Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Brandweerbaas Leen Schaap en het mysterie van het blokvormige bovenliphaar

leen schaap

Gepensioneerd brandweerman Jan Leemhuis (71) noemde de Amsterdamse commandant Leen Schaap 'een minkukel' en hij verzond een foto van Schaap met bloksnor. Jan krijgt een STRAFRECHTELIJK ONDERZOEK aan zijn reet.

Sad natuurlijk, maar eerst de feiten. Leen Schaap is een commandant die de bezem door de machobrandweer moet halen. De wijze waarop dat gebeurt is nogal ongelukkig: Leen schoffeert zijn eigen mannen, noemt iedereen lui of crimineel of seksistisch of te mannelijk of te wit. Iedereen boos natuurlijk. Enfin, nu is er bloksnorgate:

16 juli: Brandweercommandant Leen Schaap rept over een foto die verspreid is onder de mannen; hij staat afgebeeld met een snor op zijn bovenlip. En dat krenkt, o wat is het erg. Leen maakt er werk van. Zo schrapt hij pardoes alle extraatjes voor de pensionado's.

17 juli: Als reactie op dat artikel duikt een snorrige Leen Schaap op bij de GeenStijl. Satire weet u wel, want hij kreeg van zijn eigen jongens ook een bloksnor. De hele kazerne in de fik maar photoshop he, gut wat erg.

24 juli: Ene Jan mailt GeenStijl met een vraag. Bloksnorren op brandweercommandanten plakken: is dat smaad?

29 juli: Topic over de mail van Jan.

30 juli: Jan wordt al verhoord op het politiebureau. Doortastend wel, die politie.

11 augustus: BLOKSNOR = SCHULD VAN GEENSTIJL.

Ja ho even. Er doet een foto de ronde, de wakkerste krant van Nederland besteedt daar aandacht aan, een dag later besteedt een blog daar aandacht aan, en dan heeft dat blog het gedaan. Nu vierden wij onlangs het derde lustrum van de Schuld van GeenStijl, maar niet álles is de Schuld van GeenStijl, Jan. Team Brandweerman, maar wie lollig gaat doen over de commandant moet daar ook de verantwoordelijkheid voor nemen. Als je geen doodsbedreigingen rondbalkt snapt de rechter het ook wel, dus niet meteen laf wegduiken en Schuld van GeenStijl roepen als het heet wordt onder de voetjes. Overigens is Schaap hard bezig zichzelf te diskwalificeren dus binnenkort zijn we sowieso van al het gedonder af.

Reaguursels

Inloggen

Ook al gaat dit waarschijnlijk Mn kop kosten reageer ik wel.
Ik ben werkzaam bij brandweer Amsterdam zoals jullie gemerkt hebben reageert de uitrukdienst vrijwel nergens op, maar ben dr nu wel klaar mee. Schaap is niet het enige probleem het is de gehele korpsleiding.
De “extraatjes” van de gepensioneerden worden voor een groot gedeelte door alle brandwachten betaald dmv een maandelijkse kleine bijdrage(dus eigenlijk houd schaap geld in wat niet van hem is).
Ook heeft hij het slim aangepakt door waarnemend burgemeesters in te pakken zodat hij de volledige steun krijgt.
Inmiddels heerst er een ware angstcultuur veroorzaakt door bureau pinckerton(oud collega’s schaap) die je op je dak krijgt als je kritische vragen stelt. Het vermoeden is aanwezig dat OR leden worden gevolgd, kazerne’s worden afgeluisterd enz.
Het snorretje werd ook gedragen door Charlie chaplin grote kans dat hij daarmee wordt vergeleken aangezien niemand hem serieus neemt.
Tot slot bijna alle verhalen die schaap opgooit zijn van horen zeggen en vaak van 20 jaar geleden. Onze niet in Nederland geboren collega’s en vrouwen worden gerespecteerd wij spreken niet over brandweerman of vrouw, maar Brandwacht.

Adambrandweerman | 12-08-18 | 15:02

De groeten aan Luikie.

Haatejaculaat | 12-08-18 | 23:51

Ik denk dat "Lees Verder" onder aan de telegraaf link, ook al de schuld is van GeenStijl. Die zijn er mee begonnen met je "lees verder" gedoe.

echtpaul | 11-08-18 | 19:27

Ja de heer Schaap is op zijn zachts gezegd niet handig bezig geweest bij de brandweer. In de kern van de problematiek die speelt bij de brandweer Amsterdam heeft hij echter op veel punten gelijk. Onze stoere brandweerman is over het algemeen erg lui. Men prefereert eigen belang voordat van de dienst wannerr men op het werk is. Een voorbeeld. Een OR lid meldt zich ziek voor de dienst. Komt vervolgens tijdens zijn ziek zijn, zijn sloep klaarmaken om illegaal mensen rond te varen over de Amsterdamse grachten.en dat nog betaald ook. De dienst doende Bevelvoerder ziet dat gebeuren en zegt er niets van. Collega's die daardoor geen vrije dag konden nemen omdat het OR lid zich ziek had gemeldt. Of een ander OR lid dat een auto rijschool bestiert. Zelden verhaal. Komt tijdens zijn ziekmelding met lesauto en klant erin gewoon langs de kazerne om wat spullen op te halen. Een Amsterdamse brandweerman die tijdens een pretentie ronde een festival lekker een extasie pilletje neemt. Vriendje van de OR. Ze hebben hemel en aarde voor hem bewogen maar meneer is niet ontslagen . Dit is wat bedoeld wordt met de maffia van de medezeggenschapsraad. Lekker vrouwtjes op de kazerne langs laten komen om te sexen in de nacht terwijl hun eigen vrouw van niets weet . Vrouwen liever niet bij de brandweer. Die hebben 1 recht en dat is het aanrecht. Buitenlanders? Oprotten naar je eigen land! Dit is slechts een topje van de ijsberg rechtse rakkers van geen stijl! Dit zijn de ecsessen .

Brandlraan | 11-08-18 | 18:53

Excessen? Aanrecht en oprotten naar je eigen land? Zo denkt 80% van NL er over BrandIraan.

Eendragtmaaktmagt | 12-08-18 | 09:06

Brandlraan kwam niet door de selectie maar gelukkig was daar zijn fantasie om zijn wereldbeeld te redden.

witdusracist | 12-08-18 | 13:37

Wel tof van die keer dat je mn kat uit de boom had gehaald man.

Haatejaculaat | 12-08-18 | 23:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet inenten? Korten die hap. Wat turkse school? Korten die handel. Hier wonen, een doel Nederland. Geen tijd voor gekut.

ikdenkwat | 11-08-18 | 18:51

Zit u op het juiste topic ???

Muchnadt | 11-08-18 | 22:20

Misschien snap ik het niet, maar de hoogst leidinggevende bij de brandweer die orde op zaken moet stellen, zijn personeel schoffeert, hamert op integriteit om vervolgens zelf beboet wordt voor het overscheiden van integriteitsregels en ook nog gewoon aan het werk is. Dan spreken we echt over de Bananen Republiek Amsterdam. Met een vrouwelijke burgemeester aan het roer.

Spare Rib | 11-08-18 | 17:53

Gewoon omdat het kan (in Amsterdam)

zimmerschwanz | 12-08-18 | 00:10

De hoofdharen zijn anders, voor de rest kon het wel z'n broer zijn!

rollemanneke | 11-08-18 | 16:33

Wel jammer dat het dit keer écht niet de schuld van GS is...

PrakkerT | 11-08-18 | 15:37

"Zo schrapt hij pardoes alle extraatjes voor de pensionado's."

Dat is gewoon machtsmisbruik waarbij hij zoveel mogelijk mensen wil treffen omdat hij op zijn blijkbaar echt bestaande megalomane bloksnor getrapt is.
Te veel ego, dan krijg je dat.

Yumi | 11-08-18 | 14:27

Leen wil graag van de 24u diensten af omdat dit ouderwets zou zijn.
De ware reden is dat hier altijd al met afgunst naar gekeken word omdat er dan veel tijd is om bij te klussen. Wat een werknemer in z'n vrije tijd doet gaat niemand verder wat aan. En met een start salaris in schaal 6 is dit ook niet zo raar.
Wat ook niet vermeld word is dat niet alle 24u uitbetaald word. Een gedeelte van de uren zijn namelijk slaap uren (waarin je vaak ook gewoon opgeroepen word) welke we voor niks werken in ruil voor een schoon rooster (welke wij nu niet meer hebben).
Bij ons (BRW Haaglanden) is allang onderzocht dat een vol continue rooster veelste duur is. Er komt dan namelijk 1/3 aan kosten bovenop. Ook mag/kan er 's nachts niet geoefend worden.
Ik zou zeggen Leen... jij bent de commandant en bepaald dus praat er niet over maar doe het dan. Succes!

Harrie Haarlak | 11-08-18 | 14:25

Ik vind de NRC ook wel een scheef beeld schetsen. Het probleem is uiteraard dat de brandweer 24 uur per dag paraat moet staan. Terwijl de meeste tijd er geen brand is. Dan is het voor de brandweermensen het meest eenvoudig om dit in een dienst van 48 uur te doen. Als er 20 uur per dag een brand te blussen pas. Dan was dit geen doen natuurlijk. Dan moet je aan diensten van 8 uur per dag denken.

Gemak | 11-08-18 | 17:21

Blijft over een korps met vrijwilligers.
Of dat de veiligheid in de steden vergroot is de vraag

Jacktheflipper | 11-08-18 | 22:17

@slappe darmklem Volgens mij leg ik het toch duidelijk uit? Je krijgt niet de volledige 24u uitbetaald ongeacht je nou 5 keer je nest 's nachts uit moet of niet.
Bij een vol continue rooster zou dit wel het geval zijn en is (mede) daarom veel duurder.

Harrie Haarlak | 12-08-18 | 10:34
▼ 1 antwoord verborgen

Nog even dan mag mijnheer Schaap alle brandjes zelf gaan blussen omdat alle mensen zijn vertrokken bij de brandweer.

Geevee | 11-08-18 | 13:53

Een zogenaamd gratis kaartje naar de "Dire Straits" (betekent: moelijke/gevaarlijke engte voor scheepvaart om te passeren) van zijn vriend accepteren en daarna gauw het geld weer op de politierekening storten, wat een onbenullige 'hamartia' (Grieks voor: fatale fout, waarna de hoofdpersoon van de tragedie ten onder gaat) in deze brandweercommandanttragedie.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-08-18 | 13:37

Wat voor een achterlijke mietjesmentaliteit hebben mensen toch ook dat wanneer ze 'gekwetst' zijn ze aangifte gaan doen. Waar zijn de fatsoenlijke bromsnorren die dit soort aangiftes weglachen om vervolgens gewoon gesteund te worden door het OM? Doe normaal, Schaap, mietje. Wees een vent en lach zoiets gewoon weg.

Dit is weer zo'n voorbeeld van de verziekte Amerikaanse 'offended' cultuur die als een mentale plaag de rest van de wereld verziekt. Ongezien een bloksnor voor een ieder die dat faciliteert en aanmoedigt.

Ares | 11-08-18 | 13:31

Bij de brandweer worden duidelijk de kwets-jankies niet gewaardeerd. Daar ben ik eigenlijk wel blij mee. Doe eens ff niet zo genderneutraal!

echtpaul | 11-08-18 | 19:30

Ik stel voor dat we John de Wolf inhuren. Opdracht1: eet schaap. Opdracht2: los brandweerprobleem op.

The2Amendment | 11-08-18 | 13:30

Al maanden wordt er door ANP, NOS en anderen een laster campagne gevoerd tegen de brandweerlieden in Amsterdam, met Leen Schaap als morele redder. Dit om ons waarschijnlijk klaar te stomen voor rigoureuze maatregelen tegen het overwegend blank en mannelijk brandweerpersoneel. Waarschijnlijk in de vorm van gedwongen ontslagen en verplichte quota's aan vrouwen en alles wat een tintje heeft.

witdusracist | 11-08-18 | 13:27

Tot dat er doden vallen. Dan loopt iedereen gillend over straat te roepen waarom het fout is gegaan.

Jacktheflipper | 11-08-18 | 13:42

Oh gut, een foto met een bloksnorretje! Ja, daar stuur je gelijk de politie op af. En die draaft meteen op. Voor Leen Schaap wel, voor u niet. Enfin, het is weer een standaardvoorbeeld hoe de gevestigde orde en de lieden die de touwtjes in handen hebben elkaar helpen en afdekken.

KeesBruin | 11-08-18 | 13:17

Het gekke is.... het staat hem nog goed ook zo'n bloksnorretje.

miff | 11-08-18 | 13:09

Sommige schapen worden niet opgevreten en maken carrière, bij de politie en de brandweer, en leggen andere op de integriteitsmeetlat.
Zo ook Leen ut schaap. Die moet nu een boete betalen omdat hij zich liet fêteren door zijn goede vrind die dit door de Amsterdamse politie liet financieren, Das wel fijn.
Leen wist uiteraard van niets, die had het niet nodig, die slaat zijn slag op de beurs, hè Leen bbbèèèèhhh.
Laat onverlet dat de Brandweer in Amsterdam kans gezien heeft zichzelf allerlei privileges toe te kennen (bv betalen inschrijfgeld van de 4-daagse voor gepensioneerden, dat slaat nergens op). Daar klopt ook geen ruk van dus dat de heren weer in gareel moeten en dat dat gepaard gaat met commotie is niet vreemd.
Kwalificatie eisen mogen nooit op de schop door het door de politiek gewenste diversiteitsbeleid door de strot te douwen, dat gaat ten koste van de veiligheid en inzetbaarheid van het korps.

bwanabanjo | 11-08-18 | 13:06

Zo is het.

Matwetwe | 11-08-18 | 13:45

Leen Schaap is toch ook een minkukel met fascistoïde trekjes? Waarom mag de waarheid toch niet meer gezegd worden in dit land?
Hij moet met zijn zieke dromen van multiculturele verarming gewoon in een gesticht gaan huizen, want ijveren voor achteruitgang en regressie is pathologisch.
Domlinkse wezens moet je niet aan de knoppen laten zitten. Nooit, echt nooit.

kempenaer | 11-08-18 | 12:47

Vreemd dat het OM en de politie wel alle tijd hebben om dit soort onbenulligheden te onderzoeken, maar dat er nog steeds geen paar mensen gevonden kunnen worden die alle aangiftes van bijvoorbeeld Geert Wilders kunnen onderzoeken. Zal wel iets met vriendjespolitiek of zo te maken hebben.

Overigens is die bloksnor best te verklaren als je iets meer over die Feuerwehrführer leest...

vanFleppensteijn | 11-08-18 | 12:45

Ik dacht dat de politie geen tijd had voor dit soort zaken, want belangrijkere prioriteiten, kwakelen ze altijd. We weten nu beter

batvoca2 | 11-08-18 | 12:35

Het verbaast me altijd weer waar de politie wel en waar de politie geen tijd voor vrij wil maken.
Misschien zou heel veel on-recht/vrede weggenomen kunnen worden als dat eens tegen het licht gehouden wordt.

Rest In Privacy | 11-08-18 | 12:34

Ik heb begrepen dat het gemeentelijk beleid van de diversiteit ook bij de dienst brandweer doorgevoerd moet worden.. Halsema als hoogste baas voor de dienst mist geloofwaardigheid na dat gevalletje met haar kinderen die ze van school haalde (ik doe geen sociaal experiment met mijn kinderen). Dat is natuurlijk jammer.

J.Slavink | 11-08-18 | 12:24

Die man heeft hoe dan ook het vertrouwen niet meer, de shemale kan zijn werk niet meer doen

Bokito ergo sum | 11-08-18 | 12:10

Voor degene die het nog niet doorheeft, ik noem geen namen maar hij heet Berbaar, er is nog een dunne lijn tussen de multiculturele onzin en de werkelijke wereld. Op die lijn staan mensen uit het onderwijs, politie en brandweer hun uiterste best te doen. Ambtenaren in dienst van de overheid die door diezelfde overheid met een onmogelijke maakbaarheidsopdracht de straat of de school worden ingestuurd. Deze mensen krijgen te weinig salaris voor het kudtwerk wat ze op moeten knappen. Bij onderhandelingen over cao’s trekt men niet de portemonnee maar onderhandelt over privileges, vrije dagen hier, compensatie daar. Leuk, maar in de praktijk onmogelijk in roosters of werkzaamheden toe te passen. Bij dit soort onderhandelingen zitten bonden en werkgevers aan tafel. Vaak dezelfde politieke luchtfietsers die elkaar uit de kamer of de partij kennen. Het belang van het korps of school staat zelden voorop, laat staan de werkenden of en vooral het allerlaatst de burger open de leerling. Veel later in de discussie gaat het over de macht van de OR en de privileges.
Gut wat raar.

ristretto | 11-08-18 | 11:25

Degene waar jij het over hebt heeft erg weinig hersencellen. Typetje willen deugen over de rug van anderen ongeacht de schade voor de samenleving. Dit soort heeft geen enkele notie van het onbenul dat blijkt uit hun woorden en gedrag.

Rheia | 11-08-18 | 11:48

Risttetto; goed verhaal
Ook om te vermelden Akerboom hoogste politie agent van Nederland onderhandeld namens de overheid met de bonden.
Ik ben van mening dat hij als hoogste agent voor zijn mensen en voor hun opkomt.
Nu staat hij tegenover zijn manschappen.
Akerboom staat buitenspel

Jacktheflipper | 11-08-18 | 12:27

Berbertje is raamambtenaar en verborgen werkeloos. Als je hem gewoon een bijstandsuitkering geeft voor de rest van zijn miserabele leventje zijn we goedkoper uit.
Repatriëren, want hoogstwaarschijnlijk van buitenlandse origine, is natuurlijk de beste oplossing.

kempenaer | 11-08-18 | 12:51

Goede zaak als De heer Uhm de zaak zou overnemen. Die brandweermensen snappen best wel dat er anno 2018 een keer een update in de bedrijfsvoering moet plaats vinden, dat is in andere sectoren al lang gebeurd. Bij mensen die met de poten in de modder staan moet je dan ook iemand zetten van het statuur van van Uhm, iemand die zelf ook in echt hete vuurtjes zijn sporen heeft verdiend en pal stond voor zijn zaak ook tijdens donkere privétijden. Zo iemand geniet onvoorwaardelijk respect van bij wijze van spreken tot en met de groenste soldaat 3e klas. Dan kun je een potje breken ook al is de boodschap soms zuur. De heer Leen Schaap met zijn over the top machtsgedrag naar een OR, zijn aangeschoten integriteit en een publiekelijk door hem zelf gegegeven ontluisterend inkijkje in ‘s-mans pathetische mentaliteit maken hem mijn inziens ongeschikt voor zijn huidige functie waar je als profiel iemand nodig hebt die respect verdient en niet afdwingt. Aangezien hij in ieder geval heeft geprobeerd om vermeende orde op zaken te stellen, hebben ze wellicht als beloning nog ergens voor hem een baantje in de luwte met behoud van salaris zoals chef afdeling afgeschreven politie-auto’s of gevonden vliegtuigen. Dan hoeft zijn dinnetje/ega in ieder geval niet naar de Shoe-discount zoals veel eenverdieners bij de brandweer in een dure stad.

B.Spiritus | 11-08-18 | 11:23

Een leidinggevende die eigen personeel schoffeert en het imago van de brandweer kapot maakt, lijkt mij iemand die heel erg snel moet vertrekken.

Rheia | 11-08-18 | 12:08

Van Uhm is een uiterst respectabele man.
En een goed leider die weet hoe je met haantjes moet omgaan

Jacktheflipper | 11-08-18 | 12:30

Die brandweermensen snappen best wel dat er anno 2018 een keer een update in de bedrijfsvoering moet plaats vinden, dat is in andere sectoren al lang gebeurd.
B.Spiritus | 11-08-18 | 11:23

Waarom *moet* dit plaatsvinden? Moet die verstikkende cultureel-Marxistische unisexdeken Nederland werkelijk tot in alle hoekjes bedekken?

Klassenfeind | 11-08-18 | 12:50
▼ 1 antwoord verborgen

Duidelijk een gevalletje 'Peterprincipe'.
Dat geldt overigens voor heel veel Zesjes in NL, te beginnen bij M. Rutte.

Musset | 11-08-18 | 11:19

Het Peterprincipe zou veel meer bekendheid moeten hebben . Je ziet constant voorbeelden in nieuwsberichten voorbij komen . Zowel lokaal als internationaal. Dit soort mensen veroorzaakt een groot deel van de ellende in de wereld . Om hun onkunde te verbergen verzinnen ze de grootste leugens en fake news .

Paaj53 | 11-08-18 | 12:00

Onkunde is de norm vandaag de dag.

Jacktheflipper | 11-08-18 | 13:48

De werkelijke situatie, de verhoudingen binnen de Amsterdamse brandweer en of daar een echt rotte arbeidssfeer hangt zullen we wel nooit vernemen! Iets van machtsstrijd, kijken wie de langste heeft! Maar om een Generaal van een failliet leger de boel te laten reorganiseren, gaat mij echt te ver! De burgemeester zei dat de man verstand heeft van complexe zaken! Zal best en met alle respect voor de generaal,. Hij zal ongetwijfeld kijk hebben hoe de gebruiken zijn, van en bij de collega officieren, maar niet bij de onderofficieren en zeker niet op de werkvloer, bij de manschappen! In dit geval bij de brandweer!

Lexus01 | 11-08-18 | 11:05

Mmmmm, dat kwam bij mij ook op als eerste gedachte.
van Uhm is vast een kundig man in zijn vak geweest, maar is ook niet vies van het politieke toneel.

Muchnadt | 11-08-18 | 12:26

Van Uhm heeft carrière gemaakt in het leger volgens de gebruikelijke route laag begonnen en hij heeft zich omhoog gewerkt.
Hij is niet politiek benoemd door een stel minkukels die hun eigen onkunde moeten indekken

Jacktheflipper | 11-08-18 | 13:51

Jacktheflipper: je wordt alleen maar generaal in NL als je de KMA hebt doorlopen. Van laag beginnen is dus geen sprake en als de H.H. Officieren netjes hun tijd uitdienen worden ze vanzelf benoemd tot,Overste,Kolonel en Brigade-Generaal. Stelt niets voor: 35 jaar bierdrinken en salueren,dan wordt je vanzelf generaal in NL en mag je met 55 jaar in de tuin gaan werken.

Eendragtmaaktmagt | 12-08-18 | 09:58

Dacht dat hij het voorbeeld moet geven aan het korps maar het blijkt dat hij zo corrupt is als de gloria, kijk eerst naar de balk in je eigen oog en dan naar de splinter bij de ander.

Jan70 | 11-08-18 | 10:56

Hij was toch eerst bij de politie en deed het daar schijnbaar ook niet goed dat ze hem kwijt wilden en als goed gebruik door de baantjes carrousel naar de brandweer werd overgeplaatst.

Jan70 | 11-08-18 | 10:52

Precies. Bij de politie hebben dit soort figuren de boel al stuk gemaakt. Gaat ze niet lukken bij de brandweer. Daar is een echt leider nodig.

ristretto | 11-08-18 | 11:07

Goh wat 'goed' van de politie dat ze nú ineens wél hun werk doen...

Normaal gesproken is de politie alleen maar goed in flitsen en parkeerboetes uitdelen en kun je als normale kutburger ongezien de tyfus krijgen als je aangifte wilt doen van mishandeling, inbraak of vandalisme, laat staan dat er überhaupt werk van gemaakt wordt.

Maar zou het kunnen dat de brandweercommandant en de politiecommandant goeie 'vrindjes' zijn en dat er dan ineens wél genderneutrale manuren verspild (mogen) worden aan een puberale grap met een gephotoshopte bloksnor?

Dit riekt naar nepotisme en machtsmisbruik, maar goed, what else is new in het Neo-Communistische Genderneutrale Cultuur-Marxistische Paradijs namens Amsterdam...?

Klassenfeind | 11-08-18 | 10:42

@maris. Als je het doen van een aangifte afraadt ben je gewoon af. En blauw is daar medeverantwoordelijk voor.

Promedio | 11-08-18 | 14:55

Klassenfeind - de politie kampt met de weinig mensen, moet rekening houden met regelgeving die uit de tijd is en wordt tegengewerkt door het OM, vandaar de mindere prestaties. Dat de gevangenissen leeg staan komt door de taakstrafjes en de ellenlange wachtlijst van opgespoorde maar nog geen veroordeelde criminelen. Daarnaast worden om onbegrijpelijke redenen veel zaken geseponeerd, zaken waar ook veel manuren in zijn gaan zitten.

Maris v.d Hof5393 | 12-08-18 | 02:45

Promedio - de politie doet alles na overleg met de officier van justitie, is slechts een uitvoerend orgaan.

Maris v.d Hof5393 | 12-08-18 | 02:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is te hopen dat deze brandweermannen stand houden tegen de linkse dweil die er kennelijke overheen moet. Brandweermannen: jongens van de gestampte pot, niet lullen maar poetsen, geen genderneutrale toiletten nog LGHBTQWST geneuzel. We steunen jullie jongens!!

Blonde Nel | 11-08-18 | 10:40

Yep. Helden. Politie is al stuk. Nu moet blijkbaar ook de brandweer stuk. Vraag is: wie gaat het huis van de heer Schaap blussen als dat nodig mocht zijn? Of welk huis dan ook.

Rheia | 11-08-18 | 10:51

Schaap, wil kijken wie de langste heeft! Gaat hij toch lekker zelf blussen!

Lexus01 | 11-08-18 | 11:08

Blonde Nel | 11-08-18 | 10:40
Exact dat !

Muchnadt | 11-08-18 | 12:32
▼ 1 antwoord verborgen

Voor de dames en heren reaguurders die meteen over ambtenaren dit en dat beginnen, dit zijn de snelste, best getrainde, niet luie die we hebben. Ze blussen uw branden. Verlenen eerste hulp, zijn bij rampen de eerste, knippen u en uw familie uit een verongelukte auto en draaien 24 uurs diensten. Leven soms meer en langer met hun maten dan hun gezin samen om er voor u, publiek, te zijn. De bazen schijten hen in de nek door hun pensioenen niet goed te regelen, hun werk onmogelijk te maken met diversiteitseisen en wanneer er protest komt niet naar te luisteren en nog harder in te grijpen. Een gepensioneerde protesteert met bloksnor, geen doodsbedreiging, en meneer Schaap reageert door alle gepensioneerden te straffen door alle voorzieningen voor de pensionados te straffen.
U weet wel. Er wordt één vliegtuigje tegen het hoofd van de leraar aangegooid en iedereen mag drie uur nablijven.

ristretto | 11-08-18 | 10:33

Lupus, lupus, nee hoor, die tijd is ook al lang voorbij. Of het nou een leraar of politieman betreft; het gaat om gezag, niet om macht.

ristretto | 11-08-18 | 10:54

Ik heb vorige week een twintigtal van die brandweermannen op de Dam mogen aanschouwen en moet nu daarom al sinds uw post keihard lachen om 'goed getraind'.

Weerduivel | 11-08-18 | 11:26

Weerduivel | 11-08-18 | 11:26
U bent ook weer zo'n al wetende insider. Ziet brandweermannen op de Dam en weet precies hoe de vork in de steel zit, een soort Berbaar reactie zullen we maar zeggen......

Muchnadt | 11-08-18 | 12:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Ah, de mailer is dus toch gepensioneerd. Nog steeds vind ik het het zich bezighouden met arbeidszaken, terwijl al met pensioen zeer triest, want meneer Leemhuis had blijkbaar geen betere bezigheid met zijn 71 jaar (zie Telegraaf-artikel). Hij voelde zich beledigd over uitspraken in de media over het korps waar hij al jaren niet meer actief is en niet eens meer in de buurt woont. Dat zie ik als internet/mediapathologie bij een meneer die eigenlijk van zijn ouderdom kan genieten.
Doch, het strafrechtelijk onderzoek is daarmee al helemáál debiel, en een teken dat dit land bezig is met onderdrukken van kritiek, satire en onwelgevallige meningen. Ongeacht hoe meneer Schaap zou functioneren, het had hem gesierd wanneer hij een soort van hulp voor meneer Leemhuis had geregeld in plaats van een strafrechtelijk onderzoek.

Mensdier | 11-08-18 | 10:33

Tja betrokken blijven bij het korps dat je eens diende is vloeken in de pc-landverraders-kerk.

Lupuslupus | 11-08-18 | 10:48

Sorry, maar het zou wat worden wanneer alle gepensioneerden zich nog zouden bemoeien met hun voormalige werk(gever).
Betrokkenheid siert meneer als mens, echter lijkt het me niet de meest gezonde dan wel gelukkige manier van oud zijn/worden. Er zijn genoeg mensen die de 71 niet halen. Ik gun meneer gewoon een gelukkiger leven, in plaats van mentaal 'doorwerken' (en daar nu de zieke consequenties van moeten dragen).
Allicht kijk ik inderdaad anders tegen werk aan. Je werkt om te leven, niet andersom. En in elk vakgebied waar men één is, legt men het af tegen het systeem wat dat één heeft gemaakt. Ik schrijf uit ervaring, zodoende.
En nogmaals: ik vind de actie(s) van Schaap niet goed.
Maar gun dhr Leemhuis echt een vredig, rustig en liefdevol pensioen. Waar het nu dus al te laat voor is. Gewoon een trieste zaak.

Mensdier | 11-08-18 | 11:12

Bij de brandweer ga je uiterlijk met 59 jaar met pensioen. Het kan eerder; dan hou je een netto-inkomensgarantie van 75 procent tot aan het pensioen. En ik neem aan dat een vroegere brandweerman van 55 niet thuis achter de geraniums hoeft te gaan zitten. Kortom, Leemhuis is al minstens 12 jaar weg bij de brandweer. Tijd om te beseffen dat het daar nu misschien anders werkt dan in zijn tijd. Zijn tijd was toen, hun tijd is nu; daar moet je je niet meer mee bemoeien. Ik ben inmiddels 15 jaar met pensioen en loop anders dan meneer Leemhuis nog regelmatig bij mijn oude werkgever naar binnen want ik woon vlakbij. Zou er niet meer willen werken want niets is meer zoals het was, maar geen haar op mijn hoofd denkt eraan daar moeilijk over te doen. Als ze het ergens niet mee eens zijn vechten de collega's van nu het maar uit.

Synecdoche | 11-08-18 | 12:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Je zou er ook gewoon een hele leuke avondvullende tv show van kunnen maken met de titel “ heeft GeenStijl het gedaan of niet gedaan?”
Met in het jury panel Peter R Sylvana en van der Gijp

Jacktheflipper | 11-08-18 | 10:29

Is het nou niet bijzonder raar dat er voor de politie en brandweer allemaal leiders worden aangesteld die toeters noch blazen verstand van het vak hebben? Als je nou een beetje intelligentie zou hebben zou je toch een leider aanstellen die al vele jaren het vak brandweerman heeft uitgevoerd?! Dan heb je namelijk een leider die het vak brandweerman door en door weet, de gevaren kent, weet wat er speelt, etc. Een echte vakman dus die voor z’n mannen en vrouwen instaat. Nu heb je een vakman in politiek correctheid, we weten allemaal waartoe dat leidt: Afbraak en destructie

bicycle | 11-08-18 | 10:24

In het vroegere Nederland zou dat vanzelfsprekend zijn, de juiste man op de juiste plaats. Dat was toen, nu lijkt het erop dat men alles wat goed werkt zo snel mogelijk naar de bliksem wil helpen. Maar voor die tijd moeten natuurlijk eerst de zakken worden gevuld.

Maris v.d Hof5393 | 11-08-18 | 11:28

Degenererende regressie, de catastrofale oogst die je krijgt als je domlinkse wezens aan de touwtjes laat trekken. Kijk om je heen in dit zieltogende land. Wat er hier de afgelopen 50 jaar de vernieling in is geholpen is misdadig.
Dit land had zonder multikul, massa immigratie en islam het Zwitserland aan de Noordzee kunnen zijn, maar dan nog veel leuker.

kempenaer | 11-08-18 | 12:53

@kempenaer Helemaal mee eens! Ik zou nog verder gaan, volgens mij is het de afgelopen 60 jaar dat we het pad van vernieling in zijn gegaan, idioot is het. Het werkelijke doel is om met domme onnozelheid alles af te breken.

Kijk naar die oude Amerikaanse politie films. Daar was het altijd een oude rot die de inspecteur was, nooit geen omhooggewerkte paarse pollitiek correcte broek. Gewoon normale logica dat nu als racistisch wordt gevonden. Afbraak en destructie

bicycle | 11-08-18 | 14:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is een brandweerslangenkuil.

Mr_Natural | 11-08-18 | 10:23

Heel treffend beschreven.

Lupuslupus | 11-08-18 | 10:50

Ik lees het stiekem een beetje zo: krant laat verkeerde foto met bloksnor zien, waarop zijn quote correct is, van: die foto heb ok niet verspreidt, maar Geenstijl. En die quotr zetten ze net ff smaakvol in de krant, bekt zo lekker.

Coachman | 11-08-18 | 10:23

GS is de kop van Jut - omdat zij niet meegaat met de politiek-correcte-klootzakken - maar kan daar heel goed tegen. Laat dat maar aan de redactie over.

Lupuslupus | 11-08-18 | 10:51

Brandweermannen zijn helden. Daar blijf je vanaf. Punt. Die ga je niet straffen, die moet je waarderen. Schaap begrijpt niets van het belang van een goed arbeidsethos en het hoge rendement dat je daarmee behaalt.

Rheia | 11-08-18 | 10:22

De taak van Schaap is deugen op kleffe moslim avondjes, die opdracht heeft hij meegekregen vanuit het Amsterdramse stadsbestuur. En verder kak hebben aan zijn personeel dat daar anders over denkt. Schaap is een marionet van linksche heulers.

HaatbaardKnipper | 11-08-18 | 10:35

Als er discriminatie plaats vindt of seksistisch ongewenst gedrag is (ik weet niet of het zo is) mag je van een werkgever verwachten dat hij er wat aan doet.
Om de cultuur te veranderen moet je vooral niet te haastig zijn maar wel duidelijk je doelen kenbaar maken.
Met botte opmerkingen stemmingmakerij gaat dat zeker niet lukken.
En met het intrekken van voordeeltjes voor pensioenaria ga je het zeker niet bewerkstelligen
Dat is een strafexpeditie.
Iemand die een cultuur moet veranderen moet het respect verdienen en vooral het goede voorbeeld geven.
Ook is in een publieke belangrijke functie van belang zelf van onbesproken gedrag te zijn.
Dhr Schaap is dat niet hij komt uit een politie cultuur waarin het blijkbaar normaal is dat commandanten voordeeltjes hebben tov de man of vrouw op straat

Jacktheflipper | 11-08-18 | 10:41

Totaal de verkeerde man op de verkeerde plaats. Overduidelijk. Als een leider het respect van zijn mannen heeft gaan ze voor hem door het vuur. Is dit niet zo dan gaat het niet werken.

Repetitive Beats | 11-08-18 | 10:22

Exact.

Rheia | 11-08-18 | 10:23

Zo is het.

Lupuslupus | 11-08-18 | 10:30

Allemaal homeaux.

Baron Clappique | 11-08-18 | 10:21

De Dienst Gedachten & Opinie Suppressie is gelukkig flink actief. Het is goed jagen op onwenselijke opinie als je net weer een bloedsuikerzaak hebt weten neer te zetten.

Parel van het Zuiden | 11-08-18 | 10:17

Inderdaad gaat het over privileges en mores. Die is zowel bij de politie als het leger en brandweer altijd ergens op gebaseerd. Het is gevaarlijk slecht betaald kudtwerk dat wél om waardering vraagt. Die volgt altijd in de vorm van privileges. Van de basis tot de top. Dit is geen nieuw fenomeen maar zo oud als de korpsen zelf zijn. Een volkomen ongeschikte figuur als Schaap die zelf alleen maar privileges geniet, lees je in zou ik zeggen, nieuwspraak.nl/blog/2017/10/18/leen-s... , is niet in staat om daar verandering in aan te brengen en zeker niet met zijn stijl, zeg maar het hakken en snoeien. Daarbij voert hij ook nog een bedenkelijke politieke agenda van inclusiviteit door. Er is een geheel andere leider nodig dan Leen Schaap.
Een die pal voor en achter zijn korps gaat staan en vanuit vertrouwen de veranderingen voor elkaar krijgt. Misschien is Uhm die leider.
En Halsema, ipv meteen te blaten over bedreigingen, die inderdaad niet kunnen, regel godverdomme de pensioenen van het korps. Dan kun je daarna het hebben over het afpakken of verminderen van privileges.

ristretto | 11-08-18 | 10:16

Die brandweerlieden eten vast de hele week shoarma om het aanstaande vertrek van Schaap te vieren.

Spare Rib | 11-08-18 | 10:14

Versoepel het ontslagrecht van ambtenaren eens en mik er 35% uit.

Beefbus | 11-08-18 | 10:13

@ristretto | 11-08-18 | 10:21
Ik bel wel een paar Polen.

Beefbus | 11-08-18 | 10:24

Die komen daarna je huis weer opbouwen en schilderen beefbus.

ristretto | 11-08-18 | 10:42

Zo weinig? Dat merkt je niet eens.

Pislinq | 11-08-18 | 10:50
▼ 2 antwoorden verborgen

lame schaap?

rifraf | 11-08-18 | 10:12

Meneer schaap combineren met vuur/warmte.. eigenlijk hoort hij meneer shoarma of meneer döner te heten. Wanneer hij meneer döner zou heten zou hij dan familie zijn van Piet Hein Döner onze prakker uit de 2ekamer? Die kon er ook niks van

Henk P | 11-08-18 | 10:10

Dus snorretjes tekenen is strafbaar? Vroeger toen ik nog een krant had, elke zaterdag uit verveling bij iedereen in de krant snorretjes tekenen. Wat een feest was dat

Henk P | 11-08-18 | 10:08

snorretjes tekenen mag. publiceren ervan niet

langzullenweleven | 11-08-18 | 10:20

Gelukkig is het maar een leen schaap.

Mr_Natural | 11-08-18 | 10:07

Het lijkt me sterk dat het voltallige korps ongelijk zou hebben. Waar rook is is vuur. Deze man regeert met te harde hand. Zulke leidinggevenden maken veel kapot. Geen draagvlak. Weg ermee.

Rheia | 11-08-18 | 10:07

Met harde hand regeren om een soft beleid te verkrijgen. Gaat natuurlijk nooit werken.

BozePaarseMan | 11-08-18 | 10:10

Jij snapt dingen Rheia.

ristretto | 11-08-18 | 10:22

Niet om die (dat?) Schaap goed te praten, maar lemen huisjes fikken blijkbaar ook goed.

Bijtendehond | 11-08-18 | 10:05

Een politiekcorrecte heeft in een politieke discussie altijd een hitler-vergelijking op het puntje van de tong.
.
Een politiekcorrecte maakt elke discussie politiek.
.
Dit lijkt me dus vrij normaal discours in dit intens verrotte stinkland.

Parel van het Zuiden | 11-08-18 | 10:05

De Amsterdamse Brandweerprinsesjes vinden zichzelf echt helemaal de allergoedste ter wereld en hebben zich daarom in de loop der jaren allerlei rare privileges toegeeigend. Schaap probeert ze weer even wat realiteitszin bij te brengen en stuit daardoor op verzet. Het gaat nog even duren, maar ik gok dat hij gaat winnen.

Weerduivel | 11-08-18 | 10:03

Hij heeft hulp nodig, teken van zwakte. Er is een andere manier nodig om alles weer in harmonie te brengen.

BozePaarseMan | 11-08-18 | 10:15

Een bloksnor en minkukel leveren je een politieverhoor op? Bij een 71 jarige oud brandweerman? Wat een minkukels!

BozePaarseMan | 11-08-18 | 09:53

Ik heb zelfs gehoord over spuitwaterboarding.

Mr_Natural | 11-08-18 | 09:58

Oh jee, straks trekken ze ook nog de tanden van zijn kunstgebit eruit.

BozePaarseMan | 11-08-18 | 10:12

Door de dalende criminaliteit in Nederland vervelen de Amsterdamse dienders zich dood.
Ze zijn blij een blanke oude man te kunnen aanpakken
Eindelijk een blanke in de criminele statistieken
Nu kunnen we zeggen blanken zijn ook criminele

Jacktheflipper | 11-08-18 | 10:54

Typisch gedrag van iemand met bureaucratische macht en een fluwelen vangnet mocht het fout gaan - ¨wie maakt me wat¨. Arrogant met lange tenen.

Galois256 | 11-08-18 | 09:52

Kaliber van Riessen zo te horen. Het is ook niet makkelijk om iemand te vinden die natuurlijk leiderschap heeft in een alpha male omgeving en tegelijkertijd “politiek juist” naar Amsterdamse begrippen (lees: een linkse facist)

Rest In Privacy | 11-08-18 | 09:51

Waarom regeert ie dan met linksfascistische harde hand?

ristretto | 11-08-18 | 10:23

Die linksfascistische heeft hij kennelijk/mogelijk wel; het natuurlijk leiderschap en gezag heeft hij blijkbaar niet.

Rest In Privacy | 11-08-18 | 11:18

.. maar goed. Er is nog nooit een brand niet vanzelf uitgegaan.
Het kan geen kwaad om de meest brandbare & corrupte linkse stinkstad van Nederland voortaan te laten blussen door SJW's met een fijn gevoel voor Politieke Correctheid. Doe daar de selectie voortaan maar op Fem.

Wel elk grachtengordeldier een milieuvriendelijke brandblusser geven in hun licht ontvlambare brandstapel die zij ooit kraakten.

Jan Passant mk2 | 11-08-18 | 09:50

Brand in het nationale subsidiebordeel 020.

De Briemusketier | 11-08-18 | 09:55

Boontje-loontje.

Lupuslupus | 11-08-18 | 09:53

Die Schaap is op ontzettend doortastende en lompe wijze daar flink de bezem aan het halen door die corrupte bende in de Amsterdamse brandweerkazerne’s.

Een bijna onNederlandse grondige aanpak.

Willem van D | 11-08-18 | 09:47

Die gasten zitten 24 uur in de kazerne te wachten op een brand.
Tussendoor maken ze zelf hun eten in de kantine , kijken even of de auto nog goed is en dat is het.
Toevallig werkte mijn vader bij de brandweer. Ze zullen nu wel tv hebben, want de man is al jaren weg bij de branweer en dood.

gato | 11-08-18 | 10:07

Klopt. Meer een Duitse aanpak. Zeg jaren '40-'45. Met als verschil dat deze keer het Arische ras weg moet.

Rheia | 11-08-18 | 10:18

@Indoneesje | 11-08-18 | 09:54
Laat het gebrek aan daadkrachtige leiding nou net een van de redenen zijn dat het zo'n kolerezooi is bij de brandweer Amsterdam.
Vandaar dat Schaap er met gestrekt been in gaat, nu met van Uhm op de flanken.

Berbaar | 11-08-18 | 10:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Schaap heeft zijn billen gebrand en moet op een dildo zitten.

De Briemusketier | 11-08-18 | 09:46

Machocultuur?
Ik heb meer het idee dat we hier te maken hebben met een stel kleine kinderen.

VanBukkem | 11-08-18 | 09:45

Totaal verziekte organisatie de Amsterdamse brandweer.
Het was goed te lezen dat la Halsema nu Peter van Uhm heeft aangesteld om Leen Schaap te helpen "om een doorbraak te forceren".
Het is toch van de gekke dat een stelletje spuitgasten gaat bepalen wat de werkroosters zijn, de boel saboteert en met (doods)bedreigingen strooit.
Oja en opa Jan van de "leuke" tekeningetjes is een schijterT maar da's logisch.

Berbaar | 11-08-18 | 09:44

Domme Berbaartje. Nooit een brandweerman gesproken of gehoord en hij weet al hoe het werkt. Overal ter wereld zijn brandweermannen een soort apart. Deze zijn niet in een maakbaarheidsideaal te vangen. Als je leven van je maat naast je afhangt dan wil je geen figuur naast je die niet voldoet aan de fysieke standaarden simpelweg omdat het een vrouw, allochtoon of homo is. Het is van de gekke dat men zich bezighoudt met randzaken in plaats van het resultaat. Worden de branden adequaat geblust of niet? Daar gaat het om.

ristretto | 11-08-18 | 10:00

@Indoneesje | 11-08-18 | 09:50
Nu gaat U daar gelukkig niet over.
Een organisatie waar de OR denkt de scepter te zwaaien, seksisme, discriminatie en bedreigingen aan de orde van de dag zijn, medewerkers de boel saboteren, kazernes gebruikt worden voor privé doeleinden etc etc is doodziek.
In november komt van Uhm met zijn plan van aanpak om de boel te forceren, ik verwacht dat een aantal zieke elementen in de organisatie in 2019 niet meer op de kazerne hoeven te komen.

Berbaar | 11-08-18 | 10:13

Die organisatie is verziekt door mannetjes zoals Schaap, die de eenheid willen wegnemen zoals onze sstaat dat ook onder de bevolking heeft gedaan dmv massa immigratie en doorgeslagen feminisme. De brandweer is een fysiek beroep waar je sterke mannen voor nodig hebt met ruwe bolster en blanke pit. Geen kutjes of sukkels die vijf keer per dag op hun bidkleedje naar de haatgod allah prevelen om ooit het westen omver te kunnen werpen.

dutch bikkel | 11-08-18 | 10:22
▼ 1 antwoord verborgen

Duidelijk is ondertussen wel dat bij zowel de politie als de brandweer het geld weggepist wordt waar het niet hoord. En ook de gemeentelijke organisatie zelf is zo corrupt als de pest. Hele stad kan de bezem door, wat een zooitje.

Dima Beeline | 11-08-18 | 09:41

Opvallend dat het allemaal Telegraaf artikelen zijn. Je zou toch zeker ook artikelen uit het Parool verwachten. Oh, nee, Scusi het gaat over maakbaarheidspolitiek versus realiteit.
Waarom noet werven onder die sportschool leernichten van de parade. Die zijn zeker fysiek in staat om brandweertaken te vervullen. En lekker macho,

ristretto | 11-08-18 | 09:41

Die spuitgasten weten wel wat ze moeten doen met een slang; ook met een rubbere.

Rest In Privacy | 11-08-18 | 09:55

Ben 66.... als kind kan ik mij herinneren dat veldwachters en veel brandweermannen een snor hadden.
Niet een klein snorretje maar een brede snor.... dat staat stoer en dapper.

sociaal_econoom | 11-08-18 | 09:41

Over 65 jaar dragen alle Turken een knotje en een hipsterbaard.

Jos Tiebent | 11-08-18 | 10:14

Veldwachter ? Kom je uit het dorp van Swiebertje of zo ? Verklaart je doorsnee plempsels wel weer. Btw veldwachters bestaan sinds WOII niet meer.

Moresnetunited | 11-08-18 | 10:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Die Schaap is een enorme grote arrogante zak die het ook heel normaal vindt dat zijn politie vrouwtje schoenen koopt van 250 pleuri's omdat ze allebij er zo hard voor werken. Donder op man. Uhm is de juiste man op jouw positie. Komt wel weer wat leuks voorbij voor jou uit de bananen carrousel gezien je vorige prestaties. Oh, wacht. Dat wordt een probleem. Ach, geen voedselbank voor jou hoor. Zwaai, zwaai.

Matwetwe | 11-08-18 | 09:40

Zeg dat maar tegen werkenden(!) met een minimum loon. Loser.

Lupuslupus | 11-08-18 | 10:37

@Lupuslupus
Dat is precies wat ik ermee bedoel.

Matwetwe | 11-08-18 | 11:20

@Berbaar | 11-08-18 | 09:48: Wat er mis is, is dat de mensen die daadwerkelijk moeten lopen, de agenten dus, veel goedkopere schoenen verstrekt krijgen...

Guido | 11-08-18 | 13:42
▼ 1 antwoord verborgen

Dat heet in vaktermen het vuur gecontroleerd laten uit razen.Of zoiets.

komtdatschot | 11-08-18 | 09:37

Linkse regenten bloksnorren opplakken is ludiek en satire tegelijk.
Toepasselijk ook, de bloksnor is sinds 1945 het sterkste argument in het linkse debat om uw solidariteit af te dwingen. Met varianten als "u bent een buitengewoon minderwaardig mens".

Socialisme, communisme en fascisme zijn volle neven. De snor en de idealen zijn de enige cosmetische verschillen tussen deze top-down centraal besturende idealisten.

Het zal mij niet verbazen dat een bloksnor op een Gutmensch plakken dan weer wel "smaad" zal worden bij de linkse rechter. Jan Leemhuis gaat hangen, dat is wel zeker.

Jan Passant mk2 | 11-08-18 | 09:34

Jij hebt de klok wel horen luiden, maar je begrijpt het niet helemaal. Socialisme (eerlijk delen), Communisme (extreem eerlijk delen), Fascisme (mijn volk is beter dan jouw volk, en dood aan "de elite") en Nationalisme (aanpassen of donder op naar je eigen land, en fuck de EU) zijn allemaal stromingen die door populisten (erg enge mensen, soms met bloksnor, dan weer met een raar geblondeerd kapsel) worden misbruikt om "het volk" (ook wel "de gewone Nederlander"; of "Henk en Ingrid") op te stoken tegen een vermeende "elite" (de groep mensen die zou beschikken over het geld, de kennis en de macht). Die elite wordt tegenwoordig vaak "links" genoemd, vooral door mensen die het verschil tussen links en rechts niet kennen, want daar klopt natuurlijk niets van. "Links" staat immers voor progressief, dus mensen die grote verandering willen, en "rechts" voor conservatief, dus mensen die de dingen zo wel prima vinden en het graag zo houden. Nederland heeft al ruim 20 jaar een centrum-rechtse elite met de VVD in de regering. De mensen die beschikken over het geld zijn over het algemeen conservatief (en dus rechts). Het laatste centrum-linkse kabinet was Lubbers 3. De elite in Nederland is dus overwegend rechts. Jij bent deel van het volk dat graag verandering ziet. En daarmee ben je dus "links". Op basis van je uitspraken hier zou ik zeggen links-Nationalistisch, wellicht zelfs links-Fascistisch. Maar dat je de plank steeds zo extreem misslaat kan jou niets schelen he? Ik vraag me wel af of je je gebrek aan intelligentie in het dagelijks leven ook zo etaleert. Of doe je dat alleen hier?

GifKikkert | 11-08-18 | 10:21

Ah, post van een geblokte bloksnor. Die ga ik misschien nog eens openen.
Ooit.

Jan Passant mk2 | 11-08-18 | 10:55

Brandweercommandant , voorheen hoge politiepiet, mét Bloksnor is gewoon corrupt. Die is dus AF! Bloksnorafbeelding is niet illegaal, mag gewoon, en al helemaal omdat zijn gedrag op Adolf lijkt. Nu moet general sturmtruppenführer Von Uhm van de Das Reich divisie orde op zaken gaan stellen. Dat worden dus standrechtelijke executies.

Oepsie1234 | 11-08-18 | 09:33

De ene gek voor de andere gek inruilen! Ze zijn net zo gestoord wat betreft de islam en gender gelul, dus de brandweer schiet er niets mee op. Zet er gewoon een brandweerman met ervaring op die doet wat het personeel wil ipv wat de landverraders in Den Haag willen.

dutch bikkel | 11-08-18 | 09:53

Ja Leemhuis, gelul natuurlijk dat er helemaal geen macho's in dat korps zaten.
Die zitten bij elk korps en da's goed want ook die heb je nodig.
Maar niet stellen dat het niet zo is.

Verder: gaat goed hè bij die professionele brandweer en (nationale) politie?

Gazzerop | 11-08-18 | 09:30

Tuurlijk zijn het macho’s hoort er gewoon een beetje bij het vak. En is best vermakelijk.
Maar wordt het macho zijn verward met rasisme en/of sexisme?
Wie vult deze vraag in?

Jacktheflipper | 11-08-18 | 14:11

Leen deugt niet. Leen heeft kaartjes aangepakt (en gebruikt) van een ándere politie niét deuger. Leen is de verkeerde man op de verkeerde plaats, bloksnor of niet. Maar gelukkig sturen ze er nú een gepensioneerde militair op af.

demaup | 11-08-18 | 09:30

Vuur met vuur blussen heet dat. Deze 'gepensioneerde militair' heeft alle begrip voor moslimfundamentalisten. Zelfs nadat zijn eigen zoon daardoor is omgekomen. Dan zitten er niet een paar draadjes los in je bovenkamer maar is het geheel een warboel. Wordt ook wel het Stockholmsyndroom genoemd.

Lupuslupus | 11-08-18 | 09:42

Een gevalletje Riessen? Je decennia lang als een straathoer open stellen voor fratsen en waanideeen van je leidinggevende/bestuurder totdat je er zelf in gelooft en vurig pleitbezorger wordt. Ik ken van Uhm niet, maar kaliber Riessen zijn wel de types die in de stopera geprefereerd worden.

Rest In Privacy | 11-08-18 | 10:02

Schaap is een zakkenvullende landverrader, die op iftar maaltijden de islam de hemel in prijst. Een ziek links eng mannetje wat onze Nederlandse cultuur en saamhorigheid wil vernietigen, want saamhorigheid is nationalisme en daar walgt Schaap van. Dat juist moslims zo nationalistisch als de pest zijn en schijt hebben aan onze normen en waarden interesseert dit sujet niks. Figuren zoals deze Schaap zijn de veroorzakers van het verval van Nederland. Pek en veren staan al klaar voor wanneer het Nederlandse volk eens wakker wordt en gaat inzien wat deze smerige landverraders hebben aangericht.

dutch bikkel | 11-08-18 | 09:29

Juiste analyse, maar met een versoepeld ontslagrecht voor ambtenaren is ook niks mis.

Beefbus | 11-08-18 | 10:07

Een bikkel met visie.

HaatbaardKnipper | 11-08-18 | 10:30

Uitstekend verwoord.

Pislinq | 11-08-18 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen

Not a big deal die schaap. Denk aan vogelaar, ook opgetyft.
Dit soort mannetjes met een grote bek en een klein .... ie, zullen altijd achteraan in de rij blijven staan.
Na het weekend wordt-ie vervangen. Gaat niet langs Start, kan niet mee in de baantjesdraaimolen want te stom,
Zal dus wel eindigen als concierge bij grienpies of medewerker postkamer bij vluchtelingengeenwerk.
Toedels, LuL!

pennestront | 11-08-18 | 09:26

Die met die snor.. is dat niet die brandweerman van The Village People?

Stopstelten | 11-08-18 | 09:26

Charlie Chaplin had ook een bloksnor. Was een uiterst grappige man! Vreemd dat er gelijk negatieve associaties worden gemaakt met een dergelijke bovenlipdracht...

Quichegerechtigde | 11-08-18 | 09:25

Dat was de mode toentertijd.
In de toekomst worden er wellicht knotjes en stoere baarden op foto’s geshopt.

Lona | 11-08-18 | 10:03

Dan zou ik ook boos worden een "man" met een knotje.

voldemort | 11-08-18 | 10:41

Ik durf geen parallellen te leggen met de Paay-gate...

Jos Tiebent | 11-08-18 | 09:24

AanstellerT, Bloksnor doet net of heel Dresden in de brand staat.

Kapitein Stijlvol | 11-08-18 | 09:23

Natuurlijk is zo'n bloksnor satire, er zijn helemaal geen brandweermannen met een snor.

Mr_Natural | 11-08-18 | 09:21

lol

Lupuslupus | 11-08-18 | 09:38

De Oostenrijkse bloksnor had wel mensen die voor 'm door 't vuur gingen.
zoek de verschillen.

DeviousDick³ | 11-08-18 | 09:20

Schaap moet opdonderden met zijn linkse multicul en gender gedram! Bij de brandweer heb je eenheid nodig en sterke MANNEN! De politie is al vergalt met zwakke vrouwtjes en onverstaanbare agenten, waardoor er nu ipv één auto vier auto’s moeten komen, laat de brandweer die levens moet redden daar aub van verschoond blijven!

dutch bikkel | 11-08-18 | 09:19

Hear hear.

Lupuslupus | 11-08-18 | 09:25

Nou, het corps was misschien ook niet helemaal fris en fruitig.

MarcS | 11-08-18 | 10:47

Verhoord op het politieburo? Is dit een grap?

Bij wijze van sarcasme kan je zeggen dat "opiniebeheer" een van de kerntaken van de politie is.

omanders | 11-08-18 | 09:14

De snor is misschien niet aardig, maar zou zijn gedrag er iets mee te maken kunnen hebben?
Men heeft mij geleerd, dat als jij ruzie met iedereen hebt het wel eens aan jou zou kunnen liggen. Ik doel hiermee op de commandant, voor de niet lezers.

MarcS | 11-08-18 | 09:13

Zo'n snor is gewoon een grap. Als hij er niets van had gezegd was het overgewaaid. Maar meneer moest en zou op z'n strepen gaan staan en dat wakkert het vuurtje aan tot een bosbrand waarvan hij nu zelf het middelpunt lijkt te worden. Hij presteert het om het hele korps tegen zich in het harnas te jagen. Een schaap (hoe toepasselijk) dat doet alsof het een wolf is. Die zal van een koude kermis thuiskomen want nu is meneer zelf het haasje. Zo lijkt het maar ja, het is Amsterdam....

Lupuslupus | 11-08-18 | 09:33

Hij gedraagt zich als een kleine Hitler krijgt een snor opgeplakt kan niet tegen grappen, niet tegen kritiek wordt vals en haalt zelfs de politie erbij. Als het bij de Amsterdamse politiek nu nog niet duidelijk is dat deze man totaal niet geschikt is om leiding te geven aan een groep brandweermannen dan mankeren ze zelf wat.

voldemort | 11-08-18 | 10:39

@Lupuslupus | 11-08-18 | 09:33

Een brandweercommandant die een vuurtje aanwakkert tot een bosbrand ..... is een leuke analogie.

MarcS | 11-08-18 | 10:46

Maar draagt deze flapdrol ook een bloksnor in zijn vrije tijd?

Ommezwaai | 11-08-18 | 09:13

Ze lezen iedereen de les die Amsterdammers en wapperen ongevraagd de he dag met hun deug vinger. Maar ondertussen zijn ze alle corrupt tot op het bod. Stopera, brandweer en politie. En dan heb ok het nog niet over de subsidie laven.

Yeohan | 11-08-18 | 09:12

Ze lijden daar in Amsterdam aan hoogmoedswaanzin en doen alsof alles om Amsterdam draait. Het spreekwoord zegt niet voor niets 'hoogmoed komt vóór de val'.
Eigenlijk jammer dat Ollongren niet heeft doorgezet en van dat dorp - want stadsrechten hebben ze nooit gekregen - een republiek heeft gemaakt.

Lupuslupus | 11-08-18 | 09:37

besteedt

Jos Tiebent | 11-08-18 | 09:12

Scherp

Mosterd | 11-08-18 | 09:16

En dat tweemaal!

dutch bikkel | 11-08-18 | 09:23

Dit soort pompieri kan nog niet eens een binnenbrandje blussen.

van Oeffelen | 11-08-18 | 09:10

Schaap is dan ook géén brandweerman.

Guido | 11-08-18 | 13:38

Wat ontzettend kinderachtig.

van Oeffelen | 11-08-18 | 09:09

Iedereen om niets bloksnorren opplakken is ook kinderachtig.

Normpje | 11-08-18 | 09:12

Een normaal iemand kan daar tegen en haalt zijn schouders er over op. Alleen lieden met een minderwaardigheidscomplex van hier tot Tokyo blazen een briesje op tot een orkaan. Nou succes ermee.

Lupuslupus | 11-08-18 | 09:51

Om niet wel ja.

HaatbaardKnipper | 11-08-18 | 10:27

hhh
we hadden t er net over op #twitter... Matennaaierij is het, op hoog nivo.

MagentaVliesRidder | 11-08-18 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken