FDF: Tijd om omgekeerde vlaggen om te keren
De wereld op zijn kop
Niet schrikken als u binnenkort door de polder rijdt en plots Nederlandse vlaggen met de rode strook bovenaan ziet wapperen. Dat is slechts een actie van Farmers Defence Force, waarmee ze Nederland willen bedanken voor de massale steun voor BBB bij de Provinciale Statenverkiezingen. "De burgers hebben laten zien dat ze de boeren ondersteunen en niet de coalitie. De komende dagen worden er weer heel wat Nederlandse vlaggen andersom opgehangen om de burgers te bedanken." Het zal voor veel mensen waarschijnlijk even wennen zijn om de banier van de natie met de rode kant boven te zien en sommige landgenoten zullen boos zijn dat er op een dergelijke manier met onze nationale trots wordt omgesprongen. Maar het is belangrijk om te onthouden dat ze dit vooral doen om een signaal af te geven. Om gehoord te worden. Te laten weten dat het eindelijk weer de goede kant op gaat met dit land en er nog hoop is voor de toekomst van onze boeren. Nederland kleurt BBB-groen en verenigt zich tegen dit kabinet. Daarvoor mag best de vlag uit; of ie nu omgekeerd of dubbel omgekeerd hangt.
Update: BBBOING 16 mogelijk 17 zetels voor BBB
BBB steunt de actie
Social
Reaguursels
InloggenJonkheer Schimmelkabouter: "Ik neem er nog een glaasje Roundup op."
Beveel het hem van ganser harte aan. Vooral doen.
Dan nu het CDA: De laatste opflikkering van deze eens grote brede nationale partij waren de lijsttrekkersverkiezingen waar veel potentiële kiezers van opkeken dat een partij dat aandurfde. Er leek voor een keer echt wat te kiezen te zijn. Al snel volgde de ontnuchtering. Voor de leden niet in het minst.
De partijleiding had duidelijk wat anders in de zin. Anders was Omtzigt het wel geworden en met hem Vledder, van Helvoirt en van Dam. De rest is history.
Ik hoorde al een of andere Haagse CDA´er het gebruikelijke riedeltje afdraaien "verantwoordelijkheid nemen..." etc. etc. Wanneer daagt het eindelijk eens bij deze partij, dat de mensen op zoek zijn naar verandering? Naar beleid dat bepaald wordt door de kiezer en niet door Brussel, Natuur en Milieu of D33? Want dat is hetgeen nu waar het CDA verantwoordelijk voor gehouden wordt.
Ennuh......, Bosveld zou beter moeten weten. Weg met het stikstofbeleid.
Dat beleid staat in de wet. En die wet is gebaseerd op een Europese richtlijn uit Brussel. De rechter zal recht blijven spreken volgens de geldende wetten. En voorlopig is B-B-B niet de baas in de Tweede Kamer. Daar waar de wetten worden gemaakt
Nu naar de officiële 16 zetels , mogelijk 17 en als bijvangst de waterschappen: een vette politicologie vis!
Mooi hoe een deel van NL dat geen boer is wel ziet dat verdeel- en heers de vuilste politiek streek is; een linkse streek die de ware polariserende aard van links toont.
Nog kwalijker is dat de ware linkse kiezer hiervoor in katzwijm valt en blind de mantra herhaalt, al hoezee! prevelend in slaap valt om de nieuwe dag te redden.
Ineens niks over deugen en feelgood, nee agressie, politie bescherming en AIVD onderzoek, rara wie er weer achter zit.
Links kan nu 2 jaar toezien dat anderen ook rechtszaken kunnen traineren, ga maar verder op die verzonnen weg van de asiel industrie heilstaat, leugens en bedrog om politiek aan te blijven.
Als alle boeren BBB stemmen is dat maar 1 zetel. Op Vlieland niet 1 boer te bekennen; toch veruit de grootste geworden. BBB is niet groot geworden door de boeren maar door alle mensen die zich belazerd voelen. En dat zijn er vele malen meer dan de boeren!
Dat FDF is de militante tak van de BBB?
Ja, binnenkort bomaanslagen die door de FDF worden opgeeist. Noord-Ierland style.
Misschien moet het CDA in de Eerste Kamer gaan samenwerken met BBB.
Wat is een CDA?
@sjef-van-iekel | 16-03-23 | 18:46: Iets met schoenen poetsen.
Rutte heeft het maar weer geflikt, CU lijkt gehalveerd, Ruttes opzetje om incompetente CU ministers het vuile werk op landbouw te laten doen heeft gewerkt, de CU is door hun boerenachterban uitgekotst.
De overwinnings vlag mag fier worden gehesen.
De klimaatgekkies kunnen in de stront zakken.
Maar lieverds. Nog twee jaar tot de TK verkiezingen. Twee jaar waarin burgers en boeren kunnen zien wat BBB nu echt waard is in het bestuur van de provincies. Of het meer is dan handige slogans en een weezoete boer zoekt vrouw romantiek. Of de stikstof dan zomaar als probleem verdwijnt, wat ze klaar maken van hun programma.
Geen LPF achtige toestanden hoop ik. En beslist minder geestelijk gestoord dan FvD maar wel met een bijzonder afkerige houding tegenover onwenselijke problemen en dilemmas. Kan de wenswereld van Caroline zich waarmaken?
Kans op LPF achtige toestanden zijn er ook bij PvdA - GroenLinks:
staat het weer kiet.
@Kouwe Kees | 16-03-23 | 18:00: waar zouden de msm meer aandacht aan besteden?
@Berend_Breedreet | 16-03-23 | 18:02:
Dat weten we wel haha, maar LPF achtige toestanden beperken zich niet tot mediamomentjes, elkaar de tent uitvechten kan ook zonder camera. En laten we wel wezen: PvdA en GroenLinks is qua kiezersachtergrond een feest aan conflicten.
Caroline is juist een zeer nuchter en realistisch persoon.
Laat het wensdenken maar aan links over.
@Kouwe Kees | 16-03-23 | 18:04:
Zodra Rutte aankondigt dat hij er mee gaat stoppen vechten ze bij de VVD ook elkaar de tent uit over zijn opvolging.
@Piggelmee | 16-03-23 | 18:08:
Dat ook nog eens, BBB is gewoon lange niet de enige partij waar het rommelt en sputtert. We gaan het meemaken.
Theoretisch heb je dus nog 2 jaar om onzin te roepen als: D66 is de meest democratische partij van Nl en weet het beter.
Welk stikstof probleem wil je eigenlijk oplossen? Gaat D66 Nederland terugbrengen naar de bio-diverse situatie van 1848?
Steden zijn vervuilend, bouwen is vervuilend. Aanvoer van goederen en diensten is vervuilend. De benodigde infra is vervuilend.
Doe eens een gokje wat de geplande verstedelijking per jaar aan extra uitstoot betekend, in al haar facetten?
Wees als partij gewoon eerlijk en maak duidelijk dat het niet om de boeren gaat, niet om het milieu maar puur om het bouwen van huizen.
Het is waarschijnlijker dat NL voor het eind van het jaar de jokers in DH ziet vertrekken. Ze vreten elkaar politiek gezien al langer op, het heeft niet veel nodig om volledig te ploffen.
De vraag stellen is hem beantwoorden, ben ik bang.
"Of de stikstof dan zomaar als probleem verdwijnt.."
Nee, dat gaat Lientje niet lukken. Net zo min als het ons gaat lukken om miljoenen mensen duidelijk te maken dat het onwaarschijnlijk is dat Mohammed op een berg revelaties kreeg van Allah. Kunt u mij uitleggen waarom Nordrhein-Westfalen, een gebied even groot en dichtbevolkt als Nederland, met nóg meer Natura2000 gebieden, een stikstofdepositie-max hanteert die 140x minder streng is dan de Nederlandse? En waarom het in de rest van de EU überhaupt geen issue is?
Je blijft maar doordrammen he, Landgenoot. BBB betwist niet dat er natuurbehoud en -beheer moet plaatsvinden. BBB betwist de politieke keuzes die Den Haag daarvoor heeft gemaakt en waardoor het land nu op slot zit.
Maar goed, blij lekker doorframen, in ultimo is dat toch waar X66 het van moet hebben. Framen.
Nee hoor. De propagandamachine loopt vast zo gauw er zaken moeten worden gedaan. Of als het volk door krijgt dat belastinggeld wordt gebruikt om boeren - die al miljonair zijn - uit te kopen.
@Piggelmee | 16-03-23 | 18:07:
Één propagandist van Leni Riefenstahl-achtige proporties
FDF, da's toch die club waarvan Sieta van Keimpema één van de oprichters was en die Sieta is toch dezelfde als de Sieta van Keimpema waarvan Campina, vanwege haar omgang met haar koeien geen melk meer af wou nemen?
Reuze blij met deze verkiezingsuitslag. Nu de eerste euforie wat is ingedaald, bekruipt mij het angstige gevoel dat nu de mogelijkheid bestaat dat de oude of een nieuwe Volkert zin in haar krijgt. Volgens dat getijsem is ze een bedreiging voor het milieu, maar ook een bedreiging voor de zittende macht. We weten wat daar uit kan voortkomen.
Volgens de meeste weldenkende mensen is ze een bedreiging voor het milieu. Dat is wat ze propogandeerd.
Gaat Van der Wal nog een stikstof kaart maken?
Tuurlijk, die zit nog in d'r sprookjesbubbel.
K#t, ik hoop niet dat ze mij laten zitten met die vlaggen met de kleur blauw boven. Heb nog een container vol.
Ik verwacht dat de coalitiepartijen de komende maanden verder gaan met hun stikstofgedram, dus die vlaggen hebben we weer nodig met de Tweede Kamer verkiezingen. HODL.
Verkoop ze aan Frankrijk!
Verkoop ze als omkeerbare vlag!
Ik zou nog even wachten tot de echte verkiezingen. Voor je het weet staat die Kaag weer op de tafels te dansen.
Na gisteren is duidelijk, vrijwel niemand moet D´66 en Kaag. Ze hebben vele miljoenen verslindt aan de campagne en aan media-aandacht heeft het niet kunnen liggen. Wat een losers.
@First Contact | 16-03-23 | 17:22:
D66 heeft 1 zetel verloren. heeft de PVV ook een afstraffing gekregen van "de kiezer" volgens jou?
@Ndranghitiari | 16-03-23 | 17:25: Nee, dat valt wel mee met -1 zetel en vrijwel geen media-aandacht. Verder is de PVV niet relevant, ik gok op een toekomstige samenwerking tussen BBB/JA1 en Lijst Omtzigt.
@First Contact | 16-03-23 | 17:22: je kunt van Kaag zeggen wat je wilt, maar ze heeft helder en duidelijk campagne gevoerd en als énige van de coalitiepartijen de uitslag geduid als een afstraffing van dit kabinet. Met andere woorden, maar toch. Rutte meent dat hij rustig door kan gaan omdat het kabinet volgens hem voldoende draagvlak heeft, het CDA heeft het volgens Hoekstra allemaal goed bedoeld, maar kwam met het duidelijk maken van die goede bedoelingen wat laat, en de CU is geloof ik nog aan het denken. Kaag is ook de enige die duidelijkheid geeft over de plannen van D66. Met die plannen kun je het niet eens zijn, maar duidelijk is ze wel. Nederland is trouwens geen eiland en heeft zich aan Europese regelgeving te houden, Niet leuk, maar wel waar. Draaikonterij kun je Kaag niet verwijten. Mijn partij overigens niet. Ik ben van de Partij voor de Dieren. Ik geloof als enige in dit dorp.
@BenZen | 16-03-23 | 18:28:
Een seculier dorp! (behalve u dan) Wat leuk!
@radiatorknopje | 16-03-23 | 18:54: :-)
@BenZen | 16-03-23 | 18:28:
Ah, bent u die gemaskerde van het Kerkuilenbevrijdingsfront West-Bommerskonterveen?
Op de BE radio 1 draaien ze ook al een paar keer Sweet Caroline bij de aankondiging over NL verkiezingen.
LOL.
Wie AAA zegt moet ook BBB zeggen.
Mijn bbbatterijtjes moeten nog even opladen na gisterenavond.
Zijn een hoop vlaggetjes
Ja die moeten toch iedere avond bij zonsondergang gestreken worden dus dat gaat in een moeite door he;)
De VVD kan zich niet meer veroorloven om de oren links te laten hangen richting D66. Voor de VVD is dit een voorafje wat een echte afstraffing kan betekenen als ze doorgaat op de bestaande route.
Het kan zomaar zo zijn dat dit kabinet binnen nu en een paar maanden op, klaar en over is.
En een functie elders voor, wel, vul maar in.
Voor iedereen, behalve degenen waarvan je het zou willen.
De VVD heeft zich in de afgelopen 20 jaar niet één keer ook maar iets van de wil van de kiezer aangetrokken, dus het zal wel meevallen met dat omvallen.
@Gladiator Fap | 16-03-23 | 17:19:
Mwoah, weet niet, er is wel een patroon.
De vvd (rutte) heeft na de verkiezingen van 2010 het CDA plat getrapt. Na de verkiezingen van 2012 de PvdA en tijdens de kabinetten rutte 3 en 4 hebben ze D66 omhoog getrokken en weer neergehaald. De vvd is vanaf 2012 van zo'n 40 zetels ook, in de peilingen weliswaar maar toch, gezakt naar begin 20.
Het verdeel en heers spelletje van rutte heeft de 3 grootste partijen en ook D66 steeds verder uitgehold.
Ook voor de vvd zelf is de rek er een keer uit en dan zitten ze met de rook van de puinhopen van rutte als fundament niet al te best.
Dat zal de beste "man" verder worst wezen, hij is dan de langstzittende premier ooit geweest. Door al zijn "bondgenoten" voor de trein te duwen. Een riant baantje zal deze scrupuloze manipulator wachten. Mwuhaha, gaaf landje.
Boeren die de vlag goed ophangen? Ook snel tevreden die pussies.
Hebben nog niet in de gaten dat ze genaaid worden.
Amsterdam is een menselijke legbatterij van CO2 en stikstof uitstoot.
Amsterdam is verantwoordelijk voor 30% van landelijke CO2 uitstoot.
Koop ze uit! Leg dwang maatregelen op!
NU klimaat actie!
Het platteland moet nu doorpakken.
Snel een initiatiefwetsvoorstel doorvoeren voor CO2 consumenten in de Randstad.
De stedelingen bedreigen het klimaat en natuur van Nederland.
De stedelingen uitkopen om de natuur te herstellen.
die 30% klopt voor geen meter trouwens. Het is iets van tussen 6% en 8,5%
@small_town_dude | 16-03-23 | 16:54: Het is wel degelijk 30% dat heeft Amsterdam zelf vastgesteld. De consumptie maatschappij van de stedeling is absoluut niet duurzaam. Alles bestellen en binnen een dag laten afleveren of karren voedsel ophalen uit gekoelde winkels. Amsterdam is een CO2 legbatterij van kolossale omvang.
Intensieve Menshouderij..., dat schijnt te mogen in de steden.
@McCain | 16-03-23 | 16:59: Nee, goed Lezon!!
onderzoek.amsterdam.nl/publicatie/co-...
en vergelijken
www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-broe...
die 30% is binnen Amsterdam het aandeel van bebouwd oppervlak (gasstook) tov het totaal.
@small_town_dude | 16-03-23 | 17:08: Amsterdam zit daar al op 30%. Wat je ook moet meereken is de de consumerende Amsterdammer alles importeert. Je avocado uit Mexico is een CO2 handgranaat. Amsterdam is een kolossale legbatterij van CO2 uitstoot. Dat moet nu echt stoppen met dwang maatregelen op consumptie en leven.
@McCain | 16-03-23 | 17:14:
Wel jammer dat het niet gaat om CO2 in het veeboeren / ammoniakdebat. CO2 is namelijk een ander soort stikstof.
Amsterdam is eigenlijk ook een soort van intensieve veehouderij. Het stinkt, er is vrijwel geen ruimte en er komt alleen maar shit uit.
@Ndranghitiari | 16-03-23 | 17:17: Niet wegkijken. Een gigantische ecologische ramp dat is Amsterdam. Een menselijke CO2 legbatterij. Amsterdammers consumeren massaal uit Azië maar rekenen de uitstoot van de keten niet mee. Valsheid in geschrift gaat het Klimaat niet redden. We moeten consequent wezen en de consumerende Amsterdammer dwang maatregelen opleggen om de natuur te herstellen.
@McCain | 16-03-23 | 17:25:
De economische ramp is grotendeels de 7 miljoen mensen die ouder dan 50 jaar zijn in Nederland. Ze brengen geen geld meer in het laadje en kosten jaar op jaar op jaar steeds meer aan ziektekosten en uitkeringen tot ze misschien 30-35 jaar later doodgaan en langer niet gewerkt hebben dan wel gewerkt hebben. Als jij vindt dat dit ook nog eens een ecologische ramp is, jouw woorden, dan pleit je er eigenlijk openlijk voor dat we mensen ouder dan 50 moeten gaan exporteren naar wie ze maar wil opnemen. Lost heel veel op onder andere de woningnood.
Zelf vind ik dat plan maar niets want ik tik zelf de 50 aan en wil nog eventjes leven als je het niet erg vindt.
@Ndranghitiari | 16-03-23 | 17:17:
CO2 is een ander soort stikstof....
*achter de oren krabben doet*
@McCain | 16-03-23 | 17:25:
Je had moeten zeggen 'Niet wegkijken, geen rest van Nederland erbij halen, van de ecologische ramp niet een economische ramp willen draaien, en geen plannen in mijn mond leggen die er helemaal niet zijn' maar dan weet ik nog vrij zeker dat ik iets over het hoofd zie en er weer van alles bij de haren wordt bij gesleept.
"Je eet eieren, dan pleit je er eigenlijk openlijk voor .. *vul hier waanzin in*."
@Ndranghitiari | 16-03-23 | 17:30: Ik heb het helemaal niet over geld in het laatje. Amsterdam is een ecologische ramp. De grootste uitstoot van CO2 komt uit Amsterdam. Daar moet iets aan gedaan worden desnoods met dwangmaatregelen. De natuur houd het niet langer en dit moeten wij herstellen.
@McCain | 16-03-23 | 17:42: Trouwens de productie van CO2 in de stadse omgeving gaat ook maar al te vaak samen met die van stikstof.. anders was er immers echt geen 80 km zone op de ring van Amsterdam nodig ;) www.youtube.com/watch?v=DtqSIplGXOA&a...
Nederland is de 'Varkensschuur van Europa'. En kippen. Heel veel kippen. Te veel als u het mij vraagt (100 miljoen). Deze aantallen passen niet bij ons land, terwijl in Frankrijk en Spanje gigantisch veel ruimte is. Enige verduurzaming en verpropering is wenselijk, daar zijn de boeren hier in de buurt het ook over eens. Maar dat gedreig om boeren met 75 koeien weg te jagen dat is de reden dat iedereen aan de proteststem ging.
longreads.cbs.nl/nederland-in-cijfers...
Nl is de mensenschuur van Europa.
Deze aantallen passen niet bij ons land.
Amsterdam is verantwoordelijk voor 30% CO2 uitstoot.
Veel te veel mensen bovenop een soort metropole als uitstonden legbatterij.
Dagelijks voeding op 900 calorie zetten via een app.
Uitkoop beleid van 500,000 euro met tickets naar Afrika.
Stop de klimaat crisis veroorzaakt door de stedelingen en hun verschrikkelijke massa uitstoot van stikstof en CO2!
@Nuchternederland | 16-03-23 | 16:33: Nee, dat past ook niet. Is gewoon zo.
@Nuchternederland | 16-03-23 | 16:33:
mooie reactie NN en nog waar ook.
In Spanje doen ze weer kassenbouw met heel veel stikstof vervuiling in Almeria, de hele winter komt daar onze groenten vandaan.. Iberico varkens en in Frankrijk eenden en foie gras en kweek caviaar, zo doet ieder land waar het gespecialiseerd uniek en goed in is.. Het heeft te maken met geografie en beschikbaar grasland kijk maar naar Ierland waar ze veel koeien hebben en boter maken voor de hele wereld.. eu.democratandchronicle.com/story/new... en.wikipedia.org/wiki/Intensive_farmi...
Lol het argument 'dat de BBB verloren heeft, want 70% heeft niet op hen gestemd' is wel een heerlijk hilarische. Dan zijn ze dus de grootste winnaar onder alleen maar verliezers heh? Zelfs de combo van PvdA-GL kan er (net) niet aan tippen en de rest heeft NOG meer mensen die niet op die partij hebben gestemd.
Een proefballonnetje van Rutte om te kijken of hij in het Torrentje mag blijven.
@McCain | 16-03-23 | 17:44:
Andere kant, als je met zulke argumenten durft te schermen, dan snap ik opeens een stuk beter hoe je in al die valse praatjes bent getrapt haha.
Rutte weet wel beter inderdaad.
funfact: als je de hakenkruisvlag op z'n kop hangt, is het nog steeds de nazivlag.
Net gedaan, het klopt!
Dus die heb je thuis?
Nee, ik heb mijn beeldscherm op zijn kop gemonteerd.
@Nuchternederland | 16-03-23 | 16:34: M'n tv is stuk, ik zou het niet weten.
Kaag wil 'durven doorregeren' en Rutte ziet geen gevolgen, alleen Wopke staat te tollen op zijn benen vanwege de 'daverende oorvijg voor ons allemaal in Den Haag'. Wopke is geen domme lul, niet helemaal tenminste zoals Ollongren, en hij moet toch ergens denken, ik ben er als lijsttrekker ingerommeld, ik ben genaaid tijdens de formatie en ik ben gepiepeld in de regering; aan mijn pik komt ook een eind !
Wopke was heel druk als Minister van Buitenlandse zaken. Rutte weer een meester zet in politieke dolken uitdelen aan zijn coalitie. Met oog op zelfbehoud. Je zou het psychopathisch kunnen noemen.
Wanneer politici roepen dat er geen probleem is, berg je. Er is een probleem. Verliezers hebben geen vrienden.
Wopke is dan de enige die deze uitslag goed vertaalt.
Er is nog hoop.
Waarom zou iemand straks nog CDA stemmen als ze hiermee doorgaan? Twee jaar doorregeren geeft de BBB extra tijd om zich goed te organiseren en de laatste CDA stemmen op te strijken. Het is over en uit dan.
En als Wopke ballen heeft trekt hij de stekker eruit dat levert dan iig deugpunten op en kans bij de de dan volgende verkiezingen op iets herstel
@Toedels | 16-03-23 | 16:46: die stekker gaat het CDA er ook uittrekken. Ze zullen wel moeten anders bestaan ze niet meer.
@Toedels | 16-03-23 | 16:46: eensch!
@Toedels | 16-03-23 | 16:46: eensch!
@Toedels | 16-03-23 | 16:46: Zo denk ik daar ook over.... ik neem aan dat het CDA nog wel een paar goede politieke strategen hebben.
Ik denk niet dat Wopke er persoonlijk erg wakker over hoeft te liggen. Heeft als een van de weinige ministers nog wel een oké reputatie. Die kan meteen weer terug naar McKinsey of Shell.
Laat de consumerende elite betalen voor zijn stikstof uitstoot.
Niet de producereden boeren.
Iedereen in de stad op 900 calorieën per dag via een app.
Doe je dat niet dan koopt de overheid je uit voor 500,000 euro en verhuis je naar Afrika.
De consumerende stedelingen stoten te veel uit.
Dat lost niets op maar ik kan prima plekjes bedenken in Afrika waar ik met 500 duizend euro prima kan leven tot mijn dood. Ik zou het aannemen.
@Ndranghitiari | 16-03-23 | 16:20: Sorry Amsterdam is 30% van totale CO2-uitstoot van het land. Het is inderdaad een riant voorstel met toekomst perspectief. Maar u mag niet terug komen. Want u als stedeling stoot veel te veel uit.
Jij consumeert zelf niet, met je Mercedes 200 Diesel?
@McCain | 16-03-23 | 16:22: CO2 en stikstofverbindingen hebben niets met elkaar te maken. Twee verschillende kringlopen.
@Ndranghitiari | 16-03-23 | 16:20: Daag je ons nu uit voor een inzamelingsactie? Die Primera van Maaike hadden we hier ook zo voor elkaar hoor.
@small_town_dude | 16-03-23 | 16:25: CO2 en stikstof is waar VVD/D66/GL/CDA beleid op maken. Consequent zijn en die 30% uitstoot indammen in Amsterdam. Extreme maatregel zijn nodig om natuur en klimaat te reden. Misschien permanenten lockdowns in de grote steden en een uitkoop beleid met tickets naar Afrika. Ga daar maar uitstoten want in Nederland kan het eeeecht niet meer.
@McCain | 16-03-23 | 16:30: In Nederland bedenken ze regels puur om laten zien dat ze met iets bezig zijn. Je zou je schamen voor het beleid dat momenteel uitgevoerd wordt.
Tsja, populisme moet je voeden tenslotte....
BBB heeft nog *niks* gedaan, en toch mogen de vlaggen al weer normaal wapperen.
"Een wetsvoorstel doorloopt een groot aantal stappen voordat het een wet is. Meestal dient de regering een wetsvoorstel in, maar ook leden van de Tweede Kamer kunnen het initiatief hiertoe nemen (een zgn. initiatiefvoorstel). De Eerste Kamer komt in het wetgevingstraject pas aan bod nadat de Tweede Kamer het wetsvoorstel heeft aangenomen. De Eerste Kamer kan een wetsvoorstel niet meer wijzigen. Formeel kan de Kamer het wetsvoorstel alleen aannemen of verwerpen. In de praktijk zijn er een aantal middelen (novelle, toezeggingen, moties) om invloed uit te oefenen om het wetsvoorstel aangepast te krijgen."
Zeer beperkte invloed dus. Vwb de provincie: Die hebben de verplichting om zich aan de wet te houden, en dus ook aan wetten m.b.t. Stikstof of CO2. Hoe ze dat doen is aan hen, maar weigeren kan dus niet.
Ergo: Het is of de boeren, of de bouw, of de industrie die de klap moet opvangen, en de boeren hebben nu voor elkaar dat zij het misschien niet worden, ten koste van de anderen.
Kuddos, iets met spannen en karretje.
De vlaggen terug keren, blauw boven, is zo weer gebeurd. Zie het als een teken van vertrouwen en hoop, dezelfde reden waarom Obama de Nobelprijs heeft ontvangen.
"Timmermans blij dat proteststemmer BBB verkoos boven 'xenofoben'"
Terecht, de PVV en FvD verloren. Toch beetje sneu voor de alhier stil beleden liefde voor Martin Bosma.
Timmermans stoot 50x meer uit als de gemiddelde Nederlander.
Timmermans in Brussel op een positie waar hij nooit is voor gekozen.
@McCain | 16-03-23 | 16:20:
Klopt. Hij is benoemd. Net zoals een minister benoemd wordt.
Bemoeit die bolle meneer zich liever met Europa. Gij bent toch Nederland uitgevlogen?
Is ie nu helemaal gestoord geworden?
@McCain | 16-03-23 | 16:20: Dan zou hij maar beter zijn grote mond dichthouden die ongekozen Frans.
Timmerfrans is een opportunist. Geen steun uit Nederland betekent Timmerfrans exit 2024.
@Beste_Landgenoten | 16-03-23 | 16:18:
Stond Bosma op de kieslijst voor de PS? Of grijp je weer iets te gretig naar de stok om te slaan? Deze vraag is retorisch dus bespaar u de moeite.
Ik grijp graag naar de stok bij Bosma
@Beste_Landgenoten | 16-03-23 | 17:49: dat is zoo D66, wortel en stok die kennen we nu onderhand wel;)
@Beste_Landgenoten | 16-03-23 | 17:49:
Martin ‘de rode lap’ Bosma
De driekleur is toch mooier op de juiste manier.
Ik ga mijn vlag maar eens op mijn ventilator monteren.
De enige vlag die ik mooi vind is een blauwe vlag met een circel van sterren. Of misschien de NATO vlag. De Nederlandse driekleur staat hooguit voor een piepklein landje dat zich noodgedwongen aan z'n grotere buren aanpast of er achter wegduikt, meer niet. Zonder Europa zijn we niks, iets waar zelfs de grootste betweters van Europs (De Britten, en niet van Asterix) langzaam achter aan het komen zijn. Voor iedereen die een paar jaar geleden nog zo voor een "Nexit" was: Hopelijk beseft u nu dat u misschien dommer bent dan u denkt, misschien een toontje lager zingen?
@Homer P. Simpson | 16-03-23 | 16:15:
*Ik ben voor een Nexit roepen doet*
@Homer P. Simpson | 16-03-23 | 16:15: Lul niet. Dat 'kleine landje' is de op 1 na grootste landbouwexporteur ter wereld, heeft de grootste haven van Europa, en is de 18e economie van de wereld (in absolute zin) en de 6e van de wereld per hoofd van de bevolking.
We mogen wel eens wat meer met onze vuist op tafel slaan.
Homer, Europa is niet de EU, en de EU is niet Europa. Let nou eens op.
@Homer P. Simpson | 16-03-23 | 16:15: niet zo piepen. Mensen zijn wel een beetje klaar met die misplaatste arrogantie.
Moet die zakdoek dan ook van de antenne? Zou ik wel jammer vinden.
Die mag weer half terug in de kontzak van je broek.
Die hangen over 2 maanden weer ondersteboven. Reken er maar niet op dat de coalitie olv Rutte rekening gaat houden met BBB. Die kiezen gewoon voor linksom in de eerste kamer. Er veranderd echt niks, nada, noppes.
Linksom? Is het strak handhaven van regels niet hartstikke rechts?
@* Il Principe * | 16-03-23 | 16:07:
Nee?
@* Il Principe * | 16-03-23 | 16:07: Regels en verboden zijn tegenwoordig links.
Hoop wel dat uw spelling verandert.
Ik maak me zorgen om de integriteit van het stemproces.
OSV2020 kan database latency in de hand werken. Er is niet meer van te voren een hard copy oproeplijst inzichtelijk. De persoon die een paspoort scant heeft geen inzage of deze persoon daadwerkelijk op de lijst staat, of dat de programma deze persoon toelaat.
Het stoppen van tellen zagen we ook in USA en Brazilië gezien met een drop en rol.
Er zijn slechts twee partijen die de OSV2020 software code hebben kunnen inzien. Een beursgenoteerde blackrock/Vanguard bedrijf en een bedrijfje van een D66’er.
Ik heb het graag mis, maar het gebrek aan transparantie en ongeregeldheden maken me zorgen.
FvD gestemd gisteren?
Gefeliciteerd, BBB. De grootste partij in de Eerste Kamer en die fractie kan de komende jaren toekijken hoe PvdA/GL als zijwieltje van het wankelende kabinet gaat functioneren.
De stikstofwaanzin en de pensioenroofwet gaan gewoon door.
Het kabinet wankelt niet, het is alleen niet erg populair. En inderdaad tenzij er echt rare dingen gebeuren heeft Nederland gekozen voor vermindering van de veestapel. Als je slechte polls ziet als wankelen dat wordt het wel een janboel.
Vind dat altijd wel mooi die verdraaiingen trouwens.
Eindelijk iets doen aan het gigantische mestoverschot = stikstofwaanzin.
Pensioenhervormingen zodat mensen die nu werken straks ook nog wat hebben = pensioenroofwet.
En ga zo maar door.
@Ndranghitiari | 16-03-23 | 16:08: Eindelijk een duidelijke verkiezingsuitslag = velen begrijpen het nog niet.
@Ndranghitiari | 16-03-23 | 16:08:
Verdraaiingen mooi vinden is best wel griezelig.
@funda | 16-03-23 | 16:10:
Is wel zo. Als je het wil zien als een referendum over stikstofmaatregelen met betrekking tot uitstoot van ammoniak dan heeft Nederland voor de maatregelen gestemd. Met een tenminste een meerderheid.
Maar dit is nog niet duidelijk bij een aantal mensen.
@Ndranghitiari | 16-03-23 | 16:18: Precies, velen vragen zich nu af waarom de boeren plots wijzer geacht worden dan de politici.
@Ndranghitiari | 16-03-23 | 16:08: Nederlandse pensioenen in het buitenland plaatsen is met wat slechte humor te zien als pensioenhervorming. Langzaam overgaan op EU-regels? Hoe denkt u dat dit op de balans staat? Om over falend monetair beleid en de invloed hiervan op de waarde van deze pensioenen nog maar te zwijgen.
Het kabinet wankelt inderdaad niet, het is als een kat in het nauw. De coalitie is op dit moment bezig om hun wonden te likken. Opportunisten als het zijn duurt het niet lang voordat 1 van de coalitie partijen met het uitstappen electorale winst denkt te behalen.
Wel een beetje wakker blijven.
@donkieshot | 16-03-23 | 16:24: Precies,..... en dat is het CDA.
Ik niet, sommige mensen zijn gewoon onwetend en weinig intelligent.
Er zijn namelijk ook nog andere partijen die van mening zijn dat het nu eindelijk eens over moet zijn met de vervuiling van de bio-industrie. Dit zouden best eens 47 Senatoren kunnen zijn dat is dan enkel op dit onderwerp een meerderheid van 62%.
@donkieshot | 16-03-23 | 16:24:
Volgens mij heb jij geen kaas gegeten van pensioenfondsen.
Volgens mij ben ik een vervente cijfernerd.
Met deze voor mens, natuur en landschap rampzalige uitkomst, ga ik de vlag maar eens omdraaien. Dat schijnt gebruikelijk geworden te zijn met de Nederlandse driekleur. Bah.
Stel je niet zo aan.
Alsof het er op vooruit gaat voor mens, natuur en landschap. Boeren onteigenen en hun land volbouwen met Vinex wijken voor vluchtingen. Dit mens is het met u oneens.
Nou nou, kom op, de echte waarheid kan vanuit verschillende kanten belicht worden.
Deze uitspraak is nergens op gebaseerd. Een beetje zoals het klimaatbeleid.
Ik lach u vierkant uit, ook wel eens leuk.
Weet u wat slecht is voor de natuur? Meer bouw, meer steden.
De echte waarheid is dat wij helemaal geen stikstof crisis hebben. Wij maken er zelf een stikstofcrisis van om wat voor reden dan ook. Nou, dan zullen er wat vogels verdwijnen. Heel erg hoor, er komen wel weer nieuwe voor terug. Trouwens die bramen van die struiken zijn gewoon heerlijk om te plukken en te eten. Heel lang geleden had je hier langs de fietspaden kilometers lange aalbesstruiken. Prachtig, alleen ook al weggehaald om onduidelijke reden. Natuur hersteld zich altijd zelf weer. Soms met andere vogels of dieren en soms met andere bomen en struiken. Zal mij een worst zijn of we hier wel of geen kievieten, roodborstjes, mussen, pimpelmezen e.d. hebben, Komen vanzelf weer andere soorten voor terug hoor.
@Sjakie, u spreekt uzelf tegen. En mij boeit het wel dat de bio-industrie het landschap en de natuur verkloten. Wat denken ze wel niet, het is ook van mij! Bah.
@DeEchteWaarheid | 16-03-23 | 17:46: Nou, gefeliciteerd er mee. Kun je dan ook een officieel eigendomsbewijs overleggen dan?
Ons was beloofd dat als we de boeren zouden decimeren, we weer mogen bouwen. Uit een ambtelijke notitie blijkt dat zelfs als we alle boeren slopen, we nog steeds niet mogen bouwen. Nederland mag nooit van het slot! www.nrc.nl/nieuws/2023/02/10/nieuwe-a...
Nederland mag echt terug naar de tekentafel om een manier te vinden om de Europese habitatrichtlijn in te vullen, zonder een tunnelvisie op stikstofcijfers. Tenzij Den Haag niet alleen de boeren wil uitkopen, maar ook het Duitse Ruhrgebied, Antwerpen en alle automobulisten.
Momenteel mogen boeren niet hun eigen mest uitrijden, maar ze mogen wel kunstmest kopen en uitrijden. Die boer moet eerst betalen om dierlijke mest af te voeren, en daarna nog een keer betalen om kunstmest aan te voeren. Voor de niet scheikundigen onder ons, daar zit exact dezelfde stikstof in.
Het is echt absurd inderdaad.
Gelukkig maar, de Randstad werd de afgelopen decennia al propvol gebouwd met grijze en gele industriedozen en onafzienbare eenheidsworst-wijken, en de rest van het land liet zich ook bepaald niet onbetuigd.
Wie denkt er werkelijk dat steeds meer van hetzelfde enig 'probleem' gaat oplossen?
Eensch. Het stikstofprobleem is een door de regering over zichzelf (en ons) afgeroepen rekenkundig probleem, dat moet je dus ook rekenkundig oplossen. Nooit dingen moeilijker maken dan ze zijn.
Dat klinkt wel heel erg circulair… Dat moet he niet willen want dat is slecht voor de natuur? www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/circ...
Tekenend deze uitslag met daarbij ook nog eens de hoogste opkomst sind de jaren '80. Hoe oorverdovend moet het signaal zijn?
Meanwhile op het BBB-hoofdkwartier: "De overwinning van de BoerBurgerBeweging bij de Statenverkiezingen blijkt nog groter dan gedacht. Het lijkt erop dat de partij 16 zetels haalt, misschien zelfs 17. En als het aan BBB-leider Caroline van der Plas ligt, zal haar partij alleen in provincies besturen als in het coalitieakkoord komt te staan dat boeren niet zullen worden onteigend."
Well played Caroline, well played. BBB gaat dus in de oppositie zitten om aan het stemvolk te verklaren dat ze eventuele onteigeningen niet konden voorkomen, schuld van Rutte, en verder gaan ze wel praten met boeren om ze uit te kopen of duurzaam te maken.
Iedereen blij met de dooie mus?
Iedereen, behalve de mussen. Als mijn vertaalmachine goed werkt zeggen ze: "Neee, niet Pietje, hij was nog zo jong!"
I love it when a plan comes together. *sigaar afsteekt*
Wat heeft u liever? Stellingname op basis van principes, of ten koste van alles op t pluche? De vraag aan u stellen is hem beantwoorden. Dooie mussen zijn de meest verkochte vvd- prularia, ouwe kartelfan.
Zo zijn er nog trucjes. Ik had familie met een boerderij in Zimbabwe, die werden niet onteigend maar de regering had gewoon bepaald dat iedereen het land mocht gebruiken. Er kwamen overal hutjes en vuurtjes op het land, ze kwamen steeds dichter bij het huis, de knechten gingen weg en toen de boer en zijn gezin. Regering: hij is zelf weggegaan!
En de bezetters vraten eerst het land kaal, daarna de dieren, verkochten het zaad en de machines en vertrokken naar de volgende boerderij.
Ik vertrouw erop dat het CDA haar conclusies trekt.
@small_town_dude | 16-03-23 | 15:54: Het is van alle tijden: In augustus 1918 begon Lenin met de ideologische discreditatie van zelfstandige boeren die productiemiddelen (molen, olieslagerij) of lastdieren e.d. hadden, zoals een paard, een os of enkele bijenkorven. Deze werden allemaal als koelak bestempeld. In zijn oproep Kameraden arbeiders, Voorwaarts naar het Laatste, Beslissende Gevecht! doelde hij op het gevecht dat tegen de koelak aangegaan diende te worden, omdat de arbeiders het nooit eens zullen worden met deze klasse die, ook al vormen ze een minderheid, toch een groot gevaar voor de arbeidersklasse zou vormen die aldus Lenin het gevaar liep op liquidatie door de koelak. Hij riep vervolgens op tot Meedogenloze oorlog aan de koelak en Dood ze! Toen Stalin de macht definitief in handen had, maakte hij in 1928 een einde aan de NEP. Hij voerde het eerste vijfjarenplan in en installeerde het zgn. Centraal Planbureau. Hij initieerde de collectivisering van de landbouw. Dit ging gepaard met grootschalige staatsterreur en wetteloosheid. Alle zelfstandige boeren die zich niet bij de kolchozen wilden aansluiten werden ideologisch gediscrediteerd en tot koelakken gestigmatiseerd. Deze mensen waren daarmee feitelijk vogelvrij verklaard; alles werd hun afgenomen en ze werden aan hun lot overgelaten. Velen waren hierdoor veroordeeld tot de hongerdood en stierven van de ontberingen; sommigen verdwenen in strafkampen of gevangenissen. Bron wiki nl.wikipedia.org/wiki/Koelak_(boeren)
@Papa Jones | 16-03-23 | 16:01:
Ik ga daar ook vanuit.
@small_town_dude | 16-03-23 | 15:54:
en later smeekte Zimbabwe de gevluchte boeren om weer terug te komen.
@Papa Jones | 16-03-23 | 16:01:
Het CDA is meer dan alleen de boerenachterban. Ze, iedereen eigenlijk, wist dat dit ging gebeuren maar uiteindelijk zal het CDA zich herpakken. Zit goed volk tussen wat we nodig hebben. En, waarschijnlijk zullen ze, nu ze dat deel van hun achterban kwijt zijn volgend jaar niet meer op nummer 1 staan van de corruptie-index.
@P-unit | 16-03-23 | 16:03: Griezelig.
@Ndranghitiari | 16-03-23 | 16:28: CDA is uitgerangeerd. Een middenpartijtje waar eigenlijk niemand nog op zit te wachten. Vastgeroest en versleten. Alles waarvoor je CDA zou stemmen, vind je ook bij andere partijen. Het CDA is eigenlijk de partij zonder eigen mening die met alle winden mee waait. Je hebt er geen last van, (mits ze geen prutkabinetten aan een meerderheid helpen) maar ook geen gemak. Christenunie eigenlijk net zo. Hun achterban stemt erop vanwege de kerk, maar niet vanwege hun beleid.
Veel burgers hebben op de boer en burger beweging gestemd. Het is een signaal. De coalitie kan en zal hun klimaatdrol er doorheen draaien in de eerste kamer, dat verandert niet. Ook niet als coalitie + GLVDA samen geen meerderheid hebben door zetelverschuivinkjes, zijn er wel andere eikels die aanhaken.
Dit heeft alleen wel een boodschap voor Rutte: meer naar links gaan in ruil voor EK steun geeft meer ruimte aan de rechterkant. Aangezien dat specifiek voor de VVD een existentiële dreiging is en juist de VVD het nog redelijk doet, versterkt deze uitslag in feite de positie van de VVD binnen de coalitie. CDA is nog niet klaar met afgestraft worden voor hun verschrikkelijke keuzes en struikelt richting opheffing. D66 bloedt leden weg naar de andere linxen.
Dit (en tegenwerkende provincies) is het meest reeele resultaat van deze verkiezingen.
Mijn hoop is ook op de provinciebesturen gericht. Die idiote aflatenhandel, pardon, emissierechtenmarkt, prima hoor, maar niet ten koste van. Groei van de problematiek in de Randstad lossen ze zelf maar op, val ons in provincie daar niet mee lastig. En je kunt lullen wat je wilt maar uitstoot vervangen door uitstoot met potentieel nog veel meer uitstoot ( waar woningen komen komen mensen en, heel gek, die gaan zich voortplanten met alle gevolgen van dien ) dus nee, hou het gewoon lekker daar. Niet ons probleem, jullie probleem.
Vandaag niet al te veel azijn pissen over de BBB hoor. Bewaar nog wat voor de uitslag van de waterschapsverkiezingen.
Wie geeft er een ene neuk om de waterschappen?
@Eduardo- | 16-03-23 | 15:47: De boeren.
Ik voorspel een grote overwinning voor de Unwoke.
@Eduardo- | 16-03-23 | 15:47:
Mensen die wel of juist geen windmolens of zonnepanelen in hun achtertuin willen.
Ongegronde positiviteit en hoop. Ik win het zuurtje van de week.
17 zetels!!
17 gepensioneerde boeren!
17 senatoren van de 75!
Da’s best veul.
Wie riepen laatst nog dat we de eerste kamer moet afschaffen?
Gekkenhuis aan de Noordzee, maar wel óns gekkenhuis.
Laten we de Jenever voor Johan Remkes maar vast klaarzetten.
Ik hoop dat het zelfs 17 zetels gaat worden voor BBB en dat PVDA/GL er eentje kwijtraken, zodat Rutte daar ook niet meer genoeg aan heeft qua meerderheid... dit om de druk nog even verder op te voeren (lees : dat hij gewoon moet opstappen).
Volt schuift wel aan hoor.
Dat is best cruciaal inderdaad dat dat linkse blok niet voor een meerderheid kan zorgen. Maar goed, dan zou de D66 Jugend Volt er wel bij worden getrokken. Zolang het gewone volk maar niets te vertellen heeft.
Ze hebben de D66 kleuters van Volt nog.
En de diertjes willen ook vast wel.
Precies wat Rutte hoopt. De druk van de kettle.
Zoals Rutte zei als hij straks weer bij zijn vriend Emmanuel Macron op bezoek is in Parijs. Dan moet hij de fragmenten Vandaag Inside uitleggen.
Rutte is alleen maar bezig met buitenlandse contacten en zijn prestige. De luxe die je hebt als Nederlandse Minister President van een regeringstoestel en toegang tot de wereld elite.
Alles om deze keizerlijke positie te behouden.
Dure auto's met vlaggetjes in diplomaten konvooi.
Banketen met uitgebreid eten.
Ambassades die alles uit de kasthalen om hem goed te ontvangen.
Rutte vliegt 150 keer per jaar uit met het regeringstoestel. Naar Brussel tot Delhi.
De drijfveer is puur zijn eigen gewin.
Het is wachten op:
“Stemmen op BBB mogelijk ongeldig verklaard” - Den Haag, van onze parlementaire redactie
Minister van Binnenlandse Zaken, Kaisa Ollongren heeft laten weten te overwegen alle op de BBB uitgebrachte stemmen ongeldig te verklaren. Zij baseert zich daarbij op artikel 2:20 BW dat de minister discretionaire bevoegdheid geeft om ondemocratische partijen te verbieden. “De BBB is als protestbeweging weliswaar legitiem, maar naar oordeel van de minister geen echte politieke partij als bedoeld in de wet. Het zit ook al in de naam ‘beweging’”, aldus Ollongren.
De minister zal de stemmen verdelen naar rato van de laatste Tweede Kamerverkiezingen. Daarbij wordt gebruikt van het ‘intersectionaliteitsbeding’ waarbij vrouwelijke lijsttrekkers een factor 1.7 van de te verdelen stemmen krijgen. Daarmee wordt D66 alsnog de grote winnaar van de Provinciale Statenverkiezing.
“Een duidelijke overwinning voor de democratie”, laat Sigrid Kaag weten vanuit Kuala Lumpur, waar zij een internationaal congres ‘Stikstofgelijkheid voor Transgenders’ bijwoont. “Wie het hier moeilijk mee heeft”, vervolgt zij, “is een misogyne fascist en heeft de democratie duidelijk niet begrepen."
Hahahaha, je tegel is net echt
Ollengrim is tegenwoordig minister van Defensie. Die kan hoogut een staatsgreep plegen met een paar generaals die "Pang pang" roepen. De minister van Biza is momenteel - effe nakijken - Hanke Bruins Slot van het CDA.
Nice!!
‘Stikstofgelijkheid voor Transgenders’
Hahahaha
@MAD1950 | 16-03-23 | 15:50: ach dat is ook zo…ik houd t niet meer bij
Heerlijk dit. Ik zeg, publicatie.
Hoop geen tweede Italië.
Meaning?
BBB = Mafia?
Het zijn papieren probleempjes van klimaatdrill wensdenkers, werd tijd dat de mens "Nederlander" weer voorop kwam te staan. Overigens laat de provincie zich nu niet meer wegjagen door Haagse tafeldansers, dit is historisch.
@small_town_dude | 16-03-23 | 15:31: VVD = Cosa Nostra?
Genitalie?
Veeeeel te brpeg om victorie te kraaien:
-PostKloteLoterij gespekte milieu klupjes prediken hel en verdoemenis na gisteren.
-cdAchterlijk Derk Boswijk blijft bij het mantra de boeren te kelen....
- 1 of ander linx wijf zegt tegen NL: "zo en nu weer je bek houen."
....
De slag is bij lange na niet gewonnen; dit is nog het begin. Om vd massa immigratie en omvolking maar te zwijgen !
We gaan het zien in de provinciebesturen he. Kijk, die 1,5 vierkante kilometer ivoren toren die Den Haag is is 1 ding maar de provinciebestuurders zitten 1 op 1 met de gevolgen van dat idiote Haagse modellenfetisjisme en die zullen echt niet braaf als stempelmachine gaan fungeren, daar moet wel het nodige tegenoverstaan. En de afgelopen zomer was al heet he, wbt stakende beroepsgroepen. Het kan nog meer worden he en ik voorspel dat als ze wederom rucksichtlos hun eigen bekrompen willetje doordrukken dat het de komende tijd opnieuw los gaat. Deze verkiezingsuitslag kun je gewoon niet negeren. Als er 7 partijen nodig zijn in de senaat om beleid erdoor te drukken ten koste van de grootste partij, sja, misschien is dat dan toch wel een veeg teken dat we koers een weinig moet worden bijgesteld? Iets met democratie? Of zeg ik nu iets heel geks...
@Graaisnaaiert | 16-03-23 | 15:37: ‘Deze verkiezingsuitslag kun je gewoon niet negeren. Als er 7 partijen nodig zijn in de senaat om beleid erdoor te drukken ten koste van de grootste partij, sja,`..
Zouden ze het lef hebben om het toch te doen? In 2005 heeft 61,5 % zich uitgesproken tegen een Europese grondwet. En het inlegvelletje betreffende het Oekraïne referendum kunnen wij ons ook nog herinneren. Ze hebben dus eerder maling gehad aan een uitslag.
@Miss_Pinky | 16-03-23 | 16:10:
Ja, dat lef hebben ze. Ik maak me echt geen illusies.
@Graaisnaaiert | 16-03-23 | 15:37:
U slaat 'm op de kop:
Ik bespeur het begin v.e. wending uit onverwachte hoek..... de geindoctrineerde jeugd heeft op plm. 25 jarige leeftijd door dat zelfstandig wonen een fata morgana is vanwege de zelfdestructieve import van sh!t...
De ANPfoto deze week van jongelui in een koepeltentje versus Miele etc.. woning voor neger die hand ophoudt.
En dit neemt m.i. exponentieel toe; het kan verkeren dat de wal het dobberschip laat zinken....
@Graaisnaaiert | 16-03-23 | 16:12: Tsja, maar je vergeet 1 ding te noemen... en dat is het zeer aangeslagen CDA, vrijwel overal weggevaagd, ik kan mij niet voorstellen dat een partij die ooit op +40 zetels stond nu met de schrik in de benen de 2e kamerverkiezingen in 2025 rustig gaan zitten afwachten.
Ik durf rustig te voorspellen dat deze dreun gevolgen gaat hebben... bijvoorbeeld uit het kabinet stappen en hopen op nieuwe verkiezingen en daarbij de verloren stemmen weer terug te halen.
Ik zou nog even wachten met die vlaggen. Rutte is een lul en die heeft vast nog wat smerige trucjes die hij met zijn heksige assistente Kaag uit zijn mouw gaat toveren om de zure appel nog wat verder uwer anus in te kunnen proppen!
Rutte stopt niet tot Caroline hem uit het Torrentje haalt.
Caroline de eerste vrouwelijke premier.
Dan ga je toch met omgekeerde fakkels voor de deur staan.
@McCain | 16-03-23 | 15:23:
Nope.
Edith SchipperT
Als een overduidelijke stemming tegen het huidige beleid niet meer werkt, wat blijft er dan over om dit rampzalige, democratisch niet gewenste beleid, te stoppen in de uitvoering? Moet dan alles echt op slot? Uitroepen van republieken zoals ook kortgeleden Amsterdam mee zinspeelde? Pff ik ga er vanuit dat 'de politiek' daar niet op wil sturen.
@Ruimedenker | 16-03-23 | 15:23:
Ik vraag me af, SchipperTje ligt niet zo lekker meer:
www.metronieuws.nl/televisie/2023/03/...
@klaverboerdenham | 16-03-23 | 15:24:
Boze mensen hou je toch en of die op de PVV/FvD/BBB stemmen maakt niet zoveel uit
Het kabinet zal doorgaan met meerderheden zoeken in de EK en of we er nu blij van gaan worden dat dat voor de hand liggend over links zal gaan, waag ik te betwijfelen
Eerst de boel in orde maken.
Rutte, Kaag en Van der Wal zijn smiechten.
Ga niet juichen voordat de race gelopen is.
U vergeet er nog een paar. Maar het algemene beeld is duidelijk.
Volgende keer hangen we de vlag binnenstebuiten!
Zeer passend..Ruimtedenker......gna
Als wit maar niet bovenaan komt vind ik het prima.
Dat is wel mooi kunnen ze roselmuller als voorzitter misschien tegenhouden. En dan een cda kandidaat steunen. Want alles beter als rosemuller
Nee, de coalitie gaat wel weer een Verabergkampje doen, niks geen BBB als Voorzitter Eerste Kamer.
@dathoujetoch | 16-03-23 | 15:19: Wat heeft de coalitie in de 2e kamer te maken met het kiezen van een nieuwe voorzitter van de 1e kamer??
Gebruikelijk is dat bij een nieuwe 1e kamer de (nieuwe) vrz bij de grootste partij vandaan komt.
Had ze dan een kwartslag gedraaid. Dit is weer zo goedkoop. De middelmatigheid regeert in dit land, naast de leugen, uiteraard.
Wie wil er nu een Franse vlag in zijn tuin?
@vladimirows | 16-03-23 | 15:19:
Dat is nog best lastig.
Blauw moet links.
Dus waar op de ene kant blauw zit heb je aan aan de andere kant rood nodig.
Hoe doen ze dat eigenlijk.
Bovendien helpt ondersteboven hangen dan niet.
Linksom of rechtsom? Ik bel Pauw..
@Kouwe Kees | 16-03-23 | 15:26: Nee, bouwt hij er nog weer een bungalow in de Antillen van. Immers, verdienmodel.
@AdvocatusDiaboli | 16-03-23 | 15:24: Blauw moet buiten aan de vlaggenmastzijde of op een plaatje links. Maar ik neem aan dat u dat al wist.
@dathoujetoch | 16-03-23 | 15:37:
Rolodex snel dichtgeklapt!
We hebben nu een brede volkspartij erbij. Het bezuinigen op vangnetten en de burger en het pushen van de huizenprijzen met hoge hypotheekschulden is de gevestigde orde dik betaald gezet.
Dus Boswijk CDA geeft Tjeerd de Groot D66 de schuld voor de monsterzege BBB waarvan hordes CDAstemmers zijn overgestapt naar BBB . CDA Introspectie bij Boswijk ontbreekt met dank aan Hoekstra en Hugo
Boswijk heeft voor 50℅ gelijk.
Het is allemaal hun schuld, want zij hadden allemaal plannen waar wij het niet mee eens waren, maar waar we toch vóór gestemd hebben, omdat we anders niet meer mee mochten doen.
@dathoujetoch | 16-03-23 | 15:16: mee eens. De groot deed heel de tijd zwaar populistische uitspraken die zijn stedelijke achterban wilde horen. En was extreem aan het polariseren. Hij vertoonde het gebruikelijk Amsterdamse koloniale gedrag zoals ze in de 16e eeuw ook deden over hun toen horigen.
Wat heeft Tjeerd met Amsterdam te maken? www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_comm...
Maakt niet uit, zolang ze elkaar maar de tent uitvechten. We moeten af van dat vreselijke X66, pas dan kan er weer normaal bestuurd worden.
Niet eerder dan dat het beleid veranderd is. Mijn vlag hangt niet op de kop vanwege burgers, maar vanwege dit kabinet en zijn houding jegens de mensen. Vanwege het totale onbegrip in Den Haag. Eerst zien, dan vlag recht.
Doe even voor de zekerheid een appje naar premier de Croo van België.
En die spuuglelijke groene borden die hier overal in de tuinen en weilanden staan kunnen ook weer weg. Gelukkig.
Heeft u d33 borden in de wijk?
@vladimirows | 16-03-23 | 15:19: Als je hier in de buurt een D'xx bord in de tuin zou zetten dan heb je de volgende dag een lading mest op je oprit waarschijnlijk.
@small_town_dude | 16-03-23 | 15:30:
Niks mis met eerlijke koeienmest, de sperziebonen groeien er goed van.
@LD69 | 16-03-23 | 15:33: Da's waar. Rozenstruiken ook trouwens. Dat komt door de stikstof die erin zit.
Ik heb nog even in de buurt van Lochem gekeken maar daar is alles nog normaal, gelukkig:
www.google.nl/maps/@52.2507192,6.4104...
Hier inde buurt hangen ze nog www.google.com/maps/@52.1168058,4.912...
Hoe kunnen landverraders van VVD, D66, GL etc.. nou verontwaardigd zijn door Nederlandse vlaggen die op de kop hangen?
Landverraders? Nu al te veel gezopen?
Jaloers, ezeltje?
Ga je mond spoelen. Je kan het niet eens zijn met de richting van die partijen, maar ook zij menen het beste voor te hebben met dit land.
@Diederik_Ezel | 16-03-23 | 15:12: Klassieke ridiculum ad coholicae.
Gezien. Waar de verenigde natie scepter zwaait, kan nooit sprake zijn van landverraad. Landen zijn zoo 1938.
@SterF... | 16-03-23 | 15:32: Die twee dingen sluiten elkaar niet uit. Ik noem degenen die in de Grondwet hebben gefrommeld dat externe verdragen altijd boven Nederlandse wetten gaan ook landverraders, want ze hebben effectief onze soevereiniteit verkwanseld. Zij zullen vast ook gedacht hebben dat ze het beste voor Nederland deden.
Om zoals gebruikelijk en den arie genomen te worden over linksch als PvDA en GL (HOE DAN?) ook 16-17 zetels halen. Hoplakee, dikke middelvinger voor de BBB.
Hopen dat Rutte en CDA over rechts willen.
Ik ben bang dat Rutte kneiterlinks gaat, ondanks de BBB zege.
@Lorejas | 16-03-23 | 15:15: Dat zou mi een geweldige opsteker zijn voor een ieder die zat is van het huidige beleid, Want de vlucht over links drijft alleen maar meer burgers naar het uitbrengen van een 'protest stem' en dat is over 2 jaar nog niet vergeten.
"14:32
Nieuwe prognose: BBB op 16 zetels in Eerste Kamer
De verkiezingszege van de BoerBurgerBeweging is nog groter dan gedacht. Uit een nieuwe prognose van persbureau ANP komt naar voren dat de partij van Caroline van der Plas in de Eerste Kamer op zestien zetels komt, en mogelijk zeventien. Inmiddels is 94 procent van de stemmen geteld." (Bron: NOS fake news factory)
Is FDF zo blij dat ze PvdAGL aan de macht hebben geholpen?
En dan maar hopen dat de 16de en 17de zetel ten koste van de coalitie/linkse wolk zijn gegaan.
In dit geval, stel BBB inderdaad 16 zetels dan levert CU er 1 in. Dus ja, ten koste van de coa
nos.nl/collectie/13923/artikel/246769...
Het partijkartel heeft in de nieuwste prognose 38 zetels i.p.v. 39. Helaas is dat net genoeg.
Stel, BBB haalt uiteindelijk 17 zetels. Wat betekent dit dan voor de formatie?
In de 1ste kamer wordt niet geformeerd.
Per provincie verschillend, de 17 zetels zijn eerste kamerzetels en die worden gekozen door de Provinciale Staten.
De formatie van?
Wat denk je zelf?
Dat VVD / CDA / CU / D66 niet alleen GL / PvDA erbij zullen slepen om een meerderheid te krijgen maar misschien Volt of diertjes ook.
Alles, maar dan ook alles zullen ze uit de kast halen om de burger te negeren.
Als de BBB 16 zetels heeft is de situatie in de Eerste Kamer zo: de coalitiegenoten hebben dan 23 zetels en samen met die wolk (15) komen ze op een minimale meerderheid van 38.
Als BBB nog eentje stijgt is het maar de vraag wie die zetel inlevert.
@Sieg Hein | 16-03-23 | 15:10: Excuses, ik heb iets door elkaar gehaald.
Heerlijk dit, er wordt niet geformeerd behalve in het provinciebestuur en daar maakt men geen wetten maar voert ze uit
De huidige coalitie zal, zoals men al jaren doet, een meerderheid in de EK zoeken per geval
Dat kan over rechts maar met GL/PvdA/Volt ook over links
Tactisch ligt over links voor de hand want dan kan men over 2 jaar roepen dat een stem op BBB niets opgeleverd heeft en kan de boze boer/burger op zoek naar het volgende clubje rattenvangers
Geen prettig vooruitzicht maar politiek is nu eenmaal een vies spelletje
@SilverCrest | 16-03-23 | 15:28:
Tot zover de theorie.
@SilverCrest | 16-03-23 | 15:28:
U heeft het er maar druk mee vandaag.
@SilverCrest | 16-03-23 | 15:28: De coalitie moet voor elke wet een meerderheid vinden maar tegen een prijs. De partijen die ze willen strikken voor elke wet zullen daar iets voor terug willen. Dit kabinet krijgt daarnaast onderling ruzie omdat de afspraken minder waard zijn geworden en elk van de 4 partijen bloed ruikt bij de ander.
Ik voorspel dat het CDA de stekker eruit gaat trekken: hebben niks meer te verliezen en kunnen hun imago hooguit nog een beetje oppoetsen door de kant van de boeren te kiezen.
Dit kabinet haalt de kerst niet.
@LD69 | 16-03-23 | 15:31: Precies.... want de werkelijkheid is, dat er nu een CDA zit in grote problemen en die gaan echt niet in dit kabinet zitten tot 2025.
Dus ik verwacht binnen 1 week wel het bericht dat het CDA uit het kabinet stapt, wat Rutte dan verder doet moet hij weten.
Dat vind ik een heel mooi gebaar. Het volk heeft gesproken en de boeren hebben gewonnen. Tijd om de vlag weer goed te hangen en Nederland te herstellen.
De regering kan hier immers niet omheen.
Regering: alvast bedankt voor uw begrip en sportiviteit!
U bent positief. De boeren hebben nog helemaal niks gewonnen. De regering gaat hier volgens mij met een mooie linkse bocht omheen en aan v.d. wal te zien worden de boeren gewoon nog net zo hard genegeerd. Pas als er echt wat verandert, verandert de stand van mijn vlag.
En nu wachten op de eerste randstedeling die per ongeluk buiten z'n natuurlijk habitat komt en Nederlandse vlaggen goed ziet hangen. Racisme.
Want die hangen in de randstad nu ook verkeerd ofzo?
Hier in de randstad hangen genoeg vlaggen, bedoel je misschien de binnenring van amsterdam? BBB was hier de grootste met 22%, grote steden en randstad is niet hetzelfde.
REAGEER OOK