Klimaatbeleid vanaf 2025: je baas moet al je woon/werk-kilometers bijhouden en aan de overheid doorgeven
Nederland in een lange forensenfile richting klimaatdystopie
Werkzaam bij een bedrijf met 100+ medewerkers? Dan bepaalt je baas binnenkort hoe je naar je werk reist. Jij wilt niet met de trein? Jij ZULT met de trein. Of in een EV. Of verplicht drie dagen thuiswerken in een te klein huis vol gillende kinderen. Want je baas moet vanaf 2025 direct aan minister Jetten gaan rapporteren hoe zijn (of haar hè, het is 2023) loonslaven van de Senseo in hun eigen keuken naar DE-automaat in de kantoorkoffiecorner geraken, en aan het einde van de middag van de Cup-A-Soup-automaat in de pantry terug naar het AVG'tje bij moeders de vrouw (of vaders de man, het is 2023). We citeren maar even voor het geval u dacht te gaan grinniken over GeenStijl, dat weer eens schromelijk de klimaattransitie in het dystopische trekt:
"Werkgevers (met 100 of meer werknemers) moeten jaarlijks gegevens bijhouden van woon-werkverkeer en zakelijke mobiliteit van medewerkers. Deze gegevens moeten vervolgens voor 30 juni van het opvolgende jaar aangeleverd worden via een digitaal formulier. Het gaat hierbij om jaartotalen van het totaal aantal gereisde kilometers, gebruikte vervoermiddelen en gebruikte brandstof. Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft een handreiking opgesteld met uitleg over de jaarlijkse rapportageverplichting."
En als de bureaucratische griezelzinnetjes hierboven nog niet helemaal indalen, dan gooien we deze bonuskwoot er achteraan:
"In 2026 evalueert het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat de CO2-reductie die in 2024 en 2025 is behaald. Als bedrijven en organisaties goed op koers liggen, blijft het bij rapporteren. Als dit niet lukt, kan vanaf 2027 een wettelijke norm per bedrijf worden ingesteld waarmee slimmer en zuiniger reizen kan worden afgedwongen."
Nou. Dat wordt een baan zoeken bij een bedrijf met minder dan 100 collega's, als je eigen mobiliteitsvrijheid je lief is. Maar wees gerust, ook daar haalt de staat je uiteindelijk wel links in, om je de pas af te snijden en achter je eigen stuurwiel vandaan te trekken.
Reaguursels
InloggenMoet de overheid hier zelf eigenlijk ook aan gaan voldoen? Of hebben ze daar weer een aparte regeling voor.
youtu.be/J3DsLPq884M
En er zijn nog steeds mensen die beweren dat we in vrijheid leven en een vrije markt kennen.
Heb je 120 man in dienst?
Splits je toch op in 2 nieuwe bedrijven van 60 man.
Hoe eerder dit achtelijk kabinet valt hoe beter. Dit soort communistische praktijken moeten per grondwet verboden worden, als dat het niet al is trouwens. Iets met inbreuk op de persoonlijke levenssfeer enzo.
Je zult vast ook moeten bewijzen dat je in een EV naar je werk tuft, of niet. Zo niet, dan natuurlijk ook een foei!-gesprek van je baas, want corporate target niet gehaald. Waarschijnlijk wordt het ook nog onderdeel van je beoordeling of toekomstige sollicitatieprocedures. Hoe rijdt u eigenlijk?
Waar zijn ambtenaren goed in? in het verzinnen van nog meer burocratische maatregelen.
Absurd.
Ze zijn vooral goed in papierwerk over papierwerk waar uiteraard verslag van wordt gemaakt in verschillende versies, die nauwkeurig getoetst moeten worden.
De inefficiëntie van het overheidsapparaat is alom bekend.
Het is de tegenwoordige sociale werkplaats.
Die woon-werk kilometers vallen best mee, met een beetje geluk mag ik dit weekend weer naar huis.
Nogmaals mensen: als u straks gewoon pollfuckt dat u elektrisch rijdt, dan is de klimaatdoelstelling gehaald. Tadaa.
100% van het personeel heeft een auto met accu en elektrische (start) motor. Tadaa.
@W_F | 25-05-23 | 20:28: Dat dus. Invullen dat je iedere dag komt lopen: nog beter. Ik zie dat beteuterde gezicht van Rob Jetje nu al voor me.
Kunnen ze vast wennen aan CSRD. Het wordt nog vele male erger de komende jaren wat rapportage over secundaire linkse hobbies betreft.
Wij helpen onszelf naar de Philistijnen, alle industrie naar India en China, die er nog een paar kolencentrales bijbouwen.
Bij ons reeds werkelijkheid. Wij moeten in een app ons woon-werk, zakelijke kms en thuiswerkdagen bijhouden. En dus ook wanneer je begint en weer naar huis gaat. Een en ander voor vergoeding van woon-werk kms en thuiswerkdagen, maar dus ook voor de overheid.
Vervolgens blijkt dat de ambtenaren van het ministerie van energie allemaal per Ford Mustang v8 naar het werk komen. Of, duurzaam, in een klassieker als de Jaguar xj12.
Wrom moeten ze deze informatie op individueel niveau weten? Nationaal-socialistische privacy-inbreuk!
Ik rijd met mijn diesel op HVO100. Mag dat wel?
Even een kleine vingeroefening onder de werkgevers om daarna van iedere burger te gaan eisen dat ze hun bewegingen laten monitoren. Het net sluit zich.
Kunnen die klimaatpsychologen niet ingehuurd worden te regering? Een totale collectieve ambtelijke waan.
(over 100 jaar lachen de volgende generaties zich een .... uit hun broek over zoveel klimaat (grootheids)waan-idiotie). Een nieuwe religie is geboren).
Ik vraag mij wel eens af of die klimaatkleuters begrijpen dat Nl, in het grote geheel, niet het probleem is. Sterker nog, in cijfers kan Nederland helemaal niet bijdragen aan 'het klimaat'.
Maar goed, roep iets lang genoeg en informatie wordt gevreten als ware het religieuze brainwashing.
Werkgevers moeten aan de hand van een enquete achterhalen in wat voor auto u rijdt. Ik voel een zwakke plek.
Gewoon allemaal Tesla invullen en we zijn klaar. Milieudoel gehaald.
Totaal gestoord en op een andere planeet levend daar in Den Haag. Ik werk op een Zuid Hollands eiland: wel eens geprobeerd daar op een andere manier dan met de auto woon/werk verkeer te regelen? Geen benul die Haagse beleidsmakers, want al jaren geen contact met echte mensen gehad.
Met de boot misschien?
Hey, ik ken jouw verhaal!
Met het OV is het 3 uur naar kantoor. Met de auto 45 minuten.
Wellicht moet ik overwegen een helicopter brevet te halen...
Privacy.
Wat gaat het je werkgever aan HOE je naar je werk komt? Dat is je eigen vrije tijd. Tenzij betreffende werkgever die tijd betaald. Dan ben je aan het werk en kan die om text en uitleg vragen wat je aan het doen bent.
Toch?
Lijkt me ook. Maar ze hebben natuurlijk legio middelen om dat te beïnvloeden. Parkeerplaatsen schaars of onbetaalbaar maken, dikke subsidies op ov en electrische fietsen etc. etc. Je had vroeger al van die regelingen dat je geen recht had op parkeerplaats bij bepaalde afstand tot werk
Zeker in een tijd van personeel tekort.
Wat, mag ik hier niet parkeren? Dan werk ik voor meer geld wel elders - doei!
Ik vraag mij sowieso hoe ze denken dat ze aan privacy gevoelige gegevens denken te komen. Is dat niet inbreuk op de persoonlijke levenssfeer?
Beloofde Rutte niet ooit eens een kleinere roverheid met minder ambtenaren?
Oh... wacht...
Dat zal de eerste belofte zijn die hij heeft gebroken.
Het is veel eenvoudiger om alle vergoedingen woon-werkverkeer en overige reiskosten gewoon in zijn geheel weg te belasten. Dan hoeft niemand te tellen en de administratie wordt veel overzichtelijker. Belasting is de oplossing voor alles. Zou Jetten toch moeten weten.
Ik geloof niet dat ik aan mijn werkgever ga vertellen in wat voor auto ik rij. Is er nog een ander land waar ze zo van de pot gerukt zijn?
Dit land is een open inrichting.
Dat begon al in de tijd van Den Uyl.
In 2025 is dit Retteket Kabinet opgedonderd. Mag ik hopen.
Laten we hopen dat dit stel incompetente randdebielen al eerder vertrokken is.
Aantal gereden km's en welke soort brandstof verplicht opgeven? Ik denk dat klimaatcommunist Jetten nog even niet van AVG heeft gehoord, het gaat hem/het/haar namelijk geen ene moer aan!
Ik vroeg me even af wat Aardappels, Vlees & Groenten hiermee van doen had :)
Niet op tijd of onjuiste km/brandstof gegevens verstrekken = BOETE !
Die gaat er echt komen wat ik je brom.
@Asteroid-B612 | 25-05-23 | 17:55:
Tenzij je bij de Belastingdienst werkt - daar vegen ze met wetten hun kont af.
Kan dat hele D66 nou een keer afgezonken worden in een trog in de oceaan , wat een club zeg ?
Welke kwijlende randdebiel stemt daar op , een masochist vervult van zelfhaat ?
Ik ga eens per 3 weken op een blauwe maandag naar kantoor in Amsterdam (vanuit de achterhoek) met de trein. Reis onder werktijd, wordt gewoon betaald. Zelfs die sporadische momenten met de trein is een hell (als ze al rijden, laat staan op tijd). Gelukkig hoef ik niet vaak naar kantoor, maar thuiswerken zou gewoon de norm moeten zijn. Werkgevers die eisen dat je “hybride” moet werken is totale kolder. Het kon in Corona, waarom niet nu ook? Spijtig voor een ieder die 3 dagen of meer per week naar kantoor moeten. Sterkte.
binnen kort maar stoppen met werken en uitkering aanvragen beetje zwart werken , dat gaat nog heel groot worden.
mensen mogen niet meer werken blijk maar weer.
ja uh, wat.
en natuurlijk beginnen ze met 100, als ze dan die evaluatie gedaan hebben kan het ook wel naar 50, dan naar 30, 20, 10, en als laatste als je voor jezelf werkt
gok dat daar zo een 10 jaar overheen gaat ongeveer.
iedereen aan de reductiewaanzin
Denk ik ook, anders krijg je heel veel holdings met BV's met elk 99 medewerkers.
Het is u nog niet opgevallen dat de laatste decennia vooral de gewone Jan Lul het haasje is? Dat bij alle maatschappelijke problemen, ik noem inflatie, mobiliteit, energietransitie, salarissen, het vooral u is die voortdurend de lul is? En dat de vermogenden in dit land buiten schot blijven en zelfs nog steeds rijker worden?
En dat komt dan door ‘links’? Bent u wel helemaal lekker? Is drie decennia neo-liberalisme dan helemaal langs u heen gegaan? En verwacht u dat populistisch-rechtse mennekes van PVV, FvD, JA21 e.d. u dan wel gaan helpen? Hoeveel wilt u nog inleveren voor u wakker wordt?
en wat zou de oplossing dan wel wezen?
ga momenteel van het kastje naar met de rug tegen de muur
Waarom denkt u dat hij Jan Lul genoemd wordt? Omdat hij altijd en overal de lul is. Daarom.
Links beleid is in de eerste plaats... gewoon links.
Grotere overheid; hogere belastingen; meer regelgeving... gewoon links.
Gewoon de definities van links en rechts opzoeken.
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Alle linkse partijen steunen deze waanzin. Dat Jan met de Pet de pineut is heeft niks met rechts te maken. Integendeel, in alle socialistische heilstaten was dat nooit anders.
Groen Links en de PVDA steunt dit en drukken samen de lachende scheerkwast de juiste richting in , wat stelt u dan voor ??
(Neo)Liberalisme bestaat niet in Nederland. Een vrije markt bestaat ook niet in Nederland. Wat wel bestaat is decennia links beleid. En ja, de vvd is ook links!
En wie draaien er uiteindelijk weer op voor de gemaakte kosten?
*headdeskt*
Toch mooi he, zo'n ondernemerspartij die de premier mag leveren en aan de knoppen draait.
Alleen honden hebben bazen
Noemt u mij nu een hond?
@guldenmiddenweg | 25-05-23 | 17:20: wie de leiband past trekke hem aan...
@guldenmiddenweg | 25-05-23 | 17:20:
Nee hoor. Hier, neem een kluifje.
@Graaisnaaiert | 25-05-23 | 17:23:
ow lekker, een karbonade
Blijken straks de dorpsbewoners de meest vervuilende forenzen geworden. Foei, boeren!
Kijk: zo ver gaan ze dan in dat dictatoriale China weer niet.
Dit is Euro -communistisch WEF gedoe. U mag niet meer vrij zijn, maar een koe met een oormerk.
Aanvulling; stem niet meer links als uw vrijheid u lief is.
Is gewoon zo. EU/Wef is zo langzamerhand hetzelfde.
De vraag is hoe komen we er vanaf.
En geen een wetenschapper durft de garantie te geven dan al die duizenden miljarden maar dan ook een graad verkoeling zal veroorzaken.
De temperatuur is zelfs sinds 1995 stabiel.
En het ijs op de noordpool groeit weer stevig aan.
tsja, de aarde heeft ook zijn cyclus
Volgens de wet heeft de werknemer het recht om te bepalen hoe hij of zij het woon - werk verkeer invult. Als de werkgever zich ook maar ergens mee gaat bemoeien en dit gaat bepalen voor je, dan valt de reistijd naar mijn weten ineens onder arbeidstijd. Ben je dus door onregelmatige diensten ineens 3 onderweg met het OV omdat het kabinet eist dat jij met de trein gaat, dan is dit wel een rechtzaak je waard.
@ Suncatcher, geen lease auto van de baas veronderstel ik?
@Dwaalgast | 25-05-23 | 17:08: nee
Stel.. we komen volgens de rapportage met alle 10.000 pax te voet?? Wat zou het??
Precies. Je bent niet verplicht naar waarheid te antwoorden.
Als in een soort flashmob voor het gebouw van de Tweede Kamer, met bv 100 man tegelijk beide middelvingers omhoog steken en dan een uur blijven staan
Ik ben gelukkig al jaren weg uit Nederland en word iedere dag bevestigd in mijn beslissing om niet meer terug te komen. Het is waanzinnig beleid in Nederland.
Klein voorbeeldje: Ik moet in Nederland belasting betalen over een huis. Voor de aangifte heb ik nu van de belastingdienst een gebruikersnaam en wachtwoord. Vanaf Juli mag dat niet meer en moet ik een DIGID aanvragen. De belastingdienst stuurt je dan een brief met een activatiecode, maar.... niet als je in het buitenland woont. Dat is namelijk fraudegevoelig. Nu woon ik in een land dat minder fraudegevoelig is dan Nederland, maar goed. Dus sturen ze die brief naar de ambassade en moet ik 3 uur heen en weer rijden om een brief op te halen. Ik vroeg de miep van de belastingdienst of dit niet tegen het CO2 beleid van de overheid in ging. Bovendien wil de overheid iets van mij, niet andersom. Maak het dan ook wat makkelijker.
Nederland wordt steeds achterlijker. Gezond verstand telt blijkbaar niet meer mee als je in het publieke leven werkzaam bent. Ik heb medelijden met al die mensen die vermalen worden door dit systeem. Je staat machteloos.
Jij geluksvogel
Ik krijg welhaast medelijden met alle hardwerkende Nederlanders die jaren sparen voor hun geliefde en veel te dure heilige koe. U kent ze wel, die trotse autobezitters die de eerste periode na aankoop nog regelmatig hun auto liefkozend in de was zetten. Al die mensen schrikken in de toekomst wakker als ze verplicht de NS veewagons en/of ander OV betreden in de rat-race die vroeger nog wel eens eufemistisch "een werkzaam leven" of iets dergelijks werd genoemd. Maar wanhoop niet want zeer weldra wordt de heilige koe toch al onbetaalbaar door de nieuwe tsunami van klimaatmaatregelen vanuit Brussel onder aanvoering van onze alom geliefde klimaatpaus Timmerfrans. U zult genieten van de vertrouwde "service" "van deur tot deur" U aangeboden door Wouter Koolmees en de Groene Khmer. D66 en GroensLinks zagen dat het goed was.
Volgens mij is d66 de motor achter dit hele gebeuren.
Kortom, Jetten laat een natte scheet in een proefballonnetje.
En eist van het bedrijfsleven dat die daar tijd, geld en energie aan gaan verspillen.
Waanzin. En ook bij de overheid moet een aparte afdeling bemand worden die al deze overbodige informatie gaat archiveren. Gelukkig kunnen de belastingen eindeloos verhoogd worden.
Maar er verandert niks. Iemand die nu naar zijn werk moet, moet straks nog steeds naar zijn werk. Een OV dat nu al niet functioneert vanwege personeels- en capaciteits- tekorten, functioneert straks nog steeds niet. De extra vraag naar overbodige forens-uren-tellers door zowel bedrijfsleven als overheid lost het personeelstekort in alle nuttige sectoren van de economie ook niet op.
Heeft iemand al bedacht dat de forens-uren-tellers ook gaan forensen? Dat hun datagebruik (zowel thuis als op werk) hele kolencentrales aan het werk gaat zetten?
En daar staat niks zinnigs tegenover.
En daarom is het onrealistisch te denken dat de overheid onder GL/PvdA/VVD66/CU/CDA in staat is om 0,01% van alle door de overheid veroorzaakte crises binnen 50 jaar op te lossen. Elk poging tot een niet extreem debiel plan is altijd gebaseerd op het creëren van zoveel mogelijk overbodig werk.
Afgelopen decennia was links wanbeleid alleen extreem duur en volstrekt zinloos, maar nu is er ook gewoon te weinig personeel om zich met helemaal niks bezig te houden.
Dus als de baas gaat bepalen hoe ik in mijn eigen tijd woon-werk verkeer moet reizen dan gaat de baas dus ook die die tijden met het salaris betalen?
Sommige werkgevers zijn heel karig met parkeerpassen alleen voor leidinggevenden en het gewone volk mag met het OV. In de buurt is alles duur betaald parkeren.
Gelukkig vlieg ik altijd naar m’n werk, dus dit gezeik gaat aan mij voorbij.
Ah, u bent Superman!
dus u dacht dat het druk was in de trein?
En mensen maar lachen als je roept dat “klimaat” een slecht excuus is voor dictatuur.
Dictatuur? Nee joh, genocide zelfs!
Als je toch debiel wil doen, doe het dan ook goed.
Stel een lijst op van ambtenaren en politici, dan kunnen ondernemers weigeren bij deze mensen werkzaamheden te verrichten of goederen af te leveren. Loodgieter nodig? We komen bij u niet langs, want dat is erg slecht voor het milieu.
En ineens heb je het...
Je heft gewoon je bedrijf op in nederland, en verplaatst de maak industrie naar afrika (is het nog betaalbaar en deugbaar) en zet je je hoofdkantoor net over de grens in duitsland of belgie.
Kunnen ze lachend over de grens kijken naar de stakkers die dat niet doen.
Het antwoord op ieder probleem is "nog meer ambtenaren".
Onze rOvrheid is een spilzieke controlefreak geworden.
Erger dan dat.
Ik denk overigens dat het EU beleid is.
En EU beleid is... nou ja iedereen weet het wel inmiddels.
De overheid heeft dus geen flauw idee hoeveel woon-werkverkeer uitstoot, want ze kunnen het niet meten. Ze willen dat dus op papier aangereikt krijgen en is dat getal te hoog, dan komen er maatregelen.
Als alle werkgevers de werknemers die met de auto naar kantoor komen, registreren als thuiswerkers, komt dat gezeik er nooit.
@ Andiamo, mis! Na invoering van de Europese digitale munt ( die onder controle valt van de europese regering en niet langer de bank ) heeft men volledig inzage in waar, wanneer en hoeveel u hebt getankt. Geen ontkomen aan. En niemand heeft nog door hoever het sociale net van de overheidscontrole zich inmiddels heeft gesloten.
@Dwaalgast | 25-05-23 | 17:16: Het begint dystopisch te lijken.
@Dwaalgast | 25-05-23 | 17:16: mijn auto kan via de laadpaal rechtstreeks de stroom van de zonnepanelen gebruiken zonder dat het via het net loopt en dus kan worden geregistreerd. Daarnaast kun je ook anoniem opladen bij supermarkten. Of ruil van pasje met je collega's, beetje zoals bonuskaart van AH.
Als Nederland niet zo'n bedroevend kutte huizenmarkt had zou ik wat dichter bij mijn werk kunnen gaan wonen. Ga dat eerst maar eens oplossen.
Geen nood, over een paar jaar wordt je min of meer een 15-minute-city in gedwongen, simpelweg omdat in het buitengebied wonen dan te onbetaalbaar wordt gemaakt,
Het plebs dient haar plek te kennen.
@Abject | 25-05-23 | 16:18: Of ze vorderen een kamer bij iemand anders in huis voor jou, dicht bij je werk. Je eigen huis ben je dan uiteraard wel kwijt.
Ik hoor Balkenende nog zeggen dat uitkeringsgerechtigden die in eigen regio geen baan konden krijgen -ivm te weinig vacatures- maar naar het platteland moesten verhuizen als daar wel een baantje was.
Dat was dan weer niet te verenigen met mantelzorgtaken en andere participatiemaatschappij verplichtingen, als je iemand verplicht uit zijn netwerk haalt.
Dat is typerend voor de kortzichtigheid van de overheid. Ze zien een probleem en er moet een maatregel komen. Die is altijd enkelvoudig en kijkt nooit naar het systeem van een mens. Raar eigenlijk want de mens zien als een sociaal wezen is juist. We zijn in ingewikkelde verbanden actief van belangrijke anderen zoals familie, vrienden, buren, collega’s en in verbanden van bv werk, vrije tijd, vrijwilligerswerk. Dat is wat een samenleving een Samen Leving maakt.
Ik denk dat tot iets van dertig jaar geleden vrouwen minder werkten dan nu. Had je een huishouden van een stel met man fulltime en vrouw niet of kleine deeltijd qua werk. Nu werken vrouwen nog steeds veel deeltijd, maar wel veel meer uren.
Ik denk dat op niveau van een stel dat vroeger het aantal uren werk (fulltime = 100%) gezien kan worden op iets van 110-120%, nu zal dat rond de 150% uitkomen. Even een wilde gok hoor, maar de stevige toename is er zeker.
Dat moet dan naast inderdaad mantelzorg. De overheid bedenkt wel dat meer mensen meer uren moeten gaan werken want zo zou je tekorten in zorg en onderwijs oplossen. Geen idee bij die vergadertijgers hoe de rest van het leven ingericht moet worden.
“Ga maar ergs anders wonen”.
“Ga maar meer uren werken” (extra inkomsten gaat vrijwel geheel op naar de belasting)
“Kijk wat meer naar elkaar om” dat is wat de WMO steeds vaker zegt. Alles is op microniveau. Niemand bij de overheid is in staat tot overstijgend denken, wat we ook wel visie noemen. Wat wil je met een ongeïnteresseerde premier als Rutte die visie onzin vindt.
@Nuuk | 25-05-23 | 17:00: Zeer sterke eerste alinea, Nuuk ! Bravo. Vroeger had je ministers, en die hadden dan, laten we zeggen, economie gestudeerd. Dat waren bekwame gasten, die wisten veel over allerlei stromingen, theorieeen en ideologieen binnen hun eigen vakgebied. Keynes, maar ook socialisme, communisme enz (Zelf weet ik er niets van). En de vraag is hoe de politiek welke ideologie gaat toepassen op een samenleving met echte levende mensen, en welke rol de overheid in dat economische model moet spelen. Maar tegenwoordig hebben die ministers alleen maar bedrijfseconomie gestudeerd. Het gaat alleen nog maar om rendement. Verder niets. De menselijke component is helemaal naar de achtergrond verschoven, en lijkt er niet meer toe te doen. Niet relevant.
Wat vindt Extinction Rebellion hiervan?
Die gaan voortaan niet vastgelijmd op de A12 bij Den Haag zitten maar op het spoor daarnaast. Het goede voorbeeld geven zeg maar.
En dan gaat het sneeuwen. Sta je op je werk en moet iedereen een familielid of een vriend bellen om opgehaald te worden, want geen OV.
Ik ging indertijd dan gewoon een nacht overwerken op kantoor. Helaas voldeden de kantoren waar ik zat nog niet aan de eis van minimaal label C maar daar vindt Robo Jetten vast wel een passende oplossing voor. Op korte termijn wel te verstaan, zoals wij gewend zijn van onze geliefde en gewaardeerde grote leiders.
Wanneer de overheid 'slim' of 'slimmer' gaat gebruiken, moet u oppassen. U krijgt dan voor hetzelfde geld minder dienstverlening, uw thuis zorg krijgt minder betaalt voor hetzelfde werk of het is een 100% bezuiniging.
Waarschijnlijk is de 'slimme' oplossing waar uw overheid in 2025 mee komt het dwingend verzoek om samen met uw collega van crediteuren een auto te delen. En wellicht kunt u onderweg de miep van de inkoopadministratie ook wel ophalen.
VOLT willen een "slimme" overheid.. door meer digitalisering.
Godt is een aannemer. Hij heeft zijn discipelen rijden naar alle uithoeken van Nederland. Daar hebben ze nou eenmaal een persoonlijk vehikel voor nodig. Fietsen met al het moois van de ijzerwinkel in je zadeltassen.
Suzanne Schulting, waar ik dan wel weer een zwak voor heb, vindt het leven als short tracker niet meevallen. Ondertussen al die stayers in Den Haag. Er gaan dingen scheluw.
Het beste jongetje van de klas was en is zoals altijd een naar ettertje dat klikt bij de bovenmeester. En nu zijn ze minister of kamerlid.
Niets mis mee op zich maar wat ik vooral mis bij dit soort voornemens is het gebrek om ons openbaar vervoer een beetje richting dat van een tweede wereldland of nog beter dat van een eerste wereldland.
In andere landen die armer zijn dan wij of zelfs veel rijker dan wij zijn rijden treinen, metro's, trams en bussen gewoon op tijd.
Je kan bijna altijd wel een plekje vinden om te zitten, er is een toilet en voor de lange reizen is er een bar/restaurant aanwezig waar je een aardig hapje kan eten en biertje, wijntje of borreltje drinken. En dat alles is helemaal niet duur.
Het kost je bijna niets. Dus als je moet kijken naar je lease-bak of privé-auto en of de train, metro, tram en bus dan kijk je toch naar je portemonnee en denk je ik kan dit wel als woon-werkvervoer. Ik kan dit wel voor een weekje op vakantie.
Of is dat teveel gevraagd Nederland? Zijn we niet in staat om openbaarvervoer beter te maken dan in de auto stappen zoals dat prima lukt in een tweede wereldland?
Voor mensen zoals vertegenwoordigers of loodgieters die echt hun lease-bak nodig hebben. Nou vervelend voor je. Het kan mij niets boeien.
In die landen is het brutto-product weliswaar lager, maar wordt dat geld wel in de eigen infrastructuur gestoken. Dat, in tegenstelling tot het gemiddelde Noord-Europese EU-land, waarin giga-bedragen in (ondraagbare) ideologie wordt gestoken. Verdienen over de rug van het geweten van de deuger kost veel geld voor de deuger en zijn buren, die onvrijwillig mogen meedokken.
OV is gewoon inefficient.
Ik woon 61Km van m'n werk.
Met de auto doe ik daar grofweg 40 minuten over als er geen files staan.
Met het OV kost het me gewoon 2 en een half uur per rit.
In welke landen is dat dan? En is het dan zo dat er goed OV beschikbaar is, of dat het OV goed is?
Dat zijn 2 zeer verschillende zaken. In Nederland is het OV op zich ook nog niet zo verkeerd, het is wel duur. Hier heb je al een verschil tussen een reis met de trein van Utrecht naar Groningen (prima te doen, rustige reis, boek lezen) en Utrecht Amsterdam (op elkaar gepropt staan tijdens de piekuren).
Er is dus goed OV beschikbaar tussen Groningen en Utrecht, maar OV als geheel is niet zo.
Er zijn in buitenlanden plekken die uitstekend te bereiken zijn per OV en plekken die totaal onbereikbaar zijn. Er is OV die heel luxe is, meer dan hier en OV die gevaarlijk is, op elkaar gepropt in een busje, vies, onplezierig.
De beschikbaarheid van goed, zelfs hoogwaardig OV heb ik zeker gezien in bv Chili, Zuid Afrika, Argentinië, maar het OV is er als geheel niet zo goed.
@normanius | 25-05-23 | 16:19: u moet dichter bij uw werk gaan wonen, want uw woonwerkverkeer stoot teveel CO2 uit volgens Jetten.
Dit was al die tijd al bekend in het regeerakkoord maar niemand heeft dit opgepikt. Volgens mij mag een werkgever zelfs de reiskostenvergoeding ook af laten hangen van het energielabel van de auto.
En zo wordt de vrijheid van alle mensen ingekapseld.
Wehret den Anfangen.
Wat een geluk vrouw gediplomeerd fietsende verzorgende in de wijk waar wij wonen. En ik fietsende bejaarde, paar jaar met pensioen 51 dienstjaren. Succes met deze toekomstige maatregelen.
Fijn voor je. Als jij naar het ziekenhuis moet met kanker wordt je niet meer geholpen. Mes snijdt wel aan 2 kanten hè.. kortom, regering is gewoon kut bezig.
@lamlul007 | 25-05-23 | 16:07: Ook geen probleem kan vanuit mijn woonkamer het Ziekenhuis Rijnstate zien. Verder kwestie van geld.
@Pensinada | 25-05-23 | 16:11: En zou er geen hulp te krijgen zijn dat stappen we er op een door ons gekozen moment samen uit.
@Pensinada | 25-05-23 | 16:17: Sorry voor deze zwarte humor. Zijn druk doende om te emigreren.
@Pensinada | 25-05-23 | 16:19: ‘stappen er tussenuit’ is dus emigreren ;-)
De WEF-agenda wordt langzaam maar zeker uitgerold.
Ben ik een Wappie? Waarschijnlijk, maar wel een die gelijk gaat krijgen.
U bent geen wappie. Iedereen kan toch zien dat het gebeurt.
Nederland Moet van dit kabinet af, hoe dan ook.
De hele site van het WEF staat vol met distopische oplossingen voor niet bestaande problemen die rond 2030 aangepakt moeten zijn. Niets wappie aan.
@ Kwak, En de AIVD maar mopperen op de verspreiding van complo theorieën, terwijl onze overheid dagelijks zijn best doet om die theorieën te bewijzen.
Handig, dan wordt de werkgever verantwoordelijk gehouden voor de stinkdiesel van die lul van sales … dat wordt nog een leuk functioneringsgesprek!
Het valt me nog mee dat de overheid geen verplichting aan google of apple oplegt om alle mobiliteitsdata te overhandigen.
nog een jaar of 3-4 en dan weg uit NL, dikke doei. wel klaar met dat gajes in DH
Al is uw vlucht nog zo snel, het WEF achterhaald u wel.
@Kwakjeszalver | 25-05-23 | 16:00: ga toch mijn best doen !
@Kwakjeszalver | 25-05-23 | 16:00: Wel binnen de EU. Want volgens mij is het EU/Wef beleid. Enige kans is nog voormalige oostblok landen.
@ChalinaRosa | 25-05-23 | 16:38: Niet alleen EU ondanks de Brexit neuzelen ze in Engeland net zo hard over het klimaat.
Quote: "Nou. Dat wordt een baan zoeken bij een bedrijf met minder dan 100 collega's, als je eigen mobiliteitsvrijheid je lief is."
Forensen is vrijheid?
Totale grip. We gaan stap voor stap richting China.
Mensen die dit vertelden in 2020 werden als gek verklaard en wappie. Bij nader inzien, toch niet zo ongelijk gehad.
Binnenkort, MBO Kilometerteller Niveau 4, want wie gaat dit weer bijhouden? Jawel 1 FTE die niet te vinden is want personeelstekort. Overheid huurt zelf driemiljoen miljard ZZP-ers in voor dit soort gekheid.
Je moet als bedrijfsleven een beetje creatief omspringen met instructies van de overheid. Dat doen ze al jaren, dus dat komt echt wel goed.
Stelletje paniekschoppers bij GS.
Nee. Als je eenmaal, om wat voor reden dan ook, in beeld bent, ben je aan de haaien overgeleverd.
Creatief kunnen zijn met overheidsbeleid is iets wat vrijwel uitgebannen is. Tenzij je geen werkende oorspronkelijke blanke Nederlander bent.
Die fossilen Fahrer sind unser Unglück.
Als ik het zo lees gaat het om het wagenpark in bezit van de organisatie of dat zakelijk geleast wordt. Je mag nog steeds in je Hummer v8 diesel naar kantoor rijden, dat wordt niet geregistreerd.
oh nee, ook dat wordt middels een enquete bepaald. Daar kan de baas nog wat stimuleren!
Nee hoor, lees maar 6.1 in de handreiking.
@Koning Willy | 25-05-23 | 15:54: ah daar was je inmiddels al.
Dus in de praktijk betekent dat je aan de overheid moet doorgeven waar je de nacht hebt doorgebracht.
Ik heb zin om in het Duits te schrijven. Ik weet niet precies waarom. Aber Befehl ist Befehl! Alles für das Klima. Sieg Klima!
Volksvernichtungslager Die Niederlände. Heb ik dan weer, want ver voor Brussel ook maar enigszins op de kaart stond, gewoon op de middelbare school geleerd. Zeker de Holocaust is er bij mij in geramd.
De ware schaal daarvan besefte ik mij pas op veel latere leeftijd. Voor zo ver dat het bevattingsvermogen van een mens betaamt.
Klima Heil zou het dan zijn? Stond vandaag weer fijn in de file met mijn prive auto.
Het zou ook eens tijd worden dat de overheid ingrijpt in het onnodig naar kantoor rijden. Als iemand ook thuis kan werken zouden er zware boetes op moeten staan om een werknemer toch te verplichten naar kantoor te komen. In coronatijd kon het ook.
Nooit gehoord van sociaal contact en daadwerkelijk mensen spreken in plaats van via Teams?
Theoretisch zou het bij sommige soorten bedrijven kunnen. THEORETISCH.
Hoe een agrariër, automonteur, lasser, piloot, vuilnisman etc hun taak zouden moeten doen....
IK vrees dat veel thuiswerkende mensen in problemen komen: de grens tussen werk en privé verwatert, mensen komen nooit meer écht los van hun werk, wat voor stress zal zorgen. Op korte termijn LIJKT eea financieel leuk, op lange termijn zwaar nadelig.
@klimgek | 25-05-23 | 16:23:
Die piloot kan nu al; drones worden al volop afstand bestuurd (en niet van die kleintjes... een Predator bijvoorbeeld heeft een spanwijdte van 20 m, de 737 heeft een spanwijdte van 29 tot 36 m).
PS: Werk al vanaf 2003 vanuit huis. Alleenstaande vader met kinderen en kantoor aan huis.
Even speuren naar de ambtenaren vrijstelling.
Die is er gegarandeerd.
@ChalinaRosa | 25-05-23 | 16:43: Het nieuwe pensioenstelsel gaat ook niet gelden voor kamerleden. Deze blijven in het oude stelsel. Een diepe schande.
En dus krijgen wij per 1 juli een systeem naast de gebruikelijke urenverantwoording voor het registeren van alle zakelijke kilometers inclusief woon-werk verkeer.
Alles wat je te voet, per fiets, per trein, auto, vliegtuig aflegt. Alles.
En dat als opmaat naar een betaalsysteem zodat bedrijven belast kunnen worden voor hun CO2 uitstoot.
Zucht... en mensen vragen zich af waarom alles duurder wordt. Dit soort grappen zijn daar dus ook mede de oorzaak van!
Het gaat niet om alles duurder worden. Het gaat om inperking van vrijheid en dat is eng.
"Nou. Dat wordt een baan zoeken bij een bedrijf met minder dan 100 collega's, als je eigen mobiliteitsvrijheid je lief is."
En dat wordt voor bedrijven eens goed gaan kijken of een en ander niet opgesplitst kan worden in aparte BV's met, uiteraard, ieder voor zich minder dan 100 werknemers.
Tijd voor een splitsingsbelasting voor bedrijven.
@lekgoot | 25-05-23 | 15:59: Minimaal aantal werknemers dat in dienst moet zijn per bedrag aan omzet?
Alle bedrijven opknippen in bedrijfjes met 99 werknemers.
Ik ben bijna op het punt dat ik al mijn auto's én motor vrijwillig verkoop, puur om buitensporige belasting (klimaataflaten!) te ontduiken, want vrijwel elke euro belastinggeld wordt aan iets uitgegeven waar ik het ook al niet mee eens ben en mijn land alleen maar onleefbaarder maakt.
"Ik ben bijna op het punt dat ik al mijn auto's én motor vrijwillig verkoop...."
Emigreren naar een minder klimaat-hysterisch land komt eerder dan dat ik vrijwillig afstand doe van m'n auto, laat staan m'n motor.
@der_feldwebel | 25-05-23 | 16:44: ook dat zou een geitenpaadje kunnen zijn.
Nog meer administratie, nog meer kansen om te sjoemelen, te bedriegen, te frauderen.
Brussel verzint, Den Haag voert uit. Die CO2 wallet gaat er komen. Als je nu nog steeds denkt dat het allemaal wappie en complot gedoe is dan wil je het gewoon niet zien. Ik mis Reagan maar adviseer iedereen zijn speech nog eens te bekijken: “We the people”.
Dit, ik weet wel zeker dat het gaat gebeuren. Nederland is het braafste jongetje van de klas. Ik zit serieus na te denken om te emigreren. Alles is stuk in dit land. Politiek, rechterlijke macht en zorg.
Zolang iedereen die het kritiseert een Complot-Wappie-Baudet-Aanhanger wordt genoemd. dendert de trein van de maakbare samenleving lekker verder.
@Gladiator Fap | 25-05-23 | 16:08: Precies dat. Dat moet onderhand eens afgelopen zijn.
The twelve most frightening words in the english language: i am from the government and i am here to help you.
@ChalinaRosa | 25-05-23 | 16:57: Toch nog, op proef, 1 keer allemaal FvD stemmen? Benieuwd of (en hopen dat) het helpt.
Meer en meer zullen er mensen de neiging krijgen om maar niet te werken envan een uitkering te leven.
Als je daarbij een beetje zwart in pillen of wiet handelt zit je prima. Maar ook iets anders erbij klussen zorgt er voor dat je misschien beter af bent zo.
Dan woon je alleen, klein, vreet je doordeweeks bijna geen vlees, heb je geen kinderen, rij je in een kleine truttenschudder maar alsnog komt vadertje overheid zich met je bemoeien.
En nog is het niet genoeg om de linkse onrealistische dromen te bekostigen.
Maar u heeft nog geen asieleis.... eh. zoeker in huis??
Foei!! Egoistische asociaal!
[deugmodus off]
Begrijp diegenen niet die allemaal in de file gaan staan of in een overvolle trein staan wanneer ze over een aparte werkkamer thuis zouden beschikken? Scheelt jezelf ook nog eens onnodig veel reistijd? Wat is dan die drang om toch te willen forensen? Wie kan me dat eens uitleggen?
Denk je dat bouwvakkers, schilders, monteurs , stukadoors, chauffeurs , verplegers allemaal thuis kunnen werken?
Kinderen, echtgenoten, shoppen, leveranciers, etc
Menselijk contact?
Of bent u zelf een eenzame zolderkamerrukker die hier een mooi staaltje projectie laat zien?
@pejoar | 25-05-23 | 15:43:
Die bedoelde ik uiteraard niet, de kantoorwerkers natuurlijk!
@DeKees | 25-05-23 | 15:49:
Terugkomdag? Of wel gaan op dag van overleg? Waarom iedere dag op en neer?
@Jan, Leiden | 25-05-23 | 15:55: Gebrek aan ruimte? Een werkgever die je verplicht te komen? Ik denk dat die werknemers het niet zelf verzinnen.
@R.F.Pickering | 25-05-23 | 16:07:
Zonder werkruimte snap ik het. Maar ging mij om hen waar die werkruimte er wel is.
@dathoujetoch | 25-05-23 | 15:43:
Ja, storende factoren kunnen, maar ook daar zou je kunnen proberen afspraken te maken. Hoewel het bij te jonge kinderen wel lastig wordt! Maar wanneer je normaal op kantoor zou zijn op een dag, zijn jonge kinderen toch ook niet thuis meestal?
Geen drang maar dwang van de werkgever om naar kantoor te komen, daarom. Kom zelf liever helemaal niet meer op kantoor, collega's zijn vaak niet interessant, slechte koffie, inderdaad druk op de weg... Maar ja de baas interesseert zich niet voor drukte op het weg, hij is smaakgehandicapt dus proeft die vieze koffie niet als zijnde vies en hij vindt iedereen wel leuk (want praten over werk de hele dag is het leukste wat er is, daar besta je toch voor zo'n instelling).
Lang verhaal kort, thuis is alles beter vind ik
Nou simpel, ik kom met de auto naar mijn werk, tenzij mijn vrouw hem nodig heeft (wisselende diensten) want dan moet ik met de bus, tenzij mijn schoonmoeder kan oppassen dan mag ik haar auto lenen tenzij ze wel komt oppassen en hem nodig heeft want dan kom ik met de bus tenzij ik thuiswerk tenzij .... spam die hele administratie maar vol. Waarom moeten wij doodgedocumenteerd worden en ongedocumenteerden niet?
Waarom moeten wij doodgedocumenteerd worden en ongedocumenteerden niet?
om de schijn op te houden van een faire samenleving met gelijke kansen en vrijheid. In werkelijkheid gaat het erom dat documentatie een alibi voor betaling is. Want daar gaat het om: de gedocumenteerden mogen krom liggen voor de winsten die over de rug van de ongedocumenteerden worden gemaakt. Of denk je dat er per ongeluk voor Miele is gekozen ipv Indesit?
Omdat u in een keurslijf moet worden gewerkt (nog meer) en happy zult zijn.
ik heb een alternatief: verplichte spreiding van de Zuidas (en vergelijkbare concentraties) over het land. lost zowel vervoers- als woonproblemen op.
Net als kilometerheffing is dit onzalige plan vooral straf voor wie in de regio woont.
En de werknemer met zijn prive auto moet alle kilometers dan doorgeven, of alleen woon-werk?
Alleen woon-werk en alleen op de dagen waarop dat gebeurt toch?
Geldt dat dan ook voor: gemeentes, provincies, ministeries, tweede kamer, etc?
Daar wordt dacht ik al per dag opgegeven wanneer thuiswerk i.v.m. vergoeding thuis.
@Jan, Leiden | 25-05-23 | 15:42: thuiswerk? Kamerleden? Amtenaarjes? Allemaal vertrouwelijke stukken mee naar huis?
Laat ze in Den Haag eerst zelf eens uit hun verlengde BMW 7 series stappen (leer, alle opties, je kent het wel).
Do as I say, not as I do. Het motto van D666
Je kent de spreuk toch: some people are more equal then others.
Je kan geen aanslagveilige seats krijgen.
Nog meer eenmansbedrijfjes die worden ingehuurd.
Volgens mij ligt de grens voor een OR nog steeds bij 50. Just don't go there in termen van loonslaven. Het was een aflaat voor de Vermogensaanwasregeling. Niet te verwarren met Box 3.
Loyaliteit is stomweg niet te koop.
Ben even de naam van de verhuisbelasting kwijt en ga ik ook niet doodchecken.
Overdrachtsbelasting, de rechtsfilosofische benadering waarvoor je vermoedelijk eventjes doorgeleerd zou moeten hebben. Vregeet de BTW: die prachtige carrousel. Mijn huis is mijn vesting.
Altijd maar buiten de waard blijven rekenen.
Nee, dan de VS met hun steeds wittere plafond.
Waarom niet meteen alle Nederlanders voorzien van twee gele oormerken gelijk aan de koeien? Met een verplichte chinese app zodat de staat ons 24/7 kan volgen?
Gewoon figuurlijk op 99 werknemers houden. Al die diensten mogen vanwege AVG geen info met elkaar delen.
Naar goed gebruik van de overheid worden er random wat werknemers financieel alvast kapot gemaakt omdat er zeker wat fraudeurs zullen zijn. En als de kinderen uit huis worden gehaald zal er vast wat aan de hand zijn, nietwaar? Want die overwerkte mensen van de Jeugdzorg weten het vast wel beter. Dat krijgt u er van als u een blokje te veel om gaat. Het doel heiligt de middelen.
Aha dus binnenkort 10% personeel meer nodig voor al deze administratie. En wie gaat dat lles controleren? De belastingdienst?
Een nog op te richten bureautje bestuurd door een Diaspora66er.
Vreemd ook dat de overheid steeds vaker bedrijven betrekt bij de uitvoering. Banken moeten belastingontwijking monitoren. Gek. Moet de rechter niet eerst vaststellen dat er wel sprake is van ontwijking. Je geboorte maakt de mens al verdacht.
Ik heb nu al compassie met de volgende coalitie, zij moeten afvalcontainers vol met shit veroorzaakt door VVDiaspora66 gaan afvoeren in 2025.
Nieuwe bbbezems vegen schoon. Zie ernaar uit. Nog twee jaar doorbijten met de huidige krankzinnigen.
Is dit per Holding of per BV? Ik vraag dit voor een vriend
Maak het werkenden nog lastiger. Voor tweeverdieners kan de regeling vervelend uitpakken. Waar ga je wonen?
Dus in anderhalf jaar ontsla ik gewoon 206 man.
Of ik splits het bedrijf. Kan ook.
* huisjurist bellen doet *
Dan heb je al snel een hele vloot.
Nog meer regelzucht, nog meer administratieve handelingen, nog meer dwang, nog meer geld (CO2 rechten), nog meer waanzin!
Maar je krijgt er zoveel voor terug. Ik weet alleen nog niet wat.
Knettâh!
zeggen dat je met de fiets komt. Gewoon de auto nemn en die om de hoek zetten vouwfietsje er uit. Laat ze de tering krijgen
Beginnen met dat iedereen met de auto komt want ze willen verbetering zien. En daarna steeds meer fietsers.
Haha wat een idioot plan als je erover nadenkt.
Dus allemaal weer met de privé bak. Paar honderd dr bij voor de onkosten enzo...
@Flow_Snake | 25-05-23 | 15:35:
@Feye | 25-05-23 | 15:41: Ook daar moet een registratie voor opgezet worden, medewerkers die met hun prive auto rijden naar de zaak. Ze zijn helemaal van het pad..
@Feye | 25-05-23 | 15:42: Ik vraag me dan: op straffe van wat? Sinds wanneer gaat het de werkgever iets aan wat ik met mijn privé auto doe?
En al dat watergebruik om die servers te koelen dan?
De relevante kilometers kunnen ze graag uit de belastingaangifte halen. Al het andere gaat zowel werkgever als overheid geen biet aan.
1984 in het kwadraat. Een Quantum computer zorgt voor alle data verwerking. Niet voor niets wil Brussel overal glasvezel in Europa aangelegd hebben.
Zo zo al die informatie die bijgehouden moet worden, ingevoerd, opgeslagen, ingelezen en verwerken. Dan mogen ze wel wat data centers eerst uit de grond stampen. Voilà alles teniet gedaan. Zo houden we elkaar lekker bezig.
Ooit moest een bedrijf bij 50 werknemers een ondernemingsraad instellen. Gevolg: talloze bedrijven gingen zich opsplitsen in meerdere BV's. Klaar. Maar ach, politici en realiteit.
Deze wet is onderdeel van het Klimaatakkoord, u weet wel, van meneer Nijpels.
Naar Chinees voorbeeld dus een beetje .
Ff koppelen met rekeningrijden en nog een paar van die geweldige vindingen zoals locatie uitlezen via de gsm. Ja de overheid dringt steeds meer binnen in het priveleven van de burgers. Dit hele milieu gelul brengt ons naast een hele enge overheid ook nog aan de bedelstaf. Dit kabinet moet weg, weg, weg.
Gaat dit ook gelden voor scholen met meer als 100 leerlingen?
Ik woon namelijk vlakbij scholen (in Emmen) en zowat alle leerlingen en leraren komen met de auto terwijl het OV er voor de deur stopt.
En elke auto zit dan ook nog maar vaak 1 persoon, dus carpoolen wordt hun ook niet onderwezen op die scholen.
Bewoners in de wijde omgeving kunnen hun auto nergens meer parkeren, alles bezet door de leraren en leerlingen maar wel in Den Haag demonstreren voor het milieu.
Ga even bij die school naar binnen om het verschil tussen als en dan uitgelegd te krijgen
In de auto maar één persoon, hebben al die leerlingen een rijbewijs?
@Sieg Hein | 25-05-23 | 15:27: Welke van de 4 school?
Stopt het OV ook in alle omliggende dorpjes et cetera bij betreffende leraren en of leerlingen voor de deur?
Cup-A-Soup ? Cup-A-Soy zal je bedoelen.
Omg leuk. Thuiszorg met meer dan honderd medewerkers.
Serieus meneer Jetten, nog meer administratie? Ja joh?
En meneer Kuipers, wat vindt u ervan?
Ik heb een leasewagen, die rijd ik dus ook privé. Hoe gaat onderscheid gemaakt worden tussen mijn woon-werk ritje en mijn privé kilometers? Privacy is niet veel meer waard tegenwoordig, dus ik maak me zorgen.
En het is in beginsel natuurlijk al een debiel idee. Maar goed, het is er schijnbaar al doorheen gedrukt. Wie zijn toch die mensen die op die coalitiepartijen stemmen?
Het begon met de boeren en vanzelf komen wij aan de beurt. Er gaat nu al een stroming die het heeft over bull shit banen. Voor je het weet gaat de overheid bepalen welke baan er wel of niet toedoet. tja. Ach het zal ergens wel stoppen omdat er geen stuiver meer verdient wordt. Alles naar den kloten.
Ik denk dat ze het koppelen aan de vergoeding woon-werkverkeer en het reizen voor het werk. Bij ons hebben we woon-werk en reizen voor je werk op een hoop gegooid. Je geeft je kilometers op en dan kan je drie verschillende declaraties doen: auto, fiets, OV.
Wanneer dit doorgegeven moet worden aan de overheid, dan hebben ze een beeld en kunnen ze vervolgens met dwang gaan bijsturen.
Het voelt als een stap in de groene dictatuur om een CO2 budget per burger te creëren.
@Nuuk | 25-05-23 | 15:31: Dat!! Per burger. En dan is de EU een dictatuur geworden.
Ook zo benieuwd, wat die lui die dit verzinnen in hun pilletjes hebben zitten? Aan welke kikkers ze likken, voor ze naar hun werk gaan?
Er zijn allang allerlei debiele wetten en verdragen getekend die de komende jaren actief worden. salamitactiek, eerst informeren ze je slecht of gewoon helemaal niet terwijl ze lustig overal handtekeningen onder zetten. Je merkt er niks van want het gaat toch pas over drie jaar in, en tegen die tijd dat het zover is schermen ze ermee dat we dit lang geleden allang "met elkaar" hebben afgesproken. "met elkaar" is dan min of meer de EU vriendjes onderling, maar ze zullen het laten klinken alsof het compleet jou keuze was.
Zo werkt het inderdaad. De kikker die gekookt wordt is toch ook zo’n metafoor? Steeds een beetje extra dictatuur en klimaatwaanzin en hopen dat mensen het steeds weer een stapje verder met enig gemor maar weer maken. Uiteindelijk komen we in een onleefbare maatschappij terecht waarin we “zo maar” in een socialistische hel zijn gekomen.
Hopelijk gaan al die kiezers op vvd, cda, cu toch nog eens het licht zien. Deze partijen zijn in het kader al lang losgezogen van de oorspronkelijke politieke koers en een vijfde kolonne geworden van een unholy groen66.
Precies dit, zo gaat het in de gemeente er ook aan toe. Te vaak gelezen "in overleg met de bewoners..." nou die bewoners mogen een keer aanhoren wat de gemeente gaat uitvoeren en er is geen tijd meer voor inspraak/meepraten.
Hier kan Den Haag zich druk over maken maar het binnen marcheren van ca. 1.000 FTE aan nieuwe aanwas per week, met bijbehorende voetafdruk, laat ze dan weer volstrekt koud. Deugen is niets voor mij.
Gewoon per werknemer per rit rapporteren.
Rupsje nooit-genoeg wil meer data.
Hebben ze al 5000 extra ambtenaren aangenomen om al die informatie correct te verwerken?
Hoe zit het met werknemers die zo nu en dan hun 2e auto gebruiken om naar het werk te gaan, wordt dat een gewogen gemiddelde, of een 2e administratiepunt?
Aangezien ambtenaren en ook ministers werknemers zijn bij de overheid, komen hun reisbewegingen dan ook in de boeken, en zijn die publiekelijk inzichtelijk?
Zo nee, waarom niet?
Overheid staat uiteraard boven de wet. Als ze die overtreedt heeft het uiteraard geen consequenties.
Er zal een uitzondering volgen voor "overheidsinstanties en -organisaties".
Wat ik in welk vervoersmiddels wel of niet doe voor 08:30 en na 17:30 gaat mijn werkgever geen ene snars aan.
Eensch, maar wat zullen daar de consequenties van zijn?
De reacties lezend, een uitzondering daar gelaten, heeft de overheid deze slag alweer gewonnen. Ik ben piswoest als ik dit lees. Dit land moet plat. Voor maanden.
Ik ben ook piswoest en nog meer ontsteld over de richting die de EU ingaat.
De Maakbare Samenleving is nog springlevend!
Meer! Meer! Meer! Bureaucratie en ambtenaren die het gaan controleren. Op het laatst zijn de kapper en frietboer (als ie zijn vet nog kan verhitten) nog als zelfstandigen over.
Big Brother komt er steeds meer. En veel mensen maar zeggen dat ze niets te verbergen hebben. Het gaat er niet om of je iets te verbergen hebt het gaat erover dat ze er n iets mee te maken hebben.
Dystopie 66, de maakbare samenleving die van bovenaf wordt afgedwongen.
Onleefbare samenleving, miljeu dictatuur.
Dit zijn inderdaad dystopische dwangmaatregelen die uit de koker komen van partijen als de groene khmer en de zeszes. Bizarre bureaucratie weer die bij de bedrijven en de overheid veel werk gaat geven. Wat komt er meer? Bedrijven verplichten het lunchtrommeltje van de werknemer in te zien? Geen prikklok meer maar bij de poort staat een groene politie tussen de boterhammetjes te kijken wat er op zit. Vlees! Kaas van melk!! Geen quinoa!!! Of havermelk!!!! Boete…..
@Nuuk | 25-05-23 | 15:18:
Het wordt steeds enger hier, benauwder. En wat vandaag ondenkbaar lijkt wordt morgen gewoon ingevoerd.
Uitwassen klimaatreligie.
Work-around. Salarisverhoging ter hoogte van de vergoeding en je hebt je vrijheid terug.
Zo draai je de werklust van Nederlanders dus de nek om.
NL is het land van de mobiliteit. Kan je in jouw woonplaats geen geschikt werk vinden, probeer je het een paar dorpen verder.
Macht over het individu is het doel. Milieu- en klimaatalarmisme is het middel. Groene praatjes, rode dromen.
Wie waarde hecht aan de rechten van het individu, gaat toch eens hard overwegen naar pakweg de VS of Japan te emigreren.
Uiteindelijk vervalt elke democratie in een dictatuur.
Alexander Tytler (1787) wist het al:
A democracy is always temporary in nature; it simply cannot exist as a permanent form of government. A democracy will continue to exist up until the time that voters discover they can vote themselves generous gifts from the public treasury. From that moment on, the majority always votes for the candidates who promise the most benefits from the public treasury, with the result that every democracy will finally collapse due to loose fiscal policy, which is always followed by a dictatorship.
The average age of the world’s greatest civilizations has been about 200 years. These nations always progressed through this sequence:
From Bondage to Moral Certitude;
from Moral Certitude to Great Courage;
from Great Courage to Liberty;
from Liberty to Abundance;
from Abundance to Selfishness;
from Selfishness to Complacency;
from Complacency to Apathy;
from Apathy to Dependency;
from Dependency to Bondage.
@Gladiator Fap | 25-05-23 | 15:31: in het Engels, is het dan meer echt, meer waard, meer serieus?
@dathoujetoch | 25-05-23 | 15:52: Tsja, de persoon die het gezegd heeft, sprak Engels, dus het is een directe quote. Een vraag terug naar u: is het meer waard of echt als het vertaald naar Nederlands is? Meer serieus? Even een hint: misschien gaat het om de inhoud?
Haha. Wat een sukkels in den haag. Hoe gaan ze dat doen met consultants? Of thuiszorg? Of bezorgings bedrijven? Moeten die dan met het OV?
Gelukkig zit ik met mijn bedrijf niet aan de 100. Zorgen dus dat we NL uit zijn voor het nog erger wordt…
Dan hoop ik voor je dat je geen BV hebt, en niet (teveel) voor je pensioen gespaard hebt.
Ik kan met de trein naar het werk, alleen kost het me dan 2 x 45 minuten extra. Ik kan met een EV rijden - als iemand laadpalen bij me in de buurt aanlegt, want in de tussenwoning in de grote stad waar ik woon, kan en mag ik ze niet zelf plaatsen aan de straat, waar ook niemand vaste parkeerplaatsen heeft.
@Louter Leuter | 25-05-23 | 15:11: Ik heb een aantal BV's, haal de meeste omzet bij buitenlandse klanten, dus is over een paar jaar geen probleem.... Portugal of Kroatie lijken me wel wat....
@Als_je_me_nou | 25-05-23 | 15:40:
Hint: kijk eens wat een "Conserverende aanslag bij emigratie" inhoudt. Als je wilt gaan moet je NU actie ondernemen om over 10 jaar te gaan.
Ook ik haal de meeste omzet bij buitenlandse klanten (incl. buiten Europa). Dat zegt helaas niets.
@Louter Leuter | 25-05-23 | 16:24: Ik heb geen Nederlandse klanten. Nog beter.
“De overheid moet beter naar burgers luisteren”
De overheid moet zijn bemoeizuchtige neus uit private zaken houden.
Hier in de Zaanstreek zorgde de Fabrikant voor huisvesting van zijn arbeiders. Verkade liet houten huisjes bouwen naast de fabriek en Bruynzeel deed dat ook.
De arbeider kon met zijn broodtrommeltje lopend naar zijn werk en weer terug.
Zo zou het weer moeten gaan. Moet je echt verder weg dan ga je maar als commensaal bij een hospita.
Heel veel fabrieken staan nu in China, dat is toch best ver lopen.
@ZOMG | 25-05-23 | 15:12: Valt best mee. Ik heb een Chinese collega en die komt iedere dag met de fiets.
@Wayfaring stranger | 25-05-23 | 15:14:
Dat is elke dag een ander maar je kunt ze niet uit elkaar houden.
Dat was in het rivierengebied hier ook in de 19e eeuw. Iedereen woonde in een huisje van de steenovenbaas, bij een arbeidsconflict gelijk dakloos en andere werkgevers waren er niet.
Batadorp in Best.
Wat is de leukste fabriek waar je gewerkt hebt in de Zaanstreek?
Maak van elke afdeling een aparte bv. Met minder dan 100 werknemers en je bent er. Mocht een afdeling niet goed draaien kan je ook makkelijker die mensen buiten zetten
Zodra er een knop "werknemers" op zit, kan je er aan draaien. 80, 50, 25, 10, 5 en 1. Die kant loopt dat haasje uit.
Dat doen veel bedrijven al, om de WBSO subsidie te maximaliseren.
Het personeel moet sowieso op een aparte BV. Is er een groot probleem dan laten klappen.
@J.Cash | 25-05-23 | 15:24:
Hoeft niet eens. Kijk eens naar DAF BV. Heeft absoluut niets met DAF Trucks BV te maken.
@Louter Leuter | 25-05-23 | 16:26: VDL is een beter voorbeeld denk ik. Elke fabriek heeft zijn eigen BV, zijn eigen winstdeling (als er dat nog is) en volgens mij zelfs hun eigen HR
@brie-de-penis | 25-05-23 | 18:37:
Wim van der Leegte nam het liefst maakbedrijven in de metaal over; saneerde de directie, behield de blauwe overalls, en liet een flink deel van de witte boorden gaan en centraliseerde hun diensten. Bedrijven als Nedcar in Born, of zeker de geavanceerde Philipsbedrijven zoals Enabling Technologies Group (ETG) passen niet echt in zijn visie. Nu zijn wel de voormalige busconcurrenten (zoals Bova en Berkhof, buren in Valkenswaard, en Hainje, Jonckheere en Kusters) en DAF Bus (driveline en chassis) samengevoegd als VDL Bus & Coach. Dat met aparte BV's doet en deed elk groot bedrijf, of het nu Philips of Stork was, het heeft zijn voordelen.
Haha!!
Avg-tje..
Da's met vlees.
Van vaak dode beesten.
Maar wat is het alternatief?
Juist, dat is er niet.
Ambtelijk fascisme.
REAGEER OOK