Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Timmerfrans censureert MH17 ring-anekdote

ringverwijderen.png Miljoenen views op YouTube heeft-ie, de emotionele MH17-toespraak die Timmerfrans op 21 juli voor de VN Veiligheidsraad hield. Ook op NOS.nl maar liefst drie miljoen views, en ook nog een paar honderdduizend op andere plekken, waaronder Dumpert. Dat zijn meer kijkers dan Boer Zoekt Vrouw en Heel Holland Bakt bij elkaar. In de video van de toespraak zegt een tranende Timmerfrans letterlijk het volgende: The last couple of days we have received very disturbing reports of bodies being moved about and looted for their possessions. Just for one minute, not addressing you as representatives of your countries, but as husbands and wives, fathers and mothers, just imagine that you first get the news that your husband was killed, and then within two or three days, you see images of some thug removing the wedding band from their hands. Just imagine that this could be your spouse. Hier het Fragment im Frage. Hij maakt zelfs nog een verwijdergebaar om de ring-anekdote te illustreren. De tekst van de speech verscheen binnen luttele minuten na afloop al op de Facebook van Frans. Het verhaal van de gestolen trouwring bleek 1 dag later, op 22 juli, echter niet te kloppen: deze video bewijst dat de "thug" waar Timmermans het over heeft, de ring niet steelt, maar juist lijkt veilig te stellen (.GIF). De passage over de ring blijkt daarop in de tekst op Fransbook subtiel te zijn aangepast: "The last couple of days we have received very disturbing reports of bodies being moved about and looted for their possessions. It must be unbearable first to lose your husband and then to have to fear that some thug might steal his wedding ring from his remains." Van volbrachte daad in de speech, naar de suggestie van een daad in de tekst. Wat zegt deze subtiele maar belangrijke wijziging over Timmermans? En wat zegt het over het onderzoek naar MH17, of de Oekraïense "thugs" die later tragische helden bleken? Precies 1 ding: dat politici slechts zeggen wat mensen willen horen. De "thug" van Timmerfrans was wat we wilden horen. Hij bleek achteraf onschuldig. Maar de échte daders van MH17 (Russische soldaten, volgens de online onderzoekers van Bellingcat), die gaan we volgens stokoude Neurenberg-aanklager Benjamin Ferencz nooit voor de rechter krijgen. Morgen komt er een rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid naar de "ramp" met MH17. Het zal ons benieuwen, want de onderzoekers "hebben nog niet op de plaats van de ramp onderzoek kunnen doen." En dan toch een rapport? Sja. Demense willen nou eenmaal graag horen wat voor een ongelofelijk goed land we zijn.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Kabouter Wipneus | 09-09-14 | 17:13

@eerstneukendanpraten | 08-09-14 | 20:13
Mark is de slapste, ruggengraatloze premier die we ooit hebben gehad. Mark draait, spint en komt met loze beloftes.
De VVD, de grootste verraders van hun kiezers.

Wim Venijn | 09-09-14 | 10:40

Iets over hand en eigen boezem!!
.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/07/...
"Verfrissend, na al die Russische leugens. Dus nu komt alles go.. hee zien we daar zo'n pro-Russische redneck van de ervaren grafroversbende een ring roven van een slachtoffer..?"
.
Dat Timmerschwantz zijn verhaal aanpast inplaats van zijn excuses maakt aan de mensen die daar zo veel mogelijk hebben geruimd is wat hem tijdens de cursusavonden van de Pvda is geleerd.

Tjemig | 09-09-14 | 09:55

Ik voel me net als velen hier zwaar bedonderd door dit soort achterlijk gevaarlijke spelletjes om allerlei belangen waar de bevolking de dupe van is. Het enige lichtpuntje is dat men niet bang hoeft te zijn voor het paard van Troje binnen de EU. Die creëren ze zelf door dit gedrag. Bij een escalatie hoeven ze niet op mij te rekenen. Ze sturen Timmermans en consorten maar naar de frontlinie.

Eppo | 09-09-14 | 08:53

Timmermans gaf een emotie weer die leefde maar later kwamen de complimenten over de wijze waarop men lokaal de zaak behandeld heeft. Hij is ook maar een mens en de woede en verontwaardiging kon zich toen (en nu nog steeds) moeilijk op onbekende daders richten en vond een uitlaatklep. Ook vandaag zal het rapport wat dat betreft geen uitsluitsel bieden.

Simon_GS | 09-09-14 | 08:43

@kees1960
@kees1960

Heb je daar bronnen van?

Dutch_Holland | 09-09-14 | 07:40

Dus je houdt een keer een leuke toespraak en je bent gelijk God. Dat is juist het probleem: mooipraters, het stikt ervan, maar je hebt er niks aan.

Dutch_Holland | 09-09-14 | 07:38

@Vansuyle.com | 08-09-14 | 21:29
helemaal correct. staan wat donkere plaatjes van een truck en daar blijft het bij.
Geen woord over de eerder verschenen foto's van een ukrains buk systeem met een missende raket dat over het door ukrainse troepen beheerste gebied wordt afgevoerd na de crash. Materiaal dat eerst gepropageerd werd als Buk raket die snel weggevoerd werd richting Rusland, totdat de russen fijntjes op een verkeersbord wezen dat aangaf dat het dieper in ukraine was.
Deze zaak stinkt zo ongelooflijk. Ukraine heeft het gedaan, maar dat komt het westen slecht uit

kees1960 | 09-09-14 | 07:21

@Watching the Wheels | 08-09-14
jij vraagt je af waarom het westen met zijn grotere defensie uitgaven Rusland niet zou kunnen verslaan. Nou alles hangt natuurlijk af van hoeveel en wat je koopt voor dat geld.
Gezien het feit dat er bijvoorbeeld in Amerika defensie contractors waren die rustig 1000 dollar rekenden voor een wc bril of 1500 dollar voor een moersleutel geeft te denken over de effectiviteit van de defensie besteding

kees1960 | 09-09-14 | 07:16

Aanvankelijk nam ik aan dat de seperatisten per ongeluk het vliegtuig hadden neergeschoten. Ik ben nu vrijwel zeker dat de ukrainse regering het met opzet heeft gedaan

@lullytown 6:52
Donner pastte achteraf al de notulen van een vergadering aan... en het ergste is dat hij dat volkomen normaal scheen te vinden.

kees1960 | 09-09-14 | 07:10

Nog helemaal afgezien van wat er precies gebeurd is... Het is alarmerend dat een speech van een politicus achteraf wordt aangepast. Het is een symptoom van foutheid. Zie de aanpassingen in de geschiedschrijving die foute bewinden plegen te doen. De schaal is anders, maar het principe gelijk.

Lullytown | 09-09-14 | 06:52

Het echte tuig is natuurlijk de junta van Kiev met een hoog neo-nazi gehalte, dat met fascistische bendes en knokploegen een wettige regering omver haalt in opdracht van washington, dat eigen demonstranten in de rug schiet om een zittende president daarvan te beschuldigen en weg te jagen, dat vervolgens nog tuig van de richel afstuurt op anti-regerings demonstranten die in een vakbondsgebouw levend worden verbrand of uit het raam worden gegooid (Odessa) en overgaat om de eigen bevolking in oost-oekraïne te bombarderen en beschieten, en verzetsmonumenten sloopt.

Dat soort nazi-praktijken, daar hoor je timmerfrans niet over..

robheus | 09-09-14 | 04:52

Een land wat decennia lang de hoogste baby en zuigelingensterfte van Europa heeft kan nooit goed zijn.

peterxxx | 09-09-14 | 03:53

Ik denk bij nader inzien dat hij zich versprak tijdens zijn toespraak. Het zou zomaar kunnen dat hij het live iets dikker aangezet heeft (in zijn emotie) dan de tekst die op papier stond. Alle ogen op je gericht, spannende dagen, weinig slaap veel reizen. Het is alleen gek dat hij er niet open over is, maar misschien kan dat momenteel niet, omdat het direct zijn nieuwe positie zou verzwakken. Ben normaal erg kritisch (zie andere postings), vertrouw het circus niet volledig, maar dit zou ook nog gewoon een fout kunnen zijn op moment van uitspreken.

Watching the Wheels | 09-09-14 | 03:28

Ik heb het gevoel dat het hele betoog een open sollicitatie is geweest voor het baantje bij de Europese Unie die hij nu krijgt.

professorbaardaap | 09-09-14 | 03:03

Vroeg of laat komt de waarheid naar boven en dan breekt de pleuris uit. Het is catastrofaal als blijkt dat het Westen met Oekraïne het vliegtuig hebben neergehaald. Het nagaan hoever een kapitalistisch mens kan gaan om hun bestaan te behouden. Als dat zo is dan mag en kan Poetin tot het uiterste gaan. NAVO kan niet veel doen het probleem alleen al is het geografische gebied. Rusland grenst aan Europa en kan het gewoon Nuken en de Russen leven verder op Oeral.. Het is nu vast dikke onzin maar als ze elkaar blijven stoken dan kan het tot 1 en andere leiden.

sercencer | 09-09-14 | 02:37

ik mis een screenshot van zijn originele tekst op FB, normaal staat er toch altijd 'bewerkt' bij? dat staat niet bij deze post.. zou Fransje een geheime deal met FB hebben gemaakt? hhmmm..

Interpoolbal | 09-09-14 | 01:57

Ze zouden Timmermans een baan moeten aanbieden voor een rol in GTST, gaat het acteerniveau ten minste omhoog. Want acteren, dat kan die kwal wel.

Sovy | 09-09-14 | 00:35

Kijk... en zulke onbetrouwbare tiepjes krijgen een vetbetaalde baan in Brussel.
Mensen die letterlijk over lijken gaan, om zichzelf op te pijpen.
En niemand uit zijn kring die ff zegt... joh Fransje, zou je niet even je excuses aanbieden voor die stomme fout?
Welnee.... die zetten hem juist op een voetstuk.
En als tie daar vanaf mocht flikkeren, heeft ie een riante wachtgeldregeling tot tie het loodje legt.
De EU.... leuker kunnen we het niet maken.

Schietmijmaarlek | 09-09-14 | 00:17

Wanneer krijgt Fransje nu eindelijk zijn EU-baantje? Elke dag jenever halen voor drankorgel Juncker?

Ridde Rogter | 09-09-14 | 00:11

vansuyle.com | 08-09-14 | 21:29

Eens, Bellingcat valt heel erg door de mand hier. Teleurstellend.

54321 | 09-09-14 | 00:03

-weggejorist-

Ome Bert | 08-09-14 | 23:54

@Eppo | 08-09-14 | 23:40
Welcome to reality. We never said it wouldn't suck.

More Than Happy | 08-09-14 | 23:50

Volgende klucht is alweer aan de gang. Poroschenko beweerd bij hoog en laag dat hij moderne wapens krijgt van de NAVO, en deze ontkend het in alle toonaarden. Willen ze nu echt dat de pleuris in Europa uitbreekt?

Eppo | 08-09-14 | 23:40

Rtl Nieuws heeft ontdekt dat het gebied grondig is uitgekamd,
alle bezittingen lagen in een wagon opgeslagen.

Rijole | 08-09-14 | 23:33

in theatraal Kostschool Engels, alles voor de eigen glorie
en EU baantjes.

Rijole | 08-09-14 | 23:30

Uit jarenlang gedegen onderzoek(1) blijkt dat regeringsleiders inderdaad altijd veel liegen, keihard liegen, draaien, verdraaien, etc... vooral niet tegen andere landen, maar eigenlijk altijd tegen de eigen bevolking! Meestal worden deze leugens gedaan in het nationaal belang, omdat de bevolking niet beschikt over complete informatie om de juiste beslissingen te nemen en onze gekozen leiders dit dus voor ons doen. Hier sluipt dus een reusachtig gevaar voor onze democratie binnen, beslissingen in onze naam maar niet door ons controleerbaar; wie bepaalt precies wat onze nationale belangen zijn en wie wat verdedigt? Dat lukt al niet eens in het normale politieke theater... laat staan achter gesloten deuren.

Alle escalerende acties die vooral het Westen heeft ontplooid in de laatste 8 maanden ( fear mongering) zijn gewoon klassiekers voor alle diplomaten wereldwijd, sterker nog, er zijn oorlogen door gestart en miljoenen burgers opgeofferd. Waarom precies? Daar is geen gedetailleerd antwoord op te geven, maar het komt telkens terug op het verweer dat onze leiders dit in het nationaal belang doen. Op deze manier is alles goed te praten.

Ik zou nog maar eens goed nadenken voordat ik op oorlog en verdere escalatie zou aansturen, voor je het weet krijgen we hier een algehele mobilisatie net zoals in de Ukraine... dan mag je vooral je mond houden, je mening voor je houden en sterven voor de geheime agenda van onze leiders. Of je doet natuurlijk wat onze leiders ook altijd doen in zulke situaties... op tijd vluchten naar London of Canada, want die blijven buiten schot.

(1) Why leaders Lie - The truth about lying in international politics, John Maersheimer 2012 Duckworth Overlook

Lord Flashheart | 08-09-14 | 23:23

@toetanchamon | 08-09-14 | 23:01
Look the other way. Ja, dat filmpje zegt het beter dan ik ooit zou kunnen.

More Than Happy | 08-09-14 | 23:02

@VanBukkem | 08-09-14 | 22:56
I know, mijn tegel naar u ging mis, en dit filmpje staat al eerder in het topic ;)

toetanchamon | 08-09-14 | 23:01

@toetanchamon | 08-09-14 | 22:52
Och, niks om je voor te schamen. Had erger gekund.

VanBukkem | 08-09-14 | 22:56

@Van Duyvenbode | 08-09-14 | 22:49
Wat zegt u? ik keek even de andere kant op ;)

toetanchamon | 08-09-14 | 22:54

@Joris
Wil je deze weghalen aub! dank.

toetanchamon | 08-09-14 | 22:52

-weggejorist-

toetanchamon | 08-09-14 | 22:50

toetanchamon | 08-09-14 | 22:39

Wir haben es nicht gewusst.

Rest In Privacy | 08-09-14 | 22:49

Over separatisten gesproken, wanneer gaan we het een keer over de Schotten hebben?
Want daar in Schotland zijn ze ook lekker bezig op dit moment.

VanBukkem | 08-09-14 | 22:38

Ik ben een Nederlander dus ik blijf gezagsgetrouw. Poetin heeft de BUK afgeschoten en de ring gestolen. Ik heb het zelf op televisie gezien. Wanneer begint de volgende aflevering van Boer Zoekt Vrouw?

JoranVanderdood | 08-09-14 | 22:36

@-=PyP=- | 08-09-14 | 21:11
Tussen fouten maken en een speech in elkaar zetten op basis van kronkels in de kop zoals bij fransje, zit wel een degelijk een verschil.

toetanchamon | 08-09-14 | 22:36

Als Bertje Koenders zijn plaats inneemt schieten we er niet veel mee op. Kann de partij die goed voor zichzelf zorgd niet een keer een echt Headhunting bueau inzetten om een goede te vinden?

karl aus Preußen | 08-09-14 | 22:25

@-=PyP=- | 08-09-14 | 21:11
'Frans is een mens, maakt fouten': ok! Maar ... dan horen daar direct excuses bij als de aanklacht zo onterecht blijkt, dat je zelfs zélf je tekst op Facebook wijzigt. Wijzigen prima, dan óók (en eigenlijk éérst) excuses (dat kan met 1 zin voor een camera) en doe er dan meteen een bloemetje bij voor die kerel en een doosje tomaten (als hij tenminste nog leeft in dat nare oorlogsgebied).
.
@VerenigingVanDieven | 08-09-14 | 21:19
Zal ongetwijfeld e.e.a. beïnvloeden en ken de verhalen over zijn rol, maar zie nog geen bewijs voor het financieren door hem van Bellingcat (alles kan uiteraard, maar we doen er wijs aan om alleen met feiten te komen, anders wordt het ingewikkeld).
.
@Van Duyvenbode | 08-09-14 | 21:34
Daar ben ik ook bang voor, dat ze een excuus zoeken om oorlog te voeren of om in ieder geval een nieuwe bewapeningsrace te starten. De percentages BBP die aan wapens uitgegeven worden zijn verlaagd, omdat het BBP zo sterk steeg onder invloed van het vele geleende geld na 9/11/2001. We geven in NL nog steeds > 1000 euro x 7,1 werkenden uit aan defensie (tussen 7 en 8 miljard euro) en doen net alsof er helemaal geen geld meer naartoe gaat www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/overheid-... .
.
Wat niet te begrijpen is, is dat de NAVO zegt dat ze het met elkaar niet redden met de huidige defensie-uitgaven. Als je alle uitgaven van onze bondgenoten optelt en vergelijkt met Rusland schrik je je een aluhoedje nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen... . Hoe is het mogelijk dat ze met zo'n groot verschil die Russen niet zouden kunnen tegenhouden?
.
Wat ze doorzichtig (Van Baalen door God geroepen) willen is Oekraïne bij de EU en NAVO, zodat de EU weer wat interne markt erbij krijgt en weer wat kan groeien, kunnen ze er weer wat McDonald's plaatsen en een paar Shell stations openen, hebben ze weer een paar jaar iets te groeien tot de volgende depressie. Paar wegen aanleggen in ruil voor olie en gas, wie kan daar nou tegen zijn? Goed voor de aandelenkoersen.
.
Wanneer gaan ze eens aan het werk voor de bevolking? Is Schotland al onafhankelijk?

Watching the Wheels | 08-09-14 | 22:22

Met enige tegenzin kan ik nu niet anders dan me aansluiten bij de vrijwel unanieme mening over het karakter van Timmerfranzl.
Want het gaat om een onmiskenbar feit, tenminste een afschuwelijke leugen. En over nog veel meer leugens die hoogwaarschijnlijk zijn.

WirMachenMusik | 08-09-14 | 22:12

Over Der Franzz gesprochen. Is de topfunctie ( hahaha) nou al bekend wat IE gaat doen bij grootvizier Juncker ?

Gemeen Mosje | 08-09-14 | 22:08

More Than Happy | 08-09-14 | 22:03

Helemaal mee eens, ik voel hetzelfde.

Rest In Privacy | 08-09-14 | 22:07

Terwijl heel Nederland met tranen in de ogen zat vanwege deze 'fantastische' speech, was het niets meer dan een gore leugen. Het hele onderzoek naar de daders voor het neerhalen van MH17 is een grote farce en fantasiekrant Telegraaf komt weer met dit geweldige artikel m.telegraaf.nl/article/23056045/mh17-i...
Alle Timmerfransen en Rutte's van deze wereld verdienen de schandpaal... met een Telegraaf onder de arm.

Z. Uurpruim | 08-09-14 | 22:06

@Van Duyvenbode | 08-09-14 | 21:52
Helemaal mee eens. Ik luister naar FPO1 in de auto en de berichtgeving is op zijn minst tendentieus te noemen. Gek genoeg heb ik van al die claims over Rusland nog niet het kleinste bewijs gezien trouwens. Wat ik wel heb gezien -en wat maar binnen blijft stromen- is bewijs dat het glorieuze Oekraïense leger de bevolking kapot bombardeert. En dat wij die partij steunen. Wat ik zie is dat timmerzwans huilie doet op basis van leugens en dat iedereen dat slikt voor zoete koek. Wat ik zie is dat er na bewijs van onjuistheid van het basis van zijn claims geen rectificatie van die leugens plaatsvindt (wat timmerzwans volgens de van Dale niet alleen een leugenaar, maar ook een oplichter en oorlogshitser maakt). Wat ik zie is dat Rusland en de separatisten vanaf dag 1 hebben meegewerkt met het opruimen van de lijken, verzamelen en inleveren van bewijslast en meewerken met onderhandelingen (iets wat je van Kiev niet bepaald kunt zeggen) en dat de sancties alsnog worden doorgevoerd. En nog zoveel meer dingen. Ik ben echt razend over deze walgelijkheid. Ik merk dat ik niet meer in staat ben om het goed onder woorden te brengen zonder heel lelijke woorden te gebruiken. Ik moet redelijk blijven. Ik moet belasting betalen. Ik moet van alles. Het is verdomme tijd dat we dit volk dat zichzelf leider noemt gaam berechten en opsluiten. En dat is zeer, zeer mild uitgedrukt.

More Than Happy | 08-09-14 | 22:03

Fransie doet ook mee aan de oorlogspropaganda van onze 'gekozen' europese leiders. als die oorlog willen, dan komt er oorlog.

zeeman73 | 08-09-14 | 22:00

Was thug niet de afkorting voor True Hero Under God of zoiets?

lulleficatie | 08-09-14 | 21:55

More Than Happy | 08-09-14 | 21:44

De EU voert de agenda van de VS uit en dat is de agenda van de neo-conservatives. En Nederland heeft al helemaal geen enkele soevereiniteit meer, maar is een marionet van Amerika.
En de propaganda werkt als een tierelier. Op de radio spreekt men van "de Russische dreiging". En zo worden je gedachten gestuurd. Het gebeurt al in de benaming van het ding. De rest van het verhaal volgt logisch hieruit. "De Russische dreiging" - alsof de hoogtijdagen van de Sovjet-Unie zijn weergekeerd en er een miljoenen sterk leger met tienduizenden tanks klaar staan om Europa binnen te rollen. De leugen zit hem al in de benoeming van het probleem.

Rest In Privacy | 08-09-14 | 21:52

Dit geeft wel aan hoe door en door verrot deze man is. Over de ruggen van 196 Nederlandse slachtoffers jezelf populair maken met een toneelstuk vol vals sentiment en valse tranen en ook nog leugens. Dit terwijl Nederland mede verantwoordelijk is voor deze ramp. Mensen als Timmermans hebben geen geweten. Het is erg triest dat er mensen zijn die in zijn toneelstuk geloven, in hem geloven en vertrouwen hebben in juist de moordenaars, mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen, van 196 Nederlanders.

The real McCoy | 08-09-14 | 21:50

Ik denk eerlijk gezegd dat die uniformen/reddingswerkers daar in de Oekraïne best een goed stukje werk hebben verricht, gezien de omstandigheden. Het zag er naar Nederlandse maatstaven misschien niet erg fraai uit, maar hé, het is oorlog.
En als ik hoor dat onze mensen ter plaatse niet eens met de plaatselijke oppercoördinator bergingswerk hebben gesproken, dan denk ik zelfs dat wijzelf een stukje broddelwerk hebben afgeleverd daar. Maar ja, dat mag je natuurlijk weer niet hardop zeggen, gezien de emoties in het land.
En die Timmermans en zijn Australische collega mogen mekaar dan wel lekker veren in de reet steken, maar hebben we die bergingswerkers van het eerste uur eigenlijk al wel een bloemetje gestuurd? Zou wel netjes zijn namelijk. En doe er dan meteen een briefje bij met "sorry dat -we- ik, Frans Timmermans, jullie voor ringrovers heb uitgemaakt."

VanBukkem | 08-09-14 | 21:47

@Van Duyvenbode | 08-09-14 | 21:34
Het is een aflopende zaak. Beetje doemdenken lijkt dat wel, maar het signaal dat de EU afgeeft is dat het niet uitmaakt wat er gebeurt. De EU moet en zal haar gelijk halen (of ze dat nou heeft of niet) en loopt lachend die grote beer uit te dagen. Ik kan er echt niet bij.

More Than Happy | 08-09-14 | 21:44

De echte oorzaak van alle misvattingen is de pers die alles uit zijn verband rukt om maar te kunnen scoren. Maar als er dan echt iets aan de hand is zijn ze ineens ver weg. Ergens beelden gezien van de oorlog?

Rest In Privacy | 08-09-14 | 21:42

@Xirdalan | 08-09-14 | 21:33
Ik weet het, had het al gelezen. Elke partij kan de publicatie tegenhouden. Leugens en bedrog om iedereen in een totale oorlog te storten. En raad eens wie daar beter van wordt. Het begint met een A en eindigt op merika. Met andere woorden, Amerika legt onze ballen op het hakblok.

More Than Happy | 08-09-14 | 21:39

"Demense willen nou eenmaal graag horen wat voor een ongelofelijk goed land we zijn." Een land vol halfgare halve zolen, zal u bedoelen.

Tricephalus | 08-09-14 | 21:37

Bij ons Franske, Hanske, Guytje, Rasmusje en ga zo maar een uurtje door, moet ik altijd denken aan een aantal uitspraken van Albert Einstein:

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
´´Twee dingen zijn oneindig, het heelal en de domheid van mensen; bij het heelal ben ik me niet zeker´´

“I am enough of an artist to draw freely upon my imagination. Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world.”
´´Ik ben genoeg artiest om mijn fantasie vrij te benoemen. Fantasie is belangrijker dan weten. Weten is beperkt. Fantasie omcirkelt de wereld´´.´´

“Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere.”
´´Logica brengt je van A tot Z; fantasie zal je overal brengen´´

Fransk, gij en uwe Kornuite zijn fantasten, maar wel vreselijk dom!

Knoekibebo | 08-09-14 | 21:36

More Than Happy | 08-09-14 | 21:26

De kans op oorlog is niet denkbeeldig. EU en VS zitten economisch onder water. Het financiële systeem hangt van louter speculatie, corruptie en zwendel aan elkaar. En dat monster moet dan de economie aanjagen. Ik dacht het niet. Maar om de aandacht hier van af te leiden is een conflict met een lastige buur nooit weg. Het is allemaal zo oud als de wereld: creëer een externe vijand, zodat iedereen daar naar gaat zitten kijken en niemand meer de ogen heeft op de economie. Het Systeem is verrot en kan alleen nog een schijn van functioneren behouden door expansie naar buiten toe. De EU heeft nu 28 landen. Dat is de USSR all over again. De USSR is nooit ten onder gegaan, maar van gedaante verwisseld. De USSR heeft de koude oorlog gewonnen, we hebben gecapituleerd voor de USSR en nu zitten we dus met een gigantische EU. De officiële geschiedenis heeft het mis.

Rest In Privacy | 08-09-14 | 21:34

Frans Rimmermans doet aan geschiedsvervalsing. Een typisch communistisch trekje, moet ik zeggen.
Viel me trouwens wel op bij die eerste aflevering van Pauw dat MinDef Hennis zich niet een uitspraak over wie de schuldigen zijn liet ontlokken, ondanks herhaaldelijk aandringen. Ze zal ondertussen ook wel weten hoe de vork in de steel steekt, en de publieke opinie aan het omslaan is. Lang leve het internet.

VerenigingVanDieven | 08-09-14 | 21:33

@More Than Happy | 08-09-14 | 21:26

Er zal weinig in dat rapport komen wat niet in het anti-Poetin straatje zal passen. Er is immers op 8 auggustus een een heuse "non-disclosure agreement" getekend tussen Nederland, Australië, België en Oekraïne om ongewenste feiten onder de pet te houden.

Google maar, het probleem is dat je dan alleen maar blogs en andere nieuwssites vindt, en geen mainstream media: www.google.com.br/?gfe_rd=cr&ei=o...

Dat komt omdat de mainstream media netjes overtikken wat de regeringsleiders en persvoorliegers van de VS en de EUSSR dicteren.

Xirdalan | 08-09-14 | 21:33

Ik vraag me af wat er gebeurt als we gaan demonstreren in den haag en daarbij de symbolen van de regering in Kiev gebruiken. Demonstreren tegen Rusland en tegen de Russen, gebruik makend van de wolfsangel en hakenkruizen... en schreeuwen om meer steun voor Kiev en dood aan de russen in Oekraine. Misschien doet dat dan wat ogen openen, maar waarschijnlijk is het naïef om dat te denken.

Ik ben er klaar mee. Zoek het maar uit met die walgelijke groep leugenaars en wapenlobbyisten die zichzelf de EU noemt. Als ze in de fik staan pis ik nog niet over ze heen om ze te blussen. Wat er nu gebeurt is de potentiële aanleiding voor de DOOD van UW KINDEREN. Vooral weer lekker pro-EU gaan stemmen volgende keer. Fascistenbende.

More Than Happy | 08-09-14 | 21:32

@toetanchamon | 08-09-14 | 20:57
Heb het bekeken maar blijf in '84 leven.

Al SchietjemeLevend | 08-09-14 | 21:30

Mijn reactie op Bellingcat aka Brown Moses:
Sorry but this is not evidence for anything other than that the rebels had a BUK launcher unit - not a BUK system. I am not an expert, but I don't think you can down a plane with a stand-alone launcher without the radar and command unit.
.
Secondly, just because the rebels had a BUK launcher, does not mean they used it. You have to proof that it was actually used, for instance by pieces of shrapnel stuck in the MH17 wreckage or the bodies of victims. Or picture/video of a missile being launched.
.
Thirdly, where are the recordings of air trafic control and the black box?
.
Fourthly, Ukraine has BUK launchers too, especially near the border with Russia. Who says it was this BUK from the picture that did it?
.
And lastly, while it is unlikely, a bomb or technical malfunction is still a possibility.
.
Rather unprofessional for an aspiring investigator to accuse Russia without anything but a bunch of pictures of a missile launcher.

vansuyle.com | 08-09-14 | 21:29

-weggejorist-

hebbuh | 08-09-14 | 21:26

Ik ben benieuwd naar de leugens en verraad in dat rapport. Ik ben ook benieuwd naar hoe de overheid straks weer zijn hand bij ons op komt houden om luchtvaartmaatschappijen overeind te houden wanneer die falliet dreigen te gaan nadat de eu op amerikaans commando alsnog sancties heeft doorgevoerd tegen rusland (waarbij de protesterende landen ineens niet meer protesteren en uitleg ontbreekt). Benieuwd ben ik naar wanneer de oorlog tussen het westen en rusland losbarst. Er is gelukkig nog wel een klein lichtpuntje: Ik heb geen kinderen.

More Than Happy | 08-09-14 | 21:26

@ZZP-er | 08-09-14 | 21:15
Elke keer deze informatie weer overal plempen, totdat het zweet de oplichters op het voorhoofd staat. Meer kunnen we niet doen, want de leugenaars zijn de bovenons gestelden, die ook de msm beheersen. Daarom, ja daarom, krijg je deze informatie nooit bij de msm te zien.

Overigens kun je deze info wel bij bellingcat ophalen, dus ze weten zelf niet dat ze de smoking gun in huis hebben. Of wel natuurlijk, want een plemp hierover van mij naar hen is verwijderd. Dat je het maar weet.

La Bailaora | 08-09-14 | 21:22

'Gesproken tekst telt' (standaardzinnetje bij teksten die uitgereikt worden bij speaches).

triasenergetica | 08-09-14 | 21:21

Ik wordt hier onpasselijk van. Wat een vreselijke smerige rotstreken van die vent. Zeker PVDA.
Allemaal voor zijn eigen eer en glorie.
Dat "ïets" vertegenwoordigd Nederland.

Mantisomantis | 08-09-14 | 21:19

@Watching the Wheels | 08-09-14 | 20:38
De naam die u zoekt is Ihor Kolomoyskyi.

VerenigingVanDieven | 08-09-14 | 21:19

Zorgen dat zoveel mogelijk mensen het te weten komen he

Plap | 08-09-14 | 21:16

La Bailaora | 08-09-14 | 21:07
En hoe zorgen wij (reaguurders) er voor dat dit niet, NOOIT, de doofpot in gaat?

ZZP-er | 08-09-14 | 21:15

La Bailaora | 08-09-14 | 21:07
Dat kan toch niet waar zijn he?

ZZP-er | 08-09-14 | 21:12

Waarheid en politiek, tja. Hoe werkt propaganda? Net zoals reclame. De kracht ligt in de herhaling. En in de associatie.
Bijvoorbeeld. Nou gaat het om het conflict in de Oekraïne.
Er komt een nieuws-item over dit onderwerp. Maar eerst draaien we een plaatje. En dan draaien we geen Russische muziek, maar Amerikaanse. Zo werkt dat.

Rest In Privacy | 08-09-14 | 21:11

Het is net een mens die Frans Timmermans, hij maakt fouten!

-=PyP=- | 08-09-14 | 21:11

Waarom hebben wij toch dit soort gluiperige achterbakse gedrochten als minister?
Ik krijg steeds meer waardering voor Poetin.

ZZP-er | 08-09-14 | 21:11

"online onderzoekers"? Klinkt betrouwbaar.

HartstikkeAllochtoon | 08-09-14 | 21:11

Het Bellingcat linkje is nog speculatiever en onsamenhangender dan wat je op de aluhoedjessites leest. "The new information presented in this article adds to the existing evidence that the Russian government bears responsibility for the tragedy." Welk 'existing evidence" dan? In vredesnaam. Alles aan foto- en videomateriaal dat tot nu toe in de media gebruikt is om ons een bepaalde kant op te duwen is zeer gemakkelijk manipuleerbaar, vergeet dat niet. Oorlog en propaganda zijn holmaatjes en men rolt viezer dan vies, viezer dan ooit. Geloof helemaal niets, weet wat je wéét. Maar als je het mij vraagt is de NAVO de agressor in deze. Gut feeling.

Plap | 08-09-14 | 21:11

Brekend: Timmerfrans minder subtiel in zijn censuur dan Goebbels! (*verdere overeenkomsten berusten puur op toeval)

Kapitein Stijlvol | 08-09-14 | 21:09

De smoking gun is er allang. Alleen die wijst niet richting de Russen, maar richting Kiev. En dat mensen, dat moet de doofpot in.

De smoking gun bestaat uit verschillende onderdelen die bij elkaar opgeteld de puzzel 99% dicht maken:
1) Het verdonkeremanen van de luchttoren informatie in Kiev.
2) Het niet vrijgeven van de tapes van het vliegtuig
3) De paint-tekening van de Amerikanen die als 'satellietbewijs' dienden
En nu komt het:
4) De echte radarbeelden van de Russen, waarop een ander vliegtuig nabij de MH17 te zien was
5) De verdwenen Spaanse luchtverkeersleider die tweete dat het vliegtuig is neergehaald door een ander vliegtuig (klopt met 4)
6) De verduisterde BBC documentaire waar getuigen riepen een ander vliegtuig te hebben waargenomen (klopt met punt 4 en 5): www.wanttoknow.nl/politiek/oorlog/mh17...
7) De gunschoten op de vleugel en bij de cockpit: die combinatie is de werkelijke smoking gun, en wordt bevestigd door punten 4,5 en 6:
a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/ima...
8) De afwezigheid van inslaggaten bij andere delen van het vliegtuig, bv. onder de romp, onder de cockpit bij het 'RD' id nummer is geen inslag te zien, wat je wel zou verwachten bij een bom.
encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=t...

Want waarom 'toevallig' alleen bij de cockpit, en guninslagen op de vleugel, die ook nog eens langwerpig zijn dus overeenkomen met een kleine hoek, dus wijzen op schieten vanachter het vliegtuig.

Omdat er zo verschrikkelijk veel bewijs richting Kiev wijst is het ook zo waanzinnig dat in dat 'geheimhoudingspact' Kiev zit. Zij mogen zichzelf 'controleren'. Lust u nog peultjes?
Lees ook:
www.gewoon-nieuws.nl/2014/09/wat-gebeu...

La Bailaora | 08-09-14 | 21:07

Disc | 08-09-14 | 20:37
Soms lijkt het of onze leiders '1984' als handleiding gebruiken, nietwaar?

7,62x39 | 08-09-14 | 21:07

Al SchietjemeLevend | 08-09-14 | 20:42
Watching the Wheels | 08-09-14 | 20:48
Dat dus.

7,62x39 | 08-09-14 | 21:05

Ik dacht hem 'fuck' te horen zeggen in plaats van thug.
Vond het ook al zo frappant, iedereen helemaal lyrisch daarna.
**gaat weer op Engelse les**

G,I. Jane | 08-09-14 | 21:04

Het enige wat ontbreekt is een Ministry of Truth waar de vorige versie van de geschiedenis in het forgethole gaat.

7,62x39 | 08-09-14 | 21:03

zo worden we met leugens en bedrog de volgende oorlog of crisis gestoord door liegende en bedriegende overheid

weerwolf | 08-09-14 | 20:56

Timmerschwanz had zich onsterfelijk edel kunnen maken door gewoon toe te geven dat zijn 'thug'-uitspraak een tragische vergissing was, en hij had de beste man zijn excuses aan kunnen bieden. Maar hij tekent liever idiote geheimhoudingsverklaringen, en deelt liever idiote Eretekenen voor Verdienste uit aan mensen die dat niet verdienen.

Fijnstoffer | 08-09-14 | 20:52

@Al SchietjemeLevend | 08-09-14 | 20:42
Ja, heel mooi, we zijn inderdaad bijna in een 1984 achtige wereld terechtgekomen. Ivo's geheugen zijn ze ook aan het resetten ;) books.google.nl/books?id=gTx1AAAAQBAJ&...

Watching the Wheels | 08-09-14 | 20:48

Hoe groter de leugen, des te meer wordt deze voor waarheid aangenomen

fleurtje | 08-09-14 | 20:47

"Wie het verleden beheerst, beheerst de toekomst.
Wie het heden beheerst, beheerst het verleden."

George Orwell

Al SchietjemeLevend | 08-09-14 | 20:42

Misschien kon Timmerfrans door zijn tranen heen niet goed zien wat er precies met die trouwring gebeurde?

The7thGuest | 08-09-14 | 20:41

te verkopen = te voorkomen

Watching the Wheels | 08-09-14 | 20:39

Goed stuk op het linkje naar 'de échte daders' na. Je moet objectief blijven en iedereen is gekleurd, de ellende is juist dat journalisten ALLEMAAL gekleurde verslaggeving en 'onderzoeken' lijken te presenteren, de belangen zijn te groot. Wie zijn de financiers van Bellingcat alias en.wikipedia.org/wiki/Eliot_Higgins alias 'Brown Moses' en waarom kiest een journalist die bij zijn werk in moslimgebieden waarschijnlijk niet lastig gevallen wil worden een Joodse (op Frank Zappa geïnspireerde) nickname en wat maakt dat hij nu ook ineens verstand heeft van Oekraïne en de MH17? Ik dacht dat Israël niets met het neerhalen van de MH17 te maken had, ondanks het feit dat dezelfde dag een grondoffensief startte en ondanks het feit dat ze prima middelen verkopen om het neerhalen van toestellen te verkopen. Enige wat ik bedoel ik ... obejectief en kritisch blijven. 'Echte daders', de inlichtingendiensten weten het vast, waarom horen we het niet of waarom horen we niet minimaal wat ze weten in openheid, zodat je niet langer aan de oprechtheid van je eigen regering hoeft te twijfelen? Waarom moet zo'n 1-pitter 'Moses' al het werk alleen doen incl. het zoeken naar de locatie van die onthoofde Amerikaan (want Moses of Eliot of hoe hij het wist ook als enige de onthoofdingslocatie van Foley te berekenen). Kritisch blijven en eerlijk.

Watching the Wheels | 08-09-14 | 20:38

Winston Smith rectificeerde ook berichten voor het Minitrue. Een toespraak die al gegeven is aanpassen is een buitengewoon nare gedachte.

Disc | 08-09-14 | 20:37

Ik kan niet in de ziel kijken van Timmermans, dus ik weet niet of al dat gesnotter oprecht was. Maar ikzelf ben emotioneel iets stabieler. Ik vind het echt ook onmenselijk vreselijk voor de slachtoffers en de nabestaanden. Ik kende ze echter niet. Dan is het voor mij ook moeilijk voor te stellen dat onbedwingbare tranen zich zouden opdringen aan mij. Ik heb wel eens een half maandinkomen gegeven aan de slachtoffers van de aardbeving in Haïti. Dus helemaal gevoelloos ben ik volgens mij ook niet. Soms moet je wel in het achterhoofd houden dat tranen ook een beproefd middel zijn voor een enorme publicitaire ego-bump. Je populariteit kan in no-time een geweldige boost krijgen als je laat zien dat je hart op de juiste plaats tikt. Als een figuur, zeg van de CU-partij of de SP zo'n moeilijk te plaatsen emotie ten toon zou spreiden zou deze scepsis niet aan mij opdringen. Maar het betreft hier een PVDA-er! Getverjekkes een PVDA-er. Viezer komen ze niet. De PVDA, supermagneet voor hypocriete neuroten met een narcistische persoonlijkheidsstoornis.

dadoorunrun | 08-09-14 | 20:35

Gluiperige leugenachtige paap! Latente homofiel. Achterbaks stuk vreten.

NACademicus | 08-09-14 | 20:32

het is 1 grote stinkende EU beerput en figuren als Frans en Mark zitten op de deksel.
Je ruikt het al een beetje.. maar op een goede dag zal het flink moeten luchten anders blijft de stank nog 10 tallen jaren hangen.

(c)ZWITSUL | 08-09-14 | 20:31

“Naturally the common people don't want war; neither in Russia, nor in England, nor in America, nor in Germany. That is understood. But after all, it is the leaders of the country who determine policy, and it is always a simple matter to drag the people along, whether it is a democracy, or a fascist dictatorship, or a parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is to tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger. It works the same in any country.”

~Hermann Goering

MinderPropaganda | 08-09-14 | 20:28

-weggejorist-

kopje zwarte thee | 08-09-14 | 20:28

-weggejorist-

kopje zwarte thee | 08-09-14 | 20:26

@Stormageddon | 08-09-14 | 20:08
Het gaat de meeste kritische volgers van MH17 niet om het bloot leggen van een complot maar om de waarheid.

Niemands Knegt | 08-09-14 | 20:25

Hij moet Carre in trekt hij volle zalen,toneelspeler.

Victor Meldrew | 08-09-14 | 20:25

Timmerfrans en zijn linkse vriendjes zullen nooit erkennen dat Rusland verantwoordelijk is voor de door van de passagiers van MH17.Daar zullen ze jarenlang om heen draaien, draaien, draaien.

langsdekant | 08-09-14 | 20:24

@miko | 08-09-14 | 20:20
mag wel wat meer inderdaad!

toetanchamon | 08-09-14 | 20:21

@Weerduivel | 08-09-14 | 20:02
Als je foto's omschrijft als waarheid en op tafel van de VN durft te leggen, hoor je thuis in een dwangbuis en niet in de politiek. Een foto zegt meer dan 1000 woorden.
Met duizend woorden weet fransje wel raad.

toetanchamon | 08-09-14 | 20:21

ZimmerFranz van TimmerlandscheZaken; een walgelijke praalfranz. Een glibberige rooie activist, waar veel mensen een nat kruis van krijgen.
Onbegrijpelijk dat hij met die aantijgingen over rovende pro-russische militia ongestraft wegkomt. Het waren juist díe mensen die meteen de resten van de slachtoffers hebben geborgen.
Er is hier méér aan de hand, want dit stinkt naar een complot, een 'gamechanger', dat nu in de cover-up fase verkeert. Een 9/11 in het klein.

one-ten | 08-09-14 | 20:20

@toetanchamon | 08-09-14 | 20:07
Daar zien we hier al te weinig van, toch?

miko | 08-09-14 | 20:20

@Wim Venijn, je wil het niet weten, geloof me!

pickalilly | 08-09-14 | 20:20

Die MH-17 werd helemaal niet van zijn route afgeluld vanwege naderend onweer. Aldus Bilderfrans Timmermans gisteren in de Kamer. Volgens onze bolleboos zat het toestel keurig op de weg die Eurocontrol had uitgestippeld. Zij het dat het door Kiev wel van 11 kilometer hoogte naar 10 kilometer was gedirigeerd om een aanvlieging met een ander toestel te vermijden. Wij zouden vragen welk toestel, maar voor zover we hebben kunnen uitvogelen is die vraag niet aan Frans voorgelegd. We moeten hem cq. Kiev op hun woord geloven. Doen we dat? Nee. Want officieel is nog niets van het veronderstelde gebabbel tussen de bemanning van MH-17 en respectievelijk Kiev en Dnjepropetrovsk naar buiten gebracht. Dus of Frans lult voor zijn beurt of uit zijn nek.

Pimp my Voortuin | 08-09-14 | 20:17

Als de NAVO Poetin zijn geslachtsdelen eraf martelt denk ik wel dat het uiteindelijk tot een veroordeling zou kunnen komen.

Oeleflaffel | 08-09-14 | 20:16

Er wordt dus een vliegtuig uit de lucht geschoten en dat wordt dus geaccepteerd als nevenschade?

Keeper | 08-09-14 | 20:14

Wim Venijn | 08-09-14 | 20:09

En Mark zou niet rusten voordat de daders zouden worden gepakt. Wat zal hij nu toch een flink stuk moe zijn...

eerstneukendanpraten | 08-09-14 | 20:13

Wat is dit voor bananenrepubliek. Een enorme vliegramp. Onderste steen moet boven riep Rutte nog. En nu is die hele politiek druk bezig om alles onder die stenen te vegen.
Ik wil verdomme weten wat er gebeurd is. Alles openbaar maken! Nu! Wat een achterlijk land is het toch.

Wim Venijn | 08-09-14 | 20:09

Over de rug van bijna 300 slachtoffers toch maar mooi ff een lekker baantje in europa weten te scoren via z'n eu "vrindjes", ik zou nog niet spugen op die paardelul.

reaguurderdt | 08-09-14 | 20:09

Het is maar een voorlopig rapport, met de eerste bevindingen. Geen eindrapport. En er staat niet ion wie het heeft gedaan, gaat ook geen oorzaak van de crash vaststellen. Het wordt een opsomming van feitjes uit de datarecorders, de logboeken van het vliegtuig en heel misschien wat ooggetuigenverslagen en interviews. Dat is het, meer gaat er niet in staan.
www.onderzoeksraad.nl/nl/onderzoek/204...

