Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wob. NPO/NOS nomineren zichzelf voor MH17-Emmy

nosgifresize.gif Nederlandse Publieke Omroep Postbus 26444 1202 JJ Hilversum Amsterdam, 10 augustus 2015 Betreft: Wob-verzoek inzake Emmy-nominatie NOS Geachte mijnheer, mevrouw, Dit is een Wob-verzoek inzake de totstandkoming van de Emmy-nominatie voor de MH17-verslaggeving van de NOS. Het verzoek zal hieronder worden ingeleid, en daarna concreet worden ingevuld. Dit Wob-verzoek is in het kader van goed bestuur, integriteit en het prudent omgaan met publieke middelen. Inleiding op het Wob-verzoek Op vrijdag 7 augustus 2015 maakte de NOS bekend dat het een Emmy-nominatie heeft ontvangen voor de verslaggeving rond de terugkeer van de slachtoffers van MH17 op de dag van nationale rouw. NOS-directeur Jan de Jong werd in het bericht op NOS.nl geciteerd op de woorden dat het een nominatie is 'die je liever niet krijgt', maar dat hij desalniettemin 'trots' is om over de rug van 200 dode landgenoten genomineerd te worden voor het uitvoeren van zijn publieke taakstelling in meest beperkte vorm, namelijk een camera op een door derden geregisseerde gebeurtenis richten. Uit de wedstrijdregels van de International Emmy Awards blijkt dat je zelf materiaal moet inzenden om in aanmerking te komen voor een Emmy-nominatie. De NOS heeft zichzelf dus moeten aanmelden. De Jong ontkende dit op Twitter, en zei dat niet de NOS, maar de NPO het materiaal heeft ingezonden. In het Algemeen Dagblad van 8 augustus 205 erkent De Jong dat hij hiervan wel op de hoogte was: “Ik wist wel dat ze dit wilden insturen.” Dat kan ook niet anders, want de Emmy-regels schrijven voor dat de rechthebbende van de beelden – de NOS dus – toestemming moet verlenen aan degene die de beelden wil insturen. Met dit Wob-verzoek wil GeenStijl duidelijkheid krijgen over het proces dat geleid heeft tot de Emmy-nominatie voor de NOS. Het Wob-Verzoek concreet Met dit Wob-verzoek vraagt GeenStijl om kopie van alle documenten, inclusief onderliggende documenten, omgevingsdocumenten en vervolgdocumenten vanaf 17 juli 2014 tot heden (ex nunc), waaruit blijkt hoe de Emmy-inzending van de MH17-reportage van de NOS bij de NPO tot stand is gekomen. Dit verzoek vraagt om kopie van alle vergader- en overlegnotulen, brieven, emails, memo's, sms-berichten en alle overige documenten die zijn ontstaan tussen de NPO, de NOS, de International Academy of Television Arts & Sciences en alle overige partijen en personen die betrokken zijn geweest bij de aanmeldingsprocedure van de NOS-verslaggeving voor de International Emmy Awards. Daarnaast vraagt GeenStijl om kopie van alle documenten die inzage geven in de kosten die hierbij ontstaan zijn en nog gemaakt gaan worden in de aanloop naar de Emmy-uitreikingen op 28 september in New York. Dit Wob-verzoek vraagt, kortom, om kopie van alle documenten die tezamen een volledige en feitelijk correcte reconstructie mogelijk maken van de communicatie, de handelingen en de kosten die geleid hebben tot de Emmy-nominatie voor de NOS, inclusief de kosten die daarbij gemaakt zullen worden in verband met de prijsuitreiking in New York. Mocht u zich willen beroepen op Wob artikel 10.1.c inzake de vertrouwelijkheid van bedrijfsgegevens, wil ik u er op attent maken dat dit Wob-verzoek niet informeert naar de bedrijfsspecifieke werkwijze van de NPO, enkel naar de feiten en cijfers die voortvloeien uit die werkwijze. Mocht u ondanks deze toelichting voornemens zijn toch delen van documenten te weigeren, verzoekt GeenStijl u dat per weigergrond, per document en per passage toe te lichten. Subsidiair wordt verzocht om in beperkte vorm te verstrekken, met in meest subsidiaire positie samenvatting waaruit een feitelijke reconstructie van het nominatieproces mogelijk blijft. Voor zover het gevraagde zich bij en onder u in digitale vorm bevindt, verzoekt GeenStijl om verstrekking van digitale kopieën. Bevindt het gevraagde zich bij en onder u in papieren vorm, verzoekt GeenStijl u om papieren kopie. Mocht dit verzoek bij u vragen oproepen, dan is GeenStijl beschikbaar voor overleg op onderstaand emailadres. Alvast hartelijke dank voor uw bereidwilligheid en uw medewerking aan dit verzoek. Hoogachtend, Redactie GeenStijl [email protected]

Reaguursels

Inloggen

Oh Pieleke werkt bij de NPO.

Qippie | 13-08-15 | 12:31

Heel goed dit wob-verzoek! Overigens spreekt de inzending voor een journalistieke award boekdelen over de staat van de gelijkgerichte staatsmedia: strak geregisseerde staats-teevee.

ben kokhals | 13-08-15 | 12:25

Het is echt komkommertijd he. En kom eens met wat anders dan NOS, politie en politiek bashen. Het wordt een beetje eentonig, voorspelbaar en populistisch hier op GS.

Pieleke | 13-08-15 | 10:14

Geheel off-topic. I kan alleen maar denken aan die walgelijke vertoning. De overledenen waren het slachtoffer van internationale politiek en een soort proxyoorlog. Dan worden ze met militair eerbetoon vervoerd. Dat zou het laatste zijn wat ik zou willen, het geheel had "in burger" gemoeten.
!
En dan dat krankzinnige applaus langs de route. Enig gevoel voor decorum heeft de huidige Nederlander kennelijk niet meer. Daar ga je staan in je nette zwarte pak met hoed op en die neem je af als de lijkwagen langs komt. Voor het alagere volk is natuurlijk een pet ook in orde; of op z'n minst een rouwband om je arm.
!
Vroeger wist men nog hoe het hoorde.
!
Overigens zou ik voor deze registratie helemaal geen Emmy durven/willen aanvragen, maar goeddaar denken ze anders over bij de televeeleveranciers. Derhalve is het prima dat geenStijl probeert wat onderste stenen boven te krijgen. Succes, mannen!
!
Eigenlijk zou er een webstek moeten zijn waarop alle uitgaven van belastinggeld tot op de cent worden verantwoord. Kost natuurlijk wat maar dan heb je een redelijke transparantie zoals dat in een fatsoenlijke vorm van democratie noodzakelijk is. Bovendien zou iedereen er zijn neus in moeten mogen steken en om uitleg vragen, waarbij goed onderbouwde antwoorden verplicht zijn. Zoiets dus. Blijft droge droom vrrrees ik.
Salut! Evocatus

Evocatus | 13-08-15 | 01:50

Ik *kots* hiervan.
Een door derden zorgvuldig geregisseerde repatriëring van de lichamen van slachtoffers kan nooit reden zijn voor een Emmy Award voor simpelweg de registratie daarvan.

Wie dan ook verantwoordelijk mag zijn voor de inzending moet zich in een hoekje diep gaan zitten schamen.

Lijkt me logisch... | 13-08-15 | 01:39

lol! Mooi dat deze eigenpijperij aan het licht gebracht wordt.

Sir Hackalot | 12-08-15 | 23:01

-weggejorist-

VonAffenstein | 12-08-15 | 22:49

Alle nominaties van alle prijzen van Oscars tot Bafta's komen toch altijd via lobby & corruptie tot stand? Niks nieuws toch. Maar staatsomroepen zouden die trucken niet mogen toepassen. Dus hulde voor dit WOB-verzoek. Dat alle stront boven mag komen.

Koonkluk Huis | 12-08-15 | 22:16

Goed bezig van Rossum.

Rätselhaft | 12-08-15 | 21:57

WPiet Karbiet | 12-08-15 | 21:26
"Lieve moeder, lieve Ine
Ik sta op de snelweg zonder benzine
En het regent pijpestelen
Op de linkerbaan, daar zwemmen zelfs makrelen"

SyntaxError | 12-08-15 | 21:30

dus die goebbeltjes in hilversum gaan dus van belastingcenten hun emo-porno in het buitenland promoten en uiteraard allemaal first class vliegen om de bij de prijsuitreiking te zijn. dikke hotelrekeningen, hoeren, drugs en nog wat souveniertjes voor het vrouwtje allemaal over de ruggen van overledenen en over de ruggenn van alle nederlanders. nederland is een ziek land, ziek gemaakt door graaiende regenten.

minimá-armezusvan.. | 12-08-15 | 21:27

@Lewis | 12-08-15 | 20:42
Wat U daar zegt is gheheel voor Uw eigen rekening.

Piet Karbiet | 12-08-15 | 21:27

@SyntaxError | 12-08-15 | 20:36
Nee, die ken ik dan weet niet.
Rubberen Robbie?
.
Wel het Oude Zeemanslied.

Piet Karbiet | 12-08-15 | 21:26

Dat is balen voor Margootje Smit, moet ze nog aan het werk ook.

Boris die Sauertopf | 12-08-15 | 21:19

Wat ben ik blij dat internet bestaat en dat we niet afhankelijk zijn van de nederlandse propaganda omroep!
En bij met GS uiteraard.

Ko Ranzig | 12-08-15 | 21:06

Beetje slap aftreksel van De Telegraaf van twee weken geleden www.telegraaf.nl/binnenland/24328647/_... Volgens mij is het nieuws nu al bekend: WC-eens nomineerde WC-eend, verdomd interessant maar gaat u verder...

nduss | 12-08-15 | 21:05

"Mocht u ondanks deze toelichting voornemens zijn toch delen van documenten te weigeren, verzoekt GeenStijl u dat per weigergrond, per document en per passage toe te lichten."

Dat gaat weer veel belastinggeld kosten.

mr. Quispel | 12-08-15 | 20:56

@ syntax error
Zappa met trouble everyday;
" And further they assert
That any show they'll interrupt
To bring you news if it comes up
They say that if the place blows up
They will be the first to tell,
Because the boys they got downtown
Are workin' hard and doin' swell,
And if anybody gets the news
Before it hits the street,
They say that no one blabs it faster
Their coverage can't be beat...."
Check out interview met Tim Buckle uit volgensmij 1967 over televisie.. Ware woorden.
Kan.je de link niet geven maar staat nog(..) op YouTube.

diddley2 | 12-08-15 | 20:50

@Piet Karbiet | 12-08-15 | 20:21
Ik vind deze ook leuk hoor. Alles van Jiskefet eigenlijk wel.

Lewis | 12-08-15 | 20:42

NOS en NPO? Een grote incestueuze criminele familie waar de grootste niets presterende onbenullen zich vol vreten uit de algemene middelen.

Pieter V | 12-08-15 | 20:39

@Piet Karbiet | 12-08-15 | 20:21
De "naaktvisser" had die niet ooit een hitje?:
"Ik heb een karper op mijn pik
Oh oh
En die zuigt beter dan die chick
ho ho
La la la la la la la ..."

SyntaxError | 12-08-15 | 20:36

@ Lewis.
Goede smaak en de integriteit van (Internationale) prijzen is onderhevig aan deflatie.
Eens gerenommeerd (nobelprijs) nu ondergesneeuwd in gekonkel en wansmaak.
Als de Npo moeite doet voor het aandacht en eer krijgen voor het registreren van een rouwstoet en gelijkertijd nog nooit een kritische vraag gesteld hebben, is dat wansmaak.
En nog veel meer onfatsoenlijks als alleen wansmaak.
Frank Zappa rules!

diddley2 | 12-08-15 | 20:35

@diddley2 | 12-08-15 | 20:08
En andersom, dat is het zieke.

Jackanders | 12-08-15 | 20:34

Dat het uitgezonden werd ok... Maar om daar nou nog een prijs voor te gaan bietsen zodat je jezelf lekker een dikke veer over 200 lijken in je reet kan prikken vind ik zum kotsen... Laat staan als ik er ook nog eens aan mee (heb) moet(en) betalen!
.
Dat hier wel snel de onderste steen boven mag komen in de hele MH17-ellende waar men alleen maar mooie vruchten van wil plukken...

davimore | 12-08-15 | 20:33

Waar zijn hackers als je ze nodig hebt? Op het criminele pad vermoedelijk. Levert allicht meer op.

padbuffel | 12-08-15 | 20:24

@Lewis | 12-08-15 | 20:08
Doorzappen naar de Naaktvisser.

Piet Karbiet | 12-08-15 | 20:21

Npo en kabinet, een pot nat.
Npo,Nederlandse propaganda omroep.
Mooie afkorting helaas 100% waar.

klote land | 12-08-15 | 20:19

Interview met Frank Zappa, heeft veel overlap met dit onderwerp ^^
www.youtube.com/watch?v=faOjhIhYDmc
De man was altijd erg stellig over media invloed.

SyntaxError | 12-08-15 | 20:17

@diddley2 | 12-08-15 | 20:13
Los van alle politieke schimmigheid eromheen die het daglicht niet kan verdragen, blijft als een paal boven water staan dat honderden Nederlanders het leven hebben verloren doordat hun vliegtuig werd neergeknald. Het was een nationale ramp. De nasleep daarvan en ook de herdenking is door de NOS puik in beeld gebracht. Voor mij staat dat los van mijn verdere mening over de NOS (die is niet best) en van mijn mening over wie wat er precies met dat vliegtuig is gebeurd.
Een Emmy zou ik niet onterecht vinden, ondanks het gekonkel van de NOS eromheen.

Lewis | 12-08-15 | 20:17

@Lewis | 12-08-15 | 20:07
[email protected]
--
"l'arme du faible"

Mark_D_NL | 12-08-15 | 20:14

En waarom gotver de gotver geen inzending en nominatie voor de geweldige potentiële dodelijke ramp in Alphen?
Kom op zeg real live pictures met geen geluidseffecten dat is Emmy waardig

..... lol

diddley2 | 12-08-15 | 20:13

@Piet Karbiet | 12-08-15 | 20:01

Ja! Goed idee! Ik ga weer een avondje Jiskefet kijken! Dank u!

overVecht | 12-08-15 | 20:10

@Lewis | 12-08-15 | 20:07

200 kilometer voor een half kratje bier... hmmm... nahja... je moet er wat voor over hebben!

*scooterT alvast gaat warm laten draaien*

overVecht | 12-08-15 | 20:09

Mooi dat wob verzoek maar ondertussen ook weer eens echt politiek nieuws en GS heeft het te druk met de NPO en NOS om een Zelfaangevraagde Emmy. Maar ondertussen in het haagse poortje een klijnsma die creatief met cijfertjes is geweest bij het doordouwen van haar a-sociale beleid.Zeg maar meer gehandicapten die aan het werk zouden zijn als in werkelijkheid is. Niet dus.De nieuwste creatieve boekhoudster met 1 been. Enkel nog een ooglapje voor en we hebben weer zo'n pvvda boef.

tweetybird | 12-08-15 | 20:09

@Piet Karbiet | 12-08-15 | 20:01
Landelijk Vogelbeheer!?

Lewis | 12-08-15 | 20:08

@ jackanders
Die 150 niet van enig intellect gespeende porverteerders bestaan dankzij de niet onafhankelijke NPO/NOS.

diddley2 | 12-08-15 | 20:08

@Mark_D_NL | 12-08-15 | 20:03

Uhm... nee... in 2007 wel... en deze naam gekozen om exact dat soort reacties uit te lokken die jij nu geeft.

In 2007 was dat ook vet grappig enzo. Iedereen lachen.

Maar ik ga niet voor de honderdste keer alhier uitleggen wat mijn huidige woonsituatie is enz. enz. Als je een beetje opgelet had (en dat had je gekund aangezien je ook uit 2007 komt en 3000+ tegels hebt) had je dat inmiddels ook wel kunnen weten.

overVecht | 12-08-15 | 20:08

o ja, ook gelijk een WOBje voor het Koningslied !!!

elcidisback | 12-08-15 | 20:08

Dus scoren met beelden is een docu? Doet Discovery channel beter. Geeft een hele reconstrutie onderbouwd met feiten. Nee wat emo beelden en geen volledige reconstructie. Dat is echt geen Emmy waard. Docu wordt terrecht afgekraakt. Onderzoek is nog in gang. Geen totaal plaatje. Ik snap het niet. Ja er zijn 198 landgenoten vermoord in een oorlog waar Nederland geen rol in heeft. Natuurlijk worden (wat er over is van) mensen ceremoniaal onthaald. Zoals in mijn eerdere tegel. Hoe is wat plakken en knippen met de afhandeling van slachtoffers een buitengewone bijdrage? Nee een docu met de gehele reconstructie pas. Maar goed dit is van tevoren gepland wat ze houden daar wel van Emo TV. Dus ik snap GS hun argwaan.

Vageling | 12-08-15 | 20:08

Dus scoren met beelden is een docu? Doet Discovery channel beter. Geeft een hele reconstrutie onderbouwd met feiten. Nee wat emo beelden en geen volledige reconstructie. Dat is echt geen Emmy waard. Docu wordt terrecht afgekraakt. Onderzoek is nog in gang. Geen totaal plaatje. Ik snap het niet. Ja er zijn 198 landgenoten vermoord in een oorlog waar Nederland geen rol in heeft. Natuurlijk worden (wat er over is van) mensen ceremoniaal onthaald. Zoals in mijn eerdere tegel. Hoe is wat plakken en knippen met de afhandeling van slachtoffers een buitengewone bijdrage? Nee een docu met de gehele reconstructie pas. Maar goed dit is van tevoren gepland wat ze houden daar wel van Emo TV. Dus ik snap GS hun argwaan.

Vageling | 12-08-15 | 20:07

@Mark_D_NL | 12-08-15 | 19:56
Door dat klappen had je het kunnen weten.
Als hij over de brug komt kun je de helft komen opzuipen, overVecht. Woon wel 200 kilometer van Utrecht. ;-)

Lewis | 12-08-15 | 20:07

Vraag me af hoeveel kans deze WOB maakt. De NPO en omroepen hoeven niet eens de programma-budgetten openbaar te maken, dus de kans dat de NOS wel een of ander juridisch lijk zal vinden om zich achter te verbergen lijkt mij behoorlijk.

Maar het zou inderdaad bijzonder aardig zijn om te weten welke mongolen binnen het NPO en de NOS het gepast vonden om te proberen goede sier te maken met een technisch triviale reportage over de dood van 200 man.

Lagging | 12-08-15 | 20:05

Ben benieuwd!
Zo'n ogenschijnlijk onschuldig dingetje riekt toch mild naar eigenpijperij ...
Eigenpijperij is trouwens een blijkbaar menselijke eigenschap die in het verleden vele machtige "rijken"
heeft doen vervallen.
*Hakken in de wortels heeft meer zin dan hakken in de boom ...

SyntaxError | 12-08-15 | 20:05

Haha... ja, laat maar zien hoe die dog gewagd wordt. Gaat helaas niet lukken. De gelederen zullen zeker gesloten worden. MH17 moest gebeuren om het volk voor iets klaar te maken, waarvoor zullen we wel eens merken maar het manipuleren via de media ga je niet via een wobje aantonen. Helaas! Succes in ieder geval!!!

deministerpresident | 12-08-15 | 20:05

De NPO kan niet stoppen want dan gaat de beerput open

Reaaalist | 12-08-15 | 20:04

En wat nu als blijkt dat iemand zelf die 400(?) dollar heeft gelapt?

noerg | 12-08-15 | 20:03

@overVecht | 12-08-15 | 19:57
Woon jij in zo'n pauper flat op de Tokkiedreef, augie?

Mark_D_NL | 12-08-15 | 20:03

Wat de neuk was dat in Tianjin?

Rest In Privacy | 12-08-15 | 20:03

Volledig de schaamte voorbij. Smakeloos. Ik zou er geeneens een Emmy voor willen hebben.

brutus68 | 12-08-15 | 20:02

Er zijn gvd nauwelijks nog echte journalisten in Nederland. Wie dat is of kan worden komt bij de NOS/NPO zeker niet binnen. Uit wiens hand men eet wiens woord men spreekt. Het systeem houdt zichzelf moeiteloos in stand. Oorzaak? Kijk maar in de spiegel.

padbuffel | 12-08-15 | 20:02

En aan wie wordt de eventuele prijs uitgerijkt, wie staat daar straks zijn veren op te poetsen en te stralen voor persoonlijk gewin.... juist.

Zou de NOS sieren om alle nabestaande te laten overvliegen zodat zij het in ontvangst kunnen nemen. Ere wie ere toekomt.

toetanchamon | 12-08-15 | 19:59

Nice dit weer.

Tommygunner | 12-08-15 | 19:59

@Piet Karbiet | 12-08-15 | 19:57

Jeps. Je moet immers doen waar je goed in bent.

overVecht | 12-08-15 | 19:59

Sympathiek idee, maar helaas is de Wob slechts van toepassing op bestuursorganen en niet op de NPO.

DrijfZand | 12-08-15 | 19:57

@Mark_D_NL | 12-08-15 | 19:56

Boeit mij eigenlijk niet zo dat het je ontgaat. Ik weet genoeg...

overVecht | 12-08-15 | 19:57

overVecht maakt weer vrienden.

Piet Karbiet | 12-08-15 | 19:57

Zodra ze de onderste steen in beeld hebben en het geheel objectief uitzenden, mogen ze wat mij betreft vijf van die prijzen krijgen.
Gaat niet gebeuren ben ik bang.
De NPO en alles wat daarmee te maken heeft is één grote Poetin-waardige propaganda-machine.
Ik durf zelfs te beweren dat die instelling vele malen schadelijker is dan die bijna honderdvijftig nietsnutten in de tweede kamer.

Jackanders | 12-08-15 | 19:56

@Lewis | 12-08-15 | 19:36

Volgens mij wel ja. Als er IETS is wat mij witheet maakt zijn het die burgerlijke melkbekken die dat doen.

overVecht | 12-08-15 | 19:56

@overVecht | 12-08-15 | 19:54
Het ontgaat me volledig. Sorry.

Mark_D_NL | 12-08-15 | 19:56

@Lewis | 12-08-15 | 19:48

*Ok, ik wacht rustig af.*

Manmanman... ik ga even muurbonken voordat ik aan het kratje begin.

overVecht | 12-08-15 | 19:54

Helemaal terecht dit WOB verzoek. Een artiest die iets doet voor een publieke omroep, mag dat materiaal niet uitbrengen vanwege de kans op een hoge boete. Denk aan de boete van 'Heel Holland Bakt' en het gedoe rondom 'The Passion'. En nu mag de NPO/NOS zelf wel hun materiaal verheerlijken over de ruggen van de doden.

Atlantis-95 | 12-08-15 | 19:54

@Lewis | 12-08-15 | 19:48

Zuipen we hem wel samen op hè!?

overVecht | 12-08-15 | 19:54

Vooral de kosten is een goede, beetje NPO-er gaat echt niet economie vliegen. Ieeeuw. En stel je voor dat ze nu al de tickets boeken. Dat zou stom zijn. Gewoon, lekker een weekje van te voren. Dan kan je lekker de prijs opdrijven en je eigen netwerkje meenemen.
En nee. Minimaal 4 seasons natuurlijk. Paupers.

Weeraanmelden | 12-08-15 | 19:53

Als ze winnen wil ik wel dat Franz Emmymans hem in ontvangst mag nemen. En dan een speech in 14 talen. Met een zuurstofmasker op z'n bakkes.

Piet Karbiet | 12-08-15 | 19:53

@Lewis | 12-08-15 | 19:48
Ok, ik wacht rustig af.

Mark_D_NL | 12-08-15 | 19:52

Dat hele rouwgedoe met al dat ceremonieel en dat dagelijkse gehype ervan vond ik overdreven en vreemd, vooral als je het vergelijkt met rampen waar ook veel slachtoffers vallen.
Het hele zaakje stinkt en de NOS stinkt mee óf is erin gestonken.
En daarnaast stinken het ANP en veel andere knip/plak-media die maandenlang in hun berichten toevoegden '... vermoedelijk neergehaald door de door Rusland gesteunde separatisten'. Zonder enig publiek bewijs daarvoor is dat nou een schoolvoorbeeld van propaganda in de zuiverste vorm. Mensen gaan het dan namelijk vanzelf geloven. Bewijs is dan niet mee relevant.

Guy Veropzoudten | 12-08-15 | 19:49

@Mark_D_NL | 12-08-15 | 19:42
Wedden om een kratje bier dat zijn ironie je ontgaat?

Lewis | 12-08-15 | 19:48

@VanBukkem | 12-08-15 | 19:42
Wel dus. Want daarvoor moet je bepaalde priviliges hebben. Anders kan je nooit daar komen waar de NOS kon komen. Dit is allemaal vrij goed in elkaar gezet om maximale aandacht van het volk te krijgen. Dit om andere zaken, die misschien niet helemaal het daglicht konden verdragen, uit de spotlights te houden. Het is de NOS die opdracht kreeg om deze Emo film te maken. En voor de film hebben ze niet zelf het script geschreven...

Mark_D_NL | 12-08-15 | 19:46

Wacht ff niet hijzelf maar de Npo heeft het ingestuurd.
Wat is de fucking difference?
Lijkenpikkerij is het en in dit geval zou ik necrofillisten eraan toe willen voegen.
Necrofilie met hun eigen dood narcistisch zelfbeeld.
Lege hulzen met een baantje, met steeds minder maatschappelijke relevantie.
Empatisch vermogen 0
Journalistiek vermogen 0
Hilversum 0
Trouwens wob is kansloos want in dit eens daadwerkelijk vrije land, is alles wat met de aanslag op dit vliegtuig met haar stuk voor stuk Unieke passagiers,geheim.
Trouwens laat ze die Kut emmy maar winnen.
Eenzaam dobberen op de zee met hun lofrede.
Wie neemt de NOS/NPO nog serieus?
En hoe gaat het met de nabestaanden?

diddley2 | 12-08-15 | 19:45

Internal Emmy dan naar boven gooit op mijn tweede qoute.

Vageling | 12-08-15 | 19:43

Skunk57 | 12-08-15 | 19:35
Een docu? Verder alles goed?

snakeplisskin | 12-08-15 | 19:43

Zichzelf nomineren voor het uitzenden van andermans ellende. Dan moet je toch wel heel verknipt zijn.

Ronnie uit Helmond | 12-08-15 | 19:42

Volgens mij is er helemaal niks moeilijks aan om een massa-uitvaart live in beeld te brengen. Maar goed, wie ben ik.

VanBukkem | 12-08-15 | 19:42

@overVecht | 12-08-15 | 19:32
Dat jij meedoet aan dat soort massa hysterie. Dat twijfel ik al aan je gezonde verstand.

Mark_D_NL | 12-08-15 | 19:42

Haha die Skunk! Lekker stinkdier. Vertel mij eens knul welke geweldige docu's bij de NOS vandaan komen. Het is porcodio hun taak om zoiets al MH17 goed in beeld te brengen. Ik gun ze de Emmy. Het was een prima uitzending. Maar de spastische manier van nomineren en communiceren verdienen dit Wob verzoek.

ristretto | 12-08-15 | 19:42

Ik snap hem niet. Een Emmy: "An Emmy Award, or simply Emmy, recognizes excellence in the television industry, and corresponds to the Academy Award (for film), the Tony Award (for theatre), and the Grammy Award (for music)." Alsmede: "The Academy was founded with a mission to recognize excellence in television programming produced outside of the United States."

Die hele NOS blinkt alleen maar uit in fails en staatspropaganda. Kost alleen maar geld waarbij de opbrengst om te huilen is. Deze norm gaan wij dus als norm promoten in de US? Het moet niet gekker worden.

Vageling | 12-08-15 | 19:42

@Skunk57 | 12-08-15 | 19:35
Heeft GS de kans gehad om hier een docu van te maken. Dat was toch al onderhands toegezegd aan de NOS? Dat vind ik al vrij vreemd. Waarom de NOS schijnbaar het aleenrecht heeft op dit soort uitendingen. Een ander media bedrijf krijgt niet dezelfde privileges.

Mark_D_NL | 12-08-15 | 19:41

@Skunk57 | 12-08-15 | 19:35
GeenStijl geeft hier blijk van gezonde journalistieke alertheid en knoopt daar een puik stukje onderzoek aan. Goed en terecht dat deze op kosten van de belastingbetaler zelfpijpende ambtenaartjes aangepakt worden. Als een van de zeer weinigen in de Nederlandse media doet GeenStijl dat.

Godsammekraken | 12-08-15 | 19:40

@Leyolm | 12-08-15 | 19:38
Ver heen.

Lewis | 12-08-15 | 19:40

Het is wel interessant om inzicht te krijgen in hoe de lijntjes lopen in NOS en NPO land. Daar kan dit WOB verzoek wel eens een goed beeld van geven.

Mark_D_NL | 12-08-15 | 19:39

Goed bezig GS!

lanexx | 12-08-15 | 19:39

Terecht dit. Waar zouden we zijn zonder Geenstijl in dit land.

Leyolm | 12-08-15 | 19:38

Mooi! Van mij mag de NOS best een Emmy. Ik betaal er tenslotte aan mee.

ristretto | 12-08-15 | 19:38

In Nederland zijn ze gek op moraalpalen en afkeurend vingerwijzen. Dit is Peturrrr met zn blije bakkes toen die in de USA een prijs won over het lijk van een blonde schone all over again

HaagseSkieldah | 12-08-15 | 19:36

@overVecht | 12-08-15 | 19:32
Ach ja, dat vreselijke klappen... dat is begonnen met Fortuyn, niet? Opeens overgewaaid uit Italië of zo.

Lewis | 12-08-15 | 19:36

Als je zelf geen goede docu kunt maken ga je een ander afzeiken. Tendentieus, Ongefundeerd, Nodeloos kwetsend.

Skunk57 | 12-08-15 | 19:35

".. zei dat niet de NOS, maar de NPO het materiaal heeft ingezonden.."

Ah, dat maakt natuurlijk een wereld van verschil. **Pffroesstt**

Godsammekraken | 12-08-15 | 19:34

WC EEND!

carel5014 | 12-08-15 | 19:34

Geweldig GeenStijl. Zelfbevrediging is goed, maar gaarne niet met belastingcenten. Want wie gaat die reis naar/dat verblijf in NY, LA of waar dan ook betalen?

Rest In Privacy | 12-08-15 | 19:33

"Wat Timmermans lukte willen wij ook". Je moest eens weten hoeveel mensen plezier hebben van MH17. *kots*

Bluebook | 12-08-15 | 19:33

@Lewis | 12-08-15 | 19:28

Ik vond de camera's ronduit storend. Door de helikopters kon men niet of nauwelijks horen hoe hard ik aan het klappen was.

Volgende keer blijf ik wel thuis...

overVecht | 12-08-15 | 19:32

Go, go, go, Geenstijl!

Lauwe Koffie | 12-08-15 | 19:31

-weggejorist-

Godsammekraken | 12-08-15 | 19:29

Belastinggeld aangewend om uit te leggen hoe blij u mag zijn om belasting te betalen.

Godsammekraken | 12-08-15 | 19:29

Dat je aan het inhoudelijke al kan zien wie het topic geschreven heeft... Goed bezig van Rossem.

overVecht | 12-08-15 | 19:29

Niets menselijks is dus ook meneer De Jong vreemd.
Ik snap best dat je graag zo'n award binnensleept, en laten we wel wezen, e.e.a. wérd fraai in beeld gebracht, maar wees er dan gewoon eerlijk over als de waarheid aan het licht komt. Nu moet de NOS volkomen terecht met de billen bloot.

Lewis | 12-08-15 | 19:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken