Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sinéad O'Connor-fans zijn ISLAMOFOOB

Sociale sharia-controle tot na de dood

De zangeres van ultieme slijp-evergreen Nothing Compares 2 U en verder van vrij weinig is op 56-jarige leeftijd overleden. Bipolair, chronisch depressief en het licht uit haar leven - haar zoon - heeft in 2022 op 17-jarige zelfmoord gepleegd. Over haar eigen doodsoorzaak wordt niets verteld, dus dan hebben we onze vermoedens. Enkele jaren terug zocht ze soelaas in soera's maar dat heeft haar helaas maar niet verrassend ook geen levensvreugde gebracht. Het is hoe dan ook een tragisch verhaal, MAAR WEET JE WAT OOK ERG IS? Dat deze gevelde zuster nu zomaar zonder hoofddoek wordt afgebeeld. Nou treurige Trouwcolumniste, ten eerste zijn er maar heel weinig hoofddoekfoto's van O'Connor in de beeldbank, de meeste zijn extreem onflatteus, ze zijn nog duurder ook en we herinneren haar bovendien liever als de prachtige verschijning die het was, niet als de dolende ziel die ze geworden is. Zo, dus:

Nee dit soort hobbezakbeelden zijn respectvol

En dit is ook eerder pijnlijk dan wat anders

90 euro extra voor deze trap na? Nee dank u

UPDATE - NU.nl: "Hold my muntthee"

Ze was meer dan een hoofddoek, dames

Reaguursels

Inloggen

Prachtige stem, jammer dat ze zo'n mafklapper werd. Dank voor je muzikale bijdrage in de jaren 90, Nothing Compares blijft epic. RIP

Nederlanddraaitdoor | 27-07-23 | 21:59

Duidelijk in de war.

Het werd helaas steeds erger. R.I.P.

Zomaarwat | 27-07-23 | 21:48

Er wordt steeds gezegd dat Sinead een foto van de paus verscheurde vanwege kindermisbruik en weigering van de kerk hier tegen op te treden.
Volgens mij was het om een andere reden.
Er was in Ierland een minderjarig meisje verkracht en daarna zwanger geworden.
Ze wilde daarom abortus laten plegen en vroeg toestemming aan de kerk en daarna Vaticaan. Dit werd geweigerd en zorgde voor een grote rel in Ierland. Sinead nam het op voor het meisje en verscheurde daarom een foto van de paus.
Kan iemand dit bevestigen,of zit ik er naast ? En nee, Sinead kan ik het niet meer vragen helaas.

Sjeffer | 27-07-23 | 19:39

Emine is een linkse deugteef die niets anders doet dan iedereen de maat nemen en in de slachtofferrol kruipen. Meerdere malen uitgenodigd op twit om eens inhoudelijk o.b.v. feiten en data te debatteren, maar daar heeft mw 'geen zin in.'

Justin_Case | 27-07-23 | 18:02 | 1

Zodra ik in europa een hoofddoek zie weet ik het al: dat is bijna altijd iemand die heel erg graag gediscrimineerd wil worden. Lekker slachtoffer zijn, zodat niks van wat je overkomt jouw schuld is.
Zowel Ermine als Sinead.

******** | 27-07-23 | 23:33

Maar als je haar dan erkent als moslima en zegt "zo, weer één minder minder minder" dan is het ook weer niet goed..

Proud Infidel | 27-07-23 | 17:50 | 2

Ga ja schamen.
Proud Infantiel...

Nodeloos Kwetsend | 27-07-23 | 18:05

Was mijn opmerking soms nodeloos kwetsend?

Proud Infidel | 27-07-23 | 22:12

Ik begrijp heel goed waarom Sinead de foto van de paus verscheurde en vond het verschrikkelijk hoe ze daarna werd ‘gecanceld’ op het verjaardagsfeestje van Bob Dylan in Madison Square Garden. En zoals @Schoorsteenveger gisteren al schreef: dat was het absolute failliet van de idealen van de hippiegeneratie. Ik link het MSG optreden nog een keer met dank aan Schstvgr.
Kijken! Zo eenzaam! Zo dapper!
www.youtube.com/watch?v=GzxTDHMQza8
Veel mensen hadden destijds weinig tot geen idee dat er mensen zijn, inclusief de ‘vertegenwoordigers’ van God of Allah of welke andere Godheid dan ook, die kinderen ernstig mishandelen of zich aan kinderen vergrijpen. Dat komt omdat ze zelf lieve mensen zijn. Als het niet in je eigen hoofd opkomt kinderen te misbruiken dan is het onvoorstelbaar dat anderen (van jouw ‘soort’ mensen) zich wel zo immoreel gedragen. Tenzij je het op een of andere manier van dichtbij hebt ervaren.

Hier in Nederland gebeurde dat ‘cancelen’ eind jaren tachtig en begin jaren negentig ook. Op mijn werk, met 2/3 mannelijke collega’s en 1/3 vrouwen, werd in die tijd voortdurend spottend en honend over seksueel misbruik gesproken. De grappen en grollen over Oude Pekela, Yolanda uit Ede, anatomisch correcte poppen en onderzoek naar seksueel misbruik waren niet van de lucht.

In die tijd probeerde ik collega’s aan het verstand te brengen dat zulke dingen echt gebeuren, nog zonder daar eigen ervaringen bij te betrekken. Daarop werd ik zelf onderwerp van spot (ik was een hysterisch wijf) en heb het erbij gelaten, vaag beseffend dat de tijd er nog niet rijp voor was.
Toen ik mijn eigen ervaring namelijk meldde aan mijn (mannelijke) huisarts verscheen dat als “patiënte speelde seksuele spelletjes met een kapelaan” in mijn medisch dossier. Die verslaglegging van mijn ervaringen, ontdekte ik een jaar later toen ik de praktijk van deze mannelijke huisarts verliet. Zo ging dat toen echt! Zo werd mijn verhaal geïnterpreteerd, terwijl ik ongeveer 10 jaar was toen het gebeurde, en ik zeer zeker tegen mijn zin misbruikt werd. Ik werd vastgepakt en vastgehouden tegen mijn wil! Zelfs mijn eigen huisarts vertaalde dat misbruik eind jaren tachtig dus nog met ‘speelde seksuele spelletjes’!

Zoals vele anderen hier op GS, vroeg ik me af waarom Sinead zich bekeerde tot het geloof van Mohammed, een man die gemeenschap had met een negenjarige. Ik vond de volgende verklaring op You Tube. Volgens moslims dan. Zojuist gekeken.

The Reason Sinead O’Connor Accepted Islam
Er wordt daar door een commentaarstem gezegd dat Sinead in Soera 2 van de Koran ontdekte, dat ze al bij haar geboorte moslim was, zonder dat ze dat zelf wist. (Hoofdstuk 2 handelt over overtuigingen, geschiedenis, wet en moraal.)

Zelf denk ik het volgende: Sinead is zo ernstig in de steek gelaten door velen van ‘ons’, westerse medemensen, hulpverleners, dat ze in haar wanhoop troost gevonden heeft bij mensen die haar maar wat graag bekeerden. Zoals de katholieke missionarissen lang geleden de mensen in Afrika wisten te bekeren middels voedsel en zorg.

En zojuist zag ik de link van @Nowoma van 15:08 die Sinead, 14 dagen geleden aan het woord te zien geeft, weer zonder hoofddoek, en met longproblemen zo te horen. Ze klonk niet gezond.
www.independent.co.uk/tv/news/sinead-...

Sinead, je stem was prachtig, je teksten waren prachtig, je muziek was prachtig.
En dan heb ik het niet over die ene tekst en dat ene lied van van Prince dat hier steeds maar wordt aangehaald, alsof je zelf geen talent had en bekend werd via Prince.
Ik heb het over al die andere muziek prachtige muziek die je zelf schreef en zong.
Je was een prachtig mens. Eindelijk rust. Het zij je gegund. Rust in vrede!

Nicola-D-Dex | 27-07-23 | 16:42 | 3

E en een zijdingetje; Mohammed was de profeet, het is nooit het geloof van Mohammed, net zoals de term Mohammedanen incorrect en zelfs lasterlijk is volgens de islam. Niet heel belangrijk kijkende naar uw verhal, maar dacht meld het even.

Fra Lippo Lippi | 27-07-23 | 18:06

Ook even terzijde. Kindermisbruik is afschuwelijk. Het verhaal van Oude Pekela is een vorm van massahysterie geweest waarin leraren en ouders onterecht beschuldigd zijn van misbruik. Yolanda uit Epe zal zeker misbruikt zijn maar haar gruwelverhalen over satanisme zijn nooit bewezen. Wel zijn er mensen (met lvb problematiek) veroordeeld waarvoor nooit daadwerkelijk bewijs voor is geweest.

MeppieRocks | 27-07-23 | 21:59

@MeppieRocks | 27-07-23 | 21:59:
Het is nog steeds een gigantisch probleem dat als je bijvoorbeeld bent misbruikt in de jeugdzorg en medestanders zoekt je al heel snel tussen allerlei raar volk met rare verhalen terechtkomt.
Waarbij niet altijd meteen duidelijk is wie er een fantast is die kickt op het praten over kinderverkrachting, en wie er daadwerkelijk misbruikt is en daardoor getraumatiseerd en daardoor enigszins labiel overkomt.
Ik kan me er dus best iets bij voorstellen dat zoiets als Oude Pekela destijds voor slachtoffers van echt misbruik voelde als 'eindelijk verandert er iets': eindelijk wordt er over misbruik gesproken als een misdaad ipv het weg te lachen of het te framen als wederzijdse relatie

******** | 27-07-23 | 23:47

Hoe weten de dames eigenlijk dat Sínead O' Connor de laatste jaren een hoofddoek droeg?

Kenden ze haar, zagen ze haar dagelijks met een hoofddoek op voorbij lopen?

Misschien wisselde Sínead die wel af. Soms droeg ze hem, soms niet.

Een moslima mag toch zelf kiezen of ze er wel of geen een draagt? Geen druk toch?

Roos | 27-07-23 | 16:42 | 1

Deze moslims zijn Sinéadofoob. Waarom zouden we haar alleen mogen zien hoe zij in de laatste dagen van haar leven zou zijn? En hoe was zij dan, wie weet dit?
Zij is ook haar verleden dus prima om ook haar oude foto’s en muziek te delen.

Laatste zin is briljant Roos! :-)

Nuuk | 27-07-23 | 18:10

De Islam trekt nu eenmaal best veel mafketels en wanhopigen aan. Daar zou ik persoonlijk iets minder trots op zijn, als ik moslim was.
Oh, ja: gusteravond is Turks voor gisteravond, dan weet u dat.

Kabouteraap | 27-07-23 | 16:25

Gezeik over geen respect en eenzijdig afbeelden.... Ik ga het je duidelijk vertellen: Komt inderdaad door dat we klaar zijn met alles wat naar islam riekt PUNT

En nee, ik heb er totaal geen respect voor als men zich bekeerd, en al helemaal bekeren voor de islam.

Ik veracht zelfs mensen die op volwassenleeftijd bekeren tot de islam.

Je doet het er maar mee.

Dude heb je eten | 27-07-23 | 16:02

Hoofddoek of Kopvod, That's the question,

gijnsteel666 | 27-07-23 | 15:48

Moeten kale vrouwen ook een hoofddoek op?

wageslave | 27-07-23 | 15:47 | 1

Neen want moslims worden alleen geil van haren.

homieguerneville | 27-07-23 | 16:32

Mogen mensen a.u.b. zich iemand herinneren zoals ze dat zelf willen.

AdvocatusDiaboli | 27-07-23 | 15:42

Mijn duit in het zakje: westerse dames die zich vrijwillig bekeren tot de Islam en daarna met een hoofddoek lopen zijn van het bovengemiddeld verwarde type. Ik ken er ook zo één, die altijd zoekende is. In de jaren '90 zou de keuze op Bhagwan zijn gevallen, nu kiest ze voor een geloof dat ik in ieder geval associeer met een grote zwarte deken die over Europa wordt heen getrokken. Ik heb besloten om bij ons eerstvolgende treffen mijn mening niet onder stoelen of banken te steken. Voor een vrij, open en liberaal Nederland, tegen de onderdrukking van vrouwen.

MickeyGouda | 27-07-23 | 15:42 | 6

Het lezen van de koran kan uw (mentale) gezondheid schaden.

kokenrel | 27-07-23 | 21:03

@Graeme Reaper3779 | 27-07-23 | 16:53:
Die bekeerlingen hebben de koran gelezen en wat mooie one-liners opgepikt uit wahabistische leerboekjes. Maar ze hebben doorgaans geen benul van de culturele context waarin moslims toen en nu leven. Alsof de Nederlandse grondwet lezen genoeg is om Nederlander te zijn.

Maar dat is voor hun okay: ze willen zich vooral superieur voelen boven andere blanken.

******** | 27-07-23 | 23:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Ex-moslima kan niet, je mag niet uitstappen.

HierenNu | 27-07-23 | 15:39

Die Emine Oeigoer is toch de "token headscarf" van Trouw? Als ik me goed herinner, doet dat mens niet veel anders dan zeveren over hoofddoeken.

MAD1950 | 27-07-23 | 15:38

Treurig dat je op iemands kleding gaat letten terwijl de persoon net is overleden.

George Michael nam later afstand van de Choose Life periode. Geen idee of een fotootje met die kleding is gebruikt omtrent zijn overlijden. Moeilijk te begrijpen dat iemand zich daar druk over maakt.

Het lijkt wel een trend, Timmermans die overledenen toegeëigent voor zijn agenda en nu dit.
Treurige ontwikkeling

Roos | 27-07-23 | 15:29 | 4

@MickeyGouda | 27-07-23 | 15:49: opmerkelijk is ook dat blijkbaar de hoofddoek toch minder vrijblijvend is dan men doet voorkomen.

Zou Sinéad O' Connor zonder hoofddoek dan geen moslima zijn?

De dames in kwestie maken die hoofddoek kwestie er niet makkelijker op.
Is de hoofddoek nou religie of cultuur?

Roos | 27-07-23 | 16:36

Timmermans zal er wel iets van giftig klimaat van maken ofzo. Alles voor de overwinning.

Zaadstaaf | 27-07-23 | 21:33
▼ 1 antwoord verborgen

Try en Mandenka zijn ook pareltjes overigens... waarom alleen Nothing compares to U iedere keer aangehaald.

geen_kwijl | 27-07-23 | 15:28 | 4

Valt mij ook op. En dan zeggen dat ze verder geen bekende nummers heeft gemaakt.

Roos | 27-07-23 | 15:30

In het nummer Mandinka zit alles wat Sinéad O'Connor uniek maakte. Het bewust vals sneren van haar stem en het typisch Ierse jodel-achtige overslaan naar de kopstem wat de zangeres van the Cranberries ook deed.
www.youtube.com/watch?v=gIITQamgDl4

keestelpro | 27-07-23 | 16:06
▼ 1 antwoord verborgen

Da's nog het mooiste, dat ze op haar eigen twitter-profile geen hoofddoek draagt en ook oudere foto's gebruikt.

Schoorsteenveger | 27-07-23 | 15:25

En met deze opmerking is ook elke slavernij discussie afgedaan.

TheseDays00 | 27-07-23 | 15:23

Ik vind het ook niet kunnen. Als er geen goede foto te vinden was, hadden ze op zijn minst een foto van een mooie, hoofddoek dragende moslima kunnen nemen. Met het onderschrift bij de foto: 'Dit is niet de Sinéad O'Connor van dit artikel'. Doen dagbladen ook altijd als er een vliegtuig is neergestort en dergelijke. /s voor de zekerheid.

HetLichtInHetZuiden | 27-07-23 | 15:13

Ziek om zo'n trieste gebeurtenis op een eigen non-issue te projecteren.
Laat die vrouw met rust.

omgponies | 27-07-23 | 15:13 | 1

Hier sluit ik me graag bij aan

Roos | 27-07-23 | 15:26

Als je jezelf tot de islam laat bekeren ben je niet goed in je paasei. Dit einde is niet heel verrassend, maar wel verassend.

SterF... | 27-07-23 | 15:00 | 1

O'Connor bekeerde zich tot de Islam vanwege het wegkijken van de RK Kerk naar de misstanden die daar sinds jaar en dag plaatsvonden... (met name kindermisbruik en andere vunzigheden) waar zij zich altijd fel tegen verzet heeft. Vergelijk het met de 'scholestrejk' van dat Zweedse trollenmeisje wat in haar bovenkamer ook niet helemaal 100% is.

HAL 9000 | 27-07-23 | 16:18
-weggejorist-
Ragnar_Lodbrok | 27-07-23 | 14:57 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Saloua en Ugur zijn een soort islamistische Timmerfransen, een dode inzetten voor hun eigen polletieke agenda. Ga je schamen, stelletje eendimensionale reli-malloten.

Lubbberrtt | 27-07-23 | 14:57

Wel, Saloua en Emine, dat komt omdat haar bekering tot de islam nou niet bepaald het hoogtepunt van haar carrière was.

shoarma4belgium | 27-07-23 | 14:48

Zucht, ik heb maar 1 tip voor deze dames en dat is: “misschien zou de wereld er een heel stuk mooier en beter uitzien wanneer moslims mensen eens gaan zien als mensen en niet als moslims en niet-moslims. Scheelt ook enorm veel gezeik, nietwaar?

DankeSchon | 27-07-23 | 14:44 | 2

Mooi gezegd

bakenstuurboord | 27-07-23 | 14:48

DIT DUS!... oeps sorry... beetje luid.

SoepKip | 27-07-23 | 14:52

Goed gezien, Saloua, daar hebben we ook 0 respect voor

BASinnic | 27-07-23 | 14:34

Die Emine Ugur weet echt van voren niet of ze van achteren leeft. Met haar "Als het andersom was geweest".
Alsof een vrouw als Sinéad O’Connor ook maar een kans zou krijgen om haar talenten te ontwikkelen en een wereldster te worden, als zij als moslima was geboren. De islam en zeker ook vrouwen als Ugur weten dat vakkundig te voorkomen, met hun verstikkende ideologie.

LD69 | 27-07-23 | 14:32 | 2

Precies dat, zoek anders even een wereldbekende zangeres met een hobbezak die nog in een achtergesteld islamland leeft?

Linke Soep | 27-07-23 | 14:43

Mensen die de islam verlaten mogen van Emientje hun kop eraf.

Zeurders | 27-07-23 | 14:52

Op social media had ze zelf een filmpje gepost twee weken geleden. Had ze geen hoofddoek op. Zelfbeschikking. Misschien is/was ze ex moslim.

Beetje raar ook dat moslim vrouw automatisch hoofddoek zou moeten hebben. Een burka kan ook. Ze was nu eenmaal 95% van haar leven en tijdens haar piekdagen niet moslim. Dan zijn er nu eenmaal meer niet hoofddoek fotos. Ze staat ook niet bekend om moslim. En dan komt de shariapolitie die nieteens een nummer kan meezingen (muziek is haram trouwens) even wat eisen stellen. Binnenkort eisen ze dat niet moslims ook afgebeeld worden met hoofddoek. Want dàt is belangrijk.

sjef-van-iekel | 27-07-23 | 14:30 | 3

Ik heb leveranciers in Izmir. Moslima s . Roken , drinken , dansen! Geen hoofddoek. Maar bidden 4 x per dag in zichzelf . Mijn lieve buurvrouw Isic hetzelfde! Het kan gewoon. Nu is Izmir natuurlijk super modern , maar ok.

Hetiswathetis | 27-07-23 | 15:29

@Hetiswathetis | 27-07-23 | 15:29:
De hele Caucasus en half Indonesië zit vol met 'moderne moslims' die varkensvlees eten en alcohol drinken. Die zijn pas aan hoofddoeken gaan doen onder druk van de oliesjeiks (die zich zelf gruwelijk misdragen maar eisen dat hun schuldenaren zich perfect islamitisch gedragen)

******** | 28-07-23 | 00:08

Overigens, ik schreef het gisteren al bij het artikel waarin over de dood van O'Connor werd bericht: het was een prachtig mooi meisje - zie die foto bij dit artikel waar ze nog 'haar' op haar hoofd had; zo had ik haar nog nooit gezien - dat in heel korte tijd haar 'looks' had verloren - zie die foto bij dit artikel van die verlepte, paffende, oude vrouw met hoofddoek die ze de laatste jaren was geworden.

Ik vergeleek haar gisteren met twee andere bekende mensen die snel van 'schoonheid' naar ouderdom gingen: Jeanne Moreau en Chet Baker. Vanwege die hoofddoek moest ik daarnet aan nog zo'n voorbeeld denken. Haar naam weet ik niet, maar ze staat bekend als ''The Girl with the Green Eyes''. Nou ja, inmiddels weet ik wel hoe ze heet, want ik heb haar even gegoogeld en het blijkt dat ze op de cover van National Geographic heeft gestaan in 1985, en niet op de cover van Time, zoals ik me meende te herinneren.

in ieder geval, ook van deze Sharbat Gula verscheen ca 20 jaar later nog eens een foto: een oude, versleten vrouw was het geworden, waaraan niets herinnerde aan die prachtige groene ogen van die foto op de cover van National Geographis.

en.wikipedia.org/wiki/Afghan_Girl

Dr_Johnson | 27-07-23 | 14:30 | 13

@Basil Fawlty | 27-07-23 | 15:39: Is dat niet Les Valseuses ? Depardieu en Dewaere die samen met een vriendin liftend en rovend door Frankrijk trekken?

Après toi | 27-07-23 | 15:55

@Après toi | 27-07-23 | 15:55:
Exact! Geweldige film.

Basil Fawlty | 27-07-23 | 16:34

@Dr_Johnson | 27-07-23 | 14:52:
Het zal deels genetica zijn en deels dat een aantal vrouwen stiekem cosmetische ingrepen doen.
Maar ook echt wel gedrag: roken en drinken en ongezond eten zorgt voor een stoer imago als je jong bent, maar het zorgt ook dat de ouderdom sneller en harder toeslaat.

******** | 28-07-23 | 00:21
▼ 10 antwoorden verborgen

RIP, maar ik vond haar bij leven best vermoeiend. Stuk of vijf keer haar vertrek aangekondigd, maar als een ware Heintje Davids was ze er telkens weer.

BASinnic | 27-07-23 | 14:30 | 1

Volgens mij was ze een erg labiel persoon die uiteindelijk gevangen zat in haar zorgvuldig opgebouwde 'stoere chick' imago (en daardoor o.a. nooit een relatie kon volhouden)

******** | 28-07-23 | 00:26

Als een leipe Belg zich bekeert tot de islam en dan een aanslag pleegt, kijken moslims de andere kant op. Als het iemand is als Sinead, die aanzien geniet, dan zijn ze er als de kippen bij om haar onder te smeren met islamitische claims.

Madame Poitiers | 27-07-23 | 14:28 | 1

En ons maar de grond in trappen als we Max V. een Nederlander noemen, of bijvoorbeeld streepjesvoetballers. 'Dan wel he?'

sjef-van-iekel | 27-07-23 | 14:32

Als je als kind als moslim opgroeit, raak je langzaam gewend aan de horror. Blijkbaar is één jaar islam voor een buitenstaander genoeg om zelfmoord te plegen...

Pa Nadol | 27-07-23 | 14:27

Het is toch juist aardiger om foto's van haar in haar goeie tijd te plaatsten dan foto's van haar sinds ze de weg een beetje kwijt was?

Halal gehaktbal | 27-07-23 | 14:24 | 2

Dat. Maar vooral ook omdat zij bekend en beroemd werd in de jaren rond 1990. Uit die periode kennen de meesten haar. Zo'n hoofddoek-foto past dan wel uitstekend bij een artikel over uitgeblust talent.

LD69 | 27-07-23 | 14:41

Links is ontspoord gevoels'denken'. Als het maar goed voelt! Het aslim taslam klinkt wijd en zijd en de linksmens kirt 'wat een mooie taal is het toch ook!' en 'die baarden zijn zo modieus!'. Als het kromzwaard zoeft zal men nog steeds de poorten openzetten, de mensenrechten weet je, een kind onder de evenaar is meestal maar een bedelaar en de wereld is van iedereen!

HoogToontje | 27-07-23 | 14:22

Misschien spoot ze wel deo op haar hoofd en is ze overleden aan vleespet-kankuh, welke vorm nog tamelijk onbekend is bij medici.

Cunucu | 27-07-23 | 14:22 | 2

Hier is meer aandacht van bekende Nederlanders voor nodig. Kunnen we het Diederik Samson niet geven om er zo wat meer bekendheid aan te geven?...

Pa Nadol | 27-07-23 | 14:30

@Pa Nadol | 27-07-23 | 14:30: Kunnen we Paul de Leeuw ook gelijk naar voren schuiven! Helaas bestaat dan weer het gevaar dat die hun kinderen gaan inzetten voor media exposure en dat vind ik dan weer oprecht zielig.

Cunucu | 27-07-23 | 15:49

Als men haar daadwerkelijk dient te gedenken als moslima, dan hoort ze helemaal niet en portrait in de media te verschijnen. Want dat is zeker niet kuis en bescheiden. Dus nu punt nl, doe er wat aan: zet een foto van een tent boven je stukje, met als onderschrift: Gelijkenis (niet Sinead). En kritikasteretje uit de Twitters: ga daar eens gauw van af. Je bent een vrouw en je hoort helemaal niet onbegeleid uitingen te doen. Laat staan met je porem op het Internet te verschijnen. Hoe kan je ooit zo een man trouwen?

konjodebonjo | 27-07-23 | 14:20

Gisteren zei een reaguurder, ik dacht Piet Karbiet, dat de documentaire over O'Connor achter de betaalmuur zat, maar als het deze is, hij is gewoon te kijken: Nothing Compares:
www.2doc.nl/documentaires/2023/01/not...

grietmetgroenefiets | 27-07-23 | 14:17 | 1

Jammer dat juist die Prince cover 'Nothing Compares To You' haar grote hit werd want ze heeft veel mooiere en karakteristiekere nummers opgenomen.
Sinéad O'Connor - Mandinka (1987)
www.youtube.com/watch?v=gIITQamgDl4

keestelpro | 27-07-23 | 16:01

Verrek, ik dacht dat die vrouw bijna haar hele leven chemokuren en bestralingen onderging en dat het op het laatst te gortig werd met littekens en ze daarom een hoofddoek ging dragen.
Voor de chemokuren leek ze op de eerste foto op Nina Hagen.

gestoptmetroken | 27-07-23 | 14:15

Ze was al een jaar moslima, nadat ze haar zoon verloor en volledig doordraaide. Moet ik dan het moslima worden als een doordachte keuze zien? Nou ik niet dus. Niemand stapt zomaar over naar de islam. Er is dan iets ernstigs mis met je.

Tommi | 27-07-23 | 14:14

"Een vrouw is haar hoofddoek", aldus Emine Uzeur. Emine Uzeur lijkt wel net zo'n lijkenpikker als Frans Timmermans. Lekker doden voor de eigen agenda misbruikem. Geeft wel weer aan wat voor slecht mens Emine Uzeur is.

Tarak | 27-07-23 | 14:12

Ik zie haar roken op één van die Islamitische foto's. Dat is haram volgens een obscure Hadith, dus ze was geen goeie moslima.

Après toi | 27-07-23 | 14:11 | 1

Oeps!!! Dan zit ze nu in de hel en ondergaat helse pijnen. Steeds brandt haar huid af, die dan vervangen wordt door een nieuwe die dan weer afbrandt en dat proces herhaalt zich tot in eeuwigheid. Dan krijgt ze vruchten te eten van de zaqqoemboom, die in de maag aanvoelen als kokend metaal. Wat een triest lot.

wijsvinger | 27-07-23 | 14:26

Deze zielige vrouw bekend van 1 liedje dat ook nog een cover was. En het verscheuren van een foto van de Paus.
Heb haar 1 keer ontmoet op Newark zei was kennelijk verdwaald op weg naar VIP exit. Zij stond als een klein angstig vogeltje rond te kijken met die mooie grote ogen.
Uiteindelijk iemand gevonden die haar verder kon helpen.

homieguerneville | 27-07-23 | 14:03 | 2

Een roodborstje?

wijsvinger | 27-07-23 | 14:10

Kijk eens, Saloua:
I could put my arms round every boy I see
but they'd only remind me of you
I went to the doctor guess what he told me
guess what he told me
he said girl you better try to have fun
no matter what you do
Wel, deze tekst moet iedere mohammedaan(se) toch tegen de borst stuiten: lol maken met een man terwijl je daar niet mee getrouwd bent. Dat is volkomen haram toch?
Volgens de Commissie Religieuze Zaken Stichting as-Soennah is het niet toegestaan voor een vrouw om haar hoofd kaal te scheren, behalve als dat noodzakelijk is. Weer is ze dan haram. En haar bekering was niet uit overtuiging, maar uit haat. En dat noem jij een keuze? Nee, het was een ziekelijke dwang. Zoals Nietzsche zei: "je kunt je alleen bekeren als je daar ziek genoeg voor bent." En dat was ze ook. Ernstige psychische problematiek, die volgens de islam aan het toelaten van de invloed op het individu van ene sjaitan kon worden toegeschreven. Hypocriet om het als moslima, die alles gelooft wat er geschreven staat, nu op te nemen voor dit onzedelijke mens.

wijsvinger | 27-07-23 | 14:02 | 4

Ik begrijp niet waarom je wel moslim mag schrijven maar niet Jiddisch ivm dat kale hoofd. Zie ik , oee onderhoud web site.. en weg gejorist

Hetiswathetis | 27-07-23 | 15:41
▼ 1 antwoord verborgen

genetisch belaste psychiatrisch patient pleegt zelfmoord.

zeeman73 | 27-07-23 | 14:00 | 1

Of beter: moslima pleegt zelfmoord. Maar dat is te heftig natuurlijk. Sowieso is het plegen van zelfmoord verschrikkelijk als je geen andere uitweg meer ziet, kent of weet. Kennelijk heedt haar ziel dit pad gekozen. Steekt een kaarsje aan.

superb_de_lux | 27-07-23 | 14:09

Wat een gedoe...
Maar ja, media hé:
Blablabla: Ex moslim die geen hoofddoek droeg:
Bestaan die?

Is dit nog nieuws? | 27-07-23 | 13:57 | 1

Bestaan die?
In ieder geval niet met de begaafdheid en het muzikale meesterschap van Sinéad O'Connor. Islam is funest voor talentontwikkeling.

LD69 | 27-07-23 | 14:19

Trouw: The remains van een politieke sluier des doods die de afgelopen twintig jaar over ons land lag. Hopelijk voltooid verleden tijd straks. We moeten ons nog even schrap zetten tot medio november. Daarna mag Trouw roepen in de woestijn.

Tiscali-2 | 27-07-23 | 13:56

Vraag even wat de islam (of in dit geval haar blerders) van zelfdoding vindt.

mr_awesome | 27-07-23 | 13:55

Verdomme, ik had die Emine, zuiger eersteklas (niet wat je denkt) juist geblocked op X, krijg ik haar hier weer in beeld.

Risingson | 27-07-23 | 13:53 | 1

Ik neem aan dat u niet bedoeld dat deze vrouw een eersteklas lullenzuigster is...?

Rhenium | 27-07-23 | 14:00

Tragisch is dat toch, die (zelf) destructie waar mensen in hun leven voor kiezen.

cor123 | 27-07-23 | 13:49 | 2

Zelfdestructie is vaak het enige waar ze nog grip op hebben.

normanius | 27-07-23 | 13:51

Soms doen mensen het om aandacht te krijgen, maar meestal omdat ze niet beter weten en nooit een goed voorbeeld hebben gehad.
Generatie na generatie van ellende. Maar ik ken tegenwoordig gelukkig ook mensen die zeggen 'het stopt bij mij, ik blijf lekker kinderloos'

******** | 28-07-23 | 00:36

Islamiseren kun je leren.
Wát een zeikwijven zeg.

Mongeaulie waarsguwt | 27-07-23 | 13:49 | 1

En waarschijnlijk kunnen ze niet eens goed koken, dus je hebt er niks aan.

Après toi | 27-07-23 | 14:12

En altijd maar weer meteen de islamkaart trekken. Sneuvolk. Gaat om de zangkunst en niet om privésores.

Sintjuttemuts | 27-07-23 | 13:47 | 2

Prima, maar dan moeten de fans ook ophouden over haar enorme 'dapperheid' bij het destijds verscheuren van de foto van de paus.

Kowalski11 | 27-07-23 | 13:51

@Kowalski11 | 27-07-23 | 13:51:
Daar erger ik me aan: in het Ierland van de jaren 50 was het dapper geweest (serieuze dreiging van 'heropvoeding' in een klooster), in de jaren 80 was de wereld allang aan het afrekenen met religie.
Het was in de artiesten-wereld van destijds een heel stuk schokkender geweest als ze zich als jonge hippe vrouw nadrukkelijk vóór de paus had uitgesproken.

******** | 28-07-23 | 00:44

Ze had een paar mooie nummers, daar gaat het mij om, niet om de keuzes. Sjonge jonge, dat gezeik overal over.

ikdenkwat | 27-07-23 | 13:40

Kan zo tien nadelen van de islam opnoemen. Iemand die drie echte voordelen van dat geloof kan opnoemen krijgt van mij een vetleren medaille!

eerstneukendanpraten | 27-07-23 | 13:39 | 9

Je mag lekker nationalistisch, racistisch en homofoob zijn. De media zal dat nooit benoemen.

martymcfly | 27-07-23 | 14:05

Shoarma?

austinhealey | 27-07-23 | 14:44

@koeberg | 27-07-23 | 14:00: ja, zoiets dus. Dit is verteld door Achmed de dode terrorist, dus moet het wel waar zijn.

Sieg Hein | 27-07-23 | 15:15
▼ 6 antwoorden verborgen

How can I make this about me? Een vraag die (de meeste) moslims nooit stellen, die hebben dat namelijk met de paplepel ingegoten gekregen. Ik ik ik. #kots.

EastIsUp | 27-07-23 | 13:37

90 (ne-gen-tig!!!) euro voor een foto. Dat is toch niks? Wat ziet de fotograaf daar uiteindelijk van en hoeveel houdt deze er aan over?

Ik denk dat een uurtje de juiste foto zoeken (inclusief saffie en toiletgang) meer kost.

mozaard | 27-07-23 | 13:35

Ha, het stond in de Trouw! De best gelezen stukken waren vandaag echter:
- 'Frans Timmermans gaat door het slijk aan de talkshowtafels', met daarbij uitgebreid uit de doeken gedaan waarom precies, maar het wordt wel betreurd.
- 'Mensen zónder migratieachtergrond zijn de nieuwe minderheid in de stad en integreren niet,' aldus onderzoekers.

grietmetgroenefiets | 27-07-23 | 13:35 | 2

Lekker fop onderzoekje wel. "Toenadering zoeken met elkaar". Zal waarschijnlijk niet helpen dat de nieuwe Nederlanders vaak geen Engels noch Nederlands spreken. Anne-Fleur en Roderick kunnen nou eenmaal geen Arabisch of Somalisch spreken..

Kartelmaster2000 | 27-07-23 | 13:50

'Onderzoekers'.

Deflatiemonster | 27-07-23 | 13:54

Ik weet niet of de NOS hun bericht op hun site hebben aangepast na het lezen van de tweet van deze jankmuilen of dat de jankmuilen het over het hoofd(doekje) hebben gezien, maar op de site van de NOS staat de onvolprezen zangeres wel met hoofddoek.
nos.nl/artikel/2484404-verdriet-om-si...

Arnold Layne | 27-07-23 | 13:34 | 1

Het zal de NOS weer eens niet zijn ....

Der Schnitzeljäger | 27-07-23 | 14:31

Waarom hoor ik de dames niet over Janet Jackson?
Was heel even moslim, deed ze voor haar man, waarvan ze inmiddels allang gescheiden is en gewoon weer als échte vrouw door het leven gaat.

Ruimedenker | 27-07-23 | 13:33 | 6

Frank Zappa was ook even moslim.

Mr_Natural | 27-07-23 | 13:40

Ruimedenker | 27-07-23 | 13:33 |
Pas op, het laaste deel van uw laatste zin kan u zomaar een cancel van jewelste opleveren hedentendage.

Ikzelf wil u voordragen voor het eerstvolgende kinderboekenweek geschenk, dat even terzijde.

Osiris | 27-07-23 | 13:40

Hoeveel doodsbedreigingen zou zij inmiddels hebben ontvangen? Want op afvalligheid staat binnen Islam de doodstraf.

Graaisnaaiert | 27-07-23 | 13:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Het feit dat ze er voor koos zich te bekeren tot de islam, bewijst wel hoe groot haar geestelijke nood was. Het heeft haar niet geholpen trouwens, hoofddoek of niet.....

Rationa | 27-07-23 | 13:33 | 1

Hear hear

WatZalIkErvanZeggen | 27-07-23 | 13:37

Die zeikerds vergeten nog iets. De naam klopt ook niet. Ze noemde zichzelf Shuhada Davitt na haar bekering.

UnderTheDevil | 27-07-23 | 13:32 | 1

Shutuppa Dabitch was toepasselijk geweest.

R. Skickr | 27-07-23 | 13:35

Wellicht een scheve vergelijking, maar men laat nu toch ook vooral foto's van Michael Jackson en Elvis zien tijdens hun jongere top-punt?

Kartelmaster2000 | 27-07-23 | 13:32 | 1

U maakt geen scheve vergelijking.
U heeft gelijk.

Mongeaulie waarsguwt | 27-07-23 | 13:46

Dat ze manisch in haar hoofd was kon je wel horen in Troy; youtu.be/0c4v7fp5GC8

Jos Tiebent | 27-07-23 | 13:31 | 1

Er wordt wel meer prachtige kunst geproduceerd door manen en wanen,

Piet Karbiet | 27-07-23 | 13:42

zeikers aller landen, verenigt u. Ze hebben tegenwoordig werkelijk over alles wel wat te zeiken.

langzullenweleven | 27-07-23 | 13:31 | 1

Ja, dat houdt je lekker ver weg van jezelf. Vluchtgedrag om maar niet geconfronteerd te worden met je eigen onvolkomen leven.

Here's Freddy | 27-07-23 | 13:57

Sinead O' Connor heeft meer uit haar leven gehaald dan de meeste andere mensen. Dat allemaal zonder het soort borging dat het gros van de mensheid blijkbaar wel geniet. De islam, het gristendom en het judaïsme: die woestijnmonotheïsten zijn allemaal even cynisch.

Volgens sommige mensen zou het zelfs aan de basis liggen van onze beschaving. Vandaar waarschijnlijk dat Maccabi Tel Aviv een miljoenmiljard sjekels biedt voor die meneer Mbappé.

Het is een wonder dat zij het nog zo lang heeft volgehouden.

Hetkanverkeren | 27-07-23 | 13:30

Nothing compares to jews

Johan1235 | 27-07-23 | 13:30 | 2

Poah, raak.

Normpje | 27-07-23 | 13:33

Hahahaha

Runderknak | 27-07-23 | 13:34

Ier of arabier, het scheelt maar een paar letters.

Mr_Natural | 27-07-23 | 13:28

Ja! Ze is nu inmiddels al een paar uur dood. Waarom delen mensen foto's waarop ze nog niet dood is? Als ze van dood levend was geworden zouden ze toch ook geen foto's plaatsen van toen ze nog dood was? Schande!

hendrikjandetuinman | 27-07-23 | 13:28

Typische moslimpraat, altijd maar respect eisen maar zelf geen flauw idee hebben wat respect eigenlijk is.

Zeurders | 27-07-23 | 13:28 | 1

Is niet enkel van toepassing op moslims hoor. Maar aanhangers van die sekte voelen zich wel ver verheven boven andersdenkenden/minderwaardigen. En dan krijg je zulke reacties.

Here's Freddy | 27-07-23 | 14:03

Deze vrouw was het slachtoffer van een koloniaal opgedrongen religieuze levenswijze en een wrede moeder. Het Ierse christendom is een van de hardste vormen van het christelijke geloof. In haar wanhoop en ellende zocht ze soelaas bij een club die graag dolenden """opvangt""" en """onderwijst""". Ze had zó genoeg van haar eigen cultuur dat ze aanklopte bij de grootste tegenstander er van. Wrang genoeg een tegenstander die oh zo veel heeft geleend van waar zij van wegrende.

Wij als Europeanen begrijpen haar pijn en ellende. Wij zijn in staat om afstand te nemen van haar verwrongen keuzes, ingegeven door decennia lang getreiter en afwijzingen omdat ze de nog immer bestaande pauselijke overheersing van haar eiland openlijk afwees.

Wij erkennen de waanzin van religieuze hoogmoed en machtsstrijd. Wij denken nu aan haar, haar lijden, haar verlies en de schoonheid die ze van binnen had voor ze doorsloeg. Ze was zo veel meer dan die rebelse lap stof om zich heen op het laatst.

Als het geloof van bovenstaande dames zoveel diepte kent zoals velen beweren, waarom blijft het in de media dan altijd steken bij oppervlakkige praat over wat een ander weer verkeerd doet.

zeurmachine | 27-07-23 | 13:27 | 3

U erkent de religieuze hoogmoed, maar alle nieuwe nederlanders verspreiden deze verder...

Kartelmaster2000 | 27-07-23 | 13:29

Mooi en wijs.

schijtzat | 27-07-23 | 13:31

Prachtige tegel. Kudo's!

EastIsUp | 27-07-23 | 13:43

Schelden op pedofiele katholieken, aansluiten bij de islam. Nee, fantastisch wijf. Kunnen we nu door?

Normpje | 27-07-23 | 13:27 | 1

goed vastgesteld door je

langzullenweleven | 27-07-23 | 13:29

Nochtans is haar dood door de islam niet voorkomen. andere geloven heeft zij blijkbaar overleefd.

Badoer | 27-07-23 | 13:26 | 1

Suicide, ook haram.

schijtzat | 27-07-23 | 13:32

Food for thought voor de zanikmoslima's:
Sinead pleegde geen zelfmoord toen ze nog geen hoofddoekje op had.
*pomptiepomptiepom*

Graaisnaaiert | 27-07-23 | 13:26

Met hoofddoek had deze mevrouw een nog dommere gelaatsuitdrukking.

donkeyman | 27-07-23 | 13:25

Nou mevrouw de Trouw columniste, het is mogelijk en helemaal niet verkeerd van de muziek van Sinead te houden zonder haar levensbeschouwelijke keuzes te waarderen.

thanseeuwen | 27-07-23 | 13:24

Ik ken wel moslima's zonder hoofddoek zoals mijn huisarts. Het is toch een vrije keuze? Of toch een onderdeel van het uniform van de islam?

Piet Karbiet | 27-07-23 | 13:24 | 2

Ja, het wordt steeds vulgairder die Islam.

R. Skickr | 27-07-23 | 13:27

het is onderdeel van een discriminerende en onderdrukkende cultuur rondom en ontstaan door dat geloof

langzullenweleven | 27-07-23 | 13:30

Ik vond het een leuk liedje, verder heb ik niks met de dame. Moge zij rusten in vrede.

de Jager59 | 27-07-23 | 13:24

Zwakke zieltjes win je eenvoudig. Ze was al verward, er hoefde alleen nog een hoofddoek op.

R. Skickr | 27-07-23 | 13:23 | 1

U windt er geen doekjes om.

Mr_Natural | 27-07-23 | 13:25

Met of zonder hoofddoek, ik heb er nooit wat aan gevonden.
Troy vind ik een aardig nummer,
En voor de “sisters” van Jeanett o’Connor,
Zelfmoord is haram.
Ook de islam heeft haar niet kunnen redden.

Ruimedenker | 27-07-23 | 13:23 | 2

Roken ook

Willy | 27-07-23 | 13:27

Omdat ze bekend werd zonder hoofddoek. De rest is bijzaak.

Mokum Kosher | 27-07-23 | 13:23

Hahahaha - mooi dit. Ik plaatste gisteren al een tweet van haar uit 2018 waarin ze schreef dat ze een hekel had aan witte mensen (niet-moslims; later trok ze dat overigens weer in).

Bi-polair is meestal een eufemisme voor teringwappie borderline wijven. Maar ja, je mag geen diagnoses op afstand stellen he, maar zij scoort hoog op mijn lijstje.

Laat gaan jongens. De moslims mogen haar hebben.

BobDobalina | 27-07-23 | 13:21 | 1

Ze had al binnen een dag begraven moeten zijn.

Après toi | 27-07-23 | 14:07

In september de show van dr Phil een exclusief interview met Sinead. De trailer alleen al doet de rillingen over je rug lopen.

Glasgow Argus | 27-07-23 | 13:20

Prachtig commentaar van Morrissey (van The Smiths) in consequence.net/2023/07/morrissey-sin...

"In light of Sinead O’Connor’s tragic passing, countless musicians and public figures have shared tributes honoring the Irish singer and her legacy. However, Morrissey is calling bullshit.

In a new statement posted to his website, Morrissey criticized certain members of the music industry and media who praised O’Connor “now ONLY because it is too late. You hadn’t the guts to support her when she was alive and she was looking for you.”

Met_baard | 27-07-23 | 13:19 | 6

Oh ja .... His former Smiths rhythm section, Andy Rourke and Mike Joyce, played with O’Connor, with Rourke also playing on her UK and US No 1 album I Do Not Want What I Haven’t Got.

Piet Karbiet | 27-07-23 | 13:35

Morrisey van the Smiths, is dat niet degene die nu zo in de schijnwerpers staat omdat Rick Astley op Glastonbury zijn nummers zo geweldig coverde?

grietmetgroenefiets | 27-07-23 | 13:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik snap trouwens het nut van een hoofddoek niet in combinatie met een kaalgeschoren hoofd

ZonderNaam | 27-07-23 | 13:19 | 5

@Mr_Natural | 27-07-23 | 13:25:
Jawel, maar de hoofddoek is bedoeld voor het bedekken van vrouwenharen omdat wij mannen ons kennelijk sexueel niet kunnen bedwingen als we vrouwenhaar zien wapperen.
Maar dat lijkt me bij Sinéad geen issue.

ZonderNaam | 27-07-23 | 13:28

@ZonderNaam | 27-07-23 | 13:28:
Daar zit wat in, kale moslima's hoeven geen hoofddoek, dat gaat de nieuwe mode worden.

Mr_Natural | 27-07-23 | 13:30

@Mr_Natural | 27-07-23 | 13:30:
Nee nee nee, ik wil geen godwin maken maar dit is voor iedereen een herkenbaar kledingstuk in de openbare ruimte. Zoals een embleem op je jas zeg maar. Alleen dan omgekeerd. Als de tijd rijp is weet iedereen wie naar de haram slachtbank moet worden afgevoerd.

Flightless bird | 27-07-23 | 13:34
▼ 2 antwoorden verborgen

En dan moet je gaan bellen...

Zomaarwat | 27-07-23 | 13:18

Op basis van het gemiep van deze twee doekfluencers heeft nu punt Nederland direct een doekfoto te voorschijn getoverd prominent in hun nieuwste sinead artikel.....

Klaagbaan | 27-07-23 | 13:18

Om het even welke gebeurtenis, sommigen zien altijd een kans om de rol van de gebeten hond te spelen.

Arnold Layne | 27-07-23 | 13:17

Zou juist geen goede reclame zijn, want het toont maar weer eens aan dat vooral depressieve en/of mentaal gestoorde wappies en losers zich vrijwillig bekeren tot het controlesysteem islam.
.
Verder: zuur gemiep vanuit de slachtofferhoek zoals we zo vaak van moslims horen, boeiend.

The Green*Machine | 27-07-23 | 13:17

Deze dames hebben tenen van 1 meter 80. (Om niet verkeerd begrepen te worden verwijs ik nog maar even naar de uitdrukking 'lange tenen hebben'.)

J.P.Drapeau | 27-07-23 | 13:14 | 1

Allah was toch groot en machtig en heeft een l*l van één meter tachtig? Nu blijken het de tenen van de dames te zijn? Beetje verwarrend dit.

aamert | 27-07-23 | 13:32

QED - hoofddoek maakt meer kapot dan je lief is…

wezen | 27-07-23 | 13:14

O conner heeft langer geleefd zonder hoofddoek dan met hoofddoek. Dus dan is het merendeel van haar keuze zonder hoofddoek geweest en volstaat een foto zoals iedereen haar kent.

brawler | 27-07-23 | 13:13 | 1

Ze is ook al een paar decennia niet meer relevant als pop-icoon dus dat ze zich in haar laatste jaren tot moslima bekeerd heeft is ook niet meer dan een voetnoot.

ZonderNaam | 27-07-23 | 13:17
-weggejorist-
TRUMP | 27-07-23 | 13:12 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

hmmm.... categoriseren van de werkelijkheid (ja, niet zeuren over quantum en relativiteit) in eigen belevingswereld om bepaalde gevoelens van vrede te mogen blijven ervaren en startende angsten van onbekendheid te verdrukken is van alle tijden. Dus, er gebeurt niks ongewoons.
Ik had niet zoveel met haar muziek. Mogelijk te dramatisch? Ik weet het niet.

nobodiesunmighty | 27-07-23 | 13:12

Knap hoe je zo van het pad kan raken, met als extra bonus.. "bekeren" tot de islam.

broervandenhollander | 27-07-23 | 13:12

Als Cat Stevens een keer gaat krijgen we vast wel nieuwere foto's waar hij als bekeerd moslim op staat. (Heeft trouwens een behoorlijk goed nieuw album uitgebracht)

Grumpy_Old_Ed | 27-07-23 | 13:10

Bloody typical.

Iedereen treurt om het verlies van de zangeres O'Connor, wier carrière lag in de tweede helft van de jaren 80 tot zeg, de opname van haar laatste album (ik las gisteren meen ik dat dat in 2014 was), maar die kutmoslims moeten weer iets te zeiken hebben over het feit dat ze zonder hoofddoek in de media wordt afgebeeld. Ik krijg een steeds grotere schijthekel aan die lieden.

Dr_Johnson | 27-07-23 | 13:10 | 2

Nu pas?

Normpje | 27-07-23 | 13:12

Nu pas? U hebt zeker een engelengeduld gehad waarvoor hulde.

Graeme Reaper3779 | 27-07-23 | 13:12

Simpel. Die eerste elpees waren goed. Toen was ze nog geen moslima.

knutsel_ | 27-07-23 | 13:09

Maar wel met een ring met davidster erbij??

Tjemig | 27-07-23 | 13:09 | 2

En een sigaret, en tatoeages op haar hand. Allemaal zo haram als een braadworst.

paleface | 27-07-23 | 13:17

Moslims en Joden gaan ook heel goed met elkaar om. lol

pegaje | 27-07-23 | 14:58

Ze is met name bekend voor haar carrière als zangeres en toen was ze nog niet in Allah. Moeten we dan in al het oude beeldmateriaal hoofddoekjes gaan photoshoppen?

Als Caitlyn Jenner straks de pijp uit is zal er ook nog wel gememoreerd worden aan de gouden medailles die ze als Bruce won.

ZonderNaam | 27-07-23 | 13:09

Volgens mij hebben beroemde zangers een stuk makkelijker leven dan beroemde zangeressen.

Mr_Natural | 27-07-23 | 13:09 | 8

Een leuk koppie of de juiste oppressions zijn belangrijker dan goed kunnen zingen in dit autotune tijdperk, zeker omdat ze zich moeilijker omhoog kunnen neuken...

ReyNemaattori | 27-07-23 | 13:52

@Osiris | 27-07-23 | 13:33: grin. Zoals Dylan ooit zong, "Death is not the end". Misschien dat ik zo nog even naar de Jimi Hendrix Experience ga.

Maar on topic, wat betreft depressies zit er weinig verschil tussen mannelijke en vrouwelijke artiesten. Beide geslachten kennen helaas hun tragische doden.

Grumpy_Old_Ed | 27-07-23 | 13:54

Ariane Grande gaat scheiden. Tsja.

Zalwelweer | 27-07-23 | 20:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Op de eerste foto wil ik haar graag kussen, op de rest trppn.

Normpje | 27-07-23 | 13:09

Zucht. Ik heb geen automatisch respect voor de keuzes van anderen. En als ik de persoon in kwestie bewonder, dan zal een enkele twijfelachtige keuze die bewondering niet per se beschadigen, zeker als de keuze (islam) geen enkele fuck te maken heeft met de reden van die bewondering (muziek).

Kortom. We kiezen voor de foto's van deze dame waar ze op staat zoals we haar graag herinneren: een artieste, niet een onderdrukt hoofdfoekje.

Muxje | 27-07-23 | 13:08

De islam heeft haar niet kunnen redden
Wat een kutreligie

RickTheDick | 27-07-23 | 13:07 | 1

Geen enkele religie redt. Je zal het zelf moeten doen.

Grumpy_Old_Ed | 27-07-23 | 13:12

De meeste Westerlingen hebben niets met hoofddoeken.
Dat zou de reden kunnen zijn.
Goedemiddag.

Ambiorix | 27-07-23 | 13:07

Goed zo GS! Origineel is altijd beter.
En islam is nooit de oplossing maar een probleem.

Normpje | 27-07-23 | 13:07 | 1

Misschien wel overwegend een oplossing voor bepaalde rassen.
Alsof alle mensen gelijk zouden zijn - ja, volgens de mensenrechtenindoctrinatie.

HogeNood | 27-07-23 | 13:11

Ze had op het eind meer weg van de zingende non !

Jimmy Mc Clure | 27-07-23 | 13:06 | 1

Goh, misschien is het wel omdat ze *zonder* hoofddoek beroemd werd?

dezakloper | 27-07-23 | 13:06

Wie zijn die twee twitterende - pardon, xende nobody's?

Montgomery Burns | 27-07-23 | 13:06 | 1

We zoudem het niet weten.

Piet Karbiet | 27-07-23 | 13:16

Gelukkig vind ik al haar muziek k met peren. Maar of ik dan minder islamofoob ben?

Lorejas | 27-07-23 | 13:05

Kut hoofddoek, kut islam.

Nietgek | 27-07-23 | 13:04

Alsof die hoofddoekjes platen kochten van Sinead O'Connor. Na iemands dood is het kennelijk ineens Frans Timmermans tijd. Goedkoop scoren heet zoiets.

Deflatiemonster | 27-07-23 | 13:04

Hoogst vermakelijk om de personen te beschouwen die deze zangeres als een ideaal rolmodel vereren.

Jackjack | 27-07-23 | 13:08

Zo, dat gaat niet goed hoor.

SomsGenuanceerd | 27-07-23 | 13:38

Britney Spears is overduidelijk krankzinnig. Ogen en uitdrukkingen kloppen niet.

Zalwelweer | 27-07-23 | 20:45
▼ 1 antwoord verborgen

Altijd dat eeuwige gejank om hun geloof, het is ook nooit goed!

SoDeKnetter | 27-07-23 | 13:04 | 5

Als ze ook maar 1 keer niet janken, dan wordt het hoofddoel, de wereldwijde ummah, niet gehaald. Je zit op de club, of niet.

konjodebonjo | 27-07-23 | 14:09
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland