Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WRR-rapport: 'Komst nieuwe streepjes-Nederlanders zet Nederland onder druk'

De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid komt met een rapport waaruit blijkt dat het regeringsbeleid van de afgelopen vier decennia toch wel echt héél rigoureus regeringsbeleid gaat vergen MOCHT HET OOIT NOG EENS GOED KOMEN ALLEMAAL. Het rapport "De nieuwe verscheidenheid" luidt de noodklok, want "Er komen de laatste decennia zoveel nieuwe bevolkingsgroepen bij dat autochtone Nederlanders, maar ook migranten die hier al jaren wonen zich steeds minder thuis en veilig voelen in hun buurt. (...) Het ongemak is volgens de raad niet alleen merkbaar in de achterstandswijken, maar ook in welvarender wijken en gemeenten." ZE komen nu echt voorbij de hekken dus! Zelfs de Nederlandse Meubelfolder voorspelt rivieren van bloed: "Hoe diverser de wijk, hoe onveiliger de bewoners zich voelen." Toch valt het qua white genocide allemaal wel mee volgens het rapport. "De WRR verwacht dat in 2060 8 procent van de bevolking een Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Antilliaanse achtergrond heeft. Nu is dat iets minder dan 8 procent. Het aandeel van mensen met een Europese of Angelsaksische achtergrond blijft toenemen, van 10 naar 13 procent."

Reaguursels

Inloggen

Hahaha, in 2060 slechts 8 % van Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Antilliaanse achtergrond? Misschien bedoelen ze hen die dan niet in Nederland geboren zijn. Anders maken ze een echt kolossaal foute inschatting van hoe die mix er hier in de toekomst uit gaat zien. Een heel wat realistischer scenario voor 2060 stelt dat er inmiddels een West-Europees kalifaat zal bestaan want moslima's hebben een veel hogere vruchtbaarheid dan Europese vrouwen (al zit daar natuurlijk ook behoorlijk wat onwil achter). Het Europa van de toekomst zal er een zijn vol conflicten die niet meer met woorden beslecht zullen worden.

Willibald von Klúúúk | 30-05-18 | 15:26
-weggejorist-
RitaStyers968 | 30-05-18 | 15:14

Quote ; ""De WRR verwacht dat in 2060 8 procent van de bevolking een Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Antilliaanse achtergrond heeft. Nu is dat iets minder dan 8 procent. Het aandeel van mensen met een Europese of Angelsaksische achtergrond blijft toenemen, van 10 naar 13 procent."

Is dit echt een correct citaat ??? Want dat is een totaal waanzinnige claim..... een flagrante leugen.
Je moet de ECHTE prognoses & bijbehorende statistieken & modellen es opzoeken op Google, de verwachte instroom van (voornamelijk islamitische) 3de wereld populatie uit het Midden-Oosten & Afrika toont hallucinante cijfers - om maar te zwijgen van het VEEL HOGERE voortplantingspercentage onder deze islamitische immigranten. De ECHTE Europeaanse & Britse populatie wordt in de toekomst een minderheid in hun eigen "homelands" en hun aantal neemt niet toe, maar zienderogen af. Hun geboortecijfer ligt ettelijke keren lager dan dat van de "nieuwe burgers" EN hun regeringen & linkse ideologen doen er ALLES aan om HUN "geboortebeperking" NOG op te drijven..... Men vertelt de originele Europeanen dat HUN voortplanting "slecht is voor het klimaat", men faciliteert en promoot abortus alsof het niet meer voorstelt dan je tanden poetsen en intussen importeert men volop jonge mannen uit 3de wereld culturen die condooms voornamelijk gebruiken om ballonekes voor de kinderen mee te maken......

Tegen 2060 is de "originele bevolking" overal een etnische MINDERHEID, tenzij de huidige extreme tendens tot globale populatie-shifts abrupt zou stoppen - en dan nog....

Mau777 | 30-05-18 | 13:43
-weggejorist-
BeverlyFarnsworth585 | 30-05-18 | 13:43

Het straatbeeld geeft bij mij toch heel andere percentages weer.

drs. P | 30-05-18 | 09:35

Heerlijk. Hopelijk maak ik de dag nog mee dat iedereen aan de linkerkant de onheil ziet de deze waanzin in zijn kielzog heeft.

demagoog.en.atheist | 30-05-18 | 08:53

WRR = CBS ? Zelfs in Groningen voel ik mij al vaak stranger in a strange land.

Acidbrain | 30-05-18 | 08:37

Ach, voor ons veiligheidsgevoel voorzien ze hier de straten met 'LET OP! Whatsapp-buurtpreventie'. Niet dat ik op Whatsapp zit, maar goed....

mozaard | 30-05-18 | 07:57

"Diversiteit moet je vieren", zeggen die imbecielen dan die het voor het zegen hebben in Europa. Ja, want dat gaat ook zo goed in Afrika als je geheel verschilende stammen in een land bij elkaar zet. In Ethiopie, met 80 verschillende bevolkingsgroepen hebben ze ook een hele fijne, goedgeoliede demokratie, om over de Huti en de Tuti maar te zwijgen.
Mensen vinden het heerlijk om voortdurend met vreemde afwijkende gebruiken te maken te krijgen en andere opvattingen over mijn en dijn. Het lijkt net eeen grote vakantie!

BenPakdee | 30-05-18 | 07:36

En waarom dit makkelijk aantoonbaar een leugen is : 1 miljoen Allah aanbidders is al 6,7
%. Dan hebben we nog, conservatieve inschatting, een half miljoen andere niet westerse allochtonen, maakt nu al 10%. Een gegeven is dan ook nog dat in de grote steden de helft van de scholieren van niet westerse achtergrond is, dus is het groeiende.
Als een politieke partij me kan uitleggen waarom dat goed is krijgt ze mijn stem

Zorc | 30-05-18 | 07:10

Heeft denk ik te maken met definitie - na de tweede generatie is iedereen 'Nederlander'. Helaas is dat niet zo, dus ja, een makkelijk aantoonbare leugen. Iets minder dan een kwart van de mensen in dit land is nu al 'niet etnisch Nederlander'.

DebraCadabra | 30-05-18 | 07:54

Elke dictatuur begint met het verspreiden van leugens om beleid te prijzen
Daarna wordt onwelgevallige pers het werken moeilijk gemaakt, ook andere vormen van vvmu belemmer je
Daarna vervolg je tegenstanders op alle mogelijke zaken
Daarna mieter je die tegenstanders de gevangenis in
We staan erbij en kijken ernaar

Zorc | 30-05-18 | 07:01

Als wij gedwongen worden grote hoeveelheden illegalen te verwelkomen - illegalen die vervolgens spugen op onze samenleving - dan wordt er toch te veel gevraagd. En als er dan ook nog geen einde komt aan de stroom illegalen - vanuit landen waar geen oorlog is - dan maak je een functionerende samenleving langzaam kapot.

marjen | 30-05-18 | 06:22

Lupuslupus | 29-05-18 | 20:32 Dank u wel dat u in ieder geval op Greet en niet op ongeldig stempt. maar, -beleefder zeggen dan eerder- en @ iedereen,
Er is géen plicht een stem uit te brengen.
Ik zie mezelf verplicht zorgvuldig met stemrecht om te gaan.
Indien "opkomstplicht": opkomstpercentage is irrelevant, ongeldig is proteststem.
Er is "geen opkomstplicht": opkomstpercentage is belangrijk als democratie-participatiethermometer, ongeldig is opkomst en draagt- net zoals iedere andere uitgebrachte stem -bij in het fundament waarop de repressielaars stampt

Terugkijkend op hoe de ellende is begonnen.
@ 21:13 Reaguurder getzappad, schrobt eigen stoepje met briljant "Zeepsopgeld".

"misschien was de Franse revolutie al niet het beste idee",
maar het verraad te Lissabon is het historische moment dat ik zelf de EUvername zag gebeuren. Na langdurig "EUropa best belangrijk" vlagwapper en heil EU campagnes te hebben aangezien.
Autokratisch besloten voor abstinetie van permissie te opteren.
(not with my vote buddy)

hallevvezool | 30-05-18 | 04:25

"Divide et impera" Ansjent Latijn vanuit onwetend paradigma.
"kabinet" Afgesloten kastje met wereldvreemde idioten.
"United we stand divided we fall" De lingua Franca is moeilijk en heet Engels
"Hoe diverser de wijk, hoe onveiliger de bewoners zich voelen." De open deur.

Het domme volk vraagt zich af welke idioot de deur heeft opengezet en welke idioot het steeds maar weer belet om die deur weer te sluiten. Het is dezelfde idioot die zoveel jaar vrede en veiligheid in rekening brengt.

Geleverd product voldoet niet aan specificaties. Dus recht soll gezet worden.

Bill hicks - let the demons run amok

hallevvezool | 30-05-18 | 02:59

En die Surinamers zijn nog geeneens het grootste probleem, Nederlandse banden en cultuur is daar aanwezig, plus we hebben toch een soort broederband met hen. Nieuwe groepen asielzoekers worden niet genoemd..?

Schepvogel | 30-05-18 | 00:20

Note to Liberals: We behead gays and brutalize womans.

So keep on ''tolerating'' us until we take over your country.

Tot zover diversiteit,

Dutch-Super-Evil | 30-05-18 | 00:01

Voorspellingen? Uit je heuge hoetje.... binnen een aantal jaar zal de vlam in de pan slaan. Want jullie hebben alles en wij niets, mn opa ook al... Zoiets, als je hyena's bij de leeuwen zet gaat het ook mis. Honden bij de katten, chianti met haring, homo bij een lesbo, trotse Nederlanders bij ruggengraatloze politici. Moslims bij samenleving. Ga zo maar door...

rattenvanger XL | 29-05-18 | 23:53

Daar heb je Gerard Joling weer. Wat een homo.

Moeki de Meeuw | 30-05-18 | 03:09

Politici zouden verplicht moeten worden om in een volksbuurt te moeten wonen. Zonder hekken en zonder beveiliging.
Dan pas verandert er iets in het denken, het beleid en het luisteren naar het volk.

Olleke | 29-05-18 | 23:48

In het verleden is er een keet een linksgekkie in de Bijlmer gaan wonen om te laten zien dat het allemaal wel meeviel. Was na 2 weken weer thuis. Viel allemaal niet zo mee. Migratiebeleid verandert wanneer mensen als Youp van 't Hek er last van gaan krijgen. Dat zal gebeuren wanneer ze een vluchteling in huis opnemen oh wacht...

metdedag | 30-05-18 | 00:32

8%?
Waar is die nul gebleven???

de honden blaffen... | 29-05-18 | 23:33

Overdrijven is ook een vak.

Schepvogel | 30-05-18 | 00:21

We moeten de prognoses overheidsinstituut geloven? Het is allang duidelijke dat de establishment partijen wensdenken en wegkijken, gesteund door de media, academia en alles wat gefinancierd wordt met belastinggeld.

Ik zou meer waarde hechten aan de voorspelling van GEFIRA
gefira.org/en/2017/06/05/cerberus-2-0...
In 2060 bestaat 50% vd populatiegroei uit niet-Westerse allochtonen en 25 jaar later zijn de autochtonen in de minderheid.
De verzorgingstaat moet echt heel snel worden afgeschaft als Nederland nog iets van een toekomst als Westers beschaafd land wil hebben. Hoe dan ook is het nu al niet echt gezellig meer.

Gibbon | 29-05-18 | 23:24

In 2060 is Nederland al lang vernietigd door een burgeroorlog. 99% kans dat die iets te maken heeft gehad met de religie van de wrede.

Oepsie1234 | 29-05-18 | 23:12

He dat is nieuw: Wrede , vrij vertaald religion of pieces

rattenvanger XL | 29-05-18 | 23:32

8% van de 4 bekende allochtonen in 2060. Tuurlijk, die vermenigvuldigen zich als de konijnen dus fake news. Bovendien er zijn nog honderden andere niet Westerse allochtonen, hallo Syriërs, Irakezen, Eritreeërs, Somaliërs enz enz. Maar daar doen ze dan geen uitspraak over. 8% lijkt zo weinig dan.

De_nuchtere_man | 29-05-18 | 22:49

Alleen nog maar binnenlaten als ze toestemmen met castratie (M)
sterilisatie (V) .

getzappad | 29-05-18 | 23:01

@nuchter
Hier is een mogelijk opzettelijke tikfout gemaakt, "8% Turken, Marokkanen" moet zijn "8% Turken, 8% Marokkanen" enz.

kindapaas | 30-05-18 | 01:48

Nuchtere, deze cijfers zijn voor de oudere kiezers die alleen deze 4 kennen.

Roze_bril_drager | 30-05-18 | 04:32

Het lijkt wel het verkiezingsprogramma van de VVD.
In het laatste VVD-programma stond dat met de VVD plannen er in 2030 meer mensen aan het werk zijn.
En als de meesten van ons zijn overleden zijn er nog maar 8% allochtonen.

Jan Dribbel | 29-05-18 | 22:32

Ik vind streepjes-nederlander een duidelijk voorbeeld van kebab-case.

gekkemek | 29-05-18 | 22:16

U bent programmeur? En u heeft een hekel aan camel-case?

LiniaalRectaal | 29-05-18 | 23:06

Integendeel. Zeer groot fan van camelCase. Het is een kwestie van smaak geloof ik dus dat moet je gewoon zelf weten. Dat wordt prachtige...

gekkemek | 29-05-18 | 23:59

Wil de laatste Nederlander-Nederlander het geestelijk licht uitdoen?

Der Paulie | 29-05-18 | 21:56

*shots fired*
En succes met de dijken, hè?

LiniaalRectaal | 29-05-18 | 22:12

Wat een verrassing, net zoiets als dat muliticulturele drama van Paul Scheffer toen gewone Nederlanders al decennia wisten, wat de professor en links Nederland toen ook net ontdekten.

lingo star | 29-05-18 | 21:55

Die percentages gaan over mijn gemeente, toch..? Niet?
Rare percentages.

letopuwzaak | 29-05-18 | 21:47

22% niet nederlanders. Laat het ff op je inwerken 22%!!!! Dat ik dit nog ga meemaken joh. Over paar jaar is het meer dan 50% en zijn de Nederlanders ineens een minderheid. Krijgen wij dan ook subsidies en trainingen over hoe het beste de racisme kaart kunnen trekken, waar je subsidies aanvraagt en hoe je de meerderheid maximaal kan lastig vallen en maximaal vertegenwoordigt kan zijn in de misdaad cijfers. Heb daar nu nog weinig verstand van.

TilburgDeGekste | 29-05-18 | 21:20

Voorspellingen en percentages, nergens op gebaseerd, behalve De Eigen Wens:
De komende 10 jaar zal er 1 jaar zijn dat het lijkt te escaleren, vervolgens barst er een vulkaan en wordt de hele wereld geleefd door de natuur.
Daarna is het over met die verbale bullshit, maar begint de 'echte' strijd: de strijd om overleving. Hoef je geen verstand voor te hebben, gewoon wachten en daarna gewoon doen! Leef en overleef! Fuck media en hun procentjes!

A.U.EnLeven | 29-05-18 | 21:28

Die 22% met migratie-achtergrond is alleen de eerste en tweede generatie. Door de definitie van migratie-achtergrond van het CBS tellen derde en vierde generatie als autochtoon, terwijl de problemen met die generaties niet minder blijken te worden. Met een iets ruimere definitie is het percentage allochtonen dus nog veel hoger. Maar uiteindelijk gaat het om hun instelling en bijdrage aan de NL samenleving. Dat houdt niet over. Het is gewoon te veel en te snel gegaan al vanaf de jaren zestig. Nederland is passé, tenzij we bepaalde groepen gaan deporteren onder begeleiding van militairen. Als we nog even wachten moeten we zelf vluchten/emigreren of worden wij autochtonen gedeporteerd.

negorij | 30-05-18 | 09:59

Wat is er in de WRR gevaren? Gevalletje muiterij? Zij zijn toegetreden tot het leger racisten, fascisten, onderbuikers, tokkies? Geen verrijking en diversiteitsvreugde meer? Staat er in de adviezen verontschuldigingen aan de autochtone bevolking?
Laat mij alvast een correctie doorvoeren: mensen voelen zich niet minder thuis en veilig in de buurt, men IS minder veilig in de buurt. Een aangezien die lappen en jurken steeds dramatischer worden en gemeentelijke overheden steeds gekker, voelen mensen zich niet meer thuis. Mensen komen overal vandaan en dat is niet het probleem. Het probleem zijn de aanhangers van een bepaalde religie. Staat dat er ook in of was dat nog te moeilijk? Het zou aantoonbaar zijn ware het niet dat gemeenten, politie en woningverenigingen laf en bang de Lange Tenen Religie liefst zoveel mogelijk pamperen en de andere bevolking schofferen en negeren.

eastender | 29-05-18 | 21:18

En die lappen worden steeds eerder aangedaan. Kinderen op de basisschool staan al in de sluiers. Dat zouden we niet moeten accepteren.

osolemio | 29-05-18 | 21:36

het hoe,wie,wat,wanneer,waarom
kevin mcdonald - culture of critique

blabla9899 | 29-05-18 | 21:18

Wat blijkbaar niemand beseft is dat er in de VOC tijd, er per ongeluk iets
is ontstaan in Nederland dat de wereld heden ten dage op een zeer
negatieve wijze beïnvloed, handel in aandelen.

Er word meer verdiend aan het gesjacher in aandelen van een bedrijf,
dan het betreffende bedrijf ooit door het MAKEN van producten
kan verdienen. Laat dat eens even doordringen.

Het basisidee van een verzekering is dat veel mensen een beetje betalen
per maand, om in geval van nood de nodige hulp te krijgen.
Wie betaald de aandeelhouders hun winst nadat een verzekeringsmaatschappij
naar de "beurs" is gegaan???????

Waarom zijn huizen zo duur, er is een tijd geweest dat je eerst een
behoorlijk bedrag EIGEN kapitaal moest hebben om überhaupt een
hypotheek te krijgen.
Maar omdat banken ook beursgenoteerd zijn moet er geld verzonnen
worden, men geeft een lening van twee ton voor een huis dat de helft
waard is. De creatieve boekhouder veranderd dit in een realistisch
onderpand, en de prijs van aandelen stijgt.

Dit is zeepsopgeld en daar moeten we vanaf, net als dat we van islam
af moeten

getzappad | 29-05-18 | 21:13

Juistem.
Het wordt tijd voor een nieuw systeem ter vervanging van de bedrijfsaandelenzwendel.

D-Fens_1963 | 29-05-18 | 21:47

Op zich is het wel op te lossen, maar dat wist een politiek die eindelijk eens voor de belangen van Nederlanders gaat in plaats van voor allochtonen te kiezen. Afschaffen dubbele nationaliteit en alleen het Nederlanderschap bij minimaal 10 jaar in eigen onderhoud voorzien hebbend, geen criminele antecedenten en onze normen en waarden 100% accepteren ( dus hoofddoek dragen of tegen sinterklaas protesteren is geen Nederlanderschap).
Hier geboren kinderen pas op 18 Nederlandse nationaliteit mogelijk onder strikte voorwaarden.
Vervolgens iedereen zonder Nederlandse nationaliteit die niet in legaal onderhoud voorziet, crimineel is of zich niet wenst aan te passen direct uitzetten.
Volgens mij ben je dan in no-time van zeker 80% van de niet westerse immigranten af.

Franker | 29-05-18 | 21:10

Het is helaas al veel te lange tijd geen kwestie van kunnen maar willen.
Dus nobel, maar bewaar voor later.

A.U.EnLeven | 29-05-18 | 21:16

U begint hoopvol. Maar dan ontspoort u helaas. Het komt mij voor dat vrijheid van meningsuiting ook behoort tot ons cultureel erfgoed, met waarschijnlijk een langere traditie dan Sinterklaas. Het verbieden van protest lijkt me niet erg Nederlands.

Dr_Prepper | 29-05-18 | 21:39

Dr_Pepper het gaat niet om een demonstratie verbod, maar om jezelf keren tegen een cultuur en traditie die er al was ver voordat je vrijwillig hier naartoe kwam.

Franker | 29-05-18 | 22:17

Soms pak ik er wel eens een ouderwetse Bosatlas bij en kijk ik naar van die kaartjes met van die migratie "door de eeuwen heen" pijlen erop en verwonder mijzelf over de vele "onverwachte- en ongedachte" migratiestromen.
En dan denk ik; goh, als mijn overgroot achter achterkleinkinderen toch eens wisten.......

D-Fens_1963 | 29-05-18 | 21:08

"Het aandeel van mensen met een Europese of Angelsaksische achtergrond blijft toenemen, van 10 naar 13 %", aldus het onderzoek.
Lees ik dit nu goed? Betekent dit dat heden ten dage 90 % géén Europese of Angelsaksische achtergrond heeft en in 2060 87 %? Of is het terecht dat de WRR mij als volkomen achterlijk beschouwt?

PearlJamie | 29-05-18 | 21:05

Vwb de "achtergrond" van de mensuh (zie mijn tegel hierboven) ligt het er maar aan hoever men terug wil in de tijd.
Vwb de achterlijkheid van de "moderne" Europeaan (als u zich daar tenminste onder zou willen scharen) hoeven we niet te discussiëren.
En (o.a.) de W.R.R. en polletiek maakt daar handig gebruik van ;-)

D-Fens_1963 | 29-05-18 | 21:19

Nee, 22% heeft migratie-achtergrond, waarvan een kleine 10% Europees/Angelsaksisch, 7-8% Turks/Marokkaans/Surinaams/Antilliaans, en 5 % overig niet-Westers. De resterende 78 % heeft geen migratie-achtergrond. In 2060 slinkt dat tot 68 %, volgens WRR.

obominotie | 29-05-18 | 21:49

Nog meer open deuren? Tocht hier een beetje .... man man maaannn

WayneGretzky*99* | 29-05-18 | 21:03
-weggejorist-
Henri1873 | 29-05-18 | 20:59

Hier mensen van 40+ nationaliteiten in de straat van 180 woningen en niemand is bang. Wellicht dat het in durebuurt en poenenstein op treedt wanneer een succesvolle nieuwe rijke uit een ver land een pandje contant afrekent? Vooral als ze ook geurig koken en de hele familie op bezoek komt?

DeAnalyse | 29-05-18 | 20:57

DKS, je bent het leukst als DKS, snap dat nu. Het is niet erg om in het lijstje te staan, einde vh jaar. Iedereen weet al dat je verslaafd bent aan GS. Kusje.

A.U.EnLeven | 29-05-18 | 21:15

Evident dat jij er niet woont, @deuganalyse.

eastender | 29-05-18 | 21:22

Ach, het kunnen er 50+ zijn en prima gaan. Maar het gaat niet echt om die kleurenwaaier waartoe ik zelf ook behoor. Het gaat om die ene, u weet wel, die gesluierde islamieten. Geloof mij, daar wordt helemaal niemand gezellig uitgenodigd voor het avondeten. Ook de surinaamse buurman niet. Niemand.

letopuwzaak | 29-05-18 | 21:34
▼ 3 antwoorden verborgen

een echte wetenschapper, zowel antropologisch als wiskundig onderlegd, als Jan van de Beek heeft interessante gedachten over de ontwikkeling in de toekomst. www.demo-demo.nl

geen vrolijke gedachte.

Glasgow Argus | 29-05-18 | 20:56

Aanrader: volg hem ook op Twitter.

spinselsinjehoofd | 29-05-18 | 21:56

In de samenvatting staat "Dat Nederland steeds diverser naar herkomst wordt, komt ook doordat de geboortecijfers onder inwoners met een migratieachtergrond gemiddeld hoger zijn dan onder de rest van de bevolking. Tegelijk zijn de sterftecijfers onder inwoners met een migratieachtergrond gemiddeld lager, want migranten zijn doorgaans jonger. Geboorte- en sterftecijfers van migrantengroepen zullen zich na verloop van tijd voegen naar het niveau van het land van aankomst. Voorlopig is dat moment nog niet bereikt. Dit betekent dat de diversiteit van de Nederlandse samenleving de komende decennia nog blijft toenemen, óók als er vanaf vandaag geen enkele immigrant meer bij zou komen."
........
Kortom, ook als de kraan niet dicht gaat lopen we onder.

osolemio | 29-05-18 | 20:53

"Hoe diverser de wijk, hoe onveiliger de bewoners zich voelen."

Vroegah zeiden ze dan altijd dat je een ander ochtendblad moest gaan lezen. Bovendien, laatst kon je nog in indrukwekkende rapporten lezen dat de criminaliteit in Nederland alleen maar daalt, dus die bewoners in die diverse wijken moeten niet zeiken. Verder beseffen wij te weinig hoezeer wij al meer dan 4 decennia steeds maar meer "verrijkt" worden, dat mag best wel eens benadrukt worden. Vreemd dat ik onze Tweede Kamerleden de term "verrijking", waar ze het in de jaren 80 en 90 zo vaak over hadden, in deze 21e eeuw nooit meer in de mond heb horen nemen.

Overigens, behalve vaststellen wat iedereen al minstens 20 jaar weet, komt de WRR ook nog met "aanbevelingen" hoe dit probleem getackeld moet worden? Grenzen dichttimmeren, anyone? Alleen nog maar opvang in de regio? Een biertje zegt dat de WRR daar geen voorstander van is; ze zullen wel weer pleiten voor meer "buurtregisseurs", meer geld voor "buurthuizen", meer maatschappelijke stages, en gratis karatelesjes voor ontsporende allochtoonse jeugd. Ik heb even de link aangeklikt, maar ik heb geen zin dat hele rapport te downloaden en door te spitten - dat laat ik graag aan een echte bloedhond/Sherlock Holmes over - en bovendien zag ik dat één van de opstellers van het rapport Godfried Engbersen is. Geen aanbeveling. Ik herinner me nog wel dat Engbersen er in de krant voor pleitte - ca 15 of misschien al weer 20 jaar geleden - alle illegalen gewoon om de 5 jaar te legaliseren of zo'n bespottelijk plan.

Ik denk niet dat er iets ten positieve gaat veranderen. Wel een grote kans dat we straks "gewoon" weer al die smerige IS ratten in ons midden moeten opnemen; is goed voor de diversiteit.

Dr_Johnson | 29-05-18 | 20:50

Waarschijnlijk tel ik niet goed. Ik kom op 88%, maar dan tel ik wel ook de Oeigoeren, Eritreeërs, Syriërs, Pakistanen en Somaliërs mee.
Shiny happy people, maar niet heus.

Sfeer: een 4. 8.
- Van allemaal krijg je een stink eye en ik word echt niet goed van al die sjagerijnige hoofden.

Veiligheid: een 4.6.
- Mijn moeder durft helemaal niet meer naar buiten, mijn kapster is vorige week aangevallen maar die heeft heel hard van zich af getrapt en de homozoon van mijn vriendin is gisteren op het nippertje aan een horde meppers ontkomen.
- Een gekocht rijbewijs is echt iets anders dan een behaald rijbewijs!

Conclusie: we houden de moed erin!

Poesmobiel | 29-05-18 | 20:49

Genoeg stof voor een roman (=fictie)

DeAnalyse | 29-05-18 | 20:58

DKS/Berbaar, is that you?

Klassenfeind | 29-05-18 | 21:06

@Klassenfeind: mijn gedachte ook. Al meerdere malen.

A.U.EnLeven | 29-05-18 | 21:13

Weer een fijn rapport voor de onderste la, en die ligt al zo vol met onzinnige rotzooi. En wat gaat de raad, lees, Rutte, met deze uitkomst doen..... laat mij raden, KOFFIE, en mag er ook een koekje bij! En al lachend het opgerolde rapportje in zijn reet stekend, er is daar nog voldoende ruimte over.

I_do_know | 29-05-18 | 20:43

Ja als je allerlei bevolkings groepen die elkaar al eeuwen de hersenen (willen) in slaan en niet gelovigen westerse mensen als minderwaardig zien naar nederland haalt moet je er ook niet raar van opkijken dat ze dat gewoon gaan voorzetten. Zeker omdat er nogal wat bevolkingsgroepen onder bevel staan van het thuisfront. Of denk je dat de getraumatiseerde en daardoor verwarde koerden, turken, shijiten en soenieten gewoon lekker vreedzaam samen mee gaan doen met de buurt barbeque. En de personen die dit al jaren aangeven als racist en extreem rechts uitmaken stelletje wereldvreemde bestuurders die we hebben

Captain_Dipshit | 29-05-18 | 20:36

Ze bedoelen er zijn dan niet meer dan 8% echte Nederlanders die hier dan nog wonen .

Jetstream | 29-05-18 | 20:30

Het gaat uiteindelijk niet om de percentages, het gaat om de agressie die die percentages meebrengen.

De Vrijlansier | 29-05-18 | 20:29

Is dat niet wat orgen zegt...

de.suriXL | 29-05-18 | 20:26

Sommige mensen zijn zo ongelofelijk wereldvreemd en leven kennelijk al jaren in een hermetisch afgesloten roze bubbel.
Zinloos onderzoek, verspilling van geld en energie.

BosrandDirk | 29-05-18 | 20:26

@Materie Feilloos: ja, het is allicht een beetje flauw, maar ik wil je de reden best geven. Jij schrijft als 'HBO-er' met zoveel spelfouten (!!!) en 'ik ben, jij bent', dat ik jouw intelligentie en zodoende vermogen om te oordelen over 'alle Nederlanders' als iets lager inschat dan datzelfde vermogen van Rectaal. Alsof je jezelf wil bewijzen door je werk/opleiding te noemen.. nogal jong en naïef. Maar dat is een inschatting, en ik wil geenszins (voor)oordelen over een individu die ik niet ken; fuck, misschien heb je gewoon dyslexie en bedoel je vanuit een goed hart, trek je wel bij na de 25 jaar, whatever. Als je zelf vindt dat je bijdraagt aan de samenleving, draag je bij. En met jouw mededeling dat ervaringsdeskundigen niet in dienst zijn, is de reactie op tekst "verspilling van tijd en energie" weer rond, de GGZ is kapot bezuinigd en mede daardoor verzwakt de goede moraal die we ooit hadden in dit land, al decennia. Dus vertel mij gewoon niet/nooit wat ik zou moeten 'tolereren', want dat tolereer ik van niemand. Bedankt en fijne avond nog. ;)

A.U.EnLeven | 29-05-18 | 22:40

U hebt gelijk, niet dat ik dyslectisch ben. Maar normaal gezien check ik mijn gramatica twee maal voordat ik iets "formeels" in text deel. Vergeef mij mijn fouten en kijk naar de inhoud.
Ik ken niet alle materie feilloos :)

Dat ik mijn werkveld/opleiding benoem is niet zozeer mijzelf te bewijzen maar eerder het onbegrip van jouw mening in je eerdere tegel. Ik vraag mij af waar je dat op baseerd? bijvoorbeeld de percentagens die u uit uw hoed strooit. Luister, ik heb de waarheid echt niet in pacht maar vraag me wel af waar jouw mening op gebouwd is.
Kan me achteraf voorstellen dat dat anders over komt. Ik probeerde mijn tegel kracht bij te zetten. Dank voor uw reactie en mooi dat u uw toon nuanceerd.

ps. Ervaringsdeskundigen zijn niet in dienst omdat het de cliënten zijn :D

Materie Feilloos | 29-05-18 | 22:58

"uit uw mouw schud" that is. oei.

Materie Feilloos | 29-05-18 | 23:00
▼ 11 antwoorden verborgen

...... maar ook in welvarender wijken en gemeenten.
Mooi, dacht dat de Wiegeltjes tussen de spruitjes in het Land van Ooit de dans ontsprongen maar hopelijk worden die nu eindelijk ook eens wakker.

Wekkertje | 29-05-18 | 20:22

Er zijn nog wel een paar stappen te maken tussen sociale huur, matige jaren 70 bouw, 2-3x modaal Vinex, twee onder één kap wijkjes categorie 6 a 7 ton voordat de Wiegeltjes uit bed komen om te shoppen. 90% van de autochtonen gaat het voelen in de wijk.

spinselsinjehoofd | 29-05-18 | 21:51

Alles wordt uit de kast gehaald voor een positief beeld. Prachtig. Zo lekker nuttig ook..

Mark_D_NL | 29-05-18 | 20:15

Waarom is er in landen als IJsland, Finland, Noorwegen zo weinig overlast en criminaliteit? Het is mij al jaren een mysterie.

Panos88 | 29-05-18 | 20:14

Noorwegen heeft geen lage criminaliteit (en de andere ook niet) Daarbij heeft Breivik de score flink opgedreven. Daar kunnen wij niet tegenop.

DeAnalyse | 29-05-18 | 20:59

Mja.... Maar ik neem aan dat de in hun vooruitziende blik van 2060 ook de toenemende expansiedrift van "Europa" hebben meegenomen. Oftewel even onder 1 noemer zetten van Europeese/Angelsaksische afkomst, dan valt daar dus ook onder Oekraine, Turkije etc etc. Maar zet er even schuin streepje Angelsaksische afkomst bij en dan lijkt het wel wat.

Graag even schattingen per land van oorsprong, geen generieke dooddoeners.

peterdh | 29-05-18 | 20:14

Weer zo'n open deuren onderzoek.

Zwiebelmaus | 29-05-18 | 20:11

Stem het Partijkartel weg! Stem op een of meer partijen die gewoon durven te zeggen dat de integratie is mislukt, dat ons sociale vangnet van voorzieningen alleen nog maar als hangmat voor economische migranten dient, dat de taalachterstand en daardoor werkeloosheid onder deze economische migranten buitenproportioneel is, en die linkse verhaaltjes van "iedereen welkom" erop neerkomt dat we als staat worden leeggezogen en misbruikt totdat er helemaal niets over is. En dan zijn zowel die linkse klaplopers als economische klaplopers nog steeds werkloos!

Du-u-u-h | 29-05-18 | 20:10

Geen haar op mijn hoofd die er over denkt ongeldig te stemmen. Ik doe gewoon mijn plicht en stem PVV. U begrijpt toch zeker wel dat als heel velen ongeldig gaan stemmen het kartel nog meer wint?

Lupuslupus | 29-05-18 | 20:32

Dat de integratie en multi culti samenleving totaal is mislukt, heeft zelfs Merkel (al in 2010) toegegeven. Maar daar niets van geleerd hebbende heeft ze het gaspedaal nog wat dieper ingetrapt voor de m.c.s. 2.0 en de rest van het EU kartel loopt daar blindelings achteraan.

Memek | 29-05-18 | 20:38

@Lupuslupus: 'plichtsgetrouwheid' is waarop dit systeem in stand blijft.
Angst voor 'overwinning van het kartel' is exact waarom dit systeem in stand blijft. Terwijl 'het kartel' al decennia lang heeft gewonnen...
Ik heb geldig gestemd, totdat een zekere partij met 33 zetels in de oppositie kwam. Toen wist ik dat dit systeem niet deugde en ben ik ermee gestopt.
Maar u, waarde mevrouw Lupuslupus, moet vooral doen waar u in gelooft. Zoals ieder ander. Ik vind het grenzeloos naïef, angstig of idealistisch.

A.U.EnLeven | 29-05-18 | 20:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Een WRR die de bevolkings samenstelling over 40 jaar voorspelt. Lachwekkend

Henk1955 | 29-05-18 | 20:10

Ach. Weer zo'n NO SHIT SHERLOCK conclusie. Ter illustratie. Vrij divers in de straat waar ik woon. Nieuwe generatie komt nu buitenspelen (voornamelijk meisjes is me opgevallen). Zit van alles tussen. En wilt men in deze straat wonen moet je minimaal 300 tot 400K hebben. Dus geen sociale huurgedoe. Die gasten (voornamelijk Turks) proberen zo Nederlands als wat te zijn (geen rammelmaardan ook). Worden ze Nederlandse dingen geleerd. Geloof gisteren nog. Een saillant uitspraak van een goede maat van mij. Is een negert. "Ik hoop dat Nederland voornamelijk blank blijft". Op de straten hoor je het en zie je het. Overal waar die bidmat figuren samenkomen in grote getallen is KUDT! It's the islam stupid!

Standvastig | 29-05-18 | 20:07

Wat een vaag verhaal man, snap er geen bal van.

diederik12345 | 29-05-18 | 20:22

@diederik12345 | 29-05-18 | 20:22
Had ook niet anders verwacht. Ik probeer uit te leggen dat het geen klasse probleem is. Het is de fucking islam. Maar goed. Komt u wel ooit eens achter wanneer er een mes op u keel staat. Diversiteit is het probleem niet zozeer.

Standvastig | 29-05-18 | 21:00

Ik heb even gekeken maar het woord islam komt in het volledige rapport van 219 pagina's slechts 5 keer voor.

osolemio | 29-05-18 | 21:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Las zojuist dat de linke bevlogen kunstenaar Jan De Cock Brussel is ontvlucht. Hij wil nar eigen zeggen niet langer 'gegijzeld' worden in zijn geboortestad waar hij niet meer mag zeggen wat hij denkt: www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05/28/jan-d...

pissebed | 29-05-18 | 20:06

Wat een gek is dat man. Niet omdat hij weggegaan is, maar hoe hij over zichzelf praat.

diederik12345 | 29-05-18 | 20:24

En bij de volksomroep stellen ze du moment dat het nog onduidelijk is of Luik een terroristische aanslag was......

BlowingBubbles | 29-05-18 | 20:05

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-05-18 | 20:12
Beetje toekijken hoe je buurvrouw verkracht wordt en dan om het toverfiguur brullen? Ik denk niet dat je geliefd bent bij de buren.

Standvastig | 29-05-18 | 20:16

Sp.a-voorzitter John Crombez stelt zich vragen bij het penitentiair verlof dat toegekend was aan de dader van de schietpartij in Luik. "Geradicaliseerd, komt 2 keer voor in dossier Staatsveiligheid, 1 keer in veiligheidsrapport politie, en toch wordt hij vrijgelaten", schrijft Crombez op Twitter. "Wie wordt er dan niet vrijgelaten?"

Patje2011 | 29-05-18 | 20:18

Allemaal mosterd na de maaltijd. Bijna elke moordenaar - van dit soort - was bij de veiligheidsdiensten 'bekend'. Wellicht is het tijd om de veiligheidsdiensten eens uit hun ivoren toren te trekken en verantwoordelijk te houden voor al die (onnodige) slachtoffers.

Lupuslupus | 29-05-18 | 20:26
▼ 1 antwoord verborgen

Un homme criant Allahu akbar

HoogToontje | 29-05-18 | 20:04

Binnenkort ook een verrassend rapport van de wrr over hoe water in zeer grote mate de vochtigheid bepaald.

Fijn dat ze hier nu al achter komen, bij mij was dit al een jaar of 20 bekend

Terra | 29-05-18 | 20:04

Bij een aquarium moet je elke dag de klep een uurtje open zetten. Anders wordt het water te vochtig.

kwark001 | 29-05-18 | 20:11

Niet te lang want als het water te droog is, kun je het weggooien.

Mr_Natural | 29-05-18 | 20:24

Paaivissen. Ieder aquarium zou er een paar moeten hebben. Die pissen zoveel onderwater dat je de klep angstvallig dicht moet houden anders loopt het over.

elfenstein | 30-05-18 | 00:49

Ik betreur het feit dat ik mijn recent gestarte pensioen thans geniet in een samenleving en werelddeel welke totaal niet meer de mijne (en de onze) zijn. Omvolking heet dat, mede dankzij de EU en dat klerewijf Merkel. Met hier een regering aan het roer die lichtjaren ver van de mensen afstaat en zich in arrogante kringen al liegend en bedriegend een weg baant naar hun Europese droom, die voor velen juist een nachtmerrie blijkt te zijn.
Nee ik had geen grote wensen t.a.v. mijn niet werkzame leven, maar dit, wat zich in korte tijd heeft ontwikkeld, is nou niet bepaald my cuppa tea, Rosalie, en de vooruitzichten zijn voor velen (ook die het niet willen inzien) alles behalve hoopgevend.

Memek | 29-05-18 | 20:04

Ben wel opgelucht over die 8% prognose in 2060.

diederik12345 | 29-05-18 | 20:04

diederik12345 ik geloof dat ze de prognose van 2060 van alle kanten kunnen beinvloeden. Dit hele onderzoek riekt naar: "Jaaaaahhh ehhhh het is dan wel een puinhoop en het wordt erger, amar wees gerust de totale bevolking van niet westerse allcohtonen gaat maar goeien van iets onder de 8% naar iets boven de 8%..... Oftewel, ja mijn herdershond blaft wel, maar dat komt door de postbode, niet door de 5 inbrekers die mijn achterdeur staan te forceren.

Om nog even de Europeese en Angelsaksische oorsprongers op een hoop te gooien in 2060 (als Oekraine, Turkije etc etc etc ook waarschijnkijk tot "Europa" behoren) kan ik je zoveel voorspellen.

Dit onderzoek is er typisch eentje waarmee bestuurders kunnen roepen: ja we onderkennen huidige problemen, maar het komt allemaal goed in 2060. We hebben toh naar jullie geluisterd, en als we de huidge koers gewoon doorzetten dan is in 2060 alles voor elkaar.

Dus nee het onderzoek trek ik niet in twijfel, de prognose over 2060 (over 40 jaar!!! wtf? 4 jaar geleden konden ze migratiecrisis niet eens zien aankomen die 3 jaar gelden begon... Dus WTF?) , die trek ik met geleerde lessen uit het verleden ten zeerste in twijfel.

Daarnaast vertrouw ik de politici al he-le-maal niet die aan de hand van een dergelijk onderzoek hun geroeptoeter en beleid gaan verdedigen. Want het nut van een onderzoek is slechts alleen bepaald door de conclusies en dus de *acties* die je aan verbind. Zolang dat niet gebeurd, kan elk onderzoek door de wc getrokken worden, spoelt ie zo door naar de plastic soep in de zee... Toch?

peterdh | 29-05-18 | 20:23

Het lijkt mij sterk dat in een periode van ongeveer 40 jaar het aandeel van de genoemde groeperingen van net iets minder dan 8% toeneemt naar 8%. Waarschijnlijk kan het WRR toch tot deze conclusie komen nu derde, vierde etc. generatie allochtonen niet meer worden meegeteld niet in de statistieken als zijnde allochtoon: die komen vanaf dan terecht in de categorie autochtoon.

countus | 29-05-18 | 20:28

Een prognose is inderdaad een geloof, geen wetenschap.
Voor sommige mensen is god een opluchting, voor jou een overheidsprognose.
Vrijheid van geloof. Maar ik hoop echt voor jou dat je gewoon trolt.

A.U.EnLeven | 29-05-18 | 20:34
▼ 3 antwoorden verborgen

" Het aandeel van mensen met een Europese of Angelsaksische achtergrond blijft toenemen, van 10 naar 13 procent." Zoethoudertje, afleidingsmanoevre , drogredenerimng van het CBS; het doen voorkomen alsof het voornamelijk mensen met Angelsaksische / Europese achtergrond zijn die voor aanwas zorgen, terwijl komende tien jaar half Afrika deze kant op komt.

krelus | 29-05-18 | 20:03

Zoals u het recht hebt om de leugens van het CBS te geloven, hebben anderen het recht om ze niet te geloven. En als ik lees dat u dit een 'positief nieuwtje' noemt denk ik 'hoe IS het mogelijk'.

Lupuslupus | 29-05-18 | 20:24

Daarom staat 'positief' ook tussen aanhalingstekens, slimmerd.

diederik12345 | 29-05-18 | 20:27

diederik12345 | 29-05-18 | 20:10
"In Afrika wonen 1.2 miljard mensen, daarvan komen er volgens jou dus 600 miljoen naar Europa, ofwel 60 miljoen per jaar." Ik zou willen zeggen, daag ze niet uit.....

Ommezwaai | 29-05-18 | 20:30
▼ 1 antwoord verborgen

"Het ongemak is volgens de raad niet alleen merkbaar in de achterstandswijken, maar ook in welvarender wijken en gemeenten."

Ofwel: u heeft getracht deze migranten te ontwijken door massaal bepaalde wijken te verlaten en te verruilen voor wijken waar migranten de woningen nog niet konden betalen. Dat heeft u tijdelijk een bubbeltje met minder migranten opgeleverd om in te leven, maar op de langere termijn is deze kortzichtige strategie uiteraard mislukt, want u laffe vluchtgedrag heeft de oorzaak van de vele met deze massale immigratie gepaard gaande problemen in het geheel niet aangepakt, maar juist sterk gefaciliteerd.

U bent zelf dus minstens zo schuldig aan de teloorgang van dit land als de wegkijkende politici en bestuurders. Maar u bent bovendien ook uw geld kwijt. Hopelijk heeft u er veel plezier van gegad, zolang het heeft geduurd.

OverdaanDerOnderheid | 29-05-18 | 20:02

LiniaalRectaal | 29-05-18 | 20:07

Ik poogde de woorden die de WRR tot ons - inclusief mijzelf - sprak te duiden in een minder "wetenscappelijk" / politiek correct jargon, niet om mijn eigen oordeel over u en anderen uit te spreken. Maar gezien het basale vlucht of vecht (of verstijf) dilemma heb ik zeker begrip voor mensen die al zijn gevlucht voordat het te laat is, of dat serieus overwegen. Ook zelf speel ik steeds vaker en serieuzer met deze gedachte (waarbij los van deze problematiek ook meespeelt dat ik best wat meer van de wereld wil zien, inclusief een heleboel buitenlanders *in hun eigen land*) en ook dan mag u mij best "laf" noemen. Wellicht is dat roepen vanaf de zijlijn, maar naar ik meen vooralsnog wel binnen de lijnen van ons speelveldje, meestal aan de rechterflank.

OverdaanDerOnderheid | 29-05-18 | 21:10

Komt er nog wat, Daan? One-shot pony.

LiniaalRectaal | 29-05-18 | 21:10

Jinx! Kan gebeuren. Maar even voor de duidelijkheid: je woonsituatie hoort gewoon veilig te zijn. Anders is het een leven vol stress.

LiniaalRectaal | 29-05-18 | 21:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat grappig dat nu dit artikel verschijnt,

Wij, ik en mijn vrouw, als ras-echte über-racisten, hebben afgelopen vrijdag ons huis verkocht omdat we het zat waren naast dat kleedjesvolk te moeten wonen. Hele wijk is inmiddels verziekt door de woningvereniging doordat ze de hele wijk vol stouwe met dat doekjes volk. De kaaskoppen kiezen massaal eieren voor hun geld, zoals ook wij.

Hebben wel flink op de vraagprijs moeten inleveren, maar dat mag de pret niet drukken als we zodalijk religie-vrij wonen, van mijn part moet ik dan maar 100 uur in de week werken, maar gebeuren zal het!

En dat in een boerengehucht ergens diep in het zuiden....

Gizmo579 | 29-05-18 | 20:01

Dit is zo duidelijk voorspeld in "de familie doorzon" .
Komt een turk langs pa Doorzon wonen, na een tijdje en een conflictje
(als ik het me goed herinner) zegt de turkse buurman tegen Pa D
mijn huis is meer waard!. Hoe dat zo, ze zijn allebei hetzelfde, antwoord;
ik woon niet langs een turk.

getzappad | 29-05-18 | 20:13

Bah racist! Hier in Nijmegen (volkswijk) kun je vantevoren zien wie in een leegstaand huis komt te wonen. Als er een allochtonengezin komt wonen wordt het hele huis van binnen geschilderd en de tuin opgeknapt. Komt er een autochtoon dan..... juist niks

Rallywally | 29-05-18 | 20:14

Gelijk heb je, je leeft maar één keer.

Zwiebelmaus | 29-05-18 | 20:59
▼ 1 antwoord verborgen

Daarom ben ik verhuisd naar een gehucht in de Achterhoek.
Stadse problemen :)

Tom Aatje | 29-05-18 | 20:01

Binnenkort ook bij u, op zeker.

BlowingBubbles | 29-05-18 | 20:11

@Tom:
De naïviteit! Wacht maar. Dadelijk komen de Faatjes en Mo's ook jouw gehucht binnen gekropen. Dan is 't janken.

VeelTeSteil | 29-05-18 | 20:17

Ik geloof dat het aantal sociale huurwoningen hier in het dorp op 1 hand te tellen zijn, dus dat zal allemaal wel mee vallen

Tom Aatje | 29-05-18 | 22:02

95% bijstand, 95% deelname aan opsporing verzocht, 95% Islam... en dat allemaal van 8% van de totale Nederlandse bevolking.

BozePaarseMan | 29-05-18 | 20:00

Wetenschap is het nieuwe racisme.

Mr_Natural | 29-05-18 | 19:57

Woorden zoals tolerantie en diversiteit betekenen gewoon 'giftige puinzooi'.

LiniaalRectaal | 29-05-18 | 19:57

Zoveel nationaliteiten en toch gaat er geen reclame voorbij zonder de verplichte neger die gezellig tussen de blanken aan tafel zit of tussen een blank gezin in de auto. Spanga is er niets bij. De realiteit is iets weerbarstiger.

ja,diedus! | 29-05-18 | 19:56

Die 2060 voorspelling geloofd toch niemand?

BeatsandRock | 29-05-18 | 19:56

Dit is iets wat je van te voren had moeten weten vanuit de geschiedenis.

Patje2011 | 29-05-18 | 19:53

Jezus.

De sociologen van de WRR hebben eindelijk E Pluribus Unum van Robert Putnam gelezen. We komen zo nog ergens..

omanders | 29-05-18 | 19:52

Is toch pas net uit? Normaliter lezen sociologen vooral stukken uit 19e en begin 20e eeuw, dus dan is een tien jaar oud werk héél vooruitstrevend.

HoogToontje | 29-05-18 | 20:04

Dus met dank aan de Polen blijven *we" met meer?

Gen. Maximus | 29-05-18 | 19:51

Ik vind dat Pool McCartney hier een mooi liedje over moet maken.

Patje2011 | 29-05-18 | 20:23

Polen hebben nog de "spirit" van Jan III Sobiesky!!!

getzappad | 29-05-18 | 20:35

Dat "niet meer thuisvoelen" heeft vooral te maken met stemming- en bangmakerij door populisten. De realiteit is gelukkig anders.

Bakito | 29-05-18 | 19:51

Definieer voor de grap eens een standaard populist. Maar dan 1 die als individu daadwerkelijk invloed heeft gehad op het beleid van de afgelopen 40 jaar.
Kan je niet, trol.

A.U.EnLeven | 29-05-18 | 20:01

@Bakito | 29-05-18 | 19:57
"Welnee, prima dat je je wentelt in doemdenkers. Ik ben vooral bezig met leven en genieten."

Je bent vooral bezig met domme reacties hier achter te laten.

omanders | 29-05-18 | 20:24

omanders | 29-05-18 | 20:24
Ze leven van het feit dat ze reacties oproepen en nog krijgen ook. Al vind ik Bakito nog wel grappig af en toe.

Patje2011 | 29-05-18 | 20:28
▼ 6 antwoorden verborgen

Toch wel een mooie baan hoor: Chef Omvolking.
Elke keer weer een nieuwe invalshoek verzinnen om het volk rustig te houden. Dit keer de quasi-wetenschappelijke hoek. Wat percentages het persbericht inplempen, beetje husselen met generaties en afkomst, flink concluderen en bam: welke omvolking?

de Voorzittert | 29-05-18 | 19:47

Naast de weervrouwen en weermannen, die ook steeds vertellen, dat het klimaat vroeger veel minder was en dat er niets aan de hand is momenteel, krijgen we ook omvolings vrouwen en mannen, die met de glimlach van Ettur ons gaan vertellen, dat wij met meer zijn en er niets aan de hand is.
O dat laatste incident was ook een verwarde man, alsof elke teringterrorist geen verwarde man is?

Hallalieheliaal | 29-05-18 | 19:53

Vanaf het moment dat 'wetenschappers', overheidsinstanties, politici, financiële instellingen, welzijnsorganisaties, hulporganisaties en rechters op basis van toekomstvoorspellingen een beleid willen maken of indoctrineren, kan ik niet anders dan dergelijke groepjes niet meer serieus nemen. Allicht ooit in letterlijke zin van het woord, maar zeker niet de letterlijke woorden.

Door de opkomst van technologie is een massale gekte ontstaan, onder paupers en doorgaans weldenkende mensen. Mensen zijn door beeldvorming (va. ca. 1500) en later geletterdheid en rechten gaan geloven in macht over de natuur.

En in deze onweersbui, al lezend over de zoveelste 'glazen-bol-instantie' (van de overheid, joh), denk ik dan: wacht maar tot de grootste vulkaan van IJsland uitbarst en de gehele wereldeconomie instort en de derde Wereldoorlog écht begint.

Ga je dan, met je geile 'mensprocentjes' en 'steekproef-voorspellingen'.

A.U.EnLeven | 29-05-18 | 19:46

Het is een dooddoener (pun intended) van jewelste maar en.wikipedia.org/wiki/Tragedy_of_the_... (in NL nl.wikipedia.org/wiki/Tragedie_van_de... ) Ziende blind en dat krijg je van al dat onanisme. Waarom wij ons als soort in stand houden is in directe tegenspraak met Darwin. De omgeving bepaalt de geschiktste: is onze omgeving niet geschikt? Gewoon naar de klote helpen. Het soort win-win situatie met alleen maar verliezers.

Hetkanverkeren | 29-05-18 | 19:58

@Hetkanverkeren: dank, hier heb ik veel aan. Ik lees zelf niet veel omdat ik verzand in het geheel en zou blijven lezen. Maar gerelateerde stukken lees ik graag; en vooral de tragedie is tekenend en waardevol.
Daarnaast is mijn geloof (of wetenschap, het is maar hoe je het bekijkt) dat de wet van Darwin (overleving van de sterkste) altijd blijft gelden. Ja, in deze kwantiteit van mensen zijn er mensen die vanuit 'foute aanpassing aan een foute omgeving' onterecht lang overleven en 'goede mensen met alle onschuld' vroeg sterven. Maar de soort zal zich uiteindelijk aanpassen aan de natuur, zij het in een lagere kwantiteit waarin enkel de sterkste individuen (zuivere individuen, ongevoeliger voor groepen dan gemiddeld) zullen overleven en onze aarde weer in een leefbare prettige plek zullen veranderen.
Maar ook dan is er dood en verderf: het hoort bij het leven, iets wat de 'moderne mens' lijkt te zijn vergeten. Geld is het kwaad van de wereld van dit moment, na de ellende is het gewoon weer 'macht'. De mens is een duaal wezen.

A.U.EnLeven | 29-05-18 | 20:13

Wij zijn met meer.
Niets aan de hand mensen en nog meer van dat fake-wetenschappelijk professor Stapel_onderzoek.
Zonder schaamte, terwijl de gemiddelde Nederlander één a twee kinderen heeft, terwijl ik hier van die groepjes dames in tenten voorbij zie komen die elk met minimaal 4 kinderen lopen. Meestal maar één manspersoon met grote baard en ook een soort jurk. Nou als alle kinderen over 17/18 jaar mogen stemmen dan gaat Denk en die andere islampartij groot worden, heel groot.
Oh wacht die kinderen moet ik als Nederlander tellen, oh dan zijn we met meer natuurlijk.
En Rutte koopt vast een huisje in Monaco.

Hallalieheliaal | 29-05-18 | 19:44

8%
Whoehahahahahahahahahaaaaaaaaaa.

de Voorzittert | 29-05-18 | 19:44

Ja en dat groeit tot 2060 maar een ietsiepietsie want ze kunnen geen kinderen krijgen.

PrinsesStoepje | 29-05-18 | 19:53

Hallalieheliaal | 29-05-18 | 19:50 Exactemundo!!! Brigitte Gabriel weet
waar ze het over heeft, ze is (helaas) ervaringsdeskundige.

getzappad | 29-05-18 | 20:02

Ik mag toch hopen dat ieder weldenkend mens (ook zonnder wiskunde) weet dat die 8 procent grens natuurlijk je reinste onzin is. Kijk alleen al even naar de grote steden bijvoorbeeld rotterdam.

Volgens 1vandaag
"Etniciteit

In 1996 bestaat 26 procent van de Rotterdamse bevolking uit niet westerse allochtonen. Merendeels mensen met een Turkse of Marokkaanse achtergrond. Tien jaar later in 2006 is dat gestegen tot 35 procent van de bevolking. En in 2016 heeft 38 procent een niet westerse allochtone achtergrond. En dat percentage blijft nog wel stijgen. Want met name Turkse en Marokkaanse Rotterdammers krijgen meer kinderen dan de autochtone Rotterdammers."

Materie Feilloos | 29-05-18 | 20:46
▼ 1 antwoord verborgen

Wat was dat schema ook al weer van percentages omvolking?

Jos Tiebent | 29-05-18 | 19:44

Immigratie: verdeel en heersch.

Iggy_Plop | 29-05-18 | 19:44

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-05-18 | 19:51
Multimiljonair maar verdomme nog te begaaid om een tandarts te bezoeken. Achterlijke Belg.

VeelTeSteil | 29-05-18 | 20:04

Ja, maar hoe zetten we de Turken en Marokkanen tegen elkaar op?

obominotie | 29-05-18 | 21:25

Hier nog een uitspraak van wetenschappelijke autoriteit.
-oprotten met die kutreligie.

RickTheDick | 29-05-18 | 19:44

8% bij evenredige verdeling misschien, maar hier zijn wijken waar nu al 80% niet-westerse allochtonen wonen.

Trekhaas | 29-05-18 | 19:43

In 2060 maar 8%? Ja, omdat men vanaf de 3e generatie als autochtoon geldt..

Samui07 | 29-05-18 | 19:43

Exact dit dus ja !

BootVluchteling | 29-05-18 | 19:45

JUIST! Dit.

Ebert de R | 29-05-18 | 22:29

Rigoureus regeringsbeleid?
We are fucked!

Ce ca! | 29-05-18 | 19:42

"Het aandeel van mensen met een Europese of Angelsaksische achtergrond blijft toenemen, van 10 naar 13 procent."

Dat is niet wat andere onderzoeken zeggen.. al heb ik dat niet ff snel bij de hand. Geloven in overheidscijfertjes ligt sowieso nogal moeilijk bij mij.

XaleX_2 | 29-05-18 | 19:41

ibidem

Glasgow Argus | 29-05-18 | 19:41

Klopt ook geen f*ck van die cijfers van bijna 8% nu naar 8% in 2060 hahahah. kan niet omdat met name de meeste van de genoemde groepen fokken als de konijnen.

DerkArie-ut-de-Achte | 29-05-18 | 19:48

Nou zèg! Dat had een blind paard kunnen zien aankomen. Daar hebben zóveel mensen voor gewaarschuwd, te beginnen met Hans Janmaat. Dat roept een deel van de bevolking al 40 jaar dus nee, ook dit rapportje maakt niets meer goed. Nederland is voorgoed verpest.

Lupuslupus | 29-05-18 | 19:41

"De WRR verwacht dat in 2060 8 procent van de bevolking een Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Antilliaanse achtergrond heeft. Nu is dat iets minder dan 8 procent"

de WRR liegt dus nu al dat het star-oogt. met een fokratio die hoger is dan van autochtonen is dat complete nonsens. misdadige misleiding.

Glasgow Argus | 29-05-18 | 19:40

Fokratio: as kenijne!!

Iggy_Plop | 29-05-18 | 19:45

8% hahah, hoe durven ze eerder 50% in dit foktempo.

Zwiebelmaus | 29-05-18 | 20:19

Kijk naar de grote steden en dan vooral naar de jeugd. Die 8 % is lariekoek.

osolemio | 29-05-18 | 20:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Wij zijn zo rijk! We hebben het zo goed!
Nog meer miljoenen naar het koningshuis, duizenden immigranten erbij,
het sponsoren van terrorisme (gematigde rebellen, ha!).
Onderwijs? Openbaar vervoer? Ziektekosten? Doe niet zo raar!

Iggy_Plop | 29-05-18 | 19:39

Het geld dat je verplicht afdraagt krijgt bestemmingen die jou dagelijks tegenwerken.

Montesquieue | 30-05-18 | 06:35

Wat treffend verwoordt Montesquieu.

NeedIsaymore? | 30-05-18 | 07:37

Heel herkenbaar allemaal, deze uit de klei getrokken Brabander ontvlucht deze maand ook eindelijk zijn 'Nieuw Afrika', de naam die mijn portiek inmiddels gekregen heeft. De 'witte vlucht' in optima-forma.

Abject | 29-05-18 | 19:37

Groot gelijk.

Lupuslupus | 29-05-18 | 19:47

Woonde ik 7 jaren geleden in een gezellige buurt met allemaal oudjes onder elkaar. Mensen op leeftijd. Altijd een praatje en 1x per jaar een buurt bbq. Na vele begrafenissen en crematies staan de woningen en appartementen leeg. Heden ten dage heb ik mijn deuren en ramen van extra sloten moeten voorzien, omdat het buitenlandse tuig dat er nu zetelt hun poten niet kunnen thuishouden. Dagelijkse scheldpartijen, vechtpartijen en inbraken. De politie rijd een keer per week langs, zegt foei, foei, lacht wat en doet verder niks. De luie gemeente honden kijken weg en durven het probleem niet te benoemen. Dit land en ook mij middelgroot dorp is volledig naar de kloten geholpen door die vuile elite honden. Het is de hoogste tijd dat we met harde hand ons eigen land gaan terugeisen. Dit gaat alleen maar erger worden.

Paaldanseres | 29-05-18 | 19:58

Ze zoeken elkaar ook altijd meteen op, woont hier nog geen week, kent al meteen alle land&stamgenoten die in de buurt bivakkeren, gaat vervolgens met niemand anders om. Dit is geen integreren, dit is geen emigreren, dit is koloniseren. Als natie bestaan we straks niet meer, precies het doel van de EU.

Abject | 29-05-18 | 20:17

Joh. Je verwacht het niet. Dat dit nog mág worden gezegd onder de vlag van het vierde rijk verrast me. Daar moet dus een addertje onder het gras zitten. Welke driedubbele agenda is dit nu weer.

Dutchbeaurouge | 29-05-18 | 19:37

Ik vind het wel lachen al die verschillende nationaliteiten. Ik was afgelopen zaterdag op de markt en ik kreeg gewoon een vakantiegevoel.
Wel jammer dat ik niet zo goed over de grens spreek. Een praatje maken zou ook leuk zijn namelijk.

keestelpro | 29-05-18 | 19:37

De markt? Daar kom ik al jaren niet meer.

Lupuslupus | 29-05-18 | 19:46

Zij hebben ook een vakantiegevoel, dat komt omdat ze hier ook permanent op vakantie zijn.

osolemio | 29-05-18 | 20:17

Ik ken hem anders.... "Een moslim in je buurt en deze buurt is naar de klote"..

Ommezwaai | 29-05-18 | 19:35

Volgens het AD heeft toch echt 22,1 % van NeeDDRland een migratieachtergrond...

Wijze uit het Oosten | 29-05-18 | 19:35

die tellen duitsers en polen enzo ook mee

TilburgDeGekste | 29-05-18 | 21:21

@ Dr_Johnson | 29-05-18 | 20:24
Precies, en Wilders in de kaart spelen, dat moeten we niet willen.

praat_poep | 30-05-18 | 01:20

Tweede of derde generatie telde voorheen niet meer als allochtoon maar als autochtoon. Deze nieuwe "migratieachtergrond" heeft het eigenlijk onduidelijker gemaakt, wanneer houdt een migratieachtergrond op?

Ay_Caramba | 30-05-18 | 07:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Water under the bridge...

spinselsinjehoofd | 29-05-18 | 19:34

Wat een conclusie, in 1 woord Briljant!

Mark_D_NL | 29-05-18 | 19:33

Wat WIJ dus al dik 40 jaar weten, komen ze nu pas achter.... ondanks de opkomst in de jaren 80 van de CD, daarna Fortuijn en Wilders?

Keyboardspeler | 31-05-18 | 11:53

REAGEER OOK