Feynman en/of Feiten – Woningbouw gedoogd door Johan Vollenbroek
Woningen zijn geen relevante bron van stikstof
Het technische en juridische brein achter Mobilisation for the environment stelde op Radio1 dat het nooit zijn bedoeling was de woningbouw te blokkeren, die geven in zijn ogen helemaal geen relevante bron van stikstof. Dat zei hij vier jaar geleden in 2019 ook al. Hij geeft aan niet te begrijpen waarom zijn omvangrijke juridische procedures hebben geleid tot een totale bouwstop.
Dat begreep ik ook niet, aangezien een gasloze, nul-op-de-meter nieuwbouw woning tijdens gebruik vele malen minder uitstoot dan onze gemiddelde woningvoorraad. Bouwvergunningen blokkeren omdat de aannemer op diesel rijdt, is kortzichtig. Duurdere flexibele noodoplossingen zijn dankzij de herhalende cyclus van aanvoer, opbouwen, tijdelijk gebruik, afbraak en afvoer sowieso nog slechter.
Om zo'n gasloze woning te bouwen heb je onder andere staal uit een hoogoven nodig, of plastic vanuit de chemische industrie van grote raffinaderijen. De milieugroepen die hiertegen procederen vergeten dat een windmolen gebouwd is uit onder andere staal en plastic. Dat importeren geeft minder milieuschade hier. Als je doel is de planeet te redden, werkt zulk NIMBY-beleid averechts.
De beste man verloor ook een procedure bij de Raad van State. Chemische industrie en raffinaderijen wilden samenwerken aan een koolstofdioxideopslag in oude gasvelden. Tijdens de bouw is er eenmalig wat stikstofuitstoot, en dat ging de milieufetisjisten te ver. De Raad van State keek er praktischer tegenaan, en woog milieueffecten zorgvuldig tegen elkaar af. Perfectie is immers louter een illusie.
De Raad van State draait en spreekt hier uit dat het stikstofslot niet absoluut is, en er belangen tegen elkaar kunnen worden afgewogen. Dit geeft een opening om eerder afgewezen nieuwbouwprojecten opnieuw te bekijken. Zorgvuldige nieuwbouw is beter voor het milieu dan tijdelijke noodoplossingen. Oude woningen volledig transformeren kost anderhalve ton, voor minder resultaat.
Schafkeet op wielen. ANP Archief 2010
Dezelfde afweging kan met vervuilende files. Zelfs een elektrische auto geeft met remmen en optrekken extra fijnstof. Een interne verbrandingsmotor heeft bij file een minder ideaal oxidatieproces, dat weer extra roet, stikstofoxiden en koolstofdioxide oplevert. Een betere doorstroom op verbrede wegen geeft milieuwinst als het een onderdeel is van een integrale aanpak.
Als schoner alternatief, verdient het openbaar vervoer vergunningen, maar echt stimuleren durft de overheid niet. Op snelwegen ontvangen ze vijf keer zo veel motorrijtuigenbelasting en boetes, dan betalen ze aan onderhoud en aanleg. Dat ze nog tol durven te vragen, is een gotspe. Openbaar vervoer moet gesubsidieerd worden, nog voordat je nadenkt over de kosten van beveiliging, politie en justitie.
Op dezelfde paradoxale manier is de fiscus financieel verslaafd aan roken. De accijns worden elk jaar een beetje verhoogd, de verkoop wordt ietsje meer gehinderd, de roker wordt ietsje meer verketterd, maar aan echt stoppen hangt een prijskaartje in misgelopen accijns en langer lopende pensioenen, dat is ook weer niet de bedoeling. Hier heeft het kabinet zichzelf klemgezet.
Hetzelfde zie je met werknemers, ze moeten het autootje uit worden getreiterd met dure brandstof, files en “knippen” maar een alternatief is er niet. Een elektrische fiets kan je niet verzekeren, thuiswerken is geen opeisbaar recht en werkgevers worden niet gestimuleerd hun hoofdkantoor te splitsen in lokale dependances. De rekening van extra reistijd en reiskosten eindigt bij de loonslaaf.
Wanneer Wopke Hoekstra naar Brussel vertrekt, vraag ik hem een berekening van ons Planbureau mee te nemen (PDF). Meer dan de helft van de stikstofdepositie in Nederland is nu afkomstig uit het buitenland, zelfs als we onze hele veestapel naar de slacht brengen, halen we hier niet onze kritische depositiewaarden. Niemand kan meer dan 100% van alle Nederlandse boeren uitkopen.
Als we onze natuurdoelen echt willen halen, moeten Vlaanderen en Noordwest Duitsland ook leeg. Frans Timmermans is supertrots met zijn “Green Deal", maar bij gebrek aan naleving op Europees niveau zijn wij in een uitzichtloze situatie gestort. Zijn akkoord is historisch, onze crisis ook. Zelfs zonder koeien, varkens en kippen mogen we in meer dan 95% van Nederland nooit meer bouwen.
Bosbouw is eigenlijk een goedkopere en minder experimentele oplossing om koolstofdioxide op te slaan, maar toen een oliereus dat organiseerde met klanten, werd dat als greenwashing gezien. Een energietransitie is hoe dan ook heel kapitaalintensief, dan heb je partijen nodig die over kwartaalcijfers heen kunnen kijken, iets wat aan banken en andere snelle jongens niet besteed is.
Voor oplopende aantallen daklozen in Den Haag, de statushouders die te lang wachten op een woning of onze jeugd die de huizenprijzen sneller zien stijgen dan hun complete netto jaarsalaris is de situatie een beetje uitzichtloos. Studeren en werken loont niet meer. We moeten een miljoen woningen bouwen om de huizenprijzen te halveren, dan druk je gelijk huisjesmelkers uit de markt.
Het is tijd voor een nieuw sociaal contract.
Reaguursels
InloggenHoeveel stikstof komt er vrij hij alle gevoerde rechtzaken?.
Het was inderdaad niet de bedoeling om de bouw stil te leggen, de bedoeling was om de boeren kapot te maken zodat er geen vlees meer is en iedereen tofu moet gaan eten. De veeteelt moest met 50% omlaag en stikstof was een mooi excuus. Gewoon een paar rapportjes bij elkaar liegen, de rechters slikken het toch als zoete koek.
'Het betere is de vijand van het goede'.
Weliswaar beweert Johan Vollenbroek opnieuw dat hij niet tegen woningbouw is maar dat betwijfel ik ten zeerste. Hij weet al geruime tijd dat zijn rechtszaken desastreuze gevolgen hebben voor diezelfde woningbouw. Toch gaat hij ermee door.
Een geruime tijd geleden had ik flinke discussie met een medereaguurder en die beweerde ook dat Vollenbroek niet tegen het bouwen van woningen is. Ik was (en ben) het daar absoluut niet mee eens maar had dat denk ik beter moeten onderbouwen.
Johan Vollenbroek houdt de regering aan haar wetten in een poging een paar Natura-postzegels te redden van wat in een groot moeras als NL nooit te redden valt. En ondertussen gooit hij de doorstroom en de toekomst van onze bevolking te grabbel.
De ontegenzeggelijk door hemzelf beleefde en beleden eerzame stijd van Vollenbroek is een ramp voor onze samenleving.
Nederland wordt gegijzeld door extreem linkse ambtenaren die, terwijl de kamer lekker sliep, 160+ Natura 2000 gebieden kon aanwijzen (en meerdere in de maak) Milieuambtenaren zijn, in tegenstelling tot veel andere raamambtenaren, gedreven, aktivistisch en nauwkeurig. Deze mensen voeren met passie hun extreem linkse gedachtengoed uit, no matter what. En Nederland wordt daarnaast ook nog eens steeds verder klem gezet door Brussel die regels oplegt en hier zonder horten of stoten geimplementeerd worden. No matter what. In Europa zitten namelijk ook van die gedreven milieuactivisten met een ambtelijke baan. Daarnaast zorgen milieugroepen er voor dat voor vrijwel ieder bouwproject bezwaar wordt aangetekend en zonodig met hulp van de linkse ecologen van de diverse overheden en semioverheden de zorgplicht extreem zwaar gecontroleerd wordt (wel tijd voor) Stikstof, een alsmaar uitdijende lijst 'bedreigde' diersoorten, extreem linkse activistische burgers, ambtenaren en laffe, snelscorende politici, domme woke genderonzijdige jeugd en overige gesubsidieerde 'belangenclubjes' kunnen haast ongehinderd de gehele voorruitgang en modernisatie van Nederland blokkeren. Maar oh wee als er een paar gelukszoekers op een grasveld van Ter Apel liggen te chillen (omdat ze per se voor het loket van inschrijvingen willen liggen) of niet stande pede een woning krijgen, is het land te klein. Uitbreiding en modernisatie van leefgebieden met alle macht tegenwerken maar de ongebreidelde immigratie (en nareizen) van gelukszoekers met hand en tand verdedigen gelijk een verzetsheld tegen de Nazi's. Tijd voor een grote schoonmaak en al die linkse potverterende, gesubsidieerde drammers eens een halt toe roepen.
Nee, maar dat monsterlijke bouwproces wel, zeggen de tofukauwers in Den Haag. Beter sluiten we een torenkraan aan op een bouwaansluiting van 630kVA. Helemaal mesjogge
Is er al eens een analyse gedaan wat voor volk die fietsen jat?
Ter zijde; een dikke eeuw geleden kreeg je voor diefstal van een paard de doodstraf in heel wat landen.
Wat kom je hier doen? Ik lees drie tegels welke nergens over gaan, behalve dan een beetje de rechtse mafkees uit te hangen.
Dat fileprobleem verdwijnt als sneeuw voor de zon als die 10% volidioten eens van hun rijbewijs gestript worden.
Er is helemaal geen bouwstop. Wel zitten we oeverloos stikstofrapportjes te maken waar niemand wat aan heeft.
Veel bedreigender voor de bouw zijn alle kostenverhogingen en de hoge financieringsrente.
We komen in Hong Kong a.d. Noordzee nog ca. 1 Mln. huizen te kort. Dus rappido invullen die stikstof formuliertje’s. De banken begrijpen ook toch wel dat elk bakstenen hok zij gewicht in goud opbrengt met de tijd?
Wat is dit nu voor gel*l...
Nederland moet gewoon alle stikstof die er teveel is volgens de beterwetenden, uit de lucht gaan filteren, opslaan in flessen en aan Amerika verkopen. Zeker aan de staat Alabama. Die willen pure stikstof gaan gebruiken als hulpmiddel bij het uitvoeren van de doodstraf: nos.nl/artikel/2488063-alabama-wil-al...
Je mag van Vollebroek ook niet met je oude Euro3 stinkdiesel naar de Tesla-winkel rijden om een EV te kopen.
Onderweg naar de Tesla-winkel vervuil je namelijk het mijeu met je stinkdiesel.
Dan blijven me lekker rondrijden...
Nieuwe energiezuinige woningen bouwen mag ook niet.
Want het bouwen ervan kost ook energie.
Wat heb je aan wensnatuur uit 1900 als het land bezaaid is met stikstofwoningen voor stikstofmigranten, oerlelijke dozen voor de immer uitdijende economie en her en der klonterende islamitische begraafplaatsen met eeuwigdurend grafrecht? Ik snap die vergezichten van VolleBroek en de zijnen niet zo. Zal wel iets met moreel superieur te maken hebben.
"moreel superieur"
Meer autistisch.
En het onvermogen om verbanden met het grote plaatje en de lange termijn te zien, alleen details.
Door stikstof mag er niet meer gebouwd worden… (van wie mag dat niet?)
Hierna kwam de geniale of-of keuze: boeren en hun grond afruilen voor woningen. Ze hadden nog zo gehoopt dat de publieke opinie zicht tegen de boeren en vissers zou keren, echter dit viel vies tegen. Feit blijft dat de Nederlandse bevolking krimpt en dat er af jaren ’70 +2.5 Mln. mensen bij zijn gekomen (bron: CBR). Indien je dit vanuit Overheids wegen arrangeert, maar geen woningen en infra faciliteert, dan heb je de zaken niet op orde of je bent bewust bezig chaos te creëren.
Feitelijk staan we schaakmat. Je merkt hierdoor de toenemende onrust in de samenleving (wij versus zij versterkend). Dus, of stikstof gaat van tafel of je krijgt straks wilde toestanden. En anders maar breken met de EU.
De bevolkingsgroei komt zo goed als volledig op het conto van immigratie. De inheemse bevolking groeit al decennia niet meer. In de jaren 70 werd de Nederlander gemaand minder kinderen te nemen vanwege "het muljeu". Gehoorzaam als de Nederlander nu eenmaal is deed men dat. Toen werden in de jaren 80 de poorten los gegooid voor zo'n beetje de gehele wereld. "Komt allen! Komt allen!" En de instroom is daarna, op wat kleine dalletjes na, alleen maar gegroeid. Op dit moment komt er jaarlijks een stad ter grootte van Leeuwarden bij. Dan moet je dus jaarlijks een gehele stad als Leeuwarden bij bouwen, mèt alle bijbehorende faciliteiten. Dat dit ten koste gaat van andere zaken, om nog maar te zwijgen van de gevolgen voor mens, dier en milieu, daar hoef je bij Vollenbroek en consorten niet mee aan te komen. Hoe durf je het onderwerp überhaupt ter sprake te brengen! Dat maakt u gelijk tot een "-istafoob" volgens dezelfde lieden. Zolang zij het gehele immigratie onderwerp tot taboo verklaren neem ik de rest van hun ideeën niet eens bijna serieus.
@Sjefke7807 | 26-08-23 | 23:31:
Niet 'zo goed als' maar 'meer dan volledig'
Stikstofoxiden en natuurgebieden (natura-2000) op één hoop gooien met koolstofdioxide en klimaatverandering. Dat wordt dus een puinhoop.
"Hij geeft aan niet te begrijpen waarom zijn omvangrijke juridische procedures hebben geleid tot een totale bouwstop."
Hier word je toch heel erg moe van.
Als de man als chemicus een beetje slimmer is dan de alfa-hel van studentjes geschiedenis, bedrijfskunde en managementdingen en andere vage studies in Den Haag, dan moet je toch dit soort dingen kunnen begrijpen.
En liefst van te voren dus.
En in die Groen Linkse alfahel zijn ze niet in staat om normaal verbanden te leggen dus elk symptoompje en woordje van negerzoen tot stikstofscheetje wordt los gewogen en opgeblazen .
Bij het zelfingenomen Woke schieten ze constant in de heksenjacht-kramp. Bij elk woordje worden ze spastisch, maar goed kunnen uitleggen wat en hoe en waarom is er niet bij.
En daarna gaan ze als een stereotype van wat vroeger dom blondje was verbaasd om zich heen staan te kijken.
Moe worden we ervan.
Zo schiet het toch niet op.
Die Vollenbroek had dat waarschijnlijk heel goed door, ik denk alleen dat hij nu terug krabbelt omdat hij - met het tekort aan woningen van nu - hiervoor nogal wat stront over zich heen heeft gekregen, en daar is hij van geschrokken. Dus huisjes bouwen mag van hem, maar nare CO2-opslagdingen, nee dat mag niet. Nee zo werkt het niet Vollenbroekje
Johan Vollerink, prima kerel (denk ik), kun je op bouwen...het liefst een groot flatgebouw. Links extremistische etterbak
Vollenbroek (zelfs autoaanvullen heeft moeite met die knakker).
Hoeveel vogels gaan er dood door windmolens per jaar?
Volgens schattingen sterven er door 1.800 Nederlandse windturbines zo'n 50.000 vogels per jaar. over vleermuizen en insecten hebben we het niet. Hoeveel extra stikstof geeft dat? En is die dood dat minder erg dan een beschermde hamster?
Vrijwel elke linkse doelstelling is òf theoretisch, praktisch en technisch volstrekt onmogelijk; òf in strijd met een of meer andere linkse doelstellingen.
In de meeste gevallen gaat om combinaties. Dus is een doelstelling èn om (vaak meerdere) redenen fysiek onmogelijk; èn daarnaast in strijd met (vaak meerdere) andere linkse doelstellingen.
Links wil een bevolkingsexplosie maar ook terug naar ongerepte natuur. Wil meer huizen maar ook minder bebouwing. Wil meer infrastructuur maar ook een verbod op infrastructuur. Wil veel meer energie verbruiken maar ook stoppen met energie winnen.
Dat gaat allemaal niet.
Links wil 240% van NL vol niet-werkende windmolens zetten. Maar los van het rekenkundige probleempje hebben we daar de technici, de ruimte, de milieuvergunningen en het geld niet voor; noch voor de benodigde bekabeling. Heel NL moet op de schop maar daarbij mag nergens gegraven of gebouwd worden, en er mag ook niks geïmporteerd worden.
Behalve mensen voor wie snel vanuit het niets 1 miljoen gratis huizen met co2-neutrale verwarming beschikbaar moeten zijn.
Maar co2-neutrale verwarming bestaat niet. Anders dan werkende energiebronnen kunnen wind- en zonne- energie niet harder of zachter gezet worden als de vraag naar stroom toeneemt respectievelijk afneemt. We moeten dus naar een op stroomstoringen gebaseerde economie, maar men vergeet dat windmolens alle dagen dat ze niet werken wèl gewoon stroom verbruiken.
Links wil dat alle (voedsel-) productie wordt verplaatst naar landen zonder milieuregelgeving, omdat transport op basis van stookolie klimaatneutraal is. Dat je om te kunnen importeren ook iets moet exporteren wordt overruled; "dat is rechts marktdenken".
Nee, zelfs het kneiterlinkse Noord Korea geeft niks gratis weg. Import en export moeten in balans zijn, je kunt niet alle productie naar het buitenland verplaatsen.
Dit is allemaal vrij basale logica, en het is ook slechts het topje van de ijsberg. Er klopt niks van al die eisenpakketten die gesubsidieerde extremisten ons opleggen.
Als mensen zo fanatiek en tyranniek streven naar het *onmogelijke* dan is dat niet met goede bedoelingen. Er zullen best een hoop nitwits achter de klimaatlobby aanlopen, maar ze zijn allemaal Jetten-dom. Zeker tussen de aanstichters moeten mensen lopen met kwade bedoelingen.
Pas als we daar van uitgaan wordt dit volstrekt irrationele beleid ineens logisch.
Maar co2-neutrale verwarming bestaat niet.?.. en ik maar denken dat de warmte in mijn plantenkas/orangerie helemaal geen uitstoot heeft.. Ook de Cansolair warmtepanelen aan mijn zuidgevel van het huis die in voor najaar en winter de zon omzetten in warme lucht die de woning ingeblazen wordt zijn ook co2 vrij de warmte wordt direct van het zonlicht in aluminium profielen omgezet in warmte en door de opstijgende warme lucht wordt mijn huis verwarmd.. www.mcpos.com/websites/adsenergygroup...
@Smoelensmid | 26-08-23 | 21:17:
Helaas is niet iedereen in de gelegenheid dergelijke oplossingen te verkrijgen. Het is duur en je moet voldoende dakoppervlak hebben.
Bovendien kunnen die producten niet co2 neutraal gemaakt zijn, noch co2-neutraal getransporteerd en gemonteerd zijn. En dat vind ik op zich prima omdat jij daarna de co2-uitstoot minimaliseert. Jij doet echt wat, je denkt erover na.
Mijn kritiek slaat op typetjes als Vollenbroek die *anderen* om de oren slaan met eisen die onmogelijk zijn; tegenstrijdig zijn; en die *anderen* mogen dat dan ook nog betalen.
Eerst n**kt Vollenbroek het hele land met milieuwaanzin, maar voor massaimmigratie mag wel ineens alles wijken.
Dat is geen idealisme, dat is sabotage van ons land.
Idd.er is altijd een reden waarom iets gebeurd,vaak is het moeilijk te achterhalen,de ware meesters dekken het af.
@Dandruff | 26-08-23 | 21:37: Is niet op het dak amigo , in de winter staat de zon laag aan de horizon, warmte collectoren dus op de zuid gevel en vertikaal geplaatst . kan ook op een blokhut of schuur en ze zijn gemaakt van gerecyclede mat zwart gespoten oude bierblikken, iets wat iedere reaguurder zou moeten aanspreken;) Goedkope zelfbouw met hout kan ook. www.youtube.com/watch?v=bRZvAAqzXIw www.youtube.com/watch?v=ESj2x8LtIMg
'We moeten dus naar een op stroomstoringen gebaseerde economie, maar men vergeet dat windmolens alle dagen dat ze niet werken wèl gewoon stroom verbruiken'. Het is nog gekker. Ik ken niet de afspraken welke de Nederlandse overheid heeft gemaakt met de leveranciers van windenergie, in Duitsland is het zo dat wanneer het niet waait de windenergiebedrijven een vergoeding van de overheid ontvangen omdat het anders econonisch niet rendabel is. Mij zou het niet verwonderen dat zoiets ook hier bestaat.
@Siegmund | 26-08-23 | 22:58: Die vergoeding betaalt iedere Nederlander immers ook als ie een trein abonnement heeft en een dag niet met de trein gaat, samen houden we het systeem in stand, hetzelfde geldt voor de wegenbelasting die wordt ook opgehoest door de auto die stil staat.. dat heet systeemdenken. Raar dat spoorwegen winst moeten maken en dat ons wegennet dat niet hoeft, waarom hebben we geen private autoroutes de peage in Nederland ?
Siegmund, zie je energie rekening.
Maar dan gaan ze Nederland nog sneller volgooien met bebouwing gevuld met asielzoekers...
Maw Johan wil een nieuw huis laten bouwen en komt er achter dat dat een beetje lastig is op dit moment?
Half Nederland gaat bezwaar maken…
Geen natuurliefhebber maar een mensenhater. Opbokken.
Misschien kunnen statushouders in land van herkomst een beschikbare woning afwachten. Scheelt heb ook weer een vakantie vlucht naar land van herkomst dus goed voor het milieu.
Zoiets als een bankovervaller die sorry zegt als hij iedereen in het bankgebouw heeft neergeknald.
Johan slaat de overheid alleen maar terug met de door de overheid zelf opgelegde wetten en regelgeving voor ons land.
Wil men een andere gerechtelijke uitspraak dan zullen de wetten en regelgeving aangepast moeten worden aan de feitelijke praktijk en niet de theoretische.
Ja, net zoals met een groep van 100 man tergend langzaam één voor één een zebrapad oversteken. Màg toch? Moet de overheid de wet maar aanpassen. Ja zal wel, maar uiteindelijk is niemand gebaat bij dit irritante gedrag.
@John McClane | 26-08-23 | 20:46: Voor doelbewust het verkeer ophouden zijn er al wetten met bijbehorende strafmaat.
steekmug | 26-08-23 | 20:34
Dat lijkt me een mooie klus voor Pieter.
Ik woon in een appartement uit 1972, dus van voor de oliecrisis. Er is dan ook alleen in de woonkamer dubbel glas. Toch verbruik ik, in vergelijking met de gemiddelde appartementbewoner in Nederland, slechts een derde van het gas en de helft van de elektriciteit. Hoe kan dat? Ik stook tot 19 graden en ik heb geen afwasmachine, wasdroger, airco, stereoset etc. Huisvesting heeft dus geen reet te maken met energieverbruik. Gedrag wel. Maar ja, je kunt toch niet verwachten dat politici daaraan denken tijdens hun vakantievlucht naar de Bahama's?
Zeg jij nou dat als je geen energie verbruikt, je geen energie verbruikt? Hmmm hier ben je iets op het spoor denk ik.
@John McClane | 26-08-23 | 20:40: breng jij je zaterdagavonden altijd door in een hersenloze toestand?
@Albert61 | 26-08-23 | 20:42: niet alleen de zaterdagavonden.
“… de statushouders die te lang wachten op een woning … is de situatie een beetje uitzichtloos... We moeten een miljoen woningen bouwen om de huizenprijzen te halveren, dan druk je gelijk huisjesmelkers uit de markt.”
Vollenbroek Is gewoon radicaal- of extreemlinks.
Inmiddels is daar ook het kwartje gevallen; ze gaan publicitair op hun bek, omdat zij enerzijds ‘vluchtelingen’ zoveel mogelijk in Nederland willen toelaten en anderzijds voor iedereen duidelijk is geworden dat deze mensen vervolgens niet goed kunnen worden gehuisvest vanwege woningtekorten (d.w.z. sociale huurwoningen, die bedoeld zijn voor ‘arme’ Nederlanders en buitenlanders met een verblijfsvergunning). De weinige sociale woningen die in veel gemeenten met voorrang nog wel naar statushouders gaan, gaan dan 1 op 1 ten koste van die ‘arme’ Nederlandse rechthebbenden, die soms al 15+ jaar op een wachtlijst staan.
Wanneer je naar buiten toe je als zijnde links wil overkomen, dan moet je je voor de bühne als iemand die voor de sociaal zwakkeren in de samenleving opkomt profileren. En juist dat loopt vanwege de stelselmatige woningtekorten en massamigratie dus klem en wordt breed uitgemeten in de media.
Wil je de leugen dat je links bent naar buiten toe willen blijven verkopen, dan moet je dus op een of andere manier afstand gaan nemen van het imago dat je iemand bent die woningbouw frustreert. Zeker zo vlak voor de Tweede Kamerverkiezingen.
Het is niets meer dan dat bij deze meneer en andere radicaal- en extreemlinkse griezels.
Indien Vollenbroek werkelijk zich zou willen inzetten voor minder ‘stikstof’ in Nederland (en minder uitstoot van broeikasgassen), dan zou hij zich moeten inzetten voor minder massamigratie. Want iedere paupermigrant die hier met een bijstandsuitkering de verwarming 24/7 op maximaal heeft staan en zich een slag in de rondte consumeert (wat-ie thuis niet kon doen, want straatarm) zorgt voor blijvende veelvoudige uitstoot van deze stoffen.
Maar ja,
Dat wordt niet als ‘links’ gezien door de Khmer Vert, dus daar durft hij zijn vingers niet aan te branden.
Vandaar dus zijn aanvallen op het ‘grootkapitaal’, want ‘antikapitalisme’ is altijd win-win in die contreien.
Prachtig dus dat hij daarmee zo keihard op z’n bek is gegaan. Moge er nog veel meer smadelijke nederlagen volgen.
In het Parool werd de hospita als oplossing genoemd. Hoezo vooruitgang.
@bitterpete | 26-08-23 | 20:37: Ben zelf ooit begonnen bij een hospita in Amstelveen toen ik aan de studie begon.. een goede en voordelige start van een fanatstische woon carriere. Nu met het begin van het nieuwe studiejaar ook een student in huis genomen van expats uit Hongkong die gaat studeren in Maastricht.. hij blij en wij wonen ineens weer in gezellig een studentenhuis met flits bezorgers op de stoep, vooruitgang ! ;))
@Smoelensmid | 26-08-23 | 20:49: Ik was gescheiden. Van een mooie ruime woning een naar een hospita. Ze bleek erger dan mijn verse ex en in een halve dag was ik weg. Dit was één van de betere beslissingen die ooit nam.
Iedere situatie is weer anders. Maar of hospita's de druk van 1000 gelukzoekers per week gaat ondervangen betwijfel ik.
@bitterpete | 26-08-23 | 21:20: tsja je hebt hospitas en hospitas en echtgenotes en echt genoten he ;) Die oude reclame van Rambol was ook zo treffend met dat mens dat zei "geweldig/g/enoten"
Knap omschreven, Kompromat. Het is eigenbelang en hypocrise en gallore op links. Dit gaat ze nog lelijk opbreken straks. Nogmaals, ‘n interessante analyse van het geestelijk falen van dit soort lieden.
Wat de niet inhoudelijke ‘hospita’ inbreng betreft, slechts afleiding.
We hebben te kampen met overbevolking en een overheid die stuk gaat op idealogien die ingefluisterd worden door een hyper actieve linkse politieke elite.
Het is een iets langere gedachtengang: maar ik hoop niet dat er een speciaal Hof komt dat de wetten toetst aan de Grondwet. Wie komen er immers in zo’n hof terecht?? Een bindend referendum voor kiesgerechtigden (liefst met alléén de Nederlandse nationaliteit) dát hebben we nodig.
Via MijnOverheid en DigiD zou je prima referendums kunnen organiseren. Eventueel koppelen aan de IB voor bijdrage toets.
In dat interview van de VPRO vorige week kwam GS nog voorbij:
De titel 'Meest vervelende man van Nederland' vonden interviewer en ondervraagde wel grappig.
Heeft u een link? Blijkbaar heb ik iets gemist jammer genoeg.
@Ren je rot | 26-08-23 | 20:22: www.nporadio1.nl/uitzendingen
argos 19 augustus
@masahide | 26-08-23 | 20:36: Dank u vriendelijk.
We zijn nog niet eens in staat om de allochtone burger een woning te bieden.
Remember: wachtlijsten van 15-20 jaar zijn geen uitzondering.
Werk dat maar eens weg.
Mag niet, met "dank" aan Vollenbroek en zijn maatjes (Urgenda).
@Basil Fawlty | 26-08-23 | 20:11: Was niet zijn intentie, maar wel een gevolg van zijn gedrag.
@Peerkeoud | 26-08-23 | 20:16:
Misschien eerst tot tien tellen zegt mijn moeder altijd.
Niemand ziet dat ik autochtone had moeten schrijven?
Stop ermee voor vandaag, alles loopt in de soep.
@snapal | 26-08-23 | 20:21: Voordat ik vol op het orgel wilde gaan zag ik uw hersteltegel, het is u vergeven en stop er vooral niet mee. De soep wordt altijd lauw geslurpt.
'Gedogen' is het toelaten van feitelijke lichte misdrijven. Opzettelijk de huisvesting en toekomst van de eigen bevolking verhinderen noem ik landverraad.
Hier is niets aan toe te voegen.
De linkse spagaat in de praktijk, twee conflicterende zaken eisen.
Meer mensen (>17.5 Mln.), minder bouwen (wachtlijsten 12-15 jr.).
En nog zien ze hun denkfout niet.
Waarom eigenlijk praten over een woningtekort?
Er is een gelukszoekersoverschot.
Hoor je bijna niemand over.
Daarnaast natuurlijk nog dat gebazel over klimaat en stikstof. Echt, totaal krankzinnig hier.
Geheel eens! Totaal gekkenhuis hier.
Voor Nederland helemaal waar. Geen minister van volkshuisvesting maar een van grensbewaking en remigratie.
@sluipwespje
Dat is feitelijk onjuist, ongeveer 10% gaat naar wat je noemt de ‘gelukszoekers’. Dus 90% naar je blanke Mederlanders.
Het tekort komt door te weinig gebouwd, hogere leeftijd van de bevolking, mensen wonen langer en meer op zich zelf. Daarnaast wordt er enorm gespeculeerd op de woningmarkt waardoor er ook huizen onnodig leeg blijven staan.
Maar als jij het allemaal bij gelukzoekers wilt leggen moet je dat maar doen, want feiten is ook zo’n gedoe..
@thereisnowhy | 26-08-23 | 20:19:
10% is een enorm aantal. 90% Nederlanders is ook wat overdreven. Arbeidsmigratie uit bijv. Oost-Europa wordt voor het gemak buiten de statistieken gehouden. Ook die mensen drukken op de woningmarkt.
@Ommezwaai | 26-08-23 | 20:25: deze arbeidsmigranten krijgen in tegenstelling tot statushouders geen voorrang op Nederlanders bij het toewijzen van een sociale huurwoning
@thereisnowhy | 26-08-23 | 20:19: Zijn er ook maar een paar.
"Hoeveel statushouders zitten in de bijstand?
Bijna 70% van de sinds 2014 naar Nederland gekomen statushouders zit in de bijstand, wat gaat om een groep van 150.000 en 200.000 mensen. Slechts een kwart van de statushouders met een verblijfsvergunning heeft momenteel betaald werk. Dit blijkt onderzoek van de Sociaal-Economische Raad (SER)."
Tsja, die mensen wonen toch ergens, denk je niet? Daarnaast die idiote klimaat- en stikstofregelingen en jouw kind - zoekt het maar uit.
Kom jij met je 'er wordt te weinig gebouwd'. Hoe zou dat nu komen? En je enorme speculatie, waar is dat op gebaseerd? En je leegstaande woningen - zie er maar bar weinig leeg staan.
Enfin, jij denkt dat die gelukszoekers ook maar enige bijdrage leveren aan NL. Dat kan.
Kost ons alleen maar geld en de autochtone Nederlanders kunnen 13 jaar op een wachtlijst komen te staan voor een doorgeblazen krotwoning.
Stem verder gerust D66 hoor, we leven in een vrij land. Al kun je je dat laatste zo onderhand ook afvragen.
@Sieg Hein | 26-08-23 | 20:31:
Ik heb het woord “voorrang” niet in de mond genomen. Lang niet alle statushouders krijgen immers voorrang. Het gaat om het totale plaatje m.b.t. het tekort aan woningen. Ik meen dat er dik 30.000 statushouders op een woning wachten. Tel uit je winst!
Heej wespje, ik reageerde op je stelling dat het tekort (uitsluitend) aan de gelukzoekers te wijten zou zijn. Wat je er nu allemaal bijsleept over wat ik daarnaast denk en doe is doe is speculatie van je.
Ook je aanname dat ik D666 (zo kinderachtig schrijf je dat hier toch?) zou stemmen of een warm hart toedraag is wederom een foute aanname van jouw kant. Zo als ik al eerder schreef, aannames en goedkope retoriek is zo veel makkelijker dan je bij de feiten houden.
@thereisnowhy | 26-08-23 | 20:41: Klopt niet wat je zegt. Als je mijn comment leest, zie je ook dat ik het tevens heb over dat klimaat- en stikstofgeneuzel. Dus niet 'uitsluitend'. We hebben allemaal niks aan dat gebazel. Dus hoezo 'er bij slepen'?
Jij zegt zelf dat er te weinig gebouwd wordt, je hebt het over speculatie op de woningmarkt waardoor er veel huizen leegstaan. Geef maar feiten.
Ik leg zeker niet alles bij die 'gelukszoekers', maar, face it, je hebt er ook helemaal niks aan, al die troep in de bijstand.
Overigens doe ik niet aan D666, wat men hier verder ook doet. Ook al vind ik die naamgeving niet eens onjuist. Dat je geen D66 fan bent geloof ik wel. Al lijkt het er verdomde veel op, ook al zeg ik niet eens dat je die mafkezen een warm hart toedraagt.
Ik zie jou niet meer doen dan wegkijken. Wat moeten wij met die gelukszoekers? Nou? Wat moeten wij met dat klimaat- en stikstofgeneuzel, nou?
Overigens is die 10% al totaal bizar.
70% in de bijstand meneer. Betaal jij dat?
Weet je wat, neem zelf wat van die gelukszoekers in huis. Het liefst op jonge leeftijd. Heb je ze bij je tot ze 35 zijn. Succes en veel plezier.
@thereisnowhy | 26-08-23 | 20:41:
Inderdaad, laten we bij de feiten blijven.
Feit is dat de autochtone bevolking al jaren krimpt.
Feit is dat er ondanks die krimp nu toch ineens 900.000 huizen gebouwd moeten worden.
Feit is verder dat zich elke week zo'n 1.000 jongemannen uit grote-gezinnen culturen bij Ter Apel melden.
Feit is dat Rutte4 oa viel over de vraag of die allemaal recht (!) hebben op 60 (!) nareizigers.
Feit is dat het me erg veel moeite kost om daar geen verband tussen te zien.
Putin weet wel raad met statushouders,
www.reddit.com/r/UkraineWarVideoRepor...
Autisten moeten treintjes bouwen en zich niet bemoeien met de grotemensenwereld.
Je kan dat beter over narcisten zeggen.
90 procent van de reaguurders moet nu huilen. Niet aardig dit, Oneliner.
Wie is hier dan de autist? Of mis ik iets, begrijp ik iets niet? Uw antwoord graag in chronologische volgorde.
Heb een stoommachine... deze gaat vanavond onder stoom.
Werkt het zelfde als met chocolade: je wordt er gelukkig van.
@Ren je rot | 26-08-23 | 20:36: Omdat Vollenbroek waarschijnlijk autistische trekken heeft, oftewel: hij heeft wel gelijk qua uitvoering van de regels, en dat het beleid dus officieel niet strookt met de regels (heeft hij dus ontdekt, en gelijk ook juridisch aanhangig gemaakt), maar hij begrijpt het grote plaatje niet, dat dit heel wat kapotgemaakt heeft. Oftewel hij had gelijk, maar hij had niks met die kennis moeten doen. Maar goed.
@Unsinkable-Sam | 26-08-23 | 20:53: Ohh hier ook nog een werkend stoom machientje van mijn ouweheer geërfd.. leuk speelgoed en de kleinkinderen zijn gefascineerd door dit soort klein geluk;)
Er is 1 maatregel die echt effectief is voor minder CO2 uitstoot en dat is krimp van de wereldbevolking. Waarom horen we de klimaatgekkies daar nooit over? Minder mensen = minder uitsoot = minder nieuwe huizen nodig= minder voedselbehoefte dus kleinere veestapel = is minder verkeer en ga maar door. Plus meer ruimte voor natuur, meer ruimte voor herstel
U heeft gelijk. Maar dat zijn zaken die we niet mogen benoemen zonder voor domrechts, nazi of facist te worden uitgemaakt.
Als je dat gelul over die CO2 überhaupt al serieus neemt.
Verder met je eens. We hebben maar 1 planeet en er zijn nu idd al veel te veel mensen. Maar ja, hoe ga je dat laatste oplossen?
Nou ja, het zal zichzelf wel oplossen.
Daar hebben ze al een start mee gemaakt.
@Ichneumonidae | 26-08-23 | 20:01:
Meestal zijn daar -helaas- ziektes of smerige oorlogen voor nodig. Dat is nu eenmaal de natuur waar wij immers ook onderdeel van uitmaken…
@Ommezwaai | 26-08-23 | 20:05: er zijn ook maatregelen die niet zo dramatisch zijn die ook bijdragen aan krimp van de bevolking. Een van de sympathiekere is emancipatie van de vrouw. Maar een langere periode een 1 kind politiek zoals China had kan wonderen doen in landen waar de bevolking nu explodeert (Nigeria, India)
@Sieg Hein | 26-08-23 | 20:10:
Alleen hebben we daar op korte termijn helaas niet veel aan.
@Ichneumonidae | 26-08-23 | 20:01:-
Verhinderen dat mensen zich permanent gaan vestigen waar minder mensen per bebouwbare vierkante meter wonen.
Nee, het was nooit zijn bedoeling, maar het pakt wel zo uit.
Zal straks ook het excuus van XR zijn als ze er in geslaagd zijn onze samenleving tot aan de rand van de afgrond te hebben gedreven, of er overheen. Dat was nooit onze bedoeling, zullen ze dan zeggen, deze complete chaos, we bedoelden het zo goed!
En toch, wat hij enkel heeft gedaan is de overheid wijzen op haar eigen tekortkomingen, best knap.
@Sinterbikske | 26-08-23 | 19:58:
Soms moet men dat niet doen ivm het groter belang. Heeft hij daar wel eens over nagedacht? Ja hij heeft als kommaneuker gelijk maar hij legt wel bouwend Nederland plat met alle gevolgen van dien. Hij is een van die querulante irritante jankers die altijd gelijk willen hebben. Veelal te vinden aan de linkerkant van het politiek spectrum.
@Basil Fawlty | 26-08-23 | 20:01:
Linksmensen gaan door tot de bankrekening ruim voldoende gespekt is. Vervolgens draaien ze 180 graden om.
@Ommezwaai | 26-08-23 | 20:03:
Inderdaad.
@Sinterbikske | 26-08-23 | 19:58:
Dat had hij ook zonder rechtszaak kunnen doen natuurlijk. Nee, hij wilde iets afdwingen.
@Schoorsteenveger | 26-08-23 | 20:28: Dmv het blokkeren van de A12? Er zitten daar duizenden ambtenaren in Den Haag waar een aantal ministers verantwoordelijk voor zijn, en die hebben blijkbaar hun zaakjes niet op orde. Dat één man dit voor elkaar krijgt is veelzeggend voor de staat van ons ambtenarenapparaat en de kwaliteit van onze politici en bestuurders.
Vollenbroek: een soort Bin Laden maar dan op milieugebied, een religieus fanatiek individu dat jaarlijks voor miljarden euro’s schade aanricht
Ghe.
Vooralsnog heeft hij de feiten en de wet achter zich.
@BobDobalina | 26-08-23 | 20:28:
Oh joy! Klapt in de handjes. Feit dat bouwend Nederland plat ligt is verder niet van belang want hij heeft de feiten en de wet achter zich. Hoera!
Soms moet je gewoon geen querulente klootzak zijn en de boel op zijn beloop laten. Daar al eens over nagedacht? Wiens belang dient hij? Zijn eigen gelijk. Vreselijk irritant type die Vollenbroek.
@Basil Fawlty | 26-08-23 | 20:47: de een geeft hem de schuld, de ander de vluchtelingen en weer anderen de boeren. En ieder gelooft in zijn eigen gelijk.
@BobDobalina | 26-08-23 | 20:28: Feiten? Een juridische schijnwerkelijkheid hooguit. Al dat gezeik over stikstof en koolstofdioxide: Nederland heeft woonruimte nodig en de wereld voedsel!
@BobDobalina | 26-08-23 | 20:52:
Ja zo sla je elke discussie dood. Het probleem echter, blijft.
Gelukkig nu?
@BobDobalina | 26-08-23 | 20:28: Samen met de feiten en de wet is hij een magisch realist, en dat siert en onderscheidt hem van de andere politieke kunstemakers;)
@Basil Fawlty | 26-08-23 | 20:53: ik ben team Vollenbroek. Gooi de 75% vd veestapel eruit en ga weer bouwen.
@BobDobalina | 26-08-23 | 21:05: 75%? en waar komen dan de bifi worstjes vandaan die worden gemaakt van vlees dat geexporteerd wordt naar Duitsland en weer terugkomt als bifi snack, en waar komt dan de luxe Parma ham vandaan dat wordt gemaakt van Nederlandse varkens die terugkomen uit Italie als gedroogde ham en de Ardenner Pate verdwijnt die dan ook uit de schappen.. en de kip nuggets van de Nederlandse kippen die geexporteerd naar de grootste Belgische slachterij in Maasmechelen weer terugkomen als kipproduct.. Wat betreft varkensvlees werd voor 299 miljoen euro naar Duitsland geëxporteerd, en Van het geimporteerde varkensvlees is 354 miljoen euro afkomstig uit Duitsland, mooie he de getallen zeggen me meer dan wat goochelen met procenten.. De totale Nederlandse vleesimport bedroeg in 2020 3,8 miljard euro.. we produceren voonamelik voor de Europese markt net zo goed als de europese markt produceert voor ons.. mogen we dan ook geen Duitse autos meer kopen omdat die ookvoornamelik voor de export bouwen??
@BobDobalina | 26-08-23 | 21:05:
Sure mate, als je tuintje maar is aangeharkt. Toch?
@BobDobalina | 26-08-23 | 21:05: Gooi 75% van de veestapel eruit en ga weer bouwen? De veestapel eruit gaat niets veranderen aan de stikstofnormen in die gebieden. Al gooien we de hele veestapel weg, dan nog voldoet NL niet aan de EU stikstof eisen. Dus dan kan er nog steeds niet gebouwd worden. En, minor detail, dan worden de varkens gefokt in bijvoorbeeld Roemenië. Onder slechtere omstandigheden. En met stikstof dinges. Europa en China willen toch hun varkensvlees. Zo uw zin?
@Basil Fawlty | 26-08-23 | 20:47:
Dat belang is wel duidelijk. Zijn eigen adviesbureau. arnowellens.eu/blog/johan-vollenbroek...
Wacht eens even, dit kan niet goed gaan.
Gezond verstand en logisch nadenken met een lange termijn visie wordt nu voorgetrokken op dogmatisch idealisme en absolutisme?
Straks gaan ze nog meer vergunningen voor kerncentrales uitgeven om betrouwbaar continu energie te leveren.
Kerncentrales, the horror!
Slecht onderwijs > slecht geinformeerde kiezers > slecht bestuur > slechte wetgeving.
‘t Is een boomer en die zijn 1) altijd zuur en 2) hebben geen tekorten en 3) bemoeien zich ongevraagd overal mee.
Eigenlijk zouden ze deze Vollenbroek dakloos moeten maken, kijken of ‘ie dan nog zo’n grote bek heeft.
Hij woont al jaren onder een steen.
Wellicht istie een boomer, en dan "die is"
Ben boomer, altijd vrolijk, positieve energie te over, observeer oorzaak en gevolg en kom met verbeter ideeën
Woon in een bosrijk gebied, geen cv/airco. . .
Maar vraagje, Sam, al uw leeftijd genoten zijn hetzelfde, zoals u ?
Je hebt ook aardige boomers en boomers welke zich niet met ingrijpende, maatschappelijke zaken bemoeien b.v.
@Unsinkable-Sam | 26-08-23 | 20:19: zo zie je 't het liefst hé, mensen met een afwijkende mening moeten zich er gewoon niet mee bemoeien. Gelukkig zijn er sneeuwvlokjes als jij die de wijsheid in pacht hebben.
Het collectief schreeuwt om woningen, zelfs ’n blinde ziet dat. Het lijkt mij dan niet handig om ongebreidelde instroom te blijven faciliteren en tevens woningbouw te frustreren (de linkse agenda en tevens urgenda). Het topic en de tegel ging o.a. over dhr. Vollenbroek welke nu eindelijk nul op zijn rekest heeft gekregen bij de rechter. Als het jullie ernst was, dan zouden jullie dhr. Vollenbroek moeten aanspreken, en niet mij. Voorts zie ik het verschil in generaties, hun manier van denken en de problemen waar zij voor staan. Op zelfbenoemde dominees zit Nederland idd niet te wachten.
Het enige wat Vollenbroek doet is de overheid dwingen zich aan de regels, die het zichzelf heeft opgelegd, te houden
Dhr. Vollenbroek is ook maar ’n marionet welke denkt nuttig bezig te zijn voor zichzelf en zijn MOB achterban. Zie mijn tegel helemaal bovenaan. De pijn komt uit de EU regelgeving en de graagte waarmee het NL-kabinet deze regelgeving geïmplementeerd heeft. Voorts mijn excuses aan alle boomers (w.o. van Puffellen), mijn tegel was ongenuanceerd en generaliserend.
Bouw die miljoen huizen dan maar gelijk in Libië.
Heel wat goedkoper. Tegelijkertijd kun je dan het grootste deel van die gelukszoekers het land uittrappen.
Dit zou nog kunnen werken ook, voor minder geld dan we nu kwijt zijn idd
U denkt in oplossingen, iets waar men in de huidige politiek nog nimmer van gehoord heeft.
Vroeger heette het een schaftkeet, tegenwoordig een tiny house.
*Pipo wagen
Daar is een serie van, wel Amerikaans, dus een grote koelkast erin en alles prima.
Op vakantie juist als mensen ultiem vrij willen zijn , vindt niemand het een bezwaar om in vertikaal gestapelde of op een erf gescharkeerde tiny house hotels of glampings te wonen..
Weer goed geregeld: voor de migrant is er dan een licht woningtekort.
Een paar maandjes geduld volstaat.
Voor de rest is woningnood troef.
Een EV is gemiddeld 650kg zwaarder door de accu, het is net als met de verwarming thuis , een vakman rekent U tot op 2% uit wat het gasverbruik/warmte opbrengst is voor bep. temperatuur. De uiteindelijke energie om die zware EVs in beweging te krijgen moet ergens vandaan komen. Verder is de fabricatie van die auto´s 2x milieuvervuilender door de massa/materialen/grondstoffen. De hele hype is gewoon niet in orde. Als ze voor hun zware gewicht )terecht) in 2025 wegenbelasting moeten gaan betalen is het sprookje snel gedaan.
Klopt. Bij een ICE auto zit ongeveer de helft van het totale energiegebruik in de productie (bij een EV nog meer). Heel veel gunstiger dan een ICE is een EV nog niet, omdat het omslagpunt bij (veel) meer kilometers ligt.
Als je je ICE langer doorrijdt bv tot 400k, is die ~ 25% energiezuiniger.
We geven nu aankoopsubsidies om de industrie aan te jagen, in plaats van het beter benutten van reeds middels autoproductie 'geïnvesteerde' energie.
Bouwen gebeurd in het buitenland en tellen we dan voor het gemak niet mee. Dat daar een grotere vervuiler dan Tata staat. Who cares.
Rij je derdehands autoke gewoon op: nog milieuvriendelijker! Maar ja, bepaalde wijken mag je niet meer in.
@TheseDays00 | 26-08-23 | 20:08: Wat een flagrante onzin de nieuwe norm voor EV bouwers is juist cradle to cradle zero emissie fabriceren. green.start-up.ro/en/bmw-will-build-t... www.greenncap.com/press-releases/lca-... www.ucsusa.org/sites/default/files/at... En inderdaad met bouwen en verkoop wordt er zeker goed gebeurD in het buitenland ;)
@Dr. Worstenbroodje | 26-08-23 | 20:18: Bepaalde wijken? hele steden straks www.c40.org/what-we-do/scaling-up-cli...
Minder immigraten in Nederland toelaten is hier de oplossing, want het is altijd beter om de bron aan te pakken dan de symptomen te bestrijden.
Hoe wou je dat doen dan zonder grenscontroles?
Iedere migrant moet zich aanmelden en dan moet je schiften, ondanks dat bijna iedereen recht heeft op asiel.
Ik weet geen oplossing, de eu moet dat oplossen.
Waarom dan niet direct iedereen op 12-jarige leeftijd een knip in de zaad- dan wel eileiders? Is de woningnood ook rap verleden tijd.
@Jan Laefcutte | 26-08-23 | 19:57: Daar plukken ze nu in China de vruchten van, weet u nog de eenkindpolitiek.
@Jan Laefcutte | 26-08-23 | 19:57: Migranten zijn ouder dan 12.
Klaas kaaskop neemt toch geen kinderen zonder een woning.
Goed plan man!
Precies. Dan pak je ook gelijk meerdere problemen aan.
@snapal | 26-08-23 | 19:56: tijdens corona konden de grenzen opeens wel dicht. Het kan dus wel.
>>We moeten een miljoen woningen bouwen om de huizenprijzen te halveren, dan druk je gelijk huisjesmelkers uit de markt. <<
'We' bouwen geen huizen. Dat doen investeerders die daaraan willen verdienen, of het nu huisjesmelkerts zijn of woningbouw verenigingen. Tenzij je 100% communisme wil, ja dan bouwt de overheid de huizen.
Het wil maar niet landen dat de markt een belangrijke rol moet spelen bij het verzorgen van woonruimte voor een land. Maar dan moet je ze niet het land uitjagen.
Een klein aantal gesubsidieerde actievoerders heeft in korte tijd Zwarte Piet - en daarmee eigenlijk het sinterklaasfeest - van de agenda gekregen.
Bij de HEMA lentefeest, Lidl noemt de feestdagen winterfeest bij AH vieren ze ramadan. Zwarte Piet is weg.
*pete steunen doet
Lees: Woke land
Van Coen de Jong, hij ontcijfert de destructieve slappelingen erachter.
@Dr. Worstenbroodje | 26-08-23 | 20:23: Ga zoeken.
Het is te hopen dat van der Staaij teruggaat naar de Raad van State. Is op milieu gebied veel realistischer dan de milieu fundamentalisten en weet veel van dit dossier. Kan daar wellicht meer bereiken dan in de tweede kamer, maar het lijkt er inderdaad op dat de raad van state een draai aan het maken is. Cees lijkt mij niet iemand die in een hangmat wachtgeld gaat souperen.
Het zou beter zijn om wat te temporiseren en beter na te denken; als je eisen stelt aan nieuwe woningen heb je na de gemiddelde levensduur (van een woning) bijna de hele woningvoorraad op orde.
Zonder idiote kosten te maken.
Nadenken is nu net het zwakke punt in de gemeentehuizen provincies en Binnenhof
Waar incompetentie een deugt is
Geinig om te zien dat dit soort dingen blijkbaar door Vollenhoven bepaald worden.
Als dat Johan Vollebroek is dan zit hij(zij,het,hie,heur, zeur) op een stikstofconcentratie.
Eindelijk weer een beetje nuance in deze idiote wereld
Op de foto een woonwijk zoals Johan Vollenbroek hem het liefst ziet, zonder huizen. Want stikstof.
Mensen die ervoor zorgen dat wij meer aan klimaatkosten moeten betalen, worden er zelf altijd rijker van, wat een slimmeriken.
Dat types als deze Vollenbroek meer macht hebben dan 150 kamerleden is hoogst merkwaardig. De weerstand tegen de drammende millieutypes wordt hier alleen maar groter door.
D666 democratie noem ik dat
Het is altijd merkwaardig dat zulke types de macht hebben. Hier "woont" er ook zo'n 1 in de gemeente. Overal tegen procederen, bijna tegen elke vergunning bezwaar aantekenen gewoon omdat het kan.
@klaas24 | 26-08-23 | 19:46:
Gewoon net zoiets invoeren als de Wet Mulder. Eerst betalen en dan protesteren. Is dat gelul snel over.
@klaas24 | 26-08-23 | 19:46: Ze zouden eigenlijk een maximum moeten stellen aan het aantal keer dat je mag procederen. Bijv. 1x per 2 jaar. Een gewone burger haalt zelfs dat nooit.
@klaas, als de gemeente alles goed op orde heeft krijgt deze ‘beroepsklager’ echt geen gelijk hoor.
Helaas zijn merendeel van de uitgegeven vergunningen juridische rampen. Tja, als je daar als gemeente, provincie of rijk op aangesproken wordt moet je niet zeuren. Geef gewoon waterdichte vergunningen uit dan heb je niks te vrezen van ‘drammende milieutypes’.
Hun nu de schuld geven terwijl ze alleen maar de vinger op de zere plek leggen is wel erg kortzichtig..
Die stikstof normen zijn wettelijk vastgelegd en zowel door de eerste als tweede slaapkamer als hamerstuk er doorheen gedramd
REAGEER OOK