JA HOOR. Gewoon weer 800+ ericvanderburgers
Asielinstroomcijfers Week 20. Ter Apel bewapent zich
Social
Weet u wie er binnenkort ook buiten slapen? Uw thuiswonende zoons en dochters van 33! Die kunnen namelijk ook niet meer netjes opgevangen worden. WANT ER ZIJN GEEN HUIZEN. En dat worden er ook nog eens hard minder ook.
Uit cijfers van het CBS die vorige week werden gepubliceerd, bleek al dat het aantal vergunningen voor de bouw van nieuwbouwwoningen in het eerste kwartaal ruim een kwart lager lag dan een jaar eerder. In totaal werden voor 12.000 te bouwen woningen vergunningen verstrekt, het laagste aantal sinds het tweede kwartaal van 2016.
En de VVD, die importeerde voort...
Als we nou eens die wekelijkse asielinstroom-cijfers koppelen aan het aantal verleende bouwvergunningen? Het is maar een idee hoor, want in Ter Apel vormen zich inmiddels burgerwachten...
Kwestie van tijd tot er gewonden vallen
Beschaafde Landje: "hold my geslachtsdeel"
Social
Foto is trouwens van augustus, vorig jaar. Zo lang ettert dat geslachtdeel al.
Reaguursels
InloggenHet panel van de kanttekening, jeetje wat een stelletje on-Nederlandse figuren die andermans taart wel even verdelen.
En dan ook nog de gemeentes betichten van onwil: daar zit ons laatste restje politieke realiteit.
Dit land is stuk. Gekaapt. Vergeven.
Welkom
Vd week een item op RTL nieuws. De gemeente Ter Apel eist dat overlastgevende asielzoekers binnen de poorten blijven. Ook de man mey de blote pik werd genoemd.
Wat doet RTL, ze plakken een zielig jankverhaal aan het nieuwsbericht vast. Een gezinnetje van kleur met slecht Nederlands sprekende man wordt in Ter Apel aangezien voor asielzoekers. Hij wordt lastiggevallen door dorpsbewoners als hij met een buitenboordmotor over straat loopt, gediscrimineerd en noem het maar op.
Welke smaak blijft er na de berichtgeving over Ter Apel dus in je bek achter.
Er wonen daar rascisten en intolerante minkukels.
Zo'n fucking slinkse frame van RTL nieuws.
Dat "onafhankelijke panel" van die site hierboven geciteerd, De Kanttekening, kan er ook wat van. Allemaal (ex)-allochtonen die onomwonden beweren dat de sluizen open moeten blijven staan en dat Nederlanders racisten zijn.
Dat zijn dus weer 680+ huizen, 680 x uitkering, gratis gezondheidszorg, gratis onderwijs etc. In een week tijd. En de gemiddelde Nederlander maar buffelen in zijn baan waarvan hij niet eens meer de rekeningen kan betalen.
Dacht dat ze in Denemarken niet ,o woke wap waren.
Meisje van 17 worden de kleren van het lijf getrokken.Weet alleen aan verkrachting te ontkomen door gebruik te maken van pepperspray.
Wordt nu door Deense politie vervolgd wegens... gebruik van pepperspray
twitter.com/DimitriVistick/status/166...
Waanzinnig dit.
Iets zegt mij dat ze die spray gevonden heeft op straat toen het gebeurde. Het lijkt mij dat de politie moet bewijzen dat dat niet zo is. Waarschijnlijk was het van de dader. Dat zou ik verklaard hebben.
Vanavond zit Mark Rutte bij Vandaag Inside weer lachend te vertellen dat hij nu echt aan de slag gaat.
"Ja dat kan natuurlijk absoluut niet."
Aldus de burgemeester van ter Apel...
Bij Eenvandaag over de burgerwachten, niet over het tuig dat Ter Apel onveilig maakt...
Nou, laten we hopen dat het absoluut wel gebeurt. Als die klojoburgemeester geen vinger uitsteekt zullen de inwoners van Ter Apel het zelf moeten doen.
Kom op, neem een voorbeeld aan Merkel! Elke week 800 asielzoekers erbij, dat schapen wij toch gewoon!?
Jannie uit Ter Apel vertelt hoe fijn het er nu wonen is....
twitter.com/P0eMPieDinges/status/1660...
Gelukkig heeft D66 de visie die ons uit dit moeras helpt
twitter.com/Gerard1945X/status/165992...
Hoe zeg je het beschaafd, die mevrouw Podt van D66 is volledig van de pot gerukt.
Wat je je wel afvraagt is het opzettelijk kwaadaardig of grenzeloze naïviteit ?
Yup. Door "migratie" alsnog een huizen te kort.
De VVD vindt het prachtig: Kassa - Fata morgana prijzen voor rijtjeshuizen.
@Wattman | 22-05-23 | 17:30: We zijn na dertig jaar toch inmiddels het stadium wel voorbij dat we dit aan grenzeloze naïviteit kunnen toeschrijven.
Als-ie z'n geslachtsdeel had laten zien in zijn eigen land dan had hij hem daarna in zijn eigen zak kunnen steken. Daar weten ze wel raad met zulk gedrag.
Wie zijn ook alweer die mensen die beweerden dat de vraag naar woningen niet kwam door immigratie?
Tot voor kort: Hugo de Nietskunner.
Trap er niet in.
Nu wil het CDA het wel benoemen.
"Hugo de Jonge: Woningdoelen waarschijnlijk onhaalbaar, en dat komt door migratie."
www.nieuwnieuws.nl/5160538/hugo-de-jo...
Vraag je ook af waar ze zijn: hoog en droog in hun eigen woning.
@Ing. eslapen | 22-05-23 | 16:12: Als hij dat nou ook eens met de webcare teams kan communiceren, scheelt het ons weer een hoop ergernis.
Vraag mij nog steeds aan wat is het belang van Nederland en sommige andere landen om ons te laten overspoelen door jonge mannelijke gelukszoekers in de leeftijd dat zij zouden kunnen dienen in het leger van hun eigen land om het daar veilig te maken en een bestaan op te bouwen.?
Dat vraag ik mij al jaren af, maar ze vinden vast dat de Nederlandse jonge mannen dat maar voor hen moeten opknappen, dan nemen de gelukszoekers de jonge vrouwen en meisjes wel van hun over.
Soms, als ik kijk naar kleding en gedrag, denk ik dat het merendeel van de lastpakken gewoon uit de banlieus en Brussel komt.
Invasiecijfers week 20, nog geen actie.
Waarom is dit erg?
Iedereen die naar dit land komt via de smokkelroutes is heel goed geïnformeerd over uitkeringen, wat je vooral niet moet vertellen, de fysieke gesteldheid en noem maar op. Ook weten ze hoe de opvang is.
En links ( en rare gristenen ) wil perse iedereen zielig maken die hier naar toe komt.
Of het nu criminelen zijn, beulen, vrouwenhaters of extreme islamieten.
Tja. 1 man uit ter Apel. Die opeens niet meer genoemd wordt bij de deugkranten. “Volgens de politie waren de mannen vermoedelijk op zoek naar drugs. De aangehouden verdachten zijn verder drie 20-jarigen uit Ter Apel, Rotterdam en Ridderkerk, een 43-jarige uit Den Haag, een 44-jarige man uit Polen en een eveneens 44 jaar oude man uit de Dominicaanse Republiek”
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Die buitenslapers waren alles, behalve "een drama". Het was prachtig weer en tenten werden geweigerd. Nou ja: Idioot Sargentinie vond wel één persoontje met schurft, dus AzG had her druk. Zó druk! Ze waren zowat overspannen! Dramaaaaaa!
Het aantal binnendringende asieleisers overtreft al lange tijd het aantal gebouwde woningen. U kunt er gif op innemen dat VVD66 komt met een wet voor verplichte inkwartiering.
En die Algerijn die zijn pielemans zo nodig aan enkele meisjes moest laten zien zit weer in de procedure. Net zoals "kleine" criminelen of personen die aanrandingen plegen.
In andere landen kunnen dit soort gasten gelijk ophoepelen maar in softie paradijs Holland, ho maar.
Goed onderwerp in de titel; complimenten!
Maar net ff krantenkoppen gescand:
Dit keer geen poep op de voorpagina van de TeleTroepToeTerT
Vakanties naar de zon iets van 17% duurder!?!?
Wat flikken die luibuizen waar ik heel veel respecct voor heb --- vooral de Grieken is volk om mee en om (hun mythen) te lachen. En lekker nep-verontwaardigd bij die treffende uitspraak van The Dijs destijds. Vrees trouwens wel dat de Griekse-SP het niet echt goed gaat doen.
* Wil alleen nog ff Kreta aanstippen als veruit het mooiste eiland waar we ooit waren.
Misschien toch weer in ons geweldige land blijven?
- Weer een kapitalistische kaktent in Bloemendal in de hens steken (geintje natuurlijk) maar ik verdenk een behoorlijk aantal uber-kakkers wel van het feit dat zij zichzelf daar regelmatig etaleren. Denk dan aan rukkers/ruksters als Sjort,, Beau van E D, Sander S, Sherry Baudet, patser Kluun, en schrijfster Heleen van R. die haar aandoening dan weer wel commercieel uitbuit, Linda, Katja, Bridget, een paar Mosko's en laat de rest maar zitten (heb namelijk een beeldend inlevingsvermogen). Opvallend weinig van de NPO, of niemand? Oh ja, Sjort, maar die wordt toch niet meer serieus... genomen.
Dus in elk geval maar niet naar die kak-Nederlandsche-badplaatsen. Zoals ook Bergen is.
- Denk dan aan Zeeland en bijvoorbeeld
- Bergen
- Of weer Terschelling (kijken of nog leeft). Hessel van Café Hessel en Tess en nog van veel meer...
Nu mijn directrice nog overreden.
* Heb met Transavia en puinzooi op Schiphol natuurlijk nog wel wat extra troeven op zak.
Gelukkig heeft Rutte aan Ruben Brekelmans beloofd dat hij écht wat de instroom gaat doen dus dan komt dat wel goed. Toch? Toch?
Toch?
TOCH?
Als je VVD stemt wel.
Veel beloven en weinig geven
doet VVD'ers in vreugde leven.
Even aan het rekenen geweest, voor elke 3,48 binnenkomende asielzoeker (exclusief na-rieis en natuurlijke vermenigvuldiging) wordt er één bouwvergunning afgegeven. En dan verteld het kabinet dat in de zomer de golf nog moet komen?
Hij komt straks bij een D66 rechter en die foei foei niet weer doen en hij krijgt een waarschuwing.
Nog erger, ‘66 stuurt een vrouwtje van vluchtelingenwerk langs bij de genen die aangifte hebben gedaan. Die krijgen een huilverhaal te horen over hoe zielig de besneden swaffelaar is. Vervolgens met een beroep op de medemenselijkheid verzocht om de aangifte in te trekken want anders verkleinen zijn kansen op asiel.
@Sieg Hein | 22-05-23 | 14:43: ongeloofwaardig verhaaltje. De aangifte, en eveneens na een eventuele veroordeling heeft geen enkele invloed op de asielaanvraag. De niet gewenste zal hier gewoon een huis en levenslange gratis uitkering krijgen.
@ gerrit, en de sleutel van zijn nieuwe woning.
Ik maak me meer zorgen over m'n veiligheid door de instroom van asielzoekers dan een mogelijke invasie door Rusland of welke bedreiging dan ook.
Instroom? Invasie
Veel mensen denken precies hetzelfde!
Zijn er nog steeds immigratie-ontkenners?
Plaats mij maar in het nee-kamp.
Bijna twee kamers vol.
Best veel: een stad zo groot als IJdorp.
Dat wordt weer dolle pret op kermissen en partijtjes.
Vooral als uitkeringen, energie, water en welvaart straks schaars worden door de combinatie van wanbeleid en overbevolking.
Vanmorgen op radio 1.
Duitse burgermeesters slaan alarm.
De situatie loopt óók daar volledig uit de hand.
Niet alleen het vastlopen op dit moment, maar dus ook de kwaliteit van het integreren in de toekomst.
Veel te veel mensen die binnenkomen en te weinig mensen om het te begeleiden.
Afgezien van de woonruimte, die óók in Duitsland niet geboden kan worden.
Er valt niet tegenop te bouwen.
Mensen wonen in grote tenten, met 300+ en de spanning is te snijden.
Afghanen en Syriërs die elkaar te lijf gaan.
Maar Eric vd Nogmeerburgers, ga gerust door.
Wat humaan bedoeld was, is compleet inhumaan.
Voor zowel nieuwkomers als eigen bevolking.
Goed bezig Pikkie!!
Komt bij, dat als Huug al een schep in de grond krijgt…..
Al komt er een “stikstofakkoord”, dan nog zijn de grondprijzen te hoog en stijgt de rente ook nog eens( alleen voor leners hè, spaarders krijgen geen drol).
Dus voor ontwikkelaars is het niet eens leuk om Hugo te helpen.
Manman wat een visionaire mensen hebben we lopen.
U schrijft: "en te weinig mensen om het te begeleiden."
Fout.
Er zijn veel te veel mensen werkzaam in deze industrie.
@Mongeaulie waarsguwt | 22-05-23 | 14:37: er zijn de weinig mensen die ze terug duwen naar waar ze vandaan kwamen
@Mongeaulie waarsguwt | 22-05-23 | 14:37:
Dat dus, het is een verdienmodel voor een grote, invloedrijke groep.
Als ik in Duitsland, Japan, Chili of Koeweit ga wonen krijg ik 0,0niks begeleiding. Behalve een schop onder me reet als is parasiteren of overlast veroorzaak.
Juist de "integratie" industrie saboteert elke integratie.
@Dandruff | 22-05-23 | 15:09: juist. Een van de meest erge zinnen " we helpen ze te weinig" . Wat is dat voor een bullshit? Als je maar een ander land gaat is het voor 100% je eigen verantwoordelijkheid om zelf te integreren. Hier moet alles maar aangereikt worden, want de binnenvallende asieleisers zijn zo "zielig".
Het wordt steeds duidelijker dat Merkel na Dollefie de meest rampzalige leider was die Duitsland ooit gehad heeft. Toen ze er zat, vond iedereen haar geweldig met haar "Wir schaffen das." Inmiddels is pijnlijk duidelijk wat ze "geschafft" heeft.
@MAD1950 | 22-05-23 | 19:44: Twee weken geleden op een drukke Duitse Raststätte stopt er een bus waar een hele lading hoofddoekfetisjisten uitstapt. De gemoedelijke stemming slaat meteen om, de spanning is voelbaar. Ook de Duitsers zijn het spuugzat.
Wat een negativiteit weer hier op GS! Gezeur dat een asieleis.. eh... zoeker zijn geslachtsdeel toont.... Dat Is Gewoon 'sexuele voorlichting' waar u volgens Deugend Brederkijkend zelfbevlekkend NL niet vroeg genoeg mee kan beginnen.
NLse mannen zijn gewoon jaloers op de tampeloeris van Afrikaanse Mannen, en zijn bang dat 'de vrouwtjes' het NLs lid niet meer willen.
(come and think of it: wil Robje J daarom zoveel Afrikaanse mannen naar NL halen? )
Als ze die helse tocht in een rubberbootje en die maanden op Lesbos of Lampedusa hebben overleefd dan is buitenslapen in de zomer in Nederland toch niet echt iets om je zo druk over te maken. Matje, slaapzak, er zijn mensen die dat in de zomer voor hun lol doen.
Reaguurders moeten aan omdenken doen. Stop denken in problemen, denk in termen van uitdagingen met creatieve migranten. Wij komen om deze place te ownen, zeggen migranten. Applaus volt en groenlinksjongeren.
Belangrijkste argument om de imigratie in Nederland te mogen stoppen:
Land km2 inwoners 2021 bevolkingsdichtheid
NL 41,850 17,530,000 418.88
Fr 551,695 67,750,000 122.80
D 357,588 83,200,000 232.67
It 302,073 59,110,000 195.68
Sp 505,990 47,420,000 93.72
Den 42,951 5,857,000 136.36
P 322,575 37,750,000 117.03
B 30,668 11,590,000 377.92
UK 243,610 67,330,000 276.38
Sp = Es.. de reden dat ik er zit,, en die kansloze lieden rennen hard richting noord.. want.. hier krijg je niets.. houden zo!
Valt me tegen. Ik heb het idee dat ze het aantal kunstmatig laag houden. Als er elke week 3000 binnen komen zetten, dan zouden meer mensen gaan dreigen met hun stemgedrag of een wandeltocht.
Het is een kleine groep van 200 man die het verpest voor de rest
Ok, wat verpesten ze dan voor de rest?
Oh wat dom….. het, natuurlijk
Laat ze eerst maar eens geen alleenstaande mannen binnen halen die hun vrouw en kinderen alleen achterlaten in armoe of oorlogsgebied. Of zal het toch niet zo erg zijn om ze daar nog jaren te laten wonen, vragen vragen vragen.
Wilders deed vorig jaar een smerig trucje met cijfers over sociale huurwoningen. Hij stelde dat alle nieuwe SH-woningen in Zoetermeer naar asielzoekers gingen. Alle extra SH-woningen (40 of zo, ik heb de exacte cijfers er niet bij) zouden uitsluitend naar asielzoekers zijn gegaan.
Dat lag iets anders. Er waren veel woningen vrijgekomen door verhuizingen, zeg iets van 200 en inderdaad ook 40 extra bij gekomen, dus een te vergeven voorraad van 240 woningen. Het grootste deel daarvan ging naar andere wachtenden op de lijst en inderdaad 50 (of zoiets) naar asielzoekers.
Wilders deed alsof all nieuwe SH woningen naar asielzoekers gingen wat uiteraard gretig werd rond-getwitterd onder de rechtse meute. En zo komen "waarheden" de wereld binnen.
Waarheden komen wekelijks met 800 tegelijk binnen via Ter Apel, schatting van het kabinet dit jaar zelf 77.000. Bouw daar maar eens tegenop. En ja die MOETEN binnen bepaalde tijd gehuisvest worden na toekenning status. Zonder migratie en dan vooral asiel migratie zou er een afname zijn van de Nederlandse bevolking.
Maakt het wat uit als iedere asielzoeker er één teveel is?
Dat kunt u nu wel zeggen en misschien klopt het ook maar is het bij u ook niet eens tijd geworden om uw energie te stoppen in het stoppen van deze waanzin? Of moeten we zo maar doorgaan? Wilders, u kunt hem haten, maar begrijpt u niet dat er nu onmiddellijk eens iets moet gebeuren voordat het echt te laat is?
Tja, het is niet alsof Henk en Ingrid de helderste lampjes in de kerstboom zijn.
@Diederik_Ezel | 22-05-23 | 14:09: Ah, en daarom hebben ze de minste rechten. Helder! Ze zouden eigenlijk ook een verbod moeten krijgen om zich voort te planten, wat denken ze wel niet! Beschaving is hoe een land omgaat met de zwakkeren in de samenleving, niet met half Afrika en het midden-oosten, daar spaarden mijn opa’s en oma’s al zilverpapiertjes voor en zo lang die islam daar voort blijft woekeren gaat dat nooit wat worden.
@Diederik_Ezel | 22-05-23 | 14:09: Het is allemaal de schuld van Henk en Ingrid.
@Sinterbikske | 22-05-23 | 14:06:
Punt is: De stelling die je op rechts continu, de hele dag, elke dag weer en om moe van te worden hoort: "Alle woningen gaan naar asielzoekers" blijkt gewoon onwaar.
Of er veel asielzoekers zijn en wellicht ietsje minder gewenst zou zijn is een ander verhaal. Maar die leugens over asielzoekers komen me wel een beetje de keel uit.
Er is er hier maar eentje met “smerige truukjes”.
Waarom post u alles twee keer? Daar wordt het niet waardevoller van. Au contraire.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 14:18:
Misschien minder GS lezen? Rest van de media heeft tegenovergesteld narratief.
@Sinterbikske | 22-05-23 | 14:06:
Tuurlijk migratie is gewild maar als je een merendeel aan volk binnenhaalt dat niet meekomt in de maatschappij op leerniveau, op cultuur niveau, rechten vd mens en geloofsniveau dan gaat je land na x jaar doorneuken flink achteruit. We zien het nu al hoe homo's in bepaalde groepen niet worden geaccepteerd, hoe slecht het onderwijs niveau is en hoe hoog de criminaliteit ligt in bepaalde bevolkingsgroepen waarvan ouders niet meekomen in de maatschappij. Hun kinderen groeien op zonder leiding en richting en dit wordt alleen maar erger als de gemiddelde immigrant 3-4 kinderen krijgt waar zij nauwelijks voor kunnen zorgen terwijl de gemiddelde Nederlander 1-2 kinderen heeft en zich kapot werkt om rond te komen en om het onderhoud en onderdak van dit soort mensen te betalen. Het kennis niveau is net zo belangrijk als de migratie. Wie dom volk binnen haalt krijgt er problemen voor terug op de lange termijn.
@Duwbak_Linda | 22-05-23 | 14:19:
Narratief? Het zijn gewoon feiten.
@Blauwe Wafel | 22-05-23 | 14:21:
Mooi man, even alle racisme en vooroordelen op een rij. Prachtig.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 14:21: Maar vanzelfsprekend.
@Duwbak_Linda | 22-05-23 | 14:23:
Sommige dingen zijn geen narratief. Je hebt leugens en je hebt feiten. Als iemand met "narratief" aan komt zetten weet je: Die heeft een leugen recht te lullen. In dijt specifiele geval: Wilders loog dat alle nieuwe SH woningen naar asielzoekers gingen, want meer dan 70-80% gingen naar andere wachtenden. Hij wist dat wel, maar naaide zijn Twitterfans een oor aan.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 14:18: Ja maar u bent dan als de slager, mag het iets meer zijn mevrouw? En u moet ook eens kijken naar de redelijkheid van het hele gebeuren. Het is toch niet op te brengen al die mensen hierheen te halen, de sociale voorzieningen storten straks helemaal in elkaar en dan hebben we het nog niet over de files, de zorg etc. Waarom gaan ze in Brussel niet eens over naar quota per m2. En als de voormalige oostbloklanden dwars gaan liggen dan ze compleet buitensluiten. Wel de lusten maar niet de lasten is totaal onredelijk en net zo onredelijk als uw betoog. Stop de uitkeringen en alleen de echte asielzoekers komen nog en die zijn welkom want die willen er iets van bakken.
@Blauwe Wafel | 22-05-23 | 14:21: Je wil ons hier ergens over inlichten? Iets nieuws? Kerel je hebt zelf nog niet eens in de gaten dat het al lang nog veel erger is dan in jouw ergste nachtmerrie.
@Slough | 22-05-23 | 14:26:
Lastig he? Zaken een beetje van elkaar scheiden. Als Wilders liegt over asielzoekers zet dat aan tot rancune, haat, ellende, racisme, klootviolerij. Dat er misschien wat veel asielzoekers deze kant op komen, dat staat geheel los van die leugens.
Met het probleem moet je gewoon pragmatisch omgaan, oplossingen zoeken, kijken naar de feiten en waar mogelijk internationale afspraken zien te maken en maatregelen treffen. Maar vieze leugentjes rondbazuinen om de boel op te hitsen hebben we niet veel aan.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 14:25:
Nee dat klopt niet en dat weet je zelf ook wel.
Dat zijn er 50 teveel, en nog plek op zolder?
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 14:18: Doe eens een rondvraag in Ter Apel.. of het ietsje minder kan.. Maar goed als er geen onjuist tegengeluid als het Uwe is, dan is het hier maar een saaie bedoeling,
@Duwbak_Linda | 22-05-23 | 14:35:
Hier de exacte cijfers: www.zoetermeer.nl/zoetermeerse-woning...
Het zijn er nog veel minder, slecht vijf (5) procent ging naar asielzoekers. Dus die hele hetze, als zouden Henk en Ingrid alleen maar op de wachtlijst staan wegens Achmed en Fatima, is lulkoek.
En jij vind het helemaal acceptabel dat 20 prive t hoppa naar asielzoekers gaat..... Geen thuiswonende kinderen zeker. (Komt nog bij dat er ook binnen de woningbouw mensen verhuizen dus het percentage is eigenlijk nog hoger)
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 14:30: Nou, je hebt je gal inmiddels wel weer kunnen spuwen over één politicus (die notabene nul komma niks invloed heeft op de ellende die veroorzaakt wordt door Rutte cs), je hebt elke reaguurder die probeert je dit duidelijk te maken afgeweerd..
En je komt vervolgens met:
'Met het probleem moet je 'gewoon' pragmatisch omgaan'...
Doe eens een keer aangeven hoe jij dit dan 'gewoon' zou aanpakken! En dan niet de rest van die zin herhalen, maar kom eens met werkelijke voorstellen. Kampementen? Extra bouwen, hoe dan? Terugsturen? Interneren?
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 14:42: Status is tijdelijk, BL.
Je vergeet dat asielzoekers binnen 14 weken een woning moeten krijgen, dat is de wet, (aan welke idioot hebben we deze wet te danken ?). Voor Nederlandse woningzoekers geldt een dergelijke termijn niet. Gemeenten zijn niet verplicht om Nederlandse woningszoekers binnen enige termijn een woning aan te bieden.
@EEnzame SchizofrEEN | 22-05-23 | 14:48:
Afspraken maken over Europese verdeling van asielzoekers, elk land vangt een quotum op naar rato. Ook Oost Europa doet mee (willen ze niet) en we ontzien de landen waar ze binnenkomen. Dan kijken of je die hele migratiestroom plus mensensmokkel kan stoppen door een legale manier van migratie te beginnen. Green cards, asielkantoren in andere landen, starten van inburgering in het land van herkomst, etcetera. Toch zullen vluchtelingen kiezen voor andere routes omdat het soms niet anders kan. Daar moet je dan optimaal voor zorgen. Verder moet je een snelle procedure en een daaraan gekoppelde beperking van beroepsmogelijkheden invoeren. Kansloze asielzoekers of overduidelijk economische migranten terugsturen. Maar dan ook daarin resoluut handelen.
Domweg zeggen "grenzen dicht" is ten eerste niet eens mogelijk tenzij je prikkeldraad en wachttorens wil, en ten tweede onwenselijk want het houdt het grensverkeer van Henk en Ingrid ook enorm op.
@Asteroid-B612 | 22-05-23 | 14:52:
"Gemeenten zijn niet verplicht om Nederlandse woningszoekers binnen enige termijn een woning aan te bieden."
En TOCH gaat 90% of meer, naar Henk en Ingrid.
Verzin eens hoe dat dan toch kan (ik weet: je kunt het).
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 14:18: Je werpt hier toch echt zelf een stelling op hoor waar je vervolgens zelf op antwoord om mensen met een andere mening weer weg te kunnen zetten. Doorzichtig spelletje. Maar het probleem, dat blijft.
@Sinterbikske | 22-05-23 | 15:04:
Nee ik geef een weerlegging van dit topic. Op feiten. Het is geen mening maar een feit dat Wilders liegt. Als je dan niet terzake feiten aandraagt of niks weerlegt heb ik daar weinig respect voor, maar wie dat doet zet eerder zichzelf weg. Je hoeft niet met onzin aan te komen, als je denkt dat het dom staat natuurlijk.
En het probleem is al heel wat minder een probleem als blijkt dat niet alle maar slechts 10% van de woningen naar asielzoekers gaan. Kijk, er zijn politici die er baat bij hebben dit probleem op te blazen tot mythische omvang. Om jou boos te maken, om jou kwaad te krijgen. Dan helpt het als je de droge feiten een beetje in perspectief zet.
Prima dat Wilders het wat chargeert.
Want wat jij doet is de zaak bagatelliseren.
Er is dus volgens jou niks aan de hand want die rechtse meute is racistisch en asielzoekers zijn altijd fijne mensen om hier te hebben. En we hebben trouwens plaats genoeg ,er is geen enkele probleem. Nou ja Wilders is een probleem.
Lekker miljarden blijven uitgeven aan deze linkse hobby.
@pejoar | 22-05-23 | 15:11:
"Er is dus volgens jou niks aan de hand"
Nee. Lezon. En ja, er zijn hier veel racisten, dat is zo duidelijk als wat als je hier een paar tegels leest. En het is dus prima als Wilders het "wat" chargeert? Alle, versus 5% van de huizen is "wat chargeren"? Dat is gewoon liegen dacht ik. Maar ik begrijp: Sterk overdrijven en liegen mag gewoon als je een doel wil bereiken? Dan weten we even weer hoe het hier werkt.
Er komen 200 woningen vrij en er worden 40 nieuwe gebouwd. Er worden er 40 vergeven aan statushouders. dan gaan alle 'nieuwe' woningen toch naar statushouders?
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 14:55: afspraken maken dat de EU geen asielzoekers meer toelaat, is een veel betere oplossing. Jij wilt het door jou gecreëerde probleem, gratis levenslange vakantie voor 3e wereldpaupers, iemand anders zijn probleem maken. Jij bent het probleem! Niet Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en al die andere prachtige Oost-Europese landen die nu nog zeer verstandig beleid voeren, maar die jij wilt verruineren.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 14:55: 85% krijgt hier een verblijfsvergunning, waar dat in andere eu landen nog niet eens de helft is. En ook onze sociale voorzieningen zijn zo ongeveer de beste van de EU. Verwacht je nou echt dat ze in andere landen gehuisvest willen worden als we al niet eens mensen naar België uit kunnen zetten? Verwacht je echt dat oost-Europese landen hun welvaart, veiligheid en samenleving op het spel gaan zetten door kansloze asielzoekers binnen te laten die het land totaal onherkenbaar gaan transformeren? Slaap verder. Nieuwe asielzoekers weigeren is het enige wat voor een oplossing kan zorgen om ons land leefbaar te houden.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 15:06: Nee, je hebt het alleen over Zoetermeer en daar baseer je je hele verhaal op.
@Grachus | 22-05-23 | 15:21:
"dat de EU geen asielzoekers meer toelaat"
Waarom schieten we niet gewoon iedereen dood die hier probeert te komen? Waarom geen wachttorens, prikkeldraad, mijnenvelden, de doodstraf op illegaal verblijf, verbanning, vernieling en inbeslagname van bezittingen? Het kan allemaal zo makkelijk opgelost worden. Waarom staat er geen sterke man op die dit voor ons regelt?
Taakstelling eerste helft 2023 Zoetermeer 151 statushouders. Oei 3 keer zoveel.
@Sinterbikske | 22-05-23 | 15:24:
"Verwacht je echt dat oost-Europese landen hun welvaart, veiligheid en samenleving op het spel gaan zetten door kansloze asielzoekers binnen te laten"
Die afspraken moet je dus maken! Het kan niet zo zijn dat asielzoekers het beste land uitzoeken, maar dat ze op basis van beschikbaarheid van plaats worden ingedeeld. Nu is het voor elk land afzonderlijk een probleem, dat men alleen oplost (of niet). Er zijn echt beter oplossingen mogelijk en nee, dat betekent niet dat je iedereen maar klakkeloos toelaat.
Waar ik mee dood aan erger, is dat rechts gewoon totaal geen oplossing heeft. Grenzen dicht is zo'n domme, onwerkbare oplossing dat je de indruk krijgt dat ze het probleem helemaal niet willen oplossen. Dat rechts wel elke dag zanikt over een probleem (want dat is er) maar nooit een echt werk maakt van een uitvoering of oplossing.
Je hoort JA21 zeggen, opvang in de regio, maar ik heb Eerdmans nog niet in het vliegtuig zien stappen naar Tunesië om daar een opvanglocatie te gaan regelen. Dat wil hij dan ook helemaal niet. Hij wil het probleem gewoon van ons bordje schuiven. Een oplossing, daar moeten anderen maar voor zorgen.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 15:15: Voor je nog even verder gaat met strooien met termen als racisten en mogelijk extreem rechts, iedereen die hier ooit in Nederland toegelaten is heeft volgens mij dezelfde onvervreemdbare rechten en daar moeten we ook niets aan willen veranderen. Wel moeten we stoppen met het binnenhalen van meer mensen die onze normen en waarden niet delen, een onevenredige druk op onze voorzieningen leggen, onze samenleving onherkenbaar veranderen en vrijwel nooit iets bij gaan dragen.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 15:31: Nee die afspraken moet je dus niet maken, het zou ieder land verplichten om mensen op te nemen terwijl een meerderheid van de bevolking daar in sommige landen tegen is. Wij gaan hier toch niet even bepalen dat een land wat niet het onze is zomaar even mee gaat werken aan het onherkenbaar veranderen van hun samenleving, de arrogantie zeg! Zelfs de onder links gevierde Jacinda Ardern was niet zo gek. En de Denen zijn er ook klaar mee. We moeten niet overal ons probleem van willen maken want waarom zouden wij de halve wereld iets verplicht zijn? Laat staan dat dat gevoel van betrokkenheid wederzijds zou zijn.
@Sinterbikske | 22-05-23 | 15:38:
Het kan ook niet zo zijn dat we in de EU alles op het bordje leggen van de grenslanden. Dat Italië zelf de problemen maar oplost, of Griekenland. En veel van die EU landen krijgen bakken met geld van de EU, daar tegenover mag staan dat ze meehelpen met de opvang van vluchtelingen. Wat Polen bijvoorbeeld al doet met een enorm quotum aan Oekrainers.
@naglfar | 22-05-23 | 15:20: Dat zei ik, maar vanwege een joris niet meer te lezen. Bovendien ziet BL het verschil niet tussen vrije sector en sociale huur.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 15:45: Oekraïne is een buurland van Polen, is een ander verhaal en die hebben ook een andere status. Feit is dat er minimaal 5 veilige landen doorgereisd wordt omdat hier de kans op een verblijfsstatus 85% is, veilige landers niet uitgezet worden als ze niet meewerken en dan zelfs nog bed bad en brood krijgen. En uitzetten naar België is niet mogelijk ook al zijn ze via dat land Nederland binnengekomen. We sporen niet. En ja, leg het maar op het bordje van de grenslanden, dan gaan die misschien ook iets meer hun best doen om te zorgen dat ze niet binnenkomen.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 15:28: Het smeken om een dictator, die ff alles regelt is een links dingetje, weet u nog?
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 14:22: Dat uitgerekend u een term als 'vooroordelen' aanhaalt is best grappig. Zeker onder een tegel, waarin u het heeft over een rechtse meute alhier.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 14:25: U vliegt uit de bocht. U gooit sociale huur en vrije sector op 1 hoop. Hoeveel vrije sector ging er naar asielzoekers en hoeveel sociale huur?
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 15:28: Wat heb jij toch weer een rare fantasietjes. Beangstigend gewoon. Gewoon opsluiten net zolang tot ze meewerken is afdoende. Gewoon communiceren dat ze, indien afkomstig van een ander continent, niet welkom zijn. Het eerste jaar zal je extra hard moeten optreden, maar daarna komen ze echt niet meer. Gewoon consequent volhouden.
Gelukkig heeft D66 àlle oplossingen!
BL, hoeveel asielzoekers heeft u al in huis opgenomen?
"ER is slechts een opvangprobleem, meer niet".
Aldus mw. Kaag- Al qaq.
Hoeveel vluchtelingen nemen ze daar in de Gaza eigenlijk op?
@dathoujetoch | 22-05-23 | 14:19:
Daar ZIJN ze allemaal vluchteling.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 14:23: Veel Ieren (Ulster) zijn na de oorlog weggetrokken uit NI omdat de zaak tussen republikeinen en royalists niet op was te lossen en kwamen in grote getalen naar Engeland en maakten iets van hun leven. Wat let de Palestijnen? Die zijn welkom (of toch niet...) in elk antisemitisch land en dat zijn er nogal wat
@Slough | 22-05-23 | 14:30:
Nee die zijn daar niet welkom, bij hun Arabische "vrienden".
Om te beginnen is er een ‘66 probleem. Gelukkig, volgens de peilingen, wordt dat probleem binnenkort wel kleiner.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 14:32: En waarom niet vraag ik me dan af
Hamvraag: waarom?
Omdat het Rutte niet interesseert. Mensen interesseren hem niet. Daarvoor moet je toch wat echte empathie hebben, lijkt wel. Zo maar een gedachte.
800 tot 900 personen instroom per week is kennelijk de capaciteit van asielindustrie. Blije COA klant en lekker verdienen.
Gewoon gezien de toestand in Nederland zou er toch een “Churchill” moeten komen die zegt; AFGELOPEN met deze ongein, we gaan Nederland weer bewoonbaar maken!!!
Ik denk meer aan een Orban.
Eensch.
Criminelen en andere uitvreters een parachute geven voor een meerlandenpunt ergens in Afrika. Biometrie vastleggen.
Tweede keer wordt de parachute 50% kleiner. Dan ben je er sneller.
Etc.
@meneer Q | 22-05-23 | 14:01: Ik zit nu in Hongarije Wat een verademing!
in Hoorn en Wognum kunnen nog meer veilige landen jeugdige puberale testosteron overlastgevers worden geplaatst
Het zou me niets verbazen als het daar gaat om zoveelste homegrown generatie achterlijk en niets bij geleerde PvdA Jugend gaat.
Ja, wat wil je asieleisers die vanuit de cruise schepen filmpjes versturen met goed gedekte tafels en fijne Arabische muziek.... geen wonder dat er een stormloop op dit land is ontstaan.
Weer een volledige groep parasieten erbij, waarvan er waarschijnlijk niet één vluchteling is. Week in, week uit, volledig volgens beleid.
We worden straks uit onze huizen gezet, om plaats te maken voor dat spul. De tijd is gekomen om stemmers van vvd66 te raken waar u ze raken kan.
Komt er eerst een asielzoekerkwartiermaker bij je langs om te bepalen hoeveel mensen je huis kan herbergen.
@De_fluitlokker | 22-05-23 | 14:00: veel ,als ik ze mag stapelen in de kelder.
70 euro per kamer per dag .
4 kamers is 280 per dag , kleine 9000 per maand, ik ga het coa bellen en van de winst op vakantie.
De achterban van dit kabinet en andere gevestigde partijen hebben duidelijk belangen in een omvangrijke asielindustrie en vestiging van zoveel mogelijk statushouders (80%, in Duitsland dacht ik de helft). Zolang dat het geval is zal er niets veranderen.
Met dank aan rottige en foute VVD stemmers die ook hier zijn. Idem voor D66 stemmers. Tuig.
Rapaille!
Wie zijn toch diese Menschen?
Ik denk eerder dank aan het stelletje idioten dat NL graag binnen de EU wil houden want: is prachtig en heeft voordelen.
En dis nu lopen te klagen dat we door diezelfde EU ook onder Europese asielregels vallen die ons min of meer verplichten om ze op te nemen. Nog afgezien van het EHRM waarmee regelmatig via de rechter iedere poging om de instroom te verminderen, van tafel wordt geveegd.
Geen instroom meer? Oplossing is simpel: uit de EU en uit het verdrag voor rechten van de mens stappen. Daarna kunnen we zelf weer beslissen wie we binnenlaten.
Als de fatsoenlijke politiek deze onfatsoenlijke massamigratie niet stopt, gaan mensen uiteindelijk voor onfatsoenlijke partijen met onfatsoenlijke middelen kiezen. Een type als Viktor Orban, die gewoon een hek bouwt en klaar is Kees. En wie erover zeurt bij Hongarije, kan de migranten per bus bezorgd krijgen.
Ik vind Viktor Orban helemaal niet onfatsoenlijk.
Hij heeft in steeds meer zaken gewoon gelijk.
En trouwens een verstandige conservatief, wat is daar eigenlijk mis mee.
Ik heb recent een huis in Hongarije gekocht. Wat een verademing! Je merkt pas als je weg bent uit NL hoe erg het eigenlijk al is.
@hell-no | 22-05-23 | 13:56: De moeder van het vermoorde meisje Andrea Luten uit Ruinen heeft haar huis te koop staan daar. Ze wil er sinds vrijdag nog meer vanaf; haar man is plotseling overleden. Wat een drama’s moet die vrouw beleven. Roelof Luten (72), vader van vermoorde Andrea uit Ruinen, plotseling overleden www.rtvdrenthe.nl/nieuws/15599128/roe... #rtvdrenthe
@hell-no | 22-05-23 | 13:56: Ik kom regelmatig in Japan en Taiwan. Je gelooft toch niet dat ze in dat soort landen gaan toestaan dat elke week omgerekend naar inwonertal 5.700 en 1.200 Afrikanen, Afghanen en Arabieren het land binnenwandelen en van de overheid jarenlang gratis zorg krijgen?
En ja, dat zorgt als ik eerlijk ben voor een veel harmonieuzere samenleving. Migratie is niet slecht en culturen veranderen continu, maar teveel en te snel leidt tot ontwrichting.
@drs. Levi Samsonov | 22-05-23 | 14:00: niet alleen teveel. Het gaat ook om de kwaliteit. Wij krijgen hier bijna enkel en alleen de onderklasse uit 3e wereld pauperlanden die hier voor de levenslange gratis vakantie naar binnenwandelen. Alles van buiten ons continent moet je buiten houden en geen "recht" op een asielaanvraag geven.
Goh, zou Rutte dit niet even in Brussel gaan oplossen?
Ben het liegen en bedriegen hierover spuugzat, ze doen er helegaar niets aan dit kabinet, integendeel, ze laten het gewoon gaan. 700 tot 800 bewoners in Nederland erbij terwijl er voor eigen bewoners geen huis is te krijgen. Hieruit blijkt maar weer dat voor de achterban van het kabinet de overlast niet geldt maar het verdienmodel. En wanneer je Rutte daarmee zou confronteren komt hij weer met dat slappe geouwehoer dat hij het verre van zich werpt, er (zogenaamd) er alles aan probeert te doen en dat hij met handen en voeten gebonden is. Maar eens wat terugdraaien wat in Brussel is getekend? Ho maar!
Rutte en consorten laten het lopen en daarmee laten ze ons als oorspronkelijke bevolking compleet in de stront zakken.
In de achterkamertjes in Brussel is al lang besloten de omvolking te versnellen.
""Eerst proberen we wat, is er niet teveel weerstand, dan gaan we steeds verder"".
Ik ben zelf anders gaan denken over dit hele asielbeleid, want je kan wel blijven denken dat Rutte dit in Brussel op zal moeten lossen, want dat geeft hij zelf toch aan?
Maar dat gaat helemaal niet gebeuren, want ondertussen ben ik er vrij zeker van dat het juist Rutte is die dit beleid bedacht heeft en met straffe hand uitvoert, hij krijgt het er alleen niet in alle andere EU lidstaten er doorheen gejaagd omdat daar net wat minder fanatieke of geen young global leaders aan de daadwerkelijke knoppen zitten.
VVD66CDACU zit er alleen nog hier om de boel verder te destabiliseren, einde tijdperk Balkenende had ik nog wel iets van dat het nog wel wat kon worden met Nederland als zelfstandig soeverein land binnen de EU.
Na 13 jaar Rutte weet ik dat het land ten dode is opgeschreven, Rutte stuurt Nederland alleen nog maar bij naar een tijdperk met de koers dat alleen de EU ons nog kan redden.
@BadPatNL | 22-05-23 | 14:10:
Zou zomaar eens zo kunnen zijn, dat het bewust wordt gedaan dat Nederland stuk moet.
@Jan, Leiden | 22-05-23 | 14:12:
Nederland is al stuk al jaren.
@pegaje | 22-05-23 | 14:16:
Het kan altijd nog weer erger....
Dat er niet gebouwd kan worden en asielzoekers geen woning kunnen krijgen is gewoon ontmoedigingsbeleid van eric hoe meer hoe beter van der burg, snap dat nou mensen..
Gisteren was een vrouw van een of andere Gemeente, de huizen voor asielzoekers waren opgeleverd, moest van het Rijk. De vrouw schaamde zich gewoon. Niet voor eigen mensen, zei ze nog.
@gato | 22-05-23 | 14:20:
Het Rijk:
twitter.com/Gerard1945X/status/165992...
@chausson61 | 22-05-23 | 16:59: Pijnlijk dit.
Heeft de asielindustrie een milieuvergunning of MER?
We doen toch even aan factchecking:
www.coa.nl/nl/lijst/het-waar-dat-alle...
Dus 1 op de 10 Henken of Ingrids moeten langer wachten en 9 van de 10 krijgen even snel een huurwoning (of even langzaam) als altijd al.
Allemaal de schuld van de buitenlanders!!1!
Ja, voor feiten moet je bij het COA zijn..
Statushouder is vaak een tijdelijke status. Maar hé.
Hahaha, dit geloof zelfs jij niet. Toch?
Autochtonen staan gemiddeld 14 jaar op de wachtlijst voor een sociale huurwoning waar statushouders binnen 14 weken gehuisvest moeten worden, maar het is allemaal niet waar natuurlijk.
@Sinterbikske | 22-05-23 | 13:47:
Wilde je zeggen dat het leugens zijn?
".... gemiddeld 14 jaar op de wachtlijst voor een sociale huurwoning waar asielzoekers binnen 14 weken....."
Als er 10 asielzoekers op de lijst staan en 1000 anderen, kan dit inderdaad het gevolg zijn. Maar het is dus *niet* zo dat alle woningen naar asielzoekers gaan.
Wilders deed daar een sluw rekentrucje voor, qua Zoetermeer. Hij nam het verschil in huizen toegewezen minus huizen verlaten in de sociale huur en matchte dat aan het aantal asielzoekers dat een woning kreeg. Toen leek het opeens dat alle "nieuwe" woningen naar asielzoekers gingen. Het was alleen niet waar.
En zo naait rechts je een oor aan.
ALMERE – De bijna 60.000 Almeerders die bij Woningnet staan ingeschreven voor een huurwoning zijn zo goed als kansloos om een woning te krijgen. De huurwoningen worden de komende maanden, en misschien wel jaren, toegewezen aan specifieke aandachtsgroepen, waaronder statushouders.
www.almeredezeweek.nl/nieuws/wonen/56...
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 13:49:
Ja dat zijn grove leugens.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 13:49: Je bent wel erg op de Leo Lucassen toer zo.
#KickOutKabinet
Wij van WC-Eend... Dat zou ik ook zeggen als ik het COA was.
@Wattman | 22-05-23 | 13:49:
"aan specifieke aandachtsgroepen, waaronder statushouders"
Waaronder is hier het sleutelwoordje. De rest gaat naar andere stumperds.
@Motorkater | 22-05-23 | 13:51: dan mag je ook zeggen; ik zou het kabinet wel op zijn gezicht willen staan,is niet strafbaar blijkt.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 13:49: Wij van het COA….
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 13:49: Ja, dat zijn leugens. Dat durf ik inderdaad wel te zeggen. Zie het Almeerse voorbeeld van @Wattman bijvoorbeeld. En dat is in vrijwel iedere gemeente zo.
Ha, de Lange Houtstraat heeft weer wat rondgestuurd. Overschrijven en vermenigvuldigen, jongelui.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 13:49: ja, se huidige coalitie doet niks fout: Huizentekort, Groningen, toeslagen etc
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 13:53:
Tuurlijk, huizen genoeg in Nederland. Laten we er 200.000 netto per jaar binnen halen, wat een makkie.
Dit gaat helemaal fout en de leugens zullen het niet veel langer kunnen verhullen.
Natuurlijk schrijft het COA dat, het gaat om hun verdienmodel dat beschermd moet worden. COA is wat dat betreft net zo betrouwbaar als het vuil waarvoor ze ingezet worden.
@Wattman | 22-05-23 | 13:49:
Tjah, blijkbaar hebben kiezers van dit kabinet er baat bij in het verdienmodel van statushouders? En de rest van de bevolking hen aan hun reet zal roesten? Anders kan ik het niet verklaren?
@Zoelense Hobbyboer | 22-05-23 | 13:58:
Tsja. Als je uitgaat van leugens valt er verder weinig discussie meer te voeren. Dan zit je vertrouwen in de overheid ergens in het spectrum paranoia.
20 reacties (nu 21), wat doe je de mensen aan.
@Jan, Leiden | 22-05-23 | 14:02:
Stel dat je het voor korte termijn gewin doet, je bedrijf floreert als nooit tevoren omdat je in een asiel profiterende zaak zit.
Dan nog is het dom korte termijn denken want uiteindelijk ontwricht het de maatschappij zo dat niemand de dans zal ontspringen.
Links laat ze binnen , bedankt hoor.
@Wattman | 22-05-23 | 13:50:
Precies, net zoals het een leugen van de coa is om niet toe te geven dat het merendeel van die asielzoekers jonge mannen in vechtbare leeftijd is.
@Wattman | 22-05-23 | 14:06:
Ja, maar lange termijn boeit dat soort slag volk niet, komende generaties ook niet, ze willen nú cashen! Na hen de zondvloed?
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 13:49: hoezo? Een oor aannaaien? Helemaal geen tot een heel klein beetje maakt niets uit. Feit blijft dat er huizen gaan naar lieden die hier niet horen te zijn in plaats van onze eigen bevolking.
@Duwbak_Linda | 22-05-23 | 14:05:
Daarom, meteen gaat het weer los op van alles, maar niet op de stelling dat 9 van de 10 huizen nog steeds naar keurige Henken en Ingrids gaan en niet naar parasieten uit verre landen met onopgevoede kinderen of mannen in de vechtbare leeftijd met zondige gedachten over blonde dochters.
@Grachus | 22-05-23 | 14:36:
"Feit blijft dat er huizen gaan naar lieden die hier niet horen te zijn"
Ahaaaa... Dus de feiten maken niks uit? Of nu 100% naar asielzoekers gaat of 5%, in jouw ogen maken leugens daarover niets uit want het doel heiligt de middelen? Dan zijn we er weer.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 14:37: Of 9 van de 10 huizen naar keurige Henken en Ingrids gaan weten we niet.
@Beste_Landgenoten | 22-05-23 | 14:48: Ja, het is volkomen irrelevant. Ik snap jouw obsessie dan ook niet. Je denkt met Wilders uitspraak een punt te hebben dat er niet is.
@Duwbak_Linda | 22-05-23 | 14:50: hoogstwaarschijnlijk gaan ze naar de kinderen van statushouders van tien jaar geleden.
De correlatie tussen bevolkingsaanwas (komt al jarenlang grotendeels voor rekening van migratie) en woningtekort is natuurlijk overduidelijk. Als het niet de asielzoekers van nu zijn, dan wel de kinderen van de asielzoekers van toen, en overige gezinsherenigers. Dit ontkennen met een stupide infographic-videootje doet alleen een trol.
De verwachte bevolkingsgroei, die voor 75% voor rekening komt van migratie, vormt de basis van de raming voor de woningbehoefte. twitter.com/Gerard1945X/status/164893...
Misschien moeten de kinderen van Henk en Ingrid gewoon hun school afmaken, werk zoeken en sparen voor een 1e huis ipv wachten tot hun 40ste op een gesubsidieerde sociale huurhut.
Misschien hebben de kinderen van Henk en Ingrid wel een keurige baan als supermarkt medewerker. Waardoor ze niet ff €400.000,— kunnen neerleggen voor een huis.
Misschien zijn ze wel heel traditioneel. En is hij politieagent en zij verpleegkundige. Nou dan zijn ze mooi klaar want verdienen ze net genoeg om tot hun 45e bij een van de ouders te wonen. En sparen om een huis te kopen? De spaarrente is ca 5% lager dan de inflatie dus alles wat ze sparen verliezen ze alleen maar op
Misschien moet jij gewoon gaan emigreren. Om plaats te maken.
Kan wel merken dat het kindskopje achter je naam het enige is dat jou met kinderen verbindt.
@ZomaarEen | 22-05-23 | 13:50: En als je die spaarrente wilt incasseren moet je obligaties o.i.d. kopen en dan staat de fiscus klaar om over die beleggingen te cashen met een fictief rendement. Tel uit je verlies.
Maar Rutte heeft weer zo fijn vergaderd in Portugal. Is wel duidelijk waard zijn prioriteiten liggen. Niet bij de burgers van dit land, niet bij de asielzoekers, niet bij de gepensioneerden.
De gepensioneerden hebben niets te klagen: vroeg met pensioen, te weinig ingelegd, te veel uitgekeerd krijgen, beschermd voor de catastrofale gevolgen van de nieuwe pensioenwet, AOW zeer fors verhoogd, vastgoed voor een prikkie met royale overwaarde terwijl ze zelf schuld hebben aan de eerste instroom van asieleisers, het milieu naar de filistijnen hebben geholpen in de '60s en '70's (en nu huichelachtig 'aan de kleinkinderen denken'), de gasbel hebben verkwanseld en zo nog een rijtje. Nee, de gepensioneerden hebben weinig te klagen in dit land. Althans zolang ze zelfredzaam blijven.
@_pacman_ | 22-05-23 | 13:47: hear hear ddr66.
@_pacman_ | 22-05-23 | 13:47: Zakelijk hebben ze het inderdaad niet slecht gedaan
@_pacman_ | 22-05-23 | 13:47: hoe lang is de AOW stabiel gebleven, hie lang zijn de pensioenen niet geïndexeerd (behalve voor Kamerleden en oude queens)
@dathoujetoch | 22-05-23 | 13:59: De pensioenen zijn voor niemand geindexeerd, ook voor de jonge actieve deelnemers niet. En laat dat nou de doelgroep zijn die veel harder lijdt onder niet-indexeren dan de passieve deelnemers. Die pijn voel je alleen nog niet maar is onherroepelijk funest geweest voor je aanspraken.
Waar blijven de Mariniers ?
Keten mariniers,buurtvaders,oppas oma’s,deze idiote zaken moeten we niet willen,de Nederlandse wet handhaven door Nederlandse dienders ,de regels zijn er al.
Die bereiden de Oeki's voor op de bevrijding van de Krim.
Rutte = asielprobleemontkenner
Ach plek zat.
Vanmorgen op tv, 19 jarig meisje krijgt huis aangeboden in net gebouwde wijk.
Speciaal voor nieuwkomers.
Moeten er 400 mensen huisvesten.
Wethouder van die gemeente, wij hebben geen geld voor deze projecten.
De overheid heeft dit project betaald.
Daar gaat ons zuur verdiende geld.
Bijlage, hier huis te koop van 1969 €285.000,00
Ik ken verschillende syriers die regelmatig op vakantie gaan naar Syrie. En dat al jarenlang. Ergens snap ik dat niet.
Jawel hoor met zakgeld van prutte.
Ik snap het prima. Als ik ontdekte dat ik in een willekeurig land gratis geld, huis en onderhoud zou krijgen, ging ik daar ook heen. En ondertussen gewoon naar mijn echte land op vakantie, om daar het gratis geld uit te geven. Wie doet je wat.
Alleen krijgen wij het niet voor niets, dus ben ik maar in een land voor werk blijven hangen, waar de verhouding werk en inkomen vs. uitvreters wat gezonder is.
www.woninginzicht.nl/aanbod/te-huur#?... Midden Brabant precies 0 huizen te huur. 0 !
Die stelling van dK klopt volledig. Ons landje wordt vanzelf onbeschaafd en dan kappen we ermee.
Ben al enige tijd aan het uitzoeken wat revolutie nu precies betekent.
Veiligelanders, heet dat zo omdat zij de enige mensen zijn, die volkomen veilig in ons land kunnen rondlopen?
Ik doe maar een zelfjoris, spuugzat hiervan
Klik op het NSB uitroepteken bij je tegel.
@De_fluitlokker | 22-05-23 | 13:33: de nieuw socialitische beweging bestaat tegenwoordig uit de vereniging van dieven ,groene kmher en ddr66, dat zou u moeten kunnen weten.
Ik heb een plan: laten we keiharde eisen stellen aan woningen en bewoning illegaal verklaren indien er gas wordt gebruikt.
Vanaf zeg 2035.
U denkt: waanzin.
Ik denk: iedereen is bang en gaat dat snel doen.
Het begin is er, in 2024 mogen er in Duitsland geen gas of olie verwarmingsketels meer verkocht worden. Dat wordt een chaos.
@jan huppeldepup | 22-05-23 | 13:54: Ach, De Grote Sprong Voorwaarts.
@jan huppeldepup | 22-05-23 | 13:54: duitsers en gas was altijd al een discutabele combinatie
'Ik kom asiel aanvragen, ik kom uit Alger...' -- EXIT --
Het is dweilen met de kraan open .
Neem www.youtube.com/@PolitieVloggerJanWil...
Of www.youtube.com/@Boevenspotter
De hele dag bezig zijn met straatratten die hier alleen maar overlast veroorzaken.
Ik vind het knap dat ze kalm blijven en niet een Joris met de knuppel uitdelen.
In schoenen kun je niet wonen.
Geachte Kwazulu Natal Kweezieweethetooknie,
Uw aanvraag tot de status asiel is afgewezen. Hoewel u overtuigend heeft weten aan te tonen dat u in uw land van herkomst wordt vervolgd, en bij terugkeer zeer waarschijnlijk wordt bedreigd met marteling, opsluiting en mogelijk zelfs de doodstraf, ziet het college zich gedwongen uw aanvraag tot de status asiel af te wijzen. Dit omdat er te simpelweg weinig huizen worden gebouwd vanwege het klimaat en omdat Hugo de Jonge niets kan. Het is de schuld van de boeren, niet van Rutte. Wij hopen op uw begrip.
Dank voor uw sollicitatie. Helaas voor u hebben we geschiktere kandidaten voor de functie van case manager.
Met vriendelijke groeten,
HR COA
@Gebakschep | 22-05-23 | 13:42:
Geacht COA,
U heeft zojuist een iemand afgewezen die behoort tot een minderheid [he/man]. U gaat hier nog van horen. Vr.gr.etc.
Het is dat ik altijd moet werken en een eigen bedrijf heb, anders ging ik er toch eens een week voor zitten:
1) waar wonen de beleidsmakers en in een straal van hoeveel KM is er opvang/centra van hun woning?
2) hoeveel GL/D66/PVDA gemeenten hebben een centra en hoeveel vangen ze op?
3) hoeveel € gaan er naar GL/D66/PVDA'ers die vrienden hebben in gemeenteraden en die ineens pandjes verhuren voor heeeulll veeulll €
In Westerwolde was de PVV de grootste bij de verkiezingen. De burgemeester is D'66er. Go figure.
@Gladiator Fap | 22-05-23 | 13:29: Schiedam d666 5e partij, burgemeester d666.
De migratiegolf kost niet slechts belastinggeld.
Het vertroebelt onze normen en waarden in rap tempo.
Culturele spanning en frustratie is voel- en zichtbaar in scholen, op straat, in winkels en openbare gebouwen, op stations - noem maar op. Geen woningen, meer zorgkosten. Geen tradities, meer woke-bullshit.
Er wás een fragiele balans in onze maatschappij - die is volledig doorbroken in negatieve zin. Geen geld voor wegen, maar wel de weg vrij voor mensen die dit meer en meer afschrapen.
hear hear!
Mee eens. Wir schaffen das nicht.
-
Je kunt er bijna op wachten dat demense in Ter Apel het heft in eigen hand gaan nemen. Vermoedelijk start de aangekondigde burgeroorlog in Ter Apel.
Vanochtend: "'Groep jongens' terroriseert Wognum / Hoorn - politie doet niks". Wat denk je dat als Ter Apel in opstand komt. Dan staat de ME met militaire bijstand zo op stoep.
De bewoners van Ter Apel hebben veel geduld gehad. Waarom staat de MSM wel vooraan om verslag te doen als er in de zomer eens iemand buiten slaapt maar als er problemen zijn met asielzoekers dan zie je ze niet.
Polygoon stem opzetten doet.
"De Nederlandse bevolking groeide in 2022 met 227.000, twee keer zo hard als in 2021. Dat kwam vooral door migratie."
nos.nl/artikel/2476042-minister-de-jo...
"De vraag naar woningen is in 2022 fors toegenomen, vooral door migratie. Er was sprake van een verdubbeling van de bevolkingsgroei ten opzichte van het jaar er voor. En ook voor de komende jaren is de verwachting dat er door migratie sprake blijft van flinke bevolkingstoename."
www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/arti...
We noemen het gewoon migratie, dan is het goed. Migreert u mee?
Als we het woord "migratie" gaan vervangen voor "alles gratis". Dan komen we enigszins in de buurt van wat er speelt.
@Ommezwaai | 22-05-23 | 13:27: of omvolking
Voor mij is alles gerechtvaardigd om dat tegen te gaan, maar helaas ga ik er niet over.
@Ommezwaai | 22-05-23 | 13:27: migratis
En de Jonge komt er nu achter dat die 900000 woningen er waarschijnlijk niet bij komen voor 2030. Iets met immigratie en hoge bouwkosten. Dit had ik nou noooooooooit verwacht.
Niemand, echt niemand had dit kunnen voorzien...
@ChalinaRosa | 22-05-23 | 13:32:
Of 'ziende blind'
Of 'corrupt tot op het bot'
Er worden tegenwoordig ook al uithalers uit Ter Apel in de haven haven van Vlissingen aangehouden en niet omdat hij zijn lul uit zijn broek haalde: www.telegraaf.nl/nieuws/906730386/uit...
Robert Long heeft nog een leuk liedje gezongen voor mannen die hun kleine kameraad te onpas buiten hangen
www.youtube.com/watch?v=gMeLcdTuEqU
Ik moest denken aan "Mien":
"Van die lang behaarde vieze gore zwijnen
In 'n kamp en dan castreren
Nou dan zouden ze wel leren
En die hele rottroep zou wel gauw verdwijnen"
Maar dit is natuurlijk Cabaret,
en DAN mag het!
Nou zeggen 'ze' dat spreekwoorden altijd een flinke kern van waarheid hebben. Dat gezegd hebbende ben ik reuze benieuwd wanneer de wal 't schip nou eindelijk 's gaat keren.
Als het kalf verdronken is natuurlijk.
Als het kalf verdronken is, dempt men de put.
ha Pacman ;)
Als er een schaap over de dam is volgen er meer. Helaas gaat het hier om een oneindige stroom.
De beste stuurlui staan aan wal. Het schip 2de kamer is al zover afgedreven dat roepen zinloos is.
@Gebakschep | 22-05-23 | 13:25:
De wal zal het schip gaan keren..
Ik snap nog steeds niet waarom we gelukszoekers die zich misdragen hier nog laten blijven en zelfs in de asiel procedure laten zitten.Imho moet je je als asielzoeker voorbeeldig kunnen gedragen en misschien dat je één licht vergrijp nog wel door de vingers kunt zien maar imho meermaals gepakt worden op geweld of diefstal is gewoon asielprocedure stopzetten en in de cel afwachten tot je uitgezet bent. Niet meewerken? Dan blijf je gewoon langer zitten. Wil je land van herkomst niet meewerken? Dan maar hopen dat er een ander land is dat je op wil vangen en anders blijf je gewoon langer vast zitten. Als ze dat nu eens consequent zouden doen is de rotzooi zo afgelopen (en de instroom waarschijnlijk grootdeels opgedroogd). De rest los je dan op door geen nareizen meer toe te staan. Hele gezin in 1 keer asiel aanvraag bij gezamelijke aankomst of anders gewoon apart 1 voor 1. Liefst zelfs gewoon helemaal geen asiel meer voor lui die 3 of 4 veilige landen hebben doorkruist voordat ze hier aankomen.
Maar wij hebben o.a. D66, GL en de VVD niet te vergeten. Die zijn van pappen en nathouden.
Hoe kun je nou van die apothekers verwachten te weten dat het hier niet normaal is om te stelen, om vrouwen aan te randen, intimiderend gedrag te vertonen, mensen in de bek te spugen .....
Je vindt ze al op de mindere bouwplaatsen. Een beetje buiten 't zicht.
Het overgrote deel is analfabeet en heeft nog nooit gereedschap in de handen gehad, veel zijn verslaafd en/of hebben een zware persoonlijkheidsstoornis en/of zijn zeer zwak begaafd. Welke kloteklussen had u zoal in gedachten?
Jouw klusjesman verneukt anders wel mijn land egoïst. Misschien denk je er anders over als je klusjesman je dochter of vrouw naait: letterlijk en tegen hun zin.
Maakt niet uit, jij bent van je klote klusje af toch?
@_pacman_ | 22-05-23 | 13:19:
Iets met messen en/of geslachtdelen... Besnijdenisdokter dan maar? Die gaat overuren maken!
Als je kijkt naar hun eigen land kunnen ze vaak al de basics niet eens voor elkaar krijgen.... afval -> prullenbak
Ik verheug mij nu al op de beelden en de daaropvolgende commotie. Het hele asielbeleid is sinds de komst van van der Burgt alleen maar achteruit gegaan, ergens zal dat hem toch een keer de kop moeten gaan kosten maar tot die tijd in elk geval vermakelijke televisie.
Volgens de laatste cijfers van het CBS zijn er in totaal 32.000 daklozen in Nederland, onder wie duizenden jongeren. Hulpverleners signaleren dat het aantal toeneemt.22 Feb 2023
Tja.
„De vraag naar huisvesting groeit sterker dan verwacht, vooral door migratie”, concludeert De Jonge.
www.telegraaf.nl/nieuws/521309938/don...
Onze Einstein, Hugo, wordt ook wakker.
Sapperdeflap.
Reactie Kaag: "Iedereen die dit had kunnen voorzien verdient een Nobelprijs."
Hugo 'Kan Niets' de Jonge.??
Schrap lokale en landelijke regelgeving omtrent wonen hier en daar. Bijvoorbeeld maximaal inschrijvingen per adres. Met meer dan 3 verschillende achternamen probleem. Bijvoorbeeld een moeder met meisjesnaam, dochter met achternaam vader met inwonende schoonzoon met andere achternaam.
Zet ook een streep door de kostendelersnorm. Komen er weer voldoende woningen vrij.
Vroeger zou ik me er nog druk om maken. Tegenwoordig weet ik dat de enige oplossing is de boel te laten klappen. Als de mensen die op de partijen stemmen die dit beleid uitvoeren niet willen luisteren, dan moeten ze de gevolgen maar voelen. Maar dan wel naderhand niet bij mij komen janken. Je was gewaarschuwd, zit er maar op.
Precies. Vrij recent een huis in Hongarije gekocht. Die "jongeren" komen hier niet binnen, dus huizen genoeg voor een normale prijs en heb me nog nooit zo veilig gevoeld. Ik ga op afstand rustig zitten kijken hoe dit zich ontwikkelt.
Er zal echt geen naderhand komen. Zodra de demografische tijdbom zijn werk heeft gedaan zal iedereen die niet tijdig heeft kunnen wegkomen een afschuwelijk slavenbestaan krijgen om de import van geld te voorzien. Deze voortdurende immigratie zal door andere landen als een misdaad tegen de eigen bevolking worden beschouwd. En die kwalificatie is volkomen terecht.
Netjes opvangen alleen als er netjes integreert en men netjes een baan vindt (1FTE) en zichzelf netjes kan bedruipen na een bepaald aantal jaren. Redelijk toch?
Er zijn Europese landen die dit als uitgangspunten heeft en ook uitvoert. Alleen de heer Rutte zegt dat juridisch gezien Nederland dit niet kan doen. Dus we blijven pappen en nathouden.
Soestdijk staat gewoon leeg hoor
Paleis op de Dam groot deel van het jaar ook. Dump ze maar lekker in Amsterdam.
Nee hoor, wordt -vooral deze zomer weer- druk gebruikt.
@CLoVis | 22-05-23 | 14:30:
Soestdijk dat is.
Als die staatsecrataris ziet aankomen dat in juni mensen op straat slapen dan lijkt me het een goed plan het aanmeldcentrum voor asielzoekers te verplaatsen naar onze bijzondere gemeente Sint Eustatius.
Binnenhof, dicht bij de macht
“Ons beschaafde landje”
Misschien is dat het probleem..
Dat probleem lost zich nu langzaam aan vanzelf op.
En de VVD, die importeerde voort...
Prachtig!
Er stonden drie kruisen op Golgotha,
Maar de VVD, die importeerde voort.
Magdalena, Maria, Veronica,
Maar de VVD, die importeerde voort.
Straks voor hen en na-reizende familieleden (kuch) ook AOW en toeslagen daarop omdat men geen pensioen heeft.
Aan beiden zal men niet of nauwelijks bijgedragen. en de kosten hiervan zal over de bevolking omgeslagen worden.
Men zal het pas gaan benoemen als het een probleem wordt. Maar een probleem !! ... dat gaat het worden.
Dat is het al jaren lang
@nick666 | 22-05-23 | 13:15: alleen het probleem groeit exponentieel. Er komt straks een moment dat de hele verzorgingsstaat niet meer houdbaar is. Overigens moet je voor die tijd al weg zijn, want onze overheid zal in 1e instantie 100% communistisch gaan en alle vermogens bij de mensen wegroven.
@Grachus | 22-05-23 | 14:53:
Titel: Asielzoekers / import slopen verzorgingsstaat. (klinkt best wel ludiek)
De asieleisers zelf neem ik weinig kwalijk, zou hetzelfde doen. Toch wens ik ze slagregens en nachtvorst toe, om de walgelijke asielindustrie met de neus op de feiten te drukken. Het kan niet meer, stop met importeren.
VerhEUgd hier de vrijheid te genieten, in dit open tolerante land, om deze achthonderd nieuwe blije gezichtjes te mogen verwelkomen,
in de lusthof van de Unie.
Op hun mobieltjes noemen de smokkelaars Nederland het paradijs... mooi en De Jonge stelt vandaag zijn woningbouw weer 25% lager voor dit jaar.... waanzin wat hier gebeurt
Hallo jumbo en appie en de rest.
Etter (lat. pus), is een geelgroene of geelbruine vloeistof, die door het organisme gevormd wordt in de weefsels of in de lichaamsholten (borstholte, buikholte, neusbijholte, galblaas, enz.) als reactie op een door bacteriën veroorzaakte ontsteking. Deze soorten van bacteriën worden ook pyogene bacteriën genoemd.
Hou de boel bij elkaar mensen!
www.youtube.com/watch?v=4SeBmfbA0kU
@Wilfred Genee : kan dit vanavond behandeld worden?
Hahaha, ja gaaf, we zijn er mee bezig, EU bedrag hahaha, nee kan niet, met z’n allen, participatie, haha, nee Johan niet geneukt dit weekend hahaha.
@_pacman_ | 22-05-23 | 13:11: prima imitatie :)
Buiten slapen in juni. Dat noemen wij dus gewoon kamperen. De horror. Dat wens je je ergste vijand nog niet toe. Kamperen...
Niets mooier dan camperen. Vraag maar aan de Kapo.
Het is ook niet fijn. Maar ze hebben riant betaald en krijgen nu niet meteen onderdak. Dan hoor je van Linkse meisjes die je pleidooi steunen, maar die komen nooit hoi zeggen. Alleen overblijfmoeders en bejaarde vrijwilligers. Ieder met een houding als of ze als schoonmaker niet ondergeschikt aan je zijn.
Mensen die op de VVD stemmen haten Nederland!
Dan kunnen ze wel op d66, groenlinks of pvda gaan stemmen, maar dan haten ze Nederland ook.
@zwarte-string | 22-05-23 | 13:06: Volt! Vergeet Volt niet.
Ze zouden verplicht hun woning moeten opgeven voor asielzoekers.
behalve de subsidiemachine voor auto's en villa's en bedrijven met dividend. Of belastingvrijstelling voor bedrijven waarvan vvders in het bestuur zitten of veel aandelen hebben. Uber en Booking.
REAGEER OOK