Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

AH-steker is beruchte ex-tbs'er Jamel Lomp

Staat bekend als levensgevaarlijk en gestoord

Dat wordt een dikke onvoldoende op het reïntegratierapport van Jamel Lomp. Bronnen binnen het OM melden aan de T. dat de Antilliaan de 56-jarige meszwaaier is die gisteren een 36-jarige medewerkster van een Albert Heijn in Den Haag doodstak. Niet geheel verrassend als u het meterslange strafblad van de man ziet. Moord, afpersing, bedreiging en zware mishandeling: Jamel is van alle markten thuis. Hij werd al veroordeeld in Nederland, Groot-Brittannië en Curaçao, zag de binnenkant van meerdere klinieken, wordt omschreven als "levensgevaarlijk en gestoord" en lijdt ook nog onder waanbeelden. "Hij is een godsdienstfanaat en denkt dat hij zich inspant voor God. Ik vrees dat hij dit gezien heeft als een daad voor God", aldus zijn voormalige advocaat. Hij ziet zichzelf als de leider van zijn eigen religie, de stichter van het zelfverzonnen 'Hazwaians Koninkrijk'. Op Curaçao stond Jamel bekend als de psychopaat van Tera Pretu, vernoemd naar de buurt die hij daar terroriseerde. In 2009 oordeelde een rechter in Engeland dat hij nooit meer op vrije voeten zou moeten komen ter bescherming van de samenleving, maar ondanks die uitspraak werd hij in 2013 uitgezet (pdf) naar Nederland, waar hij vervolgens al vrij rap weer werd opgepakt vanwege bedreiging. Keer op keer op keer op keer gaat het fout met Jamel, maar iedere keer wordt hij toch weer losgelaten in de samenleving. Dat kostte nu een AH-medewerkster het leven. Gaan we deze man nu eindelijk uit de maatschappij verbannen of blijven we rustig wachten op het volgende incident?
UPDATE: Uit het vonnis (2018) in Curaçao: "De psychiater is van oordeel dat bij verdachte sprake is van een ernstige realiteitsstoornis welke een zorgelijk verhoogde recidivekans met zich meebrengt."
UPDATE: Werd eerder al vrijgelaten wegens gebrek aan tbs-kliniek op Curaçao.

Vond zichzelf een paar jaar geleden nog enorm onschuldig.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
deathchant | 21-06-23 | 19:21

Geef die man een spuitje aub

Ragnar_Lodbrok | 21-06-23 | 16:22

Bizar, hoeveel " fouten" een " mens" mag maken

...

WildeGeert | 21-06-23 | 15:02

Als je een kleurtje hebt.....

Jackson | 21-06-23 | 17:03
-weggejorist-
IslamPislam | 21-06-23 | 14:55

Beschermend Beleid Supermarkten. Bij aanval van een psychopaat dienen zij
een batterij advocaten in te schakelen die oa bij fopstraffen hoger beroep
aantekenen en een zieke recidive tbs psycho blijven checken.. Tsja mag wat
kosten, dan maar bezuinigen op reclame..

Yeoman | 21-06-23 | 14:46

As we speak zijn deskundigen bezig om nog deskundigen bij elkaar te regelen, zodat men naast vervolging en behandeling vooral ook een re-integratietraject voor een terugkeer richting maatschappij op kan gaan zetten.

Jamel heeft ook recht op perspectief van een normaal leven, en door naar die 28e kans!

BadPatNL | 21-06-23 | 14:21 | 4

@Lomo | 21-06-23 | 14:33: Terugkeren in de maatschappij, met een kamertje op het Binnenhof. Alle Nederlandse criminelen bij elkaar. Overzichtelijk en te behappen.

F. Jacobse | 21-06-23 | 14:43

Het wordt tijd dat de overheid een keer gaat zorgen voor een fatsoenlijke inrichting in het Caribisch gedeelte van Nederland. Daarmee voorkom je een hele berg ellende...

Kwisniks | 21-06-23 | 14:46

@Kwisniks | 21-06-23 | 14:46: Inrichting? Afstoten in één beweging. Het gaat al decennia fout, er wordt niets gewijzigd, miljarden gaan die kant op. Afstoten en niet meer het land in.

F. Jacobse | 21-06-23 | 14:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zit een beetje te twijfelen of de vraag in de laatste zin nou retorisch is of niet. Mocht het niet zo zijn: we gaan rustig wachten op het volgende incident.

Grifverkeerd | 21-06-23 | 14:06

Gaan we rechters en psychologen die dit soort wandelende tijdbommen vrijlaten eens vervolgen voor medeplichtigheid aan moord, verkrachting etc? Zonder enige consequentie mogen ze ‘deugen’ en blunder op blunder begaan, met tientallen verkrachtingen en (kinder)moorden tot gevolg.

JvNB | 21-06-23 | 14:04

Laatst discussie over worst-case scenario's, vooral op gebied van milieu en klimaat. Rechters gaan daar volop mee in geschetste worst-case scenario's, maar op het moment dat ze echt het verschil kunnen maken, het levelslang opsluiten van dit soort idioten dan doen ze dat niet.

klaas24 | 21-06-23 | 14:03

Op Curaçao veroordeeld, vrijgelaten. Naar Nederland gereisd. Opgepakt. Veroordeeld. Vrijgelaten. Naar Engeland gereisd. Opgepakt. Veroordeeld. Uitgezonden naar Nederland. Weer terug naar Curaçao. Opgepakt. Veroordeeld, maar wegens gebrek aan psychische 'zorg' weer terug naar Nederland gereisd.
En zo reizen psychisch gestoorde klootzakken fluitend van hot naar her, via de ene open grens na de andere, ondanks talloze veroordelingen.
Met dank aan de jaren '70-mentaliteit waarin daders tot slachtoffers gemaakt worden die dozijnen nieuwe kansen verdienen, de rotsvaste overtuiging van het 'goede in den mensch' en de vrijheid-blijheid-utopie van open grenzen. Want we zijn immers allen wereldburgers, nietwaar.
Afgezien daarvan vraag ik me af hoe zo'n stuk stront aan het geld komt om al dat heen- en weer-gereis te kunnen betalen.

"Politiek Den Haag eist opheldering" hoe het kan dat verdachte vrij rondliep. En er is "verbijstering in Kamer".
Hoe hypocriet wil je het hebben? Een politiek die niet alleen verzuimt wetgeving uit de jaren '50 aan te passen aan de rauwe realiteit van de 21ste eeuw, maar bovendien in de afgelopen decennia niets heeft nagelaten om de ene bezuiniging na de andere op Justitie, Politie, Veiligheid en psychische zorg erdoor te drukken.

Peter Emile | 21-06-23 | 13:56 | 2

De verbijstering voor de bühne begint behoorlijk sleets te worden. We hebben maar te slikken dat het met de dag gevaarlijker wordt in Nederland en daar kunnen veiligheidscijfers van het CBS niets aan veranderen.

Wattman | 21-06-23 | 14:03

Dus als je een pak melk gaat openen in de winkel zonder eerst afgerekend te hebben en iemand zegt er iets van is het al gelijk racisme. Dankzij o.a. Akwasi en zijn extreme vriendjes is er toch een bepaalde toon gezet dat geweld jegens de caucasische medemens verheerlijkt. Mislukte idioten die hierin meegaan denken een helden status te krijgen als soort van vergelding van slavernij.

I.P standing up | 21-06-23 | 13:17 | 4

Dat is al heel lang zo
Supermarkten waar ze eerst beveiliging hadden staan die vroeg of ze in hun tas mochten kijken werden jaren geleden al beschuldigd van racisme
Is pas strafbaar feit na afrekenen
Maar zelfs daar wisten ze racisme van te maken

Therrie | 21-06-23 | 14:17

@Therrie | 21-06-23 | 14:17: Tegenwoordig is het andersom een goede bekende heeft last van een stalker:

In Voorburg bij de Jumbo loopt een beveiliger van kleur rond die zich exclusief richt en opzichtig blanke mensen in de gaten aan het houden is, hij probeert mee te gluren tijdens het afrekenen bij de zelfscankassa's, hij vist verfrommelde kassabonnetjes uit de prullenbak om ze te bekijken in de hoop iets niet op de bon terug te vinden wat hij in het mandje of de kar heeft zien liggen, hij staat dan weer een pak maandverband naast je te bestuderen en daarna is het een pak melk wat hij staat te bekijken.

Het begint niet op stalken te lijken want dit is het al, meerdere klachten zij er ingediend en ondertussen blijken er meer blanke mensen op het verdachtenlijstje van de betreffende wannabe rechercheur te staan.

De Jumbo is hier te nonchalant over want voor de bühne herkennen zij zich niet in het beschreven beeld, achter de schermen is dit vanzelfsprekend besproken en gedraagt de beveiliger zich steeds meer op een intimiderende manier want tegengas geven is not done...

BadPatNL | 21-06-23 | 14:43
▼ 1 antwoord verborgen

Maar wat is er nou gebeurt, en waarom? Kende hij het slachtoffer, was het volkomen willekeurig of was het een algemene wraakactie? Na alle berichtgeving in de mainstream media over Graaiflatie wat supermarkten zouden doen is dat laatste zeker niet ondenkbaar en hebben de media weer bloed aan hun handen.

dikketietenhardetepl | 21-06-23 | 13:16 | 3

Hij lijkt vooral problemen te hebben gehad met de racistische AH beveiliging en kassières. Buiten dat het een complete idioot was die nooit vrij had mogen rondlopen. www.omroepwest.nl/nieuws/4730174/ex-t...

4HoogAantWater | 21-06-23 | 13:43

@ikvindhelemaalmooi | 21-06-23 | 14:53: Wie is er nog meer Marokkaan dan? De dader komt van Curaçao... Slachtoffer heb ik nog niks over kunnen vinden behalve dat het een vrouw van 36 is.

4HoogAantWater | 21-06-23 | 15:27

Heel erg triest en buitengewoon pijnlijk voor de nabestaanden. Ik weet niet meer wat ik moet zeggen.

omgponies | 21-06-23 | 13:13

"Deze persoon kan niet meer geholpen worden. Bij gebrek aan verdere behandelingsmethoden adviseren wij om hem in vrijheid te stellen".

Nivelleermarionet | 21-06-23 | 13:10

Als degenen die over TBS beslissen in Nederland ambtenaren zijn, en als die zich letterlijk kapot schamen over hun invrijheidsstellingsbesluit (galgje?), dan ben ik best benieuwd naar de zelfmoordstatistieken onder deze bevolkingslaag.

doedeljantje | 21-06-23 | 13:03 | 2

Er was geen TBS-plek op Curaçao. De Curaçaose autoriteiten hebben hem op vrije voeten gesteld, niet de Nederlandse.

Stijlloze_Heaumeau | 21-06-23 | 14:05

De 2de kamer is verbijsterd (volgens de T) en gaan over tot de orde van de dag

beavis | 21-06-23 | 12:41 | 2

De VVD wil een feitenrelaas over hoe het kan dat de verdachte vrij rondliep. „Lees en huiver”, schrijft VVD-Kamerlid Ellian over het vonnis uit 2018 in Curaçao over Jamel L. „Deze man had echt nooit vrij mogen rondlopen.” De liberaal vraagt om opheldering aan minister Weerwind.

Uh VVD:

2014: Om te zorgen dat de behandelduur blijvend wordt terug gedrongen heeft staatssecretaris Teeven eind vorig jaar jaar de ‘Taskforce Verkorten Behandelduur TBS’, onder voorzitterschap van Bas Eenhoorn, ingesteld. Opdracht aan hem is de behandelduur te verkorten tot 8 jaar.

Wattman | 21-06-23 | 13:01

het moet toch wel heel erg vermoeiend worden om altijd maar weer overal verbijsterd over te zijn. Nu blijkt maar weer hoe door en door verrot al die instanties zijn, overheid, rechtspraak, politie enz. enz. En onze HH politici zijn weer verbijsterd, waarschijnlijk om hun eigen incapabiliteit om de zaken op orde te krijgen.

jan den hollander | 21-06-23 | 13:45

Och, waar zeuren jullie over?

In 010-zuid is dat soort gedrag onder het Antilliaanse deel van de bevolking redelijk normaal hoor. Steken, roven, diefstal, oplichting ... kom, we doen nu met deze meneer alsof het een bijzonder geval is, maar dat is het niet. Het zijn geen incidenten. En Jamel is niet de enige gek die los rond loopt terwijl vast achter de tralies beter zou zijn.

Ons systeem is ziek. Helaas kan de AH medewerkster dat niet meer zeggen, dus doe ik het maar.

gaffelbaard | 21-06-23 | 12:34

Intens triest dat de wegkijkmores en de fluwelen handschoentjescultuur bij het hulptraject een jong mensenleven weer heeft gekost. Dat noemen de media "een incident".

ofarim | 21-06-23 | 12:32

Dat laatste linkje vanuit uit nieuws over hem op Curaçao is best treffend voor het hele probleem.

Dik respect voor dat psychiatrische ziekenhuis daar die weigerde hem op te nemen, want daar zijn ze niet voor. Mogelijk dat veel van jullie een beeld van de GGZ hebben als één pot nat en een plek waar je ongewenst personen kan dumpen. Dat is het niet. Je gaat voor een knieoperatie niet naar de oncoloog en zo stuur je een extreem gevaarlijke niet te behandelen crimineel niet naar een afdeling waar de infrastructuur, het personeel en de doelgroep er niet op zijn berekend. Er zitten op die gesloten afdeling psychisch zieke mensen die (modewoord, maar nu telt het echt) kwetsbaar zijn. Stel je jezelf voor dat je daar zit, of een familielid, goede vriend en dan wordt deze figuur daar geplaatst!

Deze psychiater staat pal voor de patiënten en de collega’s. Hulde. Wat er dan moet gebeuren is dat de overheid haar verantwoordelijkheid neemt, want die is uiteindelijk de maker en uitvoerder van de wetten. Wat doen ze? Ze laten die vent dan maar lopen…….

Nuuk | 21-06-23 | 12:27 | 2

Begraven op zee......Haaien zat.

periscope | 21-06-23 | 12:38

Hear hear. Psychiatrie is inderdaad niet bedoeld voor dit soort figuren.

Dandruff | 21-06-23 | 13:09
-weggejorist-
Goofy Goofball | 21-06-23 | 12:27 | 2

Hij staat er gekleurd op.

Stijlicoon | 21-06-23 | 12:26 | 1

Eens. Maar dat zal iemand hebben verbaasd. Hoe lang nog. Hoe vaak nog. Hoe veel slachtoffers nog.

Guur | 21-06-23 | 12:52

Vroeger ging je voor veel minder in de oubliette.

Hajduk | 21-06-23 | 12:21

Na uitlevering was hij hier dus gewoon vrij, ook al had een rechter gezegd dat dat niet goed voor de maatschappij zou zijn. Hoe kan zoiets toch.

letopuwzaak | 21-06-23 | 12:18 | 2

inderdaad vreemd , op Schiphol weet de KMAR in de systemen al wat je hebt uitgespookt . Begint bij niet betaalde boetes nog even betalen

HetOorAakel | 21-06-23 | 12:24

Het is afschuiven en een veel te grote, en ingewikkelde organisatie van de overheid. Misschien kan je stellen dat individuele personen grotendeels goed werk willen doen, maar als niemand echt vat heeft op een monsterlijk groot model hoe dingen ‘georganiseerd’ zijn, dan loopt alles vast.
Dan gaat men afschuiven.

Die Britten hadden ook weinig trek in deze vent. Ook in de gevangenis is hij gevaarlijk en die schoppen hem maar het land uit. Vervolgens moet Nederland er wat mee en hier gebeurt niks.

Er heerst ook een maakbaarheidsgeest in veel westerse landen, zeker in ons land, dat deze figuur tot inkeer kan komen of te controleren is en dat is hij niet.

Nuuk | 21-06-23 | 13:20

Spuitje?

rman | 21-06-23 | 12:17 | 1

Eens......

Dovebrandnetel | 21-06-23 | 12:26

Het lijkt mij het beste voor deze tbs'er wanneer'ie de doodstraf krijgt. De man is compleet gestoord. Jammer, maar waar. Die wil je nooit tegenkomen. Maar, in Nederland kan het...

Thoth | 21-06-23 | 12:12

Wat is eigenlijk een acceptabel ratio voor justitie? Moet je 10 zwaar gestoorde mensen een nieuwe kans geven als er daardoor 3 doden of gewonden door vallen. Dus 7 zwaar gestoorde mensen die niet in de fout gaan zijn die 3 waard. Ik roep maar wat hoor qua cijfers. Waar ligt de grens. Je zou daar best een grens in kunnen stellen. Stel dat dit jaar dit al 3de incident is dan zeg je tegen die mafklappers, sorry jongens, dit jaar mag er niemand meer naar buiten

Forwaards | 21-06-23 | 12:07 | 1

Alles gaat om beeldvorming. Let maar eens op wat een onzin MinJus Dilan straks bij een interview uit. We moeten dit aanpakken, dit kan zo niet langer, we moet nog eens heel goed naar dat TBS systeem kijken, we mogen van EU geen zwaarder straffen opleggen, etc...

4HoogAantWater | 21-06-23 | 12:12

Jamel Lomp AKA Jamil Arafat Al Asadi leader of the Hazwaians

Vleesverkopert | 21-06-23 | 12:04

Ik kom dagelijks in de AH, drukke winkel waar van alles rondloopt.

Killer is te vinden op FB onder de naam ''Jamil Arafat Al Asadi''.

Misschien toevallig, maar onder een van zijn foto's schrijft hij:

''I didnt find peace at the moment i thought i found it. But the one who show me that there is no peace is a freaking cashiëre.''

Bizar dat deze gek vrij rond liep. Risicotaxatie-instrumenten en behandelaars hebben flink gefaald. Slachtpartij had voorkomen kunnen worden.

Manuel-Belgrano | 21-06-23 | 12:02 | 3

Hij was dus net vrijgelaten omdat ie in een andere AH al stennis had geschopt. Lijkt erop dat hij de 'freaking cashiere' is gaan opzoeken en haar bij de AH op de trufmarkt vondt... www.omroepwest.nl/nieuws/4730174/verd...

4HoogAantWater | 21-06-23 | 12:07

@4HoogAantWater | 21-06-23 | 12:07:

Dus je mag blijkbaar in de supermarkt een pak melk leegdrinken zolang je het nadien maar afrekent bij de kassa. Tot dan is het geen diefstal. Weer wat geleerd. De vraag is natuurlijk of hij dat afrekenen alsnog had gedaan. Blijkbaar wel want hij is vrijgesproken voor diefstal. Alhoewel het ook weer verzachtende omstandigheden kunnen zijn als het aan de rechter ligt ..

Meneertjehetheertje | 21-06-23 | 14:36

iedereen verdient een 10de kans , behalve de Mos dat is een politieke afrekening

HetOorAakel | 21-06-23 | 12:00 | 1

Precies dit!!

Meneertjehetheertje | 21-06-23 | 14:37

Bakker zou zeggen: 'dit is echt de laatste keer'

Johan1235 | 21-06-23 | 11:58 | 1

Bikker...

Johan1235 | 21-06-23 | 11:58
-weggejorist-
drolla | 21-06-23 | 11:55 | 1

Het is tijd om weer eens een dik uur en duurbetaald onderzoeksrapport te laten schrijven.
Onder het mom….. de tijd heelt alle wonden.

En dan nu naar de echte realiteit. Het zijn criminelen, (zgn experts) die dit soort mensen geheel onterecht vrij laten. Deze experts/criminelen dienen bij dit soort recidive TBSers in een kooi te worden opgesloten. Have fun.

de rijdende vechter | 21-06-23 | 11:54 | 2

De experts die u benoemd slapen er geen nachtje slechter om ben ik bang, ze noemen het het risico van het vak! Ik ben het met u eens, we moeten dit soort volk ter verantwoording roepen! Tribunalen!

Rdock | 21-06-23 | 11:59

@Rdock | 21-06-23 | 11:59:
Vandaar ook mijn vraag. Het is simpelweg niet uit te leggen aan de nabestaanden.

Meneertjehetheertje | 21-06-23 | 13:54
-weggejorist-
Mark zit te Dutten | 21-06-23 | 11:53 | 2

De rechters die dit mede mogelijk hebben gemaakt worden ter verantwoording geroepen danwel ontslagen??

Meneertjehetheertje | 21-06-23 | 11:50 | 2

Waarschijnlijk denken de rechters in NL het altijd beter te weten dan hun buitenlandse collega’s! Dit kan weer toegevoegd aan de lange lange lijst met missers die de NL’se rechters keer op keer maken! Je zult maar horen dat je moeder, kind of dochter is doodgestoken door een gek die allang voor eeuwig achter de tralies had moeten zitten, slaap lekker rechters!

Rdock | 21-06-23 | 11:56
-weggejorist-
Mark zit te Dutten | 21-06-23 | 12:00

Dit soort zaken gebeurd regelmatig door de grote angst van instanties zoals; de Reclassering, GGZ, Veilig Thuis, Jeugd en Gezin, Sociaal Plein en noem maar op, om gegevens te delen ivm privacy wetgeving. Idioten lopen veel te lang rond en de burger is het slachtoffer.

Pantoffelo | 21-06-23 | 11:49 | 1

Geen van deze instanties kan deze man begeleiden of behandelen. Het is een onverbeterlijke recidivist en van de levensgevaarlijke soort .Al deze instanties doen hun werk, maar maken de wetten niet. Dat doet de overheid en die moet uiteindelijk beslissen. Het probleem is de maakbaarheidsgedachte die in onze overheid en zeker de politiek van het geradicaliseerde midden bizarre hoogte heeft gevonden.

Je moet als overheid, en ook hulpverlener, erkennen dat er en categorie mensen is, die niet te helpen of bij te sturen in. Sluit zo’n man dan ook levenslang op. Wil je humaan, doe het dan op een wat prettige manier of zo, maar voorop staat dat je hem niet meer tussen de mensen kan hebben.

Nuuk | 21-06-23 | 12:21

Als individu/slachtoffer begin je vrij weinig tegen dit soort onrecht. Daarom verandert er ook geen reet. De waslijst aan 'incidenten' van criminelen die (ten onrechte) vrij rondlopen en ernstige delicten plegen, is eindeloos. Verantwoordelijke beleidsbepalers kijken de andere kant op en komen er telkens mee weg.

Misschien ligt hier een schone taak voor werkgever Albert Heijn. Je medewerker wordt vermoord in jouw zaak en het had voorkomen moeten worden omdat de moordenaar, deze wandelende tijdbom, niet vrij rond had mogen lopen. Zet er een team topadvocaten op en zorg dat de onderste steen boven komt en belangrijker; zorg dat de gebrekkige procedures voor eens en altijd veranderen in beleid dat de burger beschermt ipv de dader.

Ad Fundum | 21-06-23 | 11:41 | 2

"waslijst aan incidenten" Men blijft het steeds maar weer "incidenten" noemen, het excuus om dit probleem niet structureel aan te hoeven pakken maar lekker door te blijven modderen en door te schuiven.
Van mij mag de direct verantwoordelijke de volgende keer tegenover zo'n figuur staan.

CornholioNL | 21-06-23 | 12:33

Hoe is het mogelijk dat dit stuk ellende hier in ons land vrij kan rondlopen. Is het niet de grondrechtelijke taak van de overheid om burgers tegen dit soort levensgevaarlijke figuren te beschermen. Helaas dus wederom een onschuldig slachtoffer dankzij falend beleid.

Valka | 21-06-23 | 11:40 | 1

Wat er allemaal uit die bootjes stapt, hebben we ook totaal geen zicht op.

bqbq | 21-06-23 | 12:10

Als ik een gevaarlijk hond los laat op straat en hij verscheurt iemand ben ik zwaar schuldig.
Waarom gaat dit nooit op voor de faalhazen bij justitie?
De familie van het slachtoffer moet de staat maar eens aanklagen.

Abject | 21-06-23 | 11:38

Toch verwacht je een keer een ommezwaai waar alle goedbedoelde zachte heelmeesters worden vervangen voor beulen.

Barkruk2 | 21-06-23 | 11:31

Dat verwacht je toch niet van zo'n gezellige dikke ,,,,, man.

Jan_Pietersen | 21-06-23 | 11:30

Ik neem aan dat het OM een grootschalig onderzoek start onder leiding van Rinus Otte om boven water te krijgen hoe en waar dit is mis gegaan.

Eugen Sandow | 21-06-23 | 11:25

Wat een falende samenleving zijn we toch.
Hoe weten we altijd de foute mensen te beschermen? Waarom krijgen de individueen (of groepen) die de meeste ellende veroorzaken de grootste hand boven hun hoofd? Kunnen we echt niet beter?

En waarom moeten er steeds onschuldige mensen doodgestoken worden door bijv TBS-ers (zoek maar op, dit is de zoveelste).

Is het allemaal echt zo moeilijk? Does not compute bij mij.

Wellicht als regels zo krom zijn als ik zie, dan moet een behandelaar in de kliniek met hart voor de samenleving deze meneer van het keukentrapje laten vallen, want al het ander is zonde geld.

Maar mijn vermoeden nu even iedereen oeeh aahhh wat erg. En over 5 jaar loopt meneer weer lekker rond te steken...

Wat een farce!

iustus | 21-06-23 | 11:23 | 1

Simpel: Blijf het incidenten noemen en men hoeft het structureel niet aan te pakken want 99% gaat immers goed. Zo rolt Den Haag...

CornholioNL | 21-06-23 | 12:35

"Om veiligheidsredenen uitgezet" Engeland doet dit dus gewoon. Zou Nederland ook wat vaker moeten doen.

HierenNu | 21-06-23 | 11:15

Kweenie hoor. Maar als het zó duidelijk is dat iemand werkelijk niets heeft bij te dragen aan de samenleving, is het dan ook niet gewoon humaan om iemand een spuitje te geven?

Amor Fati | 21-06-23 | 11:10 | 5

Win win. Maatschappij veiliger en de man zelf heeft ook (eeuwige) rust. En geen geld nodig voor zgn begeleiders en psychiaters etc etc

James_t_kruk | 21-06-23 | 12:11

Neen.
Maar je mag hem wel de Pil van Drion geven en een glas water.

Mongeaulie waarsguwt | 21-06-23 | 12:22

Ja

Behangdelul | 21-06-23 | 16:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Wanneer zal in het strafrecht "three strikes out" worden toegepast??

TheNox | 21-06-23 | 11:10 | 1

Pas na 3 keer?
Definieer "strikes".

Mongeaulie waarsguwt | 21-06-23 | 12:24

En nooit wordt er iemand ter verantwoording geroepen bij justitie en bij de TBS klinieken. Ooit wel eens iets gelezen over ontslagen rechters, psychologen of andere leidinggevenden in het justitiële domein? Ik niet. De enigen die de prijs voor hun incompetentie betalen zijn willekeurige slachtoffers onder de bevolking. En we blijven het maar slikken.

Bigi Bana Boy | 21-06-23 | 11:10 | 1

Onder de bezielende leiding van de VVD, Fred Teeven, moest de behandelduur flink omlaag naar gemiddeld 8 jaar.

Men bezuinigde fors op de TBS. En Rutte zag dat het goed was in 2014..

Wattman | 21-06-23 | 11:12

De hele overheid zal wel weer geschokt zijn.
De enige echte geschokten is de familie van die arme doodgestoken vrouw en natuurlijk de getuigen in de supermarkt.
Levenslang in Engeland. Ook niet netjes om die man dan uit te zetten.
En dan kan je in een ander land zomaar vrij rondlopen? Bizar.

Kattie | 21-06-23 | 11:08

Benieuwd hoe Job Knoepert deze had rechtgeluld

Behangdelul | 21-06-23 | 11:08
-weggejorist-
Cadaver | 21-06-23 | 11:08
-weggejorist-
brawler | 21-06-23 | 11:04

De middeleeuwen had ook zo zijn voordelen qua strafrecht.

Kowalski11 | 21-06-23 | 11:00

Ik deel dezelfde onderbuik gevoelens die hier op creatieve wijze op vele tegels worden geplempt. Maar vraag me wel af wat er nu met zo’n figuur strafrechtelijk kan. Op welk moment in zijn carrière was bv levenslang een optie en gepast geweest?

Pinkel_Paulino | 21-06-23 | 10:57 | 4

@Mbovenka | 21-06-23 | 11:03: Ik kan niet vinden waar en wanneer die eerdere moord zou hebben plaatsgevonden. Is er bron?

Pinkel_Paulino | 21-06-23 | 11:10

@Pinkel_Paulino | 21-06-23 | 11:10: Ik heb dit gevonden ;

Jamel Lomp heeft een lange lijst van geweldsdelicten en psychiatrische behandelingen op zijn naam staan. Op 22-jarige leeftijd vertrok de man naar Nederland, waar hij op 27-jarige leeftijd wordt veroordeeld voor moord en afpersing. Vanaf 2001 zit hij vast voor onder meer wapenbezit. Tijdens een tbs-traject na een veroordeling voor bedreiging vlucht de man naar Engeland.

Uit www.boevennieuws.pro/nieuws/man-terro...

Cunucu | 21-06-23 | 11:33

@Cunucu | 21-06-23 | 11:33: Dank je - dat helpt. Dan ben ik vervolgens benieuwd op basis waarvan deze man is vrijgekomen en of degene die dit bepaald heeft nog ter verantwoording wordt geroepen (mocht die persoon nog in functie zijn). De heer Lomp is natuurlijk een stuk stront, maar het falen van het rechtssysteem baart me meer zorgen.

Pinkel_Paulino | 21-06-23 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

Pak die vent op, zet hem neer in het front Oekraïne tegen de Russen. Vertel hem dat hij de Russen aan de overkant moet verslaan want die Russen gaan zijn Hawaiaanse Koningrijk vernietigen. TBS is een goed systeem voor mensen die in een patroon passen. Een Patroon van mensen begaan een misdrijf komen door TBS behandeling tot inkeer en worden prima burgers. Hij heeft een patroon van crimineel en gestoord zijn en erger en erger en nog erger worden. Is niet te behandelen. Geef maar op die illusie. Dus hup naar het front, anders gaat het Hawaiaanse Koningrijk er aan en zo ook op termijn het TBS systeem.

Professor Kluns | 21-06-23 | 10:56 | 1

Dat hele TBS systeem moet opgedoekt worden. Kost klauwen vol met geld en werkt voor geen meter. Meerdere keren per jaar ontsnappingspogingen waarvan de helft succesvol. Meerdere keren per jaar onttrekking aan begeleiding/verlof. Meerdere keren per jaar aanvallen jegens personeel waarvan meerdere met fatale afloop. Dit zijn geen incidenten, dit is een structureel probleem. TBS is voor naïeve linksgütmensen die geloven dat iedereen een zevenentwintigste kans verdiend en daadwerkelijk geloven dat zij zo'n gestoorde gek kunnen "genezen". In feite zijn dit soort mensen net zo gevaarlijk als de dader zelf. Opdoeken dat hele TBS. Gewoon in een diepe kerker stoppen met 2x per dag een maaltijd door het luikje. Klaar.

CornholioNL | 21-06-23 | 12:42

Iedereen verdient een 86e kans. Met wat pillen en een foeigesprek loopt ie zo weer buiten.

TheManiac | 21-06-23 | 10:51

Hoe moeten we omgaan met zo'n pisvlek? Levenslang lijkt me niet genoeg...

4HoogAantWater | 21-06-23 | 10:50 | 3

Ik denk dat het het beste is om op zo n pisvlek te schijten.........

Ikblijfnietstil | 21-06-23 | 11:13

Soms zijn de oude manieren het beste. Is er onlangs nog een boer uitgekocht wiens land we kunnen inrichten als galgenveld?

Barkruk2 | 21-06-23 | 11:43

@Barkruk2 | 21-06-23 | 11:43: Dat gebeurde vroeger gewoon in het stadcentrum tegenover de 2e kamer, zo was het goed te zien voor het volk.

4HoogAantWater | 21-06-23 | 12:01

Onlangs hadden we hier ook een onderwerp met TBS, toen een flinke tegel geschreven om het toch ook op te nemen voor dat systeem. Je doet er meer goed dan slecht mee maar dan hebben we het over de hele populatie daar en er zitten ook veroordeelden die niet zo knettergevaarlijk zijn als dit heerschap.

Wat ik toen ook gesteld hebt; de samenleving, politiek moet ook een visie hebben wat je met dit soort extreem gevaarlijke en niet te behandelen mensen moet.
Naar mijn idee moet je die nooit meer op straat laten. Sluit ze dus levenslang op.

Het probleem is echter een deugende bovenlaag die dit “inhumaan, niet van deze tijd” noemen. Het is theoretisch denkende laag die maar uitgaat dat er maakbaarheid is op werkelijk elk gebied, Dus ook bij deze bewezen niet te behandelen moordenaar.
Dat is niet zo, en reken maar dat er binnen een TBS kliniek dat ook onderkent zal worden. Ik zeg “ook” dus niet allen. Er lopen behandelaren rond die ook menen dat je aan iedereen kan sleutelen.

Het is belangrijk te bedenken dat TBS uitvoerend is voor wat de politiek aan kaders stelt. Een beleid waarbij je veel sneller onderkent dat iemand onverbeterlijk levensgevaarlijk is, wordt door de politiek gesteld, daar ligt de bal.

Nuuk | 21-06-23 | 10:43 | 12

@Barkruk2 | 21-06-23 | 11:48:
Dat is totale onzin. Er werken mensen die keihard werken in moeilijke omstandigheden en een veel gevaarlijker beroep hebben dan die agenten en militairen, en ongewapend hè!

Nuuk | 21-06-23 | 12:35

@Nuuk | 21-06-23 | 12:35:
Ze zullen vast hun best doen en keihard werken, helaas is dat geen garantie voor succes.
Een flinke dosis levenservaring zou ze misschien laten inzien dat sommige klootzakken beter af zijn aan het eind van een touw in plaats van op proefverlof. Houden ze gelijk meer tijd over voor de lichte gevallen die misschien wel een 2,3,4de kans verdienen.

Barkruk2 | 21-06-23 | 16:22

@Barkruk2 | 21-06-23 | 16:22:
Ook mensen met levenservaring werken daar. Jonge verpleegkundigen starten meestal op een andere afdeling. Psychologen en psychiaters vaak ook, maar daar heb je net wat vaker jonge mensen. Deskundig zijn ze, maar je werkt met mensen en gedrag is niet volledig te sturen.
Het is inderdaad zo dat je moet erkennen dat zeker persoonlijkheidsproblematiek gerelateerd aan seks en geweld een slechte prognose hebben.

Het idee dat er mensen werken die naïef zijn, te jong, niets gewend is echter volledig onjuist.
Behandelaren hebben professioneel wel de verantwoordelijkheid om te zeggen als iets gewoon niet kan, zoals die psychiater op Curaçao gedaan heeft door Jamel te weigeren in de reguliere acute opname op te nemen.
Op organisatorisch niveau wordt dan nog wel eens toch maar een te zware doelgroep in een kliniek toegelaten, zonder dat je adequate kennis, of zelfs gebouw beschikbaar hebt. Dat bleek ook de makke met dat Michael Panhuis verhaal in Den Dolder.
Aangeven dus, maar de overheid is uiteindelijk verantwoordelijk wat we met deze mensen doen. Die maken en beheren de wetten. Levenslang opsluiten is niet iets waar de politiek happig op is, want “niet humaan”, dan maar de zorg er mee belasten en zoek het maar uit, en maar “eens proberen of het gaat met Jamel”.

De meeste mensen die werken in forensische zorg weten echt wel dat er gewoon patiënten zijn en die blijven altijd gevaarlijk en zou je niet los moeten laten.

Nuuk | 21-06-23 | 16:42
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik werd laatst voor nazi uitgemaakt toen ik zei dat dit soort mensen maar nooit meer in de maatschappij thuis horen. Desnoods dood. Het lek is niet alleen niet boven, de boven ons gestelden hebben geen idee dat Nederland lekt. Het geloof in de mens prevaleert.

RtotheB | 21-06-23 | 10:42

Enkeltje Hazwai voor deze lompe maniak.

keestelpro | 21-06-23 | 10:42

Dat balkje hoeft ook echt niet. Meneer is wereldberoemd via Google
deachterkantvancuracao.blogspot.com/20...
De buurt heeft zijn huis in de fik gestoken omdat ze hem niet in hun omgeving wilden hebben.

Der Schnitzeljäger | 21-06-23 | 10:40 | 1

Jammer dat ie niet thuis was.

4HoogAantWater | 21-06-23 | 10:58

Zeg NIFP, leest u mee? Dat is de club binnen DJI die de forensisch psychiaters regelt voor onderzoek bij TBS-ers. Het gros is ZZP-er met een fors uurtarief. De nieuwe bazin was eerder Hoofd Toeslagen bij de Belastingdienst. Mensen, laat uw kind voor psychiater studeren. Gegarandeerd 6 x per jaar op vakantie. De maatschappij betaalt wel. En ik ben een vliegtuig.

Piet Karbiet | 21-06-23 | 10:39

Leven in een dictatuur kan ook zijn voordelen hebben.Met zo’n figuur had men al lang en breed een ommetje gemaakt.

dutchwindmill | 21-06-23 | 10:36 | 3

In een dictatuur geeft men zo'n persoon een grote knuppel, een mooi uniform en de sleutel van jouw celdeur.

Duwbak_Linda | 21-06-23 | 10:38

In Soedan, Oeganda en en meer van dat soort landen hebben dit soort lieden juist de macht. Die maken met jou en mij een ommetje.

Ridde Rogter | 21-06-23 | 10:41

@Ridde Rogter | 21-06-23 | 10:41:
En dat hier dit soort lieden ook mensenrechten hebben, daar gaat het Westen aan ten onder in de toekomst

Nappa | 21-06-23 | 10:42

Iemand heeft toch uiteindelijk de eindverantwoordelijkheid gehad dat dit gestoorde varken weer op ons is losgelaten ?Moet zo iemand dan niet op zijn minst incompetent worden verklaard en uit de functie worden gezet ? Op zijn minst zeg ik nadrukkelijk.

Bari Oomsma | 21-06-23 | 10:36 | 2

Daar sluit ik mij bij aan. Wat bezielt zo'n gast om een bewezen monster de straat weer op te sturen.

Longhorn | 21-06-23 | 10:42

De verantwoordelijke dient samen met hem opgesloten te worden in één cel. Had ook moeten gebeuren met de figuur die Panhuis vrij rond liet lopen.

MAD1950 | 21-06-23 | 11:38

Verbannen is een groot woord in Nederland.
Hij zal tijdelijk intensive begeleiding krijgen want wij hebben geen uitzet beleid.

Regentenstijl | 21-06-23 | 10:36 | 1

Ik hoop dat ie uitglijdt over een stukje zeep en z'n nek breekt. Dit soort types (Joran vd Sloot is ook zo'n idioot) horen niet in vrijheid rond te wandelen, niet met al hun ledematen in ieder geval.

4HoogAantWater | 21-06-23 | 11:02
-weggejorist-
Zenzeo | 21-06-23 | 10:35

Hij handelt vanuit het beginsel van godsdienstvrijheid en zo hebben we dat nu eenmaal geregeld in de grondwet.

Ridde Rogter | 21-06-23 | 10:34

"Gaan we deze man nu eindelijk uit de maatschappij verbannen of blijven we rustig wachten op het volgende incident?"

Retorische vraag hier in Nederland...

MrJ | 21-06-23 | 10:34

Nou ja, laat dat 'ex' maar weg.

FrankVeer | 21-06-23 | 10:32
-weggejorist en opgerot-
010gozert | 21-06-23 | 10:32

Goeiemorgen Jamel, het is alweer tijd voor je proefverlof! Dit is Jasmijn, ze is stagiaire en zij gaat jou vandaag begeleiden.

John McClane | 21-06-23 | 10:28 | 2

@Sneerpoets | 21-06-23 | 10:41: Maar gelukkig, de volgende stagiaire staat al weer te trappelen om met het volgende proefverlof met Jenairo mee te mogen.

jan huppeldepup | 21-06-23 | 10:58

Zie je wel, te weinig jeugdhonken gebouwd back in the days. Hadden we maar naar Fatima Elatik geluisterd. (God hebbe haar ziel)

Rollins | 21-06-23 | 10:28 | 2

Fatima E. daar hoor je ook niets meer van. Leeft die nog of heeft die zo veel geld binnengeharkt dat ze al renteniert in Marokanié.

FrankVeer | 21-06-23 | 10:30

Ooit binnengehaald bij Justitie door Patijn want ze kende de 'hood'. Als stadsdeelvoorzitter had ze vooral belangstelling voor haar telefoon.

Piet Karbiet | 21-06-23 | 10:45

Gaaf landje hebben we toch, of niet Mark?

Nietgek | 21-06-23 | 10:23 | 1

Daar mag je Rutte niet op aankijken, die krijgt zijn beste uitspraken ook maar van een partijgefinancierd communicatiebureau.

funda | 21-06-23 | 10:27

1. Hoe komt deze dude aan een verblijfsvergunning in Nederland? 2. Kan de verantwoordelijke persoon voor 1. direct worden opgepakt?

Nomen | 21-06-23 | 10:21
-weggejorist en opgerot-
davesl1210 | 21-06-23 | 10:20 | 2

De rechter bepaalt of een levensgevaarlijke idioot vrij mag rondlopen. Niet het OM

Ridde Rogter | 21-06-23 | 10:29

@ Daves, ik begrijp je humor, maar de waarheid achter deze "grap" is toch meer dan verschrikkelijk? Onze democratie slopen en intussen dit soort niet te redden criminelen kans op kans geven hun ellendige daden te herhalen.

Dwaalgast | 21-06-23 | 10:33

Afval moet je opruimen.

Cor Netto | 21-06-23 | 10:19

Foei Jamel, niet weer doen. Kopje thee?

borus | 21-06-23 | 10:19

Lieve mensen, deze arme man heeft een ongelukkige jeugd gehad en wordt continu gediscrimineerd, dan begrijpt u toch ook wel dat dat niet leuk is en dat je daar een beetje verward van raakt. Laten we een inzameling voor hem houden.

Goozzman | 21-06-23 | 10:17

Mijn vertrouwen in het OM is weer gestegen.

Eugen Sandow | 21-06-23 | 10:16

-weggejameld-

funda | 21-06-23 | 10:16

De verklaring voor smans gedrag is dat het te warm was.

Colin.Fart | 21-06-23 | 10:12

Good times make weak leaders.

Happy People | 21-06-23 | 10:11

Jamel en de hamsters, een eigentijds sprookje in modern Nederland.

funda | 21-06-23 | 10:08

Zou onze overheid het fijn vinden om dit soort figuren elke keer weer op de maatschappij los te laten? Gewoon om de angst er een beetje in te houden onder 'demense'.

Krijgtheenenweer | 21-06-23 | 10:07

“We zijn een goed gesprek met hem aangegaan en hij beloofde beterschap. Dat verdient een kans, vonden wij”

BASinnic | 21-06-23 | 10:06
-weggejorist-
Cold-Cees | 21-06-23 | 10:01

Jamel Polm heeft slechte hasj gerookt.

Afstandnemer | 21-06-23 | 09:59

Dit gedrag is volstrekt onacceptabel. Ik luid nu de noodklok.

Duwbak_Linda | 21-06-23 | 09:58 | 6

'De samenleving is ernstig gepolariseerd.'
Derk Bosma, vanoggend, over totaal ander onderwerp (maar dat maakt niet uit)

Duwbak_Linda | 21-06-23 | 10:17


Die politieke standaard-oneliners zijn ook bij uitstek bedacht om iets te zeggen als je niets te zeggen hebt (wat natuurlijk niet kan).
Zelf herken ik me daar natuurlijk niet in.

funda | 21-06-23 | 10:25
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
At_Dawn_They_Sleep | 21-06-23 | 09:57
-weggejorist-
Provocative | 21-06-23 | 09:56

Heeft er al iemand "Thank you for your service." gezegd?
Oh wacht, hij leeft nog....

LoesjeP | 21-06-23 | 09:56

En dan willen ze eerst het ‘messenbezit’ gaan aanpakken. Misschien eerst tbs beleid veranderen.

laurentius | 21-06-23 | 09:56

Hij kan samen met Joran een serie opnemen: Vier vuisten op de Antillen

TurpinDick | 21-06-23 | 09:55 | 3

Hahaha... als 't niet zo leuk was zou ik niet lachen.

Afstandnemer | 21-06-23 | 10:00

Leuk gevonden, maar het blijft zeer droevig voor die arme mevrouw in AH.

Peter-Rissing | 21-06-23 | 10:09

Joran Hill and Bud Lomp.

Cold-Cees | 21-06-23 | 10:40

Ik begin te vermoeden dat de term 'verward' een eufenisme is. Maar ik wacht nog een paar incidenten af voordat ik hier een conclusie van kan maken.

Continuum | 21-06-23 | 09:54 | 2

Onderlinge afspraken onder nieuwsredacties om bepaalde zaken of (uiterlijke) kenmerken niet te benoemen.

laurentius | 21-06-23 | 09:59

@laurentius | 21-06-23 | 09:59: nou ik vind het geen inclusieve term. Hoe weten wij nou of deze persoon zich als man identificeert?

Continuum | 21-06-23 | 10:02

Goh, een draaideur moordenaar, dat zie je niet veel … en zo te lezen te gevaarlijk om behandeld te worden, daarom was hij vrij. Vroeger had je nog levenslange opsluiting in een kliniek ergens in de bossen, maar dat is wegbezuinigd.

Analia von Solmsch | 21-06-23 | 09:53
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 21-06-23 | 09:52

Maar over alle dagen dat Jamel niemand vermoordde hoor je dan weer weinig.

funda | 21-06-23 | 09:52

Dit lijkt me dus een prima 'vrijwilliger' om zich 'spontaan' aan te melden bij de Wagner groep om dan zo snel mogelijk aan het front afgeknald te worden, ruim 10.000 'matties' zijn hem al voor gegaan zo begreep ik vanmorgen...

HAL 9000 | 21-06-23 | 09:51 | 2

Lach er maar mee maar Rusland bespaard kapitalen aan detentie kosten.

NLgaatnaardeklote | 21-06-23 | 09:54

Paar jaar geleden: "De Engelse rechter stelde in het vonnis dat Jamel nooit meer op vrije voeten zou moeten komen ter bescherming van de samenleving." Maar toch uitwijzen en terug naar NL waar hij, op vrije voeten, verder kon moorden.
Niet alleen Jamel heeft bloed aan zijn handen. Dat deze tijdbom wéér af zou gaan blijkt evident. Het hele Westerse juridische systeem heeft even veel bloed aan de handen, gezien die voorspelbaarheid. Ik kan het juridische systeem zo aanpassen dat er geen onschuldige slachtoffers meer vallen door 'Jamel's'. Dilan Yeşilgöz, je maakt er een potje van. Ook jouw statement: "Ik ga de rechtsstaat koesteren, verdedigen en versterken. Ik wil dat mensen vertrouwen kunnen hebben in de bescherming die de rechtsstaat biedt. En tegen degenen die de rechtsstaat ondermijnen treden we hard op." Is gebakken lucht, politiek naïef geleuter en kinderlijke grootspraak. Mijn email is bij de redactie bekend, je mag contact met mij opnemen als je een echte oplossing wilt en zo levens van onschuldigen wilt sparen.

Peter-Rissing | 21-06-23 | 09:51 | 2

Late we niet de hele westerse wereld de schuld geven van het achterlijke Nederlandse systeem. In die zin zie je al dat Britten hem gewoon levenslang weg zouden stoppen. Dat hele 'Nederland heeft hoge celstraffen' gaat absoluut niet op voor geweldsplegers.

ipsocrat | 21-06-23 | 10:27

Ja, maar iemand levenslang wegstoppen is duur hoor. Gewoon even proberen of hij weer in vrijheid leven kan is goedkoper. Bij een volgende moord weet je dus dat hij net nog niet zover was. Het is wel cynisch!

jan huppeldepup | 21-06-23 | 11:01

Mijn mening is Joriswaardig, dus:

Mijn medeleven met de nabestaanden van de AH-dame.

Zij en jullie hebben dit niet verdient…

Wijze uit het Oosten | 21-06-23 | 09:50
-weggejorist-
kleybeuker | 21-06-23 | 09:47 | 2

Ik zou me, als ik advocaat Mantz was, ook schuldig voelen.

laurentius | 21-06-23 | 09:45 | 1

Die heeft het niet geweten, hij voerde slechts zijn taak uit.

funda | 21-06-23 | 10:19

je moet de rechters/ambtenaren die dit mogelijk hebben gemaakt toch gewoon persoonlijk aansprakelijk stellen voor de dood van die vrouw?

henniebal | 21-06-23 | 09:45 | 2

Kan niet, mag niet, moeten we niet willen, en de EU is daar tegen. Verder nog?

funda | 21-06-23 | 09:46

Precies dat is wellicht de juiste weg. Dit soort mensen hoort gewoon niet vrij rond te lopen.

Therapietje | 21-06-23 | 09:47

"In 2009 oordeelde een rechter in Engeland dat hij nooit meer op vrije voeten zou moeten komen ter bescherming van de samenleving, maar ondanks die uitspraak werd hij in 2013 uitgezet naar Nederland, waar hij vervolgens al vrij rap weer werd opgepakt vanwege bedreiging.". Zo gaat dat dus in Nederland. Zo'n gevaarlijke gek wordt uitgezet naar Nederland, waar kennelijk niemand denkt 'Goh, daar moeten we wat mee, want die gast is levensgevaarlijk.'. Nee; die psychopaat huppelt hier vrank en vrij door het land.
De rechterlijke macht en politie blijken al jaren niet meer opgewassen tegen de ontwikkelingen in de samenleving. Waar de rechterlijke macht dat triest genoeg niet eens door heeft van zichzelf (het is net of de rechterlijke macht denkt 'Fuck de bevolking. Het gaat om onze grootmoedigheid.').

Hommel | 21-06-23 | 09:44
-weggejorist en opgerot-
Kilsdonk | 21-06-23 | 09:43

Zet hem een week in een ruimte met al die mensen die van mening zijn dat hij gewoon in de samenleving moet kunnen functioneren.

Phantomas | 21-06-23 | 09:43 | 3

Iets zegt me dat er na een hele week niemand meer over is.

VP732 | 21-06-23 | 09:46

Goed idee voor John de Mol, zal een kijkcijferhit worden.

funda | 21-06-23 | 09:56

En de personen die deze gek vij zn gang lieten gaan, die gaan over een paar weken gezellig met hun gezin op vakantie, het was best een zwaar jaar voor deze mensen.

patrick023 | 21-06-23 | 09:42 | 2

Als in "je had 1 taak" en "lekker gewerkt pik"?

Lorejas | 21-06-23 | 09:48

Heb met ze gewerkt. Minimaal 2 x per jaar op wintersport. De nieuwe ski's voor de kidz betaald uit het potje kinderbijslag. Gaaf land, voor hen dan.

Piet Karbiet | 21-06-23 | 10:54

Ophef, verontwaardiging, woede, verdriet, commissie die dit gaat onderzoeken, veranwoordelijken die naar elkaar wijzen en binnen een paar jaar of maanden begint alles opnieuw.

Triage | 21-06-23 | 09:42 | 1

Ook deze commissie zal dan vast weer onder leiding komen te staan van een aan D'66 gelieerd persoon, net zoals dat tegenwoordig bij bijna bij alle andere onderzoekscommissies in dit land ook al het geval is...

HAL 9000 | 21-06-23 | 11:44
-weggejorist en opgerot-
kleybeuker | 21-06-23 | 09:41

Simpele statistiek wijst uit dat bij 6 op de 1000 mensen iets gevaarlijks sluimert, die we halen dus iedere week met open armen in Ter Apel binnen. De zorg blaast zichzelf op, iedere TBS-er kost al ruim 2 miljoen per jaar.(simpel de kosten door aantal delen)

hagelkruis | 21-06-23 | 09:41 | 3

Al die duizenden TBS-zorgverleners zouden we zo in de reguliere zorg kunnen plaatsen. Iets met water naar de zee.

Phantomas | 21-06-23 | 09:45

@Phantomas | 21-06-23 | 09:45: Water naar de zee? Dit soort TBS-ers in het water, met een paar betonen schoenen.

4HoogAantWater | 21-06-23 | 11:08

Als ik dan dat moet afwegen tegen de kosten die een ziekte kosten verzekeraar niet wil maken ivm extreem hoge kosten van behandeling van een zwaar zieke.. dan kan ik alleen maar constateren dat dit land niet meer spoort 2 miljoen/jr voor zo'n TBS... Hoeveel mensen (zonder strafblad , TBS) maken een kans om ziekte te overleven voor dat geld ?... Blijkbaar is dit soort tuig de samenleving heel wat waard... noem het maar criminele verrijking of zo ????

tek | 21-06-23 | 11:12

Soms zou je de vraag kunnen stellen of behandeling nog wel zin heeft.

Duwbak_Linda | 21-06-23 | 09:41 | 6

ja de behandeling voor orgaan donor :)

tek | 21-06-23 | 11:13

@Duwbak_Linda | 21-06-23 | 10:36: Nou, bijvoorbeeld als "dummy" op een MMA school. Daar kunnen jongeren hun agressie kwijt en zich daarna keurig gedragen op het strand.

Sneerpoets | 21-06-23 | 18:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit is zo'n geval waarbij de doodstraf weer eens ter sprake moet komen.

Schadenfreude | 21-06-23 | 09:38 | 6

@Ichneumonidae | 21-06-23 | 09:51: dat levert alleen maar meer vragen op. Stel, een nabestaande vermoord de moordenaar. Wat dan? En wie bepaalt dat dan? Enz enz enz.

Hommel | 21-06-23 | 11:05

@Hommel | 21-06-23 | 09:47: Ik denk het wel. Waarom zou je nog geld, tijd aan dit soort pisvlekken spenderen, TBS poging 1, heeft niks uitgehaald, nu is het tijd voor een oog voor een oog.

4HoogAantWater | 21-06-23 | 11:10

@4HoogAantWater | 21-06-23 | 11:10: Ik ben met je eens dat je geen tijd en geld aan dit soort pisvlekken moet spenderen. Opbergen dus. De rest is mij te primitief. Het blijft bovendien een subjectief verhaal: een rechter gaat bepalen wie er dood moet en wie niet. We weten allemaal hoe weinig objectief rechters (want mensen) nu eenmaal zijn, dus die zou ik dat middel niet in handen willen geven.

Hommel | 21-06-23 | 11:29
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Cold-Cees | 21-06-23 | 09:38 | 1

Veel boosheid, maar ik verwacht toch minder dan bij een dode advocaat.
Dat zal aan het beroep van het slachtoffer liggen, zoals gewoonlijk.

funda | 21-06-23 | 09:38

De grote vraag is nu natuurlijk: hoe is het mogelijk dat deze levensgevaarlijke gek op de samenleving losgelaten werd?
En wat gaat er gebeuren met de psychiater die deze moord op zijn geweten heeft? Want zo kunnen we de schuldvraag rustig formuleren. De dader is een wilsonbekwame gek, dus degene die hem loslaat is rechtstreeks verantwoordelijk.
Mijn inschatting: glas, plas was.

KeesBruin | 21-06-23 | 09:36 | 2

Pech, toeval, niets.
GPT, schrijf een licht emotionele persverklaring over de gedode supermarkt-medewerkster van 300 woorden, schrijf dat absolute veiligheid niet bestaat, en benadruk het begrip 'samen'.

funda | 21-06-23 | 09:42

Daar heb ik nou helemaal niks over te melden. Oké vooruit twee woorden dan: Dikke kloothommel.

keistad | 21-06-23 | 09:36 | 4

@nobodiesunmighty | 21-06-23 | 09:44: En dan lezen we ergens dat een hulpverlener ervan overtuigd was dat hij écht stappen maakte in zijn ontwikkeling, en de rechter 'dat ook zag'. .

Hommel | 21-06-23 | 09:49

@nobodiesunmighty | 21-06-23 | 09:44: Eens, helaas zal dit alleen maar erger gaan worden. Die lui hebben vrij spel, waag het alleen niet om jezelf te verdedigen of zelf een mes te dragen voor dit soort mafklappers. Dan kan ineens alles en verdwijn je voor jaren.

keistad | 21-06-23 | 09:55
▼ 1 antwoord verborgen

Next ?

De rechtbank in Haarlem veroordeelde dinsdag de 36-jarige Haarlemmer Y.C. tot een jaar celstraf, waarvan een half jaar voorwaardelijk voor de overval op juwelier Lucardi. De manager van die winkel in de Grote Houtstraat in Haarlem kreeg op 28 januari de schrik van haar leven. Ze werd geconfronteerd met een lachende man, die zei dat het om een overval ging.

De straf die de rechtbank heeft opgelegd is lager dan de eis van de officier van justitie. Die had anderhalf jaar celstraf geëist. De Haarlemmermeer was door zijn stoornis verminderd toerekeningsvatbaar en de rechtbank vindt het belangrijk dat hij de zorg blijft houden, die hij nu al heeft. De man woont normaal gesproken begeleid, heeft een bewindvoerder en nog een flink aantal andere hulpverleners die hem bijstaan. De rechtbank vindt het belangrijk dat zijn woonplek en die zorg niet in gevaar komen door de Haarlemmer te lang in de cel te houden.
www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf2023062...

Cornelis12 | 21-06-23 | 09:35 | 2

Had diezelfde rechtbank ook nog iets te zeggen over het gevaar dat potentiele slachtoffers lopen? Oh nee, rechters doen alleen "achteraf" zaken.

Sneerpoets | 21-06-23 | 10:29

Het mag wat kosten met al die begeleiders!

Volgens mij zijn gesloten inrichtingen zoals die er vroeger waren beter en goedkoper!

Als_je_me_nou | 21-06-23 | 11:13

Keer op keer blijkt dat NL gewoon een open GGZ instelling is, soort van kingsize Pompekliniek gaaf land!

william7055 | 21-06-23 | 09:35

The Netherlands, the Lands of the Free.

Patje | 21-06-23 | 09:35

Kunnen we niet een crowdfunding actie beginnen om de staat aan te klagen? Incl de rechter, TBS kliniek en Minister van justitie en veiligheid (!) wegens plichtsverzuim?

Het moet een keer klaar zijn met dit soort psychopaten lekker loslaten op de mensen vanwege.... ja vanwege wat eigenlijk? Een debiele sociaal medewerker met messias waanideeen?

De staat faalt. Aanpakken die hap!?

Als_je_me_nou | 21-06-23 | 09:35 | 3

Onmogelijk, de rechterlijke macht is ook corrupt.

Bromvlieg | 21-06-23 | 09:42

Kom er maar in Sylvana....

hans6100 | 21-06-23 | 09:45

@Bromvlieg | 21-06-23 | 09:42: Dan nemen we dat ook mee! Eisen we een nieuwe rechter wegens 'vooringenomenheid'. Zetten we vol druk via media, politiek etc.

Gooien we desnoods het land plat uit protest. (daarom ook de crowdfunding).

Klimaat is allemaal leuk en aardig, maar als je je leven niet meer zeker bent in NL.... gaat er iets goed mis!

Als_je_me_nou | 21-06-23 | 09:51

Hoe meer ik lees over dit mislukte mens, hoe bozer ik word.

Slachtoffer is zo te lezen willekeurig en was 100% te voorkomen. Ik gok dat de mensen die roepen dat straffen geen zin heeft (wat misschien klopt, dus voor altijd opsluiten in casu als dit) straks met percentages gaan strooien. Mensen die daders humaniseren en van slachtoffers cijfers maken.

Omdat die AH bekend terrein is maakt dit dat deze moord veel indruk op me maakt. Ik kan me niet voorstellen hoe de familie van het slachtoffer zich nu voelt, wetende dat het bekend was dat deze man een spoor van dood en verderf achter zich laat.

Roos | 21-06-23 | 09:34 | 6

@Als_je_me_nou | 21-06-23 | 09:44: We laten het niet alleen gebeuren, op de treurbuis krijgen we dan 's avonds, na ons werk, ook nog te horen dat we eigenlijk allemaal seksistische nazi's zijn. De zelfkastijding is groot in dit land.

R.F.Pickering | 21-06-23 | 09:54

@Hommel | 21-06-23 | 09:53: Met covid was de wet in weken aangepast! Dus het kan wel. Men wilt gewoon niet, en daar zit mijn woede!

Als_je_me_nou | 21-06-23 | 09:54

In een andere tijd hadden ze hem op het toernooiveld gevierendeeld. Dat waren nog eens tijden. Deze pisvlek en helaas vele andere TBS-ers, verdienen geen seconde van onze tijd. En de behandelaar die voor z'n vrijlating heeft getekend zou beter op z'n (of haar) plaats zijn bij de lokale kinderboerderij.

4HoogAantWater | 21-06-23 | 11:19
▼ 3 antwoorden verborgen

End touw en een boom.
We laten veel te veel uitschot in leven tegenwoordig.

kibbesoeb | 21-06-23 | 09:34 | 3

In de dierenwereld wordt zulk genetisch afval vanzelf uit de genenpool verwijderd. Zouden mensen (ook dieren tenslotte) ook moeten doen, of overlaten aan Moeder Natuur.

Wayfaring stranger | 21-06-23 | 09:39

@Wayfaring stranger | 21-06-23 | 09:39: Moeder natuur? Een hennepvezel touw dus.

Reagiertank | 21-06-23 | 09:42

In veel landen worden onschuldige mensen voor niks (homos/politieke overtuiging) Om zeep geholpen. Hier in NL worden gevaarlijke en verknipte figuren eindeloos behandeld (omdat we kennelijk denken dat iedereen te genezen is) en weer op de maatschappij losgelaten. Volkomen krankzinnig.

James_t_kruk | 21-06-23 | 09:47

En als het Wetboek van Tapu was gevolgd had deze man gewoon levenslang vast gezeten en had deze dame nog geleefd.
Maar hé, onze rechters zijn meer begaan met de belangen van daders dan met het beschermen van de maatschappij tegen levensgevaarlijke gekken.

Tapu | 21-06-23 | 09:31 | 3

Overigens mis ik moord in zijn antecedenten (tot gisteren dan). Waar baseer je dat op, Struikrover? Het artikel in de T rept er niet over.

Tapu | 21-06-23 | 09:36

Zie het al. In het artikel over Curaçao. Vreemd dat de T dit feit niet noemt.

Tapu | 21-06-23 | 09:40

Het is nu even doorbijten Jamel, maar we gaan keihard aan de slag met jouw resocialisatie, dat is in ieders belang. Er zijn al specialistenvergaderingen tot in 2024 gepland, en we gaan hier samen uitkomen.

funda | 21-06-23 | 09:31 | 2

'Want ik zie ook dat je aan je toekomst werkt en die kans verdien je ook.'.

Hommel | 21-06-23 | 09:50

Is er al een crowd-funding voor Jamel?

Afstandnemer | 21-06-23 | 09:53

Zoals ik het hoor een schoolvoorbeeld van iemand die je een tweede kans kunt geven. Blij dat al die deskundigen en consultants het ermee eens waren.

Baksteenbakker | 21-06-23 | 09:30 | 2

Inmiddels had hij al een derde en vierde kans gehad....

Roos | 21-06-23 | 09:35

I can't breathe. Zoiets zal het worden.

horsteknots | 21-06-23 | 09:28

Wat een vreemd verhaal eigenlijk.

In de UK, niet in een politiek vaag land, heeft de rechter op basis van een aantal redenen de samenleving willen beschermen tegen hem.
Zijn die redenen in Nederland dan opeens in rook op gegaan of zo?

AdvocatusDiaboli | 21-06-23 | 09:28 | 5

@wilmeister00 | 21-06-23 | 09:30:
Dan kan toch niet het hele verhaal zijn.
Straffen dienen voor gedragscorrectie.
Maar dit soort types zijn niet te corrigeren blijkbaar.

AdvocatusDiaboli | 21-06-23 | 09:33

@AdvocatusDiaboli | 21-06-23 | 09:33: En dat is dus precies waar het misgaat. Ze dienen *deels* voor gedragscorrectie. Het is leuk meegenomen als dat lukt. Ze dienen ook (en wat mij betreft grotendeels) ter bescherming van de samenleving.

Mbovenka | 21-06-23 | 10:58

Nederland deugt liever dan echte straf opleggen.

Zalwelweer | 21-06-23 | 14:41
▼ 2 antwoorden verborgen

De vraag is wie de man in Nederland heeft vrijgelaten terwijl de Engelse rechter hem nooit meer op straat wilde zien.

wilmeister00 | 21-06-23 | 09:28 | 3

Ook mijn vraag. Gedeporteerd naar NL en gewoon losgelaten. Duh?

horsteknots | 21-06-23 | 09:30

@horsteknots | 21-06-23 | 09:30:
Dat past in de Nederlandse traditie. Afval wordt hier met open armen ontvangen en krijg je nooit meer het land uit.

gestoptmetroken | 21-06-23 | 09:33

Deze man is ziek. Degenen die het besluit nemen hem los te laten in de samenleving zijn de misdadigers.

HeerVanStand | 21-06-23 | 09:27

En dan nog durft men te beweren dat men hier streng straft.

Deflatiemonster | 21-06-23 | 09:26 | 3

Nou, rij vanmiddag maar eens een rondje met een aanhanger met een kapot knipperlicht, dan zul je wat meemaken.

wilmeister00 | 21-06-23 | 09:29

Zeker wel. 48 man politie paraat om je scootertje op de rollerbank te testen. Is het je snelheid niet dan zoeken ze wel een dood vliegje op je nummerbord. May the WOK be with you!

Lorejas | 21-06-23 | 09:42

@Lorejas | 21-06-23 | 09:42: onlangs meegemaakt, aan de kant gezet om te checken of de meegevoerde spullen voor de stort -nog geen kilometer ver- wel goed vastgemaakt waren.

Dat steekt toch als ik verder het tuig op straat maar zie doen...

Edit: o... ik kreeg een formele waarschuwing...

Roos | 21-06-23 | 10:18

"We moeten beseffen dat we collectief een stukje doder zullen worden"

pollens | 21-06-23 | 09:26 | 1

Zo is dat, reeds!

funda | 21-06-23 | 09:33

Is het vaasje van Mark nog wel heel? Pffff... gelukkig.

Afstandnemer | 21-06-23 | 09:25 | 1

Mark "Secondelijm" Rutte zal je bedoelen.
Het vaasje is niet meer om aan te zien!

Ernst Oosters8389 | 21-06-23 | 11:03

In sommige landen en culturen worden dit soort types 'succesvol'.
Soms worden ze zelfs de baas van een land of een sekte of een bedrijf.

Daarom werken totalitaire systemen nooit, en libertaire systemen ook niet.
Omdat niet alle mensen engeltjes zijn.

AdvocatusDiaboli | 21-06-23 | 09:25 | 1

En in sommige landen regelt men het zelf. Gewoon die gekke neef een dagje meenemen naar het bos/moeras en zonder hem terugkeren. Maar deze Jamel is iets te gehaaid, gok ik zo.

Deflatiemonster | 21-06-23 | 09:29

Volgens Knoepert moeten wij juist trots zijn op ons prachtige TBS systeem

uisge baugh | 21-06-23 | 09:23 | 1

Vanuit een helikopterblik geredeneerd heeft Knoepert ook gelijk en wijzen de cijfers uit dat recidive betrekkelijk minder vaak voorkomt dan bij geen behandeling. Het betrekkelijke is gelijk het pijnlijke want onze aanpak leidt dus ook tot dit soort schrijnende miskleunen waar TBS faalt en een ‘opsluiten-zonder-sleutel’ systeem zoals in USA veel ellende had voorkomen. Er is dus geen gemakkelijke uitkomst.

_pacman_ | 21-06-23 | 09:26

Even wachten tot hij weer vrij is.

Ik denk over twee weken.

Kaas de Vies | 21-06-23 | 09:23 | 3

Eerst nog weekendverlof.

TurpinDick | 21-06-23 | 09:28

Hoe moet dit land dan geschoffeld worden?

funda | 21-06-23 | 09:35

Back lives matter!

Normpje | 21-06-23 | 09:23

"De Engelse rechter stelde in het vonnis dat Jamel nooit meer op vrije voeten zou moeten komen ter bescherming van de samenleving."

Meer van deze rechters in Nederland graag.
Dat lijkt me een haarscherp oordeel.

Voor mij de vraag: waarom moet z'n bewezen delinquent dan nog zo nodig worden uitgeleverd aan Nederland, wat is dat het nut van?

Roos | 21-06-23 | 09:23 | 8

@Tiscali-2 | 21-06-23 | 09:35: D66 laat heel veel mensen vallen door op te komen voor een klein groepje waarvan je je ten zeerste kunt afvragen of ze dat verdienen. Tot D66 dat inziet (wat niet gaat gebeuren) is het dweilen met de kraan open.

_pacman_ | 21-06-23 | 09:38

@Zapata10 | 21-06-23 | 09:36:

Er zijn maar 11 TBS-klinieken in Nederland waarvan er twee van de Rijksoverheid zijn (Veldzicht, weet u nog? En Oostvaarderskliniek). Veel onderlinge concurrentie zal er niet zijn met de Rijksoverheid als grootste klant? Daarbij, hoe weet u of een kliniek een patiënt mag weigeren?

JJMS | 21-06-23 | 09:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat zei Franc Weerwind ook alweer?
Wen er maar aan.

Flipper | 21-06-23 | 09:22

Jamel Lomp?
Nomen est omen.

Hans Kwalzan | 21-06-23 | 09:21 | 1
-weggejorist-
Afstandnemer | 21-06-23 | 09:26
-weggejorist-
funda | 21-06-23 | 09:21

De rechter die deze man vrij heeft gelaten in Nederland te verantwoording roepen. Per direct ontslaan en verplicht de rest van z’n leven de vakken vullen bij de AH in Den Haag. Enige gepaste straf voor deze rechter. Tijd dat dit soort lui ook eens gestraft worden. Kijken of ze volgende keer nog een keer een fop straf uitdelen.

honde | 21-06-23 | 09:19

Meest effectieve en humane oplossing: natriumthiopental, pancuroniumbromide en kaliumchloride.

Docta | 21-06-23 | 09:19 | 4

In willekeurige volgorde.

horsteknots | 21-06-23 | 09:24

DihydoxiMonoOxide, tien minuten onderdompelen en hij is genezen.

4HoogAantWater | 21-06-23 | 11:25
▼ 1 antwoord verborgen

In de VS hebben ze zo'n mooi 'Three strikes and you're out' systeem, daarna een leven lang zeepjes oprapen in de gevangenis. Maar in Nederland geldt dat als vuig fascisme.

Festen | 21-06-23 | 09:19 | 1

Wel eens van Fentanyl floyd gehoord? Of die metro gek die door een ex-marinier in een houdgreep gehouden werd tot ie stierf? Hint; 42 x gearresteerd.

RtotheB | 21-06-23 | 17:23

In Nederland krijg je altijd een tweede kans, of een derde, of een vierde.

Jan_Pietersen | 21-06-23 | 09:18 | 3

Niet iedereen. Dat hangt van je politieke kleur af.

Tiscali-2 | 21-06-23 | 09:23

Voor de hoeveelste keer faalt het tbs systeem wederom?

laurentius | 21-06-23 | 09:17 | 1

Dat is al zo vaak gefaald dat de verantwoordelijke minister van Justitie en VEILIGHEID er niet eens meer voor opstapt.

4HoogAantWater | 21-06-23 | 11:27

Er zijn toch wel een aantal verantwoordelijken binnen de strafrechtketen met opnieuw bloed aan hun handen. Nou ja, nog wat bloemen en knuffel neerleggen bij de AH en nog even meelopen in de 538 ste stille mars en we gaan weer door tot het volgende slachtoffer van dit soort psychopaten.

johnyl | 21-06-23 | 09:17 | 3

Het volgende "incident".. En "het gevaar zit op (extreem) rechts". Heeft GS / Wilders / etc. de schuld hiervoor intussen al toegewezen gekregen..

Nederlandop1 | 21-06-23 | 09:21

“Hoe heeft dit kunnen gebeuren?” En gaat over tot de orde van de dag.

JJMS | 21-06-23 | 09:22

Ik denk dat alle media-aandacht die de verdachte inmiddels gekregen heeft een meer dan passende straf is en dus hoeft hij niet verder vervolgd te worden.

Hans Kwalzan | 21-06-23 | 09:17 | 2

Arme man. Slachtoffer van zijn slavernijverleden.

Afstandnemer | 21-06-23 | 09:21

@Afstandnemer | 21-06-23 | 09:21:

Exact. Dit is een prachtig voorbeeld van hoe het slavernijverleden nog steeds 'doorwerkt' in de huidige generatie van 'nazaten'.

Dit los je alleen maar op door nog veel vaker excuses aan te bieden - Delft gaat het nu ook waarschijnlijk doen, las ik (Delft? Heeft Delft een rol gespeeld in de trans-Atlantische slavernijhandel dan? Ja, natuurlijk, zoals ieder dorp en iedere Nederlander feitelijk 'schuldig' is - en eindelijk eens een begin te maken met de 'herstelbetalingen'. Die dikke sigaren van Jamel Lomp zijn ook niet goedkoop, tenslotte.

Dr_Johnson | 21-06-23 | 09:31

Zo'n figuur heeft Nederland waarschijnlijk al meer dan 2 miljoen euro gekost. En niets opgeleverd. Alle belasting die enkele reaguurders in hun hele leven betaald hebben is opgegaan aan deze man

TurpinDick | 21-06-23 | 09:17 | 2

De samenleving geeft zo wie zo te veel uit aan mensen die het helemaal niet meer verdienen. Kinderen die vanaf hun 12de of zo bij een phychiater lopen en dan op hun 18de de mist in gaan zonder hulp. Als je in 6 jaar tijd iemand niet kan helpen dan betreft het een kansloos persoon of je betaalt een incompetente hulpverlener te veel. Alle derde, vierde, vijfde, ... kansen zijn verspilling van gemeenschapsgelden.

Gebakschep | 21-06-23 | 09:22
-weggejorist-
eerstneukendanpraten | 21-06-23 | 09:16 | 1

Het leven in Nederland is werkelijk fantastisch!

Chillen, dikke sigaren roken, een beetje afpersen, een beetje bedreigen, een beetje zwaar mishandelen, een beetje met een mes doodsteken...... Wat wil een mens nou nog meer?

Ik als bezorgde oorspronkelijke, autochtone Nederlander vraag me dan af: wanneer wordt deze meneer - en meneren zoals deze Jamel Lomp - voorgoed geretourneerd naar Curaçao? Dat mag niet, dat kan niet, want Curaçao is een zelfstandig land binnen het Koninkrijk der Nederlanden, zegt u? Dan moet er maar eens heel snel wetgeving in Den Haag ontwikkeld worden die eea wel mogelijk maakt.

Nederland wordt een steeds groter gekkenhuis.

Dr_Johnson | 21-06-23 | 09:16 | 4

Het Nederlandse volk is een deurmat waar andere volken hun voeten aan afvegen.

Martinus.J | 21-06-23 | 09:29

@JJMS | 21-06-23 | 09:21: Het is maar een klein eiland hoor. Vol met belastingontwijkers die het menen zo fijn te hebben in dat semi derde wereld land.

Maar goed, dan ben ik fout als ik dat zeg.

Wat een práchtig eiland, wat een héérlijk weer en wat een áárdige mensen.

Niks aan gelogen trouwens.

Zomaarwat | 21-06-23 | 09:30
▼ 1 antwoord verborgen

Soms zijn die Texanen zo gek nog niet, in tegenstelling tot deze gek.

_pacman_ | 21-06-23 | 09:14

Artikel 307
1 Hij aan wiens schuld de dood van een ander te wijten is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
Kan het OM niets eens een psychiater uit zo'n TBS kliniek vervolgen? Een beoordeler aldaar heeft een grove fout gemaakt door deze veelpleger in vrijheid te stellen.

Gebakschep | 21-06-23 | 09:13

Zojuist in het nachttopic geplaatst, nu nog maar een keer in de herhaling;

Zou deze dader niet te linken zijn met die moord op de hardwerkende Chinese ondernemer die vlak voor kerst 2014 voor nog geen €100 uit het leven werd geschoten en waarvoor iemand nu, misschien onschuldig vastzit (V. Rombley)?

Cunucu | 21-06-23 | 09:13 | 2

Nee, de dader daarvan zou een stuk kleiner zijn dan Rombley. En aangezien Jamel hier een vrij forse kerel is, lijkt het me sterk dat hij hier iets mee te maken heeft.

usb stok | 21-06-23 | 09:22

@usb stok | 21-06-23 | 09:22: Thanks! En de dader (even uit mijn hoofd) zou linkshandig zijn geweest en deze Jamel lijkt me ook rechtshandig.

Cunucu | 21-06-23 | 09:26

Los het op, ik kijk wel even de andere kant op en zal zwijgen.

Zoelense Hobbyboer | 21-06-23 | 09:11 | 1

De overheid en haar deugpopulatie aan politici en ambtenaren zetten hun hardwerkende nette burgers graag tussen allerlei vrijheidsbeperkende hekken als het gaat om mogen vissen, landbouwen en vee telen, als het gaat om kantoren en woningen die je bezit verhuren en als het gaat om belasting betalen, maar een ramp voor de maatschappij is alleen maar een welkome steen in het fundament van de macht. Geen machtsdenker die dit wil oplossen. Zoals ze helemaal niks willen oplossen. Doel is u bang te maken. Doel is dat u denkt dat wat u denkt slecht is. Doel is dat u achter de machthebbers aanloopt.

Volgens mij zijn dit soort mensen de grote vrienden van e politici die zogenaamd genuanceerd zijn, die voor TBS zijn, voor het afschaffen van levenslang want uitzichtsloos, voor tweede, derde en vierde kansen, kortom, veel betere mensen zijn dan u en ik.

We moeten knielen, we zijn deplorables.

Deze man verdwijnt gewoon uit beeld en staat over een jaar of 10 weer vrolijk op straat. Zelfs Volkert lukte dat. Dus 10 jaar is al rijkelijk ruim geschat.

Heil aan onze deugers, de genuanceerden en de toleranten. Zij zijn het goede. Wij zijn het domme plebs. Vergeef ons onze praktische inslag en onze nzet voor het welzijn van de maatschappij. Dat komt natuurlijk pas nádat aan alle deugen is voldaan.

Zomaarwat | 21-06-23 | 09:22

Stop dit soort gestoorden ( ik geloof niet dat deze gast gestoord is, want waar hij moet steken dat weet hij dan weer wel, een gestoorde steekt zichzelf neer ) op de stoel, of levenslang black dolphin.. dat doen ze dan wel goed in rusland.

broervandenhollander | 21-06-23 | 09:11

Curacao, Engeland, Nederland, allemaal probeerden ze van dit probleemgeval af te komen. Wat voor kliniek koopt een enkeltje Curacao voor een cliënt met ernstig psychische problemen?
Als je zijn achtergrond leest, was het een kwestie van tijd voordat het mis ging.

usb stok | 21-06-23 | 09:11 | 1

Nederland is het afvoerputje van de wereld. Was hier prima op zijn plek dus. En over een jaar of 5 weer opnieuw.

geheelvergeter | 21-06-23 | 09:42

Ik moet meteen aan black lives matter denken.

Zouden er nog blanke mensen zijn die deze meneer durven aanpakken?

Serieus. Als je zo een agressieve gevaarlijke gek, net zoals die Amerikaanse meneer die een mes op de buik van een zwangere vrouw zette, hard aanpakt, is er altijd een kans dat het misgaat. En voor je het weet staat er dan een camera op en gilt de hele deuggemeenschap ‘racist’.

Laten we wel wezen, dat is de maatschappij zoals hij nu is.

Hoe onwenselijk ook, is het dus wel te begrijpen dat deze meneer zijn zoveelste ‘kans’ gaat krijgen.

Zomaarwat | 21-06-23 | 09:11 | 1

Wellicht is er in de regering hier ook wel iemand te vinden die " Thank you for your service." wil zeggen.

LoesjeP | 21-06-23 | 09:21

Maar goed, het zelfreinigende vermogen van onze onderwereld is al bijna net zo absoluut afwezig als dat van de landelijke politiek.

Conan de Rabarber | 21-06-23 | 09:10

Hebben inwoners van Curacao eigenlijk de Nederlandse Nationaliteit?

TurpinDick | 21-06-23 | 09:10 | 1

Helaas wel

Jafco | 21-06-23 | 09:43

He can't breath.. Het zou een mooi eind zijn voor hem.

Mokum Kosher | 21-06-23 | 09:10

Deze man, of eerder dit beest, zou zo snel mogelijk moeten stoppen met roken.

laurentius | 21-06-23 | 09:09

Welke instelling heeft vastgesteld dat dit sujet weer vrij kon worden gelaten in de maatschappij?

Mahatma | 21-06-23 | 09:08 | 3

Is D66 ook een instelling?

NLgaatnaardeklote | 21-06-23 | 09:10

Uiteindelijk bepaalt een rechter dat.

JJMS | 21-06-23 | 09:10

Dat spelletje wordt nooit gespeeld. Dat zou namelijk 'verantwoordelijkheid nemen' betekenen en dat doe je niet in Nederland. De werkelijkheid is zo complex namelijk... Er is altijd met recht iemand anders aan te wijzen.

konjodebonjo | 21-06-23 | 15:39

"Onze gedachten gaan uit naar familie, vrienden en collega's. Wij richten ons nu op de zorg voor onze collega's in de winkel."

Het is overal hetzelfde liedje. Het was iemand met TBS en die berucht was gevaarlijk te zijn. Welke idioot heeft hem terug de samenleving in gestuurd? Ontslaan.

Telaat123 | 21-06-23 | 09:07 | 2

Ontslaan en poosje in zelfde cel als totaalranddebiel jamel zetten.

TheGreatMachine | 21-06-23 | 09:10

Ontslaan is te makkelijk. Strafrechtelijk vervolgen. Misschien dat ze dan eens aan de maatschappij denken in plaats van aan de dader.

Mokum Kosher | 21-06-23 | 09:11
-weggejorist-
Afstandnemer | 21-06-23 | 09:07

De stok achter de deur is god zeggen wetenschappers

RickTheDick | 21-06-23 | 09:06

Het is vreselijk duur om zo iemand voor de rest van zijn leven liefdevol plat te spuiten. En daarom doen we dat niet. Ook de GGZ is voor een groot gedeelte geprivatiseerd en die doen om winstgevend te blijven liever niet de complexe zware gevallen. Daar is geen dubbeltje aan te verdienen.

Zapata10 | 21-06-23 | 09:06 | 2

En de jaardosis ineens toedienen? Scheelt tijd.

Afstandnemer | 21-06-23 | 09:08

Yup. Zo iemand een jaar verzorgen in een instelling is ongeveer even duur als een asieleiser volledig accomoderen (all-in). Met de wekelijkse instroom updates weet u waar de politiek voor heeft gekozen terwijl tegelijkertijd gigantisch is bezuinigd op gevangeniswezen, TBS en geestelijke gezondheidszorg.

_pacman_ | 21-06-23 | 09:17

Laat hem voor Zelensky of mijn part voor Poetin in de voorste linies vechten zodat hij snel kennis kan maken met zijn schepper.

NLgaatnaardeklote | 21-06-23 | 09:05 | 1

Ja joh, stuur hem nog een keer de straat op... Gewoon in een kelder opsluiten en ooit meer naar omkijken, gaat na een tijdje even stinken maar dat doet deze zaak toch al.

4HoogAantWater | 21-06-23 | 11:32

Maar kende hij het slachtoffer nu? Vermoed van niet.

Après toi | 21-06-23 | 09:05

Is er - behalve de naïeve dwazen in Den Haag- nog iemand die hier verbaast over is? Hoe kan het dat iemand met een strafblad als een WC rol gewoon weer vrolijk op straat loopt?

Jafco | 21-06-23 | 09:05 | 1

Probleem is dat hij in meerdere landen heeft gewoond en is veroordeeld. Gok ik.

Après toi | 21-06-23 | 09:06

Mijn dochter werkt bij de Appie, weet niet wat ik zou doen als het mijn dochter was geweest maar veel kans dat mijn rentepolis niet aan mijn pensioen besteed zou worden maar aan een celmaatje dat hem in zijn slaap met zijn eigen kussen zou willen smoren.

Conan de Rabarber | 21-06-23 | 09:05 | 3

U bent een zachtaardig mens.

_pacman_ | 21-06-23 | 09:46

Celmaatje? In Nederland heeft een gedetineerde recht op privacy, dus vrees dat hij gewoon recht heeft op een eigen stek. Wat mij betreft op een begraafplaats.

baarbar64 | 21-06-23 | 09:56

@baarbar64 | 21-06-23 | 09:56: Wat dacht je van uitstrooien en er een dikke laag asfalt overheen storten, wat mij betreft verdient zo'n figuur geen plekje op een begraafplaats.

4HoogAantWater | 21-06-23 | 11:35

Kennelijk zijn we al maatschappij serieus bereid meerdere(!) moorden te accepteren in ruil voor individuele vrijheid. Je kunt je afvragen of dat nog wel met 'rechtvaardigheid' heeft te maken.

blikjegrolsch | 21-06-23 | 09:04 | 7
-weggejorist-
J-van-de-Bontekoe | 21-06-23 | 09:20

Helder omschreven! Dit uitgangspunt geldt dus ook voor jou en mij, ter geruststelling.

Ad_Hoc | 21-06-23 | 09:23

@Patje | 21-06-23 | 09:14: Aha, dat haalde ik niet uit eerdere berichten. Inderdaad levensgevaarlijk. Had achter slot en grendel gemoeten.

Après toi | 21-06-23 | 09:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Het levende bewijs dat de doodstraf in sommige extreme gevallen gerechtvaardigd is. Want waarom moest het leven van bewezen moordenaar Jamel koste wat kost worden gespaard, met als redelijk voorzienbaar en waarschijnlijk gevolg dat andere (onschuldige) mensen later door dit beest zouden worden vermoord?

Zie ook: Michael Panhuis.

Professor Superhirn | 21-06-23 | 09:04

Ik zie het getal ‘66!

Normpje | 21-06-23 | 09:03

Er zal niets gaan veranderen in dit land en tevens niet in Europa. In andere delen van de wereld sluiten ze dit soort idioten gelukkig wél voor de rest van hun leven op. Of nog beter, komen dit soort figuren eenvoudig om het leven, opgeruimd staat netjes. Vergis je niet, als de gemiddelde Nederlander werkelijk op de hoogte zou zijn van het aantal gevaarlijke debielen die bij hem/haar in de buurt wonen, maar eigenlijk achter slot en grendel hadden moeten zitten, deden ze nachts geen oog meer dicht. Dat was een uitspraak, inmiddels 40 jaar geleden van een politie agent toentertijd, kun je nagaan hoe de situatie na 40 jaar links pappen en nathouden is. Man, man, man wat een land.

Boerenverstand99 | 21-06-23 | 09:03

Dus waarom zette Nederland hem niet uit naar een slavenkamp in het Midden-Oosten?

Adriel | 21-06-23 | 09:03 | 1

Uitzetten, dat hadden ze inderdaad moeten doen. Z'n bloedsomloop dan wel te verstaan.

4HoogAantWater | 21-06-23 | 11:37
-weggejorist-
Cold-Cees | 21-06-23 | 09:02

Het Europese Hof van de Rechten van de Mens oordeelde dat een levenslange straf zonder perspectief op vrijlating inhumaan was. nos.nl/artikel/2115592-hoge-raad-wach... Onze Hoge Raad nam die gedachte over.

Elke keer dit soort monsters vrijlaten is inhumaan voor de slachtoffers.

Deze supermarktmedewerker had helaas geen team van advocaten en activisten die voor haar belangen opkwamen, en daarom rust zij nu in vrede.

Feynman | 21-06-23 | 09:02 | 11

@SamV | 21-06-23 | 09:20: Noem je het simulatie (staat ook in DSM) en verleng je gewoon eindeloos.

Ichneumonidae | 21-06-23 | 09:23

Ik ben benieuwd of de nabestaanden nu iemand, die hierover beslist heeft, kunnen aanklagen wegens nalatigheid. Het advies van de Britse rechter was duidelijk, maar iemand wist het toch beter hier in Nederland.

The_Black_Knight | 21-06-23 | 09:25

@Roos | 21-06-23 | 09:16: Een andere prangende vraag is: Hoe kan een TBS-er ontsnappen naar de U.K.? En waarom zijn we niet gewaarschuwd dat ie was ontsnapt?

4HoogAantWater | 21-06-23 | 11:40
▼ 8 antwoorden verborgen

Je moet die man ook gewoon met rust laten en zijn gang laten gaan. Dan is er niets aan de hand.

Keutels | 21-06-23 | 09:00

Sommige delinquenten zijn nou eenmaal niet te helpen.
Ben erg benieuwd welke psycholoog van de Tbs-kliniek meneer weer helemaal klaar vond om zijn plekje in de maatschappij terug te krijgen om wéér een nieuwe kans te krijgen. Lekker gewerkt pik?

pibasso | 21-06-23 | 08:59 | 7

@JJMS | 21-06-23 | 09:13: Advies wordt bijna altijd klakkeloos overgenomen, dus.............

pibasso | 21-06-23 | 09:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Lang straffen helpt niet hoor ik altijd. Het zal dan wel zo zijn.

yeps | 21-06-23 | 08:59 | 5

Dan zit er maar één ding op: doodstraf invoeren en snel uitvoeren. Dan wordt er niet lang gestraft. Tenzij je je de dood als voor eeuwig ziet, dan weer wel natuurlijk.

The_Black_Knight | 21-06-23 | 09:17

@Après toi | 21-06-23 | 09:28: Het blijft je/ons achtervolgen. En juist dit bericht over J.L. maakt heel wat los. Je wil het zo graag wegstoppen maar dat lukt niet. Zoveel emoties... Je wil er niet over praten en tegelijk wil je het uitschreeuwen.

Pardoes | 21-06-23 | 09:40
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Zeurders | 21-06-23 | 08:59

Maar even. In Groot-Brittannië werd hij vastgezet en mocht hij nooit meer op vrije voeten komen. Hij is uitgezet naar Nederland alwaar hij vrij mocht rondlopen. Dat kan toch niet?

Madame Poitiers | 21-06-23 | 08:59 | 5

@wakker worden | 21-06-23 | 09:08:
Ik helemaal niet. Zo'n figuur ben je toch liever kwijt dan rijk.

Keutels | 21-06-23 | 09:12

@Keutels | 21-06-23 | 09:12:
En daar zijn oplossingen voor.
Maar die Joris ik zelf wel even.
……

J-van-de-Bontekoe | 21-06-23 | 09:15

@wakker worden | 21-06-23 | 09:08: Nou ja, of in Nederland. Uitleveren om hier de straf uit te zitten is één ding, maar waarom hebben onze rechters dan de arrogantie om de straf in te korten? "Aanpassen aan de Nederlandse strafmaat" noemen ze dat. Ik persoonlijk vind de Nederlandse strafmaat volledig van de pot gerukt.

Trekhaas | 21-06-23 | 09:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen verdiend een tweede kans, en een derde, en een vierde, en een ...

Peerkeoud | 21-06-23 | 08:58 | 1

Iedereen, behalve de burger die door formulieren de fout in gaar.

Ing. eslapen | 21-06-23 | 09:05

Slecht werkgeverschap van AH. Het personeel is duidelijk onvoldoende bewapend.

Afstandnemer | 21-06-23 | 08:56

Na uitgebreid onderzoek door 15 specialisten blijkt dat Jamel vooral zelf het slachtoffer is.

TurpinDick | 21-06-23 | 08:56

Sorry, maar soms moet je gewoon beslissingen durven nemen om de samenleving te beschermen. 3 strikes, you’re out.

Justin_Case | 21-06-23 | 08:55 | 3

Hoezo 'sorry'?

Afstandnemer | 21-06-23 | 08:57

En dan op zo'n gepolsterde bedbank, met de armen vastgeriemt een lethale dosis van zijn lievelings drug ingespoten krijgen..

Conan de Rabarber | 21-06-23 | 08:58

@Conan de Rabarber | 21-06-23 | 08:58: Jamal blowt graag, op de foto steekt ie net een blunt op.

Super Vaagstra | 21-06-23 | 09:02
-weggejorist en opgerot-
Hellsmurfje | 21-06-23 | 08:55

Permanente verbanning. Ik voel er wel wat voor. Eventueel ben ik beschikbaar om dat te regelen. Om reden van joris laat ik het hierbij.

BoerKoekoek | 21-06-23 | 08:55 | 1

Testpiloot met enkele reis naar Mars. Elon, lees je mee?

Zalwelweer | 21-06-23 | 14:29

Een monster. Gedreven door innerlijke demonen. Dat zijn de gevaarlijkste. Jammer dat die Engelsen hem niet echt levenslang hebben gegeven maar hem in plaats daarvan hebben uitgezet.

adhd-je | 21-06-23 | 08:54

Black Lives Matter *mompelt*

-PR- | 21-06-23 | 08:54 | 4

dat hoor je nooit bij dit soort moordpartijen. In Nottingham ook geen onvertogen woord terwijl de steker wel degelijk op ras blanken vermoordde

AntiZanicz | 21-06-23 | 09:39

Wat was de kleur van het slachtoffer (en dan letterlijk; slacht-offer)?

Sneerpoets | 21-06-23 | 10:13
▼ 1 antwoord verborgen

Maar waarom dan een foto van Rasta Rostelli boven dit topic?

Conan de Rabarber | 21-06-23 | 08:53 | 2

Dat is niet RR dat is Bud Spencer.

hero_of_heaven | 21-06-23 | 09:02
-weggejorist-
Randys_Mind | 21-06-23 | 08:52

Naar de Pompekliniek en daar kan hij weer wegwandelen.

BrutusBosch | 21-06-23 | 08:52 | 1

Snap nog steeds niet dat daar geen driedubbel hek omheen staat met daartussen een mijnenveld of een gracht met krokodillen of iets anders milieuvriendelijks.

Conan de Rabarber | 21-06-23 | 09:00

Philip O., al net zo gestoord, mocht op onbegeleid verlof. In de metro stak hij Joost Wolters dood, likte het mes af terwijl hij een vreugdedansje maakte.

Onbegeleid verlof. Ik heb een hard hoofd in ons systeem.

Madame Poitiers | 21-06-23 | 08:52 | 3

Verschrikkelijk beleid.

Patje | 21-06-23 | 09:12

@VP732 | 21-06-23 | 09:02: Nou, er is "sorry" gezegd, dus alles is toch weer goed? Werkt bij mijn vrouw ook altijd...

Sneerpoets | 21-06-23 | 10:12

Op Curacao sturen zulke misfits met opzet naar NL. Er wordt zelfs geld ogpehaald in de buurt om het enkele reisje voor zulk gajes te betalen. Wij zitten sofort met zo'n moordenaar die ook nog in de zorg valt en ook een uitkering krijgt.
Welke gek heeft er meegewerkt aan uitzitten in eigen land? En wie maakt van nooit-meer-vrij dan direct naar huis? Die documentatie blijkt straks uit het IT systeem verdwenen. Net als in Alphen in de RIjn.

AntiZanicz | 21-06-23 | 08:52 | 3

Hier schijnt een kliniek zijn vliegreis terug naar Curaçao te hebben betaald, om van dat monster verlost te zijn.

Madame Poitiers | 21-06-23 | 09:00

@Madame Poitiers | 21-06-23 | 09:00: maar toen hebben ze op Curacao opnieuw gecollecteerd?

AntiZanicz | 21-06-23 | 09:37

Het zou me niks verbazen dat er een groot deel van dit soort mensen de samenstelling van de "1000-per-week" bezetten. Misschien zelfs geholpen door lokale gemeentes uit die landen, de landen waar Nederland o.a. financiële hulp biedt...

Sneerpoets | 21-06-23 | 10:11

Niet alleen Jamel heeft bloed aan zijn handen..

Patje | 21-06-23 | 08:51 | 2

Zowel Jamel als de anderen beseffen dat helemaal niet.

Keutels | 21-06-23 | 09:02

Hij zal wel een moeilijke jeugd hebben gehad. En iedereen verdient een tweede kans.

matatwork | 21-06-23 | 08:50 | 4
-weggejorist-
Bakkeleures | 21-06-23 | 08:52

@redthehaghue | 21-06-23 | 08:51: die popo werkt gewoon door en krijgt weldegelijk een baantje elders. Goed betaald en met geringe inspanning. Denk maar aan heel wel wat erger als Fred Verzet Buffing, gelukkig niet meer hier.

AntiZanicz | 21-06-23 | 08:53

Hij heeft een tweede, derde en vierde kans gehad als ik zijn achtergrond belees.

Roos | 21-06-23 | 09:18
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland