FUNCTIE ELDERS NOG SMERIGER. Jorritsma en Ollongren wilden altijd al van Omtzigt af
Wat iedereen wist, en waar iedereen over loog
Water is nat. De paus is katholiek. En de functie elders leugen was nog veel smeriger dan we al wisten. "De verkenners Annemarie Jorritsma (VVD) en Kajsa Ollongren (D66) zagen toenmalig CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt vanaf het begin van de formatie in 2021 als een probleem en een risico voor de stabiliteit van een toekomstig kabinet. Tijdens een vertrouwelijk en informeel gesprek met toenmalig Kamervoorzitter Khadija Arib sorteerden zij voor op kabinetsdeelname van het CDA, en concludeerden tegelijk dat de positie van Omtzigt onhoudbaar (sic) was." Maar ja. Toen kwam die foto. Met die tekst. 'Functie elders'. En toen deden Jorritsma, Ollongren en Rutte, laten we zeker Rutte niet vergeten, wat je in Den Haag hoort te doen op zo'n moment. Liegen liegen liegen liegen liegen liegen en liegen, tot het echt niet meer gaat, iets toegeven, en dan weer liegen liegen liegen liegen liegen en liegen (oh nee wacht dit is een populistisch frame). Dat verdient geen motie van afkeuring. Dat verdient een motie van afrekening. Rutte rot op.
Bleek 1 april grap
Social
Reaguursels
InloggenT is net als in de oorlog.... ‘Ook in de politiek sneuvelt de waarheid als eerste bij communicatie'strategen.’
Spreekbuizen namens een ander
Gadverdamme, ruggengraatlozen zonder eigen mening.
Broer van Valentijn zeker, ook zo'n stemmingmaker.
Zojuist nog even op het linkje "populistisch frame" in bovenstaand artikel geklikt.
Mijn God, die Jan Driessen, wat is dat een totale lul, met zijn complete verdraaiingen van de feiten! Rutte heeft niet gelogen, maar was het slachtoffer van een populistisch frame, waarin hij neergezet werd als leugenaar.
Enfin, Driessen is 'communicatiestrateeg'. Dan weet je dat je te maken hebt met een beroepsleugenaar, die anderen het professioneel liegen bijbrengt.
Tsja, nou snap ik het dossier Mw. Arib in ene ook helemaal. Wát een farizeeers
Kan Arib zich niet asnsluiten bij Omtzigt? Dat worden zo 50 zetels.
Dat is teveel 'eer' voor de farizeeërs. Farizeeërs waren (zijn?) fanatiek-vrome Joden, die vanuit hun (vernauwde) religieuze opvattingen redeneerden. Daar kun je van alles van vinden, maar zij staan (in mijn visie, althans) moreel mijlenver boven de Bende van Den Haag.
Verfrissend die nieuwe bestuurlijke werkelijkheid, heeft even geduurd maar was het wachten waard.
Het was smerig van Ollongren en Jorritsma om de functie elders van Omzigt te agenderen, maar het is toch de CDA die het mes in Omzigt zijn rug heeft gestoken door hem te laten vallen en vrolijk in de coalitie plaats te nemen. Zelfde was het geval bij Mona Keijzer. De echte backstabbers zijn wat mij betreft Hoekstra en De Jonge. Met zulke vrienden heb je geen vijanden als Ollongren en Jorritsma meer nodig.
Klopt, ook mijn idee. Maar ik heb nu ook een idee waarom Khadija Arib werd weggewerkt. Werd zij gewipt omdat zij niet aan de smerige spelletjes van Jorritsma en Ollongren wilde meewerken? En moest daarom een kneedbaar lid van het kartel voorzitter der TK worden, waar zij volledig door de mand is gevallen vanwege haar incompetentie?
@L.E. Raar | 10-06-23 | 16:34: Misschien. Zelf denk ik vooral aan een kadootje voor d33 met als extra winst idd verlost van een lastige Arib. Ze is ten slotte 10 keer beter dan ramptrein Bergkamp.
Ondertussen salueert Camiel zich naar een topbaan bij KLM, Belooft Bleker Mauro voetbaltickets (als pleiseter op de wonden), die hij natuurlijk weigerde. Was Rat Verhagen voorzittter van Bouwend Nederland. Dacht natuurlijk: mooi baantje met Hugo als minister. Waarschijnlijk amper wat bereikt. Is nu president-commissaris van Van Gelder Groep. Tot mei 2024 blijft hij aan als bestuursvertegenwoordiger van de groep België, Nederland en Luxemburg in FIEC (European Construction Industry Federation). Komen de centen ook wel binnen, met dank aan het CDA. Toen ze nog groot waren. In de tijd van Libbers, van Agtt en JP en noem eens een Hanja Maij-Weggen die haar kinderen ook het lucratieve EP in loodste.
Hoekstra en De Jonge zijn twee geboren Judassen. Maar daarvan zijn er bij het CDA al héél veel de revue gepasseerd.
Komisch, en eigenlijk wel toepasselijk, bij zo'n christelijke partij. Het enige jammere is, dat de Judassen bij het CDA zich niet verhangen.
Voor wat een CDA-toezegging waard is:
Met name de weken tot het zomerreces begin juli zullen van doorslaggevend belang zijn. Op de agenda: stikstof en asielmigratie. In deze twee brisante dossiers staat het CDA soms lijnrecht tegenover de andere regeringspartijen, de val van kabinet Rutte IV wordt niet uitgesloten. De levensduur ervan rekken tot de verkiezingen van maart 2025 hoeft niet ten koste van alles, hoort het AD de CDA'ers zeggen.
Net nu de reportage van Nieuwsuur is verschenen, en een reactie van Jorritsma van vlak na de gebeurtenissen van 2021 opnieuw wordt gepubliceerd?
Mij wel iets te toevallig.....
Via dezelfde kapitalistische springplak als oa Rita Verdonk, Mevrouw Bram Peper, Mark, Wilders en straks Splinter Chabot gebruikte, bereikte deze dame dit, tussen al het bier, de bitterballen en het neplachen. Het probleem is dat hele volksstammen zich er moeiteloos achter scharen, omdat ze klakkeloos - zonder nadenken - dingen voor zoete koek slikken. Omdat ze denken dat het het beste is voor hun geldbuidel en omdat ze vast wel eens iets leuks terugkrijgen.
1978-1988 Gemeenteraadslid in Bolsward
1982-1994
1998
2002-2003 Lid Tweede Kamer
1994-1998 Minister van Verkeer en Waterstaat
1998-2002 Vicepremier en minister van Economische Zaken
2003 Burgemeester van Delfzijl (wnd.)
2003-2015 Burgemeester van Almere
2015-2023 Lid Eerste Kamer
Volgens (goed) VVD-gebruik, had ze bereikt was ze wilde en ging ze lekker huichelachtig door met waarmee ze bezig waas. Met vanzelfsprekend een dikke middelvinger naar het stemvee.
Het CDA maakt zich op voor vroege verkiezingen. Maar de partij worstelt met het leiderschap: een wissel van Wopke Hoekstra is electoraal mogelijk verstandig, maar het oogt lelijk als de zoveelste partijleider bij het grofvuil belandt. We spraken prominente CDA’ers over de stemming binnen de partij en de plannen voor komende zomer: ,,Ik denk niet dat Wopke het nog een keer moet doen.’’
Die lui liegen in hun dromen nog…
"weggejorritst", kent u die uitdrukking?
Rutte cum suis hebben de grootste weeffout in de Nederlandse democratie blootgelegd. Vroeger stapten politici op als ze betrapt werden op leugens of er simpelweg een bende van maakten. Dat was een kwestie van fatsoen; ondenkbaar dat je anders handelde.
Nu blijkt dat je er ook gewoon dikke schijt aan kunt hebben, dat fatsoen. Gewoon blijven zitten. Zolang je genoeg vriendjes hebt en schijnoppositie (hallo PvdAGroenLinks) en schijnonafhankelijke media (hallo NPOD66, hallo kwaliteits*kuch*kranten) kun je je eigen waanideeën blijven doordrijven terwijl je het mandaat van de kiezer al heel lang kwijt bent.
Klopt helemaal. Is het verval in goed fatsoen in Nederland de laatste 10 jaren nou een oorzaak of het gevolg van de kabinetten Rutte?
@L.E. Raar | 10-06-23 | 15:03: Een wisselwerking met dubbele positieve terugkoppeling.
@Harry.Langezwaal | 10-06-23 | 15:47: Een spiegel die pijn doet.
Jorritsma die tot een kwaadaardige elite behoort, is dat een complot of gewoon de harde werkelijkheid?
Het laatste.
Jorritsma is een zwijn, Ollongren een schele goudvis en Rutte heeft het Torentje gedegradeerd tot het Hondenhok van het Binnenhof.
Jorritsma is inderdaad een zwijn en naar horen zeggen ook een hoer
Ik vind Anne Marie meer weghebben van een nijlpaard.
Een soort woefdram
@bijna_raak | 10-06-23 | 19:18: een belediging van het nijlpaard.
Ik zit toch nog met een vraag, dat mes van '66 in de rug van Omtzigt is dat nu een kartelmes of een kartélmes?
Scherp...
Erg bot.
@Nuchtere_Tukker | 10-06-23 | 13:18:
Ook scherp!
Gij zijt reuze scherp!
Snedig.
Juist als je denkt dat de bodem wel is bereikt qua smerige politiek, blijkt het nog wat tandjes erger te zijn.
Een fatsoenlijk kabinet was allang afgetreden. Zo weinig draagvlak, en nog steeds regeren.
U weet toch dat ze de wereld aan het redden zijn? Dat vinden ze veel belangrijker dan het volk vertegenwoordigen.
Gaan voor een hoger doel, ook wel aangeduid als losgezongen van de realiteit.
Mensen die op partijen als GL, PvdD, SP stemmen vind ik idioten, maar mensen die op VVD stemmen vind ik kwaadaardige idioten.
Vergeet d66 niet.
@ChalinaRosa | 10-06-23 | 13:34:
Hoe kan je die vergeten in die lijst? Nummer 1 wmb
Mensen die D66, CU en CDA vergeten op te noemen zijn sukkels.
Gezellig al die partijen, maar daardoor al decennia visieloos en een slappe hap.
Ik kan alleen maar bewondering en respect hebben voor iemand als Omtzigt die in een slangenkuil vol addergebroed zich probeert staande te houden en principes te hebben. Niet dat ik het altijd met hem eens ben maar dat doet er niets aan af.
Zou wel eens goed zijn 'een boekje open te doen' over die Jorritsma. Denk dat als alles bekend is, we ons het leplazarus zouden schrikken van het spoor van vernieling dat zij sinds de jaren 90 door Nederland getrokken heeft.
En neem dan meteen haar man mee, en de schimmige zaakjes waarbij de twee in Almere betrokken zijn.
Jorritsma is de moeder van Rutte, dezelfde valse uitstraling.
En nul zelfreflectie hebben en nul consequenties uiteraard. Jorritsma is de maatstaf van de moraal van de huidige VVD.
Je zou maar Omtzigt zijn. Er zijn klinieken waar je meer te zeggen hebt en meer kunt bereiken met patienten.
Ik heb ook wel eens meerdere functies tegelijk in een sportvereniging gehad. Dan moest ik af en toe vanonder drie, of zelfs vier verschillende petten praten.
Wat Rutte hier deed (die 1 april-grapvideo) is precies hier misbruik van maken. Als hij het heeft over "ik", is het niet duidelijk of hij spreekt namens de (ex)minister-president, namens de partijvoorzitter van de vvd, of de persoon Mark Rutte.
Als je dan ook goed naar de vraagstelling vanuit zijn coalitiepartners luistert, stellen ze ook alle vragen om Mark de vrije keuze te laten namens wie hij antwoordt, en precies dat doet Mark ook. Zodoende kan hij nooit betrapt worden op een leugen, omdat je niet kunt herleiden welke pet hij draagt tijdens het beantwoorden van een vraag.
Dit schmiechterige spel speelt hij al 12 jaar. Let ook even op dat Arib dit ook mee speelt. Een brandstapel zal nog te luxe zijn.
Wat heeft Arib in dit dossier precies verkeerd gedaan? De verkenners (of in ieder geval Jorritsma) gingen een dag na hun aanstelling naar Arib om meer tijd te vragen. Tijdens dat gesprek heeft Jorritsma Omtzigt een probleem genoemd, Arib heeft hem voor zover we kunnen nagaan verdedigd ('Ik ben toch ook een populaire nr. 2 en ik ben toch ook geen probleem')? Dat is het wat Arib betreft. Je zou kunnen zeggen dat ze er niet mee naar buiten is gekomen, maar het is een vertrouwelijk gesprek en zij had lijkt mij geen beschikking over de aantekeningen waar Nieuwsuur de hand op wist te leggen. Dat zou haar woord tegenover dat van Jorritsma zijn.
@Tashtego | 10-06-23 | 12:29: Precies.... mevrouw Arib had wat mij betreft ook gewoon mogen blijven zitten als vrz, er was en is niks mis met deze vrouw.
Graag nog een keer zo'n debat van een uur, met Omzigt paraat en bij de les... als het nu niet lukt om Rutte (en vooral Kaag) weg te krijgen.... zitten we aan dit stel vast tot maart 2025.
DE crux bij Rutte en meerder politici in dit debacle zit hem volgens mij in het feit dat je nooit meer weet wanneer ze liegen of wanneer ze de waarheid vertellen. Als is gebleken dat ze al vele malen opzettelijk hebben gelogen. Vroeger moest je na een leugen aan de 2e kamer per direct ontslag nemen. tegenwoordig lijkt het de norm voor bestaansrecht.
Maar even terugkomend op mijn 1e opmerking, je hebt dus nooit meer iets aan wat hij zegt. Dus is Rutte m.i. nutteloos geworden. Op mijn werk meerder malen gezien. Einde verhaal en wegwezen.
“Praten als Brugman” en “Liegen als Rutte”.
Inderdaad, Rutte en soortgenoten zijn in feite gewoon 'af'. Ophoepelen. In geen enkel bedrijf of fatsoenlijke organisatie zou je met dit soort mensen door kunnen werken. Die moeten gewoon opsodemieteren, waar met zulke lieden komt er niks van terecht.
Maar in de politiek kan dit wel. Omdat de politiek zo enorm gecorrumpeerd is geraakt.
Rutte heeft heel veel schade veroorzaakt in de Nederlandse politiek, en de verrotting sterk bevordert.
Dat is de balans die straks, als het meezit, in de geschiedenisboeken opgemaakt gaat worden over de periode Rutte. De man is een ramp voor het aanzien van de politiek.
En dan te bedenken dat als Ollongren niet zou aartsstom was geweest om haar stukken te laten zien aan die fotograaf we dit nooit geweten zouden hebben. Het zijn minderwaardige mensen, allemaal. Politiek tuig van de richel. Smerig, vies en voos.
Inderdaad, het is alleen maar aan die ene foto te danken, dat het deksel even van de Haagse beerput is gelicht.
Kun je nagaan, wat er nog meer ligt te stinken en rotten, waar we helemaal geen weet van hebben.
Dat is misschien nog maar beter voor onze gezondheid ook.
Het is een bedroevende rotzooi.
De huisfotograaf van Rutte nam de foto ‘per ongeluk’.
House of Cards is er niets bij.
@KeesBruin | 10-06-23 | 12:04: ik denk dat het een aardig bodemloze put is
En die Jorritsma is deze week afgezwaaid uit de eerste kamer toch? Dus de deksel van de beerput kan worden gelicht?
Het blijft mensenwerk, waar gewerkt wordt vallen spaanders, er gaat echt ook veel goed en wie zonder zonde is werpe de eerste steen. We moeten echt geen wonderen verwachten en Rome is ook echt niet in 1 dag gebouwd.
Er wordt echt keihard aan gewerkt en iedereen in het kabinet doet echt zijn stinkende best en staat met de poten in de echte klei.
@funda | 10-06-23 | 11:52: Keulen en Aken zijn ook niet in één dag gebouwd. En het is 'zo oud als de weg naar Rome'.
Verder eens met uw opsomming van weerzinwekkende dooddoeners waarvan onze 'leiders' zich dagelijks bedienen.
MSM is waardeloos hier, is natuurlijk geen toeval.
@funda | 10-06-23 | 11:52: er heeft er geen een ooit echt met de poten in de klei gestaan. We hebben het over mensen die een ribbroek aantrekken met rubber laarzen als ze hun tuinman aanwijzingen gaan geven.
Nadat de Pandemiewet en de Pensioenwet erdoor gejast zijn, kan er gelekt worden, bedoelt u?
@Crankhead | 10-06-23 | 12:26: Mooi beeld, in die laatste zin!
De SGP{ stemt te vaak met het kartel mee...
Wel jammer, terwijl Van der Staaij als geen ander signaleert en benoemt wat staatsrechtelijk allemaal niet klopt.
Ik vond klaver in het filmpje al opvallend terughoudend, zegt weer voldoende.
De dagelijkse realiteit is nu een complottheorie. Woorden zijn mooie dingen.
Even wat anders. Heeft het CDA al duidelijkheid verschaft over 2030-2035? Daar hoor je helemaal niets meer over.
Ze zijn nog steeds bezig om de provinciale staten verkiezingsuitslag te plaatsen...
Dank voor uw stem op Hugo de Jonge
In limburg zijn ze er al uit 2035.
Leden van de Tweede Kamer die hun werk doen, dat vindt de gevestigde 'orde' blijkbaar hinderlijk.
De volksvertegenwoordiging bestaat vrijwel alleen nog maar op papier.
Het is een opstapje naar een erebaan met nevenfuncties.
Quote "Dit blijkt uit een reconstructie van Nieuwsuur op basis van achtergrondgesprekken, vertrouwelijke en openbare documenten."
Vertrouwelijk. Hmmm. Maar dus, dat ziet er niet zo mooi uit. Pieter gesidelined.
Toch ook een opmerkelijk feit. Dit wordt gebracht door de über MSN, het zo gehate NOS en Nieuwsuur. Niet bepaald aan de leiband van de coalitie. Maar toch lees ik hier dagelijks hoezeer deze media voor het karretje zijn gespannen van het zogenaamde kartel. In hoeverre is dat nog vol te houden, als keer op keer dit soort scoops komen van juist die media? Eens kijken in welke bochten men zich weer graag wringen om dit frame vol te houden.
Zit jij nou de aandacht af te leiden van het politieke executiebevel voor Omtzigt, uitgevaardigd door Ollonkreng en Jorritsma? En dan moet ik geloven dat jij niet op de loonlijst van Vak K staat? Kom nou toch.
Zeldzaam en meestal de bekende mosterd na…
Spannend man, voor u dan. Mij boeit het minder gelukkig.
Dat de staatsomroep ook af en toe goed werk doet (waarvoor hulde) neemt niet weg dat ze vaak al dan niet bewust als verlengstuk van de politiek fungeert.
De leugens die toch wel uitlekken kun je beter zelf openbaren, dan kun je de schijn ophouden dat je nooit liegt. Aloud politiek principe.
"Dat ziet er niet zo mooi uit."
Dat lijkt me toch een understatement. We hebben het hier over het verwijderen van een met grote meerderheid van voorkeursstemmen gekozen volksvertegenwoordiger, die als kamerlid geliquideerd moet worden.
Dat is toch de bijl aan de wortel van de democratie?
Ollongren moet inpakken, Rutte ook. Die zwijnenstal in Den Haag moet eindelijk eens een beetje uitgemest worden.
"keer op keer soops" van de NOS en Nieuwsuur lijkt me nogal overdreven, BL.
Dit keer hebben ze goed werk verricht, maar het valt niet te ontkennen, dat de NOS en de NPO talloze scheve schaatsen gereden hebben, en zich gedragen hebben als roeptoeter voor de gevestigde politieke orde.
Een kapotte klok geeft ook 2 x per dag de juiste tijd aan. Kwestie van zelfbehoud voor npo/msm. Te groot nieuws om in de doofpot te stoppen dus dan maar meteen melden om andere media de loef af te steken.
Het gaat de goede kant op? Zoiets?
Iets zegt me dat dit soort journalisten nooit in aanmerking zullen komen om een tweede Shula Rijksman te worden.
Daar is een razend simpel antwoord op in de journalistiek: dit verzint nieuwsuur niet zelf. Er stond een mannetje op de stoep die onder een regenjas van een vage kleur een stapeltje kopiën van documenten of een usb stick verborgen hield en fluisterde: willen jullie een mooie primeur over Omzigt? Nee? Dan ga ik wel naar de telegraaf of een andere krant.
Het meest bizarre van de npo is juist dat programma’s als zembla ed ondanks de enorme puinhopen van 4 kabinetten rutte bijna niets weten te onthullen over wat er allemaal gebeurd in denhaag. De npo onderzoeksjournalisten weten een eindeloze reeks aan programma’s te vullen over wat er fout is over de hele wereld, maar denhaag is een blinde vlek waar ze werkelijks niets boven tafel weten te krijgen, zelfs niet bij dossiers als de toeslagen en groningen. Ja, als iedereen het al weet eens een uurtje over wat al bekend is. Maar echt zelf een mooie primeur over de schandalen die in denhaag voor het oprapen liggen? Niets!
U presteert het, om de zoveelste misstap van dit kartel te herleiden tot een schouderklopje voor de msm, die idd uitblinken in wegkijken en kabinet naar de mond praten. Had u opgelet, dan wist u dat Nieuwsuur al langer de uitzondering is. Een btje de Omtzigt der msm.
Zoooo onlogisch is nou ook weer niet.
Je gaat formeren, wil geen pvda of GL erbij (God forbid), moet er dus uitkomen met de same old same old pannenkoeken. Ja dan kun je luis in pels, ongeleid projectiel Ommiebommie missen als kiespijn: functie elders, ambassadeur in Japan, of zo.
Als dan daarna domme gans Olleknol in de overgang met stress haar aantekeningen omgedraaid langs de catwalk showt, ja dan doe je wat alle politici wereldwijd in zo een geval doen, je bakt er een mooi verhaalkoekje van, waait wel weer over hoop je. Zo wereldschokkend was het allemaal niet.
Rutte en Co zijn gewoon niet weg te krijgen. Heb nog nooit zulke achterbakse, leugenachtige, dictatoriale politiek meegemaakt in NL.
Zijn ze bij Nieuwsuur er nu ook achter dat het wel heel erg stink, die kabinetten Rutte?
Het duurt even, maar ook daar gaan de ogen open dus. Nu nog even doorgraven en niet alleen in dit dossier graag.
Laveren tussen 900 mln taxpoet en de feiten.
https://www.welingelichtekringen.nl/opinie/4113624/mark-rutte-als-pyromaan.html
Ha, die is goed !
@LucaBrasi | 10-06-23 | 11:10:
Meer meer meer afbranden in de pers die Rutte !
Inderdaad, goede vergelijking. Rutte als de pyromaan, die de brand wel even wil blussen.
Op een gegeven moment moet de glans van langst zittende premier er toch wel af zijn voor hem, zoniet dan is hij nog gekker dan dat ik dacht dat hij was.
Machtswellustig met glans op zijn pak waar alles vanaf glijdt. Een loopje nemen met de waarheid. O.a. door vaak te melden dat je ergens geen actieve herinnering aan hebt en ongestraft het volledige geheugen van je telefoon kunt wissen! Nee, ik kan me ook niet voorstellen dat je zo in elkaar zit, maar je ziet het voor je ogen gebeuren.
Welnee, dat maakt hem niks uit. Dat is met dictators precies hetzelfde.
Dat soort mensen heeft geen oog voor de realiteit. Als zij maar het idee hebben, dat ze constant aan de macht zijn, dan zijn ze tevreden. Of ze klootzakken zijn, dat interesseert ze niets.
@dickwvf | 10-06-23 | 10:57: Rutte is een abjecte figuur, een man zonder geweten, alleen gefocust op macht.
In de kabinetten Rutte hebben ze nog altijd een tyfeus hekel aan de waarheid. Het zijn gewoon een stelletje criminelen met een stropdas.
Jorritsma, veel erger zijn ze er niet. Wat een verschrikkelijk wijf is dat.
Dat kun je wel zeggen, archetype VVD.
Ollongren is vooral incapabel, Jorritsma is inderdaad echt gewoon een verschrikkelijk wijf. Dat beamen ook betrokkenen, zij het in iets neutralere bewoordingen:
"Verschillende bronnen vertellen Nieuwsuur dat Jorritsma als verkenner heel politiek opereerde. Meerdere mensen noemen haar "onhandig" en "een flapuit"."
Jorritsma is een holle klankkast. Geen inhoud maar het tettert overal bovenuit. Typisch een gevalletje nepotisme dat deze niet bijster intelligente vrouw de bestuurscultuur is ingerold.
Alsof er binnen de VVD geen intelligente, capabele dames rondlopen ( hint: ja, genoeg ) duikt deze brulkikker steeds maar weer op.
Toch quotewaardig. Tegen een aanhoudende (lastige) journalist heb ik haar ooit letterlijk horen uitvallen: " Laten we nu eerst eens beginnen met afwachten !"
Ze past naadloos in de Nederlandse politiek.
@Graaisnaaiert | 10-06-23 | 11:26: Jorritsma is typisch zo'n geval van iemand die wel leep, maar ook bijzonder dom is. Een totaal waardeloze figuur, die zich toch vooraan de trog heeft weten te werken. Een echt varken, zeg maar.
@KeesBruin | 10-06-23 | 13:10:
Helemaal juist.
We weten allemaal wat ons te doen staat bij de volgende verkiezingen. Maar nu echt. En een motie van afrekening is nog veel te netjes uitgedrukt.
Motie van Verbanning
En dan begrijp je ook waarom Arib keihard genaaid is.
D66 is een club van vieze, gore, achterbakse slangen.
Dat lag iets anders... die geluiden kwamen van medewerkers van de werkvloer.
@Roos | 10-06-23 | 10:55: Ehhh.... als een rechtgeaard politica de boel zuiver wil houden?
@L.E. Raar | 10-06-23 | 10:59: wat bedoelt u?
@Roos | 10-06-23 | 10:55: Waarvan tot nu toe niets hard is gemaakt en zelfs de medewerkers vonden dat Arib best kon blijven.
@Roos | 10-06-23 | 10:55:
Kutjes ( m/v ) die niets gewend waren. En dan zitten we nu met dat spook van Bergkamp. Zo ongeveer de minst geschikte van alle 150 Kamerleden maar ja, Parteimitglied he.
@Graaisnaaiert | 10-06-23 | 11:29: Is niet waar, Graais.
Stukje uit de Youp.nl van de week:
Of een nog steeds glad pratende Mark Rutte, die aan een oude dame zijn collectie boetekleden toont. “Die met die scheuren droeg ik steevast na ieder Groningendebat. Die verkleurde lap hing altijd buiten aan de droogmolen en droeg ik na een middagje klessebessen over de toeslagenaffaire. Waarom die buiten hing? Omdat ie uit huis was geplaatst”. Daarna toont hij nog een boerka die hij na ieder asieldebat droeg en een boerenkiel.
“Van zuiver stikstof”, grapt de ex-premier. Niemand lacht.
Dan vertelt Mark Rutte trots aan iedereen dat hij uiteindelijk nooit is afgetreden. Wel afgezet. In 2043. Hardhandig. Door de nazaten van Caroline van der Plas, die zijn getreuzel beu waren. Dat afzetten vond hij trouwens hartstikke gaaf.
Haha
Ik denk dat de quota voor vrouwen wat naar beneden moet worden bijgesteld in de politiek. Als je dit zo leest is een maximum van 2 al veel.
Onze premier is een man. Is dat zo'n succes?
@Papa Jones | 10-06-23 | 10:35: De GGZ gaat binnenkort evalueren waar dat dat fout is gegaan. Hij mocht nog helemaal niet zonder begeleiding over straat vanwege de manipulatieve en leugenachtige dingen die de man kan zeggen.
Ik had hem graag in een ander algoritme toegevoegd, maar het verzoek van GS om het netjes te houden leg ik niet naast mij neer. Maar voor een premier die langer dan 8 jaar in functie is moet eigenlijke een opname in het het Pieter Baan Centrum verplicht worden enz... Dan zat Pinokkio er niet meer.
Het gaat niet over het geslacht van die mensen maar over hun inborst.
@roos. Volledig eens
@Papa Jones | 10-06-23 | 10:35:
Een man, en zoals de meeste mannen onder de duim van een vrouw.
@NLgaatnaardeklote | 10-06-23 | 11:20: Naaahhh... komt dit linkse beleid uit de hoed van de vrouw van Rutte?
@NLgaatnaardeklote | 10-06-23 | 11:20:
Zoals het hoort, zoals het altijd is geweest. Op een gegeven moment moeten wij toch een soort van streng worden toegesproken want anders maken wij er een zooitje van.
@Papa Jones | 10-06-23 | 11:49: Schreef niet voor niets een vrouw, alhoewel heks in dit geval ook terecht was geweest.
Is ook wel lastig een eerlijk politicus in je kabinet.
Die zijn zeldzamer dan een witte raaf.
Wanneer zat Omtzigt in het kabinet?
@Après toi | 10-06-23 | 10:49:
Van de fracties van de coalitiepartijen wordt verwacht dat zij precies uitvoeren wat de bazen, in het kabinet, hen zeggen te doen. Je kan dus wel stellen dat deze partijen de volksvertegenwoordiging zien als onderdeel van de bestuurlijke macht.
Waarom denk jij dan dat ze Omtzigt monddood wilden maken?
@Après toi | 10-06-23 | 10:49: Functie elders is voordat je iemand die functie aanbiedt. Ben je vergeten dat hij een functie aangeboden heeft gekregen als muilkorf?
Ik weet niet of de CU hier ook bekend mee was maar als die Bikker deze coalitie blijft steunen hoop ik dat ze mag branden in de hel.
De hel bestaat helaas niet.
Nou ja, sommigen doen hun uiterste best om hem hier op aarde te realiseren.....
Bikker denkt dat ze naar de hemel gaat door "ruimhartig" Nederland vol te blijven pompen met veiligelandiers. Hoeveel meloenen ze daar ook voor moet slikken en wat voor hel op aarde het hier wordt is minder belangrijk.
Bakker in een notendop: 'ja, het is ongekend onrecht dat met die toeslagenaffaire, maar Mark, als je nou van die 40.000 euro compensatie 42.000 euro maakt zijn die mensen echt geholpen'
bikker is niet christelijk, hooguit part time net als sommige vegetariërs.
Ze misbruikt de bijbel alleen wanneer het haar goed uitkomt. Zodra het nijv over asielzoekers gaat staat ze dapper met de bijbel te wapperen. Omdat dat een goede indruk maakt. Zodra echter issues op tafel liggen die onmogelijk met de christelijke gedachte zijn te rechtvaardigen, zoals het in het zadel houden van een falend kabinet, dan weet mevrouw bikker ineens niets meer af van wat er in dat boek staat. Kennelijk een handtasje waarin een schakelaar zit: bijbel aan, bijbel uit
Het wordt nog druk, daar in de hel..
@ZomaarEen | 10-06-23 | 12:18: Bikker is gelijk aan een Amerikaanse televisie dominee, dat is het ergste soort zij verrijken zicht via de bijbel. Het zijn de Farizeeërs van de 21ste eeuw voor de bühne hangen ze de Barmhartige Samaritaan uit en ondertussen smijten ze ons geld alle kanten heen , vooral naar kleine kindertjes met vliegjes in hun ooghoeken dat geeft hen dan weer een goed gevoel en dat brengt ze weer dichter bij Jezus. Zij geloven ook heilig in het grote sprookjes boek net als Moslims, het enige verschil met Moslims is dat zij de periode van moorden achter zich gelaten hebben en volgens zeggen zijn ze verlicht.
@Motorkater | 10-06-23 | 12:44: een voordeel heeft het wel: als je daar al die "vertrouwde gezichten" tegenkomt dan weet je precies waar je aan toe bent.
Het gekeuvel over Polen, Hongarije, Trump is bij de goegemeente uit de V van de voormalige VD en de zeszes niet van de lucht. Maar nergens zie je daar het schaamteloze gedrag welke je bij met name deze partijen ziet.
We hebben een geradicaliseerd ‘midden’ waar liegen, het parlement/democratie schenden en afbreken aN de orde van de dag is. Het is zeker niet alleen Rutte, hij is de premier van dit geteisem. Het is een systemisch gedrocht waar ‘het midden’ in terecht is gekomen. We hebben geen regering maar een bestuur: managers die geen tegenspraak dulden en volksvertegenwoordiger lastig vinden. Het debat wordt gewoon gesmoord, met behulp van de groene khmer en de P vd voormalige A.
U wilt alleen om de paar jaar een keertje stemmen en niet iedere dag regeren maar vooral reageren?
deny deny deny reassess blame
alsof ze training van de CIA hebben gehad
Mijn reactie hoorde hier helegaar niet thuis.
Goed journalistiek werk van nieuwsuur. Duidelijk dat we in den haag bestuurd worden door criminelen. Politieke tegenstanders worden uit de weg geruimd. Kijk ook maar naar De Mos. De angels van vvd en d66 zitten overal in ons systeem. Het wordt tijd dat ze afgezet worden en vervolgd worden.
Inderdaad, dat had ik ook nog willen zeggen: Nieuwsuur verdient wel een pluimpje voor dit onderzoek.
En dat voor de 'staatsomroep'. Ik moet eerlijk bekennen, dat dit me erg meevalt van de NPO.
Nieuwsuur is een uitzondering. Het partij kartel heeft de grote meerderheid vd NPO zoals het nos journaal in haar zak. Frans van Drimmelen heeft overal pionnen geplaats
Maar het blijft een gaaf landje!
He, hoi, hallo, haha…
Mensen, mensen, mensen. Zijn we nu echt zo verbaasd?
Poep=poep
D66=D66
Beiden stinken.
Toch is er een wezenlijk verschil. Poep onder de grond is het startpunt van een nieuw begin. Een D66'er onder de grond is het eindpunt van een periode.
een verschil is er: als ik mijn eigen poep ruik dan komen toch vaak goede herinneringen naar boven en dat kan ik niet zeggen van D66.
Het leuke is natuurlijk, dat deze zaak nu al een tijdje duurt. Wat zouden ze in de tussentijd allemaal voor smerigheid volbracht hebben?
Ik hoorde vandaag nog niet uit Ter Apel.
Ook verkenner Annemarie Jorritsma (VVD) vond Omtzigt een probleem, maar verzweeg dat in debat
Mark Rutte was tijdens de verkenningen na de verkiezingen van 2021 niet de enige die begon over de positie van Pieter Omtzigt. Ook zijn partijgenoot, verkenner Annemarie Jorritsma, maakte zich grote zorgen over het toenmalige CDA-Kamerlid. Dat blijkt uit een reconstructie van Nieuwsuur.
De verkenners Jorritsma en Kajsa Ollongren (D66) verklaarden bij hun aanstelling dat ze binnen twee weken zouden inventariseren wat de politiek leiders van de partijen in de Tweede Kamer wilden. Maar al na een dag stonden ze op de stoep bij Kamervoorzitter Khadija Arib om meer tijd te vragen.
Uit een gespreksverslag dat is gemaakt door een ambtenaar, blijkt dat er grote zorgen bestonden over de positie van het CDA. Met name Jorritsma zat er volgens bronnen van Nieuwsuur “heel politiek in”. Zij wilde graag dat het CDA zou toetreden tot het kabinet, en zag Omtzigt als een probleem. Ze noemde hem “onhoudbaar” en een “risicofactor” voor de stabiliteit van het kabinet.
De opmerkelijke standpunten van Jorritsma zijn tijdens het debat over de mislukte formatieverkenning nooit gedeeld met de Tweede Kamer. “Ik denk dat dit met een reden niet is gemeld. Ze snappen heel goed dat dit niet bij hun taak past”, analyseert Jesse Klaver (GroenLinks) het zwijgen hierover van de verkenners. SP-leider Lilian Marijnissen noemt het kwalijk dat de Kamer nooit is ingelicht. “Ze doen hun werk toch in opdracht van de Kamer.”
“De verkenners hadden gewoon niet over Omtzigt moeten beginnen”, zegt Paul Bovend’Eert, hoogleraar staatsrecht. “Als je die fout maakt, dan is het heel moeilijk om daarmee naar buiten te treden.”
Jorritsma is precies waar de VVD voor staat.
Fijn als dit de eerste tegel zou zijn geweest.
Ik heb er een hekel aan om postcast en fragmenten te moeten beluisteren. Dat gaat traag. U heeft zeker de helft van het geheel weten samen te vatten.
@Wattman | 10-06-23 | 10:08: Dat dacht ik vanmorgen ook nog: Jorritsma is echt een ras-VVD'er. Corrupt, leep en dom.
Nee, dit is stukje van Joop.nl. n.a.v. de vraag van exact 10:00
@dickwvf | 10-06-23 | 10:51: dan moet ik voortaan eerst op de Joop kijken. Lezen vind ik fijner.
@Roos | 10-06-23 | 10:14: afspeelsnelheid aanpassen?
Wat schrijven zo op Jeaup hierover?
Ehm... gokje:
'Racistische witte informateurs zetten integere gelovige van een minderheidsgroepering aan de kant'
Die laten de rol van D66 buiten beschouwing zoals gewoonlijk. Als je de Joopers mag geloven regeert de VVD alleen met het CDA en zitten D66 en CU in de oppositie.
Die gaan het hebben over een niet-diverse en -inclusieve werkomgeving, beschouwen zichzelf als helden en degenen die voor verandering gaan zorgen. Dat is dan ook de reden dat Omzigt eruit moest. Helaas konden ze niks schadelijks uit het verleden over hem vinden, want dan was dat al lang gebruikt.
Negeren werkt soms het beste.
Zeker bij een verloren strijd.
@Zapata10 | 10-06-23 | 10:09: De eerlijkheid gebiedt dan wel weer te zeggen, dat Han vd Horst op de Joop een paar dagen terug een pittig stukkie over Rutte heeft geschreven.
Maar verder met je eens, Joop is een fan van D66 en CU, en Joop.nl meet sowieso systematisch met twee maten.
"Motie maar lekker raak met elkaar. De coalitie zal altijd tegen stemmen en ikzelf heb er geen actieve herinneringen aan. Volgende crisis. Volgende onderwerp waar ik gewoon postzakken gemeenschapsgeld heen stuur om het op te lossen".
Ik vind dat we Omtzigt heilig moeten verklaren.
Dan moet hij eerst doodgaan.
Sint Pieter?
Verklaar dan ook Kaag even heilig: SinterKaag
@paost712 | 10-06-23 | 10:01: En Judas Rutte, Jezebel Jorritsma.
Inhoudelijk weet hij veel, als teamplayer is hij minder geschikt. Hij zou een goede ambtenaar zijn, maar in die positie heeft hij weinig te vertellen.
In zoverre is hij van toegevoegde waarde in de Kamer.
In een club van mensen waar vorm belangrijker is dan inhoud en waar de vorm het vervolgens verliest van "vent" , steekt iemand als Omtzigt al snel boven de anderen uit en treedt de krabbenmand in werking.
Jammer, want als het niet zo om ego 's zou draaien, niet om de partijkleur, en de mensen eens zouden gaan samenwerken, dan zijn de resultaten er ook naar.
De input en kennis van Omtzigt zou dan met dankbaarheid kunnen worden ontvangen, waarna er op voortgeborduurd zou kunnen worden.
Eigenlijk hoe een sportteam werkt, of de bouwvakkers aan een huis.
Bedenk dat boeren, toeslagenouders, Groningers etc. tot een zo grote wanhoop gedreven worden dat ze soms zelfs een zelfgekozen levenseinde prefereren boven een voortzetting van het bestaan in onze samenleving.
De lijst van ruggen met messen is lang: Pim Fortuyn, Pieter Omtzigt, Richard de Mos, Mona Keijzer, Rita Verdonk en talloze naamloze slachtoffers van de Haagse tirannie.
Laten we bij de volgende verkiezingen, geheel geweldloos met het rode potlood, de laatste twee regels van het zesde couplet van ons volkslied uitvoeren:
de tirannie verdrijven
die mij mijn hart doorwondt.
Die laatste alinea is juist het probleem. Ondanks álle ellende die de kabinetten rutte opgeleverd hebben zijn er ook grote groepen die stinkend rijk worden door mee te lopen met vvddr666.
Alle wappues die binnenlopen op de asielopvang, de wappies die als deskundigen ingehuurd worden voor groningen en stikstof, de wappies die zich voor 500 euro pu in laten huren om toeslagenslachtoffers bij te staan, de sywerts die miljoenen weten weg te sluizen en de corona experts, sorry wappies die nu zwemmen in het geld omdat ze het kabinet mochten adviseren zonder dat ze een idee hadden wat corona nou was.
Was dat korte witte jurkje en die hoge, hoerige laarzen al weer vergeten. Een mens vergeet snel.
Idd dat is precies het sentiment waar Mark op inzet.
In de foto ziet het er niet uit als mooi zomers weer, maar de thermostaat staat lekker hoog in overheidsgebouwen.
Ik heb Omtzigt dat nooit zien dragen
1 op de 100 mensen is in meer of mindere mate psychopaat, best wel weinig eigenlijk.
Zit 1 op de 100 toevallig ook op een belangrijke positie?
@spamzuiger | 10-06-23 | 09:56:
Niet echt, de allerbeste psychopaten blijven buiten schot, ze genieten in de luwte van wat ze aanrichten.
@Mr_Natural | 10-06-23 | 09:59:
Hebben psychopaten doorgaans ook narcistische kenmerken?
En hier hebben al 260 reaguurders hun mening geuit…
De gelukkigste mens op deze planeet is de psychopaat die dat van zichzelf weet.
Goh, en die voelen zich aangetrokken tot d66?
Gek hé.
En flink oververtegenwoordigd in politiek en 2e kamer.
Alleen dat feit is al een doorsslaggevend argument voor correctieve referenda (en ook direct de reden dat de 2e kamer er nooit mee zal instemmen).
Ik vind dat er strenger opgetreden moet worden tegen z.g.n. anti overheid sentimenten en samenzwering theorieën.
Vindt ik nou ook, in Rusland en China werkt het ook prima.
Het beste voor het kabinet zou zijn als we een soort van heropvoedingskampen zouden maken. Alleen jammer dat we hier geen Siberie hebben. En hoewel veel gevangenissen leeg staan is dat denk ik niet genoeg om iedereen die het niet met het kabinet eens is op te sluiten. Maar ze zouden kunnen beginnen met daar 1e en 2e kamerleden die tegen het “overheidsbeleid” stemmen op te sluiten tot ze gesensibiliseerd zijn.
Daarnaast denk ik dat vvddr666 om zo snel mogelijk het referendum weer in te voeren om de het groeiende aantal dissidenten het gras voor de voeten weg te maaien.
Zelfs mark en sigrid kunnen toch wel bedenken dat er weinig mis kan gaan wanneer je op het formulier vraagt: ik sta volledig achter het beleid van dit kabinet en dat je vervolgens het een van de drie hokjes rood mag kleuren waar “ja” achter staat.
Dat doet de AIVD al in opdracht van het kabinet, toch?
Joran van der Sloot en Rutte.... beiden denken weg te komen uit een brei van leugens.
Kenmerken van een psychopaat zijn bij Rutte onmiskenbaar aanwezig.
Een psychopaat gelooft in zijn uitgedachte frame van de waarheid en dat zie je Rutte hier doen voor zijn verdediging.
U bent in de leer bij Job Knoester ?
@johnyl | 10-06-23 | 09:52:
Knoep Robbert?
Zouden zulke mensen (Jorritsma en Ollongren) zich, na het zien van de Nieuwsuur reportage, zich nou niet de ogen uit hun kop schamen?
Mijn vader zei vroeger altijd als ik iets doms had gedaan: "Ga je schamen!".
Als je geen geweten hebt is er prima mee te leven hoor..
Deze kartel “ politiek” is al decennia lang aan de gang in Nederland,gelukkig komt beetje bij beetje de waarheid boven van dit Nederlandspiel.
Neehoor, voor deze mensen is liegen zo'n gewoonte geworden, dat ze het niet eens meer doorhebben dat ze het doen. Bij elke vraag wordt een antwoord bedacht dat het beste uitkomt voor de eigen carrière.
En de schaamte zijn ze al lang voorbij. Zelfs dat het nu uitgekomen is is slecht een klein ongemak dat met mee leugens gemakkelijk opgelost kan worden, maar de NPO vraagt toch niet door.
Nee.
Die zijn 3 dagen stil en dan is het weer overgewaaid
Nee. ze zijn heel boos op de journalisten die dit naar buiten brengen.
Een Nederlands politicus dankt zijn goede geweten aan zijn slechte geheugen.
Hun schaamteloosheid heeft ze gebracht waar ze zijn. Ze drijven erop.
Ik verwacht niet dat Ollengren snapt waar het over gaat. Die is echt zo blond, die is zich van geen enkel kwaad bewust. Die huppelt wat vrolijk rond daar, alsof het de speeltuin uit haar kindertijd is af en toe lalalala neuriënd.
Je zou toch bijna je vertrouwen in de politiek verliezen.
Hoe dat zo komt wordt nog altijd onderzocht door diverse instanties.
Ik heb niet zoveel vertrouwen in overheden die het vertrouwen in de overheid onderzoeken. Krijg er zo'n jeukend wc-eend gevoel van.
@funda | 10-06-23 | 09:53: Maar Mark vindt het niet belangrijk. Mark vindt het belangrijk om het vertrouwen terug te winnen.
Nou , we gaan volgende week wel weer zien hoe Rutte zich hier ook uit gaat liegen. Gaaf land hoor....
Ik ga dat zeker niet zien, na mijn verplichte financiele donaties heb ik genoeg bijgedragen aan Circus Rutti.
"Het gaat wat langer duren (dat probeer ik althans). We moeten geduld hebben (gewoon omdat het kan) Ik kom hier zo spoedig mogelijk op terug (hopelijk is de media het na het reces alweer vergeten). De onderste steen moet boven komen (ik ga vanmiddag nog alle actieve herinneringen van mijn Nokia wissen)."
Coalitie-kamerlid zijn is een drukke baan.
Met een beetje mazzel mag je in een commissievergadering van een briefje aflezen wat Kaag en Rutte vinden. Vervolgens zit je soms hele dagen stil in een bankje om aan het eind van de rit op de juiste momenten je hand op te steken. Als je een lul zonder ballen bent dan ambieer je zo'n functie. Je faciliteert dat een handvol mensen dit land naar de kloten helpt.
In de traditionele dode bomen media krijgt dit toch wel schokkende verhaal geen aandacht. Of gaat die er nog komen ?
Eerst nog een keer gratis lunchen in Nieuwpoort, kom op. Baguette roomkaas heerlijk
Dpg loopt altijd hand in hand met D66, dus hier hoor je weinig van in hun vodjes.
Oh ja, die foto.
Dat was geen toeval.
Een heel geraffineerde schijtstreek, ingestudeerd, perfect uitgevoerd.
D66 ten top.
Stikstof, Johan Remkes en dat soort gore spelletjes.
En maar wijzen naar anderen met hun morele verhevenheid. Het wordt tijd voor een cordon sanitair om '66!
Dat was zeker geen toeval. Wat een vuile streken, d66 zit er vol mee.
Wat zullen ze een lol gehad hebben.
Het ligt voor de hand dat D66 zulke dingen doet, maar met dit verhaal overschat je schromelijk de kwaliteiten van Ollengren. Als je een gemeen plan opstelt, wil je niet dat het succes van dat plan van Ollengren afhangt.
Toen puntje bij paaltje kwam stemde Omtzigt mee met de fractiediscipline van het CDA, terwijl Rutte III 1 stem meerderheid had, geheel tegen zijn grondwettelijke opdracht en zo waarlijk helpe mij god almachtig. Tot zover betrouwbaar en integer
Dat is ook zo en daarom zou ik nooit op Omzigt stemmen. Maar dat neemt niet weg wat hem geflikt is.
Politiek en integriteit verdragen elkaar niet.
Alle 4 moeten zsm weg.
Von Bismarck zei het al, politiek is een smerig bedrijf.
Er zou meer vertrouwelijkheid nodig zijn bij de formatie. Dan gebeurt dit soort zaken natuurlijk niet meer. Nieuw elan, nieuw leiderschap. Laat het aan D66 en Rutte over en het komt goed. De Tassendrager regelt dat dwarsliggers hun kop houden. In landsbelang natuurlijk.
Kudtstreek sowieso, maar met Pietertje ben ik ook wel klaar.
Wat-ga-je-doen man!?
Wat wil je nou man?
Partijtje?
Terug naar CDA?
Een abonnement bij Basic Fit?
Zeg het Pieter!
Doe maar even wisselen Pietertje.
Vermoed dat Pieter buitenparlementair aan de weg gaat timmeren. Hij trekt volle zalen.
Hij gaat gewoon door met waar een parlementariër voor in de Tweede Kamer zit: het Kabinet controleren.
Pieter is goed bezig. Rustig laten doorgaan.
Hij is idd het land in op meningen te horen.
Pietertje en Basic Fit, hahaha
Pieter is in mijn ogen geen leider.
Wel een harde werker.
Het probleem van de hedendaagse politiek is dat de overgrote meerderheid van de politici een teamsportmentaliteit hanteren. Presteren voor onszelf en het teambelang staat voorop. Niet het belang van de fan of toeschouwer. In de competitie blijven is het doel, maakt niet uit hoe.
De gedachte van een democratie waarin politici hun directe achterban vertegenwoordigen is verdwenen. Je bent als politicus een speler geworden die een rolletje krijgt in het team en de aanvoerder dient te volgen ten behoeve van het team. Niet ten behoeve van je achterban of fans. Die heb je namelijk individueel nauwelijks.
Je werk is verworden tot het team versterken zodat je opgesteld blijft worden. Het gezamenlijk doel van het team is groot worden of blijven. Het spel boeit niet. Dat de toeschouwers zijn afgehaakt is niet erg. Elk team in de competitie doet dit immers.
Dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat je dan als teamlid opeens wel de toeschouwers voorop stelt.
Dus of we veranderen de competitieopzet of we accepteren dit.
Zo werkt het altijd bij ons mensen en niet alleen in de politiek. Het bestuur van een vereniging of de directie van een bedrijf met werknemerszeggenschap, zodra de macht is verkregen, ontstaat er een geheel eigen belang met een andere dynamiek dan waarmee de macht in eerste instantie is verkregen. Daarom is het organiseren van tegenmacht ook zo belangrijk.
De metafoor van het team is een goede. Maar in een team mag best een eigenwijze speler zitten wanneer hij het verschil kan maken. En Omtzigt is wel zo iemand.
@Joris Beltsin | 10-06-23 | 09:48: Voor het goed functioneren van een vereniging is het van belang dat het bestuur zijn werk op normale wijze kan doen zonder consequent gefrustreerd te worden door leden met een grote bek,maar die zelf helemaal niets doen. Dat is voor ongeveer 80% van de tijd het probleem waarmee een bestuurder bij een vereniging te maken heeft. Een bestuurder van een vereniging kan beter almacht hebben dan tegenmacht.
Ik blijf er van overtuigd dat hij over enkele maanden secretaris-generaal van de NAVO wordt. Hij feliciteert Erdogan uitgebreid met diens overwinning, weet direct maar dan ook meteen dat Rusland de dam heeft opgeblazen en voert campagne voor meer, meer en meer wapens en geld voor Oekraine.
Mark my words, hij is Washington's guy.
Mark (my words), of bedoelt U Pieter?
Veel mensen beschuldigen je ervan dat jij "Kremlin guy" bent die heimelijk en vaag werkt om de meningen van Nederlanders te beïnvloeden hoe subtiel ook maar enigszins effectief.
Zou je daar iets over kunnen zeggen? Ik ben wel benieuwd. Ik kan namelijk vrij goed tussen de regels door lezen.
Het lijkt erop dat jouw zinnen met opzet zijn geschreven om Russische propaganda te propageren zonder dat de meeste mensen het doorhebben.
Kan je meer vertellen over jouw training en tactiek. Ik bedoel het is niet dat er echt een roze legioen is. Het gaat maar om "meningen".
Hé Jomanda, Sparta of Twente, wat denk je?
Helaas, wegens oorlog Oekraïne is Stoltenberg's vervanger tot september 2024 uitgesteld. Blijkbaar willen ze de elkaar in wapenleveranties overbiedende kandidaat-leverende landen nog wat langer tegen elkaar op laten bieden.
Viel me nogal op de de favoriet doorgaans ook het land is wat op dat moment het meeste levert.
@Ruimedenker | 10-06-23 | 09:56: S.P.A.R.T.A
@Abject | 10-06-23 | 10:08: De Hoop Scheffer kreeg de job na een audientie in Washington DC, waarna hij bij terugkomst overal vertelde dat de Amerikanen hem definitief bewijs voor WMD in Irak hadden getoond. Sindsdien neem ik De Hoop Scheffer ook wat minder serieus.
@GrandMechantLoup | 10-06-23 | 09:45: We worden in het geheim 3 maanden getraind diep in Siberie, zo'n 2,5 uur ten Noordoosten van Novosibirsk. Daarna gaan we via Kazachstan terug naar de landen waar ik naast mijn fake job bij de ambassade wat extra roebels krijg om de blijde boodschap te verkondigen.
Of, het zou kunnen, ik denk gewoon wat genuanceerder over deze crisis, en geef graag wat tegengas. Al ben ik nog steeds woedend dat de Russen die arme Poolse boeren hebben gebombardeerd! Dat was een directe aanval op de NAVO!
@drs. Levi Samsonov | 10-06-23 | 10:37: Toen begon ook het totaal overbodige navo-spelletje tegen Rusland, die Scheffer heeft de geschiedenis een domme draai gegeven.
Hoe zou het AD dat omschrijven?
Man dacht VVD te stemmen, kreeg Rutte.
10 tips om te liegen over liegen?
'Kabinet eet man'?
@Kladderadatsch | 10-06-23 | 09:53: Lol!
Eigenlijk verwacht ik na het weekend een hoop politici in kwebbelprogramma's die deze situatie komen duiden, waarna iedereen zal inzien dat de soep niet zo heet gegeten dient te worden, om vervolgens op de oude voet door te gaan.
De grootste politieke klapper zou natuurlijk zijn als het cda openlijk excuses zou aanbieden aan Omtzigt en vervolgens de stekker uit het kabinet trekt. Gevolg: wopke, kajsa en hugo naar de achtergrond en jorritsma naar het bejaardenhuis. De verkiezingen laten zich raden.
Jorritsma had mi sowieso al achter de geraniums gemoeten. Ze is niet het scherpste mes in de la maar maakt wel veel lawaai. Steeds weer duikt haar naam op bij fraudezaken icm doofpot verdenkingen
Oprotten met die lul
Zeg, let op de toon
Functie elders
Hier komt 'ie dan aan:
De bekende druppel.
Dit wordt het einde van het kabinet as we know it.
Debat volgt.
Nee hoor, glas plas was. Deze mensen kennen geen schaamtegevoel. Het zijn psychopaten.
Was het maar zo Roos....
Gewoon overnieuw beginnen en we zien wel....!!!
* Bijna bruin *
Met een meerderheid in de Kamer hoef je je nergens wat van aan te trekken. En dat doen ze dan ook niet. Want het is niet alleen Rutte.
Zou het nu dan echt……?
@Zapata10 | 10-06-23 | 09:34: Yep. Dat is de premisse waarmee ik ieder debat bezie, en ze hebben me in al die twaalf jaren nog niet èèn keer teleurgesteld.
@neonreclame | 10-06-23 | 09:37: lol!
Bij jou gaat het wel snel...;-)
@Duwbak_Linda | 10-06-23 | 09:37: Kadavergehorsam is weer helemaal hip, lijkt het.
@anja | 10-06-23 | 09:54:
En Jezus zeide tot hen: Die van ulieden zonder kilo boter op het hoofd is, werpe eerst den motie van wantrouwen op hem. En wederom nederbukkende, schreef Hij in de aarde een inlegvel.
Was er dan iemand die bij het zien van de Ollongrenfoto met "functie elders"-document dacht dat dat per ongeluk was?
Jamaar ze had covid.
De man van Annemarie,
2014 Den Helder: verbouwing van jeugdgevangenis tot AZC is door het COA gegund aan bouwbedrijf Jorritsma terwijl lokale aannemer het voor 8,5 ton minder kon doen. Hele zaakje stonk verschrikkelijk.
www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20...
Jorritsma Bouw, zogenaamd de enige die niet mee deed aan het spel met de 'pepernoten'. Zie bouwfraude.
Warmtepomp Jorritsma, een illegaal aangelegde warmtepomp in haar huis, maar de burgemeester, Jorritsma, regelde het wel. eenvandaag.avrotros.nl/item/jorritsma...
Géén 1 April grap.
Mirjam Bikker ChristenUnie.
Wir Schaffen Das:
Op naar de 25 miljoen inwoners in NL!
Dat is grappig, want de premier gaat de asielstroom omlaag brengen.
Het lijkt me niet dat deze standpunten verenigbaar zijn.
@ratelaar | 10-06-23 | 09:27:
Ra Ra, wie is de grootste leugenaar in NL?
Maar Omtzigt zit er nog. En tegenover Omtzigt heeft Rutte afgelopen nog maar eens benadrukt dat het hem zo spijt dat hij er niet in slaagde de dividendbelasting voor Shell af te schaffen, een bedrijf dat €33 mrd verdiende aan Groningen en nog steeds moeilijk doet over de eindafrekening. (FD)
Waarom heeft zo'n uitspraak geen consequenties, Omtzigt kan toch niet alles in zijn eentje doen? Let ook op de lichaamshouding van Rutte.
www.youtube.com/watch?v=7qGlqXMulek&a...
Dat heeft allemaal geen consequenties omdat er nog steeds 76 jaknikkers zitten die het kabinet - en daarmee hun eigen goedbetaalde baantje- niet laten vallen. Rutte komt overal mee weg en als hij wel opstapt is hij als een duveltje uit een doosje weer terug op dezelfde functie.....
Ollongren en Jorritsma die Omtzigt bestempelen als een risico. Inderdaad: sic !!
Twee hersenloze kneuzen zonder geweten en ruggengraat.
Gevaarlijker: valse wijven, hun leven lang.
Hoho: twee powervrouwen, altijd onderdrukt door het witte patriarchaat, en als verkensters net zo capabel als eerdere mannelijke verkenners. Nouja, bijna.
Hoe je het ook wendt of keert, bij Ollengren is het ingefluisterd. Die komt echt niet zelf op dergelijke ideeën. Kortom, een vervolgonderzoek is nodig, waarbij wordt nagegaan wie Ollengren (Kaag/Rutte) heeft gesouffleerd.
Cut out the middleman.
De regering voert slechts (en slecht) EU beleid uit en schuift steeds meer verantwoordelijkheden naar provincies en gemeenten. Als provincies direct lid worden van de EU dan klopt het aantal bestuurslagen weer met wat er in onze grondwet staat. Een flink deel van de problemen die de afgelopen jaren speelde had daarmee voorkomen kunnen worden.
'Briefje van Jan' hierover:
www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan...
Het is niet eens heel vergezocht
Als er achter de schermen zo over een collega politicus wordt gesproken, stel je dan eens voor hoe er over het volk wordt gesproken...
Je denkt dat daarover gesproken wordt buiten verkiezingstijd?
Ik kan me er een voorstelling van maken, en dat is niet best.
Wat Jan Dijgraaf zegt: Caroline, Pieter en Mona.
Ik zeg: 76 zetels.
Gewoon weer eens ouderwets géén coalitie. Wat kan dat een hoop gekonkel en achterkamertjespolitiek schelen.
Ik denk niet dat je hier naïef over moet zijn. Het waren niet enkel Ollongren en Jorritsma die van hem af wilden.
Of je het met hem eens bent of niet, Omtzigt wilde het politieke spel zoals gespeeld in DH niet spelen.
Het is niet heel moeilijk, de geschiedenis herhaald zich constant en dit soort gedragingen zijn veelvuldig beschreven. Beroepspolitici liggen aan de tiet van de groep of partij, spelen mee in het opgelegde hierarchische spel, denken vooral aan zichzelf en hun toekomst.
Het volk dienen, hun gezworen eed, dat is voor veel een wassen neus en staat qua persoonlijk belang niet op de hoogste tree van de ladder.
Omtzigt doet daar niet aan mee, zijn gedrag is het gedrag zoals een politicus zou moeten acteren. Dit schuurt bij de klaplopers, je wilt tenslotte geen voorbeeld in je midden die zijn taak wel serieus neemt.
DE foto was gewoon doorgestoken kaart zo werkt men in Den HAAG,De VVD en D66 zijn eigenlijk gewoon onbetrouwbare partijen.met CDA
- weggejorrisma't -
Putin, Orbàn, Trump, Li Qiang, Erdogan, och och wat zijn het beroerde leiders volgens de Nederlandse deugpolitici. Toch is er slechts één verschil tussen hen en Rutte, onze premier is de beste acteur.
Dat zijn ook beroerde leiders. Wat wil je er anders van maken?
Trump is Biden in je rijtje. Trump leidt niks op het moment behalve zijn campagne.
Rutte mag de schoenen niet eens poetsen van Orban en Trump. Laatstgenoemden hebben beduidend meer op met hun bevolking.
Orban is de enige goede leider in het rijtje.
En deze mevrouw is ook nog eens verantwoordelijk voor onze landsverdediging.
Er waren tijden dat liegen een politieke doodzonde was.
Waar ziet U "ons" land nog????
@hagelkruis | 10-06-23 | 09:18:
Aan de horizon in een post Rutte-coalitie regering.
Uw land is al lang verkocht voor spiegeltjes, kralen en leugens over vergezichten.
Je moet het ze nageven, de marketingmachine van de eurofieltjes was en is uitstekend.
Een beetje jammer dat de EU zo ongeveer failliet is, jammer dat weinig journalisten, oh sorry dat zijn tegenwoordig influencers, hier over schrijven.
Die verantwoordelijkheid is grotendeels symbolisch, er zijn inmiddels meerdere redenen waarom poetin de eerste bom op Den Haag zou willen gooien, dus dan is landsverdediging haar probleem niet meer.
@donkieshot | 10-06-23 | 09:24:
Nederland verdwijnt niet zomaar. En de grootste onvrede zit hem toch vooral in het visieloze laat-maar-waaien bestuur die zich steeds geconfronteerd zien met crises en al 13 jaar zwalkend vooruit gaan.
Een visie een plan is geen heilig ding dat tegen alle kosten geïmplementeerd moet worden. Het is een richting die een brandbreedte formuleert. Die de vector een bepaalde breedte geeft waar de speelruimte zit.
Bij Rutte is er geen richting, dingen gaan alleen verkeerd als Rutte’s positie in gevaar komt. Dan heeft ie nog wat stukken staan die ie kan offeren (ministers).
Alles om de koning in het spel buiten schot te houden.
Neem een stroopwafel en een kop koffie en hou je bek. Dat is hoe Rutte zijn coalitie bij elkaar houdt de illusie van de ‘gewone’ hollandsche jongen waar alles koek en ei is, want geen ‘signalen’.
@donkieshot | 10-06-23 | 09:24: Dat laatste is wel zo maar toch worden er besluiten genomen die voor alle EU landen onvoordelig zijn, wat zeg ik, schadelijk zijn.
Het cda staat er in de peilingen erg slecht voor. Ik denk dat als het cda de stekker uit dit kabinet zou trekken ze daarmee op veel sympathie van de 'vertrokken' kiezers mogen rekenen en bij de volgende verkiezingen een beter resultaat zouden boeken waardoor regeringsdeelname ook weer een grote kans zou hebben. Ik snap dus het cda niet.
Wopke en de Jonge willen hun pluche niet kwijt. Voor die twee is het dan wel einde oefening politieke carrière.
Daarom.
Ze hopen dat BBB fouten gaat maken. En die kans is aanwezig.
Dat zou weleens een doodsteek voor de Rutte-partij kunnen zijn. Als Rutte verkiezingen verliest dan gaat ie niet aan blijven als lijsttrekker, de VVD gaat dan per direct een margepartijtje worden,
Want wie kan Rutte opvolgen? Alleen binnen de VVD is er geen alternatief, kamerbreed zijn er wel een aantal.
Premier Omtzigt bijvoorbeeld, of premier van der Plas.
CU snap ik nog minder (al zijn het ook kwezels). Die partij heeft een vrij stabiele achterban en heeft nauwelijks iets te verliezen.
@Gizmo579 | 10-06-23 | 09:13: en voor zeker de Jonge betekent dat hij open zal staan voor onderzoek wat vanuit het huidige kabinet nog te sturen valt.
Je weet gewoon dat Mark en Hugeau daar achter zaten en dat Annemarie en Kasja de opdracht alleen maar moesten uitvoeren.
En zo'n gluiperd als Hugeau werk daar maar al te graag aan mee als Mark dat voorsteld.
Hugo is voor mij ook niet meer dan een buikspreekpop. Die geeft geen opdrachten.
@Zuurteregelaar | 10-06-23 | 09:31:
Hij was toen heel kort partijleider bij het CDA en Hugeau liet tijdens de corona crisis al zijn dat hij maar wat graag de kort van Mark Rutte kust.
Kasja = Kaag. Dus Mark en Sig. Met instemming van Hugo. Wopke houden ze er gewoon buiten.
Ik denk dat Flopke er ook van wist.
En van je hatseflats olé!
Rutte: 'Partijen moeten zich niet met personeelsbeleid van anderen bemoeien'
nos.nl/collectie/13884/video/2375248-...
"Ik ben strijdbaar", zegt de fractievoorzitter van de VVD.
Nee dat ben je niet. Onze kat is strijdbaar. Jij bent spelletjes aan het spelen en aan het duiken.
Helemaal mee eens en als je dat wel doet zou je geen premier moeten willen zijn.
Maar ja Rutte zegt nooit expliciet wat hij bedoelt: ‘Om premier te blijven is alles geoorloofd.’ Want dat tonen zijn daden.
Zou het woord integriteit nog iets betekenen in Den Haag?
Laat maar, het is retorisch.
@ratelaar | 10-06-23 | 09:25:
Heb te veel tekst gebruikt dus beetje ondergesneeuwd. Wat zo grappig/cynisch is aan dit verhaal is dat niemand wat mag zeggen over positie van Rutte, maar coalitiepartijen dus wel over personeelsbeleid van CDA.
Gewoon een ordinair welles-nietes verhaal. Onvoorstelbaar voor een politicus, en druist rechtstreeks tegen de persoonlijke eed in die ze hebben afgelegd! Op grond daarvan alleen al zou de boel moeten klappen, maar ze dekken elkaar continu. Respectloos en totaal incompetent, heb geen respect voor dit kabinet. Nooit gehad trouwens.
De sleutel ligt bij Omtzigt. Als hij nu bekend maakt dat hij zich aansluit bij BBB of J21 breekt de politieke pleuris uit. Verder moet de pers niet meer met Rutte praten en wekelijkse persconferentie boycotten. Hij zegt toch niks of liegt dus waarom er gaan zitten? Dan hele opositie de tweede kamer verlaten want daar debatteren helpt niets gezien de gesloten rijen van de coalitie partijen. En dan eens kijken wat er gaat gebeuren.
Ik steun jouw idee!
Goed plan…
Ik acht Pieter slimmer dan aansluiten bij ja21 en helemaal bbb.
Alles beter dan de huidige gang van zaken.
Denk dat hij niet terugkomt in de TK.
N.a.v. nos.nl/artikel/2478361-omtzigt-pleit-...
Pieter zal zich zeer zeker niet aansluiten bij JA21 en denk ook niet bij BBB. Voor zulke bazen over informatie weten jullie vrij weinig over onze Omtzigt.
Wat hij wel gaat doen? Geen idee. De man is ieder geval niet zelfingenomen genoeg om een Lijst Pieter Omtzigt te beginnen.
Zelf denk ik dat hij goed op zijn plek zal zitten bij de ChristenUnie. Ze delen zijn geloof in Jezus en de goedheid in de mens en het zou een verlies zijn als hij straks thuis gaat zitten, ondanks zijn nogal grote fouten. De intentie is belangrijker dan de fout. Hij bedoelde het altijd goed.
@GrandMechantLoup | 10-06-23 | 09:19: Het badinerende toontje verbergt de domheid niet. Ga koken mens!
@GrandMechantLoup | 10-06-23 | 09:19: CU is nogal links en een echte woke partij aan het worden. Daar past Omtzigt niet bij denk ik.
Bah! (3x)
Ik wil niet dat alleen Rutte (en Kaag) oprot, ik wens (in gebiedend enkelvoud) ook dat alle VVD-stemmende tokkies en alle D66 sekteleden oprotten uit dit land. Ze zijn in aanzien nog minder waard dan een asielzoeke geworden. Wat zou ons land mooi worden zonder deze mensen.
Verder alles goed met je?
@Papa Jones | 10-06-23 | 09:05: je weet dat ik gelijk heb.
Doe eens even rustig. Het is mooi weer buiten.
@appeltjesgroeneweide | 10-06-23 | 09:18: Zou toch wel héél sneu zijn wanneer je het zelfs niet eens bent met je eigen mening he?
Wat is nu het probleem ? Als mensen met elkaar moeten samenwerken (in dit geval de coalitie) en ze zien het niet zitten om met zo'n einzelganger als Omzigt samen te werken zal je een oplossing moeten zoeken, omdat je wel met de partij verder wil maar niet met de persoon. Tsja als dat dan uitlekt staat iedereen op z'n achterste benen en daar maakt de oppositie natuurlijk dankbaar gebruik van. Omzigf is natuurlijk geen persoon van de 'verbinding' en een teamspeler. Zijn fanatisme op de diverse dossiers is tegelijkertijd zijn valkuil. Geen makkelijk persoon om mee samen te werken dus.
Je hebt gelijk. Omzicht is nu eenmaal minder van het verdraaien van de waarheid, liegen, populistische spelletjes spelen en achterkamertjespolitiek. Dat past inderdaad niet zo goed bij de huidige Haagsche elitaire kliek.
Waarom draaien mensen de zaken toch altijd om? Het achterbakse gekonkel om iemand pootje te lichten en het EINDELOZE gelieg erover daarna, dát is het probleem. Alles daaromheen is subjectieve goedpraterij.
We hebben het hier over mensen die denken dat Joseph Allen Maldonado een democratisch zeggenschap zou hebben omdat hij zichzelf kandidaat stelt en ooit 962 stemmen heeft gehaald.
Of Omzigt doet gewoon zijn werk en die lamballen willen dat niet. Dan zijn zij niet makkelijk om mee samen te werken.
Een met voorkeurstemmen gekozen parlementariër willen wippen is minachting voor de democratie.
Het geniepige is dat het CDA hem eerst op de lijst had gezet, de stemmen die op hem waren uitgebracht (hij was in z'n eentje goed voor 5 zetels!) had geïncasseerd en vervolgens probeerde hem weg te werken.
@Joris Beltsin | 10-06-23 | 09:06: en zo zijn er nog legio andere voorbeelden te noemen van hun ondemocratische gedrag.
@Joris Beltsin | 10-06-23 | 09:06:
"Functie elders" klinkt meer als een baan waar een man zoals Pieter Omtzigt zich helemaal op kan storten dan wippen. Niemand kan een parlementariër wippen. Maar Pieter is wel problematisch, iets wat hij zelf ook toegeeft. Misschien was een "functie elders" juist de perfecte klus waar hij helemaal zijn talenten kon laten loslaten en goed werk verrichten. Beter dan een risicofactor n'est pas?
De politieke mores, dat is het probleem.
Het probleem is dat ze er over liegen bedriegen en manipuleren omdat ze weten dat de kiezer niet zo gecharmeerd is van dit soort ronduit smerige politieke spelletjes. Mensen zoals jij zijn het probleem, het is gvd geen bedrijf maar de vertegenwoordiging van het volk, daar dient niet mee gerotzooid te worden omdat er iemand tussen zit die "lastig" is.
@GrandMechantLoup | 10-06-23 | 09:04: Iedereen heeft democratisch zeggenschap en daarvoor mandateren we 150 afgevaardigden. Die gaan, laten we zeggen, nogal eigenzinnig met dat mandaat om.
@GrandMechantLoup | 10-06-23 | 09:14:
Nee.
Het volk heeft Omtzigt met overtuiging gekozen.
Deal with it, zou ik zeggen.
Zo ongeveer alles wat je hier zegt is een contradictie of spreekt precies in het voordeel van Omtzigt. Was de helft van de parlementsleden maar zo fanatiek, dan werd er tenminste wat opgelost. De huidige coalitie werkt juist veel te gemakkelijk samen. De regering is niet bedoeld voor een teamuitje van het corps maar om precaire en manifeste problemen op te lossen. Dat kan en zal niet altijd makkelijk zijn. Maar jouw suggestie is om dan maar het “ beste parlementslid” (algemeen gewaardeerd plus een karrevracht voorkeustemmen) te bonjouren omdat de rest van de konkelaars dan zo lekker kunnen samenwerken en alle dossiers kunnen laten oplopen tot de ene enquête na de andere.
@GrandMechantLoup | 10-06-23 | 09:14: functie elders is geen baan noch een klus maar een keurige verwijzing naar oprotten. Maar leuk dat jij uit twee woorden kan opmaken dat dit de perfecte nieuwe baan voor hem zou gaan zijn. En verder, als je dan toch interessant Frans wil afsluiten doe het dan tenminste correct, nu vat het je klok en klepel verhaal wel zo’n beetje samen. Je roept maar wat.
@Moresnetunited | 10-06-23 | 09:31:
"De huidige coalitie werkt juist veel te gemakkelijk samen."
Precies, huichelachtige beeldvorming terwijl er niets wordt opgelost.
Ik wacht even op de verklaring van Rutte, ik weet dat ik hem daarna toch wel weer vertrouw.
Je verwart waarschijnlijk ‘vertrouwen’ met ‘machteloosheid’.
Graag wat meer reflectie van de premier. De woorden "Boosheid" en "Schaamte" wil ik horen. Dan keert het vertrouwen blijkbaar subiet terug.
*schommelend in schommelstoel op veranda naar horizon ‘Mark doet het prima’ prevelen doet* Oh daar is de zuster al! “Ja meneer, u was vroeger een hele belangrijke meneer bij de vvd we weten het. Ik ga u even wassen en daarna lekker in bed stoppen!”
"Rutte rot op."
Prima. Maar kom dan eens met een partij/partijleider die grotendeels acceptabel is voor de meerderheid van het Nederlandse volk. Want dat is democratie. Toen Kaag zei dat D66 simpelweg niet overeen kan komen met extreemrechts meende ze dat. En ze heeft gelijk.
Enige probleem is natuurlijk dat niemand vindt dat hij of zij extreem is. Extremistische moslims zien zichzelf als helden, en linkse extremisten zien zichzelf als redders. Rechts extremisten zien zichzelf als de laatste linie van het avondland die "onze" cultuur en "ras" beschermen tegen de "islamitische" en "donkere" barbaren.
Maar extremistisch? Nope. Dat vinden ze niet van zichzelf. Het is gewoon zwart/wit.
Het resultaat? Als normale mensen moeten kiezen tussen Wilders of Baudet en Rutte dan kiezen ze liever Rutte. Ook linkse mensen. Die hebben een hekel aan Rutte maar tussen twee kwaden is Rutte het minste kwaad.
Dus fix dat amigo's en amiga's en jullie komen misschien ooit nog ergens. Tot dan blijft het janken in de panelen als Calimero.
Breng de keuze voor de kiezer terug tot drie personen, schrijf daar een vrij hersenloos tegeltje over op een weblog en schoffeer daarmee zeker de helft van de bevolking. Misschien komt u nog eens ergens. Calimero.
@JJMS | 10-06-23 | 08:59:
Hoe een maanlanding te doen en ook om minder een villein kreng te zijn. Maar een bijwerking van GeenStijl lezen is ook dat je als arrogante trut denkt dat een setje feiten iemand gaat overtuigen. In mijn gevalletje in ieder geval.
Een keuze tussen Wilders, Baudet en Rutte voorschotelen, dit het kiezen tussen het slechte noemen en dan de hele (s)linkse kliek niet als optie noemen.
Wéér dat goed of fout. Wéér dat links of rechts. Wéér dat wit of zwart.
Typisch. En dan verwacht je dat we jou serieus nemen?
Weer het verhaal dat er geen alternatief is voor die Rutte. De man verknalt een heel welvarend land.
Als Rutte de beste is die we hebben kunnen we beter stoppen als zelfstandig land en de dijken doorsteken.
@GrandMechantLoup | 10-06-23 | 09:08: Dom is niet hetzelfde als arrogant, maar dat terzijde.
@GrandMechantLoup | 10-06-23 | 09:08:
Paarlen voor de zwijnen. We hebben je niet verdient maar toch gekregen, dat stemt nederig.
Definieer ‘normale mensen’, en vertel wanneer ‘normale’ mensen moeten kiezen tussen wilders, baudet of rutte. Wanneer is dat ooit gebeurd? Oja, nog nooit.
Vind je mensen hier niet normaal? Waarom noem je ze dan amigo’s / amiga’s?
U kaart een niet bestaand probleem aan met een niet bestaande oplossing. Er valt dus niets te ‘fixen’.
Met je amigo.
@BenDeLier | 10-06-23 | 09:21: Het is des regerings. Bedenk oplossingen voor niet-bestaande problemen en leidt daarmee de aandacht af van het niet oplossen van problemen die je notabene zelf hebt veroorzaakt.
GML-rest: 10-0
Laten we ook even de kern van de zaak niet uit het oog verliezen: men probeert een met grote meerderheid van voorkeursstemmen gekozen volksvertegenwoordiger figuurlijk om zeep te brengen, uit te schakelen.
Dat is een moordaanslag op de kern van de democratie.
Dat is waar het hier om draait.
Dat zijn geen 'politieke spelletjes', dat is een vorm van staatsgreep.
Staatsgreep? Lijkt me meer business as usual.
Jezus man, hoe haal je het in je hoofd. Democratie is OOK ik kan of wil niet met jou samenwerken.
Wat snap jij niet aan 50 plus 1 als democratie. Democratie is niet dat jij jouw zin krijgt. Het is dat de meerderheid het eens kan worden over hoe de komende vier jaar het land gaat besturen.
Als je dat niet kan bevatten dan is het misschien tijd om eventjes terug in de schoolboekjes te gaan snuiven want het staat er echt in.
@GrandMechantLoup | 10-06-23 | 09:01: lol. Iemand naar de schoolboeken verwijzen mbt ‘democratie’ , maar intussen vergeten dat dit politiek is. Het niet willen samenwerken met bv Omtzigt omdat het ‘de coalitie’ bedreigt (ergo, de politieke plannetjes, eigen baan etc) heeft niets met democratie van doen. Het boemannen van bv Wilders is ook politiek. Misschien tijd dat je het verschil tussen democrate en politiek gaat opsnuiven in je geliefde schoolboekjes?
@GrandMechantLoup | 10-06-23 | 09:01: de meerderheid is geen meerderheid maar is tot meerderheid "geformeerd" tot een kartel. Met uw democratie ...
Zou Arib geslachtofferd zijn om haar weigering mee te werken met Jorritsma en Ollongren?
Ze is geslachtofferd omdat een te eerlijke voorzitter van de parlementaire enquêtecommissie corona een "probleem" was. Het mag onderhand wel duidelijk zijn dat parlementaire commissies bedoeld zijn om dingen onder de onderste steen te stoppen.
Misschien met de oppositie gewoon wegblijven uit de beide Kamers, moeten de burgers massaal burgerlijk ongehoorzaam worden en moet de pers volledig wegblijven uit Den Haag. Links laten liggen die kliek. Je teleurstelling laten blijken is vaak effectiever dan kwaad worden.
Dat van de opposite wegblijven is vaker gezegd, maar goed dat het herhaald wordt. Opposite heeft totaal geen zeggenschap, dus waarom zitten ze er dan nog? Coalitie doet toch wat het wil.
U bedoelt het quorum truukje zoals de coalitie het in het verleden ook heeft uitgehaald?
@Ing. eslapen | 10-06-23 | 08:56: Nee. Je kunt er bij stemmingen wel zijn. Maar verder niets. Dus niet deelnemen aan de debatten en geen moties of amendementen indienen. Dan is elk debat in de Tweede Kamer binnen vijf minuten afgelopen. Niemand neemt ze dan nog serieus. Dat doet pijn.
@goedverstaander | 10-06-23 | 08:59: Helaas zal het argument dan zijn dat men bij het debat aanwezig hadden kunnen zijn.
@goedverstaander | 10-06-23 | 08:59: .
Eensch.
Het parlement werkt niet meer door de kongsie van de coalitiepartijen die bang zijn voor verkiezingen. Argumenten en feiten doen er niet meer toe en daardoor zijn de debatten zinloos en de afloop is van tevoren geregeld.
Dus zet als oppositie je energie elders in.
Dat is het enige. Net zolang wegblijven tot dat het tuig aftreed. Ze hebben lak aan moties, ze hebben lak aan parlementaire enquêtes, ze hebben lak aan verantwoordelijkheid nemen, ze zijn niet vatbaar voor rede, ze liegen, zijn achterbaks en in en in gemeen. En als ons electoraat dan besluit om die psychopaten weer de meerderheid te geven dan ook wegblijven. Met schorem werk je niet samen. Laat Nederland maar de politieke risee van de wereld worden.
@Ing. eslapen | 10-06-23 | 09:03: Nee. De niet-aanwezige pers bevraagt de coalitie over niet-gepubliceerde vergaderingen waarbij de oppositie niet aanwezig was?
Als je in 13 jaar zoveel problemen hebt gecreëerd en ze niet op kan lossen, als ook het Nederlandse volk het vertrouwen in de politiek heeft opgezegd, als je links en rechts hoort dat je er beter mee kunt stoppen en dan toch nog deel wilt uitmaken van de oplossing van bijvoorbeeld Groningen, dan heb je toch een plaat asfalt voor je...... ik bedoel de hele A12 voor je botte harses hangen. #ikwilvanRutteaf.
Rutte is een maniak, een psychopaat, die maar één ding wil: premier van Nederland spelen.
Waar het om gaat, dat is de hele kliek om hem heen, de VVD en de coalitiepartijen D66, CDA en CU. Die maken dit mogelijk, Rutte is slechts een psychiatrisch geval, dat er in geslaagd is premier te worden.
En de kamerleden van de coalitie zijn niks anders dan slappe stemmachines die dit mogelijk maken. Helemaal geen eigen mening, alleen loyaal.
@shimanski | 10-06-23 | 09:03: Stel dat de regering zou voorstellen een speciale politie-eenheid op te richten die elke ochtend de straat op gaat om tien willekeurige burgers dood te schieten. Dan zouden de dames Hermans en Bikker en de heren Paternotte en Heerma elkaar voor de microfoon staan te verdringen om uit te leggen waarom dat een goed idee is. Er is in Nederland geen wetgevende en controlerende macht meer; die is vervangen door een applausmachine voor de uitvoerende macht.
Omtzigt paste niet in de applausmachine omdat hij vond dat hij wel een wetgevende en controlerende taak had. Daarom moest hij weg.
De meerderheid van de stemmers wil dit al jaren dus ik heb me hier maar bij neer te leggen.
Waarom ophef, het kabinet beslist zelf of ze oprutten. Dus nie!
Deze onzin is overal gaande.
www.youtube.com/watch?v=95IzZeFirsU
"The radical left is doing what the radical left does"
Hoop dat de mensen intussen wakker aan het worden zijn, dit soort smerige leugenaars hebben ons land door "corona" gestuurd, maar namens neef Joris laat ik het maar hierbij.
'Namens'? Volgens mij bedoel je 'vanwege'.
Is jouw comment nou een pro-actieve zelf-joris?
Gewoon een vraag van mij. Eigenlijk wil je iets zeggen, maar je zegt niks in feite.
@Papa Jones | 10-06-23 | 08:58: och, u heeft het woord corona weer gelezen.
@Veepert | 10-06-23 | 09:26: Zeg iets over corona, of zeg niks. Hier heeft niemand iets aan.
Dit laat duidelijk zien dat de volksvertegenwoordigers er voornamelijk voor hunzelf zitten.
Rutte zit er niet voor zichzelf, hij vertegenwoordigt zijn voormalige werkgever.
Hoeveel keer moet er nog op gewezen worden, dat Rutte een psychopaat is, dat de VVD een partij van hersendode ja-knikkers is, en dat dat hele zootje in het zadel gehouden wordt door de 'coalitiepartner', D66, CDA en CU?
Die laatste drie partijen zijn de primair verantwoordelijken voor het in stand houden van de Haagse Augiasstal, die laten de rot maar doorgaan, die hebben tonnen boter op hun hoofd.
Rutte is gek, die is in zekere zin wilsonbekwaam, en alles wat er bij de VVD omheen hangt aan ministers en kamerleden is waardeloos, amoreel, bang volk, dus daar hoef je ook niets van te verwachten.
Als iemand niet gelooft in 'de elite', wat hebben Kaag en Jorritsma nu tegen Omtzigt? Hij bedreigde 'de macht' enkel.
Onthou ook even dat Omtzigt 2x gepasseerd is voor de functie van CDA lijsttrekker. Ze hebben zelfs gefraudeert met stemsoftware om hun eigen Omtzigt te weren. Waarom zouden ze dat doen? Omdat hij soms wat ongemakkelijk is? Kijk eens naar Balkenende.
Om het wat minder 'de matrix' en 'lizardpeople' achtig te houden... hier een mooi balkenende clipje. youtu.be/kEbZhOjgjdw
Ik snap die powervrouwen wel, een enigszins fatsoenlijke en ethische kerel, dat wil je niet in je kabinet hebben.
Eerste bevestiging op deze dag van het volgende.
We worden bestuurd door schoften en/of randdebielen. Elke dag weer zoveel aanwijzingen dat dit gewoon waar is.
"schoften en/of randdebielen", zegt u. U vergat de psychopaat in chief nog even te vermelden. Die wordt door de eerste twee categorieën op de troon gehouden.
Dat is nog het bedroevendste van alles.
@KeesBruin | 10-06-23 | 08:48:
De hoofdpsychopaat classificeer ik als “schoft”. Iemand als bijvoorbeeld Hugo de Jonge eerder als “randdebiel”.
Deze mensen zijn democratisch gekozen of aangesteld (Jorritsma) via de democratisch tot stand gekomen wetgeving. Dat betekent dus dat meer dan de helft van de kiezers het met deze lui eens is.
Ik kan dat ook niet begrijpen, dat je op DDR66 of VVD stemt, maar toch. Die mensen zijn er en ze vinden het al lang goed dat onze premier telkens liegt, dingen vergeet, weglacht en vooral zitten blijft. En dat wordt altijd afgedaan met de dooddoener:
"Ja maar, weet jij iemand die het beter kan?"
Nee. Ik ken wel mensen die niet liegen en die zouden het misschien zelfs beter kunnen dan deze leugenaars. En tussen die 17 miljoen mensen in Nederland zullen vast en zeker goede politici zitten. Maar we zitten nu hiermee opgescheept.
En geloof me, na de volgende verkiezingen zitten dezelfde lui er weer omdat de gemiddelde Nederlander te dom is om voor verandering te stemmen. Nu is elke verandering namelijk een verbetering, alleen snapt bijna niemand dat.
Nu ben ik depressief.
Want uw verhaal klopt.
Lang verhaal, ik had daar hieronder maar 1 regel voor nodig.
Je hebt gelijk. Er zijn teveel domme mensen.
Zolang domme mensen in de meerderheid blijven wordt het niks met de democratie.
Meer de oude rijken en de intellectuelen denk ik, en die groep groeit alsmaar dus ik zie dit niet goed komen
Aangezien onderwijs helemaal kapot wordt gemaakt, blijven de dommeriken in de meerderheid. Ze planten zich ook sneller voort.
@Zeurders | 10-06-23 | 08:47:
U is toch geen complotdenker?
@Mr_Natural | 10-06-23 | 08:49: Complotten zijn niet echt wat voor domme mensen - toch?
@Zeurders | 10-06-23 | 08:47: Kinderen die echt wat willen kunnen genoeg leren via internet. Je krijgt dan inderdaad een tweedeling: mensen die zelf dingen kunnen en willen leren en mensen die afhankelijk zijn van door de overheid geboden onderwijs. Dat heeft niet zo veel met de kwaliteit van dat onderwijs te maken. Na leren en schrijven (vooral Engels) kunne scholen zich beter bezighouden met hoe je het maximale kan halen uit zoekmachines, chatbots en wereldweid openbaar beschikbaar lesmateriaal. Met leraren die een boek voorlezen waarvan de keuze bepaald is door een uitgever met een semi-monopoliepositie mag je jezelf geen kennisland meer noemen.
Als die vrome mensen van de Christenunie hun moraal zo hoog hebben zitten als ze altijd doen voorkomen, mogen ze even de stekker uit de heer Rutte vandaan trekken. Zij hebben de sleutel in handen, door voor de verandering eens niet tegen iedere moraal in vóór de coalitie te stemmen.
Opsodemieteren, met die hele zwijnenstal!
Het kwaad kent vele vrome gezichten...
Moraal ligt daar niet zo heel hoog. Niets menselijks is hen vreemd.
ottoworkforce.com/nl/gert-jan-segers-...
@Haberdoebas | 10-06-23 | 08:43: vroomheid is het machtsmiddel voor de sociopaat. Charme. "you have got the looks, I have the brains, let's make money". Pet Shop Boys.
Ik volg de politiek al heel wat jaren. Maar christelijken heb ik nog nooit op ethisch besef en moraal kunnen betrappen. Wel op het belust zijn op macht, geld, baantjes. Dat verpakken ze dan in huichelachtige vroomheid.
'Gij zult niet liegen' staat toch in de bijbel? Daar ga je al als CU lid/stemmer. Straks aan de hemelpoort heel wat uit te leggen.
Is er niet ergens een petitie doe ik kan tekenen voor het oprotten van Rutte? Je weet het nooit of het misschien werkt...
Een petitie is nog zwakker dan een raadplegend referendum.
Wachten en hopen op de volgende verkiezingen.
Kaag, Rutte, Ollongren, Jorritsma et al is tuig van de richel en dient ook zo te worden behandeld: met de grootst mogelijke minachting.
En daarom gaat het de laatste tijd helemaal los over de social media, met name twitter waar ineens een non-kartel dude de boel overgenomen heeft. Dat moeten onze overlords niet hebben, dan zou u nog maar meer van dit soort opruiende taal kunnen schrijven. Ik zie het dan ook donker in voor Elon. En Bart, GS staat gegarandeerd ook op de afschotlijst.
Ik ben dat Rutte-tuig zo ontzettend spuug- en spuugzat. Het is nu tijd dat er een omwenteling komt, al die gluiperds van VVD, D666, CDA en CU tot stratenmaker worden bevorderd, alle D666 vazallen die in gemeente, provincie en andere sleutelposities zijn gemanoeuvreerd, eruit worden gesmeten alsmede de ambtenaren die aan deze ellende hebben bijgedragen.
@elfenstein | 10-06-23 | 08:43: Tijd voor Musk-land. Een vrijstaat waar woke en censuur niet geduld worden. Ik ga alvast een paspoort aanvragen!
Altijd al geweten, maar ja, geen hard bewijs en iedereen liegt, inclusief de partijen die het Christendom zogenaamd hoog in het vaandel hebben staan. Wel bewezen dat varen op de onderbuik mij meestal de goede kant op stuurt.
Een goed mens en politiek gaan niet samen.
Jawel, in een fatsoenlijk functionerende democratie wel. Maar die hebben wij niet. Wij hebben Rutte. En daarmee houdt alle fatsoen acuut op te bestaan en zou je kunnen concluderen dat uw stelling inderdaad waar is.
Mee eens, macht corrumpeert echt
@Johan1235 | 10-06-23 | 08:42: en.wikipedia.org/wiki/The_Power_Broke....
www.justpo.st/channel/hi+i+m+32+a+pol...
Ollibgren, goede vriendin van Beatrix, is een gevaar voor de democratie.
Annemarie en Kajsa concluderen dat toch niet eigenhandig als informateurs?
Nee natuurlijk niet, onze gladjanus heeft hier een heel grote rol in.
Maar zoals elke maffiabaas is ie moeilijk te pakken als man achter de schermen.
We kunnen net zo goed naar een totalitaire dictatuur. Het is echt wel klaar met de democratie in de westerse wereld
En maar zeuren over Polen of Hongarije.
Wat een mop.
@J-van-de-Bontekoe | 10-06-23 | 08:47: Polen en Hongarije zijn gewoon afleidingsmanoeuvres, om de eigen antidemocratische agenda buiten de schijnwerpers te houden.
@KeesBruin | 10-06-23 | 08:52:
Dat weet u en weet ik.
Maar al die NPO schaapjes weten dat niet.
Is er niet iets sterkers dan een motie van wantrouwen voor het geval dat er écht iets mis is, maar de coalitie de rijen blijft sluiten?
Ja hoor, een coup.
Er is wel iets, maar dat mag van Joris von Loghausen niet geschreven worden.
Volksopstand en broertjes De Witt achtige toestanden. Nederlanders zijn, zo blijkt maar weer eens, het meest dociele volk ter wereld. Op de japanners na misschien, die kunnen er ook wat van.
Revolutie.
Burgerlijke ongehoorzaamheid.. die van Meijeren is zo gek nog niet
Nou ik bedoelde eigenlijk een goeie voorzet van Wim Voermans & Co, ingekopt met een bindende conclusie die niet weggelachen kan worden.
Ja, als volledige oppositie wegblijven uit de eerste en de tweede kamer tot dat ze beseffen dat ze op moeten rotten. We hebben te maken met tuig van de richel. En die gaan niet weg zolang ze kunnen blijven zitten. Als de volledige oppositie vanaf nu weigert om nog deel te nemen aan het politieke proces met natuurlijk een verklaring aan binnen en buitenlandse pers is Nederland de risee van de wereld politiek gezien.
@Zapata10 | 10-06-23 | 08:44: Lijkt mij ook een goed idee. De volledige oppositie zit er altijd maar voor spek en bonen bij, het dualisme bestaat niet meer, keiharde partijdiscipline wel - wat heb je daar dan nog te zoeken als oppositie?
Al zouden de niet-regeringspartijen dat maar een keer of vijf doen, zou al mooi begin zijn.
@Zapata10 | 10-06-23 | 08:44: Da's de kat op het spek binden. Geen oppositie?? Volle kracht vooruit!
Dat is zo ongeveer hetzelfde als toen het demissionaire Rotte-3 kabinet alle controversiele onderwerpen doorduwden, want ze konden toch niet meer weggestuurd worden.
De spil in dit Web Van Leugens is de man die transparantie haat en handig genoeg is om niets te noteren, Mark Rutte.
Er zit inmiddels een geolied systeem achter, want goed voorbeeld doet goed volgen. Die cultuuromslag voel je al in de samenleving: de werkelijkheid is het verhaal dat het meest overtuigt.
Onze eigen Putin.
@Acidbrain | 10-06-23 | 08:49:
Dat gaat wat ver maar qua liegen zijn ze redelijk aan elkaar gewaagd.
@Wattman | 10-06-23 | 08:52: het is een glijdende schaal.
Is het geen meervoudige overtreding van 777=Art.21 r.v als het B.V Nederland is?,
wetboekplus.nl/burgerlijke-rechtsvord...
Niet geheel verrassend.
De zogenaamde middenpartijen zijn verslaafd geraakt aan de macht.
Elke kritiek wordt genegeerd of moet verstomd worden.
Deze gang van zaken plaatst ook het gedwongen vertrek van Khadija Arib in een steeds scherper perspectief. Hopelijk krijgt deze kwestie een politiek opslingereffect en kan de grote schoonmaak eindelijk beginnen.
Gaat niet gebeuren. En dat weet u ook wel. Waarom zou dat NU dan ineens wél gebeuren na godweet hoeveel geitenpaadjes, onderste stenen en geen actieve herinneringen? Ijdele hoop, m'n beste.
@elfenstein | 10-06-23 | 08:35:
Mijn stille hoop is dat de MSM nu wel eens haar werk gaat doen en Rutte keihard laat vallen en hem volledig afbrandt.
Dit artikel is wellicht het begin.
@Wattman | 10-06-23 | 08:37:
Neem d'r nog eentje, misschien dat hij dan niet zo hard aankomt. De waarheid.
Interessante gedachtengang hvk.
Zou het geweten gespeeld hebben bij het abrupte vertrek van Arib?
@elfenstein | 10-06-23 | 08:39:
Hoop doet leven.
Ik denk eigenlijk dat Arib echt twee gezichten heeft en terecht weg is
@Wattman | 10-06-23 | 08:43:
Drank houdt het leefbaar.
@elfenstein | 10-06-23 | 08:44:
Das een mooie, gaan we vanmiddag eens uitproberen op een terras aan zee..
@Gizmo579 | 10-06-23 | 08:42: Volgens mij werkt het in de politiek andersom: ze wist gewoon te veel. Mevrouw Arib heeft altijd een integere indruk op mij gemaakt. Hierboven ook al genoemd: ze was ook nog eens kwartiermaker voor de corona enquête.
Een wel heel erg dodelijke politieke cocktail. Dat zag zij zelf gelukkig op tijd in.
Echt stuitend, maar niet verrassend. Gewoon 300.000+ stemmen opzij zetten, incl. die van mij.
Potverdomme een van de weinige (zo niet, de enige) politici die zijn vak verstaat en er is voor de bevolking i.p.v. de multinationals. Wat een ontzettende teringzooi...
Maar nu zit wél het CDA in het kabinet!
VVD - 30 zetels. Laatste peiling.
Dan wil je dus gewoon ook niet anders dan snoeiend hard, zonder lube in je functie elders genaaid worden.
Ik ben bezig met een exitstrategie, dit land is stuk en terminaal, een volk dat zo lamlendig is, is levensgevaarlijk voor eenieder die nog wel helder na kan denken. Maak dat u wegkomt.
30 zetels..? Het gaat te veel mensen toch veels te goed dan…
@Themouseman | 10-06-23 | 08:30:
Ik weet niet of je eerst als land collectief aan de bedelstaf moet hangen voordat je doorhebt dat je bedonderd wordt. Het is eerder iets genetisch, ingebakken in de Nederlander. Dat krijg je er niet zomaar uit, zo blijkt maar weer eens. Eerder nog gaat het volk los op alles wat het wél doorheeft, maak dat u wegkomt dus.
Ook vaak de fanatieke vvd stemmer, welke generaties getrouw binnen de familie blijven stemmen op die partij, moeten toch eens een spiegel voorhouden en zien dat het op gegeven moment onhoudbaar is?
REAGEER OOK