WUUUT. Taghi-advocaat Weski gearresteerd - opgesloten in alle beperkingen
Een ontwikkeling
Wat u zegt een heftig dagje voor de rechtsstaat. Advocaat Inez Weski, die eergisteren nog namens haar cliënt Ridoun Taghi de Nederlandse Staat aanklaagde, is volgens de T. vandaag gearresteerd. "De arrestatie vindt plaats na een onderzoek naar de rol van Weski bij het doorspelen van informatie door Taghi vanuit de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) naar de buitenwereld. De verdenking is daarbij dat Weski daarbij als doorgeefluik heeft gefungeerd." Een soort Youssef Taghi dus, maar dan met donkerdere make-up dus (en precies wat diezelfde Youssef Taghi al zei). Wordt ongetwijfeld vervolgd.
UPDATE: Het OM heeft een verklaring opgesteld:
"In opdracht van het Landelijk Parket van het OM heeft de Landelijke Recherche van de Landelijke Eenheid vrijdag een advocaat aangehouden, die wordt verdacht van deelname aan een criminele organisatie, die bezig is met internationale drugshandel en witwassen. Daarnaast wordt de advocaat verdacht van het schenden van geheimen."
"Het OM brengt dit persbericht desgevraagd uit naar aanleiding van publicaties over de aanhouding van de advocaat in de media.
De advocaat wordt verdacht van misbruik van haar positie door berichten van de criminele organisatie van en aan haar gedetineerde cliënt door te geven. De verdenkingen tegen de advocaat zijn in de zomer van 2022 ontstaan toen een update beschikbaar kwam met ontsleutelde berichten van SkyECC.
Onder leiding van de rechter-commissaris zijn vrijdag het kantoor in Rotterdam en de woning van de advocaat doorzocht. Daarbij was ook de deken van de orde van advocaten in Rotterdam aanwezig. De advocaat zit in alle beperkingen."
Reaguursels
InloggenCoole zonnebril heeft ze op
meewerken of je zoon Guy gaat er aan. Uit de mond van Taghi is dit geen bedreiging maar een uiteenzetting van toekomstige gebeurtenissen. Je kan het Weski niet kwalijk nemen dat ze eventueel bezweken is voor deze bedreigingen.
Taghi heeft een fout gemaakt: Amalia bedreigen. Dit raakt de Staatsveiligheid
en ook al gelooft niemand dit, het kan leiden tot zijn liquidatie in opdracht van de Nederlandse Staat.
Men schrijft hier tegels alsof ze al voor goed vast zit. De kans is aanwezig dat ze idd gesommeerd is door de familie om dergelijke informatie en usb’s de EBI in te smokkelen. Maar dat doen zou het einde van alles zijn. Haar eer en geweten acht ik te goed in. Dat erover gesproken is door de criminele kant, vast. Maar totdat het bewezen is, is er niks aan de hand toch? Daarnaast; het OM haat haar. Dat is geen geheim.
Tsja , vroeger had je gewoon nog advocaat John Engelsma die multimiljonair werd door het geld van Klaas Bruinsma te witten middels het gewoon op zijn eigen bv’s en ltd’s te zetten.
De crimineel is dood, de advocaat rijk.
Anno nu: de crimineel is maar moeilijk te veroordelen, er is altijd wel weer een geitenpaadje, terwijl de advocaat dood is of in het gevang zit, de journalist en ook de familie van kroongetuigen geliquideerd.
Je zou haast denken dat onze wetgeving en rechters niet meer opgewassen zijn tegen de globaliserende misdadigers en hun netwerken.
Mark my words.
Inez speelt onder een hoedje met de wouten.
Ze gaat na dit toneelspel in burgerbescherming, krijgt een nieuwe identiteit, en zal dan ergens anoniem en onherkenbaar van het leven gaan genieten.
In Paraguay ofzo.
Nieuwe identiteit? Met die ogen?
Ze had al 20 jaar geleden gearresteerd moeten worden
Wegens misbruik van make-up
Het nieuwsbericht waarvan u wist dat het ging komen, eigenlijk best sip dat de criminelen werkelijk overal een vinger in de pap blijken te hebben.
Hoe moet onze kansen topondernemer nu verdediging in de rechtszaal vinden? Niemand durft zijn vingers er nog aan te branden.
de Mos vrijgesproken vanwege klein bier, Neelie Smit-Kroes onaantastbaar vanwege Uber , Taghi verslijt advocaten aan de vleet of brengt ze om en Amsterdam stampvol met toeristen . Op naar Koningsdag in Oranje Tshirt , Koning gaat dwergwerpen en Maxima gaat koekhappen
En HetOorAakel plaatst nog steeds een spatie tussen een woord en een leesteken.
@Nohara | 21-04-23 | 20:56: verhip , nu je het zegt onbewust
Vind dit doodzonde, ze is zo'n prachtige luis-in-de-pels. Authentiek, onaantastbaar, onafhankelijk en daarom super-integer. Meer nog dan de Moscovicz'jes. Als er iemand is die hoog spel durft te spelen, dan lijkt ze mij er een van. Iemand die tot de grens gaat en erdoor heen durft te gaan. De staat is sterker, vies vuil onder m'n schoenen Tagi.
Uit het Parool artikel van vandaag door Paul Vugts en Wouter Laumans die al vanaf het begin verslag doen van die zaak:
"Inez Weski, advocaat Taghi, aangehouden als lid van zijn criminele organisatie in drugs en witwassen."
-- De bedoeling is dat zij de informatie op de stick in de EBI laat lezen aan Ridouan Taghi en vervolgens zijn antwoorden terugkoppelt aan de familie. ‘Als ze het vrijdag meeneemt, zou super zijn. (..) Dan hebben we een reactie binnen een week. Het zou top zijn als ze het uitprint.’ --
Dit is dus een bericht uit de tijd voordat die servers werden gekraakt en zij zich onaantastbaar voelden en gemoedelijk op los reutelden. Inmiddels zijn die servers dus gekraakt en als dit bijzonder "casual" geschreven bericht klopt dan heeft zij een groot probleem.
Ze heeft al een groot probleem, namelijk dat ze is opgepakt en in alle beperkingen zit. Voor Taghi en consorten is zij nu een groot risico geworden en niet meer te vertrouwen. De rest valt wel te raden.
Een van de redenen dat je in Nederland maar beter niet kunt getuigen.
Zodra de advocaat het politierapport heeft gelezen weet de verdachte wie er over hem geklikt heeft.
En dat als de advocaat met een verdachte die in afzondering zit gaat telefoneren dan zit haar kantoor vol familieleden en zet ze de telefoon op handsfree zodat de hele familie met een verdachte kan praten die geen contact met de buitenwereld mag hebben.
Geen suikerfeest voor Inezzzzssss
Goed voor mekaar. Tegen de 70 aan en in alle beperkingen.
Is dat zonder tena ladies?
Ik heb in een grijs verleden domme dingen gedaan en daar een flinke tijd moeten doorbrengen. Geen pretje.
Weski lijkt mij het type dat alles doet voor het juiste bedrag. Dat basseer ik nergens op
Zou Mr Weski een keuze hebben gehad?
Geen info naar buiten smokkelen betekent een kogel door je kop.
Iets van die orde moet het zijn ja…
Het herinnert mij eraan dat ik nog knoflook in huis moet halen.
Bubba kan gaan bukken voor Weski.
Den voorbinder !
'Ndrangetta.
Taghi is maar een loopjochie.
Zeg het hem zelf. Je weet waar hij is.
Is Inez de moeder van jutta? Ze hebben dezelfde eyeliner.
Ik vraag dit voor een vriend.
Inez is de moeder van Fester uit Adams Family en gebruikt histor monodek voor de oogjes
heerlijk, dank
Zeker. Maar er komt veel en veel meer hier binnen dan wij kunnen snuiven in tien jaar. En douane, justitie, OM, advocaten, transportmensen en ga maar zo door zijn op aanzienlijke wijze verweven met dan wel onderdeel van, dit criminele netwerk. Dat 'Ndrangheta of mafia zou kunnen zijn of heten.
In ieder geval; denken dat douane, justitie, OM, advocaten, procureurs generaal, staatssecretarissen en ministers allemaal alleen vechten tegen de criminelen en geen onderdeel van de criminele bende uit zouden kunnen maken is een gotspe.
Op die schaal...
Velen moeten nog wennen aan het idee dat het kan.
In feite kan het gewoon niet anders.
En dan heb ik de NL-productie van alle mogelijke pillen nog niet in deze beschouwing meegenomen.
Tja, italie probeert nederland al een poosje te waarschuwen dat het de verkeerde kant op gaat. We hebben besloten met al onze ervaring met extreem gewelddadige georganiseerde misdaad dat we het beter weten dan zij. Tja, dan krijg je... dit.
@PolarWolf | 21-04-23 | 19:40:
Inderdaad, in de categorieën: Ja maar, haha, Italië is een leuk vakantieland, haha, allemaal dolce vita, haha, lekker eten en doen verder niets dan espresso's leuten, haha, spaghettivreters.... zucht.
"Maffia-aanklager Nicola Gratteri: ‘De Nederlandse wet is niet streng genoeg voor de criminele realiteit'"
12ft.io/proxy?q=https%3A%2F%2Fwww.vol...
Of het OM zit ernaast, of de top van de advocatuur is officieel corrupt (niks nieuws, maar wel een politiek issue als het bevestigd wordt) of de top van de advocatuur is corrumpeerbaar. De impact van dit schijnbaar bijberichtje worden m.i. schromelijk onderschat. Elke staatsburger zou zich hele grote zorgen moeten maken (naast alle andere.."issues" die we inmiddels rijk zijn) over de houdbaarheid van onze rechtsstaat. Want als de absolute zogenaamde top van de advocatuur al corrupt is of corrumpeerbaar welke illusies maken we ons dan over al het andere? Of als, god verhoede, want veel erger, het OM hier naast zit? Man, man, de politieke ellende en maatschappelijke chaos zal niet te overzien zijn.
Corruptie wordt te vaak gezien als een envelop geld die onder de tafel doorgegeven wordt.
Stelt u zich een foto voor van het kindje van, op het schoolplein, in de kleding die de “gecorrumpeerde” zijn/ haar kind diezelfde ochtend nog aan heeft helpen doen.
Op die manier is bijna iedereen corrumpeerbaar. De door u genoemde chaos is al aanwezig helaas.
Doe even ademhalen.
Misschien een opzetje van Weski en het OM om van de zaak af te komen. Zelf de stekker er uit trekken is bij Taghi je doodvonnis tekenen.
Die wordt gewoon keihard gechanteerd, en dat komt nu in het publiek.
Misschien heeft Weski haar klant Taghi verleidt en seksueel overrompelt en hij heeft zich bij het OM beklaagt en is ze daarom aangehouden?
Muahhahaha!
Hèhè tegel van de dag.. Proost
Jaja daar komen de beelden. Dank u.
Je hebt daar geen make up tafel.... Is wat de hele dag discovery kijken... Poepen doe je ook al niet alleen hangt een bolletje boven je...
En ze kijken het resultaat ook na op een ander bolletje.
Ik denk dat de overheid en de rechterlijke macht ondertussen ook niet meer weet wat te doen. Dan krijg je dus dit soort excessen.
Hoeveel familie heeft Taghi eigenlijk in Nederland? In hoeverre zijn die bij zijn zaken betrokken? Volgens mij niet alleen zijn neef, ook zijn oudste zoon.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art....
Mevrouw Weski "the Godmother" van de Nederlandse criminelen ;) :)
Voorwaar een geslaagde carrière!
Iedereen is familie broer!
Eid Mubarak!
Ik vraag me dat van plofkrakers ook af. Als die aangehouden worden, waarom wordt dan niet de hele familie en vriendenkring meteen doorgelicht? Iedereen die in de telefoon van de dader voorkomt wordt bezocht door een groep agenten, met geld en drugshond. Dan ben je zo van een hoop problemen af lijkt me?
@Bobdobalina
Onlangs hadden we een draadje waarin we (niet als enigen) wat geprikkeld reageerden en had hier ook mee te maken. Nu erken ik jou professionele ervaring hier in, echt waar.
Wel benieuwd wat je hier van denkt qua “wat is hier gebeurd”!
Je noemde al de dreiging die sommige cliënten uiten en daar kon je wel met sterk optreden een halt aan toeroepen, dat ken ik ook wel. Taghi, Holleeder is denk ik andere koek. Kan het zijn dat Weski gewoon te ver in het net van Taghi zat en geen kant meer op kon? “Je doet wat ik je vraag, of je gaat slapen”.
Ik ben wel bij de nodige enge patiënten geweest in de GGZ, overigens zijn veruit de meeste gewoon hele aardige mensen. Dan moet je echt voorzichtig zijn en wel eens voor een deur gestaan van iemand, voorzichtig naar binnen loeren via de brievenbus wat waar was van wat buren vertelden: “hij wil dood en jullie meenemen en heeft stukgeslagen tafelpoten klaar staan”. Het klopte.
Met zo iemand hoef ik verder niets. Het gevaar is van het moment.
Nu zal dat bij zo’n Taghi niet zo zijn. Die pakt je waar je ook bent en het mag jaren duren. Die spanning lijkt mij ondragelijk.
Wie van de rechtsgeleerden weet of een rechtbank mag besluiten een verdachte te laten bijstaan door een anonieme advocaat? En hoe werkt dat dan? De basis is toch dat iedereen die hulp moet krijgen , ook Taghi.
Wat minder films kijken vriendje..
Een anonieme advocaat is niet echt denkbaar: hij zal immers moeten pleiten op een openbare zitting. Denk niet dat dit kan met stemvervorming en is ook een serieuze beperking van de overtuigingskracht.
Verder is het speculeren wat Weski heeft bewogen. Ik vermoed dat ze het web is ingezogen met geld. Je moet zo’n Taghi op een toevoeging bijstaan en geen cent van hem aannemen (is toch allemaal crimineel geld). Als je dat niet doet en toch geld (waarschijnlijk deels cash) aanneemt, heeft hij beet vermoed ik. Als je dan nog wat andere dingetjes hebt gedaan die eigenlijk niet kunnen kun je niet meer terug. Zelf naar het OM stappen leidt tot het onthullen van je misstappen en uiteraard de wraak van Taghi. Ik weet niet of dit zou kunnen gebeuren als je vanaf het begin af aan de client op afstand had gehouden. Misschien is het naief maar ik denk het wel. De Holleeders en Taghi’s van deze wereld weten wie ze kunnen manipuleren en wie niet. Holleeders slachtoffers hadden allemaal wat te verbergen.
Overigens denk ik dat er wel weer een sukkel met weinig scrupulus de zaak toch graag gaat doen voor wat fame. Want daar lopen er toch wel wat van rond. Die Roethof zie ik er wel voor aan.
@BobDobalina | 21-04-23 | 18:28: "Verder is het speculeren wat Weski heeft bewogen. Ik vermoed dat ze het web is ingezogen met geld. "
Of bedreiging. Afpersing.
Plomo o Plato
@Is dit nog nieuws? | 21-04-23 | 18:34: heb je mijn reactie helemaal gelezen? Ik denk namelijk niet dat je een onkreukbare advocaat zomaar kan bedreigen met geweld. Die stapt of naar de deken/OM of verzint een list om van de zaak af te komen.
@BobDobalina | 21-04-23 | 18:31: gersrotterdam.nl/verhalen/rotterdamme...
@BobDobalina | 21-04-23 | 18:35: Ik denk eerder bedreiging dan geld. Weski gaat al langer mee, en zowel bij omkoping of bedreiging zou je verwachten dat ze naar deken/OM gaat. Dat maakt het zo apart. Wat heeft Taghi wat de andere clienten niet hadden? Geld? Nah... Dat hadden ze allemaal. Maar geweld.. Taghi heeft wel reikwijdte....
Lijkt op een bouterse Moszkowicz situatie. Dansen met je cliënt. Naar de pijpen ervan dan..
@BobDobalina | 21-04-23 | 18:28: Het web ingezogen met geld (het is allemaal crimineel geld) Waar wordt die mevrouw van betaald? Haar honorarium zal niet mis zijn en wordt ook betaald met crimineel geld, witgewassen of niet. Ik vraag me af waar sommige advocaten het lef vandaan halen om hun ziel te verkopen aan een duivel (zo ook bij de kopschopkakkers of een W holleeder). Ga je echt voor geld iemand vrijpleiten terwijl je zeker weet dat hij/zij bloed aan de handen heeft? Dan kan je net zo goed meteen meedoen met het spel en inderdaad informatie doorspelen, je bent toch al advocaat van de duivel.
@Is dit nog nieuws? | 21-04-23 | 18:39: Weski was niet zo’n hele goed hoor:
panorama.nl/artikel/227885/rechtbank-...
Ze kreeg een veeg uit de pan voor haar slecht geschreven pleitnota. De rechtbank had er kennelijk helemaal genoeg van. Komt eigenlijk bijna nooit voor.
@BobDobalina | 21-04-23 | 18:28:
Ik kan mij voorstellen dat dit de beste verdediging is (voor de advocaat dan….). Geen geld aannemen, het puur op de zaak houden, dat je ze min mogelijk invloed geeft.
Je kan aannemen dat zo’n Taghi psychopaat is, of minimaal die trekken. Die zijn extreem goed in zwakte ruiken en waar ze je kunnen manipuleren.
Treurig wat er met Weski gebeurd is.
Het OM dacht na de zaak De Mos: dit smaakt naar meer. Dat vervolgen van functionarissen bevalt ons wel. Dus toen gingen ze next level, want die lat mocht best wat omhoog: een van 's lands beste advocaten werd het. Nog even en ze maken werk van Epsteins 'zelfmoord'.
Wat is in deze context een functionaris? Iedereen heeft een functie. Een advocaat kan zeer aannemelijk informatie doorgeven. Om dit gelijk te stellen aan het vervolgen van een politicus, of er geen transparantie gewaarborgd wordt door het toezicht van een deken en de toestemming van een rechter. Dit gaat verder mank dan appels en peren.
@RtotheB | 21-04-23 | 18:17: dus in uw optiek heeft iedereen een functie en is dus een functionaris? Wat is een prostitue dan; een seks-functionaris? En een profvoetballer? Of een vakkenvuller? En een makelaar is een heisverkoopfunctionaris wellicht? En wat te doen met de honden-uitlaatservice; een hondenuitlaatfunctionaris wellicht? Ik help u mbv. Google even uit de brand. Een functionaris is:
1) Ambtenaar 2) Beambte 3) Beroep 4) Bestuurder 5) Iemand die een ambt bekleedt 6) Kantoorbediende 7) Medewerker 8) Officier 9) Staatsambtenaar 10) Stafmedewerker
Tip voor als u nog een zo bijdehand gaat doen: doe eerst uw huiswerk.
Sexy Weski
What have you done?
You've made a fool of everyone
Sexy Weski, you broke the rules
You laid it down for all to see
You laid it down for all to see
Sexy Weski, oh, you broke the rules
Onze maatschappij met haar nette rechtsgang en dergelijke is niet opgewassen tegen dit soort georganiseerde misdaad. Eigenlijk moet je het zien als een guerrilla oorlog en moet je het als staat ook zo bestrijden.
Welnee joh. Alleen al de suggestie maakt je een rechtse complot wappie die tegen de immigratie is en bovendien voor boerenkool en pro Zwarte Piet is. En waarschijnlijk ook een dieselauto heeft.
Nederland is top qua strafrecht. We importeren jihadisten uit het buitenland om ze hier te berechtten omdat we geen vertrouwen hebben in de rechters in die landen.....
"nette rechtsgang"? kennelijk leef jij in een andere maatschappij dan ik. Ik noem het wel eens rechts-kansspel.
Eigenlijk is de Epstein oplossing zo gek nog niet voor figuren zoals Taghi.
Zelfmoord is niks voor Taghi denk ik.
@R. Skickr | 21-04-23 | 18:18: Maar je kunt hem wel een handje helpen, zonder daar later actieve herinneringen aan te hebben?
@R. Skickr | 21-04-23 | 18:18: Hij hoeft er ook niet blij mee te zijn, zolang het de maatschappij maar blij maakt.
Misschien uit het raam vallen?
@Toedels | 21-04-23 | 18:40: Ze hadden gewoon eens voor één keer ballen moeten tonen en doorzetten, nu is het (wellicht) te laat...
www.nieuwnieuws.nl/5160142/ridouan-ta...
Welke advocaat wil nu nog?
Zou het niet anders werken ? Zijn handlangers komen met een delegatie naar het advocatenkantoor en dele mee dat de keuze is gevallen op de betreffende advocaat ?
Zeg dan maar nee tegen die gasten, dan moet je wel heel sterk in je schoenen staan.
@Wattman | 21-04-23 | 18:00: Precies, we weten waar je klanten wonen!
Zo’n Deken is ook maar een tandeloos persoon, het heftigste is een berisping die hij kan uitdelen.
Verder is de orde van advocaten een ordeloos zootje ongeregeld waar een makelaar nog van zal gaan blozen …
Zou eigenlijk verplicht moeten worden om foute advocaten ook strafrechtelijk te vervolgen.
Sorry, foute advocaat is dubbelop, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
@Analia von Solmsch | 21-04-23 | 17:53:
Haha
Zou eigenlijk verplicht moeten worden om rechters ook jaarlijks te toetsen op eerdere uitspraken.
Jammer meneer de rechter, u heeft 5 mensen vrijspraak in moordzaken gegeven die nadien weer moorden hebben gepleegd....
Misschien die ook maar eens opsluiten.
Waarom zijn het altijd vrouwen die liegen en bedriegen
Dan kent u ons kabinet nog niet.
Ze is pretty (of ugly) fucked
T blijft wel frappant hoeveel dit hele gedoe vergt van de rechterlijke macht die toch al op sterven na deaud is....
Kijk hoeveel zaken er nog op de plank liggen.
www.nrc.nl/nieuws/2020/04/30/40000-st...
Maar! Laten we er wel voor waken dat al de betrokkenen in DIT proces ook een eerlijk proces krijgen. Want ja, media aandacht....
En die zaken op de plank krijgen geen aandacht.
Toch?
Zou stemmen hierbij helpen? Democratie, rechtsstaat of bananen?
U zegt het maar.
Iemand moet Taghi op het idee van de hitman van de staat gebracht hebben. Denk dat Inez zich op et iets te glad ijs begeven heeft.
Geld laat vanalles lekker glijden, geen ijs voor nodig.
Netflix staat vol met handleidingen hoe narcos grip op de politiek van een land kunnen krijgen.
@Zeurders | 21-04-23 | 18:25: En dankzij onze lakse wetten en regering kan het hier floreren als nooit te voren.
Leuk he!
T kan zo op de Netflix, lekker genderneutraal en multi-culti allemaal....
Misschien zouden ze er een serie van kunnen maken.
Op de NOS.
In het journaal. Met een voorleesmoeder. En spannende beelden van geblindeerde auto's en zo....
En dat je dan moet betalen voor premium. Beelden in 1080p. €2,95 per maand. Voor al uw spanning en sensatie.
Vanavond in een nieuwe aflevering van "het journaal".....
Voorlees-drag*.
@nsfl | 21-04-23 | 17:41: hehehe
De hele NPO lijkt meer op een serie dan iets wat met de werkelijke wereld te maken heeft.
Als je geen spiegelbeeld hebt dan snap ik dat je je ogen zo opmaakt
Leuke oog make up trouwens, zo'n balkje.
Wellicht gaat Jutta dit voorbeeld volgen.
Ik hoop het niet.
*Edit*
Ik lees (terug) dat de oog make up al uit en te na besproken is.
Sorry.
@D-Fens_1963 | 21-04-23 | 17:41: ghe
Wat heeft toch een geweldige visagist.
Ze
@meneer der meneren | 21-04-23 | 17:35: hen
@Is dit nog nieuws? | 21-04-23 | 17:40: tok
@Lu_Tze | 21-04-23 | 17:43: Tik
Dezelfde als Marilyn Manson.
Integriteit en mevrouw Weski: het leek me altijd al een gewaagde combinatie.
Zware intimidatie?
@Dubbelepunthoofd | 21-04-23 | 17:43: High profile cases willen vertegenwoordigen met psychopaten en dan dit?
Nou niet zo heel erg verrassend..... toch?
U weet meer!
In verband met de privacy wil ik jullie vragen om de verdachte aan te merken als Inez W.
Ik wens het OM veel wijsheid toe, want na al die opzichtige miskleunen kunnen ze zich niet nog een high profile uitglijder veroorloven. Minder scoringsdrift en meer juridisch handwerk aub.
Zo, dit lijkt me de spijker op zijn kop IJsman! Het geschutter en geblunder is niet van de lucht de afgelopen jaren.
@JJMS | 21-04-23 | 16:59: OM laat zich overduidelijk voor het karretje spannen. Een strontkar wat mij betreft.
Hm, interessante ontwikkeling. Lijkt me dat een OvJ dat niet zomaar ineens doet. Stel, er is niets aan de hand of er kan niets worden gevonden, dan schaadt dat natuurlijk de zaak tegen Taghi enorm.
In deze zaak is al zoveel misgegaan. Marengo is één grote ramp.
@de IJsman | 21-04-23 | 16:56: Marengo is niet één grote ramp. Na vele liquidaties in opdracht van Taghi heeft Justitie veel successen behaald in het elimineren van zijn netwerk en de aanhouidng van Taghi zelf. Groot succes is natuurlijk de inbeslagname van de versleutelde berichtendiensten zoals Ennetcom, PGP Safe, EncroChat en en SkyEcc. Dit zijn complexe onderzoeken vergist u zich daar niet in. Door in één zin maar te zeggen dat Marengo één grote ramp is, blijkt dat uw kennis over de complexiteit van dit soort onderzoeken tekort schiet.
@johnyl | 21-04-23 | 17:10:
Nee, de politie heeft successen behaald.
Het OM verkloot vervolgens alles.
De IJsman lult ook maar wat, thuis wil niemand naar ‘m luisteren.
De popo's doen wat ze kunnen... Het OM is 'n ander verhaal.
Ik vroeg me ook af of het wellicht voor veiligheid is of iets met die zaak. Maar het kan ook zijn dat ze echt iets heeft gedaan. Ik heb geen idee.
Zo! Dat is nog eens een spectaculair nieuws zeg! Net als dat gerucht dat Taghi geliquideerd moest worden door een NL’se commando. Zelf denk ik trouwens dat in uitzonderlijke gevallen, dat zou moeten kunnen. De rechtsstaat zou niet naar dat soort middelen moeten grijpen, maar als de staatsveiligheid in het geding is, gelden er andere normen. Alle grote veiligheidsdiensten doen dat en hoewel ik aanneem dat onze diensten terughoudend zullen zijn, sluit ik niet uit dat het gerucht waar is. En mij dunkt dat je metingen bedreigen van notabene de kroonprinses een stapje te ver bent gegaan. Van mij mag het.
Dat je het scenario Taghi omleggen onderzoekt vind ik ook niet vreemd. Een ultimum remedium, je weet niet wat er nog gebeuren gaat.. Überhaupt wel een geruststellend idee dat we over die mogelijkheid beschikken. Taghi mag niet winnen.
Mee eens...
Je zou kunnen denken dat ze alles uit de kast halen...
Vermoed dat Taghi zelfs zijn leven op het spel zou zetten om te worden bevrijd. Dan zou dat in dit geval een keuze tussen dood of een vrij leven. Het lijkt er op dat hij 1 ding juist niet wil: vastzitten de rest van zijn leven. Dan zou je daarna naar moeten streven? Maar dan wel met nieuw vastgelegde wetgeving aan zeer zware beperkingen voor precies dit soort specifieke gevallen?
Hij zit vast, waar heb je een commando voor nodig ?
Helemaal met je eens.
Ik vraag me ook af of bedreiging van de kroonprinses niet valt onder terreur en/of aanval op de staat Nederland. Dat er dan andere (oorlogs)wetten gelden en dat je zonder geweldsplafond het probleem kan oplossen, aka omleggen.
Een kopje halal snert met wat polonium voor Taghi, dat zou de boel kunnen oplossen.
Zelfs de Amerikaanse veiligheidsdiensten mogen geen eigen burgers omleggen.
@Tapu | 21-04-23 | 17:16: sinds wanneer is Taghi een eigen burger..... Voor criminele dubbelpaspoorters maak ik graag een uitzondering.
Amen. Helemaal mee eens.
@Tapu | 21-04-23 | 17:16: Er zijn er genoeg die ooit een ongelukje hebben gehad anders.
En dat tijdens het Suikerfeest. Wat zal Taghi hier van balen.
Ze hadden Taghi uit het vliegtuig moeten gooien toen hij vanuit Dubai naar NL kwam. Kunnen ze hem tijdens een helikoptertransport niet eruit gooien? Gewoon zeggen dat hij wilde ontsnappen en uit de helikopter sprong op 2 kilometer hoogte. Het is natuurlijk niet volgens de wet maar hij plaatst zichzelf ook boven de wet.
Klinkt als een plausibel scenario, en hoe doen we het nu hij reeds vast zit ? Zijn de rechtszaken tegenwoordig niet bij de EBI zelf ?
Edit nog niet, wel binnenkort.
www.omroepbrabant.nl/nieuws/4211808/z...
Simpel, om veiligheids redenen verplaatsen (kuch).
@Unsinkable-Sam | 21-04-23 | 17:08:
Waarom niet, zulke gasten verdienen onze nette rechtsstaat niet.
Of 'm gewoon tijdens een komende rechtbankzitting laten ontsnappen en 'm dan 300 meter verder 'op de vlucht' liquideren d.m.v. een marechaussee met vaste hand o.i.d.?
U kent het adagium toch wel? Eerst zingen, dan springen.
Ze hebben ruimschoots aangegeven hun Westerse vrijheden niet aan te kunnen en totaal schijt te hebben aan mensenlevens, bijkomend de totaalontwrichting van harddrugs in de samenleving en de wurgende greep middels angst. Zie geen enkel beletsel de kopstukken van deze nostra te elimineren. Doen we met schaken ook altijd, de grootste lastpakken v.h. veld ruimen. Dit werkt perfect..
@Unsinkable-Sam | 21-04-23 | 17:23:
Helemaal eens, met nette manieren red je het niet.
Alleen jammer dat er duizenden in de startblokken staan om de leiding over te nemen, dit is bij schaken niet.
Wij gaan het gevecht tegen de mocromaffia niet meer winnen.
Ik zou als ik haar was een goede advocaat in de arm nemen
Ze is nog niet veroordeeld natuurlijk.
En war de vermeend mogelijke aanleiding hiervoor was weten we ook nog niet.
@Jan, Leiden | 21-04-23 | 16:40:
War=wat
eehm we hebben toch een geheime dienst en ongelukken gebeuren toch wel eens?
Er gaat ook veel goed.
@funda | 21-04-23 | 16:20: u bedoelt goede ongelukken?
Ik krijg steeds meer het gevoel dat binnen het zo ruim mogelijk te nemen begrip toeval menselijk handelen vooral bestaat uit ongelukjes, toevallige-nietdebedoelinkjes.
Bedoelluh Inez W. ?
Is die nog maar 68? Ik had haar ouder geschat.
Ik heb begrepen dat dat komt omdat ze zich altijd iets ouder wenst op te maken...
Wat n moordwijf is het toch ook hè?
Hallo Taghi hier, ik wil u graag als advocaat en het is een verzoek wat u niet kunt weigeren.
Willen we meer of minder T.'s in dit land?
Sorry, voor regelen is het te laat.
zorg liever dat er geen regering meer komt die blijft wegkijken uit angst om als racist kapotgemaakt te worden, keiharde criminelen keihard aanpakken.
Wat zal Inez een rust krijgen.
Eindelijk veilig opgesloten.
Hier moet moeite voor worden gedaan om Inez te bereiken.
Haar client heeft overal zijn apostelen, dus veilig blijven zitten in de lik.
Chips en een drankje, in de afwachtmodus.
Fijn weekend Inez, the force is met u.
Check, zou me niets verbazen dat ze een deal heeft gesloten om haar leven te redden. In dit geval veel sterkte en succes.
Ze moeten een black ops commando op Taghi afsturen om het allemaal te stoppen. Oh wacht....
Heeft Sydney Smeets verstand van strafrecht?
Taghi is veel te oud voor Sydney.
Alleen jeugdrecht dacht ik.
Meer van zedenzaken vermoed ik.
Vermoedelijk wel van dingen in zijn lichaam meesmokkelen.
Die smokkelt geen USB-sticks maar complete desktop-computers het gevang in. Inclusief printer.
Hij claimt het als zijn specialisme.
Hahahaha
Moorden op advocaten, journalisten, (familie van) getuigen; vergismoorden en advocaten die worden gedwongen tot criminele praktijken. Iran dat Taghi inhuurt voor een moord terwijl justitie van niks weet.
Het gedoe rond Taghi doet me steeds meer denken aan de macht van Pablo Escobar in Colombia, pakweg 30 jaar geleden. Een klootzak die niet alleen tienduizenden doden op zijn geweten heeft, maar Colombia letterlijk onbestuurbaar maakte. Niemand was veilig; agenten, militairen, advocaten, rechters, (mogelijke) getuigen, journalisten, politici, vrienden, ex-vriendinnen, hoertjes, junkies; wie maar in de weg zou *kunnen* lopen werd omgelegd. En anders de familie, zonder pardon.
Willekeurige burgers in de stad Cali werden vermoord vanwege een ruzie met het Cali-drugskartel; een passagiersvliegtuig werd opgeblazen vanwege een politicus die er niet in zat.
Het leidde uiteindelijk tot een totaal corrupte samenleving waar niemand zijn leven zeker was. Waar politie en justitie ook gewelddadige criminelen die niet bij Escobar hoorden, liever lieten lopen. Puur uit doodsangst; want stel dat hij Pablo tòch ergens van zou kennen. Of een buurman van een neef van Pablo.
Als we dit laten gebeuren zijn we als land echt naar de klote. Het is al best een probleem dat de Mexicaanse drugskartels NL inmiddels ook ontdekt hebben. Ter illustratie; in Mexico worden jaarlijks zo'n 30.000 mensen vermoord, en ongeveer net zo veel mensen "verdwijnen". Uit angst voor corrupte agenten met (al dan niet afgedwongen) maffiaconnecties durven mensen ook geen aangifte te doen van andere misdrijven; laat staan te getuigen.
We moeten dit echt niet willen. Graag zware straffen opleggen, minimaal levenslang. En bij ontsnapping naar een ver land mag daar best een moordcommando op gezet worden.
Ik ben in het vorige Nederland geboren. Wat een verrukkelijk paradijs was dat. Maar dat prettige landje moest zo nodig verkleuren. Voila het resultaat.
'Als we dit laten gebeuren zijn we als land echt naar de klote'.
Het gebeurt.
@NLgaatnaardeklote | 21-04-23 | 16:03:
Ja maar nu hebben we kakelkip Yeşilgöz als keiharde VVD crimefighter. Die gaat het allemaal oplossen.
@Madame Poitiers | 21-04-23 | 15:59: je krijgt het land dat je importeert.
@NLgaatnaardeklote | 21-04-23 | 16:03: het is al gebeurd. Draai je niet meer terug. Iets anders is er de loftrompet over steken, zoals veel politici nog steeds menen te moeten doen.
Taghi is opgepakt. Hoeveel lopen er nog rond?
@Hadena | 21-04-23 | 16:16:
Heel veel wannabe gangsters, het begint zo rond 10, 12 jarige leeftijd bij die gastjes.
@Madame Poitiers | 21-04-23 | 15:59: Dit heb ik nooit zo bekeken maar inderdaad, het vorige Nederland.
@Hadena | 21-04-23 | 16:16: Hij regelt zijn zaakjes vanuit zijn cel, bedoel je waarschijnlijk.
@Paty | 21-04-23 | 16:14:
Net zoals reaguurder 'VolgendjaarkrijgikAOW' die ondertussen al AOW krijgt kan ook ik niet mijn nick veranderen naar 'NLisnaardeklote'.
Misschien een tip voor GS om dit mogelijk te maken.
Wanneer komt de film uit, 'Van Allah los'?
Ik vind het wel goed dat ze advocate geworden is. Ik bedoel, ze had ook er voor kunnen kiezen om kleuterjuf te worden. En wat dan?
De eerste schooldag een heel schoolplein vol huilende kleuters omdat ze zijn ingedeeld bij juf Inez. En dat je dan als ouder te bang bent om er iets van te zeggen.
@Osdorpertje | 21-04-23 | 16:02: en twintig jaar later beseffen, dat zo’n strenge juf het beste was dat die kinderen kon overkomen.
Ik vind haar meer een hele lieve hoofdzuster van een verpleeghuis, die voor s avonds laat de bewoners voorziet van een warme lieve knuffel.
Kan zijn dat het niet om Weski gaat, maar dat ze Taghi willen hinderen.
Die moet nu een andere advocaat gaan zoeken.
Of zit ze in de tang en zoekt een uitweg... en kan hij idd een ander gaan zoeken
Hoe heeft Italië dat vroeger gedaan met maffia? Of is het daar gewoon niet meer zo zichtbaar.
historianet.nl/misdaad/mussolini-reke...
Cesare Mori (bijnaam : de IJzeren Perfect) was perfect van Palermo van 1925 tot 1929 en lid van de Italiaanse senaat van 1928 tot aan zijn dood. Hij is bekend als de man, die de Italiaanse mafia op Sicilië tijdens het Italiaans fascistisch tijdperk uitroeide.
@theo-is-dood | 21-04-23 | 15:59: ik was meer geïnteresseerd in daarna. Die opgeblazen officieren van justitie bijvoorbeeld.
De maffia in Italië is met de tijd meegegaan en hebben hun kinderen naar dure scholen gestuurd. Jarenlang hebben zij zich low- profile voorbereid. Nu hebben ze overal hun kinderen op strategische plekken zitten bijv.bij justitie of bij gemeentes, in het parlement. De onderwereld is nu bovenwereld. Maar mochten ze serieuze kopstukken te pakken krijgen dan is er in Italië een speciale gevangenis voor bijv.leden van de ‘Ndrangheta te weten 41-bis. Daar zitten de zwaarste maffiosi.
The Guardian heeft daar ooit een artikel over geschreven. Helaas mag ik niet linken.
In de meeste landen word zo iets "opgelost" door de maffia de verkiezingen te laten winnen.
Afleiding voor de Mos
Mos is vrijgesproken.
Wat zegt dat over de rechter?
Helemaal niets.
Het is wel erg vervelend dat net nu de rechter het "Openbaar Ministerie heeft veroordeeld voor het toebrengen van ernstige schade aan de Haagse democratie* het bericht van oppakken van Inez Weski dat overschaduwd, of het nu toeval is of niet.
Ze kan ook gewoon koranverzen doorgestuurd hebben, niet te snel oordelen.
Bitterzoet spul...
Daar knijpt Salman Rushdie wel een oogje voor dicht.
Die van het verplicht doden en treiteren van " ongelovigen" bijvoorbeeld.
Ik vond altijd al, dat zij een vreemde blik op de zaak had.
Wie wil er nog advocaat van Taghi zijn? Dat is de vraag die nu opdoemt.
Roethof?
Perry Mason?
Iedereen is te koop.
Een corrupte advokaat zonder geweten. Dat wordt zoeken naar een speld in een hooiberg.
Peter Plasman?
Hiddema?
Knoops?
Het is natuurlijk een linke zaak, maar beroepsmatig een hele interessante.
Royce de Vries zou een goede zijn ;-)
Hebben we naast tolken en apothekers wel genoeg advocaten geimporteerd?
@BobDobalina | 21-04-23 | 16:11: Oef...!
@BobDobalina | 21-04-23 | 16:11: Die verliest al zijn zaken, dus inderdaad prima advocaat in deze.
Het zou toch wel heel macaber zijn als via haar opdrachten van liquidatie van P.R. de Vries of Derk Wiersum zou zijn doorgegeven.
Wat maakt het eigenlijk uit? Wie liet de Taghi's dit land binnen? Wat maakt het uit?
@funda | 21-04-23 | 16:00:
Maak je geen zorgen, er zijn ook roomblanke Nederlandsche Taghi's.
@AdvocatusDiaboli | 21-04-23 | 16:14: Juist daarom moeten we er zo snel mogelijk veel bij hebben, want ik zie ze nog niet genoeg, die roomblanke T.'s.
Tot slaaf gemaakte wrschlk.
Is ze niet gewoon de getuigenbescherming in gearresteerd?
dat idee had ik ook een beetje
In een topic gisteren waren we het er met een aantal reaguurders al wel over eens, dat ze zichzelf met zijn verdediging aardig klem heeft gezet.
Dit is het gevolg.
Ergens vind ik het sneu voor haar, maar het is snoeihard name of the game.
Of er iemand is die in het gat van de verdediging springt, betwijfel ik ten zeerste.
Iets voor onze @BobD? ;-)
Iemand die mijn collega’s omlegt om de procesdeelnemers te intimideren kan de rambam krijgen.
Dat was (alweer) eergisteren. Ik zag je tegel waarin je schreef "Voor Inez is er geen weg meer terug". Daar werd flink op gereaguurd.
@BobDobalina | 21-04-23 | 15:52: Komkom, waar zijn je democratische principes?
@LD69 | 21-04-23 | 16:01: als ik jou niet had...;-)
We konden dit wel zien aankomen, maar de mate waarin is nog even een raadsel.
Het kán nog een "escape from Alcatraz" zijn, maar dat betwijfel ik...
@funda | 21-04-23 | 16:01: precies daar. Deze meneer verdient geen advocaat meer. Beetje procesdeelnemers gaan omleggen. Dan is het wel klaar met je recht op bijstand.
@BobDobalina | 21-04-23 | 16:06:
Ieder mens heeft toch principieel recht op bijstand?
@funda | 21-04-23 | 16:11: in beginsel. Als Taghi iedere raadsman bespuugt of in elkaar slaat, zou je dat nog steeds vinden. Oftewel, dat recht is niet absoluut. Ze kunnen een advocaat op afstand benoemen. Een amicus curiae.
@BobDobalina | 21-04-23 | 16:13:
T. benoemt iedereen tot alles wat hij wil, dus dat zal geen probleem worden.
Heb je je telefoon al afgesloten?
doe es Relaxt met je breek!! Bijna weekend
Taghi bewijst dat je het concept 'open, tolerante en op rehabilitatie gerichte samenleving' niet tot het uiterste kunt doorvoeren.
Voor Taghi is het allemaal een groot spel en mensen die in weg lopen werkt hij weg.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan: en.m.wikipedia.org/wiki/Los_Pepes
Ah, Joris heeft blijkbaar om 14.58 u ook "recht" gesproken.
AntiZanicz gejorist en opgerot.
Nu belachelijke landgenoten nog.
@Stikstofnarcose | 21-04-23 | 15:58:
Neuh, plaatst n.m.m.best wel eens tot nadenken stemmende tegels.
Da's het mooie van de Roze Panelen hier vind ik.
Beetje obstinaat was hij vandaag.
Zwarte vrijdag voor Weski.
Of juist bevrijdingsdag..
Nu nog een Blue Monday zonder blauwe bonen.
Niet mijn boekje:
"
Het verhaal van de Nederlanders is eenvoudig het verhaal van een volk dat zo lang in een keurig opgeruimde maatschappij heeft geleefd en zijn goedaardigheid zo ver heeft ontwikkeld dat het niet alleen vergeten is hoe rotzooi eruitziet, maar ook nooit de benodigde slimheid heeft ontwikkeld om zichzelf schoon te houden: de Nederlander ziet de rommel om zich heen niet en ziet dus ook geen reden om zich ertegen te beschermen.
"
*rochel op trotwaar kwatten doet*
Waarheid als een Hollandse koe.
Zeer mooi en treffend geschreven.
@Dude heb je eten | 21-04-23 | 15:55: Niet door mij, hup text koekelen en hele boek lezen. ( auteur: Mohamed Rasoel)
Zware tijden voor de advocatuur als je zelfs onder druk wordt gezet door de normaal gesproken zo voorbeeldige Marokkaanse klanten.
Slimme truuk om onder “Marengo” uit te komen.
Niemand is veilig.
Over 3,5 jaar volgt de vrijspraak.
Had ze ooit niet iets met Hagenaar Carel Struycken? Of gaat mijn fantasie met mij op de loop vanwege een of andere film?
Ze heeft wel een blauwe maandag iets met Batman gehad.
@Ruimedenker | 21-04-23 | 15:43: Vind haar meer iets voor badman.
Inez Lekski?
Wie is haar advocaat?
het OM
Zwarte Kip.
@Mr_Natural | 21-04-23 | 15:46:
Lol..!!
Volgens een woordvoerder van de politie stond er het volgende op het briefje dat Taghi aan Weski gaf.
2 keer baklava assortiment (niet van de Lidl)
Turkse pizza met döner, extra knoflook weinig sambal
Dikke Mo en slome Rachid omleggen
Taghi is toch Marokkaan?
@J.Cash | 21-04-23 | 15:37: Jazeker, in Marokko hebben ze ook ratten.
@J.Cash | 21-04-23 | 15:37:
Hier in Osdorp eten de Marokkanen gewoon Turkse pizza.
En best wel veel ook.
En Marokkanen eten ook baklava.
Dikke Mo, Rachid en Turkse pizza zijn duidelijk, maar wie zijn die twee baklava's?
Benieuwd of Gerard Spong ook nog komt kijken
Daar gaan we nog meer van horen schreef ik twee dagen geleden. Wat een ziener ben ik.
Jij krijgt een sticker.
@Gele Beer | 21-04-23 | 15:35:
En een lollie.
@J.Cash | 21-04-23 | 15:37: doe ik veel dingen voor
Een 10 met een griffel en een bank vooruit.
Ik had je hieronder al genoemd. Neem jij nu de verdediging van Ridouan over?
@Après toi | 21-04-23 | 15:50: not my cup of tea.
@BobDobalina | 21-04-23 | 15:53: Heel goed, toch nog 1 strafrechtadvocaat met principes.
Wat zal ze blij zijn dat ze van deze zaak af is. Dit is waarschijnlijk de enige manier om de verdediging neer te kunnen leggen. Je kan beter 5 jaar vastzitten dan nog 5 jaar de hoge beroepen doen
Daar geloof ik geen jota van. Volgens mij is deze zaak de natte droom van elke strafrechtadvocaat
@bartjeau | 21-04-23 | 15:35: O nee, echt niet. Reken er maar op dat ook zij ernstig bedreigd wordt en zwaar onder druk is gezet.
Het zou me niets verbazen als ze stiekem wel blij is met die arrestatie. In de cel is ze veilig, op straat kan ze op elk moment vermoord worden.
En zo glijdt de ""rechtsstaat"" Nederland steeds verder af.
@bartjeau | 21-04-23 | 15:35:
Waarom denk je dat? Het grote geld wordt echt niet verdiend in de strafpraktijk.
@theo-is-dood | 21-04-23 | 16:23: het is speculeren wat ik doe, maar zou het kunnen dat ze zwaar wordt gechsnteerd en bedreigd en daarom in dit moeras terecht is gekomen? Mag ze (tijdelijk) geen advocaat meer zijn, dan is ze van deze client af en dan heeft ze haar vrijheid terug.
Snap het wel, als je voor Taghi werkt kijk je wel beter uit dan weigeren illegale dingetjes voor hem te doen. Eventuele straf van de rechtstaat is een stuk vriendelijker dan wat je van dat stuk crimineel vuil kunt verwachten.
Als er inderdaad sprake is van genoemde handelingen dan is dat weer een dreun voor de advocatuur en ook de rechtsorde in Nederland.
Dat, in combinatie met de bestuurlijke puinhoop, maakt dat we in snel tempo vervallen tot een derdewereldland ofwel een bananenkoninkrijk, compleet met cocaine tussen de bananen.
De meeste dreunen voor de advocatuur hebben één gemene deler en dat is Taghi. In Rusland was hij allang van een balkon geflikkerd.
grootste dreun was wel de moord op Derk Wiersum en Peter R. de Vries.
De overheid / politie is de greep op de criminelen totaal kwijt.
@Fedde71 | 21-04-23 | 15:35: Dat was al ver voor de moorden op door u genoemden.
Uit Het Parool:
Justitie stelde daarop ‘niet de bevestiging’ te hebben dat Weski via usb-sticks informatie de EBI in en uit heeft gebracht. “We weten het niet,” aldus een van de twee officieren van justitie destijds. “We hebben niet de conclusie dat het heeft plaatsgevonden. Er is ook geen actief nader onderzoek gedaan om te kijken of het zou kunnen kloppen.”
De voorzitter las vervolgens de conclusie van het onderzoeksteam voor, dat lijkt overtuigd te zijn van een rol van Weski. “Het kan niet anders dan dat dit via mr. Weski is gebeurd.”
“Dit dossier staat vol aanwijzingen dat Ridouan Taghi al veelvuldig communiceerde met de buitenwereld nog voordat mijn cliënt toegang tot hem kreeg,” concludeerde André Seebregts als nieuwe raadsman van Youssef Taghi.
Ben benieuwd of ze haar geldstromen gaan bekijken. Dit deed ze niet gratis.
Dat is dan totaal helder. Ze is meegegaan het moeras in. Ik hoop dat ze het spannend vond om consiglieri te zijn. En als ze gedwongen is dan is dit jaar redding. Want ze kan de verdediging nu neerleggen.
@BobDobalina | 21-04-23 | 15:35: Ze is sinds kort mede-eigenaar van een aantal horecagelegenheden in Marrakesh. Google Cappuccino en google 555.
@Après toi | 21-04-23 | 15:53: hahaha. Heel verrassend. Ze is dommer en gieriger dan ik dacht.
Ze kan niks meer maskeren.
Geen enkele advocaat is helemaal zuiver...
Geen enkele reaguurder ook ... behalve ik.
Echt wel!
Dick is oké.
Je mag het niet zeggen, maar whatabout mr Fique?
Die steekt nog een sigaretje op.
Is de timing toeval of gunt het OM Richard de Mos zijn mediamomentje niet?
Pas op complotjes; AIVD leest mee.
Alles rond de zaak De Mos is toeval - zelfs het vonnis, las ik hier.
@Dubbelepunthoofd | 21-04-23 | 15:26: Stelde alleen maar een vraag omdat ik een hekel heb aan ongestelde vragen.
Leuk, maar helaas moet je je altijd afvragen of het OM de zaak ook rondkrijgt zonder zaakvernietigende vormfouten. En vormfouten vinden is nou net waar mevrouw Weszki op focust, het concept principe is haar onbekend
Tot nu toe zitten al haar cliënten vast of zijn veroordeeld dus ze is zo incapabel dat vormfouten bij haar geen enkele gevolg zullen hebben.
@johnyl | 21-04-23 | 15:37:
Ze verdedigt ook alleen schuldige mensen. Meer damage control dan hoop op vrijspraak, denk ik.
Dagobert Duck is opgelucht nu Zwarte Magica even van de straat is...
Lijkt me ook best wel lastig voor haar om een andere identiteit aan te nemen...
Gewoon demakup, een stuk of 1000.
In een regenboogponykostuum herken je haar echt niet meer.
@funda | 21-04-23 | 15:36: Tegenwoordig is er a.i. waarmee je die theorie kan testen...
Zo dan, ze hebben 'Zwarte Magica' ook gearresteerd. Wat zwart is moet zwart blijven, nietwaar?
De duimschroeven en tepelklemmen worden aangedraaid.
Het eerste wat mij te binnen schoot is die Amerikaanse uitdrukking : If you can't get the criminal, go for his lawyer.
Google zegt: Geen resultaten gevonden voor "If you can't get the criminal, go for his lawyer".
@John McClane | 21-04-23 | 15:32: argumentum ad googelam.
Ik vind de exacte zin in geen enkele zoekmachine terug.
Komt waarschijnlijk uit een of andere detective noir, misschien een hoorspel zonder transscript. Te binnen schieten is een fuzzy bronvermelding.
Thought Police. In the dystopian novel Nineteen Eighty-Four (1949), by George Orwell, the Thought Police ( Thinkpol in Newspeak) are the secret police of the superstate of Oceania, who discover and punish thoughtcrime, personal and political thoughts unapproved by Ingsoc 's regime.
Inez Weski is de moeder van Ridouan Taghi las ik net op twitter.
Dan is Robert Smith hierbij dus ook weer van een stigma verlost....
Nee , de halfzus van Robert Smith. ( The Cure )
@Nico_the_Sparrow | 21-04-23 | 15:28: Heeft die Smith toevallig ook niet 'Killing an Arab' in zijn repertoire?
Gelukkig, ik dacht al, wat een rare VrijMiBo.
Lol. Hoe ver kwam je voordat de kleine Mr_Natural verdere medewerking staakte?
@Sjors W. | 21-04-23 | 15:28:
Oeh vilein, desalniettemin.... LOL!
Zou ze ook gaan huilen als ze straks tassendrager van Taghi wordt genoemd? Loopt al die mascara uit.
Functie elders.
Is de term narcostaat al gevallen?
Ja, hierboven.
Dat mag je niet zeggen van de AIVD. We zijn een monarchie
Lijkt mij nu ook niet fijn om familie van Weski te zijn. Stel je toch voor dat ze gaat praten..
Heksi gearresteerd, waarom verbaast het me niet?!
Gearresteerd door de fashion police?
Ik heb haar altijd gemogen....
Dat kan nog zo blijven, ze kan het waarschijnlijk onder zware bedreiging misschien hebben moeten doen?
@Jan, Leiden | 21-04-23 | 15:23:
Dat zal vast wel zo zijn..
Dan heb je evengoed een vinger in de pap...
@neonreclame | 21-04-23 | 15:26:
Ja, maar in dat geval niet een vrijwillige vinger in de pap. Je weet tenslotte nooit wanneer dit het geval zou zijn hoe ernstig een bedreiging kan zijn, misschien wel tot bedreiging van de dood van een naaste. We weten niet of het zo is, maar onmogelijk is het nu ook weer niet. En hoe sterk sta je dan in zo'n geval mocht dit zijn gebeurd?
Hoe kan het OM nu zoiets denken? Ze kwam mij altijd als sympathiek maar misschien een beetje onnozel over.
Dat zou het OM zeer bekend moeten voorkomen. Onnozele Mutsen.
Ze heeft zelf gekozen voor een high profile client, dan moet je niet zeuren als 'ie zijn streken blijkbaar niet is verloren. Ook fijn op de blaren zitten, dus.
Misschien deed hij haar een voorstel dat ze niet kon weigeren.
@Après toi | 21-04-23 | 15:17:
Heule foute boel bij die Taghi, denk idd dat ze niet veel keuze had met wat er dan ook precies aan de hand is.
@MarkiesDeBalzaque | 21-04-23 | 15:21:
Vermoed ook dat ze geen keuze had, dat is wel mijn vrees.
Alleen jammer dat het voor advocaten van paardelul Taghi zelden goed afloopt.
@Jan, Leiden | 21-04-23 | 15:24: Mwah, je wordt niet gedwongen om een client te nemen, vermoed ik. Dat hij druk zet, moet je dan voor lief nemen.
Die truus is niet naïef en wist dat Taghi tot alles in staat is, dus ook richting het befgajes.
Dat is dan de derde die onder druk lekt. Khalid Kasem. die neef ,weski. Geen advocaat meer toestaan
Ieder heeft recht op een advocaat, maar welke advocaat durft nu nog zijn belangen te behartigen nu zelfs Weski is gearresteerd, terwijl dat ook waarschijnlijk zeker geen toeval is.... Hoogstens een advocaat die waarschijnlijk bij het uitvragen van optreden voor deze man dan al wordt bedreigd?
@Jan, Leiden | 21-04-23 | 15:20:
Volledige bescherming is niet uit te sluiten zegt de minister...
Je moet van goed huize komen om deze grap aan te durven...
Ferd.... !!! Kijk je mee..??
@neonreclame | 21-04-23 | 15:24:
Dit gaat niemand meer als advocaat "vrijwillig" aandurven vermoed ik in elk geval.
The plot thickens.
Dit gaat me een dijk van een Netflix-serie opleveren ,mocht iemand er de vingers aan durven branden.
Ik ben al gevraagd voor de hoofdrol, alleen die pruik jeukt zo.
@Kaal-dik-en-lelijk | 21-04-23 | 15:20:
Denk maar dat het borsthaar is.
En toch doet ze me altijd aan zo'n lief wasbeertje denken.
Ik moet meer aan R. Smith van the Cure denken als ik haar zie.
Ja!
Rare jongens, die Cimmeriërs.
@rode boseend | 21-04-23 | 15:21: Helaas voor haar, wel in de latere dagen van zijn carrière
Misschien ging het wel per ongeluk, net als bij het OM. Aan de lopende band bij die laatste club weliswaar, maar toch.
Voor dat balkje heb je weinig zwart nodig.
haha lig in een deuk.
Mijn vrouw adviseert haar oogmake up remover van Biotherm aan. Dan is alles weg.
Dat gaat niet lukken, vermoedelijk gebruikt deze mevrouw een soort asfalt als mascara.
Goeie tip, de killers van Taghi gaan haar nooit vinden als de make-up af is en de kleding vervangen door een fleurige bloemetjesjurk.
Ik adviseer iets van Monsanto.
Mooi zo. Hopelijk voor een flink aantal jaren achter de tralies.
Voor haar veiligheid, bedoel je.
@Dubbelepunthoofd | 21-04-23 | 15:28:
'Veiligheid is maar een gevoel..'
Ik heb nooit gedacht dat Weski zuivere koffie was.
Denk eigenlijk dat ze in bescherming wordt genomen. Die vrouw ziet er misschien uit als het opgezwollen lijk van Morticia Adams maar dom is ze niet.
Ja, er zitten dan ook alleen maar domme mensen gevangen natuurlijk.
en slim ook niet echt.... ze heeft iets te regelmatig haar off-days.... en al lang voordat ze aan Taghi begon hoor...
@oblix | 21-04-23 | 15:14: Haar zoon werkt bij haar, dus af en toe een dagje vrij moet kunnen.
Ik zag net een paard zonder hoofd in de wei.
Buurvrouw Jansen heeft verbouwd en een stuk van de gang bij de keuken getrokken.
Die Weski is helemaal ok, alleen is het onmogelijk om zonder kleerscheuren advocaat van Taghi ze zijn. Vroeg of laat sta je onder zware druk. Is toch logisch. Somehow werkt dit systeem met zulke clienten niet meer. Misschien beter gaan werken met AI advocaten. Kun je er nog wat nuttigs mee.
nou, nee dus... niet helemaal ok. Moet te diep graven in mijn geheugen... is al denk 2 decennia geleden een beetje ontspoort (ik bedoel niet de cirminele hoek of zo)
Wie weet is ze door Taghi (met haar leven) bedreigd om dingen te doen.
Zo is T. helemaal niet. Dat is rassies vriend.
Dacht ik ook al aan.
Ik sweer! Wollah!
Weski zal dit niet voor Taghi's charme gedaan hebben. Zij zal zwaar onder druk gezet zijn.
Zet haar maar op een water en brood dieet
En haal er meteen even een bleekwater borstel overheen, ze kan wel wat gebruiken.
Mensen geloven me niet als ik ze zeg dat ze advocaat kunnen drinken
Je klinkt als een Zwarte Kip.
Nou ja, drinken. Lepelen.
@zwenkwieltje | 21-04-23 | 15:18:
Met slagroom!
Oh. Die had toch beweerd dat Taghi door Nederlanders geexecuteerd zou worden in Dubai? Maar goed... ze is erg lelijk.
You still wake up sometimes, don't you? You wake up in the dark and hear the screaming of the lambs. Well, Inez… have the lambs stopped screaming?
I can smell your cunt shshshsshshhs
@Sjeintje | 21-04-23 | 15:05: That's not my cunt Lector, that's my arse.
Klop het dat de AIVD in het rapport niks zegt over de bedreigen door de narcomaffia? Of was dat strategie? Ze niks wijzer maken.
Wat een ongekend gezwel is die Taghi zeg. Alles en iedereen om hem heen gaat kapot.
Weski de Nederlandse Saul Goodman.
Zonder het charisma, de flair en de humor.
Het staat vast dat U de serie niet heeft gezien of niet heeft begrepen.
@Montgomery Burns | 21-04-23 | 15:06: wat zeker is dat u het begrip cynisme niet begrijpt.
Taghi heeft haar een aanbod gedaan die ze niet kon weigeren.
Plata o plomo.
Of waarschijnlijk gechanteerd of bedreigd?
Ja, als ze zou weigeren zouden ze haar kop gaan verbouwen. Oh, wacht....
DIE meisje heeft DAT aanbod vast niet geaccepteerd.
Of Hacer un tamal? Brrrr...
hoe ver gaat het advocaten beroepsgeheim en kunnen details ingebracht worden via bijv. de notaris als bewijs (vh OM) wanneer verdachte zijn (de schoften die dat doen zijn louter mannelijk) advocaat ombrengt?
@Graeme Reaper3779 | 21-04-23 | 15:14:
Hè... DU aanbod!
Adams Family meets Mocro Maffia.
Verslik mij in mijn koffie.
Wednesday 2063.
@Lopende-Hollander | 21-04-23 | 15:05:
Nou zeg, Wednesday heeft een schattig koppie, iets dat je van Inez W.niet kunt zeggen.
@Miss_Pinky | 21-04-23 | 15:08: Denk Uncle Fester: als twee druppels water.
@Hetkanverkeren | 21-04-23 | 15:19: Ja ,nu zie ik het ook.
Waarom verbaast mij dit niet ? In mijn glazen bol, nee anders... als je de zaak Taghi goed volgt was deze aanhouding feilloos al te voorspellen. Op 19 april onder het topic Taghi was en ik en menig ander reaguurder er van overtuigd dat zij in de greep zat van Taghi en klem zat. Wegwezen met dit soort "maffia maatjes' die de publiciteit zoeken en allerlei beschuldigingen uiten naar het OM en de politie. Zij moet de ogen uit haar kop schamen na de moord op haar ex-collega Derk Wiersum.
Ik weet nog dat het OM wat ongemakkelijk deed over beschuldigingen van Youssef Taghi dat er ook berichten waren aangetroffen van voordat Ridouan toegang had tot Youssef en er dus een ander doorgeefluik was. Youssef heeft dat toen in de volgende zitting weer allemaal ingeslikt en niet verder willen uitleggen.
Dat zij zware criminelen bijstaat is gewoon haar werk als aangesteld advocaat. Maar wellicht is ook zij zeer waarschijnlijk in de machtsgreep van bedreiging gekomen van Taghi waardoor mogelijk iets is afgedwongen wat ze niet had moeten doen, maar niet meer anders durfde?
@SeingaltUNo | 21-04-23 | 15:06: Klopt. OM werd even in verlegenheid gebracht omdat Yousef taghi dit voor zijn verdediging gebruikte, dat hij niet de enige was. En dit terwijl het onderzoek tegen Weski nog liep... tsja dat is voor het OM even zweten natuurlijk.
@Jan, Leiden | 21-04-23 | 15:07: Maakt niet uit waarom zij het gedaan heeft. Zij wilde via Taghi naamsbekendheid en was publiciteitsgeil. Dit soort narcisme heeft ook een prijs en die betaalt zij nu.
Hihi Johnyl, ik had dezelfde gedachte.... zelfs de glazen bol, die ik toch maar heb verwijderd uit mijn tegel.
@johnyl | 21-04-23 | 15:13:
Denk niet dat ze vanuit geil zijn voor publiciteit heeft gehandeld, maar meer uit de overtuiging dat iemand, zoals ze voorheen ook deed, recht heeft op verdediging, hoe zwaar dat delict ook dan is.
Naamsbekendheid had ze altijd allang in de media voor ze de zaken van Taghi ging behartigen, zij heeft vele zware criminelen bijgestaan: Guus Kouwenhoven (wapenhandel en daardoor verdacht meewerken aan oorlogsmisdrijven), wapenhandelaar Cranendonck.
Dat zij dan optreedt in media is dan of omdat zij er voor wordt gevraagd of omdat zij vind dat een zaak op een bepaalde manier in het voetlicht mag wordt gebracht. Dat is ook haar taak als advocaat. Dat is allemaal legitiem.
Dat u een etiket van narcisme op haar wil plakken laat ik geheel aan u, zelf zou ik dat persoonlijk bij haar niet doen.
@Jan, Leiden | 21-04-23 | 15:55:
Ben het met je eens. Weski is éen van de bekendste advocaten in NL, met haar naamsbekendheid zit het meer dan goed.
www.nrc.nl/nieuws/2023/04/21/inez-wes...
Dat is vast niet geheel vrijwillig gebeurd.
U bedoelt Inez W.
Precies, we moeten wel correct blijven met elkaar. Advocaat I.W.
Nee. Het is hier geen Mediahuis.
Ik hoop wel dat er genoeg tijd overblijft voor rechtzaken tegen blanke Nederlandse politici.
Dus je mag niet meer zeggen wie je wel of niet zou doen Joris? GeenStijl is niet meer wat het geweest is. Nodeloos correct...
U trapt open deuren in.
Wie gaat haar verdedigen?
De neef van Taghi.
Haar zoon werkt toevallig ook bij Weski & Weski.
De advocaat van de duivel?
@John McClane | 21-04-23 | 15:02: Die hadden toch zo'n politieserie in de tachtiger jaren?
@funda | 21-04-23 | 15:03: Dat was starski en hutski.
De zoon van ene Peter R?
Of ze wordt in bescherming genomen.
Klinkt erg plausibel.
Misschien is dit voor haar de enige uitweg.
@Miss_Pinky | 21-04-23 | 15:09: ja leuk, levenslang in de bak. Of met andere ID later weer naar buiten om in Belgie of Zuif-Afrika te moeten gana wonen.
Van mij krijgt ze alle voordeel van de twijfel. Alles en iedereen die te dicht bij T. In de buurt komt zal het ontgelden. Die gast is nu eenmaal zo bedraad.
En ja, je mag van een Weski verwachten dat ze zich niet inlaat met foute praktijken, maar ik gok dat T. daar net even beter in is en het hem ook gelukt is haar voor het verkeerde karretje te spannen.
Of ik zit ernaast hoor, dat is het meest aannemelijke.
Weski is als Marxistisch activist al jarenlang fout. Waarschijnlijk dacht ze met Taghi 'nu kan ik zelf ook eens goed graaien'. Het zou mij helemaal niets verbazen als ze tegen extra betaling die berichten gesmokkeld heeft.
Vermoed dit ook eigenlijk. Wat in de buurt van Taghi is nog veilig? Elke advocaat die nu door Taghi nog wordt gevraagd durft hopelijk te weigeren.
Waarom denkt iedereen nu dat die T zo slim is. Is ie helemaal niet. Het is gewoon een stuk barbaars uitschot met een grote bek. Sluw is ie daarentegen wél.
@Grachus | 21-04-23 | 15:10: Ook eens goed graaien? Ik denk dat Weski hier wel 10 duizend keer extra over na zou denken. Het zal haar toch niet ontgaan zijn hoe slecht het gaat of is gegaan met anderen uit zijn cirkel?
@ Graeme Reaper3779, mij zie je niks zeggen over slim of sluw qua Taghi. Wel dat hij zo bedraad is dat niemand in zijn nabijheid veilig is.
Daar moet je inderdaad op z'n minst sluw voor zijn. Voor de rest niets ontziend, psychopathisch of sociaal armoedig, of alles wat een onmens feitelijk markeert.
Dat wijf is knettergek volgens mij en dáárom ook zo gevaarlijk.
Niet zij denk ik is de gevaarlijke, wel de opdrachtgever vermoed ik...
Ook Inez heeft de schijn nogal tegen.
U werkt bij het OM?
Kulverhaal, we zitten hier niet in Moskou.
Volgens de rechter was de Mos niet schuldig aan de tenlastelegging. In deze zaak zal een rechter zich er nog over moeten buigen. Appels en peren dus.
"De Mos was duidelijk schuldig".
Dus m.a.w. : vrijspraak voor een duidelijke schuldige?
@zwarte-string | 21-04-23 | 15:03: antizanic kijkt niet naar feiten, maar alleen naar afkomst. De Mos zit volgens hem in een "fout" kamp en is daarom per definitie al schuldig.
Echt Zanik, slik je pilletjes eens, het begint ietwat vervelend te worden. Roeptoeteren, een inhoudelijk reactie krijgen en dan niks meer laten horen.
Richard de Mos is vrijgesproken en dus niet schuldig. Deze vrouw is opgepakt, nog onbekend wat de verdenking is. Twee totaal verschillende fases in het juridisch proces, niet te vergelijken.
Je verspreidt laster en je zit onnozel te trollen.
@AntiZanicz | 21-04-23 | 15:15:
De rechter heeft helemaal niks over Timmermans gezegd. Je doet steeds alsof je met gemak een gehele krantenkop zou kunnen lezen, maar dat blijkt nergens uit.
Nederland had altijd de mond vol over Italië en Rusland, maar Nederland is zo onderhand behoorlijk aan het afglijden.
Politieke processen, politieke moorden die met een fopstrafje worden bestraft, een maffiaorganisatie die via loterijen tot aan het koningshuis is doorgedrongen en nu dit weer.
Klopt, op National Geographic waren kortgeleden wat afleveringen te zien van het programma Trafficked en daar kwamen ze ook al min of meer tot de conclusie dat The Netherlands waren vervallen tot een narco-staat.... Maria von Zeller heet die docu-maakster volgens mij en die was in het verleden ook al eens op visite geweest bij Escobar dsu ze weet waar ze het over heeft....
@HAL 9000 | 21-04-23 | 15:38: bijna, Mariana van Zeller, Portugees.
@bergsbeklimmer | 21-04-23 | 15:51: Vind ik ook prima.... dank!
@HAL 9000 | 21-04-23 | 15:38: Mooie serie! Die Maria von Zeller heeft wel lef, vrouw met ballen. NGC heeft vaak boeiende docu's!
Werd eens tijd ook dat dit voor het oog alleen al gruzelig figuur opgepakt werd. In naam der esthetiek alleen al is het het dubbel en dwars waard. Nee even zonder gekkigheid, wil haar ook niet alleen maar beoordelen op haar voorkomen (wat hoe dan ook veelzeggend is)
Laten we hopen dat het waar is en ze schuldig is en vervolgens een open discussie gaan voeren over Singaporees beleid tav drugcriminelen als Taghi. Wat kan hij nog toevoegen naast dat het ons als samenleving bakken met geld kost?
Laten we eens een grens gaan trekken. Wie willen we eigenlijk zijn als westerse samenleving? Overduidelijk gaat de voortdenderende feminisering ons echt geen goed doen, dat moet nu wel duidelijk zijn toch?
Als u een misdadiger zou zijn maakt het toch geen reet uit hoe uw advocaat eruit ziet? Als hij/zij u maar vrij gesproken krijgt.
Helemaal mee eens. Volstrekte isolatie 24/7. Maar dan krijg je Europa en Amnesty hijgend achter je aan. Dat is het probleem.
Misschien is dit juist haar redding...
Nou, in de handen van het OM.... daar wil ook nog wel eens wat mis gaan...
Inderdaad. Bescherming
@schijtzat | 21-04-23 | 14:59: Dat denk ik ook.
Ja, voor effectieve bescherming moet je bij het Nederlandse OM zijn, dat is door de hele onderwereld bekend.
Bleek ze achteraf toch een volle neef van Taghi te zijn!
Taghi kan je alles laten doen onder bedreiging. Als ze deze klus vrijwillig aangenomen heeft dan zal het ook wel zo'n linkse naïeve muts zijn.
Ik kan het Weski niet kwalijk nemen mocht het inderdaad zo zijn dat ze als boodschapper heeft gefungeerd. Die Taghi is zo gevaarlijk dat de Nederlandse Staat hem al overwoog uit te schakelen. Wat een griezel.
Ze zit in beperking en mag alleen contact hebben met haar advocaat.
"We mogen blij zijn dat we in een democratische rechtsstaat als Nederland leven."
Ik hoop wel dat Taghi zijn hersenen aan de wetenschap doneert, als het kan zeer binnenkort. Ben echt benieuwd hoe je zo in- en inslecht kan zijn.
Wellicht anti-sociale persoonlijkheidsstoornis?
Yunderarrest
You got the right to zwijgrecht
Die weet teveel.
Inez W.
Het leek mij altijd een vreemde maar wel integere vrouw. Lijkt mij een geval van waar je mee omgaat word je mee besmet.
Wacht de ontwikkelingen wel even af.
Nee nee, niet eerst speculeren en dan zeggen dat je de ontwikkelingen wel afwacht. Het is of het één of het ander.
@John McClane | 21-04-23 | 14:58: Grote speculatie: ze is zwanger van Taghi, het OM wil dat ze in de cel bevalt van 3 kilo snuifpoeder.
"Het leek mij altijd een vreemde maar wel integere vrouw. " Dit dus. Iedereen heeft recht op verdediging.
Niet geheel boven haar client om gewoon te zeggen "jij doet dit voor mij anders je kk moeder" etc.
Ze heeft volgens mij communicatie met de buitenwereld mogelijk gemaakt terwijl Taghi in de EBI Vught zat. Mogelijk heeft ze de opdracht voor de moord op Peter R. de Vries doorgegeven.
Lucky guess? Of een serieuze bron?
@schijtzat | 21-04-23 | 14:56: Je hoort of leest wel eens wat en dan ga je speculeren.
@schijtzat | 21-04-23 | 14:56: Dat kon je al opmaken uit de verklaringen van de advocaat-neef van Taghi, en uit de columns van John van de Heuvel in De Telegraaf.
De advocaat van een getuige beweert dat
Is dit serieuze informatie ??
@Miss_Pinky | 21-04-23 | 15:21:
Nee, dit is serieuze speculatie.
Dat is er 1 voor de afdeling "wie praat die gaat"
Zal waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan dan haar voorganger, die neef van hem.
*note to self; meedoen met lotto*
Ze had allang met pensioen kunnen zijn. Nu is ze betrokken bij taghi en wordt natuurlijk bedreigd. Waarom is ze er ooit aan begonnen.
Had gewoon die neef laten doormodderen en had die tahi gewoon veroordeeld.
Ze geilt op aandacht en of ze bedreigd is lijkt vooralsnog speculatie.
Ze kan ook weigeren om advocaatje van de smerigste criminelen te zijn.
Die keuze heeft ze echt wel.
Of krijgt ze dikke enveloppen met geld van dat tuig?
Ik denk dat de periode met dikke enveloppen voorbij is en een andere methodiek is geactiveerd.
Dit lijkt mij een prototype "ik weet waar je huis woont" zaak.
Iemand verbaasd?
Nederlandse Tom Hagen.
Taghi is het type teringlijder die niet voor de rechte moet komen, maar onverhoops overlijden.
Misschien toch niet zo slim van Taghi om de staat aan te klagen?
Waarom verwonderd me dit niks?
Bob had het hier al voorspeld.
Ze is ook al eerder beschuldigd.
Nee, dat waren Roos en johnyl.
@LD69 | 21-04-23 | 15:38: lees maar eens terug dan!
@BobDobalina | 21-04-23 | 15:54:
Joh, ik ken dat draadje vrijwel uit m'n hoofd. Jouw letterlijke woorden (19-04-23 | 17:12) waren: "Laat ik niet teveel over Weski zeggen, anders dan dat ik vermoed dat we hier nog meer over gaan horen".
Sinds wanneer is een vermoeden hetzelfde als een voorspelling ?
Na lange tijd een breek, had verwacht dat Rutte was gevallen.
Van z'n keukentrapje.
Gehoopt wel maar helaas niet verwacht
Ja, en met Rob de Mijs gaat het ook niet te best. Genoeg ellende.
@Kudtkip | 21-04-23 | 15:01: Mijs? Ok, als Rob de Nijs zo wil heten in z'n laatste fase.
Inderdaad. Ik ga weer verder met grasmaaien hoor.
dat is breek waardig ja. Dit absoluut niet. Alles voor de click baits
@Kudtkip | 21-04-23 | 15:01:
Haha, Rob Mijs en Sylvie de Neis
@Patje | 21-04-23 | 15:10: In Inez is niet wijs. Ghehe, ooooh!
@Kudtkip | 21-04-23 | 15:01: Ik dacht ook dat Rob gestopt was met zingen..maar goed , Inez ook blijkbaar…
Die zal onder druk gezet zijn door haar onschuldige cliënt. We weten waar je zoon werkt ofzo.
Of ze weten waar haar schoonheidsspecialiste woont.
@Prieelvogel | 21-04-23 | 14:57: dat zou zij ook wel eens willen weten, dus ik denk niet dat dat het is,
Balkje was niet nodig, zij heeft toch zo'n dikke laag oogschaduw?
Ze heeft een streepje voor.
Medeplichtigheid? Wat een beroep is het ook... je zal het maar op je nemen om Taghi te verdedigen. Je kan het eigenlijk nooit goed doen.
Boodschappenmeisje.
@Après toi | 21-04-23 | 14:55:
Tasdragertje
Het zal niet meevallen om een nieuwe advocaat te vinden, gezien de risico's. Bovendien wordt alle info gelekt kennelijk, dat blijkt keer op keer- al dan niet met opzet- gezien de huidige werkwijze van het OM.
Volgens mij voegt die zwarte balk voor de ogen bij haar maar weinig toe.
Ha, beat ya to it.
Haha, te laat.
Op naar de volgende ronde.
@JWZ_JMK | 21-04-23 | 14:53:
Haha, zelfde minuut.
@* Il Principe * | 21-04-23 | 14:57:
Min een paar seconden, dat dan weer wel......
Jij ook kudo’s
Dat zwarte balkje is niet nodig hoor, die heeft ze zelf al aangebracht.
Zozo, snelle reactie! Scherp ook!
Kudo’s!
Haha!!
@Normpje | 21-04-23 | 15:02:
Kudo knop is al lang verleden tijd.. ghe hè.. wat gaat de tijd snel..
Die heeft meer zwart rond haar ogen dan een pandabeer.
Wanneer glijdt die Taghi eens uit over een blok zeep? Anderen vallen dan met hun hoofd op een tafelpunt of rand van een badkuip.
Die wil alleen maar juist óf vrij zijn óf dood waarschijnlijk en daarvoor walst hij vermoed ik nu werkelijk over iedereen heen of hij chanteert vermoed ik iedereen hiervoor. Druk ik me maar voorzichtig uit. Maar dat zelfs Weski, die we toch kennen als zeer netjes (ondanks het feit wie ze aan zware criminelen bujstaat), nu is gearresteerd doet maar weer eens het ergste vermoeden. Zeer, zeer zorgwekkend dit.....
Oké….
Ze spaart wel een advocaat uit als ze voor moet komen.
Dat leer je in jaar 1 bij de rechtenstudie; nooit in je eigen zaak pleiten.
Waarom niet?
Omdat anders de vriendjes van de rechter mogelijk zonder werk komen te zitten?
Das nog eens een breek!
Breek me de bek niet open:
Corrupte politici, criminele advocaten, straffeloosheid.
Maar wel de grootste bek hebben over de situatie in allerlei buitenlanden.
Wat een 'mooi vaasje' is het land geworden.
@James Lastig | 21-04-23 | 15:25:
Zhe 'Vaasje' isst Kaput!1!!!
REAGEER OOK