Vleesetende bacterie vreet mensen op

Doe eens groep-A-streptokokken cadeau
Het vlees wordt natuurlijk minder heet gegeten dan opgediend en als het RIVM iets zegt is het over het algemeen precies andersom, maar er woekert kennelijk een vleesetende bacterie door mensenlijven. Misschien wel door het lichaam van uw buurvrouw, bij wie u vanochtend om 06.30 weer bent vertrokken, even voordat haar Johan thuis zou komen van nachtdienst. "Ziekenhuizen in heel het land hebben de afgelopen maanden vele honderden patiënten gezien met een longontsteking, bloedvergiftiging of ontstekingen van huid, gewrichten of botten. Allemaal symptomen van een infectie met de vleesetende bacterie." Oei, The Last of Us! RIVM heeft natuurlijk geen idee ("Waar de opmars van de bacterie door te verklaren is, is niet precies bekend") maar de cum laude-studenten Baudetologie weten gelukkig wél hoe het komt: DE PRIK. Wij weten alleen, dat als de oorlog komt, mogen we dan NIET bij Claudia?
Reaguursels
InloggenEen mijner buurvrouwen heeft een ernstige infectie met zo'n bacterie ternauwernood overleefd. Ze was wel 40 kilo kwijt en had grote open wonden over haar lichaam, 4 maanden ziekenhuis en nog een half jaar revalidatie-instituut. Ze beweegt nu als een hoogbejaarde en heeft een ongekende geestelijke verandering ondergaan, van levenslustig naar zwaar depressief. Is geen feest geweest voor haar.
Zou het komen omdat de hele wereld inmiddels naar Nederland komt? Cadeautje uit Verrelandië?
Net een onderzoeker op de radio. Door met name het coronabeleid is de natuurlijke resistentie van met name kinderen verzwakt waardoor meer waterpokken en hieraan gerelateerd de vleesetende bacterie.
Niemand heeft nog de olifant in de kamer benoemd: het feit dat steeds meer wetenschappelijke onderzoeken aantonen dat corona een cardiovasculaire ziekte is die ook je immuunsysteem sloopt, zelfs na een milde of zelfs asymptomatische infectie, en dat dit effect met elke infectie sterker wordt. Dit wordt echter angstvallig onder de pet gehouden, want als blijkt dat het besmettingsbeleid dit actief heeft gestimuleerd, zijn de rapen gaar.
Dat onder de pet houden lukt niet echt want je kunt het kennelijk nog gewoon lezen op facebook.
Is er ook een vet etende variant? Ik vraag het voor een vriend..
Kwam ook laatst zo'n patiënt tegen. Erg indrukwekkend. Zo iemand is doodziek en wordt letterlijk van binnen opgevreten. Met spoed naar OK en zo veel mogelijk proberen te saneren, maar zelfs met beste zorg is de mortaliteit torenhoog.
Goed, maar wie (welk segment) zijn het die er mee geconfronteerd worden:
naar geslacht, leeftijdsklasse, regio, stedelijkheid, herkomstland, inkomensklasse. Zo maar een stel vragen.
Man, 50, Utrecht, stad, Nederland sinds 15e eeuw, WO klasse … uitstekende persoonlijke verzorging, niet roken , niet drinken, 5x/wk sportschool … van fiets gereden door auto … kleine schaafwond, er start kleine infectie … maar anti-biotica werkt nauwelijks …. na 3 maanden hele kuit weggevreten.
Zoiets (segment) bedoel je?
De echte epidemie is toch wel het aantal mensen dat bij alles "schuld van de PRIK" roept.
Ja, was er maar iets wat we konden doen om die onduidelijkheid weg te nemen, zoals onderzoek doen...
De wetenschap is het er wel over eens dat je een afweersysteem niet op alle ziekes kan trainen. Als je het op de ene ziekte traint dan reageert het juist trager op andere ziektes. Het is dus altijd een afweging, er zijn nadelen en zie kunnen in sommige gevallen opwegen tegen de voordelen. We weten precies welke BSN welke batch van welk vaccin heeft gehad en onderzoek zo de mensheid verder helpen, maar helaas heeft er niemand financieel belang bij een dergelijk onderzoek. En dingen die geen vaccin of medicijn zijn (bijvoorbeeld voeding, vitamines, alcohol, etc.) word al helemaal weinig onderzoek naar gedaan. Zelfs corona is in Nederland voor zover ik weet nouwelijks onderzoek naar gedaan. De onderzoeken over verspreiding in vliegtuigen werden in het buitenland gedaan.
@ReyNemaattori | 15-05-23 | 13:45: je kunt toch je eigen onderzoek doen?
@W_F | 15-05-23 | 13:55: "De wetenschap is het er wel over eens dat je een afweersysteem niet op alle ziekes kan trainen"
Daar zou ik toch graag een bron van zien. Zover ik weet kan je lichaam voor elk mogelijke natuurlijke indringer antistoffen maken, maar waarom dat andere antistoffen zou afremmen zou ik raar vinden.
En we doen veel onderzoek, alleen er is een beperking in beschikbare middelen. Wat zou u precies onderzocht willen zien en waarom?
@ReyNemaattori | 15-05-23 | 13:45: Analogie: als ik roep dat kabouters bestaan, hoe moet je dan bewijzen dat ze níet bestaan? Logischer is het dat degene die zo'n weinig plausibele claim doet, die claim met bewijs ondersteunt.
De vraag is of de bacterie agressiever is geworden/gemuteerd is, of dat hij door andere factoren sneller invasief wordt. (Ik kan het artikel niet openen, wellicht staat het erin). Weet iemand dit?
Een streptokok kan immers milde huidontstekingen of 'een simpele keelontsteking' veroorzaken. Echter bij sommigen veroorzaakt dat een invasief beeld of een wond die groter wordt, of sepsis. Dat kan in principe bij elke infectie gebeuren, ook bij een blaasontsteking. Ook bij gezonde fitte mensen.
Er was al een relatie met waterpokken. Ik zie ook vaak mensen met huidontstekingen waarbij ik vermoed dat het een staphylo- of streptokok is. Daar maken mensen niks van, maar je kunt een ander wel besmetten.
Ga gewoon naar de dokter met infecties die niet overgaan.
www.rivm.nl/groep-a-streptokokkeninfe...
RIVM, geen Telegrof, maar toch.
@funda | 15-05-23 | 12:24:
Ja, dit ken ik wel. Geeft niet echt antwoord op de vraag.
@letopuwzaak | 15-05-23 | 12:31:
Voor het echte antwoord zul je dan een abbo op de T. moeten nemen.
@funda | 15-05-23 | 12:52:
'De Groep A Streptokok is een bacterie. Andere namen zijn GAS en roodvonkbacterie.
De bacterie kan bijvoorbeeld keelpijn geven, amandelontsteking, krentenbaard of roodvonk'.
Volgens mij is de reden van deze toename -dat het beloop ernstiger is- toch nagenoeg onbekend. Ik ga straks nog lezen wat de T. erover bericht:)
Dit is inderdaad duidelijk de schuld van cum laude-studenten Baudetologie en GeenStijl. Hoog tijd voor een verbod op beide!
Allemaal omdat we onze slachtvarkens de hele tijd antibiotica moesten geven. Krijg je resistentie. Handig hoor!
Goed onderbouwd verhaal.
En dat terwijl het antibiotica gebruik al tien jaar dalende is, men spreekt zelfs van een historisch laag gebruik.
Wat voor leugens lees ik hier , meer als 95% van onze varkens krijgt nooit antibiotica! Wat een nepnieuws , oh het is maar van bl!
Erger is dat er met het ACTA verdrag nu vlees de EU in mag komen onze hormoon en antibiotica regels niet op toegepast zijn. Ondanks alle problemen heb ik redelijk vertrouwen in de Nederlandse vlees producenten. Waar de supermarkten hun rommel vandaan halen heb ik een stuk minder vertrouwen. Met labels als "in Nederland verpakt" weet ik wel hoe laat het is: het enige Nederlandse is die stikker zelf.
De “vleesetende” bacterie heeft niets met vlees te maken.
De bacteriën zijn ons bovendien lichaamseigen, zitten zat in je keel en mond en bij een normaal werkend afweersysteem is er niets aan de hand. Wel als het in je bloed komt of in een wond.
Het vermoeden bestaat dat door de toename aan luchtweg infecties en griep sinds corona, we er toch sneller last van hebben. Een keerzijde van de anderhalve meter maatregel. Zo gaat dat in bacterieland.
Maar we gaan deze keer niks doen toch? Anders krijgen we oversterfte.
Preventief ruimen, werkte prima met varkenspest, vogelgriep en BSE.
Is hier sprake van een niet menselijk dier trouwens?
Een LITBBQ+ hyena?
Waarom bestaat het RIVM nog?
Komt allemaal met de landverhuizers mee.
Daar heb je ook de mooiste en meest enigmatische ziekten.
We moeten daar inclusiever over leren denken, want dat moeten we willen.
@De_fluitlokker | 15-05-23 | 11:54: Mij nit bekent evenwell.
@De_fluitlokker | 15-05-23 | 11:54: krasje, oppervlakkig meme, ik denk dat ik uw provincie niet 1 2 3 versta?
Zoals jij bent [BLACK KNIGHT: Right. I'll do you for that! ] al dat gezien hebbend, zou ik ook niet achterom kijken.? Wijs me de oorbanaan maar aan.
Gast wat heb jij geslikt?!
Ik heb wormen in de tuin!
Sorry, mijn schuld, ik heb vannacht zitten schijten in uw tuin.
Geef ze een boete!
@B_Roekvol | 15-05-23 | 11:51: Slechte gorilla-agriculture.
#GeenBanaan
Als ze maar geen stikstofstress hebben.
Niets om ons zorgen over te maken want onderzoek naar de oorzaken komt er toch niet volgens dit kabinet en het Rivm.
Op de site van het RIVM kan ik niets ontdekken. Ik ken wel iemand die eraan is overleden, dat ging bijzonder snel en het was voor corona. Was een gezonde vrouw van in de 40. Binnen 48 uur van gezond naar dood.
Yep. De streptokok is een killer. Meestal zijn ze op tijd met antibiotica maar soms te laat. Maar het is altijd een race tegen de klok. En uiteindelijk verliezen we het van het kreng. Maar dat kan nog jaren duren.
Gaat het om een en dezelfde variant? En hoe besmettelijk is deze? Wordt het weer tijd voor mondkapjes en anderhalve meter? Vragen, vragen...
Ja, een variant die de mens al sinds mensenheugenis bij zich draagt. Mondkapjes? Nee. Het is heel waarschijnlijk dat het kreng u en mij gaat vermoorden op hoge leeftijd.
Waarom? Dan heb je geen weerstand meer.
Typisch klok-en-klepel verhaal.
De term "vleesetende bacterie" wordt eigenlijk alleen maar gebruikt bij de bacteriestam die fasciitis necroticans veroorzaakt. Dit is vaak een A-streptokok, maar ook andere bacteriën kunnen dit veroorzaken.
En deze bacteriën kunnen inderdaad ook andere ziekten veroorzaken, maar om nou te zeggen dat er een vleesetende bacterie in de longen zit is feitelijk incorrect.
Ah, fascistisch, dus toch!
@sinterbikske, het WEF, dus toch!
De bacterie veroorzaakt bij de een keelpijn en bij de ander een invasieve wond. Streptokok veroorzaakt ook een aantal kinderziektes, we komen er dus wel mee in aanraking.
The Last of Us is met een schimmel, we hoeven dus niet bang te zijn.
Nou dat ik nog niet zo zeker
scientias.nl/wetenschappers-luiden-op...
Mensen wassen zich gewoon niet goed en vaak genoeg. En we moeten gas besparen toch? Er zijn ziekenhuizen die patienten verplichten voor opname zich thuis eerst 5 dagen met Hibiscrub in te smeren. Kennelijk niet alle ziekenhuizen.
Juist veel wassen verlaagt de weerstand.
@Zapata10 | 15-05-23 | 11:09: Rookaanslag of leverconditie?
Jaarlijkse bad is net niet voldoende om dat af te pellen.
Algemeen advies naar mijn beste weten: Geen aluminium in of op je lijf smeren. Pas aan dakgoot likken als je zeker weet dat het zink is.
(dagdosering niet overschrijden en neem bij bijwerkingen contact op met uw medisch professional)
@ Colin.Fart. Schrobben met normaal katoen. Niet met microvezeldoekjes!
Misschien kan het geen kwaad op mensen met een hele gave huid.
Maar met de ervaring die ik denk te hebben, zou ik mijn kind nooit met een microvezelwashandje oppoetsen.
Hibiscrub? Wat is er mis met een generieke glorix? Brengt me wel op het idee van de garagezeep. Wonderspul, benieuwd of er loodvrij zand inzit.
Er zijn ook veel bacterie etende bacterieën.
@Zapata10 | 15-05-23 | 11:09:
Als het gaat om de huidbacterie strep of staphylokok kun je die wel verminderen als je je wast met antibacteriele zeep. Sommigen zijn drager op de huid (veel mensen).
Kunnen we niet van de nood - de vleesetende bacterie - een deugd maken in de strijd tegen obesitas?
Dus vegetariërs hoeven niet bang te zijn?
Als ze zelf van groente gemaakt zijn is er geen reden tot zorg.
Daarom drink ik elke ochtend een warm glas cola
zonder prik
Je kunt beter een glas warme cola drinken.
Of je drinkt je glas cola warm.
I got it from the toilet seat
It jumped right up and grabbed my meat.
Why does it hurt when I pee?
youtu.be/ZmbxinvLONE
' Wij weten alleen, dat als de oorlog komt, mogen we dan NIET bij Claudia?'
Nee !! Claudia heeft pas ruimte voor u als haar dobbernegers (statushouders inmiddels) een woning van Hugo hebben gekregen. Goed nieuws: Deze worden gebouwd te 030-Gaza > Papendorp.
'Mochten er flexwoningen overblijven, dan wil het COA ze kopen voor statushouders'
Haal dat wordt ' mocht' er maar af. Het COA heeft diep zakken van uw centen en 'zal' kopen
www.dutchcabingroup.com/nieuws/18-01-...
Locatie:
www.google.com/maps/@52.0694127,5.075...
OpenAI heeft een Chinees lab gehackt.
And so it began!
Ik verwacht een actie van Extinction Rebellion tegen deze carnivore klootzakken! Geven deze bacteria dan helemaal niets om Moeder Aarde?!
Wordt wakker, eencelligen, en wordt veganistisch!
En straks weer een gesubsidieerde klaagzang dat vrouwen ondervertegenwoordigd zijn bij de slachtoffers.
Is er al onderzoek gedaan naar een causaal verband met het Eurovisie songfestival? Een paar flitsen gezien van het festijn op social media en het begon direct overal te jeuken.
Volgens twitter heeft de bacterie nu vrijspel gekregen door de vaccins. Je kan binnen 48 uur zo dood als een pier zijn.
Ik ben gevaccineerd. Het ga jullie g
@Duwbak_Linda | 15-05-23 | 10:55: hahahahaha
Dat kan inderdaad maar het heeft niets met vaccins te maken. 28 december 2017 kreeg ik griepverschijnselen, 1 januari 2018 lag ik aan de beademing in coma. Eenmaal ontwaakte streptokokken zijn super agressief. Kan iedereen overkomen. De arme Stonewall Jackson is het ook overkomen. (na een amputatie overigens)
Zelf ben ik immuun want ik heb als kind wormpjes gehad.
Die krijg je als je heel oud en begraven bent ook.
Tijd voor een lock-down
Ik zou die vleesetende bacteriën niet uitnodigen op ‘steak and blowjob day’.
Nu Corona en de apenpokken op hun retour zijn werd het wel tijd voor iets nieuws, je zou eens een dag zonder angst leven zeg.
Gewoon chloor drinken.
Hep dit al op Frontnieuws gestaan, anders geloof ik het niet?
In het algemeen heb ik de schurft aan FVD-uilenballen en volk wier doordenken op hol geslagen is (zgn. "komplotdenkers"). Dat is erg vervelend voor mij, want achteraf blijken ze dikwijls gelijk te hebben.
En waarin hebben zij 'gelijk' gekregen? Noem eens een voorbeeld
@MPdeH3 | 15-05-23 | 10:47:
Dat van die platte aarde is toch maar mooi waar gebleken!
@MPdeH3 | 15-05-23 | 10:47: Onder welke steen heb jij de afgelopen tijd gelegen?
Ben zelf voor een sobere opvang voor bacteriën
Het is een ontmoedigingsbeleid
Tegelijkertijd wil je niet dat ze in hongerstaking gaan
Bed bad en brood is wel het minste wat je voor ze kan doen toch?
@dasechtgeenstijl | 15-05-23 | 10:42: voor 52 euro per dag moet dat wel lukken.
2,35
Uitroken met gras.
Dan wachten we toch nog heel even de goed en compleet onderbouwde uitslag van het door het RIVM terstond opgezette en diepgravende onderzoek naar de oorzaak af? Dan zijn daar meteen de vragen van critici/Baudetjes door beantwoord. Toch? Toch?!?
Goed dat er eindelijk aandacht wordt besteed aan deze minderheid die al lange tijd met de nek wordt aangekeken, de kannibaal.
Tegen vleesetende bacteriën hebben ze toch de bacteriokaag ontwikkeld?
Middel erger dan kwaal?
Al miljoenen jaren heeft de natuur een zelfreinigend vermogen. Als er teveel konijnen/varkens/kippen zijn volgt er ook een ziekte, of honger. De individuen overleven niet allemaal, maar de soort wel, en sterker dan ervoor. Dat is de basis van de evolutietheorie dacht ik.
De aarde zoekt een equilibrium en er zijn te veel mensen nu.
Afrika met een geboortecijfer van 9+ ? Dat zijn een boel rubberbootjes de komende tijd
Ik vind het geen slecht idee na te gaan of ongeprikten (dus echt nooit een covid injectie ontvangen) zich uitsluiten. Why not?
Ik denk dat de enige juiste reactie is de veeteelt de nek om te draaien.
Eten ze ook bevers en katten?
Opvallend: in week 17 was er voor het eerst in jaren weer eens significante ondersterfte. En direct weer berichten over een nieuwe gezondheidscrisis?
Met al die obese mensen tegenwoordig is het een zegen dat er vleesetende bacteriën rondkruipen. Menig dikzak zal een zucht van verlichting slaken als hij zonder enige moeite vanzelf kilo's lichaamsgewicht kwijtraakt.
Ik kan niet wachten om geïnfecteerd te worden, maar ze laten me het ziekenhuis niet in.
The Last Of Us ging om een schimmel, maar goed.
Hee, dat is mijn slagroompizza met gekleurde hagelslag en kaassmikkels op de foto!
Ik ben absoluut geen Baudet aanhanger, maar het is toch geen gek idee om te checken of dit met de recente Corona pandemie te maken heeft gehad?
Corona was een virus, wat heeft dat met een bacterie te maken?
@Zeurders | 15-05-23 | 10:35: Mensen hebben door minder in contact te komen met andere mensen tijdens Corona wat minder weerstand opgebouwd. Zou toch niet vreemd zijn dat bacteriële infecties dan wat meer kans maken nu?
@Zeurders | 15-05-23 | 10:35: Verlaagde weerstand.
@Zeurders | 15-05-23 | 10:35: Onderdrukt immuunsysteem.
Het heeft wel iets met weerstand te maken ook.
'Door hoesten, niezen en praten komen kleine druppeltjes met de bacterie in de lucht. Mensen kunnen deze druppeltjes inademen en besmet raken. De kans op een ernstige infectie is groter tijdens of vlak na waterpokken of een luchtweginfectie, zoals griep.'
Al gaat dit over streptokokken, maar ik denk niet dat het anders werkt bij deze bacterie.
Juist bij een luchtweginfectie zoals verkoudheid of griep wordt de meest slapende streptokok die iedereen bij zich draagt wakker en veroorzaakt dan longontstekingen of andere ernstige aandoeningen. Daarom overlijden ouderen vaak aan longontsteking. Geen weerstand meer.
@Zapata10 | 15-05-23 | 10:54: De bacteriële infectie na een virale infectie is vaak een zogenaamde superinfectie die ontstaat doordat het lichaam door verzwakking niet meer in staat is om de bacterie, die je normaal gewoon bij je draagt, te onderdrukken.
En inderdaad, "a pneumonia is an old mans best friend"
Die vaccinatie-link kan overigens snel ontkracht worden. Ongevaccineerden krijgen deze bacterie dan niet, of heel veel minder. Absence of evidence is not evidence of absence.
Pcies, vraag alle patiënten om gun vacc. status... kleine moeite om de wappies de mond te snoeren toch.. of wordt de kans dat de wappies gelijk hebben een beetje te groot geacht?
Vleesetend? Wat een extreem-rechtse fascistische nazibacterie.
Je zou zeggen dat die bacteriën vegetarisch milieubewust zouden zijn
Normaal doen die bacteriën het gewoon met die half verteerde koe in je darmstelsel.
Maar als jij er alleen maar sla en soja ingooit moeten die bacteriën ook wat.
Trend van deze tijd om van alles aan elkaar te verbinden tot oorzaak en gevolg die geen causaal verband hebben.
Een politieman heeft iemand neergeschoten?
Discriminatie en racisme. Niet omdat degene een criminele daad heeft begaan.
Toename van bepaalde symptomen? Komt door "het vaccin" . Niet door een verzwakte weerstand.
En als dat wel zo is, dan is die weerstand natuurlijk verzwakt door hét vaccin...
Je kan zeggen wat je wil even los van die baudet knuppel, omdat die covid-vaccinatie zo recent was dien je dit soort dingen dus echt wel na te gaan hoeveel mensen dit krijgen ‘de prik’ wel gehad hebben en hoeveel niet. Is het evenredig, dan is er natuurlijk geen link. Onderzoeken kan nooit kwaad.
Ernst Kuipers zal wel weer 6 verschillende onderzoeken laten doen behalve een met deze opdracht. Kamervragen hierover worden dan weer niet beantwoord. Of na de verkiezingen.
Je onderzoekt alleen datgene wat plausibel is of waar je minstens van kunt verwachten dat er een kern van waarheid in zit. Niet elk wild idee van Baudet of andere wappies kun je gaan onderzoeken want daar zijn de mensen en het geld er niet voor, en evenmin de noodzaak.
@Hommel | 15-05-23 | 14:43: het uitvragen van de vaccinatiestatus is een kleine moeite, niet belastend... dus waarom niet...
Je importeert niet alleen inheemse culturen.
Met een beetje gain of function onderzoek moeten we het toch kunnen omzetten in een vet etende bacterie. Nu nog een goede locatie voor een lab vinden.
Kansen zien; daar gaat het om in het leven!
Ik denk dat mensenvlees steeds lekkerder wordt.
Misschien vanweg 'al voorgekruid'?
Bacterie-infecties zijn over het algemeen goed te behandelen met antibiotica. Zal dus niet zo’n vaart lopen.
Als ze niet resistent zijn wel. Vaak is het zoeken naar de juiste cocktail van antibiotica.
Mocht de antibiotica niet meer werken dan zijn er ook nog mRNA vaccins in ontwikkeling.
Nou, in de medische wereld bestaan wel degelijk grote zorgen over de resistentie tegen antibiotica en zelfs mrna vaccins.
De prik? Feit is wel dat door veel producten je immuunsysteem onder druk komt te staan. Ook na een inentingen moet je immuunsysteem weer even op gang komen. Ook bepaalde voedingsmiddelen en ziekteverwekkers maken je tijdelijk minder weerbaar. Tot slot is er ook wat aan te merken op de overdreven hygiëne die we tegenwoordig nastreven. Overdreven veel wassen tast je huid aan, het is ook al niet nodig om je aanrecht telkens te ontsmetten.
Kortom, er zit een kern van waarheid in de pleidooien van sommige mensen die op het tweetje reageren.
Kom niet bij je eten.
Komt gewoon door het buiten-de-deur-neuken. (let maar op)
Ja maar de overheid wilde toch meer handjes aan het bed?
Was er laatste geen kamerlid van de partij van de dieren die ook een vleesetende bacterie had?
Dat vond ik wel een typisch bericht.
Nee, ik denk dat je de Bioloog Freek Vonk bedoeld, die heeft larven in zijn been zitten.
www.youtube.com/watch?v=wNmho4TzgWk
'De 39-jarige Vestering schrijft dat ze vorig jaar werd getroffen door een infectie, veroorzaakt door een vleesetende bacterie. Ze werd daardoor plotseling levensbedreigend ziek, maar herstelde er ook weer goed van. Dat heeft haar naar eigen zeggen geleerd hoe belangrijk een goede gezondheid is'
nos.nl/l/2474351
@Keyboardspeler | 15-05-23 | 10:13: Jawel Leonie Vestering vd pvdd was als veganist getroffen door de vleesetende bacterie.
@Bankivahoen | 15-05-23 | 10:16: Oh, dus toch.... dank voor het bericht.
@Bankivahoen | 15-05-23 | 10:16: Ik snap die bacterie wel. Lekker hapje, die Leonie.
@laurentius
Inderdaad. Karma is a bitch. Lol!
Is gewoon de streptokokken A die ieder mens bij zich draagt. Het ding wordt actief als je weerstand minder is door griep of zo. Heeft mij vier weken coma met dubbele longontsteking opgeleverd een paar jaar geleden. Maar ik heb in ieder geval anti stoffen nu. Voor die ene soort. Er zijn wel vijftig verschillende streptokokken stammen dus ik heb nog even te gaan.
Door het heen-en-weer gereis van en naar alle exotische landen en hier verblijvende mensen neemt de kans op allerlei besmettingen behoorlijk toe.
Heeft Roos Vonk toch gelijk, dat vleeseters niet te controleren agressievelingen zijn.
IK vind dat vleesetende bacteriën zouden moeten overwegen een veganistische levensstijl te adopteren.
Dit treft vooral vegetariërs.
En Claudia mag ook niet bij mij. Bij een vleesetende bacterie maak ik nog wel kans maar tegen acute suïcidale depressie is niets opgewassen.
REAGEER OOK