Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ebru Umar - Je suis #TeamWilders

"Ze hadden ook hun schouders kunnen ophalen over beledigd India Pakistan, lui die geeneens weten waar Nederland ligt."

In Pakistan is de eerste doodstraf uitgesproken in de strijd tegen godslastering op Social Media. Er gaat iemand vermoord worden door de overheid omdat hij zich negatief geuit heeft over zijn Allah of welke sprookjesfiguur dan ook.

Een doodvonnis om woorden. De bananenrepubliek van de week is Pakistan, op de voet gevolgd door Nederland, dat zich heeft laten piepelen door hetzelfde Pakistan. Dus helemaal niet gek dat je niemand in Nederland hoort hierover, niemand die de straat op gaat om tegen de Pakistani overheid te protesteren, geen Nederlandse splinterpartij - laat staan MinPres - die bedenkt dat het een goed idee zou zijn om de Pakistani bij de democratische les te houden in gremia als de Verenigde Naties of dat een ambassadeur op het matje geroepen dient te worden. 

Nee. Het is een gevalletje whatever. 

Ze doen maar daar, in Pakistan.

Hun land hun mores, hoe idioot ze ook zijn.

Maar als het op ons land aankomt, op onze mores, dan is het niet whatever. Dan wil de MinPres meespelen met de andere landen, dat alle landen ons lief vinden. Dan wordt Geert Wilders voor de trein gegooid, alleen omdat hij een cartoonwedstrijd wil houden.  

Opeens heet vrijheid van meningsuiting provocatie te zijn - een nette manier om te zeggen dat Wilders dit niet had moeten doen, omdat – ja omdat? Wat omdat?

Social


De enige juiste manier van de MinPres op Pakistaanse provocaties aan het adres van Nederland en Wilders in het bijzonder, had een schouderophalend naar de grondwet verwijzend ‘iedereen in Nederland is vrij om te zeggen, denken én tekenen wat ‘ie wil. Als mensen daardoor gekwetst raken, luisteren, lezen en kijken ze maar niet’ moeten zijn. 

In plaats daarvan mocht Wilders weer eens de functie van aangeschoten wild aannemen. Er is geen discussie over wat vrijheid van meningsuiting is, anders dan vrijheid. Als moslims beledigd raken, is de enige gepaste reactie dat ze een dikkere huid moeten kweken. De special snowflakes vermomd als moslims zijn niet uitgezonderd van beledigingen, sterker nog, hoe beledigder ze raken, hoe fermer onze vrijheid verdedigd dient te worden.  

In plaats daarvan is heel Holland in rep en roep, van columnist tot premier, omdat een burger die toevallig politicus is, een cartoonwedstrijd uitschrijft. De discussie verschuift naar haatzaaien en dreiging van terreur, dreiging van geweld aangedaan door moslims omdat ze niet tegen een paar tekeningen kunnen.

Niet Wilders buigt, maar onze MinPres buigt. In een shithole als Pakistan, is het niet mogelijk om een cartoonwedstrijd te houden. Maar dat vrijheid in West-Europa, Nederland in het bijzonder, allang verleden tijd is, is wederom aangetoond door de aanhangers van de profeet van de liefde.

Special Snowflakes van de islam terroriseren onze vrijheid, gesteund door de MinPres en journalistiek Nederland.  Ze hadden ook hun schouders kunnen ophalen over beledigd India Pakistan, lui die geeneens weten waar Nederland ligt. Jammer joh dat je beledigd bent. Gevolgd door ‘interesseert me niet want jullie wonen te ver weg, jullie verstandelijke vermogens zijn geen match met die van ons, jullie humor is onnavolgbaar tot afwezig en hey guess what: jullie profeet interesseert ons geen reet – totdat jullie gaan moorden en terroriseren uit zijn naam. En zelfs dan interesseert die profeet ons niet en wordt het tijd dat jullie opgevoed worden. Stelletje randdebielen.

Maar nee. Journalistiek én regerend Nederland hebben onze vrijheid wederom ingeperkt. Ons beschermen is blijkbaar moeilijker dan gewelddadige moslims terechtwijzen. 

Reaguursels

Inloggen

Linkse journalistiek ziet in de Is lam ook een bondgenoot ; zij geloven ook in een allesoverheersende overheid, waarin vrijheid van meningsuiting niet voorkomt. Socialisten : NSDAP, STALIN, POL POT , KIM JUNG UN , etc etc...

Kim-Jung-Un | 02-09-18 | 19:00

Ik ben voor de overtuiging van Ebru om te zeggen: helaas pindakaas, dit is hoe de wet in Nederland in elkaar zit! Triest dat "onze" politici blijven bukken..... zelfs al zou daarmee iets gewonnen worden, dan nog is het voor moslims nóóit genoeg......

decksmann | 01-09-18 | 22:30

Nou Geenstijl, ik zou zeggen: organiseer hem die wedstijd, Desnoods ihkv fotofuckvrijheidsdag.

LeefInVrijheid | 01-09-18 | 17:42 | 1

Ja doen! Vrijheid van meningsuiting: je hoeft niet alles te zeggen, je moet alles zeggen! zelfcensuur is geen vrijheid.

Jacques_SiConto | 01-09-18 | 19:30

Het moet inmiddels bij onze politici toch zonneklaar zijn dat niet zij, maar 'vredelievende' islamlanden in Nederland de wet uitmaken. Morgen gaan D66 politici een wandeling maken door Den Haag om het succes van de multiculturele samenleving aan te tonen. Dezelfde politici lopen al jaren achter de feiten aan. Om de wandeltocht tot een succes te maken is de route vooraf bekend gemaakt en is politie escorte geregeld. Ook de burgerwachten zijn gealarmeerd. Onder het oog van de media mag er niets mis gaan.

JohnWalker | 01-09-18 | 16:31

@Ebru,

Leuk stukje, maar wat er mist zegt veel slechts over je.

Nergens in je stukje leg je de link dat voor Pakistan andere mensenrechten gelden. De CDHRI. En dat daarin mensen doodmaken wegens(verdenking van) allah-belediging gewoon mag (art. 1 en art 2). En dat je herkomstland Turkije hetzelfde verdrag ook heeft ondertekend. En net als Pakistan lid is van de OIC.

Nergens in je stukje geef je onze regering een schop onder de rest dat ze daarover Pakistan op het matje moeten roepen, en de ambassade uit ons land moeten schoppen.

Nergens lees ik dat jouw herkomstland Turkije achter die reli idiote Paki's staat en zelfs met oorlog dreigt.
twitter.com/TheEsenPasa/status/103527...

Gelet op je recente Turkije ervaringen kan ik die opzettelijke zwijgzaamheid nog wel begrijpen, maar WIE bescherm je ermee? Niet Nederland. Wie richt je daarmee schade aan? Niet Turkije.

Sommigen zeggen dat Nederlanders een bang volk zijn. Dat is niet waar maar ik begin nu te denken dat jij banger voor Turkije bent dan al wij Nederlanders bij elkaar.
En zo willen demense Ebru niet zien.

Denk er eens over na.

gaffelbaard | 01-09-18 | 13:48 | 1

P.s.
Opzettelijke zwijgzaamheid neem ik terug. Ik weet niet of je het met opzet deed. Dus alleen zwijgzaamheid. Zonder zwijgzaamheid (& veel slechts).

Maar ik hoop wel dat je je een keer verdiept in dat van die mensenrechten. En welke dubbelrol Turkije daarin speelt.

gaffelbaard | 01-09-18 | 20:56

Zo moeiiljk is het gedrag van onze "elite" niet te verklaren. MSM loopt aan de leiband van de heersende kliek in Den Haag. Tata politici lopen aan de leiband in Brussel, Berlijn en Parijs (in die volgorde). Mocro en Turkse politici lopen aan de leiband van Rabat en Ankara, maar dat terzijde.

Anyway zelfs in het Byzantijnse Brussel hebben "bestuurders" en politici baasjes. Ja, in eerste instantie uit Berlijn en Parijs. Maar de daadwerkelijke belangrijke bazen, onze daadwerkelijke heersers, zijn de grootaandeelhouders van energie, medische, voedsel, telecom - en wapensectoren. Die hebben een groot deel van Brusselse (en Berlijnse/Parijse) politici en "bestuurders" in hun zakken.

Deze aandeelhouders bejubelen globalisme, corporatisme, oligarchie en... de islam. Laatstgenoemde niet vanwege de religie maar vanwege de VIPs die deze religie aanhangen - de sjeiks, emirs en prinsen die met hun kont op grote hoeveelheden gas en olie zitten.
Deze daadwerkelijke bazen van ons zullen hun belangen beschermen. En hun sokpopjes en trekpopjes in Berlijn en Parijs jubelen niet alleen met ze mee, ze beschermen vurig deze belangen. Aangezien trickle-down economics onze wereld overheerst (nee niet op de manier waar je nu aan denkt), jubelen en beschermen de kleinere varkentjes in het Byzantijnse Brussel met hun meesters mee. En op hun beurt de biggetjes in Den Haag ook. Want deze biggetjes willen ook ooit grote beren en zeugen worden - zich helemaal kapot en rond vreten in de rijkgevulde troggen in Brussel. Timmerfrans en van Balen stijl. En als de biggetjes ergens belangen mee hebben - dan hobbelt de MSM, onderwijs en cultuursector achter hun aan.

Het enige perverse aan dit hele verhaal is (s)links. Onze marxistische vriendjes van verschillend pluimage jubelen en beschermen met de grootaandeelhouders en politici mee. Zij waren oorspronkelijk anti-kapitalistisch en anti-religieus. Maar ook zij hebben de alliantie gesloten met multinationals en de islam.

De enige verklaring die ik kan geven, is dat onze marxistische vriendjes zijn afgekocht. Met dikke verdienmodellen. Zoals in het onderwijs (een groot cultuur marxistisch shithole tot de nok toe gevuld met fopstudies en doctoraten), immigratie (Timmerfrans ferry's, asieladvocatuur, "vluchtelingen" stichtingen, NGO's), cultuur (kunstsubsidies) en zelfs het bedrijfsleven (ruimte voor Chief Diversity officers, Chief Happyness Officers etc.).

De rest van de bevolking (een kleine meerderheid) heeft het nakijken. En moeten lijdzaam toezien niet alleen hoe ze omgevolkt en geislamiseerd worden, maar dat hun hele identiteit, cultuur en zelfs taal worden afgenomen.

En de meeste hebben het simpelweg opgegeven zich te verzetten - sterker nog de meerderheid heeft zich nog nooit ertegen verzet.

Wij op GS zijn slechts passagiers die kijken hoe we met het schip naar het ijskoude water zinken - terwijl het orkest der politici op de achtergrond doorspeelt. De grootaandeelhouders zijn overigens al in de spaarzame reddingsboten aan het stappen...

Graaf_van_Hogendorp | 01-09-18 | 13:06

Als ik mij goed kan herinneren heeft de B.V.D. 40 jaar geleden Abdul Qadir Khan met vakantie gestuurd naar Pakistan? Met zijn bagage vol Nederlandse blauwdrukken voor ultracentrifuge. https://www.ad.nl/home/klokkenluider-frits-veerman-wil-na-40-jaar-eerherstel~a8591f00/
Khadim Hussain Rizvi hoeft dus alleen die cricketspeler om het ontstekingsmechanisme te vragen. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/kwestie-wilders-wordt-eerste-grote-test-voor-pakistaanse-premier-khan~bd483a00/?utm_campaign=shared_earned
Het wordt tijd dat het Ministerie van Defensie een beetje tolk in dienst neemt om het woord “Defensie” te vertalen. In plaats van…. https://www.defensie.nl/onderwerpen/missies/huidige-missies Dan kunnen onze jongens (en meisjes:-) zich thuis voorbereiden op de 3de wereldoorlog. En reken er niet op dat Nederland, zoals in de 1e wereldoorlog, neutraal kan blijven.
Laten we beginnen om geen “vluchtelingen” meer toe te laten. (Met uitzondering van een paar Duitsers uit Chemnitz zonder calvinistische achtergrond). Dan hoeft Premier Mark Rutte minder vaak medeleven te betuigen met de slachtoffers. Hetgeen een dagelijkse bezigheid is geworden.
Gelukkig begint in andere landen binnen de EU het licht te branden. Viktor Orbán en Matteo Renzi hebben het begrepen! Voor andere zoals: Macron, Merkel en Rutte wordt het tijd de koffer te pakken. En dan bedoel ik niet richting Brussel.
Zo, dit lucht op. Ik ga weer terug naar de orde van de dag.

HenkyPanky | 01-09-18 | 12:34

De 'grap' is dat de gewelddadige Pakistani onder deze groep zich als winnaar zien, terwijl het precies andersom is. Het blijkt dat hun manier van geloven is zo destructief en problematisch, dat mensen hier hun mond er maar over houden. Maar dat stukje zelfreflectie hebben ze nog niet.

kloopindeslootjijook | 01-09-18 | 12:17

De zich roerende Pakistaniers willen iets via de VN regelen, zodat godsdienst en beledigingen aan banden wordt gelegd.
Wat ze waarschijnlijk niet door hebben is dat ook anders-gelovigen of atheïsten zich beledigd kunnen voelen door een opmerking of actie van hen. En dat je daarmee iets universeels maakt. Strikt genomen een stapje richting de verlichting, omdat je iets maakt dat geloven gelijkschakelt. Maar waarschijnlijk willen ze dat niet, want iemand die niet hun geloof heeft, is een ongelovige, en heeft dus duidelijk niet dezelfde rechten. Want onze god die is de beste. Waarom dat zo is, dat kunnen ze niet uitleggen.

kloopindeslootjijook | 01-09-18 | 12:14 | 1

"Waarom dat zo is, dat kunnen ze niet uitleggen."

Nou ja, dat kunnen ze wel, en dat doen ze ook wel, alleen vervult het andersdenkenden met huiver en afschuw:

Allah is groot en Mohammed is zijn profeet (vzmh). In de Koran staat de letterlijke waarheid die Mohammed door een engel is ingefluisterd. En de liefde van moslims voor hun profeet is ongelooflijk groot, zo groot dat alles en iedereen die aan- en opmerkingen op de islam en hun profeet heeft, hartstikke kapot morsdood gemaakt moet worden.

Dat zag je afgelopen week weer in Pakistan nav Wilders' wedstrijd.

Dr_Johnson | 01-09-18 | 12:22

Ebrus een top artikel.
Het geeft ook aan hoe Nederland door een groot gedeelte van de politiek verraden wordt. Zoiets als: "weg met ons, maak Nederland een islamitisch land, onderwerp je aan figuren zoals Juncker en Timmermans de geldverspillende EU in Brussel, promoot een anti Nederland houding, geef de NPO de gelegenheid om nep nieuws te verstrekken, daar nepotisme heerst wat haar weerga niet kent, door die incestueuze club veel belasting geld te geven en ze daarmee inpakken,.".
Dan zie foto- die onbetrouwbare kop van meeloper, slijmjurk,domme egotripper, mosterd na de maaltijd prater, draaikont en vooral foute lafaard Rob de Wijk.
Erger kan niet !

outdoor | 01-09-18 | 12:02

Dat Rutte zoveel begrip toont voor de moslims die zich beledigd voelen valt in hetzelfde rijtje als ‘Heel erg dat ze is verkracht, maar ze heeft het ook wel uitgelokt door zo’n kort rokje te dragen’. Rutte vond ook dat Theo van Gogh het wel zelf uitgelokt had om vermoord te worden doordat hij steeds zo kritisch was op de islam.

BluRay | 01-09-18 | 11:58

Goed stuk weer Ebru. Het enige waar moslims wel goed in zijn is altijd en eeuwig de schuld buiten hen zelf leggen en wijzen naar een ander. Het is echter wel zo dat als ze met 1 vinger naar een ander wijzen, er 3 vingers van dezelfde hand terugwijzen. Kortom, moslims moten eerst eens beginnen hun eigen shitholes op te ruimen voor ze hun rotzooi naar het westen brengen. Ik wil namelijk geen last hebben van rotzooi van mijn buren, laat staan van uitingen van welk geloof dan ook. De rot herrie van dat islamitisch bidden is net zo tenenkrommend als het geluid van een gereformeerd traporgeltje. Maar goed, leg het concept van 1 vinger en 3 vingers maar eens uit aan mensen die nauwelijks in staat zijn te tellen.

Ruikbaard | 01-09-18 | 11:17 | 5

@telelezer | 01-09-18 | 11:58

Wellicht heb je een punt. Ik schrijf altijd 1 miljoen, soms 1.000.000+, omdat dat cijfer zo in mijn hoofd zit. Ik heb het vaak zo gelezen, maar als dat getal inderdaad stamt uit 2013, is het niet erg actueel meer.

Heeft bv het CBS geen recente(re) cijfers? Ik ben daar niet zo handig in, maar iemand die dat wel is, zou dat eens moeten uitpluizen.

Dr_Johnson | 01-09-18 | 12:11

Hoeveel moslims er in Nederland exact wonen weten we niet. De reden hiervoor is dat religieuze overtuiging sinds de laatste volkstelling in Nederland (1971) niet meer geregistreerd wordt.
Het aantal moslims in Nederland moet dus geschat worden. Tot het begin van deze eeuw ging het CBS hierbij uit van het aantal moslims in de landen van herkomst, maar deze methode werd na 2004 gewijzigd.

telelezer | 01-09-18 | 12:27

Oh ja en ook dit:
https://www.geenstijl.nl/5139670/gaat-best-hard/

telelezer | 01-09-18 | 12:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is precies die hollandse mentaliteit waardoor het voor een bepaalde mogendheid in een bepaalde periode zo makkelijk was om dit land te bezetten en op de volle medewerking van ons volk kon rekenen bij het wegvoeren van vrijwel de hele joodse gemeenschap.

0112358 | 01-09-18 | 11:03

Laten we als Nederland Pakistan helemaal plat bombarderen!
Niet met bommen. Maar vlieg er over met een vliegtuig laat miljoenen pamfletten, cartoons en memo's over hun profeet. Wellicht ook het vermelden waard dat hun God niet bestaat, en als ie wel bestaat, dat het een kutgod is.

Timide_Aso | 01-09-18 | 10:48 | 1

*Goedemorgen. Er ontbreekt her en der een woord, maar je snapt de strekking.

Timide_Aso | 01-09-18 | 10:50

Dat ze zich maar eens druk maken over het gedrag van hun landgenoten in Engeland

Slough | 01-09-18 | 10:14 | 2

Je bedoelt ongetwijfeld het op industriële schaal misbruiken, prostitueren en verkrachten van Engelse meisjes door bendes Pakistanen. Inderdaad, dat moet je eigenlijk ook nog in 't beeld betrekken.

Leo Sar | 01-09-18 | 10:18

Het enige waar moslims zich druk over maken, is hoeveel landen en volkeren nog moeten worden onderworpen aan de islam.

Boerkablaffer | 01-09-18 | 10:36

Trouw lezen maakt meer kapot dan je lief is...

poiuytrewq | 01-09-18 | 09:59 | 2

Ik lees dat vreselijke krantje al jaren niet meer. Staat vol met officiele meningen van linkse regenten.

Jezus_Boeddha | 01-09-18 | 10:50

Ja, behalve de stukjes van Theodoor Holman.

Alco-de-Holist | 01-09-18 | 12:56

Dat kan korter, mevrouw Umar. Rutte heeft gezegd: “Behalve de grenzen van de wet is er ook je eigen beschaving.” Rutte vindt het dus getuigen van innerlijke beschaving als je ’n nazi-ideologie als de islam ontziet. Dat betekent dat Rutte en allen die het met ‘m eens zijn — zo’n Rob de Wijk bijvoorbeeld — immorele krankzinnigen zijn.

Leo Sar | 01-09-18 | 09:49 | 2

Collaborateurs en uiteindelijk oorlogsmisdadigers. Rutte is eigenlijk een soort aalgladde versie van Anton Mussert.

Boerkablaffer | 01-09-18 | 10:01

Dit land zit er helaas vol mee, Nederland is stuk. Heb meer vertrouwen in landen als Polen Tsjechië Oostenrijk en Hongarije, dat zij het tij zullen keren. Al hoop ik stiekem ook op een revolutie hier in ons land.

MoltisantiBeer | 01-09-18 | 10:19

Ebru for president!

Steven Avery | 01-09-18 | 09:46 | 1

Ebru had voor leefbaar de raad in gemoeten, mijn inziens

MoltisantiBeer | 01-09-18 | 10:21

aaaah, Ebru snapt niet helemaal hoe vrijheid van meningsuiting werkt. Dat is niet erg, dat zit niet in haar cultuur, dat heeft ze van huis uit blijkbaar niet meegekregen, maar het maakt het lezen van dit stukje wel een beetje lastig. Ebru; iedereen mag in dit land zeggen en denken wat ie wil, dus als Geert Wilders wil provoceren om het provoceren dan mag dat. Als anderen dat een kinderachtige manier vinden die Geert blijkbaar nodig heeft om nog een beetje relevant te blijven dan mogen zij dat ook zeggen. Daarmee beperken ze Geerts vrijheid van meningsuiting niet. En Nederlanders snappen ook dat een beledigde mensen van zich afbijten als ze worden beledigd. En dat mogen zij ook, want als wij Gekke Geertje de vrijheid geven om te zeggen wat ie wil dan doen we dat met zijn beoogde slachtoffers uiteraard ook. Totdat ze geweld willen gebruiken, want dan nemen we Geert tegen zichzelf en de gevolgen van zn misbruik van de vrijheid van meningsuiting in bescherming. Daar betalen we met zn allen inmiddels al zo'n 20 jaar voor.
Vrijheid van meningsuiting geldt niet alleen voor de mensen die denken als jij, Ebru. Maar je hebt wel een puntje. Zwijgen, als boze mensen boze dingen roepen, hebben we inmiddels lang genoeg gedaan. Het wordt tijd dat dit land wat harder stelling neemt tegen Geert en #teamwilders. Nederland heeft schijt aan jullie. We vinden jullie maar een stelletje racistische domme tokkies, met jullie angstzaaien en middeleeuwse denkbeelden. De meeste Nederlanders zijn te vriendelijk om hardop uit te spreken wat ze van jullie vinden. Maar dat mogen jullie best wat vaker horen, want in je TMG-infobubbel kom je die signalen blijkbaar veel te weinig tegen.
En dan wil ik nu graag een cartoonwedstrijd uitschrijven. Degene die de meest kwetsende cartoon van Ebru Omar opstuurt naar de redactie van GeenStijl wint een bol.com kadobon. En omdat GeenStijl zo'n voorvechter is van de vrijheid van meningsuiting zullen zij alle cartoons plaatsen. Toch?

GifKikkert | 01-09-18 | 09:44 | 5

GifKikkert, sukkelnerd

MoltisantiBeer | 01-09-18 | 10:22

Leg uit, wat zijn de Middeleeuwse denkbeelden van de PVV? Dat ze het niet tof vinden dat mensen in metro's worden opgeblazen en kinderen bij een concert in stukken gereten? Dat de partij liever niet heeft dat vrouwen, zelfs baby's en kleuters in lange lappen moeten lopen en eigendom zijn van de man? Dat meisjes van negen jaar mogen trouwen met alle gevolgen van dien en dieren kwellen er gewoon bijhoort? Dat Joden en christenen uit hun landen moeten worden verdreven en allemaal dood? Ja, nu je het zegt, best Middeleeuwse denkbeelden eigenlijk. .

Maris v.d Hof5393 | 01-09-18 | 10:43

Ach, Mohammedcartoons, Wilderscartoons, of Ebrucartoons, de "cartoon to end all cartoons" in deze hele kwestie stond vandaag in de Volkskrant. Een briljante plaat van Jos Collignon. Picture says it all, doesn't it?

www.volkskrant.nl/columns-opinie/coll...

Dr_Johnson | 01-09-18 | 10:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat ik voorop stellen dat ik Wilders' houding ten opzichte van islam ten volle steun. Creatieve cartoons zijn leuk en grappig ik hou wel van dit soort humor, ongeacht of het een religie, politicus of wat dan ook raakt. Ik zou er aan meedoen. Cartoons zijn van alle jaren.
Wat ik jammer vind is Wilders' aanpak versus islam. Met een cartoonwedstrijd bereik je niks, behalve agitatie en een hoop tamtam van alle kanten (wat had je anders verwacht). Anders gezegd wanneer slaat Wilders weer eens spijkers met koppen, kom met dingen die er echt toe doen, dingen die islam bestrijden.

Memek | 01-09-18 | 09:28 | 2

Memek | 01-09-18 | 09:28 |
Met 20 zetels tegen over een partijkartel van pakweg 125 zetels vallen er weinig spijkers met koppen te slaan.
Valt me trouwens nog mee dat de PVV 20 zetels heeft in een dhimmi landje waar de meeste bewoners elke dag vijf keer bidden richting mekka en brussel

komtdatschot | 01-09-18 | 09:42

Deze cartoonwedstrijd was een probaat middel om bij moslims wat eelt op de ziel te kweken. Ze zijn contant beledigd en hebben dus altijd een excuus om dood en verderf te zaaien. Door de slappe knieën van 'onze' leiders worden ze gesterkt in hun gelijk en zal het geweld mondiaal alleen maar sterk toenemen. We hebben kerels nodig als Trump, hij verplaatste de ambassade naar Jeruzalem en het MO bleef wijselijk koest. Zo werkt dat. BTW: het is weer een pareltje, mevrouw Umar. De jeugd van Nederland van wie de toekomst wordt bedreigd, zit om mensen als u te springen.

Maris v.d Hof5393 | 01-09-18 | 10:55

Nou ik hier toch ben.
Nederland op zijn rug omdat een of andere barbarij aan de andere kant van de wereld niet tegen (kleur)potloden kan.
fenixx.org/2018/09/01/nederland-op-zi...

komtdatschot | 01-09-18 | 09:26 | 2

Goed stuk.

Timide_Aso | 01-09-18 | 10:37

Uitstekend artikel!

Maris v.d Hof5393 | 01-09-18 | 10:58

Als zelfs Indiers Pakistan al een land vol onbetrouwbare smeerlappen vinden, dan is het een totale failed state.

van Oeffelen | 01-09-18 | 09:07 | 1

Ik ben 40 jaar geleden in Pakistan geweest. Ik heb daar de grootste fles whisky ooit gezien. Een land zwaar tegen alcohol. Hypocrieten pur sang

Slough | 01-09-18 | 10:18

Er is maar één oplossing voor Pakistan: Pakistan, Bangladesh en India weer samenvoegen en weer onder Engels bestuur plaatsen.

W_F | 01-09-18 | 09:02 | 2

Of gewoon wachten tot Pakistan en India hun kernwapens op elkaar uitproberen

Tsjernodebiel | 01-09-18 | 10:19

Engels bestuur? Dit allang geïslamiseerde Engeland?

Maris v.d Hof5393 | 01-09-18 | 10:59

Ondertussen is het wel een regering kwestie geworden nu de regering van Pakistan openlijk heeft uitgesproken ook verheugd te zijn en als voorbeeld een burger gaan doden om het uiten van zijn mening over Allah..
Ik hoor de VN niet en de Paus, Imans, de Dalai Lama en ik hoor de vele mensenrechtenorganisaties nu niet. waar is het hof van de wereld vrede etc etc waar zijn de verwoordingen naar pakistan over het veroordelen van een wet die burgers vermoord omdat ze zich uiten..

dus burgers mogen voortaan worden gedood als ze een godverdomme uitspreken maar dan over Allah! En dat komt nu direct naar het Westen

te idioot voor woorden!

fikkieblijf! | 01-09-18 | 08:50 | 1

De leiders van dergelijke organisaties hebben het veel te druk met zaken als zwarte Piet, wat maalt hen de doodstraf van een burger die alleen wat vrijheid zocht?

Maris v.d Hof5393 | 01-09-18 | 11:03

Het lijkt in deze discussie steeds meer te gaan over wie nu uiteindelijk 'gewonnen' heeft.
Terwijl er uiteindelijk voor mij in ieder geval geen enkele winnaar is.
Het punt van Wilders is gemaakt, en de reactie daarop hebben we ter kennisgeving aangenomen.

Waar het om gaat is dat de vrijheid van meningsuiting niet veranderd is. Dat de cartoonwedstrijd afgeblazen is omdat er dreigementen kwamen neemt niet weg dat de mond van niemand gesnoerd is.
Het is vooral degene die dreigen om in de spiegel te kijken en kritisch te zijn naar zichzelf.
Ik begrijp echt wel dat de mensen die heilig geloven in een voor hun heilig figuur gekwetst zijn omdat ze al vanaf dag een van hun bestaan hiermee opgroeien en diep geraakt zijn waardoor ze zo heftig kunnen reageren. Voor ons gaat het in het vrije westen om hele andere zaken die je dagelijks bezig houden, bedenk dat het leven van deze mensen hoe ongeloofwaardig misschien ook draait om hun heilige profeet.
Wij als westerse samenleving hebben in het verleden en nog fouten gemaakt en daarvan geleerd en leren we nog dagelijks van (niet iedereen, uitzonderingen houd je altijd).
Het feit is en daar hecht ik de meeste waarde aan, dat Pakistan of wie dan ook nu weet dat het vrije westen een vrijheid van meningsuiting kent. Daar zullen zij niets aan veranderen. En dat is voor mij het grootste goed, zij mogen vanuit onze eigen normen en waarden denken en vinden wat zij willen over ons, daar is tenslotte de vrijheid van meningsuiting voor en dat kan de nodige opschudding teweegbrengen. Maar als je kijkt wat het uiteindelijk teweeggebracht heeft in NL dan denk ik dat NL heel duidelijk heeft laten zien dat zij nauwelijks stilgestaan hebben bij de tegenreactie, Nl is de straat niet opgegaan om er een enorm punt van te maken, we leven door en stappen over de reactie heen hoe wreed de uitingen ook zijn.
Het is niet de vraag of in de toekomst nog vergelijkbare acties zullen komen, het is slechts wanneer er weer iemand is die de vrijheid van meningsuiting openbaar uit om de wereld te laten horen hoe wij daarover denken.

Een les hebben we allen geleerd in deze en dat is dat ondanks dat we allemaal mensen van vlees en bloed zijn we toch enorm verschillen van elkaar. Het brengt ook hele mooie belevingen met zich mee, niet alles is negatief, laten we vooral dat meer waarderen dan onenigheid met elkaar uit te vechten, oorlogen hebben al genoeg ellende voortgebracht.
Fijn weekend allemaal!

pickalilly | 01-09-18 | 08:14

Ebru altijd +1.

Schepvogel | 01-09-18 | 08:11 | 2

Yep

genoegisgenoeg | 01-09-18 | 08:16

Echt wel! Een wereldomvattend podium waardig!

Maris v.d Hof5393 | 01-09-18 | 11:04

Een 3de wereldoorlog voorkomen, door een tekenwedstrijd die nooit gehouden is zo te manipuleren, knap hoor AIVD.

sprietatoom | 01-09-18 | 06:44

Als tegenreactie zou Wilders nu een Jezus-cartoon wedstrijd moeten houden. Al is het alleen maar om de politieke reacties te vergelijken en moslims op die manier in te laten zien wat voor onzin die agressie allemaal is.

salsaparilla | 01-09-18 | 05:49 | 2

Goed idee!

Schepvogel | 01-09-18 | 08:09

inderdaad of gewoon een tekenwedstrijd met als thema geloven over de hele wereld..ik lach me nu al een apelazerus over alle boedhas met dikke buiken die dansend om de gouden eieren het pasen vieren. Of Jezus die boos enkele bovenonstgesteld terugstuurt via de trap om het goed te gaan maken, die hindoe met die vele armen die in de war raakt en ja Allah.. die heeft geen gezicht maar vooral tekens die niemand begrijpt..en door vele van het geloof Islam met eigen interpretatie invullen

fikkieblijf! | 01-09-18 | 08:54

Het is vergeefse moeite van Umar waarschijnlijk, net als de column van Holman www.parool.nl/opinie/een-politicus-he.... De gewone man schijnt het wel okee te vinden om je bek te moeten houden als iemand met geweld dreigt. Als we tenminste mogen afgaan op de poll onder het EenVandaag-panel, waarvan 60% er geen probleem in zag de actie van Wilders te veroordelen.

Of die achterlijke snor op Voetbal Inside, die inzake werken in Arabische landen dan wel een helder standpunt er op nahoudt, maar in deze kwestie feilloos de foute kant kiest, die van Rutte.

De schande waar het stom volk zich mee overlaadt is niet te overschatten.
Ook Wilders zit er naast trouwens, want veiligheid gaat natuurlijk niet boven alles. Die plek is voor de vrijheid gereserveerd, de redactie van Charlie Hebdo indachtig.

sockpuppet | 01-09-18 | 03:19 | 4

"De gewone man schijnt het wel okee te vinden om je bek te moeten houden als iemand met geweld dreigt." Eens, maar ik denk ook dat het de gewone man geen bal interesseert, omdat het 'nog' te goed gaat in Nederland. Men is alleen bezig met hun zogenaamde sociale leven, omdat ze het geld ervoor hebben. Daarnaast heeft de facebook generatie helemaal geen interesse voor wat er in Nederland en de wereld afspeelt. Ik ben al blij als ze kunnen vertellen wie onze minister president is. Als we massaal naar de voedselbanken moeten dan is er een kansje dat de pleuris uitbreekt.

LegoBlokje81 | 01-09-18 | 09:03

LegoBlokje81 | 01-09-18 | 09:03
Interessant punt. Dus jij beweert dat de mensen die nu al hun onvrede uiten, laten we ze in dit geval even PVVstemmers noemen, hun eten hoofdzakelijk bij de voedselbank halen?

GifKikkert | 01-09-18 | 10:12

Klopt dat veiligheid niet boven alles gaat. Maar stel dat het verongelukken van die PVV-politicus geen afschuwelijk toeval is en het afblazen van de cartoonwedstrijd niet op zichzelf staat. Wat dan?

Maris v.d Hof5393 | 01-09-18 | 11:15
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, kwestie van tijd tot dat Pakistan ten onder gaat aan zijn eigen "succes" c.q. overbevolking.
www.worldometers.info/world-population...
De Islam is gek met kinderen en gaat dat dus zeker niet voorkomen. Zelfde geldt voor India en ales in Africa ten zuiden van de Sahara trouwens...

Expert Homo | 01-09-18 | 03:16
-weggejorist-
Injegezicht | 01-09-18 | 02:27 | 2

De islam kán niet genoeg bekritiseerd, beledigd en belachelijk gemaakt worden. Dat geloof is een karikatuur van het begrip “religie’, een aanfluiting voor alles dat met beschaving te maken heeft, een belediging van het Gezonde Verstand, een bedreiging voor de geestelijke volksgezondheid en te achterlijk en te belachelijk om serieus te worden genomen. Afgezien daarvan is de islam met zijn zieke macho-ideologie een continue bedreiging van de vrijheid, van de vooruitgang, van de stabiliteit van elke westerse en / of niet- islamitische samenleving en tenslotte een voortdurende bedreiging van de wereldvrede.

Het is eigenlijk te gek voor woorden dat westerse landen deze archaïsche, barbaarse ideologie met zijn ridicule en vrouw- vijandige opvattingen, in hun midden dulden.

Peter Emile | 01-09-18 | 02:18 | 2

Iets van soortgelijke strekking wou ik net gaan schrijven, maar dat hoeft niet meer...

zirk | 01-09-18 | 07:46

En Bosnië/Albanië dan? Daar hoor je bijna niets over en is al sinds de overheersing van het ottomaanse rijk vanaf de 15e eeuw islamitisch.

Injegezicht | 01-09-18 | 11:13

Ik vind het zo prachtig, ik geniet er stiekem van, hoe we een heel leger van 10.000 sukkels op de been kunnen krijgen richting Islamabad met een tekeningetje. En weer rechtsomkeert kunnen krijgen met geen tekeningetje, en weer .... Ik lig in een deuk.
En het grappigst van alles? Dat die tekening er gewoon nog is, op het bureau van Geert. Of misschien toch aan de wand?

SaintNick | 01-09-18 | 02:02

Prachtige Ebru, mag ik dat zeggen, och, ik doe het gewoon want ik vind dat. Laten wij als Geenstijlvollers dan zelf maar onze grieven en grappen en grollen gaan uiten door middel van een Geenstijl cartoon event, kan een paar honderd jaar duren voordat de religie hunnerzijds de essentie van cartoons begrijpt, maar evengoed kunnen wij als gegroeide maatschappelijke discussanten door eeuwenlang policor gesteggel het goede voorbeeld van waarachtige vrijheid des menschen tonen door onze humor en zelfspot en vooral vrij van angst voor sprookjesfiguren, hetgeen een waar vrij mensch bewaarheid, alvast een voorschot in de juiste richting geven door via picreaguursels de zwaar geoogklepte middeleeuwsdenkenden te helpen hun oogkleppen en platen voor den klus te laten vallen

GuruOuwehuru | 01-09-18 | 01:08 | 1

Ebru is een slimme tante. En Ebru als je dit leest, er zijn twee mogelijkheden om het door jouw beschreven conflict op te lossen. Daar gaan we: 1) we knallen ze over de kling zonder aanzicht der persoon. Of 2) we proberen ze te laten snappen wat wij snappen.

T.a.v. 1) dat is barbaars, kampen zijn immers sinds de jaren 40 uit.
T.a.v. 2) dat kan niet, Turkse (en islamitische scholen).

Nummer 1 kan niet. De Westerse landen hebben namelijk een grondwet afgesproken waarin het recht op leven en vrijheid centraal staat. (behalve als je een vrouw bent, dan moet de kap op en zeggen wij Westerse landen niks). Nummer 2 is een uiting van de kwaliteit van de Nederlandse CIA.

tragic1911 | 01-09-18 | 01:57

Daar komt hij weer. Goede tijden creëert zwakke leiders, zwakke leiders creëren barre tijden en daar zijn we naar op weg. Barre tijden creëert sterke leiders dat duurt dus nog wel even. Zorg om morgen en de tijden die komen gaan. Met dank aan de softe bestuurders, politici, media en deugers die dit mogelijk gemaakt hebben. Laten zij de eersten zijn die de gevolgen hiervan zullen merken. Helaas, deze angsthazen zijn dan al lang gevlogen naar veiligere oorden. Hallo, Orban, Poetin en Trump hier zijn wij met het bij elkaar verkregen kapitaal. De geschiedenis herhaalt zich, keer op keer. Leren doen wij er in elk geval nooit van.

De Evangelist | 01-09-18 | 00:37

Dat laatste woord van die laatste zin, Ebru, dat moet natuurlijk uitwijzen zijn. Of terechtstellen.

Professor Superhirn | 01-09-18 | 00:22

"In plaats daarvan is heel Holland in rep en roep

Juist Ebru! Heel Holland, maar niet Nederland. Want daar buiten interesseerd t ons geen ene moer!
(hintje; Wellicht buiten die idiote zone wonen?)

krijgdetiefusmaar | 01-09-18 | 00:16 | 1

Stel je niet aan, provinciaal. Heel Holland allitereert nou eenmaal lekkerder.

Tapu | 01-09-18 | 01:04

"een nette manier om te zeggen dat Wilders dit niet had moeten doen, omdat – ja omdat? Wat omdat?" Nou simpel: GELD.
Het is inmiddels al 40 jaar een publiek geheim dat eerst de EEG en nu de EU een DEAL met het midden-oosten heeft: islamisering in ruil voor OLIE. Hierdoor is men doodsbang dat er een of andere idiote arabier BOOS wordt als er een of andere moslim moord en brand begint te schreeuwen en hierdoor die arabier de oliekraan dichtdraait. DAAROM mogen moslims ALLES. En kunnen ze ALLES maken bij politie, gemeente, justitie, enz., zonder enig gevolg. Het gaat gewoon zoals altijd weer om GELD. Lees dat boek Eurabië nou eens. Dan weet je het.

prakkie | 01-09-18 | 00:14 | 1

Vanwaar dan dat gedweep van links met alles ECO en groen?

mr.money | 01-09-18 | 09:59

Heerlijk geloof die vrede liefhebbende islam.Wie gaat er naar de VN om die vrouwenbesnijdenis eens aan te pakken,als ik een vrouw wil liefhebben moet ze er wel wat van voelen c.q klaarkomen.. Hoeft niet maar wel heerlijk voor haar.

pegaje | 01-09-18 | 00:04

@ Rommelende Onderbuik | 31-08-18
Jouw bed staat toch in de WC? Of schijt je gewoon in bed? Maakt dus niet uit.

Baron Clappique | 31-08-18 | 23:48

Rob de Wijk verkoopt brakke praat. Die gast heeft gewoon een teringhekel aan Greet. "En passant" misbruikt hij Voltaire en scoort ook nog eens uitermate goedkoop door Greet een mediatrap na te verkopen. Robke is een omhooggevallen, onaangename man zonder inhoud. Niets meer en niets minder,

Gravin v Kippenbouth | 31-08-18 | 23:11 | 1

Ja, maar goed Rob de Wijk heeft vrijheid van meningsuiting. Dat Rob van Wijk vind dat dit niet voor iedereen moet gelden maakt deel uit van dat recht. En dat is allemaal prima. Laat Rob van Wijk gewoon een eind weg lullen, die lult toch geen honderd jaar meer.

Mazzelstof | 01-09-18 | 06:36

Nou, Umar, uw laatste zin "Ons beschermen is blijkbaar moeilijker dan gewelddadige moslims terechtwijzen." is wel waar. Het is geen eenvoudige taak, en we hebben het ook over Nederlanders in Pakistan (moet Rutte daar een taskforce op afsturen?) en bovendien is voor die zieke idioten elke Nederlander een valide doelwit.
Ook mag nog wel even duidelijk gezegd worden dat Geert de zaak NIET op verzoek van Rutte heeft afgeblazen. Ik vind dus de minachtende toon over onze regering in deze kwestie nogal misplaatst.

JvanDeventer | 31-08-18 | 22:54 | 1

het wordt tijd dat het hele westen en niet islamlanden alle banden met die islamlanden breekt die gelijk klaar staan ,om ons te doden en te bedreigen.

pedro300 | 01-09-18 | 09:08

Had ons aller MP maar één zo’n bal als Ebru...

Hetze Haatstra | 31-08-18 | 22:40

Fijn! Nog iemand die wel opkomt voor de vrijheid van meningsuiting en tenminste overziet wat er gebeurt als je daar, hoe weinig ook, iets op inlevert. Ebru for president!

benjeallanggek | 31-08-18 | 22:38

Ik denk dat bedreigingen of de mening van onze regering niet veel te maken hadden met het cancellen van die contest. Ik denk dat die "honderden" aanmeldingen er niet waren. Zoals elk project (revolte, protestmars, snoetje en pluisje fonds, Polenmeldpunt)van Wilders zal dit ook wel een tegenvaller zijn geweest. Wilders is intelligent. Elke aanslag is zetelwinst voor de PVV, elke aandacht is goed. De cartoon contest staken is een winwin situatie. 1. Aangetoond dat de islam niet tegen kritiek kan. 2. De kans op een mislukte cartoon contest met 10 mensen in een klein stukje van de tweede kamer is weggenomen.

Rest In Privacy | 31-08-18 | 22:23 | 1

Het zou kunnen (2 bedoel ik), maar dan nog blijft het punt van de wereldwijde intolerantie van de islam een volkomen terecht punt.

JvanDeventer | 31-08-18 | 22:57

Samen met het stukje van Jan op tpo.nl, is alle kritiek (inclusief die droeftoeter in de Trouw tweet) voor 100% onderuit gehaald.
Het echte verhaal is waterdicht.
-
Goed dat er nog het lef is, om te benoemen dat Pakistan mensen vermoord die zogenaamd niet genoeg islam zijn. Zal wel niet in het acht uur journaal komen of überhaupt in de NPO media.
-
Wat gaat de EU hierr aan doen?
Wat gaat Amensty hier aan doen?
Wat gaat de VN hier aan doen?
-
Gaan we beginnen met het onmiddellijk staken van iedere vorm van toch al belachelijke ontwikkelingshulp aan Pakistan? Gaan we deze vrouw ophalen en per direct asiel verlenen in ruil voor de aflevering van 100.000 nutteloze Pakistani (in het VK zijn er genoeg, waar je niet tussen wil leven)?
-
Ben benieuwd.

bananabanana | 31-08-18 | 22:22

Dit mocht wel en was geen probleem: jonet.nl/regering-iran-neemt-afstand-...
Dat had Nederland ook moeten doen.

Er is niets tegen waanzin zolang er een systeem in zit en er gods zegen op rust.

Nichtsneues | 31-08-18 | 22:17

Het gaat er denk ik vooral om dat wel eens de NL ambassade in Pakistan of een buurland ineens de lucht in vliegt. Of dat soldaten aangevallen worden in den vreemde. Dat zou wel wreed zijn als de reden is : een cartoonwedstrijd.
Ik ben het er helemaal mee eens dat dit moet kunnen, maar noem het gewoon een tekenwedstrijd over religie, en zet de islam in het rijtje van de andere godsdiensten. Dus ook grappen over Buddha en Jezus,

small_town_dude | 31-08-18 | 22:14 | 3

Een cartoonwedstrijd KAN nooit een reden zijn voor barbarij

Pierre Lebon | 31-08-18 | 23:02

Pierre Lebon | 31-08-18 | 23:02 | favorietblock
Nee, de reden van de barbarij ligt in culturele achterstand en een regressieve, agressieve religie.
Juist precies de zaken waar een cartoon wedstrijd wat verlichting aan wilde brengen.

Rommelende Onderbuik | 31-08-18 | 23:14

@ Rommelende Onderbuik | 31-08-18
Raar dat ze dat in Pakistan dan niet hebben begrepen.

Baron Clappique | 31-08-18 | 23:44

Grote vraag blijft nu toch, Wie o Wie durft nu de volgende cartoon wedstrijd te doen? Met of zonder allah. Danwel moslam grapjes.
NL is best wel een groot beetje stuk. (Mag ik dat nog zeggen?)

am*dam | 31-08-18 | 22:12 | 1

Dat mag je zeggen..islam overwint..is kwestie van tijd

deslimsteniet | 31-08-18 | 22:39

Een kant kiezen in deze is heel eenvoudig: leeft u liever in een land waar (iemand als) Wilders de baas is of in een land waar islam de baas is?

zwarte_weduwe | 31-08-18 | 22:12 | 2

Geen van beide ook een optie?

Mather | 31-08-18 | 22:17

Dat is de keuze niet.
Wij van de VVD zijn hier de baas ;)

Berbaar | 31-08-18 | 22:20

Ik denk trouwens dat we weinig te vrezen hebben van Marokkanen of Turken als het om aanslagen gaat. Die zijn volgens mij, vergeleken bij die lui uit Pakistan en omstreken, veel minder extreem.

HoerieHarry | 31-08-18 | 22:10 | 3

Die zijn een veel groter risico, qua voortplanting alhier. Gaat om islam, niet om de nationaliteit.

Eric Newby | 31-08-18 | 22:30

Ja, maar Paki's in Nederland zijn op één hand te tellen, en vlak naffers niet uit. Mohammed B is een naffer, de Hofstad groep waren naffers, Samir A is een naffer, en als MinJus Grapperhaus straks alle ISers met hun groupies en kroost gaat invliegen vanuit Syrië - allemaal naffers - dan zul je nog eens iets gaan meemaken!

Dr_Johnson | 31-08-18 | 22:31

Eric, je moet nooit je eigen nest bevuilen. Gaan ze niet doen.

HoerieHarry | 31-08-18 | 22:33

GeenStijl doet ook geen cartoon wedstrijd meer of wel?

hetwerktniet | 31-08-18 | 22:09 | 1

Deuger ?

wolfke | 31-08-18 | 22:13

Razend slechte column, Ebru.

Menen dat een ander, of wij in NL, de schouders maar moet ophalen over duidelijk serieuze ophef, is een kinderlijk advies.
Evenzo je gevolgtrekking dat wanneer, na zeg de schouders ophalen en "interesseert ons niet" etc. er gemoord wordt, ja dán, ... nog een keer "jullie profeet interesseert ons lekker toch niet" - jullie moeten opgevoed worden!
Debielen - welja.

Jij kunt wel een extra lesje opvoeding gebruiken, Ebru.
Taalkundige opvoeding.
Met soort infantiele uitingen onderbouw je niks van je stellingname - het verzandt in quasi onverschillig doen en plat schelden.

Daarbij, wel de verwijzing naar de column van Rob de Wijk, maar geen enkel weerwoord erop. Wat doet die link in jouw stukje er dan toe?

Als criticaster van dit tijdsgewricht én openbaar geformuleerde meningen hecht ik eraan om coherente retoriek te ontwaren.
En zeker over dit onderwerp.

Ga extra in schrijftraining, Ebru.
Welgemeend advies.

Kudtkip | 31-08-18 | 22:09 | 15

Baron Clappique | 31-08-18 | 22:58 | favoriet
Ik weet niet of Kudtkip het begrijpt of niet en wat er wel of niet te begrijpen is.
Bij Ebru lees ik ook alleen maar de kop en wat kreten.
Gewoon omdat ze slecht schrijft, slecht onderbouwt, niet origineel is, te koop loopt met etc...
Dat ze dapper is en voor haar eigen mening en de vrije mening opkomt, dat geloof ik wel. En daarin bewonder ik haar. Maar schrijven kan ze niet.
Dus ongezien en ongelezen geef ik Kudtkip gewoon helemaal gelijk en vraag ik me af wat uw punt is.
Wat begrijpt Kudtkip niet volgens u? Of roept u maar wat omdat u er geen reedt van begrijpt?
Dat ze niets meer mag zeggen als er een bepaalde oplegmening wordt gegeven?
Dan zouden we niet beter zijn dan de dEUgers.

Rommelende Onderbuik | 31-08-18 | 23:18

@ Rommelende Onderbuik | 31-08-18
Het gaat om iets anders. Iets met vorm en inhoud. Maar ik geef toe, veel te moeilijk.

Baron Clappique | 31-08-18 | 23:37

Van a tot z mee eens. Niet alleen vandaag trouwens.

DrumPiet | 31-08-18 | 23:49
▼ 12 antwoorden verborgen

Verstandig dat Geert de cartoonwedstrijd heeft afgeblazen, het doel is namelijk bereikt; aantonen dat de islam een op terreur gebaseerde "godsdienst" is die volledig drijft op grof geweld en het continue dreigen daarmee. Een "godsdienst" waarvoor in west Europa geen plaats hoort te zijn.
Als Geert was doorgegaan met de cartoonwedstrijd en er had een aanslag gevolgd dan had heel het land weer over Geert Wilders gestruikeld als zouden de doden en gewonden zijn schuld zijn.

miff | 31-08-18 | 22:06

Ik denk dat er ergens een communicatie foutje is opgetreden. Alle beelden van de woedende menigte zijn gewoon in de schilderswijk opgenomen. Want dan nap ik wel dat de tweede kamer in zijn broekje poept. Je zal er 's ochtends maar doorheen moeten op de fiets terwijl je op weg bent naar je eerzame bestuurlijke baantje. Ik versta dat wel.
Maar het heeft toch helemaal niks met pakkiestan van doen, immers wat hebben wij daar mee te maken?
-Ebru, plus 1-

Cobalt bomb | 31-08-18 | 22:06 | 1

Cobalt bomb | 31-08-18 | 22:06
No chance dat ook maar 1 van onze volksvertegenwoordigers aan die kant van het Haagje woont. Ik durf te wedden dat de overgrote meerderheid daar nog nooit is geweest en er niet over piekert daar verandering in te brengen. Veel te confronterend, weet je.

Eric Newby | 31-08-18 | 22:37

Simpeler gezegd Rutte en zijn vazallen hebben geen ballen en de Pakistanen wel.Pakistan is weer bang voor India en hebben nog geen broek aan hun kont.Je kunt van de Duitsers zeggen wat je wilt maar ze hebben ook al meer ballen als de Nederlanders.Baas boven baas zeg maar.
Het is helaas wachten op een aanslag in NL anders worden de struisvogels hier nooit wakker.

hetwerktniet | 31-08-18 | 22:04

“Ordinaire opruiing”? En wat doe jij Van Wijk? Niets minder dan ook opruiien. Met het grote verschil dat je straks weer heerlijk op je d66 deug matrasje kan dromen in je d66 veilige huis in een heerlijk d66 omgeving. Wilders is eng, die Islam mensen zijn zielig en daarom goed. Man o man wat breng jij de westerse democratie in gevaar met je deug boodscgappen.

Jankvogel | 31-08-18 | 22:01

De ambassadeur van Pakistan zou op het matje geroepen moeten worden omdat een Nederlandse politicus bedreigd wordt en de Pakistaanse regering de kant kiest van de bedreigers. De Pakistaanse regering ziet het als overwinning, het is bijna een act of war.

Forwaards | 31-08-18 | 22:00

Het maakt niks uit of Wilders dit deed om te provoceren of niet.
Daar gaat het niet om, niet belangrijk, niet im frage.
En dan zeggen een stelletje dozen op tv 'dus hij heeft zijn punt weer kunnen maken'.
Eh.. ja.., zullen we het dus dáár eens over hebben dan!? Over dat punt wat hij steeds probeert te maken?
Of denkt men echt dat moslims alleen boos worden wanneer ze geprovoceerd worden?

Nu was het een provocatie, prima.
Straks is het het afdwingen van islamitisch onderwijs. Meer 'kazernes' etc... gaan ze in pakistan de straat op omdat we hier slecht zijn voor moslims etc.

De absurde krankzinnigheid die dit teweeg heeft gebracht. Op 1 verlichte imam na, die nu zelf beschermd moet worden.

letopuwzaak | 31-08-18 | 21:58 | 2

Het maakt alles uit of Wilders dit deed om te provoceren of niet.
Daar gaat het dus om, erg belangrijk, Das ist die Frage.

Wil die nou regeren, en islam problematiek in NL aanpakken? Of alleen maar provoceren?

Joris-nummer-zeven | 31-08-18 | 22:10

Joris-nummer-zeven | 31-08-18 | 22:10
Nee. Het maakt NIETS uit of Wilders dat wilde of niet; het moet hoe dan ook KUNNEN. Want wij leven hier in het vrije Westen, en daar mag dit, weet je wel?
Gewoon een principekwestie dus. Ons land, onze vrijheid, onze cultuur van het vrije woord.
Maar jij vindt dat blijkbaar maar een detail.

Eric Newby | 31-08-18 | 22:48

Wat de PVV zou moeten doen is het "volk" beter informeren over de gevaren van de islam in NL en West-Europa. In plaats daarvan organiseert hij een kleurplaten wedstrijd. Hij wist van te voren dat islam daar woedend over gaat worden, en met terreur gaat dreigen. En misschien zelfs ook doen.

Geert, niet provoceren. Probeer de problemen in NL zonder tekenwedstrijd helder te maken. Zodat je partij serieus wordt genomen. Dit soort acties gaat NL niet verder helpen. NL wordt steeds meer een orthodox islamitisch land, leg dat uit met cijfers (die zijn er genoeg). Of start nieuwe onderzoeken over het wel/niet slagen van de immigratie van de moslim cultuur in NL.

Joris-nummer-zeven | 31-08-18 | 21:56 | 1

Wilders heeft juist heel erg duidelijk, in Jip & Janneke taal zo je wilt, gemaakt dat de islam een onverdraagzame cultuur is.

benjeallanggek | 31-08-18 | 22:23

De houding van premier Rutte is dus in overeenstemming met de strategische afspraken binnen de top van de EU. Om de lieve vrede te bewaren. In dezelfde lijn ligt de veroordeling door Duitse politici en media van de demonstranten in Chemnitz. Die reageerden echter op de moordpartij door twee migranten uitgevoerd.
De woedeuitbarsting van "ultra-rechts" volgde op het verdonkeremanen van de namen en de nationaliteiten van de misdadigers. Opstanden moeten vermeden worden en Merkel mag niet worden beschadigd. De opstand kwam er dus toch. En terecht!
Over een paar jaar breken hier ook opstanden uit als het zo doorgaat.
Geert Wilders heeft naar verluidt de wedstrijd geannuleerd omdat hij niet wilde dat Nederlanders in Pakistan of waar dan ook schade zouden oplopen.
Het doden van christenen door Pakistaanse moslims gaat echter gewoon door "as usual".

pushpins | 31-08-18 | 21:51

Ik vind e.e.a van beide kanten behoorlijk infantiel. Dat kan ook.

Claude_Vieaul | 31-08-18 | 21:51

Vrijheid van meningsuiting is leuk en moet, maar als je denkt dat je je dan alles kunt permitteren dan ben je dom en naief.
Dit was niet in het landsbelang en als volksvertegenwoordiger moet dat voorop staan.

HoerieHarry | 31-08-18 | 21:49 | 7

Ongeblustekalk | 31-08-18 | 22:02
Ik provoceer totaal niet.
Ik geef mijn mening, en dit meen ik.
We kunnen Ebru allemaal weer de hemel in prijzen maar ik heb gelukkig mijn eigen mening.

HoerieHarry | 31-08-18 | 22:13

Cobalt bomb | 31-08-18 | 22:10
Ah gadverdamme.

Ongeblustekalk | 31-08-18 | 22:19

Onder de voet gelopen worden door geloofsgekken is zeker landsbelang!

hetwerktniet | 31-08-18 | 22:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Wilders is een oproerkraaier. Zijn doel is niet anders dan provoceren.
Zoals ze zeggen: je zaait wat je oogst. Ben je goed voor de medemens, dan zal je dat terugzien in je leven. Ben je net als Wilders, vijanden aan het maken dan leef je een miserabel leven.

mocroGS | 31-08-18 | 21:49 | 29

mocroGS | 31-08-18 | 23:20
Ah mooi. En wat gaan jullie nou es doen aan de totale intolerantie van de islam jegens ervan afwijkende waarden?
Hoeveel christenen en joden hebben nog een goed leven in Marokko, anno 2018?
Maar dat is zeker een heel andere kwestie voor jou.

Eric Newby | 31-08-18 | 23:33

benjeallanggek | 31-08-18 | 22:32
Papaver en wiet, duh...

Eric Newby | 31-08-18 | 23:35

mocroGS | 31-08-18 | 22:04
Lul niet, dan had je nlGS geheten. Door die nick aan te nemen zeg je gewoon te zijn wat er staat. Een mocro!

rokertje | 01-09-18 | 12:16
▼ 26 antwoorden verborgen

Geen een van de gematigde moslims horen zeggen dat de geradicaliseerde islam een stellltje idioten bij elkaar is.Nooit,na aanslag op aanslag.Dus diegene die de islam blijven verdedigen zijn medeplichtig aan elke aanslag die nog volgt.

van stampij | 31-08-18 | 21:45

Binnenkort wereldwijde islamitische ophef om een “aanstootgevende “ poster in een bushokje in Schubbekutteveen ter hoogte van de plaatselijke Plus. Reken maar dat de poster het loodje legt door deze islamitischedrammers aan de andere kant van de wereld. Er is geen houden meer aan. Geef ze een vinger en ze pakken je hele hand.

ja,diedus! | 31-08-18 | 21:45

OT.
Steker Amsterdam 19 jarige Afghaan.

de honden blaffen... | 31-08-18 | 21:43 | 3

Het zal niet waar wezen ?!

suscrofa | 31-08-18 | 21:44

de honden blaffen... | 31-08-18 | 21:43
Zo ja allesbehalve OT. Linken graag!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 31-08-18 | 21:45

Volgende topic hier op GS.

ja,diedus! | 31-08-18 | 21:47

Ik zou zo graag van die van Wijk narcist horen op welke wijze we onze westerse beschaving kunnen doorgeven aan ons nageslacht.

spekpater | 31-08-18 | 21:41 | 1

Ik hoor dat liever van slimmere mensen dan Rob de Wijk.

Berbaar | 31-08-18 | 21:48

Vrijheid van meningsuiting betekent óók dat je mag zeggen dat je die wedstrijd kudt vond. Ik zie het ook als provoceren, maar vind het prima dat het gros hier dat anders ziet. Daarbij vind ik dat provoceren moet kunnen. Net als dat je mag zeggen dat dit stukje - voor iemand die een born columnist zegt te zijn - qua taalniveau echt dramatisch is.

Ggroengras | 31-08-18 | 21:38 | 2

Ik ben het vrijwel geheel met je eens, alleen is dit stukje van Ebru niet alleen qua taalniveau dramatisch.....het getuigt ook van een enorme intellectuele armoede...

DeDenkerT | 31-08-18 | 21:45

DeDenkerT | 31-08-18 | 21:45
Weet je wat ook armoedig is? Dat zijn al die puntjes die jij fout en op de verkeerde plaats zet. En dan die gemiste hoofdletter nog! Spreek jij Nederlands? Nou ja, volgende keer misschien beter dan want niemand is te oud om nog te leren.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 31-08-18 | 21:50

Hoe meer geloofsidioten we importeren des te kwetsbaarder we als samenleving worden.

Dirk III | 31-08-18 | 21:35 | 1

@Dirk III | 31-08-18 | 21:35
Ja, totdat we zover raken: https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape_2/public/content/images/2018/08/28/chemnitz.jpg?itok=dmb3YO31 . Is dat mooi of zorgwekkend? Boze Germanen zijn ook geen lolletje immers!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 31-08-18 | 21:43

Natuurlijk heeft Wilders die wedstrijd bedacht om te provoceren.
Dat is namelijk ongeveer het enige dat een beetje aandacht krijgt in de msm.
Een interview of verklaring dat de islam een bedreiging is voor iedereen , zou compleet genegeerd worden.
Nu zie je tenminste wie in NL aan welke kant staat.
En nog wat anders, erg knap dat ze de enige imam hebben gevonden met een verlicht gedachtengoed. Heeft de msm toch een week naar moeten zoeken blijkbaar, maar ze hebben hem.
En net binnen, messentrekker Amsterdam mogelijk toch een terrorist.
Ik denk dat ik zijn geloof niet hoef te raden.

Nuchternederland | 31-08-18 | 21:35 | 1

Eerste 3 zinnen zeggen alles. Met ninjutsu het "provoceren" argument ontmanteld.

Knufter | 31-08-18 | 22:00

Capituleren is ons niet vreemd, wat dat betreft hoef je hier geen verandering te verwachten totdat de volgende ideologie het voor het zeggen heeft.
Uiteindelijk buigt de meerderheid net zo makkelijk mee.

MogeWijEveOvergeve | 31-08-18 | 21:34 | 1

maar gaat het record van mei 1940, 3 en halve dag geloof ik, eraan. Dat is natuurlijk wel spannend.

skoftig | 31-08-18 | 21:53

Helemaal eens. Het is wederom die Rutte cq nl dat ons te grabbel gooit. En dus ook zichzelf want ook Rutte is gewoon een pauper met 180k.

goedrechts | 31-08-18 | 21:34

"In plaats daarvan mocht Wilders weer eens de functie van aangeschoten wild aannemen. Er is geen discussie over wat vrijheid van meningsuiting is, anders dan vrijheid."

Lieve Ebru, dat doet hij zelf bewust voor de ophef en dat weet je net zo goed als ik. Ik vind die slachtoffer redenering maar een rare gewaarwording hoor. Een beetje als een schaap die een halal slachterij binnen stapt en en dan verontwaardigt gaat blerren dat hij geslacht wordt. Ik bedoel, je wil toch niet beweren dat Wilders deze ophef en dus ook de dreiging van middeleeuwse sukkels niet zag aankomen? Kom op zeg. Ik ben het wel eens met je volgende zin, er is inderdaad bar weinig discussie over wat VvMU is, hoe je er als mens gebruik van maakt en de vraag of het begrensd mag zijn aan morele waarden en intenties.

XaleX_2 | 31-08-18 | 21:31 | 4

Een schaap dat, net als een meisje, dat. Leren jullie dat Nederlands nou nooit!

Janas | 31-08-18 | 21:40

Janas | 31-08-18 | 21:40 | favorietblock
2 reeten voor de necrosis imitatie.

XaleX_2 | 31-08-18 | 21:57

Die nederlandse taaltje moeilijk...

Ries13 | 31-08-18 | 23:13
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, Wilders heeft zijn cartoonwedstrijd afgeblazen, en eerlijk gezegd ben ik daar blij om. De risico's op aanslagen - niet zozeer in Nederland, hoewel natuurlijk ook hier, maar voornamelijk op Nederlanders in stoffige stinklanden - werden echt te groot. Zoals door velen al betoogd, het punt dat Wilders wilde maken heeft hij toch al wel gemaakt.

Interessanter, nou nee, dat is het verkeerde woord, ik moet zeggen "gruwelijker" is dit:

"In Pakistan is de eerste doodstraf uitgesproken in de strijd tegen godslastering op Social Media. Er gaat iemand vermoord worden door de overheid omdat hij zich negatief geuit heeft over zijn Allah of welke sprookjesfiguur dan ook."

Ik zou wensen dat er hier in Nederland, naar analogie van die protestmars tegen Wilders die die godsdienstwaanzinnigen in Pakistan hielden van Islamabad naar ? , of was het van ? naar Islamabad (weet het niet meer en ben te lui het op te zoeken), "wij" een vergelijkbare protestmars hielden met duizenden mensen, van bv de Dam naar de Pakistaanse ambassade in Den Haag tegen dit doodvonnis. Dan beginnen we op de Dam met vlagverbrandingen van de Pakistaanse vlag, en houden een aantal dagen later een schreeuwprotest oid voor de Pakistaanse ambassade. Geen spoortje geweld, dat spreekt vanzelf.

Vraag me af hoe die engnekken in Pakistan daarop gaan reageren. Als ze hun doodvonnis intrekken, zou het weer 1-1 staan. Maar ik ben bang dat ze de godslasteraar gewoon doodmaken en dat het 2 - 0 wordt voor de duistere middeleeuwen.

Dr_Johnson | 31-08-18 | 21:31 | 3

Ze zouden verbaasd staan te kijken! Ben daar ook benieuwd naar.

letopuwzaak | 31-08-18 | 21:46

Als Gods lastering daar strafbaar is zouden er niet veel moslim straks leven in dat land.. "Islam is de godsdienst van ̶l̶i̶e̶f̶d̶e̶ en ̶b̶a̶r̶m̶h̶a̶r̶t̶i̶g̶h̶e̶i̶d̶"

Rene046 | 01-09-18 | 00:22

Er wordt iemand vermoord in Pakistan? oh.
Was er nog nieuws vandaag?

prakkie | 01-09-18 | 00:25
-weggejorist-
Promedio | 31-08-18 | 21:31 | 2

Na deze obligate oefening van Ebru in hysterie verlang ik naar de column van Tamara.

lingo star | 31-08-18 | 21:31 | 1

De tering. Dit is keihard. Bijna onder de gordel. Maar net niet.

Ggroengras | 31-08-18 | 21:39

Nou moet ik toch even een lans breken voor onze minpres, rubberen Rutte. Het was niet rubberen Rutte die de cartoonwedstrijd heeft afgeblazen. Rubberen Rutte heeft de cartoonwedstrijd geen strobreed in de weg gelegd.
Maar goed, het blijft natuurlijk wel een flapdrol.

VanBukkem | 31-08-18 | 21:29 | 1

Ik kan me niet voorstellen dat rutte en consorten niet op wilders hebben ingepraat. Niet alleen om expats te beschermen maar ook voor de "betrekkingen".
. Kan iemand mij vertellen of wij nog ontwikkelingshulp geven aan dit land waarvan de politici aldaar ons willen nuken?

Ben Hetzat | 01-09-18 | 02:10

Tja, maar aan de andere kant. Ze hebben wel een atoombom en nu jullie weer.

Johan_Voorhaar | 31-08-18 | 21:27 | 5

Wij hebben de Zangeres Zonder Naam. Daar gaat zelfs een atoombom voor op de vlucht.

Eric Newby | 31-08-18 | 21:31

Wij hebben vvmu, ha, en nu u weer

BozePaarseMan | 31-08-18 | 21:33

*gniffel*

XaleX_2 | 31-08-18 | 21:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben een beetje klaar met dat klagen over de islam, en het proberen te seculariseren van mensen, in landen als Pakistan. Ja, die mensen zijn achterlijk, en laten we ze met respect zeer achterlijk houden. Enige wat belangrijk is dat de Islam uit Nederland verdwijnt maar we hebben helaas geen politicus die dat hoog op zijn agenda heeft staan, en Wilders al helemaal niet, die is er voor zichzelf (zoals een echt politicus betaamt trouwens)

skoftig | 31-08-18 | 21:25 | 2

Jazeker, voor zijn eigen lol 24 uur per dag met beveiliging rondlopen. Als je geen Islamiet bent: ook voor jouw toekomst waagt hij zijn leven.

Janas | 31-08-18 | 21:45

Wij zouden er iets van moeten hebben geleerd...
Al die landen die zich achter Pakistan hebben geschaard....
NIET meer hier in Nederland laten komen.. We hebben nu het bewijs Wie werkelijk in staat zijn om hier aanslagen te plegen.. in naam van het geloof.

Rene046 | 01-09-18 | 00:13

Mark Rutte, Rob de Wijk en de rest van duikend Nederland lees wat Ebru zegt; "hoe beledigder ze raken, hoe fermer onze vrijheid verdedigd dient te worden" En wat hebben jullie gedaan ?

suscrofa | 31-08-18 | 21:23

Gewoon slechts 1 zoekterm op google: Pakistan = https://www.google.com/search?q=pakistan&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiR4ubt_5fdAhWtsaQKHZxhDxgQ_AUIDCgD&biw=1920&bih=930 . Zijn die luitjes daar nou echt zo achterlijk en gewelddadig of niet? Waarschijnlijk luidt het antwoord van wel: Niemand hier vindt Pakistan leuk en Turkije en Berbaar evenmin.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 31-08-18 | 21:23

Mooi. Dat dus. Ebru schoffelt iedere jan lul incluis de GS huistrollen onder tafel. Hulde Ebru

BozePaarseMan | 31-08-18 | 21:21

Ik denk niet dat iemand de wedstrijd had willen winnen. We weten dat er cartoonisten voortdurend beschermd moeten worden en nooit meer normaal kunnen leven dus wie zou de prijs willen winnen?

AlexanderVissers | 31-08-18 | 21:21 | 1

Ik had wel willen winnen. Ik heb nog kort te leven en had geld gehad voor een feestelijke uitvaart. Maar nu hebt ik Mo al uitgegumd, hij leek toch niet zo goed, hij keek nog te lief. Ik heb voor de cartoonwedstrijd van GeenStijl, jammer dat die niet doorgaat, Geert Wilders afgebeeld: hij gumt Mo uit, terwijl kilometerslange boze Paki's staan te schelden. Het ellenlange smalle zachte papier dat op gelijkwaardige rechthoekige delen is geperforeerd over de breedte hangt kunstzinnig opgerold over een kartonnen buisje privétentoongesteld aan een houder aan de muur van mijn plee.
Met deze absoberende lagen VVMU kunnen mijn bezoek en ik de respectievelijke reten afvegen.

kleurdoosje | 01-09-18 | 12:52

Grappig is wel dat niemand eerder heeft gereageerd op de holocaust cartoonwedstrijd die in 2016 in Iran is georganiseerd.

InAnumPerRegimine | 31-08-18 | 21:20 | 2

Ik heb toen nog een tekening gemaakt: dat ik in mijn achtertuin een Iraanse vlag aan het verbranden was, maar dat de buren last hadden van rook/fijnstof.

kleurdoosje | 01-09-18 | 12:42

Ik heb toen nog een tekening gemaakt: dat ik in mijn achtertuin een Iraanse vlag aan het verbranden was, maar dat de buren last hadden van rook/fijnstof.

kleurdoosje | 01-09-18 | 12:42

Gevoren moraalmensen als Rob de Wijk vluchten heel lafjes naar het veilige buitenland als de Islam te dichtbij komt en laten de gewone burgers lekker stikken. Gewoon omdat het kan. Rob is niet veel beter dan zijn maatneemmaatje Han ten Broeke.

zimmerschwanz | 31-08-18 | 21:19 | 1

Gevoren=geboren

zimmerschwanz | 31-08-18 | 21:20

Ebru heeft gelijk en ik zou ook best graag columns willen schrijven voor de vrijheid van dit land. Just a tip.

Datkanjenietmenen | 31-08-18 | 21:19 | 1

Plemp ze hier. Vvmu you know.

BozePaarseMan | 31-08-18 | 21:24

Lees even wat Cliteur eergisteren op tpo bijdroeg. Fenomenaal!!

thebesteoneverbuilt | 31-08-18 | 21:15

Ah die is leuk zeg. Beweert onze Grote Chef nou dat iets een provocatie is omdat de Langteentjes er aanstoot aan nemen???

Pak dan maar in, dames. In een zomerjurkje door de Schilderswijk lopen is PROVOCATIE. Dus niet gaan miepen als je thuiskomt met ondergespuugde benen en erger.

Wat een gewetenloze LUL is die Rutte ook.

Eric Newby | 31-08-18 | 21:15 | 8

Ongeblustekalk | 31-08-18 | 21:55
Ik probeer de term "provocatie" in perspectief te plaatsen. Blijkbaar vind jij alles wat een provocerend EFFECT heeft, ongeacht wat, ook een provocatie.
Dat is niet realistisch, dat is kortzichtig.
Houd jij je maar bij je geliefde fruit, lijkt me beter. Eet smakelijk.

Eric Newby | 31-08-18 | 22:18

Eric Newby | 31-08-18 | 22:18
Misschien is dit te begrijpen voor je:
Wanneer je een invalshoek wil vergelijken moet je niet met dezelfde lens kijken naar een ander perspectief.
Probeer geen amateur te zijn. Jij kan niet de waarde toekennen aan de betekenis achter woorden als effect, provocatie en vooral realisme.

Jij bent te dom om voor de duvel te dansen mevrouw. Jij zou je kapot moeten schamen vooral vanwege dat hoge IQ.
Hebben we het nog niet eens over die vette met zijn kleine pikkie ;)

Ongeblustekalk | 31-08-18 | 22:39

Ongeblustekalk | 31-08-18 | 22:39
Gaat het wel met je, vriend???
Ken je de betekenis van het woord "amateur"? En waarom zou ik geen betekenis kunnen toekennen aan deie eenvoudige woorden?
Afijn laat ook maar, geen behoefte aan een dialoog met een Verward Persoon.
De ballen, met je grote muil.

Eric Newby | 31-08-18 | 23:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Zeer goed geschreven!
Wie is op de foto trouwens die vrouw in het blauw, hebben wel daar ook al een oorlogshitser heen gestuurd?

VP732 | 31-08-18 | 21:15

Ebru, je zit op het eerlijke spoor in tegenstelling tot een paar hete alloch-dames die bij de NPO maar al te graag "meedoen" en in feite erger zijn dan alle mannetjes die "thuis", geld en goed beheren. Wanneer worden die moslims(op zijn minst de vrouwen) nou eens wakker en dat het Nederland geen geld meer kost(55% zit in de bijstand)

hagelkruis | 31-08-18 | 21:13

Ach, zo ging dat tijdens de bezetting ook. En die De Wijk zou goed in het team van propaganda minister Joseph Goebbels hebben gepast. Dat heet nu Instituut Clingendael of zo.

Baron Clappique | 31-08-18 | 21:12 | 1

Die De Wijk is erger dan Han en Halbe qua liegen en bedriegen, zijn belachelijke Beatles-haartjes-drop laat zien dat hij geen kinderen heeft die hem op die puber-bullshit attent maken, al jaren ongeloofwaardig tot op het bot... en de NPO nodigt zo'n loser constant uit voor 1500 euro per leugen.

hagelkruis | 31-08-18 | 21:25

Wat zouden mensen doen als blijkt dat er geen god is.was

rein9576 | 31-08-18 | 21:11 | 4

Baron Clappique | 31-08-18 | 21:13
Niet zo lang gelden was er een "onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek" in de VS en daaruit bleek dat de kans dat er een god bestaat 66% bedraagt.
Dus.

Eric Newby | 31-08-18 | 21:25

Dan zouden ze het 'geloof in god' uitvinden.

RickTheDick | 31-08-18 | 21:58

Eric Newby, jaaa de vs. Daar geloven ze ook in ufo's...

Ries13 | 31-08-18 | 23:05
▼ 1 antwoord verborgen

"niemand die de straat op gaat om tegen de Pakistani overheid te protesteren"

Ja, dat komt omdat doorgaans iedereen wie dit onderwerp aan het hart gaat een baan heeft. Het is zo al lastig genoeg om je hoofd boven water te houden in dit land waarbij iedere cent uit je zak wordt geklopt om er vervolgens migratie en uitvreters mee te bekostigen. Fijn he?

OpperGek | 31-08-18 | 21:10

Wijze woorden, Ebru.

vokjoe | 31-08-18 | 21:10

Die Paki's hebben bewezen dat als je als islamist maar hard genoeg schreeuwt, je zelfs een half werelddeel verder je de politiek kunt beïnvloeden.
Well played, well played...
En de islamisten hebben weer een slag gewonnen op weg naar de totale onderwerping.

Wijze uit het Oosten | 31-08-18 | 21:10 | 3

Er is maar 1 iemand die toegegeven heeft aan die schreeuwers en dat is gekke Greet zelf.

Berbaar | 31-08-18 | 21:22

Gekke Berbaar . Die houden wij erin. Gekke Berbaar dan.

ja,diedus! | 31-08-18 | 21:40

ja,diedus! | 31-08-18 | 21:40
Hij is niet gek hoor. Maar vroegah mocht hij nooit meedoen met knikkeren en tikkertje, en nu compenseert hij een beetje. Hij wil aandacht.

Eric Newby | 31-08-18 | 21:50

Mark draaikont weet er altijd een punt aan te lullen is Juncker straalbezopen zegt hij niet maar hij had het ook in zijn rug,nee het dronken zijn sla je gewoon over en je lult alleen over zenuwpijn.
en zo lieg je dus NOOIT.

likdoorn | 31-08-18 | 21:09

Nu is me duidelijk dat ik vaak veel te kort door de bocht ben als het om jou gaat. Wat een scherp geschreven stuk plaats je hier. Alsof het niets is. Je bent een moedige vrouw en ik een laffe lul. Ik schaam me diep en ga me zo een half uurtje zelf kastijden bij wijze van loutering. Daarna drink ik een koud biertje op de vrijheid en jou. Wij buigen niet !

suscrofa | 31-08-18 | 21:08
-weggejorist-
Ramses Sappie | 31-08-18 | 21:08

Was toch mooi om te zien hoe de vijfde colonne in activisme schoot richting Wilders.

tragic1911 | 31-08-18 | 21:08

Nu is het nog wachten op Moslims die roepen: "Dit is niet mijn Islam", terwijl ze het stiekem gewoon steunen dat een Paki naar Nederland is gekomen om Wilders te vermoorden.

Makleyn | 31-08-18 | 21:04 | 2

"Nu is het nog wachten op Moslims die roepen: "Dit is niet mijn Islam"

Inderdaad. Eén Yassin Elforkani is er geweest, één treurige, eenzame (maar m.i. moedige) imam die zich uitsprak vóór de VvMU en tégen de doodsbedreigingen. Verder geen woord van de 1.000.000 moslims hier te lande. Ik schat dat ca 847.092 een spontane zaadlozing of een hele natte doos hadden gekregen als bv die gearresteerde Paki erin was geslaagd een aanslag te plegen. Want voor de meerderheid, ook hier te lande, geldt helaas dat het wél hun islam is, en op belediging staat - eigenlijk - de doodstraf.

Dr_Johnson | 31-08-18 | 21:16

Dr_Johnson | 31-08-18 | 21:16
Eén bewijst uw punt. Eén enkele. En het is maar een enkele.
Wat mij vooral verbaasd is de geringe aandacht voor die aanslagpleger. Is er een verschil met de 'moordenaar' van die franse zwijger's slachter Balthasar, behalve dat deze dwaas niet slaagde?

Maartenalsoptwitter | 31-08-18 | 21:39

Ebru: je hebt helemaal gelijk.
Maarrr: Pakistan? Wat komt daar vandan? Als Pakistan vandaag ophoudt te bestaan, zou het wel eens 14 dagen kunnen duren voordat ons dat opvalt. Shithole country.

ole guapa | 31-08-18 | 21:03 | 7

Baron Clappique | 31-08-18 | 21:15 ik vraag me af of die dingen het nog doen daar. Jaren 70 spul. Ze weten de knop niet eens meer te vinden volgens mij.

Knufter | 31-08-18 | 22:02

Knufter | 31-08-18 | 22:02
Ik maak me ook geen zorgen.
Zoiets als N-Korea, waar de vuurpijltjes op antieke tractors door Pyongyang worden getrokken.

Eric Newby | 31-08-18 | 22:21

‘Onze’ voetballen worden toch door Pakistaanse foetussen van twee maanden in elkaar gezet? Boycotten en verbranden dus!

Haringkoning | 01-09-18 | 08:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Je suis een lafbekje. Ik ga lekker aan het bier een netflix filmpje kijken.
Niet omdat ik het niet belangrijk vind.
Maar wat wil je dat ik doe?
Hoe druk moet ik mij maken? Als onze EUlite bij dit nieuws gewoon lekker biertje pakt en een netflix filpmje gaat kijken?

Rommelende Onderbuik | 31-08-18 | 21:03 | 3

Je zou een poster met daarop " fuck * die en die en dat* " kunnen ophangen, toch ?

Baron Clappique | 31-08-18 | 21:17

Baron Clappique | 31-08-18 | 21:17 | favoriet
Lijkt me een prima idee. Zal ik doen. Op de wc of boven mijn bed?

Rommelende Onderbuik | 31-08-18 | 21:29

Klein oprollen in je reet is misschien het beste. Zo voel je mogelijk nog iets dat niet lekker zit aan je houding.

sockpuppet | 01-09-18 | 03:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken