Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Extreemlinks wetenschappelijk buro Kafka: "BlokkeerFriezen geen extreemrechtse neonazi's"

Social
Social

Hee. Wat is deze GeenStijl? Gaan we nu ook al tweets van dubieuze "onderzoeksburootjes" van brandende lappen in brievenbus-klup Kafka citeren? Jup. Want we told you so. Die Hielke's en Sietse's op hun klompen daar bij Oudehaske zaterdag jl. zijn helegaar geen DEUS VULT-yellende Erkenbranders die met Tempeliers-vlaggen wapperen, Pepe-karbonades op moskeeën kwakken en brandende kruizen in negertuinen timmeren. Maar gewoon reguliere LOLFriezen, wier wereldbeeld zo'n beetje ophoudt bij een leeg krat bier en de brug over Het Tjeukemeer. Volgens de Volkskrant (uiteraard) stonden er op Het Heerlijk Ochtendje allemaal hele foute knullen op de A7. Waarop iedereen (Sheila Sinaspril, NRC, Opa Han van AanrandBlog Joop.nl, Tunahan Kuzu) meteen weer als hersenloze idioten begon te papegaaien dat extreemrechts echt Het Grootste Probleem van na-oorlogs Nederland is (wat sowieso onzin is, dat zijn de hersluitbare vleeswarenverpakkingen). Enfin, Kafka zegt het. Dus is het waar. Hup Jenny Leeuwenhart!  Eh.. Douwes.

Instant Update: Jeffrey, Quinsy & Sunny zijn BREIVIKS!

Social

Reaguursels

Inloggen

Wat zitten al die #KOZP en en aanhang nu te zeuren die friezen die hun tegenhielden zijn extreem soft, generaties eerder was er toch ook iets in Dokkum die "goede" man is nooit ergens anders meer heen gegaan, voordeel hij zeurde ook niet meer.

Umberto die trotzoni | 23-11-17 | 14:10

Holy shit, dat is een smerig artikel. Op vele filmpjes zie je die lui een beetje rondbanjeren, geen arafatdoekjes om gezichten te bedekken, gewone doodnormale mensen die graag hun kinderen een dag plezier willen bezorgen. Die ene fucking dag intocht, zonder schreeuwers en politiecordon.
De andere kant is dat het supergrote exposure-momentje is afgepakt van de anti's en DAT is natuurlijk pijnlijk en roept om wraak... VK helpt daar graag een handje aan mee.

Kouwe Kees | 23-11-17 | 12:49

U weet, als je geen Pallievlag bij je draagt of Intifada Intifada schreeuwt ben je tegenwoordig automatisch extreemrechts.

Graaisnaaiert | 23-11-17 | 18:17
-weggejorist-
Papierversnipperaar | 23-11-17 | 10:47

Echt blijkbaar snappen die idioten nog steeds niet dat die randstad Allochtonen bij de meeste Nederlanders zo'n beetje de strot uit komen met hun Eeuwige gedram.
Ze moeten eens gaan stoppen om te denken dat de gewone Nederlander bang is. voor die racistische zwarten.

Havenwerker | 23-11-17 | 10:08

BlokkeerFriezen zijn geen extreemrechtse neonazi’s?
Moet dat onderzocht worden door een duur bureau?
Dat wisten we toch gelijk wel. De BlokkeerFriezen zijn gewoon Friezen.
Zij hebben in maart jl overwegend CDA en VVD gestemd.
Dat soort mensen dus.
Het deugvolk in de bussen, is daar een onderzoek naar gedaan?
Dat moet toch wel. Na deze uitslag van dat dure bureau.

onnosel | 23-11-17 | 10:04

Ik wil bij Jenny zijn, heel dicht bij Jenny zijn.

bolletje kaas. | 23-11-17 | 08:42

Nou nog niet anders als PVDA stemmen en ik ga ferhúzje.

HeilTrump | 23-11-17 | 08:40

De oplossing voor het probleem is dat het linkse uitschot dat over alles weet te klagen een voltijd baan zou krijgen zodat ze hun tijd enenergie ergens anders in kunnen stoppen dan klagen.
Ik ben het wel zat om die klagers gedwongen te sponsoren.
Maarja, links bestaat niet voor niks voornamelijk uit volk dat er bekend om staat werkschuw te zijn.

a4p | 23-11-17 | 08:02

Ziek artikel van de Volkskrant, echt ziek. 100 betogers tegen zwarte pit? Fake nieuws. alt right pepe? Fake nieuws. Zelfs een reaguurder kan geloofwaardiger overkomen. Puur het demoniseren van mensen die voor zichzelf opkomen. Volkskrant, schaam je

dk-- | 23-11-17 | 08:02

Maakt dit dat deugvolk in die bussen tot terroristen?
En de fileopwerpers verzetshelden?

frickY | 23-11-17 | 07:19

Ja

Sceptische_autist | 23-11-17 | 08:16

Ik neem aan dat er bij elk politieburo voorgedrukte aangiftes klaarliggen om laster en smaad aanklachten jegens betrokken politiekcorrecten efficient en snel te verwerken?
.
Nee hè. Niet alle varkens zijn gelijk...

Parel van het Zuiden | 23-11-17 | 07:17

Vind wel dat nog iemand iets moet roepen over Rusland. Want normaliter zou nu iemand nog moeten schrijven dat Friesland al jarenlang onder Russische invloeden gebukt gaat. Want het kan namelijk niet zo zijn dat een groot deel van NL langzamerhand de neus vol krijgt van al die poppenkast en mensen met ballen actie ondernemen.

ET007 | 23-11-17 | 06:57

FAKE NEWS!

Bezorgde vader | 23-11-17 | 07:06

Vandaag een klein mannetje wat nog met verbazing naar Sint en Piet kan kijken (en wss al weet waar de kadootjes verstopt liggen) uitgelegd dat Piet zo donker bruin is omdat het een reet-veeg-Piet is. Hij snapt het wel. Nu die zeur-drammers nog van 5 keer zijn leeftijd.

Ruikbaard | 23-11-17 | 00:29

Kick Out Zwarte Piet...
Zelden zo'n butnaam gehoord.

Ali Bundii | 23-11-17 | 00:19

Geweld (kick = trappen) gecamoufleerd als “ludieke” actie, en wiens ideologie (cultureel marxisme) gefinancierd wordt door de belastingbetaler (uitkeringen en subsidies voor de ‘activisten’ en propaganda op Joop.nl en de NPO).

Xirdalan | 23-11-17 | 06:44

Wanneer gaat DWDD, eenvandaag, nieuwsuur, Pauw een aandacht besteden aan het nepnieuws van de NRC, Volkskrant, joop.nl O, wacht nee.....

Moneytron | 22-11-17 | 23:58

Vergeet het maar.Pauw heeft al op zijn falie gekregen omdat hij de fascistische Jenny aan tafel heeft genodigd.

mallekater | 23-11-17 | 10:40

Een terroristische club gefinancierd door Soros........ Why does that not surprise me

Hobbykip | 22-11-17 | 23:35

Weer heel fraai van @Seven__ Buitegewoon dan daarvoor!

Ook die ander twee: Meesterlijk
"Uit enquêteonderzoek ministerie SZW blijkt dat maar klein % discussie over Zwarte Piet goed vinden.
Discussie over ZP goed idee: 3 grootste steden randstad 13%, ( A'dam/R'dam&DH) Randstad ex die 3 grote steden <2% (dus inclusief 4e stad Utrecht)
Noord NL 9%
Oost NL 4%
Zuid NL <2%"

Kortom er is in wezen géén discussie. Het gros van de inwoners van NL wil geen gezeik an de kop, maar gewoon feest.

Zoek hem even op op Twitter.

In dit verband het volgende betreffende ministeres Kajsa Ollongren.
www.nu.nl/politiek/5016899/ollongren-...

Ze begint het een beetje snappen, aldus dit bericht, maar het kabinetsbeleid is nog steeds: "Het kabinet vindt officieel dat het sinterklaasfeest met de tijd mee moet gaan en dat betekent dat er een "respectvolle discussie" gevoerd moet worden over de huidskleur van Zwarte Piet, liet minister van Emancipatie Van Engelshoven in een eerder debat weten"

Sinds wanneer MOET een traditie met zijn tijd meegaan? Hoe doe je dat trouwens, want die traditie berust bij mensen. Die MOETEN helemaal niks. Waar bemoeid de regering zich? Ëén keer in zijn leven sprak Rutte de waarheid: "Zwarte Piet is nu eenmaal zwart, daar kan ik niets aan veranderen"

Nogmaals er is in wezen geen discussie, maar een miniem groepje mensen gefaciliteerd door de bevooroordeelde media probeert dwangmatig hun visie door te drijven.
Salut, Evocatus

Evocatus | 22-11-17 | 23:25

Prachtig bericht van Seven
Morgen ga ik met spanning alle praatprogramma's en journaal kijken/ Immers dit had niemand gedacht, toch?

En ga ervan uit dat dit ook breed wordt uitgemeten, net zoals wanneer men dezelfde berichten heeft omtrent rechts.
Kijk maar eens hoeveel berichten er zijn, zelfs fakenieuws over de wie allemaal samenwerken met de Russen. Dan pakt men breed uit.

MSM, liefst snel opruimen die troep.

Moneytron | 23-11-17 | 00:02

Een kenmerk van een traditie is nou juist dat het niet of nauwelijks met zijn tijd meegaat.

Pieter Breydel | 23-11-17 | 01:33

Dus in het officieel denken ze nog steeds dat ZP zwart is omdat dat zijn huidskleur is. Manmanman, wat lopen die achter.

zwarte_weduwe | 23-11-17 | 10:50

De journalisten gaan in vol alarm als een paar Friezen het gewoon te veel wordt. Maar de treiterijen en gedram van KOZP en de Grauwe Eeuw? Nee, dat zijn bevlogen idealisten.

lingo star | 22-11-17 | 23:24

Is dat even pech voor Alma Mathijsen: de horde extremisten die haar belaagden zijn gewone Friezen.
Dat wisten we al maar dat maakt het verhaal van het zielige, bange, gekwelde deugvrouwtje wat minder heroisch.

Jan Dribbel | 22-11-17 | 23:23

In Spangen is Zwarte Piet verjaagd. Zogenaamd volgens de nieuwsvoorziening door het feit dat daar veel allochtonen wonen. Nu ken ik Spangen en ik weet dat de meeste mensen het daar geen pepernoot kan schelen. De meeste allochtonen zijn geen onrustzoekers net zoals het de meeste witten ook niet kan schelen of het nou roetveegpieten of zwarte pieten zijn. Het zijn gewoon weer een paar beroepsrellers die de volle steun hebben van journalisten.

lingo star | 22-11-17 | 23:22

De overgrote meerderheid is voor zwarte piet dus kennelijk doet het wel wat met mensen

Sceptische_autist | 23-11-17 | 08:18

Volkskrantjournalisten zijn mensen zonder ziel.

De Briemusketier | 22-11-17 | 23:12

Zielloze deugers.

SlimmeBelg | 23-11-17 | 08:55

Las net op televaag dat een Rotterdamse Sinterklaas met een meerdaags programma zijn tent noodgedwongen heeft moeten sluiten vanwege Zwarte Piet bedreigingen. Je zou er onderhand aanhanger van extreem radicaal rechts van worden.

HaatbaardKnipper | 22-11-17 | 23:10

Ik zag wel een auto extreem rechts in de berm staan.

Mr_Natural | 22-11-17 | 22:50

Dat was notabene een politie auto

steelbreeze | 23-11-17 | 07:15

Goh, die MSM deug kranten lijken wel
Ongefundeerd, tendentieus en nodeloos kwetsend.
,
Gelukkig is GS er ook nog ! ;-)

hotmint | 22-11-17 | 22:33

Lees even dat AIVD-rapport; de grootste te verwachte dreiging is niet van een paar importrelschoppers en hun witte paladijnen maar van diverse Turkse/Turkstalige organisaties & Dinayet ( Moskees onder rechtstreekse invloed van Erdolf ).
KOZP is annoying, maar niet staatsgevaarlijk. De arm van Erdolf wel.

Graaisnaaiert | 22-11-17 | 22:11

De culturele marxisten zijn IMHO het grootste gevaar voor de westerse samenleving, gefinancierd door George Soros en belastinggeld duwen zij de samenleving steeds verder in de linkse New World Order richting.

Kijk maar eens naar deze video (uit 1984!) van Yuri Bezmenov: youtu.be/K4kHiUAjTvQ

Xirdalan | 23-11-17 | 06:56

“Bij de activisten die op de A7 anti-#zwartepiet demonstranten hebben geblokkeerd richting #Dokkum hebben wij geen bekende extreemrechtse figuren gevonden.”

*Maar we hebben ze wel gelijk toegevoegd* zeker?

Hobbykip | 22-11-17 | 22:03

Volgend jaar de intocht in Groningen maar? Dan is het daarna wel afgelopen met dat zwarte piet gezeik.

jip_86 | 22-11-17 | 22:00

Ik zou dan wel de provincie doen, niet de stad.

knutsel_ | 22-11-17 | 23:25

Waarschijnlijk zullen de intochten enkel nog plaatsvinden in Amsterdam...

steelbreeze | 23-11-17 | 07:17

Ik lees net over allerlei bedreigingen in Rotterdam.op de NOS vanwege zwarte Piet. Gek, maar ik heb zo'n gevoel dat dat minder zwaarwegend gevonden wordt in bepaalde kringen als zomaar op klaarlichte dag met open vizier je auto stil zetten op de snelweg want eigenrichting en zo

Mark van Leeuwen | 22-11-17 | 21:54

Was mij ook al opgevallen ja. Ach, kennelijk is de ene bedreiging de andere niet. Roep eens wat bedreigends over een azc op internet. Wedden dat je binnen een dag de Gestapo van Ollongren aan de deur hebt.

HaatbaardKnipper | 22-11-17 | 23:14

Ik ben helemaal pro-Piet.. maar een paar jaar geleden maakte het mij geen reet uit.
En men kwam toen met het Sinterklaasjournaal dat ... omdat er steeds minder echte schoorstenen hadden de Pieten met een "magische steen" alle deuren konden openen.(op zich wel een beetje logisch... praktisch geen open haard meer te vinden in NL).
Als ze dat nou hadden doorgezet, had je ermee weg kunnen komen dat de Pieten minder zwart zouden worden(en uiteindelijk blank).
Iets wat ook de ouders aan hun kroost konden verkopen.
En een zwart gezicht is niet meer echt nodig... genoeg onbekenden die voor Piet spelen.. dus ome Jaap zou niet herkent worden.
Volgens mij zagen de anti-pieten dat aankomen... en dacht.. hoho... dan kunnen wij niet meer huilie huilie doen...
Laten we snel op tv(lees VARA) gaan piepen... levert tenminste nog snel wat poen op.. en sunny kan nog ff een kutdocu maken.
Tja... toen ik natuurlijk helemaal full Zwarte Piet... en moet ie ook zwart blijven.
Al was het alleen maar om die lamzakken dwars te zitten.

†EVIL† | 22-11-17 | 21:44

Zo.. volgens mij ging er iets niet goed met het overzetten van de tekst... ik mis wel 5 woorden...?

†EVIL† | 22-11-17 | 21:45

Ik mis vijf woorden: Wat zwart is, moet zwart blijven ?

De Briemusketier | 22-11-17 | 22:53

Heb 30 jaar niet meer aan Piet gedacht. Sinds 3 jaar zie ik hem als te verdedigen symbool. Git glimmend zwart, grote rode lippen en gouden oorringen. Inderdaad puur om te narren en uit prizip. Genoeg is genoeg.

HaatbaardKnipper | 22-11-17 | 23:20

Maar al met al ben ik dankzij dit soort ellende nu volkomen overtuigd dat we in NL absoluut geen multiculti meer moeten hebben.
Een gore ramp, die hele ons ongevraagd door de strot gewrongen multiculti.

moitambien | 22-11-17 | 21:34

Nu kan het mij totaal niet boeien wat een kliekje welvaartsstaat verveelde pubers als Kafka wel of niet vindt.

moitambien | 22-11-17 | 21:26

'Enkele relatief nieuweextreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uit actievoerders met een migrantenachtergrond'
-
Vandaar al die lelieblanke tuinbroekdames in die bus...

bisbisbis | 22-11-17 | 21:23

Tja je moet als randstedeling ook niet je Hollandse normen en waarden op de Friezen gaan botvieren ook al vind de niet Friese burgemeester dat wel ok.. kijk hoe het bonefatsius is verlopen.

Piottrr | 22-11-17 | 21:20

Hoe dan ??

ZZP-er | 22-11-17 | 21:24

Keihard vermoord

Piottrr | 22-11-17 | 21:29

Bericht in de Teleplaag... Sinterklaascircus in Rotterdam met zwarte Pieten gestopt want helemaal kapot gedreigd. Politie doet niks.

AlexMM50 | 22-11-17 | 21:16

Basis uitgangspunt: wees tolerant. Bescherm de tolerantie door intolerant te zijn tegenover intolerantie!
KOZP is a) terroristisch en b) intolerant drammerig. Dus.... geen milimeter ruimte geven.

Winter_is_coming | 22-11-17 | 21:06

Ik heb het al eerder ter sprake gebracht , maar waarom hoor je Australiërs niet klagen over wat hun voorouders allemaal is aangedaan . Om een kleine overtreding of diefstal deportatie en dwangarbeid. In ketenen en kooien richting Australië waarbij ook de nodige doden te betreuren waren. Allemaal te vinden in de geschiedenisboeken of Wikipedia. Kijk en huiver hoe e.e.a overeenkomt. Maar in tegenstelling tot onze gepigmenteerde klagers hebben de nazaten van de voormalige gevangen wat gemaakt van hun nieuwe land en lot. De handen uit de mouwen , genoeg eten , geen oorlog en prachtige steden ontwikkeld met alle luxe zoals drinkwater en airco. En dat allemaal aan gepakt en ontwikkeld bij hoge temperaturen, En Afrika ? Kommer en kwel en hulp nodig bij het slaan van een waterput en hand ophouden voor wat centjes. Toen in Europa de piano en prachtige gebouwen ontstonden kwam Afrika niet verder dan een trommel en een lemen hut. De ene volksaard is de andere niet zal ik maar zeggen.

ja,diedus! | 22-11-17 | 20:55

Bij wie moet de aussie klagen dan? Niet de aboriginal, die heeft niks. Niet bij the Royal British Empire, heeft ook niet veel en is ver weg.
Klagen is alleen leuk wanneer je een Calimero complex hebt. Aussie hebben dat blijkbaar niet, mate.

Winter_is_coming | 22-11-17 | 21:09

Ze hebben wat van hun leven gemaakt.

ja,diedus! | 22-11-17 | 21:15

Zijn er extreemse rechtse figuren over wie hebben ze het, ben ik nou naief if zo ik heb echt geen flauw idee

Bokito ergo sum | 22-11-17 | 20:54

Ben benieuwd naar de berichtgeving hierover in de Volkskrant, NRC en Vrij Nederland. En uiteraard Nieuwsuur, Pauw, Jinek, Joop en ander links angehauchte media.
Heeft Peter R. al gereageerd?

leo de pejo | 22-11-17 | 20:54

EenVandaag Opiniepanel zit zich suf te enqueteren. Ik heb sinds zaterdag al drie opinie-enquetes gehad van hun over Kick Out Zwarte Piet. Ze hebben een bereik van wel 50.000 deelnemers. Bureau Ipsos sit erachter. Zij spelen nauwkeurige analyses door naar de politiek en OM. Dan kunnen ze precies afstemmen welke opinie ze ons in de mainstreammedia kunnen voorhouden.

HebpermabanvanPvdA | 22-11-17 | 20:43

@ADNOR88 | 22-11-17 | 22:19

Zou heel goed kunnen, want ik ontvang ook geen uitnodigingen meer, hetgeen toch opmerkelijk is, want dat zou geautomatiseerd moeten gebeuren.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 23-11-17 | 00:10

@evocatus
Idd geautomatiseerd, dus als jij voorheen antwoorden hebt gegeven die niet passen in de nu gewenste uitkomst dan krijg je geen oproep. Is niet zo'n heel ingewikkelde routine.

Ben Hetzat | 23-11-17 | 01:03

Ben ook lid van opiniepanel 1Vandaag. Ik heb die peilingen deze week ook niet gekregen. Blijkbaar krijg je een twittervinkje achter je naam als je daar te politiek incorrect antwoordt.

Pieter Breydel | 23-11-17 | 09:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Daar hadden we geen kafkaësk onderzoeksbureau voor nodig, de Linkse kerk dikt het uiteraard aan. Bij 2 vandaag ook een onderzoek geïllustreerd door beelden. Huilnegers uiteraard omdat het onderzoek aantoonde aantoonde dat een groot deel vd onderzochten gewoon een Zwarte Piet wil. Hahaha.

BozePaarseMan | 22-11-17 | 20:40

Moest daar een wetenschappelijk buro aan te pas komen? iedereen in Nederland wist dit al hoor, feitelijk een belediging aan het adres van de Friezen.
Tenzij je misschien héééél erg simpel bent, of misschien in opdracht van een bepaalde burgemeester? of is dat hetzelfde.
Ja, dan begrijp ik het eigenlijk wel.

BosrandDirk | 22-11-17 | 20:38

In Nederland zitten we dus op het niveau dat een burgemeester het geen enkel probleem vindt dat een kinderfeestje wordt verpest. Sterker nog het recht tot verpesten actief ondersteunt. En degene die voor de jonge kinderen opkomt, wat toch de verantwoordelijkheid van een ouder zou moeten zijn, een opruier, rascist en extreem rechts wordt genoemd. Heb het idee dat we een probleem hebben in de besturing van dit land en bescherming van onze kinderen.

Drukvandaag | 22-11-17 | 20:37

Ik ben het met jou eens. Laat Jenny het maar doen!

Twee Jeetjes | 22-11-17 | 20:54

U begrijpt het verkeerd. De staat is er niet om u en uw kinderen te beschermen. U bent er om de staat te beschermen door jaarlijks grote donaties aan de fiscus te geven en verder stil te blijven.

Winter_is_coming | 22-11-17 | 21:12

We zitten nu tevens op het niveau dat voetbalsupporters, motorclubs en verbanden van betrokken burgers activiteiten moeten beschermen en begeleiden.
Het bestuur en de pliesie is in geen velden of wegen te bekennen, dus die hebben het initiatief uit handen gegeven. Vanaf nu geldt het recht van de sterkste.

De Briemusketier | 22-11-17 | 23:03

Hè, Dumpert op npo3 nu.

Eshek | 22-11-17 | 20:36

Is Dumpert een TV programma geworden? Serieus?

Mark_D_NL | 22-11-17 | 21:06

Die blokkade was een begin. Eindelijk was er actie die echt van het volk kwam.
Helaas volgt na volksactie -tegenwoordig- het overmatig opiniëren, moraliseren en als het tegenzit juridisch afhandelen.
Er bestaat ook zoiets als loslaten, maar niet in het verrotte medialandschap genaamd 'krant'. Boycot alle 'kranten', ga verder als verenigd volk op internetmedia. Of nog beter, in het echt. Zoals die mensen op de snelweg. Angst hebben voor terminologieën als nazi of extreemrechts is belachelijk zolang we nog niet in de geweldsfase zitten. Strijden doen we nu al, tégen de groepsvorming. Zoals het hoort in een individualistische samenleving.

Luivend | 22-11-17 | 20:33

Ik denk dat er over 30 jaar wordt geschreven dat de burgeroorlog begon bij de blokkade van Joure.

Bon-sens | 22-11-17 | 20:33

Of toen de eerste blanke doordraaide toen het wederom misging met die inderdaad onmogelijke hersluitbare vleesverpakking

Hemmenaar7 | 22-11-17 | 20:41
-weggejorist-
nikolaos | 22-11-17 | 20:29

"... geen bekende extreemrechtse figuren gevonden."

Geen bekende, iets zegt me dat ze in hun ogen gewoon extreemrechts zijn, alleen onbekend.

nikolaos | 22-11-17 | 20:29

In de 18e eeuw hebben Ghanezen zich massaal schuldig gemaakt aan slavenhandel. Zij veroverden vijandelijke stammen en aan de kust werden ze verhandeld. Jeffrey Affriyie is nooit een slaaf geweest. De kans dat zijn voorouders zich schuldig hebben gemaakt aan slavenhandel, is vele malen groter dan dat 1 van uw Nederlandse voorouders dit hebben gedaan. Betrokken Nederlanders zijn er in totaal nog geen 1000 geweest heeft historisch onderzoek aan getoond. Na de afschaffing van de slavernij in de US gingen de Ghanezen er nog lange tijd mee door.

Peniskokertje | 22-11-17 | 20:29

Jerry wil niet dat u ZIJN kroeshaar of huidskleur tot de uwe maakt. Dat is 'appropriatie' . U eigent zich toe wat van HEM is. En dat mag niet. Jerry spreekt ook namens ALLE negerts van de heeeele wereld. Dat er heel erg veel negerts zijn die het zal jeuken of u uw gezicht zwart maakt of niet, doet er niet toe. Van Jerry mag het niet en daarom moet het in heel Nederland -nee: de hele wereld!- niet mogen dat andere mensen dan zwarte mensen zwarte gezichten hebben.
-
Dat Jerry ook heel goed is in appropriëeren, namelijk het appropriëeren van uw belastinggeld, is daarbij aanzienlijk minder relevant: Jerry heeft het Heilig Gelijk (en: wat gratuite journalisten) aan zijn zijde - en u bent slechts een beklagenswaardige, misleide reaguurder.

bisbisbis | 22-11-17 | 21:59

Toch raar , Friezen zijn ook een raa dat gediscrimineerd wordt, althans positieve discrimidinges onderling uitoefent. En ze spreken nog onverstaanbaarder dan het koeterwaals van die zwarte piet/Klaas/quinsie die zo moeilijk deed in se bus

Hemmenaar7 | 22-11-17 | 20:27

Uitkijken met die Friezen, straks zetten ze de deuren van Groot Lankum weer open, er zijn "klanten" bij de vleet.

poisonivy | 22-11-17 | 20:26

Ik ben positief over leger en politie. Ik heb geen hekel aan Trump, Poetin of Erdogan.
Ik veracht links Nederland. Ik veracht de Gutmenschen. Ik veracht onze rechterlijke macht. Ik veracht de oudere generatie ambtenaren en leraren. Ik veracht Leo Lucassen, Maarten van Rossem, Wijnand Duyvendak en al hun soortgenoten.

Orakel1958 | 22-11-17 | 20:24

Rara wat ben ik?

MvandePijnakker | 22-11-17 | 20:39

Haha positief over de politie, laat die verkrachtte en daarna door die Somaliër beroofde jonge vrouw uit Hoorn dit maar niet horen .

blauwe zander | 22-11-17 | 21:48

Ik ook!

lanexx | 22-11-17 | 22:33
▼ 1 antwoord verborgen

Nou en toch waren ze er hoor! Het zag er zwart van. Oeps sorry Jeffrey wat zeg ik nu?

Dagdief | 22-11-17 | 20:21

Het is allemaal zo godvergeten aanmatigend dat het haast komisch wordt. Iedereen die het linkse gedachtengoed niet onderschrijft moet wel extreem rechts zijn.

MickeyGouda | 22-11-17 | 20:18

Tuurlijk. Ze zien hun rare denkbeelden als de waarheid. Al het andere klopt niet en is in hun ogen extreem rechts.

Kruisruiker | 22-11-17 | 20:23

@kruisruiker, ik zie parallellen met een zekere "religie"

Ben Hetzat | 23-11-17 | 00:56

Er veel zendingsdrang bij de inzittenden van de bus. Die moet je ergens in kwijt. En Sinterklaasfeest kan maar 1x per jaar. Wat doen ze de rest van het jaar?

ijskogel | 22-11-17 | 20:18

Uw belastingcenten opvreten.

bisbisbis | 22-11-17 | 22:01

Dus: oplettende burgers voorkomen terroristische aanslag van linkse terreurgroep. Maar dat was toch al gewoon zo?

drs. P | 22-11-17 | 20:18

Het volk heeft gesproken! bevalt het je niet pleur lekker op!

niv01 | 22-11-17 | 20:16

Als eenieder dat na de uitslag van de TK verkiezingen ook gedaan had, hadden we heerlijke opruiming gezien.
Maar helaas, men jankebalt voort op de Internetz.

Berbaar | 22-11-17 | 20:42

Het is officieel. Soros steunt terreur. Want Soros heeft zwart op wit KOZP geld gegeven.

Rheia | 22-11-17 | 20:16

@Rheia
Yep en de media marionetten bewegen op commando van open society.

toetssteen | 22-11-17 | 21:12

70 jaar geleden moest je gas aanleggen en treinen laten rijden om een nazi te zijn. Tegenwoordig is het vieren van Sinterklaas en Zwarte Piet voldoende om door de OmVolkskrant uitgemaakt te worden voor neo-nazi.

Vogelbeest | 22-11-17 | 20:14

70 jaar geleden moest je met je rechterarm omhoog langs de kant van de weg staan als de moffen kwamen langsrijden om een nsb-ert te zijn.
Tegenwoordig is het volschrijven van een bedenkelijk vodje met smaad en laster jegens de Natie voldoende voor een abonnement op de Nieuwe Kultuurkamer.

De Briemusketier | 22-11-17 | 23:09

Die linksmedia, dodebomenletters en vals krijsende politieke papegaaiers zijn vooral druk bezig met valse stigma's sentimenten, enige waarheidsvinding doet er niet toe, als er maar in de ballen getrapt kan worden van gewone doodnormale Itskes, Tjitskes of Sietzes enzo... Doodnormale gezonde Friezengozers dus! Kun je van de valse betichters niet zeggen, die zijn nog erger dan de grootste roddelnichten van dit kikkerdrilland.

Jan, Leiden | 22-11-17 | 20:12

Groenlibbers krijgen een steeds grotere bek. Vroeger praatten ze, nu blaffen ze. Van hun bevriende mogendheid Denklandistan geleerd?
Dat wordt in 2020 dus flink wat zetels bijzetten. Een jaar of 80 geleden was het Nederlandse volk immers ook erg onder de indruk van grote bekken.

dedeurs | 22-11-17 | 20:04

Lol om de update, al jaren bekend natuurlijk. En er ontbreken er ook nog wel een paar in het rijtje.
Linkse terreurgroep, en zelf weten/zien ze het niet eens.

Sjeik-Sjotum | 22-11-17 | 20:02

De linkse ophef om het dwarsbomen van een linkse demonstratie is hypocrisie van hier tot bunder omdat ze altijd rechtse demonstraties onmogelijk proberen te maken. Helaas hebben ze veel vrienden bij de media.
Trouwens blijft GS bestaan nu de Telegraaf met een Belg aan het stuur weer gaat reorganiseren

Abu Bachouca | 22-11-17 | 20:01

Teveel focus op die kranten. nrc heeft maar het schamele aantal van 150k abonnees. Dan heb je als zogenaamd landelijk dagblad geen bestaansrecht meer. Maak er een lokaal sufferdje van, net zoals als dat reclame blaadje het Parool.

Mark_D_NL | 22-11-17 | 19:59

Al staat de hele Bijlmer met de grachtengordel veilig in de 2e linie te blaten. Deze Piet is gewoon pikzwart, met gouden oorringen, extra aangedikte rode lippen, een zak vol pepernoten en een roe op het aankomende kinderfeest.
Ik strooi ze helemaal de moeder, allemaal!

Jackanders | 22-11-17 | 19:59

Ja het is zeker te gek voor woorden maar er is zo weinig tegen te doen. Hopelijk hebben de Friezen nu het goede voorbeeld gegeven (en de Molukkers) maar als ik dan weer lees dat die Sint en Piet tent werd bedreigd en van arren moede maar is afgebroken (anders was hij waarschijnlijk in brand gestoken door het linkse schorem) hebben we nog een héél lange weg te gaan.

Lupuslupus | 22-11-17 | 20:26

Lupuslupus | 22-11-17 | 20:26
Een lange weg te gaan, dus beginnen met lopen lijkt mij een goed idee.

Jackanders | 22-11-17 | 20:33

Ik strooi ze helemaal de moeder, allemaal!
.
LOL, +1!

De Briemusketier | 22-11-17 | 23:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Alweer nepnieuws in de Volkskrant?

blikjegrolsch | 22-11-17 | 19:57

Ik zou rectificatie eisen van de Volkskrant als ik een van de snelweg blokkeerders was en en rechtszaak aanspannen wegens smaad. Dat zal zeker succesvol zijn.

Rheia | 22-11-17 | 19:56

Vies van de VK weer.

Lewis | 22-11-17 | 19:52

Het wordt steeds makkelijker voor Ollongren om de kamer te informeren over fake news he. Het zijn alleen niet de Russen, dat dan weer wel.

Mocro070 | 22-11-17 | 19:51

Wat een sneu type die Erkenbrander. Sowieso, jezelf 'leider' noemen op Twitter.

atheïstisch stemvee | 22-11-17 | 19:51

Ghehe die foto ook, hij ziet er uit alsof hij net bij "magic the gathering" met zijn hoofd op tafel in slaap is gevallen.

knutsel_ | 22-11-17 | 20:22

Friezen, welke slachtoffer zijn van smaad en laster, hebben de extreemlinkse antiracistische actiegroep Kick Out Zwarte Piet gestopt en hiermee een mogelijk tereur risico afgewend van een kinderfeest. Dus.

netniet | 22-11-17 | 19:46

Precies!

Rheia | 22-11-17 | 20:00

Nouja, dit is natuurlijk een beetje de boel omdraaien.
Het zijn niet de mensen die het doen, die definiëren of een actie extreem-[iets] is. Het is andersom. Aan de hand van hun acties definieer je een groep als extreem-[iets] of niet.
Een groep kale knikkers die kritisch onderzoekt of genetica van invloed is op de ontwikkelmogelijkheden van het brein is niet per-se extreem (rechts).
Terwijl een gemêleerde groep die heel gematigd net wat meer donkere dan lichte mensen de vernieling in knuppelt wél extreem is.
In dat kader kan je deze voorheen onschuldige groep vrienden nu prima het stempel extreem opplakken. Of dat rechts/links/conservatief/agressief/boerenverstand is, is van minder relevantie.
Met een groepie de Nederlandse infrastructuur ontwrichten om mensen met een onwelgevallige mening het recht op demonstreren te ontnemen past niet in onze rechtstaat.
Ik heb geen idee wat voor groep het voor 'de dag' was, wel dat ze nu ze het recht in eigen hand nemen ze extreem zijn.

two ball cane | 22-11-17 | 19:46

Dit zijn gewoon normale Friezen die dat ge-ouwehoer zat zijn. Als dat extreem is, dan zijn alle Friezen extreem.

ZZP-er | 22-11-17 | 20:36

Laat gaan man, het lijkt soms wel de way-back machine.
Allemaal "nieuws" van (eer)gisteren, blokkeer-tokkies, Jolo, Omzigt etc...
Maar ach misschien is het echte nieuws op?

Berbaar | 22-11-17 | 20:46

BNNVARA / NRCVOLKSKRANT. Same difference.,

Rollins | 22-11-17 | 19:44

Dit is namelijk wat het OM wil en wat dan ook door de politie wordt ondersteund.
Waar betaal je nog belasting voor als je geen aangifte kan doen van bedreiging?
De staat wordt steeds groter en doet steeds minder.

ChatBot | 22-11-17 | 20:10

@boeser onkel
-
Warom denkt u dat het 'terreur' heet?

bisbisbis | 22-11-17 | 22:02

@boeser_onkel
En juist in dat soort situaties moet er TOCH en JUIST daarom aangifte gedaan worden. Nu kan de politie zich in statistieken en bij vragen beroepen op het feit dat er nooit aangifte gedaan wordt. Net zoals ze al jaren roepen dat de misdaad in Nederland daalt omdat niemand nog de moeite neemt aangifte te doen.

Gregovic | 22-11-17 | 23:34
▼ 1 antwoord verborgen

Heerlijk! Zak taai taai pietjes aan het verorberen. Sinterklaasfeest kan mij niet zwart genoeg zijn dit jaar!

Accident_Prone | 22-11-17 | 19:38

Enkele relatief nieuwe
extreemlinkse antiracistische
actiegroepen bestaan voornamelijk uit
actievoerders met een
migrantenachtergrond. Zij strijden
tegen (in hun ogen) racistische en
koloniale symbolen in de Nederlandse
maatschappij, zoals Zwarte Piet, de
VOC, straatnamen en standbeelden. De
bekendste actiegroepen hiervan zijn
Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe
Eeuw.

FasiscovanJole | 22-11-17 | 19:38

En dat zegt rijksoverheid.....

FasiscovanJole | 22-11-17 | 19:40

En dan te denken dat Zwarte Piet eigenlijk de door de Spaanse reconquista uit de slavernij bevrijde Moorse Berbers uitbeeldde, die inmiddels als vrij man de goedheiligman bijstonden. "Wie stout was ging in de zak" was een onschuldig plagerijtje dat verwees naar het vroegere lot als slaaf van de Arabische veroveraars van de Maghreb, die nooit veel op hadden met hun rebelse Berber bevolking.

kindapaas | 23-11-17 | 09:06

Fijn he die migratie, het wordt zo langzamerhand net zo kut hier als waar ze vandaan komen...

Maxx! | 22-11-17 | 19:36

@K.Zak. | 22-11-17 | 20:08
Context, heel moeilijk voor sommigen onder ons. Ik zie namelijk heeuw weinig geinteresseerde niet-westerse allochtonen meelopen met de kinderfeestbedervers. Over het algemeen is het bijna net zo blank als het voorkamp.

Mocro070 | 22-11-17 | 21:55

@Mocro070
Opsporing Verzocht daarentegen, over nuance gesproken.

De Briemusketier | 22-11-17 | 23:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Eerlijk van ze.

Lewis | 22-11-17 | 19:35

En dan ook nog een sintvoorstelling in rotterdam gestopt wegens bedreigingen. Dreigen met eieren gooien, tweets om de tent in de fik te steken en meer.
Maar geen prioriteit voor de wet want alles moet wijen voor de valse deugdzaamheid die ons zonder vaseline wordt opgedrongen door een klein groepje zelfpijpers

Olleke | 22-11-17 | 19:34

Ghehehehe. Hoezo is enig geluid uit politiekcorrecte of linkse hoek relevant voor iets?
.
Geen boodschap aan.

Parel van het Zuiden | 22-11-17 | 19:33

Lijkt mij wel belangrijk. Als de extreem-linksen toegeven dat het niet om extreem-rechtsen gaat zullen de msm misschien ook een keer extra gaan nadenken voordat ze lui aan het woord laten die iedereen meteen in de extreemrechtse hoek duwen.

knutsel_ | 22-11-17 | 19:47

Ik heb even gegoogled maar wat is een erkenbrand? Behalve een figuur uit Lord of the Rings.

Tostiapparaat | 22-11-17 | 19:31

Met recht een racistsich clubje engnekken.

Mark_D_NL | 22-11-17 | 21:01

Is daar iets mis mee, Mark? In mijn optiek is het niets meer dan een reactie op de islamitische eh... aanwezigheid.

LiniaalRectaal | 22-11-17 | 21:20

Een racistische club. Ik weet zeker dat die blokkeer-Friezen hier ook niks mee te maken willen hebben. Jij ook niet en ik ook niet en de meerderheid van de reaguurders ook niet. Feit is dat één van die lieden een tweet stuurde dat ie een aardappel in de uitlaat van de bus had gestopt. Dus: reden om aanwezigheid te suggereren was er wel. En dat heeft Kafka gecorrigeerd. Meer niet. Dus: weinig mis met deze tweet van Kafka....

TB2318 | 23-11-17 | 07:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Extreem-linkse neonazi's uit Nijmegen roepen voor de zoveelste keer op om een betoging van Pegida op 26 november te verstoren: Laten we in actie komen tegen deze problematische en fucking irritante stukjes stront. We moeten niet vergeten dat het altijd en overal mogelijk is om aan te vallen. Laat ze de stad uit rennen!" www.indymedia.nl/node/42390 Sunny Bergman, kom er maar in, en doe nog eens een stukkie schrijven voor NRC, want demonstratievrijheid is ons recht, toch? www.nrc.nl/nieuws/2017/11/21/wat-als-...

We roepen iedereen op zich te organiseren tegen Pegida en soortgelijke organisaties. Hoewel we geloven dat hun bestaan ​​voortkomt uit een steeds xenofobere en repressieve staat, politiek en media-circus, kunnen we een nieuw niveau van fascistische aanwezigheid absoluut niet accepteren. Het is duidelijk dat de opkomst van dit soort groepen een consequentie is van ontwikkelingen in de (wereld)politiek: de staat probeert een angst voor vluchtelingen te internaliseren in haar burgers, Fort Europa gooit hoge muren op om het dierbare rijk te beschermen, de media die nieuwsitems blijven uitkotsen waar Pegida uit opbloeit en een voedingsbodem vindt voor hun fascistische en racistische bullshit. Laten we in actie komen tegen deze problematische en fucking irritante stukjes stront. We moeten niet vergeten dat het altijd en overal mogelijk is om aan te vallen.

Een paar weken geleden gooiden een paar grappige mensen meel over fascisten die probeerden de straat op te gaan in Nijmegen. We vragen u om creatief te zijn: gooi alles naar wens of saboteer ze op een andere manier. Neem in overweging dat ze zoals altijd beschermd zullen worden door de staat, wiens doelwitten zich overal in de stad bevinden op zulke dagen (en alle dagen), in de vorm van politie en hun voertuigen.

pissebed | 22-11-17 | 19:30

@pissebed
Het zijn dan ook geen terroristen. Lees het jaarrapport, niet de terrorismestudie, daarin worden ze wel genoemd.

LiniaalRectaal | 22-11-17 | 21:00

@pissebed | 22-11-17 | 19:44
AFA is het vigilantelegertje van Ollongren.

boccelullus | 22-11-17 | 21:19

IK kon het echt niet laten en heb ze eens mijn gedacht gezegd en ik moet toegeven dat ik niet wist dat ik in staat was om zulke lelijke woorden en verwensingen naar hun hoofd te slingeren. Nu ben ik een extreem rechtse, racistische, roomwitte, (niet) bange blanke man en ik voel me er goed bij.
*glaasje rode wijn naar binnen slaat*

kokenrel | 22-11-17 | 21:37
▼ 4 antwoorden verborgen

speel ze deze zwarte Piet met liefde toe !
we zitten niet te slapen in onze bananen democratie.
Alhoewel .

harries | 22-11-17 | 19:30

Deze jongens en meiden zijn het gewone volk die het zat waren al dat gezeik van de salon socialisten en Gutmenschen.

moi6666 | 22-11-17 | 19:29

Het probleem met deze clubs is dat zij nooit ophouden. Stel je voor dat er over 10 jaar alleen maar witte pieten zijn, dan roepen ze weer racisme want waarom mogen er geen negers bij Sinterklaas werken?
Sticks and stones may break my bones but there will always be something for leftists to complain about...

Olleke | 22-11-17 | 19:28

Het continue systematische linkse gedram en geweldsdreiging van de anti-Pieten terroristen, met de bedoeling onze nederlandse cultuur af te breken, werkt helaas maar al te goed: Steeds meer mensen geven het op om zich voor Zwarte Piet uit te spreken www.telegraaf.nl/nieuws/1312343/peilin...
We zijn een vreselijk slap volkje geworden en we laten steeds meer over ons heenlopen. Maar dat wisten we al

telelezer | 22-11-17 | 19:27

Je bent een uitstervend ras.

Mark_D_NL | 22-11-17 | 19:34

"We zijn" is "ik ben", want die snelwegactie en crowdfund zeggen toch echt iets anders. Sowieso nooit peilingen van media als collectieve waarheid zien. Kijk eens naar menselijk gedrag, dan kom je al een heel eind.

Luivend | 22-11-17 | 20:18

Heeft deze club al onderzocht welke extreem linkse groep er verantwoordelijk is voor die terreur in Dordrecht?

JI-HAAT | 22-11-17 | 19:27

Ik word niet warm of koud van hun zelfbedachte *wij van WC-eend adviseren WC-eend*-inteelt-goedkeurings-clubje.
Kafka zou zich in z'n graf omdraaien, als die zou kunnen merken, hoe zijn naam wordt misbruikt door links-gekkies met hun revolutionaire voorhoede-hoogmoedswaan.
Geestelijk verkreupelden.
De blinden keuren de acties van de terroristische verblinden goed.
En, beste Kafka-absurdo's; 'hoe huilen jullie jezelf in slaap, na al die drank, om maar niet te hoeven denken aan jullie falende 'wereldverbeterende' visies?'
Kijk eens om je heen, Kafka-absurdo's, hoe geweldig jullie gevonden worden, als je tegen kinderen zegt, dat Zwarte Piet racistisch is.
Maar blijf vooral actie voeren. Want dan heb je nog 't vale idee, dat je nog in leven bent, en iets doet wat er toe doet, terwijl je innerlijk wel weet, dat je alleen maar 'n hol vat bent met wat schale galm.
Weet je, als je genoeg blijft drinken, blijf je vanzelf gezellig over met je eigen syndroom van Korsakov, en dan denk je dat je nog lid bent van je Kafka-clubje.

Der Paulie | 22-11-17 | 19:27

+55

kokenrel | 22-11-17 | 21:20

KOZP is dus een terroristische club. waar is de aivd wanneer je ze nodig hebt.

bert.s | 22-11-17 | 19:24

In een vak naast feestvierende kinderen. Goed plan!

Winter_is_coming | 22-11-17 | 21:04

Nu pas nemen zie die clubjes serieus?
Dat had ik iets eerder gedaan. Dit soort mafkezen zitten de hele dag rondjes te trekken waarbij ze elkaar versterken in raar gedachten goed en waar geweld opeens een normale manier word om je stem te laten horen.
Nog even en de eerste bomaanslagen vinden plaats door de Quincy-Bergmann gruppe

miko | 22-11-17 | 19:20

Nou ja ik vind het eerlijk gezegd nogal wat. Een NL burgemeester doet dus gewoon zaken met een groepering die als links-extremistisch wordt bestempeld door onze anti-terreur gleufhoeden. Bewijst eens te meer dat ze never nooit niet die plek hadden mogen krijgen bij de intocht. Belachelijk hoezeer overheden langs elkaar werken weer

Gen. Maximus | 22-11-17 | 19:36

Reken erop.
Deze figuren zijn eng gevaarlijk.
Ze missen iedere realiteitszin en kunnen niet rationeel- en empatisch denken.
Een recept voor ellende.

Kruisruiker | 22-11-17 | 19:42

@Kruisruikert Deze figuren zijn watjes en jankerds. Die kunnen nog geen rotje afsteken, laat staan een bom in elkaar knutselen. Bangmakerij.

Mark_D_NL | 22-11-17 | 20:57

In Rotterdam heeft het geimporteerde anti-Pietengespuis gewonnen. En dat natuurlijk met de welbekende linkse geweldsdreiging, in dit geval met brandstichting enz. Maar dat zijn we gewend van links en hun sluwe meelopers www.telegraaf.nl/nieuws/1314078/sinter...

telelezer | 22-11-17 | 19:20

En wie staan daar op de foto vooraan bij de Sint? Dat was m.i. niet de doelgroep van de Sint zoals ik hem gekend heb. Over 6 jaar slaan ze hem in mekaar omdat hij een kruis op zijn mijter heeft!

Tikkie Terug | 22-11-17 | 19:27

Daar gaan je dogma’s.

Rico Tampeloerus | 22-11-17 | 19:18

Et tu Volkskrant: Nepnieuws, gedicteerd door Putin?
Gaan we het NRC achterna?

Analia von Solmsch | 22-11-17 | 19:18

Normale mensen wisten dit al.

Kruisruiker | 22-11-17 | 19:17

Maar die hebben geen platform in deze maatschappij. En ALS zij zich eens laten horen worden zij acuut tot extreem rechts bestempeld.pffff....

Montesquieue | 22-11-17 | 20:21

REAGEER OOK