Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

JAA. Zelensky onderweg naar NE-DER-LAND-JE

Is die Tweede Wereldoorlog toch nog ergens goed voor

Mensen kinderen wat een fantastisch nieuws zo op de valreep voor 4 mei. Volodymyr Zelensky, bekend van tv, is onderweg naar Nederland. Die wil natuurlijk ook een half uur in de rij gaan staan voor een stukje TikTok-appeltaart, een paar tulpen vertrappen in de Keukenhof en een selfie nemen met Jutta. Overmorgen in de Telegraaf een diepte-interview van een medewerkster van een restaurant die net even zat te masturberen toen de Grote Zelensky met het voltallige personeel op de foto ging en volgende week zijn we het allemaal weer vergeten. Verwachte aankomst volgens Menno Swart (en die kan het weten) om 22u15, live volgen daarrrr (niet op klikken als u Russische drones bestuurt svp). 
UPDATE: Speech morgen in Den Haag, aldus Nieuwsuur
UPDATE: Geland!

UPDATE - Eerste vrouwelijke premier Nederland is er niet bij

Social
Social

Duurt lang!

Social

Reaguursels

Inloggen

Weten jullie niet maar Zelensky is ruim een kop groter dan Sander Schimmeldinges.

Conan de Rabarber | 04-05-23 | 09:33

Deze tweet van CvdP is ‘klein’ en geeft ook aan dat ze niet zo goed in de geschiedenis zit. Het ls helemaal niet zo’n gek idee om Zelensky vandaag een rede te laten houden.

Lopendbuffet | 04-05-23 | 09:16 | 2

De geschiedenis is rete complex zeker als het geloofselement er ook nog eens in betrokken wordt, dus tsja,maar willen we nou eigenlijk in Oekraïne, gewoon vrede, niet meer dat vermalen van jongens aan beide kanten.

Rene strijland260746 | 04-05-23 | 09:24

Psies. Dit kost haar zeker de helft van haar virtuele zeteltjes.

Conan de Rabarber | 04-05-23 | 09:34

Even een weekje pers op volle toeren voor Zelensky. Even de politieke poppetjes weer dezelfde kant op krijgen voor steun. Heeft niks met onze dodenherdenking te maken dit bezoek. Het is gewoon ongelukkig gekozen zoals Carline zegt. Maar Zelenski is gewoon welkom en heeft nu eenmaal niet grote gaten in zijn agenda. Maar als het een echte politicus is zal die wel lekker inhaken op onze 4 en 5 mei.

Ik hoop alleen niet dat hij ongeschoren met zijn groene tshirtje een preek gaat houden die hij niet zelf geschreven heeft. En die geel blauwe vlag hoeft ook niet half stok op de achtergrond van die preek

Als ik de EU vlag, de UKR vlag en de NL vlag tegelijk half stok zie in het nieuws vandaag dan verklaar ik dit land stuk. Ik heb zelf alleen de NL vlag halfstok vandaag. Net als Caroline.

sjef-van-iekel | 04-05-23 | 09:15 | 1

U vergeet nog één vlag te vermelden: de Marokkaanse.

bisbisbis | 04-05-23 | 09:34

Doodvallen over omgekeerde vlagen, want geen respect voor de Nederlandse gevallenen.
Maar wel een staatshoofd toejuichen van een land waar nazisme nog volop meedoet, en dan hebben we het nog niet eens over de rol die het in de 2e wereldoorlog speelde.
Wie is hier nu populistisch bezig!

Nico1000 | 04-05-23 | 09:00 | 5

@Après toi | 04-05-23 | 09:13: Wel een compleet corrupte.

dathoujetoch | 04-05-23 | 09:16

Apre.....
Blijkbaar is de discussie van de laatste 25 jaar over "herdenken" en wie daarbij aanwezig kan zijn aan je voorbij gegaan

Nico1000 | 04-05-23 | 09:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Neem aan dat Zelenski toch vooral als jood bij de 4 mei herdenking aanwezig is in ons brave bureaucratische landje die zo behulpzaam was bij het transport etc.
Sowieso heeft het Oekraïense conflict een sterk Joods element in zich zowel in de Duitse opstelling, verantwoordelijk voor de uitroeing van 3 miljoen Oekraïense joden, de Amerikaanse opstelling waar het Joodse electoraat aandringt en aandrong op steun van Oekraïne mede door de historische traditioneel Joodse geschiedenis etc etc.
Dus ja hoe moeten we Zelenski s bezoek nou zien?
Goedkope emotie retoriek van Rutte?
Op de een of andere manier heeft van der Plas ergens wel gelijk.
Rutte loopt veel te veel te manipuleren, zie ook dat drama bezoek aan Meloni ivm asielzoekers.
Rutte is een drama queen aan het worden, zie optreden Groningen, zonder echt iets klaar te maken.
Zo moeilijk zijn al die zogenaamde NL crisissen niet

Rene strijland260746 | 04-05-23 | 08:41 | 6

@Ikblijfnietstil | 04-05-23 | 08:55: de definitie van de doden herdenking wordt elk jaar opgerekt om allerlei deug redenen. Zo moeten we Marokkanen dankbaar zijn dat ze ons bevrijd hebben in 1945. Dat lientje daar niet aan meedoet, siert haar.

Ride_On | 04-05-23 | 09:18

@Ikblijfnietstil | 04-05-23 | 08:55: flauw hoor. We herdenken ook moffen en mocro's tegenwoordig. Dus dat 'gesneuveld voor vrede', laat dat maar weg.

sjef-van-iekel | 04-05-23 | 09:24

Mooi geobserveerd.

Zomaarwat | 04-05-23 | 09:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een gaaf land.

Het weerhaakje over de ongekeerde vlaggen lijkt eindelijk geplant. En maar sjorren, de hufters.

Dat Nederland én de boeren worden gedupeerd, interesseert de huilenden geen moer, want huil huil huil verdriet en Caroline huil huil boze ongevoelige vrouw en zo.

Dat een omgekeerde vlag geen verbrande vlag is maar juist een eerbetoon aan Nederland, maar dan protesterend, daar gaan de zelfbenoemde oneindig huilende slachtoffers huilend en schreeuwend en nog meer jankend aan voorbij. Want f*ck Nederland, ík heb verdriet en ík wil bepalen hoe jíj je daarom moet gedragen. Ik. Ik. Ik.

Hinderlijk, zou Judeska zeggen.

Zomaarwat | 04-05-23 | 08:27 | 2

Wat een huilstuk. Wanneer emigreer je?

matatwork | 04-05-23 | 08:35

@matatwork | 04-05-23 | 08:35: Ik huil niet want ik weet hoe gevoelig dat ligt, dat monopolie ligt bij jullie. Net als mensen wegwensen. En geweld by the way. ‘ scheet laat *

Zomaarwat | 04-05-23 | 08:43

Gewoon een beleefdheidsbezoek om Nederland te bedanken voor het leegmaken van onze arsenalen.
„ In this video we pull together an exclusive interview and examine which Ukrainian units have been issued the Dutch C7s.”

Heeft onze infanterie straks zelf nog geweren over?
Zie: m.youtube.com/watch?v=mmnAfFSoJ8c&...

theo-is-dood | 04-05-23 | 08:21 | 1

Timing is propagandistisch.

En voor een land dat beroemd is voor zijn welig tierende einsatzgruppen ook wel enorm genant.

Herdenken we slachtoffers onder die einsatzgruppen ook? We zijn immers zo ruimdenkend.

Zomaarwat | 04-05-23 | 08:32

Heeft Rutte hem ook de lege vakken van Appie laten zien.

gato | 04-05-23 | 08:05

Wat een stáátsman toch, die Rutte.

* kuch *

Zomaarwat | 04-05-23 | 07:54 | 4

@Smoelensmid | 04-05-23 | 08:00: Ze zijn denk ik inwisselbaar. Zolang ze meelopen en geen verzet bieden tegen europerikelen, CO2-bestrijdingsgidsland, stikstofprobleemgelover, immigratiedrama etc maakt het niet uit welke pias bij de kruisjes tekent.

En bij het kartel zitten louter kruisjestekenaars.

Zomaarwat | 04-05-23 | 08:20

@Smoelensmid | 04-05-23 | 08:00: Ik zit net te denken maar die vraag beantwoorden is niet te doen. Opvolger van Poetin? Van Biden? Van Trump? Van Xi? Weinig zinnigs over te zeggen. Van Macron? Het machtscentrum in Nederland is voor mijn gevoel door Rutte wel intellectueel verarmt en bestaat louter uit meelopers. Vandaar mijn wanhoop. En Rutte vind ik, op persoonlijke titel, een verrader die staatsman speelt. Hij is te stom en te zwak om níét te verraden. Met staatsman associeer ik de kruiper niet in ieder geval.

Zomaarwat | 04-05-23 | 08:38
▼ 1 antwoord verborgen

Ook hier in de reacties is ruimschoots aangetoond dat de Tweet van Plas doel heeft geraakt bij haar doelgroep, de oude verontwaardigde boomers. Die niks moeten hebben van buitenland, Oekraïne en Zelenski want die zou maar een puppet zijn van de Amerikaanse olie zoekende zoon Hunter Biden. Kortom de hele rechtste latente pro Poetin fanclub van voorheen, maar die nu heel even "genuanceerd" kijkt naar deze oorlog die uiteraard alleen maar verliezers kent en vooral waar twee vechten ook twee schuld hebben dus niet onze oorlog daar in de achtertuin van de Russische beer.

En dan ook nog onze herdenking! Herdenking van die andere oorlog, waarin gelukkig buitenlanders onze vrijheidsstrijd steunden met wapens, geld en soldaten. Die stierven voor onze vrijheid van meningsuiting die hier zo duidelijk wordt gebruikt, zo lees ik dan weer. Plas heeft geen historisch besef geloof ik, maar dat past ook weer naadloos bij haar achterban die daarvoor ook geen enkele interesse lijkt te hebben.

Beste_Landgenoten | 04-05-23 | 07:49 | 11

@Après toi | 04-05-23 | 09:02: aldus het propaganda offensief. Geen werk vandaag?

dathoujetoch | 04-05-23 | 09:05
-weggejorist-
Ride_On | 04-05-23 | 09:26
▼ 8 antwoorden verborgen

Caroline slaat de spijker weer op zn kop. Blijkbaar mag je 'Ons' niet meer roepen van vele reaguurders en is opkomen voor 'Ons' al helemaal een extreem rechtse gen.

klaverboerdenham | 04-05-23 | 07:48 | 12

@Spie | 04-05-23 | 08:22:
Lees Anthony Beevor daar maar eens over. Zonder die hulp had Rusland nooit in Berlijn kunnen staan. Lend Lease was essentieel. Gigantische hoeveelheden trucks en graan bijvoorbeeld. De Amerikaanse tekst op de zakken graan werden door de Sovjets overgeprint. De hulp aan de Russen was eenrichtingsverkeer, want Stalin wilde maar één ding, zoveel mogelijk van Europa inpikken. Daartoe loog en bedroog hij zijn bondgenoten in Jalta.

Beste_Landgenoten | 04-05-23 | 08:30

@Beste_Landgenoten | 04-05-23 | 08:30: Het hielp zeker, maar daarzonder had Hitler het ook verloren, hoor. Net als Napoleon en menig andere tegenstander voor Nappie (denk aan Polen-Litouwen, de Zweden en de Turken) verkijkt men zich steeds weer op de enorme omvang van het land en op de onverzettelijkheid van de Russen. Dat gaat Oekraïne - en daarmee ook het Westen - nog ervaren. De Russische economie draait heel behoorlijk, de wapenvoorraden zijn zeer omvangrijk, men heeft vrijwel alle grondstoffen in het eigen land, waaronder veel grondstoffen waar de wereld absoluut niet zonder kan en bovendien een groot aantal partners die gewoon economisch en/of in politiek opzicht niet zonder Rusland kunnen overleven en die bovendien eindelijk hun kans zien om het gehate westen (kolonialisme!) een hak te kunnen zetten en de impopulaire, enige grootmacht USA de voet dwars te kunnen zetten. Kortom: dit gaat het westen grandioos verliezen en hoe langer het koppig volhardt, hoe groter de val en de schade zal zijn.

Spie | 04-05-23 | 09:04

@Spie | 04-05-23 | 09:04:
"Kortom: dit gaat het westen grandioos verliezen en hoe langer het koppig volhardt, hoe groter de val en de schade zal zijn."

Het lijkt wel alsof je erop hoopt. Kolonialisme, dat is nou exact wat Rusland al honderd jaar in de praktijk brengt. Even een aardig feit: De Russen die nu sterven in de blubber van Oekraine, dat zijn vrijwel alleen etnische minderheden uit de Kaukasus en Siberie. Poetin is ook nog eens een racist, hij laat zijn tweederangs landgenoten sterven, en laat de Moskovieten zoveel mogelijk ongedeerd, omdat hij hun steun nodig heeft.

Dat Rusland een groot land is, met veel grondstoffen erken ik ook, evenals dat het een lange strijd kan aangaan, maar niet zonder enorme schade aan het eigen land. Aardig wel, dat je erkent dat dit een titanenstrijd zal worden, tussen een op de westerse ondergang gebrande Poetin en een steeds vastberadener wordend westen, dat zich heel langzaam realiseert wat er op het spel staat. Bij GS zijn ze daarover nog lang niet wakker.

Beste_Landgenoten | 04-05-23 | 09:25
▼ 9 antwoorden verborgen

Onnozel gedoe van Caroline.

panthoseen | 04-05-23 | 07:40 | 3

Ja, dat vind ik ook.
Maar misschien heeft ze gewoon een dagje vrij nodig.

guldenmiddenweg | 04-05-23 | 07:45

Precies.

Zomaarwat | 04-05-23 | 07:52

Waarom toch die behoefte om over elk onnozel onderwerp een ‘tweet’ de wereld in te slingeren? Is dat de manier om als politicus relevant te blijven ? Dit is Wethouder Hekking gedrag.

theo-is-dood | 04-05-23 | 08:12

Wat moet die Clown hier,komt zeker weer een financiele bijdrage vragen.

george1958 | 04-05-23 | 07:38 | 1

Zie je concurrentie voor al die toeslagen die je zelf ontvangt?

blendedperfection | 04-05-23 | 08:02

"En dit is het luikje waar putin straks zijn stamppot bruine bonen met spekjes door krijgt."

Sqbar | 04-05-23 | 07:35

Gaat 'ie weer met z'n snikkel piano spelen?

Tom Hagen | 04-05-23 | 07:22 | 1

Vind ik toch zo knap dat hij dát ook al kan! Kon mijn man dat ook maar. Lukt dat uw idool, Thierry Baudet (die lul die piano speelt) ook denkt u?

BenZen | 04-05-23 | 08:47

Bekende truuk: bij binnenlandse problemen zoek je afleiding in het buitenland.

Nichtsneues | 04-05-23 | 07:22

Ik hoop dat Van der Plas ook nog een berichtje aan Putin stuurt voor een staakt het vuren op 4 mei. Het is wel onze nationale herdenking!

BobDobalina | 04-05-23 | 07:18
-weggejorist-
zoalsikhetzeg | 04-05-23 | 07:11 | 2

Kijk die Rotte eens verliefd zijn...

Nimm | 04-05-23 | 07:08

Er werd een naar woord voor Carolien gebruikt. Zij geeft een oprecht gezicht aan het niet aanwezig zijn. De dag is in mijn ogen ook misplaatst.

Pensinada | 04-05-23 | 06:57 | 4

@Beste_Landgenoten | 04-05-23 | 07:54:
De massacommunicatie van BBB is perfect! De aankomst op het Binnenhof in een tractor! Subliem, dat optreden haalde alle journaals

theo-is-dood | 04-05-23 | 08:15

4 mei is v.z.i.w. nog gewoon een werkdag. Ze slaat hier de plank volledig mis

Tom Aatje | 04-05-23 | 08:20
▼ 1 antwoord verborgen

Zelensky zal vast, na nauw overleg met Rutte & Co, in zijn toespraak een verband leggen tussen de oorlog van Oekraïne en Rusland en de 2e wereldoorlog waar Nederland ook al het braafste longetje van Hitler Duitsland was. Wij worden een oorlog(seconomie) ingerommeld en de prijs die straks betaald gaat worden is hoog! Alles wat Rutte & Co doen is propaganda om de macht te behouden!

Zemko | 04-05-23 | 06:54

Gisterennwas hij in Helsinki. Heel het centrum hermetisch afgesloten. Helikopterts straaljagers.... noem maar op.

halfvolle glas | 04-05-23 | 05:47

Beetje geneuzel van Caroline.

SterF... | 04-05-23 | 05:42 | 2

Nee

Wiezewalakristalix | 04-05-23 | 06:37

Echt niet. Volkomen over het paard getrokken heldenverering.

Nichtsneues | 04-05-23 | 07:20

Wat een fatsoensnazi is die Van der Plas toch ook.

RandyBiel | 04-05-23 | 05:34 | 2

U doet uw naam eer aan

klaverboerdenham | 04-05-23 | 07:50

Ze klinkt als een ambtenaar.

Après toi | 04-05-23 | 09:16

Die komt geld halen en Rutte heeft het hem lachend..

Alexander | 04-05-23 | 05:22 | 2

Rutte moet hem dan maar zijn eigen geld geven. Blijft raar, die voormalige pacifisten die defensie wilden afschaffen oorlogstaal zien uitslaan en die doen als Nederland een groot leger heeft terwijl ze dat zelf decennialang gesloopt hebben.

Nichtsneues | 04-05-23 | 07:24

@Nichtsneues | 04-05-23 | 07:24: precies! De gedaanteverwisseling van de Groenen in Duitsland is adembenemend, ronduit verbijsterend! En ondertussen glijden we in het westen onweerstaanbaar richting een gigantische recessie en is de westerse politiek druk bezig ons een oorlog met Rusland en als het even kan ook nog China in te rommelen.

Spie | 04-05-23 | 08:53

Dodenherdenking op 4 Mei is voor alle gevallenen WWII en bevrijdingsdag op 5 Mei voor de bevrijding van Nederland, voor Nederlands Indie is dat 15 Augustus. Het staatsbezoek is hierdoor ietwat onhandig gepland, maar officieus kan dhr. Zylenski uiteraard prima aanwezig zijn.

Dit geld ook voor vertegenwoordigers van Duitsland welke de laatste jaren ook aanwezig zijn op deze belangrijke datums. WWII is voorbij en oorlog willen we nooit meer... vandaar.

Unsinkable-Sam | 04-05-23 | 04:51 | 2

Oorlog willen we niet meer? We zijn in oorlog Sam... #stopthewar

De paus | 04-05-23 | 05:56

@De paus | 04-05-23 | 05:56:
Idd, stop the war. Die oorlog kan over 5 minuten gestopt zijn als Poetin gewoon al zijn troepen terug trekt. Het leven is zo simpel

Tom Aatje | 04-05-23 | 08:21

Ah! Zylenski de flappentapper is weer op bezoek. Prachtig hoe kneuterig ons landgenootjes zijn als het gaat om de 4 miljoen die uitgegeven werd aan ons hare majesteit en consorten. 4 miljoen voor een landelijk party. Heel het land was in rep en roer, alle grote tv shows pakten groots uit: zo kon het toch niet langer meer doorgaan etc, de verontwaardiging! Maar na de 1.5 miljard staat nu weer 2 5 miljard klaar oftewel 2500 miljoen voor Oekraïne.. www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2... maar geen haan die ernaar kraait...

staples | 04-05-23 | 04:26 | 2

Ik wil dit niet, maar ik kan het niet tegen houden.

Gervano | 04-05-23 | 07:01

Die 4 miljoen lijkt heel wat maar de straten waren voor het eerst mooi schoon. Verder helemaal eens met u.

Pensinada | 04-05-23 | 07:03

Wat een rare oproep bij die laatste twitterlink: Schiet op Volodymyr.

Verbandmeester | 04-05-23 | 04:00 | 2

Wappies gonna wap..

Allemaal de schult fan Joe Biden.. CIA.. Nortstream was een samuswering (Ook al spreken de feiten iedere keer weer, geheel anders). Stont op feesboek en RT.. Etc. etc.

Het Dunning Kruger effect, a/h werk. De internet schreeuw fabriek.

Nederlandop1 | 04-05-23 | 06:49

@Nederlandop1 | 04-05-23 | 06:49: ahh we hebben een doomsday wappie.
orakels zeggen dat iets niet zo is dan nichts im Frage trekken Propaganda als bijbel

patrick023 | 04-05-23 | 08:18

Boerenmevrouw is een Dame.

Goenta smokkelt kammerraad binnen alsof hij de gristussis.
Reich divideert de verwerpers van bevochten vrijheid en de nationaal getrouwen.

Meest fidele mensen zijn niet persé de lui die panies de faćade ophouwen.
Reich EU draagt mede schuld aan de escalatie van ome Putje en clown peZtilensky.

Poppenkast dom, dit gekrakeel is eenl provocatieve nastamplaars. Niet anders door verstampte gezichten aan te zien dan over lijken te gaan om oekie te includeren. Hubris en expansionisme zijn ook dure woorden.

Ik, die niemand ben, en zeker niet legioen, verzoek dringend ook Putin in de gelegenheid te stellen de te openen corridor te benutten teneinde zich in dehaag aan te sluiten bij de reeds aanwezige daders en zich collectief te vervoegen aan het internationaalhof voor de missie "lick door".

Hardleers baksel, mens.

hallevvezool | 04-05-23 | 03:01 | 2

Kijk. Dit is het nieuwe 'de koe is gemolken'.
Geflapstaart: u is geen AI. Wellicht wel AA maar wie niet na jaren van onderdrukking.
U is geen AI want AI maakt geen spelfouten en volgt als een Japanse Geisha het narratief. In deze tijd van chatbots, trollen en AI scripts zou GeenStijl wel eens de huisregels mogen updaten en wat coulanter zijn jegens menselijke vulgarismen vol spelfouten ipv de legerlaarzen te laten klakken na het klikken van taalnazi's.
Het gaat echt ergens over in deze waanzinnige tijden.

keestelpro | 04-05-23 | 03:15

@keestelpro | 04-05-23 | 03:15: De tekst komt op mij over als dat ene album van David Bowie. Daar ging hij zijn liedteksten ook vrijwillig door elkaar husselen om eens te experimenteren met woorden. Om te zien of er dan nog steeds een samenhangend deuntje was.

Verbandmeester | 04-05-23 | 03:56

Onze NATIONALE dodenherdenking begint stilaan een PR-moment te worden voor alles en iedereen, behalve voor de dappere autochtone Nederlanders die gevochten hebben en gestorven zijn voor de veiligheid of bevrijding van ons land. Slechte beurt voor Rutte.

-PR- | 04-05-23 | 02:19

Lijf erbij, EU provider.. De Russen reagerenden. En helaasch op de Russische. Manier!

Shadow112 | 04-05-23 | 01:16 | 1

Stomme app typen;)

Shadow112 | 04-05-23 | 01:17

Ik ben er wel voor om op 18 juni een dodenherdenking te houden voor de Slag bij Waterloo en tevens voor alle slachtoffers die door de oorlogen van Napoleon zijn gevallen. Dat zijn er namelijk miljoenen Tot 1940 werd deze slag ook herdacht, zij het niet zo grootschalig als na WO2 de herdenking op 4 mei
18 juni kan dan, omdat het wat verder in het verleden ligt, ook de datum zijn dat alle oorlogen van het heden en verleden worden herdacht. Dus vanaf de Messenische oorlogen (736 v.Chr.-720 v.Chr.) tot nu.
De aanleiding voor de eerste Messenische oorlog was overigens dat 3 Spartaanse jongemannen verkleed als meisjes een religieus feest in Messenië hadden verstoord. Dat komt mooi uit, want dan kunnen de Gendergehandicapten ook nog hun slachtoffers herdenken
18 juni is verder de verjaardag van onder anderen:
Sidney Smeets (1975)
Dilan Yeşilgöz-Zegerius (1977)
Kortom een dag van bezinning op alles wat er fout kan gaan.

Arnold Layne | 04-05-23 | 01:15 | 1

Arnold Layne, ik waardeer zeer je historisch geheugen, en je vermogen om dit naar onze tijd te vertalen nog meer. Kudos !

LD69 | 04-05-23 | 01:48

Ik maak van dit onderwerp gebruik om Bert Brussen en Roderick Veelo te danken voor de tip van YT "Joe Blogs". Een prima kanaal. Overigens heeft Joe besloten het format te wijzigen en zijn content te brengen zoals bv. Perun dat doet, bijna als een powerpointpresentatie gelardeerd met nietszeggende plaatjes of filmpjes zonder zelf in beeld te komen. Op het oog saai, zo wordt er geklaagd, maar daardoor blijft het verhaal en de argumenten beter hangen dan met zo'n pratend hoofd dat alleen maar afleidt.

Over pratende hoofden: het eerste wat in mijn gedachte opkwam bij het horen van het nieuws over den bleyde inkomste van zijne excellentie de president van Oekraïene, was dat Marketing Mark ongegeneerd de popie jopie uit wil hangen op 4 mei. Trapt iemand daar nog in? Ik gun Zelensky en alle Oekies dat ze de Russen tot op de laatste vierkante meter van het grondgebied trappen, maar wij hebben zo zoetjes wel genoeg gehad van Mark, Demagogie66 en splinterpartijtje CDA. Zouden ze hem (Zelensky) straks ook vooraan laten staan op de Dam?

Heurtebise | 04-05-23 | 01:03 | 1

Dat laatste schijnen ze, mede op basis van uw laatste vraag, te heroverwegen.

LD69 | 04-05-23 | 01:50
-weggejorist en opgerot-
MagischereToverTrol | 04-05-23 | 00:49 | 3

Eens met van der Plas, totaal ongepast.

En als we dan blijkbaar toch ineens ALLE oorlogsslachtoffers gaan herdenken morgen (indien dat de redenatie is die je volgt) dan ook de Russische slachtoffers herdenken. Dan ook een paar Russische vlaggen erbij want consequent blijven.

_Roy_ | 04-05-23 | 00:41 | 2

Inderdaad. Zonder de Russen was Nazi Duitsland nooit verslagen. Alleen mag je dat nu in de huidige tijden niet meer zeggen omdat de 'tables have been turned' en je meteen een Poetin vriendje bent om dit te zeggen.

-PR- | 04-05-23 | 02:21

@-PR- | 04-05-23 | 02:21:
En zonder hulp van Amerika was Rusland totaal niet in staat geweest om enige weerstand te bieden. Ze zaten zwaar aan de lend-lease.
De grootste fout die gemaakt is in 1945 , is om niet meteen door te stoten richting Moskou (evt. met hulp van de Duitsers). Dat was de wereld een hele hoop leed bespaard

Tom Aatje | 04-05-23 | 08:24

Arme Lientje, die zal dan wel gecanceld worden want onderwerpen over Oekraine zijn figuurlijk gesproken een mijnenveld voor welke goedbedoelende onbevangen arme ziel dan ook. www.nrc.nl/nieuws/2023/05/03/utrechts...
Een goede raad, houdt u verre van discussies over dit onderwerp want voor u het weet staat u bekend als een aanhanger van het Kremlin en adoreert u Poetin.
Laat de geschiedenis maar een mening vormen. Zovele oorlogen, zovele meningen en slechts de tijd kan alles in het juiste perspectief plaatsen. Ga ik niet meer meemaken. (duurt een jaar of 50 zonder dat er met emoties en retorische trucjes over zulke zaken gesproken kan worden)

Zapata10 | 04-05-23 | 00:34 | 8

@Zapata10 | 04-05-23 | 00:52: Ik herinner me vooral dat jij de misdaden van de Sovjet-unie nogal bagatelliseerde en die van de Amerikanen schromelijk overdreef.

Après toi | 04-05-23 | 01:34
-weggejorist-
-PR- | 04-05-23 | 02:23

@Zapata10 | 04-05-23 | 00:42: die Russische literatuur is vaak zo prachtig omdat het over leed, schuld en boete gaat. Allemaal dingen die men in de Sovjet Unie zwaar onder te lijden had. Mochten die boeken in de Sovjet Unie uitgegeven worden of werden ze verboden en verbrand en werden de schrijvers naar een vakantie oord in de Goelag gestuurd? Menig boek zegt iets over de kwaliteit van de schrijver en het gebrek aan rechtvaardigheid in de Sovjet Unie.

BenZen | 04-05-23 | 09:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Ben nu wel benieuwd wat onze Caroline op 9 mei gaat doen. Iemand enig idee?

Après toi | 04-05-23 | 00:25 | 3

Koffie en gebak bij Edwin Evers?

Lorejas | 04-05-23 | 00:29

Mest uitrijden op het gazon bij de EU in Brussel.
Welkomskadootje voor wat Brussel te wachten staat.

MagischereToverTrol | 04-05-23 | 00:50

Ik denk dat ze helemaal niets doet op die datum. Of wil je haar soms iets aanwrijven?

Ik ben het helemaal eens met haar reactie. 4 mei is onze NATIONALE dodenherdenking. Wat doet een president van een BUITENLANDSE macht op onze NATIONALE dodenherkenking?| Iedereen janken over omgekeerde vlaggen, maar ondertussen moeten klappen voor een president van een land dat in een oorlog is verwikkeld die niet de ONZE is. Hoe raar en hypocriet? En wat heeft dat te maken met ONZE NATIONELE dodenherdenking?
Ik herdenk de moed van mijn opa die in de Prinses Irene brigade heeft gediend, die zich vrijwillig heeft aangemeld voor het Korps Insulinde, met een gezin met kinderen thuis in die bittere situatie, slecht en onzeker contact via het Rode Kruis, om ons land en haar koloniën te verdedigen. Mijn oom die in het verzet heeft gezeten om de Duitsers tegen te werken. Gelukkig hebben ze de oorlog overleeft. Waarom moeten we nu dan ineens een leider van een vreemde macht dulden om op ONZE NATIONALE dodenherdenking het woord te voeren? Welke ontberingen heeft HIJ meegemaakt dat dat ook maar enigszins te rechtvaardigen is?

-PR- | 04-05-23 | 02:11

Wat heeft die vier mij ooit geholpen ? Het gaat al decennia zo door. Maar ja.

pegaje | 04-05-23 | 00:21

Hèt toekomstige scenario waarbij tijdens de Nationale Dodenherdenking de Nederlandse doden die aan het front in de Oekraïne stierven voor onze vrijheid herdacht worden.....
Vrijwillig uitgezonden om de Oekraïne te beschermen.
En de doden elders. Uit het verleden. Een nationaal herdenk moment. Oh en het slavernijverleden en die slachtoffers. Ook meteen erbij herdenken. En de slachtoffers van het Nederlandse bombardement ergens op een IS bommenfabriek. En dan doen we dat afgezonderd van gewoon publiek. Alleen genodigden. Alles zwaar bewaakt voor de vrijheid. Alleen genodigden zodat we (de aanwezigen) nooit vergeten.
En dan gaan de genodigden daarna verder met hun elitaire leven. Dan halen we de gedenk kransen weg. Die kunnen daar niet in vrijheid liggen. Vrij land.

Is dit nog nieuws? | 04-05-23 | 00:17 | 5

@Après toi | 04-05-23 | 00:53:
Goedkoop. Oekraïne was compleet onbelangrijk, maar is belangrijk gemaakt.

Allemaal | 04-05-23 | 01:14

@Allemaal | 04-05-23 | 00:49:
" een stuk land wat we 2 jaar geleden nog niet eens kenden, "
Wat een domheid weer. Zelfs MH17 zegt je niets?

RandyBiel | 04-05-23 | 05:38
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Ewald1 | 04-05-23 | 00:12 | 1

Igor Shusko, nooit te beroerd voor een beetje olie op het vuur, suggereert een zware Russische aanval op Kiev, en dat twee bommenwerpers al met kernwapens zijn opgetuigd of dat gaan worden.
twitter.com/igorsushko/status/1653825...
Wat mogelijk toch indirect ook de reden kan zijn voor Zelenski om even niet thuis te zijn deze dagen. Het zou zomaar kunnen dat deze onverwachte tournee verband houdt met inlichtingen over een aanslag op zijn leven.

Beste_Landgenoten | 04-05-23 | 00:11 | 7

@_Roy_ | 04-05-23 | 00:25:
Hey, ik zeg het niet he, van die kernwapens, maar Igor "Ophef" Shusko. DAt gaat niet gebeuren, maar een beetje dreigen ermee wel en sowieso kunnen we een zware Russische aanval verwachten op Kiev. Dus maar goed dat Zelenski even op reis is gegaan.

Beste_Landgenoten | 04-05-23 | 00:27

@Après toi | 04-05-23 | 00:26: Doe rustig. Wees zen. We hebben al een Joris aan de broek in dit topic.

Ok even serieus. Nee moet de Russen niet. Ja twijfel aan Oekraïne om meerdere redenen. Nee slecht idee om Zelensky hier op 4 mei te hebben.

Er word wel gezegt onze oorlog maar we hadden ook op standje Zwitserland gekund. Neutraal dus.

Zalwelweer | 04-05-23 | 00:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik vind wel dat Zelenski zich een hele geile stem heeft aangemeten. Zo achter uit de keel, heel stoer ook.

wilmeister00 | 04-05-23 | 00:06 | 1

Ik weet, jij oefent voor de spiegel.

Beste_Landgenoten | 04-05-23 | 00:12

Zoo, dus nog even oorlog in de panelen maar morgen is het tijdelijk even vrede.

Beste_Landgenoten | 04-05-23 | 00:02 | 2

Morgen gaan we nieuwe wapens leven. De strijd niet doorgaan!

Is dit nog nieuws? | 04-05-23 | 00:05

Dit zijn ook geen onderwerpen voor de onderbuik. Meer zeg ik niet. Er is al een tegel weggjorrist.

Zalwelweer | 04-05-23 | 00:07

Ik vind het best grappig dat massa moordenaars de doden herdenken.
Voor het eerst in de geschiedenis zeg maar.

rein9576 | 03-05-23 | 23:57 | 1

Nou nee, Russen hebben altijd deze oorlog herdacht. Terwijl ze aanvankelijk met Nazi-Duitsland samenwerkten. Door bijvoorbeeld Polen binnen te vallen.

Après toi | 03-05-23 | 23:59

Hebben we nu het Nederlandse regeringsvliegtuig ook al weggegeven?

Nuchternederland | 03-05-23 | 23:45 | 3

Probeer nu eens om hoofd- en bijzaken te scheiden.

Après toi | 03-05-23 | 23:49

Nuchternederland | 03-05-23 | 23:45
Zal ie erom gevraagd hebben?
Hello can you send me pick up plane please?

Is dit nog nieuws? | 04-05-23 | 00:04
-weggejorist-
Is dit nog nieuws? | 04-05-23 | 00:04
-weggejorist-
KingOfTheLoonyBin | 03-05-23 | 23:37 | 1

Wat een haters zeg. Hij vecht tegen een land dat ons vliegtuig uit de lucht schoot. Ondanks terecht referendum mag ie wel sympathie hebben. En van mij hadden ze al het materieel mogen overdragen aan Oekraine, zodat iedere kogel, iedere granaat op de kop van Poetin terecht komt, die een tijdje geleden nog ons vliegtuig de lucht uit knalde.

Ouwe Semelaar | 03-05-23 | 23:35 | 8
-weggejorist-
Portemonnee van de A | 04-05-23 | 00:02

@Après toi | 04-05-23 | 00:00: En daarom was dat proces hier: vertrouwen we de Maleisiers niet toe...

Is dit nog nieuws? | 04-05-23 | 00:03
▼ 5 antwoorden verborgen

In 2015 wees de Nederlande bevolking het Oekraine associatieverdrag af in een volksreferendum. Dat werd door Rutte genegeerd. En dan nu de ellende.

Portemonnee van de A | 03-05-23 | 23:26 | 10

@Après toi | 04-05-23 | 00:10: oh geografisch gebied is nu ineens belangrijk? Het gaat je niet om de mensen?

Is dit nog nieuws? | 04-05-23 | 00:20

@Is dit nog nieuws? | 04-05-23 | 00:20: Hoe dichter bij Nederland, hoe belangrijker het is.

Après toi | 04-05-23 | 00:24

@Après toi | 04-05-23 | 00:24: Oekraïne is ver weg

Is dit nog nieuws? | 04-05-23 | 07:59
▼ 7 antwoorden verborgen

Vermoed een toespraak in de tijdelijke 2e Kamer dan? Hoe laat en waar kunnen we dat dan gaan bekijken?

Alhoewel ik de inhoudelijke reactie van Caroline wel begrijp vind ik het toch een beetje overtrokken van toon. Je kunt ook gewoon je voorkeur voor de 4 mei viering uiten zonder aan te geven dat de aandacht niet naar Zelensky hoeft te gaan.
Weet namelijk niet of Zelensky zich van te voren heeft beseft dat wij hier dan onze oorlogsslachtoffers herdenken op 4 mei? Kan zijn dat hij het helemaal niet wist, maar later pas vernam. Mogelijk is het meer dat hij dacht dat het handig was na Scandinavië Nederland mee te nemen in zijn bezoekronde?
En dan nog: veel jonge mannen sterven nu ook nog onnodig vanwege agressie richting Oekraïne. Misschien dat ik ook daar even kort bij stil sta morgen in die minuten stilte: al die levens van Oekraïnse en Russische soldaten die de dood tegemoet zijn gegaan.

Jan, Leiden | 03-05-23 | 23:25 | 1

Ik denk dat Zelensky dit wel wist. Hij wist ook dat 1 april een dag is dat in Nederland de slag bij Den Briel word herdacht, of gevierd, want het was een overwinning die uiteindelijk zou leiden tot de bevrijding van Nederland van de Spaanse bezetters. De meeste Nederlanders hebben hier geen idee van.
Zelensky is heel goed met p.r. en hij zal wel een team hebben dat voor hem relevante informatie verzamelt, waar hij dan een mooi verhaal van maakt.

Arnold Layne | 04-05-23 | 00:51

Nederland verloor de oorlog in 5 dagen van de Duitsers, 5 jaar later verloor Duitsland van de US, daarna maakte de US in Nederland de dienst uit via poppen als Luns, Scheffer en Rutte. Simpel, helegaar niet ingewikkeld.

Portemonnee van de A | 03-05-23 | 23:22 | 11

@Portemonnee van de A | 04-05-23 | 00:05: Lees een boek dat over de economische geschiedenis van Nederland gaat. Kun je veel van leren.

Après toi | 04-05-23 | 00:11

@Is dit nog nieuws? | 04-05-23 | 00:00:
Bekijk eens het verschil tussen Oost en West Duitsland. Tussen Noord en Zuid Korea.
Dacht je dat ook te verklaren door slavernij?

RandyBiel | 04-05-23 | 06:14
▼ 8 antwoorden verborgen

Je zal maar wappie zijn en met droge ogen durven beweren dat de Russischtalige jood Zelinski een nazi is. Dan ben je niet meer te redden.

KingOfTheLoonyBin | 03-05-23 | 23:22

Waarom komt ie met een Nederlands regerings toestel?

Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 23:14 | 3

Staat ruig voor Rutte.

NLgaatnaardeklote | 03-05-23 | 23:18

Kaag had 'm deze week niet nodig dus

Johan1235 | 03-05-23 | 23:21

#wegaanzehalen

Nuchternederland | 03-05-23 | 23:44
-weggejorist-
pjotr nicknaamtov | 03-05-23 | 23:13 | 2

Plas is fout bezig. We herdenken morgen de doden die vielen voor onze vrijheid. Vrijdag vieren we de bevrijding van de tirannie. Wie geen parallel wil zien in de oorlog van Poetin en deze dag puur voor onszelf wil claimen heeft het grote plaatje dus niet begrepen.

Voor onze vrijheid stierven buitenlanders, Amerikanen, Engelsen, (Marokkanen?), de geallieerden die niet afzijdig bleven toen Hitler ons land bezette. Dat hadden zij zomaar kunnen doen als zij "niet onze oorlog" hadden geroepen. Gelukkig waren ze bereid voor een groter goed te vechten, voor vrijheid en democratie. Diezelfde strijd zien we nu in het oosten weer.

Plas heeft duidelijk geen enkel besef hiervan en met haar de hele verwende niet-mijn-oorlog fanclub, die nog nooit heeft hoeven ervaren wat onvrijheid is.

Beste_Landgenoten | 03-05-23 | 23:10 | 24

Dat de msm ons namens bedreigd kartel met alle middelen probeert duidelijk te maken dat BBB en dan eerst maar even ad hominem Caroline van der Plas ‘fout’ is, is wel erg duidelijk en precies het soort gedrag dat zo walgelijk is.

Huichelaars, walgelijk.

Zomaarwat | 04-05-23 | 07:31

@Ram_Ram | 04-05-23 | 00:04:
Nou nee hoor, niet om een wedstrijd verplassen. Het gaat om de veel fundamenteler strijd om het voortbestaan van een militante kgb maffia, die in de waan is geraakt dat een oorlog tegen Oekraïne in haar belang zou zijn, omdat Oekraïne veel te veel het succesvolle democratische buurland dreigde te worden, als dreigende ontwikkeling voor Poetin zelf. De EU boeit Poetin niet, behalve als symbool voor soft power en economisch succes, wat hij haat en waarvoor hij al tien jaar zijn best doet het kapot te krijgen. Oekraïners inmiddels haten de Russen, en niet omdat van Baalen daar ooit op een pleintje stond.

Beste_Landgenoten | 04-05-23 | 08:07
▼ 21 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Ram_Ram | 03-05-23 | 23:10 | 3

Toen Rusland Afghanistan binnen viel, hebben we toen ook de moedjahedin gesteund en uitgenodigd?

Nuchternederland | 03-05-23 | 23:08 | 2

Toen Amerika Afghanistan binnenviel, hebben we toen ook de Taliban gesteund en uitgenodigd?

Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 23:23

Kaag wel...

Nuchternederland | 03-05-23 | 23:48

Ach, weer een bevestiging van het feit dat Carolientje wel een leuk, down to earth vrouw is maar er verder ook niet zo heel veel van snapt. Het zal moeilijk worden om mijn stem te verkrijgen, hoe "normaal" ze verder ook zal blijken te zijn.

zwellevertje | 03-05-23 | 23:08 | 3

“Carolientje”, wie ben jij dan pannekoek! Hebben er ooit mensen op jou gestemd?

Portemonnee van de A | 03-05-23 | 23:13

@Portemonnee van de A | 03-05-23 | 23:13: Ik probeer dan ook niet de nieuwe Messias uit te hangen en verder zoek je het maar uit met je rare reactie. Trouwens, mijn hele familie zat in het jappen kamp in de tweede wereld oorlog en de enige oom die nog hier zat is een door de Duitsers ter dood veroordeeld en ligt op de ere begraafplaats in Loenen, dat maakt dit soort zwakke shit reacties van jou en Lientje nog eens extra zuur.

zwellevertje | 03-05-23 | 23:22

@zwellevertje | 03-05-23 | 23:22: dit gaat om zelenski toch. Hij had andere dag uitgenodigd moeten worden door Rutte, klaar !

Hetiswathetis | 04-05-23 | 07:57

Ach Caroline.. Inmiddels interesseert het half Nederland die 4 mei Dodenherdenking geen moer. Het enige wat een groot deel van de huidige bevolking van dit land interesseert is hoe laat het kransschoppen kan beginnen en hoe laat zij KK joden mogen roepen.
Maak je daar eens druk om, want over 30 jaar herdenken wij de slag bij Gaybar en de grote Osmaanse leider Mehmet zoveel en Suliman nog wat.

Mokum Kosher | 03-05-23 | 23:05
-weggejorist-
De Profundus | 03-05-23 | 23:04 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat maakt die BBBvrouw schaamteloos gebruik van de Holocaust. Alleen om zelf te scoren.

jan cioran | 03-05-23 | 23:03 | 11

@Après toi | 03-05-23 | 23:14: U gooit veel, maar nooit in de roos.

Usumani | 03-05-23 | 23:24

@Après toi | 03-05-23 | 23:14: wat een onzin weer

Hetiswathetis | 04-05-23 | 07:55
▼ 8 antwoorden verborgen

Zijn er al wat d66'ers klaar gekomen?

Paaldanseres | 03-05-23 | 23:02 | 1

Hier ter plakke eh plekke al wel een paar ja.

Nuchternederland | 03-05-23 | 23:04

Hij durft niet boven Rusland te vliegen zeker en gaat hij via Nederland naar huis?

kuus | 03-05-23 | 23:00 | 1

Huh ?

pegaje | 04-05-23 | 00:19

Wat een walgelijke reactie van Kerrolijn, zoals te verwachten. Weg met dat mens.

Yeah73 | 03-05-23 | 22:58 | 6

@lamlul007 | 03-05-23 | 23:09:
Ze heeft hier totaal ongelijk. En bijzonder misplaatst ook, dit kneuterige krentensentiment. Was de wereld zoals zij geweest 70 jaar eerder dan spraken we nu Duits of Russisch. Dat onbeschaamde kruideniergedrag, ik kan daar heel erg weinig respect voor opbrengen.

Beste_Landgenoten | 03-05-23 | 23:13

CIA asset? Of gewoon MSM volgzaam?

Portemonnee van de A | 03-05-23 | 23:16

@Portemonnee van de A | 03-05-23 | 23:16: Gewoon iemand die goed is geïnformeerd. Geen Facebook, maar echte kranten.

Après toi | 03-05-23 | 23:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Geen vliegschaamte die gast. Jesse K vindt daar vast iets van, toch?

Montgomery Burns | 03-05-23 | 22:57

Mag je eigenlijk zowel tegen Putin én Zelensky zijn? Of ben je dan weer een wappie?

Botte Hork | 03-05-23 | 22:57 | 2

Neen. Waarom niet? Waarom dan een Wappie? Evenwel mag je ook iets tegen Powrin hebben en voor Zelensky, kan allemaal dus.

Jan, Leiden | 03-05-23 | 23:08

@Jan, Leiden | 03-05-23 | 23:08: En wanneer je tegen Zelensky maar voor Powrin bent?

BadPatNL | 03-05-23 | 23:25

Ik denk dat Zelensky in een hotel gaat overnachten met alleen maar begaande grond.
Dan is het niet zo erg als je uit een raam valt.

TonAlias | 03-05-23 | 22:53

Ik morgen maar niet naar Den Haag, de Poetins lezen ook mee. Dadelijk grote boem.

NLgaatnaardeklote | 03-05-23 | 22:52 | 1

Ach nee, Zelensky is toch helemaal niet belangrijk voor de Russen. Als die weg is zetten de Yanks er wel weer een nieuwe stroman neer

Johan1235 | 03-05-23 | 23:05
-weggejorist-
Hans Kwalzan | 03-05-23 | 22:51 | 3
-weggejorist-
Ewald1 | 03-05-23 | 22:51 | 1

Wat gaat dit defensie nu weer kosten? Lastig ons eigen defensieapparaat herstellen na 4 decennia bezuinigen zo, als Zelensky keer op keer hier de kast komt leegtrekken. Als we hier niks meer hebben staat de Rus ook zo hier. Nu ff zelf eigen bonen doppen (en dat doen de Oekrainers goed) en ff niet meer bij ons shoppen.

Nederlanddraaitdoor | 03-05-23 | 22:50
-weggejorist-
Après toi | 03-05-23 | 22:47 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Waarom zijn er eigenlijk Nederlandse soldaten in Afghanistan gestorven? Of liever gezegd, waarvoor?

Jiet Panssen | 03-05-23 | 22:47 | 8

@NLgaatnaardeklote | 03-05-23 | 23:05:
https://www.nytimes.com/2023/05/01/business/media/vice-bankruptcy.html
Vice Is Said to Be Headed for Bankruptcy

The company, which was once valued at $5.7 billion, has been struggling to find a buyer this year.

Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 23:21

@Mokum Kosher | 03-05-23 | 23:01: lol

Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 23:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ben benieuwd of ie weer in zijn groene kloffie verschijnt.

TonAlias | 03-05-23 | 22:47 | 1

Denk van wel, zijn favoriete kleding, in leer en op hoge hakken met zijn bek vol lippenstift zal de publieke opinie schaden. www.youtube.com/watch?v=so2KTN0F6i8

Botte Hork | 03-05-23 | 23:07

Dodenherdenking is een slap excuus.
Als Zelensky op een andere dag zou landen in Nederland was ze er ook niet bij geweest.
Het is wel duidelijk aan welke kant dat mens staat.

leo de pejo | 03-05-23 | 22:45 | 1

Heb je al op Twitter tegen Caroline gezegd dat ze gewoon lekker in Rusland moet gaan wonen? Dat zal haar leren.

keistad | 03-05-23 | 22:48

Wel een gewaagde uitspraak in de tweet van Menno Swart?

BadPatNL | 03-05-23 | 22:43

Carolien van de pies

apek00l | 03-05-23 | 22:41 | 2

Sterk!

Nuchternederland | 03-05-23 | 22:50

Peace.

Mr_Natural | 03-05-23 | 23:01

Die Caroline toch. Vlaggen “normaal” hangen lukt haar al niet

apek00l | 03-05-23 | 22:40 | 5

Gelukkig hebben we kanjers als Lubbers, Kok, Balkenende en Rutte die de euro invoerden, onze soevereiniteit uitholden, ons land overstroomden met vreemdelingen en ons met een waanzinnig CO2-oplosgeloof en stikstoffakeproblematiek hebben opgezadeld.

Die Caroline toch. Zó minderwaardig.

Ga je moeder vervelen met je dedain.

Zomaarwat | 03-05-23 | 22:48

@Après toi | 03-05-23 | 22:43: Nee, dan Rutte. Of Jetten. Kánjers.

Zomaarwat | 03-05-23 | 22:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Wapenleveranties op bevrijdingsdag? Moet natuurlijk wel met spoed doorgaan na de toezeggingen die morgen gaan komen.

Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 22:39

Willen alle "niet mijn oorlog" roepers die nu in het buitenland verblijven, rentenieren, langdurig op vakantie zijn of met pensioen over Zelenski's bezoek aan Nederland even hun mond houden? Geen recht van spreken, vanuit de camper aan de Costa.

Beste_Landgenoten | 03-05-23 | 22:39 | 21

@Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 23:54:
Die totalen krieg wordt anders dagelijks op de Russische TV bezongen. Ik verzin het niet voor je, dat wordt al gedaan.

Beste_Landgenoten | 03-05-23 | 23:57

@Beste_Landgenoten | 03-05-23 | 23:52:

Ben je al onderweg, Beste Landgenoten?
Zoals je misschien weet: praatjes vullen geen gaatjes. Als jij hier zo in gelooft, ga er dan heen en strijd tegen die enorme aanval van Poetin op het vrije westen. Met z’n zesdehands leger. Hij heeft wel atoomwapens en dat is hèt grote probleem.

Jij kan nergens onderbouwen dat Poetin op het westen uit is en dan begin je maar wat wild om je heen te slaan met gênant gewauwel en natuurlijk dat “Putin vriendje”
Kan jij ergens onderbouwen dat ik dat ben? Nergens zeg ik dat, integendeel zelfs. Maar goed geen argumenten hebben is natuurlijk kudt en aangesproken worden op iets gaan doen in plaats van dat hoogdravende gesnoef.
Je hebt het over “inzicht in de enorme krachten” zonder er ook maar iets over te onderbouwen.

Wat kan gebeuren is dat er door te bemoeien met een oorlog die niet de onze is, er inderdaad ‘enorme krachten’ los gaan. Dat zal dan nucleair zijn want conventioneel kan Rusland totaal niet tegen de Amerikanen op zeker niet met ook Britten en Fransen. Doe eens wat onderzoek naar de staat van het leger in Rusland.
Niemand is gediend bij een nucleaire oorlog.

Ik heb mijn tijd in het leger wel gediend, ja en ben er wel klaar mee. In die tijd was het op nog voor Nederland, in NAVO verband en was er zeker van dat een Sovjet aanval op bv Duitsland ook op ons gericht zou zijn. Anders dan nu dus.
Het leger is echter volkomen gesloopt door lieden van jou politieke kleur. Dat hautaine d66 en PvdA volk met hun grote bek en dedain voor het leger. Nu opeens flink lopen doen. Wel met woorden natuurlijk want zelf er heen…….nee dat niet.

Nuuk | 04-05-23 | 00:12
▼ 18 antwoorden verborgen

Carolientje loopt een beetje onzin uit te kramen. Dodenherdenking is geen dag, dat is het moment rond en om 20:00 uur de rest van de dag is gewoon en normale dag. Daarbij lijkt mij dit juist de perfecte dag om stil te staan bij het feit dat de mensheid blijkbaar weinig heeft geleerd en daar is Oekraïne een voorbeeld van.

Capt. Iglo | 03-05-23 | 22:38 | 7

@Gladiator Fap | 03-05-23 | 22:40: Dit dus!

Elke andere dag had, ondanks ik het een boef vind, beter gevonden.

Een 100% zekerheid dat dit zo geregisseerd is, wat ben je dan als premier zijnde een goedkope hoer.

BadPatNL | 03-05-23 | 22:48

Daar ben ik het wel mee eens, en verbaas mij ook wel over deze tweet. Het is natuurlijk wel zo bedacht door Rutte en zijn trawanten. Alles is voor die kaste een gelegenheid om een voordeel te behalen.

Prima dat Zelensky de TK gaat toespreken, maar laat herdenken gewoon herdenken blijven. Dat alles maar er bij slepen maakt het ook te groot.
Iedereen herdenken is niemand herdenken.
Die herdenking is echter rond 20.00 en de rest van de dag wordt er wel gewerkt dus ook TK dingen. Daar kan hij best dan gast zijn.

Regel dan een aparte herdenking ergens in het jaar voor de slachtoffers in Oekraïne en nodig hem dan uit. Dat zou op zich nog een mooi gebaar zijn ook en wellicht een steun voor de vluchtelingen die nu hier zijn.

Nuuk | 03-05-23 | 23:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Eens met Caroline. Gewoon nu even niet.

keistad | 03-05-23 | 22:37 | 1

Ik ook niet nu even wat een muts. Niet meer doen.

pegaje | 04-05-23 | 00:17

Ah, van der Plasje meent nog even "het volk" aan haar zijde te krijgen door het te hebben over onze slachtoffers. Wat is ze toch een lekkere populiste. Doet ze heel handig. Scoort geheid bij de achterban. Nu nog even alle vlaggen rechtop en klaar..!

Beste_Landgenoten | 03-05-23 | 22:35 | 14

@Beste_Landgenoten | 03-05-23 | 22:51: de persoonlijke afkeer spat er vanaf. Dat mag, heb ik bijv met Frans T of Femke H. maar ik heb nog steeds geen inhoudelijk argument gehoord waarom het zo verwerpelijk is dat ze de timing van Zelensky’s bezoek wat ongelukkig vindt.

_pacman_ | 03-05-23 | 23:00

@_pacman_ | 03-05-23 | 23:00:
Plas is een onecht wijf dat over de hoofden van het volk een spelletje speelt met zaken die zij lekker vindt staan op haar populisme CV. Wat lekker bekt en lekker valt bij het volk. Spelen op het sentiment. Dat mag allemaal, ik vind het een oneerlijk zaakje. En inderdaad een gezonde dosis afkeer.

Beste_Landgenoten | 03-05-23 | 23:03

@Smoelensmid | 03-05-23 | 22:46: Er zijn helaas teveel Nederlanders die stemmen op politici die warme banden hebben met Putin en met zijn achterban.

Après toi | 03-05-23 | 23:34
▼ 11 antwoorden verborgen

Oekrainse kip deze kant op en Struik blikken tht 2009 die kant op. Polen is wel bondgenoot maar niet gek die escorteert het graan en zonnebloemolie uit Oekraine tot aan de volgende EU grens . Rutte had bijna bij Biden op bezoek een geheel Patriot eenheid verpatst aan de proxy oorlog , dure radareenheid ten slotte in NL gebleven

HetOorAakel | 03-05-23 | 22:33 | 4

@Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 22:38: export Nederlandse uien naar voornamelijk Senegal, Ivoorkust. En wonderbaarlijk heelveel naar de UK

HetOorAakel | 03-05-23 | 22:43

@Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 22:38:
Ok slimmerd. En dat ligt aan? Wat denk je: Misschien een graanblokkade door Poetin van de Zwarte Zee? Het is ook onvoorstelbaar hoe dik de plaat soms is, voor die koppies...

Ik ga het je maar uitleggen want domoren hebben uitleg nodig leren wij bij het D66-klasje. Poetin voert een oorlog, pikt graan in en blokkeert de export via de Zwarte Zee. Chantage en misbruik van gejat graan dat illegaal wordt verscheept en verkocht aan Poetins vrienden zoals Assad. Oekraïne zit met een overschot wegens die blokkade. De EU neemt dat af via de eigen markt. Om te helpen. Dat zit de boeren hier niet lekker wat de prijs daalt, dus willen die weer compensatie.

Beste_Landgenoten | 03-05-23 | 22:58
▼ 1 antwoord verborgen

Maar eerst nog 4 uur in de rij voor de douane.

Nietdanjatoch | 03-05-23 | 22:33

Hij durft niet naar huis te gaan.

entredeuxverres | 03-05-23 | 22:33
-weggejorist-
KingOfTheLoonyBin | 03-05-23 | 22:32 | 3

@TonAlias | 03-05-23 | 22:40:
Ah dus hij is een puppet van de VS? Jij was die wappie, zo zat het.
Geeft niks joh. Gaat misschien wel eens voorbij.

Beste_Landgenoten | 03-05-23 | 22:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan hij op de terugweg wat speelgoed uit Volkel meenemen?

W_F | 03-05-23 | 22:27

Zelensky is de juiste man op het juiste moment voor Oekraïne.
Net zo ongeveer als Churchill in WO2 de juiste man voor het VK was.

KeesBruin | 03-05-23 | 22:26 | 3

En Stalin voor Rusland.
Over Hitler twijfel ik nog.

Nuchternederland | 03-05-23 | 22:28

Blijft de vraag: lopen we als bakvissen of die Duitse akela achter dit mannetje aan?

Of blijven we zakelijk? Iets anders is namelijk tamelijk kinderachtig en aanstellerig. Zo jammer. We verlagen onszelf.

Zomaarwat | 03-05-23 | 22:38

4 mei gaat grotendeels over Nazi-Duitsland, dan is het mooi dat Zelensky een praatje mag houden over Nazi-Rusland.

Après toi | 03-05-23 | 22:23 | 5

Misschien dat Obama dan ook nog een speech geeft. Beelden gaan de hele wereld rond. Met Rutte in het midden natuurlijk.

Phantomas | 03-05-23 | 22:28

Het is 3 mei. Of denk je dat die gast hier morgen nog is en gaat speechen? Dan moet Rutte hem wel heel veel beloofd hebben.

UnderTheDevil | 03-05-23 | 22:32

Zekenski zal de nazi’s rehabiliteren?

Onder het motto dat de vijand van de vijand je vriend is?

Zomaarwat | 03-05-23 | 22:36
▼ 2 antwoorden verborgen

hopen dat Kutte wel Zelensky waarschuwt dat die heel vaak last heeft van geen actieve herinneringen meer te hebben.

out-of-de-box | 03-05-23 | 22:23

Wat wil hij?

In de NATO?

In de EU?

Wat stond er ook weer in dat inlegvelletje?

Zomaarwat | 03-05-23 | 22:21 | 4

Dat velletje ging niet over de NAVO. Beetje opletten.

Après toi | 03-05-23 | 22:39
▼ 1 antwoord verborgen

The Eagle has landed...

Beste_Landgenoten | 03-05-23 | 22:21 | 1

..the messiah has arrived

Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 22:23

En wel 50 euro betalen om je auto te parkeren! Gelijke monniken, gelijke kappen!

Sinclair | 03-05-23 | 22:20

Wat kost een selfie met Zelensky?

Mr_Natural | 03-05-23 | 22:18 | 2

Duizend bommen en granaten.

Zeebonkus | 03-05-23 | 22:19

Going rate tegenwoordig is 450 euro.

Nuchternederland | 03-05-23 | 22:20

Ik zie um nu langsvliegen. Raar, geen KLu ernaast voor bescherming

RGV42 | 03-05-23 | 22:18

Ex-Zelensky?

Normpje | 03-05-23 | 22:17

Hij heeft gehoord van Obama dat de geitenkaassalade geweldig is hier, daar vliegt hij wel even voor om.

Mr_Natural | 03-05-23 | 22:15

Die staat morgenavond op De Dam. Wedden?!?

De Badtegelzetter | 03-05-23 | 22:15 | 2

Met een videoverbinding zou kunnen.

_pacman_ | 03-05-23 | 22:22

Herdenken doe je pas na een oorlog.

W_F | 03-05-23 | 22:29

Hahaha schitterend!

Botte Hork | 03-05-23 | 22:44

Maar eh, had Kaag de PHGOV niet nodig? Dat ze dat pikt!

RGV42 | 03-05-23 | 22:13

PH-GOV nu boven Mijdrecht op RadarBox...

Beste_Landgenoten | 03-05-23 | 22:12 | 3

Oeh spannond!

Nuchternederland | 03-05-23 | 22:17
-weggejorist-
TonAlias | 03-05-23 | 22:43

Zelensky go home!

BadPatNL | 03-05-23 | 22:11 | 4

Ga jij lekker naar Rusland

Fruitcake | 03-05-23 | 22:16

Hellaas, transavia heeft de retour gecancelled.

Nuchternederland | 03-05-23 | 22:16

Bleib zuhause

2tribes | 03-05-23 | 23:37
▼ 1 antwoord verborgen

Aha rutte wil altijd dat nederland niet achteraan loopt bij dit soort bezoeken dus dit gaat weer miljarden kosten. Hou maar rekening met dat de komende weken de benzine nog eens 5 cent extra duurder wordt, de energie belasting omhoog gaat, de verkeersboetes geen 10 maar 25% omhoog gaan en dat die meevaller bij het vakantiegeld toch weer een tegenvaller wordt.
Maar nederland telt dan wel mee en rutte kan weer even schijnen in europa. De rekening die is voor u, maar dat mes in de rug komt tegenwoordig elke maand wel een keer langs dus daar bent u als werkende nederlander inmiddels wel aan gewend

ZomaarEen | 03-05-23 | 22:10 | 4

@Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 22:21: helaas, die telt niet mee. Het geld dat die verhoging oplevert is al uitgegeven nog voor het binnen is. Voor de cadeaus die nu uitgedeeld gaan worden zullen nieuwe lastenverzwaringen bedacht moeten worden. Want de schatkist is tot op de bodem leeggeroofd door het kabinet. Als ze vallen laten ze een enorme financiële puinhoop achter voor hun opvolgers

ZomaarEen | 03-05-23 | 22:32

Denk jij dat jouw scootmobiel straks niet meer kan rijden?

Après toi | 03-05-23 | 22:49

@ZomaarEen | 03-05-23 | 22:32: Korte termijn ja, lange termijn gaat het natuurlijke vele miljarden opleveren als idioot klimaatbeleid geschrapt wordt en de grenzen voor de gratis geld 3e wereldlander's hermetisch gesloten worden.

Grachus | 03-05-23 | 22:55
▼ 1 antwoord verborgen

Kransje leggen, dodenherdenking?

Beste_Landgenoten | 03-05-23 | 22:10 | 7

@Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 22:18: Wat denkt u zelf?

Red shirt | 03-05-23 | 22:20

@Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 22:18:

Wij lenen/leasen het, en geven het vervolgens weg, terwijl het leen-/leasecontract voor ons door blijft lopen. Het zij Oekraíne gegund, maar het moet ook anders kunnen.

Maar ja, April top vraagt zich af wie ik ben, dus hoe het zou moeten....

GKJP | 03-05-23 | 22:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Welkom.

wiers | 03-05-23 | 22:08

komt zeker asiel aanvragen

Trofl | 03-05-23 | 22:07

Het bijzondere is dat ik serieus mensen heb zien vertrekken omdat ik mijn bewondering voor die Oeks (in Oekraine) niet echt voor me heb gehouden.
De vluchtelingen wat minder want gezonde kerels met dikke auto's ontspringen alleen maar de dans..

Los van alle politieke rambam snappen we allemaal dat Zelensky om spullen komt vragen (had Rutzak niet al F16s beloofd)
De man is wat je er ook van vindt wel op de juiste plaats op het juiste moment..

Die spullen geven, is altijd nog goedkopee dan nog meer vluchtel8ngen..

Excuuz voor schijffouten, zit aan de zware jongens tegen pijnt

AldNuut | 03-05-23 | 22:06 | 2

Geen spullen én geen vluchtelingen toelaten is nóg beter. Wie is er dan vertrokken en waar heen?

Zeebonkus | 03-05-23 | 22:10

Die oekrainse vluchtelingen zijn van alle vluchtelingen zo'n beetje de goedkoopste, al was het maar omdat de meeste hier niet blijven, omdat hun manlief nog vecht voor z'n land...

ReyNemaattori | 04-05-23 | 00:28
-weggejorist-
GKJP | 03-05-23 | 22:06 | 2

"Het is ook onze oorlog". Neem Rutte vooral mee op de terugweg.

Phantomas | 03-05-23 | 22:06

Zijn er na dik een jaar al beelden ven Zelensky in Oekraïne zelf waar hij wordt toegejuicht en op handen wordt gedragen door de eigen bevolking?

Zuurteregelaar | 03-05-23 | 22:05 | 13

ja, hij staat regelmatig aan het front, zie ik onze president nog niet doen. Geloof dat ie al 400+ dagen geen vrije dag meer heeft gehad. In 1940 was ons koningshuis binnen 5 dagen het land uit. En met zijn kapitaal op de bank had ie al lang weg kunnen wezen en ergens anders vrij kunnen leven.

Ouwe Semelaar | 03-05-23 | 23:22

@Ouwe Semelaar | 03-05-23 | 23:22: dat kapitaal groeit met de dag

Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 23:50
▼ 10 antwoorden verborgen

Zal wel geridderd worden. We geven tenslotte ook lintjes aan terroristen.

Arnold9638 | 03-05-23 | 22:04

En gaat ie ook speechen op de Dam?

apek00l | 03-05-23 | 22:03 | 2

Dat zou pas respectloos zijn!

BadPatNL | 03-05-23 | 22:18

Als ie maar niet gaat schreeuwen. Daar hebben we slechte ervaring mee.
#damschreeuwer

keestelpro | 04-05-23 | 00:17

Dit wordt dus de “traan” van Timmermans voor Rutte om zo zijn internationale profiel te vergroten. Dit om zijn volgende baantje veilig te stellen.

Snap_het_ook_niet | 03-05-23 | 21:59

Leuk hoor, die roadshow. Ik hoop dat het counteroffensief een daverend succes wordt en de Russen compleet voor schut zet maar de schappen hier zijn leeg dus wat hij precies komt doen?

_pacman_ | 03-05-23 | 21:53 | 2

Zijn schuld dat de vakkenvullers bij AH staken?

Après toi | 03-05-23 | 21:56

@Après toi | 03-05-23 | 21:56: nee die van Putin zeker.

Hetiswathetis | 04-05-23 | 07:36

Prima actie van deze held. En nu Oekraïne snel in de NAVO en bij de EU.

Après toi | 03-05-23 | 21:51 | 9

China ook bij de Eu. En Congo. Japan niet, die doen lastig met immigratie.

Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 22:16

@Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 22:16: De VS bij de EU. Zeker weten dat de boel in elkaar klapt.

Zalwelweer | 03-05-23 | 22:31

Fijn dat u dat roept, not. Kunt u aangeven waarom dat een goed idee zou zijn? Of ben ik dan al meteen uw favo antwoord?

Zomaarwat | 03-05-23 | 22:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Lekkere meid was hij toen.

Zoelense Hobbyboer | 03-05-23 | 22:13
-weggejorist-
Botte Hork | 03-05-23 | 22:27

Wat een zure reacties weer. Ik vind het fantastisch dat hij ook Nederland een keer aandoet. Ik hoop dat hij de voltallige Tweede Kamer gaat toespreken, en dat die Ollogren nou eens een keertje over de brug komt met wat F16's.

Dr_Johnson | 03-05-23 | 21:49 | 19

Pfft
Aannames. Alsof Rusland multicultureel Nederland wil hebben.

Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 23:49

@Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 23:49:

"“Rusland wil Eurazië van Lissabon tot Vladivostok”: grote bezorgdheid na uitspraak bondgenoot Poetin.
Het doel van Rusland is een groot Eurazië, dat zich uitstrekt van Lissabon tot Vladivostok. Dat heeft Dmitry Medvedev gezegd, voormalig Russisch president en bondgenoot van de huidige Russische president Vladimir Poetin. De uitspraak leidt tot grote bezorgdheid, al is niet helemaal duidelijk wat Medvedev precies bedoelde.''

Put that in your pipe and smoke it, lampie.

Dr_Johnson | 04-05-23 | 00:02
▼ 16 antwoorden verborgen

Zou ie trouwens morgen bij de dodenherdenking aanwezig zijn?
https://www.nporadio1.nl/fragmenten/dit-is-de-dag/14275633-c625-4a4c-9a79-cbc934b864ee/2023-05-03-moet-de-nationale-dodenherdenking-worden-aangepast-aan-deze-tijd
"Uit het jaarlijkse Nationale Vrijheidsonderzoek dat bijna 60 procent van de Nederlanders vindt dat op 4 mei meer aandacht besteed moet worden aan andere oorlogen dan de Tweede Wereldoorlog. Het is de discussie die bijna elk jaar wel terugkeert: moeten we de invulling van onze Nationale Dodenherdenking aanpassen of niet? Schrijver en spreker op 4 mei, Marcel Möring en historicus Chris de Ploeg gaan met elkaar in gesprek. "

*alu hoedje af*

Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 21:46 | 4

@Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 21:49:

De dodenherdenking is altijd een herdenking voor iedereen geweest. Dat wordt nu steeds meer politiek gemaakt. Burgers niet welkom, burgers moeten de ramen dicht houden en waarom? Omdat er dreiging zou zijn (is dat zo?) voor enkele aanwezigen. Waar komt deze dreiging vandaan? Is het de mocromaffia die de koning iets willen aandoen of zo? Doe dan wat aan die maffia, maar laat de herdenking blijven voor wat die ooit was; een herdenking van en voor het volk. Dan moeten de bedreigde hoogwaardigheidsbekleders maar thuis blijven. Niet een gewenste optie, maar wel de beste.

Nuuk | 03-05-23 | 21:55

@Nuuk | 03-05-23 | 21:55: Laat de mocro maffia dan maar de ramen dichtdoen. Net zoals dat kransen weghalen anders gaan bepaalde mensen er mee voetballen....

Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 22:16

@Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 22:16:
Ook dat, ik zat er aan te denken. Dan maar etnisch profileren, wat een prima middel is om op efficiënte wijze risico’s te minimaliseren. Laat de Marokkaanse gemeenschap maar eens intern het tuig tot de orde roepen, maar ja; de gelederen van de zich superieur achtende groep blijft gesloten naar de ongelovige honden die Nederlanders zijn, en Surinamers, Molukkers, Chinezen, Vietnamezen.

Nuuk | 03-05-23 | 22:24
▼ 1 antwoord verborgen

Hij gaat spreken op de Dam denk ik

laurentius | 03-05-23 | 21:46 | 8

@Motorkater | 03-05-23 | 22:06:
"Gore propaganda voor zijn eigen smerige oorlog"
Het is ook wel een enorme lul, om zomaar die arme Russen te dwingen Oekraïne binnen te vallen! Poetin wilde niet, maar die akelige kleine Zelenski liet hem geen keuze!

Kapitein Sjaak Mus | 03-05-23 | 22:22
-weggejorist-
BadPatNL | 03-05-23 | 22:28

@flame_me | 03-05-23 | 22:11:

De doden in Oekraïne zijn doden en dat is heel triest. Het is echter niet onze oorlog, maar dat is waar met name vanuit de EU wel met propaganda op gehamerd wordt. Oorlog als middel om een rijk neer te zetten, burgers aan zich te binden. Zelensky kan prima in het parlement spreken, zoals ik al zei, maar de herdenking op 4 mei gaat hier niet over zoals die ook niet gaat over de doden die in oorlogen vallen in Afghanistan, Syrië, Mexico, Congo, Ethiopië, Armenië, Libië, Soedan, Mali, Nigeria, Jemen.

Nogal hypocriet om de doden uit een oorlog in Oekraïne belangrijker te maken dan die uit genoemde (en de niet genoemde) landen. Dan gaat het dus niet om het feit dat er doden vallen, maar waar ze vallen, en dan heb je het inderdaad om die verschrikkelijke gebeurtenissen politiek maken.

Iedereen herdenken, is niemand herdenken.
Een herdenking of morele bijeenkomst ter ondersteuning van gevluchte Oekraïners zou op zichzelf moeten staan en dan doe je echt iets voor die mensen, moreel dan. Het zou wel een mooi gebaar zijn.
Niet door alles op een hoop te gooien en dan mag men er uit pikken wat je maar wilt. Dat is supermarkt mentaliteit, of betere superMark mentaliteit.

Nuuk | 03-05-23 | 22:30
▼ 5 antwoorden verborgen

Had hij geld voor een ticket
Hij heeft geen geld voor een jas

RickTheDick | 03-05-23 | 21:45

Ik durf niet naar de Dam morgen

AgnesK | 03-05-23 | 21:45

Misschien gaat hij dat dansje nog een keer doen.

laurentius | 03-05-23 | 21:45

Hallo, Rotterdam is net weer opgebouwd.
Effe rustig aan nou.

laurentius | 03-05-23 | 21:44

Pak de bingokaart maar:
-Steun
-Geld
-Wapens
-Bevriend
-F-16's
-Geheim

Roept u maar.
Bingo...

Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 21:43 | 1

Lachende celebs rond Volod, altijd gezellig

Johan1235 | 03-05-23 | 22:42

Nu al kruipen de vatniks uit hun holen.

omanders | 03-05-23 | 21:42
-weggejorist-
Adriel | 03-05-23 | 21:42

"Die oorlog.... is ook onze oorlog".
Waarvan akte

marcoplarco | 03-05-23 | 21:41

Nou ja, beter dat hij hiernaartoe komt dan al de lui die zo nodig naar Kiev te willen.
Twee dingen…..
Het gaat ons extra geld kosten en sneller en meer wapens.
En daar gaat hij ons voor bedanken.
Prima toch?

Ruimedenker | 03-05-23 | 21:41

Hoe staat het eigenlijk met dat denazificeren in de Oekraïne? Over 4 mei gesproken.

P-unit | 03-05-23 | 21:41

Ga aub lekker naar de rottermeeplaat ofzo en niet naar mijn stad.

Quantum Suicide | 03-05-23 | 21:40 | 8

@Kapitein Sjaak Mus | 03-05-23 | 21:47: de 2e 'e' was een tikfout, maar wist inderdaad niet dat het rottur ipv rotter was. Excuus voor dit gebrek aan algemene kennis!

@Après toi ehhhh nee ik ben geen putin fan, ik hoop dat die man zsm een pijnlijke dood sterft. Tegelijk heb ik ook niks met symbolische bezoekjes van een staatshoofd in oorlog, terwijl duizenden van zijn landgenoten onder zijn bevel al dan niet terecht de dood in gestuurd blijven worden. En als Hagenees ben ik altijd al wat huiverig geweest dat Den Haag door het ICJ een potentieel doelwit is die hoog op de lijst staat wanneer er ooit echt de pleuris uitbreekt.
We kunnen tegenwoordig gewoon thuiswerken en teams gebruiken, dus dat kan Zelensky ook prima doen.

Quantum Suicide | 03-05-23 | 23:04

@Quantum Suicide | 03-05-23 | 23:04: morgen staat ie weer tussen zijn soldaten aan het front hoor.. die man heeft een energie waar je u tegen zegt.

Ouwe Semelaar | 03-05-23 | 23:27

@Après toi | 03-05-23 | 21:50: pak je ransel en ga erheen. Lekker rustig hier.

Hetiswathetis | 04-05-23 | 07:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Stel je voor dat er hier wat gebeurt, dan is het meteen onze oorlog. Blijf liever daar je land verdedigen....

Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 21:39 | 3

Vrijheid is voor jou echt een gegeven he? Overmorgen nog veel te leren dus!

Inferi0r | 03-05-23 | 21:55

@Inferi0r | 03-05-23 | 21:55: Hebben we oorlog? Zit jij in de oorlog nu? Wil je oorlog? Laten we de oorlog hier heenhalen of lekker daar laten?

Is dit nog nieuws? | 03-05-23 | 22:12
-weggejorist-
niv01 | 03-05-23 | 21:38 | 2

Waarom zijn we als vanzelfsprekend bevriend met het rare land Oekraïne?
Ik heb daar werkelijk niks mee. Alleen diplomatie kan de oorlog tussen Rusland & Oekraïne beëindigen maar dan zal je als Nederlandse regering ook in gesprek moeten gaan met de andere strijdende partij. Het is heel onverstandig om zo overduidelijk partij te kiezen in dit conflict dat NIET de onze is.

keestelpro | 03-05-23 | 21:38 | 11

@Grachus | 03-05-23 | 23:06: Behalve dat bijv Polen hier alles behalve neutraal in staat. Dat zou een beetje zijn alsof je de Fransen in de Duitsland/Engeland had laten bemiddelen in 1950. (Zelfs in 1980 waren er gebieden in Frankrijk waar je duidelijk moest maken dat je Nederlander was en geen Duitser. Anders kreeg je heel "apart" eten voorgeschoteld.)

TheEgg | 03-05-23 | 23:40

@TheEgg | 03-05-23 | 23:40: Dat is correct. Je laat Polen de advocaat/bemiddelaar/belangenbehartiger van de Oekraïners zijn en de Hongaren de advocaat/bemiddelaar/belangenbehartiger van de Russen.

Grachus | 04-05-23 | 01:04

@TheEgg | 03-05-23 | 23:40: Begin jaren negentig op de fiets verdwaald. Hulp gevraagd. Eerste vraag was of we Duits waren. Toen we Nederlands bleken veranderde de houding…

Zomaarwat | 04-05-23 | 07:49
▼ 8 antwoorden verborgen

Moet je vooral vermelden... Die Russen hebben iets met vliegtuigen en Nederland.. zou me niets verbazen als de PH-GOV ontploft..

Crematorium-de-Asbak | 03-05-23 | 21:38 | 2

En vergeet de Iraniërs niet; die schijnen ook met enige regelmaat mensen in ons land te liquideren. En om een wit voetje te halen bij Poetin zijn ze volgens mij tot alles in staat.

Aristotalloss | 03-05-23 | 22:15

En ja wel morgen gaat hij naar het Internationaal strafhof in Den Haag. Ze kunnen beter meteen vertellen waar hij overnacht. Man man.

pegaje | 03-05-23 | 22:53

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl