Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte wil geen boeren, toeslagenouders of Groningers in publiek bij Vandaag Inside

Wordt een lastige uitzending zo

De PR-machine voor de uitzending van VVD Inside aanstaande maandag draait overuren. Nou dit weer. Wilfred Genee heeft gisteren (zie boven) alvast verklapt dat onze minister-president liever geen Groningers, toeslagenouders of boeren in de studio wil hebben, oftewel: niemand in de studio die slachtoffer is van Twaalf Jaar Rutte. Dus ook geen Griekse centen, hypotheekrenteaftrekkers, burgeslachtoffers in Hawija, dividendmemo's, bonnetjes van Teeven, onderste stenen van MH17, zwartgelakte Wobbers, gewiste sms'ers, Pieters Omtzigten, meloenenslikkers, wegenscheiders en andere mensen die dachten dat ze in een gaaf land woonden in het publiek. 

Dat wordt een lege studio. 

NUANCE UPDATE - 'VVD eiste geen duider aan bar'

Social

UPDATE - Thierry (die andere) ontkent

Social

Reaguursels

Inloggen

Daar is Lilly Tomaat ook weer. Nooit hoor je haar behalve in verkiezingstijd. Goedkoop scoren en hopen dat mensen communist willen worden.

Sliptong | 09-03-23 | 21:54

Je kan van alles van de man vinden maar Rutte is een meester in het pareren, verdraaien, overbluffen en ja zeker ook glashard liegen. Daar zijn de mannen van Vandaag Inside helaas niet tegen opgewassen. Dus als je de Vvd niet aan extra stemmen wil helpen dan zou ik lekker afzeggen. Zoek het maar fijn uit Markje met je eisen; we hebben geen herinnering aan je aanbod om aan tafel te komen zitten. Doei!

Ad Fundum | 09-03-23 | 20:07 | 2

Of ze er wel of niet tegen opgewassen zijn doet niet ter zake. Ze gaan een 180 graden toneelspel uitvoeren. Aan het eind van de uitzending is Markie toch echt wel de enige die de stem van de VI kijkert verdient, want er is niets beters.

Peerkeoud | 09-03-23 | 20:27

Uitsluiting op voorhand vanwege meningen, overtuigingen en ervaringen en opvattingen zijn zij ondertussen zo gewend in Den Haag.
Maar oh wat zijn alle mensen toch boos en gepolariseerd, beter niet naar ze luisteren en gewoon hun eigen belangen doordrukken.

Reebensteeltje | 09-03-23 | 18:50

Als ik Pinokkio op tv wil zien kijk ik wel een tekenfilm.

CornholioNL | 09-03-23 | 18:14 | 1

Guillermo del Toro's Pinocchio is aan te raden. Echt goed.

TanteJuut | 09-03-23 | 18:43

Nou Lilian, reken maar dat dit waar is. Rutte weigert een debat met BBB en JA21 bij RTL en dat gaat dan niet door. Rutte eist een debat met de groene khmer en de voormalige arbeiders en dat wordt dan geregeld, notabele met Jeroen Pauw. Ze willen nergens met JA21 en BBB samen, telkens wordt er gezegd dat Rutte en de tassendraagster Hermans te druk zijn.

Ik ben zeer teleurgesteld in VI als ze dit inwilligen. Dat ze voor veiligheid zorgen is OK. Liever geen echt woedende boer of Groninger, of toeslagenouder die hem te lijf gaat, maar niemand die een weerwoord mag indienen……de duider aan de bar is duidelijk geen veiligheidsrisico. Het gaat Rutte echt alleen om een PR show zonder lastige vragen.

Nuuk | 09-03-23 | 18:07 | 2

Je kan er dus donder op zeggen dat de hele show gescript is. Het kijken niet waard dus

-PR- | 09-03-23 | 20:03

Lafbek.

Schoorsteenveger | 09-03-23 | 17:32

Na Sonja Barend ben ik gestopt met praatshows kijken.

RickRD | 09-03-23 | 17:24 | 1

Ik al tijdens.

drs. P | 09-03-23 | 23:19

Hahaha kwak die hele publieke tribune vol met asielzoekers uit ter Apel een mooie representatie van de staat van Nederland door het beleid van Rutte;))..

Smoelensmid | 09-03-23 | 17:15

*Proest*... "boeren of toeslagenouders in publiek is niet besproken" - gevolgd door: "VVD wilde niet verrast worden door publiek vanwege veiligheid"?!

ruud76 | 09-03-23 | 16:20

Ik ben ooit een keer op zondamiddag in een voetbalkantine geweest op het moment dat de spelers al een paar glazen achter de kiezen had. Aan die opmerkelijke ervaring moest ik denken toen ik het slappe geklets van dat VI aanhoorde. Er wordt door veel mensen naar gekeken en ik begrijp dat het voor de VVD daarom een belangrijk podium is. Maar verwacht niet er iets wijzer van de worden. Het is hoofdzakelijk slap geouwehoer voor mensen die bier hebben gedronken en na het programma naar bed gaan.

Red shirt | 09-03-23 | 16:17 | 4

@nietzomoeilijk | 09-03-23 | 16:40: De programma's die u noemt worden ook niet door mij bekeken. Soms kan Buitenhof interessant zijn, afgankelijk van de gasten, maar over het algemeen vind ik tv zonde van mijn tijd. Ik heb wel iets beters te doen.

Red shirt | 09-03-23 | 18:36

@Red shirt | 09-03-23 | 18:36: Zoals op GS reaguuren. Echt veel betere tijdsbesteding, vooral met jouw idealistische linkse boodschappen.

Peerkeoud | 09-03-23 | 20:30
▼ 1 antwoord verborgen

Niet eenduidig dit. Iedereen zegt wat anders op Twitter. Mogen er nu wel boeten en/of toeslagenouders in het publiek of niet? Wie heeft het daadwerkelijke antwoord vanavond in Vandaag Inside?

Maar volgens mij gaan Wilfred, René en Johan gewoon een promo-avond geven aan Rutte omdat er zogenaamd geen alternatief zou zijn.

Jan, Leiden | 09-03-23 | 15:54 | 1

Yep, dat gaat naar mijn idee ook zo gebeuren.

Peerkeoud | 09-03-23 | 20:31

Hij nodigt zichzelf uit en gaat nog eisen stellen, over wie er wel en niet mogen komen...... ik zou de boeren en de gehele fractie van FvD laten komen. Anders ben ik bang dat hij een uur lang zieltjes gaat winnen en waar ik ook bang voor ben is dat de grote bek van Johan Derksen (Rutte moet opsodemieteren) weer braaf ja en amen Meneer Rutte, zal zeggen.

Karel Kruizenruiker | 09-03-23 | 15:48 | 3

Je kunt ook als eerste de vraag stellen" Meneer rutte, u heeft zichzelf uitgenodigd in deze zending en we mochten verder ook geen andere mensen uitnodigen die boeren, politici of toeslagenouders zijn. Bent u bang voor deze mensen of wilt u niet dat ze deze PR zending van u kapot maken?

jan huppeldepup | 09-03-23 | 15:58

Jij zou de hele fractie van FvD met gestrekte rechterarm binnen laten marcheren? Gelukkig is de VI redactie slimmer.

nietzomoeilijk | 09-03-23 | 16:46

Wifred: "Minister President Rutte en hoe gaat het nu met de immigratie , de Euro , pensioenstelsel en klimaat crisis? '
Rutte : ' En toen stak ik een kaars tussen haar benen hahaha '

HetOorAakel | 09-03-23 | 15:43

Snap werkelijk niet dat VI dit door laat gaan. De mannen van VI zullen maandag wel gepeopled worden, hypocriete zooi.

Grotesk | 09-03-23 | 15:41

Ik hoop ze stellen maar een vraag aan rutte " Meneer rutte, Nederland is in chaos beheerst van machtpolitiek en corruptie. Onder uw leiding zijn er onmenselijke fouten gemaakt. U vertelt dat u dat allemaal gaat oplossen, waarom heeft u dat dan de afgelopen 12 jaar niet gedaan?

jan huppeldepup | 09-03-23 | 15:25

VVD Rutte, M. - aantal voorkeurstemmen:
1.977.651.
Daarmee komt 'ie mee wanneer het 'm uitkomt.

demaup | 09-03-23 | 15:15 | 2

Je kunt je als lijsttrekker NIET beroepen op voorkeurstemmen.

Jafco | 09-03-23 | 15:26

Is natuurlijk wel waar, maar even snel wat damagecontrol. Wat een hypocriete teringlijders zijn het allemaal.

TheBigKirth | 09-03-23 | 15:15

Ok het is officieel: als Rutte in de uitzending komt ga ik niet kijken. Allemaal eisen stellen alsof ie rockstar is.

funkyd | 09-03-23 | 15:12 | 2

Rockstars die slechts valse ketelmuziek maken komen meestal niet ver.

funda | 09-03-23 | 15:16

Straks wil hij nog alleen roze M&M`s.

RickRD | 09-03-23 | 17:27

Ik heb het hier al vaker gezegd, De overheid is er niet meer voor de burger, maar de burger is er voor de overheid. Lijkt me dit wederom een mooi voorbeeld van.

Plantendokter | 09-03-23 | 15:04

Als Genee de komst van Rutte niet afblaast is het een nog grotere lul dan Rutte zelf.

Colin.Fart | 09-03-23 | 15:03 | 3

Waarvan akte

Kladderadatsch | 09-03-23 | 15:05

Inderdaad cancellen die Rutte, en als verrassing Geert Wilders.

funkyd | 09-03-23 | 15:09

Of echt keihard aanpakken, dat is het enige alternatief

Ruud5 | 09-03-23 | 17:42

Sla nooit een aflevering over.. Maar deze laat ik lekker voorbij gaan...

niv01 | 09-03-23 | 14:58 | 3

Ik niet, ik wil wel zien hoe de lullen van V! ingeluld worden door rutte die ze met boter en suiker gaat inpakken.

jan huppeldepup | 09-03-23 | 15:20

@jan huppeldepup | 09-03-23 | 15:20: ja, die kans is heel groot. Als hij inderdaad komt, wordt het een geloofwaardigheidstest voor Johan Derksen. Ik ben bang dat Derksen het ook laat zitten, dan gaat hij af als een gieter

Ruud5 | 09-03-23 | 15:32

Idem, sla die van vanavond tevens over.

Mad Max | 09-03-23 | 18:06

Je weet op voorhand al hoe Rutte het gaat aanpakken.
We leven in een fantastisch land. Ja, er zijn problemen, maar die heb ik niet veroorzaakt. Ik ga alles geven om deze complexe vraagstukken aan te pakken en ik ben ook de enige die ze op kan lossen, dus stem op mij.

Lomo | 09-03-23 | 14:33

Kan me voorstellen dat het mediateam van de VVD overuren draait. VI is een uitstekende kans om nog wat zieltjes te winnen, zeker wanneer je je staande weet te houden.

Voor dat laatste wordt waarschijnlijk gevreesd, dus probeert men de omstandigheden voor Rutte zo gunstig mogelijk te maken. Op zich niet heel vreemd.

Zoelense Hobbyboer | 09-03-23 | 14:31

niemand heeft zin in de vvd maar als ze zometeen weer winnen zal niemand zich achter de oren krabben
want fraude dat gebeurt niet hier in nederland

niemand specifiek | 09-03-23 | 14:20 | 7

@flame_me | 09-03-23 | 14:38:
In plaats van dat de media kritisch was op de vele fraudeurs is deze affaire zo gespind door de SP dat alle fraudeurs zielige “slachtoffers“ waren.

theo-is-dood | 09-03-23 | 15:21

@theo-is-dood | 09-03-23 | 15:21:
Gespind? En je noemt de mensen die door de het toeslagenschandaal geraakt zijn fraudeurs. Dat is een flinke uitspraak. Heb je bewijs daarvoor dat er gefraudeerd is? Want als je iets beweert moet je ook bewijs hebben en niet zomaar iets roepen.

seasicksteve | 09-03-23 | 16:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Als Wilders aanschoof bij Sbs is het mediadeel in de politiek volledig ontspoord.

Jos Tiebent | 09-03-23 | 14:18

Makkie voor Rutte. Derksen lijkt een mening te hebben, maar verkoopt obstinate kletspraat. Gijp komt niet verder dan giechelen en het gestook van Genee is niet vasthoudend genoeg. Het is een avondje gezapige gezelligheid. Zoals altijd.

TanteJuut | 09-03-23 | 14:15 | 1

Glasplaswasje....

Willy | 09-03-23 | 14:47

Ik hoop dat iemand van Vagina Inside meeleest, want dit zijn écht vervelende vragen voor Mark.

1. Kunnen we de stikstofcrisis in zijn geheel niet beter oplossen door meer mestverwerkingscentrales te bouwen en onze mest exporteren naar behoeftige landen, i.p.v. bestaande boeren te dreigen met faillissementen, uitkopen of zelfs onteigening? En hoe wil jij Nederland energie-efficiënt maken als je toestaat dat twee corrupte wethouders voor een hele provincie even mogen bepalen dat er een datacenter gebouwd moet worden dat meer energie slurpt dan de hele Amsterdamse bevolking?

2. Heeft u weleens nagedacht over hoeveel mensen er in Nederland kunnen wonen en werken, gezien de woningnood die door jouw partij en jouw gedoogpartijen veroorzaakt is door een totaal gebrek aan initiatief op meerdere dossiers, inclusief immigratie? En waarom vond je het nodig om ministers naar het buitenland te sturen om te leuren met sociale huurwoningen bij buitenlandse investeerders, die de prijzen alleen maar verder opstuwen? En! Niet geheel onbelangrijk, waarom zetten woningcorporaties, met name in gemeenten waar de VVD en CDA het roer stevig in handen hebben, sociale huurwoningen op zulke grote schaal in de verkoop? Heeft de regering volgens onze grondwet niet gewoon de plicht om samen met deze woningcorporaties de Nederlandse bevolking te huisvesten, en dus ook het lager opgeleide deel van de bevolking?

O, shit, sorry. Teveel cola. Dat was meer dan één vraag ja.

3. Waarom bent u zo'n ongelooflijke domme eikel, en waarom heeft u zo'n kuthoofd?

*mond met duct tape afplakken doet voordat Joris 'm zat wordt*

VBO_B_Niveau | 09-03-23 | 14:11 | 5

@theo-is-dood | 09-03-23 | 15:24: Dan wordt het produkt duurder en dan iets met die extra kosten doorberekenen naar de eindgebruiker.

Of een betere oplossing; gewoon een paar kilo mest bij een pondje vlees meegeven aan de klant in de supermarkt.

Bootvisser | 09-03-23 | 17:13

Vraag 1 kan je opsplitsen in twee afzonderlijke vragen en bij vraag 2 kan je het splitsen in drie vragen met een raakvlak aan elkaar.

Dan heb je zeker al vijf goede vragen om mee te beginnen, beter laat je vragen zoals vraag 3 achterwege tot na de borrel en bij het aangeven van haar jas vlak voor het verlaten van de studio, want anders is het gesprek op tv gelijk klaar.

Maar we gaan het zien:

Er gaat gemoedelijke tv met een flink stuk amusement gehalte worden gemaakt van Rutte zijn optreden bij Vandaag Inside, geen diepe moeilijke vragen, Rutte komt met de gebruikelijke one liners.

Want alles voor de kijkcijfers en uiteraard de stemmen, we gaan een goedlachse Rutte zien die geamuseerd de vragen beantwoord die de tafel vol prostituees van het goedgekeurde briefje met vragen oplezen...

BadPatNL | 09-03-23 | 17:34

Dat zeg ik, data centra,
En nu mondje dicht.
Trouwens heb ik nog enig vertrouwen in VI. Maar we zullen zien, wat baasje de Mol nodig vindt.

gato | 09-03-23 | 17:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou Johan dit is je kans ..! Of gaat het doven als een kaars?
We gaan het beleven..

aardv@rk | 09-03-23 | 14:09

Rutte polariseert, discrimineert en liegt weleens, heb ik gehoord. Misschien een andere minder dictatoriale gast uitnodigen? Poetin bijvoorbeeld? Kim? Assad?

dathoujetoch | 09-03-23 | 14:01 | 1

Mag ik zeggen dat het behoorlijk die richting opgaat, jezelf uitnodigen en dan een grote bek, wie er mogen komen, zal ook wel een briefje zijn met vragen

gato | 09-03-23 | 17:59

"Rutte wil geen boeren, toeslagenouders of Groningers in publiek bij Vandaag Inside"

Lijkt me vrij logisch. Valt in de catogorie "Wilders wil geen liberalen, sociaaldemocraten of allochtonen in publiek bij Vandaag Inside" of "Baudet wil geen mensen met hersencellen, linkse meisjes of Antifa in publiek bij Vandaag Inside"

Lijkt me heel logisch.

Ndranghitiari | 09-03-23 | 14:00 | 6

Wat komt ie daar doen dan?

JJMS | 09-03-23 | 14:13

"Ja maar hunnie..."
Kleuter

Flapster | 09-03-23 | 14:14

Beetje vreemde analogieën. Het lijkt me sterk dat Wilders, mocht hij ooit gevraagd worden bij Vandaag Inside, eisen aan de samenstelling van het publiek zou gaan stellen. Daarbij is Wilders getrouwd met een allochtoonse vrouw.

grietmetgroenefiets | 09-03-23 | 14:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Hij is een beetje vergeetachtig en ziet de slachtoffers van de duurzaamheidsgekte en energietransitie over het hoofd. Oh nee die krijgen er wat voor terug: een eerlijk klimaat o.i.d.

fokkewoelf | 09-03-23 | 13:58

Ik kan me wel voorstellen dat Rutte hier niet op zich te wachten op een uur lang al die verwijten die iedereen wel kan dromen en lekker door elkaar heen schreeuwen en niet uit laten praten. Zoiets als in de Tweede kamer waar hij dit al wekelijks meemaakt. Nee gewoon een beetje keuvelen met de VI inside bemanning is ook niks mee. Kijk er nu al naar uit !

johnyl | 09-03-23 | 13:57 | 2

Zie het al helemaal voor me. Gijp: (hand op Ruttes schouder) hé Mark, Marrekje, jonge, ja toch, niet dan, kan jou dat schelen joh, laat toch lekker gaaaaan man.
Godsamme ... het Nederlandse volk.

fokkewoelf | 09-03-23 | 14:01

@fokkewoelf | 09-03-23 | 14:01: ja van Gijp hoef je niets te verwachten, als Rutte door Genee of Derksen aangepakt, gaat hij het verstoren. Het is op dat gebied een bange wezel. Alleen maar geinteresseerd in voetba, sex en vooral grote pikken. Wanneer komt hij iit de kast, hij kent ook al diverse mannen-ontmoetingsplaatsen, dan uoeft hij er niet meer stiekem in het donker naartoe

Ruud5 | 09-03-23 | 15:37

Laat em naar een andere studio komen waar niemand is. Dan weet hij meteen hoe iedereen over hem denkt.

deministerpresident | 09-03-23 | 13:54

Tja, een mile-marker voor VI. Het kan legendarische TV opleveren, het kan ook hun laatste kunstje zijn. Wanneer je Rutte nu niet op zijn VI's keihard aanpakt hoef je dat bij een ander ook niet meer te doen. Merel Ek kan hier ook scoren als ze wil.

Toni Testosteroni XX | 09-03-23 | 13:54

Ach, Mark houdt wel van een beetje controle. Je blijft niet voor niets meer dan 10 jaar premier. Rutte is tenslotte geen Balkenende.

Après toi | 09-03-23 | 13:51 | 11

@JJMS | 09-03-23 | 14:16:
"Vervelende bijzaak is het feit dat heel Nederland slachtoffer is van het gehobby van onze Mark."

Ik vind dit "zum kotzen" waar halen jullie eigen de gore lef vandaan om mij te betrekken in jullie slachtofferschap. Ten eerste zijn jullie niet "het volk" maar de mensen die kennelijk minder succesvol in het leven zijn. Ahh. Zielig. Boehoe.

En ten tweede stemmen mensen bewust op partijen zoals de VVD omdat dit beter voor ze werkt. Ik ga echt geen SP stemmen omdat jij een rotleven hebt. Doe het lekker zelfs. Jij bent verantwoordelijk voor jouw leven.

Ik kan wel weer tevergeefs proberen uit te leggen dat jullie moeten leren stemmen op de partijen die daad werkelijk iets voor jullie gedaan kunnen krijgen. Historisch gezien valt SP, PVV, FVD al heel snel af en dan heb je nog je gokje met JA21 of BBB.

En nee, ik heb geen greintje medelijden met je. Als je leven kut is in Nederland dan ligt dat op zijn minst deels aan jezelf.

Ndranghitiari | 09-03-23 | 14:44

@Ndranghitiari | 09-03-23 | 14:44: Het jammere is natuurlijk wel dat heel Nederland inderdaad slachtoffer is van het gehobby van Mark Rutte.
Dat jij ondanks je wanhopige verwijten aan anderen dit niet wenst te zien is toch echt voor je eigen rekening.

funda | 09-03-23 | 15:07

@Ndranghitiari | 09-03-23 | 14:44:

Lol, doe toch niet zo boos gekkie. Het was niet eens zo serieus bedoeld. Neem je pilletje even en probeer het dan nog eens. Ik voel me persoonlijk helemaal geen slachtoffer van Mark, ik vind het alleen een waardeloze politicus met psychopathische trekken. Ik heb hier al zo vaak verkondigd dat ik vind dat mensen niet altijd naar de overheid moeten kijken als er problemen zijn dus daar zorg ik zelf ook voor.

“Ik kan wel weer tevergeefs proberen uit te leggen dat jullie moeten leren stemmen op de partijen die daad werkelijk iets voor jullie gedaan kunnen krijgen.“

Aan wie is dit aanmatigende gelul eigenlijk gericht, met je gejullie? Dat er niemand naar je gebral luistert zegt meer over jou en je schrijnende gebrek aan inhoud denk ik. Schuimbekken kun je wel.

JJMS | 09-03-23 | 15:10
▼ 8 antwoorden verborgen

Gewoon geen enkele vraag aan hem stellen. Laat hem lekker anderhalf uur voor lul zitten.

De mooie man | 09-03-23 | 13:47 | 2

Dat is ook wel een mooie! Zouden ze dat lef hebben? De hele uitzending gewoon niet het woord geven? Letterlijk niets laten zeggen? Het zou duidelijke symboliek zijn, verwijzend naar toeslagenouders en Groningers die zich niet gehoord weten, naar de onmacht van die mensen, alsook naar het volkomen negeergedrag dat 's lands grootste volksverlakker al meer dan 12 jaar eigen is. Ik vrees dat ze het niet aandurven, maar het zou historische tv opleveren.

nietzomoeilijk | 09-03-23 | 14:02

Dat zou eigenlijk iedereen moeten doen. Gewoon straal negeren, deze paljas. Er komt toch niets zinnigs uit.
Zo'n wekelijkse persconferentie, waar hij dan komt opdraven voor een leeg zaaltje, zou mooi zijn.

Schmalz | 09-03-23 | 14:41

Rutte heeft een makkie maandag met de labiele Derksen en domoortje Gijp. het is te hopen dat er een vermomde boer of toeslagouder in het publiek zit die het verschil kan maken

jack_gouda | 09-03-23 | 13:47

Ik gok dat het vooral zal gaan over de appeloogst van dit jaar. Zeker niet vergeten zou ik om te vragen of hij al dansles zit. Indien ja maak dan de tafel leeg voor hem.

Waar-is-niets | 09-03-23 | 13:44

Moest ik in een tv programma verschijnen? Daar heb ik geen actieve herinnering van.

Fark Mutte | 09-03-23 | 13:43

De vergoeding van VI is 1000 euro per gast. Super grappig dat Mark de enige Nederlander is die de beloofde 1000 euro heeft gekregen dankzij de VVD.

BlolB | 09-03-23 | 13:38

Het is wel erg angstig van Rutte allemaal. En de journalisten dansen toch al zo naar de pijpen van Rutte.

thanseeuwen | 09-03-23 | 13:36

Werkt vast ook andersom dus op verzoek VVD klapvee en D66 webcare. Mooi man, staatstelevisie.

Deflatiemonster | 09-03-23 | 13:32

Maar eerst vanavond Hugo de Jonge affakkelen. Als generale

apek00l | 09-03-23 | 13:29 | 1

Vader Donner is na 3 jaartjes Hugo-gedoe vroeg oud geworden, ze speelden het spel via de media en diezelfde media hebben het CDA doorgestreept.

hagelkruis | 09-03-23 | 13:46

Ik geloof niet dat hij komt. Er zal wel weer iets (een smoes) tussenkomen.

Gaat het niet dan? | 09-03-23 | 13:29

Geen probleem, de NPO heeft hij in de pocket

Regentenstijl | 09-03-23 | 13:28

“And the waitress is practicing politics”…
Aan dat stukje tekst van de Pianoman denk ik dan als ik René van der Gijt hoor lullen.
Die badmuts kan straks alleen maar luisteren en soms bulderen van de lach, maar verwacht geen scherpe vragen van René.
Er zullen van Wilfred en Johan wel wat vraagjes komen en Rutte zal ze met gemak beantwoorden en verder krijgt de kijker een jofiale Premier te zien, in wit overhemd, mouwtjes opgerold, geen stropdas, een paar Allstars gympies, blauwe spijkerbroek.
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb!

Ruimedenker | 09-03-23 | 13:28 | 4

Zeg maar.

swassannuf | 09-03-23 | 13:55
▼ 1 antwoord verborgen


Rutte klap & lach-vee meldt u zich maar bij VI-Vandaag.

Ervaringsdeskundige | 09-03-23 | 13:27

Ze nu al bang voor Rutte zeg gewoon de waarheid lieg er niet omheen gvd, hij is gewoon een smeerlapen dat weet hij zelf ook wel.

kuus | 09-03-23 | 13:27

130 km rijders mogen wel?

funkyd | 09-03-23 | 13:26

Ik hoop dat ze hem voor de bus gooien, ik hoop het zo. Het zou het tv moment van het jaar worden... Ik blijf duimen

Linke Soep | 09-03-23 | 13:24 | 1

Nog een paar uurtjes en GS laat het ons wel weten. En als ze hem voor de bus duwen, ga ik het misschien wel terugkijken.

4HoogAantWater | 09-03-23 | 13:28

We zullen het zien hoe Johan Rutte gaat aanpakken...... Van der Gijp gaat niks zeggen en Wilfred Gene blijft raaskallen. In dat opzicht makkie voor Rutte dus. Misschien zit Merel EK er. Die kan nog wel eens wat scherpe vragen stellen. Verder hoop ik dat er alleen maar Groningers, boeren en toeslagen houders in de zaal zitten en dat het héél erg emotioneel wordt en Rutte afgaat als een gieter.......

Blonde Nel | 09-03-23 | 13:20 | 8

@Capt. Iglo | 09-03-23 | 13:30: Ja raaskallen. Dat kon je al zien bij BBB Caroline. Er kwam niks zinnigs uit René alleen maar onliners en dwars door alles heen zonder te luisteren of iemand aan het woord te laten. Johan maakte daar terecht en opmerking over. Dat is koren op de molen voor Rutte. Die is heel snel klaar met René........

Blonde Nel | 09-03-23 | 15:00

@Glasgow Argus | 09-03-23 | 13:26: Ja die !

Blonde Nel | 09-03-23 | 15:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Over buitensluiten van partijen beginnen met hem, heeft hij meteen zijn gehoor op de kast

P. Breidel | 09-03-23 | 13:20

'it's not that we don't get it, but when you get it, then what?'

Mensen kunnen nu Rutte als doelwit kiezen om lekker op te mopperen vanaf de huiskamerbank.
Maar het is veel zinvoller om te kijken waarmee je Rutte gaat vervangen.
Het gaat niet om het poppetje, maar om wat het poppetje doet.
En bij wie moeten we dan zijn.
En wat gaat die precies anders doen.

Als daar geen concreet antwoord op komt, kiezen mensen gewoon weer VVD.

AdvocatusDiaboli | 09-03-23 | 13:18 | 5

Precies! En rutte zegt het zelf: ik heb een mandaat (en doe verder wat ik belangrijk vind)
Carte blanche.
Verder een regeerakkoord dat snel in elkaar getimmerd wordt en zonder verdere evaluatie naar de letter wordt uitgevoerd.

Analia von Solmsch | 09-03-23 | 13:28

Wanneer Rutte aftreedt, hoe logisch zou het dan zijn dat de hele regering valt en nieuwe verkiezingen voor de Tweede Kamer worden uitgeschreven?

Het vervangen van de leider van de VVD door de leider van D66 zou om heel veel redenen - niet alleen staatsrechtelijk - heel raar zijn.

Stel je voor dat de VVD daarin zou meegaan, wat betekent dat voor hun kansen in de verkiezingen die er dan later gehouden worden? De partij zoiu echt gedecimeerd worden.

De VVD is niet voor de eeuwigheid, zoals ook de PvdA en CDA dat gebleken hebben niet te zijn.

Glasgow Argus | 09-03-23 | 13:31

Alles is beter dan Mark Rutte. Zelfs een chimpansee uit de Artis is beter dan Mark Rutte. Waar jij het vandaan haalt dat er geen alternatief zou zijn voor deze gesjeesde, continu-liegende, geflopte geschiedenisleraar is mij een raadsel. Echt. Het enige wat 'ie kan is aan geheugenverlies lijden, liegen en lachen. ''Lijden, liegen en lachen'' zou wel een realistische nieuwe slogan zijn van die eeuwige kutpartij waar zogenaamd geen alternatief voor is. JA21 lijkt mij een perfecte kandidaat als alternatief voor de VVD. Zeg dat het niet zo is en leg dan even uit waarom?

VBO_B_Niveau | 09-03-23 | 14:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik Pieter Omtzigt, Renske Leijten en Farid Azarkan was ging ik gewoon in het publiek zitten. Kan Rutte de antwoorden geven die hij in de Tweede Kamer niet wil geven.

Sqbar | 09-03-23 | 13:17 | 4

@AdvocatusDiaboli | 09-03-23 | 13:21: Op zich niet slecht, kun je mensen helemaal niet uitsluiten, want zij vertegenwoordigen een groot deel van de bevolking.

Adriel | 09-03-23 | 13:22

Azarkan die vindt dat Marokko recht heeft op de Westelijke Sahara. Die moet je buiten je partij houden.

Après toi | 09-03-23 | 18:49
▼ 1 antwoord verborgen

Vaste VI kijkers moeten, als kwal Rutte inderdaad zijn propaganda show op 13 maart mag opvoeren bij VI, massaal afhaken. Deze ruggengraat loze Nederland verkwanselaar houdt Nederland al 12 jaar in gijzeling met incompetente landverraders aan zijn zijde. Geen podium meer voor dat sujet.

Jbgeno | 09-03-23 | 13:14 | 2

Hear, hear!

nietzomoeilijk | 09-03-23 | 13:17

Uit te breiden naar de overige publiciteitsopgewonden politici.

P. Breidel | 09-03-23 | 13:18

Derksen zit al maanden feiten vrij te oreren dus als hij daar tegen Rutte mee doorgaat wordt het een makkie voor Rutte. Van Gijp hoef je helemaal niks te verwachten dus dan moet het van Gene komen.

Capt. Iglo | 09-03-23 | 13:11 | 4

Gijp is te dom, Derksen te wispelturig en Genee te "Rutte-geil" om het wat te laten worden en dat weet de VVD maar al te goed. Hij krijgt daar een prachtig podium a la Kaag docu bij de NPO. Ik ben een trouwe kijker, maar hoop dat ze zich niet voor het karretje laten spannen door alleen maar VVD klapvee uit te nodigen. Als VI zich hiertegen verzet en Rutte komt daardoor niet, dan heb je pas een goed programma!

Waakvlam | 09-03-23 | 13:23

@gato | 09-03-23 | 13:51: Ja, maar die vind het maar al te geweldig dat zijne Koninklijke Hoogheid Rutte langskomt.

Waakvlam | 09-03-23 | 14:26
▼ 1 antwoord verborgen

De kijkers van VI zijn veelal toch VVD stemmers? Kan Rutte zich mooi richten op zijn eigen kiezers.

De_fluitlokker | 09-03-23 | 13:10 | 3

Dat lijkt mij nu ook.

funda | 09-03-23 | 13:13

Het jammere is dat er ook zwevende kiezers bij zitten, mensen die serieus BBB of JA21 overwegen. VI geeft Rutte ruim baan om die twijfelaars over de streep richting vvd te trekken. En dat is meer dan jammer.

nietzomoeilijk | 09-03-23 | 13:15

Ik: Vaste VI kijker, stemt regelmatig PVV, maar ga dit keer JA21 stemmen. Misschien worden die meer gehoord. nietzomoeilijk | 09-03-23 | 13:15 heeft helemaal gelijk! VI moet juist boeren, toeslagenouders en Groningers uitnodigen. Komt hij daarom niet, dan weet heel Nederland hoe de vork nu echt in de steel zit.

Waakvlam | 09-03-23 | 13:26

Ze hoeven niet in de zaal te zitten. Neem gewoon een hele zwik verhalen op en laat hem daar op reageren.

SailingDuck | 09-03-23 | 13:10

Goede framing deze roddel. Nu is de kans nog groter dat Rutte zelf afhaakt en is het Vandaag inside team gered, en Rutte beschadigd.

Nomen | 09-03-23 | 13:08

Sorry hoor maar wie bepaald de regels daar? Laat die Rutte lekker thuis

DeJaVu5225 | 09-03-23 | 13:08 | 1

De kijkcijfers.

JJMS | 09-03-23 | 13:09

Hij komt daar in de studio, casual gekleed, hoodie en met gympen.
Lekker glimlachen en grapjes maken. Zogenaamd aanhoren wat er speelt in het land.
Eigenlijk wat Kaag ook wilde doen, toen met die fakkelflippos om haar heen.

tis_wat | 09-03-23 | 13:08 | 2

Gympen tegen fakkels. Zoek de flippo's.

funda | 09-03-23 | 13:11

Als ze akkoord gaan met deze voorwaarden, kunnen ze de show wel omdopen in "VVD Inside".

MAD1950 | 09-03-23 | 13:08 | 1

Dat is altijd altijd al de beste setting voor de VVD geweest. Geen pottenkijkers.

funda | 09-03-23 | 13:08

Ben niet geïnteresseerd in de politieke opvattingen van de snor.
Als er niet gefoebald is/wordt kijk ik derhalve ook geen VI.
Verder zie/hoor ik Rutte het liefst zo min mogelijk.
Zag hedenochtend een foto waarop het leek dat hij Meloni probeerde te zoenen en zij wegdook.
De vuile glibber.

D-Fens_1963 | 09-03-23 | 13:05 | 3

Zeer bekrompen opmerking. Immers: 'de Snor' durft als enige de redelijke en realistische mening van de zwijgende Nederlandse meerderheid te vertolken.

NotWoke | 09-03-23 | 13:09

@NotWoke | 09-03-23 | 13:09: en uiteindelijk verkondigen Snor en Gijp dat ze 'toch maar weer' vvd gaan stemmen. Omdat, wat anders, links is ook niks, J21, PVV en Fvd ook niet, enz?
Zijn we er 15 maart toch weer ingetuind?

nick666 | 09-03-23 | 13:11

@NotWoke | 09-03-23 | 13:09: feiten vrije mening (en dus totaal niet realistisch) zul je bedoelen. Driekwart van wat Derksen uitkraamt is gewoon feitelijk onjuist.

Capt. Iglo | 09-03-23 | 13:13

Er hoeft voor de rest helemaal niemand bij te zijn, alleen Mark en een leugendetector.

Mr_Natural | 09-03-23 | 13:03 | 2

Dan wel aan een snoer want dat ding zal constant uitslaan en dan is 'n accu zo leeg.

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 09-03-23 | 13:07

Dan springen de stoppen er uit vrees ik

Miss_Pinky | 09-03-23 | 13:08

Tegenvallend dat Derksen en Gijp JA21 niet steunen, beiden zonder echt goede reden. Job Knoester komt nog wel met een argument - namelijk dat ze te lang zijn blijven hangen bij FvD toen die club zijn fascistische aard volledig toonde - maar geeft met dat argument blijk niet in te zien hoe de politieke hazen lopen alvorens op gedegen wijze een nieuwe partij op te richten. Dat kost tijd, energie, investering in draagvlak, de mensen meekrijgen. Dat hebben Eerdmans en Nanninga goed gedaan. Om hen dan nu te verwijten te lang te zijn blijven hangen bij de FbD Jugend is flauw en staat los van de politieke realiteit. Bovendien houdt JA21 er een prima programma op na. Derksen legt niet goed uit waarom hij die club niet vertrouwt en Gijp heeft sowieso geen idee. Op de avond dat Gijp aan tafel riep dat de politiek toch eindelijk vooral eens dingen moet doen, legde Eerdmans bij Jinek aan tafel uit dat je dingen gewoon moet doen. En dat deed hij uitstekend, met name op inmigratie. Gijp deed er een schepje bovenop door immigratie te bagatelliseren - "dat weet ik nou wel", daarmee blijk gevend niet te begrijpen dat dat het allergrootste en acute probleem van Nederland (en west Europa) is. Het zou VI sieren Eerdmans en/of Nanninga eens uit te nodigen om aan te schuiven.

nietzomoeilijk | 09-03-23 | 13:02 | 9

@VBO_B_Niveau | 09-03-23 | 13:17:
Exact. Des te doortrapter is het daarom dat met name D66 continu framet dat JA21, FvD, PVV en BBB allemaal één pot nat zou zijn.

Spring Bruissteen | 09-03-23 | 13:25

Ik kijk er graag naar. Knoepert is een linkse hond. Derksen ook, die ziet alleen maar zielige mensen, maar is wel geestig. Gijp is een simpele ziel die alles maar half begrijpt en dat camoufleert met een schaterlach. Genee blijft lafjes neutraal, die gaat Rutte niet te lijf.

gestoptmetroken | 09-03-23 | 13:36

@gestoptmetroken | 09-03-23 | 13:36: Knoepert noch Derksen zijn links. Je kunt prima rechts zijn en toch een samenleving voorstaan waarin mensen een zeker bestaansminimum hebben, waarin huisvesting, zorg, onderwijs en maatschappelijke betrokkenheid iedereen gegeven is. Zo'n samenleving is op traditioneel liberale, conservatieve of , zo je wilt, rechtse leest prima te schoeien. Waarop baseer je dat Knoester en Derksen links zouden zijn? Genee dient vooral het gesprek te faciliteren en van hem wordt een meer neutrale houding verwacht (hoewel hij daarin niet slaagt omdat zijn rechtse signatuur meer dan eens duidelijk wordt, wat mij overigens niet stoort). En Gijp? Tja, ach, die zit er niet voor de inhoud, maar voor de relativerende gulle lach.

nietzomoeilijk | 09-03-23 | 13:53
▼ 6 antwoorden verborgen

Wellicht kan er ook een stukje muziek komen live: ik stel Davina Michelle voor met "duurt te lang"

LostSandWich | 09-03-23 | 13:01 | 2

Haha ik zie het nu al voor me.. geweldig idee!

Miss_Pinky | 09-03-23 | 13:03

Ik dacht meer aan Drukwerk met Je loog tegen mij.

EastIsUp | 09-03-23 | 13:38

Ah, dus Geert, Caroline, Annabel en Thierry mogen wel in het publiek zitten.

Mr_Natural | 09-03-23 | 12:59 | 3

Zitten er niet een paar in de kerker hier die fan zijn van Rutte? Die hebbben toch niks te doen nu…

Miss_Pinky | 09-03-23 | 13:01

@Miss_Pinky | 09-03-23 | 13:01: Ik wil even van de gelegenheid gebruik maken om een Twix op het bureau van Joris achter te laten. Niet omdat ik bijgelovig ben ofzo, maar sommige goden kun je maar beter gunstig stemmen? En wat kost een Twix nou helemaal? O, wacht.. Fokking duur geworden zie ik net!

VBO_B_Niveau | 09-03-23 | 13:23

Annabel komt alleen als ze comfortabele stoelen hebben.

Après toi | 09-03-23 | 18:50

Nodig gewoon wat twijfelende VVD stemmers uit.

LostSandWich | 09-03-23 | 12:58

De uitzending van afgelopen maandag toen Johan weer terug was werd door meer dan een miljoen mensen bekeken.
Het zou toch mooi zijn als de maandag daarop de kijkcijfers dramatisch zijn.

Friepeltje | 09-03-23 | 12:54

De glans is er bij Vandaag Inside inmiddels sowieso al af.

Spring Bruissteen | 09-03-23 | 12:54 | 10

@Spring Bruissteen | 09-03-23 | 13:09: Oh ja dat is waar. Sorry verkeerd begrepen. Mijn Pinky heeft meer met kleur en een disco te maken… geen lichaamsdelen.

Miss_Pinky | 09-03-23 | 13:23

@Spring Bruissteen | 09-03-23 | 13:29: Nee ik word tegenwoordig ‘witte persoon met een baarmoeder `genoemd ..maar ben gewoon een blanke brunette haha. En sorry , zag de clou niet zo snel..heb nog migraine van dat vrouwendingendaggedoe.

Miss_Pinky | 09-03-23 | 14:35
▼ 7 antwoorden verborgen

Ben geen boer maar word zo wel regelmatig genoemd door m'n partner. Hoop dat ik alsnog daar in het zaaltje kan zitten

jeweettochniet | 09-03-23 | 12:52

Soms, heel soms, heb ik even het gevoel dat we in een toneelstuk van Noord-Koreaanse proporties leven. Heel even maar hoor.

Zuurteregelaar | 09-03-23 | 12:52

Wanneer Rutte zijn verhaal moet afstemmen op het niveau van de kijkers dan moet hij nog serieus wat registers opentrekken.

small_town_dude | 09-03-23 | 12:51

Ze kunnen wel zogenaamd uit de school klappen en heus toch wel kritische vragen gaan stellen, maar feit blijft dat VI deze geniale debater EN objectieve ramp voor het land 1,5 dag voor de verkiezingen gratis podium geeft in primetime.
In andere landen zou het verboden zijn.

de drijfsijs | 09-03-23 | 12:51

Het wrange is: iedereen weet precies hoe die avond gaat verlopen. Joviaal doen, niks zeggen, de positivo spelen en na afloop voelt iedereen zich vies en misbruikt. Deze man is een narcistische psychopaat en iedereen die na 12 jaar nog steeds in dat opzichtige trucje trapt moet dringend hulp gaan zoeken.

JJMS | 09-03-23 | 12:49 | 1

Men gaat er massaal intrappen.
“Wat een aardige man is het ook.”

Bochel | 09-03-23 | 12:51

Ik voorzie dat Genee schijt heeft aan die voorwaarden en kritische vragen gaat stellen.

Kaal-dik-en-lelijk | 09-03-23 | 12:47 | 1

Jaja kritisch maar binnen de grenzen van het wenselijke. Daar is die Kockelman ook zo goed in.

JJMS | 09-03-23 | 12:50

Maandag sla ik even over. Ik heb geen zin in een propagandashow. Ik zie de highlights wel.

Jan_Pietersen | 09-03-23 | 12:46 | 1

Rutte en highlights. U vliegt het wel heel erg positief aan.

goedverstaander | 09-03-23 | 13:18

VI moet gewoon vlak van tevoren afzeggen. Het liefst wanneer Rutte al in de auto zit. Het is niet een programma dat zich laat dicteren en dat moet mooi zo blijven.

goedverstaander | 09-03-23 | 12:45 | 3

Nog beter zou zijn als ze aan het begin de afgedwongen voorwaarden zouden bespreken en dan besluiten om Rutte weg te sturen. Datgeen wat de Tweede Kamer al lang had moeten doen. En als ze te laf zijn kan JD natuurlijk opstappen.

Jan_Pietersen | 09-03-23 | 12:49

@Jan_Pietersen | 09-03-23 | 12:49: Vragen waarom hij niet opsodemoeterd, dan alle drie vertrekken, laathjem maar alleen in de uitzending zitten.
Zoniet, kijk ik niet, want de hand van de Mol strekt dan te ver.

gato | 09-03-23 | 13:07

Goed plan! En dan een volwaardige vervanging aan tafel zetten. Zoals Dreetje Hazes of zo.

marcoplarco | 09-03-23 | 13:41

Als ze aan die voorwaarden zouden voldoen zou ik een mega zwaktebod vinden. Journalistiek moet toch vrij en onafhankelijk zijn?? Tenminste zo was het vroeger altijd. Bizar gewoon.

DerkArie-ut-de-Achte | 09-03-23 | 12:44 | 1

Wen er maar aan. Media is niet onafhankelijk meer

jeweettochniet | 09-03-23 | 12:51

Arme medewerker van de show die de bordjes met "applaus" omhoog moet houden. Dat gaat een zware avond worden.

elfenstein | 09-03-23 | 12:43

Sinds wanneer moet je bij het aanmelden voor het publiek bij tv opnames vermelden uit welke provincie je komt, welk beroep je hebt en welke toeslagen je krijgt? Ik hoop dan maar dat er een paar autistische rebellen komen opdagen vermomd als boer.

small_town_dude | 09-03-23 | 12:43

Zorg dat Wilders daar zit samen met Carolyne

pejoar | 09-03-23 | 12:43 | 1

Stoorzender meenemen in de studio, zodat zijn voiceover weg is.

Jos Tiebent | 09-03-23 | 14:16

De mannen kunnen zich of onsterfelijk maken of voor altijd ongeloofwaardig. Plak ‘m achter het behang.

JJMS | 09-03-23 | 12:43 | 3

helemaal gelijk !

mainman | 09-03-23 | 12:51

Inderdaad, deze narcistische autist wil een persoonlijke propaganda show, dat belachelijke voorwaarden gaat stellen. Deze kwal hoort absoluut niet bij VI te komen.

Jbgeno | 09-03-23 | 12:55

Ze kunnen Rutte verbaal niet aan. Ze zullen het zeker proberen, maar de nationale volksverlakker zal ze volledig onder de tafel lullen. Daarmee krijgt Rutte gratis propaganda, nota bene in een vijver waar hij best nog wat zal weten te vissen. Die lul gewoon weigeren.

nietzomoeilijk | 09-03-23 | 13:08

Tegengeluiden, weet je wie daar ook niet van hield?

Mr_Natural | 09-03-23 | 12:42 | 4

Johan Derksen. Dan begint ie giftig om zich heen te slaan.

JJMS | 09-03-23 | 12:51

Mevr. Het Licht!

Probeer het ook maar niet.

Het Licht | 09-03-23 | 15:56
▼ 1 antwoord verborgen

Kijken of Derksen nu ook zo'n grote smoel heeft als Rutte daar werkelijk zit. Ik denk dat hij zo mak is als een lammetje.

Swaffelkaffert | 09-03-23 | 12:42 | 2

Ik denk dat hij het zeker aandurft Rutte voor te houden dat hij moet wegwezen als premier. Hij zal geen krachttermen gebruiken en zijn taal engigszins kuisen, maar zijn boodschap zal niet anders of minder ferm zijn. Het grootste probleem zal de overschatting zijn van de VI mannen, inclusief Knoepert. Rutte zal ze er helaas allemaal onder lullen en daarmee gratis 1 miljoen kiezers bereiken, die ook BBB of JA21 overwegen. Ik vond Eus' suggestie om die Rutte gewoon te weigeren helemaal niet slecht. Tegenvaller van VI dat ze 's lands opperleugenaar en windvaan niet gewoon keihard in zijn hypocriete bek uitlachen en zeggen weg te blijven. In plaats daarvan werken ze mee aan de propaganda van deze volksverlakker. Ik acht de kans niet groot, maar het kan nog, de man kan nog op het laatste moment worden afgezegd, zeker als hij met ridicule eisen komt over wie wel of niet aanwezig zou mogen zijn.

nietzomoeilijk | 09-03-23 | 12:50

@Swaffelkaffert | 09-03-23 | 12:42
Zou zó maar kunnen!

demaup | 09-03-23 | 12:52

Als het nu bij de publieke omroep was dan is politieke inmenging niet toegestaan. Deze handige glibber kiest zijn podium zorgvuldig.

Wattman | 09-03-23 | 12:41

Ik heb die kop van Rutte al veel te vaak gezien. Zou niet in zijn eisen meegaan.
De enige keer dat ik 'm nog wil zien is als hij zijn aftreden bekend maakt.

bqbq | 09-03-23 | 12:41

Beeldvorming! Liever geen lastige vragen voor Mark Markovich Rutte. Dat zou weleens slecht kunnen uitpakken voor de verkiezingen.
Zul je zien dat rtl4 voor Rutte en de kijkcijfers gaat. Want anders is het een gewone Vandaag Inside.
Het geld en opschoot bij de macht of kritische media.
youtu.be/J4Vrjgw3Mq4
Ik denk dat ze bij VI laf zijn en het Rutte niet al te moeilijk gaan maken.

ratelaar | 09-03-23 | 12:41

Kom op Genee/Derksen/Gijp: nu ook met jullie grote mond eens doen wat Rutte niet wil.
Boeren, Groningers, toeslagbenadeelden: op de tribune/in het publiek/ aan de bar.
Dan weet Rutteook hoe het is om níet te krijgen wat je is beloofd/toegezegd.

MK27 | 09-03-23 | 12:39 | 4

VI heeft een grote smoel. Eens kijken wat ervan overblijft als Rutte daar toch komt. Ja en amen knikken.

TonAlias | 09-03-23 | 12:42

@TonAlias | 09-03-23 | 12:42:
Johan Derksen kan vooral oreren, een beetje slimme tegenstanders en hij slaat dicht en kan zich dan amper verweren en komt dan met: Jij met je simpele,opportunistische,blah blah praatjes. hij viel in de voetbal discussies al buiten de toon omdat hij duidelijk wedstrijden niet zag en spelers niet kende zijn dossiers kennis wat betreft politiek is nog schrijnender en ik neem aan dat hij daar het afgelopen half jaar niet in verbeterd is. Wat dat betreft is Genee vele malen beter en scherper.

miko | 09-03-23 | 12:48

@miko | 09-03-23 | 12:48: het wordt een geloofwaardigheidstest voor Derksen. Rutte is daar al tien keer voor gezakt

Ruud5 | 09-03-23 | 17:58
▼ 1 antwoord verborgen

Als hij zich daar zittende staande weet te houden.... die komt niet opdagen met een ramp-smoesje.

hagelkruis | 09-03-23 | 12:38

En ik neem aan dat VI hier ook aan zal toegeven omdat anders Rutte niet meer wilt komen? Gaat het een gevalletje moralistisch lullen en opportunistisch vullen worden?

Yojimbo | 09-03-23 | 12:38

Terecht. Anders moet er live ondertiteld worden.

Lorejas | 09-03-23 | 12:37 | 1

Bij Rutte? Nee joh die praat met een aardappel in zijn strot.

MK27 | 09-03-23 | 12:40

Is dat nog een aardig programa dan? laatste keer dat ik keek was ergens vorig jaar net voor de winter wk.
Was behoorlijk armoede daar kon zelfs de wk niet aan helpen.
merel Ek en die degelijke generaal (niet die dikke0 is nog wel aardig maar de rest heb je niet veel aan.

miko | 09-03-23 | 12:37

VI Vandaag moet gewoon zeggen:

"Rutte !! , jij hebt niets te willen, propaganda clown"

Ervaringsdeskundige | 09-03-23 | 12:37 | 1

Zo is het.

TonAlias | 09-03-23 | 12:43

Die lachende leugenaar heeft niets te willen. Hij krijgt per slot van rekening gratis reclametijd vlak voor de provinciale staten verkiezingen.

Agent 421 | 09-03-23 | 12:36

En Derksen, Genee en Gijp gaan heerlijk buigen en dienstbaar doen want te blij met een MinPres aan tafel. Wordt dus geen reedt aan.

de Voorzittert | 09-03-23 | 12:36 | 4

@MK27 | 09-03-23 | 12:41:
Derksen heeft wel vaker een grote mond. Hij zou ook nooit meer bij Genee aan tafel zitten.

amateurrr | 09-03-23 | 12:44
▼ 1 antwoord verborgen

Dat hij de dividendbelasting niet heeft afgeschaft neem ik hem ook nog persoonlijk kwalijk. Geen ruggengraat die man.

small_town_dude | 09-03-23 | 12:34

Ik denk dat de studio goed gevuld zal zijn. Rutte heeft niet altijd alles verkeerd gedaan. Maar of het nou een leuke uitzending wordt? Ik weet het niet hoor.
-

Bernhard de II | 09-03-23 | 12:34 | 2

Streep goed/af eens weg tegen slecht/niet af.
Dan blijft er weinig positiefs over voor Rutte.

MK27 | 09-03-23 | 12:42

Gezien de foto van kus van Melloni in de krant moeten we toch vaststellen dat Rutter een soort Balkenende is. Nu zitten we inmiddels 20 jaar met premiers die gewoon sociopaat zijn. Balkenende raakte al van slag door de decolleté van Katja SChuurman, Rutte heeft geen enkel gevoel voor verhoudingen en Dutzt Merkel in het openbaar en denkt met iedere vrouw een zoen te mogen uitwisselen. Ook de genante ontvangst van Macron in het torentje was tenenkrommend. En dan dat kromme engels, het wordt alleen maar slechter. En dan zou jodocus een Europese functie moeten krijgen.

AntiZanicz | 09-03-23 | 17:04

Ik zie een haarlijn waar je U tegen zegt
Of is dat gay.. letten op een haarlijn?

RickTheDick | 09-03-23 | 12:34 | 2

Valt mee. Het U zeggen is echter iets wat tegenwoordig onder hetero's minimaal gebeurt

jeweettochniet | 09-03-23 | 12:49

Je weegt je onzekerheden af tegenover anderen. Kan ongemakkelijke en obsessieve gesprekken voortbrengen. Maar je wordt er niet krols van.

GeheidEenGeit | 09-03-23 | 13:44

Nou dan ga ik ook maar niet kijken he?

tantesidonia | 09-03-23 | 12:33 | 2

Naast Rutte gewoon niet meer welkom te laten zijn in het programma is de reactie van ts de enige juiste. Als hij wel komt, geen studiopubliek er bij en zelf ook niet kijken. Klaar met Rutte cs.

polderslootje | 09-03-23 | 12:41

@polderslootje | 09-03-23 | 12:41: Dat had ik ook al ergens anders geopperd. En vooral niet op VI afstemmen als Rutte in het programma zit. Kijkcijfers zijn namelijk heilig.

TonAlias | 09-03-23 | 12:45

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl