Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE — Ook Volkskrant plakt zich vast op de A12

Den Haag. Vandaag

Hier verder met de actuele realtime verslaggeving van de illegale situaties op de snelweg A12 in Den Haag. Alwaar statelijke actoren uit binnen- en buitenland met hun ondraaglijke ikke ikke onze bestaanszekerheid ondermijnen met hun onwettelijke blokkades van levensaderen voor handel, dienstverlening, MKB en recreatie. Met vandaag extraspeciale aandacht voor asfaltplakker Toine Heijmans die van de Volkskrant een politieke vrijbrief krijgt om klimaatfascisme door te drammen met lomp machtsvertoon. Tientallen pliesiebusjes zijn inmiddels paraat & onze Duitsche lease-regendouches zijn ook weer present. Liveblog bij OmroepWest. Ook weer erbij: Onvolprezen Owen. Later meer!
Update: Asha Vollenbroek-Volkskrant uiteraard ook van de partij

Veilig Thuis!

Social
Social

Waarom? Daarom.

Reaguursels

Inloggen

Weg blokkeren anders is er geen aandacht voor het klimaat.
Volkskrant is het in dat luchtkasteel niet opgevallen dat het de laatste jaren alleen maar over het klimaat gaat.
Als je teveel eet wordt je misselijk.

Pensionista | 16-09-23 | 22:47

Meen mij te kunnen herinneren dat de twittertext tegel van dhr. Heijmans (VK) ook ergens in de GS panel stond toentertijd. Wat kunnen wij hieruit leren? Welnu, dat o.a. dhr Heijmans en consorten datgene zeggen en zelfs tegelen wat hun bazen willen horen. Dat mag, hoor, vind het prima! Echter, zet er dan ook even bij dat je zulke dingen zegt in opdracht van die en die (naam instantie payrol). Dan ga je later in de tijd minder op je bakkes als hypocriet.

Ander ding: burgermeester dhr. van Zanen (VVD) geeft dus opdracht a.d. politie om niet in te grijpen, vind ik ook prima. Graag wel even excuses a.d. Friezen.

Unsinkable-Sam | 16-09-23 | 21:51

Heijmans hypocriete linkse Volkskrantlul, neem de vokking trein eikel.

Mark Smeeks | 16-09-23 | 20:50

Je zult als stad maar zo’n slabberderwatskie burgervader hebben, een verbod uitbrengen en dan de politie niet laten handhaven! Gek dat er niemand meer bij de politie wil?

Rdock | 16-09-23 | 19:50 | 2

Iemand de weet wie het officiële beheer over de A12 heeft? Rijkswaterstaat en het Rijk, ipv die slappe burgervader? Of toch wel die slapzak?

Ram_Ram | 16-09-23 | 20:21

@Ram_Ram | 16-09-23 | 20:21: een burgemeester heeft in elke gemeente altijd zelf de portefeuille openbare orde en veiligheid. Dat is verankerd in de Gemeentewet.

Mark Smeeks | 16-09-23 | 20:58

Kan nu niemand die club helemaal kapot proceduren?

franky37265 | 16-09-23 | 19:40

Wat een treurige verzameling mafkezen. Jammer dat onze politie hier mankracht op in moet zetten. Kansloos. Nul respect voor deze lieden.

Doela | 16-09-23 | 19:18

De politie moet ze er gewoon vanaf het begin af aan met geweld afmeppen, het is geen toegestane demonstratie en je blokkeert de snelweg dus je levert gevaar op en overtreedt wetten. Flikker op met dat pappen en nathouden! Elk ander mens die een snelweg bezet met een demonstratie waar geen toestemming voor is zou keihard aangepakt worden, waarom XR niet?? Ik snap het daadwerkelijk niet. Vanwaar dit meten met twee maten terwijl er gewoon meerdere wetten overtreden worden en andere burgers belemmerd worden in hun doen en laten? En dan gaat de politie op voorhand een snelweg (waar NIET gedemonstreerd mag worden) afzetten?? WTF, zijn ze helemaal gek geworden?? Zo hou je het probleem natuurlijk in stand! Omgekeerde wereld, dit land wordt met de dag gestoorder en de politie werkt eraan mee.

Lompelul | 16-09-23 | 19:02 | 1

DNA, DNA, DNA… tja doe hier maar niet. De normale hardwerkende burger begrijpt echt helemaal niks meer van onze overheid, het OM, de rechters en de politiek.

Rdock | 16-09-23 | 19:53

XR-redenatie: ik mag kinderen (en neem ze mee om ze te laten wennen aan het beoefenen van illegaal gedrag) en jij lekker niet.

SIogra | 16-09-23 | 18:53 | 2

Je kind als verdedigingswapen gebruiken, dan ben je echt helemaal van het padje af.

Rdock | 16-09-23 | 19:54

Is er ook nog iemand bij die vindt dat beide stammen de wegen mogen blokkeren? Ik ben moe van allerlei talking heads die steeds hetzelfde vinden.

SIogra | 16-09-23 | 18:49

''...anders gaat het nooit over het klimaat". Toine heeft wel humor, dat moet gezegd.

Louis_Verschoor | 16-09-23 | 18:47

Toine mag vanaaf nog van bil als hij zoiets zegt.

SIogra | 16-09-23 | 18:42

Ik hoorde op de radio dat het er nog maar een paar honderd waren. Zullen we gewoon stoppen het aandacht te geven?

Aangezien deze eigen-geilers leven op (kokos)water, quinoa en aandacht houdt het dan snel genoeg op.

Sjors W. | 16-09-23 | 17:17

Toine is een beetje dom

Keinap-teiP | 16-09-23 | 16:31 | 2

Toine voldoet aan wat Bryan R. Wilson (socioloog) over sekteleden stelt:

“De sekte beschouwt zich als een elite, begiftigd met een bijzonder inzicht of belast met een bijzondere opdracht.”

DankeSchon | 16-09-23 | 16:36

Geweldloos optreden kan toch ook? Gewoon erlangs lopen en inventariseren wat er precies zit. Gegevens opnemen en dat elke dag opnieuw, want telkens een nieuwe overtreding. Dat gaat steeds gemakkelijker, want het zullen vaak dezelfde personen zijn. Paar administratieve poppetjes de boel laten invoeren en na een week de eerste doorzetten naar het CJIB. Die verstuurd na een week of 4 de eerste boetes a 390 euro voor lopen op de snelweg. Dus de eerste boete arriveert na ca 5 weken. Het bedrag kan bij een dagelijkse blokkade dan al opgelopen zijn tot een slordige 14.430 euro per activist voordat ze post uit Leeuwarden krijgen. Laten het rond de 4000 activisten zijn die daar plakken, dan levert dat in 5 weken 57.720.000 euro op. Bijna 58 miljoen. Daar kun je wel het een en ander mee compenseren. Het is in ieder geval mooi meegenomen en dat zonder geweld. Geweldig toch. Dat geld kan mooi besteedt worden aan nieuw asfalt. Dubbel zuur voor die pipo's dat ze het gehate asfalt zelf gefinancierd hebben.

Kopieerapparaat | 16-09-23 | 16:05 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Zo zie je maar, voor het klimaat ( links ) maakt het niet uit wat de 'waarheid' is.
Als we maar kunnen deugen.
En dus zo'n verhaal over een vriend en ziekenhuis, boeren zijn tuig.
Klimaatridders ( terroristen ) zijn goed, want te weinig in het nieuws????? ( huh)
En uiteraard zijn ze allemaal blank, want blank heeft alles fout gedaan.
Boete, boete, boete.
Lijkt de kerk wel, afkopen van de zonde met geld.
Je zou bijna denken dat klimaat een religie is? ( ja dat is het ).

Er was trouwens toch ooit een VVD bestuurder die er een puinhoop van maakte in Den Haag? Jaren geleden, ben het even kwijt, die wilde ook niet ingrijpen.

helaas-nederlander01 | 16-09-23 | 16:01 | 2

Oei, VVD bestuurder die ergens een puinhoop van heeft gemaakt.

Nu maak je het wel erg moeilijk hoor. Dat zijn er nogal wat!

DankeSchon | 16-09-23 | 16:19

Wat mag de politie eigenlijk wel? Boete quotas binnenhalen?

James_t_kruk | 16-09-23 | 15:56 | 2

Probeer maar eens te verhinderen dat Akwasi met zijn mannen een Kinderfeestje komen verstieren, dan kom je wel erachter wat de politie wel mag.

Sieg Hein | 16-09-23 | 16:01

Simpel. De A7 is een zeer belangrijke verkeersader voor Nederland. Een blokkade ervan wordt zeer streng gestraft:

“Het gerechtshof in Leeuwarden stelde dat alle verdachten zich schuldig hebben gemaakt aan het versperren van de snelweg, het verhinderen van een geoorloofde betoging en het uitoefenen van dwang. Bij Douwes bestaat de veroordeling ook uit opruiing en uitlokking tot het plegen van strafbare feiten.”

Bron: nos.nl/artikel/2360773-veroordelingen...

De A12 is geen belangelijke verkeersader. Het blokkeren ervan wordt dan ook oogluikend toegestaan:

“ De meeste actievoerders zijn aangehouden enkel voor het overtreden van de Wet openbare manifestaties, zij hebben actie gevoerd op een plek waar de burgemeester dat uitdrukkelijk had verboden. De rechter heeft in eerdere uitspraken bepaald dat als:

- er sprake is van een vreedzame demonstratie;
- er geen sprake is van laakbaar gedrag (denk aan vernieling of geweldpleging);
- de mate van overlast die de demonstratie veroorzaakt beperkt is;

er vaak geen reden is om nog een straf op te leggen als verdachten al zijn aangehouden door de politie. In die gevallen ziet het OM dan ook geen reden voor strafvervolging.”

Bron: www.om.nl/actueel/nieuws/2023/05/28/w....

Merk op dat het OM concludeert dat “de mate van overlast die de demonstratie op de A12 veroorzaakt beperkt is”.

DankeSchon | 16-09-23 | 16:29

Politie moet zich hier helemaal niet mee bemoeien. Gewoon aan de burgers zelf over laten. 24 uur p/d webcam er op en kom maar op met de popcorn.

CornholioNL | 16-09-23 | 15:45

Het “klimaat” is verworden tot iets dat maakbaar moet zijn. Wij bepalen de criteria waaraan het moet voldoen én we accepteren niet dat het hiervan afwijkt.
Bovendien is jezelf als mensheid continu de schuld geven heel goed, een soort zelfkastijding, volkssport.
Doordat men jarenlang is blijven herhalen en steeds met nieuwe criteria op de proppen komt is het gemeengoed geworden, niets dan de waarheid. Alles wat afwijkt van wat wij bedachten is een probleem en slechts weinigen die dat nog in twijfel trekken.

Neem stikstof. Nederland heeft geen “natuur”, Nederland is gemaakt, wij hebben bepaald wat waar mag groeien en deels was dit bijvoorbeeld heide. Heide groeit echter alleen op arme grond, dus als je iets meer stikstof hebt, wil daar ook best een boom groeien……maar dat mag niet!

We overspoelen onszelf met schuldgevoelens en creëren hiermee de bereidheid om te betalen, want oplossingen kosten geld natuurlijk.
Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat niemand van die A12 “wappies” niet binnenkort in het vliegtuig zit naar een zonnig oord, vanavond biefstuk eet of het lichtknopje omhaalt als ze thuiskomen. Allemaal slecht voor de natuur immers, maar dit soort drammers zou men op een dag als vandaag niet moeten verdrijven met waterkanonnen, maar met terrasverwarmers…….de waterkanonnen mogen weer als het klimaat zorgt voor wat kouder weer!

Rukeend | 16-09-23 | 15:27 | 1

We overspoelen onszelf met schuldgevoelens, heb daar geen last van

sgaapje | 16-09-23 | 15:50

Als je dat filmpje afspeelt zie je het pas: Asha is Frans Timmermans. Niet eens in drag, gewoon dezelfde persoon.

kapoerewiet | 16-09-23 | 15:24

XR is een welvaartsziekte. Beetje als obesitas, maar dan in het koppie

Pierke Smulders | 16-09-23 | 15:14

Enige wat die klootviolen doen is zorgen dat ik 'm laatste greintje sympathie voor ze verlies.

Hetisnietaanteraden | 16-09-23 | 14:53

Het zou wat zijn als 25 augustus 1970 zich nog eens kan herhalen in Den haag.

fragvoer | 16-09-23 | 14:52

Overheid psyop. Politie mag niks doen van hogerhand. Er is geen klimaat crisis. Electrisch rijden gaat niks 'oplossen'. Kan iemand undercover bij XR om bewijsmateriaal te verkrijgen? Projectje veritas...

nakman | 16-09-23 | 14:40

Jezus, het zijn overal slappe klootviolen. Nu weer eentje, van Zanen, burgemeester van Den Haag. Een opperhoofd die heeft gezegd : "dit kan niet mensen, jullie brengen gevaarlijke situatie op de weg". Nee hoor. Hij groeit op met deze mensen, is van deze garde. Getverderrie.

Thoth | 16-09-23 | 14:36 | 1

VVD. Je weet dus waar je niet op hoeft te stemmen in november 23.

Jake_the_snake | 16-09-23 | 14:39

Die hele XR bende is in mijn optiek een terroristische beweging. Ongelofelijk dat dit gewoon dag in dag uit door kan gaan zonder consequenties.

Tijdens Covid werden mensen die de avondklok negeerde pontificaal beboet. Deze XR wappies krijgen een touristen tripje met de bus door Den Haag zonder een bon. Meten met 2 maatstaven?

Natuurlijk kunnen we met zn alle zuiniger leven, minder consumeren. Maar wat XR wil bereiken is gewoon niet haalbaar, al zeker niet op de korte termijn.

Ik word misselijk van die lachende gezichten op de A12 en voel de oneerlijkheid in mijn lijf doordat die gasten er maar mee weg blijven komen.

Grotesk | 16-09-23 | 14:17 | 5

Je zou zeggen dat zo'n tunnelbak de perfecte plaats is om ze een voor een door de boetestraat te trekken en voor ieder bezoekje aan Den Haag, zo'n paars met witte envelop thuis te sturen.

Spaanders | 16-09-23 | 14:27

Precies en geen vervolging door het OM. Het OM is een hele smerige corrupte bende.

swagmachine | 16-09-23 | 14:30

Mijn maag draait om van een laffe overheid, o.a. die Van Zanen die beweert niets te kunnen doen om te voorkomen dat ze de weg op gaan. Klop bij Den Haag aan en zet marine en leger in vanuit de Kamer. Dit is gewoon legaliseren van het ontwrichten van onze maatschappij door de overheid zelf?

Jan, Leiden | 16-09-23 | 14:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Nogmaals: er is geen klimaatcrisis . Dit kan niet vaak genoeg herhaald worden

Nobel Prize winner Dr. John F. Clauser signs the Clintel World Climate Declaration

John F. Clauser, winner of the 2022 Nobel Prize in Physics for his work on quantum mechanics, has decided to sign the World Climate Declaration of Clintel with its central message “there is no climate emergency”. Clauser is the second Nobel Laureate to sign the declaration, Dr. Ivar Giaever was the first. The number of scientists and experts signing the World Climate Declaration is growing rapidly and now approaching 1600 people.

Clauser has publicly distanced himself from climate alarmism and this year he also joined the Board of Directors of the CO­2 Coalition. In the announcement by the CO2 Coalition, Clauser was quoted in the following way:

“The popular narrative about climate change reflects a dangerous corruption of science that threatens the world’s economy and the well-being of billions of people. Misguided climate science has metastasized into massive shock-journalistic pseudoscience. In turn, the pseudoscience has become a scapegoat for a wide variety of other unrelated ills. It has been promoted and extended by similarly misguided business marketing agents, politicians, journalists, government agencies, and environmentalists. In my opinion, there is no real climate crisis. There is, however, a very real problem with providing a decent standard of living to the world’s large population and an associated energy crisis. The latter is being unnecessarily exacerbated by what, in my opinion, is incorrect climate science.”

IPCC is spreading dangerous misinformation
In July Clauser gave a talk at the event Quantum Korea 2023. He warned the audience about the growing amount of pseudoscience and misinformation.

clintel.org/nobel-prize-winner-dr-joh...

Zwizalletju | 16-09-23 | 14:12 | 4

Logisch het is de grootste hoax sinds corona, er komt een CO2 budget aan, noem mij maar weer een gekkie. Alles wijst er steeds meer op.

Leg mij maar uit waarom al bij de bank steeds berichten krijg over milieu en co2? Leg mij maar uit waarom dit soort protesten op de snelweg gedoogd wordt? Leg mij maar uit waarom ik nog geen enkele minister gehoord heb aan de linkerkant dat dit niet oke is?

swagmachine | 16-09-23 | 14:34

Nou ja, of er al dan niet een klimaatcrisis is, is de vraag natuurlijk, de grote vraag. Een vraag, en dat is het eigenlijke probleem, die steeds minder hardop gesteld mag worden. Dat is de druk die ontstaat wanneer waarheid en moraal steeds minder uit elkaar te trekken zijn, of, zoals nu gebeurrt, in elkaar lijke op te lossen. Wetenschappelijke feiten zouden waardenvrij moeten zijn. Iets is het geval of niet het geval, en wetenschappelijke feiten zouden de kracht moeten hebben om elke moraal te breken, als binnen het wetenschappelijk discours die niet meer ontkend kunnen worden. De hype rond de telkenmale verschijnende IPCC-rapporten laat inmiddels geen zuiver wetenschappelijke discussie meer toe, laat staan een kritische lezing, hoeveel mitsen en maren er ook in gestopt worden.
Of Clauser het bij het rechte eind heeft, ik zou het niet weten, maar het lijkt mij dat hij met zijn ondertekening niet wil bewerkstelligen dat de wetenschap als discipline zou moeten ophouden te bestaan. Zijn positie lijkt er een die binnen de wetenschappen nog steeds mogelijk is. Als hem de mond wordt gesnoerd, dan mag je je afvragen waarom en waartoe.

Schoorsteenveger | 16-09-23 | 14:38

@Schoorsteenveger | 16-09-23 | 14:38: Ik zou graag een zeer exact fundamentele universele onderbouwing wensen te verkrijgen van het woord crisis, niet van u hoor, hoeft niet/mag wel, pogen kan, maar ik vrees dat het weer de zoveelste onmogelijke wens van mij is om een bijna axiomatisch substraat te verkrijgen van 1500 pagina's, wat overal op te plakken valt (niet alleen op menselijke fenomenen) en dan nóg ruimte laat voor onzekerheden en andersoortige onbekende kansen.
Verder zoals gebruikelijk veelal zeer geïnteresseerd in uw visies.

nobodiesunmighty | 16-09-23 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

Circus van Klimaat-nazi's.... back in town!

Hevvlan Demuru | 16-09-23 | 14:08

Als agent word je hier toch moedeloos van. Dag in dag uit in de hitte de vieze zweterig lichamen te moeten wegzuilen. Je zou haast een competente en daadkrachtige corpsleiding annex "driehoek" wensen

Baron_von_Rijswijck | 16-09-23 | 14:07 | 3

Tijd dat die agenten allemaal zeggen, zoek het maar uit.
Ik ga me nuttig maken voor de andere burgers in het land.

civilian | 16-09-23 | 14:29

gewoon helemaal negeren. geen pers, geen politie. Laat ze maar lekker een paar weken zitten.

pete1023 | 16-09-23 | 14:48

@pete1023 | 16-09-23 | 14:48: De pers kan dit niet negeren, dat betekent: geen brood op de.. uh, geen met biobacteriele boter gebakken in de zon avocado's (uit Latijns-Amerika per boot (niet verder vertellen!)) op het met bioklei gebakken uit India, met klimaatcerficaat (weer met boot en stookolie, gvd hou je mond!) bordje! (en als je dat niet doet ontslaat de hoofdredacteur je!).

nobodiesunmighty | 16-09-23 | 15:31

Maar goed dat er een master klinaatpsychologie bij de HvA is te volgen binnenkort, kunnen ze over 2 jaar behandeld worden voor klimaatangst en klimaatdepressie. Oh nee wacht:
www.at5.nl/artikelen/222474/nieuwe-ma...

Skaaffie | 16-09-23 | 13:47 | 3

Het is een cursus activisme. Heeft niks maar dan ook niks met psychologie te maken Er worden twee kwesties op oneigenlijke wijze gekoppeld, het probleem van de soms diepe emoties welke degenen die zich zorgen maken om het klimaat ondergaan wordt direct en zonder omweg in verband gebracht met de doelstellingen van de klimaatactivisten. Hoe? Door te claimen dat de actie de enige oplossing is om die negatieve emoties te bedwingen. Maar het is symptoombestrijding, maakt alleen maar nog emotioneler, nog zieker, nog depressiever.

Schoorsteenveger | 16-09-23 | 14:01

@Skaaffie | 16-09-23 | 14:58:
Nou ja, die titel is nog niet eens zo slecht. Missionarisen zijn ook lieden die een absolute waarheid komen brengen, een waaraan niet getornd kan en mag worden, vergezeld van de belofte dat de genen die zich bekeren minder of helemaal niet meer zullen lijden. Hetgeen een grote leugen is. Priesters houden de gelovigen ziek, weten met hun balsems enkel maar te verdoven, in een roes te brengen of in slaap. te wiegen. Klimaatmissionarissen zijn van eenzelfde soort. Zij maken verslaafd aan, afhankelijk van een ideologie, ze zijn rattenvangers.

Schoorsteenveger | 16-09-23 | 15:12

Terwijl het klimaat helemaal niet zo sterk leeft bij mensen die werken om in hun levensonderhoud te voorzien, leeft het wel heel sterk bij beleidsmakers en ambtenaren. Als jij daar afhankelijk van bent is het verstandig om daar in mee te gaan. In ene gaat iedereen vol op het orgel over klimaat.
Paar jaar geleden was dat nog multiculti. Toen moest je minderheden tellen in je organisatie als je subsidie ging aanvragen. Hoeft nu allemaal niet meer. Nu moet je aantonen dat je klimaatneutraal bent, geen uitstaat hebt en dat je een stukje regenwoud bezit om je uitstoot te compenseren.
En over 5 jaar verzinnen ze van gekkigheid weer wat anders en moet je een transgender op de loonlijst hebben staan als je subsidie wilt aanvragen.

Osdorpertje | 16-09-23 | 13:46

Als iemand acuut in het ziekenhuis wordt opgenomen, waarom moet je daar dan meteen naartoe? Waarschijnlijk krijgt hij allerlei onderzoeken of ligt hij al op de operatietafel.

Mr_Natural | 16-09-23 | 13:45 | 7

In een ernstige en eventuele acute situatie laten ze überhaupt geen vrienden toe, alleen directe familie. Ik denk dat die meneer een klein beetje aan het fantaseren was.

Bootsjunge | 16-09-23 | 13:57

Hij schrijft: "Beste vriend acuut in ziekenhuis". Dat zegt dus verder niks. Je kunt er gewoon met de trein heen. Maar de Volkskrant kennende, nemen ze het niet zo nauw met de waarheid.

nancystjago | 16-09-23 | 14:07

@Bootsjunge | 16-09-23 | 13:57: Laat dat klein beetje maar weg. Puur een leugentje om zijn "gelijk" te halen. Zie je vaker bij dit soort linkse lui.

Grachus | 16-09-23 | 14:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Het ND:
"Is rabiaat rechts echt zo’n fijne bondgenoot voor behoudende christenen? Spit eens één laagje dieper
Zonder genderideologie geen oorlog in Oekraïne? De Heiloose pater Gerard Wijers vliegt flink uit de bocht met zijn pro-Poetinteksten. Maar ze zijn wel bewijs van een trend: de vlucht van orthodoxe gelovigen naar rechts."
Maar het belang van Oekraïne verbleekt bij de gigantische kosten die het rechtse getreuzel over het klimaat heeft veroorzaakt. Eigenlijk denk ik wel dat ze rechtstreeks bijvoorbeeld de doden in Libië op hun conto mogen schrijven. Hoewel links natuurlijk ook profiteert van hun sloomheid omdat er inderdaad nog niet echt een economie is die volledig zonder fossiel kan.

cugel | 16-09-23 | 13:43 | 7

@Tapu | 16-09-23 | 14:40:
“Don’t say, ‘If only we’d done this, if only we’d done that,’” Mr. Saleh said. “What took place in our country was an incomparable natural disaster.”

Dr. Ashoor acknowledged that the flood was prompted by a giant storm rarely seen in the country. But he believes the authorities could have done far more to minimize the risk.

“Political strife, two governments, all of the wars we’ve seen since 2011, terrorism, all the problems we’ve faced,” Dr. Ashoor said. “All of this gathered together to lead to this deteriorating disaster, this calamity we’re living through. May God ease this crisis.”
Dire Warnings About Libya Dams Went Unheeded www.nytimes.com/2023/09/16/world/midd...
Dus ja, je hebt meer gelijk dan ik dacht. Maar het blijft een feit dat rechts iedere klimaatactie tegenhoudt. Terwijl je kunt googelen hoeveel doden en schade dat heeft opgeleverd. Er zijn nu al verzekeraars die stoppen met verzekeren in bepaalde gebieden omdat dat gewoon niet meer kan. De wetenschappelijke consensus is dat we onomkeerbare schade aan de klimaat regulatie van de planeet hebben veroorzaakt. En rechts ontkende decennia lang en hield daarna alle actie tegen. Dus ja, de schade en doden kun je op het conto van rechts schrijven. Links heeft vaak genoeg gewaarschuwd.

cugel | 16-09-23 | 18:21

@cugel | 16-09-23 | 18:21:
“ De wetenschappelijke consensus is dat we onomkeerbare schade aan de klimaat regulatie van de planeet hebben veroorzaakt.”

Dit is feitelijk onjuist, geen serieuze wetenschapper zal dat beweren. Dat is puur alarmisme, bovendien is dat niet de wetenschappelijke consensus, daarbovenop, omdat er consensus is over iets betekend daarom nog niet dat het waar is of dat iedereen het er mee eens is.

twitter.com/fmeeus1

clintel.org/wp-content/uploads/2023/0...

Bovendien wijzen alle berichten die dat beweren naar de VN en het IPCC en die hebben een duidelijk belang bij het sterker aanzetten van klimaatverandering.

duckduckgo.com/?q=climate+irrepairabl...

ratelaar | 16-09-23 | 19:29

@ratelaar | 16-09-23 | 19:29:
Ik heb al je linkjes bekeken, wel de lange wat oppervlakkig en de eerste opende pas na een hele tijd, maar we gaan het toch niet eens worden. Volgens mij gelooft veel meer dan 90 % van de wetenschappers in klimaat verandering. Dat je dan een paar obscure bronnen te voorschijn tovert van mensen die daar niet in geloven maakt weinig uit, toch?
Hier er nog één van mij:
ANP : Onderzoekers: beperken opwarming aarde ook economisch verstandig

articles.blendle.com/b333b0/anp/2023-...

cugel | 16-09-23 | 21:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Ah joh die slappe kut hippies hebben het nu nog lekker warm, straks begint de herfst en komt de winter er aan dan zie je ze daar echt niet meer. Tenzij ze met een diesel aggregaat 20 straalkachels installeren dat zou dan wel een beetje ver van hun standpunt af staan.

CornholioNL | 16-09-23 | 13:42 | 4

In de herfst en winter is het ook helemaal niet leuk om te feesten.

Bootsjunge | 16-09-23 | 14:00

Cugel: wat een merkwaardige aannames doe je. Ben je altijd zo zuur? Vrolijk links bestaat ook.

donkieshot | 16-09-23 | 14:22

@donkieshot | 16-09-23 | 14:22:
Ja, je hebt gelijk: op dit soort sites heb je altijd de neiging ten strijde te trekken tegen windmolens, zoals je naamgenoot. Lighten up! Goed advies: we moeten er de humor van blijven inzien.

cugel | 16-09-23 | 14:38
▼ 1 antwoord verborgen

De dubbele moraal bij de klimaatklevers is heel sterk. Ik moest zo lachen om de video van Sieger Sloot van XR, die terugkomt van een wintersport vakantie en zich dan pas bij de politie meldt. Als hij daarop aangegesproken wordt door de OvJ en reageert dan door van leer te trekken tegen de ander. Do as I say, don’t do as I do.

HoniSoit | 16-09-23 | 13:42 | 1

Hij had ook heel veel woorden nodig om zich eruit te lullen. Dat zegt genoeg.

Bootsjunge | 16-09-23 | 14:02

Komende week: Herfst!
Veel regen en lagere temperaturen.
Einde van klimaat-gestoorde bezettingen.

meneer Q | 16-09-23 | 13:40

Dus als je er zelf last van hebt, is het naar.. Nee, duidelijk. Sukkel!

Producent | 16-09-23 | 13:40

Laat ze gaan zitten, zet er een (dicht!) hek omheen, spuit ze zeiknat en laat ze er het hele weekend zitten.

flupsen | 16-09-23 | 13:35

Ik zou zeggen, lekker laten gaan, geen politie inzet, geen aandacht laat maar gaan. Het wordt van de week hondenweer, dan is het zo gedaan met die mooi weer bezetters.

redthehaghue | 16-09-23 | 13:34

Het gaat godbetert al 10 jaar ALLEEN maar over het klimaat. Ik ben dat hele klimaatgeneuzel spuugzat. Die Volkskrantredactie loopt met oogkleppen op. Ze schrijven over niets anders meer dan dat. Bij mij werkt het averechts. En nu ga ik een SUV bekijken... Iemand advies?

Giotto | 16-09-23 | 13:33 | 2

Misschien barbecues?

meneer Q | 16-09-23 | 13:41

een Hummer?

swapper | 16-09-23 | 15:09

Asha. Dat wordt opnieuw asfalteren. Nog meer CO2.

Jos Tiebent | 16-09-23 | 13:32 | 1

De ecologische voetafdruk van Asha, telt minimaal voor 2, maar daar hoor je niemand over!

Hevvlan Demuru | 16-09-23 | 13:44

Ik verbaasde mij overigens over het voorstel van de politiebond om een bemiddelaar in te schakelen. Hoezo? Is er sprake van een gijzeling of zo, waarbij het risico van dodelijke slachtoffers speelt, zoals bij die treinkaping destijds?
In dit geval de hulp van een bemiddelaar inroepen is bakzeil halen, tekenen voor de nederlaag. Alleen al het voorstel is een reden voor XR om te volharden.

Schoorsteenveger | 16-09-23 | 13:32 | 1

Het is verboden om op de snelweg te fietsen/wandelen etc. Iets met veiligheid voor alle deelnemers. Is dat geen legitieme reden voor geweld? Overtreding, veiligheid en niet de instructies opvolgen van de WETSdienaar?

boerk | 16-09-23 | 13:44

Er moet een lucht van deze stroom schooiers afkomen, politie met hazard suits aan er op klappen.

gristen | 16-09-23 | 13:30

Hier zit dit land nou vol mee.
Walgelijke figuren die te pas en te onpas, een stukje mogen schrijven.
Dat mensen hier nog een abbo voor nemen, is niet te begrijpen.
Dooiebomen tikker wil op alle fronten gelijk krijgen, mits in eigen straatje.
Hypocriete englul.

Zitvlak | 16-09-23 | 13:29 | 4

Tijd is bijna voorbij dat mensen 400+ euro per jaar voor een krant uitgeven... of 70 euro/kwartaal voor digi-versie... en dan in iedere krant 6 columns.... van deugers tot kiloknallende mislukte afvalmeisjes..

hagelkruis | 16-09-23 | 13:37
▼ 1 antwoord verborgen

Toineke toch! In tegenstelling tot die klimaat-mafklapers leveren BBBoeren wél een constructieve bijdrage aan de maatskappij!

Hevvlan Demuru | 16-09-23 | 13:29

Ze zitten met elkaar te pijpen.

zwenkwieltje | 16-09-23 | 13:41

XR zijn de useful idiots van de totalitaire machtsgreep die de Energietransitie heet

darahan | 16-09-23 | 13:17 | 9

@mozaard | 16-09-23 | 13:39,
Dat windmolentjes en zonnepaneeltjes fabriek draait nu wel door.
Dan hebben we het nog niet over idd de transitie van de auto`s naar elektrisch.
Daar komt bij dat de accijnzen op enige vorm van fossiele energie de pan uit gaan stijgen.
Zodat hij zijn klimaat vriendjes hiermee tegemoet komt.
Voor Rutte himself, is dat een win en win situatie.
Vergeet ik nog even dat landonteigening wat ze die boeren willen opleggen.

Bad - Casey | 16-09-23 | 13:46

@Bad - Casey | 16-09-23 | 13:46: I see. Energie moet ergens vandaan komen. Shit it is... (Persoonlijk ben ik dan ook een aanhanger van ‘nogrowth’ en consuminderen, maar dat terzijde.)

mozaard | 16-09-23 | 14:00

@mozaard | 16-09-23 | 14:00,
Energie is overal, dat wist Tesla al.
Alternatief is kernenergie.

Bad - Casey | 16-09-23 | 14:14
▼ 6 antwoorden verborgen

De voorzitter van de Nederlandse Politiebond, Jan Struijs, zei over het niet vervolgen van de ruim 1500 XR demonstranten in mei 2023:

„Hoe verklaar je nou dat bij de ene demonstratie wel vervolgd wordt en bij de andere niet?”, vraagt Struijs zich af. „We moeten zorgen dat we als rechtsstaat geloofwaardig blijven, en de rechtsgelijkheid niet in het geding komt.”

Bron: www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binn...

Tsja… dat stadium zijn we inmiddels gepasseerd. Want hoe kan men nog op een andere manier handelen als de volgende demonstratie net zo verloopt? Er is inmiddels wel een soort van jurisprudentie ontstaan, nietwaar?

DankeSchon | 16-09-23 | 13:13 | 9

Eigenlijk mag vanaf nu iedereen ongestraft snelwegen blokkeren, rechtsgelijkheidsbeginsel.

Wattman | 16-09-23 | 14:16

Gokje, de klimaatalarmistische geluiden komen de politiek wel goed uit.
O.a. vanwege gebrek aan kennis, helaas.

Harry.Langezwaal | 16-09-23 | 14:22

@Wattman | 16-09-23 | 14:16: precies. En dat baart mij toch wel zorgen. Dat gaat straks van kwaad tot erger.

DankeSchon | 16-09-23 | 14:48
▼ 6 antwoorden verborgen

Even los van de reden om te demonstreren… Ik heb nog heel goed de respons tav de corona demonstranten voor me en zie nu dit. Een wereld van verschil.

Demonstreren mag dus alleen als de overheid vindt dat het mag.

Raskut | 16-09-23 | 13:11 | 2

Dat is toch niet vreemd. Dat doen ze ook in bijv. Rusland, Iran en Noord-Korea.

Oh wacht… wij houden ons voor in een democratie te leven, in tegenstelling tot de genoemde totalitaire regimes.

DankeSchon | 16-09-23 | 13:16

Goed dat GS ook de hypocrisie dan wel het meten met twee maten van Toine Heijmans even laat zien: als boze boeren de weg blokkeren, dan is het inderdaad ''lomp machtsvertoon, ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikken'', maar als XR nu al voor de achtste dag op rij de Utrechtse Baan bezet, dan is dat volgens diezelfde Toine Heijmans ''noodzakelijk''. En wat betreft die omgekeerde vlaggen - ik reed deze zomer een keer naar Oost-Groningen; je ziet ze niet meer - waar de linksisten zich destijds ook scheel aan ergerden: als 'links' of XR dat verzonnen zou hebben, dan zou er ongetwijfeld worden gezegd dat het een hele onschuldige, 'ludieke' manier van protesteren was - Blauw, Wit, Rood, Nederland in Nood - waarbij niemand een strobreed in de weg gelegd werd, er niets vernield werd, etc. Maar nu 'rechts' die vorm van protest had bedacht, waren de linksisten opeens hevig verontwaardigd: onze nationale driekleur wordt door het slijk gehaald! (Terwijl toen 'rechts' jaren geleden voorstelde een Nederlandse driekleur in de Tweede Kamer te zetten, zoals in veel landen gebruikelijk in hun parlementen, daar tandenknarsend gehoor aan werd gegeven met een soort Madurodam vlaggetje, een kaasprikkertje).

Ik had het hier begin deze week ook al over de hypocrisie van links mbt het meevoeren van kleine kinderen naar de Utrechtse Baan. De politie deed daar aangifte van bij een of ander instituut, dat zich er meteen van distantieerde, en allerlei lieden liepen weer te hoop om te betogen dat het ''de eigen keus van die kinderen was, en dat het om hun toekomst ging, etc''. Maar een klein kind meenemen naar een demonstratie waar geen toestemming voor is verleend, en waarvan je kunt verwachten dat er gehandhaafd gaat worden, en er in potentie gevaarlijke situaties kunnen ontstaan, is gewoon onverantwoord.

Ik wees er toen op dat in een ander geval waar kleine kinderen door hun ouders gebruikt werden om hun punt te onderstrepen, nl een protest tegen de komst van een AZC in Albergen, de deskundologen er als de kippen bij waren om eea af te keuren, dat kinderen niet zelf ervoor kiezen om mee te doen aan protesten, etc, etc.

Maar je ziet het gewoon, is het doel van het protest 'sociaal wenselijk, policor, en sympathiek' in de ogen van de dominante politiek-culturele elite, dan gelden er opeens heel andere normen en waarden.

Dr_Johnson | 16-09-23 | 13:11 | 4

Mooi verwoord. Wat ik ook van kwesties vind, ik zie ook deze verschillen in berichtgeving en aanpak. In media en in politiek. En dat vind ik niet neutraal, het wekt niet echt vertrouwen.

letopuwzaak | 16-09-23 | 13:20

Mooi verwoord en eens. Van een goed functionerende rechtsstaat, democratie en journalistieke distantie is inmddels allang geen sprake meer. Als we überhaput nog kunnen spreken van die zaken. Het heeft de naam, maar niet de inhoud.

Zomaarwat | 16-09-23 | 13:26

Een uitstekende tegel.

Dit zou verplichte kost moeten zijn bij de opleidingen journalistiek: nieuwbakken leerlingen bij elkaar halen en deze tegel voorlezen en vervolgens een exemplaar voor een ieder beschikbaar stellen. Verplicht!

Nuuk | 16-09-23 | 13:33
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer je als overheid de geloofwaardigheid, die je wellicht nog wat hebt, wilt behouden dan moet je nu optreden.

Geylebok | 16-09-23 | 13:09


Gutmensch Asha zuigt zich met haar flinke 'zure sloot', vacuüm aan dat warme asfalt.

Ervaringsdeskundige | 16-09-23 | 13:08 | 10

Argh, gatverdamme!
Gelukkig m'n lunch net achter de rug.

LoesjeP | 16-09-23 | 14:01
▼ 7 antwoorden verborgen

Prachtig, het contrast tussen die tweet van Toine Heijmans over de blokkeerboeren en zijn column in de Volkskrant van heden!
Meten met twee maten, het staat links op het lijf geschreven, denk ik dan altijd. Niet dat rechtse mensen zich daar niet ook aan zouden bezondigen, maar voor links is het gewoon de standaard modus operandi.

KeesBruin | 16-09-23 | 13:08 | 2

Een slachtoffer van de klimaat massapsychose maakt rare sprongen.

Hoe krijg je het uit je strot dat het anders nooit over het klimaat gaat. 24/7 worden we er mee bestookt.

Wattman | 16-09-23 | 13:12

@Wattman | 16-09-23 | 13:12: Ja, dat ook nog! Glashard beweren dat het "nooit over het klimaat gaat". We worden er dag in, dag uit mee bestookt, en dan schrijft-ie dat met droge ogen op.
Enfin, wel leuk in deze tijden van het internet, dat alle oudere uitspraken en stukjes in één handomdraai opgevraagd kunnen worden, zodat je die lui op hun eigen woorden kunt pakken.

KeesBruin | 16-09-23 | 13:27

Het is ook wel weer duidelijk wat de agenda is bij het wel of niet toestaan van demonstraties. Tijdens corona werd alles verboden onder het mom van de gezondheid en gevaar samenleving. Wat natuurlijk lulkoek was in de buitenlucht. Nu kan het blijkbaar gewoon en moet de burger maar in de file staan. Waarom staan ze nu niet met de wapenstok klaar?

Caterpillar | 16-09-23 | 13:07 | 1

@Caterpillar: BIJNA elke demonstratie in corona-tijd werd verboden...
Behalve die BLM demo op de dam. Dat was zogenaamd te belangrijk.

TinusVlugOpDeKut | 16-09-23 | 13:24

Toine is de zwager van Baudet

menschdurfteleven | 16-09-23 | 13:05 | 2

Zal gezellig zijn op verjaardagen...

TinusVlugOpDeKut | 16-09-23 | 13:25

Ik neem aan een kutzwager?

gestoptmetroken | 16-09-23 | 13:54

voormalig NOS hoofdredacteur Bauke Geersing over de eenzijdige en activistische verslaggeving van de NOS over de acties van XR: opiniez.com/2023/09/14/nos-gaat-weer-...
'Voornoemde onderwerpen worden elders wel kritisch belicht en behandeld, maar dan moeten we te rade gaan bij de zogenoemde ‘alternatieve’ media. Ik noem er enkele: Wynia’s Week, OpinieZ, De Dagelijkse Standaard, De Andere Krant, Gezond Verstand, Doorbraak, blckbx , GeenStijl en andere.
De NOS moet kennis nemen van deze media, de wettelijke plicht tot evenwichtige berichtgeving vereist dat. Die ‘afdoen’ als partijen op de ‘rechterflank’, zoals NOS-journalist Michiel Breedveld deed, is ongepast in ons medialandschap. Dat past in een autoritaire staat, daarin worden de kritische geluiden weggezet als leugens van tegenstanders. De NOS als doorgeefluik van activisten en belangengroepen staat diametraal op wat de mediawet voorschrijft.''

Piet Karbiet | 16-09-23 | 13:04 | 5

@KeesBruin | 16-09-23 | 13:11: Klopt. Hij heeft de hoofdredactie daar meermaals over aangeschreven zonder antwoord. Die krijgt hij inmiddels wel. Dat is al heel wat.

Piet Karbiet | 16-09-23 | 13:23

@Bad - Casey | 16-09-23 | 13:08: Yep. Alleen betalen wij die appelen.

Piet Karbiet | 16-09-23 | 13:24

@Piet Karbiet | 16-09-23 | 13:24,
Jazekers, ik kijk ook niks meer wat deze engnekken uitzenden, daar is mijn televisie te duur voor en mijn verstand is al niet echt meer helder.

Bad - Casey | 16-09-23 | 14:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Heb mijn abonnement nu opgezegd.

Muloklant | 16-09-23 | 13:03 | 2

Dat is niet genoeg. Je zult ook boete moeten doen, iets offeren of te biecht gaan of zo.

Duwbak_Linda | 16-09-23 | 13:05

@Duwbak_Linda | 16-09-23 | 13:05,
Oeps, was niet naar jou toe bedoeld.
Heb het gelijk gewist.

Bad - Casey | 16-09-23 | 13:18

Is er al DNA afgenomen?

NoE | 16-09-23 | 13:03

Over de “noodzakelijkheid” kunnen we twisten. Over het wettelijke niet. Het gebrek aan optreden door handhaving en justitie begint nu wel érg pedant te worden.

DankeSchon | 16-09-23 | 13:03

Wat een sukkel, die Toine.

Après toi | 16-09-23 | 13:03 | 1

Eigenlijk gewoon een l#l...

TinusVlugOpDeKut | 16-09-23 | 13:27

Hypocriet en eigenrichtig, zouden ze bij mij thuis zeggen. Of bord voor de kop, of balk in oog, enz, Wat een knuppel.

Sans Comique | 16-09-23 | 13:02

Even hoor.
Je zal verdorie 3 x per week een zooitje van die gehersenspoelde gekken daar op je rit naar jouw werk ontmoeten.
Dan komen er volgens mij toch best wel vreemde gedachtes en acties in dat koppie naar boven drijven ?!

Bad - Casey | 16-09-23 | 13:01 | 2

@jan huppeldepup | 16-09-23 | 13:15,
Ik keur geweld nooit goed, maar ik snap de frustratie heel goed.
Zoiets kan bakken met geld kosten.

Bad - Casey | 16-09-23 | 13:19

Het lijkt wel een horde heksenjagers, wat een mensenhaat stralen de klimaatfanatici uit.
De grafieken liegen niet, er komen steeds meer mensen en ze consumeren steeds meer per persoon, dus wen maar aan de verandering.

Zeurders | 16-09-23 | 13:00

"anders gaat het nooit over klimaat".
Ja ja... was het maar waar.
Er zou een boete moeten staan op het gebruik van sommige linksfascistische woorden. "Klimaat" en "transitie" bijvoorbeeld. Tijd om de psychoten terug te trekken van de waanwereld waarin ze leven naar de werkelijkheid.

keestelpro | 16-09-23 | 12:59

Ik heb even een empirisch onderzoek gedaan, en het blijkt dat “klimaat” hoog op de agenda staat.
duckduckgo.com/?q=klimaatverandering&...
Dus om klimaat op de agenda te krijgen hoef je niet op de a12 vast plakken.
Maar je hoeft ook niet feitelijk onderbouwd een column te bouwen om columnist te worden. Zolang het over het klimaat, regenbogen of extreem rechts gaat kun je er zeker van zijn dat de redacties je column plaatsen.

ratelaar | 16-09-23 | 12:58 | 2

Voor deze fanatici is het nooit genoeg, GIJ ZULT BOETE DOEN!

Zeurders | 16-09-23 | 13:03

Hoho, de gelegenheid moet wel worden aangegrepen om specifieke mensen of zelfs groepen weg te zetten als racist fascist. Mooie praatjes hebben we niet genoeg aan, er moet een schuldige op het altaar geofferd.

Sans Comique | 16-09-23 | 13:05

"Beste vriend in het ziekenhuis .Meteen erheen ,via A1 en A50."

Met de auto .Toch wel handig en snel nietwaar,Toine?

chausson61 | 16-09-23 | 12:58 | 1

Scherp!

LoesjeP | 16-09-23 | 13:44
-weggejorist-
Deflatiemonster | 16-09-23 | 12:56 | 1

Toine lijkt me goed bezig.
Zijn eigen ongeloofwaardigheid aantonen terwijl hij meewerkt het draagvlak voor de klimaathysterie af te breken.
Ga zo verder, ga zo door.

zwenkwieltje | 16-09-23 | 12:55 | 2

Het geeft aan hoe een forse meerderheid van journalisten volkomen de weg kwijt is en elke code voor journalistiek weet te schenden.
Nieuwschierigheid en onbevooroordeeld naar andere geluiden willen luisteren is een basisvaardigheid van de journalist. Deze man, en veel van zijn collega’s hebben echter al de klimaatramp omarmt terwijl tal van wetenschappers, die helemaal niet de invloed van de mens ontkennen, daar heel anders over denken. Onlangs nog de voorzitter van TU Eindhoven en de directeur van het IPCC.

Deze xr demagogen moeten ze nu maar eens met geweld bij de snelwegen weghouden. De omstreden mogen ze; daar zijn steeds aangewezen plekken voor gekomen waar ze niemand hinderen en waar ze hun aandacht toch wel krijgen want de riool media van Trouw, VK, nrc, npo, gaat er toch wel heen om met juichverhalen terug te komen.

Nuuk | 16-09-23 | 13:03

@Nuuk | 16-09-23 | 13:03:
Zeker. De schadelijke ledigheid der journalistiek/columnisten.

zwenkwieltje | 16-09-23 | 13:19

Demonstraties tegen coronamaatregelen en de boeren protesten mochten met geweld uit elkaar geslagen worden. Werd zelfs geschoten op een van de demonstranten. Black life matters en klimaat protesten worden geen strobreed in de weg gelegd. Vrije samenleving, alleen als het zo uitkomt.

zegmaarwij | 16-09-23 | 12:54 | 3

U krijgt straks vast het 'jamaar-boeren-hadden-gevaarlijke-trekkers' argument van een 2matenmeter.

zwenkwieltje | 16-09-23 | 12:58

OM/justitie/politie: tegenwoordig allemaal vrouwen aan de top..... moeders beschermen zelfs hun grootste etters.... door dik en dun asfalt.

hagelkruis | 16-09-23 | 13:17

Het resultaat van teveel tolerantie voor linkse denkbeelden. Laten we die fout nou niet nog een keer maken.

pollens | 16-09-23 | 14:06

Wegen blokkeren doe je niet. Er zijn vele andere manier om voor je zaak op te komen maar anderen ophouden in hun al dan niet belangrijke bezigheden is nooit een manier om sympathie te kweken. Wat dat betreft zijn die boeren acties net zo tenenkrommend als deze acties van Extinction Rebellion.

keestelpro | 16-09-23 | 13:04

Ik heb een variant van deze tegel al duizend keer geplempt maar nog maar eens: ik woon ergens in oost-europa en niemand hier bekommert zich om het klimaat, tenminste niet zoals in Nederland. Het is geen onderwerp van gesprek, niet in de media, niet onder de mensen. Als Nederlandse kenissen op bezoek komen dan is "klimaat" al snel onderwerp van gesprek, daar kun je de klok op gelijkzetten. En dat is ook niet vreemd met hoeveel aandacht het krijgt in de Nederlandse media en maatschappij.

superduperadmin | 16-09-23 | 12:53 | 2

De propagandamachine draait overuren, mensen een schuldgevoel aanpraten is een beproefd middel om het gepeupel te manipuleren.

Zeurders | 16-09-23 | 12:54

In Zuid-Europa ook niet, net zoals in vele andere landen.
Bizar hoeveel aandacht er in NL voor is, terwijl wat we ook doen het geen enkel verschil maakt.
Al zou Nederland helemaal verdwijnen, dan is het nog niet meetbaar.
Stop ermee.

LonelyWanker | 16-09-23 | 13:02

Waarom worden de actievoerders niet opgesloten?

rman | 16-09-23 | 12:53 | 1

Omdat ze aan de policor kant staan.

zwenkwieltje | 16-09-23 | 13:00

Dat is niet mijn klimaat, vriend.

Zeurders | 16-09-23 | 12:51

Wat een verademing voor de politie, deze demonstrante die niets doen als alleen maar zitten. Dit in tegenstelling tot de demonstraties op het malieveld waar de ME met knuppels werden geslagen door bejaarden en invalide nog stenen gooide. Bekijk de wilde demonstratie bende op deze foto. www.telegraaf.nl/nieuws/828493422/pol...

jan huppeldepup | 16-09-23 | 12:48 | 1

Het is wel goed met je. Heb al die beelden toen ook gezien. Beelden van vele demonstraties, trouwens. Ik ben nog van de generatie dat je beter weg kunt gaan vóór de ME gaat vegen. Want vegen gingen ze. En dat was prima (al vond ik het inhakken op "wappies" soms wel erg ver gaan). Tot ineens de vriendjes en familie van couranten, mediapark en politici op de snelweg gingen zitten. Ze krijgen nog net geen lolly. Het is schaamachtig.

Duwbak_Linda | 16-09-23 | 12:54

Als ze nu eens net als die monnik in Vietnam zichzelf bij wijze van protest in brand zouden steken? Verspreid over het gehele land in Amsterdam, in alle provincehoofdsteden maar ook in plaatsen als Alkmaar, Apeldoorn, Roermond, Nijmegen, Rotterdam, Zaandam, Amersfoort en dergelijke. Vanaf 13.00 elke vijf minuten op 30 verschillende plaatsen een moedige martelaar die zichzelf ten prooi geeft aan de vlammen. Net zolang totdat er geen subsidie wordt verstrekt aan de fossielen.
Dat zou zeker helpen.

Arnold Layne | 16-09-23 | 12:45 | 8

Waarom klinkt dit grappig, lol.

Adriel | 16-09-23 | 12:52

Ik denk dat ade benodigde benzine de rebellen er van weerhoud.

Jackjack | 16-09-23 | 14:57
▼ 5 antwoorden verborgen

Er zijn dus te weinig agenten om de XR mafklappers v/d A12 af te houden. Tegelijkertijd mag de ME, KMAR en Defensie doorgaan met duimen te draaien. “Zeg agent, welke kant op is de A12? Die kant uit meneer”

HankHill | 16-09-23 | 12:42 | 2

HankHill | 16-09-23 | 12:42,
Apaches hebben we ook nog.

Bad - Casey | 16-09-23 | 12:53

"Wo ist der A12?"
"Do ist der A12"

Sans Comique | 16-09-23 | 13:22

De Telegraaf is sensationeel maar heeft de politieke scoops, de beste misdaadverslaggeving en de beste financiele pagina's. Het FD houdt zich aan de feiten anders worden hun hoogopgeleide, rijke lezers boos. Algemeen Dagblad is een nationaal regiokrantje met leuke sportpagina's. En De Volkskrant, NRC en Trouw zijn een laagkwalitatieve, zuurlinkse meningkjeskrant.

Ik kan me anno 2023 oprecht niet voorstellen dat mensen nog denken dat De Volkskrant, NRC en Trouw iets met kwaliteitsmedia te maken hebben. Het zijn ideologisch vervormde gedrochten, onvergelijkbaar met pakweg Le Figaro, The Financial Times, Welt of de Nikkei Shimbun.

drs. Levi Samsonov | 16-09-23 | 12:42 | 3

Het AD schrijft veel over auto’s die op benzine rijden.

Koonkluk Huis | 16-09-23 | 12:56

Er zijn hier geen echte kranten meer, vooral een paar gehaaide Belgen (staatsschuld 160%....)hebben met slinkse subsidies alles over kunnen nemen, dat land is werkelijk failliet maar door een talen-rookgordijn wordt de shit verdund. In Wallonië staken ze deze week 8 scholen in brand... wgs."sex.voorlichting aan de jeugd", zelfs de Belgen weten niet meer of het mo's zijn of bezopen Grimbergers. België kunt U vergeten, dat land is totaal "op".

hagelkruis | 16-09-23 | 13:01

@hagelkruis | 16-09-23 | 13:01: "... zelfs de Belgen weten niet meer of het mo's zijn of bezopen Grimbergers..."
Ja, nee, ja kijk, dàt komt door die kranten.

Sans Comique | 16-09-23 | 13:24

Toine Heijmans was drie jaar chef van de reisredactie van de Volkskrant. U weet wel. Van die figuren met meer vliegtuigkilometers achter hun naam dan een doorsnee Boeing 747-piloot.

goedverstaander | 16-09-23 | 12:41 | 4

goedverstaander | 16-09-23 | 12:41,
Schijnt dat zijn echte naam Toine Reismans is.

Bad - Casey | 16-09-23 | 12:47

Is nog niet hoog genoeg in de boom voor een burgemeestersbaantje. Daarvoor moet je als Hoofdredacteur de overheid een decennium lang naar de mond hebben gepraat.

Sans Comique | 16-09-23 | 13:25

Dat is de meest begeerde functie bij de VK. Dan moet je goed je weg weten op de politieke redactievloer en veel omhoog likken. Zie hier de eigenschappen van Toine.

Piet Karbiet | 16-09-23 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Bad - Casey | 16-09-23 | 12:39 | 3

Als je weet dat 80% van de bevolking tegen demos op de A12 is, wat bezielt je dan om daarmee door te gaan? Zo win je het grote publiek nooit voor je ideeen. Ga bij het Binnenhof liggen!

Swoop | 16-09-23 | 12:39 | 4

Overigens zitten daar de uitdelers van de subsidies, hoor.
Die moet je niet te veel lastig vallen.

Mr.Crowley | 16-09-23 | 12:47

Het grote publiek hoeft er ook niet mee eens te zijn; enkel dat kleine groepje dat de regels maakt hoeft men maar te overtuigen.

ikhebergeenbenulvan | 16-09-23 | 13:06

@ikhebergeenbenulvan | 16-09-23 | 13:06: Er hoeft niemand overtuigd, er moet slechts gezien worden. Kijk mij, mij, memememememememij!!!! Daarom klimmen columnisten als Toine in de pen op de zeepkist en wentelen bevallige studentes en scholieres het liefst halfnaakt met natte strakke kleren over het asfalt ten overstaan van de hele landelijke pers.

Sans Comique | 16-09-23 | 13:32
▼ 1 antwoord verborgen

wat die blokkeer wappies vergeten is dat als je doet wat ze vragen alles onbetaalbaar wordt.

fabeltjesland | 16-09-23 | 12:38 | 2

Dat is ook precies wat ik dacht. Leuk idee, maar de energietransitie gaat nog wel een paar decennia duren met dit tempo. Het kan best wat sneller allemaal, maar Rome is ook niet op een dag gebouwd. Als de subsidie nu in de zakken van de aandeelhouders verdwijnt dan zullen de prijzen zeker stijgen. Anders zou je het nog via de inkomstenbelasting kunnen verrekenen met de burgers. Maar dat zal wel erg naief gedacht zijn.

Caterpillar | 16-09-23 | 13:03

Ik zou zeggen; goed voorbeeld doet goed volgen. Inleveren, die iPhone, om mee te beginnen. Verder alleen nog kleding en andere luxegoederen toestaan die op het eigen continent zijn vervaardigd en vooruit, voor deze generatie mogen de grondstoffen nog wel door kindslavenhandjes uit de grond worden getrokken maar tegen 2040 moet het over zijn hoor.

Sans Comique | 16-09-23 | 13:35

Hypocriet stuk vreten....

Paaldanseres | 16-09-23 | 12:38

Het gaat alleen nog maar over het klimaat, lul de behanger.

Satertje | 16-09-23 | 12:37 | 1

Dat was hem nog niet opgevallen.

Mr.Crowley | 16-09-23 | 12:48

Toine Hypocriet.

Swoop | 16-09-23 | 12:36

Omrijden duurt 5m extra.
Hoeveel breincellen heb je als via de A12 gaat?

Einde van de Domheid | 16-09-23 | 12:35 | 2

Meer breincellen dan het volk dat illegaal de A12 blokkeert, vermoed ik.

Professor Superhirn | 16-09-23 | 12:40

5 minuten als er geen files staan omdat 95% over de a12 rijdt. En afgelopen week is de omleidingsroute ook een paar keer bezet door deze 'rebellen'.

Kruijffje | 16-09-23 | 13:32

Vanavond steek ik mijn vreugdevuur aan op het strand bij Kijkduin. Komt allen, dan kan de politie ons niet tegenhouden.

Piet Karbiet | 16-09-23 | 12:35

Ga jezelf lekker vastplakken in Saudi-Arabië of zo.

Is dit nog nieuws? | 16-09-23 | 12:35 | 1

Dat zeg je nu zo, maar gisteren bedacht ik me hoe praktisch het zou zijn als we stukjes openbare ruimte in Nederland tijdelijk en op afroep een andere status zouden kunnen geven. Tijdelijk Saoedisch grondgebied gaat misschien wat ver, maar iets zoals de zone op Schiphol achter de douane. Om te beginnen met het stuk A12 bij het gebouw van de tijdelijke Tweede Kamer, elke dag tussen twaalf en een.

Oppakken door de marechaussee. Indien geen Nederlands paspoort niet terug laten keren op Nederlands grondgebied.

Beetje rigoureus misschien, maar mogelijk wel effectief. Kun je ook toepassen op andere locaties met notoire overlastgevers.

Professor Superhirn | 16-09-23 | 12:45

"Had de Tweede Kamer vrij zicht naar buiten, dan zag ze de dagelijkse blokkade van de Utrechtsebaan ter redding van het klimaat."

Ja dat zal het klimaat redden, muisjes die roepen wat stampen we hard hè ?

Wattman | 16-09-23 | 12:31

Het verschil tussen Heijmans’ tweet en zijn column is tekenend: het luid uitgesproken (on)begrip tiert welig. Iedereen een mening, of het nu redacteuren van de Volkskrant of van GS zijn. De intolerantie tegen wie uit de pas loopt is ongenadig groot. Stakers en demonstranten mogen geen overlast bezorgen: denk bijv. aan stakende leraren waardoor ouders niet naar hun werk kunnen, of treinmachinisten waardoor de werkplek onbereikbaar wordt. Dergelijke neveneffecten krijgen breeduitgemeten aandacht in de media. Ik kan niet meer naar mijn werk, ik kan niet meer met het OV, ik kan niet meer over de A12, … Klagen met ‘ikke ikke ikke’ uit eigenbelang over de demonstrerenden die daar staan voor een collectief belang? Het is de pot die ketel verwijt dat hij zwart ziet.

Blij toe dat Heijmans tot inzicht is gekomen, maar zijn verontwaardiging van weleer was selectief en dat valt te misprijzen.

mozaard | 16-09-23 | 12:30 | 2

U stapt niet in de ambulance als die u naar het ziekenhuis moet vervoeren?

Mr.Crowley | 16-09-23 | 12:32

U heeft zeker een punt maar bij overlast gevende acties hoort natuurlijk op enig moment ook een reactie en dat vind ik nu het kwalijke. De selectiviteit in het optreden van bijv. de politie, dat is waar het scheef gaat. Dus de knoet erover hoort er ook bij op enig moment.

Jan van Haerlem | 16-09-23 | 12:53

'Het volgende materiaal bevat mogelijk gevoelige content' meldt X over het filmpje met Asha Tuinbroeke. Musk heeft zijn filters loepzuiver afgesteld. Bravo.

goedverstaander | 16-09-23 | 12:30 | 3

Gaat er een Tesla stuk?

nobodiesunmighty | 16-09-23 | 12:33

De foto's van Asha kunnen tijdelijke blindheid veroorzaken.

funkyd | 16-09-23 | 12:34

Met aandacht voor het klimaat bedoelt men vooral zich zelf.

Piggelmee | 16-09-23 | 12:29 | 1

Stel je voor, dat je in het werkelijke leven je buurvrouw zou helpen met onkruid wieden, of helpt een muur schilderen. Daarna wat samen bakt, eet en drinkt. Dat klinkt toch wel erg afgezaagd, vergeleken met het klimaat redden.

nobodiesunmighty | 16-09-23 | 12:36

Prachtige, dat selectieve geheugen. Moet heerlijk zijn om te hebben.

Deflatiemonster | 16-09-23 | 12:28

Als die bukkers nou eens secondelijm op hun voorhoofd zouden plakken.

swassannuf | 16-09-23 | 12:27

Ik zou graag mijn vrouw vastplakken op de A12, maar volgens mij had ze me door toen ik niet precies kon uitleggen waarom die liter Bison kit voor het lijmen van een vaasje was.

Kaal-dik-en-lelijk | 16-09-23 | 12:27 | 3

Ik heb mijn vrouw gisteravond nog vastgeplakt aan haar lakens. Daarna een koud biertje en restantje VI afkijken. Heerlijk begin van het weekend.

_pacman_ | 16-09-23 | 12:29

@_pacman_ | 16-09-23 | 12:29: Ik ben druk bezig met een buitenkeuken nu. Niets mis met een beetje afstand, met name 's avonds.
*kettingoog inschroeven doet*

goedverstaander | 16-09-23 | 12:33

Wat een kut-baan heb je dan als je bij de politie werkt. Compleet zinloos bestaan in dit ver-woke-te Nederland.

Repliek_in_stijl | 16-09-23 | 12:27 | 1

Verreweg de meeste banen zijn zinloos.

mozaard | 16-09-23 | 12:32

"Anders gaan het nooit over het klimaat". Ze hebben het tegenwoordig bijna nergens anders meer over. Je kunt geen programma meer opzetten of klimaatverandering wordt wel genoemd. Al moeten ze het er aan de haren er bij slepen. Daarbij er worden al miljarden uitgegeven en of gereserveerd voor het klimaat. Ik zou zo zeggen; het klimaat krijgt al heel veel aandacht. Er is dus geen reden om de snelweg te blokkeren. En ja, zeker, ik ben van mening dat we zuiniger op moedertje aarde moeten zijn en dat we nog veel meer moeten en kunnen innoveren.

ikhebergeenbenulvan | 16-09-23 | 12:26

"In het veurjoar zag ik schoapen
met zien allen op de Dam
En het grootste schoap met ambtsketten
stund zelfvoldaan veuran
Mar a'j opkomt veur oe vrijheid
krie'j een knuppel in de rug
En de klok geet van het weekend 77 joar terug
En de hoge heren zopen en
deden toen een plas
En alles in de wereld bleef
precies zoals het was"

- Hendrik Jan Bökkers

youtube.com/watch?v=xuLar7n-n20&l...

Klompz | 16-09-23 | 12:26 | 1

Mooi en de spijker (of moet ik spieker zeggen?) op z'n kop

Trekhaas | 16-09-23 | 12:35

Demonstranten op de A12 loslaten en 24 uur aan beide kanten hermetisch afsluiten. Dan is se lol er snel vanaf..

Willy | 16-09-23 | 12:26

Gister op de tv een schoolklas waarvan de helft ging demonstreren. De juf en de andere helft niet. Mochten niet van hun ouders (niet de juf). Dat lijkt me prima. De kinderen die wel gingen hadden allemaal van die enorme doemverhalen over de aarde en het klimaat. Beangstigend.

Piet Karbiet | 16-09-23 | 12:25 | 5

@Zomaarwat | 16-09-23 | 12:34: Vraag die leerlingen eens of ze ook vrij krijgen om te demonstreren tegen de illegale immigratie.

Piet Karbiet | 16-09-23 | 12:40

Destijds in de vijfde klas had ik ook een hippie voor de klas die ons bang zat te maken voor "de bom" en ons warm zat te maken om mee te demonstreren. Daarnaast schrikbarende plaatjes van aangetaste bomen door zure regen (wij waren de laatste generatie die nog bomen konden zien op de Veluwe.... not!). Angst is altijd ingezet als middel om mensen voor je karretje te spannen. Al die lui op de A12 zijn jeugd met onvolgroeide hersenen. Of oude pensionados die weer relevant willen worden.

Klaagbaan | 16-09-23 | 12:41

@Piet Karbiet | 16-09-23 | 12:40: Je wordt denk ik met geweld van het scholencomplex verwijderd.....

Zomaarwat | 16-09-23 | 12:45
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Zomaarwat | 16-09-23 | 12:25 | 3

Laten ze lekker Schiphol blokkeren.

Hoe zou het toch komen dat dát niet gebeurt?

Nu mogen de burgers de ellende voor hun rekening nemen.

Zomaarwat | 16-09-23 | 12:22 | 3

Want als Schiphol wordt geblokkeerd hebben burgers er geen last van?

RM666 | 16-09-23 | 12:34

@RM666 | 16-09-23 | 12:34: Óók. Maar op de A12 louter. De overheid en de mensen die er toe doen in veel - veel - mindere mate. Opportunisme troef.

Zomaarwat | 16-09-23 | 12:36

De politie is massaal aanwezig om de orde te handhaven. Zij mogen van de burgemeester geen geweld gebruiken om te voorkomen dat de rijbaan wordt geblokkeerd . Waarom laat de politie zich nog steeds misbruiken . Niemand snapt het meer .
Kortom wat is er aan de hand dat de hardwerkende burger dit niet mag weten . Wees als overheid transparant en kom niet iedere dag met andere berichtgeving. Waar is de overheid bang voor. POLITIE weg wezen daar, maar ja dan moet je wel een KORPSLEIDING hebben die niet blindelings achter de onnavolgbare politiek aanloopt en zich laat misbruiken door smerige politieke spelletjes of is hun baan belangrijker dan de politiemensen die het ook niet meer begrijpen en gewoon worden gebruikt .

09773 | 16-09-23 | 12:41

Is dat opruien?

Mr.Crowley | 16-09-23 | 12:20 | 1

Nee, dat doen we alleen hier.

Schadenfreude | 16-09-23 | 12:23

Als die Haagse malloten niet ergens excuses aan het aanbieden zijn, dan laten ze wel snelwegen afsluiten.

Weg met ons!

Zomaarwat | 16-09-23 | 12:20

De uitleg bij waarom daarom is niet meer dan een lulverhaal, een politiek lulverhaal. Honderden actievoerders….ongeveer 15 jaren geleden had de politie in Amsterdam geen moeite met het aanhouden van honderden personen. Waarvan een zeer groot aantal zich van geen kwaad bewust was. Allen werden en bloc met dezelfde reden aangehouden, afgevoerd in bussen, verspreid over de bureaus in Amsterdam, administratief verwerkt, beboet en midden in de nacht losgelaten met de nog net niet uitgesproken boodschap “zoek maar uit hoe je thuis komt”.

swapper | 16-09-23 | 12:20 | 1

Yep, op demonstrerende studenten gingen ze binnen een paar uur helemaal los. No merci. Of zet op het Malieveld eens een gebreid roze varkensmutsje op.

Piet Karbiet | 16-09-23 | 12:27

Dat die lieve klimaatvriendelijke Toine met een zeer vervuilende auto naar die vriend in het ziekenhuis ging, wordt door hem voor het gemak ook maar over het hoofd gezien.

LucaBrasi | 16-09-23 | 12:20 | 7

Het zou me verbazen als deze fantast een vriend had, laat staan naar het ziekenhuis ging.

zwenkwieltje | 16-09-23 | 12:38

@donkieshot | 16-09-23 | 12:31: sprookjesmensen. De realiteit is te complex en vol van onzekerheden/kansen, niet te overzien. Dan is een geloof, religie, sprookje, overtuiging om de wereld veiliger, zinvoller en fijner dan te beseffen dat je in essentie totaal obeduidend bent in dit heelal. Dat is o zo krenkend... beangstigend....
Er is een nieuwe Jezus nodig.

nobodiesunmighty | 16-09-23 | 12:43

@nobodiesunmighty | 16-09-23 | 12:43: Er lijkt inderdaad wel een verband te zijn met het soort mensen die het christelijk geloof hebben afgezworen maar zich nu, met al hun energie storten op het nieuwe klimaat geloof! Het rauwe echte leven is voor deze mensen veel te eng!

Cunucu | 16-09-23 | 12:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Deze drogreden kan je overal wel voor gebruiken
[overtreding] is noodzakelijk anders gaat het nooit over [iets waar maar een promillage van de bevolking achter staat]
Laat het eens proberen door willekeurige woorden in te vullen.
[Korans verbranden] is noodzakelijk anders gaat het nooit over [de islam]
Als iedereen maar overtredingen mag begaan om zijn/haar zin door te drukken kom je uit op het niveau van een kleuterklasje.

Osdorpertje | 16-09-23 | 12:20 | 2

Afgezien daarvan. De kop alleen al is uitermate belachelijk "anders gaat het nooit over klimaat". De overheid en haar in het gelid lopende klimaatwapppies bestoken ons 24/7 met "klimaat".

Grachus | 16-09-23 | 12:25

De Nederlandse beleidskeuzes volgend is de logische oplossing om het verbranden van korans te voorkomen, het verbieden van de koran. Zou mooi zijn als dat gebeurde.

marcoplarco | 16-09-23 | 13:23

NL is fucked met dit soort Heijmans figuren. Gaat niet meer goed komen vrees ik.

prins_flip_da_luxe | 16-09-23 | 12:19 | 1

Dan is voor en tegen het er linksom of rechtsom over eens dat het niet meer goed gaat komen. He he... eindelijk verbroedering.

mozaard | 16-09-23 | 12:35
-weggejorist-
Bad - Casey | 16-09-23 | 12:18

Hopelijk ligt die beste vriend nu niet ergens in een ziekenhuis in Den Haag. Arme toinie.

Kaal-dik-en-lelijk | 16-09-23 | 12:17 | 2

Toine heeft helemaal geen vrienden

Trekhaas | 16-09-23 | 12:37

Hij moest toen even wat om-rij-den terwijl hier gewoon wekenlang de snelweg vanwege reparatiewerkzaamheden op slot zat. Man o man, waar hebben we het over... Stakers en demonstranten staan er voor een hoger goed, ongeacht of je het ermee eens bent. Het is Amerikaans om in je eentje dan ‘er op in gaan rijden’.

mozaard | 16-09-23 | 12:40

In de waterkanonnen (weer in max-stand "nevel"... voor de kwetsbare klimaatmeisjes met kinderen....) zitten Duitse ambtenaren "bevelhebbers" (1 per unit)... Kijk eens, na 80 jaar schieten ze met de doucheslang in Den Haag i.p.v. erger. Volgende week zijn ze niet meer beschikbaar want dan moeten ze de 60 Duitse bruinkoolturf-centrales schoonmaken, die moeten nog 25 jaar branden want Wir-klimaat-schaffen das Mutti Merkel heeft alle moderne kerncentrales dichtgegooid en zonder de SPD-Schröder/Putin gas is Duitsland aan het vastlopen. Hup hup EU/ECB, koop nog wat extra Italiaans toiletpapier, de wc loopt goed door.

hagelkruis | 16-09-23 | 12:16 | 2

Duitse waterkanonnen die vernevelen.
Dat zijn dus eigenlijk Nebelwerfer.
Daar hebben demonstranten niet van terug, lijkt me.

Of maak ik nu een Godwin?

Kapitein Sjaak Mus | 16-09-23 | 12:20

@Kapitein Sjaak Mus | 16-09-23 | 12:20: Ja, maar wel een hele mooie!

MyCatIsDoingThis | 16-09-23 | 16:34

"De weg blokkeren is noodzakelijk, anders gaat het nooit over klimaat."
Dit soort lieden zien hun mening als de waarheid voor iedereen.
Hij mag het best vinden maar zet er dan wel bij dat het zijn eigen mening is.

Geylebok | 16-09-23 | 12:14 | 6

Nu gaat het over het blokkeren van wegen in plaats van het klimaat. Weer eens wat anders.

W_F | 16-09-23 | 12:26

Het klimaat is ook van mij en iedereen die mijn klimaat op een wrede manier wil ontwrichten mag van mij 10 jaar naar de Noord of Zuidpool verhuizen om de harde hand van mijn klimaat te voelen. Laat mijn klimaat met rust!

dijkbewaker | 16-09-23 | 12:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Iemand nog iets over de rechtsstaat?

Over de noodzaak van journalisten en media in een democratie?

Doorlopen mensen.

O nee, we blijven plakken.

Dit toont aan dat onze democratie, rechtsstaat en de presumed onafhankelijke media dood- en doodziek zijn. Allemaal en samenhangend.

En waar leven we dan in? Zegt u het maar.

Zomaarwat | 16-09-23 | 12:14

hahahaha, wat een droppie, die Toine.
Tè lachwekkend gewoon, alleen jammer dat zo'n vederlicht windvaantje werkt in de zgn. objectieve journalistiek

springstuff | 16-09-23 | 12:12

De actievoerders zouden het lastiger maken voor de politie vandaag. Ben benieuwd.

SNAFU | 16-09-23 | 12:12

Al Gore maakte een naargeestige Amerikaanse drama film om de kater van zijn verloren presidentschap kandidatuur te verdringen. Waardoor nu elke Mies in onze polder doodsangsten krijgt bij een regenbui.

McCain | 16-09-23 | 12:12 | 2

Die film is op meerdere fronten debunked maar had de Oscars al binnen de frames in de hoofden van mensen gefixeeerd en bijna niemand die dat weet/beseft. Echt enorm gelul in de film. Maar wat waren de linkse klimaatdrammers blij.

Ze doen het erom, dat paniek zaaien en echte oplossingen blokkeren (kernenergie en dijken verhogen dus anticiperen en geen 0,000(0)36 graden-beleid). De chaos wordt steeds groter maar de leugen groeit tot nu toe harder.

Zomaarwat | 16-09-23 | 12:15

Nou wel iets meer dan dat; de man heeft zijn zakken uit zien puilen van het geld.. Want daar gaat het uiteindelijk om: De Poen!

Remus McMillan | 16-09-23 | 12:16

Vanochtend vroeg zette ik de tv aan. Bij de NPO (sorry) op 2 een item over de vulkanen op IJsland. En ja hoor, binnen 1 minuut een meneer aan het woord die beweerde dat door de klimaatverandering de vulkanen in de toekomst grotere uitbarstingen zullen krijgen. Alarm! Knap hoor dat zij dit nu allemaal al weten.

Piet Karbiet | 16-09-23 | 12:10 | 9

Als er al iets niet te voorspellen valt zijn het wel vulkaanuitbarstingen.

Geylebok | 16-09-23 | 12:34

@_pacman_ | 16-09-23 | 12:16: Ik lag als kind van 8 jaar (in 1958) op het strand bij Bloemendaal, toen was bij vloed de zeespiegel dusdanig laag/hoog dat je nog een 100 meter strand had.... als ik nu (65 jaar later) kijk is die grens (water/land) nog op precies dezelfde plek.

De klimaathysterici zeggen het volgende : ""Het zeeniveau van de oceanen stijgt elk jaar met 4 mm. Dit komt voor een belangrijk deel door afsmeltend zee-ijs, blijkt uit het laatste onderzoek van de University of Leeds en het Danmarks Meteorologiske Institut.""

65 jr x 4mm is 26cm.... en dat zie ik niet op het strand, het is bangmakerij van de linkse kliek in de wereld, ze hebben daar een bepaald doel mee.
Toch hou ik mij wel bezig met het weer, want ik heb (zeer) strenge winters meegemaakt, vanaf 1956, 1962/63, 1978/79....85 en 86 (2x 11-steden), 1997 (laatste 11-steden) en 2011/12, toen het in februari 2012 min 25 graden vroor in de Flevopolder.... de laatste 10/11 jaar hebben we slappe winters meegemaakt, met nauwelijks vorst, dus er is wel iets aan de hand met het weer.
Ook nog niet eerder meegemaakt in mijn herinnering dat het in September meerdere dagen boven de 30 graden was.

Keyboardspeler | 16-09-23 | 13:03

@Keyboardspeler | 16-09-23 | 13:03: ik verkondig in mijn tegel geen eigen mening maar geef een uitleg zoals ik dat van een vulkanoloog begreep hoe zaken met elkaar in verbinding staan.

Dat gletsjers op veel plekken afnemen in omvang is een vaststaand feit, waar dat door komt en of we er wat aan kunnen doen is een andere discussie.

_pacman_ | 16-09-23 | 13:18
▼ 6 antwoorden verborgen

Columnisten zijn journalisten zonder verstand en/of doorzettingsvermogen om echte diepgravende journalistiek te bedrijven. Het Klimaat is de schaamlap voor grootschalige milieuvervuiling (land, lucht, water), verlies aan biodiversiteit en sociale ellende door de Green Deal die met geleend geld wordt gefinancierd. Wie nu jong gaat de rekening betalen en alle welvaart verdwijnt en wordt vervangen door het politieke welzijn van allemaal arm, rotte tanden, korter leven etc. De (politieke) elite natuurlijk uitgezonderd. Fijn en mooi race weekend.

Zemko | 16-09-23 | 12:10 | 1

Ga dit weekend gezellig een willekeurige dysthopische film kijken. Ongeacht welke: het erin gepredikte zal geheid uitkomen.

mozaard | 16-09-23 | 12:48

Nogmaals,
Dat linkse gedoe verft zichzelf constant in een hoek.
Vind dat best wel genieten.

Bad - Casey | 16-09-23 | 12:10 | 4

@Keyboardspeler | 16-09-23 | 12:41,
Absoluut PVV, maar geen VVD erbij.
Spijkers met koppen dienen nu geslagen te worden.
Anders is het echt einde oefening voor Nederland en de Nederlandse bevolking.

Bad - Casey | 16-09-23 | 12:49

@Bad - Casey | 16-09-23 | 12:49: VVD heeft laten zien met elk beleid mee te waaien zolang ze maar in de regering zitten. Dus als ze '666 beleid kunnen uitvoeren dan is PVV beleid ook geen enkel probleem.

marcoplarco | 16-09-23 | 13:16

@marcoplarco | 16-09-23 | 13:16,
Neen, alsjeblieft geen VVD, gasten hebben geen mededogen naar hun wat armlastigere medemens toe.
En ik houd niet van windvanen.

Bad - Casey | 16-09-23 | 13:57
▼ 1 antwoord verborgen

"Jan Hendrikus Cornelis van Zanen (Purmerend, 4 september 1961) is een Nederlands jurist, ***VVD-politicus*** en bestuurder. "

Duwbak_Linda | 16-09-23 | 12:10

Neemt werkelijk iemand met normaal verstand de Volkskrant serieus? Belgische clickbait.

Jackjack | 16-09-23 | 12:09

Tja, de XR klimaat jihadisten van klimaatpaus Timmermans en zijn Imams zoals Jetten, Klaver, Het OM, de rechtspraak etc. mogen alles, want zolas als bij elke religie voelen zij zich moreel verheven boven de rest

Snap_het_ook_niet | 16-09-23 | 12:09

Tsja, als die Van Zanen (VVD!) geen bevel geeft, zelfs geen toestemming, dan houdt het op.

Dat is dus de löl die dit toestaat.

V V D

Zomaarwat | 16-09-23 | 12:09

Anders gaat het nooit over het klimaat!

JJMS | 16-09-23 | 12:09 | 3

'Hoe vaak denk jij aan het Klimaat?'

zwenkwieltje | 16-09-23 | 12:33

Dat XR nog steeds subsidie krijgt in ongelofelijk. Eens zou de belastingbetaler toch ook moeten beseffen dat deze subsidie uit haar naam gestaakt zou moeten worden.
Stop de subsidie aan XR!

El Rico Grande | 16-09-23 | 12:07 | 4

@b0ltus | 16-09-23 | 12:10: DIe heeft zich teruggetrokken inmiddels. Desondanks is dat nog altijd beter dan belastinggeld. Dat is echt een grote gotspe. Nederlandse burgers die gedwongen worden een extreem linkse organisatie te betalen (als dat van die subsidie waar is).

Grachus | 16-09-23 | 12:12

Winnen doe je bij ..?

Duwbak_Linda | 16-09-23 | 12:15
▼ 1 antwoord verborgen

Een dag niet geplakt is als een dag zonder humor.

Plukkieplukkie | 16-09-23 | 12:07

We zetten de klimaatzeloten met z'n allen op Ameland. De rest van Nederland kan dan weer gewoon aan het werk.

de Jager59 | 16-09-23 | 12:06 | 5

Ik stel voor dat we een eilandje opspuiten tussen de windmolens in de Noordzee.

normanius | 16-09-23 | 12:10

@pendajo | 16-09-23 | 12:09: inderdaad. Nimby. Willen altijd even laten zien hoe egocentrisch en egoistisch ze zijn.

B. Randnetel | 16-09-23 | 12:46

@pendajo | 16-09-23 | 12:09: Ameland heeft prachtige natuur, daar voelen die zeloten zich helemaal thuis

de Jager59 | 16-09-23 | 15:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Een tweeluik.

Duwbak_Linda | 16-09-23 | 12:05

Wat fijn voor die jongen dat hij de afgelopen week niet met spoed naar het ziekenhuis in Den Haag hoefde.

zuurtjeregen | 16-09-23 | 12:04 | 4

Of dat hij zijn moeder wil bezoeken omdat ze vanuit het ziekenhuis hebben gebeld dat het plots hard achteruit gaat.

Normpje | 16-09-23 | 12:36

Denkt alleen maar aan ziekenhuisbezoek uit zijn eigen bubbeltje. Puur egoïsme!

J.Dokstijl | 16-09-23 | 12:38

@J.Dokstijl | 16-09-23 | 12:38: En toch, dát egoïsme werd niet als dusdanig herkend destijds. Msm en belangen, ... need I say more?

mozaard | 16-09-23 | 12:53
▼ 1 antwoord verborgen

Toine is ook wel een beetje een simpele ziel natuurlijk, hè.

Do-na-zi | 16-09-23 | 12:04

Toine is een hypocriete lul. Preken voor eigen parochie. Lekker staaltje onafhankelijke journalistiek weer bij de Volkskrant.

Lukiluuk | 16-09-23 | 12:03 | 1

Euh, bovenaan staat er 'column'

Piet Karbiet | 16-09-23 | 12:18

Toine Heijmans is het type: de ander doet het (altijd) fout maar ik doe het (altijd) goed.
Tuurlijk NIET.

MK27 | 16-09-23 | 12:03

Lompe tweematenmeter.

Colin.Fart | 16-09-23 | 12:03

Hahaha wat een zak hooi. Ik geloof ook geen reet van dat ziekenhuisverhaal.

Trekhaas | 16-09-23 | 12:01 | 1

Nee natuurlijk niet. Je bent geen eerstelijns familie dus buiten de bezoekuren ben je niet welkom in het ziekenhuis. Lul verhaal

Okami | 16-09-23 | 13:11

Zo denkt de gemiddelde NL-er er nu eenmaal over: protesteren is goed & belangrijk tenzij ik er last van heb.

_pacman_ | 16-09-23 | 12:01 | 3

Constant demonstreren voor een angstverhaal dat dagelijks alle aandacht krijgt is puur egoïsme.

Zoelense Hobbyboer | 16-09-23 | 12:08

@Zoelense Hobbyboer | 16-09-23 | 12:08: Demonstreren is per definitie egoistisch. IK vind iets belangrijk dus zorg IK ervoor dat met mijn overlast anderen mijn boodschap krijgt opgedrongen.

_pacman_ | 16-09-23 | 12:20

dat is bij iedereen zo, lekker een file van beesterzwaag tot utrecht door trekkers. moet kunnen voor het export voer en vlees met subsidie van de burgerij.

AntiZanicz | 16-09-23 | 13:28

Zo kennen we links weer, hypocriet to the max rules for thee, not for me! Grappige is dat wanneer je probeert een serieus gesprek aan te gaan o.b.v. data, feiten en alternatieven, je enkel krekels hoort. Ergo, het zijn in mijn ogen niets meer dan drammende kleuters die hun zin niet krijgen. Ik pleit ervoor ze ook zo te behandelen.

Justin_Case | 16-09-23 | 11:59 | 1

Hetzelfde voor rechts geen krekels maar niets.

kannietwaarzijn | 16-09-23 | 12:06

Het gedrag gaf de politie geen legitieme reden geweld te gebruiken? Huh... als ik staande wordt gehouden (meestal wegen alcohol gebruik op plekken waar het niet toegestaan is) en ik negeer het en loop gewoon door, reken maar van yes dat er gepast geweld gebruikt wordt. Ondanks dat ik geen vlieg kwaad doe (ik heb geen kwade dronk). Dus waarom er nu geen geweld gebruikt mag worden is mij een raadsel. Van Zanen is volgens mij een undercover XR-symphatisant.

Baron_von_Rijswijck | 16-09-23 | 11:59

Deze reaguurder heeft een klacht bij de politie ingediend vanwege het slappe optreden. Het is belachelijk dat actievoerders een snelweg kunnen blokkeren in het bijzijn van de politie. Daarmee zet je de deur open voor nog meer blokkeeracties (er zijn toch geen consequenties) en het respect voor de politie wordt nóg minder. Of het nou boeren of klimaathippies zijn: pak ze aan!

KwaadBloed | 16-09-23 | 11:58 | 2

inderdaad is het slappe optreden tegen sterke gangster groepen als truckers, motorrijders en boeren een grote zorg en het is wrang dat men tegen covid-mafkezen, huisvrouwen of klimaatbezordgen ineens wel heel dapper doet. Lekker rossen op de zwakkeren en anderen maar netjes begeleiden bij het maken van veel scahde, overlast en ergernis.

AntiZanicz | 16-09-23 | 13:26

@AntiZanicz | 16-09-23 | 13:26: Er wordt niet heel veel geweld gebruikt tegen A12-zitters? Daarnaast: er is een enorme traditie van mensen die zich in grote groepen maar lang genoeg slecht gedragen en ermee wegkomen. Zie ook zigeuners, voetbalhoolies en krakers.

konjodebonjo | 16-09-23 | 20:55

Als je te dom bent om met je handen te werken of een echt vak te leren kun je altijd nog bij de Volkskrant tercht als columnist.

Conan de Rabarber | 16-09-23 | 11:57 | 3

Zullen we deze lieden dan maar Columnix gaan noemen? kan ie zo in een Asterix en Obelix verhaald!
Verdomme, denk ik gelijk weer aan Romeinen!

Cunucu | 16-09-23 | 12:11

grappig maar niet waar

AntiZanicz | 16-09-23 | 13:24

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland