Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hallucinant artikel in @ADnl: "Gezichtsoperatie transvrouwen vaak niet vergoed"

Het Hart van Nederland onder de kranten mengt zich na 8 jaar voor het eerst in een discussie alsof het nog steeds 2015 is

Het papieren SBS6 mengt zich in discussie, hekelt verzekeraars

Ja dan heb je er heel weinig van begrepen hoor. Plastisch chirurg Tim Nijhuis uit het transgender-industrieel-complex interviewen wiens inkomsten o.a. afhankelijk zijn van verzekeraars in de waan laten dat genderdysforie een primaire pathologie is [dat is het zeker bij jongeren bijna nooit] die verholpen wordt door "geslachtstransitie" [bestaat niet, alleen gendertransitie 'bestaat'] per hormonen en operaties - zelfs bij minderjarigen als Jaylinn die er na jaren aan de mannelijke hormonen een maand voor haar borstamputatie achter kwam dat ze helemaal geen genderdysforie had.

En die chirurg vervolgens zijn beklag laten doen dat verzekeraars te ouderwets zijn om het allemaal te betalen. Dat leidt dus tot dit soort zinnen: 

"Voor trans mannen, die biologisch als vrouw zijn geboren, wordt in principe alles door de zorgverzekeraars vergoed. ,,Dus het maken van een penis en het verwijderen van de borsten. Het vermannelijken hoeft bijna nooit, omdat vaak hormonen worden geslikt waardoor bijvoorbeeld baardgroei ontstaat.” Maar bij trans vrouwen ligt dat anders. De geslachtsbevestigende ingreep wordt vergoed, maar bijvoorbeeld het vergroten van de borsten niet. ,,Maar daar is dan voorlopig nog een subsidie voor van de overheid.” Wat vaak niet vergoed wordt, is chirurgie aan het gezicht om dat wat vrouwelijker te maken. Dat is waar Nijhuis zich druk over maakt."

Normaalste zaak vd wereld: "Het maken van een penis en verwijderen van borsten"

Enige nuance wel, zoals we dat hier uiteindelijk wel altijd doen. De specifieke casus betreft hier nu een 43-jarige biologische man/transvrouw die al 3 jaar als transvrouw leeft en valt in tegenstelling tot die talloze jongeren dus waarschijnlijk wel onder primaire, daadwerkelijke genderdysforie.

Verzekeraars hebben haar verzoek tot vergoeding van gezichtsoperatie echter afgewezen omdat ze niet genoeg mannelijke trekken zou hebben voor een zogeheten "schrikeffect" dat als rechtvaardiging voor het vergoeden van zo'n operatie zou gelden. In het kort; haar gezicht is volgens de verzekeraar al vrouwelijk genoeg zoals het is.

Chirurg Nijhuis: "Beroep aantekenen kan betekenen dat een trans vrouw voor een soort jury moet verschijnen van specialisten van de zorgverzekeraar. ,,Soms beoordelen ze het alleen op basis van foto’s, maar vaak ook moet iemand dus echt naar een arts of een heel panel van de verzekeraar om zich te laten bekijken, om te laten beoordelen of er sprake is van een schrikeffect, dat verder nergens gedefinieerd staat.” Dat is mensonterend, vindt hij. En onnodig."

Soit, maar vervolgens toont Nijhuis alsnog aan hoezeer zogeheten """specialisten""" elke scepsis en gezond verstand uit het circuit verdreven hebben en zorgverzekeraars zo'n beetje de laatste volwassenen schakel in de hele keten zijn.

Nijhuis: ",,Het is míjn werk en ik bespreek dat met mijn patiënt: daar moeten dan niet een stel ‘leken’ aan gaan zitten twijfelen.” Want in zo’n jury zitten vaak basisartsen zonder specialistische kennis over transgenderzorg." Verderop: "De zorgverzekeraars stellen de beoordelingen door meerdere artsen en medische beoordelaars te laten doen om elke vorm van subjectiviteit uit te sluiten. Vertrouw de twee ziekenhuizen, het Amsterdam UMC en het Radboudumc, die zich in Nederland met dergelijke chirurgie bezig houden, is de oproep die Nijhuis doet."

Wat daar dus staat is: 'laat leken en basisartsen erbuiten en laat het beoordelen van elk stadium in de transitie-keten over aan specialisten'. Maar het probleem is nu juist dat het gehele transgender-specialistencircuit onherstelbaar gecorrumpeerd is door een ideologie die dicteert dat genderdysforie altijd zo enthousiast mogelijk geaccommodeerd en transitie altijd aangemoedigd moet worden.

En dat terwijl het zeker onder jongeren dus vaak helemaal niet de primaire pathologie is, maar genderdysforie secundair is aan, of zelfs voortkomt uit onderliggende persoonlijkheids- systeem- en neurotische pathologie.

Vervolgens Nijhuis nog even over dat het hem allemaal echt niet om het geld gaat: ",,Nee, zeker niet. Ik ben medisch specialist en het gaat hier om mijn patiënten. Ik verdien er geen cent meer door.” Sterker nog: áls al een operatie wordt vergoed, dan wordt in de meeste gevallen niet alles betaald en schiet het ziekenhuis er bij in."

Ja, makker, dat is dus precies niet hoe geldstromen werken. Je verdient "er geen cent meer door", nee. Maar lang niet alle patiënten kunnen een ingreep uit eigen balzak betalen en je ziekenhuisdirectie blijft dit echt niet nog jaren bekostigen, zeker niet nu de hype ten einde komt een steeds meer mensen de conceptuele onhoudbaarheden bevragen.

Kortom, je verdient "er geen cent meer door" nee, maar je verdient straks wel degelijk minder als verzekeraars ook de vergoedingen voor de talloze jongeren in 'transitie' terug beginnen te draaien. En geloof ons, dat gaat gebeuren, geef het maximaal vijf jaar.

Ter overweging inzake 'het maken van een penis'

Social

Reaguursels

Inloggen

Dat ik de dag kon meemaken dar Munchausen by Proxy en de gigantische "woke" ideologie zou winnen van daadwerkelijk psychologisch en medische specialiteit en zorg...

Waar is deze tijdlijn in godsnaam verkeerd gelopen? Bij het neerschieten van Harambe?!

LangeTijdGeleden | 15-09-23 | 08:44

In delen van amsterdam verbouwen ze zoiemand z'n gezicht voor niks.

sjef-van-iekel | 15-09-23 | 08:37 | 2

Wollah broer, jij hebt probleem?

FrankVeer | 15-09-23 | 08:39

Genderdysforie bestaat niet. Wat wel bestaat is lichaamsdysforie (ik voel me niet thuis in dit lichaam). Dat is dan te fixen met ouder worden als je onder de 27 bent (je brein is nog volop aan het veranderen), met therapie (ik heb m'n lichaam geaccepteerd zoals die is en dat is prima) en als LAATSTE!!!!!!11111 pas met ingrijpende operaties en hormonen om je lichaam meer te laten lijken met hoe je denkt dat die moet zijn.

zhirek | 15-09-23 | 08:36

Je verdient "er geen cent meer door". Maar zéker ook niet minder.

pa_niek | 15-09-23 | 08:13

Ik noem zoiets 'idiotery'

Tonyvanwychen | 15-09-23 | 08:06

Shocktherapie
Lobotomie
Genderdysforie

boonmoi | 15-09-23 | 08:02

Allemaal het gevolg van de "zorgplicht" die de Overheid heeft en die steeds verder wordt opgerekt. Het wordt tijd voor een andere weg, die van een beperkte invulling van de zorgplicht.

Zemko | 15-09-23 | 07:31 | 1

Precies. Terug naar de essentie, bestaanszekerheid. Een toegang tot betaalbaar voedsel, betaalbare energie, betaalbare woningen, schoon drinkwater en toegang tot basiszorg.

ratelaar | 15-09-23 | 08:05

Niet levensreddende zorg zou nooit gratis mogen zijn.

Super Grover | 15-09-23 | 07:21 | 3

Ja, maar anders plegen ze allemaal massaal zelfmoord is het argument.

Kaas de Vies | 15-09-23 | 08:06

Niet mee eens, ook zorg die fysieke handicaps voorkomt, verminderd of compenseert en zorg die fysieke of geestelijke achteruitgang voorkomt of afremt hoort gratis te zijn. Det is ook in het belang van de maatschappij.

Rennieflox | 15-09-23 | 08:18

Dit is ook niet gratis. U en ik betalen.

sjef-van-iekel | 15-09-23 | 08:40

Waarom zo moeilijk allemaal. Ik ben een hetero man, maar heb ook vrouwelijke kanten door gezellig voor m'n maten koffie of bier in te schenken en bitterballen te bakken.

Ray Skak | 15-09-23 | 07:21 | 1

Dan kan je nu dus declareren bij je zorgverzekeraar.

Kaas de Vies | 15-09-23 | 08:07

Als je zo nodig als clown door het leven wil, betaal je het maar lekker zelf. Een psycholoog wil ik eventueel nog wel voor ze betalen.

Zoelense Hobbyboer | 15-09-23 | 06:45

Genderdysforie, een verzinsel van de laatste jaren, staat ook niet in het woordenboek. In mijn woordenboek bestaat het ook niet, ook niet voor 43-jarige mannen die denken dat hen(hahaha) problemen zijn opgelost als ze tieten en een kut hebben.

Vrouwen, echte vrouwen dus, die vinden dat hun tieten te klein zijn krijgen ook geen grotere door ons betaald, echte vrouwen krijgen ook geen plastische chirurgie betaald als ze er uit zien als een kerel. www.zorgwijzer.nl/zorgverzekering-202... .
Is er geen medische noodzaak, dan is het sorry, betaal het maar zelf. Lipoom of cyste op je hoofd, jammer dan. Dat geldt voor iedereen ook voor mensen met psychische stoornissen.

bergsbeklimmer | 15-09-23 | 06:31

Eeh, wat? hoezo wordt dat vergoed? ik wil een mega bodymod. en dat is dan gratis?
en andere mensen betalen dat dus voor jou?

is dat altijd al zo geweest. dat verbaast me echt. ik dacht altijd dat die mensen die zich graag een ander lichaam aan wilden meten, dat dan toch wel zelf bekostigden.

141535979 | 15-09-23 | 02:39

Voor mensen die nog enige twijfel hebben over de schadelijkheid van deze massahysterie en industrie, die zal er na deze 3 minuten niet meer zijn: youtube.com/watch?v=FNGHdBScY5M

SaintNick | 15-09-23 | 02:12

Bekijk ook vooral @MrMennoTweets 's geweldige video over FFS, de operatie waar het hier om gaat!

maanvis81 | 15-09-23 | 01:13

Als je een echte ziekte hebt dan kan het heel goed zijn dat je niet geholpen kan worden, alleen maar omdat het aantal operaties wat vergoed wordt dit jaar al op is gemaakt voor het ziekenhuis waar je behandeld wordt.

Geen enkel probleem voor het Algemeen Deugblad, zolang er maar genoeg budget is om elke gril van het trangenderisme maar te vergoeden. En zonder enige controle aub, want dat is beledigend.

Tttt | 15-09-23 | 00:33 | 1

Ja, dat dus. Het zal je gebeuren zeg.

civilian | 15-09-23 | 08:01

-zelfgejorist-

keestelpro | 15-09-23 | 00:26

Ik zit gevangen in het lichaam van een miljonair.
Opereren hoeft verder niet, maar graag mijn bankrekening in overeenstemming brengen met mijn identiteit.
Lieve overheid!

Malle moer | 14-09-23 | 23:59

Dank u, verzekeraars, om het beschermen van mijn premie tegen dit soort flauwekul.

Malle moer | 14-09-23 | 23:56 | 1

Volgend jaar mag je 10 euro per maand meer gaan betalen.

Piggelmee | 15-09-23 | 00:05

In wat voor wereld zijn we beland, het is echt van de zotte dat we hier mee bezig zijn. Het gaat echt nog te goed in dit land.

Yobke | 14-09-23 | 23:46

Helaas meneer, we kunnen uw kankerbehandeling niet vergoeden, maar mocht u liever als vrouw sterven dan betalen we uw transitie met veel plezier.

Abject | 14-09-23 | 23:44 | 1

Zelfs een transitie naar wormenvoer of as wordt niet vergoed...

Reagiertank | 15-09-23 | 08:49

Mensen moet lekker met hun eigen lichaam doen wat ze willen. Maar waarom moet ik er dan voor betalen?
Psychologische problemen fixen met chirurgie om de physieke kant te verbouwen? Klinkt lekker zinnig ja, mijn facelift deed ook wonderen voor m'n depressie, nou goed?
En voor een aanzienlijk gedeelte van de transgenders is het niet eens dysforie maar vooral een fetish.
Enkel de psycholoog zou voor deze groep vergoed moeten worden.

niet-creatief | 14-09-23 | 23:17 | 1

Nee, bij trsnsgenders is er geen fetish. Het zijn queer relnichten die transgenders voor hun fetisj misbruiken.

Grachus | 15-09-23 | 03:29

En waar al die moeders met Münchhausen-by-proxy vandaan komen... Wat het eerst een paar druppeltjes, toen een straaltje, toen een stroom en nu een versnelling, of was het een Tsunami?

Sans Comique | 14-09-23 | 23:15 | 1

Niet heel nieuw, Beugels, dyslexie, dyscalculie, ADHD, autisme. Het allemaal een rage geweest die schoolgaande jeugd moest hebben om er bij te horen.
Zonder rugzakje tel je niet.
Momenteel hoor je er niet bij als je niet ergens op het lijst van de 2SLGBTQIOMGWTFBBQHDMI4k+ alfabet mensen valt.
Ik voorspel dat geamputeerde ledematen de volgende trend wordt.

niet-creatief | 15-09-23 | 08:40

De mening van Dr. Snijgeil is wel de laatste die je in deze discussie moet toelaten denk ik.

Sans Comique | 14-09-23 | 23:09

Sorry: ik vind dit maar een doodeng onderwerp. Moet alles wat mogelijk is ook daadwerkelijk uitgevoerd worden? Waar eindigt dit?

Amsterdamsko | 14-09-23 | 22:48 | 1

Bij het uitsterven van de mensheid, sowieso.
Soms vind ik dat een geruststellende gedachte.

pollens | 14-09-23 | 22:51

Ziektekostenverzekering volgend jaar fors duurder. Bedankt geneeskundige goden

Kladderadatsch | 14-09-23 | 22:42 | 1

dat duurder worden is een nederlands dingetje hoor ... alles duurder ,nooit goedkoper .en elke keer verzint men wel een excuus om dat te doen .stierenpeop eerste klas .

bowlfabriek | 14-09-23 | 23:10

schaf de drempel in de inkomensafhankelijke bijdrage zvw af.
Laag inkomen betaalt rechstreeks of via werkgever of uikeringsinstanttie 5,45 % tot de drempel 66000,00 daarboven is het vrij, dit heeft vermoedelijk te maken met de sterkste schouders die het harder nodig hebben.

Pensionista | 14-09-23 | 22:35

Binnenkort weer een nieuwe zorgverzekering uitkiezen. Met dat schrikeffect zit het wel snor.

TanteJuut | 14-09-23 | 22:28

Als iedereen nou even dit uit zijn hoofd leert...
Language to use when meeting trans men and/or non-binary
people.
www.jostrust.org.uk/professionals/hea...

Voorbeeldje: Front hole – An alternative word for the vagina preferred by some trans men and/or non-binary people with a cervix.

bitterpete | 14-09-23 | 22:27 | 3

En "bonus hole" betekent dus hetzelfde; vagina.
Als je die term als man gebruikt in een gesprek met of over vrouwen dan heb je een #metoo'tje aan je broek hangen.

Zoals in elke door linksactivisme verziekte discussie is het meten met zoveel mogelijk verschillende maten de norm.

Dandruff | 14-09-23 | 22:41

Bekende debattruc: als je de discussie vantevoren vervuild met herdefinities dan hoeven je argumenten nergens meer op te slaan.

pollens | 14-09-23 | 22:45

Ik verdenk Chirurgen ervan hier zelf op aan te dringen. Zo minimaliseren ze de kans dat ze met een creatie van een collega in bed geraken.

Andersdenkend | 14-09-23 | 22:19

Ben het vaak oneens met de zorgverzekeraars. Heel vaak. Maar in deze situatie geef ik ze groot gelijk. Stop eens met het vergoeden van al die transgenderzorgkosten. Die gelden kunnen beter besteed worden aan het verbeteren van de zorg voor onze zorgbehoevende ouderen.

Kievit | 14-09-23 | 22:12 | 1

Zeg maar... de ouderen zijn/worden ingeruild. Want op hogere premies zit ëcht niemand te wachten. Kan niet beide.

vanvandaag | 14-09-23 | 22:17
-weggejorist-
RatachtigeBever | 14-09-23 | 22:07 | 1

Sommige verbouwden zijn ook niet echt gelukt. Dan heb je een hoofd transplantatie nodig. Doe maar niet en anders zelf betalen.

Zalwelweer | 14-09-23 | 22:06 | 3

Iedereen die naar de plastisch chirurg gaat, moet dit zelf betalen... Waarom zou dat voor deze persoon moeten worden vergoed?

Roos | 14-09-23 | 21:55 | 3

Precies. Laat die mensen zelf hun hobby bekostigen.

Grumpy_Old_Ed | 14-09-23 | 22:01

Niet iedereen hoor. Reconstructie door plastisch chirurgen na ongelukken b.v. en na traumatische (oncologische) operaties worden terecht wel vergoed.

Kievit | 14-09-23 | 22:14

Met wat geestelijke bijstand kan al deze schade en verminking gestopt worden en onnodige kosten worden ook nog bespaard.

smdyasc | 14-09-23 | 21:54 | 2

Precies.
Als er schroefjes loszitten in je hoofd
moet je niet gaan sleutelen in je kruis.

pollens | 14-09-23 | 22:49

Hier is uw nieuwe penis mevrouw, maar het probleem meneer, dat blijft.

kroel | 14-09-23 | 21:52

Wie heeft er nou een penis nodig?

Flightless bird | 14-09-23 | 21:50 | 2

Ik vind hem hartstikke handig.

SterF... | 14-09-23 | 22:12

Zonder is er voor mij geen ruk meer aan.

Wayfaring stranger | 14-09-23 | 22:17

Ja, kom op hey. Het gaat er toch om hoe je je voelt?

Andersdenkend | 14-09-23 | 21:49

Ik wil graag een groene in plaats van een paarse rand op de helm van mijn grote kloppende bonkende vleesstaaf. Kan ik ff vangen.

Lukiluuk | 14-09-23 | 21:48 | 1

Stop met wassen. Dan komt het goed.

horsteknots | 14-09-23 | 22:02

Mijn penis voelt zich lesbisch. Gelukkig vindt mijn vrouw dat niet erg.

Hadena | 14-09-23 | 21:48

Ze zochten nog bezuinigingen? Deze kan bovenaan.

wapster | 14-09-23 | 21:46 | 1

Mag niet van D66.

bitterpete | 14-09-23 | 21:59

Foutjes in de evolutie komen soms voor maar al dat snij- en plakwerk is echt bezopen in onze rijke verwende maatschappij. Op ons dorp hadden we 3 ´man´vrouwen die zich uitstekend gered hebben, uitblinksters in technische en administratieve beroepen. Daarnaast een kerel of 4 die graag in dameskleding rondliepen... totaal geen probleem. De wereld is veel te groot voor wie tegenwoordig naar de media stapt voor aandacht.
Daar werken `chirurgen` graag aan mee... kassa.

hagelkruis | 14-09-23 | 21:45 | 4

Marken? Katwijk? Spakenburg?

wijsvinger | 14-09-23 | 22:06

Oeteldonk?

pollens | 14-09-23 | 22:17
▼ 1 antwoord verborgen

Waarvoor zou een borstvergroting voor transvrouwen vergoed moeten worden?

Als je estrogen slikt gaat je lichaam gewoon borsten groeien hoor, ook als je al volwassen bent als je begint met slikken. Daar is echt geen operatie voor nodig.

Een borstvergroting is gewoon een borstvergroting, of je nou een transvrouw of een cisvrouw (geboren als vrouw) bent.

Leyrann | 14-09-23 | 21:44 | 2

Ja maar die tepels dan?

Hadena | 14-09-23 | 21:49

@Hadena | 14-09-23 | 21:49: Die zijn niet belangrijk. Een beetje vrouw vandaag de dag draagt boob-tape en nipple-covers.

MaximumAwesomenimity | 14-09-23 | 22:07

Ik herken mij niet in de leeftijd die ik in de spiegel zie, maar identificeer mij als mijn 2O-jarige zelf. Waar kan ik vangen voor de corresponderende gezichtsreconstructie en overige 'nip & tuck'-ingrepen?

MickeyGouda | 14-09-23 | 21:43 | 12
▼ 9 antwoorden verborgen

In NL is het ook nog steeds 2015, de Anglosfeer is intussen al lichtjaren verder. Het niveau en kwaliteit over dit onderwerp is in NL schandalig laag.
En intussen nog geen poep & scheet gehoord over Let Women Speak Utrecht. En goh, de Anglosfeer lette wel op, iedere prominent tot aan Andrew Doyle toe lieten de beelden van LWS Utrecht rondgaan.

Als het gaat om Omtzigt of de vlooienmarkt in Lutjebroek dan let ik wel op, maar voor de rest check de Engelstalige media.
Verdrie, we kunnen echt wel beter, dus wtf.

Klompz | 14-09-23 | 21:42 | 1

Stelling: meer media-aandacht voor genderverwarring creëert meer verwarring.

MickeyGouda | 14-09-23 | 22:02

Ook compleet van de pot gerukt dat dit soort verbouwingen uit premiegelden worden bekostigd. We betalen voor mensen die ziek zijn of een ongeluk hebben gehad. Niet voor halve garen die er graag anders uit willen zien. Dan doe je het er maar mee of je betaalt het zelf.

wapster | 14-09-23 | 21:41 | 1

Lijkt mij ook. Betaal het zelf maar.

staat het bier koud? | 14-09-23 | 21:50

Ik wil graag jonger uit zien, is dat ook gratis?

Regentenstijl | 14-09-23 | 21:41 | 2

Luier om?

nobodiesunmighty | 14-09-23 | 22:41

Ik moest 2 tientjes per maand meer gaan betalen voor mijn zorgpremie dit jaar.
De laatste keer dat ik bij de dokter ben geweest is jaren geleden.
Zucht.

Mr.Crowley | 14-09-23 | 21:40

Als transsexuele lesbiënne heb ik mazzel, ik zie er al uit zoals ik me voel.

Harry.Langezwaal | 14-09-23 | 21:38 | 1

Als ik er uit zie zoals ik me voel dan zie ik er niet uit.

MaximumAwesomenimity | 14-09-23 | 21:59

Het is eigenlijk heel simpel:

Een man zonder lul,
is als Jut zonder Jul.

En een vrouw zonder kudt,
is als Jul zonder Jut.

Waarom toch alles nodeloos gecompliceerd maken?

MaximumAwesomenimity | 14-09-23 | 21:36

Voor het vergroten van borsten van kerels is SUBSIDIE???
Dit land is zó gigantisch ver van het padje.

wapster | 14-09-23 | 21:36

Wordt een penisverlenging bij heteromannen eigenlijk vergoed?

Overigens zit de *echte* natuur vol variatie. Zo zijn er zat heteromannen met een ietwat vrouwelijk uiterlijk; en heterovrouwen met een enigszins mannelijk uiterlijk. Mogen die nu dan ook allemaal maar naar de plastic chirurg rennen? Op kosten van de samenleving?
Zodat iedereen òf op Ken òf op Barbie lijkt?

En wie bepaalt dan de grens?
Wanneer is iemand "mannelijk" genoeg?
Als ik er op mijn 60e uit wil zien als Arnold Schwarzenegger op zijn 25e, zet niemand daar dan vraagtekens bij?
Mag ik ook van huidskleur veranderen?
Mag ik ook weer een kind van 8 worden?
Allemaal op kosten van een ander?

De beste besluiten neem je over je eigen geld. Zo gauw mensen andermans geld mogen uitgeven gaan alle remmen los, wordt er nergens meer over nagedacht.

Dandruff | 14-09-23 | 21:33 | 2

Uw eerste vraag is van belang. En zo ja, tot welke lengte? En moet je de overige centimeters dan uit eigen zak betalen?  (no pun intended)

MaximumAwesomenimity | 14-09-23 | 21:45

Tsk tsk... Zoveel scherpe vragen, dat kan natuurlijk de bedoeling niet zijn!

MickeyGouda | 14-09-23 | 21:48

Telefoons zijn ook heel transfoob. Hebben ze een verrmogen aan zorggeld uitgegeven om er vrouwelijker uit te zien, worden ze door de telefoon nog steeds aangesproken met meneer.
Er moet extra geld komen voor stembandoperaties zodat ze na afloop klinken als een nachtegaaltje.

Osdorpertje | 14-09-23 | 21:32

Je leeft maar zo kort, heb wat plezier met je geslachtsdelen, eet en drink wat, lees een boek zet het internet af en toe uit.

Dattis-Natoer | 14-09-23 | 21:30

Okay, dan laten we de premie van de ziektekostenverzekering toch nog verder oplopen?!

Vorig jaar €164,50 per maand, dit jaar €180,50 per maan, volgend jaar gaat het nu nog €199,75 per maand kosten voor een AV Top bij DSW.

Laten we er gelijk maar €275,00 van maken, weet je maak er €350,00 per maand van in 2024, dan kunnen we in 2025 naar de €500,00 per maand en in 2026 naar de €1000,00!

Jij een penis, en jij een nieuwe pik, jij weer maagd, en jij kan je ook een nieuwe snee aan laten meten, en desnoods naaien we het volgend haar weer dicht en plakken we er weer een worst aan!

Sarcasme uit: Hey, het moet wel een beetje betaalbaar blijven?

BadPatNL | 14-09-23 | 21:24 | 3

Dan moet het ons wel meezitten. Het kan met de euro nog alle kanten op . De vraag is welke. Zelf denk ik van niet. #@Sassen van Elsloo", mode off.

vanvandaag | 14-09-23 | 21:30

En als jij dan iets serieus hebt dan is het " Dat vergoeden we niet"

Grumpy_Old_Ed | 14-09-23 | 22:03

Daar komen we wel op uit, 1000euro per maand. Er komen dagelijks honderden mensen binnen wandelen die nog nooit een fatsoenlijke dokter of tandarts hebben gezien maar blijkbaar wel recht hebben op onze zorg.
Dan is dat handjevol genderpersoonlijkheidsstoornissers van ons eigenlijk maar klein bier.

Veepert | 14-09-23 | 22:23

Waarom moeten woorden als transman en transvrouw tegenwoordig door de woke taalbrigade als "trans man" en "trans vrouw", dus met onnodige spatie, worden geschreven? Weet iemand dat? Het is ideologisch gemotiveerd, zoveel weet ik wel.

omanders | 14-09-23 | 21:23 | 7

@Lorejas | 14-09-23 | 21:26: LOL

Zie het al helemaal voor me. Glimmend roze catsuit met een regenboog T.

DankeSchon | 14-09-23 | 21:52

@omanders | 14-09-23 | 21:36:

Hoho, dat is niet inclusief tegenover personen met transgenders, hijra, two-spirit en fa'afafine. Hoor.

de IJsman | 14-09-23 | 22:14

omanders | 14-09-23 | 21:23
Misschien transgender met een spatie omdat het uit het Engels komt? Daar schrijft men woorden minder vaak aan mekaar. Al is het in het Engels geloof ik trans man, maar wel weer transgender.

Ik las trouwens zojuist het woord front hole om een vagina aan te duiden. Hoe poëtisch. Ik word een beetje misselijk.

bitterpete | 14-09-23 | 22:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ga mijn schwanz aanmelden als donor orgaan, komt er in de toekomst nog iemand goed weg.

Aanbaklaag | 14-09-23 | 21:22

Ik heb een ouwe kop maar ik voel me jong. Word ook niet vergoed.

Hommel | 14-09-23 | 21:21 | 7

Draag jij je haar in een knotje?

Après toi | 14-09-23 | 22:01

Cliff Richards?

bitterpete | 14-09-23 | 22:20

Greta Thunberg?

Veepert | 14-09-23 | 22:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zat me te bedenken, dat de films waar ik als klein kind alleen stiekum naar kon kijken, omdat ze laat werden uitgezonden, van wege enorme schrikeffecten, nu helemaal geen succes meer zouden zijn. Frankenstein in zwart wit was hartstikke griezelig toen ik 7 of 8 was, maar nu vliegen dagelijks de afgehakte of samengenaaide penissen en tieten door de media. Frankenstein kan nu meteen na het jeugdjournaal.

Blauwpetje | 14-09-23 | 21:21 | 1

"It's aliiiivvveee!"

UnderTheDevil | 15-09-23 | 06:34

Een overheidssubsidie voor borstvergroting. Daar maak ik me dan weer druk over. Wat die Nijhuis allemaal uit zijn nek zwamt is voor eigen rekening, zolang de man maar niet serieus genomen wordt.

JJMS | 14-09-23 | 21:20 | 1

Mijn vrouw kan best een borstverkleining gebruiken, wordt dat ook vergoedt?

danzegikhettochniet | 15-09-23 | 00:14

Dat een transgender er na zijn gezichtsoperatie uitziet als Ma Flodder en dat zo'n arts dan zegt "mevrouw, u ziet er een stuk vrouwelijker uit met uw nieuwe gezicht" zonder in lachen uit te barsten.

Osdorpertje | 14-09-23 | 21:19 | 1

Hehe.

Zalwelweer | 14-09-23 | 21:59

Ben zelf per ongeluk met een trans getrouwd. Na een paar jaar kwam ik erachter dat er normale gesprekken mogelijk waren en overal redelijk op werd gereageerd. Ik dacht: er klopt hier iets niet.

skoftig | 14-09-23 | 21:19 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Het zal wel aan mij liggen: er zijn tegenwoordig wel heel veel transgenders, waarschijnlijk gek gemaakt door alle positieve publiciteit. Accepteer gewoon hoe je bent en deal daar mee. Geen idee wat voor schade dit aanricht en wat het kost, maar blijf het kunstmatig vinden, net als Botox en andere kunst grepen. De schoonheids industrie (bestaat die?) vaart er wel bij en de verzekerden worden heerlijk extra belast. Ik pas.

marco52 | 14-09-23 | 21:18 | 1

Ligt zeker niet aan jou, het zijn er beduidend meer dan ca 15 jaar geleden! Zie www.nrc.nl/nieuws/2023/09/03/de-verze...

Het systeem uit 2007 moet op de schop”, zegt Annabel Markesteijn van Transvisie. „2007 is lang geleden in de transgenderwereld.” In dat jaar schatte de CVZ de behoefte aan gezichtsoperaties nog op vijftien per jaar. Dat is nu zestig keer zoveel. Dat komt omdat meer mensen erachter komen dat ze transgender zijn, maar ook omdat het gezicht steeds meer een plaats heeft gekregen in de transitie, zegt chirurg Brigitte Meijer.

2tribes | 14-09-23 | 23:30

Alleen omdat transseksualiteit en transseksuele operaties legaal zijn staan er luchtige berichten over in de mainstream media.
Maar in een normale wereld zou dit nog harder aangepakt moeten worden als harddrugs, doping bij sporters, kinderporno, pedofilie etc.
De moraal van deze samenleving is deaud. Ga deaud AD en consorten!

keestelpro | 14-09-23 | 21:17 | 2

Sterf, AD! en Kees, mij betreft de moraalpaal van gs. Hou dit vast. Ook je muziek natuurlijk.

horsteknots | 14-09-23 | 21:24

Wederom met u eens.

zwenkwieltje | 15-09-23 | 01:08

Zo lang heb ik niet meer maar ik zal weten bij mijn overlijden dat ik vanuit totale waanzin de eeuwige stilte mag omarmen.
Er is geen redden meer aan met de mensheid. En de mensheid is het ook niet waard.

Zapata10 | 14-09-23 | 21:16 | 3

Volgens Gerrit Hiemstra is het nog niet te laat, maar daar is geld voor nodig, heel veel geld.

skoftig | 14-09-23 | 21:22

Eens. Laat maar komen die ijstijd, aliens of allesvernietigende meteorietinslag. De mensheid is een een mislukt experiment. Alle kansen gehad, maar stuk voor stuk verknald.

Moeder Aarde en alles wat erop leeft, is veel beter af zonder de homo sapiens.

Wayfaring stranger | 14-09-23 | 22:29

Ik wil graag dat u nog heel lang (hier) blijft.

zwenkwieltje | 15-09-23 | 01:06

Moet je dat soort operaties niet aan het begin van het jaar aanvragen als er nog budget is?
Bij reguliere operaties krijg je in de herfst vaak te horen dat je tot volgend jaar moet wachten omdat het budget op is.

Osdorpertje | 14-09-23 | 21:15

Wat maakt het allemaal nog uit. Ram voor mijn part ook maar makeup en hoge hakken in het basispakket.

Lorejas | 14-09-23 | 21:14

En Elon Musk heeft zijn nu eens een keer niet vernoemd naar een nummerbord, maar naar een soort Centurion Terminator Dinges. Roepnaam Tau.
Sorry Of de Topik.

nobodiesunmighty | 14-09-23 | 21:14 | 1

Een van de acht kinderen van Elon Musk heeft bij een rechtbank in Los Angeles het verzoek ingediend voor een andere achternaam. De aanvraag voor de naamsverandering ging ook over een nieuw geboortecertificaat, met een nieuw geslacht en nieuwe voornaam. De 18-jarige Musk-telg is transgender en wil daarom voortaan als vrouw door het leven en Vivian genoemd worden.
Er is toch wel een link naar dit Topic.

Ella | 14-09-23 | 21:59

Het maken van een penis. Wordt er dan een soort voorbinddildo permanent aan het lichaam bevestigd?

DankeSchon | 14-09-23 | 21:11 | 5

Denk het. Een donor is ook zo maar niet gevonden.

vanvandaag | 14-09-23 | 21:19

@Danke: als er een markt voor is moet het kunnen ;-)

Lorejas | 14-09-23 | 21:31

@Lorejas | 14-09-23 | 21:31: Hahaha, zullen we in dit gat springen en een bedrijfje beginnen?

“Wij brengen de penis in jou!”

DankeSchon | 14-09-23 | 21:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik haak ff af. De wereld is al idioot genoeg.

Here's Freddy | 14-09-23 | 21:11

Het begint transatlantisch te worden. Linkse gekken zijn zo verdomd opdringerig.

Normpje | 14-09-23 | 21:08

Ze kunnen een boel, tegenwoordig.

Après toi | 14-09-23 | 21:07 | 7

@Ir. Wilhelmus | 14-09-23 | 21:08: Of elke dag een gapende wond moeten openhouden met een dildo en antibiotica.

horsteknots | 14-09-23 | 21:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Alweer een topic over neuken, moet niet gekker worden vandaag.

Lukiluuk | 14-09-23 | 21:07 | 6

@Ir. Wilhelmus | 14-09-23 | 21:12: Net als neuken... al heel lang niet meer. Dank voor de interesse. En U?

nobodiesunmighty | 14-09-23 | 21:13

Net nog een topic over het weer.
"Wanneer doen we het weer?"

marcoplarco | 14-09-23 | 21:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Zolang de medische Mafia alle ingrepen kan declareren bij de zorgverzekering, zo lang blijven de zorguitgaven stijgen.
En dus ook de totale bedragen aan zorgtoeslag- want zes miljoen inwoners van dit land ontvangen een Zorgtoeslag. Kennelijk is betalen voor zorg politiek onaanvaardbaar.

theo-is-dood | 14-09-23 | 21:06 | 1

De onderlaag speelt nog langspeelplaten, die wel eens oversaan.

horsteknots | 14-09-23 | 21:04
-weggejorist-
ivo_nl | 14-09-23 | 21:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland