Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vraagje. Is La Halsema 'verbindende factor' 020?

Kom op mensen, even allemaal de Telegraaf helpen ANDERS WINNEN DE TERRORISTEN.

Social

De Telegraaf zwijgt nooit en zeker niet als de Stem Van Het Volk zijn zegje moet doen over een mevrouw met een wat minder volkse stem. Uw input is van cruciaal belang, want anders wordt de enquête alleen maar ingevuld door gewone Telegraaflezers en iedereen weet dat gewone Telegraaflezers voor 73% bestaan uit bakfietsmoeders van het CPNB. De redactie van GeenStijl moedigt met name de heren Rolf Kuhr, Yiwei Huang en Kees de Jongh aan van hun hart geen moordkuil te maken. Laat je horen!!!

Hebben jullie 'm al ingevuld?

helaas

ONGEPASTE GRAP!!!

Social

Smerige ophitskrant

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik WIL helemaal niet “verbonden” worden en zeker niet door NSDAP Halsema.....
Ik BEN al genoeg “verbonden” met mijn familie, vrinden, kennissen. Ik zal me nooit verbonden voelen met mijn toekomstige islamitische bezettingsmacht, nooit met schaamteloze bewuste (politieke) publiekgeldverslaafden zonder er IETS voor terug te kopen of te verkrijgen, zal me nooit verbonden voelen met carrieregerichte vrouwenfeministische dominanten, nooit verbonden voelen met dgnen, die mij in ongehoorde tariferingen in honderden vormen in belastingslavernij hebben gedreven, nooit verbonden voelen of zelfs enig respect op zou kunnen brengen voor ongekozen Europese Unionisten die ook in Amsterdam vertoeven..
Dus Halsema kan NIETS voor mij betekenen in “verbinden”!
Ze verbind alleen zichzelf weer fantastisch met onze riante Staatskas, ook mijn geld.

Katoentje | 29-06-18 | 02:33

Geweldig weer een extreem links bestuur. Honderd jaar PVDA als sinterklaaspartij alles weggegeven en van alles binnengehaald. Nu de restjes auto's verwijderen om Amsterdam het laatste duwtje de afgrond in te krijgen. Sterkte Amsterdammers.

Ron101 | 28-06-18 | 20:53

Gaat leuk worden voor autobezitters in Amsterdam. Kijk maar naar eeuwige bouwput-Utrecht hoe geweldig links kan zijn.

Mr.PvanderAart | 28-06-18 | 19:20

Als ze Douwe Egberts schenkt stap ik meteen over op Lipton. En omgekeerd! Daar dram ik niet lang over!

pushpins | 28-06-18 | 19:18

Wat U Zegt is één en al domheid. Ik kan het weten want ik doe vaak mee...

De stellingen zijn dom. Zó dom dat ze steevast leiden tot verkeerde interpretatie. En dat komt dan uiteindelijk op de meningenpagina, waar het geeneens misstaat tussen een berg willekeurige domme losse eakties over willekeurige onderwerpen. En dat wordt dan ouderwets afgedrukt op papier. Het bejaardenhuis zal er blij mee zijn.

Daarentegen is niet alles beroerd van de Telegraaf, ze hebben prima misdaadjournalisten.

Papa Jones | 28-06-18 | 19:02

Femke halalsema als burgemeester van Islamsterdam..... helemaal goed toch.
Alahu akhbar.

Slipsnifter | 28-06-18 | 18:07

De elite blijft doen wat ze wilt zolang het volk te laf blijkt om daar tegenin te gaan.

Rest In Privacy | 28-06-18 | 18:04

Over een aantal jaren kunnen we tenminste zeggen hoe een (hoofd)stad niet bestuurd moet worden en dat je met GroenLinkse luchtfietserij alleen maar een stad naar de gallemiezen helpt.
Ik heb het oprecht met U te doen, Amsterdammers, maar het negatieve voorbeeld moet maar eens gezet worden.

BadLieutenant | 28-06-18 | 17:10

Hahahahahahahahahalsema

Braboblanke | 28-06-18 | 17:10

ik wil wel ruilen, wij Femke, Amsterdam Aboutaleb.

Mather | 28-06-18 | 16:42 | 3

Daarvoor bestaat een gezegde: "van de regen in de drup"

lsimon | 28-06-18 | 17:09

Aboutaleb heeft bewezen geen slechte burgemeester te zijn. Bij Femke moeten we dat nog maar zien... Ik vrees het ergste... enne, van ruilen komt huilen, dus doe maar nie

ChupaChupa | 28-06-18 | 18:32

Aboutaleb heeft wèl ballen, èn een ruggengraat. La Halsema ontbeert beide maar excelleert als amechtig kwakende policor luchtfietsende maakbaarheidstuthola. Het vleesgeworden "tegen beter weten in links lullen" miepje. Suk6 020, gaan jullie nodig hebben de komende ambtsperiode.

Grijskijkert | 28-06-18 | 23:15

Nou het is toch wel beter dat Femke nu de eerste burger is. Ten eerste omdat nu eindelijk de waardeloze PvdA nu eindelijk eens niet de burgemeester levert. Ten tweede is een vrouw als burgemeester in Amsterdam prima en nieuw en hip voor het buitenland. Ten derde is zij wel links maar ook Amsterdammer, niet perse anti kapitaal en ook niet perse anti rechts. Zij is gewoon meisjes links en dat kan dus wel. Ik vind het prima dat zij nu burgemeester is. Kijk naar die (linkse) prutser van een vvd-er die er nu zit. En vooral ben ik ook blij dat die vreselijke vrouwe Ollogron er niet zit, want dan ben je helemaal (nog) niet klaar.

AMX pri | 28-06-18 | 16:09 | 4

@AMX pri | 28-06-18 | 16:09
"Ten eerste omdat nu eindelijk de waardeloze PvdA nu eindelijk eens niet de burgemeester levert"
Groenslinks is zomogelijk nog erger....

Slipsnifter | 28-06-18 | 18:09

@BluRay: Geen speld tussen te krijgen.

ChupaChupa | 28-06-18 | 18:35

Ik ben bang me bij BluRay aan te moeten sluiten. Mevrouw Halsema "Meisjeslinks" noemen (wat ik trouwens een geweldige term vind), is een onderschatting. Dit stuk venijn gaat het laatste beetje joods uit de stad doen vluchten. Mark my words.

ti ta toverkuffar | 28-06-18 | 19:24
▼ 1 antwoord verborgen

Het zou Halsema weleens kunnen vergaan als Cohen, maar dan in tegenovergestelde richting. Cohen werd bejubeld als burgervader, en men veronderstelde, geheel onterecht naar snel bleek, dat-ie de ideale figuur was om landelijk de PvdA uit het moeras te trekken.
www.parool.nl/binnenland/yes-we-cohen...
Met Halsema is het omgekeerd. Omdat ze het in de landelijke politiek zo goed deed, en dan ook nog omdat ze toevallig vrouw is, zou ze de ideale figuur zijn om te zorgen dat Amsterdam niet verder het moeras in zakt.
Het zal snel blijken.

Schoorsteenveger | 28-06-18 | 16:07

Het is opvallend hoe groot de invloed van televisie nog steeds is. Zelf kijk ik (bijna) geen TV, maar door mensen bij VARA/BNN is natuurlijk gelekt dat de redactie van de Wereld Draait Door heeft afgesproken om in hun programma Groen Links te promoten (in plaats van de PVDA die ze normaal altijd een goed podium gaven). Het resultaat is dus dat de PVDA bijna geen zetels meer heeft en GroenLinks des te meer. De invloed van zo'n programma op de mensen is dus bijzonder groot en vooral in Amsterdam, want het is natuurlijk een beetje een programma voor en door Amsterdammers. Ze zorgen er blijkbaar voor dat die gedachtekronkels van de extreem linkse partij toch worden genormaliseerd en goed gepraat bij een groot publiek dat nog tv kijkt (2 miljoen mensen?). Ik hoor niemand over deze sterke invloed van de mainstream media bij deze verschrikkelijke politieke beslissingen.

BluRay | 28-06-18 | 16:07

Het valt me nog tegen. Ze hadden gewoon Sharon Dijksma moeten nemen, die is nóg incompetenter.

brawler | 28-06-18 | 15:52

Halsema verbindt niet, maar splijt. Haar benoeming alleen al is hiervan een voorbeeld. GL heeft nu even de wind in de zeilen, maar is over vier jaar gedecimeerd en A'dam blijft opgescheept zitten met een incompetente, geaffecteerd pratende zenuwpees
die voortdurend gesouffleerd moet worden. Die Gehrels leek me een stuk intelligenter.

xavier | 28-06-18 | 15:49

Houdt ze van thee? Zal denk ik nodig zijn de komende tijd.

Mart6037 | 28-06-18 | 15:42

Laat ik proberen objectief te zijn. Halsema is absoluut GEEN verbinden. Daar is zij eenvoudigweg het type niet voor. Ze kan wel resoluut en fel zijn, maar ik zie er geen warme verbindende burgemeester in.

Bigi Bana Boy | 28-06-18 | 15:37

Het eerste wat deze groene coalitie heeft ingevoerd is een voerverbod voor eenden. Echt waar. Euro 70 per voersessie.
Er komen bordjes in Niew-West en Noord te staan om het het lagere volk hierover in te lichten.

LinkeLotje | 28-06-18 | 15:20

Het enige voordeel van dit nadeel, is dat ze rookt.

Theo-Pim-Riv | 28-06-18 | 15:18

Veel slechter dan Van der Laan en Cohen kan ze het niet doen. Nou, misschien een beetje dan. Ik heb vanmorgen een zakje Femkutjes gehaald bij de bakker. Die zijn best te hachelen hoor.

beau van rtl | 28-06-18 | 15:09 | 1

ik voorspel of naspel, dat ze het geen jaar volhoudt en dan gaat de Sap stekker eruit

Theo-Pim-Riv | 28-06-18 | 15:21

Keuze is gewoon een farce, maar blijkbaar waren de andere kandidaten nog dramatischer of willen mensen met capaciteiten dit niet doen.

van Oeffelen | 28-06-18 | 15:09 | 1

Daar kan je alleen maar achter komen als je weet wie die andere kandidaten waren.
Take care.

PopeyeKamper | 28-06-18 | 17:30

La Halsema is een hooghartige pedante tante met een enorm dedain naar "het gewone volk" toen. Ze gaat dus alles behalve verbindend zijn en wel hierom:

Zelf wel in een oude stinkdiesel rijden, maar het Jan de arbeider die niets beters kan betalen verbieden op straffe van een hoop. Binnen enkele maanden haar roomblanke kindjes van een "zwarte school" halen omdat "kinderen geen sociaal experiment zijn". Dat de kinderen in de rest van gewoon Nederland dit al decennia zijn, met alle gevolgen van dien, doet niet ter zake. Want die mensen zijn extreemrechtse Tokkies met een vervelende onderbuik en dan maakt het schijnbaar niet uit.

En even voor de mensen die nu roepen; "Maar dat is toch niet langer relevant, want ze riep dat x jaar geleden" Nou, die relevantie is er dus wél. Want mede door hoe La Halsema de wereld in kijkt zal ze dus ook haar beleid voeren. Zeker nu de groene deugcommunisten van GL het grootst zijn. Dus gedwongen 'Multikul' en klimaathysterie zal uw deel zijn. Al zakt heel Amsterdam door de palen en klettert de lokale economie aan scherven, het zal hun worst wezen. Want we deugen toch lekker met zijn allen?

Sjefke7807 | 28-06-18 | 15:08 | 2

Eenden voeren nu verboden om ratten tegen te gaan. Euro 70 boete. Alleen voor het lagere volk.
Zelf een moestuin in richten midden in de stad (rattenparadijs) en rond bleren hoe groen en gelukkig ze is.
Misschien een klein voorbeeld, maar zo sprekend.

LinkeLotje | 28-06-18 | 15:24

Van Rosenmöller kun je tenminste nog zeggen dat hij in zijn jonge (arbeids/vakbonds)jaren nog tenminste echt geprobeerd heeft arbeiders te begrijpen. Het soort links waar GL nu voor staat is een lachwekkende elitaire persiflage waar echte arbeiders helemaal NIETS mee hebben.

Bigi Bana Boy | 28-06-18 | 15:40

Als ik het goed begrijp heeft dit allemaal te maken met de overwinning van GL in Amsterdam.
Nou ja overwinning, in ieder geval het feit dat ze de grootste partij zijn geworden aldaar.
Maar hoepelt la Halsema ook weer op als men over 4 jaar in Amsterdam het extreem linkse verhaal helemaal beu is?

Nuchternederland | 28-06-18 | 14:58 | 1

Dat GL de grootste was geworden blijkt aan de studenten te liggen, die hebben geen idee en stemmen maar wat.

Uw Verzekeringsadvis | 28-06-18 | 15:04

IslAmsterdam is al jaren stuk. Met of zonder mw. Halalsema achter de knoppen. Ik wil een volksstemming over de hoofdstad. Wat mij betreft is Amsterdam passé en mag Rotterdam het gaan proberen.

Badderbeest! | 28-06-18 | 14:57

Is ze ondertussen eigenlijk van haar stevige rookgewoonte af ?

Uw Verzekeringsadvis | 28-06-18 | 14:56

Over 3 jaar loopt ze met een dikke zonnebril door Amsterdam, net als Hedy D'Ancona destijds.

Ko Ranzig | 28-06-18 | 14:53

Elk volk krijgt de leider die het verdiend. Amsterdam heeft een meerderheid met Groenslinks, '66 en PvdA. Femkutje past daarbij precies bij de meerderheid van die mensen daar. Wat een droevigheid. Aan de andere kant ze gaf vorig jaar al aan er helemaal klaar mee te zijn. Dus er is een kans dat ze apatisch langs de kant de verloedering en Islamisering aanziet. Net zoals veel van haar stadgenoten.

Graaier | 28-06-18 | 14:53

Wat mensen vooral verbind zijn gezamenlijke interesses zoals status, macht en pecunia en in deze heeft La Halsema zeker een bewezen verbindende factor.
Groen verpakt met een vleugje bio, veel "red de planeet" gekrijs en schaamteloze islam-appeasing, om de volgende generatie kiezers over de tafel te trekken.
Partytime voor de groene grachtenkrokodillen, de mocromaffia en het backpackerparadox doet de rest. Amsterdam Armageddon.

MistaRazista | 28-06-18 | 14:51

Ik denk dat ze in de praktijk gewoon gaat doen wat Rutger Grote Marxist haar influistert.

quigg | 28-06-18 | 14:42

Nee, Halsema gaat niet verbinden. Het importvolk wil nml. niet verbinden. Die willen slechts onderwerping aan hun verwrongen overtuigingen. Het enige wat verbonden zal worden zijn de wonden door aanslagen en ander allochtoon geweld.

Vrijhetzelaar | 28-06-18 | 14:36

Links lullen rechts zakken vullen, nee dank U.Wij hadden een allochtoon verwacht als burgemeester dat is pas een afspiegeling van het werkelijke Amsterdam.

hetwerktniet | 28-06-18 | 14:35 | 1

Het is inderdaad om te huilen maar gelijk heb je. Amsterdam is nauwelijks Nederlands te noemen, op wat oude gebouwen na dan.

Sceptische_autist | 28-06-18 | 14:51

Leuk: Dit lag al in mijn berichtenbox:

Draaiboek bij evt. kampioenschap Ajax.

-De spelers zullen per bakfiets van de Paul Rosenmöller arena (voorheen Johan Cruyff arena) naar Blijburg gefietst worden alwaar zij worden ontvangen met een groentensap of een glas biologische prosecco.
-Vervolgens zal het antifa-koor enkele ajaxliederen ten gehore brengen, waarna de spelers allemaal een kampioensboom zullen planten.
-Vervolgens zal ik de spelers persoonlijk feliciteren en meedelen dat er vanaf volgend seizoen geen parkeerplaatsen meer zullen zijn in en rondom het stadion.
-Het veld in de arena zal met ingang van volgend seizoen aanzienlijk kleiner zijn. Dit is in het voordeel van het spel en zo kunnen wij achter het doel het gras gebruiken voor de aanleg van biologische moestuintjes.
-Met de KNVB is tevens afgesproken dat iedere voetbalclub in Amsterdam minimaal 100 vluchtelingen kosteloos opneemt in de club en ze evenredig onderverdeeld in de elftallen. Uiteraard zullen selectiewedstrijden bepalen welke 100 zich volgend jaar bij Ajax mogen melden... Spannend hoor.
-De festiviteiten zullen omstreeks 20.00 worden beëindigd, aangezien langer doorgaan het milieu aanzienlijk belast.

Ik hoop dat Ajax na al die jaren zonder prijs dit jaar weer eens de titel pakt, want wij hebben wel zin in dit feestje...

Met vriendelijke groet,

Femke Hal(al)sema.

ristretto | 28-06-18 | 14:19 | 1

Doe mij ook zo’n biologisch moestuintje! Wel graag de bal verbieden, voordat mijn tere aanplant daarmee verpletterd wordt.

medusa324 | 28-06-18 | 14:24

Ik las:
Femke Halsema verblindende factor voor Amsterdam

Kijkeensaan | 28-06-18 | 13:56

Wordt echt tijd voor een dik hoog hek om 020 heen.
Landverraad nu ook binnen de gemeentegrens!

pennestront | 28-06-18 | 13:52 | 1

Niet alleen in 020, maar ook in 030, 080, 085 is GL de grootste. En in vele andere (kleinere) steden en woonplaatsen wint GL met grote stappen, of zitten ze in de coalitie.
Dat hek kon nog wel eens heel groot worden.
Koop aandelen Heras.

Memek | 28-06-18 | 14:05

Groen Links heeft Amsterdam op een presenteerblaadje cadeau gekregen en daarmee was de opvolging van v.d. Laan ook meteen geregeld. Alle twijfel en kritiek van anderen versus Halalsema ten spijt, GL heeft alles op alles gezet om haar te pluggen en het resultaat was feitelijk geen verrassing. De dominantie van GL in 020 is thans compleet.

Groen Links groeit en groeit door het hele land, en dat is niet verwonderlijk.
Ze hebben de linker vleugel flink leeggevreten, en slaan nu ook hun slag in andere gebieden. Heus ik herhaal het voor de zoveelste keer, het blijft niet bij Amsterdam alleen. Het gevaar van GL is alom.
Ook niet verwonderlijk, simpel omdat er geen Groen Rechts is. Wat GL qua aanpak en methode is gelukt daar staat weinig tot geen oppositie tegenover.
De winkels liggen vol met bio spullen, bedrijven rollen over elkaar heen om groen te zijn of te lijken en alles wat GL hoeft te doen is dit te beamen; hun groene merk is sterk. NIet omdat het iets waard is, maar omdat mensen erin zijn gaan geloven en er verbanden mee leggen.

Ik veracht GL om zijn activistische, terroristische en communistisch karakter, en het ergste is nog, ze passen naadloos in de islam kliek en zullen dat ons allen flink onder de neus blijven wrijven.

Memek | 28-06-18 | 13:50 | 3

Dierenpoes was altijd een redelijk alternatief. Niet echt rechts maar wel eurosceptisch en ze knuffelen alleen dieren, geen mensenexoten.

kapoerewiet | 28-06-18 | 14:19

Dierenpoes was altijd een redelijk alternatief.
kapoerewiet | 28-06-18 | 14:19

PvdD is veelal nog sterker activistisch dan GL op menig dossier.

Memek | 28-06-18 | 14:39

Met massaimmigratie en gigantische cultuurveranderingen op komst zie ik werkelijk niet waarom je op een groene partij zou stemmen, ook al zouden ze op sommige punten gelijk hebben. Bovengenoemde onderwerpen zijn gewoon veel urgenter voor de nabije toekomst dan een mogelijke natuurmagedon over 1000 jaar.

Sceptische_autist | 28-06-18 | 14:57

Het enige wat ze verbindt is dat ze alle (echte) Amsterdammers tegen heeft!

bennybubble | 28-06-18 | 13:50 | 2

Echte Amsterdammers? Noem er eens 1. En als ze er nog bestaan, of ooit hebben bestaan, een meerderheid van Amsterdam kiest al 72 jaar voor links bestuur, en thans voor extreem links bestuur; oftewel van hetzelfde laken een boerka.
Al die jaren heeft rechts het kunnen aanschouwen en het is ze nog nooit gelukt om daar verandering in aan te brengen, ook niet bij 'echte' Amsterdammers.

Memek | 28-06-18 | 14:10

Ja Nederlanders leer het nou eens: de echte nederlander bestaat niet, omdat "hugenoten en omdat "joden" ja nou.... Dus. open jullie godverdomme harten nou eens.

Sceptische_autist | 28-06-18 | 15:00

Femke: gefeliciteerd! Laat GS maar links liggen.

watnouwatnouwatnou | 28-06-18 | 13:46

Yasser stond ook nog bij haar in het krijt.

van Oeffelen | 28-06-18 | 13:42

Zonder lek wist iedereen al lang vantevoren wie het ging worden. De jacht op het lek dient ter afleiding.

van Oeffelen | 28-06-18 | 13:40

Mijn reactie op de Stelling vd dag bij de Televaag:
Nee, geen verbindende factor. Het proces om tot de nieuwe burgemeester te komen was ondoorzichtig, duurde veel te lang en had een extra solicitatie ronde nodig om een geschikte kandidaat te vinden.
Dit suggereert ofwel een opzetje om op deze manier sympathie te kweken voor Halsema, ze heeft haar verantwoordelijkheid immers genomen toen er geen geschikte kandidaten bleken. Als het geen opzetje was dan wilde Halsema in eerste instantie helemaal niet en moest ze kennelijk overgehaald worden. Welke van deze twee scenario's het ook is, het verzwakt de positie van Halsema nog voordat ze begonnen is.
De borstklopperij dat er nu een vrouw burgemeester van Amsterdam wordt is best triest. Er zijn al lang vrouwen burgemeester, in Nederland en in de rest van de wereld (Paulien Krikke is bijvoorbeeld burgemeester van Den Haag, ook niet de kleinste stad). Dit is dus geen unieke prestatie van de stad Amsterdam of iets geweldigs dat Amsterdam bereikt heeft voor de positie van de vrouw. Echter door dat zo nadrukkelijk uit te dragen wordt de schijn gewekt dat Halsema deze post kreeg omdat ze vrouw is en niet omdat ze gewoon de beste kandidaat was. Ook dat versterkt haar positie niet.

JanVergoor | 28-06-18 | 13:39

"Verbindende Factor in 020", geen bestuurlijke rollen gehad maar wel: "Veel Haagsche ervaring". Aha, dat is precies wat Amsterdam nodig heeft, Chapeau aan de Sollicitatie Commissie van B&W 020..... na lang zoeken eindelijk de Florence (Menopauze) Nightingale gevonden die Amsterdam gaat verbinden met Haagsche ervaringsprecisie..... maar dan erg Groen

hetgingperongeluk | 28-06-18 | 13:33

Ze is niet echt links, prettig om tegen aan te kijken, sympatiek en heeft best wel wat humor. En, niet te vergeten wat bestuurlijke ervaring in het verleden opgedaan.
Lijkt me dus goed geschikt om burgemeester te zijn. Zo moeilijk is dat ook weer niet. Erger dan die prutser zonder ruggegraat die er nu zit kan niet

Tsaaah | 28-06-18 | 13:33

Femke > van Aartsen, daarbij komt dat ze erg seculier en liberaal in t leven staat. We gaan het zien, maar al dat gejank lijkt me wat overdreven. Wat we ook gaan zien of ze een beetje kan praten met normale Amsterdammers zonder dat het altijd ergens over moet gaan.

Rest In Privacy | 28-06-18 | 13:29

Met al dat gezeik en gezeur van GeenStijl op Femke Halsema ga je bijna vergeten dat je
a) mensen best eerst een kans mag geven om daadwerkelijk te laten zien hoe ze het er van af brengen, voordat je ze afbrandt.
en
b) in al die maanden gezeik en gezeur hebben GeenStijl en de rest van TMG nog niet laten horen wie ze dan wél een geslaagde kandidaat vinden. Denken jullie dat, ik noem maar een rechtsdraaiend voorbeeld, miepie Nanninga een enorme verbindende factor zou zijn? Fleurtje Agema? Martin Bosma? Wie hadden jullie opgeschreven als gedroomde burgemeester? Of houden jullie het lekker veilig bij zeuren, zeveren en zeiken?

GifKikkert | 28-06-18 | 13:25 | 5

Onno Hoes, Rob Oudkerk, Andree van Es, Gerdi Verbeet, iedereen is al aangedragen alleen lees je zo slecht of zal ik zeggen "selectief" om het minder erg te laten lijken?

ristretto | 28-06-18 | 14:24

Ayaan Hirshi Ali zou een gedroomde burgemeester zijn geweest, maar helaas, die kreeg een dolk in dr rug van Femke Halsema.

kapoerewiet | 28-06-18 | 14:28

kapoerewiet | 28-06-18 | 14:28
Welk mes? Eerder het tegenovergestelde..

Rest In Privacy | 28-06-18 | 15:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Een burgemeester bepaald geen beleid. Dat doet de gemeenteraad en vooral de wethouders. Een burgemeester is vooral een uithangbord voor een gemeente. Aangezien Amsterdam behoorlijk progressief is, is de keuze logisch.

En voor iemand die links is, heeft ze wel liberale prijzen gewonnen. Het enige wat echt tegen haar spreekt is het zeikerige toontje als ze iets verteld.

jezusisonzin | 28-06-18 | 13:25 | 1

@jezusisonzin | 28-06-18 | 13:25 |
Christus te paard zeg. "BepaalT" en "vertelT". Tegenwoordige tijd, Stam + "t". *ferme foei*

Sjefke7807 | 28-06-18 | 15:03

Walgelijk bekakt slismormel. Net ff lekker met boter en suiker afgeserveerd in de poll. De groeten met je houtaine gedrag Fapke! Houdoe!

Ramses Sappie | 28-06-18 | 13:24

Ik ben benieuwd hoe ze reageert als de eerste de beste islamitische hotemetoot haar niet de hand wil schudden.

met klem | 28-06-18 | 13:20 | 1

Hmm, ik denk Femke gaat ons nog aangenaam verrassen.

Bat-Adam | 28-06-18 | 13:39

Verbinden? Met haar autoritaire stijl, haar bekakte manier van praten, ik moet het nog zien. Pluspunt is wel dat ze ooit haar kinderen van school moest halen "want die waren geen sociaal experiment". Als ze in die houding kan volharden namens de autochtone Amsterdammers dan is er wellicht nog wat te redden. Maar ja, ondertussen komt Sinterklaas Amsterdam niet meer in en worden nationale wetten naar willekeur gehandhaafd (kraken, bed bad brood, verbod op gezichtsbedekking). M.a.w. Amsterdam IS een sociaal experiment waaraan snel een einde gemaakt zou moeten worden. Wellicht tijd om eens aan de noodrem te trekken. Mevrouw Halsema kan aan de bak.

DebraCadabra | 28-06-18 | 13:17 | 2

Amsterdam is ook geen sociaal experiment. Het zegt mij genoeg dat deze dame het onderscheidend vermogen miste om in 1 oogopslag te zien dat die school geen veilige omgeving voor haar kinderen zou bieden. Dan ben je als ouder toch echt wel gezakt voor je opvoeddiploma.

medusa324 | 28-06-18 | 13:46

@medusa324 Daar heb je wel een punt, aan de andere kant ze kon moeilijk anders in haar rol als happy happy joy joy multiculti vrouwtje. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, zeg maar.

DebraCadabra | 28-06-18 | 14:47

In praktijk zal er niet veel veranderen en blijft het in Amsterdam dezelfde puinhoop die het al was.
Enige verschil is dat er nog veel meer miljoenen aan subsidie naar “onze hoofdstad”gaan.

Ruimedenker | 28-06-18 | 13:16

Naar verluid wordt er nu een plan opgesteld om autochtone blanke belastingbetalers uit hun huizen te zetten om plaats te maken voor geïmporteerde krakers,
Want "iedereen hoort er bij, behalve autochtonen die dit land draaiende houden"

Vogelbeest | 28-06-18 | 13:14

Halsema is toch dat meisje dat minister Donner vertelde dat nij vaker seks moest hebben?

Ik heb nooit op haar gestempt, maar het zou me niet verbazen als ze plotseling burgemeester van Amsterdam wordt.

Hersenspray | 28-06-18 | 13:14

De verkiezing van Halsema geeft maar weer eens aan hoe Nederland verlinkst.
Deze slissende dame, altijd vals tijdens haar werk in de 2e kamer voor Groen links,
( de partij voortkomende uit communisten, maoïsten (Rosenmöller),
radicalen,krakersbeweging ) maakt Amsterdam tot een ongezond links Bolwerk.
Een volkomen foute mevrouw.
Maar als je dan 's- morgens die linkse NPO hoortt op de radio, met dat domme gansje Plag, laten ze alleen mensen horen die voor die Halsema zijn.

Er heerst een ongezonde politieke sfeer in Nederland, waarbij de anders denkende Nederlander wordt genegeerd, gedemoniseerd en gecommandeerd.
Hoe lang pikt de gewone hardwerkende Nederlander deze linkse overheersing nog.
Let wel, de VVD is immers ook links met jokkebrok Rutte !

outdoor | 28-06-18 | 13:13 | 1

NTS>NOS>NPO is geen journalistiek bedrijf, maar meer een linkse politieke beweging. Altijd al geweest. Zeg het voort!

Jahowiseffe | 28-06-18 | 13:17

Ik heb net gereaguurd bij WUZ, nu hier ook nog eens? Ja hallo... ik blijf niet aan de gang.
Zo belangrijk is dat wijf nu ook weer niet. En het opperhoofdschap van dat dorpje aan de Amstel ook niet.

Stormageddon | 28-06-18 | 13:12

Halsema is geen verbindende factor: ze is hautain, wereldvreemd, ideologisch bezeten, hypocriet, totaal ongeloofwaardig en heeft geen enkele binding met Amsterdammers en weet ook niet wat er leeft onder het volk. Halsema heeft niet de bestuurlijke ervaring die noodzakelijk is voor het burgemeesterschap van Amsterdam, al zegt dit ook niet alles gezien de lange traditie die Amsterdam kent wat betreft incompetente falende burgemeesters die meer bestuurservaring hadden dan Halsema.
Voorts Halsema is geen Amsterdammer, ondanks dat ze er wel woont. Halsema is net als alle andere links regressieve mensen een wegkijker i.p.v. een probleem aanpakker en oplosser. Ze claimt zich hard te maken voor vrouwen emancipatie, maar faciliteert de vrouwen onderdrukkende en geweld en haat predikende godsdienst Islam. De bittere ironie van haar benoeming is, dat deze het gevolg is van discriminatie; ze heeft haar burgemeesterschap te danken aan haar vrouw zijn, niet aan haar inhoudelijke kwaliteiten en competenties.
Daar waar Halsema grenzen zou moeten stellen is ze onverschillig naar intolerante religies/ideologieën en groepen die de samenleving en stad ontwrichten, niet integreren, oververtegenwoordigd zijn qua criminaliteit etc. etc. EN daar waar Halsema zou moeten verbinden slaat ze onoverbrugbare kloven door enerzijds haar zelfingenomen karaktertrekken en anderzijds haar idiote politieke overtuigingen die haar ziende blind en horende doof maken.

Ze is net zo onbekwaam als Jozias van Aartsen (vvd) en Job Cohen(pvda).
Nota bene Femke Halalsema is ooit begonnen bij de pvda. Groen Links heeft de vaandel van de pvda overgenomen in Amsterdam en de rest van NL en draagt het zelfde beleid uit als de pvda voorheen, dus zullen alle problemen die voortkomen uit dit beleid ook alleen maar toenemen. Het is niet alleen triest gesteld met Amsterdam maar ook met de rest van NL.

GeinPonempie | 28-06-18 | 13:12

Van der Laan heeft er ook nogal een zooitje van gemaakt. Hij was verantwoordelijk voor de veiligheid, nu kunnen we toch niet zeggen dat het echt lekker gelukt is, met de opkomst van de mocro-maffia. Dus zoveel minder kan het ook niet worden. Het zou zelfs nog wel eens mee kunnen vallen, omdat Halsema slim genoeg is om te beseffen dat ze zich boven de partijen moet opstellen. En dus zal ze zeker de eerste twee jaar niet bij Groot Wassink in bed belanden. Sterker: de schijn niet willen wekken dat ze links bevoordeeld. Ik vraag me zelfs af of die twee (Halsema en Groot Hamassink) wel met elkaar door een deur kunnen...

Dr_Prepper | 28-06-18 | 13:09 | 3

Als ze dat al konden, dan is dat gauw afgelopen. Ik schreef al eerder dat ze geen pure GL koers kan gaan varen, en dat zal het gestaalde kader van GL niet leuk vinden.

Jahowiseffe | 28-06-18 | 13:14

@Jahowisseffe
Dan heb ik uw bijdrage gemist. Ik deel uw zienswijze. Lees alleen al de reacties terug op dat interview dat ze een jaar geleden gaf, en waarin ze pleitte voor vluchtelingensteden. Wat dat betreft doet de verkettering van links voor hun afvalligen weinig onder dan die van de islamisten... Zie ook hoe Anne Fleur uitgekotst werd...

Dr_Prepper | 28-06-18 | 13:20
-weggejorist-
Ditlandisstuk | 28-06-18 | 14:09

Dat je d.mv je vagijn zomaar wordt bijgeschreven in de annalen van je voorgangers zonder vagijn. Een prestatie opzich.

ja,diedus! | 28-06-18 | 13:09 | 1

dat u vagijn en annalen in een zin heeft weten te verwerken doet mij dan weer deugd. Dank.

Dr_Prepper | 28-06-18 | 13:15

Burgermeesteres, iemand?

KDbdl | 28-06-18 | 13:07 | 1

Ja, ik zie het wel voor me, hoge laarzen, zwart leren pakje, voorbinddinges, zweepjes..
Voeg daarbij dat autoritaire toontje, en ze mag me doen.

DeKolonistenVanIslam | 28-06-18 | 13:49

"Blij, trots en nederig" zegt de Groenlinkse dame die had gezworden de politiek definitief te willen verlaten en nooit meer terug te komen. Vooral dat 'nederig' zit me dwars.
Halsema is niet gekozen vanwege haar bestuurlijke kwaliteiten, maar omdat ze precies dat uitstraalt wat de Gutmensch wil dat uitgestraald wordt. Haar moraal, haar emoties, haar toonzetting, haar hele voorkomen zal in stelling gebracht worden om datgene wat Amsterdam is, een slagveld, om te katten naar een simpele dichotomie waarin de tegenstellingen tussen goed en kwaad, onmachtig en machtig, zwart en wit, arm en rijk, moslim en islamofoob, lhbtqi en hetero, sjw en neoliberaal, onderdrukt en onderdrukkend, slachtoffer en dader, mooi en lelijk op basis van linkse vooringenomenheden bij elkaar geveegd worden. Aan de ene kant vind je goed, onmachtig, zwart, arm, moslim, lhbtqi, sjw, onderdrukt, geslachtofferd, mooi, authentiek, aan het andere front zie je kwaad, machtig, wit, rijk, islamofoob, hetero, neo-liberaal, onderdrukkend, dader, lelijk, onecht.
Halsema is het icoon van de moeder die opkomt voor de zwakken, uit medelijden en vanuit een goed hart, en bij uitstek dus degene die het oude communistische adagium als een strop om de nek van de Amsterdammer kan leggen.
Halsema is, zo is de hoop van de apparatsjiks van GroenLinks, de meesteres in het vertalen van die emoties die het communistische ideaal hebben aangeblazen, gram, ressentiment, afgunst, nijd, en haat, vooral haat.
Het verontwaardigde toontje heeft ze in elk geval, maar dat nep lachje in elke zin die ze uitspreekt verraadt haar.
"Bij, trots en nederig". Dat blij en trots gun ik haar, maar dat ze het woord "nederig" in de mond durft te nemen kan ik haar niet vergeven. Wat een buitenproportionele arrogantie! Wat een valsheid! Wat een leugenachtigheid! De trut die de politiek vaarwel had gezegd wordt overreed om in Amsterdam icoontje te gaan spelen, en in haar ijdelheid zegt ze toe. Nederig, alles behalve nederig.

Schoorsteenveger | 28-06-18 | 13:05 | 3

Ja, dat woordje nederig kom je vaak tegen bij een aanvaarding van een functie. Klinkt goed. Suggereert dienstbaarheid, en dat willen we graag horen. Nederig zijn er maar weinig. Narcisten zijn het vaak, en met een beetje geluk heb je er wat aan...

Jahowiseffe | 28-06-18 | 13:12

Suske en Wiske en de Nederige Narciste.

van Oeffelen | 28-06-18 | 13:46

Mensen die zichzelf afficheren als 'nederig' zijn allemaal theatrale
aandachtstrekkers, vroeger hysterici geheten.

xavier | 28-06-18 | 15:55

De van oudsher Joodse burgermeester in Amsterdam is nu ingeruild voor een vrouw..
De volgende word dan vast en zeker Islamitisch !

Jimmy Mc Clure | 28-06-18 | 12:58 | 2

Nee, nee... eerst nog een genderneutrale... daarna zijn de islam-mietjes pas aan de beurt.

Paaldanseres | 28-06-18 | 13:00

Volgens Londens model. Daarna de sharia

Ruimedenker | 28-06-18 | 13:09

Maar de vraag bijft... welk volgend rustig stadje in nederlandistan word nu weer door van aarschloch de linkse kant op gesloopt?

Paaldanseres | 28-06-18 | 12:56

De Zwarte Pieten discussie staat al op de agenda.

Koekkeloere | 28-06-18 | 12:55

Onvoorstelbaar wat een onwetendheid over de rol van een burgemeester in veel van deze reacties. Ik houd het erop dat deze dame dossiers voor haar kiezen gaat krijgen die ze nooit aan zal kunnen door gebrek aan bestuurlijke kennis en vaardigheden.

Koonkluk Huis | 28-06-18 | 12:53

Ik wacht met mijn definitieve oordeel tot de eerste thee gedronken, de eerste salafist geknuffeld en de eerste kraker geridderd is - stuk voor stuk dingen waarop je kunt wachten.

Hetze Haatstra | 28-06-18 | 12:52 | 1

Dus een week na haar beëdiging.

WillTRiker | 28-06-18 | 13:51

Het debat met Thierry Baudet in de Balie was natuurlijk onderdeel van haar sollicitatie naar haar "niet" begeerde functie - en zij was de betere debater, maar zij deed inhoudelijk zeer zorgwekkende uitspraken. Zij zal linkse partijen uitstekend kunnen verbinden met krakers, deugfestivals, Lifeliners en ander onverwijderbare import, de Tweede Kamer en Palestijnse organisaties, dus daar hebben wij overall niets aan.

Non_Smoking_Gun | 28-06-18 | 12:50 | 2

je had ook Tofik Dibi kunnen nemen, niemand had het verschil gemerkt.

Chemokar | 28-06-18 | 12:55

Ik vindt het wel een lekkere bakfietsmamma,past uitstekend in het profiel van het hoofdstedelijk gewest, maar euhh schat: thuis is het zoiets als : niet praten maar breien, ohh pech ... het wordt een ambtswoning....

Vliegendtapijtje | 28-06-18 | 12:59

‘Mevrouw Halsema, het schijnt dat mensen denken dat u geen goede burgemeester kunt zijn vanwege uw totale gebrek aan humor. Hoe ziet u dat?’

‘Uhm uhm uhm uhm, tja kijk ziet u, ik rijd rond in een vieze ouwe stinkdiesel en ben een boegbeeld van GroenLinks. Hoezo is dat geen humor?’

medusa324 | 28-06-18 | 12:47

Ze wilt iedereen verbinden, tenzij je een blanke witte man bent, of extreemrechts, of gewoon rechts (maar dat is tegenwoordig ook gewoon extreemrechts niet huilen), of oost-europees migrant, of nog steeds niet in het bezit bent van een elektrische auto of bakfiets.

Ze gaat Amsterdam zo hard in de reet verbinden dat over een tijdje Loetje alleen nog maar Ethiopische Sojasteaks verkoopt (die sambal-steak kan dus echt niet meer in 2018 schaam je).

Peperzaag | 28-06-18 | 12:47

Van de PvdA regen in de GL sloot. Maar erger dan Cohen kan bijna niet en vd Laan had ik ook niet zo hoog zitten. Hopelijk kan ze Groot Wassink en de rest van de GL activistenclub een beetje onder de duim houden. Ik ben benieuwd ........

vlijtig liesje 50 | 28-06-18 | 12:46

Misschien is er hoop, was zij het ook niet die iets met scholen en kinderen deed.

Umberto die trotzoni | 28-06-18 | 12:45

Ze heeft een oude kop gekregen (te veel gerookt denk ik). Anyway, vrouw na de menopauze in leidinggevende positie. Dat zijn meestal de grootste rampen, vruchtbaarheid verdwenen, man er vandoor met jong kippetje.

NV_2017 | 28-06-18 | 12:44

Wenen is ook zo'n Groenlinks kippenhok. Lees en huiver. We reden daar onlangs over de rondweg en telden de spiksplinternieuwe ecoducten (: viaducten met groenlinks struikgewas), waar we onderdoor reden. Verbazend hoeveel geld daar geïnvesteerd wordt om Oostvaardersplas herten tot in het hart van de stad te krijgen... Of er ooit een wild diertje over dat betonnen bouwsel richting Wenen is geslopen, dat doet er niet toe. Wat er toe doet, is het wilddiervriendelijkheidsimago van Weens groenlinks. Analoog gaat Amsterdam aan de bak om aldaar eender groenlinkse muggenzifterijen op te blazen tot olifantastische proporties. Nog even en het winkelbestand in de binnensteden van de grote steden is ter ziele. Al dan niet bakfietsend blijken die binnensteden in no time te zijn gemummificeerd tot openluchtmusea. Femke Halsema mag nu als Cleopatra over A'dam de groenlinkse scepter zwaaien. Overal waar (groen)links haar betweterige toverstafjes omhoog vingert, daar verdwijnt het leven en verschijnt het dooiige schijnleven, dat van mummies.

Eeuwig..Op..Vakantie | 28-06-18 | 12:44

Ze wordt geen burgemeester van ergens anders in Nederland, dus wat mij betreft kan de vlag uit.

Bauchschmertzen | 28-06-18 | 12:41 | 1

Zo is dat. Laten ze hun best maar doen. Interessante case om van een afstandje te bekijken, en notities te maken. Soort van experiment. Het zal in de praktijk allemaal zo'n vaart niet lopen. Als je te hard dwingt dan krijg je een tegengestelde reactie. Zo werkt den Mensch.

Jahowiseffe | 28-06-18 | 12:57

Sinds wanneer laat iemand zijn oren hangen naar de mening van drie willekeurige marktkooplui?
De Telegraaf is na de aanslag hard achteruit gegaan.

SergeantPierlala | 28-06-18 | 12:41 | 1

Zeg mensen i.p.v. marktkooplui en je hebt een antwoord.
Marktkooplui zijn dom, is dat wat je zegt ?

Ruimedenker | 28-06-18 | 13:12

Femke Halsema, een vrouw die nog nooit maar dan ook nog nooit echt in de samenleving heeft gestaan. Altijd, een luxe baantje gehad. En jij omdat zij vrouw en van Groen (S)Links is dit baantje krijgt aangeboden. Het is toch wel bizar dat mevrouw Halsema, het heeft over verbinden. Zij bedoelt waarschijnlijk, het verdiende kapitaal bij de welgestelden veilig stellen. Want zoals u weet, is het adagium, linkse lullen, rechts de zakken vullen en elkaar de baantjes en posities blijven toespelen. In dit geval beantwoordt zij aan dit stereotype beeld van het (S)Linkse gedachtegoed.

De Evangelist | 28-06-18 | 12:40

Islamsterdam down the drain. Voor links is Femke de nieuwe Trump. #LOL

Paaldanseres | 28-06-18 | 12:39

Vond Halsema wel altijd een redelijke linkse, dat mensen d'r extreem noemen zie ik ook niet terug
Al goed, aan het einde van het dag is het verschil tussen redelijk links en extreem links de plek in de rij voor de guillotine (of is deze bantz te stijlloos?)

niemand specifiek | 28-06-18 | 12:39

In deze stad leven veel mensen waarbij in hun cultuur de vrouw ondergeschikt is, welk invloed zal dan een vrouwelijke burgermeester hebben?

Sinclair | 28-06-18 | 12:38

Er is kennelijk weer een nieuw slachtoffer ontdekt. Het is een Amsterdamse kwestie en de enquête zou dan ook alleen door Amsterdammers ingevuld moeten worden. Halsema verdient het voordeel van de twijfel. In een "afzeik"-maatschappij zal ze het niet makkelijk krijgen. Maar geef haar wel een kans. En nogmaals: het is een lokale kwestie, dus ik hoop niet dat hier nu de anti-Halsema campagne nog lang doorgaat.

Mannes | 28-06-18 | 12:37 | 3

Geef hem een kans, zei de man tegenover de politie over een verwarde man met een zelf geknutseld vliegtuig. Misschien werkt het wel, voegde hij er nog aan toe. Gezamenlijk zagen ze hoe de man van het flatgebouw afsprong en te pletter sloeg op het asfalt.

Wim Venijn | 28-06-18 | 12:46

@wim,
Mooie metafoor

Ofzo2 | 28-06-18 | 12:58

Dader. Geen slachtoffer.

sockpuppet | 28-06-18 | 14:54

Een linksch extremist verbindend? Wat denk je zelf.

WayneGretzky*99* | 28-06-18 | 12:37

Ik zie daadwerkelijk het probleem niet, al heb ik niets met GroenLinks. Buiten haar stem en intonatie, verder een prima persoon. De haat is nergens op gebaseerd. Slimme vrouw die gaat outperformen. Af en toe is het meeblaatgehalte hier wel echt te hoog.

Sir Nastian | 28-06-18 | 12:36 | 10

A.U.EnLeven | 28-06-18 | 14:16
Oh, gelukkig bent u ook geheel niet uit de hoogte. Laat anders wat ribben verwijderen, maakt het eigenpijpen wat makkelijker.

Sir Nastian | 28-06-18 | 15:04

@Sir Nastian: je snapt het echt niet hè. Geeft niet. Kusje.

A.U.EnLeven | 28-06-18 | 15:21

wel eerst de mond wassen voor je me een kusje geeft. Verder is iedere vorm van fysiek contact meer dan welkom, dus dank.

Sir Nastian | 28-06-18 | 15:39
▼ 7 antwoorden verborgen

Arme Amsterdammers.... trek alvast maar uw portemonaie want de OZB zal wel drastisch gaan stijgen onder het bewind van de niewe burgemeester.
En autobezit en autorijden in 020 kunt u helemaal op uw buik gaan schrijven. Sterkte de komende jaren!

Dutch_Viscount | 28-06-18 | 12:36 | 2

Burgemeester voert niet echt bewind. Er ligt een peperduur coalitieprogramma. Zij zit slechts voor.

Rommelende Onderbuik | 28-06-18 | 12:37

@ Rommelende Onderbuik | 28-06-18 | 12:37: die gaat echt wel e.e.a. haar kant op afpersen.

WayneGretzky*99* | 28-06-18 | 12:57

Een burgemeester is voornamelijk voorzitter en kent als eigen portefeuilles veiligheid en integriteit.
Ik moet het nog maar zien met Femke of ze hier echt geschikt voor is. Van alle GroenLinkser vind ik haar best meevallen.
Ze heeft bij haar linkse clubje natuurlijk wel een bepaalde salonfähigheid en een wal mildere liberale houding teweeg gebracht - waar je weer irrationeel ziet radicaliseren onder Klaver.
Maar toch grappig dat het elitair linkse bolwerkje Haarlem haar niet wilde hebben. Te klein voor het servet, maar wel groot genoeg voor het tafellaken?

Rommelende Onderbuik | 28-06-18 | 12:35

Eigenlijk grappig, geen gekozen burgemeester, maar benoemd.
En nog voordat ze op haar plek zit, de gehele bevolking vragen hoe ze het gaat doen.
Slaat nergens op. Propaganda en stemmingmakerij.

A.U.EnLeven | 28-06-18 | 12:32

Wat zal zij gaan stralen en ik zeg dit met Klem, bij Jinek of bij Twan.
Mark ettur my words Ekmef Amselah gaat het Trum nog heel moeilijk maken.

Slurfje | 28-06-18 | 12:31

Wat mij betreft lijkt een functie als kleuter juf meer haar niveau maar voor linx 020 zal het wel de droom kandidaat zijn, net als ooit heul veul menschen dachten dat de sekte van Jim Jones ook hun redding zou zijn, dus, veel plezier ermee. Ik hoop alleen dat het de rest van het land niet al te veel centjes gaat kosten en/of dat men last krijgt van al die linkse maakbaarheid.

zwellevertje | 28-06-18 | 12:31

Alles is nu wel gezegd over die nep Burgemeestert. Is er geen moslim topic in voorraad?

Mark_D_NL | 28-06-18 | 12:30 | 3

Penthouse de Bezwangeraar komt even in de schaduw.

Slurfje | 28-06-18 | 12:32

Het wordt lekker weer Mark, pak een lekker vitamine D kanon en wordt lichtgetint of zwart. Of rood. Fuck topics.

A.U.EnLeven | 28-06-18 | 12:34

Ja, hoe is het met Hatsjie na haar abortus. Heeft ze geld gehad van Penthouse om haar mond te houden?

Mark_D_NL | 28-06-18 | 12:35

Vreselijk zo linkse klimaat trut die geloven dat de zeespiegel 3 meter stijgt in 15 jaar nee groen links koe.
Anders had u nooit geen hypotheek gehad .De banken nemen geen risico .

automaat | 28-06-18 | 12:29 | 1

Aj, joh. Het moet gaande gehouden worden, dus iedere zoveel jaar weer iets groot verzinnen om de mensjes bezig te houden. Ik zeg bijvoorbeeld zure regen!
--
Dit moet wel, wat gaan die mensen anders doen? Die slaan elkaar de hersens in voor een aardappel. Dus is het goed dat er iets groots verzonnen word, wat je nooit kunt oplossen als mensheid zijn.. maar we zijn lekker bezig! Ook wat waard...
En je kan centen verdienen aan hut klimaat! Top toch.
--
En de acteurs in dit spel zijn mensjes zoals halsema.. Nites mee. We moeten de schaapjes bezighouden!

Mark_D_NL | 28-06-18 | 12:34

De enige verbindende factor die nog mogelijk is door deze grondig door links bedorven stad is stammencultuur. Fracties en familiegroepen die alleen horig zijn aan de sterkste man of de gevaarlijkste imam. Femke en haar bobo's op de Stopera worden alleen gedoogd omdat zij de ontelbare miljarden importeren waarmee de corruptie gevoed wordt. "Verbinden" staat gelijk aan omkopen.

De Wet van de Jungle heerst overal waar links het leefklimaat vernielde.

Jan Passant mk2 | 28-06-18 | 12:28

Femke Halsema. De burgemeester die je wist dat zou komen. Want dat zij het zou gaan worden kon iedereen met twee hersencellen of meer zich wel bedenken. Voordeel is dat Amsterdam nu mooi het afvoerputje wordt van alle gutmenschen, krakerstuig, zij die zich slaaf voelen hoewel ze nog nooit hebben gewerkt en slavernij al meer dan 150 jaar geleden is afgeschaft, SJW's, cultuurmarxisten, allahtonen, genderneutrale subsidieverslaafden, grachtengordelbiefstuksocialisten, NPO zelfverrijkers en aanverwante dramdeugers. Dan heeft de rest van het land er hopelijk minder last van. Helaas is linkszinnigheid als een besmettelijke ziekte: omdat de gastheer langzaam maar zeker wordt leeggezogen, moet er uitgebreid worden naar de omgeving. Tijd dus om de belastingen meer op gemeentelijk niveau plaats te laten vinden i.p.v. landelijk. Dan mogen de Amsterdammers die dit allemaal zo graag willen hun eigen groene ondergang betalen. We willen jullie best begraven in een kist van duurzaam hout. Dat dan weer wel.

nobele wilde | 28-06-18 | 12:27

Ach. 'Als ze maar geen voetballer wordt..', zou Boudewijn zingen.

Kouwe Kees | 28-06-18 | 12:27 | 2

'We gaan fietsen met dat kind'

A.U.EnLeven | 28-06-18 | 12:37

bakfietsen lolz

Kouwe Kees | 28-06-18 | 13:18

Leuk zo'n links feestje, maar wel kut voor Nanninga dat zij de troep mag opruimen over een paar jaar.

Harry Turtle | 28-06-18 | 12:26 | 1

Als ik Annabel was, dan trok ik per direct de stekker eruit. Opdat zij later niet de schuld op haar af kunnen schuiven.

Wachtmaar! | 28-06-18 | 12:36

"Voor het eerste krijgt de stad een vrouw als burgemeester. Iemand van GroenLinks bovendien, ook een primeur."
.
Zullen wel heel wat schermpjes en stoeltjes doordrenkt zijn met orgastische deugsappen. Man man man, alsof het bij de benoeming van een bestuurder daarom gaat... Een vrouw. Woohoo. Heel bijzonder. Lopen er ook maar 3,5 miljard van rond op deze planeet. Echt, sen-fucking-sationeel!

Graaisnaaiert | 28-06-18 | 12:23 | 2

Haar klemtaak zal het verbinden van de islam zijn en het gedogen van boerka's.
Mark ettur my words!

Slurfje | 28-06-18 | 12:28

Halsema, was dat niet die politica die het gefraudeerd van die Tara Singh Farma goed zat te kletsen? Als dat de norm wordt... Maar goed, wat kan het schelen. Amsterdam is geen NL (meer).

Wachtmaar! | 28-06-18 | 12:34

Done.

Litsehimmel | 28-06-18 | 12:23

Haar campagneleider Wijnand Duyvendak, ex-kraker, millieudefensie (ja zit Volkert ook) en meer, doet het wel goed, eerst krijgt hij Yessar op het hoogste podium en nu zijn favoriete vriendin Ekmef Amselah als Burgermoeder in islAmsterdam.
Nou dat worden hoofddoekjes voor de Politie.
Nog meer moskeeën, die nu ook harder mogen galmen en als U er last van heeft gaat U maar verhuizen.
SUV's buiten de stad, nee auto's buiten de stad.
Shell pompen dicht (<- dat is misschien het voordeel van het nadeel)
Krakers mogen blijven zitten.
Boerka's worden gedoogd.
Kindhuwelijken, oh nee die zijn er niet, is mijn vluchteling-nichtje.
Vrouwenbesnijdenis, oh nee bestaat niet in "Ons" land.
Joodse restauranten worden omgebouwd tot openbare toiletten.
Onkruit wordt niet meer verwijderd.
Jemen wordt de favoriete vakantie bestemming.
Bootvluchtelingen mogen ook aan het IJ aanmeren en kraken.
Alleen Mercedes diesels mogen nog in de stad.
Iedereen moet zijn kinderen naar zwarte scholen brengen, alleen de elite niet.
Annabel Nanninga kan beter verhuizen.
Het FvD zal nog meer geïnfiltreerd worden.
Fatima Elatik, krijgt promotie en opslag.
Geert Wilders mag niet meer in "hun" stad komen.
Met klem zullen alle witte straatnamen verdwijnen.
Met klem zal de Telegraaf geadviseerd worden van de Basisweg te verdwijnen.
Zonder kopvod kom je niet meer bij haar Politie.
Kortom WegMetOns.

Slurfje | 28-06-18 | 12:22 | 2

Beter had ik het niet kunnen verworden

automaat | 28-06-18 | 12:31

Prachtig verwoord. Ik mis alleen nog het meest gebruikte woord: "verbintenis" en elke vorm daarvan, want dat moet wel in multicultureel Ankara.

Koekkeloere | 28-06-18 | 12:53

Het is Amsterdam, al decennia lang de slechtst bestuurde stad van Nederland. Corruptie bij de politie, egotripperij waar je ook kijkt en dan kan dit er ook nog wel bij. Ze zoeken het maar uit daar.

van Oeffelen | 28-06-18 | 12:21

Nee, is het antwoord. Wat heb ik gewonnen?

Ofzo2 | 28-06-18 | 12:20

Hypocrisie is de norm geworden.

Lafayette | 28-06-18 | 12:20

Verblindende factor ja.
Femke el Halsema.

Repetitive Beats | 28-06-18 | 12:20 | 1

Je bedoelt : Femke El Halalsema..

Wijze uit het Oosten | 28-06-18 | 12:27

.. alleen linkse Deugmensen mogen de stad blokkeren of in brand steken wanneer de democratie ze tegenviel bij de verkiezingen. Wanneer normale mensen dat doen rukt de oproerpolitie uit en zal er vervolgd worden.

Maar goed. Een burgemeester aanstellen gaat traditioneel buiten de democratie om - en Amsterdam heeft normale burgers vervangen door exoten dus is er van democratie sowieso geen enkele sprake in die stad. De keuze is extreemlinks - of in de afzienbare toekomst: islam en sharia.
Verhuizen is helaas het enige wettige middel dat u rest wanneer de Deugende Gutmenschen uw leefklimaat vernielden.

Jan Passant mk2 | 28-06-18 | 12:19

Elk volk krijgt de leider die het verdient...

Schaatser | 28-06-18 | 12:19 | 1

Daar dacht men in de periode '40-'45 toch wel wat anders over.

Koekkeloere | 28-06-18 | 12:49

Het is slechts wachten op de eerste alcoholvrije burgemeester. Wellicht dat er dan minder bezopen beleid gevoerd gaat worden.

TP 1984 | 28-06-18 | 12:18 | 1
-weggejorist-
De Profundus | 28-06-18 | 22:22

Uit de link: Zal Halsema in staat zijn om de tegenstellingen in Amsterdam te overbruggen, net als haar voorganger Eberhard van der Laan?
Toen maar weggeklikt bij zoveel onzin. Van der Laan overbrugde niks maar ging gewoon op zijn rug liggen met de handen omhoog ter overgave aan de islam..

2voor12 | 28-06-18 | 12:18 | 1

Vroeger had Amsterdam Edward Voûte. Ook verbindend.

Gajus | 28-06-18 | 12:23

Femke Halalsema.........

rob007 | 28-06-18 | 12:18 | 1

Goed in het verbinden van antifa-krakers met ahzielige dobber apothekers
en alles van islamitische achterlijkheid omarmen en na 7 jaar wachtgeld nu weer lekker
in graai carrousel.

Plorkface | 28-06-18 | 12:49

Heel Nederland een mening over de nieuwe burgemeester van 020.
Waar ze geen zak mee te maken hebben.
Terwijl 90% van de mensen weet niet eens wie de burgemeester van z'n eigen gemeente is.

two ball cane | 28-06-18 | 12:17 | 4

Ook de mensen in A’dam niet, toch?
Wat een sterk argument zeg. Gelukkig weet u wel wie in uw gemeente de burgemeester is.
Vanwaar deze arrogantie?

Desmoulins | 28-06-18 | 12:22

@2voor12 | 28-06-18 | 12:21
Artikel 12 schept de mogelijkheid dat het rijk financieel bijspringt bij een 'faillissement' van een gemeente. Maar afgelopen tien jaar is dat niet gebeurt. Wel zijn er gemeentes 'failliet', en in de artikel12 procedure gekomen maar dan komt in eerste instantie de provincie langs, en niet met de poeplap maar met de sloophamer. Alles wat geld kost en niet strikt noodzakelijk is wordt afgeschaft.
Dat is nog altijd vooruitlopend op de zaken want het moet eerst zover komen. En als het zover komt is het de verantwoordelijkheid van de raad, niet de burgemeester, om de financiën op orde te hebben. Praktisch gezien, zeker in een grote stad, kán een burgemeester de stad niet failliet laten gaan. De portefeuilles waar veel geld in omgaat liggen namelijk bij de wethouders.

two ball cane | 28-06-18 | 12:26

@ Desmoulins | 28-06-18 | 12:22
De arrogantie zit hem bij mensen die niet in Amsterdam wonen, en wel een mening hebben over de burgemeester. Ik heb geen mening over Fem als 1e burger van Amsterdam. Niet positief, niet negatief. Ze doen maar.
Daarom stoor ik mij er aan dat _landelijke_ media zich hier zo druk om maken. Een nieuwsberichtje zeker waard maar als gemeente is Amsterdam nou ook weer niet zoveel interessanter dan andere (grote) steden.

two ball cane | 28-06-18 | 12:29
▼ 1 antwoord verborgen

Als Van der Laan hoort dat Femke zijn opvolger is... <vul iets negatiefs, maar naar waarheid in>

Koekkeloere | 28-06-18 | 12:17

Burgermeester is toch niet meer van deze tijd: Burgerjuffrouw lijkt me beter.

Croxifoxio | 28-06-18 | 12:17 | 2

Burgemeesteres? De zweep erover, dat krakerstuig.

Nivelleermarionet | 28-06-18 | 12:46

Burgermens

Ibu | 28-06-18 | 12:48

Amsterdam, waar inmiddels een half miljard aan subsidie door de plee gaat, ten laste van de belastingbetaler. www.geenstijl.nl/3463931/kassa/ Als je daar een extreemlinkse communistische partij de burgemeester laat leveren, probeer je Lenin en Stalin te reanimeren.

Feynman | 28-06-18 | 12:17 | 1

In het rooie Enschede vragen ze zich ook al jaren af hoe het toch komt dat ze structureel geld te kort komen.
Zou er misschien ook onvrede zijn? Weet je wat, we schakelen een (tweede) onderzoeker in die ook onbetaalbaar is en het heeft over de kans op perspectieven wat lekker onbegrijpelijk klinkt, dus zal het wel goed zijn.
En, wij van wc eend willen ook graag dat het geheim blijft, dan valt het altijd mee.
www.tubantia.nl/enschede/interim-dire...

Oprisp | 28-06-18 | 12:45

Halseme schreef zelf in dat matige boekje dat ze nooit burgemeester wilde worden. Blijkbaar is dat pluche toch met secondelijm bedekt want het trekt nogal aan.
Verder mijn oprechte deelneming voor Amsterdammers. Jullie stad gaat definitief zekers te wetes helemaal naar de klote.

Bakkeleures | 28-06-18 | 12:15 | 2

Welnee joh, niet zo hysterisch. Er verandert niets. Vroeger kreeg het tuig thee van Job Cohen. En nu van Femke hetzelfde, met een koekje erbij.

Gajus | 28-06-18 | 12:18

Memoires zijn geen beloftes. Die dingen verwarren betekent dat je zowel niet weet wat een gevoel, of een intentie is en niet weet wat een belofte is.

two ball cane | 28-06-18 | 12:21

Vanaf de dag van het overlijden van van der Laan stond al vast dat het La Kaakklem moest worden.
Al ben ik zeer geïnteresseerd welke uitruil er achter deze benoeming zit.
Wie krijgt er wat voor ?

Wijze uit het Oosten | 28-06-18 | 12:13 | 2

Wassenaar krijgt Jozias van Aartsen.

Gajus | 28-06-18 | 12:15

Wellicht garanties van GL dat Rutte door mag gaan met liegen zonder consequenties. Let komende tijd op wonderlijk stemgedrag in kritische dossiers en moties!

Winter_is_coming | 28-06-18 | 12:23

Ze is wel een verblindende factor.

JackStick | 28-06-18 | 12:11

Amsterdams kiest links-liberaal en krijgt een links-liberale burgemeester. Lijkt me passend, ook al zullen de slechte verliezers van maart mopperen.

JTKDM | 28-06-18 | 12:11 | 1

Lol, yeah right.
Waar Groenlinks voor staat heeft zeer weinig met liberalisme te maken. Ik heb het over de enige juiste, zuivere vorm; klassiek liberalisme.
Energietransitie bijvoorbeeld maar er zijn meer voorbeelden...

Desmoulins | 28-06-18 | 12:20

Dat verdienen ze wel in Amsterdam. Afvoerputje van Nederland. Inclusief politica. Prima benoeming.

Wim Venijn | 28-06-18 | 12:10

Femke Halsema is wel links, maar aanzienlijk minder links dan het college. Dus een verbindende factor met de bevolking.

koeberg | 28-06-18 | 12:09 | 1

Exact. Bovendien is ze een zeldzaam exemplaar op links in dat haar principes beredeneerd en niet domweg aangeleerd zijn. Geef femke reden, en ze past haar mening aan. Kun je van veel lezers hier niet zeggen helaas, net als dat jet niet geldt voor het college in 020

F#ckingAwesome | 28-06-18 | 18:09

Ze is geen burgemeester. Wat een onzin. Leuk dat toneelstukje, maar die famke is er neergezet met een opdracht. Ze is gewoon een oranje/eu club laafje. Niets meer en niets minder. Verder zal het best een leuk mens zijn. Maar Burgemeester, nee. dat is larie. Een Burgemeester wordt gekozen, niet aangewezen.

Mark_D_NL | 28-06-18 | 12:09

Onverantwoordelijk gedrag subsidiëren en verantwoordelijk gedrag taxeren is volgens mij precies waar zij en de deugmensen in Amsterdam voor staan. Goede keuze dus.

Gibbon | 28-06-18 | 12:08 | 1

Ja, echt de verbLindende factor

lovekila | 28-06-18 | 13:48

Alles beter dan Jozias! Over vijf jaar ruimen we de rotzooi nog wel een keer op.

Mokum Kosher | 28-06-18 | 12:08

Een linkse, groene en vrouwelijke burgemeester van Amsterdam. Wat is het precies het probleem?

Albasalix | 28-06-18 | 12:05 | 3

Qua vertegenwoordiging is zij inderdaad prima.
Ik mag haar wel, al staat het pedante toontje me tegen. Bovendien is ze niet zo links als menigeen denkt.

Gajus | 28-06-18 | 12:15

Niets. Al zet je C. Kuit er neer. Of een illegale Chinees met een taal achterstand. Of een aap met vijf lullen. Een burgemeester is niet meer dan een trekpop die een beetje sneu moet kijken als er een 737 in een woonwijk pleurt. De overige ambtenaren maken de dienst uit in de Stopera.

Pedronegro | 28-06-18 | 12:19

Wat het probleem is? Femke had lesbisch, gekleurd en gehandicapt moeten zijn. En vanzelfsprekend een burka moeten dragen. Dát is het probleem. Want de boergemester ies weer een blanke, sorry witte.

Nivelleermarionet | 28-06-18 | 12:44

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken