Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Last night in Chemnitz

In Nederland zijn we ff druk met de nano-jihad van Jawed S en zijn Grote Mes. In voormalig Oost-Duitsland is men al een stapje verder en gingen velen gisteren weer de straat op voor een Stille Mars.

Kijk. Vier uur beelden uit Chemnitz. Dit zijn neo-nazi's, holocaustontkenners, antisemieten en overige bruinsmarcheerders van de Alternative für Deutschland. Althans, als je de Eppo Plork van Snottebellen van de Lügenpresse moet geloven, die de volksverzamelingen in het Oost-Duitse Chemnitz (maps) zodanig in beeld brengen en beschrijven alsof de wederopstanding van het Duitse fascisme nakende is. Dit omdat de MSM al jarenlang de aanleidingen van groeiende onvrede ontkennen, wegwuiven of bagatelisseren, en dientengevolge de opkomst van een tegenbeweging niet als gevolg maar als oorzaak proberen te framen. Nou. We keken met een half oogje mee dit weekend, ook omdat AfD hele onfrisse types aantrekt. Maar bruine randjes aan dit soort demo's of niet, je wilt in deze tijdsgeest niet louter afhankelijk zijn van schimmige NPO-montages. Gelukkig is er internet. En dan kom je ineens ook ándere bruine mensen tegen die zich bij AfD aansluiten. Geeft toch een ehm.. diverser beeld. Dus verwijzen we voor de volledigheid maar ff naar de Russische (!) livestreamvideo's van last night in Chemnitz. Opdat iedereen ongefilterd z'n eigen ogen kan gebruiken. Voornamelijk Gewone Duitsers, zie je dan. Wat boze linkse tegendemonstranten. Maar: dan ook niet wegkijken voor de neonazistische oprispingen die zich daar tussendoor bewegen. Lees daarover ook deze Dukdraad met duiding.

Social
Social

Cognitieve Guyssonantie

Social

Reaguursels

Inloggen

Oprechte oorlogsvluchtelingen ui moslim landen moet je helpen. En wel alleen als ze oprecht liberaal moslim zijn dus tolerant zijn en in opvang hun eigen regio. Groot deel van het moslim terrorisme in europa had op de manier voor komen kunnen worden. De toegenomen populariteit van afd pvv front nationaal etc is daar het resultaat van. Want waarom de veiligheid van westerse burgers opgeofferd mag worden door het invoeren van horden achterlijke moslims die ons en onze vrije cultuur haten is een groot mysterie.

wie zal het zeggen | 02-09-18 | 21:39 | 3

Liberale moslims zijn net zoiets als joden liefhebbende nazi's.
Mooie poging Mr. cuck, maar jammerlijk mislukt.

Shezmu | 02-09-18 | 23:16

Alleen als je het hele geloof hier verbied en alle islamtitische gebouwen weghaalt en mensen verplicht vrkensvlees te eten kan het nu nog wat worden. Het is tijd voor de revolutie. Na Londen en Chemnitz is het nu tijd door te pakken! Mensen gebruik je verstand en kom in opstand tegen de messen-migratie!

ChronischeKlager | 03-09-18 | 09:59

Helpen, oke. Maar geen enkele moslim zou Europa binnen moeten kunnen. Door de tweede wereldoorlog is iedereen tegenwoordig bang voor racist of nazi uitgemaakt te worden en wordt de vergelijking met Hitler al gauw gemaakt als je kritiek op de islam en moslims hebt. Zo ook onze beleidsmakers, die echt wel weten dat we problemen binnenhengelen, maar simpelweg geen gezichtsverlies willen.

barryvantiggele | 03-09-18 | 10:16

Lang verhaal kort.

Volgens de MSM hebben "extreem rechtse neonazi's" afgelopen week een reeks demonstraties georganiseerd. Ze zouden zelfs jacht op allochtonen hebben gemaakt; in totaal vielen daarbij 0 doden en 0 gewonden.
Aanleiding was het doodsteken van een Duitser en het verwonden van 2 Russen, omdat zij een Cubaanse wilden beschermen die werd aangerand.

Hoe moeilijk is het nou om te zien wie de echte fascisten zijn?
Dit is ook geen incident. de.gatestoneinstitute.org/10503/messe...
Duitsland wordt overspoeld met grof geweld. www.refcrime.info/en/Home/Index

Landen waar ooit een touwtje uit de brievenbus hing, waar kinderen veilig op straat konden spelen en waar festivals vooral gezellig waren, veranderen steeds meer in oorlogszones. Waar mensen extra sloten op de deur gooien, na donker binnen blijven en waar loslopende vrouwen zelf schuldig zijn aan verkrachting want "geen moslim".

Maar "extreemrechts" is het probleem?
Rare definitie van "extreemrechts" wordt er dan gehanteerd.
Dat extreemlinkse clubjes als antifa verkrachting en moord toejuichen is logisch, dat is hun linkse religie. Maar dat ook politieke "middenpartijen" en MSM aan de kant van de geweldsplegers staan is schokkend.

Dandruff | 02-09-18 | 21:21 | 2

Opdat u de datum van 2 november 2004, de moord op Theo van Gogh, niet vergeet.
youtu.be/0MNpIYlf3jI

theo-is-dood | 02-09-18 | 22:20

Helemaal mee eens

Cashforce1 | 02-09-18 | 22:52

Verhofstad heeft veel te vrezen. Als de beer los gaat, is deze pion een van de velen die ergens aan een touwtje gaat hangen.

Mr_Pikibelly | 02-09-18 | 21:08 | 1

Verhofstadt gedraagt zich niet alleen als een leugenachtige rat, hij ziet er ook nog eens zo uit.

Solar666 | 03-09-18 | 12:04

Bij de aankomende verkiezingen kan de AfD zo groot worden dat het alleen nog mogelijk is AfD uit te sluiten door een coalitie met ALLE andere partijen te sluiten. Als dat al lukt is het resultaat dat het regeerakkoord vrijwel niets om het lijf heeft. Wat resteert zijn gelegenheidscoalities. Duitsland is daarmee feitelijk onbestuurbaar geworden. Er kan niets meer veranderd worden.

Frau Merkel | 02-09-18 | 20:19 | 2

Merkel wli ook niet links, gek, terwijl zei al jaren een bezopen linkse koers vaart
Die ouwe Stast mitarbeiter IM Erica

joppo0 | 02-09-18 | 20:34

Onbestuurbaar, zo iets als wij in nl hebben bedoel je?

boerk | 02-09-18 | 20:37

Italie , griekenland, frankrijk, zweden, duitsland, en nu ook in NL,

het sociale drama wat zich in rap tempo ontwikkeld in EU.

Verkrachtende en stekende immigranten en vrouwen de na 22.00 niet meer het huis uit kunnen !

Met dank aan Brussel en Merkel !

Tee Of Cup | 02-09-18 | 19:46 | 3

gelukkig dus nog wel om 21.55... flauw ik weet 't

Y&T | 02-09-18 | 20:20

Het wordt er toch wat duidelijker op allemaal. Mensen zullen richting kiezen als het echt onveilig wordt. Veiligheid is een basisbehoefte, dit overruled de politieke correctheid.

Ad_Hoc | 03-09-18 | 00:33

Nee hoor, aan dit vieze spelletje wordt al jaaaaaren achter de schermen gewerkt, dat heet het 'Coudenhove Kalergi Plan' en heeft als doel heel Europa zoals wij het altijd gekend hebben compleet te verzieken! Alleen wordt het nu wat versneld uitgevoerd met al die gelukszoekers die hierheen GEHAALD worden!

BaldEagle | 03-09-18 | 23:43

Guy Verhofstadt is een gevaarlijker psychopaat dan de honderdduizenden islamitisch-verwarde mannen die hij naast u komt huisvesten.

Jan Passant mk2 | 02-09-18 | 18:58 | 1

toch heb ik liever die ene gek naast me wonen.... houdt wat makkelijker in de gaten ..

Haram_Kafir_4ever | 02-09-18 | 22:47

Ich bin Chemnitzer.

Bigi Bana Boy | 02-09-18 | 18:34 | 1

Ich auch, und meine judische frau auch!

Schepvogel | 02-09-18 | 18:51

Verhofstadt. Ik word agressief van het geblaat van deze kerel. Deze onbenul heeft geen enkele kijk op het verval van de EU; noch heeft hij door hoe de EU economisch een desastreus effect heeft op de gemiddelde EU-ingezetene. Waarom bijvoorbeeld is alles zo duur?
Maar het grootste probleem is dat hij niet wil inzien hoe agressief en behoudend de recente asieleisers zijn. Je zou verwachten dat het doorgaans Christenen of gematigde moslims zijn die de obersteek wagen.
Verhofstadt. Stekeblind de ondergang tegemoet.

Gajus | 02-09-18 | 18:05 | 5

Juncker wordt pas rond 10:00 wakker uit zijn roes. Dus zomertijd is ideaal voor hem. Lekker lang doorzuipen en uitslapen. Werken is voor het plebs.

Sliptong | 02-09-18 | 18:16

Ik hoor min of meer bij de "elite", alleen ben ik dat niet altijd geweest.. het is echt hun fout. Compleet blind voor echte problemen, of nog erger, lijdzaam machteloos toezien hoe de migratie/integratie ramp zich voltrekt. Met machteloos bedoel ik.. o jee en onze olie dan. Een oorlog met daar kan niet... vergeet niet dat de tweede wereldoorlog, een wereldoorlog werd omdat Japan e Amerika zich gingen bemoeien vanwege dreigende olietekorten door druk van Amerika Japan geen olie meer te verkopen. Waarop Japan park harbor aanviel.

istus | 02-09-18 | 18:53

stekeblind? Nog steeds denken mensen dat deze politici naief of stekeblind zijn. Nee nee en nog eens nee. Diegenen die aan de top staan weten precies waar ze mee bezig zijn. Het meest vuile vieze plan aller tijden.

bozeboep | 02-09-18 | 19:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Altijd lachen met die linkse deugjes in Vinexwijken. Zij hebben de grootste schuttingen en heggen rond hun tuin en meeste sloten op hun deur om anderen buiten te houden en dan gillen dat de grenzen open moeten blijven want de wereld is van iedereen.

Rotterdammert1965 | 02-09-18 | 18:00 | 4

En natuurlijk schuiven ze de kosten lekker af op de belastingbetaler!

fjordman | 02-09-18 | 18:55

Tuurlijk, want de vervuiler betaald toch? En dat zijn dan die achterbuutjes.

boerk | 02-09-18 | 20:40

Stop de wereldburger, omarm de goede buur.

Ad_Hoc | 03-09-18 | 00:39
▼ 1 antwoord verborgen

Het artikel op nu.nl over Chemnitz gaat louter over extreem rechts en neonazi’s. Tenenkrommend. Reacties ook uitgezet. Stakkers

MoltisantiBeer | 02-09-18 | 17:57 | 2

Vooral dat laatste ja. En dat denigrerende toontje erbij ook.

Gajus | 02-09-18 | 18:16

Allemaal Fakenews. Geaccordeerd door de Europese Fakenewspolitie.

Sliptong | 02-09-18 | 18:18

De tering aan de Europese loyaliteit. Maar 1 mekka vinger aan mijn naasten eo bekenden en ik rook ze tot de laatste koranliefhebbende familielid uit. Ik mag hopen dat er meer kufars dit als uitgangspunt nemen...

Bill Cosby | 02-09-18 | 17:46 | 5

Hear hear... liever oorlog, dan opgeven van vrijheid.

istus | 02-09-18 | 18:31

Liever staand sterven dan knielend leven.

Bobdesloper | 02-09-18 | 19:31

Mijn telefoonnummer kun je ook krijgen hoor! Ben d'r zo!

BaldEagle | 03-09-18 | 23:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Even de NOS gemaild:
Beste NOS,
Inzake de demonstraties in Chemnitz laten jullie zien hoe de situatie daar zich ontwikkeld. Ik geloof dat jullie dat naar eer en geweten doen, althans, ik kies dat te geloven, ondanks de tegenstrijdige signalen). Met tegensrijdige signalen bedoel ik de door wel heel links doorspekte berichtgeving. Maar daar kan ik prima tussendoor lezen en mijn eigen beeld vormen.

Waar ik me geen beeld bij kan vormen, en daarin vind ik jullie in deze ZEER laakbaar, is dat in saksen ook gewoon arabieren in het "extreem rechtse" kamp zitten. Dit is natuurlijk geen "extreem rechts" kamp, maar een kamp, waar ook extreem rechtse mensen in zitten, net zoals die er op links zijn (ligt natuurlijk voor de hand, maar aangezien jullie de oorzaak van de demonstraties belichten... lijkt deze context mij uiterst belangrijk.).

Natuurlijk snapt iedereen en zijn moeder (maar vooral opa en oma, want nazis) dat berichtgeving over mogelijk oprukken neo-nazisme vanuit duitsland notabene, beter verkoopt. En met die heftige bezuinigingen is het natuurlijk even slikken. En moet er wel geld in de lade komen.

Maar, voor de volledigheid lijkt het mij niet alleen verstandig, maar zelfs jullie PLICHT als journalisten, om toch zeker beide kanten van de medaille, niet alleen te laten zien, maar belichten. Om zo het gevaar van het framen van het nieuws, door jullie eigen voorkeuren te verminderen.
<zie reacties>

istus | 02-09-18 | 17:21 | 9

trekken ze zich niks van aan. Als het geld maar maandelijk op de bank gestort word. Doen ze alles om de politiek te pleasen

bozeboep | 02-09-18 | 19:06

Sir meer Jensen dat gaan doen, weight wel. Ik he niet lijdzaam toezien hoe ze de werkelijkheid verkrachten bij onderwerpen waar ik iets over weet.
Ik heb al twee keer een wetenschapsartikel aan laten passen omdat er feitelijke onjuistheden in stonden. Dit werd netjes en snel aangepast. Nu is dit een minder exact thema, dus er is geen meetbare absolute waarheid (jaja, ik weet quantum onzekerheid verpest determinisme.. en dus god, maar los daarvan). En omdat die er niet is, en het een netelig thema is vrees ik inderdaad dat dit hier niet zomaar gebeurt. Maar als NIEMAND het doet, is de kritiek alleen op voor hen onbelangrijke, obscure media. En dat heeft sowieso geen invloed. Eerder het tegenovergestelde

istus | 02-09-18 | 19:27

Als meer mensen dat gaan doen, wellicht wel.... autocorrect is een nachtmerrie soms.

istus | 02-09-18 | 19:28
▼ 6 antwoorden verborgen

Iemand die weigert de staat van z'n eigen gebit te accepteren kan ook nog wel eens moeite hebben met een juist beeld van de wereld waarin wij leven.

donkieshot | 02-09-18 | 17:02 | 1

Europeanen zullen zich nooit verenigen onder een Verhoftand.
Hij is zelf zo'n beetje de enige die dat niet kan accepteren.
Het is bijna kolderiek.
Een tragisch figuur.

LuckyGirl | 02-09-18 | 17:10

Die Verhofstadt kun je net zo goed vervangen door een papegaai. Zegt hetzelfde, maar is een stuk goedkoper.
Wespenplaag. Je kunt nergens meer rustig op een terrasje zitten. Verhofstadt: "Onder een verenigd Europa was dat niet gebeurd."
Zware onweers- en hagelbui. Miljoenen schade. Verhofstadt: "Onder een verenigd Europa was dat niet gebeurd."
Woedende moslims trekken met IS-vlaggen plunderend door Amsterdam. Verhofstadt: "Onder een verenigd Europa was dat niet gebeurd."
VVD-fractieleider Van Baalen valt in de Eerste Kamer in slaap. Verhofstadt: "Onder een verenigd Europa was dat niet gebeurd."

MAD1950 | 02-09-18 | 16:57

Ik ben lid van een sportschool. Bij de ingang daarvan hangt een bord "maximaal 145 bezoekers". Het hangt er op last van de brandweer en is een van de vele veiligheidsvoorschriften. Iedereen vindt dat normaal, iedereen begrijpt de achterliggende redenen. Als men aan de grenzen van de EU een bord zou zetten "maximaal 1 immigrant per 1000 inwoners per jaar, minimale vermogenseis EUR 50.000", maatregelen die de veiligheid en sociale samenhang positief zouden beinvloeden, dan wordt men door sommige figuren standaard voor van alles en nog wat uitgemaakt, denk aan racist, facist, nazi, liefst voorafgegaan door het woord "smerige". De EU is voor teveel mensen als een feest met gratis drank en eten, en werkelijk iedereen kan op de gastenlijst komen, zelfstandig kunnen poepen is voldoende...

Rhenium | 02-09-18 | 16:47 | 9

@Alleycat | 02-09-18 | 17:02
Geen mens is illegaal, dat klopt. Maar als men niet uitgenodigt is voor het feest is men ongewenst, en dat is iets anders dan illegaal.

Rhenium | 02-09-18 | 17:29

Goeie!

JohnWalker | 02-09-18 | 17:37


LuckyGirl | 02-09-18 | 17:13
Pessimist. Zo komen we nergens natuurlijk. Grenzen stellen. Dat moet je juist positief zien. Het is een feestje!

gaffelbaard | 02-09-18 | 17:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Zo! Hier dan! WTF!!

http://m.spiegel.de/politik/deutschland/chemnitz-mutmasslicher-taeter-yousif-a-sollte-abgeschoben-werden-a-1225820.html

De dader en afgewezen asielzoeker Youssif A. zou in Mei dit jaar worden uitgezet en teruggedepoteerd naar Bulgarije.

Maar de Bamf deed niks. Geen uitzetting. Ook niet in de maanden erna. De transfertermijn van 6 maanden lieten ze verlopen.

En nu is Daniël H. dood. En mag de Duitse overheid de nabestaanden uitleg geven.

En nu zijn burgers daarover boos. En gaan de straat op om te demonstreren. En daarboven op gescandeerd en gedemoniseerd. En onze media doet daaraan mee. Extreem-rechts. Xenofoben. Neo-nazi's. Populisten. Racisten. Ik denk dat ik alle denkbare scheldwoorden van linkse journalisten wel voorbij heb zien komen.

gaffelbaard | 02-09-18 | 16:43 | 6

Logisch toch. Er zijn nog lang niet voldoende migranten binnen geloosd, waardoor er chaos gaat ontstaan. Ze krijgt op dit moment meer tegenstand dan ze verwacht had. Italie/Oostblok landen/AFD in opkomst etc. Er moet en zal chaos komen zodat de autochtonen flink gedecimeerd worden. Veel migranten, die vol haat zitten naar de westerse mens toe. En zij weet dat natuurlijk ook. Je gelooft toch niet dat zij daarin naief is? Autochtonen zijn lastig. Analfabeten zijn beter te dicteren. Alles speelt mee. Slecht onderwijs door bezuinigingen/bezuinigingen politie/bezuinigingen leger incompetente managers in de zorg en daarbij ook nog bezuinigingen dan geen huizen bouwen/ regeringleiders in West_Europa zonder kinderen. Dacht je dat dat toeval is?? Ik zie geen andere reden dan dat. Ze is echt niet menselijk deze vrouw. en met haar die hele rattekliek Meeste mensen kunnen zich geen voorstelling maken dat iemand zo in en in slecht kan zijn.

bozeboep | 02-09-18 | 19:20

Ook de moordenaar van Theo van Gogh was bekend bij de veiligheidsdiensten.

youtu.be/0MNpIYlf3jI

theo-is-dood | 02-09-18 | 22:22

Afgeslacht met 25 messteken in ze buik maar het was geen moord

Verweg | 03-09-18 | 02:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat “der Polizei” ook het licht heeft gezien, en met al dan niet liefde dat stinkende linkse zwarte rattegespuis met voorkeur de tiefus beukt .... gne gne.

Madenschijter | 02-09-18 | 16:37 | 1

Die polizei doet er echt niets,doodsbang voor een klacht en dan kan je het wel schudden daar

Roger-Rabbit | 02-09-18 | 17:05

LOL om "Het gaat om de vrouwengroep van We Are Here".
Want we zijn allemaal gelijk maar nu even niet.

LuckyGirl | 02-09-18 | 17:24

@LuckyGirl mja, inderdaad, als je hier illegaal bent, is vast de wet ook niet op jouw van toepassing? Dus behalve illegaal (hier) zijn, doen ze niets fout.
Maar serieus, meteen met de ME uitzetten, als dat morgen gebeurd, geeft ik Famke Louise.. err halsema het voordeel van de twijfel

istus | 02-09-18 | 20:46

Dat 1 Europa lijkt allang gelukt, gezien iedereen overal en continu naar andere landen kijkt en zichzelf daarmee vergelijkt Die vergelijking lijkt makkelijk gemaakt (want asielzoekers, vluchtelingen, migranten), maar vind ik te kort door de bocht en veel teveel olie op het vuur van de Europees-fascistische EU.
Nederland is nog steeds een land, zoals Duitsland dat ook is. Echter het financieel scheiden van landen is door de handelswetten, euro en media reeds onmogelijk gemaakt. Dat betekent dat er sowieso chaos zal ontstaan in Nederland, op het moment dat de euro's die wij (overmatig) inleggen voor die haatclub EU niet meer op te brengen zijn voor het arbeidsvolk en de gesponsorde uitvreters (al dan niet geïmporteerd) gewelddadiger en respectlozer worden naar de werkende Nederlandse bevolking. Of er dan in Nederland net zo gereageerd wordt als in Chemnitz weet je helemaal niet. Voor hetzelfde geld moorden wij direct alles uit, of blijven we zwijgen tot een invasie van geweld ons doodmaakt. Punt is: wij Nederlanders zijn allicht Europeanen, maar geen Duitsers. Ik identificeer mij niet met een Belg uit de EU, en ook niet met Duitsers. Ook niet met Zweden, Britten, Belgen, Fransen, Italianen enz enz. Elke keer schuimbekken op de andere Europese landen is exact wat de EU wil bereiken. Dan maar een nationalist: Nederland eerst.

A.U.EnLeven | 02-09-18 | 16:15 | 10

@DKS: het wordt ietwat projectief, gezien je beweert niet in Nederland te wonen en te werken. Daarmee ben je de laatste die iets kan zeggen over 'patriotten' en val je erg door de mand betreffende je eigen belangen bij een fascistisch opererende EU die soevereine naties wil dwingen tot opgave van het volkse historisch erfgoed en het breken van de verbinding met een goedwillend arbeidersvolk zonder recht te blijven doen aan de individuele vrijheden die in die soevereine naties in decennia door dezelfde verbinding zijn gevormd. In dit geval ben je zodoende erg hypocriet, zo tussen alle -ismes door. EU-laaf.

A.U.EnLeven | 02-09-18 | 17:16

@De Koreaanse Slet | 02-09-18 | 16:42
Je snapt er echt geen reet van, he?
Je narcistische inborst kan het niet laten om de panelen te bevuilen.
80% van je reactie bestaat uit het kwalificeren van andere meningen als inferieur.
Wie probeer je voor de gek te houden? je bent een narcist.
En narcisten hebben dat zelf nooit door.
Zoek hulp.

MogeWijEveOvergeve | 02-09-18 | 17:27

@A.U.EnLeven | 02-09-18 | 17:16 |
Ik zou DKS graag eens mee nemen naar het Pine Ridge Reservaat van mijn oom Wendell (volbloed Oglala Lakota indiaan). En DKS dan voor de gehele Elder Council zetten om hem/haar/anders te horen zeggen dat hun voorouders een stel vieze racisten waren en Eurofoob bovendien toen ze in het geweer kwamen tegen de Europese horden die ongevraagd hun land overspoelden. Dat de Lakota niet bestaat, de wereld van iedereen is, geen mens illegaal en ze al die 'diversiteit' hadden moeten omarmen want de MultiKul is een feestje toch? Voor hij/zij/anders dan die kamer binnen stapt heb ik nog wel een paar goede adviezen; doe een paar stevige trimschoenen aan en zorg dat je bij de dichtstbijzijnde deur naar de nooduitgang zit. Ik kan de reactie van de aldaar aanwezigen namelijk op voorhand uittekenen. Klinkt dit ietwat absurd in uw oren? Welnu, dit is dus precies hetgeen dat ze tegen de diverse Europese volkeren zeggen.

Sjefke7807 | 02-09-18 | 18:21
▼ 7 antwoorden verborgen

Hedendaagse bezorgdheid om je land, cultuur en maatschappij wordt afgedaan als populisme. ergo nazi. Hedendaagse populisten branden hooguit een vlek in een grasmat of doen een demo, linkse tegenstanders daarentegen nemen inmiddels in NL twee gedolven graven en een verminking voor hun rekening om over het geweld en intimidatie maar te zwijgen.

Eppo | 02-09-18 | 16:13

Antifa = SA.
Antifa = SA.
Antifa = SA.
Antifa = SA.

watergeus | 02-09-18 | 16:09 | 1

Precies.

omanders | 02-09-18 | 16:42

Buitengewoon interessant in het eerste filmpje vanaf 2 uur en iets daarvoor, een bebaarde lichtgetintiër die meeloopt met de mars en oprecht vertelt dat ze/we totaal gelijk hebben dat "zijn" (zegt hij letterlijk) volk en buurvolk immigranten zich verschrikkelijk misdragen. En dat hij er zich enorm aan stoort dat de mainstream media en politiek het niet wil bemoemen en aanpakken.

SaintNick | 02-09-18 | 16:05 | 2

en reken danmaar dat deze bebaarde lichtgetintier zich moederziel alleen voelt. Zelf wel de intelligentie hebben en zien dat de politiek totaal verrot is en een zooi debielen van soortgenoten om je heen. Net zoiets als ex-moslims.

bozeboep | 02-09-18 | 17:12

Dan ben je inderdaad wel een integere. Kijk naar Ebru Umar. Je schiet er niets mee op: je wordt net zo genegeerd als je autochtone metgezellen, maar wel extra bedreigd vanuit je eigen gemeenschap want verrader.

Het verschil tussen een principe en een mening is moed. Respect voor deze man.

Trekbeest | 02-09-18 | 23:48

Hoe kan Verhofstadt ooit voorzitter zijn geworden van de Alde fractie. Misschien omdat hij ooit premier was van een verdeeld België?

JohnWalker | 02-09-18 | 15:57 | 1

Hij is gewoon het beste dat de VVD's en D66's van Europa hebben voortgebracht, dat is toch helder?

LuckyGirl | 02-09-18 | 16:06

Ongeacht what hij schrijft, hij meent: Give me your money. Now.

MistaRazista | 02-09-18 | 15:38

"Wanna fuck? Wanna fuck?" Vragen het toch netjes.

Baron Clappique | 02-09-18 | 15:38 | 3

Het zijn hoger opgeleiden die weten dat je statistisch gezien een keer "ja" als antwoord kan verwachten als je het maar vaak genoeg vraagt. Dat ze dan wel een avontuurtje met "Guy" ervoor krijgen dat konden ze niet weten daarvoor zijn ze niet lang genoeg in de EU.

Dirk III | 02-09-18 | 15:45

Zeggen alleen Arab citizens zulke dingen? Zal toch wel niet wel niet?

kloopindeslootjijook | 02-09-18 | 15:48

Waren dat trouwens mannen of vrouwen die dat vroegen. Het mot allemaal genderneutraal he, tegenwoordig.

kloopindeslootjijook | 02-09-18 | 15:49

We gaan toch niet het ene extremisme inruilen voor een andere he? Het ging net zo lekker zo na de oorlog, qua moderniteit dan.

kloopindeslootjijook | 02-09-18 | 15:38

Verhoftand is vervalt een beetje in herhaling.
Was Balkenendes geneuzel over normen en waarden al gratuit (alsof iedereen in NL dezelfde normen en waarden zouden kunnen hebben) zo is Guy's droom dat ooit iedereen in de EU hetzelfde nastreeft.
Hij sluit op gevaarlijke wijze iedereen uit die bereid is vrije tijd te geven aan opkomen voor de eigen groep.
Zullen we eerst dat gesprek eens voeren over gezamenlijke Europese waarden, Guy, voordat je weer uit onze naam spreekt?
Niemand heeft mij namelijk ooit iets gevraagd.

LuckyGirl | 02-09-18 | 15:36 | 3

NB behalve dan bij de referenda 2005-2018 natuurlijk.

LuckyGirl | 02-09-18 | 15:51

Sjefke7807:
Exact waar ik aan dacht bij de laatste zin.

LuckyGirl | 02-09-18 | 19:15

Wat ben je eigenlijk als geen nazi bent (nationaal sociaal) je niet kunt vinden in de communistische GrroenLinks/SP idealen (zie Venezuela) maar zeker ook niet in een islamitische falende maatschappij?
-
Kunnen ze daar niet een studie naar doen bij de NPO media? Of ben dan populist (of realist)?

bananabanana | 02-09-18 | 15:32 | 2

We kunnen er nog wel wat vakjes bijverzinnen, als je dat leuk lijkt.

kloopindeslootjijook | 02-09-18 | 15:39

Dat kan niet. Geloof je niet in deze falende maatschappij, dan ben je, per definitie nazi. Zo begrijp ik het onderwijs van de NOS tenminste.

DeJemelscheet | 02-09-18 | 15:53

Ik weet wel waar mijn loyaliteit ligt.

Stijlicoon | 02-09-18 | 15:31 | 2

Nederland.

A.U.EnLeven | 02-09-18 | 16:32

Het gaat niet meer om links en rechts, de echte tegenstelling is de wereldburger versus de nationalist.

Ad_Hoc | 03-09-18 | 00:47

Ik heb gisteren de film "Seeking Justice" gezien.
Ik vermoed dat we in Europa dezelfde kant op (moeten) gaan.
En dan is het geen film meer...

Bijtendehond | 02-09-18 | 15:29 | 2

Kijk de film ‘idiocracy’ maar eens. Lijkt me ook een goede kanshebber.

mexicano + satesaus | 02-09-18 | 15:49

Verhofstad heeft er in gespeeld en is in zijn rol blijven hangen.

mexicano + satesaus | 02-09-18 | 15:51

Ach als de feiten ver van je gelijk afstaan, ga je framen om politiek te overleven. En lukt nog aardig ook.
Veel mensen zullen nooit op een islam kritische partij stemmen, omdat dat geacht slechteriken te zijn. Als je doorvraagt denken ze echter net zo over en zou Wilders ze tot kalmte manen.
-
Dus ach het werkt en pakt prima uit voor partijen als X66/GroenLinks/PvdA/SP/CDA en noem ze allemaal maar op.
-
Als je links gelul zat bent, vragen naar feiten, doorvragen naar verbanden (meestal zitten ze dan al vast in het verhaal) en confronteren met voorbeelden van geslaagde islamitische maatschappijen.
Die Verhofstadt is een mooi voorbeeld van zo'n onderontwikkelde linkse schreeuwer.

bananabanana | 02-09-18 | 15:23

'Woman is the nigger of the world' zong Lennon.
Inmiddels is de brave, belastingbetalende bezorgde burger the nigger of the world.

gestoptmetroken | 02-09-18 | 15:17 | 1

Gelukkig is Lennon gestopt met zingen over niggers.

Ad_Hoc | 03-09-18 | 00:49

Verhofstadt... is die geboren in de efteling?

Datkanjenietmenen | 02-09-18 | 15:14 | 3

Eigenlijk is het dieptriest dat zo iemand die er echt niks van wil begrijpen iets te zeggen heeft in Brussel.

Uw Verzekeringsadvis | 02-09-18 | 15:17

Schreeuwlaaf.

LuckyGirl | 02-09-18 | 15:25

Hij is hoofdredacteur van de fabeltjeskrant ook.

Gele Beer | 02-09-18 | 16:43

Wat ben je eigenlijk als je op GS reageert ?

AntonJensen | 02-09-18 | 15:13 | 6

LOL @ EefjeWentelteefje.

LuckyGirl | 02-09-18 | 15:38

Volgens de coalitie team Haatsmurfen & linkse sukkels (EUidioten zoals Timmermans en Verhofstadt en Juncker en Sargentini, bergermeesters zoals Halsema en Aboutaleb en Marcouch, PvdA, GL, SP, D66, AFA, Amnesty, vluchtelingendeal, etc.) e.a. een boze witte man (nooit een vrouw), extreem-rechts, PVVer, een aap, een tokkie, laag- of ongeschoold, hooligan, bierdrinker, mogelijk ook drugsgebruiker, iemand met een matje in zijn nek of kaageschoren, trainingspak of bomberjack, stafford als huisdier, beneden gemiddeld intelligent, tattoo, vies, somber, altijd negatief, dik en gelijk een varken, je stinkt ... eh ... O ja .. en racist.

Ben ik nog iets vergeten?

gaffelbaard | 02-09-18 | 17:00

Een goed opgeleide, breed onderlegde, politiek nieuwsgierige realist met levenservaring?

istus | 02-09-18 | 20:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Het feit dat je protesteert is voor de media al genoeg om je een extremist te noemen.

Wasbakplasser | 02-09-18 | 15:10 | 13

@DKS
Wat A.U.EnLeven | 02-09-18 | 16:31 zegt:
Zolang iedereen en alles maar met Hitler vergeleken wordt is het de demonstranten toch niet duidelijk of de MSM de hele groep demonstranten extreem rechts noemt of alleen de werkelijke aanwezige subgroep neo/nazi´s?
Verder met je eens dat nazi's verachtelijk volk zijn.

LuckyGirl | 02-09-18 | 16:41

De Koreaanse Slet | 02-09-18 | 16:38
Als de definities vast zouden staan, zouden we al in een fascistische staat leven.
De nazi's en fascisten die nog uit de kast moeten komen bevinden zich in de EU; het grootste nep-parlement van Europa. Om over de commissies, financiële instellingen, Europese bank nog maar niet te spreken. Het is één grote boevenbende, predikend voor eigen parochie en al het andere 'fascistisch', 'racistisch' en 'nazi' noemend. Zolang het volk blijft dokken, blijven ze lekker in hun kast zitten. Al zwalkend van de alcohol en dik van het vele vreten.

A.U.EnLeven | 02-09-18 | 17:24

Als de stelling is dat je beter niet kan demonstreren als er nazi gekken meelopen is precies wat Verhofstadt en MSM willen.
Een zwijgende meerderheid die niets meer durft en mag doen

Jacktheflipper | 02-09-18 | 19:05
▼ 10 antwoorden verborgen

Wat was ook alweer een belangrijke oorzaak voor deze protesten? de arbeiders- en middenklasse die niet gehoord of vertegenworodigd worden door de politiek en media. In dat vacuum wint extreem/buitenparlementair rechts... juist dus wat nu belangrijk is, is dat media aandacht heeft voor de maatschappelijke gevolgen die de recente massa-migratie met zich meebrengt (er zijn positieve en negatieve kanten maar gevolgen heeft het zeker).

Ondertussen is de NOS bezig met belangrijkere zaken zoals een 15-jarige klimaatradicaal:
nos.nl/artikel/2248605-zweeds-meisje-...
Of Bono van U2 die zijn stem kwijt raakte:
nos.nl/artikel/2248564-bono-verliest-...

Barre_de_k | 02-09-18 | 15:09 | 4

Het is te hopen dat ie zijn stem nooit meer terugvindt.

gestoptmetroken | 02-09-18 | 15:37

Anton
Om onbegrijpelijke rede is het in Korea een sport om meisjes onder de rokken of om een openbaar toilet te filmen.

Jacktheflipper | 02-09-18 | 19:11

Hahaha meisjes van 15 zijn niet radicaal dat zijn lastige pubers vooral on lachen

Jacktheflipper | 02-09-18 | 19:24
▼ 1 antwoord verborgen

Die Verhofstadt is het type stinkende dampende strontstuk, waar zelfs ik al kotsend omheen zou vliegen. Ik hoop dat de verfrissende wind uit Chemnitz, met inzet van de huidige oostenwind, ook hier in den Nederlande de “lucht” snel zuivert.

Madenschijter | 02-09-18 | 15:07 | 7

Hou je nou eens bij de feiten slettebek. Neem bijvoorbeeld de fotodragers, dit zijn inderdaad prototype Nazi’s. Kijk vervolgens eens door je jampotglazen naar de foto’s van menigte demonstranten .... hoeveel kaalkopjes tel je? Voor het overige .. sterph

Madenschijter | 02-09-18 | 15:35

Niet alle nazi's zijn domme mensen en niet alle nazi's zien eruit als nazi's en je hoort die "bezorgde burgers" die nazi's ook niet verwerpen. Dus ja... Misschien zijn het gewoon nazi's.

De Koreaanse Slet | 02-09-18 | 15:47

Kneedt hem maar zoals het jezelf uitkomt, dit om je geweten te bevredigen. Want van feiten krijg jij eczeem.

Madenschijter | 02-09-18 | 16:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Het bestaansrecht van extreem links is gelegen in het overdrijven van de dreiging van extreem rechts. Nu is er wel extreem rechts in oost Duitsland maar niet alle demonstranten kunnen geframed worden als extreem rechts

lingo star | 02-09-18 | 15:06

Go chemnitz Go!!!! deden we dit in Nederland maar..

Scapegrace | 02-09-18 | 15:01 | 3

Jij kan er toch mee beginnen. Of durf je niet?

Mark_D_NL | 02-09-18 | 15:02

Wees blij dat het in Nederland nog niet zo ver is. Vergelijk jezelf eens niet met die Duitsers.

A.U.EnLeven | 02-09-18 | 16:18

Een woord:
Calvinisme

istus | 02-09-18 | 20:38

Verontrustend dat het nazisme juist daar weer de kop opsteekt. De geschiedenis herhaalt zich.
*realiteitsmodus staat uit*

Baron Clappique | 02-09-18 | 14:58 | 4

Bedoel natuurlijk: U bent zeker Stevie Wonder

HoezoStom? | 02-09-18 | 15:04

@ HoezoStom? | 02-09-18 | 15:04
Nou , om " Wir sind das Volk“ te kunnen horen hoef je echt niet blind te zijn hoor.

Baron Clappique | 02-09-18 | 19:14

De geschiedenis is vooral geschiedenis 1932 is 2018 niet

Jacktheflipper | 02-09-18 | 19:15
▼ 1 antwoord verborgen

Extreem Rechts is een links Frame. Al deze zg extreem rechtse groeperingen vinden hun oorsprong in het Marxisme. youtu.be/m6bSsaVL6gA

Bolder | 02-09-18 | 14:58 | 2

Alle definities zijn frames. Mensen zijn gewoon dieren, met een fysiek en geestelijk territorium. Eigenlijk niet geschikt om in grote groepen te functioneren.

A.U.EnLeven | 02-09-18 | 16:20

Diegenen jonger dan 30 weten niet eens hoe veilig, schoon en gemeenschappelijk Nederland vroeger was.

du Roi Soleil | 02-09-18 | 14:55 | 2

Dit dus. Ik ben ook een "oude l*l" van 47 en kan me die tijd inderdaad nog wel herinneren. Je zag al wel dat de aanzet tot het verval dat er nu is gegeven was, maar vergeleken met nu is het verschil dag & nacht...

Sjefke7807 | 02-09-18 | 19:09

Nou, 'schoon'... Kan me nog levendig de tijd voor de geest halen dat hondenuitlaters niét met een plastic zakje gewapend waren, en stoepen en portieken bezaaid lagen met hondendrollen (én sigarettenpeuken trouwens). Was ook echt niet verstandig het baasje daarop aan te spreken, dus 'veilig en gemeenschappelijk'...?

Zenzeo | 02-09-18 | 22:39

Erdogan-aanhangers dat zijn neonazi's. Hierboven op de beelden heb ik geen neonazi gezien maar slechts mensen die beu zijn van het gewelddadige Merkeltuig dat binnen blijft stromen.

van der g | 02-09-18 | 14:50 | 1

Neonazi genoemd worden is maar een kleine prijs om te betalen als je daarna gewoon vrij kan protesteren tegen immigranten tuig.

Alleycat | 02-09-18 | 14:54

Nou nou Guy. Dit 'populisme' komt door de druppel, de racistische moord van rapefugee Yousif Ibrahim A. op de Duits-Cubaanse PoC Daniel H.

RickTheDick | 02-09-18 | 14:49

Hey Guy: die mensen die nu de straat op gaan, zich ernstig zorgen maken over de oprukkende invloed van islam, en liever paal en perk stellen aan immigratie, die doen dat allemaal juist om die "European values & fundamental rights" te behouden.

Muxje | 02-09-18 | 14:46

Duizenden demonstranten enkel extreem rechtse maar iedereen wordt voor Nazi uitgemaakt
Ook AD kudtkrant
Mad Merkel en haar reetlikkers krijgen wat ze vedienen

joppo0 | 02-09-18 | 14:45 | 1

Dus voortaan ook: "extreem linkse demonstratie" als er ook maar 1 gemaskerd zwartkijkertje meeloopt.

Muxje | 02-09-18 | 14:46

Guy Verhoftand is echt een bijzonder sneu en minderwaardig schepsel met zijn 1 Reich, 1 Führer project. Walgelijk.

kempenaer | 02-09-18 | 14:39 | 3

"Guy Verhoftand is echt een bijzonder (..) minderwaardig schepsel".
kempenaer | 02-09-18 | 14:39
youtu.be/OZjBEitTt9c?t=3

telelezer | 02-09-18 | 14:46

Hij zou moeten zeggen: "Wow, wat geweldig dat de burger in de EU - bewust van zijn rechten - de straat op gaat en meer en meer opteert voor inspraak in het democratische proces."
Maar dat past niet bij zijn neocommunistische/humanistische ideologie!
En bij dat soort mensen gaat de ideologie boven a-l-l-e-s!

Aristotalloss | 02-09-18 | 14:48

ben benieuwd wanneer de bom gaat barsten in Europa

yeps | 02-09-18 | 14:38 | 4

De lont brand reeds! en terecht

joppo0 | 02-09-18 | 14:46

In italie al gebarsten

Alleycat | 02-09-18 | 14:51

De tijd tikt door en de volgende generaties zullen het allemaal gewoon normaal vinden de grote vraag is natuurlijk hoelang het gaat duren voordat DENK ofziets in het kabinet zit met 20 zetels.

1989 | 02-09-18 | 14:53
▼ 1 antwoord verborgen

"The rise of populist far-right parties across Europe is a real threat to prosperity and our way of life. "
- Hij bedoelt zijn manier van leven -

Kamikazepiloot | 02-09-18 | 14:36 | 2

"The rise of Islamic immigrants and their way of living across Europe is a real threat to prosperity and our way of life. "

Is dit nog nieuws? | 02-09-18 | 14:40

Haha ja. Beter gezegd.

Alleycat | 02-09-18 | 14:52

Het lijken mij eerder bezorgde burgers die hun land naar de afgang zien gaan i.p.v neo nazi's.

de uitbater | 02-09-18 | 14:34 | 2

Bezorgde burgers zijn nazi's. NOS modus.

Is dit nog nieuws? | 02-09-18 | 14:39

Dan ben ik maar een nazi. Boeie.

Alleycat | 02-09-18 | 14:56

Als het het draadje van Duk hebt gelezen, moet je voor de grap hier eens op klikken: www.spiegel.de/international/germany/t...
Omdat in het westen helemaal niemand de straat opgaat als een asielzoeker een jonge vrouw verkracht en (laat) verdrink(t/)en bewijst dat dat er in het oosten alleen maar Nazi's wonen. Jammer.

EenGoedBegin | 02-09-18 | 14:34 | 2

Three crimes, three different reactions. There are similarities: anger, disgust, grief, anti-foreigner prejudice and the question as to whether these felonies might be connected to the refugee policies that have stirred up and divided this country for the last three years. But in Freiburg and Offenburg, the sober-minded have the upper hand, those who see the crimes for what they are: isolated cases. Sad, to be sure, but not the direct result of misguided policy.

Wegkijken. Politiek correct zijn. Naïef zijn. Heeft niks te maken met.....

Is dit nog nieuws? | 02-09-18 | 14:38

@ EenGoedBegin | 02-09-18 | 14:34

Het is niet eens waar. Zowel Kandel als Offenberg liggen in het westen, en zijn toneel geweest van protesten.

omanders | 02-09-18 | 15:19

deze Duitser legt het allemaal haarfijn uit hoe het in elkaar zit en waarom al die demonstranten voor nazi's worden uitgemaakt in de pers:
www.youtube.com/watch?v=F3l2ElcDGIA&a...

Kamikazepiloot | 02-09-18 | 14:31

Wie herinnert zich niet op welke walgelijke neerbuigende wijze de hypocriete arrogante Verhofstadt probeerde de Griekse PM (Tsipras) te vernederen in de open EU vergadering.
Mister 'fietsenstalling' is een walgeijk arrogant ventje, dat ten koste van anderen in 'the limelight' wil staan
youtu.be/P84tN0z4jqM?t=31

telelezer | 02-09-18 | 14:31

Anti-holocaustontkenners en andere goedbedoelenden, opgelet voor the real deal:
en.wikipedia.org/wiki/The_Other_Side:...
Zoek het niet bij voor de gek gehouden burgers, zoek het bij échte Personen Die Er Toe Doen.

kindapaas | 02-09-18 | 14:29

Wat niemand maar wil begrijpen is dat de AfD, de PVV, FvD en al die partijen nu juist een garantie *tegen* neonazi's zijn. Als deze democratische partijen niet bestonden was er maar een plek voor hen die tegen immigratie zijn: Antidemocratisch xtreemrechts.

omanders | 02-09-18 | 14:28 | 2

Maar het gevaar is wel dat fatsoenlijk rechts gegijzeld wordt door neo-nazi's en ander tuig. Dat is de grootste valkuil voor de tegenbeweging die nu in heel Europa op gang komt.

Zenzeo | 02-09-18 | 14:33

@Zenzeo | 02-09-18 | 14:33

Dat klopt. En zeker daar. Want het problematische verleden waarmee moet worden afgerekend in het Oosten is communisme, niet fascisme. En die communisten profileerde zich bij uitstek als degene die het fascisme versloegen maar ook zelfs als de antithese van fascisme. Wat denk je dat dat betekent voor de aantrekkingskracht van het fascisme daar?

Als dan het Westen - dat vergeet dat de linkerkant lang heeft gekokketeerd met het communisme, iets wat ze daar bepaald niet zijn vergeten - minachtend en smalend deze mensen als minderwaardig wegzet, wat denk je dan?

Overigens, het is één van de redenen dat het welaten van partijdemocratie in de PVV één van Greets betere zetten is geweest. Hij heeft heel goed begrepen wat er nodig is om geen LPF te worden. Kijk maar: De PVV is nooit echt geraakt door schandalen van haar uitwassen.

omanders | 02-09-18 | 15:15

Mooi toch, dat overduidelijke ophitsen door de eu club om te kunnen zeggen "zie je wel". Leuk spel. Geniet er met volle teugen van. En mag graag ook zien hoe een groot gedeelte van het stemvolk zich onbekommerd mee laat sleuren in een wereld die alleen maar ellende zal geven. Maar ja, ze willen het graag...

Mark_D_NL | 02-09-18 | 14:27

"Those who believe in a united Europe should be unapologetic (...)"
Dat zegt eigenlijk alles. Tnx Guy.

einStina | 02-09-18 | 14:26 | 4

@Mark Oog om Oog, Tand om Tand? Jij had toch iets tegen geloof? Verder wel stoer hoor van je.

einStina | 02-09-18 | 14:36

@Einstein Ach ook ik kom uit NL dus heb wat religie meegekregen, dus mag ik toch zeker wel af en toe wat lenen uit de Bijbel. Of doe ik dan als heiden mee aan cultural appropriation. En mag dat niet van de religieuze goegemeente?

Mark_D_NL | 02-09-18 | 14:46

@Mark ik plaagde je maar. Van mij mag je het lenen. Zolang je maar aan de goede kant staat!

einStina | 02-09-18 | 15:05
▼ 1 antwoord verborgen

Ja, Russische livestreams uitroepteken. Vroeger namen we ‘nieuws’ van TASS en de Pravda met een kilo zout. En terecht. Inmiddels zitten de NPO en de BBC op het niveau van het oude TASS en laten de Russen ongemanipuleerde beelden zien. Enemies of the people. Ik hoop dat ze een keer berecht zullen worden.

Vod Kanockers | 02-09-18 | 14:26 | 1

Als men systematisch en eenzijdig belazerd wordt door de eigen MSM dan moet men ook andere media gaan bekijken. Aan jezelf welke conclusies je dan trekt

telelezer | 02-09-18 | 14:37

Iedereen die niet gewoon doorgaat met zijn leven is een rechtsextremist. Heerlijk, die verhelderende etiketten.

MickeyGouda | 02-09-18 | 14:25 | 2

Gewoon doorgaan met je leven tot je op zo'n bord terecht komt zeker.

LuckyGirl | 02-09-18 | 15:05

Eigenlijk lijkt dat soort mens wel wat op Femke.
Die had het toch ook over zoiets als "vooral doorgaan"

watmagjenogwel | 02-09-18 | 15:20

""Een Europees leger is een gevaar, niet een aanwinst. Daarmee kun je met één verenigde macht een staatsgreep plegen in heel de EU of een als een tweede VS oorlog stichten over heel de Aarde,""
@ Wol | 02-09-18 | 14:14
Helaas helemaal waar
eunmask.wordpress.com/2014/05/31/eu-r...

telelezer | 02-09-18 | 14:24 | 1

Zonder het VK is een eu leger niets. Dat beseft men in Brussel ook wel. Dus ze zullen met hangende pootjes moeten gaan praten met de USA en later weer met het VK. eu clubke is een lachertje, want geld is geen wapen meer nu China ook geld aan het strooien is. eu club is heel snel al hun zogenaamde macht aan het verliezen. Vandaar dat ze, eu clubje, vrijen met iran, dat geeft ze nog een beetje een idee van invloed.
--
Pak de cola en de chips en zie hoe de komende jaren alle eu club leden, dus ook Nederland, de armoedeval in zullen gaan. Gebeurt nu al. EN dat zal nog meer onrust geven. Het wordt historisch!

Mark_D_NL | 02-09-18 | 14:39

CNN https://amp.cnn.com/cnn/2018/09/01/europe/germany-chemnitz-shubert-intl/index.html
NOS https://amp.cnn.com/cnn/2018/09/01/europe/germany-chemnitz-shubert-intl/index.html

NOS. Om van te walgen!
Vooral hoe vergeten word dat pogroms een uitvinding is van dezelfde soort linkse communisten die in Chemnitz de tegendemonstranten - haatzaaiers eigenlijk - waren.

gaffelbaard | 02-09-18 | 14:22 | 2

Heu,
Twee links naar hetzelfde CNN artikel ?

Wijze uit het Oosten | 02-09-18 | 14:31

Duh. My bad.

https://nos.nl/artikel/2248193-gevangenisbewaarder-lekte-explosieve-informatie-over-chemnitz.html

gaffelbaard | 02-09-18 | 15:14

Nou Guy, sinds we zo sterk zijn met zijn allen, waarom grijpen we dan niet hard in?
Over populisme gesproken man man wat een tweet joh!
Natuurlijk zitten we niet te wachten op kaalgeschoren tuig op Dr Martin-boots.
Maar het wordt tijd dat we gaan luisteren naar Hanz und Gretel en naar Henk en Ingrid en naar Jean en Isabelle en naar Mario en Giulia en naar Pablo en Esmeralda.
Is geen populisme maar ontzag voor de gevoelens van deze mensen.
Samen sterk Guy?

Ruimedenker | 02-09-18 | 14:22

Ik vraag me af of die lul van een Verhofstadt commentaren op zijn getwitter wel eens terugleest. Zijn meestal niet al te vleiend.
Veel respect voor het grootste deel van de demonstranten in Chemnitz en een schande dat iedereen daar wordt weggezet als extreem rechts zelfs in de Telegraaf gebeurd dat.

Yperiet | 02-09-18 | 14:21

Ik denk dat ze inmiddels wel spijt hebben dat ze die muur hebben afgebroken.

Slipsnifter | 02-09-18 | 14:20 | 3

Toepasselijk. Voor een politie agent is het lens slaan van een persoon een spelletje.

VeelTeSteil | 02-09-18 | 14:21

*Tegel van VTS omhoog schoppen probeert..*

Wijze uit het Oosten | 02-09-18 | 14:29

Ik denk ook dat Zeus inmiddels spijt heeft dattie als witte stier de prachtige phoenisische prinses Europa naar de overkant van de zee bracht om te verleiden. Zoveel moois veranderd in zoveel shit om naar te kijken vanaf de Olympus.

einStina | 02-09-18 | 14:33

Grappig, al die politieagenten met playstation icoontjes op de rug

Mastermattie | 02-09-18 | 14:19

Iedereen die tegen de massa immigratie is, is extreem?

Wat is dat voor waanzinnig idee. Links of rechts en in heel normale kringen begint bijna iedereen zich wel een beetje zorgen te maken of het wel zo'n goed idee was.

Ik mag hopen dat er meer en meer donkere, half-donkere, lichtgetinte, en geelachtige mensen zich bij dit soort menigten voegen om ze dat argument uit handen te slaan.

Hoeveel mensen zijn er in Duitsland onderhand al niet vermoord door asielzoekers? Levens met familie, vrienden net als iedereen en ze dachten in een westers land te leven.
Ze zijn oorlogsslachtoffer geworden en het land ontkent de oorlog. Laat de vijand zelfs binnen.
Hoogverraad.

letopuwzaak | 02-09-18 | 14:19 | 1

Statelijke automutilatie.

einStina | 02-09-18 | 14:37

Houden ze wel een armlengte afstand?

Is dit nog nieuws? | 02-09-18 | 14:17

Ik ken persoonlijk een aantal van hen die daar protesteren, gezinnen met jonge adolescenten, toen ze zelf nog jong waren verbleven ze in de zomer meermaals in Zuid-Holland. Zeer fatsoenlijke burgers die zich nu onveilig voelen in eigen omgeving en met reden. Wanneer die nu worden geframed in de fascistische hoek, dat zou ik echt zo bijzonder onterecht en walgelijk en smakeloos vinden. Zij zijn veelal universitair of zeer goed geschoold en zetten zich in voor die nog maar net ontluikende maatschappij na de DDR. Afgrijselijk hoe er wordt gevoetveegd door die MSM en door Europa. Zum kotsen.

Jan, Leiden | 02-09-18 | 14:17

Ik hoorde n Buitenhof dat het ook om pensioenen gaat,die zijn nu vast tot 20205, maar gaat op punten, In oost-duitsland was geen werk, dus komen nooit aan genoeg punten om als oudere te leven.
Dus dat speelt ook mee, het voormalig Oost-Duitsland heeft nooit dezelfde status gekregen als West-Duitsland, het is er een en al armoede en werkeloosheid, die mensen gaan nu samen met de zogenaamde nazies. Wat een rot woord, maar dat zeggen zij, niet ik.

gato | 02-09-18 | 14:15 | 1

bedoel 2025 natuurlijk.

gato | 02-09-18 | 14:22

You know who else wanted a United Europe, Mr. Verhofstadt...?

Je bevindt je niet in goed gezelfschap in ieder geval. Is het niet ironisch dat de EU erin slaagt om nationalistische bewegingen met een neonazistisch aanhangseltje nog aantrekkelijker te maken dan de Één Volk, Één Rijk, Één Leider schreeuwers uit Brussel? Hou je zogenaamde grotere welvaart eng mannetje (voor zover je al niet Euro- en plutocratisch hebt zitten vreten uit de EU-trog), mij koop je niet om voor een paar zilverlingen. Hopelijk gaan de ogen van meer en meer mensen in heel Europa open en realiseren ze zich dat de EU die overal tegen monopolisering predikt behalve van haar eigen macht de oorzaak van problemen met migratie en de opkomst van (extreem-)rechts en Exitbewegingen is en niet de oplossing.

We hebben geen EU (gewelds)monopolie nodig voor welvaart of vrijhandel. Dat kan ook op basis van gelijkwaardige toegang tot elkaars markten met dezelfde voorwaarden als voor de eigen bedrijven. Harmoniseren of gelijkschakelen van wetten is niet vanzelfsprekend beter. Het kunnen ook slechtere of niet bij de lokale situatie passende wetten zijn. Overregulering kun je ook moeilijk tegengaan als een laag overheid boven de jouwe continu nieuwe oekazes en richtlijnen uitbraakt. Als we onze wetten gelijk willen trekken, kan dat ook zonder Brussel. En ook zonder Brussel weer ongedaan gemaakt worden als dat beter lijkt.

Een Europees leger is een gevaar, niet een aanwinst. Daarmee kun je met één verenigde macht een staatsgreep plegen in heel de EU of een als een tweede VS oorlog stichten over heel de Aarde, dus hou het gewoon op een neutraal NAVO-achtig verbond met eigen legers. Als een lidstaat zich niet aan de gezamenlijke regels houdt, voer je import- en eventueel exportheffingen of financiële transactiebelastingen naar dat land in. En in het uiterste geval laat je geen personen uit die lidstaat meer in je andere lidstaten toe.

De Euro is een faliekante mislukking maar kun je ook als simpel beleidsloos mandje van nationale munten naast die munten gebruiken. In ieder geval is die extra laag bureaucraten van de ECB en ook de rest van de Mandarijnen in Brussel nergens voor nodig. Gewoon een gerechtshof of Europese Raad van staatshoofden die samen bepalen of een lidstaat zich aan de "gelijke voorwaarden" regels houdt en aan een aantal basale burgerrechten zoals vrijheid van meningsuiting, privacy (onschuld tot je schuld bewezen is, geen controle zonder redelijke verdenking), vrije pers, geen censuur, vrijheid van vereniging, vrijheid van godsdienst (zonder recht op prediken van geweld of ongelijke rechten), onafhankelijke rechtsspraak en democratische of meritocratische selectie van bestuur is ruim voldoende.

En wil je racisme bestrijden? Gooi dan die grens dicht en laat alleen mensen toe die een aanwinst zijn voor de maatschappij en een lichtend voorbeeld en wandelende reclame voor hun soortgenoten. Chinezen en Indiërs die zich aanpassen, hoogopgeleid zijn of een eigen bedrijfje beginnen en verder geen culturele of religieuze eisen stellen aan hun gastheer worden over het algemeen niet als een invasief probleem gezien. Hoe zou dat toch komen?

Wol | 02-09-18 | 14:14 | 14

De Koreaanse Slet | 02-09-18 | 15:21,

Onzin, en dat weet je want het is je al heel vaak uitgelegd;
- de EU wijst democratie juist af omdat Europeanen doorgaans "nee" stemmen;
- Zwitserland, IJsland en Noorwegen doen alleen mee als hen dat uitkomt;
- precies zoals ze ook met de VS of China meedoen als hen dat uitkomt.

Dandruff | 02-09-18 | 16:09

De Koreaanse Slet | 02-09-18 | 15:21
Je vertrouwen in democratie en de wijsheid van de meerderheid is hartverwarmend... En selectief. Toen de meerderheid van NL en FR een overgroot NEE\NON lieten horen tegen het Gedrocht van Lissabon (een Grondwet van 300+ pagina's, hoe verzint men het?) werd het als Verdrag alsnog ingevoerd. Het nee tegen de Oekraïne werd ook zonder gêne opzij geschoven, omdat zogenaamd het electoraat "te dom" was. Maar als het over Zomertijd gaat is Juncker weer een democraat pur sang (of pur alcohol) die naar de massa luistert. Mijn vertrouwen in de meerderheid is consequent laag. Kijk maar naar Turkije: drie rondes, drie kansen, en toch voor de dictator stemmen.

Bovendien is het weinig democratisch meer als je een eerdere beslissing niet meer kunt terugdraaien. Brussel accepteert elke stap vooruit haar afgrond in, maar stappen terug worden niet getolereerd. Zodra een meerderheid (of zelfs minderheid zoals met Lissabon) haar macht overdraagt aan Brussel is het bedankt, nu niet meer vragen om autonomie. Dat leidt stap-voor-stap richting dictatuur van een steeds kleinere groep gekozen of op den duur zelfs potentieel volledig ongekozen mensen. Gewoon omdat er een eerdere domme meerderheid voor heeft gestemd, maar terugdraaien kan niet meer. Wederom een Faustiaans soort logica: je mag wel democratisch je vrijheid en autonomie wegtekenen, maar terugkrijgen mag niet, want jouw handtekening of die van je ouders of grootouders staat er toch?

Daarom alleen al is het monopoliseren van macht in Brussel, DC, Moskou, Beijing, Brasilia, Delhi, Ankara of waar dan ook een verschrikkelijk slecht idee. De meerderheid van de Europeanen is geen wijs, verlicht of zelfs maar tolerant of liberaal mens en de rest van de mensheid die stap voor stap bij een uitdijende EU getrokken wordt ook niet. West-Europeanen (Duitsers bijvoorbeeld) met hun relatief hoge opleiding en cultuur waren al niet immuun voor Rattenvangers van Hamelen die een minderheid (niet eens dé meerderheid) groot genoeg wisten in te palmen om vrijheid en democratie de nek om te draaien. Oost-Europeanen zijn al wat minder geporteerd van westere vrijheden of tolerantie en bestrijding van corruptie, om over de rest van de potentiële kandidaat lidstaten ter wereld nog maar te zwijgen.

Daarom dus: hak dat monopolie in stukken. Wat heb je er nu precies mee te winnen om een kleine groep machthebbers in Brussel haar eigen willekeur over je uit te laten storten, zonder te kunnen stemmen met de voeten naar een prettiger lidstaat? En wat heb je precies te verliezen met vrijhandel op basis van lokale democratische of redelijke regels, vrij verkeer voor welwillende, verrijkende personen en degenen die namens de meerderheid echt welkom zijn in hun land? Wat is nu precies die meerdwaarde van Brussel als monopolistische overheid?

Wol | 02-09-18 | 16:29

Hetkanverkeren | 02-09-18 | 15:42
Er ontbreekt een haakje aan het eind van je link. Plato komt op mij toch vaak over als een humorloze, totalitaire autist. Maar wellicht ken ik zijn werk daarvoor niet goed genoeg aangezien me doorgaans beperk tot samenvattende commentaren erop.

Ik ben i.t.t. Plato volledig voor de vrijheid van de burger, ook om achter zijn eigen begeerte aan te gaan. Want wat zijn wij qua karakter zonder onze emoties? Een soort boeddhistisch "verlichte" robots die volkomen neutraal en ongeïnteresseerd de wereld aanschouwen? Wat niet wil zeggen dat je zomaar losgeslagen uit emotie van alles moet doen natuurlijk.

Wol | 02-09-18 | 16:40
▼ 11 antwoorden verborgen

Stronger together, een directe kopie van de Clinton campagne slogan. Succes ermee guy.

Pimp my Voortuin | 02-09-18 | 14:13 | 2

Verhofstadt zal altijd een loser blijven.

kaasfondue | 02-09-18 | 14:17

Laten we hopen dat Verhoftand hetzelfde lot beschoren is.

LuckyGirl | 02-09-18 | 14:51

Vroeger als kind was ik een touwtje door de brievenbus gewend, konden we naar binnen wanneer we wilden als we klaar waren met het spelletje busjepiep. Van de Islam hadden we nog nooit gehoord, ik wist niet eens wat een suikerfeest was, en Ramadan was mij ook onbekend. Nu ben ik volwassen, en weet ik van de televisie wat het inhoudt als mensen eerwraak hebben gepleegd. Ik zie kinderen van 10 jaar oud trots kijken als papa vertelt dat hun kind ook aan de Ramadan mee doet. Ik hoor verhalen om me heen van gearrangeerde huwelijken. Ik vind die verhalen niet meer vreemd, maar ik vind het wel vreemd dat ik er vroeger toen ik kind was nooit over heb gehoord. Wel vind ik het vreemd, dat het me steeds minder doet, die "Allah Akbar' roepende idioten die met messen steken. Het is blijkbaar continu op het nieuws, ik ben helemaal murw gebeukt qua Islam en religieuze steek-gekken. Mijn omgeving ook. Dan vertel ik, heb je gehoord van die Allah Akbar roepende gek die met messen mensen heeft vermoord? Oh, die moslim in Frankrijk bedoel je? Terwijl het dan net in Amsterdam is gebeurd, met gelukkig alleen gewonden. Het "nieuwe" normaal, net als het touwtje vroeger uit de brievenbus.

onesizefitsall | 02-09-18 | 14:10 | 3

Het touwtje door de brievenbus kan nog wel, maar wel overwegend in wijken waar islam niet de overhand heeft.

De mensen die op islamverheerlijkende partijen stemmen wonen waarschijnlijk in een leuke islamvrije wijk of iets wat net aangrenst tegen zo'n gebied. En denken ach, dat gaat toch best goed..

Tot je zelf in de supermarkt loopt en alleen maar geklede doeken om je heen ziet, Arabisch hoort en voelt aan alles dat dit 'niet jouw cultuur is' en dat je in de minderheid raakt.
Ik betwijfel of mensen die zeggen dit toe te juichen dit zelf echt ervaren hebben.

letopuwzaak | 02-09-18 | 14:25

letopuwzaak, het touwtje kan NIET meer, wat dacht u van al die junks?
Voorheen woonde ik op het platte land, en daar waren de junks al bezig, met o.a. mijn autoradio. Dus neen, afgezien van die islamieten is het touwtje onmogelijk geworden.

watmagjenogwel | 02-09-18 | 15:07

Ben ik nou de enige die met een touwtje door de brievenbus altijd aan een tampon moet denken?

Ad_Hoc | 03-09-18 | 00:56

Die borden met die mensen rop die door het links fascisme binnengebrachte kwaad zijn omgekomen....afschuwelijk.

Wat hebben zij ons aangedaan.

RenHoek | 02-09-18 | 14:10

Chemnitz is een stad met mooie villa wijken rondom een weggebombardeerd hart. Nadat Oost en West werden samengevoegd kreeg Chemnitz geen toegevoegde economische waarde (geen auto-industrie enz.) en trok de jonge generatie naar het Westen. Gevolg: veel leegstand in de picobello opgeknapte DDR-flats. Daarop bracht Mutti Merkel haar vrouwelijke verlosserswoord: "Welkom, welkom" + "Wir schaffen das". De leegstaande flats werden opgevuld met migranten. Dat is de achtergrond, waarom Chemnitz en vele andere DDR-nederzettingen explosief zijn. De Ossies missen hun Ossie gemeenschappelijkheid en voelen zich als de kliko van het Wessie "Welkom, welkom" + "Wir schaffen das". Dit tergende afschuifgedrag van de Wessies zijn ze daar meer dan zat. Nu grijpen ze terug op 1989: "Wir sind das Volk" en willen ze in hun hart nog verder terug, naar de Ossie tijd van vòòr 1989.

Eeuwig..Op..Vakantie | 02-09-18 | 14:09 | 4

Kaas de Vies | 02-09-18 | 14:15
Haar vader een dominee die in 1954 naar Brandenburg verhuisde. Merkel is een geboren Wessie. U moet eens bij Ossies informeren. Uw antwoord geeft ook precies de Wessie mentaliteit weer: afschuiven, wegkijken.

Eeuwig..Op..Vakantie | 02-09-18 | 14:17

Bij mijn weten werden de Barka's, een onooglijk transportwagentje, in Chemnitz gebouwd. Dat kon omdat de resten van Auto Union (later Audi) daar nog waren. Chemnitz was niet bepaald arm, maar zeker niet rijk gedurende de DDR periode. Na de wende zijn de bedrijven opgekocht mbv de treuhand anstalt. Eenmaal verzelfstandigd had de automobielbouw in de toenmalige vorm geen enkele toekomst. Volgens mij zit Volkswagen nu deels in Chemnitz.

RenHoek | 02-09-18 | 14:18
▼ 1 antwoord verborgen

Guy Verhofstadt - de verpersoonlijking van het EU-gedrocht. Niet meer geremd door enig tegengeluid of nuance, elk gevoel voor democratie verloren. Met een vrijbrief om onuitputtelijk te zwammen als zijnde de enige waarheid in pacht te hebben. Uit naam van wie praat Guy eigenlijk? Een handjevol ALDE-kiezers. Dit continent kan zonder Guy.

de Voorzittert | 02-09-18 | 14:08

Ach Verhofstad heeft bloed aan zijn handen.

franck7020 | 02-09-18 | 14:07

De media stopt de mensen die kritisch zijn op de islam en tegen illegale massa migratie zijn in het kamp van "extreem rechts". Dat is het etiket dat je krijgt opgeplakt door de media.

Zo werken de media. Het is een media met een "agenda".

Je ziet het ook met de berichtgeving over Trump. Dat is geen ,min of meer, objectieve berichtgeving. De z.g. "journalisten" gedragen zich als anti-Trump activisten die ten doel hebben Trump negatief in het nieuws te brengen.

Kaskensj | 02-09-18 | 14:06 | 2

Er is niet zoveel veranderd sinds Goebbels...

EefjeWentelteefje | 02-09-18 | 14:09

Het is propaganda.

kleurdoosje | 02-09-18 | 15:23

Daarom steun ik o.a. hierom Bashar al Assad en Poetin. Zodat al deze geschifte Syriërs ZSM terug kunnen keren naar Syrië. Poetin heeft dit al met Merkel besproken vorige week: Ik red jou met die vluchtelingen, zodat jij weer in aanzien kan stijgen bij jouw eigen CDU/CSU. (plus garanties gas leveranties mbt Nord Stream 2, wat de VS permanent wil slopen. Maar Duitsland en de Duitse economie (en dus ook de Nederlandse economie) zitten niet te wachten op gigantisch dure Amerikaanse LNG, daarom moet Nord Stream 2 dus dood)

Daarnaast ben ik van mening dat er een algehele stop moet komen op de import van 'immigranten' en dat zeg ik als Mocro zijnde. Los eerst de problemen op met de immigranten/allochtonen die zich hier bevinden en dat kan niet als je de kraan open laat staan.

rachid82 | 02-09-18 | 14:03 | 11

Daar heb je wel gelijk in allemaal, maar Duitsland valt nog steeds onder de VS en Engeland.
Wij zijn nog steeds een provincie van Duitsland, want de echte akte is nooit getekend in Wageningen, Bernard was er niet eens.
Zoek maar eens op bij akte Wageningen.

gato | 02-09-18 | 14:46

@ De Koreaanse Slet , "naar Europa vluchten", je vlucht niet naar Europa, je vlucht naar een kamp, je trekt naar Europa om economisch moverende redenen. Hun goed recht, onze fout dat we het toe hebben gestaan en er zijn al redelijk wat Europese burgers en kinderen voor gestorven. Bovendien, een grote meerderheid van die 'vluchtelingen' komt niet eens uit Syrië. En bovenbovenbovendien: de meeste vluchtelingen zijn mannen tussen de 18 en 35 jaar. Dat is voor het eerst ooit.

Nu, we hebben een fout gemaakt en deze lui in Europa gekregen, het wordt tijd voor terugstuurplannen. Ik verwacht van politici een vergezicht wanneer en onder welke voorwaarden de laatste vluchteling terug gaat. We moeten een Bosnisch verhaal voorkomen, zij zijn niet terug gegaan. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de honderdduizenden Belgen na WO I. Maar politici komen niet met dit soort plannen, vragen er zelfs niet om. Dat is raar, want ik wil weten wanneer zij terug gaan en onder welke omstandigheden en de mensen waarover het gaan willen die helderheid vast ook. Feit is dat 95% van Syrië nu veilig is dus wat mij betreft kunnen ze nu al terug.

Rest In Privacy | 02-09-18 | 14:50

@rachid82,
Ik vind ook dat er een stop moet komen op de toestroom van illegale immigranten, en ben het eens met eerst de 'problemen oplossen met de immigranten/allochtonen die zich hier bevinden.' Mag ik u vragen wat hoe u die binnenlandse problemen definiëert en of u ideeën heeft over welke wegen te bewandelen om deze op te lossen?

kleurdoosje | 02-09-18 | 15:43
▼ 8 antwoorden verborgen

Och zie het maar zo. Er leeuwendeel zullen best "bezorgde" burgers zijn geweest maar het probleem ontstaat als men alles over één kam gaat scheren. Wanneer men niet protesteert tegen buitenlandse criminelen maar tegen iedereen "die er niet Duits genoeg uitziet" en impromptu pogroms gaat uitvoeren.

De meeste Duitsers die destijds voor de nazi's waren voelde zich geen genocidale monsters maar slachtoffers. Velen trapte erin en hadden geen flauw idee wat er gaande was totdat het te laat was.

Ik vind het ook wel welletjes met de vluchtelingen toestroom, ben fervent tegenstander van hier opvangen van dobbernegers en andere illegale immigranten. Het alles over een kam scheren en me inlaten met "auslander raus" volk gaat mij een stapje te ver.

De Koreaanse Slet | 02-09-18 | 14:03 | 11

witdusracist | 02-09-18 | 14:32

De VVD is nooit voorstander geweest van meer dan gastarbeid en dan naar huis. Je maakt een domme assumptie. Erg dom van je.

De Koreaanse Slet | 02-09-18 | 14:45

De Koreaanse Slet | 02-09-18 | 14:45
Waar haal je de VVD ineens vandaan? Ik heb het over types zoals jij, de deuger, de D66'er, de GroenLinks'er, degene die altijd gelijk heeft, ook al krijgen een aantal mensen een mes in hun rug.

witdusracist | 02-09-18 | 14:51

witdusracist | 02-09-18 | 14:51

Dat ben ik helemaal niet. Rare sektarische tribalist.

De Koreaanse Slet | 02-09-18 | 15:12
▼ 8 antwoorden verborgen

Kijk naar rechts,..... dan ziet u links niets!

Rest In Privacy | 02-09-18 | 14:02

Verhofstad is seniel. Populisme heeft nog niemand vermoord.

BozePaarseMan | 02-09-18 | 14:01 | 3

Ik vind 'we pro-Europeans' nogal populistisch klinken eigenlijk.

"The rise of far-left parties across America is a real threat to prosperity and our way of life. Those who believe in a united America should be unapologetic and stand tall to defend American values & fundamental rights. We pro-Americans are stronger together!"

Ik hoor het Hem zeggen.

Rest In Privacy | 02-09-18 | 14:03

Nazisme, fascisme en zeker ook Stalinisme zijn allemaal voorbeelden van populisme.

De Koreaanse Slet | 02-09-18 | 14:21

Is de islam ook populistisch?

Is dit nog nieuws? | 02-09-18 | 14:43

Het gaat dus helemaal fout in Duitsland. En daarna in de rest van Europa. Het enige dat Verhofstadt daartegenover zet zijn holle platitudes die ook nog eens feitelijk het verkeerde probleem benoemen. Ik weet niet wat ik griezeliger vind.
De escalatie of de totale doofheid en gestoordheid van politici als Verhofstadt.

De echte Stolwijker | 02-09-18 | 14:01

Ik word echt heel boos op mega L&L verhofstadt. En dan druk ik mij zelf heel zacht uit.
Alles meteen in een rechts extreem hokje duwen.
Bij de demonstraties zijn inderdaad Nazi leipjes aanwezig. Maar er zijn ook heel veel mensen die zich gewoon zorgen maken.
Dat zijn gewone mensen die niets hebben met rechts extremisme.
Verhofstadt moet eens een keer wakker worden. Hij en andere EU gekken wonen hoog en droog in een ivoren toren (in een roze mist) met gouden kranen en hebben beschikking over oneindige geldstromen.
Ik moet nu stoppen anders komt Joris in aktie

Jacktheflipper | 02-09-18 | 14:00 | 3

Hoeveel leipjes zijn er wel niet bij linkse demo's....

steekmug | 02-09-18 | 14:07

"Verhofstadt moet eens een keer wakker worden. Hij en andere EU gekken wonen hoog en droog in een ivoren toren (in een roze mist) met gouden kranen en hebben beschikking over oneindige geldstromen."
@ Jacktheflipper | 02-09-18 | 14:00
bovengenoemd gespuis weet heus dondersgoed wat er speelt maar moet gehoorzamen aan hun meesters van het top-kapitalisme zoals Soros. enz, want die trekken tenslotte uiteindelijk aan de Brusselse touwtjes (en daarmee aan de haagse touwtjes, zoals het weggeven van jaarlijks 2 miljard).

telelezer | 02-09-18 | 14:08

Ik weet het telelezer maar zoveel onrecht in 1 tweed maakt mij boos.
Het is ook levens gevaarlijk wat Verhofstadt doet hij blokkeerd elke dialoog.
Het is heel menselijk om gehoord te worden een dialoog te hebben als normale mensen.
Verhofstadt criminaliseerd tegenstanders en hoe je het ook went of keerd mensen willen gehoord worden.
Hoe het gaat gebeuren ik hou mij hart vast dit is echt zorgelijk waar ik bang voor ben vult u zelf maar in

Jacktheflipper | 02-09-18 | 14:16

Lijkt wel een oproep tot geweld vanuit links van die Verhofstadt ..

Rene046 | 02-09-18 | 14:00

Iedereen die niet luistert naar de wensen van Guy is een Nazi of fascist.

bosmaloot | 02-09-18 | 13:59 | 1

Ja, lekker makkelijk toch.

EefjeWentelteefje | 02-09-18 | 14:15

Guy Verhofstadt vind rechts een gevaar voor Europa, wat hij even vergeet is dat er in Nederland al 2 aanslagen hebben plaatsgevonden één in Den Haag en één op Amsterdam CS met 'vluchtelingen' die totaal onschuldige mensen met messen de keel willen doorsnijden.
Het grootste gevaar voor Europa is Guy Verhofstadt zelf!

Beroep = Boerenlul | 02-09-18 | 13:58 | 1

Beroep = Boerenlul | 02-09-18 | 13:58,

En dan mis je nog de moord op van Gogh, die steekpartij in Naaldwijk vorige week + een lange reeks "incidentjes" die met bloedarmoede en verwardheid te maken hadden.

Daarnaast hebben onze veiligheidsdiensten de afgelopen jaren tientallen aanslagen voorkomen door daders op te pakken en wapens in beslag te nemen. En werd er bij zo'n arrestatie destijds niet met een handgranaat gegooid en geschoten?

Ook werden gewapende "Nederlanders" aangehouden in oa Spanje en Polen, en honderden jihadisten reisden af naar India, Nigeria, Afghanistan, Irak, Syrië, noem maar op.
En onze overheid wil de "verliezers" van isis terug hier naartoe halen...

Dandruff | 02-09-18 | 14:32

Het eerste deel van de oplossing is het benoemen van het probleem, het onderkennen.
En dat mag dus niet, hè..

Wijze uit het Oosten | 02-09-18 | 13:58

Soms hoop ik dat het enorm gaat escaleren. Gewoon, omdat ik denk dat het de enige manier is om onze vrijheid en westerse samenleving zoals we die ooit hadden terug te krijgen.

opblaasschaap | 02-09-18 | 13:57 | 2

Zolang ze in Duitsland als belangrijkste land in Europa niet denken: wtf gebeurt er eigenlijk allemaal, dan heeft stemmen in NL niet eens zin. Feitelijk bepalen de Duitsers wie in ons land binnenkomt (cru voorbeeld die Afghaan van eergisteren), welk beleid we voeren qua munt en hoe serieus we die 'energietransitie' moeten nemen. In Den Haag zetten we slechts wat puntjes op de i.

Dus wanneer het in Duitsland dan ein-de-lijk begint te dagen, dan is dat heugelijk nieuws voor Europa. Zolang dat niet gebeurt is alles wat we hier doen en zeggen spielerei.

Rest In Privacy | 02-09-18 | 14:01

Precies. Hoe eerder het escaleert, des te beter. Er is grootschalige escalatie nodig, zodat de macht van de gevestigde kliek gebroken wordt.

kempenaer | 02-09-18 | 15:12
-weggejorist-
Dutch_Holland | 02-09-18 | 13:57

Anti-EU is niet anti-Europa Verhofstadt. Sterker nog, als je écht van Europa houdt dan sluit je de grenzen, promoot je Europese waarden en sluit je Brussel. Grenzen openen voor economische migranten met wereld/europavreemde opvattingen is zo anti-Europees als maar zijn kan

Rest In Privacy | 02-09-18 | 13:56

Het NRC: "Enerzijds protesteerden extreemrechtse demonstranten tegen immigratie, anderzijds betoogden duizenden tegen xenofobie en voor vrede".
-
Nou de media groep is in goed handen, deze zin zegt alles.
Er wordt er alles uitgeplukt om dit te duiden. Helaas voor het NRC zijn steeds minder mensen blind en naïef, die kijken zelf wel en zien om zich heen wat er gebeurd.
Rellen en haat zag je in Hamburg, maar toen waren ze daar blijkbaar druk met anders soortige journalistiek.
Andere mening hebben en vooral islam kritisch, is andersdenkend en daarmee xenofoob, tegen vrede, racist en automatisch nazi. Maar zichzelf wel zien als hoeders van de vrijheid van meningsuiting, zolang de meningen in hun wensdenkwereld passen. Maar blijkbaar te stom om in te zien dat ze voor een ideologie staan, die geen enkele ruimte en begrip heeft voor deze gekoesterde VVMU. Nee, dat kan niet waar zijn (snelle blik in alle islamitische samenlevingen is niet moeilijk om te zien dat de feiten echt anders zijn).
-
Misschien een tip voor de volgende zaterdag editie, hoe zou een islam-socialistische maatschappij eruit zien nationaalsocialistisch weten we. Nou fantaseer en brainstorm er maar op los op de redactie (afdeling manipulatie en selectieve berichtgeving (kortweg afdeling MSB bij de NRC) graag daarin niet betrekken).
De kop de toonzetting, mooi voorbeeld voor de geschiedenis lessen van het Duitsland in de jaren dertig.

bananabanana | 02-09-18 | 13:56 | 3

Jaja, tegen een verkrachting en steekpartij zijn is xenofobie. Echt!

Is dit nog nieuws? | 02-09-18 | 14:24

Links betoogd voor vrede en ideeën die niet met ons eens is gaan we in mekaar rammen of erger

Jacktheflipper | 02-09-18 | 14:40

Walgelijk toch dat links maar blijft zeiken over vrede terwijl de een naar de ander wordt verkracht beroofd of vermoord.Iets er van zeggen is racisme .Knettergek die mensen die met links demonstreren.Hun vindt ik pas gevaarlijk

Lilia2 | 02-09-18 | 18:05

Kunnen die linkse rakkers niet een vakantie vieren in Afghanistan of Somalië? Tijdje daar de werkelijkheid opsnuiven?

Is dit nog nieuws? | 02-09-18 | 13:56

"Those who believe in a united Europe should be unapologetic and stand tall to defend European values & fundamental rights.'
Guy weet het dus wel: Europese normen en waarden eerst. Maar waarom gedraagt hij zich dan niet naar?

Synecdoche | 02-09-18 | 13:55

Generaal Wanhoop zegt het goed Zijn manier van leven en Zijn
"economische" voorspoed wordt bedreigd.
Een stuk graaiend ellende is die Verhofstadt, niets anders.
Schoftentuig, hypocriet en corrupt tot in zijn diepste vezels.
Eurotrash geschikt voor de vuilnishoop van de geschiedenis.

Dzjengis-Somebody | 02-09-18 | 13:54

I am dreaming of a united Europe including UK. Only Without self elected eu leaders, its brux. Dept. And there so-called wisdom.....
Unfortunatly we are fed up with them...#democracy

Straight ahead | 02-09-18 | 13:52

Als je jezelf zorgen maakt over massa-immigratie en over Meslims, dan ben je extreem in de ogen van de deugkaste.

Bigi Bana Boy | 02-09-18 | 13:52

en groot signaal aan Brussel en Merkel afgeven... als in iedere Europese stad een massa mensen voor hun rechten op gaan komen.. recht op een veilig leven zonder angst en zonder telkens over hun schouders heen te moeten kijken.. tot een vijf jaar terug heerste deze angst niet zoals die nu leeft onder de burgers.. 1 en 1 is twee Verhofstadt en in je Gouden kooi met beveiliging zul je dat niet willen zien en horen maar het zegt al genoeg dat er beveiliging nodig is voor een Verhofstad en de zijne!

fikkieblijf! | 02-09-18 | 13:49

Zolang het landelijk is doen ze geen flikker in Europa of in de regering... maar wanneer alle demonstranten Europees de handen ineen sluiten...

Kris | 02-09-18 | 13:48 | 4

Nee hoor. Er ontstaat in steeds meer landen een weerzin tegen de immigranten. Nog afgezien van de Visgrad landen die ze compleet weigeren.
Mensen prikken in veel landen door de leugens heen. Helaas zit in de Hollandse genen vooral dominee en koopman.

HoezoStom? | 02-09-18 | 13:57

Zodra mensen in groepsverband gaan marcheren wordt het vaak een beetje een eng verhaal, maar ik denk dat de boodschap uit Chemnitz wel een duidelijk signaal is dat de Westerse bevolking het wel gehad heeft met de agressie dat Europa binnen wordt gerommeld. De politiek liegt de bevolking al jaren voor en langzamerhand gaan mensen zich verzetten. Dit soort acties zal vaker gaan voorkomen en zich ook naar een land als België gaan uitbreiden. Ook Nederland zal ooit eens volgen. De eeuwige zinloze stille tochten voor slachtoffers van "import-geweld" zullen worden vervangen door demonstraties tegen de slappe politiek. Nederland kennende gaat dat nog wel even duren, maar het komt.

Ruikbaard | 02-09-18 | 14:05

Killer muslims die onschuldige burgers met grote vleesmessen in hun rug steken, dat vind ik veel enger...

kempenaer | 02-09-18 | 15:00
▼ 1 antwoord verborgen

Leuk man, veel doden nog te verwachten door EU beleid. Laten we ervan genieten!

Mark_D_NL | 02-09-18 | 13:48 | 1

Gewoon negeren, niets aan de hand.

BozePaarseMan | 02-09-18 | 13:55
-weggejorist-
likijsje | 02-09-18 | 13:48

Ik stel voor om en tweegevecht tussen god en allah te organiseren. Wint god, wordt iedereen christen, wint allah, wordt iedereen moslim. Ik heb het in een gebed aan beide gevraagd, nog geen antwoord.

Mr_Natural | 02-09-18 | 13:46 | 4

Lood om oud ijzer wat mij betreft. Vanwaar de behoefte aan een opperwezen?

boterhamtevredenheid | 02-09-18 | 14:01

Fikkieblijf, atheïsten mogen niet meedoen maar moeten zich wel inschrijven bij de kerk/moskee. Dat is de enige manier om een homogene samenleving te krijgen.

Mr_Natural | 02-09-18 | 14:04

Ik denk dat de pastafarians winnen. De noodle God is oppermachtig. Hij gooit een pasta carbonara in de mond van Allah en Allah gaat toegeven dat varkensvlees geweldig smaakt.

Is dit nog nieuws? | 02-09-18 | 14:22
▼ 1 antwoord verborgen

Oost-Duitsland is een puinhoop. Dat is het echte probleem. Het is fijn voor die mensen dat ze vluchtelingen daar nu de schuld van kunnen geven, maar zelfs als alle vluchtelingen uitgezet werden, dan veranderde er weinig in Chemnitz.

DeWeerman | 02-09-18 | 13:45 | 15

@Conan de Rabarber. Bent u ook buiten Berlijn of Leipzig geweest?

DeWeerman | 02-09-18 | 14:16

@ weerman
Maar de verandering die er dan al is is datgene waartegen deze mensen hun demonstratie houden. Namelijk geweld van islamieten tegen Duitsers. Wat was ook alweer de aanleiding van dit gedoe in Chemnitz?

Is dit nog nieuws? | 02-09-18 | 14:20

Deweerman, een nieuwe nick van berbertje/dks?
Wegkijken 2.0

kempenaer | 02-09-18 | 14:38
▼ 12 antwoorden verborgen

De Marxisten slachtofferen, als het moet, hun eigen zoons en dochters voor het multiculturele project. Dit zal daarom nog decennialang dooretteren.

Vrouwtje_haram | 02-09-18 | 13:44 | 3

Nee hoor. Nog maar een paar jaar en dan hebben wij verloren.

De musso linie | 02-09-18 | 13:46

Het aller-, allerergste geval is de vader van de door een asielzoeker in Baflo vermoorde Renske Hekman:

www.nrc.nl/nieuws/2017/04/09/steun-aa...

"Eddy Hekman (63) en zijn vrouw Lieuwkje (64) bezoeken elke maand de man die hun dochter om het leven heeft gebracht. Samen met hem schreef Eddy bovendien een boek. „We zouden wensen dat hij vrijkomt.”

Dit tart alle beschrijving.

omanders | 02-09-18 | 16:10

Dat heel Europa achter 1 leider moet volgen, is het enige echte fascisme.

Feynman | 02-09-18 | 13:42 | 1

Precies.

kempenaer | 02-09-18 | 15:08

Nieuwe adel (= overheden) weten allang niet meer wat er leeft onder de bevolking.

Dutch_Holland | 02-09-18 | 13:42

Er gaan er nog veel meer sterven. Waarschijnlijk gaan er zelfs bekenden of geliefden van ons sterven. We hebben anno 2018 geen wereldoorlogen meer, maar worden aan messen geregen.

teh_thuismus_ | 02-09-18 | 13:41 | 1

Moeten ze wel eerst langs mijn vriendje Walther!

BaldEagle | 04-09-18 | 00:20

Er zijn veel mensen die het niet oneens kunnnen zijn met Guy, die zijn dood.

Mr_Natural | 02-09-18 | 13:41

Ik hoop dat die Verhofstadt eens een gevalletje verrijking mee mag maken. Kijken of hij nog zo roep toetert..

MeneerGuggenheimer | 02-09-18 | 13:39 | 1

Ik ben dan ook benieuwd of de ouders van de verkrachte en daarna vermoorde Maria Ladenburger, die werkten bij de EU, nog steeds zo pro EU en immigratie zijn...

VeelTeSteil | 02-09-18 | 14:02

Rechts extremisten noemen ze dat bij de NPO en Groen Links

Botte Hork | 02-09-18 | 13:38 | 1

Zelfs in de Telegraaf! Ook zij hebben het over neo-nazi's, en extreem rechts, terwijl het om normale burgers gaat die hun land en cultuur volledig naar de kl*ten zien gaan en daar terecht tegen protesteren. Ik word er droevig van. Als zelfs een normaliter vrij rechtse krant al dit soort termen hanteert...

Wayfaring stranger | 02-09-18 | 14:00

Alladin Akbar..

Conan de Rabarber | 02-09-18 | 13:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken