Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schapenlobby lobbyt zich suf. Hijgerige Main Stream Media jagen hetze tegen wolven aan

kut schapen

Met schimmige statistiekjes goochelen om een groep nieuwkomers in een kwaad daglicht te stellen. De Main Stream Media lusten er pap van.

Er zijn in Nederland zegge 134 schapen gebeten door een wolf en hijgerige publicaties als NRC Handelsblad, Volkskrant, Nu.nl en RTL Nieuws zijn er als de schapen kippen bij om schapenmoord en stalbrand te schreeuwen. 'Enorme toename' zus en 'fors meer schade' zo. Dit, terwijl schapen nog altijd meer risico lopen te overlijden na een val van een keukentrapje. Bovendien zorgen wolven voor meer diversiteit en diversiteit is een kracht. De media zijn ten prooi gevallen aan de machtige schapenlobby en publiceren als makke lammetjes wolvofobische haatartikelen. Trouwens. Weet u wie ook bang was voor de boze wolf?

'Toeval'

Social

Reaguursels

Inloggen

Verdorie, wolven in Nederland!!
Moet ik vrezen voor mijn oma??

Tilburgse bluf | 11-08-18 | 19:24

Er zijn kinderen zat. De mensheid merkt het echt niet als er een paar opgevreten worden. Vervelend voor de ouders, maarja, die kunnen gewoon een nieuwe maken.

mark1487 | 11-08-18 | 11:59

In 1810-1811 werd een tiental kinderen, meestal onder de 5 jaar, maar ook soms bijna 10 jaar oud, in Midden-Limburg door wolven gedood. In 1817 en 1826 leefde er een Wolf in de Roerstreek, die destijds ook een kind aanviel. In Frankijk werden tussen 1580 en 1830 3272 mensen gedood door wolven. Vanaf 1998 waren er 23 gevallen bekend dat mensen gedood werden door wolven.
Maar voor al die diversiteitsidioten dit filmpje: www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkelijk/v...

Zoltan | 11-08-18 | 07:24 | 4

Daarom afknallen. Als je kind in het veld speelt en zoiets sluipt daar ook rond..... Gewoon afknallen. En als dat niet zou mogen dan nog afknallen. Wie is hier nu gek geworden zeg.

Mart6037 | 11-08-18 | 09:37

in INDIA worden ook jaarlijks 300 mensen gedood door wolven ,30.000 door slangen

pedro300 | 11-08-18 | 09:47

Daarom. Die overheid hier is net zo krankzinnig geworden als dat gezin dat in de Beekse bergen on het safari gedeelte uitstapten

Mart6037 | 11-08-18 | 09:51
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Ray Skak | 11-08-18 | 03:11 | 1

Het viel mij al op toen de eerste wolf het eerste schaap doodbeet dat de zielige schapenhouder al erg veel aandacht kreeg in de msm.

BozePaarseMan | 10-08-18 | 23:19 | 1

Bij Jinek concludeert men; 'de wolf moet dood...'

BozePaarseMan | 11-08-18 | 00:36

Maar de "bio-industrie" en veehouderij is toch zo verschrikkelijk volgens alle dierenknuffelaars en vage vega's? Zie hier hoe het leven eindigt voor een echt (wild) dier.

Geen leven lang lekkere luie stal met aangename temperatuur, uit de zon, wind, sneeuw of regen, niet je voedsel aangereikt krijgen, geen antibiotica tegen je ziektes of parasieten, en aan het eind van je leven niet een relatief snel einde en volledig opgepeuzeld worden door dankbare mensen en hun huisdieren. Maar nodeloos doodgebeten worden op uiterst pijnlijke wijze door een wild dier dat het merendeel van zijn slachtoffers niet opeet maar gewoon laat liggen en nog nooit van dierenwelzijn gehoord heeft.

Maar de mens, die was toch zo verschrikkelijk voor de planeet en andere levensvormen. Wat is de natuur toch mooi hè...?

Wol | 10-08-18 | 20:17 | 2

Is u dronken? Zo niet,dan plop.

Dr. Blechtrummel | 10-08-18 | 20:32

En dan zijn er ook nog droeftoeters die dierentuinen erg vinden
Weleens een dierenfilm gezien? En de Oostvaardersplassen? Als een boer zo met zijn veel omging werd hij opgesloten
Overheid doet h t gewoon
Wat die wolven betreft: afknallen punt

Mart6037 | 10-08-18 | 21:22

Je gaat eerst een ecologische hoofdstructuur creëren. Dat hield in dat boeren werden gestimuleerd om land te verkeupen wat werd omgezet in aaneengesloten natuurgebieden. Goed voor beesjes zoals de wolf die houden van grote aaneengesloten gebieden. Dat heeft een lieve duit gekost en de boeren hebben er ook goed aan verdiend. Ook heel deugdzaam ecologisch graskaas etend Nederland was helemaal heppy de peppie met dit idee en de wolf was een roofdier waar we wel mee om zouden kunnen gaan. Maar steeds meer blijkt dat de Nederlander wars is van de realiteit. De Oostvaardersplassen is zo'n voorbeeld. Dat gebied is volgepropt met herten, paarden koeien en ander vleesbeleg. De laatste winter zijn er een paar sneeuwvlokjes gevallen en de hele populatie viel om van de honger... iets wat de natuur doet als er ongebreideld gefokt wordt en er geen roofdieren zijn om de populatie onder de duim te houden. Heel Nederland huilt en alles moet wijken om al die siellugge beesjes te helpen de barre winter door te komen. Nu met de wolf hetzelfde. Een paar sielugge lammetjes worden door een wolf ( was het een wolf ?) tot lamsbout gereduceerd en het land is te klein en de eerste stemmen uit de deughoek gaan al op om de wolf buiten de deur te houden. Paradoxaal genoeg is diezelfde deughoek niets te beroerd om een ander fenomeen uit het verleden ( de barbaren ) een warm welkom met applaus te geven.

ronin1962 | 10-08-18 | 17:51 | 4

Wat een gelul,
vb een marter bijt de bekleding, kabels, brandstofslangen, remleiding door van je auto.
Eens kijken of je dan zo bijdehand reageert.

VW, alles ist vorbei | 10-08-18 | 18:15

Klets toch niet vandaag of morgen besluiten ze om olifanten te gaan houden of ik maar even de omheining van mijn land aan wil passen als medewerker van een dierentuin heb ik zat aan wilde dieren verdient.

botbot | 10-08-18 | 18:17

Je smijt hier uiteenlopende opvattingen op 1 type. Daar klopt iets niet.

marjen | 10-08-18 | 18:25
▼ 1 antwoord verborgen

Eeen schaap lever 80 euries op, dus schade is max 12k,valt nogal mee zou ik zeggen

PietGrumpy | 10-08-18 | 17:45

De wolf terug in Nederland. Daar zal Roodhoofddoekje niet blij mee zijn....

Here's Freddy | 10-08-18 | 17:22

Hoe onderscheidt men een wolvenbeet van een hondenbeet.
Vroeger kwam het veelvuldig voor dat schapen werden dood gebeten door loslopende ( uitgebroken) honden.
Ik vond dit bericht in de kranten ook vrij dubieus.
Alsof NL nu opeens wordt overspoeld door roedels wolven.

Dzjengis-Somebody | 10-08-18 | 17:14 | 3

De bijtwonden worden gecontroleerd op DNA sporen van de wolf . 100% zekerheid

elevator | 10-08-18 | 17:20

Het wordt pas interessant als er hybrides ontstaan.

D-Fens_1963 | 10-08-18 | 17:37

die kan je kopen in chechie ,kruising wolf en herdershond ,is weer een sterke hond

pedro300 | 11-08-18 | 09:50

Een wolf heeft geen baasje die een paar maal per dag een bak brokken neerzet,dus gaat geen schapen voor de lol doodbijten maar eet ze op .
Verder zijn er niet te veel wolven in dit land maar te veel zeikende en zagende boeren die gewoon failliet moeten gaan wanneer ze niet capabel zijn om het hoofd boven water te houden wanneer het even tegen zit.

Loebas | 10-08-18 | 16:40 | 4

Dikke onzin. Hij bijt er eerst een stuk of twintig dood en vreet er één op. Schoenmaker blijf bij je leest!

piet selderie1116675 | 10-08-18 | 17:13

Loebas | 10-08-18 | 16:40
Die wolven zijn van Staatsbosbeheer zij zijn dus verantwoordelijk voor de schade die hun dieren aanrichten.
Maar een mens met een beetje fatsoen in zijn donder zou alle maatregelen nemen om zijn buren geen schade aan te richten.
Is dit niet mogelijk dan moet je deze dieren niet houden of aan anderen overlaten die wel capabel zijn.

botbot | 10-08-18 | 17:23

@botbot
jij hebt echt geen idee wat voor organisatie SBB is hé? Of hoe het beheer van natuur/wild werkt..

Beefest | 10-08-18 | 22:30
▼ 1 antwoord verborgen

Sommige schapen worden niet opgevreten en maken carrière, bij de politie en de brandweer, en leggen andere op de integriteitsmeetlat.
Zo ook Leen ut schaap. Die moet nu een boete betalen omdat hij zich liet fêteren door zijn goede vrind die dit door de Amsterdamse politie liet financieren, Das wel fijn.
Leen wist uiteraard van niets, die had het niet nodig, die slaat zijn slag op de beurs, hè Leen bbbèèèèhhh.

bwanabanjo | 10-08-18 | 16:23

En dan hebben we het maar niet over het spontaan verdwijnen van schapen in de aanloop naar het offer(b)feest.

Musset | 10-08-18 | 15:47 | 2

Wanneer je alles had gelezen wel; stuk of 55 duizend, vuile PVV'r.

Dr. Blechtrummel | 10-08-18 | 20:07

Daarom in Nederland: geen wolven, geen beren en geen ploflims. . . . . . . . .

Tilburgse bluf | 11-08-18 | 19:22

Een wolf in schaapsklederdracht?

JohnWalker | 10-08-18 | 15:32

Weer eens een hetze tegen iets waar men geld aan kan verdienen.
Het feit blijft dat honden een veel groter gevaar voor schapen zijn dan een wolf.
Als honden eigenaar weet ik maar al te goed hoe verleidelijk een kudde rennende schapen voor een hond is om achteraan te rennen en er zijn er bij die niet alleen rennen maar ook bijten.
Een wolf dood om te vreten en die kan niet eens een schaap in een keer opvreten en zal dus ter plaatse een deel van het schaap opeten. Dus waarom dan zo'n bloedbad aanrichten tenzij...... het toch een hond(en) was.

Nanda81 | 10-08-18 | 15:32 | 9

D-Fens_1963
U bedoelt de veldwachter van kleur? Verkeerde in de veronderstelling dat dat een voyeur was.

bwanabanjo | 10-08-18 | 17:00

@bwana
Oei; In de islam staat de kleur zwart voor de opstand en de eindstrijd tussen de moslims en de goddelozen, waarbij de moslims het zwarte strijdvaandel voeren. De profeet Mohammed voerde een zwarte oorlogsvlag en ook de Rashidun, de Abassiden en verschillende jihadistische bewegingen voeren een of andere variant van de zwarte vlag.

D-Fens_1963 | 10-08-18 | 17:56

Als de hond schapen bijt, begint het ook tijd te worden om ovet afmaken te denken. Voor een wolf geldt hetzelfde.

frank87 | 10-08-18 | 18:15
▼ 6 antwoorden verborgen

Erger nog is dat boeren gelijk weer om subsidie roepen.

Rest In Privacy | 10-08-18 | 15:31 | 2

De overheid zegt dat de wolf niet afgeknald mag worden. Dan mag die zelfde overheid dokken.

varkensboer | 10-08-18 | 15:53

Mensen zijn altijd voor meer natuur, maar zodra er beestjes sterven of de knip getrokken moet worden is de benadeelde partij een zeikerd.

piet selderie1116675 | 10-08-18 | 17:15

De ironische toonzetting van het artikel wordt niet door iedereen opgepikt, merk ik.
Overigens, het zal met die wolven net zo gaan als met de islam: straks zitten er zoveel, dat er geen kruid meer tegen gewassen is. En, mark my words: de lui die destijds "refugees welcome" stonden te roepen en ons verzekerden dat de multiculturele samenleving een paradijs zou worden, zijn dezelfde die nu "welkom wolf" roepen. En als er straks problemen zijn, moeten de gedupeerden niet klagen en hun bek houden, anders zijn ze 'islamofoob', respectievelijk 'wolvofoob', zoals in het artikel fijntjes wordt gesteld.

KeesBruin | 10-08-18 | 15:26

Tsja, je kunt natuurlijk ook de eeuwenoude gewoonte aanhouden dat je bij je schapen blijft, dan bijt de wolf ze niet. En neen, dat hoeft de overheid niet voor de boeren te betalen.

Guido | 10-08-18 | 15:20 | 2

Dat is niet een eeuwenoude gewoonte. Dit gebeurt en gebeurde alleen in gebieden waar stukken land niet afgebakend waren, zoals op de heide. Elders liepen de schapen en ander vee zonder herder, dit is al meer dan 1000 jaar zo.

Sytsevandekameleon | 10-08-18 | 15:43

Tijd voor een herdersdrone. Een die wolven herkent en elimineert of wegjaagt.

lekgoot | 10-08-18 | 18:58

Een dagje inburgeringscursus en een fietstochtje maken met wat blonde schapen, en zo’n wolf is meteen veranderd in een schaap. Wie mij tegenspreekt is een racist.

Vod Kanockers | 10-08-18 | 15:12

Lupuslupus: U voelt toch toch hopelijk niet persoonlijk aangevallen?

marjen | 10-08-18 | 15:04

Tip: Mocht je ooit achterna gezeten worden door een wolf, verstop je dan in een staande klok.

Mr_Natural | 10-08-18 | 14:59 | 1

Of werp hem de kleine Igor toe.

Dr_Johnson | 10-08-18 | 21:21

Een weiland vol schapen doodbijten of beschadigen is geen wolvengedrag. Dat is hondengedrag. Ieder roofdier op de wereld gaat op zoek naar voedsel op een manier die hem zo weinig mogelijk energie kost, want die energie kan hij nog nodig hebben bij een volgende jacht die mogelijk minder succesvol is. Vangt en doodt hij een schaap, dan eet hij dat deels op en dan gaat hij niet puur als tijdverdrijf de rest van de schapen te lijf.
Een hond doet dat wel. Bij een hond gaat het puur om de thrill van het bijten, niet om de drang om te overleven. Zijn bakje met frolix staat thuis immers al klaar.

Eagle0511 | 10-08-18 | 14:43 | 9

@marjen...... In Nederland is geen enkele koe of paard in een weiland aangevallen door een wolf.
Ik stel me zo voor dat de leefomstandigheden van de wolf in Ethiopië een stuk anders is dan in Nederland cq West Europa, wellicht nauwelijks wild daar?..... je vergelijkt appels met peren!

Fatwabuster | 10-08-18 | 15:42

Koeien in Duitsland. Boeren zouden 2 meter hoge hekken moeten plaatsen en dan jaag je ze dus op grote kosten, omdat sommigen die wolf zo leuk vinden.

marjen | 10-08-18 | 15:54

Die wijsheid komt van een of andere hoogleraar die jarenlang zijn studenten onzin geleerd heeft.De plattelandbewoners weten wel beter.Een wolf is net als hermelijn ,bunzing vos ,als ie omringt wordt door voedsel in omheining of hok wordt ie bloedgek.en grijpt en grijpt

pedro300 | 11-08-18 | 09:54
▼ 6 antwoorden verborgen

Op nu.nl 5 uur geleden een zekere Manni maakt vergelijking,als vluchteling, Nl is netzo haatdragend tegen wolven als tegen vluchtelingen... krijgt pittige reakties!
Leuk.

ger1306 | 10-08-18 | 14:39

Qua invasieve exoten in het planten en dierenrijk zijn de msm dan weer wel steeds in volledige nazi modus. Ongeacht of het een zwarte of witte betreft.

GormSuil | 10-08-18 | 14:32

Je kan het een wolf niet kwalijk nemen dat hij zich als een wolf gedraagt.
Dat zit in de aard van het beestje.
Dat krijg je er nooit uit.
Maar je mag als rechtgeaard schaap niet om hulp roepen als je wordt afgeslacht door ze want dat is hun wolvencultuur. Maar er lopen van die domme schapen bij tegenwoordig die zich graag laten kelen en opvreten.
Schapen die linksdraaiend melkzuur produceren.
Die gaan samen met de wolven op pad om de andere schapen te verschalken waarna, als alle slimme schapen zijn verdreven en of uitgemoord, ze zelf ook het (lams)haasje zijn. Want het blijven schapen en zullen nooit wolven worden
En zo lopen er straks alleen nog maar wolven rond in Nederland met zo hier en daar een ander dier.

klinkklaar | 10-08-18 | 14:32

Ooit vreten ze wel een kind op in Nederland. In principe zijn het schuwe dieren, maar ze weten zich goed aan te passen aan nieuwe levensomstandigheden.

Zyprexa20mg | 10-08-18 | 14:24 | 1

Alsof honden van kinderen afblijven...

Papa Jones | 10-08-18 | 16:08

Een schaap is helemaal niet duur.
Die kosten een keer 150,-
Laten er ooit 1000 opgegeten worden... kost dat 150K. Stel de boeren schadeloos, klaar.
Wolven brengen door hun jacht juist veel diversiteit terug in de natuur.... mogelijk kunnen ze de duizenden wilde zwijnen op de Veluwe die er teveel zijn oppeuzelen.
Wilde natuur is er niet meer in NL, dus het moet wel menselijk in de hand gehouden worden door bijvoeren en/of afschot.

Oepsie1234 | 10-08-18 | 14:23 | 3

Wolven kiezen de makkelijkste prooi als de schapen op zijn zullen zij uit bittere armoe iets in het wild zien te verschalken.

botbot | 10-08-18 | 14:32

Hoeveel van die boeren zullen niet een schaap hebben verkocht aan een moslim en dat schaap ter plekke hebben laten slachten??? Hoort zo he, schaapie ter plekke de strot doorsnijden tijdens offerfeest of zo.
Boeren moeten niet jammeren.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 10-08-18 | 15:03

- niet of wel niet, is maar hoe men mijn reaguursel leest.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 10-08-18 | 15:04

Zijn het soms grijze wolven?
Meteen de grens over zetten terug naar Turkije!!
Blijf van onze schapen af!

klinkklaar | 10-08-18 | 14:15 | 2

Dan lusten ze ook geen wilde zwijnen…..

ger1306 | 10-08-18 | 14:29

Dan heb je er sowieso niks aan inderdaad.

klinkklaar | 10-08-18 | 14:35

Bij mij is het heel makkelijk ik heb veel geld in een afrastering geïnvesteerd zodat mijn dieren niet bij de buren op visite kunnen gaan.
Dus Staatsbosbeheer neem ook maatregelen en houdt u dieren bij u zodat ik niet genoodzaakt ben om krachtig op te treden om mijn have en goed te beschermen tegen ongenode gasten.

botbot | 10-08-18 | 14:09 | 3

Als uw afrastering uw dieren binnen houdt, houdt die ook indringers buiten. Zo simpel is het. En anders deugt uw afrastering niet. Puntje van aandacht dus.

Lupuslupus | 10-08-18 | 14:33

Lupuslupus | 10-08-18 | 14:33
Mijn dieren breken niet uit, die onder verantwoordelijkheid vallen van Staatsbosbeheer wel.
Waarom zou ik een afrastering moeten maken om dieren van anderen buiten te houden?

botbot | 10-08-18 | 14:56

@Lup, botbot heeft net zo'n afrastering als dat men in Spanje ook heeft.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 10-08-18 | 15:08

De familie aan mijn moederskant heet Wolf. Grote familie, veel ooms en tantes, neven en nichten. Ik weet niet wat ik moet denken na dit bericht. Ik dacht altijd dat het dodelijk saaie, burgerlijke types waren, maar blijkbaar trekken ze allemaal massaal 's nachts de weilanden in op zoek naar mals schapenvlees. En om nou voor 134 dode schapen de hele familie af te maken... Ik vind het toch best ver gaan. <gewetensnood>

mirvink3478 | 10-08-18 | 14:06 | 3

Prachtig! Dank voor uw reactie die toch een glimlach op mijn gezicht toverde.

Lupuslupus | 10-08-18 | 14:08

Ik kijk altijd met veel plezier naar AS Roma. Wat een mooi shirt en dat logo, wonderschoon, dat vergeten de mensen wel eens, zonder wolven hadden we geen Paus gehad, of is dat een slecht voorbeeld.

Pelforth | 10-08-18 | 14:13

Hebben ze grote tanden?

ger1306 | 10-08-18 | 14:34

Schapen zijn vieze beesten.
Na het schijten hangen ze vol met bruine klodders.

HoerieHarry | 10-08-18 | 14:05 | 5

Als u geen w.c. papier had hingen er aan uw reet ook bruine klodders.

Lupuslupus | 10-08-18 | 14:12

Dan ken je mij nog niet Lupuslupes.

HoerieHarry | 10-08-18 | 14:15

@Lupus, ik zo'n mini brandslang in het toilet hangen.

Pelforth | 10-08-18 | 14:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen geeft nu wolven de schuld.... maar het kunnen ook vossen zijn?
Pas op - vossen zijn heel slim.

sociaal_econoom | 10-08-18 | 14:05 | 4

Schapen zijn veel te groot voor vossen. Vossen eten alleen kleine dieren zoals jonge konijnen, jonge vogels, knaagdieren etc. En heel af en toe een loslopende kip. Sjonge jonge zeg, waar zijn de biologielessen gebleven!

Lupuslupus | 10-08-18 | 14:13

Honden?

ger1306 | 10-08-18 | 14:30

DNA sporen onderzoek geeft aan dat het wolven zijn geweest

elevator | 10-08-18 | 17:27
▼ 1 antwoord verborgen

De koppen spreken van "Enorme of forse toename"
Er wordt geen enkele kritische vraag aan die boeren wordt gesteld bij de interviews. Ik kan voorbeelden geven, maar ga het echt niet voorkauwen.

Verder:
2017: 7.800 euro uitgekeerd voor 8 meldingen met 21 schapen.
2018: 15.000 euro uitgekeerd voor 35 meldingen met 134 schapen waarbij 3 incidenten nog in behandeling zijn.

Dit betekent dat of de prijs per schaap is verlaagd (wat me sterk lijkt) of dat die 3 incidenten die nog in behandeling zijn ca. 90 schapen betreft. Misschien valt het aantal dan wel veel lager uit? Geen enkel woord daarover.

Kortom, het kan ook zomaar zijn dat er niets aan de hand is. Oja er zijn 2,5 miljoen kippen geruimd door de Fipronil crisis. Stalbranden zijn aan de orde van de dag, maar daar hoor je de boeren niet en de media nauwelijks over... blijkbaar niet zo'n populair onderwerp ofzo, of misschien is dat te lastig voor de stagiairs van deze kranten.

Ik begrijp niet hoe het komt dat grote kranten niet in staat zijn om zelf dingen in perspectief te zien en kleine zaken heel groot maken en grote zaken heel klein maken. Het irriteert mij mateloos. Doen ze het bewust? Weten ze niet beter? De domheid regeert naar mijn mening.

-=PyP=- | 10-08-18 | 14:01 | 3

Je slaat de spijker op z'n kop m.b.t. kranten en journalistiek.

Jorisendedraak | 10-08-18 | 15:39

De ellende van stalbranden en Fipronil is ook uitgebreid in de kranten gekomen. Alweer vergeten?

marjen | 10-08-18 | 15:56

Heeft misschien iets te maken met de doelgroep!?

Guiseppe | 10-08-18 | 17:08

Die wolven, ja die moeten natuurlijk gewoon optyfen. Hallo. Nederland is vol. Nederland voor de schapen!!1! Echt. Letterlijk. Makke suffe onderdanige lammetjes, die zijn welkom in Nederland. Alle wolven omvolken tot schaap, dat past goed bij wat Brussel wil.

Boerkablaffer | 10-08-18 | 13:59

Laat die wolven zich godverdomme aanpassen aan onze cultuur!!

Slootsman | 10-08-18 | 13:59

En hoeveel van die schapen hadden daadwerkelijk bijtwonden?
-
En hoeveel van die schapen zijn rond de tijd van de ramadan gedood?

Rest In Privacy | 10-08-18 | 13:57 | 5

"Rondom de ramadan worden er ca. 55 duizend schapen/ lammeren onverdoofd geslacht."

Kan zijn, maar die schapen zijn wel betaald. Die kutwolven rekenen nooit af.

Dr_Johnson | 10-08-18 | 16:34

@ Dr_Johnson; hoort bij het risico van t vak. Er staat zelfs een compensatie tegenover. Hoe verwend wil je zijn.

Dr. Blechtrummel | 10-08-18 | 19:55

"hoort bij het risico van t vak."

Nee, ben ik niet met je eens. De aanwezigheid van de wolf in Nederland is iets van de laatste paar jaar, daar kon je als schapenboer geen rekening mee houden toen je het vak koos. En die compensatie is niet dekkend; dat gaat meer de richting uit van een soort fooi.

Dr_Johnson | 10-08-18 | 20:40
▼ 2 antwoorden verborgen

De wolven zijn afkomstig uit Rusland, Oost-Europa en komen via Duitsland naar Nederland... nu met de open grenzen kunnen wij ze niet meer tegenhouden.
Een wolf kan geen kwaad... het enige wat je moet doen is zorgen dat ze iedere dag een kippetje krijgen.

sociaal_econoom | 10-08-18 | 13:57 | 1

Een kind zal toch ook wel smaken?

ger1306 | 10-08-18 | 14:32

Ieder dood of illegaal geslacht schaap wordt gedeclareerd om de zakken extra te vullen zo simpel is dat.Noemen de bijna failliete kranten dat ook al nieuws om de mensen wat extra advertenties onder de neus te duwen?Fake News uit alle hoeken en gaten.U bent het gelukkigst als U niets volgt en deze tijd besteed aan leuke dingen waar U wel wat aan heeft.U kunt er toch niets aan veranderen.

hetwerktniet | 10-08-18 | 13:50 | 4

Je zal toch af en toe even wat berichtgeving tot je moeten nemen. Anders weet je niet wanneer je moet rennen of vluchten, of dat er salmonella in de sla zit.

Jahowiseffe | 10-08-18 | 14:44

Onzin, er wordt wel degelijk gecontroleerd op DNA in de bijtsporen. Het is ook onzin dat de wolf een plekje moet hebben in Nederland, het beest is niet voor niks uitgeroeid in het verleden.

Sytsevandekameleon | 10-08-18 | 15:35

"Ieder dood of illegaal geslacht schaap wordt gedeclareerd om de zakken extra te vullen zo simpel is dat."

Wat een domme onzin. Eea wordt echt wel gecheckt, oa met DNA onderzoek. Allemaal om te voorkomen dat een schaap dat aan longkanker is overleden door zijn hele leven gerookt te hebben, geclaimd kan worden als wolvenslachtoffer en te gelde gemaakt. Die vergoeding schijnt overigens peanuts te zijn.

Dr_Johnson | 10-08-18 | 16:32
▼ 1 antwoord verborgen

Stuur ze gewoon even door, naar de Oostvaardersplassen. win-win

modderator | 10-08-18 | 13:48

Waarom parkeren ze die wolven niet lekker op de Oostvaardersplassen? Hoeven die beesten daar ook niet meer worden afgeschoten door overbevolking. Je zou haast denken dat het dan een natuurlijk evenwicht is.

Kapucijnes | 10-08-18 | 13:47 | 7

Als het aanbod groot is komen er veel gegadigden op af. Is het aanbod klein, komt er bijna niemand op af. Zo duidelijk?

Lupuslupus | 10-08-18 | 14:37

@Lupuslupus
Dat geldt misschien in een jungle maar denk je dat NL zich daarvoor leent? Leg jij die beesten even uit dat ze via de A6 of de N307 naar Flevoland kunnen? Dit is volledig aangelegd, alle beesten die er zijn, zijn daar heen gebracht. Dus ik denk dat je theorie voor predatoren (voor zover je hem uitlegt) ook niet echt van toepassing is. Tenzij je nog een paar honderd/duizend jaar wilt wachten.

Kapucijnes | 10-08-18 | 15:10

Het beheren van een wildstand met predatoren gaat niet op bij de grote jagers.

miko | 11-08-18 | 02:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat moeten die k.. wolven hier. Gewoon afschieten, er zijn jagers zat. De dierenactivisten zijn er blij mee en willen ook de beer weer terug in Nederland. Ha ha ha. Het is nu wachten totdat er een lieve hond wordt opgevreten door een wolf, of erger een kind wordt aangevallen. Dan slaat de publieke opinie wel om. Dit gaat ons weer klauwen met geld kosten en weer alleen om de hobby van een paar natuurlovers te bekostigen.

Rdock | 10-08-18 | 13:47 | 9

Oprisp,
Inderdaad. Verrijking. Wat een onzin. Alleen voor die paar biologen die af en toe gaan kijken. Verder heeft niemand er wat aan en veroorzaken ze alleen maar schade.

marjen | 10-08-18 | 14:32

@oprisp
Ik weet niet wat 'ze' in Duitsland denken. Wie is 'ze' en wat denken ze precies? Is dat een handje vol paniekzaaiers of hebben ze een punt? En is dat punt goed genoeg om wolven af te schieten?

Dat hondje van je voorbeeld ziet er beter uit dan de gemiddelde hond die in NL door een slecht opgevoedde hond toegetakeld is. Daar maak ik me meer zorgen om, want dat zijn de beesten die aggressief en niet schuw zijn. Een slechte combinatie. Die kut beesten hebben we hier zomaar in de tuin gehad omdat de eigenaren ze niet willen aanlijnen waar dat hoort en die hebben ook de kippen bij de buren doodgebeten.

Kapucijnes | 10-08-18 | 14:45
▼ 6 antwoorden verborgen

Die wolven zijn al genoeg gestraft door alle negatieve media aandacht.

Pienow | 10-08-18 | 13:47 | 1

Deze wolven krijgen meer negatieve media-aandacht dan de Grijze Wolven, die ik toch iets gevaarlijker inschat.

E-Burke | 10-08-18 | 14:04

Als compensatie gaat onze Majesteit volgende week de nieuwe schaapskooi achter Emmen openen. Duizend (!) stuks, om het natuurreservaat kaal te houden. Overdag met herders en honden erbij, 's-nachts in de kooi. En dat dan vlak bij een roedel van wel 8 wolven aan de andere kant van de grens. Die zullen hard moeten werken om de natuurlijke aanwas bij de schapen binnen de perken te houden.

Synecdoche | 10-08-18 | 13:46

Als die wolven zich nou tot de Islam bekeren dan is er niets meer aan de hand.

van heinde en verre | 10-08-18 | 13:44 | 1

Als die het voor het zeggen krijgen dan wordt Zwarte Piet Het Zwarte schaap en moeten de witte schapen hoofddoekjes dragen

telelezer | 10-08-18 | 13:48

Ik ruik een wolf-frame.

nick.name | 10-08-18 | 13:42

2 Gesignaleerde wolven en 134 dode schapen? Als die 2 wolven inderdaad al die schapen hebben opgegeten dan zullen ze er nu uitzien als drachtige olifanten.

van heinde en verre | 10-08-18 | 13:41 | 1

Ze vreten ze niet allemaal op ....

elevator | 10-08-18 | 17:29

Het wachten is op de overpeinzingen van John de Wolf, ex prof van de The Wolves, meestal heeft ie wel een goed onderbouwd verhaal bij Nieuwsuur.

Pelforth | 10-08-18 | 13:40

Een geblondeerd schaap is wat de schapen nodig zijn. Die zegt waar het op staat en voor zijn medeschapen alle prive opgeeft.

Normpje | 10-08-18 | 13:38 | 2

mooi

Pelforth | 10-08-18 | 14:04

Ik denk dat het trauma erger is van de schapen die nu door journo's met een Komkommer worden gepenetreerd.

Hemmenaar7 | 10-08-18 | 13:38

Amper 2 signaleringen van wolven in een jaar of drie waarvan echt vaststaat dat het om een (solitaire) wolf ging. En dan 134 dode schapen tellen?
Dat ruikt meer naar schapenhouders die even makkelijk schadegeld kunnen incasseren. Een veld vol schapen doodbijten is de daad van een hond. Niet van een wolf. Als alle 134 dode schapen inderdaad door een wolf zijn doodgebeten dan vreet ik mijn schoen op. Rauw en ongezouten. En dan is er zeker geen sprake van een solitaire wolf, dan is er minimaal al 1 roedel in Nerdeland aanwezig. En als dat het geval zou zijn, dan zouden we al veel meer signaleringen gehad hebben. Er is geen stukje nederland dat onbespied is door mensen, dus een roedel wolven kan zich nooit zolang onzichtbaar houden. Een roedel heeft een enorm leef en jachtgebied.

Eagle0511 | 10-08-18 | 13:35 | 7

Afgelopen jaar zijn er tenminste 6 verschillende wolven hier geweest. Aangetoond door DNA onderzoek. Twee ervan verblijven al vier maanden ergens in het oosten en midden van het land. Plekken zoals rustgebieden en militaire oefenterreinen zijn perfect voor vestiging. Tijdens de jacht zullen ze verlaten natuurlijk. Net over de grens met Nederland in Meppen leeft een koppel met zes jongen. Die zullen met één a twee jaar aan de wandel gaan.

Dr. Blechtrummel | 10-08-18 | 13:59

In Nerde land weten ze gewoon niet wat een paar losgeslagen beesten doen. verder is er een groot verschil met de wolven die je ziet en er eventueel rond lopen. Hoeveel mensen zien er vossen en hoeveel zijn er daar van?
Nij de 134 zullen wel twijfelachtige gevallen zitten maar het gaat over een jaar.

miko | 10-08-18 | 14:06

Een door wolven doodgebeten schaap moet onmiddellijk worden gemeld. Dan wordt er onderzoek gedaan en als het voor 100% vaststaat dat het door een wolf is doodgebeten, volgt er schadeloosstelling. Anders NIET.

Rest In Privacy | 10-08-18 | 15:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik vind 't vrij logisch dat een wolf schapen slacht. Hoe moet ie anders aan de kleren uit dat spreekwoord komen?

pa_niek | 10-08-18 | 13:33 | 2

Eén woif slacht schaPEN? Hij heeft er aan één genoeg hoor. Het is geen bunzing die bloeddorstig een hele kippenbevolking afslacht. De toon is gezet, de boeren zullen massaal 'schadevergoedingen' indienen. Hopelijk zijn de verzekeringen alert op dat soort fraude.

Lupuslupus | 10-08-18 | 13:46

Haha, ja...

Jahowiseffe | 10-08-18 | 14:48

Alle schapen die de mainstream media nog geloven trappen ook hier weer in. Ik als wolf zijnde voel me zwaar gediscrimineerd. De boeren willen gewoon een nieuw verdienmodel, om nog enigszins de mislukte oogsten terug te verdienen. Tja men moet inkrimpen. Het zijn net mensen zou je denken, ik wil net zo'n groen gras, als mijn buurman.

nowhere | 10-08-18 | 13:30 | 3

lol!!

Lupuslupus | 10-08-18 | 13:32

Nowhere => zwaar gelul................

Tilburgse bluf | 10-08-18 | 13:36

Wat een gezwets ende gezwam.

Oprisp | 10-08-18 | 13:50

Als je de wildstand wilt uitmoorden moet je dat aan de boeren over laten. Die weten altijd weer een diersoort te vinden die dood moet omdat ze onders omzet derven.

Osdorpertje | 10-08-18 | 13:30 | 6

Transparante koe. Geeft die water?

Oprisp | 10-08-18 | 14:05

In de Meervaart draait nu de Wolf van Wallstreet.

Pelforth | 10-08-18 | 14:06

@Oprisp
ja en een bruine koe geeft chocolademelk.
ben alleen nog opzoek naar de zwart witte melk, die heb ik nog niet kunnen vinden.

faqalto | 10-08-18 | 14:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Er zijn 134 schapen gebeten terwijl het aantal wolven in nl op 2 handen te tellen is. Wat gebeurt er als een roedel zich hier vestigd?

Gurbe Douwsma | 10-08-18 | 13:28 | 5

Dan gaan Pinkie het blafbeest er aan, Knorretje, Knabbel en Babbel ook.
Maar dan vragen ze zich ineens af waarom er niet ooit is ingegrepen.

Oprisp | 10-08-18 | 13:35

@ Lupus, DNA onderzoek.

Dr. Blechtrummel | 10-08-18 | 13:37

Dat betekent dat de schapen die voorheen door loslopende honden opgejaagd en doodgebeten werden (en dat gebeurt heel vaak), nu plotseling door een wolf gepakt zijn. Die hebben allemaal een fiets.

Synecdoche | 10-08-18 | 13:38
▼ 2 antwoorden verborgen

de MSM hangt met stage blondjes en plakken en knippen aan elkaar. de rest van de MSM is zwanger of is op reis naar een poepie arm land om vanuit hun 17 sterren resort te kijken hoe arm de lokale bevolking wel niet is. Vervolgens verbazen de MSM op zich hoeveel mensen er vanuit zuid amerika naar rusland kwamen om voetbal te kijken. nee, de zelf ingenomen MSM moet eens de wolf in zichzelf zoeken en stoppen met Trump te bashen elke dag in en dag uit. Bert uit....

Rest In Privacy | 10-08-18 | 13:27

Al mijn aardbeien zijn opgevreten. Ik verdenk de Dodo ervan.
Als ik die Dodo tegenkom, schiet ik m af.

Ruimedenker | 10-08-18 | 13:27 | 2

Eerst die aardbeien vergoeden.

Pelforth | 10-08-18 | 13:28

Foei, dat is haatzaaiende ultra rechtse fascistische "Dodofobie"

telelezer | 10-08-18 | 13:36

Komt er bij elke wolf er ook een Peter bij?

Rest In Privacy | 10-08-18 | 13:26 | 1

Die komt alleen als ie € 2500,00 kan vangen, dat is een geldwolf.

Pelforth | 10-08-18 | 13:29

Grappig om op andere nieuwssites te lezen dat mensen nu ineens geen problemen hebben met de bouw van een hek/muur.

JackStick | 10-08-18 | 13:25

Het idee was een dankbaar knikje te krijgen van Bor. Maar dat Borretje met zijn roedel dichtbij de gordel van gracht zou komen, dàt was weer niet de bedoeling.
Nee, die domme boeren die niet weten hoe met dieren om te gaan, die moeten nu maar de boel regelen. En dan niet met een boze hond of een schot hagel, nee eerst een onderzoek door een of ander langharige bioloog.
Want het juiste verstand kan nooit eenvoudig zijn, dat moet altijd moeilijk.

Oprisp | 10-08-18 | 13:25

De wolf bij de schapen sluiten, aldus een gezegde.

Earl_of_Doncaster | 10-08-18 | 13:24 | 1

Een toepasselijker spreekwoord is: als de wolf van huis is, lopen de schapen door het hek naar de Dam.

Pelforth | 10-08-18 | 13:30

Ik maak mij geen zorgen. Mijn huisje is van steen.

Wim Venijn | 10-08-18 | 13:22 | 2

Little pigs, little pigs, let me in!

Ries13 | 10-08-18 | 13:31

En ik heb al een hoop granieten stenen in mijn tuin liggen bij de waterput.

miko | 10-08-18 | 13:47

Rood Kapje , mag wel oppassen!!!

vanrechteren | 10-08-18 | 13:22

Ik zie de laatste tijd ook steeds meer beren op de weg!

Jahowiseffe | 10-08-18 | 13:21

Wilt u meer of minder wolven?

SamKoeman | 10-08-18 | 13:21

Wolven in Nederland willen houden is belachelijk. Je kunt net zo goed een roedel pittbuls loslaten in het Amsterdamse Bos. Wolven zijn wilde honden. Die luisteren niet naar je als je wegwegweg roept.

Rest In Privacy | 10-08-18 | 13:20 | 5

Amsterdam-West bedoel je?

Ruimedenker | 10-08-18 | 13:27

Er lopen wel ergere roedels in dat Amsterdamse bos...

Ries13 | 10-08-18 | 13:29

Honden wel. Laatst nog een hele valse hond op me afgekomen dus ik roep wegwegweg. Nou, daar ging ie hoor met z'n staart tussen z'n poten....

rokertje | 10-08-18 | 13:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Onze biggetjes! Die lopen pas gevaar.
De wolf rukt op in Europa.
U bent gewaarschuwd.

Ruimedenker | 10-08-18 | 13:20

Is dit onderzocht door Maurice de Hond? Al een reactie van Jeroen Pauw?

Mr_Natural | 10-08-18 | 13:18

De Lone Wolf, met 134 slachtoffers per aanslag

skoftig | 10-08-18 | 13:17

Naja, hetze...
met veel moeite de wolf uit Nederland verdreven en dan gaat men deze herintroduceren. Fijn. What is next? Beren?

Is dit nog nieuws? | 10-08-18 | 13:16 | 1

Herintroduceren? Ze komen zelf, want het kan kennelijk weer. Net als otters, bevers, wasberen, lynxen, kraanvogels en oehoes. Andere soorten verdwijnen omdat het leven hier niet goed meer is: grutto's, kieviten, korhoenders, patrijzen, fazanten. Migratie is business.

Synecdoche | 10-08-18 | 15:41

Er zijn inderdaad veels te veel grijze wolven, dat zie je weer duidelijk na deze verkrachtingsgolf.
Te triest voor woorden.

Cobalt bomb | 10-08-18 | 13:15

Laat de natuur nou eens gewoon zijn werk doen.
*boer zoekt schaap? ... iets voor Yvon ... *denken doet ...

Het Licht | 10-08-18 | 13:14

Valse romantiek om te verlangen naar wolven in het bos. Van mij mogen ze in Duitsland blijven. Je zal er wandelen met je hondje en dan zo'n wolf tegenkomen.
Opzouten met die wolven.

marjen | 10-08-18 | 13:12 | 11

Je wilt geen wolven in het park dat Nederland is. We hebben ze niet nodig.

marjen | 10-08-18 | 14:09

Ja ik heb wel meer niet nodig en er toch is. Daar staan de artikelen op GS bol van. Laat die(!) duizenden roedels eerst maar eens opzouten uit ons land. Dan verwelkom ik met vreugde een paar wolvenroedels. Prachtige dieren met een geweldige zorg voor elkaar en een hiërarchie die in beton is gegoten. Nog wel even iets anders dan die losgeslagen, van God verlaten bende die Nederland heet.

Lupuslupus | 10-08-18 | 14:26

Lupuslupus, wolven hebben we niet nodig. Maar ze zijn beschermd hier dus je mag ze niet schieten, vangen of verstoren. Binnen een ogenblijk zijn er te veel, dan zijn alle schapen op of beschermd. Dan gaan ze hongeren. En de verhalen van hongerige wolven zijn legio, die gaan jagen op alles wat beweegt. En dat vinden wij niet leuk. Dus er gaat een actiegroep komen die ze gaat bijvoederen. Dan raken ze gewend aan mensen, zien ze als voedselleverancier en dan worden ze vervelend agressief.

Rest In Privacy | 10-08-18 | 15:41
▼ 8 antwoorden verborgen

Geven die boeren echt om de schaapjes of zien ze het als derving van de inkomsten? En waar komen die wolven vandaan? Turkije?

tata1981 | 10-08-18 | 13:10 | 3

Grijze wolven komen uit Turkije.

Stevia | 10-08-18 | 13:17

Tunaham staat altijd vrolijk lachend met ze op de foto.

Pelforth | 10-08-18 | 13:51

"of zien ze het als derving van de inkomsten?"

Christus. Natuurlijk zien ze het als een derving van inkomsten. Is daar wat mis mee dan? Ze bestaan van die schapen, en als een of andere kutwolf er 's nachts even 16 komt doodbijten, en je van de overheid een flutvergoeding krijgt, dan krijg je behoorlijk de pest in, en eis je dat de overheid er wat aan doet.

Wat mij betreft worden die wolven afgeschoten. Wilde wolven horen hier niet thuis. Dat ze eeuwen geleden hier rondgezworven hebben is geen argument. Er waren hier heel vroeger ook beren. Zouden we die ook gewoon hun gang laten gaan, als ze weer vrijelijk door de bossen zwierven? Er is geen plaats voor dit soort dieren. Nederland is veel te veel een geürbaniseerd land geworden. We kunnen geen territoria voor deze grote rovers bieden.

Zelfs in min of meer gecontroleerde gebieden - Oostvaardersplassen - zie je het mis gaan. Wolven en beren horen in Nederland hooguit in Artis.

Dr_Johnson | 10-08-18 | 14:10

Waarvoor hebben we schapen ? Wol kriebelt.

monokul | 10-08-18 | 13:10 | 2

... en van wol maken ze dikke warme truien die het vrouwelijk schoon bedekken.
En dat willen we niet met +30°C

Het Licht | 10-08-18 | 13:21

Ik zie mezelf liever als prikkelend.

Wol | 11-08-18 | 21:00

Schapenlobby? De gemiddelde zzp- schapenherder op de heide heeft het enorm moeilijk..

Albasalix | 10-08-18 | 13:09 | 1

Die brengt elke avond zijn kudde binnen in de schaapskooi, dit in tegenstelling tot de shoarmaboer.

monokul | 10-08-18 | 13:12

Grijze Wolven, die zijn pas gevaarlijk.

Glasgow Argus | 10-08-18 | 13:09

Schaapachtige taferelen weer... van de msm.

Paaldanseres | 10-08-18 | 13:08

Gewoon betere hekken bouwen of je verlies nemen. Niet komen huilen bij Vadertje Staat.

Dr.Dude | 10-08-18 | 13:08

Dus: 'Wolflim kost 'blanke' schapen het leven .... Schapen zijn raciest.
Wolf kost schapen het leven ... wolven moeten afgemaakt.

James Lastig | 10-08-18 | 13:07 | 1

Mooi dat die schapen aan de linkerkant graag een multiculturele wei willen en de wolven uitnodigen om mee te doen.

ScumbaggusMaximus | 10-08-18 | 13:09

Bah wat zijn we als land toch afgegleden naar een achterlijk angstig kutland... godverdegodver.

First Contact | 10-08-18 | 13:07

Omdat er waarschijnlijk net zoveel vieze kinderverkrachtertjes rondlopen eis ik extra bescherming voor mijn dochter.

Leptob | 10-08-18 | 13:07

Minder, minder, minder wolven. En vooral weg met die grijze!

ScumbaggusMaximus | 10-08-18 | 13:05

Geroosterde wolf van 't spit, de nieuwe culinaire hit. Ieder nadeel hep ze voordeel. JC.

elfenstein | 10-08-18 | 13:05

Moslims zijn het grootste gevaar voor schapen. Daarna keukentrapjes. Wolven staan op plek 3.

The2Amendment | 10-08-18 | 13:04 | 2

Dus daarom worden er de laatste tijd zoveel DNA onderzoeken gedaan bij schapen?

elfenstein | 10-08-18 | 13:05

elfenstein | 10-08-18 | 13:05
Ja, om te kijken of het trouwmateriaal is. Wanneer niet dan volgt een groepsverkrachting met dodelijke afloop.

Cobalt bomb | 10-08-18 | 13:34

Wolven altijd +1...... leave them alone!

Fatwabuster | 10-08-18 | 13:04 | 2

Behalve grijze wolven dan...

InAnumPerRegimine | 10-08-18 | 13:21

John de Wolf +2

Leffe Blonde | 10-08-18 | 15:24

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland