Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOS: "Vraag naar transgenderzorg steeg met 206% in drie jaar, duidelijke verklaring is er niet"

JA DIE DUIDELIJKE VERKLARING IS ER WEL HET IS NAMELIJK EEN MODEVERSCHIJNSEL

Je zou het maar uit je NOS-toetsenbord krijgen hè. En dan ook nog deze zin: "Onder hen zijn mensen die bij geboorte werden aangezien voor een meisje oververtegenwoordigd (ruim de helft)." Het onderzoek werd uitgevoerd door Radboudumc en strategisch adviesbureau SiRM in opdracht van het Ministerie van Volksgezondheid, bekend van zichzelf niet aansprakelijk achten voor vaccinatieschade omdat vaccinatie """vrijwillig""" was.

Hoofdbevinding: "Tussen oktober 2019 en juli 2022 steeg het aantal aanmeldingen voor transgenderzorg van 2820 naar 8630," oftewel 206%. Zowel het onderzoek zelf als het NOS-artikel geven de verklaring voor die groei overigens wel degelijk. Ze durven het alleen geen verklaring te noemen omdat dit terecht zou impliceren dat we hier bovenal te maken hebben met een modeverschijnsel, en de toename slechts zeer beperkt verklaard wordt door die volstrekt onhoudbare vergelijking met linkshandigheid. Het rapport:

"Wel zijn trans personen de laatste jaren zichtbaarder geworden. Professor Enny Das: ‘Ze laten zich meer zien en horen, en er is meer aandacht en erkenning voor hun plek in onze maatschappij.’ Die toenemende zichtbaarheid zorgt er volgens de onderzoekers voor dat transgender personen zich ook weer kunnen herkennen in (ervaringen van) anderen, waardoor zij zich wellicht ook meer durven uiten. (...) Ook een significant deel van de onderzoekers, gespreksleiders en klankbordgroep identificeert zich overigens als queer en/of trans."

Voor iedereen met ogen om te zien staat daar natuurlijk gewoon wat zelfs deze onderzoekers in hun hart allang weten. De toename van 206% wordt bovenal verklaard door de transhype die zich qua dynamiek het beste laat vergelijken met de explosieve toename van eetstoornissen boulimia en anorexia in de late 90's en vroege 00's. 

Over 10 jaar hebben we het er niet meer over. Want dan hebben we het over de extreem pijnlijke fenomenen transitiespijt en detransitie. En alle volwassenen die transgenderisme zo gretig accommodeerden - academici en medici voorop - zijn in de eerste graad medeplichtig aan dat leed.

Het onredelijke midden

Social

Many such stories

Reaguursels

Inloggen

De aandacht die alles rondom LHBT krijgt, maakt het voor veel jongeren die om aandacht verlegen zitten, soms ook wel heel aantrekkelijk.
Eerder deze week wat brandgaten in een regenboogvlag in Delft:
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...

In het artikel van RTL deze zin: "... Vorige maand deden zich ook twee tegen lhbti's gerichte geweldsincidenten voor in Nederland....."
Dus, zonder enige duidelijkheid over hoe die brandgaatjes in die Delftse vlag zijn gekomen, valt dit kennelijk onder "gericht geweldsincident".
Want stel je voor dat een LHBT-er is die zich gekwetst voelt door die brandgaatjes?

Wering | 10-05-23 | 23:59

Hakkie takkie, weg zakkie…

Mark zit te Dutten | 10-05-23 | 23:46

90% van de transen zijn rijp voor een inrichting en minimaal een jaar of 5 de muren knuffelen en dan maar eens therapie op los laten. Die 10% echte, na de nodige gesprekken gewoon helpen.

Ieder heeft zo zijn of haar mankementen. Maar het is wel degelijk een modeverschijnsel.

Net zoals, ook een recente trend, de meest lelijke tattoo in jonge dames hun nek of op de handen. Lekker representatief. Maar dit is hun manier om in een uitkering te blijven hangen.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar bloed kookt bijna. Want de gemiddelde boerenlul word het leven zuur gemaakt maar een marginaal groepje krijgt alles wat ze willen. En ervoor betalen ho maar.

Zalwelweer | 10-05-23 | 22:55

De meeste aanmeldingen worden niet goedgekeurd. Zij krijgen psychische hulp toegewezen.

flub5 | 10-05-23 | 22:47 | 1

De mensen van wie de aanmeldingen niet worden goedgekeurd krijgen psychische hulp.

flub5 | 10-05-23 | 22:55

Als jonge tiener met identiteitscrisis identificeerde ik mij voor een tijdje als punk, inclusief nep wangspeld (alleen op feesten). Het ging over en ik aanvaard nu mijn werkelijke aangeboren geaardheid van disco liefhebber.

SaintNick | 10-05-23 | 22:00

Ik wilde vroeger ridder worden, of robot. Als mijn ouders daar direct in mee gegaan waren stond ik nu 800 jaar geleden in elkaar gebeukt te worden door de Germanen, of was ik momenteel Tesla's in elkaar aan 't lassen.

Aanbaklaag | 10-05-23 | 21:55

Het is een cyclus beweging ... over een paar jaar wil een aanzienlijk deel weer teruggebouwd worden.

Uiteraard op uw kosten.

Ervaringsdeskundige | 10-05-23 | 21:36

Best wel nieuwsgierig wat een mooie nieuwe (vooral) lange lul nou eigenlijk kost.. vraag dit voor een kennis..

grapjasz | 10-05-23 | 21:20

Mode of hype is niet zo boeiend. En als er inductie is, dan zal het tzt wel uitdoven. Dus eens met GS. En spijtoptanten... Tja jammer dan. Moet je maar eerlijk zijn over jezelf. Wel deze figuren goed onderzoeken voor beter diagnostiek in de toekomst.

TanteJuut | 10-05-23 | 20:47

Ik ben een vrouw maar heb me nog nooit vrouw gevoeld, ik zou niet eens weten hoe het voelt. Al hetgeen wat transgenders noemen is uiterlijk. Of je moet graag jij je ongesteld willen voelen?!? Maar dat zie ik ook niet als vrouw zijn. M.a.w. dat ze zo zeker zijn dat ze een meisje of jongen zijn is onzin. Dat is iets wat jij je inbeeld.

JeannedArc | 10-05-23 | 20:46 | 3

Het zijn 2 dingen. 1 = fysiek. Piemolverdriet of tettenhaat. Niemand weet toch hoe anderen zich voelen. Is ook niet belangrijk. 2 = leven in een andere genderrol. Kun je doen. Geen last van beide problemen en oplossingen

TanteJuut | 10-05-23 | 20:55

Eensch. Ben een man, heb daar nooit aan getwijfeld en zou ook niet weten hoe het voelt om '"man" te zijn.

Tarak | 10-05-23 | 21:30

Zooitje homofobe onbenullen. Transing the gay away.

zhirek | 10-05-23 | 20:39

was er nou maar een partij die zich fundamenteel tegen deze kwaadaardige, zieke, schadelijke gender idioterie verzet. oh wacht.

Ir. Wilhelmus | 10-05-23 | 20:19 | 1

Een partij die zich verzet tegen het aantal aanmeldingen voor transgenderzorg? Hoe kan je daartegen in het verzet gaan?

flub5 | 10-05-23 | 22:40

Knettergekke Romeinse imperators hebben zo hun equivalenten in deze tijd. Een hele hoop zelfs. We gaan eraan, allemaal!

aflaatverkoper | 10-05-23 | 20:15

De vergelijking met boulimia en anorexia lijkt me gevaarlijk. Achter de genderhype zit een hele ideologische beweging. Het is doorgedrongen tot de universiteiten, het onderwijs, de zorgprofessionals, de politiek en zoals uit het woordgebruik blijkt, ook de media. Dit waait niet zo snel over.

Blauwpetje | 10-05-23 | 20:13 | 1

Ja, daar heb je gelijk in

Spartacus | 10-05-23 | 21:43

Helaas is er ook een trend om overal foob achter te plakken, waardoor een blinde vlek is ontstaan voor de mogelijke neveneffecten van het idealistisch wensdenken.

deugallergie | 10-05-23 | 20:05

Vroeger werd je punk en nam je een hanekam. Later werd je wave of gothic. Ik was hip hop en daarna house op mijn 17e lid van de iT. Kinderen gaan rebelleren en hun eigen waarheid zoeken. Nu ga je bij extinction en denk je dat de wereld eindigt binnenkort. Of je wordt trans. Waarbij het laatste een leven vol zware medicijnen en operaties met gevolgen op je wacht. Dit kan niet de bedoeling zijn van puberale opstandigheid. Alle kinderen en zeker tieners voelen zich onzeker over hun lichaam. Ik ook ooit. Internet bubbels en extreem linkse kliekjes springen hier op in. Zeer zorgelijk. Een keur aan aandoeningen en symptomen wordt op een hoop gegooid met maar een antwoord. Trans. Slechts in zeer zeldzame situaties zijn ze daadwerkelijk transseksuelen. Een operatie is niet terug te draaien. Zou alleen na zeer zorgvuldige analyse moeten kunnen gebeuren. Hoe kun je als kind nu weten hoe je er na je puberteit over denkt.

P-unit | 10-05-23 | 20:04 | 2

Goede tegel. En bij sommigen is het biologisch ook wel te zien, aan mannelijke of vrouwelijke kenmerken, al van kind af aan. Dat zijn dan wellicht uitzonderingen.

letopuwzaak | 10-05-23 | 20:10

Wijze woorden!

Aanbaklaag | 10-05-23 | 20:58

Geen verklaring haha. In de jaren 40 waren er 0,1% homofielen. In de jaren 50 was 0,101% en in de jaren 60 en 70 misschien wel 0,11% en ja, toen kwamen de jaren 80 en steeg het opeens met 200% in een paar jaar tijd. En die epidemie hield aan want in de jaren '90 steeg het nog steeds zo hard.

Toch zijn we het eens dat dat geen modeverschijnsel is. Die trans mensen, zaten allemaal in de kast en komen er nu uit. Wen er maar aan Spartacus.

Martin007 | 10-05-23 | 20:02 | 3

Met dat verschil dat je, als je je homo voelt, je niet hoeft te laten opereren om homo te worden.

Schoorsteenveger | 10-05-23 | 20:32

Tuurlijk, trans en homo 1 op 1 vergelijken, zullen ze leuk vinden in de homo scene, verder alles ok in je hoofdje?

Wiezewalakristalix | 10-05-23 | 20:36

Onderzoek doen naar de hoofdoorzaak en impliceren dat het geen feestje is? Good luck. Kreeg Swaab vorige eeuw al een hoop gedonder mee, laat staan vandaag de dag.

dugo | 10-05-23 | 19:57

Hup, Feyenoord, Hup,
Laat de Trut niet in Zijn Hempie staan!

Als er 1 ploeg dat kan!

Hetkanverkeren | 10-05-23 | 19:54

Ik had een tijdje terug dat filmpje gezien met die trannies die graag naakt voor kinderen hun verhaal wilden doen, gemaakt door die enge Rutgers sekte.

Het viel mij op dat er niks werd gezegd over dat je de rest van je leven aan middeltjes en medicijnen moet die zelf risco's met zich meebrengen die niet mals zijn. En ook de operaties die eventueel moeten worden ondergaan zijn nou niet even wat je zegt "kleine ingrepen met een te verwaarlozen risico".

Al met al zorgt transitie ervoor dat je vele malen meer kans hebt op vroegtijdig overlijden.

IslamPislam | 10-05-23 | 19:31

Zou dit dan onze tweede subcultuur worden (na de gabber)? Ze hebben wel een hoop overeenkomsten. Vaak zijn het mensen die niet direct in de "mainstream" maatschappij passen/vallen en dus in eerste instantie nergens bij horen. Dan is het makkelijker om je tot de gender-ideologie te bekeren om zo toch tot een groep te kunnen horen dan als eenling verder te blijven zwerven.

Maar eigenlijk heb ik er ook helemaal geen verstand van en had ik beter mijn mond kunnen houden.

Ijsklontje | 10-05-23 | 19:24

Bij mijn geboorte werd ik voor een jongetje aangezien. Later bleek dat ook te kloppen.

Schriever | 10-05-23 | 19:20

Het schijnt bijzonder besmettelijk te zijn........en als je faalt als muurbloem mnl/vrl/onz , kun je nog altijd transgenderheid faken.

Dit ten nadele van het zeer kleine promillage van de mensheid die deze problemen werkelijk ervaart en kotsziek wordt van al dat modieuze gelul !

Maggiesfarm | 10-05-23 | 19:08

Transgenders zijn kennelijk ook niet blij als ze toch nog zo veel zorg nodig hebben. Alleen voor de zorgverleners is het leuk, die 206% meer omzet.

W_F | 10-05-23 | 19:00

Ik zal wel weer transfoob zijn, maar mensen die echt die problemen hebben, moeten geholpen worden al dan psychische hulp al dan medische hulp. De rest behoeft een arm om de schouder dan wel een schop onder zijn/haar hol.

thanseeuwen | 10-05-23 | 18:57 | 2

Mooi gezegd. Soms de schouder en soms de schop.

letopuwzaak | 10-05-23 | 19:29


Maar…….
Bij een schop onder de schouder en een arm om zijn/haar hol is een gang naar het tuchtcollege aan te raden.

Nuuk | 10-05-23 | 19:45

In plaats van degelijk onderwijs geven, en moeilijke gendervragen even laten liggen tot ze volwassen zijn, maken we de kindertjes lekker labiel en onzeker, wat een supergoed plan!

Zeurders | 10-05-23 | 18:52 | 1

Als je hebt over onderwijs (van welke groep dan ook) moet je kijken naar de aansluiting op de arbeidsmarkt. Of werkgevers er op zitten te wachten dus.

W_F | 10-05-23 | 19:04

Propaganda, zoals Poetin zegt.

HogeNood | 10-05-23 | 18:51 | 1

Er was een periode van boulimia, er was een tijd van meerderde persoonlijkheden, er was een tijd van anorexia, er was een tijd van zelfmutulatie. Ze hebben een hausse en daarna daalt het aantal gevallen, nadat de aandacht er voor afneemt.

De meest kwetsbare personen vallen vaak in de huidige psychisch trend. De volgende afwijking is transgenderschap. Sommigen hebben echt die aandoening, maar meesten "denken" dat ze die aandoening hebben. En i.p.v. op de rem te trappen worden ze gehoord. Mensen die moeite hebben om een plek in dit leven te vinden krijgen aandacht. De ultieme valkuil. Voor het eerst in de geschiedenis, is het een psychische afwijking die kan rekenen op juridische erkenning, gesteund door allerlei liberale luchtfietsers, als een manier van leven... i.p.v. een geestelijke afwijking.

Er moet minder gesneden worden in die lichamen, maar meer gewerkt worden aan het geestelijke harnas. Er gaan heel veel mensen een zeer ongelukkig leven leiden, omdat ze zich om laten bouwen, op zoek naar dat geluk. Want de maatschappij beschermt hen niet tegen zichzelf.

Statler en Waldorf | 10-05-23 | 18:48 | 2

Mensen die moeite hebben hun plek in het leven te vinden moeten ook aandacht krijgen, wel de goede. Ik ben het eens met je tegel.
En achterliggende oorzaken moeten worden aangepast, bijvoorbeeld anorexia, smetvrees, dwangneurose het heeft allemaal dezelfde oorzaak; controle willen voelen. Dan moet je dat aanpakken als breed probleem.
Ik vind dat er uiterst voorzichtig moet worden omgegaan met trans mensen, en er veel aan gelegen moet zijn om de groep 'echte' trans te onderscheiden van een andere groep die wel de trans problematiek ervaart maar waar een ander probleem aangepakt moet worden.
Als mensen eenmaal met hormonen beginnen is het onomkeerbaar.

letopuwzaak | 10-05-23 | 19:12

Ik bouw me langzaam om naar een alcoholist. Want dat bier, dat geeft me dat gevoel waar ik naar zoek. Een levertransplantatie is makkelijker te realiseren dan een donorpenis..

Reagiertank | 11-05-23 | 01:27

"Ruim de helft van die mensen is (biologisch) vrouw."

Duidelijk toch. NOS heeft de oplossing, biologisch geslacht is doorslaggevend. Handig voor toekomstige berichtgeving.

nsfl | 10-05-23 | 18:48 | 1

Het verschil tussen sexe en gender is door de woke dramkerk een beetje aan het vervagen. X en y chromosomen liegen niet.

Zeurders | 10-05-23 | 18:53

Nu. Letterlijk dit. Bij 1 vandaag.

vladimirows | 10-05-23 | 18:39

De vraag naar zorg voor mensen met ingegroeide teennagels is gestegen. Op vallend is dat de ingroei van nagels alleen plaatsvindt in de linker voet. Een duidelijke verklaring hiervoor is er niet.

polderslootje | 10-05-23 | 18:37

Natuurlijk bestaat trans. En dat moet je goed en respectvol begeleiden bij wie dat nodig heeft. En ik ben er ook voor dat er ruimte en aandacht moet zijn voor mensen die anders zijn. Dat was in de jaren negentig wel anders, vond ik. Prima dat dat verbetert.
Maar er is een grote groep die nu twijfelt over trans zijn, waarbij een ander probleem ten grondslag ligt. Die hadden net zo goed een (andere) stoornis kunnen ontwikkelen en worden nu non binair of trans omdat dat verheerlijkt wordt. Verheerlijkt, dat merk je aan de manier waarop ze praten en regels opleggen. Dat is niet goed.
Zij kunnen beter hun haar zwart verven, zwarte oogschaduw opsmeren en een paar gitaarakkoorden leren.
Daar kom je wel weer uit.

letopuwzaak | 10-05-23 | 18:35 | 6

Dat is een goede tegel Louz, en die laatste twee zinnen zijn briljant!

I hear her voice
Calling my name
The sound is deep
In the dark

Nuuk | 10-05-23 | 19:49

"Daar kom je wel weer uit."
Nou, ik zie toch heel wat figuren rondlopen die daar nooit uitgekomen zijn.

Schoorsteenveger | 10-05-23 | 20:00

@Nuuk | 10-05-23 | 19:49:
Lol. Die moest ik even googelen, maar is inderdaad de band die altijd wordt genoemd;-)

letopuwzaak | 10-05-23 | 20:11
▼ 3 antwoorden verborgen

en over 15 tot 20 jaar wederom een schreeuw om aandacht want alle behandelingen hebben en zware tol geëist of negatieve gezondheidsgevolgen opgeleverd.

Dank u wel fijne woke mensjes.

Fedde71 | 10-05-23 | 18:27 | 1

Iemand in mijn familie heeft alle hormoonbehandelingen ondergaan, behalve de geslachtsverandering. Niet recent overigens.
Ik heb begrepen dat botontkalking hierdoor al op jonge leeftijd kan ontstaan.

letopuwzaak | 10-05-23 | 18:42

Meisje met blauw haar wil aandacht. Niemand ziet het meisje. Meisje word binair. Meisje krijgt alle aandacht.

BrabantiaNostra | 10-05-23 | 18:22

Ik identificeer mezelf als internetamoebe.

Feynman | 10-05-23 | 18:21

De groep transgenders lijkt me niet zo groot. Waarom is het een probleem om deze mensen met rust te laten en de zorg gunnen die ze nodig hebben? Of zijn velen hier nog steeds hun pubertijd niet ontgroeit en nog steeds bang voor hun sexualiteit. De groep die homo's pest lijkt daar ook last van te hebben. Respecteer een ander, zoals u gerespecteerd wilt worden.

Red shirt | 10-05-23 | 18:21 | 11

@Red shirt | 10-05-23 | 18:41: ik val niemand aan, het zal mij een rotzorg zijn dat je je leuning eraf wil snijden. Maar stop het mij door de strot de duwen als een stel jehova's aan de voordeur.

Lerp | 10-05-23 | 19:12

Omdat we denken dat het juist helemaal niet de zorg is die ze nodig hebben. Waarom die kinderachtige sneer mbt "angst voor eigen seksualiteit"?

Gen. Maximus | 10-05-23 | 20:20

voor homo's (de echte, niet die leernichten) en lesbienes maak ik een uitzondering, die zijn van harte welkom bij mij thuis. Ben trouwens zelf zo hetero als de klere. Voor ieder ander uit die lettergrabbelton blijft mijn deur geloten, punt. Die gaan maar ergens anders een feestje vieren.

Sjakie | 10-05-23 | 20:20
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik blijf wijselijk ver weg van deze onderwerpen. Brrrr.....

Amsterdamsko | 10-05-23 | 18:18

Ze moeten meer gestichten bouwen.....

Jafco | 10-05-23 | 18:16 | 1

en daarnaast tuchthuizen voor primaatjes die Nederlanders lastig vallen.

polderslootje | 10-05-23 | 18:20

Bij mij hield elke twijfel op bij 'Buurman, wat doet u nou?'

drs. Levi Samsonov | 10-05-23 | 18:10 | 1

Kees was wel een genderneutrale naam in Flodder.

Piggelmee | 10-05-23 | 18:13

Ruim de helft is oververtegenwoordigd?
Klinkt redelijk gelijk.

Piggelmee | 10-05-23 | 18:08

Geenstijl het redelijke midden? Tijd voor meer nodeloos kwetsende reaguursels

Baksteenbakker | 10-05-23 | 18:06 | 1

Geenstijl is zeker een platform wat veel meer aandacht zou moeten krijgen. Alles en iedereen mag zijn woordje doen (binnen de huisregels) en de meeste zullen je gewoon netjes te woord staan ongeacht je overtuigingen. Ik zou zo snel geen andere Nederlandstalige platformen op kunnen noemen waar je zo open als hier een discussie kunt voeren.

keistad | 10-05-23 | 18:12

Nieuwste snufje is transable, mensen die gezond zijn maar zich identificeren als invalide.

magirus | 10-05-23 | 18:04 | 2

Je hebt inderdaad heel veel mensen die er normaal uit zien, maar eigenlijk gewoon zeer ernstig ziek zijn. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld de Pompekliniek.. Of station Bijlmer.

Mokum Kosher | 10-05-23 | 18:14

Is niet nieuw, word in het Oostblok al jaren beoefend. Nieuwe is alleen dat het fenomeen naar West Europa is gekomen door de open grenzen.

CornholioNL | 10-05-23 | 18:22

Modeverschijnsel.
Meer geemancipeerde samenleving.
Hormoonverstorende stoffen in alles.
Er zal wel niet één oorzaak zijn.

zeeman73 | 10-05-23 | 18:03 | 2

Gesprek op het schoolplein: Hé pik, heb jij nog steeds geen borsten? dat kan echt niet hoor. De hartenkoningin roept: "off with his dick".

Kijk, als je bij de groep wilt horen, moet je wel tot aan het gaatje (pun intended) gaan.

bergsbeklimmer | 10-05-23 | 18:14

Moeite met de mannelijke of vrouwelijk rol die men zich opgedrongen voelt door zaken zoals sociale media?

Weerduivel | 10-05-23 | 18:20

Weet niet of het doordat het komt omdat het een modeverschijnsel zou zijn. Het is wel veel en veel meer in de media belicht waardoor ik me kan voorstellen dat meer personen die er al aan dachten er daadwerkelijk ook wat mee gaan doen? En dat lijkt mij geen lichtvaardig besluit, daar gaat denkelijk wel tijd overheen.

Jan, Leiden | 10-05-23 | 17:58 | 2

Meer aanmeldingen. Maar dan moet je door traject heen waarin er nog een flink aantal afvallen. Ik denk dat er meer mensen zich durven uitspreken, maar dat een gedeelte ook hype is. Het veilige midden zeg maar.

Het brein erachter | 10-05-23 | 18:03

Dit kan ook zo zijn. Het is inderdaad de vraag, komen er meer aanmeldingen van mensen die inderdaad echt trans zijn omdat ze durven en mogelijkheden zien. Of wordt er een extra groep aangesproken die anders weinig transproblematiek had ervaren.

letopuwzaak | 10-05-23 | 19:30

Misschien komt het door de vaccinaties dat mensen niet meer weten wat ze zijn. Zou dat kunnen?

De_fluitlokker | 10-05-23 | 17:57

30 jaar geleden: Anorexia
20 jaar geleden: ADHD
10 jaar geleden: Autisme
Nu: Trans
Allemaal bestaat het, maar van allemaal zie je ook pieken die alleen te verklaren zijn als modeverschijnsel. En het klinkt zo veel beter op feestjes dat je kind zo'n fijne mode-diagnose heeft, ipv bijv "Het is gewoon wat minder sociaal vaardig".

TheEgg | 10-05-23 | 17:55 | 5

Ook in de mode geweest: bekkeninstabiliteit, muisarm, ME, fibromyalgie

Weerduivel | 10-05-23 | 18:22

Ja 100% eens. Zo nu ook de hype van de hoogbegaafde mensen. Ze kunnen 1 ding beter dan de rest, en zijn in 20 dingen niet of nauwelijks in staat en hebben begeleiding nodig. Dat noemen ze dan hoogbegaafd want talent en iedereen is bijzonder en speciaal of zo. We leven in een wereld waarin gemiddeld zijn bijna als gehandicapt zijn gezien word.

Ijsklontje | 10-05-23 | 19:38
▼ 2 antwoorden verborgen

God kan de pot op.

Piggelmee | 10-05-23 | 18:09

@Piggelmee | 10-05-23 | 18:09: Precies de instelling inderdaad, maar dan krijg je wel dit soort dingen, en word je misschien half doodgeslagen terwijl je gewoon staat te wachten op het perron of je hond aan het uitlaten bent.

keistad | 10-05-23 | 18:14

Ik wil het nog wel een keer uitleggen
Als er een spleetje tussen je benen zit ben je een meisje
Als er een slangetje met twee balletjes in een rimpelig zakje ben je een jongetje
Er is echt geen rede voor verwarring

Jacktheflipper | 10-05-23 | 17:44 | 3

Vroeger werd een baby gewoon even flink heen en weer geschud om te kijken of het een jongetje was.

Piggelmee | 10-05-23 | 18:11

Aan het werk zou ik zeggen, dat gaat het allemaal vanzelf over.

J.Cash | 10-05-23 | 17:43

Met al die opgelegde pandoers. Ik mis de zomer. Het minst egoïstische wat ik kan zeggen Wie is er niet aan toe? Heel veel jaren geleden is die belofte aan klimaatverandering nou ook weer niet weg: www.youtube.com/watch?v=XjiOtouyBOg

Eerder zie ik mij als enigszins surfbehepte wat ik bij Wijk aan Zee gezien heb.

All them waves! En dan effectieve Marine.

Hetkanverkeren | 10-05-23 | 17:41

Dat kan wel zijn, maar het is in ieder geval niet zo dat iedereen die om transgenderzorg vraagt dat ook krijgt. Het schijnt dat ze in Nederland best wel voorzichtig zijn en niet zomaar iedereen in transitie doen.

Ik heb wel verhalen gehoord over mensen in de VS die de huisarts opbelden om te vragen om puberteitsremmers en dat de huisarts dan meteen een recept stuurde naar de apotheek zodat de persoon in kwestie de puberteitsremmers meteen kon ophalen. Als ik het goed heb begrepen dan is dat in Nederland niet het geval.

flub5 | 10-05-23 | 17:39

Alsof de zorg nog net niet overbelast genoeg is.
Zowel budget als personeel wordt hierdoor verspild aan medisch onnodige operaties waarmee men evengoed levens mee kan redden.
Nog maar te zwijgen over de alsmaar stijgende ziektekostenpremie.

Abject | 10-05-23 | 17:38

Verbouwen is de oplossing voor ieder probleem. Zit je niet lekker in je vel dan ben je meteen in een verkeerd lichaam geboren.
In plaats van mensen goede geestelijke gezondheidszorg aan te bieden moeten ze meteen maar een operatie ondergaan om van geslacht te veranderen.
Alsof Lambiek zijn problemen kan oplossen door tante Sidonia te worden.

Osdorpertje | 10-05-23 | 17:36 | 1

Nee, mensen kunnen wel om transgenderzorg vragen, maar dat betekent niet dat ze het ook krijgen en zomaar in transitie kunnen. Het is in Nederland zeker niet zo dat wanneer je niet lekker in je vel zit dat je dan meteen in transitie kunt. De geestelijke gezondheidszorg die je noemt wordt inderdaad meestal wel gegeven.

flub5 | 10-05-23 | 17:47

Hoe kan het dat men zich hier zo druk over maakt? Wat kan mij het schelen dat iemand vindt dat hij iets anders is dan hoe hij geboren is. Laat gerust je klabanus en/of tetten eraf snijden en vervangen door een geslacht naar keuze. Een en ander heeft geen enkel effect op mij. Ik hoef er niets mee en doe er ook niets mee.

Weerduivel | 10-05-23 | 17:34 | 4

@John McClane | 10-05-23 | 17:42: U snapt 'wat kan mij het schelen' niet helemaal?

Weerduivel | 10-05-23 | 18:23

Dat uw zorgpremie daardoor ook steeds verder stijgt vind u ook geen probleem?

CornholioNL | 10-05-23 | 18:24
▼ 1 antwoord verborgen

Alles wat je aandacht geeft groeit is een aloud reclame gezegde. De positieve berichten over de grote kans van slagen voor vluchtelingen, de onbeperkte geldbuidel van de burgers voor gezondheidszorg, etc.

Zemko | 10-05-23 | 17:33

Interesseert mij geen zak/pruim/zalmijworstwezen/. Wat mij wel interesseert is de mening 'dat je alles in het leven kan bereiken' en door klopt ook geen reet van. Het blijft klote. Wat een kutwereld.

Polycynisch | 10-05-23 | 17:32 | 1

Ik zou je een andere wereld willen aanraden, maar ik ken geen andere wereld.

John McClane | 10-05-23 | 17:43

Voor de vuist roepen dat het een modeverschijnsel is is nog geen bewijs.

Weerduivel | 10-05-23 | 17:31 | 1

Een hypothese.
Wel eens de onderzocht dient te worden.

SterF... | 10-05-23 | 18:37

"Affirmation Generation" (2023) krijgt een 8.3 op IMDb. Hij staat ook op Youtube.

Falls_Bef | 10-05-23 | 17:31

If we build it they will buy it. Gaat ook op voor dit soort producten. Aanbieden van autismezorg levert meer autisten op. Idem voor transzorg.

BoerKoekoek | 10-05-23 | 17:31

Veel te lastig al die termen: voor mij als nuchtere RotterdammerT zijn het gewoon allemaal onzekere aandachtshoeren met een identiteitscrisis mede veroorzaakt door overmatig gebruik van sociale media.

CornholioNL | 10-05-23 | 17:30

Als linkshandige heb ik als student ooit onderzoek gedaan naar linkshandigheid. Onderdeel van dat onderzoek was een enquête onder mensen in een winkelstraat. Ik kan me nu nog de verhalen herinneren die ik te horen kreeg, van veelal wat oudere mensen. Die moesten op school met hun rechterhand schrijven. Zo niet, dan werden ze geslagen, werd hun linkerhand op hun rug gebonden of werden ze van school verbannen. Al die mensen werden zo 'rechtshandig'. Het ergste was dat ze, zelfs bij een enquête over linkshandigheid, moeite hadden om zichzelf linkshandig te noemen. Ze schaamden zich ervoor. Sindsdien ben ik juist trots op mijn linkshandigheid.

Albert61 | 10-05-23 | 17:29 | 5

Leonardo da Vinci was linkshandig, dus je bent in goed gezelschap. Oh ja en ook Ned Flanders. Lol!

Basil Fawlty | 10-05-23 | 17:40

@Tête de veau | 10-05-23 | 17:37: nee. Staat die bloedgroep in verband met linkshandigheid? Het enige fysieke kenmerk waarvan ik weet dat dit zo is zijn de lengte van de ring vingers en wijsvingers. Als je wijsvinger langer is dan je ringvinger, heb je een grotere kans dat je linkshandig bent.

Albert61 | 10-05-23 | 17:56

@Basil Fawlty | 10-05-23 | 17:40: Leonardo is ook in goed gezelschap! Al mijn college aantekeningen maakte ik in spiegelschrift.

Albert61 | 10-05-23 | 17:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben een blanke man maar voel dat ik eigenlijk een neger ben. Is daar wat aan te doen? En wordt dat ook vergoed door de zorgverzekering?

gestoptmetroken | 10-05-23 | 17:29 | 8

Duw eens iemand van het perron het spoor op. Kijk eens hoe dat voelt.

Mokum Kosher | 10-05-23 | 17:48

Daar is een hoop over te doen in het activistische Woke-kamp. Het één, transgender, kan wel, mag wel, moet doorgedrukt worden, het ander, transrace, is zwaar taboe. Daan krijg je allerlei kromme redeneringen om dat verschil in positie aannemelijk te maken.
Een interessante case is die van mevrouw Dolezal die zich tijdenlang als negerin presenteerde maar zwaar onder kritiek kwam te staan toen bleek dat ze een bleekscheet was.
en.wikipedia.org/wiki/Rachel_Dolezal

Schoorsteenveger | 10-05-23 | 19:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Het lijken altijd dezelfde tiepetjes te zijn met gevallen van transgenderitis: ogenschijnlijk mentaal gemankeerd en lijdend onder een ziel- en inhoudsloos bestaan. Met een schare supporters en linkschdraaiende voorvechters die inmiddels de meest absurde theorietjes aanhangen. Nog erger zijn de bedrijven die inmiddels lafhartig zwichten voor de druk uit deze hoek, bang als men is om de gunst van de consument te verliezen. Dat zoiets ook als een boomerang in de bakkes kan terugkomen bewijst het de zaak "Miller Light" (soort van 'Murica bucklerzeik). De brouwer dacht te scoren met een transgenderdinges op het bierblik met als gevolg een algehele boycot door de afnemers. Zouden we in Nederland ook moeten doen. Deugdrammende multinational "met een transgenderboodschap" ? Subiet van de boodschappenlijst af jorissen.

Grijskijkert | 10-05-23 | 17:28 | 4

@staat het bier koud? | 10-05-23 | 17:59: Klopt, Miller Light. "I stand corrected". Ook regelrechte uilezeik trouwens, dat Miller Light. En de PR afdeling + board of directors van ABInBev heeft idd een serieus probleem. Veruit de overgrote meerderheid van 'Murica begint inmiddels schoon genoeg te krijgen het woke & transgender & white priviledge & critical race theory circus, al helemaal wat er inmiddels op basisscholen als "verplichte" onderwerpen aan jonge kinderen opgedrongen wordt.

OT: al een tijd geen orakelende wijsheden uit het mondjesmaat van La Simons meer gehoord. Iemand ?

Grijskijkert | 10-05-23 | 19:27

Bud Light is het. Na de politiek getinte ‘woke’ reclame en kleuraanpassingen (regenboog op etiket en trans influencer Dylan op blik) stortte de verkoop met-20% in. Maar dit is nog niet alles, het hele merk en submerken worden nu geboycot. Bud beer (Anheuser Busch) poogt nu met verdubbeling reclamegelden klanten weer terug te winnen... interessante case trouwens. Nadat Disney ‘woke’ ging liepen de inkomsten ook met 2/3 terug... conclusie? Gedram van een marginale minderheid trekt de meerderheid niet.

Unsinkable-Sam | 11-05-23 | 04:15
▼ 1 antwoord verborgen

wat een onderwerp en zo in contrast met het vorige geen stijl onderwerp....

oblix | 10-05-23 | 17:28

Keek afgelopen week naar gesprek met psychiater Miriam Grossman en Jordan Peterson. Grossman gaf mooi de geschiedenis van "gender" als term weer. De larieterm "gender" werd bedacht door John Money, een psycholoog/seksuoloog die gespecialiseerd was in interseks mensen. Vandaar ook de term 'assigned at birth". Nu is "assigned at birth" bij interseks mensen nog te begrijpen, maar "assigned at birth" gebruiken voor niet interseks baby's is gestoord. John Money was een getroubleerde man met een vader die zijn moeder sloeg en daarom moeite had met mannelijkheid en hierom een castratie-obsessie kreeg.
John Money is ook de man die de jongen opereerde wiens penis beschadigd was bij een mislukte besnijdenis en die hij tot vrouw ombouwde. De jongen die later zelfmoord pleegde. Hij en zijn tweelingbroer werden nog seksueel misbruikt door John Money ook. En de ideologie van deze man is dus de basis voor zoals we nu over transgenders denken. Ook nog religieus denken alsof een ziel een sekse kan hebben die van het lichaam kan verschillen. Iedereen wordt in het juiste lichaam geboren, dat we allemaal een beter lichaam gewild zouden hebben (ongeveer 100% van de mensen was graag iets mooier geweest), is wat anders. Echt afschuwelijk dat zoveel onzekere, labiele, vaak homoseksuele kinderen richting transitie geduwd worden in het kader van "ideologische wenselijkheid".

Er is ook nog eens nul medisch bewijs dat transitie daadwerkelijk iemand psychisch helpt.

Aanrader: www.youtube.com/watch?v=Su2Z4_iQHz4

Tarak | 10-05-23 | 17:27 | 11

@Muxje | 10-05-23 | 18:32:
Ik ontken ook niet dat het in veel gevallen werkt. Maar ik wens uiterst voorzichtig te zijn met de conclusie dat hier werkelijk iets hersteld wordt, als je begrijpt wat ik bedoel. De ideologen, en vooral de activistische tak, claimen al te gemakkelijk precies te weten wat hier aan de hand is, te beginnen bij de stevig neergeplante stelling dat gender totaal geen relatie heeft met biologisch geslacht, waardoor ook een groot deel van de tegenargumenten in één beweging van de tafel geveegd wordt.
En of de directe omgeving al dan niet direct positief of negatief reageert zegt niets over de diepe wens van de transgender om na de ingreep positief bejegend te worden, om erkend te worden. En om terug te komen op wat ik aanvoerde, ook vele vrouwen die borstimplantaten hebben aangeschaft melden een grotere tevredenheid met het eigen lichaam en zouden, als ik jouw redenering volg, aldus, door die extra siliconen, dichter bij hun authentieke zelf zijn aangeland. Koreaanse vrouwen laten massaal hun oogleden onder handen nemen om grotere ogen te krijgen, en zijn na die ingreep ook tevredener met het eigen lichaam. Fanatieke sporters, anorexia-lijders, body builders, Cher die haar onderste ribben heeft laten verwijderen, mensen die hun hele lijf met tattoos laten bekleden, of lieden die de meest bizarre operaties uit laten voeren om op een kat te lijken of op dat Kardashian mens, het overgrote deel zal melden gelukkiger te zijn met hun lichaam na de ingreep.

Schoorsteenveger | 10-05-23 | 18:51

@Schoorsteenveger | 10-05-23 | 18:51: Als die vrouwen ernstig psychisch lijden ondervinden, en met grotere borsten of ogen goed geholpen zouden zijn, waarom dan ook niet? Maar een belangrijk criterium lijkt me dat je niet gaat snijden als er niets aan de hand is, of als er geen andere opties zijn. Die lui die zichzelf op allerlei manieren verbouwen, zijn die echt ongelukkig met zichzelf, of zijn die "op zoek naar iets" (bijvoorbeeld aandacht)? Bij dat soort lui zie je dan ook veel vaker dan bij transgenders dat ze achteraf spijt hebben, of dat als ze de operatie om wat voor reden dan ook uiteindelijk toch niet ondergaan, ze uiteindelijk ook die behoefte niet meer zo voelen. Dat laatste zie je bij transgenders (met diagnose gender dysforia) die niet geopereerd zijn terwijl ze dat wel willen juist een stuk minder.

Maar ik maak me wel grote zorgen over het gemak waarmee men tegenwoordig als trans wordt aangemerkt. Zijn die lui ook echt ongelukkig met zichzelf, of is het een vraag om aandacht, zijn ze zichzelf aan het uitvinden, aan het experimenteren? Kortom: dat diagnosetraject is en blijft uiterst belangrijk.

Muxje | 10-05-23 | 19:14

@Muxje | 10-05-23 | 19:14:
OK, dan zijn we het er in elk geval wel over eens dat er een onderscheid gemaakt kan, mag en misschien ook nodig moet worden gemaakt tussen mensen bij wie met recht de diagnose 'gender dysforia' kan worden gesteld en mensen op wie die diagnose niet van toepassing is. Dan zitten we nog wel met de kwestie hoe betrouwbaar een dergelijke diagnose is, en of in de ene kliniek men om wat voor redenen dan ook, wellicht ideologische, veel méér geneigd is om aldus te diagnostiseren dan in de andere, maar laten we dat probleem even terzijde schuiven. Dan denk ik dat wij ons ook eenzelfde soort zorgen maken. Wat mij bezighoudt is hoe het één zich verhoudt tot het ander, dus wat het verschil dan is tussen echt ongelukkig met jezelf zijn en jezelf aan het uitvinden zijn. Ik twijfel ten zeerste aan dat authentieke zelf, zelfs bij de meest duidelijke gevallen van gender dysforia. Anders gezegd, dat authentieke zelf bevindt zich naar mijn idee voor een groot deel buiten het individu, is verankerd in de socius. Wie binnen de ene context een dysforie ontwikkelt zal binnen de andere context een ander ziektebeeld ontwikkelen of wellicht niet eens in onbalans geraken, zo waag ik te denken. Geldt naar mijn idee overigens voor veel psychische aandoeningen.

Schoorsteenveger | 10-05-23 | 19:31
▼ 8 antwoorden verborgen

Destiny vindt er ook wat van, dat de transitie vragen in de USA aan het toenemen is in jongere leeftijdsgroepen.
Destiny's commentaar op Hossenfelder (theoretisch fysica).
Mooi he, mensen....
waren vroeger zwarte tulpen niet ook hartstikke duur?
www.youtube.com/watch?v=hBhRi43xAfg

nobodiesunmighty | 10-05-23 | 17:27 | 1

transitie vragen ... zijn.

nobodiesunmighty | 10-05-23 | 17:27

First things first... Wat is transgenderzorg?

Red shirt | 10-05-23 | 17:25 | 3

Een verdienmodel

normanius | 10-05-23 | 17:29

Een linkse hobby uiteraard

BoerKoekoek | 10-05-23 | 17:33

Bedrog?

Dutch_Viscount | 10-05-23 | 19:01

Docent Hobbyboerin beaamt het. Drie redenen, meer aandacht voor het onderwerp, minder weerbaarheid in het algemeen en meer groepsdruk.

Zoelense Hobbyboer | 10-05-23 | 17:25

In Victoriaanse tijden was het in de gegoede kringen voor een vrouw 'bon ton' om bij het minste of het geringste flauw te vallen, bijvoorbeeld bij het lezen van een brief waarin een slechte tijding stond. Een van de verklaringen is dat dat kwam omdat de korsetten die zij droegen weinig ruimte gaven om goed door te ademen, maar dat verklaart niet waarom dat flauwvallen zich beperkte tot het verwerken van slecht nieuws of anderszins het ondergaan van een emotie. Als het enkel fysiek de ademhaling betrof, dan zouden vrouwen in veel meer situaties flauw moeten vallen, bijvoorbeeld bij haast of bij opschrikken, maar dat was niet zo.
Het flauwvallen is niet 'bon ton' meer, maar je ziet het zo hier en daar nog wel. met hyperventileren als aanloop, waarbij juist een teveel aan zuurstof wordt binnengehaald. Dat hyperventileren is in elk geval een psychische reactie, en de duizeligheid en het eventuele flauwvallen is daar weer een reactie op.
Wie weet komt het zwijmelen en het flauwvallen weer in de mode.

Schoorsteenveger | 10-05-23 | 17:24 | 5

@Zenzeo | 10-05-23 | 17:28: nou er zijn tegenwoordig best veel knotjes die door te strak aangedraaid haar door gebrek aan bloedtoevoer in de hersenen flauwvallen als de havermelk op is hoor.

BoerKoekoek | 10-05-23 | 17:34

@nobodiesunmighty | 10-05-23 | 17:31:
Hysterie was inderdaad datgene waarmee elke vrouw behept was, en het flauwvallen werd daarmee in verband gebracht. Op de achtergrond speelden allerlei erotische elementen mee, waaronder wederzijdse fantasieën. De vibrator is ook in die tijd uitgevonden, in eerste instantie gedacht als probaat middel tegen hysterische aanvallen. Menig vrouw uit de gegoede burgerij had al gauwzo'n ding, want het bleek goed te werken.

Schoorsteenveger | 10-05-23 | 18:00

kijk eens een voetbal wedstrijd

miko | 10-05-23 | 18:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus we hebben het over 0,005 % van de bevolking die aandacht opeisen, direct of via de woke gemeenschap. Statistisch gezien te verwaarlozen. Dan hebben we het dus niet over journalistiek maar over casuïstiek. Wat gaat hier mis

RobertS | 10-05-23 | 17:24

Hallo allemaal.
Mijn spreekbeurt gaat over runderen.
Runderen zijn er in het wild en in het tam. Als ze tam zijn noemen we ze ook wel koeien. Een rund heeft tussen de 2 en 8 poten, 0 tot 3 staarten en 1 tot 3 koppen. Tamme runderen, koeien dus krijgen bij de geboorte een gender toegewezen door de boer. Als de boer ze het gender koe toewijst moeten ze een uier krijgen en melk geven. Als de boer het gender stier toewijst hoeven ze alleen in de wei te grazen, of ze worden vetgemest en geslacht. Koeien mogen niet zelf hun gender kiezen van de boer. Hoe dat in het wild zit is niet echt bekend.
Dit was mijn spreekbeurt, bedankt voor het luisteren.

Blauwpetje | 10-05-23 | 17:23

Mannen zijn in alles beter , zelfs in het vrouw zijn .

hooliganica hollandi | 10-05-23 | 17:21

De vraag naar zorg neemt toe omdat mensen totaal in de war zijn.
In de war gemaakt ook.
Labiele mensen, twijfelaars, die het laatste zetje krijgen van de woke lettertypes.
Tweede punt van zorg….,
Transitiespijt.

Ruimedenker | 10-05-23 | 17:21

Dit is overal zo. Sinds Corona is de vraag naar gender affirming care (zo klinkt het nog heel ongevaarlijk) door het dak gegaan. Iedereen zat thuis op TikTok en daar word je alleen maar dieper je bubbel in gezogen omdat er geen tegengeluid is.

SailingDuck | 10-05-23 | 17:21

Gelukkig ben ik een vliegtuig en doe niet mee

rein9576 | 10-05-23 | 17:18

In de USA willen veel tieners "Influencer" worden en zijn enkel nog bezig met uiterlijk en social media. Op scholen in nederland zijn er kinderen die zo slecht schrijven dat ze enkel op de computer hun toets kunnen maken. En dat mobieltje zit bijna vastgegroeid aan hun handen en alle data wordt opgeslagen en gebruikt door media bedrijven en overheden. Social media kun je het beste verbieden.

vlotterik | 10-05-23 | 17:18

Die verschrikkelijke Amerikaanse trends waaien zo verdomd makkelijk over he?

Eduardo- | 10-05-23 | 17:17 | 3

These.things.too.shall.pass.away. Zelfs de Birckenstocks zijn weer terug naar de voeten van ongewassen okselharige Zwitserse tuinbroekmeiskes en hangbuikerige Duitse FKK-bejaarden.

bisbisbis | 10-05-23 | 17:23

@bisbisbis | 10-05-23 | 17:23: FKK zorgt wel wat beter voor het eigen lijf. Eigen lichaamshaar is wel wat beter te verdragen dan al die opgespoten gezichten en steroïde spieren.

AntiZanicz | 10-05-23 | 19:34

Dat roep ik al jaren "modeverschijnsel" Jan Rot zei dat zelfs van homo hebben.

uisge baugh | 10-05-23 | 17:16

Zomaar een gedachte: zou dit verschijnsel te maken kunnen hebben met de huidige en toekomstige overbevolking? In die zin dat het als het ware een natuurlijke tegenbeweging is? Of komt dit verschijnsel niet in andere overbevolkt gebied voor. Zijn mensen daar vooral bezig met overleven. filosofisch modus uit

Fly-KTM | 10-05-23 | 17:16

En betaalden de verzekeraars dit wel?

Kartelmaster2000 | 10-05-23 | 17:16 | 2

Tuurlijk. De mevrouw in het artikel hieronder is, heel saai, gewoon maar een reguliere vrouw. Van het geld voor haar kankerbehandeling kun je een x-aantal nepkutten vouwen. Veel belangrijker.

Knitty | 10-05-23 | 17:58

Transgenders hebben dus een mismatch tussen het brein en het lichaam.
Waarom dan medicatie en operaties ipv de psychiater?
#dtv

Remat | 10-05-23 | 17:15 | 1

Vroeger begon het ook met de psychiater. En pas als die een diagnose van genderdysforie stelde, werd er gepraat over medicatie en operaties. Omdat inmiddels ook wel duidelijk was dat de transitie voor velen de meest kansrijke behandeling zou zijn, wat ook blijkt uit het feit dat “transitiespijt” tot voor kort vrijwel niet voor kwam.

Muxje | 10-05-23 | 17:21

Zo lang er door artsen en psychiaters verdient kan worden aan de verbouwingen van de homo sapiens, blijft het gebeuren. Niks mis mee, van kapitalisme wordt je gelukkig zegt onze minpres.

Schadenfreude | 10-05-23 | 17:14

Daarentegen zie je bijna geen punkers meer....
Rara hoe zou dat komen?

Roos | 10-05-23 | 17:13 | 6

Ik zie er wel uit als een punker. Ben mijn haarkam al een tijdje kwijt...

UnderTheDevil | 10-05-23 | 19:04

Die zijn tegenwoordig allemaal vervangen door Rammsteintokkies.

aflaatverkoper | 10-05-23 | 20:06

Die punkers van toen zijn nu allemaal schrijver, wethouder of ambtenaar.

zwellevertje | 10-05-23 | 20:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Die toenemende zichtbaarheid zorgt er volgens de onderzoekers voor dat transgender personen zich ook weer kunnen herkennen in (ervaringen van) anderen, waardoor zij zich wellicht ook meer durven uiten.

Dan zou die bewering dus terug te zien moeten zijn in de leeftijdscategorieën die zich aanmelden voor behandeling. Er zouden dus onevenredig veel ouderen zich aangemeld moeten hebben omdat die dus blijkbaar altijd in de kast gezeten hebben. Zijn hier cijfers over bekend?

Sinterbikske | 10-05-23 | 17:13

Ik hoorde het al op de radio. Hoezo geen duidelijke verklaring? Ze zijn er al op de lagere school aan het indrammen dat je niet zomaar een jongen of meisje bent. En dan heb je ook nog van die achterlijke ouders die vinden dat speelgoed genderneutraal moet.

SNAFU | 10-05-23 | 17:10

Er is een tijd geweest dat vele ouders graag een begaafd/intelligent kind wilden. Een colelga had ook zulke kinderen. 2-en en 3-en op school, dat kwam omdat ze begaafd waren.
Nu is een hypsensitief snowflake in de mode en graag met een seksuele deviatie. Dwz 10x meer homo's in de klas en gender-onzekere kinderen zijn ook overal aanwezigt. Zogenaamd weten 8 meisjes in één schoolklas niet of ze wel meisje zijn.

AntiZanicz | 10-05-23 | 17:09 | 1

'Nieuwe tijds-kinderen' zijn ook een tijdje in de mode geweest. Die waren héél bijzonder, al wist niemand waaróm eigenlijk...

Zenzeo | 10-05-23 | 17:32

Och mijn mannelijkheid in perspectief. En dan al dat wat fout is?

Kwestie van gewoon wat ouder worden. Die hopeloze jager van vroeger hoef ik echt niet meer terug.

Hetkanverkeren | 10-05-23 | 17:07

Laat dit maar zitten en maak de knaken die je bespaard op dit modeverschijnsel maar over voor de behandeling van Mascha.

_pacman_ | 10-05-23 | 17:06

Heeft corona iedereen's hormoonspiegel in de war gebracht? Of zou het toch zijn dat het transverhaal gewoon een modetrend is?

Fijn_dat_je_er_bent | 10-05-23 | 17:05 | 1

Misschien een gevolg van de corona vaccinaties. Om de West-Europese populatie uit te dunnen. Lastig voortplanten met al die in elkaar geknutselde lijven.

Knitty | 10-05-23 | 18:02

Mannen durven er eindelijk voor uit te komen dat het lekkere wijven zijn

RickTheDick | 10-05-23 | 17:05

Tegenwoordig is het hyp om trans te zijn, of anders in de mode. Gewoon de trend volgen.

Adriel | 10-05-23 | 17:04 | 1

Gelukkig doen de winkelketens er niet aan mee. Ooit een lhb-etc. schoenen, kleding afdeling gezien?

meneer der meneren | 10-05-23 | 17:51

Ze doen me een beetje denken aan: 'Silence of the lambs' - Put the fucking lotion in the basket.

Von Bliksum | 10-05-23 | 17:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl