Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66 betaalde 3,50 euro per stem. BBB? 7 cent…

Data is beautiful

Uitgezocht door iemand die graag zelf onderzoek doet, maar dan niet in Telegramgroepen maar op basis van openbaar beschikbare informatie waar iedereen bij kan. Dus ook bijvoorbeeld al die media- en opiniemensen die al tien dagen woest wapperen met onware beweringen dat BBB z’n monsterzege te danken heeft aan ‘meer media-aandacht dan andere partijen’ (nogmaals: feitelijk onjuist) of aan een zogenaamd enorme reclamecampagne. Nou niet dus. Bleek enkele dagen terug al dat vooral coalitieclubs D66, vvd en CDA gigantische bedragen aan de verkiezingscampagne uitgaven, en BBB minder dan een ton. Nu heeft iemand die abstracties doorgerekend tot een PPK (Prijs Per Kiezer), ook wel SPS (Summa Pro Stem)  en ja, dat levert prachtige grafische grafiekstaven op van een peperdure electorale afstraffing. Geen goedkope grap die democratie, en dan winnen ook nog eens de verkeerde kiezers. Allemaal mensen die voor 7 cent gekocht kunnen worden!  Misschien maar gewoon afschaffen?

Bron:

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Oh, heerlijk smullen dit.

Piet Karbiet | 26-03-23 | 23:20 | 1

ik vind het vooral verontrustend dat een partij 1.8mln heeft. maar ook GroenLinks heeft een behoorlijk budget. waar komt al dat geld vandaan?

oh nee he | 26-03-23 | 23:54

Waar komt die enorme geldstroom richting Dedain66 toch vandaan?

Berend_Breedreet | 26-03-23 | 21:52

Het hoogstgeplaatste Kamerlid van Dictatuur66 staat op 24! Zie je wel! Moreel verheven doen, maar verder niets presteren, dat is D66.

MAD1950 | 26-03-23 | 20:56

Populisten zijn altijd goedkoper: die hebben aan een half woord genoeg om de riek, pek en veren van zolder te halen. De rest behoeft meer uitleg en is derhalve duurder.

Homer P. Simpson | 26-03-23 | 20:10 | 1

LOL! Heerlijk sarcasme dit.
En onschuldig, want niemand is zo dom dat die dit echt gelooft. Iedereen weet immers dat de "uitleg" van D66 niet verder gaat dan;
1) wie niet op ons stemt is dom;
2) wie niet op ons stemt is fascistisch;
3) wie op een andere vrouw dan Kaag stemt is een vrouwenhater.

Dandruff | 26-03-23 | 21:38

De SP valt meteen mooi door de mand. Ondanks de “authentieke” politici en klassiek marxistische standpunten voeren ze van de oppositiepartijen de meest kapitalistische campagne.

erkomenanderetijden | 26-03-23 | 19:29 | 1

Ze hebben het in ieder geval wel betaald uit hun eigen loon.

Joris Beltsin | 26-03-23 | 19:41

Wat zou een monsterverbond van BBB en Omtzigt bij 2e Kamerverkiezingen opleveren?

decaliter | 26-03-23 | 19:24 | 2

Men zegt ergens 57 zetels maar wat nou als dat een meerderheid zou worden?

thesmul | 26-03-23 | 19:49
-weggejorist-
Berend_Breedreet | 26-03-23 | 21:50
-weggejorist-
mrpete | 26-03-23 | 19:11

Een goed product verkoopt zichzelf. Een zak stront niet.

Ondanks alle reclames krijg je dat laatste product alleen verkocht aan "jullie zijn dom, jullie zijn fascistisch" roepende populisten; aan "we moeten van vrije verkiezingen af" roepende antidemocraten. Die in een discussie niet verder komen dan "jullie zijn arm èn miljonair tegelijk, dus hebben jullie altijd automatisch ongelijk".

Prachtige treinramp dit. Is er al meer duiding van kieseenvrouw.nl, waarom zij een stem op ene Caroline ook pure vrouwenhaat vinden?

Dandruff | 26-03-23 | 18:04 | 2

Vanmorgen bij WNL schoof Caroline het woord misogynie lekker Opzij.

Misogynie bestaat heus wel, maar als je de kaart te vaak speelt slaat het ook dood.
Geen woord trouwens vanuit de vrouwenrechtengroeperingen over het succes van Caroline. Opmerkelijk.

AdvocatusDiaboli | 26-03-23 | 18:21

@AdvocatusDiaboli | 26-03-23 | 18:21: niet echt verbazingwekkend. De vrouwenbewegingen zijn geïnfecteerd en geïndoctrineerd door Kaag c.s. en dan is Caroline vieze bah.

langzullenweleven | 26-03-23 | 19:24

Als er ergens een heks staat te briesen en stampvoeten, rustig laten doen want ik geniet er zo van. Misschien kan Frans van Drimmelen de geest nog terug in de fles krijgen?

DitjaarkrijgikAOW | 26-03-23 | 17:53 | 1

Ik zou geen appeltje van haar aanpakken..

AldNuut | 26-03-23 | 22:56

En dat geld voor "slechts" de Provinciale Staten verkiezingen.

Wat zijn de TK verkiezingen de 666 waard?

KlaagGraag | 26-03-23 | 17:33 | 2

Om bij de volgende 2de kamer verkiezingen weer een beetje meer zetels te krijgen dan de peilingen nu aangeven moeten ze min euro 7,50 per persoon uitgeven. Zoveel geld hebben ze niet. Dus dat is bibi d66

thesmul | 26-03-23 | 19:54

Zoveel geld hebben ze wel. Max 500 stemmers = ca 5.000.

Leffe Blonde | 26-03-23 | 21:21

Zou het uit te zoeken zijn wat de kosten per nuttige bijdrage van onze volksvertegenwoordigers zijn? Graag grafiekje per persoon.

warrig | 26-03-23 | 17:24 | 1

Het hangt ervan af wat je onder "nuttige bijdrage" verstaat. Ik weet in elk geval wel zeker dat de leden van de oppositie de hardste werkers zijn. De leden van de regeringspartijen hoeven alleen maar af en toe op te ratelen wat hun partijleiding voor hen bedacht heeft en op de juiste tijdstippen hun handje op te steken.

MAD1950 | 26-03-23 | 18:12

Toch ergens abject dat we deze kant op gaan. Ergens zou het om de inhoud moeten gaan.

Briver | 26-03-23 | 17:16

Tja, mensen die maar 7 cent waard zijn kan je toch niet serieus nemen?

warrig | 26-03-23 | 17:15 | 1

Ik ben nog niet voor een dubbeltje geboren

KlaagGraag | 26-03-23 | 17:24

Was ook geinig zou zijn, is een grafiek van de omvang van D66, groei en krimp,
in de tijd uitgezet met de momenten waarop ze in de regering kwamen.
Men ziet dan een 'varkenscyclus', met als inzet 'politieke salon praat'.

hotmint | 26-03-23 | 16:43 | 2

Klopt, ze zijn nog lang niet zo klein als ze kunnen worden. Er kan nog meer af. Dus Kaag moet voorlopig maar even aanblijven.

geerdt | 26-03-23 | 16:50

Verreken ook nog even de gratis D66 reclame op NPO, plus gratis BBB anti-reclame op diezelfde NPO.

Gerf | 26-03-23 | 16:39 | 3

Antireclame is de beste reclame onder bepaalde omstandigheden. Ik denk dat zonder de tegenstand, BBB nooit zoveel mensen op de been had gekregen.

geerdt | 26-03-23 | 16:44

Hoi geen documentaire dit keer hoor.

Kladderadatsch | 26-03-23 | 17:01

Tel daarbij op de door de belastingbetaler/NPO betaalde Kaag promotiefilm, en het neemt bijna Russische proporties aan.

Ray Skak | 26-03-23 | 16:33 | 1

Ik heb al eens eerder gezegd: het is toch raar dat D66 zo tegen Rusland is? De manier waarop Rusland geregeerd wordt lijkt als twee druppels water op wat D66 wil. Een autoritair geregeerde staat waarin alles in een centraal punt geregeld wordt (voor D66 Brussel, voor Rusland Moskou), oppositie is verboden en alle media zijn één applausmachine voor Big Brother (Rusland) of Big Sister (D66). Ik denk dat de enige reden dat D66 zo tegen Rusland is, is gelegen in Oekraïne. Rusland wil Oekraïne inlijven bij de Sovjet-Unie 2.0, D66 bij het Großeuropäische Reich.

MAD1950 | 26-03-23 | 18:19

Leuk dit en hieraan zie je dat het einde van de kartel partijen in zicht is.....

Blonde Nel | 26-03-23 | 16:31

Uiteindelijk zit het grote geld bij de achterban van BBB; de bio industrie/agriërs waar Carolien zo hard voor lobbyt. Maar al die euro's verschijnen niet op de begroting van BBB, hoe zou dat toch komen?

Diederik_Ezel | 26-03-23 | 16:30 | 5

@geerdt | 26-03-23 | 16:48: Ben vandaag vijf supermarkten afgeweest voor asperges ( Nederlandse, ik heb ze! ), en wat me opviel was dat in alle vijf die supermarkten de vleesvervangers ( Hallo Marianne Thieme vegetarische slager PvdD) in de aanbieding waren, soms wel 50% korting. Het gros van de mensen wil toch echt natuurlijk voedsel heb ik het idee, en geen laboratorium en fabrieksvoer.

Sinterbikske | 26-03-23 | 17:10

Hoe heet ook alweer van bier en bitterballen? Ze praten met een hete aardappel in de mond.

KlaagGraag | 26-03-23 | 17:27
▼ 2 antwoorden verborgen

En het grootste reclamebudget, en steun van de Belgische kranten/rtl unilever/staatsomroep/bevriende NGO's die grotendeels door de belastingbetaler worden betaald en een deel van de wetenschap die zwaar gepolitiseerd is en dan nog verliezen van BBB, dan is het tijd voor d66 om een keer goed in de spiegel te kijken. D66 is diep gezonken, van een partij van redelijke mensen die de democratie oprecht belangrijk vinden naar een onthechte, technocratische en regenteske partij.

therealbraindump | 26-03-23 | 16:27 | 9

@Red shirt | 26-03-23 | 17:12: Even raden. Jij stemt D66! Jij vindt democratie prima zolang de mensen op jouw partij stemmen. Maar als mensen dat niet meer doen, zijn ze slecht geïnformeerd en moet hun het kiesrecht worden afgepakt, want jouw partij is moreel superieur en heeft per definitie altijd gelijk.
Ik heb het goed gezien, hè?

MAD1950 | 26-03-23 | 18:28

Dat is wel lang geleden dat D66 democratische principes had. In het pre-Pechtold tijdperk.

Berend_Breedreet | 26-03-23 | 21:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Tja. Zie het zo, kan je voorstellen hoeveel kleiner ze waren als ze het niet hadden uitgegeven.

Warhead | 26-03-23 | 16:26

Het mag de belastingbetaler wat kosten.

upgent | 26-03-23 | 16:25

Bij de kiezers gaat het dus om de inhoudelijke boodschap en niet om de hoeveelheid reclame.

Hypno2050 | 26-03-23 | 16:24

Een filmpje waarbij Kaag van de tafel pleurt zou wel grappig zijn. Kennelijk hebben ze bij 66 nu wel de poeplap getrokken want hoe zat het ook al weer met die VPRO docu over Kaag in ‘91 ?

Tjemig | 26-03-23 | 16:22

En die € 3,50 is dan nog exclusief zendtijd bij de NPO ook

ruud76 | 26-03-23 | 16:21 | 1

Inderdaad! De roeptoeter van D666, de NPO

langzullenweleven | 26-03-23 | 19:25

Toch is het best geruststellend als je weet dat mensen pas op een totalitaire partij gaan stemmen als die partij daar 3,50 euro per stem aan spendeert, terwijl een democratische partij maar 7 cent per kiezer nodig heeft. Mensen stemmen liever op een democratische dan op een totalitaire partij! Fijn om te weten toch!

MAD1950 | 26-03-23 | 16:16 | 2

Dat is niet altijd het geval. Nu even zijn wij die manipulatoren en leugenaars moe en buigen we af naar een partij die eerlijker lijkt, minder leugenachtig, waarachtiger. Het zal moeten blijken of dat werkelijk het geval is, en het zal vervolgens moeten blijken of de kiezer die partij trouw blijft en niet opnieuw gaat stemmen op de partijen die nu verloren hebben maar mogelijkerwijs weer opkrabbelen met nieuwe narratieven.

Schoorsteenveger | 26-03-23 | 16:25

@Schoorsteenveger | 26-03-23 | 16:25: als je nieuwe valse beloftes met narratieven gelijk steld wel. Timmerfrans wordt straks als de nieuwe rattenvanger van Hamelen ingezet, past bij het 'de wereld vergaat als je niet op ons stemt' en 'anderen zijn afvalligen' narratief. Welke ideologie/religie is er niet groot mee geworden.

Kladderadatsch | 26-03-23 | 17:08

Dat Big Agro wat achter BBB zit is ook niet erg gul, he?

Hans Kwalzan | 26-03-23 | 16:15 | 3

Zat er net aan te denken, voor 7 cent kocht ik 1991 in Tsjechoslowakije een ijsje. Dan doet ze toch iets heel erg goed.

Sinterbikske | 26-03-23 | 16:59

Nee die hadden net een satanisch pedo festival gesponsord (afterparty van de WEF) hoorde ik op Twitter.

Kladderadatsch | 26-03-23 | 17:12

Het is goed dat “big agro” tegenwicht biedt. Volkomen terecht tegenwoordig

Dr. Worstenbroodje | 27-03-23 | 00:21

D66 spreekt de taal van het klootjesvolk niet. Daar kan je zoveel geld tegenaan smijten als je maar wilt maar als jouw boodschap niet begrepen wordt door Jan met de korte achternaam is het verspild geld en verspilde moeite.

Ndranghitiari | 26-03-23 | 15:57 | 9

De meeste mensen zijn niet bereid of in staat om landurig een inspanning te verrichten om een resultaat te bereiken. Van mensen die dat wel hebben gedaan denken ze dat bij hun het geluk en succes is komen aanwaaien met de conclusie dat het de elite is die de 'gewone man' zijn recht op geluk en succes ontneemt. Omdat ze denken in termen van een quick win zijn ze gevoelig voor het populisme die beloven dat complexe problemen op een simpele manier kunnen worden opgelost. Als die valse hoop niet wordt gerealiseerd dan is de reflex om daar 'de elite' de schuld van te geven.

Red shirt | 26-03-23 | 16:52

@Red shirt | 26-03-23 | 16:52:
U beschrijft nu de houding van onze jeugd of een doorsnee Afrikaan. Ik geloof niet dit typische BBB-stemmers waren.

Joris Beltsin | 26-03-23 | 17:06

Klopt, het volk moet niks van het D66 omhoog neuken hebben en ook zijn ze wars van de andere vieze D66 spelletjes. Alleen de omhoog neukers zijn gevoelig voor vies geld.

Low battery | 26-03-23 | 19:26
▼ 6 antwoorden verborgen

Misschien een beter verhaal verkopen...

B.agger | 26-03-23 | 15:57 | 3

Alleen een verhaal is niet genoeg. Je moet er ook nog naar leven, naar het verhaal dat je verkoopt. Je hoort dat elke keer weer, dat de boodschap niet zou zijn overgekomen. Maar meestal ligt het anders, is de boodschap wel degelijk overgekomen, haarfijn, maar vertrouwt men de boodschapper niet meer. Profeten en valse profeten kunnen exact hetzelfde verhaal afsteken.

Schoorsteenveger | 26-03-23 | 16:12

Misschien beter geen verhaal verkopen...

Joris Beltsin | 26-03-23 | 16:17

Rutte 4 rolt van de ene zelf gecreëerde crisis naar de andere. Het gaat er niet om wat politici zeggen wat ze gaan doen, met een leuke glimlach, maar wat ze hebben gepresteerd. Wanneer Rutte 4 verstandige en realistische politieke keuzes had gemaakt was bbb nooit zo groot geworden.

therealbraindump | 26-03-23 | 16:40

De beste campagne waar je niet veel extras voor hoeft te betalen, duurt vier jaar. Vier jaar waarin je de kiezer niet voorliegt je democratische plichten vervult en je afspraken nakomt.

donkieshot | 26-03-23 | 15:54 | 1

Het helpt daarnaast ook als je bij elke talkshow mag mee komen leuteren ongeacht het onderwerp.

Weerduivel | 26-03-23 | 16:24

D66 grootverbrasser met €1.807.355 campagnegeld behaalde slechts 517.060 stemmen. BBB investeerde nog geen €100.000 en behaalde ruim 1.402.300 stemmen. Waarom is dit geen openingsnieuws bij het NOS-journaal?

drs.Nee | 26-03-23 | 15:38 | 3

'Daar speel je Wilders alleen maar mee in de kaart', denk ik.

funda | 26-03-23 | 15:44

De vraag stellen is hem beantwoorden. De ‘66 censor van de publieke omroep zou dit nooit toestaan en omdat journalisten dat weten durven ze het al niet groot te brengen.

Sieg Hein | 26-03-23 | 15:45

Het is een te grote schok. Het mens- en wereldbeeld van de staatsjournalisten wordt al te zeer geweld aangedaan door deze simpele feiten. Men heeft tijd nodig voor het optuigen van een narratief dat als een spiegel kan worden voorgehouden aan de weldenkenden en deugdzamen die nog afstemmen op het Staatsjournaal.
Men is aan het hergroeperen. De loopgraven, ook wel fatsoenskloven genoemd, worden op nieuwe plekken uitgediept.

Schoorsteenveger | 26-03-23 | 15:47

en dan nog niet de 'gratis' zendtijd bij NPO van Kaag en Rutte op kosten van de belastingbetaler meegeteld

HetOorAakel | 26-03-23 | 15:36 | 2

Bij mijn weten was het juist ons Caroline die heel veel gratis zendtijd kreeg.

Weerduivel | 26-03-23 | 16:26

@Weerduivel | 26-03-23 | 16:26: Caroline heeft dan ook echte supporters, D66 is niks anders dan een door NPO propaganda opgeblazen splinterpartij.

Berend_Breedreet | 26-03-23 | 22:04

Voor de halfjes die nog geloven dat de ‘66-bewering dat de BBB een spinsel is van een reclamebureaus zou ik zeggen; follow the money. Het is 66 die probeert de kiezer te kopen en die zich zelf laat kopen met miljoenengiften en smeergeld (penthouses, gratis vliegen op kosten oligarchen enz).

Sieg Hein | 26-03-23 | 15:34 | 5

Het was een leuk 66-frame dat echter zeer beperkt houdbaar bleek.

funda | 26-03-23 | 15:40

Het is ook een bullshit verhaal, elke partij heeft een rits aan interne en externe adviseurs in dienst die werken als reclameburo binnen de partij, beter bekend als de spindocter. Dus ja, het framen en de halve waarheden gaan door, droevig eigenlijk.

donkieshot | 26-03-23 | 15:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is allemaal de schuld van Jeroen Pauw.
Pauw gaf Jesse Kuiken alle ruimte in het veel besproken TV-debat, zónder D66.
Het gaf de kijkerT het idee dat de links-rechts strijd gaat tussen VVD en GLvdA.
D66 was niet relevant.
Had Pauw die 1,8 mio gegeven!

Ruimedenker | 26-03-23 | 15:33 | 1

Zoiets heeft ie vast al binnengehengeld.

Joris Beltsin | 26-03-23 | 15:36

En dan te bedenken dat BBB-boeren en andere BBB-kiezers ook nog belastinggeld afdragen waarmee de 66 reclame kan maken.

funda | 26-03-23 | 15:33 | 7

@Nuuk | 26-03-23 | 16:16: Ten eerste reageer ik op een opmerking van funda. Daarnaast, de boer is een containerbegrip. Er zijn akkerbouwers, biologische boeren met of zonder vee, gemengde bedrij en en de intensieve veeteelt. Ik weet niet naar welke opmerking van mij u verwijst maar de problemen worden veroorzaakt door de intensieve veehouderij, gesteund door enkele grote industriëlen. Dat is een miljardebusiness.
Uit onderzoek blijkt dat de grootste groep kiezers die op populisten stemt blanke, gefrustreerde 50-plussers zijn voor wie het leven niet gebracht heeft wat ze er van hadden verwacht en zich realiseren dat dit ook niet meer zal veranderen. De andere grote groep zijn mensen met een geringe sociale status, met een inkomen uit een uitkering of een kleine, onzekere baan. Natuurlijk heeft iedereen stemrecht, maar deze twee groepen zijn over het algemeen politiek slecht geïnformeerd.

Red shirt | 26-03-23 | 17:28

@Red shirt | 26-03-23 | 17:28:

Welk onderzoek?
Zoog je dat "onderzoek" uit je linkerduim of je rechterduim?

Dandruff | 26-03-23 | 17:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Maar ik begreep dat veel van die spandoeken etc door boeren zelf waren gekocht bij de BBB, dit heeft ze dus geen cent gekost. Maar wel echt grassroots. Zelfde als alle verkiezingsbordjes in de tuinen in de VS.

ikworstelengadouchen | 26-03-23 | 15:31 | 4

D66-ers hebben alleen politieke idealen als er ergens een vette rekening bij de overheid kan worden gedeclareerd. Diegene die ik ken laten zich allemaal inhuren door een (semi-)overheid.

Joris Beltsin | 26-03-23 | 15:45

@Joris Beltsin | 26-03-23 | 15:45: Jaloers?

Red shirt | 26-03-23 | 15:56

@Red shirt | 26-03-23 | 15:56:
Geenszins.
Ik verkeer in de positie dat ik me niet meer hoef laten inhuren.
Maar ik walg er wel van.

Joris Beltsin | 26-03-23 | 16:01
▼ 1 antwoord verborgen

Vreemd ik had de SP gedacht als winnaar.
Alleen deze communistische partij heeft een verplichte salaris afdracht aan de partij.

Regentenstijl | 26-03-23 | 15:31 | 3

Dat hoeft niet meer….
Wél is deze partij met 11 miljoen op de bank de rijkste partij.

Ruimedenker | 26-03-23 | 15:35

Derk Sauer eruit trappen. Gaat Lil niet doen. Stel je voor dat je je gewicht in verarmd uranium waard bent als integere volksvertegenwoordiger. Daar heeft ook de SP er een paar van.

Je zelf pijnigen voor je idealen: dat heet calvinisme. Ook een beetje flaggelisme: je zelf moeten opzwepen bij gebrek aan een echte meesterhand.

All in good faith, off course.

Hetkanverkeren | 26-03-23 | 15:44

Zoek even uit wat het verschil is tussen socialisme en communisme.
Vraag het aan zo'n chat AI dinges of zo.

Eigenlijk zouden alle poltici een gemiddeld inkomen moeten hebben.
Dan was Baudet er ook nooit aan begonnen.

De SP is helemaal geen communistische partij.
Dat zijn nog een paar restantjes van de CPN die niet met GL meewilden (de NCPN).

Bovendien kan je met 3000 per maand de carrière-politici buiten de deur houden.
Wat begrijpt een Kaag nu van het leven van een gewone man.

Je ziet de SP eerder samenwerken met BBB dan GL, maar ook omdat zowel de BBB en Omtzigt als de SP realisten zijn, die kijken wat de gevolgen zijn voor de gewone man, en niet alles mooipraten ter meerdere eer en glorie van henzelf.

AdvocatusDiaboli | 26-03-23 | 18:29

Geen wonder. D66 zit vol rijke smiechten die hun belangen ook goed door deze partij behartigd zien. Geld zat dus in de partijkas. BBB heeft wat boeren die een aanhanger met een spandoek naast de N-weg zetten. Ik heb dus meer BBB gezien dan welke andere partij dan ook. Voor die paar centen hebben ze het best goed gedaan. Mooi ook dat meteen het verhaal debunked kan worden dat de grote diervoedings- en kunstmestindustrie de BBB vol geld stort. Evident niet waar dus.

geerdt | 26-03-23 | 15:29 | 3

Smiechten, dat is nu ook weer overdreven.

donkieshot | 26-03-23 | 15:41

@donkieshot | 26-03-23 | 15:41: Oh wacht, je hebt gelijk. D66 zit vol met eerlijke mensen die het beste voorhebben met iedere Nederlander. En die niet liegen en manipuleren.

geerdt | 26-03-23 | 16:36

Smiechten, had ik al lang niet meer gehoord. Kan idd prima uit de mottenballen. Cheers

Kladderadatsch | 26-03-23 | 17:14

man man man. het enige dat de staats-laven hier kunnen uitkramen is "en die spandoeken dan". jonge jonge jonge.

Ir. Wilhelmus | 26-03-23 | 15:26 | 2

Geduld, op de burelen van Publyon'66 wordt alweer voor tonnen wegvergaderd. Geduld.

funda | 26-03-23 | 15:29

Oh wat zijn ze zuur, prachtig dit.

geerdt | 26-03-23 | 15:33

Oh nee zeg! Meer aan pr uitgegeven. Zal maar even ingaan op het onderwerp dan.

BBB heeft extreem veel gratis en bovendien illegale pr gekregen middels de vlaggen en de spandoeken. Geen andere partij mag openbaar zomaar maanden lang plakken of afficheren maar BBB mocht dat allemaal wel. En dan de loftrompet steken over de lage kosten! Prachtig! Draai jezelf een rad voor ogen..

Beste_Landgenoten | 26-03-23 | 15:23 | 26

B_L heeft geen enkel weerwoord op al deze reacties, dat zegt genoeg lijkt mij. Wel een wijs besluit ook, als je niets te zeggen hebt, kun je beter zwijgen.

Het brein erachter | 26-03-23 | 16:24

@Het brein erachter | 26-03-23 | 16:24:
Dat is bij meer van de meer zeg maar regeringshoek Reaguurders. Vragen stellen, onderbouwing en daar komt vrijwel geen antwoord op, of scheldpartijen, laatste had ik gisteren nog.
Overigens niet bij allen. BL is ook wel van het schermen met “dom en stom” maar niet bijzonder vaak, ook dat moeten we hem dan wel nageven.

Nuuk | 26-03-23 | 16:42
-weggejorist-
Kladderadatsch | 26-03-23 | 17:15
▼ 23 antwoorden verborgen

Goed koopmanschap van BBB, en dan steeds maar weer die rancuneuze vraag wat ze voor elkaar kunnen krijgen nou.. dit dus, boerenslimheid en spaarzaam omgaan met ons geld!

Smoelensmid | 26-03-23 | 15:22 | 1

Precies, ze hebben al veel bereikt met zeer bescheiden middelen, dat ziet de Nederlander graag.

funda | 26-03-23 | 15:34

Nog even en De Kiezer sloopt het Haagse fantasyland.

Harry.Langezwaal | 26-03-23 | 15:22

!00% van de genocidale EU-horrorpoppenkast is amateurfarmacoloog.
Alles wordt gelezen en behandeld als een EULA.
Ongelezen akkoord, next next next next finish.
Maakt niet uit of het gaat om data-integriteit of volksgezondheid.

hallevvezool | 26-03-23 | 15:15

Die D´66 mafklappers hebben als enige argument dat door het stikstof alles vol staat met bramen en brandnetels. Dat BBB een spinsel is van een reclamebureau. Een echt argument heb ik niet gehoord van die lui. Zure mensen zijn het.

EmilioEsteves | 26-03-23 | 15:13 | 5

Heb ook nog nooit een D66- er zien lachen.
Doet waarschijnlijk pijn.

swassannuf | 26-03-23 | 15:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Suggestief stuk
Nu lijkt het net alsof d66 3,50 euro per stem betaalde en BBB 7 cent

RickTheDick | 26-03-23 | 15:12 | 12

@Smoelensmid | 26-03-23 | 15:31:
Strooit met aantijgingen zonder enige onderbouwing, yep, dat is BL in hart en nieren (?).

Penus Decoratus | 26-03-23 | 15:39

Zie nu dat het wetenschap is
Sorry Bart

RickTheDick | 26-03-23 | 16:39

Suggestief reageren is ook een kunst

warrig | 26-03-23 | 20:02
▼ 9 antwoorden verborgen

Zo zie je maar weer, niet alles is te koop. Ik zag net een paar tegels van blikjegrolsch en gelijktijdig een blikje Grosch op mijn buro, komt wel dichtbij allemaal zo.

uisge baugh | 26-03-23 | 15:09

Al die spandoeken in de weilanden dan? Die kosten ook duur.

Dr. Blechtrummel | 26-03-23 | 15:09 | 7

Die worden gekocht door 'domme laagopgeleiden ultra rechtse extremisten', waarvan gezegd wordt dat ze allemaal miljonair zijn.

Ohja ik heb zo'n T-Shirt, leuk man, beetje afkeer opwekken bij blauwharige bakfietssters (die, hoe vind je nou zelf hoe het gaat)

boerburgerbeweging.nl/webshop/

AldNuut | 26-03-23 | 15:26

Grappig dat een BL een grappige tegel leest als zijnde bloedserieus.

EEnzame SchizofrEEN | 26-03-23 | 15:41

En die posters op die afzichtelijke borden..

Colin.Fart | 26-03-23 | 16:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Met zo'n grafiekje wordt wel meteen pijnlijk duidelijk waarom sommige partijen weggezet worden als 'populistisch'. Die stemmen hoeven niet gekocht te worden.

funda | 26-03-23 | 15:09 | 1

Hah..
Juist opgemerkt.. nahjah dan maar populistisch toch..

AldNuut | 26-03-23 | 15:33

Toevallig zit er een D66-er op de schatkist

Pretba | 26-03-23 | 15:06 | 2

Beter daar als op mijn gezicht.

uisge baugh | 26-03-23 | 15:13

@uisge baugh | 26-03-23 | 15:13: lol

NLgaatnaardeklote | 26-03-23 | 15:14

Je kunt precies zien waar de centen - en óók de macht- zitten bij kartel partijen vvd+d66.

meneer Q | 26-03-23 | 15:06

Krijgt D66 geld van Soros en van diverse departementen?

pejoar | 26-03-23 | 15:04 | 2

Nee, wel van ICT miljonairs en andere rijke patsers. VVD overigens ook. SP is de rijkste partij vanwege de afdracht regeling. Maar leuk dat een nieuwe partij met zo weinig geld zo een succes weet te boeken.

Zapata10 | 26-03-23 | 15:13

Het 'succes' is eigenlijk de mestvaalt die de kartelpolitiek op ons erf heeft gedumpt.

funda | 26-03-23 | 15:24

De echte vraag is: wat betalen wij per D66-stem? Wat zijn de maatschappelijke kosten van hun verderfelijke invloed?

Muxje | 26-03-23 | 14:59 | 2

En een nog echtere vraag: kunnen wij het antwoord op die vraag wel verdragen?

funda | 26-03-23 | 15:02

Spijker op zijn kop.

Joris Beltsin | 26-03-23 | 15:11

X66 weet wat goed voor u is. Desnoods met een verbaal en virtueel pistool op je achterhoofd.

Graaisnaaiert | 26-03-23 | 14:56

Het aantal plakjes carpaccio per stem zal bij D66 ook wel het hoogste zijn.

Schoorsteenveger | 26-03-23 | 14:52

Het dedain en vrouwenhaat jegens de fatsoenlijke Kaag spreekt weer boekdelen. Gelukkig heeft ze twee labradors, die ku

thanseeuwen | 26-03-23 | 14:52 | 4

@thanseeuwen | 26-03-23 | 14:53: een blonde labrador die kwispelt naar ieder baasje. Zo'n vriendin heb ik ook wel eens gehad. Kort.

Dr.Utker | 26-03-23 | 14:55

Die kut?

JJMS | 26-03-23 | 15:04
▼ 1 antwoord verborgen

Correctie: er ontbreekt nog 828 miljoen aan de reclame uitgaven voor D66. Dan kom ik op 830.000.000 / 517.000 = 1605 euro per stem.

W_F | 26-03-23 | 14:52

Ja, maar niet iedereen kan het zich veroorloven om op #WijD66 te stemmen he. Wij zitten namelijk helemaal niet op#wiezijntochdiepaupers te wachten.

Graaisnaaiert | 26-03-23 | 14:52

Ik las even EUR 7,50.. Ik draaide de deur al dubbel op slot.

Mokum Kosher | 26-03-23 | 14:51 | 1

Het klopt wel he, 3,50 is in guldens drie knaken. Toeval?
*alleen maar vragen stellen doet*

Graaisnaaiert | 26-03-23 | 15:19

De Kaag bonus laat nog even op zich wachten

Ervaringsdeskundige | 26-03-23 | 14:48 | 1

De magere mannetjes bonus blijft eveneens uit.

Ervaringsdeskundige | 26-03-23 | 14:56

Als we allemaal D66 zouden stemmen zouden die kosten dus aanzienlijk lager liggen. Burgers neem je verantwoordelijkheid!

BobDobalina | 26-03-23 | 14:48 | 8

Te beginnen met die D

pejoar | 26-03-23 | 15:06
-weggejorist-
BobDobalina | 26-03-23 | 15:08

@BobDobalina | 26-03-23 | 15:08:
Lid worden van X66 om dan dat partijtje van binnen uit om te vormen tot #Onssoortmensen. Trol ze helemaal de moeder.

Graaisnaaiert | 26-03-23 | 15:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarheid als een koe.

Wordwatjebent | 26-03-23 | 14:47

Sigrid, ik heb oorlogen voorkomen, Kaag, verslagen door zeven fluitjes van een cent!

Nico1000 | 26-03-23 | 14:47 | 11

@Nico1000 | 26-03-23 | 15:04: Als je de studie eisen laag houdt krijg je de bijpassende zogenaamde hoog opgeleiden.

ChalinaRosa | 26-03-23 | 15:23

Waar is die 13 miljoen Palliesteun eigenlijk terechtgekomen die Kaag buiten de Kamer om naar Gaza-Stad heeft gesluisd toen Trump de hulp on hold zette omdat hij wilde weten wat er waar was van de corruptie en de aanwijzingen dat het geld ook bij terreurgroepen belandde? Is daar al onderzoek naar gedaan door een Kamercommissie? Een MinFin waar op zijn minst een geurtje omheen hangt, dat moeten we niet willen met z'n allen. Toch?

Graaisnaaiert | 26-03-23 | 15:26
-weggejorist-
Penus Decoratus | 26-03-23 | 15:45
▼ 8 antwoorden verborgen

De media die de gevestigde politici graag te vriend willen houden om zo die exclusieve quotes en interviews te kunnen publiceren maakt zich zorgen om de bevolking die zelf kan denken naar aanleiding van realtime data en die pulp media outlets niet meer nodig heeft. Daarom maar beter trachten die nieuwe partijen te framen als extreem rechts. Hoop dat Caroline haar hoofd koel weet te houden en blijft doorgaan met het voeren van gesprekken op basis van feiten en kennis ipv fabels en onkunde

Godwint | 26-03-23 | 14:45 | 1

Ik ben banger voor de door XR/groen-links opgeleide “volkertjes”. OM, politiek en rechters laten weer goed blijken, dat als je het maar voor het klimaat doet iedereen je toejuicht en je niet gestraft wordt.

Snap_het_ook_niet | 26-03-23 | 14:50

Als we dan stellen dat achter zowel D666 als PVDD en BBB een marketing apparataat zou zitten kunnen we wel de echte marketing experts onderscheiden nu

Kartelmaster2000 | 26-03-23 | 14:43 | 1

Experts die het meest bereiken of experts die het meest verdienen?

funda | 26-03-23 | 15:12

Iemand heeft veel geld binnen gedrimmeld.

Mahatma | 26-03-23 | 14:41

Jamaar BBB. Jamaar stikstof. Jamaar populisme. Jamaar dat was Publyon niet.

funda | 26-03-23 | 14:39

€3,50 is een half kopje koffie in Amsterdam, waar hebben we het over?
Ik ben dan wel geen marketing-strateeg, hoewel ik vroeger MMO deed met bedrijfseconomie, marketing, management etc.
Mn ouders een eigen zaak, je kent ‘t wel.
Dus ik weet wat reclame maken inhoudt.
Ik durf te zeggen dat de beste exposure en de goedkoopste reclame het wegsturen van Kaag was geweest.
Enkel D66 mensen geloven nog in Kaag en Paternotte, maar verder trek je geen klanten met dit duo.
D66 heeft de winkel niet op orde.
Een nieuwe bedrijfsleider zou de oplossing kunnen zijn.
D66 had 2 mio kunnen besparen door Kaag een knuffel en een bos blommen te geven.
En een paar nieuwe bezems om door de partij te halen.
Jawel, ik ben tóch wel een beetje marketing-strateeg.

Ruimedenker | 26-03-23 | 14:35 | 6

@Red shirt | 26-03-23 | 14:59: daar moet dan maar verandering in komen. Huishoudboekje niet rond? Dan maar keuzes maken

Kartelmaster2000 | 26-03-23 | 15:03

@Red shirt | 26-03-23 | 14:59:
Ik gebruik wat metaforen en bovendien, reclame maken is aandacht vragen.
Dat geldt voor de Appie en ook voor een politieke partij.
Waar anders voor zouden ze reclame maken?
Waar anders voor is de zendtijd voor politieke partijen?
reclame is reclame, punt.

Ruimedenker | 26-03-23 | 15:03

@Ruimedenker | 26-03-23 | 15:03: Wijze woorden, Ruime. Vroeger gold: Content is King. Maar dit kan ik mij nog wel van de HEAO herinneren: de lekkere wijven zaten bij CE. En ook een beetje bij EJ, want wat minder uitgekookt.

Nerds: ik ben pas veel later, in het nette, de vaginaal behepten in het eggie tegengekomen. Toppertjes!

Hetkanverkeren | 26-03-23 | 15:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Nederland is blijkbaar een bananenrepubliek waarin je verkiezingen kunt kopen: D66 ontvangt een mega-bedrag van een vage IT-miljonair en koop daarmee paginagrote advertenties in de laatste dagen voor de landelijke verkiezingen. En verhip, megawinst.
Het is nog erger: Een undercover D66’er bij de NPO maakt gratis reclamedocu’s voor Kaag. Antwoord op kritiek was toen “nee ik ben geen D66’er en de docu was dus objectief”. Toen ging ze weg bij de NPO en ging ze aan de slag voor…D66.
En de “D” staat nota bene voor “Democraten”. Wat is dit een verschrikkelijke kotspartij en wat is Kaag toch een vreselijk, hypocriet, koud, arrogant en incompetent mens.

Zeddegeizot | 26-03-23 | 14:35 | 6

Uiteraard. Wij zijn niet corrupt, wij kennen mensen en gunnen elkaar dingen. Da's heel normaal, dat noemen wij netwerken.

Graaisnaaiert | 26-03-23 | 14:58

@Mokum Kosher | 26-03-23 | 14:52: Een beetje bij de tijd blijven. Democratic People's Republic of Korea.

BrutusBosch | 26-03-23 | 14:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Sticky fingers?

viejohuevon | 26-03-23 | 14:31
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 26-03-23 | 14:30 | 20
▼ 20 antwoorden verborgen

Het Kaag-effect... Aanvankelijk met geld te realiseren, maar inmiddels sleets geworden en dus onbetaalbaar duur. Alles werkt inmiddels tégen het construct Kaag, nu de recht-voor-z'n-raap-aanpak van de BBB méér aanspreekt dan het gekunstelde, bedachte, aangeblazen, opgeklopte beeld dat D66 op een sokkel plaatste om als een Maagd Maria aanbeden te worden. En een van de sterkste argumenten, dat Kaag een vrouw is, gedoodverfd om de éérste vrouwelijke MinPres van Nederland te worden, en dat dat vrouw-zijn zo enorm belangrijk is, een van de meest doortrapte trucs ook om elke vorm van kritiek af te doen als vrouwenhaat, is inmiddels niet sterk meer, is zwak geworden en helemaal onderuit gegaan nu Caroline van der Plas, ook een vrouw, de stemmen naar zich toe wist te zuigen zonder op een sokkel te klimmen en zonder haar vrouw-zijn op enigerlei wijze tot inzet te maken. Het maakt geen fuck uit of van der Plas een vrouw is of niet, ze is wie ze is, authentiek, en het gaat bij haar wérkelijk "langs de lijnen van de inhoud".
Nee, het bewijs lijkt nu wel geleverd dat het duur ingekochte Kaag-effect is uitgewerkt.

Schoorsteenveger | 26-03-23 | 14:27 | 3

Ik heb Kaag nog nooit op inhoud kunnen betrappen.

ChalinaRosa | 26-03-23 | 14:36

Wanneer er enkel rekening wordt gehouden met de belangen van een zeer specifieke groep dan is een 'recht-voor-z'n-raap-aanpak' makkelijk. Maar dan is het geen politieke partij maar een lobbyclub. Dan wanneer er voor de hele samenleving evenwichtige beslissingen moeten worden genomen zal blijken hoe complex een landbestuur is en zal een 'recht-voor-z'n-raap-aanpak' niet volstaan.

Red shirt | 26-03-23 | 15:07

@Red shirt | 26-03-23 | 15:07:
U zult de kiezer op de BBB voor gek moeten verklaren wilt u volhouden dat het slechts een zeer specifieke groep is die door BBB vertegenwoordigd wordt. Omgekeerd zult u behoorlijk veel moeite hebben om vol te houden dat D66 in tegenstelling tot BBB niet de belangen van een specifieke groep vertegenwoordigt, ik noem die maar even voor het gemak de groep der carpaccio-eters.

Schoorsteenveger | 26-03-23 | 15:13

Drieënhalve euro is dus afgerond inderdaad zevenenhalve gulden.

Hetkanverkeren | 26-03-23 | 14:24 | 5

@ChalinaRosa | 26-03-23 | 14:38: Zag je de prijzen van de nieuwe eFuel al?
De tijd van de handkarren en draag-ezeltjes komt weer helemaal terug.
En een riksja van 16 man voor Prins Timmerfrans de Eerste.

funda | 26-03-23 | 14:43

@Joris Beltsin | 26-03-23 | 14:28: Dit uiteraard nog los van wat een kilo aardgas kost per liter kunstmest, wat dan op zich misschien ook maar meteen vertaald moet worden in Ampère per mu. Ik kan aardig rekenen, maar die zogeheten natuurwetenschappen vind ik maar wat curieus: met excuses
www.youtube.com/watch?v=OabrMZJU0sw
Qua nogal boerse muzieksmaak en zulks.

-edit- ik kon even geen goede versie met Bon Scott vinden van High Voltage.

Hetkanverkeren | 26-03-23 | 14:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Met dank aan met name VVD, D66, Groen Links, PvdA alsmede de corrupte systeem media voor de gratis reclame t.b.v. BBB. Zoveel, zo vaak en zo hard tegen BBB aantrappen bracht BBB in het middelpunt van de belangstelling en dat kostte hen helemaal noppes. Zo doneerde Tjeerd de Groot in zijn eentje maar liefst twee zetels aan BBB, en heeft het dedain en de neerbuigendheid van Kaag ook een flink aantal steentjes bijgedragen. Briljante campagne van BBB, felicitaties.....

Broadsquire | 26-03-23 | 14:24 | 1

De kartelpolitiek is gehouden aan de Wet van de Communicerende Holle Vaten.

funda | 26-03-23 | 14:46

Hahahaha, ze kunnen niet eens met geld winnen.

Adriel | 26-03-23 | 14:23

Lies, bloody lies, statistics.
Met de 'juiste' manier van rekenen kan je het punt maken in de door jouw gewenste richting.
Voor de bbb bij voorbeeld: euro per door de bbb beschermd heide-oppervlak.
Dan kan d666 weer 'Hilversum', 'Den Haag' en 'Europa' inschakelen om de bbb zwar.. ehh... af te bran...(damn, dat geeft het gifgas co2) ... O wacht, hier gelden haar thema's opeens niet. Dus: bbb zwart maken en afbranden.

klimgek | 26-03-23 | 14:23 | 3

Inderdaad, daar gaan we de aankomende twee jaar heel veel van zien. Dat zwartmaken en met bagger gooien. Chris Aalberts heeft er een dagtaak aan.
Maar ik denk dat het wereldje op social media behoorlijk klein is en weinig impact heeft. Dus ze gaan hun gang maar.

Zapata10 | 26-03-23 | 14:26

Drugs are bad.

Frau_Ferkel | 26-03-23 | 14:27

Mooi staatje via Ton F. van Dijk, sowieso een eindbaas. Dat ik mij niet eerder bewust was van het bestaan van Pieter Grinwis, zegt hopelijk niet alleen iets over mij.

Maar lekker gewerkt dus, pik!

Hetkanverkeren | 26-03-23 | 14:20 | 1

Ton is inderdaad zeer informatief en ook nog leuk om te lezen.

Zapata10 | 26-03-23 | 14:23

Dus X66 heeft omgerekend bijna zeven gulden vijftig kopgeld betaald. Passend.

BenBinnen | 26-03-23 | 14:19 | 1

Hoeveel bloedgeld hebben ze ontvangen?

Haberdoebas | 26-03-23 | 14:28

Van het budget dat D66 ter beschikking heeft kan Feyenoord alleen maar dromen.

Grachus | 26-03-23 | 14:18

Al die vvd66 stemmers draaien al op ons belastinggeld.

van stampij | 26-03-23 | 14:18

En ze zaten ook nog elke dag op alle kanalen van de staatsmedia hun stront te verkondigen en dan nog dit erbarmelijke resultaat.

Reageerdur | 26-03-23 | 14:18 | 1

Simpel; you can’t pollish shit.

Rico Tampeloerus | 26-03-23 | 14:22

Je zou voor de lol niet alleen met directe uitgaven moeten rekenen maar ook de gratis gekregen zendtijd in de angehauchte media financieel moeten maken.

Joris Beltsin | 26-03-23 | 14:18

Ook nog eens ruim het dubbele van de VVD dat eveneens verloor.
Binnen D66 is er geen crisis hoor, allemaal supergezellig.
Al hadden ze 10 mio gespendeerd, dan hadden ze ook dik verloren.
Zelfs als ze belastingverlaging zouden garanderen, zou ik niet op D66 stemmen.

Ruimedenker | 26-03-23 | 14:17

Wat mij opviel tijdens de campagne is de arrogantie waarmee eventuele kiezers werden en worden behandelt. Ik heb een en ander op het open riool Twitter gevolgd en mijn bek viel open. Inderdaad van partijen die zoveel geld in de campagne hebben gestopt. D66 en VVD zijn sowieso niet te benaderen. Maar ook GL en de SP zijn enorm arrogant. In feite is het stem op ons en hou je bek. BBB is overigens wel heel toegankelijk. Waaruit blijkt, je kan er nog zoveel geld instoppen maar als je een botte hork bent gaan mensen niet op je stemmen. Ik ben wel even klaar met het circus. Ga het niet/nooit meer volgen en neem een heel lange douche om alle verbale bagger van me af te spoelen. Altijd links gestemd maar ben wel klaar met al die mensen die zichzelf heel belangrijk vinden en die aan het ruzie maken zijn met andere mensen die zichzelf heel belangrijk vinden. Lientje krijgt mijn stem de volgende keer. Gewoon omdat ze een open aardige persoonlijkheid heeft.

Zapata10 | 26-03-23 | 14:16 | 1

Mooi dit Zapata10. Wijsheid komt met de jaren moet je maar denken. Welkom in de club.

Peerkeoud | 26-03-23 | 15:13

En hoeveel geven landen als China en Rusland uit om o.a. de Nederlandse verkiezingen te beïnvloeden ?

Cornelis12 | 26-03-23 | 14:15 | 5

Kameraad Xi geeft geen drol om de amateurs in de tweede kamer vermoed ik

Kartelmaster2000 | 26-03-23 | 14:46

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel van die 3,50 door de Chinezen is opgehoest.

Blauwpetje | 26-03-23 | 14:54

waarschijnlijk evenveel als in Canada deden bij hun “liberale” vrienden van Trudeau. De Chinezen zijn al geïnfiltreerd op universiteiten zoals dat mensenrechten clubje op de UvA bewezen heeft.

Is ook goede tactiek. Samenlevingen van binnen uit verscheuren door al die wokies te helpen met geld. De media en liberalen/progressieven doen de rest.

Snap_het_ook_niet | 26-03-23 | 14:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Wauw datagebaseerd werk super interessant dank voor delen, hoe is dat uitgerekend? Hebben alle partijen zelfde marketing budget?

Whisky | 26-03-23 | 14:15 | 1

"Hebben alle partijen zelfde marketing budget?"
Hoofdrekenen is op de lagere school afgeschaft.
D66: 3.70 Euro per stem
BBB: 7 cent per stem.
Met die verhouding, en Uw aanname, zou BBB minstens 50 maal zo veel stemmen moeten krijgen dan/als Sigfrid Agnes Maria Kaag. Dat was helaas niet het geval.

Frau_Ferkel | 26-03-23 | 14:23

D66, de partij van de beeldvorming. Verder kunnen ze niks. Dossiertijgers zijn ze zeker niet.

Deflatiemonster | 26-03-23 | 14:14

1,8 MILJOEN euro uitgeven en dan gaan die vervelende burgers op een hele andere partij stemmen. Tijd dat we stoppen met verkiezingen, of in ieder geval de mensen gaan uitsluiten die niet op de juiste partijen stemmen.

Do-na-zi | 26-03-23 | 14:14 | 2

Ik vraag me af waar al dat geld vandaan komt en wie er mee afgekocht wordt.

Coolcalmcollected | 26-03-23 | 14:16

Productkwaliteit is omgekeerd evenredig aan het marketingbudget. Goeie producten verkopen zichzelf, iets wat marketeers in alle toonaarden zullen ontkennen. Niet omdat ze perse gelijk hebben maar omdat ze anders brodeloos worden. Een sprekend voorbeeld van dit wetje wordt geleverd door een van de grootste fondsen ter wereld. Ik geloof niet ze voor hun corporate website meer dan $250 van hun aandeelhouders hebben afgenomen: www.berkshirehathaway.com/

Joris Beltsin | 26-03-23 | 14:13

Tja, Albert Heijn betaalt zich ook scheel aan advertenties en toch doe ik niet m’n boodschappen bij Appie.
Ben niet gek.

Ruimedenker | 26-03-23 | 14:13 | 4

Oh jee, ik ga het liefst naar Appie.

ChalinaRosa | 26-03-23 | 14:45

Toch vind ik de reclame van Aldi of Plus afgrijselijker hoor

Kartelmaster2000 | 26-03-23 | 14:47
▼ 1 antwoord verborgen

Is dat eigenlijk niet ondemocratisch?
Dat die budgetverschillen er zijn?

AdvocatusDiaboli | 26-03-23 | 14:12 | 2

Een leuke vraag voor de Democraten 66.

AdvocatusDiaboli | 26-03-23 | 14:15

Voor 7 cent kan je ook niet veel verwachten van een stem.
De grap is dat een paar jaar geleden Kamerbreed een motie is aan genomen die bepaalde dat de partijen meer poen moesten krijgen uit de belasting pot omdat het aantal betalende sterk gedaald was.

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-23 | 14:10 | 4

"Voor 7 cent kan je ook niet veel verwachten van een stem."
Behoorlijk denigrerend. Dat zegt meer over U, als over al die verstandige Nederlanders die niet zijn gekocht door de commercie.

Frau_Ferkel | 26-03-23 | 14:16

@Barre_de_k | 26-03-23 | 14:11:
Tja, de politiek is een middel voor ambtenaren om met de burger te communiceren.

Zo klopt het weer.

Louter Leuter | 26-03-23 | 14:18
▼ 1 antwoord verborgen

My 7 cents?

steekmug | 26-03-23 | 14:06

“Wie zijn toch die mensen die de D’66 campagne betalen”.

P-unit | 26-03-23 | 14:06 | 4

Betalen? De NPO levert gratis en voor niets.

Muxje | 26-03-23 | 14:16

Dat miljard van de NPO komt er dus nog bovenop.

Lucifer | 26-03-23 | 14:58
▼ 1 antwoord verborgen

Charisma = priceless.

bisbisbis | 26-03-23 | 14:05

Toch merkwaardig dat d66 dat niet uit zijn eigen excel sheetjes wist te vissen.

Barre_de_k | 26-03-23 | 14:05

Wie betaalt die 3,50 euro?

Kaas de Vies | 26-03-23 | 14:05 | 4

Steven Schuurman van Elastic.

Lucifer | 26-03-23 | 14:57
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl