Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Enorme overwinning voor "het terrorisme": minister moet STOPPEN met opslaan vluchtdata

OH NEE STRAKS VLIEGT ER WEER EEN BOOSLIM IN DE TWIN TOWERS

JAMAAR TERRORISME JAMAAR KINDERPORNO "Het ministerie van Justitie en Veiligheid moet per direct stoppen met het grootschalig verzamelen van de gegevens van luchtvaartpassagiers." JAMAAR TERRORISME JAMAAR KINDERPORNO "Dat schrijft privacywaakhond Autoriteit Persoonsgegevens (AP) dinsdag in een brief aan minister Dilan Yesilgöz-Zegerius (Justitie en Veiligheid, VVD)." JAMAAR TERRORISME JAMAAR KINDERPORNO "Het verzamelen van zogeheten PNR-gegevens (Passenger Name Records) is bedoeld om reisbewegingen van terroristen en zware criminelen in kaart te brengen, maar in werkelijkheid worden volgens de toezichthouder de gegevens van alle luchtvaartpassagiers verzameld en jarenlang opgeslagen." OH NEE OH NEE OH NEE WAT EEN VERSCHRIKKELIJKE RAMP VANAF NU ZIJN ER ALLEEN NOG MAAR AANSLAGEN IN OF MET VLIEGTUIGEN EN KRIJGT IEDEREEN TERRABYTES MET SMERIGE KINDERPORNO OP ZIJN TELEFOON. 

Reaguursels

Inloggen

Is dit verzamelen niet op last van de EU? En ook afgedwongen door de V.S. Internationale regelgeving dus. Kan dat per decreet van de Nederlandse Autoriteit Persoonsgegevens afgeschaft worden? Zo ja, dan kan er meer Europese regelgeving (bijv. m.b.t. vluchtelingen e.d.) gewoon genegeerd worden en wordt die eeuwige mantra "het mag/kan niet van Brussel" nogal gratuit

batvoca2 | 22-02-23 | 07:05

Vliegtuigen worden al jaren niet meer gekaapt. Boefmans weet dat de chauffeur het gepantserde deurtje toch niet open doet. Enige nadeel: Je kids kunnen niet meer in de cockpit kijken. *Traantje wegpinken doet*

Weethetallemaalniet | 22-02-23 | 06:34

Jamaar witwassen. Die ontbreekt nog in de lijst.

WernerT | 21-02-23 | 23:26

Nergens is te achterhalen hoeveel van de flesjes water/vloeistoffen getest zijn sinds we ze in moesten leveren. Nergens is bekend welk gevaar we hebben ontweken door deze onzin maatregel. Er is geen onderbouwing om uw flesje water in te moeten blijven leveren om vervolgens na de douane een overpriced flesje terug te kopen. Ja, waar maak je je druk over... Nou, men doet maar wat, ook al slaat het nergens op.

Stonecity | 21-02-23 | 22:54

Volgens onze regering zijn we toch allemaal op z'n minst potentiële terroristen en zware criminelen? Als onze regering ons niet permanent controleert, gaan we allemaal foute dingen doen, zoals Kaag opwachten met fakkels, frauderen met toeslagen, ons verkleden als Zwarte Piet, waxinelichtjeshouders gooien en noem maar op. We moeten blij zijn dat onze visionaire regering ons tegen onszelf in bescherming neemt!
Gaat de Autoriteit Persoonsgegevens er wel mee akkoord als onze regering bij iedere Nederlander verplicht een chip laat implanteren? Ja toch? Alsjeblieft?

MAD1950 | 21-02-23 | 21:56

Jeetje! Dan komen sommige VVD66 adepten hier weer goed weg, was er soms een "smoking gun" gevonden?! Nou, dan kunnen ze voorlopig nog even verder vol op het orgel wat betreft sommige hoofdstukken, blij mee, nog even wat vertier!

BadPatNL | 21-02-23 | 21:55

Er word ontzettend veel data opgeslagen. Van wie en waar dan ook. Compleet analoog is geen optie want de bank, belasting etc.. Maar mag mijn inziens wel een stuk minder.

Zalwelweer | 21-02-23 | 21:21 | 6

@Schout-bij-Nacht-J | 21-02-23 | 21:48: de criminelen en extrem-sexuelen die vinden toch wel hun weg naar wat ze zoeken. Daar zullen altijd wel manieren blijven om onder de radar te opereren. De vraag is alleen, hoeveel levert elke extra stap/wet/maatregel nog op, dat is in iedergeval geen lineair verband. Uiteindelijk is het marginaal en daarmee buitenproportioneel.

boerk | 21-02-23 | 22:02

@Schout-bij-Nacht-J | 21-02-23 | 21:48: Zucht. De burger die werkt, gezin onderhoud etc en meeloopt in het systeem word ook nogal veel data van opgeslagen. De criminelen, terroristen en pedofielen en andere mag je gerust ophangen wat mij betreft. Er moet gericht gevolgd worden icm data opslag. Niet de Jan Lul die toch maar op vrijdag aanbiedingsbier koopt om ff een moment van rust in te lasten.

Zalwelweer | 21-02-23 | 22:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze doen maar. De laatste keer dat ik gevlogen heb was uit de laan.

hero_of_heaven | 21-02-23 | 21:01

De QR-code in de tekening doet het niet. Gemiste kans voor humor.

Komjehiervaker | 21-02-23 | 21:00 | 1

Ik kom bij een dickpick uit. Hij lijkt gesigneerd, over de authenticiteit kan ik geen uitspraken doen.

JJMS | 21-02-23 | 21:09

Gelukkig passen er geen terabytes aan data op mijn telefoon en ik vlieg nooit. Win win.

Met_baard | 21-02-23 | 20:54

De AP met de hoogdrempelige voorzijde.
Heeft gelijk.
De FFA gaat over de luchtvaart,
als Nederlandje de gegevens wil,
dan het vraagt het er maar netjes om aan Washington.

Doe maar goed de wekelijkse duizend noteren, voor straks de retourvluchten.

hallevvezool | 21-02-23 | 20:51

Het enige nut van al die “ tera bites tot de tigste orde” is, dat je na afloop van een “ongeluk” kan zeggen: het was al bekend, het stond in de data.

echtpaul | 21-02-23 | 20:45 | 1

Er mist een woordje “data”, maar dat hadden jullie al door.

echtpaul | 21-02-23 | 20:46

Ik vind dat ook lastig in het vliegtuig, gewoon geen naam meer maar iedereen een nummer en contant betalen. Ook is het niet meer toegestaan koffers en handbagage te doorzoeken of paspoorten te openen. Ook mag iedereen zelf beslissen of hij zijn telefoon uitschakelt en of hij zijn gordel om wil doen. Dat wordt een heerlijke wereld zo.

jan huppeldepup | 21-02-23 | 20:43

Alsof terroristen zich tegen laten houden door het registreren van vliegbewegingen.

me163komet | 21-02-23 | 20:41 | 1

Zelfmoord terroristen zal het een worst wezen dat men naderhand wat te weten komt. tegen de tijd dat de overheid door de data gegevens is zijn hun aan hun twaalfde maagd toe.

miko | 21-02-23 | 21:01

JAMAAR iedereen die meer dan 100 euro overmaakt ... Verdacht verdacht verdacht.

Deflatiemonster | 21-02-23 | 20:40 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Helaas is het rechtsysteem niet meer berekend op hedendaagse problemen.

Hommel | 21-02-23 | 20:25

Mogen we dus niet meer de vluchtbewegingen van groenlinxers, milieutypes, DolfdeVries, Maxima, Jetten, Kaag en andere (te) veel vliegers checken?

dathoujetoch | 21-02-23 | 20:21

PNR helpt natuurlijk geen zier als ze in Den Haag paspoorten aan criminelen met een naam van een ander verkopen … maar ja.

Analia von Solmsch | 21-02-23 | 20:20

Als onze overheid de +/- 5000 veroordeelde criminelen die nog een straf moeten uitzitten netjes meld bij Interpol dan houd de douane ze nog voor het instappen aan, zonder dat er data opgeslagen hoeft te worden. MAAR het gaat natuurlijk helemaal niet om criminelen.

W_F | 21-02-23 | 20:19

Hoeveel mensen zijn nu online op het internet met hun mobieltje?

No further questions your honor.

Schout-bij-Nacht-J | 21-02-23 | 20:19 | 10

Hebben uw alter ego's allemaal een eigen mobiel met een uniek nummer, dat zal dan vast ook problemen opleveren met al die verschillende telefoons op zak?

BadPatNL | 21-02-23 | 22:08
▼ 7 antwoorden verborgen

Laten ze de inzittenden van Audi's RS rondom de havens van Rotterdam en Antwerpen maar liever bijhouden.

goedverstaander | 21-02-23 | 20:16 | 1

Geen vliegtuig is nog wel te doen, maar hoe moet een zichzelf respecterende crimineel nu zijn Europese dienstreizen maken zonder Audi RS? Dat valt toch onder Europese rechten van de mens?

W_F | 21-02-23 | 20:29

Ik zou het opslaan van passagiersgegevens juist aanmoedigen. En met name van die die passagiers die hier naar toe vliegen en onderweg in het vliegtuig hun paspoort versnipperen en door de plee spoelen.
Maar mijn gevoel zegt mij dat we juist die gegevens niet opslaan en waarschijnlijk ook nog eens op verzoek van DDR'66/de Groene Khmer.

Osdorpertje | 21-02-23 | 20:14 | 1

Maakt niet uit.
Andul el gaper checked in onder zijn naam. Pleurt paspoort weg en hoe kun je dan aantonen dat abdul abdul is? want i.d. is foetsie en iemand identificeren op een vliegticket gaat hem juridisch niet worden denk ik. behalve als je een belastingschuld hebt neem ik aan.

miko | 21-02-23 | 20:59

"reisbewegingen van schorem in kaart brengen..?" sorry hoor maar ik dacht dat je dat crapuul gewoon in bak hoort te flikkeren..

grapjasz | 21-02-23 | 20:09

Echt idioot dit. Straks weer vliegtuigen die ergens in vliegen. Vraag is wel, waarom gaan ze niet goed om met die gegevens en is er een manier waardoor controle wel mogelijk is? Te snel afschaffen lijkt me voor onderzoek geen slim plan!

Jan, Leiden | 21-02-23 | 20:08 | 4

Het frappante van de 9/11 aanslagvluchten is dat ze niet van buiten kwamen maar allemaal nationale vluchten waren.
Dat hielden de yanks voor zeer onwaarschijnlijk en daar heeft de hele wereld nu nog last van.

loze stijl | 21-02-23 | 20:44

@Joris Beltsin | 21-02-23 | 20:12:
Oh, gelukkig dan maar voorlopig!

Jan, Leiden | 21-02-23 | 23:43

@loze stijl | 21-02-23 | 20:44:
Kan me herinneren dat ze zelfs vliegles hadden genomen die kapers op USA grond. Ja, dat zal nu wel meer worden gescreend!

Jan, Leiden | 21-02-23 | 23:45
▼ 1 antwoord verborgen

Dat AP is achterlijk instituut, en die AVG is wet die niks brengt.

Flapuitx2 | 21-02-23 | 20:05

Aleid Wolfsen is een held

De paus | 21-02-23 | 20:03 | 1

Nou ja.. wullie ware best blij dat jochie uit ons utreg opgetiefd was.. hij doet het nou inderdaad wel beetje beter.

grapjasz | 21-02-23 | 20:06

Nu nog wachten op de eerste grote aanslag en daarna op het onderzoek waaruit zal blijken dat dit had kunnen voorkomen met meer data analyse en de aanbeveling om meer data verzamelen en te analyseren.

HaaiBaai | 21-02-23 | 20:00 | 2

Ja, zo denk ik er ook over.

Après toi | 21-02-23 | 20:06

@Après toi | 21-02-23 | 20:06: Afgelopen week kon ik nog een paar scherfvesten, munitie, of nachtkijkers kopen van een dealer in een Vito met een Oekraïens nummerbord, nu is het nog wachten op de eerste grote aanslag en daarna op het onderzoek waaruit zal blijken dat dit voorkomen had kunnen worden door geen materieel te leveren aan die corrupte Oekraïners...

BadPatNL | 21-02-23 | 22:19

De vraag is of je terroristen uit de megadatabrij kunt vissenen aanslagen voorkomt. Op tijd en dus niet achteraf. Als de terrorist geen wapen aan boord krijgt ben je er grotendeels ook al

Nichtsneues | 21-02-23 | 19:55 | 3

Dit is een volwassen beveiligingsindustrie geworden, de terrorist is gewoon de enabler.

funda | 21-02-23 | 20:01

Wat je wil weten of een bepaalde terrorist in de vluchtdata voorkomt en op welke vluchten heeft gezeten en wie toevallig nast hem zat en dezelfde reisbewegingen heeft gemaakt. Vervolgens zou je camerabeelden op kunnen vragen van de luchthavens wie ze hebben ontmoet en in welke auto men is weggereden etc etc... dus met dataverzameling is altijd meer te doen dat op het 1e gezicht lijkt...en dit is maar een kleine greep van wat er allemaal mogelijk is.

johnyl | 21-02-23 | 20:05

@funda | 21-02-23 | 20:01: Behalve dat als iemand het op jou gemunt heeft, er geen enkel radertje of alarmpje af gaat om te ergens tegen te beveiligen, tenzij je tot de juiste club behoort natuurlijk.

ReyNemaattori | 21-02-23 | 21:13

JA MAAR WITWASSEN!??

Ontbreekt nog... Met koffertje vol met geld gaan vliegen...

Louter Leuter | 21-02-23 | 19:52 | 3

Met de privejet naar Malta om het koffertje met geld te overhandigen aan een Maltezer rus die het weer meeneemt naar Moskou via Turkije?

steekmug | 21-02-23 | 20:05

Het is weliswaar alweer 20 jaar geleden ofzo, maar een kennis van me werkte toen als beveiligster op Schiphol. Dan waren er bepaalde vluchten naar bepaalde landen, niet geheel ontoevallig landen van herkomst van de meeste reizigerTs, en dat was bijna altijd raak. Sommige van die biculturele dames op leeftijd, type dat je normaliter heen en weer wiebelend ziet sjokken terwijl ze 2 grote ALDI / ACTION tassen torsen die hadden dan van die 6 rokken over elkaar aan, en die waren helemaal dichtgestikt met PAKKEN cash erin. Het ging soms letterlijk om tonnen. Daar was een export van cash gaande, echt onvoorstelbaar. Die beveiligster zei me "wij weten heus wel wat ze aan het doen zijn, en het mag gewoon niet, uitvoer van zoveel cash is verboden bij de wet, maar als je er zo'n passagier tussenuit pikt, komt een hele TROS familieleden zich er meteen mee bemoeien, allemaal razend en super aggressieve heethoofden, en dan krijgen wij van hogerhand opdracht om ze maar te laten gaan, anders escaleert het". In de VS gaat die hele familie mee de cel in, ZEKER bij bedreigingen van security personnel, maar Nederland is natuurlijk laf, slap, angstig. Dus laat maar, Die slappe hap policy kan inmiddels wel veranderd zijn (misschien ook niet), maar van het "ach, laat maar lopen" beleid is echt jaren sprake geweest. Zuig ik niet uit mijn duim cq. onderbuik, dit is gewoon wat een Schiphol beveiligster mij vertelde, zij moest die vrouwen fouilleren. Mannen mogen dat niet. (Ook lastiger tegenwoordig met al dat gender gedoe).

Asteroid-B612 | 21-02-23 | 20:19

Je hoeft niets wit te wassen. Je kunt gewoon ongelimiteerd en onbelemmerd van iedereen stelen als je dat écht wilt. Als je het maar volgens de regels en de wetten doet. Kijk maar naar de VVD.

VBO_B_Niveau | 21-02-23 | 20:43

"Het verzamelen van zogeheten PNR-gegevens (Passenger Name Records) is bedoeld om reisbewegingen van terroristen en zware criminelen in kaart te brengen, maar in werkelijkheid worden volgens de toezichthouder de gegevens van alle luchtvaartpassagiers verzameld en jarenlang opgeslagen."

Ik mag toch hopen dat terroristen waarvan bekend is dat het terroristen zijn, helemaal niet per vliegtuig kunnen reizen? En als je weet wie de zware criminelen zijn, waarom moet je dan zo nodig de gegevens van alle passagiers opslaan? Het zal wel weer aan mij liggen!

VBO_B_Niveau | 21-02-23 | 19:52 | 5

@Warhead | 21-02-23 | 19:54: Je weet in veel gevallen pas achteraf wie er een terrorist is/was. En dan is het wel prettig dat je zijn/haar gangen kunt nagaan.

Après toi | 21-02-23 | 20:08

Bij de invoering van de identificatieplicht zou het alleen gebruikt worden om terroristen op te sporen. Die hebben kennelijk een grote "T" op hun ID kaart staan of zo.

W_F | 21-02-23 | 20:25

@Après toi | 21-02-23 | 20:08: Kijk, jouw formulering schept tenminste duidelijkheid, want dat is natuurlijk gewoon hoe het in veel gevallen écht zit. We weten vaak niet wie de terrorist is, dus moeten we het met vermoedens doen. En dan krijg je van die ''niet in beeld'' teksten.

VBO_B_Niveau | 21-02-23 | 20:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Net als met alle andere zaken aangaande het in de gaten houden van burgers:
Het Ministerie V & J draagt de gegevens en de inzameling over aan het Ministerie van Financiën. Die hebben niets te maken met privacy.
Mocht er een één of andere Abu nogwat verdachte vluchten maken, dan geven ze dat door aan het Ministerie V & J.

Haberdoebas | 21-02-23 | 19:52

"reisbewegingen van terroristen en zware criminelen".
Um, waarom zitten die dan niet in de gevangenis ? Hebben ze verlof gekregen ?

Asteroid-B612 | 21-02-23 | 19:50 | 1

Ja, ik had ook een beetje moeite met deze formulering, die op deze manier toch écht suggereert dat overheidsdiensten weten wie de terroristen zijn, en dat ze die dan lekker laten vliegen.

VBO_B_Niveau | 21-02-23 | 20:42

Denk niet dat andere landen hier blij mee gaan zijn… wanneer terroristen ergens een aanslag hebben gepleegd en ze kwamen uit NL.. dan is de vraag hoe kwamen ze in NL? Zijn ze ergens anders geweest en met wie? Onze overheid weet het ff niet omdat de NPR niet opgeslagen mogen worden van een privacy waakhond. Lol

Geertje W | 21-02-23 | 19:50 | 2

gebouwen binnenvliegen is verleden tijd. dus men kan het vliegtuig opblazen of op de luchthaven de zaak laten springen. als men door de controle komt, hoe zou men ze dan tegenhouden???

miko | 21-02-23 | 19:53

@miko | 21-02-23 | 19:53: De Vlaamse Krant De Morgen besteedt uitgebreid aandacht aan de Brusselse terroristen die op Zaventem en in de metro aanslagen hebben gepleegd. Er is ook een duidelijke link met de aanslagen in Parijs -onder andere Bataclan. Uit die verslagen blijkt dat het wel handig is om te weten wie er nog meer bij de aanslagen zijn betrokken. En daar kom je vaak pas achter als je allerlei gegevens kunt combineren, informatie waar justitie en de politie nu heel veel moeite voor moeten doen.

Après toi | 21-02-23 | 20:11

Daarom is elke terrorist achteraf ook altijd bekend bij justitie. Omdat iedereen bekend is bij justitie.

PikInLilly | 21-02-23 | 19:49 | 1

Ja, mooi is dat. Het lucht me altijd enorm op als ik achteraf hoor dat de terrorist al 'in beeld van de instanties' of 'een bekende' van justitie was.

funda | 21-02-23 | 19:52

Leuk systeem, maar toch werd de eenvoudige, hardwerkende terrorist weer het kind van de rekening.

funda | 21-02-23 | 19:48

Toen ik een paar dagen geleden schreef over hoe de overheid de burgers volgt, "bespioneert" en de privacy schendt, was de reactie dat ik zou doordraven.

Het klinkt bizar. Maar het is wel zo.

gaffelbaard | 21-02-23 | 19:48 | 9

@funda | 21-02-23 | 20:04:
Drogreden. Het verschil zit hem in er wel of niet voor kunnen kiezen.
Als ik iets niet via Facebook wil delen, dat kan je daarvoor kiezen. Je bent niet verplicht lid te worden. Je kan je account verwijderen. Bij de overheid heb je die keuze niet.

gaffelbaard | 21-02-23 | 21:02
▼ 6 antwoorden verborgen

Vloeken.
Op zondag.

Dát is pas errug.

Kapitein Sjaak Mus | 21-02-23 | 19:47 | 1

Ik zal héél erg mijn best doen om het te onthouden. Ik beloof niks hè!

VBO_B_Niveau | 21-02-23 | 20:58

Hé jij bent terrorist dus jij mag niet mee.Zoiets.

van stampij | 21-02-23 | 19:45

Welke Twintowers?
Overigens ben ik van mening dat Nederland weer een Republiek moet worden.

vliegende knorrepot | 21-02-23 | 19:45 | 1

Die twee.

miko | 21-02-23 | 20:53
-weggejorist-
Zoiets | 21-02-23 | 19:43 | 1

Bemoei je) lliever met de roof van private gegevens door banken. Dat raakt veel meer mensen

dathoujetoch | 21-02-23 | 19:43

Elke transactie vanaf €100 piek ook mast van tafel.
Gewoon kappen met die volgsystemen.

Ruimedenker | 21-02-23 | 19:41 | 1

*bliep*

funda | 21-02-23 | 19:49

Bijna nooit ben ik voor het grootschalig registreren en opslaan van gegevens maar bij de luchtvaart juist wel.
De luchtvaart is de reden dat er geen grenzen meer zijn.
Je kan wel een metershoge muur om je land bouwen maar dat houdt geen enkel vliegtuig tegen om duizenden migranten binnen je landsgrenzen te deponeren.

Daarom zijn die controles op de luchthavens zo belangrijk. Dat zijn de waarlijk belangrijke douaneposten waar je nog een beetje controle en zicht hebt wie en wat er allemaal binnenkomt en weggaat.

Dus de vraag is: waarom?!1??

keestelpro | 21-02-23 | 19:40

Leuk, maar is dat de prio.....

Kaas de Vies | 21-02-23 | 19:39

Hopelijk is het algoritme solide. Voor je het weet vonnist een D66 rechter dat het institutioneel racistisch is.

Pekketrikker | 21-02-23 | 19:37

En bij asielzoekers weten ze weer niet waar ze vandaan komen.....

Is dit nog nieuws? | 21-02-23 | 19:37 | 3

Komen die allemaal met het vliegtuig dan?

Schadenfreude | 21-02-23 | 19:45

Denk je dat ze vanaf Syrië komen lopen?

Flapuitx2 | 21-02-23 | 20:07

98% van e terroristen zijn vriendelijk en doen geen vlieg kwaad, maar die 2% die aanslagen plegen verpesten het weer voor de rest.

skoftig | 21-02-23 | 19:36 | 1

Die 98% willen ook weleens een avondje uit of naar de sishabar.

funda | 21-02-23 | 19:50

Gaan mijn files dan de vuilnisbak in? Hoop het, anders krijg ik straks een co2 naheffing.

miko | 21-02-23 | 19:35 | 1

Jouw files gaan in de vuilnisbak. Dus jij krijgt straks een extra verhoging op je afvalstoffenheffing.

peterdh | 21-02-23 | 21:33

Wij willen PNR- data v/ h regeringsvliegtuig met de duidelijke vliegreden en bestemmingen.

Coolcalmcollected | 21-02-23 | 19:35 | 2

Planepooling met de PH-GOV!
@StasJenV
(was in Marokko,
@ministerieJenV
hield het bezoek een dag geheim) gaat zo landen en rond 22.00u vliegt
@WBHoekstra
met collega Dmitro Koeleba naar New York City voor
@UN
🇺🇳

Crematorium-de-Asbak | 21-02-23 | 19:55

Hoe kun je nu tegen grootschalige dataopslag zijn? In de strijd tegen Kinderprôn is alles geoorloofd. Als je vind van niet nou, dan ben je vast een pedo.

Sans Comique | 21-02-23 | 19:35 | 4

Wel raar dat Joost Tonino dan een van de meer spraakmakende personen is die met rare fotos op zijn PC zat.
Hij is overigens niet vervolgd, heel raar.

Dezenaamhier | 21-02-23 | 20:31
▼ 1 antwoord verborgen

1984

Crematorium-de-Asbak | 21-02-23 | 19:34 | 3

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl