Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WTF? Postbodes spioneren voor verzekeraars

Geheime rietstatistieken

Rieten kap op de stolp? Goeie kans dat er eind van de maand een postbode op het erf staat om daar een aantekening van te maken.

Screenshot van het intranet van PostNL. De postboer stuurt haar bezorgers op pad met een top secret mission: de oranje cargopants van het postbedrijf moeten eind deze maand voor het bedrijf Infofolio bij 1.4 miljoen adressen controleren of er een rieten dak op ligt of niet. Die informatie verkoopt Infofolio dan weer aan een hele trits verzekeraars, zodat die "het risico op brand beter in kunnen schatten". Dat mag je vermoedelijk ook lezen als 'de premie verhogen'. Lekker idee hoor, dat je PostNL-bezorger fungeert als dubbelspion voor andere bedrijven. De brievenbezorger kan immers zonder verdenking je tuinpad, erf of oprit op wandelen - maar ondertussen verzamelen deze drones dus ongevraagd data voor derden. Hondenbelasting? Tuintegeltaks? Of je hout stookt? Verboden dieren op het erf? Onverzekerde auto achter je schuur? Te dicht op de erfgrens gebouwd? Wie weet wat de postbode allemaal opschrijft. Nog een vraag, PostNL: krijgen die krap betaalde postbestellers eigenlijk wel een toeslag voor hun bijbaan, of zet de directie haar personeel schaamteloos in voor dubbele taken waar PostNL natuurlijk zelf wel dik voor factureert aan Infofolio? Man man man. Wij maar denken dat het moderne spionagegevaar uit sleepwetten en andere digitale bedreigingen kwam. Blijkt het gewoon je eigen postbode te zijn.

SpionNL

Reaguursels

Inloggen

Ik stuur altijd de hond op postbodes af.

Nuuk | 07-11-17 | 23:38

Alsof een postbode mijn kunststofriet kan onderscheiden van echt riet.

Jelle. | 07-11-17 | 23:02

Zo lang ze maar niet door mijn brievenbus heen gluren or die van mijn vrouw, vind ik het best. Ze kijken daar bij PostNL postbezorging volgens mij toch al in de lucht.

IPNP | 07-11-17 | 22:07

Postbestel NSB: weg ermee.

oliebolletje123 | 07-11-17 | 21:56

Van taxcattle naar clickbate. Maar ja dan geldt nog. Je HOEFT niet te melden. Keuze is nog steeds aan jou.

JoyCee | 07-11-17 | 19:18

Het gaat echt niet goed daar bij PostNL trouwens kan het herkennen van rieten daken een stuk sneller dan die 10.000 gleufdieren op pad te sturen. m.b.v. luchtfoto's en een infrarood laag (welke ieder zich zelf respecterend luchtfotobedrijf tegenwoordig standaard meeneemt tijdens een fotovlucht) zijn deze daken er redelijk eenvoudig geautomatiseerd uit te filteren. Je hebt dan ook gelijk de oppervlakte, en met een beetje tweaken kun je ook a.d.h.v. de kleur en temperatur ook het bouwjaar van het schattige rieten dakje bepalen.

gummetjes | 07-11-17 | 17:57

Dat "Mijn Werk" waar over gesproken wordt klinkt ook verdacht veel als een registratie app van de overheid.. Is dat geen registratie software voor "Werkze!" het traject van "Perspektief" van "de gemeente" of "de gemeenten" (ik weet niet hoeveel er mee doen).

Bij ons is Perspektief de hofleverancier van PostNL gerelateerde "medewerkers" het zijn voornamelijk mensen die geestelijk of lichamelijk wat mankeert die om, wat voor reden dan ook, ineens een brief krijgen van Perspektief om even langs te komen op kantoor, 1 kopje koffie later staan ze dan bij het PostNL gebouw binnen (steenworp afstand, tegelijkertijd gebouwd) voor een volgend kopje koffie.

Dan wordt er gezegd "zie je morgen!" en dan mogen ze de volgende dag verschijnen om 7 uur, gaat dat mis dan wordt je gekort..

Ik heb gemerkt dat er sinds kort ook veel post wordt opengemaakt, gewoon met een briefopener of een vinger open geritst en dan in een zakje met voorgedrukt papiertje er in dat het wellicht tijdens de sortering beschadigd is..

Het lijkt me zo vreemd dat een verzekerings maatschappij op een dergelijke manier moet tellen of mensen rieten daken hebben: als ik een brandverzekering afsluit voor mijn woning moet ik gewoon aanvinken rieten dak JA/NEE, blijkt dit na een brand/claim niet te kloppen..

Dan hoeven ze niet uit te keren, de verzekering maatschappij zou heel graag zien dat je dit probeert en ze vervolgens altijd betaald voor iets dat bijna nooit gebeurd, en wanneer het dan wel gebeurd dan pakken ze de polis er bij en zeggen oei.. U heeft rieten dak niet goed aangevinkt, das fraude, u hoort nog van ons, of niet, toedels!

Lionfromzion | 07-11-17 | 17:11

Dubieus maar aan de andere kant snap ik het als een rietgerelateerd bedrijf door een straat rijdt om daken te inventariseren. En dat je dat dan liever uitbesteedt aan iemand die 'overal' in kaart kan brengen. Maar toch, zo'n grootschalige sleepnetaanpak voelt gewoon Das Leben der Anderen achtig. PostNL -1.

Joris Draaksteker | 07-11-17 | 16:23

Leve de (aan ons door Brussel opgelegde) privatisering, waarbij alles gaat om geld geld geld.
Ik vernam een tijd geleden overigens dat in ons NSB-Gestapo-landje de meteropnemers van de elektrabedrijven de opdacht van de overheid hebben om, zodra ze een huis zijn binnengelaten, te kijken of er honden rondlopen ivm hondenbelastig (geen grap maar helaas waar)

telelezer | 07-11-17 | 14:56 | 1

Ruikt in alles naar de overheid dit en klinkt bijzonder zinloos deze informatie achteraf in te zamelen door een verzekering maatschappij..

Alsof je in je polis van je verzekering niet hoeft aan te vinken of je een rieten dak hebt of niet..

Lieg je erover bij een incident dan ben je niet verzekerd, en tegenwoordig per direct een fraudeur ook en kom je op de zwarte lijst van verzekeraars..

Wat moet een verzekering maatschappij met deze informatie, het type informatie waar zij zo'n beetje monopolie op hebben..?

Lionfromzion | 07-11-17 | 17:16

Goedkoper denk ik om een minimumloner even door Streetview te laten wandelen in de straten en alle rieten kappen te markeren in een layer die je in een mum aanmaakt. Minder fouten ook want postbesteller moet het apart ergens invoeren etc. nummer verkeerd, administratieve rompslomp, wantrouwen van bewoners, etc etc.

GeenAccount | 07-11-17 | 14:52 | 1

Grapjas, in veel plekken in de provincie zeeland is er geen streetview. Andere afgelegen gebieden, waar men juist een stooien dak heeft kan dat niet. Dan heb je ook nog mensen die hun huis niet op Streetview willen, en die wordt dan ook geblurred. (Er is zo'n huis in de Kievit in Wassenaar)

Zoon van Boer | 07-11-17 | 17:51

dat post nl bedrijf pist gigantisch buiten de pot ,dit gaat te ver.

pedro300 | 07-11-17 | 13:42

KGB bestaat toch in Belarus of krijgen ze nu een afdeling binnen de post organisatie. Iedereen klaagt over sleepnetwet maar niemand over de KGB achtige taferelen van Postnl. Nog even en de postbezorger wordt Sherlock Holmes en kan achterhalen of je vent/vrouw is vreemd geweest.

pkalava | 07-11-17 | 12:58 | 4

@Lionfromzion | 07-11-17 | 17:20
Lulverhaal en dat mag niet, die mensen verdienen gewoon minimumloon. En je wordt alleen gedwongen als je niets mankeert. Het omgedraaide is eerder de orde van de dag geweest jaren lang, je kreeg een stempel ongeschikt om te werken en als je dat toch wilde dan moest je bergen verschuiven om toch een beschermde baan te krijgen(werken kan ook een heel goede therapie zijn om beter van te worden).

Zoon van Boer | 07-11-17 | 17:55

@zoon van boer: Welk deel klopt niet volgens jou dan?

Lionfromzion | 07-11-17 | 18:09

Ik zie toch andere voorbeelden voorbij komen daar hoor, de mensen die het willen werken er immers al, zo moeilijk is dat pand niet te vinden als je wilt solliciteren.

Dat werken een goede therapie is zal in sommige gevallen best zo zijn, al kan ik geen onderzoeken noemen die dat staven..

De andere kant van het verhaal ligt er vrij dik bovenop: de gemeente moet tegenwoordig haar eigen broek ophouden en komt dan met zulke projecten, wegen die paar mensen die er therapeutisch baat bij hebben op tegen de:
Oneerlijke concurrentie (hoveniersbedrijven)
Lagere lonen (vroeger kon je aardig verdienen met sorteren)
Mensen die in het zelfde traject mee moeten draaien die wellicht geen therapeutische effecten ervaren.
Slechtere arbeidsvoorwaarden (als je gewoon werknemer was van PostNL zul je je ook moeten houden aan de regels die voor deze uitzonderingen zijn gemaakt, natuurlijk ben je als sorteerder in dienst van postnl een uitzondering.

Die stichtingen die de boel regelen voor de gemeente zie ik ook bergen geld verspillen: is een wit of whatever kleur busje niet afdoende? Waarom dienen die volledig beplakt te zijn met leuzen?
Werkkleding voor deze mensen: ze MOETEN klaarblijkelijk goed herkenbaar zijn ze dragen allemaal een uniform met heel groot gestikt "Werkze!" Op de achterkant..

Er zitten meerdere kanten aan dit verhaal, de projecten zijn in hele korte tijd uit de grond gestampt en het lijkt alsof het zo zichbaar mogelijk moet: deze uniforms en busjes zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken, om nog maar te zwijgen over de blaadjesblazers die elke ochtend zinloos blaadjes van de ene kant naar de andere kant geblazen worden..

Jij denkt dat dit geen popi jopie projectjes zijn die uiteindelijk een paar ambtenaren en bedrijven stinkend rijk maken door het gunnen van contracten, wegsluizen van geld, allerlei secundaire klusjes verzinnen om nog meer geld weg te sluizen..

De secundaire klusjes zijn ze blijkbaar niet vies van, maar dit is natuurlijk het topje van de ijsberg..

PostNL is een privaat bedrijf, waarschijnlijk hebben ze de dure grond, waar eigenlijk woningen horen te staan, voor een prikkie gekocht van de gemeente, in ruil daarvoor bouwen ze niet alleen een post sorteer centrum maar ook een groot pand voor de gemeente.. Als jullie in ruil daar voor gratis/goedkope krachten leveren..

Als je je werknemers bij het GGZ terrein laat ronselen door een stichting die wordt beheerd door de gemeente dan lijkt me dat je flink wat bruggen te ver bent..

Maar u leeft waarschijnlijk op die planeet waar stadswachten klaar staan om mensen te helpen, itt de planeet waar ik woon waar ze op je auto af segwayyen om een boete te beginnen te schrijven terwijl je nog niet eens bent uitgestapt om je auto in te loggen..

Must be nice!

Lionfromzion | 07-11-17 | 18:36
▼ 1 antwoord verborgen

Vraag mij af of dit gaat werken. Aangezien de postbezorger steeds minder tijd krijgt om zijn/haar bezorgwijk te doen. Plus ook nog al die teringpakjes uit China die zij ook nog door de bus moeten proppen omdat niemand thuis is. Grappig om te lezen dat mensen terecht lopen te schelden over de kwaliteit van bezorgen maar tegenwoordig moeten die bezorger per wijk max. 1,5 uur doen terwijl 2 uur de norm er voor is. Dus als je wilt schelden, doe het dan op die stropdassen en mantelpakjes op kantoor en niet op het werkvolk die door weer en wind moeten gaan.

loser | 07-11-17 | 12:34 | 3

Duim!

RamondeM | 07-11-17 | 14:15

Top reactie!

Manus Olie | 07-11-17 | 14:57

De bezorgers zijn meestal de wat meer weerbare types, ik zie ze vrijwel nooit stressen als ze ff een jointje smoken naast hun bus, ik herken me ook helemaal niet in het beeld dat de bezorgers niet op tijd bezorgen etc..

Je geeft je bezorger een keer een fooitje waar hij mee de shop in kan en je spullen zijn altijd op tijd!

De sorteer punten zijn volgens mij een probleem gebied, daar om een of andere reden de post daar "beschadigd" raakt (lees: opengemaakt).

Lionfromzion | 07-11-17 | 17:24

Infofolio. Die hebben geen reet met de overeenkomst die ik tussen mijzelf en de Postnl heb gesloten, te weten, ik betaal ze voor het versturen van mijn pakketten, niet om te controleren of de ontvangers rieten daken hebben. Of betaalt Infofolio voor die dienst en kan ik voortaan gratis versturen?

Graaisnaaiert | 07-11-17 | 12:24

Aha nou ik ga het bandenprofiel van de POST NL bezorgers checken.

Simon_GS | 07-11-17 | 12:09

18 mei 2018 gaat de gdpr in voor de EU. Klant moet opt in toestemming gebruik persoonsdata aangeven in plaats van opt out zoals Pia D66 dat deed voor het oogsten van andermans organen

HetOorAakel | 07-11-17 | 12:03

Nieuwe slogan van PostNL: Niet Slechts een Berzorgdienst. Kun je een pakkende afkorting van maken.

Nosky | 07-11-17 | 11:59

Vroeger kregen we zeven-gulden-vijftig als we iemand bij onzen Neue overheid aangaven, waarvan typisch Nederlandsch gretig gebruik werd gemaakt, wat is hier nieuw of nieuws in dit DDR 3.0-sleepwet-landje, waar N-Korea een voorbeeld aan kan nemen.

pivo1 | 07-11-17 | 11:57 | 1

Nu is het met behoud van uitkering..

Lionfromzion | 07-11-17 | 17:26

Uiterst dubieus weer.

Cobalt bomb | 07-11-17 | 11:51

Verbaast me niks, PostNL verkoopt immers ook NAW-gegevens aan commerciële partijen zodat u en ik nog heel lang ongevraagde rommel in de brievenbus krijgen.

DasNouJammer | 07-11-17 | 11:11

Best wel slim van PostNL, zo levert dat postbezorgen nog wat op. Want laten we wel wezen: dagelijks post bezorgen is wel erg 20e eeuws. Ze vullen hun werk al aan met allerlei foldermateriaal, dan kan deze klus er nog wel bij.
PostNL gaat namelijk steeds minder geld verdienen. Sandd is inmiddels bezig met een tegenoffensief en gaat 2x per week post bezorgen tegen lagere tarieven. Kerstzegels gaan ze ook uitbrengen': € 0,50 i.t.t. € 0,75 van PostNL. De service die je krijgt is dezelfde: binnen een week worden je kaarten bezorgd. Geen haast bij dus waarom niet?
Dus binnenkort zal de postwet wel worden aangepast om aan het verouderde verdienmodel van PostNL te voldoen. Terecht? I dunno.

Bakkeleures | 07-11-17 | 11:08 | 3

Gaat meer kosten dan het oplevert.

Panos88 | 07-11-17 | 11:34

Ehm, gisteren nog in de teleburp. Postnl e.d. verdienen steeds meer aan pakketdiensterij. Omdat o.a. iedere Zalandohoer 50 jurkjes en stringetjes besteld die ze niet passen. Die moeten dan weer terug etc etc.

Cobalt bomb | 07-11-17 | 11:53

Nou met minder post ook minder personeel en kosten (bezorg alleen op dinsdag en vrijdag),dus inkrimpen ,en niet postzegels bedenken met een 1 erop zodat de prijsverhoging de meesten niet opvalt

pedro300 | 07-11-17 | 13:49

Best wel slim van PostNL, zo levert dat postbezorgen nog wat op. Want laten we wel wezen: dagelijks post bezorgen is wel erg 20e eeuws. Ze vullen hun werk al aan met allerlei foldermateriaal, dan kan deze klus er nog wel bij.
PostNL gaat namelijk steeds minder geld verdienen. Sandd is inmiddels bezig met een tegenoffensief en gaat 2x per week post bezorgen tegen lagere tarieven. Kerstzegels gaan ze ook uitbrengen': € 0,50 i.t.t. € 0,75 van PostNL. De service die je krijgt is dezelfde: binnen een week worden je kaarten bezorgd. Geen haast bij dus waarom niet?
Dus binnenkort zal de postwet wel worden aangepast om aan het verouderde verdienmodel van PostNL te voldoen. Terecht? I dunno.

Bakkeleures | 07-11-17 | 11:08

wat ik nog schokkender vind is dat anno 2017 men nog handmatig gaat tellen. Wat een prutsers zeg daar bij info-nogwattus. Waarom bestaan dit soort bedrijven nog? Analyse van satelliet beelden? Drone's? etc

topgozert | 07-11-17 | 10:57

Mijn hond heeft in juni zo'n lopende spion aardig te pakken gehad. Hij gooit nou mijn post twee deuren verder in de brievenbus. Hij kwam een week of twee later geld halen omdat hij zijn verplichte eigen bijdrage had moet aanspreken voor een spuit en antibiotica. Maar ik heb een WA-tje.

Rest In Privacy | 07-11-17 | 10:56 | 2

Nu nog je hond onder controle zien te krijgen. Of was de spuit bestemt voor het hondje?

Onderbuik | 07-11-17 | 12:00

Dat watje kon hij misschien direct gebruiken. Na 2 weken heeft dat toch geen zin meer ;)

h3* | 07-11-17 | 12:40

Tot dat de postbode een certificaat laat zien waarmee hij/zij/het d.m.v. een certificaat laat zien over adequate kennis te beschikken m.b.t. het inventariseren van daken, kan de verzekeraar/postbedrijf een claim aan de broek verwachten wegens ongekwalificeerd personeel.

ColdWally | 07-11-17 | 10:52 | 1

Waarom zou een verzekeraar in godsnaam niet al over die info beschikken? Gaat het wellicht zo: Ik sluit een brandverzekering af online, er wordt gevraagd: heeft u een rieten dak JA/NEE?

Ik vul dan NEE in en houdt een aansteker onder mijn rieten dak, dak fikt af en ik bel de verzekering "hey gasten betaal me eens ff de volledige polis uit!"

"wat is er gebeurd dan?"

"Een of andere mongool heeft een rieten dak op mijn huis gegooid en aangestoken!"

Really?

Lionfromzion | 07-11-17 | 17:30

Postbode gaat binnenkort bij u kijken of uw toilet wel schoon is. Arme postbodes: zij zijn de nieuwe slavernij.

Rambo John J | 07-11-17 | 10:49 | 1

Arme postbodes inderdaad; zijn al jaren slaven van hun "leidinggevenden", gasten op de werkvloer die hun targets behalen over de ruggen van de sorteerders en bezorgers. Aan de top weten ze al twee decennia dat het rondbrengen van enveloppen geen winstgevende business is. De postwet staat een verbetering ook in de weg. Waarom in hemelsnaam 's nachts de sorteerstraten laten bemannen voor duizenden kilo's reclamedrukwerk. De restanten post van fiscus en verzekeraar kunnen ook wel een dag later bezorgd worden.

spinselsinjehoofd | 07-11-17 | 11:21

Volgens mij eerder een testcase om de waarneem betrouwbaarheid van het voetvolk uit te proberen.

Teleo | 07-11-17 | 10:47

Dus binnenkort checken ze ook: Hondenbezit, ziekteverzuim, aantal auto's voor de deur, aantal bewoners, nieuwe apparatuur in de woonkamer (indien uitkering), etc. als aanvulling op de sleepwet.

salsaparilla | 07-11-17 | 10:46 | 3

En zodra het contant geld is verdwenen totale controle!

Rallywally | 07-11-17 | 11:40

En of je tuintje niet tevele betegeld is, zodat GroenLinks belasting kan heffen. En of je dubbelglas hebt, voor een nog nader te introduceren/bedenken belasting inzake klimaatmaffia. En of je hang- en sluitwerk wel goed is, voor de verzekering, maar wellicht ook je aan te kunnen spreken op het verleiden van 'slachtoffers'. En om het aantal regenpijpen te tellen, voor additionele rioolheffing. En wellicht gaan ze het aantal schoenen in de gang tellen, want geloof me; op schoeisel komt nog eens extra belasting. Oh, en ze gaan ook even in je kliko's gluren, om te kijken of je het afval netjes scheidt; anders boete. Wie weet kjken ze ook nog even naar de grootte van het huis en de gezinssamenstelling om te bepalen of je - onder dwang- één of meerdere 'vluchtelingen' kan opvangen.

Nosky | 07-11-17 | 12:08

Nooit meer binnenlaten ,bij de deur afschepen

pedro300 | 07-11-17 | 13:50

Dus binnenkort checken ze ook: Hondenbezit, ziekteverzuim, aantal auto's voor de deur, aantal bewoners, nieuwe apparatuur in de woonkamer (indien uitkering), etc. als aanvulling op de sleepwet.

salsaparilla | 07-11-17 | 10:46

De NSB was er niks bij. Maar is dit niet een warmloper voor straks opdrachten van de belastingsdienst, de kerk en moskee? Dit zijn toch echt praktijken die in de kiem gesmoord moeten worden.

LifeCatcher | 07-11-17 | 10:44

Wat een nare ontwikkeling. Dit gaat de verkeerde kant op.

ConservatiefJurist | 07-11-17 | 10:41 | 1

Lijkt een beetje op de stasi van de DDR.

Jezus_Boeddha | 07-11-17 | 11:59

En postbodes zich maar afvragen waarom honden hun niet leuk vinden. Go Fikkie!

Basil Fawlty | 07-11-17 | 10:37

Dit zou je als postbedrijf echt niet moeten willen. Voor je het weet krijgen postbodes ook te maken met agressie omdat ze niet meer worden vertrouwd.

KlunsJohannus | 07-11-17 | 10:36 | 1

ik vertrouw ze toch al niet meer.

Cobalt bomb | 07-11-17 | 11:56

In mijn stadje worden postbezorgers speciaal geselecteerd op maximale dyslexie. Mijn post wordt door de buren bij mij bezorgd en ik bezorg hun post. Leuke brieven komen nooit aan, maar brieven van de roverheid altijd. Dat kan ik controleren doordat de roverheid altijd via Mijn.Roverheid.nl laat weten dat ze een dode boombrief gaan sturen. Vervelend genoeg hebben mijn achterburen een rieten dak. Ik heb pannen. Ik vrees nu het ergste voor mijn verzekeringspremie. Ook al omdat de afgelopen jaren de premie is verhoogd omdat er in Texas en het Andesgebergte meer stormen zijn. Verder gaat de postbode ook controleren of oma nog leeft en daarbij gluurt hij/zij/het even door het badkamerraam om de tandenborstels te tellen. Alles in het belang van de burger, natuurlijk. I smell a rat.

Nivelleermarionet | 07-11-17 | 10:36

Vroeger was postbode nog een gerespecteerd beroep, sinds herintredende junks en huisvrouwen ook post bezorgen is het snel bergafwaarts gegaan. Leve de marktwerking.

van_Heutsz | 07-11-17 | 10:33

Die betaling die de post kijkt is gewoon kopgeld. Wat was eigenlijk de rol van de post tijdens de 2de wereldoorlog? Kijken of er ergens Joden zaten ondergedoken?

Zzzzooooffff | 07-11-17 | 10:32

binnenkort komt er een lijst met huishoudens die de vprogids geleverd krijgen icm H&M folders en post van Greenpeace...

Dick Spinkler | 07-11-17 | 10:30

De gene die dit bedacht heeft heeft duidelijk nooit als postbode gewerkt na het jaar 2000.

Panos88 | 07-11-17 | 10:29 | 1

De kans dat een post-manager ooit zelf een brief zelfs maar heeft gestempeld is minimaal. Natuurlijk weten ze wel alles van spreadsheets en lease-auto's.

Guido | 07-11-17 | 10:36
-weggejorist-
Einde van de Domheid | 07-11-17 | 10:26

Op 28 november liggen er twee bijzonder bloeddorstige pitbulls bij mijn tuinhek gevaarlijk te grommen.

Rest In Privacy | 07-11-17 | 10:25 | 2

Dan bent u meteen aan de beurt voor de hondenbelasting.... lol. Want dat is natuurlijk de volgende stap: overal waar de post aanbelt en een hond blaft is kassa voor de gemeente.

Lupuslupus | 07-11-17 | 10:38

U kunt beter zelf in de struiken gaan wachten, al dan niet met knuppel. Zo'n Pitbull vreet een hoop, schijt nog meer en als je pech hebt vind ie de postbode leuker dan de baas.. net een vrouw nu ik er zo over nadenk.* Gaat vrouw op marktplaats zetten*

jack and friends | 07-11-17 | 10:40

Als postbode er aan komt, ga ik direct Sonate einer guten Mensch opzetten. Hopelijk loopt hij dan aan mijn deur voorbij.

AttoMelani | 07-11-17 | 10:21

PostNL verkoopt ook uw koopgedrag. je kunt namelijk ook adres bestanden kopen bij PostNL van bepaalde klantgroepen om die vervolgens een geadresseerde aanbieding te sturen. PostNL weet precies wat jij koopt.

Rest In Privacy | 07-11-17 | 10:20

Dit gaat tegen het contract van de bezorgers in. Je mag geen notities maken van persoonlijke bezittingen.

LangeTijdGeleden | 07-11-17 | 10:19

Gordon heeft een rieten dak ( en een uitgewoonde kelder ).

ogeon | 07-11-17 | 10:18

Waarvoor is eigenlijk ooit de DDR opgedoekt? Blijkbaar toch de voorbeeld staat voor de nieuwe orde die ons wordt opgedrongen. En het nieuwe post nl. Geen postkantoor maar wel spy HQ.

eastender | 07-11-17 | 10:18 | 3

De DDR is niet opgedoekt, maar het heeft een nieuwe naam gekregen en het heeft zich sindsdien verspreid over bijna heel Europa. Het schijnt dat hun hoofdkwartier tegenwoordig in België staat. Of ben ik nu in de war met iets anders?

kweethetooknietbeter | 07-11-17 | 10:32

@kweethetooknietbeter
Inderdaad en de baas heet nu Merkel.

watmagjenogwel | 07-11-17 | 11:05

@kweethetooknietbeter en @watmagjenogwel
Gelukkig ben ik niet de enige die zo in de war is...

eastender | 07-11-17 | 11:58

Kleine correctie mijnerzijds, het moet zijn "postbezorger" ipv "postbode". De echte postbode bestaat niet meer, die is de afgelopen 10 jaar uitgefaseerd ten behoeve van veel goedkopere bezorgmoeders en bestelbuitenlanders, wat uiteraard de kwaliteit van de bestelling niet ten goede is gekomen.

Alfred E. Neuman | 07-11-17 | 10:15 | 4

@ Sjors W.

Je kunt er nu lacherig over doen maar ik heb daar jarenlang gewerkt en heb vanwege bovenstaande redenen de kwaliteit van de bestelling werkelijk achteruit zien hollen. O ja... en de prijzen zien stijgen.

Het was altijd een mooi en gewaardeerd beroep.

Alfred E. Neuman | 07-11-17 | 10:37

Sjors W. | 07-11-17 | 10:32
Of helemaal niet , aangetekend durven ze niet maar die pakjes..... mmmm. Als een kat op t spek.

rattenvanger XL | 07-11-17 | 10:37

Alfred E. Neuman | 07-11-17 | 10:37 +1 Metoo

Man.man.man | 07-11-17 | 12:55
▼ 1 antwoord verborgen

Meh, dit was al aangekondigd maanden terug, dat postbezorgers ook andere activiteiten zouden gaan doen, zoals meterstanden opnemen ed.

waarisdelol | 07-11-17 | 10:14 | 3

Die postbezorger, kan die wanneer hij aanbelt een VOG overleggen... ?

sportschoen | 07-11-17 | 10:20

@ sportschoen, ja hoor.

sparka | 07-11-17 | 10:23

@sportschoen
Uiteraard, je moet tegenwoordig wel heel veel op jouw kerfstok hebben om geen postbezorger te mogen zijn.
Hoi Camiel, de vrouwenmepper, met jouw vogje.

MarcS | 07-11-17 | 10:39

Bezitters worden daarna helemaal de pl**ris gespammed door www.rietpolis.nl . Of bij tegenvallende resultaten afgekeurden met een pyromane trekjes want ook die NAWs zijn straks door big data bijverdiensten van UWV en GGZ eenvoudig te bemachtigen.

HdJ | 07-11-17 | 10:13

Ze scannen toch al de boel op waarde inboedel, Audi’s en BMW’s in de straat én waardepakketjes per woning. Kan dit er ook nog wel bij.

de Voorzittert | 07-11-17 | 10:13

KvK zegt BV, website whois op naam van communicatieburo Dunique. Tijd voor wat social engineering...

h3* | 07-11-17 | 10:12

Kijk zo heb je ook geen Sleepwet nodig. Een postbode in de struik om te controleren of ik iedere dag wel sex heb. Dit doen ze in opdracht van het ministerie van Burgerzaken onder het agentschap Operatie en Inlichtingen.

AttoMelani | 07-11-17 | 10:09 | 1

Nee, het is een aanvulling op de sleepwet, begrijp dat dan.

watmagjenogwel | 07-11-17 | 11:02

Er wordt iets bekeken wat door iedereen te zien is en vanaf de openbare weg ook voor iedereen te zien is. (En als je huis heel ver van de openbare weg af staat heb je een brievenbus aan de straat en kan de postbode het ook niet zien)
Storm, meet glass of water.
En een onverzekerde auto achter je schuur mag gewoon, zolang je er maar niet mee op de openbare weg komt.

Tapu | 07-11-17 | 10:08 | 4

Dat iedereen iets kan zien, betekent niet dat iedereen dat dan moet noteren en verwerken? Zou raar zijn, als iedere dag iemand voor jou ramen gaat staan kijken en even opschrijft wat je kleur gordijnen zijn, want de kleur van de bloempot in je vensterbank is etc. etc. Gevoelskwestie.

Hem | 07-11-17 | 10:23

Wat is uw adres ook al weer, heeft u foto's van uw woning, auto, caravan, motorfiets en zo meer, uw inkomen en bestedingen, hobby's, bijverdiensten ? Kunnen we zelf oordelen, problemen heeft u daar toch niet mee want openbaar, toch ?

pivo1 | 07-11-17 | 12:12

zoals met alle dingen die ingevoerd wordenen die niet deugen ,begint men met afgezwakte vorm(met wettelijke kaders en controles die er niet zijn) ,en dan gaat men de grens verleggen.

pedro300 | 07-11-17 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

Er wordt in Nederland een Stasi 2.0 uit de grond gestampt die zijn weerga niet kent. BOA's waren de eerste, nu komend postbodes erbij die moeten gaan klikken, volgende week worden de leraren gevraagd om wat extra op te letten... waar eindigt dit....

sportschoen | 07-11-17 | 10:08 | 6

Die leraren.. dat station zijn we al gepasseerd zo'n 30 jaar geleden denk ik..

Tegenwoordig zijn de leraren niet voor niets zo veel tijd kwijt aan administratie.

Lionfromzion | 07-11-17 | 19:07

Zowiezo.. in den haag lopen de leerplicht ambtenaren door de straat, of je komt ze tegen in de tram..

Lionfromzion | 07-11-17 | 19:08

Iedere nederlander zou verplicht eens een paar maandjes in Haaglanden moeten wonen, kun je een beetje feeling krijgen met de toekomst en begrijp je soms de frustratie van de PVV stemmers wat beter.. Gewoon om de dialoog een beetje op gang te houden, ideeen uitwisselen..

Het wordt met de dag dommer.. Vroegah hadden we stalen rolcontainers, die vlogen wel eens in de brand, echter dan rook hij wat frisser de maanden er na.. Toen moest iedereen een prive plastic rolcontainer, na oud en nieuw bleek dat plastic wat vatbaar voor vuur.. Toen de hele voorraad eindelijk verdampt was kregen bepaalde wijken ondergrondse containers, op sommige plaatsen alvast de chip readers geinstalleerd.. Nu klaagt men over overlast van meeuwen en ander ongedierte, omdat mensen zonder chippas de boel naast de ondergrondse container gooien.. En maar verbaasd zijn en nog dommere dingen bedenken, even voorbijgaand aan het feit dat oudere mensen misschien niet zo ver kunnen lopen en bijvoorbeeld DAT ALLES BRAND met wat motivatie..

De plastic containers zijn uiteindelijk het slimst en leveren het meest op, met name als de gemeente een nieuwe vuilniswagen aanschaft WAAR ZE NIET IN PASSEN, geeft niet kopen we allemaal ff een nieuwe zo duur zijn ze vast niet..

Nimmer kan het slimmer/sneller/goedkoper, altijd moet er iets bedacht worden dat voor een hoop ergernis en kosten zorgt opdat ze daarna de overtreffende trap van dom kunnen verkopen.. En het gaat altijd om geld: in wijken waar het opruimen meer tijd en geld kost dan de boetes opleveren is een simpeler beleid (je kijkt maar wat je doet), gaat het echter om een duurdere wijk mag je je plastic rolcontainer aanschaffen, ze komen eens in de 2 weken langs, staat je container scheef, omgewaaid, verkeerde merk zak er in, whatever kun je weer 2 weken wachten en/of betalen.. Vaak zijn ze dan wel zo sociaal om idd een incompatibele vuilwagen te sturen zodat je betaald dmv aanschaf van iets nieuws, zo kunnen die burgers zeggen dat ze "nog nooit een boete hebben gehad voor vuil bla bla" en ze zich ook totaal niet kunnen verplaatsen in de situatie van de andere wijk "ze komen daar iedere week, hier eens in de 2 wat een tuig woont daar ook"

En zo gaan we lekker verder al wijzend ten onder

Lionfromzion | 07-11-17 | 19:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Mijn oude postpode flikkerde alle post willekeurig in een brievenbus, onder het mom: betaal je kut,bezorg ik kut. Geloof nooit dat die dit klusje wel serieus gaat aanpakken.

Bennie Boos | 07-11-17 | 10:06 | 3

Iemand die een kut bezorgd is een escortbureau.

ogeon | 07-11-17 | 10:22

Was bij mij ook, kreeg van iedereen post . Opeens kwam de buurman boos aan de deur, dat hij steeds mijn post kreeg, Ik zei, moet je niet bij mijn zijn, dat weet ik niet, moet je naar de postbezorger gaan. Trouwens ik krijg ook jouw post.

gato | 07-11-17 | 10:30

@ ogeon | 07-11-17 | 10:22
Postbode is het mooiste beroep toch: van gleuf tot gleuf, net zolang tot je zak leeg is.

SnartBlirdetRagnarok | 07-11-17 | 13:59

Volgens mij hebben een aantal van die postbezorgers niet eens het verstand om het verschil te zien tussen pannen en riet. Dat snappen ze echt niet.

Dima Beeline | 07-11-17 | 10:06 | 3

rijmpiet

ogeon | 07-11-17 | 10:24

Precies, en de rest moet sowieso de hele dag rennen. Dit wordt een rotzooi die meer gaat kosten dan het oplevert.

Panos88 | 07-11-17 | 10:33

Laat staan dat postbestellers het verschil zien tussen riet en kunstriet van godbetert PVC. Producent Polytech durft het nog duurzaam te noemen ook, omdat het in de letterlijke betekenis van dat woord ook langer meegaat. Duurzaam my ass. Producent Candur durft het 100% recyclebaar te noemen, maar de vraag is recyclebaar tot wat? Stelletje globevernietigers zijn het. Als er iets extra belast zou moeten worden dan is het wel de toepassing van plastic op je dak.

mozaard | 07-11-17 | 11:06

Ik woon op een nummer met -b. Er is echter ook een -a, een -1 een -2. Het is niet meer bij te houden hoe vaak de post hier verkeerd bezorgd wordt. Kleine kans dus dat een brief van de verzekeraar me daadwerkelijk bereikt. Eigenlijk heel vreemd want je hoeft als postbode maar twee dingen te kunnen: lopen en lezen. Maar dat is kennelijk al teveel gevraagd.

knutsel_ | 07-11-17 | 10:06 | 3

Je zal wel boven mij wonen, verklaard weer niet waarom ik post van de buren naast mij krijg

Bokito ergo sum | 07-11-17 | 10:08

Klopt. Dat komt omdat de postbezorger helemaal niets meer met de sortering te maken heeft en vaak ook vrij weinig kennis heeft van de omgeving waarin hij/zij de bestelling loopt. De oude postbode deed zowel de sortering alsmede de bestelling, deze mensen hadden enorme kennis. Zo gebeurde het dus dat bv een verjaardagskaart waarop slechts stond "Tante Bep in Droogkloterveen" gewoon correct op het juiste adres besteld werd. Maar tegenwoordig is kennis en kwaliteit niet belangrijk meer bij dit bedrijf.

Alfred E. Neuman | 07-11-17 | 10:22

Klopt inderdaad Alfred. Ik heb heel lang geleden als zaterdagwerker post bezorgd om mijn rijbewijs te financieren. Was een mooi bedrijf, ook een soort van sociale werkvoorziening voor de wat minder getalenteerden. Maar ja, andere tijden. Bijna geen brieven meer is bijna geen geld meer. Ik snap het wel.

knutsel_ | 07-11-17 | 10:35

Vraag 1: Mag dit eigenlijk wel?
Vraag 2: Als antwoord op 1 'ja' is, moet je dit dan wel willen?

Ik weet het antwoord wel.

Heau even | 07-11-17 | 10:03 | 3

Ik denk het wel, het is namelijk info dat voor iedereen beschikbaar is zonder schending van privacy. Dit is het gevolg van bezuinigingen op controleurs bij de verzekeringsmaatschappijen en een PostNL die hier handig op in speelt om extra inkomsten te genereren.

Sinclair | 07-11-17 | 10:07

Ik denk het wel, het is namelijk info dat voor iedereen beschikbaar is zonder schending van privacy. Dit is het gevolg van bezuinigingen op controleurs bij de verzekeringsmaatschappijen en een PostNL die hier handig op in speelt om extra inkomsten te genereren.

Sinclair | 07-11-17 | 10:07

Saboteren zal er ook wel niet bij zijn voor de postbodes. De data zullen ws. wel steekproefgewijs gecontroleerd worden aan de hand van GoogleMaps. Je mooie baantje eraan geven is het nu ook weer niet waard. Nou ja, voor het groter geheel is het het natuurlijk wel waard, maar we zijn slechts kleine radertjes in het geheel.

mozaard | 07-11-17 | 10:43

Welke slimmerik heeft dat Infofolia opgezet, gehaaid is het wel je zou ze bijna een complimentje geven

Bokito ergo sum | 07-11-17 | 10:01 | 2

Er zijn 1000-en infolia's tegenwoordig, dat zijn data hoeren. De putjescheppers van deze eeuw. Als je niets kan wordt je data verzamelaar.

sportschoen | 07-11-17 | 10:11

Dank

MarcS | 07-11-17 | 10:35

NSB-post. fijn beroep.

louis6227 | 07-11-17 | 10:01

Mooi concept, alleen de postbodes er in meenemen. Zou toch mooi zijn als je je werknemers eens een keer niet naait.

Checken voor hondenbelasting zullen de meeste postbodes uit de series niet erg vinden btw. Die honden eens terug pakken.

TasThee | 07-11-17 | 10:01

Noteren in mijn werk? Eerder noteren in Mein Arbeit.

VeelTeSteil | 07-11-17 | 10:01

Voor de ronde die een postbode loopt, staat een vaste tijd. Dat krijgen ze dan dus uitbetaald, maar misschien krijgen ze met dit soort klusjes wel 5 minuten extra uitbetaald.

MaisNon | 07-11-17 | 10:00

eN eS Bee 2.0

stoutklein_kutkonijn | 07-11-17 | 10:00

Optiefen met bezorgers. Stuur maar een mail en pakketjes haal ik dan wel af bij een ophaalpunt. Moet toch niet fucking erger worden. Of de postbode gaat maar betalen om bij mij post te mogen bezorgen. Opsodemieteren!

Dima Beeline | 07-11-17 | 09:58

Tsja of die verzekeraars daar zelf een mannetje voor langs sturen of dat ze dat de postbesteller laten doen maakt natuurlijk weinig uit.
Verder weet ik uit ervaring dat er expliciet naar gevraagd wordt bij het afsluiten van je verzekering dus waarom zou je liegen als je een rieten kap hebt? Komt er dan onverhoopt brand dan keert men niet uit.

Berbaar | 07-11-17 | 09:58 | 3

Het gaat niet om die rieten kap. Het gaat er om dat ze voor elk willekeurig bedrijf of overheid dingen kunnen gaan checken. Dakkapellen, honden, kinderen, airbnb verhuurvermoedens, drugsgebruik, statur onderhoud van woning doorverpatsen aan aannemers en verfboeren. Allemaal shit waartegen geen nee/nee/nee/echtniet sticker gaat helpen.

Dima Beeline | 07-11-17 | 10:00

Het kan inderdaad niet om die rieten kap gaan, maar waarom dan wel?
Zou dit werkelijk een proefballonnetje zijn om de temperatuur van het water te testen?

Zum_Fotzen | 07-11-17 | 10:10

Komt het op neer. Juris prudentie op een onschuldige case (heeft u wat te verbergen dan?). Daarna steeds stapje verder.

Winter_is_coming | 07-11-17 | 10:41

Welke postbode laat zich daar nu voor lenen?
PostNL is al een kutbedrijf van zichzelf (ik heb er voor gewerkt).
Never en nooit nie dat ik er taken bij ga doen die niet tot de normale werkzaamheden behoren bij ga doen. Ik ben vast niet de enige die zo denkt..

Bijtendehond | 07-11-17 | 09:57 | 2

Eens. Werk ook voor PostNL maar no way dat ik dit soort taken voor hen ga uitvoeren.

Manus Olie | 07-11-17 | 10:02

Lekker de zaak fucken en desinformatie verzamelen als postbode. Boerderij: geen riet; 10-hoog flat: riet

Winter_is_coming | 07-11-17 | 10:40

"krijgen die krap betaalde postbestellers eigenlijk wel een toeslag voor hun bijbaan?"
HAHA! Natuurlijk niet!

koeberg | 07-11-17 | 09:54 | 1

Klopt helaas.

Manus Olie | 07-11-17 | 10:03

"Klanten vragen om een nieuwe dienstverlening en daar spelen we op in".
Nou dan, ik ben ook klant. Willen de Post-medewerkers voortaan iedere keer als ze een brief door de brievenbus douwen keihard "Jeuk Aan Me Naad!" roepen alstublieft?

dysdiadochokinese | 07-11-17 | 09:53 | 1

Als brievenontvanger ben je geen klant van de post, zelfs als simpele verzender nog maar ternauwernood (omdat er een Postwet is). De klant is hier de gek die de post wil betalen om te spioneren.

Guido | 07-11-17 | 09:59

7 gulden 50 opslag op z'n minst.

Mr_Natural | 07-11-17 | 09:52 | 2

Per jaar.

Zaniker | 07-11-17 | 09:58

Ze-ven-gul-den-vijf-tig! Boereboterhammenzak! *Bzzt... uw pincode is ongeldig*

Ad Hominem Tu Quoque | 07-11-17 | 10:02

Eigenlijk kijk ik nergens meer van op in dit achterlijke land.

RamondeM | 07-11-17 | 09:51

Die Post Gestapo , tijd voor een cool Hugo Boss pak.

Lt-Kol Kilgore | 07-11-17 | 09:48 | 4

Of PoSSt.nl

tsjajaja | 07-11-17 | 10:01


Strohdach.nl

ogeon | 07-11-17 | 10:29

Stasipost

Winter_is_coming | 07-11-17 | 10:39
▼ 1 antwoord verborgen

Jezus wat is dit toch een trieste bedoeling.
Voordat je het weet is de postbode een informant van de neo-Stasi die poolshoogte komt nemen.

Is bijna net zo eng als dat hele geleuter met een TV License in het VK, dat zijn ook gestapopraktijken, als je gespot wordt met een televisie in je huiskamer, ben je de lul en mag je betalen voor iets wat niet eens juridisch waterdicht is.

PurpleFlurp | 07-11-17 | 09:47 | 5

Ah, in het kader van "voor die 5 euro kun je het gezeik niet hebben"?

Hem | 07-11-17 | 10:24

€5? Fucking BBC TV license is bijna €200 per jaar

Winter_is_coming | 07-11-17 | 10:38

Nou, bijna €200/jaar, wat zou het hier gekost hebben? Vergeet niet dat je er hier ook voor betaald, je merkt het alleen niet meer om dat het in je belastingaanslag zit.
Maar heel vroeger, ik denk zo'n 45 jaar geleden was luister en kijk gelden meer dan 35 gulden.
En reken eens uit, 45 jaar inflatie, en die figuren bij o.a. DWDD kopen ook niet voor een half miljoen der nest meer uit.
Dus.... alles is relatief.

watmagjenogwel | 07-11-17 | 10:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Everyday we stray further from god.

Makro777 | 07-11-17 | 09:47

Voor mijn geen postzegels meer, ook paketten gaan met DHL/UPS. Weg met de post als ze hier mee willen cashen.

Het Noorden | 07-11-17 | 09:46

Binnenkort ook controles op uitkerings- en huurfraude, brandgevaar, fout geparkeerde auto's en te vroeg buiten gezette vuilniszakken.

Titaantje | 07-11-17 | 09:45 | 1

En opladers die je in de nacht aan laat staan.
En criminelen kunnen de gestapost inhuren voor het checken op honden, camera's en het doorgeven van afleveringen van grote zware pakketjes.

Dima Beeline | 07-11-17 | 10:03

Postbode wordt nog een gevaarlijk beroep - wat gaan ze nog meer melden over je huishouden? Er zijn mensen die deze potentiële privacyschenders wel willen opwachten om zeker te zijn dat ze hun escapades niet aan private investigators doorgeven.

Non_Smoking_Gun | 07-11-17 | 09:45

Heel vervelend allemaal, maar ondertussen zit ik tegen die kop van Jandino aan te kijken. Doe daar maar eens wat aan GS.

Croxifoxio | 07-11-17 | 09:43 | 1

Op de andere zij draaien. Dan maar naar de slaapkamermuur kijken.

7,62x39 | 07-11-17 | 09:49

Dat is nog niets, lichtgetinte postbodes noteren wie ze het eerst de keel moeten doorsnijden als Jozias het kalifaat uitroept.

Kapitein Stijlvol | 07-11-17 | 09:43 | 1

En de post gaat ook controleren of je geen zwarte zwarte piet hebt rondlopen in je huiskamer in Amsterdam. Dat kunnen ze direct aanvinken in hun werkapp waarna Sylvana direct de deur komt inbeuken.

Dima Beeline | 07-11-17 | 10:05

Even een gewetensvraag.
Wie van jullie heft BEHALVE bij geboorte, verjaardag of Kerst wel eens LEUKE post gehad de afgelopen 10 jaar? Je mag alle kleuren enveloppen meetellen, ook blauwe.

Captain Pervert | 07-11-17 | 09:43 | 4

Dat ik gewonnen had in de postcodeloterij.
Oh, wacht, nee, die moet nog komen.

J. Jarig | 07-11-17 | 09:58

Pabo gids?

Winter_is_coming | 07-11-17 | 10:32

Nou ik kreeg onlangs een blauwe envelop met het bericht dat ik mijn aangifte 2016 moet invullen want ik heb geld tegoed van de belastingdienst. Dus ik dacht 'doen, kan ik eindelijk eens op wintersport'. Blijkt het 50€ te zijn maar ach wie het kleine niet eert.... Dus ik ben er blij mee (al moet ik er nog 3 maanden op wachten).

Lupuslupus | 07-11-17 | 10:51
▼ 1 antwoord verborgen

En wij de DDR uitlachen...

Parsons | 07-11-17 | 09:43 | 1

Wellicht is het een aanvulling op de sleepwet, dus niet alleen digitaal maar ook analoog, totalitaire controlle, dat is wat men wilt.

watmagjenogwel | 07-11-17 | 10:44

En dan dacht je dat de DDR erg was.

RenHoek | 07-11-17 | 09:41

Een jaar geleden las ik dat men nadacht over de inzet van postbodes om misstanden te signaleren. Verwaarlozing, huiselijk geweld enzo. Hoewel dat natuurlijk een hellend vlak is qua alles (verantwoordelijkheid, privacy, etc) is het een leuk idee om de postbode een maatschappelijke functie te geven. Prima!
Maar nu blijkt dus dat dat idee is geëvolueerd tot data mining cashcow om premies van verzekeringen te verhogen. Triest.

Captain Pervert | 07-11-17 | 09:41 | 2

Hallo, het een kost geld en moeite en het andere brengt geld op. Rara welke variant de voorkeur heeft?

PisFinger | 07-11-17 | 09:46

Poeh, moeilijke vraag PisFinger. Mag ik een joker inzetten?

Winter_is_coming | 07-11-17 | 10:31

Straks zijn het de meteropnemers die tandenborstels moeten gaan tellen.

Schoorsteenveger | 07-11-17 | 09:41 | 4

@Winter_is_coming Die gratis meter van Eneco. $%^&* Tuin er niet in mense! Tuin er niet in! Mijn opa heeft mij vroeger al geleerd: "Niets is gratis in deze wereld." Gratis kent hier op den duur een hoge tol.

mozaard | 07-11-17 | 10:34

Helaas zijn de netbedrijven verplicht (wet) deze in te voeren. Een meter is geijkt voor ongeveer 15-20 jaar. Daarna worden ze vervangen. Mag je raden met welk type? Deze meter wordt op afstand aan/uit gezet.

Winter_is_coming | 07-11-17 | 10:44

Een goed argument om de kinderbijslag te maximeren tot 2 kinderen.

SlimmeBelg | 07-11-17 | 11:26
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben die geen Google StreetView of Bing Birdview?
What's next? Schoorsteenvegers die gelijk een inventaris voor het dievengilde maken? Ramenlappers die kijken of er teveel wietplantjes staan? Aan de deurverkopers die je wat willen aansmeren? Oh, die hebben we al.

PisFinger | 07-11-17 | 09:41

Wat verdient post.nl hieraan?Vast niet gratis.

van stampij | 07-11-17 | 09:40 | 2

Zo kunnen ze wel meer uitkeringsgerechtigden aan het werk zetten, onder het mom van de afstand tot de arbeidsmarkt verkleinen en hen werkervaring laten opdoen, met behoud van uitkering, maar waarvoor post.nl dan wel veel subsidie krijgt.

kweethetooknietbeter | 07-11-17 | 09:59

@kweethetooknietbeter Postbode is een mooi beroep. Ik zou zeggen maak er via het UWV weer een staatsbedrijf van. Tezamen met groenonderhoud - nog zo'n mooi ondergewaardeerd vakgebied.

mozaard | 07-11-17 | 10:32

PostNL: moreel failliet. Nu alleen nog financieel.

Hem | 07-11-17 | 09:39 | 2

Dat zal niet gebeuren, ze lijken de postzegelprijs net zo lang op te schroeven tot vlak onder het bedrag dat je kwijt zou zijn geweest aan het zelf langsbrengen van je brief. Ik verwacht nog eens een onderscheid in ansichtkaartenpost (consumentenmarkt) en brieven (businessmarkt) - ben je zo dom om je ansichtkaart in een enveloppe te doen, ja dan moet je het zelf maar weten en betaal je dus het zakelijke tarief. Zoiets. Uitzuigers zijn het, om maar niet te spreken van de salarissen en de bezorgauto die je zelf moet meebrengen.

mozaard | 07-11-17 | 10:28

Duurt niet lang meer. Alleen door elk jaar weer hele grote prijsverhogingen door te voeren kunnen ze hun hoofd boven water houden. Hogere zegelprijs=minder post gersturen=nog hogere prijs=nog minder......

Winter_is_coming | 07-11-17 | 10:28

Vroeger was postbode nog een respectabel beroep, nu kan je net zo goed een BOA de brieven laten brengen.

Kaas de Vies | 07-11-17 | 09:39 | 1

Ze hoeven mij geen post te bezorgen hoor. Is ook maar een keus die ze zelf maken.

Hem | 07-11-17 | 09:40

Hebben die verzekeraars nog nooit van Google streetview gehoord?

Arie Boom-SWA | 07-11-17 | 09:38 | 3

Zij wel, infofolio niet. Bovendien waarom zou je als verzekeraar dit willen? Als het afbrandt is het niet verzekerd, dus heeft de verzekerde vooral zichzelf te pakken...

ZwarteDag | 07-11-17 | 09:43

Streetview loopt een paar jaar achter...

RamondeM | 07-11-17 | 09:50

@RamondeM | 07-11-17 | 09:50
Ja, want jij zet iedere zomer een nieuw dak op je huis?

Arie Boom-SWA | 07-11-17 | 16:50

Bij het afsluiten van een woningverzekering moet je al opgeven of je een rieten dak hebt. Doe je dat niet om op premie te besparen dan merk je het vanzelf wel als je huis afbrand en je bij je verzekering denkt aan te kunnen kloppen

2voor12 | 07-11-17 | 09:38 | 3

Precies. Iedere verzekeringsmij weet hofje riet of steen hebt. Dat rieten dak is gewoon een infantiele reden van PostNL. Zal wel over zonnepanelen gaan. Mensen met een rieten dak hoef je daarvoor niet lastig te vallen.

Geneeskrachtig Kruit | 07-11-17 | 10:23

Het gaat niet alleen om de dekking van de hoge kosten van een rieten dak, maar ook om de risico-inschatting voor het ontstaan van de brand. Die wordt verwerkt in de premie. Ook als je nooit brand krijgt, betaal je dan dus te weinig. Daarom wil de verzekeraar het sowieso weten.

Bytemaster | 07-11-17 | 10:23

Geneeskrachtig kruit: spijker op de kop. Het rieten dak is nog onschuldig. Daarna dit, dat, .... Gevolg is dat de postbode petsona non grata wordt (wie verstuurd/ontvangt er nog brieven, pakketdienst daargelaten?)

Winter_is_coming | 07-11-17 | 10:27

Ook een manier om je achterstallige werkzaamheden te verpakken. Een postbode is niet voor niks een bode en geen controleur, dit kan toch nooit goed gaan?

L. Hannes | 07-11-17 | 09:37 | 2

Tegenwoordig zijn het postbestellers; een bode moet een eed afleggen en dat is jaren geleden al afgeschaft

jari_en_shota | 07-11-17 | 10:11

Een besteller levert toch af, en Haalt geen info? Dan is het een "huisspion"

Winter_is_coming | 07-11-17 | 10:25

allen in dienst voor het grote geld...

Intelroy | 07-11-17 | 09:37

Dat kan toch ook met koekel eurt?

keestelpro | 07-11-17 | 09:37 | 2

Ssst, breng hen niet op ideeen.

h3* | 07-11-17 | 10:16

Die kan nog wel eens verouderd zijn in het buitengebied.

Jostifiel | 07-11-17 | 22:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken