Oekraïense MinBuz vernedert Duitsland: "Jullie gaan ons de Taurus kruisraketten toch wel leveren, het is slechts een kwestie van tijd"
Het ongekalibreerde zigeuner-lef van deze gladjakker
Social
Vorige week nog die volkomen onterechte schoffering van Elon Musk door Zelensky's hoofdadviseur, en nu dit weer. Bovenstaand is natuurlijk dezelfde Dmytro Koeleba die u in juni 2022 een Poetinvriendje noemde en begin september nog zei dat u uw kop moest houden met uw kritiek op de trage voortgang van het Oekraïense tegenoffensief. En nu dit weer over de levering van Duitslands Taurus kruisraketten. Gisteren zei de Duitse MinDef Boris Pistorius dat de Amerikaanse levering van langeafstandsraketten niet automatisch betekent dat ook Duitsland overstag gaat, enkel omdat Duitsland eerder had aangegeven sowieso geen langeafstandsraketten te leveren zonder dat Amerika het ook deed.
En dat kwam Duitsland MinBuz Annalena Baerbock bovenstaand dus op een vernederende woordenwisseling te staan. Koeleba: "No, I wouldn't say that Annalena went beyond the official position of the German government. But, you know, you will do it anyway. It's just a matter of time. And I don't understand why we're wasting time."
En dat terwijl chef van de Duitse krijgsmacht Brigadier-Generaal Christian Freuding dit weekend te gast in Oekraïne zelf zei dat militaire bijstand aan Oekraïne al tot 2032 is verzekerd - zie na de breek. Maar zelfs daar neemt Oekraïne dus geen genoegen mee.
Ondertussen, ook Duitsland: 'steun nu al tot 2032 verzekerd'
Social
Heel Slim. Zo praat Zelensky's hoofdadviseur over India en China
Social
Reaguursels
InloggenWat een arrogant ventje. Doe verdomme nederig, heel nederig, of los je eigen oorlog op, looser.
Zoals het ernaar uitziet heeft Oekraïne tot de US verkiezingen, daarna kans op het volledig uiteenvallen van de NATO.
Grappig is wanneer je van die Nederlanders hebt die denken dat ze goed Engels begrijpen en dan van die typische instinkers maken. Woorden goed kunnen vertalen is een, (alle nuances van) een taal begrijpen is echter twee.
Indien zo’n Nederlander al problemen heeft met die nuances in het Engels, verwacht dan niet dat een Oekraïner (die hier dus gebruik moest maken van een vertaler) deze nuances wel allemaal altijd perfect zou moeten begrijpen. Engels is voor hen een vreemdere taal dan voor ons. Vergelijk dat maar met die Nederlandse minister van Volksgezondheid en Milieuhygiëne die destijds in het Frans zei: “Je suis le ministre du milieu” (= prostitutie).
Ik denk niet dat het de intentie van deze Oekraïense minister was deze Duitse minister te beledigen. Hij zegt in mijn optiek eigenlijk niets meer dan dat iedereen gewoon weet dat het allemaal politieke spelletjes zijn voor het Duitse thuisfront (waar heel veel scepsis bestaat over het steunen van oorlogen vanwege het verleden en de gevoeligheden
m.b.t. het oorlogsverleden met Rusland/Sovjet-Unie) en dat dit uiteindelijk alleen maar vertraging oplevert. En iedere vertraging van het leveren van wapenmateriaal kost letterlijk Oekraïense levens.
Ook deze Oekraïense minister heeft een thuisfront. En dat thuisfront ziet hun dierbaren in lijkzakken thuiskomen, iets wat in veel gevallen niet had hoeven gebeuren indien er eerder geavanceerder wapenmaterieel was geleverd. Anderen die een politieke poppenkast opvoeren terwijl jij naar het graf van je gesneuvelde kind kijkt zullen jouw leed daarmee niet echt verzachten.
Overigens zijn die gesneuvelden geen ‘schuld’ van het Westen. Ieder Westers land heeft primair rekening te houden met de belangen van de eigen bevolking, en men had nu eenmaal rekening te houden met de vrees voor gevaar van escalatie. Achteraf gezien hoefden we niet zo bang te zijn, maar in het prille begin had men koudwatervrees.
Poetin mag nooit z’n zin krijgen en worden beloond met geannexeerd Oekraïens grondgebied. Dat is een teken van zwakte vanuit onze kant en dat zal ons in Europa uiteindelijk destabiliseren.
Zolang de Oekraïeners willen blijven vechten is het in ons belang die gevechtshandelingen met goed militair materieel te blijven steunen.
Hoe bot hun ministers ook moge overkomen.
Vrede = zwakte
Oorlog = vrede
Ja ik snap het eindelijk
Poetin krijgt gewoon zijn zin... Wen er maar aan kereltje
Ondankbaar en arrogant. Net Russen eigenlijk, met hun eeuwige afgunst naar Europa.
Kut oorlogen altijd.
www.youtube.com/watch?v=-9t7LbNpQcE&a...
Vanaf nu geen symphatie meer voor oekraïne van Geenstijl. Maar wel dat het corrupte zigeuners zijn die het niet waard zijn om bij de EU te horen..
De kantjes worden scherper. Oekraïne voelt de druk om dit jaar nog, voor de regen begint, nog een resultaat te halen. Maar het gaat te traag, en ze balen van de trage wapenleveranties. De ergernis daarover kunnen ze dus maar moeilijk meer onderdrukken. Op zich klopt het, de tijd dringt want elke maand langer heeft de Russen tijd zich extra te versterken. Vandaag werd de mobilisatie afgekondigd van nog weer minimaal 400.000 soldaten. Oef.
Wanneer gaat Zelensky om Timmerfrans vragen?
Uw opa zat bij de NSB?
Eigenlijk was Oekraine toch de oorlog begonnen en Poetin trachtte het te stoppen. Lavrov zei het ook.
Je klinkt als een trol uit Sint Petersburg.
Als Hitler gewoon Polen had gewonnen zaten we nu aan de goedkope Duitse benzine en boodschappen. Oh, nee. Toch niet.
Hij heeft gewoon gelijk.
Er is hier een hotel beschikbaar gesteld voor Oekraïners en de parkeerplaats staat vol hoger segment suv's met ua platen. Zijn dat bepaalde elite of zijn auto's daar goedkoper?
Auto´s worden om niet verkregen en dan weer verkocht. M.a.w. de inkoopprijs is beduidend lager dan de markt dus ja een 2de hands auto, waarvan de herkomst niet bekend is, is beduidend goedkoper. Daarnaast CO2 heffing etc. is onbekend daar.
Er zijn niet veel landen waar auto's duurder in de aanschaf zijn dan hier.
Ze hadden Rusland toen gewoon toe moeten laten tot de NAVO.
Kan nog steeds. Morgen Poetin opbellen en feliciteren met het NAVO-lidmaatschap.
Dat laatste kan dus niet zomaar, een nieuw lid mag niet in een conflict zijn. Moet Poetin zich dus eerst even terugtrekken en de "speciale operatie" beëindigen.
Gratis tip voor Kuleba : "Sla nooit de hand die je voedt"
Daar heb je een punt, aan de andere kant weet iedereen dat ze krijgen waarom ze vragen. Tanks, eerst niet, nu wel. Straaljagers, eerst niet, nu wel. Hij ziet een patroon en benoemt het.
Vroeger mocht je er niet in bjjten.
@Schriever | 12-09-23 | 22:45: Bijt nooit in de bek van een gegeven paard!
Dat offensief is over een maand over en uit. Dat zegt de Amerikaanse opperbevelhebber:
www.bbc.com/news/world-europe-6676386...
— Ukraine has little more than 30 days left of fighting before the weather hinders its counter-offensive, the top-ranking US military officer says.
Speaking to the BBC's Sunday with Laura Kuenssberg programme, Gen Mark Milley said colder conditions would make it much harder for Ukraine to manoeuvre.—/
Dat is dus ook waar de Oekraïeners een probleem mee hebben, ze krijgen niet direct de wapens die ze nodig hebben, maar als het offensief stopt komen ze uiteindelijk toch. Cynisch gedrag waar hun soldaten het slachtoffer van zijn. Inderdaad, over niet al te lange tijd begint de winter en dan graven beide partijen zich weer in. En dat leidt dus weer tot grote hoeveelheden schade en slachtoffers.
Niet echt verrassend dat ze daar geen fan van zijn, als er Nederlanders in de loopgraven daar lagen zouden wij dat ook niet zijn.
De Russen zijn de grootste hufters hier, maar de Uki's zijn maar een kleine beetje minder hufter.
Nu hoop ik dat ze ze lekker nooit krijgen. Een beetje meer dankbaarheid zou hem niet misstaan.
Jamaarja die ukrainersch leggen wel hun klootjes op het blok heur..!
Waar ook niet veel over gesproken wordt is dat in Oekraïne ook Russen wonen.
Zullen we het nou eventjes vooral niet ingewikkeld gaan maken svp..?
Wordt best veel over gesproken. Slechts een minderheid van die russen is nog voor Rusland volgens mij en die andere verraders gaan nog wel meemaken wat de consequenties van hun keuzes zijn.
Dat mag je niet zeggen hoor! Oekraine is al 100.000 jaar Oekraiens en idereen die er woont ook!
Kyev is zelfs een hele tijd de hoofdstad van Rusland geweest, toen Moskou nog een soort van Apeldoorn was.
@BobDobalina | 12-09-23 | 21:28:
Nearly 1.3 million refugees from Ukraine due to the Russian invasion were recorded in Russia as of December 31, 2022.
@korenslager | 12-09-23 | 22:25: Geef het nog 20 jaar en dit land is vergeven.
Wat mij betreft levert Duitsland die raketten, liever vandaag dan morgen. Ik begrijp het ongeduld ook wel van die Koeleba, maar hij moet zich wel afvragen of dit soort dingen niet contraproductief werken.
Gelooft u dat enkele tientallen raketten de doorslag geven?
@theo-is-dood | 12-09-23 | 21:45: Ik dacht dat het om duizend raketten ging? Misschien haal ik dingen door de war. Maar alle beetjes helpen lijkt me.
leveren is 1 ding ,wie betaald een tweede.
@bowlfabriek | 12-09-23 | 22:09: betaalt
Er lopen trouwensch ontzettend veel hele mooie/lekkere (met veel smaakvol meekup&hogehakken) zg. mootvrouwen in die Ukraine rond... dan kun je niet gewoon thuis op je stinkende pluche plakbank blijven liggen rukken/rotten..?
Je kan ook gewoon de escortservice bellen als je je alleen voelt op je plakbankje .. hoef je ons geen deelgenoot te laten maken van je sexuele fantasién
@johnyl | 12-09-23 | 21:35: Gaat Ukrainse eskort proberen te belle...
De Duitsers hebben nogal een dubieuze rol gehad in het begin van de oorlog ook al zijn ze later alsnog doorgekomen met wapentuig. Maar Europa en die Zelenskybashers hier moeten voor eens en altijd begrijpen dat Oekraine voor ons de kastanjes uit het vuur haalt. Nederigheid en bescheidenheid hoef je overigens niet te verwachten van een land dat tegen totale vernietiging vecht.
Oekraïne vecht voor haar bestaan als onafhankelijke staat, maar ze halen niet "voor ons de kastanjes uit het vuur". Er is geen kwestie van dat Rusland plannen zou hebben om Europa te veroveren. Totale onzin, en ook geen schijn van kans tegen de NAVO.
Oekraïne vecht tegen Rusland, en dat is hooguit gunstig voor een aantal andere niet-NAVO landen die Poetin ook nog op zijn verlanglijstje heeft staan.
Maar dat 'wij' hier in West Europa bedreigd zouden worden door Rusland is nonsens.
@KeesBruin | 12-09-23 | 21:36: Hij zal geen veroveringsplannen hebben voor West-Europa, maar het is ook voor ons van belang dat hij er niet in slaagt Oekraïne te veroveren. Het zet bijvoorbeeld een slecht precedent mbt Taiwan.
@KeesBruin | 12-09-23 | 21:36: het hardnekkige narratief dat Rusland west europa zou willen binnenvallen is hallucinant. Oekraïne is qua oppervlakte groter dan Frankrijk en zeker in west Oekraïne moet men niets hebben van een Russische overheerser. Hier gaat Poetin zijn vingers niet aan branden. Waarschijnlijk wil Poetin nog de steden Charkov en Odessa veroveren maar de vraag is of zelfs dat gaat lukken.
als je afhankelijk bent van andere landen, zou het je op zijn minst sieren niet zo een grote waffel op te zetten .of denk je dat het helpt door degene die je voor een miljoenmiljard aan spul levert te schofferen ?heeft niks met nederig of bescheiden te maken .dat er landen van alles leveren is geen verplichting he ?en nee er worden geen kastanjes uit het vuur gehaald voor mij hoor . dat is dramatisch geleuter van je .
@KeesBruin | 12-09-23 | 21:36: Rusland gaat stoken in de Baltische Staten -daar wonen veel Russen- en aan de grens met Polen. Daar wordt Europa niet beter van. Dus bombardeer die Russen terug naar hun eigen land.
@therealbraindump | 12-09-23 | 21:44: echt hè... en het houdt ook niet op. 5 keer zoveel mensen in Europa als in Rusland. Een bezettingsmacht houdt dat geen maand vol. Als we Oekraïne niet helpen is eerst Berlijn aan de beurt en dan Amsterdam. Nu geef ik Amsterdam graag weg, daar niet van, maar hallucinant is niet eens het juiste woord. Bat shit crazy komt meer in de buurt.
Stel je voor dat.
Dat Oekraïne wint. de DPR en LPR, Krim weer terug bij Oekraine.
Wat gaat Zelensky doen met de mensen in die gebieden? Sommige vochten tegen Oekraïne. Sommigen hebben geen huis meer. Werk? Voor wie dat nog kan dan. Politiek? Corruptie? Rechtspraak?
Wat gaat Zelensky doen?
Ik zou verkiezingen uitschrijven en gaan rentenieren op een tropisch eiland.
gaffelbaard | 12-09-23 | 21:22,
U klinkt als mijn broer, " Kees, wat nu als zij al die wapensystemen tegen het Westen gaan inzetten ?! ".
Das een groot probleem, wat ik niet eens voorspel.
Tribunalen!
"praatjes vullen geen gaatjes.."
@grapjasz | 12-09-23 | 21:30,
Klopt!
Het probleem is:
1. Baerbock is een nitwit
2. Kuleba heeft gelijk.
De reden dat de oorlog langdurig en bloedig is, is te wijten aan de wijfelende houding van o.a. Duitsland.
www.radioviainternet.nl/podcasts/war-...
Overal in de navolanden die materiaal aan OEK leveren zijn de spullen gewoon OP!
Het Nederlandse leger houdt al geen schietoefeningen meer omdat munitie voor Diemaco (=m16) aan Oekraïne is geleverd.
De levertijd voor nieuwe lopen voor M777 houwitsers is twee (2) jaar. Oekraïne verschiet meer artilleriegranaten per week dan het westen per maand kan leveren.
Deze feiten kunt u eenvoudig in de krant lezen.
@theo-is-dood | 12-09-23 | 21:51: Denk dat de EU al zover door munitie heen is, door de slopende oorlog in UKR, dat als de Rus echt gek gaat doen ook de NATO weinig vuurwerk heeft en dat het gewoon op volume kannonen vlees aankomt.. en dat zou toch wel eens lastig kunnen worden
Duitsers vandaag zijn gewoon watjes.. zelfs hun (Ehrenwache) muziekkorps zien voorbij "marcheren" geeft de slappe lach....
Kunnen de russische separatisten niet ff de spoorrails opblazen terwijl de trein met De Grote Leider Kim net passeert op de terugweg naar Noord-Korea?
Daar hep je wel eventjes heel veel kilo's cemtex voor nodig... dus flink sjouwen hoorrrr..!
Mede dankzij het Westen is dat landje naar het puin geschoten.
Die gasten gaan toch aan de tafel, hoe eerder hoe beter.
Dat is het enige wijze besluit. Het is alleen de vraag wie Putin en Zelensky met de koppen tegen elkaar gaat slaan.
Dan zijn er nog mensen die het kunnen overleven en/of niet voor het leven verminkt zijn. Ja dus, hoe eerder hoe beter.
Wat een wappiepraat weer. Rusland viel binnen en schond alle verdragen die het ooit met Oekraïne had afgesloten. Lees je nou eens keer in, voordat je met niet al te intelligente opmerkingen komt.
@Bad - Casey | 12-09-23 | 21:20: wat ben je simpel mr. logica
@Bad - Casey | 12-09-23 | 21:20:
Wat is de oorzaak en gevolg, volgens jou?
@letopuwzaak | 12-09-23 | 21:32,
Zij die iemand jarenlang lopen te tarten en uiteindelijk gaat die persoon uitvoeren wat hij ooit voor heeft gewaarschuwd, uitvoeren.
Cuba Crisis is in deze nagenoeg hetzelfde.
Maar, bij de Amerikaanse grenzen zie je nog steeds geen Russische troepen trainen, godzijdank..... anders zaten wij allen in een 3e WO.
Andersom mag en kan dat dus wel ?!
Vandaar oorzaak en het gevolg daarop.
@out-of-de-box | 12-09-23 | 21:29,
Simpel nadenken schijnt moeilijk te zijn, moeilijk nadenken is dus makkelijk ?!
@Bad - Casey | 12-09-23 | 21:36,
Aanvulling.
De Russen zien de uitbreiding van de NATO jegens het Oosten als een bedreiging/aanval.
Ik denk dat er wel wat paniek bij zit hoor. Het gaat niet goed met de oorlog en hoe lang kunnen ze nog doorgaan? Als die oorlog slecht afloopt voor Oekraïne kunnen de oligarchen daar inpakken. Wereldheerschappij lag binnen handbereik maar problemen gaan het worden.
Bij Rusland hoeven ze niet aan te kloppen en ik denk dat de VS het ook wel ze gehad heeft.
Vandaar de paniek denk ik.
Wat een domme tegel. Het land wordt bruut aangevallen door een stel psychopaten, die er plezier in scheppen om woonwijken te bombarderen, ziekenhuizen en scholen met raketten te vernietigen, Oekraïense vrouwen te verkrachten, kinderen te ontvoeren en gevangen genomen soldaten en burgers te martelen.
En jij komt niet verder met wat wappie-geblaat over 'Oligarchen'. Wat een niveau...
@Après toi | 12-09-23 | 20:55:
Het zijn de oligarchen die daar de dienst uitmaken. Zelensky is zowel een marionet van de VS als zijn eigen oligarchen.
@Mr.Crowley | 12-09-23 | 21:03: Heb je dat op QAnon gelezen?
@Après toi | 12-09-23 | 21:07:
Ik had gehoopt op argumenten.
Zelensky en de Oekraïense oligarchen vechten nu zij aan zij tegen Rusland.
@Après toi | 12-09-23 | 21:07:
www.bbc.com/news/world-europe-6676386...
Volgens Amerikaanse opperbevelhebber is oEK offensief over een maand vastgelopen.
Het westen heeft al miljarden aan militair materieel geleverd.
Wat we ook nog meer doen, het is nooit genoeg en het houdt nooit op. Het helpt slechts om deze oorlog oneindig te laten duren.
Zelensky zal alles doen om zowel het Westen als Rusland te provoceren. Tot een WO3 toe.
Voor 3% van het jaarlijkse defensiebudget van de VS, is het halve Russische leger de vernieling in geholpen. Gaat dus prima, lijkt me.
Hoeveel van die miljarden zouden aan de strijkstok zijn blijven hangen?
Dan vraag ik me nog af hoeveel wapens er doorverkocht zijn aan andere, euhmm, instellingen.
@Mr.Crowley | 12-09-23 | 20:53: Het zijn Oekraïners, geen Russen.
@Après toi | 12-09-23 | 20:55:
Het zou mij echt niet verbazen als Russen vrolijk hebben meegedaan met die handeltjes.
@* Il Principe * | 12-09-23 | 20:50: waar uit blijkt dat? De Russische wapenindustrie draait prima. De navo-wonderwapens hebben na dik 3 maanden lente/zomer/herfst offensief een paar dorpjes winst, en heel veel schroot en lijken aan oekraiense kant opgeleverd. En dat terwijl ‘die laffe orks’ huilend van het slagveld zouden rennen voor de leopards! Toch?
Ondertussen is de 1e ‘nimmer verslagen’ challenger, na een hele stapel nasmeulende leopards, ook al brandend in een greppel gefilmt door vloekende oekies.
Dus dat Russische leger is nou niet echt ‘gehalveerd’ blijkbaar. En ome kim komt net weer nieuw munitie brengen.
Maar dromen mag altijd.
@Snufsen | 12-09-23 | 21:25: En u droomt kennelijk van een groot Russisch rijk met opnieuw een DDR en een Berlijnse muur en een communistische dictatuur ?
@johnyl | 12-09-23 | 21:43:
www.bbc.com/news/world-europe-6676386...
@johnyl | 12-09-23 | 21:43: zeg ik dat? Nee. Maar je vijand schromelijk onderschatten is de beste manier om een oorlog te verliezen.
Terwijl u kennelijk droomt van oekraiense successen, en hoopt dat het Russische leger niets meer voorstelt, is de harde werkelijkheid aan het front blijkbaar anders.
[] team Oeks
[] team Ruskis
[x] team Spartacus
goedverstaander | 12-09-23 | 20:45,
Ik deel uw mening/keuze.
Hoe je het ook wendt of keert, dit is natuurlijk pure schoffering van een minister van een land waarvan je mede afhankelijk bent voor steun en wapens.
Dat heeft niets te maken met pro of anti-Oekraïne gevoelens van spartacus of wie dan ook, dat is domweg een feit.
Zo ga je niet om met je bondgenoten, ze en plein public afzeiken. Heel dom dus van deze Oekraïner met een duidelijk te grote muil. Zulke stommiteiten kunnen in de toekomst nog wel eens flinke repercussies krijgen, zeker als de oorlog nog (veel) langer gaat duren. Ze kunnen die man beter vervangen door iemand met meer diplomatieke gaven.
Kurwaleba ziet natuurlijk ook wel dat de VS na de verkiezingen de kraan wel eens dicht kan draaien. Het is nu of nooit. Ook Putin zal dat weten.
Duitsland is na de verwoestingen van Mutti bezig om wederom de oude zieke man van Europa te worden. Binnenkort kan Zelensky de pleuris krijgen.
Het is nog wachten totdat deze hork Ollongren helemaal verrot gaat schelden.
@Ommezwaai | 12-09-23 | 20:59: Ja, of helemaal los gaat op Rutte met z'n inlegvelletje. Wat denkt ie wel.
Oeki’s zijn onbeschofte corrupte reserve Russen maar de man heeft wel gelijk. Je steunt die oorlog allang op allerlei manieren en zit er tot over je oren in.
Het is al een jaar van hetzelfde laken een pak: Oekraïne krijgt telkens met genoeg wapens om de oorlog niet te verliezen maar niet genoeg om de proxy war die ze voor het westen vechten, te winnen. Ik begrijp de ergernis en het ongeduld over al het westerse genuanceerde geleuter heel goed. Doorpakken Duitschers, anders staat den Rusch binnenkort in jullie achtertuin.
Het is geen "proxy war voor het westen", Poetin bedreigt ons niet, daar heeft-ie de middelen en de power helemaal niet voor. Hij is totaal geen partij voor de NAVO, hij kan OekraÏne niet eens verslaan.
Overigens met u eens, dat de leveringen van wapens vanuit het westen zeker in het begin, veel te weinig en te laat waren.
De lijn van de Russen is inderdaad al sedert het uiteenvallen van de Soviet-Unie het reconstitueren ervan, sinds Putin openlijk als landjepik.
Dat raakt vroeg of laat een NAVO-land, goede kans dat dit Estland of Litouwen is. Dan miet je alsnog aan de bak. Want de Russen gokken op de zwakke knieën in Westeuropese hoofdsteden en weten dat een beroep op Art.5 wel eens een deceptie kan worden voor genoemde landen.
@Heurtebise | 12-09-23 | 21:17: idd zijn de Baltische staten een keer aan de beurt maar het zou me niet verbazen als de Kaukasische republieken eerst aan de beurt komen.
@KeesBruin | 12-09-23 | 20:44: mss moet u zich nog eens verdiepen in het fenomeen proxywar. JUIST omdat Rusland de NATO niet aankan, kiest Poetin Oekraïne.
het probleem is dat ze te weinig munitie hebben en dat het westen te langzaam is. tja EU minder blablabla en meer actie
Waren het niet de Oekraïners (onder leiding van de VS) die de Nord Stream pijpleidingen hebben vernietigd en daarmee de Duitse economie en burger een enorme klap hebben gegeven ?
Duitsland weet nog niet goed met deze daad van oorlog om te gaan.
Hoho wacht eens even. Biden weet hier niks van!
Duitsland heeft wel voor de sancties gestemd, wat keihard terugkomt vooral bij Duitsland zelf.
@Snake | 12-09-23 | 20:40:
Joe of Hunter?
Duitsland heeft zelf zijn kerncentrales uitgezet.
@Snake | 12-09-23 | 20:40:
Hunter heeft tenslotte een paar jaar in Oekraïne gebivakkeerd.
Hadden ze maar niet moeten luisteren naar die groene idioten en kerncentrales gaan sluiten en zo de Russen in kaart te gaan spelen. Je zou denken dat er in de Duitse regering Russische symphatisanten zitten.
Oekraïne is een corrupt land.
Niet gewoon corrupt het zit in de haarvaten van de oligarchen daar.
En de plof-kippenboeren.
Over welke oligarchen heb je het precies?
@Après toi | 12-09-23 | 20:56:
Ze zijn allemaal van hetzelfde laken een pak.
@Mr.Crowley | 12-09-23 | 21:07: Je weet dus niet eens over wie je het hebt.
@Après toi | 12-09-23 | 21:09:
Oligarchen zijn niet voor Oekraine of Rusland of de VS of wie dan ook.
Oligarchen zijn er voor zichzelf.
Jongens, ik weet dat er verkeerd is omgesprongen met de uitkomsten van het Oekraïne referendum, maar het is zinvol om uit deze haatreflex te komen. De kern van deze negatieve kijk ligt gewoon daar.
Geenstijl was super anti-Oekraïne een paar jaar geleden tijdens het referendum, maar zorg ervoor dat het niet automatisch doorsijpelt naar de vraag hoe snel wapens geleverd moeten worden in deze oorlog. Het is niet redelijk.
Hear hear!
We hebbben het nog niet over mijn kruisraket gehad.
Kan die ook goed raak schieten?
Ik stel mijn puddingbuks ook wel -met frisse tegenzin- ter beschikking.
Oekraïeners zijn hondsbrutaal, maar die vechtersmentaliteit heb je ook nodig als je knokt met Rusland. Ze vechten bovendien onze oorlog. We hebben dat monster in Rusland gecreëerd door telkens weg te kijken. Het begon met het vergiftigen van soldaten en eindigt zover met het neerhalen van commerciële vliegtuigen.
Grote maar aanvechtbare conclusies. Het is niet onze oorlog en wij hebben dat monster niet gecreëerd. We steunen de Oekies (en ja, dat is inmiddels ook in ons belang).
Ik hoop dat Oekies een levensvatbare staat uit deze oorlog kunnen slepen en wens ze alle vrijheid toe. De vrijheid om het Russische juk te verruilen tegen het milde despotisme van de EU.
Niet mijn oorlog.
We hebben heel veel monsters gecreëerd door telkens weg te kijken. Een aantal in Nederland, Marokaans straattereur, Marokaanse Maffia, Asielzoekers problemen, Migratieproblemen, stikstof beleid.
@Duwbak_Linda | 12-09-23 | 20:39: Natuurlijk wel. We hadden Bush junior moeten volgen toen hij voorstelde om Oekraïne lid te maken van de NAVO. Dan had Putin schaakmat gestaan.
@Après toi | 12-09-23 | 20:58:
Dat kunnen we niet weten. En dan nog maakt die "alsdan" het niet onze oorlog en het huidige Rusland onze schuld. Als je ergens "onze schuld" wil zoeken, dan zoek ik die in de houding van het westen tijdens de wilde jaren Gorbatsjov en Jeltsin. Met die geweldige Chicago School.
@Duwbak_Linda | 12-09-23 | 21:04: Dat was dan weer niet onze schuld.
@Après toi | 12-09-23 | 21:10: Nee maar ook niet groothartig.
Maar goed, het is gegaan zo het is gegaan en hier staan we nu. En als koppige noordeling weiger ik me de hele tijd grote schuld en erfzondes te laten aanpraten.
" onze oorlog " Die lulkoek slaat nu werkelijk helemaal nergens op wij worden helemaal niet bedreigt angstzaaier. Al zie ik ook liever dat de Russen er morgen uit geschopt worden.
Maar de angstporno van " Ook onze oorlog dat is gewoon gelul "
Hier komt de ware Oekraiener naar boven. De Oekraiener die tijdens het diner in een Turkse all-inclusive het buffet bestormen en 3 borden 3 hoog met eten volstouwen
In die AZC’s hier is ‘t eten ook niet te pruimen natuurlijk.
Dat doen de Russen ook.
Voor mij is er geen verschil.
Wat Kurwaleba eigenlijk bedoelt te zeggen is dat Duitsland een kolonie is van de VS, en die hebben al toegezegd. Dus stop maar met die poppenkast.
Wat een arrogante lul in dat Okkie Trooy pak. Er komt gauw een tijd dat Ukraine zal moeten leren dat wereldvrede belangrijker is dan een paar honderd km2 Ukrains gebied. Dus Donald gaat de oorlog beëindigen en UA zal de oostelijke gebieden moeten inleveren inclusief de Krim in ruil voor NAVO garanties. Zo gaat dat nu eenmaal.
Dat wad ergens vorig jaar deze tijd al onderdeel van pogingen tot onderhandelen. Maar de afloop is bekend: ze wilden niet onderhandelen. En dat is nog niet veranderd.
@gaffelbaard | 12-09-23 | 20:29: Precies ... tot grote vreugde van de wapenindustrie wier natte droom is uitgekomen.
@daytripper | 12-09-23 | 20:33:
Nou, drone-fabrikant zijn is ook aardig lucratief nu.
Dat pak zal wel van Armani zijn, op maat gemaakt en met Nederlandse euro’s in de zakken.
@Ommezwaai | 12-09-23 | 20:39: Kuleba´s kinderen zitten vast niet aan het front.
ik verwacht dat Trump Rusland juist helpt kan wel eens polen ook worden , Trump heeft schijt hekel aan EU , en de NAVO kijkt alleen maar toe.
Kortom, Putin heeft The Donald in zijn zak. Zijn het dan toch die urinerende Russische prostituees in de hotel in Moskou die de doorslag gaan geven?
@Après toi | 12-09-23 | 20:59,
Kom op, nogmaals, jij bent veel intelligenter dan dit.
"deze fascisten"
Goh, ik heb al een idee van wat voor soort 'media' jij leest als jij tot dit soort conclusies komt. Kom even uit die Kremlin bubbel.
@The Dominator* | 12-09-23 | 20:35,
Neen, ik ben Militair geweest.
En alles waar u mij voor verwijt, dat zegt wat meer over u.
@Bad - Casey | 12-09-23 | 20:38: Wat een raar antwoord. Hoe heeft jouw geschiedenis als militair relevantie met betrekking tot de categorisering van Oekraïners als 'fascisten'? En waarom past het éxact in de Kremlin lijn?
@The Dominator* | 12-09-23 | 20:40,
1 vraag.
Bent u ooit Militair geweest ?!
@The Dominator* | 12-09-23 | 20:40,
Voor u.
www.youtube.com/watch?v=Cll91vfc_3Q
@Bad - Casey | 12-09-23 | 20:45: Je hebt dus geen idee. De gebruikelijke vage Youtube link met een lijntje naar collaboratie in 1941-1945.
Weet u wie er ook collaboreerden met de nazi's?!? Retorische vraag, ik weet het.
@The Dominator* | 12-09-23 | 20:47,
Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij duurt dit filmpje langer dan binnen de tijd eer u hierop reageert ?!
@The Dominator* | 12-09-23 | 20:47,
Zekers.
@Bad - Casey | 12-09-23 | 20:42,
Geef nu eens antwoord ?!
Domme tegel, Casey. Ga je schamen.
@Après toi | 12-09-23 | 21:00,
Maar ik ben ook dom.
Jij bent intelligent, wat ben ik dan in deze ?!
@The Dominator* | 12-09-23 | 20:47: De amerikaanse zakenwereld toendertijd,
historiek.net/de-collaboratie-van-de-...
Natuurlijk, Spartacus weer met een anti Ukraine rant en "zigeuner" sneer. Die Kuleba heeft gewoon gelijk, die dingen komen er toch wel, helemaal als NK allemaal wapens aan Rusland gaat leveren. Al dat getreuzel met het leveren van de betere wapens aan Ukraine wordt uiteindelijk betaald in Ukrainse mensenlevens.
Dit dus. Oekraïne heeft niets te winnen met vertraging (zie F16's), dus er is geen tijd of plek voor politieke spelletjes. Niet weer 'misschien leveren we' wat verandert in 'we gaan waarschijnlijk leveren' tot 'we leveren, maar we weten nog niet wanneer'. Oekraïne heeft geen tijd voor dat achterlijke draaiboek.
Als de kogel al door de kerk is dan moet je leveren, punt. Zo niet, dan lever je niet.
nowomowa | 12-09-23 | 20:25,
Das totaal niet waar, @Spartacus verweet ik in het verleden vaker dan nu, dat hij op de hand van de Oeks was.
Dus niet, objectiviteit in deze achterlijke oorlog, is een groot goed.
Jij hebt dus lekker zin in een 3e WO ?!
Kan niet voor spartacus nadenken, maar deze man weet hoe ik hierin sta.
Dank voor deze bijdrage Spartacus.
Geen oorlog aangaan, voor zij die geld belangrijker dan jouw land wilt te laten bestaan, terwijl al die jongens aan beide zijden lopen dood te gaan.
Ik lees niet alles even uitgebreid, maar volgens mij is jouw beschuldiging onterecht en komt Spartacus met veel feitelijke informatie. En vaak ook 'tegen' Rusland.
@Bad - Casey | 12-09-23 | 20:31: Helemaal met Casey eens. En ook dank aan Spartacus.
En gooien de Oeki's hun glazen in. Misplaatste arrogantie die op een dag afgerekend gaat worden ongeacht hoe pro Oekraine men -nu- nog is.
Wat zei mijn moeder zaliger altijd?
Kindertjes die vragen worden overgeslagen.
Die horken zijn volgens mij geheim agenten van Putin. Boris001 en Nikita003
Wazzegski?!
Duitsland moet zich niet met oorlogen bemoeien, dat gaat altijd fout.
NL heeft ook een geweldig record: het personeel uit Afghanistan, de verloren oorlogen in Indonesië en Nieuw Guinea, de ramp te Srebrenica, vergissingsbombardementjes, aftreden van een paar ministers van defensie. Maar ik heb een briljant idee: Volkel leeghalen!
@Mr_Natural
Bezint eer ge beginnt
@dathoujetoch | 12-09-23 | 20:24:
U vergeet één belangrijk aspect… Veel van deze ellende is destijds veroorzaakt door de VN, met de USA voorop. Indonesië en Papua Nieuw-Guinea (bang voor een conflict met de Russen). Onder druk van genoemden moest Nederland min of meer de strijd staken. Srebenica idem dito, geen luchtsteun dankzij een Franse lafaard. En dan hebben we de VN en de USA nog bijgestaan in Afghanistan….
Tja, de man weet ook wel dat de EU-lidstaten in dezen niet echt zelfbeschikkend zijn. Iets dat vele Europeanen tegen de borst zou moeten stuiten, ware het niet, dat zowel de politiek als het volk, hier al heel lang onderdanig, murw geslagen zijn...
Ik hoor liever bij de USA dan china. En wat is het alternatief? Europa dat zich afscheid van de USA? Dan snap jij echt niet hoe de hazen lopen. Zonder de USA gaan de verzekeringen/kosten van de internationale scheepvracht factor 20 omhoog. En er is geen enkel land behalve de USA die die veiligheid overal kan garanderen.
Ik vindt dit een beetje boude stellingname. Je moet volgens mij niet onderschatten onder welke druk deze mensen staan. Dit zijn echt geen watjes. Ze ergeren zich nogal aan onze hypocrisie: aan de ene kant laten wij ze “onze oorlog” voeren voor “democratische waarden”, aan de andere kant steunen vooral de Duitsers vooral met woorden niet met daden. De Duitsers. Lamlendigste schijtvolk van Europa. Bah. Alleen maar “gutvolk” willen ze zijn en maar geld verdienen. Zonder enige principes.
Het zijn onze politici en de EU die met verlekkerd oog naar de grondstoffen keken en dansten op dat plein.
Dat kun je spinnen als onze oorlog en democratische waarden maar volgens mij zei een referendum wat anders.
Verdiep u eens in de Duitse grondwet. Ze lopen -wat dat betreft- op het randje. Na het starten van twee wereldoorlogen vonden ze het wel genoeg.
@omgponies | 12-09-23 | 20:31: Blij als ze waren dat die corrupte President die aan de Russische leiband liep, opdonderde.
Dat meisje van de groenen Annalena Baerbock is uit de vedergewicht klasse. BuZa is in Duitsland altijd Chefsache en dan krijg je nu ueberbeamte Scholz, de Scholz-o-mat. Net zoiets als Robo Jetten.
Als de Ampelkoalition Duitsland definitief de afgrond in heeft weten te regelen, komt er vast iemand anders bij wie Oekraine dit niet durven te zeggen.
Het is een voorproefje voor het gedrag van Oekraine als ze bij de EU zijn. Reken maar dat ze dan hun positie maximaal uitbuiten, het zijn net Poetins.
Dat denk ik ook. Heel Europa gaat meer de kant van Polen/Oekraïne opschuiven. En de Duitsers met name zullen door de pomp moeten. Dat hele wereldbeeld van die lui: tegen wapens, tegen kernenergie, voor debiele klimaatuitgaven, hoppa wie schaffen das en kom maar op met die moslims. En dan wel “een Europa” blabla zodat wij daar ook mee opgezadeld worden. Bah.
Hadden we Helmut Schmidt maar weer...
De duitse economie staat op imploderen. Daar komen ze snel van terug. Duitsland maakt binnen 4 jaar een stevige ruk naar rechts. Net als de rest van Europa overigens. Het geld is op.
@nobodiesunmighty | 12-09-23 | 20:34:
Erich Honecker.
Ik schiet graag met mijn HK .223. Vandaag op de schietbaan was de munitie op. Naar zeggen, omdat de Duitse munitie productie nu voornamelijk naar de Ukraine gaat.
Daar kan ik mee leven.
Weet u, zelfs de.223 ammo van de Nederlandse strijdkrachten is OP! Ik weet namelijk uit zeer betrouwbare bron dat er géén schietoefeningen meer worden gehouden met de Diemaco (.223).
Een oorlog eindigt grofweg aan tafel of door vernietiging van 1 van de twee partijen. Deze zinloze oorlog moet stoppen. De huidige status quo is prima voor een bestand. 500000+ dood/verminkt is genoeg.
Nou... laat u van uw beste kant zien. Zet u in! Stuur poetin uw vredeswens en hij zal vast naar u luisteren!
@panthoseen | 12-09-23 | 20:20: en wat is uw oplossing wanneer onderhandelingen onbespreekbaar zijn?
Ahja, Europa kan vast nog wel een Molotov-Ribbentrop achtig pact gebruiken. Dealtjes aan tafel met een partij die heeft aangetoond zich niet aan afspraken en regels te houden is zinloos.
@therealbraindump | 12-09-23 | 20:23:
Simpel. Russen terug naar Rusland.
@panthoseen | 12-09-23 | 20:28: en als dat niet lukt panthoseen, wat dan? Het aantal doden en gewonden loopt iedere dag op.
@panthoseen | 12-09-23 | 20:28:
Hier op vakantie genoeg Russen gehoord en gezien.
@therealbraindump | 12-09-23 | 20:31:
Wat is uw voorstel dan. Lekker praten terwijl er dagelijks doden en gewonden vallen en de oorlog maar blijf voortduren?
@panthoseen | 12-09-23 | 20:36: u ontwijkt mijn vraag. Wat als Oekraïne de Russen niet kan verslaan panthoseen? Wat is dan het alternatief volgens u?
@therealbraindump | 12-09-23 | 20:39:
Het alternatief? De genocide van het oekrainse volk, iets wat menig NSBer hier blijkbaar wel ziet zitten. (=voor mij geen alternatief, geef die oekrainers gewoon de wapens om die russen er uit te slaan...).
Maar u ontwijkt mijn vraag. Wat is uw alternatief? Praten en praten en nog meer terwijl er dagelijks meer slachtoffers vallen?
@panthoseen | 12-09-23 | 20:46:
Goh, u durft wat beweren. Dus iemand die kritisch kijkt naar deze oorlog en de rol van Oekraïne hierin, is meteen een NSB’er? Ga fietsen man.
@panthoseen | 12-09-23 | 20:46: kortom, u geeft geen antwoord op de simpele vraag die ik aan u heb gesteld. Iedere oorlog is aan de onderhandelingstafel geëindigd panthoseen. Zoals een andere reaguurder hier ook al stelde, u wereldbeeld is wel heel erg zwart wit terwijl er vele tinten grijs bestaan.
@Ommezwaai | 12-09-23 | 20:49:
Nou niet emotioneel doen... Ik stelde u simpele een vraag.
@panthoseen | 12-09-23 | 20:54:
U stelde geen vraag aan mij, maar u lanceerde een stelling dat iedereen die het niet “onze oorlog” vindt gelijk gesteld wordt aan een lid van de NSB.
@Ommezwaai | 12-09-23 | 20:49:
meteen een NSB’er? Ga fietsen man.
Eens. Al dat gescheld met verwijzingen naar de Holocaust word ik ook kotsbeu. Soms lezen er mensen mee, he? Mensen die hun familie toen hebben verloren. Maar daar denkt dit type reaguurders niet aan.
Ik denk dat ik maar eens lekker druk bezig ga met dat meldknopje. Bij iedereen die nazi-, wo2-vergelijkingen of een godwin maakt. Daar is dat knopje toch ook voor?
@Ommezwaai | 12-09-23 | 20:57:
Wat is uw alternatief? Praten en praten en nog meer terwijl er dagelijks meer slachtoffers vallen?
@therealbraindump | 12-09-23 | 20:53: Ja, toen we tegen Hitler vochten waren er ook erg veel tinten grijs.
@Après toi | 12-09-23 | 21:03: waarom een Godwin hanteren Kuifje?
@panthoseen | 12-09-23 | 21:02:
Kijk, nu stelt u een vraag. Het enige alternatief begint -hoe simpel ook- aan de onderhandelingstafel. En ja, dat wordt dus praten.
@Ommezwaai | 12-09-23 | 21:08:
Praten praten praten terwijl er dagelijks ik weet niet hoeveel mensen sterven.... en maar praten he....
@panthoseen | 12-09-23 | 21:53: nee panthoseen, doorvechten tot het bittere einde levert de meeste doden en gewonden op.
@therealbraindump | 12-09-23 | 22:01:
Nee politici die maar praten en praten levert de meeste doden op.
@panthoseen | 12-09-23 | 22:09: het doel van onderhandelen is niet praten om het praten maar het behalen van een onderhandelingsresultaat waar iedereen mee kan leven. En is dat ideaal? Nee, verre van dat, maar dat is altijd nog beter dan nog honderdduizenden doden en gewonden erbij. Realiteitszin zou leidend moeten zijn en niet wensdenken.
@panthoseen | 12-09-23 | 22:09: Mensen op hun morele paardjes, leveren de meeste doden op.
Goeie zet, het schuldgevoel van Duitsers is nog groter dan dat van Nederlanders.
Dat valt wel mee, tegenwoordig.
De dag na MH17 zei Peroshenko:”nu is heel Europa in oorlog met Rusland”
Was dat soms de bedoeling dacht ik toen
Het zijn net Pakistanen die Oekraïners, die gingen ook huilie huilie doen toen ze in ene niet meer mochten F5en van Bharat.
Als ik ergens heel slecht tegen kan, dan is het wel aan mannen die míj vertellen wat ik wel/niet moet doen/zeggen!
Dan bent u een verdraagzamer mens dan ik.
Bij mij geldt dat voor mannen én vrouwen.
En de rest, natuurlijk
Dat had je nou niet moeten zeggen.
@Mr_Natural | 12-09-23 | 20:11:
Pas op he? Wat had ik nou net gezegd?
Idd. Die oekrainer heeft gelijk. Duitse politiek is soms (/vaak) onnavolgbaar. Het is oorlog en mensen sterven. Lever die Taurus rakketten nou gewoon en hou op met draaien!!
Leuk, maar de primaire verantwoordelijkheid van de Duitse politiek is de eigen bevolking.
Wapens leveren die direct Rusland kunnen treffen is dan een issue en het zou fijn zijn als onze politici ook wat bedachtzamer zijn.
@omgponies | 12-09-23 | 20:17:
Duitse bevolking staat achter oekraine.
Maar u staat achter dit Die Grünen meisje?
@panthoseen | 12-09-23 | 20:22:
Lekker zwart-wit. Je kunt wel achter Oekraine staan maar als Duitsland zijnde moet je zeer voorzichtig zijn om je openlijk tegen Rusland op te stellen met vernietigingswapens.
Oekraine gaat niet alle Russen afschieten en je wilt niet de teller 80 jaar terugzetten.
Gelooft u nu werkelijk dat enkele tientallen kruisraketten nog verschil maken? Oekraïne bloedt letterlijk leeg op de mijnenvelden en versterkingen die de Russen hebben aangelegd.
Zie: „ Ukraine offensive could have only 30 days left - US Army chief“
Het is over en uit
www.bbc.com/news/world-europe-6676386...
Spartacus wordt een beetje boos als iemand durft om wapens te vragen om zichzelf te verdedigen. Foei, dat toontje. Dat is het probleem! Niet de Russische agressie.
Nou ja hij heeft gewoon de ervaring in Nederland opgedaan. Als je hier van vijf jonge finnen in elkaar getrapt wordt en je bijt er een in zijn been, kom je in de gevangenis. Dus daarom vindt hij het vreemd dat iemand zich verdedigt, vermoed ik. Gewoon stil liggen en hopen dat je het overleefd.
... om zichzelf te verdedigen. ..
Zichzelf en verdedigen zijn rekbare begrippen. Iedereen in de EU gaat er van uit en neemt klakkeloos van uit dat al die wapens alléén maar voor "zich zelf verdigen" wordt gebruikt.
En toch, ik herinner me nog de berichten dat een deel op de zwarte markt gewoon verhandeld wordt.
@gaffelbaard | 12-09-23 | 20:15: spannend hoor. In elke oorlogssituatie gaan dr dingen mis. Elk land heeft idioten en criminelen. Er zal wel wat verdwijnen inderdaad. Voor mij geen reden ok de steun te stoppen en ja en amen tegen Rusland te zeggen. Voor u wel?
@TancredvanTiberias2 | 12-09-23 | 20:19:
ja en amen tegen Rusland te zeggen
Relativeren is u niet vreemd las ik, dus.
Hangt af van waartegen.
Oekraine heeft 2 vijanden, Putin en tijd.
En draagvlak want die is er niet meer...
@niv01 | 12-09-23 | 20:11: Er is voldoende draagvlak, zowel hier als daar. Waar heb je het over?
@niv01 | 12-09-23 | 20:11: Draagvlak in Nederland is er voldoende.
@The Dominator* | 12-09-23 | 20:31: Dat draagvlak word europabreed met de dag minder praat maar eens met gewone europeanen.
@marcel69 | 12-09-23 | 21:08: Lees eens de enquêtes die er regelmatig worden gehouden. De meerderheid van de Europeanen is voor steun aan Oekraïne.
Ik kan niet wachten tot ze bij de EU zitten en al ons geld opeisen, want zielig. Samen met corruptie tot in elk haarvat van de samenleving moet dat een mooi schouwspel worden. Onze kinderen zullen ons eeuwig dankbaar zijn.
Maak je niet teveel zorgen, die zullen nog veel grotere problemen kennen dan Oost Europeanen.
Ja, met die uitlating heeft hij groot gelijk, de huidige Kanzler is een domme lul die absoluut geen kwaliteiten bezit om op die stoel te zitten. Ook heeft hij nog een corrupt verleden waar hij even niets van herinnert ( Hoi rutte). Kortom, veel mensen hopen dat deze regering stopt en er nieuwe verkiezingen komen, momenteel hebben de SPD (soort PvdA), FDP en groenen nog maar 36% van alle stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn.
Dat ze eens ophouden met vrouwen op zo'n posities te plaatsen , er komen alleen maar vodden van .
Willen we een raketje of cornetto?
Rupsjenooitgenoeg, pas als WOIII is uitgeboken is hij tevreden.
Tijd voor vredesonderhandelingen, het is tijd om met deze zinloze slachting te stoppen.
Tuurlijk, geef Rusland nu een stuk in ruil voor vrede en over 5 jaar begint Rusland weer opnieuw, of in een ander land. De slechtste vrede die er is.
Eens.. Het is meer dan hoog tijd.
@* Il Principe * | 12-09-23 | 20:00: Insinuaties. Verder niks.
Ik zeg het niet snel, maar het moet inderdaad eens afgelopen zijn met dit gedrag van Oekraine. Om de tafel nu, met zijn allen, probeer het i.i.g.
Bekijk je kaarten van de wereld door de tijd heen, dan zie je steeds grenzen veranderen. Daar gaat bijna altijd een oorlog aan vooraf en uiteindelijk onderhandelingen. Nooit leuk voor de verliezende partij maar het is ook niet anders. Zinloos doorgaan heeft geen zin.
Er zal iets uitkomen met verlies van territorium, maar ook Poetin die zijn ware doel niet heeft kunnen bereiken; Oekraine een vazalstaat maken, en land inpikken.
@* Il Principe * | 12-09-23 | 20:00: Correct, velen zijn vergeten dat er beloofd was Oekraine met rust te laten als de kernwapens werden ingeleverd... Russische beloften zijn niets meer waard. En voor degenen die daar aan twijfelen, lees je maar eens in hoe Russen huishouden in landen die ze binnenvallen. Wat vergeet men toch weer snel.. (Afghanistan, Tsjechoslowakije, Tsetsjenie etc)
@Nuuk | 12-09-23 | 20:07:
Om te beginnen Königsberg terug naar Duitsland. Memel en Danzig terug naar Duitsland. Wilno en Lvov naar Polen etc.
Wie vecht tegen totale vernietiging, kent geen schaamte.
@Linkse Zakkenvuller | 12-09-23 | 19:56: wat is daar mis mee?
@TancredvanTiberias2 | 12-09-23 | 20:05: Koop anders beide eens een kroontje, dan zie je ze ook niet. Wel lopen zeiken over de adverteerders op GS, maar zelf een beetje steun geven ho maar
@TancredvanTiberias2 | 12-09-23 | 20:13: Probeer het dan op de Joop. Wellicht past dat beter bij uw voorkeuren
Dat is een flauwe one-liner. En niet waar.
Er zijn heel veel mensen die geen enkele schaamte kennen, en niet hoeven te vechten tegen wat dan ook.
Accepteer: sommige mensen hebben gewoon geen schaamte.
@Kopieerapparaat | 12-09-23 | 20:16: lol. Zure ventjes hier
....
Laten we het vooral niet hebben wie Olga is...
Nou ja, voor een goede tijd was het best informatief hier, qua de oorlog. Ooit.
Dat die oorlog zo lang duurt is niet in de laatste plaats te danken aan het getreuzel van het zulthoofd Scholz. Dankzij dat getreuzel kregen de Orks van Ploertin de kans om zich in te graven.
En aan Biden...
Die man is slooooooooooom!
En daarom ook de NAVO: slooooooooooooom!
En bang ook!
Trump aan het roer (en één keer met z'n vuist op tafel slaan) en de oorlog kan binnen 48 uur over zijn en Rusland weer in z'n hok!
Opgerot uit Oekraïne, inclusief De Krim, inclusief Sebastopol!
@Aristotalloss | 12-09-23 | 20:12:
Weg uit Sakhalin. Weg uit Königsberg.
@Aristotalloss | 12-09-23 | 20:12:
Vergeet dat maar. Trump geeft Oekraïne aan Rusland. Net zoals als Trump Syrië aan Turkije en Rusland heeft gegeven.
Inmiddels al zo'n honderdduizend Oekraïners in Nederland. Gaat goed.
En die gaan nooit meer weg
@Kopieerapparaat | 12-09-23 | 20:09:
Gezinshereniging zal ook lastig worden, vrees ik…
Gaat helemaal goed komen daar, de eigen bevolking ziet Zelensky inmiddels als een groter gevaar dan de Russen. www.telegraaf.nl/nieuws/1020525240/li...
De Russische invasie stelt dan ook niet zoveel voor.
@Continuum | 12-09-23 | 19:56: De corruptie daarentegen...
Dat weten de Oekraïners al vele jaren: het bestuur (in alle lagen, ook justitiele) is zo rot als een 2 maanden rottende Russische eenvoudige jongen in Bakhmut, die je zoon zou kunnen zijn. Goed dat de Telegraaf even wakker is geworden.
En daarom vind ik journalisten tegenwoordig slappe hap en onwaardig. Kijk maar eens naar de vertaling dat 78% vindt dat Zelensky 'direct verantwoordelijk' is voor corruptie. Lees je het echte onderzoek, dan staat er 'for dealing with', ze achten hem verantwoordelijk maar voor het omgaan met corruptie. Dat is iets anders.
Dit gebeurt ook met medische onderzoeken, dezelfde oneliners staan dan in elke krant en op elke site. Feitelijk onjuiste informatie. Ontzettend hinderlijk en misleidend op alle gebieden.
@letopuwzaak | 12-09-23 | 20:25: juist, misleiden of gewoon niet kunnen lezen (zie PABO artikel).
Weet u wie ook samenwerkte met de Russen?
Spartacus?
Xerxes?
Putin?
Mammoet?
Ja! Ik weet het!
Chelsea en Vitesse!
DDR?
Die Baerbock staat er maar weer mooi wel.Die is echt goed. Kan binnenkort Scholz vervangen.
Die Baerbock is een ramp.
Ja wat is het nu
@ChalinaRosa | 12-09-23 | 19:52:
Von der Leyen deed het pas goed.
Ik heb niks met Oekraine en het volk en zo te lezen mis je er ook niet veel aan.
Stoppen met hulp zou de oorlog sneller stoppen raketten.
Dan
Het mooier om te zien hoe Rusland zich totaal stuk loopt op Oekraïne en zichzelf mondiaal buitenspel zet.
Kunt u ook sneller naar Rusland op vakantie. Rusland is dan in eens dichterbij. Lekker nostalgisch, back to the sixties. Comfortabel gevoel.
Puik acteerwerk, zal z’n chef waarderen.
Wie geen acteerschool heeft afgerond kan een baan bij de Oekraïense regering mooi vergeten.
Laten ze het maar lekker uitzoeken daar met die grote muil telkens. Ze gedragen zich alsof ze de wereldheerschappij in handen hebben. Jullie moeten dit en jullie zullen dat. We hebben wel genoeg gedaan, maar de resultaten blijven teleurstellend. Met deze ingenomen houding zou het beter zijn om er een punt achter te zetten. Jammer voor de Oeks, maar ze danken het aan hun eigen leiders
Gelukkig hebben figuren als jij 0 invloed. Zou wat zijn.
2.5 miljard euro, alleen al in 2023 krijgen ze van ons. Geld wat gewoon figuurlijk binnen één klap weg is. Maar we moeten nog wel stemmen over -en zoeken naar 2 miljard euro voor de minima in ons land.
"we hebben wel genoeg gedaan"... wat dan wel? YPR765 welke uitgefaseerd waren opknappen en wegggeven? Treuzelen met die F16's? (komen die incl. bewapening trouwens??) Paar veldhospi's, oude trucks, Leo 1's opkopen die al 20-30 jaar uit dienst zijn? Jouw verhoogde energie rekening? Je pleurt een hoop gefrustreerde plempsels neer en vermeld er dan nog even bij dat het dan maar jammer is voor die Oeks. Je hebt nog geeneens het fatsoen die bewoners gewoon Oekraïners te noemen. Ga toch weg vent!
Tja, dat krijg je ervan.
Goed gespeeld, Ursela.
Hey Duitsland, dat is toch de baas van ons leger?
“…Leger?”
In ieder geval geldt: de vraag stellen is ‘m beantwoorden.
@Osiris | 12-09-23 | 19:52: Also, also. Onze defensiemedewerkers klinkt beter denk ik zo.
Hij heeft wel gelijk.
Best wel veel babbels voor een deugland.
Zelf nooit de boel op orde gehad ( firma list en bedrog vierde er hoogtij ).
Hulp prima, grote muil geven, niet prima.
Er is al veel geld en goederen heen gegaan.
Dus tijd om ermee te kappen.
@Kopieerapparaat | 12-09-23 | 19:51: Dat zou kunnen, maar de air waarmee gesproken wordt, hij moet zich schamen.
Ja joh, gewoon laten uitmoorden die Oekraïners, zelf schuld Dikkebult. En poetin zag dat het goed was en begint over vijf jaar met het volgende land. Maar droom rustig verder.
Vanuit hun positie bekeken begrijp ik dat de Oekraïners het proberen, maar dit geeft wel meteen een beeld van hoe het zou gaan als ze zouden toetreden tot de EU. "Geef geld!"
EU is een onuitputtelijke bron, sla je slag denken de Oeks.
Nederland is het enige land dat niet heeft gezegd "geef geld" tegen de EU.
@Kaas de Vies | 12-09-23 | 19:44: Dat werkt andersom. EU zegt tegen Nederland "geef geld"
De wereld heeft behoefte aan vrede maar niemand met enige macht schijnt dat te willen. We zitten weer midden in de middeleeuwen.
Het gemak waarmee deze oorlog voor kennisgeving lijkt te zijn aangenomen frappeert mij ook. Tot nu toe gaat er alleen maar olie op het vuur.
Oorlog loont te veel. Zit nu eenmaal in het menselijk DNA. Zou je moeten uitroeien, dat stukje genetisch materiaal.
(maar dat loont niet)
Lekker man, raketjes.
Little Rocket Man rijdt vast met de trein door naar het front. Met hem zijn de Russen onoverwinnelijk.
Tja een land in nood maakt rare sprongen.
Is wel zo.
U gaat mijn zorgpremie betalen. Is slechts een kwestie van tijd.
REAGEER OOK