Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook niet uitgenodigd op de Dam: Mahmoud Abbas, die zegt dat holocaust door gedrag Joden kwam

Hee, nog iemand die vindt dat het bij het herdenken van de Tweede Wereldoorlog altijd maar over hetzelfde gaat.

Social

Het is Mahmoud Abbas, president van de Palestijnse Autoriteit, qualitate qua criticus op Israël en kennelijk ook nog historicus. Mahmoud heeft een aparte kijk op de holocaust en dan in het bijzonder de oorzaak ervan. Waar traditionele geschiedsschrijvers vaak terugvallen op traditionele narratieven zoals het door een zekere NSDAP-partijleider aangewakkerde antisemitisme, wijst Abbas het gedrag van de Joden als oorzaak aan. Opvallend. Wij wensen de verschillende anti-racismecomités veel succes met Israël de schuld geven van deze gekke denkbeelden van Mahmoud. Dat wordt nog wat met die wereldvrede.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
pinochetairways | 03-05-18 | 13:25
-weggejorist en opgerot-
pinochetairways | 03-05-18 | 13:19 | 1

Een op Joop op 1 april geplaatste posting geeft goed weer hoe sommige gutmenschen er over denken. Zegt veel over de gedachten van de betreffende poster, in casu @Geesteman. Maar ook over de inhoud van de schrijfsels die Joop's zware censuur overleven.
“Joden worden in Arabische landen niet gewaardeerd omdat de politiek van Israël daar aanleiding voor geeft. Hetzelfde geld voor het groeiende antisemitisme in Nederland. Dat moet maar eens gezegd om de groeiende Jodenhaat te verklaren”

michelpen | 03-05-18 | 12:35

Helemaal goed, als de façade valt dan zien we de ware aard, niet te ontkennen en of te vergoelijken.
Financiële steun intrekken is het enige logische vervolg, niet te verdedigen zelfs niet met een Kaagse bril op.

bwanabanjo | 03-05-18 | 11:10 | 2

Welke façade?

K. Westergaard | 03-05-18 | 15:47

Te respecteren ontwikkeld gesprekspartner, klik even op Abbas en lees het artikel Kurt, bij hem de facade bij jou misschien de schellen van de ogen.

bwanabanjo | 03-05-18 | 16:05

Het spijt me voor U mevrouw de minister Kaag en ook uw Palestijnse man,
maar nu nog grote bedragen aan subsidie geven aan het Palestina van meneer Abbas kan echt niet meer na zijn uitlatingen.
Ik hoop dat Asscher en Wilders e.a. er nu iets aan gaan doen.
Heel erg wat die Abbas thans stelt en de moorden op miljoenen joodse mensen in concentratie kampen ontkent.

outdoor | 03-05-18 | 10:33

Was dat niet dezelfde Abbas die onlangs in een Israëlisch ziekenhuis is opgelapt?

Als wij ons verlagen tot een doorsnee mohammedaanse imam zou we hem de k... r wensen en een langzame gruwelijke en pijnlijke d.. d !

Mazoeza | 03-05-18 | 10:15 | 2

De moslim of de linkse gek die ook Israëlische producten uit de gezondheidszorg boycot moet nog uitgevonden worden.

Jan Passant mk2 | 03-05-18 | 10:25

De eerste gelovige die zegt dat hij zij geen geneesmiddel gebruikt omdat het gods wil is, maar ondertussen wel een bril nodig heeft maar deze niet draagt moet ik ook nog tegenkomen. Hey Abbas, Leuke bril!
Inshallah slechte ogen, afzetten die bril!

Is dit nog nieuws? | 03-05-18 | 10:58

Lees net op Elsevier dat linksgekkies een lawaaidemo willen houden bij de dodenherdenking, niet genoeg aandacht van hun vadeurrrrrrr gehad of zo

Bokito ergo sum | 03-05-18 | 09:55 | 2

Lekker op een zandbank in de Noordzee lawaai laten maken is natuurlijk niet genoeg voor deze aandachtstrekkers.

Is dit nog nieuws? | 03-05-18 | 10:01

Volgens linksgekkies bestaat er helemaal geen marxistisch complot om de westerse cultuur stapje voor stapje onderuit te bikkelen.
Pasen, pinksteren, kerstmis, monumenten, dodenherdenking, spruitjeslucht, stoepjesschrobben en sinterklaas zijn maar wat voorbeelden van Grote Sociaal Omstreden Vraagstukken die al "opgelost" zijn of nog "opgelost" moeten worden. Dingetjes die evengoed te klein zijn voor burgers om mee te mogen bemoeien, maar groot genoeg om linkse gekkies in zwarte uniformen bijeen te krijgen in luidruchtige demonstraties.

Jan Passant mk2 | 03-05-18 | 10:06

Ik word moe van dit soort moslims. Eerst ontkennen ze de holocaust om vervolgens te zeggen dat het hun eigen schuld is.

Wat is het nu? Vond hij nu wel of niet plaats? Make up your fcuking mind!

Mokum Kosher | 03-05-18 | 09:50 | 1

Joodse mensen blijken bovengemiddeld intelligent. Dit soort islamitische stumpers halen het gemiddelde behoorlijk onderuit. QED www.volkskrant.nl/voorpagina/wat-nou-...

benjeallanggek | 03-05-18 | 09:44

Geeft allemaal niks hoor. Kaag maakt gewoon 13 miljoen euro Nederlands gemeenschapsgeld over aan dit soort volk. Die dubbele moraal, hoe leggen deze mensen dat aan zichzelf uit? Maar goed, palestijnen zijn lief en keizielig, ik heb geen idee waaróm maar schijnbaar moeten zo zijn, en zeker zo blijven, van de westerse wereld.

Dutchbeaurouge | 03-05-18 | 09:39

Heeft iemand Gretta al gebeld voor een reactie? Hoor je trouwens weinig van de laatste tijd.

LJBrinkhorst | 03-05-18 | 09:25 | 1

Gretta is nu 76. Die zit naar ik hoop thuis een beetje tegen de goudvis te blaffen.

Dutchbeaurouge | 03-05-18 | 09:41

de joden hebben het gevaar destijds onderschat, maar dat is geen misdaad. die fout zullen ze niet herhalen. deze man is het bewijs dat het gevaar nog niet geweken is.

etwaboy | 03-05-18 | 09:23

Laat Abbas maar eens een herdenking organiseren voor alle mensen die, sinds het bestaan van de islam, door moslims zijn vermoord, verkracht, ontvoerd enz.

Boy Cot | 03-05-18 | 09:20

Als er één schreeuwert over de dam is ...

MickeyGouda | 03-05-18 | 09:19

Zouden wij, bedoel onze huidige regering niet eens stoppen met het betalen van salarissen van de ambtenaren in Palestina.!!!

rexm | 03-05-18 | 09:18

Beelden spreken meer dan woorden:
https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/minister-kaag-draagt-hoofddoek-in-iran-pvv-spreekt-van-verraad

Hallalieheliaal | 03-05-18 | 08:57 | 2

Zo te zien heeft ze, net voor dit shot, eerst nog de ring aan zijn linker hand gekust.

benjeallanggek | 03-05-18 | 09:01

Ze is thuis dan ook goed getraind door haar kegtgenoot.

Hallalieheliaal | 03-05-18 | 09:06

Iets zegt me dat dit geen topic op Joop.nl wordt.....

benjeallanggek | 03-05-18 | 08:46 | 5

Bij joop zijn ze het ermee eens, dus voor hun niet nieuwswaardig.

Ruimedenker | 03-05-18 | 08:55

Op de Joop heb je meestal topics als "Pol Pot bedoelde het best wel goed" en "Volkert v.d. Graaf deed wat GroenLinks hem had verteld" dus daar kan je weinig objectiviteit van verwachten. Oh wacht: van Jole is een smerige #metoo-aanrander in zijn witte onderbroek.

eerstneukendanpraten | 03-05-18 | 08:56

in museum Beeld en geluid zag ik een uitspraak van Fascisco op de muur staan. Iets in de trend dat nieuws niet voor iedereen te begrijpen is. Daarom houden ze het bij Joop ook eenzijdig denk ik.

BozePaarseMan | 03-05-18 | 09:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Wanneer komt er weer eens een stukje op GS dat niet gaat over ritueel slachtende volkeren?

Watching the Wheels | 03-05-18 | 08:41 | 1

Nou volgens mij heb je nu je zin.
Al heeft dat donorgebeuren ook wel iets van ritueel slachten...

Petrus Poortwachter | 03-05-18 | 09:09

In 1982 promoveerde Abbas op het Institut d'Etudes Orientales in Moskou. Zijn proefschrift had als thema's dat a. Israël een koloniaal project was dat niets van doen had met de Joden , b. hij trok de omvang van de Shoah in twijfel en c. dat de massamoord op de Joden in WO2 een complot was tussen nazi's en zionisten.. Hij borduurde hierop voort in een universitaire publicatie in 1984 uitgegeven in Amman , een tweede publicatie in 1997 in Caïro en in 2011 een derde uitgave ervan in Ramallah. Dat men nu verbaasd over zijn redevoering is, is op zijn minst merkwaardig. Immers reeds vanaf 1982 waren zijn denkbeelden aangaande de Joden kenbaar en duidelijk. en publiekelijk toegankelijk. ( Th

Jan Boule | 03-05-18 | 08:40 | 1

Waar ik nog aan toe wil voegen: Als hij deze denkbeelden niet had, zou hij nooit op deze positie zitten.
Pausen zijn ook 'meestal' katholiek.

Petrus Poortwachter | 03-05-18 | 08:45

Abu Abbas heeft duidelijk gestudeerd aan een pali universiteit - als hij al gestudeerd zou hebben. Altijd maar weer de Joden die het hebben gedaan. Nooit de palis, nooit de arabieren; beter gezegd, nooit de blinde volgelingen van de Koran fanaten. (Hoi, Afwas!) Ideale man dus om het pali probleem op te lossen. We hadden al de bijdragen tot vrede van de zijde van de die getalenteerde Hamas fanaten. Nu komt Abbas weer uit zijn tent.
Laat Nederland er maar weer eens wat soepsidie heen sturen; dat helpt hen langer in het zadel te blijven zitten en dan kunnen we doorgaan met ons te verbazen.

ljcoster | 03-05-18 | 08:37

Abaas vindt dus ook dat de Palestijnen hun eigen situatie volledig aan zichzelf te wijten hebben. Kijk, dan kun je verder praten.

batvoca2 | 03-05-18 | 08:30

Zit je dan als linksmens met je kontje te draaien

Bokito ergo sum | 03-05-18 | 08:27

en nederland blijft maar lekker doneren aan die corrupte bak ellende , maar wat wil je ook als je een minister van buitenlandse zaken hebt die een terorristen lover is

Captain_Dipshit | 03-05-18 | 08:26

Er zijn 2 opvattingen die moeslims mogen hebben inzake de holocaust. 1) het heeft nooit plaatsgevonden en het is een zionistische leugen of 2) het was de schuld van de jeauden zelf. M.a.w. deze meneer Abbas vertolkt een doodgewone islamitische mening die 50% van de Oemma draagt (de andere helft ontkent het dus).

Maar goed moeslims zijn niet de enige in de geschiedenis die kennelijk iets tegen de jeauden heeft. Gristenen, marxisten en fascisten zijn welbekend hier (neem ik aan) en hebben grootschalige pogroms in hun tijden georganiseerd. Maar ook de Egyptenaren (niet de Arabs maar de ekte ekte), (neo)Assyriers, (neo)Babyloniers, Seleuciden, Romeinen en last but not least de Turken had wel iets tegen de jeauden.

De enige in de geschiedenis die ik tot dusver heb kunnen ontdekken die zich chill opstelden, waren de Perzen. En nu wil de ironie dat een van hun opvolgende landen, Iran, Israel toch ook maar wil nuken. Het zit de jeauden ook niet mee...

Graaf_van_Hogendorp | 03-05-18 | 08:22 | 2

Conclusie: een volk moet een eigen land hebben en daar blijven, anders worden de mensen van dat volk altijd wel een keertje vervolgd. Iedereen is kennelijk een racist dus laten we daar maar gewoon pragmatisch mee omgaan.

zwarte_weduwe | 03-05-18 | 09:20

katholieken moet je niet verwarren met christenen ,want ze hebben andere geboden en regels ,wat ze zelf bedacht hebben

pedro300 | 03-05-18 | 09:21

Volgens PvdA/GL draagt die heel veel bij aan het maatschappelijk debat , hoeveel geld hebben Ze al weer overgemaakt naar hem die Haagse Hippies o.l.v Rutte

liegende lippen | 03-05-18 | 08:19

Abbas zegt gewoon nog een keertje wat de mo's al 1400 jaar zeggen. En de westerse deugmensjesgeldstroom naar Klein-Antisemitië gaat gewoon door.
Heeft dhimmi Kaag de rat al als een lief marsepeinmuisje aan de nepmedia verkocht?

De Vrijlansier | 03-05-18 | 08:16

Volgens mij kwam het mede doordat de groot moeftie van Jeruzalem, Hitler ingefluisterd heeft dat hij de joden beter af kon maken.
nl.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Hoessei...
Maar ja. Zelf kritiek is arabieren (en Palestijnen in het bijzonder) totaal onbekend.

Is de gratis geldkraan van de EU naar Abas al dichtgezet?

Rest In Privacy | 03-05-18 | 08:05

"wijst Abbas het gedrag van de Joden als oorzaak aan. Opvallend."
Opvallend, inderdaad. Want als ze dat ècht zouden geloven, zouden moslims daar in hun eigen gedrag ook naar handelen. Maar zijn niet bepaald model-burgers, dus is het weer een smoesje.

Chuck the plant | 03-05-18 | 07:59

Van kleins af aan dit inprenten en dan vinden wereldverbeteraars het nog gek dat Israël doet wat het moet doen.

hoochee | 03-05-18 | 07:52

Niet alleen Hitler haatte de Joden. De arbeiders in Nederland, met name communisten haatten ook de Joden. Dat kwam door de rijke Joden die de haven beheersten, in de diamanthandel zaten en over het algemeen lepe handelaren waren. Dat heeft wel degelijk wat met gedag te maken, maar is natuurlijk geen reden voor een volkerenmoord. Eigenlijk hadden de Joden een positieve bijdrage aan de maatschappij, maar dat werd toen niet zo gezien.

Tapioca pudding | 03-05-18 | 07:46 | 3

Tapioca pudding: jouw commentaar getuigd van weinig historisch besef . Het waren met name de Communisten en Gereformeerden in NL die tijdens de Bezetting de Joden lieten onderduiken en de Gemeentehuizen overvielen om aan voedseldistributie bonnen te komen.
Dat is een historisch feit. Dat de (rijke) Joden in Nederland voor de oorlog een dubieuze reputatie hadden vinden wij nu nog terug in de Dikke van Dalen.

Eendragtmaaktmagt | 03-05-18 | 08:20

de joden werden door de pausen in de handel gedreven ,want gewoon vakwerk werd hun verboden en daarom zijn ze groot geworden in handel en geld

pedro300 | 03-05-18 | 09:23

Kuch
Hitler had een hekel aan alles wat niet Arisch was. En aangezien er toendertijd niet zo heel veel andere volken in Duitsland woonden....
Vergeet bijvoorbeeld de Roma en de Sinti niet.

Is dit nog nieuws? | 03-05-18 | 09:53

Opvallend? Nee. Ook Hitler wees naar jodengedrag. Dat anti semitisme moest toch met iets onderbouwd worden.

Anno 2018 heeft men dat nazisme bij de Duitsers er wel uit gekregen. Ze zijn alleen de moslims vergeten. De meeste moslims die hier wonen zijn net zo nazi als Duitsland ttv WO2.

gaffelbaard | 03-05-18 | 07:31

Kleine schedel, grote kin. De palestijnse aap heeft zich gewoon van publiek vergist. Dat moest een keer gebeuren.

Vreetkonijn | 03-05-18 | 07:24

Why did Hitler hate jews? Rabbi Yosef Tzvi ben Porat will explain to you
m.youtube.com/watch?v=qTYSv_YQOVo

Is deze meneer Tzvi nu een jodenhater? Of kan het toch, kijkend naar feiten, over WOII te praten?

Rest In Privacy | 03-05-18 | 07:16

"Je zult het er zelf wel naar gemaakt hebben", haha, garantie om mensen over de flos te krijgen. Wat een trol.

dugo | 03-05-18 | 06:57

Het ontkennen van de Holocaust is strafbaar in Nederland, mooi excuus om de (financiële) banden met dit soort palestijnse kakkerlakken te verbreken. Maar ja, Rutte en daadkracht............

HanMar2 | 03-05-18 | 06:44 | 6

@gaffelbaard Je gaat de fout in met de aanname "Met als doel joden zwart te maken". Daar heb je geen bewijs voor. Wat voor doel hebben mensen die ontkennen dat de wereld rond is? Ook iets snoods? En moet hun ontkenning ook strafbaar gesteld worden?

letters_of_cijfers | 03-05-18 | 07:53

gaffelbaard | 03-05-18 | 07:41
AanDiggelen is er vermoed ik (nav mijn - fatsoenlijke - meningsuitwisseling bij het einStina topic) eentje uit de wat uiterst rechtse hoek. Net als bij de extreme linksen is antisemitisme daar nu eenmaal een gegeven.

BlowingBubbles | 03-05-18 | 08:38

Gaffelbaard. Je vult het te makkelijk voor een ander in. Waar is het bewijs dat iemand die de 6 miljoen onderzoekt eigenlijk haat zaait en joden zwart wil maken? En waarom altijd die krampachtigheid. Niemand die beschuldigd wordt van anti-Oekrainisme wanneer de doden in de holodomor geschat worden tussen de 2 en 10 miljoen.

Rest In Privacy | 03-05-18 | 13:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Een opportunistische geschiedenis-goochelaar.

Overigens lijkt-ie op deze foto een beetje op een oerang-oetang.

HypoPseudo | 03-05-18 | 06:27

Wie had dat gedacht? Een antisemiet doet antisemitische uitspraken. ...

digibeest | 03-05-18 | 05:22

Israel wordt bedreigd of beschermd door diverse groepen/koningen. Dat is al een bijbels thema en wordt in na-bijbelse tijden gewoon voortgezet. Alleen is Israel-zonder-land, dan 'de Joden'. Beschermers worden gezegend. Als de kerk anti-semitisch is, overtreedt ze een bijbelse waarschuwing. Nl. Dat de kerk zich moet beschouwen als ge-ent op de Joodse stam. Het ge-ente takje moet zich niet keren tegen de stam.
Abbas zit aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Dat zie je hier al; hij pleit de gruwelen van Hitler liever vrij, dan dat hij zich wil verdiepen in de gruwelijke dood van miljoenen weerloze Joden.

marjen | 03-05-18 | 04:04 | 3

En wat is de oplossing?

HoerieHarry | 03-05-18 | 04:06

Arabieren pro Israel is al een mooi begin. Die bestaan namelijk ook.

marjen | 03-05-18 | 04:33

@hoerieharry Het verbieden van religie, alle religie.

Reagurend_Nijlpaard | 03-05-18 | 08:15

Laten we al die religieuze twisten vooral in de “heilige landen” houden en asap uit Europa verdrijven. Het bederft hier namelijk de sfeer en voor de rest voegen die religekken ook niks nuttigs toe.

kempenaer | 03-05-18 | 03:12 | 2

3/3 reacties Kempenaer die jou verraden. Jij mot joden niet, zeg dat dan gewoon.
Met een omweg maar duidelijk.
Jij hebt hier totaal géén last van joden.
Van een religieuze oorlog is ook al geen sprake in NL. Jij kiest duidelijk de kant van de “nuttige linkse idioten”. Ikzelf ben ook niet religieus maar kan nog wel onderscheid maken tussen goed en kwaad. Zo jij er naar kijkt is op zijn minst niet goed.Ga je vanavond lekker herrie maken om 20.00 uur?

Ruimedenker | 03-05-18 | 05:41

Ik bedoel morgenavond natuurlijk...... 4 Mei 20.00 uur kempenaer.

Ruimedenker | 03-05-18 | 05:44

De zwaarste pijp wordt momenteel door de inwoners van Diversiteitendam gerookt; www.telegraaf.nl/nieuws/1991193/dode-... .
Een ware 'shooting spree' raakte twee personen. Meer is vast te verwachten. Verwacht echter geen positieve feiten....

Billy Ocean | 03-05-18 | 01:39 | 1

GL lost dit met luchtbakfietselarij gewoon allemaal op..

BozePaarseMan | 03-05-18 | 02:05

De bron van de holocaust is niet zeker, wel is bekend dat pogroms al eeuwen voorkwamen in W-Europa. Ooit een keer in Trier de voormalige Joodse wijk bezocht, huizen waren laat-middeleeuws en voorzien van allerlei (vlucht) gangen onder de straten door. Idem dito in Warschau. De Joden wisten hoe de vlag er bijhing tijdens volksoproer: ze waren ’n gemakkelijk doelwit.

Dhr. Abbas kent blijkbaar geen geschiedenis of ontkent deze doelbewust. De enige conclusie welke ik hier aan kan verbinden is het islamisme en de focus op Jeruzalem. En links heult mee…

Veluwse-Eikel | 03-05-18 | 01:14 | 5

Cicero that is

NV_2017 | 03-05-18 | 06:37

@nv
In welk boek van Cicero is dat?

gaffelbaard | 03-05-18 | 07:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Klutsloze man!

Geevee | 03-05-18 | 00:50

Abu Mazen is gewoon de zoveelste Arabische kluns.
Gefrustreerde Fatah-leider zonder bevoegdheid. Af en toe wat domme dingen roepen om de geldkraan richting PA open te houden.
Nuttige linkse idioten zullen het roerend met m eens zijn.
“De Joden vroegen niet alleen om de holocaust, sterker nog, ze hebben t zelf verzonnen”.
Wat een zieke mensen zijn dat toch. En waar linkse idioten en islamidioten elkaar vinden blijft een raadsel. Ik,kan maar één ding bedenken: jodenhaat.

Ruimedenker | 03-05-18 | 00:41 | 2

Joden en moslims vinden elkaar dan weer in genitale mutilatie van kleine kinderen.
En ongelovigen komen er bij beide religies slecht vanaf. Of ze je nu goj of kafir noemen.

kempenaer | 03-05-18 | 03:15

Dus ze vragen erom. Is dat wat je wilt zeggen, Kempenaar?

Ruimedenker | 03-05-18 | 05:33

Heeft Kaag eigenlijk al afstand hiervan genomen? #dtv #pvvleesjemee

Rest In Privacy | 03-05-18 | 00:29

Als wandaden als met een keppeltje of met pijpekrullen en een hoed over straat lopen al leidt tot een holocaust, dan schiet mijn fantasie te kort aan hoe je moet reageren op 40 jaar straatterreur, eisen en dreigen, criminaliteit en leegzuigen van het sociale stelsel door moslims.

Franker | 03-05-18 | 00:21

De weleld had zo mooi en vredig kunnen zijn zonder de islam, het jodendom en alle andere kutgeloven.
Of drijf ik nu over?

HoerieHarry | 03-05-18 | 00:07 | 18

Er zijn hier toch heel veel stukken stront. Meer dan ik in eerste instantie had gedacht. Jammer.

HoerieHarry | 03-05-18 | 05:48

Jezus Harry, ga nou slapen. Maak t niet groter dan t is.
Morgen weer een dag ouwe pik.

Ruimedenker | 03-05-18 | 06:21

Ruimdenker, bedankt.

HoerieHarry | 03-05-18 | 06:56
▼ 15 antwoorden verborgen

Abbas, President zonder land.
Maakt geen zak uit wat hij vindt, daar heeft Israel zich in 1967 al zeker van gemaakt.

lieverdeauddanreaud | 03-05-18 | 00:04

Abbas is er veel aan gelegen de oorlogstrom te blijven roeren. Steeds meer moslims lezen zelf hun koran en lezen ook dat het beloofde land aan de kinderen van Israël is gegeven. Maar dan de vriendjes en vriendinnetjes van Kaag en Timmerfranz. Van wereldwijd stroomt het gratis geld toe en de Westerse landen betalen dubbel of meerdubbel. Who wants peace?
Maar Abbas' toespraak is ook het Deutsch Palestinische Gesellschaft te dol: dpg-netz.de/

eastender | 02-05-18 | 23:52

Als de Joden toen deden wat de Moslims nu doen, heeft hij waarschijnlijk een punt.

frickY | 02-05-18 | 23:35 | 3

Ik wilde zoveel vertellen, maar het lijkt mij niet wijs.
Kortom, ik houd niet van oorlog,...... oorlog kost alleen maar burgers.
Hun leven.

Bad - Casey | 02-05-18 | 23:43

Ooit gehoord van de Cheka, GPU, NKVD of de KGB of mensen zoals Genrikh Yagoda?

sickstyle | 02-05-18 | 23:50

Gelukkig is er altijd nog de Europese Unie, die landen kort die naar haar mening niet voldoende gelukszoekers opnemen - en tegelijkertijd jaarlijks honderden miljoenen Euro's aan Mogherini-douceurtjes overmaakt naar de tirannen van Ramallah en Gaza.

bisbisbis | 02-05-18 | 23:28 | 1

De EU, de UN, de westerse regeringen, ze houden dit conflict in stand met hun idiote donaties. De Palestijnse top leeft in weelde elders en ondertussen houden ze de bevolking dom en arm en zweept ze op om voor hun dollars te vechten. En die Palestijnse sukkels hier met hun vlaggetjes geloven er in, want GL, SP en D^^, en hup, daar draait de geldkraan weer open. En Nederland draait de eigen bevolking een poot uit en betaalt de Palestijnse pensioenen.

eastender | 03-05-18 | 00:14

Stuur die hele tyfus Fatah bende even op verplicht schoolreisje naar een vernietigingskamp svp. Het moet even doordringen.

Gen. Maximus | 02-05-18 | 23:24 | 1

Dan zouden ze serieus denken dat het in scéne is gezet. het enige dat werkt, is het blokkeren van de haatzenders - voor de komende dertig jaar, wel te verstaan.

bisbisbis | 02-05-18 | 23:31

Ik wijt het tenenkrommende gebrek aan realiteitszin bij al die figuren uit het Midden-Oosten aan teveel sprookjes-van-1001-nacht. Of de Koran, maar dat komt op hetzelfde neer.

MickeyGouda | 02-05-18 | 23:22

Alsook de bezetting van de Palestijnse gebieden de schuld is van het gedrag van de Palestijnen?

HaatbaardKnipper | 02-05-18 | 23:14 | 2

wat bedoel je?

Zoltan | 02-05-18 | 23:30

Welke bezetting? Komen we weer op de vraag welke religie is ouder? Wie heeft er recht op dat stukje grond? Waarom de Palestijnen niet naar een nieuwe te bouwen stad in bijvoorbeeld Saudi-Arabië?

Is dit nog nieuws? | 03-05-18 | 09:51

Nu net op NTR VPRO linkse kut propaganda over 2 Pallies. en u raadt de teneur al...... Israël is de grote boosdoener.
Vieze deughonden bij de Nationale indoctrinatie tv dienst!

slipsniffer | 02-05-18 | 23:08 | 3

En dan drukt u zich nog bijzonder diplomatiek uit!

Berbarossa | 02-05-18 | 23:24

Heb een klein stukje gezien waarin een pallie zijn geld verdient met kindje Jezus-souvenirs verkopen in Bethlehem (hoezo hypocriet?) en waarin een stelletje volwassen mannen aan een kind van 3 leert hoe hij een steen moet gooien. Was er toen wel weer klaar mee.

Wim_Kut | 03-05-18 | 07:56

De Vrijzinnig Palestijnse Radio Omroep. Die bezigt uitsluitend grachtengordelgeleuter.

Nelis SplitBloes | 03-05-18 | 09:27

Mensen met weinig intelligentie zitten op posities waar zij niet op moeten zitten. Abbas, ook weer zo een klassiek voorbeeld hiervan. Hoe zij op dergelijke posities komen, geen idee. Nou ja, elk volk krijgt de leiders die het verdient, zullen we maar zeggen.

De Evangelist | 02-05-18 | 23:00 | 2

Mensen die door geloof gedreven zijn kunnen volgens mij niet meer rationeel denken. Heeft volgens mij weinig te maken met intelligentie.

HoerieHarry | 02-05-18 | 23:09

HoerieHarry | 02-05-18 | 23:09
In de Grieks-Romeinse oudheid waren de Stoïcijnen zowel rationeel denkend als hyperreligieus. Uw stelling snijdt geen hout.

Eeuwig..Op..Vakantie | 02-05-18 | 23:19

Er is maar een oplossing voor deze idiotie. Bezoek uit het universum door wezens die een jodenster dragen. en zelfs dat zal de mohammedaan koud laten.

Ernst Oosters8389 | 02-05-18 | 22:45 | 2

Ach, de Romeinen zaten vroeger ook overal.
En anno nu houden ze hun hand op bij de EU...

Petrus Poortwachter | 02-05-18 | 22:51

Tenzij blijkt dat de vreemde wezens ook besneden zijn en dat tikt aan in beide kampen.

Ernst Oosters8389 | 02-05-18 | 22:53

In de jaren 80, klom men op de barricades, niks, maar dan ook niks is hier van over gebleven.
En ik behoor ( nogmaals ) ook bij jullie ( toetsenboard-helden ).

We gaan eraan, zo is het.

Bad - Casey | 02-05-18 | 22:30 | 6

Berbaar | 02-05-18 | 22:42 ,
Ik ben eigenlijk niet bang, dood gaat men toch.
De mens is meer bang , op de manier waarop men doodgaat.
Denk ik.

Bad - Casey | 02-05-18 | 22:59

Dit mag u vinden, wat een bevoorrecht, voor u en mij.
En nu het lef hebben visa te doen, in enige Aribische Liga, te doen.
Bad - Casey | 02-05-18 | 22:46
Huh wablief?
Tegelen met een borreltje op of het verstand op het nachtkastje is niet echt verstandig mijn Beste.
U lijkt me een sympathieke mede-reaguurder maar inmiddels slaat het nergens meer op.
Truste, we'll meet again.

Berbaar | 02-05-18 | 23:01

Berbaar | 02-05-18 | 23:01,
Dank u, ik hoop het, de dialoog u daar ook in te vinden, daar houdt ik persoonlijk ook van.
Weltrusten "Barbaar".

Bad - Casey | 02-05-18 | 23:13
▼ 3 antwoorden verborgen

"Somebody said that anti-Semitism and Kristallnacht was the result of ten years of Jew-bating. Ten years? You must be joking, it's the result of 2000 years of Christianity based on one verse of one chapter of St. John's gospel which led to a pogrom after every Eastern sermon, every year for hundreds of years because it claims that the Jews demanded the blood of Christ beyond the heads of themselves and all their children to the remotest generation. That's the warrant and license for and incitement to anti-Jewish pogroms."
-- Chistopher Hitchens

postmodernismisdead | 02-05-18 | 22:30 | 7

@mezelf -r typehorror.
@Mark huh? Wat voor fantasierijke complotanalyse is dat? LOTR sowieso niet echt mijn kopje thee.
@ccr lekker selectief de leer citeren... pfff. Beter prent je Revius' sonnet in je hoofd: "T’en zijn de Joden niet, Heer Jesu, die u cruysten…. Ick bent, o Heer, ick bent die u dit heb gedaen.”

einStina | 02-05-18 | 23:13

De Frankfurt school, bedenker van PC was de aanstichter van de nazi's. Was er maar een degelijke leider ipv Hitler die de strijd met hun aanging, na Hitler was het westen wat 50 jaar in oorlog met het communisme, maar die mof moest het in zijn eentje doen, en hoe.

Papierversnipperaar | 02-05-18 | 23:41

einStina | 02-05-18 | 23:13

Het ene sluit het andere ook niet uit, wij zijn allemaal schuldig en hebben vergeving van zonden nodig.

ccr316 | 03-05-18 | 00:27
▼ 4 antwoorden verborgen

summer is comming. proost.

newray | 02-05-18 | 22:23 | 2

*PLOP* Proost !

Twisted_Faith | 02-05-18 | 22:41

Als de vogels vliegen op de kop dan is de zomer op z'n top.

HoerieHarry | 02-05-18 | 22:43

.. maar goed. In Nederland zal de geschiedenis zich niet precies zo weer herhalen!
Hoewel het achterhuis nog steeds open is als toeristische attractie is de islam daar dus ook van op de hoogte. Wanneer de volgende lichting joden zich daar wil verstoppen zijn zij dus direct de klos. Zeker in Amsterdam, een lieve stad.

Jan Passant mk2 | 02-05-18 | 22:17 | 2

Het halal frank huis?

Twisted_Faith | 02-05-18 | 22:42

Het Anne Frank huis is erg overgewaardeerd omdat de Yanks dat zo beautiful liken maar de weg van het Station van Rhenen naar Ouwehands dierenpark zegt VEEL meer over 40-45 daar Staat namelijk op de tegels hoeveel machteloze slecht bewapende militairen afgeslacht werden door De Duitsers

berg545 | 02-05-18 | 23:40

Jammer dat onze minsteres van Palestijnse Zaken, mevrouw Kaag van NX66 nu net even op vakantie is. Ze is met het mei reces er even tussenuit, zit lekker in een luxe penthouse in Parijs. En nee, geen lullig Schevenings penthousje met een inrichting uit de jaren zeventig, maar één van de luxste in Parijs.
Is van een oude vriendin, de absurd rijke erfgename van Arafat.
Nou dan maar over op plan B en vriendin van de nepnieuwsshow in stelling brengen, door weglaten in de media en indien het ergens toch ergens opduikelt even toelichten wat Abbas eigenlijk bedoeld (chique gezegd nuanceren). En we keep the pink dream world alive!

bananabanana | 02-05-18 | 22:17 | 4

We hebben een AIVD, een MIVD, een FIOD, en ga zo maar door.
Waarom hebben we eigenlijk geen burger-instantie die vergelijkbare bevoegdheden heeft en daarmee politici, beleidsmakers, bestuurders etc. onder de loep houdt om te controleren of ze wel zuiver op de graad zijn, qua inkomsten, loyaliteiten en zo voorts.

Abject | 02-05-18 | 23:35

Geschat vermogen tussen de 200 miljoen en de 6 miljard. Toen hij net dood was, schatte men 7 miljard. Niemand kan dat 'verdienen' maar hij heeft het bijelkaar geluld, de Egyptische leugenaar cq nobelprijs winnaar, zowaar een Heer van Stand. En die Palestijnse sukkelaars maar geloven in hun eigen armoe.

eastender | 03-05-18 | 00:40

Abject
Dat zou de pers moeten doen. Maar het lullige is, dat als liegen (VVD) of corruptie(D66) aan het ligt komt, er niemand niemand meer wakker van ligt

Rest In Privacy | 03-05-18 | 08:40
▼ 1 antwoord verborgen

Laat dat oude varken maar lullen.
PS. Wanneer verdwijnt die ui nou eens naast mn naam. Duurt wel erg lang deze keer.

HoerieHarry | 02-05-18 | 22:11 | 14
-weggejorist-
steekmug | 02-05-18 | 23:25

Aanvulling eerdere tegel
Het land(Jordanië) van Mother Of All Bombs(MOAB!)(Muwaffaq Salti Air Base)

steekmug | 02-05-18 | 23:38

En dat jij berbaartje dat niet weet, hoeft dan weer niet te verbazen. Wegkijken heeft zo zijn nadelen...

kempenaer | 03-05-18 | 11:53
▼ 11 antwoorden verborgen

Wanneer het heden en je compleet averrechts werkende gedrag teveel aandacht dreigt te krijgen dat ga je de aandacht naar de ander verleggen met hun (bij elkaar gefantaseerd) gedrag.
Opmerkelijk dat die theedoekfiguren klauwen ontwikkelingsgeld in eigen zak steken i.p.v. hun volk een goede opleiding geeft met toekomst. En ondertussen blijven zeiken over de succesvolle buren die in dezelfde zandbak wel een succesvolle samenleving uit de grond hebben gestampt.

Winter_is_coming | 02-05-18 | 22:08

Dit wil ik wel zeggen, er bestaat geen links of rechts.
Waarom niet?!
Omdat men tracht via links of rechts als ( en visa versa ) fascisten durven te bestempelen.
Gezien de acties van het hele linkse "milïeu ", durf ik te stellen dat zij, A, anarchristen zijn, zoniet... B, ... landverraders zijn.
En zo is het.

Bad - Casey | 02-05-18 | 22:05 | 1

En das hard, dat snap ik, maar onze "vrije' wereld staat in gevaar.
Alle voorwaarden, tov een democratie...... staat gewoon in gevaar.

Bad - Casey | 02-05-18 | 22:15

Mahmoud Abbas, president van de Palestijnse Autoriteit, is een gewone doorsnee islamitische leider. Gewone doorsnee islamitische leiders zeggen zulke dingen over joden en spreken ook steeds vrijer over de heilige plicht om die te doden.

De linkse mensen zeggen deze dingen ook steeds vaker, want wie Echt Deugen wil moet van de islam houden. Moet. De islam kan slecht tegen tegenspraak, dus ja. Toekomst o toekomst.

Jan Passant mk2 | 02-05-18 | 22:03

Dat is antisemitisme in de puurste vorm. Wat je hier ook zo nu en dan hoort. Het gedrag van de Joden was zogenaamd vervelend, ze hadden teveel geld, ze waren arm en uitzuigers of ze waren bankiers die mensen bankroet maakten. Geen chocola van te maken van die onzin.
Zo'n Palestijnse sjaal weet dan zogenaamd wel even te vertellen hoe de Joden zich in het vroegere Europa gedroegen maar hoe de relaties hier verder lagen is natuurlijk totaal onbekend. Westerse cultuur is namelijk viesbah.

Draak van de Kempen | 02-05-18 | 22:02 | 3

Joden waren namelijk wel de mensen die je in een samenleving kon beren. In tegenstelling tot de mislukte generaties waar men nu mee heeft te kampen (en meer komen gaan!).

Klutskwijt | 02-05-18 | 22:12

Klutskwijt
Inderdaad. Joden waren vaak de zondebok uit afgunst over hun succes.
Daar hebben moslims gelukkig geen last van.

Rest In Privacy | 03-05-18 | 08:34

Ayatholla_Buttbanger | 03-05-18 | 08:34

Zelf denken ze van wel, als ze in een 250 pk met 500000km op de teller Mercedes worden aangehouden is iedereen 'rasies' en 'gunnen we ze niks als ze succes hebben'. Met je 'schoonmaakbedrijfje' of 'Turkse grillroom' of 'telefoonreparatiebedrijf'

Draak uit Brabant | 03-05-18 | 10:10

Een vriendje van links-Nederland... Fijne vriend.

BozePaarseMan | 02-05-18 | 22:00

Is die man van onze excellentie Kaag eigenlijk lid van Hamas of van die Arafat erfgenamen? Als hij tot de leiding behoort zal hij toch ook wel miljonair of miljardair zijn.

bijna_raak | 02-05-18 | 21:58

De Holocaust wordt door iedereen uitgemolken tegenwoordig. Allen om het eigen belang voorop te stellen.

BozePaarseMan | 02-05-18 | 22:02

Jep en wij maar zeggen dat Israël slecht is. Ik heb nooit een joodse leider iets horen roepen over een dat een slachting van moslims hun eigen schuld is.

Schepvogel | 02-05-18 | 21:56 | 2

De aandacht gaat steeds uit naar de Israeli's die Palestijnen in het gareel houdt. De palis willen nog steeds de Joden de zee in drijven en staan dan raar te kijken dat de Joden daar geen zin in hebben. Gek hè!?
En ondertussen valt de aandacht van moslims die andere volken onderdrukken niet zo op: Marokko-West Sahara, Turkije-Koerden, ....

Winter_is_coming | 02-05-18 | 22:13

@Winter_is_coming
Ho,ho, dat zijn geen volken maar terroristen.

steekmug | 02-05-18 | 22:27

Laat de Arabier vrijelijk over Joden praten en je oren gaan wapperen.

lingo star | 02-05-18 | 21:55 | 2

Als je oren zo groot zijn dat ze kunnen wapperen en je neus zich daar prima mee verhoudt, dan ken je die verhalen sowieso uit eerste hand.

medusa324 | 02-05-18 | 21:58

Laat een moslim vrijuit praten over joden, homo's en vrouwen en je weet dat ze erger als nazi's zijn

Rest In Privacy | 03-05-18 | 08:30

Kijk, Abbas is verkeerd bezig want je kunt niet alle Joden op een hoop gooien (of alle Marokanen of Moslims) met dubieuze theorieën en meningen. Maar zelfs bij Joodse organisaities zoals myjewishlearning.com en veel standaard werken over Hitler kun je vaststellen van vanuit Hitler's perspectief zijn twee grootste bedreigingen waren: heersende internationale financiële netwerken en banken aan de ene kant en marxisme/communisme aan de andere kant, die wel degelijk opmerkelijk gedomineerd werd door Joodse mensen. Deze Joodse mensen deden allerlei enge dingen samen met niet-Joodse mensen en Europa wel degelijk dreigde te verzwelgen met een kapitalistische schuldeconomie of juist een communistisch maar ook economisch destructief geloof.

Je kunt erover twisten hoe groot dit gevaar echt was na WW2. En historisch gezien waren Joden WEL problematisch voor de middeleeuwse samenlevingen door de manier waarop ze daarbinnen probeerden te leven en welke rollen ze uiteindelijk toebedeeld kregen. En ja dat was een keuze opgelegd door een interne cultuur (zie ook moderne integratieperikelen van der Müslim). Juist in de 20e eeuw was dat aan het veranderen en Joden gingen juist WEL dieper integreren en/of eigen land zoeken. Een raar moment om middeleeuws te doen.

Dus Abbas, als je die lijn door wilt trekken: moslims hebben het vaak moeilijk in het Westen juist door hun eigen gedrag. Net als Palestijnen rond Israël ook moeten veranderen als ze uit de deadlock willen komen. Beter om zich daar over uit te spreken maar dat verliest stemmen uiteraard.

GeenAccount | 02-05-18 | 21:55 | 7

@ Eeuwig.. Op.. Vakantie Dat heb ik ook wel eens ergens gelezen.

knutsel_ | 02-05-18 | 22:49

De historische roman 'de Jodin van Toledo' van Lion Feuchtwanger toont precies de dilemma's waarin de Joden klem zaten en er het beste van probeerden te maken. Koning Alfonso met al zijn ridder-oprispingen heeft alle trekken van een zich vervelende fascist die de wereld in brand zet. Vandaag de dag speelt de VS nog zo'n ridderrol, struikelend van wapengekletter naar wapengekletter.

Eeuwig..Op..Vakantie | 02-05-18 | 23:02

Joden zijn vaak succesvol omdat ze herder werken. Ga maar eens in Israel kijken.Soms 6 dagen 12 uur werken. 3 weken vakantie.
Een doktersdiploma krijg je niet gratis omdat je joods bent. Daar moet je net zo hard voor werken als iedereen.

Rest In Privacy | 03-05-18 | 08:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Over dat "ifttar Defensie ", wist ik al, maar ik durfde het niet te zeggen.
Vanwege de sancties wat mij ten delen zal kunnen
vallen.
Wat een rot leven eigenlijk, ik wist het al 2 weken.
Daarom was ik ook hierover ook zo stil, maar een mening is een mening ( tereijl ik hem niet geeft ).

Bad - Casey | 02-05-18 | 21:50 | 8

@Bad - Casey | 02-05-18 | 22:41
Geef eerst eens antwoord op mijn vraag dan spreken we verder.

Berbaar | 02-05-18 | 22:50

@Berbaar | 02-05-18 | 22:21
Ik heb even gezocht op “Defensie Seder”, en “Defensie Soekot”. Niets gevonden.
Hoezo cateren ze voor alle geloven? Omdat er ook een rabbi in dienst is als aalmoezenier?

Stormageddon | 03-05-18 | 00:13

.Berbaartje openbaart zich steeds meer als een leugenachtige wegkijker. Zo sneu.

kempenaer | 03-05-18 | 11:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Kan onze regering afstand nemen van deze leugenaar? Mogen onze Erdogan fans de boodschap overbrengen aan Netanyahu. Oprechte excuses dat Israel met dit soor facisten opgescheept zit.

nerugaer | 02-05-18 | 21:50 | 1

Nee, deze regering geeft meneer Abbas juist extra geld.
www.elsevierweekblad.nl/opinie/achter...
Of nou ja... lees voor “deze regering”: Sigrid Kaag. En voor “meneer Abbas”: de echtgenoot van Sigrid Kaag.

Stormageddon | 02-05-18 | 21:56

Er is een holocaust, die in WWII plaats vond en er is een TV mini-serie 'Holocaust' uit 1978 waardoor 'holocaust' een politiek thema werd. www.unz.com/freed/a-most-sordid-profes...
Volgens de comments op bovenstaand artikel is de term 'holocaust' gemunt tijdens het Eichmann-proces (1960). Bij de TV mini serie en bij het Eichmann-proces is er wel degelijk sprake van Joodse inbreng, wie weet ook met de bedoeling er politieke munt uit te slaan voor eigen gewin. Uit het bovenstaande artikel blijkt ook hoezeer vele Amerikanen negatief denken over hun eigen land en over Israel. Mahmoud Abbas bespeelt het Islam-orgel (dat steevast valse antisemitische kraaienmarsen voortbrengt) om in de Islam-wereld sympathie te wekken voor zijn zaakjes. Maar de Saoedi's gooien zand in zijn machine: de kroonprins wil samen met Israel zich te weer stellen tegen het Shi'itische Iran (met tentakels in Jemen, Libanon & Syrië).

Eeuwig..Op..Vakantie | 02-05-18 | 21:50 | 3

De term 'holocaust' is oorspronkelijk een religieuze term voor een 'brandoffer'. Best wel wrang en morbide gezien dit 'offer' van 6-miljoen Joodse mensen uiteindelijk heeft geleid tot de wederopstanding van de staat Israël.
Ik geloof niet dat ook maar één van de slachtoffers dat de moeite waard zou hebben gevonden, het is er ook niet echt bepaald beter op geworden zo. nl.wikipedia.org/wiki/Holocaust_(reli...)

Abject | 02-05-18 | 23:26

De seniele opa van de pally comedianten

Pierre Lebon | 02-05-18 | 21:50

Er zat natuurlijk ook wel degelijk een economisch aspect (en jaloezie op het intellectuele en financiële succes van veel joden) aan het antisemitisme en de voedingsbodem voor de jodenvervolging in Duitsland (en elders). Maar Abbas maakt hier voor het gemak de hele verklaring van. Prutser en pruts-historicus.

duh! | 02-05-18 | 21:41 | 3

De seffardische joden waren relatief succesvol. De asjkenazische waren toch vaak sloebers in ghettos.

miko | 02-05-18 | 21:45

Ja, hoewel ook in bv Wenen een heel groot deel van de intellectuele, economische en culturele elite joods was.

duh! | 02-05-18 | 21:46

Daarbij zal ook een rol gespeeld hebben dat de communistische revolutie in Rusland vooral door joden geleid was. In Duitsland waren ze ook aan het stoken. En te
Daarbij de oorlogsverklaring in 1933, dan kan het wel wat frictie geven.

Rest In Privacy | 03-05-18 | 06:42

Toch wel grappig dat juist hij van dat volk dat nog nooit een hand in eigen boezem heeft gestoken zo een uitspraak doet.

marrretje | 02-05-18 | 21:40

Goede zaak dat de EU hiertegen optreedt.

Bakito | 02-05-18 | 21:39 | 1

Alleen jammer dat ze heel Europa laten overstromen met dit soort idioten.

Jeroen65 | 02-05-18 | 23:13

Abbas zegt hiermee hetzelfde als Churchill.

the Jackdawn | 02-05-18 | 21:36 | 1

Bedoel je de alom bewonderde en bewierookte Engelse leider?

duh! | 02-05-18 | 21:42

Heeft er al iemand uit nep kabinet 2.0 geschokt gereageerd op deze uitspraken?

Mark_D_NL | 02-05-18 | 21:30 | 2

We zitten al in nep kabinet 3.0 inmiddels hoor

Botte Hork | 02-05-18 | 21:32

Nep Kabinet Rutte II, Nep Kabinet 2.0 Rutte III.

Mark_D_NL | 02-05-18 | 21:36

Als Mufti Hoesseini niet was gaan klagen bij Hitler over de streepjesJoden die naar Jerusalem trokken had de Holocaust misschien helemaal niet plaatsgevonden.

Gulliver | 02-05-18 | 21:29 | 1

Voor die uitspraak heeft Netanyahu op zijn donder gehad, maar hij had wel gelijk.

boccelullus | 02-05-18 | 21:33

Hoe kan het toch dat al die mensen zo fucking achterlijk zijn? Is er misschien een gemeenschappelijke deler? Hmmm

tata1981 | 02-05-18 | 21:29 | 1

Gemeenschappelijke deler? Ja. Niet/nauwelijkse seculier onderwijs.

Trans_Fimmermans | 03-05-18 | 07:03

Wij hadden toen in de familie een ome Henk en die is helemaal tussen de duitse linies door, op een fiets met houten banden, zonder licht en een vermomde onderduiker achterop, helemaal naar Belgie en teruggefietst om een half mud vlaamse friet aardappels te halen .

beau van rtl | 02-05-18 | 21:29 | 14

@Berbaar
Lolletje moet kunnen en het was ook grappig.

Patje2011 | 02-05-18 | 22:21

@Patje2011 | 02-05-18 | 22:21
Zand erover dan maar en op naar de volgende keer dat we het weer eens helemaal oneens zijn ;)

Berbaar | 02-05-18 | 22:30

Wij hoorden de verhalen van opa Behouchs aan wtb ww2. Hij vocht met met andere stammen tegen de panter divisions van Rommel. Zo vertelde hij dat ze gras aten en met katapults terugschoten. Zo nu en dan konden een geweer bemachtigen van de duisters of van de Vichy onderdrukkers.
Met operatie Torch kwam er enigzins verbetering vertelde opa in die situatie. Velen verhongerd of werden afgemaakt.
En dat waren geen marocchinate strijders. Maar vochten dan ook voor een republiek op eigen grond.

Dr. Frambozenjam | 02-05-18 | 23:11
▼ 11 antwoorden verborgen

Is Anis Al-Qaq (De PLO-echtgenoot van onze D66-vice-premier Sigrid Kaag) eigenlijk wel welkom?

Of Sigrid zelve?
Geen terroristenvereerder in het nieuwe kabinet
likud.nl/2017/10/geen-terroristenvere...

Abject | 02-05-18 | 21:23 | 1

Even geen zin om maar de moeite te nemen om naar dit gewauwel van die man te gaan luisteren wanneer hij de Joden zelf de schuld wil gaan geven van de holocaust. Werkelijk te walgelijk voor woorden, laat ie lekker naar de hel gaan met zijn uitlatingen.

Jan, Leiden | 02-05-18 | 21:20

Wacht maar dat de weg tussen Gaza en Westbank wordt aangelegd... komt de vrede vanzelf

Re:Kniftig | 02-05-18 | 21:18

Dus, ik wou dat ik nog jong was, toen alles nog gewoon was. Ik ga echter eens aan behulpzaamheid doen, ik wil het geen liefdadigheid noemen, maar er komen hier in de provincie Groningen binnenkort een aantal kinderen om ´op adem te komen ´, ik heb alle kleding van mijn kinderen nog niet klaar liggen maar in elk geval al hun jassen, ze komen zo thuis. Mogen ze zelf beslissen. Sorry Joris en alle reaguurders, dit moet ik even kwijt.

GKJP | 02-05-18 | 21:18 | 14

@GKJP | 02-05-18 | 22:22
Mooi man, fijn dat U dat voor die kindertjes kan en wil doen.

Berbaar | 02-05-18 | 22:35

Verder niets mis met uw initiatief maar Tsjernobyl was toch 1986?

knutsel_ | 02-05-18 | 22:43

Kindertjes helpen is altijd goed. Ik hoop voor u dat zoon van boer geen gelijk heeft, want dan komt u alsnog van een koude kermis thuis.

kempenaer | 03-05-18 | 11:38
▼ 11 antwoorden verborgen

Ha, de NOS opent even met fakenews:

"Griekenland verbreekt het verbod op 'non-refoulement' door vluchtelingen direct terug te sturen naar Turkije"

Welnu, artikel 33(1) van het vluchtelingenverdrag is duidelijk:

"No Contracting State shall expel or return (“refouler”) a refugee in any manner whatsoever to the frontiers of territories where his life or freedom would be threatened on account of his race, religion, nationality, membership of a particular social group or political opinion.”

Door Syrische vluchtelingen naar Turkije terug te sturen overtreed men juist niet het verbod op zgn 'push-backs', aangezien ze in principe geen vervolging hoeven te vrezen van de Turkse overheid. Goed, er zijn wel gevallen denkbaar (bijvoorbeeld met koerden), maar dan moet dat eerst wel worden aangetoond; deze stituatie mist de door de NOS gefijnsde evidentie.

Panos88 | 02-05-18 | 21:16 | 4

Graties tip, schaf zo'n kroontje aan en u corrigeert uw vertyping in het plempsel zelf
just sayin'

Tobi | 02-05-18 | 22:01

Contributie is ooit per post opgestuurd, maar of niet aangekomen of men heeft nooit de moeite genomen mij een kroontje te geven.

Panos88 | 02-05-18 | 22:28

Gratis gratis tip. Lees je tekst na voordat je op reageren drukt....

Trans_Fimmermans | 03-05-18 | 06:55
▼ 1 antwoord verborgen

Dus de volgende holocaust is dan dus de schuld van...... (u mag zelf invullen, bij invullen Joden dan bent u af)

MeneerGuggenheimer | 02-05-18 | 21:15 | 1

Ironische is dat het dán waarschijnlijk een stuk dichter bij de waarheid zal liggen.

knutsel_ | 02-05-18 | 22:34

Als Jodenhaat een argument is om niet uitgenodigd te worden zullen GroenLinks-politici ook geweigerd moeten worden.
Dat wordt nog wat volgend jaar met burgemeester Halsema. Twee minuten stilte of toch maar "Hamas, Hamas, Joden aan het gas" meezingen met de vriendjes van Groot Wassink?

spanarchist | 02-05-18 | 21:15

Een Palestijnse anti-sememiet, je verwacht het niet

Berbaar | 02-05-18 | 21:13

Gelukkig geven mw Kaag en de EU deze man en zijn trawanten jaarlijks een hoop geld.
Eigenlijk zou er een blauw bord met gele sterren moeten staan. Daarin de boodschap dat dit anti semitische gebral gefinancierd is door de EU en ‘66.

El Rico Grande | 02-05-18 | 21:13

That's my muslim! Waarheden verdraaien en anderen de schuld geven.

Liefdebaard | 02-05-18 | 21:12

er zijn historici die claimen dat het geen dodenherdenking maar een jodenherdenking is .

rmstock | 02-05-18 | 21:11

Lijkt mij wel bijzonder om de President van een Autoriteit te zijn. Door wie zou hij tot Keizer zijn gezalfd (of gekozen)? Welke Zwitsal heeft dat op zijn geweten? Maar dat Vingertje zegt alweer genoeg.....

hetgingperongeluk | 02-05-18 | 21:11

@dosis | 02-05-18 | 21:10 En Pim!

Geil Kippetje | 02-05-18 | 21:11 | 1

De grap moeten uitleggen is voor niemand leuk...

dosis | 02-05-18 | 21:18

Zolang religie bestaat is wereldvrede een wrede grap. Zodra religie niet meer bestaat vinden we overigens wel weer een ander excuus om elkaar uit te moorden.

TyrionLannister | 02-05-18 | 21:10 | 5

Ik was al begonnen.

beau van rtl | 02-05-18 | 21:18

Ach ik zie leden van kerken, synagogen en moskeeën iedere week nuttig werk doen voor de gemeenschap.
Beetje makkelijk om alles over 1 kam te scheren.
Uw tweede zin snijdt dan wel hout dat is helaas de mensheid eigen lijkt het.

Berbaar | 02-05-18 | 21:43

Gelukkig berbaartje, dat maakt al dat verkrachten en moorden uit naam van hun goden dan weer helemaal goed... Wat ben je toch een heerlijk ambtenaartje. En uit een echte ambtenarenfamilie hè, je zou het niet zeggen...

kempenaer | 03-05-18 | 03:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat verwacht je anders van deze man? Hij is gepromoveerd op de ontkenning van de Holocaust. Eng genoeg, dunkt me. Negeren dit soort lui, net als die Grauwe Doos-sukkels(sic!). Geen platform = geen glorie.

Geil Kippetje | 02-05-18 | 21:09

Ik zou willen dat het 6 mei was.

beau van rtl | 02-05-18 | 21:06 | 5

Mijn oma en opa moesten toen wel eens gehakt eten en als het brood op was cake.

Patje2011 | 02-05-18 | 21:21

Nou hier nog een. Kunnen we niet gewoondie eerste week van mei gebruiken om de kater van Koningsdag te verwerken? Ook trouwens een raar vehikel, die dag. Ik had minder moeite met koninginnedag op 30 april. Weet niet goed waarom.

Disaronno | 02-05-18 | 22:27

Trouwens mijn opa werkte in het slachthuis. En die mocht net zoveel vlees mee naar huis nemen van de Duitschers om zijn gezin te voeden als hij wilde. Wat was hij slecht he? Ik zou anno nu precies hetzelfde doen. Ergo, geen verzetsheldenp hier.

Disaronno | 02-05-18 | 22:30
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken