LIVE. Daar gaan we weer: Trekkers op de snelwegen, noodbevel in Den Haag
#boerenprotest is terug
Social
U weet inmiddels hoe het werkt. De CDA-bellende boeren van Farmers Defence Force zijn boos alsook woedend vanwege de stikstofplannen van het kabinet en willen dat tijdens een debat over het landbouwakkoord in de Tweede Kamer kenbaar komen maken. Aangezien een brede kloof Den Haag en de landbouwgebieden scheidt, zijn de eerste trekkers alweer vroeg op pad om tijdig in onze politieke hoofdstad te arriveren. Via de snelweg uiteraard, want het moet wel opvallen. De Hofstad zit helemaal niet op de ongelukkige agrariërs te wachten en heeft een noodbevel afgekondigd. Politie en ambtenaren gaan wederom proberen de boeren richting een aangewezen parkeerveldje te sturen en we verwachten dat de landverbouwers wederom niet zullen luisteren. Voor de zekerheid staan de shovels bij de Tweede Kamer al klaar en zijn de eerste politiebusjes al op het nog uitgestorven Malieveld gespot. Het zijn alle ingrediënten voor een klassiek #boerenprotest, al is het nog onduidelijk hoe hoog de opkomst werkelijk wordt. Toch gaan we er eens goed voor zitten, want de FDF'ers staan nu eenmaal niet bekend om hun subtiele demonstraties. Boeren versus bestuurders: de strijd is weer begonnen.
UPDATE: Snoeihard en meedogenloos: Er is een bekeuring uitgedeeld.
UPDATE: Meer bekeuringen voor snelwegtrekkers.
UPDATE: FDF wil op de Bezuidenhoutseweg demonstreren, maar mag niet op de Bezuidenhoutseweg demonstreren.
UPDATE: Het is: niet heel druk.
UPDATE: Vrijwel uitgestorven op het Malieveld.
UPDATE: Caroline slaat over vandaag.
Social
Social
Reaguursels
InloggenGeen waterkanon i.v.m sproeiverbod, dan dus maar de lange lat. Ons bent solidair.
Voor hen die in de stad wonen, het leed op het platteland is heel 'gewoon'. Melkveebedrijven met pakweg 100 koeien moeten hier noodgedwongen sluiten, omdat de regeldrift uit Den Haag niet meer te doen is. Hun kinderen kunnen dus het bedrijf ook niet overnemen.
En dit zijn typisch kleinere bedrijven die hun koeien gewoon kennen, met veel land etc. etc.
Idem aardappelboeren etc.
Als je er niet tussen woont hoor je er niet zo veel van, maar het gaat echt heel erg slecht met het boerenvak in Nederland (of tenminste hier in Groningen).
Als ik hier zo om me heen kijk moeten behoorlijk wat bedrijven sluiten vanwege Den Haag (terwijl ze niet willen). Ik maak me zorgen om de voedselvoorziening... Nog los van al het leed hier voor de mensen...
En dan krijgen we uiteindelijk onze zuivel en kaas van mega farms, precies zoals de grootgrutters het bedoeld hebben toch?.. het stinkt aan alle kanten.
Overigens, ik zie dit zo, dit is gewoon een botsing van culturen. Urban versus platteland. Ga je nooit overbruggen, moeten we ook niet willen. Den dat het een beter idee is om dit land te splitsen, Randstad inclusief Utrecht apart van de rest. beter voor hun, beter voor ons. Het gaat gewoon niet samen. Vraag me af of er draagkracht voor zou zijn als er zo'n partij werd opgericht. Denk dat meer mensen hier kotsbeu zijn van de decreten en problemen van Den haag die hier worden neergedonderd terwijl het ons geen reet interesseert en ook onze problemen niet zijn, in ieder geval niet door ons veroorzaakte problemen.
Ja leuk. En kunnen oost en west elkaar dan de oorlog verklaren als ze er niet uitkomen mbt uitstoot en what have you?
Doen. Al is het alleen maar om dit kattengejank niet meer te hoeven aanhoren.
@Drs.G | 29-06-23 | 12:43:
Waarom zouden wij eruit moeten komen? Jullie jullie uitstoot, wij de onze. We verklaren nu Duitsland toch ook niet de oorlog vanwege hun uitstoot die bij ons neerslaat? Overigens, het merendeel van de kazernes staat bij ons, niet bij jullie...
@Graaisnaaiert | 29-06-23 | 12:30 |
Ik ben helemaal voor! Want hier in Brabant zijn we het ook meer dan zat, die randstedelijke arrogantie en het dedain dat we over ons uitgestrooid krijgen. Rücksichtslos wordt er van alles beslist zonder ook maar de geringste overweging wat het voor het lokale leven en de lokale cultuur betekent.
'k Denk niet dat daar draagvlak voor is. Bij de Provinciale verkiezingen was BBB zelfs in Noord-Holland het grootst, en in Zuid-Holland ook. Utrecht is inderdaad wel een probleem.
Ja en nee, ook in het noorden stemmen veel mensen op de partijen die dit veroorzaken.
@grietmetgroenefiets | 29-06-23 | 13:01:
Ik kijk dan bijvoorbeeld naar een Tsjechoslowakije waarvan de split geheel veriendschappelijk verlopen is, geen centje pijn. Het wetsrese Tsjechie versus het slavische Slowakije. Niks mis mee, beide toplanden, alleen een andere bevolking en mentaliteit. En zo zit het in dit land ook, al eeuwen. probleem met de grote steden is dat daar jonge progressievelingen met een aandachtsspannen van nog geen 5 minuten en een door ideologische oogkleppen afgebakend wereldbeeld/blikveld hebben en dat over de rest van dit land / de provincie willen uitrollen. En dan zeg ik, doe dat maar lekker onder elkaar, wij dringen hun ook niet onze levenswijze op. De nationale eenheid van dit land kwam eigenlijk pas sinds Napoleon op gang - relatief recent dus - en toen nog traag, het is niet in beton gegoten, de oostelijke provincies zijn sowieso meer op Duitsland gericht dan op het westen dus ja. Waarom niet?
#Klaar met de Randstad.
Gna. Die jonge progressievingen zijn jullie eigen kindjes. Wat ga je daar mee doen dan? Beter opvoeden?
+e+l
@Graaisnaaiert | 29-06-23 | 13:59: Wat een vergelijking. Tsjechen en Slowaken verschillen religieus, cultureel en etniscj van elkaar. Ze zijn na de val van het Oostenrijk-Hongaarse Rijk als staat gelanceerd, met weinig oog voor de bovengenoemde verschillen.
Jij vergelijkt nu dat je stikstof kut en Randstedelingen elitair vindt met honderden jaren van culturele, etnische en religieuze verschillen in de voorbeeldstaat die je noemt.
Als ze nou inderdaad hun haar paars verfen, in hun blootje op de snelweg gaan dansen en hun trekkers vastplakken wordt er wel naar ze geluisterd, wordt het zelfs kabinetsbeleid. Zeker weten. En vindt de NCTV ze ook geen staatsgevaarlijke anti-democratische organisatie meer "want activisme voor de goede zaak".
Snapt u het nog? Ik ook niet.
Het gaat om de grond, niet om de boeren. D'66'ers hebben het de afgelopen tijd letterlijk gezegd. Er werden overigens zelfs boeren uitgekocht om Schiphol te kunnen laten groeien, dat heeft u toch wel meegekregen? De redenering is nu als volgt: stikstof is het probleem, boeren genereren stikstof, als we de boeren weghalen, halen we de stikstof ook weg, en goh, daarmee komt er ook ruimte vrij om woningen te bouwen!
De verontwaardiging is dan ook selectief. ER heeft zogenaamd een ‘ goede naam’ en profileren zich als bezorgde jongeren. Zij hebben geen grond, bezit en kapitaal dus die kun je zo uit elkaar spelen. Boeren daarentegen vergt een andere tactiek: het volk afknijpen met ‘geen huizen’ (asiel instroom, iemand?) en de ontstane frustratie richting boeren kanaliseren. Het betreft dan ook pure machtspolitiek.
Je weet hoe het werkt. Volksvertegenwoordiging organiseert een debat om eindelijk eens inhoudelijk over het beleid te spreken. Voltallig kabinet plus regeringspartijen blazen een klein detail op tot enorme proporties en frustreren zo het inhoudelijke debat. Het mediakartel laat zich gewillig voor het karretje spannen. Same old. Glas, plas en alles blijft zoals het was.
Tip: roep met een hele grote muil dat je protest vreedzaam is.
En blijf dat herhalen, tot in de treurigheid.
Je wordt dan wel door de pliessie verwijderd, maar vervolging door het OM is er dan niet bij.
ER heeft dat pad al voor je vereffend.
Of verf je haar blauw en roep een keer dat de aarde naar de klote gaat. Dan word je zelfs bedankt door oom agent
@Johan1235 | 29-06-23 | 11:53: En dan heb je de pech dat je dialect spreekt waarop de politie gericht schiet..
Prachtig. Optocht van trekkers. Voor een goed doel ook: absolute voedselzekerheid. Mooie dag vandaag is het. Al die nieuwe steden in de buitengebieden om de nieuwe Nederlanders te huisvesten? Nee, daar zijn deze gebieden niet voor. Het kan blijven zoals het nu is. Functioneert naar de zin van de mensen die er wonen.
Go Farmers Go.
Jan van Schaffelaar zat ook in een toren, oplossing? Anders een bootje zoals van Speijk? dit kabinet komt er wel uit. Een oplossing als de gebroeders de Witt gaat te ver.
Terecht, maar voortaan dus ook bij Extinction Rebelion. Want de boeren blokeren nog geeneens alles. Of moet je wel juist alles blokkeren dat de overheidf het toelaat?
Ik zag ook al een paar shovels van/in opdracht van de overheid voorbijkomen in dat filmpje.
Dat wordt straks nog een leuke wedstrijd daar in Den Haag, shovel versus trekker, wie is de sterkste?
Een tank zou je ook kunnen inzetten, maar die heeft Nederland al lang niet meer, of we geven ze direct aan Oekraïne.
Is dit al gelinkt?
Zo ja, dan nog maar een keer.
Briefje van Jan.
Aan Mark (die andere)
www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan...
O jee, enge boer doet iets iets engs en dat weet Jan gelukkig te zien dat andere enge mensen ook iets engs doen.
"De politie heeft bij 't Harde meerdere trekkers van de snelweg af geleidt."
Aldus de politie Gelderland op Twitter.
Voltooid deelwoord met dt!!! Op een officieel kanaal van de overheid.
Met dank aan de enorme 'vooruitgang' in het taalonderwijs die de Mammoetwet ons heeft gebracht.
De werkwoordspelling, een mysterie voor gammel opgeleiden, die vervolgens wel hoog van de toren gaan blazen op het internet.
Ach, voor hetzelfde geld hadden ze iets over een "narratief" geschreven.
Dat is pas écht erg.
@Kapitein Sjaak Mus | 29-06-23 | 10:52: Dat is weer een andere categorie ergernissen, dat modieuze gezwets met interessante woorden. Of dat gebruik van steeds meer Engelse woorden, ja, hele zinnen in het Engels er tussendoor gooien.
Enfin, van mij mogen ze het hele zooitje een flink portie Schwere Wörter opgeven, zou O. den Beste zeggen. En de man had gelijk, natuurlijk!
Vast een boer geweest die dat geschreven heeft
twitter.com/paulblom/status/167431025...
Opmerkelijke verschillen weer.
Die twee maten, ze zijn weer bezig.
Ben je vergeten dat de politie gericht heeft geschoten op de boertjes?
En dat het OM de xr fanaten niet heeft vervolgd?
Of hadden ze die plaatjes niet op twitter?
Ik zie geen twee maten. Die trekkers moeten van de snelweg afgehaald worden, ja. Maar dat gebeurt dus niet.
Maar die klimaatactivisten wordt toch ook hoegenaamd geen strobreed in de weg gelegd?
Oké, een beetje nat spuiten op een bloedhete dag, en na héél veel uren zachtjes van het asfalt verwijderen.
En vergeet niet, dat die boeren 1. met trekkers komen en 2. voor hun brood vechten. Dat zijn twee zaken die de klimaatdrammers niet kunnen inbrengen.
Als we het toch over meten met twee maten hebben, inzake het blokkeren van de snelweg, mogen we de blokkerFriezen niet vergeten.
Als je even kijkt, hoe die zijn aangepakt door justitie, in vergelijking met die asfaltplakkers van XR, dat mag je wel van meten met twee maten spreken.
Ach, Paul Blom geeft aan dat zijn expertise “online verkopen en online kabaal maken” is. Die kun je dus niet serieus nemen.
Op autosnelwegen mogen slecht motorvoertuigen voorkomen, die een snelheid van 70 km/u kunnen en mogen halen. Kunnen en mogen is niet hetzelfde. Al zou een tractor 70 kunnen, hij mag het niet.
Maar mag het dus ook niet.
@Beste_Landgenoten | 29-06-23 | 10:42: ze zouden lopend moeten gaan, want Jurisprudentie van extinction Rebelion op de A12 heeft uitgeweazen dat zoiets wel mag.
Tip voor de volgende actie:
Niet op de snelweg rijden. Maar alle afritten afsluiten mag weer wel.
Ik heb nog geen nieuw spindoctor-frame van de landbouwontkenners gezien.
Is die boete uitgeschreven en mocht de trekker toen doorrijden ?
Is de overtreding gestopt ?
Of slechts een paar?
#teamboeren
En noe doorbeuk'n noa het kamertje strijders
Bedrijfsterreinen bezetten, boeren intimideren mag allemaal ongestraft en nu wel optreden? Klassenjustitie van de bovenste plank.
Goed bezig, boeren. Keep it up.
Dat belpanel verzamelt idd veel nieuwe sympathisanten.
@TanteJuut | 29-06-23 | 10:29: Boerenhaters veranderen toch niet.
@funda | 29-06-23 | 10:38: die moet je ook nabellen als ze het aanbod hebben doorgenomen.
Ik vraag mezelf altijd een beetje af of politie nu gewoon die trekkers gewoon in beslag gaat nemen. Ik heb geen moeite met demonstranten of ik het nu wel of niet met ze eens ben. Ik heb wel moeite met figuren die spul meenemen wat levensgevaarlijk kan zijn. Als politie zou ik dan al snel gestrest raken.
Dus waarom niet gewoon zoals men doet met van drugsdealertjes. Gewoon in beslag nemen die Audi, of in dit geval de John Deere of anders. Laat maar lekker in hun sop gaar koken die terroristenboeren. Ze bezorgen boeren een slechte naam zoals criminele asielzoekers vluchtelingen een slechte naam geven en asociale en criminele Marokkanen Marokkanen, en immigranten of nazaten daarvan een slechte naam geven.
Gewoon keihard aanpakken, tuig is tuig. Tuig moet je aanpakken als tuig.
Slappe poging om werkende boeren te vergelijken met criminele asielzoekers.
Aanpakken gebeurt met het tuig in vak K nu ook, maar nog niet hard genoeg.
@funda | 29-06-23 | 10:17:
Soms moet de berg niet naar Mohammed gaan, maar Mohammed naar de berg. Wat dacht je van Hongarije? Ik wil best een centje doneren voor jouw geluk en voorspoed daar.
@GrandMechantLoup | 29-06-23 | 10:19:
Jij kent Hongarije blijkbaar beter dan ik, en centen heb jij toch niet.
U zit blijkbaar lekker in uw randstedelijke stulp. Dat spul wat het afgelopen decennia NL aan het slopen is heeft het een flinke opstand over zichzelf heen geroepen. Ze treiteren net zo lang tot die ene druppel de emmer net wel/niet doet overstromen. Groningers uitknijpen en niet fatsoenlijk compenseren, zijn makkelijk slachtoffer voor DH. Toeslagen ouders verneuken, ook makkelijke slachtoffers. AZC buurtbewoners, ook al makkelijke slachtoffers voor DH.
En nu proberen ze het boeren leven vanuit de randstedelijke stulp kapot te maken, en krijgen zowaar tegenstand op zeer gepast niveau. Ze hebben al meermaals aangetoond in DH dat democratie enkel voor het voetvolk geld en niet voor henzelf. Dat verdient hardere aanpak.
De boeren komen veel breder op. Niet alleen voor hun leven en hun familiebedrijf en. Ook voor overige NL slooppraktijken van deze en vorige kabinetten.
@funda | 29-06-23 | 10:20:
Dus je durft niet. Nederland is toch meer sociale zekerheid i.v.m. uitkeringen en toeslagen. Duidelijk.
@Ram_Ram | 29-06-23 | 10:34:
Voor zover ik weet is de provincie met name een last niet een lust. Neem Limburg. Wat is daar dat wij in de Randstad nodig hebben? Van mij mogen ze onafhankelijk worden. Friesland idem ditto. Ik kan door blijven gaan.
@GrandMechantLoup | 29-06-23 | 15:02: oh wat zou ik graag randstad willen afdanken. Zelfredzaamheid nul, met een overflow aan kansloze alles eisers
Die arrogante randstad kost werkelijk alles. Geen enkel besef van hoe het buiten dat glazen huis is. En de randstedelijk arragantie maar dicteren aan en geld afpakken van het buitengebied, om enkele randstedelijke hobbies te financieren. Om maar wat te noemen openbaarvervoer kansloos in buiten gebied. We zouden geld toe moeten krijgen voor het bezit van een auto.
Zo krijgt 's Gravenhage ook weer eens een snuifje natuur.
Komt Gordon ook nog wat brengen? Of gaat ie zingen/stamelen op het Malieveld?
Paar ongewassen klompies op een trekker?
@Lorejas | 29-06-23 | 10:11:
Klompen was je niet, kleinstedelijk type,)
Lage voorhoofden, scheve gezichten en grote voeten, daar zitten we op te wachten...
@Après toi | 29-06-23 | 10:41:
Het is al jaren bekend dat de vorm van een schedel weinig zegt.
Zoals altijd..!
#Teamboeren…!
'Oppakken dat tuig' is een gevleugelde standaardzin ondertussen.
Zowel binnenskamers als buiten kamers te gebruiken en toe te passen. Wat een shitshow is dit land geworden.
Met de 66 twitteraars wil dat nog niet zo lukken als ze nepnieuws verspreiden.
Gaat dat over vak K ?
@funda | 29-06-23 | 10:03: Pussies. Gelukkig hebben die boeren geen belangst.
Is de CDA site al uit de lucht gehaald?
Er gaat weer veel randstads volk verbaasd kijken naar de tractoren. Zo'n vreemd voertuig hebben ze nog nooit in het echt gezien!
Over tijdje de dorpsjeugd ook.
@Lorejas | 29-06-23 | 10:00: Triest maar waarschijnlijk wel waar ja.
Beter voor ze. Scheelt leegloop naar de Randstad.
@Lorejas | 29-06-23 | 10:00:
Die klit wat bij elkaar, in minirok en Beatlehaar
En joelt wat mee met beatmuziek...
Weer zo iemand die denkt dat de Dam de Randstad is. Nieuwtje: als je een beetje doorfietst, zit je vanaf de Dam in een kwartiertje op een boerderij.
Ben een beetje het "je maintendrai" geluk gaan veel terroristenboeren hun trekkers kwijtraken. Op zijn minst. Ik ben klaar met dat kleine groepje aso's zoals ik klaar ben met criminele Marokkanen, moslimterroristen en nazi's.
Het wordt tijd dat de bereikbaarheid van volksvertegenwoordigers verkleind wordt.
Het volk maakt er maar misbruik van.
Je gaat ook mensen telefonisch stalken als je het niet met hen eens bent?
Ja laten we het vooral daarover hebben en niet over de criminelen die mensen intimideren.
@ijstijger | 29-06-23 | 09:56: Laten we het vooral niet hebben over de manier waarop deze mensen ons land verneuken!
Dat viel Jan Dijkgraaf ook op. En hij heeft er een mening over:
www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan...
Gegevens verzamelen/koppelen/uitwisselen doet iedereen. Misbruik moet je bestraffen. Paard achter de wagen reflex
@ijstijger | 29-06-23 | 09:56:
Die doxing-tweet is niet van het FDF afkomstig maar wordt gretig aangegrepen om het weer over de tóón van het debat te kunnen hebben. Ipv over de inhoud.
Jan Dijkmans is net zo lelijk als
dat ie -meestal- volkomen gelijk heeft: heel erg.
"Het voltallige D66-roedel op het orgel, gevolgd door een zootje wannabe deugers..''
Niet alleen die. Ik behoor tot geen van beide categorieën, maar ben volledig tegen deze acties van FDF. Het gaat een heel eind richting terreur.
@Dr_Johnson | 29-06-23 | 10:02:
Dat gevoel heb ik inderdaad ook als ik weer eens gebeld wordt door een marketeer.
En die betaal ik niet eens, in tegenstelling tot een volksvertegenwoordiger.
@Dr_Johnson | 29-06-23 | 10:02:
Richting, ja. Maar het *is* dus geen terreur. Gewoon harde actie !
Persoonlijk zie ik liever een groep mensen permanent naar Hongarije of Rusland oprotten.
Ik ben van mening dat mensen die hier niet hun heil vinden maar moeten vertrekken.
Wel toepasselijk een filmpje gemaakt met een aardappel.
Laat XR de weg naar Den Haag blokkeren!
Dan zou ik er bij gaan staan met een bak popcorn
Als er geen boeren meer zijn hebben de wolven niks meer te eten, dat moeten we niet willen.
#teamschaap
@funda | 29-06-23 | 09:51:
Lusten wolven geen varkens? Je hoort nooit dat er een varken door een wolf te grazen is genomen.
@Mr_Natural | 29-06-23 | 09:53: Grijze wolven niet, denk ik.
@Mr_Natural | 29-06-23 | 09:53: die staan meestal meer afgeschermd, waarbij schapen nog wel eens verplaatst worden om te begrazen. Een kudde schapen laat zich ook iets beter handhaven dan een varken in dat opzicht. Varkens worden nog wel eens bij bestrijding van berenklauw ingezet, al is dat vaak meer voor een persmomentje.
Wilde zwijnen worden overigens flink gevreten door de wolf, in een bos op de veluwe waar ik graag wandel al een hoop resten tegengekomen, vooral biggen maar ook al een paar keilers.
Die boeren laten zich weer voor het karretje van Big Agro spannen. Daarbij, weten we uit ervaring, zitten er heel veel miljonairs tussen die relboeren.
Dat klinkt net zo wappie als Big Pharma.
Precies, dit.
Sterker, ik zie hier in de omgeving geen arme boeren. Allemaal geld zat, maar het is nooit genoeg.
Wat een totaal lege en domme opmerking die kant nog wal raakt.
Uit ervaring weten we dat klimaat activisten het meest vervuilen, vliegen en Millionair zijn feit.
Je weet dat de vegan lobby Unilever is, je weet wel die van de chemicaliën
Ik ben benieuwd naar je ervaring. Vertel, hoe kwam je er achter dat alle boeren miljardair zijn? Was je aan het bedelen, en kreeg je van iedereen een miljoen?
@patrick023 | 29-06-23 | 09:58: bingo..!
Geen idee. Kijk anders even in je adresbalk.
Hup boeren
De boeren kunnen op een veel effectievere manier demonstreren. Wanneer er in de EU een jaartje geen graan gezaaid wordt, dan is het feest compleet.
Dan is graanschuur Oekraine volgende week EU-lid, misschien een voordeel.
Hahahaha! Dat idee steeds dat die boeren voor de Nederlandse markt produceren. Hahahaha!
@nietzomoeilijk | 29-06-23 | 09:48: ik heb altijd gedacht dat export goed voor de economie was dus wat doen ze fout?
@Doctor | 29-06-23 | 09:54: Weinig toegevoegde waarde. Iets van 1,6 procent van het BBP, die agrarische productie.
@Doctor | 29-06-23 | 09:54: Dat ze iets anders suggereren dan de werkelijkheid misschien?
@nietzomoeilijk | 29-06-23 | 09:48:
Ja, ha , ha en dat terwijl veel spullen duizende kilometers ver hier vandaan komt, vooral vegan spul, uit landen waar er geen controle is op bestrijdingsmiddelen
@Après toi | 29-06-23 | 09:56: Waar doen ze dan zo moeilijk over als het maar 1,6% betreft.
Wopke wil het delen van 06-nummers strafbaar stellen. Oei, de webmaster van het CDA mag wel oppassen!
En nog bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge. Kusje van de webmaster.
Die hebben net alles offline gehaald.
www.cda.nl/drenthe/mensen/eline-vedde...
@General Dripple | 29-06-23 | 09:49:
Dat zijn vast de boeren geweest!
Eten, vreten, lekker in de buik!
Wat heb je op dan?
#teluiomontbijttemaken
@Lorejas | 29-06-23 | 09:44:
3 lihanboutjes, een Jos Brinkie meegepikt en nog wat Grand Prestiges..
Mwoh, dan kom je de ochtend wel door. En dan in de middag "lekkere trek"!
CDA verbieden wegens publiceren telefoonnummers op hun site. Doxing.
U bent me net voor. Misschien moet Wopke ook eens bellen met zijn partij.
#TeamBoer.
Ik word niet blij van boeren die bijna alleen maar Polen aannemen. Het ene na het andere Polenhotel schiet hier uit de grond, maar als er dan huizen voor Nederlanders gebouwd moeten worden trappen diezelfde boeren massaal op de rem vanwege ''de dorpskern die intact gehouden moet worden'' of het ''weidse uitzicht dat niet verloren mag gaan.'' Als je mijn sympathie wil, ga je dan eerst maar even tien jaar solidair opstellen naar de mensen in je eigen omgeving, want die laten jullie ook gewoon keihard barsten hè? En ik zal het nóg een keer zeggen: Jullie hebben zelf op deze klotepartijen gestemd. Kun je wel boos worden, maar ik ben écht pislink geworden van jullie artikeltjes in de krant over ''Nederlanders die altijd ziek zijn en niet willen werken.'' Steek nog even een mes in onze ruggen ook. Ik en andere jongens die ik ken hebben jarenlang van zeven tot elf gewerkt voor jullie hè? De malloten hier wilden gewoon een compleet Polendorp naast ons stadje laten bouwen, compleet met bioscoop, zwembad en winkelcentrum, terwijl er tegen de lokale jeugd al twintig jaar dezelfde riedel wordt verkondigd dat er geen ruimte is voor een paar woningen. Maar ik moet solidair zijn. Ja. Doei.
Je moet de boeren niet t mondialisme aanrekenen, die maken gewoon gebruik van de goedkoopst beschikbare werknemers...
De oorzaak van dit probleem is het als maar binnen hengelen van goedkope gastarbeiders, waarvan de helft niet eens meer weggaat.
Vroeger sliepen boerenknechten gewoon in de hooiberg met een hooimeid, nooit klachten.
Probeer maar eens Nederlanders te vinden die bereid zijn om om 5 uur 's ochtends uit hun nest te komen.
U heeft een punt.
@Mr_Natural | 29-06-23 | 09:46: Oh, ik dacht altijd 'met een hooimijt'.
@Mr_Natural | 29-06-23 | 09:46:
Dank weer. LOL.
@Piggelmee | 29-06-23 | 09:49: Zoals bijna alle bouwvakkers?
@Piggelmee | 29-06-23 | 09:49:
Mensen in de Gezondheids en Bejaardenzorg, Politie, Brandweer en Ambulance mensen, buschauffeurs, bouwvakkers.......
Ze zijn er (gelukkig) nog wel hoor.
Er zijn steeds meer jongeren die te belazerd zijn om te werken. Dat zijn allemaal unieke sneeuwvlokjes die bij geboorte het verkeerde geslacht hebben toegewezen gekregen. Dit bespreken ze met een van de vele coaches nadat ze bij de klimaatpsycholoog zijn geweest.
Strekking van het verhaal, mensen die nog ouderwets noeste arbeid willen verrichten, met hun poten in de klei staan worden steeds minder vaak geboren uit Nederlandse moeders. Het door woke geïnfecteerde onderwijssysteem zorgt daar wel voor. We zijn allemaal slachtoffers, die gepamperd en verzorgt moeten worden en in groeiende mate geloven we dat.
Terwijl het meest circulaire systeem, de meest natuurlijke bedrijfstak onder vuur ligt. U wordt een kantoor ingejaagd om mee te denken aan innovaties, systemen die ons leven makkelijker en veiliger moeten maken. Systemen die de overheid in staat stellen voortijdig criminaliteit op te sporen en sociale onrust te managen.
Het is niet de bedoeling dat u hard werkt of in staat bent uzelf te redden.
Ik vrees dat als we niet opletten straks met een Nederland achterblijven vol met vol gevreten incompetente emotioneel incontinente Timmermansen, leeghoofdige Jettens en Glibberige Rutte’s die vooral het eigen belang voorop stellen.
Als samenleving staan we op een kruispunt. Heel gechargeerd: tri-state city een grote energievretende, consumerende megastad waar geld wordt verdiend met gebakken lucht en controle van de bevolking die ten dienste staat van eeuwige economische groei óf een land waar de mens centraal staat en er ruimte is voor groen, waar een overvloed aan voedsel is, waar men weer in harmonie en het ritme van de natuur leeft en de regering voortkomt uit - en ten dienste staat van de bevolking.
Die klootzakken intimideren en bedreigen nu CDA politici.
Net als FvD niet alle Nederlanders representeert, staan die klootzakken van FDF niet voor alle boeren. Ik hoop dat de politie hard optreedt tegen die lui.
Is er iemand bedreigd? Vertel.
Je gelooft elk gejank en elk frame?
De AIVD loves you.
FDF is maar een deel ja. Maar óók dáár handjes vanaf svp.
Verwacht wel dat de milieuzones gehandhaafd worden.
@Zomaarwat | 29-06-23 | 09:40: Ga jij ook mensen telefonisch stalken als je het niet met hun ideeën eens bent?
@funda | 29-06-23 | 09:39:
Ja, dat lees ik in allerlei berichten op internet. En die Vd Oever is daar wel degelijk verantwoordelijk voor:
"De extremistische boerenleider Mark van den Oever verspreidde via social media de telefoonnummers van CDA-Kamerleden en spoorde zijn aanhangers er toe aan de politici onder druk te zetten.''
"Van den Oever heeft namelijk wel degelijk opgeroepen CDA'ers te gaan bellen. Vandaag plaatste FDF onderstaande video op TikTok, die ook bij de oproep wordt geciteerd.''
Vd Oever vervult hier dezelfde rol als Trump in januari 2021 bij de bestorming van het Capitool. Als je dat niet ziet ben je blind, of je wilt het eenvoudigweg niet zien.
@Dr_Johnson | 29-06-23 | 09:53:
"De extremistische boerenleider Mark van den Oever"
Als de frame al voor de naam komt weet je al wat de schrijver gaat zeggen.
@funda | 29-06-23 | 09:57:
IJzersterk argument, funda.
@Piggelmee | 29-06-23 | 09:51: O ja. Ja maar, hij doet het ook...
@Dr_Johnson | 29-06-23 | 09:53: Die Van den Oever is een psychopaat en een ongeleid projectiel. Hij heeft ook niet veel aanhang onder de serieuze boeren, het gaat bij het FDF slechts om een paar honderd sympathisanten. Ik zou hem preventief oppakken, als ik het bij Justitie voor het zeggen had. Een arrestatieteam erop.
@Après toi | 29-06-23 | 10:00: ik zie geen verschil tussen FDF of Antifa , maar die mogen ook alles, zelfs onder politie begeleiding
@patrick023 | 29-06-23 | 10:02: Antifa rijdt niet op trekkers. Afgezien daarvan mogen ze die van mij ook stevig aanpakken.
Denk ook eens aan al die arme automobilisten die niet kunnen doorgassen.
Die 06 van Verder is als je haar naam zoekt ongeveer de eerste hit op Google op een CDA site.
youtu.be/pGIM0dCjrcw
Grootste probleem van die boerentokkies is dat ze telkens als kerosine werken op het nepnieuwsvuurtje van echt foute types als Eva Vlaardingerbroek en al die andere domrechtse mongolen die herkenbaar zijn aan hun pathetische kitschboerenzakdoek.
Kerosine ontbrand nog langzamer dan diesel. Maar dat terzijde.
Dom rechts is echt zo een links iets. Dom links is een pleonasme.
@horsteknots | 29-06-23 | 09:41:
Bepaalde politieke stromingen hebben leer problemen, klaver kan niet rekenen en een Asperger school staker is het Orakel, tsja
Varkens, geiten, boerenkool
Intimideren leren we op de boerenschool
Ja ja dat hoort er allemaal bij
Op de boerderij
Scholen zijn tegenwoordig gewoon equivalent aan een minor politiek activisme: iedereen moet meedoen voor lgbtq, t klimaat, oekraine, of wat de laatste hype ook is.
Is de melkboer eigenlijk ook een boer?
Nee, de kolenboer is ook geen boer, behalve als het er groene-, witte-, rode- of bloemkolen in het spel zijn.
@Mr_Natural | 29-06-23 | 09:38: En de keukenboer?
@funda | 29-06-23 | 09:49: Of een computerboer?
@Mr_Natural | 29-06-23 | 09:38:
En Boerenkool?
Conclusie: fophef en een hoax.
Uit verband gerukt gejank ja.
"Tokkies op Tractors" ...
binnenkort op Netflix
Hopelijk blijft het geweldloos, laten we bidden voor geen blauwe bonen.
Idd, dat er niemand tot gort geslagen wordt.
@Normpje | 29-06-23 | 09:38:
Er zitten altijd wel een paar vlegels bij.
Dat de politie niet op hun muilezel geslagen worden.
Het sop is de kool niet waard.
Die machines werken met stemcommando, je moet heel hard "Af, trekker!" roepen.
Ik ben niet per definitie pro-boer, want stankoverlast en dergelijke zit ik ook niet op te wachten.
Maar de boer is wel de enige partij die nu opkomt voor hun recht, en de coalitie duidelijk maakt dat zij de burger heeft bedrogen met dit beleid.
Want al die vvd- en cda-stemmers hadden vast niet voor ogen dat NL klem gezet zou moeten worden voor "de natuur" en 0.000000000000036 graad minder opwarming.
Dat is on-democratisch besloten. Zie ook de val in de peilingen.
En ondemocratische beslissingen vragen om keiharde protesten, je kunt niet anders, want je stem is blijkbaar niets waard.
Go boeren, pak ze.
Of ze zijn het er mee eens, dat zou ook kunnen natuurlijk
Wat een ongelofelijke combinatie van een drogredenering en demagogie. Lees de partijprogramma's er nog eens op na. Daarbij, Nederland heeft nu eenmaal een meerpartijenstelsel waarin compromissen moeten worden gesloten. Je kunt erover twisten of dat het beste systeem is, maar zolang het er is, hebben we het te respecteren en ermee te leven.
Helaas de meute VVD, D66, CDA,CU plus Volt, GL, PVDA, PVDD heeft al met al ook in de peilingen een vette meerderheid.
@nietzomoeilijk | 29-06-23 | 09:37:
Wat een boel moeilijke woorden kent u! Kunt u me ze uitleggen?
Daarnaast reageert u niet inhoudelijk, anders dan dat u stelt dat we meerdere partijen hebben, en dat er dus compromissen moeten worden gesloten.
Dit is simpelweg simplificatie van wat er speelt. De kiezer is bedrogen door het regeerakkoord, en daarmee is de stem op een programma dus zinloos. En waarom geen coalitie vormen met de PVV en Ja21 enz? Omdat Rutte allang wist dat hij liever links beleid uitvoert, onze salonsocialist. Met de stemmen van een vijfde van de kiezers op zak, kon hij aankloppen bij links voor een coalitie. Dat zijn kiezers bedrogen worden, dat doet hem natuurlijk niets.
Zelfde voor Wopke Hoekstra, die zag ook de kans om mee te mogen doen, en ging er voor. Kost wel de levensvatbaarheid van de partij, maar goed...
@Nuchternederland | 29-06-23 | 09:47: Ik weet niet wat jij moeilijke woorden vind, maar ik zie ze niet. Begrijp je het idee van een meerderheid? Een coalitie van vvd, PVV en JA21 (dat mijn stem heeft). Tel nog eens een keertje goed hoeveel zeteltjes dat zijn. En mijn reactie is wel degelijk inhoudelijk. Lees 'm nog eens na zou ik zeggen. En hier is een moeilijk woord voor je: chipolatapudding.
@nietzomoeilijk | 29-06-23 | 09:53: Voor u is 'vindt' een moeilijk woord?
@nietzomoeilijk | 29-06-23 | 09:53: Het is altijd jammer als mensen niet inhoudelijk reageren, en gooien met allerlei begrippen en zaken die er slechts zijdelings mee te maken hebben. Dat is een zwaktebod.
Net als een regeerakkoord dat niet aansluit bij de wil van het volk. Voor de rest snap ik niet dat je als JA21 stemmer hier niet meer van snapt. Ja21 is qua programma bijna identiek aan de VVD, kleine hint.
Team Boeren! Als ze zich maar netjes gedragen. Boeren zijn hier in de wijde omgeving al honderden jaren de kurk waar de samenleving op drijft en laten zich niet uit het veld slaan.
Vandaag zijn ze toch uit het veld?
@Lorejas | 29-06-23 | 09:37: Malieveld
Ah ja, nieuwe uitdrukking. Je niet uit het Malieveld laten slaan.
Vraag aan de boerenhaters hier: wat ga jij eten als de boeren weggejaagd zijn?
Groenteboeren.
Ik eet geen varkensvlees.
Avocado's uit Chili, en Quinoa uit Zuid-Afrika, want dat is goed voor het miljeu
Ik wist niet dat men alle boeren wilde wegjagen. Dacht slechts een klein deel uitkopen. En btw, een zeer groot percentage hier geproduceerd gaat naar het buitenland. Dus het buitenland heeft dan niks te vreten, niet wij
Hetzelfde als nu: groente en vlees geïmporteerd uit het buitenland. Hoezo?
Haha zo lachwekkend elke keer weer dit domme non argument. Verdiep je eens een keer in wat er hier daadwerkelijk allemaal geproduceerd wordt door die zielige boeren en hoeveel daarvan er nodig is voor de inwoners van NL.
Shoooooarmaaaah!
Cake.
Een heerlijke Argentijnse biefstuk, met haricot verts uit Afrika en een aardappeltje uit Polen of zo denk ik. Lekkerder en goedkoper!
@pane | 29-06-23 | 09:33: En wij hebben dan dus minder inkomsten uit dat buitenland. Maar dat schijnt niks uit te maken volgens de economische inzichten van deze regering.
Rijst?
Geen varkensvlees uit de megastallen dat toch voor het grootste deel bestemd is voor de export in ieder geval.
@Quantum Suicide | 29-06-23 | 09:36: Haha zo lachwekkend iedere keer dit argument proberen onderuit te halen. Dat voedsel moet geproduceerd worden, of ben je van mening dat de wereld minder voedsel nodig heeft? En de NL boer is de meest milieuvriendelijke en innovatieve boer die er is. Maar mag na uitkoop nooit meer ergens boer worden.
Alsof hij gestraft moet worden.
@Quantum Suicide | 29-06-23 | 09:36:
Dom argument? Je hebt een supersuccesvolle bedrijfstak, bent 2de voedselproducent van de wereld, een deel van de oplossing tegen honger en dus niet het probleem en dat moet op de schop want: stikstof en rare modellen en klimaat enzo.
Tegelijk moeten er hier steeds meer mensen naartoe, wordt er steeds meer ruimte opgeofferd aan het klimaat middels windmolenparken, zonneparken en een immer groeiende bevolking.
Is de route die we volgen wel de meest verstandige. Moet je Nederland volbouwen, moeten er steeds meer mensen bij terwijl juist Nederland de voedselproducent van de EU zou kunnen zijn? De vruchtbare grond hebben we.
@ratelaar | 29-06-23 | 09:43: Tweede voedselproducent van de wereld en één van de kleinste en dicht bevolktste landen ter wereld. Wat gaat hier fout....
@pane | 29-06-23 | 09:33: dus als de Nederlandse boer wordt weggejaagd hebben wij nog wel te eten, maar ontstaat ergens in het buitenland een voedselprobleem. En dat vindt u dan prima?
@Après toi | 29-06-23 | 09:30:
Je geeft dus toe: je haat boeren.
@Quantum Suicide | 29-06-23 | 09:36: als we nou eens meegaan in uw argumentatie: Nederlandse boeren produceren voornamelijk voor het buitenland. Zou het kunnen dat er in het buitenland dan een probleem ontstaat als de Nederlandse boer moet stoppen? En is dat oké?
@LD69 | 29-06-23 | 09:48: Niet alle boeren zijn slecht. Maar ik heb vroeger vaak met ze te maken gehad, en er zit gewoon veel tinnef tussen.
@De mooie man | 29-06-23 | 09:50: Problemen in China, want daar gaat ons varkensvlees heen. Daar zal ik geen traan om laten.
@Après toi | 29-06-23 | 09:46: Het feit dat er meer meer meer mensen naar deze mooie delta moeten komen, daar gaat het fout. En dat moet dan maar ten koste gaan van de boer...
Wauw. Daar hebben we hetzelfde (non) argument als altijd weer.
@Quantum Suicide | 29-06-23 | 09:36:
"We", moeten toch zoveel mogelijk lokaal kopen wat lokaal, liefst duurzaam, geteelt/gefokt wordt?
Supermarktketens gaan, zo te lezen in hun reclamebladen, toch voortdurend prat op hun samenwerking met lokale boeren en telers?
Koeien met zonnepanelen op hun rug en een windmolentje op hun kop, is dat weleens geprobeerd?
Solar Cow project bestaat
https://youtu.be/ZBUkX8ol868
@TurpinDick | 29-06-23 | 09:31:
Mooi!
Wanneer stoppen boeren nou gewoon met voedsel leveren aan cateraars van de tweede kamer? Wie niet horen wilt moet maar voelen.
"boeren" leveren niet aan cateraars. Daar zit nog 2-3 lagen tussenhandel tussen.
Dat hinderlijke gejank van die boeren telkens. Ga stront ruimen en eieren rapen ofzo. Nog even en heel Holland is blij als alle boeren worden uitgekocht.
Neem nog een [uw eigen Nick]
ze kunnen betere gewoon de A12 blokkeren, zonder trekkers, want dat mag wel van iedereen als het voor de goede zaak is, en laten we eerlijk zijn, de boeren zijn de good guys in deze en D66& andere wappies de bad guys
En zo onterecht ook, de boeren moeten blij zijn dat ze het land niet moeten inleveren gratis.
Leve Zimbabwe! Dood aan Rhodes!
Dat hinderlijke geschreeuw van expats telkens, ga bier zuipen en podcasts knutselen ofzo. Nog even en alle Knarie-eilanden zijn blij dat de expats in zee gedumpt worden.
Hebben ze geen tijd voor. Ze rijden de hele dag op trekkers heen en weer. Echt werken doet een boer tegenwoordig niet meer. Mag je niet zeggen maar is wel de waarheid.
@ijstijger | 29-06-23 | 10:03:
Goh fijn, " de waarheid".
Zal m'n vrienden met hun boerderij bellen om te zeggen dat ze met hun luie donder aan 't echte werk moeten.
* proest*
@Normpje | 29-06-23 | 09:36:
LOL!
Hup iedereen, zet je beste beentje voor.
Ik snap niet waarom het CDA niet de eer aan zichzelf houdt en de stekker uit de coalitie trekt?
Waarom deze zelfkastijding? Deze verloochening van hun hele achterban?
In de peilingen staan ze nu serieus laag. De enige manier om nog een beetje """vertrouwen""" terug te winnen bij de achterban is deze waanzin stoppen.
Aan de andere kant... Als je ziet wat voor CDA'er er in de EU als vertegenwoordiger rondloopt... Als je ziet wat CDA op lokale gemeenteniveau allemaal uitspookt... Deze partij is het gewoon niet meer waard. Laat maar doodbloeden. De achterban loopt wel over naar BBB en SGP.
Het CDA heeft geen achterban meer, dus als ze nu stoppen, heffen ze zichzelf feitelijk op. In ieder geval voor de komende 8 a 10 jaar. Dan kan alles weer anders zijn. Zie ook D'66. Die schommelen ook tussen marginaal en bijna de grootste.
CDA in vak K en in bestuursposities kan zo nog 2 jaar goed vangen voordat het wachtgeld begint.
Dat geef je niet zomaar op, zeker als je dan ook nog uit het narcisme moet stappen dat je daadwerkelijk relevant bent voor het bestuur van dit land.
Behalve de boeren zou iedereen boos moeten zijn op dat stelletje halve gare bestuurders wat zichzelf daar toe heeft benoemd.
Onvermoeid pro-boer.
Zet ‘m op mannen
Daar sluit ik mij graag bij aan.
Hear hear !
En vrouwen en eens!
Zou de verkeersborden richting Moskou zetten.
Geh, Den Haag begint steeds meer op Moskou te lijken. Dus de bordjes staan al goed.
Drammend Den Haag zet hun misdadige beleid al klagend over bedreigingen gewoon voort.
Alles laten gebeuren, niet terug durven, stiekem deze naaierij wel.prima vindend.
Kloodtzakken.
Kom er maar in moedertje Van der Plas en spreek de Natie toe... Want u bent zogenaamd de genuanceerde wijswaarheid.
Van der Plas is uiteindelijk gewoon een nieuw CDA, waarbij het enige verschil met de coalitie is dat ze 2035 als datum willen, in plaats van 2030.
@Nuchternederland | 29-06-23 | 09:34:
Precies!
Gefeliciteerd CDA 2.0 !
Patje | 16-03-23 | 07:39 |
Jammer dat Den Haag niet bereikbaar was voor trawlers, toen de visserijvloot indertijd werd kapotgemaakt. Mijn broers en ik Ik missen die schuit nog steeds.
Maar het leven ging door.
Niet omzien in wrok en er het beste van maken.
Als het getij verloopt, verzet men de bakens.
Het heeft ons geen windeieren gelegd.
Misschien ook een idee voor die boeren.
Je had toch naar Scheveningen kunnen varen?
Bravo!
Geen boer geen bier. Nou, daar denkt de CU anders over. Die wil de sportkantines droogleggen zonder te realiseren dat de baromzet cruciaal is voor het voorbestaan van sportverenigingen. Geen bier geen club. Eikels.
Het zijn de puntjes op de i.
Daarna is Nederland af!
Zijn het die boeren/argrariers die eigenlijk geen bestaansrecht hebben want miljoenen aan EU subsidies en alleen maar (overlastgevende) oostblokkers in dienst hebben tegen een hongerloon want Nederlanders kunnen dat voor dat loon niet doen? Zijn het die boeren?
Die boeren zijn het. Met hun grote muil.
Winstgevende investering
De druk in de waterwerper wordt alvast opgeschroefd.
#moevandeboeren
#moevanmensendiehetnietbegrijpen
Je kunt protesteren door een week geen producten te consumeren die van de boer afkomstig zijn. Praten we daarna verder!
@halfvolle glas | 29-06-23 | 09:23: Moe van mensen die niet begrijoen hoe een parlementaire democratie werkt. Ik ben het ook niet eens met een hoop maatregelen die dit kutkabinet neemt, maar het zijn besluiten gesteund door een door het volk gekozen vertegenwoordiging. Als iedereen die het niet eens is met democrsatische besluiten het land gaat afbreken en ontregelen, is het einde zoek. Extinction Rebellion, FDF en trawanten, tuig is het. Tuig waar een knuppel overheen moet. Moe van mensen die ofwel democratie niet begrijpen ofwel er schijt aan hebben.
@nietzomoeilijk | 29-06-23 | 09:28: " ik ben het ook niet eens met een hoop maatregelen" nou ... vertel. Welke en wat ga je eraan doen om het wel zo te krijgen. Want zeggen dat je ergens niet mee eens bent is wel makkelijk maar uitvoeren is 2... En dan gelijk maar iedereen neerslaan die je niet welgevallig zijn... dictators zijn soms vriendelijker...
@nietzomoeilijk | 29-06-23 | 09:28: Jazeker, demonstreren moeten ze ook afschaffen. Gewoon aan het werk en je bek houden. Is duidelijk welke richting jij opgaat.
Ik ben trots op de boer, dat hij voor zichzelf opkomt en een verzonnen probleem aan durft te pakken. Zouden meer mensen moeten doen. ER heeft geen nobel doel, die bedenken juist zélf een probleem dat er niet is. Onze boeren worden geconfronteerd met een bedacht probleem en een vage agenda.
Als je voor een parlementaire democratie bent, dan zou je toch graag zien dat onze overheid open en eerlijk is? Als je het nieuws de laatste jaren gevolgd hebt, weet je dat dit niet zo is. Een parlementaire enquete wordt uitgesteld tot Sint Juttemis, documenten en berichtenverkeer worden niet vrijgegeven en debatten en moties wordt gewoon om gelachen. En als jij dat prima vindt, ga lekker je gang en stem vooral op die partijen. Maar kijk niet raar op als een groot deel van Nederland (de laatste verkiezingen van de PS waren volgens mij duidelijk daarin) klaar is met deze manier van een land besturen. Het deel dat zich wél ergens voor interesseert en zich niet met een kluitje in het riet laat sturen.
Niet zo moeilijk toch?
@nietzomoeilijk | 29-06-23 | 09:28:
Ja hoor eens , hoe vaak komen er niet ineens wetsvoorstellen opduiken , waar met geen woord over gerept was in de aanloop naar de verkiezingen?
Of gebeurt.het tegenovergestelde van wat er beloofd is in de campagne?
En als het dan een beetje spannend wordt , trekken ze de " het moet van Brussel" kaart
Als je moe bent, kun je beter gaan slapen.
Dit kabinet denkt elk probleem op te lossen door de accijns op van alles en nog wat omhoog te gooien. Dat lukt altijd binnen no time zonder problemen, het verlagen van accijns op groenten en fruit wil maar niet lukken.
Net als dit papieren stikstof probleem, een zelf gecreëerd probleem enkel en alleen om bouwgrond te vergaren om 800,000 huizen te bouwen.
Wat een gezeik allemaal weer. Laat die boeren daar lekker demonstreren. Ze doen niemand kwaad. Al die paniek, drukte en regeltjes.. Als die boeren daar willen komen, dan komen ze daar toch wel. En terecht.
Jha klopt... is natuurlijk wel"eng"zo een grote tractor. En alles is daar ingericht op openbaar vervoer en bakfiets.. Van tractors worden ze een beetje bang...
@Bello de Hond | 29-06-23 | 09:21: Dat zou me als boer werkelijk waar aan m’n r**t roesten. Ik ben ook weleens ergens bang voor. Spinnen. Of die gekken in Den Haag. Of dat de hemel op m’n hoofd valt. Boeit ook niemand wat verder. #hupboeren
@Robin Hood | 29-06-23 | 09:28: Dat is exact het probleem. Belangen van anderen boeit ze niet, alleen hun eigen centjes.
Die boeren die hun grond niet willen afgeven aan de natuur, ik ben er ziek van..
Natuur? Het is daar allemaal natuur. Ze willen het niet afstaan aan de bezetter uit Brussel, die er zonnepanelen en/of asielzoekers op kwijt wil.
@Michaela85 | 29-06-23 | 09:25:
Mijn tegel was met een knipoog.
Ik sta achter de boeren. Zowat de enige groep die zich niet zonder slag of stoot neerlegt bij het VVCD666-gedram.
De enige groep die massaal op de VVD en het CDA hebben gestemd.
Hear hear!
@VBO_B_Niveau | 29-06-23 | 09:16: idd, eigen schuld. De hele bedrijfstak, inclusief toeleveranciers stemde braaf op hun beulen. Wat dat aangaat mogen ze inderdaad alles verliezen, net als wij.
U bent ook een fan van Extinction Rebellion? Van krakers? Van de veiligelandiers in Ter Apel en elders die de boel afbreken? U bent wel een voorstander van totaal negeren van de democratie, wet en gezag?
@nietzomoeilijk | 29-06-23 | 09:31: wat hebben die drie groepen gemeen? Ze leveren niks nadda noppes. Boeren demonstreren voor het behoud van hun bedrijf.
Hier idem. Team boer.
De vrijheidsstrijders zijn onderweg. Zullen ze de tirannie verdrijven?
De tirannie van de gekozen volksvertegenwoordiging. Zoiets?
@nietzomoeilijk | 29-06-23 | 09:32: Nee, de tirannie van de achterkamertjespolitiek en partijdictatuur, die nog iets van 20% draagvlak onder de Nederlandse bevolking heeft.
@Michaela85 | 29-06-23 | 09:38: Dus bij iedere peiling en ieder stukje onrust moeten we nieuwe verkiezingen uitschrijven? We zijn verdomme Italie of Griekenland niet. Bovendien geef ik je op een blaadje dat de BBB ten spijt het bij de komende Tweede Kamerverkiezingen helemaal geen uitgemaakte zaak is dat een meerderheid zal worden gevonden om de stikstofplannen tegen te houden. Voor de goede orde, ik ben er ook geen groot voorstander van, maar ik respecteer wel het stelsel dat wij hebben in Nederland. Nieuwe verkiezingen, nieuwe kansen. Het land krijgt het bestuur dat het verdient en tot de volgende verkiezingen zullen we het ermee moeten doen.
@nietzomoeilijk | 29-06-23 | 09:42: Het hele democratisch systeem moet naar mijn idee op de schop. Is sowieso al ca 200 jaar nagenoeg onveranderd en dus niet meer van deze tijd. Één keer in de 4 jaar verkiezingen en dan kunnen ze in Den Haag weer 4 jaar het tegenovergestelde doen van wat ze beloofd hebben voor de verkiezingen. Twee keer is er een volksraadpleging geweest en twee keer is het tegenovergestelde gedaan van wat het volk besloten had. De democratie slaat nergens meer op. Bijna iedereen in NL heeft een smartphone en kan dus prima haar mening geven over een onderwerp. En die van de meerderheid zou gevolgd moeten worden. Dat is democratie. Niet datgene wat beslist wordt in achterkamertjes door wat lui, die alleen maar met hun eigen carrière/inkomen bezig zijn en daarvoor graag bereid zijn alle principes opzij te zetten.
@Michaela85 | 29-06-23 | 10:03: Op zich ben ik het 100% met je eens en het is wrang dat een partij die ooit werd opgericht om om ons stelsel verder te democratiseren ('66) her referendum om zeep heeft geholpen. Maar daar doet niet aan af aan het feit dat we op dit moment te maken hebben met een rechtsstaat zoals die nu is georganiseerd en - hoe kut ook - het toch in ieders belang is om die te respecteren. Verdandering en democratisering is hard nodig, maar om die nou af te dwingen met geweld en een gele-hesjes-aanpak, daar geloof ik dan weer niet in.
Met je trekker naar een grasveld in Den Haag rijden haalt echt niet zoveel uit. Beter rij je met die trekker het parlement binnen en roep je de Republiek der Nederlanden uit. Dat zet pas zouden aan de dijk.
Klinkt ook heel democratisch.
En dat met 38 man en een paardenkop?
@Lorejas | 29-06-23 | 09:18: Ieder revolutie begint klein.
@Lorejas | 29-06-23 | 09:18:
Hohoho, er staan maar 28 mensen op dat perron hé.
@Lorejas | 29-06-23 | 09:18: En Baudet.
We hebben meer dan 100 generaals. Geheid zit er eentje tussen met een soldaat die aan de slag kan. Eens kijken of Dreutel en Cipier het kunnen tegenhouden. Snert! Prut!
XR staat ook niet echt bekend om haar subtiele demonstraties. Boeren bekladden geen kunstwerken.
Nee ze gebruiken halve tanks om dreigend over te komen en bv als het zou kunnen een stadhuis binnen te rijden (om maar wat te noemen). Allebei groepen minderheden die op vervelende manieren hun zin willen doordrammen.
@Quantum Suicide | 29-06-23 | 09:15: En boerenhater Tjeerd de Groot en zijn VVD66 kompanen mogen hun zin wel doordrammen?
@Peerkeoud | 29-06-23 | 09:19: Touché...
@Peerkeoud | 29-06-23 | 09:19: Zijn gekozen.
@Quantum Suicide | 29-06-23 | 09:15: Boeren demonstreren voor iets dat ze direct persoonlijk raakt. En nee, “het klimaat raakt ons allemaal” is niet hetzelfde; de betrokkenheid van XR-drammers is veel indirecter. Dat de boeren door de te nemen maatregelen hard getroffen worden is een feit. Dat wij mensen getroffen worden door de klimaatverandering te nadat de overheid te weinig of de verkeerde dingen doet, dat staat allerminst vast. En de suggesties van XR en Just Stop Oil gaan zeker niet helpen.
@Muxje | 29-06-23 | 09:27: Kom op, ze worden royaal uitgekocht nadat ze jarenlang zwaar zijn gesubsidieerd. En het milieu hebben vervuild.
@Peerkeoud | 29-06-23 | 09:19: die zijn democratisch gekozen waarna er een samenwerking is ontstaan van partijen die samen een meerderheid vormen. Mijn stem hebben ze niet en ik vind ook veel beleid kut, maar zo werkt het helaas. Ik zit ook niet op christelijke rechtse enge ideeën van bv de CU te wachten, maar ik ga niet een snelweg blokkeren of vervelend doen met een tractor.
@Muxje | 29-06-23 | 09:27: dat persoonlijk raken is voor jou subjectief bij XR gekkies, maar velen van hen zien dat niet zo. Kunnen wij samen wel om lachen natuurlijk, maar dat heeft geen zin. Bij demonstraties hoef je niet als buitenstaander te gaan discussiëren hoe legitiem het is. Iedereen heeft recht op demonstreren. Er zijn wel spelregels over afgesproken. Je kan ook normaal doen en bv kijken hoe BBB het doet bij de volgende verkiezingen en dan mss alsnog (deels) je doel bereiken. Het FDF type is echter van het fundamentalistische soort, zoals KZP. Die zullen nooit tevreden zijn als niet 100% van hun eisen worden ingewilligd.
Ze flikkeren alleen wel asbest op de snelweg. Steken bermen in de hens. Rijden met shovels gemeentehuizen aan puin. Intimideren politici in de privesfeer. Dreigen met tractoren op politieagenten in te rijden. Echt, XR zijn terroristische woestelingen bij die lieverds van boeren. XR is ook gewoon tuig natuurlijk, maar dat terzijde.
Hadden we maar tanks.
Hebben we toch? Giertanks....
Misschien wil China die (gratis) leveren aan de boeren. De boeren worden net als Oekraïne van hun land verdreven, dus dat lijkt me redelijk. Kan de EU geen moeite mee hebben, want die doen hetzelfde.
Vroeger hadden we schoolmelk. Zat in een krat zonder wielen.
Met Hannibal toch? Heette dat stripje op de zijkant niet zo?
Melk in een krat, wat origineel.
Met van die zilveren dopjes, die allemaal naar Afrika zijn gestuurd. Maar heeft niks geholpen, ze zijn daar nog steeds arm.
@Normpje | 29-06-23 | 09:15: Was ook aluminium, maar dat vertelden de missionarissen er niet bij.
@Peerkeoud | 29-06-23 | 09:20:
Mooie kleurtjes hadden ze, blauw, groen, rood en ook nog met een streepje. Wat deden die kinderen in Biafra eigenlijk met die dopjes? Dat snapte ik nooit zo.
@Mr_Natural | 29-06-23 | 09:22: Al stuur je onze tractoren er naar toe, het helpt allemaal niet, ze halen de banden eraf en maken er een zandbak van.
@Mr_Natural | 29-06-23 | 09:22: Daar maakten ze prullaria van die vervolgens hier weer in de wereldwinkels te koop was. Circulaire economie of zoiets.
Doet me denken aan een andere optocht recent naar een regeringsstad.
Naar welk land gaan we de FDF-voorman verbannen en welke dictator helpt met de onderhandeling?
Naar Zuid-Nederland? Lees; Belgie
Ik vind suriname wel een goeie plaats...
Timmermans gaat bemiddelen, komt helemaal goed.
Hup #Team
Ik ben voor!
Verbod op het niet mogen dragen van Hugo de Jonge schoenen onder politieuniform valt in goede aarde.
Er is een gefabriceerd stikstof probleem, en minder vlees gaat ok geen ene zak helpen voor 'het klimaat' , dit moeten ze waarschijnlijk niet doen, maar er wordt niet geluisterd door de autisten in Den Haag met al hun f*cking "transities" .... en heilige flauwekul jaartallen als 2030 en 2050.
Minder vlees? We importeren dan nóg meer vlees (we zijn netto importeur, weet je nog) maar dan uit landen die het minder goed voor hebben met dierenwelzijn. Dat noemen we met een moeilijke woord "het probleem verplaatsen".
@Bakkeleures | 29-06-23 | 09:11: u begrijpt dat het minder vlees consumeren is en niet per se minder fokken.
@AntiZanicz | 29-06-23 | 09:24: Oh je zit hier ook weer te trollen?
Nee hoor, dat denk jij misschien maar de Jumbo zorgt wel dat de schappen vol liggen en de mensen consumeren toch. Minder aanbod uit Nederland betekent meer aanbod uit Roemenië, Kroatië, Turkije, China, noem maar op. Mag jij raden hoe dat vlees daar wordt bereid.
Dus dat gaat geen flikker helpen.
@AntiZanicz | 29-06-23 | 09:24: Er is maar 1 dierensoort op deze planeet die minder gefokt moet worden.
Veel politie op het Lange Voorhout. Ik hoop dat ze die relboeren een lesje gaan leren. Niemand hier in Den Haag zit op die Tokkies op Trekkers te wachten! #Team Mobiele Eenheid!
Waar zit Den Haag wel op te wachten?
Succes in je Vinex wijk. Kijk je een beetje uit met oversteken?
@Kaas de Vies | 29-06-23 | 09:10:
Op alles en iedereen.
Dat is nou net het probleem.
Wachten maar, jongens.
Vooral niets doen.
och och och... mensen die komen demonstreren.. foei foei... denk dat het allemaal wel gaat meevallen. Men zit nu op het punt dat je "echt" moet gaan kiezen en de meederheid (van de boeren) heeft de karavaan al in gang gezet en loopt vrolijk mee in de pas naar het beleid dat uitgerold gaat worden.
Nee. Echt he. Kutboeren. Een beetje de hele dag voedsel produceren. Voor dieren zorgen. Weinig vliegen want veel werk. Man. Waarom niet gewoon zoals de normale burger op de bus wachten, dingen registreren, van alles consumeren en insectenhotels in elkaar brijen.
@Kaas de Vies | 29-06-23 | 09:10: Op bestuurders die het goed met Nederland voor hebben. Moeilijk te vinden de laatste decennia.
Juichen voor autoriteiten heb ik echt nooit begrepen.
beginnen met bekeuren voor rijden op de snelweg, geen kenteken dan nog één extra.
Duidelijk dat de boeren tijd zat hebben en de diesel duidelijk ook voordelig van de gemeenschap hebben. Met landbouwdiesel mag je eigenlijk niet op de weg rijden. Nog een prent van de fiscus.
Het zou toch geweldig zijn als degenen die geacht worden het land te besturen echt wat gaan leveren. Al jaren gaan we van crisis naar crisis en dezelfde club mooipraters kan nog steeds hun niet functionerende gang gaan.
Overigens, de stiksofcrisis is een keuze. Zie "De stikstoffuik"van Arnout Jaspers.
Ben je ook #Team Mobiele Eenheid als er Extinction Rebellion tokkies op de Utrechtse baan gaan zitten?
@AntiZanicz | 29-06-23 | 09:23: Landbouwdiesel bestaat al heel wat jaren niet meer. Misschien moet je de zuster eens vragen om een keer in de rolstoel naar buiten gereden te worden, dan kun je zien hoe de echte wereld eruit ziet.
@Knitty | 29-06-23 | 09:27: Ja, die mogen van mij ook worden weggebonjourd.
Ik als Hagenees zit niet te wachten op die lui uit de grootste probleemwijk van Den Haag (het binnenhof).
Incapabele hufters, over over datum zijn gesproken.
Als de winst van BBB ergens op wijst is dat groot deel van Nederland toch liever weilanden met koeien ziet in plaats van extra Vinexwijken met gelukszoekers.
@Barkruk2 | 29-06-23 | 10:14: Deze relschoppers zijn veel extremer dan BBB.
@Après toi | 29-06-23 | 10:19:
Klopt, en d66 is weer een stuk extremer als deze relschoppers.
"Niemand hier in Den Haag zit op Tokkies te wachten."?
Een bijzonder zinnetje, als je Den Haag even in gedachten neemt.
Dirk, Jacobse en Van Es van de Tegenpartij, het Binnenhof, Duindorp, de Schilderswijk, en ga zo maar door.
Misschien wilde u zeggen, dat niemand in Den Haag op nóg meer tokkies zit te wachten?
Stoppen met het exporteren, veelal levend, van vlees. Zo, weer een probleem opgelost. Volgende.
Stop dan meteen maar met importeren van de halve vleeswaren afdeling in de lokale supermarkt, geen serano ham geen parma ham geen ardenner pate geen salami en geen kipfilets meer, de grootste kippen uitbeender is net over de grens in Maasmechelen vlees gaat voor de xport uit de Nederlandse regio en komt weer terug als filet in de schappen. gesleep met dieren en voedingswaren dat noemt men export?
Als we stoppen met exporteren, dan stoppen we ook met importeren, toch? Moet immers ergens van betaald worden. Maar Nederland is bij lange na niet zelfvoorzienend, we hebben te weinig landbouw en veeteelt om ons zelf te voeden.
Ja, we hebben varkens genoeg maar die kunnen niet vreten van alleen Nederlands voer. Netto is Nederland daarom importeur en dat zal zo blijven. Dus we komen eten tekort als ik jouw denkwijze even volg. Stop jij als eerste met vreten?
Boeren moeten oogsten. Daar zijn ze voor.
Tussen zaaien en oogsten hebben ze nog wat tijd over. Dan ga je je vervelen he.
@-PR- | 29-06-23 | 09:12:
In de tussentijd kunnen ze mooi een pyramide voor Kaag bouwen.
Of valt dat ook al onder bedreiging?
Prima toch, leg de boel maar plat.
Dit kabinet is al veel te ver gegaan, doen we niets dan hebben we binnenkort weer nieuwe kudt regeltjes en meer prijsverhogingen.
Ik ben ook op weg vanuit Madrid.
Toet toet! Wacht op mij!
Da's un end (net gedaan).
Het is verdacht stil op de boerderie hiernaast.. stilte veur de stérm ?
Eenzaam op de boerderij, Rockin' Billy.
@Mr_Natural | 29-06-23 | 09:13:
Guus kom naar huus!
Ben die boeren inmiddels wel wat beu. Iedereen moet inmiddels inschikken in dit land. Kwestie van accepteren. Anders emigreer je maar naar een land waar alles beter is. Klaagland!
Waarom emigreren alle politici niet naar EU-land?
Eet smakelijk straks!
Ben dat stikstofgezeik inmiddels wel wat beu. Iedereen moet inmiddels inschikken in dit land. Kwestie van accepteren. Anders emigreer je maar naar een land waar alles beter is. Klaagland!
@baarbar64 | 29-06-23 | 09:07: Niet iedereen eet bedorven varkensvlees dat voor China is bedoeld.
U heeft iig geen Franse genen, zelfs niet één.
Kijk, dat is de reactie die de regering graag ziet. Als je maar lang genoeg vol houdt, gaan de mensen de gemakkelijkste weg kiezen, die van inschikken. Als dom vee.
Zo kennen we Nederland wel weer: zodra het even tegenzit de weg van de minste weerstand kiezen. Dat betekent in dit geval boeren uitkopen met heel veel belastinggeld, vervolgens nóg meer importeren (Nederland importeert netto, dat wordt dus nóg meer) om er daarna achter te komen dat het geen fuk heeft uitgehaald. Maar ja, wie morgen leeft, morgen zorgt.
Waarom moeten we inschikken?
@Bakkeleures | 29-06-23 | 09:10: Nou nee, mensen zijn die relboeren gewoon zat. Ondankbaar volk ook, die miljoenen subsidies worden tenslotte door de belastingbetaler opgebracht.
Wat gaat er gebeuren met de opgekocht boerengrond? Natuur?
Nee, deze duivels regering zit er niet voor ons belang maar dat van het zeer groot kapitaal en moet zsm weg.
@Après toi | 29-06-23 | 09:14: Jij praat zeker niet voor ‘mensen’, zou je wel willen.
Waarom ben jij die boeren Beu??? Moet je in het leven dan altijd maar volgen in wat er gezegd word i.v.m het groter goed... Is wel te zien dat je geen geschiedenis heb gehad op school daar zie toch met enige regelmaat opstanden die dienen om het op dat moment heersende gezag te vertellen dat je het er niet mee eens bent..
Zonder de boeren heb niets meer te vreten. Weg met jezelf, om maar mee te beginnen.
@Après toi | 29-06-23 | 09:14: Zonder die subsidie was vreten uit andere landen namelijk goedkoper dus kun je kiezen: of duur vreten of uit landen die het niet zo nauw nemen met voedselveiligheid en dierenwelzijn. Onder aan de streep blijft er voor de boer weinig over, dat was ook de reden voor veel boeren om uit te breiden: anders werd het echt onbetaalbaar. En nu is die uitbreiding ineens niet meer goed.
Jij bent pas ondankbaar als consument: lage prijzen willen, de boer maar ploeteren en als het even tegenzit mag hij barsten.
@Après toi | 29-06-23 | 09:14: Sommige mensen zijn de boeren zat en doen er alles aan om ze weg te krijgen. Anderen zijn dit kabinet zat en doen er alles aan om ze weg te krijgen.
@Après toi | 29-06-23 | 09:14: Liever subsidie's naar de boeren dan naar een zwart gat (u mag zelf kiezen welk zwart gat)
@Bakkeleures | 29-06-23 | 09:21: Bravo voor uw terechte terechtwijzing.
@Après toi | 29-06-23 | 09:14:
Jij praat niet voor mij en vele anderen (zou mij zomaar niet verbazen als het de meerderheid is).
#teamboer
Zo etaleert u zich een beetje als slappe löl, nietwaar?
@Louter Leuter | 29-06-23 | 09:36: FDF is een klein groepje relboeren. Niemand wil met die Mark van den Oever te maken hebben: een voorman die eruit ziet alsof hij twee uur geleden uit een TBS-kliniek is ontsnapt.
@Après toi | 29-06-23 | 09:49: Afgeven op iemands uiterlijk. Niet heel sterk he?
@Bokohala, gezien uw naam, heeft u vast wel een vermoeden waar alles veel beter is en vertrekt u binnenkort.
Het moge uiteraard duidelijk zijn waar ik naar vertrek. Maar ik denk wel aan de toekomst. Ik leen dit land van mijn kinderen immers.
@Bakkeleures | 29-06-23 | 09:53: Heb je die blik in zijn ogen wel eens gezien? Ik zou hem niet op onbegeleid verlof sturen.
Dan eet u gewoon toch even een paar maanden niet. Dan lost u ons probleem ook meteen op.
REAGEER OOK