Enfin, wat je nu al kunt voorspellen is de reactie van de complottheoretici morgen. Aangezien er niet in zal staan wie en wat MH17 heeft neergehaald zal het onvermijdelijk worden bestempeld als deel van het complot.
De aluhoedjes worden sowieso *niet* bevestigd in hun al vaststaande conclusie (whatever de complottheorie ook is), dus dat voorlopige rapport is dan niet waar en dus deel van het complot. Wat er ook in dat rapport staat: het klopt sowieso niet, het is allemaal bij elkaar gelogen door de overheid. Een doofpot, een dekmantel, een nieuwe false flag en voor de overheid weer een argument om ons allemaal een oorlog in te rommelen en Rusland meer sancties op te leggen, zodat het nazi-regime in Kiev buiten schot blijft (zoiets...)

Maar ja, ik ben dan ook Mossad-agent van het zionistisch illuminati complot en zet journalisten onder druk om vooral niet de waarheid te publiceren, toch Bert Brussen? Dus ik kan dat makkelijk voorspellen, dat hoort namelijk ook allemaal bij "Het Grote Plan", "Het Mega Illuminati Complot Tegen De Gehele Mensheid".
Dus.

Stormageddon | 08-09-14 | 20:08

Twee dingen.
1. Dat de diefstal van de ring onzin was, was al een paar dagen vóór Timmerfrans' speech bekend.
2. Het 'bewijs' voor betrokkenheid van Russische soldaten is net zulke flauwekul als het Amerikaanse 'bewijs' met de graphic.

De Geus | 08-09-14 | 20:08

Ow ow, wat was Nederland trots met die geweldig empatische emotionele speech van Timmerfrans. Superlatieven tekort. Paar weekjes verder en we vinden het allemaal een prutser. Hij heeft prima verwoord wat hier leeft, trouwring gestolen of niet, het is gewoon tuig.

Daanster40 | 08-09-14 | 20:07

@miko | 08-09-14 | 19:56
sarcasme +1

toetanchamon | 08-09-14 | 20:07

"Vermoedelijk sprake van genocide". Zimmerschwanz kiest willens en wetens voor deze tekst, terwijl hij al van diverse onafhankelijke en betrouwbare bronnen had kunnen vernemen dat het hier uitdrukkelijk gaat om genoicide. En niet om vermoedelijk. het meertalige varken Zimmerschwanz kiest er dus nadrukkelijk er voor om een belangrijk deel van zijn achterban (de achterlijken) niet te bruskeren. En dus om politiek te bedrijven. Niet om de waarheid boven water te brengen. Het is uiterst bedenkelijk dat een NLpolitus nog steeds probeert de waarheid te corrigeren. Daar doet hij de Nederlandse politiek ernstig mee te kort, evenals het vertrouwen van de nederlandse samenleving in een eerlijke weergave van objectief waarneembare feiten. Frans je bent een geboren leugenaar, en dat maakt je geschikt voor een erezetel van de PvdA.

ad melkert | 08-09-14 | 20:06

@Djong | 08-09-14 | 19:53
Timmermans heeft uitspraken en beschuldigingen geuit die nergens op zijn gebaseerd en dat op hoog politiek niveau.
Timmermans speelt een spel voor persoonlijk gewin en zelfverrijking. Jammer dat je dat niet ziet.

toetanchamon | 08-09-14 | 20:04

... en het kan zo simpel zijn; laat publiekelijk en openbaar de voice-recorder uit de cockpit van de MH17 en de gesprekken tussen luchtverkeerstorens Kiev + Dnjeprpetrovsk en de MH17 horen en maak de tekst van de volledig uitgelezen 2 black boxes openbaar...
Kom je heel veel meer te weten...

Niemands Knegt | 08-09-14 | 20:04

Alles wat uit de mond komt van onze politici geloof ik bij voorbaat al niet, de toespraak was geen uitzondering! De bevolking wordt keer op keer voorgelogen voor hun eigen agenda..

WellusNietus | 08-09-14 | 20:04

-weggejorist-

La Gradisca | 08-09-14 | 20:02

Ik zou zo een speech in elkaar kunnen zetten waarin ik Frans Timmermans hoogst persoonlijk verantwoordelijk hou voor MH17.

-Eerst doet Fransie mee aan opruiing in Kiev.
-Oekraïners voelen dat ze een kans maken en willen bij de EU.
-Burgeroorlog tussen pro-Rusland & Oekraïne.
-MH17 wordt neergehaald door de oorlogssituatie aldaar.

Uw persoonlijke doen en laten had voor *de-escalatie* kunnen zorgen meneer de volksmenner.

wakkere_nederlander | 08-09-14 | 20:02

Kan het niet zo zijn dat Timmerfrans vertelde wat toen de waarheid leek te zijn, maar achteraf gezien niet bleek te kloppen? Heb ik ook wel eens heur. Gewoon zeggen dat je het niet bij het rechte eind had is dan meer dan voldoende.

Weerduivel | 08-09-14 | 20:02

PvdA gaat over lijken.

funkyd | 08-09-14 | 20:00

300 mensen dood en verder horen we er nu vrijwel niks meer van. Gadverdamme in wat een klote wereld leven we eigenlijk zeg.

aanalleskomteeneind | 08-09-14 | 20:00

Geef dan in een verklaring aan dat je er naast zat in je speech of whatever. Een publieke speech kun je niet achteraf nog een keer gaan editen, die versie heeft immers niemand gehoord of gelezen dus heeft geen doel behalve dat het een soort geschiedvervalsing is. Sta er achter of neem het terug maar dit is lafjes.

panadol | 08-09-14 | 19:59

Frans Timmert spijkers recht die krom zijn.

De waard zijn gast | 08-09-14 | 19:58

Geeft gewoon niveautje van Franzie aan... Je niet op feiten baseren, foute conclusies trekken, emotie gebruiken... Blij dat die lampekap opzout naar Brussel...

mrXL | 08-09-14 | 19:58

Djong | 08-09-14 | 19:53
Ik heb nog van niemand gehoord dat Timmerfrans verdacht wordt van het neerhalen van MH17. De journalistieke arbeid die hier verricht wordt is het bewijs leveren dat Timmerfrans maar wat uit zijn nek zat te lullen bij de VN, alleen om de seperatisten in een kwaad daglicht te stellen. Wie weet is hij wel schuldig aan betrokkenheid bij een false flag operatie?

Graaf van Egmont | 08-09-14 | 19:57

"Demense willen nou eenmaal graag horen wat voor een ongelofelijk goed land we zijn."

Precies ... en dus roept de politiek (zeker net voor verkiezingen) wat het klootjesvolk wil horen en op die manier houden ze hun eigen posities in stand.

James Lastig | 08-09-14 | 19:57

Frans Timmermans heeft het Nederlandse volk verraden en moet berecht worden.

deEik | 08-09-14 | 19:56

Krijgt Timmermans eigenlijk diplomatieke onschendbaarheid in Brussel?

Pimp my Voortuin | 08-09-14 | 19:56

Zouden Van Baalen en Timmerfrans aanstonds soms een kamer delen in het Europees parlement ? De vuist en het knipmes.

Kaltsnautzige | 08-09-14 | 19:55

Wat een walgelijke man. Een leugenachtige PR spin over de ruggen van de slachtoffers van MH-17.. Zelfs niet de ballen hebben om toe te geven dat het oliedom was om in die fase al met een beschuldigende (ring)vinger naar Rusland te wijzen. Maar ja hij maakt deze week een "fahnenflucht" naar Brussel, ver verwijderd van de klauwen van ons parlement en een eventuele parlementaire enquêtecommissie... Maar god straft onze rooms-rode vriend snel voor dit soort huichelarij. Met de post "Better regulation" wordt hij geplaatst als whipping boy en knecht van Junckert. Zoals Wiegel over kereltje Peggold zei: "minister van lege dozen". Wordt kereltje Timmerfranz "commissaris van lege mappen".. Chef bureaucratie... Frans de paarse krokodil van Brussel... Allemaal je verdiende loon. Knoop dat maar in je oren; "till your dying day!"

Rest In Privacy | 08-09-14 | 19:54

Ik gun timmerfrans front seats in het volgende vliegtuig dat neerstort... Verachtelijk ventje.

Bill le Koek | 08-09-14 | 19:53

Je moet wel een vierkante millimeter zeiker zijn om hierover te vallen... en een heel item van te maken.

Remy Martin Louis 13 | 08-09-14 | 19:53

Is natuurlijk leuk voor demense, lekker Timmerfrans bashen. Maar bij mijn weten wordt hij niet verdacht van het neerhalen van MH17.
De mensen die het wel gedaan hebben zijn inderdaad thugs. En door hier te lopen ranten tegen Timmerfrans gaat GS die thugs echt niet ontmaskeren. Misschien maar eens wat serieuze journalistieke arbeid verrichten ter plekke?

Djong | 08-09-14 | 19:53

OVV-baas Tjib­be Joustra is gelinkt aan de partij (hij schreef mee aan het VVD-ver­kiezingsprogramma 2012) van an­dere hoofdrolspelers in de ‘zaak MH17’: premier Rutte en minister van Justitie Opstelten. Bij de be­noeming van voormalig topamb­tenaar Joustra in 2011 werd gespro­ken van een ‘politieke benoe­ming’. De onafhankelijkheid van de OVV-chef was recent onder­werp van Kamervragen: toen ging het om zijn adviseurschap bij en­kele voedingsconcerns terwijl zijn OVV onderzoek doet naar de veiligheid in vlees- en visindus­trie. Dat waren kleine onderzoe­ken vergeleken bij het MH17-rap­port. Daarvan zijn conceptversies verspreid onder de deelnemende landen, naast Nederland ook Oek­raïne, Maleisië en de VS. Die mo­gen commentaar leveren, waarna het aan de OVV is om het rapport te wijzigen of om het commen­taar alleen als zodanig op te ne­men. Welke invloed die landen hebben gehad, blijkt dinsdag.
Aldus afgelopen zaterdag in de papieren van onze dorpskrant.

CoffeePatch | 08-09-14 | 19:52

@gotha! | 08-09-14 | 19:42
Bij de VN een lijst met feiten neerleggen opgeklopt met emoties die alleen in Timmermans zijn hoofd een eigen leven leiden en DAT een vergissing durven noemen!!! Ga je schamen!!! Kijk dit even www.youtube.com/watch?v=kZBSGorpLNc&a...

toetanchamon | 08-09-14 | 19:51

Ben benieuwd wat de onderzoeksraad heeft om te kunnen melden. Je zou toch verwachten dat eerst het hele toestel in stukken in elkaar gezet in een hangar zouden staan. De cockpit voicerecorder zal ook wel geen aanwijzingen hebben gegeven vrees ik. En de andere is waarschijnlijk kwijtgeraakt in het lab in Engeland.

Graaf van Egmont | 08-09-14 | 19:51

De "thug" van Timmerfrans was wat we wilden horen....
Even voor de duidelijkheid, ik wilde niks van Timmerfrans horen. Ik wil die man nooit horen.

De Stas | 08-09-14 | 19:50

Als het waar is dat er gelogen wordt over het onderzoek door dit kabinet (en er wordt zeker gelogen) dan zijn ze toch strafbaar?
Ik weet wel dat ze altijd liegen, maar de nabestaanden accepteren dit toch niet? Ben benieuwd of er een nabestaande komt met een aangifte tegen de Timmerfrans show!

lanexx | 08-09-14 | 19:49

die lebensborn oekraiense wijfkes zijn wel geil.

newray | 08-09-14 | 19:49

Wwat was er nu te horen op de zwarte doos die ze al weken hebben?

Boobystrap | 08-09-14 | 19:48

Morgen komt het rapport uit en overmorgen (9/11) spreekt Obama over ingrijpen tegen IS en waarschijnlijk de Ukraine kwestie.

Dus dat Rapport is woensdag alweer vergeten door ander nieuws.

lady blabla | 08-09-14 | 19:48

Vandaag beweren ze bij de BBC getuigen te hebben die claimen dat het de russen waren. " De bemanning van raketinstallatie waarmee het toestel van Malaysia Airlines is neergeschoten, sprak met een Moskous accent." www.telegraaf.nl/buitenland/23056045/_...

Als dat bewijs is, dan kunnen wij ons borst namaken als het gaat om isis, wat die spreken gebrekkig Nederlands en hebben een Nederlands paspoort. De politiek en de media spelen hier samen een heel vies spelletje.

toetanchamon | 08-09-14 | 19:48

Timmerfrans nog niet op zijn EU post?
Snel weg met die vent.. Al is Bert "flapdrol" Koenders ook niet echt een lekker alternatief.

Ommezwaai | 08-09-14 | 19:47

Hear hear.
Maar hij heeft er toch mooi een fopfunctie bij de EU-graaifabriek mee verdient.
Maar dergelijke postume verkrachting van de slachtoffers vindt Timmerzwans natuurlijk geen enkel probleem.

happen naar de baas | 08-09-14 | 19:46

Ukraine, Netherlands, Australia, Belgium Signed a “Non-disclosure Agreement”

Men moet het unaniem eens zijn over de resultaten en elk land kan een 'veto' uitspreken over de publicatie.
Waarom wordt hier niet over bericht?

meso1 | 08-09-14 | 19:45

Zoals Taleyrand ooit opmerkte : " Politiek is een vies ding"

Polletje Piekhaar | 08-09-14 | 19:45

@Lewis klopt alleen verpest de 99% van de leugenaars het voor 1% van de goeden.

WieIsDeChef | 08-09-14 | 19:45

Toch ga je je afvragen wat hun adviseurs dan eigenlijk doen. Zowel de 'daadkrachtige' beloftes van Rutte, als de 'dramatische' beschuldigingen van Timmerfrans, ik had al direct door dat het ene onhaalbaar was, en het andere ondankbaar.
***
Waarom zijn onze politici zo dom, populistisch en weinig strategisch?

Het Vragevuur | 08-09-14 | 19:45

Het ergste van de he;e toespraak van Frams is, dat hij in het begin zegt zich te baseren op rapporten of rapportages. En wij weten allemaal dat hij zich baseert op videobeelden, keurig geknipt en geplakt voor propaganda gebruik. Ik heb werkelijk medelijden met die hulpverleners die hun stinkende best hebben gedaan om de lijken en bezittingen te bergen en dan vanaf de andere kant van de wereld een giertank stront over zich uitgestort krijgen. Timmerfrans, ik hoop nooit meer te horen van je in je onbeduidende europese baantje.

Graaf van Egmont | 08-09-14 | 19:44

vergissen is menselijk, Fransie stak een verdomd goed verhaal af.

gotha! | 08-09-14 | 19:42

Lord of the Rings IV

Graaiende Teddybeer | 08-09-14 | 19:41

Ik weiger alle politici over één kam te scheren. Natuurlijk zijn er ook integere en goedbedoelende.
Dat gezegd hebbende, wat gaan mijn tenen hier krom van staan.

Lewis | 08-09-14 | 19:41

Black Box ???????

Tinie | 08-09-14 | 19:39

Waarheid en politici....
Een moeilijke combinatie.
Pas gerust de werkelijkheid aan aan de omstandigheden.

Wijze uit het Oosten | 08-09-14 | 19:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl