Sinéad O'Connor (56) dood
Dat zat er wel aan te komen
90s-heldin Sinéad O'Connor, wereldberoemd door haar megahit Nothing Compares 2 U (eigenlijk van Prince), is niet meer. De familie meldt: "It is with great sadness that we announce the passing of our beloved Sinéad. Her family and friends are devastated and have requested privacy at this very difficult time." De laatste jaren ging het mentaal vrij matig met de Ierse: ze kampte met zware depressies, haar zoon Shane (17) stapte uit het leven, ze deed zelf ook meerdere zelfmoordpogingen en het allerergste: ze bekeerde zich tot de islam. Over de doodsoorzaak is nog niets bekend, maar niets wijst op een natuurlijke dood. Later meer.
Wie heeft ook geschuifeld op dit lied eerlijk zeggen
Een van de laatste tweets
Social
Reaguursels
InloggenSinead O'Conner is dood. Jammer genoeg wordt te vaak verwezen naar haar coversong 'nothing compares 2 u', ze was zo veel meer dan dat. Voor mij is 'Troy' haar song! www.youtube.com/watch?v=0c4v7fp5GC8
Een vrouw die stond voor haar principes en nooit koos voor de makkelijk weg.
www.youtube.com/watch?v=9w1YejewgRo I could have lied-RHCP
(Kiedis wrote this to document the brief relationship he had with Irish singer Sinéad O'Connor.)
't Was een bijzonder mens. Zo veel talent, zo veel ellende. Zo veel mooie muziek. Moge zij in vrede rusten.
So Irish. She was an Elf. RIP Sinead.
Waarom ze haar hoofdhaar kort had:
‘It was dangerous to be pretty because I was getting raped and molested everywhere I went.'
‘That was a huge part of it. I didn’t want to be raped or molested, I didn’t want to dress like a girl, I didn’t want to be pretty. Other girls beat you up if you were pretty too.'
‘I was asked one day would I grow my hair long and wear short skirts because they wanted to sell me on my sexuality.
I didn’t want to be sold on that. If I was going to be successful, I wanted it to be because I was a good musician.’
Ik vermoedde al dat ze haar haar om deze reden af schoor. Waar heb je deze uitspraken opgediept? Ik zou graag wat meer over haar willen lezen.
NCTY is niet haar beste werk als je het mij vraagt. Daarvoor en daarna springt er veel meer uit. Mandinka, Emperors new clothes, Troy, Am I not your girl. Haar vertolkingen van de Ierse traditionals met bijv. Chieftains en werken met Bono, Shane Mc Gowan, Peter Gabriël, etc. Dit was niet zomaar iemand.
RIP
Sinead O’bomber. R.I.P
De pijn in haar nummers en ogen waren als een spiegel. En daarmee een troost.
De Feniks zal niet meer herrijzen..
De Feniks zal herrijzen in een andere wereld, mijn beste.
@Berbapappa | 27-07-23 | 01:30: nice.
Er lopen ook nu een hoop geestelijk verwarde jonge mensen rond aan wie je dat duidelijk kan zien qua uiterlijke kenmerken. Toch naar dat het bij haar niet eerder is aangepakt
Een eersteklas fruittaart met een stem van een engel. Moge haar kinderen een beter leven hebben. Voor eentje ervan zat het er niet in, jammer genoeg. Sommige mensen zijn nu eenmaal niet gemaakt om te leven, zo gaat, hé Pa ...
Enige troost is dat ze tenminste weer bij d'r zoon is, schraal, maar 't is iets.
R.I.P.
Naast hem in de grond. Niets meer en niets minder.
@Ome Gijs | 26-07-23 | 23:52: Tja, wie weet?
Ik hoop mijn kleintjes iig weer te zien als 't doek voor mijn toneelstuk op deze aardkloot valt.
@ReyNemaattori | 26-07-23 | 23:58: Hoe zie je dat voor je? Welke leeftijd hebben je kinderen dan en hoe oud ben jij dan?
@ReyNemaattori | 26-07-23 | 23:58: Vrij recent de scheidslijn tussen en leven en dood mogen ervaren. Ben bang voor je dat er niet veel is aan de andere kant. Had gehoopt op meer, maar aan de andere kant ook wel geruststellend om niet eeuwig te hoeven leven.
@The_Noudster | 27-07-23 | 00:28: Steve Jobs zag wel degelijk iets moois aan de andere kant…
De Mosselman blijft haar beste nummer.
Ze heeft nooit levensvreugde uitgestraald hoewel ze een super schattig kaalkopje was vroeger. Helaas heeft ze daardoor ook het levensgeluk niet aan haar 17 jarige kind kunnen over dragen. Het is een diep triest en inktzwart verhaal. Moge moeder en zoon eeuwig geluk en liefde vinden in het hiernamaals. ✞
En dan hier het origineel van Nothing Compares 2 U
youtu.be/_ZlzN0Gtpp8
10x mooier dan de uitvoering van Skinhead O'Connor
Sorry hoor, maar in 1985 waren 'funny geluidjes uit een sythesizer' allang geprefectioneerd.
Dit klinkt waarlijk abonimabel, alsof ze de juiste pitch & vibrato niet kunnen vinden...
Sacrifice
www.youtube.com/watch?v=FWa-aMiqQKE
Wim de Bie pakte dit destijds al goed op tijdens de keek op de week, week 47, 25 -03-1090.
1990 dus.
Kudt. Dus dat duet met Koos Alberts kunnen we nu ook vergeten.
Hoofd, schouders, wiel en frame, wiel en frame
Ogen, oren, puntje van 't ventiel
@You-On-A-Gin | 26-07-23 | 23:00: Geweldig!
RIP
www.youtube.com/watch?v=xSJAeWPEWTw
Mooi. Of deze www.youtube.com/watch?v=vmwMhjbThKg
He, dit nieuws raakt me toch. Dankzij haar ben ik destijds mijn ballen gaan scheren dus voel toch een soort van band sindsdien.
Kijk, HIER is Geenstijl voor gemaakt. Dat dacht ik tenminste ook, om 21:35.
+1 voor U anyway.
Niet voor niets was haar bijnaam "Skinhead O' Connor."
Als het liedje op televisie langskwam, mocht ik graag mijn voorhuidje zo ver mogelijk naar achter schuiven en doen alsof zij het was, waarbij ik mijn kleine Gin liet meeswingen op de maat.
Toen ik jaren later echter wat dikker werd, leek het meer op Sugar Lee Hooper in een coltrui. Maar die had toch wat minder goede liedjes.
@You-On-A-Gin | 26-07-23 | 23:03: Is ook al dood, komt wel dicht bij zo hè?
@skoftig | 26-07-23 | 22:41: Uw bijdrage is vakkundig weggejorist zie ik. Was het in dezelfde sfeer als mijn (oprechte) bijdrage?
@You-On-A-Gin | 26-07-23 | 23:03: Zeer herkenbaar. Maar dat hebben we toch allemaal zo ervaren destijds? Behalve de moslims want die hebben geen voorhuid. Maar ach, destijds waren er ook haast geen moslims in ons kouwe kikkerlandje, dus daar hoeven we ons niet heel druk over te maken.
Disturbed soul. Zo met zichzelf overhoop. Spijtig. En zulke mooie ogen. Ondanks dat ze zichzelf toe takelde.
Ik takel mezelf ook toe met jullie gelul hier te lezen en heb ook best mooie ogen, zeggen ze.
Dat terzijde, mooie necrologie van jou.
RIP meiske, dat je maar gewoon bij je katholieke God mag zijn.
Juist.
Bah bah bah. Een gewond product, dat nog ergens haar voetstappen achterliet, wilde laten, laat, en toch. Het voelt net zo kut als de dood van Amy Winehouse. R.I.P. vrouw, kunnen ons maar half voorstellen omdat we al onze handen vol hebben aan elkaar en onszelf en onze kleine innercircle, hoe je moet hebben geleden. Zo is mens-zijn niet bedoeld.
Nare kop. Het artikel dan hè.
Eens. Had wel iets creatiever en ingetogener gemogen.
Patiënt.
absolute top, alleen Kate Bush moet ze nog voor laten. RIP
En Lisa Gerrard
www.youtube.com/watch?v=CoEGsxUZ2F4
@Arnold Layne | 26-07-23 | 22:50: mesmerism 1985 heeft wel sinead gehalte
Shit! Ik kon haar muziek zeker in haar begintijd enorm waarderen. Haar woede op de paus en de katholieke kerk vond ik zeer terecht. Helaas had zij hevig te lijden onder haar mentale gezondheid.
Ik hoop dat ze in het hiernamaals, volgens mij is dat voor Ierse muzikanten The Fiddler's Green haar rust vindt.
Fiddler's Green - Cheer up
Heb haar een keer zien optreden bij Night of the Prima, ze zong Troy, het publiek was ademloos
Night of the Proms te Arnhem.
Legendarisch!
Triest. Een kind verliezen is bijna onoverkomelijk. En als je dan ook nog met jezelf in de knoop zit. RIP. Weer een geluid uit mijn jeugd dat er niet meer is.
Het islamitische geloof heeft haar dus niet gered, ah gossie.
Dat ze moslim werd was al een teken aan de wand.
Ja dan ben je zeker als vrouw redelijk door de ratten besnuffeld al is het deel van horen bij een groep beter uitgevoerd dan wat westerlingen er tegenwoordig van maken
triest. r.i.p....
komt door de fatwa uit Rome na het verscheuren van de foto van de Plaatsvervanger op Aarde. Die heeft een balletje opgegooid bij zn Baas
Heb je het nu over Timmerfrans?
Zondag. Weeshuis van de hits. Troy. Ik zal het nooit vergeten.
Ze was een echte heldin! Ze was de eerste die openlijk sprak over kindermisbruik in de katholieke kerk. Dat heeft haar dr carrière gekost. Ze verscheurde een foto van de paus, dat hebben de Amerikanen haar nooit vergeven. Maar ze hield vol tegen wil en dank, en wat had ze gelijk. Prachtige muziek gemaakt ook. Troy is geweldig.
Troy vind ik persoonlijk haar beste nummer. Met afstand
@Dr.Utker | 26-07-23 | 21:48: eens. Maar waar dat moslim gedoe nou weer voor nodig was? Ik had het idee dat ze anti alle religie was.
Afkeer en zeiken over de katholieke kerk mbt het kindermisbruik, oké! Maar om dan lid te worden van de religie van terreur en massamoord is dan wel heel erg vreemd te noemen. Heldin?
Was ze ook maar zo dapper geweest tegen de misstanden binnen de islam, maar nee, daar liet ze zich door bekeren. Sorry, ik niet begrijp.
Dat ze de katholieke kerk verachtte vond ik fantastisch, maar waarom ze even later net zo makkelijk naar het volgende achterlijke geloof overstapte blijft een raadsel.
@Bigi Bana Boy | 26-07-23 | 22:32: … een raadsel? Een schande!
Veel moois gemaakt, eerste drie albums draai ik nog graag. Tekst altijd scherp en melancholisch, deze klinkt nu wrang. Rust zacht
'I love my boy, that's why I'm leaving'
Uit Black Boys on mopeds - m.youtube.com/watch?v=n14lwdpYkAA&...
Persoonlijk vind ik "Am I not your girl" haar beste album.
2 live optredens van dit album:
www.youtube.com/watch?v=kpYJPzWxL2w
www.youtube.com/watch?v=zKK_50fofwQ
idioot.
Mafkees
Zool
U maakt een ongepaste grap, maar ik moest toch lachen.
@Nonkel Frituur | 26-07-23 | 21:56:
Tsja, ik vind m ook gewoon best aardig...
Moest lachen!
Maakt mijn verdriet iets minder, merci.
Sinead en Terry- allebei al weg: all kinds of everything: youtu.be/Sqk4qzmRpS0
zo das mooi
hoe kom je hier op?
niet op spotti dus tnx
mijn fav is just like u said it would be met die pauze op 2.35... wow
RIP.
Een groot talent, maar helaas tamelijk getroebleerd.
Ze heeft ook nog het nummer Harbour op het album '18' van Moby gezongen. Vond ik ook mooi.
Misschien kan iemand hier even een YT linkje onder plakken(?)
www.youtube.com/watch?v=ecVRugLuaBw
Krijg nou tieten, mijn zwitsal is weg. Hier dan: www.youtube.com/watch?v=ecVRugLuaBw
@Piet Karbiet | 26-07-23 | 21:40:
Toch nog mijn dank.
Dat is wel apart zeg, heb ik nooit geweten terwijl ik dit album grijs heb gedraaid. Dank je wel voor deze info, ik luister er nu anders naar.
@Portugalisch | 26-07-23 | 21:45:
Tot je dienst.
Als leek op het gebied van de werking van hersenen ken ik - euthanasie vanwege ondraaglijk lijden niet meegerekend - twee typen zelfdoders. Die met een weeffoutje in de hersenen waardoor ze al van kleins af aan verlangen naar de dood. En die, die na lang en diep nadenken over de zin van het leven tot de conclusie komen dat er maar twee uitwegen zijn: religieus gelovig worden of zelfdoding. Voor die laatste keuze moet je uitzonderlijk moedig zijn; als dat niet nodig zou zijn, zou ik er waarschijnlijk ook al een eind aan gemaakt hebben.
Ik vind het trouwens een heel mooi liedje.
Van verdriet in een doffe nog veel verdrietigere depressie glijden en echt niet meer verwachten en geen manier verwacht te vinden dat je er ooit uit kunt komen.
@AdvocatusDiaboli | 26-07-23 | 21:33: Inderdaad. En vooral de inherente emotionele instabiliteit van de puberteit vergroot alleen al door liefdesverdriet de kans op dat type zelfdoding aanzienlijk.
Onder jongeren inmiddels doodsoorzaak no. 1. meen ik. Of lul ik maar wat?
Altijd tragisch, de families met alcoholisme en depressie in de bloedband. Verzameling gebroken zielen.
Dit deed ze ook.
Sinéad O'Connor - My Man's Gone Now
www.youtube.com/watch?v=kGhvFrzq7kQ
Verbazingwekkend.
Am I not your girl. Heerlijk muziek. Lekker meeschreeuwen. Mooie vrouw. Had niet in de gaten dat ze niet zo happy was. Ach, ik zie eigenlijk nog steeds niks. Ik ga dat cd'tje nog maar eens afspelen. Even beter luisteren, misschien kan ik haar teksten nu beter begrijpen.
Die recente docu is een tip en eyeopener.
@Piet Karbiet | 26-07-23 | 21:44: Wat Piet zegt.
@knutsel_ | 26-07-23 | 21:48: Heel erg wat Piet zegt, zij was 1 van de eerste gecancelden.
Ze heeft zich aangemeld als één van de 72 in het korps van de maagden?
Steekje los, al heel vroeg, toch nog wat faam weten te vergaren maar daarna heel hard bergafwaarts.
U bent erg erg hard, in Belgie nam onze vriendin Yasmine ook plots afscheid, respect svp: www.youtube.com/watch?v=ZadhE3q6CPM
Ze had gehoopt dat iets goddelijks de depressie, gekte, gebrokenheid, verslaving kon weghalen. Als je door de krankzinnigheid van je zelf en je naasten wanhopig bent geworden zoek je verlossing op alle plaatsen. Ook in de moslimcommunity.
Op zoek naar rust en het kunnen loslaten.
Islam betekent overgave of onderwerping en vrede aangaan.
Zoals een zorgeloos kind aan de hand van de almachtige beschermende vader loopt.
Alleen is de vraag of voor wat je dan ondergaat, gelovig moet zijn of dat je het zelf doet.
Religie is als gender en de dood als biologie. Zolang je er in gelooft is het waar in je hoofd, maar we zijn pas echt gelijk na de dood.
@nsfl | 26-07-23 | 21:28: en de dood als het geslacht*
Religie is voor verwarde mensen.
@Piggelmee | 26-07-23 | 21:39: iets meer respect graag, knullemans. Je hebt het recht te denken dat alles vanzelf ontstaan is, maar ook het recht te denken dat alles niet vanzelf ontstaan is. En beide zienswijzen zijn eigenlijk even absurd…
Ik had helemaal niks met Sinéad O'Connor, kende haar alleen van dat ene liedje - dat nog eens bij Koot en Bie in Keek op de Week is gepersifleerd; of nee, niet gepersifleerd, maar het werd afgespeeld en koot en Bie (of alleen Bie, dat herinner ik me niet meer zo goed) begon onbedaarlijk te huilen omdat het zo 'ubertriest' liedje is.
Maar goed, 56 is uiteraard veel te jong om te gaan. Ik vermoed zelfmoord - ze had al een geschiedenis van pogingen - want O'Connor was natuurlijk al jaren van het padje, wat wel het duidelijkst blijkt uit het feit dat ze zich een paar jaar geleden tot de islam heeft bekeerd.
En als je dan de 'clip' van dat bepaalde liedje ziet, denk ik - zonder seksistisch of wat dan ook te willen zijn; maar ja, ik kan het ook niet helpen dat ik een heteroseksuele, oudere, witte man ben - wat een mooi meisje het was, en dat ze nog mooier had kunnen zijn als ze niet die kaalgeschoren kop had. Sinéad O'Connor verloor haar 'looks' vrij snel volgens mij. Daarmee doet ze een beetje denken aan die Franse actrice Jeanne Moreau, die haar 'good looks' ook vrij snel verloor, en natuurlijk aan Chet Baker, die praktisch zonder tussenstadium transformeerde van een James Dean -achtige mooie jongen in een oude man.
Desalniettemin, het blijft triest, zo'n jong overlijden, wat de oorzaak ook is.
O ja. Chet Baker. Die junkiekop, met die smekende puppieogen. Alle junkies hebben dat, ogen die vragen om wat geld, om een gunst, om iets.
Bah. Troep.
Chet Baker, goeie film over hem:
www.youtube.com/watch?v=N7NBUu4tGi8&a...
Stop aub eens met die woke-taal over te nemen. U houdt die onzin in stand. Wit is een kleur van verf. Blank is een huidskleur.
@Nonkel Frituur | 26-07-23 | 22:16:
Belgen zijn behoorlijk wit.
@Nonkel Frituur | 26-07-23 | 22:16: Dit dus, Dokter Jansen! U is blank en niet wit.
Zonder commentaar te geven hoop ik dat haar ziel voor altijd zal rusten in vrede.
Ik vind The Lion and the Cobra een van de betere albums ooit gemaakt. Zeker Troy vind ik 1 van de mooiste nummers.
Troy is veel sterker dan Nothing compares to you
Las al maanden geleden dat het niet goed met haar ging, maar dacht dat ze een zoon had, die niets meer van haar wilde weten
Heeft echt een rot leven gehad, dan moet je anders kiezen, maar sommige kunnen dat niet. Net als mijn schoondochter, was ook niet te helpen, Mijn kleinzoon gaat hartikke goed en komt over drie weken met mijn zoon, zijn vader.
Niemand hoeft dood van mij. De ene doet mij verdriet, bij de ander denk ik wat een muts/eikel was het toch. Deze dame was een muts in mijn ogen.
Deze dame was een held. Ze stond voor haar mening en liet zich niet corrumperen door geld of roem. Ze heeft een heleboel shit meegemaakt en is daar van in de war geraakt. Dat kan de beste overkomen. En dat was ze. Ik hoop dat ze nu rust heeft.
Misschien is het ook maar beter zooo..
Ik vond Nothing compares to you vroeger verschrikkelijk, maar nu ik het hoor kan ik het eigenlijk wel waarderen.
Dat heb ik met Purple Rain, alleen heb ik dat nog steeds. Tering wat een gejank. Ken ook eigenlijke alleen maar vrouwelijke fans van die pigmee op hakken.
@Piet Karbiet | 26-07-23 | 21:15:
Ik ben op latere leeftijd zelfs de Carpenters goed gaan vinden. Maar die 3-4 minuten castreergeluiden van Purple Rain zal ik ook NOOIT waarderen.
@skoftig | 26-07-23 | 21:34: Boks!
@Piet Karbiet | 26-07-23 | 21:15: De film Purple rain was behoorlijk sexy voor vrouwen, dat snappen mannen niet. Terwijl er geen enkele sex in voor kwam.
Voor het eerst in mijn leven twee keer naar een film gekeken.
Overigens nooit geschuifeld. Het is lastig schuifelen tijdens het headbangen.
Maar daarom dus juist de moeite waard om daarop te oefenen!
Hoi, welkom, en wellicht ook weer snel vaarwel.
Humor is u vreemd zo te lezen.
Laat ik het u uitleggen; islam is tegen de vrijheid van de mens. Punt.
verwarde geest
Had als metalhead niet zo veel op met haar muziek maar één van haar mooiste nummers vind ik dan toch:
youtu.be/qiEcut07GrM
Ook geen fan, maar ze kon zo veel meer dan enkel die ene hit die we hier kennen.
Ik zag The foggy dew al voorbij komen, prachtig, maar dit is in mijn bescheiden mening het mooiste van haar:
www.youtube.com/watch?v=4Sje2VYw99A
Oei, niet natuurlijke dood. Daar zijn ze niet zo happig op bintje vredesreligie.
Ze heeft iig niemand meegenomen. Laat haar. RIP.
Tragische, linkse figuur, en ik was geen fan van haar muziek.
Maar ik wens niemand zoveel zorgen toe dat hij/zij geen uitweg meer ziet.
Als iemand zelfmoord pleegt is het ook de hele maatschappij die een klein beetje faalt.
Wat heeft de maatschappij misdaan als iemand het niet meer ziet zitten..??
Nee, het ligt niet aan de maatschappij. U ligt ook niet wakker van de ellende van de buurtgenoot van 3 straten verderop. Het zou gek zijn, wanneer u dat wel doet. Sommige mensen zijn niet te redden. Ook niet als je wel naar elkaar omkijkt, omdat we met elkaar opgescheept zitten. Dat wil niet zeggen dat een poging wagen onzinnig is. Maar uiteindelijk verlies je. En dat hakt er serieus in, in je verdere bestaan. Moet je nagaan dat je dezelfde genen in je lijf hebt zitten. Da's helemaal griezelig.
Niet iedereen kan met roem omgaan. En als iemand daarnaast psychische problemen heeft dan is dat een nare coctail. Om geholpen te kunnen worden moet iemand ook open staan voor hulp en advies, zelfs kritiek. Dat is altijd al lastig, maar voor een (voormalige) ster natuurlijk helemaal.
Snap alleen niet dat iemand stampij maakt over de katholieke kerk maar zich wel bekeert tot de islam. Christendom is an sich bekoorlijk, hoor, maar ja, die belijders. Islam idem, en qua belijden door de mensch nog minder kandidaat voor de schoonheidsprijs.
De Ierse katholieke kerk was in haar jeugd echt een hel, Niet te vergelijken met hier. Die islam was wrs later de zoveelste vlucht op haar tocht naar hulp of zingeving. Begrijp me, ik blief ze beide niet.
Klote, de allereerste single cd die ik ooit kocht was Nothing Compares To U grijs gedraaid, daarna troy. Mooie meid in die tijd maar zag er altijd eenzaam en verdrietig uit. RIP.
RIP ende Gotver. Heldin uit mijn jeugd. Met de nachtbus van de SkiStudent naar Maria Alm. Gettoblaster en cassettebandje met Troy bij de open haard. Op repeat. Ok ook Mantronics en andere herrie maar dit was epic. Toen.
Bekeren tot de Islam en Dan zelfmoord. Tja wat moet ik zeggen ?
"zelfmoordpogingen"
Beste redactie, dat heet tegenwoordig zelfdoding. Vanwege de negatieve connotatie van moord.
En terecht. Kunt U dit nog aanpassen?
Vielen Dank im Voraus.
Dood is dood, toch?
Zou wel heel woke zijn van GS als ze dat doen. Ik heb weinig tegen deze term. Het is immers een doding met voorbedachte rade.
@Papa Jones | 26-07-23 | 20:53: Ja.
Zelfmoord lijkt me juist correct. Het duidt op het opzettelijk met een vooropgezet plan jezelf het leven ontnemen. Zelfdoding kan ook per ongeluk gebeuren.
Ojee we gaan woke.
@BobDobalina | 26-07-23 | 20:54: Meestal met verminderde toerekeningsvatbaarheid. Uw argument houdt juridisch geen stand.
En, als het dichtbij komt, dan is het een erg vervelende omschrijving.
My two cents..
@Piet Politiek | 26-07-23 | 20:55: spreekt men dan niet gewoon over een noodlottig ongeval?
Hulp is beschikbaar. Praat vandaag nog met iemand.
113 zelfmoordpreventie.
U kunt ook Downpressor Man van S. O'Connor draaien.
Het is met voorbedachte rade, het is geen zelfverdediging, het is geen ongeluk.
En daarom is zelfmoord nog altijd zelfmoord.
U kan de boom in met uw woke-onzin.
Negatieve connotatie, ja dat moet je niet willen bij zo'n positief onderwerp als zelfmoord.
@Nonkel Frituur | 26-07-23 | 21:06: Eens! Heb er helaas drie keer mee te maken gehad. Als iemand het "zelfdoding" wil noemen of "vrijwillige levensbeëindiging" vind ik het allemaal prima. Maar het woord "zelfmoord" verbieden gaat te ver.
Het staat er toch goed. Hard, maar het is en blijft zelfmoord. Pas als wij met zijn allen een poedertje in het water kunnen oplossen, opdrinken en vreedzaam sterven, moet je volgens mij spreken over zelfdoding. Bij zelfmoord denk ik direct aan iemand die zich totaal aan stukken heeft laten rijden door een trein. Het is symantisch, maar volgens mij wel belangrijk in dit soort verhalen.
@At_Dawn_They_Sleep | 26-07-23 | 21:10: We moeten zelfmoord verbieden. Met hoge straffen voor de daders ter afschrikking.
@BobDobalina | 26-07-23 | 21:17: Helemaal juist. Ik stel voor dat we de doodstraf terug invoeren.
Eigenmoord, zei de vieze man.
@skoftig | 26-07-23 | 21:31: Ik zou daar de euthanasie wel mee willen bedrijven.
Is iemand nog wel toerekeningsvatbaar als hij zoiets doet vraag ik me dan wel weer af
Een gezond iemand doet alles om te overleven
Tragische figuur. Met een tragisch leven.
R. I. P.
Tragisch.. Kan niet anders zeggen...
Triest. Blijk maar weer dat Islam kills
Oh? Dus verdriet over een gestorven zoon, dat is niet een optie? Of is dat ook iets van islam? Voor mij hoeft deze religie geen voorgrond hoor, maar zoveel eer?
@Kudtkip | 26-07-23 | 20:51:
someone here has trouble with ironic humor
Ik denk dat haar dood niet zoveel met islam te maken heeft. Ik heb een docu gezien waarin ze aangeeft als klein kind extreem mishandeld te zijn door haar moeder. Ze was blij dat haar moeder was overleden, maar tegelijk intens verdrietig omdat ze toch van haat hield maar haar moeder liet de liefde niet toe. Daarnaast dus haar zoontje verloren plus, gezien haar songs, een diepgaande persoonlijkheid geven mij een optelsom die wel verklarend is. De islam is gewoon een vreemde sprong van mogelijk een kat in het nauw. Overigens: ze had een magnifieke stem en wist zeer zeer veel gevoel te leggen in iedere toon die haar adem verliet.
www.youtube.com/watch?v=NrSmPuOvcFQ&a...
@tis_wat | 26-07-23 | 20:54: Ja man, doe daar wat aan. Or is it just another Troy for you to burn?
@IdeasAreBulletproof | 26-07-23 | 20:59: Mooi gezegd.
Als je bekeerd tot de islam, dan vraag je om een kutleven. Jammer joh.
Ach lul niet zo slap man.
Of het geeft perfect weer wat voor labiele persoonlijkheid je bent zoals ook ex PVV'er Joran van Klaveren.
En leer onze taal eens correct schrijven, met je "je bekeerd".
Het is inderdaad een keuze. Toen zij zich bekeerde stelde ze nadrukkelijk dat ze niets meer met witte mensen en ongelovigen te maken wilde hebben.
@Wattman | 26-07-23 | 20:47: vergeet van Doorn niet.
Er zit een gedachte achter dat bekeren en zelfmoorden.
Ik heb, uit overtuiging, zelf geen kinderen. Maar als ik ze wel had gehad, of zelfs maar één, en die had zelfmoord gepleegd? Ik snap Sinéad wel.
R.I.L.
Rest in Love.
Ik ook.
R.I.P
Nee, gewoon nee! Ze heeft nog 3 andere kinderen en die doe je gewoon dat leed niet aan ook al ben je nog zo verdrietig of depressief.
@EvilGemini | 26-07-23 | 20:55:
Contradictie...
@EvilGemini | 26-07-23 | 20:55: Glas halfvol/halfleeg-verhaal. Bij haar was het glas half leeg blijkbaar.
@EvilGemini | 26-07-23 | 20:55:
Depressie neemt je ratio over. Inherent aan depressie.
56. Das 2 x28. Dat klopt niet helemaal met de vloek van 27, toch? Ironisch genoeg op de dag dat Mick zijn 80e verjaardag viert.
Precies, maar dan ook precies 11 dagen nadat ik 50 ben geworden.
Kan haast geen toeval zijn, ik zeg WEF!
Oh!!! Dat was in Citizen X.
Haha
Sinéad O’Connor - In This Heart
(Peaky Blinders)
youtu.be/bEkwb_5iiRc
Verdrietig.
Prachtige stem.
‘Sinead gestopt met vergelijken’
Een van mijn favoriete nummers (Nothing compares 2 U), maar dat zal wel te maken hebben met toen ik als kleine jongen tussen de middag thuis at, toen dat nog kon op de basisschool en je eigen moeder nog gewoon thuis was om je op te vangen. Dat nummer werd toen veel gedraaid op de radio en als je niet de persoon of de tekst als kind erachter kent, vond ik het toen een opvallend mooi nummer als 8 of 9-jarige. Voor mij dus gewoon een nostalgisch nummer.
Nu is vader gewoon thuis.
@Papa Jones | 26-07-23 | 20:45: Al dan niet in een jurk.
@Duwbak_Linda | 26-07-23 | 20:46: en dat is dan weer afhankelijk of Pa dezelfde religie als O'Connor aanhangt. Cirkel = Rond.
@Duwbak_Linda | 26-07-23 | 20:46: Ja maar daar mag je ook gewoon mee naar werk hoor.
Mooi dit. Anekdotes over een normale, gezellige kindertijd zijn tegenwoordig schaars.
Tja, daar zal het vast mee te maken hebben Wybe. Als jonge twintiger had ik helemaal niets met dit lied en nog steeds niet. Eerlijk gezegd vind ik het een enorm kudtnummer.
Dit tweette ze in 2018:
"What I'm about to say is something so racist I never thought my soul could ever feel it. But truly I never wanna spend time with white people again (if that's what non-muslims are called). Not for one moment, for any reason. They are disgusting."
Echt een lieve vrouw.
Ik mis haar nu al niet!
Een beetje gestoord misschien?
Ik heb er nooit iets mee gehad. Zal allemaal wel redenen hebben, en die heeft ze vast ook doorgegeven aan de kinderen. Triest.
Ik pleit voor nuance
Van het padje. Een erg getroubleerde vrouw. Maar in hoeverre kunnen we haar dat kwalijk nemen?
@Après toi | 26-07-23 | 20:44: Dat is een filosofische vraag, bestaat er zoiets als free will of zijn wel allemaal geprogrammeerd voor de foute keuzes die we maken? Je kan die vraag ook stellen bij veel van de patienten in een tbs-kliniek, alleen vinden we vaak wel dat die wel een verwijt kunnen worden gemaakt.
En in haar jonge jaren IRA-aanhanger en later dus tot de religie van isis bekeert. Toch vraag ik me af of ze dusdanig bij zinnen was dat haar dat kwalijk genomen kan worden. Als ik haar biografie lees zie ik vooral psychische problemen en zelfmoordpogingen, en een zoon die daar in slaagt.
Misschien had ze nooit beroemd moeten worden.
@Dandruff | 26-07-23 | 21:07:
Ik denk niet dat haar zoon een echt gezonde opvoeding heeft gehad, gezien haar mentale problemen. In hoeverre... is altijd de vraag. Wie kan wilskracht en bescheidenheid opbrengen aan jezelf te werken. De een maakt ook ergere dingen mee dan de ander. Maar eens met Bob, zo kun je uiteindelijk iedereen geen verantwoordelijkheid geven. Wellicht kun je beter spreken over oorzaken en gevolgen dan over schuld (in geval van zeden of verwaarlozing wel strafbaar). Karakter en omgevingsfactoren zijn belangrijk in je vermogen te ontwikkelen.
Die was gewoon al heel lang de draad kwijt. Het is makkelijk om iemand op dit soort gekkigheden af te rekenen. Maar gelukkig kan het hier in ons land. En dat is een luxe positie in het leven.
@letopuwzaak | 26-07-23 | 21:27:
Het is lastig om mensen te beoordelen die ik niet ken, of het nou beroemdheden of tbs-ers zijn. Puntje is natuurlijk wel dat Sinéad vooral een fan van extremisme was, zonder serieus strafblad. Terwijl het bij tbs-ers toch wel vaak gaat om mensen die zelf behoorlijk over de scheef gegaan zijn.
Dat bejubelen van extremisme zie ik bovendien wel vaker, denk aan die Che Guevara t-shirts en vlaggen. Of aan types als Jahjah, Simons en Akwasi die jarenlang niet van de buis te slaan waren/zijn. Daarnaast is er een ellenlange lijst Bekende Nederlanders (!) die decennialang als fellow travellers achter foute regimes aanliepen. En nu nog steeds vrolijk in alle baantjesmachines rouleren; in alle media floreren; uit alle subsidiepotten souperen; etc.
Daar vind ik wel wat van, maar het is niet strafbaar.
Sinéad heeft ondanks haar problemen in ieder geval nog echt dingen gedaan, echt muziek gemaakt. Dat ze haar problemen ook aan haar zoon heeft meegegeven is aannemelijk, maar vast nooit haar bedoeling geweest.
@BobDobalina | 26-07-23 | 20:56: Bij mannen uit de woede zich vaak naar buiten: dronken worden in de kroeg en dan de boel kort en klein slaan- bij vrouwen keert de agressie zich vaak naar binnen.
Overigens bestaat de Vrije Wil niet, vraag dat maar aan neurobioloog Dick Swaab.
Ja zeker, en als ik lees over kindermisbruik.. heel erg
Gek op Prince en had dit nummer van hem vast goed gevonden als hij het zelf had gevonden. Nu haat ik dat nummer, wat een gezeik.
Sinéad was overduidelijk een psychiatrisch patiënt die geholpen met had moeten worden. Wereldberoemd en uitgebuit.
Gevonden = Gezongen
Demo van Prince die ik ooit gehoord heb was fantastisch. In 1985 op plaat gezet als zeiknummer door The Family. (Paisley Park records)
Er staat een Prince versie op het album "Originals" dat in 2019 uitkwam. Sinead's versie is heel vele malen mooier.
Op Youtube veel versies van Prince, hoor.
Een nummer vond ik mooi.
Met the Chieftains- Foggy Dew.
youtu.be/yaS3vaNUYgs
De beste uitvoering van dit Ierse nummer met Sinead o Connor in mijn bescheiden mening.
Die kende ik niet! Dank je voor de link. Het nummer ken ik, Chieftains ook, en Sinéad natuurlijk, beide ook zien optreden maar los van elkaar :)
The Chieftains zijn wel een monument in de Ierse folk.
@Nuuk | 26-07-23 | 20:36:
Deze uitvoering vind ik mooi met de opbouw van de muziek. En die Ierse drum.Graag gedaan!
Jammer genoeg onvindbaar, maar Wim de Bie had een leuke imitatie van dat irritante schijtnummer van haar.
Mevrouw schreeuwde om opname.
youtu.be/Cr8JE_IrofI
4:06?
Het nummer is toch opgenomen..
@Patje | 26-07-23 | 20:41: Jawel!
@Patje | 26-07-23 | 20:41: Dank!!!
Zag ooit een interview met haar door dr. Phil; die vrouw heeft een gruwelijke jeugd gehad met een psychopaat van een moeder. Dagelijks zware mishandelingen, daar heeft ze een enorm trauma aan overgehouden. Ze heeft ook nog bij de nonnen moeten werken in de wasserijen geloof ik. Ook geen wonder dat ze een hekel aan de katholieke kerk heeft gekregen.
Ah! Dr. Phil, daar haal ik ook mijn wijsheid vandaan.
@Lochos | 26-07-23 | 20:56: Hahaha.... ja, dat dacht ik al. Maar dat dr. Phil de vragen stelt doet niks af aan haar verhaal natuurlijk.
Weinig op met de muziek van Sinead o Connor, behalve mandinka www.youtube.com/watch?v=Gf_RHVjPrHY&a...
Bekeerd tot de islam ?
Vertel maar onder welke steen je leeft. Breng ik je even een krantje uit het archief.
@HoezoStom? | 26-07-23 | 20:33: Want je leeft onder een steen, als je Sinead niet volgt?
@Usumani | 26-07-23 | 20:38: Ik ken haar en haar oevre niet eens, maar dat heeft zo een oorzaak denk ik.. Misschien dat ik een nummer herken van op de radio passief dus maar heb periodes in mijn bestaan andere prioriteiten gehad.
that's correct, stuk of dikke 10 jaar geleden of zo.... toch onbegrijpelijk, ken wel meerdere nederlanders echter dat was zo'n 35 jaar gelden dat ze het deden... vanzelfsprekend geen contact meer mee.... want....
Psychische problemen worden vaak zeer onderschat.
Triest.
Haar debuut kwam uit in 1987.
Toen was ze net 20.
RIP. Het was allemaal niet makkelijk.
1995 Pinkpop afsluiter: geweldig. Geen Nothing compares volgens mij. Zocht Emperor's new clothes, maar deze toepasselijker voor haar gezien haar zoon: I am stretched on your grave www.youtube.com/watch?v=1F7OzJLjiUI
Nothing compared to death......
Pacem.
Er is ook een mooi duet met Peter Gabriel: Blood of Eden.
Prachtig nummer. Later ook met Paula Cole gezongen.
Ja, prachtig. Stemmen passen perfect. Ze deed ook nog Pink Floyd's Mother op het Berlijn Wall concert.
Triest.
Het leven is een pijp kaneel.........
Heb haar pas samen met de Simple Minds, Belfast Child horen zingen. Kippenvel.
youtu.be/yAe0HCHJTDA
Nou ja, pas... 2008
Ze wilde niet meer. Lagaan.
Tjuu, jammer dat haar "omgeving" haar al 30 jaar zó consumerend/profiterend, in een "winst"-hokje heeft geduwd, was echt een slim meisje, wilde in 2000/8 in "Nederland" toer van Schotse/Ierse muzikanten meedoen... WE hebben ze 's middags bij een mooie Limburgse vijver gezet, meisje was zo gelukkig in de natuur. RIP
www.youtube.com/watch?v=OgDzv7WOax4
Wat mooi dit, dank in duizend delen hiervoor.
Rare vraag maar omdat je zegt WE neem ik aan dat je dicht bij het vuur zit: die oprichter van de Fookhook speelde die doedelzak? Ik ben al een tijdje weg uit het Zuiden maar de naam komt me erg bekend voor. Als dat de man is wist ik niet dat hij ook al gehemeld is... mooi figuur.
Triest. Nieuwe nummer 1 in de Top2000.
Bij ons slaat dat wankele soms over. Zo ben ik immuun voor dit soort gekkigheden, maar mijn ma en haar vader hebben dat destructieve in zich zitten. Mijn opa heeft zich verzopen in de Dieze en mijn ma heeft tijden gehad dat ze ook dacht dat ze kon hemelen. Gelukkig mislukte dat altijd, tot de dag van vandaag. Nu is ze bejaard, dus dan kan elke dag Mahere Hein op visite komen. En de pest is, dat het helemaal niet zo'n afwijking is. Een paar jaar geleden dacht de buurvrouw dat ze uit het raam moest springen. Bleek dat de brandweer gewoon een luchtkussen achter de hand had, en net op tijd op de goede plek neergooiden. In sommige mensen zit diepe ellende. Soms genetisch en soms door gekkigheid. Daar hoort hulp voor te zijn.
Die hulp is onder vier kabinetten Rutte eerst bij de gemeenten neergelegd en daarna volkomen wegbezuinigd.
Er is veel hulp maar die is soms ontoereikend weet ik uit professionele ervaring. In sommige mensen zit een demoon die niet uit te drijven is. Heb er al een hoop gevonden en ook dat gaat je niet in de koude kleren zitten.
@JJMS | 26-07-23 | 20:22: en soms is het gewoon een voedselallergie of een gebrek aan magnesium weet ik uit ervaring.
Absoluut. Ze leverde anderen veel geld op. Dus lieten ze haar maar doorgaan. Veel artiesten hebben zonder dat te beseffen niemand aan hun kant staan. Het is wild west: graaien en wegwezen. Waarom mag iemand vroeg kapot en dood omdat hij/zij een liedje zingt. Het lijkt alsof een deel van het publiek op drama zit te wàchten. Voor gewone burgers is er teveel stukbezuinigd aan psychische hulp, maar al heb je poen in de artiestenwereld dan lukt het nog niet blijkt steeds weer.
Vergeet de hulp voor de partner / kinderen niet, die met zo'n destructief persoon moeten leven.
@Papa Jones | 26-07-23 | 20:50:
Da's vaak ook geen overbodige luxe, inderdaad.
Daar hoort hulp voor te zijn.
Klopt.
Maar die ongelofelijke budgetten die er voor hulp zijn gaan tegenswoordigs voor de volle 100% naar "immigranten".
Leuker kunnen we het niet maken.
Prince en Rosie Gaines hebben voor mij toch de beste uitvoering van het nummer.
Ja, feit!
Je wordt bijna bang dat iedereen aan het doodgaan is.
youtu.be/1NarDEEhOsM
@smdyasc | 26-07-23 | 20:22:
Omdat Prince er niet meer is, bedoel je? Deze versie, prachtig.
@letopuwzaak | 26-07-23 | 20:27: Het is een generatie dingetije, maar ik vrees dat er nog een paar sterren gaan vallen de komende tijd.
@smdyasc | 26-07-23 | 20:33:
Ja, toch vreemd. Ze horen erbij. De muziek en ook vaak de artiest.
Ook de islam redt je niet van het onverbiddelijke: tijd.
56...
Welles. Eeuwig leven bij God in het hiernamaals. Met 72 maagden enzo.
Ga je bij de Islam nog naar de hemel als je suicide begaat?
@me163komet | 26-07-23 | 20:21: Hemel.. Hel... Als je knopje uitgaat gaat het knopje uit. De dood neemt alles van wat je ooit was met zich mee.
Het maakt je leven wel zo saai dat het net lijkt alsof het heel lang duurt.
@me163komet | 26-07-23 | 20:21: als je het anders noemt wel ja.... martelaar e.d.
Zonde, had echt een prachtstem. Maar ook veel issues en een mooie persoonlijkheid. Schijnt Shane MacGowan nog geprobeerd te hebben van de drugs te krijgen. Ik ga even haar duet met Shane opzetten: Haunted.
Linkje wordt gewaardeerd, kunnen anderen het makkelijk vinden.
youtu.be/_q7307IWwr4
@Datzullenwenogweleen | 26-07-23 | 20:17: dank.
Deze? www.youtube.com/watch?v=_q7307IWwr4
Running up that hill vond ik wonderschoon
Kate Bush. Barbaar.
Kate Bush
Sinéad O'Connor and the Supremes waren echt geweldig!
Ze kan nu duetten opnemen met Tony Bennett
@thanseeuwen | 26-07-23 | 20:33:
Mick Jagger heeft afgezegd.
Tijdje geleden die documentaire over haar gezien. Werd ze toch weer iets minder gekkie van.
Ja, dan snap je het een stuk beter. Heel treurig allemaal wat haar overkomen is. Heb door die documentaire een heel ander beeld van haar gekregen.
Ja die was best wel imposant als je hem afkeek. Respect.
Denk met afgrijzen terug aan dat verjaardagsfeestje van Bob Dylan in Madison Square Garden waarop ze door de menigte werd uitgejouwd omdat ze het lef had gehad om kritiek op de Paus te hebben. De enige die haar toen steunde was Kris Kristofferson, de rest van de deugdzamen liet het gebeuren. Zelden iemand zo alleen gezien. Moet haar een duw hebben gegeven, die ervaring. Het absolute failliet van de idealen van de hippiegeneratie.
www.youtube.com/watch?v=GzxTDHMQza8
Dit is wat hij er later over zei.
www.youtube.com/watch?v=o8B_J-Bd0iE
Er staat me iets van bij dat Sinead die foto verscheurde vanwege het misbruik in de kerk - of vergis ik me?
@Madame Poitiers | 26-07-23 | 20:16:
Helemaal juist lieve
Ach ja, dat herinner ik me ook nog. Wel vaderlijk van Kris Kristofferson. Ja ze lokte natuurlijk ook wel weerstand uit met haar gedrag, al had ze misschien toen juist wel een punt.
Zeker een dappere daad, maar hier zie je toch dat ze dit kon doen zonder echt nare consequenties. Het verbaasd me namelijk dat ze vele jaren later zich bekeerde tot de islam. En dat is nou niet de meest frisse, tolerante religie. Zou ze daar ook zo'n soortgelijke actie hebben kunnen maken zonder al teveel consequenties?
Ze verteld in haar boek dat toen iedereen haar liet vallen Lou Reed haar openlijk steunde.
@Madame Poitiers | 26-07-23 | 20:16: klopt, ze had een foto verscheurd in een late night show. Op het Dylan concert zou ze I believe in you zingen, een intense gospel van Bob. Later heeft ze dat nummer nog wel opgenomen, heel mooi.
Het was inderdaad diep treurig om te zien hoeveel weerstand dat feit opriep onder ‘de deugdzamen’ in Madison Square Garden.
@Madame Poitiers | 26-07-23 | 20:16: Ja zij verscheurde, en in mijn optiek volkomen terecht, de foto van de paus. Mijn eigen zoon zei toen hij een tiener was met pasen altijd spottend “Mama, je vriend is op de TV”. Omdat hij wist hoe hypocriet ik de man vond.
@thanseeuwen | 26-07-23 | 20:31: Haar gedrag werd door die mensenmassa niet begrepen. Maar wisten zij veel! Veel mensen konden zich destijds niet voorstellen dat ‘de vertegenwoordigers van Jezus op aarde’ zich vergrepen aan kinderen. Mijn eigen moeder geloofde mij lang geleden niet eens! Later, in de jaren 80, gelukkig wel!
@Kowalski11 | 26-07-23 | 20:40: @Kowalski Omstreeks 2011 ben ik, na een oproep van Deetman, naar de kerkelijke rechtbank in Utrecht geweest om daar mijn verhaal te doen over een jeugdervaring met de kerk. Ik kreeg erkenning en 5000 euro schadevergoeding die ik aan een goed doel heb gegeven, want bloedgeld. Voor het zover was, ontdekte ik geknoei met type-ex in de papieren van de betreffende (inmiddels overleden) priester en vroeg om het origineel. Daarop zei de functionaris/priester die bisdom Haarlem vertegenwoordigde met een uitgestreken smoel dat ik wellicht met type-ex geknoeid had in mijn eigen medisch dossier. Ik heb op het punt gestaan het er niet bij te laten zitten en aan de kaak te stellen dat de kerk nog steeds de hand boven het hoofd hield van zijn priesters, maar had de energie niet meer om tegen dat klote-instituut te vechten.
Ik begrijp overigens ook totaal niet hoe Sinead ertoe is gekomen zich tot de Islam te bekeren want daar gaat alles nog tien graadjes onfrisser dan in de RKK.
Zegt me eigenlijk helemaal niets;( Ik denk dat in haar hoogtij dagen andere dingen van levensbelang aan mijn hoofd moet hebben gehad.. R.I.P.
U moet toch even de tanden in uw geheugen zetten.
je zat nog in mama's baarmoeder? Je moet namelijk wel jaren onder een steen of in een klooster geleefd hebben als je dat nummer niks zegt :D
@De Bredaonaar | 26-07-23 | 20:52: Dat heb ik ook, ik heb drie keren kanker bevochten dan wordt alles relatief en sluit men zich graag van de boze buitenwerld af.. dat is de reden dat ik in het buitengebied woon met de rug naar de wereld , nu 3 decennia later na een niertransplantatie met letterlijk een nieuw leven kan ik me weer wat meer openstellen voor de invloeden van buitenaf.
Troy
m.youtube.com/watch?v=0c4v7fp5GC8&...
56 is veel te jong om te vertrekken.
Ze heeft zelf ingecheckt
@Mark zit te Dutten | 26-07-23 | 20:11: of uitgecheckt?
Triest..
Goed nummer. Rip
Nooit gedacht dat zij als eerste zou gaan:
youtu.be/dqQyKL8nf8E
Zij was voor mij het schoolvoorbeeld van naiviteit. Al tijdens de eerste golfoorlog werd ze compleet hysterisch. De VS moesten stoppen met de oorlog in Irak. Dat er ook een reden voor die inval was, dat deed er voor haar even niet toe..
Welke reden was dat ook alweer, behalve de fake berichten over massa vernietigingswapens......
@erwtje59 | 26-07-23 | 20:13: Dat was de tweede golfoorlog.
@erwtje59 | 26-07-23 | 20:13: Eerste golfoorlog ging over Koeweit.
@erwtje59 | 26-07-23 | 20:13:
Dat was de tweede.
edit. Kwas niet de eerste.
@Zapata10 | 26-07-23 | 20:16:
Strikt genomen was de 1e Golfoorlog tussen Irak en Iran.
Al bleek er later toch geen reden te zijn .De gevolgen voelen we nog steeds.
Sinéad gestopt met zelfmoordpogingen
Een van de uitvinders van de aandachttrekkeritis, het gekwetst voelen en de daarbij behorende slachtofferitis.
Teringhekel aan d'r hele houding, uiterlijk, interviews et c.
Maar voor iemand zonder humor ongetwijfeld aardig... tegen wie weet ik niet maar voordeel van de twijfel.
Wat achtergrondinformatie. Misschien geen excuus, maar wel een verklaring.
people.com/music/sinead-oconnor-findi...
Voelt het lekker? Iemand die psychisch kapot is, af te zeiken? Stoere jongen hoor.
Geen aandachttrekkeritis. Deze vrouw heeft echt wat meegemaakt en dan zal het eens knappen, hoe; verschilt per persoon. Zij kon van depressief tot woedend worden. De snowflakes nu eigenen zich een slachtofferschap toe, Sinéad had geen leven over rozen en dat is wezenlijk een verschil.
Bovendien een echt krachtige vrouw. Je moet wel durven met een kaal hoofd. Ze weerstond de meute als ze die malle paus eens te kakken zet. Moet je het doen? Weet ik niet, maar zeker niet verboden en zij durft.
Ooit zag ik haar op Pinkpop en ze stond na de Red Hot Chili Peppers geprogrammeerd. Beide had ik toen heel hoog zitten en nog steeds. De Peppers maakten een lullige (ha!) grap over haar door; “this song is dedicated to the bald pussy of Sinéad O’Connor”.
Later toen zij opkwam deed ze na een paar songs een; “this song is dedicated to the empty socks of the Chili Peppers”. Iedereen keihard lachen, en terecht. Peppers was een beetje sneu, Sinéad heel raak. Toch mooi hoe ze dat dan doet.
@Nuuk | 26-07-23 | 20:20: humor!
Hysterische borderliner die helaas door sommigen wordt verward met een sterke vrouw. Dat laatste was ze allerminst. Sprong om de zoveel tijd weer op een nieuwe bandwagon en dat ging nooit onopgemerkt. Ja ze was ziek en had hulp nodig maar daar is ze zelf verantwoordelijk voor.
Tragisch dat ze een zoon heeft gekregen, want dit wil je kinderen niet aandoen. Het is dan ook niet goed afgelopen met de jongen.
Tragische figuren die het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen.
@Nuuk | 26-07-23 | 20:20:
De 'socks of the Chili Peppers' kan ik me nog herinneren, meen ook op duitse Rockpalast.
Je weet duidelijk niet zo veel van haar af. Lees eerst eens wat over haar. Met z'n jeugd en achtergrond was, haar soms wat vreemde gedrag, heel ook goed verklaarbaar.
@BobDobalina | 26-07-23 | 20:25:
Dat vind ik echt een treurige reactie Bob. Bedenk eens waarom mensen een borderline stoornis ontwikkelen. Daar gaat vaak, niet altijd, een hoop narigheid aan vooraf. Overigens kan je die stoornis pas stellen na een gedegen psychologisch onderzoek, dus dat domme smijten met die term is storend. We weten niet op Sinéad BPS had.
BPS is zeker ook heel moeilijk voor de omgeving van deze mensen, maar niemand is een klier voor zijn/haar plezier.
@Nuuk | 26-07-23 | 20:31: dat kun je zeggen over alle persoonlijkheidsstoornissen. Ik ben lang geleden gestopt om deze mensen als slachtoffer te zien. Op een of andere manier worden vrouwen met naar gedrag altijd beter behandeld dan mannen, met wie in de meeste gevallen nooit medelijden bestaat.
Ja ze hebben een kutleven, maar dat is geen excuus om je omgeving te klieren en dat doen de meesten.
@Nuuk | 26-07-23 | 20:20:
Gna. Dat was bovengemiddeld gevat.
Prachtige bijdragen van Sinéad op 100th Window album (Massive Attack).
Ken ik niet, maar MA heeft aardige muziek gemaakt.
@Après toi | 26-07-23 | 20:09:
www.youtube.com/watch?v=zLkLyjIheo0
en
www.youtube.com/watch?v=8xc7Zsv9YMU
en deze
www.youtube.com/watch?v=O89_U1gZfYU
@Après toi | 26-07-23 | 20:09:
Zeker weten. Safe From Harm
m.youtube.com/watch?v=PKtTmZnVhhI&...
@Duwbak_Linda | 26-07-23 | 20:11: Bedankt voor de service!
@Après toi | 26-07-23 | 20:28:
Grijsgedraaid in de tijd dat ik nog wel eens iets anders luisterde dan Duitse marsmuziek.
@Duwbak_Linda | 26-07-23 | 20:38: Ik denk dat Nietzsche dit ook prachtige muziek had gevonden.
Een leven vol tragedie. Soms is de dood misschien een verlossing, hoe voortijdig deze zich ook aandient.
Als je je zoon verliest aan zelfmoord kan ik me voorstellen dat je een zombie van binnen word.
@Omebert | 26-07-23 | 20:11: Ken mensen die hun zoon op 16 binnen een paar maanden aan kanker zijn verloren.. huwelijk gestrand en van het padje af, idd een kind verliezen hoe dan ook is het ergste dat een mens kan overkomen.
@Smoelensmid | 26-07-23 | 20:14:
Wat jij zegt. Erger kan niet.
@Smoelensmid | 26-07-23 | 20:14:
Precies, Nick Cave heeft 2 kinderen verloren en hij werkt dan noest door, maar zal verscheurd worden door verdriet. Ieder gaat dan een andere weg, en kan mij voorstellen dat zij in een hel door haar verlies zat.
@Omebert | 26-07-23 | 20:11:
Heeft zich gevoegd bij die andere zombie, Dolores. Ook een tragische vrouw met een unieke stem.
@Smoelensmid | 26-07-23 | 20:14:
Heb in mijn nabije omgeving verschillende huwelijken zien stranden in tragedie. Heb zelf geen kinderen dus heb geen recht van spreken maar heb wel de enorme impact gezien die dat op mensen heeft.
Doet mij aan mijn jeugd denken. Stappen in de boulevard in Den Bosch
youtu.be/tqt3YZ6gG2w
Zelfs de paus was niet heilig www.youtube.com/watch?v=2dKdBlKgquw&a...
Ik weet niet waar dat nou precies over ging maar ze was in zoverre haar tijd vooruit dat er daarna wel een boel sh*t in de R.K. Kerk naar boven is gekomen.
Haar grootste hit herinnert me altijd aan mijn vroege tienerjaren. Begin jaren 90, ik zat in de bruglas. Moge ze in vrede rusten.
Vind het nummer Troy toch het beste nummer van haar.
Op pinkpop, prachtig weer.
Rotterdammert1965 | 26-07-23 | 20:05
Heb nog een mooie live opname van dat nummer, weet alleen niet meer waar het opgenomen is.
Troy was een indrukwekkend debuut.
Iedereen weer "bel 113" zeggen, anderen dan weer dat dat nummer niet klopt want het is lang nummer en dan 113 en anderen dan weer dat dat inmiddels is aangepast.
Ik begin zo moe te worden van dat "heb je hulp nodig? bel 113"-gedeug. Zelfs de genoemde twitter post is er al in gedrenkt. Rubbertegel land...
Nope heb ik niet op geschuifeld. Ik stam nog uit de tijd van Three times a lady. Ik hoop dat ze de rust gevonden heeft die je ieder mens gunt die zoveel verdriet meegemaakt heeft.
Dood is niet rust he. Dood is gewoon dood.
@John McClane | 26-07-23 | 20:05: O zekers, maar voor sommige mensen kan de dood een bevrijding zijn en dus rust.
Ik vond jou altijd meer het type voor 'How deep is your love', van de Bee Gees, maar blijkbaar had ik het mis.
@Après toi | 26-07-23 | 20:11: ;-) Was ook inderdaad mijn tijd.
@John McClane | 26-07-23 | 20:05: Dood/vagevuur kan ook een rustgevende tussenstap zijn. Dan liever op een nette manier, dan voor een trein springen of van een gebouw ofzo. Zal je zien dat het dan net misgaat. Zo werkt het universum dan ook weer.
geen text,,, www.youtube.com/watch?v=qhp0cqUsAjw&a...
Zonder Prince had niemand haar gekend maar Nothing Compares 2 U had Prince niet beter gekund, RIP.
Nou, Troy van het album "the Lion and the Cobra" was van voor die tijd.
Troy luister ik zelfs vrijwillig nothing compares is niet mijn stijl. Dus ook zonder Prince.
@Roos | 26-07-23 | 20:11:
En dat was al een succes en een geweldig album.
Dat klopt niet zoals anderen hier ook al schrijven. Ik ken haar van Troy en de Lion and the cobra en heb die plaat grijs gedraaid. Ze heeft een prachtige stem!
@Nicola-D-Dex | 26-07-23 | 20:33: Metoo
100% eens. O'Connors versie overtrof die van His Royal Badness op alle fronten, zeg ik als eerste uur Prince liefhebber. Te jong trouwens, RIP Sinead.
Buiten 'Troy' en 'Nothing Compares 2U' heeft ze toch niet echt iets wezenlijks gebracht qua muziek? Of vergis ik me?
Je vergist je. Die eerste drie albums zijn stuk voor stuk aanrader. Mooie duetten met Shane MacGowan en Peter Gabriel (Blood of Eden)
Je vergist je. Live optreden na de val van de muur. Mandinka was een leuk nummer. YT is your friend!
@Grumpy_Old_Ed | 26-07-23 | 20:21: Ik zal ze met terugwerkende kracht eens gaan beluisteren dan.
@CamaroHans | 26-07-23 | 20:23: Joepie, ik heb een vriend. Ik zal eens serieus gaan luisteren.
Ook alweer afgetreden.
Mooie stem.
Nare knoopjes.
Sneu.
Mogen er linkjes worden gedropt, of bewaren we die tot vanavond?
Ik doe het gewoon, en vanavond weer.
Jackie
www.youtube.com/watch?v=agnbUvEQthg
Ze zag er al 30 jaar terminaal uit.
De Bie vond Nothing maar niks en die heeft ze mooi overleeft.
Dame is zowat kapot gemaakt nadat ze de foto van de roomskatholieke opperpedo doorscheurde.
Mooie muziek gemaakt.
GS heeft het nieuws eerder dan de BBC. Maar later dan de Telegraaf, die het weer van de Irish Times heeft.
Boeiend verhaal.
Ze zat al een paar jaar niet goed in haar vel. Triest/ jammer. Ze had een mooie stem. https://youtu.be/XehuNQXdGCU dit nummer van haar geeft mij kippenvel. Mvgr.
Nothing Compares 2 U
www.youtube.com/watch?v=0-EF60neguk
Heeft mooie muziek gemaakt.
Mentaal een beetje instabiel misschien?
Maar R.I.P.
Knettergek, maar god wat heeft ze prachtige dingen gemaakt. Heel triest.
Triest..
Inshallah.
Haar "broeders" en "zusters" zullen haar missen.
Zonder gein, zonde dat ze zo onstabiel was, aardige muziek gemaakt vroeger.
"Shuhada' Sadaqat"
Och.. mooi, tragisch mens.
Waar moet je dit nou weer mee vergelijken.
Ach, dat is echt treurig nieuws. Ze had haar gekkigheid later in het leven, maar wat een artieste! Prachtige albums gemaakt en heb haar ook live gezien en dat was heel goed. Ten tijde van Troy.
Ze had haar gekkigheid ook vroeg in het leven, rest is waar.
Absoluut!
@Kaas de Vies | 26-07-23 | 19:57: met een gestoorde moeder ...
@Roos | 26-07-23 | 20:03:
Ik wist trouwens niet dat haar zoon zich gesuicideerd heeft. Sinéad heeft dus de nodige shit in het leven gehad, en dat is wel een mokerslag. Vroeger waarschijnlijk ook misbruik, veel strijd……
Niet leuk allemaal.
Dan kan je er wel eens doorheen zitten. RIP Sinéad en dank voor je prachtige muziek.
Een topartieste inderdaad, Nuuk. Helaas was zij vanuit haar jeugd onherstelbaar beschadigd.
@Nuuk | 26-07-23 | 20:09: haar moeder was niet goed zag ik onlangs nog in een documentaire.
Dat zie je vaker bij artiesten... Veel creativiteit door slechte jeugd en trauma's.
Hier ook, treurig. Zo jong zoveel moois maken, misschien te vroeg gepiekt. Three babies live blijft me dicht bij.
Mooie liedjes, maar psychisch instabiel.
Suïcide?
Zoiets denk je al gauw.
www.ad.nl/show/sinead-o-connor-wil-ov...
@Niet_Van_Hier | 26-07-23 | 20:13: treurig ...
Islam dus per definitie psychisch instabiel.
Een goed gezongen cover. Laten we het niet overdrijven.
Troy was geen cover
@Roos | 26-07-23 | 19:57: Troy is een muzikaal monumentje
Zelfmoord is wel het láátste wat ik zou doen…
Als moslim dan uiteraard.
Niet als het in je diepste binnenste zit. Dan is de dood de uitweg, en wens je niet meer door de ellende te wachten op morgen. En morgen kan de zon weer schijnen, zeggen wij. En dat is ook zo, maar als er iets fout in je hoofd zit, kan het best zijn dant de zon nooit zal schijnen. En wij kunnen niet in iemands hoofd kijken en redden is ook vaak zinloos. Je kan alleen maar hopen dat het niet helemaal verkeerd afloopt. Daarom moet je je tong naar Magere Hein uitsteken. Meestal wandelt die dan gewoon verder en pakt een ander slachtoffer dat oud en versleten is. Maar leg dat maar eens uit aan een hopeloze.
Nothing Compares 2 her.
Sneu en ongeSinéared.
Heel triest.
Op haar best: youtu.be/JeIHZvZTJTg
I second that.
I third that. Staat as we type ook op.
Dit! Kippevel.
toch triest!
Bijzonder mens, bijzondere levensloop, bijzonder jammer......
Bijzonder plempsel
Rip! Wel net te vroeg voor een topnotering in de top 2000.
Wat vindt de paus ervan?
Die heeft Petrus opdracht gegeven om de poort dicht te houden
@thereisnowhy | 26-07-23 | 19:58: Als ze daarboven erachter komt dat de islam een hoax is, klopt ze misschien inderdaad bij Petrus aan. En die zal wel een oogje dichtknijpen me dunkt. (...)
@Aristotalloss | 26-07-23 | 20:02: Ech Nie!
RIP
REAGEER OOK