Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kajsa heeft haast met referendummoord. 19 pagina's vragen in haar vakantie beantwoord

Kajsa = kapotbang voor kiezers

Kajsa heeft haast, ja, want Karin wil een referendum over de donorwet voorkomen. De Eerste Kamer diende negentien A4'tjes met vragen over haar lelijke moord op het referendum in, en die heeft ze in haar vakantie haastig beantwoord.

De antwoorden van de jonkvrouw bestaan uiteraard uit een kil opgeschreven afkeer van kiezers, die van de afstandelijke adeltuit Ollongren de schuld krijgen omdat ze het referendum zogenaamd niet snappen en last krijgen van 'vervreemding' en 'onbegrip'. Knappe analyse van iemand die zelf nog nooit een kiezer van dichtbij gezien heeft, maar OK. Een evaluatie van de wet wil ze niet afwachten. Dat duurt haar allemaal te lang en wordt "niet opportuun" genoemd. Ze wil haar boude beweringen over burgerinspraak liever niet laten toetsen, bedoelt ze, want dan kon ze wel eens ongelijk krijgen. Wederom is daar ook weer die debiele zin "Het raadgevend referendum heeft de kiezer en de Nederlandse politiek niet gebracht wat ervan werd verwacht", waarop na 1 magere poging besloten werd het referendum een nekschot te geven. Uit alles in haar beantwoording blijkt dat Ollongren geen millimeter wil wijken en nergens écht antwoord geeft op gestelde vragen. Iedereen die er verstand van heeft, zegt dat deze intrekking lelijk, onfatsoenlijk en arrogant is maar debat daarover is echt niet mogelijk met deze koude tante en haar bevroren bureaucratenblaat (pdf). De Eerste Kamer pakt de draad meteen op: dinsdag 15 mei zijn ook de senatoren terug van vakantie en gaan ze de ijzige inbreng van Kajsa nader bekijken.

Voor ons is het wel duidelijk: Ollongren wil de race tegen een donorreferendum winnen, en het referendum afschieten voordat wij de drempel van driehonderdduizend passeren. Het bord onder je vandaan trekken tijdens het spelen, noemen we dat. En hoe moedeloos en cynisch we sommigen van jullie in de comments ook zien reaguren over 'tekenen voor iets waar toch niet naar geluisterd wordt', wij verdommen het om deze strijd op te geven en blijven iedereen oproepen om te tekenen voor de moeder aller referendums over de donorwet. Jonkvrouw Kajsa van Demofoben66 mag niet winnen van de kiezer.

Social

Kajsa vindt de lelijke intrekkingswet geen draak

Maar dat is het wel

Waarom geen referendum over intrekking?

Tssk. Je bent zelf 'gebrekkig', Karin

Social

Reaguursels

Inloggen

Ze zit in de Bilderberggroep samen met de royals, adel en CEO's. Daar wordt de strategie uitgezet. Ollongren mocht van wethouder naar minister promoveren maar met een missie. Afschaffing referendum om een Nexit te voorkomen. Daarnaast gaf een referendum de burger teveel macht en daar houdt de Bilderberggroep niet van.

Remseey2907 | 12-05-18 | 15:37

Beste Bart,
Het Burgercomite Nederland zag dit levensgroot aankomen. Christenen moeten liegen als farizeeërs (9e Gebod, vals getuigenis), '66 is een publieke vrouw waar alles tegen betaling in past, het CDA leerde vanuit de Zondagsschool over de 'Hoer van Babylon. En OK, de VVD liegt altijd.
Maar, er zijn mensen die nooit opgeven. De boys van www.burgercomitenl.nl hebben het plan opgevat voor een alternatief referendum. Naast het steunen van Bart. Ben je daarvoor te moe, leun dan achterover met bier en joint. Zie je het zitten, ofwel heb je echt fysieke of virtuele ballen, sluit je dan bij ons aan:
www.burgercomitenl.nl.

61 | 12-05-18 | 11:23

Spannend!

mozaard | 11-05-18 | 23:00

Dat plaatje met de tekst 'dood moet ie' vind ik slecht. Lekker dubbelzinnig en ook een beetje suggestief naar Kasha toe. Icm de reacties hieronder tamelijk bedreigend voor haar en dat vind ik niet correct. Van pim, greet én kasha blijf je af.

RigouReus | 11-05-18 | 23:00 | 3

*Kajsa. Whatever.

RigouReus | 11-05-18 | 23:01

Ja, feitelijk is dit onnodig. Ze mag gerust alleen achterblijven op haar eiland, ik zwem wel naar ’n ander eiland. Overigens: de dood bestaat niet, er staat aldus: ‘transformatie moet ie, transformatie, transformatie, transformatie. Mogelijk heeft het in figuurlijke zin met een wet te maken..?

Veluwse-Eikel | 12-05-18 | 00:37

Zoek eens op Oboema en José. Misschien zie je overeenkomsten.

Henri-Bardouin | 12-05-18 | 15:47

Als ik met mevr. Kajsa Ollongren op een onbewoond eiland zou aanspoelen, dan zwem ik diezelfde dag nog naar het eerst nabijgelegen eiland, al zitten er haaien tussen.

Want op hetzelfde eiland blijven lijkt mij geen optie, immers oeverloze discussies over het takenpakket, samenslapen in de tent breekt de pleuris uit en democratie of goed overleg is onmogelijk. Dit soort figuren hebben nimmer ontbering, weerstand of een tegengeluid in hun leven gekend. Daarom is het ego zo groot als ’n Galaxy en zien ze het kwaad niet wat ze anderen - of een maatschappij - aandoen. Inpakken en wegwezen, aldus!

Veluwse-Eikel | 11-05-18 | 22:32 | 1

Ik heb eerlijk gezegd ook wel medelijden met de ambtenaren die met Karin Orwellongren moeten werken. Als je met goede argumenten aankomt voor een ander (m.i. beter) beleid dan demofobie, dan word je gewoon keihard genegeerd. Om te leiden moet je kunnen luisteren. Deze voormalige assistente van Prutte, kan niet luisteren en niet leiden, wel goed onzin vertellen, maar of dat een pre is voor een minister...

O2Neutraal | 12-05-18 | 10:29

D'r moersland is al dood! Behoedt ons van dit kutwijf!

EnricoD | 11-05-18 | 22:02

Ik ben geen helderziende.
Misschien gaat 't referendum over de donorwet nog door.
Misschien wordt de referendumwet voortijdige de nek omgedraaid.
Maar ik zie voor GeenStijl in alle scenario's toch hun 'verliezerswinst'.
Want stel, wat ik niet hoop, uiteraard, dat deze minister van Binnenlandse zaken de referendumwet voortijdig uitschakelt.
Wat is dan 't beeld dat blijft hangen over D'66?
Dat het de anti-democratie-partij is.
En dat de mensen weliswaar 'n heel matig geheugen hebben voor politieke kwesties.
Maar dat de kiezers niet gek zijn, zich telkens weer te herinneren, het argument, 'maar het was toch D'66, die zelfs verhinderde, dat er 'n referendum kwam over de donorwet (?), dus wat lullen jullie van D'66 nou, als jullie beweren, 'wel' voor democratische participatie te zijn; jullie, D'66, vermoordden juist alles wat met democratie te maken heeft'.
Dat zal niet eens 'n zuur goedmakertje zijn; geen poedelprijsje voor de verliezers.
Dat wordt het hoofd-argument voor komende verkiezingen.
"D'66 (?), dat zijn de moordenaars van de democratie."
(als je al wilt stemmen, doe dat dan vooral niét op D'66)
(want die gasten liegen alles in de rondte; ze zeggen 't ene, maar 'doen' precies het tegenovergestelde)
Hup GeenStijl.
Jullie zijn de zuurstof van de democratie; het rietje tot boven 't wateroppervlak.

Der Paulie | 11-05-18 | 19:33

zo heb ik hier ook de 5 jaarlijkse taart op de verjaardagen uitgebannen... mooie taart gekocht enkele jaren terug... in bijzijn van de kroost flink een flodder opgespuugd en gevraagd wie er zin had in taart! niemand!!
bij de volgende verjaardag gevraagd of er behoefte was aan taart, ja zei de jarige, ik wil taart.. dat hoort bij jarig zijn. zelfde strategie en dit keer 2 flodders over de taart, niemand wilde taart.. bij de derde verjaardag gevraagd of er behoefte was aan taart.. ja die was er wel mits ik er niet weer op ging spugen... ik heb besloten om geen taart meer te kopen want.. taart heeft de jarigen niet gebracht wat ervan werd verwacht",..

fikkieblijf! | 11-05-18 | 18:40

Niks tegen een referendum maar ik krijg niet de indruk dat de politiek er ook maar iets mee doet. Alle voorgaande adviezen van de burger hebben ze ook naast zich neergelegd. Het is dus al een dictatuur.

voldemort | 11-05-18 | 17:45 | 2

Ja wat een kutzooi, ze luisteren alleen naar geld of geweld. Dus zorg voor pleisters.

rattenvanger XL | 11-05-18 | 17:53

daarom wordt ie nu afgeschaft.. omdat een referendum niet brengt wat de kieze ervan verwacht.. nl dat huidige politici het volk, plebs serieus nemen en gehoor geven aan de wens van een meerderheid.. het was de bedoeling nl dat het plebs geen referendum zou organiseren, te ingewikkeld en bovendien tegenstrijdig met wat politici willen.. regeren namens het plebs maar wel wat zij goeddunken. Daarin staat altijd op nr 1 sinds Rutte aan de macht is.. in het zadel blijven!

fikkieblijf! | 12-05-18 | 07:56

Wanneer 1 persoon de macht heeft noemt men dat een dictatuur.
In Nederland gaan we wel die kant op. Allerlei ingrijpende wetten worden met dodelijke precisie gepland en uitgevoerd. Het maakt niet uit wat de burger er van vindt. Het is dat het nog redelijk goed gaat in Nederland, waren we armer dan riep dit om een revolutie. Een goede revolutie is 2 maaltijden ver weg zegt men wel eens.

Rest In Privacy | 11-05-18 | 17:24

Die Zweedse griezel is duidelijk de halfzus van Bearticks

Bokito ergo sum | 11-05-18 | 17:16

Olongren is een gevaar voor democratisch Nederland. Dat ze enorme jeuk mag krijgen op een plek waar ze niet bij kan.

Mesmer | 11-05-18 | 17:02 | 1

Ologren voert uit wat Rutte en Arrogandor haar hebben ingefluisterd en wat zij hebben gehoord op de Bildenbergconferentie... ik durf erop te wedden dat bij de volgende Bildenberg conferentie we haar naast Rutte, Arrogandor en Bea zien zitten.. en iets verderop Dhr Knot van de Nl bankenwereld.

Kasja is door de Heren ingezet omdat ze zelf al zoveel weerstand oproepen om er nog meer ondemocratische wetten Nl in te slepen en te drukken. Kasja heeft een stalen frame om zich, en weet zich volledig 'gedekt' door de Heren om voor hen in het vuur te gaan staan... Het zou mij niet verbazen als op korte termijn Rutte naar bijvoorbeeld Unilever vertrekt en Kasja zijn plaats inneemt voor de resterende jaren..

fikkieblijf! | 12-05-18 | 08:01

In de 2e podcast van GS ook een opsteker:
ik denk dat ik weet waarom ze zo snel en zonder referendum van het referendum af willen.
Als er namelijk een referendum over het referendum komt zou iemand op het onzalige idee kunnen komen om mee te nemen hoe het volk tegen een dwingend referendum aankijkt.
Slimme jongen, die Geerten Waling.

LuckyGirl | 11-05-18 | 16:47

De kloof tussen burger en de regering is zo groot geworden, dat de regering niet meer wil horen wat de burger wil. Dat is namelijk te vaak iets anders dan de regering wil.
Dus maak je het referendum dood.
Ik zou toch godverdomme bijna hopen dat DENK aan de macht komt en homosexualiteit zou verbieden. Kijken of Kajsa dan nog tegen een referendum is.

ZegMaar | 11-05-18 | 16:13 | 1

Of wanneer Wilders aan de macht komt, of Baudet.

LuckyGirl | 11-05-18 | 17:04

Een van de redenen ter afschaffing die ze noemt is dat mensen teleurgesteld zijn als de raad van het volk niet opgevolgd wordt en dit het vertrouwen in de politiek niet te goede komt.

Hetzelfde zou je kunnen zeggen van de verkiezingen.. Na verkozen te zijn worden bij de regeringspartijen afspraken gemaakt die niet stroken met het programma waarmee ze de verkiezingen in zijn gegaan. Soms worden er afspraken gemaakt zelfs die in geen enkel programma staat (*kuch* dividendbelasting).

Hierdoor zijn ook veel mensen teleurgesteld, dat de regering niet doet wat ze beloofd hebben. Om dezelfde redenatie hierop toe te passen: Is het dan niet beter om de verkiezingen dan ook maar af te schaffen?

einz | 11-05-18 | 16:06 | 1

Het schrappen van de Wet Hillen stond ook in geen enkel programma.

Nee zeg, stel je eens voor, de burger eerlijk gaan vertellen dat hij/zij de komende jaren nòg meer mag gaan aftikken ten bate van het grootkapitaal?

EefjeWentelteefje | 11-05-18 | 17:14

Met eerst Rosenmöller en toen Ollongren dus vandaag twee van de meest kwaadaardige types op de GS. Ik mis nog een mohaatbaard, een Wekkerachtige, een VVD'er en een antifascistische islamofascist. Moet lukken voor 23 uur vanavond.

De Vrijlansier | 11-05-18 | 15:52

Mevr. gravin Ollongren herkent zich niet in de kritiek, maar heeft in ieder geval een positief signaal afgegeven.

lingo star | 11-05-18 | 15:36

Vroeger hing er een bordje in ons techneutenhok: "Wegens klachten over onze service leveren wij geen service meer.."

Ik moest er toen nog om lachen.

marcoplarco | 11-05-18 | 15:07 | 1

Ja, die kiezer heeft last van vervreemding en onbegrip. Hoe zou dat nu komen? Dus wat je zegt ben jezelf.

ger1306 | 11-05-18 | 16:11

Ze had beter bij de sleepwet wat harder aan dat rapport gewerkt.

Luiwammes17 | 11-05-18 | 14:59

"Terugwerkende kracht is niet mogelijk bij het scheppen van strafbare feiten of bij de verhoging van de strafmaat." Als ik dit antwoord goed begrijp is het dus niet strafbaar toch een referendum over deze wet te organiseren, alsof de wet niet met terugwerkende kracht zou zijn ingegaan.

W_F | 11-05-18 | 14:44 | 1

Daar wordt het interessant.
Het wordt dan meer een petitie dan een referendum denk ik.

LuckyGirl | 11-05-18 | 17:02

Als je een of andere lesbische, feministische aristocraat uit Scandinavisch blauw bloed bent dan kan ik het goed voorstellen dat je tegen democratie bent. Mevrouw van adel krijgt baan na baan uitgereikt uit publiek geld en wil overal haar eigen zin doordouwen.

In de vrije markt zou zij geen kans van slagen hebben, hooguit op een HR afdeling waar ze haar haat op heteroseksuele witte mannen kan uitoefenen door hun vacatures in de prullenbak te knikkeren voor een barista baan bij Starbucks.

StarFox | 11-05-18 | 14:30 | 2

Zij handelt gewoon in opdracht,da's duidelijk.Alleen van wie kwam die opdracht?

Ben5570 | 11-05-18 | 15:25

Ben5570 | 11-05-18 | 15:25 |:
De leiders van de EU hebben ook broodheren, dat zie je aan hun omvang of drankmisbruik.
Wie heeft uiteindelijk de macht?
Banken en multinationals.

LuckyGirl | 11-05-18 | 17:00

Even O/T, als we toch al terecht petities aan het tekenen zijn, doe dan deze ook nog maar even: www.change.org/p/zaynub-afinnih-justi...

19-jarig uitgehuwelijkt meisje die verkrachtende 'echtgenoot' doodde, ter dood veroordeeld.
Sharia in Soedan... maar het heeft natuurlijk niks met de islam te maken!

EefjeWentelteefje | 11-05-18 | 14:29 | 4

@LuckyGirl | 11-05-18 | 16:57: dank!

Echt, van dat soort "recht" ga je toch subiet van over je nek.

EefjeWentelteefje | 11-05-18 | 17:15

Ja Eefje, het ergste is dat ook moeders in die landen er regelmatig even hard in staan als de mannen.

LuckyGirl | 11-05-18 | 17:53

Klopt, te triest voor woorden, kennelijk uit iets van "wat mij is aangedaan moet jou ook overkomen"-soort van wraakgevoel.
Speelt overigens ook een grote rol bij het al even afgrijselijke gebruik van vrouwenbesnijdenis, niet toevallig een populaire hobby aldaar: wordt doorgaans verricht door 'tantes'.
Lees het boek van Waris Dirie en Ayaan Hirsi Ali en gruwel mee...

EefjeWentelteefje | 11-05-18 | 19:15
▼ 1 antwoord verborgen

Karin is op missie gestuurd door haar "vriendin" die net even een paar stapjes hoger in de pikorde staat dan de lieden die wij mogen kiezen.

superjan | 11-05-18 | 14:29

Leg alle toezeggingen van Rutte, de bezwaren van tegen stemmers en de huidige situatie van Oekraïne naast elkaar, en kijk eens of het "handels"verdrag met Oekraïne "gebracht heeft wat Rutte ervan had verwacht".

W_F | 11-05-18 | 14:26

Wat een foto!!! de vuiligheid straalt eraf!!!

Cocorico | 11-05-18 | 14:18 | 1

De afkomst ook

Bokito ergo sum | 11-05-18 | 14:21

spiegeltje spiegeltje aan de wand, wie schijt er het meest op de fopdemocratie en haar nuttelozekutburgers van het land?
[..] Lachende Rutte
[..] Heks Kajsa
[..] Pia de orgaanrover

HetOorAakel | 11-05-18 | 14:17 | 1

Moeilijk, maar Karin Orwellongren was ooit de assistente van Prutte, dus ik ga dan toch voor Prutte.

O2Neutraal | 11-05-18 | 15:26

Och fouten maken we allemaal. Het zijn de linkse partijen vergeven dat ze dit gedrocht leven in hebben geblazen. Maar dan nu wel snel euthanaseren die bende.

De Koreaanse Slet | 11-05-18 | 14:16 | 1

"Het zij/het is ze vergeven.

LuckyGirl | 11-05-18 | 16:54

Het enige mooie aan Kasja is dat ze zichzelf belangrijker vind dan het voortbestaan van D66. Is landverraad eigenlijk nog strafbaar of was die wet ook te lastig?

W_F | 11-05-18 | 14:01 | 1

66, de D moeten ze eerst maar weer terugverdienen.

O2Neutraal | 11-05-18 | 15:27

Ook getekend. Na de zomer dient ze een wetsontwerp in voor een bindend referendum met aanvraagdrempel van 12 miljoen kiezers en een maximaal aantal van 1 per 4 jaar. Dus nog minder vaak dan de verkiezingen zelf. Dan kan ‘66 weer doorgaan voor democratisch. Vindt zij zelf en Rutte. Zo, en nu weer 4 jaar uw bek houden: uw regering.

Nichtsneues | 11-05-18 | 13:54

Ollogren, van welke planeet komt dat wezen vandaan,?? snel terug sturen, enkele reis.

rexm | 11-05-18 | 13:12 | 2

Ik moet meteen denken aan "waar nog geen man eerder gegaan is".

LuckyGirl | 11-05-18 | 16:53

Een zwart gat lijkt me de beste bestemming.

EefjeWentelteefje | 11-05-18 | 17:16

'.. de wenselijkheid van de keuze.. '
Zeg muts, dat is helemaal geen "keuze", het is niet alsof je bij iedere wet aanvinkt of er wel of niet een referendum mag komen.. je hebt er een clausule aan toegevoegd die, op een ondoordachte en rommelige manier, de boel met terugwerkende kracht intrekt. Dat kun je, als je het zo wil spelen, een keuze of politiek besluit noemen. Het hele punt is nu juist dat je argumentatie om die ""keuze"" te maken aan alle kanten rammelt. Leg nog even uit hoe het zat met die 'verwachtingen' en waar die ook al weer omschreven stonden.

noerg | 11-05-18 | 13:11

Ik denk dat Rutte het grootste probleem hiermee is.

BosrandDirk | 11-05-18 | 13:02

En Juncker en zijn toyboy rutte zagen dat het goed was.
Maar wat wil je ook anders met zo,n achterlijke bevolking als de hollanders.

komtdatschot | 11-05-18 | 12:49 | 1

Rutte is druk bezig om NL voor de 2ekamer verkiezingen van 2021 onder direct EU bestuur te krijgen, en de 2ekamer alleen nog een ceremoniële functie te laten houden.

W_F | 11-05-18 | 14:59

Doe niet zo vervelend zeg. Dat gaat over democratie en zoals bekend heeft het gros van de partijen die dit in hun naam dragen daar niet zoveel mee op.

De luis | 11-05-18 | 13:09

Het fanatisme van deze mevrouw "jonkvrouw"-Ollogren gaat alle perken te buiten.
Zij is ook on- Nederlands, regentesk zelfs
Je moet wel met gif ingespoten zijn om tijdens je vakantie een groot aantal vragen aan de 1e kamer te gaan zitten te beantwoorden, alleen om je eigen mening aan het volk op te dringen en jouw besluit ondemocratisch af te dwingen.
Een volk dat je n.b. niet eens gekozen heeft. Je bent door Pechtold qq. benoemd en daar neergezet. Een failliet systeem.
Ik heb al direct geconstateerd dat zij geen goede minister voor Nederland is.
Als vriendin van prinses Beatrix, verdenk ik haar ervan in overleg ,om het referendum in Nederland af te schaffen, teneinde te waarborgen dat er nooit en te nimmer een referendum over b.v. het koningshuis gehouden kan worden.
Ollongren regelt dit even grondwettelijk.
Die Ollongren is echt een verkeerde . ( op veel gebieden trouwens)!

outdoor | 11-05-18 | 12:45 | 1

Dat een kabinet ministers van buiten kiest vind ik eerder een groot goed. Waarom de vanzelfsprekendheid dat een volksvertegenwoordiger ook een goed bestuurder maakt, en dat als we geen geschikte lui op de kieslijst hebben we dan maar een ongeschikte aanwijzen? Nee, met het principe is niets mis. Wel met de gekozen kandidaat.

Muxje | 11-05-18 | 13:29

"Ik heb het wel en goed overwogen, de belastingdienst heeft mijn verwachting niet waargemaakt van wat ik er van had verwacht"

*gooit blauwe envelope in de prullenbak

Het Licht | 11-05-18 | 12:35 | 2

Ja, ze betalen er bv moskeeën en ministers in Rutte III van. Het was een teleurstellende vertoning.

Nichtsneues | 11-05-18 | 13:56

Ik schrijf een nieuwe grondwet waar o.a. in staat dat ik de oude grondwet mag vervangen door een nieuwe zonder daarbij aan de procedures van de oude grondwet te voldoen. Ik heb er nog wat meer uit gestreept, dus het afschaffen van de belastingdienst kan ik daar mooi voor in de plaats zetten.

W_F | 11-05-18 | 14:14

Zelfs de meest cynische politicus zou moeten weten dat een RAADgevend referendum het mooiste instrument is om de kiezer het idee van inspraak te geven.
Je kunt de uitslag van het referendum ter kennisgeving aannemen en naast je neer leggen! Hoe mooi is dat? Het enige dat kan gebeuren is dat de oppositie de uitslag van een referendum gebruikt om een wet te blokkeren. Maar een partijkartel met een meerderheid zou meer stemmen hebben om een wet alsnog te laten passeren. Kortom extra hobbeltje om alsnog de kiezer compleet te negeren.
En als iemand je dan aanvalt op het negeren van alle raad die je krijgt zeg je gewoon daaraan geen actieve herinneringen te hebben.
Dan Pechtoldje die heeft gezegd nog steeds brood te zien in een correctief referendum. Hahahahahahahahaha En dan wél de uitslag overnemen of Pia in dr hemdje laten staan. Geloof je het zelf?
Wel mooi dat Rutte uitgerekend een D66 minister de bestuurlijke vernieuwing en de verandering van de democratie weer laat terug draaien. En nog mooier dat d66 erin mee gaat.

ratelaar | 11-05-18 | 12:32 | 2

als je de keus hebt geen referendum (meer) of geen pluche dan is het ineens minder moeilijk toch?

Ben5570 | 11-05-18 | 15:31

@Ben5570
Je zou het denken, ik vraag me alleen af wat dat doet met de volgende verkiezingen. De waterschappen, provinciale staten, europarlement en eerste kamer staan volgend jaar op het programma. Misschien dat alles dan vergeten is, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het d66 stemmen zal kosten.
Maar goed nu zitten ze inderdaad op het pluche.

ratelaar | 11-05-18 | 16:17

Ik ben zelf voorstander van de Donorwet, maar door de misselijkmakende en ontwijkende antwoorden van de deep state heks Ollongren (ik word boos en misselijk tegelijk als ik die arrogante kop zie) heb ik zonet alsnog getekend voor het referendum.

Wladimir 1928 | 11-05-18 | 12:29 | 1

Mooi. Heb ik op 4 mei al gedaan met dezelfde afweging.

koeberg | 11-05-18 | 13:25

Weet nog wel een ministerie dat nodig een naamswijziging nodig heeft, namelijk dat van binnenlandse zaken. Maak daar maar het ministerie van burgerhaat van. Weten we allemaal waar we aan toe zijn. Kan deze heks zich gruppenführer burgerhaat noemen.

Standvastig | 11-05-18 | 12:29

Het raadgevend referendum is raadgevend. Echter enkele partijen hebben ten tijde van het Oekraineverdrag zichzelf verplicht te houden aan de uitslag. Uiteindelijk heeft men een gedrocht (het inlegvel)geproduceerd om internationale verhoudingen niet te frustreren en toch, zogenaamd, recht te doen aan de wensen van de kiezer. Elke ruis die er was of is, is gekomen door de politiek zelf. Men had gewoon open kaart kunnen spelen en moeten zeggen, "We hebben kennis genomen van de raad van het Nederlandse volk, maar we gaan voort met ons beleid". Dat was duidelijk geweest. Men wilde dit niet, omdat men daarmee het verschil van inzicht over een beleidskwestie niet alleen te pijnlijk zou accentueren, maar ook zou men het democratisch tekort in het morele wezen van de politieke gezag te duidelijk naar voren brengen. Dat zou waarschijnlijk te veel schade hebben opgeleverd tijdens eventuele verkiezingen en daarom ging men draaien, spinnen en roeren. Dit was geen kwestie van recht doen aan "de wensen van de kiezer", die was electorale schadebeperking. Alle argumenten en redeneringen zijn niet meer dan pleisters en bandage geweest voor de heersende politieke partijen. Men ziet plotseling heel duidelijk hoe de representatieve democratie, scheef loopt t.a.v. de directe democratie. Zoals Baudet al argumenteerde wordt het referendum afgeschaft, terwijl naar de maatstaven van representatieve democratie, 69% van de stemmen ging naar partijen die voorstander waren van het referendum in hun partijprogramma's.
Het gaat dan ook niet om democratie, het gaat gewoon om macht, en hoe deze te behouden. De huidige politieke elite doet er alles aan om haar te behouden, want zij hebben zeer veel geïnvesteerd in zaken, waarvan zij weten dat kwesties niet populair zijn onder de bevolking. EU, migratie, verhouding met Rusland, geopolitieke verbindingen, alles staat dan im Frage. Hun angst is, volkomen terecht, dat die investeringen wel eens over de schutting gegooid gaan worden (en van mij mag het). Vertrouw het volk, of vertrouw een elite, met de toekomst van Nederland, lijkt uiteindelijk de kwestie. Als voorstander van het scheppen van mandaat als basis van beleid, als iemand die fiducie heeft in het Nederlandse volk (één van de best opgeleide ter wereld), en als gelovige in de notie dat zelfbeschikking uiteindelijk hoort te liggen in de handen van de burger zelf, is elke stap richting een directe democratie een stap in de juiste richting. Met het afschaffen van de raadplegende heeft men een tussen vorm afgeschoten, niet vanwege het gebrek aan duidelijkheid, maar vanwege de overmaat aan duidelijkheid. Het liet namelijk zien dat de directe democratie andere uitslagen, ander beleid zou inleiden. Het zou de speeltjes van de huidige partijen uit de handen slaan. D66 heeft inderdaad een affiche dat het voor bindende raadplegingen is, maar daarbij heeft men juist die zaken, die het meest essentieel zijn voor de zelfbeschikking van een volk, namelijk internationale verdragen uit dit instrument gelaten. In wezen is het het net zo'n fopreferendum, als het raadplegende. Ja, je mag spreken, maar alleen over triviale zaken, die niets van doen hebben met welke richting we Nederland willen sturen. Wie nog steeds vertrouwen heeft in onze liegende, draaiende politici tegenover de collectieve wil van het volk, mag zich van mij een echte misantroop noemen.

Statler en Waldorf | 11-05-18 | 12:22 | 2

Ik ben het roerend met je eens. Alsof het volk het raad gevend referendum niet begrijpt (lekker hautain ook).
Als je als politicus dom genoeg bent om je beleid aan de uitslag van een raadgevend referendum te verbinden dan snap je het zelf niet.
Het lijkt me namelijk heel goed te beargumenteren waarom je op voorhand van een raadgevend referendum op eigen koers blijft, ongeacht de uitslag.
Je zult dus beter je beleid moeten verdedigen.

ratelaar | 11-05-18 | 12:43

Statler (en ook Waldorf), Chapeau
Excact wat ik ook denk over deze hele zaak !
Het is gewoon zum kotzen.

Futurus Aurum | 11-05-18 | 14:00

Ik flyer straks een rondje extra. Voor het referendum!
*gebalde vuist de lucht in steekt*

nemoj me jebat | 11-05-18 | 12:21 | 1

Zet gans het raderwerk stil!

LuckyGirl | 11-05-18 | 16:41

Wat is het toch een mooi woord "volksvertegenwoordiger", de tranen van ontroering springen mij bijna in de ogen, het had zo mooi kunnen zijn.
Maar ja, dromen zijn bedrog en het woord "volksvertegenwoordiger" stelt tegenwoordig niets meer voor, het heeft niet gebracht wat wij er van verwacht hadden.....

LaatmaarLu? | 11-05-18 | 12:17 | 2

Ze is geen volksvertegenwoordiger. Maar het moet gezegd: van die andere 150 ook nauwelijks iemand.

Hufterst | 11-05-18 | 12:21

Weet ik maar het ging mij vooral om die bukslaven met hun partij discipline.

LaatmaarLu? | 11-05-18 | 12:22

Zullen we ook maar stoppen met democratie op te leggen aan andere landen?

LuckyGirl | 11-05-18 | 12:13 | 1

Hahahaha
Niet nodig, gewoon zeggen dat je geen actieve herinneringen hebt aan het feit dat Nederland ooit een referendumwet had.

ratelaar | 11-05-18 | 12:50

Eigenlijk is dit stukje van Van Rossem volstrekt overbodig en had kunnen worden volstaan met die doodenge foto.
Brrr.

EefjeWentelteefje | 11-05-18 | 12:09 | 1

Die indruk kreeg ik ook Eefje.
Kan me voorstellen dat kinderen bang worden van dat mens op die foto.
Wel een pluim voor de fotograaf.

watmagjenogwel | 11-05-18 | 12:22

Toch blijft het mij verbazen dat zij 2 kinderen heeft en haar levenspartnerin Lubach op Zondag produceert. Ik had veel meer inzicht verwacht van dit soort OpenMinded types.....

hetgingperongeluk | 11-05-18 | 12:09 | 1

Ollongren: "Geen behoefte voelen om iets niet te doen".... uit welke Luier komt zo'n uitspraak???

hetgingperongeluk | 11-05-18 | 12:19

Op de vraag waarom er geen referendum over de intrekking komt is het antwoord een iets verlengde 'daarom niet'.
Bezopen.

En ik hoor het er ook uitspreken inmiddels. Als er in een debat opnieuw wordt gevraagd of ze antwoord wil geven op de vraag: 'waarom niet?', dan zegt ze altijd: 'Ik heb zonet deze vraag beantwoord.'
En dat 'zonet' trouwens, dat mochten wij thuis nooit zeggen. Wel net, of zojuist. Maar adellijke mensen zeggen ook plee, dus dat is vast iets van die categorie.

Poesmobiel | 11-05-18 | 12:05

Er hangt een monster aan de torenwand
dat daar vanaf de voet is ingeklommen.
Het houdt zich met zijn klauw vast aan een rand.
Voorbijgangers, ze staan in grote drommen

verafschuwd omdat in de andere klauw
een angstig kwetsbaar tweede wezen zit
dat schreeuwt om redding, 't is de schone vrouw
die zelfbeschikking heet. En ik roep shit!

Hij slaat propellorvliegtuigen in stukken
die mikken op zijn vacht en om hem zwermen
Maar ook het monster hoopt dat het zal lukken
De vrouw die in zijn hand zit te beschermen.

Hufterst | 11-05-18 | 12:04 | 1

Mooi.

LuckyGirl | 11-05-18 | 16:39

Hoe je het ook wendt of keert, de betrokkenheid van GS op het referendum is voor D66 een zwaard van Damocles. Bij elke beweging van Mdme Ollongren verpietert en verrafelt het draadje, waaraan het lot van D66 hangt. Mocht zij haar wil doordrijven, dan gaat het zwaard los en door de ziel van D66. Mocht zij blijven aarzelen, dan ziet iedereen hoe dat zwaard bungelt boven deze zielloze partij. Daarom voorstanders van het referendum: met opgeheven hoofd en vol courage doorgaan met het verzamelen van de stemmen, want dit ontmaskert de zieke geest van linkse regenten.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-05-18 | 12:00 | 3

+1

Musset | 11-05-18 | 12:06

Het kost D66 een boel steun en zetels. Des te langer ze aanblijft des te meer zetels het ze kost.

Al-Dente | 11-05-18 | 12:13

@Al-Denthe Of zetels belangrijk zijn. Dat i sleuk voor het gepeupel, gamefication van den politiek. Verder stelt het niets voor. Wanneer er plannen zijn met Persoon X, dan zal Partij X winnen of onderdeel zijn van de macht. Stemmen is nutteloos en het aantal zetels als graadmeter voor macht is een farce. Zie de uitsluiting van den PVV en lokale partijen in vele gemeenten.
--
Vind het schattig dat na alle voorbeelden mensen echt nog geloven in verkiezingen, zetels e.d. Lekker naïef, zo hebben de powers that be het graag. Bukken slaaf, 70% van je inkomen wordt je afgenomen en je wordt gedwongen feestjes te vieren met mensen die je niet in je omgeving wilt hebben.

Mark_D_NL | 11-05-18 | 12:39

Raad van State is ook een politieke elitekliek zonder objectieve lieden, dus volkomen onnodig om het aan zo'n stel voor te leggen. Ze moeten maar gewoon doen waar ze zelf zin in hebben. Mijn respect voor overheden is door al die acties enorm verlaagd. Je ziet het eigenlijk overal, zelfs lokaal, er is weinig democratie.

Watching the Wheels | 11-05-18 | 11:57 | 1

Raar volkje zijn we, als ik in mijn jonge jaren zei niet te gaan stemmen buitelde iedereen over elkaar om te zeggen:"Dan moet je ook niet zeuren als de politiek keuzes maakt die je niet aanstaan".
Wat ik me afvraag is waarom dat wel geldt voor keuzes die je voorgelegd worden maar niet voor keuzes die je zelf creëert?

LuckyGirl | 11-05-18 | 12:04

Heb het al een paar keer geprobeerd maar ik krijg geen beveilgingsvraag, ik gebruik een chromebook

Bokito ergo sum | 11-05-18 | 11:52

Als je leest hoe het referendum betiteld wordt dan moet je toch de conclusie trekken dat de minister denkt dat alle landen om ons heen die wel een referendum hebben niet functionerende democratieen moeten zijn. Die arme burgers daar die moeten het allemaal niet snappen en het allemaal hoogst verwarrend vinden. Gelukkig maar dat wij binnenkort in een land leven zonder referendum waar het wel duidelijk is voor de kiezer hoe het werkt. Zonder verwarrende chaos zoals in Zwitserland maar helder en duidelijk zoals in Noord-Korea.

Jan Slot | 11-05-18 | 11:51
-weggejorist en opgerot-
van Oeffelen | 11-05-18 | 11:48 | 9

Beste Oef, de WRR is door zowel de 2e als 1e kamer van onze parlementaire democratie aangenomen. Dat dit "niet brengt wat er van verwacht werd" is newspeak voor "de uitslag bevalt ons niet". Omdat het raadgevend is kan de regering de uitslag naast zich neerleggen. Maar als je eerst gezegd hebt, zoals alle partijen bij het Oekraïne referendum, de uitslag te respecteren, ja, dan leid je gezichtsverlies. Er werd niet gerekend op een geldige opkomst. En het verspreiden van leugens dat het slechts een handelsverdrag betrof hielp ook niet. En DAT is waarom de WRR dood moet. Niet omdat het als instrument niet werkt, maar omdat het keer op keer de arrogantie van de macht blootlegt.

de visser | 11-05-18 | 13:01

De gekozen burgemeester is hier ook niet, dat kwam op commentaar te staan van de raad v europa. Verder is de openbare orde ook geheel in handen van 3 benoemde mensen en niet bij de bevolking, want die moet de prio’s vaststellen (namelijk: de hoofdofficier v justitie, de korpsbeheerder en de burgemeester). Art 3 grondwet wordt hierbij ook met voeten getreden en niemand kan daar wat aan doen, behalve allerlei benoemde mensen die hier geen zin in hebben. Jij kunt niet naar de rechtbank om een grondwetsartikel af te dwingen. Zelfs niet om een wet er aan te laten toetsen. Het is niet van deze tijd, al heel lang niet meer, d66 is er voor opgericht. Maar doet nu gewoon mee met de regenten en voert ze zelfs aan qua demofobie en draaikonterij.

Nichtsneues | 11-05-18 | 14:03

Nichtsneues | 11-05-18 | 14:03 |:
De gekozen burgemeester was ook een probleem in verband met het aansturen van politie.
Eerst moet die nationale politie er komen, voor je het weet worden agenten anders door een "foute" burgemeester op pad gestuurd.

LuckyGirl | 11-05-18 | 16:37
▼ 6 antwoorden verborgen

De arrogantie van onze politieke ‘leiders’ is wat dit onderwerp betreft grenzeloos.
Een land als Zwitserland laat zien dat een referendum uitstekend kan werken.
Plus, het middel referendum wordt breed gedragen door de bevolking in Zwitserland.

donkieshot | 11-05-18 | 11:48 | 3

Zwitserland heeft ontzettend profielloze leiders die 3x per jaar moeten doen wat het volk per referendum beslist. Verder is er een enorme bureaucratie opgetuigd om iedereen vertegenwoordigd te laten zijn. Het enige fraaie is dat gemeentes en kantons de hoogte van het inkomstenbelastingtarief en dat van de vermogensbelasting vaststellen. Dat is een unicum en werkt belastingdrukverlagend.

van Oeffelen | 11-05-18 | 11:52

De Zwitsers verdienen dat referendum, ze hebben ervoor moeten knokken.
Reaguurder fockewulf weet daar veel over.

LuckyGirl | 11-05-18 | 11:54

van Oeffelen | 11-05-18 | 11:52
die profielloze leiders hebben we al hier.

NV_2017 | 11-05-18 | 12:01

Zal dat mens weleens in de spiegel kijken?

de uitbater | 11-05-18 | 11:46 | 3

O don't you worry. Die vindt zichzelf geweldig.

Deksmaat | 11-05-18 | 11:57

Ze heeft geen spiegelbeeld.

LuckyGirl | 11-05-18 | 12:06

@LuckyGirl
LOL. Weinig woorden maar je legt meteen de vinger op de zere plek. Gelukkig zitten er tegenwoordig vleermuizen in de Kamer. Dat geeft toch een meer vertrouwde ambiance. Nu alleen nog Quasimodo als bediende voor haar inhuren, dat houdt de burger er wel onder.

Nivelleermarionet | 11-05-18 | 13:07

Gek genoeg is niet de burgerhaat en de regentencultuur van D66 (en de partijen die dit momenteel steunen) wat mij het het meest tegenstaat. Het is de laffe, lethargische reactie van de kiezer. In de peilingen zie je wat verschuivingen, maar toch niet dat je zegt dat het signaal (afstraffing) heel duidelijk is. Te veel Nederlanders vinden het allemaal wel goed. Zij vinden niet dat de kiezer in de bek gespuugd wordt, maar steunen het heel vaak. Omdat er duidelijk een grote groep mensen leeft in dit land die vanuit hun morele superieure gelijk, vinden dat anderen naar hun moeten luisteren voor hun eigen welzijn.

Er zit een hoge mate bevoogding in de hoofden van veel mensen. Zij laten vrijheid, redelijkheid en billijkheid varen, voor veiligheid en verzorging. De verpakking is in veel geval vriendelijk en goedbedoeld, maar het de feitelijk gevolgen zijn een gijzeling, een verplichtende solidariteit. Argumenteren vanuit gevoel en wantrouwen over de capaciteiten en denkbeelden van medeburgers, zorgt een argeloze doch grote groep er telkens voor er voor dat zij wegen en bruggen sluiten. Alles moet over de zelfde tolweg, onder controle van de staat.

Statler en Waldorf | 11-05-18 | 11:45 | 3

Dat zag je ook terug in de uitkomst over het Wiv referendum.
Schijnveiligheid is al voldoende voor iets minder dan de helft van het electoraat.

LuckyGirl | 11-05-18 | 11:52

Zoals ik laatst ergens las "most people are not interested in freedom, they want to be slaves and search for better masters' (of woorden van die strekking)..

NV_2017 | 11-05-18 | 12:04

With great freedom comes great responsibility. En daar hebben veel mensen geen zin in.

Muxje | 11-05-18 | 12:28

Kaasja?

Watching the Wheels | 11-05-18 | 11:44

Ach jongens, die ligt ergens op een wit strand te scharen met haar dinnetje terwijl ze door palmboomslaafjes de koelte toegewuifd krijgt. Denk maar niet dat ze ook maar één letter gezien heeft / gesnapt heeft / geschreven heeft.

Jos Tiebent | 11-05-18 | 11:44

Toch heb ik het gevoel dat dit beslist nog geen gelopen race is in de 1e kamer. Het oordeel van de "magnificient seven" was vernietigend en ik verwacht dat de senatoren geen genoegen nemen de technocratische en ontwijkende beantwoording van deze ijskoude, ik wilde bijna schrijven frigide, dame.
Wordt wat mij betreft de lakmoesproef voor het het nut van de 1e kamer, volgen ze klakkelois de stalorders dan mag dit instituut wat mij betreft worden opgeheven.

Luchtbakfietser | 11-05-18 | 11:43 | 3

Moet je kijken hoe graag D'66 dat referendum willen hebben als Wilders aan de macht komt.

LuckyGirl | 11-05-18 | 11:45

Het nut van de 1e kamer mag evident zijn. Het probleem is de lui die er zitten. Partijtrekpoppen in plaats van staatskundigen die boven de politiek staan. Daar moet wat aan gedaan worden. Wat mij betreft worden (ex-)politici en partijfunctionarissen automatisch uitgesloten van het senatorschap.

Muxje | 11-05-18 | 12:25

@ Muxje
Goed voorstel, maar dat gaat niet gebeuren. Ik zou 1e kamer en Raad van State willen integreren in een nieuw instituut dat niet gebonden is aan partijpolitieke belangen.

Luchtbakfietser | 11-05-18 | 16:16

We hádden goud, we hébben zilver, maar eigenlijk hadden we natuurlijk alláng gediskwalificeerd moeten worden wegens valsspelen!

Zenzeo | 11-05-18 | 11:42

Haal het kind in jezelf naar boven en speel een dagje postbode:
Mail even op [email protected] met naam adres en gewenst aantal kaartjes.
Onder de 3 grootste afnemers worden een pakje sigaretten en een setje Nils Ollongrenson raamganzen verloot.

LuckyGirl | 11-05-18 | 11:40 | 1

Hahaha! Die raamganzen!

Poesmobiel | 11-05-18 | 12:08

Stel dat je kan verderleven met een stuk Ollongren in je, krijg je dan ook zo'n kop?

Notenkraker | 11-05-18 | 11:38 | 1

Onmogelijk! Dat mens straalt zoveel burgerhaat uit dat het met zekerheid gesteld kan worden dat ze "nee" heeft geregistreerd in het donorregister.

normanius | 11-05-18 | 11:44

H.A.F.M.O. where art thou ?

Rene strijland260746 | 11-05-18 | 11:36 | 3

K.O.

meneer der meneren | 11-05-18 | 11:40

(Ook) dood.

Deksmaat | 11-05-18 | 11:55

Tja, het is ook best wel een beetje dom geweest om de kiezer inspraak te geven. Dan zou het volk zomaaar het idee kunnen krijgen dat ze meer dan een belastingbetalende vleeszak zijn.

weedo | 11-05-18 | 11:35 | 2

Als je geen andere manieren kan bedenken waarop jij invloed kan uitoefenen op de poltiek, dan ben je inderdaad niets beters dan dat.

AartBeving | 11-05-18 | 11:45

AartBeving | 11-05-18 | 11:45 |:
Het referendum gaat niet over invloed.

LuckyGirl | 11-05-18 | 11:47

Ook voor lieden als Kajsa komt ooit een keer bijltjes dag. En het mooie is dat als ze zo doorgaat, niemand een positieve gedachten overhoud aan haar. Behoudens haar manwijf zal niemand er een traan om laten en zal ze voor altijd eenzaam en alleen zijn. Kasja, karma ligt op de loer. Voor de rest walg ik echt van deze elitaire h**r!

Indoneesje | 11-05-18 | 11:31 | 1

oe

meneer der meneren | 11-05-18 | 11:49

Goed gekozen foto (hoewel ik die smoel liever helemaal niet zie), de arrogantie en minachting druipen ervan af.

Lupuslupus | 11-05-18 | 11:29

Snap niet waarom de VVD en het kabinet hier buiten schot blijven? Ollongren voert slechts uit. De ware masterminds zijn Rutte én Pechtold. Gedekt door Buma en Segers.
.
Verder is er natuurlijk alle begrip bij onze staatsomroep waardoor het onnozele volk al wekenlang in de juiste stand gezet wordt.
.
Het referendum gaat er aan. Moet van het kabinet. Moet van Europa. Allemaal besproken en beklonken in niet wob-bare mondelinge overeenkomsten.

de Voorzittert | 11-05-18 | 11:28

D66 heeft ook niet gebracht wat er van verwacht werd.
Moet dood.
Dat geldt eigenlijk voor de gehele politiek, dood moeten ze.
Het leven heeft ook niet gebracht wat ik ervan verwachtte dus ik moet ook dood.
De wereld, ach, ik had er meer van verwacht.
Alles moet dood.
Maar wat nou als dat ook tegenvalt?
Heel misschien, Kajsa, hoort tegenvallers er gewoon een beetje bij?

LuckyGirl | 11-05-18 | 11:28 | 2

Al die irreele verwachtingspatronen, op de keper beschouwd brengt alleen GS nog wat je ervan verwacht in deze zinloze wereld.

Luchtbakfietser | 11-05-18 | 11:53

Luchtbakfietser | 11-05-18 | 11:53 |:
Ik heb het niet geschreven maar dat is precies wat ik dacht!

LuckyGirl | 11-05-18 | 12:08

Die K. O. spreekt iig niet voor mij, maar ik heb gelukkig mijn eigen mening en daarom alleen al moet het referendum blijven.

PijlVader | 11-05-18 | 11:27

Op 't moment dat de 300k behaald is en naar de kiesraad gaat, zal het worden ingetrokken. Zo rolt den politiek.

FirmaLenB | 11-05-18 | 11:27

Ik ben een kiezer. Voor mij brengt een referendum precies wat ik ervan verwacht: dat ik kan kiezen en mijn stem kan laten horen. Dus praat voor jezelf bitch.

Deksmaat | 11-05-18 | 11:24 | 2

Ze hadden er niet van verwacht dat de 300.000 handtekeningen ook daadwerkelijk binnengeharkt zouden worden.

JackStick | 11-05-18 | 11:40

JackStick
Exact. Een reaguurder stelde het heel goed: het referendum vergroot niet de kloof tussen overheid en burger, maar toont deze aan. En ja, dat kan natuurlijk niet, dat moet onder het steeds groter wordende tapijt geveegd worden.

Deksmaat | 11-05-18 | 11:52

Onvoorstelbaar. Waar blijven die gasten die op DDR66 hebben gestemd. Of daar een baantje hebben gekregen. Is d8ie zetel zoveel belangrijker dan je principes ?
De baantjespartij. Ten kosten van het plebs.

Kamervraag | 11-05-18 | 11:23 | 1

1 zetel is het verschil tussen het sterven of overleven van dit kabinet.
Het enige dat telt is alle zetels behouden.
Dus daar heb je je principe.

LuckyGirl | 11-05-18 | 11:32

Doorwerken tijdens je vakantie is tegenwoordig bijna normaal geworden c.q. verplicht. Iedereen krijgt de mail op z'n telefoon of tablet binnen en ook de telefoontjes blijven doorgaan. Je zakelijke telefoon thuis laten is bijna een doodzonde.
Kids naar de speelclub en dan achter de tablet 'even de mail checken'. Fijne vakantie.

Robbie..... | 11-05-18 | 11:23 | 2

Nou dan doe je het toch verkeert. Er is namelijk bijna niets wat echt belangrijk is. Alles kan wachten. Negeer gewoon 80% wat mensen je vragen en je zal zien dat het meeste zichzelf oplost. En zo voed je dan ook je klanten, personeel en network op. Al dat onzinnige gelul, geapp, vergader onzin, conference onzin etc. Gewoon het meeste negeren en alles loopt gewoon door, en vaak veel beter.

Mark_D_NL | 11-05-18 | 11:30

Dan zit je in een bedrijf of omgeving met de verkeerde cultuur. Van die strebers en patsers die elkaar voortdurend de loef moeten afsteken?

Bereikbaar zijn is prima maar in juiste omgeving weet iedereen wanneer het nodig en wanneer niet.

iustus | 11-05-18 | 12:06

Laat ik het netjes houden vandaag, een intens slecht mens.

Harry Turtle | 11-05-18 | 11:22

Het dedain...
Stuitend.

Wijze uit het Oosten | 11-05-18 | 11:22

Wanneer dat enge wijf met die uitstraling "rechts" was geweest, dan zou bovenstaand portret heel veel vaker in de gevestigde media te vinden zijn, als statement.
In een stemmig Allo Helga pakje, wat haar overigens prima zou staan.

Wie het nog steeds zinloos vindt om te tekenen voor het referendum: juffrouw Ollongren is het roerend met je eens. Niet doen hoor!

Jan Passant mk2 | 11-05-18 | 11:21

Stemmen voor dat referendum! Ook al weet je dat de uitslag - als die de regering niet bevalt - ter zijde geschoven zal worden.

Het toont de kiezers dan weer eens aan dat we alleen in naam een 'democratie' zijn.

En wellicht zal de kiezer bij de volgende 2e kamer verkiezingen dan in nog grotere getale op het FvD stemmen. De enige partij die Zwitserse Democratie wil invoeren. Ik schrijf dat met een Hoofdletter, ter onderscheid van (fop) democratie die we in o.a. NL hebben.

Poekieman | 11-05-18 | 11:21

Lang geleden is er in de EU-achterkamertjes besloten dat de kiezer geen directe invloed meer kan krijgen op besluitvorming, tegelijkertijd is besloten de pensioenen te bevriezen of te laten dalen om in de pas te lopen met andere EU-lidstaten.
#[de blanke man]

meneer Q | 11-05-18 | 11:18 | 1

En dan de pensioenpot zo te laten groeien, dat het onfatsoenlijk zou zijn om die niet te delen met de rest van Europa.

artie | 11-05-18 | 11:24

Karin heeft zelf toegegeven dat de WIV beter is geworden door het referendum. Ergo: het kabinet schrijft zulke slechte wetten dat ze burger inspraak nodig hebben om ze goed te maken.

KapiteinSjaak | 11-05-18 | 11:17

De Nederlandse staat is tot een vijand van het volk geworden, vergeet ook de provincie en gemeente niet maar de staat is toch wel volksvijand nr 1....

onesolution | 11-05-18 | 11:17 | 6
-weggejorist-
AartBeving | 11-05-18 | 11:53

De gewone burger wordt in zijn dagelijkse bestaan meer bedreigd en afgeperst door machtmisbruikende type’s als Ollongren namens de Staat dan door brommermannen in colorhesjes of boos kijkende baardmannen om maar eens wat te noemen.

B.Spiritus | 11-05-18 | 12:04

@onesolution,
!00% gelijk.

watmagjenogwel | 11-05-18 | 12:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een daadkracht zeg, precies het omgekeerde als toen Rutte de uitslag van het eerste Oekraïne referendum zo snel mogelijk moest respecteren en met een leeg inlegvelletje kwam na een bijna jaar. Ze doen tegenwoordig echt niet eens de moeite meer om de schijn te wekken dat de mening van het volk er ook maar een snars toe doet.

De_nuchtere_man | 11-05-18 | 11:17

Kasja wordt natuurlijk ook aangestuurd in het kabinet, ze zal het in deze kwestie niet alleen voor het zeggen hebben. Dus enige nuancering is op zijn plaats als het er om gaat Ollongren erop aan te spreken. Haar voor omkoping gevoelige fractievoorzitter zal het er ook wel mee eens zijn.

Ruud5 | 11-05-18 | 11:16 | 1

Inderdaad. Karin doet ook gewoon wat haar baasjes haar weer opdragen en die doen weer wat hun baasjes willen. Karin is at the end ook gewoon een onderknuppel met wat blinde ambitie en druk vanuit haar groepje.. Moet ze ook aan voldoen.
--
Ach het is ook wel leuk om te zien. Die menselijke lijntjes, het opkomen voor je eigen groepje zoals Ollengren doet. En dan het trappen naar het groepje wat zij minder vinden. Menselijk toch. Het toont geen leiderschap, maar het legt de grote middelmatigheid bloot.
--
En Ollengran is ook maar een tussenpaus, gaat ook weer weg en dan komt er een nieuwe onderknuppel en dan weer 1 en weer 1. Het is uiteindelijk allemaal klein boer wat we hier zien. Alles kan weer 100% gedraaid zijn over een paar jaar wanneer er weer nieuwe onderknuppels aan in dat kabinetje zitten.
--
Geniet van het weer en van de vele kansen die er zijn. De ollengrennetjes en ruttetjes, het is allemaal maar tijdelijk en voor nu leuk vermaak.

Mark_D_NL | 11-05-18 | 11:23

“Het kabinet heeft geen overzicht van hoe het instrument in elk van deze landen werkt”. Dat is puur gebrek aan motivatie, met één telefoontje kun je zoiets te weten komen.

JackStick | 11-05-18 | 11:15

Haar ambtenaartjes, ja. Je dacht toch niet dat ze dat zelf allemaal gaat zitten te typen?

grep | 11-05-18 | 11:12

*http://hartvoordemOcratie.nl/

stoethaspel | 11-05-18 | 11:11

Typisch gevalletje "if voting mattered it would be illegal"

montivagus | 11-05-18 | 11:09

Lang leve de provincie Nederland die netjes de directieven uit Brussel volgt. Democratie is dood, leve de oligarchie.

Berkemef | 11-05-18 | 11:08 | 2

juist...

onesolution | 11-05-18 | 11:18

Leve de Ollongarchie.

Schoorsteenveger | 11-05-18 | 12:09

Vakantie is voor mietjes.

van Oeffelen | 11-05-18 | 11:07

Raadgevend referendum is een gedrocht, verkwisting van overheidsgelden. Een bindend referendum, dat is andere koek.

van Oeffelen | 11-05-18 | 11:07 | 8

Het bindend referendum bestaat eigenlijk al, het is een laffe schijnheilige politieke keuze dit niet uit te voeren.
Als D66 voor een bindend referendum is, dan kunnen ze stellen; op papier is het raadgevend, maar wij respecteren de uitslag en voeren deze uitslag bindend uit.
Is de meerderheid voor of tegen dan stemmen de kamerleden van D66 naar die keuze. Maar dan verlaat je de achterkamertjes politiek en dat zullen de pluche-klevers nooit doen en dus zeggen ze het is niet bindend.....

Damoos | 11-05-18 | 11:50

Zwitserland is ook een parlementaire democratie; het verschil met Nederland is hoogstens dat ze geen erfelijk staatshoofd hebben. Desondanks hebben ze een goed werkend referendumsysteem, gebaseerd op het besef dat essentiële bestuurszaken, die waarover compromissen en afspraken niet voldoende zijn, heel best rechtstreeks door de kiezers beslist kunnen worden. Bindend of raadgevend zou geen rol mogen spelen. Wie een referendum uitschrijft behoort de uitslag te aanvaarden; dat is een kwestie van volwassen denken en iedereen in zijn waarde laten.

Synecdoche | 11-05-18 | 12:53

van Oeffelen | 11-05-18 | 11:43 Dit was een stap in die richting, er is geen enkele sprake van onbegrip, anders dan bij jou jegens je mede-reaguurders..

sockpuppet | 11-05-18 | 21:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat een ijver zeg tijdens het reces. Kajsa hier is een pro tip: probeer privé en werk gescheiden te houden en neem rust tijdens je vakantie.

keestelpro | 11-05-18 | 11:06 | 1

Tip 2: neem vooral de rest van je leven vakantie...

Bill le Koek | 11-05-18 | 12:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken