VWS blijft bijdragen aan nepnieuws op de NPO
VWS weigert openbaarheid over bestrijding over coronapandemie
Oh oh oh nepnieuws op de NPO wat is dat toch verschrikkelijk. Oh oh oh dat kan echt niet. Maar stel even hè. Stel. Stel je hebt als land twee jaar lang allerlei ingrijpende maatregelen genomen om een pandemie te bestrijden. En stel je zei toen als ministerie, als journalisten om informatie vroegen waar ze recht op hebben, ja sorry nu even niet we hebben het druk met het bestrijden van de pandemie (en heel druk met alle beeldvorming rond de pandemie, maar goed, red.). En stel die pandemie is nu al een tijdje voorbij. En stel je blijft als ministerie informatie weigeren over het bestrijden van die pandemie, over dubieuze deals en over interne communicatie. En stel je gooit wel af en toen contextloze bakken informatie over de schutting die voor een normaal mens niet om door te komen zijn, maar ideaal voer vormen voor allerhande complotdenkers die de informatie totaal verkeerd interpreteren om tot absurde conclusies conclusies als HUGO DE JONGE HEEFT BLOED VAN DUIZENDEN MENSEN AAN ZIJN HANDEN OMDAT HIJ NIET TOESTOND DAT ZE MET HYDROXYCHLOROQUINE WERDEN BEHANDELD. En stel die complotdenkers komen dan zonder kritische vragen aan het woord op de NPO. Stel je je dan voor dat je als ministerie gewoon op de ingeslagen weg verder blijft gaan en informatieverzoeken op oneigenlijke gronden blijft weigeren. Stel hè. Dan ben je als ministerie van VWS toch gewoon volkomen van de pot gerukt?
Nou nou nou dat is wel erg ver gezocht GeenStijl? Tja. Het is PRECIES wat er in de casus 'Hugo de Jonge bloed aan zijn handen' bij Ongehoord Nederland is gebeurd, en blijft gebeuren. Dankzij Ernst Kuipers (die geen fouten toe kan geven) en het ministerie van VWS.
Omdat VWS het zo graag wil: het Hugo de Jonge bloed aan zijn handen fragment
UPDATE - Woo waakhond woest
Reaguursels
InloggenDie snotneus is al lang voorbij, maar het onderwerp blijft maar naetteren, data op tafel ermee.. nu blijft het ongeloofwaardig..
Maar als je alles weer eens op de tijdlijn zou zetten, zijn er toch wel een aantal zaken opmerkelijk.
Dat bijvoorbeeld in de UK wat berichtjes uitgelekt zijn..(nogal veel) van wat de bedoeling daar was, en in DE waar deze minister ook niet helemaal zuiver op de graad was.. dan zou het in NL zeker heel anders zijn.
Verder opmerkelijk, dat heb ik zelf gemerkt tijdens reizen in die tijd, dat vrijwel alle EU landen op hetzelfde level zaten qua, beperkingen, wetten, regeltjes, onzin, etc.. vreemd dat dan zo,n verdrag met betrekking tot alles gratis, niet op 1 lijn te krijgen is..
@broervandenholland: vervang Matt Hancock door Hugo de Jonge en je weet in grote lijnen hoe het allemaal is gelopen.
Ja hoor Hugo de Jonge voor het tribunaal verdacht van volkerenmoord.... een soort van Pol Pot... dit soort wappiegewauwel toont in ieder geval het falen van de GGZ aan in Nederland
Oh hier is die dan toch, de "ze willen ons allemaal vermoorden". Gefeliciteerd, u geeft de AIVD een vrijkaartje binnen onze privé.
Disclaimer: Tot mijn grote spijt moet ik helaas toegeven dat de Wappies de laatste tijd achteraf steeds meer gelijk krijgen.
Waar blijft de Bevrijdingsdag van de pandemie?
Mark Rutte heeft ons bijna op hypnotiserende wijze in een oorlogssituatie tegen een virus gebracht met zijn indringende televisietoespraak.
Zo'n situatie moet ook op een dergelijke manier afgerond worden anders blijven mensen in die angstpsychose. Maar nee, de oorlog tussen Rusland en Oekraïne brak uit en de pandemie verloor urgentie en werd stilzwijgend... tja opgeheven, in de ijskast gedaan... zeg het maar...
Het lijkt wel of de pandemie niet ging om het welzijn/leven van de patiënten maar om wie de juiste kwalificaties had om geneesmiddelen voor te schrijven.
Het ging niet om de kwaal maar op de kuur. En daarbij mocht het absoluut geen makkelijke oplossing zijn: het moest groots, allesomvattend, radicaal en dramatisch. Angst wegnemen en mensen geruststellen wat overheden normaal zouden moeten doen werd omgedraaid: de mondkapjes, waarvan de overheid heeft toegegeven dat ze niet werken tegen verpreiding van het corona virus, werden toch verplicht om 'awareness' te creëren of te wel een angstbeeld op te werpen voor het virus.
En de keuze voor een radicaal vaccin dat zgn alleen werkt alles IEDEREEN eraan mee doet heeft voor nog meer angst en polarisatie gezorgd en bovendien voor een grote uitstroom aan vluchtelingen. Het is een inktzwarte periode die inderdaad gelijk staat, zoals Mark Rutte heeft gezegd, aan de situatie van de 2e wereldoorlog. Het enige wat ontbreekt is een goede afronding ervan. Een definitieve bevrijdingsdag.
Ik heb volgens mij geen enkele 'aló Presidente gezien'. Vanaf het moment dat dit werd aangekondigt ben ik compleet afgeschakeld en kreeg ik een sterk "aló Presidente gevoel (youtu.be/lUjfnetMbyM) gecombineerd met "der Führer spricht (youtu.be/FJ3N_2r6R-o), absurditeit gecombineerd met dreig en angst taal. Je gaat dan zoeken naar materiaal welke voldoet aan de stand der wetenschap om dergelijke zaken aan te pakken. Bitter weinig. De kennis over mondkapjes was al bekend. Van Dissel had gelijk toen, en nadien nog meer. Vaccinaties lijken effect te hebben. De rest is wetenschappelijke overload aan slecht onderzoek. Bijwerkingen? weten we te weinig van, aangezien we een shit regitratie systeem hebben. Andere interventies? Geen effect, tenzij kwaliteit waarmee je het bewijs van homeopatische middelen kunt aantonen. En daar zijn er zeer vele van gepubliceerd. Zeer vele, met schitterende elegante statistiek op een bagger methodologie. Enfin. De werld verandert toch niet. We zitten collectief gevangen in ons DNA.
Kan nog even duren. Eerst wordt langzaam bekend wat voor schadelijke bijwerkingen de rmsa vaccin hebben, waaronde MS en andere auto immuunziekte, daarna wordt duidelijk dat er al vele zorgelijke signalen waren aan het begin van de vaccinatie campagne en dat die zijn genegeerd en verzwegen, dan de vragen over waarom we kinderen gingen vaccineren. De rol van de media enz enz. Geen openheid over de data, Dan wellicht nog een onderzoek dat de helft van de feiten nergeert. Dan een echt onderzoek, vast niet in Nederland. Dan volgen schadeclaims en onderzoeken, schadeuitbetalingen. Dan gaan mensen hun tweets verwijderen, berichtgeving rectificeren..... dan en pas dan misschien een bevrijdingsdag.
"Waar blijft de Bevrijdingsdag van de pandemie?"
Zodra de volgende crisis zich heeft aangediend.
ja je kan het zo zien als je wilt
aan het einde van de dag is hugo ook maar een pop die naar de fluit van een ander danst
Laat ik mij voorzichtig uitdrukken. Dankzij Kuipers is mijn vertrouwen in artsen al net zo gedaald als in politici.
Kuipers is GEEN arts meer, sinds 2019.
Hij heeft wel vroeger een opleiding gehad (maag/darm) maar is in vrije val gekomen (eerst "manager" en dan "politicus" voor D66).
Nou, dan weet je het wel......
Ga je toch medisch advies vragen aan Willem Engel.
@Nietgek | 02-06-23 | 16:59: Die danst met Hugo... Janssen en Janssen...
Ik ben al blij dat er ten minste een vakgerelareerd persoon op die afdeling zit. Jammer dat hij aan een bepaalde partij verbonden is, maar mensen als kuipers brengen wellicht meer verbetering dan zeg maar een leraar op bouwen, bijvoorbeeld. Of als president… wat dat betreft heeft Baudet gelijk, een zakenkabinet van ministers met daadwerkelijk kennis en kunde over het onderwerp. En dan de rest meer krijgen in je plannen
Ik had als minister op volksgezondheid van iemand met inhoudelijke kennis veel meer verwacht. Maar het is een hoop geklungel, zoals met die kinder-IC.
www.who.int/news-room/questions-and-a...
Omdat WHO toch iets dichter bij Schwab en Soros staat, hecht ik meer waarde aan de WHO dan aan ON, die wat dichter bij Karskens en van Haga staat. Elitair natuurlijk, maar zo zijn wij.
U was toch zo'n vaccin nazi? U heeft het vast zwaar nu blijkt dan men begin 2022 al wist dat het rmna vaccin MS kan veroorzaken. Inmiddels ook door de WHO erkend. Worden zware jaren voor u.
@zokanhetookja | 02-06-23 | 16:50: jeetje wat erg. Buiten lopen kan hoofdpijn van inkomende kometen veroorzaken. Heb je er ook een linkje bij, want ik lees alleen maar dat het niet kan. Ik ruik een wappie.
@zokanhetookja | 02-06-23 | 16:50:
Ik voel het nu al overal tintelen. En mijn benen worden slap bij het lezen van dit alles. MS!!!
www.lareb.nl/vaccin-kennis-pagina?id=...
www.cureus.com/articles/137279-new-on...
Und ich sage, es ist ein bisschen kurz durch die kurve!
@bl... niet zo gek dat u hand in hand gaat met Soros nadat hij 1.000.000 in het D66 verkiezingspotje heeff gestopt.
Ophouden met dat soort gezeik over bloed aan de handen, wat een armoede. Net zoals die kerel wappie noemen om het maar niet over argumenten te hebben.
Als je alle onzin weg laat, blijven er gewone vragen over. Is er onderzocht of hydroxychloroquine met zink werkt bij de eerstelijn hulpverlening? Was dat deugdelijk onderzoek? Wat zijn de resultaten? Zelfde onderwerp, normale show.
Een prima en nuchtere "gezond verstand 'vraag. En meteen tot de kern van de zaak.
Helaas nog nergens een adequaat antwoord gelezen..
Een nog veel groter schandaal is dat het gebruik van kaliumcyanide door Hugo de Jonge geheel verzwegen is. Slechts 0,5 gram van dat spul en je bent voor nu en de toekomst geheel verlost van enig corona-risico.
Ik kan er naast zitten maar ik heb zo het vermoeden dat al die complotten heimelijk deel uitmaken van een groot Russisch plan om Nederland te ontwrichten.
Het was een een-tweetje van Xi en Putin tegen ons mooie vrije rijke landje.
juust. Maar we zijn al veroverd. Dat besef komt pas later.
Ik moet bij dit soort topics denken aan vergeten held Bruno Bruins, die nog geen week na de eerste lockdown dacht: "fuck deze shit" en een flauwte veinsde zodat hij er tussenuit kon naaien naar een wat rustiger erebaantje.
Wat mij dan weer doet denken aan stukje Lubach over de stoelendans van politici, waarbij Tonny Turkoise een typetje bleek te zijn van Bruno Bruins.
Het is natuurlijk niet zo dat alle complotten proberen de werkelijkheid geheim te houden, maar statistisch zie ik wel een verband.
Heb spijt...
Wappie! Als je er echt niks van snapt, kun je beter naar een arts luisteren dan naar de halvegaren waar jij je bang door laat maken. Die vaccins circuleren na minder dan een halve dag al niet meer door je lichaam, want volledig afgebroken. De vaccins triggeren je immuunsysteem om een corona-aanval snel te herkennen en af te slaan.
Er komt nu een verklaring van rutte dat de jonge geen bloed aan zijn handen kan hebben omdat de premier zich niet kan herinneren of de jonge wel handen heeft.
Duidelijk, en blij dat ik mijn poot heb stijf gehouden met die achterlijke clowns in de politiek.
Het is makkelijker om mensen in de maling te nemen dan mensen te overtuigen dat ze in de maling zijn genomen.
Toegeven dat je in de maling bent genomen daargelaten...
Tsja, daar is geen woord Chinees aan.
Flavio is een complotdenker die z'n geld verdient met een youtube complotkanaal. Het helderste lampje in de kerstboom, ahum. En nu slaat hij de plank weer mis.
HCQ is uitgebreid onderzocht in trials met grote groepen vanaf 2020 en bleek niet beter dan een placebo in voorkomen en behandelen van Covid. Dit terwijl het wel meer bijwerkingen had dan een placebo. Trials zijn gepubliceerd in NEJM medio 2020.
Het was de IGJ (en dus niet Hugo) die terecht ingreep toen huisarts Elens HCQ off label bleef voorschrijven ondanks waarschuwingen om hier mee op te houden. Het is juist de taak van de IGJ om in te grijpen als bv een huisarts stom bezig is.
Mijn zwager lag tijdens de pandemie in het ziekenhuis met corona, en werd hiervoor behandeld met.... jawel... HCQ.
@Jansen63 | 02-06-23 | 14:59: Het werd tijdens de 1e golf (april 2020) kortdurend in veel ziekenhuizen off label gegeven iom de patiënten. Maar zoals ik hierboven schrijf, werd hier in de loop van 2020 mee gestopt omdat het geen meerwaarde had en wel bijwerkingen gaf.
@Diederik_Ezel | 02-06-23 | 15:01: als u zo ziek bent dan wil ik wel eens van u horen of u niet blij bent dat uw arts echt alles uit de kast haalt om u te genezen,dat is wat deze huisarts deed en daar zijn meerdere positieve resultaten meebehaald,Hugo met schoenen is geen arts en dient zich niet met de medische wetenschap te bemoeien door in te vullen wat hij plausibel acht.
@Coolcalmcollected | 02-06-23 | 15:05: Huisarts Elens schreef behandelingen voor waarvan bekend was dat ze geen nut hadden maar wel schade konden doen. Waarom zou je daar als patiënt blij mee zijn? Uiteindelijk niet meer dan logisch dat de IGJ heeft ingegrepen.
Zie Cochrane Library. Ik ben niet geinteresseerd of gevoelig voor "gerenomeerdheid". Ik wil goede methodologie zien. Inhoudelijk grotendeels met u eens.
@Diederik_Ezel | 02-06-23 | 15:23: er wordt op redelijk grote schaal medicatie off-label voorgeschreven zonder hijgende IGJ. Nu opeens was er een groot probleem. Ivermectine is geen nieuw medicijn. Hydroxychloroquine is ook oud en werd al jaren veel voorgeschreven, bv bij reumatologie. RIVM gaf na een jaar tegenstrijdige vaccinatieadvies vergeleken met bv RKI (Robert Koch Institut, Duitsland) en gooide Nederland op slot als enige ter wereld obv omicron. Dan had daar helemaal opgetreden moeten worden. En dat is niet gebeurd. Dus ging het niet om inhoudelijke gronden maar iets anders, waarschijnlijk zogenaamd leiderschap tonen en/of de baas willen spelen, in paniek ?
Kuipers: "Ik heb niets verborgen, maar heb wel verborgenheid gehad" ofzo.
Dat Daniël v.d. Tuin zo nodig wob verzoekjes m.b.t. tot de coronacrisis moet indienen. Dat lijkt me dus zo typisch eentje die ook naar China zou reizen, een Pangolin in zijn hol terug smokkelt en deze vervolgens alleen op zou eten.
Over de Jonge gesproken: ik hoor niks meer over de mondkapjes, is daar iets mee?
In de bouw worden die nog veelvuldig gebruikt hoor, al komen ze niet van Siewert.
@funda | 02-06-23 | 14:46: LOL! Vroeger moest je ze ook op doen als je zinkertjes zelf ging maken met epoxy. Na afloop biertje en sigaret.
Zo blijkt maar dat de overheid geen enkel probleem om de wet naast zich neer te leggen en het op rechtszaken te laten aankomen. Het is daarom ook een groot raadsel waarom als het over asiel gaat ze zich verschuilen achter Europese wetten verdragen. Die wetten en verdragen kunnen ze best naast zich neerleggen en dan maar zien we de moeite neemt bij de rechtbank om de deur weer wagenwijd open te zetten. Het is eindeloos meten met twee (drie, vier, vijf, ...) maten.
"verschuilen achter Europese wetten", en bingo.
In wezen draait het alleen maar om geld,de big pharma zijn binnen gelopen en niet alle leden van het covid team zijn onbevoordeeld door gedeelde belangen.
@Coolcalmcollected | 02-06-23 | 14:58: wie was dat ook wel weer die zei: ik heb er eentje die is knetter besmet,trek de champagne open.
Ik snap wel dat je geen zin hebt in discussies als the science allang is settled. De juf geeft de kinderen dan ook een onvoldoende nietwaar.
Het is duidelijk. Als in pandemie aftermatch blijkt dat het vaccin meer ziektes heeft veroorzaakt dan het corona heeft opgelost dan halen deze mensen de hooivorken tevoorschijn en gaan ze achter de besluitvormers aan!
Jeetje, als je jouw reactie zo leest zou je bijna denken dat helemaal niet is onderzocht of "het vaccin meer ziektes heeft veroorzaakt dan het corona heeft opgelost". Wat dat ook moge betekenen, want er is niet echt kaas van te maken. Maar als je data wil vinden dan kan je je lol niet op want alles is un-paywalled.
scholar.google.com.
Tsja,bij sommige ADHD'ers gaat hun mond duidelijk sneller dan hun hersens.
Daar helpt sowieso geen vaccin tegen..
@omanders | 02-06-23 | 14:40: Wat ie bedoeld is dat de bijwerkingen van 't vaccin meer schade hebben gedaan dan dat het corona heeft bestreden.
Ik betwijfel dat, maar de enige manier om dat zeker te weten is daar onderzoek naar te doen en dát wordt tegen gewerkt... waardoor de gemiddelde wap dat als bewijs ziet voor meer.
Ze beroepen zich op hun zwijgplicht, als dit tijdens een rechtszaak gebeurt weet je al genoeg
Correctie: 'zwijgrecht en zwijgplicht'.
Tja dat komt er van, een excuus voor Wappie-TV.
Je zou toch verwachten dat deze mensen over ingebouwde antennes beschikten.
@funda | 02-06-23 | 14:34: Die ingebouwde antennes werken niet goed samen met aluminiumhoedjes...
Maar goed: Het zaakje stinkt daar op VWS, verder is de algehele Nederlandse politiek k#t, er hangt ondertussen aan bijna elk dossier een zweem van handelen uit eigenbelang/belangenverstrengeling om heen.
Gelukkig hebben we nu door die vrijwillige vaccinaties een wet die dat in de toekomst wellicht kan voorkomen.
Desinformatie bestrijdt je met informatie en openheid, niet met verboden. In een democratie zou de regering sowieso open moeten zijn over de beschuitvorming
Liefst met muisjes dan.
Spot on.
@funda | 02-06-23 | 14:33: LOL geen idee waar dat vandaan gekomen is. Ik zou autocorrect de schuld willen geven, maar ik denk dat ik gewoon honger had.
@Trekhaas | 02-06-23 | 14:43: Pasgeborenen in de directe omgeving? )
Jaja, Ronaldo.
Kan mij niet voorstellen dat als je Hugo ziet praten je denkt die man geloof ik, ziet er integer uit
Mensen die de overheid niet vertrouwen zijn wappies.
"blind belief in authority is the greatest enemy of truth"
*slaat Orwell weer dicht*
*zwaait met wappievlag*
En het worden er steeds meer
In zekere zin zegt Kuipers:
'Als we eerlijk zijn over op welke gronden we iedereens vrijheid ernstig hebben ingeperkt en mensen naar een naald hebben geduwd, verliezen ze het vertrouwen in de staat'
Wel eerlijk!
Achteraf is het mooi wonen, of kijk je een koe in de kont. We hebben als mensheid simpelweg geluk gehad dat de sterftecijfers relatief meevielen, de zorg niet compleet is ingestort en we in staat waren betrekkelijk snel een betrekkelijk goed werkend vaccin te ontwikkelen.
Was dit anders afgelopen dan had ik Kuipers nog weleens willen horen over deze gemakkelijke stemmingmakerij. Maar goed, enig opportunisme past bij zijn partij.
Goed werkend vaccin??
@_pacman_ | 02-06-23 | 14:22: Ik maakte slechts wat Kuipers zegt expliciet. Als we weten hoe en waarom besluiten werden genomen, zouden mensen wel eens kunnen denken: nou ja zeg!
Of dat terecht is, is wat anders, maar Kuipers zelf heeft er alvast weinig vertrouwen in dat mensen diep onder de indruk zullen zijn voor het invoelende vermogen en de wetenschappelijke onderbouwing van het beleid en de beleidsmakers.
Apart dat een Russische verrader als jij zich hiermee bemoeit. Je zou toch niet de agenda van de Russen promoten?
@drs. Levi Samsonov | 02-06-23 | 14:28: Kuipers is een vervelende betweter die de mond nog altijd vol heeft over de periode waarin De Jonge (wat je ook van hem en zijn aanpak vindt) zich het vuur uit de sloffen liep om eea beheersbaar te houden. Bij moment van de intrede van Kuipers was de grootste chaos gaan liggen maar Kuipers heeft zelf alleen nog maar flaters geslagen en helemaal niets bereikt. Hij is daarmee wel zo ongeveer de allerlaatste die zich dit soort uitspraken zou moeten permitteren. Het toont het wereldvreemde ivoren toren karakter van de man waarvoor ze zijn bloed in zijn vorige baan ook al konden drinken en blij waren dat hij weg was.
@drs. Levi Samsonov | 02-06-23 | 14:28: Een interessant stuk met wat achtergrondinformatie over de besluitvorming: www.furorteutonicus.eu/2023-05-29-vac...
Medische wetenschappers hadden geen beslissende stem in het proces.
Kan je het vertrouwen in de staat nog verder verliezen wanneer het er al niet is?
En dat is in mijn beleving dus een foute insteek.
Liever zie ik dat alles wordt opengegooid en de fouten onder ogen worden gekomen, zodat ervan geleerd kan worden.
En als dan blijkt dat mensen verkeerd hebben gehandeld, bijvoorbeeld omdat het ego te groot was/ is, het zij zo.
Deze manier van handelen, info geheim houden want anders; vertrouwensbreuk, veroorzaakt juist een vertrouwensbreuk en is voer voor complottheorieën, bovendien heb ik sterk de indruk dat het weleens tot enorme reputatieschade voor Hugo en andere figuren kan leiden en dat juíst die angst het probleem is.
Eerlijk gezegd kan in mijn ogen alleen respect worden gewonnen door met de billen bloot te gaan.
Beter de pijnlijke waarheid en alle emoties dan de goede vrede en leven in een leugen.
youtu.be/feaaemQWLYk
@BadPatNL | 02-06-23 | 14:58: Dan kom je op het punt dat je het volste vertrouwen terugkrijgt in de staat dat ze er alles aan doen om je te grazen te nemen.
De toelating van het mRNA-"vaccin" na 4 maanden voor corona, i.p.v. de normale 6 jaar.... gelukkig zijn de domme Amerikanen dit keer niet zo dom, deze zomer komen de eerste uitslagen en die gaan in schaap-Nederland niet iedereen bevallen.
"Deze zomer komen de eerste uitslagen"
Waar? Wanneer precies? Wie heeft wat onderzocht?
Of blijft het bij een beetje feitenvrij de ruimte in lullen?
@omanders | 02-06-23 | 14:43: De eerste normale periode voor een klinische test is geloof ik in april afgelopen. Er was voor de vaccins een voorlopige vervroegde goedkeuring omdat er haast was. De gewone testprocessen zijn gewoon doorgegaan.
@Harry_Witkamp | 02-06-23 | 14:52: we gaan het zien. Het was best begrijpelijk dat er bochten worden afgesneden bij een pandemie maar zeg dat dan en leg uit dat dit weinig kwaad kan. Doe niet alsof het altijd zo gaat en verklaar niet iemand met vragen tot wappie.
"Zwaait"
Wappie!
Benito leeft.
"Net zo erg als geenstijl", "mag van mij verboden worden" Wat doe je hier in godsnaam!
GS doet hier geen uitspraken. Ik maak dat nergens uit op althans. Gaat erom dat ON met deze onzin op de proppen komt, puur omdat de overheid niet transparant is en info niet vrijgeeft.
@Papa Jones | 02-06-23 | 14:36: meer algemeen, niet dit topic specifiek. Maar zoals nu veel rondom Corona im frage gesteld wordt op o.a. GS was dat twee jaar geleden vaak automatisch reden om gecancelled en gejorist te worden. Weet ik uit ervaring
P'don ?? Op 0:33 HdeJ: Ik vind het niet aan politici om experimentele toepassing van geneesmiddelen aan te prijzen. Ze hebben niet anders gedaan !
In Australie is de ban op Ivermectine inmiddels opgeheven.
@ChalinaRosa | 02-06-23 | 14:39: Aan het begin van de crisis werd er internationaal uitgebreid onderzoek gedaan naar ivermectine. En heel veel andere bestaande middelen zoals te doen gebruikelijk als er een nieuw virus opduikt. De manier waarop een experimenteel middel als heilige graal werd gepresenteerd is nooit eerder voorgekomen en had nooit zo mogen gebeuren.
“ Zijn ene broer werkt als microbioloog aan het Radboud UMC en maakt deel uit van de wetenschappelijke adviesraad van Intravacc, een overheidsinstituut dat vaccins ontwikkelt.”
Zou dat iets kúnnen zijn?
Zomaar een vraag hè
Kijk, fouten worden gemaakt, overhaaste beslissingen.
Corona kwam als een donder bij heldere hemel.
Ga er maar aanstaan.
Maar als achteraf blijkt dat dingen anders hadden gekund, gemoeten, dan is het toch niet zo moeilijk om toe te geven?
Een goede les om in de toekomst een andere aanpak toe te passen.
Van fouten kun je leren.
Dit!
In een storm zorg je primair dat het schip de haven bereikt, zo goed als mogelijk. Als er ergens een gaatje tijd is, dan duik je wat meer de finesse in.
Achteraf (nu dus) doorloop je het proces en ga je na waar er fouten zijn gemaakt. "We hadden beter niet het fokzeil overboord kunnen kieperen."
Lering trekken voor de toekomst.
Maar owowow, die magere mannetjes zijn overal bang voor, waarmee duidelijk is dat ze nooit voor zware uitdagingen hebben gestaan en er eigenlijk ook niet geschikt voor zijn.
@Kouwe Kees | 02-06-23 | 14:14: Dat laatste klopt natuurlijk helemaal.
Schrijftafel volk, kennen de echte wereld op geen enkele manier, maar denken wel alles beter te weten. Ellendelingen.
@ChalinaRosa | 02-06-23 | 14:41:
Ja. Vasthouden aan de papieren werkelijkheid terwijl alle praktijkgerichte mensen bezwaren aan het maken zijn.
Sowieso handig om te blijven praten met degenen die het op moeten lossen, in tijden van crisis bijna onontbeerlijk.
Wat mij betreft hoeven er geen mensen gestraft te worden hierin en mogen ze dat ook vooraf weten, zodat iedereen vrij kan praten.
Maar dan wil ik wel de hele waarheid op tafel. Liever de kennis dan de straf.
@Zoelense Hobbyboer | 02-06-23 | 16:00:
Als dat is wat nodig is, zeker eens. Het proces moet onder de loep, zodat het draaiboek aangepast kan worden. Crisismanagement is al veel goochelen en on the spot verzinnen, alles wat van tevoren geborgd kan worden scheelt adem die hard nodig is.
ps straf klinkt al meteen zo lijfelijk, haha, ben niet tegen een functioneringsgesprek van de betrokkenen, laat ik het zo stellen
@Zoelense Hobbyboer | 02-06-23 | 16:00:
Eens.
Je kunt mensen niet persoonlijk verantwoordelijk houden.
Ben het dan ook niet eens met “Hugo hep bloed aan z’n klauwen”.
Ik vind Hugo een prutser hoor, zeker weten, maar deze gang van zaken kun je niet alleen hem aanrekenen.
En idd, straffen zou belachelijk zijn, gaat natuurlijk ook niet gebeuren.
Maar de waarheid boven tafel en leren lijkt mij het minst.
De kiezers van het CDA hebben bloed aan hun handen door het toe te staan dat een schoolmeester de minister wordt tijdens een pandemie.
Dat Hugo een klootviool is, dat weten we. Wie 'm gekozen hebben zijn nog erger.
Helaas nog steeds dit soort topics waar ik mn vingers niet aan wil branden. Maybe someday.
Ik zal je helpen. Het heeft te maken met totale incompetentie. Engelsen noemen dat "the blob" (bureaucratie) en "nincompoops or numbnuts" (politici/ambtenaren) en nu probeert men zich in te dekken. Is ambtenaren en politici (landelijk/lokaal) eigen en niet alleen bij Corona gedoe.
@Basil Fawlty | 02-06-23 | 14:17: ah, dank waarde Basil: meaui neergezet.
Ik heb eens een stukje uitzending van Ongehoord Nederland gezien. Toen ik huilend van het lachen van mijn stoel viel, heb ik tv maar uitgezet. Wat een stelletje eindeloze malloten.
Het is geen topproductie met toptalenten maar dat was Koffietijd ook niet en is 'Nadia' ook niet, om maar eens iets te noemen. Het gaat erom dat hen allerlei onterechte verwijten worden aangesmeerd door het cordon sanitaire van de bekende omroepen.
Nou iig heeft u flink gelachen, wat uw gezondheid ten goede komt, maar ws haalt u uw portie waarheidsgehalte bij de deugkartel omroepen, zeg maar de spreekbuis van het huidige verwoestende regeringsbeleid. Dat is, volgens mij, toch weer buitengewoon, ongezond.
Koffietijd was een intellectueel hoogstandje vergeleken met ON.
@Jbgeno | 02-06-23 | 14:20: Ik ben niet zo'n tv-kijker. Wij lezen boeken.
Dat zegt meer over u als over ON vrees ik.
vaak is het ook tranentrekkend... iedere emotie komt voorbij.
REAGEER OOK