SCHOKKENDE REPO Powned (NPO) over Ter Apel
NSFW & gadverdamme — een autoruitrukker
Kijk. Stills uit de ONTLUISTERENDE Powned-repo van gisteravond over shithole Ter Apel. Waar "groepjes" (dixit Volkskrant) het verpesten voor de rest van de ericvanderburgers. Roedels tuigh van de richel. Potloodventers, wildplassers, tuinpoepers, autoruitrukkers, opritvoelers, motorkapposeurs, spugers, intimidatie-kloodtzakjes, Jumbo-sneuneuzen, zwartrijders en overig terreurschorriemorrie dat als bijvangst meekomt met dank aan Vluchtelingenwerk. En dan nu OPHEF. KAMERVRAGEN. SPOEDDEBAT. MOTIE VAN WANTROUWEN. Wachtgeld. Burgemeestersbaantje voor Eric VDB & lalala glas plas was. Hup burgerwacht!
Zo mannetje. Nu krijg jij met Loes Reijmer te maken...
Reaguursels
InloggenJammer dat ik niet mag discrimineren, anders zou ik zeggen; er zijn goede en slechte asielzoekers. Maar dat is natuurlijk niet inclusief en dus rascistisch.
Eerst het slachtoffer filmen, dan met een handje stopverf richting het raam..
Ach ja, burgemeester Velema. Dat moet wel haast een D66er zijn.
Een pittig gesprek met de Fractievoorzitter van de VVD zal deze jongens wel leren.
Zo'n Ridgeback is wel een goed idee geloof ik. *fokker zoeken gaat*
Keurig volgens plan van Brussel. Zo’n grote politieke clusterfuck kan bijna geen toeval meer zijn. Brussel verzint, Den Haag voert uit.
Asielbeleid mag wat kosten, voor anderen.
Niet klagen gewoon blijven werken tot je 70 bent.
goh verbaasd, geschokt, overvallen, dit had nooit moeten gebeuren , hoe heeft dit zover kunnen gebeuren, werken met man en macht aldus politiek Den Haag
Het is ons overkomen. Dat was het toch?
En straks is het 'tja met de kennis van nu'. Het boeit ze niet. Zum kotzen
COA ziet geen 'snelle oplossing' voor geweld bij azc. PVV wél: 'Asielzoekers eruit!'
Vraag blijft hoe we dit kunnen oplossen. Momenteel zitten we in de EU en in het Schengen systeem en zijn we als land verplicht om ons aan EU regels over asiel en mensenrechtenverdragen te houden.
Veel overlastgevers komen uit landen / situaties die geen recht geven op asiel in Nederland maar de landen van herkomst nemen hun burgers niet terug. Daardoor is uitzetten vaak niet mogelijk omdat er geen plek is naar waar Nederland ze juridisch mag uitzetten.
Het sluiten van de grenzen en het stoppen van de instroom is zeker mogelijk maar dat vereist dat we uit de EU en internationale verdragen over mensenrechten stappen. Hier is geen meerderheid voor en die lijkt er ook niet te komen.
Dus blijven we maar aanmodderen.
Dit is toch prima nu op te lossen, speciale verordening en de ME de straat op? Of het leger, het is tenslotte een invasie. En dan blind slaan? Nee, gewoon de wet handhaven..
Opvang in Frans-Guyana
Ik zag in VI Mark Rutte hij gaat het oplossen alleen is niet gemakkelijk er is overleg met Tunesië, dus het komt goed andere is er altijd nog D66 die oplossing weet. Zo ik heb ook weer een onzin bericht geplaats.
Die bewoners die nu geïnterviewd zijn, dat zijn dus die zogenaamde racisten, rechts extremisten waar je zo veel over hoort bij geradicaliseerd 66, pvda en groene khmer. Mensen die zeggen dat het AZC niet per se dicht hoeft, dat ze vluchtelingen veiligheid gunnen, maar dat ze het tuig weg willen. Tal van voorbeelden en ook van een overheid die er zit voor het eigen netwerk van instituties en politici. Volksvertegenwoordigers zie je bij Omtzigt, SP, BBB, PVV, niet bij het geradicaliseerde midden, dat zijn partijvertegenwoordigers.
Dat dus.
De mensen die dagelijks met deze ellende te maken krijgen, willen vooral de overlastgevers kwijt. Zij zijn dus veel toleranter dan de veilig wonende deuglobby die alle tegenstanders van overlast, criminaliteit en extremisme ongezien als "extreemrechts" wegzet.
Vandaag: Heleen Mees die in de Volkskrant (!!) ervoor pleit om vluchtelingen alleen tijdelijke bescherming te bieden. Ja, u leest het goed: alleen tijdelijke bescherming. Is er iets aan het kantelen?
Stop met dit tuig vluchteling te noemen.
Je ziet alleen maar groepen jonge mannen die zich misdragen.
De EU interesseert het echt niet als wij dit gedrag onacceptabel zouden noemen en dus geen enkele asielaanvraag van dit tuig zouden accepteren.
Zijn pikkie is de weg kwijt
Waarom 'vlucht' je naar een veilig land om het daar net zo'n bende als je land van herkomst te maken?
Zit in de genen of dergelijke.
@civilian | 24-05-23 | 13:11: Inteelt creëert hersenloos genetisch schroot met een religeus gehandicapt sausje erover en maakt het een tikkende tijdbom.
Fantástich bewoord!… redactie GeenStijl …?: dit niet wegjorissen!!!
Ja maar Nederlanders zijn ook niet heilig....
Dus, welkom!
Hé GS, doe is positief nieuws melden. Zoals het (gelukte)pootje haken van Frenske Timmermans in het Europees parlement.
Nu maar hopen dat de vloer het heeft gehouden.
Ja, maar die witte mannen hè? Ja.. Nou!
Tja, en 83% mag blijven. Dus famile hierheen halen.
De overige 17% mag weggaan, maar zelfs dat is voornamelijk op basis van vrijwilligheid (dus oprotpremie). Overlast, criminaliteit of zelfs geweld zijn geen reden iemand uit te zetten. Net zo min als betrokkenheid bij terreur of oorlogsmisdaden in het buitenland.
En dat weten ze. Niet zo vreemd dus dat ze denken dat ze hier nu al de baas zijn. Volgens dit kabinet zijn ze hier nu al de baas; alles gratis, overal voorrang en alle problemen worden voor zover mogelijk gecensureerd.
Degene die blijven hebben dus recht op een bed, eten, medische zorg en krijgen over max. 5 jaar te horen dat er weer een generaal pardon komt.
Zelfs als je in de bak komt .
Het is zelfs zo dat migranten kunnen liegen dat ze alleenstaande zijn. Vervolgens bij een verblijfsvergunning kunnen ze alsnog zeggen dat ze getrouwd zijn en dergelijke en mogen dan ook weer die mensen hierheen halen. Kan je je nog afvragen of dat werkelijk ene huwelijk is, en de eigen kinderen.
We zijn gewoon een pinautomaat, een supermarkt een postcodeloterij met alleen maar winnaars voor alles en iedereen buiten de grens.
@pejoar | 24-05-23 | 13:34:
Erger nog, *juist als je in de bak komt.
Plegers van zware geweldsdelicten worden nogal eens ontoerekeningsvatbaar verklaard. En dat is hun verblijfsticket, ze kunnen immers alleen in NL "behandeld" worden. En die "behandeling" hoeft ook geen jaren te duren.
@Nuuk | 24-05-23 | 14:20:
Vaak krijgen ze ook nog een "verlaat de gevangenis zonder betalen" kanskaart.
Dus inderdaad, wij zijn slechts een geldkoe, en daarom respecteren ze ons niet. In Saoedi Arabië (veel rijker, veel groter) zou geen enkele *gast* dit gedrag zelfs maar een seconde overwegen. Ook niet in een droom.
Hier lijkt het de norm.
Kunnen we niet wat bij elkaar lappen om de Wagner groep in te huren ?
@Wattman | 24-05-23 | 13:00:
Blackwater & Eric Prince
Het incasseringsvermogen van de doorsnee Nederlander is grenzeloos, zo lijkt het. Brave burgers die zich - op wat mild commentaar na - vrijwel alles laten welgevallen, ik vind dat opmerkelijk en fascinerend. Je leuter tonen aan een 11-jarige lijkt me behoorlijk grensoverschrijdend. En als dat het niet is, wat dan wel? Omdat er geen écht tot-hier-en-niet-verder signaal afgegeven wordt permitteert de overheid zich steeds meer. De dwangwet is het volgende instrument en zo gaat het maar door. Wereldvreemde politici komen en gaan maar de ellende die ze achterlaten is blijvend. Bijkomend probleem is dat de msm volledig verzaakt in haar controlerende en signalerende taak en op schoot zit bij de politiek. Uit deze hoek hoeft men niets te verwachten.
Zonder consequenties geen gedragsverandering. Pak zo'n loser met z'n piemeltje in zijn hand maar eens hard aan.
en.m.wikipedia.org/wiki/El_Ejido_riot...
Nederlanders zijn schapen die alles goedvinden, en politiek Den Haag zit er voor zichzelf en die EU baan, en niet voor de nederlandse burger.
Misschien een idee: via de spreidingswet met spoed elders woningen regelen voor de inwoners van Ter Apel en dan een hoge muur met gracht om Ter Apel.
Zie je wel. Die Noord-Afrikanen hebben een minderwaardigheidscomplex en moeten daardoor compenseren. Dat uit zich in de veelvoorkomende luidruchtigheid, grote bek, dure auto’s, etc.
Dacht eerst dat het ventje voor de grap het topje van zijn pink door zijn gulp stak, maar het bleek zijn pink-n te zijn. Dat verklaart een hoop!
Zachte heelmeesters maken diepe wonden.
Ter Apel was voor de asielzoekers al een kut plek… dus snap de ophef niet. Je gaat er zelf wonen…
Echt niet, het was een heel leuk dorpje waar je prachtige wandeltochten kon maken. Na de eeuwwisseling is het volledig de vernieling in geholpen. Door dat AZC.
Wanneer straks mensen uit pure wanhoop eigen rechter gaan spelen staat de MSM weer vol van de extreem rechtse superlatieven..
Vrees dat dit met die burgerwachten helaas straks gaat gebeuren: worden straks allemaal de extreemrechtse hoek in geframed, terwijl ze slechts maar 1 ding willen: de orde herstellen in hun regio.
@Jan, Leiden | 24-05-23 | 12:24: Ja maar orde en een rechtsstaat zijn inmddels zo goed als ultra rechts.
Immers iedereen langs dezelfde maatlat leggen zet alle onderdrukkende instituten voor.
Zolang het AZC niet echt weg hoeft van de ter Apelaars, gebeurt er ook niet echt wat.
Klopt maar mensen zijn zo bang om voor racist te worden uitgemaakt dat deze disclaimer er dwangmatig wordt ingepropt. Zo geconditioneerd zijn we ondertussen.
Wanneer wordt die Linkse waanzin eens een halt toe geroepen.
Drenthe tours .. aan de ketting met die bussen.. hangt er zo,n in, op, af, onder, klimmer of hoe je dat gajus ook wil noemen, kan de trucker de bak in
In 2040 is Nederland een overwegend militant religieus land geworden. Bidmatjes op elk kruispunt, 5 x per dag. En sommigen zouden dit graag in 2030 al willen bereiken.
Wel stikstofneutraal hopelijk.
zum kotzen
"Er zijn andere problemen..."
Tuut tuut tuut, gewoon de hoorn erop gegooid. Fijn hè die ongekozen burgemeesters van D66 die de pers niet eens fatsoenlijk te woord staan. Duidelijker kan het niet, u kunt het uitzoeken burger, zak er maar in.
Zou ik op zich geen probleem mee hebben, behalve dat als je idd het zelf oplost, jij de bak in gaat.
@ReyNemaattori | 24-05-23 | 13:14:
Mocht een burgerwacht een paar flinke corrigerende tikken uitdelen dan ga je ineens een daadkracht zien als nooit tevoren van de politie in Ter Apel.
Kom niet aan hun geweldsmonopolie..
Ze zijn lekker aan het inburgeren, die kwajongens.
De Expo Assen bij het TT Circuit wordt een zogenoemde overlooplocatie voor aanmeldcentrum Ter Apel. De huidige asielzoekers in de noodopvang worden overgeplaatst.
dvhn.nl/drenthe/Expo-Assen-wordt-%E2%...
www.rtvnoord.nl/nieuws/1025661/noodop...
Ik kijk niet naar afkomst. Maar als Henk, Piet en Evert dit zouden flikken, dan werden ze vast en zeker opgepakt, voorgeleid en in detentie gezet.
Zeker als ze dan Shani-edsilia lastig hebben gevallen.
Jongens, Nederland is stuk.
Kikkerland in een pan met water..
Kookt van wanhoop..
Zie, met dank aan dit kabinet, dat de toch al arme compleet onderbezette politie zich geen moment hoeft te vervelen in de toekomst, de Taghi's van de toekomst worden gewoon massaal geïmporteerd en straks toegelaten? Kan dit kabinet nu dat gepeupel van een oorspronkelijke steeds armer wordende bevolking nu eigenlijk schelen, criminaliteit en drugs hebben toch de toekomst?
Ik begrijp dat het kabinet de onterecht geheven spaartaks niet wenst terug te geven aan de braaf sparende burger omdat het kabinet dit soort tuig wil binnenhalen en faciliteren.
Ja, iemand ( u en ik) zullen dit moeten betalen. Read my lips: there will be more taxes.
Ieder dag wordt de opgekropte woede in Nederland een beetje groter, stapje voor stapje.
uiteindelijk loopt de emmer over en is er iemand die het heft in eigen handen gaat nemen.
@usb stok | 24-05-23 | 11:51: schuld van Wilders
@Ride_On | 24-05-23 | 11:57:
Uiteraard, rechtsextremisme is het grootste gevaar. /s
Soms denk ik dat het gewoon een duivels spelletje van de regering is. Kijken hoe lang het duurt voordat de Nederlanders wraak gaan nemen en er gewoon eentje doodschoppen.
Je ziet alleen maar jongemannen die zich agressief gedragen.
De laatste echte asielzoekers waren die Vietnamese bootvluchtelingen.
Toen zag je een gezinnetje met kinderen nu zie je tuig
En nog prachtige levenslange vrienden aan overgehouden! Bien; als je dit leest; ouwe computerreus, binnenkort weer ff een hapje eten en bijpraten! Hashtag-zinin.
Ook Vietnamese vluchtelingen hebben hier niks te zoeken. Vietnam ligt op bijna 10.000 kilopmeter afstand van Nederland. Dat heeft geen reet met vluchten te maken ook al kom je met je brave gezinnetje.
Bij de Vietnamezen en Koreanen eerder waren het in veel gevallen ook weeskinderen. Echte kinderen wel te verstaan. Niet de "kinderen" uit Afrika of Islamie.
@boonmoi | 24-05-23 | 11:53: ken geen enkele vietnamees in de bijstand of in de problemen. Lucky de killer is even een uitzondering overigens
@boonmoi | 24-05-23 | 11:53:
Dat was in de periode 1975-1979. Lees eens een boek.
Wanneer het water breekt
Chris De Stoop
Als ik de mensen in Ter Apel een adviesje mag geven: koop een dobermann. Of een Duitse herder. Ik garandeer resultaat.
Duitse herder zal u vertellen naar Denemarken te verhuizen
Of ga op honkballen.
Inderdaad, dat werkt écht!
Met mijn Duitse Herder (verschrikkelijk braaf beest met gevaarlijke uitstraling) dwars door een groepje van die kansendrollen gelopen..... het had ietwat bijbelse proporties toen de groep zoals de Rode Zee uiteen spleet..... Uiteraard gevolgd
(toen ik 10 meter verder was) door enige slecht te vertalen uitroepen van de heren....
"Hoe meer asielzoekers, hoe beter!"
Eric de Omvolker
DE Kamerleden en andere "hoge"pieten krijgen salaris naar het aantal inwoners van Stad en Land.Hoe meer inwoners dus hoe meer salaris ze krijgen.Dus laat de "Vreemdelingen"maar komen!!!!!!
Misschien is het tijd om de definities van vluchteling en asielzoeker te herzien? Voorstel, vanaf nu is iedereen die hierheen komt voor asiel een immigrant. Voor immigratie van buiten de EU bestaan er al regels en die zijn heel duideijk. Wil je als immigrant hierheen komen dan dien je aan eisen te voldoen! Zo niet, dan geen toegang. Dus: registreren vanaf je thuisadres en daarna hoort u van ons. Soortgelijke criteria toepassen als de USA, Canada, Australie e.d. (dus met een puntensysteem) Vind een immigrant dat hij/zij vluchteling is, dan toont deze persoon dat maar aan middels bewijs. Immigranten die hier toch arriveren zonder toestemming direct verwijderen! Procedures voor bezwaar en beroep buiten de EU afwachten.
Als de Grieken een pushback doen komt het groot in het nieuws en is iedereen en zijn MSM-oma verontwaardigd.
@Wattman | 24-05-23 | 11:16:
Nou, ik niet. Die Griekse grenzen werden compleet bestormd door vijandige jongemannen. Nota bene gesteund en gedwongen door onze "bondgenoot", Turkije.
Ik weet zeker dat minstens 58 VVD666 ambtenaren lachend naar dit soort video's kijken. Kwaadaardig om je land zo in verval te laten komen...
Er zit een verschil tussen ambtenaren, bestuurders en volksvertegenwoordigers, We hebben gewoon bestuurders die belangen van het bedrijfsleven zwaarder weegt dan dat van burgers en de samenleving. Er worden namelijk miljarden binnengeharkt. En die mensen, net als die bestuurders, gaan hun ouwe dag echt niet in Nederland beleven.
@Grachus | 24-05-23 | 12:03:
Nou wij(NLse burger) weten allemaal dat weinig % van hun(immigranten) echt gaan werken. Maar dat boeit het bedrijfsleven niet veel, als maar een deel wel gaat werken en dan voor hun uiteraard. Het bedrijfsleven vervangt namelijk liever Nederlanders voor goedkopere arbeiders die niet ‘zeuren’ over inflatie correctie en goede arbeidsvoorwaarden. Dat is er ook gaande. De rijke vvd ers en d66 ers aan de top/aandeelhouders willen immers harken en niet delen met personeel. Ik zie het in mijn (internationaal bedrijf) ook nu gebeuren. Ze hebben de hele IT en finance overgeheveld naar India lekker goedkoop. Vorig jaar miljarden winst maar niks over hebben voor t personeel, ze hebben letterlijk gezegd jullie zijn vervangbaar donder maar op als het niet bevalt.
Op het platteland nemen boeren ook allemaal goedkope oostblokkers aan. Dat is er ook gaande.
Dus de overspoeling van Nederland met immigranten is cummulatief: economische vluchtelingen, vluchtelingen, buitenlandse studenten en arbeidsmigranten.
@timmey | 24-05-23 | 12:51: Het bedrijfsleven zit helemaal niet te wachten op laag opgeleide klaplopers uit erg arme landen. Dat is echt een misverstand. Denk je dat Shell of ASML Somaliërs aannemen die alleen maar de lagere school hebben bezocht?
@Après toi | 24-05-23 | 13:55:
Dat hangt helemaal af van de functie en ervaring.Nee een hbo of wo functie binnen shell wordt niet ingevuld door een somalier, maar misschien wel door een migrant met wel de juiste papieren. We hebben niet alleen te maken met asiel we hebben op dit moment ook te maken met migratie.
Banen waar geen of weinig opleiding nodig is kiezen ze liever voor buitenlanders die niet piepen over salaris onderhandelingen. Ik zie het hier toch zelf in mijn omgeving..
Wat ook gebeurt is dat ze illegaal (zwart) in dienst zijn.
Ik geef net ook voorbeelden waarin bedrijven kiezen om hun panden elders onder te brengen. Het is een race to the bottom. Een overbevolkt land boeit de elite niet.. is het hun te druk pakken ze de biezen..
@timmey | 24-05-23 | 14:05: De enige die piepen over het salaris bij ons in het bedrijf zijn juist die zgn. vluchtelingen (uit Syrië en Irak). Hen is Melk en Honing beloofd en nu krijgen ze "slechts" hetzelfde wat hun Nederlandse collegae ook krijgen. Als ze hier naar toekomen hebben ze al een torenhoog verwachtingspatroon. Hier eenmaal aangekomen is er nog de zwaar gesubsidieerde asielmaffia die hen influistert hoe racistisch Nederlanders zijn en dat Nederlanders die arme vluchtelingen zullen uitbuiten. En zo kan het gebeuren dat de Irakees met functie-niveau 0 het salaris eist dat bij functie-niveau 15 hoort. Zum kotzen.
@Grachus | 24-05-23 | 19:18: ook mooi klote dus, bij ons werken amper vluchtelingen
Het is toch verbazingwekkend, totale gekte, complete idiotie, dat door het bestuur van die gemeente niks gedaan wordt dat tot merkbare resultaten leidt.
Strafbaar feit en je wordt kennelijk naar Ter Apel retour gebracht door de politie.
Buschauffeur bespugen en je krijgt gratis busvervoer.
Vooral D66 daar is weer alles mee gezegd.
Burgemeester van ter Apel laatst bij Eenvandaag:
"Dat kunnen we natuurlijk niet accepteren !"
Hij had het over de burgerwachten die mensen willen oprichten...
Fijn zo'n burgemeester die zijn inwoners in de steek laat.
Zelfverdediging lijkt me volledig legitiem.
@ChalinaRosa | 24-05-23 | 11:06:
Mij ook en met alle middelen.
Burgerwacht lijkt inderdaad nog de enige effectieve oplossing. In meer gesloten gemeenschappen zoals op Corsica is het zeer gebruikelijk om als collectief in actie te komen tegen indringers die zich misdragen. Net als in de landen van herkomst van deze asieldelinquenten. Dus ze zullen snel snappen hoe het werkt.
@nick666 | 24-05-23 | 11:54:
El Ijido Spanje/ Google eens …
In Nuenen komt ook een azc. Naast een speeltuin, en een grote voetbalclub (1500 leden waaronder vrouwen en meisjes), tegenover een hospice. Locatie: een bosrijk gebied. Mijn god, hoe dom kun je zijn. Ook hier gaan geruchten over de oprichting van een burgerwacht.
De kat op het spek binden heet dat. Geheid dat het daar net zo aan toe zal gaan als in Ter Apel. Ik zou m'n kind onmiddellijk van die voetbalclub af halen. Geen enkel risico nemen.
Gewoon doen, die burgerwacht. Goed organiseren, jurist erbij. Als de overheid het vertikt zullen we het zelf moeten doen.
@Here's Freddy | 24-05-23 | 11:06:
Zo is dat.
@Here's Freddy | 24-05-23 | 11:06:
een neveneffect van het spreidingsbeleid is dat er ook een spreiding van burgerwachtinitiatieven komt. Op een gegeven moment kan de politie dit niet meer bijbenen.
Ach, uiteraard.
J.W. (Jaap) Velema (Ter Apel, 17 september 1963) is een Nederlandse bestuurder en D66-politicus. Sinds 19 december 2018 is hij burgemeester van Westerwolde.
Toepasselijke nickname
Ach ja, wat een verrassing.... d66.
Wrs net zo'n kneus als kaag die ook nergens goed voor is. Maar alles mede mogelijk gemaakt door D66 (en VVD) stemmers. Laten we dat vooral niet uit het oog verliezen.
Die gast woont zeker veilig ver weg van alle terreur.
Waarom mogen die lui überhaupt van het terrein af?
Inderdaad.
Misschien moeten er wat IND-medewerkers omgeschoold worden voor deze functies:
www.werkenbijdji.nl/locatie/penitenti...
Sluit die overlastgevers aub op. Mariniers erbij om de orde te handhaven en uitzetten die gasten. .
Moet opeens aan die mop denken over wat je moet doen als je vrouw uit de keuken komt.
Veiligelandiërs en andere uitgeprocedeerde asielvragers zouden inderdaad in detentie gehouden moeten worden, totdat ze (al dan niet vrijwillig) naar land van herkomt terugkeren.
Heerlijk de mulitculturele samenleving. Hebben we toch maar mooi voor elkaar gekregen. Links had al die tijd gelijk zie ik nu: dit moet je willen als land.
In Amsterdam blijkt het de afgelopen nacht ook weer raak.
"Grote boem boem boem".
Stem ze weg !
Wat heerlijk toch al die verrijking dit is toch wat we willen met z,n allen in de jaren 70 en 80 kon je hier alleen van dromen ,nu is het werkelijkheid geworden.
Ik zou zeggen geniet ervan want dit gaat nooit meer weg.
En Brussel zag dat het goed was
En over 10 jaar zegt mijn kleindochter: "Opa waarom kan ik niet meer alleen over straat lopen omdat er soms rare bruine mannetjes zijn die me lastigvallen?" En dan moet ik zeggen "Omdat de mensen en de regering vroeger te laf waren om er iets aan te doen."
@Here's Freddy | 24-05-23 | 10:48: wellicht kun je een betere duiding aan je kleindochter geven dat die mensen niet alle Nederlanders zijn, maar vooral de GL/PvdA/D66'ers zijn. Laten we aub wel de schuld leggen daar waar hij hoort.
@Grachus | 24-05-23 | 12:10:
VVD ook hoor. In het dorp oranje was een mooie deal tussen vd Mos en de VVD burgemeester.
Vd mos had een vakantiepark, kon mooi verdienen aan asiel.
Welk programma was dat dan?
Een powned repo van gisteravond. Kom op Sherlock, dit moeten voldoende aanwijzingen zijn.
@John McClane | 24-05-23 | 10:38: Powned? Dan is de video bewerkt! Aldus mijn linkse bronnen
Hoe lang gaat De Nederlander dit nog accepteren? Ik voorzie escalatie. In het belang van alle partijen moet de politiek nu optreden. Grenzen dicht, nádat de kansloze plaag eruit is gezet. Ons land, onze regels. Op wie of wat wachten we?!
Helemaal eens! Het is idd wachten op iemand die straks helemaal over de rooie gaat als z’n gezinsleden worden bedreigd en van frustratie z’n jachtgeweer pakt.
En dan hebben wij het gedaan.
De Nederlander bestaat niet volgens Máxima en daarmee moeten we het maar doen. En verder wat laurentius zegt.
"Op wie of wat wachten we?!"
Wellicht op een soort ( tijdelijk aangestelde) verlicht despoot?
Om dit land eindelijk weer eens behoorlijk op de rails te krijgen.
In Nederland moeten altijd eerst doden vallen voor er iets gebeurt. Triest, maar waar.
Pim.
Theo.
En toen?
Typefoutje; de "n" voor "iets" is weggevallen.
Is er al wat gebeurd na Pim, Theo, PeterRRRR en de ééndagsnieuwsgevallen van niet BN-ers die doodgstoken, op de spoorrails gelegd of "verdwenen" zijn?
@Calastir | 24-05-23 | 10:35:
Inderdaad.
@Calastir | 24-05-23 | 10:35:
Precies mijn gedachte.
Er gebeurt alleen iets wanneer een fakkelfanaat bij de partijleider van D66 aanbelt, een politicus van de verkeerde partij een keer "minder" roept of wanneer een onderdaan zijn waxinelichthouder naar de gouden koets gooit.
Het is niet voor niks dat dit aanmeldcentrum aan de andere kant van Den Haag en de Randstad ligt. Zo blijft dit gespuis uit de fijne, blanke woonbuurtjes in de randstad van politici en beleidsmakers.
Enige dat deze bewoners op de korte termijn helpt, is een goede waakhond. Daar zijn ze wel bang voor.
En maak van dit AZC een gesloten inrichting. Niemand gaat meer naar buiten. Via de tam-tam bereikt dit nieuws snel migranten die nu naar NL onderweg zijn met mss als gevolg dat men toch maar voor een ander land kiest. Maar ja dat zal wel in strijd zijn met allerlei verdragen en EU-regelingen.
Ter Apel heeft een PI om de hoek:
'In 1998 gaven de toenmalige staatssecretaris Job Cohen en burgemeester Herman Euverink met een kanon uit Bourtange het startschot voor PI Ter Apel. De PI zorgde voor werkgelegenheid in de regio na het sluiten van het NAVO-complex en de spelletjesfabriek MB. De eerste gedetineerden waren bestuursrechtelijke vreemdelingen. Deze vreemdelingen verbleven ongewenst in Nederland en er werd van verwacht dat ze Nederland niet vrijwillig zouden verlaten. Vanaf eind 2001 werden ook reguliere gedetineerden geplaatst en uiteindelijk ging de inrichting helemaal over naar een reguliere gevangenis en Huis van Bewaring.'
www.dji.nl/locaties/t/pi-ter-apel
Dit soort filmpjes zie ik al 15 jaar. En het lijkt inderdaad of de burgemeesters hun kop in het zand steken. Misschien moet ik me maar verkiesbaar stellen... oh nee wacht, misschien moet ik maar lid worden van PvdA als ik ooit burgemeester wil worden, mar dan zal er wel wat veranderen in zo'n gemeente.
Kan eenmaal je stem weggeven, en deze daarna voor eeuwig deugend verhandeld zien.
Burgerknokploegen schijnen bij wet verboten te zijn.
Bij onraad dient de burger louter meteen de poelitzie of 112 te bellen.
Die komt dan naar sensatieplaats toe,
met de boevenwagen.
Zeau hebben wij dat allemaal samen met elkaar afgesproken, in dit fijne land.
Aannemelijk ook dat het hoofdbureau van politie in Ter Apel een flink cellenblok heeft, aangezien ze dus dagelijks mensen oppakken.
Niet helemaal waar.
Je mag de pleger van een strafbaar feit ook zelf aanhouden, met gepast geweld op de plaats houden en dan de politie bellen om hem voor te geleiden aan de Officier van Justitie.
Ik vraag me eerlijk af wat de politie zou doen als de inwoners van Ter Apel op regelmatige basis zelf aanhoudingen gaan verrichten. Ze zijn voor zover ik weet dan verplicht om zo een sujet zo spoedig mogelijk op te halen en voor te geleiden. Als burger doe je niet anders dan je burgerplicht op dat moment.
Dus je springt gewoon op elke asieligert die door rood wandelt/ je auto vernielt/ in het openbaar loopt te rukken etc , houdt hem aan en dan bel je de politie. Het begrip strafbaar feit omhelst namelijk zowel overtredingen als misdrijven.
www.politie.nl/informatie/mag-ik-als-...
Die arme jongen op de motorkap staat gewoon op de uitkijk of zijn nareis familie in aantocht is. Dus, doorlopen mensen. Niets aan de hand.
Dit is zeer polariserend, kwetsend en er wordt een karikatuur gemaakt van deze mensen. Allemaal AI. Ze hebben huis en haard verlaten en zijn over zeeen gekomen voor een veilig heenkomen. Wij zijn een rijk land en hebben een morele verplichting, Daarbij, 11 jarige meisjes zijn al 2 jaar huwbaar.
GVD. Ben al gehersenspoeld .
Misschien toch winst dat de columnisten van de Volkskrant nu opeens échte journalisten zijn geworden. Het stuk van Loes Reijmer is vandaag het best gelezen: '‘Inwoners van Ter Apel worden geïntimideerd, bespuugd. Iedereen is er helemaal klaar mee’.
Maar hoé láng zijn ze er al niet 'klaar mee'...
Racisme!
Grote AZC's dicht en verdelen over kleine AZC's door heel Nederland en alleen op plekken neerzetten in blanke rijke wijken. Zeg maar bij poenlinkse mensen en bij Aerdenhout figuren. Ze willen toch zo graag al die 'stakkers' helpen? Nou, ga er maar lekker zelf tussen zitten.
Even kleine correctie.. nergens geen azc meer.. zelfs de term niet meer gebruiken..
Jammer joh, we hebben ons best gedaan, het project is mislukt.. of de grens over, of naar Camp Flevo.. voor minimaal een jaar, het kan toch niet zo moeilijk zijn..
@broervandenhollander | 24-05-23 | 10:23: Of gebruiken voor drooglegging van de volgende maasvlakte.
Ojee, moet Powned nu ook van de buis voor het verspreiden van desinformatie en fake nieuws?
Wat zou men in ter Apel stemmen?
Die stemmen allang niet meer. Zinloos.
@Zenzeo | 24-05-23 | 10:18:
Dit ZIJN onze stemmen niet..
??
Wat een tranentrekkend stukje "journalistiek". Dit onderwerp vraag serieuze aandacht en benadering. Zo blijft asielproblematiek vooral in eerste instantie een rechtse tokkie aangelegenheid. En dus; "Het probleem meneer, dat blijft!"
In stand gehouden door links, aangezien die hoek dusdanig kinderachtig is dat ze per direct de stekker uit de coalitie trekken, zodra het gevoel niet meer goed is.
Inhoud boven de vorm. De boodschap staat. Geen fluwelen handschoentjes of erudiete bewoordingen.
@MickeyGouda | 24-05-23 | 10:34: Is dat zo? Met deze vorm wordt de waarheid van juist de linkse mens bevestigd en wordt die waarheid, -de waarheid-.
@Dr.Rotten | 24-05-23 | 10:52:
Welke waarheid? Dat Nederland al decennia overspoeld wordt door lieden die hier niks te zoeken hebben, op financieel gewin uit zijn en de maatschappij ontwrichten. Dat de gevolgen exponentieel zijn en er derhalve vóór het bereiken van de stijle curve er nog makkelijk weg gekeken kon worden door de politiek verantwoordelijken en het ongeïnteresseerde stemvee. Maar dat we nu zo langzaamaan op het midden van de curve zitten, de problemen hand over hand toenemen en er uiteindelijk alsnog NIKS gedaan wordt om die exponentiële curve af te remmen, om te buigen.
Niks wordt er gedaan dat in het belang is van de kwaliteit van de Nederlandse maatschappij Dr.. Niks. Dat is de waarheid en daardoor krijgen we steeds sneller, steeds meer shit in dit land.
Met je "serieuze aandacht en benadering".
@WasHetMaarMakkelijk | 24-05-23 | 11:06: Ehhh.... voor de duidelijkheid; helemaal eens met jouw waarheid, maar zonder serieuze, confronterende journalistiek blijft dit maar aanmodderen en is het juist koren op de molen van de wegkijkers. Ik hoor al meer dan 30 jaar plan, na plan, aanpak, na aanpak maar er gebeurt inderdaad NIKS. Een puberale journalist met hakkelende vragen en dito gemonteerd filmpje draagt echt niets positiefs bij.
@Dr.Rotten | 24-05-23 | 11:34:
Het is niet mijn waarheid, het is de waarheid. En als je wat over de journalistieke vorm te keutelen hebt... beter beklaag je je bij RTL, de NOS en nu punt en el over de journalistieke inhoud.
@WasHetMaarMakkelijk | 24-05-23 | 11:45: Naast moedeloos worden steeds mensen hier inderdaad lomp en zuur van...
Flevopolder? Spuit een eiland op tussen de windmolens op de Noordzee en zet ze daar op.
@uwesbeki | 24-05-23 | 10:41: bestaat al, zoek maar op Razende Bol of Noorderhaaks, voor de kust van Den Helder. Ideaal voor dit doel, alleen wel delen met de zeehondjes.
Ik denk dat de prioriteit van de politie vooral ligt bij het voorkomen dat dat soort ploegjes ontstaan, en in mindere mate bij het voorkomen van overlast door veiligelandiërs.
Horende Rutte gisteravond in de toeslagenjungle... dit land is door hem en zijn type politici niet meer te redden, een slappe bedorven stinkende pudding.. die verstopt zelfs het afvoerbuisje. Jammer voor alle mensen die nog een klein beetje liefde voor dit land hadden, het is voorbij. In het beste geval: maak er maar een Deense Noordzee-provincie van. Schaam U politiek/bestuur.
Die arme jongen, de rits kapot van zijn totaal versleten broek na die lange reis.
Op een gammel bootje?
Ik denk dat we het gewoon beter uitgelegd moeten krijgen.
Lol!
Quote::
"Maar voor andere economische vluchtelingen is hier geen plek. We halen zelf migranten naar Nederland voor werk, migranten die hier zonder reden komen worden snel teruggestuurd. Op Europees niveau maken we afspraken met de landen waar deze mensen vandaan komen. Zo gaan deze migranten zo snel mogelijk terug naar het land van herkomst."
Is dit een (het) voorgenomen plan?
Jaap Velema, doet hard zijn best maar kan helaas niet voorkomen dat er in afwachting van die terugkeer de openbare orde wordt verstoord door de economische vluchtelingen.
En volgens mij is dat ook een kerntaak van de overheid, het handhaven van de openbare orde. Dus de vraag is: wat gaan overheid -gebruikt de overheid al haar bevoegdheden- en openbaar bestuur doen?
Je zou toch verwachten dat als een burgemeester van de partij die ook vind dat er geen plek is voor economische vluchtelingen, die bovendien elke vorm van beschaving ontberen, toch ea voor elkaar krijgt met een direct lijntje naar de regering…
@ratelaar | 24-05-23 | 10:48:
"Jaap Velema, doet hard zijn best maar kan helaas niet voorkomen dat er in afwachting van die terugkeer de openbare orde wordt verstoord door de economische vluchtelingen."
Daarom denk ik: Bij gebleken ellende, zet ze vast in een gesloten opvang. Dan houdt het vrij snel op. Waarom dat niet gebeurt, geen idee, maar het lijkt me een haalbare kaart qua politieke mogelijkheden en juridisch ook.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 11:46:
Dat lijkt mij ook. Maar toch gebeurd het niet, dus of het kan niet of er is een andere reden. Dus ook hier, geen idee.
Wat er gaande is in Ter Apel rolt zich gaandeweg uit over geheel Nederland.
De meeste politieke partijen zitten er niet voor u.
Mijn advies: stem daar dan ook niet op.
Je zou er maar wonen! En je komt er ook niet meer weg, je krijgt nog geen drol en drie knikkers voor je huis. The horror.
Die drol lukt nog wel. Die wordt gratis in je tuin gedeponeerd.
Bekijk het van de positieve kant mensen. Dat de Volkskrant überhaupt hierover bericht is al een stap in de goede richting.
Met als oplossing: Andere gemeenten moeten die criminelen huisvesten.
Kijk, een neef van Sywert.
Zo een beetje het makkelijkste wat er is: het VN vluchtelingen verdrag opzeggen. Dat neemt ‘66 het belangrijkste wapen in hun omvolkingsacties weg; het afdwingen bij de eveneens ‘66 rechters van deze asielwaanzin. Daar na doorpakken in grenzen sluiten, repatriëren en opvoeden van de paar die wel mogen blijven.
Is dat nu zo vreselijk moeilijk om dat te doen?
Hoeveel bloed vloeit daaruit voor de NL regering?
Ik stel voor dat we een onderzoekscommissie in het leven roepen die onderzoek gaat doen naar de overlast. Dit rapport moet ik vervolgens even afwachten alvorens ik inhoudelijk kan reageren op deze kwestie. Het spijt mij, mijn handen zijn gebonden.
Misschien over een jaar of 6 is het onderzoeksrapport wel klaar.
@ChalinaRosa | 24-05-23 | 10:06: En dan is het achterhaald en moet er een nieuw onderzoek komen.
Nee, niet nog een 'wij van wc-eend' onderzoek a.u.b.
T is al veel te laat jongens...in de jaren 90 waren de excessen er al, heb er zelf jaren helaas in/ mee gewerkt, geweld, liegen werd beloond. 98% is Geen vluchteling....de vluchtelingenindustrie en aanverwanten draaien lekker, meer dan ooit...
Nederland kletsland, nogmaals er is geen wil en geen cultuur in dit slappe land om op te treden, we zijn immers beschaafd mwhaha. In welk land buiten west europa wordt zoiets toegestaan...? Nogmaals nederland schaft zichzelf af, en de inwoners financieren hun eigen ondergang, incl mezelf helaas.
Heb ook vrijwilligerswerk gedaan bij vluchtelingenwerk. Zitten echt schrijnende gevallen tussen als je de ind verslagen leest, maar mijn ogen gingen toen ook open wat betreft het aantal oplichters. Vanaf toen is mijn mening over vluchtelingen en asiel dan ook 180 graden gedraaid. Ze horen hier niet.
"98% is Geen vluchteling"
Dat lijkt me eerder 50%.
@Sinterbikske | 24-05-23 | 10:04:
Liegen en bedriegen naar ongelovigen toe is toegestaan volgens hun geloof.
De naïviteit van coa / ind/ vluchtelingenwerk is stuitend. Goedgelovig en naïef en zelfvernietigend.
Al is het 10% maakt me geen zak uit; overlast geven? Verzoek per direct afgewezen, en op de eerste de beste vliegtuig naar zandbakkië.
@Borrom | 24-05-23 | 10:20: Vliegtuig? De zweep er over, ze gaan maar lopen. En verder zwemmen.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 10:09: Ligt voornamelijk aan de definitie van het woord vluchteling. Die is bij de overheid, laten we zeggen, nogal ruim bemeten. En dan krijg je Ter Apelse toestanden.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 10:09:
42 miljoen Afghanen en 23 miljoen Syriërs wonen allemaal in een niet zo fijn regime.
Evenals 48 miljoen Soedanezen, 224 miljoen Nigerianen en ook nog eens 5 miljoen Palestijen die altijd maar zuchten onder het juk van die stoute Israëliërs..
Zomaar, een kleine greep uit het aantal shitholes op deze wereld. Die er op vooruit gaan zodra ze een voet op Europese bodem zetten. Te kwalificeren als "vluchteling" omdat ze uit shitholes komen.
342 miljoen "echte" vluchtelingen dus, zullen we die even EU-breed, gereguleerd op gaan vangen? En als we dan klaar zijn, dat staat de volgende half miljard alweer te wachten.
@WasHetMaarMakkelijk | 24-05-23 | 10:49:
Niemand zegt dat we de hele wereld hoeven opvangen. Overigens, daarom is het bijvoorbeeld ook in ons eigen belang iets aan klimaat te doen. Als die klimaat-ellende daar niet losgaat hebben wij er ook profijt van.
Dat lijkt mij eerder 99,9%.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 11:47: Nee, het hoeft niet. Dat is het nou juist. Zolang iedereen die daar om vraagt opvangen moet worden, met alles erop en eraan, voor onbepaalde tijd, omdat "we" anders intens gemene en dóór en dóór slechte mensen zijn, zonder geweten en mededogen, en zolang we in die leugen geloven, zolang wordt de hele wereld uitgenodigd om zich hier permanent te vestigen. Gewoon, omdat het kan. En zolang deze waanzin des doods, een ander woord heb ik er niet voor, voortduurt, zolang zal de toestroom niet stoppen. Ongeacht wat wie dan ook uitkraamt.
Erik Prince - oprichter Blackwater - heeft de oplossing voor illegale migranten- on illegal immigration from Libya
Erik Prince on illegal immigration from Libya:
m.youtube.com/watch?v=NigXsQOfPq0&...
Duidelijk! Het kan opgelost worden maar de politieke wil is er niet bij de EU.
Dit werd zes jaar geleden al door Prince gezegd. En slechts een paar honderd keer bekeken.
Hele dorp en omgeving naar de kloten .
Ja hallo?! Misschien wat het eb. Of warm. Of geen stageplek. Nou niet zo snel conclusies trekken mensen.
Goed dat de reportage van PowNed was en niet van ON! Anders hadden we nu de poppen aan het dansen. Met hun nepnieuws.
Tsja Pownet is ook toegetreden tot de linkse kliek.
Dan mag alles, ON is de luis in de pels.
Blijf op Eurofiele partijen stemmen dan komt het vanzelf goed. Zweden is er klaar mee, Denemarken allang, Duitsland is het zat maar Nederland..... we kunnen niets want internationale verdragen en de rechters die anders beslissen. Over 30 jaar is dit land een onleefbare betonnen jungle geworden waar je op de meeste plaatsen niet meer veilig over straat kan. Meer VVD/D66/CDA/PvdA/CU/Volt/GL dan komt het echt wel goed.
Uw betoog, goed voor een enkeltje Den Haag.
Zoek ff op hoe simpel het is om het VN Vluchtelingenverdrag op te zeggen
@theo-is-dood | 24-05-23 | 09:56:
Dan voldoe je er gewoon niet meer aan. En dan?
'Iedereen is welkom'. Kennelijk denke linkse mensen dat iedereen dan ook hun linkse tolerante gedachtengoed overneemt en vol goede moet de schouders zet onder het leven in een vrije Westerse maatschappij. Iedereen is liev en draagt zijn steentje bij! Kumbayah!
Dat de meeste asielzoekers helemaal nooit gaan werken is natuurlijk de schuld van de werkgevers. En dat de meeste niet Westerse asielzoekers helemaal niet integrerem is natuurlijk de schuld van die lelijke Nederlands. Allemaal racisten. 'Oh u bent geen racist? Nou onbewust wel hoor. Alle witte mensen. Dat wist u niet maar wij wel.'.
@Hommel | 24-05-23 | 09:58: Excuses voor de spelvauten. Dat is de emotie.
@SamV | 24-05-23 | 09:58:
Dan krijgt geen NL politicus nog een baantje.
@SamV | 24-05-23 | 09:58: Niets, er is geen land wat sancties krijgt als ze geen immigranten opnemen. Wel gaan de deugkneuzen schelden.
Europa is het probleem hier niet, integendeel. Bij een veel beter gereguleerde EU-brede asielprocedure, verdeling en beleid zou dit probleem meteen al veel minder spelen. Maar omdat jij de EU haat, denk je dat alles oplosbaar is binnen ons eigen landje. Dat is het niet. Maar ga vooral zo door, dan komt de oplossing vanzelf (niet).
@SamV | 24-05-23 | 09:58: Dan wordt de kans van Jetten en Kaag verkleind om een functie te krijgen bij de VN en dat doel is heilig. Zo banaal is het helaas echt.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 10:02: Geleuter, Denemarken kan het prima alleen. Maar wij hebben de wil niet. Sterker nog D66 wil nog meer hierheen halen.
@Zapata10 | 24-05-23 | 10:00: klopt op zich, maar in Nederland stapt de asielindustrie dan naar de ‘66 rechter, die op basis van het verdrag verplicht dat het wordt uitgevoerd. Neem dit wapen weg door verdragen op te zeggen en wetten aan tepassen in het voordeel van de Nederlanders. Wat jij zegt is waar; met een meerderheid van ‘66, Volt, GL, PvdA etc gaat dat niet lukken.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 10:02:
Nu nog leren redeneren.
“Europa is het probleem hier niet, integendeel. Bij een veel beter gereguleerde EU-brede asielprocedure, …”
Dat is al zeggen: Rutte is het probleem niet. Bij een veel beter functionerende premier …
@SamV | 24-05-23 | 10:12:
Omdat EU landen elkaar onderling vliegen willen afvangen en er landen bij zijn die de poot steevast dwars zetten. Dat kan veel beter. Als elk land hier helemaal afzonderlijk in gaat opereren heb je een nog veel groter probleem.
Toch heeft BL gelijk hoor. Europa lijkt het probleem niet, of steeds minder. Het grootste probleem is de VVD die dit probleem als eerste opoffert op het altaar van de macht, de rechtspraak die beleid maakt en het ene recht (veiligheid, wonen, leefbaarheid) ondergeschikt maakt aan het andere recht (vluchtelingenverdrag, Marakkesh) en alle verdomde media die niet verder komen dan het nablaten van progressieve stokpaardjes zonder de nadelen ervan serieus te bespreken (leefbaarheid, kosten).
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 10:02:
We motten ze hier niet meer, er zijn er genoeg. Met je EU-breed gereguleerd geleuter.
Het is klaar, het is vol, de maatschappij staat onder druk en wat er al is moet eerst maar eens wat beter integreren.
Er zijn 6 miljard mensen op de wereld die het slechter hebben dan ons. Moeten die dan allemaal EU-breed, geregulereerd op het continent Europa komen uitvreten?
Echt, jij etaleert geregeld zo'n stuitende kortzichtigheid.
@Sieg Hein | 24-05-23 | 10:08:
Vergeet vvd niet. Al 13 jaar dé meerderheid.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 10:02: Verdeling is natuurlijk een wassen neus. Eenmaal binnen dan kun jij je in principe overal vrij vestigen.
@Après toi | 24-05-23 | 10:57:
Verdeling van opvang. Ben je eenmaal EU burger dan heb je inderdaad alle rechten. Wat overigens (dan) je goed recht is.
Kom je op een ander punt: Moet asielopvang en erkenning als vluchteling altijd leiden tot de kans op EU staatsburgerschap? Ik vind van niet. Als je asielopvang voor vluchtelingen altijd tijdelijk houdt, en terugkeer verplicht stelt als het land van herkomst weer ooit veilig wordt, red je deze mensen van de dood, maar zonder hen een gratis ticket te geven voor de EU.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 11:28: Spanje heeft onder Zapatero ooit een kunstje geflikt: heel veel illegalen een Spaans paspoort gegeven, in de wetenschap dat veel van hen naar de noordelijk gelegen landen zouden vertrekken. Dat betrof toen veel Noord-Afrikanen.
Met je tweede opmerking ben ik het eens: ik ken toch verschillende mensen -uit Iran, Afghanistan en Somalië- die als vluchteling zijn erkend, maar wel op vakantie gaan naar het land van herkomst. Dat blijft merkwaardig.
@Après toi | 24-05-23 | 11:35:
"Dat blijft merkwaardig."
Dat is zelfs onacceptabel. Ik zou zeggen, bij reizen naar het land van herkomst wordt het paspoort weer ingevorderd. Het kan niet zo zijn dat je een land ontvlucht wegens doodsnood, maar wel onder dekking van een EU-paspoort vrolijk op vakantie gaat. Ja en ik ken ze ook. Mijn moeder is ooit nog zo naïef geweest aan de vakantie van haar Somalische werkster mee te betalen. Ook vluchteling.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 11:51: Ja, daar was ik al bang voor, dat die permanente staat van D66 gehersenspoeldheid en geloof in linkse luchtfietserij, erfelijk overdraagbaar is.
Sja, zo krijg je natuurlijk wel draagvlak onder de bevolking. Je vraagt je toch af waarom die mensen hangende hun procedure vrij mogen rondlopen? Gewoon op de gesloten opvang zelf houden en als de opvang vol zit kan er ook niemand meer bij. Gaan ze maar naar een ander land.
Hoe simpel kan het zijn.
Dat mag niet van de rechter, meen ik me te herinneren.
Dat denk ik dus ook en het zou goed zijn als hier een juridische mouw aan werd gepast. Met vastzetten van deze jongens komt ook gauw een einde aan dit asieltoerisme uit veilige landen.
We gaan de kant op van opvang vol, geen doorstroming, geen huizen.
@Après toi | 24-05-23 | 10:00:
Er zit nuance in het vastzetten van mensen en het op een afgesloten lokatie houden. Ik zou het toch eens laten onderzoeken. Dit kun je die mensen in Ter Apel niet aandoen. Niemand eigenlijk. Het is wachten op ongelukken zo.
Woonde ik in Ter Apel had ik mij toch een hagelgeweer aangeschaft. Er zijn grenzen lijkt mij zo.
Klopt de grens ligt heel dichtbij Ter Apel
Doe maar een grote waakhond, dat is niet strafbaar om los te laten lopen in je tuin.
Ze kunnen dat tuig niet opsluiten maar voor jou hebben ze wel een plekje vrij in de bajes hoor.
Diefstal, bedreigingen, straatterreur, moord, verkrachting, het is letterlijk allemaal al voorgekomen. Onze gekozen leiders, die er voor de Nederlanders zouden moeten zitten, kiezen er bewust voor om niks aan de instroom van dit tuig te doen.
Iedereen verschuilt zich achter verdragen.
Er is zoveel onzin om de veiligelandiers maar met busladingen vol, hierheen te brengen.
Verdragen zijn er om toe te passen en als ze niet deugen, op te zeggen.
Vak K kan niets oplossen , zie gisteravond.
We gaan hier nog 10, 15 jaar last van hebben / krijgen.
Dit thuich oppakken en uitzetten, mijn beste advies.
Inderdaad. Alsof je niet uit een verdrag kan stappen. Of daadwerkelijk diplomatieke druk kan zetten om de landen van herkomst om dat tuig terug te nemen. Dit probleem is groot genoeg om een diplomatiek geschil over aan te gaan.
@Hommel | 24-05-23 | 09:50: Met u eens.
Vluchtelingenverdrag is uit de jaren '50! Sinds die tijd is mobiliteit zoveel veranderd. Als je toen vanuit Afghanistan naar Nederland wist te komen, was er waarschijnlijk wel iets aan de hand. Nu pak je gewoon een lijnvlucht. En zo zijn er veel afspraken hopeloos verouderd, maar blijft iedereen zich daar onbegrijpelijk aan vasthouden.
@Het brein erachter | 24-05-23 | 09:53: Dat verdrag is niet meer van deze tijd, aanpassen, ho maar?
Klopt ja, altijd weer wordt er gezegd dat Nederland niet anders kan gezien de verdragen. Wat dan weer grappig is, is dat als het D66 uitkomt verdragen gewoon opgezegd kunnen worden. Zo gaat Nederland energiehandvestverdrag Energy Charter Treaty (ECT) opzeggen. Dat heeft minister Rob Jetten van Klimaat aangekondigd. Volgens hem zit het verdrag de ambities van het klimaatakkoord van Parijs in de weg. Dat is toch gewoon een grap?
En links maar janken over rechts-extremisten. Als die daadwerkelijk een relevante groep zouden zijn in Nederland, dan werd dit schijtvolk wel naar huis geknuppeld. In de praktijk is het links-extremisme dat deze “mensen” de hand boven het hoofd houdt veel gevaarlijker.
True!
Alsof die rechtse gasten (ik vind het sukkels, overigens) op je auto staan te dansen, en winkels leegtrekken. En alsof die rechtse gasten met bomgordels rondlopen en schrijvers neersteken omdat ze een bepaald geloof niet genoeg respecteren. Of alsof die rechtse gasten huizen van politici (Kosto) opblazen. Ik noem maar wat willekeurige zaken.
Uitlokking.
Groningen is de aars van Nederland. Stront erheen, gas eruit.
Hoho! Tot aars gemaakten.
Wat mankeert die gasten?
Inteelt
Islam
Wat mankeert diegenen die dit faciliteren?
En dan te bedenken dat het contract loopt tot 2040 dat de gemeente met het coa heeft afgesloten.
Van de gemeente hoef je niets te verwachten lijkt mij en voor de rest van de Nederlandse bevolking is ter Apel heel ver van zijn zijn/haar huis. Die zal het dus aan hun reet roesten. Blijft er voor de inwoners van ter Apel maar een ding over en dat is die gemeenteraad eens persoonlijk toe te spreken.
De (zwijgende) meerderheid van dit land wil dit of accepteert dit. Dan pluk ook maar de wrange vruchten...
Helaas, die zwijgende meerderheid woont vooral in het Westen van het land in hun dure huizen. Voor hun is Ter Apel heel ver weg en/of overlast door "jongeren" eigenlijk heel normaal.
@Nitro | 24-05-23 | 09:44: Het maakt me niet uit waar ze wonen. Ik woon in het zuiden en ook hier genoeg mensen die het, al dan niet gelaten, accepteren of willen. Helaas voor de goedwillenden onder de Nederlandse bevolking maar deze ellende gaat alleen nog maar veel groter worden. Een burgeroorlog zal het niet worden want de gemiddelde Nederlander gaat bij de eerste de beste tegenstand al op zijn rug liggen met de pootjes omhoog.
Opvangen waar het stemgedrag overeenkomstig is?
We moeten respect hebben voor hun cultuur en tradities. In dit geval een traditie dat alles wat niet hun eigendom is maar dat van blanke kuffars vernielen, besmeuren en onteigenen. Dat is immers cultuur. Het wordt toch niet afgestraft.
Een oud gezegde dat nog steeds van toepassing is: zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Deze stinkende wond is nu zo groot te worden dat de patiënt (Nederland) waarschijnlijk opgegeven en uitbehandeld is.
Respect hebben voor een cultuur als geheel is natuurlijk ook flauwekul. Je hoeft geen respect te hebben voor de negatieve aspecten van die cultuur. Laat staan die aspecten te tolereren. Maar die mogelijkheid komt bij links Nederland niet in beeld.
@Hommel | 24-05-23 | 09:54:
Cynische ironie blijft moeilijk, hè?
@Kapitein Sjaak Mus | 24-05-23 | 10:00: begrijpend lezen eerder, zo blijkt.
Misschien moet we ze niet meer opvangen maar laten vallen.
Tja, een D66 burgermeester. Wat moet je nog meer weten?
Plan voor opvang buiten Nederland maar wel in de Europese Unie:
Wikipedia: Frans-Guyana is een Frans overzees departement (=provincie) aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa. Het grenst in het westen aan Suriname en wordt verder omsloten door Brazilië.
Oppervlakte: 83.534 km²
Nederland heeft een oppervlakte van 41.543 km²
Kortom, Frans-Guyana is tweemaal zo groot als Nederland en er wonen 250.000 mensen.
Het belangrijkste juridische punt voor de opvang van asylanten is echter: “ een Frans overzees departement aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa.”
Het Franse Vreemdelingenlegioen heeft er een kazerne. Met de komst van de lanceerbasis kreeg de gemeente een nieuw impuls. Kourou werd ook een garnizoensstad. Het 3de infanterieregiment van het Franse vreemdelingenlegioen is hier gelegerd om de basis te beschermen.
Kortom, aan de slag!!
Het aanmeldcentrum van Ter Apel naar onze bijzondere gemeente Sint Eustatius verplaatsen is ook een optie.
Niets opvang buiten de EU. Gewoon wegwezen. Je hoeft niet naar huis maar je kunt hier niet blijven.
@_pacman_ | 24-05-23 | 09:47:
Dit is een juridische mogelijkheid binnen de heersende verdragen. Net zoals Engeland met opvang in Rwanda.
Bovendien kun je niet lezen! Frans-Guyana IS EU grondgebied!!
@theo-is-dood | 24-05-23 | 09:59: Ik dacht dat mijn standpunt helder was: oprotten en het maakt mij geen klap uit waar je heen gaat zolang wij er maar geen last van hebben of voor hoeven te dokken. En zoals al een aantal keer benoemd hier: het smoesje van zogenaamd niet opzegbare bindende verdragen is koeienpoep.
Je moet niet je afval over de schutting gooien van je buurman. Ook in dit geval niet. Guyana is inderdaad ver weg, maar waarom zou je dat land opzadelen met ons probleem.
Het enige wat er gedaan moet worden is: Flikker die klootzakken in een vrachtvliegtuig en drop ze boven de woestijn in noord Afrika waar ze vandaan komen. Wel met parachute uiteraard. We moeten niet al te streng te werk gaan.
Daar bij die mó-len, dié móó-je mó-len...
Heel makkelijk toch. Asiel intrekken en terugsturen. Hebben hun kans verspild.
Haha, dat zou wat zijn. Dat crimineel gedrag van asielzoekers consequenties zou hebben. Nee, elke asielzoeker krijgt opvang, gezondheidszorg, huisvesting en leefgeld totdat Nederland in 6 procedures glashard heeft aangetoond dat er geen recht is op asiel. Dat duurt zo zes jaar en dan zeg je dat je homo bent en begint het hele circus opnieuw. Het resultaat is dat 85% van de aanvragers asiel krijgt en de andere 15% jarenlang ongestraft crimineel gedrag mag vertonen. Vervolgens lukt de uitzetting niet en blijven ze alsnog met gebruikmaking van de bed-bad-brood regeling. Nederland is een karikatuur geworden.
Nee, snap het nou, die kun je niet terugsturen want het land van herkomst accepteert ze niet. En meneer Poch is met pensioen. Echt, vang ze allemaal fijn op op zee en vaar ze terug naar start. Daar de asielprocedure uitvoeren en alleen met positief resultaat door laten. Hier in Denemarken schrijft zelfs de DR, zeg maar de Deense NPO, over het falende asielbeleid en het falen van de EU.
Vreemd genoeg lijkt dat niet te kunnen.
Die lui hebben helemaal geen asiel gekregen.
Wat doet zo'n buurtwacht dan? Wordt niet echt duidelijk. Ik vraag het voor een vriend uit Rotterdam.
Berichten posten op FB en de buurtagent appen, denk ik.
De inwoners van Ter Apel hebben inmiddels de afgelopen jaren genoeg gedaan voor de asielzoekers. Ik heb met die mensen te doen. Geef die mensen nu rust. Ze blijven sowieso al opvallend rustig.
Sluit daar de opvang. Ze verdienen nu wat rust de komende jaren.
En die burgemeester mag opzouten, de lafbek, met z’n “hoe kom je aan m’n nummer”. Zeikerd.
Kleine wijziging is al te moelijk. Verbied ze lopende de procedure het terrein van het AZC te verlaten.
Roep als gemeente de noodtoestand af. Niemand meer het dorp in. Weiger met deze asielindustriepleuriszooi verder mee te werken. Zet de boel op slot. Maar vooral, gooi de grens even voor lange tijd dicht zodat alle ellendelingen retour-afzender kunnen en we met een schone lei eens kunnen kijken wie/wat hier nu daadwerkelijk een toegevoegde waarde heeft voor dit land.
Werkelijk ongekend hoe dit land, de samenleving, kapot wordt gemaakt.
Dan krijgt de gemeente van het Rijk geen uitkering meer uit het Gemeentefonds. Eenvoudig gezegd; waar moet het geld voor de salarissen vandaan komen?
Komt allemaal door de idealen van politici
Noem eens een politieke partij?
@Après toi | 24-05-23 | 09:42:
The Animal Party
@Après toi | 24-05-23 | 09:42: We laten iedereen vrij en niemand vallen.
@Après toi | 24-05-23 | 09:42:
Die partij die al járen loopt aan te klooien en zegt iets aan de instroom van dergelijk tuig te gaan doen maar in plaats daarvan er alleen maar meer binnen laat. Met steun van een volstrekt ruggengraatloze achterban, waar jij deel van uit maakt. En maar geinen.
Wat een positieve verandering toch, door dit multiculturele, inclusieve en erg diverse beleid. Wat een mooie aanwinst toch en vooral... wat een positieve bijdrage en ontwikkeling door die arme sloebers, in dit gave land.
Da’s al bijna een halve eeuw geleden.
Wat raar... pas in mei 1996 werd in Ter Apel een vertrekcentrum voor uitgeprocedeerde asielzoekers geopend.
How can marionet.....
Wel gek,ik ben ergens jaren 90 nog eens aan het werk geweest daar toen die hele bende daar gebouwd werd... tenzij het stiekem toch 1980 was
@bowlfabriek | 24-05-23 | 09:45: Rond 1980 kwam toch ook het Internet opzetten? Ik heb toen nog aandelen Facebook gekocht
Onzin je vergist je 20 jaar.
In de jaren 80 stond er een NAVO depot op die plek.
Straffen helpt niet volgens links. Hooligans en criminelen hebben een beschermende status.
"Maar doodslaan deed hij niet, want tusschen droom en daad
staan wetten in den weg en praktische bezwaren"
@Kapitein Sjaak Mus | 24-05-23 | 09:40: en weemoedigheid die niemand kan verklaren, die des avonds komt, voor het slapen gaan.
@Lu_Tze | 24-05-23 | 10:04:
"Zoo gingen jaren heen. De kindren werden groot
en zagen dat de man dien zij hun vader heetten,
bewegingsloos en zwijgend bij het vuur gezeten,
een godvergeten en vervaarlijke’ aanblik bood."
... en zo is het maar net.
die burgemeester zou per direct afgezet moeten worden, wat een flapdrol.
Kwetsbare onderdrukte vluchtelingen die alles hebben achtergelaten, lijden onder PTSS, heimwee en hun familie moeten missen zo neerzetten toont het neo-fascistische klimaat waarin we als NL verzeild zijn geraakt. Er is geen tolerantie of empathie meer voor de arme drommels terwijl wij hier baden in luxe. De mensen in dit filmpje moeten zich kapot schamen.
Groetjes,
Judith Sargentini
Misschien dat mevrouw Sargentini met deze meneer op een date kan ofzo.
Ik kreeg gisteren nog post van Judith Sargentini! Ze bedelde om geld voor haar asieligzoekers. Nee, ik heb niks gegeven. Dat zal haar leren.
B612: ik denk dat ze het geweldig zou vinden.
Was er niet ooit iets als de ME? Ff afhalen die ventjes, 2de keer niet luisteren is knuppel in je nek.
Busje in, rechstreeks naar wachtende vrachtvliegtuig richting zandbak.
Schokkend volgens van Dale: een plotselinge krachtige (pijnlijke) ontroering geven: het nieuws schokte haar hevig. Hier wordt toch gewoon de nieuwe normaal getoond, als dit schokkend is leef je al jaren onder een steen of kijk je de andere kant uit. Het is stuitend dat dit de nieuwe normaal heeft kunnen worden.
Was al veel langer bekend bij politie, burgers etc. Mocht echter NIET over gepubliceerd worden. Ik schreef dit hier enige weken geleden al. Lekker alles stil houden want zo werkt de linkse D66 kerk hier tegenwoordig, nieuwe bestuur zullen we maar zeggen. Gelukkig keert de wal het schip uiteindelijk altijd.
Dat laatste, daar zit ik toch al minstens 15 jaar op te wachten. Ondertussen zijn we van 16 naar 18 miljoen inwoners gegaan, het merendeel door cultuurverrijkende import.
Maar het schip is wel zwaar beschadigd.
Een harde deugplasser is belangrijker dan een deuk in je motorkap of je dochter die wordt lastiggevallen. Dit heeft niks te maken met mensen helpen.
De boodschap van die Mediterrane ruk aap is duidelijk : "Fuck you. Suck my dick !" Dat is wat hij tegen de bewoners van Ter Apel en dit land wil zeggen met zijn schennispleging. Ik zou nog maar snel 40,000 van dit soort debielen importeren want die gaan straks onze pensioenen betalen en oudjes wassen.
Ik lag al op een oor, nog bedankt voor je felicitatie.
@Smoelensmid | 24-05-23 | 10:12: gefeliciteerd opa
Eind maken aan de opvang van veilige-landers. Het zijn duidelijk de groep goeden die het voor de kwaden verpesten. Terug naar herkomst, desnoods maar een diplomatieke rel als het eerste vliegtuig van de KLM ze neerzet op het vliegveld van Rabat en weer opstijgt. Je kan dat 1 keer doen, daarna is het luchtruim dicht voor de KLM, maar qua signaal afgeven erg effectief.
Schiphol dicht voor directe vluchten naar Marokko en aangrenzende landen. Kijk dan maar eens hoe snel er draagvlak is voor terugnemen van kanslozen, als al die vakantiegangers weer met de auto moeten. En alle uitkeringen als kinderbijslag en AOW niet meer overmaken naar mediterrane landen. Er zijn genoeg effectieve maatregelen te bedenken, je moet het alleen ook wel willen....
KLM vliegt niet op Marokko, en het grote internationale vliegveld bevindt zich in Casablanca.
Hoezo KLM, ik zie hier een mogelijkheid om de C-130's van de KLU nog wat langer aan te houden.
Die kunnen eventueel ook gewoon op een dirtstrip in de fucking middle of nowhere van Algerije landen om daar dat ongedierte eruit te trappen. Een fles water en de groeten aan allah.
@Het brein erachter | 24-05-23 | 09:31: Marokko heeft afgelopen 5 jaar zo'n 350 duizend illegale migranten tegengehouden. Daar stoppen ze dan meteen mee, waardoor Spanje wordt overspoeld.
@der_feldwebel | 24-05-23 | 09:34: Dat kunnen Nederlanders helemaal niet. De laatste keer dat ze mensen wilden evacueren uit Lybie stortte die helicopter neer. En dan later met hangende pootjes komen vragen of we alsjeblieft ons helicopterwrak mogen terugkopen. Eerloos, laf land.
@Après toi | 24-05-23 | 09:35: Dat soort chantage kunnen wij ook : alle uitkeringen naar Morokko per direkt stoppen.
@Asteroid-B612 | 24-05-23 | 09:40: Dat moet je dan coördineren met Frankrijk, Spanje, België, Italië en Duitsland. Maar iets zegt me dat bestuurders en politici hun vingers daar niet aan branden.
@Après toi | 24-05-23 | 09:44:
Kortom: Europese samenwerking op gebied van asielzoekers. Wat al heeeeel lang bepleit wordt door de kartel-partijen maar waar telkens de "opvang in de regio"-partijen niets aan willen doen, bang dat daarmee iets gefaciliteerd wordt dat ze niet willen, zoals alles met asielzoekers.
Er is nog een oplossing end dat is alle veilige-landers in een aparte opvang zetten, zonder kans op vrij rondlopen in de buurt. Daar hun asielaanvraag (die er niet is) afhandelen en het terugreizen faciliteren. Je zou ermee kunnen beginnen door eerst alle veilige-landers die zich misdragen vast te zetten in een gesloten opvang.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 09:57: Die samenwerking is lastig. Spanje heeft bijvoorbeeld weer andere belangen dan Frankrijk. En ook binnen Spanje is men verdeeld. Denk dan aan de voormalige Spaanse Sahara, de positie van Ceuta en Melilla. Het is allemaal niet zo eenvoudig.
@Après toi | 24-05-23 | 10:07:
Was het maar eenvoudig, dan was het allang opgelost. Het zou best een goed idee zijn als de partijen die zo voor opvang in de regio zijn eens een kijkje nemen in pak hem beet, Tunesie. Of Marokko, om daar te zien hoe groot het probleem al is qua asielzoekers en migranten uit Afrika. Het besef dat reeds de grootste groepen daar worden tegengehouden en er dus al "opvang" in de regio bestaat zal ze misschien op iets andere gedachten brengen en dan nog: Ik heb Joost Eerdmans het vliegtuig nog niet zien nemen om eraan te werken, erover te overleggen of lokale politieke leiders op te zoeken. In hoeverre zijn die partijen echt geïnteresseerd in een oplossing?
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 10:20: Dat is ook niet de taak van Eerdmans als parlementariër. Het is aan de regering om dat soort zaken te onderzoeken en te regelen. Als de Tweede Kamer een motie aanneemt, wordt toch ook niet van de indiener verwacht dat hij daar zelf uitvoering aan geeft?
Opvang in de regio kan werken als je het goed vormgeeft en bereid bent erin te investeren. U geeft aan dat het besef dat de grootste groep al wordt tegengehouden, voorstanders van opvang in de regio op andere gedachten zal brengen. Aan wat voor "andere gedachten" denkt u precies? En wat zou u voorstellen om de asielstroom te beperken? Of vindt u dit niet nodig/haalbaar?
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 10:20: Marokko laat die Afrikanen oogluikend toe: ze worden niet het land uitgejaagd. Maar, er zijn ook geen voorzieningen. Dus die Afrikanen staan langs de weg te bedelen, of proberen geld te verdienen met allerlei rare klusjes. 's Nachts slapen ze dan in de bosjes, of in onaffe gebouwen -er wordt in Marokko nogal veel gebouwd. Maar omdat Marokko niks te bieden heeft, willen die Afrikanen allemaal naar Europa. Het gaat dan vaak wel om mensen uit veilige landen. Dus in Europa komen ze in principe niet in aanmerking voor asiel. En vaak hebben ze weinig competenties: weinig opleiding, weinig werkervaring. Oftewel, we kunnen er helemaal niks mee.
@countus | 24-05-23 | 10:47:
"Dat is ook niet de taak van Eerdmans als parlementariër."
Het zou hem sieren als hij zich er meer voor inspande. Maar hij wekt de indruk er niet hard aan te werken. Een bezoekje aan zo'n land zou al veel inzicht geven.
"En wat zou u voorstellen om de asielstroom te beperken?"
EU brede aanpak en verdeling. Opvang aan de grens, waar door de EU betaalde faciliteiten moeten komen voor het daar ter plekke doen van een asielaanvraag, die daar binnen een maand of 2 zeker moet zijn afgehandeld. De mogelijkheid tot asielaanvraag bij ambassades, waar na blijk van juiste criteria en inburgering de kans wordt geboden.
Green Card voor de EU, die jaarlijks worden uitgedeeld onder aanvragers met de beste kwalificaties om in de EU te werken en bij te dragen aan lokale arbeidstekorten.
Sobere asielopvang. In geval van levensgevaar zal dit voor echte vluchtelingen de moeite waard zijn. Voor economische asielzoekers niet. Deens model heeft enkele positieve kanten.
@Après toi | 24-05-23 | 09:44: Wat valt er te coördineren dan? Die betalen die uitkeringen toch niet?
@Mbovenka | 24-05-23 | 11:23: Als je landen als Marokko, Algerije en Tunesië wil aanpakken, moet je als een blok opereren. Dat legt veel meer gewicht in de schaal. Nederland alleen krijgt geen poot aan de grond. Bovendien kun je uitkeringen niet zomaar stop zetten: die worden op een Nederlandse bankrekening gestort, en vervolgens in Marokko opgenomen.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 11:16: Dat is volgens mij een misverstand: het type dat in aanmerking komt voor een greencard is niet het type dat in een bootje stapt om illegaal naar Europa te komen. Dat gaat echt over heel andere groepen.
@Après toi | 24-05-23 | 11:39:
"het type dat in aanmerking komt voor een greencard is niet het type"
Klopt, maar het zou wel een probleem voor onszelf oplossen. Maar we kunnen niet elke economische vluchteling hier toelaten. Hoe dan ook: Het is indirect ook ons belang die landen een beetje welvarender te maken. Door eerlijker handel, zorgen voor klimaat en tegengaan van uitbuiting. Dan hoeven er minder te vluchten of verhuizen.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 11:16: Helder en niet per se heel verkeerde voorstellen. Wat ik mij alleen wel afvraag: als je de mogelijkheid openstelt om bij ambassades en aan de grens asiel aan te vragen, leidt dat dan niet juist tot een enorme toename van de asielinstroom? Nu vormen de lange en gevaarlijke reis, grenscontroles en de noodzaak van een mensensmokkelaars nog barrières voor het hier aanvragen van asiel. Die neem je met dit voorstel weg. Krijg je dan niet binnen mum van tijd een overvloed aan aanvragen? En hoe beoordeel je die? We hanteren nu bijvoorbeeld een soepel beleid ten opzichte van bijvoorbeeld Syriërs en Eritreers. Als zij straks asiel kunnen aanvragen bij een ambassade en we behouden dat beleid, dan wordt het wel heel makkelijk en krijgen we te maken met nog meer mensen die we op moeten vangen. Hoe zit dat precies?
@countus | 24-05-23 | 12:03:
Dan krijg je meer aanvragen, dus zal je onze ambassades daar moeten uitbreiden. Wat hier niet hoeft kan je gedeeltelijk daar gaan doen. Het scheelt een gevaarlijke reis heen, veel geld voor mensensmokkel en een eventueel onnodige terugreis. Kom je daar niet in aanmerking, dan is een reis hierheen ook zinloos, want hier asiel aanvragen wordt dan sowieso geweigerd. In oorlogsgebieden is dat lastiger, daar is vaak geen sprake van ambassades of een aanvraagmogelijkheid. Hoe je dat oplost, geen idee, maar je zou in een veiliger buurland wel een ambassade open kunnen stellen voor aanvragen.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 12:09: Ok, maar hoe zit het dan met de wijze van beoordelen? Blijft die ongewijzigd ten opzichte van nu, inclusief soepeler beleid voor bepaalde groepen? Of betrekken we daar bijvoorbeeld ook in dat iemand opvang heeft of kan krijgen in het land waar zo iemand zich dan bevindt, al dan niet in een vluchtelingenkamp, met afwijzing tot gevolg als dat zo is? Houd je het beoordelingsbeleid ongewijzigd, dan zal het aantal nieuwe statushouders straks vele malen meer zijn dan het aantal personen aan wie nu een status wordt verleend.
@countus | 24-05-23 | 12:19:
Denk je dat we veel stricter kunnen zijn in het beoordelen. Maar als je een vluchtelingenstatus koppelt aan tijdelijkheid van die status, weerhoudt dat anderen ervan een aanvraag te doen. Dan nog heb je een probleem in oorlogsgebied waar niks is, geen structuur of ambassade en dan moet je naar een buurland. En ja, als daar een goede opvang is, waarom moet NL ze dan zo nodig opvangen? Ik denk dat we er niet aan ontkomen veel stricter te zijn om draagvlak te houden voor echte vluchtelingen van oorlog en geweld. Overigens verreweg de meeste daarvan willen liefst terug naar eigen land, ooit.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 11:54: Ik zag vanochtend een grote enquête onder Marokkaanse jongeren -in Marokko - langskomen. 30 procent van de jongeren wil naar een ander land -lees Europa- emigreren, vanwege de werkloosheid, de corruptie, het gebrek aan vrijheid. Marokko heeft een kleine 40 miljoen inwoners en is niet het slechtste land in (Noord) Afrika om te wonen en te leven. Dus als je de poorten openzet, gaat het echt om enorme aantallen.
Marokko laat als land veel kansen liggen omdat het nogal corrupt is, en omdat het een Islamitisch land is. Waardoor vrouwen minder rechten hebben en ook minder kansen op de arbeidsmarkt. Dit soort problemen moet je lokaal oplossen, daar kan een land als Nederland heel weinig aan veranderen.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 13:53: Ik deel uw conclusie dat strikter worden onontkoombaar is. Wel blijft bij mij de vraag bestaan wat u, en eigenlijk ook anderen, verstaan onder "echte vluchtelingen". Zijn dat dan de mensen die gevaar lopen in eigen land en voor wie opvang in de regio geen optie is? Het is een vaag begrip waarvan ik merk dat iedereen er weer een andere invulling aangeeft, wat het lastig maakt als je het als basis gaat gebruiken voor de vraag wie je gaat toelaten en wie niet.
Onder regeringen rutte/kaag is het verboden fouten te herstellen.Op straffe ontzegging wachtgeld en kartelbaantjes.
Tuig dat hier niet hoort te zijn!
Het wordt steeds duidelijk dat onze overheid schijt aan ons heeft. Werken, belasting betalen en verder je smoel houden. Etterbakken hebben het land voor zichzelf. De totale slapheid van de gezagsdragers is stuitend. Als je de reportage ziet, zo'n burgemeester die de telefoon niet beantwoord, weg met zo'n lul.
Ik denk met weemoed terug aan Nederland.
Willen we meer of minder...
Maar daarop volgde: dan gaan we dat regelen. En dat ontbreekt er een beetje aan.
Wat ik dus écht niet begrijp is waarom het Wetboek van Strafrecht niet geldig is voor illegalen die criminele feiten plegen. Winkeldiefstal? Binnen half uur weer op straat. Waarom worden gevangenissen gesloten als illegaal tuig de straten onveilig maakt? Zet gevangenbewaarders aan het werk en zet illegale criminelen achter slot en grendel. Waarom worden die illegalen niet strafrechtelijk vervolgd?
Omdat als ze in een strafprocedure zitten dat hun uitzetting vertraagt. En overbelasting politie en justitie.
Daar is geen zittingscapaciteit voor bij de rechtbank.
Kijk, hoe werkt het: aan het begin van het jaar rekent de rechtbank uit hoeveel rechters er beschikbaar zijn, en hoeveel strafzittingen er kunnen worden gehouden dat jaar. Dat cijfer krijgt het OM te horen. Het OM weet dus hoeveel personen ze maximaal kunnen vervolgen per jaar. Ook al blijft de politie dus proces-verbalen insturen naar het OM, dat levert niet méér strafzaken op.
In plaats van een functionerende strafrechtsketen geeft Nederland zijn geld liever uit aan subsidies als de Regeling ADAM. Waarmee je gratis met je zieke parkiet naar de dierenarts kunt.
@Asteroid-B612 | 24-05-23 | 09:31: meer dan de helft v NL draait op de geheralloceerde middelen (geld)... maw wij zijn al voor meer dan de helft oveheidsmedewerkers... ga maar na in eigen kring wie betaald wordt (in-)direct door de (lokale) overheid....
Gewoon een gekozen burgemeester invoeren en zo’n iemand wordt weggejorist de volgende verkiezingen. Als hij/zij de peilingen volgt zal dat tot tevredenheid van de kiezers leiden. Geen plaats meer voor de baantjescarrousel burgemeesters.
Was het maar waar, die gekozen burgemeester komt er nooit meer, die macht geeft het kartel niet meer uit handen.
Invasie. Niets aan te doen hoorde ik op de NPO. Moet van Europa en de verdragen.
Ik heb hier op GS al honderd maal verwezen naar het opzeggingsartikel in het VN Vluchtelingenverdrag. Zoek een keer zelf
immigration: the gift that keeps on giving
Als je hier iets van vindt, dan ben je een vuile racist.
Wegkijken is altijd de norm geweest en kijk nu........
"Als je hier iets van vindt, dan ben je een vuile racist."
Volgens mij niet. Wie heb je positief horen spreken over dit soort overlast?
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 09:28:
Niemand. Maar veel mensen zijn wel positief over het faciliteren ervan. De deugspagaat zo gezegd.
@WasHetMaarMakkelijk | 24-05-23 | 09:30:
Nee ook niet. Niemand wil deze overlast.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 09:28: In de Randstad.
Wie zijn die mensen die D66 en GL stemmen? Die wonen niet in Ter Apel.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 09:30: misschien moeten we daarom ophouden de overlast met 800 per week naar binnen te halen?
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 09:30:
Bullshit BL. Het faciliteren bestaat uit de open grenzen, de asielindustrie en het hele circus daar omheen. Veel mensen willen dat, want zij stemmen op de partijen die dat faciliteren.
En die overlast, die hebben ze vooral het liefste niet in hun eigen achtertuin.
@WasHetMaarMakkelijk | 24-05-23 | 09:35: Exact. Dit probleem speelt al meerdere jaren in meerdere dorpen. Men kan zich niet meer verschuilen achter naïviteit, een 'enkeling', de "veilige-landiër" u.s.w. Het is de oprechte wens van de GL/D66'er om dit de Nederlanders aan te doen.
@Beste_Landgenoten | 24-05-23 | 09:30:
Jawel. Anders gebeurde het niet.
PVV stemmen.
Belangrijkste is gekozen burgemeester invoeren.
@Tiscali-2 | 24-05-23 | 09:24:
Want die gaat eigenhandig dit schorriemorrie uitzetten?
Wat heeft twintig jaar PVV opgelost?!
@theo-is-dood | 24-05-23 | 09:34:
Veel minder dan ik graag gezien zou hebben. Als er nou eens wat meer mensen op gestemd zouden hebben...
In plaats daarvan blijven ze stemmen op de partijen die deze puinhoop faciliteren en tegen beter weten in, hopen dat die partijen de puinhoop nu eindelijk eens op gaan ruimen.
@theo-is-dood | 24-05-23 | 09:34: Indirect heeft PVV wel degelijk invloed gehad op het publieke debat en beleid van de Kabinetten Rutte. Zonder de electorale dreiging van PVV (1/6 van de stemmen een paar jaar geleden) was men nog veel softer geweest. Daarnaast is het cordon sanitaire van CDA, VVD, CU, D66, GL, PVDD en uiteraard GL de oorzaak dat PVV nooit een eerlijke kans heeft gekregen. Nee, ook niet toen Verhagen ism Rutte de PVV als gedoogpartner heeft belazerd.
@_pacman_ | 24-05-23 | 09:44:
Dank, ik had er even de kracht niet meer voor, antwoorden op dat eeuwige simplisme.
De glans is er toch wel een beetje vanaf zo.
@Sinterbikske
Terwijl er op de stills iemand flink z’n best staat te doen ‘m op te poetsen. De ironie…
@Osiris | 24-05-23 | 09:31: Daarom.
Gaat ie lekker?
@NLgaatnaardeklote | 24-05-23 | 09:27: Dat zijn IS praktijken, zoals mensen in kooien levend in brand steken.
En de politiek doet heerlijk niks want... Europa... we hebben alles ooit vlug ondertekend zonder lezen/nadenken en nu zitten we er kostelijk aan vast. Wen er nou maar gewoon aan mensen.
EU!
Hier past maar een ding.... zoals het vroeger ons is geleerd...
Pas je aan of niet... anders voel je het....
Komop man wat een slap geouwehoer...
Wanneer leren we dit tuig nu eens een lesje....
Google maps geeft u de snelste route naar Ter Apel.
Nee , het tuig leert ons een lesje ,dankzij die deugende warhoofden die ons besturen..
Haha, wat een sukkels wonen daar.
Zelfde sukkel als in jouw, mijn en ieder ander huis.
De mensen mogen niet handelen.
Want als je niet eerlijk alles samen deelt* stopt de polietzie je in de lik.
* delen: muil houden en goederen afstaan.
GroenLinks vindt deze mensen geweldig, Sylvana is ook fan!
Nou, duidelijk wat de uitkomst van de asielprocedure moet zijn voor deze heren: meteen een verblijfsvergunning, een huis en een Miele!
Die zien er niet echt uit als bange vluchtelingen, op zoek naar een veilige plek om te wonen. Dit ziet er meer uit als vieze profiteurs.
Dit loopt binnenkort een keer gierend uit de klauwen, wat ik je brom. Er flipt een keer een Nederlander door omdat iemand op z'n motorkap staat en dan is 't bal. Dan jankt heel links weer over verdraagzaamheid en ach en wee hoe het zo ver heeft kunnen komen met de maatschappij.
Maar het probleem, mensen, dat blijft.
Fijn dat VVD en d666 al die kansenparels ongehinderd binnenlaten. Gelukkig veel ingenieurs (hoe krijg je een auto open), tandartsen (hoe sla je iemand welgericht de tanden uit), doktors (in een seconde iemand buiten westen slaan) en bouwkundigen (hoe breek je snel in) en onderwijzers (meisje meisje hoer) bij.
@Smoelensmid | 24-05-23 | 10:19:
"en jij neemt niet eens de moeite om je echt in iemand te verdiepen"
Die liefde is, gezien zijn dagelijkse afzeiktegeltjes op mijn tegels, elke dag weer, op iedere tegel zonder inhoud of argument, geheel wederzijds. Daar zeg je niets van uiteraard, jij brave hendrik met je schijnheilige praatjes. Types als dathoujetoch kan ik prima hebben, maar van die mooipraters met vreselijk foute meningen veel minder goed, helemaal als ze eenzijdig en hypocriet zijn.
Kijk tip voor de enkele Facebook gebruikers hier. Zoek op 'Buurtalert Ter Apel', goed voor de bloeddruk.
Allemaal zinloos deze reportages.
Het interesseert de bestuurders en politici toch helemaal geen flikker waar burgers last van hebben.
Behalve als er verkiezingen aankomen,,
Veel beloven ,weinig geven doet een GEK ,(kiezer) in vreugde leven......
Dat dus.
Onze bestuurders zijn schoften en/of randdebielen.
Het bewijs wordt dag in, dag uit, meerdere malen geleverd.
Het is bijzonder jammer dat burgemeesters niet gekozen kunnen worden. Anders verloren er veel hun baantje.
Zo te zien geen besneden klabanus dus van dit continent
Iemand een terugkijk linkje?
Ik zie wat Mediterrane gezichten. En dit doet doen ze in Nador of Al Hoceima nooit. Laat staan in Tetouan.
@dathoujetoch | 24-05-23 | 09:24: met verkeerde been uit bed gestapt of voor de 10e keer zonder resultaat gestopt met drinken?
In Tatooine ook niet.
@dathoujetoch | 24-05-23 | 09:35: me vriendje, laat maar.
@pibasso | 24-05-23 | 10:01: Je hebt het tegen een oude man met een lekkende stoma. Laat gaan...
Dat zijn uw nieuwe buren.
enge buren...
Ze komen uw dochter halen
REAGEER OOK