïnspireerde verzetsgroep daar te vertrouwen is in die regio?

Gossie, die zagen we niet aankomen..

Kompromat | 11-09-18 | 12:05

Zoals de heer Blok al ongemeend zei...

marcoplarco | 11-09-18 | 12:35

Pechtold hard lachend: "En onze millitairen moeten zelf pang-pang roepen"

B0bBer | 11-09-18 | 12:03

De Lul schiet zelf wel met scherp.

Langshetrandje | 11-09-18 | 12:11

Of gewoon steekwapens gebruiken. "Bij voorkeur een breinaald of kledinghanger", aldus Alexander.

Kapitein Stijlvol | 11-09-18 | 12:31

Hoe langer, hoe gekker!

vanrechteren | 11-09-18 | 12:03

En Rutte maar lachen.

Fijn voor de wereld dat Nederland bestaat; dat land lost alle problemen, waar ter wereld dan ook, wel even op met hier en daar een F-16tje of een Toyotaatje.

SergeantPierlala | 11-09-18 | 12:03

Eén tip voor Rutte: opdonderen! Liefst vandaag nog!

BaldEagle | 11-09-18 | 12:02

Er zijn politici voor minder gejorrist. Ach, misschien leverde het leuke target practise op voor Nederlandse F16 piloten. Makkelijk te herkennen die toyota's met gele nummerbord platen.

Indoneesje | 11-09-18 | 12:02

Hmm wat ruik ik? Het stink behoorlijk in Den Haag.
Volgens mij hangen er nieuwe verkiezingen in de lucht.

keestelpro | 11-09-18 | 12:01

Da's nou juist het probleem. Ze blijven krampachtig zitten, ten koste van écht, écht álles!

marcoplarco | 11-09-18 | 12:34

Nou, waarom het nou weer een hi lux moet zijn, zo'n benzine/dieselslurper! Ga voor groen, ga voor elektrisch rijden! Pijnlijk hoor! Maar goed, foutjes maken doet iedereen, hahaha!

dyslexieman | 11-09-18 | 12:01

Een Prius met een geschutskoepel op het dak.

HoerieHarry | 11-09-18 | 12:04

LOL.

L. Vis | 11-09-18 | 12:04

Maar volgens moslims zijn we racistisch en haten we moslims...

Ton8695 | 11-09-18 | 12:01

Er is niks racistisch aan het haten van moslims, toch? Of is moslim nu ook al een ras?

Binkoo | 11-09-18 | 13:50

Typisch de Nederlandse VOC mentaliteit... alles en iedereen verkopen, verraden en verkrachten om jezelf te kunnen verrijken. En ze regeerden nog lang en gelukkig.

Ton8695 | 11-09-18 | 12:00

Werden de spullen maar met winst verkocht. Nu is er met belastinggeld van alles gekocht, vervolgens weggegeven en als er vragen over komen wil Rutte niet antwoorden.

El Rico Grande | 11-09-18 | 12:07

El Rico Grande | 11-09-18 | 12:07

Hij zal die memo wel niet meer kunnen vinden of memo's en verslagen met elkaar verwarren. Hoe dan ook.. Mark heeft altijd een sluitende leugen als antwoordt.

Ton8695 | 11-09-18 | 12:11

Ben benieuwd hoe dit wordt weg gelachen met zijn kukident smile.
Bier , chips en luie stoel staan klaar. in drie, twee een......

dorstig! | 11-09-18 | 11:59

Ah... Stef Blok wordt geslachtofferd. Vandaar dat hij mocht blijven voor dat laatste akkefietje. Dienend voor een hoger doel..

dorstig! | 11-09-18 | 12:01

Belastingaanslag.... Echt hé.

Cold-Cees | 11-09-18 | 11:59

Tegenwoordig noemt men dit toch een 'belasting-incident'?

Binkoo | 11-09-18 | 13:48

Geen vervoermiddelen voor ons eigen leger, maar wel het leger van de vijand steunen. Geert hoeft alleen maar nieuwsberichten voor te gaan lezen... Wat een totale waanzin!

dyslexieman | 11-09-18 | 11:59

Geert kan nieuwsberichten voorlezen tot ie een ons weegt, haalt niets uit net zoals een parlementair onderzoek niets uit zal halen omdat dit hele dossier tot staatsgeheim verklaard is. Als er al een parlementair onderzoek komt zal dat achter gesloten deuren plaatsvinden en doorspekt zijn van "ik heb daar geen actieve herinnering aan"

normanius | 11-09-18 | 12:04

Iedereen maakt fouten. Zo ook rutte. Moet dit nou weer zo in het nieuws komen. Sensatie pers.

Alleycat | 11-09-18 | 11:58

Rutte maakt geen fouten, Rutte IS een fout!

BaldEagle | 11-09-18 | 12:04

Die miljoenen kiezers maken de fout door Rutte elke keer te kiezen.

sprietatoom | 11-09-18 | 12:06

Mooi sarcastisch ;)

Is dit nog nieuws? | 11-09-18 | 12:36

Rutte is dead man walking. Kukidentlach of niet. Dit blijft hem tot in Brussel achtervolgen.

bakermat | 11-09-18 | 11:58

Zolang Rutte niet heeft gezegd dat Rutte geweldig is en hij Rutte steunt, dan blijft Rutte zitten waar hij zit. Pechtold is niet door Rutte gesteund. De storm bij hem is ook al weer overgewaaid.

El Rico Grande | 11-09-18 | 12:09

Vraag me af hoeveel pick-ups de unie heeft aangeschaft.

miko | 11-09-18 | 12:57

En ze regeerden nog lang en gelukkig...

Ton8695 | 11-09-18 | 11:58

Maar als dank hebben we hier geen islamitische aanslagen gehad.
Hooguit een paar verwarde mannen.

2voor12 | 11-09-18 | 11:58

Ja een bedankje is eigenlijk wel op zijn plaats hier.....

bakermat | 11-09-18 | 11:59

REAGEER OOK