Koolmees (NS66): "Trein te vol. Wordt heel duur"
TREINKAARTJE TIJDENS SPITS TIENTALLEN PROCENTEN DUURDERDER
Actuele foto van de Intercity Alkmaar - Amsterdam Centraal, 's ochtends om 08:00 uur, ter hoogte van Zaandam, Station Zaandam. VVD en D66 hebben Nederland inmiddels zo gigantisch volgeplempt met apothekers en neurochirurgen uit Portiekistan dat de Nederlandse onderwijzers, agenten, IC-verpleegkundigen en supermarktmedewerkers geen zitplaats meer hebben in de forensentreinen. Er zitten een paar hoge ambtenaren in de 1ste Klas, en de Rest van Nederland mag staan, met een mannetje (m/v) of 24 op het balkon, wat nog een sjieke benaming is voor die fietsenstalling die naar een festivaltoilet ruikt. Daar gaat de doortastende pluche-D66-er Wouter Koolmees EINDELIJK eens wat aan doen. Het treinkaartje voor de gewone hardwerkende Nederlander LOEIDUUR maken, tijdens de spits. Yo meesters en juffen, ga maar weer zoom-lessen geven, en die 08:00 uur ronde in de ziekenhuiszaal kan ook wel via Teams. Nieuwe openingstijden van de BV Nederland: 10:30 uur tot 15:30 uur. Succes!
Social
Kedeng kedeng
Social
Reaguursels
InloggenEerst ons pensioen naar de klote geholpen en nu de spoorwegen Klootmees is weer bezig
Wij leerden vroeger op de lagere school dat er in het jaar 2000 overal rolstoepen waren waarmee je overal gratis kon komen, of natuurlijk met je vliegende Jetson-auto als je haast zou hebben.. Die visionairs van toen, die moesten ze nou nog, posthuum, bont en blauw slaan omdat ze er zo flink naast hebben gezeten.
Net iets minder treinen buiten de spits en langere treinen tijdens de spits lijkt me betere oplossing dan gaan schuiven met daluren! En pas om 10:30 uur daluren? Te zot voor woorden. Weer zo'n oud-politicus die op zo'n positie er niets van bakt, word er onderhand moe van!
Zie iets hieronder. Treinen zijn langer in de spits en rijden waar het kan ook vaker. Dal uren in het stukje hierboven zijn satirisch, klopt niks van. Die zijn van 9 tot 16u en na 1830u.
Je kunt inderdaad ook gewoon om 12 uur met de trein naar je werk en om 13 uur weer terug.. die forenzen denken echt niet na
Niet iedereen is politicus.
Als je nou het treinvervoer geheel gratis maakt, je noemt conducteurs sfeerbeheerders en je laat vooral treinen rijden rond 08:00 's-morgens en rond 17:00 uur 's-avonds.
Dan kun je de hele subsidie op elektrische auto's afschaffen. Treinen rijden nu al fossiel-elektrisch. Je investeringen in het wegennet kunnen omlaag. De infrastructuur ligt er al. En je kunt de reiskostenvergoeding voor al die forenzen afschaffen.
Geen kaartautomaat, geen kaartcontrole, die hele OV-pas kan overboord. Kost misschien wat meer maat ik zie winst op veel gebieden.
Aansluitend kunnen we dan ook het bezit van een auto binnen de randstad duurder maken.
Grapje toch? Zie je wel eens een trein van binnen? 1. De hele dienstregeling vd ns is ingesteld op de spits, treinen zijn handige dingen omdat je ze kan koppelen. Treinen zijn nu al in de spits 2x langer dan van 9-16u en na 18u. Dat doet de ns heel efficiënt door in de spits een tweede treinstel aan te koppelen dat na de spits weer op een groot station wordt achtergelaten. Niet alleen dat, waar het kan rijden in de spits ook 4x pu ipv 2x pu sprinters. Jou geniale oplossing voor de drukte lost niets op want het is al dagelijkse praktijk. In de spits wordt al door de ns max materiaal ingezet met max frequentie. En die zitten VOL.even wat cijfers: de ttein heeft in de spits een aandeel van 8%, de auto 72% rest zit in bus, fietst, loopt etc.
Als 30% overstapt vd auto naar de gratis trein heb je dus 4x zoveel treinen nodig dan ni, moet er 4x zoveel rails worden aangelegd en gezien de drukte in de spits moet het aantal stations / perrons ook verviervoudigen!
Nu staat 50% van het materieel 21 uur per dag stil, dat wordt met jou idee 87,5 %.
Hetzelfde geldt voor de rails, de stations, de perrons etc. Gratis OV? Dat wordt zo onbetaalbaar. En dan hebben ik het niet eens over bijzaken als hoe wil he de fietsenstallingen rond stations verdubbelen of verviervoudigen? Waar haal je die ruimte vandaan?
En Duitsland betaal je geen drol voor het OV, volg het goede voorbeeld!
In het Nederlandse OV krijg je die drol er gratis bij.
Klopt niet. Treinreis duur in Duitsland. Ze hebben er alleen de laatste tijd super goedkope acties, maar het reguliere tarief is hoog.
Nederland heeft weer een eigen centrale bank nodig die vakkundig geld stopt in onderwijs, infrastructuur, woningbouw, industrie. Dat was de gouden regel van welvaart tot de jaren 80. Toen kwamen Ronald Reagan, het neoliberalisme en de euro.
Kortom zo duur maken dat geen mens er meer gebruik van kan maken. Gelul en gedachtekronkel van een overbetaalde ambtenaar.
Nederland heeft zijn monetair beleid afgeschaft.
Sociale voorzieningen, inflatie, infrastructuur, redelijk salaris.
Niks werkt meer want je Gulden en het stuurwiel om de blokstenen van onze mooie Nederlandse samenleving in stand te houden zijn weg.
De samenleving is niet meer mooi Nederlands maar multicultureel.
Al die nep politici graag uit de bestuurskamers schoppen. Hebben nog nooit in dienst van een commerciele partij gewerkt. En weten het over te verkloten.
Gewoon het gebruik van onze medelanders overnemen qua betalen voor OV.
Ns hoeft dan ook geen conducteurs op de trein te hebben aangezien niemand een kaartje heeft om te controleren.
Helaas hebben we dan nog wel stewards nodig om het ook nog veilig te houden
Dhaka aan de Noordzee.
Ik denk nog wel eens nostalgisch terug aan de 70er jaren, samen met mijn moeder naar oma in Amsterdam met de trein. Kartonnen kaartjes in de bus, en de conducteur in de trein de ons de eigen kaartjes liet knippen *snif*.
Toen was geluk nog heel gewoon.
Nederland : land waar alle problemen vedwijnen als je iets maar duurder maakt.
De waarheid is:
Elk probleem is een verdienmodel. En die verdwijnen niet.
Mag best wel duurder in de spits.
Tenslotte krijg je tegenwoordig entertainment met een seksueel character erbij.
Of je mag je bezittingen delen met je medemens. Ben je nog voor iets goed.
Of gratis messteken. Hoef je helemaal niet meer na je werk en is weer een plek vrij in de spits.
Dus prof. Zonnebloem heeft ontdekt dat er in het OV dal- en piek- uren bestaan?
Goh. De rest van de wereld weet dit al eeuwen.
Mensen zijn namelijk dagdieren die overdag veel beter functioneren. Sterker nog, nacht- of ploegen- diensten leiden niet alleen relatief vaker tot (dodelijke) ongelukken; maar zelfs tot structurele gezondheidsproblemen zoals hoge bloeddruk en hart- en vaat- ziekten.
Dus ja, daarom werken we liever overdag; net als Koolmees zelf, wed ik.
Plus dat mensen met schoolgaande kinderen hun werktijden daar ook op aan moeten passen.
En feitelijk is NL nu méér een 24-uurs economie dan 20 of 40 jaar geleden.
Dus waarom is spitsuur nu ineens een probleem?
Zo groot zelfs dat de prijzen omhoog "moeten"?
Uiteraard zonder dat daar een oplossing tegenover staat?
Omdat de (semi-) overheid nou eenmaal NIKS kan, behalve prijzen verhogen?
Tja, afgelopen 20 jaar kreeg NL er bijna 3 miljoen inwoners bij. Een bevolkingsgroei van 20% dus, helaas zonder dat de infrastructuur met 20% werd uitgebreid. Want daar is NL nou eenmaal veel te klein voor. Plus dat het jaren of zelfs decennia kan duren voor je een vergunning hebt voor een paar meter (spoor-) weg. Veel problemen in NL hebben te maken met die te snelle bevolkingsgroei, dus maak je borst maar nat. Want dit kabinet wil zo snel mogelijk naar 25 miljoen "Nederlanders" om de bevolkingsexplosie te consolideren.
Wouter Koolmees. D66. 'nuff said.
Is het te simpel gedacht om: In de spitsuren langere en/of meer treinstellen in te zetten en in de dal-uren kortere of minder? De oplossing van Koolmees, de kaartjes in de spits duurder maken is een Testimonium Paupertatis. Ofwel: Een brevet van onvermogen.
Veel mensen reizen in de spits op kosten van de baas. Naar kantoren die naast een station liggen. Dat moet wel een heel hoge prijsverhoging zijn wil je mensen de trein uit jagen. En wie zijn daar dan de dupe van?
Heeft er iemabd daadwerkelijk eens uitgerekend wat de werkelijke kosten zijn van een treinrit ?,als je echt alles meetelt zoals stroom ,reparaties etc.
Dan blijkt dat de trein duur en onmilieuvriendelijk is vermoed ik.
Mensen die werken zijn schorem die pak je keihard aan.
Belasting omhoog voor dat tuig en de treinkaartjes ook.
Dat zal ze leren. Werken voor je geld moet niet gekker worden
Iets anders:
Van de week moest ik voor het werk in Amsterdam zijn en met de trein er heen. In de spits dus. Het viel heel erg mee met de drukte, dat verbaasde mij echt. Verder valt op dat de samenstelling van de reizigers niet overeenkomt met de populatie in reclames op TV. Moeten ze daar niet wat aan doen? Ik vond het onprettig dat ik in een niet diverse coupe zat.
Wat is je punt? Dat televisiereclames niet overeenkomen met de werkelijkheid? Goh... En neem anders de tram.
Wellicht een idee om het monopolie van de NS op te heffen. Arriva krijgt onrendabele NS lijnen wel rendabel.
Die investeren wel in meer materieel, langere perrons etc.
On-Ge-Loof-Lijk
Ze presteren belabberd
Dacht het gros van de Haagse Politiek wil treinen aantrekkelijker maken
Wie is doorgeslagen wous van een minister in dezen?
Zie ut al, natuurlijk weer een dikke-ik-met een vette middelvinger naar t gepeupel-enkel denkend aan eigen geldbuidel lid van Uw
VVD of op z'n Duits: Vouw Vouw Dee
Het is een d66 prutser.
@ChalinaRosa | 01-07-23 | 13:21: Die kerel is daar niet terechtgekomen omdat hij zoveel van treinen weet maar door de baantjescarroussel.
Is dit niet een mooi voorbeeld hoe incompetente politici dankzij de baantjescarrousel ergens bij een bedrijf of instelling aan de top komen terwijl in het verleden al bewezen was dat ze helemaal niet capabel zijn voor een topfunctie. De overheid heeft , zo lijkt het, vroeger een hoop overheidsdiensten afgestoten en geprivatiseerd omdat er teveel ambtenaren waren die niks konden, maar na de wachtgeld regeling toch wel ergens aan een "baan" moesten komen. Werken is geen optie dus krijgen de meesten een functie bij een oud overheidsinstantie waar ze verder kunnen gaan met het in de war schoppen van een redelijk functionerend orgaan.
Kunnen ze voor die politici niet beter en soort dagbesteding organiseren waar ze heel veel kunnen zeggen tegen elkaar, net doen of ze bestuurder van een bedrijf zijn, maar dan zonder de consequenties voor het land. Het kost wat want ze willen wel fatsoenlijk betaald worden, maar de schade die ze nu aanrichten kost buiten het salaris meer. Laat die bedrijven zoals de NS eens bestuurd worden door iemand met verstand van zaken (kan nederland trouwens ook niet beter bestuurd worden door mensen met kennis van zaken ipv een vrouwenquotum in combinatie met mannen met kleine snikkels en compensatiedrang), dan zou het een stuk beter zijn, en ook niet continu dat gehuil over een onveilige werkplek omdat iemand je de waarheid zegt.
Bewezen incompetentie is tegenwoordig een pre om een bestuurs baantje te krijgen
En waarom moesten die overheidsdiensten ook alweer geprivatiseerd worden? Dan zou alles beter en goedkoper worden, beweerde de overheid...
Top. Vraag en aanbod. KLM verhoogt ook de ticketprijzen. Als je kiest voor reizen met het Onrendabelen Vervoer moet de prijs gewoon kostendekkend zijn. Geen cent subsidie.
Nee, maatschappelijke voordelen van overal goed OV zijn groter dan je op sommige plekken uit de ticketprijs kan halen.
Dus de NS kan wel leveren, alleen niet wat de klant wil, dus moet de klant gedwongen worden af te nemen wat de NS wel kan leveren. Klantgerichtheid anno 2023, afgekeken van de Soviet Unie 1960, vandaag alleen linker zwarte schoenen.
Zo is het in het bedrijfsleven. Als de klant balpennen met rode inkt wil, moet jf geen balpennen net groene inkt leveren.
als rekeningrijden komt dan zou dat ook wel eens kunnen dat op deze manier duurder gaat worden wegens die file's.
Nl houd wel heel veel van gelukszoekers alles moet ontwijken en duurder worden.
Benzine wordt ook al duurder, rekeningrijden maakt autorijden ook al duurder, de trein ook duurder.
Zo wordt het OV nooit een alternatief natuurlijk.
Het gaat slecht met De Koolmees.
Dat zijn geen sociale zaken meer.
En ze willen in Den Haag de forens uit de auto en in het ov....... Hoe dan........... Nee wel de mensen laten betalen maar geen oplossingen bieden. Zelfde als de plastic regel die vandaag is ingegaan. We betalen maar er komt geen oplossing
Pak die hufters die het OV pakken aan!
Gelukkig ben ik niet van het OV afhankelijk en tank ik over de grens. De brandstof is duur maar het OV is extreem duur. Veel sterkte OV reizigers.
Maar kilometerrijden dat ga je niet ontwijken!
Ik ga maar weer met mijn vervuilende dieseltje naar mijn werk.
Ik rij voor 7 cent de kilometer aan variabele kosten, altijd goedkoper dan het OV
Dit is toch wel de politiek op z'n best hoor, bij ons op de werkvloer noemen we dit "achteruit werken".
In de politiek kennen ze geen werkvloer.
Yep, alleen een politicus kan denken dat minder service voor meer geld een oplossing is.
Wat hier ten grondslag aan ligt, maar wat iedereen vergeten is of simpelweg niet weet, is het falende ov-chipkaart-systeem van translink.
Omdat systeem heel veel beperkingen heeft, het is net een product van google. Eerst wordt geïmplementeerd hoe je zoveel mogelijk data/persoonsgegevens kunt verzamelen, dan wordt nog eens gekeken naar de eventuele functionaliteit.
Dat maakt dat je met de ov-chipkaart in de spits voor een habbekrats (het is altijd te duur) kunt reizen.
Wouter Koolmees heeft hier uiteraard helemaal geen kijk op, enige wat voor hem telt is het uitzitten tot zijn pensioen en tot die tijd zoveel mogelijk binnenharken met zo min mogelijk doen, dus die komt dan met deze "oplossing".
Daarnaast is de NS sowieso een uitermate klantonvriendelijke toko, die hun klanten tot op het bot lijkt te haten. Althans dat gevoel geeft de "klantenservice" je daar altijd. Dat begint al met contact opnemen, contactformulier of mailadres ontbreken...
U staat ten dienste van de NS. Niet andersom. Dat u dat maar beseft.
Zolang mijn dieseltje het nog doet zal je mij niet in de trein zien.
Al moet er een elektromotor of stoommachine in komen, ik ga niet met de trein.
Niet meer dan logisch dat Koolmees voor dit soort geniale oplossingen 490.000 euro per jaar vangt.
Die man is goud waard.
Meer een goudvink, dus.
Afgelopen jaar alleen al kwamen er 227 duizend inwoners bij.
In een normaal land zou de infrastructuur, waaronder openbaar vervoer, in gelijke mate toenemen. Maar het neemt juist af. Buslijnen die geschrapt worden, treinen die steeds vaker langdurig stil staan (zie Merwedebrug, spoorbrug Nijmegen, dassenburcht onder spoor enz etc.) Het plebs wordt geleidelijk uit de auto gepest want onbetaalbaar. Amsterdam wordt één lange file wegens 15-Minute-City proef met de Knip. (hoe fokking slecht voor het milieu zijn stationair draaiende auto's in de fie wel niet?).
En ik vrees dat dat laatste dan ook uiteindelijk het doel is.
We worden geleidelijk aan opgesloten in onze eigen regio, stad, en dan wijk, en met een beetje pech mag je je hok geeneens meer uit.
Maar ach, ik ben een Wappie dus het zal wel niet zo'n vaart lopen.
Alles gaat tegenwoordig om rendement.
Incapabele totaalniks die Koolmees. Sinds zijn aantreden is het achteruit gehold met de NS. Draconisch.
En dan te bedenken dat onder deze meneer het nieuwe pensioen stelsel is opgetuigd.
Beste Wouter, beste NS. Als jullie je core business, het vervoeren van mensen van A naar B niet aan kunnen qua prijs, capaciteit, tijdstip en redelijke redelijke reistijd geef die concessie dan gewoon terug en ga wat anders doen.
Een OV dat en betaalbaar en bereikbaar voor iedereen is is een basisvoorwaarde in een normaal functionerend land. Zeker als van overheidswege het reizen per OV wordt gestimuleerd. Passagiers vervoeren is een opdracht, geen straf. En nogmaals, als je het niet kunt, geef die concessie gewoon terug.
In de spits langere treinen en buiten de spits minder frequent en korter, winst gaat omhoog.
Worden de spoorwegen nog steeds gesubsidieerd uit de wegenbelasting.
Dus eerst schrappen we de helft v/d treinstellen 'want corona', vervolgens klagen we dat het zo druk is. Tja. Ik zie correlatie
Gecreeerde schaarste, hogere prijzen, meer winst. Commercieel Nederland heeft goed geleerd van de corona.
Ook tijdens corona was het niet handig om treinen zo kort te maken dat ze weer stampvol zaten. Een overvolle trein heeft een veel lagere R-waarde dan een rustige trein.
@W_F | 01-07-23 | 12:20:
Zet gewoon wat raampjes open.
Typisch een ambtenaar. Jij bent er voor de mensen die zich willen verplaatsen en niet andersom. Dus zorg dat er in de spits meer wagons zijn en op de tijden dat je alleen lucht verplaatst doe je weinig wagons.
Die foto...
Engelse les. Als een Engelsman tegen je zegt dat hij "on the train" is, corrigeer hem dan dat het "in the train" moet zijn, want we zijn niet in India.
Eerste en tweedeklas staplaatsen.
Goed zo, straf die werkende Nederlander maar! En dan misschien alle asielzoekers een gratis NS jaarkaart geven, om te voorkomen dat ze gaan zwartrijden
Wie zijn toch die mensen , die in een overvolle trein gaan zitten. Zonder gordel.
Altijd fijn als je geen idee hebt wat je kaartje gaat kosten als je op het station staat.
In de UK hebben ze een vergelijkbaar systeem.
Prijzen tijdens spits soms onbetaalbaar en treinen rijden vaak halfvol van A naar B, terwijl zitplaatsen gereserveerd zijn. Winstgevendheid zal wel omhoog zijn gegaan, aantal vervoerde passagiers niet.
Het systeem dat we hebben is zo gek nog niet, maar men wil alleen problemen oplossen die extra geld genereren.
Ik belde (3x) omdat ze fouten hadden gemaakt.
Afgesproken dat ik 38,= terug kreeg. Op de volgende afrekening kreeg 4,15 terug.
Dus dat wordt 4e keer bellen.
Imiddels al 38 aan bel kosten kwijt ?
hahaha, telefoon bundels?
Wie zijn die mensen. Vrij naar ene Sigrid K
@bowlfabriek | 01-07-23 | 11:51:
Nee 33,85 euro aan servicekosten
NS is opgericht in 1938. Noem eens een jaar dat er geen problemen waren met te volle treinen.
Pakje zware van Nelle is duurder. O ja doei.
*geel vlekje van scherm poetsen doet*
Waar veeg jij je kont mee af??? Hun huismerk 4 laags topspul is €0,50 per rol.
@Muxje | 01-07-23 | 11:46: Afvegen bestaat niet, je smeert het zo dun uit dat je denkt dat de kont dan schoon is.
Sukkel ze zijn in de bonus nu, 2 halen 1 betalen
Wat een beleid! Waarom zouden mensen toch in de spits reizen vraag je je dan even af. Zeker allemaal op weg naar oma, naar een concert, naar de stad om te funshoppen enzovoorts in de spits, of……of….. zou het kunnen dat dit is vanwege op je werk moeten zijn?
Figuren die dit kunnen bedenken hebben blijkbaar bullshit banen en dan kan je ook lekker vanuit huis werken. Normale mensen met normale banen moeten wel in de spits naar hun werk.
Zo zie je maar weer: d66 is een typische zesjes partij.
Wie buiten de spits kan reizen doet dat al. Dit is gewoon de zoveelste belasting op wat voor veel mensen indirect een eerste levensbehoefte is, in de zin van dat ze geen keuze hebben.
Vraag eens aan je baas waarom je eigenlijk om 8:30u op kantoor moet zijn? Waarom er alleen kan worden vergaderd op de dinsdagen en donderdagen?
En waarom moeten de colleges op de universiteit om 8:30u beginnen? Als alle scholen en universiteiten nu eens om 9:30 uur van start gingen?
@theo-is-dood | 01-07-23 | 11:45: Dinsdagen en donderdagen zijn vergaderdagen geworden door een toename van part-time werken. Verreweg de meeste mensen plannen hun extra vrije dag rond het weekend, of midden in de week, dus dinsdag en donderdag is de grootste kans dat iedereen er is. In bedrijven waar veel vergaderd wordt versterkt dat effect zichzelf vervolgens: het wordt steeds lastiger om om dinsdag of donderdag vrij te nemen.
@theo-is-dood | 01-07-23 | 11:45:
Wat Muxje al zegt mbt deeltijders en de dinsdag en donderdag. Verder zijn de spitsuren redelijk breed dus dat met die studenten moet je nog verder op de ochtend plannen.
Verder is het een kwestie van betrokkenheid van bedrijvigheid op elkaar en het sociale leven van werknemers.
Bedrijven maken gebruik van elkaar en dan is het onhandig als de ene werkt van 9-17 en de ander van 13-21. De tijd om van elkaar gebruik te maken wordt dan heel smal. Gaat om toelevering, informatie krijgen, helpdesks, verwijzen enzovoorts. Vandaar dat er een 9-17 samenleving is qua werk voor toch echt veel bedrijvigheid. Idem met scholen en kinderen. Bij jonge kinderen heb je problemen als ouders een kind om 10.00 op school moeten brengen maar al om 7.00 en 9.00 op het werk moeten zijn.
Sociaal heb je ook nog dat partners elkaar weinig zien, heeft ook niemand zin in. Nou ja; de meeste………
Dit soort beleid is puur politiek, mensen die werkelijk niets begrijpen van normale burgers die wel verantwoordelijk dragen.
Retourtje Maastricht-Roermond. 36 minuten in de trein, 21 euro. Wtf.
Te*veel*mensen*
Nederland aan kop met bevolkingsdichtheid in Europa (Duitsland heeft iets meer dan de helft) en we nemen er nog 1000 per week bij.
Stop daar mee !
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je die wekelijkse influx niet snel in de trein terug zal vinden, op weg naar hun werk.
@matatwork | 01-07-23 | 11:39: Nee, uitgezakt onderuit liggend in een 1e klasse coupé (Dichtbij het stopcontact), van/naar het AZC alles gratisj wollah.
@matatwork | 01-07-23 | 11:39: Het zijn ook niet de boomers die eens in de maand een dagje uit gaan, of mensen met een fatsoenlijke baan. Wat blijft er dan nog over? Mensen die op een gesubsidieerd abonnement rijden. Ja, die mogen van mij best meer betalen, maar dat wordt uiteraard weer vestzak broekzak..
Waarom zou je willen betalen voor een treinkaartje? Even vies van buiten als goor van binnen, alles stinkt en plakt, geen zitplaats en onbetrouwbaar. Dat doe je alleen als je je OV gratis krijgt, ambtenaren en studenten dus. Koolmees wil dus meer subsidie voor een telkens afnemend sevice. Gaat er op zeker komen dus.
Belasten en duurder maken. Meer heeft een (ex-)politicus niet in zijn/haar gereedschapskist. Wat een visie, wat een ideeënarmoe.
(ex) D666 politici bedoelde u?
@NLgaatnaardeklote | 01-07-23 | 11:34: Zucht. Wat te denken van enkele voor de hand liggende ideeën :
-Inzet langere treintoestellen
-Inzet hogere treintoestellen
-Verbreding/verdubbeling spoorlijnen op belangrijke trajecten (Goed voor het milieu. Bijkomend in zo'n situatie niét miljarden richting allerlei onzin subsidie(s) sturen).
-Treintoestellen en spoorlijnen permanent bestand maken tegen zomerse / winterse condities.
-Geen verkeerscontrole zonder (Voldoende) back-up systemen implementeren.
Maar ja. Deze benoeming klinkt sowieso al, als nepotisme. Daarmee komt zoals voor eenieder blijkt, niet altijd een geschikte kandidaat naar voren.
Na jaren van stimuleren door de overheid pakken mensen eindelijk de trein naar hun werk. Ik snap wel dat de overheid daar geen rekening mee had gehouden, ik had het ook niet verwacht.
Alsof de spitsreiziger een keuze heeft. Ik ga vandaag met de trein naar Duitsland. Wens me geluk bij deze survival tocht.
2 uur later op je werk komen en 2 uur eerder weggaan om de spits te vermijden kan alleen als de overheid je werkgever is.
Oh, en nog wat...
Hoewel alles veel duurder is geworden door de hoge inflatie, merken 'onze bestuurders' in Brussel daar gelukkig weinig van. Zo blijven ze gemotiveerd...
Ze hebben zichzelf al een forse salarisverhoging gegeven als inflatiecorrectie maar zij kunnen ook geheel gratis naar hun werk reizen.
Reizen wordt steeds duurder lezen we hier – maar voor politici van de EU met elektrische auto´s moet de belastingbetaler opdraaien die de stroomrekeningen van alle ambtenaren in het Europees Parlement en de Europese Commissie mag ophoesten...
Voor hen zijn er namelijk gratis laadpalen in alle garages van het Europees Parlement – in Brussel, Luxemburg en Straatsburg!
Al vier jaar lang mogen ze gratis hun auto´s opladen. Dit is begonnen als een pilotproject, dat eigenlijk in 2023 al had moeten stoppen. Maar kennelijk bevalt het hen zo goed, dat ze ermee doorgaan. Soort van kwartje van Kok maar dan anders...
Wattje van Kok?
Gaaf land!
Voor de verzameling non-valeurs die zich NS noemen. Barcelona-Madrid met de Iryo highspeed, 60 eu eerste klas incl. eten en wijn, 300 km p/uur voor 660km in 2 1/2 uur. 32 x keer per dag, brandschoon en topservice. Kan al vanaf 9 eu.
Treinen is al belachelijk duur, als je een beetje rondshopt vlieg je voor minder van Eindhoven naar Rome en terug dan met de trein retour van Eindhoven naar Amsterdam.
De trein is echt serieus belachelijk duur geworden. En je kunt zonder abonnement in 1 of andere vorm niet met korting buiten de spits reizen. Je betaalt gewoon het volle pond als je om 11:00 van Eindhoven naar Den Haag wil, retourtje voor 1 persoon 50 euro.... Zeker als je met meerderen reist is een auto veel goedkoper, zelfs met deze benzineprijzen.
Mooi dat men het zelf zegt in andere woorden. Het OV is inefficient. 30% bezetting voor de verplaatsing van al dat staal. En dan ben je dus nog niet waar je zijn moet, om het over de ervaring nog maar niet te hebben. Als ik al die treinen zo leeg zie rijden dan is het eerste wat ik denk, dat is heel duurzaam...
Laatst met een collega uit zitten rekenen wat het openbaar vervoer kost ten opzichte van de auto. Het kwam er op neer dat de auto ongeveer 30% goedkoper was voor zijn rit van ongeveer 15 kilometer. Openbaar vervoer is alleen interessanter omdat de baas dat betaald.
Ooit droomde ik dat Wouter Koolmees als tweejarige in een zwart volgescheten rompertje op de eettafel zat. Sindsdien kan ik hem niet zien zonder dat zwarte rompertje. (Ik weet, dit is niet oke, volgende week bel ik de psychiater.)
Welnee, blijf gewoon wie u bent Beste.
Mijn oud tante breide ooit wollen onderbroeken voor een latere politicus. Het zijn net mensen.
Het ergste vond ik altijd die vieze lucht in zo’n overvolle trein. Elkaars scheten ruiken en er ook nog meer voor moeten betalen in de toekomst. Ik reis gelukkig nooit meer met de trein
De trein is toch alleen voor studenten en ambtenaren.
Laat die dan om 7:00 s'ochtends beginnen.
Ja dit is echt een briljante manier om de files in de spits op te lossen. Maak de trein duurder. Er is nu maar één juist vervolg: De auto nóg duurder maken dan de trein duurder werd.
Dit dus. Geen visie. Het is ieder voor zich qua geld, zo is het onderhand op alle gebieden; wonen, werken, diensten etc.
Een volkomen visieloos voorstel. Werk moet lonen BL en peperduur openbaarvervoer en eigen vervoer met de auto staat er in de weg.
NS afschaffen. Enige mogelijkheid.
Zoals in het buitenland, prijsvechters op het spoor toelaten.
Ik ben inmiddels 73 en al zo lang als ik me kan herinneren hebben de spoorwegen steeds dezelfde oplossing voor alle problemen: de kaartjes duurder maken. En weet je wat het gekke is? Ondanks die universele oplossing wordt het aantal problemen niet minder!
1950 zeker!
@Beste_Landgenoten | 01-07-23 | 11:14: Scherp!!!!
Ex-politici en politici kunnen niet besturen.
Bla, Bla, Bla, en niks meer.
De meeste hebben een goede maar leugenachtige babbel, maar lossen niks op.
Daarom gaan velen van die figuren in de politiek, praten en geen fuck uitvoeren.
Ah, de Nederlandse oplossing voor falen: duurder maken.
Ik blijf mij verbazen dat we in een van de rijkste landen ter wereld leven waar we in vier kabinetten Rutte alles zo kapot geregeld en stuk gemanaged hebben dat we ondertussen zijn verworden tot een organisatorisch derde wereld land waar alles spetterduur is en niks werkt.
De regering is rijk. De bevolking niet. Dus tot zover 1 van de rijkste landen ter wereld. Hier in BE is de regering straatarm en de staatschuld dus enorm hoog. Maar de burgers hebben allemaal wat meer te besteden. Zoals het hoort dus
Man man, ga eens in een ECHT Derde Wereld land kijken. We zijn verworden tot een land waar de burger zich opstelt als een klein zeurend kind. Elk ongemak moet NU door de overheid worden opgelost. Nogal logisch dat je dan ook veel belasting moet betalen.
Net als in Italië, de regering is straatarm, maar de bevolking heeft het niet slecht, heel veel afbetaald eigen huis bezit terwijl in ons rijke land de staat het geld heeft en de mensen een hypotheek of (steeds maar stijgende) huur.
Is dat plaatje de trein van Utrecht naar Amsterdam-Zuid van 8u06?
Wat u wilt. Treinen zijn voor paupers.
@goedverstaander | 01-07-23 | 11:05:
Treinen is voor de gegoede bovenlaag die nog geen eigen LearJet kan betalen.
De armoedzaaiers snuiven uitlaatgas in de files.
@funda | 01-07-23 | 11:13: Ahh, de electrificatie is u ontgaan
Nee van Alkmaar naar Amsterdam. Staat gewoon in het stuk.
@P. Breidel | 01-07-23 | 11:30:
Ja, die bijna 8% die op bruinkool rijdt reken ik nog even niet mee. Viespeuken.
Mooi, hoe GS ons altijd een visueel kijkje geeft in de toekomst. Langzaam verworden we tot wat we vroeger financieel ondersteunden. Nog even en we moeten zelf onze hand ophouden.
Spreek aub voor uzelf
@Diederik_Ezel | 01-07-23 | 11:02:
Maar als ik schrijf "Hoe GS mij altijd een visueel kijkje geeft" is het net alsof ik ervan uit ga dat de redactie dit topic puur voor mij heeft geschreven. Dat zou een beetje raar zijn, Ezel. Gewoon een stijlvorm, hou je panty dus maar aan.
@Diederik_Ezel | 01-07-23 | 11:02: als jij dat nu ook eens doet ...
De korting die je bij de NS moet kopen was er om ervoor te zorgen dat mensen minder tijdens de spits zouden reizen. Blijkbaar zitten mensen niet voor de lol s'ochtends vroeg te dicht op elkaar tijdens de spits in zo'n stinkende gele cylinder zonder zitplek.
De prijs is nu al dusdanig dat als je toch al een auto hebt staan, het gewoon uit kan om daar dan ook gebruik van te maken vrijwel onafhankelijk van hoeveel je auto verbruikt (als je gewoon een normale auto hebt) en ver je moet reizen.
D66, de Vietcong van de politiek. Ze infiltreren overal in bestuurlijk Nederland met als doel het leven voor de gewone man zo onplezierig mogelijk te maken.
Een oplossing kan zijn om weer meer thuis te werken, want ik snap best dat sommige werkgevers liever toezicht hebben. Voor ambtenaren maakt het weinig uit denk ik, die zijn toch niet productief
25 jaar geleden ook regelmatig moeten staan in de (benauwde) trein, erg fijn met reisziekte. Wat was ik blij met mijn auto. Anno 2023 dus niets veranderd. Mijn auto wel, groter, luxer, airco, muziekje, zitplaats.. liever stukje in de file dan die ellende in de trein.
Rijden ze tegenwoordig wel op tijd of is dat nog steeds bagger?
Ooit in Zuid-Korea maakte ik het mee dat een trein 10 minuten vertraging had en toen iedereen een voucher voor de reis kreeg, vrijwel geheel vergoed. Omgerekend circa 50 EURO voor 3 uur "high-speed" treinen. Je mag van geluk spreken als je trein rijdt in Nederland, je een plekje hebt zonder "jongeren" om je heen of stinkend afval op de vloer, om vervolgens de hoofdprijs te betalen. NS is een lui slecht staatsbedrijf dat nooit marktwerking zou overleven. Overigens zou dat ook niet nodig zijn want genoeg treinvervoer in het buitenland is erg goed. Het ligt dus echt aan incompetent gedrag. Dat die engerd van Democraten 666 hier nu zit zegt genoeg
De NS is al jaren geen staatsbedrijf meer. Dat is 1 van de redenen dat het zo'n pleuris zooi is geworden.
Het zou immers allemaal beter worden met concurentie op het spoor. We zien wat daarvan gekomen is .
Alles moet zo goedkoop mogelijk, slecht onderhoud en slechtere dienstverlening.
@bamibak | 01-07-23 | 11:01: Zoals andere NUTS voorzieningen heeft de overheid de boel geprivatiseerd. Dus marktconforme salarissen voor de carrousselpolitici. Maar als het bedrijf verlies lijdt lapt de overheid wel bij en wordt voor de falende bestuurders wordt een andere plekje gevonden. Nu zit er op dezelfde manier een falende bestuurder op de NS.
Koolmees?
Hij lijkt eerder een pimpelmees.
Met zn dronkemanspraat.
Heel goed, ouwe.
Pimpelmees kan idd pimpelen. Wat kan de mus precies?
@BenDeLier | 01-07-23 | 10:55: Dood van het dak vallen?
@BenDeLier | 01-07-23 | 10:55: hip-hoppen?
@BenDeLier | 01-07-23 | 10:55:
Veel.
En tot het tegendeel is bewezen, alles.
De simpelste methode om aan geld te komen. Prijzen verhogen, belasting verhogen, btw verhogen, accijnzen verhogen, kinderbijslag verlagen, dienstverlening verminderen, pensioenen stelen, rijksgebouwen verbouwen en ga zo maar door. De asielinstroom moet toch ergens van betaald worden. Vooral niet bezuinigen op de overheid zelve, nee, dat gaat ten koste van de luxe van de boven ons verhevenen.
"bezuinigen" noemen ze dat bij d66
Totaal gespeend van fantasie en creativiteit. Je kunt ook kijken of het geld dat al wordt uitgegeven op een slimmere en efficiëntere manier kan worden uitgegeven. Maar dat behartigt niet de belangen van de Kartelpolitici.
Treinen. Zijn dat die gele dingen die ik wel eens op tv zie?
Nee, dat zijn Jumbo busjes. Die rijden tenminste nog redelijk op tijd.
Nee, dat is de ANWB die ervoor zorgt dat het alternatief voor de trein blijft rijden
@Keutels | 01-07-23 | 10:52: De ANWB promoot alleen nog maar stekkerauto door een extra verhoging van de accijns op diesel en benzine voor te stellen.
Vroeger was de ANWB er voor álle automobilisten, nu zijn ze moraalridders geworden.
Nog even en je kan goedkoper een helicopter regelen om naar je werk te gaan.
Mag ik het gevaarlijk vinden al die mensen op de trein? De machinist kan onmogelijk zien of er verkeer van rechts komt. Bovendien ... Als je van dat dak af pleurt is het ook gewoon einde oefening voor je. Een hek er omheen zou toch wel het minste zijn.
In dat land is de dood slechts het afleggen van een stofjas. Dan ga je naar Nirvana als je uitzonderlijk braaf bent geweest, of een volgend leven dat wordt vormgegeven door je spiritueel krediet/karma.
De oplossing (analoog aan de overlastgevende bankjes op stations verwijderen) zal ongetwijfeld iets worden als stoelen en ramen uit de treinen verwijderen.
En de salarissen aan de top verhogen, want het moet allemaal wel bedacht worden.
Meer treinen in de spits en minder er buiten. Het is maar een ideetje...
Of langere treinen in de spits en kortere er buiten. Ach wat zal ik me druk maken, ik heb al 25 jaar niet meer in een NS trein gezeten. Mijn laatste treinreis was van Aswan naar Cairo en dat was geen pretje, het spoor in Egypte is vergelijkbaar met de Belgische snelweg...
35 euro forenzenbelasting per dag per medewerker dat een bedrijf een medewerker naar kantoor laat komen (kantoor, dus winkels en werkplaatsen uitgezonderd). 70 euro als het tijdens spits is. Moet je eens kijken hoe snel files dan weg zijn.
Dat is toch exact wat Koolmees voorstelt; een forenzenbelasting? Maar zelfs zonder die belasting; thuiswerken is theoretisch in alle gevallen goedkoper; geen dure kantoren, geen reiskosten, etc. waarom doen alle bedrijven dit dan niet massaal? Zal het iets met de productiviteit te maken hebben?
Dus die Koolmees zegt eigenlijk vol is vol?
Precies! Ga maar buiten op het perron liggen, zegt-ie.
Dat las ik ook. "Het is propvol". Hopelijk wordt hij als bruinhemd opgepakt en berecht.
Inderdaad. Hij realiseert zich dat er wel degelijk fysieke grenzen moeten zijn.
Gedragsverandering heeft die nitwit het over?! Dat is toch de bedoeling, de gedragsverandering dat we meer en meer de trein pakken voor het miljeu?!
Gedragverandering als in: eindelijk eens stoppen met zeuren als hij je portemonnee leegt.
Hij moet wel, hij doet het niet graag maar hij moet wel. Populisten begrijpen dat niet.
@funda | 01-07-23 | 10:52:
*in portemonnee kijken doet en zachtjes weent*
Mobiliteit is een luxe, dat bedoelt hij. Gewoon stilzitten tijdens het kaalplukken, kudtbirgert.
Nederland is èèn groot pauperparadijs geworden.
Herstel, gemaakt.
Juist, tot-pauper-gemaakte… waar zijn de subsidies?
Dit is clusterfuck 1. Clusterfuck 2 mensen worden ov uitgedreven de auto in. Clusterfuck 3 kilometer heffing. Hoezo worden we genaaid door een ongeregeld zooitje
Ze hebben dat treinreizen ook veel te lekker gemaakt. Het zou verboden moeten worden.
Als ik in Alkmaar op de trein stap krijg ik vóór Zaandam al het gevoel dat ik op weg ben naar Sobibor.
Die houten wagons zijn onverwoestbaar.
De treinen zijn niet vol genoeg buiten de spits? Ja, mijn huis is leeg als ik weg ben, de schoollokalen zijn snachts leeg, de kantoren zijn snachts leeg, enz.
Gelul van een dronken aarbei noemen we dat.
Tussen Zaandam en Amsterdam Sloterdijk wordt vrijwel nooit gecontroleerd dus wordt veel zwartgereden. Pak dat eens aan
(Poortjes maken geen verschil want als het druk is, kun je makkelijk achter iemand die wel betaalt door het poortje en zelfs als er toezicht is, komen ze er mee weg.)
Bedenk wel dat Koolmees deze "functie elders" kreeg omdat het hem als onderhandelaar in de Tweede Kamer niet lukte een aantal grote issues op te lossen.
Koolmees, het voorbeeld van de Franse prefect die om 9:30 zijn eitje tikt en croissant in de koffie doopt terwijl hij de VK leest.
@Tiscali-2 | 01-07-23 | 10:45:
Franse prefecten lezen de Volkskrant?
@Tapu | 01-07-23 | 10:48: Le Volkskrant dan toch zeker
De ochtendtreinen iets langer of vaker rijden, overdag korter en minder vaak? Is dat wat?
Ja, dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Lijkt me geen raketwetenschap.
U geeft hier mee aan dat U in elk geval geen minister kunt worden.
Geen materiaal, geen personeel.
Ambtenaren om 6 uur laten beginnen met werken zou ook een boel schelen.
Wanneer gaan we weer eens politici krijgen die echt hun best doen er wat van te maken. Nou zit deze kneus dit weer te verzieken. Oplossing: minder bonussen aan bestuurders, meer treinstellen inzetten en meer bewaking ook. En nou opruttuh Koolmees, want net als Rutte en Kaag ben je nergens goed voor geweest.
Als je de kraan met maatschappelijke ellende open laat staan, verziekt alles.
Dat NS-geneuzel, het is gênant kop in het zand ge-analyseer.
De burgerhatende clusterfuck die overheid heet... Iedereen wordt de auto uit gejaagd want 'goed voor het klimaat', maar er is GEEN ENKEL alternatief:
1) fietsplannen: fiscaal uitgekleed danwel niet -bestaand
2) elektrische auto: onbetaalbaar voor 90% van de Nederlanders
3) OV: een grote stinkende puinzooi waar ze nog niet eens in staat zijn om het aantal treinen/rijtuigen behoorlijk af te stemmen op de vraag
Wat een totaal achterlijke apenrots is Nederland toch geworden de laatste 20 jaar. Om te huilen...
Zodra Koolmees zijn waffel open doet, verplaatst ook hij alleen maar warme lucht.
Welke een kille tekst inhoudt.
Vraagje aan Wouter...
NS-baas Wouter Koolmees wil treinkaartjes in de spits dus tientallen procenten duurder maken: ‘Het wordt te vol’ zegt hij maar het regeringsbeleid is er toch op gericht om 'milieuvriendelijker' te reizen en het OV moet van D66 toch de concurrentie aangaan met de auto?
Wouter, waar slaat dit op?
Een belangrijke reden voor de overvolle treinen is het personeelstekort waardoor er 13% minder treinen rijden dan waarop gerekend werd.
Machinisten, conducteurs en schoonmakers van treinen kregen vorig jaar weer vaker te maken met agressie. Er werden bijna duizend incidenten gemeld. Het NS-personeel krijgt van alles te verduren: van bedreigingen tot lichamelijk geweld. Wouter, ik las Koolmees 'is zich rotgeschrokken'.
Dat is een goede reactie van je, Wouter. Maar blijft het bij 'schrikken' of ga je de detectiepoortjes aanpassen zodat er geen 'zwartrijders' meer bij de treinen kunnen komen?
Nog een tip: misschien moet je conducteurs ook politietrainingen laten volgen zodat ze bewapend hun werk mogen verrichten. Op sommige vluchten reist vanwege de veiligheid al een bewapende airmarshal mee. Wellicht is het een idee om de conducteur extra bevoegdheden te verlenen. Leid hem op tot trainmarshal. Kijk eens naar Frankrijk Wouter, regeren is vooruit zien, heden ik morgen gij...
Wouter, Nederlanders die elke dag naar hun werk moeten gaan, worden aan alle kanten gepakt. Het OV is al peperduur en jij wilt het nóg duurder maken. Ook is het gevaarlijk voor vrouwen die alleen reizen en functioneert het OV niet naar behoren. Treinen vallen uit, hebben vertragingen (aanrijding met persoon) en busdiensten sluiten niet goed aan. Als je op tijd op je werk wilt zijn, móét je met de auto.
Maar Wouter, jouw partij D66 maakt autorijden ook al onbetaalbaar en vanaf 1 juli 2023 zijn er wereldwijd nog maar weinig landen te vinden waar zoveel belasting op brandstof wordt geheven als in Nederland. Jouw partij wil rijden op benzine door de hoge prijzen ontmoedigen maar elektrisch rijden is vanwege de aanschafprijs van elektrische auto's voor Jan Modaal niet haalbaar. Tweedehands zijn die auto's bijna niet verkrijgbaar en de actieradius is zeer beperkt. Ook is het elektriciteitsnet ongeschikt om miljoenen accu's op te laden en dan heb ik het niet eens over de vervuiling door die accu's of het feit dat er helemaal geen milieuwinst valt te behalen omdat elektriciteit eerst moet worden opgewekt voordat elektrische energie het uit het stopcontact komt. Rob heeft daar helaas geen kaas van gegeten maar daarom leg ik het nog maar eens uit. Misschien kun jij het onderwerp nog een keertje aankaarten als je hem ziet maar houd het vooral simpel... Dat is Rob namelijk ook.
Maar wat wil je nu eigenlijk, Wouter? Werken moet lonen en de inflatie treft alle Nederlanders en de werkenden nog het meest. Besef je wel dat het de werkende Nederlanders zijn die de dure hobby's van D66 moeten betalen? Om de wereld 0,000036 graden Celcius af te koelen, is Nederland tientallen miljarden kwijt en de kosten van de massa-immigratie bereken je zelfs niet meer in miljarden maar in biljoenen.
Wouter, hoe in Godsnaam wil jij dat jouw melkkoetjes naar hun werk gaan???
media4.giphy.com/media/l0HlCqV35hdEg2...
Bam!
Altijd blij met jouw bijdragen. Helder en puntig.
Sta jij soms ergens op een kieslijst? Zo ja, waar. Ik wil op je stemmen.
www.youtube.com/watch?v=UbxUSsFXYo4&a...
Sorry joris....
Prachttegel. Wouter grimlacht kort en neuzelt verder. Als een echte deugpoliticus. Helaas.
@Ruimedenker | 01-07-23 | 10:35:
Nogmaals bedankt! Ik zou anders dit treintopic overgeslagen hebben.
@Angélica:
Ik ga je teksten goed lezen en hier erop antwoorden, onder deze tegel, als Joris met zijn hand over het hart strijkt dat het off topic zal zijn. Maar ik moet zo de deur uit, dus het kan pas veel later worden, maar voor het hier, om 10 uur, dichtgaat heb je een antwoord. Tegen die tijd is off topic ook wat minder erg. Waarschijnlijk lees ik je teksten in de bus: ook openbaar vervoer: heeft het toch iets met dit topic te maken. Dankzij Ruimedenker heb ik je hier gevonden. Dat bedoel ik dus: we verschillen van mening, maar de mensen zijn aardig, dus we vinden wel een manier waardoor we met zijn allen toch door dezelfde deur naar de toekomst passen. Tot later!
@cugel | 01-07-23 | 11:11:
Ik had niet anders verwacht van je!
@Angélica de Sancé | 01-07-23 | 11:28:
Al je teksten gelezen, denk ik. Althans degene waar je me vanochtend op wees.
Waar het op neerkomt is dat je een derde as in het politieke, twee dimensionale, landschap plaatst betreffende hypocrisie. En daarop scoren D'66 en GL heel hoog. Ik kom aan in Bray, moet uit de bus, ga later, na mijn vrouw, door. Tot over een paar uur, wel 4 zeker. Sorry.
@Angélica de Sancé | 01-07-23 | 11:28:
Ja, 3 uur met mijn vrouw, anderhalf uur terug. In de bus zag ik dat er nog een vervolg was. Beginnen te typen in de bus leek niet handig, omdat ik het nooit af kon krijgen. Lopend, een half uur, terug langs de rivier de Dodder erover na gedacht. Ik denk dat ik toch maar quotes van jouw teksten neem en daarop reageer. Om er zeker van te zijn dat ik niets vergeet. Ik heb nu nog 2 uur voor het hier ook dicht gaat, dus, ik denk nu, een uur typen op de smartphone, met één vingertje, daarna op reaguur drukken zodat je, via je email mogelijk ziet dat er gereageerd is en eventueel hier al kunt reageren. En dan nog een uur typen tot het hier dicht gaat. We vallen er niemand mee lastig, want niemand komt hier meer. Maar tegelijk moet ik ook zeggen dat we er waarschijnlijk weinig mee opschieten want jij blijft rechts en ik blijf links. Oké, daar ga ik. In feite post ik dit alvast. Kleine kans dat je het ziet en dan kun je misschien nog reageren voor het hier dicht is. Hierdoor zal ik misschien ook wat aan het begin van het nachtcafé posten, maar jij reageert meestal pas tegen de ochtend, denk ik, zodat we elkaar nu waarschijnlijk toch mislopen.
@Angélica de Sancé | 01-07-23 | 11:28:
Betreft
www.geenstijl.nl/5171137/gstv-ministe...
Je twee tegels @06:43
Je tweede grafiek laat ik even zitten: niemand is geïnteresseerd in autoritair. De eerste grafiek laat zien dat de partijen globaal op één lijn liggen: van links/progressief naar rechts/conservatief. Dan kun je natuurlijk voor het gemak ook zeggen van links naar rechts. Er zijn wat afwijkingen: de PVV is knetter conservatief (cultureel) maar, (economisch) een beetje links. En Volt en D'66 zijn erg progressief, maar verder tussen links en rechts in. Oké, hypocrisie. Links is over het algemeen de kant waarvan we allemaal weten dat het zo zou moeten. Groen, aardig tegen vreemdelingen, geen dieren slachten etc etc. Rechts is eigenbelang en dan vooral economisch: als ik maar geld heb. Als je dat zo ziet dan zou natuurlijk iedereen links moeten zijn. Maar rechts voert, terecht, aan dat linkse mensen hypocriet zijn: wel asielzoekers maar niet bij mij in de buurt. Dus ja, dan heb je geen 3e, hypocrisie, as nodig. Het spreekt vanzelf dat iemand die sociaal wenselijk antwoorden geeft eerder hypocriet zal zijn dan iemand die er rond voor uitkomt dat het allereerst om zijn biefstuk op zijn barbeque gaat en dat alle zwartjes in Afrika kunnen stikken. De hypocrisie as is gewoon de links rechts as. Links veel, rechts weinig hypocrisie. Waarom kies ik dan toch voor links? Politiek denk ik dat het, zoals altijd, gaat om de verdeling van de koek, maar nu vooral om het behouden van de koek: we moeten groen zijn voor we alles verliezen. Rechts heeft heel lang alle klimaatactie tegengehouden. Nu langzaam komt er iets van een groen rechts, maar veel te langzaam en te laat. Ook is links de partij van eerlijke verdeling van de koek. Zie wikipedia. Dat er veel hypocriete mensen bij rondlopen moeten we dan maar voor lief nemen. Er zijn ook heel veel oprechte en eerlijke mensen bij.
@Angélica de Sancé | 01-07-23 | 11:28:
Nu heeft rechts ook een nieuw front geopend: woke en gender. Links is woke en tolerant voor gender. Rechts vindt dat een man een man is en een vrouw, een vrouw.
Ik lees mijn vrouw The Talented Mr Ripley voor. De schrijfster, Patricia Highsmith, was lesbisch. De natuur heeft mannen en vrouwen gemaakt en alles ertussen in. Ik denk dat we best een beetje tolerant kunnen zijn voor dat kleine groepje dat er tussen in valt. Idem met woke. Oké, veel gaat te ver, maar het is zonder meer een feit dat een zwart iemand meestal het minder goed had dan een blank iemand. Daar mag best wel iets aan gebeuren. Maar rechts gebruikt dat, mijns inziens, om mensen boos te maken en af te leiden van waar het echt om gaat: groen en economisch wat gelijker. Nu weet ik, na zo lang op GS, best wel wat rechts daar, deels terecht, tegenin brengt: mensen moeten hun eigen broek ophouden en een hele hoop klimaatmaatregelen kosten veel en werken soms averechts.
Oké, terug naar jouw kritiek:
"In de bovenste link staat de VVD in het vak Rechts en Conservatief. Dat klopt misschien voor zover 't het verkiezingsprogramma betreft maar in de uitvoering is de VVD alles behalve dat. Wel steunt de VVD rijke multinationals die nauwelijks belasting hoeven te betalen, grote vervuilers zijn en uitbuiters van lagelonenlanden, net als D66. Die partij noemt zich een progressieve milieupartij terwijl ze accepteert dat voor het milieu zeer slechte accu's worden geproduceerd uit metalen afkomstig uit arme landen waar de mensen en zelfs kinderen vroeg sterven door vergiftigingen die ze in de mijnen oplopen. Daar zal je D66 nooit over horen! Ze deugen voor de Bühne maar als je iets verder kijkt, zie je dat D66 een duivels gedrocht is."
Oké, maar ik ben dan ook geen VVD aanhanger en ik heb de laatste verkiezingen alleen D'66 gestemd om de coalitie iets naar links te trekken. Als ik niet strategisch zou stemmen zou ik PvdD stemmen, zoals mijn moeder van 101 deed.
En zouden de partijen rechts van de VVD het beter doen op het gebied van uitbuiting en vervuiling? Nee, en dat weet jij ook: eigen volk eerst, geen immigratie, geen dure groene maatregelen, als ik maar lekker in mijn Nederlandse zwembadje kan liggen dan is er toch niets mis met klimaat verandering? Lekker warm!
@Angélica de Sancé | 01-07-23 | 11:28:
"Mijn vraag aan U: denk u werkelijk dat voormalige PvdA kiezers die nu Wilders' hokje aankruisen egoïstische machtswellustelingen zijn die hun personeel (hebben ze niet) uitbuiten? In Zweden zie je iets soortgelijks. Door de komst van miljoenen migranten zijn de ooit zo welvarende wijken van de grote steden verpauperd en daar woeden bende-oorlogen. Zweden staat wereldwijd op plaats twee wat (groeps)verkrachtingen betreft en de criminaliteit in Malmö is vertienvoudigd."
Etc. Hoewel mijn vader ingenieur was en mijn moeder yoga lerares heb ik mijn bio studie niet afgemaakt en heb allemaal eenvoudige baantjes gedaan, uiteindelijk in de bibliotheek. Waarschijnlijk door een lichte vorm van Asperger. Ik ben één van die mensen die vroeger PvdA stemde, heel lang, en daarna, heel lang, PVV. Nee, uiteraard denk ik niet dat dat uitbuiters zijn. Maar kijk naar Amerika, waar alles wat extremer is: er is heel duidelijk een kleine groep heel heel heel erg rijke ondernemers, bankiers etc. En een gigantische arme onderlaag. In Nederland is het hetzelfde, maar iets minder uitgesproken. Maar traditioneel zijn dat de linkse partijen die wat aan die scheve verdeling willen doen door progressieve belastingheffing. Maar daar moet je mee oppassen dat je de rijken niet uit je land verjaagt. Daarom zou je links moeten stemmen. Maar jouw idee is dat in ieder geval GL hypocriet is en dat je op een partij rechts van de VVD moet stemmen. De SP kan hier dan wel enige goedkeuring wegdragen. Hoewel ik denk dat bijna iedereen hier BBB of JA'21 of PVV stemt en bijna niemand SP. Dat zie jij als het nieuwe links. Maar dat is cultureel rechts. Die geven weinig om economische uitbuiting of vergiftigde kindertjes die grondstoffen voor batterijen moeten delven. Als we hier maar geen immigratie krijgen. En weg met die groene linkse hobbies.
Je ziet dat ik nog niet eens halverwege je teksten ben. En zodirect gaat het hier dicht. Ik moet eigenlijk eerst even een kom eten maken en dan denk ik dat ik daarna een paar artikelen in het nachtcafé ga copy pasten (een zorgvuldige selectie. Misschien spreek ik je morgenvroeg in het stamcafé en kan ik het daar voirtzetten.
Had nu die oude treinen wat langer laten doorrijden in plaats van ze aan het buitenland te verkopen, dan hadden we nog genoeg treinen in de ochtendspits gehad die ook nog eens lang genoeg zouden zijn.
Wel verdorie. En ik maar denken dat alles wat deze capabele bestuurders aanraken goedkoper, beter, en sneller wordt. I stand corrected.
Koolmees is geen bestuurder maar een ambtenaar die de laatste modes op de ministeries volgt: beprijzen, kunstmatige schaarste creëren en deze maatregelen 3 jaar van te voren aankondigen.
Eigenlijk adviseert hij een auto te kopen.
Eigenlijk verspreidt hij desinformatie.
"Where's Wally?"
Een maatregel die de overheid zelf hard zou raken. Het overgrote deel van de reizigers in de spits bestaat 1) uit ambtenaren (veruit grootste groep), 2) uit studenten en 3) werknemers van grote bedrijven. Reizigers die zelf niet betalen voor hun reis. Een groep die zeker niet op een ander tijdstip kan of wil reizen want de werkgever betaalt toch wel.
Bijna niemand die op eigen kosten in de spits reist.
Voor 1 en 3; dat heet een reiskostenvergoeding. Meestal niet zo dat je dan gratis reist. Er zijn bedrijven die dat aanbieden maar alleen voor OV. Wil je met de auto dan mag je zelf dokken.
Snel een andere baan zoeken dan. Ik krijg gewoon keurig reiskosten vergoeding en reis lekker met mn eigen auto. Er zijn zoveel vacatures nu dat je bij zo'n werkgever gewoon keihard weg moet lopen, die heeft duidelijk geen oog voor de belangen van zijn werknemers
‘Ons land is vol, ten dele overvol’ (koningin Juliana, Troonrede 1979, Nederland 14 miljoen inwoners)
In de grote steden waren er drukke, arme buurten ja.
Maar nog niet zo mooi en divers als ze nu zijn natuurlijk.
Die mening verkondigde links Nederland al eind 60’er jaren al, maar nadat er inmiddels 6 miljoen zijn bijgekomen is er volgens hen opeens voldoende ruimte voor nog meer.
Volgens zei Juultje dit toen we 10 miljoen inwoners hadden.
De enige oplossing die wordt toegepast in Nederland is om dingen duurder te maken. Wat een beleid, wat een visionairs. De treinen zitten vol, de wegen staan vol. Maar die 100.000 woningen per jaar voor onze nieuwe buren dus komen er heus. Ja de buren die komen wel, alleen de woningen niet.
En de wegen erheen en ervandaan óók niet.
En dan maar hopen op 2+ parkeerplekken per wonjng, want anders kun je je eigen auto niet eens kwijt.
Inderdaad. We overkomen onze incompetentie door de dienstverlening duurder te maken. Niet door verbeterde planning? Om de stad Luxemburg vriendelijker te maken is alle openbaar transport gratis. En kom in godesnaam niet met de smoes dat we dat in NL niet kunnen betalen. We zijn rijk zat.
In de tijd dat er nog geen twitter was, was dit dagelijkse kost. Ik ben wel eens flauwgevallen zonder te vallen, zo dicht stonden we op elkaar. Dat vond ik destijds al onacceptabel, prima dat er protest komt op dit soort praktijken. Een conducteur zei eens tegen mij 'je betaalt voor vervoer, niet voor een zitplaats'. Nee, maar ik heb wel graag voldoende ademruimte.
Hierdoor heb ik destijds gekozen voor een iets minder leuke baan, wat ik op de fiets kon behappen.
De vraag 'Wanneer is Nederland vol?' is niet langer een taboe (burgemeester Monique de Boer (VVD) van Roerdalen)
Alleen als er verkiezingen in zicht zijn.
Die farizeeër moet zich diep schamen. Het is juist de VVD die de immigratie tsunami in stand houdt. Verschuilend achter allerlei regeltjes van de EU en gedateerde verdragen.
@Usumani | 01-07-23 | 10:28: 'Nederland is vol tegen verkiezingstijd'.
Daarna loopt het weer leeg. Puike analyse.
Ik weet het niet hoor, ik ga nooit met de trein. Maar is het grote voordeel van de spoorwegen niet dat je capaciteit kunt aan- en afkoppelen? Waarom dan niet twee wagonnetjes erbij in de spits, en vier eraf tijdens de daluren? Hoef je ook geen warme lucht te verplaatsen.
Heb ooit met een NS medewerker dit voorgelegd. Zijn antwoord was dat dit logistiek gezien zeer moeilijk is.
Zodoende creëer je geen noodzaak om de boel duurder te maken.
Ik heb eens gelezen dat bij zoveel ‘bakken’ er een x aantal conducteurs moeten komen. En die hebben ze ook al niet.
Je denkt logisch en oplossingsgericht. Voor jou geen carrière in de publieke sector vrees ik.
Paul, je slaat de spijker op de kop. Als je buiten de spits die 70% warme lucht koppet aan de spitstreinen geeft me dat toch een extra ruimte jongen... Maar dat is natuurlijk veel te pragmatisch gedacht.
Het is het middenmanagement. Ik ben daar van overtuigd. Dat is de groep met de bullshitbanen. En ze weten het. Ze ontlenen hun baan enkel en alleen aan het nutteloze belangrijk doen op hun kantoortjes. Thuiswerkend wordt pijnlijk duidelijk hoe nutteloos ze zijn. Hoe weinig ze werkelijk bijdragen aan een bedrijf. Hoe hun bestaansrecht wegvalt als ze niet druk door de gangen kunnen rennen van de ene naar de andere vergadering. Het is die groep die uit existentiële angst voor hun baan er alles aan doet om hun ondergeschikten weer naar kantoor te dwingen.
"Druk door de gangen rennen..." liefst met een papier danwel folder in de hand.
Alhoewel ik de mening deel dat een groot deel van het middenmanagement onzin is, is dit natuurlijk een bijzonder onsamenhangend reaguursel. Als ze weten dat ze een nutteloos baantje hebben; hoe kan het dan met thuiswerken pijnlijk duidelijk worden dat het nutteloos is?
Ik durf juist het tegenovergestelde te beweren (en ik baseer dit op anekdotisch bewijs maargoed). Juist degene die een nutteloos baantje hebben en zich daar bewust van zijn willen graag thuiswerken. Zodat ze kunnen verdoezelen dat ze nauwelijks toegevoegde waarde hebben, kunnen veinzen de hele dag druk te zijn en ondertussen met andere zaken bezig kunnen zijn.
@NietHenkLooij | 01-07-23 | 10:49: U is manager. Zoveel is mij wel duidelijk.
Twitter is niet meer te lezen zonder.
Moet ik nou echt een account aanmaken?
Vrees dat je weinig keus hebt.
Ik heb ook geen Twitteraccount, maar kon tot voor kort alle linkjes op GS ernaar wel lezen.
Heb ook totaal geen zin om zo'n account aan te maken, maar ja, dan mis je toch het een en ander, ook de leuke linkjes van de reaguurders.
Pro tip van de kapitein:
Niet doen.
Scheelt tijd en nachtrust. Goed voor de bloeddruk, ook.
* de Donald Duck openslaat *
Niet te veel gevraagd wanneer je gebruik wilt maken van een dienst, toch?
@Kapitein Sjaak Mus | 01-07-23 | 10:29: Goeie ouwe Donald heeft wel een Twitteraccount. Mis je toch iets, vrees ik.
www.google.com/search?q=donald+duck+t...
https://twstalker.com/Gl667ekip/status/1674883403089432576
Beetje gedoe met dat twstalker.com
Account aangemaakt. Die gebruik ik hetzelfde als voorheen zonder account: ik volg niet, word niet gevolgd, reageer niet, open alleen een aantal accounts van tweeps die ik leuk vind om te lezen en de linkjes hier op GS.
@Ichneumonidae | 01-07-23 | 10:26:
Ik maak wel een account aan, maar niet nu!
Voetbalkamp weet je…..
Heb me weer laten strikken als begeleider.
Lange dag, korte nacht.
Pffff zin in ;-(
Om die dakreizigers aan te pakken, hebben ze in India van die mooie betonnen ballen, waar het treintje net onderdoor kan.. dit zou in NL ook een oplossing kunnen zijn, maar dan voor vervelend volk in de trein.
Die ov prijzen in nederland.. gestoord.. kleine vergelijking. ES - trein .. Gandia - Valencia VV kaartje voor de hele maand onbeperkt 10 euro.. En zonder klote volk.. dat zou niet lang duren hier trouwens..
Tijdje terug Zuid Frankrijk.. ligne du sur.. dagkaart 5 euro.. kun je overal in.. bus metro.. tram / trein..
Wat gaat er fout bij die vrolijke koolmees fluiter?
Grau-du-roi naar Nimes 1 euro!
Allemaal dus dik gesubsidieerd. De belastingbetaler draait er voor op. Is dat echt wat u wilt?
Haa!
Er zijn geen problemen, alleen kansen!
Weet iemand misschien nog een sterk, dociel paard te koop?
* trekschuit timmert *
Je kunt ook met je vrouw, kinderen en jezelf aan het trektouw gaan hangen! Think out of the box!!
@viejohuevon | 01-07-23 | 10:31:
Even thuis voorgesteld.
Helaas is mijn Kapiteinse tot op 25 pas trefzeker met de deegrol.
Het lijkt erop dat ze "nee" bedoelde.
Snap het eigenlijk wel.
www.dalfsennet.nl/static/img/2017/05/...
@viejohuevon | 01-07-23 | 10:31:
Trouwens, trektouw....
Dat heet een jaaglijn, zoetwatermatroos!
Hoe duurder het kaartje hoe meer zwartrijden onder apothekers en kerngeleerden.
Alleen blanken rijden zwart. De gepigmenteerden lijden aan reisbewijsontwijkgedrag.
@ dr Teun….
Hij verdienT
Typisch D66. Wie zijn toch die mensen die in de spits reizen? Tijd om hun gedrag te corrigeren met een graai uit hun portemonnee.
Dus de consument moet zich aanpassen aan de dienstverlening in plaats van dat de dienstverlening zich richt op de behoefte van de consument. Op de mavo las ik in schoolboekjes over dat soort samenlevingen.
Anderzijds willen we ook niet leren ook. Na de coronamaatregelen zijn al die mannetjes weer als een haas naar hun kantoortjes gerend om daar belangrijk te doen met hun PowerPoints en vergaderingetjes. En allemaal tijdens de spits heen en weer. Thuiswerken doen we natuurlijk niet. Niets geleerd. Draag dan ook de gevolgen maar.
Nou ja, veel werknemers moeten gewoon van hun werkgever weer op kantoor verschijnen. In veel gevallen natuurlijk te zot voor woorden.
Niet mee eens. Maandag en vooral Dinsdag is het behoorlijk druk in de trein. De rest van de week (en vooral vrijdag) is het een stuk rustiger.
Prijzen verhogen!!
Iedereen doet het, want het kan.
Men accepteert het, want tja, “alles wordt duurder”.
En bij alles geldt : wel duurder maken en minder service bieden.
De trein, je internetprovider, de supermarkt, online winkels etc etc.
De service is kudt voor meer geld.
Jaja, warme lucht verplaatsen. Buiten de spits moet je ook staan.
Benieuwd met welke trein Woutertje gaat elke morgen.
Het fenomeen dat we na beantwoording aanschouwen is geen verspitsing maar vervreemding.
Wat een domme lul. Die mensen staan niet voor hun plezier met z’n allen ‘s ochtends in die trein, ezel! Maar het concept zal meneer privé chauffeur Koolmees vreemd zijn. Het enige wat je doet met zo’n enorme verhoging is mensen nog extra in de ballen trappen.
De trein is toch al duurder in de spits? De dalurenkaart, of hoe dat tegenwoordig heet, is niet geldig tijdens de spitsuren.
En de IC Direct toeslag.
Daarom dal uren.. Bijna 70 euro vanwege het wekelijkse tripje richting moeder...
Moet wel eerlijk toegeven dat het op dat moment vrij rustig is....
De ultime inefficiëntie van het OV mag niet benoemd.
De veelal lege treinen en bussen zijn extreem milieuvervuilend maar ssssssst.
Het is gewoon een heel slecht systeem.
Even kijken: door de overheid bestuurd, centraal aangestuurd, alles onder controle wat betreft wat er rijdt, waar het rijdt, of het rijdt en waarom het rijdt.
Ergo politici vinden het een prachtig systeem, hun ultieme burger onder volledige controle gevoel. Dus het blijft.
In de spits massaal mensen heen en later weer terug brengen is wel handig.
Leuke is dat dát nu net weer niet goed gaat.
Trouwens nooit begrepen waarom (grote) werknemers alles organiseren zodat iedereen op hetzelfde moment moet reizen.
Ik snap dat het voor sommige werkzaamheden niet anders kan.... maar ambtenaren, beginnen om 10:00 en werken tot 12:00 en zijn aanwezig op kantoor tot 18:00.
Dat scheelt al 91 miljoen forenzen in regio Den Haag alleen al.
Het is het middenmanagement. Ik ben daar van overtuigd. Dat is de groep met de bullshitbanen. En ze weten het. Ze ontlenen hun baan enkel en alleen aan het nutteloze belangrijk doen op hun kantoortjes. Thuiswerkend wordt pijnlijk duidelijk hoe nutteloos ze zijn. Hoe weinig ze werkelijk bijdragen aan een bedrijf. Hoe hun bestaansrecht wegvalt als ze niet druk door de gangen kunnen rennen van de ene naar de andere vergadering. Het is die groep die uit existentiële angst voor hun baan er alles aan doet om hun ondergeschikten weer naar kantoor te dwingen.
LOL
Wouter is niet zo groot heb ik begrepen.
Geen enkele visie. De burger moet de auto uit en vervolgens maken we het OV duurder. We moeten minder vliegen, maar de vliegsector is vrijgesteld van de meeste belastingen en het OV niet. Wat worden we gestraft met dit soort totale non-valeurs.
Lijkt GVD de OPEC wel!
Ik weet wat beters. Trek uit een paar cabines de stoelen weg en maak daar sta-plaatsen van. Toegegeven, het is geen elegante oplossing maar het creëert een zee aan ruimte. En staand reizen zijn de meesten inmiddels wel gewend.
Kijk dat is de VOC-mentaliteit die we als Nederland nodig hebben.
Groningen-Amsterdam, 2 uur staan. En dan nog werken.
@Phantomas | 01-07-23 | 10:24: Je kunt dit soort gestripte treinen natuurlijk ook alleen inzetten op de drukste trajecten.
@Phantomas | 01-07-23 | 10:24: onzin. Je hoeft echt nooit zolang te staan.
De NS (waarvan de staat enig aandeelhouder is) gaat de kaartjes in de spits duurder maken, omdat reizigers (meestal ambtenaren) van hun werkgever (de staat) alleen in de spits mogen reizen (9 tot 5 mentaliteit).
Het is dus weer ouderwets geld rondpompen.
Of je verhoogt gewoon het aanbod aan treinen?
Ja, ik zal het wel niet begrijpen maar grofweg 10 jaar geleden was er veel meer plek in de trein en dat komt niet alleen door bevolkingsgroei. De treinen zijn ook een stuk korter geworden. Dit riekt naar wanbeleid en het stuwen van de aandelenkoers.
@Trekhaas | 01-07-23 | 10:21: hahaha, aandelenkoers. Die zijn helemaal niet op de beurs.
@AntiZanicz | 01-07-23 | 13:39: De NS is een voormalig semi-overheidsbedrijf waarvan alle aandelen nog steeds in handen zijn van de Rijksoverheid.
Het wordt anders te vol, zegt hij.
Doe daar dan wat aan.
Huizen te duur door schaarste
Treintickets te duur door schaarste
Doorwerken na je 65ste ivm schaarste arbeidsmarkt. . . ? En geld
Enz, enz
En nasr betalen
Hulde! D66 maakt het onrendabelen vervoer weer rendabel.
Waarom zou een gesubsidieerd treinkaartje extra goedkoop moeten zijn als er vee vraag is?
Je primaire product, je bestaansrecht.... vernachelen.
Geldt blijkbaar alleen voor een trein, vol = vol.
Spijker.
Kop.
Raak.
Ik ken haar...!!!
Die ene met het korte haar... Hoe heet ze... Dinges geloof ik....
Leuker kunnen we het niet maken. Wel duurder. Vandaag benzineaccijns 17 cent omhoog. Onze elite denkt tenminste aan zijn mensen.
Stond gisteren bij de pomp een 20 minuten te wachten omdat veel automobilisten naast het volgooien van hun benzinetank gewoon 5 of meer jerrycans gingen vullen.
Een erg treurige aanblik.
de korting wordt voor een deel beëindigd. U heeft 1,5 jaar 30 cent korting gehad.
@AntiZanicz | 01-07-23 | 13:38: Hoor ik hier een pleidooi voor het betalen van je eigen executie? Je hebt het er zelf naar gemaakt, betalen dus!
Duurder??? dat is verrassend , wie had dat verwacht, een verkapte belastingverhoging. om de linkse hobby's te financieren.
Je kan ook de kaartjes voor reizen buiten de spits goedkoper maken.
Ja, de samenleving is nu eenmaal in de praktijk niet zo maakbaar als in de hoofden van ambtenaren. Niet iedereen kan thuiswerken of heeft flexibele werktijden. Maak er dan maar een cash cow van en jaag iedereen enorm op kosten.
Misschien eerst eens de ambtenarij op flexibele werktijd zetten. Van acht uur 's avonds tot vijf uur 's ochtends ofzo.
Ik denk dat mensen die móéten (werken), méér gebruik maken van de trein. Zou me ook niet verbazen als er méér studenten in de spits reizen wegens tekort aan kamers door Hugo van Coronaheld tot Bouwbeleidbaas (en belachelijk nauwe kamerverhuurregels in o.a. Rotterdam).
Rest van de dag: te o.n.v.e.i.l.i.g.
Dus de oudere, de vrouw, die lijkt wel uit met dat apothekersvervoer te gaan.
Maar Woutertje zou geen rat van D66 zijn als hij daar allemaal niet feilloos omheen weet te löllen.
Met zijn ‘verspitsing’.
lijkt? kijkt!
Waarom is Hugo de Jonge nog niet ingelijfd bij de NS? Die man kan toch echt alle problemen oplossen?
Er is echt helemaal niets aan de hand want: "Een deel kunnen we zelf oplossen door het bieden van kortingskaarten".
Zoals autorijden voor de werkende mens onbetaalbaar wordt (rekeningrijden), zal ook het openbaar vervoer voor de loonslaaf peperduur worden. Binnenkort komt het moment dat werken gewoon niet meer loont en dat we allemaal thuisblijven.
In het bedrijfsleven zijn prijsafspraken verboden, hier wordt het gewoon open en bloot geregeld, autorijden duurder, trein ook duurder.
En nee, de NS is geen bedrijf.
Gaan werken is binnenkort niet meer te betalen. Interessante paradox waar de wijze meneren in t Haagse vast niet over nagedacht hebben.
Waarom krijgt een simpel trein-directeurtje 4x ministersalaris?????
Compensatie voor een wetsvoorstel wat ie gesteund heeft?
groot bedrijf en NV
@AntiZanicz | 01-07-23 | 13:37: aandelen 100% staat, ergo, staatsbedrijf.
En ik maar denken dat om mensen uit de auto te krijgen, je een fatsoenlijk werkend en betaalbaar alternatief moet bieden?
Ondertussen is het OV de afgelopen 20 jaar alleen maar uitgekleed.
Aangezien je een kaartje nodig hebt is het is ook niet openbaar.
Ontoereikend vervoer en overprijsd ook.
'Grote delen van de dag verplaatsen we warme lucht'.
Dat doen toch alle politici?
Zie hier de daadwerkelijke oorzaak van klimaatverandering
Wordt wel interessant zo: iedereen met minder dan 2 x modaal woont buiten de grote steden wegens onbetaalbare woningen en kunnen straks niet meer naar hun werk wegens onbetaalbare OV en onbetaalbare auto's
Zo wordt het wel heel aantrekkelijk gemaakt om werkloos in een hutje op de hei te gaan wonen.
Het probleem is niet de reiziger, maar het probleem is de NS die de noodzakelijke aanschaf van vervangende treinstellen heeft uitgesteld terwijl ze tegelijkertijd de oude treinstellen al verkocht had.
#daar heeft vast nog iemand een bonus voor gekregen
Grrrrrrrr.
kletverhaal, er is zoveel nieuw materieel al ingezet en nog onderweg. Dan al het bestaande spul.
Typische politicus / ambtenaar: van service, klanttevredenheid, value for money, klantbehoeften hebben ze nog nooit gehoord. En laten we de mensen die wel moeten reizen in de spits nog verder uitknijpen en/of compenseren met hogere toeslagen. Zucht. (Te duur betaalde!) Prutsers! Misschien dat meer en langere treinen ook een optie zijn?
‘Koolmees vouwt een stencil open…’ Daarmee is alles gezegd over de visie van Koolmees.
Ik lees net op nu punt nl dat koolmezen zich niet snel genoeg kunnen aanpassen aan klimaatverandering.
wie stencilt er nog anno 2023? Alleen het stencilmuseum en een losse drukkerij met goede spullen. Uiteindelijk is het wel lekker goedkoop.
Na succes in het oplossen van problemen in Den Haag, aangesteld worden om elders problemen op te lossen.
Benieuwd wat Rutte hierna gaat doen.
Gebeurt wel vaker. Met als kenmerk een spoor van vernieling. Maar dan is het kwaad al geschied.
Rusland leiden na de oorlog?
Rutte gaat Europa in brand zetten als hij Stoltenberg gaat opvolgen. Gegarandeerd.
Rutte wordt Secretaris Generaal van de NATO.
Dit is hoop ik toch een retorische vraag .
Vooruit dan maar, ik leg het uit.
Er zijn mensen die moeten werken taadaaa.
Met je verspitsing.
Wouter heeft dan ook, totdat jij directeur werd van de NS, nog nooit een bedrijf van binnen gezien. Dus je moet dat werken ook nog even aan hem uitleggen.
Jullie kunnen dan in ieder geval niet meer zeggen dat de trein het vervoer voor onrendabelen is. Immers: wie zich in de spits een treinkaartje kan veroorloven behoort blijkbaar tot de kapitaalkrachtigen in Nederland
Je werkgever vergoed dat toch?
Slimme marketing, OV reizen wordt een bling bling statussymbool!
@Osdorpertje | 01-07-23 | 10:09: het maximaal te vergoeden bedrag is al decennia lang niet gestegen
@Osdorpertje | 01-07-23 | 10:09: Kerel, niet iedereen heeft een werkgever en dan nog, zou het vergoeden door de werkgever het kromme van dit idee weghalen? Alle problemen op het blaadje van de werkgever leggen? SP-er zeker?
grappig dat OP doet alsof je in de 1e klas veilig zit. De rest van de reizigers ziet het gewoon als overloop, als het elders druk is gaat men (meestal gekleurde medemensen) gewoon in de 1e klas zitten. Dat je daar nog extra voor zou betalen is van de zotte.
REAGEER OOK