Heel Holland in de schuldhulpverlening
Bovenmodaal nu ook de sjaak
Gaaf land! Waren het voorheen vooral de minimumloners (1756 euro) die bij de gemeente aanklopten voor schuldhulp nu melden zich ook al BOVENMODALERS voor voedselbonnen, gaarkeukens, extra dekens en soep. Het gaat hier om ondernemers die neergehoekt werden door de corona, vervolgens nog een trap na kregen door de energiecrisis en die verder niet in aanmerking komen voor allerlei toeslagen, gratis dingen, stadspassen en overige minima-douceurtjes wegens... bovenmodaal. Maar GeenStijl, wat moeten wij nu doen om niet in de bijstand te geraken? Ga de politiek in mensen! Dan hebt u tenminste nog een pensioentje later.
Social
Reaguursels
InloggenIedereen bij geboorte een gratis lidmaatschap van De Tegenpartij. Is iedereen een politicus.
Hadden we maar een referendum om het draagvlak van dergelijke vergaande, maatschappij ontwrichtende keuzes bij het volk te toetsen.
Maar ja, D66 wou dit eerst wel en toen toch maar weer niet.
Hier wordt goed uitgelegd hoe het nieuwe pensioenstelsel werkt: youtu.be/-DT7bX-B1Mg
Aaaaand it’s gone, zo zal t gaan ongeveer. Over 25 bij de parlementaire enquête kan men dan zeggen “met de wetenschap van nu hadden we het anders gedaan”
@Crankhead | 31-05-23 | 13:46:
Dat zal inderdaad het geval zijn over pakweg al 20 jaar.
Waarom geldt de nieuwe pensioenwet NIET voor kamerleden en ministers? ?
Als het óók over hun eigen inkomen zou gaan, dan was er ook een tweederde meerderheid nodig. Daarom.
@Dr. Worstenbroodje | 31-05-23 | 13:28: dus die sluwe vossen blijven in het huidige stelsel na 2028?
@ofarim | 31-05-23 | 13:30:
Nee die hebben hun eigen regeling. Geen inleg en een hogere uitkering.
Het feit dat dat gespuis zichzelf buiten schot houdt, zegt mij voldoende over de zekerheid dat dit nieuwe systeem zeer riskant is.
Ze hebben er zelf zoveel vertrouwen in, dat ze er niet aan mee doen.
Schandelijk rapalje!
@KeesBruin | 31-05-23 | 13:47: vaak genoeg gezegd: bolg het goede voorbeeld, volg het "goede gesdrag", zie Staten Generaal.
@nobodiesunmighty | 31-05-23 | 17:22: volg
Omdat voor het aanpassen van hun beloning een 2/3de meerderheid nodig is. Aangezien deze wet maar op een krappe meerderheid kon rekenen hebben ze politici er maar even buiten gehouden en komt daar een aparte wet voor
Werk niet te hard want dan kom je later in de schulden.
Ik vind deze stelselwijziging pure diefstal van uitgesteld inkomen, verplicht afgedragen en nu geconfisqueerd. Even erg als de toeslagenaffaire.
De overheid als criminele organisatie, goedgekeurd door het kartel.
En dat kartel zorgt prima voor politici.
Inderdaad, George Orwell had het 80 jaar geleden goed door.
Laat je niet zo meeslepen. Er wordt niks geconfisqueerd. Wat er gebeurd is dat je inleg niet meer op een grote hoop gegooid mag worden naar persoonlijk wordt
meer empathie voor de bakker die over de kop gaat vanwege hoge gasprijzen dan voor de sauna eignaar . Maar heb dan ook meer empathie voor Feijenoord dan voor Ajax
En dan nog Feyenoord verkeerd schrijven?
@quigg | 31-05-23 | 15:11: hihi
de hele nieuwe pensioenwet is gebaseerd op "verdeel en heers". Als paar duizend individuen klagen is het hun eigen schuld/keuze; Als een heel pensioenfonds loopt te klootzakken met slechte beleggingen wordt deze ter verantwoording geroepen door de meute.
en maar klagen dat de samenleving individualistischer wordt.
Heeft vaak ook met een te hoge levensstandaard te maken. Iknzie in mijn omgeving mensen met een goed inkomen onverstandige keuzes maken.
Geldt omgekeerd net zo. Ik zie in mijn omgeving mensen met een laag inkomen/bijstand onverstandige keuzes maken.
"Do as we say, don't do as we do". Animal Farm in optima forma. Met Squaler (Kaag) en Napoleon (Rutte) in de hoofdrol. En Schouten als de usefull idiot.
Opgejaagd door de praatclubjes in Brussel en in de Zwitserse Alpen.
De hoeveelheid schuldhulpverlening is de KPI voor de linkse kliek: hoe meer benodigt, hoe succesvoller de vernietiging van de (macht van de) middenklasse,
Hoorde gister van een mevrouw die bijna 40 jaar bij het Europees Parlement gewerkt heeft en nu van een royaal pensioen in België residerend: 'Nederland is een rijk land met arme mensen, België is een arm land land met rijke mensen'
D'r zit wel wat in.
4 jaar EP staat gelijk aan 10 jaar pensioen opbouw in een vergelijkbare functie elders met minder inleg. Snapt u gelijk waarom de dekkingsgraad 20% is en Frans T. wil dat u bijlapt.
@_pacman_ | 31-05-23 | 11:19: reinste vorm van een dictatoriaal regime in een fake democratische setting.
De Staatsomroep probeert het uit te leggen.
Liegen, draaien en verzwijgen.
Alleen bij ON! hoor je nog het protest.
Maar dat verdwijnt vanzelf, nietwaar NPO?
.. De neo-liberaal denkende VVD, die de ene na de andere crisis veroorzaakte (En vooral de 1% rijker maakte), verandert het pensioenstelsel ook nog even, voordat ze door de bevolking volledig worden -weggejorist-
Wat kan er mogelijk mis gaan ?
@Nederlandop1 | 31-05-23 | 11:40: Dat hele kartel is neoliberaal. Tussen VVD/D66/CU/PvdA/GL/CDA/Volt zit sociaal economisch bijna geen verschil. Je moet denken dat er verschil tussen zit. Vooral zo rond de verkiezingen. Voor de rest is het vooral klimaat en woke geneuzel waarover ze kissebissen.
Bij de NPO heb je alleen nog "influencers", de journalisten zijn allang vertrokken.
Zie dat het webcareteam vandaag volop aanwezig is om iedereen de haartjes te kammen en de neuzen dezelfde kant op te laten wijzen. 1500 miljard betreft dan ook veel geld...
Wat te denken van het gejubel in de MSM, tenenkrommend.
@Wattman | 31-05-23 | 11:11: Ach ja, het verlengde van....
Niet meer naar luisteren en niet meer naar kijken.
@Wattman | 31-05-23 | 11:11: Daar kijk ik echt niet meer naar. Al jaren niet meer. Misselijkmakende propaganda.
Tja, vooral die tophypotheek aangaan en die grote auto's voor de deur willen hebben om de buren te imponeren...
Mensen doen dit zichzelf aan.
Ik heb een Ford Orion uit 1992 maar het pensioen verdampt er niet minder om :-)
Lul niet zo stom.
@osolemio | 31-05-23 | 11:43: burro=ezel
Luilekkerland is in zicht!
Duizenden financiële ¨mannetjes¨, grote institutionele beleggers, de CEO´s van de pensioenfondsen, de banken, de EU; straks is er 1 5 0 0 MILJARD te verdelen!!!
Dit wordt een ramp zonder weerga voor de werkende Nederlander, zeker als je al jaren en jaren hebt ingelegd.
De uitvoering zal mislukken, de poet zal verdwijnen en het zal NL diep, diep in de armoede storten.
... en diegenen die ervoor verantwoordelijk zijn liggen na een luilekker-leventje allang onder de zoden wanneer de stront aan de ventilator komt. Macht zonder verantwoording corrumpeert. Altijd.
Het was ook wel té aantrekkelijk, die 1500 miljard inleg.
Ziehier de reden waarom het establishment van Nederland het ongewenst acht dat er een constitutioneel hof wordt ingevoerd.
Zie ook: het correctief referendum, de gekozen burgemeester.
Zie ook: de vrijheid van het OM om zelf te bepalen wat wel en niet wordt vervolgd
Need I go on?
Overigens is mij onduidelijk of de "persoonlijke" pensioenpot nu dan wel vrij gaat komen na overlijden.
Nee. Komt niet vrij.
Nee, ook al heb je nabestaanden pensioen geregeld, dat is een fooi. Je zal een aparte verzekering erbij moeten afsluiten. Doe je niets of ben je alleenstaand dan pikt de pensioen beheerder alles in.
46 senatoren stemden voor het wetsvoorstel van minister Schouten voor Armoedebeleid, Participatie en Pensioenen (APP). 27 senatoren stemden tegen.
Democratie..... altijd lastig.
Als die 46 voor sharia wetgeving stemmen sta je dan ook te juichen. Dit is geen democratie maar partijpolitiek door mensen met dubbele petten op.
Democratisch gekozen zijn is iets anders dan handelen en vertegenwoordigen in de geest van diezelfde democratie.
@Zapata10 | 31-05-23 | 11:02: Inderdaad. Heeft nauwelijks nog iets met democratie te maken.
Nieuw bij SBS heel holland dokt.
Het vervelende van schuldhulpverlening is dat mensen gaan zeggen dat ze niet mogen gaan werken omdat ze anders alles wat ze extra verdienen moeten inleveren. Maar dat is juist de bedoeling, dat jij je best doet om maar zo veel mogelijk af te betalen. In plaats daarvan worden mensen gestimuleerd om werkloos te blijven tot de restschuld wordt kwijtgescholden na 3 jaar in de schuldhulpverlening.
En dankzij jarenlang PvdA beleid gaan mensen die weer gaan werken er op achteruit omdat ze al hun toeslagen en kwijtscheldingen kwijtraken.
Werken moet weer lonen, en dat bereik je niet door gratis sport en muzieklessen weg te geven, gratis toegang tot het zwembad, gratis laptops voor schoolgaande kinderen, kledingbudgetten, en wat ze nog meer gratis weggeven.
De echte armen zijn de werkenden met een laag inkomen die al die PvdA cadeautjes niet krijgen.
Je verwart schuldhulpverlening met schuldsanering.
Juist de VVD zit in alle regeringen sinds jaren 90
Dat politici zijn uitgezonderd komt omdat ze op die manier de volgens de grondwet geldende regel een ⅔ meerderheid konden omzeilen. Ja, ze zijn uitgekookt.
Het laat vooral zien dat ze zelf totaal niet geloven in het nieuwe pensioenstelsel.
@Zoelense Hobbyboer | 31-05-23 | 10:30: Dat denk ik ook. Voor zichzelf gaan ze voor zekerheid. Met een smoes.
Wat een chagrijn. Een eigen pensioenpotje biedt juist mooie kansen! Ik heb hier zo vaak tips gedeeld, zoals Shell toen het circa 10€ was. Of bv. ASML toen het laag stond. Als individu ben je veel flexibeler en wendbaarder dan pensioenfondsen die aan allerlei regels moeten voldoen zoals 40% obligaties. Maar ja dan moet je wel wat doen aan je eigen financiële ongeletterdheid.
Hoe is het met die andere tip, Moderna, afgelopen ?
@Wattman | 31-05-23 | 10:16:
Ik zei het in 1985 al: koop Apple, Tesla, Meta, ASML, Bitcoin en goud. Maar ja, u wilde niet luisteren.
En de mensen die vlak voor hun pensioen staan? Dat weet zelfs de regering nog niet hoe ze die moeten gaan compenseren. Het is moeilijk om niet alleen naar uw eigen situatie te kijken.
@Wattman | 31-05-23 | 10:16: Moderna heeft genoeg cash achter de hand om hun personalized cancer vaccine verder te ontwikkelen. Erg gave technologie en kan een uitkomst zijn voor veel patiënten. Maar is iets van de lange termijn, zie ook ASML wat ik rond '11 heb gekocht.
@Tiscali-2 | 31-05-23 | 10:19: Die hebben ca. 40 jaar de tijd gehad om zich voor te bereiden. Zie ook mijn notitie hieronder.
@_pacman_ | 31-05-23 | 10:18:
Haha, je was er vroeg bij, nog voordat het bestond.
Daar zit toch de kneep slappe...!!
Ai, op welk moment bedenk je nou eens dat het niet iedereen voor de wind gaat...
Niet iedereen is even snugger als jij.. Niet iedereen heeft obligaties en aandelen bij Shell...
Je speelt met grappen waar mensen hard voor gewerkt hebben.....
@Diederik_Ezel | 31-05-23 | 10:20: Spreiden en beleggen voor de lange termijn. Dat zijn de beste tips voor elke belegger.
@Diederik_Ezel | 31-05-23 | 10:21:
U verwart pensioengerechtigden met zelfstandigen.
@Muxje | 31-05-23 | 10:24:
En dat gaat dus niet zo vlak voor je pensioen.
Het is nog steeds de uitvoerder die bepaalt waarin belegd gaat worden. U kunt alleen kiezen tussen risicovol, minder risicovol of defensief. U heeft als individu alleen geen enkele kans meer om nog iets tegen de lieden die gaan gokken met uw pensioen te ondernemen.
Geweldig idee. Meer dan de helft van de Nederlandse bevolking is financieel ongeletterd. Ze weten nog niet eens hoeveel saldo ze op hun betaalrekening hebben staan of waar hun uitgaven naartoe gaan. En die wil je zelf voor hun pensioen laten zorgen met mogelijkheid om zelf te beleggen. Dat wordt een treinramp van heb ik jou daar.
@-PR- | 31-05-23 | 10:32: en een deel is analfabeet en digibeet.
Voor die groep wordt het nieuwe stelsel sowieso heel lastig. Die varen blind op "adviseurs".
@Diederik_Ezel | 31-05-23 | 10:20: U heeft dus ASML stock rond '11 gekocht en loopt hiermee te koop alsof u een wonder bent, ik attendeer u erop dat ASML rond die tijd al een marketcap van 14 miljard had - oftewel een veilige blue chip investering voor boomers en noobs zoals uzelf. Echte bazen plukken investeringen uit een zee van onrendabele low marketcaps - heeft u natuurlijk wel de skills nodig om de achterliggende business te begrijpen, jaarrekeningen te lezen, etc.
Eigen pensioenpotje? Wat leuk! dus we hebben al die adviseurs helemaal niet nodig.
@Deflatiemonster | 31-05-23 | 10:57: nee je mag niet zelf beslissen waarin ze gaan beleggen. De heer Ezel verteld fabels.
@Deflatiemonster | 31-05-23 | 10:57:
Lol!
Een Italiaan houdt netto meer over om te besteden dan een Nederlander die keer op keer moet betalen aan Italië vanwege hun wanbeleid, dit land is zo verrot.
Italië heeft een rijke bevolking met een arme met schulden overheid.
Nederland heeft een rijke overheid en een arme met schulden overladen bevolking.
Dit land is er na de Puinhopen van Paars met 12 jaar Ratte niet beter op geworden.
Sterker nog; alles is volledig naar de kloton!
#KickOutKabinet
#NEXIT
Over italie (en bepaalde andere landen); officiele cijfers komen niet persee overeen met de werkelijkheid. Schaduw werknemers, zwarte markten, belastingontduiking. De bevolking is rijker dan de cijfers doen geloven.
In Nederland zijn er een paar goede verdienmodellen mogelijk:
-de politiek ingaan bij het winnende team van de dag
-ambtenaar worden (beleidsambtenaar that is, niet plantsoenmedewerker)
-skills hebben voor een gewild en goedbetaald beroep, zoals topvoetballer of developer in de IC
-forever in de uitkering, dus arm met een klein gebrek
-drugs dealen (versnijden maar)
-loodgieter of elektrotechnisch installateur worden
-simpele SPH opleiding doen en sociaal werker worden in de asielindustrie/kinderbescherming etc.
Wat niet werkt:
-een klein cafeetje of bistrootje of winkeltje beginnen
-verpleegster of thuishulp of logistiek medewerker of orderpicker of koerier/bezorger worden
Exact dit, want het financiele probleem is eigenlijk in de basis een sociaal probleem. Er is geen juiste waardering voor de beroepen die echt van belang zijn en als gevolg daar geen droog brood in te verdienen is.
Prima nieuw stelsel. We hadden helemaal niet 'het beste stelsel'. Qua uitvoeringskosten onbetaalbaar, jongere mensen die met hun pensioenpremie het vaak goudgerande pensioen van ouderen moesten betalen. Ook moeten zzp-ers meedoen, ook fijn want anders moeten we daar ook voor betalen.
De risico's zijn hetzelfde, want er wordt nu ook belegd. Snellere indexatie naar boven en, onder voorwaarden, naar beneden.
Nee het geldt niet voor kamerleden en dat is niet voor niets. Als het vak van kamerlid niet aantrekkelijk is (een groot deel vindt nooit meer een baan) zitten we straks met nog meer imbecielen.
Kamerleden komen altijd wel weer terecht via de baantjes carrousel. Ze verdienen genoeg en doen eigenlijk helemaal niks. Geen dossier kennis en stemmen zoals ze in de ochtend wordt verteld door de fractievoorzitter of de lobbyist.
U preekt voor eigen parochie, uw goed recht, of u heeft er helemaal niets van begrepen. In dat laatste geval snap ik niet hoe u overeind kan blijven in de pensioenbranche dus laten we het maar op een niet-objectieve mening houden.
Het probleem is alleen, zoals hieronder aangegeven, dat de pensioenaanspraak van heel veel mensen hiermee gekortwiekt is. In het oude stelsel bouw je lineair rechten op, waarbij jouw inleg in je jonge jaren (die nog heel lang gaan renderen) ondergewaardeerd worden, en je inleg vlak voor je pensioen (die nauwelijks nog rendeert) overgewaardeerd wordt. Nu gaan we naar een systeem waarbij het werkelijk behaalde rendement gebruikt wordt. Hoe worden de aanspraken van de huidige deelnemers (van 35-55) vertaald naar een individueel tegoed? Wordt er rekening gehouden met het rendement dat de inleg al gemaakt heeft (en nog gaat maken), of wordt de aanspraak 1 op 1 overgezet naar een spaarpot. In het laatste geval kan je spreken van pensioendiefstal.
Overigens kwam dat in het oude stelsel ook wel voor, de bekende pensioenbreuk. Deels gerepareerd omdat je je pensioen kan meenemen. Maar voor iemand die uitstapt (ondernemer wordt bijvoorbeeld) geldt nog steeds dat je aanspraak ver te klein is in verhouding tot je inleg en het rendement daarop.
@Michelangeloclervaux | 31-05-23 | 10:05 |
"Qua uitvoeringskosten onbetaalbaar, jongere mensen die met hun pensioenpremie het vaak goudgerande pensioen van ouderen moesten betalen."
Aperte flauwekul. U verwart de AOW met het pensioen. Het pensioen wordt door de werknemer en werkgever samen ingelegd, en door niemand anders. Pensioen is uitgesteld loon.
De AOW komt uit de algemene pot, en daar krijgen inderdaad ook mensen geld uit die nooit een cent hebben ingelegd.
@Sjefke7807 | 31-05-23 | 10:37: AOW Daar betaal je toch premie volks verzekering voor?
Hele horden adviseurs wrijven zich al in de handen; wat een heerlijke pot om in te graaien!
Schulden business is big business. Dacht dat het 3 keer zoveel kost om problematische schulden te innen dan het oplevert.
Maar dat is ook bij de afhandeling in Groningen en de toeslagenaffaire.
Nederland heeft veel bedrijfstakken die floreren door de problemen. Daarom is brokkenpiloot Rutte nog steeds zo geliefd bij een bepaalde groep. Rutte is kassa !
Dat de pensioenen aan revisie toe waren, met de huidige mate van vergrijzing en daarmee onhoudbare stelsels, was duidelijk, maar dat weer de fout is gemaakt dit aan de markt over te laten, is onbeschrijfelijk dom. We hebben al gezien wat de privatisering van nutsvoorzieningen ons heeft opgeleverd: heel veel extra geld uitgeven aan marketing en reclame, betaald via de eigen premies en een zware druk op werknemers in die sector om elke cent middels controle en vastlegging van een waanzinnig omvangrijke administratie, te verantwoorden. Het is weggegooid geld, letterlijk en met die "persoonlijke pensioenpotjes" zie ik nu al de verzekeraars verkneukeld lachen, bij de gedachte hoe zij dit geld handig buit gaan maken.
Dat komt neer op elk jaar folders in de bus, bestookt worden door reclame om over te stappen naar pensioenbeheerder Betrouwbaar & Eerlijk BV of nog even die extra inleg voor die appel voor de dorst. Kleine lettertjes, kosten, disclaimers en aan het einde bent u zo oud dat men er met de centjes vandoor blijkt.
Dit dus maar je hebt het even beter verwoord wat ik ook wilde zeggen.
Het wordt nu ook al aan de markt overgelaten. Al je pensioen zit in vastgoed en beleggingen. Groet van iemand die 20 jaar beleggingen doet voor pensioenfondsen.
Eigen pensioenpotje is wel een behoorlijke vooruitgang. Biedt veel kansen, m.n. voor jonge mensen die niet meer verplicht in bv 40% obligaties hoeven te beleggen. Je hoeft maar zo'n 100-200€ per maand in te leggen in bv een gespreid indexfonds vanaf je 20ste om met circa 1 miljoen te eindigen ttv je pensioenleeftijd. Maar helaas zijn de meeste mensen financieel ongeletterd.
@Diederik_Ezel | 31-05-23 | 10:07: u heeft er zelf blijkbaar ook de ballen verstand van of vertelt bewust maar 30% van het hele verhaal. Voor veel mensen gaat deze wet zeer waarschijnlijk slecht uitpakken, nog los van het peperdure fiasco dat de invoering gaat worden en het gegeven dat mensen niet met onzekerheid kunnen & willen omgaan als het pensioen betreft. Dat betekent dat er te snel verhoogd wordt en te laat verlaagd (politiek gewin) en dus uw jongeren uiteindelijk ook de l*l zijn.
@_pacman_ | 31-05-23 | 10:14: Het leven bestaat vrijwel volledig uit onzekerheid. Overigens zijn er geen langere periodes (>15jaar) te vinden waarbij de beurs naar beneden gaat. Maar meeste mensen zijn angsthazen en zetten liever hun spaargeld met gegarandeerd verlies op de bank dan dat ze investeren.
Mooi gezegd BL. Zo gaat het er ook uitzien.
We zijn het eens! Wacht ik pak een fles wodka en zet een video met Maryana Naumova op!
Hoe zit het trouwens met de onterecht geheven spaartaks? De regering wil het geld niet teruggeven, omdat er geen geld zou zijn. Wanneer is die rechtszaak ? Is de regering al druk bezig de betrokken rechter te beinvloeden?
Politiek links wordt terecht altijd verweten afgunstpolitiek te bedrijven door ongebreidelde nivelleringsdrang. Als puntje bij paaltje komt is dat wat veel mensen drijft: als iemand iets meer heeft dan een ander moet ie kapot belast worden, is het een graaier, een VOC-erfgenaam of een oplichter.
Nederland wordt gewoon een kutland, te druk, te duur voor mensen de gewoon werken, on confortabel voor mensen die gewoon Nederlander willen zijn.
Some pigs...
Gasprijs komende maand voor mijn moeder: EUR 1,065
Dit is opgebouwd uit 50ct gas en 56,5ct belasting.
Waar zou die inflatie toch vandaan komen?
Niet daar vandaan. Inflatie is bewust gecreëerd door de ECB. Die belasting g op gas en elektra is afgelopen 10 - 15 jaar stapje voor stapje verhoogd en omdat de kale kWh en m2 prijs daalden viel bijna niemand dat op. Nu de prijzen stijgen stijgen is het opeens bal en zijn we verrast. Hetzelfde is overigens gebeurt met OZB gedurende dalende huizenprijzen tussen ‘08 en ‘13.
@_pacman_ | 31-05-23 | 09:58: Weet ik, 'echte' inflatie is toename van de geldhoeveelheid = ECB in ons geval.
Prijsinflatie echter wordt voor een groot deel door belastingen veroorzaakt, paar procentjes extra accijns zit in no time in alle consumentenprijzen.
Thijs heeft de grote ophef gemist, die was er namelijk jaren geleden maar toen werd er een mooi verguis en heers spelletje gespeeld waar Thijs net zo hard in is gestonken als de rest.
Nu Thijs, nu is dat moment gepasseerd en heeft Het Haagse het helemaal voor elkaar, die eerste klap richting burgers en politieke tegenstanders bleek meer dan en daalder waard te zijn.
Kijk Thijs, mocht je dit lezen, pak de afgelopen 6 - 8 jaar even erbij. Elke keer als de coalitie een snood plan had, werd er een partij opgericht om tegenwicht te bieden. Niet altijd de fraaiste opties achteraf, maar het waren toen de alternatieven om de kaarten opnieuw te schudden.
Die zijn elke keer mislukt, want er werd duidelijk gemaakt dat fatsoenlijke mensen nooit en te nimmer op die partij zouden stemmen, enkele eloquent minder bedeelde lieden op de beeldbuis zorgden voor de rest.
We hebben waarschuwingen gehad, kansen gehad, maar elke keer kwam puntje toch bij Markje: dat heeft puur met het stemgedrag van de afgelopen jaren te maken. We zijn er als land compleet ingestonken, lekker gemaakt voor de een en bang gemaakt voor de ander (plus sociale status als je openlijk ervoor uitkwam NIET op vvd, d66, gl, pvda,cda te stemmen).
Dat Thijs.
Heb 40 jaar in de zeevaart gewerkt. Sinds mijn pensionering, dat is nu 9 jaar geleden, ben ik nog steeds aan het werk voor mijn ex werkgever maar dan vanuit huis. Doe dat omdat ik het werk leuk vind en omdat het wat extra geld oplevert naast mijn AOW en bedrijf 's pensioenen. Zit daardoor en omdat wij sober leven, wat voor ons standaard is, zo zijn wij opgevoed, redelijk bij kas. Ons bestaan is niet te vergelijken met die van de middenstanders die het financieel zo moeilijk hebben. Ik heb met ze te doen. En ook omdat de teloorgang van de middenstand de samenleving uiteen zal doen vallen. Zij zijn de buffer tussen de politieke elite en het gemene volk. Maar ook zij zullen worden geknecht tot onmondig volk dat afhankelijk zal worden van diezelfde politieke elite die daardoor geen enkele verantwoording meer hoeft af te leggen.
Ik woon in de grote stad en zie toch erg veel 'winkels' die nauwelijks aanloop hebben. Dus ik vermoed dat veel 'ondernemers' niet zo goed hebben nagedacht over hun producten en/of diensten.
@Après toi | 31-05-23 | 10:00: Zeker, dat is ook waar. Tel daarbij op dat de ondernemer om komt in de rijks en gemeente regels en het kopen van producten via het internet. Evengoed veroorzaakt de teloorgang van de middenstand een verarming in meerdere opzichten van de samenleving die mij zorgen baart.
@Après toi | 31-05-23 | 10:00: Ja, die 'winkels' ken ik ook, vaak zaken waar cash king is, welke producten/diensten zullen daar nou het belangrijkst zijn ???
Gewoon niet zoveel uitgeven aan de starbucks, zorgen dat je een buffertje hebt, en de overige 'tips' die ze altijd al gaven aan de minimumloners: "Het is allemaal je eigen schuld" en door!
Buiten de waard gerekend. Alles in Nederland is gericht op maximaal uitknijpen, dus ook u komt aan de beurt hoor, maak u geen zorgen. Buffertje? Mooi, hierrrr d'r mee. Stoppen we dan wel in een of ander wetje, alles boven de 1000 euro vrij besteedbaar moet van overheidswege in een klimaatfonds ofzo. We verzinnen nog wel iets leuks. Maar uw poen, daar kunt u naar fluiten, dat geef ik u op een briefje, eenieder die nu nog denkt dat het hem niet zal treffen omdat ie slimmer denkt te zijn dan de buurman komt er zodadelijk achter dat we allemaal in dezelfde modderschuit zitten. U zal niets bezitten en uw bek houden, wat dacht u daarvan?
@elfenstein | 31-05-23 | 09:51: Ik kan mij vergissen. Bedoeld Paarden het niet sarcastisch? Zie de aanhalingstekens?
@elfenstein | 31-05-23 | 09:51:
Ik zie niet hoe ik dat niet heb gedekt met: "Het is allemaal je eigen schuld"
@forecastle | 31-05-23 | 09:54:
Zo te zien is Paardje bloedjeserieus.
@elfenstein | 31-05-23 | 10:39: "Ja"
Omdat de coalitie een minderheid in de senaat heeft, was de steun van PvdA en GroenLinks nodig om de wet erdoorheen te krijgen.
Zo kennen we de volksverlakkerspartij t.w. PVDA weer.
De Pech voor de Autochtonen.
De Poet voor de Anderen.
Het collectieve ziekenfonds omkatten tot een individuele verzekering was al een flinke scam, en dat smaakte naar meer, nu hebben ze een nieuw record met de allergrootste scam uit de beschreven geschiedenis, ze hebben onze oudedagsvoorziening gesloopt.
Ik ga mijn verplichte maandelijkse pensioenpremie vanaf nu dan ook de Tiende penning van Schouten noemen, want het is zo'n beetje een verkapte belastingmaatregel geworden.
Met een jaar of 3 krijgt u er de CBDC bij, deze week volop vergaderingen in Brussel over het onderwerp, dan gaat het niet over de techniek achter die CBDC, nee ze praten over hoe ze het kunnen verkopen aan het stemvee.
Gelijktijdig komen ze met de integrale EU vermogensbelasting, makkelijk af te rekenen met uw CBDC tokens, de keizers uit Brussel hebben directe en structurele inkomsten nodig om u te kunnen blijven onderdrukken.
De lat ligt daarna zo hoog dat bij de opvolgende scam het eigendomsrecht er aan zal moeten gaan om de voorgaande scams te kunnen overtreffen.
EU: Hey pauper, je zit nu zo diep in de shit en er is geen uitweg meer mogelijk om hier uit te komen, als wij je nu eens helpen door al je schulden over te nemen?!
In ruil hiervoor draag je al wat je nog bezit aan ons over, wij zorgen voor werk, brood, bad, bed en je zal gelukkig zijn!
2030: nog 6 jaar en 6 maanden en in dit tempo gaat het een makkie worden om niks meer te bezitten...
Vergeet ook niet dat er in de EU gesprekken gevoerd worden om een register op te stellen waarin alle bezittingen van EU burgers worden vastgelegd. En voordat ik hierover ook weer weggejorist wordt: het heb op de Geenstijl gestaan: www.geenstijl.nl/5160927/geldblog-eu-...
Kan me niet voorstellen dat het zo een vaart zal lopen. Er zal dan een Franse revolutie 2.0 komen, de guillotines zullen tevoorschijn worden gehaald. We zullen in ieder geval niet ‘happy’ zijn.
De pensioenen voor de kamerleden zijn er buiten gehouden omdat een 2/3 meerderheid nodig is om daar iets aan te doen.
Voor de rest van de Nederlanders kun je daarentegen gewoon met een geritselde meerderheid het pensioen gaan vergokken.
Wij noemen dat een gaaf land met een nieuwe bestuurscultuur.
geeft al aan dat ze het zelf ook niet zien zitten.
En Max Verstappen verdient 60 miljoen per jaar en betaalt 0,00 belasting, in elk land. Raar dat je daar zo weinig over hoort, terwijl een directeur of consultant in Nederland die 150.000 verdient al bijna met de grond gelijk gemaakt wordt op GS.
Max is een slimme jongen. Wat zou je als multimiljonair houden in Nederland? Ik hoor steeds meer Nederlanders over emigreren. Hoe zou dat toch komen?
nl.motorsport.com/f1/news/f1-dutch-gr.... Kortom, Max V. zorgt voor een fraaie financiële opsteker in die regio. En dat levert meer op dan menig consultant of directeur met z'n powerpointpresentatie.
Ah, je hebt een postje van Rutgertje gelezen.
Max heeft de Nederlandse staatskas al veel meer opgeleverd dan dat jij en Rutger samen ooit zullen doen. Neemt niet weg dat het gek is dat de rijksten geen of weinig belasting betalen maar dit soort gewauwel voor de bühne vind ik echt ergerlijk.
Max woont niet in Nederland dus wat heeft hij hier nou mee te maken?
@zws-vl | 31-05-23 | 09:41: Dat krijg je als je idioot veel belasting heft, ook op vermogen. Wat mij betreft worden inkomsten (uit vermogen of arbeid) boven een miljoen nog maar met 10% belast, zolang men over het eerste miljoen maar de volle mep heeft afgedragen. Op een gegeven moment moet het maar genoeg zijn.
@zws-vl | 31-05-23 | 09:41: ik zeg niet dat hij niets betekent voor Nederland, maar dat het achterlijk is om politici, ondernemers en consultants steevast 'Graaiers' te noemen terwijl men wel klapt en juicht voor iemand die feitelijk miljoenen belastinggeld graait. Ik lever ook geld op voor de staatskas, moet ik daardoor ook maar 0% belast worden?
@Muxje | 31-05-23 | 09:44: Ja, daar ben ik ook voor :-)
@Après toi | 31-05-23 | 09:47: Dat kan zeer makkelijk, ik heb een vennootschap in Belgie, met een opgebouwde liquidatiereserve betaal ik 10% over dividend (anders 15%). Salaris hou ik gewoon laag en vul aan met VVPR bis
Ha! Heel hard rondjes rijden in een auto loont. Goed om te weten.
@small_town_dad | 31-05-23 | 09:46: Waar en door wie worden politici, ondernemers en consultants steevast graaiers genoemd?
Een aantal van hen die dat aanwijsbaar zijn worden wellicht zo genoemd, maar de rest toch echt niet. Een politicus die zijn werk doet (Omtzigt) verdiend gewoon zijn gage. Zelfde geldt voor ondernemers die hard werken en risico nemen. Consultants: idem. Als iemand bereid is om een consultant in te huren voor een bepaald bedrag, dan zal die consultant het wel waard zijn.
En waar "graait" Max belastinggeld? Hij woont volledig legaal in Monaco en betaald dus geen belasting in Nederland. Het staat u vrij om ook in een land naar keuze te gaan wonen. Dan betaald ook u geen belasting meer in Nederland.
@small_town_dad | 31-05-23 | 09:46: Max graait geen belastinggeld. Hij woont in Monaco en voldoet zover we weten aan zijn belastingverplichtingen aldaar. Het staat je ook vrij om naar elders te verhuizen als het (belasting)klimaat je hier niet aan staat.
@small_town_dad | 31-05-23 | 09:46: Hij graait geen belastinggeld. Dat doet het koningshuis.
@Eagle0511 | 31-05-23 | 09:59: Dat ligt er nog maar aan.. je kan in Spanje wonen, en zowel in NL als ES belasting betalen.. Monaco is een paradijsje voor de grootgeldgrutters..
Ik denk dat er door Max in Zandvoort een behoorlijk zakcentje verdiend wordt door Nederlanders en de lokale middenstand. Zelfs Jan modaal kan daar via Airbnb met zijn appartement binnenlopen in 4 dagen.
Terug naar af. Alle verworvenheden van de Nederlandse samenleving worden systematisch afgebroken op instigatie van Brussel. Hoe heeft het zover kunnen komen?!
Evolutie Mickey.....
En macht... Vooral macht....
Ikzelf stel me gerust met de gedachte dat ze net zo hard dood gaan als ik....
Zinnetje schijnt...!!!
Check 1 juni 2005. Morgen precies 18 jaar geleden, iets met een referendum en een EU. Tweederde van de kiezers wilden dit niet en voelden het al een beetje aankomen, ik ook. Maar Nederland was te klein, de hamer sneuvelt eerder dan een aambeeld.
En 450 miljoen EU burgers Mickey, die moeten allemaal meevreten. Denk maar aan het aloude Nederlandse gezegde, Vele varkens maken de spoeling dun !!
Je moet het anders zien
Hier heb je 2 wetenschappelijke argumenten
Twee
@neonreclame | 31-05-23 | 09:42:
o
Gelukkig hebben we wel een lage staatsschuld! Leuk onderpand voor de Italiaanse en Belgische overheid, die het geld liever bij de burgers houden.
Beetje wrang om daar een foto van Carice van Houten bij te plaatsen.
Zie kader, 35 tot 60 jarigen zijn onder nieuw stelsel de pineut omdat voor deze leeftijd niet genoeg tijd is om te beleggen en een deel van onze eigen ingelegde euro's wordt afgenomen t.b.v. de jongeren! Boven de 60 wordt wel gespaard en niets ingenomen.
www.rtlnieuws.nl/economie/life/artike...
Fijn vooruitzicht. Mooie motivatie om in elk geval veel eigen spaargeld op te bouwen en de oude dag niet teveel van pensioengeld af te laten hangen.
In hoeverre wordt dat gerepareerd? Het is lastige materie, heb er zelf eens mee te maken gehad bij het samenvoegen van 2 pensioenregelingen, maar het is vooral heel erg duur om te fixen. Zou dit de groep zijn die meer de bus gegooid wordt om ouderen hun bestaande aanspraken te laten behouden en jongeren een goed pensioen te kunnen bieden?
Niks nieuws overigens. Bij stelselwijzigingen zijn het meestal de middencohorten die genaaid worden.
Dat is een heel forse groep.
@NoNoVio | 31-05-23 | 09:45: www.investopedia.com/terms/f/financia...
@Smoelensmid | 31-05-23 | 10:22: Ken het, veel over gelezen. Zie mezelf niet echt als een FIRE voorbeeld maar vind het principe van met geld meer geld maken wel een mooie;)
Bij mij betekent het maandelijks ETF beleggen. Had er wel 15 jaar eerder mee moeten beginnen maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
@Muxje | 31-05-23 | 09:48:
Ja, te idioot voor woorden dat je op leeftijdsgroep 35-60 zomaar wordt genaaid. Begrijp niet dat er dan nog lui zijn die nog op die kartelpartijen stemmen....
Gerepareerd? Nou, niet dus....
@NoNoVio | 31-05-23 | 09:45:
Enorm waar. Weet zelf wat u met spaargelden doet, maar waak voor oplichting. Wanneer rendementen tegoed klinken om waar te zijn zit het al fout.
De rijken worden steeds rijker, de armen steeds armer, net als in Rome en Frankrijk toen.
Is dat zo?
@Muxje | 31-05-23 | 09:34: nee.
Zelfs middeninkomens redden het al niet meer lees ik vandaag, die waren niet arm, maar worden nu in verhoogd tempo de schuldhulpverlening ingejaagd.
Moet wel zeggen dat een zekere groep mensen ook eens hun abonnementen van watcdan ook, goede doelen en loterijen zouden kunnen doornemen in hun vaste lasten. Zelf gemerkt dat dit ook heel erg veel kan besparen!
Over niet in aanmerking komen voor toeslagen gesproken: de EU heeft Nederland gemaand op te houden met het prijsplafond voor energie, en in plaats daarvan alleen de lagere inkomens te compenseren. Lijkt wel een thema te worden binnen de energietransitie, die is vooral een middel geworden om de middenklasse uit te knijpen, door ze te dwingen hun spaargeld en de besteedbare ruimte in hun maandbudget er aan uit te geven.
Linksom of rechtsom....
Bored now ....!!!
Op zich logisch. Prijsprikkels zijn erg belangrijk bij het verminderen van energieverbruik.
@Après toi | 31-05-23 | 09:40: het is toch lastig kiezen als je geen geld hebt. Duurder maken lost dat niet op.
@pete1023 | 31-05-23 | 10:13: Als je geen geld hebt is er geen keuze, dat is wat velen maar niet kunnen bevatten.
@pete1023 | 31-05-23 | 10:13: Arme mensen worden juist gecompenseerd, als het aan de EU ligt.
Weet je wat ook zo wringt, dat onze eigen oudjes met vingers, dik van de reuma en krom van de jicht, broos van bouw tot bijna aan hun zeventigste krom moeten liggen voor ze ook maar een cent van hun zelf ingelegde centen in die vette aow-pot terugzien. Hele volkstammen Afrikanen en Levantijnen komen hier binnenwandelen waarvan een hoog percentage nooit zal werken of anderszins gaat bijdragen aan onze samenleving. Die gaan feitelijk al met pensioen op de dag dat ze hun verblijfsvergunning in de zak steken. Ondertussen steelt de overheid weer net zo makkelijk een paar jaar van je pensioenleeftijd en vallen er weer tienduizenden mensen net buiten de boot. Carola Schouten kan wel lekker met een uitgestreken smoelwerk handjes staan te knijpen in de Tweede Kamer na het erdoor sjoemelen van die verder uitgeklede aow-regeling maar feit blijft dat het gewoon diefstal is.
Dat soort oudjes zijn er vast, maar de huidige oudjes hebben gemiddeld genomen maximaal van de overheid geprofiteerd, wat betreft inleg en uitkeringen gedurende hun leven. Het is de generatie die over 5-10 jaar met pensioen zou moeten gaan (komt inmiddels 5 jaar bij) die veel meer inleggen dan ze er ooit uit gaan halen. Het saldo voor millennials en gen z lijkt we weer positief te zijn al is dat met deze pensioenregeling en de energietransitie en zo nog wel even afwachten. Maar zoals het er nu voorstaat zal ook die vooral door gen x betaald gaan worden. Want daar zit het spaargeld nu.
@Muxje | 31-05-23 | 09:33: De oudjes die ervan geprofiteerd hebben waren van de eerste lichtingen, net na de invoering door Vadertje Drees.
Naderhand bedroop het systeem zichzelf, tot er de klad in kwam en zowat iedere flutpoliticus een paar miljard uit de aow-potten snaaide.
@Conan de Rabarber | 31-05-23 | 09:36: Nee, ook de boomers hebben geprofiteerd. Meer nog dan de generatie ervoor. (over het geheel dan, niet alleen de AOW)
@Muxje | 31-05-23 | 09:40: Is ook wel zo. De aow was dan ook vooral bedoeld als een gemeenschappelijke verzekering om iedereen een enigszins verzorgde oude dag te bezorgen dmv een gezamenlijke inleg, en er wordt geen verschil gemaakt na het bereiken van de aow leeftijd. Beter was misschien geweest om te bepalen of men het ook nog nodig heeft bij het bereiken van de aow leeftijd. Sommigen varen wel tijdens het leven en anderen hebben meer dan hun deel aan tegenslagen.
Maar wel Netflix, iPhone, wintersport, hellofresh, lang douchen, dikke auto en huis, nespresso en weet ik waar niet op bezuinigd wordt.
Dat zijn een hoop vooroordelen, zak hooi!
Ja eh, die schuld moet toch ergens vandaan komen.
Klopt, punt is dat je de tering naar de nering moet zetten. We hebben hef over boven modaal.
@Zack Hooi | 31-05-23 | 09:33: bovenmodaal hoeft toch niet zo gekweld te worden zodat ze onder modaal uitkomen? Niemand zou zo gekweld moeten worden. Zou ook niet nodig zijn wanneer Jetten zijn gestolen geld teruggeeft en het overige smijten met andermans geld stopt.
Hadden we maar een referendum! Oh nee wacht, dat hebben de ‘66-ers onder ons afgeschaft.
Ik ben inmiddels elke verbazing voorbij. Net als je denkt dat het niet erger kan, wordt het wel erger. En als we dan toch bezig zijn, ram die bezuinigingen en belastingverhoging en rekeningrijden er maar doorheen.
Wij werken wel door.
Ja maar dat referendum is wel afgeschaft door een democratisch verkozen freule die niks op heeft met wat voor vorm van democratie dan ook.
Zou het soms voor de dames en heren politici ietwat negatief uitgepakt kunnen hebben nadat ze de boel eens goed doorgerekend hadden? Dit is natuurlijk niet te verkopen aan de rest van Nederland. Waarom wij wel en zij niet?
Steeds meer mensen in de schuldhulpverlening en een stijging van 40% (!) van ouderen die naar de huisarts gaan vanwege duizeligheid en vergeetachtigheid. Het aantal scholieren en studenten die stoppen met studie ook fors gestegen. Of dit door corona of de maatregelen kwam weten de onderzoekers van het RIVM en Nivel niet. Gelukkig worden Rutte en De Jonge pas in 2025 verhoord door de enquetecommissie.
Dan ken je die "actieve herinneringen" wel vergeten dus.
Zouden ze stijgend gebruik van cocaïne en xtc in combinatie met dalende hulpvraag ook meenemen in dat onderzoek?
Zoals De Tegenpartij al vaststelde: demense kenne niet meer tegen Nederland.
De economie is niets anders dan de Wet van de communicerende vaten. Het kabinet, de uitdijende EU en Brussel maken dure luchtkastelerige wetgeving en de Middenklasse loopt leeg.
Yep, men maakt te dure en weinig doelmatige plannen, en is gewend om de kosten over 'iedereen' te verdelen. Langzamerhand komen we in de fase dat steeds meer mensen hun rekeningen niet meer kunnen betalen. Als dat vaart krijgt kan het ineens hard gaan.
Floris....
Neef van de GM van een hotel van een nazaat van een meisje die naar een stad vernoemd is...
Goed, die vertelde ooit eens dat rijke mensen ook maar arm zijn..
Weet je..???? Ik begreep het wel ....
Paleizen in je hoofd! Ik een. Jij een.
"Some people are so poor, the only thing they have is money"
Een meisje die...... Schaam je, Neon!
@Après toi | 31-05-23 | 09:48:
Het....
Eigen schuld. Moeten ze maar geen Kartel stemmen.
Eensch... Ranzige reptielen landverraders..
Wie heeft die Nederlander verraders eigenlijk gewezen op die 2/3 meerderheid? Had maar gewacht tot na de stemming, hadden ze nog een zaak gehad.
De SP, de enige partij die nog compassie heeft met de Nederlandse bevolking.
@seasicksteve | 31-05-23 | 09:49: Vergeet de PVV niet....
Ik ga er maar vanuit dat al het pensioen dat ik afdraag nu wordt gebruikt voor de huidige pensionado's. Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben is het op. Huis aflossen, beleggen, sparen en bijbeunen tot mijn dood. Ik doe het zelf wel weer.
Nieuwe heup, nieuwe knie: gaan op je 83e! That's the spirit!
Huisaflossen en bijbeunen prima, vooral doen!. Beleggen en sparen pfffff, dat doe je bij instellingen. Niet te vertrouwen! Denk aan de woekerpolissen!
Dan heb je het niet goed begrepen wat aow betreft, dat is nl uitgesteld loon. Dat krijg je bij het bereiken van je aow leeftijd weer terug. Aanvullend pensioen is ook een verzekering die grotendeels zelf bekostigd, voor jezelf. Wat zeuren al die millennials toch altijd dat ze betalen voor een ander?
@ Conan, nee, de aow is een omslag stelsel: de premies worden direct gebruikt om de uitkeringen te betalen. (Aanvullend) pensioen is wel uitgesteld loon
@de visser | 31-05-23 | 09:44: Dan heb ik het verkeerd begrepen, dat gebeurd wel vaker ;-)
@Conan de Rabarber | 31-05-23 | 09:33:
Milennial:
- niet de snuggerste
- zeiken over “boomers”
@Conan de Rabarber | 31-05-23 | 09:33: Wat zeuren die boomers toch altijd dat millennials zeuren over boomers.
Maar inhoudelijk, ik zeur niet dat ik betaal voor een ander. Ik zeur dat ik geen vertrouwen erin heb dat ons pensioengeld fatsoenlijk beheerd word.
@J-van-de-Bontekoe | 31-05-23 | 09:59: Boomers hebben altijd de wind in de rug gehad en van alles kunnen profiteren. Het sociale vangnet in de vroeg - mid 70-er jaren was werkelijk onvoorstelbaar. Als jij een een jaar "aan jezelf wilde werken" dan kon dat gewoon.
@Stentheman | 31-05-23 | 10:15: Dan heb je op dat punt groot gelijk, Overheid en geld is een match made in Hell
Kan een jurist wetgeving het volgende uitleggen:
- geen 2/3 meerderheid Kamer noodzakelijk terwijl het ook het eigen pensioen treft?
- waarom vallen politici buiten deze nieuwe wetgeving?
Bij voorbaat dank voor duiding of linkjes.
Staat letterlijk in het VN artikel, 1e alinea. Artikel 63 Grondwet spreekt voor zich. De 2/3 meerderheid wordt er zelfs genoemd. Specifiek voor leden van de Kamers.
@Inferi0r | 31-05-23 | 09:17: dat artikel kan ik niet lezen...
Een gang naar de rechter ligt dan voor de hand.
@Roos | 31-05-23 | 09:17: artikel 63 GW gaat alleen over de leden van de Kamers, niet over de burgers. En het VN artikel toont bij mij wel de 1e alinea, ook zonder abbo.
3 jaar geleden een huis gekocht en tijdens de zoektocht ervoor zei onze adviseur “jullie kunnen makkelijk tot 8 a 9 ton”. Wij: “zo” Maar we zijn toch maar voor rond de 3 ton gegaan. De mensen die destijds niet naar hun gezond verstand geluisterd hebben zitten nu idd in een prachtig huis maar moeten naar de voedselbank
Dat had jij ook kunnen hebben: gratis eten en de rest van de dag in een prachtig huis wonen.
Als je 3 jaar geleden gekocht hebt sta je nu nog dik in de plus hoor op je huis.
Bij de index van 2015 (=100) zijn de huizenprijzen in april 2023: 177,7 dat was in 139,3 in april 2020. CBS Opendata.
Oftewel nog zo'n 35 procentpunt hogere huizenprijzen nu tov 3 jaar geleden. Ken je cijfers!
Dus als het voedsel nu te duur voor je is, kan je mooi je extra tonnetje overwaarde cashen en kleiner gaan wonen.
Een dergelijk "aanbod" kreeg ik ook van de (bliep bliep blieperde bliep)bank. Ik ging voor een tweekapper met inbreng eigen geld. Nooit onder water gestaan. Nageslacht is nu het huis uit. Wat moet ik met een villa, giga tuin, oprit? Het scheelt een flinke slok op de borrel, als je geen Porsche Cayenne op de oprit wilt hebben staan. Mijn hoofd vrijwillig op een hakblok leggen, en mijzelf ketenen aan een bank? Voor de afgunst? Neen dank u.
@quigg | 31-05-23 | 09:19: Hahaha, die is grappig.
@Louter Leuter | 31-05-23 | 09:38: Vergeet niet het zwembad;)
Het verbaast me niet dat met de huidige inflatie en gestegen prijzen ook de hogere inkomens in de schuldhulpverlening terechtkomen. Maar Mark gaf nog aan in Vandaag Inside hoe fantastisch het allemaal nog gaat, dus niet iedereen heeft er last van? Problemen worden alsmaar groter, maar er wordt weggekeken.
Ik speel ook met mijn financiële zekerheid, ik douch elke dag een half uur...
Haha, keuzes keuzes en keuzes.
In de lift?
Rien ne va plus, het geld is niet meer van u.
And... it's gone.
Ondernemers met zombie-bedrijven. Kom op GS, niet te veel luisteren naar al die Calimero-verhalen!
Ik doe veel in de luchtvaart (vliegvelden). De markt klapte in na het leeglopen van de pijplijn (Changi, Singapore, stuurde iedereen na 3 maanden covid weg, hele afdelingen bij ingenieursbureaus werden op staande voet ontslagen zoals bij collegas in Australië bijvoorbeeld, of sterk ingekrompen zoals in het VK). Dus ook mijn omzet viel na een jaar weg (net zoals in mindere mate na 9/11, daarna personeel met natuurlijk verloop afgebouwd, en 2008/9 en het jaar met kanker). Maar met vlees op de botten heb ik het als een prepensioen beschouwd. Bovendien, vertrouw ik de Nederlandse politiek, roverheid en de Belastingdienst niet. Geen cent steun, niets nada nothing, aangevraagd, ben liever vrij en onverveerd. Nog steeds.
Precies dit, van die 'gave' ondernemers die bij de lage rentestand een klein kapitaal bij elkaar leenden voor hun geweldige concept van een linkshandige barbershop met iced coffee corner, en nu bij oplopende rente in het rood terecht komen. Geld lenen is sowieso altijd voor Tokkies, ook als ondernemer. Tijd voor Oud Hollandse zuinigheid plus jaren netjes sparen voor je 'droom'.
@Louter Leuter | 31-05-23 | 09:27: Verstandig. En inderdaad, de overheid wisselt nogal eens van beleid, dus daar moet je niet teveel op varen.
@Festen | 31-05-23 | 09:35: Al die 'succesvolle vegan-restaurants' die in Amsterdam op de fles zijn gegaan.
@Louter Leuter | 31-05-23 | 09:27: Idem dito hier!
"Thijs Broer vraagt zich af waar de grote ophef blijft" Thijs kent de gemiddelde Nederlander niet. Die veroorzaakt geen ophef, maar blijft trouw Mark Rutte, danwel Siegrid Kaag of Jesse Klaver stemmen. Is het niet omdat laatstgenoemde zo'n koddig krullenkapsel heeft, dan is het wel omdat Sieg een vrouw is of Mark Rutte "er toch maar staat bij elke crisis".
Goed getypeerd. Heb je nog de dooddoener met Mark R. "Wie zou hem dan kunnen vervangen?" Zeggen zelfs VVD'ers die zich zelf blijkbaar te min of te dom vinden voor de positie van MarkieMark.
Dat minimumloon van €1756,- is dat netto per maand?
Bruto vanaf 21 jaar.
Bruto is netto bij minimumloon en lager.
@HGL | 31-05-23 | 09:17: Lager alsdan minimumloon? Waarom heet dat dan zo?
@indernaad_datisjuist | 31-05-23 | 09:34: Lager heet minimum jeugdloon.
@indernaad_datisjuist | 31-05-23 | 09:34: Er zijn ook uitkeringen waar je belasting over betaalt. Die kunnen makkelijk onder minimumloon uitkomen.
@HGL | 31-05-23 | 10:22: Uitkeringen moeten onder minimumloon lijkt me, en/maar mag geen loon heten, maar uitkering, en heeft mi dus niets met een minimumloon te maken.
@indernaad_datisjuist | 31-05-23 | 10:36: Ik zeg toch ook alleen minimumloon en lager. En niet dat een uitkering iets met minimumloon te maken heeft, alleen dat het lager kan zijn.
Kamerleden met een gegarandeerde oudedagsvoorziening (zowel Tweede als Eerste Kamer) beslisten over een maatregel waarvan zij nooit de gevolgen zullen ondervinden.
Als dat wel zo was geweest hadden ze misschien wat zorgvuldiger gehandeld en wat minder problemen doorgeschoven naar de toekomst.
Het is pervers. Of skoftig. Of corrupt.
@Piet Karbiet | 31-05-23 | 09:15: Helemaal juist.
Gewoon voor de rechter slepen en als dat niet lukt, een bom erop.
Straks alvast bloembollen hamsteren. Iemand nog een recept?
Ook hamsters hamsteren, dan heb je er wat vlees bij.
Begin wel met een mannetje en een vrouwtje.
Cheers, cheerio en dat het maar mag smaken: eetverleden.nl/koken-met-bloembollen/...
Geen hyacinthen, anders haal je de krant.
@Osdorpertje | 31-05-23 | 09:10: Toevallig ervaring met hamster op de BBQ?
@Osdorpertje | 31-05-23 | 09:10:
Zal wel niet te vreten zijn.
@MorgenEenAnder | 31-05-23 | 09:17: Bij AH zijn hamsters vaak in de bonus geloof ik.
@MorgenEenAnder | 31-05-23 | 09:17: Een hamster is niet halal.
Een pootaardappel is goedkoper en levert het tienvoudige op..
Dus ze hebben zoveel vertrouwen in die nieuwe pensioenwet dat ze er zelf niks mee te maken willen hebben. Dit schaamteloze kutkabinet. En die schaamteloze ruggengraatlozen die deze bagger in het zadel houden, door dogmatisch “Mark doet het prima” te murmelen in de panelen.
Mark zet trends: nos.nl/l/2477146
Voor hen doet hij het ook prima: hij maakt niet voor hen, maar voor anderen alles stuk. Zij incasseren straks het geld van het speculeren en wij hebben straks minder pensioen. Dus de door u genoemden in de panelen die zeggen dat Mark het goed doet? Voor hen wel ja.
@Lorejas | 31-05-23 | 09:08:
Nieuwe ziekte, Rutte veinzen.
Ja, maar wie moet het dan gaan doen?
Hij lacht zo sympathiek.
Hij heeft zoveel ervaring.
…..
@Bontekoe: ja, maar dat populisme....
Was het niet zo dat ze zichzelf eruit hebben gehouden omdat er anders een 2/3 meerderheid nodig was geweest? Net zo schofterig natuurlijk.
Noteer alvast de namen van de voorstemmers, dan weten we over tig jaar waar de rekening voor de herstelbetalingen heen kan. Tegen die tijd is iedereen arm, behalve politici en de boven ons gestelden.
Hebben BL, AT, Bob etc. etc. hun lofuitingen over de nieuwe pensioenwet al ten toon gespreid?
Die wonen dan zeker allemaal in het buitenland? Want ik denk niet dat ze hier dan nog veilig zijn.
Om één of andere reden hoor ik die stem van he Polygoon journal als ik dit lees.
Philip Bloemendal, prachtige stem en een kerel met humor toen dat nog mocht.
De elite lijkt steeds meer op een boze stiefmoeder
Je bent makkelijker van een boze stiefmoeder af dan het zooitje in Den Haag.
Over 5 jaar vergaat de wereld, is daar wel rekening mee gehouden?
Ik heb wel eens een groep mensen gezien die daar luidruchtig voor zijn, en het iedereen willen vertellen door ergens niets te gaan doen.
Nu wij het tòch over pensioenstelsels hebben: waarom
blijft het pensioen van politici buiten schot?
-
#nietuitteleggen
Omdat we worden geregeerd door schoften en/of randdebielen.
Elke dag weer bewijs te over.
Het is nog vroeg dus ik ben benieuwd.
Lees "Animal Farm" maar eens; daarin staat het antwoord.
Uitleg: omdat het een waardeloos stelsel wordt waar ze niets mee te maken willen hebben.
youtu.be/gOqblSqx_VI
Pink Floyd - Pigs
Quod licet Jovi, non licet bovi. Verschil moet er zijn. Omdat zij slim en wij dom. Ons soort mensen versus wie zijn toch die mensen die... enzovoorts enzovoorts.
Koop toch die nieuwe auto! Koop toch dat huis!
Krijg toch die 1000 euro!
Doe effe normaal!
Beide autos nieuw gekocht, vind het wel welletjes zo, koop eens in de 20 jaar.
@Smoelensmid | 31-05-23 | 10:35:
Ik koop geen nieuwe auto's waarvan 60% meteen naar de staat gaat op het moment dat je voor het eerst het contactsleuteltje omdraait.
( Kom maar door, Snoeffels, met je gesubsidieerde elektrische rugzakje )
@Graaisnaaiert | 31-05-23 | 11:10: Ik wil een auto die individual samengesteld is met alle opties en een bijzondere kleurstelling en niet karige grijze muis afgeragde ex leasebak. Zelfde geldt voor mijn 4wd grasmaaiert. Ieder zijn keus. Niet naaien maar goed comfortabel en efficient maaien;) p.s. subsidie is heel wat anders dan een belasting vristelling. Subsidie krijg als bonus om tot aankoop over te gaan net als de 4x subsidie voor de zonnepanelen samen met de 1000 euro van de provincie contant op de bankrekening overgemaakt..
@Smoelensmid | 31-05-23 | 15:01: Uw wens wordt verhoord, over niet al te lange tijd zijn alle auto's per merk en type voorzien van alle opties, af fabriek. Dat is uiteindelijk goedkoper en efficienter te maken. Het probleem is alleen dat die ingebouwde opties er wel inzitten maar nog niet geactiveerd zijn, daarvoor moet u per optie een abonnement afsluiten. Dan zetten ze op afstand die optie aan, het is net alsof je een extra zenderpakket bij je provider besteld.
@quigg | 31-05-23 | 15:22: klopt, alleen als je nieuw koopt heb je de keus om alles in een keer te activeren.. slim systeem zo kun de autos dus nieuw concurrerend in de markt zetten helemaal uitgekleed als voordelige lease bak en dan bij doorverkoop als dealer occasion full option activeren op wens van de nieuwe eigenaar.;) allemaal het gevolg van de megatrends skytech en hidden technology en dematerialisation
Maar wij gaan als Nederland wél het wereldwijde klimaat redden, echt! Vraag het maar aan Rob Jette…
Met het pensioengeld van de Nederlanders.
Gaaf land!
We hebben het toch goed.
Beste zorg, onderwijs etc.
Ofwel niet zeuren mensen.
He, nou heb je BL zijn tegel gejat van de stapel.
@Nuchternederland | 31-05-23 | 09:08:
Ik ben vrij scherp vanmorgen.
De Nederlander is snel tevreden en denkt snel dat ie het goed heeft.
Dat is nog de Calvinistische erfenis.
In verhouding tot zo'n beetje de hele rest van de wereld is Nederland zeer welvarend en beschikken we over prima zorg en sociaal vangnet.
Als je met een modaal inkomen bij de schuldhulpverlening aanklopt, heb je gewoon fouten gemaakt. En dan nog, word je gepamperd en kunnen schuldeisers zich met een fooi tevreden stellen.
@Bakkeleures | 31-05-23 | 09:53:
En daar is ie dan!
@Bakkeleures | 31-05-23 | 09:53: schuldeisers zijn nooit "met een fooi" tevreden.
Ze zullen wel moeten. Als de rechter een traject bepaalt dan is er daarna niks meer te halen en hoe meer schuldeisers er zijn, hoe kleiner de fooi.
REAGEER OOK