Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Turkije zet Tweedekamer-Turken op Zwarte Lijst

“De vijf Turken die het moederland hebben verraden”

Social

Shout Out naar onze hardwerkende (nou ja) Nederturkjes in de Vaderlandse Polletiek. Of ze nou van GroenLinks, de SP of de VVD zijn, ze verdienen onze steun & support na een laffe aanval van giftige Erdogan Media. Onze dappere volksvertegenwoordigertjes zouden "Het Moederland" verraden hebben inzake de ARMEENSE GENOCIDE, die je dus geen ARMEENSE GENOCIDE mag noemen, want dan worden die ARMEENSE GENOCIDEPLEGERS olv DENK-baasje Erdogan piswoest. Daarom nog maar eens een officieel ANP-plaatje van de ARMEENSE GENOCIDE van 1915. Opdat u niet vergeet dat er in 1915 een ARMEENSE GENOCIDE was. We vinden Zihni een lul, Karabulut best wel kakkineus en Dilan een aanstelster. Maar het zijn wel ONZE NederTurkies, waar je met je gore genocideplegende rotpoten vanaf blijft.

GENOCIDE

Reaguursels

Inloggen

DENK is het moderne paard van Troje. Daar gaat NL vroeg of laat nog grote problemen mee krijgen

Dutch_Viscount | 25-02-18 | 13:22 | 1

Praktisch alle islamitieten zitten op dat paard. De Taqiya viert hoogtij. En zo gaat dat al 1400 jaar.

Omnisofos | 25-02-18 | 13:28

Weer zo'n gevalletje waaruit blijkt dat een dubbele nationaliteit nooit en te nimmer zal werken geeft linksom of rechtsom shit.

Umberto die trotzoni | 25-02-18 | 12:16

En als de Armeniërs nu roepen dat Kuzu, Ozturk en die andere idioot Turkse facisten zijn dan staat het weer 1-1.

Brulboei_61SB | 25-02-18 | 09:54

Denk: de bruine arm van Erdogan.

oliebolletje123 | 25-02-18 | 09:38

nou dan weet je meteen welke turken in de regering voor erdogan zijn

pedro300 | 25-02-18 | 09:13

Met betrekking tot Turkse Nederlanders of Nederlandse Turken (in ieder geval personen met TWEE nationaliteiten) is iets vreemds aan de hand. Onze overheid staat toe dat Nederlandse Turken hun Turkse militaire dienstplicht gaan vervullen in Turkije. Zelfs als deze personen opsporingsambtenaar of militair zijn. Deze personen zijn zeer kwetsbaar voor buitenlandse druk omdat zij belangen (bankrekeningen, huizen) hebben in Turkije. Of omdat daar familie woont. Maar toch hebben deze personen toegang tot opsporingsgegevens, politiebestanden, militaire gegevens en militaire geheimen.
Kan de Telegraaf daar eens iets over schrijven?

theo-is-dood | 25-02-18 | 07:57 | 2

weet iedereen wel ,maar met positieve discriminatie en geslijm in de ruimte ,heeft de regering zichzelf de handen gebonden.kan je niet terugdraaien want de EU is net zo gek

pedro300 | 25-02-18 | 09:19

@ Pedro3000: Is het dan zo moeilijk om tenminste voor veiligheidsfuncties in te voeren dat je alleen de Nederlandse nationaliteit mag hebben? Ik spreek dan over functies op Schiphol, bij de luchtverkeersleiding, douane, politie, FIOD, defensie enzovoort. Ik vraag me af hoe de regelingen in zo'n geval in Frankrijk of de USA zijn.
Mede om te voorkomen dat ons land of de een of andere wijze zometeen meegezogen wordt in Turks/Koerdische -, Turks/Turkse- of andere Midden-Oosten conflicten.

theo-is-dood | 25-02-18 | 13:26

Let op mijn woorden. (niet origineel, maar toch)
Zodra Amerika en Turkije tegenover elkaar komen te staan in de strijd tussen Koerden tegenover Turken, zal Europa, en dus ook Nederland kleur moeten bekennen.
Dan gaat Nederland tegen mede-Nato-lid-Turkije kiezen.
En dan komt dictator Erdogan helemaal uit de verf.
Want die gaat 'alsdan' z'n vijfde colonne inzetten; ofwel, de Nederlanders met ook 'n Turkse nationaliteit.
Dat die Turkse kamerleden, maar ook de gewone Turken worden gedwongen, openlijk te kiezen voor Erdogan, omdat ze anders .... (vul maar in).....
Hé, dan blijkt achteraf, dat je dus beter 'niet' zaken kunt doen met dictators.
Hadden we dat al niet als wijze les geleerd moeten hebben (?), over wie er ten onrechte zaken dacht te doen met Nazi-Duitsland.
Zowel Engeland ging de mist in (Chamberlain), alsook Rusland (Stalin) ging daarmee de mist in.
We kunnen 't maar niet onthouden, als er weer eens 'n korte termijn-voordeeltje te pakken was door 'n vluchtelingen-opvang-deal met Turkije te sluiten.
Wie kwam er op dat idee (?), oja, dat was die Green-peace-PvdA'er Samsom.
Wie was daar heel erg enthousiast over, oja, dat was premier Rutte.
Dat worden de namen voor de lachertjes van de geschiedenis.
Hoi. Nederland had gewoon de grenzen moeten sluiten; net als Hongarije; wat Merkel ook bedacht had. De regel was; de vluchteling wordt opgevangen in het eerste land van aankomst. Punt.
Het is raar om te zeggen, maar die Ergogan 'helpt' Nederland enorm met het moeten begrijpen wat allang begrepen had moeten zijn. Primitief is primitief. (met bijpassende chantage van Turken overal). En dat Nederland intolerant moet zijn tegenover de intoleranten.
en dat Nederlandse Turken inderdaad gedwongen moeten worden te kiezen.
Of je bent Turk (en dan behoud je je erfrechtaanspraken in Turkije); óf je wordt alleen maar Nederlander, en dan moet je echt kappen met Turkije.
Iedereen 'moet' z'n nationaliteit van 'n dictatoriaal land eenzijdig kunnen opgeven. In tijden van grote oorlogs-spanningen, is het hebben van een dubbele nationaliteit een onverantwoord risico. Geldt voor iedereen: je moet gewoon kiezen, en je verlies verdragen bij wat je hebt op te geven. You can't have it both ways.

Der Paulie | 25-02-18 | 03:42

De combinatie van een dubbel paspoort en een politieke functie is dodelijk voor een land.

Eddy67 | 25-02-18 | 01:12

Iesmet genocide of iesmet zonder genocide ?

Carlos_I | 25-02-18 | 00:15

Denk verbieden, het kan.
Elke politieke partij is een vereniging. Dat wil zeggen dat alle regels over rechtspersonen en de regels over verenigingen in boek 2 van het Burgerlijk Wetboek van toepassing zijn. Voor een verbod op een politieke partij kan gekeken worden naar artikel 2:20 BW.

Daarin staat dat het verbieden van een rechtspersoon (en dus van een politieke partij) mogelijk is op verzoek van het Openbaar Ministerie. Het is dus niet mogelijk op verzoek van de regering, de Tweede Kamer of op het verzoek van iemand anders. Het moet gebeuren op het verzoek van het Openbaar Ministerie.

Als het OM dit verzoekt, kan de rechter een politieke partij waarvan het doel in strijd is met de openbare orde ontbinden. Na een ontbinding, kan de politieke partij echter zonder problemen wederom worden opgericht.

Echter, wanneer de werkzaamheid van de politieke partij in strijd is met de openbare orde (en dat is meestal ook het geval wanneer het doel in strijd is met de openbare orde) kan de rechter, wederom op verzoek van het OM, niet alleen de partij ontbinden, maar kan de rechter de politieke partij tevens verbieden. Het opnieuw oprichten daarvan is dan strafbaar.

Eucalyppta | 24-02-18 | 21:40 | 1

Ik zeg: Doen !

Carlos_I | 24-02-18 | 23:31

Is het niet vreemd dat je een eed van trouw hebt gezworen aan de Nederlandse grondwet en dat je tegelijk loopjongen van Erdogan bent? Volgens mij kan dat niet samengaan.

marjen | 24-02-18 | 21:21

Nederlandse parlement is een laf zooitje.
Bv Frankrijk heeft Armeens genocide al in 1998 erkend én het ontkennen ervan in 2011 strafbaar gesteld. Gevoeligheden? Va te faire...

Langshetrandje | 24-02-18 | 21:09 | 1

natuurlijk een LAF zootje ! die teflonzak schijt in zijn broek voor die dictator ,hij is al vele keren in zijn bek bespuwt en blijft maar lachen en zeggen dat hij in gesprek wil blijven
Misschien denkt hij wel dat het regent ! wat heeft Nederland aan deze gummiepop !
wij staan voor lul in heel Europa dankzij deze lachebek

geeratz8217 | 25-02-18 | 11:09

Prachtige documentaire over de Armeense genocide. "Grandma's Tattoos" op Youtube.
link: www.youtube.com/watch?v=bwj4e_f_1DI

Citaat:"“Grandma was abducted and kept in slavery for many years somewhere in Turkey. She was also forcibly marked—tattooed—as property, the same way you mark cattle. The discovery of the story has shaken me. I share the shame, the guilt, and anger that infected my grandma’s life. Grandma Khanoum’s fate was not an aberration. On the contrary, tens of thousands of Armenian children and teenagers were raped and abducted, kept in slavery,” she explains.

In 1919, just at the end of World War I, the Allied forces reclaimed 90,819 Armenian young girls and children who, during the war years, were forced to become prostitutes to survive, or had given birth to children after forced or arranged marriages or rape. Many of these women were tattooed as a sign that they belonged to abductor. European and American missionaries organized help and saved thousands of refugees who were later scattered all over the world to places like Beirut, Marseille, and Fresno."

theo-is-dood | 24-02-18 | 20:09

Het is cynisch, maar echt waar.
Soms wordt 'n argument over 'n groot gevaar gedemonstreerd door de vijand.
Het probleem heet dubbele-nationaliteit.
En dat mensen met dubbele nationaliteit veel sneller gechanteerd kunnen worden door de regering van 't ene (moeder-thuisland, terwijl ze werken in het 'buitenland' Nederland.
En dat kamerleden, en dat ministers, volgens de grondwet (!) vrij van last en ruggespraak moeten kunnen optreden; lees: zonder gechanteerd te worden door Marokko of Turkije.
En dat die 'chantage' natuurlijk ook in 't geniep plaatsvindt door de gedachtenpolitie van 't buitenlandse potentaat als Erdogan of die Marokkaanse koning Mohammed VI.
En dat 't geniepige chanteren natuurlijk het beste lukt via de familiebanden; 'dat iets vreselijks de familie in Marokko en Turkije zal overkomen door het dreigen van Turkije en Marokko.
En zo worden kamerleden met 'n dubbele nationaliteit gemanipuleerd; en zijn hun familieleden in Turkije en Marokko gegijzeld wisselgeld.
En de Nederlandse regering maar volhouden, 'dat een dubbele nationaliteit helemaal geen gechanteerde belangenverstrengeling kan veroorzaken'.
Hoe dom kun je zijn over zulke 'paarden van Troje'.
Moet 't nog duidelijker (?); "van niemand kan worden verwacht de tak af te zagen waarop jezelf qua familieverband zit",
Heeft Geert Wilders dus helemaal 100% gelijk met zijn waarschuwing (?), ja.
Demonstreert KUZU van Denk de schaamteloze chantage door die dubbele nationaliteit (?), jazeker.
De waarheid is wreed.
Weinigen durven 't aan, altijd de waarheid te willen blijven onderkennen; velen leven liever als struisvogels met de kop in 't zand, en wentelen zich in de bubble van hun zichzelf bedriegende smoesjes en leugens, 'dat 't helemaal niet zo erg hoeft te zijn hoor; dat 't maar 'n theoretisch probleem zou zijn.
Hoi, wat Kuzu demonstreert qua Nazi-gedrag is geen theoretisch probleem, maar 'n openlijke aanval op de onpartijdigheid van optreden door kamerleden.
Hoi, word wakker, de democratie is in gevaar door Erdogan en Mohammed VI.
En Kuzu is slechts de slippendrager, het boodschappenmannetje uit de hofhouding van 'n vijandige vreemde mogendheid.
Het zijn de vijandige hielenlikkers van die verderfelijke Erdogan en Mohammed VI, die 't slechte nieuws brengen. Het is echt waar. Nederland is in gevaar.
(en dan maakt 't 'dus' ook niet uit, of Wilders daartegen heeft gewaarschuwd; waarna de hele weldenkende gemeenschap omgekeerd reageert met de kronkel: 'als Wilders het ene zegt, dan is 't natuurlijk niet zo, en hoef ik alleen nog maar het omgekeerde als 't goede te veronderstellen; ai ai ai)

Der Paulie | 24-02-18 | 20:08

Wat is eigenlijk het tegen argument van Turkije bij de benoeming van genocide? Het enige is erkennen of ontkennen, die laatste zou je niet eens moeten overwegen.
Dus? Genocide!

Is dit nog nieuws? | 24-02-18 | 18:36 | 2

* in het kader van de sleepnetwet ™
Het is een vraag in het kader van het maatschappelijk debat, waarbij deze vraag niet de mening van iemand is, puur theoretisch. Niet bedoeld om te kwetsen etc gewoon uitwisseling van gedachten.
*Bzzzt , kortsluiting in de hersenen* au!
Die politiek correcte gedachten implantaten werken wel.
Au!

Is dit nog nieuws? | 24-02-18 | 18:40

Daarvoor dien je op de hoogte te zijn van de schaamte- en trots cultuur van het M.O.
Het erkennen van genocide werpt een smet op het blazoen van een heel islamitisch volk zoals de turken zich nu olv. erdogan zien.
Zelfs al kom je met de hardste bewijzen, men zal geen schuld erkennen omdat men niet bekend is met de schuld cultuur van "het westen".
Het beste kan men zich op de hoogte stellen van de aldaar heersende cultuur aan de hand van getuigenissen van ex moslims.
Voorbeeld: www.youtube.com/watch?v=JqTzmriBtCU&a...
Wel drie lezingen maar geven een inzichtelijk beeld van het leven van een in Saoudi Arabie geboren man, die nu in de Usa leeft.

ccr316 | 24-02-18 | 20:41

Daarom geen actief en of passief kiesrecht voor mensen met 2 paspoorten, beter nog dubbele nationaliteit niet toestaan.
Stopt beïnvloeding en je hoeft je niet af te vragen uit wiens belang men handelt.
Overigens is Denkula een eng mannetje nu hij gemeenteraadsleden met Turkse roots oproept zich uit te spreken. Louter en alleen zodat hij ze langs de deugmeter van Erodogan / Turkije kan leggen. Krijg je een gezellig godwinnetje waarbij het Koopt niet bij Joden omgevormd wordt tot een Stem niet op deze "Turk" want hij is een landverrader. Bij Nederlandse gemeenteraadsverkiezingen notabene. Ik ben geen fan van deze "verrijking".

bwanabanjo | 24-02-18 | 18:26 | 1

Op zich natuurlijk heel goed voor ons. Weten we meteen welke Turk liever Turk is.

DeJemelscheet | 24-02-18 | 20:44

Het lijkt me goed om die Denk-boys eens aan de tand te voelen over hoe ze zich hierover voelen. Waarschijnlijk krijg je veel en vage teksten, vermoed ik en krijg je een debat-trucje om je oren (een agressieve wedervraag). Dit alles om te maskeren dat de Denk-ers juichend toezien hoe het uitspelen van dit soort zaken straks in de gemeenteraadsverkiezingen voor het Turks 'Belang' veel stemmen gaat opleveren. Ik dacht eerst dat Geert en de Zijnen afbraakpolitiek bedreven, maar Denk is nog veel erger!

Donkersloot | 24-02-18 | 17:55

Zie ik dat goed op dat kaartje? Massamoorden in en deportaties uit het gebied dat nu bewoond wordt door Koerden? Waarom zegt Erdogan niet gewoon dat die het gedaan hebben? Anatolië oftewel het echte Turkije ziet er op dat kaartje maagdelijk en onschuldig uit. Behalve Smyrna dan. Maar langs daar probeerden dan ook veel rijke Armeniêrs te ontkomen, heb ik horen vertellen. Dus daar viel wel iets te halen voor het Turkse gepeupel. Terwijl de Koerden genoegen moesten nemen met het plunderen en mishandelen van de weerloze karavanen gedeporteerden onderweg. En nou zijn die Koerden zelf aan de beurt.

cyrieltje | 24-02-18 | 17:17 | 1

Het is wel Ironisch ja omdat de koerden inderdaad een belangrijke rol hebben gespeeld. Belangrijk is echter dat het vanuit Ankara is georchestreerd.

down | 24-02-18 | 17:37

Men linkt alles wat slecht is aan Israël.

Dutch_Holland | 24-02-18 | 17:11

Ontkenning gewoon strafbaar maken zoals in Frankrijk, kunnen we die 2 van Denk ook gelijk het land uit flikkeren.

Dutch_Holland | 24-02-18 | 16:37

Om de internationale betrekkingen goed te houden stel ik voor dat we dat gajes ingepakt terug sturen naar Constantinopel. De eerste vijf vluchtelingen terug!

Frau Merkel | 24-02-18 | 16:12

Ah een kill-list hendig joh! XD

ConspiracyTerrorist | 24-02-18 | 16:08

Eigenlijk zou het heel simpel moeten zijn: geen Nederlanders in het Turks parlement betekend geen Turken in het Nederlands parlement. We laten ons land regeren door dubbele nationaliteiten met dubbele belangen.

StarFox | 24-02-18 | 15:15 | 1

Zij hebben geen dubbele belangen. Zij hebben slechts Turkije als belang.

Mokum Kosher | 24-02-18 | 18:00

7 van de 150 volksvertegenwoordigers is "Turk". 500.000 van de 17.000.000 inwoners in Nederland is "Turk". Ze zijn dus goed vertegenwoordigd.

Febofiel | 24-02-18 | 15:14 | 1

Over. Helemaal met kiesgerechtigden.

TheseDays00 | 24-02-18 | 18:43

Ketter-vervolgingen in Turkije.
Dan besef je weer eens hoe wij daarvan zijn bevrijd.

marjen | 24-02-18 | 15:06

Turken. Vaak best te pruimen maar het volk dat Erdogan steunt en hun eigen niet zo frisse verleden ontkent maar per direct laten kiezen waar ze willen wonen. Hier kan alleen als ze die geitenneuker in Ankara laten vallen en net als de rest van de beschaafde wereld hun verleden omarmen. Hebben alle westerse landen gedaan. Dat Turkije dat nog altijd niet kan bewijst eens te meer dat ze niet bij het westen horen.

Old_angry_dutch_man | 24-02-18 | 14:54

Wat ik het meest gevaarlijk vind aan dubbele nationaliteiten ( in het algemeen, dus niet eens Turksgericht ) is het feit dat ze meer invloed op de wereldpolitiek hebben dan mensen met maar 1 nationaliteit. Ga maar na, Kuzu c.s. mag hier stemmen EN in Turkije. 500.000 Turken mogen dat nu, 2.5 mio Turken over 30 jaar. Ditto voor Marokkanen. Dan kunnen ze daar Erdolf de rest van zijn leven in het zadel houden en hier pro-Erdolfwetgeving erdoor drukken. Levensgevaarlijk dit. En volgens mij ook discriminatie, want hun stem telt zwaarder dan bijvoorbeeld de mijne. Die maffe Jinek ook, geen idee of ze een Tsjechisch paspoort heeft maar hier stemmen en plompleuk in haar uitzending verkondigen " dat ik absoluut niet op Trump heb gestemd". Totaal van de pot gerukt. Vind dat de 2e Kamer hier eens een debat over moet gaan voeren, begin maar eens met een motie "stemmen in 1 land voor iedereen, en dan het land waarin je belasting betaalt" uit te voeren.

Graaisnaaiert | 24-02-18 | 14:17

Over Turken en nationaliteiten gesproken. Erdo heeft de genealogische archieven openbaar gemaakt. En wee wie niet van "Turkse bloede" is.
"“Population registers are dangerous. That is why Hrant Dink was murdered," the columnist Bagdat noted. "The director of the Genocide Museum in Yerevan told a delegation from Turkey [about] the three most-discussed issues by those who were able to escape. Armenians first tell us about the Muslims who helped them escape the genocide, then the Armenians who betrayed them and only then do they narrate their catastrophe. If we make public the names of Armenians who were forced to convert to Islam, their grandchildren will be in danger today.”
www.al-monitor.com/pulse/originals/20...

Abject | 24-02-18 | 14:16 | 2

Erdogan is zelf van Georgische afkomst stelt een van de reacties op dat artikel.

LiniaalRectaal | 24-02-18 | 14:41

Ja, evenals Stalin. En tja, Hitler was ook geen Duitser, dus zie daar, overcompenseren.

Abject | 24-02-18 | 14:55

Gut, vertel eens wat nieuws. Gewoon geen dubbele nationaliteiten in onze tweede kamer. Dan heb je dit gezeik ook niet.

ristretto | 24-02-18 | 13:59 | 1

Dit lijkt me het meest constructieve plan.

Not_again | 24-02-18 | 14:14

Mijn ervaring met turken is dat het nare lui zijn en als ze elkaar de tent uitvechten mij dat niets doet.

Rest In Privacy | 24-02-18 | 13:55

Hulde voor deze vijf! Wat de makers van de posters betreft ga ik er vanuit dat ze de genocide niet alleen ontkennen maar ook, als er weer zo een kwestie is, gewoon weer precies zo zouden uitvoeren. Normaal zou je zeggen Dat de Turken van nu er niets mee te maken hebben maar dit soort lui zijn zo niets ontziend in hun Turks nationalisme dat dat voor hun ook nu nog ver boven de levens gaat van alles wat hen tegen de haren instrijkt, de levens van vrouwen, kinderen, baby's en bejaarden incluis. Als ze de Armeense genocide niets eens als iets kwaads willen zien dan houd ik mijn hart vast voor wat de door denk opgehitste jongeren voor ons in petto hebben.

down | 24-02-18 | 13:54

Nou lekker? Maar gelukkig smaken verschillen ;)

C.Martel | 24-02-18 | 16:09

Maar hoe komen we ooit nog van die 2 NSB-Turken af, die nu voor DENK in de Tweede Kamer zitten?

Rest In Privacy | 24-02-18 | 13:48 | 2

Niet als ze democratisch blijven. Anders wel.

Not_again | 24-02-18 | 13:49

Nooit, gaan er alleen maar meer worden. Tenzij dubbele pasportiers verboden worden in 2e kamer.

BlowingBubbles | 24-02-18 | 15:39

Euhhhh,het vierde reich te brussel zet toch ook kamerleden en partijen op de zwarte lijst die het niet eens zijn met de eu dictatuur.

komtdatschot | 24-02-18 | 13:48

Turkjes schieten weer eens in eigen voet.Geen normale hond wil nog naar het midden oosten.
Die lijst is ondertussen zo lang als er bewoners in het veel machtigere Europa zijn.
Ondertussen zijn ze met de volgende Negocide begonnen welke dan ook weer ontkent wordt.Ze kunnen ontkennen wat ze willen in de wereld weet iedereen toch de waarheid(behalve Pinokkio Rutte).
Hoe harder ze schreeuwen van niet, hoe meer mensen er tegen in zullen gaan.
De zwarte Turkse toekomt is voor de turken iets om zich meer zorgen over te maken.

hetwerktniet | 24-02-18 | 13:48

Om te voorkomen dat Turkije en Rusland elkaar aan land zouden grenzen zijn toen Georgië Azerbeidzjan en Armenië geaccepteerd als soevereine staten.Dat soort staten zouden 'net als vele anderen staten' al lang niet meer hebben bestaan.En trouwens,zo onschuldig waren de Armeniërs 'Net als Turken en vele anderen' tijdens de eerste wereldoorlog ook weer niet.

kzegje | 24-02-18 | 13:44 | 1

Dus eigenlijk hebben ze het wel verdiend die verrekte Armneense kudtburgers die tijdens de door de Turken georganiseerde wandeltocht door de woestijn niet zonder water konden.

Graaier | 24-02-18 | 16:06

Ondertussen dichter bij huis: "Raadslid Juliëtte Rot opnieuw bespuugd en uitgescholden in de Zaanse wijk Poelenburg"
http://www.nhnieuws.nl/nieuws/220239/Raadslid-Juliette-Rot-opnieuw-bespuugd-in-Zaandam-Ik-probeer-het-te-negeren

AntonJensen | 24-02-18 | 12:58 | 1

Logisch! De daders weten dat ze allemaal lucratieve kranten/tv contractjes gaan krijgen.

echt_links | 24-02-18 | 13:22

Om je de pleuris te schamen, als Fries dan.
Stel dwazen ....

Pjotterdjotter | 24-02-18 | 13:27

Wanneer er echt keuzes gemaakt moeten worden moet ik nog maar zien waar de loyaliteit van die dubbelpaspoorters ligt. Zeker die met een islam achtergrond.
Ik vertrouw ze niet.

Yperiet | 24-02-18 | 12:57 | 3

Klopt en nu komt de druk vanuit Turkije maar onderschat die van de Turkse Nederlanders niet hiero.

Trumme | 24-02-18 | 13:00

Ik zie een voordeel. Doordat Moedertje Turkije deze mensen voor de bus gooit, hebben ze nu een goede reden om te proberen van hun Turkse paspoort af te komen. Als ze dat lukt, zijn het Nederlanders met een enkele (ipv dubbele) nationaliteit geworden en kan Turkije geen, of in elk geval minder, invloed op hen uitoefenen.

Braboblanke | 24-02-18 | 13:33

Daar hoef je niet aan te twijfelen heur waar hun loyaliteit ligt.

Dirty-Harry44 | 24-02-18 | 13:34

Ook mooi trouwens dat Denk zegt tegen discriminatie te zijn, maar politici met een Turkse achtergrond wel discrimineert en vereist dat ze volgens "Turkse normen" moeten stemmen :P

RichardBandler | 24-02-18 | 12:49 | 3

Denk is niet tegen discriminatie. Denk is een anti-partij voor de 'boze donkere man'.

__underscore | 24-02-18 | 12:51

Het gevaarlijkste is nog dat ze écht geloven dat ze gelijk hebben. Andere werkelijkheid en levensgevaarlijk voor de rechtsstaat. Beetje boel gevaarlijker dan de kwajongetjes van FvD.

Langshetrandje | 24-02-18 | 12:52

Langshetstrandje
Ach welnee. Zelden zulke opportunistische eikels gezien. Als het ze 1 stem meer oplevert zijn ze morgen Gulen fan

Rest In Privacy | 24-02-18 | 13:19

Wat zeggen Rutte, Hans van B. , Frans T. , Kajsa , Jesse, Duyvendak, NPO hiervan? ach laat maar. Standpunt van Denk is in ieder geval duidelijk

HetOorAakel | 24-02-18 | 12:48 | 1

Pietje Bell Baudet is het grootste gevaar voor de rechtsstaat volgens deze figuren. DENK is knalharde infiltratie in het hart van de Nederlandse democratie door soldaten van een fascistoïde regime.
Natuurlijk helemaal geen reden om deze club op Ien Dales lezinkje te benoemen. Laffe laffe Eucalypta.

Langshetrandje | 24-02-18 | 12:55

Turkije lacht ons gewoon vierkant in onze wetgever uit. Laat zijn denk-ertjes volop ontwrichtende voorstellen doen, kamerleden intimideren, kamerleden verraden en de Nederturkse bevolking ophitsen.
En onze bestuurlijke overheid vindt dat, in daad, allemaal prima, betaalt zelfs vele miljarden aan onderwerpingsgeld onder valse titel van een fopdeal over zogenaamde vluchtelingen.
De meeste kamerleden die nu hierboven met foto worden genoemd, vinden dat, gezien de partijen waar ze voor zitten, ook allemaal prima.

LibertasSimplex | 24-02-18 | 12:46
-weggejorist en opgerot-
Megasuperpeter | 24-02-18 | 12:43 | 3

Hebben de vampiers van Denk netjes voor elkaar gekregen !

Castor12 | 24-02-18 | 12:37

Lijkt erg op een DENK actie als je het ensonhaber.com artikel leest..
Echt verbindend

Mathijs2017 | 24-02-18 | 12:30 | 1

Is het ook alsmede de herrie op de tribune tijdens deze 'kwestie' bespreking. Zodat gans Turks pro-Erdogan en Recep himself kon zien dat zijn Grijze wolven duidelijk een statement en waarschuwing afgaven.

zeg nu maar eens dat die DENk niet rechtstreeks aan de lange arm van Erdostan zitten..

fikkieblijf! | 24-02-18 | 12:46

Turkije zegt dus dat er maar 2 soorten Turken zijn. In Nederland. Erdogan-turken en anti-Erdogan-turken.

De anti-Erdogan Turken zijn de 5 koppies op die FvD foto. Vijf.

Erdogan-turken zijn de andere Turken. Alle andere turken. Min vijf.
Even rekenen.. . Hoeveel Erdogan-turken hebben we dan eigenlijk in Nederland? Of, als we het on-topic houden, in de Nederlandse politiek?

Het punt is dat er veel meer PRO-Erdogan-turken dan Anti-Erdogan Turken in de tweede kamer zitten.

Pleur die nazi-turken eruit, beste politieke partijen. Burgers zijn niet gek. Dat soort idioten prijken op jullie kandidatenlijsten. Dit gaat jullie stemmen kosten bij de komende verkiezingen. En de stemmen die je ervoor terugkrijgt zijn tijdelijk en enkel zolang het de goedkeuring van de imam heeft.

gaffelbaard | 24-02-18 | 12:27 | 1

FVD foto = foto

gaffelbaard | 24-02-18 | 12:28

Ik vind de afschaffing van het referendum ook een vorm van genocide.

Rest In Privacy | 24-02-18 | 12:25

Volgens veel Turken was er helemaal geen Armeense genocide. Het zat eigenlijk zo, geloof ik:
De Turken hadden voor hun Armeense landgenoten een groepsreis naar de Syrische woestijn georganiseerd. En daar is het toen een beetje mis gelopen, wegens gebrek aan voedsel en drinkwater. Een ongeluk dus, een logistiek foutje, meer niet. Kinderachtig om daar ruim een eeuw later zoveel kouwe drukte over te maken. Nietwaar, Tunahan?

KeesBruin | 24-02-18 | 12:20

Wat een heerlijke inspiratie voor Dictatuur66.
Zouden hun ook willen, zwarte lijsten. Met Baudet en Wilders erop.
Hoe zit het eigenlijk met de organen van dubbele paspoorthouders, indien niet geregistreerd? Zijn die van NL of X,Y,Z? Of zijn moslims vrijgesteld van orgaanroof.

MistaRazista | 24-02-18 | 12:19 | 4

Wat is er waar van het verhaal dat Penthouse Pechtold een topappartementje heeft gekregen in Izmir van zijn vroegere jeudgvriend ome E?
Ik hoorde in een koffiehuis in een gesprek dat daar gevoerd werd dat hij daar zijn vriendinnetje Hagatsjie met hun liefdesbaby wil laten wonen tot de kou uit de lucht is

F. Jacobse | 24-02-18 | 14:17

F. Jacobse | 24-02-18 | 14:17
May be. Pechtold was altijd een Turkije Juicher: “Met Turkije erbij wordt de EU multi-religieus” Hij is een Atheist die fetished op relikitch van anderen.

MistaRazista | 24-02-18 | 17:10

fikkieblijf! | 24-02-18 | 12:38 "Ik vermoed nl dat deze groep Nederlanders met een migrantenafkomst niet zal worden geconfronteerd met deze lijfenorganenafdracht plicht"

Ik heb ook zo een vaag vermoeden.

MistaRazista | 24-02-18 | 17:41
▼ 1 antwoord verborgen

Dat krijg je ervan als je mensen met een dubbele nationaliteit een overheidsfunctie laat bekleden. De oorlogen worden niet alleen meer in het gastland uitgevochten maar nu dus ook in de Kamer. Dat Denk tuig moeten ze gewoon met betonnen sokken aan terug laten zwemmen naar hun geliefde Turkije. De belichaming van het kwaad dat trio.

Linkse allergie | 24-02-18 | 12:17 | 4

@Blacky
Ik denk dat je dubbel paspoort Turken bedoelt. Er zitten namelijk ook dubbel paspoort Marokkanen in de politiek. Die wil ik ook niet.

Vroeger. Ongeveer 25 of 30 jaar geleden werd bepaald dat dubbel paspoorters konden kiezen en gekozen worden. Dat zou de integratie bevorderen. Was toen de gedachte.
Maar de integratie is gefaald. Dus overboord ermee dan maar.

gaffelbaard | 24-02-18 | 12:33

@gaffelbaard
Yep. En dat allemaal dankzij Lubbers en het CDA.

Braboblanke | 24-02-18 | 13:40

@ braboblanke
Lubbers is weg. Yes! Nu het CDA nog.

F. Jacobse | 24-02-18 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

Was het potje nuance leeg Pritt? Ik lees andere zaken dan in het redactioneel worden weergegeven.

DrumPiet | 24-02-18 | 12:13 | 1

Sorry niet alles gelezen. Eigenlijk wat nickolaas | 24-02-18 | 12:06 zegt.

DrumPiet | 24-02-18 | 12:15

"Maar het zijn wel ONZE NederTurkies,"

Nee hoor, Pritt, dat zijn het niet. De Staat heeft ze mij opgedrongen. Hoewel ik begrijp wat u bedoelt.

Lupuslupus | 24-02-18 | 12:07 | 1

Dit doet mij denken aan ‘Blijf met je rotpoten van onze rotjoden af’, de leus van de Februaristaking in 1941.
De |Joden hadden toen geen eigen land. De Turken hebben dat nu wel.

Musset | 24-02-18 | 12:21

Ik had vroeger alrijd het idee dat Turken best geaccepteerd werden en het vooral de Marokanen waren met het slechte imago. Maar dat zijn ze vrij snel aan het veranderen met die Erdofascistische kliek

menage | 24-02-18 | 12:06 | 3

Beiden een verrotte islam mentaliteit. Weinig verschil dus.

HaatbaardKnipper | 24-02-18 | 12:12

Dat gaat inderdaad razendsnel op dit moment..

fikkieblijf! | 24-02-18 | 12:40

Haatbaard. Als u wat beter opgelet had was Turkije best liberaal vroeger. Scheiding staat en godsdienst en zo. Dus niet meteen een haatstuip aub

menage | 24-02-18 | 14:38

Henk Krol staat in Turkije trouwens op de bruine lijst.

HoerieHarry | 24-02-18 | 12:05

Overigens vind ik Zihni geen lul en Sadet is een goede volksvertegenwoordiger .

lingo star | 24-02-18 | 12:02 | 2

Proficiat met uw mening. Is niet de mijne in elk geval. Geen dubbele paspoorten in de Nederlandse volksvertegenwoordiging. Dit soort politici zijn - zoals blijkt - niet vrij van buitenlandse politieke invloeden.

HaatbaardKnipper | 24-02-18 | 12:06

Die Sadet deed vrolijk mee met die betogingen in Hamburg waar alles kort en klein werd geslagen.

osolemio | 24-02-18 | 12:23

Idioterie moet je niet belonen. Denk daar aan bij het boeken van de volgende vakantie!!!!!!!

Turkije=NEE

Griekenland=JA
PS en de rest van zuidelijk Europa uiteraard.

Kennethhagers | 24-02-18 | 12:02

Kuzu speelt de "verbindende" rol in Nederland. Houdt meer van Multatuli natuurlijk vanwege Nederlandse misstanden, de Armeense genocide echter.... en gaat dan in Turkse media zeggen dat Turken moeten kiezen tussen Turkije en Nederland, de rat

lingo star | 24-02-18 | 12:00

Ja dat ze boos zijn dat snap ik dan wel weer. Maar wat ik gek vind is dat kuzu niet op deze zwarte lijst staat. Heeft hij hiertegen gestemd? Dat is voor mij reden genoeg hem te vervolgen. Kunnem we dat niet onder de wet " ontkenning holocaust" gooien? Wat zou het fijn zijn als hij uit die kamer verdwijnt.

TheManiac | 24-02-18 | 11:57 | 2

Gaat hij zeggen dat hij niet verantwoordelijk is voor wat in Turkije gebeurd. Helaas zijn er weinig journalisten die hem kunnen vragen wat zijn opvattingen van een modern land zijn met moderne opvattingen en of dat matched met wat Turkije doet. En nee dat vragen we niet vanwege zijn Turkse achtergrond. Dat kun je aan iedereen vragen.
Of het is een truc van Turkije om Turkse stemmers naar Denk te duwen.

kloopindeslootjijook | 24-02-18 | 12:05

Dat laatste, en dat is ook precies de agenda van denk. buitenlands belang van erdogan hier veiligstellen. En dat is ook waar men hier het electoraat zoekt. Bij de conservatieve islamitische turk. Wat mij blijft verbazen is dat NL overheid deze overduidelijk inmenging tolereert.

Chemokar | 24-02-18 | 12:07

Er is nog iets anders raars aan. Wij in Nederland zien de slavernij als een mensonwaardige bladzijde uit de geschiedenis. Het waren andere mensen in een andere tijd en ons land heeft een ontwikkeling doorgemaakt. Op dit moment identificeren Nederlanders zich liever met de moderniteit. Het veroordelen van dat verleden is dus iets positiefs. We hebben er bepaalde waarden bij gekregen die eerst niet waren. Dus tegen een aspect van het Nederland van toen zijn wil niet zeggen dat je tegen het Nederland van nu bent. Anders zou er namelijk nooit iets kunnen veranderen.
Dat is blijkbaar voor iets te nationalistische mensen waar vlag=identiteit moeilijker te vatten. Voor hen is kritiek op het Turkije van toen blijkbaar kritiek op het Turkije van nu. Waarschijnlijk ook omdat ze niet zien dat het niet gaat om de kleuren van het voetbalteam om wat de de spelers doen, dat inmiddels andere spelers zijn dan 100 jaar geleden.

kloopindeslootjijook | 24-02-18 | 11:57 | 1

Waarschijnlijk ook omdat ze niet zien dat het niet gaat om de kleuren van het voetbalteam maar om wat de de spelers doen, dat inmiddels andere spelers zijn dan 100 jaar geleden.

kloopindeslootjijook | 24-02-18 | 11:59

Hee, wat apart. DENK ontbreekt.

MAURIK | 24-02-18 | 11:56 | 1

De DENKERS hebben het Turkse artikel geschreven.

Langshetrandje | 24-02-18 | 12:22

Het is een kwestie van tijd voordat de 2e kamer haar drol weer intrekt dus.

Balletje Mayo | 24-02-18 | 11:56 | 1

Tegen de tijd dat de Turkije in de EU lobby weer op gang komt is deze keutel zo weer ingetrokken. Laffe opportunisten.

HaatbaardKnipper | 24-02-18 | 12:08

Zometeen begint oerhollands schaatsen in PangPang, Korea. Pak dat maar eens van ons af. Treurige Tranentrekkende Turkjes.

VeelTeSteil | 24-02-18 | 11:56 | 1

Straks nog Turken op de schaats... Zal mij benieuwen....

peterdh | 24-02-18 | 12:45

Onvoorwaardelijke steun, dat spreekt vanzelf: "Stemmen zonder last (d.w.z. zonder opdracht) betekent dat een volksvertegenwoordiger zich niet mag laten opdragen in een stemming een bepaald standpunt in te nemen. De vertegenwoordiger moet op basis van eigen inzicht en overtuiging een oordeel vellen." nl.wikipedia.org/wiki/Stemmen_zonder_...
Een van de politieke schurkenstaten van deze tijd begint dat te worden daar..

nickolaas | 24-02-18 | 11:56 | 1

Overigens vind ik alleen bij Geenstijl.nl en powned.tv terug dat er over een 'zwarte lijst' gesproken wordt - en bij Geenstijl kan ik het alleen terugleiden naar 'erdogan gezinde media' en niet de Turkse staat zelf die een lijst hanteert met concrete beperkingen. Ik houd bij nader inzien dan maar een slag om de arm qua 'politieke schurkenstaat' (en het is een hele suggestieve 'rood vlees'-achtige titel dus weer.. ). Wel steun uiteraard - maar wat verwijt Geenstijl Turkse media nu eigenlijk, wat ze tot op zekere hoogte misschien zelf in steeds grotere mate doen.. partij kiezen voor- of tegen politici die niet in hun ideologische straatje passen (dat dus steeds nadrukkelijker op de voorgrond komt - dat was nog niet heel lang geleden minder de insteek van Geenstijl dus).

nickolaas | 24-02-18 | 12:06

Ach, onze heldhaftige regering wil ook niet van een Armeense genocide spreken. Te schijterig voor Erdogan en consorten. Turken háten Armeniërs, Joden, Assyriërs, Grieken, westerlingen, ja wie eigenlijk niet?

KeesBruin | 24-02-18 | 11:53 | 1

Zou het kunnen zijn dat als Rutte over genocide gaat spreken, dat dan die vluchtelingendeal wordt opgeschort?

kweethetooknietbeter | 24-02-18 | 12:07

Ik blijf het maar vragen. Hoeveel Nederlanders zitten in het Turkse parlement? Of anderen met buitenlandse achtergrond?

batvoca2 | 24-02-18 | 11:50 | 1

De voorvraag is : welke Nederlander zou dat überhaupt willen.

HaatbaardKnipper | 24-02-18 | 12:10

Daarom geen dubbele paspoorten in de Kamer.

De Geus | 24-02-18 | 11:45 | 5

Alsof ik beweer dat een enkel paspoort een garantie is voor loyaliteit.

De Geus | 24-02-18 | 12:24

Wat een kolder Zwitsal. U heeft geen reden aan te nemen dat die Denk idioten totaal niet loyaal zijn aan Nederland? Bovendien dat ‘ Turkse Nederlanders’ en vice versa geleuter, hou daar s.v.p. mee op. Is (net als blank vs wit gezeur) alleen maar policor geleuter voor de bühne. Turken zijn het. En wij zijn Nederlanders.

HaatbaardKnipper | 24-02-18 | 12:36

Klopt. Zelfs de meest loyale moslims zullen -als het er echt op aankomt, altijd de kant van het thuisland kiezen. Dit vertelde me ooit een Turkse politieagent, hoewel getrouwd met een Nederlandse en dankbaar voor de kans die ons land hem heeft gegeven, dat zij en ook hij in dat geval nooit, maar dan ook nooit de kant van Nederland zullen kiezen.

Maris v.d Hof5393 | 24-02-18 | 12:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Het ultieme bewijs dat Turkijke zich bezig houd met een infiltratie oorlog d.m.v. politiek kolonialisme. Dat betekent dat fysiek geweld jegens DENK geoorloofd is immers betreft het hier om inmenging van onze parlementaire democratie door een vijandige natie. Het spijt me oprecht Joris maar fysieke verwijdering van DENK en aanverwante Turkse regerings organisatie en stichtingen uit Nederland. Is vanaf Maart 2018 geoorloofd. Dit is met recht een oorlogs verklaring door Turkije aan de Nederlandse politieke democratie. Grijpt de staat niet in, dan heeft de burger het recht om zelf in verzet te gaan. Ik weiger te gehoorzamen aan Turkse nationalisten, fascisten en DENK ambtenaren! Geen Turkse NSB'ers gewenst!

Indoneesje | 24-02-18 | 11:45 | 3

Pas op wat je zegt ze lezen mee, en aan de overheid zal je niks hebben, integendeel

Bokito ergo sum | 24-02-18 | 11:54

Bokito: Laat ze maar meelezen. Het word tijd dat de reaguursel harder worden. Wanneer de democratische weg faalt en de overheid de burger in de steek laat. Dan heb ik het recht om zelf in actie te komen. Nooit meer fascisme toch? Nou dus zeker geen macht naar DENK en Turkse fascisten en NSB'ers! It takes a good man to do nothing for evil to prevail.

Indoneesje | 24-02-18 | 12:07

Trek die lijn dan ook door naar Nederlandse politici. Daar kunnen we er ook een paar van missen.

F. Jacobse | 24-02-18 | 14:24

Als bedankje voor de uitspraak van de rechter die vindt dat uitkeringsfraude niet bestreden mag worden want ies discriminatie?

deministerpresident | 24-02-18 | 11:40

En van de zomer weer lekker op vakantie naar..... Turkije, mensen blijven toch vreemde wezens.

JI-HAAT | 24-02-18 | 11:40 | 5

Nooit geweest en niet van plan om ook maar naar 1 islamitische staat af te reizen. Begrijp ook totaal niet waarom je naar een land op vakantie dat genocide pleegt op 1 van hun etniciteiten. Dan kleeft er toch bloed aan je handen doordat je dat financiert? Tenzij je naar Koerden zou gaan, maar dat zal nu helaas te gevaarlijk zijn.

Jan, Leiden | 24-02-18 | 12:08

Mijn idee, Lupuslupus. We winnen nooit iets behalve die keer een geheel verzorgde, niet overdraagbare twaalfdaagse excursiereis naar Turkije met alles erop en eraan. Gelijk de prullenbak in, geen haar op ons hoofd.

Maris v.d Hof5393 | 24-02-18 | 13:01

@ Maris,
Nog verder, als er een prijs die kant op te winnen is doe ik niet eens mee.
Vliegen met Cor en Don? NOOIT. Dan maar niet.
Döner, nog nooit gegeten en blijft ook zo. Etc.

F. Jacobse | 24-02-18 | 14:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Qua beelden zijn er foto's van gekruisigde jonge meisjes. Die zijn niet zozeer een hoax, maar beelden van de film die aan de hand van getuigenverklaringen zijn gemaakt. Ravished Armenia : www.youtube.com/watch?v=uTnCaW-Uo_s
Er waren geen kruisigingen, nee, het was véél erger! : Aurora Mardiganian, a survivor of the Armenian genocide of 1915–1923, recalled sixteen young Armenian girls being "crucified" by their Ottoman tormentors. The film Auction of Souls (1919), which was based on her book Ravished Armenia, showed the victims nailed to crosses. However, almost 70 years later Mardiganian revealed to film historian Anthony Slide that the scene was inaccurate. She described what was actually an impalement. She stated that "The Turks didn't make their crosses like that. The Turks made little pointed crosses. They took the clothes off the girls. They made them bend down, and after raping them, they made them sit on the pointed wood, through the vagina. That's the way they killed – the Turks. Americans have made it a more civilized way. They can't show such terrible things." en.wikipedia.org/wiki/Ravished_Armeni...

En ja, zolang Turken dit blijven ontkennen dienen we ze te behandelen als de NAZI's die ze zijn. Gooi Ankara maar plat. mediachecker.wordpress.com/2013/06/07...

Abject | 24-02-18 | 11:39 | 5

Von Zeikhoven - u zwabbert helemaal niet, nuttig en correct betoog. Dank!

kapoerewiet | 24-02-18 | 12:40

F. von Zeikhoven | 24-02-18 | 12:32
Uhm, hoezeer ik het waardeer, zie ik toch een gapend gat in uw betoog. Armenië was in 1454 opgedeeld door de Ottomanen en de Perzen. Na de Russische overwinning op de Perzen herkreeg het oostelijk deel van Armenië onder het verdrag van Turkmenchay haar vrijheid, en bleef het westelijk deel onder de knoet van de Ottomanen.
Zoals Wiki het verder stelt: "The first wave of persecution was in the years 1894 to 1896, the second one culminating in the events of the Armenian Genocide in 1915 and 1916. With World War I in progress, the Ottoman Empire accused the (Christian) Armenians as liable to ally with Imperial Russia, and used it as a pretext to deal with the entire Armenian population as an enemy within their empire."
Dus nee, die Armeniërs waren er al, evengoed als de Koerden vandaag.

Abject | 24-02-18 | 13:14

F. von Zeikhoven | 24-02-18 | 12:32
Dank voor dit exposé. De Zijderoute heeft echter wel degelijk met NL te maken (gehad). Tsaar Peter I kwam in 1717 naar het landgoed Zijdebalen van de Mennoniet Jakob van Mollem aan de Vecht om de werking van de waterpompen te inspecteren, maar ook om te bekijken hoe daar de ruwe zijde die via Perzië en Rusland naar Holland werd vervoerd machinaal bewerkt werd tot het eindproduct. Ook bevonden zich eeuwenlang in Smyrna/Izmir Hollands-Joodse handelshuizen, die daar aan het einde van de Koninklijke Perzische Weg de goederen opsloegen en via Hollandse schepen naar Holland transporteerden. Deze handel met de Levant hielp ook mee om de Gouden Eeuw in NL te verwezenlijken.
Wat betreft de grensregio tussen Christendom en Islam is er van beide zijden vreselijk gediscrimineerd op grond van die godsdienstigheid. De Grieken discrimineerden de Ottomaanse Turken, gesteund door Engeland en Frankrijk, en de Ataturk Turken discrimineerden de Grieken & Armenen, gesteund door Duitsland. De hele Balkan, Klein-Azië tot en met de Kaukasus was/is het toneel van ongelooflijke laaghartigheden, zowel van islamitische als van christelijke zijde. Het is inderdaad wijs om hier niet met de onderbuik partij te kiezen, want het is dikwijls moeilijk vast te stellen wie inhumaner zich gedroeg tegenover de ander.

Eeuwig..Op..Vakantie | 24-02-18 | 13:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Erdogan moet meteen hun Turkse paspoorten afnemen, dat zal ze leren.

Lichtstadfan | 24-02-18 | 11:36

Wordt toch eens hoog tijd om het toestaan van een dubbele nationaliteit zo snel mogelijk af te schaffen. En het per onmiddellijk politici en ambtenaren met een andere dan Nederlandse nationaliteit niet meer aan te stellen.

Franker | 24-02-18 | 11:36 | 1

Voila!

Nalek | 24-02-18 | 11:39

De Nederturken zijn wel behoorlijk oververtegenwoordigd in de Tweede Kamer.

Vloekende Vlaming | 24-02-18 | 11:32 | 1

De benaming Turken volstaat hier en dekt de lading.

HaatbaardKnipper | 24-02-18 | 12:16

Mooie vrouw trouwens die Dilan

Bokito ergo sum | 24-02-18 | 11:32 | 3
-weggejorist-
JI-HAAT | 24-02-18 | 11:42

Ze heeft wel erg grote oren. Zelf vind ik Karabulut mooier.

BlowingBubbles | 24-02-18 | 12:03

Beetje een uitgestreken uitstraling met Droef de hondogen. Maar goed, ieder z’n fetisj toch?

HaatbaardKnipper | 24-02-18 | 12:27

Als genocide wil zeggen, andere mensen doodmaken/uitsluiten omdat ze tot een bepaalde groep behoren dan zou elke oorlog genocide zijn. De clou is nou net dat het gaat om de vraag of het gaat om het willen doodmaken van een etnische groep.
Dan is de vraag of de toenmalige Turkse machthebber(s) Armeniërs hebben doodgemaakt door een oorlogshandeling, of omdat het Armeniërs zijn.
Dat is voor Turkse nationalisten misschien een moeilijke vraag, omdat genocide over het concept nationaliteit of andere groepsindeling heenstapt en mensen gelijkwaardig en uitwisselbaar maakt. Tja, en als daar staat dan met je Turkse vlag, in plaats van je bezig te houden met wat menselijkerwijs relevant zou zijn... conflict, kortsluiting.

kloopindeslootjijook | 24-02-18 | 11:31 | 3

Of ik kan vandaag niet lezen of jouw zinsbouw is k*t.

kwark001 | 24-02-18 | 11:33

Ik vond het ook moeilijk te volgen. Maar ja, ik als kassenbouwer ben dan ook niet hoog opgeleid. Zal wel aan mij liggen.

Nalek | 24-02-18 | 11:44

Genocide gaat over mensen, doet niet aan vlaggen. Dus vlaggenzwaaiers kunnen er niets mee, tenzij ze hun vlag neerleggen. Willen ze niet. Dus komen ze er niet uit.

kloopindeslootjijook | 24-02-18 | 12:20

Dit is geheel in stijl van de islam agenda. Islam is pas vrede als de gehele wereld de koran/islam omarmt. Dat is uiteindelijk de islamitische agenda.
"" True Islam (by William Federer) "".
youtu.be/ALQI1ljlqk8

ccr316 | 24-02-18 | 11:26

Deze Turken zijn zeker niet mijn "Neder-Turken". Dat hele Turkse gedoe interesseert me geen reet. Het zijn hoogstens mijn mede-Nederlanders als ze door Erdogan aangevallen worden op Nederlandse standpunten. Voor de rest zijn het gewoon zakkenvullers met een dubbel paspoort, waar we zo snel mogelijk vanaf moeten.

NV_2017 | 24-02-18 | 11:22 | 1

Laat de Turken hun Turkse vetes, discussies en ruzies onderling in het Turks en op zijn Turks uitvechten. Maar wel in Turkije. Waar anders namelijk.

HaatbaardKnipper | 24-02-18 | 12:22

Turken zijn wereldkampioen wegkijken. Ze zijn heel bang om niet bij de groep te mogen horen die de macht heeft. Dus als de Armeniërs worden afgeslacht kijken ze weg en daarna kijken ze wat ze kunnen roven van de doden. Worden straks Koerden afgeslacht, dan kijken ze weg. En natuurlijk roepen ze altijd dat ze slachtoffer en geen dader zijn. En we komen er niet vanaf, tenzij andere volkeren over enkele jaren er genoeg van hebben en een Turkse kwestie krijgen. Denk dat de Turken dan wel willen dat alles grondig wordt uitgezocht.

Graaier | 24-02-18 | 11:21

"Protests in Solidarity with #Afrin Again Banned in #Germany – German Government Approves 31 Arms Deal with Turkish Army"

https://enoughisenough14.org/2018/02/24/protests-in-solidarity-with-afrin-again-banned-in-germany-german-government-approves-31-arms-deal-with-turkish-army/

Echt ongekend dit.

En bij ons zijn de sufferds bezig met de vorige genocide, terwijl de nieuwste genocide onder hun neus plaatsvindt.

echt_links | 24-02-18 | 11:19 | 3

Dit betekent niet meer of minder dat Duitsland Turkije bewapend om de genocide in Afrin uit te voeren op de Koerden. Het Nationaal socialisme is blijkbaar nog springlevend in ons buurland en de Duitse regering voert deze aan door indirect een genocide te laten plegen door de Erdogan turken. Kotsmisselijk wordt je ervan.

Jan, Leiden | 24-02-18 | 11:27

Godver Merlkel jij hoer! Het upgraden van Leopard 2's was teruggefloten omdat Turkije ze inzet bij zijn illegale genocidale oorlog tegen de Koerden. Die onlangs vrijgelaten Turks-Duitse journalist heeft Erdolf al eerder aangeboden als ruilmiddel om de deal door te laten gaan, en nu heeft Mutti Hoerenkop de deal alsnog geslikt. Geen wonder dat er amper nog berichtgeving is rond Afrin, de EU, al dan niet de gehele NAVO heeft haar lippendienst aan de Koerden opgegeven en likt nu de harige aars van Erdolf Hitler.

Abject | 24-02-18 | 11:50

@abject: dit gaat hele vervelende consequenties krijgen voor Europa...

echt_links | 24-02-18 | 13:33

Ik vind Zihni trouwens helemaal geen lul. Goede kerel met een kritische blik, eigenlijk heel on-GL.

Japannert | 24-02-18 | 11:18

Uit de kwestie met de Armeense genocide blijkt wel dat het voor de rest van de wereld helemaal niet zo vanzelfsprekend is om aan zelfreflectie te doen en te leren van je fouten. Wat hier een kracht van onze cultuur is, wordt elders gezien als een teken van zwakte. Resultaat is een mondiale scheefgroei in de moraal. Hoe gerieflijk is het voor derdewereldlanden en miskleunen als Turkije maar ook Rusland, om aan de hand van onze intelligentsia wel de westerse cultuur te veroordelen op daden uit het verleden, mee te profiteren van de vruchten van die zelfkritiek (universele rechten van de mens, termen als racisme, discriminatie en het strafbaar stellen daarvan) maar nooit de hand in eigen boezem te steken. SJW-ers, die ons maar blijven dwingen tot boetedoening, zien wel de splinter in het eigen oog, maar nooit de balk in die van de ander. Jeremiëren over Trump, maar zwijgen over Maduro of Idriss Déby. Maken ophef over White Privilege, maar zwijgen over intrinsieke wreedaardigheden in de Afrikaanse en Indiase cultuur, uit angst voor eventuele arrogantie. Blijft de eigen SS-ers opsporen, maar neemt een blad voor de mond over de Armeense genocide.

kapoerewiet | 24-02-18 | 11:17 | 2

Kijk maar eens hoeveel Afrikaanse leiders zijn uitgegroeid tot wrede despoten. Daar hoor je Sylvana nooit over.

Rest In Privacy | 24-02-18 | 11:31

Rake analyse!

Nigel Garage | 24-02-18 | 11:39

En volgens mevr Ollongren is FvD een gevaar voor Nederland. Right.

Chemokar | 24-02-18 | 11:16 | 1

Laat ze maar eens wanneer ze lef heeft zich uit te laten en te laten branden aan DENK, want dát is het echte Erdofascistische gevaar?

Jan, Leiden | 24-02-18 | 11:58

@De musso linie | 24-02-18 | 11:08

Leest u nog eens terug WAAROM ik het gezeik vindt, etterbuiltje.

Parel van het Zuiden | 24-02-18 | 11:14

Alle vijf verraden door graaf Denkula. Nooit had de nieuwe NSB zo’n duidelijk gezicht.

medusa324 | 24-02-18 | 11:14

Gelukkig is Nederland erg goed in registreren. Te zijner tijd weten we dus exact welke (ex)kamerleden het mogelijk gemaakt hebben dat dubbelpaspoorters onze instituten en overheid geinfiltreerd hebben en vreemde & gevaarlijke mogendheden vertegenwoordigen.
.
Vroeger was daar een term voor. Een term die in dit land, zelfs op geenstijl niet uitgesproken mag worden. Gewoon not done in een land waar de beschavingsgraad zo hoog is dat er geen discussie door politiekcorrecten kan worden afgesloten zonder racisme/fascist/nazi beschuldigingen jegens discussieopponenten.
.
Maar het is toch daar. Dat ellendige fenomeen.

Parel van het Zuiden | 24-02-18 | 11:12 | 2

Helemaal mee eens 👍🏻
I.i.d. moeten linkse mensen altijd daarmee eindigen, met faksist, nasi, raksist richting de oponent.
Daaruit kan ik toch wel overduidelijke concluderen dat links niet echt vooraan stond toen God intelligentie begon uit te delen...

Kanarie_Geil | 24-02-18 | 11:33

Trouwens links is ook met zijn tujd meegegaan (jaahh).
Vroeger scholden ze met kapitalist, uitbuiter, baas.
Dat hoor je niet meer.
De fnv gaat nu over wie er wel en wie er niet democraties in de gemeenteraad mogen komen.

Kanarie_Geil | 24-02-18 | 11:40

Hoe noemt DENK de Armeense genocide eigenlijk?
De "lente schoonmaak" ofzo?

hotmint | 24-02-18 | 11:11 | 2

De kwestie.

TyrionLannister | 24-02-18 | 11:46

Zelfverdediging.

LiniaalRectaal | 24-02-18 | 13:44

Waarom distantieert de Nederlandse volksvertegenwoordiger Kuzu zich hier niet van?

LJBrinkhorst | 24-02-18 | 11:10 | 1

Nederlandse volksvertegenwoordiger? Je bent wel grappig vandaag.

kwark001 | 24-02-18 | 11:11

OT: En dan zijn er hier op GS nog volhouders die niet inzien, dat het ook bij orgaandonatie altijd weer om de harde knaken gaat. Met daarbij de vervelende consequentie dat er dan nabestaanden geconfronteerd kunnen worden met orgaanroof of vroegtijdig termineren van personen omwille van hun organen. "Wij hebben uw vader overleden verklaard en halen over 15 minuten zijn nieren, lever en longen weg. U kunt nu nog even afscheid van hem nemen'.

EEnzame SchizofrEEN | 24-02-18 | 11:36

Wat een afgrijselijk verhaal.

Lupuslupus | 24-02-18 | 11:46

EEnzame SchizofrEEN | 24-02-18 | 

Er komt nog een tijd dat er mensen als minder worden geclassificeerd in Nederland en op geheime lijsten komen voor potentiële donors voor rijkere Nederlanders. Want organen, mensen zijn ooit nog eens handelswaar. De nieuwe wet is slechts het begin van de opening hiervoor.

Jan, Leiden | 24-02-18 | 11:55

Aan dubbele paspoorten zou zo snel mogelijk een einde moeten komen. In ieder geval lieden met een dubbel paspoort geen recht op deelname in het parlement, geen recht op een uitkering en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Zou een hoop gelazer en geld schelen....
.
Het enige obstakel is de slappe hap in Den Haag.

Ommezwaai | 24-02-18 | 11:00 | 5
-weggejorist-
Lychnari | 24-02-18 | 11:17

@normanius | 24-02-18 | 11:15
Het hebben van een dubbel paspoort is echt niet iets 'normaals' maar eerder de uitzondering. En heel toevallig natuurlijk net bij die landen mogelijk die er sterk baat bij hebben, dat er uitkeringen en subsidies naar het thuisland geëxporteerd worden. De meeste Aziatische landen kennen het fenomeen dubbel paspoort dus niet.

NV_2017 | 24-02-18 | 11:24

normanius | 24-02-18 | 11:15
Dit zou dus voor iedere dubbel-paspoorthouder moeten gaan gelden. U weet dat mensen uitzonderen of uitsluiten alleen maar gezeik van de deugmensch oplevert. Aziaat, Europeaan, Marokkaan, Turk... Hier gebruik maken van de voorzieningen is gewoon de Nederlandse nationaliteit aannemen. Dan pas heb je dezelfde rechten en plichten. Eten van twee walletjes, het zou verboden moeten worden.

Ommezwaai | 24-02-18 | 14:34
▼ 2 antwoorden verborgen

We hebben niet eens een minister voor buitenlandse zaken. Zullen we daar eerst eens mee beginnen?

LinkeLotje | 24-02-18 | 10:57 | 2

Oh nee? Sigrid Kaag vergeten?

VeelTeSteil | 24-02-18 | 11:11

Sigrid El Kaagie, die sponsort toch de raket onderdelen voor de terroristische palestijnse bewegingen? Raar.

Nalek | 24-02-18 | 11:31

Nu roeien, de Turken de Koerden uit in Afrin. Koerden, die een trouwe bondgenoot waren in de strijd tegen ISIS.

En de NLSE regering? Die kijkt lafjes en zwijgend toe hoe Jihadistisch vuilnis het beulswerk verricht.

Aan welke kant staat onze overheid/regering eigenlijk???

echt_links | 24-02-18 | 10:56 | 5

En zo is het.

Lupuslupus | 24-02-18 | 11:06

Nu roeien, de Turken de Koerden uit in Afrin. Koerden, die een trouwe bondgenoot waren in de strijd tegen ISIS.
echt_links | 24-02-18 | 10:56 |
De Koerden hadden natuurlijk wel hun eigen agenda om tegen IS te knokken.
Niet dat ze nu maar gegenocide mogen worden maar toch.

ditotje | 24-02-18 | 11:15

Wij vallen nog steeds onder Duitsland en Duitsland valt nog steeds onder Engeland en Amerika.

gato | 24-02-18 | 11:34
▼ 2 antwoorden verborgen

“Beste” Erdolfgan lovers: Ga hem helpen, NU!!, laat die man niet zitten. Niet laf in dit land gaan zitten mokken en zwaaien met jullie vlaggetjes, en toeterend met je huur auto door de straten blehren. Morgen allemaal in de boes stappen en verleen lokaal aldaar je steun. En oh ja, doe je NL paspoort maar hier laten. Suc6 Helden van Erdo, Tudeludoku!

Nalek | 24-02-18 | 10:54

Het Tivoli verhaal van gisteren vertelt t eigenlijk allemaal in een notedop: we hebben het als samenleving over ons afgeroepen door het iedereen maar - oh, hoe netjes van ons toch - zoveel als mogelijk naar de zin te maken. t is net als met kinderen, verwennen leidt tot onhandelbare en ondankbare koters. Misschien als we eens een keer op grote schaal op onze strepen gaan staan dat t nog eens wat wordt.

BlowingBubbles | 24-02-18 | 10:49 | 4

Ik sluit me aan bij Johan Derksen en 'laat ze de schijt krijgen'. Misschien moeten we dat maar eens massaal laten horen.

osolemio | 24-02-18 | 10:58

De Luizenmoeder staat symbool voor de huidige situatie: die ene moeder die constant loopt te schelden en tieren, die andere moeder die het allemaal gelaten over zich heen laat komen en het totaal incompetente schoolhoofd die vindt dat hij het allemaal príma doet ("ik ben geen pedo hoor"..."en al was je het wel, we zijn allemaal maar mensen hè zeg ik altijd maar"...)

Zenzeo | 24-02-18 | 11:02

osolemio | 24-02-18 | 10:58
Dat zou kunnen via de stembus, maar zullen we wedden dat de Kartelpartijen, al dan niet verpakt in een lokaal jasje i.g.v. de PvdA, weer massaal stemmen krijgen de komende GR verkiezingen? VVD, CDA, D66, GL, PvdA, CU..... Let maar op. Ik hoop dat de mensen in Rotterdam massaal Leeffbaar blijven stemmen zodat die onmisbaar worden voor een coalitie. Erg dom dat PVV juist daar ook is gaan zitten. Zelf stem ik lokaal rechts, Forza!

BlowingBubbles | 24-02-18 | 12:08
▼ 1 antwoord verborgen

Leuk land. Denk doet dit hier ook. Leuke club.

noerg | 24-02-18 | 10:48 | 1

NSB66 ook, Het Nederlandse volk worden de nieuwe Koerden.

Nalek | 24-02-18 | 11:06

Kuzu: ‘Turkse Nederlanders moeten laten zien aan welke kant ze staan’.
www.elsevierweekblad.nl/nederland/ach...
In tegenstelling tot Kuzu en overige Denk consorten staan deze 5 dus aan de goede kant,

CoffeePatch | 24-02-18 | 10:48 | 3

De partij Denk is niet voor niks een zetelroof partij. En dan zie bij de verkiezingen 3 zetsel. 3 mensen de haat tegen Nederlanders zal toenemen, net zoals de haat tegen deze nederturken die een ander geluid laten horen. Denk is veel gevaarlijker dan een partij als fvd.

franck7020 | 24-02-18 | 10:57

Het is ook aftellen totdat het Turkse interne conflict zich hier gaat manifesteren. Voorproefje hadden we al in Rotterdam, maar net als in Turkije zullen de knokploegen hier ook opduiken. En alles onder de conservatieve religieuze ''inclusief'' vlag, en 48 keer per dag racisme roepen. Met dank aan deze droeftoeters.

Chemokar | 24-02-18 | 11:03

Dat krijg je als je als regering gechanteerd wordt.

gato | 24-02-18 | 11:36

En maar wapperen met rooie vlaggen en toeteren. Je geliefde land waar je misschien ooit een keer op vakantie bent geweest op zijn hoogst moet je niet. Misschien een keertje mee gaan doen hier en dat land van 4 generaties eens vergeten.

Repetitive Beats | 24-02-18 | 10:48

Zolang DENK blijft zeiken over straatnamen, mag NL lekker door zeiken over de Armenen. tevens is het huidige Turkije prima in staat om zichzelf om zeep te helpen, daar hebben ze Kuzu niet voor nodig. Oh , en als Azarkan weer de NL historie gaat uitleggen, vraag m eens hoe het met de West Sahara zit.

Chemokar | 24-02-18 | 10:48

Rutte is er veel te schaterlachend laf voor maar alle betrekkingen moeten in de koelkast

Bokito ergo sum | 24-02-18 | 10:47

Eeuwen lang streden de Grieken en de Turken. Nooit goed begrepen waarom tot nu dan, wat een malloten daar in Turkije. Met zo een buur kan je niet bevriend raken!

Kennethhagers | 24-02-18 | 10:47 | 1

Maanden lang stonden de Grieken hier bekend als de corrupte uitvreters van de Eurozone. Blijkbaar zijn ze de laatste tijd een stuk spaarzamer geworden?

JvanDeventer | 24-02-18 | 11:12

Los van de Armeense genocide-kwestie. Hoe meer de verhouding met Turkije verstoort raakt, hoe moeilijker het wordt om uitkeringsfraude op te sporen in dat land. Zowel Nederlanders alsook Turkse Nederlanders (en alle andere nationaliteiten) die bankrekeningen hebben of een huis bezitten of onroerend goed bezitten dat ze als vakantiehuis verhuren en de huur op Turkse bankrekening storten, al deze mensen zullen het niet betreuren als de controle op fraude niet meer mogelijk is.
Ik voorzie een toename van het aantal vakantiehuizen te huur in Turkije. Niet alleen in eigendom van mensen die een bijstandsuitkering hebben, maar ook anderen die het op die manier makkelijk wordt gemaakt om zwart geld te investeren, zwart te verhuren, en zwart sparen op een Turkse bankrekening.
En Nederland zit klem.

Louise-in-de-pels | 24-02-18 | 10:41 | 9

@fikkieblijf! | 24-02-18 | 11:03
Als Nederland in Turkije niet meer kan controleren, kunnen niet alleen Turken (waar jij over spreekt) maar ook jij als fikkieblijf in Turkije je duiten parkeren of een vakantiehuiskopen en verhuren, zonder dat Nederland dat kan controleren. En we weten allemaal dat als iemand bezittingen/geld bezit en dat in een land parkeert waar geen controle op uit te oefenen is, er menig Nederlander snel zweert dat hij niets bezit.

Louise-in-de-pels | 24-02-18 | 11:20

dat hoeven ze niet op te sporen want dat doet iedere Turk.
D euro van hier is daar het drievoudige waard.
Hoeveel Turken kopen wel niet hier een vette auto om die daar met hoge winst weer te verkopen.

Rene046 | 24-02-18 | 11:53

(zonodig wet veranderen) geen bijstand aan houders van een buitenlands/Turkse nationaliteit. Inleveren of oprotten.

Hemmenaar7 | 24-02-18 | 15:47
▼ 6 antwoorden verborgen

we missen nog een paar nederlandse/turkse. (2 nationaliteiten), echter de loyaliteit is van dit pamflet af te lezen? dat betekend dat alle andere schurkjes ik bedoel turkjes dus Turks/Nederlands zijn. en niet vanwege het landsbelang politiek bedrijven maar wegens turks belang. En maar klagen dat rusland een blogje volschrijft...? KOEKOEK

Pieterdepietje | 24-02-18 | 10:39

Turkije heeft gewoon gelijk, deze politici hebben allemaal een Turks paspoort, dus voor hen is het strafbaar als ze zich niet aan de wetten van Turkije houden.
Het zijn dus helemaal niet onze Nederturkies, het zijn gewoon Turken met de Turkse nationaliteit. Zo moeilijk is dat niet.

me,myself and IK | 24-02-18 | 10:38 | 4

Zo moeilijk is dat niet. ? Tja maar we zijn in Nederland waar het gezonde verstand en nadenken al jaar en dag volkomen zoek is.

gelukzoeker | 24-02-18 | 10:45

Het is een kwestie van tijd totdat de Turkse overheid alle Turkse jongens gaat oproepen om te dienen in/voor het Turkse leger; Turks-Nederlandse jongens met dubbele nationaliteit (ook al zijn ze tweede-derde generatie) kunnen verplicht worden zich te melden als Turks soldaat. Er zijn niet veel mensen die begrijpen dat dit eens werkelijkheid gaat worden, anders had men de dubbele nationaliteit reeds afgeschaft.

Luivend | 24-02-18 | 10:50
-weggejorist-
De musso linie | 24-02-18 | 11:19
▼ 1 antwoord verborgen

Gisteren zei Dilan Yesilgoz (VVD) nog dat zij niet in een land wil leven waar sinterklaas intochten beveiligd moeten worden. Vandaag heeft ze ineens 2 problemen. https://twitter.com/VVD/status/967053345721602053

toetanchamon | 24-02-18 | 10:38 | 2

Die Dilan is een VVD (=ALDE dus EU) sock puppet, de immigrant omdat het moet. heb je niets aan. En daarnaast een vrindje van ollonkreng. Dus dan weet je het wel.

Mark_D_NL | 24-02-18 | 10:40

@Mark_D_NL | 24-02-18 | 10:40
Een wolf met schaapskleren! Alleen een die niet meer kan meehuilen met de grijze wolf in het bos ;)

toetanchamon | 24-02-18 | 10:57

Zouden we het van Duitsland ook pikken als men het daar heeft over de 'Joodse kwestie'?

Rest In Privacy | 24-02-18 | 10:37 | 2

Tuurlijk wel,de ruggengraat van Rutte bestaat helemaal niet meer als er geld binnen geharkt kan worden voor zijn opdrachtgevers uit het bedrijfsleven ,dan is alles vloeibaar geworden,en knip plakt hij zo een rijtje leugens aan elkaar vast, met die gebrilde kuttekop van hem..

gelukzoeker | 24-02-18 | 10:53

Neen Kuifje, maar Duitschland heeft sinds '45 dan ook de Hogeschool Deugen gevolgd. En gaat nog jaarlijks op herhaling. Permanente Educatiepunten blijven scoren. Minstens 88 per jaar.

PresidenteDeConjovia | 24-02-18 | 11:15

Dit is nu de tweede keer vlak voor de verkiezingen, Zou Rutte weer boos worden.

gato | 24-02-18 | 10:36 | 6

Net als een aantal Olympiërs dan toch te vroeg gepiekt. Driekwart van het electoraat heeft het geheugen van een goudvis, en gaat niet op grond hiervan een "keuze" maken.

PresidenteDeConjovia | 24-02-18 | 11:14

Op 20 maart maakt Rutte een paar stevige opmerkingen, die hij op 22 maart weer intrekt.

Janneus | 24-02-18 | 11:17

Gvd inderdaad. Rutte heeft even snel weer met Kuzu gedineerd.

kaasfondue | 24-02-18 | 11:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Boeien, laat ze elkaar lekker zwart maken en oppakken, misschien dat war nederturken dan eerder begrijpen dat Erdogan een gestoorde dictator is, en geen held. Hij schopt een mooi land 100 jaat terug in de tijd, de gek.

Mather | 24-02-18 | 10:34 | 1

100 jaar terug in de tijd? Dan zitten ze nu zo'n beetje in de 6e eeuw.

Nigel Garage | 24-02-18 | 10:59

islam is verantwoordelijk geweest voor de holocaust... Hitler zag wat je kon doen zonder verantwoording af te hoeven leggen. en dacht dat kan ik ook. alleen beter. want die zandmannetjes bakken er niet veel van

Pieterdepietje | 24-02-18 | 10:33 | 1

Wil jij je pilletje ff innemen. Anders de dosering ff verhogen.

TyrionLannister | 24-02-18 | 10:49

"Onze" regering is nu in spoedberaad bijeen om te kijken hoe ze Erdogan kunnen laten geloven dat we die vijf Turken kaltgestellt hebben zonder het daadwerkelijk te doen. Echt kaltstellen kan pas over een jaar of twee, als Ollongren de democratie helemaal buiten werking heeft gesteld.

MAD1950 | 24-02-18 | 10:31 | 1

Kasja "I AM the Senate" Ollongren. Ik zie het al helemaal voor me.

PresidenteDeConjovia | 24-02-18 | 11:11

Waarom sturen we dit laffe kabinet niet naar huis. Alles maken zij stuk. Vreselijk wat er daar destijds is gebeurd. De afgelopen 20 jaar is er een genocide aan de gang naar de Koerden. Dictator Erdogan, wel deze allen uitmoorden. Wie stopt deze man, die de belichaam is van de anti-christ. Neem eens een ferm standpunt in softe, slappe leiders van West Europa. Neem het eens op voor al die Turkse mensen die verlicht zijn en de moslimdogma allang van zich hebben afgegooid. Zij zullen de volgenden zijn.

De Evangelist | 24-02-18 | 10:30 | 5

Het sturen van een officiele afgevaardigde is hetzelfde als erkenning. Wat we hopen dat ze verder over Erdolf kunnen zeggen dat staat los van de hele zaak.

TyrionLannister | 24-02-18 | 10:51

Dit staat niet geheel los van deze zaak. Erdogan, dreigt ons bij het erkennen van de genocide. Hij dreigt ons die onbeduidende mannetje. Het bezoek is een doekje van het bloeden. Als je echt een vent bent, hebben we er nog maar weinig van, spreek je je uit, als kabinet. En dit laatste doen ze niet. Dit is zo ontzettend laf, ook tegenover al die Armeniers die de Turken de dood in hebben gejaagd. Jij zou wel naar een herdenking van de Holocoust gaan, maar niet uitspreken dat het volkerenmoord was. Zo ontzettend slap, en principeloos.

De Evangelist | 24-02-18 | 11:00

De Evangelist |Jij moet eens opletten hoeveel turken verlicht blijken te zijn als er echt stront aan de knikker komt,zou maar een stalenband om je nek doen voordat je kop rolt.

gelukzoeker | 24-02-18 | 11:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Turkije is een mooi voorbeeld van de absurde zotheid van nationalisme. Zo kijkt weldenkend en hardwerkend Nederland ook tegen Wilders en Baudet aan. Hetzelfde circus, maar dan met andere clowntjes.

Bakito | 24-02-18 | 10:29 | 9

Grappig dat juist dankzij Links (lees: Pvda, GL en D66), jouw parade paardjes. We nu opgescheept zitten met DENK, en een enorme groep Nederturken (700.00) die gestemd hebben op de partij van absurde zotheid van Nationalisme (AKP). Je bent echt achterlijk Bakito.

Indoneesje | 24-02-18 | 12:12

Geert Wilders werd ooit, lang geleden, de VVD uitgebonjourd omdat hij vond dat Turkije nooit en te nimmer lid moest kunnen worden van de EU. Ik geloof dat half Brussel dat tegenwoordig ook vindt.

Verder noemde Wilders, ik schat 9 jaar geleden of zo, Erdogan een "total freak", voordat iemand anders het gevaar zag. Nou, als je ziet hoe Erdo zich de laatste jaren als een dolgedraaide kalief manifesteert, dan was "total freak" nog mild uitgedrukt.

Dr_Johnson | 24-02-18 | 12:24

Sinds wanneer bedreigen Wilders en Baudet dan andere Kamerleden door hun stemgedrag online te zetten? Je bent terug, Bakito, maar je blijft een simpel trolletje.

Graaisnaaiert | 24-02-18 | 14:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Over 100 jaar mogen we de genocide op de Koerden ook nog niet de genocide op de Koerden noemen.

TyrionLannister | 24-02-18 | 10:27 | 12

@gelukzoeker | 24-02-18 | 11:38
Dat zijn geleidelijke processen. Het is niet zo dat we over 99 jaar besluiten een schaamtecultuur te hebben vanaf een bepaalde datum.

atheïstisch stemvee | 24-02-18 | 13:16

@TyrionLannister, er wonen miljoenen Kurden in Turkije die niet allemaal vermoord worden. We hadden het over Genocide toch?

AlsoSprach | 24-02-18 | 13:37

We kunnen alleen maar hopen dat de relatie tussen Nederland en Turkije verslechtert ipv verbetert. Merkel trekt de keutel lijkt het alweer in, maar wij moeten er een schep bovenop doen. Turkije uit de Navo, Turkije uit de Hellespont en terug over de Bosporus, Constantinopel naar de Grieken en Turkije nooit in de EU. Diyanetmoskees sluiten. Hier geboren "Turken" kunnen kiezen, Nederlander of immigrant ( dus verlies Nederlands paspoort, verlies stemrecht etc. ). Ben helemaal klaar met dat infiltratietuig. Misschien dat de boven ons gestelden blind zijn voor de geschiedenis maar Ome Graai is dat niet. Je kunt in 1500 jaar honden niet leren miauwen, net zo min als je in 1500 jaar Beroepsturken Nederlander kunt laten worden.

Graaisnaaiert | 24-02-18 | 14:05
▼ 9 antwoorden verborgen

Hou eens op met dat Armeense genocide gezeik. Meer dan een eeuw geleden. We kunnen ons beter eens bezighouden met de komende genocides die de Turken voor ogen hebben.
.
Iedere partij die nog heult met Turken of voorstaat dat dit land heult met Turken is schuldig aan moreel verraad. Medeplichtig aan wat nu al plaatsvindt en gaat plaatsvinden.

Parel van het Zuiden | 24-02-18 | 10:27 | 5

De musso linie - Als ons lamlendige volk niet gauw in opstand komt kunnen alle geschiedenis boeken de kachel in,niet dat ik er een traan nog om zou laten ,heb bar weinig nog met het weg met ons stront laffe volk.

gelukzoeker | 24-02-18 | 11:43

Rutte kan meteen aan Kuzu vragen wat is van de komende koerdengenocide vindt.

kaasfondue | 24-02-18 | 11:48

Hee gelukzoeker, je vergeet nog te melden dat je denk gaat stemmen, er is vast nog wel 1 reaguurder die het nog niet weet.

Ben Hetzat | 24-02-18 | 12:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Kunnen we niet gewoon ophouden met al dat slappe politiek correcte diplomatiek gelul en gewoon de oorlog verklaren aan die dictator en z'n slaafjes, er zijn oorlogen voor minder begonnen?
Ik vind Dilan trouwens wel een tof wijf, jammer dat ze bij de verkeerde partij zit.

zwellevertje | 24-02-18 | 10:27 | 3

Mij lijkt het wel wat - een oorlog met Turkije. Maar ja, ik wil met zowat ieder islamitisch land wel oorlog.

McMarx | 24-02-18 | 10:50

McMarx |- Weet niet of je er blij mee bent ,maar meetoo.

gelukzoeker | 24-02-18 | 11:44

Newsflas, McMarx, we zijn al in oorlog met de ISlam. Al 1500 jaar....

Graaisnaaiert | 24-02-18 | 13:58

In Australië kunt u het parlement verlaten als u in het bezit bent van een tweede nationaliteit...
In NeeDDRland zitten ze gewoon in het parlement, zelfs met een openlijk Turkse partij.
Ik weet niet welke pillen ik de laatste tijd aan zit, maar af en toe bezie ik de realiteit toch als behoorlijk hallucinant..

Wijze uit het Oosten | 24-02-18 | 10:26 | 3

Rusland is ook beschermend naar de eigen bevolking toe. Voor buitenlanders gelden nogal wat restricties. Omvolking? Geen denken aan. Dat zit hier niet in het systeem. Een verademing! Als Rusland een wat socialer land was zou ik het de hemel vinden.

Gajus | 24-02-18 | 10:29

juist het onsociale, het gewoon moeten werken voor je geld zorgt ervoor dat ze daar wel een aanslag plegen maar zich niet vestigen... het is hetzelfde als de zwerfkat die ik heb.... mauw, mauw, mauw. maar wel bij mij mauwen aangezien die weet dat ik eten heb staan voor hem

Pieterdepietje | 24-02-18 | 10:36

Wijze uit het Oosten - Fijn voor mij ,zoveel reacties waar ik het volkomen met eens ben.

gelukzoeker | 24-02-18 | 11:46

Deze vijf verdienen onze steun, absoluut.
Ideetje: als ze als gebaar nu een met z'n vijven, op beeld, hun Turkse paspoort in de fik steken en luid uitspreken "met dit Turkije wil ik niets meer te maken hebben"?

Kees Maf | 24-02-18 | 10:26 | 7

EEnzame SchizofrEEN, eens met wat je zegt. Ben bijvoorbeeld lid van FvD (was begin vorig jaar nog op de eerste ledenvergadering, toen was het nog veel nieuwigheid) maar daar ga ik na het gedemoniseer van Thierry c.s. de laatste tijd niet heel openlijk mee te koop lopen want je bent in de ogen van sommigen dan al per definitie een xenofoob, je kan meteen in de verdedingsmodus. Die terughoudendheid hoeven de 'moreel superieuren' van GL, D66 en PvdA niet in acht te nemen.

Nigel Garage | 24-02-18 | 11:35

onnosel |Ik vertrouw ze pas als ze de koran in de hens jagen,en dan heb ik er nog moeite mee omdat het veel te lang geduurd heeft.

gelukzoeker | 24-02-18 | 12:10

Karabulut is een PLO-fangirl, dus fout. Het mens is trouwens in Nederland geboren ( Dordrecht ) met Koerdische wortels dus wat Erdolf en JANK met haar te maken hebben, geen flauw idee.

Graaisnaaiert | 24-02-18 | 13:56
▼ 4 antwoorden verborgen

En de media maar roepen dat Rusland probeert de politiek te beïnvloeden terwijl Turkije al jaren met 1 been in de 2e kamer staat.

normanius | 24-02-18 | 10:26 | 3

Game, set. match.

Van Duyvenbode | 24-02-18 | 10:34

Katsjing... boem.

kaasfondue | 24-02-18 | 11:46

normanius | -U heeft het toch over de NL staatsmedia neem ik aan?

gelukzoeker | 24-02-18 | 12:12

Armeense genocideplegers... moet dat noet Turkse genocideplegers zijn?

Quantum Suicide | 24-02-18 | 10:23

Toch wordt er het één en ander ook duidelijk : Graaf Denkula en zijn trawanten zijn kennelijk goedgekeurd .... ooops..

daytripper | 24-02-18 | 10:22 | 2

Dat sprong meteen in het oog,inderdaad. Je kunt hen niet eens landverraders noemen, want Nederland is hun land helemaal niet en ik erken hen ook niet als zodanig.

Gajus | 24-02-18 | 10:26

Ja, voor de twijfelaars is dit nu een 100% bewijs dat DENK = AKP.

eerstneukendanpraten | 24-02-18 | 11:50

Het feit dat de "Denk-Turken" er niet op staan, spreekt boekdelen: de bruine arm van Erdogan.

oliebolletje123 | 24-02-18 | 10:21

Ooit werkte ik samen met een naar ik dacht Turks meisje. Tot ik haar er naar vroeg en zij trots zei dat ze niet Turks maar Armeens was! Of ik niets wist van de ellende destijds. Kaaskop als ik was bekende ik van niet. Met terugwerkende kracht schaam ik mij daar voor.

Normpje | 24-02-18 | 10:21 | 1

Normpje, begrijpelijk maar niet jou fout.
In ons kikkerlandje is men nogal terughoudend met het aanleren van (voor andere landen onwelgevallige) 'smetjes' uit vroegere tijden.
Als het aan onze politiek ligt, horen we enkel nog hoesana verhalen over de wereld en zijn er enkel nog 2 andere groeperingen waar we voortdurend tegen in oorlog zijn. Ah la 1984.

EEnzame SchizofrEEN | 24-02-18 | 11:14

Dat was ook precies de reden dat die Kuzturk achter in de zaal flink wat ophef maakte tijdens die bespreking .. zodat hij aan zijn grote Fuhrer in Turkije kon laten zien dat hij een echte grote Grijze wolf is en zijn vaderland in de Nl 2e kamer dient.

70 jaar geleden zou hij als verrader en spion op een platte kar Den Haag zijn uitgereden als beeld aan het Nl volk dat een vreemde mogendheid geen diplomatiek kan uitoefenen.. zodat de Turken konden zien, Nederland is Nederland en geen Nederigland..

maar ja, hedentendage moeten we de grote Turkse leider bedienen..met neergebogen hoofd.. en bevreesd zijn voor de Russen.

fikkieblijf! | 24-02-18 | 10:20

Lever je ze toch uit. Doe je meteen de andere 145 pinokkio's erbij. Topkwaliteit vervaardigd door Gepetto himself.

VeelTeSteil | 24-02-18 | 10:20 | 1

Schaar je Terry en de Hiddemeister nu onder de clowns?

PresidenteDeConjovia | 24-02-18 | 11:09

Daarom: geen dubbele paspoorten. Nederlands of Turks, kiezen zul je, dan ben je ook niet chantabel. En in het geval van Kuzu gaarne het Nederlandse paspoort door de shredder halen wegens samenzwering met een buitenlandse mogendheid.

Professor Superhirn | 24-02-18 | 10:20 | 1

Met als bonus grote opruiming in de Ikea...

Hemmenaar7 | 24-02-18 | 15:45

Een goede ontwikkeling, dat die idioten in Turkije hun ware gezicht maar blijven zien.

TisNieZoMoeilijk | 24-02-18 | 10:19

Echt walgelijk dit soort lijstjes.

bifferman | 24-02-18 | 10:18

'onze nederturken'? Flikker toch op met die dubbele nationaliteiten!

kwark001 | 24-02-18 | 10:18

Er is één iemand die het ooit zo mooie en op een goede weg zijnde seculiere Turkije heeft verraden en dat is Meneer Erdogan zelf.
Zo nu hoef en kan ik niet meer naar Turkije op vakantie wegens gevaar voor arrestatie.

AlsoSprach | 24-02-18 | 10:17 | 3

Een aantal jaar geleden ben ik eens all-inclusive naar Turkije op vakantie geweest.
Toen speelde die hele hysterie daar nog niet (zo sterk?). Ook IS bestond nog niet.

Leuke vakantie gehad; lekker weer, lekker eten, mooie dingen gezien, aangename prijs/kwaliteit verhouding.

Been there, done that. Gelukkig nog op tijd in de juiste tijd. Mij zien ze er niet meer terug totdat het land weer een 180 graden draai terug naar een betere koers maakt.
Wat een ellende voor gematigde, intelligente, al dan niet seculiere mensen daar.

TisNieZoMoeilijk | 24-02-18 | 10:23

Sowieso nooit begrepen wat demense daar te zoeken hebben behalve dat het spotgoedkoop is. Mij zul je daar nooit zien, nimmer. Is echt een van de weinige landen waar ik principieel weiger om naar toe te gaan. Nooit geweest en gaat ook nooit gebeuren. Maar voor vele Nederlanders is de beurs toch belangrijker dan het principe.....

Ommezwaai | 24-02-18 | 10:25

Ommezwaai | 24-02-18 | 10:25
Dat he tvolk kut is, zegt niets over de schoonheid van een land. Turkije heeft aardig wat mooie vergezichten en een prachtige natuur. Veel geschiedenis ook, en niet alleen maar de islamitische. Lycysche kust is prachtig, op het water en daarvan af. Maar zoals zo vaak maken de mensen er zelf een teringzooi van, letterlijk dan wel figuurlijk. Als de islam en andere schizofrenen ideologieen weggevaagd zijn, zou ik er graag weer naartoe gaan. Echter vinden religies zichzelf anno 2018 nog zo interessant, dat dat de komende 100 jaar niet gaat gebeuren.

Acar_ketimun | 24-02-18 | 17:59

Jullie vinden Dilan een aanstelster maar Annabel Nanninga een heldin... Curieus.

Panos88 | 24-02-18 | 10:16 | 2

"Jullie".

Ik heb Autolaadklep al een poosje niet gekwoot...

"Als het je hier niet bevalt..."

PresidenteDeConjovia | 24-02-18 | 11:08

Jullie... juist.

Acar_ketimun | 24-02-18 | 17:55

Makkelijk op te lossen: verbied dat leden van de senaat twee paspoorten mogen hebben.
En nee, dat is geen discriminatie, geen racisme.

jemagookniksmeer | 24-02-18 | 10:16 | 1

Het actief opsporen van Turkse fraudeurs stuit al op een rechtelijke macht die dit discriminatie noemt. Weten we meteen weer waar de prioriteiten liggen dus. Laat de Nederlanders maar betalen en werken tot hun 68e levensjaar. Volkomen gestoord...

Ommezwaai | 24-02-18 | 10:20

En hoeveel roomblanke en boze Nederlanders zitten er in het Turkse parlement? Nou?

Ommezwaai | 24-02-18 | 10:15 | 2

er is geen plaats voor ongelovige in de Turkse politiek. En een dubbel paspoort in Turkije is niet mogelijk.. als autochtone Nederlander.

fikkieblijf! | 24-02-18 | 10:22

fikkieblijf! | 24-02-18 | 10:22
Dit riekt naar racisme...

Ommezwaai | 24-02-18 | 10:32

Die 5 uitleveren aan Turkije, lijkt mij. Goed voor de vriednschapsbanden met Erdogan. En dat is weer goed voor de Handel.

Mark_D_NL | 24-02-18 | 10:15 | 3

Uw opa "pakte" kopgeld" in WO2 met het aangeven van Joden zo te zien.

Prof. Pim Pam Pet | 24-02-18 | 10:34

VOC mentaliteit. Drie keer een riks is toch niet niks.

PresidenteDeConjovia | 24-02-18 | 11:08

Hahaha geweldige optie. Mark Rutte, lees je even mee?

kaasfondue | 24-02-18 | 11:42

En Denk zit er niet bij . Hoe zou dat nu kunnen.

lillyflower | 24-02-18 | 10:14 | 7

Ik heb het gevoel dat Denk even met Turkije contact heeft gehad en zo even wraak heeft kunnen nemen, zo die hoeven niet meer op vakantie te gaan daar...

Rene046 | 24-02-18 | 11:34

@Rene. Juist. Is dat geen landverraad?

kaasfondue | 24-02-18 | 11:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Er leven zo'n 500.000 Turken in dit land. 1/38ste van onze bevolking.
En het gaat er de hele tijd over. Hoezo geopolitiek?

Luivend | 24-02-18 | 10:14 | 4
-weggejorist-
De musso linie | 24-02-18 | 10:38

Goede morgen buurman!!

Ab_de_Slam | 24-02-18 | 10:39

Er wonen volgens het CBS 398,000 turken in dit voor de rest toch fraaie land, oftewel 2.3% van de bevolking. Maar ze bezetten wel 5.3% van de zetels in het parlement (de 5 afvalligen, en die drie van graaf dracula). Waar komt die belachelijke overrepresentatie van deze bevolkingsgroep eigenlijk vandaan?

Opslag Medium | 24-02-18 | 12:03
▼ 1 antwoord verborgen

Vak-'k zal nu ook genocide erkennen.... helaas alleen maar lafaards/leugenaars/draaiers

genoegisgenoeg | 24-02-18 | 10:13

Nooit tot de EU laten toetreden. Dat zal oma Erdo leren!

Only the lonely | 24-02-18 | 10:12 | 1

Het zou hem zegenen.

PresidenteDeConjovia | 24-02-18 | 10:59

Als Rutte een vent was, dan erkent de regering vandaag nog de genocide. Maar ja, Rutte is een slappe zak dus het zal wel weer weggelachen worden.

RenHoek | 24-02-18 | 10:12 | 2

Rutte moet als volksvertegenwoordiger rekening houden met de gevoelige relatie met de Turkse grootheerser, en dan hebben we nog Timmerfrans die een aai over zijn bol wil behouden van Jucker en van Recep..

fikkieblijf! | 24-02-18 | 10:25

Maak je zin eens af man. Een aan over zijn bolle....

PresidenteDeConjovia | 24-02-18 | 10:59

Die ene met dat lange haar mag bij mij onderduiken

Poppo van Ulvinga | 24-02-18 | 10:12

Puntjes erbij voor deze politici. Dát is nog eens inburgeren!

wingload | 24-02-18 | 10:11 | 1

Onze nederturkjes brr
daar rommeld toch m'n onderbuikje van.
Ten eerste een islamiet, daarna een Turk en voor de centjes een Nederlands paspoort.
En ingeburgerd om ook als een Nederlandse politicus
de zakjes te vullen en nu uitgekakt door die geitenneuker van een erdohitler,
Komt dat Nederlandse paspoort ineens verdomt van pas,
mag dit belerende kabinet mooi de kastanjes uit het vuur voor ze halen.

Plorkface | 24-02-18 | 11:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken