Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederlanders in PEW-onderzoek: 'Dit is ons land niet meer, teveel moslims'

Social

Zijn we net bekomen van dat bepaald enerverende WRR-rapport over dat de bi-culturele samenleving op knappen staat, komt er zoals wel vaker weer een BELANGWEKKEND onderzoekje uit PEW's schuur rollen. Eigenlijk vooral over de kerkbeleving van het West-Europese christendom, maar een paar subvragen aan de bijna 25000  Europese respondenten over de eindstrijd zijn best spannend. De boeiendste bevindingen over Nederland zijn:

- 44% acht de islamitische cultuur onverenigbaar met NATIONALE WAARDEN.
- 23% voelt zich een vreemde in eigen land door het aantal moslims.
- 34%  denkt dat "In hun hart, moslims hun religieuze wetten aan alle anderen op willen leggen".
- 42% vindt dat het aantal immigranten in het land verminderd moet worden.

We zijn heus niet de grootste haters van het continent hoor. Op #1 staan met afstand de Italianen, gevolgd door de echte Finnen en Oosterijkers want daar is Hitler geboren. Van de Belgen gaan we ook van also also also maar dat is geen land en bovendien al verloren grondgebied, dus die doen niet mee. Een aantal extra-handige graphjes, onderstaand.  

Portiekluchtjespoll

PEW Research zegt: 23% NL'ers voelt zich niet meer thuis in eigen land. Hoe zit dat bij u?


Poll is Verlopen.

Portiekluchtjespoll

PEW Research zegt: 23% NL'ers voelt zich niet meer thuis in eigen land. Hoe zit dat bij u?

Reaguursels

Inloggen

Er zijn twee simpele oplossingen voor dit "probleem".....
1) Koop een huis in Wassenaar of Blaricum
2) Emigreer naar bv Polen , Hongarije, Portugal, Ierland, Baltsche staten...

Dutch_Viscount | 02-06-18 | 08:46

Als mensen nu eens T-shirt/hemden gaan dragen met '44%' erop geprint, als hint.
.

Kijkeensaan | 02-06-18 | 00:41 | 1

Iets voor Gerard Joling. Die draagt vaak shirts met slogans en die durft in elk geval wel binnen de BN-er deugbubbel.

Reaganmania | 02-06-18 | 15:15

Wel grappig dat een kleine 5000 stemmen aangeven dat hun land is overgenomen door de EU maar dat ik in al mn reisjes nergens zoveel moslims tegen kom die ook nog eens veel te veel te vertellen hebben als in NL..
Niet de EU is het probleem. De EU is de kwaal maar wij zijn de voeding en we zijn onszelf aardig aan t vergiftigen..

In een gezonde democratie heb je t niet eens het lef om voor Allah uit te komen.

schoon-schip-maken | 01-06-18 | 22:54

Het is de megalomane ondemocratsiche arrogantie waarmee de EUroscisten te werk gaan

De EU is een papieren unie (tijger) met als basis *lobbyen*. Het heeft niet als de VS een gezamenlijke (historische) patriotische basis wat inwoners van de lidstaten met elkaar verbind, de culturele, financiele en historische verschillen zijn te groot - zeker in vergelijking tussen west, oost en zuid EU.

Dat zie je bij het door het west-EU (lees deelstaat Duitsland) opgelegde asielbeleid, waarbij men oost-EU niet werkelijk onder druk durft te zetten om mee te doen, dat zie je bj het ontbreken van een gezamelijke buitenland en defensie politiek en nog tientallen andere zaken,

litebyte | 02-06-18 | 01:13

On the plus side: al ruim twee weken in de ramadan periode, en nog geen ernstige incidenten gebeurd als gevolg van riskante bloedsuikerspiegelwaardes. Mag ook wel eens gezegd worden.

Dr_Johnson | 01-06-18 | 21:58 | 2

En wie zegt dat de hakkende Syriër in Schiedam niet aan ramadan deed, of de Irakees in met mes Groningen, of de stekende Eritreeër in de trein in Duitsland?

duh! | 01-06-18 | 22:41

Luik?

sander82 | 02-06-18 | 11:43

... ik vraag me af of verzekeraars wel eens nagedacht hebben over bijvoorbeeld aanrijdingen door ramadannende medemensen... lijkt me vergelijkbaar met rijden onder invloed van medicijnen die de rijvaardigheid kunnen beinvloeden... zo zijn er nog wel wat 'gelijke monnikken' dingetjes te bedenken... x

kadij | 01-06-18 | 21:21

Voel me veilig maar dat komt met name door het machinegeweer dat naast m'n bedje ligt.

De Ana(a)list | 01-06-18 | 21:02

De islam is slechts een symptoom van het ware probleem. Dat onze beteren in de jaren '70 het gehele land incl. inboedel verkocht hebben aan de laagste bieder, de EEG. Voor hun eigen portemonnee uiteraard. Maar dat is vele malen erger.

Gewelddadige moesliems kun je tenminste het land uit knikkeren met een beetje wil. De huidige EU (opvolger EEG) zal heel lastig zo niet onmogelijk worden om te verwijderen. Er zijn teveel medelanders afhankelijk van de overheid die weer afhankelijk zijn van de EU om dit mogelijk te maken.

Maar dat wij slechts een wingewest zijn voor de EU (en een vazal van Duitsland) is een veel groter probleem dan zelfs die gestoorde Syriers en uitvretende Somaliers van islamitische leest. Zolang tata's horig willen blijven aan een ondankbare en uitbuitende oligarchie, zal er niets veranderen.

Graaf_van_Hogendorp | 01-06-18 | 20:13

Maar het is niet alleen maar islam. Het is gewoon een enorm verschil tussen culturen zelf zou je de religie weghalen dan nog verschillen nederlanders te vaak te veel met lui uit afrika, midden oosten etc,

timmey | 01-06-18 | 19:45 | 1

Tel daarbij de werkelijk slappe houding van de regering erbij op en het gedonder wordt alleen maar erger. En zoals Pim Fortuyn zei: ze beroven niet elkaar.. maar u en mij en oude vrouwtjes.

timmey | 01-06-18 | 19:47

Meer
Werkgelegenheid en leefruimte
Nationale soevereniteit
Ruimte voor natuur.. zoals bos en water
Jaren straf bij ernstige delicten
Uitzetting illegalen en allochtonen met strafbare feiten en nepoorlogsvluchtelingen
Minder:
Immigranten uit niet westerse landen
Islam en religie
Crimi allochtonen
EU oplegging
Gebruik van plastic

timmey | 01-06-18 | 19:35

NEXIT please!

dubbelicious | 01-06-18 | 19:14

U wilt Nederland terug?
.
In volgorde van urgentie:
1. Decimeren van vvd, pvda, cda, d66, gl, cu
2. Nexit
3. Herstel van grenzen, scheiden koren en kaf, kaf over de grens mikken.
.
Hoeft niet, is een suggestie. Landverraad is immers salonfähig op het moment dus u kunt gewoon mee blijven doen. Voorlopig. U begrijpt, karma komt een keer verhaal halen.

Parel van het Zuiden | 01-06-18 | 18:48

Het is echt waar niet de schuld van Moslims.
Je moet ze zien als Aliens van een ander planeet die alles willen opeten.
En we moeten stoppen met klagen hierover, gezien het feit dat we het toelaten.
Kom op mensen. Het is tijd!
Maar we zijn al te laat.
Moeder Natuur gaat kapot!
Helaas want ik hou van haar, met hart en ziel!

Jay-Jay-Jay | 01-06-18 | 18:29

Nederland is Nederland niet meer om 2 redenen: EU en te veel niet integrerende moslims. Duivelse dilemma: liever minder moslims of minder EU? Eigenlijk wil je van alle twee minder, minder, minder.

Akiron | 01-06-18 | 17:58 | 1

Om minder moslims en islam te hebben, moet je eerst uit de EU. Wat Eefje schreef enkele tegels geleden.

VreemdEend | 01-06-18 | 18:25

Christenen zijn gemiddeld genomen meer geneigd islam als onverenigbaar te zien met de waarden en normen van de eigen cultuur. Ook meer geneigd om immigratie van moslims te minderen, aldus Pew enquête.

Als fundamentalistische atheist zoek ik altijd naar die zeldzame voorvallen wanneer christenen ergens gelijk in kan worden gegeven en ik zou ernstig in gebreke blijven wanneer ik mijn christelijke medemens niet oprecht zou complimenteren met hun aldus gedocumenteerde superieure realiteitszin met betrekking tot bewuste vraagstellingen.

Mazzelstof | 01-06-18 | 17:36 | 1

Die kerkratten matsen ook alleen elkaar. Maar goed, hebben nog iets van normen. Voor mijn part krijgen ze allemaal een man-achter-de-wolken-tyfus.

rattenvanger XL | 01-06-18 | 17:49

Ik voelde me al een tijdje niet meer thuis. Nu woon ik alweer ruim 3 jaar in Portugal. Een enkele verdwaalde moslim en verder Portugezen. Ik ben een minderheid maar er is een overzichtelijke meerderheid. Normale normen en waarden en geen religieus gezeik, heerlijk.

EmilioEsteves | 01-06-18 | 17:35 | 3

Mazzelpik *jaloers is*

EA 827 | 01-06-18 | 18:00

Toch jammer dat de Portugese GS nog geen Nederlands publiceert, dan. ;)

A.U.EnLeven | 01-06-18 | 18:01

Dat is ook vrijwel zeker de reden dat zo’n klein deel van de Portugezen maar vindt dat de islam niet verenigbaar is met hun waarden, dat ze het niet kennen. Zo is het in Frankrijk waarschijnlijk zo dat juist dat er al zoveel islamieten wonen de aanleiding is dat ze het geen probleem vinden..

duh! | 01-06-18 | 21:22

Islam is als een Pac Man eet alles op wat beschaafd is. En laat alleen maar rptzooi achter.
Wel mooi dat we de Pac Man volk mogen verzorgen in hun eet gedrag!
Zeg nou zelf we laten toch iets moois achter voor onze Kleinkinderen!

Jay-Jay-Jay | 01-06-18 | 17:18

Dit speelt bij iedere authentieke Nederlander.. we weten het allemaal. En dan zijn er toch nog dwazen die andere prioriteiten hebben en geen PVV stemmen. PVV stemmen werkt ook alleen als iedereen meedoet. Maar is dat inmiddels nog wel genoeg.. stemmen? Ik kan me herinneren dat hier vaak werd geroepen: het is vijf voor twaalf. Dat is al lang geleden, en inmiddels is het ruim over twaalf. Het land is doordrenkt met haatfiguren. De straten zijn onveilig. intimidatie, laffe vechtpartijen, extreem asociaal gedrag, verpaupering van de samenleving, anti- nederlandse sentimenten, geitengejank door luidsprekers etc. En dan zijn hier nog optimisten die denken dat het allemaal wel goed gaat komen?

mooi geluld man | 01-06-18 | 16:54 | 2

Ja, bouw tanks.

rattenvanger XL | 01-06-18 | 17:51

Was in NL afgelopen jaar niet voor het eerst ever meer humanisten/atheïsten dan Christelijke/gelovigen?

Gewoon een vacuüm dat opgevuld wordt door mohammedanen.

De echte Hollander ken niet zonder Christus.

En de Gamma natuurlijk!

Lionfromzion | 01-06-18 | 19:55

Ik woon in Limburg op het platteland in een dorpje van 4.000 man, natuurlijk hebben wij ook wel al één of twee allochtonen gezinnen in het dorp, misschien iets meer al, maar ze nemen de boel nog niet over. Volgens mij hebben we twee mannen met donkere huidskleur, maar die zijn geadopteerd en spreken gewoon dialect en zijn opgevoed met onze normen en waarden. Eentje geïmporteerd uit Afrika ofzo en twee moslim gezinnen. Overigens bij eentje daarvan zijn de ruiten al ingegooid, had iets met drugs te maken, typisch... Zullen vast nog wel iets meer zijn, maar ik kom ze niet tegen. De dorpsfeesten, carnaval etc zijn altijd nog compleet roomblank.

Maar goed om te spreken dat ze mijn dorp overnemen, nou nee dus, nog niet, ik voel me in mijn directe omgeving nog thuis. Zodra ik echter in naburige grotere dorpen kom of steden dan wordt het toch al wel behoorlijk zwart kijken hoor. Laat staan als ik eens in Rotterdam of Amsterdam kom. Dus voor heel Nederland maak ik mij zorgen, lokaal in mijn eigen dorp voel ik mij thuis en op mijn gemak. Al had de gemeente het laatst over een plan om asielzoekers evenredig te verdelen ook over de kleine kernen, dat ze maar snel opflikkeren met dat idee...

Swami4 | 01-06-18 | 16:35 | 3

Zo reageerden mijn dochters ooit ook, diep in het oosten van het land, ver weg van de randstad, weg van grote steden. Moslim problemen, islam? Moskee? Ach dat hebben wij helemaal niet.
En als ze een dagje bij mij in Amsterdam zijn: wat een gigantische zooi hoofddoeken loopt hier rond, dan valt het muntje meteen.
We praten er regelmatig over, ze begrijpen heel goed dat islam een dreiging is, maar toch zolang het ver van je bed is, hebben zij niet zo'n betrokkenheid.

Memek | 01-06-18 | 16:48

Zo was het bij ons ook, totdat het putje overstroomde bij de grotere kernen. Eerst kwam er een overkoepelende instantie voor de huurhuizen in de regio, net als bij de politie. Een paar jaar later is het aantal hoofddoekjes exponentieel toegenomen en het aantal agenten op straat drastisch afgenomen. Het grote probleem is dat er nog te veel mensen zijn die denken dat het hen wel niet zal raken; de kikkers in de opwarmende pan.

benjeallanggek | 01-06-18 | 16:53

"één of twee allochtonen gezinnen in het dorp, misschien iets meer al, maar ze nemen de boel nog niet over. Volgens mij hebben we twee mannen met donkere huidskleur"

Laten het er nou eens bij elkaar 20 zijn. Op een bevolking van 4000 in jouw dorp is dat 0.5%. Als dat voor heel Nederland het percentage niet-westerse allochtonen was, dan hadden we geen probleem. Die 0,5% integreert wel, hoor, die moeten wel, die spreken de taal op zeker moment wel (daar doen ze geen 20 jaar over), en die passen zich aan. Probeer je eens een voorstelling te maken als er in jouw dorp net zoveel allochtonen wonen als er in Nederland moslims zijn, bij 6% zouden dat er in jouw dorp 240 zijn. Dan zullen ze jouw dorp wellicht nog steeds niet "overnemen", maar ze gaan wel grotendeels bij elkaar in de buurt samenklitten, laten zich minder aan de normen en waarden van jouw dorp gelegen liggen, gaan deels een parallelle samenleving vormen, en integreren dus een stuk slechter.

Het wonderlijke is dat de boven-ons-gestelden die simpele systematiek maar niet willen inzien. Die denken dat je gewoon ongestraft door kunt gaan met het parachuteren van mensen uit wezensvreemde, achterlijke, tribale, theocratische samenlevingen in het midden van een moderne, 21e eeuwse, vrije, democratische, seculiere, high-tech samenleving, en dat het dan een beetje een kwestie van geven en nemen is, gezellig een beetje polderen, en het aanstellen van wat meer "buurtregisseurs". Tsja.......

Dr_Johnson | 01-06-18 | 21:04

En bij de volgende verkiezingen stemmen 'we' allemaal weer VVD, CDA etc.

henk1948B | 01-06-18 | 16:35 | 1

Aan u om dat niet te doen. Ik weet niet of ons land een vierde kabinet geleid door vv(d)-er Mark Prutte aan kan.

O2Neutraal | 01-06-18 | 17:29

Ook zonder PVV of FvD zou ik mordicus tegen islam zijn, daar heb ik geen politicus bij nodig.

Memek | 01-06-18 | 16:23 | 2

Veranderingen komen vanuit de samenleving.

rattenvanger XL | 01-06-18 | 17:58

Het is ook helemaal geen idee van de Fvd en pvv maar "vertegenwoordigen hun dat geluid"

timmey | 01-06-18 | 19:39

Goh een onderzoekje toont aan wat de meeste mensen al lang weten. Niet dat er ook maar iets mee gedaan wordt, regeringen van Westerse landen zijn er al lang niet meer voor hun eigen bevolking. Hooguit nog een jaartje of 50, dan is de islam zo verbreid in het Westen dat een zinnig mens nu al kan voorspellen dat het dan een nog grotere corrupte teringboel zal zijn, met nog meer criminaliteit en zijn we als beschaving teruggegaan naar de middeleeuwen. Christenen, homo's (lbtg en Quagmire's), bekende Nederlanders staan bovenin de lijst van vervolgden op een neuslengte gevolgd door de rest van de niet-islamitische bevolking. Uiteraard hebben zelfs islamieten weer een tering hekel aan andere islamieten dus die gevechten gaan ook vrolijk door, zij het nu op Europees grondgebied. Diegenen die het kunnen betalen (de elite en de types die dat volk nu met bakken naar binnen laat) hebben dan al lang een goed heenkomen gezocht. Een burgeroorlog ligt op de loer en de politiek doet helemaal niets. Die gaat hoogstens bedenken hoe ze hier geld aan kunnen verdienen en of het aanschaffen van een wapen ook belast dient te worden met accijns.

Ruikbaard | 01-06-18 | 16:17

A; Nee, want ik woon in een omgevolkte buurt.

Ik zou er nog een heel betoog achteraan kunnen gooien maar ik heb het allemaal al eens getegeld. Het merendeel van de sheeple in Nederland wil het allemaal zo. Men is het schaap dat met de wolf in discussie gaat over wat vanavond op het menu staat tijdens de warme maaltijd. En de EU is altijd min véél.

Sjefke7807 | 01-06-18 | 16:17 | 1

Men wil vooral geen wijzigingen. Nederlanders zijn bang voor / voorzichtig met verandering. Toch is het soms nodig, zie de EU.

O2Neutraal | 01-06-18 | 17:31

Nederlanders in onderzoek : Dit is ons land niet meer. EU- Groenlinks- VVD- D66- PvdA-politici: Dat klopt!
Nederland wordt straks het Hong Kong van de Europese Unie. Maar dan veel islamitischer. Maakt het importeren van kindbruidjes en andere islamitische gewoontes er wel een stuk gemakkelijker op

Datmagniethe | 01-06-18 | 15:52

Zie nederland als een gezin met 2 kinderen. Als je een pleegkind neemt voelt 1 van de vier gezinsleden zich niet meer thuis in zijn eigen huis. Zou je er een nemen of niet ?? Moeilijk moeilijk. Tuurlijk wel immers vader jesse, moeder kajsa en broertje lodewijk vinden kleine thierry maar een bangerik....

Rappersjimmy | 01-06-18 | 15:47

De EU is een grotere bedreiging dan de islam.
Geen EU is gelijk aan minder islam, vandaar.
Hulde, respondenten, ik ben trots op jullie.

LuckyGirl | 01-06-18 | 15:46 | 1

Exact!

EefjeWentelteefje | 01-06-18 | 17:42

Ik loop al een hele tijd rond op deze wereldbol en voel me in eigen land gekoloniseerd door islamitische lieden. Hoewel ze op dit moment nog maar 6% deel uit maken van de Nederlandse bevolking, zijn ze voortdurend dominant en negatief aanwezig in de publiciteit. Onze voorheen zo mooie en vrije steden worden in toienemende mate ontsierd door hoofddoeken, voor mij een symbool van onderdrukking, corruptie, armoede, dierenmishandeling en wetteloosheid.
Kinderen weten meer over islamitische feestdagen en gebruiken dan onze eigen christelijke tradities, ik vind dat zeer kwalijk en het wordt zelfs gestimuleerd door onze elite die deelneemt aan die godvergeten iftars.
Onder eigen naam kan je dit soort schrijfsels helaas niet meer publiceren, want sinds Theo van Gogh kan dat alleen op straffe van een paar kogels en een mes in je lijf met een handgeschreven briefje.
Gelukkig hebben we Geen Stijl nog.

donkeyman | 01-06-18 | 15:39 | 2

"Hoewel ze op dit moment nog maar 6% deel uit maken van de Nederlandse bevolking"

Maar dan heb je het dus over 1.000.000+ moslims. Ik vind dat absurd, de helft zou ik al veel te veel vinden. Op die manier proberen de Gutmenschen ook altijd alles te bagatelliseren en te downplayen: Moslims? is MAAR 6% van de bevolking. Boerkadragers? Dat zijn er MAAR 300 tot 400. Asielzoekers? Dat waren er vorig jaar MAAR 24.000, echt veel minder dan in 2015, toen het er 58.000 waren. Nederlandse IS spijtoptanten die graag terug willen? Dat zijn er MAAr 180, enz.

En ze zullen dar gewoon blijven zeggen: Nederland anno 2032: Moslims? Die vormen MAAR 12% van de bevolking. Boerkadragers? Dat zijn er MAAR 3000 tot 4000, enz.

Dr_Johnson | 01-06-18 | 17:16

Neem daarbij dat die 6% nog niet homogeen verdeeld is over het land. Hier op t platteland komen ze bijna niet voor.. de steden daarintegen. Kort geleden in duitsland geweest in de stad Krefeld, ben me kapot geschrokken hoe groot deel daar aan arabieren en islamieten liepen. Op den duur was er een stadsdeel waar ze zelfs in de meerderheid waren. Hing ook een iets minder leuke sfeer.

timmey | 01-06-18 | 19:42

'Nederlanders in PEW-onderzoek: 'Dit is ons land niet meer, teveel moslims'

Is ook helemaal de bedoeling niet, het moet moslimland worden.
Right on track, komt goed.
Rutte zorgt er persoonlijk voor, en dat is beslist geen leugen deze keer.

BosrandDirk | 01-06-18 | 15:38

Zou er toch sprake kunnen zijn van significante verschillen tussen moslims? Hier de reactie vanuit Maleisië op het laatste JIT rapport aangaande MH17:
www.nst.com.my/opinion/columnists/201...
www.channelnewsasia.com/news/asia/no-...
Het laatste artikel laat doorschemeren dat Maleisië geen diplomatiek conflict met Rusland wenst, maar het eerste artikel toont een gezond verstand analyse van iemand met zowaar een hoofddoek op. Dit gooit heel wat zand in de Blok-Rutte machinaties contra Rusland.

Eeuwig..Op..Vakantie | 01-06-18 | 15:28 | 5

De problemen met moslims hier komen niet alleen doordat ze moslim zijn, maar óók omdat ze arabisch of turks zijn. Ze zijn daarom dubbel 'gezegend' met achterlijkheid en wangedrag.

Guido | 01-06-18 | 15:50

@Lucky Officieel weet ik niet maar staat op diverse websites en blogs.

Mark_D_NL | 01-06-18 | 16:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Zozo, wel 25.000 respondenten op een bevolking van 320 miljoen.
Fijn dat we DE waarheid weer weten.

A.U.EnLeven | 01-06-18 | 15:12 | 1

Ze hebben volgens mij niemand van geen stijl gevraagd, het percentage zou zomaar nog kunnen oplopen! Maar zonder gekheid, je ziet in de gebieden waar veel moslims wonen dat daar veel PVV wordt gestemd. Dat zegt wel iets over hoe mensen de aanwezigheid van al die moslims in hun buurt beleven.
Dat zijn niet allemaal Tokkies, (sorry voor het woord mag niet meer) maar dat zijn gewoon ook normale mensen met gegronde zorgen omdat zij zien hoe hun buurt en hun scholen verloederd raken, de moslims willen geen contact ook niet op herhaaldelijke uitnodiging, ze willen wel graag een gebedshuis met minaret. Het cultuurverschil is gewoon te groot.

letopuwzaak | 01-06-18 | 16:03

Het is op vele vlakken mijn land niet meer idd. Toch schep ik er groot genoegen in dat mijn aanpassingsniveau aan de verwachtte toekomst de welwillendheid van elke SJWer ruimschoots overtreft.
Het is gewoon rustig wachten tot alles wat ze opgebouwd hebben hen ontnomen wordt. Tegen die tijd is het vroeg zat om met het vingertje te wapperen en ze een hongerdood te laten sterven.
Die Islam heft zichzelf wel op als hier niks meer te halen valt..

schoon-schip-maken | 01-06-18 | 15:03 | 2

SJW-ers bouwen niets op, daartoe zijn ze niet in staat.

BozePaarseMan | 01-06-18 | 16:14

schoon-schip-maken, ja, ik denk dat ook, maar hoe lang gaat dat duren, hebben we de tijd wel om rustig af te wachten, en intussen een normaal leven lijden.

BosrandDirk | 01-06-18 | 17:12

Laten we wel wezen, het grootste deel van de mensen hier in Nederland willen dit toch, je weet wel, oa die 'Wees welkom in mij land' crap, die tophit van de huisvrouwen uit Apeldoorn.
Juist daarom stemmen vrijwel alle Nederlanders toch vrijwel allemaal steeds weer op rutte en z'n vvd troep, die dat nu inderdaad volop volgens hun wens aan het realiseren zijn?
Wie zijn die Nederlanders in dat PEW-onderzoek? Dat zullen toch niet dezelfde zijn als die uit dat Apeldoorn huisvrouwen topkoor of de vvd stemmers?
Zo dom zullen ze toch niet zijn?

BosrandDirk | 01-06-18 | 14:58 | 3

de meeste mensen willen dit niet, ze zijn echter monddood gemaakt (en ja sommige in slaap gesust). daar zal eerst iets aan gedaan moeten worden... een remedie tegen de naming&shaming tactiek van links. met argumenten kom je er blijkbaar niet.

lovekila | 01-06-18 | 15:57

Nee, DIrk, Nederlanders stemmen ongeïnteresseerd en gemakzuchtig.
Ze denken dat groenlinks voor groen en links staat, ze denken dat de VVD er voor ondernemers is, dat het CDA er voor gelovige boeren is en dat D66 democratisch is.
Die paar mensen die nog PvdA stemmen doen dat omdat ze de volkskrant nog lezen en SP stemmers denken dat NL ooit communistisch gaat worden.

Ik moet de eerste Nederlander nog tegenkomen die zijn partij afzweert om misdaden uit het verleden.

LuckyGirl | 01-06-18 | 15:59

Geef de Nederlanders een baan, bier, bitterballen en voetbal en je hebt geen kind meer aan ze.

Willibald von Klúúúk | 02-06-18 | 14:55

Ach zo lezend zie ik dat een meerderheid nog altijd de islam als een waardevolle aanvulling ziet voor de westerse samenleving. Oké, Finland, Duitsland en Italië uitgezonderd. Maar dan nog: de honden blaffen, maar de karavaan trekt verder. Over een tijdje hebben we helemaal niets meer te vinden. Tenzij...

Willibald von Klúúúk | 01-06-18 | 14:55
-weggejorist-
Hallalieheliaal | 01-06-18 | 14:53 | 2

Ik vraag me al decennia af wat we met islam in dit land moeten en wat men er mee voor heeft. Laat ik voorop stellen ik moet ze niet, toen niet, nu niet, nooit niet. Ik vertrouw er niet een, ook al bezorgen moslims vriendelijk mijn pakketjes.
Wat is er toch zo bijzonder aan islam dat we er zoveel van hebben in onze samenleving, wat heeft ons dat toch allemaal opgeleverd. Ik kan met de beste wil niet bedenken wat die lui toe te voegen hebben aan een land dat al meer dan verdeeld is. Een land dat met nog meer islam eerder zal uitgroeien tot een 2 stromen land; islam en niet islam. Rot op met je religie, rot op met je onaangepste gedrag, rot op met je intolerantie tegen alles wat niet islam is. En voeg de daad bij het woord als je vind dat het je dan niet bevalt.
Geen goed woord voor die giftige islam.

Memek | 01-06-18 | 14:52

Dat zijn best schokkende percentages als je weet dat moslims al enkele tientallen procenten van de EU-bevolking uitmaken.

Rommelende Onderbuik | 01-06-18 | 14:48 | 3

Kijk even in de recente geschiedenis hoe het Libanon is vergaan.
Youtube even op Brigitte Gabriel, die mvr met mooie Jopen kan het als Arabist veel beter verklaren dan ik.
Zij is Hans Janssen V2.0

Hallalieheliaal | 01-06-18 | 14:49

@Hallalieheliaal | 01-06-18 | 14:49 |
- www.youtube.com/watch?v=Ry3NzkAOo3s

Eén van haar meest briljante reacties ooit. Ik weet wat meer van de dame in kwestie en als je leest/ hoort hoe haar jeugd in het eens zo mooie Libanon was rijzen je de haren te berge. En let wel: Libanon was christelijk en Beiroet werd als het Parijs(!) van het M.O. gezien. Binnen een aantal jaar compleet de bietenbrug op gegaan en onherkenbaar veranderd. Dit is ons voorland; maak uzelf geen illusies!

Sjefke7807 | 01-06-18 | 15:10

@Sjef ik wordt verliefd op die vrouw Brigitte Gabriel.
Ja niet alleen briljant maar ook nog 100% de waarheid.
Zou een link op deze site moeten staan naar haar site.

Hallalieheliaal | 01-06-18 | 15:39

Tijd voor een renaissance van onze waarden en het gespuis zoals een franske uit de Brusselse elite in het gevang te stoppen. Het volk begint zich te roeren, heerlijk om te zien. Ben die godskolere mekkanen ook spuugzat. Samen leven met dat volk zit er gewoon niet in met hun verknipte geïndoctrineerde wereldbeeld die zij al vanaf jongs af aan voorgeschoteld krijgen, ze willen het ook gewoon niet. Dat naïeve linkse zooitje heeft ons een hoop zorgen opgeleverd.

Bill Cosby | 01-06-18 | 14:47 | 3

En dat zooitje met hun afa leger raken net zo makkelijk hun kop kwijt als onze koppen er al af zijn.

Hallalieheliaal | 01-06-18 | 14:56

Bill Cosby | 01-06-18 | 14:47 |
#metoo

hmariavanempel | 01-06-18 | 17:12

Yup, als het had gekund dan was het intussen wel gelukt. Soms moet je gewoon erkennen dat iets niet gewerkt heeft ipv er een schep bovenop te gooien.

Lavalamp | 01-06-18 | 18:48

Verschrikkelijk natuurlijk en het komt door u. U moet zich nu eens echt gaan aanpassen want u moet de islam omarmen. Ga heen en schaam u.

Eddy67 | 01-06-18 | 14:31

www.theatlantic.com/international/arc...
"Americans are deeply religious people—and atheists are no exception. Western Europeans are deeply secular people—and Christians are no exception."
In dit artikel worden de verschillen tussen Amerikanen en Europeanen uitgelicht op basis van het in deze topic vermelde PEW research.

Eeuwig..Op..Vakantie | 01-06-18 | 14:29

Het meest erge is dat incompetente intrigante EUroscisten zoals Timmermans een bewuste afleidingspolitiek voeren op basis van (politieke) verdeeldheid zaaien omdat de politieke gevoerde strategie mislukt blijkt.

Rechts populistne krijgen nu de schuld van de totaal mislukte politiek door EUlomane idioten als Timmermans

litebyte | 01-06-18 | 14:28

Iedereen is een PVV'er.

Zelfs de meest linkse PvdA-/D66/Groenlinkspoliticus, -stemmer, onderwijzer, journalist, stadsbestuurder, OvJ en meest linkse rechter. En van bovenstaanden hebben we er héél veel, héél veel. En allemaal zijn ze PVV'er.

Vraag ze: "Bij welk percentage islam in NL voelt u zich niet meer vrij in Nederland?"
- om u te kleden zoals u wilt: vrouwen verplicht hoofddoekje, bikini dragen kan en mag en durven vrouwn niet meer.
- Om te zeggen wat u wilt: linkse cabaretiers durven nu al niets meer over de islam meer te zeggen, schijtbakken.
- Om homo te zijn.
- Om andersgelovig te zijn: om praktiserend christen, hindoe of jood te zijn.
- Om te eten wat u wilt: alles verplicht halal (nu al in veel kantines).
- Om uw vrijheden door de islam te zien worden "vertrapt".

"Bij hoeveel procent islam in NL voelt u zich niet meer veilig in Nederland?"
10% (nu)-20%-30%-40%-50%......80%-90%-(bijna) 100% (Syrië, Irak, Afghanistan)

Bij ons allemaal komt een punt en percentage waarbij we die (ver)achtelijke agressieve racistische moordlustige ideologie die islam heet, gaan verachten.

Zelfs de meeste linkse "landverraderlijke" (zij die ons land in versneld tempo willen weggeven aan de EU en massa-immigratie) PvdA/D66/GroenLinks-politicus, -stemmer, journalist, onderwijzer, linkse stadsbestuurder, OvJ en rechter hebben een percentage in hun hoofd.

We zijn dus (bijna) allemaal een PVV'er.

Jan3863 | 01-06-18 | 14:21 | 6

Here's Freddy | 01-06-18 | 14:34 - "At this point, they will work to get the ruling government to allow them to rule themselves (within their ghettos) under Sharia, the Islamic Law."
--
Zie Den Hagistan. Klopt dus helemaal...

Mark_D_NL | 01-06-18 | 14:41

Islam bewandelt de weg van machtsinvloed door overrompelende getalsmatigheid.
Men gaat naar een land, men vestigt zich daar, men sticht moskeeën, de populatie groeit, men gaat zich verder organiseren, men dwingt een status af enz. enz. Eerst 1 moskee en voor je het weet heb je er 30.
Zo zijn Libanon, Afghanistan, Pakistan (hoofdstad voorheen Karachi nu IIslamabad) ook ten prooi gevallen aan islam.
En het gaat sneller dan men denkt. Als er helemaal niet ingegrepen wordt is over 40 jaar de islam populatie in Europa aan de winnende hand.
Denk aan uw kinderen en kleinkinderen, voedt ze op in een anti islam sfeer en zorg dat onze vrijheid in stand blijft.

Memek | 01-06-18 | 15:01

@Here's Freddy | 01-06-18 | 14:34 |
Ik heb die pdf met het schema van Dr. Hammond hier opgeslagen staan. Als je het erbij pakt en leest kun je gewoon één voor één de hokjes afvinken (pdf-alert):

- www.islamthreat.com/word/Islam_Peter_H...

En dan moet u bedenken dat deze cijfers qua percentages alweer zwaar gedateerd zijn (het boek is uit 2005). Want we zitten hier ondertussen al ver boven de 5,5%. Met enige regelmaat tegel ik hier dingen rechtstreeks uit de Sharia Wetgeving die ik hier op tafel heb liggen. En nóg zijn er dwaallichten die denken dat ik het uit de dikke duim zuig of dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen. Mensen hebben geen idéé wat ons boven het hoofd hangt als dat hier serieus voet aan de grond zou krijgen. We haven't seen anything yet...

Sjefke7807 | 01-06-18 | 15:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Lees in de wachtkamer van het ziekenhuis, het psychologie magazine, daarin betoogd de (roomblanke) redacteur, dat het nu maar eens afgelopen moet zijn met het 'Witte Patriarchaat'.
-
Die man kan in behandeling bij zichzelf.

Kanarie_Geil | 01-06-18 | 14:14 | 2

Als we het Witte Patriarchaat afschaffen zal ultieme chaos ons deel zijn.

Here's Freddy | 01-06-18 | 14:27

Here's Freddy | 01-06-18 | 14:27 | favorietblock
Kijk es naar het waanzinnig rijke continent Afrika...
Da black man can do it, can he....?

Kanarie_Geil | 01-06-18 | 14:50

Tja, wat zegt een getal. Als de autochtone bevolking gevraagd wordt dan zal het getal hoger zijn dan als autochtoon en allochtoon gevraagd wordt. Dat maakt nogal een verschil...
Je zou zomaar kunnen zeggen dat mét allochtonen meegenomen het in de toekomst nog meer verschuift richting 0. Het lijkt op toveren, maar het zou een regelrechte ramp zijn.

nemo_nemo | 01-06-18 | 14:13

In Tsjechië heeft de algemeen gedeelde afkeer van moslims/moslim-'cultuur' als onverwacht gevolg dat men steeds positiever kijkt naar hun eigen Roma. Want ook al kunnen ze wel schieten op Roma, "het zijn toch onze Roma". In Nederland bestaat er het extra probleem dat die uitspraak "het zijn toch onze ..." verdacht wordt gemaakt. De verslaving aan domineesachtige zwaaiende vingertjes lijkt onuitroeibaar.

Eeuwig..Op..Vakantie | 01-06-18 | 14:09

Vroeger was het beter? Mooi niet.
De moslims van vroeger waren de zigeuners, de katholieken (of de gereformeerden als je katholiek was), de hoeren, de werklozen, de mensen met een klederdracht.
Nog een jaartje of 40 wachten, dan is moslim zijn folklore.

Bauchschmertzen | 01-06-18 | 14:06 | 5

Ik denk een heel eind met je mee. Sinds 1996 kom ik regelmatig in de K.K.T.C., Noord-Cyprus dus. In naam een islamitisch landje. Elke vrijdag ga ik 's ochtends naar het naaktstrand dat je kunt vinden op 250 mtr ten zuiden van het Sky Venus Beach Hotel. Rond 13.00 ga ik naar het vrijdagmiddaggebed in de La La Mustapha Moskee a.k.a. St Nicolaas Kathedraal in Old Town Famagusta. Ik tel daar het aantal aanwezigen. De laatste keer was ik de enige in de vrouwenafdeling met 29 mannen voor me. Er passen er zeker 2000 in. Na afloop maak ik een praatje met de imam die mij een hand geeft omdat ik een ticket van 5 TL heb gekocht. In de namiddag wandel ik naar het vroegere Constantia Hotel waar in de basement 1 van de 26 casino's van Noord-Cyprus zit. Ik haat gokken maar het eten en drinken is er gratis. Zelfs de Chivas Regal 18. Omdat ik niet onaantrekkelijk ben, ben ik al snel in aangenaam gesprek met wat Israeliers, Russen en vasteland Turken die voor een long weekendje vertier zoeken. Na een afzakkertje in de Monks Inn kuier ik door de stille straatjes terug het Altun Baya Hotel. Niemand die mij lastig valt of een hond die naar mij blaft. Ik val in slaap met de idee : was NL maar zo.

hmariavanempel | 01-06-18 | 15:06

@maria
Dat je het over de KKTC hebt zegt al genoeg; alleen erkent door Turkije dus. En door sommige mevrouwen blijkbaar.

benjeallanggek | 01-06-18 | 15:28

@benjeallanggek
Men vindt mij nogal tegendraads maar ik denk zelf dat ik een exquise smaak heb. Dat de K.K.T.C. niet erkend is door instellingen als de E.U. of de V.N. zal me worst zijn. Helaas is de ferry van Famagusta naar Latakia v.v. uit de vaart genomen anders had ik graag met eigen ogen gezien welke verschrikkingen de Syriers waren ontvlucht www.youtube.com/watch?v=aLCOQXsxWmc

hmariavanempel | 01-06-18 | 17:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Goh verrassend. In mijn vriendenkring moet 100% ze niet.

Vout | 01-06-18 | 14:06 | 3

Het splijt mijn vriendenkring, het grootste deel zouden moslims graag zien vertrekken en een aantal blijft hardnekkig politiek correct na elke steekpartij en elke dode politiehond. Die mensen krijgen dus allemaal ruzie met elkaar.

Watching the Wheels | 01-06-18 | 14:14

zou (ipv. zouden)

Watching the Wheels | 01-06-18 | 14:14

@Watching the Wheels
Herkenbaar... ik ben geloof ik de eerste die met zeer niet-policore opvattingen naar buiten kwam binnen onze vriendenkring, nou zeg, toen ik gewoon zei FvD te stemmen toen was in eerste instantie Leiden-in-last.
Maar... ik zie een kentering. Ik word niet buitengesloten, ben niet zwart gemaakt, en toen ik recentelijk twee van mijn vrienden privé sprak (toevallig allebei homo) gaven ze aan dat ze mijn zorgen over de gevolgen van de islamisering wel degelijk delen.

Als er één schaap over de dam is...

EefjeWentelteefje | 01-06-18 | 14:34

Ik mis de optie:

Zelf heb ik nog niet veel last van de groter wordende problematiek in mijn land, zij is nog niet echt tot mijn habitat doorgedrongen. Wel voel ik mee met de 23% en stem stug PVV, dit in tegenstelling tot al die andere landgenoten die de problematiek nog niet in hun eigen habitat ervaren.

WasHetMaarMakkelijk | 01-06-18 | 14:04 | 2

Inderdaad. Die optie zocht ik ook.

Reaganmania | 01-06-18 | 14:19

Precies dat. Ik woon in een vrijwel wit dorp. Maar schrik als ik in de randstad kom, wetende dat dat de onvermijdelijke toekomst van heel Nederland is.

Rest In Privacy | 01-06-18 | 14:28

Tsja, Nederland is net zo'n immigratieland als bijv. Canada.
Tog?

Kanarie_Geil | 01-06-18 | 14:01 | 1

Ja want Nederland is veel groter en nog lang niet vol. Tog?

Pieter Breydel | 01-06-18 | 14:24

Kerkbeleving is slechts geslaagd in mooie gebouwen en Dorpse Saamhorigheid. De K maakt deel uit van de belangrijkste 3 K's waar je altijd voorzichtig mee om moest gaan zei mijn Opa Zaliger. Zelf denken (De Verlichting) heeft ons de boeken en middelen geboden dat te mogen. De 3K's staan voor Kut, Kerk en Kapitaal. Oppassen geblazen! En dat mag.....

hetgingperongeluk | 01-06-18 | 13:59 | 1

Zelf denken wordt juist aangemoedigd in de Bijbel, bijv.: "En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene."
Daaronder is onder meer te verstaan het liefhebben van je naaste en van je vijand.

ccr316 | 01-06-18 | 14:26

Waarom zijn die moslims toch steeds in het nieuws. als straks de financieeringen worden stopgezet is er geen moskee (duhh kerken ook) meer over. alleen nog maar socialmedia.

newray | 01-06-18 | 13:57

BBQ IN het stadhuis . lijkt me ook wel geinig.

newray | 01-06-18 | 14:00

Overigens, ik lees in de Volkskrant vanmorgen ook het bericht dat het Deense parlement besloten heeft dat vanaf as augustus er nergens in Denemarken - ook niet in de openbare ruimte, op straat dus - nog boerka's en nikaabs gedragen mogen worden. Dit is ook al het geval in Frankrijk, Oostenrijk, en België.

Wanneer volgt Nederland nou eindelijk eens?

Dr_Johnson | 01-06-18 | 13:50 | 5

En toch heeft Frankrijk een immens islamprobleem... Er moet dus nog veel meer gebeuren dan alleen maar een boerka-nikaabverbod.

zwarte_weduwe | 01-06-18 | 14:29

Symboolpolitiek.

Bubske | 01-06-18 | 14:32

"Er moet dus nog veel meer gebeuren dan alleen maar een boerka-nikaabverbod."

O, maar het een sluit het ander toch niet uit?

"Symboolpolitiek."

Ja, dat kun je vinden - "het gaat maar om een paar honderd mensen; het is maar een lapje textiel", en alle andere excuusjes die al die jaren telkens door de Gutmensch apologeten worden aangevoerd - maar wel een uiterst belangrijk symbool. Het maakt die hele islamitische vijfde colonne duidelijk dat we niet zomaar alles pikken, dat zij zich hebben aan te passen aan bepaalde algemeen geaccepteerde normen en waarden van een moderne, democratische, seculiere samenleving, en die houden oa in dat men niet over straat gaat als een gemaskerde struikrover.

Dr_Johnson | 01-06-18 | 16:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Zoals die roomblankerd die in België 2 agenten, een student en een celmaat afmaakte na zich tot de ishersenlam te hebben bekeerd?
Zoals al die 'moderne' muzels die zeer openlijk hun koran naar buiten hebben geflikkerd?
Zoals de Indonesiërs die dagelijks last hebben van de zombiebekeerderden in eigen land?
Islam is en blijft een alibi om je te excluderen van het menselijk ras. Maakt niet uit welk kleurtje je hebt, is niet belangrijk.

Notenkraker | 01-06-18 | 13:49

Ik ben een verward persoon want ik vind de islam helemaal niks maar alle turkse kebabs buitengemeen lekker.

hmariavanempel | 01-06-18 | 13:46 | 3

Jammie speeksel en eiwitsaus en poepbacterien. En waarschijnlijk is je vlees in de achterbak van een Turkenbak vervoerd, ongekoeld.

VeelTeSteil | 01-06-18 | 14:14

zo lang je zeker weet dat er niet in is gespuugd of er geen kümmölzaad in zit

lovekila | 01-06-18 | 14:44

Halal slachten faciliteren. Vooral doen.

Haatejaculaat | 01-06-18 | 19:36

Ik was gisteren bij La Place op Schiphol en het viel mij op dat er in de bediening/keuken/kassa geen enkele blanke werkte.

Dutch_Holland | 01-06-18 | 13:45 | 6

Ja, daarom blankenquota voor de La Place. He, het werkt twee kanten op.

TheseDays00 | 01-06-18 | 14:03

Ik zie het probleem niet. Het is toch juist prima dat deze - kennelijk niet blanke - mensen aan het werk zijn?
Ik heb veel meer moeite met luie bankhangers en uitvreters, van welke kleur dan ook.

EefjeWentelteefje | 01-06-18 | 14:37

Ik vond het al vreemd, was een nieuwe smaak. Zero sugar maximum garlic and spit

Dutch_Holland | 01-06-18 | 15:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Toen professor Pim voor zijn noten werd geschoten wist ik dat ik failed state NL moest verlaten. Banana monarchie pur sang. Van een afstandje gezien is het te triest voor woorden. Laatst moest ik er weer even zijn. OMG. Sterkte ermee Hollanders, Friezen, Brabanders etc.

Pedronegro | 01-06-18 | 13:44 | 3

Overweeg ik ook al een tijdje. Waar is het beter en mag Pedro Negro nog wel?

benjeallanggek | 01-06-18 | 14:21

@gek Een land met karakter op de eerste plaats. Blijf weg uit de bevolkingscentra... daar zitten de kakkerlakken. Blijf weg bij toerisme... daar zitten de parasieten. Blijf weg uit de moskee... o wacht. Ga voor rural in een land met ruimte. Stukje grond halve euro de meter plus huisje 150 euri de m2 als je handig bent. Paar hectare en een huisje en je bent voor 30-40k helemaal het soldaatje. Ik zit in binnenland Spanje maar ieder land rond de med is ok zolang het maar een EU netto ontvanger is. Succes ermee.

Pedronegro | 01-06-18 | 16:01

Bedankt voor de tips! ... wel toepasselijk dat Pedronegro in Spanje zit. ;) en dan een keer per jaar naar het koude Nederland.

benjeallanggek | 01-06-18 | 17:18

Anders: ik voel me niet meet thuis in mijn eigen stad nu die is overgenomen door een kolonie groene en linkse engnekken. Toch maar de rest achterna naar Almere...

mrmartin666 | 01-06-18 | 13:44

Hadden we gedacht dat het anders zou zijn?

RenHoek | 01-06-18 | 13:43

Oke... maar wat doen we nu verder met dit onderzoek?

ttype | 01-06-18 | 13:43 | 2

Er zal een werkgroep worden ingesteld o.l.v een overkoepelend orgaan, die een plan van aanpak opstellen.... op zn best..

Gemsenherder | 01-06-18 | 13:46

Het blijft een wonder hoe de appeltheemarkt dit allemaal kan bijhouden.

Notenkraker | 01-06-18 | 13:50

Zondag kan spannende tv worden, Hindoestaanse motorclub naar schilderswijk
want Hindoetempel, ramen stuk enzo.
Staat ook op Joop.

Gemsenherder | 01-06-18 | 13:42 | 3
-weggejorist-
Mark_D_NL | 01-06-18 | 13:45

Moderne = Moeder

Mark_D_NL | 01-06-18 | 13:45

Goed zo. Motorclubs worden steeds meer de ordehandhavers tegen de verwarden in politiek en religie.

Pieter Breydel | 01-06-18 | 14:28

Dit onderzoek toont vooral een volledig gebrek aan kennis over de Islam. Iedereen die fatsoenlijk onderzoek doet naar de Islam zal tot de conclusie komen dat de Islam fundamenteel incompatitabel is met westerse waarden en cultuur. De percentages hadden hoger dan 90% moeten zijn.

Helaas zijn de naief-linkse deugdrammers in grote mate vertegenwoordigd in West-Europa. De vrijheid, veiligheid en verzorgingsstaat is hen dankbaar.

Bvdb | 01-06-18 | 13:42 | 1

Hoed je voor de gevaren in een stad: leer de verkeersregels, lees de koran, en weet met wat je te maken hebt.

Notenkraker | 01-06-18 | 13:53

Duidelijk, maar is dit nu echt nieuws!? Ik bedoel, mensen die in het echte leven staan weten dit al lang. Behalve de linkse Jopen en de rest van de regering...

PijlVader | 01-06-18 | 13:41

“Immigranten zijn broodnodig voor het tekort aan arbeidskrachten en tegen de vergrijzing.”
Kuchkuchpardonlul. Allochtonen werken niet, en de vergrijzing is al over zijn hoogtepunt. Wat we wel importeren is een disproportionele druk op onderwijs, justitie, sociale huisvesting en zorg terwijl de allochtone netto bijdrage aan de collectieve pot zwaar negatief is. Tel daarbij op dat de homohatende, vrouwenmeppende en keppelknallende mentaliteit van het Moslimdeel zich moeilijk verhoudt met de vrije, seculiere en democratische samenleving en ik vraag: Wie had dit lumineuze idee?

Zeddegeizot | 01-06-18 | 13:39 | 4

En, kleine toevoeging: ook die kennelijk zo noodzakelijke import wordt op een kwaaie dag oud, ziek zwak & misselijk. Oftewel: door het importeren van mensen los je geen vergrijzingsprobleem op, je houdt het juist veel langer in stand.

Als dat nou eens tot de EU doordrong...

EefjeWentelteefje | 01-06-18 | 14:40

Verdienmodel Eefje; die mensen kosten de samenleving ongelovelijk veel geld en levert de medische industrie, de zorgverleners, de Aholds, de ambtenarij en de bouwsector enorm veel werk op, om maar wat te noemen. Weliswaar op onze belastingcentjes maar in hun boekhouding staat niet of nettobetaler Henk of beroepskostenpost Machmut die extra 10K in het laatje heeft gebracht...

Graaisnaaiert | 01-06-18 | 14:48

@EefjeWentelteefje | 01-06-18 | 14:40 |
Precies. Je eindigt met een omgekeerd piramidespel. Want al die zogenaamde broodnodige import vanwege de Vergrijzing wordt dus inderdaad zelf ook ooit oud. En wie gaat hen verzorgen? De nóg massalere import die dan nodig gaat zijn? Met andere woorden: exponentiële groei die onhoudbaar is. Om over wenselijk nog maar te zwijgen.

Sjefke7807 | 01-06-18 | 15:21
▼ 1 antwoord verborgen

Ik woon naast de altijd zo gezellige Schildersbuurt. Als je wil ervaren hoe het is om berooft te worden moet de daar 's avonds een keertje doorheen lopen.

Mali | 01-06-18 | 13:38 | 1

Heb genoeg van het Midden oosten gezien in het verleden. Ik sla over.

Mark_D_NL | 01-06-18 | 13:42

De EU laten alles gebeuren, zie ook verdrag van marrakesh. Maar het proobleem zoals we hebben kunnen zien in Rotterham bijvoorbeeld of de dagelijkse verwarde mannen komt voort uit de omvolking en het negeren van de negatieve effecten middels racisme roepen. Het is al lang 10 over twaalf mensen en via de politiek gaat niets opgelost worden mensen moeten actie ondernemen en anders niet huilen dat ons land niet meer ons land is! Exteem rechts m`n reet www.youtube.com/watch?v=RcWk640Rjq0 FREE TOMMY!!

ChronischeKlager | 01-06-18 | 13:37

Islam, islam, islam. Je hoort niets anders meer. Doodziek van deze zogenaamde godsdienst en de verdwaasde volgers ervan. Daarbij een schijterige overheid, die niet meer durft in te grijpen. Nederland, een vergane droom.

Billy24 | 01-06-18 | 13:35 | 1

Van dit doodzieke gevoel hebben ze in Hongarije minder last...

Notenkraker | 01-06-18 | 13:54

Grappig om te zien dat volgens de poll (tussenstand ten tijde van tegel bakken) ongeveer 57% de EU een groter probleem vind dan moslims. Ik denk dat dat komt omdat de grootste steden de grootste hoeveelheid moslims huisvest, en die komen nu eenmaal niet zomaar naar de provincie, terwijl mijn vermoeden is dat geenstijlbezoekers veel representatiever verdeeld zijn naar rato van de bevolkingsdichtheid in Nederland. Dit is dus weer een typisch probleem voor steden als Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. "De Provincie" wordt grosso modo veel minder met moslims geconfronteerd, zodat de verstandige mensen die niet in die in dat hellhole genaamd Randstad wonen zich zorgen kunnen maken over het op termijn veel gevaarlijke institutionele gevaar van de dominantie van de EU.

Defman | 01-06-18 | 13:35 | 1

Ik woon op een steenworp afstand van een achterstandsbuurt in Utrecht, en toch zie de EU als een groter gevaar, omdat het namelijk de EU is die het hele islamieten-import-probleem geïnstigeerd heeft.

De EU is de oorzaak, de kanslozenimport het gevolg.

EefjeWentelteefje | 01-06-18 | 14:42

"Ons Land".. Nederland is geen land meer. Maar een services systeem. Gezondheidszorg is goed en nog redelijk goedkoop hier. Dus daarom houd ik mijn NL paspoort, want gezondheidszorg koop ik graag hier in. Andere zaken zijn beter in bijv. Oost- Europa, Portugal of Rusland.. Die dingen haal je weer daar,.
--
Nederland is een wingewest voor de eu club en veel landen in het MO. En voor mij, en steeds meer mensen met mij, ook, Ik pak de voordelen en de rest is niet belangrijk meer. Die kan je ergens anders wel vinden. Haal mijn identiteit niet uit een land, of politieke clubje of ander groepje. Dat is eng wanneer je dat als mens nodig hebt.
--
Dus verdiep je in hoe je gebruik kan maken van het NL services systeem en mix and match andere voordelen uit andere landen!

Mark_D_NL | 01-06-18 | 13:31 | 1

Jammer Mark! Je vindt het dus geen probleem dat Nederlanders met wat minder mogelijkheden dan jij, dit eens mooie land in korte tijd zien afglijden....

benjeallanggek | 01-06-18 | 18:04

En dan bedenken dat in een goeie test alle groepen vertegenwoordigd zijn. Dus 8 procent van dit of van dat hebben ze ook gevraagd. Oftewel, eigenlijk bijna 100 procent waarschijnlijk die dit vindt.

merel veld | 01-06-18 | 13:31

Conclusie: kerkgaande Christenen hebben nog het beste door hoe de islamitische vork in de Nedetrlandse steel zit. En de meeste Geenstijl reaguurders natuurlijk ook!

benjeallanggek | 01-06-18 | 13:30 | 2

Terwijl christelijke partijen en organisaties vaak vooraan staan bij het binnen halen van "vluchtelingen" of zelfs de algemene groep van "migranten". Zie de huidige Paus of de CU. De lokale afdeling van vluchtelingenwerk is vaak ook opgezet door een christen.
Af en toe denk ik dat christenen liever de sharia in dit land zien dan een meerderheid aan atheïsten/agnosten in een seculiere samenleving.

Oeleflaffel | 01-06-18 | 14:11

Zoals meestal, denken de bestuurders het weer beter te weten dan de gewone mensen. De gevaarlijke combinatie van naieviteit, arrogantie en graag willen deugen.

benjeallanggek | 01-06-18 | 15:31

Het enige voordeel is voor mensen die graag naar islamitische landen gaan voor vakantie.
Hoeven nu enkel de deur uit voor hun vakantiegevoel,spaart veel geld.

rein9576 | 01-06-18 | 13:30

Voelme prima thuis in eigen land. Persoonlijk niet per definitie moeite met moslims, maar woon ondertussen wel in zon beetje de witste hoek van groot-020. Waarom? Nou inderdaad omdat ik ervan overtuigd ben dat islamitische waarden onverenigbaar zijn met de mijne, en dat dit op langere termijn onherroepelijk tot veel conflicten in onze samenleving gaat zorgen als het al niet leidt tot de volgende 'zwartste' bladzijde in de europese geschiedenis. Ergo: ik zoek voor gezin een omgeving waarin men het langst geschoond zal blijven daarvan. Kost wel wat, maar gaat het waard zijn over de komende decennia heen.

F#ckingAwesome | 01-06-18 | 13:30

Er zit een verschil tussen migranten. De immigrant met een goede opleiding die in Nederland wil werken omdat daar een tekort voor is, prima kom maar denk ik dan.

Maar de mensen die puur omdat hun land arm is hiernaartoe willen gaan terwijl ze een aantal veilige landen passeren hoeven van mij hier gewoon niet te zijn.

Sjappie4211 | 01-06-18 | 13:28 | 3

Het is en blijft een humaan leegzuigen van het oorspronkelijke land, die dat soort mensen dubbel hard nodig heeft voor opbouw/instandhouding.
Ik vind dat vies, verderfelijk. Zo help je een land nog verder de stront in.
Wees er maar trots op links.

Kanarie_Geil | 01-06-18 | 13:35

Is helemaal niet goed dat hoogopgeleiden uit arme landen de tekorten in NL komen oplossen. Dat arme land heeft weer iemand minder die snapt hoe dingen werken en geld kan maken. En Nederland lost een specifiek probleem niet op. Specifiek probleem is dan niet genoeg mensen opgeleid in een specifieke richting. En dus laten we jongeren dingen doen die ze niets opleveren in de toekomst. Vicieuze cirkel die alleen maar ellende brengt.

Mark_D_NL | 01-06-18 | 13:40

Mark_D_NL | 01-06-18 | 13:40 Stop de brain drain. Het argument om hoogopgeleide migranten hierheen te halen getuigd van een onvoorstelbaar egoisme. We lossen onze eigen problemen wel op, dan kunnen de migrantenlanden zich ook ontwikkelen met hun eigen mensen.

Rest In Privacy | 01-06-18 | 17:34

Als 1 of 2 op de 10 Nederlanders moslim is, hoe kan je dan nog onderzoeken als deze doen? Leuk bezigheid project maar je kan er verder niets mee.

Bennie Boos | 01-06-18 | 13:27

Uit hetzelfde onderzoek:
89% procent van de Hollanders zou een moslim als familielid accepteren.

Is dit nog nieuws? | 01-06-18 | 13:26 | 5

alleen als het een verwarde moslim is,lekker spannend.

rein9576 | 01-06-18 | 13:32

De realiteit is echter dat NL-ers zelden van politiek correcte meningen durven af te wijken als hun een vraag wordt gesteld.

ChatBot | 01-06-18 | 14:45

Huwelijkscadeau een bijl.

Montesquieue | 01-06-18 | 14:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik voel me altijd en overal thuis.

*lul op tafel legt

Bakito | 01-06-18 | 13:25 | 5

*Vergrootglas ernaast legt*.....

Mark_D_NL | 01-06-18 | 13:57

Jij zou zelfs bij de slager je lul nog op tafel leggen.

TheseDays00 | 01-06-18 | 14:05

Graaisnaaiert | 01-06-18 | 13:56
Jij denkt echt dat wij allemaal verschillende entiteiten zijn? Ha!
#jesuisbakito

DrumPiet | 01-06-18 | 14:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik betrap me erop steeds meer een hekel te krijgen aan die vrouwen met hun kopvod op.
Ze dragen t gewoon uit als statement van ik ben moslim.
Maar als een jood een keppeltje draagt in de buurt van een moslim,nou nou dan weten we t wel.
Die kopvodden zijn er in naam van t geloof,maar ik zie t als vrouwenondrukking,want je mag je haar niet laten zien anders houd een man zijn piemelt niet in zijn broek.
Daar komt t op neer en dat is ook t enigste.
De arrogantie van die kopvodwijven en haatbaarden,vooral de jonge doelgroep is daar t ergste in.
Je ziet gewoon dat ze nederland willen veranderen.
Naar hun achterlijke gewoontes.
Ik kan niet wachten tot thierry en hiddema....
Ik stem op hen. Moslims die goed ingeburgerd zijn en werken is niks mis mee,maar t meeste grut is waardeloos voor de nederlandse samenleving.
Waar hebben de nederlands ooit voor gevochten,,voor onze vrijdheid,,en wat krijgen we? Een nederland waar sinterklaas een groot probleem is geworden,waar huizen niet meer voor alleen voor onze kinderen zijn omdat asielzoekers voorgaan op bijna alles.,,asielzoeker die gewoon na een paar jaar weer op vakantie gaan naar hun eigen land.
Hoe krom is dat wel niet.. maar nee je mag t niet benoemen allemaal,want jeetje rasicme.

haatsmurfin | 01-06-18 | 13:24 | 6

@F#ckingAwesome | 01-06-18 | 14:18
Fraaie tegel, dank!
Ja, ik zou graag zien dat ook meer mannen zouden inzien hoe beledigend die lelijke doeken niet alleen zijn voor vrouwen, maar juist ook voor mannen.

De islam beschouwt mannen kennelijk als wezens die de hele dag achter hun gestrekte lul aan lopen en bij het zien van het minste of geringste stuk vrouwenvlees, er meteen 'op moeten springen'.
Een soort primitieve chimpansees dus.

En ja, daar zou je niet alleen als vrouw moeite mee moeten hebben, maar zeker ook als man!

EefjeWentelteefje | 01-06-18 | 14:48

@EefjeWentelteefje | 01-06-18 | 14:48 |
Hulde mijn waarde Eefje! Uw tegel is dus precies hetgeen dat ik zeg wanneer mensen mij vragen waaróm ik er zo'n moeite mee heb. Niet alleen vanwege de standaard bezwaren. Maar ook om hoe het mij als man wegzet. Mij wordt dus een totaal gebrek aan zelfdiscipline, moraal en beheersing aangewreven enkel en alleen omdat ik een piem0l heb. Het is stuitend en van elke validiteit gespeend. Alsof ik in een Bonobo verander op het moment dat ik een dame haar haar in de wind zie wapperen...

Sjefke7807 | 01-06-18 | 15:30

@Sjefke7807 | 01-06-18 | 15:30
Dank je Sjefke!
Ja, stuitend toch. Hoe is het mogelijk om anno 2018 een dergelijk 'geloof' aan te hangen, dan heb je zowat de gehele beschaving der mensheid sinds zo ongeveer de middeleeuwen gemist. Oeps, wat zeg ik nou... dat is precies wat er met die Zandbakkiërs aan de hand is!
En natuurlijk de complete on-logica: meneer kan zich niet beheersen dus verstoppen we de vrouwen in vuilniszakken. Ach ja.
Maar helemaal okee hoor, die islam, volgens sommige idioten dan. En die doekies zijn helemaal vrije keuze!
Jajajajaja... en gij gelooft dat...

EefjeWentelteefje | 01-06-18 | 18:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Off-topic:

Nog steeds geen artikel over het volgende: www.youtube.com/watch?v=-f17NWEhgwY ?

Beetje raar want er wordt stiekem 1 van de grootste censuur-vehikels van de laatste tijd doorheen gedrukt door de EU en hier op Geenstijl, het Bastion der Vrijheid, lees ik er geen woord over.

OpperGek | 01-06-18 | 13:24 | 2

Black Pigeon Speaks is echt een van de pareltjes van het internet!

VeelTeSteil | 01-06-18 | 14:10

Volgens BNR hebben maar 9% van de Nederlanders een probleem met het uithuwelijken van hun roomblanke dochters aan moslims.

www.trouw.nl/samenleving/moslim-of-jo...

De enquete vond voornamelijk plaats in de schilderswijk en andere puur Hollandse volkswijken. Vandaar.

Haatejaculaat | 01-06-18 | 13:23 | 3

Lang niet alle West-Europese families verwelkomen graag een Jood of moslim.
Aan het onderzoek deden in totaal 24.599 respondenten mee uit vijftien landen. Lees hier het hele rapport (5,6 MB).
Lees ook: Nederlandse moslims vrezen het ergste

Mooie site........

Is dit nog nieuws? | 01-06-18 | 13:31

Lees waar het hele rapport?

Haatejaculaat | 01-06-18 | 13:37

Mensen die zich niet thuis voelen in eigen land EN denken dat het nooit meer goed gaat komen, hebben naar mijn mening veel te weinig vertrouwen in, geloof in en kennis van de corrumperende krachten van kapitalisme (welvaart) en onderwijs (intelligentie) t.o.v. religieuze dogmatiek en inhumane levenstijlen m.b.t. het sociale contract van een maatschappij en diens ingezetenen onderling.

Trans_Fimmermans | 01-06-18 | 13:23 | 6

FuckingAwesome. Als je goed leest zeg ik Kapitalisme en onderwijs. Seculier onderwijs. Je kunt wel zagen dat je ‘Y’ niet ziet ondanks ‘X’. Ik geef duidelijk aan dat Y = X en A.

Trans_Fimmermans | 01-06-18 | 15:09

Mensen die denken dat het allemaal wel goed komt met de volgende generatie hebben geen enkel inzicht in wat er gaande is, en hoe de situatie zich aan het ontwikkelen is.

Wat er gaande is, is dat er een enorme groep mensen zich voelt alsof "zij" bezig zijn eindelijk de gehate vijand, West-Europa, te veroveren. Zij zijn niet bezig onderdeel te worden van onze maatschappij, ze zijn bezig een parallelle maatschappij op te zetten die straks de touwtjes in handen neemt, waarna er geen ruimte meer zal overblijven voor ons. Het gaat niet eens om islam; islam is alleen maar de lijm die al die verschillende stammen samenbindt en verenigt tov. de vijand: wij. Ze lachen zich de ballen uit de broek dat wij het toestaan en nog financieren ook.

En hoe de situatie zich ontwikkelt is dat elke volgende generatie kinderen van import-moslims, zich alleen nog maar harder afzetten tegen ons, alleen nog maar bozer zijn over dat ze nog niet de baas zijn en zowaar aan de algemeen geldende regels van dit land moeten voldoen. Ze volgen nauwelijks onderwijs, ze hebben nauwelijks werk (buiten hosselen en overvallen plegen), en ze spreken nog steeds nauwelijks Nederlands.

Normaal worden derde-generatie allochtonen als 'autochtoon' geteld omdat ze niet langer van autochtonen te onderscheiden zijn, maar bij import-moslims gaat dat principe absoluut niet op: niet alleen behouden ze hun oorspronkelijke identiteit (inclusief paspoort!), taal, en cultuur, maar met elke generatie worden die sterker ipv. zwakker.

Opslag Medium | 01-06-18 | 18:35

Hoi frans. Ik snap je x + a punt, maar wanneer het overgrote deel van islamitische immigranten religieus onderwijs geniet, het zij via speciaal onderwijs, het zij via de aanvullend onderwijs route bij de moskee, komt er van die A weinig terecht

F#ckingAwesome | 01-06-18 | 19:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Komt mooi uit want het voormalige nederland bestaat niet meer en is onderdeel geworden van het eu reich.
Dus niet meer miepen over een land dat enkel nog maar word geillustreert in oude aardrijkskunde boeken.

komtdatschot | 01-06-18 | 13:23

Nee, ben de vorige eeuw al haastig weggegaan uit 020,
maar dat blijkt niet genoeg...

Kanarie_Geil | 01-06-18 | 13:22 | 1

Geografische bepaling is niet alles. Je moet ook sociaal-economisch in status stijgen wil je je islam-omgeving ontvluchten uit Nieuw-West. Iets meer je best doen bij je volgende vlucht.

Trans_Fimmermans | 01-06-18 | 13:25

Om te weten of ISlam en veiligheid, progressie, vrijheid, tolerantie wen welvaart samengaan hoef je alleen maar te kijken naar de situatie in een land waar ISlam minimaal de helft van de populatie uitmaakt. En meer zeg ik er niet over want dan maak ik me alleen maar meer boos.

Graaisnaaiert | 01-06-18 | 13:22

Dit land was het zat. Dit land is verloren. Sorry.

Ramsesz | 01-06-18 | 13:22

En Soros zag dat het goed was. Onrust onder de bevolking resulterend in burgeroorlogen is zijn verdienmodel. En clubjes als D66 zijn o zo blij met Soros.

2voor12 | 01-06-18 | 13:20 | 2

soros, een gast waarvan ik totdat ik er voor de eerste keer over had gehoord altijd dacht dat zulke sujetten maar fictie waren, zoals b.v. de schurken uit de Bond films die wereldheerschappij nastreven, niet dus... en die evil bastard is ook nog een graag geziene gast in "ons" eu "parlament"... kun je nagaan...

EA 827 | 01-06-18 | 16:50

EA 827 | 01-06-18 | 16:50 en in "ons" binnenhof zit die vast ook wel met zijn vuile tengels in de pap.

EA 827 | 01-06-18 | 16:53

Link naar het onderzoek?

LordLapraS | 01-06-18 | 13:18

Samengevat dus nog altijd idioot weinig Europeanen in het westen, zuiden en noorden die snappen in welke neerwaartse spiraal het continent zich bevindt 'dankzij' islam. Tja.

De Vrijlansier | 01-06-18 | 13:18 | 2

--edit-- verkeerde draad

peterdh | 01-06-18 | 13:24

Wat wil je als de meerderheid nog hersenloos de publieke omroepen en kranten blijft geloven dat de multikul een succes is.
Gelukkig zie ik wel steeds meer mensen zich afkeren van die oude media en zelf onafhankelijk nieuws te zoeken op internet. Niet voor nies dat de overheid daarom internet aan banden wil leggen.

2voor12 | 01-06-18 | 13:26

Best hilarisch, dat uitgerekend de finnen het minste op hebben met die finnen.

F#ckingAwesome | 01-06-18 | 13:15 | 7

F#ckincAwesome. Serieus. Onderzoek het. Ik ben ook benieuwd.

Trans_Fimmermans | 01-06-18 | 13:48

@F#ckingAwesome: de bevolkingsdichtheid is laag en het suïcidecijfer het hoogste van Europa, dus Finland is een nadenk-land en depressie-land.

A.U.EnLeven | 01-06-18 | 15:26

Het zou me niet verbazen als de media in Finland significant minder pro-islam is dan hier. Hier worden we al decennia lang vergast op dat alles zo prachtig is in de islam. Heb je ooit iemand op TV horen zeggen dat de islam een rampzalige ideologie is, die alles wat mooi is wil vernietigen? Nee he? We horen alleen maar over dat het allemaal zo mooi is, dat het zo enorm lijkt op de wetten die we toch al hebben, dat het allemaal zo ongelofelijk vredelievend is. Hoeveel steekjes moeten er bij iemand loszitten voor ze gaan denken dat de islam vredelievend is?

Is er ooit een documentaire geweest over de gevolgen van de islam voor de landen waar het zich invecht? Over de relatie tussen islam en geweld? Over de kenmerken van de ideologie die zoveel mensen ertoe brengt zich publiekelijk op te blazen en ander geweld te begaan? Over de positie van de vrouw binnen de islam? Over wat er werkelijk in moskeeen gepreekt wordt? En dan bedoel ik de waarheid, en niet al de gebruikelijke leugens.

Het rare is derhalve dat, ondanks decennia aan PR, de islam zoveel mensen tegen zich in het harnas heeft kunnen jagen. En het zou me niet verbazen dat er in Finland gewoon wat minder PR geweest is, waardoor de Finnen nog net wat scherper op het netvlies hebben dat islam gewoon een uitermate slecht idee is.

Opslag Medium | 01-06-18 | 18:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Uitkomst onderzoek:
Meerderheid Nederlanders vindt dat ze in een prima land leven en heeft geen last van moslims, alleen de christenen zeuren zoals gewoonlijk een beetje meer dan anderen.

DrumPiet | 01-06-18 | 13:15 | 5

Heb je het hele rapport gelezen of brei je zelf conclusies Drumpiet? Links of rechtsom conclusies breien is beide fout en funest voor oprechte discussies.

Trans_Fimmermans | 01-06-18 | 13:44

Nee dan interpreteer je toch te optimistisch. Maar geniet er vooral van.

Montesquieue | 01-06-18 | 14:52

Wat is het leven toch heerlijk eenvoudig als je jezelf opsluit in een linkse bubbel!

benjeallanggek | 01-06-18 | 18:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Het essentiële probleem met de islam is dat deze religie/ideologie niet compatibel is met onze westerse waarden/normen/levenswijze.

Heb je een paar moslims dan is er geen probleem; maar als de moslim populatie sterk vermeerderd dat ontstaan er "botsingen" op verschillend terreinen.

Veel moslims voelen zich niet thuis in onze "verdorven" westerse samenleving en willen dat veranderen door deze samenleving te veranderen naar een meer islamitische levenswijze.

We zijn nu in een stadium gekomen dat de politieke islam een krachtig en georganiseerd geluid laat horen via de islamitische partijen die nu worden opgericht in Noord/West Europa. ( in Nederland partijen als DENK, NIDA en de Islam Democraten)

En deze islamitische partijen zullen door de sterke demografische veranderingen ( via illegale migratie (onder het mom van "vluchteling") en via geboorte met het jaar sterker worden in daardoor ook mee invloed gaan uitoefenen in de macht structuur van onze samenleving.

"It is the nature of Islam to dominate, not to be dominated, to impose its law on all nations and to extend its power to the entire planet"---------Hassan al-Banna

Kaskensj | 01-06-18 | 13:15 | 4

Met welke waarden en maatstaven is de Islam dan wel compatibel? Noem me een vredelievend moslimland op die andersdenkenden respecteren en met rust laten.

bicycle | 01-06-18 | 14:36
▼ 1 antwoord verborgen

Ik had Oostenrijk op 1 gedacht, kwa islam-hatend, maar toch nog verslagen door Finland. Terwijl je er hier in Oostenrijk (wat nogal afwijzend staat tegenover any buitenlander, kleur maakt niet uit, wel zo inclusief) helemaal geen last van hebt van de Islamitische superioriteitsuitwassen zoals in West-Europa. Ik denk dat de score laat zien dat ze dat graag zo willen houden.

skoftig | 01-06-18 | 13:14 | 2

denk dat ze daar ook wel zaken onder het tapijt schuiven... iets met dronken jonge vrouw mee gelokt en groepsverkrachting... iets met urine ook? bij de bushalte neergezet en verteld dat ze niet zo hoefde te huilen...

lovekila | 01-06-18 | 13:46

Islam-hatend is een groot woord. Men ziet daar gewoon in dat de Islam destructief is voor de maatschappij.

BozePaarseMan | 01-06-18 | 15:14

EA 827 | 01-06-18 | 16:30 Dat klopt, maar daar gaat U helaas wel ff voorbij aan mijn eerste tegel hier, want die tweede was maar ter aanvulling.

EA 827 | 01-06-18 | 17:53

mijn post @ 17:53 was natuurlijk als antwoord voor BosrandDirk | 01-06-18 | 17:06 *langzaam verward begint te worden*

EA 827 | 01-06-18 | 17:56

bicycle | 01-06-18 | 14:30
Wees maar blij dat tie niet verzopen is,tis heel lastig om een aquarium boven je deur op te hangen.

ditotje | 01-06-18 | 18:00
▼ 5 antwoorden verborgen

En dat is dus de omvolking, de sluipende maar onherroepelijke islamisering van West-Europa, het beoogde doel van die linkse volksverraders. Dit ziekelijke systeem moet zo snel mogelijk van de baan. Maar er gaat veel teveel geld om in de zieligheidsindustrie, zoals bijvoorbeeld Soros met zijn foundation. Hopelijk kan deze catastrofe nog worden afgewend, maar die kans wordt met het jaar kleiner. Door de baantjes carrousel en de wens om toch vooral maar te deugen blijft het gros van de bevolking op de kartel omvolkings partijen stemmen, tot het echt te laat is! Dan is het deugen ineens voorbij, en komt de melancholie wat verkwanseld is, een vrij, democratisch en homogeen eerste wereld land.

Batavi Magistralis | 01-06-18 | 13:13 | 1

Hopelijk kan deze catastrofe nog worden afgewend'
NOPE..... te laat!!!!

nope | 01-06-18 | 13:49

En dan nu graag de grafiekjes van Hongarije en een rijtje andere landen die lid zijn van de EU.

MyCatIsDoingThis | 01-06-18 | 13:09 | 1

Doe ook de grafiekjes van Nigeria. Of Mali. Of Kenia. Of een ander land waar de islam oprukt.

Is dit nog nieuws? | 01-06-18 | 13:32

* Om zich heen kijkt in netjesdorp in de buurt van Zürich *

Nah, geen probleem hier. Gewoon Kerst op school, Christelijke verhalen (goed voor het waardenpatroon), schoolzingen met Kerst en Pasen enzo. Helemaal prima.

Balsaq | 01-06-18 | 13:08 | 4

@Elfenstein Zwitserland snapt het, die gaan niet de eigen bevolking uitverkopen, laten mishandelen verkrachten of vermoorden en uiteindelijk wegjagen omdat de bestuurder tjes zich of een gutmensch vinden of zich hebben laten omkopen door eu club, of soros.

Mark_D_NL | 01-06-18 | 13:16

Maar Zwitser zul je niet worden...

Nuchternederland | 01-06-18 | 15:27
▼ 1 antwoord verborgen

Portieken stinken. Allemaal. Minderrr!

elfenstein | 01-06-18 | 13:08

Ik zie wel aan de uitslag dat we ‘Finnen’ geen Finnen meer mogen noemen.

Trumme | 01-06-18 | 13:08 | 1

Ik dacht dat de afspraak was om het geteisem hier finnen te noemen, dwz zonder hoofdletter, ter onderscheid.

skoftig | 01-06-18 | 13:11

Wat er ook geschreven wordt en hoeveel onderzoeken mbt negatieve gevolgen van met name de islamisering van het Westen...... het gaat gewoon door, massaal worden de grenzen overschreden en rennen de islamitische horden als sprinkhanen op onze vetpotten af..........

Stopt dit alleen door geweld of is er ergens nog enige rede?

Fatwabuster | 01-06-18 | 13:07 | 1

rede? uit de religie van de wrede?

lovekila | 01-06-18 | 13:40

Nee, ben mijn geboortestad al ontvlucht.

bleached | 01-06-18 | 13:06

Het duistere tovergeloof theo

oldskoolhollander | 01-06-18 | 13:06

Blijkbaar ook: 'Meerderheid Nederlanders in PEW-onderzoek: 'Dit is ons land, geen probleem met moslims''

Sjors W. | 01-06-18 | 13:05 | 1

Nou, zo heb ik ook gestemd maar om daar meteen aan te verbinden dat ik geen probleem met moslims zou hebben...

Petrus Poortwachter | 01-06-18 | 13:34

NL is steeds meer Europees geworden.

the Jackdawn | 01-06-18 | 13:05 | 4

Rusland heeft ook weinig invloed.

Langshetrandje | 01-06-18 | 13:12

@Langshetrandje Rusland heeft veel meer invloed dan de eu club zich wenst. En die invloed zal alleen maar groter, en groter worden. eu clubje is uitgespeeld, China, Rusland en later ook India gaan het eu clubje opvreten voor hun ontbijt.
--
China is nu al als en gek aan het investeren in eu club landen. En deeu club kijkt er naar en heeft geen enkele invloed meer. Eu is passe... Toekomst van nederland ligt in het oosten richting China, In eu club landen zit geen groei meer. Die hebben we dus niet meer nodig. We maken wel andere vrienden, die meer geld hebben. En geen geld komen halen...

Mark_D_NL | 01-06-18 | 13:19

Mark_D_NL | 01-06-18 | 13:19
Sterker nog het nieuwe c2000 communicatiesysteem van de hulpdiensten is in elkaar geflanst door een Chinees bedrijf. Lol ende rofl.

VeelTeSteil | 01-06-18 | 14:02
▼ 1 antwoord verborgen

Teveel islam is altijd funest voor ieder land. Vandaar dat islamitische immigranten altijd op reis blijven om een land te vinden dat nog niet helemaal verpest is door hun soortgenoten.

Jan Passant mk2 | 01-06-18 | 13:04 | 11

Of, om in jouw terminologie te blijven: ik heb er een neusje voor....

Graaisnaaiert | 01-06-18 | 19:21

Graaisnaaiert. Aangezien u mijn tegels bestudeert zult u ook zien dat ik zaken veelal wel met links naar artikels of YT docus onderbouw. En ja, soms moet dat wat cryptisch want ondanks dat we in een vrij land leven mogen sommige zaken niet gezegd worden. Rara, hoe kan dat. Gezien dat u er een neus voor hebt, LOL, zult u weten waarom.

Rest In Privacy | 02-06-18 | 00:39

Ik zal uw tegels ook een wat vaker met aandacht lezen. Wil wel eens zin hoe een hater te werk gaat. Haat verteert uw hart overigens wel hoor. Beter is om vanuit liefde voor de Europese cultuur en mensen rechten voor Europeanen te werk te gaan.

Rest In Privacy | 02-06-18 | 00:44
▼ 8 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken