Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66 verliest extra zetel aan BBB. Kabinet + linkse walm zonder senaatsmeerderheid

Extra tik voor coalitie

De monsterzege van BBB wordt nog iets monsterlijker, nu de laatste prognose aangeeft dat Caroline en haar met-de-poten-in-de-modder-brigade bij de Provinciale Statenverkiezingen niet zestien, maar zeventien zetels pakken in de Eerste Kamer. Dat laatste stoeltje snoept ze weg bij Desillusie66, die daardoor op een schamele vijf zetels blijft steken. Evenveel als hun crisiscollega's van het CDA. De coalitie komt hierdoor uit op slechts 22 zetels en dat is zelfs met de vijftien stoeltjes van de linkse Siamese tweeling niet genoeg om een meerderheid in de senaat te veroveren. Kabinet Rampspoed IV zal naast GroenLinks en de PvdA ook de dierenvrienden van Ouwehand of de EU-fetisjisten van Volt moeten verleiden om een meerderheid voor hun stikstofplannen te vinden en dat werkt alleen als het CDA uit zijn eigen identiteitscrisis komt en zich ten koste van de eigen achterban blind achter het omstreden kabinetsbeleid schaart. Hoewel nog steeds mogelijk, wordt het moeilijker en moeilijker voor de coalitie om deze BBBestorming te negeren. Dat zijn kopzorgen voor later deze zomer, gezien de leden van de Provinciale Staten pas op 6 juni de nieuwe Eerste Kamer kiezen. Dit chronisch instabiele kabinet mag, met het crisisberaad van het CDA morgen in het achterhoofd, hopen dat ze het überhaupt zo lang volhouden. 

Reaguursels

Inloggen

Verkiezings overwinning van de BBB is volgens Sander Schimmelpenninck “ de zoveelste oprisping van een groep verveelde burgers’

Geertje W | 20-03-23 | 17:09

Mijn dag kan niet meer stuk. De droeftoeters en klimaatdrammers van D666 verliezen een zetel. Zo, en nu even allemaal normaal doen met die stikstofgeldverdienlobby.

Sliptong | 20-03-23 | 16:12 | 1

Maar het nieuwe rapport ligt er alweer, 3x raden welke postzegel op de wereldkaart met vele tientallen miljarden deze planeet gaat redden.....

Het brein erachter | 20-03-23 | 16:38

En het probleem is?

Er wordt gewoon per onderwerp geshopt om meerderheden te krijgen. Gaat bijna niet lukken voorspel ik. Senaat bestaat gewoon uit 75 ouwe mannen he, that's it. Hebben zeker veel macht.

Uit
Provincie
Waterschappen
Gemeente
EP
Wordt wel een coalitie gekozen. Dus gaat het over een progressief onderwerp: de fusiepartij inpalmen en de dieren of mevr Simons en SP als het bijv over weer een nieuw pensioenplan gaat.

dickwvf | 20-03-23 | 16:00 | 1

Op rechts lijkt een meerderheid moeilijker. Misschien wil Eerdmans met zijn 6e partij ergens mee helpen. SGP zeker, dat dan weer wel.

dickwvf | 20-03-23 | 16:02

Leuk, nu nog even wachten op de onvermijdelijke val van Rutte IV, en dan hopen dat Pieter Omtzigt zich aansluit bij de BBB zodat ze een absolute meerderheid halen.

frut666 | 20-03-23 | 15:59 | 2

Omtzigt heft zich helemaal niet aan te sluiten bij BBB. Hij kan gewoon zijn eigen plan trekken. Ze zitten mekaar, als ze zich fatsoenlijk blijven gedragen, in het geheel niet in de weg als het om de grote lijnen gaat.

Schoorsteenveger | 20-03-23 | 16:02

@Schoorsteenveger | 20-03-23 | 16:02:
Omtzigt lijkt me zeker geen partijleider,denk dat hij dan zeker aan een burnout ten onder gaat.wat ik hem absoluut niet toewens.
Zich aansluiten bij een bestaande organisatie met overeenkomstige ideeen lijkt me veel slimmer voor hem.

roberto9715 | 20-03-23 | 16:36

Ach ja, bramen brandnetels, koeien en schapen in de wei zijn ook natuur voor het BBB stemvee...

drapsap | 20-03-23 | 14:57 | 3

En regeringspartijen die lekker kinds zijn gebleven, een groot gedeelte electoraat de middelvinger hebben gegeven. Kijk, als je van 'one issue partij' in het kabinet komt, dan kun je niet activistisch blijven doen. Dan hoor je je meer op te stellen als ouders en iedereen wat te vreten geven uit de pot.
ALS je besluit tot stelselmatig compleet verhongeren dan moet je zorgen dat die partij ook echt deaud is, anders krijg je dit.
Het gaat al lang niet meer over stikstof hier en partijprogramma daar: het onderliggende probleem is inmiddels ZO groot dat programma boekjes even bijzaak zijn, dat is best erg maar geen onoverkomelijke ramp.

Kouwe Kees | 20-03-23 | 15:21

Wat is dan volgens jou echte natuur? De Oostvaardersplassen waar de Carpaccio-eters gaan picknicken? Of een van die andere aangelegde parken waar de trekvogels neerstrijken omdat ze daar gemakkelijker aan eten komen dan elders? Of de heidevelden die er niet zouden zijn als er geen schapen zouden worden gehoed? Of de Peel, die er niet zou zijn geweest als er door arme sloebers geen turf zou zijn gestoken?

Schoorsteenveger | 20-03-23 | 15:30

Wat is dit nou? Rutte was echt niet van om consequenties te verbinden aan de uitslag hoor.

wapster | 20-03-23 | 14:34 | 1

Ook lekker blijven zitten is een prima concequentie volgens Rutte.

Welke verkiezingen trouwens? Daar heeft hij geen appjes van ontvangen... of het geheugen van zijn telefoon was vol

klimgek | 20-03-23 | 22:27

Lol @ Linkse Walm :P

Longhorn | 20-03-23 | 14:17

Kan me vaag nog herinneren de tirade van k aan het adres van Wilders over de aantallen stemmen bij een volgende verkiezingsronde

sgaapje | 20-03-23 | 14:08 | 1

Hoeveel aangepaste wetjes en coalitieafspraken kunnen we er nog snel even doorheen jassen voor 6 juni?

D-Fens_1963 | 20-03-23 | 13:59 | 3

Laat ze de moeite besparen. Wetjes kunnen weer terugveranderen.

zwenkwieltje | 20-03-23 | 14:18

De Pensioenwet.
De Omgevingswet hebben ze 1 dag voor de verkiezingen gauw doorgedrukt.

wapster | 20-03-23 | 14:36

Melkveehouders zijn uit het overleg over het landbouwakkoord gestapt. Een van de redenen: Tenslotte ziet Keimpema in de uitslag van de provinciale staten-verkiezingen, die overtuigend werden gewonnen door nieuwkomer BBB, genoeg reden om eerst te wachten op de nieuwe provinciale besturen. Ze wil zich tot die tijd niet vastleggen in een ‘uitzichtloos dictaat van Den Haag, onderdrukkende randvoorwaarden en onhaalbare doelen’. Bron: www.ad.nl/binnenland/melkveehouders-k...

ole guapa | 20-03-23 | 14:40

En toen veranderde.....niets.

Regentenstijl | 20-03-23 | 13:54 | 1

Party pooper.

Joris Beltsin | 20-03-23 | 13:57

Doei66!

MeppieRocks | 20-03-23 | 13:52

Wat ook best amusant is aan de eclatante overwinning van mevrouw van der Plas is dat de zogenaamd rechts-seksistische-racistische en discrimenerende blanken mannen zonder enige bedenkingen op een vrouw hebben gestemd.

Daar sta je dan als genderpartijtje met je excuus-truusjes.

Joris Beltsin | 20-03-23 | 13:30 | 2

Dat is niet het soort vrouw wat ze willen zien. Het moet wel perfect zijn. Liever een oppervlakkig, labiel en mager dramtypetje dat meedoet aan de hipste trends en dat je in Gooische Vrouwen zou kunnen aantreffen, zoals Corinne Ellemeet. Zelfprojectie.

SIogra | 20-03-23 | 13:38

Inderdaad: is er eindelijk flinke kans op een aankomende vrouwelijke premier en zijn ze nog niet blij.

ZoekEenVrijeNick | 20-03-23 | 13:50

Sigrid Kaag, hier scheiden onze wegen, het is tijd voor nieuw leiderschap. Het partijkartel kan vast een leuk borrelbaantje in de diplomatie regelen, kunt u weer enig dictators ontwapenen en oorlogen voorkomen.

Zeddegeizot | 20-03-23 | 13:30 | 1

Als het kan vandaag al.

ChalinaRosa | 20-03-23 | 13:56

Opmerkelijk ook weer, dat het meest gelezen sentiment over BBB's overwinning leedvermaak is over "zure gezichten" bij andere partijen. Dan weet je ook meteen dat de BBB alleen zo groot is geworden door frustratie, rancune en afgunst, wat zoals bekend een prachtige basis vormt voor mooi en evenwichtig beleid voor alle burgers van dit land.

We krijgen dus nu het triomfalisme nog maandenlang breed uitgemeten en meteen daarbovenop allerlei bizarre eisen, alsof nu ook maar het parlement en eigenlijk verder iedereen alles moet laten vallen en naar BBB moet gaan luisteren. Vanuit de provincies hoor ik inmiddels de verse BBB leden zo ongeveer smeken bij de oudere garde statenleden of ze alsjeblieft gesteund kunnen worden en de helpende hand verlangen bij de uitvoering van het boerenprogramma. Omdat de ervaring ontbreekt en de compromisloze eisen van BBB alleen van de grond komen in coalities met partijen die daar helemaal geen trek in hebben. We gaan het allemaal zien.

Beste_Landgenoten | 20-03-23 | 13:28 | 15

Och, toen d66 en trawanten een van de vele schijnprocessen tegen de oppositie wonnen stond de sharialobby hier ook de verliezers uit te lachen.
Je hebt het er maar druk mee.

Dandruff | 20-03-23 | 14:33

Ik wilde nog reageren op t stamcafé topic maar was te laat. Je reageerde op mijn vermoeden dat alle pro EU-mechanismen in werking zullen treden om BBB dwars te zitten, uiteindelijk met "Maar waarom zouden de vleesboeren... ... nou niet gewoon eens wat minderen in productie voor de export".

Ik ben niet per definitie pro boer en zie het liefst alle boerderijen biologisch en diervriendelijk. Daar is ruimte voor nodig en die willen ze hen juist afnemen.
En om het 'kartel' te doorbreken is nou eenmaal een lompe stem met lompe achterban nodig. Dat zie ik de SP niet voor elkaar krijgen, of de PVDA in hun meest oorspronkelijke hoedanigheid. Ik heb al eens gezegd dat links in mijn ogen gegijzeld is door woke en weet ik wat, dat rechts links hiervan kan redden middels de democratie, dus als iets die akelige kliek van Rutte en Kaag weet door te lichten dan kan ik de huidige ontwikkelingen inderdaad wel toejuichen.

Maar ik vrees dat ook BBB zwaar op de proef gesteld zal worden. Ik had het over een hoop vuil gespuid, maar als ik de gepushde nieuwsartikelen her en der zie opduiken lijkt me dat ook onderdeel van de counter-attack:
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
nos.nl/collectie/13871/artikel/246819...
Het volk wordt weer bang en boos gemaakt en er zal flink met vingers gewezen worden, om te beginnen.

nsfl | 20-03-23 | 15:16

@nsfl | 20-03-23 | 15:16:
PS, u komt links en mens-/dierlievend over maar wel van het gegijzelde, D66 politiek correcte type die er een smerige, stiekeme agenda op nahouden. Met hun Shell en hun wereldverbeteraar-complex
en dikke winsten over iedere crisis.

nsfl | 20-03-23 | 15:21
▼ 12 antwoorden verborgen

BBB= Benen in de Blubber Brigade.

Justin_Case | 20-03-23 | 13:26 | 3

Ik zou geen stand-up comedian worden.

Joris Beltsin | 20-03-23 | 13:31

@Joris Beltsin | 20-03-23 | 13:31: Sit-down ook niet aub.

D-Fens_1963 | 20-03-23 | 14:03

Wel bij de NPO. Soundos, Claudia en Dolf liggen dubbel

BASinnic | 20-03-23 | 14:09

Als je alle partijen die low key Mark Ratte en zijn neoconbeleid wel tof vinden bij elkaar optelt kom je op iets van 45 zetels uit. Linkse Markie gaat door.

SIogra | 20-03-23 | 13:22

Overigens een grootschalig senior Amber alert. Van alle D66ers die tot en met 15 maart dagelijks met hun kop op tv kwamen, de kranten vervuilden social media tot hun speelplaats maakten horen we nu helemaal niets meer.
Heeft iemand nog een D66er ergens gezien? Zo ja meld dat dan bij de politie in je woonplaats.

Zapata10 | 20-03-23 | 13:16 | 2

Mag MIA ook en dossier dicht?

Lorejas | 20-03-23 | 13:30

Ik zag net een schichtig om zich heen kijkende Tjeerd de Groot een door ratten aangevreten hamburger uit een afvalbak graaien.
Op de uit woede vol gescheten niet meer zo Witte Onderbroek lijkt het of Trump weer heeft gewonnen.

gestoptmetroken | 20-03-23 | 13:46

“Het zou toch jammer zijn van die zesde zetel dat is ook nog een boerenzoon” wtf mooi zo een boerenzoon heeft niks te zoeken bij d666 denk ik dan opgeruimd staat netjes.

Toedels | 20-03-23 | 13:14

Even een reflectie op Kaag en waarom de intersectionële feministen niet voor Caroline klappen, maar wel voor el Kag. Jaren geleden zag ik eens een fragment uit de t.v. serie Dallas. Bobby Ewing klaagde bij Pappa Ewing, dat J.R. hem voor de voeten reed bij het besturen van het familiebedrijf, terwijl Pappa hem de macht had gegeven. Pappa Ewing antwoorde toen "If I gave you power, I gave you nothing. Real powers is not something you are given, real power is something you take". En dat is er ook aan de hand met Kaag en de feministen. De feministen wilden haar de macht geven, maar Caroline pakte die gewoon op eigen kracht. Caroline bezit nu echte macht en logenstrafte niet alleen Kaags pedante claim op het premierschap, ze stootte ook het dienblaadje om waarop feministisch Nederland de macht aan Kaag dacht aan te reiken. Of ze Caroline ooit wel zullen omarmen durf ik niet te voorspellen, maar voorlopig proberen ze eerst de paarse broek weer op te hijsen, die op hun enkels ligt.

Blauwpetje | 20-03-23 | 13:12 | 9

@Blauwpetje | 20-03-23 | 14:46:
De term intersectionaliteit verwijst naar de opvatting dat onderdrukking nooit eendimensioneel is, maar een optelsom is van meerdere vormen van onderdrukking. Zo kun je onderdrukt zijn omdat je zwart bent, maar ook omdat je vrouw bent. Dan bevind je je als zwarte vrouw op een kruispunt van elkaar snijdende mechanismen van onderdrukking. Het wordt nog erger wanneer je een zwarte transvrouw bent, dan word je drievoudig onderdrukt. Enzovoorts. De kunst, binnen de elkaar naar het leven staande Woke groeperingen is om jezelf en je groep op het ultieme kruispunt te bevinden, daar waar alle onderdrukking samenkomt. Dan ben je ultiem zielig, dan ben je het ultieme slachtoffer en heb je maximaal recht van spreken.

Schoorsteenveger | 20-03-23 | 15:02

@Blauwpetje | 20-03-23 | 14:46: mijn dank voor je duidelijke uitleg is groot Blauwpetje. Zo ben ik weer wat wijzer geworden vandaag.
Dat er structureren zijn valt niet te ontkennen. De individuele blanke man zal daar zelf alleen weinig tot geen invloed op kunnen hebben en is in zoverre evengoed slachtoffer van wat er voor hem is gebeurd.

Dit lezende denk ik ook niet dat je de structuren moet of zou kunnen bevechten.
Volgens mij is dat wat er nu voornamelijk gebeurt. Klagen dat het er is en daar de mannen de schuld van geven, is niet alleen ten onrechte denken dat zij het kunnen veranderen, maar geeft hen paradoxaal genoeg ook "de macht". Maw je houdt hetgeen je haat in stand. En als gevolg behoud je als vrouw ook de slachtofferpositie die je niet wenst.

Daarom ben ik een voorstander om je eigen geluid te geven. Als dat sterk genoeg is, kan dat naast het andere bestaan en kan het die structuren mettertijd misschien wel overwinnen.

In zoverre ligt dit op dezelfde lijn als het citaat over power uit notabene Dallas. Die Jock was nog niet zo dom. :-)

Roos | 20-03-23 | 15:03

@Roos | 20-03-23 | 15:03:
De grote vraag is uiteraard of die structuren, zoals uitgetekend door the Woke in een blauwdruk, werkelijk bestaan of niet, en als dat al zo is wat dat dan betekent. De term intersectionaliteit wordt gebruikt als een wapen, als een politiek wapen, als een verwijt naar bepaalde groepen toe, als een mogelijkheid om de schuldvraag te stellen en die te beantwoorden. Er wordt een compleet netwerk van oorzaak en gevolg verondersteld dat volledig kan verklaren waarom diegenen die zich als slachtoffer idetntificeren werkelijk tot slachtoffer gemaakt zijn. Ze zijn het niet geworden, ze zijn gemaakt, en wel door een specifieke griep van machthebbers, en met voorbedachte rade. Intersectionaliteit betekent niet is zijn algemeenheid zoiets als "alles hangt met alles samen", maar verwijst naar een heel specifieke samenhang. Start je bij de "witte man", dan kom je uiteindelijk uit bij de onderdrukte zwarte transvrouw, via een strak gedefinieerde lijn van oorzaak en gevolg, en, omgekeerd, start je bij die onderdrukte, dan kom je noodzakelijkerwijs uit bij de onderdrukkende witmans, langs exact dezelfde route. Woke legt met de term intersectionaliteit een verstikkende deken van oorzaak en gevolg over de samenlevingen heen.

Schoorsteenveger | 20-03-23 | 15:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Heerlijk, die linkse wolkbreuk.

Timide_Aso | 20-03-23 | 13:05

Ze hebben Volt en PvdD ook nog Volt krijgen ze met alles mee.

Zapata10 | 20-03-23 | 12:54 | 6

@Schmalz | 20-03-23 | 13:00:
Ben ik de enige die Ouwehand op de antichrist vindt lijken net als Gretta Duisenberg.

MargauxGrandCru | 20-03-23 | 13:16

Ik vind die vent doodeng.

ChalinaRosa | 20-03-23 | 14:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Er ligt maar één vraag op tafel voor de zittende politieke macht: hoe gaan we deze keer de wil van de kiezer negeren?
Een deel van het antwoord wordt al gegeven: door de BBB op alle mogelijke manieren verdacht te maken en af te schilderen als het slechtste wat Nederland kon overkomen.
En de MSM spelen in het beantwoorden van die vraag een grote rol en zijn zich daar ook van bewust. Gaan zij zich gedragen als instellingen die het journalistieke ambacht serieus nemen, of besluiten zij om zich op te werpen als de hoeders van de deugdzaamheid?
Ik vrees het ergste. Aan de tafels van de lulprogramma's zal het al gauw gaan om de vraag hoe het in 's hemels naam zo ver heeft kunnen komen, en dan zullen we de vertegenwoordigers van de gevestigde politiek een voor een voorbij zien komen om een 'mea culpa' te laten horen, om met tranen in de ogen en met gespeelde nederigheid te belijden dat men toch nooit die kiezer zozeer tegen het hoofd had willen stoten dat die zou besluiten om uit te wijken naar die BBB en daarmee de toekomst van het land in gevaar zou gaan brengen.
Dat zal de strategie zijn nu, de BBB zwart maken maar de kiezer die op de BBB stemde stroop om de mond smeren. En de MSM zullen niet aflaten munitie aan te dragen die aan moet tonen hoe dom en onverantwoordelijk elke stem op die BBB is geweest.
"Wie zijn toch die mensen?"
Het antwoord wordt op dit moment tot in detail uitgewerkt.

Schoorsteenveger | 20-03-23 | 12:52 | 4

Het gekonkel en geschmier was ook voor de verkiezingen volop bezig en daar zijn heel veel mensen gewoon niet ingetrapt, dus ik ben wel hoopvoller dit keer.

Blauwpetje | 20-03-23 | 13:18

Vanochtend trapte de uitgerangeerde PvdA-er Lodewijk Asscher al af met de valse insinuatie: 'ik hoop wel dat het landsbelang in acht wordt gehouden'. Het is linkse kringen simpelweg onbestaanbaar dat burgers zelf een opvatting over het landsbelang hebben.

Joris Beltsin | 20-03-23 | 13:18

@Zapata10 | 20-03-23 | 12:55: is toch grappig?moet er erg om lachen
Maar het zijn doordrammers en betweters ze zullen doorgaan met zeuren en eisen tot ze het krijgen helaas
Mocht Mark door gaan en met hun regeren dan gaan we door met die stikstof waanzin,onteigening,geld weg smijten naar subsidies die nergens op slaan
En worden er nog vele kinder pardonnen gegeven
Alles veranderd dan in coa
Weet niet of hij dat aandurft of hij onderschat het
Want van hoog tot laag ,jong tot oud ze zijn het zat
Op een aantal vooral vrouwen na die zo aan de man willen komen
Want ze zijn zo leuk en en tsja is ook zo ze zijn anders
Donker haar exotisch en in tegenstellung tot blanke mannen wordt er nog vaak geneukt
Welliswaar meestal niet met hun vrouw maar goed.....

Therrie | 20-03-23 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

Volt tekent wel bij het kruisje.

Mahatma | 20-03-23 | 12:51
-weggejorist-
Zenzeo | 20-03-23 | 12:50 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

De aanname van allerlei deskundigen en deugmensen dat alleen domme mensen, laag opgeleide (foei, mag je sowieso niet zeggen) mensen, plattelandsmensen op BBB stemmen, is hemeltergend.

Alsof mensen zich "laten inpakken" als was de BBB een zomerse hit om mee te zingen.
Alsof het niet zou kunnen dat die mensen het gewoon eens zijn met de BBB.

Het dedain ervan is verdrietig.

Roos | 20-03-23 | 12:49 | 8

@Beste_Landgenoten | 20-03-23 | 13:19: zelf woon ik niet op het platteland en heb geen BBB gestemd, maar een reactie als dat van Schimmelpenninck vind ik onthutsend.

De reacties in de panelen vind ik wel van een andere orde dan reacties van experts en deskundigen die hiervoor een groot podium krijgen

Roos | 20-03-23 | 13:23

Het dedain is niet verdrietig, maar ronduit vals. Laten ze liever verklaren waarom al die hoogopgeleiden die eerst op andere partijen stemden nu op BBB hebben gestemd. Want er heerst nog steeds ontkenning van wat er werkelijk speelt. Vandaar dus: een vals dedain.

Jan, Leiden | 20-03-23 | 13:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Carolientje gekke meid, wat heb je toch allemaal gedaan? In ieder geval veel zure gezichten getoverd, op de meeste D66 aanhang. Ik denk dat er een arrogante D66 verklaring komt.... zoiets van, wij dienen een hoger doel en de kiezers van BBB hebben het weer eens niet begrepen. Maar hoe arrogant je ook bent, deze uitslag kun je niet naast je neer leggen.

Karel Kruizenruiker | 20-03-23 | 12:48

Zowel Caroline als Mona Keijzer zijn concrete bewijzen waarom feminisme overbodig is.

funda | 20-03-23 | 12:45 | 4

Zij bewijzen dat er gelukkig nog vrouwen zijn die we kunnen vertrouwen en die niet met een linkse woke aardappel in de mond praten.

pejoar | 20-03-23 | 12:53

Yep! Goeie.

ChalinaRosa | 20-03-23 | 14:18
▼ 1 antwoord verborgen

Kaag danst op tafel van woede.

Freezert | 20-03-23 | 12:45 | 4

Meer schuimbekkend tapijt happen en gordijnen klimmen.

bijna_raak | 20-03-23 | 13:36

Die zit in Valencia
Even het plebs ontwijken

Therrie | 20-03-23 | 13:39

Ik wist ‘t, haar echte naam is Repelsteeltje

president osama | 20-03-23 | 15:12
▼ 1 antwoord verborgen

In de ons omringende landen konden veel nieuwe partijen/bewegingen gewoon deelnemen aan de regering. Zie o.a. Frankrijk, Italie, Denemarken etc. Of partijleiders worden tijdens de rit vervangen. Hier heeft alleen de PVV 1x in een gedoogconstructie mogen aanschuiven. Wie wint bepaalt. Alleen niet in dit land van ondemocratische idioten en graaiers.

Piet Karbiet | 20-03-23 | 12:37

BBB valt nu al door de mand, iemand van BBB had op een bierviltje de 06 van Dhr. Teeven staan en die wordt nu formateur net als Mevr. Broekers-Knol. Wat een slecht toneelstuk.

Mark Bouwman | 20-03-23 | 12:35 | 6

Ik vind dat slim gespeeld, maar hé.

Duwbak_Linda | 20-03-23 | 12:41

Da's volgens mij boerenverstand-tactiek...
Wie wilt er met zo'n stemminguitslag nou de verantwoording nemen een formatie te gaan smeden?
Laat die (ex-)VVD'rs dat maar lekker waar maken, daar zit nog hun redding om nog iets te gaan betekenen, of om te bewijzen dat ze nog iets van betekenis zijn...
totdat ze het daarmee nog hopelozer maken dan dat het nu ál is, en daarmee hopelijk van RIV RIP wordt gemaakt!

kapotl00d | 20-03-23 | 12:44

U kent de verschillen tussen verkenner, informateur en formateur niet?

quigg | 20-03-23 | 12:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Nog geen panique beraad bij d666? Zit de leidster nog uitgeput van een weekje campagne voeren met gewone mensen (bah), daarom vermoedelijk in Spanje?

dathoujetoch | 20-03-23 | 12:23 | 2

Arrogantie, ze hebben geen beraad nodig, alles gaat prima. Ondertussen is het CDA in paniek.

Adriel | 20-03-23 | 12:24

Nizjèèèèr natuurlijk.

Hatröss | 20-03-23 | 12:32

Nieuw leiderschap. Vooruitgang. Leermoment voor Kaag.

El Rico Grande | 20-03-23 | 12:22

Dus BBB is een ultra rechtse partijtje.

drfiets | 20-03-23 | 12:21 | 4

O daarom willen ze het ziekenfond terug.

AdvocatusDiaboli | 20-03-23 | 12:25

Dat is het frame dat sommigen nog steeds proberen aan te smeren. Zie ook de krampachtige pogingen om de partij te besmeuren van figuren die hopen op een LPF-scenario.

Zeurders | 20-03-23 | 12:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kan hier zo van genieten, die foto van een juichende Caroline boven m'n bed. En D66 in de kreukels.

Hoogleraren van de UvA noemen in de NRC de BBB een rechts populistische partij. Dat ze het lege veld tussen centrum rechts en extreem rechts met succes hebben ingevuld. Gaan we weer hè, het demoniseren waar Pim Fortuyn al over klaagde is alweer begonnen, als hoogletaren het zeggen is het zo, einde verhaal.

Ik vind dat bullshit echter van die hoogleraren, want ze benoemen niet dat aan de andere kant van het spectrum de PvdA centrum links is, GroenLinks populistisch links en SP extreem links. Ik heb ook universiteit gedaan dus laat die linksistische hooleraren maar het ammehoelah krijgen en met mij de strijd aangaan.

Caroline is gewoon Sweet Ke-ro-laine, zelfs Elvis zingt het zo. De BBB is gewoon een midden partij, ze hebben de plek van het verstedelijkte CDA overgenomen. Laat het CDA nog maar lekker pieketen hoe ze verder moeten gaan, dat maakt niet meer uit, ze zijn al uitgespeeld, alleen hadden ze dat nog niet door en hebben nu tijd nodig dat onder ogen te zien.

Kaag kan het kabinet niet laten vallen want dan wordt ze daarna weggestemd. Dus ze moet en zal doorgaan met Rutte. Maar als Rutte over links gaat kan de VVD het daarna schudden bij de volgende verkiezingen. De kiezer heeft nu een geschikte partij gevonden om hun grievende stem royaal op los te laten. Daar zit niks populistisch bij maar gewoon het politieke midden waar het CDA vroeger zat.

DitjaarkrijgikAOW | 20-03-23 | 12:16 | 10

@AdvocatusDiaboli | 20-03-23 | 12:38: Niet mijn partij, zeker niet mijn ideologie, maar heb ze altijd wel vrij goed gevonden. Recht door zee en trouw aan hun achterban.

Muxje | 20-03-23 | 12:50

Caroline is al met haar bulldozer op weg naar de UvA, om dat elitaire, arrogante geteisem een lesje te leren en schoon schip te maken.

gestoptmetroken | 20-03-23 | 12:53

@quigg | 20-03-23 | 12:50: Ik denk dat steeds meer mensen ze niet serieus nemen met hun geblaat.

ChalinaRosa | 20-03-23 | 14:22
▼ 7 antwoorden verborgen

We weten nog niet hoe het gaat lopen maar,

*zingt: Jij krijgt die lach niet van mijn gezicht*

keistad | 20-03-23 | 12:13

D66 wou niet samenwerken met de BBB. Gelukkig dat dat steeds minder een issue zal zijn.

spanarchist | 20-03-23 | 12:11 | 3

Wanneer PVV misschien die restzetel krijgt en groter wordt dan D66, LOL.

Adriel | 20-03-23 | 12:18

De 66 ziet overal bruine hemden, maar gek genoeg niet in Oekraine.

funda | 20-03-23 | 12:39

Dat zou heel mooi zijn.....

vranac | 20-03-23 | 13:06

Hiervoor stem je bij de BBB:

9. Er komt een herijking van de Natura 2000 gebieden. Te veel aangewezen gebieden worden geschrapt. *Natuur? Weg ermee!*

10. Meten = weten. Nieuw overheidsbeleid wordt gebaseerd op concrete meetgegevens. *UItstellen, uitstellen, uitstellen*

13. Er komen geen zonnepanelen in het buitengebied zolang er nog lege daken en terreinen zijn. *Als het maar geen boerengrond is*

15. Lokale referenda over de aanleg van mega-zonneparken of windmolens in het buitengebied en op de Noordzee en in het IJsselmeer.
* == Nergens windmolens of zonneparken*

17. Onderzocht moet worden of in vangrails kleine zonnepaneeltjes kunnen worden aangebracht. *Als het maar geen boerengrond is!*

20. Boerennatuur is ook natuur. *Raaigraswoestijn is ook natuur*

21. Goede doelen-organisaties die met hun activisme het leven in gevaar brengen van boeren, burgers en vissers, wordt de ANBI-status afgenomen.
* Geen activisme dat negatief uitpakt voor veehouders!*

23. Het uitkopen van boeren om de instandhoudingsdoelen aan de randen van Natura 2000 gebieden te bereiken is onnodig en heeft geen positief effect.
*Interessant dat Carla Evers, lijstrekker Overijssel toch van deze regeling gebruik maakte*

29. Alle stikstofmaatregelen gaan van tafel. *Lientje: "Wij zijn niet tegen stikstofreductie"*

48. Om zoveel mogelijk landbouwgrond te sparen, wordt er in de komende jaren meer verticaal dan horizontaal gebouwd.

Burgers?

Beste_Landgenoten | 20-03-23 | 12:11 | 45

Na weggevaagd te zijn nog even vanuit de hoogte uitleggen dat er "verkeerd" is gestemd. Dan moeten we het nog beter uitleggen is de lachwekkende reactie ooit van een weggevaagde PVDA. De geschiedenis herhaald zich. Het is trekken aan een dood paard BL. Pak je verlies en ga geen zielige Calimero uithangen want deze uitslag zag iedereen toch aankomen. Of niet? Wie zijn toch die mensen die op de BBB stemmen moeten BL en Kaag gedacht hebben. Gewoon mensen met gezond verstand die eventjes tegengas geven omdat het land kapot maken lang genoeg geduurd heeft. Gewoon doorgaan waar we mee bezig zijn reageerde D66.
Prima, alleen wordt de uitslag bij de volgende verkiezingen dan nog wat zieliger voor de "hoogopgeleide" D66 aanhang. Hetzelfde mag de gehele regering verwachten met deze motie van wantrouwen uitgesproken door het volk aan hun broek. Ga maar een potje janken in de hoek waar hoogopgeleiden in deze kwestie thuishoren. Hoog opgeleid en dommer dan de achterkant van een worstenfabriek.

dijkbewaker | 20-03-23 | 13:35

@Beste_Landgenoten | 20-03-23 | 13:35:
Neenee, ik zie dat best in, maar ik probeer voor jou iets inzichtelijk te krijgen (snap een ander eens): er is massaal BBB gestemd wegens de verschrikkelijke top-down structuur die het huidige kabinet als een wurgslang over het land heeft geworpen. Daar is tegen gestemd, en flink ook! Inhoudelijk gaan we wel weer kijken als de regeringspartijen eens over hun schaduw kunnen stappen en na vele vele jaren weer eens moeten overleggen voordat er iets gebeurt.
Dus hou op met je programma boekje en snap dat vvd en d66 het zo ver hebben laten komen. Dat is de enige juiste conclusie deze stemronde. Afwachten of er iets gaat gebeuren blijft het, maar reken op nog een afstraffing als je dit signaal negeert.

Kouwe Kees | 20-03-23 | 13:45

@therealbraindump | 20-03-23 | 12:23: Ik zou het iets harder willen formuleren. Als je de bevolking buiten spel zet alsook de oppositie in de 2e kamer dan ben je op een heel verkeerd pad en is een correctie broodnodig. Meer dan nodig. Dus hulde aan de BBB kiezers.

ChalinaRosa | 20-03-23 | 14:35
▼ 42 antwoorden verborgen

Gorbatsjov in 1989:
"" wij hebben geleefd in waar jullie naar toe gaan en het beviel ons niet.... ""

Maggiesfarm | 20-03-23 | 12:10

Een hele zure Paul van Meenen vanochtend bij WNL Vandaag twitter.com/WNLVandaag/status/1637705... die nog even probeerde te zeggen dat de échte verkiezingen voor de eerste kamer pas eind mei zijn en dat niet alle gekozenen voor de provinciale staten ook daadwerkelijk voor een eigen senator hoeven te stemmen. Eenzelfde iets als waar de NOS stiekem naar hint, in nos.nl/artikel/2468136-bbb-klimt-in-j...

Met_baard | 20-03-23 | 12:08 | 3

Verlaat tweede Kamer en neemt zijn ruime salaris mee. Niks stilstand in salaris, hij gaat er op vooruit.

dathoujetoch | 20-03-23 | 12:27

Allemaal haantjesgedrag van D66, heeft niets met welzijn van het volk te maken.

Acidstain | 20-03-23 | 12:35

Mooi hoe van Meenen zichzelf tegenspreekt. Eerst heeft hij het over dat niets zeker is en dat de eerste kamerleden verkozen worden, even later heeft hij het over de vijf zetels voor d66 en dat dat jammer is omdat op plaats zes een boerenzoon staat die nu zijn zetel misloopt. Worden ze nou wel of niet verkozen? Naar mijn mening zou die boerenzoon volgens zijn eerdere uitspraak namelijk gewoon verkozen moeten kunnen worden.

Sinterbikske | 20-03-23 | 14:21

We moeten gewoon wachten tot het groene besef niet alleen in de stad is ingedaald maar ook in de achtergebleven gebieden. In de stad is men nou eenmaal eerder met het oppikken van nieuwe ontwikkelingen, neem bv carpaccio.

thanseeuwen | 20-03-23 | 12:07 | 3

Carpaccio, wel eens iets over gehoord. Dat heeft niets met die veeboeren te maken, toch?

Hans Kwalzan | 20-03-23 | 12:08

Als we nou Ter Apel in Amsterdam zetten...
Zul je zien hoe snel er nieuwe inzichten komen.

johndeer | 20-03-23 | 12:10

Bravo BBB! Vooruit, of was dat de mislukte (uit de VS gejatte) slogan van een of andere krimppartij, ben het even kwijt, zeventien stoelen, het kan niet op.

dathoujetoch | 20-03-23 | 12:07

De grootste fout is dat alle "partijleiders" ook in het kabinet zitten; de enige die dat fatsoenlijk aanpakte was Seegers die in de kamer bleef....

Maggiesfarm | 20-03-23 | 12:06

Kartel gaat hetzelfde doen met BBB zoals ze met de PVV gedaan hebben: negeren en cordon sanitair toepassen.

meneer Q | 20-03-23 | 12:05 | 6

@Adriel | 20-03-23 | 12:23: uit het "landsbelang" de "verantwoordelijkheid" nemen om de "coalitie" te steunen in deze "moeilijke" en vooral "complexe" vraagstukken.. [burgermeester post in wording]

boerk | 20-03-23 | 12:39

Als ze nu cordon saniteir gaan doen met de BBB dan is het gedaan met hun bij de volgende verkiezingen. Het negeren werkt niet meer want ze krijgen het dan niet door de eerste kamer en de provincies gaan anders uitvoeren. Kwestie van schaakmat die Sigrid Kaag met haar via een populistische documentaire verkregen zetels dankzij de hulp van de NPO en MSM.

DitjaarkrijgikAOW | 20-03-23 | 12:49

Valt mee, VVD lijkt me vooralsnog redelijk compatibel met BBB. 't zijn geen extremisten als de PVV.

Zeurders | 20-03-23 | 12:53
▼ 3 antwoorden verborgen

50 plus zit in de tweede kamer reeds vuistdiep in Rutte4. Die leveren dat benodigde zeteltje in senaat wel even voor een mooi baantje.

Holein1 | 20-03-23 | 12:05 | 4

wat denk je van Volt, die komt ook met 1 zetel in de Senaat en is eigenlijk D66 2.0 o.i.d.

Fedde71 | 20-03-23 | 12:12

@Fedde71 | 20-03-23 | 12:12: Grote kans dat je gelijk krijgt. En Dierenpartij zal waarschijnlijk, net als GL/PvdA de regering steunen. Zijn er dus niets mee opgeschoten.

sailor 1 | 20-03-23 | 12:23

@sailor 1 | 20-03-23 | 12:23: Ik denk dat BBB fucked is. VVD gaat niet met de PVV regeren.

Adriel | 20-03-23 | 12:29
▼ 1 antwoord verborgen

De grootste uitstoters zijn Schiphol en Tata Steel. Maar de boeren hebben het gedaan. Overigens: het Ruhrgebied en Antwerpen zijn voor 60 procent verantwoordelijk voor de uitstoot in Nederland. Waar is de regering in godsnaam mee bezig?

PearlJamie | 20-03-23 | 12:04 | 3

17 procent van de ammoniak waait ons land UIT, 4 procent waait ons land IN. Dat eerste hoor je de BBB nooit over.

Beste_Landgenoten | 20-03-23 | 12:13

Zo dan, Oud-staatssecretaris van het CDA nog wel en mordicus tegen huidig Haags beleid of hun gekozen doofheid! Nou, meer helder dan deze boodschap kan toch niet, ook voor het CDA en dit kabinet! Goede analyse van haar!

Jan, Leiden | 20-03-23 | 13:12

Zou ze daarom eruit gegooid zijn, omdat ze waarheden uitspreekt?

ChalinaRosa | 20-03-23 | 14:45

Amen!

Acidstain | 20-03-23 | 17:07
▼ 5 antwoorden verborgen

De huidige regering voert voornamelijk het D66-programma uit. Een programma van een partij die dus zo'n 6,5% van de stemmen heeft gehaald. Maar het regeringsakkoord aanpassen wordt uitgelegd als anti-democratisch.

spanarchist | 20-03-23 | 12:01

En wat was er mis met de EEG? Engeland vind langzaam ook al weer geitenpaadjes! Denkt u nou echt dat de EU om bv de grootste haven heen kan voor in en export, over het dreigende gastekort voorspeld voor D.E komende winter niet te spreken!

Shadow112 | 20-03-23 | 11:59 | 3

Was @ Bobb.

Shadow112 | 20-03-23 | 12:00

'Zonder de EU is er geen toekomst voor jullie, dom stemvee !1!'
Er is maar Een Manier, en dat is De Onze. #wemoetenhetsamendoen

funda | 20-03-23 | 12:03

@ funda,
Indeed.. Westen moet kapot. Alles naar Oostblok daar kennen ze geen stikstof! Toch.. toch?

Shadow112 | 20-03-23 | 12:08

De NOS wijdt hele alinea's hoe het kabinet toch nog "linksom" kan gaan om hun plannen er doorheen te drukken. In een bijzin staat nog net dat VVD en CDA aan BBB ook genoeg heeft voor een meerderheid. Verzwegen wordt ook dat dit de meest democratische weg is. Zo doet men dat kinders; manipuleren zonder te liegen.

johndeer | 20-03-23 | 11:57 | 4

Als je nog niet wist dat de NPO de spreekbuis is van D66 dan weet je het nu.

Sieg Hein | 20-03-23 | 12:04

@Nederlandop1 | 20-03-23 | 12:02: Is de zwarte uitkijk in het kraaiennest die de 'r' niet kan uitsp'eken nog aanwezig in de strip?
Vanitas vanitatum.

funda | 20-03-23 | 12:09

De kunst van het weglaten.

Acidstain | 20-03-23 | 17:08
▼ 1 antwoord verborgen

De agrarische organisaties LTO en ZOB starten vandaag een nieuwe campagne die boeren en hun familie moet helpen als er sprake is van een mentale crisis of suïcidale gedachten.

nos.nl/nieuwsuur/artikel/2468154-agra...

Veel boeren hebben zich in de schulden gestoken om te voldoen aan de wetgeving en soms zijn ze coöperaties aangegaan met andere boeren om hun bedrijf rendabeler te maken. Het zijn investeringen die pas op de lange termijn effect hebben en alleen bij een betrouwbare overheid positief kunnen uitwerken. Een overheid die met regelmaat andere eisen stelt aan bedrijven, maakt ondernemerschap onmogelijk. Er is soms wel € 24 miljoen geleend bij banken door zo'n 4 tot 6 boeren die als ze uitgekocht worden, ongeveer € 1 miljoen per bedrijf ontvangen. De restschuld waarmee elke boer daardoor blijft zitten is ondraaglijk en leidt tot depressies / zelfmoord.

Bij Diergeneeskunde in Utrecht worden studenten voorbereid om signalen bij boeren die op depressie / suïcide wijzen tijdig te kunnen signaleren.

Bij GroenLinks juichen ze zelfmoord bij boeren toe, getuige de volgende tweet van Laura Bromet:
images.ctfassets.net/mwdlh7x5m54h/2lP...

Angélica de Sancé | 20-03-23 | 11:57

Kan niet wachten totdat we de zittende prutsers over 2 jaar helemaal weg kunnen stemmen. Opgerot en nooit meer terugkomen Rutte, Kaag en collega prutsers

WatZalIkErvanZeggen | 20-03-23 | 11:56 | 1

Een partij als D66 is in staat ze te verbieden aan verkiezingen mee te doen, zogenaamd "antidemocraties"

meneer Q | 20-03-23 | 12:10

"Nederland is een handelsland. BBB is daarom tegen een harde Nexit uit de EU. De EU moet echter geen superstaat worden, die alle regels voor alle inwoners gaat bepalen."

Ja want de Brexit heeft zo goed uitgepakt voor Engeland. Juist omdat we een handelsland zijn moeten we in de EU blijven.

BobDobalina | 20-03-23 | 11:50 | 15

De EU is een politiek vehikel van Frankrijk om de macht in Europa te krijgen, heeft niets met handelsverdragen te maken. Daar hadden we de EEG voor, wat redelijk goed werkte. Duitsland is in de val van Frankrijk getrapt , door na de Wende met Franse eisen in te stemmen. Dit globalistische geleuter hersenspoelen heeft gewerkt bij Bobdoba-dinges en Beste Landgenoten en toenmalige premier Ruud Lubbers, en zit Nederland nu met de gebakken EU peren. Het VK was echter wel zo wijs om alsnog uit dat Sovjet construct de EU te stappen.

Jbgeno | 20-03-23 | 13:52

De EU gaat veel te ver. Wil soevereine staten afschaffen. Dat moet stoppen en voor een deel teruggedraaid worden.

ChalinaRosa | 20-03-23 | 14:51
▼ 12 antwoorden verborgen

De halvering van de D66 stemveestapel gaat doorrrrr....

Ing. eslapen | 20-03-23 | 11:50

"We geven aan burgers eerlijke informatie over het belang van dierlijke eiwitten in een uitgebalanceerd voedselpatroon." - er is geen enkel bewijs dat vlees eten gezonder is dan geen vlees eten. Pure propaganda dus.

BobDobalina | 20-03-23 | 11:48 | 3

Propaganda lol.
Begrijpend lezen bobby

Bochel | 20-03-23 | 11:50

"Eerlijke informatie".
Lees: vleesconsumptie-promotie.

Beste_Landgenoten | 20-03-23 | 12:15

Slik je wel je supplementen uit een potje?

NLgaatnaardeklote | 20-03-23 | 12:17

In NH wordt de Ankie Broekers-Knol de verkenner voor een coalitie. Mijn God, die kwam als staatssecretaris Marokko niet eens binnen. Niks voor elkaar gekregen. En waarom geen BBB-er? In ZH is het Fred Teeven, ook al (ex) VVD. Remkes zal alles wel buiten spel gaan zetten. Heeft PvdA/GL/X66 al geroepen dat alle thuisblijvers eigenlijk op hen zouden stemmen?

Piet Karbiet | 20-03-23 | 11:48 | 1

Grote genade: Teeven, de lobbyist van de gokbranche.

apek00l | 20-03-23 | 11:53

En in Den Haag dringt het maar niet door dat ze op moeten rotten.

Zuster01 | 20-03-23 | 11:47 | 2

Die zitten nu koortsachtig te bedenken hoe ze de meest vieze wetjes nog effe snel door de 1k heen kunnen jassen voor het doek echt valt. Ze hebben niet door dat ze op moeten rotten, ze hebben wel door dat ze nog effe moeten rennen voor de baasjes in Brussel. Je moet toch niet hebben dat Guyke of tante Ursula boze woordjes gaan twitteren over ons he?

elfenstein | 20-03-23 | 11:59

@elfenstein | 20-03-23 | 11:59: klopt deden ze al voor het stemmen
De een naar de andere wet werdt er door gejast
Omzigt doet wat hij kan maar ze negeren hem gewoon

Therrie | 20-03-23 | 13:51

D'66 probeerde de boeren te framen zodat ze hun stikstofplannetjes konden doorvoeren. "Het is de schuld van de boeren dat er geen nieuwe huizen gebouwd kunnen worden"
Dus extra zuur voor D'66 dat ze nu hun restzetel juist aan de boern verliezen.
En D'66 had het kabinet bij de ballen en wilde het liefst over links. In de Tweede Kamer wilde ze zowel de Groene Khmer als de PvdA erbij halen, en in de Eerste Kamer wilde ze ook al met de Groene Khmer en de PvdA over links gaan wat nu een stuk lastiger gaat worden.
Wat ook lastig wordt is het CDA aan de vooruitgeschoven deadline van 2030 te houden waar die eigenlijk geen zin in hadden.
Maar zonder D'66 geen regering dus ze kunnen altijd nog dreigen de stekker er uit te trekken en dan geeft Mark Rutte weer toe.

Osdorpertje | 20-03-23 | 11:46 | 1

Als het CDA nog mee wil doen met de volgende verkiezingen kunnen ze beter nu de stekker eruit trekken.

president osama | 20-03-23 | 15:36

Overigens heeft BL wel een punt: dat hele partijprogramma leest alsof het is geschreven door een boerenlobby club. Paar onbegrijpelijke passages:

"We stimuleren de ontwikkeling van nieuwe moleculen voor gerichte bestrijding van ziekten en plagen" - moleculen?

"Ook planten hebben recht op een goed gevulde medicijnkast"- lees meer bestrijdingsmiddelen. Inmiddels is er steeds meer bewijs dat dit de insectenstand zeer negatief beïnvloedt. Maar daar weet BBB ook wel iets voor: "We stimuleren het plaatsen van insectenhotels zodat insecten weer terug komen in de stad, dit bevordert ook de terugkomst van vogels." - alsof de lage insectenstand in de stad het probleem is.

BBB wil gewoon lekker doorgaan op de ingeslagen weg. Er moeten zelfs fiscale voordelen worden gecreëerd "om voor jonge boeren bedrijfsopvolging mogelijk te maken, en zo de toekomstige voedsel productie in Nederland veilig te stellen".

Ja tuurlijk, 75% van de productie gaat naar het buitenland en dan gaan we bedrijfsopvolging alleen voor boeren fiscaal voordeliger maken.

BobDobalina | 20-03-23 | 11:46 | 5

Ik heb een lange en een korte zin voor u:
Als 75% van de productie naar het buitenland gaat weten we dus zeker dat Nederland zichzelf qua voedsel kan bedruipen als de import stilvalt wegens stikstof maatregelen. Regeren is vooruitkijken.

zwenkwieltje | 20-03-23 | 11:55

Maar gelukkig blijven er maar weinig mensen over doorjanken.

Klaas_de_Waal | 20-03-23 | 11:56

Wat is er fout met de ontwikkeling van nieuwe moleculen?
Wordt alom toegepast, ook bv in de bestrijding van kanker.

Bolhoed | 20-03-23 | 12:08
▼ 2 antwoorden verborgen

en als klap op de vuurpijl, mogelijk dat jongetjesbesnuffelaar Sydney Smeets weer een plekje gaat in nemen in de 2e kamer omdat er één vertrekt naar de 1e kamer. D66 blijft niets meer bespaard hehe. Vlug maar een kiesdrempel invoeren.

yeps | 20-03-23 | 11:46 | 1

Wat willen ze doen, een referendum starten om de bevolking mee te krijgen? Oh nee de burger interesseert D66 niet. Alleen tijdens de verkiezingen, een feestje voor de democratie noemt Kaag dat. Maar dan met zo'n dedain alsof het een koekje voor de plebs is. Een kadootje van de "übermensch" voor het voetvolk. Misselijke partij....

Linke Soep | 20-03-23 | 11:50

Wanneer D66 maar liefst 30% van de zetels verliest in de Eerste Kamer van 7 naar 5, waarom vindt er daar dan geen crisisberaad plaats waar mevrouw Kaag aan de tand wordt gevoeld? Want waarom wel bij het CDA en niet bij D66?

Jan, Leiden | 20-03-23 | 11:44 | 2

Omdat het niet aan Kaag te wijten is.
Wij Nederlanders zijn gewoon te dom om te begrijpen dat zij onze Messias is.

J-van-de-Bontekoe | 20-03-23 | 11:52

Omdat D66, VVD (D66 top met een VVD stickertje), CDA (D66 top met een CDA stickertje), PVDA (D66 top met een PVDA stickertje), GL (D66 top met een GL stickertje), Volt (D66 top met een Soros stickertje) en CU (ik weet niet wat hun deal is, maar als ik hun nieuwe partij leider zie, D66 doos met CU stickertje) nog altijd de meerderheid heeft. Dus ze kunnen nog altijd twee jaar hun gang gaan voordat Nederland wakker wordt. Dan is het te laat, dan is Nederland net zoals de bovenstaande partij leidingen 'gemold'. Alleen de CDA achterban kan nog roet in het eten gooien, want hun D66 mollen top (Hoi, Hugo en Wobke) zal dit ten koste van alles willen voorkomen.

HetLichtInHetZuiden | 20-03-23 | 11:55

Vergeet niet dat de VVD en D66 een stevige machtsbasis behouden in media, onderwijs en sleutelposities als burgemeesters en de veiligheidsraad. Die kan je niet wegstemmen.

martymcfly | 20-03-23 | 11:42 | 1

Tijd voor Ongehoord Platteland. Ja of de media komt straks weer bij zinnen en zien dat niet BBB maar d66 de extremen zijn.

Duwbak_Linda | 20-03-23 | 11:44

Bij zo'n uitslag voor de BBB past enkel nog de liefde voor het varken en varkensvleesch. A bisserl Schweinefunk...

www.youtube.com/watch?v=jGccn3mWNF0

Schubidusau! Auf geht's, Jubel! Da freut sie sich, die Sau!

Louter Leuter | 20-03-23 | 11:41

Waar ik bang voor ben is dat het kabinet nu niet zal vallen, maar zo lang mogelijk aan zal proberen te blijven om in Brussel bij zoveel mogelijk milieu kruisjes te tekenen om er zo voor te zorgen dat een opvolgend kabinet geconfronteerd wordt met een woud aan verdragen zodat amper geregeerd kan worden. Een soort politieke versie van de taktiek der verschroeide aarde.

me163komet | 20-03-23 | 11:41 | 3

Morgen is de eerste dag dat het kabinet kan vallen. CDA zal toch een beslissing over haar toekomst moeten nemen. Opgaan in BBB is een optie.......

Schilder58 | 20-03-23 | 11:44

Nu snel nieuwe verkiezingen voor de 2e kamer en dan weten D666ers ook weer wat hun plek is op dit hele kleine stukje aarde.

NLgaatnaardeklote | 20-03-23 | 11:39 | 2

ze hebben iets van 6% vd stemmen gehaald, conform hun eigen uitleg betekent dat zoveel dat 94% van de Nederlanders hen, en hun verhaal niet blieft.
of ze daar wel even rekening mee willen houden.

dinges_123 | 20-03-23 | 12:03

Hun arrogantie kent geen grenzen

president osama | 20-03-23 | 15:42

Ik heb nog even opgezocht wie Hub Cobben was, vanwege de Hub Cobbenlezing die Pieter Omtzigt dit weekend hield.
nl.wikipedia.org/wiki/Hub_Cobben
Hub Cobben was een Limburgse mijnwerker en vakbondsleider. Hij nam het op voor de mijnwerkers en wilde dat deze nog een fatsoenlijk pensioen kregen, nadat zij zich tot stoflongen hadden gewerkt.
Minister-President Dzjoep de Nul liet de mijnwerkers stikken en bewees aldus dat de Pvda in de jaren 70 al de arbeidersklasse had verraden.

Arnold Layne | 20-03-23 | 11:34 | 1

Pieter Omtzigt is een van de weinige politici die altijd relevant is.

funda | 20-03-23 | 11:39

Hoogste inflatie ooit, maar links wordt gewoon nog kleiner dan het al was. Toch reden voor feest voor Klaver! Wat een denker is die man.

zokanhetookja | 20-03-23 | 11:33 | 1

Ja, je zou historisch gezien een grote opkomst van bijvoorbeeld de communisten en socialisten verwachten.

funda | 20-03-23 | 11:40

Op zetel 6 zit nu drs Petra "Arabische Lente is fantastisch" Stienen. Als die met d'r hautaine kop maar niet terugkomt op de tv als duider.

Piet Karbiet | 20-03-23 | 11:33 | 2

Dat is toevallig: D66 en spreekbuis bij de NPO.

Arnold Layne | 20-03-23 | 11:37

Zeker, die Arabische lente heeft veel opgeleverd, voorheen welvarende landen als Libie en Syrie zijn veranderd in derde wereld landen en worden nu geregeerd door meerdere terroristische organisaties ipv een dictator. Goh, wat een enorme verbetering.

me163komet | 20-03-23 | 11:47

"Mensen met een beperking die geen werk kunnen vinden, moeten altijd werk kunnen krijgen op een sociale werkplaats." (bron: verkiezingsprogramma BBB)
Lief van de BBB dat zij ook denken aan de toekomst van de nu massaal onttroonde d66'ers.

Bogoris-le-Grincheux | 20-03-23 | 11:33 | 1

Als de inkomsten in die sector dan gelijk getrokken worden dan..

nuchterbekeken | 20-03-23 | 11:49

Stap twee, wie gaan er in die zetels zitten? Je hebt niets aan heel veel zetels als je niemand hebt die daar iets nuttigs mee kan doen. Boeren zijn meestal niet zo goed in politiek.

small_town_dude | 20-03-23 | 11:32 | 7

Misschien is het verstandig voor u om WNL op zondag even terug te kijken. Daar zat een mevrouw van de BBB die uitlegde wat ze de afgelopen jaren aan voorbereiding en selectie hebben gedaan. Die juiste mensen zijn er echt wel, deze partij is niet over één nacht ijs gegaan.

Sinterbikske | 20-03-23 | 11:48

"Boeren zijn meestal niet zo goed in politiek."
Vandaar deze historisch zege natuurlijk. Carry on.

funda | 20-03-23 | 11:58
▼ 4 antwoorden verborgen

De enige kans voor het CDA en de VVD om nog terug te komen is het omarmen van rechts beleid. Niet meer een paar studeerkamergeleerden een progressief-linksige koers laten opdringen aan de meerderheid van hun partij. Die meerderheid is nu overgestapt naar protest/rechts/thuisblijven. Dus die kneuzige Heerma weg, Hoekstra* met zoveel mogelijk bombarie de coalitie op laten blazen en als rechtse houwdegen in de strijd gooien. Mona en Pieter terughalen, rechtse/volkse eenheid uitstralen en alle ballen op platteland en boer. Op migratie Wilders de zetels laten binnenkoppen, het bedrijfsleven aan de tweestrijd vvd-ja21 laten, het geleuf aan de SGP overlaten en aldus is op links alles en iedereen overbodig. Na de verkiezingen een echt rechts kabinet.

*Hoekstra? Ja, die. Ik weet geen andere geschikte CDA-er en Wopke lijkt mij nu vooral doodongelukkig en gegijzeld door dat linkse geneuzel. Als hij de bevrijde/ontketende rechts-conservatieve rol kan spelen waar hij het meest geschikt voor is, gaan we nog mooie dingen beleven.

erkomenanderetijden | 20-03-23 | 11:31 | 4

Dan moet La Hermans ook eerst weg.

small_town_dude | 20-03-23 | 11:36

Mona en Pieter gaan niet meer terugkeren naar het sterfhuis genaamd CDA.
Hopelijk gaat Pieter ASAP na de val van Rutte IV een eigen partij beginnen of zich aansluiten bij BBB. Alle overgebleven CDAjers die iets toe te voegen hebben gaan zich dan hopelijk achter Omtzigtman scharen.

nick666 | 20-03-23 | 11:51

Hoekstra was een redelijke minister van Financiën want analytisch en afstandelijk. Precies die eigenschappen die hem volkomen ongeschikt maken als partijleider. Hij ziet eruit als een consultant, hij praat als een consultant en is simpelweg geen stemmentrekker.

Jafco | 20-03-23 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

Vertrouwen komt per trekker en vliegt weg per bezem.

Sieg Hein | 20-03-23 | 11:30 | 1

Mooi man.

VW, alles ist vorbei | 20-03-23 | 11:59

VOLT = D66
Maar steun is niet gratis. Onmogelijk om alleen maar aan optellen en aftrekken te doen zonder voorbij te gaan aan partijprogramma`s. RIP R4

Pinocchio | 20-03-23 | 11:30

Dit laat in ieder geval zien dat de verkiezingen eerlijk zijn verlopen. Een corrupte regering zou alles in het werk gesteld hebben om die zetel niet aan BBB te laten overgaan.

lekgoot | 20-03-23 | 11:29 | 2

Het is een prognose. Amsterdam is nog niet helemaal binnen ....

Piet Karbiet | 20-03-23 | 11:36

@Piet Karbiet | 20-03-23 | 11:36: maar ze hebben wel de carpaccio als eerste binnen.

president osama | 20-03-23 | 15:46

'Net ietsje rechts van het midden', heeft Caroline van der Plas haar partij wel eens omschreven. Zo begon de VVD ook, maar eindigde "net ietsje links van het midden"

johnyl | 20-03-23 | 11:29 | 1

Zo creëerde de VVD samen met CDA ruimte voor de BBB

Sieg Hein | 20-03-23 | 11:32

Het cda en de vvd in de provinciale staten kunnen niet om bbb en hun eigen kiezers heen. Daarbij kampt het cda met een existentiële crisis. Dat Rutte en Kaag in de eerste kamer de complete linkse wolk getalsmatig nodig hebben om aan een meerderheid te komen is daarmee irrelevant. Dan blijven er nog twee opties over, of de kabinetsplannen worden bijgesteld of Rutte 4, aka Kaag 1, wordt ontbonden.

therealbraindump | 20-03-23 | 11:28

Dat BBB er eentje bij krijgt is al heerlijk, maar nog geweldiger is dat D66 er eentje minder krijgt.

Lompelul | 20-03-23 | 11:26 | 1

Democratie is (nu) een feestje.

Sieg Hein | 20-03-23 | 11:33

Maar wat als het CDA morgen schoon schip maakt en Omtzigt vraagt terug te keren op het nest?

OmdatHetKan | 20-03-23 | 11:25 | 5

Omtzigt gaat het beslist 'elders' aanpakken.

Graeme Reaper3779 | 20-03-23 | 11:30

Madeleine van Toorenburg zou eerder geschikt zijn... De Margaret Thatcher van het CDA !

johnyl | 20-03-23 | 11:31

Was de politiek maar zo betrouwbaar # beloftes

OmdatHetKan | 20-03-23 | 11:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Zetels nivelleren is een feest.

Ren je rot | 20-03-23 | 11:23 | 1

Over nivelleren gesproken : de spektrui van de PvdA heeft na deze laatste verkiezingen de flirt tussen zijn partij en GL als een grote mislukking omschreven....

HAL 9000 | 20-03-23 | 11:51

Heerlijk om de zelfbenoemde moraalridders te zien walgen van democratie. En nog beter is dat het spelletje van uitsluiten niet meer werkt, een overgrote meerderheid is het zat.

First Contact | 20-03-23 | 11:22 | 1

Er stond afgelopen week een prachtige column van Nausicaa Marbe op de Televaag. Kan zo in een prachtig schilderijlijstje aan de muur, want die slaat me daar de spijker wel zo knetterhard op de kop. Fenomenaal!

Graeme Reaper3779 | 20-03-23 | 11:31

Laten we bidden tot god / de goden dat die verdomde Rutte eindelijk een keert optieft.
En neem Kaag, Hugo en Wop mee aub.

Het volk heft gesproken, de uitslag is vernietigend. Trek je conclusie en ga gewoon weg. Doen ze dit niet, dan is de kans groot dat bij de TK verkiezingen de nederlaag nog veel groter zal zijn.

Eduardo- | 20-03-23 | 11:22 | 2

Nee, laat ze juist lekker blijven zitten! En BBB bij de volgende verkiezingen de grootste monsterzege ooit!

Jan, Leiden | 20-03-23 | 11:30

Net zo vernietigend als de reden die het meest gegeven werd om tegen de huidige regeringscoalitie te stemmen: onbekwaamheid van ministers.
Als je dat leest, dan moet je je als een Jetten, Olongren, de Jonge, Kaag toch helemaal rotschamen.
Maar de plaat beton voor hun hoofd zal wel te dik zijn.

staat het bier koud? | 20-03-23 | 11:34

En dan nog een extra restzetel voor de PVV ook waardoor de PVV op zes uitkomt en groter is dan d66.

Sinterbikske | 20-03-23 | 11:22 | 5

@Zomaarwat | 20-03-23 | 11:25: hounousop met die godwins. Ik word er een beetje moe van dat telkens WO2 er weer bijgesleept wordt.

Sieg Hein | 20-03-23 | 11:29

@Sieg Hein | 20-03-23 | 11:29:
LOL

lekgoot | 20-03-23 | 11:30

@Sieg Hein | 20-03-23 | 11:29:
Ach, een goede, doorwrochte Godwin kan ik wel waarderen.
Maar bij deze begrijp ik nog steeds de strekking niet.

J-van-de-Bontekoe | 20-03-23 | 11:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Kaag gaat zich weren als een duivel in een wijwatervat. Niet omdat dat zo is, maar omdat ik dat een geweldige uitdrukking vind.

Flandrien | 20-03-23 | 11:21 | 2

ik heb bij Kaag eerder associaties met een heksenketel dan een wijwatervat

nick666 | 20-03-23 | 11:54

Voorlopig blijven we in natura (2000) betalen.....

Maggiesfarm | 20-03-23 | 11:21 | 1

We zijn de pijp ingelokt. En als we doorlopen gaan we eraan.

D66 en kartelpartijen roepen dat het éénrichting is en dat we niet terug kunnen.

Maar wij weten wel beter. Als zal het moeilijk zijn.

Zomaarwat | 20-03-23 | 11:28

Bij Kaag - Alhaq hebben tafels en stoelen al geen poten meer.....

Maggiesfarm | 20-03-23 | 11:19 | 2

In het Midden-Oosten, met geld en macht vanuit de VN, was ze wél succesvol. Zegt ze.

...

Zomaarwat | 20-03-23 | 11:30

@Zomaarwat | 20-03-23 | 11:30:
Kom kom, we hebben toch allemaal die artikelen en reportages over haar internationale successen gelezen en gezien.

J-van-de-Bontekoe | 20-03-23 | 11:34

De verwachtingen van menig reaguurder zijn echt veel te hooggespannen, geen wonder dat jullie zo vaak boos en teleurgesteld zijn. De wereld gaat echt niet in 1 klap volledig veranderen omdat BBB “slechts” een provinciale verkiezing heeft gewonnen. Sowieso het idee dat een politieke partij of leider een enorme positieve impact op jouw leven gaat hebben is nonsens. Begrijp nu wel beter waar al dat geklaag de hele tijd vandaan komt. Jullie leggen jullie lot in handen van een politieke messias en verwachten dan gouden bergen terwijl je gewoon zelf je eigen geluk moet najagen.

Capt. Iglo | 20-03-23 | 11:19 | 12

@funda | 20-03-23 | 11:43: een beetje zoals jij doet door over Kaag fan te beginnen bedoel je? Maar vertel welke aannames? Wat zuig ik uit mijn duim? Ik lees hier wat men zegt en daar komen onrealistische verwachtingen uit naar voren, dat is geen aanname maar een constatering. En het is dan met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vast te stellen dat je teleurgesteld gaat worden.

Capt. Iglo | 20-03-23 | 11:57

@Capt. Iglo | 20-03-23: "De verwachtingen van menig reaguurder zijn echt veel te hooggespannen (Aanname 1), geen wonder dat jullie zo vaak boos (Aanname 2) en teleurgesteld (Aanname 3) zijn. De wereld gaat echt niet in 1 klap volledig veranderen (dommige platitude) omdat BBB “slechts” een provinciale verkiezing heeft gewonnen." (Historisch unicum in de provinciale verkiezingen)

Vijfmaal onzin in een zin, ik geef het je na.
Verder besteed ik geen tijd meer aan je - op de joop heb je wellicht meer succes.

funda | 20-03-23 | 12:15

@funda | 20-03-23 | 12:15: ze spreken die verwachtingen hier toch uit?! Dus ik neem het niet aan, ze worden me verteld, ik lees ze hier. En als je die verwachtingen hebt en die heb je als je ze hier uitspreekt, ga je teleurgesteld worden omdat die niet waargemaakt kunnen worden. Dat is ook geen aanname. Voorbeeld: er zijn reaguurders die roepen dat het nu allemaal anders gaat worden m.b.t. stikstof, dat zeggen ze dus dat neem ik niet aan, maar dat beleid komt voort uit wetgeving en daar moet BBB zich ook aanhouden. Ze kunnen daar dus helemaal niet zo rigoureus vanaf als ze beweren. Die mensen met die verwachtingen gaan dus teleurgesteld worden. Is geen onzin en geen aanname maar een constatering. Dat ik Kaag fan ben, heb ik niet gezegd en blijkt ook nergens uit, dat is een, verkeerde, aanname. Dus even terug naar school voor je de wijsneus probeert uit te hangen.

Capt. Iglo | 20-03-23 | 13:24
▼ 9 antwoorden verborgen

Hoop is uitgestelde teleurstelling.
Achter de schermen wordt het “uitsluiten” opnieuw uitgevonden.

Ruimedenker | 20-03-23 | 11:16 | 1

Dat denk ik ook.

En wat is Rutte stil! Valt je dat ook op? De manipulatieve rat.

Zomaarwat | 20-03-23 | 11:36

"de leden van de Provinciale Staten pas op 6 juni de nieuwe Eerste Kamer kiezen"

Nee 30 mei
Maar wellicht neemt de nieuwe senaat zitting op 6 juni?

jcvjcvjcvjcv | 20-03-23 | 11:15

Vlug nog wat wetjes door de huidige 1e kamer jagen!

obi1 | 20-03-23 | 11:15 | 1

Helaas werkt het zo.

Xaffier | 20-03-23 | 11:20

Ach, wat mooie beloftes aan die farizeeers van de CU en het is weer business as usual. edit: oops die zijn er al bij geteld, ja dan is het wel een feestje natuurlijk !

zwellevertje | 20-03-23 | 11:15 | 1

Nou noem je wel precies de mensen met nog een laatste greintje principe, maar helaas.

funda | 20-03-23 | 11:25

Ja nou, dan pakken ze ook Volt erbij en hebben ze alsnog een meerderheid over Eurojubelend links.

Qippie | 20-03-23 | 11:12 | 2

Precies.

Kwakjeszalver | 20-03-23 | 11:21

Inderdaad, maar dat maakt wel veel duidelijk en dan moeten 'we' vanaf daar verder.

Zomaarwat | 20-03-23 | 11:36

Ja precies, men hoopt natuurlijk dat het kabinet zich opheft.

Zou niet weten waarom. Als ik het programma van BBB eens even door vlooi, kom ik tot de conclusie dat het maar 1 programmapunt bevat: "Ruim baan voor de veehouderij." Burgers komen er niet in voor, tenzij als object van boereneducatie of om hun stadstuintjes verplicht om te toveren tot natuurgebiedjes en bijenhotels, alles om de boeren maar te ontzien. Bouwen moet maar in natuurgebied, natuur moet in groenstroken tussen de snelwegen in.

Geen idee waarom je op de BBB zou stemmen als je geen boer bent, want het is sowieso in je eigen nadeel. Als leraar zou ik sowieso oppassen, want dan krijg je de BBB-gedachten-polizei op je dak. Puntje 6 uit het programma Onderwijs van de BBB: Je leerlingen dienen verplicht boerenpropaganda te ondergaan over het nut van vlees eten en waarom veehouderij goed voor je is. En dan dat meldpunt.

Het is een dystopische schets van een toekomstige samenleving. Niemand die dat programma gelezen heeft natuurlijk, want Lientje wordt op haar blauwe ogen vertrouwd. Ze ziet er immers zo normaal uit. Zo volk en gewoon. Dat moet wel goed zitten dus.

Beste_Landgenoten | 20-03-23 | 11:11 | 34

@Beste_Landgenoten | 20-03-23 | 11:22: Overigens staan leerboeken vol met verwijzingen naar klimaatopwarming en vervuiling. Weet ik toevallig. Hebben geen reet met welk theoretisch nuttig kader dan ook te maken. Leerboeken staan er toch vol mee. Zeg maar een wat beperkt wereldbeeld inprentend. Het was niet eens zo een gek idee, mits opbouwend. Maar jij hebt het met je domineesattitude alweer bezoeldeld. En het gaat mij om de leerstof, niet eens de mallotige linkse leraar die toch niemand echt serieus neemt qua politieke standpunten.

Zomaarwat | 20-03-23 | 12:17

Vlees eten is ook goed voor je. We zijn toch geen konijnen. Zolang de wereld bestaat jaagde de mensheid al op dieren en die zijn niet gestorven omdat ze vlees aten hoor.

Sjakie | 20-03-23 | 15:47
▼ 31 antwoorden verborgen

BBB zal moeten samenwerken met de VVD. BBB-VVD-CDA-JA21 = 35 zetels.

*aanvulling op Blonde Nel.

Adriel | 20-03-23 | 11:10 | 4

Nog een gefrustreerd dissidentje zoals Wiegel bij de linkse stinkwolk, SGP + OSF erbij: eindelijk is het steeds rechtsere signaal van de kiezer werkelijkheid. Hopelijk droom ik niet net zo dwaas als Yasser Ferras Klaver en de gillende Kuikenmeid, maar heel onrealistisch is het niet meer.

erkomenanderetijden | 20-03-23 | 11:22
▼ 1 antwoord verborgen

"Hoewel nog steeds mogelijk" is waar het blijft steken ben ik bang Struikrover....

"Life eeehhmmm, finds a way... "( Vrij ... )

neonreclame | 20-03-23 | 11:10

Het is 2023. Heel veel Nederlanders hebben op een vrouw gestemd.

Duwbak_Linda | 20-03-23 | 11:10 | 4

Helaas wel op de verkeerde vrouw, zoals we nu weten maakt dat ook nogal uit.
Deze powervrouw in de politiek die een gigantische, historische zege boekte door heel nuchter te blijven en de hele politieke santekraam in z'n hemd zette wordt de laatste dagen volkomen afgemaakt door de linkse diversiteitsbrigade met teveel vlaggetjes en spuitjes in de bio, krijsen als magere speenvarkens dat de wereld zal vergaan. Maar als je Kaag een enge heks vindt ben je natuurlijk een vrouwenhater, dat moge duidelijk zijn.
Weet iemand trouwens hoe laat de clown geboekt was? Volgens mij is ie ruim te laat en had ie allang tevoorschijn moeten komen uit de taart om ze te vertellen dat het allemaal een grap was....

elfenstein | 20-03-23 | 11:26

En de feministen zijn tróts!

Heb je ze niet in álle praatprogramma's horen pochen dat het toch een vrouw is die zo dapper en sociaal vaardig alle leugens en onrecht, te beginnen bij de boeren, aankaart en omzet in zinnige taal?

Nee?

Dat komt omdat de 'feminist' in Nederland een baantjesjagende non-valeur is die roept dat vrouwen gelijk zijn maar zó goed weet dat dat niet het geval is dat indien er eentje opstaat waar iedereen voor buigt van respect, dat de haat en nijd dan hoogtij vieren.

Je zult toch maar een succesvolle vrouw hebben. Eentje die het zonder janken gewoon goed doet.

Hele jankmodel van de feministen aan gort! Einde slachtofferschap. Een harde wereld voor jankerds.

Zomaarwat | 20-03-23 | 11:53
▼ 1 antwoord verborgen

Bedankt Tjeerd de Groot, de arrogante D'66 praatjesmaker, voor de ruggensteun die je met je bezopen gedrag aan BBB hebt gegeven. Zoals Pechtold destijds Geert in leven hield, zo doet TdG dat voor mw. v.d. Plas. Ik geniet van elke trap in het gezicht van D'66, en ander links tuig.

Broadsquire | 20-03-23 | 11:10 | 4

Met wat mazzel wordt het nog veel leuker, een zekere Sidney Smeets staat in de startblokken om weer de kamer in te gaan. Tegen zo'n zwaargewicht kan Tjeerd het Peerd niet op.

elfenstein | 20-03-23 | 11:28

"Ik geniet van elke trap in het gezicht van D'66, en ander links tuig."

Nou dan klopt je stem op deze volkse partij BBB weer helemaal. Alles voor de boeren, alles tegen het milieu, alles tegen migranten. Een boerenstaat met meldpunten voor leraren die niet de heilzame werking van vlees eten willen promoten. Die aangegeven kunnen worden, als ze te veel vertellen over veganisme. Jippie, trap ze in het gezicht wie hier niet aan mee wil doen!

Enge gast.

Beste_Landgenoten | 20-03-23 | 11:48

@Beste_Landgenoten | 20-03-23 | 11:48: LOL. Dat zeg je zeker omdat je bevooroordeeld bent en denkt dat elfenstein blank is. Akwaadsie mocht het allemaal roepen en nergens verontwaardiging in de BL-achtige kringen. Als het al niet overdrachtelijk is bedoeld, dan duidt hij daar hoogstwaarschijnlijk op. BL-letje.

Die handeling is spreekwoordelijk geworden.

Zomaarwat | 20-03-23 | 12:14
▼ 1 antwoord verborgen

Rutte kan niet meer over links.... doet hij dat wel dan is dat het einde van hem en de VVD. VVD en CDA moeten nu duidelijk zijn en over rechts gaan en zeer duidelijk kamp BBB steunen. Dan is er nog iets voor ze te redden. Nederland is wel klaar met Klavertje geleuter en D66 extremisme. Daarnaast is kotsbrok Kaag geen stemmentrekker en fabel dat vrouwen geen kans in de politiek hebben want vrouwenhaat is ook definitief van de tafel...... zo dat lucht op.

Blonde Nel | 20-03-23 | 11:10

Ik begreep dat 't platteland iets te snel was voor Amsterdam, alwaar de telling nog immer niet voltooid is?

Hans Kwalzan | 20-03-23 | 11:09 | 5

Nee hoor, ze zijn allang klaar, maar Rutger Groot Wassink was zo geschokt door de uitslag dat hij die verstopt heeft in de onderste la van zijn bureau, naast het rapport over geweld tegen homo's.

MAD1950 | 20-03-23 | 11:17

Problemen genoeg daar - zo moet er nog een plek gevonden worden voor drie extra bomen in de stad om de vergroeningsdoelen voor 2040 te behalen.

funda | 20-03-23 | 11:20

Je ziet dat wel vaker dat dingen eerst op het platteland geregeld zijn en dan pas in de steden. Misschien een raar voorbeeld, maar koeien in dunne plakjes snijden deden ze op het platteland al in de Middeleeuwen en pas de afgelopen jaren doen ze dat ook in Amsterdam.

Blauwpetje | 20-03-23 | 12:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Typisch dat het CDA in rep en roer is na de verkiezingsnederlaag en de leden zich beginnen af te vragen of Hoekstra wel de leider is die de partij nodig heeft, terwijl bij D66 de stilte van het graf heerst. Niemand die zich afvraagt of Kaag echt wel de juiste persoon is om (nieuwe) leiding te geven aan de partij. Wie kritiek heeft op Kaag krijgt nog steeds de hele partij over zich heen en wordt uitgemaakt voor vrouwenhater. D66 is stukken stalinistischer dan het CDA.

MAD1950 | 20-03-23 | 11:08 | 8

Kaag is een gemaakte partijleider. D66 had een malletje gemaakt met veel diversiteitskenmerken en PC checks en hun bestand gescreend op een fit. Kaag zat in de Rolodex met veel vinkjes, dus werd ze partijleider. Kritiek op Kaag is voor D66 zelfkritiek en dat moet je niet willen.

Blauwpetje | 20-03-23 | 12:36
▼ 5 antwoorden verborgen

"Kabinet Rampspoed IV zal naast GroenLinks en de PvdA ook de dierenvrienden van Ouwehand of de EU-fetisjisten van Volt moeten verleiden om een meerderheid voor hun stikstofplannen te vinden''

Nou, de PvdD is toch behoorlijk principieel gebleken, en zal zich niet heel makkelijk laten lenen om allerlei kabinetsplannen te steunen; slechts als daar duidelijke voordelen tegenover staan. Veel makkelijker zal eea met Volt worden. Volt is nou eenmaal roomser dan de paus, dwz Volt is méér D66 dan D66 zelf.

Maar we gaan het zien.

Dr_Johnson | 20-03-23 | 11:08 | 1

Waarom noemt niemand de SP? Die zijn een stuk EU-gematigder en minder Klimaat-activistisch.

Glas-Plas-Was | 20-03-23 | 11:20

Het is dat ik vanmorgen ouderwets op mijn bek ging in de badkamer anders had ik een dansje gedaan...

Zwezerik | 20-03-23 | 11:05 | 1

Zeepje gevallen? Russisch ongelukje?

funda | 20-03-23 | 11:34

Laatste Prognose? Hoe dan? Zijn die stemmen nu nog niet geteld? Wat een armoede...

Frietje_Oorlog | 20-03-23 | 11:05 | 1

De verkiezingen voor de eerste kamer zijn getrapte verkiezingen. Vinden pas plaats in mei. Je weet nooit zeker of alle provinciale statenleden wel op hun eigen partij stemmen voor de eerste kamer. Daarnaast zijn er wat regionale partijen waarvan ook niet bekend is hoe ze zullen stemmen. We weten dus pas in mei zeker hoe de zetelverdeling wordt

Fijn_dat_je_er_bent | 20-03-23 | 11:14

Helaas kan je er gif op innemen dat PvGL, PvdD, Volt en 50+ braaf mee stemmen met alle klimaatdramplannen en overige deugdwangwetten die ze er verder nog doorheen willen drukken.
Ik snap maar niet dat het stemvee van de VVD niet even massaal als die van het CDA met de voeten heeft gestemd. Willen ze nu echt over links?

Abject | 20-03-23 | 11:05 | 5

@Après toi | 20-03-23 | 11:09:
Omdat moslim?

zwenkwieltje | 20-03-23 | 11:38

het gaat fantastiche met het milieu en het klimaat. vooral niets aan doen, volgens u

AntiZanicz | 20-03-23 | 11:43
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
BobDobalina | 20-03-23 | 11:05 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Er zweeft nog een zetel.
Lees dat die waarschijnlijk bij de PVV gaat belanden. Of de SGP.

J-van-de-Bontekoe | 20-03-23 | 11:04 | 4

@Ichneumonidae | 20-03-23 | 11:13:
Ik wil dit artikel van De Telegraaf met je delen: BBB vrijwel zeker 17 zetels in senaat, D66 zakt terug naar 5

Onderin ergens.

Sorry, op een of andere manier krijg ik de link op mijn telefoon niet gekopieerd.

J-van-de-Bontekoe | 20-03-23 | 11:18
▼ 1 antwoord verborgen

80% Van de stemmen was niet voor BBB

joker3 | 20-03-23 | 11:04 | 9

He, dat heb ik ook op de Jeaup gelezen. Terwijl de fans van dat blog zich erg druk moeten maken: volgens hun eigen definitie stemt 40% van het land BBB+PV+FvD+JA21 extreem-rechts, en vertegenwoordigen die partijen een gedachtengoed waarbij Hitler nog als een welwillende wereldverbeteraar afsteekt. En toch emigreren die mensen niet uit dit racistische en fascistische land!

skoftig | 20-03-23 | 11:29

De meeste mensen stemden ook niet op FVD, maar het gehuil erover klinkt zelfs nu nog na.
Fascinating.

funda | 20-03-23 | 11:37

dat vergeten velen nogal eens :)
Er zijn wel meer verkiezingswinnaars geweest die even later door VVD en CDA gekonkel buiten de deur gehouden konden worden. CDA is nu bijna verdampt, dat scheelt. VVD is 20 jaar aan het stukmaken geweest om de villasubsidei en gratis transport te bhouden. Dat zou subiet teruggedraaid moeten worden, herstel defensie, zorg en politie.

AntiZanicz | 20-03-23 | 11:42
▼ 6 antwoorden verborgen

Goed gedaan, Caroline en kiezers.
Iedere reis begint met een eerste stap.

funda | 20-03-23 | 11:04

Willen jullie meer of minder D66? Dan gaan we dat regelen.

UnderTheDevil | 20-03-23 | 11:04 | 5

@BobDobalina | 20-03-23 | 11:06: Dan zit je naar het kaagmonster te kijken en dan denk je, daar wil ik meer van. Dan heb je ze toch niet alle 24 ik het kratje.

Klaas_de_Waal | 20-03-23 | 11:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Ben heel benieuwd naar de verhouding competent en complete idioten die straks in de 1e kamer zitten.....

MeneerGuggenheimer | 20-03-23 | 11:03 | 3

Wat denk je zelf?

Louter Leuter | 20-03-23 | 11:04

Ik lees net dat D66 nog een zetel inlevert.
Dus in ieder geval weer één complete idioot minder dan.

J-van-de-Bontekoe | 20-03-23 | 11:06

tja, dat is best een probleem. bbb lijkt verstandig in dier voege dat zij gevluchte politici van andere partijen huisvesten.
Gelukkig is de 1e kamer een controlerend instituut waar niet op partijbasis gestemd hoort te worden maar op inhoud van voorstellen gewerkt wordt. Het is ook maar 'e'en dag in de week voor Euro 50.000 En niet eens alle weken.

AntiZanicz | 20-03-23 | 11:40

Mooi! Wat een schitterende uitslag! Zag overigens dat de expats massaal GL gestemd hebben... Rare jongens die expats.

Dat gedonder met de buitenlanders en de EK is sowieso onzinnig en dat experiment moet subiet eindigen.

Louter Leuter | 20-03-23 | 11:03 | 12

@Basil Fawlty | 20-03-23 | 13:58:
Dank voor de verheldering! Het blijft vreemd dat er (uitsluitend?) op mensen in het buitenland gestemd kan worden. Gaan die dan vanuit het buitenland (theoretisch gezien) in de eerste kamer zitten? Vreemde constructie.

radiatorknopje | 20-03-23 | 14:46

@Basil Fawlty | 20-03-23 | 14:48:
Als Nederlanders in het buitenland de kans moeten krijgen om mee te stemmen tijdens de provinciale statenverkiezingen dan is het logischer dat ze stemmen voor de provincie van Nederland waar ze het laatst gewoond hebben. Dan kunnen de gewone lijsten voor de provincies gebruikt worden. Het buitenland is geen provincie van Nederland en Nederlanders die in het buitenland wonen zijn geen vertegenwoordigers van Nederlandse provincies. Dit huidige systeem is absurd.

radiatorknopje | 20-03-23 | 15:32
▼ 9 antwoorden verborgen

Ja ja ja ja ja yes!

jan huppeldepup | 20-03-23 | 11:03 | 1

Rutte met links dus 37, kijken of rutte nog steeds zo rustig blijft.

jan huppeldepup | 20-03-23 | 11:07

Go Caroline!

HaaiBaai | 20-03-23 | 11:03

Had FvD nog wat te vertellen over verkiezingsfraude of zijn ze helemaal stil geworden omdat ze niks hebben bereikt qua aantal zetels?

Adriel | 20-03-23 | 11:02 | 2

FvD was een keer leuk maar nu niet meer. Lachen dat ie toen zegevierde maar meer is t nooit geworden. Een blamage eigenlijk. Maar zelf vindt hij dat ze 't super hebben gedaan. In een parallel universum dan.

Bakkeleures | 20-03-23 | 11:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl