Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Veilig Amsterdam weer kapotgeschoten

Krakaka daar vlogen de kogels weer de veilige en open samenleving die enurjm profiteert van de open grenzen met de wapendepots van het voormalige oostblok alsook de massamigratie naar machocultuurtjes. Gewoon twee schietincidenten in de lieve stad Amsterdam op een rustige paasdag: een woeste fussilade van een café in De Pijp, een beschoten café in Amsterdam-Gaza en als bonusje nog de camerabeelden van een macho die zijn pistool leegschiet in Zuid eerder dit jaar. Uiteraard weer een signalementiër zonder signalement, want van Fatima Elatik mogen we alleen van 'm weten dat ie een gewatteerde jas heeft. Dankjewel Rutte en de EU. Koop nu nog een blaffer voordat u de laatste bent in de straat, want de overheid heeft het allemaal niet meer in de hand. 

Reaguursels

Inloggen

Mooi Google-Mapsplaatje. In de VS zijn dat soort plaatjes - én cijfers - gewoon openbaar. Kan er in NL weinig over terug vinden, of ik zal al een aanvraag moeten doen bij een CBS ofzo.

mozaard | 03-04-18 | 09:49

Amsterdam,de hoofdstad van lekker landje.
Zou een voorbeeld voor N.L moeten zijn.
Door de import,van vreemdelingen,is de ellende begonnen,ze staan aan de top van opsporing verzocht.
Een oplossing zou zijn,de soft drugs te legaliseren,maar dan worden er nog meer roofovervallen gepleegd.
Hoe gemakkelijk is het,N.L paspoort afnemen ,en op definitief op vakantie sturen naar land van herkomst.
Dat is de gordiaanse knoop doorhakken.
De schuldige is het onverklaarbare beleid van de overheid,je zou haast denken,dat er op dat niveau ook nog wat verdiend wordt.
De politie wordt voor de leeuwen gegooid,met een klapper pistool,tegen automatische wapens.
Het eu beleid van open grenzen,geeft de mogelijkheid,om met een atoombom, door alle open grenzen te rijden,je wordt nergens gecontroleerd.
zolang de eu in deze vorm blijft bestaan,zal de ellende alleen maar groter worden.
,
,

soledad | 03-04-18 | 09:20

Sinds we een ministerie van Justitie voor Veiligheid ( november 2017) hebben is het stukken veiliger geworden in dit land..

grappenhaber gaat ze allemaal graijpen en berechten! En u weet Vrouwe Justitia is geblinddoekt.. Zal ze leren..(al zijn mannelijke Mocro's niet aanspreekbaar door Vrouwe en Justitie)

fikkieblijf! | 03-04-18 | 08:46

Ik was afgelopen weekend in de provincie. Brrrrr. Snel weer terug naar 'mijn' Amsterdam.

Welkom terug!!!

Sandronique | 03-04-18 | 11:10

En dit alles met een vuurwapen verbod :')

Brainder | 03-04-18 | 02:44

Citaatje:
"Koop nu nog een blaffer voordat u de laatste bent in de straat, want de overheid heeft het allemaal niet meer in de hand."

Makkelijk gezegd, Zentgraaff. Ik ben een rechtgeaard burger die bijna 40 jaar hard heeft gewerkt voor zijn brood, beleg, tweedehands autootje & pensioen. Dan moet je voor zoiets eerst lid worden van een schietvereniging, maar vóórdat je dat mag, moet je eerst geballoteerd worden door die vereniging, die wil weten of je wellicht niet een fout type bent of iemand met epilepsie. Vervolgens moet je bij de politie onder het vergrootglas voordat je een schietpistool mag aanschaffen. Heb je een verleden waarin je ooit een paar gesprekjes had met een spiegoloog of een zielenknijperd, dan kun je het schudden. Kom je tóch door de ballotage en vrij van smetten onder het politionele vergrootglas vandaan, moet je ook nog eens van alles tekenen waarin je verklaart dat je de blaffer niet thuis, maar op de schietvereniging hebt liggen. En áls je al toestemming krijgt om de blaffer in huis te hebben, moet je een dure kluis aanschaffen waarin je hem opbergt, waardoor je er niet snel genoeg bij kan als je hem écht nodig hebt, zodat je, als je rochelend in een plas bloed ligt in je eigen huis omdat je door een veertienjarige Mocro bent neergeknald, tot de zure conclusie moet komen dat je je net zo goed al dat geld & al die moeite had kunnen besparen.

Terwijl de veertienjarige Mocro slechts hoefde te piepen om in no time voor wat gejat geld een blaffer in zijn onvolgroeide handen gedrukt te krijgen.

Maar evengoed lijkt het me wel wat, zo'n Glock. Of een mooie M1911. En in een verlaten bos in de Ardennen te oefenen op blikjes en watermeloenen.

Peter Emile | 03-04-18 | 02:33

Geert Wilders is alweer zo'n 7097 dagen actief is in de tweede kamer, eerst als VVD lid en sinds 2004 met zijn eigen inspirerende en stevige beweging "de PVV".
Op een dag als vandaag realiseer ik me weer eens hoe blij we mogen zijn met alle positieve inbreng die we dus al 7097 dagen mogen genieten......

Frankasd | 03-04-18 | 00:42

Lieve stad vol lieve mensen.

Jacktheflipper | 03-04-18 | 00:06

Kom op kom op. Beetje grootstedelijk blijven denken hoor, die kwajongens moeten toch iets verzinnen voor als straks het knalvuurwerk ook al niet meer mag.

Dagdief | 02-04-18 | 23:39

.. En welke partijen floreren er ook al weer eens traditioneel goed in "wij weten altijd alles beter" 020??? Oh ja..*kuch.. linkse en extreem linkse partijen.. kuch* .. de "progressieven", want deze typische, hippe, helemaal Nederlandse stad is het lichtend voorbeeld hoe het in de rest van die modderpoel genaamd Nederland moet.... toch??? Of misschien toch naast 010 een duidend beeld hoe ernstig links Nederland gefaald heeft. Kunnen we of grondig herstellen, of afstoten als Nederlands gebied, want met Nederland hebben deze twee steden helemaal niets meer te maken!

Nederlanddraaitdoor | 02-04-18 | 22:29 | 3

Het geld klotst tegen de plinten in 020 en het is een studentenstad die blijven er wonen na hun studie dus word de stad vanzelf links.

Trumme | 02-04-18 | 22:41

Links? in welke droom leef jij? Amsterdam heeft een VVD burgemeester en een overwegend liberale gemeenteraad. Hou toch eens op met dat eeuwige grijsgedraaide kletsverhaal over dat het allemaal de schuld zou zijn van links.

Frankasd | 03-04-18 | 00:45

@frankasd, ben je gek of zo? Die VVDer is een invaller na 600 jaar linkse burgemeesters.
De raad liberaal? Waar? Wanneer? Jij zou je kop eens uit je aars moeten halen en om je heen kijken. Gedogen, gedogen gedogen.

ristretto | 03-04-18 | 07:01

GroenLinks denkt er stevig over na om een milieuzone in te stellen voor schietwapens in de binnenstad. Het idee er achter is dat ze bij gebruik geluidsoverlast, stankoverlast van kruitdampen, zware metalen die rondslingeren, glasschade en lichamelijk letsel kunnen veroorzaken.

ristretto | 02-04-18 | 21:20 | 1

Ja met loodvrije kogels en bio kruit
En statiegeld op de hulsen
Voorstel is een heffing op bloeden

Jacktheflipper | 03-04-18 | 00:08

Kijk die criminaliteit eens dalen joh.....

Kanarie_Geil | 02-04-18 | 21:14

Niks aan de hand, Groenlinks kan helemaal los gaan met diverse bezigheidstherapieën.

Zwiebelmaus | 02-04-18 | 21:10

Die tent in de Pijp is al decennialang een foute tent. Het is bij mijn weten bepaald niet de eerste keer dat er daar gedonder is.

Bigi Bana Boy | 02-04-18 | 21:08

Hebben ze elkaar op de iftar weer wat te vertellen en dan moet het nog rammadan worden

Mr.Crowley | 02-04-18 | 21:03

Allemaal de schuld van de slappe Rutte en consorten en hun symbool politiek.Alles verbieden wat makkelijk scoort en weinig kost incl het manipuleren van de criminaliteit cijfers.
Pappen en nathouden ze verdienen niet beter.Hopelijk viervoudige de cijfers.

hetwerktniet | 02-04-18 | 20:51 | 1

Heeft te maken met het slavernij verleden

Jacktheflipper | 03-04-18 | 00:09

Het heeft niks met islam te maken maar wel met een ongeciviliseerde kutcultuur die hier met open armen is ontvangen. Mag ik dan toch even een verbinding leggen tussen beide? Of gaat dat te ver?

Masturwasbeert | 02-04-18 | 20:48

Ja, ik zag daarstraks in het RTL half-acht journaal ook dat ze de items van die belaagde homo in Dordrecht en die schietpartij in Amsterdam-Zuid erin hadden zitten.

Maar ik wil het hier nu toch even over "taalvervuiling" hebben. Ik ben een paar dagen geleden in een discussie over de donorwet al voor "taal-nazi" uitgemaakt, omdat ik een paar tegenstanders op hun fouten wees (ja, als ik getergd word dan kan ik ook even een vervelende, zuigende teringlijer worden), hoewel ik normaal gesproken best wel tolerant ben, vind ik, en hoewel ik ook zelf wel eens een storende (althans, vind ik zelf) fout neertyp.

Dat allemaal gezegd hebbende.

Ik erger me echt wezenloos aan de term "schietincident"; gebruikt in het RTL journaal, en ook hierboven lees ik weer:

"Gewoon twee schietincidenten in de lieve stad Amsterdam op een rustige paasdag"

Van een "schietincident" is m.i. sprake wanneer de politie, of een individuele politieagent, zich dusdanig bedreigd voelt (een gek met een groot mes komt op hem/haar af, bv), dat hij/zij zich genoodzaakt voelt om zijn/haar vuurwapen te trekken en op de belager te vuren. Dat kan terecht of misschien onterecht zijn, dat zal daarna onderzocht moeten worden, maar dán spreek je m.i. van een "schietincident". Of ergens in den vreemde , waar onze jongens en meisjes naartoe uitgezonden zijn - bv Mali - en waar een militair zich, om wat voor reden dan ook (ook weer, later uit te zoeken) zodanig bedreigd voelt dat hij iemand neerschiet. Dat zijn "schietincidenten"

Wat er afgelopen nacht in Amsterdam-Zuid plaatsvond, en de moord op de broer van die kroongetuige, zijn géén schietincidenten. Dat gaat om criminelen met illegale wapens. Spreek in de media over schietpartij, of, m.i. de beste term "een geval van vuurwapengeweld", maar gebruik niet de term schietincident.

Zo, moest me even van de lever, hoor.

Dr_Johnson | 02-04-18 | 20:43 | 7

@einStina | 02-04-18 | 21:27

Laten we het dan houden op "vuurwapengeweld"

@ristretto | 02-04-18 | 21:08

Ik verwijs je naar de discussies van afgelopen dagen hier op GS.

Dr_Johnson | 02-04-18 | 21:36

Ik heb bij "schietpartij" altijd absurde mentale plaatjes van tot de tanden gewapende politici.

coolvibe | 03-04-18 | 03:06

kan moordaanslag ook! want dat is het toch in feite.. of het nu met een wapen een bom of een auto gebeurd..

fikkieblijf! | 03-04-18 | 08:48
▼ 4 antwoorden verborgen

De halfzachte eitjes van GL zijn hier niet tegen opgewassen. Hoe moet het onder leiding van die softies ooit goedkomen in de stad.

BozePaarseMan | 02-04-18 | 20:15

Voor dat schieten zijn uiteraard Finse postzegelverzamelaars verantwoordelijk, volgens Groenlinks en D66

joppo0 | 02-04-18 | 19:55

Amsterdam is een lieve stad.

Keerf II | 02-04-18 | 19:34

De maatschappelijkeverantwoordelijkheid hiervoor ligt volgens de slimme speurneus en politiecommissaris van Amsterdam bij de drankleveranciers van de horecagelegenheden of de vakkenvullers van de buurtsupers. Als politie kunnen wij niet optreden, helaas erg druk met invoering van hoofddoekjes en onderzoek naar verbod op rotjes voor 31 december.

Goedverdoemme | 02-04-18 | 19:31

Wel gaaf dat er vanuit het café werd teruggeschoten. Moet een gezellige, bruine buurtkroeg zijn.

Rest In Privacy | 02-04-18 | 19:21 | 1

een lieve kroeg.

ger1306 | 02-04-18 | 20:21

Je vraagt jezelf soms wel eens af waarom we eigenlijk wapenwetgeving hebben, want het haalt geen kut uit.

coolvibe | 02-04-18 | 19:20 | 2

We hebben wapenwetgeving omdat begin 1900 overal in europa revoluties uitbraken en de heren in den haag het benauwd kregen. Daarom moesten alle burgers hun wapens inleveren om te voorkomen dat ze gewapend naar het haagse zouden optrekken om de regenten ter verantwoording te roepen. Een regering die zijn burgers wantrouwt en haar wapens afneemt zou door middel van een revolutie moeten worden verwijderd.

The2Amendment | 02-04-18 | 19:58

Geldt voor veel meer wetgeving, zonder enige handhaving zijn het alleen loze dingen. Maar rij je 5 km te hard, oei dan wordt het zwaar boeten. Bah.

snars | 02-04-18 | 20:46

Maar gelukkig zijn rotjes straks verboden, en reken maar dat u de sjaak bent als u toch zo’n levensgevaarlijke astronaut afsteekt!

priks | 02-04-18 | 19:09 | 1

Gaan we toch met z'n allen aan de shells en cobras. Bagdad aan de Noordzee here we cum! Eh come!

VeelTeSteil | 02-04-18 | 19:14

Conclusie: u bent fossiel. Dat maakt u wel heel waardevol. :)

einStina | 02-04-18 | 19:17

Ik ken de tijd nog dat 'Opsporing Verzocht'nog maar één keer in de zes weken op tv kwam.

AlexMM50 | 02-04-18 | 21:09

Als het een "signalementiër zonder signalement" betreft kunnen we zondermeer aannemen dat de dader een Noord-Afrikaan of Turk betreft. Zou de dader een blanke zijn, dan werd op dat feit maar al te graag de nadruk gelegd, al was het maar om te laten zien dat er ook heus wel blanke mensen zijn die de straat onveilig maken.

Angelica | 02-04-18 | 19:06 | 1

Exact.

Dr_Johnson | 02-04-18 | 20:25

Diversiteit vergt offers bwahahaha

Poppo van Ulvinga | 02-04-18 | 18:59

Zeuren en drammen over de paasvuren, laat men zich in het reservaat Amsterdam druk maken over de dingen die hun iets aangaan, en anders bek dicht.

Titje | 02-04-18 | 18:57 | 1

Hoho, paasvuren worden aangestoken door gewone burgers met vaste NAW gegevens en een belastbaar inkomen. Die kan je nog stevig aanpakken met een verbod.
Deze schutters worden zoveel als maar mogelijk ongemoeid gelaten, door zowel regenten als politie.

Jan Passant mk2 | 02-04-18 | 19:00

Het moet niet gekker worden. Vandaag een At5-item gezien waarin Fatima Elatik dé oplossing aandraagt voor de Mocro Maffia War. Gemeente, justitie en politie moeten 'informatieposities' opbouwen bij de mocromama's en vrouwen want zij weten wat er speelt binnen de gesloten gemeenschappen.
Zelden zo een geraffineerde sollicitatie gezien want we weten allemaal wie dit allesoplossend project gaat leiden: Fatima E.
Laat het maar aan de hoofdstedelijke PvdA-netwerken over. Die scheppen wel hun eigen werkgelegenheid over de ruggen van alom aanwezige paupers van allochtone komaf.
Ik zou zeggen: als die moekes werkelijk weten waar de criminelen zitten en wat ze allemaal uitspoken, moeten ze dat simpelweg nu en zonder omwegen melden bij de politie.
Daar hebben we geen ingewikkeld gedoe met tussenpersonen als Fatima voor nodig!

Amsterdamsko | 02-04-18 | 18:56 | 3

Als vanouds, men het land uitflikkeren, criminaliteit zwaar bestraffen, grenzen dicht. Binnen 4 jaar is het land ineens een stuk aangenamer. Ik zeg u.

Maar liever heeft men een aanpak van zachte heelmeesters. Die maken altijd stinkende wonden.

Klutskwijt | 02-04-18 | 18:58

Mevrouw Fatima kan prima bemiddelen in deze, lijkt mij. De schutters zijn vast familie en/of goede bekenden van dit vlijmscherpe copvod.

Jan Passant mk2 | 02-04-18 | 19:05

Daar zijn ze goed in die nieuwkomers ,tijd rekken ,want ze willen gewoon doorgaan doorgaan

pedro300 | 03-04-18 | 08:27

Opgeschoten jongens.

LibertasSimplex | 02-04-18 | 18:55 | 1

Helaas geen afgeschoten jongens..

Wijze uit het Oosten | 02-04-18 | 20:17

Viktor Orbán probeert zijn land te behoeden voor dit soort allochtoon terreur. In plaats van te leren van deze wijze man, ligt hij zelf onder vuur dankzij de wereldvreemde D'66 politici.

K. Westergaard | 02-04-18 | 18:49 | 4

@ Titje | 02-04-18 | 18:59
Mijn buurman heeft daar een vakantiehuisje gekocht (zelfs heel goedkoop), gewoon voor het geval dat....
Maar Juncker wil Hongarije de subsidies afnemen al ze niet willen "gehorchen" aan de Befehlen van Brussel om meer woestijn-sprinkhanen binnen te laten.
Geld=macht; geen wonder dat Junker krijst om (nog) meer miljarden

telelezer | 02-04-18 | 19:10

Titje | 02-04-18 | 18:59
25k en je hebt een al een zeer dergelijk huisje met lappie grond. 50k en je hebt een nog groter huis met zwembad. Ik ben aan het sparen. Dat is één ding dat zeker is. Enige nadeel van Hongarije is dat je die taal nooit van je leven onder de knie krijgt want moeilijkste taal ter wereld. Maar er wordt as we speak gewerkt aan technologieën die live vertalingen kunnen leveren, dus lekker in 't Nederlands tetteren tegen de Hongaartjes. Mooi man.

VeelTeSteil | 02-04-18 | 19:12

Hoorde net Sophie in 't Veld praten over dat er veel mis is met de democratie in Hongarije, hoe durft het mens van '66 het woord democratie nog in de mond te nemen

Titje | 02-04-18 | 19:17
▼ 1 antwoord verborgen

WEG

Plots waart de kou, ik huiver en kijk op
en zie de kamer kil zijn zonder zon.
De kou, zo sluipend als hij sluipen kon
nam post, ik had niks door, zat in m'n kop.

Er klinken geen geluiden meer van buiten.
Terwijl ik zat te werken aan een stuk
over de kunst, de liefde en 't geluk
kwam doodse kwaaie vorst dwars door m'n ruiten.

En dan, als ik mijn pen terzijde leg
slaat ijs een slag in mij wanneer ik kijk:
straatlantaarns die altijd binnen schenen

maar ook de gracht, diens einder en de wijk,
de wereld die ik ken, hij is verdwenen.
Niets, niets is waar het was, alles is weg.

Hufterst | 02-04-18 | 18:48 | 2

Jij bent een soort kip uit een legbatterij maar dan met gouden eieren.

einStina | 02-04-18 | 18:57

Je bent een begenadigd en gulle kunstenaar, in gedichten zowel als in one-liners.

LuckyGirl | 02-04-18 | 19:50

Sja, dat krijg je nu wanneer iedere Amerikaan in de Walmart wapens kan kopen, dan kan je niet meer over straat in Amsterdam zonder dat de kogels om je oren vliegen.
Mevrouw Ollongren moet nodig een extra verbod instellen op de verkoop van zware automatische militaire wapens in Nederland. Behalve dan voor marokkanen, want die worden al genoeg gediscrimineerd.

Jan Passant mk2 | 02-04-18 | 18:44 | 2

Net als met rotjes: verbieden want overlast door illegaal vuurwerk. Alsof de politie nu al niet onderbezet en overbelast is. Anarchie.

Is dit nog nieuws? | 02-04-18 | 18:46

Ah, u begrijpt hoe een moderne regering werkt!

Jan Passant mk2 | 02-04-18 | 18:47

Slijmbal Van der Laan (moge zijn ziel in vrede rusten) kan niet vaak genoeg gekwoot worden: 'Het is een lieve stad'.
#kots

Amsterdamsko | 02-04-18 | 18:41 | 1

De vorige keer dat ik zei wat ik hoopte dat er met Van der Laan is gebeurd kreeg ik een ban dus dat doe ik nu maar niet weer

The2Amendment | 02-04-18 | 18:50

Ik gun het de meeste Amsterdammers wel. Ze oogsten wat ze hebben gezaaid. De sukkels.

kempenaer | 02-04-18 | 18:40 | 3

Ik heb er niet om gevraagd hoor, fijne vriend.

VeelTeSteil | 02-04-18 | 18:41

Elke politicus in Nederland is verantwoordelijke voor elke kogel die afgeschoten wordt bij dit soort "incidenten". Te angstige types die nooit zullen ingrijpen. Iets met zachte heelmeesters en stinkende wonden. Nederland riekt inmiddels al als een karkas van dagen oud.

Ruikbaard | 02-04-18 | 18:51

@ veeltesteil
Ik heb het niet voor niets over de “meeste” Amsterdammers. Als jij geen pvda, GL, SP, D66, cda, GU of vvd hebt gestemd, geldt dat niet voor jou.
@ ruikbaard
Nederland is inderdaad aan het bederven en de vis begint te rotten bij de kop.

kempenaer | 02-04-18 | 20:37

Iemand schoot gewoon even uit zijn slof. Dat kan toch? Heel menselijk.
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee als alle idioten elkaar afschieten. Is goedkoper dan opsluiten en geeft ook ruimte.

einStina | 02-04-18 | 18:39 | 4

*goddank* *wat lief* *doet dansje*
Gewoon sloffen verbieden, dan is ook alles opgelost. En homo apps.

einStina | 02-04-18 | 18:51

einStina | 02-04-18 | 18:51
En paasvuren. En Soewarte Piet. En boze blanke mannen met populistische onderbuik. En dansende deernes. Iesj haram! Wollah.

VeelTeSteil | 02-04-18 | 19:01

En kerkklokken. En zomerjurkjes. En de NL taal. En auto's zonder hoofddoek. Allemaal weg, allemaal voor vrede.
Nee, blonde dansende deerne mikt op de overwinning. En werkt aan een nooduitgang. *kijkt eigenwijs*

einStina | 02-04-18 | 19:13
▼ 1 antwoord verborgen

16,1 miljoen Nederlanders wonen er niet, dus hou maar op met de bangmakerij. Alsof iedereen dagelijks kans loopt afgeknald te worden. Pfff...

Bicycle-Repair-Man | 02-04-18 | 18:38 | 6

@JanPassant: zolang die mocro's elkaar afknallen, is er niet zo veel aan de hand, vind ik. Wel jammer dat er af en toe een onschuldige wordt neergemaaid, maar afrekeningen in het criminele circuit zijn zeker in Amsterdam niets nieuws en ook allang aan de gang voor er sprake was van een multiculturele samenleving.

Bicycle-Repair-Man | 02-04-18 | 19:03

Dank voor de relativerende woorden fietsenmaker. De vorige rotmoffen waren inderdaad ook niet van die lekkere jongens wanneer zij de mitrailleur opstelden. Vielen ook wel eens onschuldige slachtoffers bij.

Jan Passant mk2 | 02-04-18 | 19:10

Konden ze maar schieten, dat is het probleem. Ze kunnen enkel 3.5kg ijzer torsen en de trekker overhalen als ‘n cowboy, goed mikken kunnen die gasten helaas niet. Dus argeloze omstanders lopen hiermee groot gevaar.

Veluwse-Eikel | 02-04-18 | 19:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Het hoort erbij in zo'n metropool - Sadiq Khan.

LuckyGirl | 02-04-18 | 18:37 | 6

In Amsterdam is een metropool is een dronken bouwvakker in de noord zuid lijn.

Hufterst | 02-04-18 | 18:47

Londen ongeveer 6.5 x zo groot als Amsterdam 46 moorden in 2018.
Geheel Nederland (voor t gemak 2 x Londen @ 8.8 Miljoen) : 30 Moorden in 2018. moordatlas.nl/
Londen wint.
Het hoort erbij in zo'n metropool - Sadiq Khan.

Is dit nog nieuws? | 02-04-18 | 18:56

Uit diezelfde moordatlas (gaat over 2017): Ruzies om drugs inclusief ripdeals stegen van 5 naar 12. Het aantal liquidaties steeg van 15 naar 17. Maar bij die 17 liquidaties kwamen wel 19 mensen om het leven. Daarmee blijft het aantal liquidaties overigens keurig binnen de marges van de afgelopen jaren. Geen reden tot opwinding.

Bicycle-Repair-Man | 02-04-18 | 19:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit is een gevolg van het PvdA beleid in Mokum. De thee was te zwart. GroenLinks gaat groene thee drinken met de lieve mensen met een migratie achtergrond en dan gaat het gelukkig goedkomen. Kwestie van luisteren naar ze en respect tonen.

MickDjekker | 02-04-18 | 18:34 | 2

Is niet meer nodig want de nieuwe immigrantiërs zijn allemaal raketgeleerden en apothekers, vraag het maar aan Ascher!

eerstneukendanpraten | 02-04-18 | 18:39

Te zwart?
Het is dat de Bij1 kliklijn 5 euro per minuut kost!

LuckyGirl | 02-04-18 | 18:39

Gelukkig maar dat we hier zulke strenge wapenwetgeving hebben, anders zou dit nog veel vaker gebeuren natuurlijk. Waarom hebben die slachtoffers niet de politie gebeld, als elke seconde telt zijn die slechts minuten verwijderd.

Jan Slot | 02-04-18 | 18:32 | 2

"Gelukkig maar dat we hier zulke strenge wapenwetgeving hebben, anders zou dit nog veel vaker gebeuren natuurlijk."
Ja.... al deze lui hebben legale wapens. De wapenwetgeving heeft er niks mee te maken. De toename komt door gebrek aan handhaving.
Je kan wel een wet hebben maar zonder dat te handhaven is het natuurlijk een papieren tijger.
Foei ! Geen wapens kopen hoor!

Is dit nog nieuws? | 02-04-18 | 18:35

Wat een onzin ,moordcijfers uit London zijn ook uit de pan aan het rijzen sinds het legaalbezit strenger is .wapen wetgeving helpt niks, verbied een bowiemes ,keukenmes wordt het wapen.legaal bezit zou ruimer moeten voor zelfverdediging en aanrijtijd van politie te lang ook.een reden.

pedro300 | 03-04-18 | 08:35

De beschieting lijkt gericht op een of twee criminelen uit de Diamantbuurt met een langere staat van dienst die ook in het café stonden. Eén van beiden zou hebben teruggeschoten en de schutter zo hebben verjaagd.
.
Eén was net vrij na een celstraf voor plofkraken. Op hem is exact een jaar geleden een moordaanslag gepleegd in de Diamantbuurt. Twee mannen namen hem toen onder vuur bij een huis van familieleden van hem in de Carillonstraat. Hij werd in zijn been geraakt, maar kon wegrennen.Op rolluiken van het café staan teksten gespoten: 'omerta' (zwijgplicht) en 'weet wat je doet'.
www.parool.nl/amsterdam/criminelen-do...

AntonJensen | 02-04-18 | 18:31 | 2

Of te wel, er is wat geld niet eerlijk verdeeld of zoekgeraakt…

Veluwse-Eikel | 02-04-18 | 18:46

Dank je voor dit linkje. Geeft toch aardig inzicht hoever de journaille en politie zijn afgezakt. Het betreft criminelen die veroordeelt zijn voor woning overvallen en plofkraken. Maar dat zijn dus geen zware misdrijven volgens het Parool en, gelet op de korte strafjes, ook niet volgens het OM.
Ben ik nu een slecht mens als ik denk; jammer dat de schutters niet beter hebben gericht?

Franker | 02-04-18 | 19:06

In Londen worden tegenwoordig meer Moorden gepleegd dan in new York. Hoe kan dat toch vraag je je af. Ik weet het antwoord wel. Ook Amsterdam zal steeds hoger op de moordlijsten komen,. en op de lijsten met meest onveilige steden. Het kwaad is al geschied.

Mark_D_NL | 02-04-18 | 18:31 | 3

Als een olievlek. Kijk naar bijvoorbeeld Almere.
De rest van Europa gaat ook snel die kant op.

Is dit nog nieuws? | 02-04-18 | 18:33

linkje www.bbc.com/news/uk-england-london-436..... Vande BBC dus waar,
--
Dus ja, een stad met een strenge anti wapen wet worden meer mensen vermoord dan in eens Stad waar je in principe vrijelijk in en uit kan lopen met wapens.

Mark_D_NL | 02-04-18 | 18:34

En GroenLinks is en blijft ziende blind.

halfvolle glas | 02-04-18 | 18:35

Dat schietgrage tuig heeft zelf allemaal D66 of GL gestemd, zodat ze rustig hun gang verder kunnen gaan.

070 | 02-04-18 | 18:25

Super toepasselijk commentaar natuurlijk:
www.geenstijl.nl/5141285/gendarme-bel...
Het argument voor de sleepnetwet.
Gewoon verbieden, niks geen handhaving. Verbieden werkt, je weet tog wollah!

Is dit nog nieuws? | 02-04-18 | 18:23

Is de schuld van Trump. Als de wapenwet aan banden was gelegd dan was dit niet gebeurd.

JackStick | 02-04-18 | 18:21

Afbraak van onze samenleving:
Anarchie.
Geen handhaving meer, fopstraffen et cetera.
Willen jullie meer of minder? Wen... er... maar.... aan....

Is dit nog nieuws? | 02-04-18 | 18:16

Ik heb een goed idee, waarom verbieden we die gemene wapens niet...

Mark_D_NL | 02-04-18 | 18:16

Amsterdam bruist itt rest van Nederland *kuch*

Brainless talent | 02-04-18 | 18:16

Kunnen we nu eindelijk Amsterdam aan de rand afsteken en terug het Ijmeer in duwen?

Grafluchtvervanger | 02-04-18 | 18:15

Een bezoek brengen aan Amsterdam geeft onderhand hetzelfde unheimische gevoel als toen je 35 jaar geleden naar Oost-Berlijn ging.

der_feldwebel | 02-04-18 | 18:13 | 1

Met dien verstande dat er in oost Berlijn toen geen NAFFERS waren

Dutch_Viscount | 02-04-18 | 18:29

Maar eh, we willen geen wapen verkoop aan particulieren hoor. De particulieren in Nederland vertrouwen namelijk erop dat wanneer er een gekkie voor de deur staat met een AK dat de politie er heel snel is... hahaha. Ja, en gij geleuft dat.

Mark_D_NL | 02-04-18 | 18:11 | 7

Die hebben wel wat meer mandaat en lef in hun ballen, wat mij altijd heeft verbaasd is dat ze vanuit Amersfoort (ik houd het globaal) heel Nederland moeten bedienen met enkel wat snelle auto’s. Een 24/7 helikopter zou meer soelaas bieden qua tijdspad tussen melding en actie. Dit betreft verkeerde zuinigheid v.h. Rijk.

Veluwse-Eikel | 02-04-18 | 18:52

Lang leve the2amendemnt

The2Amendment | 02-04-18 | 18:53

En daarom moet je zoiets belangrijks als veiligheid niet uitbesteden. Ga een sport waar je iets aan hebt en leer met wapens omgaan. Wordt fit en verdiep je in kunsten waarmee je met alledaagse voorwerpen jezelf kan verdedigen. Jezelf en je naasten zijn dat toch wel waard? De overheid doet het echt niet voor je. Ook moet je er een belachelijke hoeveelheid belasting voor afstaan.

SnartBlirdetRagnarok | 02-04-18 | 19:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Gelukkig gaat GroenLinks daar orde op zaken stellen !
Die explosie van Mocro geweld heeft ook helemaal niks te maken met de softe aanpak van vroegah ,toen ze nog jonge mocro crimineeltjes waren en de linkse deug partijen vooral de andere kant op keken , echt niet , helegaar niet , no way mattie want je weet toch .... En er komt nog een veel grotere en ergere knuffel generatie aan , maar we benoemen niet , nooit niet !

Castor12 | 02-04-18 | 18:09

Groenlinkse karabijn,
Hoofdstad gewapend
Misdaad volautomatisch
kruitdamp slecht voor het klimaat

Slechte jeugd empathisch
politiek in mijn bakfiets
Hard fietsen, kleintjes adem gapend.
Progressie zijn

Kogels, 's mans gewaad
vrouws' oogspleetje kwaad
Westers oogbedekken
Populistenfiets?

Hetkanverkeren | 02-04-18 | 18:09 | 4

SDI | 02-04-18 | 18:16 Das Leiden des Jungen Werthers. Onze heer Klaver. Vele malen de pathos, daadwerkelijke opofferingsdrang in geen velden of wegen. De nieuwe Weltschmerz: totaal vrijblijvend.

Hetkanverkeren | 02-04-18 | 18:22

Het is: "*Die* Leiden des jungen Werthers".

Argyronauta | 02-04-18 | 18:42

Argyronauta | 02-04-18 | 18:42 verdorie, doet huftertst ook nog eens een beter rijmpje dan ik ?! (vzmh) maar toch.. Maar desalniettemin: hoe harder het dicht (?) hoe minder het er het er toe doet.

Hetkanverkeren | 02-04-18 | 19:13
▼ 1 antwoord verborgen

Het schiet niet op. :-)

Príncipe | 02-04-18 | 18:09

Ha ha Amsterdam, het Sodom en Gomorra van de Lage Landen. Daar waar de wetteloos begint. Maar niets aan de hand mensen, nothing to see. Gewoon doorlopen met zijn allen, zou Frank Drebben, zeggen als achter zijn rug, een complete vuurwerkfabriek ontploft.

De Evangelist | 02-04-18 | 18:01 | 1

Nou, dat vind ik eigenlijk wel een positieve ontwikkeling. Dan komt er binnenkort een enorme vuurzee. En verandert van der Laan in een zoutpilaar.

einStina | 02-04-18 | 18:35

"Koop nu nog een blaffer voordat u de laatste bent in de straat" ... moest lachen. Kut EU en kut Marokkanen, zou Oudkerk zeggen www.youtube.com/watch?v=VW61Bwt5UEE&a...

Watching the Wheels | 02-04-18 | 18:01 | 2

1 blaffer is een beetje weinig. Minimaal 1 semi auto .308 zodat u veilig op 500 meter uzelf kunt verdedigen. Een double stack .45 omdat 14 kogels per magazijn altijd dubbel zo goed is als 7. En een 12. Gauge shotgun met een mooie spreiding in geval van meerdere waarschuwingsschoten per groepje op de korte afstand. Koop dus minimaal 3 blaffers.

The2Amendment | 02-04-18 | 18:56

Lijkt me de goede plek voor dit soort geweldsdingetjes uit de woestijn. Gewoon verder laten spiralen.
.
De Nederlander heeft kennelijk een beeldende microkosmos nodig om electoraal ten halve te keren. Laat Amsterdam die microkosmos maar zijn.
.
Traditiegetrouw verzoek ik onze krijfsmacht opnieuw de rest van Nederland hermetisch van Amsterdam af te sluiten. Laat al dat moois bloeien waar het begon.

Parel van het Zuiden | 02-04-18 | 17:59

Lol en dan stemmen ze Groenlinks. Want PVV en FVD zijn het probleem he? Lekker een muur om Amsterdam en de linksstemmers het daar laten uitzoeken in hun zelf gecreëerde kalifaat.

Repetitive Beats | 02-04-18 | 17:58

@GS.
Je schrijft dat we een blaffer moeten kopen, geef dan ook door waar?

nonloso | 02-04-18 | 17:58 | 3

Check eens het ingeklapte megadraadje alhier.

VeelTeSteil | 02-04-18 | 18:04

@VeelTeSteil.
Op darkweb ben ik al geweest, en inderdaad daar zie je genoeg, maar word je ook flink in de maling genomen.
Bitcoins overmaken en je kan fluiten naar je product.

nonloso | 02-04-18 | 19:04

nonloso | 02-04-18 | 19:04
Komt absoluut voor inderdaad. Even naar de politie gaan is wat lastig natuurlijk..

VeelTeSteil | 02-04-18 | 20:14

Je wilt een grote multiculturele stad zijn en dan krijg je dit.

Patje2011 | 02-04-18 | 17:58

Wat een lieve stad toch.

EefjeWentelteefje | 02-04-18 | 17:57

Namens het CBS kan ik berichten dat de veiligheid in Islamsterdam met 100% is toegenomen.

Therapietje | 02-04-18 | 17:56

Volgens de meeste Amsterdammers is er niets aan de hand. Groen Links gaat hen redden. Best.

Normpje | 02-04-18 | 17:55 | 2

De Utrechtse moorden,die relevant zijn rondom de Amsterdamse, zijn niet meegenomen op het kaartje.
Ook voor Utrecht geldt: groen links gaat de stad(Overvecht) weer veilig maken.

Ruimedenker | 02-04-18 | 18:00

@Ruimedenker
Yep, dat krijg je met al die 'hoogopgeleiden' in de stad...

EefjeWentelteefje | 02-04-18 | 18:16

Lieve stad etc.

brutus68 | 02-04-18 | 17:53

Islamsterdam, als ik er niet verplicht hoeft te zijn dan kom ik vrijwillig ook niet.

Plorkface | 02-04-18 | 17:53 | 1

Mijn vrouw wil graag het van Goghmuseum bezoeken als we in NL zijn. Dat is dan gelijk de enige keer dat ik daarheen ga. Heb haar ook uitgelegd wat er fout is met die stad. Daarna snel weer terug naar het Gooi.

SDI | 02-04-18 | 18:00

Inmiddels zijn de meeste 'Amsterdammers' leipe Brabanders/en andere Provincialen. Laten we die eens terugsturen !

Uilenspiegel | 02-04-18 | 17:51 | 3

Alle import eruit schoppen. Eindelijk weer levensr.. eh ruimte om te leven. Gewoon echte Amstedamsje gesjelligheid. Lekker ouwe.

VeelTeSteil | 02-04-18 | 17:54

Dat zijn de enige die werken in die stad .
'echte' Amsterdammers zitten de hele dag in de kroeg een beetje manke Nelis te neuriën.

miko | 02-04-18 | 18:09

70% van de Amsterdammers wonen nu in vluchtelingenkampen zoals Purmerend en Almere. Achteraansluiten inmiddels om ooit weer terug te keren

Uilenspiegel | 02-04-18 | 18:11

Whats new? In de jaren zeventig schoten de Turken met machinepistolen op de Haarlemmerstraat op een Import-Export(Drugs) kantoor,gelegen naast het postkantoor aldaar. De lijken ( Turken) lagen leeg te bloeden in de goot.Kan ik mij nog levendig herinneren.
De politie kon er toen ook wat van. Ik kan mij nog gericht vuur herinneren van twee " stillen" op een paar overvallers in de Leidsestraat.Ook die gingen neer.Ruimt lekker op moet je maar denken. Hebben wij in Friesland geen last van. Geen politie en ook geen criminaliteit. Wonen ook bijna alleen maar Friezen... en een paar Duitsers in het weekend.

FrieslandDashond | 02-04-18 | 17:50 | 2

En natuurlijk AZC’ s vol met Balkantouristen. En de Zuidwesthoek, om eens een voorbeeld te noemen, voorzien van een politieauto met twee een-strepers.

Glasgow Argus | 02-04-18 | 17:52

De gifmengster van Anjum vergeten? Meervoudige moord.

Ruimedenker | 02-04-18 | 18:02

Maar als je die gasten in het cafe wil raken, moet je niet buiten gaan staan schieten.
Die turk destijds in dat cafe bij het Delftse station deed dat toch anders.
Google maar eens op Het Koetsiertje.

hotnot | 02-04-18 | 17:49 | 1

Hij is geloof ik alweer met proefverlof.

Rest In Privacy | 02-04-18 | 17:52

Amsterdam,aansteken,paasvuur,klaar.

De Profundus | 02-04-18 | 17:48

Als er geen Paastourist geraakt is dan zal van Aartsen het ook wel gezegend vinden...

Jimmy Mc Clure | 02-04-18 | 17:47

In amsterdam heb je sneller een ak-47 dan een parkeervergunning

rechtsdwalendeautist | 02-04-18 | 17:45 | 2

Hahaha… triest maar goede parallel

Veluwse-Eikel | 02-04-18 | 18:10

Die AK is nog goedkoper ook.

Is dit nog nieuws? | 02-04-18 | 18:25

Als je een leugen omzet in drukinkt is het waar.

Veluwse-Eikel | 02-04-18 | 18:11

Familie van Jomanda?

De Profundus | 02-04-18 | 18:33

Waarom denk je dat juist hij benoemd is tot hoofdofficier? Denk daar eens een minuutje over na. Steekwoord: Policor.

Analia von Solmsch | 02-04-18 | 19:08
▼ 1 antwoord verborgen

Of met "16 mensen" of met een blaffer... We hebben ook wel een helden binnengehaald.. Kunnen we er nog vanaf? Wegwezen graag.

Ommezwaai | 02-04-18 | 17:44

Shoot Shoot Habibi?

Jackanders | 02-04-18 | 17:39

Over blaffers kopen gesproken. Iemand nog tips?

postmodernismisdead | 02-04-18 | 17:39 | 29

"Over blaffers kopen gesproken. Iemand nog tips?"
De tip:
Zet een advertentie op marktplaats. Of vraag op facebook. Kunnen wij hier ook lachen wanneer je in het nieuws komt. /sarc.

Is dit nog nieuws? | 02-04-18 | 18:40

Glocks zijn prima tot op 10 meter. Geen 9 mm. Ik adviseer sigsauer in .45 met geco hexagon patronen. Stopt prima en niet belastend voor het millieu dus goedgekeurd door millieudefensie en GL.

The2Amendment | 02-04-18 | 19:03

The2Amendment | 02-04-18 | 19:03

Sorry late reactie. Waar ik woon heb je geen GL. En een Glock 17 9mm is goed genoeg. Had ik bij de KL ook en dus nu weer. Prima tm 15m. Daarna neemt iets anders het over. Kom maar eens langs.

SDI | 02-04-18 | 22:48
▼ 26 antwoorden verborgen

Nou ik zit de serie Apocalypse Stalin te kijken op Netflix en binnen dat kader moeten we niet zo zeiken over wat pang pang hier en daar - laten we blij zijn dat we er nog over mogen zeiken.
Ok goud jongens. Peace.

Ashtrey | 02-04-18 | 17:39 | 2

Zo ken ik er ook nog wel een paar. In het MO is het ook veel erger, dus niet zeiken. Intussen komt het MO wel hier naartoe en verandert NL langzamerhand in een wetteloze chaos. Ik word er aardig pissig van.

halfvolle glas | 02-04-18 | 18:32

Men moet wel duidelijk zijn dat mensen het willen.
Achteraf garantie alleen op de stofzuiger.

rein9576 | 02-04-18 | 17:38

Die republiek Amsterdam van Ollongren is eigenlijk toch zo'n gek idee niet. Beter kwijt dan rijk...

tantesidonia | 02-04-18 | 17:35
-weggejorist-
Bakito | 02-04-18 | 17:34 | 1

Dus "gewatteerde jas" is tegenwoordig de officiële aanduiding voor criminele Marokkaan/licht getinte kansenparel/niet Westerse crimineel/crimineel met migratie achtergrond.

Osdorpertje | 02-04-18 | 17:33 | 3

Zelf heb ik een gedatteerde jas. Jaartje of drie oud alweer.

Hufterst | 02-04-18 | 17:47

Tenzij je Rutte heet, dan moet er nog een wit overhemd en een hoodie onder.

kapoerewiet | 02-04-18 | 17:48

Bontkraagjes benoemen mag vast niet van de Bont voor dieren.
Verder is het woord bontkraag nogal sleets geworden, zoals het aloude woord Fin.

Analia von Solmsch | 02-04-18 | 17:58

Geen Amsterdammer geraakt? Dat is dan een gemiste kans.

Statler en Waldorf | 02-04-18 | 17:33 | 1

Er is een Amsterdammer doorgegaan.

Hufterst | 02-04-18 | 17:34

Dit schietincidenten noemen is net zoiets als de regen druppelincidenten noemen.

Hufterst | 02-04-18 | 17:32

Hek er omheen.. ze weten het daar toch allemaal zo goed?

de bier | 02-04-18 | 17:32 | 1

Maar dan ook niet bijvoeren.

Roze_bril_drager | 02-04-18 | 18:49

Tja, geen alcohol meer schenken in Amsterdamse cafés. Dat is de wens van de meerderheid van inwoners van die stad. Gaat er best wel komen binnen 10 jaar.

lulleficatie | 02-04-18 | 17:31 | 3

Vervelende is alleen dat diegenen die schieten meestal toch al van hun geloof geen alcohol mogen drinken. Haram, weet je wel.

pijko | 02-04-18 | 17:54

@lulleficatie [02-04-18 | 17:31] Das de wens van een kleine minderheid in de media, waar de gewone burger dan zogenaamd naar moet luisteren. En dan denkend aan de drooglegging in de jaren 20 van de vorige eeuw in de VS, is het beter om dat niet te doen.

Wolkbreuk | 02-04-18 | 18:00

Eh... wat heeft alcohol met de mocromaffia te maken?

Is dit nog nieuws? | 02-04-18 | 18:30

Dus die kogel komt weer naar beneden? Ja, en dan? Da's gewoon een stukje metaal hoor. Die heeft echt de snelheid niet meer van toen hij uit de loop kwam.

doctorbrown | 02-04-18 | 17:31 | 2

Jammer dat de schutter hem zelf niet in zijn hoofd kreeg.

Roze_bril_drager | 02-04-18 | 18:34

Heeft niks met Islam te maken. Is hysterie. Allemaal doorlopen mensen. GroenLinks ziet dat het goed is en dan is dat ook zo.

VeelTeSteil | 02-04-18 | 17:30

Leve de open grenzen
Bedankt Brussel
Bedankt Den Haag
Bedankt debiel kiesvee

telelezer | 02-04-18 | 17:29 | 1

De debiele tak van het kiesvee leest hier niet, vermoed ik zomaar. Op enkele trollen na.

Zupschufter | 02-04-18 | 17:49

Wat een gaaf land hé?!

Croxifoxio | 02-04-18 | 17:28

Nog een reden om lekker buiten 020 te gaan wonen.

woordgrap van de dag | 02-04-18 | 17:27 | 6

Precies, wat Wentelteefje zegt.

woordgrap van de dag | 02-04-18 | 18:23

@M_ams
Waar woon je dan nu? Heb je heimwee. Kan je dan niet terug verhuizen?

kleurdoosje | 02-04-18 | 18:56

@kleurdoosje en EefjeWentelteefje

Bussum, leuke 2 onder 1 kap met een tuintje, 20 minuten met de auto van m'n oude appartement. Prima buren, maar die had ik in Amsterdam ook.

Ik heb mij in Amsterdam nog nooit verveeld, Altijd op locaties gewoon waar er veel drukte was, er was/is altijd leven. Maar hier is het dodelijk stil, je kan er van houden maar ik ben de drukte gewend, en ik hou er van. Tuurlijk heb ik de stad vervloekt, toeristen de huid vol gescholden, ruzie met m'n buren gehad. Maar dat weegt niet op tegen alle voordelen die ik daar had.

Ja ik kan terug verhuizen, maar heb een vrouw en kind, wat de ook reden is geweest om weg te gaan uit stad. Als ik alleen zou zijn (wat ik niet wil) zou ik direct terug verhuizen. Alleen vind nu maar eens voor een gezin een goede woning, op de juiste plek voor de juiste prijs.

Nog even opdat ik zeg dat er geen stad is zo als Amsterdam, dit kan ik alleen vergelijken met Utrecht, Den Haag (sowieso lekker als Amsterdammer daar wonen) en Giethoorn

M_ams | 02-04-18 | 19:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou, de media zijn wakker! Dit gebeurt dus al jaren.

Analia von Solmsch | 02-04-18 | 17:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken