Wat doet u als benzine straks alleen nog voor Timmermans betaalbaar is?
2,40 euro de liter!
Als de overheid niets doet, wordt uw bezoekje aan de pomp heel erg prijzig alsook onbetaalbaar. Ruim twintig cent per liter erbij alsof het leven nog niet duur genoeg is. Het verschil met de buurlanden komt tussen de 31 (Duitsland) en 36 (België) cent per liter te liggen. Die uier van de melkkoe die de Nederlandse automobilist heet, moet helemaal leeg en met het klimaat als excuus stoppen ze niet totdat ze iedere euro uit uw portemonnee is of u bent overgestapt naar een elektrische auto (duur) of het OV (ook duur). Dus zeg het maar, wat gaat u doen als tanken vanaf 1 januari een hobby voor miljonairs wordt?
Tankpoll
Wat te doen als tanken onbetaalbaar wordt?
Poll is Verlopen.
Tankpoll
Wat te doen als tanken onbetaalbaar wordt?
Reaguursels
InloggenGrappig hoe al die omrijders zich rijk rekenen, maar vergeten dat benzinekosten vaak slechts de helft van de gemaakte kosten zijn.
Het interesseert mij geen ene kloot, ik kan op mn kop gaan staan, hun doelen zullen gehaald worden en wij gaan dat betalen. Gaat altijd over adviesprijzen, tankstations gaan stunten met prijzen dus ik vul lekker door
Ik zit er sterk over te denken om de auto eruit te doen. Ik werk altijd thuis, gebruik de auto misschien 1 a 2x per maand recreatief. Afgelopen jaar nog geen 5000KM gereden..
Maar doe dit niet vanwege de benzine prijzen. Woon 5min van Duitsland af, dus tank doorgaands daar.
Ik ook, de tyfus met de nl (r)overheid
In het midden van de jaren tachtig werd dit al aangekondig: de prijs zal nog vóór 2000 boven de fl. 5,00 uitkomen. (Ik werkte toen nog bij PTT-Telecom en ben daar in 1990 weggegaan.) Heeft nog lang geduurd voordat het zover is.
Haha mooie nick , vrouw smoelensmid drinkt alleen thee als ze ziek is of doodgaat zegt ze..;))
We hebben allemaal iets van 6% erbij gekregen (om 10% inflatie te compenseren) en die wil de overheid graag hebben.
Isolatiesubsidie die je maar niet meer aanvraagt omdat het erg ingewikkeld is gemaakt en om flutbedragen gaat, gaan ook naar bedrijven die hun prijzen hebben “aangepast” aan subsidie. Dat zeggen de mensen gewoon die de offertes komen opnemen.
Je betaalt dus 2x of meer. Wanneer stopt de overheid met alle subsidies? Het is geld rondpompen tegen hoge kosten. Liever minder belasting en meer netto inkomen.
Ben nl. goed in staat om mijn eigen geld zelf uit te geven.
Meer mensen hier die bij de buren Euro 95 in de vorm van E5 tanken?
Merken jullie verschil dat het zuiniger is en/of de auto er beter op rijdt?
Ik heb in Polen E5 getankt met een additief voor betere Performance voor €1.54 per liter en door bergachtig gebied gereden, uren in de file gereden en bij de Nederlandse grens weer getankt. 830km en met nog 60 km in de tank over.
Super plus E98 tank ik in Duitsland voor ongeveer €1,93, auto accelereerd beter,is stiller EN zuiniger.
op.
Na ongeveer 120 km rijden verdwijnt het eerste blokje van de tankmeter.
Bij E10 doet hij dat al bij ongeveer 90 km.
En de motor klinkt niet zo rauw als bij E10 benzine.
In Duitsland tanken?
Dat is nu al voordeliger. 1.77 a 1.79 / liter.
Voorspel een vloedgolf aan tweedehands AMG’tjes en RS’jes op Marktplaats. Met zulke verhogingen kan geen nacht apotheker tegenop werken…alleen professionele dieven zoals EU vertegenwoordigers kunnen zich nog benzine veroorloven.
Beetje uithaler verdient tot 15k voor een avond. Frans verdient goed, maar voor dat geld moet hij normaliter een hele maand tekenen in t aanwezigheids register...
"Wat doet u als benzine straks alleen nog voor Timmermans betaalbaar is?"
Een van mijn collega's zit in een rolstoel. Ik zal het eens vragen.
Ik zou je dan een elektrisch exemplaar aanraden
Die kan, met recht overigens, een slachtofferkaart trekken en dan zal de staat wel een potje ofzeau maken...
Ok, even een rekensommetje.
Wij wonen +- 100km van de Duitse grens, de auto doet op de snelweg 1:25.
Dus, heen en weer naar Duitsland is 200KM is dus 8 liter wat bij een Nederlands tankstation dus €19,20 kost
Uitgaande van een verschil van €0,40 per liter kost datzelfde ritje met Duitse benzine dus €16, verschil van €3,20.
Nu mag je maximaal 240 liter benzine in jerrycans meenemen in de auto (4x60 liter), dat zou je dan €96 euro besparen, neem daarbij de 30 liter die nog bij de 8 liter in de tank past is ook weer €12 euro.
Dus Bijna leeg naar Duitsland rijden, 4 Jerrycans + 38 liter in de tank bespaart je €108,00.
Dat is mij de 2.5 uurtjes rijden wel waard.
Vergeet niet ook nog even bij de EDEKA, NP of Aldi langs te gaan, voor nog meer voordeel
Je moet minimaal 5km dld inrijden omdat de Duitsers net over de grens de Nederlanders op z'n Nederlands afzetten. Kleine nuance in de berekening.
Kun je nagaan, ik woon 25 km van de Kaufland af en rijd gewoon heen en terug zonder kopzorg, immers de auto is al met kosteloze zonnestroom die als manna uit de hemel valt volgeladen. Pak als de kilo koffiebonen 6 euro goedkoper is 10 pakken en steek ook nog eens 60 euro in de pocket.. en dat is alleen nog maar de koffie.. biohavermout AH 2,15 in Duitsland 85ct hup dat is 13 euro extra verdiend en dan moet het boodschappen doen nog beginnen.. Het is zalig inkopen te doen zonder continue bestolen te worden en zonder te hoeven zeulen met een paar honderd kilo risicovolle canisters met liters benzine ;) www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/531...
Vergeet niet dat benzine naarmate de tijd verstrijkt slechter wordt.
Wat een groot voordeel is, je kunt daar wel Euro 95 in de vorm van E5 tanken (in Nederland moet je daarvoor Euro 98 tanken). Wel ongeveer 6 cent duurder per liter, maar veel beter voor je auto. Mogelijk ook nog zuiniger, echter in praktijk ondoenlijk omdat te berekenen.
@Smoelensmid Best vreemd van die koffie. Duitsers komen dat juist massaal in Nederland kopen.
@Smoelensmid | 24-08-23 | 20:04: Koffie in Duitsland is juist erg duur, omdat er kaffee steuer op zit. Alle Duitsers aan de grens gaan voor koffie voornamelijk naar Nederlandse "Die grenze" winkels om pakken koffie in te slaan.
@Bogoris-le-Grincheux | 24-08-23 | 20:09: Daarom dat er zo mee gestunt wordt, de gewone bagger koffie is wellicht goeiekoop in Nederland , maar de bio Ethiopische Sidamo boon koop ik daar voor 4,50 half pond dat is een heel scherp voor top koffie en de gewone Ethiopische Dano bonen uit Shoa per kilo van 16 euro voor 9,95 is echt helemaal niet duur! eattravel.de/en/dallmayr-roestkunst-c... Wonji shoa metahara en Kericho de plekken waar mijn vader de betere plantages heeft aangelegd, ik drink het graag! De vrouw drinkt Melitta decafe van per pondsverpakking 4.99 scheelt ook weer 2 euro met de Appie Kom maar op met steuer dus;)) www.ah.nl/producten/product/wi33963/p... 4.50 daar of 9.25 euro hier dat scheelt nogal !!! www.blanchedael.nl/ethiopie-sidamo-bi...
@I.P standing up | 24-08-23 | 21:23: In Vaals is zo een grenze winkel, Ik kom er langs op weg naar de Kaufland en zie het bord met aanbiedingen buiten. Het kan me niet bekoren, ben een keer gestopt en binnen geweest ik weet genoeg, heel veel aanbiedingen van vaak gemalen bagger merken en blends. Ik ga als liefhebber van een iets zurige en bloemige koffie voor samen met puur chocolade voor goede Ethiopische originals bio en bonen. Sidamo Yrgacheffe Harrar en Limu.
Al sinds 2014 Tesla rijder, en sinds 2019 zonnepanelen en thuisbatterij. Mij maken ze de pis niet lauw.
Tesla Powerwall of een ander merk?
Mooi voor u, maar u verdient waarschijnlijk ver boven modaal, of succesvol ondernemer..
Als iedereen dat had trouwens kwam de overheid wel weer met een nieuw soort belasting, want energie zelfvoorzienend zijn is natuurlijk niet de bedoeling.
Nja. Ben nogal gehecht aan mijn uitlaten. Stel het zo lang mogelijk uit.
Jij kent onze regering nog niet...
@Happy People | 24-08-23 | 19:48: Als het straks verplicht wordt, is er natuurlijk enorme vraag, hogere prijzen en wachtlijsten...
@timmey | 24-08-23 | 19:26: Zo duur hoeft dat niet te zijn hoor. Tiental panelen in onder de 10k, een thuisbatterij afhankelijk van capaciteit tussen de 10 en 15k. Dus voor 25k is wel vrij redelijk qua schatting voor paneeltjes en een batterij.
Vrouwlief & ik verdienen allebei weliswaar bovenmodaal, maar da's ook een paar duizen erboven(modaal is tegenwoordig al 40k/jaar!).
Toch daarvan in de afgelopen 3 jaar een huis gekocht, vloerverwarming laten infrezen, dak & ondervloer isolatie, kruipruimtezeil tegen optrekkend vocht, zonnepanelen aan laten leggen, spouwmuur vol laten cummen en inmiddels een order geplaatst voor triple HR+++ glas voor de hele hut(want schilderen kost je ongeveer 1/3e, en dat zou over 7 en 14 jaar weer moeten), maar dat wordt pas mei volgend jaar geplaatst.
Alles bij elkaar een goede 60k verspijkerd aan energieshizzle alleen en dan heb ik nog niet eens een thuisbatterij of EV... scheelde dat we in de pandemie praktisch geen geld konden uitgeven aan festivals, vakantie, kroeg, uit eten, bios of sauna etc dus dat geld hebben we gwn in 't huis gestoken.
Resultaat is dat onze energielasten afgelopen anderhalf jaar eigenlijk niet boven de €50/maand uit zijn gekomen. Hopelijk kunnen we dat met dat glas nog wat verder verlagen, zelfs als Timmerfrans de energie straks 10x zo duur maakt, overleven we dat wel(en dan hebben we nog een houtkachel als plan B, we wonen we niet in de stad dus geen havermelk elite met astma die loopt te zeiken).
@Happy People | 24-08-23 | 19:48: Ik ben gehecht aan inlaten , heb er 42 op het dak liggen.. lekker oogsten met meer rendement dan een lullige spaarrekening.. elektronen gaan 5 x in waarde verdubbeld afgerekend tegen de uitgespaarde benzine kosten.. die 80% nutteloos als restwarmte weer uit de uitlaten afgeblazen worden.. food for thought;)
Jij komt volgend jaar en in 2025 ook lekker aan de beurt in de wegenbelasting, dus geen zorgen
Ben echt blij dat dit huishouden maar 2 werkende monden te voeden heeft.. anders konden we niet rondkomen. Ook niet met kindersubsidies.
In de auto van mn werk naar de pomp rijden en de bijbehorende tankpas gebruiken.
zolang ik een werkgever / klant kan vinden die mn vervoer betaalt weet ik niet eens wat een liter kost. Klinkt misschien arrogant, maar dat geldt voor 9 van de 10 leaserijders. Ik rij al 30 jaar in een leaseauto, daarvoor was het gas een dubbeltje in de achterhoek. Daarna eigenlijk nooit meer gekeken naar de prijs.
Ik heb altijd begrepen dat een lease auto is voor mensen die zelf geen auto kunnen betalen, is dat nog steeds zo..?
Lekker naar oost europa verhuizen. Net 3 weken lang voor 1,50 per liter kunnen tanken.
O Me inlikken bij Timmermans in de hoop dat hij mij af en toe wat druppeltjes toeschuift.
Wat ik doe? Op 22 september niet op GroensLinksPvdA stemmen. Simpel. Dat zouden meer mensen moeten doen.
En wat ga je op 22 november stemmen?
@Lorejas | 24-08-23 | 18:37: Proest!
Maar zeker wel VVD?
@Bogoris-le-Grincheux | 24-08-23 | 20:11: Bijzondere aanname. Waar is dat op gebaseerd? Ik stem anti- islam, anti -gelukszoekersinstroom en anti -omvolking, en tegen de klimaatgektemiljarden. En dat zouden meer mensen moeten doen, debiel.
Ik ben al aan het aftellen, ik denk nog een keer of 5 tanken. Laadpaal is al aangesloten.
Haha je doet nu zeker een courtesy laden voor de gasten;)
Als je genoeg geld hebt om te tanken mag je gaan werken. Fileprobleem los je op door de benzineprijs nog verder te verhogen tot 'n hoogte dat werken geen nut meer heeft omdat je geld bij moet leggen. Beter handje ophouden, div subsidies krijgen, heel de dag lekker vrij, met de fiets blokje om.
Ja GroenLinks heeft een hekel aan efficiëntie denken (zei Jesse) dus thuis zitten graag. Jesse zorgt voor inkomen
Zet nou niet met z'n alle de auto aan de kant want dan krijgt onze regering minder geld binnen en gaan ze de belasting op fietsbanden verhogen. Gewoon blijven tanken in NL en tax betalen voor je eigen bestwil.
Makkelijke poll aangezien ik al weg ben. Hier ongeveer $1 de liter.
Daar komt nog eens bij dat ik eigenlijk heel weinig reis, dus ondanks de lage prijs, ben ik eigenlijk nog steeds heel klimaatneutraal.
Die Keesie van Flodder in Amerika had een geweldig idee : benzine importeren uit USA.
Pipe Line Under The Ocean.
Tbv overheid moet ik rondrijden dus dan mag Rutte het gewoon zelf betalen. Of ik stop er mee. Betalen om voor Rutte te werken doe ik niet
ik fiets altijd naar mijn werk, is niet te ver en dat vind ik ook prettig.
Maar af en toe moet er toch 66 liter brandstof in mijn tank.
Bij de oosterburen (voor mij op korte afstand) dus €20,- in de zak houden.
Gelijk bier inslaan en vlees van de Duitse slager.
Vermijd ik nog meer accijns (en in de toekomst vleestaks)
Yep, soms scheer ik langs de grens en soms is afsnijden via D ook een optie.
Afgelopen jaar behaalde Shell de grootste winst uit de geschiedenis met bijna 40 miljard dollar. Conclusie: de aangekondigde prijsstijgingen van benzine hebben niets met inflatie, niets met oorlog en ook niets met de beschikbaarheid van olie te maken. Het is ordinair graaien met alle voorgenoemde zaken als geveinst alibi.
Tijdens de Coronacrisis kon u een aandeel Koninklijke Olie (toen nog RD Shell) oppikken voor onder €11,-.
finance.yahoo.com/quote/SHELL.AS?p=SH...
De hoeveelheid belasting welke er geheven wordt, dat is het echte drama. Een commercieel bedrijf verwijten dat ze veel winst maken is eenvoudig op te lossen: tanken bij BP ofzo.
@Happy People | 24-08-23 | 17:38:
Precies. Op dit moment gaat ruim 60% van de benzineprijs direct naar de overheid. Die daar precies niks voor doet. Van de overige krap 40% wordt de olie gewonnen; geraffineerd; getransporteerd; opgeslagen en verkocht.
En ja al die sectoren willen een beetje winst maken. Maar de echte winst (ruim 60% vd totaalprijs) gaat naar onze immer falende overheid.
En precies die overheid gaat dus de benzineprijs verhogen.
Shell is wel de enige die samen met Lindhe 400 ! waterstof tankpunten aanlegt binnen een korte tijd van 4 jaar Die bij mij om de hoek find.shell.com/de/fuel/10025996-aache... is alweer een aantal jaren in gebruik en het is er een komen en gaan van test autos van de RWTH en ook de vuilniswagens van de stad Aken worden hier H2 gevuld. h2.live/en/press/hydrogen-reaches-ess... Conclusie iedere euro bij Shell getankt en besteed betaalt werkelijke innovatie en vooruitgang voor een betere wereld en schone planeet. h2.live/en/
@Dandruff | 24-08-23 | 17:54:
Juist, en omdat de spullen in de winkel vervoerd worden en de diensten die we her en der afnemen ook oosten hebben van personeel dat naar het werk zal moeten rijden, gaan deze prijzen ook omhoog: de koopkracht wordt nog lager door directe kosten en indirecte kosten agv hogere prijzen in de winkels.
De kosten gaan voor iedereen evenveel omhoog, maar het effect op koopkracht is verschillend. Een stinkend rijke graaier als Timmermans die een stadsvilla een rijtjeshuis durft te noemen, is alleen wat extra boodschappen geld kwijt. De koopkracht wordt echter niet aangetast, want houdt alleen wat minder over aan het einde van de maand. Uitgavenpatroon blijft wel gelijk.
De lage inkomensgroepen, zeg maar de doelgroep van de voormalige PvdA, die moeten steeds meer kiezen wat ze nog wel en niet kunnen kopen en dat gaat denk ik al op voor de onderste helft middeninkomens.
@Smoelensmid | 24-08-23 | 17:55: Tis gewoon Linde Smoelie. En ik weet dat omdat die club hier bij mij op de raffie ook een “steamreformer” hebben neergezet.
10 jaar geleden….
Overigens geen Shell aandelen hier.
@Nuuk | 24-08-23 | 18:09:
Zo is het, en veel erger nog.
Niet alleen hebben dit soort politici zoveel geld dat ze de door henzelf veroorzaakte inflatie nauwelijks voelen. Ze kunnen ook veel makkelijker hun "loon", "onkosten" en overige bijverdiensten verhogen. Want gratis belastinggeld. Bij de EU hadden ze toch onlangs ook iets van 1.800 euro per maand (!) inflatiecorrectie gehad?
Doet me denken aan populist Marcel van Dam, die pakweg 12 jaar geleden met nog wat subsidiemiljonairs eiste dat de belastingen omhoog moesten. De zogenaamde "mars der beschaving" geloof ik.
De hele grap is natuurlijk dat van Dam makkelijk 5.000 euro ipv 4.000 euro per 15 minuten TV-optreden kan vragen. Zijn vriendjes bij de NPO gunnen hem dat wel, ook omdat het hun eigen geld niet is.
De bakker om de hoek kan echter niet ineens 20% hogere broodprijzen rekenen.
Links roept na alle belastingverhogingen, inmiddels ook op tot meer loonsverhogingen. Omdat mensen met lage lonen door alle belastingen in financiële problemen komen. Lijkt sympathiek; anderen op kosten jagen voor het goede doel.
Maar hogere loonkosten worden gewoon netjes doorberekend naar de klant; inflatie.
De enigen die profiteren van hogere lonen zijn de subsidiegraaiers bij de overheid. Immers; meer loon = meer loonbelasting; en hogere winkelprijzen = hogere BTW-inkomsten.
Het aldus extra binnen geharkte geld kan direct onderling verdeeld worden. Aan onze veel te hoge belastingen danken we de baantjesmachines.
@D-Fens_1963 | 24-08-23 | 18:35: Verdomd heb het dus altijd niet goed gelezen/geschreven misschien ook wel door het frivole lettertype.. cleanenergypartnership.de/en/about-us... .. dank voor de eyeopener.
Accijns, accijns en nog eens accijns, die asiel eisers moeten ergens van betaald worden.
Ha ha ha, Gisteren nog mijn benzine tank vol gegooid voor 3,59 dollar per gallon (+/- 3,8 liter). Ofwel ongeveer zo'n 65 dollarcent per liter inclusief accijns en salestax. Fantastisch dat Europa zichzelf buitenspel zet..
Maar nog wel de behoefte om ons uit te lachen? Ga lekker met je redneck vrienden op een NoStyle of zo
Succes met de volgende Detroit, lekker volharden in oude technologie en rechts en links ingehaald worden door landen die wel meegaan met de ontwikkelingen. www.nbcnews.com/news/world/chinese-el... interestingengineering.com/transporta...
5 km van grens! Dus spek accijnzen DL
In 2024 worden Saudi-Arabie, de VAE, Iran, Egypte, Ethiopie en Argentinie lid van de BRICS. De eerste drie horen bij de grootste olieproducenten ter wereld. Daar gaan dus belangen gelden die niets meer te maken hebben met het dollar-westen. We zijn er nog lang niet klaar mee met een eurootje hier of daar.
Geloof je het zelf???!! Iran en The Kingdom zijn doodsvijanden.
@theo-is-dood | 24-08-23 | 17:13: Lees even mee?
apnews.com/article/brics-russia-china...
Do ist der Autobahn!
Ach, ik tank nu al over de grens. heen-en-terug samen 19 km. Bij een verbruik van 1:20 betekent dit nu al winst vanaf een halve tank benzine.
Ja ja ja, nou weten we het wel met al dat lekker over de grens tanken en gelijk naar de Aldi e.d. Helaas voor ons in het Westen niet echt handig maar wel uiterst vervelend om het te blijven horen.
@clockandhammergame In het Oosten des lands is het ook helemaal niet leuk enzo, zou mooi daar in het westen blijven.
Stukkie tuinslang en een paar melkflessen.
'T is weer tijd om te hevelen.
Da's altijd beter dan bedelen.
*Bougies neuriet*
@dandruff 50 meter verder vonden ze het hevelsetje op straat.
Ik ga wel cake eten in plaats van brood als ik zo de 15-minutenstad kan voorkomen.
De PVDA is al heel lang geen partij van de arbeiders meer en nu met Timmermans kunnen de arbeiders het helemaal vergeten.
De PVDA is met die Timmermans een grote leugen geworden.
Timmermans is een man met een hele grote bek en maak het voor de hard werkende Nederlander helemaal kapot.
Die A van arbeid kon er al af vanaf het moment dat "vakbondsman" kok roerganger werd.
Die A kon er al vanaf bij de oprichting daar die meer voor Ambtenaar stond dan voor Arbeider. Vanaf Kok eer het zakkenvullen met naar ik eerst dacht een hoogtepunt in D’Ancona die zich liet interviewen met haar dikke reet in een leren rokje, poserende voor een Jan des Bouvrie meubelstuk. Het kan nog veel erger, het heet Timmerfrans
De tegenwoordige rijstijl van de Nederlandse automobilist in aanmerking genomen, denk ik dat ze het weinig uitmaakt dat de benzineprijs richting € 3,00 per liter gaat.
U bedoelt met 90kmh achter elkaar aanhobbelen op de snelweg, tenzij je in de file staat natuurlijk?!
@Crankhead | 24-08-23 | 16:23: die snelweg waar je 100 mag overdag...
Ik begrijp iets niet goed.
Voor de energie-/brandstofcrisis was de brandstofprijs hoog (vergeleken met de rest van de EU aan de hoge kant) maar “in pas “ met normale gang van zaken.
Toen de energiecrisis uitbrak (lees gasprijs door het dak ging) steeg de brandstofprijs mee dusdanig dat de div. overheden hierin aanleiding zagen dmv (tijdelijke) belastingverlaging de consumentenpijn te verlagen.
Nu de gasprijs weer terug op aarde is ( dus de echte crisis voorbij geacht mag worden) blijkt de brandstofprijs na terugdraaiing belastingmaatregelen toch skyhigh te zijn geworden terwijl je zou mogen verwachten dat die zo ongeveer terug zou vallen tot op het nivo van voor de crisis.
En dat was toch ook geen vele jaren geleden.
Sowieso, hoe olieprijzen tot stand komen en brandstofprijzen is een groot mysterie.
Het verhaal erbij is altijd rammelig.
Wat we wel weten is dat er en paar mensen heel rijk van worden.
@AdvocatusDiaboli | 24-08-23 | 16:14: Is geen mysterie hoor.
Het is speculeren op een (altijd maar weer) dreigende schaarste.
Verlaging op basis van dreigende overschotten is dan weer een no go of wordt er gedreigd de kranen verder dicht(er) te draaien.
Hoe het anders kan?
Dat heeft Trump laten zien.
Belasting; accijns, kwartje van Cock, BTW daarover.
Ruim 60% gaat nu al naar de overheid. En dat percentage gaat per 1 januari verder omhoog, en daarmee ook de totaalprijs. Op het winnen, raffineren, opslaan en transporteren kan immers niet zoveel bezuinigd worden.
nu op vakantie in de Oostenrijker. liter euro 95 kost hier 1,69
Ik in Georgië, litertje kost hier omgerekend 93 cent.
Dat varieert per pomp,maar inderdaad het zit tussen 1.63 en 1.70 .smorgens en smiddags maakt ook nog wel eens wat uit.
Europa is zó lekker één! Hier 10 km verderop is de benzine 0,40 ct goedkoper... Pakkie shag in Spanje? 5,00 euro en zo zijn er meer voorbeeldjes
En dan heb je het maar niet over dat Nederlandse statiegeld-gezever.
Nuet in Oostenrijk of Italië.
Heel erg één Europa...... NIET.
Heel West Europa moet een derde wereldland worden.
En Nederland is relatief rijk, dus hier moeten belastingbetalers het hardste aangepakt worden.
Eigenlijk heel logisch.
mijn NL merk shag in Spanje gaat gewoon voor 10 per pakje . .
@Dandruff | 24-08-23 | 16:37:
Nederland is wel rijk, maar de Nederlanders niet. In België bijvoorbeeld is het precies andersom...: De staat failliet en de Belgen zijn steenrijk.
@Happy People | 24-08-23 | 17:40: Ga eens fietsen door Wallonië en vergaap U aan de rijkdom.
Er mag van mij nog wel een euro bovenop. Ik rijd lpg en kom vaak genoeg in B en D om daar de benzinetank af en toe te vullen.
U denkt alleen aan uzelf, fijn mens bent u.
@Xaffier | 24-08-23 | 16:09: Ik verheug me al op de legere wegen inderdaad.
Ach ,lpg zoeits heb ik ook nog in de auto gehad .. wel elke apk het ding eruit slopen want officieel was het een benzine auto... ghehe
Waar is de tijd gebleven dat de pomphouder een omgekeerde emmer op de gaspomp zette als de belastingdienst stond te controleren aan de overkant
Hier in het heerlijke Zuid Frankrijk betaal ik 1.85 voor een liter diesel. Gaat 80 liter in mijn XC60 Volvo. Dus gaan met die
Banane
@DontLookWhenIP | 24-08-23 | 15:55: Daarom zijn de wegen krom, Banane! www.youtube.com/shorts/vxz-3RNl7V0
U zult bloeden voor onze idealen.
Ik tank meestal in oostenrijk 1,63 .of zoals afgelopen maand,denemarken en vlakbij nederland aan de duitse kant van den grens.kzie weer een drukte van jewelste aankomen bij de duitse pomphouders.
Als kinderen zonder eten naar school moeten het dat kindermishandeling.
Als je met je auto zonder benzine naar je werk moet heet dat dan automishandeling?
Ff aan herbie vragen,dat is een auto met gevoel
Onze overheid staat niet ten dienste van de burger, maar blijkt telkens tegen de burger te zijn: hoge belastingen, alles duurder maken, BPM, BTW op accijnzen, milieutoeslagen op energie, geen lagere BTW op groente en fruit, geen referendum, snelheidsbeperkingen, onbetaalbare woningen, stikstofblokkades, etc. Als dit kabinet in Frankrijk had geregeerd lag het land jarenlang plat, want daar pikt het volk het niet.
Pfff achterhaalde stelling, Frankrijk is geislamiseerd en gaat alleen nog plat als "de" profeet wordt beledigd.
De regering van dit land is onderhand de grootste aanjager van de inflatie
@Veepert | 24-08-23 | 15:52: Klopt helaas Frankrijk is nog meer doomed dan NL. Reeds 30 jaar hier woont en werkt
Benzine hier in dit land wordt recordduur in vergelijking met Duitsland en België.
Maar, met het extra geld van de BTW-verhogingen kunnen we gelukkig meer asieleisers toelaten, inclusief hun medische en tandartskosten en niet te vergeten uitkeringen en onderdak. (denk aan een mooi cruiseschip).
hahaha, waarom denk je dat ze t kabinet hebben laten vallen over n akkefietje ? Verkiezingen VOOR 1 januari ? Er komt nog veeeeel meer af op de bevolking. EMIGREREN naar RUSLAND !!!!
Je kan natuurlijk ook gewoon met de trein gaan. Oh nee: die is ook onbetaalbaar en rijdt niet.
Eerst moest iedereen zonnepanelen. De eigenaren van die panelen worden nu financieel gepakt. Straks iedereen in een elektrische auto. Als er genoeg zijn wordt bij die eigenaren ook extra belasting geheven.
Uw besteedbaar inkomen moet zo klein mogelijk worden.
Zo heerlijk dat ik die tientallen brieven over collectief zonnepanelen kopen ongeopend heb weggegooid.
Straks iedereen in een elektrische auto.
Maar niet meer in je eigen auto.
Hier zitten grote krachten achter.
Per 2025 gaat de wegenbelasting op e-auto's in en dat gaat meer kosten dan brandstof auto's nu.
Iedereen een auto, elke dag te eten, eigen woonruimte en zelfs een pensioen.
Vonden vroegere regeringen belangrijk voor hun mensen.
Ja wat denk je ... als iedereen panelen op zn dak heeft dan zal de energieboer zeker edereen gaan betalen voor terugleveren ofzo?natuurlijk niet .die wil verkopen zoveel mogelijk,of nee het liefst zo weinig mogelijk tegen meer winst.het zou pas echt leuk worden als je van het net af kunt en volledig in je eigen energie kunt voorzien.ben je geen vandebrons, vattenvals enz meer nodig... oei...
@bowlfabriek | 24-08-23 | 17:11: Een energieboer zou overproductie kunnen gebruiken om bijv waterstof te produceren en de opbrengsten ervan te gebruiken voor vernieuwing van het netwerk. Net als onze regering al jaren doet is het automatisch doorbelasten het meest simpele en hiervoor is geen kennis of kunde voor nodig.
Als de helft van de mensen
met z'n tweeën
twee kinderen op de wereld zetten
Zo rond hun 30e.
2 kinderen op elke 4 mensen.
Klinkt dat zo erg?
Niet echt toch.
En mensen halen allemaal de 90.
Dan is voor 2100 de bevolking gehalveerd.
Dat zet pas zoden aan de dijk.
Voor de CO2, voor de stikstof en wat niet al.
Daar kan geen groene accijnsverhoging in de brandstof tegenop.
Minder voedsel nodig,
minder overbevissing,
minder woonruimte nodig,
minder vervuiling, zeker met nieuwe technologie,
minder energie nodig.
Maar dat is nou net wat ze niet doen Afrika en Azië.
En dan moet de levenstandaard ook nog omhoog.
En kunnen we gewoon blijven rondrijden.
W ij hebben rond onze 17e en 19e één kind op de wereld gezet, is dat ook goed?
@uisge baugh | 24-08-23 | 15:25:
Dan zou je belastingkorting op je brandstof moeten krijgen.
In Europa doen we het wel goed.
De bevolkingsaantallen gaan omlaag.
Maar.
In Afrika ontploft het: tussen 2000-2050 van 0,7 miljard naar 1,7 miljard.
En in Azië van 3.5 naar 5 miljard.
Kan niet goedgaan.
nl.wikipedia.org/wiki/Wereldbevolking...
En in armoede en ellende grijpen mensen nog naar een sterke leider of een geloof ook.
Sommige gaan nog verder.
“Mogen we lang leven en uitsterven”
www.vhemt.org/nindex.htm
Maar het idee is toch aardig.
Waarom die obsessie om de bevolking te halveren of families af te schaffen? Het is een verschrikkelijke autoritaire kronkel.
@McCain | 24-08-23 | 15:37:
Wie heeft het over families afschaffen?
Het is geen obsessie en het is niet autoritair.
Er wordt niets afgedwongen.
Het is gewoon een rekensommetje dat het in Afrika en Azië uit de klauw gaat lopen.
Maar daar mag je niets van zeggen want dat is niet woke.
Lees nou maar gewoon even:
www.vhemt.org/nindex.htm
Het is niet ingewikkeld.
Maar in Niger, Angola, Uganda, Mali
Nigeria, Egypte, Pakistan, Somalië en nog een rij landen krijgt men bijna 6 kinderen dus mooie droom maar daar blijft het ook bij.
@MargauxGrandCru | 24-08-23 | 15:51:
Dat aantal kinderen kregen ze vroeger ook, maar toen gingen er van de acht zeven dood. Nu blijven er zeven leven en een dood.
Gewoon die 70 liter van de 3,5 liter v6 blijven volgieten en karren maar. Ook als er een activist zich vastplakt aan mijn motorkap. Fuck de roverheid! Nu met klein stemmetje: kudt moet ik toch meer fietsen.
Hier een tank van 125 liter voor mijn Hellcat V8 maar als het verschil 40 cent wordt rij ik wel even naar Duitsland want de grens is 800 meter verderop.
@MargauxGrandCru | 24-08-23 | 15:54: waar heb je die in gelepeld? Vette motor!!!
Nog ff en ik kan een v12 volgieten... maar voorlopig moet ik het doen met een 2.5 v6 ..62 liter gaat erin ,is best te doen.
@MargauxGrandCru | 24-08-23 | 15:54: das dan ook mooi spul
De A12 blokkeren.
Wedden dat jij geen vergunning krijgt om daar te demonstreren of dat de politie jou dan wel binnen vijf minuten afvoert?? Wedduh wedduh..
Omdat je tank leeg is?
Net voor ons vrij duur getankt hier over de grens, €1,71 liter eurosuper.
In Tsjechië verschilt het rond de 1,50-1,60 per liter E5 ‘Natural’.
@Cunts-en-kitsch | 24-08-23 | 15:15:
In Tsjechie rijdt iedereen naar Polen, benzineprijs verschil is slechts marginaal maar relatief groot op een maandsalaris van 1.250e
Of het nou in de zorg is, de sociale zekerheid, bij de politie of in het onderwijs, overal zijn tekorten en moet bezuinigd worden...allemaal voor zinloze uitgaven van miljarden aan klimaat en immigratie. Minder voorzieningen, maar alles wordt tegelijkertijd ook nog eens veel duurder. De burger betaalt toch wel, want hij moet. Ben benieuwd wanneer het schip strandt, kan nooit meer lang duren....
Het schip is al gestrand en de mogelijkheden tot zwemmen ontnomen.
We zullen roepen om verlossers zoals Frans Timmerschrans.
De zorgkosten groeien elk jaar met acht procent. Ergo, er wordt niet bezuinigd op de zorg. Er wordt elk jaar meer aan uitgeven
Hee, ik heb een idee!!! Als we nou eens kappen met die grote uitgaven aan klimaat en immigratie? Dan blijft er geld over voor die andere dingen? En dan hoeft de overheid niet zoveel belasting meer te heffen. Mooi toch? Of niet dan?
Toch fijn dat zo de kinderen uit minima inkomen met meer honger naar school gaan .
Benzine voor naar je werk zal toch betaald moeten worden.
Als je je kind met honger naar school laat gaan moet je uit de ouderlijke macht worden ontzet, dat is kindermishandeling want ongeacht hoe beroerd je financiële sores is moet er altijd een eurootje beschikbaar zijn voor een supermarktbrood.
@_pacman_ | 24-08-23 | 15:07: diezelfde macht die eerst jouw boterham voor je kind afpakt komt je vervolgens uit de ouderlijke macht zetten omdat je je kinderen niet kan voeden. U heeft volkomen gelijk en begrijp ik niet waarom het coa het niet ook zo doet.
@_pacman_ | 24-08-23 | 15:07: niet dus,, er is al veel gekaasschaaft
@Veepert | 24-08-23 | 16:47:
Volgens mij begrijpt U het niet. Het systeem is vastgelopen.
'Ouders uit rechterlijke macht zetten' kan alleen als er capaciteit is voor opvang, die is er niet (verre van)
veel mensen praten over maatregelen vanuit 1 kant, probeer het geheel te zien. Het meest bizarre is dat het rechtsysteem ook is vastgelopen, dus je kan ook geen recht meer halen (zie enorme opkomst van internetoplichting)
Crises, groeiende armoede, de staat grijpt in, een nieuw oerwoud van regelingen en toeslagen, moet ergens van gefinancierd worden dus hogere belasting voor de “rijkeren” (middenklasse).
- de onderklasse blijft ongeveer op gelijke voet maar verliest een flink deel van hun vrijheden.
- de middenklasse wordt uitgeknepen, gedwongen om de spaarpot op te eten (energietransitie) en aanvullen is niet mogelijk: de gestegen kosten slikken het gehele maandbudget op.
- de elite betaalt meer maar behoudt grotendeels haar levensstijl.
Kortom: een verstikkende vorm van socialisme voor het plebs, maar de elite blijft gevrijwaard.
Misschien toch maar een handeltje in jerry cans beginnen
2 zieners vonden dat al tientallen jaren geleden. Een liter benzine moet net zo duur zijn als een fles goede Beaujolais. Vrij baan voor de vrije jongens!
Gelukkig woon ik in Sittard... :-)
Gefeliciteerd dat je dat nu ook een keer kan zeggen.
Ik mis de elektrische scooter. Bij mooi weer een goed alternatief. Waarom zou ik zo'n overprijsde elektrische fiets aanschaffen? Er zit een ingewikkelder mechaniek in (kan meer aan kapot) en het effect op de conditie valt behoorlijk tegen. Dan kun je beter af en toe naar de sportschool. Een elektrische scooter is een stuk voordeliger.
Tot je schuurtje/garage/huis afbrand, in die volgorde.
Het bereik gaat nergens over op een electrische scooter. Beetje tegenwind en je staat na 25-30 km stil.
@hier openen | 24-08-23 | 15:36:
kan met elektrische fiets en auto ook. Zelfs je telefoon kan ontbranden.
@Lorejas | 24-08-23 | 15:39:
dat hangt af van de scooter:
www.scootercentrum.com/blogs/blog-sco...
Halen ze geen van allen. Zeker niet met 45 km:u.
Je scheel betalen om naar je werk te komen. Wat een gunst wat een gunst.
Eens in de maand bel ik het plaatselijk COA, dat ik aan de pomp beroofd ben. Dan stuurt de gemeente centjes zolang ik m'n muil erover houd.
COA?
Het schadefonds Geweldsmisdrijven geeft u in zo’n geval €2.500,- gratis geld. No questions asked
Als je niet meer auto kan rijden waarom zou je dan nog gaan werken.
Als je de auto de deur uit doet hoef je niet meer te werken.
Diesel kun je in principe ook in een grote drum opslaan in je schuur of op de oprit. Benzine niet. Ik weet niet wat de regels in NL zijn, maar zelfs in Belgie zie ik soms al mensen met eigen tank, groot ingekocht (zoals ze ook de mazout inkopen) op hun erf
Benzine mag je vrij tot 240 liter vervoeren (excl. tankinhoud)
Benzine mag je vrij opslaan tot 300 liter
Vanaf 300 tot 800 liter moet er een lekbak onder staan
Ben zelf ook al een x aangesproken door een Duitser bij een pomp die de 240 liter wel erg veel vond (Wat je doet is levensgevaarlijk), ik had hem maar verwezen naar de regelementen.
Ik wil dat brandstof 4 euro per liter wordt. Dan verdwijnt een groot deel van het verkeer, goed voor het milieu en ik kan doorrijden. Daar heb ik wel maandelijks 200-300 Euro per maand voor over. Auto rijden is voor mensen die de aflaat kunnen betalen en welgesteld zijn, niet voor de gewone Nederlander. Het moet maar eens klaar zijn met al die plebs die boven hun stand leven. #ikstemTimmermans.
Een echte aristocraat verplaatst zich per koets.
@lekgoot | 24-08-23 | 14:57:
Het schijnt dat het koningshuis een koets in de aanbieding heeft.
Zo goed als nieuw ook. Werd een keer per jaar door een oud vrouwtje gebruikt.
@Dandruff | 24-08-23 | 15:22:
kan ik er een proefritje in maken?
@lekgoot | 24-08-23 | 16:43:
Wel op Swiftjes letten dan
Die brandstofaccijns betaalt u voor een goed doel. Immers, de Leopardtanks, F-16’s en de 155 mm granaten zijn niet gratis. Slava Ukraina
Voor de ukraine wil ik best betalen.. maar voor veel andere hobby's niet.
@Waar je naar toeKan | 24-08-23 | 16:54:
Hoorde dat Bulgarije nog goedkope granaten in de aanbieding heeft
(zie Mali)
Maandag getankt voor 1,65 diesel. Het kon goedkoper, maar dan moet ik 17 km heen en weer rijden en dan is het alweer duurder. Volgende week even naar Tsjechie voor boodschappen, manicure voor de dames en 1,54 voor de diesel.
Vanaf volgende week een zestal weken € 1.38 voor E5. Met de vlieger voor € 120 retour en ter plaatse met mijn eigen auto de hele republiek rondkarren, thuis slapen en elke dag op restaurant. En na terugkomst meer geld op mijn rekening dan voor vertrek. Heerlijk om even tijdje niet genaaid te worden.
Dicht bij de Belse grens, tank ik al jaren enkel ende alleen daar (scheelde soms wel 45 ct per liter). Daarnaast ook emigreren natuurlijk.
Toch zonde..
Nederland was altijd het land van de mobiliteit.
Kan je je geluk niet vinden in de plaats waar je woont? Stap in de auto en trek ‘t land in.
trek het land uit, bedoel je.
10.000 jaar geleden ontwikkelden de mensen de landbouw en naast jagen en verzamelen.
Er woonden toen 10 miljoen mensen op de hele wereld.
Maar groeide het opeens veel sneller.
Tot een half miljard mensen op de hele wereld rond 1500.
Daarna ontwikkelde zich de wetenschap en techniek, kwam er olie en kunstmest.
In 500 jaar tijd zitten we op 7 miljard.
Conclusie: jagen en verzamelen is beter voor het mejeu.
Jagen en verzamelen is ook beter voor de mens!
Alleen... wie gaat die 10 miljoen overblijfers selecteren? WEF? WHO? UN? EU? AI?
Thank you for not breeding.
Beloon mensen die geen kinderen nemen.
Als ik stop met werken hoef ik ook geen benzine meer te tanken of belasting te betalen. Kan ik verhuizen naar een goedkopere omgeving. Want wat ik overhoud nadat de regering betaalt is, is de moeite niet meer.
Even rustig wachten op een topic. Alhoewel niemand gaat d'r missen, kan bosma mooi voorzitter worden :)
Mensen die in Belgie komen tanken nemen ook meestal nog sigaretten mee. Dan ben je helemaal snel uit de kosten. Ik zie nu al zoveel NL kentekens het lijkt wel een invasie.
Een tientje betalen voor een pakje sigaretten waar je longkanker van krijgt, en dan zeuren over de prijs van benzine.
De kosten eruit halen omdat je rookt. Echt, wat een niveau.
@JJMS | 24-08-23 | 14:56: inderdaad, en hoe vaak ze nog met een redbull en een mars naar buiten komen. Zijn ook meestal kleine duitse auto's of japans/koreaanse middenklassers met trekhaak. Ze maken de Nederlanders niet echt geliefd hier.
@JJMS | 24-08-23 | 14:56: Dan moet je bij de vietnamese winkels langs de tsechische grens gaan kijken. als niet-roker kijk je je ogen uit als iemand voor 700 Euro of meer sigaretten koopt, echt geen uitzondering. Ja, is ook voor de buren, haha.
Pas als er controle aan de Oostenrijkse grens is, zelden, dan kijken ze wat zuur.
Niets, dan zit ik bijna in Spanje. Daar is het veel goedkoper. U kunt het tegenhouden in het stemhokje maar dat wilt u niet. (dit gaat niet over de gemiddelde reaguurder)
Si, las obras comienzan en noviembre.
Ik tank altijd voor vijftig euro….
Dat is niet zo handig, ik tank altijd voor een tientje!
Ben bang dat het hier niet bij blijft. Het zal allemaal alleen maar duurder worden. Die peper duren linkse hobby's moeten toch ergens van betaald worden.
700 miljoen uitgeven aan subsidie voor windmolens in de Wieringermeer, de datacenters alle stroom laten opvreten (als het waait) en de bedrijven zoals Vattenfall de winsten laten maken.
Waarom regelen we het soms niet gewoon zelf, en houden de winsten ook gewoon zelf.
De Belgische Schatkist dankt u.
Hoe ver moet je België in rijden voor het eerste tankstation? Aangezien ze er bijna geen hebben?
Ik woon langs een tankstation, maar het loont nog steeds om 10 km enkele rit naar België te rijden (en dan natuurlijk de verbruikte benzine van het voordeel afgehaald). Lekker stukje touren, muziekje aan, beetje geld besparen en terug. Maar het is gewoon te triest voor woorden. Die benzine is identiek, verschilt enkel in BELASTUNG.
Luxemburg 1.66 voorige week, belgie 1.86. Het moet dus ook gewoon anders kunnen.
verder word ik doodmoe van dat gelul over kortingen en belastingvoordelen enzo. We willen gewoon minder hard bestolen worden, zo simpel is het.
Precies, de gedachte vanuit de overheid is alsof ons geld al van hen is, en we blij mogen zijn dat we nog wat mogen houden. Terwijl het andersom is, het is ons geld en we willen allemaal wat geven aan de overheid zodat ze kunnrn doen wat "we" vinden dat nodig is.
U wilt toch dat er vijf verschillende Toeslagen worden uitgedeeld in Nederland.
Heeft stemmen nog invloed hierop?
Natuurlijk. Als er voldoende mensen op partijen stemmen die stoppen met zgn "linkse hobbies", dan kunnen de belastingen flink omlaag, incl. BTW en accijnzen.
Hier in UK , betaal ik £1,49 voor een liter.
Ken je nagaan wat er gebeurt als XR gelijk krijgt en de fossiele subsidies wegvallen.
fossiele subsidies? brandstof? dus er zijn fossiele subsidies om mee te delen in kosten en aan de pomp wordt er vervolgens meer dan 50% accijns overheen gegooid om mee te delen met de baten, holy cow
Gewoon tanken in Belgie en boodschappen doen in Duitsland. Fuck de roverheid.
Scheelt 30 eurocent per liter, ik rijd voortaan wel naar Duitsland.
Ik woon in de kop van Noord Holland.. weet niet of het rendabel is.
@Robbie-Rattenstaart | 24-08-23 | 14:31:
Hangt ervan af hoe groot je aanhanger is en hoeveel jerrycans je meeneemt.
@Robbie-Rattenstaart | 24-08-23 | 14:31: boodschappen scheelt genoeg om er aan over te houden dan de loze ruimte opvullen met jerrycans en op het gemakkelijk terug. Een paar jaar geleden, voor de accijnsverlaging was het al rendabel stond er in de meeste kranten. En het vreemde is dat het niet goed is voor het milieu, maar daar geeft de overheid toch niet zo veel om. Dat is alleen maar voor het oog van het kerkvolk
@lekgoot | 24-08-23 | 15:00: Volgens de eu website europa.eu/youreurope/citizens/travel/... mag je niet meer als 10 liter meenemen, In de andere eu Tsjechie bijvoorbeeld wordt 20 liter aangehouden. Je mag tot 240 liter in jerrycabs meenemen, maar moet dan wel accijns en BTW betalen.
@bergsbeklimmer | 24-08-23 | 16:57:
Lees de website anders eens een keer?
die 10 liter staat onder het kopje
'Btw en accijnzen als u de EU binnenkomt'
ga lekker een berg beklimmen en laat regelementen en mobiliteit alsjeblieft voor wat ze zijn, 10 liter binnen de EU wat denk je zelf
Zoiets ja, de benzine wordt onbetaalbaar en elektrisch rijden ook door de wegenbelasting vanaf 2025. Daar zit je dan met je extra zware stekkerbak vanwege de accu's. Het wordt straks goedkoper om je auto te laten duwen door een uitzendkracht.
'Kees, vandaag heb je een makkie want ik hoef alleen maar naar de Aldi. Maar vanavond vroeg naar bed want morgen moet je fit zijn. Dan gaan we naar Den Haag. Vanuit Roodeschool.'
Uitkomst is bekend maar het is natuurlijk geen complot.
Voorbeeld Duitsland. Duitsland importeert doodleuk Russisch gas via Turkije. Iedereen weet het; niemand zegt er iets van. De Russen en Turken alsmede Duitse tussenhandel verdienen er een moddervette boterham aan. De Duits burger past bij.
Daarnaast koopt Duitsland Russisch gas in de vorm van kunstmest.
Kunstmest wordt gemaakt uit aardgas. Methaan wordt gebonden met de stikstof uit de lucht. Het gas is voor 80% grondstof voor de kunstmest. 20% van het gas wordt gebruikt voor proceswarmte en opwekking van elektriciteit.
De hoeveelheden uit Rusland geïmporteerde kunstmest verdubbelen terwijl je erbij staat. Duitsland heeft de import van kunstmest niet op de verboden lijst gezet.
De uitkomst (zie boven) is bekend. Stijl stijgende prijzen land- tuinbouwproducten. De burger pas bij.
De auto is onbetaalbaar. Streekvervoer wordt afgeschaft. Treinen zitten barstensvol. Dhaka aan de Noordzee.
Zijn we ook hierbij terug in het guldentijdperk, maar dan in euro's...
www.digibron.nl/viewer/collectie/Digi...
Wie heeft ooit bedacht dat je geen Monetair Beleid hoeft te voeren? Het Afschaffen van de Gulden en de Nederlandse Bank met eigen beleid is wel het aller domste idee geweest van de Boomers.
een liter euro kost 2.81 gulden
goede teksten
Tank al zeker 20 jaar in Duitsland, ze doen maar.
Dan loont het nog meer om 1 x per maand in Luxemburg peuken en peut te scoren
Den haag maakt miljarden kwijt. U mag betalen. De ambtenaren dragen geen consequenties. Duidelijk toch?
Hoe lang kun je Aral 100 of Shell V-power 100 bewaren in jerrycans alvorens niet meer geschikt voor de bolide?
Naargelang de bewaaromstandigheden... Als die aardig consequent blijven en niet te warm of te koud, kan je het best een maand of 2 bewaren.
Zolang er zo min mogelijk ethanol in zit, ontstaat er ook zo min mogelijk vocht in de jerrycan.
In de meeste gevallen zelfs probleemloos enkele jaren.. het overwintert hier immers ook de hele winter in de AWD maaimachine www.auto55.be/nieuws/32759-hoe-lang-k...
Wat rij jij in vredesnaam dat je de 100 benzine nodig hebt
@Baksteenbakker | 24-08-23 | 14:26: Vpower 102 tanken Shell Berlinerring Aachen. 100 benzine zit hier ook in de grasmaaier die heeft net als de auto elektronische inspuiting en loopt dan beduidend zuiniger..
@Smoelensmid | 24-08-23 | 14:26: Bedankt voor de info!
@Baksteenbakker | 24-08-23 | 14:26: Een Italiaanse schone met behoorlijk wat power. 98, 100 of 102 is veel beter voor power auto's of klassiekers. Maar ook voor andere auto's beter en zuiniger in verbruik. Maar er zit inmiddels wel een heel behoorlijk verschil per liter tussen 95 en 98 in Nederland. Dus ik snap dat veel mensen gewoon 95 tanken.
Je vergeet een mogelijkheid:
Nog meer thuiswerken.
Of de benzine niet zo duur maken.
Om duidelijk te maken hoeveel geld de overheid op een liter benzine binnenhaalt. In Maleisië betaal je ongeveer € 0,40 per liter…
En hoeveel azc's hebben ze daar?
Gelukkig woon ik tegen de Duitse Grens, en ik werk tegen de Belgische grens.
Komt goed.
Probleem? Welk probleem? Ik wip hier even snel de grens en gooi de tank met 5 minuten vol.
Op autoscout24 staat een mooie Ford Model A op kolengas.
Verder m'n tomosje maar ff afstoffen, daar kan eventueel een eigen brouwsel in.
Ik heb een Nissan Pixo, benzineverbruik (±) 1:23. Voorlopig kan het er mee door. Maar er moet niet nog een verhoging plaatsvinden.
Tank al 25 jaar in duitsland. Fak deze rovers
Het is idd een principe zaak, ik zie het als een betaling van BTW in het buitenland als vergoeding van het autobahn gebruik op wintersportvakantie
Diesel tanken
Ik zou het niet eens voor mijn geweten kunnen wetende dat Diesel nu officieel volgens de wetenschap als carcinogeen wordt aangemerkt. Na drie keer gevochten te hebben tegen die klote ziekte gun ik dat niemand.. Diesel exhausts do cause cancer, says WHO www.bbc.com/news/health-18415532
@Smoelensmid | 24-08-23 | 14:13:
Spijt mij jongen, maar de WHO is meer politiek dan wetenschappelijk. Als diesel, dan ook benzine, kerosine en asfalt zou ik ook niet opsnuiven, net zo min als alle plastics.
@Louter Leuter | 24-08-23 | 15:21: Het enige wat ik nog mag snuiven is dus lijm;)) www.sciencedirect.com/science/article...
@Smoelensmid | 24-08-23 | 16:17:
Niet doorgespit, geen tijd. Maar als er sprake is van relatieve kansen, en dan een verhoogd risico, dan geldt dat nagenoeg voor alle stoffen. Overdaad schaadt.
Alles duurder maken is beter als regulering, denkt onze elite.
Dat het ook ten koste van iets gaat voor anderen, dat schijnt dan minder belangrijk te zijn.
Je kunt parkeren heel duur maken en genoeg mensen wegjagen en dan heb je het probleem 'opgelost'.
Maar waar zijn al die mensen dan gebleven die wilden parkeren?
Zijn die in rook opgegaan?
Nee, maar die kunnen zich deze vorm van mobiliteit niet meer permitteren.
Hier heeft die elite geen last van.
Maar is het echte probleem, de behoefte opgelost? Nee dus.
Het is alleen onderdrukt.
En voor auto's gaat het om teveel geld voor de gewone man.
Je kunt niet zomaar weer 10-15k ophoesten.
En weer even inschikken, en weer een plakje eraf.
Zorgmijders, energiemijders, voedselmijders,
voedselbanken, we hebben zelfs een opvangcentrum voor dakloze gezinnen in Nederland.
En zo komt er steeds meer onderdrukking en ergernis.
En stress.
Als je geld hebt is de vrijheid niet duur.
En dan weet je niet meer hoe gewone mensen moeten leven.
“ Zorgmijders, energiemijders, voedselmijders,
voedselbanken, we hebben zelfs een opvangcentrum voor dakloze gezinnen in Nederland.”
Het blijft me verbazen. Met vijf soorten Toeslagen, met vrijstelling van gemeentelijke heffingen, met gratis laptop, schoolspullen en smartphone van de gemeente, met gratis schoolontbijt, Ooievaarspas, bijzondere bijstand voor een nieuwe wasmachine en een subsidie om gratis naar de dierenarts te gaan met je zieke parkiet (= Regeling ADAM).
In mijn dinoslurper gaat altijd voor € 25,00 de tank in.
Wel heb ik periodiek de laatste tijd, dat ik steeds minder ver kom.
Dit is een geintje.
Waar de verhoging vandaan komt wordt niet over gesproken.
Het uitknijpen van burgers gaat eens zijn tol eisen.
En de plucheplakkers hebben nergens last van, dienstauto of zo?
Mega inkomen zal ook een rol spelen.
De plucheplakkers rijden nu eenmaal een auto op kosten van de belastingbetaler.
Je weet wel, uit de brandstof onder andere.
@AdvocatusDiaboli | 24-08-23 | 14:04: Als dat het enige was, maar u geeft al aan dat er meer inkomstenbronnen voor de overheid zijn.
Momenteel €1.79/l diesel goedkoopste prijs in deze omgeving. Dat station staat 800 meter van mijn huis. Ik vind het wel prima. In duitsland zijn ze zelfs iets duurder. Tenzij je 15 kilometer Duitsland in rijdt, maar dan maak je geen winst bij een 60 litertank.
Je maakt geen winst, je betaald minder.
@deja_view | 24-08-23 | 14:03: Wie betaalt bepaalt;)
Sinds Mei dit jaar in ons wijkie te 030 ook al betaald parkeren ingevoerd en nu dit weer!
Schijtziek ervan!
En opeens hebben de mensen geen parkeerbehoefte meer zeker.
Vast niet.
Die zone dijt inderdaad steeds verder uit vanuit het centrum. Een paar jaar geleden kon er hier in Zuidwest Utrecht nog over gestemd worden en klonk een duidelijk: Nee! Maar het is een kwestie van tijd voordat het er hier ook gewoon doorheen geramd wordt.
@R.F.Pickering | 24-08-23 | 14:39:
Aan de Cartesiusweg, waar ons wijkje aan grenst, wordt nu een autovrije buurt gebouwd met een zeer beperkt aantal parkeerplaatsen.
Voornamelijk natuurlijk heel veel groen en klimaat verantwoordt e.d.
Laatst stond er een intervieuw met een nieuwe bewoonster ervan in de DUIC.
Geleuter over hoe belangrijk zo'n groene wijk wel niet is voor 't klimaat en de mensen etc.
Een minpuntje was wel dat zij haar camper nu bij iemand anders, ( lees ons buurtje aan de overkant) moest neerzetten!
Hypocriete k*dt!
@AdvocatusDiaboli | 24-08-23 | 14:05:
U snapt 'm!
Maar die dwaallichten in 't Stadhuis denken waarschijnlijk dat al die auto's spontaan zullen verdwijnen, wanneer je de bezitters(sters) ervan maar genoeg blijft treiteren!
Al zal het 't laatste zijn wat ik doe, die Chevy blijft gewoon in gebruik.
( Joris, bij voorbaat excuus.)
De vinkentering en hurkenschurft voor ze!
En dat leidt er weer toe, dat werknemers elders werk gaan vinden, denk aan leraren, ambulante zorgmedewerkers. Vereenzaming onder de toch al eenzamen neemt toe. Super (a-)sociaal beleid!
Dat wordt weer wachten op ontploffende fietsenschuurtjes die vol staan met jerrycans benzine, was rond 1973 ook regelmatig een dingetje
Ook de oliecrisis meegemaakt?
En rijdende brandbommen op de weg
Komt rekening rijden er ook nog eens bij... heb een eigen zaak, probeer gewoon zoveel mogelijk digitaal te doen. Niet voor iedere wissewas de weg op. Verder moeten we er gewoon mee dealen. Wordt alleen maar erger. En op zich straks geen stank auto;s meer... erger mij altijd op de fiets met die kutscooters die amper sneller gaan dan mijn niet elektrische fiets maar wel minuten lang vergast worden. Verbranden van fossiel is zo 19de eeuw.
Wat een onzin. Zelfs tot na 2050 zullen we nog natuurlijke energie nodig zijn.
@ChalinaRosa | 24-08-23 | 14:19: Natuurlijke energie.. gebruik ik ook voor de auto de tuin en het huis.. afkomstig van de opbrengsten van de zon ;)
Zonnepanelen (zelf betaald) op het dak..... maar mijn auto opladen met de kabel over de stoep mag niet.
Braaf met het OV (baas betaald) naar werk...... maar de bus de/of trein rijdt heel vaak niet.
En ondertussen betaal ik mij scheel aan allerlei verhogingen van accijnzen en belastingen.
Why??
Omdat Mark Rutte de pvv buitensloot en formeerde met D66.
Dit antwoord past op meerdere dossiers, zoals o.a. het asielcircus.
Hoezo mag je je auto niet opladen?
Of gaat het puur over het gebruik van de stoep? lijkt mij sterk
Dat zal de inflatie lekker aanwakkeren. Mooi man.
Mensen hebben duizenden jaren zonder auto geleefd. Prima te doen.
De wereld is ook nog precies hetzelfde als duizenden jaren geleden.
Ik ga even kijken of er nog een hert te vangen is.
Konden we maar aan Ötzi vragen hoeveel mensen in zijn 30km omtrek kende, 5000 jaar geleden.
Verder dan 30 km kwam hij waarschijnlijk ook niet.
10-20 miljoen mensen in de hele wereld.
Ook heel lang zonder internet. Is dat tegenwoordig nog te doen?
De zaak betaalt het en berekent het door in prijzen
Precies. Ook al sta ik de inhoud van de tank te verbranden in de file, de klant betaald.
@Harry100 | 24-08-23 | 13:56: *betaalt
batvoca2 spelt het wel goed.
Ik haal paard en wagen weer voor de dag. Geen MB, geen benzine nodig, geen BPM, geen accijnzen gedoe, parkeren is gratis, geen files, geen APK, geen steenkoolverbruik( groene stroom noemen ze dat dan) zoals alle electrische auto's.
Een paard schijt veel=stikstof dus mag niet.
Gelukkig hoef je een.paard niet te voeren, te huisvesten, geen hoefsmid of dierenarts.
Is gewoon gratis,
Terug naar de 19e eeuw:
Met uw baseball petje in de hand nederig naar de langszoevende regent in de tesla zwaaien. Dit terwijl u voor uw geleaste klimaat neutrale plaggenhut staat.
Nederland wordt op vele fronten voor de belastingbetalende legale burger onbetaalbaar.
Opzij, opzij, opzij de nieuwe mensen moeten erbij????
De droom van Joop den Uyl was ooit; Elke arbeider een auto.
Inmiddels is die droom werkelijkheid en staat die auto voor de deur, alleen ermee rijden is niet meer te betalen.
Weet je wie nog meer het volk een auto toebedacht?
De arbeider heeft geen huis, auto of pensioen meer. U moet en zou weer een pauper zijn.
@Harry100 | 24-08-23 | 13:58: Ein Wagen für das Volk, ein Volkswagen.
@Regentenstijl | 24-08-23 | 14:13: Ein wagen für das Volk klinkt meer als een gelede bus;))
Dat krijg je als de bussen van lijn 73 in ter Apel niet meer rijden vanwege overlast, minder bussen = minder diesel. Er moet ergens geld vandaan komen. Dan maar meer accijns.
Boeiend. Prima te betalen
Stoere jongen/meid zeg! Denken aan een ander is lastig he? Ik voel er zelf ook niks van, maar kan me hier wel erg boos om maken.
@Waakvlam | 24-08-23 | 13:54: Ik niet.
Moet u nu echt wéér over uw theezakjesverzameling beginnen?
Een kleinere overheid is een goed begin, minder geld rondpompen een goede tweede en ten slotte weg met klimaat en stikstofbeleid.
Begin met de makers te faciliteren, jeweetwel, de loodgieters, de (witte) garage houders, de timmermannen (niet TimmermanS), het mkb. De mensen die écht iets kunnen. Maar bij god ontsla iedereen die iets met klimaat, gender, sensitivity of coaching doet, de babbelaars die niets substantieels toevoegen behalve praatjes, dat kost alleen maar geld en levert 0,0 op.
Als je een mening hebt dan wordt je maar reaguurder ofzo.
VNO-NCW staat er ook ongeveer zo in.
Doe maar eens geen lastenverzwaringen maar snij lekker in je eigen waterhoofd van ambtenaren met nutteloze flut baantjes die niets toevoegen aan een betere overheid.
@normanius | 24-08-23 | 14:02: Dat! Wordt hoog tijd.
Ik tank uit principe al jaren niet meer in NL. Kan ook makkelijk, want Belgie op korte afstand.
Maar los daarvan, als 020 op drie km van de Duitse grens zou liggen en Den Haag op drie km van Belgie, hadden we die hele zeikzooi niet gehad.
Grappig weetje: Eric "Pinokkio" Kwiebus vond dat het allemaal wel losliep met dat gezeur van pomphouders in de grensstreek. Tot Pieter O eens een dagje op de Duitse grens die aanhoudende file naar de pomp 100 meter in die Heimat heeft staan filmen. Met het commentaar "en wat is dit dan, Eric?"
Overgestapt naar elektrisch. #groteblij
Als je oplaadt bij je eigen huis (of je bedrijf/werkgever) wellicht maar opladen bij een openbare paal is ook vre-se-lijk prijzig.
Ben benieuwd hoe lang die groteblij blijft. Wij rijden ook elektrisch, eens zien hoe lang die het blijft doen en hoe duur de vervanger is.
Brandstof was/is zo gek nog niet.
Dat dus. Zonnepaneeltjes op het dak, en je laadt voor EUR 0.12 per kWh. Dat wil zeggen; EUR 0.12 als opportunity cost omdat je die stroom niet terug het net in levert.
Dat is 2-2.5 cent per kilometer.
@ratelaar | 24-08-23 | 13:54: 10 jaar vanaf nov 2013 heel erg blij hier. Toen was er nog maar een snellaadpunt op weg naar Amsterdam en moest ik via de A73 naar het noorden, inmiddels kun je bij ieder tankstation langs de A2 snelladen.. het is zo snel gegaan.. Ieder morgen staat hij volgeladen voorverwarmd of gekoeld klaar en dan denk ik zo blij dat ik nooit meer hoef te tanken voor de dagelijkse rit.
Ze pakken je via een hogere rekening. Linksom of rechtsom.
Grote blij binnenkort weg vanwege hoge wegenbelasting voor elektrische auto's...
@steelbreeze | 24-08-23 | 17:47: Wegenbelasting betalen moeten gebruikers vanaf 2025 al, maar in dat jaar krijgen ze nog 75 procent korting.. het gaat toch per gewichtsklasse? Mooi dan dat de carbon fibre i3 met 1245 kilo 100 kilos minder weegt dan mijn vorige 3 serie 1365 kilo;)) Tegen die tijd alweer dertien jaar niet betaald dus het kan dan we uit van de besparingen hoor..
Het hele AZC circus moet ergens van betaald worden, dus peuken naar de 20 euro en peut naar 2,40 de liter. Het gepeupel betaald toch wel.
Nederland heeft juist hele korte routes als klein compact land.
Waarom is het hier zo extra duur?
Een beetje sales of forens in andere landen springt er bovenuit.
het is wel absurd, melkkoe is waarschijnlijk de enige reden.
https://images.nrc.nl/NE50hP8Luv6dgzXJTqyefoZ3z4A=/1920x/filters:no_upscale():format(webp)/s3/static.nrc.nl/images/gn4/stripped/data83175188-e97f39.jpg
Qua vluchtelingen en weet ik wat moeten we europa volgen. Waarom niet meer uniformiteit als het hier over gaat. Keerzijde; als het overal in europa hetzelfde wordt zul je zien dat het overal omhoog gaat tot ons niveau .
Dat zou voor oost europa wel heel extreem zijn natuurlijk
@TurpinDick | 24-08-23 | 13:56: Dat was 7 maart 2022. Hier de actuele prijzen: nl.globalpetrolprices.com/gasoline_pr...
Omdat wij alle lasten van de hele wereld zullen dragen!
Benzine? Boeien. Ik rijd diesel.
Ik rooie.
Als heel Nederland nou eens 1 week niet tankt uit protest. Dan is het zo afgelopen.
Altijd bizar zoals RTL het nieuws weergeeft.
Wat zijn de gevolgen als de overheid inkomsten mist.
De inkomsten waren dit jaar al hoger door verhoging van accijnzen
en BTW op energie.
Uiteindelijk zullen we er in mobiliteit op achteruit gaan. Terug naar de jaren 60 waarin één keer per jaar de trein naar Groningen voor familiebezoek verloorloofd kon worden. Op de fiets naar Rockanje!
Dhaka aan de Noordzee. De bevolking op de fiets en scooter. Stiekem vinden de elite Kaag, Rutte en Timmermans dat heerlijk om te zien.
Als tanken in Nederland nog onbetaalbaarder wordt, zal ik met nog meer plezier in België tanken.
Timmermans is er voor alle burgers; hamburgers, cheeseburgers en kipburgers.
Wat mij betreft, tegel van de dag!
Gelukkig hebben onze politici gezorgd voor een uitstekend alternatief: de trein. Betrouwbaar, betaalbaar, veilig, schoon....
Doe maar. Hoe duurder hoe beter. Autorijden moet weer voor de elite worden.
Lekker trollen. Wanneer wordt dat weer voor de elite?
Net als flink belasting betalen trouwens, dat moet ook maar weer exclusief voor de elite worden.
@zwellevertje | 24-08-23 | 13:52: is het al
De elite inmiddels alweer ingehaald door de nieuwe elite.. The aspirational class. press.princeton.edu/books/paperback/9...
Gewoon VVD, PvdGL, D666, CU, CDA, BBB, NSC, VOLT en Poezenpartij blijven stemmen.
Dan verandert er niks. Wel zo veilig.
Omtzigt durft alleen de buitenlandse studenten en hogere expats te pesten hoor.
Omtzigt zoekt al toenadering tot Timmerfrans en sluit Pvv/Fd uit. Timmerfrans zoekt toenadering tot NSC en sluit de vvd uit. Komende regeerperiode wordt dus nog 4 ergere jaren. Nog meer nieuwe buren, nog langer thuis wonen, nog hogere belastingen.
Poezenpartij hahaha. Dan denk ik toch aan wat anders ;-)
Ging vanmorgen even 5 liter halen voor de AWD grasmaaier bij de pomp om de hoek. Ik kreeg een doodschok nu al .. iedere week tanken en ik zou gek worden. Zo heerlijk alleen nog maar met een jerrycan voor de grasmaaier bij de pomp te moeten komen, en de benzine 3touring heel incidenteel in Belgie af te kunnen tanken.. Goedkoper zal het niet worden vrees ik.. iedereen dus aan de ULEV!
Ja iedereen aan de ULEV en dan zegt het netwerk *BIEM*. Het KAN niet, denk eens een beetje verder dan de eigen oprit.
Je bent al gek als je 5 liter benzine nodig hebt om het gras te maaien. Knettergek.
De meeste mensen zijn zo rijk niet als U voor een ULEV.
@Ambiorix | 24-08-23 | 13:46:
Hoezo?
@J-van-de-Bontekoe | 24-08-23 | 14:27:
Zinloos om dat uit te leggen.
Maar wel mooi dat nu juist een bontekoe hier op reageert.
@Ambiorix | 24-08-23 | 14:37:
Mmmmm….
U plaatst een zinloos commentaar begrijp ik?
@J-van-de-Bontekoe | 24-08-23 | 14:42:
Jij stelt domme vragen.
Ga een boek lezen.
@JJMS | 24-08-23 | 13:44: Een hybrid is al een ulev, 75 gram co2 is de grens. www.transportnottingham.com/behind-th...
@Ambiorix | 24-08-23 | 14:44:
Ik heb altijd geleerd dat domme vragen niet bestaan.
Domme opmerkingen daarentegen..
Hoezo geen benzine voor het maaien van gras?
5 liter ? dan heb je ook wel een mini-gazon. Hier gaat er minimaal 20 liter per week doorheen, en ik heb een zuinige zitmaaier. Plus de vele liters benzine voor de bosmaaier, grastrimmer, heggeschaar, motorzagen en de houtklovert.
@Ambiorix | 24-08-23 | 13:46: Ik weiger Diesel.. en met die 5 liter doe ik meerdere keren.. een weide van 200meter x 40 meter.
@ThePozz | 24-08-23 | 14:52:
Dat dus.
@ThePozz | 24-08-23 | 14:52: mini weide van 200x40 meter en dan maai ik ook nog eens langs de doorgaande weg voor het huis.. EFI direct ingespoten 4wd machine superzuinig;) www.husqvarna.com/nl/frontmaaiers/p52...
@salonsocialist | 24-08-23 | 13:57: Betaalbaar voor iedereen.. goedkoper dan een FIAT panda.. www.youtube.com/watch?v=CBdVLNMP8dE
@Smoelensmid | 24-08-23 | 14:55:
Knap ding.
Ik rij nog met een Brigs twee cylindertje.
@Smoelensmid | 24-08-23 | 14:55: Ik zie het, koopje. Koop je idd nog geen Fiat Panda voor. Maar gelukkig wel incl. een Premium geveerde stoel.
het nederlandse volk slikt het wel weer.
iedereen is via npo en dpg zo bang gemaakt voor het klimaat. Iedereen gaat harstikke dood, dus hoppa, gaat de knip wel weer open.
Rest van europa gaat het leven gewoon wel normaal verder.
Inderdaad op frituurvet rijden. Ik heb toch al een vette bak. Vind ik zelf.
Collega van me reedt op zonnebloemolie. Rook naar een snackbar als je bij het stoplicht moest wachten.
Zoals anderen al hebben gezegd zou de beste optie een totale boycot een paar weken lang zijn. Niemand meer gaan tanken paar weken en alles wordt teruggedraaid.
Heel misschien een piepklein beetje. Maar wat we nodig hebben is een totale reset. Compleet nieuw design voor belastingen, veel eenvoudiger en zodanig dat we uitkomen op netto misschien max 30% belasting in totaal. Zodat we een overheid krijgen die in opdracht van ons dingen regelt, zoals het ooit de bedoeling was. Kappen met die bullshit van 0.2 procent hier 0.1 procent daar, heffingen, toeslagen, accijns, btw, bpm, subsidies... wat een volslagen debiel circus is het hier geworden. Oh ik dwaal af. Maar dit zijn allemaal slechts symptomen van een groot probleem: onze mega-overheid.
@John McClane | 24-08-23 | 13:50:
Onze megaoverheid.
Die dan ook nog eens faal op faal stapelt. F……. Kafka.
Gewoon Nederland bang en braaf verder wel geloven. Wat nou overdrachtsbelasting en een vrij verkeer van huisvesting? Het is uiteraard puur sentimenteel, maar is er nou echt iets beters dan eigen huis en haard?
Dat soort hechting: met zijn allen in Brussel. Net geen Zanzibar, maar dat is slechts een kwestie van tijd.
Zanzibar ook goed bezig met windenergie en solar inmiddels.. africa.businessinsider.com/local/mark... www.energyconnects.com/news/renewable...
@Smoelensmid | 24-08-23 | 13:48: John Brunner mijn beste. Lang geleden dat ik die SF kost tot mij genomen heb. Maar de zelfredzaamheid van Afrika versus al die prachtige gesubsidieerde Ngo's inderdaad. Laat Limburg ook maar eens zijn eigen broek ophouden!
De enige provincie die vooralsnog hoog en droog blijft bij de naderende zondvloed: www.youtube.com/watch?v=zD_VrFJOnss
Maar zo ver van de zee. Toch maar niet.
Ik woon op 9 km van het dichtsbijzijnde Belgische tankstation.
Ik koop elke week een paar nieuwe schoenen van het uitgespaarde benzinegeld.
Komt Timmerfrans eens in de buurt, dan heb ik projectielen genoeg.
De laatste weken scheelt het echt niet veel tussen NL en BE. Hangt er ook erg vanaf waar je tankt want lokaal zit er binnen BE ook 10 ct verschil tussen sommige stations.
@TurpinDick | 24-08-23 | 13:44: De V-power in Luik is retegoedkoop , kom niet aan met scheelt niet veel , je bent een dief van de eigen portemonnee als je de kans heb het te doen en niet over de grens tankt.Als ik terug kom uit de Randstad is het eerste wat ik doe de brug naar Maasmechelen over en volplempen voordat ik naar huis doorrijd.
Diesel in Belsj nog altijd duurder
@TurpinDick | 24-08-23 | 13:44:
Vorige week nog getankt in Lommel voor 1,78 de liter. Aan de andere kant van de grens was het op dat moment 2,08. Met de komende prijsverhogingen in Nederland wordt dat verschil alleen maar groter.
@Smoelensmid | 24-08-23 | 13:51: ik tank meestal bij Van Reeth, ook omdat het zo lekker klinkt.
@TheWriter | 24-08-23 | 14:08:
Lommel inderdaad, of Oud-Turnhout...
@TurpinDick | 24-08-23 | 13:44: onwaar. Het scheel deze week 25 cent. En dan is de peut in mijn dorp goeiekoper dan elders, omdat we op een steenworp van Bels wonen. En inderdaad het gaat om benzine. Diesel is daaro duurder.
Al de fileveroorzakende leaserijders die zo graag 100 kilometer van hun werk willen wonen blijven toch wel rijden op kosten van de zaak... de modale gezinnetjes zonder auto van de zaak zijn hier natuurlijk weer de dupe van.. maar dat is hoe die zogenaamde socialist van een Timmermans het wil!
De leaserijders zijn al over op elektrisch, vaak verplicht.
En waar zou ik moeten gaan wonen dan in de randstad? In welke woningen? Die zijn er niet!
En ik ga de ruimte en vrijheid in het buitengebied ook echt niet opgeven voor een 15minute city.
@Kartelmaster2000 | 24-08-23 | 13:39: Bijna ieder bedrijf dat hier voorrijdt is inmiddels over, of het nu de Post de Essent DHL of de plaatselijke dienst handhaving is het gaat zo snel in tien jaar tijd!
Onzin, zat reguliere mensen zonder leaser die enkel 100 km moeten doen voor hun werk.
Alsof iedereen zo maar kan verhuizen.
Methanol bij de groothandel kost minder dan benzine.....
... en levert ook minder energie.
Wachtgeld moet ergens van betaald worden.
Een totale verkeersblokkade van Den Haag lijkt mij wel een duidelijk signaal. Een week lang geen muis er in en geen muis er uit. Geen enkele bevoorrading van supermarkten. Wél als Timmermans op het Binnenhof zit, natuurlijk - anders heeft het geen effect.
Lijkt me een beter plan om ervoor te zorgen dat Fat Frans helemaal niet op het Binnenhof komt. Stem ze weg!
Die vlucht dan naar zijn winterresidentie te Brussel.
Je raakt daar alleen maar mensen mee die er net zo over denken als jij.
@Whmm | 24-08-23 | 13:51:
-
Exitus acta probat
Heerlijk, eindelijk een echte oplossing tegen files.
Inderdaad, de enige mogelijkheid om gebruik te belasten in plaats van bezit. Zonder tolpoortjes. Ook goed voor het milieu, mensen gaan eerder nadenken of ze echt met de auto moeten gaan, of misschien moeten carpoolen.
@TurpinDick | 24-08-23 | 13:39: Misschien gaat Kaag ook wel carpoolen met Mark in plaats van in haar 8 cilinder tractor te stappen. Kruipt ze achter op de fiets bij hem. Alles voor het milieu immers.
@TurpinDick | 24-08-23 | 13:39: en de mensen die echt met de auto moeten? Dat zijn er heel veel en die kunnen dan zich blauw betalen. Top hoor. Hysterie in overdrive. En carpoolen is alleen leuk op papier...
@TurpinDick | 24-08-23 | 13:39: je argument zou hou snijden als het bezit (wegenbelasting, BPM) zou worden afgeschaft.
@TurpinDick | 24-08-23 | 13:39: Voor het milieu moet zogenaamd alles wijken, maar als Alexander 2x in 3 weken heen en weer vliegt in z'n privéjet om een of andere muts te beëdigen dan is dat uiteraard geoorloofd. Timmerfrans en EU kornuiten laden hun Tesla op met een dieselaggregaat, Von der Leyen vliegt 50 kilometer omdat dat logistiek zo lekker uitkomt. Vergaderen doen we 1x in de maand in Straatsburg met het hele circus omdat dat zo'n lekkere traditie is. Maar de gewone sterveling die zijn (belasting) centjes moet verdienen door naar zijn werk te gaan mag carpoolen.
@VP732 | 24-08-23 | 13:43: Ook die gaan dan zich wel achter hun oren krabben.. net als nu in het veel koudere Noorwegen al kan ... www.youtube.com/watch?v=4TVohXHjLro&a... www.youtube.com/watch?v=IdawuX8PGl0
@Waakvlam | 24-08-23 | 13:51:
-
Çarpoolen? In Groen-Links spraak heet dat: de trein.
Dat wordt eerder opschakelen in de sportbolide.
Hoe minder mensen een auto kunnen betalen, hoe duurder het gaat worden.
Straks moeten miljonairs 50 Euro voor een liter benzine betalen, zodat de huur en zorgtoeslagen voor de rest van Nederland betaald kunnen blijven worden.
Dit dus. En dus vertrekken ondernemende mensen, zoals pisnicht hieronder en ikzelf, uit Nederland.
Oh ja, zoiets als met de prijs van postzegels. Hoe minder post er verstuurd wordt, hoe duurder het wordt om post te versturen.
miljonairs betalen veel te weinig. Zo'n doelgroepheffing zit er niet in.
Maar... welke partij gaat de belofte maken -en uitvoeren- de benzineprijs aan banden te leggen en zorgt er weer voor dat deze onder de twee euro per liter komt.
Die krijgt er namelijk in November heel veel stemmen voor terug
Ik verdien 2x modaal, je hoort mij zelden klagen. Betaal graag voor de verzorgingsstaat omdat ik begrijp dat er mensen zijn die pech hebben in het leven en we daar als maatschappij voor moeten zorgen.
Na afgelopen jaren is alleen 2x modaal niet meer voldoende om een huis te kopen als single zijnde. Word er van elke euro die je verdient steeds meer afgeroomd en je belastingvrije voet steeds verder verlaagd.
Ik reis voor mijn werk door heel Nederland in mijn eigen auto. Met deze verhoging ben ik straks weer 20 euro per week extra kwijt aan de pomp.
De rek is er voor mij al een tijdje uit, hoeveel kan je nog vragen van de middenklasse. Onrechtvaardigheid qua gevoel overheerst steeds meer. Ik wil niet meer bijdragen aan een geldverslaafde overheid die geen keuzes maakt.
Tijdje terug de knoop doorgehakt. Ik verhuis naar Spanje komend jaar. Daar is echt niet alles beter, maar daar schijnt in ieder geval de zon.
Mocht er ooit een realistischere politieke wind gaan waaien dan kom ik misschien wel weer terug. Misschien ook niet.
Wat doet u voor werk als ik vragen mag ?
Gelukkig is alles tijdelijk in het leven, de vraag is alleen hoelang ?
Verstandig. Lonen liggen wel een stuk lager, maar de levensvreugde is er niet minder om. Succes daar!
Waar in Spanje gaat u wonen? Ik vind Madrid persoonlijk een fantastische stad, maar lijkt me minstens even duur als Nederland. De Costas heb ik minder mee.
@Low battery | 24-08-23 | 13:40: Zolang het leven duurt.
Je bent niet de enige Pisnicht, over een maand zit ik ook weer voor langere tijd in Spanje en besteed ik daar mijn centen, sterker nog ik ga er financieel flink op vooruit. De centen die ik daar spendeer zijn de centen die ik Nederland niet meer gun. Heb ook een adviseur ingeschakeld want ik wil weten of permanent in Spanje wonen financieel te doen is of dat ik als ondernemer alsnog het beste uit ben met max 3/4 maanden per jaar in Nederland.
Snel Spanjaard worden. Tot en met de ziekten kosten alles goedkoper.
En voor €25,= een binnenlandse vlucht naar de Balearen
@Guy_Tare | 24-08-23 | 13:44:
De huizenprijzen liggen wat hoger in Madrid dan elders in het land ja. Maar de rest valt reuze mee en ik ben er tegenwoordig erg vaak, en in de toekomst nog vaker. Voorbeeldje, met Ms Merely Chitchat, avondje pilsen/riojas met tapas in een lokaal barretje, €40. Heerlijk. We hebben steeds meer adresjes. Aangezien mijn Spaans op B2 niveau zit, en over niet al te lange tijd C1, heb ik er geen probleem mee dat in onze barrio enkel Spaans gesproken wordt - sterker nog, dit is echt Castilië.
Het (zakelijke) voordeel voor mij van Madrid is het grote en goed internationaal verbonden vliegveld (en dat ik letterlijk en figuurlijk voor mijn deur de metro in kan duiken en bij Barajas uitkom).
@tjongerschans | 24-08-23 | 13:55:
Ben je DGA? Heb je een Pensioen in Eigen Beheer (gehad)?
@Louter Leuter | 24-08-23 | 14:48: Digitaal ZZP'er, zelf pensioen opbouwen inderdaad.
@ Pisnicht ik geef u groot gelijk.
@tjongerschans | 24-08-23 | 14:55:
Dus een echte ZZPer (Zelfstandige Zonder Pensioen) en geen BV's. Dat maakt verkassen makkelijker.
@Louter Leuter | 24-08-23 | 15:16: Precies! Een echte wereldburger
ja, geweldig, Moordend zomer, saaie winter. Echt iets om naar uit te kijken. en belasting ul je ook gewoon betalen. Of blijft u stiekem hier ingeschreven? Voor de tandarts enz.
@AntiZanicz | 24-08-23 | 15:46: Voor de tandarts komen mensen overal vandaan, ik had patienten uit 320 verschillende plaatsen ingeschreven. Van KLM stationmanagers in Afrika tot bankdirecteuren uit Zwitserland van eiland bewoners op Texel tot pensionados uit Spanje offsshore types van Curacao en pop artiesten uit California .. De tandarts en zeker een betrouwbare was immers wel een reisje naar smoelensmid waard.
@Smoelensmid | 24-08-23 | 16:33:
Precies dat! Deed ik vroeger, en doe ik nu nog. En altijd tijd voor een praatje met Bob.
240 liter mag je vervoeren in jerrycans.
Alleen nog maar over de grens tanken en boodschappen doen.
De natte droom van Groen Links. Al jaren.
Think twice voordat je op Timmerfrans stemt.. dan wordt dit eerder nog meer dan minder.
Alleen.. welke partij durft het aan om wél de toezegging te doen dat brandstofprijzen (en prijzen in het algemeen) meer in de richting van de buurlanden gaat?
Brandstofprijzen in Duitsland zijn dit jaar ook erg volatiel. Het kan soms 15-20 cent de liter verschillen per dag. Al is het dan nog steeds een stuk lager dan 2,40.
Klopt. In Duitsland worden de brandstofprijzen meermaals gedurende de dag aangepast. Checken op bv www.clever-tanken.de/ is de moeite meer dan waard.
@Arie Pastafari | 24-08-23 | 13:44:
Gutentag nachbar €1,89 voor E5 en €1,80 voor E10 benzine klinkt nu al gezelliger.
@Arie Pastafari | 24-08-23 | 13:44: In NL heb je ook ochtend en avondprijzen. In DE is 's morgens duurder omdat mensen dan haast hebben en maar gewoon betalen.. Niettemin is de literomzet lager en helaas wordt er ook minder koffie en bratwurst verkocht. Pomphouders zijn er niet blij mee. De benzinemarge is voor de maatschappij als Aral en JET. Al met al zit de pompier met honderden Euro verlies in omzet.
Goed voorbeeld.
@Arie Pastafari | 24-08-23 | 13:44: oh, hahaha, een uur rijden en wachten en 50km opstoken voor Euro 10
De trekschuit gaat nog eens heel populair worden.
Ook weer een excuus voor de supermarkten om de prijzen wederom fors te verhogen.
Gegarandeerd. Want het transport moet de brandstofkosten doorberekenen etc. De excuses kun je al dromen.
Misschien moest er maar eens een maandje een tankstaking geregeld worden.
De overheid raakt vanzelf in paniek als ze merken dat de burger het zat is en geen 10+ miljard euro per jaar aan belastingen en accijnzen wil betalen.
Waarschijnlijk is er een econoom aan het plussen en minnen geweest en die verwacht dat we nog aan de goede kant van de bell-curve zitten en dat meer belasting ook meer inkomsten betekent, terwijl het toch duidelijk wordt dat dit het randje over gaat en meer heffingen minder inkomsten opleveren.
Dus de paniek gaat worden dat de heffing nog verder omhoog moet om het teruglopend aantal verkochte liters te compenseren zodat er netto nog wel wat overblijft.
Allemaal geen feest voor mensen die niet thuis werken.
Blijf dromen. Als het al zou lukken om iedereen een maand niet te laten tanken merkt de overheid daar weinig van. Eventuele tegenvallende inkomsten kunnen altijd weer worden gecompenseerd met een lastenverzwaring elders. Je kunt de pomphouders wel een duwtje richting faillissement geven.
De a12 blokkeren schijnt populair te zijn.
Dat van dat randje en de bell curve hebben al lang gehad.Jan Modaal wordt elke maand voor ruim de helft van z'n inkomen berooft door de staat.
Mijn voorstel zou ijn om allemaal bij een en dezelfde merk-pomp (Fina bijjvoorbeeld) te gaan tanken.
Gaat niet lukken natuurlijk want lease rijders met een pasje ...
De uitgekozen pomp-merk is niet overal aanwezig in het land.
@Het Licht | 24-08-23 | 14:05:
Neem dan Lukoil, is nog goedkoper ook!
Verhuizen naar de grensstreek met DLD. Dag Noord-Holland, hallo Grunn!
Wat ik me nu afvraag: als je dan toch zo'n eind verhuist, waarom dan niet net wat verder de grens over?
@Sr Semtex | 24-08-23 | 13:57: niet iedereen is welkom en in DE etaal je je ook suf aan van alles.
Dat gaan ze doen om de in de toekomst hoger belaste EV rijders te compenseren..
*pfennigen opsnorren doet*
Uitkering?
Het nieuwe volk moet toch gevoed worden.
zo is het, wordt nuttig besteed. Wordt niets over de balk geflikkerd.
Beste GS, kan je niet even laten weten welke partij deze achterlijke verhoging heeft voorgesteld? Dan kunnen we het iig meewegen met de TK stemming straks
Het is strikt genomen geen verhoging als ik het goed begrijp, meer het schrappen van een laatste korting.
Jette's *666
@Grumpy_Old_Ed | 24-08-23 | 13:32: Die korting van 17 cent die de overheid gaf is afgelopen juli toch weer teruggedraaid?
@Grumpy_Old_Ed | 24-08-23 | 13:32: En minimaal twee keer inflatiecorrectie erbij.
@Ren je rot | 24-08-23 | 13:49: Het gaat in dit geval om lagere accijnzen.
Door de oorlog is er een korting geweest om het in '22 enigzins betaalbaar te houden. Dekorting wordt nu in twee stappen gestopt. Er is wat verhoging ivm de inflatie. Timmermans had er niets mee van doen. Voor de rest is het vooral een VVD ding. Gratis autorijden voor vrindjes en de gewone burger moet dik betalen.
Nu eerst sofort stoppen met gratis rijden voor veel te zware EVs Die rijden de door ons betaalde wegen stuk.
Waarom moet een accijns, een percentage, verhoogd worden vanwege de inflatie? Het bedrag wordt toch al hoger...
Wordt tijd. Het is nu zelfs in vakantietijd nog druk op de weg. Maak het maar flink duurder. Je hoeft niet meer naar de meubelboulevard. Je shopt maar online.
Iedereen online shoppen is heel veel busjes en vrachtwaggels op de weg. Snappie dat?
"De meubelboulevard" slechts één van de platitudes van de linksmens om zijn superioriteit aan te geven t.o.v de unterburger. Andere luie stijlmiddelen zijn 'tokkie' en 'Efteling'. Weet je waar het druk mee is nu op de weg? Vrachtverkeer (ja, gevuld met o.a jouw online bestellingen) en klusbussen. Wat voor klusbussen? Tel de volgende keer als je op de A2 of A7 eens het woord 'warmtepomp' of 'isolatie' of 'zonnepanelen.'
Vakantietijd is allang voorbij, iedereen met kinderen weet dat wel...
@kapoerewiet | 24-08-23 | 13:35: alleen ben ik niet links. Omtzigt, GL/PvdA, de PVV en de SP zijn het echte links.
@JJMS | 24-08-23 | 13:33: Maar nog altijd veel minder dan dat iedereen in z'n eigen auto z'n pakje gaat halen. Er passen namelijk veel pakketjes in zo'n busje. Snappie dat?
De bezorgbusjes rijden op gebakken lucht ofzo?
Wen er maar aan. Energie wordt alleen maar duurder. Er is uiteindelijk niet genoeg energie die onze honger kan stillen.
Ik heb er de energie niet meer voor.
Welnee meneer G , het wordt kunstmatig duur gemaakt met als smoes 'het milieu'
Maar wel allemaal aan de warmtepomp? En alles elektrisch uiteraard.
@me163komet | 24-08-23 | 13:37:
Krek!
Als je werkt binnen je woonplaats gwn fietsen gvd..
Ja, lekker op de fat-bike.
Dit dus.
Ik heb geeneens een auto, voor die twee keer per jaar dat ik het land uit ga huur ik er heen, en als ik in Nederland ergens moet zijn dan gaat het prima met de trein, zolang je maar niet in de randstad in die spits dat ding neemt.
(tip voor iedereen: ga lekker die drukke stad uit en ga op het platteland wonen! wat een heerlijke rust hier, en zo'n klein stadje als waar ik woon heeft alsnog gewoon vijf supermarkten en een centrum met hordes winkels dus het is niet alsof je voor alles een pokkeneind weg moet)
@Leyrann | 24-08-23 | 13:31: heen = een
@Leyrann | 24-08-2n3 | 13:31: nee aub niet naar het platteland ,het is hier al vol
@Leyrann | 24-08-23 | 13:31: en uw kortzichtige zelve begrijpt niet dat hogere benzineprijzen ook betekent dat die vijf supermarkten volgend jaar opnieuw de prijzen verhogen?
Met alleen klanten binnen je woonplaats?
REAGEER OOK